چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

 
helpkade
چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم
چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

شبکه های تلویزیونی صدا و سیما، طبق گذشته در حالت SD می باشد که کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل در حین تماشای فیلم ها و برنامه های مختلف در کانال های تلویزیونی، ممکن است با کیفیت پائین روبرو شوید که قطعا احساس خوبی به شما منتقل نخواهد شد. از این رو سازمان صدا و سیما اخیرا اعلام کرد که یک سری از کانال های تلویزیونی قرار است در تاریخ 1399/9/9 که رندترین تاریخ قرن می باشد، از حالت SD به حالت HD تبدیل شوند که از مهم ترین مزیت های این دسته کانال ها می توان به کیفیت بالای تصویر و صدا اشاره کرد که قطعا احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

با این وجود شما در خانه و یا محیط کار می توانید خیلی ساده با استفاده از گیرنده دیجیتال کانال های HD صدا و سیما را دریافت و مشاهده نمائید و لازم به ذکر است که این فرایند بسیار ساده و آسان می باشد و شما در طی چند مرحله می توانید با دستگاه گیرنده دیجیتال اقدام کنید. از این رو ما در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با نحوه دریافت شبکه های hd با گیرنده دیجیتال بصورت قدم به قدم آشنا خواهید شد. اما لازم است قبل از آموزش با یک سری نکات آشنا شوید که در قسمت ذیل توضیح داده شده اند. همراه ما باشید.

در حال حاضر تنها 10 کانال از شبکه های صدا و سیما بصورت آزمایشی تبدیل به HD شده اند که شما می توانید این 10 کانال را دریافت کنید. این 10 کانال HD صدا و سیما که در ابتدا HD شده اند، عبارتند از؛

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

وضوح HD مخفف عبارت High Definition است که در این فناوری پیکسل های بیشتری برای نمایش تصویر کنار هم قرار می گیرند و نتیجه این فرایند هم دریافت تصاویر با کیفیت بر روی نمایشگر می باشد. اما وضوح SD مخفف عبارت Standard Definition می باشد که یک نسل عقب تر از عبارت HD است. در کانال های SD پیکسل های کمتری کنار هم قرار می گیرند و به همین دلیل شما تصاویر را با وضوح کمتری مشاهده خواهید کرد. از این رو اگر شما دسترسی به دستگاه دیجیتال با مبدل HDMI دارید، می توانید شبکه های تلویزیونی ذکر شده را بصورت HD دریافت کنید.

مراحل دریافت شبکه های HD تلویزیون ملی بسیار آسان هستند و به همین دلیل در ادامه این گزارش بصورت مرحله به مرحله شما را با آموزش دریافت شبکه های HD آشنا نموده ایم که شما باید بصورت مرحله به مرحله، آموزش را انجام دهید و در غیر اینصورت قادر به دریافت شبکه های تلویزیونی HD نخواهید بود. این مراحل عبارتند از؛

 

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای معاونت توسعه و فناوری رسانه می گوید: مخاطبان صداوسیما برای دریافت کامل شبکه های اچ دی (HD) باید گیرنده های خود را ارتقاء دهند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه و فناوری رسانه پنجشنبه ـ 6 آذر ماه ـ از اچ دی‌سازی ۱۰ شبکه خبر داد.

در پی اعلام این خبر، مهدی سیاسی فر، مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای در گفت و گویی درباره روند اچ دی سازی در سازمان صداوسیما، اظهار کرد: در اچ دی سازی شبکه ها علاوه بر ضرورت تغییر زیرساخت ها، محتواهای تولیدی نیز باید اچ دی (HD) شوند که نیاز به تغییرات در استودیوها، واحد سیارها و … خواهد بود و برای این امر تغییراتی در زنجیره سیگنال های ورودی از جمله سیگنال های دریافتی از ماهواره باید اتفاق می افتاد.

مهندس سیاسی فر بر ضرورت و اهمیت این پروژه تاکید کرد و افزود: در این روند تغییر تمامی تجهیزات پخش های ماهواره ای چه در ارسال و دریافت و چه سیگنال رسانی زنده مانند ایستگاه های متحرک ماهواره ای اتفاقی قابل توجه و گسترده است.

وی مقدمات اچ دی سازی و تغییرات زیرساخت ها را بسیار سخت تر از HD شدن شبکه ها دانست و اذعان کرد: تجهیزات سیگنال رسانی در بسیاری از استان ها وجود دارد که بایستی تمامی این تجهیزات تغییر کنند.

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای در ادامه تغییرات شبکه ها را مرحله دوم پروژه بعد از اقدامات زیرساختی برشمرد و گفت: شبکه ها به دو صورت برای مردم پخش می شود؛ یکی سیگنال های ماهواره ای برای بینندگانی که در خارج از کشور حضور دارند و روش دوم استفاده از فرستنده های فراوانی که در سراسر کشور داریم. طبیعتا باید به گونه ای عمل کنیم که در ضمن این تغییرات، بدون اینکه لطمه ای به بینندگان وارد شود بتوانیم یک قابلیت جدید برای مردم در دسترس قرار دهیم. این کار آسانی نیست چون کوچکترین تغییر و اشتباه می تواند چندین روز باعث از دست دادن بینندگانمان شود. برای عبور از این مرحله دشوار، بستر مناسبی را آماده کردیم تا با همکاری دیگر واحدهای مرتبط، به نوعی این انتقال و تغییر را انجام دهیم که مردم لطمه ای نبینند و با یک جستجوی ساده بلافاصله بتوانند تمامی شبکه ها را داشته باشند.

وی ضمن توصیه ای به بینندگان درباره چگونگی بهره مندی از کیفیت HD، توضیح داد: این تغییرات به گونه ای برنامه ریزی شده تا مردمی که گیرنده SD دارند و توان خرید گیرنده های جدید را ندارند چیزی را از دست نداده بلکه چندین شبکه جدید را نیز دریافت کنند اما بینندگانی که دوست دارند کیفیت دریافتشان را بیشتر کنند لازم است یا با مراجعه به نمایندگی دستگاه مربوطه نسبت به ارتقاء گیرنده خود اقدام کنند و یا دستگاه جدیدی خریداری کنند تا سیگنال شبکه های بیشتر باکیفیت بهتری را دریافت کنند.

مهندس سیاسی فر ادامه داد: برخی از این سیگنال ها که عمدتا رویدادهای عامه پسند بیشتری همچون برنامه های ورزشی، فیلم ها، سریال ها را با کیفیت بالا پخش می کنند، بیشتر مورد درخواست بینندگان بود که توانستیم با تغییرات مد نظر، به این درخواست ها پاسخ مثبت بدهیم تا مردم آنچه را که دوست دارند در اختیار داشته باشند.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده درباره کیفیت ۴K اشاره کرد و افزود: قدم مهم دیگری که برداشته شده کیفیت UHD است که کیفیتی بالاتر از HD محسوب می شود. این کیفیت در بین مردم به اسم ۴K معروف است که اقدامات اولیه برای پخش یک شبکه با کیفیت ۴K را نیز آماده کردیم. این شبکه هم به صورت ماهواره ای و هم فرستنده های زمینی پخش می شود که این اتفاق خجسته و ارزشمند در نهم آذر ماه رسما افتتاح خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء گیرنده ها برای دریافت تمامی شبکه های جدید، اظهار کرد: بینندگانی که تمایل دارند تمام شبکه های جدید را داشته باشند باید گیرنده هایشان به تجهیزاتی که DVBS۲ MPEG۴ و HEVC را بتواند دریافت کند ارتقاء پیدا کند. البته چهار شبکه پر بیننده را نیز به صورت MPEG۴ پخش می کنیم که این شبکه ها با گیرنده هایی که فقط MPEG۴ دارند هم قابل دریافت است تا دارندگان این دستگاه ها که توانایی خرید یا ارتقاء سیستم خود را ندارند نیز از این تغییرات بهره مند باشند.

انتهای پیام

برنامه های شما رو با همون سیستم پال و سکام هم زیاده که ببینی .

احسنتم

درود بر شما

سلام این اتفاق برای من بسیار خوشحال کننده بود از مسئولین مربوطه متشکرم

ظاهرا فقط تلویزیونهای جدید میتونن این شبکه هارو بگیرن یعنی 90 درصد مردم نمیتونن دریافت کنن، تبریک به مهندسین بی سواد صدا وسیما

برای مردم درست نکردن واسه خودشونه که پولشو دارن و بهترین تلویزیون رو استفاده میکنن
مال ما هم قطع شد عمرا دستگاه دیجیتال ازشون بخرم اینا همش خیانته مگه کانال 3 و مستند اچ دی نبود واسه همه؟ حالا یهو دیگه نمیشه؟ یا دستگاه دیجیتال ساختن میخوان بفروشن؟

سلام تلوزیون من فورکی هستش ولی شبکها هیچ کدوم اچ دی نشد جستجو زدم ولی بازم نشد شبکه مستند هم که اچ دی بود دیگه نیست
باید چکارش کنم کی میدونه؟

درود بر افشین دمت گرم صداو سیما یعنی پول خوار هستن

شبکه های اچ تی باکیفیت فقط بارسیور میدیا استار

خوب

بجز 6 شبکه اصلی بقیه همه قطعن.

این که واسه تلویزیون جدیداس

باید دوباره کانل یابی کنید تا شبکه های sd ذخیره گردد

من یه تلویزیون LG اسمارت تولید ۲۰۱۷ دارم و خب فقط صدا رو پخش میکنه و تصویر نداره.
اما بعد از مقداری سر و کله زدن باهاش تونستم کانالهای HD رو دریافت کنم.
اینجا به صورت کامل مراحل انجام این کار رو نوشتم.
شاید به درد بقیه مردم هم بخوره
https://vrgl.ir/PZa3Y

دقیقا

ما شبکه نسیم نداریم باید چیکار کنیم خود به خود دیشب همه کانال هامون به فنا رفت . دیگه نصف شبکه ها بالا نمیاد

ساام من با کانال یاب خودکار زدم ولی متاسفانه فقط ۱۱ کانال اومد و بقیه کانالها و رادیوها همه حذف شده چکار کنم؟؟؟!

آزه مال مام همینه همه کانالا پریده

دقیقا برای ما هم فقط ۱۱ تا کانال میاد

جستجوش‌کجاست

روی منوی کنترل دستگاه دیجیتال کلیک کن چند تا شکل میاد روی إره بین کلیک کن سرچ یا جستجو میاد بع جستجوی اتو ماتیک رو بزن خودش انجام میده.

دو تا شبکه اج تی داشتیم اونم گرفتید ازمون این که هیچیش نمیاره کیفیتش بد تر شده

دقیقاً !!! اینم از صدا و سیما خنده داره بخدا

وای خدا چقد مخ هستید 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

واقعا عالی فقط کاش طریقه ی استفاده اش هم بگین.خیلی ممنون

لعنت به شماکه فقط به فکرسرمایه دارو پولدار بی دردهستین،،تلویزیون ال جی ۵۵اینج رو زدم شبکه های اچ دی روپیداکنه همشونوپیداکرده ولی تصویرش نیست فقط صداهست،،بعدش فهمیدم این سیستم یه سیستم دیگه هست که مخصوص مرفه های بی درده،،بازم لعنت

گیرندت از رده خارج که صدا داره تصویر نداره مثل ما..
یه گیرنده خووبم که میلیونیه خداروووشکر

1 . شبکه های قبلی نابود نشدن , میتونید از همون شبکه ها استفاده کنید
2 . بهترین گیرنده ای که تو بازار ایران هست 350-400 هزار تومنه که به لطف ….. قیمت زیادی نیست

دمت گرم یعنی شما که ال 55 اینچ داری مرفه بادردی !!!!!

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

میخوان مردم برن اون دستگاههارو با قیمتای فضایی خریداری کنن بخاطر پر کردن جیب خودشون وگرنه چطور شبکه 3 اچدی یا مستند یا خیلی از شبکه هلی اچ دی دیگه تو دستگاه‌ های معمولی قابل دریافته؟

ما هم میریم ماهواره میگیریم.یه مشت بی عقل نشستن کار کردن برا ما

ضمن تشکر از مسئولان محترم صدا و سیما، امیدوارم در آینده تدبیری اندیشه شود تا شبکه ۴k که مدتی است راه اندازی شده ولی سیگنالش در حد صفر و بسیار بسیار ضعیف است نیز تقویت شود.
تشکر مجدد

وقتی 80 درصد تلویزیون ها قابلیت نمایش HD رو ندارن صحبت از 4k مسخره است

خیلی بد شده حد اقل شبکه امید رو اچ دی نمی کردید

شبکه های HD روبیخیال باشید اول تشریف بیارید منطقه فردوسیه شهریار فکری به حال گیرنده وفرستنده کنید.مهمون میاد فکرمیکنن منطقه صفرمرزی زندگی میکنیم که انتن رسانه وموبایل نداریم

مرسی که دوروزه تمام شبکه ها قطعه!!اول اطلاع رسانی و دوم آموزش جامع بعد عملی کردن تصمیم. هرکار میتونسم کردم واسه درست شدنش اونوق تازه فهمیدم مشکل کجاست!! و فقط باید 100 تا 200 تومن خرجش کنم تا بتونم دوباره تلویزیون داشته باشم.تبریک👏🏻👌🏻

سلام مال ما هم اون طور بود یه بار دیگه بزن دریافت سیگنال درست میشه

مسخره است مگه چی نشون میدن که اچ دی کنند

ال چی ۵۵ ultraHDدارم اما اصلا باز نمیکنه کیفیت شبکه ها هم خیلی بد شده شبکه های hdپیدا میکنه تصویر نداره فقط صدا واقعا متاسفم

در شهر جدید پرند بعضی کانال ها تصویر هست ولی صدا نیست مثل شبکه آی فیلم.اخه این چه کاری بود کردید هر چی کانال یابی میکنم درست نمیشه

آنتن پرند رو تقویت کنید

این مسخره بازی جدیده؟؟؟

دمت گرم برادر.
ما داشتیم مستند و ۳ اچ دی و تماشا رو راحت می دیدیم..
خیلی نامردن به خدا …

دقیقا

⭕️ صدا و سیما اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد!

محروم کردن بیش از ۷۰ درصد مخاطبان از تماشای شبکه های با کیفیت HD به معنای رعایت عدالت اجتماعی نیست.

وقتی بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی خرید رسیور ها و گیرنده دیجیتال های جدید ندارند، این همه تبلیغ و سر و صدای صداوسیما برای HD شدن شبکه وقتی عملا فقط قشر پولدار جامعه می‌تواند شبکه ها را تماشا کند، توهین به شعور مخاطبانش است‌.

بسیاری از تلویزیون هایی که در خود گیرنده دیجیتال دارند نتوانستند و نمی‌توانند فورمت HEVC را دریافت کنند.

در نقطه مقابل بسیاری از مردم از سال 88 تا کنون با تبلیغات صداوسیما گیرنده های دیجیتال و رسیور هایی خریداری کرده اند که عملا نمی‌تواند شبکه های جدید را دریافت کند.

وقتی شبکه خبر و iFILM و حتی نمایش و پویا محتوای HD خاصی ندارند، HD کردنشان به چه دردی می‌خورد؟

ای کاش تعداد شبکه های HD کمتر بود اما عدالت واقعی رعایت می‌شد و همه می‌توانستند به نسخه HD دسترسی داشته باشند.

❗️ از آن‌جا که همه گیرنده های دیجیتال امکان دریافت HD MPEG4 را دارند، صداوسیما به راحتی می‌توانست نسخه SD شبکه سه، تماشا، ورزش و ‌… را کلا حذف کند و به جای HD کردن شبکه هایی مثل آی‌فیلم که عملا محتوای قدیمی دارند و HD شدنشان بی فایده است، تعداد شبکه های HD عاقلانه تری را به ۱۰۰ درصد مخاطبان برسانند.

نه این که صرفا ۳۰ درصد و حتی کمتر امکان دریافت سیگنال های جدید را داشته باشند.

صداوسیما ثابت کرد باز هم مثل همیشه سمت مردم نیست! و هیچ توجهی به نظر مردم نمی‌کند!

البته نباید انتظار عدالت از صداوسیمایی داشت که مثل آب خوردن «عادل» را یک شبه حذف می‌کند!

یه شبکه ۳ اچ دی داشتیم فوتبال میدیدیم، الان تلویزیونمون اونم نمیگیره،مثلا سیستم جدید گذاشتین واسه پولدارا، متاسم واسه شما و واسه خودم که توو این کشور به دنیا اومدم

سلام برای ما اون چندتا شبکه قبلی hdهم قطع شد هرچی جستجومیزنم نمیشه

سلام برای ما هم.
بدتر اینکه رادیو نما هم نداریم
در کانال یابی جدید، فقط جای شبکه ها تغییر کرد و همان چند تا اچ دی هم برگشت اس دی. مثل تماشا و مستند

اگر قصد تبدیل 264 به 265 داشتند از اول به سازننده دستگاهها میگفتند فرمت را 265 بذارند. چند میلیون دستگاه را باید بریزند دور

کجا خوبه …

خیلی خوب شد، خسته نباشید،

اشتباه کردم جستجو خودکار و زدم کانال hd مستند تنها کانالی که دوست داشتم sd شد تعداد کانال ها کم شد😐.معلومه هیچ چی درست کار نمیکنه.

سه روزه که شبکه امید و ایران کالا قطعه

تلویزیون من فول اچی هستش اما جستجو زدم همون سه شبکه ای ک قبلن اچ دی بود پرید الان کیفیتش پایین ترم اومده میشه بگید داستان چیه

دوستان می دونید HD حدود 20 سال پیش منسوخ شده، نه؟
الان حتی FHD هم اواخر عمرشه و 4K داره میشه استاندارد دنیا.
چه دستاوردی واقعا!

فقط شبکه های اچ دی رو می زنه بیصدا 😩

خیلی بیخوده اصلا نمیگیره برای ما که خواقعا متاسفم نابغه اید

والا قبلا شبکه های ما hd نمایش میداد… الان که طرح جدید اومده شبکه هایی که قبلا hd بود هم نمایش نمیده. و فقط مینویسه «فقط صدا» . تلویزیون ما هم fullHD هستش…

اگر ایران یک ماهواره بخرد خیلی بهتر است
و همزمان پخش زمینی را کنار بگذارد و مردم از طریق گیرنده ای ماهواره ای که فقط کانال های ماهواره ای ایران را دریافت کنند استفاده کنند
این طوری برای صدا وسیما و مردم راحت تر و به صرفه است
صداو سیما از تکرار وتبدیل فرکانس وپخش زمینی راحت شده ونیازی به پرداخت هزینه های میلیاردی وتوسعه ایستگاه های زمینی نیست وبه جای آن می تواند کانال های جدید اضافه کرد وبا هزینه های اضافی برنامه ها وسریال های بهتر ساخت

ما فقط شبکه های ۱ تا ۶ میگیره بگین چ کنیم واییییییییییی
مسیولین…

ما تا حالا شبکه 3 و تماشا و مستند رو اچ دی داشتیم
الان همونارو هم نداریم
داستان چیه؟

تمام شبکه های اچ دی مون پرید و فقط صوتشا داریم

خیلی بده من بلد نیستم

ماسیستم خونمون فول اچ‌دی هست اماشبکه های اچ دی که اومده فقط می‌نویسه سرویس وجودنداردبعدم اخه تلویزیون ایران چی دارن که نشون بدن
پس خواهشاًدیگه ازاین کارهانکنیداگردرست نمی‌کنیدخراب نکنید

واقعا که
چرا مثل شبکه سه و مستند که قبلا اچ دی بود اینا ها رو هم اچ دی نکردن
الان ۹۰ درصد نمی تونن دریافت کنن این شبکه های جدید رو
فک کنم اقا زاده ها گیرنده وارد کرده بودن رو دستشون باد کرده بود

آقا چرا هیچ کس جواب نمیده. تلویزیون من ال جی 2018 هستش. قابلیت HD و HECV رو داره، ولی الان اچ دی قبلیا پرید، کانال های جدید HD هم فقط صدا داره تصویر نداره…. مشکل چیه؟

امروز گیرنده hevc میکنن تو پاچه ملت فردا گیرنده 4k! همین مونده فردا رییس صداوسیما بیاد التماس کنه بگه تورو خدا مارو نبینین

خیلی برنامه های جذابی پخش میکنید که میخوایدhd کنید.
هروز برنامه های تکراری

من جست وجو کردم اما چند تا شبکه HD تو رادیو گرفت چرا؟

گند زدید با این کارهاتون. Hd که نداریم هیچ فقط 6 تا کانال SDداریم که اونم میره و میاد

سلام.
والا تلوزیون ما ال ای دی مارک ال جی ولی شبکه های hd رو فقط صداشونو پخش میکنه.
یه مشت مهندس نشستن برنامه ریختن خیر سرشون.
از طرفی هم یه بیزنس بزرگ واسه فروش دستگاه های دیجیتال آشغالشونه

یه عده هم مثل تو پاچه خار خوبه

سلام با تشکر از زحمات شما ازنوشته های یه عده حاضرخور ناراحت نشوید این افراد همه چی رو حاضر و کامل میخواهند و براشون فرقی نداره که ازکجا و چه جوری بیاد دلسرد نشوید و به کارتون ادامه بدهید ما که از قبل انقلاب یادمونه تلویزیون چه جوری بوده الان قدر داشته هامون رو بهتر میدونیم یه عده فقط نق میزنند. ممنون از زحماتتان. ضمنا تلویزیون ما فقط 3 کانال 3 -مستندو تماشا رو اچ دی میگیره . ایراد کجاست؟

آخه الان از انقلاب ۴۲ سال گذشته، چی رو با چی مقایسه میکنی؟!!

خلایق را هر چه لایق

آره ما این جوری هستیم یا دولت که داره فقط برای خودشون خوش می گزرونن ؟
چه فکرا

ما شبکه تماشا و امید رو نداریم اصلا یک دقیقه هم تاحالا واسمون نصب نشده ان

باید چیکار کنیم تا بیان

ما که هم کانالهای sdرو داریم هم کانالهای hd
دوستان باید موقعیت انتن رو عوض کنین مطمئن باشید همه کانالها رو میگیره

این شبکه ها فقط صدا داره

کانال یابی مجدد کن بعد همونا رو هم نمیگیره بعد میای بجای تعریف مثه بقیه فحش میدی خخخ

آره ما این جوری هستیم یا دولت که داره فقط برای خودشون خوش می گزرونن ؟
چه فکرا

تو اگه سید بودی حالت خوب بود به نظرم شکمت سیره تو چرا نق زدی میگی از ما ۳ شبکه میگیره ایراد از کجاست بگم از کجاست چرا نق زدی از شکم سیرت است

سلام ال چی ۵۵ ultraHDدارم اما اصلا باز نمیکنه کیفیت شبکه ها هم خیلی بد شده شبکه های hdپیدا میکنه تصویر نداره فقط صدا واقعا متاسفم

با این کاری که کردین فقط میتونم بگم خدا …هاتون واستون نگه داره!!

فقط میتونم بگم …همتون

سلام خوبين تلوزيون ما fullhdهستش شبكه هاي اچ دي بالا نمياد ٥٠بار جستجو كردم از قزوين هستم وقتي هنوز شبكه ها اچ دي تو بعضي از شهرها نيست چرا ميان ميگين همه ايران ميتونن دريافت كنن چرا

سلام ما تو سنندج چند تا شبکه hd داشتیم الان اونا رو هم نداریم هر چقدر هم جستجو زدم هیچ فرقی نکرد ، ممنون که گند زدید به همون چند شبکه

حتی به تلویزیون هم رحم ندارنو سطح پایین کشور از همون کیفیت قبل هم محروم مونده

جان من ملت رو چی فرض کردید؟ میخوایین 20 – 25 میلیون گیرنده که از چین ارد کردید روش مارک ایرانی زدید رو به زور قالب کنید به بیننده ها؟ تا قبل این چند تا کانال HD پخش میشدن با فرمت MPEG ولی الان نمی تونید, آره؟ واقعا چی فکر کردین؟ آخه برنامه های تکراری صدا و سیما چی هستن که حالا HD بودن یا نبودنشون برای مردم مهم باشه.. 4 تا سریال دارید که همه کانالا صبح تا شب پخششون میکنن.. توهین به شعور این ملت بس نیست؟ جمع کنید بابا..

مثل همیشه … زدین 😂😂😂😂😂

من چند بار ریست کردم ولی فقط صدا داریم

عزیزان توجه کنید که شبکه های معمولی یاSD سرجاشه وحتی چند کانال که قبلاً فقط HDبودند هم به لیست معمولی اضافه شده مثل شبکه مستند و . . . که افرادی که قبلا توانایی گرفتنHD رو نداشتن میتونن ببینند فقط کمی دقت کنید هیچ کانالی از دست نرفته حتی اضافه هم شده یعنی بعنوان مثال شبکه کودک یا مستند هم HD داره هم معمولی یا SD … ولی نمیدونم چرا یک مسئول فنی صدا و سیما نمیتونه این رو به زبان ساده برای مردم توضیح بده!؟

خاک بر سرشون با این نوآوری….

فکر کردین اومدن مردم رو با یه دستگاه خاص تو دوران کرونا شاد کنند؟
نه, می خوان پولی های خودشون رو حیف و میل کنند.
آخه این جوری نه تنها مردم شاد نمیشن بلکه با هجومشون به فروش گاه کرونا بگیرن.
اینم حتما واقعی میشه :
فردا براتون یه زیر نویس میشه تو تلوزیون که برای دریافت دستگاه پخش اچ دی عدد فلان را به شماره فلان بفرستید
ما شدیم مسخره بعضی آدما که می خوان خودشون شاد باشن و به ما بخندند
همه چی رو گروه کردند
خودشون که میلیاردر هستند این قیمتا هیچ چی از پولشون کم نمی کنه.
این صدا و سیما حتی بعضی خبر های راست رو نمیگه و به خاطر همین ما هم به کانال خای تلگرام مراجعه می کنیم

همون چند تا اچ دی هم که میگرفت قطع شدش.شما گه به فکر مردم بودید کاری ی کردید همه تلویزیونهای دیجیتال بتونن بگیرن نه اینکه خرج بزارین رو دستشون برن یبه دستگاه دیجیتال بخرن.

واقعا برای سیما متاسفم که همه چند شبکه hd رو هم که داشتیم پرید. ( نمی دونم به چی افتخار می کنند ).

فقط به فکر منافع خودتون هستید دنبال کاسبی هستید اگه راست می گین برین برای اون تلوزیونی های این قابلیت نداره راه بندازین

واقعا دست شما درد نکنه بااون نبوغ شبکه های های که HD داشتیم دیگه نمیاد مایک تلوزیون سامسونگ 32 اینچ داریم همون هم دیگه خوب نشون نمیده

ما کانال هارو چندین بار سرچ کردیم ولی متأسفانه شبکه های hdفقز صدا دارد و تصویر ندارد
ممنون میشم راهنمایی کنید
ودر ضمن تلویزیون ما oled lg هست

استاد عسگری تلویزیون من هم فقط صداشو داره و اون یکی هم که بادستگاه ستاپ باکس ملی کلا نمیگیره…. علی برکت الله استاد

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید .
ای مسئولین دلسوز صدا و سیما لطفا ما اچ دی با این وضعیت لازم نداریم.

برای ما فقط صوت داره و تصویری نشون نمیده
مشکل چیه؟

سلام اون دوتا HDکه داشتیم هم پرید تکلیف چیه

Tv ما 4k هم ساپورت میکنه ولی هیچکدوم از شبکهای اچ دی نیومدن برامون
ممنون بابت تکنولوژیتون😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

سلام جستجو خودکار زدم ولی صدا دارم ولی تصویر ندارم داستان چیه؟ چیکار باید کنیم.

مردم به نون شب محتاج شدن اخه از کجا بیارن برن دستگاه بگیرن بابا یکم فکر هم خوب چیزیه یه شبکه ۳ اچ دی داشتیم که اون رو هم به برکت یک عده … گرفتن

داداش …

از کرجیم
چند بار سرچ کردیم هنوز نیومده. و شبکه های HD قدیمی شبکه 3 و مستند و تماشا هم SD شدن. لطفا ایسنا بررسی و پرسشگری کنه از مسولین. هم وطنای عزیز از جاهای مختلف این مشکل رو دارن. همه تلوزیون ها هم اکثرا جدید و هوشمند هستند. پس مشکل از صداسیماست.
لطفا پیگیری کنه ایسنا.
متشکرم

از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.
همان 2 تا 3 تا کانال اچ دی قبلی را هم ار دست دادیم

به نظر من هیچکس تو این شرایط اقتصادی برا 5 تا شبکه گیرنده جدید نمی خره همون شبکه های sd رو نگاه کنیم به صرفه تره.

شبکه‌های قبلی هم قطع شدند

سلام من شبکه های HDراجستوجوکردم اما فقط صداداره تصویر بالانمیادچرا..

فقط دنبال دلال بازی و پول تو جیب دلال کردنی اخه چرا شبکه3 رو حذف کردی متاسفم

در این اوضاع اقتصادی مردم، این کار صدا و سیما عجیب است! آیا نمی‌شد این شبکه‌های جدید را مثل همان شبکه‌هایی که قبلاً HD بودند HD نمایند؟!

واس من همه اومدن ولی شبکه های ایران کالا نمایش امید نیومدن اس دی شون هسته ولی اچ دی شون نیسته😂😂😂😂😁😁😁😁😁😁😁

تلویزیون من ۴kو پیشرفته
ولی هرچی جستجو کانال میزنم کلا10تا شبکه اس دی میان
و از اچدی خبری نیست تازه شبکه ورزش و نمایش چند تا دیگه
کلا پریدن و نیستشون حالا باس چکونم

سلام ما یه تلویزیون48اینچ سامسونگ داریم و تقریبا3/5سال قبل خریدیم از HDهم پشتیبانی میکنه ولی وقتی دوباره کانال هارو جستجو کردم شبکه های اچ دی رو پیدا نکرد و شبکه تماشا مستند و تازه گیها شبکه سه همHDشده بود اوناهم ازHDدر اومدن حالا ما باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا یکی جواب بده

هدف آقایان فروش ست آپ باکس های جدیدشون بود والا ما چندشبکه HD راقبلا بدون هیچگونه تجهیزاتی دریافت میکردیم که دیگه دریافت نمی کنیم.

سلام متاسفم براتون

تلوزیون ما مخصوص گیم هس 4Kپشتیبانی میکنه اما این شبکه جدید نه جای تعجب داره مگه کیفیت شبکه از 4k هم گذشته خخخ واقعا نابغه هستید

واسه من ک همون تصویر عادی میاد در حالی ک تلوزیون هوشمند هست

والا tvمن جدیده ولی هرچی جستجو میزنم همشون sd هستن مستندم اول hdبود اونم الان sdشد….مهندس بی سواد باشه همین میشه دیگ

شبکه های اچ دی هم که قبلا بود اون ها هم پاک شد

ال سی دی من ایکس ویژن مدل ایکس تی ۵۱۵هست هوشمند ،اندرویدی و فول اچ دی هست جستجو کانال زدم شبکه های اچ دی میاد ولی تصویر و صدا ندارم هیچ یک از شبکه های اچ دی ،،،کسی نیست کمک کنه لطفا

گفتن که HD سازی میکنن ولی برای ما که نشده
والا ….
نمیدونم‌چطوری کانال هارو جستجو کنم🤨🤨
لطفا کمکم کنید😘

قبلا چند شبکه اچ دی می‌گرفت همه اونها را حذف کرده. و یک فرمتی انتخاب کرده تا مردم پول بدهند و یک ست تاپ باکس بخرند. کسی هم نیست که سوال کنه بگن مرض دارید چیزی را میارید که نه مردم توان دارند ونه زیر ساخت ش موجود هست. تلویزیون ال جی 4k نمیگیره‌ …

مرسی از شما ما اصلا دیجیتال خودمونو نگاه نمیکنیم . چیزی نداره که بخواد اچ دی باشه یا اس دی

خودتونید بابا برا اخاذی از مردم دست به هر کاری میزنید . عدالت کجایی

واقعا مسخره است شبکه میاد بالا تصویر ندارن ایلام

تلویزیون ما شبکه های اچ دی رو فقط صدا دارع ما چیکار باید کنیم شبو روز در حال جستجو کردن هستیم

تونو خدا ازاین کارا نکنین ما راضی به زحمت نیستیم

تلویزیون من الجی ۴کی هست ولی شبکه های اچ دی فقط صدایت و تصویر نداره خاک بر سرتون کنن یعنی چی


بریم همون ماهواره بخریم بهتره

واقعا مرسي بايد خجالت بكشين بخدا اون دنيا چطور ميخواين جواب بدين واقعا انصاف نيست نميدونم چطوري ديگه مردم حرفاشون رو بگن انصاف هم خوب چيزيه بايد روزي هزار بار خجالت بكشن

برای شبکه دو سیما HD خواهد شد یا همه شبکه ها خواهدشد

……!! آدم مجبور میکنین که فحش بده😑😑

یرای شبکه دو سیما HD خواهد شد یا همه شبکه ها HD خواهد شد

واقعا خجالت نمی کشید که این قدر سر مردم کلاه میگذارید؟
واقعا هدفتان چیست؟ چه نیازی به این کار بود ؟ همه ی تلویزیون ها 4 شبکه ی hd داشتند ولی الآن باید چندین میلیون هزینه کنیم و جیب آقایون رو پر کنیم تا 4 تا شبکه hd که بخوره تو سرتون داشته باشیم!!!

من تاکنون ماهواره نداشتم ولی این کاراتون باعث شد برم ی ماهواره بخرم.. بهتره تا برم ستاپ باکس بخرم. واقعا خسته نباشید . …

… بچه هامون دلشون به همین تلویزیون خوش بود

من یه تلویزیون LG اسمارت تولید ۲۰۱۷ دارم و خب فقط صدا رو پخش میکنه و تصویر نداره.
اما بعد از مقداری سر و کله زدن باهاش تونستم کانالهای HD رو دریافت کنم.
اینجا به صورت کامل مراحل انجام این کار رو نوشتم.
شاید به درد بقیه مردم هم بخوره
https://vrgl.ir/PZa3Y

سلام تلویزیون ما الجی رسیوردار ( تری دی ) با مشخصات زیر میباشد که گزینه آپدیت هم دارد چندسال قبل از بانه خریدیم طبق راهنمایی های شما فایل زیر را دانلود کردیم ولی هنوز اجرا نکردیم چنانچه آپدیت کنیم به هم نمی ریزد؟
starfish-dvb-secured-m14tv-25.ashley.m14tv-2526-05.05.40-prodkey_usb_V3_SECURED.epk
2014 سال 50LB650V-TA
نسخه نرم افزار 04.00.20
شماره سریال 407KCGW52455
نسخه 1.2.0-2817 WEBOS TV
در حال حاضر شبکه های اچ دی صدا و سیما تصویر ندارد ولی صدا دارد
راهنمایی کنید متشکرم

مگه بیکاریم بشینیم برنامه های …. شما رو ببینیم ماهواره رو ترجیح میدم

من با آقای .مردم ایران که نظرش ۴ است موافقم احسنت بهش نظر منم همونه

هدف اینا فقط فروش ست اپ باکس های خودشون بوده .دیگی که واشه من نجوشه میخوام سر سگ توش بحوشه

با سلام..اینکه نود درصد تی وی ها و گیرنده ها این شبکه های اچ دی رو نمیگیرن شکی نیست و اینکه اخه چرا چنین کاری رو کردن واسه همه سوال هست؟؟
بنده میگم شاید صدا و سیما خودش از تی وی های پیشرفت و جدید استفاده میکنه حواسش نبوده که این ملت بیچاره هنوز دارن با اون 21 اینچ هی قدیمی زندگی میکنن اچ دی که جای خود داره حالا شاید به اشتباه خودش پی ببره و این قضیه رو ردیف کنه..و الا که اطلاعیه زدن تو تلویزیون که باید ست اپ باکس جدید بخرن زیاد کار عاقلانه ایی نیست که..

افرین به این مخ های سرزمینمون.بعد این همه گرونی وبه خاطر کرونا خونه نشین شده بودبم و دلمون به تلویزیون خوش بود که اونم دیگه هیچ کدوم از شبکه ها رو بالا نمیاره
واقعا آفرین داره.بابا دانشمند…..

منظورشان اینه که ،،،اکانالهای ایران رو تماشا نکنید
واقعا چیجوری نگاه میکنید

دوتا شبکه اجی دی داشتم شبکه ٣ و تماشا که اونم از دست دادم لایک بر مهندیسین ایران زمین دزززز

یه اقا زاده اون دستگاها را وارد کرده و با این تبلیغ فقط میخان دستگاها فروخت شه . کدوم اج دی هه با کدوم مهندیسن . مهندسایی ک تو ایران موندن بیشتر از هم براشون زیادیه

چرا بعضی از شبکه های تلویزیونم بالا نمیاد و مینویسه این سروطس نامعتبر است؟

با سلام ، با اینکه تلویزیون ما اولترا اچ دی و 4kمیباشد ، کانالهای اچ دی فقط صدا دارند و تصویر ندارند ، دوباره سرچ کردم ولی تاثیری نداشت میشود راهنمایی بفرمایید.

به جز فوتبال چه برنامه سرگرم کننده داره که بخوایم براش خرج هم بکنیم ؟

پس چی شد این شبکه 10k ما حسن آقا؟

این چ مسخره بازیه دیگه بابا با اینهمه گرونی مردم نون ندارن بخورن بعد اینا دن از HD میزنن همین ی سرگرمی رو هم ازمردم گرفتن خدا لعنتتون کنه ک هر روز ب عناوین مختلف با اعصاب مردم بازی میکتین

واقعا افتضاهه خواستین ابرومونو درست کنین زدین چشمونم دراوردین سه تا از کانال ها پریده من الان چه کنم

سلام .ب ای جستجوکردیم‌صدا دارند‌تصویر ندارن‌علتش چیه

سلام خسته نباشید ، برای تلویزیون هوشمند دوو ، چجوری شبکه های HD رو پیدا کنیم؟ممنونم

ینی چیییی تلویزیونمون هییچیییییی نمیاره بجززز بجز یدونه شبکه عربی انصاااف نییییس

خوب بلدین پول مردمو ازجیبشون خالی کنین .

ما تلویزیونمون از اون قدیمیهاست و توان خرید تلویزیون جدید را نداریم به لطف این کارشون کلا همه شبکه ها رو فقط صداشون داریم و تصویرش اصلا معلوم نیست

واقعا عالی یه ۱۴ تا کانال داشتیم اونم نداریم

کدام تلویزیون hdنشان میدن

بهتر خدا کنه همش قطع شه

حداقل کاری می کردید کانالای قبلی سر جاشون می موندن هیچ جارو نمی گیره تلوزیون ما یعنی چی واقعا ؟

نظر من این است که بااجرای این طرح در دوره کورونا تمام مشکلات ونا بسامانیهای جامعه برطرف میشود

برگشتیم زمان قاجار هرچند که تلویزیون نبود

این مسخره بازیا چیه دیگه،میمردین اگه باهمون فورمت قبلی شبکه های دیگم مثه سه و تماشارو اچ دی میکردین،یه بار شد یه کاری کنین ملت و تو دردسر نندازین،اینم مثه بقیه کاراتون مسخره های بی لیاقت

تی وی من جدید و فول اچ دی هست ولی هر کاری میکنم تصویر HD نمیگیرم . قبلان داشتم شبکه ۳ و تماشا بسیار با کیفیت بود ولی الان قبلیها هم دیگر نمیاد . چکار باید کرد راهنمای کنید

ما که قبلش هم استفاده نمیکردیم الانم که بیسوادا خودشون قطع کردن خخخخ

ترکیه نمیاد چیکار کنیم تا بیاد با پول میاد ؟

برای ما شبکه های hd رو دریافت می کنه ولی سپهر 4k نه

 

برای دریافت تصاویر با وضوح و قدرت تفکیک بالا یا همان تماشای شبکه‌های تلویزیونی به صورت HD، لازم است تا شبکه‌های مورد نظر را بار دیگر در گیرنده خود جست‌وجو کنید.

به گزارش قدس آنلاین، اچ دی سازی شبکه‌های تلویزیونی امروز (نهم آبان ماه) به طور رسمی اعلام و اجرایی شد.

بیش از یک دهه است که استفاده از گیرنده‌های دیجیتالی در کشورمان فراگیر شده و دیگر نیازی نیست تا برای دیدن تصاویری واضح از برنامه های تلویزیونی ساعت ها در پشت بام مشغول تنظیم کردن آنتن‌های قدیمی باشیم. اما تاکنون پخش شبکه‌های تلویزیونی با استاندارد MPEG۴ بوده و اکنون این شکل نمایشی ارتقاء پیدا کرده و به شکل HEVC تغییر یافته است.

قابلیت پخش HD این امکان را به مخاطب می‌دهد تا تصایر را با قدرت تفکیک بالا دریافت کرده و مشاهده کند.

از این پس شبکه‌های یک، سه، ورزش، افق، آی فیلم، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، تماشا، ایران کالا و العالم با شکل HEVC هم روی آنتن می‌روند.

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

برای دریافت این شبکه‌ها به صورت HD باید این شبکه‌ها را بار دیگر در گیرنده خود جست‌وجو کنید اما اگر تلویزیون شما این قابلیت را نداشته باشد باید گیرنده‌ای جدید تهیه کرده و از این امکان بهره‌مند شوید.

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

 

با تایید خبر اچ دی سازی شبکه های صدا و سیمای ایران حالا سوال بسیاری از شما این است که چگونه شبکه های HD صدا و سیما را دریافت کنیم؟ در پاسخ به این سوال لازم است به سخنان مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ای ایران توجه کنید. مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ای معاونت توسعه و فناوری رسانه می گوید: مخاطبان صدا و سیما برای دریافت کامل شبکه های اچ دی (HD) باید گیرنده های خود را ارتقاء دهند. معاون توسعه و فناوری رسانه پنجشنبه ـ ۶ آذر ماه ـ از اچ دی ‌سازی ۱۰ شبکه خبر داد. 

در پی اعلام این خبر، مهدی سیاسی فر، مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ای در گفت و گویی درباره روند اچ دی سازی در سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: در اچ دی سازی شبکه ها علاوه بر ضرورت تغییر زیر ساخت ها، محتوا های تولیدی نیز باید اچ دی (HD) شوند که نیاز به تغییرات در استودیو ها، واحد سیار ها و … خواهد بود و برای این امر تغییراتی در زنجیره سیگنال های ورودی از جمله سیگنال های دریافتی از ماهواره باید اتفاق می افتاد.

مهندس سیاسی فر بر ضرورت و اهمیت این پروژه تاکید کرد و افزود: در این روند تغییر تمامی تجهیزات پخش های ماهواره ای چه در ارسال و دریافت و چه سیگنال رسانی زنده مانند ایستگاه های متحرک ماهواره ای اتفاقی قابل توجه و گسترده است. وی مقدمات اچ دی سازی و تغییرات زیر ساخت ها را بسیار سخت تر از HD شدن شبکه ها دانست و اذعان کرد: تجهیزات سیگنال رسانی در بسیاری از استان ها وجود دارد که بایستی تمامی این تجهیزات تغییر کنند.

در خصوص چگونگی دریافت شبکه های صدا و سیما با کیفیت HD در قسمت قبلی صحبت های مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره ای ایران ارائه شد. وی ضمن توصیه ای به بینندگان درباره چگونگی بهره مندی از کیفیت HD ، توضیح داد: این تغییرات به گونه ای برنامه ریزی شده تا مردمی که گیرنده SD دارند و توان خرید گیرنده های جدید را ندارند چیزی را از دست نداده بلکه چندین شبکه جدید را نیز دریافت کنند اما بینندگانی که دوست دارند کیفیت دریافتشان را بیشتر کنند لازم است یا با مراجعه به نمایندگی دستگاه مربوطه نسبت به ارتقاء گیرنده خود اقدام کنند و یا دستگاه جدیدی خریداری کنند.

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

مردم باید گیرنده های خود را ارتقا دهند تا سیگنال شبکه های بیشتر باکیفیت بهتری را دریافت کنند. مهندس سیاسی فر ادامه داد: برخی از این سیگنال ها که عمدتا رویداد های عامه پسند بیشتری ارائه می دهند، در اولویت اول اچ دی سازی قرار گرفته اند. برای مثال شبکه هایی که برنامه های زیر را ارائه می دهند، در اولویت بوده اند.

این شبکه ها که برنامه هایی مانند برنامه های فوق ارائه می دهند، بیشتر مورد درخواست بینندگان بود که توانستیم با تغییرات مد نظر، به این درخواست ها پاسخ مثبت بدهیم تا مردم آنچه را که دوست دارند در اختیار داشته باشند. اما حالا که پاسخ سوال چگونه شبکه های صدا و سیما را با کیفیت اچی دی ( HD ) دریافت کنیم مطلع شدید، بد نیست به جزئیات دیگری در خصوص این خبر توجه داشته باشید.

۱۰ شبکه صدا و سیما از روز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ با فرمت اچی دی ارائه می شوند. رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما به فرایند HD ‌سازی شبکه‌ های تلویزیونی اشاره کرد که طی آن ۱۰ شبکه سیما از یکشنبه نهم آذر ماه با فرمت جدید اقدام به پخش برنامه ‌های خود می‌ کنند. اما ماجرای اچ دی سازی شبکه های تلوزیون صدا و سیما از چه قرار است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چند روزی است که در شبکه‌ های سیما تیزری پخش می ‌شود که طی آن دو تصویر متفاوت و موازی از شبکه ‌های عادی و اچ ‌دی نشان می ‌دهد. بر این اساس از نهم آذر ماه، ۱۰ شبکه سیما به صورت اچ‌ دی در صفحه تلویزیون دیده خواهند شد. این ۱۰ شبکه صدا سیما که قرار است به صورت HD ارائه شوند.

این شبکه ها عبارتند از:

موارد فوق ۱۰ شبکه ‌ای هستند که به صورت آزمایشی فرایند اچ ‌دی شدن آن‌ ها طی شده و حالا قرار است فردا نهم آذر ماه به بهره برداری برسند. رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما درباره این فرایند توضیحاتی ارایه کرده است: به گفته رضا علیدادی با اشاره به تغییر و تحولات در ساختار شبکه‌ ها گفت: از شبکه العالم که روی ماهواره با استاندارد ۱۰۸۰P در حال پخش است تا شبکه ‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، نمایش، پویا، ایران کالا و افق تماماً سیگنال‌ ها، رژی ‌ها و پایانه ‌های دیجیتالشان فعال شده است.

مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره ای در ادامه تغییرات شبکه ها را مرحله دوم پروژه بعد از اقدامات زیرساختی برشمرد و گفت: شبکه ها به دو صورت برای مردم پخش می شود؛

طبیعتا باید به گونه ای عمل کنیم که در ضمن این تغییرات، بدون اینکه لطمه ای به بینندگان وارد شود بتوانیم یک قابلیت جدید برای مردم در دسترس قرار دهیم. این کار آسانی نیست چون کوچکترین تغییر و اشتباه می تواند چندین روز باعث از دست دادن بینندگانمان شود. برای عبور از این مرحله دشوار، بستر مناسبی را آماده کردیم تا با همکاری دیگر واحد های مرتبط، به نوعی این انتقال و تغییر را انجام دهیم که مردم لطمه ای نبینند و با یک جستجوی ساده بلافاصله بتوانند تمامی شبکه ها را داشته باشند. از این که تا پایان خبر چگونه شبکه های اچی دی ( HD ) صدا و سیما را دریافت کنیم؟ با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

در قسمت های قبلی به پاسخ سوال چگونه شبکه های اچی دی ( HD ) صدا و سیما را دریافت کنیم؟ پرداختیم. اما شاید برای برخی از شما سوال باشد که کیفیت HD چیست؟ HD مخفف High definition به یک سیستم تصویری گفته می شود که از وضوح بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت تصویر این سیستم در مقایسه به سیستم استاندارد که SD یا همان Standard Definition است دارای کیفیت به مراتب بالاتری است.  تمامی HDTV ها (تلویزیون های HD ) بر پایه این سیستم تصویری ساخته شده اند. البته داشتن تلویزیون های HD دلیلی بر تماشای تمامی تصاویر با فرمت HD نیست، بلکه باید آن تصویر با فرمت HD تهیه شده باشد تا بتوان در آن تلویزیون ها به تماشای آنها پرداخت. به عبارتی برای تماشای فیلم HD سه شرط لازم است:

با استناد به توضیح فوق اینطور می توان گفت که تا زمانی که برنامه های تلویزیونی با فرمت HD پخش نشود، نمی توان شبکه های تلویزیونی را با این فرمت دید. از فردا یکشنبه ۹ آذر ۹۹ قرار است ۱۰ شبکه صدا و سیما با کیفیت اچ دی ارائه وند که علاقه مندان می توانند برای دریافت این شبکه های تلوزیونی با کیفیت HD گیرنده های خود را ارتقا دهند.

سری به سایت updatetv.ir بزنید تلویزیون رو اپدیت (بروزرسانی) کنید شاید درست شد.

در استان اصفهان فقط در شهر اصفهان شبکه ها به صورت HD و 4K دریافت میشه، اما شهرستان ها که سه شبکه رو به صورت HD دریافت می کردن دیگه همون ها رو هم دریافت نمی کنن، فقط شده ۲۲ شبکه SD و ۲۲ تا هم رادیو! تلویزیون هم HD رو پشتیبانی می کنه.

سلام، ما که از شهرستان لامرد استان فارس هستیم هیچ خبری از اچ دی نیست، شاید هم ما ایرانی نیستیم

به سلامتی شبکه های اس دی ام دیگه نشون نمیدن ملت نون پیدا نمیکنن واس خوردن اینا میگن برین گیرنده بگیرین

کاری رو بلدید درست انجام بدید ؟

سلام کانال یابی کردم ولی کانالهای جدید فقط صداشون هست تصویرشون هم میاد یا باید دستگاه ست تاب باکس جدید بخرم؟باتشکر

سلام، بعد از جستجو کردن و پیدا شدن کانالها از کجا بفهمیم که اچ دی شدن ،آیا حروف اچ دی جلوی کانالها درج میشه
الان گیرنده ما ۲۲ کانال گرفته آیا اینا اچ دی هستن؟

سلام، بعد از جستجو کردن و پیدا شدن کانالها از کجا بفهمیم که اچ دی شدن ،آیا حروف اچ دی جلوی کانالها درج میشه
الان گیرنده ما ۲۲ کانال گرفته آیا اینا اچ دی هستن؟

مديران بالياقت همون چندتا بيننده اي رو هم كه صدا و سيما داشت دودستي تقديم شبكه هاي خارجي كردند.
بايد مدال بگيرند?

مديران بالياقت همون چندتا بيننده اي رو هم كه صدا و سيما داشت دودستي تقديم شبكه هاي خارجي كردند.
بايد مدال بگيرند?

سلام تلویزیون ما کیفیت فولHDداره و تا حالا سه کانال اچ دی رو دریافت میکرد ولی از وقتی گفته شد شبکه ها اچ دی شدن بعد از جستجو هیچ کانال اچ دی رو دریافت نمیکنه چکار میشه کرد؟

سلام تلویزیون ما مجهز به دیجیتال سرخود است شبکه ها هم در جستجو پیدا شده اما هیچ کدام نه صدا دارد و نه تصویر.

سلام کانال ها میاد ولی تصویر و صدا نیست صفحه سیاه است، در ضمن ما در شهرستان شهریار هستیم

سلام دوباره؛ چرا پیامم رو سانسور کردید؟! شما که هی می گویید انتقاد کنید انتقاد کنید؛ انتقاد حق شما هست!!! چی شد پس؟!!! چرا جواب انتقادم رو نمی دهید؟!!! چرا انتقادم رو سانسور می کنید؟!!! این بود رسم جوانمردی؟!!! من که حرف ناحقی نزدم؛ هیچ تهمتی و هیچ توهینی نکردم.

سلام،من تلویزیون الجی ۵۵ اینج دارم ولی هرچی جستجو میزنم فقط اسم کانالای HD میاد و صداشون پخش میشه ولی تصویر نداریم
درصورتی که تا هفته ی قبل شبکه های سه،مستند و تماشا بصورت HD پخش میشد
مشکل از کجاست؟؟؟
از گرگان

برای دریافت کانالهای اچ دی جدید تلویزیون شما باید استاندارد DVBT2 را ساپورت کنه همچنین برای دریافت تصویر این کانالها باید از کدکHEVC پشتیبانی کنه

سلام،فعلا که کانال های اچ دی واسه مراکز استان هاست

سلام،فعلا کانال های اچ دی واسه مراکز استان هاست

تلویزیون مون hevc داره ولی نمی‌تونم شبکه های اچ دی رو دریافت کنم در حالیکه طبقه پایینی مون شبکه هارو دریافت کرده. دلیلش چیه؟ (تلویزیون ایکس ویژن مدل 530s)

مسسسخره اس!
گیرنده جدید بخرید تا بتونید با کیفیت ببینید؛ شمایی هم که پول نمیدید،بشینید و SD ببینید؛همون دو سه تا هم که قبلا HD بود،حقتون نیست!
ما هم هزینه ای که برای HD سازی کانالها شده،خرد خرد از خرید گیرنده ها بدست میاریم؛ بد فکری هم نیست!
🙁

سلام.خیلیها این سوال من روتوی سایتهای مختلف پرسیدن ولی در جواب فقط چندتالینک بهشون معرفی شده که نتیجتا به پاسخ نمیرسیم!
چرابعدازجستجوی کانالهاوپیداشدن شبکه هایHD،بااینکه تلویزیون قابلیت پخشHD روداره؛فقط مثل رادیو،صدای کانال پخش میشه ولی تصویر نداریم؟
یعنی بااینکه روی دستگاه تلویزیونمون، گیرنده دیجیتال داریم،برای دیدن تصویرباکیفیت بایدگیرنده جدیدبخریم؟
یابایدزمانی سپری بشه یاتنظیماتی عیرازجستجوی مجددلازمه؟

سلام چرا تلویزیون هایLG49اینچ تصویر شبکه‌هایHDراندارد

سلام تلوزیون سامسونگ داریم هرچقد اسکن میکنیم شبکه هایHDبالا نمیاد دلیلش چیه؟

از دیروز چند بار اسکن کردیم.گیرنده ای ال جی با اینکه تا فرمت فور کی پشتیبانی میکنند.اما شبکه های اچ دی صدا دارند.اما تصویر نیست..قبلنا که اچ دی بودن مشکلی نداشتن..بلانسبت کند زدید

سلام؛ سه تا شبکۀ جدید (ایران کالا، امید، تماشا) راه اندازی کرده اید؛ اما در عوضش پنج تا شبکۀ تلویزیونی به اضافۀ تمام شبکه های رادیویی را از کار انداخته اید؛ بعدش الکی خودتان از خودتان تقدیر و تشکر می کنید!!! در ضمن چرا شما در شبکۀ «پویا و نهال» کارتون اسرائیلی پخش می کنید؟! (https://www.aparat.com/v/6Sywg) ؛ و چرا در برنامه های کودک و نوجوان، از «رنگین کمان» که نماد و پرچم «همجنس بازان» هست، زیاد استفاده می کنید؟!!! منظور شما از این رفتارها چیست؟! برای مثال: به برنامۀ «عمو پورنگ» توجه کنید؛ رنگین کمان را طوری بر روی دیوار کشده اند انگار پرچم همجنس بازان را کشیده اند؛ و نیز بر روی لباس یکی از بازیگرانی که نقش «دو جنسه ها» را بازی می کند، دوتا نوار آبی رنگ دوخته اند تا شبیه پرچم «اسرائیل کودک کُش» باشد!!! یک آدم «آخوند نما» هم در این برنامه حضور دارد که بگویند کار ما اسلامی است؛ البته این آخوند حضور خیلی کمی در این برنامه دارد.

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

با سلام چرا شبکه ها اچ دی نشده در استان گلستان فقط ۲۱شبکه sd شده

سلام ما دوباره کانال یابی کردیم قبلاً شبکه نسیم داشتیم پرید شبکه تماشا را هم نگرفت

سلام مخاطب گرامی از نو گیرنده خود را کانال یابی کنید

سلام چرا تلویزیون هایLG49اینچ تصویر شبکه‌هایHDراندارد

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و … باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اچ دی سازی شبکه‌های تلویزیونی امروز (نهم آذر ماه) به طور رسمی اعلام و اجرایی شد.

بیش از یک دهه است که استفاده از گیرنده‌های دیجیتالی در کشورمان فراگیر شده و دیگر نیازی نیست تا برای دیدن تصاویری واضح از برنامه های تلویزیونی ساعت ها در پشت بام مشغول تنظیم کردن آنتن‌های قدیمی باشیم. اما تاکنون پخش شبکه‌های تلویزیونی با استاندارد MPEG۴ بوده و اکنون این شکل نمایشی ارتقاء پیدا کرده و به شکل HEVC تغییر یافته است.

قابلیت پخش HD این امکان را به مخاطب می‌دهد تا تصایر را با قدرت تفکیک بالا دریافت کرده و مشاهده کند.

از این پس شبکه‌های یک، سه، ورزش، افق، آی فیلم، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، تماشا، ایران کالا و العالم با شکل HEVC هم روی آنتن می‌روند.

برای دریافت این شبکه‌ها به صورت HD باید این شبکه‌ها را بار دیگر در گیرنده خود جست‌وجو کنید اما اگر تلویزیون شما این قابلیت را نداشته باشد باید گیرنده‌ای جدید تهیه کرده و از این امکان بهره‌مند شوید.

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت‌های بعد از انقلاب به طور نسبی و با توجه به شرایط، توفیقات و ناکارآمدی‌هایی داشته‌اند، معتقد است: نمی‌شود بگوییم همه دولت‌های بعد از انقلاب ناکارآمد بوده‌اند بلکه باید به شرایطی توجه کنیم که به دولت‌ها تحمیل شده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: چه بسا این سخن های زشت، از مراکز مهمی هم در کشور سر می‌زند و بعد صدا و سیما هم منتقل می‌کند. چه بسا در مجلس حرفی زده شده، یا روی منبر مثلاً یک روحانی گفته، نباید این‌ها منتشر شود.

تهیه کنند برنامه همرفیق گفت: در مورد شخص نوید محمدزاده ما می‌دانیم چه کسانی و چه هزینه‌هایی کردند تا برنامه را بزنند و این برنامه اولین برنامه اینترنتی در این وسعت نباشد! بعد از حل‌شدن این موضوع همان افراد برنامه را شبیه برنامه سینا ولی‌الله اعلام کردند! کار به‌جایی رسید که خود آقای ولی‌الله آمد و گفت این برنامه شبیه برنامه‌اش نیست!

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتقاد از نهاد اجماع ساز جدید گفت: «متاسفانه شاهدیم که اهل سنت، به خصوص بلوچ‌ها یا در خراسان، ترکمن صحرا و جنوب کسی از اهل سنت حاضر نیست. بر این اساس می‌بینیم که در یک نهاد اجماع‌ساز نیز به آنان بی‌توجهی شده است».

احمدی‌نژاد گفت: من در دولت از هیچکس نپرسیدم که به چه کسی رای داده ای! گفتیم ما می‌خواهیم این خدمات را با این رویکرد انجام بدهیم اگر قبول دارید میثاق نامه را امضاء کنید. هر کسی را هم کنار گذاشتیم به خاطر نقض این بود به جز یک مورد که الان جای بحث آن نیست.

مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به ادبیات خاص برخی روحانیون و چهره‌ها در صدا و سیما و به طور مشخص نمونه اخیر توهین به رئیس جمهور می‌گوید این توهین به حاکمیت جمهوری اسلامی است.

علی صوفی : واقعیت این است که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند بدون یک نهاد اجماع ساز به انتخابات ورود کنند چون اگر اجماعی صورت نگیرد تکثر کاندیداهای انتخابات ۸۴ و ۸۸، شورای شهر دوم ایجاد می‌شود که نتیجه آن تفرق آرا خواهد بود.

رسول منتجب نیا، می گوید: سازوکار جدید اصلاح طلبان با عنوان نهاد اجماع ساز همان شورای عالی سیاستگذاری است و تفاوت چندانی با آن شورا ندارد.

بازی دو تیم فوتبال پرسپولیس و اولسان کره جنوبی را چند بار نگاه کنید.نکات فوتبالی را منها کنید و به مسائل فردی و روانی بازیکنان دو تیم بنگرید و درباره اش تامل نمایید.

دعوت فدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی پور می تواند تلنگری به مسوولان صداوسیما باشد که قدر دارایی هایی چون عادل فردوسی پور را بدانند. حداقل اینکه بدانند برخورد رئیس – کارمندی در حوزه فعالیت حرفه ای روزنامه نگاری کاربرد و تاثیری ندارد.

سیستم شکست‌خورده گردش اطلاعات در ایران این شده است که سه، چهار روز است که یک گروه می‌گویند رهبری فرصت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت را تمدید کرده‌اند. این گروه موافقان FATF هستند. اما گروهی دیگر که عمدتا شامل مخالفان FATF می‌شود، می‌گویند خیر. این خبر درست نیست. اینجا بحث تحلیل نیست که بگوییم دو طرف در تحلیل اختلاف‌نظر دارند. بحث یک خبر است. خبر یا راست است یا نه. مثلا باران آمده یا نیامده است. یا این درست است یا آن.

شهادت مظلومانه دکتر فخری زاده درس ها و نکات فراوانی دارد که هر کدام جای بررسی بسیار دارد.اما من باب گشودن بررسی ها به صورت تیتروار به برخی از این موارد اشاره ای گذرا می کنم.

اینکه هر هفته یک لیستی از تحریم ها به اقتصاد ایران اوار شود، یک فاجعه ی روانی است که بر جامعه وارد میشود که معلول ان عصبانی شدن مردم در سطوح مختلف روابط خانوادگی و اجتماعی خود را بروز میدهد اگرچه ممکن است از نظر عملی دیگر تاثیر انچنانی بر اقتصاد نداشته باشد.

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

وبگاه خبری تحلیلی مدارا modara.ir

طراحی سایت : راستچین

چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم
چطور شبکه های تلویزیون را hd کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *