چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

 
helpkade
چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم
چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

پورتال جوانان ایرانی

در طول روز زمانی می رسد که احساس می کنید توانایی ادامه فعالیت های خود را ندارید. نمی توانید به درستی فکر کنید، سرتان سنگین می شود، و دائما به ساعت نگاه می کنید تا ببینید چه زمانی می توانید به خانه برگردید. اما ساعت هنوز ۲ بعد از ظهر است. شما یک روز سخت کاری را دنبال می کنید که پر از تماس ها تلفنی و فشار کاری بی حد و حصر است به همین دلیل خستگی در ظهر امری بدیهی به نظر می رسد. در این قسمت برای شما راه کارهایی رابیان می کنیم تا بتوانید سلامتی خود را بهبود بخشید و از خستگی های روزانه به دور باشید.

۱- چیزی بنوشید

برای شروع می توان از روزی یک لیوان قهوه، چای و یا نوشابه شروع کرد، اما توجه داشته باشید که میزان بیش از اندازه کافئین هم موجب می شود که شما اندکی عصبانی شوید و آب بدن را نیز تبخیر می کند. به جای آن می توانید از نوشابه های انرژی زا با الکترولیت اضافه استفاده کنید.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

به علاوه باید در روز میزان کافی آب بنوشید. این عمل میزان آب بدن شما را تنظیم می کند، اشتهای کاذب به میان وعده های ناسالم را کاهش می هد و حس خواب آلودگی را نیز از میان می برد. اگر در یک نشست خسته کننده هستید و فقط باید سر خود را به منزله تایید تکان دهید، یک جرعه آب می تواند تمرکز از دست رفته شما را بار دیگر سر جایش بیاورد.

از این گذشته شما باید مصرف الکل را از نهار خود حذف کنید. نوشیدنیهای الکلی باعث افت آنی فشار خون می شوند که این امر باعث ایجاد خستگی و کسالت می شود. بهتر است نوشیدن چنین چیزهایی را متوقف کنید.

۲- هر روز نهار میل کنید

بیشتر ما آنقدر سرمان شلوغ می شود که نمی توانیم هیچ زمانی را به نهار خوردن اختصاص دهیم و از مضرات آن نیز بی خبر هستیم و نمی دانیم که این کار باعث ایجاد کسالت و خواب آلودگی در ظهر می شود. شما لازم نیست که هر روز یک وعده غذای کامل با انواع و اقسام پیش غذاها را میل کنید، اما حداقل مطمئن شوید که یک چیز کوچکی می خورید. سعی کنید نهار را بر روی میز کار خود نخورید. حتی اگر ۲۰ دقیقه هم شده به خودتان استراحت دهید و نهار را در جای دیگری میل کنید.

۳- استراحت کوتاهی داشته باشید

بایستید و تمام عضلات خود را بکشید تا خستگی از بدنتان در آید. لازم نیست این کار را خیلی پر سر و صدا انجام دهید و توجه دیگران را به خود جلب کنید و بعد هم با صدای بلمند خمیازه بکشید. فقط از سر جای خود بلند شوید، چرخی بزنید، عضلات پای خود را منبسط کنید و انگشتان دستتان را خم و راست کنید. اگر نمی توانید دفتر کار خود را ترک کنید، به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده تان را نیز افزایش دهید. کشش باعث می شود که قلنج های گردن و شانه هایتان بشکنند و سیستم گردش خون نیز بهبود یابد.

۴- حرکت کنید

اگر ممکن است در طول وقت نهار خود به باشگاه ورزشی بروید. در غیر اینصورت برای راه رفتن به بیرون بروید، از پله استفاده کنید و یادداشت ها را به طور دستی به شعبه دیگر ببرید. اجازه دهید که خون در بدنتان به جریان افتد. این عمل متابولیسم بدن را تسریع می بخشد و از خواب آلودگی و کسالت نبز جلوگیری می کند.

۵- بر روی امور مختلف کار کنید

اگر انجام کار روزانه شما را اندکی خسته کرده، بر روی مسئله دیگری که اندکی نیاز به خلاقیت دارد، کار کنید. گاهی کار گرفتن از ذهن شما را از خستگی و ضعف میان روز نجات می دهد.

۶- با همکارانتان ارتباط برقرار کنید

کنار دستگاه کپی سر صحبت را با همکارتان باز کنید، به جای فرستادن نامه های الکترونیکی، خوب است که بر سر میز همکارتان بروید. از پاس دادن توپ های استرس زا به یکدیگر به شدت خود داری کنید. برقرار کردن ارتباط های منطقی با همکاران باعث می شود که روز کاری شما خیلی زودتر سپری شود. به علاوه خندیدن بر سر یک موضوع می تواند حال همه افراد را عوض کند.

۷- چرت بعد از ظهر

یک چرت ۱۵ دقیقه ای معجزه می کند. البته منظور ما این نیست که ساعت های طولانی در اتاق استراحت بمانید، اما اگر به خودتان شک دارید می توانید به یکی از دوستانتان بسپارید که شما را بعد از نیم ساعت صدا کنند و یا اینکه ساعت خود را کوک کنید تا سر وقت زنگ بزند.

۸- از اسنک استفاده کنید

یک سیب یا مقداری ماست جزء میان وعده های فوری بی نظیر هستند. سعی کنید به صورت خود مقداری آب خنک بزنید تا رخوت از شما دور شود. گاهی اوقات حتی شستن دست ها نیز به شما کمک می کند تا احساس خستگی کمتری بکنید.

۱۰- گرما را کاهش دهید

کار کردن در یک فضای سرد تر باعث می شود تا شما هشیار تر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید. البته اگر همکارتان داشت از شدت سرما به خود می لرزید بهتر است که دست خود را از روی درجه گرمکن بردارید و لباس هایتان را کم کنید. ژاکتتان را بعد از نهار در بیاورید و از پوشیدن پلوور و بلوزهای یقه اسکی و کلفت خود داری کنید.

۱۱- از نور بیشتری استفاده کنید

میزان نوری که در طول روز در معرض آن قرار داشتید را افزایش دهید. سعی کنید در بیرون قدم بزنید به جای اینکه از آسانسور پارکینگ استفاده کنید. میز خود را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی به خارج از پنجره نگاه کنید. اگر ممکن بود لامپ های فلورسنت را خاموش کنید و از چراغ های رومیزی استفاده کنید.

۱۲- به برنامه های بعد از کار فکر کنید

کارهای باقیمانده خود را بر روی کاغذ یاد داشت کنید تا ببینید که دقیقا چه زمانی می توانید محل کار خود را ترک کنید. با خودتان فکر کنید که قصد دارید چه کارهایی انجام دهید بنابراین یک چیز مثبتی برای فکر کردن پیدا می کنید. به موضوعات مختلفی می توانید فکر کنید. مثلا تصور کنید که نامزد خود را برای تماشای یک فیلم به سینما برده اید و یا با دوستان به بیرون رفته اید تا چرخی بزنید. این فکر هر چه که باشد حالت سستی شما را از بین می برد. زمانی که متوجه می شوید که باید در زمان معینی محل کار خود را تر ک کنید به طور حتم کار خود را با توجه و دقت بشتری انجام می دهید.

آیا کسالت ظهر شما از این حرف ها گذشته؟ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شب ها زودتر بخوابید

بیخوابی مزمن مشکل دیگری است که برخی از افراد با آن مواجهند. مهمانی های شبانه نیز از عوامل دیگری هستند که می توانند شما را به سمت خستگی های زودرس عصرانه بکشانند. سعی کنید میزان خوابی را که بدن احتیاج دارد، فراهم کنید تا در طول روز سرحال تر باشید.

میزان استرس خود را بسنجید

خستگی های گاه و بیگاه شاید به دلیل نارضایتی شغلی و مشکلات محیط خانوادگی بروز کنند. این علائم می توانند نشانه دیگری از افسردگی باشند. با خودتان صادق باشید و کارهایی انجام دهید که میزان استرس شما را کاهش دهند تا اینکه بتوانید هر روز و همیشه احساس بهتری داشته باشید.

باز یافتنـــــــــــــــــــ
زمانی که احساس کردید پس از صرف نهار انرژیتان در حال تحلیل رفتن است باید دست به کار شوید. در روش زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کنید و عادات شغلی خود را از نو پایه ریزی نمایید، تا به یک سلامت نسبی دست پیدا کنید و از شر ضعف بعد از ظهر هم خلاص شوید. با این کار خلاق تر، و شاد تر خواهید بود و احساس خستگس کمتری خواهید داشت. کارهای خود را با برنامه ریزی قبلی انجام دهید تا بتوانید بعد از ظهر به گردش و تفریح رفته و لذت ببرید. .

برچسب ها : مردمانمقابله با خستگی روزمقابله با خواب آلودگی

۳۰ خرداد, ۱۳۸۷

۱۹ اسفند, ۱۳۸۸

۲۷ خرداد, ۱۳۸۷

واای مررسی. من همش خوابم .امیدوارم بتونم‌دیگ ظهرا تا ۸ شب نخوابم ؟

سلام
لطفا ترجمه و کپی صرف نکنید و کمی با عادت های ایرانی ها تطبیق بدید
مگه چند درصد از ایرانی ها نوشیدنی الکلی مصرف میکنن که اینطور با صراحت نوشتید الکل را از زندگیتان حذف کنید

این حرف های نامربوط رو چرا کورکورانه ترجمه می کنید؟
ماست میان وعده خوب است؟ ماست به طرز وحشتناکی سرد کننده و منبع اسید لاکتیک است که در بدن اسیدوز می کند و ph خون را شدیدا کاهش می دهد و باعث بدن درد خستگی رخوت و خواب آلودگی می شود. از اساس بدن انسان برای وعده ی غذایی ظهر یعنی نهار طرح ریزی نشده است با این حرف ها باعث گمراهی تعداد زیادی افراد کم اطلاع می شوید…فقط برای بالا بردن بازدید صفحاتتان…متاسفم.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

سلامتی و بهداشت

موادغذایی مفید برای سلامت پوست ، مو و ناخن

۱۰ شهریور, ۱۳۹۲

سلامتی و بهداشت

مرض چاقی: مشکلی بزرگتر از حد تصور

۲۰ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

آیا برای بچه دار شدن آمادگی دارید؟

۱ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

صداقت چیست و چگوه بوجود می آید؟

۲۶ خرداد, ۱۳۸۷

روشهای موفقیت

۷ عادتی که برای موفقیت باید کنار بگذارید

۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۱

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

مطالب پر بازدید

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوابیدن در طول روز چرا اتفاق میافتد؟ خواب الودگی مکرر موجب میشود افراد پی در پی چرت بزنند حتی هنگام کار. بدون تعجب, مشکلات خواب الودگی در روز هنگام شب اغاز میشود.حتی از دست دادن چند لحضه از خواب شب, یا نخوابیدن پیوسته هنگام شب موجب کندی شما و ناخوشایند به نظر رسیدن قیافه شما شود. عادت برای خوابیدن کم هنگام شب بیشتر به دلیل خواب های روزانه است. قبل از اینکه به سمت روز های بی حال وبدخلق بروید این 12 مورد را برای ارتقا و بهتر شدن خواب شبانه و جلوگیری از خواب ر روز امتحان کنید.

قطعا شما هم سوالاتی از این دست خواهید داشت :

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

در این مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما پاسخ بدیم.

منظورمان شاید برای شما اشکار باشد, ولی بیشتر ما تسلیم میشود تا یک یا دو ساعت از زمان خواب خود در صبح کم کند یا در شب به کار های دیگری مشغول شود. بشتر افراد بالغ به 7 یا 9 ساعت خواب شب هنگام نیاز دارند و نوجوان ها معمولا به 9 ساعت تمام خواب نیاز دارند. 8 یا 9 ساعت خود را به خوابیدن در شب اختصاص دهیم.

آولینو ورسلس میگوید: تخت خواب خود را برای خوابیدن رزرو کنید. کسی که پرفسر دستیار در دانشگاه پزشکی مری لند و مدیر خواب مدرسه پزشکی است. در تخت خواب شما نباید مطالعه کنید,تلوزیون ببینید, قیم بازی کنید, یا از لبتاپ یا کامپویتر خود استفاده کنید. ان ها شاید خواب شما را ازبین ببرند.

افرادی که مشکل خوابی دارند بیشتر ترتیج میدهند هر روز در طول هفته زمانیکه خوابیدند بیدار شوند.بری کراکو میگوید: ولی تنظیم تصادفی برای خواب اگر مبتلا به بیماری بیخوابی هستید و همچنان مشکل پریدن خواب دارید میتواند موجب درماندگی بیشتر شود. کسی که مدیر پزشکی مینموندیز اسلیپ ارت و لیمیتید ساینس است.

با پیشنهاد کراکو فقط با تنظیم زمان بلند شدن از خواب شروع کنید. این را برای هفته ها یا حتی برای ماه ها تا جایی که به ترتیب یکنواخت رسیدید ادامه دهید.این فرایند بلند شدن همیشه در همان وقت به مداوم شدن ترتیب شبانه روزی کمک میکند. ایا اینکار کا انجام دادید و شب بدی زا پشت سر گذاشتید باید همچنان ان را در زمان خواب ادامه بدید.

راه دیگر برای رسیدن به برنامه متداوم این استکه هر چهار شب 15 دقیقه زود ر به تخت خوای بروید. سپس زمان خوابیدن قبلی را بنویسید. تطبیق به تدریج خود با این برنامه معمولا بهتر از اینکه ناگهان یک ساعت زود تر بخوابید کار میکند.

زمان خوردن مرتب, نه فقط خوابیدن منظم, کمک میکند تا ترتیب شبانه روزی خود را منظم کنیم. خوردن صبحانه یا ناهار سالم در زمان خوب (نه اینکه دونات بخورید و کافه یا ساندویچ در حال دویدن) باعث بهتر شدن کمبود انرژی در طول روز شده و خواب شما را زیاد میکند. تظیم کنید تا غذای خود را دو یا سه ساعت قبل از خوابیدن تمام کنید.

ورزش روزانه (30 دقیقه دربیش تر روز ها) اثر خوبی در خوابیدن دارند. مخصوصا ورزش ایروبیک, در کل باعث راحت به خواب رفتن و خوب خوابیدن بهتر میشود. ورزش به شما انرژی زیادی در روز میدهد و باعث فکر کردن بهتر میشود. و اگر شما بیرون و در نور خورشید ورزش کنید فایده بیشتری میبرید. با توجه به پیشنهاد های کارشناسان خواب، خوابیدن 30 دقیقه زیر نور افتاب به منظم سازی الگوی خواب ما کمک میکند.

ورسلس میگوید:ایا فکر میکنید که نمیتوانید 7 یا 8 ساعت بخوابید, باید به برنامه خود کنید و تغییرلاتی را انجام دهید تا با شما سازگار شود.مثل انتقال بعضی از فعالیت های شبانه به اوایل عصر هنگام یا به صبح.سعی کنید کارهایی که مهم نیستند را حذف کنید. خوابیدن کافی در شب کمک میکند تا عملکرد بهتری در طول انجام دادن فعالیت های خود داشته باشید.

کراکو میگوید: اگر زمانی که فقط خسته اید بخواهید بخوابید شاید نتوانید به خواب بروید. بین احساس خواب الودگی و خسته بودن را تشخیص دهید. زمانی که خواب الود هستید بخوابید—چشم ها پژمرده و شما خواب الود, احساس میکنید که در حال رفتن به خواب هستید. احساس خیلی متفاوتی است.

در اواخر بهار از ظهر چرت زدن میتواند باعث خواب الودگی در روز شود و به خوابیدن هنگام شب هم دخالت کند.

استراحت قبل از خواب به شما کمک میکند تا روز را خاتمه دهید. مخصوصا از فعالیت هایی که موجب برانگیختن و استرس شما میشوند, خواب رفتن شما را سخت تر میکند. مدیتیشن, دوش اب گرم,گوش دادن به اهنگ های ارام یا خواندن کتاب را امتحان کنید. یک فنجان چای سبز یا شیر گرم همچننین میتواند ارامش بخش باشد ولی از انهایی که موجب میشود شبانه به دستشویی بروید کنر بگذارید.

بشتر مواقع مردم فکر میکنند که الکل باعث میشود که بهتر بخوابند, اما در واقع باعث دزدیدن خواب عمیق از شما میشود, که برای احساس ارامش بهتر ضروری است. زمانی که تاثیرات الکل در شب از بین میرود, شما شاید دوباره از خواب بپرید.

خواب های روزانه میتواند به دلیل مشکلات خوابی باشد. اگر در طول روز به طور پیوسته خواب الودگی شدید دارید حتی زمانی خوب خوابیده اید یا اگر در هنگام انجام فعالیت های خود در طول روز به خواب رفتیدع شاید بیماری خواب دارید مثل حمله خواب(نارکولپسی) یا خفگی خواب(اسلیپ اپنیا), همچنین باعث رخ دادن مشکل تنفسی در طول خواب میشود.به توه به کراکو بیماری های خوابی تشخیص داده نشده و درمان نشده شاید موجب خستگیو خواب الودگی در روز شود.

مشکل خواب الودگی میتواند همچنین به دلیل بیماری های بخصوص یا دارو ها باشد و وضعیت های فکری مانند, افسردگی,بیماری داشتن استرس بعد از ضربه خوردن یا تصادف کردن و یا اظطراب باشد که این موارد باعث مشکلات خواب میشود.

متخصص خواب میتواند برنامه درمان را برای شما طرح ریزی کند تا مشکلات خواب را درمان کند و به شما کمک میکند تا عادت خوابیدن بهتر را ارتقا دهید و روش های درمان رفتار کردن به ان را نشان میدهد.بعضی وقت ها ترکیبی از دارو ها و رفتار درمانی برای ازبین بردن خواب الودگی انجام میشود, ولی به هر حال خوب میشود.

با استفاده از مطالبی که گفته شد میتوانید به آسانی از خوابیدن در طول روز جلوگیری کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

 

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی

رخوت در ۳ بعدازظهر، رویدادی است که در تمام اماکن کاری رخ می‌دهد‎

 

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

رخوت در ۳ بعدازظهر، رویدادی است که در تمام اماکن کاری رخ می‌دهد. این احساس مربوط به ریتم شبانه‌روزی بدن است که الگوی خواب را تنظیم می‌کند.

با این صحنه آشنایی دارید؟ پس از صرف ناهار، هنوز چند ساعتی از روز کاری باقی مانده ولی شما با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر احساس خواب‌آلودگی می‌کنید. رخوت در ۳ بعدازظهر، رویدادی است که در تمام اماکن کاری رخ می‌دهد. این احساس مربوط به ریتم شبانه‌روزی بدن است که الگوی خواب را تنظیم می‌کند.بدن ما در بعدازظهر سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند که ما را مشتاق به خواب می‌کند. آن‌چه می‌خوریم و آن‌مقدار که می‌نوشیم نیز بر میزان انرژی ما در این ساعات اثرگذار است. ممکن است بخواهید از مواد قندی برای افزایش انرژی خود استفاده کنید، در صورتی که این مواد شما را کم‌انرژی‌تر می‌کنند.در عوض از این تکنیک‌ها استفاده کنید:حرکت کنید.اگرچه این آخرین کاری است که در زمان خواب‌آلودگی دوست دارید انجام دهید، ولی باید بدانید که حرکت کردن بهترین راه برای بهبود هوشیاری و حال شماست. پیاده‌روی کنید یا از چند پله بالا روید تا خون در بدنتان به جریان بیافتد. به گفته دانا کُرن: ” چند حرکت ورزشی باعث بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس می‌شود.” یک پیاده‌روی کوتاه به شما کمک می‌کند با انرژی و تمرکز بیشتر به کار خود بازگردید.کارهای ساده انجام دهید.ساده‌ترین کارهایی که باید انجام دهید را در دشوارترین ساعات انجام دهید. دکتر اتان گرگوری می‌گوید: “اگر احساس کسالت داشته باشید، نمی‌توانید کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.” انجام وظایف آسان در زمانی که در بهترین شرایط برای انجام کارها نیستید، به شما اطمینان می‌دهد که بهره‌وری خود را در طول روز حفظ کنید و در زمان انجام کارها با خستگی دست و پنجه نرم نکنید.به موسیقی گوش دهید.موسیقی دارای اثرات مثبتی بر سلامتی ذهن است و به تمرکز کردن کمک می‌کند. موسیقی باعث افزایش میزان دوپامین می‌شود، ماده‌ی شیمیایی که ما را در شرایط احساسی خوبی قرار می‌دهد. دوپامین همچنین محرکی برای انگیزه و تمرکز است و شما را برای ادامه روز پیش می‌راند.

 

کسالت بعدازظهر و سردرد و عدم تمرکز، اغلب ناشی از کم‌آبی بدن است‎

 

آب بنوشید.کُرن می‌گوید: “کسالت بعدازظهر و سردرد و عدم تمرکز، اغلب ناشی از کم‌آبی بدن است. یک لیوان آب بیشتر از یک ظرف شکلات به شما نیرو می‌دهد.” یک بطری آب در کنار خود بگذارید تا نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنید.ناهار سبک میل کنید.هضم غذای سنگین انرژی زیادی از بدن می‌گیرد. به گفته کُرن: “آن‌چه ما در ۳ بعدازظهر احساس می‌کنیم نتیجه مستقیم آن‌ چیزی است که در ظهر می‌خوریم.” از خوردن پاستا، نان، پنیر و فست فودها پرهیز کنید و یک ساندویچ سبک، برنج، سالاد، غلات و پروتئین را جایگزین کنید. کسالت بعدازظهر اغلب به علت افت گلوکز خون ایجاد می‌شود و شما را مشتاق به خوردن مواد قندی می‌کند.اگر در بعدازظهر احساس گرسنگی کردید، از خوراکی‌های کم قند مثل سیب استفاده کنید. آجیل که به مغز و جسم شما انرژی می‌رساند، و ماست که حاوی پروتئین است و انرژی لازم را به بدن شما می‌دهد، از دیگر مواد غذایی هستند که می‌توانید در بعدازظهر مصرف کنید.کار خود را به جای دیگر منتقل کنید.اگر احساس کسالت کردید، سعی کنید به مکان دیگری در محل کارتان بروید. این تغییر مکان، محرکی است که باعث هوشیاری مغز می‌شود. یک میز ایستاده گزینه‌ی مناسبی برای مقابله با کسالت بعدازظهر است، که باعث افزایش فشار خون، تقویت حال عمومی و کمک به تمرکز می‌شود.

 

منبع:خوارزمی

 

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


قاعدگی دردناک زنان و دختران


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


طراحی و بازسازی فضای داخلی


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

از نظر شما کنکور 99 نسبت به کنکور سال گذشته چگونه بود؟

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

پژوهشگران اعتقاد دارند که خواب بعد از ظهر بخشی از ریتم بیولوژیک روزانه است. بدن به این استراحت نیاز دارد تا استرسی که در طول روز به آن وارد شده را دفع کند. اما امروز در بیشتر جوامع خواب هنگام روز تابو است.

ژن‌های ما کارکرد ساعت بدنمان را تعیین می‌کنند. در واقع دو بار خوابیدن، یکبار ظهر و یکبار شب، بخشی از ریتم طبیعی بدن بزرگ‌سالان است. در مجموع این تصور وجود دارد که دلیل گرایش به خوابیدن هنگام ظهر خوردن غذای سنگین است که در ما حس خستگی و خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

گوران هایاک (Göran Hajak) پژوهشگر خواب و مدیر کلینیک روان‌پزشکی و روان‌درمانی در بامبرگ (جنوب آلمان) می‌گوید: «خوردن غذای مفصل تنها دلیل گرایش شدید به خواب بعد از ظهر نیست. حتی بدون خوردن ناهار نیز، احساس خستگی‌‌ظهر به سراغ ما می‌آید. افرادی که حدود ساعت ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند، معمولا حدود ساعت ۲ بعداز ظهر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند. البته خوردن ناهار باعث می‌شود که این احساس زودتر به سراغمان آید و شدیدتر باشد.»

مناسب‌ترین مدت زمان برای خواب بعد از ظهر

هایاک توصیه می‌کند که اگر وقت به اندازه کافی برای استراحتی کوتاه در بین روز وجود دارد، بایستی از این فرصت استفاده کرد. ” چرت بعد از ظهر” برای رفع خستگی کار روزانه و تجدید نیرو بسیار مفید است. نکته مهم در مورد برنامه‌ریزی برای خواب بعد از ظهر این است که نباید طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه باشد تا فرد وارد مرحله عمیق خواب نشود. زیرا در این صورت بیدار شدن و از سر گرفتن فعالیت و کار روزانه سخت‌تر خواهد شد.

هایاک، پژوهشگر خواب توصیه می‌کند که اگر وقت به اندازه کافی برای استراحتی کوتاه در بین روز وجود دارد، بایستی از این فرصت استفاده کرد

ما در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنیم کمبود خواب شبانه را در طول روز جبران کنیم. “هایاک” اعتقاد دارد که این کار امکان‌پذیر است، اما باید توجه کرد که خواب هنگام روز بیشتر از ۲۰ دقیقه طول نکشد، در غیر این صورت تنظیم مدت زمان مناسب برای خواب شبانه دشوار می‌شود.

خواب بعد از ظهر نباید عمیق باشد

هایاک می‌گوید: «مبارزه با خستگی و خواب‌آلودگی یعنی استرس. در صورتی که استراحتی کوتاه در قالب “چرت بعد از ظهر” این استرس را از بین خواهد برد. استرس به جسم و روح آسیب می‌رساند. هدف از خواب بعد از ظهر خوابیدن عمیق نیست، بلکه رسیدن به آرامش عمیق و تمدد اعصاب است.»

به طور مثال گفته می‌شود که “سالوادور دالی”، نقاش مشهور اسپانیایی، هنگام ظهر قاشقی در دست می‌گرفت، در صندلی خود می‌نشست و چشمان خود را می‌بست. هنگامی که خوابش می‌برد، عضلات بدنش شل می‌شد و قاشق از دستش به زمین می‌افتاد و او از صدای افتادن قاشق بیدار می‌شد. “دالی” می‌گفت: «این، دقیقا همان مقدار خوابی است که من نیاز دارم.»

کاهش عادت خواب ظهر؛ پیامد صنعتی شدن

هایاک خود توضیح می‌دهد که سر کار در کلینیک این فرصت را ندارد که بعد از ظهرها استراحت کند. اما هنگامی که احساس خستگی می‌کند روی صندلی کار خود می‌نشیند و برای چند لحظه چشمانش را می‌بندد تا انقباض موجود در ماهیچه‌ها بر طرف شود. او می‌گوید: «در واقع در این موقعیت نمی‌خوابم. برای من نکته مهم این است که این ۳۰ ثانیه را داشته باشم تا بتوانم استراحت کنم.»

در کشورهای آسیائی خواب بعد از ظهر بخش ثابت برنامه روزانه بوده است. اما در پی صنعتی شدن زندگی، این رسم دیرینه در این جوامع نیز کمرنگ شده است.

برخی از شرکت‌ها در کشورهای غربی تلاش می‌کنند با در نظر گرفتن اتاق‌های استراحت به کارمندان خود این فرصت را بدهند که برای چندین لحظه از محیط کاری فاصله گرفته و استراحت کنند. اما کارمندان از این اتاق‌های استراحت استقبال چندانی نمی‌کنند، زیرا به طور کلی استراحت هنگام روز به معنای تنبلی است و بیشتر افراد دوست ندارند تا چنین تصویری از خود به اطرافیان انتقال دهند.

کمبود خواب در آلمان تقریباً به یک عارضه‌ی عمومی بدل شده که به آن Social Jetlag می‌گویند. خستگی مفرط، کسالت و بی‌حوصلگی از نخستین پیامدهای زیان‌بار این “بیماری” همه‌گیر است. (23.05.2012)
 

دررابطه با خواب یک تفاوت جنسیتی وجود دارد: دخترها بهتر و بیشتر از پسرها صبح روز بعد به یاد می‌آورند که چه خوابی دیده‌اند. توضیح پژوهشگران در این‌باره آن است که خواب پسرها عمیق‌تر از دخترها است. (16.07.2011)
 

هنگام خواب ریتم فعالیت مغز کاملا دگرگون می‌شود. دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که به چه دلیل انسان هشیاری خود را در خواب از دست می‌هد. آنها نیز متوجه شده‌اند که کمبود خواب هماهنگی بین بخش‌های مغز را دچار اختلال می‌کند. (10.04.2011)
 

در ادامه بحث “بحران شادی در مدارس”، یک مقام آموزش و پرورش صدا و سیما را در سوق دادن ذهن دانش آموزان به نومیدی مقصر دانسته و اضافه کرده که با ناظم‌های چوب به دست نمی‌توان انتظار نشاط در محیط تحصیلی را داشت.

سازمان سنجش آموزش ایران سرانجام تصمیم به برگزاری کنکور گرفت و نحوه اجرای آن در اپیدمی کرونا را اعلام کرد. این آزمون در چهار روز و با انواع تمهیدات از جمله فاصله ۱۸۰ سانتی‌متر برگزار می‌شود. بسیاری هم‌چنان نگرانند. 

ترکیه که در آغاز شیوع کرونا با مشکل و انتقادهای زیادی روبرو بود در واکسیناسیون شهروندان به خوبی و با برنامه جلو می‌رود.
 

کارشناسان بریتانیایی مطالعاتی را برای استفاده از ترکیبی از دو واکسن فایزر و آسترازنکا آغاز کرده‌اند.
 

با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها.
 

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

این را احساس کرده اید؟ بعد از ظهر، نمی توانید چشم هایتان را در محل کار باز نگه دارید. بهترین راه برای مقابله با این نوع خواب آلودگی این است که شب به اندازه کافی بخوابید و در نتیجه باعث جلوگیری از خواب آلودگی می شود با این حال، اگر شما هنوز خواب آلوده هستید، می توانید چند تغییر سبک زندگی را برای افزایش کلی انرژی خود و همچنین استفاده از چند ترفند برای افزایش هشیاری ایجاد کنید.

حس خواب آلودگی و خستگی در محیط کار اتفاقی شایع برای تمامی ساعات کاری بوده و به ویژه برای افرادی که در ساعات بعد از ظهر و شیفت های شبانه به کار می پردازند، حسی آزاردهنده و متداول است.برای رفع این احساس روشهای مناسبی را در نمناک پیشنهاد می کنیم.

قدم اول :تمرین بهداشت خواب خوب

کافئین کم مصرف کنید:

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

کافئین خیلی برای بیدار کردن شما در صبح عالی است.با این حال، می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد.کافئین را در 4 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب نخورید تا شانستان را برای بیدار ماندن در شب ها کاهش دهید.

سیگار را ترک کنید:

نیکوتین شما را بیدار نگه می دارد، بنابراین ترک سیگار یک اجبار است اگر می خواهید خواب بهتری داشته باشید.

قرص هایتان را چک کنید:

داروهای خاصی می توانند شما را بیدار نگه دارند مانند داروهای ضد افسردگی و آسمی. از پزشک خود بپرسید که آیا قرص شما ممکن است شما را بیدار نگه دارد و یا ممکن است شما بتوانید داروهایی را برای خواب آرامش بخش استفاده کنید.

ورزش کنید:

مطالعات نشان می دهد که ورزش باعث خواب بهتر می شود.با این حال، عمل واقعی ورزش کردن شما را بیدار می کند چون کورتیزول را به بدن شما آزاد می کند، بنابراین شما باید زود ورزش کنید تا بهتر بخوابید.

یک وعده غذایی بسیار زیاد قبل از خوابیدن نخورید:

برای اینکه به خودتان در خواب کمک کنید، قبل از خوابیدن مقدار زیادی غذا نخورید چون مشکلاتی نظیر سوهاضمه می توانند شما را بیدار نگه دارند. سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از خوابیدن، وعده های غذایی بیشتری بخورید.

یک برنامه خواب داشته باشید:

بدن شما روتین را دوست دارد. اگر هر شب سر یک زمان مشخصی به رختخواب بروید و در یک زمان از خواب بیدار شوید، بدن شما می داند که چه زمانی باید بخوابد و چه زمانی باید بیدار شود. حتی در تعطیلات آخر هفته هم به برنامه خود بچسبید، و شب ها بیشتر استراحت خواهید داشت.

قدم دوم :اصلاحات عادات

به اندازه کافی مایعات بخورید:

به یاد داشته باشید که کم آبی می تواند باعث خستگی شما شود، بنابراین به طور مرتب آب بنوشید، به خصوص زمانی که بدن شما به شما می گوید که تشنه هستند.

برای کمک به خودتان به اندازه کافی آب بخورید، به یاد داشته باشید که قهوه، چای و حتی آب میوه به عنوان بخشی از کل شما حساب می شود. برای مزه دار کردن آب خود، نوشیدن آب معمولی را با یک برش پرتقال یا لیمو در آن را امتحان کنید.

نهار خود را بر روی پروتیین ها، سبزیجات و کربو هیدرات ها پیچیده متمرکز کنید. در حالی که ممکن است پس از ناهار کمی شکلات هوس کنید، اما شکر موجود در آن ممکن است باعث سقوط شما برای کاهش بعد از ظهر شود. در عوض، کربوهیدرات های پیچیده ای مانند غلات، سبزیجات و میوه ها را امتحان کنید و با یک پروتئین کم چرب مثل ماهی و مرغ بخورید.

پروتئین هم چنین متصل به تنظیم هشیاری بدن است، بنابراین یک وعده غذایی با پروتئین بالا می تواند به شما کمک کند احساس انرژی بیشتری بکنید و هوشیار باشید. پروتئین در بدن شما به جای مقدار تریپتوفان قند بالا می برد، و تیروزین انرژی بیشتری به شما می دهد. خوردن بیش از حد کربوهیدرات بلافاصله مخالف آن است.

موقعیت خود را تغییر دهید:

سعی کنید شانه هایتان را بالا بکشید، بنابراین کل بدن تان صاف تر می شود.خم شدن به جلو می تواند باعث شود که شما احساس راحتی بکنید.گزینه دیگر وضعیتی است که به شما نیاز دارد تا خود را متعادل کنید.

برای مثال، برخی از مردم از صندلی های توپی یوگا برای بهبود تعادل خود استفاده می کنند، اما می توانند به شما کمک کنند که بیدار بمانید.

بیش از حد طولانی در یک کار نمانید. ماندن در یک کار فقط برای ساعت ها در یک زمان می تواند منجر به سوختن انرژی مغز و خواب آلودگی شود. در عوض، اگر دیدید که مغز شما فرسوده شده است، وظایف خود را تغییر دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد که هشیارتر باشید.

موثرترین روش ها برای رفع خواب آلودگی در محل کار

بدن خود را بکشید. شما در دفتر خود محدود هستید و مهم نیست که چقدر می توانید انجام دهید، اما می توانید کمی نرمش انجام دهید.

برای مثال، دست هایتان را پشت سر خود بکشید و جلوی بدن خود را بکشید.برای چند ثانیه نفس عمیق بکشید، سپس دست خود را رها کنید.این کار را چند بار پشت هم انجام دهید.

سعی کنید باسن خود را نیز بکشید. صندلی خود را به سمت چپ بچرخانید تا پای راستتان پشتتان بماند و آن را صاف کنید.

سعی کنید نیمه بالایی بدن خود را صاف نگاه دارید.این کشش را چند بار تکرار کنید و سپس با پای دیگر آن را انجام دهید.

از روی صندلی خارج شوید. برخی از دفاتر به شما اجازه می دهند در یک میز ایستاده کار کنید که حرکت و هوشیاری را افزایش می دهد. اگر آن شبیه چیزی نیست که می خواهید, سعی کنید زمانی که استراحت می کنید به اطراف حرکت کنید.

بلند شوید و کمی راه بروید تا هوشیاری خود را افزایش دهید.اگر به مدت چند دقیقه در آفتاب قدم بزنید, حتی بهتر خواهید بود, چون سیگنال هایی به بدن شما ارسال می کند تا بیدار شوید.

خمیر دندان نعناعی:

دندان هایتان را با خمیر دندان نعناع مسواک بزنید. نعناع یک محرک طبیعی است که باعث می شود هشیار شوید.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

وظایف خود را تغییر دهید:

می تواند این باشد که از وظایف خود خسته شده اید و به همین دلیل است که خواب آلوده شده اید.پس وظایف خود را تغییر دهید.

به این ترتیب مغز خود را به محرک دیگری معرفی می کنید که به خودتان کمک می کند هشیار باشید و بیدار بمانید ؛ چنانچه در نمناک گفته ایم این کار به شما یک دیدگاه متفاوت می دهد.

به جای اینکه خود را مجبور کنید روی پروژه ای کار کنید که با شما هماهنگ نباشد, وقت و انرژی خود را به چیزی متمرکز کنید که احساس می کنید به آن فراخوانده شده اید.

به این ترتیب, می توانید بهتر کار کنید و هوشیار باشید، زیرا مغز شما هم کاری می کند.وقتی احساس خواب آلودگی می کنید, آب سرد می تواند تنها چیزی باشد که نیاز دارید.

درست مثل وسایلی که استفاده می کنیم، گرما می تواند مغزمان را هم تحت بار کاری سنگین افزایش دهد.

آب سرد:

شستن صورت با کمی آب سرد می تواند مغز شما را هوشیار کند, حتی ممکن است برای سردردهای جزئی زنده کننده باشد. هر چه آب سردتر باشد، مغز شما بعد از یک پاشیدن آب هشیارتر می شود.از پاشیدن آب سرد می توانید به آب یخ زده متوسل شوید.

جویدن یک تکه یخ مطمئنا مغز شما را هوشیارتر نگه دارد. احساس شدیدی که یخ به شما می دهد برای کمک به مقابله با سرما کافی است. بنابراین منجمد کردن مغز ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز به کمک به شما دارد.

مغز شما ممکن است به خاطر کمبود اکسیژن, خسته باشد.اگر دیدید که خمیازه می کشید، اغلب نیاز دارید که ریه های خود را با اکسیژن بیشتری پر کنید.

تمرینات تنفسی ساده را امتحان کنید و یا در هوای تازه بیرون دفتر خود قدم بزنید:

تمرین های تنفسی تنها تمریناتی نیستند که می توانند به شما در زنده ماندن کمک کنند. کشش های ساده می توانند خون را در بدن شما جاری کنند و به شما کمک کنند تا بیدار بمانید. اگر دفتر شما یک باشگاه ورزشی دارد, می توانید بروید و عرق کنید تا مطمئن شوید که برای کار آماده هستید.

تمرین های مغز هم خوب هستند:

شما می توانید از امتحانات آنلاین برای افزایش فعالیت مغز استفاده کنید. زمانی که مغز شما هوشیار است, برای مدت طولانی بیدار باقی می ماند.

اگر مجبورید یک کار خسته کننده را انجام دهید, ممکن است حتی بدون خستگی احساس خواب آلودگی بکنید. می توانید با تحقیق درباره موضوع به کار خود علاقه مند شوید.

حتی اگر تحقیق درباره موضوع آنقدر خسته کننده است که سعی کنید ذهنتان را از حالت خواب آلود خود دور نگه دارید.

حواس پرتی, راز پنهان ماندن برای مدت طولانی است.

موسیقی می تواند آرامش بخش باشد. به آهنگ های آهسته غمگین گوش ندهید. روی برخی از مسیرها یا چند خط اهن سنگین قرار دهید و احساس کنید که انرژی از بدنتان به بدن شما جاری می شود. 

بعد از صرف نهار برای هضم سریع‌تر و بهتر مواد غذایی فعالیت بدنی آرام و ملایمی داشته باشید. این فعالیت بدنی باعث می شود که جریان خون، گردش بهتری داشته باشد و علاوه بر دستگاه گوارش به سمت مغز و سایر ارگان‌های بدن هم خون‌رسانی مناسبی بکند.


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

گفته می‌شود انسان در شبانه روز نیاز به ۸ ساعت خواب دارد و هر چقدر که کمتر از ۸ ساعت بخوابد -به‌ویژه کمتر از ۶ ساعت- در بلندمدت ممکن است به بدن خود آسیب برساند و یا باعث پیری زودرس شود.

با توجه به اینکه اگر ما بخواهیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم نیاز داریم زمانی را به کار اختصاص دهیم، زمانی را به مطالعه و توسعه مهارت‌های خود اختصاص دهیم و زمانی را به خانواده، اگر بخواهیم ۸ ساعت در روز بخوابیم ممکن است بطور کامل به همه‌ی کار‌های خود نرسیم و سرعت پیشرفت ما کند شود.

با توجه به توضیحات فوق سؤال اینجاست که چطور می‌توانیم کمتر بخوابیم و در عین حال انرژی زیادی داشته باشیم و به بدنمان آسیبی نرسد؟

خوابی که ما در طول شبانه‌روز به آن نیاز داریم خواب مرحله ۳ و مرحله ۴ می‌باشد. شخصی که به طور پیوسته ۸ ساعت در شبانه روز می‌خوابد معمولاً بیش از ۶۵ درصد خوابش خواب سبک یا خواب مرحله ۱ و مرحله ۲ است. یعنی در یک خواب پیوسته ۸ ساعته حدود ۵ ساعت از خواب ما تقریباً غیر مفید است.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

ما هیچ وقت نمی‌توانیم این میزان غیر مفید از خواب را به صفر برسانیم اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانیم میزان آن را از ۵ ساعت به ۲ یا  ۱ ساعت برسانیم. بنابراین با ۴ یا ۵ ساعت خواب در روز نیاز بدن ما تامین می‌شود.

 

خواب polyphasic به این معناست که ما به جای اینکه یکبار و بطور پیوسته در روز بخوابیم (mono phasic)، چند مرتبه در روز بخوابیم. این کار باعث می‌شود درصد خواب سبک ما (خواب مرحله ۱ و ۲) کمتر شود.

در این روش بازه‌های زمانی خواب ما بسیار مهم است و بهتر است یکی از ۳ بازه زمانی زیر باشد.

 

در ادامه مقاله با من همراه باشید:

‎اگر کم خوابیدن برای شما مهم است نشان دهنده این است که انسان هدفمندی هستید.

‎حتما کارهای بسیار مهمی برای انجام دادن دارید اما فرصت کافی ندارید.

‎یکی از تله‌هایی که افراد مصمم و هدفمند درگیر آن می‌شوند این است که ممکن است از همان ابتدا استراتژی و مسیر درستی را برای زندگی خود انتخاب نکرده باشند.

‎اگر استراتژی شما درست نباشد حتی اگر کمتر بخوابید و بیشتر تلاش کنید، باز هم به موفقیت نمی‌رسید…

‎کتاب رستاخیز برند شخصی به شما کمک می‌کند مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب کنید تا زندگی‌تان سرشار از تلاش‌های بیهوده و بی‌خوابی‌های بدون نتیجه نباشد.

‎شما می‌توانید از طریق لینک زیر مجموع نسخه PDF و نسخه صوتی این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کنید.

‎سرمایه‌گذاری برای خرید با تخفیف این کتاب فقط ۱۸ هزار تومان است و کمتر از هزینه خرید یک ساندویچ است اما می‌تواند مشاوره‌هایی را به شما بدهد تا به خوبی، مسیر درست زندگی خود را انتخاب کنید:

فایل‌ها جهت استفاده آسان‌تر شما از طریق تلگرام به شماره موبایلی که در هنگام خرید ثبت می‌کنید، ارسال خواهد شد.

نسخه صوتی و PDF را با ۳۰% تخفیف سفارش می‌دهم

 

‎همچنین می‌توانید این کتاب را از طریق وب‌سایت‌های کتابراه و نوار تهیه نمایید.

متعهد شوید که هر شب در یک ساعت خاص بخوابید. مثلاً ساعت ۱۱. اگر یک شب ۱۱ بخوابید، یک شب ۱۲ و یک شب ۲ نیمه شب، درصد خواب مفید شما به شدت کم می‌شود. حتی برای چرت‌های روزانه هم یک ساعت معین داشته باشید. مثلاً ساعت ۳ عصر.

وقتی شما در رختخواب خود مطالعه کنید ذهن شما شرطی می‌شود که تا به محل خواب خود روید هوشیار شود. هرچقدر که موقع خواب ذهن شما هوشیارتر باشد دیرتر به خواب می‌روید و اگر هم به خواب روید از مرحله ۱ و ۲ خواب دیرتر وارد مرحله ۳ و ۴ می‌شوید.

نور سفید، سبز و آبی به مغز فرمان می‌دهند که روز است و مغز را در حالت حداکثر هوشیاری قرار می دهند. حداقل اگر این کار را نمی‌کنید در اتاق خواب‌تان بهتر است از نورپردازی قرمز استفاده کنید. بهتر است نیم ساعت قبل از خواب خودتان را از نور سفید، آبی و سبز دور کنید تا مغز شما برای خواب آماده شود.

بنابراین بهتر است قبل از خواب غذاهایی که کربوهیدرات ساده دارند مانند برنج سفید، نان سفید، سیب زمینی، شیرینی و دسر را کم کنیم.

بهتر است شام خود را زودتر بخورید تا بلافاصله بعد از خوردن غذا به رختخواب نروید.

بدن انسان برای هضم غذای پخته ۲ برابر غذای پخته نشده زمان نیاز دارد. بهتر است شبها انواع سالاد به همراه نان سبوس‌دار و سبزیجات میل نمایید.

 

برخی از مطالب فوق خلاصه برداری از وب‌سایت www.polyphasicsociety.com  بوده است که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. برای مطالعه تکنیک‌های کامل‌تر در زمینه نحوه خوابیدن به شیوه polyphasic می‌توانید به وب‌سایت فوق مراجعه نمایید.

 

سلام علیکم خیلی ممنون اطلاعات زیبایی بود.

اما از صحت و سقم این مطالب از کجا باید مطلع بشیم که با قلبی پر از اطمینان انجام بدیم؟(بابت ادرس سایتی هم که گذاشته اید لطف کردید اما خودتون بفرمائید این فرمایشات مستدل هست یا نه!؟ )

سلام در مورد قسمت پایانی مقاله که در مورد ایجاد عادت هایی قبل از خوابیدن است می توانید با اطمینان خاطر اجرا کنید چرا که فقط با چند روز اجرای این توصیه ها تاثیر قابل توجه آن را در کیفیت خواب تان می بینید. در مورد کاهش خواب شبانه به ۳٫۵ الی ۵٫۵ ساعت برخی منابع اعتقاد دارند که ساختار جسمی هر فرد با دیگری متفاوت است. بنابراین ممکن است سلامتی برخی افراد با کاهش مجموع خواب طی ۲۴ ساعت به کمتر از ۷ ساعت به خطر بیافتد.

نکته بسیار مهمی که نیاز است هر فردی رعایت کند این است که قبل از اینکه ساعات خواب خودش را کاهش دهد تا از این طریق بهره وری خود را در زندگی افزایش دهد، بهتر است ابتدا زمان هایی را که در روز به بطالت می گذراند را کاهش دهد. برخی افراد جهت مطالعه بیشتر، خواب خود را به ۵ ساعت در شبانه روز می رسانند درحالیکه ۳ ساعت در روز را به پرسه زدن بی هدف در اینستاگرام می گذرانند. طبیعتاً اگر این افراد بجای کم کردن ساعت خواب خود، ابتدا زمان هایی که در روز به بطالت می گذرانند را کاهش دهند نتیجه بسیار بهتری می گیرند.

خیلی بسیار ممنونم که راهنمایی می کنید، و ان قسمت مقاله بسیار مفید بوده فعلا و ان شاء الله تعالی استفاده خواهم کرد. اما شما اگر در نظر داشته باشید ( خدای رحمان رو شکر ) که بنده اصلا هیچ فضای مجازی ندارم به مهمترین علت که شما هم خاطر نشان کردید ، لذا بنده فقط کمی برای تامل فرمایشاتتون نگران هستم ، و به جای غنی و فنی هم دسترسی ندارم که سلامت دل و جسمم را به ان اعتماد کنم و برای دانش پژوهی بیشتر وقت بذارم. در تکمله : گاهی میشنویم که خوردن بعضی از مواد خوراکی اصیل و طبیعی نه مثل : قهوه و …. اینها ، موجب ان می شود که انسان شاداب تر و سر زنده تر تا حدی که مثلا در روز به مدت ۱۸ ساعت کار علمی کند ، ایا این مطالب درست هست یا نه ؟! ، اگر درست هست که تعدادی رو مرقوم بفرمائید ، و اگر نه » که شما بااین اطلاعات کلی و مجملی که خدمتتون عرض کردم یک راهنمایی عمیق و فنی و مستدل به بنده ارائه بدید (البته اگر مایه زحمت نمیشه) تا بشود که به این میانراه که روزی ۱۸ ساعت کار علمی برسیم و بسیار برای شما ارزوی موفقیت کنیم.

بسیار متشکرم

در زمینه مواد خوراکی اگر با یک متخصص تغذیه صحبت شود قطعاً نتایج بهتری دارد. اما یک نوع رژیم غذایی هست که من به تجربه دیده ام تاثیر بسیار زیادی در افزایش سطح انرژی بدن و شادابی بیشتر دارد و کمک می کند بتوانیم با کیفیت بیشتری کارهای روزانه خود را انجام دهیم.

سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر کنید اما حجم آن را کم کنید. مثلا بین صبحانه و نهار یک وعده کامل میوه بخورید. ناهار و شام کم بخورید و عصرانه یک وعده غذایی سبک بخورید. به هیچ وجه مواد غذایی داخل قوطی و یا نیم پز را نخورید مثل تن ماهی، کنسرو لوبیا، الویه بسته بندی، سوسیس و کالباس و غیره خوراکی هایی که معمولاً تراریخته هستند و حاوی نمک و روغن هستند مثل چیپس و پفک و پف فیل نخورید. مصرف شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. مصرف شکر باعث پیری زودرس می شود و چون سریع جذب بدن می شود تعادل ذهن را مختل می کند. نوشابه و دلستر و چایی شیرین و غیره نخورید بجای آن از مواد غذایی که گلاسمیک ایندکس پایینی دارند مثل توت خشک، خرما پیارم، انجیر، کشمش و غیره مصرف کنید. می توانید عبارت گلایسمیک ایندکس را در گوگل بزنید و لیست مواد غذایی که قند آنها سریع جذب نمی شود را پیدا کنید و به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم

سلامت و پیروز باشید

سلام خسته نباشید مطالب مفیدی بود ولی من مشکل های بزرگتر دارم معمولا شب ها خیلی خیلی دیر میخوابم و ظهر از خواب بلند میشم تقریبا نصف روز خوابم قبل از خواب تمام اتفاقات تلخ گذشته به مغزم سرازیر میشه اگه هم کمی تلاش کنم افکار منفی رو از خودم دور کنم کمی بعد میخوابم خواب های آشفته و بی ربط به هم میبینم شبایی که یکم زودتر میخوابم طی خواب چند بار بیدار میشم بیدلیل و به اتفاقات تلخ فکر میکنم ممنون میشم اگ در این زمینه کمکم کنید و بهم بگید چطور بخوابم که ذهنم اروم شه و اینکه خوابم و کمتر کنم تا بیشتر فرصت انجام کارهام رو داشته باشم

سلام وقت شما بخیر چیزی که به شما کمک می کند این است که یک وظیفه را برای خود مشخص کنید و سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از انجام دادن آن لذت ببرید. این وظیفه می تواند انجام یک کار ساده باشد. ما با فکر کردن به اتفاقات تلخ گذشته نمی توانیم مصائب بوجود آمده را حل کنیم بلکه تنها آنها را بزرگ تر می کنیم. اما اگر خودمان را مشغول انجام کاری کنیم، هم به هنگام خواب خسته تر هستیم و هم طی مدت زمان انجام آن کار با غرق شدن و لذت بردن از آن کار تمرین می کنیم برای دقایقی به اتفاقات بد زندگی فکر نکنیم. لطفا کاری که انجام می دهید یک کار فیزیکی باشد که نتیجه ای را نیز در بر دارد. مثلاً کتاب خواندن و تلویزیون نگاه کردن و مشغول موبایل شدن مشکل شما را برطرف نمی کند. اما کاری مثل نقاشی کشیدن، گلدوزی کردن و کارهایی از این شکل بسیار تاثیر گذار است. البته من از علایق شما مطلع نیستم. اما صرفاً مثالی زدم تا منظورم را از انجام یک کار فیزیکی که در پایان نتیجه ای به همراه خود دارد را متوجه شوید. موفق و سلامت باشید

سلام وقتتون بخیر . یه سوالی داشتم من دانش اموز هستم و حداکثر ۴ ساعت وقت خواب در شب دارم اما طول روز خسته و خوب الودم. بنظرتون مشکل از تغذیه یا کمبود های بدنمه یا اگر این روشهایی که گفته شده اجرا کنم نتیجه میده؟

سلام وقت شما بخیر برای کسی که فقط فرصت ۴ ساعت خواب در شبانه روز را دارد، هم باید تمامی این نکات رعایت شود و هم باید تغذیه مناسبی داشته باشد. مخصوصا از وعده های غذای سنگین پرهیز کنید و طی روز حداقل یک چرت کوتاه بزنید. البته میزان نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است و برخی افراد حتی با تغذیه مناسب و رعایت نکات این مقاله نمی توانند کمتر از ۶ ساعت در روز بخوابند. اگر شما نیز دیدید با رعایت تمامی نکات باز هم فشار زیادی به جسم و ذهن شما می آید بهتر است میزان خواب خود را حداقل به ۶ ساعت برسانید تا آسیب جدی به بدن شما وارد نشود.

سلام ممنون واقعا خیلی دنبال این مطلب میگشتم من از تمام روزم برای درس خواندن استفاده میکنم اما متاسفانه چون دیر شروع کردم برای کنکور وقت کم میارم. میخاستم بپرسم اگر من دوماه همانطور که اشاره شد شب ها ۳٫۵ ساعت و روزها ۱ الی ۱٫۵ ساعت بخابم(در مجموع ۴٫۵ الی ۵ ساعت خواب) ایا مشکلی برای تمرکز من پیش می اید و سطح یادگیری ام پایین می اید؟؟؟؟ می ترسم که تمرکزم مختل شود و خوب یاد نگیرم. ممنون میشم جواب بدین خیلی درگیر این سوالم. سپاس

سلام بهتر است که خواب شب را از همان ابتدا به ۳٫۵ ساعت کاهش ندهید. می توانید از ۴٫۵ ساعت شروع کنید و اگر با مشکل شدیدی مواجه نشدید به مرور به ۳٫۵ ساعت کاهش دهید. همه انسانها توانایی کم خوابیدن ندارند و حتی با شرایط ذکر شده در مقاله هم برخی افراد نمی توانند خواب خود را کاهش دهند. بنابراین خودتان پس از رعایت کردن همه شرایط لازم باید بررسی کنید که آیا بدن شما می تواند این وضع را تحمل کند یا نه! اگر این وضعیت برایتان قابل تحمل نبود آن را متوقف کنید چون ممکن است به سلامتی شما آسیب برسد.

سلام من یه دانش آموزم ،می خواستم خواب خودمو کم کنم ،من صبح زود بیدار می شوم ولی بعد از مدت کوتاهی خسته می شوم و می خوابم ،میشه کمک کنید این مشکل رفع بشه ؛

بهترین روش این است که از خواب کوتاه بیست دقیقه ای استفاده کنید. یعنی هر وقت احساس خستگی کردید ۲۰ دقیقه بخوابید. البته توجه داشته باشید که شما در این بیست دقیقه به خواب عمیق نخواهید رفت بلکه صرفا ذهن شما به حالت خلسه یا خواب سبک می رود. در خواب بیست دقیقه ای، بلافاصله پس از خواب شاید احساس نکنید که خستگی ذهنی شما برطرف شده اما پس از نیم ساعت از بیداری، حس خوبی را از نظر ذهنی پیدا می کنید.

خواب بیست دقیقه ای را می توانید ۳ تا ۴ بار در روز داشته باشید. اما اگر با خواب بیست دقیقه ای هم پس از چند روز دیدید که مشکل شما برطرف نشده احتمالا شما از نظر جسمی و ژنتیکی توانایی کم خوابیدن را ندارید و بهتر است ساعات خواب خود را افزایش دهید تا به سلامتی شما آسیبی وارد نشود.

خیلی عالی ممنون ازتون من تو دوسال قبل خیلی در این مورد جستجو کردم اما به فارسی مطلب مفیدی پیدا نکردم ممنون از شما

سلام من خیلی به خواب وخوابیدن علاقه ای ندارم و میدونمم اشتباست ولی وقتی بدنم نیاز داره میخوابم در غیر اینصورت بیداری رو ترجیح میدم به خوابیدن ولی باید این نکاتیکه گفتین رو رعایت کنم چون من سلامتیم برام خیلی مهمه ممنون از انتشار این پست.

ممنون خیلی مفید بود.

با خوندن این میشه گفت مطلب ساده ایه ولی واقغا رعایت کردن همه این نکات خیلی سخته حداقل برای بنده اینجوریه جون بسیار برنامه خواب نامنظمی دارم

سلام ، من ساعت ۱۰ شب به رختخواب میرم و ۵ صبح بیدار میشم و در طول روز دیگه نمی‌خوابم ، به نظر شما این خواب برای من زیاده یا کم ؟ چون نمیتونم در طول روز بخوابم و باید حتما ۵ بیدار باشم .. البته در طول روز از نسکافه و نوشیدنی های انرژی زا هم استفاده میکنم اما به صورت متعادل و اینکه بهترین زمان برای مصرف نسکافه و نوشیدنی انرژی زا در طول روز چه بازه های زمانی است؟

سلام بهترین بازه رمانی برای خوابیدن، از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح است. چون خواب شما در این بازه قرار دارد عالی هست. ۷ ساعت خواب کاملا نرمال است و اگرشرایط زندگی و کاری شما طوری نیست که مجبور باشید کمتر بخوابید، بهتر است همین عادت را ادامه دهید. بهترین حالات این است که نوشیدن نسکافه و نوشابه های انرژی زا را به طورکلی قطع کنید و به هنگام خستگی ذهنی، ریلکسیشن و مدیتیشن یا مراقبه کنید. با کافئین مغز شما بلافاصله هوشیار می شود اما با مدیتیشن، نیم ساعت پس از پایان مدیتیشن انرژی خوبی به ذهن شما بر می گردد که طبیعی تر است. اگر نمی توانید عادت خوردن نسکافه و نوشابه انرژی زا را قطع کنید حداقل تلاش کنید که پس از ساعت ۶ عصر مصرف نکنید. چرا که در بلند مدت دچار اختلالات خواب خواهید شد.

وقت تون بخیر ممنون بابت مقاله خوبتون

راستش من روند منظم خواب ندارم .ولی معمولا ساعت ۱۲ میخوابم و با توجه به برنامه فردا اون روز ؛ گاهی تا ۵-۶ گاهی تا ۸-۹ صبح میخوابم ، ولی اگه بخوام ساعت خواب ۱۲ تا ۴/۳۰ را برای خودم فیکس کنم و در روز هم یه چرت ۲۰ دقیقه ای داشته باشد . برای ایجاد این عادت اگه یک دفعه ای عمل کنم ، درسته؟ یعنی سعی کنم ۱۲ به رختخواب برم و ۴/۳۰ بیدار بشم. با توجه به اینکه در طول روز هم با مسائل مختف کاری و تحصیلی رو به رو ام .

پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاس گذارم

سلام هر تغییر ناگهانی‌ای برای بدن مضر هست. ابتدا ساعات بیداری خود را منظم کنید. مثلا هر روز ساعت ۶ صبح بیدار شوید. حتی در روزهای تعطیل. اگر دیدید ۶ ساعت خواب برای شما کم است، بجای اینکه صبح بیشتر بخوابید، یک چرت ۲۰ دقیقه ای در روز داشته باشید. سپس می توانید آرام آرام ساعت بیداری خود را از ساعت ۶ صبح به ساعت ۵ صبح نزدیک کنید.

نکته مهم این است که بسیاری از افراد بجای اینکه ساعات روز خود را مفیدتر کنند، از ساعات خواب خود کم می کنند. مراقب باشید شما در این دام نیافتید. کسی نیاز دارد ساعات خواب خود را کم کند که از ساعات بیداری خود یهترین استفاده را می کند. در غیر این صورت بهتر است خواب شبانه شما کمتر از ۶ ساعت نشود.

سلام وقت بخیر من هرساعتی میخوابم بازم ۷صبح بیدار میشم چ ۱۱ بخوابم چ۱۲ بازم۷بیدار میشم نمیدونم چیکارکنم که ۵ساعت در طول روز بخوابم حداقل باید۷ ساعت بخوابم تا خوابم کامل بشه ولی میخوام۵ساعت کلا بخوابم ⁦☹️⁩

سلام همه افراد مثل هم نیستند. برخی افراد توانایی کم خوابیدن ندارند و اگر با فشار بیش از حد به خودشان این کار را انجام دهند سلامتی شان به خطر می افتد.

سلام، وقتتون بخیر. ببخشید من وجه را واریز کردم ولی پی دی اف کتاب برام ارسال نشده

سلام. سفارش شما از طریق تلگرام برایتان ارسال شد.

سلام من یک دانش اموز هستم ساعت خوابم بسیار زیاده چطور ساعت خوابم رو کاهش بدم شب حدود یک میخوابم صب ۱۰ تا ۱۱ بیدار میشم باز هم در طول روز احساس خستگی داریم چطوری برنامه خوابم رو تنظیم کنم

به نظر من اگر بیش از ۸ ساعت می خوابید و همچنان در طول روز احساس خستگی می کنید بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید و این موضوع را با ایشان در میان بگذارید.

سلام من امسال کنکوردارم وراستش ازالان می خوام شروع کنم بخونم وچون عقبم وازیه طرف برنامم یکم فشردس وکلاس و..هم دارم راستش یکم وقت کم میارم می خواستم ۴.۳۰شب و۳۰روزبخوابم ،راستش بااین ساعت خواب فک نمیکنم ازنظر سطح سرحالی و انرژی درطول روزمشکلی داشته باشم ولی چون ازچن تارتبه های برتربگپرسیدم ونظرهمه این بوده ساعت خواب نبایدکمتزاز۶باشه می خوام بدونم واقعن بااون ساعت خوابی که خودم درنظرگرفتم درطول روزتمرکزم کم میشه؟چون نظررتبه های برترروشنیدم احساس میکنم اگه هم مشکلی نداشته باشم ازنظرانرژی وتمرکزم..خود به خودبهم القامیشه که کاری که انجام میدم درست نیس واین ناخودآگاه روم اثرمیذاره سوال دیگه اینکه اگه یک ماه این سیستم روپیاده کنم تا بدونم این سیستم رو بدنم جواب میده یانه مثلن مشکل تمرکزروازکجابایدمتوجه بشم که تمرکزم کم شده چون در حالت عادیم آدم یه وقتایی تمرکزنداره واون موقع من ازکجابایدبفهمم که این عدم تمرکزه به خاطر ساعت خوابم بوده یانه؟؟

سلام فیزیک بدنی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. برخی از افراد با ۴ ساعت خواب در طی روز، سرحال هستند اما برخی افراد حتی با ۶ ساعت خوب هم انرژی کافی کسب نمی کنند و طی روز تمرکز و انرژی کافی ندارند. بنابراین مقایسه دیگران روش درستی نیست. از طرفی ساعات خواب را نباید یکدفعه کم کرد. مثلا اگر شما روزی ۶ ساعت می خوابید. ابتدا خواب خود را نیم ساعت کم کنید و یک هفته این روند را ادامه دهید. اگر مشکلی پیش نیامد می توانید نیم ساعت دیگر خواب خود را کم کنید و مجددا یک هفته به این روند ادامه دهید.

برای اینکه متوجه شوید تمرکز شما کم شده است یا نه! یک روش این است که درسی را که می خوانید یک هفته بعد مرور کنید و در موردش تست بزنید. اگر مقدار زیادی از آن مطلب را فراموش کرده بودید یعنی به هنگام خواندن تمرذکز ندارید. توجه داشته باشید که درس خواندن بدون تمرکز کاملا بی فایده است. اگر ۲۰ ساعت در روز هم درس بخوانید اما بعد از چند روز همه مطالب را فراموش کنید، هیچ فایده ای ندارد و از فردی که ۵ ساعت در روز با تمرکز درس می خواند هم عقب میافتید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد کنکوری انجام می دهند این است که خواب خود را کم می کنند اما طی روز چندین ساعت وقت خود را به بطالت می گذرانند. فردی که در روز ۸ ساعت می خوابد اما وقت خود را صرف کارهای بیهوده مثل بازی با موبایل و دیدن تلویزیون و اینگونه کارها نمی کند بسیار موفق تر است.

مرسی از راهنماییتون راستش آقای ظهره وندمن حدود۶ساعت روبه کلاس و۱۱ساعت روبه مطالعه و۲ساعت هم استراحت درطول روزمی خوام اختصاص بدم واصلن تلویزیون و..هم نمی بینم وقتم رواصلن نمی خوام صرف کارای بیهوده کنم وفقط حداکثر۵ساعت تایم می مونه براخواب یه مورد اینکه تاچه مدت ساعت خوابم روکم نگه دارم تامتوجه علاعمش بشم مثلامنظورم اینکه حدودچن روز۴.۳۰شب بخوابم که بعدبدونم روتمرکزم..اثر گذاشته یانه همون یه هفته که گفتین کافیه؟؟ واین که اگه بعدازاین مدتی که گفتین بازم سرحال بودم ومشکلی نداشتم و تومرورهفته بعدم بالای۷۰درصدسوالارودرست حل کردم و مطالب خونده شده هفته قبل تقربین به خوبی یادم مونده بودیعنی دیگه مطمن باشم که باتمرکزوباکیفیت درس خوندم؟؟؟ودراین صورت اگه این اتفاق رخدادینی دیگه اوکییه کلاساعت خوابم تاکنکورطبق همین روال باشه؟؟؟ وموردبعدهم اینه من هرشب حدود۱الی دوساعت مطالب خوانده شده طی دوهفته قبل تاحدزیادی رومرورمیکنم ازکجابدونم که توهفته بعداگه مثلن خیلی ازسوالارودرست جواب دادم به خاطر این مرورهاییه که هرشب داشتم یاتمرکزی که هفته های قبل حین مطالعه داشتم؟😅🤭😊ببخشیداقای ظهره وندخیلی ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام. اگر خوابتون رو کم کردید و طی ۲۱روز برای شما مشکل تمرکزی یا مشکل جسمی بوجود نیومد یعنی جسم و ذهن شما میتونه این مقدار از کمبودخواب رو تحمل کنه.

در مورد سوال دوم، هدف اصلی اینه که مطالب یادتون بمونه. وقتی طوری درس می خونید که با مرور مطالب، بالای ۷۰ درصد یادتون میمونه یعنی کارتون رو خوب انجام دادید و تمرکز داشتید.

ببخشید یه مورد دیگه هم خواستم بپرسم اینکه مثلن اگه ۱ماه مجبور باشم فشرده مثلن هرشب ۳ساعت بخوابم ولی به طورمنظم ولی بعدبه حالت عادی و۶ساعت برگردونم ساعت خوابمومشکلی نداره؟؟؟

به نظر من به هیچ وجه خوابتون رو به سه ساعت کاهش ندید. چون ممکنه مریض بشید و کلا تا یک ماه اصلا نتونید درس بخونید.

تشکر از راهنمایی هایتان آقای ظهره وند من یه دانش آموز دانشگاه در رشته پزشکی ام و می خواهم ساعت خوابمو به سبب زیادی درس ها به حد اکثر ۴-۵ ساعت کاهش بدم برنامه که شما قبلا گفتین خیلی خوب بود ولی بخاطر ایام کرونا که تعطیلات شده من در خانه ام و بشکل درست اون برنامه رو نمی تونم تطبیق کنم بخاطریکه روزانه مجبورم ۴ ساعت به دوکان برم و آنجا نمیشه که درس بخونم لطفا در ای مورد اگه میشه کمکم کنید پیشاپیش ممنون ازتون بخاطر معلومات بسیار خوب که میدین.

سلام ممنون از لطف شما

من فکر نمی کنم فعالیت اجباری روزانه شما خللی در رعایت نکات مربوط به بهبود کیفیت خواب ایجاد کند

سلام من میخواستم بدونم که چطوری میتونم با مدیتیشن ساعات خواب خودم رو کاهش بدم. من شبها ساعت ۳ میخوابم و ۷ صبح بیدار میشم و در طول روز احساس گیجی میکنم. سوالم این هست که آیا با مدیتیشن میتونم این گیجی رو از بین ببرم؟

سلام اطلاعات دقیقی در مورد روش صحیح مدیتیشن برای بهبود کیفیت خواب ندارم.

من ۳‌ ۴‌ روزه خیلی میخوابم از ۱۲ میخوابم تا ۱۰ همه چیم بهم ریخته چیکار کنم برگردم به حالت عادیم؟

آروم آروم خواب خودتون رو کمتر کنید تا بعد از یکی دو هفته به شرایط نرمال برگردید.

درود بر شما،اقای دکتر من معمولا شبها حول و خوش ساعت نه و نیم ۱۰ می‌خوابم و صبح ها هم حدود ساعت چهار و نیم تا پنج از خواب پا میشم ،خواستم بدونم آیا ضرری برای بنده ایجاد می‌کنه یا خیر

درود بر شما اگر در طول روز احساس خستگی شدید ندارید ضرری برای شما ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آدرس ایمیل شما:

نام:

موبایل:

عضویت

وب‌سایت برند شخصی به شما کمک می‌کند علائق و استعدادهای خود را کشف کنید، به بهترین شکل توسعه دهید و از آن درآمد کسب کنید.

آموزش‌های ما: 1. کتاب‌های تالیفی و ترجمه 2. محصولات آموزشی 3. ارائه مشاوره حضوری و تلفنی

تلفن: 28423036-021

فکس: 28423037-021

 

اگر نیاز به استخدام منشی مطب دارید حتما این مطلب را مطالعه بفرمایید.

چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم
چگونه خواب بعد از ظهر را کم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *