مشاوره برای رشته روانشناسی

 
helpkade
مشاوره برای رشته روانشناسی
مشاوره برای رشته روانشناسی

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

 توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

مشاوره برای رشته روانشناسی

ریاضی خوب و آمار قوی از ملزومات این رشته است چون آمار یکی از سنگ بناهای روان‌شناسی است و همچنین زبان انگلیسی قوی ، زیرا ما به زبان فارسی کتاب‌های روان‌شناسی زیادی نداریم. متأسفانه اکثر دروس اختصاصی آزمون علوم انسانی برای رشته روان شناسی هیچ ارتباطی با درس های دانشگاهی این رشته ندارد و نمی توان گفت که اگر داوطلبی در این آزمون رتبه خوبی به دست بیاورد، در دانشگاه نیز دانشجوی موفقی خواهد شد. البته خوشبختانه در چند سال اخیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز مجاز به انتخاب گرایش روانشناسی بالینی هستند و این باعث بالا رفتن کیفی کلاس های دانشگاهی رشته روانشناسی شده است، چون زیست شناسی و شیمی در این رشته اهمیت بسیاری دارد و باید پایه علوم زیستی دانشجوی این رشته قوی باشد. از سوی دیگر آمار و ریاضی در این رشته کاربرد وسیعی دارد و متأسفانه پایه ریاضی دانش آموزان رشته علوم انسانی تا حدودی ضعیف است و در دانشگاه نمی توانند کارهای آماری این رشته را به خوبی انجام دهند و بالاخره در آزمون این رشته باید زبان انگلیسی ضریب بالایی داشته باشد. زیرا ما به زبان فارسی تعداد زیادی کتاب روان شناسی نداریم و دانشجو لازم است که به کتب مرجع این رشته که به زبان اصلی است مراجعه کند تا بتواند به مطالب جدید این علم دسترسی داشته باشد.

دانشجوی این رشته باید نسبت به اطراف خود و جامعه خود دید عمیقی داشته باشد تا بتواند ظرافت‌های رفتاری افراد را درک کرده و در نهایت به ویژگی‌های روانی افراد پی ببرد.

معرفی گرایش‌های مقطع کارشناسی

1- گرایش بالینی

 2- آموزش کودکان استثنایی

 3- صنعتی ، سازمانی

 4- عمومی

هر چند که ظاهراً گرایش های مختلف روان شناسی در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند اما اگر بخواهیم هر یک از حوزه های فوق را معرفی کنیم، باید بگوییم که:

 روان شناسی بالینی خدمات تشخیصی و درمانی (روان درمانی) را به افرادی که دچار رفتارهای نابهنجاری مثل افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره هستند، ارائه می دهد که این خدمات در سه زمینه تشخیص، درمان و پیشنهاد روش هایی برای پیشگیری از معضلات و ناهنجاری های رفتاری ارائه می شود. روان شناسی بالینی را امروزه علم بهزیستی می نامند. چون این حوزه از روانشناسی به انسان یاد می دهد که چگونه فرض های غلط و ناکارآمد را در ذهن خود تصریح کرده و در نهایت زندگی خوب و مناسبی داشته باشد. به همین دلیل برخلاف تصور عامه این رشته با روان شناسی تفاوت بسیاری دارد. چون روان پزشکی به شیمی درمانی می پردازد و یک روان پزشک اجازه تجویز دارو را دارد اما یک روان شناس بالینی دارو تجویز نمی کند بلکه به ریشه یابی علت بیماری های روانی می پردازد و به روش رفتار درمانی، بیمار را معالجه می کند مگر در مراحل حاد بیماری که در این صورت بیمار باید به روانپزشک مراجعه کند.

روان شناسی بالینی اصول روانشناختی را در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری به کار می برد.

روان شناسی صنعتی و سازمانی نیز یافته های روان شناسی را در صنعت به کار می برد یعنی درباره این که محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و یا چه متغیرهایی در ارتباط بین کارفرما و کارگر مؤثر است و چه عواملی باعث عدم تفاهم بین کارفرما و کارگر می شود، مطالعه می کند. روان شناسی صنعتی و سازمانی به گزینش افراد متناسبی برای یک شغل و پرورش برنامه های آموزشی شغلی می پردازد و در آن دسته از تصمیم گیری های مدیریت که با روحیه کاری کارکنان ارتباط دارد، شرکت می کند.

  روان شناسی عمومی نیز به مطالعه کلیات روان شناسی می پردازد. البته باید توجه داشت که عنوان گرایش برای روان شناسی عمومی بی معنا است چون ما تخصصی به نام روان شناسی عمومی نداریم.

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی کاربرد یافته های روان شناسی در رابطه با کودکان استثنایی (تیزهوشان و معلولین جسمانی) است، یعنی یک روان شناس آموزش کودکان استثنایی بررسی می کند که چگونه یادگیری یا حافظه کار خود را بهتر انجام می دهد؟ و یا کارکرد حافظه درباره کودکان استثنایی چگونه است؟ 

در مورد تفاوت دو رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی و علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان استثنایی، باید گفت: بررسی این که کودکان استثنایی (کند ذهن یا باهوش) چه مطالبی را باید بیاموزند به علوم تربیتی باز می گردد. اما این که ذهن این گروه از کودکان چه   توانایی هایی را دارند و حافظه و یادگیری آنها در چه حدی است به روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی ارتباط دارد. ولی در کل بین این دو رشته نقاط اشتراک فراوانی وجود دارد.

 وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

 در دوره کارشناسی ارشد 4 شاخه بالینی ، عمومی ، تربیتی و استثنایی وجود دارد که همین 4 گرایش در دوره دکترا نیز تدریس می‌شوند.

آینده شغلی و بازار کار

 
–     مراحل رشد و تحول ذهنی و حرکتی کودکان چگونه است؟

–     کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاش گری، از خودبیگانگی و بزهکاری است؟

–     بهترین شیوه درمان سیگار کشیدن یا چاقی کدام است؟

–     چه شرایط و ابزاری را برای مأموران برج مراقبت فرودگاه باید فراهم نمود تا خطای آنان به حداقل برسد؟

–     شکل و الگوی معماری منازل، ادارات و کارخانه ها چه اثری در بهداشت روانی افراد دارد؟

–     چگونه می توان بازدهی و کارایی کارگران و کارمندان را افزایش داد؟

هر یک از سؤال های فوق به یکی از شاخه های علم روان شناسی باز می گردد. در واقع، امروزه روان شناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط داردو هر اندازه که جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. تا جایی که امروزه ما با حوزه های تخصصی جدیدی مثل روان شناسی مهندسی، روان شناسی محیطی، روان شناسی قانونی و روان شناسی کامپیوتر روبه رو هستیم. و این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند به طور تخصصی در یکی از شاخه های این علم فعالیت کنند. البته در کشور ما بسیاری از حوزه های تخصصی روان شناسی ناشناخته باقی مانده اند و حتی حوزه های معروف و شناخته شده روان شناسی مثل روان شناسی بالینی، روان شناسی تربیتی، روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی نیز جایگاه واقعی خود را در جامعه ما ندارند چرا که مؤسسات دولتی و خصوصی از نقش متخصصان روان شناسی در پیشبرد کارها اطلاعی ندارند.

اما با این وجود به گفته کارشناسان این رشته، آینده روان شناسی در کشور ما روشن و امیدبخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.

از سوی دیگر کشور ما، کشور جوانی است و امروزه یکی از دغدغه های خانواده ها حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندان شان می باشد که این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روان شناسی از جمله روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی امکان پذیر است.

آنچه گفتیم در مورد فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته در آینده است. اما امروزه نیز فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش می شوند و یا در شرکت ها و سازمان ها به عنوان کارشناس روان شناسی فعالیت می کنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روان شناسی بالینی و یا روان پزشک مشغول به کار هستند.

عناوین درس های اصلی و اختصاصی 

روان‌شناسی عمومی 1 و 2 ، علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ، آمار توصیفی ، فیزیولوژی عمومی (اعصاب و غدد) و روان‌شناسی،  مبانی جامعه‌شناسی ، روان‌شناسی احساس و ادراک ، روان‌شناسی یادگیری و تربیتی و پرورشی، روان‌سنجی ، بهداشت روانی، اصول روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی کودکان استثنایی، روان‌شناسی بالینی کودک، روان شناسی انگیزش و هیجان و روش تحقیق.

منبع : سایت کنکور

 

 

سلام من رشته انسانی هستم سال دوازدهم می خوام کنکور روانشناسی بدم ولی ریاضیم افتضاح هست می خوام بدونم میشه اگه ریاضی نزنم یا درصد خیلی پایین مثلا 5 درصد بزنم و زبان 20 درصد تقریبا بزنم می تونم روانشناسی یا وکالت بیارم؟؟!! سهمیه ایثارگری هم دارم ولی شما این حساب نکنید

مشاوره برای رشته روانشناسی

سلام . به درصد سایر دروس شما بستگی داره ، عبارت  کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98 – 99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام. ایا رشته روانشناسی فقط تا لیسانس داره؟؟؟ یعنی تا بالاتر از لیسانس یعنی فوق لیسانس و دکتر نمی توان ادامه داد؟؟؟

سلام . می تونین در رشته روانشناسی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدین .

سلام من دیپلم کامپیوتر (کار و دانش دارم ) می خواستم بدونم می تونم رشته روانشناسی رو بخونم ؟؟؟  در دانشگاه آزاد و بدون ازمون وارد این رشته بشم ! به صورت کاردانی پیوسته یا کارشناسی پیوسته؟

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام من كارشناسي مترجمي زبان دارم برای شركت در اين رشته بايد چه كار كنم؟

سلام . می تونین هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام…من نهمم هنوز رشتمو انتخاب نکردم ولی دوس دارم برم تجربی…از رشته تجربی میشه روانشناسی رفت؟…معدلمون در چه درسایی باید خوب باشه؟چه کتابایی می خونیم؟هرچه در مورد روانشناسی می خونم سر در نمیارم …. میشه یه توضیح کامل از وقتی بریم دبیرستان تا روانشناسی بدین!؟ ممنون

سلام . شما می تونین در رشته تجربی و یا رشته دیگری در دبیرستان تحصیل کنین بعد در دانشگاه در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدین .

با درود من ۳۵ سالمه و دیپلم برق هستم ؛ ترم اول پیش دانشگاهی هم پاس کردم ولی ترم ۲ مونده.می  خوام در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدم ؛میخواستم بپرسم دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی یا آزاد ، کدوم برام مناسبه  ؟ و اینکه بدون کنکور می تونم دانشجو بشم؟ و اینکه باید حتما پیش دانشگاهی رو پاس کنم  ؟  با سپاس

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشین ، می تونین در پذیرش بدون کنکور رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد و … شرکت کنین .

سلام چند سوال داشتم من می خوام‌ روانشناسی ازاد بخونم ولی خانواده اجازه نمیدن میگن روانشناسی بازار کار درست حسابی در جامعه ما نداره نظر شما چیه دوم اینکه به نظرتون دانشگاه ازاد ارزش دانشگاه ملی داره یا خیر ممنون

سلام . شما باید با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین یک رشته رو انتخاب کنین و ادامه تحصیل بدین در هر  رشته ای که بهترین باشین ، می تونین به موفقیت برسین مدرک دانشگاه آزاد معتبره .

سلام وقتتون بخیرمن خانم هستم و ۱۹ سالمه و دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی از دانشگاه لرستان ام. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطح کارشناسی ارشد، با توجه به رشتم، چه کشوری برای ادامه تحصیل مناسب تره تا در طول دانشجوییم زبانش رو یاد بگیرم

سلام . بهترین دانشگاه ها  برای تحصیل در رشته روانشناسی در کشور آمریکا ، کانادا ، انگلیس و … قرار دارن .

سلام من سال دوازدهمم رشتم تجربیه میشه بدون کنکور رشته روانشناسی و بخونم در دانشگاه آزاد ؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام . می تونین بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد تحصیل کنین .

آخرین رتبه قبول شده روانشناسی رشته انسانی منطقه 3 دانشگاه دولتی لرستان سال98 چند هزار بوده ممنون

سلام. عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، با استفاده از نرم افزار رتبه قبولی رشته / محل مورد نظرتون رو به دست بیارین .


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

درصورتی‌ که شما نیز از جمله داوطلبان کنکوری باشید، سردرگمی در خصوص انتخاب رشته، جزییات رشته‌های تحصیلی و بازار کار رشته مشاوره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مشاورانه، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا رشته‌ی مشاوره را به‌صورت کامل به شما معرفی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری دست به تصمیم‌گیری بزنید و انتخابی متناسب با توانمندی‌ها و استعدادهایتان داشته باشید.

رشته مشاوره چیست؟

مشاوره‌ یکی از رشته‌های انتخابی در رده‌ی علوم انسانی است که امروزه داوطلبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. همپوشانی این رشته با رشته‌ی روانشناسی باعث می‌شود تا داوطلبان علاقه‌مند به حوزه‌ی سلامت روان که با رتبه‌شان در رشته‌ی روانشناسی پذیرش نخواهد شد، به آن روی آورند. این رشته در مقطع کارشناسی بدون گرایش است و در مقطع ارشد دارای ۴ گرایش مشاوره‌ی خانواده، تحصیلی، شغلی و توان‌بخشی.

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش بیاید که تفاوت‌های رشته‌ی مشاوره با روانشناسی در عمل چگونه است و آیا این رشته می‌تواند در اولویت قرار گیرد یا خیر؟

مشاوره برای رشته روانشناسی

با پرس‌وجو از فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور در رشته‌های مشاوره و روانشناسی متوجه خواهید شد که این رشته‌ها در عمل و بازار کار تفاوت چندانی نخواهند داشت.

فارغ‌التحصیلان رشته روانشناس و مشاور

فارغ‌التحصیلان روانشناس و مشاور هر دو به فعالیت در حیطه‌ی روان‌شناختی مشغول می‌شوند با این تفاوت که واحدهای درسی رشته‌ی مشاوره بر نظریه‌های روانشناسی، فنون مشاوره و نظریه‌های شخصیت متمرکز است اما در رشته‌ی روانشناسی تأکید بر مباحث آسیب‌شناسی و اختلالات روانی بیشتر است.

بنابراین درصورتی‌ که علاقه‌مندی اساسی‌تان کار در حوزه‌ی سلامت روان است، می‌توانید تفاوت‌های این دو را تا حد زیادی نادیده بگیرید و دست به انتخاب بزنید.

در مقاطع بالاتر نیز مشاوران به بررسی مسائل روانی نسبتاً خفیف‌تر با تأکید بر روش‌های درمانی می‌پردازند اما روانشناسان بالینی، با شناسایی و درمان اختلالات سر و کار بیشتری دارند.

گرایش‌های رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد

– مشاوره خانواده

مشاوره خانواده می‌تواند در زمینه‌های رفع دعوای زناشویی، افزایش صمیمیت میان زوجین، درمان مشکلات بین همسران، رفع دعوا با مادرزن و پدرزن و یا خواهرزن، رفع مشکلات با مادرشوهر و پدرشوهر، خیانت و دگرخواهی عاطفی، مشاوره پیش از طلاق و نجات زندگی و بهبود زندگی زناشویی به افراد مشاوره دهد.

– مشاوره تحصیلی

در زمینه روش‌ها و تکنیک‌های مطالعه و درس خواندن به کودکان و نوجوانان کمک کند. پیشرفت تحصیلی، روش برنامه‌ریزی درسی و ایجاد انگیزه مطالعه، موضوعاتی است که مشاور تحصیلی باید در مورد آن تخصص داشته باشد.

– مشاوره شغلی

آگاهی در مورد زمینه‌های شغلی و بسترهای موفقیت شغلی، ایجاد انگیزه و تکنیک‌های ارتباطی و انگیزشی از مهم‌ترین درس‌ها این رشته است.

– مشاوره توان‌بخشی

همان‌طور که از نام این گرایش نیز مشخص است، دانشجویان در آن به مطالعه‌ی وضعیت معلولان، سالمندان، معتادان و افراد توان‌یاب ارثی یا اکتسابی و نحوه‌ی بازتوانی آن‌ها خواهند پرداخت و درصورتی‌ که قصد کار با چنین گروه‌هایی را دارید، می‌توانید در مقطع ارشد وارد مشاوره‌ی توان‌بخشی شوید که نسبت به گرایش‌های دیگر، نوپاتر است و یکی از ضرورت‌های اساسی به‌حساب می‌آید.

دکتری مشاوره

برای تحصیل در مقطع دکتری این رشته می‌توانید دانشگاه‌های تهران، خوارزمی، علامه طباطبایی، الزهرا، دانشگاه بیرجند، اردبیل، بندرعباس، مشهد و یا اصفهان را انتخاب کنید.

فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های بالینی، کار درزمینه آموزش، تدریس و پژوهش را به‌صورت جدی‌تری شروع کنند، هر چند در مقطع ارشد نیز امکان گرفتن مجوز از سازمان نظام روانشناسی و شروع فعالیت بالینی وجود دارد.

وضعیت بازار کار رشته‌ی مشاوره

امروزه نسبت به قبل، گرایش‌های مردمی برای افزایش آگاهی‌های روان‌شناختی افزایش‌یافته و پیچیدگی جامعه و آمیختگی آن با انواع استرس‌ها، لزوم کمک گرفتن از مشاوران را زیادتر کرده است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مشاوره می‌توانند در مراکز خصوصی و کلینیک‌ها، ادارات دولتی، آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها، مراکز نیروی انتظامی، مهدکودک‌ها و سرای محله‌ها فعالیت کنند.

همچنین کار در کارخانه‌ها از جمله گزینه‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان گرایش شغلی است و توان‌بخشی‌ها نیز می‌توانند در سرای سالمندان، بهزیستی، مراکز بازتوانی، زندان‌ها، کمیته امداد و یا مراکز ترک اعتیاد فعالیت بیشتری داشته باشند.

انتهای رپرتاژ خبری

برنامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی مشاوره – هنردرمانگری دانشگاه آدلر دانشجویان را برای کار در مشاغلی مانند مشاوره، هنردرمانگری و مربی گری در حوزه های خلاقانه ای که هنر و روانشناسی را برای بهبود سلامت جسمانی، روانی و عاطفی ترکیب می کنند، آماده می سازد. برنامه تحصیلی منحصر به فرد دانشگاه آدلر، به تربیت فارغ التحصیلان به عنوان متخصصانی مسئول می پردازد و به آن ها می آموزد که چگونه با بکارگیری کلمات و تصاویر، افرادی را که مبتلا به تروما، استرس و سایر مشکلات هستند، درمان کنند.

برنامه نوآورانه دانشگاه آدلر با الزاماتی که توسط انجمن مشاوران بالینی بریتیش کلمبیا و انجمن مشاوره و روان درمانی کانادا تنظیم شده، مطابقت دارد تا بدین ترتیب فارغ التحصیلان این دانشگاه به مشاوران بالینی ثبت شده در استان بریتیش کلمبیا یا مشاوران معتبر کانادایی تبدیل شوند. این برنامه تحصیلی همچنین با الزامات هنردرمانگران ثبت شده در انجمن هنردرمانگری بریتیش کلمبیا، انجمن هنردرمانگری کانادا و انجمن هنردرمانگری آمریکا تطابق دارد.

این برنامه تحصیلی، تجربه یادگیری گسترده ای را رائه می دهد که آموزش در دنیای واقعی را با تمرکز بر عمل مسئولانه اجتماعی که توسط کارشناسان این رشته هدایت می شود، به ارمغان می آورد. دانشجویان مهارت های کلامی و متا کلامی را از طریق برنامه درسی دقیق که بر تئوری ها و روش های متنوع مشاوره و همچنین بر جنبه های روانشناختی فرآیندهای خلاق و ساخت هنر متمرکز است، فرا خواهند گرفت.

دانشگاه آدلر، به عنوان یکی از پیشگامان تحصیلات تکمیلی و تربیت متخصصانی که متعهد به ساختن جامعه ای بهتر هستند، شهرت دارد.

برنامه تحصیلی نوآورانه دانشگاه، فارغ التحصیلان را به عنوان مشاوران و هنردرمانگران تربیت می کند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند برای خدمت رسانی به طیف وسیعی از افراد، در مجموعه های متنوعی به فعالیت مشغول شوند. این مجموعه ها عبارت اند از:

مشاوره برای رشته روانشناسی

۱٫ مدرک کارشناسی، ترجیحا در رشته روانشناسی یا رشته های مرتبط با مشاوره

۲٫ میانگین نمره ۳٫۰ یا بالاتر از مقیاس ۴ برای تمامی کورس های کارشناسی و بالاتر

۳٫ گذراندن حداقل ۱۲ واحد درسی در دوره کارشناسی روانشناسی با کسب نمره C یا بالاتر. این واحدها باید شامل روانشناسی مقدماتی، روانشناسی افراد نابهنجار، روش های تحقیق و روانشناسی توسعه باشد.

۴٫ گذراندن ۱۸ واحد درسی در هنر استودیویی که نشان دهنده مهارت و تعهد به نظم و انضباط در خلق هنر است.

۵٫ ارائه پورتفولیو از آثار هنری: ۱۵ نمونه در ۳ یا تعداد بیشتری رسانه های مختلف که نشان دهنده توانایی دانشجویان در کار با ابزار و ادوات هنری است.

۶٫ گذراندن دوره کاری یا تجربه کار داوطلبانه که شامل کاربرد مهارت های مرتبط با مشاوره است.

۷٫ تکمیل فرم پذیرش و پرداخت هزینه آن

۸٫ انگیزه نامه

۹٫ رزومه

۱۰٫ ترجمه ریزنمرات و مدرک تحصیلی

۱۱٫ دو توصیه نامه

اگر علاقمند به تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی هوشمند موسسه جی اس آی را پر کنید و برای رزرو وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

رتبه بندی دانشگاهها

اخبار تحصیلی

ارزیابی تحصیل در کانادا

ارزیابی برای ویزای کانادا

اطلاعات تماس

معرفی رشته های روانشناسی تربیتی و مشاوره

 

شاید انتخاب رشته برای خیلی ها مشکل باشد و وقتی تصمیم می گیرند که برای کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته کنند با این سوال مواجه می شوند که کدام گرایش را انتخاب کنند.در این قسمت من سعی میکنم تاحدودی شما را با گرایش های مختلف آشنا کنم. روانشناسی و مشاوره هرکدام شامل زیرگروه هایی هستند که در این مطلب معرفی می شود.

 روان شناسی تربیتی به طور کلی با یادگیری آموزشگاهی سرو کار دارد و نقش آن در موارد زیر دسته بندی می شود:
 

مشاوره برای رشته روانشناسی

این گرایش در کنکور 96 زیرگروه مجموعه روانشناسی محسوب می شود و داوطلبانی که به این رشته و کار آموزشگاهی علاقه دارند می توانند سراغ این رشته بروند.بازار کار این رشته مدارس، کانون های اصلاح تربیت و مکان های فرهنگی می باشد همچنین فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند اقدام به اخذ پروانه ی نظام مشاوره و روانشناسی برای مراکز مشاوره و روان درمانی یا مهد کودک، سرای سالمندان و بهزیستی نمایند.
 

این رشته در کنکور 96 یک گروه مجزا با عنوان مجموعه مشاوره تشکیل داده و شامل 4 گرایش می باشد.

فارغ التحصیلان رشته ی مشاوره هم میتوانند با توجه به تخصص خود اقدام به اخذ مجوز برای مرکز مشاوره نمایند.
 

در واقع مشاوران بیشتر روی پیش گیری کار میکنند و سرو کار آن ها با افراد سالم است تا بحران های آن ها را حل وفصل نمایند و در واقع حوزه ی فعالیت گسترده تری دارند چرا که با افراد سالم در اجتماع کار میکنند اما روانشناسان بیشتر با افراد دچار اختلال کار میکنندو بیشتر روی درمان تمرکز میکنند.در پایان به همه ی دوستان توصیه میشود با دید باز و مد نظر قرار دادن علاقه اقدام به انتخاب رشته نمایند.

موفق وپیروز باشید.
 
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی

مطالب مرتبط:

 
 
 
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

اگر تا کنون فکر می‌کردید که رشته مشاوره همان روان‌شناسی است و یا برعکس، بهتر است این مطلب را کامل بخوانید.

در زندگی همه‌ی انسان‌ها در تمام سنین، از کودکی تا پیری مسائل و دغدعه‌هایی وجود دارد که از نظر روانی فرد را تحت فشار قرار می‌دهند. در بسیاری از موارد فرد بر اثر این‌فشارها بیمار نمی‌شود، بلکه ناتوان از حل آن‌ها می‌شود. مشاور کسی است که در این مواقع به کمک فرد آمده و او را راهنمایی و هدایت می‌کند. پس مراجعه کنندگان مشاور، بیمار نیستند بلکه دارای مشکلات کوچک و نیازمند دریافت راهنمایی‌ از افراد با تجربه‌تر از خود هستند. اما مراجعه کنندگان یک روانشناس بیمار هستند. برای همین گستردگی مخاطبان نیازمند مشاوره همواره بیشتر از روان‌شناسان است.روانشناسی مشاوره یک عمل عمومی و ارائه دهنده خدمات درمانی در روانشناسی حرفه ای است. این موضوع بر نحوه عملکرد افراد چه در شخصیت و چه در روابط خود در هر سنی متمرکز است. مشاوره به نگرانی‌های عاطفی ، اجتماعی ، شغلی ، مدرسه ، مدرسه و سلامت جسمی می‌پردازد که ممکن است افراد در مراحل مختلف زندگی خود داشته باشند ، با تمرکز بر فشارهای زندگی معمولی و موضوعات جدی‌تر که ممکن است افراد به عنوان افراد و به عنوان بخشی از خانواده‌ها ، گروه‌ها و سایر موارد با آن مبارزه کنند.مشاوره به افراد دارای مشکلات جسمی ، عاطفی و روانی کمک می‌کنند تا احساس بهزیستی خود را بهبود بخشند ، احساس پریشانی را کاهش دهند و بحران‌ها را برطرف کنند. آن‌ها همچنین ارزیابی ، تشخیص و درمان علائم شدید روانی را ارائه می‌دهند.

این رشته برخلاف رشته روان‌شناسی که قابلیت انتخاب برای هر دو گرایش تجربی و انسانی را دارد، تنها برای رشته‌های علوم انسانی قابل تحصیل است.

مشاوران و درمانگران با کمک روش‌های متنوعی به بیماران خود کمک می‌کنند. افرادی که در رشته مشاوره فارغ التحصیل شده اند می‌توانند در تخصص‌های زیر به افراد کمک کنند:ازدواج و خانواده درمانی, مشاوره شغلی, مشاوره بهداشت روانی,مشاوره سو مصرف مواد و …

رشته مشاوره زیر گروه رشته علوم انسانی می‌باشد و این رشته مجموعه ای علم‌های به هم متصل است که به بررسی چگونگی استفاده از روانشناسی در برقراری ارتباط با دیگران و اختلال‌های یادگیری و تشخیص اختلالات ذهنی کودکان و راهنمایی های تحصیلی و مشاوره ازدواج و … می‌پردازد.همچنین از دیگر اهداف این رشته بررسی روش‌های تعلیم و تربیت افراد و یافتن روش‌های علمی در مباحث روان شناسی و جامعه شناسی و … می‌باشد. یک مشاور باید صبور باشد و با دقت به صحبت‌های مراجعه کننده گوش بدهد و توانایی خوب صحبت کردن و راهنمایی دادن را نیز باید داشته باشد.

مشاوره برای رشته روانشناسی

از میان دروس پایه و اصلی می‌توان به دروسی همچون  نماد خانواده‌ در اسلام‌ و ایران‌، جامعه‌شناسی‌ آموزش‌ و پرورش‌،آمار استنباطی‌، مبانی‌ راهنمایی‌ و مشاوره‌، تولید و کاربرد مواد آموزشی‌، فیزیولوژی‌ انسان‌ (اعصاب‌ و غدد)، روان‌شناسی‌ از دیدگاه‌ دانشمندان‌ اسلامی‌، روش‌ها و فنون‌ راهنمایی‌ و مشاوره‌، سنجش‌ و اندازه‌گیری‌ در علوم‌ تربیتی‌، روان‌شناسی‌ اجتماعی‌، روان‌شناسی‌ و آموزش‌ افراد استثنایی‌، روش‌ها و فنون‌ تدریس‌، نماد خانواده‌ در اسلام‌ و ایران‌، مقدمات‌ مدیریت‌ آموزشی‌ روان‌شناسی‌ رشد، روش‌ تحقیق‌ در علوم‌ تربیتی‌ و مشاوره‌، روان‌شناسی‌ یادگیری‌، مبانی‌ کامپیوتر، آسیب‌شناسی‌ اجتماعی‌، بهداشت‌ روانی‌، روان‌شناسی‌ شخصیت‌، روان‌شناسی‌ تربیتی‌، آسیب‌شناسی‌ روانی‌، مسائل‌ جوانان‌ و نوجوانان‌، بازی‌ درمانی‌، اختلالات‌ یادگیری‌،و … را می‌توان نام برد.

از دروس تخصصی نیز راهنمایی‌ و مشاوره‌ تحصیلی‌، راهنمایی‌ و مشاوره‌ شغلی‌، کاربرد آزمون‌های‌ روانی‌ (هوش‌، استعداد، رغبت‌)، کاربرد آزمون‌های‌ تشخیصی‌ و شخصیت‌ در مشاوره‌،  راهنمایی‌ و مشاوره‌ گروهی‌، مشاوره‌‌ی خانواده‌،روش‌های‌ تغییر و اصلاح‌ رفتار، متون‌ تخصصی‌ زبان‌، تمرین‌ عملی‌ مشاوره‌ (فعالیت‌های‌ راهنمایی‌)، تمرین‌ عملی‌ مشاوره‌ (فعالیت‌های‌ مشاوره‌ای‌) و … اشاره داشت.

رشته روان شناسی را داوطلبان رشته علوم تجربی نیز می‌توانند انتخاب کنند ولی رشته مشاوره فقط مخصوص دانش اموزان انسانی است و می‌توانند در زمان انتخاب رشته این رشته را انتخاب نمایند.

کارشناسان در این بخش به دبیران، والدین و به خصوص دانش‌آموزان در طول دوره تحصیل مشاوره درسی می‌دهند. این مشاوره در جهت تحصیل بهتر، انتخاب رشته و حل مشکلات پیرامون درس است.

هدف از این گرایش، پرورش افرادی است که در حیطه اشتغال و شناسایی استعداد درونی هر فرد و تناسب آن با کارهای مطلوب برای روحیه هر فرد ، توانایی کسب کنند.

متخصصان این بخش در مسائلی همچون انتخاب همسر، حل مشکلات زناشویی و اختلافات پیرامون ان تبحر می‌یابند.

 بسیاری از افراد در مواجه با شرایطی مانند از دست دادن عزیزان، خسارت دیدن در حوادث و بلایای طبیعی، طلاق و سازگاری‌های پس از آن، ورشکستگی، تصادف و امثالهم دچار مشکلات و اختلالاتی می‌شوند که مشاوره توان‌بخشی می‌تواند به کمک آن‌ها رفته و در جهت پذیرش آمادگی فرد برای ادامه زندگی با شرایط ایجاد شده ایفای نقش نماید.

در دکتری این رشته بدون گرایش است. یعنی هر فرد با توجه به گرایش خود در مقطع ارشد، در مقطع دکتری ادامه تحصیل می‌دهد. در مجموع افراد با گرایش‌های متفاوت ارشد، همگی ۳۲ واحد را می‌گذرانند.

 البته رساله نیز ۱۸ واحد است که در مجموع ۵۰ واحد می‌شود

البته فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم تربیتی در تمامی گرایش‌ها، روانشناسی در تمامی گرایش‌ها، مشاوره و راهنمایی در تمامی گرایش‌ها و روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی می‌توانند در آزمون دکتری مشاوره شرکت کنند.

از مشاغلی که به طور مستقیم با این رشته در ارتباط است می‌توان به مشاور و مشاوره شغلی و تحصیلی اشاره کرد.

در آموزش و پرورش در هر مقطع، مدارس نیازمند یک مشاور هستند که تا کنون جای خالی آن‌ها به علت کمبود متخصص در این عرصه، در بسیاری از مدارس وجود داشته است. سازمان‌های بهزیستی‌، کمیته‌‌ی امداد، فرهنگ‌سراها، مراکز بازپروری‌ و زندان‌ها نیز از دیگر جایگاه‌هایی است که مشاوران می‌توانند به اشتغال در آن مشغول شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

این کتابچه به معرفی سازمان بین‌المللی دانشگاهیان و خدمات آن در ایران پرداخته است.

قوانین و مقررات

 

واحد عضویت: 02166564575 واحد پشتیبانی: 02166564595راهنمایی عضویت: 09331301400 راهنمایی عضویت: 09331308765 روابط عمومی: 09331304748 آی دی تلگرام: isicard@ایمیل: info (at) isic.ir


Downloads-icon

سلام..ممنونم بابت مطالب اموزنده ای که ارایه کردید..خیلی به من کمک کرد..من رشته مشاوره هستم.به نظر شما اگه بخوام تازه شروع کنم زمان واسه خوندن دارم؟؟با وجود اینکه روزی 4 ساعت هم بیشتر نمیتونم وقت بذارم

سلام وقتتون بخیر من لیسانس برق هستم ولی برای ارشد میخوام یکی از رشته های روانشناسی 2 بخونمبه نظر شما رشته مشاوره بهتره بخونم یا تربیتی؟

سلام بخشید من رشته مشاوره خانواده میخام کنکور بدم آیا دفترچه دو کتابشوبخانم مثل کودکان استثنایی یا سنجش تعلیم…اون که ضریب نداره بخانم یان رتبه تاثیر داره موندم کتاب هارا

سلام .خسته نباشید.من رشته ادبیات میخونم حالا برای ارشد میخوام یکی از گرایش های روان شناسی رو امتحان بدم.علاقه خودم به رشته بالینی .خواستم نظر شما رو هم بدونم. و اگه میشه رتبه قبولی در رشته های بالینی و تربیتی رو بیان کنید .ممنونم

سلام، کسی میتونه من رو در مورد درصدها برای تک رقمی شدن در روانشناسی تربیتی راهنمایی کنه؟در حال حاظر زبان رو 60 و خورده ای میزنم گاهی 70 ولی پایین ترینی که زدم 50 بودهآمارو 30 و خورده ایرشد و تربیتی 50 گاهی بیشترعمومی اصن ثبات نداره، نمیدونم هم چرا بین 20 تا 40 درصد متغیرهواقعا نمیدونم این چند روزه مونده رو کدوم تمرکز کنم چون وقت کمه واقعارتبه تک رقمی میخوام ک مطمئن باشم دانشگاه تهران روزانه قبول میشم، ظرفیتش 3 نفره چون

مشاوره برای رشته روانشناسی

بعضی از افراد به اشتباه فکر می کنند که رشته روانشناسی بالاتر از رشته مشاوره است و بدون هیچ اطلاعات دقیقی صرفا با اطلاعات عامه وارد رشته روانشناسی می شوند.

ارشد مشاوره یا روانشناسی؟ این سوالی است که بسیاری از داوطلبان تغییر رشته ای در مقطع ارشد که رشته کارشناسی آن ها غیر مرتبط است، از مشاوران تخصصی دپارتمان ارشد مشاوره 3گام می پرسند. به همین دلیل در این مطلب مشاوران تخصصی ما به مواردی که باید این داوطلبان در نظر بگیرند تا از شک و تردید خارج شوند، پرداخته اند.

دپارتمان ارشد مشاوره 3گام برای داوطلبان تغییر رشته ای برنامه ویژه ای دارد و اطلاعات جامع و دقیقی را در مورد منابع مناسب، نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس، نکات تستی، انگیزشی و مدیریت زمان در اختیار این داوطلبان قرار می دهند. 

 با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی هوشمند و منحصر بفرد ما می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با مشاور تخصصی این رشته نیز برخوردار شوید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

رشته روانشناسی و مشاوره یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رشته ها در کارشناسی ارشد است. بعضی از افراد به اشتباه فکر می کنند که رشته روانشناسی بالاتر از رشته مشاوره است و بدون هیچ اطلاعات دقیقی صرفا با اطلاعات عامه وارد رشته روانشناسی می شوند. اولین نکته ای که به داوطلبان در انتخاب کمک می کند، اطلاعات جامع در هر دو رشته است. در صورتی که داوطلب بدون اطلاع دقیق، رشته ای را انتخاب کند، صد در صد شکست خواهد خورد. 

 یکی دیگر از مواردی که به انتخاب رشته داوطلب کمک می کند، علاقه است. یعنی داوطلب حیطه علاقه خود را بداند و با توجه به استعداد و شخصیت خود، انتخاب رشته نماید. گاهی اوقات اشخاص با یک انگیزه قوی و با انتخابی هیجانی وارد مسیری می شوند که پایان آن پشیمانی است، چراکه نه به استعداد خود توجهی کرده اند و نه از پستی و بلندی های مسیر آگاهی داشته اند.

یکی از تفاوت های عمده میان روانشناسی و مشاوره این است که روانشناسی بیشتر روی افراد نابهنجار و اختلال های شخصیت کار می کند ولی در مشاوره تمرکز روی افراد بهنجار تری است. افراد به هر کدام علاقه بیشتری دارند می توانند آن را انتخاب کنند.

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد مشاوره

 

تفاوت بازار کار ارشد مشاوره و روانشناسی و توانایی کار در این دو رشته، سومین نکته ای است که به داوطلبان برای انتخاب کمک می کند. بعضی به اشتباه فکر می کنند کار در این حیطه ها راحت است و صرفا با خواندن ارشد می توانند به رویاهای خود برسند؛ ولی کار با افراد نابهنجار سختی های خودش را دارد که دو سال ارشد کفایت نمی کند. در مجموع مشاوران با مشكلات خفيف و سطحي تر مانند مشكلات دانش آموزان، دانشجویان، افرادی که نیازمند راهنمایی در انتخاب رشته، شغل، همسر و برنامه ریزی می باشند و برای انتخاب های خود دچار سردرگرمی و فشار هستند، سر و کار دارند. معمولا جلسات مشاوره در يك يا دو جلسه به نتیجه مي رسد اما جلسات روان شناسی شايد در برخي اوقات به 15 جلسه و يا بيشتر برسد. 

چند مورد از نقاط ضعف و عدم موفقیت داوطلبان تغییر رشته ای در رشته روانشناسی عبارتند از:

1) فرسودگی رشته روانشناسی نسبت به رشته مشاوره بیشتر است؛ علت هم کار با افراد نابهنجار است.

2) شرکت کننده در رشته روانشناسی نسبت به رشته مشاوره بیشتر است و همین قبولی فرد را در این رشته سخت تر می کند.

3) یادگیری مطالب رشته روانشناسی نسبت به مشاوره سخت تر است و فهم آن برای افرادی با رشته های غیر مرتبط دشوارتر است؛ زیرا مطالب بیشتر مربوط به آسیب شناسی فرد می شود ولی مطالب مشاوره قابل فهم تر و کاربردی تر است.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی


Sara Rahimi‏ – 99/5/16

کدوم گرایش از رشته مشاوره اینده شغلی اش بیشتره


زهرا‏ – 99/3/29

الهی خیر ببینید…. بسیار سپاسگذارمهیچکس نبود که راهنماییم کنه.ممنونم😍


فرحناز شکوفکی‏ – 99/1/27

اگه ممکنه سوال منو جواب بدید


فرحناز شکوفکی‏ – 99/1/26

سلام.ممکنه بفرمائید کسی که روانشناسی بالینی میخونه میتونه تو زمینه مشاوره هم فعالیت کنه؟منظورم اینه یه کارشناس ارشد روانشناسی بالینی میتونه در زمینه های مشکلات قبل از نابهنجاری مشاوره بده؟


م.ع از تهران‏ – 98/11/8

ممنون که راهنمایی کردین منم توانتخاب یکی از این دو رشته گیر کرده بودم که با راهنماییهای شما راهم رو انتخاب کردم.

محمد مقدم درخشان‏ – 98/11/10

سلام خدمت شما خوشحالیم که تونستیم به شما و دوستای دیگه تو انتخاب بین رشته های مشاوره و روانشناسی کمکی کنیم


وحید داودی‏ – 98/3/7

مطالب کاربردی بود .تشکر خانم احمد خانی.


افسانه احمدخانی‏ – 98/3/11

مشاوره برای رشته روانشناسی


خواهش میکنم 


ر.م‏ – 97/9/25

بسیار عالیخدا خیرتان بدهد ان شاءالله🌷


افسانه احمدخانی‏ – 98/3/11

خواهش میکنم سلامت باشید

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

سلام..ممنونم بابت مطالب اموزنده ای که ارایه کردید..خیلی به من کمک کرد..من رشته مشاوره هستم.به نظر شما اگه بخوام تازه شروع کنم زمان واسه خوندن دارم؟؟با وجود اینکه روزی 4 ساعت هم بیشتر نمیتونم وقت بذارم

سلام وقتتون بخیر من لیسانس برق هستم ولی برای ارشد میخوام یکی از رشته های روانشناسی 2 بخونمبه نظر شما رشته مشاوره بهتره بخونم یا تربیتی؟

سلام بخشید من رشته مشاوره خانواده میخام کنکور بدم آیا دفترچه دو کتابشوبخانم مثل کودکان استثنایی یا سنجش تعلیم…اون که ضریب نداره بخانم یان رتبه تاثیر داره موندم کتاب هارا

سلام .خسته نباشید.من رشته ادبیات میخونم حالا برای ارشد میخوام یکی از گرایش های روان شناسی رو امتحان بدم.علاقه خودم به رشته بالینی .خواستم نظر شما رو هم بدونم. و اگه میشه رتبه قبولی در رشته های بالینی و تربیتی رو بیان کنید .ممنونم

سلام، کسی میتونه من رو در مورد درصدها برای تک رقمی شدن در روانشناسی تربیتی راهنمایی کنه؟در حال حاظر زبان رو 60 و خورده ای میزنم گاهی 70 ولی پایین ترینی که زدم 50 بودهآمارو 30 و خورده ایرشد و تربیتی 50 گاهی بیشترعمومی اصن ثبات نداره، نمیدونم هم چرا بین 20 تا 40 درصد متغیرهواقعا نمیدونم این چند روزه مونده رو کدوم تمرکز کنم چون وقت کمه واقعارتبه تک رقمی میخوام ک مطمئن باشم دانشگاه تهران روزانه قبول میشم، ظرفیتش 3 نفره چون

مشاوره برای رشته روانشناسی

رشته مشاوره و راهنمايي يكي از رشته‌هاي گروه علوم انساني است كه جنبه‌ كاربردي دارد و دروس آن بيشتر در زمينه رشد، ابعاد مختلف شخصيت آدمي و پيشگيري از مشكلات و اختلالات بخصوص مشكلات دانش‌آموزان و نوجوان مي‌باشد.

 

مشاوره مدرسه ­ای به دانش آموز در انتخاب رشته­ تحصیلی، مواد درسی، یا حل مشکلات تحصیلی کمک می­کند. برخی از اهداف این رشته راهنمایی دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادت­های صحیح در مطالعه، کمک به دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعداد­ها و توانایی­های خود به منظور طرح ­ریزی­های تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان و کمک به آنان در رفع آن­ها، کمک به معلمان در انطباق­ دادن روش­های تدریس خود با نیازمندی­ها و استعدادهای فردی دانش آموزان و …. می­باشد.

دانشجویان رشته  مشاوره  مدرسه علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن واحدهای تخصصی از جمله اصول و روش های مشاوره تحصیلی و شغلی، روابط و مناسبات انسانی در مشاوره مدرسه، خدمات مشورتی در مدرسه و … می باشند.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

همانطور که از اسم این رشته پیداست، مشاوره شغلی به کار در سازمان ها، مدارس و … اشاره دارد. مشاوره و راهنمایی شغلی جریانی پیوسته و مداوم است که نگاهی آینده‌گرا داشته و با طرح‌ریزی، آمادگی و سازش فرد با شغل انتخابی، سروکار دارد. در واقع فراگردی دو سویه است که از یک سو بر تمام جنبه‌های شخصیت و شناسایی کامل فرد تأکید دارد، و از سوی دیگر بر اطلاعات حداکثری از مشاغل، فرصت‌های شغلی موجود و سایر امکانات شغلی و استخدامی نظر دارد. نهایتاً به فرد این امکان را می‌دهد که پس از آگاهی از رغبت‌ها و استعدادهای فردی و بررسی فرصت‌های شغلی موجود آگاهانه انتخاب شغل نماید. در واقع «راهنمایی شغلی» مصاحبه‌ی اولیه‌ای است که با توان‌سنجی و شخصیت‌شناسی از مراجع و انطباق با شرایط حاکم بر فرصت‌های شغلی موجود، فرد را در انتخاب شغل صحیح و متناسب راهنمایی می‌کند. «مشاوره‌ شغلی» فراگیر و پیوسته است و نقش اساسی آن پس از راهنمایی‌ اولیه و انتخاب شغل توسط فرد آغاز می‌شود.

قابل ذکر است که این رشته هنوز در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

دانشجویان رشته مشاوره شغلی علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن دروس تخصصی این رشته از جمله سازماندهی و مدیریت خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی، نظریه ها و روش های مشاوره شغلی، تهیه و کاربرد آزمون های روانی در مشاوره شغلی و … می پردازند.

 

دریافت مشاوره رایگان

 

همانطور که از نام این رشته پیداست، تمرکز آن بر روی مسائل و مشکلات مربوط به فرد در بستر خانواده و مشکلات خانواده می باشد. هدف این رشته بینش و بصیرت دادن به مراجع یا مراجعان است تا مشکل خود را با آگاهی بررسی کنند و درباره­ آن به تصمیم ­گیری بپردازند و به مسائلی مانند: عدم هماهنگی خصوصیات اخلاق، دخالت خویشاوندان در زندگی داخلی، مشکلات زناشویی و عدم هماهنگی در پرورش فرزندان می­پردازد.

دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … به گذراندن دروس تخصصی مانند نظریه ها و روش های مشاوره خانواده، سنجش و ارزیابی در مشاوره خانواده، کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج و … می پردازند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد

 

مشاوره توان ­بخشی ویژه معلولین جسمی مانند نابینایان، ناشنوایان، افراد فلج و غیره است. مشاوره در جهت درمان، تربیت، ایجاد اعتماد به نفس در معلولین، بهره ­گیری هر چه بیشتر آن­ها از نیروها و استعدادهای بالقوه خودشان است. در برخی از مؤسسات تا حدودی مشاوره با معلولین ذهنی و بیماران روانی سروکار دارد.

دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه کارشناسی ارشد رشته مشاوره توان­بخشی های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … به گذراندن دروس تخصصی مربوط به گرایش توانبخشی از جمله مشاوره بحران، مشاوره با سالمندان ، مشاوره با معتادان و … خواهند پرداخت.

تفاوت میان رشته روانشناسی و رشته مشاوره در چیست؟

به طور سنتی، تفاوت اصلی بین رشته مشاوره و رشته روانشناسی بالینی چشم انداز و آموزش آنها است. روانشناسان مشاوره تمرکز بیشتری بر فردی که از نظر روانی سالم است دارند. اما روانشناسان بالینی بر روی افراد مبتلا به بیماری های جدی روانی (مثل اسکیزوفرنی) تمرکز می کنند.

روانشناسان مشاوره در یک طیف گسترده ای از مهارت های اولیه درمانی عمومی آموزش دیده اند. روانشناسان بالینی معمولاً در یک یا چند حوزه (به عنوان مثال، افسردگی، سوء مصرف مواد) متمرکز شده اند. بین این دو رشته همپوشانی بسیاری وجود دارد.

 

دریافت مشاوره رایگان

هدف‌ از آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنایی‌ (کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی‌های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی و… ) فراهم‌ کردن‌ فرصتهای‌ مناسب‌ و امکانات‌ آموزشی‌ ویژه‌ به‌ منظور شکوفاسازی‌ حداکثر توانایی های‌ ذهنی‌ و جسمی‌ این‌ کودکان‌ با توجه‌ به‌ ویژگی های‌ عقلانی‌ و جسمانی‌ آنان‌ است و هدف این دوره تربیت افرادی است كه بتوانند آموزش و پرورش كودكان استثنایی را عهده دار گردند .

دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی ملزم به گذراندن دروسی مانند روانشناسی بالینی کودک، اصول و روش های آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی، بازپروری حرکتی و … می باشند.

 

مشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

رشته روانشناسی تربیتی یا روانشناسی پرورشی شاخه ای از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روان‌شناسی و تربیت است. روان‌شناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری اطلاق می شود و علمی است كه به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد (کریمی، 1380).

روانشناسی تربیتی تقریباً همه موضوع های روانشناسی را در بر می گیرد و نقش کارسازی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد، علاوه بر آن برای کمک به افرادی که دارای اختلال های یادگیری هستند نیز سودمند می باشد.

دانشجویان این رشته ملزم به گذراندن واحد هایی مانند نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش، سنجش و اندازه گیری، تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته، نظریه ها و روش های آموزش و … می باشند. 

 

اگر بر سر سه راهی مانده اید! و نمی دانید کدامیک از گرایش های روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و مشاوره به کار شما می آید و یا شما برای کدامیک از این گرایش ها ساخته شده اید و یا کدامیک امکان قبولی بیشتری را برای شما فراهم می آورد؟ با من، مشاور 3گام در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارم و در انتخاب مناسب شما را یاری دهم. برای شما داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مشاوره سه گام این امکان وجود دارد تا برای انتخاب گرایش در رشته ی مشاوره به صورت رایگان با مشاور 3گام تماس بگیرید تا با هم به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم. 

 

مشاوره برای رشته روانشناسی

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

نام درس

ضريب درس در كنكور

مشاوره

زبان عمومی و تخصصي

3

آمار و روشهای تحقيق

2

مبانی مشاوره و راهنمایی

2

روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره

3

نظریه های مشاوره و روان درمانی

3

کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

2

روانشناسی شخصیت

2

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد مشاوره


محمد آزمون‏ – 98/7/1

سلام. با مدرک کارشناسی روانشناسی میشه کنکور ارشد مشاوره داد؟ با تشکر


نسرین‏ – 98/7/1

سلام من کارشناس پرستاری هستم . میتونم ارشد مشاوره خانواده شرکت کنم. وزارت علوم یا دانشگاه آزاد


فاطمه‏ – 98/6/17

با سلام..بنده لیسانس کشاورزی دارم آیا میتونم در دو رشته متفاوت یکی مشاوره و یکی هم رشته خودم کنکور ارشد ثبتنام کنم؟


افسانه احمدخانی‏ – 98/6/20

سلام وقت بخیر شما فقط در یک صورت میتونید هم زمان دو رشته ارشد شرکت کنید که یکی از رشته ها شناور باشه در غیر اینصورت نمیتوانید همزمان دو ارشد شرکت کنید مشاوره و کشاورزی رشته شناور نیستند و نمیتوانید همزمان هر دو را شرکت کنید.


فاطمه‏ – 98/4/23

سلام روز بخیر ببخشید من با رتبه ۴۹۹۷ دانشگاه پیام نور رشته مشاوره خانواده قبول میشم یا چ گرایش های دیگه ای از رشته ای مشاوره رو در دانشگاه پیام نور قبول میشم


افسانه احمدخانی‏ – 98/5/15

سلام وقت بخیر بستگی داره پیام نور کدوم شهر رو بخوایید ولی خیلی احتمالش ضعیف


مجتبی‏ – 97/7/25

سلام آیااز رشته آموزش کودکان استثنایی درمقطع کارشناسی میتوان دررشته روانشناسی بالینی درمقطع ارشد ادمه تحصیل داد واز گرایش های آنست


ژیار ‏ – 97/7/12

باسلام آیا کارشناسی حقوق میتونه ارشد مشاوره ثبت نام کند؟؟


B….‏ – 97/6/21

سلام میخاستم بدونم بین رشته گردشگری و حسابداری و مهندسی کامپیوتر کدومش بهتره و اینده شغلی داره!!!


مریم‏ – 97/3/28

سلام من لیسانس زبان انگلیسی دارم دبیر رسمی آموزش و پرورش تو ارشد مشاوره مجاز شدم برای ادامه کار با عنوان مشاور همه گرایشهای مشاوره قابل قبول است یا فقط گرایش مدرسه؟


samira‏ – 97/3/20

سلام خواهش میکنم جوابمو بدید کارشناسی برنامه ریزی شهری خوندم الان میتونم ارشد روانشناسی یا بهداشت شرکت کنم تمنا میکنم جوابمو زود بدید


شهلا‏ – 97/3/18

سلام.من لیسانس اموزش ابتدایی وفرهنگی هستم بامعدل۱۹/۷۶ ارشدمشاوره مجازشدم میخوام پیام نوربخونم تاتوشهرخودم باشم.اول خانواده بعدمدرسه بعدشغلی رومیخوام بزنم بنظرتون خوبه؟پیام نورتاچه رتبه ای قبول میکنه؟فقط راجع به مشاوره شغلی چندان اطلاعی ندارم.واینکه ایادروس پیش نیازم بهم میدن واینکه مدرک دومم رواعمال میکنن؟باتشکر


پريسا حسن زاده ‏ – 97/2/5

سلام روزتون بخير ميشه معايب و مزاياي رشته ي مشاوره را در مقايسه با روانشناسي بفرماييد و اينكه از نظر اينده ي شغلي چه محدوديت هاي براي رشته ي مشاوره وجود دارد؟


امیر‏ – 97/1/26

سلام. با لیسانس روانشناسی و ارشد مشاوره مدرسه نمیشه دفتر دایر کرد؟ یعنی مشاوره مدرسه محدود به مدارسه؟؟


منیژه‏ – 96/12/11

درود برشما.ممنون میشوم سوال بنده رو پاسخ بدهید.رشته کارشناسی من مدیریت هست برای ارشد روانشناسی را انتخاب کردم. دوست دارم بالینی یا عمومی قبول بشوم .به نظر شما اجازه خواهم داشت تا دفتر مشاوره بزنم؟یا باید دکترا بگیرم؟ در رشته علوم تربیتی غیر از آموزش و پرورش کجا می توانم فعالیت داشته باشم؟


محمدی‏ – 96/11/28

سلام من معلم ابتدایی هستم قصد تغییر مقطع دارم و میخوام مشاور بشم آموزش و پرورش تمامی گرایش های روانشناسی و مشاوره را پذیرش میکنه به نظرتون بهتره کدوم رو بخونم؟


امیر‏ – 96/11/22

با سلامکارشناسی نرم افزار دارم،میخوام بدونم که میتونم ارشد مشاوره خانواده بخونم؟چیا باید بخونم و از چه راهی راحت تره؟


امیر‏ – 96/11/14

سلام بنده با ارشد مشاوره مدرسه در صورتی ک کودک و نوجوان کار کنم، میتونم دفتر مشاوره بزنم؟؟


سعید صائبی ‏ – 96/11/11


خیلی از شما تشکر میکنم


فاطمه کمالی‏ – 96/11/9

سلام.من کارشناسی رشته سلولی مولکولی خوندم الان میخوام ارشد بخونم بین رشته مشاوره و روانشناسی تربیتی نمیدونم کدوم بخونم.به نظر شما کدوم بهتره؟وقت کمی هم برای مطالعه دارم


هدا‏ – 96/10/20

سلام وقتتون بخیر من مدرک کارشناسیم روان شناسی بالینی بوده ، در حوزه کاری قصد فعالیت در زمینه کودک از جمله بازی درمانی و .. رو دارم برای ارشد موندم که رشته روان شناسی تربیتی رو بخونم یا مشاوره خانواده و یا روان شناسی بالینی و عمومی … خودم تمایل زیادی بر روی رشته روان شناسی تربیتی دارم چون فرصت مطالعه برای قبولی در رشته بالینی و مشاوره رو ندارم . می خواستم بپرسم با مدرک ارشد تربیتی هم میتونم توی زمینه کودک و درمان بازی درمانی کار کنم ؟ ( البته من چون در شهر مشهد هستم و نمیتونم شهر های دیکه برم امکان تحصیل در رشته بالینی کودک و نوجوان رو ندارم چون دانشگاه فردوسی این رشترو نداره ، کلا مشهد نداره ) .. ممنونم از سایت بسیار خوبتون . همچنین اگر برام پاسخ رو ایمیل کنید بسیار ممنون میشم


A‏ – 96/10/17

سلام.لیسانس کشاورزی دارم و میخوام واسه ارشد رشته ای بخونم که بتونم تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم.بیشترین رشته مورد نیاز در آموزش و پرورش کدوم رشتست؟


حسن‏ – 96/10/16

سلامبنده لیسانس راهنمایی و مشاوره دارم و تو آموزش پرورش هستم میخواستم بدونم واسه ارشد تو شاخه مشاوره،مشاوره خانواده بخونم یا تو شاخه روانشناسی،روانشناسی تربیتی؟میخوام رشته ای باشه که تو دانشگاه تدریس کنم.


بابائی‏ – 96/10/13

باسلام. مادر من ۴۵ سالشه و ترم ۱ رشته روانشناسی عمومیه و قصد تغییر رشته دارند. دو تا سوال داشتم؟۱- با توجه به سن ایشون به لحاظ آینده شغلی رشته مشاوره بهتر است یا روانشناسی عمومی؟۲- کنکور ارشد کدوم رشته راحتتره و امکان قبولی بالاتری دارد؟باتشکر


نازگل‏ – 96/10/8

سلام من کارشناسی روانشناسی میخونم ایا امکان این هست ارشد روانپزشکی بخونم؟


سلیمانی‏ – 96/10/6

سلام من الان دانشجوی مشاوره هستم و می تونم به دانشگاه فرهنگیان هم برم به نظرتون کدوم بهتره؟


mgh‏ – 96/10/5

بسیار مطالب عالی و مفیدی بودو همچنین پرسش وپاسخ هاخیلی ممنون


س.عرشی‏ – 96/9/26

سلام من لیسانس فیزیک خوندماما به روانشناسی و مشاوره خیلی علاقه دارم برای ارشد موندم بین رشته روانشناسی یا مشاوره شما کدوم رو پیشنهاد میکنید تو کدوم رشته میشه بیشتر مفید بود؟


فاطمه‏ – 96/9/26

سلام، وقت بخیر من آموزگار ابتدایی هستم رشته کارشناسیم هم علوم تربیتی شاخه اموزش دبستان و پیش دبستان بوده.حالا واسه ارشد نمیدونم چ رشته ای انتخاب کنم، بین رشته مشاوره، روان شناسی و علوم تربیتی موندم، توصیه برخی دوستان علوم تربیتی بوده، ولی راستش من علاقه ای به این رشته ندارم حالا به نظرتون کدوم انتخاب کنم؟سوال دیگ اینکه علوم تربیتی شاخه مدریریت آموزشی جز رشته های مرتبط برای اعمال مدرک حساب میشه؟


مهرنوش عظیمیان‏ – 96/9/24

سلام وقت بخیرمن کارشناس بیوتکنولوژی هستم…در مقطع ارشد میتونم رشته روانشناسی یا مشاوره شرکت کنم؟؟درصورت امکان در چه گرایشی میتونم شرکت کنم وراحتتر قبول بشم؟؟؟لطفا هر چه سریعترجواب من رو بدهیدتا ثبت نام وقت زیادی ندام…


بهار‏ – 96/9/22

سلام بین روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده کدام بازار کار بهتری دارد؟ و اینکه کسی که روانشناس بالینی می خواند در بیمارستان روانی فعالیت می کند و تنها افرادی که مشکلات روانی دارند به او مراجعه می کنند؟ یا افراد برای مشاوره هم به پیش او می روند؟ ممنون میشوم پاسخ دهید.کارشناسی علوم تربیتی دارم.


روزگاری‏ – 96/9/19

با سلام بنده رشته علوم تربیتی دبستان و پیش دبستان خوانده ام ..اکنون چون رشته مشاوره امسال به شاخه های مختلف تقسیم شده…رشته مشاوره توانبخشی قبول شده ام …آیا مورد قبول آموزش و پرورش می باشد


شیوا‏ – 96/9/16

با سلام من لیسانس مهندسی صنایع شیمیایی هستم و میخوام برای ارشد مشاوره بخونم به نظرتون میتونم


مهدیه فاضلی‏ – 96/9/12

سلام خداقوتمن مشاور مدرسه هستم وقصد ادامه تحصیل دارم و به سه رشته ی مشاور تحصیلی ومشاور خانواده و روانشناسی تربیتی علاقه دارم اما نمیدونم با توجه به شغلم کدوم رشته مناسب تر هستش لطفا راهنمایی کنید .ممنونم


صحرا بندرعباس‏ – 96/9/10

سلام خسته نباشید ببخشید من الان ترم اخرکارشناسی فلسفه میخونم میخام برا ارشد آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم از شاخه علوم تربیتی۲هست؟من هنوز شروع ب خواندن نکردن میتونم از الان بخونم؟چه منابعی بخونم آخه نمیدونم از ببین منابع کدوم بخونم چی بخونم لطفاً راهنمایی کنید ؟کد آموزش و پرورش کودکان استثنایی زیر شاخه علوم تربیتی۲ هست کد آن ۱۱۲۳هست؟خواهش میکنم جواب بدین این دفعه دوم ک جوابی از شما نگرفتم؟


امیر‏ – 96/9/9

سلام. من کارشناسیم روانشناسی صنعتی بوده با ارشد مشاوره مدرسه آموزش وپرورش جذبم میکنه؟ دفتر مشاوره چطور؟ ؟؟


صحرا‏ – 96/9/4

سلام ببخشید من میخام آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم کارشناسی فلسفه میخونم میخام ارشدمو کودکان استثنایی بخونم بنظر شما چه منابعی بیشتر بخونم لطفاً راهنمایی کنید سر در نمیارم کدش۱۱۲۳هست؟خواهش میکنم راهنمایی کنید چه منابعی برای آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم؟!!


معصومه‏ – 96/9/1

با سلاممن لیسانس حسابداری خوندم خیلی علاقه دارم معلم بشم ولی دو دلم نمیدونم برای ارشد چی بخونم حسابداری؟اموزش ابتدایی یا چه رشته ای لطفن راهنماییم کنین .سر دو راهی موندم


سمانه شکری‏ – 96/8/30

سلام ،من لیسانس مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران دارم برای ارشد مرددم که رشته ی کارشناسیمو ادامه بدم یا روانشناسی تربیتی بخونم یا مشاوره .از لحاظ بازار کارو احتمال بیشتر برای قبولی؟؟و اینکه من شنیدم دانشگاه تهران سهمیه داره تو کنکور ارشد این مطلب درسته یا نه؟؟


مرضیه شجاعی‏ – 96/8/29

سلام من کارشناسی رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان هستم الان استخدام رسمی میباشم. باتوجه به این که 3 روز درهفته 2شیف کار میکنم و 4 روز کار نمیکنم میخوام برای ارشد بخونم.به نظرتون کدوم رشته برای پیشرفت بنده بهترهست باتوجه به این که سرکار میرم و فقط نمیخوام تو حیطه آ.پ باشم… به نظرتون مشاور خانواده چقدر نیاز به تلاش داره چون من 3 روز کامل فقط در حد روخوانی میتونم بخونم.آیا خانواده میارم.فقطم سراسری میخوام


زهرا‏ – 96/8/26

سلام.من لیسانس علوم تربیتی هستم و معلم نیز هستم. میخواستم برای ادامه تحصیل یه رشته ای رو بخونم که بتونم شغل دوم رو در کنارش داشته باشم.مثلا در زمینه ی بازی درمانی و اختلالات یادگیری در اون وجود داشته باشه. اما متاسفانه من هیچ رشته ای رو در اون زمینه نمیشناسم. و تنها میتونم پیام نور و آزاد درسم رو ادامه بدم. در زمینه ی رشته مشاوره و روانشناسی هم اطلاعی ندارم. ولی خیلی دوست داشتم بالینی بخونم یا یه رشته ی کاربردی دیگه که واقعا نمیدونم کدوم راه رو انتخاب کنم.بالینی رو شهر ما یزد نداره هر راهی میخوام برم چون شناختی ندارم بن بست میرسم.لطف کنید راهنماییم کنید.


امیر‏ – 96/8/26

سلام. من رشته کارشناسیم روانشناسی صنعتی سازمان هستش. ارشد مشاوره مدرسه میخوام برم. بازار کارش خوبه واسم؟


فرانک‏ – 96/8/26

سلام تو رو خدا یکی جواب منو درست و قاطع بده. بازار کار ارشد مشاوره بهتر یا روانشناسی یا علوم تربیتی؟ دقیقا بگید کدوم رشته و گرایش سریع جذب میشه . اصلا علاقه برام مهم نیست. با تشکر


نرگس‏ – 96/8/25

سلام من لیسانس علوم تجربی هستم خیلی دوست دارم ارشد روانشناسی بخونم ایا اگر ارشد رو بگیرم بمن مجوز مطب میدن بعنوان روانشناس؟


زینب.ن‏ – 96/8/23

سلام..خسته نباشید..ممنون میشم به سئوالم جواب بدید…من دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم میخوام از الان برا ارشد مشاوره بخونم چون احساس میکنم روانشناسی زیاد منو راضی نمیکنه!حالا سئوالم اینه من اگه ارشد مشاوره بگیرم اجازه مطب بهم داده نمیشه؟چون یجا خوندم نوشته بود باید تو دو مقطع روانشناسی خونده باشید..ممنون میشم بگید


فاطمه‏ – 96/8/7

سلام من دانشجوی مشاوره هستم وخیلی هم دوست دارمخواستم بدونم برای ارشد چه گرایشی بخونم بهتره


علی نیسی‏ – 96/7/27

سلام و خسته نباشید.آیا با مدرک ارشد روانشناسی تربیتی میشه دفتر مشاوره تحصیلی هم باز کرد؟


بانو‏ – 96/7/27

با سلام میخواستم بدونم بازار کار مشاوره مدرسه چجوریه ؟ آیا برای استخدام تو آموزش و پرورش شرط سنی داره؟


ياسمن منصوري‏ – 96/7/24

سلام خسته نباشيدمن مهندسي شيمي گرايش پديده هاي انتقال دانشگاه تهران شمال انتخاب دومم قبول شدم ولي ميخوام ك رشته هاي پايين تر ازين ك ميدونم قبول شدم (دوستانم با رتبه هاي بالاتر از من قبول شدن)در دانشگاه ديگري ك انتخاب ٥ام من ميشه و برمامكان اين كار وجود داره؟


reza‏ – 96/7/23

سلام خسته نباشید من معلم ابتدایی هستم رشتمم هم علوم تربیتی بوده تو لیسناس بین روانشناسی تربیتی و عمومی بنظرتون کدوم خوبه برام میخوام تو بیرون هم بازار کار داشته باشه


بیگرد‏ – 96/7/18

سلام من کارشناسی علوم اجتماعی خوندم الان میخوام ارشد شرکت کنم رشته ی مشاوره آیا بازار کار داره یعنی فقط با ارشد بهم مجوز تاسیس کلینیک میدن؟ و اگه الان شروع کنم میرسم ؟ و منابعش رو از کجا بفهمم


غزال غزال‏ – 96/7/18

سلام خداقوتمن مشکلم اینه که به همه دروس نسبی علافه دارم ینی مث بعضیا نیسم که از شعر بدشون میاد ولی عاشق ریاضیناما من نسبی از همشون)شعر-ریاضی و…(خوشم میاداحتی چندتا آزمون استعداد و… از تو اینترنتم گرفتم اونام نسبی جواب میدن الان برا ارشد نمیدونم چ رشته ای بخونم؟کارشناسیم حسابداری خوندمدوسدارم یکی بفهمه و بگه من تو چه رشته ای موفق میشم )بین گرایشهای روانشناسی و گرایشهای مشاوره کدوم بهترن بنظرتون؟(خیلی ممنون میشم جواب بدین


احمد اریان‏ – 96/7/17

با سلام ببخشید من آموزگار هستم لیسانس علوم تربیتی دارم حالا مبخوام ارشد ادامه بدم بنظر شما روانشناسی تربیتی بخونم یا رشته مشاوره میخوام یروزی از ابتدایی در بیام و تبدیل بشمممنون میدم جرجواب بدین 


کیمیا‏ – 96/7/13

سلام من بین مشاوره مدرسه و توانبخشی تردید دارم.کدامیک بازار کار بیشتری داره؟


پویا هورفر‏ – 96/7/10

سلام . من کارشناسی علوم اجتماعی گرایش خدمات را به پایان رساندم. در حال حاضر میخواهم ارشد مشاوره خانواده شرکت کنم. آیا منابع مشاوره خانواده با گرایشهای دیگر مشاوره یکی است؟ میخواهم کتاب تهیه کنم و سایتها کلا مینویسن منابع یا بسته های آموزشی مشاوره. ممنون میشم کمک کنید.


محبوبه‏ – 96/7/3

سلام من ترم هفت کارشناسی رشته علوم تربیتی شاخه مدیریت برنامه ریزی آموزشی هستم از اونجایی که علاقه زیادی به روان شناسی و مشاوره دارم نمیدونم کدومش رو بخونم بهتره اگر راهنمایی کنید ممنون میشم


سیمین‏ – 96/7/3

سلام و وقت بخیرمن لیسانس روانشناسی عمومی دارمبین دوراهی موندم ک ارشدم رو بالینی بخونم یا مشاوره خانواده؟امکان قبولی کدوم رشته بیشتره و اگر مشاوره را انتخاب کنم بمن مجوز میدهند ک مرکز مشاوره بزنم؟ سپاس 🌸


ayob rakhshkhorshid‏ – 96/6/31

سلام من کارشناسی مدیریت دولتی دارم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ئچار دو دلی شدم و به مشکل انتخاب برخورد کردم و از رشته های روانشناسی و مشاوره ای خوشم میاد ومطمین هستم موفق میشوم ولی هنوز دچار مشکل انتخابم و ترس از اینکه آینده شغلی نداشته باشم در این جامعه میترسم ولی باید بخونم


علی91‏ – 96/6/29

سلام.من کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش وپرورش پیش دبستانی و دبستانی هستم در ضمن معلم هم هستم برای ارشد موندم کدوم یک از رشته های برنامه‌ریزی درسی،روانشناسی تربیتی رو انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنید کدوم یک بهتره .فرقشون باهم چیه؟


محبوبه‏ – 96/6/26

سلام.وقت ب خیر.کارشناس علوم تربیتی هستم.و معلم ابتدایی هستم از یک مهر ان شالله به سر کار می روم.قصد داشتم ارشد بخونم تا بتوانم تغییر مقطع بدهم.قصد داشتم مشاوره مدرسه بخوانم اما متاسفانه دانشگاه های دارای این رشته در مقطع ارشد دور هستند.می شود لطف کنید که دانشگاه های دارای ارشد این رشته رو بیان کنید؟با توجه به اینکه در شهرستان های مشهد هستم و دانشگاه نشهد مدیریت آموزشی و مشاوره خانواده را دارد سر در گم هستم.ایا من در ارشد مدیریت آموزشی بخوانم؟ یا مشاوره خانواده؟


نگین نعیمی‏ – 96/6/25

سلام خسته نباشید من مهندسی کامپیوتر خوندم و دوست دارم ارشد رشته دیگه ای بخونم و راستش هدفم فقط اینکه مدرک ارشد از دانشگاه روزانه شهر خودمونو داشته باشم به روانشناسی فکر کردم اما خیلی سخته یکی از شاخه هاش که از همه راحتتره رو لطفا بگید فقط هدفم قبولیه البته کسل کننده هم نباشه ترجیحا ممنون از پاسخگویتون


امیر‏ – 96/6/25

سلام. من لیسانس روانشناسی صنعتی دارم. با ارشد مشاوره میتونم مجوز بگیرم یا جایی استخدام شم؟


……‏ – 96/6/25

سلام میخواستم بپرسم است ازلیسانس روانشناسی عمومی برای ارشد میتونیم رشته روانشناسی بالینی بخونیم


Zz‏ – 96/6/20

سلاممن کارشناسی رشته زیست شناسی رو دارم و باتوجه به علاقه در تدریس این رشته برام کاربرد و بازارکاری نداره.از طرفی هم بازار کار برام مهم هستشتصمیم گرفتم برای کنکور شرکت کنم تو یکی از گرایش های روانشناسی. ضمن اینکه هیچ مطالعه تو زمینه روانشناسی نداشتم، میخوام راهنماییم کنید قبولی تو کدوم یکی از گرایش ها نسبت به بقیه راحتتر هستش تا اگر هم نتونستم تو زمینه آموزش وارد بشم بازارکار برام داشته باشه. شهرمم قم هستش


افسانه ‏ – 96/6/17

سلام و وقت به خیر یه سوال داشتم اینکه من معلم رسمی آموزش وپرورش هستم ورشته کارشناسیم علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی می باشد وخیلی دوست دارم که در مدرسه به عنوان مشاور کار کنم.وارشد مشاوره مدرسه قبول شدم دانشگاه آزاد اما برام مقدور نیست که برم و تنها جای نزدیک برای من شهرستان خودمونه که پیام نورش رشته روانشناسی عمومی داره می خواهم بدانم که آیا اگر ارشد روانشناسی عمومی هم بگیرم می توانم به عنوان مشاور در مدرسه کار کنم؟


فاطمه‏ – 96/6/13

سلاممن لیسانس کامپیوتر دارم و الان مربی پیش دبستانی هستم ولی رسمی نیستم و ارشد علوم تربیتی شرکت کردم و دانشگاه علامه رشته اموزش ابتدایی قبول شدم و دانشگاه آزاد هم رشته مدیریت آموزشی… حالا میخام بدونم کدام رشته ادامه بدم بازار کار بهتر و امکان جذب بهتری در اموزش و پرورش دارد؟


maedeh bagheri‏ – 96/6/11

سلام وقت بخیرمن بین رشته ی بالینی و مشاوره خانواده موندمواقعا نمیدونم کدوم بهتره و بازار کار خانواده چطوره؟من خانواده رو واقعا دوست دارم ولی نمیدونم بازار کارش چطورهضمن اینکه الان ازاد مشاور خانواده قبول شدم به نظرتون برم یا وایسم بخونم سال دیگه کنکور بالینی بدم؟؟؟


احمد‏ – 96/6/1

با سلام و خسته نباشیدمن دبیر رشته فیزیک و سی چهار ساله هستم و بصورت نمیه وقت در دفتری کوچک مشاوره انتخاب رشته دانش آموز و دانشجویان را انجام می دهم و محبوبیت نسبی در این زمینه دارموامروزه به این فکر می کنم تا ارشد مشاوره مدرسه ( تحصیلی ) بخونم و با مهاجرت به شهر بزرگتر موقعیت بهتری نصیب خود کنمآیا برای ایجاد دفتر مشاوره در شهر کرج نیاز به مدرک رسمی دانشگاهی است یه کارشناس ارشد فیزیک بودن خودم کفایت می کنه؟


غزاله‏ – 96/5/28

سلام من رشته ی لیسانسم مهندسی معماری هستش اما دلم میخواد رشته ی مشاوره خانواده رو برای ارشد بخونم، میخوام بدونم این رشته دکتری هم داره ؟آیا امتحان ارشد این رشته خیلی سخته و امکان قبولی برای بچه های تغییر رشته هست؟


کیارش‏ – 96/5/18

سلام و ادب بنده کاردانی رشته شبکه کامپیوتر خوندم الان کارشناسی به نظر شما اموزش و پرورش ابتدایی بخونم بهتره یا همون رشته قبلی


مهسا‏ – 96/5/14

سلام من کارشناس اتاق عمل هستم و میخوام در رشته ی ارشد روانشناسی تربیتی شرکت کنم ود در وانشگاه ازاد شهر خودمون ملایر قبول بشم.ایا باید مطالعه زیادی داشته باشم.و اینکه ایا با قبولی در دکتری رواتشناسی بالینی بعد از ان اجازه معطب به من داده میشود.ممنون میشم راهنماییم کنید.


Razi‏ – 96/5/8

سلام … معذرت میخوام برای ارشد مشاور شغلی بهتره یا تحصیلی ؟ باتوجه به اطلاعاتی که دارم فرق به خصوصی ندارن باهم وهردو در مدارس و سازمان ها کاربرد دارن ! ولی بهتره برای ارشد کدوم گزینه رو انتخاب کنم … ممنون میشم پاسخ بدین …


مریما‏ – 96/5/7

سلام من رشته کارشناسی ام مدیریت بازرگانی بوده و فوق لیسانس MBA رو هم دارم ولی می خواهم مجددا اقدام کنم برای کنکور فقط بین مشاوره ها نمیدانم کدام بهتر است و اینکه بازار کار برایم بسیار مهم است ممنون از راهنماییتان


ندا صفرپور‏ – 96/4/30

سلام من معلم ابتدایی ام رشته کارشناسی من علوم تربیتی گرایش دبستان بوده می خواستم بدونم برای ارشد بهتره مشاوره مدرسه بخونم یا خانواده ضمنا می خوام یه رشته با آینده خوب انتخاب کنم لطفا کمکم کنید


شهلا‏ – 96/4/29

سلام وخسته نباشید.بنده لیسانس اموزش ابتدایی ازدانشگاه فرهنگیان هستم ونفراول دانشگاه بودم بامعدل موثر۲۰.برای ارشدمیخوام فراگیرپیام نوربخونم بین دورشته مشاوره (چه گرایشی)ومدیریت اموزشی موندم کدوم برام بهتره؟اخه باتوجه به این بخشنامه که میگفتن بعدازاستخدام هرکس میتونه یه مدرک براارتقامدرک بده مگراینکه مدرک بعدی هم مرتبط باشه تاارتقامدرک بدن؛ایااین دورشته بااموزش ابتدایی مرتبطن ومدرکم اعمال میشه؟وایابامدرک ارشدمیتونم استاددانشگاه بشم؟خواهش میکنم زودترراهنماییم کنید.باتشکرفراوان


عاطفه میرزایی‏ – 96/4/26

سلام من بین دو رشته روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی موندم کدوم بازار کارش بهتره؟میخوام برا ارشد بخونم


عبدالهی‏ – 96/4/25

سلام‌منابع مربوط به مشاوره خانواده رو چطور تهیه کنم ممنون


خانم پور واحدی‏ – 96/4/26

سلام از لینک زیر میتونید ببینید https://3gaam.com/field/content/1195/از فروشگاه 3گام می تونید سفارش بدیدshop.3gaam.com

عقیل حسین لو ارشد مشاوره توانبخشی‏ – 96/4/14

سلام در جهت تکمیل معرفی رشته مشاوره توانبخشی ، رشته مشاوره توانبخشی 5 حوزه کاربردی داره که فقط یکی از آنها معلولین جسمی (اونم نه فقط مادرزادی بلکه بیمار سرطانی هم معلول جسمی است.) اما حوزه های کاربردی مشاوره توانبخشی:1- مشاوره بحران (طبیعی مثل حوادث طبیعی، غیر طبیعی مثل طلاق، یا هر بحران رشدی دیگر)2- مشاوره اعتیاد به صورت تخصصی3- مشاوره با سالمندان4- معلولین جسمانی (شامل معلولیت های مادرزادی مثل نابینایی یا …. و معلولیت جسمی چون بیماران سرطانی و. …)5- معلولین روانی (شامل اسکسزوفرن ها، بایپولار ها، مرزی ها (البته از نوع آموزش روانی این معلولین روانی و آموزش روانی خانواده آنها))


nahid‏ – 96/4/14

سلام .در کشور کارشناسی ارشد امکان امتحان در چند گرایش به طور همزمان وجود دارد ؟


علی صالحی ‏ – 96/4/13

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز بنده با مدرک کارشناسی علوم تربیتی در حال حاضر آموزگار ابتدایی هستم و قصد دارم برای ارشد یکی از رشته های بالینی یا مشاوره را بخونم، ب نظر شما کدام رشته برای من بهتر است؟ (ممنون میشم اگه راهنماییم کنید(


ساکی‏ – 96/4/11

با عرض سلام و خسته نباشید، بنده کارشناسی زیست دارم آیا با ارشد روانشناسی میتونم برای آموزگار ابتدایی شرکت کنم با توجه به این که رشته کارشناسی و کارشناسی ارشدم یکی نیست آیا تداخلی ایجاد نمیکنه من دفترچه رو خوندم لطفا اینجا راهنماییم کنید که روشنتر شم، با تشکر فراوان


محسن محمودی‏ – 96/4/7

سلام من فرهنگی در مقطع ابتدایی هستم. برای ادامه تحصیل باتوجه به اینکه در الیگودرز زندگی میکنم و مسیر رفتو امد برام اولویته. با این حال مشاوره مدرسه کرج بهتره یا مشاوره خانواده اراک یا خمین؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/4/8


خانواده اراک و خمین.


مسرور‏ – 96/4/7

سلام و خسته نباشیدمن لیسانس علوم تربیتی گرایش اموزش دبستان رو دارم و استحدام ا.پ هستم .واسه ارشد بین تکنولوژی اموزشی و مدیریت و برنامه ریزی درسی و مشاوره گرایش خانواده نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم ؟سختی واسه م ملاک نیست و به همه هم علا قه دارم فقط بازارکار کدوم در اینده بهتره؟؟ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/4/7


مشاوره خانواده


سميه‏ – 96/4/2

من رشته ام علوم تربيتيه ميخوام ارشد مشاوره يا باليني بگيرم سختي هر دوتا رشته براي من يكيه و بيشتر علاقه ام روي بالينيه فقط از تعداد متقاضيا ميترسم كه براي باليني بيشتره ولي مشاوره كمتر ميشه لطفا راهنمايي كنيد 😞🙏🙏


مونا‏ – 96/3/31

سلام بنده لیسانس باغبانی دارم میتونم ارشد زیست گرایش مولکولی یا ژنتیک شرکت کنم؟ چند واحد بهم اضافه میخوره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. بله می تونید. حدود 9 واحد جبرانی می خورید.


روشنک‏ – 96/3/30

سلام من کارشناس ارشد زراعت از دانشگاه ازاد هستم و امسال هم از دکتری روزانه در رشته خودم قبول و دعوت به مصاحبه شدم اما چون دانشگاه مد نظرم نبود فقط به یکی از دانشگاه ها برای مصاحبه رفتم و اینکه رشته تحصیلی ام بازار کار خوبی نداره و اینکه من در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی فکر میکنم توانایی و استعداد خوبی داشته باشم و برای یکی از دوستانم برنامه ریزی درسی نوشتم که سال قبل تونستن دکتری قبول بشن و هم اینکه خواهرم هم علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی و مشاوره خوندن و میتونم کمکی هم از ایشون تا حدودی بگیرم به نظر شما در صورتی که امسال از دکتری اون دانشگاه که مصاحبه رفتم قبول نشدم به حای شرکت در دکتری رشته خودم بهتر نیست که در ارشد مشاوره تحصیلی شرکت کنم ؟! آیا این رشته بازار کار خوبی داره و من با ارشد میتونم دفتر مشاوره داشته باشم و سوال دیگر اینکه بعد از ارشد دکتری در چه گرایش ها میشه گرفت و موقعیت شغلیش چطوره؟! ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

سلام. بازار کار مشاوره تحصیلی از رشته خودتون بهتره. برای زدن مرکز مشاوره دو مدرک پشت سرهمتون باید مدرک روانشناسی و مشاوره باشه.


فرهانه‏ – 96/3/28

سلام من کارشناسیم مدیریت دولتی هستش میتونم ارشد تربیت بدنی بخونم؟


خانم پور واحدی‏ – 96/3/29

سلام بله در آزمون ارشد هیچ ممانعتی برای شرکت در رشته دیگر وجود ندارد


Saeide‏ – 96/3/26

یه سؤال دیگه هم داشتم،اینکه رشته روانشناسی بالینی هنوز تحت نظر وزارت علومه یا دیگه به طور قطع رفت زیر نظر وزارت بهداشت؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

هنز زیر نظر علومه و بهداشت هم این رشته رو داره


Saeide‏ – 96/3/26

سلاممیخواستم بدونم روانشناسی کودکان استثنائی تو ایرلن مقطع دکتری داره؟اگه نداره من برای دکتری باید چی بخونم که وارد دنیای کار تو این حوزه بشم؟آیا فقط با مدرک کارشناسی ارشد این رشته میتونم کار کنم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام.لطفا به دفترچه راهنمای دکترای سال 96 مراجعه بفرمایید.


محمد‏ – 96/3/22

سلاممن لیسانس عمران دارم. علاقه شدیدی به رشته های روانشناسی و مشاوره دارم البته با مطالبی که بین تفاوت های این دو رشته خواندم بیشتر رشته مشاوره.حالا میخواستم بدونم اگه ارشد مشاوره شرکت کنم باید همین اول گرایش خودم رو مشخص کنم یا نه.بعدشا به نظر شما کدوم گرایش بهتره درضمن شغل دوم من مربوط به مدیریت یک مدرسه غیر دولتی است و شغل اولم صنعتی.


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. بعدا گرایش انتخاب میشه زمان انتخاب رشته. بهتره مشاوره خانواده یا مدرسه رو بخونید.


سارا‏ – 96/3/21

سلام رشته ی من علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیانه .و میخوام ارشدم در مورد کودکان بیش فعال واختلال یادگیری بخونم به نظرتون چه گرایشی باید انتخاب کنم ؟و اینکه ایا این رشته در حکم من ثبت می شود؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. یا روانشناسی تربیتی بخونید یا کودکان استثنایی


نازنین‏ – 96/3/21

با سلام و خسته نباشیدمن امسال کنکور ارشد دادم و رتبه ام در زیرگروه مورد نظرم یعنی عمومی23 شد از اونجایی که استان محل سکونتم علاوه برگرایش کودک عمومی رو هم داره میخواستم بدونم کدوم گرایش رو بزنم عمومی یا کودکان استثنایی؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. براساس علاقه تون انتخاب کنید. البته با توجه به رتبه عمومی، شانس عمومیتون بیشتره


الناز‏ – 96/3/20

سلام با تشکر از سایت خوبتونمن از دانشگاه فرهنگیان مشهد فارغ التحصیل شدم و الان مشغول کار هستم.امسال کنکور ارشد رشته مشاوره دادم و رتبم 342 شد.می خواستم بدونم با توجه به اینگه شاغل هستم بهترین گزینه برای ادامه تحصیلم چیه؟آخه می گن دانشگاه های دولتی اکثرا کلاسا اول هفته تشکیل میشه و با این شرایط نمی تونم بخونم ارشد وقتی سرکارمسوال دیگه اینکه فردوسی مشهد هم که با این رتبه نمیارم.می خواستم بدونم احتمال آوردن الزهرا تهران یا تربیت دبیر رجایی هست یا نه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. می تونید کلاساهای آموزش پرورشتونو جابجا کنید.برای رتبه و شانس قبولی به نرم افزار مراجعه کنید.به آدرس: final.3gaam.com


A.kh‏ – 96/3/19

سلام خسته نباشید من کارشناسی مشاوره و راهنمایی میخونم برای ارشد میتونم مشاوره جنایی بخونم خیلی علاقه دارم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. این گرایش جزء گرایشهای مشاوره وزارت علوم نیست


سینا‏ – 96/3/16

سلام من لیسانس روابط عمومی دارم و میخوام ارشد مشاوره بخونم…اما بین مشاوره مدرسه و مشاوره خانواده موندم که کدومش بازار کار بهتری داره..چونک امیدی به استخدامی ندارم و میخوام دفتر مشاوره بزنم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

سلام. مشاوره خانواده


گراناز‏ – 96/3/16

سلام من مهندسي معماري ميخونم،ميخواستم بدونم ميتونم ارشدو روان شناسي بخونم؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30


سلام. بله می تونید.


امیرعلی‏ – 96/3/15

سلام.من لیسانسه مکانیک هستم.ولی میخواهم تغییر رشته بدم.بین دو رشته روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی درسی دو دل هستم.از لحاظ بازار کار کدوم بهتره؟ من دوست دارم بتونم درآینده تغییراتی تو شیوه و مسیر آموزشی بدم کدومش مرتبط تره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. هر دو در یک سطح هستند ولی در دو گروه مجزا باید آزمون بدید.


حسن‏ – 96/3/8

سلام .من کارشناسی برق دارم و دوس دارم تو ارشد یکی از رشته های انسانی رو بخونم.خواستم ببینم تو آزمون های استخدامی با توجه به اینکه رشته کارشناسیم با رشته ارشدم یکی نخواهد بود برام مشکل ساز میشه یا ن؟


Zhina‏ – 96/3/3

سلام .من ليسانس و فوق ليسانس كشاورزي از دانشگاه تهران دارم ولي اصلا علاقه اي ندارم بهشون و مي خوام روانشناسي باليني يا مشاوره بخونم سوالم اينه كه باتوجه به اينه مي خوام مطب و مركز مشاوره بزنم در اينده بايد از كجا شروع كنم هيچ اطلاعاتي ندارم ميشه راهنمايي كنيد ؟


فرشته‏ – 96/2/24

سلام میخواهم روانشناسی تربیتی بخوانم ، برای دکترا باید چه رشته ای بخوانم که بتوانم دفتر مشاوره و یا مطب روانشناسی بزنم ؟ با سپاس


ملیحه مسعودی‏ – 96/2/3

با سلام.من دبیررسمی آموزش و پرورش هستم و لیسانس زبان انگلیسی دارم.با هدف کمک به دانش آموزانم در حل مشکلات رفتاری و مشاوره تحصیلی قصد ادامه تحصیل در شاخه روانشناسی دارم.به نظر شما مشاوره مدرسه را باید انتخاب کنم یا روانشناسی تربیتی؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/2/3

سلام. هم مشاوره مدرسه و هم رواشناسی تربیتی براتون کاربرد داره. اما اگر می خواید راحت تر قبول شید تربیتی بهتره.


فرید ‏ – 96/2/3

سلام من معلم ابتدایی هستم و رشته کارشناسیم علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی هست به نظرتون ارشد مشاوره بخونم یا روانشناسی تربیتی ؟ باخوندن روانشناسی تربیتی میتونم کار مشاوره انجام بدم ؟باتوجه به اینکه تمام هفته کلاس هستم کدوم دانشگاه مناسب تره پیام نور یا ازاد ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/2/3

با خوندن تربیتی هم می تونید کار مشاوره انجام بدید. پیام نور بهتره براتون با این شرایط.


fateme‏ – 95/12/6

سلام من دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان فرانسه هستم،میخواستم بدونم میتونم برای ارشد روانشناسی بخونم؟وچه گرایشی برام بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بله می تونید. بستگی به فیلد کاریتون داره. اصولا بالینی از همه طرفدار بیشتری داره.


F‏ – 95/12/2

سلام من كارشناسي ارشد مشاوره تحصيلي ميخونم بايد كارشناسي ارشدم تموم شه تا مجوز بگيرم دفتر بزنم يا جايي مشغول به كار بشم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. برای مجوز بله ولی برای اشتغال به کار خیر.


و‏ – 95/12/1

سلام ببخشید من کارشناسی روانشناسی عمومی خوندم الان سر دوراهی قرار گرفتم که مشاوره خانواده بخونم یا بالینی برای ارشد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بستگی به این داره که بخواید یه روان درمانگر باشید و با افرادی که اختلالات روانی حاد دارند کار کنید و یا این که دوست داردی به افراد عادی که دچار مشکلات در زندگی شدند کمک کنید.


صدف احمدی‏ – 95/11/22

سلام من رشته کارشناسیم مهندسی آب هسش ولی برا ارشد دوس دارم مشاوره ادامه بدم به نظرتون با توجه به رشته کارشناسیم مشکلی برا کارم پیش میاد یا ن ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشکلی پیش نمیاد. فقط برای گرفتن مجوز و تاسیس مرکز مشاوره باید دو مقطع پشت هم مشاوره باشه.


مهدي نيلي‏ – 95/11/20

سلام من كارشناسي برق خوندم ميتونم مستقيم ارشد روانشناسي بخونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله می تونید.


فرزانه‏ – 95/11/19

سلام و خسته نباشید……..ممنونم از اینکه صبورانه به پرسشهایما پاسخ میدهید .. برای روش تحقیق در منابع کتاب روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دکتر دلاور معرفی شده …منم کارشناسیم روانشناسی عمومی از پیام نرر گرفتم که این کتابو هم تو کارشناسی خوندم یعنی همون کتاب هست میشه اونو بخونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بله می تونید همونو بخونید و برای تست از کتاب مدرسان شریف استفاده کنید.


علیمردانی‏ – 95/11/15

سلام.خسته نباشید.من کارشناسی آمارخوندم.ویک ترمم ارشدسراسری آمارخوندم انصراف دادم الان کتابای ارشدوگرفتم دارم دارم وایه مشاوره میخونم بنظرتون تواین وقت باقی مانده امکان قبولی روزانه هست ویزدمشاوره روزانه داره؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بستگی به ساعت مطالعه تون داره.


رحیمی ‏ – 95/11/10

سلام من لیسانس آسیب شناسی اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی دارم ، می خوام بین روانشناسی تربیتی و یا مشاوره یکی رو انتخاب کنم ، با توجه به شاغل بودن در آموزش و پرورش و فرصت کم برای درس خواندن کدام رشته راحت تر است با تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. تربیتی


میلاد‏ – 95/10/21

سلام من چند سوال داشتم.1_چرا دانشگاه سراسری ضرایب روانشناسی بالینی رو نزاشتین؟2-من دانشجوی روانشناسی هستم علاقه زیادی دارم.ایا این رشته نمیتونه در امد خوبی داشته باشه؟ ماهی 2 تومنی یا 1 تومنی یا کمتر یا بیشتر؟3_در چه سنی می توان مرکز مشاوره ای زد؟4-کارگاه هایی ک وجود داره قمتش به ریال هست یا تومان؟ در سایت نظام روانشناسی زده رو میگم.5-و هر کارگاه چند امتیاز داره؟و بعد کارگاه ها باید ازمونی یا امتحانی چیزی داد؟6-برای دفتر مشاوره ای زدن سخته؟سوالات مصاحبه این ها به چه طریقی هست؟ممنون میشم اگر جواب بدید


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام.1- بالینی جزء گرایشهای گروه مشاوره نیست باید به این لینک برید برای بالینی:https://3gaam.com/field/content/1206/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C12- بالینی و مشاوره خانواده خوبه براتون.3- به سن ارتباطی نداره. به مدارک و دوره ها بستگی داره.4- باید چک کنیم تا بهتون بگیم.5- اون رو هم بعد از چک کردن باید بهتون بگیم


زهرااستادی‏ – 95/10/10

سلام خسته نباشیدمن رشته کارشناسیم مشاوره هستش بنظر شما برای ارشد چه رشته ای بهتره بخونم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشاوره خانواده


pp‏ – 95/10/9

سلام . من کارشناسیم رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی(عقب مانده ذهنی)دانشگاه فرهنگیان هستش سال آخرم . میخوام امسال کنکور ارشد بدم و بین رشته های روانشناسی کودکان استثنایی و روانشناسی بالینی و مددکاری و مشاوره تردید دارم .نمیدونم کدومشو انتخاب کنم . به نطر شما کدومش بهتره و چرا؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. روانشناسی کودکان استثنایی و یا مشاوره خانواده براتون بهتره.


سما‏ – 95/10/9

سلام من تازه میخوام وارد دانشگاه بشم و روانشناسی بالینی دوست دارم هم دوست دارم ت بیمارستان کار کنم روانشناسی بالینی میشه تو بیمارستان کار کرد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله میشه.


بندرعباس‏ – 95/10/8

سلاممن ليسانسم علوم قراني خوندم و به مشاوره علاقه دارم و بازار كاري ندارمبنظرتون ارشد كدام گرايش بخوانم بهتره؟!براي ثبتنام ارشد رفتم كافي نت گفتند رشته راهنمايي ومشاوره نيستلطفاراهنمايي فرماييد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. باید مجموعه مشاوره رو ثبت نام می کردید.


atiyhe‏ – 95/10/7

سلام من رشته کارشناسیم مهندسی بوده ولی برا ارشد میخوام روانشناسی بخونم بنظرتون کدوم گرایش روانشناسی بازار کار بهتری داره


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

در گروه روانشناسی: بالینیدر گره مشاوره: مشاوره خانواده


الهه‏ – 95/10/4

ممنون از مطالب مفیدتون .سوالی داشتم از حضورتون اینکه بالیسانس روانشناسی پیام نور میشه برای ارشد تربیت معلم خوند .ایا این دانشگاه دراین مقطع شرایط سنی داره ؟من متولد۶۵ هستم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. ارشد تربیت معلم ویژه فرهنگیانه نه سایر افراد.


سهیل حسین آبادی‏ – 95/9/27

سلام،خسته نباشید،ی سئوال داشتم،اینجانب لیسانس تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد هسم،واسه ارشد چه رشته ای رو میتونم بخونم،بازار کار داشته باشه،لطفا راهنمایی ام کنید،تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. رشته های مدیریت و مشاوره خوب هست براتون.


azarmahi‏ – 95/9/25

مدرک لیسانسم سطح 2 حوزه است.برای ارشد چه رشته ای شرکت کنم که شانس استخدام در آموزش وپرورش را داشته باشم؟ رشته علوم تربیتی یا مشاوره و راهنمایی, لطفا راهنمایی کنید


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. علوم تربیتی شانس بیشتری بهتون میده.


رشنو‏ – 95/9/15

سلام من لیسانسم مدیریت دولتی هست ،لطفا"راهنماییم کنید میتونم ارشد مشاوره خانواده بخونم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله می تونید.


علی‏ – 95/9/9

سلام.میشه با ارشد روانشناسی تربیتی کلینیک روانشناسی زد یا نه؟ممنون میشم زودتر جواب بدین.


آقای افشار‏ – 95/12/26


سلام.خیر.


زهرا‏ – 95/9/6

با عرض پوزش من مجدد سوالی داشتم.اینکه من اگه روانشناسی تربیتی و یا مشاور تحصیلی بخونم بنظرم ریسکه .چون این رشته هارو فقط اموزش و پرورش میگیره.اگه یه وقتی ازموش و پروش این رشته ها رو نگیره چه کار باید کرد.دیگه بازار کار دیگه ای نداره یعنی؟!!!خواهش میکنم ازتون کمکم کنید من خیلی دو دلمدوست دارم تدریس کنم اما نمیدونم چه رشته ایو انتخاب کنم که بتونم استخدام شمو اینکه سوالی دیگه …ایا اموزش و پرورش هر سال یکبار ازمون داره؟!و یه رشته ای هم هست بنام مدیریت اموزشی .بین این سه رشته بنظر شما باتوجه به مسائلی که گفتم کدوم بهتره بخونم.لطفا زود جواب بدین خیلی درگیری پیش اومده تو ذهنم.ممنون .


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشاوره خانواده و یا مدیریت آموزشی بهتره براتون.


زهرا‏ – 95/9/6

سلام و خسته نباشیدضمن تشکر از سایت خوبتون و راهنمایی های عالیتون.سوالی داشتم.من لیسانس نرم افزار هستم و میخوام برای ارشد فراگیر دوره ی هفدهم ثبت نام کنم .اما از رشته ی خودم خسته شدم و میخوام رشته ای را انتخاب کنم که بازکار خوبی داشته باشه.از طرفی علاقه ی خیلی زیادی به استخدام در اموزش و پرورش و تدریس دارم.بین رشته های روانشناسی تربیتی و مشاور مدرسه دو دل هستم.اگه میشه راهنمایی کنید وقت زیادی ندارم.در ضمن برای هر کدام از این رشته ها که بخوام بخونم باید راه دوری برم.اطرافیان میگن فائده و ارزشی نداره.از طرفی بازارکارش معلوم نیست.خواهش میکنم راهنماییم کنید.بگین چه رشته ای بهتره باتوجه به علاقم به تدریس.بعد اینکه کدوم دانشگاهای آزاد و غیر انتفاعی روانشسناسی تربیتی و مشاور مدرسه رو دارن؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. در سوالی که بعد از ما پرسیدید جوابتون رو دادیم.برای اینکه بفهمید کدوم دانشگاههای آزاد یا سراسری پذیرش دارند به دفترچه انتخاب رشته 95 سراسری موجود در سایت سازمان سنجش و دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد مراجعه کنید.


sedighe‏ – 95/9/5

سلام خسته نباشد من کارشناسی رو کشاورزی گرایش علوم باغبانی خوندم آیا برای ارشد میتونم روانشناسی شرکت کنم؟وشانس قبولی روانشناسی عمومی دانشگاه خودم رو دارم بنظرتون؟دانشگاه خلیج فارس هستم منابع ارشد برای منی که کارشناسی دروس رو نگذروندم سخت نیست؟و امکان اینکه پیش نیاز بخورم برای ارشد وجود داره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. پیش نیاز که حتما می خورید. احتمال قبولیتون هم بستگی داره به تایم مطالعه و پشتکارتون


غفوری‏ – 95/8/27

سلام.من لیسانس تربیت بدنی دارم میتونم کارشناسی ارشد یکی از شته های روانشناسی بخونم؟اگه میتونم کئوم برا استخدامی بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/16


سلام. بله می تونید.


سامان‏ – 95/8/27

سلام من رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی هستم اگر بخاهم رشته های روانشناسی تربیتی یا مشاوره برا ارشد بخونم میتوانم بعدن مجوز مطب بگیرم؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/16

سلام. لطفا سوالتون رو در اتاق فکرگروه مطرح کنید.


نجمه‏ – 95/8/24

سلام وقتتون بخیررشته کارشناسی من علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی هست.ب نظرتون برای ارشد مشاوره بخونم یا روانشناسی تربیتی؟بازار کار کدوم بهترهممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. مشاوره.می تونید تو پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام عضو بشید و علاوه بر استفاده از 10 روز برنامه ریزی رایگان از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان هم استفاده کنید.


غزل بانو‏ – 95/8/23

سلام وقت بخیر.من لیسانس روانشناسی عمومی دارم.در جایی هم مشغول به کار نیستم.حالا میخوام برای ارشد ادامه بدم.وقتم محدود هست.واقعا نمیدونم چی بخونم.میخوام رشته ای باشه که هم بشه باهاش استخدام اموزش و پرورش شد هم بشه باهاش بیرون از اموزش و پرورش هم کاری کرد.به نظرتون با این شرایط چه شاخه ای بخونم بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. رشته مشاوره مدرسه براتون خوبه.می تونید تو پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام عضو بشید و علاوه بر استفاده از 10 روز برنامه ریزی رایگان از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان هم استفاده کنید.


حميدي‏ – 95/8/21

باسلام وخسته نباشيد.من قبلا هم ازشماراهنمايي گرفتم،ليسانس مديريت دولتي دارم براي ارشد خواستم روانشناسي تربيتي ب پيشنهادشما بخونم.سوالم اينه اگربخام مديريت اموزشي بخونم باتوجه ب رشته ليسانسم راحت ترنيس؟ازنظرواحدهاي درسي ميگم،ايا درروانشناسي دورههاي عملي يا تخصصي تري بايدبگذرونم؟اموزگارابتدايي هستم.ممنون ك وقت ميگذاريد وپاسخ ميدين.


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. احتمالا با توجه به شرایطی که گفتید بهتون پیشنهاد رشته رو دادند. شرایط فعلیتون تغییری کرده؟


سمانه‏ – 95/8/19

سلام لیسانس مدیریت دارم میخوام ارشد روانشناسی تربیتی شرکت کنم.میشه راهماییم کنین میخوام بدونم آینده شغلیش چیه و اینکه میشه استاد دانشگاه شد؟(حالا مثلا تو دانشگاه پیام نور) و اینکه آیا من که ارشدم میشه غیر مرتبط برای بازار کار محدودیتی برام داره مثلا برای مجوز مهدکودک یا کارای دیگه؟باسپاس از شما


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19

سلام. در سوالی مشابه جواب داده شد.


f‏ – 95/8/15

باسلام من کارشناسی برق خوندم والان برای انتخاب رشته ارشد دچار مشکل در انتخاب بین رشته های مشاوره و روانشناسی و تکنولوژی اموزشی و علوم تربیتی شدم لطفا راهنماییم کنید.البته ترجیح خودم به رشته ای غیر از این مجموعه هست ولی باتوجه به بازار کار افتضاح بقیه رشته ها پیشنهادبقیه است


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19


مشاوره خانواده


روشنا‏ – 95/8/12

باسلامبا ارشد روانشناسی تربیتی مجوز تاسیس مهد میدن یا باید حتما ارشد با رشته لیسانس مرتبط باشه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19

سلام. یا باید سوابق کار مرتبط و دوره هاشونو گذرونده باشید یا دو مدرک پشت سر همتون مرتبط باشه.


parisa shayegh‏ – 95/8/11

سلام .من میخواستم ارشد اموزش ÷یش دبستان بخونم که زیر مجموعه علوم تربیتیه ولی هیچی ازش نیست چرا؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

زیر مجموعه علوم تربیتی 2 هست. قبلا به روانشاسی 2 می گفتند علوم تربیتی 2. الان علوم تربیتی 3 تاست و روانشناسی هم 2 تا.


mahsa‏ – 95/8/9

سلام و خسته نباشید.. من لیسانس حسابداریم ارشد مشاوره توانبخشی پیام نور آموزش محور قبول شدم. به این رشته خیلی علاقمندم اما میخوام بدونم بعد از فارغ التحصیلی تو چه زمینه هایی میتونم فعالیت کنم و اینکه اگه بعد از ارشد به جای دکترا لیسانس روانشناسی بگیرم بعدش میتونم مجوز مرکز مشاوره بگیرم یا حتما باید اول لیسانس گرفت بعد فوق لیسانسشو ؟ ینی میشه اول فوق لیسانسشو بگیرم بعد لیسانسش؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. مشکلی نداره لیسانس رو بگیرید و بعد بهتون مجوز میدن.


حميدي‏ – 95/8/8

سلام خسته نباشيد.اموزگارمقطع ابتدايي هستم ليسانس مديريت دولتي دارم چون ازتدريس خسته شدم وحكمم اموزگاريه خواستم براي ارشد رشته اي ازروانشناسي رو بخونم ك بتونم مثلا ب عنوان مشاور ب كارادامه بدم.ب نظرشما چكار كنم؟همون مشاوره روانتخاب كنم؟ظاهرا رقابت تواين رشته زياده.غيرازمشاوره با چ گرايشي ازروانشناسي ميتونم ازتدريس رها بشم؟ممنون ميشم كمكم كنيد.منتظرراهنما ييتون هستم.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. روانشناسی تربیتی


فاطمه ‏ – 95/8/4

با سلامب نظر شما کدام یک از موسسات در زمینه ازمون ازمایشی در رشته روانشناسی تربیتی موفق تر هست؟درسته ک سوالای مدرسان خیلی سخت هست؟و سوال دیگه اینکه ایا در رشته روانشناسی تربیتی برای کار در مهدکودک یا حتی تاسیس مهدکودک باید رشته لیسانس و ارشد مرتبط باشه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. لطفا سوالتون ور در اتاق فکر مطرح کنید.


روشنا‏ – 95/8/2

سلام مجددگفتم که مدیریت بازرگانی ام چند سالی از اخذ لیسانسم میگذره از درسای حل کردنی بدم میاد و حوزه آموزش رو دوستدارم میخوام بدونم برا ارشد آیا میتونم گرایش های علوم تربیتی 2 شرکت کنم؟کدوم گرایش علوم تربیتی 2 بهتره منظورم از نظر بازار کار برا خانوماست؟ و اینکه آیا برای من علوم تربیتی مدیریت آموزشی بهتره یا گرایشی مثل روانشناسی تربیتی( چون شنیدم اینم گرایش خوبیه)؟ لطفا کمک کنید خیلی گیج شدم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11


سلام. تربیتی بهتره.


روشنا‏ – 95/8/2

با سلاملیسانس مدیریت بازرگانی میتونه برا ارشد گرایش های علوم تربیتی 2 رو انتخاب کنه ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11


سلام. بله م یتونید.


اندش‏ – 95/7/30

سلام من لیسانس مدیریت اموزشی هستم میخوام برای ارشد مشاوره رو انتخاب کنم و چندتا از منابع رشته خودمو دارم خواستم بدونم که به کارم میاد؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2

سلام. لطفا به اتاق فکر مراجعه کنید. با تشکر


هدیه‏ – 95/7/29

سلام وقت بخیر ، من کارشناسی علوم اجتماعی دارم ، خیلی علاقه داشتمو دارم روانشناسی بالینی بخونم ، علی رغم این موارد در مورد قبولی سخت و متقاضی زیاد تو این رشته ، اساتید پیشنهاد میدادن که سمت روانشناسی تربیتی و مشاوره برید ، هرچند هدف من بیشتر ارتقاء سواد و دانشم هس وهمچنین قبولی دوره ی روزانه ، الان خیلی مردد هستم چی انتخاب کنم که برام مفید باشه و توفیق داشته باشم.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2

مشاوره خانواده هم قبولیش سخته. تربیتی به مراتب راحتتره.


ريحانه حسيني‏ – 95/7/28

سلام مجددمن كه رشته ارشد كودكان استثنايي-عقب ماندگان ذهني قبول شدم،مدرك روانشناسي دريافت ميكنم ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2


سلام. بله


زهره بیدسکی‏ – 95/7/27

سلام میشه شغل های اینده مشاوره و روانشناسی تربیتی رو برام بزارین ممنونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. لطفا سوالتون رو تو اتاق فکر مطرح کنید. با تشکر


زهره بیدسکی‏ – 95/7/27

سلام من دانشجویی روانشناسی عمومی هستم می خوام ارشد امتحان بدم ولی بین روانشناسی تربیتی و مشاوره موندم کدوم رو انتخاب کنم ،شرایطم هم اینه که همسرم میگه شغل اینده ام باید فقط تدریس باشه حالا کدوم برای من بازار کار بیشتری داره ممنون میشم جوابم رو سریع بدین


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. با توجه به این شرایط تربیتی بخونید که قبولیش راحت تره.


حسینی‏ – 95/7/27

سلام من لیسانس حسابداری دارم.ولی علاقه خاصی به تدریس و حضور دراموزش وپرورش دارم.ایا میتونم واسه ارشد روانشناسی تربیتی بخونم واستخدام بشم؟ایا سن هم مد نظر هست یا نه؟۲۹ سالمه.چه کنم که بتونم استخدام اموزش وپرورش بشم…؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. تربیتی خوبه براتون. با گرفتن ارشد میزان سنی مورد پذیریش هم افزایش پیدا می کنه و از این نظر به مشکل نمیخورید.


هستی‏ – 95/7/25

با سلام من کارشناسی ادبیات دارم و ارشد مشاوره برای دکترا کدوم گرایش بازار کار بهتری داره دحال حاضرم بدلیل غیر مرتبط بودن بیکارم ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. کدوم گرایش مشاوره رو ارشد دارید؟


محصل‏ – 95/7/22

سلام به نظر شما برای کسی که علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان میخونه، برای ارشد مشاوره خانواده بهتره یا بالینی؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/24


سلام. خانواده


فاطمه ‏ – 95/7/22

ممنون از پاسخگویی سریعتون. میشه توضیح بدین ک چرا نسبت به روان عمومی مشاوره رو پیشنهاد میکنین وبهتر میدونینش ؟ چون واقعا من دودلم بین این دو رشته و حتی کتابای ارشد روانشناسی عمومی رو هم خریدم ولی هنوز تردیددارم ک کدوم یکی بهتره .وسوال دیگه اینکه کدوم گرایش مشاوره رو بهتر میدونین بنا به همون انگیزه هایی ک گفتم؟ ممنونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/24

سلام. اصولا به دلیل رشد بازار کار پیشنهاد می دیم. مشاوره خانواده بهترین گرایششه


فاطمه ‏ – 95/7/22

سلام لیسانس علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی دارم واستخدام آ.پ هستم 1.میتونم همزمان هم ارشد روان عمومی بدم هم ارشد مشاوره؟ 2. اگه نه کدوم یکی بهتره؟ 3. اگ مشاوره پیشنهاد میدین کدوم رشته ی مشاوره بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22

سلام. همزمان هر دو رو نمی تونید شرکت کنید. چون هر دو اصلی هستند. اصولا با توجه به لیسانستون روانشناسی تربیتی از گروه روانشناسی 2 بهتره براتون.


فاطمه ‏ – 95/7/22

سلام من دانشجوی لیسانس علوم تربیتی هستم ازدانشگاه فرهنگیان. میخواستم بدونم برای ارشد(باانگیزه استادی و هییت علمی) بین روان شناسی عمومی و مشاوره کدوم یکی رو بهم پیشنهاد میکنین؟ ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22


سلام. مشاوره


محسن‏ – 95/7/20

با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم این سایت و همه دوستانمن لیسانس و فوق لیسانس مهندسی عمران دارم و بنا به دلایلی دوسدارم روانشناسی را هم بخونم و اگر لطف کنید به چنتا سوال من جواب بدین ممنون میشم۱)ایا از مقطع ارشد من میتونم باتوجه به لیسانس غیره مرتبط شرکت کنم و در هرگرایشی بخوام؟۲)برای مجوز کلنیک یا مرکز مشاور اگر دو مقطع فوق و دکترا بگیریم مشکلی نداره؟۳)به نظرتون برای کمک بهتر به مردم و وسعت کاری کدوم گرایش از روانشناسی یا مشاوره بهتره اصلا درامد کاری مهم نیست.با تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22

سلام. 1- بله می تونید. 2- بله مجوز میدن. 3- مشاوره خانواده


دانشجو‏ – 95/7/15

باسلام ببخشیدایادانشجویان علوم تربیتی درصورت داشتن مدرک لیسانس علوم تربیتی وگرفتن مدرک فوق لیسانس دررشته بالینی و یا مشاوره حق گرفتن مجوزبرای کلینیک راداراهستند؟ لطفا کامل توضیح دهید.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/18

سلام. باید دکترا رو هم بگیرید و البته باید دوره های بالینی مربوطه زیر نظر سازمان روانشناسی رو هم بگذرونید.


صغری‏ – 95/7/14

سلام. من رشته کارشناسی ام جغرافیا بود. آیا ارشدمی توانم علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی را بخونم تابتونم در آموزش و پرورش فعالیت کنم؟ و این گرایش مربوط به علوم تربیتی چند است؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/20

سلام. بله می تونید. همه علوم تربیتی ها ادغام شدند.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

اکثر افراد در زبان عامیانه واژه های روانشناس و مشاور را به جای هم به کار می برند. در صورتی که این دو، رشته های تحصیلی مجزایی هستند و با هم تفاوت دارند. در این مطلب سعی دارم به طور مختصر و مفید به این سؤال پاسخ دهم که «تفاوت روانشناس و مشاور چیست؟».

فهرست مطالب مقاله

کار مشاور، استفاده از فنون علم روانشناسی برای کمک به افراد در انتخابها و تصمیم ­گیری های آنها در مراحل مختلف زندگی از جمله تحصیل (مشاورۀ تحصیلی)، کار (مشاورۀ شغلی) و ازدواج (مشاورۀ خانواده) است. وظیفۀ وی، حل مشکلات و چالش های پیچیدۀ روانی مراجع نیست بلکه بیشتر به پیشگیری و بهبود زندگی افراد سالم کمک میکند و به آنها در راستای نیازهایشان مشاوره می دهد.

بنابراین در صورتی که مراجعی به اختلال روانی (مانند اضطراب، افسردگی و …) مبتلا باشد مشاور نمی تواند به وی کمک کند و باید اختلال او توسط روانشناس و یا در صورت نیاز روانپزشک درمان شود. مشاور می تواند به دانش آموزی که نیاز به برنامه ریزی تحصیلی دارد، مشاورۀ تحصیلی دهد یا به دانشجویی که نمی داند چه رشته و شغلی را انتخاب کند، مشاورۀ شغلی دهد و همچنین می تواند به زوجی که با هم مشکل و اختلاف دارند مشاورۀ ازدواج دهد. اما در صورتی که مراجع اختلال روانی داشته باشد باید او را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهد.

پیشنهاد می کنم این مطلب را هم بخوانید: تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست؟ 

مشاوره برای رشته روانشناسی

به طور خلاصه باید گفت اگر به راهنمایی و مشاوره دربارۀ یک موضوع مشخص _ بدون وجود مشکلات جدی در حال حاضر و گذشتۀ خود _  نیاز دارید، می توانید از مشاور کمک بگیرید. اما اگر مشکلی دارید که تا حدی جدی است و یا در گذشته هم کم و بیش وجود داشته و یا چندین مسأله و مشکل مختلف دارید، بهتر است به روانشناس مراجعه کنید.

به عبارت دیگر اگر زندگی عادی شما تحت تأثیر مشکل یا مشکلاتی قرار گرفته بهتر است به روانشناس مراجعه کنید اما اگر در روند زندگی عادی شما مشکلی وجود ندارد و فقط به دنبال حل یک مسألۀ جزئی هستید، مشاور می تواند به شما کمک کند.

در این مطلب سعی کردم به طور مختصر به این سؤال پاسخ دهم که تفاوت روانشناس و مشاور چیست؟ و همانطور که گفته شد روانشناس در حل مشکلات جدی تر و اختلالات روانشناختی و مشاور در کمک به فرد در تصمیم گیری تبحر بیشتری دارد. البته هر دو رشته با هم همپوشی دارند و دروس مشترک زیادی در طول تحصیل دارند.

همپوشی این دو رشته به خصوص در کشور ما بیشتر به چشم می آید و فعالیت ها و پذیرش مراجع از طرف آن ها تفاوت زیادی با هم  ندارد. دو عنوان مشاور و روانشناس هم معمولاً به جای هم به کار برده می شوند! (هر چند چنین کاربردی غیر حرفه ای و غیر علمی است).

در انتها در صورتی که نیازمند به کمک حرفه ای هستید برای آن که بتوانید به فرد مناسبی مراجعه کنید، در انتخاب خود به تفاوت روانشناس و مشاور و تفاوت روانشناس و روانپزشک توجه کنید و پیشنهاد می کنم مقالۀ «ویژگی های یک روانشناس خوب» را مطالعه نیز فرمایید. در صورتی که درباره این مطلب سؤالی داشتید می توانید در بخش کامنت های همین مقاله مطرح کنید.

برچسب:تفاوت روانشناس و مشاور, روانشناس, فرق روانشناس و مشاور, مشاور, مشاوره

پست قبلی

پست بعدی

با سلام چطور میتونم در مورد مسائل خانوادگی مشاوره تلفنی بگیرم ؟

سلام لطفا به شماره تماسی که در بخش تماس با ذکر شده پیام بدید.

با سلام آیا یک فرد راهنما در درگروه 12قدم می تواند به خانم یک فرد معتاد روش‌هایی رابدهد که موجب کدورت ودعوای او با همسرش شود مثال:آیا صبح همسرم را که کارمند است از خواب بیدار کنم. آیا اگر سوالی در مورداینکه ساعت کلاس فرزندم کی تمام می شودازطرف شوهر پرسیده شود. جواب دهم. یا بروم برای خانه نان بگیرم. وعجیب جواب راهنما می باشد. سوال اول: خیر سوال دوم: بله جواب سوال سوم خیلی عجیبه:وانمود کن مریضی ونرو وبدتر آنکه بعداز 20سال زندگی همسرم را واداریابهتر بگویم راهنمایی کنه که به شوهرت دروغ بگو لطفا بمن کمک کنید تا بفهمم البته موقعیت شغلی واقتصادی خوبی دارم کارمند بانک هستم والبته وقتی به راهنما معترض شدم تهدیدم کرده که به حراست بانک میگه

سلام و درود بر شما، اگه شرایط اینطور که شما می فرمایید هست مسلما نباید چنین کاری بکند و اجازه مشاوره دادن به ویزه به صورت تخصصی را ندارن

مشاوره تلفنی به نظرم خیلی مناسب نیست

بستگی به نوع مشکل داره نمی تونیم به طور مطلق بگیم مناسب نیست. برخی از مشکلات را میشه با مشاوره تلفنی، برخی را با ترکیب مشاوره تلفنی و حضوری و برخی زا فقط با مشاوره حضوری میشه درمان کرد

چرا مناسب نیست؟ مختصرا توضیح میدم در صورت نیاز حضورا خدمت اقای دکتر میرسم

سلام، راستش من یه نوجوان هستم و نمی تونم تماس تلفنی برقرار کنم،توانایی پرداخت هزینه ای رو هم ندارم، ولی حالم خیلی خرابه، کمک لازم دارم

درود بر شما دوست عزیز چه مشکلی دارید؟

خب نمیشه یه صورت خصوصی درباره اش صحبت کنم؟

به ایمیلی که در بخش تماس با ما هست ارسال کنید.

سلام ممنون ازمطالب خوبتون۲۴سالمه مشکل خیلی جدی در زندگی ندارم خداروشکر پدرومادرم سالم هستن ولی بامادرم رابطه خوبی ندارم احساس بی ارزش بودن میکنم حالم خیلی خرابه نمیدونم باعث بی انگیزگیم و ناامیدیم این مسئله هست یانه ولی حتی برای فردای خودمم برنامه ندارم نمیتونم خوشحال باشم هیچ کاری رو درست انجام نمیدم مثل درس خوندن حس میکنم زندگیم نباتی شده وانقدر بد که درکلمات نمیگنجن…نمیدونم اصلا یه روز حالم خوب میشه یانه ولی نیازدارم تاباکسی حرف بزنم وخودموخالی کنم اطرافیانم نمیتونن بهم کمک کنن.بین رفتن پیش روانشناس بالینی و روانپزشک سردرگمم.ازطرفی ازدارو درمانی خوشم نمیاد چون چیزایی که نیاز دارم روانی و روحیه..خواهش میکنم راهنمایی کنیدباتوجه به چیزایی که گفتم کدوم مناسبه برام.متشکرم

سلام و درود بر شما، با توجه به توضیحات تون بهتره به روانشناس مراجعه کنید با روان درمانی مشکل شما قابل حل هست.

باسلام من مدتی پیش به علت خواندن کتاب هایی خاص ورفتن به یک سری جلسات ادبی و شعرخوانی وبودن درکنار انسان هایی دچار احساسات متفاوت وبسیار جدی تروزیباتری نسبت به زندگی شدم وعلاقه ی خاصی به محیط انجا پیداکردم واین درست هم زمان شد با شخص موردعلاقه و انتخابی نامزدم در زندگی و تاتوانستم این دو دنیارا به هم گره زدم وبا انها زندگی کردم حال نامزد انتخابی اینده ام رفته است وازدواج کرده است وحالا من نمی دانم با بند دوم این گره که حالا رفته وازدواج کرده وپاره شده است چه کارکنم وبا این دنیای به وجود امده از دنیای شعر و ادبی چگونه شخص دیگری را برای زندگی اینده ام امتخاب کنم و اصلا حال به این دنیای فعلی ام چگونه ادامه دهم خواهش میکنم کمکم کنید توروخدا ممنون میشم ازشما

سلام و درود بر شما، اگه درست متوجه شده باشم در حال حاضر این جلسات یادآور خاطرات اون فرد برای شماست و این شما را آزار میده به عبارت دیگه شما نسبت به حال و هوای این جلسات و آشنایی با اون فرد شرطی شدید. بهتره برای مدتی جلسات را شرکت نکنید تا تادعی که بین اون فرد و این جلسات هست کمتر بشه و بعد از اون جلسات را ادامه بدید اما اگر شرکت در جلسات براتون اهمیت زیادی داره و می خواهید در جلسات شرکت کنید از روش های کنترل استفاده کنید

ببخشید پس جواب مشاوره ی من چه شد ؟

ممنون

با سلام منظور شما دقیقا این بود؟! که مسائل سطحی به مشاور مراجعه کنید و اگر نیاز به تحلیل داشت به روانشناس مراجعه کنید؟!!!! روانشناسی را خیلی گسترده و مشاوره را محدود به مسائل سطحی کردید،جهت اطلاع عرض کنم که به کسی که به مشاور مراجعه میکند مراجع میگویند ولی به کسی که به روانشناس مراجعه میکند بیمار روانی میگویند و این اصلی ترین تفاوت مشاور و روانشناس میباشد که گویای این است که حوزه کاری مشاوران شامل تمامی افراد بهنجار جامعه و مسائل آنها میباشد و حتی اختلالات رفتاری و اختلالات روانی خفيف را هم شامل میشود(افسردگی و اضطراب و…)ولی حوزه کار روانشناسان فقط بیماران روانی و در بیمارستان های روانپزشکی میباشد. لطفاً اطلاعات اشتباه به مردم ندهید

سلام و درود به شما دوست عزیز؛ شما نظرتون را با کمی خشم مطرح کردید. اتفاقا منظور من جمله اول شما نبود. نمی دونم این فرض را از کجا آوردید که حوزه کار روانشناسان فقط در بیمارستان های روانپزشکی است. به نظر شما فردی که مبتلا به وسواس است باید به چه کسی مراجعه کند؟ چون نه نیاز به بستری شدن دارد و نه به قول شما اختلال روانی خفیف است که مشاور بتواند به او کمک کند؟ و یا فردی که مبتلا به هراس اجتماعی شدید است چه اقدامی باید انجام دهد، به نظرتون باید در بیمارستان بستری بشه چون طبق فرض شما مشاوره نمی تونه اون را درمان کنه و روانشناس هم که فقط باید در بیمارستان روانپزشکی کار کنه. سئوال بعدی اینکه فردی رشته اش مشاوره شغلی است به نظرتون در چه حوزه ای باید کار کند؟ آیا می تواند اختلالات روانشناختی را درمان کند؟ مضاف بر این در پارگراف آخر توضیح دادم که در کشور ما چندان مرزبندی های مشخصی برای تخصص های مختلف وجود ندارد.

سلام آیا تحصیل در رشته روانشناسی به عنوان مکمل رشته آموزش زبان انگلیسی مفید است؟

سلام و درود برشما بستگی به هدف شما از خواندن این دو رشته داره. اگه هدف تون ترجمه متون روانشناس هست بله مفیده

خیر، هدف مشاوره تحصیلی به زبان آموزان رشته زبان انگلیسی هست. در این صورت، آیا تحصیل در این رشته مفید خواهد بود؟

با این شرایط تحصیل در رشته روانشناسی کمک چندانی بهتون نمی کنه. بهتره به صورت خودخوان مطالعات روانشناسی داشته باشید.

سلام من وراهنمای ومشاوره خوندم برای شرکت در استخدامی شرکت های خصوصی باید عنوان .روانشناس ومشاور وبزنم .یا مشاور تحصیلی س لطفا سریع جواب بدین

سلام و درود بر شما رشته تحصیلی خودتون را مشاوره بنویسید

سلام دکتر بهشتیان من میخواستم در رشته علم انسانی ادامه تحصیل بدم و دکتر روانشناس بشم همکلاسی های خودم میگن که کسی که روانشناسی بخونه نمی تونه دکتر بشه ومعلم و مشاور برای مدارس میشه و فقط نیاز هست که چها ر سال درس بخونه ونیازی نیست به اینک کارشناسی ارشد بگیر لطفا اگر میتوانید راهنمایی کنید. با تشکر

سلام و درود بر شما شما در دانشگاه می تونید رشته روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کنید و در صورت داشتن کارشناسی ارشد یا دکتری می تونید مجوز درمان بگیرید. در رشته روانشناسی هم مثل اکثر رشته ها می تونید تا دکتری ادامه تحصیل بدید و هیچ مانعی وجود نداره

مشاوره برای رشته روانشناسی

سلام دکتر .من به یک روانشناس نیاز دارم.لطفا کمکم کنید.ممنون

سلام روز بخیر لطفا با شماره 09109105010 هماهنگ کنید

اقای دکتر لطفا ادرس ارتباطی رو به ایمیلم بفرستید.شماره اگر مقدور هست .

اقای دکتر من در شروع زندگی با همسرم به مشکل روحی برخوردم من ایمیل یا شماره ای از جناب عالی ندارم.اگر لازم دونستید حضوری هم خدمت میرسم.باتشکر

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگ‌وار. بنده درحال آماده کردن یک فیلمنامه هستم و برای کامل کردنش احتیاج به یک گفت و گو و پرسیدن چند سوال از شما دارم. حالا این گفت و گو می‌تونه همینجا تلگرامی باشه یا حتی تلفنی، هر طور که برای شما راحت‌تر است. خوشحال میشم که بابت این موضوع به بنده کمک کنید. با احترام. سید ایمان اکرمی

درود بر شما لطفا با خانم سالاری هماهنگ کنید. 09109105010

سه لام، ببخشید مشاور روانشناختی همون روانشناس میشه، درسته؟

درود بر شما دوست عزیز تقریبا بله افرادی که روانشناسی خوندن یا همون روانشناسان کارهای مختلفی می تونن انجام بدن که یکی از اونها مشاوره رواشناسی هست. البته فقط روانشناسی می تونه مشاوره روانشناسی بده که در شاخه بالینی تحصیل کرده باشه و از سازمان نظام روانشناسی پروانه کار داشته باشه.

سلام وقت بخیر بنده میخوام در زمینه روانشناسی ادامه تحصیل بدهم سوالی داشتم من دوست دارم در زمینه کمک به خانواده ها و کسانی که جدا میشوند و… اگر روانشناسی بالینی انتخاب کنم ایا میتوانم مشاوره هم دهم؟یاخیر

باسلام خدمت شما من میخوام یه رشته کامل و جامعشو شروع کنم که بیشتر مسایل در بر بگیره و بالینی انتخاب کردم و میخوام مشاوره هم بدم در زمینه های زناشویی و اخلاقی و غیره ایا رشته ی بالینی امکان مشاوره در این زمینه هارا میدهد؟

درود بر شما دوست عزیز بله بهترین انتخاب همین رشته بالینی هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است.بیش از 10 سال است که وی به تربیت روان درمانگر (درمان های پویشی) و هیپنوتیزم درمانگر مشغول است. رویکرد درمانی و پژوهشی مورد علاقه وی هیپنوتیزم درمانی و رویکردهای پویشی (MBT , ISTDP, TFP) است.

دکتر محمد بهشتیان متخصص روانشناسی


مشاورۀ تحصیلیDownloads-icon


مشاورۀ شغلیDownloads-icon


مشاورۀ خانوادهDownloads-icon

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور


مشاوران 100
معرفی رشته های گروه انسانی
۴ نظرها

فیلم شماره ۱-معرفی رشته روانشناسی: ۱۲ دقیقه

فیلم شماره ۲-بازار کار رشته روانشناسی: ۱۶ دقیقه

 

مشاوره برای رشته روانشناسی

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

سلام من ترم دوم کارشناسی مهندسی متالوژی هستم ولی میخواستم به روانشناسی تغییر رشته بدم چون بهش علاقه دارم میخواستم بدونم چون یه سال عقب افتادم مشکلی در آینده پیش نمیاد؟

سلام نه مشکلی خاصی پیش نمیاد فقط برای آقایان در صورت انصراف از دانشگاه باید مراقب قوانین نظام وظیفه و مشمولیت باشند. البته اگر دانشجوی روزانه هستید باید برای شرکت در کنکور از دانشگاه انصراف بدین.

سلام من رشته تجربی بودم آیا رشته روان شناسی قابلیت ادامه تحصیل تا مقطع دکتری را دارد؟

سلام بله بعد از کارشناسی روانشناسی، میتونید در آزمون کارشناسی ارشد و بعد از اون هم در آزمون دکتری روانشناسی شرکت کنید و در صورت قبولی ادامه تحصیل بدین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

 

اغلب مردم متاسفانه تفاوت بین رشته های مشاوره و رواشناسی را نمی توانند تشخیص دهند به همین دلیل در استفاده از این دو عنوان اغلب دچار اشتباه می شوند. اما برای فردی که مایل به انتخاب رشته کنکور می باشد، بسیار مهم است که تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی را بتوانید تشخیص دهد. همچنین اطلاع از تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی برای کلیه داوطلبان کنکور الزامی می باشد.

این مقاله از سایت ایران تحصیل را آماده نموده ایم تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا در رابطه با تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی و همچنین تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی اطلاعات مفیدی را به به دست آورید. همچنین در ادامه قصد داریم تا در رابطه با اینکه رشته روانشناسی بالینی بهتره است یا مشاوره ؟ به این سوال پر تکرار داوطلبان پاسخ بگوییم.

 

 

مشاوره برای رشته روانشناسی

آینده شغلی رشته مشاوره بهتر است یا روانشناسی؟

فارغ التحصیل کدام یک از رشته ها می تواند با مدرک کارشناسی مشغول به درمان در کلنیک شود؟

برای قبولی در کدام یک از این رشته ها لازم است رتبه پایین تری داشته باشیم؟

من بسیار مایلم که در بیمارستان های روانی مشغول به کار شوم کدام یک از رشته های بالینی، روانشناسی و یا مشاوره را می توانم انتخاب نمایم؟

 

 

جهت اطلاع دقیق از تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی و همچنین تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

رشته مشاوره و روانشناسی تا حدود زیادی با یکدیگر همپوشانی دارند . بدین معنا که تعداد دروس مشترک این دو رشته بسیار زیاد می باشد. اما در برخی از از واحدهای درسی دانشگاهی این دو رشته را می توان از هم متمایز نمود. به عنوان مثال حتی در صورتی که این دو رشته کاملا در دو درس مشترک باشند، اما در تعداد واحد ها این دو رشته می توانند متمایز شوند. به عنوان مثال روانشناسی کودکان استثنایی از جمله دروسی است که برای مشاوره 2 واحد بوده و برای رشته روانسناسی 3 واحد می باشد و از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اما تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی تنها به نوع واحد ها ختم نمی شود. یکی از تفاوت های این دو رشته در تعداد ترم آنها می باشد. بدین معنا که چارت درسی رشته راهنمایی و مشاوره 7 ترمه بوده اما برای رشته هایی همچون روانشناسی این چارت 8 ترم می باشد . بنابراین شما برای فارغ التحصیل شدن در رشته مشاوره به سه سال و نیم تحصیل نیازمند خواهید بود و برای رشته روانشناسی به چهار سال تحصیل نیازمند هستید.

نوع دیگری از تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی را می توان به تفاوت در کار این دو رشته مربوط دانست. به عنوان مثال رشته های مشاوره عموما با مشکلات سطحی درگیر می باشند و اما برای رشته هایی همچون روانشناسی این موضوع کاملا متفاوت خواهد بود و عمده دروس و کار رشته روانشناسی در رابطه با مشکلات حاد روانی می باشد که پس از کار در کلینیک ها باید به آن بپردازند.

مورد دیگری که می توان در رابطه با تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی اشاره نمود؛ تفکیک نام راهنمایی و مشاوره می باشد. راهنمایی به معنای ارائه اطلاعات به افرادی است که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع و مشکل خود می باشند و مشاوره بدین معناست که در رابطه با مشکلاتی که ایجاد شده است شما به ارائه راهکار همراه با مشورت خواهید پرداخت. بنابراین کار یک مشاور کاملا دو جانبه می باشد.

 

 

 

 

 

 

یکی از  تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی که می توان به آن اشاره نمود، رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته مشاوره و روانشناسی دانشگاه های سراسری می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گاهی واقات هنگامی که داوطلبان این سوال را از ما می پرسند، ما در پاسخ به آنها می گوییم که هدف شما از ورود به دانشگاه و رشته روانشناسی چیست؟ بهتر بودن برای هر فردی می تواند تعریف متفاوتی داشته باشد. همجنین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، تفاوت دروس و همچنین تفاوت در رتبه مورد نیاز برای ورود به این رشته ها می باشد. بنابراین بر اساس رویکرد مشاوره ما اطلاعات را به شما ارائه می نماییم و شما در رابطه با اینکه رشته روانشناسی بالینی بهتره یا مشاوره ، می توانید تصمیم گیری کنید.

رشته روانشناسی بالینی از جمله رشته هایی است که شما می توانید پس از فارغ التحصیل در آن، دارو تجویز نمایید. همچنین یکی از خبرهای خوب برای علاقه مندان به این رشته این است که می توانید پس از فارغ التحصیلی در این رشته یا در واقع با مدرک کارشناسی ، به صورت مستقل کلینیک داشته باشید. البته این موضوع پس از اخذ مجوزهای لازم امکان پذیر خواهد بود.

در واقع همانطور که در بخش تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی اشاره نمودیم، تفاوت رشته مشاوره و رواشناسی بالینی ، به نوع کار آنان نیز باز می گردد. در واقع پس از فارغ التحصیلی با افرادی سر و کار خواهید داشت که دچار اختلال می باشد می توانید کمک نمایید. همچنین تفاوت در گرایش های این دو رشته نیز به نوبه خود از جمله موارد مهم می باشد.

نتیجه گیزی : در پاسخ به سوال رشته روانشناسی بالینی بهتره یا مشاوره ؟ می توانیم بگوییم با توجه به اینکه کار روانشناس بالینی این است  که در بیمارستان های روانی مشغول به کار شوید، بنابراین این موضوع را باید حتما در نظر داشته باشید. همچنین در دوران دانشجویی رشته مشاوره شما برای دروس عملی لازم است در مدارس مشغول به کار شوید. پس از فارغ التحصیلی دوره لیسانس رشته روانشناسی بالینی با اختمال استخدام بیشتری روبه تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی خواهد بود.

مشاوره برای رشته روانشناسی

 

 

 

 

بهتر است کمی سوال را واضح تر کنیم. منظور شما آیا این است که ارشد مشاوره بهتر است یا روانشناسی؟ از چه نظر  این سوال را می می پرسید؟ خب. ما از چند جنبه به این سوال پاسخ می دهیم. رشته مشاوره و روانشناسی بالینی در تمامی دانشگاه های کشور وجود ندارند. به همین دلیل شما برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند تلاش بیشتر و کسب رتبه بهتری خواهید بود. همچنین ظرفیت این دو رشته بسیار کمتر از سایر رشته ها می باشد.

به نکته مهمی توجه داشته باشید. شما در صورت فارغ التحصیلی در هر یک از این رشته ها، وظیفه کمک به مراجعین را خواهید داشت. به همین دلیل در صورتی که فارغ التحصیل رشته بالینی باشید، با کودکان و نوجوانانی سر و کار خواهید داشت که مشکلات بسیار حادی دارند و به عنوان مثال اوتیسم و راه های بهبود آن از جمله وظایف شما خواهد بود و چنانجه به قول معروف دل کار کردن با این دسته از بچه ها را ندارید، توصیه می کنیم که به این رشته وارد نشوید.

در رابطه با تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد تعداد انتخاب های شما برای انتخاب گرایش های مشاوره بیشتر از روانشناسی بالینی می باشد. همچنین از دیگر تفاوت هایی که می توان به آن اشاره نمود، موضوع آزمون  کارشناسی ارشد بالینی می باشد که می توانید برای وزرات بهداشت و وزارت علوم می باشد .

 

 

 

 

 

چارت درسی در دانشگاه های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال چارت درسی دانشگاه اصفهان در رشته مشاوره با چارت درسی دانشگاه هایی که وزارت علوم می باشد متفاوت است.

دروس عمومی رشته مشاوره

 

دروس پایه و اصلی رشته کارشناسی مشاوره

 

 

 

دروس تخصصی

 

دروس اختیاری رشته کارشناسی مشاوره

 

 

دروس اصلی/ پایه

 

برنامه دوره کارشناسی روانشناسی دروس تخصصی

 

 

برنامه دوره کارشناسی روانشناسی دروس اختیاری

 

 

 

 

 

 

سوال بعدی در رابطه با تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی می باشد. در واقع تفاوت بین رشته بالینی و تربیتی بر خلاف تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی بسیار زیاد می باشد. زیرا رشته علوم تربیتی عموما با نوع یادگیری و همچنین نحوه تدریس ، آموزش دانش آموزان و … سر و کار دارد و به همین دلیل بسیار کمتر از سایر رشته ها با اختلالات می تواند درگیر باشد و شاید اطلاعات آنان در حد غربالگری اولیه فراتر نرود.

همچنین از دیگر مواردی که می توان در رابطه با تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی بدان اشاره نمود، در رابطه با رتبه مورد نیاز برای قبولی در هر یک از این رشته ها یمی باشد. در واقع شما برای قبولی در رشته روانشناسی تربیتی نیازمند رتبه بسیار خوب نخواهید بود. همچنین با توجه به اینکه تمامی دانشگاه ها دارای رشته تربیتی می باشندف این موضوع به نوبه خود امکان در دسترس بودن این رشته ها را افزای داده است.

چنانچه هنوز نتوانسته اید به پاسخ لازم و کافی در رابطه با تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی و همچنین میزان تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی اطلاعاتی را به دست آورید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید. مشاوران ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

با توجه به تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی بنظر شما بهتر است کدام رشته را انتخاب نماییم؟

انتخاب رشته نسخه ای از قبل آماده ای ندارد که بتوانیم به شما ارائه نماییم. آنچه ما در این مقاله تلاش نمودیم تا به شما عزیزان ارائه نماییم با این هدف می باشد که بتوانید تفاوت این دو رشته را از یکدیگر تمییز دهید. اما یک موضوع مهم که توجه به آن بسیار ضروری است که هدف شما در وهله اول چیست؟ در وهله دوم این موضوع لازم است بدانید که کدام یک از رشته ها می تواند با علایق و استعداد شما یکسان باشد؟ زیرا این موضوع به نوبه خود بسیار مهم می باشد. بنابراین چنانچه ذهنیت شما بسیار به سمت استخدام پس از فارغ التحصیلی پیش می رود، ما رشته روانشناسی را به شما توصیه می نماییم و در صورتی که مایلید در مراکز خاصی مشغول به کار شوید، ما رشته مشاوره را به شما پیشنهاد می نماییم.

آیا رشته مشاوره در دانشگاه های بدون کنکور نیز وجود دارد؟

حداقل رتبه لازم برای قبولی در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه های دولتی چند است؟

بهترین منابع برای قبولی در رشته مشاوره خانواده چیست؟

با توجه به تفاوت روانشناسی بالینی و تربیتی می توان در صورت دارا بودن مدرک یکی از این رشته ها در بیمارستان های پزشکی مشغول به کار شد؟

بهترین گرایش رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی و همچنین دریافت پاسخ سوالات مطرح شده با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

بودجه بندی کنکور انسانی 99

بودجه بندی کنکور انسانی

ضرایب دروس کنکور انسانی

برنامه‌ریزی هفتگی کنکور انسانی با استفاده از تجربه رتبه های برتر

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی

رشته روانشناسی بالینی بهتره یا مشاوره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره برای رشته روانشناسی
مشاوره برای رشته روانشناسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *