چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

 
helpkade
چگونه نطفه پسر تشکیل می شود
چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

فاکتورهای مختلفی بر روی تعیین جنسیت اثر گذار است . اگر شما مایلید پسر دار شوید ، روش های خاص و مطمئنی برای پسر دار شدن وجود دارد. برای پسر شدن جنین نوع تغذیه شما و همسرتان و اقدام به بارداری در فصل و شرایط خاص بی تاثیر نیست . اگر به دنبال راهی برای افزایش شانس پسردار شدن هستید، این بخش از بارداری نمناک روش های افزایش شانس پسردار شدن خانم ها را به شما معرفی می کند.

زندگی با همسر در یک مکان

تحقیقات انجام شده نشان داده است که زوجینی که پس از ازدواج با هم زندگی می کنند ، احتمال پسر دار شدنشان بیش از دیگران است ، علت احتمال پسر دار شدن این زوجین هنوز نا مشخص است.

اقدام به باردار شدن در اوایل ازدواج

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

اگر تازه ازدواج کرده اید و اوایل شروع رابطه شما است ، احتمالا سکس بیشتری دارید و سکس بیشتر اسپرمتان را فعالتر می کند زیرا اسپرم سبک است و سر کوچک و دم کوتاهی داردو حتی با وجود موکوس کم در واژن در شروع نزدیکی، می تواند خود را به تخمک برساند و در ابتدا و انتهای باروری شما قدرت داشته باشد.

دریافت کالری بیشتر برای پسر دار شدن

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که زنانی که بالاترین دریافت کالری در روز را داشتند در مقابل زنانی که کالری کمتری دریافت کردند به احتمال بیشتری پسر دار می شوند.

مطالعه دیگر بر روی زنان نشان داده است که زنانی که در طی دوران بارداری دچار اضافه وزن شده اند ، تقریبا پسردار شدند زیرا جنین پسر حساس تر است و با ذخایر کم غذایی نمی تواند زنده بماند و رشد کند اما جنین دختر قویتر بوده با ذخایر اندک هم می تواند زنده بماند.

اقدام به بارداری در فصل تابستان

بیشتر پسرها متولد تابستان و اغلب دخترها متولد زمستانند زیرا جنین پسر حساس تر از جنین دختر بوده و به دلیل وجود باکتری ها و ویروس های عفونی در فصل زمستان نمی تواند زنده بماند.

مادران دارای جنین پسر به احتمال بیشتری مبتلا به دیابت بارداری خواهند شد زیرا احتمالا پسر شدن جنین با عملکرد سلول های متاثر از متابولیسم گلوکز مرتبط باشد.

آمیزش در دوره تخمک گذاری

رحم در دوره تخمک گذاری محیطی قلیایی و میزان PH بالایی دارد و در صورتی که لقاح انجام گیرد احتمال پسر دار شدن بیشتر است. محیط قلیایی، برای رشد و بقای اسپرم های مردانه مثل کروموزوم Y مناسب است. با خریدن دستگاه اندازه گیری PH از داروخانه ها پی ببرید که محیط بدن و به خصوص ناحیه تناسلی شما قلیایی است یا اسیدی؟

رسیدن به حالت ارگاسم

رسیدن به اوج لذت جنسی برای خانم ها در ایجاد محیط قلیایی در بدن زنان، بسیار موثر است و به پسر شدن جنین کمک زیادی می کند.

به غیر از نوع تغذیه عوامل دیگری نیز در پسردار شدن تاثیر دارد . زنانی که بعد از تصمیم به بارداری، یک سال یا بیشتر دچار تاخیر در بارداری می شوند ، احتمال این که صاحب فرزند پسر شوند بیشتر است زیرا در ترشحات غلیظ گردن رحم قدرت اسپرم های دارای کروموزم Y، از اسپرم های حاوی کروموزم X بیشتر است. اگر میزان ترشحات گردن رحم غلیظ تر باشد احتمال باروری و حاملگی کمتر خواهد شد.

مصرف غذا های دارای سدیم و پتاسیم

در بخش های قبلی بارداری و نوزاد در نمناک کامل توضیح دادیم که در تعیین جنسیت جنین یون های موجود در سدیم، پتاسیم نقش زیادی دارند. زنانی که مایلند پسردار شوند باید بیش از هر ماده غذایی دیگری، غذا هایی که میزان سدیم و پتاسیم بیشتری دارند را مصرف کنند.

نمک، سرشار از سدیم است پس بهتر است خانم ها در تهیه غذا، خوردن میوه ها و سالاد از نمک بیشتری استفاده کنند و مواد غذایی شور مانند بیسکوییت های شور، ترشی، زیتون شورو … مصرف کنند.

اما مصرف زیاد نمک سبب بالا رفتن فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی می شود پس بهتر است خانم هایی که دچار بیماری های قلبی هستند از مصرف نمک خود داری نمایند.

برای بیشتر ماندن اسپرم ها در رحم خانم ها باید زوجین مواد غذایی دارای پتاسیم فراوان مانند حبوبات (نخود، لوبیا، عدس و …) ، میوه های خشک (انجیر خشک،خرما، زردآلو و … )مصرف کنند.

وجود پتاسیم سبب می شود اسپرم مردان زمان زیادی دررحم خانم ها باقی بماند و به سمت تخمک حرکت کند تا لقاح دررحم خانم با موفقیت انجام گیرد. قارچ و موز ، مارچوبه، سیب زمینی، سیب، بادام نیز سرشار از پتاسیم هستندو مصرف آن ها توصیه می شود.

مصرف مرکبات

مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و… حاوی ویتامین C هستند و در تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت جسم و ایجاد محیط قلیایی در بدن نقش زیادی دارند . محیط قلیایی، برای رشد و بقای اسپرم های مردانه مثل کروموزوم Y مناسب است.

برای پسر دار شدن تقریبا دو یا سه ماه قبل از بارداری باید رژیم غذایی خود را شروع کنید. تغذیه در تعیین جنسیت جنین حدود 70 تا 80 درصد نقش دارد و می تواند سبب تغییر یون ها و تغییرتخمک ها شود. 

 

 

 

این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما بکنم ، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند ، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌ مان پسر یا دختر دار بشویم !

 

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

پس بازهم این سوال را از شما می‌پرسم ، پسر می‌خواهید یا دختر ؟

چگونه جنسیت فرزندمان را خودمان انتخاب کنیم ؟

در بیشتر خانواده هایی که تازه تشکیل زندگی داده ‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجود دارد ؛ عده ای طرفدار دختر و عده ای دوستدار پسر هستند شاید هم برای بعضی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !

در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده ‌ای صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم می رسید تا سرانجام یکی از آنها پسر شود.

این می‌ شد که آمار فرزندان یک خانواده بسیار بالا می‌رفت ، همچنین خیلی از خانواده ‌ها به خاطر این موضوع دچار فروپاشی می ‌شدند و این به عنوان یک معضل خیلی از خانواده‌ ها را رنج می‌داد.

اما امروزه با استفاده از دانش پزشکی ، زیست شناسی (بیولوژی) و علم تغذیه ، شما می‌توانید جنسیت فرزندتان را خودتان انتخاب کنید ، این یک بلوف اغراق آمیز نیست ، باور کنید

 

در این نوشتار سعی بر این داریم که انواع راه ‌ها و روش های انتخاب جنسیت قبل از لقاح را به شما آموزش بدهیم ، پس مقاله را تا انتها بخوانید !

 

انواع راه‌های انتخاب جنسیت قبل از لقاح و تشکیل نطفه

امروزه شما می‌توانید با یک سنوگرافی بعد از هفته 14 بارداری ، جنسیت نوزادتان را بفهمید ، اما این عمل برای بعضی از خانواده ‌ها مطلوب نیست چون شاید نتیجه سنوگرافی بر خلاف علاقه خیلی از والدین باشد.

 

مثلا والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند ، ممکن است در موقع شنیدن جواب سنوگرافی که دختر بودن نوزاد را مشخص می‌کند ، شوکه بشوند و جا بخورند و آن وقت این رخ داد باعث بی ‌میلی والدین نسبت به سرنوشت فرزند در راه و همچنین تکرار بارداری ‌های مادر در سال‌ های آینده شود.

 

اما ، امروزه با استفاده از علم روز ، می‌توانیم با درجه اطمینان بالایی به پسر دار شدن یا دختر دار شدن خودتان ، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید ، برای این کار کافی است که یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.

 

1- روش تغدیه ‌ای

 

2- روش زمان بندی مقاربت ( تعیین زمان تخمک گذاری)

 

3- روش شستشوی مهبلی ( واژن)

 

4- روش زمان بندی ماهیانه مقاربت

 

5- روش تعیین میزان اسپرم

 

6- روش نشاندار کردن لیزری گامتها

 

7- روش PGD – IVF

 

مکانیسم دختر شدن یا پسر شدن نطفه چیست ؟

قبل از توضیح روش‌های نام برده شده ، ابتدا جا دارد که یک توضیح مختصر در مورد فرایند لقاح بدهیم تا بهتر بتوانیم مطلب را خلط کنیم..

 

بر طبق طبیعت انسانی مردان دارای اندام جنسی مردانه و زنان دارای اندام جنسی زنانه هستند ، این اندام‌ها هرکدامشان کار بخصوص را انجام می‌دهند و در حقیقت مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

 

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

اندام جنسی مردانه اسپرم تولید می‌کند و اندام جنسی زنانه تخمک ، مرد اسپرم تولید شده در بیضه ‌هایش را توسط مایع منی و آلت تناسلی ‌اش به مهبل زن وارد می‌کند ، این اسپرم‌ های تولید شده بعد از انزال در مهبل زن باقی می‌مانند و عده‌ای از آنها موفق می‌شوند از مجرای دهانه رحم که در داخل مهبل زن قرار دارد ، عبور کنند.پ

 

رحم که اندام تولید مثلی زن است ، یک اندام گلابی شکل است که انتهای گلابی شکل آن رو به پایین است.

 

اسپرم بعد از وارد شدن به رحم زن در طول آن حرکت می‌کند و بالا می‌رود ، اگر در این هنگام تخمکی در رحم زن موجود باشد ، عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می‌شود و جنین تشکیل می‌گردد ، این جنین اگر که در داخل رحم مادر لانه‌گزینی کند ، سبب بارداری مادر و تولد نوزاد خواهد شد و اگر نتواند لانه‌گزینی کند از بدن دفع خواهد گشت.

 

مردان کلا دو نوع گامت تولید می‌کنند ، یکی گامت ایکس دار (x) و دیگری گامت ایگرگ دار (y)، تفاوت این دو گامت در کروموزوم شماره 23 آنها است ، زنها نیز کلا یک نوع گامت تولید می‌کنند و آن نیز فقط کرومزوم شماره 23 x شکل را دارد ، اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند ، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد ، جنین حاصله پسر خواهد شد.

 

پس تا اینجا می‌بینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که با دو نوع گامت خودش مشخص می‌کند که جنین پسر باشد یا دختر ، در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی 50 – 50 است و بستگی به این دارد که در موقع لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آن را بارور سازد.

 

اما در زندگی طبیعی و شرایط ایده‌آل کمتر اتفاق می‌افتد و عوامل محیطی بسیاری بر شانس لقاح هریک از اسپرم‌ های X دار یا Y دار تاثیر خواهند گذاشت.

 

عوامل محیطی هم چون تغذیه مادر ، میزان سلامت روحی روانی او ، زمان مقاربت ، میزان ph مهبل مادر در هنگام مقاربت ، عوامل اجتماعی و … همه و همه می‌توانند در پسر یا دختر دار شدن زن تاثیر بگذارند.

 

شایان ذکر است که بر طبق مطالعه ‌ای که نتایج آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا چاپ شده است ، زنان باردار در دوره‌ هایی که با اضطراب شدید مواجه هستند ممکن است به طور ناخواسته به نوعی درگیر انتخاب جنس فرزند شوند.

 

معمولا به ازای تولد هر یکصد دختر در حدود 104 پسر متولد می‌شوند ، اما در دوره‌ های بحرانی مانند زمان قحطی ، این نسبت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد جنس مذکر بیشتر ضرر می‌بیند.

 

بر طبق گزارش بی بی سی نظریه های علمی می‌گوید که به لحاظ تکاملی مزیت داشتن دختر این است که در دوران‌ های سخت دختر ها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل می‌کنند.

 

همچنین بنا به گزارش پایگاه اینترنتی لها آنلاین دکتر ساره جونز از دانشگاه کنت انگلیس که به تحقیقی پیرامون نقش عوامل محیطی در جنسیت فرزندان پرداخته است ، اعلام داشته که زنان ناراضی و بسیار شکایت کننده اغلب دختر می زایند . همچنین دکتر مدحت الشامی ، مشاور تغذیه و بهداشت عمومی نیز گفته است که : در طول تاریخ ، در دوره هایی زاد و ولد دختر زیاد بوده است و در دوره هایی نیز زاد و ولد پسر و این به مسایل مختلف زیست محیطی برمی گردد.

 

وی افزوده است که : بدن انسان از تغییرات فیزیولوژیکی و مزاجی بیرون بسیار تاثیر می گیرد و به همین دلیل تولد پسران در دوره های پس از جنگ و در هنگام صلح ، افزایش می یابد.

 

دکتر مهر اکتائی یک متخصص زنان و زایمان در ایران نیز معتقد است که که نژاد سیاه ، بچه دار شدن در سن بالای 30 سالگی ، تفاوت سنی زیاد بین زن و مرد ، آب و هوای گرم ، استرس و افسردگی زنان ، آلوده کننده های محیطی و مصرف سیگار احتمال دختر دار شدن را زیاد تر می کند.

 

بلواقع همیشه شرایط نامساعد محیطی منجر به دختر شدن فرزند می‌شود و این شاید فلسفه والایی داشته باشد که به تکامل انسان مربوط می‌شود.

 

دانشمندان معتقدند که دختران به دلیل اینکه نیروی تولید مثل جامعه هستند ، در مواقع بحرانی تعداد شان افزایش می‌یابد زیرا در این مواقع ممکن است 5 دختر متولد شده 5 فرد دیگر را به دنیا بیاورند و 25 فرد جدید تولید کنند ، درصورتیکه شاید اگر 5 پسر جای آنها متولد می‌شد امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌های آتی بسیار پایین تر می‌بود.

 

اما با این حال در شرایط عادی به ازای هر 100 دختر 104 پسر متولد می‌شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است.

 

در ادامه به شرح دقیق روش های تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح خواهیم پرداخت اما لازم است که بدانید این روشها کلا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند ، دسته اول روش هایی هستند که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر ، امکان پسر یا دختر دار شدن او را افزایش می‌دهند و دسته دوم روش‌های طبی‌ اند که توسط متخصصین در آزمایشگاه ‌ها و مراکز درمان ناباروری و ژنتیک انجام می‌گیرند ، در روش‌های دسته اول نیاز شما به مراجعه به پزشک کمتر است و خودتان می‌توانید دستور العمل ‌ها را اجرا کنید اما در روش ‌های دسته دوم باید حتما تحت مراقبت پزشکی قرار بگرید ، اما با این حال مزیت روش‌ های دسته دوم هم چون روش‌ های PGD، لقاح مصنوعی IVF و نشان دار کردن لیزری این است که درصد ضریب اطمینان این روش‌ ها 100٪ است اما روش‌ های دسته اول در بهترین حالت چیزی در حدود 80٪ ضریب اطمینان خواهند داشت.

 

ما هر دو روش را برای شما توضیح خواهیم داد و انتخاب را به خودتان واگذار می‌کنیم !

 

1- روش تغذیه ‌ای

پیروی از رژیم غذایی مخصوص برای به دست آوردن فرزند پسر یا دختر از زمان های قدیم معمول بود ، ولی از آنجا که مکانیسم و نحوه اثر این روش ناشناخته بود ، رژیم های غذایی ، متفاوت و گاه متناقض به کار گرفته می شد.

 

در انسان اگر چه نحو عمل رژیم غذایی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی حدس زده می شود که ممکن است به علت تغییر متابولیسم تخمک و بخصوص یون‌ های سطح خارجی آن در صورتی که تخمک یون مناسب را داشته باشد بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی y یعنی پسر یا x یعنی دختر را به طرف خود جلب کند.

 

نتایجی که از به کار بردن این روش گزارش شده ، یک نواخت نیست و بعضی از مراکز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت گزارش داده اند ، اما این نتایج ، زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم غذایی به تنهایی مورد استفاده واقع شود و سایر روش ها هم زمان با این روش به کار گرفته نشود.

روش استفاده از رژیم غذایی استاندارد خاصی ندارد و تا حدود زیادی با مواد غذایی معمول در هر کشور ارتباط دارد . ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات ، یک نواخت بوده و هدف از آن تغییر تعادل موجود بین یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

 

در این روش آنچه اهمیت دارد نسبت این مواد به یکدیگر و نه مقدار مطلق آنها است.

 

بنابراین ، رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود بلکه مقدار املاحی را که باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود در خون کاهش دهد.

 

در این روش برای رسیدن به جنین پسر ، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیم ، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئید های حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک ، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

 

در یک مطالعه دقیق که روی ۴۷ نفر زنی که از این رژیم برای به دست آوردن جنسیت مورد نظر استفاده کردند ۴۰ نفر توانستند فرزند پسر به دنیا آورند رژیم فقط لازم است به مدت سه ماه و به خصوص در ماهی که لقاح صورت می گیرد مورد استفاده واقع شود.

 

این روش فقط لازم است توسط زن اجرا شود زیرا تغییرات یونیک اول است که اسپرماتوزوئید مورد نظر را انتخاب می کند.

 

استفاده از رژیم با به کاربردن یک دستور آشپزی صورت نمی گیرد بلکه یک نسخه پزشکی محاسبه شده می تواند موثر باشد.

 

استفاده دراز مدت از این رژیم پزشکی اثر سوء بر سلامت مادر و بچه نیز به جای نمی گذارد.

 

به طور مثال سدیم علاوه بر نمک طعام ، در غذاهای دریایی ، گوشت ، تخم مرغ ، شیر ، جگر گوساله ، هویج ، اسفناج وجود دارد و مقدار مصرف روزانه آن معادل 5/0 گرم است درصورتی که رژیم های غذایی معمولا تا ۴ برابر این مقدار را به بدن می رسانند . منابع غذایی حاوی پتاسیم در فرآورده هایی مثل گوشت ، غلات ، میوه ها و سبزی ها وجود دارد..

 

مقدار نیاز روزانه به پتاسیم یک میلی گرم است اما در رژیم های غذایی معمولا تا ۱۵ برابر این مقدار پتاسیم وجود دارد . کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن ۸۰۰ میلی گرم در روز است ، در فرآورده هایی مثل شیرکاکائو ، ماست ، بستنی ، شلغم ، بادام و ساردین وجود دارد . منابع غذایی حاوی منیزیم نیز شامل قهوه ، کاکائو ، غلات ، سبزی ها ، مخمر آبجو ، سویا ، چغندر ، گردو ، جوانه گندم است.

 

در بعضی تحقیقات با این روش تا ۸۵ درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده ، ارزان و بدون ضروری نتیجه بسیار خوبی است . یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می‌گیرد ، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.

 

بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است، مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.

 

از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشورهای انگلستان ، فرانسه ، کانادا همراه با روش جدا کردن اسپرماتوزوئید ها استفاده می شود ولی در آمریکا کمتر از این روش استفاده می شود..

 

استفاده از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گزاری ، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب تر می کند، چرا که قند خون به سرعت بالا می رود . این غذاها شامل ؛ گلوکز ، ساکاروز، شربت ذرت ، عسل ، آب نبات ، غلات صبحانه شیرین شده ، هویج ، بیسکوئیت ، سیب زمینی پخته ، کشمش ، نان گندم سفید ، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است.

 

به طور خلاصه غذا هایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور ، موز ، خرما ، هویج ، سیب زمینی ، جگر ، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از ؛ شیر و فرآورده های آن ، ماهی ساردین ، خاویار ، بادام ، کاکائو و جوانه گندم و کلم ، کدو و فلفل سبز.

 

همچنین جالب است که بدانید به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که در انگلیس انجام شده است ، نشان می‌دهد رژیم غذایی کم ‌انرژی که حداقل کالری ، مواد معدنی و مواد مغذی را داشته باشد ، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می‌شود.

 

فیونا ماتیوز از دانشگاه اکستر در انگلیس و همکارانش می‌‌خواستند که دریابند که آیا رژیم غذایی زن تاثیری در جنسیت فرزند او خواهد داشت یا نه.

 

این پژوهشگران از 740 زن که برای اولین بار باردار شده بودند و از جنسیت جنین خود آگاه نبودند ، خواستند تا اطلاعات مشروحی در مورد عادات غذا خوردن خود پیش و از باردارشدن ارائه کنند . این زنان بر حسب میزان کالری دریافتی در حول و حوش زمان لقاح به سه گروه تقسیم شدند.

 

پنجاه و شش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند ، نوزاد پسر داشتند ، در حالیکه در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند ، این میزان 45 درصد بود.

 

گروهی که بیشتر نوزاد پسر به دنیا آورده بودند ، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی ، با احتمال بیشتری طیف وسیع‌ تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، کلسیم و ویتامین‌های C ،E و B12 دریافت کرده بودند.

 

نسبت نوزاد پسر همچنین برای زنانی که روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه می‌خوردند ، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آنها در هفته می‌خوردند ، به شدت بالا می‌رفت.

 

به گفته این پژوهشگران این یافته ‌های غیر منتظر با تغییر تدریجی به نفع دختران در نسبت‌های جنسی نوزادان تطبیق دارد.

 

پژوهش‌ های قبلی نشان داده است که علیرغم همه‌گیری فزاینده چاقی ، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصاد های پیشرفته کاهش پیدا کرده است . شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی‌‌خورند نیز به میزان قابل ‌توجهی افزایش یافته است.

 

به گفته این پژوهشگران یافته ‌های آنها ممکن است توضیح‌ دهنده این امر باشد که چرا در کشورهای پیشرفته که زنان جوانان به رژیم ‌های کم کالری روی آورده ‌اند ، جمعیت پسران در حال کاهش است.

 

دکتر ماتیوز می گوید یافته ‌های این بررسی به یک “مکانیسم طبیعی” برای انتخاب جنسیت اشاره می‌کند.

 

رابطه میان رژیم‌ غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد.

 

در اغلب گونه‌ ها فرزندان مذکر می‌تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد . اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت‌‌گیری کنند ، در حالیکه ماده ‌ها به طور مداوم ‌تری تولید مثل می‌کند.

 

اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد ، صرف منابع در تولید فرزندان مذکر معقول است ، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجود دارد که برای او نوه‌ های بیشتری تولید کند . اما در زمان‌های کمبود منابع ، سرمایه‌گذاری بی‌خطرتری است.

 

پژوهش‌ ها در مورد “لقاح آزمایشگاهی”(IVF) نشان‌ دهنده آن بوده است که میزان ‌های بالاتر گلوکز یا قند ، رشد و نموی رویان ‌های مذکر را تحریک می‌کند ، در حالیکه باعث مهار رشد رویان ‌های مونث می‌شود.

 

اگر که قصد دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتما نکات زیرا به خاطر بسپارید :

 

1- حتما با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل پزشک عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری ‌هایی مانند سرخچه ، دیابت ، بیماری‌ های ارثی و ژنتیکی و … سلامتی تان محرض شود ، زیرا در صورت داشتن این بیماری ‌ها هم ممکن است رژیم غذایی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماری ‌ها بر جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند ، پس حتما با پزشکتان مشورت کنید و او را از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می‌کنید قطع یا تعدیل کند.

 

2- از زمانی که تصمیم میگیرید صاخب فرزند شوید ، عادت های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید . سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است . چون حدود 70 روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.

 

3- در این دوران بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتار های پرخطر و تماس با محیط‌هایی که احتمال بیماری شما را افزایش می‌دهند خود داری کنید ، بر فرض مثال چنانچه در منزل گربه دارید و می خواهید جای آن را تمیز کنید یا باغبانی کنید . از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر می گذارد کاهش یابد.

 

4- برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و قصد خود را برای بارداری با ایشان در میان بگذارید و بر طبق جنسی که‌ می‌خواهید بدنیا آورید با او مشورت کنید.

 

منبع : ماهنامه شهرزاد

 

بارداری و زایمان راحت با…


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


درمان نازایی زنان و مردان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح

 

روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری:

در قديم چون به نيروي كار مرد بيشتر از زن نياز بود اگر خانواده‌اي صاحب فرزند پسر نبود براي رسيدن به اين نعمت شايد تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم مي رسيد تا سرانجام يكي از آنها پسر شود.

 

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

اين مي‌شد كه آمار فرزندان يك خانواده بسيار بالا مي‌رفت، همچنين خيلي از خانواده‌ها به خاطر اين موضوع دچار فروپاشي مي‌شدند و اين به عنوان يك معضل خيلي از خانواده‌ها را رنج مي‌داد.

 

اما امروزه با استفاده از دانش پزشكي، زيست شناسي (بيولوژي) و علم تغذيه، شما مي‌توانيد جنسيت فرزندتان را خودتان انتخاب كنيد، 

 

در اين نوشتار سعي بر اين داريم كه انواع راه‌ها و روشهاي تعیین جنسيت قبل از لقاح را به شما آموزش بدهيم، پس مقاله را تا انتها بخوانيد !

 

بسیاری از محققان اعتقاد دارند كه هيچ روش علمي وجود ندارد كه بتوان جنسیت نوزاد را قبل از حاملگی تعیین كرد.  اما شواهدی هم وجود دارد كه نشان می دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد. زمان آمیزش، میزان PH رحم در حین لقاح و تغذیه قبل از بارداری سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از حاملگی است .

 

تعیین جنسیت فرزند 

 

سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از حاملگی

1- PHرحم:

اسپرم مرد (كروموزوم y‌) در محيط قليائي بهتر زنده مي ماند، ازطرفي محيط رحم در زمان تخمک گذاری (14 سيكل ماهانه 28 روزه) داراي PH بالا و قليائي است و در صورتي كه لقاح در اين روز صورت گيرد به احتمال زياد جنين تولد يافته پسر خواهد بود و در بقيه اوقات چون PH دهانه رحم پايين و اسيدی است كرموزوم X بيشتر زنده مانده و احتمال دختر شدن جنين بيشتر است.

 

 

2-زمان آميزش:

خانمها هر ماه در اواسط سيکل خود يک يا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند توليد می کنند و در مقابل آقايان دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جنسی Xو Y هستند در واقع اين مرد است که جنسيت سلول تخم را تعيين می کند به شکلی که اگر تخمکی که حاوی کروموزوم جنسی X است با اسپرم حاوی کروموزوم جنسی Y لقاح يابد سلول تخم مذکر شده و اگر تخمک X با اسپرم حاوی X لقاح يابد سلول تخم مذکر می شود.

 

اگر آميزش در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گيرد، پسر بدنيا خواهد آمد چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از هميشه قليايي تر و رقيق تر است و ارتجاع پذير تر است و حرکت اسپرمهایY را بسيار سهل و آسان می کنداما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد يا قبل از تخمک گذاری اتفاق بيفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش می يابد و احتمال دختر زياد می شود.

 

3- نوع تغذیه

در اين روش براي رسيدن به جنين پسر،  باید  نسبت سديم و پتاسيم بالاتر از نسبت  كلسيم و منيزيوم باشد تا  متابوليسم تخمك و به مخصوصا  لايه خارجي آ ن را به نحوي تغيير دهد كه اسپرم هاي حامل جنسيت پسر به طرف آن جذب شوند و برعكس براي جذب اسپرم های جنسيت دختر به وسيله تخمك، لازم است ميزان كلسيم و منيزيوم خون بالاتر از  ميزان پتاسيم و سديم خون باشد.

 

غذاهای حاوی سدیم شامل: گوشت، تخم مرغ، جگر گوساله، هویج، اسفناج، شیر، نمک طعام

 

غذاهای حاوی پتاسیم شامل: فراورده های گوشتی، میوه ها مخصوصا  ( موز، خرما)، سبزیجات مخصوصا ( سیب زمینی و هویج) و غلات می باشند

 

غذاهای حاوي منيزيوم شامل: قهوه، كاكائو، غلات، سبزي ها، مخمر آبجو، سويا، چغندر، گردو، جوانه گندم است

 

غذاهای حاوی کلسیم: شيركاكائو، ماست، بستني، شلغم، بادام و ساردين است

 

بنابراین غذاهايي كه بيشتر براي لقاح پسر مناسب هستند شامل: غذاهاي شور، خرما ، هویج، جگر، گوشت، موز، تخم مرغ، سيب زميني،

 

غذاهايي كه براي لقاح دختر مناسب هستند شامل: بادام، کاکا ئو، شير و فرآورده های آن مانند ماست و پنیر و …، ماهی ساردين، خاويار، جوانه گندم و كلم، كدو و فلفل سبز

 

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

رژيم غذايي که كم‌انرژي هستند و دارای حداقل كالري و مواد معدني و مواد مغذي  می باشند  منجر به ایجاد جنین دختر در رحم می شوند.

 

با مصرف ميوه‌ها و مواد شيرين قند خون بالا می رود و با بالا رفتن گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در روزهاي تخمك گذاري، محيط  رحم را براي جذب اسپرم  پسر مناسب تر مي كند زیرا اسپرم نوع پسر از تحرک بیشتری  نسبت به اسپرم دختر برخوردار است.

 

غذاهای شیرین شامل: عسل، آب نبات،  کشمش، خرما، غلات صبحانه شيرين شده، هويج، بيسكوئيت، سيب زميني پخته، نان گندم سفيد، نوشابه هاي داراي شكر می باشند.

 

تعیین جنسیت پسر

 

عوامل موثر دیگر برای تعیین جنسیت قبل از لقاح

– روش زمان بندي مقاربت ( تعيين زمان تخمك گذاري)

نزدیکی در زمان تخمک گذاری ، احتمال تولد پسر را افزایش میدهد چرا که در این زمان ، ترشحات دهانه رحم نسبت به زمانهای دیگر  ارتجاع پذیرتر ، قلیایی تر و رقیق تر میباشد  و حرکت اسپرمهای Y (مذکر) را تسهیل میبخشد . نزدیکی قبل از تخمک گذاری و یا سه تا چهار روز بعد از آن احتمال دختر شدن را افزایش میدهد.

 

– روش شستشوي مهبلي ( واژن)

با توجه به اینکه محیط قلیایی مهبل احتمال پسر شدن و محیط اسیدی واژن دختر شدن را افزایش میدهد بدین خاطر متخصصین زنان زایمان این حالت را بشکل تصنعی ایجاد کنند، یعنی اگر که خانمی ‌پسر بخواهد باید واژن خود را قبل از مقاربت با محلول جوش شیرین رقیق شستشو دهد . برای حالت عکس  از محلول رقیق شده سرکه سفید استفاده میشود تا واژن اسیدی‌تر شود و احتمال دختر شدن را افزایش دهد .

 

– روش زمان بندي ماهيانه مقاربت

از روشهای دیگر در تعیین جنسیت استفاده می شود با استفاده از جداولی، سن مادر را با حاملگی در نظر می گیرند و بر این اساس مشخص می شود که بارداری در هر ماه که اتفاق بیفتد احتمال کدام فرزند بیشتر است. مثلا مادری ۳۰ ساله است اگر در ماه اردیبهشت باردار شود جنین حاصله دختر خواهد بود.

 

در این روش بیشتر عوامل محیطی مانند آب و هوا، شرایط فیزیولوژیکی مادر در طول‌ ماه‌های مختلف سال و سن مادر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

 

همینطور جالب است که بدانید بر طبق گزارش نشریه معتبر پزشکی “The British Medical Journal” زنانی که دیرتر حامله می‌شوند احتمال پسرزایی‌شان بیشتر است.

 

برای اطلاعات بیشتر از این روش نیز باید با یک متخصص زنان زایمان تماس بگیرید و از او مشاوره بخواهید.

 

تعيين جنسيت

 

– روش تعيين ميزان اسپرم

در زوجهایی که ۲ یا بیش از ۲ فرزند دختر دارند و خواهان پسر می‌باشند مرد باید یک آزمایش شمارش اسپرمی بدهد چرا که اگر تعداد اسپرمهای مرد در یک سی سی کمتر از ۲۰ میلیون باشد احتمال دختر دار شدن ۸۰% و اگر زیر ۵ میلیون باشد این احتمال ۱۰۰% خواهد بود. کلا هر اتفاقی که باعث افزایش اسپرمها شود به نفع پسر شدن است و برعکس به نفع دختر شدن.

 

پس آقایانی که مشاهده می‌کنند تعداد فرزندان دخترشان بیش از فرزندان پسرشان است و یا شاید اصلا فرزند پسری ندارند، باید ابتدا با یک متخصص ارئولوژی تماس بگیریند و این تست را انجام بدهند، اگرکه تست فوق کاهش تعداد اسپرم در مایع منی را نشان داد می‌توانند از تجویزات پزشک معالجشان برای افزایش میزان اسپرم استفاده کنند، همچنین این افراد می‌توانند از روشهای نشاندارکردن لیزری و PGD – IVF برای رفع مشکلشان استفاده نمایند.

 

– روش نشاندار كردن ليزري گامتها

در این روش سلولهای جنسی مردانه (اسپرم) حاوی کروموزوم X توسط لیزر نشان‌دار شده سپس توسط دستگاهی این سلولها از سلولهای جنسی (اسپرم) حاوی Y بی‌نشان جدا می‌شوند. و سپس بنا به علاقه والدین اگر که دختر بخواهند اسپرم X دار و اگر پسر بخواهند اسپرم Y دار با تخمک لقاح داده می‌شود که معمولا یا از روش IVF برای لقاح استفاده می‌کنند و یا اسپرمها را به رحم مادر تزریق می‌کنند.

 

– روش PGD – IVF

با تعیین جنسیت جنین قبل از تولد، روشی است که هم در مورد تعیین جنسیت جنین به واسطه علاقه والدین به یک جنس خاص و هم به علت انتقال بیماری‌های ژنتیکی وابسته به جنسیت خاصی همچون هموفیلی و … استفاده می‌شود.

 

تشخیص پیش از لانه‌گزینی امر جدیدی است که بیش از 10 سال قدمت ندارد اما با پیشرفت علوم زیستی و پزشکی به یکی از مطمئن‌ترین روشها در زمینه تشخیص اختلالات ژنتیکی قبل از تولد و همچنین تعیین جنسیت جنین تبدیل شده است.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


قاعدگی دردناک زنان و دختران

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


ارسال محرمانه محصولات جنسی


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


خرید ماست ساز پونته


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


به همسرت اعتماد نداری؟


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سوال:
سلام ببخشید من دو دختر دارم میخوام فرزند سومی پسر بشه چه نکاتی رعایت کنم که حتمی پسردار شوم؟؟؟
متشکرم از جوابتون

جواب:
از کیت تخمک گذاری جهت تعیین روز تخمک گذاریتان استفاده کنید. با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام ن سه ماهه رژیم دختر دار شدن گرفتم و از این ماه میخوام اقدام کنم میخواستم بدونم برای اسیدی شدن واژن شیاف اسیدلاکتیک بهتره یا سرکه؟

جواب:
بعضی منابع از تضعیف و تاثیر اسید لاکتیک بر اسپرم ذکر می کنند و بهتر است که استفاده نشود.

سوال:
سلام، برای اقدام به بارداری معاینه شدم دکتر گفت یه سری کیست ریز تو دهانه رحمت هست، و برام تست اچ‌پی‌وی تجویز کرد. نگرانم، این نشانه بدی هست؟؟چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

جواب:
نگران نباشید و یک آزمایش FDA approved برای hpv بدهید و جواب را برایمان ارسال کنید راهنماییتان خواهیم کرد.

سوال:
سلام من شنیدم استفاده از محلول جوش شیرین باعث نقص عضو جنین میشه خییییلی نگرانم ایا این حرف صحت دارد

جواب:
خیر صحت ندارد.

سوال:
با سلام
من قرض ضد بارداري ال دي مصرف ميكردم و الان قصد باردار شدن دارم و فرزند پسر ميخوام ميخواستم بدونم قرصايي كه ميخوردم بر تعيين جنسيت تاثير دارن

جواب:
نه خیلی نمی تواند تاثیر گذار باشد.
توصیه می شود برای تعیین روز تخمک گذاری از کیت تخمک گذاری استفاده کنید با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. واولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام وخسته نباشید
۳ماهه کهرژیم پسردارشدن گرفتم
میخاسم بدونم از زمان پریودی تاروز تخمک کذاری نباید نزدیکی داشت که اسپرم تخلیه بشه؟چون شنیدم اگ اسپرم زیاد بمونه کیفیتش کم میشه،لطفا راهنماییم کنید

جواب:
اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام. ما یکساله اقدام کردیم ولی حاملگی صورت نگرفته. انواع ازمایشات و سونوگرافی رو هم دادیم که مشکلی نبوده بجز این موارد … سایز فولیکول روز 14 منظم 16 بود که با مصرف قرص به 23 رسیده. روز تخمک گزاری 2عدد آمپور HCG زده میشه. یک کیست 72 میلی متری هم خارج از رحم وجود داره. قرص ال کارنیتین 500 هم مصرف میشه. چرا برامون نمیگیره؟ پسر هم میخواییم اگه بشه و اینکه خیلی ناراحتیم

جواب:
عکس یا یجه تمام آزمایشاتتان را به دایرکت اینستا گرام نیلو بفرستید.

سوال:
سلام.پریودی من نامنظم هست.پسر میخواهم از روز ۱۴ پریودی کیت max14 استفاده میکنم خط کنترل پررنگ و خط تست کمرنگ میشود.چند روز باید تست بگیرم؟ک روز تخمک گذاری مشخص شود

جواب:
. کیت های تخمک گذاری از فردای پاک شدن در یک ساعت مشخص بر روی نمونه ادرار انجام می شود.با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشیدو فرداش هم برای اینکه ریسک نکنیم توصیه به رابطه می شود(دو روز پشت سرهم) .. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام. من رژیم دخترزایی گرقتم. میخواستم بپرسم استفاده از شیاف واژینال اسیدلاکتیک اثر منفی بر روی نطفه و یا جنین میزاره ؟ استرس گرفتم که استفاده کنم یا نه..

جواب:
بعضی منابع از تضعیف و تاثیر آن بر اسپرم ذکر می کنند و بهتر است که استفاده نشود.

سوال:
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون. من دوره ام ۲۸ روزه هست و طبق معمول باید روز ۱۴ تخمک گذاری باشه . اما حدود دوسه روز قبل از ۱۴ ام .من ترشح سفید تخم مرغی دارم .سوالم اینه مگه ترشحات تخم مرغی بمعنی وقوع تخمک گذاری نیست ؟ اگ هست چرا انقد زودتر اتفاق میفته ؟

جواب:
اصولا قبل از تخمک گذاری، بسیاری از بانوان ترشحات تخم مرغی را تجربه می کنند.

سوال:
سلام من قاعدگی نامنظم دارم و سندروم پلی کیستیک میخوام اقدام به بارداری کنم دکتر قرص دوفاستون داده از روز 16 بارداری حالا روز تخمک گذاری من چه روزی میشه ؟

جواب:
برای تعیین روز تخمک گذاری زمانی که پریود نامنظم است توصیه می شود از کیت تخمک گذاری استفاده کنید .نحوه استفاده از کیت:
کیت های تخمک گذاری از فردای پاک شدن در یک ساعت مشخص بر روی نمونه ادرار انجام می شود. اولین روزی که تست مثبت شد بین 24 تا 36 ساعت بعد تخمک گذاری انجام می شود.با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، همانطور که ذکر شد شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت.

سوال:
سلام
ایا مصرف دو عدد قرص فلوکونازول 150 روزی یک عدد به فاصله 24 ساعت قبل از تخمک گذاری مانع لقاح نطفه میشود؟
ممنون

جواب:
خیر

سوال:
سلام
کیت من در روز 13 دوره به صورت خط کنترل پررنگ و خط تست کمررنگ تر و 14 دوره هر دو خط تست و کنترل پررنگ و مثل هم هستن. برای جنسیت پسر فرمودن 24 ساعت بعد از مثبت شدن کیت . سوال من این هست که با توجه به مثبت بودن کیت در هر دو روز ایا 24 ساعت بعد از 13 دوره اقدام داشته باشم و یا 14 دوره ؟؟؟؟(دوره عادت ماهیانه 25 روزه منظم و دوره قاعدگی 7 روز با احتساب 2روز لکه بینی میباشد)
با تشکر از سایت خوب و پاسخ های مفید شما.

جواب:
اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. طبق توضیحاتتون روز 14 که خط تست نسبت به خط کنترل همرنگ و یا پر رنگ تر می شود 24 ساعت بعد آن احتمالا روز تخمک گذاری شما می باشد.(زمانی که خط تست نسبت به کنترل کمرنگ تر است به معنی مثبت بودن نمی باشد)

سوال:
سلام وقتتون بخیر من قصدباردار شدن را دارم ودختر هم میخوام آیاخوردن قرص جنسین برای مرد مفید است ؟

جواب:
قرص جنسینگ ممکنه به بهبود عملکرد جنسی کمک کند. چنانچه مایل به دختردار شدن هستید, توصیه می شود از کیت های تخمک گذاری استفاده کرده جهت تعیین روز تخمک گذاری و دو سه روز قبل از تخمک گذاری شروع به نزدیکی کنید (هر شب) و زمانی که کیت تشخیص تخمک گذاری مثبت شد دیگه نزدیکی نداشته باشید. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.

سوال:
من دختردارم مقاله فوق رو هم مطالعه کردم ولی متوجه نشد کی باید آمیزش کنم که پسردارشم

جواب:
از کیت تخمک گذاری جهت تعیین روز تخمک گذاریتان استفاده کنید. با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید

سوال:
سلام وقتتون بخیر
دوره سیکل ماهانه من معمولا ۲۸ تا ۳۰ روزه بر این اساس ۱۰ مرداد روز تخمک گذاریم دمای بدنم به ۳۶.۲افزایش یافته و از کیت تخمک گذاری استفاده میکنم یک خط پررنگ یه خط هاله ای کم رنگ میفته تو بروشور همین مورد هم منفی زده هم مثبت میشه راهنماییم کنید🙏

جواب:
با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت.

سئوال:
سلام. از کجا بفهمیم روزی که تخمکا ازاد میشن کیه؟ دختر دارم قصد پسردار شدن دارم

جواب:
مقاله فوق را بدقت بخوانید.

سئوال:
سلام برای بارداری قطعی برج سه حتما باردار بشم چکار کنم و ظمنا سال گذشته بعد از گذشت یک سال رابطه باردار شدم و بدلیل مثبت بودن ازمایش خون مایکو پلاسما جنین رشد نکرد و سقط شد دوباره میخوام باردار بشم و برای برج سه برای بارداری قطعی چکار کنم

جواب:
برای جواب دادن به این سئوال نیاز به اطلاعات بیشتری نظیر وضعیت تیروئیدتان ، تعداد فولیکولهای آنترال در سونوی روز سوم سیکل و سایز فولیکول غالب در سونوی روز سیزدهم سیکل ، ضخامت آندومتر در سونوی روز سوم سیکل ، نتایج سایر تست های هورمونی در روز سوم سیکل را دارید. نتیجه آنها را برایم بفرستید تا بهتر به شما کمک کنم. در ضمن توصیه می کنم برای فهم بهتر ارزیابی میزان ذخیره تخمک ،

مقاله “” 7- چالش های آزمایشگاهی تشخیص ناباروری زنان – قسمت هفتم (بررسی آزمایشگاهی ذخیره تخمدان) “” تخمک در لینک ذیل مطالعه کنید:

http://www.niloulab.com/ArticleDetail/263/

سئوال:
سلام من میخواستم بپرسم اگر قبل از تخمگذاری اقدام به بارداری کنیم البته با برنامه ریزی تغذایه ای برای پسر دار شدن امکانش هست که بچه پسر شود لطفا جواب بدید

جواب:
برای پسر شدن باید خیلی نزدیک به تخمک گذاری و ترجیحاً بلافاصله بعد از آن نزدیکی انجام شود.

سئوال:
با سلام من همسرم بیماری واریکوسل دو طرفه داشت که عمل کرده و سال 93 فرزند اول ما به دنیا اومد الان میخواهیم برای دومی اقدام کنیم آزمایش اسپرمی که انجام داده سرعت و حرکت اسپرم پایین بوده که دکتر بهش قرص ویتامین ای داده میخواستم بدونم ایا قرص ویتامین ای در تعیین جنسیت پسر نقش دارد؟

جواب:
خیر

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

سئوال:
با سلام و خسته نباشید . ببخشید من یه سوال داشتم من حدود دو سال ای یو دی داشتم که سر دوسال حامله شدم و حاملگی روز دوم تخمک گذاری صورت گرفته میخواستم ببینم احتمال پسر یا دختر بودن جنین من چند درصده . در ضمن بچه اولم هم دختره

جواب:
چون دقیقاً ساعت تخمک گذاری را نمی دانیم در روز دوم بیشتر به نفع تشکیل جنین دختر است.

سلام خسته نباشد من الان چند ماهه که رژیم پسر دار شدن رو رعایت میکنم و خیلی دوست دارم پسر داشته باشم، این ماه که به دکتر مراجعه کردم قرص ویتامین D3 برام تجویز کرد میخواستم بدونم این دارو توی تعیین جنسیت دخالت داره؟ یه وقت همه زحماتم برای تعیین جنسیت بر باد نره؟! من الان ماه هاست دارم رژیم پسر دار شدن میگیرم

ارتباطی ندارد.

احسان

چهارشنبه 18 آبان 1390 – 19:16

 

اگر X با Y لقاح یابد جنین مذکر و اگر X با X لقاح یابد جنین ” مونث ” می شود . لطفا متن را تصحیح نمایید .

با تشکر از زحماتتان

جواب:

متشکرم از کامنتتان

 

فاطمه محمدی

چهارشنبه 25 آبان 1390 – 14:11

 

سوال:

سلام وخسته نباشید

من تصمیم به بارداری دارم و می خواهم قبل از بارداری جنسیت فرزندم را مشخص نمایم و به دنبال یک پزشک متخصص در این زمینه یعنی جنین شناسی میگردم و از شما خواهشمندم اگر می توانید در این زمینه مرا راهنمیی نمایید و کسی را به من معرفی نمایید

با تشکر.

جواب:

در گوگل جمله “تعیین جنسیت قبل از بارداری” را به فارسی تایپ کنید. مطالب خوبی پیدا می کنید.

 

ناشناس

پنجشنبه 26 آبان 1390 – 10:42

 

سوال:

salam agar dar 1mah zaman tokhmak gozary monazam nabashad va be vasileye sonogerafy

taeen shavad ke folikool azad shode ama dar roze 17sikle mahiyane jensiyate bache che chizy khahad bod khahesh mikonam rahnamaye konid merc

جواب:

تمام موارد فوق در مقاله به روز تخمک گذاری مربوط می شود و ربطی به اینکه در چه روزی از سیکل قاعدگی تخمک گذاری انجام شده باشد ندارد

 

ناشناس

دوشنبه 30 آبان 1390 – 23:42

 

سوال:

ba salam va tashakor az matalebe amuzande.mikhastam bedunam aya ghorshaye taghviyate

esperm dar barvari monaseb ast ya na va vitamine E va C dar taghviate esperm moaser ast

جواب:

ویتامین Cجهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است.همچنین اسپرمها را در برابر اثر رادیکالهای آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک انها می شود،محافظت می کند. ویتامین Cاحتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین مرکبات،توت فرنگی، کیوی،هلو،انبه گوجه فرنگی وسبزیجات برگ تیره می باشد.

ویتامین Eب ه تولید هورمونهای جنسی کمک کرده و گردش آنها را بهتر می کند. همچنین اکسیژن لازم برای اندامهای تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم(اوج لذت جنسی)می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامینE در مغزجات،حبوبات ،غلات سبوس دار،میوه جات و سبزیجات یافت می شود.

 

Tanaz

چهارشنبه 9 آذر 1390 – 10:53

 

سوال:

أیا واقعیت داردكه استفاده از محلول جوش شیرین باعث ضعیف و ناقص شدن اسبرم میشود! درنتیجه نطقه ناقص میشود. این مطلب ریشه علمی دارد ! منتظر باسختان هستم

جواب:

نظرات ضد و نقیصی در اینباره وجود دارد که بیشتر آن ها پایه علمی ندارد. و هنوز هم در خیلی از کتب معتبر استفاده از محلول فوق را توصیه می کنند.

 

محمد

پنجشنبه 26 مرداد 1391 – 09:39

 

سوال:

سلام ممنون از سایت خوبتون

میخواستم بپرسم استفاده از قرص (سیلد نافیلد )زمان آمیزش جهت بارداری آیا بر روی جنین تاثیرات منفی دارد یا نه؟

جواب:

عوارض جانبی این دارو عبارتند از:

در مطالعات بالینی، شایعترین عوارض جانبی استفاده از سیلدنافیل سردرد، گرگرفتگی، سوء هاضمه، گرفتگی بینی و اختلالات بینایی، از جمله نور گریزی و تاری دید ذکر شده‌اند. برخی پس از مصرف سیلدنافیل همه چیز را با سایه آبی رنگ می‌بینند.(cyanopsia) برخی دیگر دچار از دست رفتن دید محیطی می‌شوند. عوارض جانبی نادر ولی جدی شامل نعوظ پایدار priapism، افت شدید فشار خون، انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی) آریتمی‌های بطنی، سکته مغزی، افزایش فشار داخل چشمی، و از دست رفتن ناگهانی شنوایی می‌باشند.

به غیر از این موارد عارضه دیگری گزارش نشده است.

 

Ate

چهارشنبه 1 شهریور 1391 – 09:51

 

سوال:

Ba salam .lotfan ino vase man tozih bedin

روز 14 از شروع قاعدگی در سیكلهای 28 روزه)كه زمان مناسب از نظر PH برای پسر دارشدن است ،امیزشی صورت نگیر تا تعداداسپرم زیاد باشد.

man manzoretono drost nafahmidam merciii(

جواب:

برای پسر شدن باید حتمأ روز تخمک گذاری نزدیکی انجام شود. تعداد اسپرم ها هم هر چه بیشتر باشد احتمال پسر شدن بیشتر می شود.

 

پگاه

جمعه 21 مهر 1391 – 13:18

 

سوال:

من برای پسردار شدن پیش متخصص رفتم.به من قرص فولیک اسید و ویتامین e داد و گفت خودم و همسر مواد غذایی گرم بخوریم و روز 14 پریودی برم جهت سونوگرافی به نظر شما چیکار باید بکنم تا احتمال موفقیتم بالاتر بره؟

جواب:

مقاله مورد نظر را بدقت بخوانید.

 

مری

یکشنبه 7 آبان 1391 – 16:05

 

سوال:

با سلام

اول از همه بسیار ممنون از وب سایت خوبتون و مطالب علمی و مفیدی که در آن قرار می دهید. من 31 ساله و همسرم 35 ساله هستیم دو تا سوال از شما داشتم:

1- همسرم بیماری خفیف واریکوسل دارد که البته دکتر رفته و دکتر دارویی هم برای واریکوسل به او نداد و نیاز به جراحی هم ندارد ولی آزمایش اسپرم نداده می خواستم بپرسم که آیا برای بچه دار شدن مشکلی دارد یا نه؟آیا احتمال پسردار شدنمان کم می شود

یک تست اسپرموگرام انجام داده و نتیجه اش را برایم بنویسید.

2-سیکل پریود من حدود 10 ماه به طور ثابت 28 روزه بود و ماه قبل روز 15 بعد از پریودم نزدیکی داشتم برای باردار شدن ولی بعد از 31 روز از روز پریود قبلی ام پریود شدم فکر می کردم که..

به احتمال زیاد تخمک گذاری تان روز 13 یا 14 می باشد. در صورت نامرتب شدن پریود از کیت های تخمک گذاری استفاده کنید.

 

اصغر

یکشنبه 7 آبان 1391 – 21:01

 

سوال:

آیا مصرف داروهای ضد افسردگی مانند کلومیپرامین و سیتالوپرام می تواند باعث کاهش تحرک اسپرم ها شود؟

جواب:

کشیدن سیگار معمولاً سبب کاهش تعداد اسپرم و تحرک ضعیف می شود. تحقیقات اخیر نشان دادند زمانی که هم مرد و هم زن سیگار می کشند, احتمال ناباروری تا ۶۴% بالا می رود.

استفاده درازمدت از حشیش توسط مردان سبب کاهش اسپرم و سالم افزایش اسپرم و افزایش اسپرم ناقص می شود.

مصرف زیاد الکل سبب کاهش تولید اسپرم سالم توسط مردان می شود.

فعالیت شدید بدنی سبب کاهش تولید اسپرم می شود.

کمبود ویتامین C سبب می شود که اسپرم ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶% موارد ناباروری در مردان می شود.

بعضی از آنتی بیوتیک ها به طور موقت سبب کاهش تعداد و تحرک اسپرم ها در مردان می شوند. بعضی از این آنتی بیوتیک ها شامل اریترومایسین, نیتروفورازون یا نیتروفورانتوئین هستند.

تماس با حشره کش ها, سموم آفت کش, حلال های آلی, سرب, تشعشعات یونیزه, فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی سبب کاهش قدرت باروری در مردان می شود. مردانی که در محیط شغلی خود با این مواد سرو کار دارند, (چاپخانه ها, سرب, سموم کشاورزی, دستگاههای رادیولوژی و … ) باید از پوشش ها و ماسک های محافظ استفاده نمایند.

سوء تغذیه و مصرف ناکافی غذاهای ضروری سبب اختلال در تولید و کار اسپرم ها می شود.

بیضه ها نباید زیاد گرم شوند. سعی کنید شورت ها ی تنگ نپوشید. مردانی که مشکل ناباروری دارند, نباید از دوش آب گرم, سونا استفاده کنند و همچنین کار در محیط گرم برای آنها مفید نمی باشد.

فاصله گذاری در فعالیت جنسی (۳ تا ۶ روز در هفته), سبب افزایش حجم و قدرت باروری می شود. ولی اگر وقفه زیادی در فعالیت جنسی ایجاد شود, سبب می شود که اسپرم ها تخلیه شده و پیر و نا توان و کم تحرک شوند

استفاده از داروهای استروئیدی آنابولیک (این داروها توسط افرادی که می خواهند دارای اندام های عضلانی حجیم شوند استفاده می شود, این داروها سبب می شوند که بدن نتواند هورمون تستوسترون را به طور طبیعی بسازد که سرانجام سبب کاهش تولید اسپرم خواهد شد. (بسیاری از ورزشکارانی که به عنوان دوپینگ از این داروها استفاده مکرر می کنند, دچار این مشکل خواهند شد).

داروی سولفاسالازین (این دارو برای درمان اختلالات گوارشی به کار می رود.)

داروی کتوکونازول (ضد قارچ)

داروی آزولفیدین (Azulfidine) – این دارو برای درمان بیماری گوارشی کولیت اولسروبه کار می رود.

واریکوسل (کلافی از وریدهای اضافی دور لوله منی بر را می گیرند و سبب گرمی بیش از حد آن، می شوند که این حالت سبب آسیب رسانی به اسپرم ها و کشتن آنها خواهد شد.

عفونت دستگاه تناسلی (مثل التهاب پروستات, التهاب لوله های اپیدیدیم در بیضه, التهاب بیضه (ارکیت).

بیماری اوریون, (که سبب آلوده شدن بیضه ها می شود).

ضربات وارده به بیضه

مصرف داروی دی اتیل استیل استرول (DES) توسط مادر در دوران بارداری (سبب کاهش اسپرم و ناهنجاری اسپرم می شود)

تب

داروهای ضد سرطان (شیمی درمانی)

نقص انسدادی در لوله منی بر

صدمات وارده به کانال های اسپرماتیک در بیضه (به علت بیماری های سوزاک و عفونت کلامیدیا)

سوء تغذیه و کم خونی, سل

استرس شدید در زندگی

 

Anianiani

سه شنبه 23 آبان 1391 – 08:55

 

سوال:

با سلام

من به دلیل یک کیست که برای اولین بار در تخمدانم به وجود اومد باید یک ماه قرص ضد بارداری مصرف کنم و قطع کنم و حدودا 13 روز بعدش برای بارداری اقدام کنم به نظرتون این قرص روی جنسیت تاثیر داره؟ من میخوام برای پسردار شدن اقدام کنم

در ضمن تغذیه و روز تخمک گذاری هم کاملا رعایت میکنم

جواب:

خیر

سوال:
سلام و روز بخیر خدمت شما، من 3 دختر و 1 پسر دارم حدود 6 ماه میشود که میخواهم صاحب فرزند پسر شوم اما نمی دانم که چه مشکلی است نمیشود که صاحب فرزند پسر شوم اگر امکان دارد برایم رهنمایی کنید که چگونه رفتار باعث بدنیا امدن پسر شود لطف نموده جواب بدهید منتظر جواب تان هستم

جواب:
طول دوره سیکل شما چند روز است؟ منظم هست یا نه؟ اگر منظم است، از تاریخی که پریود بعدی تان شروع می شود 14 روز کم کنید، آن روز روز تخمک گذاریتان می باشد و یا توصیه می شود از کیت های تخمک گذاری نیز جهت اطمینان بیشتر تعیین روز تخمک گذاری استفاده کنید.
در صورت استفاده از کیت اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود، 24 ساعت بعد( یا زمان تحمک گذاری محاسبه شده )نزدیکی داشته باشید لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام و وقت بخير ،ببخشيد براي استفاده از كيت تخمك گذاري براي جنسيت پسر بهتره دوازده ساعت بعد از مثبت شدن نزديكي صورت بگيرد يا ٢٤ ساعت بعد؟اين دو عدد در جاهاي مختلف متفاوت ذكر شده ،ممنون بابت راهنماييتون🙏🏻

جواب:
چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام خیلی ممنونم که همیشه پاسخگو هستید.یک سوال داشتم من ماه پیش از کیت تخمک گذاری استفاده کردم،هیچ وقت باند تست از باند کنترل پررنگتر نشداون موقع که خودم حدس می زدم روز تخمک گذاری هست باند تست یک خط کم رنگ افتاد.سه روز متوالی کم رنگ بود وهیچ وقت پررنگ تر نشد.برای تعیین جنسیت پسر نیاز داشتم حتما روز تخمک گذاری رو بدونم.به نظر شما چیکارکنم؟
سوال دوم هم اینکه رفتم پیش متخصص بهم قرص لترزول داده.گفته روز ۱۴.۱۵.۱۶ پریود اقدام کن.مگه روز تخمک گذاری فقط یک روز نیست پس چرا گفته سه روز متوالی؟؟
ممنون میشم به هردوسوالم جواب بدید.خدا خیر دنیا وآخرت نصیبتون کنهچگونه نطفه پسر تشکیل می شود

جواب:
با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. واولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.
روز تخمک گذاری یک روز است ولی همان طور که ذکر شد 24 الی 36 ساعت بع از ثبت شدن کیت تخمک گذاری دارید لذا چون صد در صد نمی توان تعیین کرد که چه روزی است توصیه می شود روزهای احتمالی رابطه داشته باشید و از طرفی برای اطمینان بیشتر هم می باشد.

سوال:
سلام، آیا تزریق جوش شیرین به واژن باعث نقص جنین میشه؟ من استفاده کردم حالا باردارم خیلی میترسم بعضیا نوشتن باعث نقص جنین میشه؟

جواب:
خیر نگران نباشید.

سوال:
سلام من در عصرروز 14 از سیکل قاعدگی ترشحات تخم مرغی شکل داشتم روز 15 صبح هم ترشحات زیاد و با فشار داشتم عصر 15 هم ترشحات غلیظ تر شده بود که من رابطه داشتم و از فرداش ترشحات خیلی کم و سفید بود حالا باردارم میخاستم بدونم احتمال جنین پسر بیشتره یا دختر

جواب:
باید روز تخمک گذاریتان را پیدا کنید براساس ترشحات نمی توان در ارتباط با روز تحمک گذاری دقیق نظر داد.
طول دوره سیکل شما چند روز است؟ منظم هست یا نه؟ اگر منظم است، از تاریخی که پریود بعدی تان شروع می شود 14 روز کم کنید، آن روز روز تخمک گذاریتان می باشد.وقتی پریود نامنظم می شود خیلی دیگر از تاریخ تقویمی نمی توان برای تعیین روز تخمک گذاری استفاده نمود و بهتر بود که از کیت ها تخمک گذاری و یا سونو استفاده می کردید.چنانچه مایل به دختردار شدن هستید, توصیه می شود دو سه روز قبل از تخمک گذاری شروع به نزدیکی کنید (هر شب) و زمانی که کیت تشخیص تخمک گذاری مثبت شد دیگه نزدیکی نداشته باشید. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید.
با توجه به توضیحات داده شده می توانید به طور احتمالی تحمین بزنید.

سوال:
سلام وقت بخير در مقاله گفته شده بعد از زمان تخمك گذاري هم امكان بارداري دختر وجود دارد اقدام علاوه دوروز قبل از تخمك گذاري بايد چند ساعت يا چندروز بعد از مثبت شدن كيت باشد براي جنسيت دختر و اينكه رژيم و اسيدي كردن واژن ميتواند در زمان تخمك گذاري بازهم بر جنسيت اثر بگذارد؟؟ متشكرم

جواب:
چنانچه مایل به دختردار شدن هستید, توصیه می شود دو سه روز قبل از تخمک گذاری شروع به نزدیکی کنید (هر شب) و زمانی که کیت تشخیص تخمک گذاری مثبت شد دیگه نزدیکی نداشته باشید. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.
بله می تواند موثر باشد.

سوال:
سلام مادوهفته ست که گرمیانه زیادمیخوریم ومیخایم بچه اول پسربشه.اگرازکیت تخمک گذاری استفاده کنم وبرای مثال صبح نتیجه مثبت شدمن اگرشب اقدام به نزدیکی کنم بچم پسرمیشه؟

جواب:
با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. واولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام
من امروز ۱۲ ام از دوره ی خودم هستم
و کیت تخمک گذاری برای کنترل لاین پر رنگ
و برای تست لاین کمتر بود
و به امید خدا میخوایم پسردار شیم
برای پسردار شدن در چه روزهایی بهتره که مقاربت داشته باشیم؟؟؟

جواب:
با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. واولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکترهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام،اگر خط دوم کیت فقط وسطش پررنگ بشه و کناره ها بی رنگ یا کمرنگ باشه مثبت درنظر گرفته میشه؟

جواب:
کلا یا پر رنگ تر یا هم رنگ مثبت در نظز گرفته می شود.

سوال:
سلام
ببخشيد من براى باردارى اول ميخوام اقدام ميكنم
سونو دادم سايز فوليكول غالبم ٢٢ بود اما چون همسرم اصرار به جنسيت پسر داره پزشكم براى روز ١٢ و ١٤ سيكلم آمپول hcg داده بهم، بنظر شما اين آمپولا براى من كه از نظر تخمك گذارى مشكلى ندارم(اسپرموگرام همسرمم همه چى نرمال بود) عوارضى نداره برا بچه ؟

جواب:
خیر نگران نباشید طبق صلاحدید پزشک تان تزریق شده است.

سوال:
سلام من تالاسمی مینور دارم و باید هر روز فولیک اسید استفاده کنم
الان باردار هستم آیا بعد از بارداری هم استفاده کنم؟ برای جنین ضرر نداره؟

جواب:
مصرف دارو باید طبق صلاحدید پزشک تان باشد.

سوال:
من انگلستان هستم بخاطر شرایط کرونا شرایطش رو‌ندارم که درمان کنم یک بچه ی دیگه هم دارم.من که دوره هام ۴۰ روزه هست روز چندوم باید کیت رو استفاده کنم؟ ممنونم که پاسخ دادین.

جواب:
طول دوره سیکل شما چند روز است؟ منظم هست یا نه؟ اگرسیکلتان منظم است، از تاریخی که پریود بعدی تان شروع می شود 14 روز کم کنید، آن روز روز تخمک گذاریتان می باشد و یا توصیه می شود از کیت های تخمک گذاری نیز جهت اطمینان بیشتر تعیین روز تخمک گذاری استفاده کنید.
نحوه استفاده از کیت:
کیت های تخمک گذاری از فردای پاک شدن در یک ساعت مشخص بر روی نمونه ادرار انجام می شود. اولین روزی که تست مثبت شد بین 24 تا 36 ساعت بعد تخمک گذاری انجام می شود.با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، همانطور که ذکر شد شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت.

سوال:
سلام وقت بخیر .من دوره هام ۴۰ روزه و نا منظم است تصمیم به اقدام بارداری پسر را دارم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که چه زمان اقدام به بارداری کنم.

جواب:
طول دوره هاتون زیاد است و توصیه می شود به متخصص زنان مراجعه کنید و از نظر هورمونی مورد بررسی قرار بگیرید.
به دلیل اینکه دوره هاتون نامظم است توصیه می شود برای تعیین روز تخمک گذاری از کیت های تخمک گذاری استفاده کنید.
. با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
من تو این ماه که لتروزول و امپول سینال اف استفاده میکردم و قرار بود روز ۱۵ امپول hcg تزریق کنم،درست ۱ روز قبل امپول hcg یعنی روز ۱۴ سیکل،ترشحات خیلی زیاد سفید تخم مرغی داشتم که مقدارش خیلی بود،و من روز ۱۲ سیکلم فولیکول ۱۷ و ۱۵ و ۱۲ و ۱۱ داشتم، و سکلهام ۲۸ روزه هست،به نظرتون این ترشحات ممکنه مربوط به تخمک گذاری باشه؟یعنی بدون اینکه امپول بزنم فولیکول آزاد بشه؟یعنی بدون اینکه امپول بزنم فولیکول آزاد بشه و اینکه من فقط روز قبل آمپول تونستم رابطه داشته باشم و بعد آمپول نشد،به نظرتون امکانش هست باردار بشم؟ کی بیبی چک بزنم؟

جواب:
یعنی اگر همان روز 14 نزدیکی داشته اید امکان بارداری خیلی زیاد است.

سوال:
سلام خسته نباشيد ممنون كه سوالم رو پاسخ داديد پيرو سوال قبلي كه گفتم 8تا سينال اف زدم ، من روز ١١سيكل فوليكول تخمدان راستي كه ١٧ميلي متر و بد شكل بود تخمك ازاد كرده بود و كمي مايع ازاد در لگن ديده شد فوليكول هاي سمت چپم روز ١٣سيكل كه رفتم سونوگرافي واژينال ٢٢و ١٨ميلي متر شده بود ،حالا به نظرتون اين دو فوليكول هم تخمك ازاد ميكنند يا تبديل به كيست ميشن ؟دكترم هيچ دارويي به من نداد و فقط گفت برو اقدامت رو همچنان داشته باش ،ممكنه اولي كه ازاد شده دوباره بعدي ها هم ازاد بشه و بارداري چند قلويي داشته باشم ؟تخمدان چپم گه گداري كمي درد خفيف داره

جواب:
بله امکان تخمک گذاری وجود دارد.

سوال:
سلام من تنبلي تخمدان دارم ٨تا سينال اف زدم و متفورمين خوردم روز ١٠سيكل رفتم سونو گرافي يك فوليكول ١٧ نا مرتب داشتم در تخمدان راست با ٢تا فوليكول ١٤و ١٥ميلي متر در تخمدان چپ .روز ١٠سيكل كيت تخمك گذاري گذاشتم و هاله كم رنگي به وجود اومد روز بعدش يعني ١١سيكل دو تا خط كيت هم پر رنگ و تيره شد من ساعت ٢بعد ظهر دوش واژينال با سركه گرفتم هم قبل نزديكي و هم بعدش . شب هم خيلي درد تخمدان داشتم و حال روحيم بد شد .حالا چقدر احتمال داره باردار بشم و دختر بشه .اصلا فوليكول نا مرتب و بد شكل يعني چي اصلا امكان داره به جنين تبديل بشه .ممنون از لطف شما

جواب:
چنانچه مایل به دختردار شدن هستید, توصیه می شود دو سه روز قبل از تخمک گذاری شروع به نزدیکی کنید (هر شب) و زمانی که کیت تشخیص تخمک گذاری مثبت شد دیگه نزدیکی نداشته باشید. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.
رحالت طبیعی هر ماه هر یک از تخمدان‌ها، یک تخمک تولید می‌کند که در کیسه‌ای به نام فولیکول قرار گرفته. تخمک همین طور در داخل فولیکول رشد می‌کند تا هورمون استروژن علامت بدهد که رحم برای پذیرش سلول تخم آماده است. یعنی آنقدر دیواره رحم ضخیم شده که سلول تخم بعد از لقاح بتواند در آن لانه گزینی بکند. در این شرایط است که دیواره فولیکول پاره شده و تخمک در فضای شکم رها می‌شود تا اگر اسپرمی (سلول نر) در آن دور و بر‌ها بوده و همه شرایط فراهم باشد، با آن ترکیب شده و تخم لقاح یافته را ایجاد کند.الا اگر فولیکول پاره نشده و تخمک را رها نکند، مایع در آن مانده و یک کیست در تخمدان ایجاد می‌کند . از جمله کیست‌های خوش خیم تخمدان عبارتند از:
کیست فولیکولی: این کیست ساده، که فولیکول ناجور است ،زمانی تشکیل می‌شود که تخمک آزاد نشده یا اینکه یک فولیکول رسیده مایع درونش را خالی نکند. این کیست که ممکن است به 5-6 سانتی متر هم برسد، معمولا در زمان تخمک گذاری تشکیل شده و اگر پاره شود می‌تواند موجب درد شدید و فرو رونده‌ای در همان سمت شکم شود و البته موارد دیگر.

سوال:
سلام .چند ساعت بعداز آمپول پی دی پرگ باید نزدیکی انجام شود ؟

جواب:
24 الی 36 ساعت بعد

سوال:
سلام من سوم ماه قبل پریود شدم از ۱۶ این ماه ب مدت ۴ روز یک روز در میان اقدام ب بارداری داشتم الان تخمدان سمت چپم درد میکنه آیا این میتونه علایم باردری باشه ؟یعنی تو فاصله ی ۵ روز علایم بارداری نشون میده؟

جواب:
تست BHCG در خون بدهید.

سوال:
سلام من ۴ روز نزدیکی و اقدام به بارداری کردم الان سمت چپ تخمدانم درد میکنه سوم ماه قبل هم پریود شدم آیا این درد مربوط به بارداریه یا مربوط ب تخمک گذاریه؟

جواب:
چه زمانی نزدیکی داشتین؟ توصیه می شه حتما یک ازمایش BHCG در خون بدهید.

سوال:
با سلام ،من دوره ي پريودم ٢٨روزه است و چند ساله كه تا روز ١٢سيكلم يك شب درميان نزديكي دارم .چون كفتند براي دختر دارشدن بايد سه يا چار روز قبل از تخمك گذاري نزديكي باشه ولي سه چهار ساله كه باردار نميشم البته يك پسر دارم وبراي بارداري بعدي دختر مي خوام احتمال داره كه زمان نزديكي خيلي از تخمك گذاريم دور باشه ؟براي استفاده از كيت تخمك گذازي از كي شروع به استفاده كنم و اگر كيت مثبت شد چند روز قبل از ان اقدام كنم؟لطفا راهنمايي بفرماييد ممنون

جواب:
اگرسیکلتان منظم است، از تاریخی که پریود بعدی تان شروع می شود 14 روز کم کنید، آن روز روز تخمک گذاریتان می باشد و یا توصیه می شود از کیت های تخمک گذاری نیز جهت اطمینان بیشتر تعیین روز تخمک گذاری استفاده کنید.نحوه استفاده از کیت:

کیت های تخمک گذاری از فردای پاک شدن در یک ساعت مشخص بر روی نمونه ادرار انجام می شود. اولین روزی که تست مثبت شد بین 24 تا 36 ساعت بعد تخمک گذاری انجام می شود.با توجه به اینکه در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، همانطور که ذکر شد شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت.
چنانچه مایل به دختردار شدن هستید, توصیه می شود دو سه روز قبل از تخمک گذاری شروع به نزدیکی کنید (هر شب) و زمانی که کیت تشخیص تخمک گذاری مثبت شد دیگه نزدیکی نداشته باشید. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

سوال:
سلام وقتتون بخیرمن ۲۴ سالمه میخوام برای اولین باراقدام به بارداری کنم،به دکترمراجعه کردم،وبه من قرص فولیک اسیدویتامینd ومترونیدازول دادن،و گفتن بعد از پریودبعدیتون اقدام کنیدبه بارداری. ۹روزدیگه پریودمیشم،و این قرصارو هم باید تو دوران پریودی بخورم،و اقدام کردیمم همینجوری قرصارو ادامه بدم یا قطع کنم؟

جواب:
قطع مصرف و یا مصرف قرص باید طبق صلاحدید پزشکتان باشد.

سوال:
سلام خوبید من چهار روز به پریود نزدیکی کردیم احتمال پسر دار شدن چقدر لست

جواب:
احتمال بارداری در این زمان کم است و احتمالات مربوط به تعیین جنسیت براساس زمان تخمک گذاری می باشد نه زمان پریودی .

سوال:
سلام نزدیکی قبل از ۱روز میخواد به پریودم ۴میشم اتفاقی ۳انجام شد مایع بریزه احتمال حامله شدن هستش واینکه قبل پریود نشانه اینه ک دختر میشه اگه نزدیک پریود نزدیکی کنیم

جواب:
احتمال بارداری در این زمان بسیار پایین است. و نزدیکی دو سه روز قبل از تخمک گذاری( نه پریود) احتمال دختر دار شدن را بیشتر می کند. موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که رعایت كامل نكات گفته شده در مقاله 80 تا 90 درصد والدین را در داشتن جنسیت دلخواه كمك می كند.

سوال:
سلام وخسته نباشید من ۳۳ساله ام ۳ماه رژیم پسر گرفتم روز ۱۳ پریودم سونو فولیکول رفتم ۱۲ میلی بود به نظر شما کی باید اقدام کنم؟

جواب:
طول دوره سیکل شما چند روز است؟ منظم هست یا نه؟ اگر منظم است، از تاریخی که پریود بعدی تان شروع می شود 14 روز کم کنید، آن روز روز تخمک گذاریتان می باشد و یا توصیه می شود از کیت های تخمک گذاری نیز جهت اطمینان بیشتر تعیین روز تخمک گذاری استفاده کنید.
در صورت استفاده از کیت اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود، 24 ساعت بعد( یا زمان تحمک گذاری محاسبه شده )نزدیکی داشته باشید لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
با سلام.سه دور گذشته سیکل من 24و25و27 روزه بوده این ماه من از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و روز سیزدهم پریودی دو تا خط پررنگ شد و کیت مثبت شدو اون روز هم سمت راستم در میکرد و ترشح داشتم ولی من با توجه به قانون کیت اون شب نزدیکی نداشتم و یه شب قبل یعنی دوازدهم و یه شب بعد چهاردهم داشتم نزدیکی ایا با توه به اینکه من پسر میخوام احتمالش هست و دیگه اینکه من برا تخمک گذاری باید به ترشح اعتماد میکردم یا کیت

جواب:
باید به کیت اعتماد کنید مخصوصا با توجه به نامنظم بودن سیکلتان .. همانطوری که اشاره کردید اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سوال:
باسلام من سیگل 28 روزه دارم دوماه خودم وه شوهرم رژیم رعایت کردیم. وه امروز یازده روزاز تخم گذاری میگذره. ایا کی تخم گذاریم. شروع میشه. برای پسر دارشدن. لطفا. راهنمایم کنید. امروز کیت گذاشتم صبح کمرنگ بود. بعدظهر خیلی کم رنگ تر. وه امروز کمی ترشحات ابکی داشتم

جواب:
چنانچه از کیت تخمک گذاری جهت تعیین روز تخمک گذاریتان استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که در این کیت از قسمتی که وارد ادرار می شود ، نوار اولی که مشاهده کردید باند کنترل است و نوار دوم نیز باند تست می باشد، با مقایسه باند اول و دوم، چنانه نوار دوم یا باند تست نسبت به نوار اول یا کنترل همرنگ و یا پررنگ تر باشد، جواب تست مثبت است و در صورتیکه کمرنگ تر باشد، جواب تست منفی می باشد. اولین روزی که باند تست همرنگ و یا پررنگتر از باند کنترل شد ، شما 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری خواهید داشت . چنانچه تمایل به پسر دار شدن دارید باید صبر کنید جواب کیت مثبت بشود و 24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد و فاکتورهای دیگری نیز در این امر دخالت دارند که جهت آگاهی از ان بهتر است مقاله”چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟” که در سایت نیلو بارگذاری شد است بطور دقیق مطالعه فرمایید.

سئوال:
سلام و تشکر از سایت عالیتون.
من به مدت ۶ماه رژیم پسر گرفتم و ۳بار اقدام کردم و نتیجه نگرفتم با توجه به این که این رژیم بعد از ۶ماه باعث کمبود یک سری مواد مورد نیاز در بدن میشه ادامه دادن به این رژیم برام ممنوع است یا خیر؟
سوال بعدیم اینه که حبوبات هم منیزیم دارن هم پتاسیم خوردن اونا در رژیم پسر ممنوع است یا خیر؟
سوال سومم خوردن مواد غذایی باد دار مثل پیاز و لوبیا در پریودی تاثیری در جنسیت دارد یا خیر.
سوال چهارمم اینکه آیا درست است که تخمک سمت راست احتمال بیشتری برای پسردار شدن را دارد؟
خیلی سپاسگزارم

جواب:
اگر زیر 35 سال دارید ، به سئوالات تان جواب می دهم ولی اگر بالای 35 سال هستید ابتدا باید به پزشک زنان برای بررسی کفایت تخمدانهایتان مراجعه کنید.

با توجه به این که این رژیم بعد از ۶ماه باعث کمبود یک سری مواد مورد نیاز در بدن میشه ادامه دادن به این رژیم برام ممنوع است یا خیر؟
بله ممنوع است

سوال بعدیم اینه که حبوبات هم منیزیم دارن هم پتاسیم خوردن اونا در رژیم پسر ممنوع است یا خیر؟
حبوبات در رژیم پسر نقش مهمی دارند.

سوال سومم خوردن مواد غذایی باد دار مثل پیاز و لوبیا در پریودی تاثیری در جنسیت دارد یا خیر.
بحثی نشده است در این مورد

سوال چهارمم اینکه آیا درست است که تخمک سمت راست احتمال بیشتری برای پسردار شدن را دارد؟
خیر ارتباطی ندارد.

سئوال:
سلام ممنون از سایت خوبتون
من دوره ام ۲۸ روزه هست و رژیم پسر گرفتم آیا روز های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ برای اقدام مناسب است؟یا ۱۴ و ۱۵ و ۱۶؟و اینکه هر سری قبل از نزدیکی ۵ دقیقه قبل ۲قاشق چ جوش شیرین و ۲ لیوان آب را با استفاده از ظرف دوش واژینال تزریق کردم آیا مضر بوده است و آیا بهتر از در محلول آب و جوش شیرین بشینم یا تزریق بهتر است؟ممنونم

جواب:
روز های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ برای اقدام مناسب است. من خیلی با این روش ها موافق نیستم.

سئوال:
سلام ممنون میشم جواب سوال هامو بدید
من رژیم غذایی پسر گرفتم میخواستم بدون خوردن گوشت قرمز و حبوبات لوبیا و نخود در پریودی و غیر پریودی مضر است؟
و اینکه عفونت قارچی وادراری یا… در جنسیت تاثیر میگذارد؟و مصرف آنتی بیوتیک و مترو نیدازول و پاماد آن چطور تاثیر دارد یا خیر.ممنون

جواب:
من رژیم غذایی پسر گرفتم میخواستم بدون خوردن گوشت قرمز و حبوبات لوبیا و نخود در پریودی و غیر پریودی مضر است؟
متن مقاله را دقیق بخوانید.

و اینکه عفونت قارچی وادراری یا… در جنسیت تاثیر میگذارد؟
بله

و مصرف آنتی بیوتیک و مترو نیدازول و پاماد آن چطور تاثیر دارد یا خیر.
بله

بطور کلی هر چیزی که در pH واژن تاثیر بگذارد در تعیین جنسیت نقش دارد.

سئوال:
سلام روز تخمک گذاری ترشح داشتم ت فرداشبش فقد یک بار اقدام کردم امکان پسر شدن هست

جواب:
ممکن است.

سئوال:
سلام خسته نباشی من میخوام بچه ی دومم اگه خدا بخواد دختر بشه سه چهار سال بود که قرص پیشگیری استفاده میکردم الان چهار ماهه قطع کردم عفونت قارچی واژن هم دارم ،پریود من هم الان هر ۱۸ یا بیست روزه بهترین برا دختر دار شدن کیه

جواب:
اگر دوره سیکل شما از شروع خونریزی تا شروع خونریزی بعد بین 18 تا 20 روز باشد که غیرطبیعی است و به یک پزشک زنان مراجعه کنید.

سئوال:
سلام خسته نباشید روزتخمک گذاری من ۲۰ماه میباشد ومن ۲۳ نزدیکی داشتم الان هم باردارم میخواستم ببینم جنسیت بچه بنظرتون پسره یا دختر؟

جواب:
احتمال بارداری سه روز بعد از تخمک گذاری خیلی بعید است ، ولی بطور کلی بارداری هایی که بعد از تخمک گذاری رخ می دهد احتمال پسر بودن بیشتر است.

سئوال:
سلام من تنبلی تخمدان دارم از6ماه پیش
قصدباردارشدن دارم.آزمایشای قبل بارداری رو انجام دادم باخوردن قرص مدروکسی پروژسترون به مدت ۱۰روز،روزی۲بار…سیکل قاعدگی هرماه۲۸روزه به مدت۷روز است
تخمگذاری من کی است؟
روزی1عدد قرص یدوفولیک هم میخورم

جواب:
به احتمال زیاد اگر سیکل های تان منظم باشد روز چهاردهم ولی باز هم بهتر است از کیت های تخمک گذاری استفاده کنید.

سئوال:
سلام من میخوام پسردارشم وقرص ویتانین آو ای واسیدفولیکم استفاده‌میکنیم

جواب:
به نکات ذکر شده در این مقاله بدقت توجه کنید.

سئوال:
روز ۱۴ و ۱۵ خط پایین کمرنگتر بود اما ۱۶ خیلی پررنگ.ترسید زمان از دست بره اقدام کردم اما رژیم پسر داشتم.

جواب:
همان روز 14 تست تان مثبت شده و به احتمال زیاد روز 15 تخمک گذاری داشته اید.

سئوال:
توروخدا بگید بهم امروز من دو خط کیتم خیلی پررنگ هستن رو ۱۶ سیکلم هست اما من از ۱۴ و ۱۵ سیکل اقدام داشتم جنسیت چی میشه؟خیلی استرس دارم کاهش میکنم جوابمو بدید

جواب:
یعنی روز 14 و 15 هم کیت گذاشتید و مثبت بود؟

سئوال:
سلام من امروزمتوجه شدم ک حامله هستم وناخواسته حامله شدم چندوقت است ک تریاک مصرف میکنم حالابایدچیکارکنم

جواب:
سریع با یک پزشک زنان مشورت کنید.

سئوال:
سلام آیا بعداز نزدیکی هم باید رژیم تعیین جنسیت را رعایت کرد

جواب:
خیر

سئوال:
باسلام من چند ماه رژیم غذای رو برای پسر رعاین کردم پری هم 3ماه کاملا منظم و28روزه اما این ماه یک هفته قرص الدی خوردم برای تاخیر انداختن پری آیا میتونم همبن ماه اقدام کنم واسه پسردار شدن الدی تاثیر نداره

جواب:
خیلی بحث در باره اش نمی شود ولی به هرحال چون ناشناخته است نمی توانم نظر قطعی بدهم.

سئوال:
سلام برای باردار شدن قرص فلوکونازل و یک ساعت قبل نزدیکی خوردم روزای دیگه که خواستیم نزدیکی کنیم بخورم یا نه همون یکبار کافیه البته سه روز قبلش روزی یه دونه خوردم

جواب:
من تاثیر فلوکونازول را خیلی تایید شده نمی دانم.

سئوال:
سلام و خسته نباشید
ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم اگه جوابمو بدید ؛ من طول سیکلم ۳۰ تا ۳۲ روزست الان دوماهه ۳۰ روزست ماه قبل ۳۱ روزه بود . باتوجه به علائم تخمک گذاری من الان دو ماهه روز ۱۱ و ۱۲ خیلی زیاد ترشح دارم و از روز ۱۳ تقریبا خشک میشم و ترشح غلیظ و سفت کرمی میبینم فقط کم اونم . چند ماه قبلشم روز ۱۳ و ۱۴ ترشح داشتم همینطوری .
همه جا خوندم که تخمک گداری ۱۴ تا ۱۶ روز قبل از پریود بعدی اتفاق میافته پس من چرا تو اون روزا هیچ علایمی ندارم.
منیکه سیکلم ۳۰ روزست ممکنه تخمک گذاریم همون روزای ۱۱ و ۱۲ باشه ؟؟؟
کیت هم رو من جواب نمیده .

جواب:
یک سونو در روز سوم سیکل و یک سونو در روز دهم سیکل انجام داده و تعداد فولیکولها و ضخامت آندومتر در روز سوم و سایز فولیکول غالب و ضخامت آندومتر در روز دهم را مشخص کنید.
یک مقاله خوبی در همین وب سایت است به نام تشخیص آزمایشگاهی روز تخمک گذاری . آنرا مطالعه کنید.

سئوال:
سلام روز ۱۶ قاعدگیم است دوتا فولیکول ۱۲ و ۱۴ در تخمدان راست دارم که تو سه روز سونویی که پشت هم دادم رشد نکرده دوتا فولیکول ۲۱ و ۲۷ هم در تخمدان چپ دارم سونو بهم گفتن هنوز ازاد نشده دکترم گفت فردا اقدام داشته باشم من برای جنسیت پسر تلاش میکنم ایا اگه بارداری صورت بگیره پسر میشه؟دوره های قاعدگیم هم ۲۸..۲۹ روزس

جواب:
امکانش زیاد است.

سئوال:
با سلام و خسته نباشید من همونی هستم که در تاریخ ۲۶ شهریور سوال پرسیدم (آخرین کامنت) خواستم بگم که در کمال ناباوری من باردار شدم. فرمودین که در صورت بارداری جنین ممکنه دختر بشه یعنی میشه گفت ۱۰۰ درصد دختر میشه یا احتمال داره پسر بشه
من خودم دختر دوس دارم ولی همسرم پسر میخواد . یه جایی بود که من خوندم قبل و بعدو خود زمان تخمک گذاری جنین ممکنه پسر بشه آیا این مطلب درسته .

جواب:
اولاً تبریک می گم و ثانیاً با توجه به اینکه به احتمال زیاد تخمک گذاری تان کمی با تاخیر صورت گرفته است امکان تعیین جنسیت خیلی سختتر می شود. الان دیگر سلامتی جنین برای ما مهم است و نه جنسیت.

سئوال:
سلام سه ماهیست که اقدام به بارداری کردم سیکل قاعدگیم ۲۹ روزست و از تست تخمک گذاری استفاده میکنم وهر ماه روز ۱۴ و۱۵ پریودیم تست مثبت میشود این ماه به علت ناراحتی معده قرص وپنتوپرازول ومترونیدازول وآموکسی سیلین استفاده میکنم و الان روز ۱۱ پریودی هستم ممکن است اثری در تخمک گذاری و تست داشته باشد

جواب:
خیلی بعید است.

سئوال:
با سلام
من ۲۸ سالمه و شوهرم ۳۶ ساله ماه اوله که اقدام کردم برای بارداری
قاعدگیای اخرم ۴ خرداد ۶ تیر ۷ مرداد ۷ شهریور. که همین ماه من روز ۱۳ و ۱۴ سیکلم اوج ترشحاتم بود و روز ۱۵ هم ترشح داشتم ولی نه به اندازه روزای ۱۳ و ۱۴ ….روز تخمک گذاریم چه روزی میتونست باشه با توجه به این که به دلیل برخی شرایط فرصت چند روز نزدیکی رو نداشتیم همون شب ۱۵ اقدام کردیم برای بارداری یعنی من درست اقدام کردم؟ آیا ممکنه من این ماه باردار بشم و اگر باردار بشم جنسیت جنین چی میتونه باشه
در ضمن من از فردای اقدام که روز ۱۶ سیکل میشه حتی ی ذره هم ترشح نداشتم تا به امروز .

جواب:
به احتمال زیاد روز 14 روز تخمک گذاری بوده است و امکان بارداری ضعیف است ولی در صورت بارداری ممکن است احتمال دختر شدن بیبشتر از پسر شدن باشد.

سئوال:
سلام خسته نباشید ایا قرص فلوکونازول تاثیری روی جنسیت جنین دارد و اگه دارد جنین جنسیت دختر دارد یا پسر

جواب:
خیر تاثیر ندارد.

سئوال:
سلام من امروز سوزنhcgزدم و مدت 7 ماه است ازدواج کردم.مشکل من تخمک گذاری ام ضعیف هست .من چه اقدامی انجام بدهم که باردار بشوم

جواب:
تزریق hCG به این معنی است که خیلی تست ها و سونوها انجام شده تا به اینجا رسیده اید بهتر است شرح کاملی از بیماریتان بدهید.

سلام وقتتون بخیر
آیا امکان اینکه بخوای دوقلوی دختر و پسر باشه هست ؟

بهترین روش استفاده از IVF به همراه PGD می باشد. که بعضی از مراکز ناباروری انجام می دهند.

پرنیا

نپنجشنبه 16 آذر 1391 – 06:14

 

سوال:

سلام و خسته نباشید، من جهت دختر شدن از سرکه سفید به طور مستقیم در واژن استفاده کردم با مقدار کمی رقیق بودن با آب، و الان هم جواب بیبی چک مثبت شده آیا ممکن است سرکه بر روی جنین تاثیر بد بگذارد؟

ممنون از راهنماییتون

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

لی لی

جمعه 17 آذر 1391 – 21:15

 

سوال:

با سلام

دوست من 32 ساله هستن و همسرشان 40 ساله دو ساله که ازدواج کردن شوهرشان از سن 25 تا 35 سالگی دچار بیماری سرطان غدد لنفاوی بوده اند و بعد از شیمی درمانی و طی کردن بیماری ازدواج میکنند اکنون سوال دوست من این است

اگر از این ماه جلوگیری نکنند ممکن است با توجه به سن و سابقه بیماری همسرش نابارور باشن

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

كاربرجدید

یکشنبه 19 آذر 1391 – 05:40

 

سوال:

با سلام خدمت شما

 

من 2 ماه است كه برای بارداری اقدام نموده ام و هر2 ماه با 1 هفته تاخیر پری میشوم

سونوگرافی هم انجام داده ام كه ماه اول یك فولیكول 12 درراست و یك 23 درچپ بود

دیروز هم سونو كردم و یك 12 درراست و دوتا به اندازه های 23 و 13 درچپ بود كه سونوگرافیست گفتن طبیعیه و درحال تخمك گذاری هستی

با توجه كه وسط سیكل هستم آیا درد زیر دل و لكه بینی من طبیعیست؟چون هم درد دارم و هم ترشحاتم قهوه ای شده اند

با تشكر.

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

روژینا

یکشنبه 19 آذر 1391 – 18:52

 

سوال:

با سلام … یک دختر 5 ساله دارم و حدود چهار ماه بود که اقدام به بارداری میکردم نتیجه نگرفتم جواب آزمایش اسپرم همسرم را پزشک دید و گفت تعدادش کمه و تحرک رو به جلو پایینه… قرص کلومیفن و زادتین و ویتامین ای و سی داد و دو ماه استفاده کرد و من هم کیت تخمک گذاری استفاده کردم روز 12 پریودم مثبت شد و 13 و 14 پریود شب اقدام کردم با توجه به اینکه درد ناشی از تخمک گذاری من روز 14 بود تمام هراسم از این است که شب 13 زود بوده برای اقدام کردن چون پسر میخوام… سوالم این است ممکن است شبهای اقدام متوالی اسپرمهای تازه نفس بر روی جنسیت تاثیر بگذارند… در ضمن شستشوی واژن با جوش…چ

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

وفا

یکشنبه 19 آذر 1391 – 21:28

 

سوال:

با سلام,38 سال دارم و تصمیم به بارداری دوم… آزمایش ژنتیک هم انجام داده ام. 2ماه است اقدام کرده ایم. تا چه مدت را صلاح میدانید که ادامه دهیم؟ سپاسگزارتان هستم.

 

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

بیتا

سه شنبه 21 آذر 1391 – 05:08

 

سوال:

آیا تزریق جوش شیرین نیم ساعت قبل از اقدام با سرنگ تمیز صحیح است.( ا ق چ در ا لیوان اب جوشده ولرم)

جواب:

بله

 

بیتا

سه شنبه 21 آذر 1391 – 06:09

 

سوال:

سلام

دوره های پریود من 28 تا 29 روزه است که با دانلود تقویم از سایت 29.2 در نرم افزار بیان شده است .درمورد روزتخمک گذاری میخواستم ببینم 14 روز است یا15 روز.چون قصد بارداری (اگر خدا بخواهد) پسر را دارم. روز اول پریود من در شب 3 آذر بود. در روز16 آذر (14 دوره)سنگینی در قسمت پایین شکم و ترشحات لیز و سفیدی داشتم که خیلی کشدار بود.

آیا زمان تخمک گذاری وقتی است که این ترشحات لیز و کشدار است یا دو روز بعد ان است؟(من خیال کردم روز 16 آذرکه ترشحات لیز و کشدار شده روز تخمک گذاری است و فرداش اقدام کردیم)

در زمان تخمک گذاری قبل از آن دما کم می شود و بعد از ان دوباره زیاد می…

جواب:

به احتمال زیاد روز تخمک گذاری شما همان روز 16 آذر است.

 

مری

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 – 06:07

سوال:

آیا راهی برای دوقلو باردار شدن وجود دارد؟ بارداری طبیعی منظورمه.

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806-88202342-021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) تماس حاصل فرمائید.

 

صدف

دوشنبه 11 خرداد 1394 – 11:09

 

سوال:

سلام و خسته نباشید

آیا جلوگیری از طریق ارضا شدن در مقعد باعث میشود که ناباروری بیاورد؟

جواب:

جهت هر گونه سوال و یا مشاوره با شماره تلفن 88661806 – 88202342 – 021 (مرکز مشاوره مامایی نیلو) و یا وبسایت: niloocenter.com و niloucenter.com تماس حاصل فرمائید.

 

ساقی

دوشنبه 18 خرداد 1394 – 11:15

 

سوال:

سلام من پریودم نامرتب است و تاریخ دقیقی ندارم مـثلا در فروردین 22 پریود شدم و اردیبهشت پریود نشدم و در 9 خرداد پریود بعدی صورت گرفت لطفا راهنمایی کنید من زمان تخمک گذاریم رو چگونه تعیین کنم و اقدام به بارداری کنم؟ این مشکل نامرتبی رو هم با دکتر مشورت کردم یه سری آمپول دادن که بشم یکی هم قرص مدروکسی پروژسترون داد به مدت 3 ماه از روز 20 پریود به مدت 5 روز 2 تا شبی بخورم اما همچنان نامرتبی پریود دارم فقط در زمان استفاده دارو امکان دارد پشت هم پریود شوم قرص LD و HD به شدت چاقم میکنه…. و مصرف نمیکنم کم کاری تیروئیدم دارم صبح ها ناشتا نصف لووتیروکسین میخورم دکتر…

جواب:

بهتر است نتیجه آزمایشات و سونوهایت را برایم کامل بنویسید.

 

ساغر

سه شنبه 26 خرداد 1394 – 07:45

 

سوال:

باسلان وتشکرفراوان ازسایت خوبتون من سیکل 30 روزه دارم وده روز هم خونریزی دارم چطوری بایدروز تخمک گذاری راتعیین کنم وازکی کیت استفاده کنم.ممنون

جواب:

از روز دهم استفاده کنید و به احتمال زیاد روز 16 تخمک گذاری دارید و تست تان روز 14 یا 15 مثبت می شود.

 

مهسا

دوشنبه 1 تیر 1394 – 14:36

 

سوال:

با سلام

س: میخواستم بدونم. بهترین ساعت برای استفاده ازکیت چه ساعتی در طول روز است؟

ج: بین ساعت 2 تا 6 عصر

س: وقتی خط تست پر رنگ شد، 16 تا 18 ساعت بعد تخمک گذاری انجام می شود؟پس ساعت روز خیلی مهمه.

ج: 24 تا 36 ساعت . اهمیت دارد ولی نه خیلی زیاد چرا که بین این دو زمان هم 12 ساعت اختلاف است و ثانیأ تخمک تا 24 ساعت در واژن زنده می ماند.

س: برای من که فرزند دختر میخوام تا چه مدت بعد از پر رنگ شدن تست باید اقدام کنم که هم تخمک زنده مونده باشد و هم فرزند من دختر شود؟

ج: باید تا روز قبل از مثبت شدن تست نزدیکی داشته باشید و همان روز که تست مثبت شد دیگر نزدیکی نداشته باشید.

س: من هفت ماهه که اقدام به بارداری کردم ولی چون دختر میخوام همیشه روز 14 مقاربت نداشتم ولی هنوز هم باردار نشدم. باید چه کار کنم؟

ج: سیکل پزیودی شما چندروزه است و آیا منظم است

 

مهسا

سه شنبه 2 تیر 1394 – 07:10

 

سوال:

واقعا از لطف شما ممنونم.

سوال کردید که سیکل من چند روزه است؟ 28 روزه و کاملا منظم. ولی چون هفت ماهه که 14 سیکل رو مقاربت نداشتم نگران، باردار نشدم و الان نگرانم.

به نظر شما باید شروع به درمان کنم؟

یا این که این روند طبیعی است و باید صبور باشم؟البته قبل از اقدام تقریبا یک سال پیش به دکتر مراجعه کردم و تمام آزمایش های قبل از بارداری رو دادم . تنها مشکل من عفونت ادراری بود که با قرص بر طرف شد. سه سال پیش هم به دلیل پرکاری تیروئید ید درمانی داشتم که البته در حال حاضر دکتر تیروئیدم گفته که هیچ مشکلی وجود ندارد برای بارداری. باید چه کار کنم.

سپاسگزارم

جواب:

جواب تست های هورمونی و ریپورت سونوگرافی را برایم بنویسید

 

مهسا

دوشنبه 1 تیر 1394 – 14:47

 

سوال:

با تشکر ا زحمات شما.

س: وقتی فرمودید 16- تا 24 ساعت بعد از تست مثبت تخمک گذاری انجام می شود، یعنی بعد از تخمک گذاریف تا 24 ساعت بعدی تخمک زنده می ماند؟

ج: بله

س: یعنی تا دو روز بعد از تست مثبت تخمک زنده است؟

ج: بله

س: و فرزند دختر می شود؟

ج: اگر در روز تخمک گذاری اسپرم تازه در محیط واژن باشد بدلیل سرعت بیشتر اسپرم های حاوی کروموزوم Y احتمال پسر شدن زیادتر می شود.

لطفا واضح توضیح دهید.

واقعا سپاسگزارم

 

الهام

دوشنبه 1 تیر 1394 – 16:33

 

سوال:

با سلام و با تشکر از مطالب مفیدتون

من طبق سونو در هفته ۱۱ بارداری هستم. چند سوال :

۱. زودترین زمانیکه جنسیت جنین مشخص میشه، کِی هست؟

هفته 16 به بالا در سونوگرافی

۲. خیلی کنجکاو شدم زودتر بفهمم. باتوجه به مطالب بالا کمی گیج شدم. چون من زمان تخمک گذاری رو بررسی نکردم. سیکل من مرتب و ۲۸ روزه بود. نزدیکی در روز ۸ سیکل (۳روز بعد از پایان پریود) بود. درمورد تغذیه هم تنوع غذایی بالا بود. میشود جنسیت را حدس زد؟

احتمال دختر زیادتر است. ولی چون رعایت نکات فوق 100% نیست بنابراین تا زمان تعیین سونو صبر کنید.

۳. پزشک من برای غربالگری دو فاکتور را فقط برای بررسی نوشته. علت اینکه فول ننوشته چی میتونه باشه؟

اسم تست ها را بنویسید.

۴. سونوگرافی زمان غربالگری چقدر اهمیت داره که کجا بریم؟

حتمأ پیش سونولوژیست که دارای مدرک FMF برای سونوی NT دارد بروید.

باتشکر فراوان

 

مهسا

چهارشنبه 3 تیر 1394 – 13:31

 

سوال:

نتیجه آزمایشات هورمونی

t3 RIA=138

T4RIA=9.4

T.S.H=0.5

Anti Thyoid Peroxidase= 709.0

البته سه مورد اول در آزمایشگاه دکترم انجام شده و مورد آخر در آزمایشگاه شما.

دکتر تیرویئدم گفته مشکلی ندارم برای بارداری ولی این که این 7 ماه ناباروری منو نگران کرده

جواب:

تست های تیروئیدتان مشکلی ندارد.

 

محیا

دوشنبه 15 تیر 1394 – 18:59

 

سوال:

سلام

پرولاکتین من توی ازمایشاتم بالا بوده و دکتر به من قرص کابرلین تجویز کرده سینه ام هم ترشح داره. با وجود مصرف قرصها بهتر تشده

به نظرتون قرص داستینکس خارجی بهتر نیست؟

تا زمانی که ترشح سینه قطع نشه نمیشه بچه دار شم؟

جواب:

با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت صلاحدید ایشان دارویتان را عوض کنید.

 

ساغر

یکشنبه 21 تیر 1394 – 02:27

 

سوال:

سلام وخسته نباشید تست من روز 15 16 17 مثبت شد ولی خط هیچکدوم از خط کنترل پررنگترنشد البته خط روز 16 از 15 و17 پررنگتر شدولی از خط کنتل نه!خواهش میکنم بگین آیامشکلی هست؟ وکی اقدام کنم؟

جواب:

به احتمال زیاد همان روز 16 تست تان مثبت شده است و 24 الی 36 ساعت بعد تخمک گذاری دارید.

 

ساغر

یکشنبه 21 تیر 1394 – 23:41

 

سوال:

عذرمیخام چون هیچکدوم از خط تست ها از کنترل پررنگترنیست مشکلی وجود نداره؟

جواب:

از مارک دیگری استفاده کنید.

 

شهنازغلامی

دوشنبه 22 تیر 1394 – 12:16

 

سوال:

سلام من دارای دوتا فرزند دختر هستم .دوسال پیش ناخواسته باردار شدم وجنین پسر شد.ولی به خاطر خونریزی که داشتم درهفته۲۷کیسه.اب.کاملا.تخلیه.شد,الان از اون زمان تقریبا سه سال میگذره والان قصد بارداری دارم .دوره پریودم ۲۸روزه.است .دوروز پیش روز دوازدهم سیکلم بود تست تخمک گذاری گرفتم فقط خط کنترل پررنگ شد .بعداز ظهر همان روز ترشح رقیق و شفاف داشتم روز بعد تست گرفتم باز خط تست کم رنگتر از خط کنترل شد .امروز خط تست کم رنگتر از خط کنترله .ولی از خط تست دیروز پررنگتر هستش .وامروز روز چهارده سیکلم هس,البته امروز دوبار تست گرفتم ساعت یازده صبح .که خط تست کمرنگتر…

جواب:

اگر 6 سیکل منظم 28 روزه داشته اید به احتمال زیاد نوار مشکل داره و روز 14 تخمک گذاری تان می باشد..

 

شهنازغلامی

دوشنبه 22 تیر 1394 – 12:23

 

سوال:

ایا همین امروز روز دقیق تخمک گذاری منه,روز چهاردهم سیکل ,.؟چرا.جواب.تست.من.توی.سه.ساعت.باهم.تفاوت.داره,البته.ازتستmax14استفاده.کردم.,ایا.میشه.به.این.تست.لطمینان.کرد؟

جواب:

یک مارک دیگری استفاده کنید.

 

شهنازغلامی

دوشنبه 22 تیر 1394 – 12:28

 

سوال:

دمای.بدنم لز روز لول پریود۳۶,۱, ۳۶،۲ ,بود ولی امروز روز چهارده پریود,۳۵،۹بود…توراخدا.راهنماییم.کنید.که.به.جواب.تست.اطمینان.کنم.یا.ترشحات.رحم.یا.دمای.بدنم؟چون جواب تست تو یک روز شبیه هم نبود او شک افتادم

جواب:

به احتمال زیاد امروز تخمک گذاریتان می باشد.

 

محمد

دوشنبه 22 تیر 1394 – 22:17

 

سوال:

سلام

من سه ماهه اقدام به بارداری کردم واز کیت تخمک گذاری استفاده میکنم تا الان تخمک گذاریهام ۱۴ سیکل بوده اما این ماه روز ۲۰ خط تست خیلی پررنگتر از کنترل شد و همین طور ترشحاتم شفاف و لغزنده است.من کی برای پسر شدن اقدام کنم.

جواب:

سیکل ماهانه تان چند روزه هست و منظم هست یا خیر؟؟؟؟

 

خدیجه

سه شنبه 23 تیر 1394 – 15:32

 

سوال:

با عرض سلام و خسته نباشید من چند تا مشکل دارم و از یک طرف هم باردار هستم خواهش میکنم جوابم منو سریع بدید اول اینکه کم کاری ترویید دارم و هباتیت ب و کم خونی برای هباتیت ب روزی یک عدد ادافوویر 10 استغاده میکنم و برای تروییدم قرص لوکسین استفاده میکنم ایا مشکلی برای فرزندم ایجاد نمیکند این دارو ها ؟؟؟؟؟ یک دنیا ممنون منتظرم!!!!!!!

جواب:

خیر

 

نازنین

چهارشنبه 14 مرداد 1394 – 04:23

 

سوال:

سلام من درست بعد از روز هفتم پریودم نزدیکی داشتم البته یکی دوز بعدشم نزدیکی داشتم آیا بچم دختر میشه؟؟ من ۶ برج ۴ پریود شدم و الان ک ۱۳ برج ۵ هست هنوز پریود نشدم تست بی بی چک دادم دو تا خط ظاهر شده عایا من حامله ام .باید بگم من ۶ برج ۴ پریود شدم دقیقا ۷ روز بعدش ک پریودم تموم شد نزدیکی داشتم جنسیت فرزندم در صورت حاملگی چه خواهد بود لطفا بگین بعد از حاملگی تا چند هفته میشه باز جنسیت رو تغییر داد اصلا امکانش هست؟؟

جواب:

سریع یک تست بتا در خون انجام دهید

امکان تغییر جنسیت جنین بعد از تشکیل نطفه وجود ندارد

 

نازنین

چهارشنبه 14 مرداد 1394 – 04:38

 

سوال:

پیرو سوال قبلم من دقیقا بعد از آخرین روز پریود یعنی روز ۷ اقدام کردم و شاسد روز ۹ هم اقدام کردم بعد این دیگه نزدیکی با ریختن آب نداشتیم و معمولی بوده یعنی احتمالش هست دختر دار بشم؟؟ در ضمن من دختر میخوام از خدا اگه خودشم بخواد البته. حتما متن قبلیمم مطالعه کنین تو رو خدا منتظر جوابم

جواب:

اگر سیکل قاعدگی تان منظم باشد و 28 روزه به احتمال زیاد دختر است.

 

Mozhdrh06

شنبه 17 مرداد 1394 – 12:39

 

سوال:

با سلام وخسته نباشید من.برای بارداری اولم با کیت تخمک گذاری اقدام کردم و روز 12/ خط تست کمرنگ روز13 دوخطش پرنگ و روز14 خط تست پررنگتر از بالایی شد من روز 13/14 اقدام داشتم آیا امکان بارداریم است درضمن سیکلم 28 روزه است و از وقت اقدامم زیر دلم وسینهام درد. میکنهج

جواب:

بله امکانش زیاد است.

 

حسینی

دوشنبه 2 شهریور 1394 – 13:06

 

سوال:

سلام من rhمنفی هستم سقط شش هفته داشتم چند سال پیش روگام تزریق نکردم میخوام الان باردار بشم ولی میترسم برای بچه مشکل ایجاد شود ایا بد از بارداری دارویی هست که از بروزناسازگاری جلو گیری کند

جواب:

یک تست Indirect Coombs انجام دهید اگر منفی بود نگران نباشید.

 

زهرا

جمعه 8 آبان 1394 – 18:05

 

سوال:

سلام خسته نباشید

برای پسر شدن جنین اگر هنگام مقاربت از ژل آمیزشی لابریکنت استفاده شود آیا مشکلی بوجود میاید و در اسیدی یا قلیایی شدن محیط واژن تاثیر گذار است؟

بله

 

من تصمیم دارم دو ماه دیگه برای بارداری اقدام کنم الان برای جوش های صورتم کپسول داکسی سیکلین روزی یک عدد مصرف میکنم و رژیم غذایی برای پسر دار شدن هم رعایت میکنم سوال من اینه ک خوردن این کپسول در اسیدی و قلیایی شدن بدنم تاثیر گذار است؟یک ماه قبل از اقدام اگر کپسول را قطع کنم درسته یا باید از الان قطعش کنم؟

بعد از تمام شدن دوز درمانی دیگر استفاده نکنید.

استفاده از دوش واژینال با محلول آب و جوش شیرین و یا نشستن در این محلول مشکلی برای جنین…

خیر

 

زهرا

جمعه 8 آبان 1394 – 18:07

 

سوال:

با سلام برای پسردارشدن چند روز قبل از تخمک گذاری نباید نزدیکی داشت؟

جواب:

حداقل 5 روز

 

زهرا

جمعه 8 آبان 1394 – 18:16

 

سوال:

باسلام دوباره من برای تنظیم شدن پریودم از روز ١٧سیکل قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم میخواستم ببینم باتوجه به اینکه من میخوام جنینم پسر بشه مصرف این قرص بر قلیایی شدن واژن تاثیر دارد؟

بله تاثیر می گذارد

مصرف قرص فلوکونازول یک عدد فقط در ماه اقدام برای قلیایی شدن بدن,برای جنین ضرر دارد؟

برای جنین مشکل زاست.

 

زهرا

یکشنبه 10 آبان 1394 – 14:18

 

سوال:

باسلام و خسته نباشید

من نمیتونم در رابطه هام از ژل لابریکانت استفاده نکنم ,باتوجه به اینکه من قصد بارداری دارم و دوست دارم جنینم پسر باشه آیا ژلی وجود داره ک تاثیری بر اسیدی و قلیایی شدن محیط واژن نداشته باشه و یا قلیایی کنه محیط واژن رو؟

بهترین زمان استفاده از محلول آب و جوش شیرین چه مدت قبل از مقاربت است؟

باتشکر فراوان

جواب:

با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت لزوم از لوبریکانت های طبیعی و خنثی مثل گلیسرین استفاده نمائید.

0.5 ساعت قبل از تماس جنسی

 

نرگس

دوشنبه 11 آبان 1394 – 22:56

 

سوال:

سلام

من پرسیدم نامنظمه و همیشه دیر به دیر پریود میشم اما امروز كه روز ١٢ پریودیم بود از كیت استفاده كردم و مثبت بود و به همین جهت امشب هم اقدام كردم یعنی امكان داره من دیر متوجه شده باشم هر چند كه من این چند روزه هر روز اقدام داشتم اما باز استرس دارم و در ضمن بگید كه چند روز دیگه تست باردارى استفاده كنم

با تشكر از شما

جواب:

12-15 روز دیگر

 

ساغر

سه شنبه 19 آبان 1394 – 09:57

 

سوال:

باسلام وخسته نباشید چندسوال؟

1)اگه کسی هرماه پریودی داشته باشه ولی تست LH اصلا مثبت نشه چکارکنه؟

جواب تست FSH، استرادیول و AMH تان و سونوی روز 13 یا 14 سیکل تان را برایم بنویسید.

2)پریودی منظم باشه ولی چند ماهی هست که خونریزی کم شده مثلا ده روزی بوده ولی حالا فقط دو روز خونریزی داشتم و تا روز دهم لکه بوده چکارکنم؟میخام حامله هم بشم. چون پسرمیخام از رژیم گرمی استفاده میکنم ممکنه بخاطر این باشه؟

خیر ، اگر جواب تست های بالا را برایم بفرستید بیشتر می توانم به شما کمک کنم.

ممنون خداخیرتون بده!

 

ساغر

سه شنبه 19 آبان 1394 – 10:24

 

سوال:

سلام یه سوال دیگه:

برای پسردارشدن وقتی تست LH مثبت شد(16 تا 24 ساعت صبر کنیم بعد نزدیکی داشته باشیم و تا24 ساعت وقت داریم).آیا این منظور شما هست؟

جواب:

16 تا 24 ساعت بعد باید نزدیکی داشته باشید.

 

تیدا

شنبه 23 آبان 1394 – 17:57

 

سوال:

باسلام.من این ماه قصدبارداری دارم.سه تاریخ اخیرپریودیم هم13شهریور،17مهر،16آبان هست.اگه خدابخاددوس دارم پسرباشه.روزدقیق تخمکگذاریم

چندم میشه. چند بار برا پسر دار شدن توروز تخمکگذاری نزدیکی داشته باشیم.باتشکر

جواب:

با توجه به نامنظم بودن تاریخ پریودتان از تاریخ 25 آبان از کیت تخمک گذاری استفاده کنید و به احتمال زیاد باید روز سوم یا چهارم آذر تخمک گذاری داشته باشید. یک الی دو بار به فاصله 6 ساعت.

 

مهسا

دوشنبه 25 آبان 1394 – 07:10

 

سوال:

سلام خسته نباشید. میخواستم بپرسم بعد از تزریق آمپول HCG كه برای آزاد سازی تخمك انجام میشه در صورت پسر دار شدن چند ساعت بعد باید نزدیكی كرد؟

18 تا 24 ساعت بعد

اگر فولیكول بالغ باشه و اندازش 22 تا 26 میلیمتر باشه آیا امكان داره زود تر از تاثیر آمپول تخمك آزاد بشه یا با تزریق آمپول تا تاثیرش طول میكشه بعد آزاد میشه؟

ممکن است زودتر آزاد شود.

آیابعد از تزریق آمپول HCGبا سونو میشه زمان آزاد شدن تخمك رو فهمید؟

دقیق خیر

با تشكر از زحمات شما

 

تیدا

دوشنبه 25 آبان 1394 – 22:46

 

سوال:

سلام.مرسی ازجواب.گذاشتن هرروز کیسه یخ روی بیضه هاضرری نداره؟

خیر

برای چی بایدگذاشت؟

برای افزایش سرعت حرکت اسپرم ها

توجنسیت بچه تاثیری داره اگه آره لطفابگیدکه پسریادختر؟

خیر

واینکه بعدازاینکه جواب تست مثبت شد برای پسردارشدن بین 16تا24 ساعت بعد نزدیکی داشته باشیم یابعدازاین زمان..مرسی

بین 18 تا 24 ساعت بعد باید نزدیکی داشته باشید.

 

یلدا

پنجشنبه 28 آبان 1394 – 11:29

 

سوال:

سلام.من دوماهه برابارداری اقدام کردم ولی موفق نشدم. من دوره هام منظمه و19یا18 هرماه پریودمیشم.6آبان ماه کیت مثبت شد و همون شب اقدام کردم. ولی متاسفانه دوباره 18 پریود شدم. سوالم اینه من بایدفردا شب هم اقدام میکردم باتوجه به اینکه کیت منفی بود؟ درضمن من براپسردارشدن اقدام میکنم.ممنون.

جواب:

منفی شدن کیت به معنی عدم تخمک گذاری است بنابراین اقدام کردن شما فایده ای ندارد.

 

یلدا

پنجشنبه 28 آبان 1394 – 11:37

 

سوال:

سلام. درادامه سوال قبلم من سه ماه پیش روزچهاردهم سیکلم سونو دادم دوتافولیکول14و9داشتم وگفتند این ماه تخمک گذاری نداری. ولی من دوره هام سی روزه ست.یعنی من تنبلی تخمدان دارم یافقط اون ماه نداشتم.من پریودم منظمه. فقط کم کاری تیروئیددارم.

جواب:

تخمک گذاری با قاعدگی ارتباط زیادی ندارد بهتر است به یک متخصص زنان مراجعه کرده و یک چک آپ کامل هورمونی و سونوگرافیک انجام دهید.

 

تیدا

شنبه 30 آبان 1394 – 23:15

 

سوال:

درود و سپاس بابت پاسخ به سوالات قبل با توجه به اینکه بهم گفته بودین سوم یاچهارم روزتخمگذاریم هست من سی ام کیت گذاشتم خط تست یه ذره کمرنگترازخط کنترل بودبنظرشماروزتخمگذاریم امکان داره زودترباشه؟تاریخ پریودیم 16آبان بوده وبراپسرمیخام اقدام کنم و اینکه حتما باید خط تست از خط کنترل پرنگتر باشه. با سپاس

جواب:

با توجه به 28 الی 30 روزه بودن سیکل تان تخمک گذاری 14 روز قبل از شروع پریود بعدیتان هست و حتمآ باید خط تست پررنگتر از خط کنترل باشد.

 

تیدا

یکشنبه 8 آذر 1394 – 16:21

 

سوال:

سلام مرسی ازپاسخ ها..میخاستم بدونم بعدازنزدیکی تاوقتی بفهمیم بارداریم یانه چه چیزایی نبایدبخوریم؟مرسی

جواب:

ترکیبات حاوی ویتامین A کمتر مصرف شود بهتر است.

 

کاترین

چهارشنبه 18 آذر 1394 – 06:09

 

سوال:

با سلام و عرض خسته نباشید

ببخشید من سیکلام از 29 روز تا 40 روزه متغیر بوده حالا میخوام واسه بارداری اقدام کنم.

این ماه روز 13 و 16 و 18 اقدام داشتم و دیروز که روز 22 بود کیت امتحان کردم 2تا خط مثل هم نشون داد منم دیشب دوباره اقدام کردم حالا به نظرتون اقدام های قبلیم درست بوده یا دیشب ؟ و آیا امکانش هست اگه باردار بشم پسر باشه ؟

جواب:

به احتمال زیاد دیشب. با توجه به متغییر بودن سیکل تان امکان پیدا کردن تخمک گذاری سخت است.

 

سمیرا

پنجشنبه 3 دی 1394 – 14:23

 

سوال:

سلام خسته نباشید من یک دختر کوچولو دارم میخوام فرزند بعدیم پسر باشه همسرم آزمایش اسپرم داد و متوجه شدیم واریکوسل خفیف داره چه آیا تاثیری در جنسیت داره

PH 7.8

Abnormal form 30

Volume 8

Viscosity moderate

Liquifaction time 15

Sperm count 26

Motility after first 3hr 55

Motility after sec 3hr 40

جواب:

واریکوسل بهتر است درمان شود و مقاله مربوط به تعیین جنیسیت جنین را دقیق بخوانید.

 

ساغر

شنبه 5 دی 1394 – 04:22

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید جواب تست هایی که خواسته بودید: TSH:3 – T4:10 – FSH:20- Prolactin:8.6- Estradiol:64- AMH:3.8 و در سونوی روز چهاردهم هم گفت که دو فولیکول مشاهده میشود. با تشکر از لطف شما!

جواب:

اگر این تست ها در دو هفته اول سیکل انجام شده است جواب FSH و Estradiol را با نرمال فاز فولیکولار آزمایشگاه مقایسه کن و اگر غیرطبیعی بود برایم بنویس. سایز فولیکول ها را هم برایم بنویس.

 

لیلا

چهارشنبه 23 دی 1394 – 21:30

 

سوال:

با سلام در این ماه در دوران پریودی ام یک بسته قرص فلوکونازول مصرف کرده ام اگر اقدام به بارداری کنم در صورت باردار شدن مشکلی برای جنین بوجود می اید؟

جواب:

خیر

 

Abasi

یکشنبه 27 دی 1394 – 10:15

 

سوال:

مدیریت سایت با سلام لطفا مطالب را با نسخه چاپی روی سایت بارگذاری كنید با تشكر

جواب:

پیشنهاد خوبی است و سعی می کنیم که در هنگام به روز کردن سایتمان این کار را انجام دهیم.

 

هداشست

سه شنبه 29 دی 1394 – 07:31

 

سوال:

سلام من پریودهام نامنظم وسه ماه اخیرپریودهام آبان ۲۸آذر۳دی۱۴هست خودم هم میخوام برای پسرمیخوام باردارشم اگه خدابخوادحالامیخواستم روزتخمک گذاریم رابدونم ببخشیدمن تاحالاکیت استفاده نکردم ازداروخانه بایدبخرم

جواب:

بله کیت تعیین روز تخمک گذاری و یا کیت اندازه گیری LH در ادرار

 

ساغر

یکشنبه 4 بهمن 1394 – 06:09

 

سوال:

سلام و عرض تشکر از سایت بسیار خوبتان: من برای پسر دار شدن رژیم گرفتم و اقدام به بارداری کردم میخواستم بدونم اگه خدا خواست و باردار شدم بعد از بارداری باید چه رژیمی داشته باشم و تا کی ادامه بدم. ممنون

جواب:

در بدو بارداری جنسیت مشخص شده و انجام کار خاص بعد از این زمان فاقد ارزش است.

 

هدیه

یکشنبه 4 بهمن 1394 – 18:22

 

سوال:

سلام لطفا جواب سوال منم رو هم بدید

جواب:

ببخشید سوالتان را تکرار کنید. من سوالتان را پیدا نکنم.

 

هدیه

دوشنبه 5 بهمن 1394 – 15:40

 

سوال:

سلام خسته نباشین

روزهای شروع پریودم براتون نوشتم لطفا بهم بگین چه روزی روز تخمک گذاری منه؟ ازچه روزی باید از کیت تعیین تخمک گذاری استفاده کنم؟

18-24بعد از مثبت شدن جواب کیت یعنی حداقل 18و حداکثر 24ساعت بعدش وقت داریم برای اقدام به بارداری و حداکثر دوبار نزدیکی به فاصله6ساعت درست برداشت کردم؟

متشکرم

جواب:

روز هفتم از اولین روز شروع پریودتان تست را شروع کنید. بعد از مثبت شدن تست از فاصله 18 ساعت تا 38 ساعت بعد از آن حداقل دو الی سه بار نزدیکی داشته باشید.

 

هدیه

سه شنبه 6 بهمن 1394 – 12:41

 

سوال:

سلام مجدد و تشکربرای جواب های مفیدتون ببخشید مثل اینکه تاریخ های پریودم براتون نیومده؟اینهابوده تو نه ماه گذشته

27اسفند 12اردیبهشت 19خرداد 22تیر 22مرداد 27شهریور 4ابان 9اذر 28دی

یعنی هفت روز بعداز شروع خونریری یاهمون پریودم تست بگیرم؟

برای پسرشدن جنین هم توهمین بازه زمانی نزدیکی باشه ؟

بازم متشکرم

جواب:

با توجه به بی نظمی شدید پریودی ابتدا به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا علت این بی نظمی پیدا شود و بعد در مورد پیدا کردن روز تخک گذاریتان تلاش کنید.

 

هدیه

سه شنبه 6 بهمن 1394 – 20:44

 

سوال:

خیلی ممنون از جوابتون من نگران شدم ممکنه چی مشکلی داشته باشم ؟نکنه باعث بشه بچه دار نشم ؟

جواب:

نگران نباشید به هر حال به یک متخصص زنان مراجعه کنید و کامل چک شوید.

 

مصی

پنجشنبه 6 خرداد 1395 – 07:46

 

 

سوال:

سلام ممنون از سایت خوبتون.من 23سالمه قصد باردار شدن دارم تخمدان پلی کیستیک دارم و پریودی نامنظم به پزشک مراجعه کردم قرص کلومیفن بعد از 5روز از پریودی 5عدد بخورم بعد 5روز استراحت و بعد یک روز درمیان نزدیکی.با این اوصاف من و همسرم فرزند دختر دوس داریم امکان داره؟

جواب:

فعلآ امکان بارداری مهم تر از جنسیت بچه است به توصیه پزشکتان دقیق عمل کنید.

 

گل رز

سه شنبه 11 خرداد 1395 – 09:20

 

سوال:

سلام خسته نباشید

من ساعت ۲بعد از ظهر روز ۱۳ دوره ام کیت تخمکگذاریم خط تست پر رنگ تر از روزای قبل شد ولی کمی کمرنگتر یا تقریبا همرنگ خط کنترل بود شبش من خیلی کمرددرد ودل شدید شدم حدودای ساعت ۲ نیمه شب که اون موقع زمان تخمک گذاریم بود چون هر ماه این علایم رو دارم حدودا ۱۴ ساعت بعدش رابطه داشتیم.

من برای پسردار شدن اقدام کردم و تقریبا رژیم رو هم گرفتم آیا این زمانی که اقدام کردیم برای پسردار شدن دیر نبود؟چقدر احتمالش هست که جنین پسر شود؟

خیر، بالای 85%

از آنجایی که تخمک حداکثر ۲۴ ساعت زنده می ماند چقدر طول میکشه که اسپرم وارد شده با تخمکی که از قبل آزاد شده لقاح پیدا…

طی یک الی 2 ساعت

 

داود

یکشنبه 6 تیر 1395 – 09:44

 

سوال:

باسلام از روز اول پریودی تا روز 14 روز 14 باید چه موقع نزدیکی انجام شود برای مسر دار شدن ایا روز 13 میشود

 

جواب:

دقیقأ روز تخمک گذاری باید نزدیکی انجام شود.

 

آیسودا

شنبه 13 شهریور 1395 – 15:08

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید

دو فرزند پسردارم سنم 35سال است میخواهم بدونم نزدیکی بعد از پریودی امکان دختر دار شدن میشود یا خیر

جواب:

نتیجه اسپرموگرام شوهرتان و مدت زمان هر سیکل قاعدگی و نظم اش را برایم بنویسید.

 

مهلا

پنجشنبه 18 شهریور 1395 – 07:00

 

سوال:

سلام من پریدام منظمه با سیکل 27روزه، میخوام این ماه اقدام به بارداری داشته باشم پسر، چون یک دختر 9ساله دارم ماه پیش 22مردادپریدشدم،4شهریور سونو رفتم سه تا فولیکول غالب درسمت راست 21،23،19ویک فولیکول درسمت چپ13، کیت هم گذاشتم 4شهریور هردوخط دیده شد و 5شهریور هردوخط پررنگتر از روز قبل بود

سوال 1من که سیکلم 27روزه هست روز 4شهریور هنوز فولیکول غالب بود پس کی تاریخ تخمک گذاری هست؟

2روز بعدش هم خط های کیت پررنگ بود باید همون روز تخمک گذاری باشه، اما میگن بعد پررنگ شدن کیت 18_24ساعت بعد تخمک گذاریه من کی باید نزدیکی داشته باشم بر ای پسر.

امروز هم 18شهریور پریدشدم…

جواب:

تخمک گذاریتان به احتمال زیاد روز 5 شهریور بوده و به احتمال زیاد به جای اینکه روز 13 تخمک گذاری داشته باشید روز 15 سیکل تخمک گذاری دارید و باید همان روز نزدیکی داشته باشید.

 

نسترن قرمز

پنجشنبه 20 آبان 1395 – 23:06

 

سوال:

سلام خسته نباشید.میخاستم بدونم انشاله برای تعیین جنسیت چند ماه باید زیر نظر دکتر بود؟و اینکه اگر تغذیه توش سردیجات هم باشه اما بیشترش گرمی جات باشه تاثیرش رو از دست میده و اینکه آیا آب وهوای سرد یا گرم در جنسیت جنین تاثیر میگذارد.متشکر از پاسختان

جواب:

معمولأ سه ماه را کافی می دونند. نه کامل ولی بهتر است همزمان استفاده نشود. در مراجع چیزی نسبت به آب و هوا ذکر نشده است.

 

آیناز

سه شنبه 25 آبان 1395 – 23:27

 

سوال:

با سلام

من پریودیم نامنظمه و همیشه عقب میزنه و از 30 تا 40متفاوته و یک سال که ازدواج کردم و تا الان به صورت طبیعی جلوگیری داشتم ی مدت pco داشتم و ۵ ماه قرص مدروکسی پروژسترون خوردم و پرولاکتینم بالا بود که با دارو پایین اومد در ضمن بچه پسر میخام میخاستم بدونم کیت تخمک گذاری برای من جواب میده و کی باید از این استفاده کنم و نزدیکی هام چه موقع هایی باشه

جواب:

تمام آزمایشاتی که روز دوم سیکل و سونویی که روز سیزدهم سیکل انجام داده اید را برایم بنویسید.

 

فاطیما

پنجشنبه 27 آبان 1395 – 23:15

 

سوال:

سلام میخاستم بدونم آیا غیر از روزهای تخمکگذاری مثلا یه هفته بعداز تخمکگذاری اگه نزدیکی صورت بگیره بدون جلوگیری آیا احتمال بارداری وجود داره یا فقط بارداری مربوط ب دوسه روز قبل از تخمکگذاری و روز تخمکگذاری ودوسه روز بعداز تخمکگذاری هست

جواب:

اگر به تخمک گذاریتان اطمینان دارید امکان بارداری یک روز (ماکزیمم 2 روز) بعد از آن می باشد.

 

صبا1

یکشنبه 21 آذر 1395 – 07:47

 

سوال:

سلام من یک دختر دارم دوست دارم بچه دومم پسر باشه سه ماهه رژیم غذایی رعایت کردم ماه پیش سونو رفتم فوایکول 18 و13 ازاد کردم دکتر گفت روز بعد امپول hcgزدم دکتر گفت دو شب شب نزدیکی داشته باش انجام دادم ولی حامله نشدم دلیلش چیه؟

دلایل زیادی وجود دارد از جمله مشکلات مربوط به عفونت های واژینال و غیره

سوال دوم پریودم منظمه 33 روزه است 21اذر پریودم شروع شده تخمک گذاری چه تاریخیه؟

10 دی

 

صبا1

دوشنبه 22 آذر 1395 – 07:02

 

سوال:

سلام ممنون از پاسخگویی شما.هیچی علامتی از عفونت ندارم سابقه هم نداشتم رحم و تخمدان طبیعی بدون مایع ازاد در سونو بود بعد از تزریق امپول امکان داره تخمک ازاد نشه یا اینکه من روز 14 پریود رفتم سونو سیکلم 33 روزه است میشه چند روز بعد تخمک گذاری بوده؟ چون دردی نزدیک کشاله ران راستم چند روز بعد داشتم یعنی 17یا 18پریودی دکتر گفت تخمک گذاری نیس میشه تخمک گذاری بوده من زود اقدام کردم.ایا این ماه هم سونو برم یا کیت تخمک گذاری کافیه

جواب:

احتمال زیاد بوده که روز 17 یا 18 تخمک گذاری داشته باشید.

 

رها

سه شنبه 14 دی 1395 – 22:48

 

سوال:

سلام خسته نباشید.من زودب زود پریود میشم.آزمایشها وسونو وپاپ همه نرمال.دکترگف احتمالا تنبلی تخمدان داری؟درضمن قصدبارداری هم دارم؟چندتا سوال داشتم.اول اینکه آیا تنبلی تخمدان درمان داره؟نکنه من هیچوقت باردارنشم؟دوم اینکه من قصد تعیین جنسیت دارم شنیدم که میگن قرصای متفورمین وکلوموفین جنین رو دختر میکنه؟و اینکه با تنبلی تخمدان احتمال دخترزایی بیشتر ازپسراست؟ممنون از پاسخگوییتان

جواب:

ابتدا تمام تست هایی که تاکنون انجام داده اید بطور دقیق برایم بنویسید که ببینیم آیا اصلأ مشکل کم کاری تخمدان دارید و یا خیر.

مطالعات ضد و نقیضی در این زمینه وجود دارد. جواب اسپرموگرام شوهرتان را برایم بنویسید.

 

رها

چهارشنبه 15 دی 1395 – 18:52

 

سوال:

Sperm density:101.24

Wbc density:0.27

Morphology:65.00

Classa:38.37

Classb:30.10

Classc:7.42

Classd:24.11

Semen volom:5.50

Semen ph:7.80

Motil sperm:75.89

Color.gray

Viscidity:normal این آزمایش اسپرم همسرمه اما سونو وپاپ وآزمایش هورمون خودم دست دکتره پروندمه فقط بهم گفته همه چی نرماله ومشکلی ندارم.فقط تندتندپریود میشم مثلا ۱۲ روزه پاک شدم از پریود دوباره پریود میشم.دکترم گف احتمالا پی سی او داری؟اینم بگم که دوران پریود من همیشه ۲۶روزه بود شش ماه میشه ۲۱ یا ۲۲ شده. چیکارکنم باوجود تخمدان ضعیف و مصرف داروها و ازمایش همسرم احتمال تعیین جنسیت هست؟ دکتر من شنیدم میگن هرکسی دیر به دیر پریود بشه تخمدانش ضعیفه ن زود ب زود؟ممنون از…

جواب:

اسپرموگرام شوهرتان که خوب هست. تمام تست ها و سونوهایی که خودتان انجام داده اید را برایم بنویسید.

 

صبا1

شنبه 18 دی 1395 – 06:43

 

سوال:

سلام خسته نباشید.ببخشید دلیل ترشحات واژن بعد از لقاح و تخمک گذاری چی میتونه باشه

جواب:

علت اصلی لانه گزینی می باشد.

 

نادیا

سه شنبه 21 دی 1395 – 21:05

 

سوال:

س: سلام خسته نباشید.من برای تعیین جنسیت پسررفتم دکتر.بهم کلومیفن داده شبی دوتا.شنیدم کیست میاره نگران شدم.اگه کیست بیاره درمان میشه و با وجود درمان احتمال برگشت کیست داره؟

ج: بله

س: سوال بعدیم اینکه کلومیفن تاثیری روی جنسیت داره؟ من شنیدم برای جنسیت دخترخوبه اما دکتر برای من تجویزکرده.؟

ج: من مطلب زیادی در تائید و یا رد این مطلب ندیده ام.

س: سوال آخرمم اینکه آیابرای تعیین جنسیت رژیم زن کافیه یا مرد هم باید رژیم بگیره؟اصلا آیا زن درتعیین جنسیت نقش دارد؟

ج: هر دو باید تحت رژیم باشند و هر دو در تعیین جنسیت نقش مساوی دارند.

 

صبا1

شنبه 25 دی 1395 – 05:57

 

سوال:

سلام ممنون از پاسخگوییتان.3 ماهه اقدام میکنم هر ماه فولیکول خوب داشتم .ماه پیش دکتر کلومیفن داد چندین فولیکول سایز 18 در راست و یک فولیکول 24 در چپ روز 14 پریودی داشتم بازم این ماه باردار نشدم دکترم ازمایشات همسرم هم خوب بود دکتر گفته عکس رنگی تخمدان بگیرم با چند دکتر دیگه مشاوره کردم گفتند زوده بعد از شش ماه .با وجود اینکه یک دختر 4 ساله دارم و برای پسر دار شدن اقدام کردم

سوال اول ایا عکس رنگی بگیرم؟

بله

سوال دوم ایا کلومیفن ادامه بدم ؟

طبق صلاحدید پزشکتان بله

سوم ایا کلومیفن همیشه باعث کیست میشود؟

خیر

سوال چهارم ایا بعد از مثبت شدن کیت تخم گذاری امکان داره فولیکول ازاد نشه ؟تو رو خدا کمک…

خیر امکان آزاد شدن تخمک زیاد است. البته به شرط آنکه PCO نباشید.

 

صبا1

شنبه 25 دی 1395 – 07:55

 

سوال:

سلام ببخشید این سوال فراموش کردم ضخامت اندومتر ماه اول 4 میلیمتر روز 14 پریود و ماه بعد 6 میلیمتر روز 14 پریود بود آیا این ضخامت کم نیست میشه بخاطر همین باردار نمیشم

جواب:

احتمالش زیاد است این عامل نازایی شده باشد.

 

سمانه

شنبه 25 دی 1395 – 10:20

 

سوال:

سلام خسته نباشید پی سی او داشتم دکتر بهم شبی دوتا کلوموفین ۵۰داده ومتفورمین یه دونه شب یه دونه روز.کلوموفین رو از روز چهارپریود دارم میخورم یه شبش مونده الان دل درد وتیرکشیدن طرفای تخمدانم روی شکم دارم.دلیلش چیه نگران شدم.نکنه ضررکرده باشه.تواینترنت جستجوکردم نوشته سندرم بیش ازحدبزرگی تخمدانه و کلی عوارض داشت.نگرانم این دل درد من طبیعیه یا مشکل دار.البته دردهام هم دایم نیست یه ساعت درد دارم بعدآروم میشه.ممنون راهنماییم کنید

جواب:

سریع با پزشکتان تماس بگیرید.

 

سمانه

شنبه 25 دی 1395 – 11:13

 

سوال:

دکترم نیستش.لازمه یه دکتر دیگه برم؟

جواب:

ترجیحأ بله

 

رها

دوشنبه 27 دی 1395 – 14:12

 

سوال:

سونوگرافی خودم:رحم دارای ابعاد36*51*84میلیمتر واکوی عادی است.ضخامت آندومتر3.9میلیمتر واکوی آن طبیعی است ودرون کاویته رحم ضایعه فضاگیرمشاهده نیست.تخمدانها دارای ابعاد واکوی طبیعی است ودرون آن ضایعه ای کیست یاتومور مشاهده نشد.سایزبزرگترین فولیکول سمت راست ۱۵میلیمتراندازه گیری شداین سونوگرافی دیروز یعنی یک روز بعداز پریودم هست.

واین سونوگرافی دوماه قبل

ابعادرحم۲۸*۷۱و اکوی یکنواخت وضخامت ده میلیمتر واکوی عادی دارد.رحم آنتی ورسه است.ضایعه ای فضاگیر مشاهده نشد.مایع آزاد در لگن مشاهده نشد.

آزمایش هورمون روز چهارپریودم به شرح زیراست:

T4:8.0

T3:1.4

Tsh:2.4…

جواب:

مجدد یک سونوی دیگر در روز سیزدهم و یا چهاردهم انجام داده و از نظر ضخامت آندومتر و تعداد و سایز فولیکول دامنینت چک شوید.

 

رها

دوشنبه 27 دی 1395 – 21:16

 

سوال:

بله برای دوم بهمن دوباره یه سونو دارم انشاله رفتم براتون میفرستم.اما اگه میشه نظرتون رودرباره این ازمایشها وارمایش اسپرم شوهرم بدید .آیا من بااین وضعیت میتونم برای تعیین جنسیت البته باتوکل بخدا موفق بشم؟آیا من ضعف تخمدان دارم؟

جواب:

فعلاً با این تست ها مشکلی ندارید ولی سونو دوم مهمتر است.

 

رها

شنبه 2 بهمن 1395 – 10:35

 

سوال:

سلام خسته نباشید.امروز سونو دارم با سونو قبلی که برات فرستادم فقط هفت روز فاصله داشت.

رحم ابعاد۳۷*۵۲*۹۳میلیمتر واکوی طبیعی است.

خط اندومتری باضخامت ۵/۸میلیمتر و اکوی طبیعی دیده شد ودرون کاویته ضایعه فضاگیر مشهود نیست.

تخمدان چپ دارای ابعاد واکوی طبیعی ودرون ان ضایعه کیست یا تومورال مشاهده نشد.

فولیکول غالب درتخمدان چپ دیده نشد

تصویر یک کیست ب قطر۲۸/۵میلیمتر درتخمدان راست مشهود شد.

درلگن مایع ازاد مشاهده نشد.خانم دکتر نگران شدم اخه من هیچوقت کیست نداشتم اونم بافاصله یه هفته باسونوی قبلیم که هیچ کیستی نبوده .دکترم بهم کلوموفین داده بود .احتمال…

جواب:

نگران نباشید، اگر افزایش وزن ندارید و پرمویی هم ندارید. سیکل بعدی مجدد در روز سوم و سیزدهم این سونو تکرار شود و کیست ها بطور دقیق چک شود.

 

رها

یکشنبه 3 بهمن 1395 – 11:48

 

سوال:

ببخشید خانم دکتر اگه سونوی قبلی منو نگاه کنید نوشته بود یه فولیکول پانزده میلیمتری در تخمدان راست هست.بعدش تو سونوی دیروزم که دادم نوشته یه کیست ۲۸.۵میلیمتری درتخمدان راست مشاهده شد.امکان داره این همون فولیکوله باشه که بزرگترشده یا میخاسته آزادبشه یا ب کیست تبدیل شده؟آیا در روند تعیین جنسیتم تاثیر میزاره؟

جواب:

امکانش هست. سطح LH را در روز 21 سیکل اندازه گیری کنید تا اول ببینیم تخمک گذاری داشته اید یا خیر.

 

رها

سه شنبه 5 بهمن 1395 – 19:24

 

سوال:

خانم دکتر دایم دل درد دارم از چی میتونه باشه .سونو هامم همشو براتون فرستادم.دکتر معاینه هم کرده گفته عفونتم نداری.گفته اگه دل درد داشتی مفنامیک اسید بخور.تکرر ادرار هم گرفتم احساس پری زیر دلم دارم

جواب:

سریع با پزشکتان تماس بیگیرد تا یک آزمایش کامل و کشت ادرار انجام دهید.

 

صبا1

شنبه 9 بهمن 1395 – 08:27

 

سوال:

سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب سوالم دریافت کنم.من روز تخمک گذاریم دردی در ناحیه تخمدان دارم گاهی اوقات راست چپ بعضا هر دو .درد ازار دهنده ای نیست ولی بهر حال درده سوال اول ایا این درد طبیعی است یا باید پیگیری شود؟سوال دوم آیا میشه بخاطر کیست باشه؟سوال سوم آیا بخاطر چسبندگی لوله فالوپ میشه؟قبلا دکتر برام عکس رنگی نوشته هنوز جرات نکردم.بازم ممنون

جواب:

در خیلی از خانمها این حالت دیده می شود ولی باز هم توصیه می کنم حتمأ طبق صلاحدید پزشکتان پیگیری لازم را انجام دهید.

 

رها

جمعه 29 بهمن 1395 – 08:52

 

سوال:

سلام خسته نباشید .ازروز دوازده سیکل تست ال چ استفاده کردم روز اول دوخط قرمز پررنگ. روز دوم یه خط خیلی کمرنگ هاله ای در بالا ویه خط پررنگ در پایین.روزسوم خط پایین پررنگ وخط بالا نسبت ب دیروز پررنگتر تقریبامیشه گف باپایینی تقریبانزدیکه. روز چهارم یه خط پررنگ در بالا ویه خط هاله ای خیلی کمرنگ در پایین ممنون میشم تفسیرش کنید برام؟

جواب:

سیکل های 6 ماه اخیرتان چند روزه بوده است؟

 

رها

یکشنبه 1 اسفند 1395 – 02:59

 

سوال:

سه دوره اس که پریودام همه ۲۶روزه اس دوره اش.قبلا توکامنت های قبلی هم براتون نوشتم که تندتندپریودمیشدم چندوقت بود .اما سه ماه میشه که پریودام دقیق ۲۶روزه اس

جواب:

به احتمال زیاد روز 12 و یا 13 تخمک گذاری دارید و باید تست را از روز 8 سیکل شروع کنید.

 

رها

یکشنبه 1 اسفند 1395 – 11:16

سوال:

یعنی این تست ۱۲.۱۳.۱۴.۱۵هست به درد نمیخوره؟تفسیری براش ندارید؟

جواب:

به نظرم این تست روز 11 باید مثبت می شد. و بعد از اون نتایج خیلی قابل تفسیر نیست.

 

آنا

یکشنبه 1 اسفند 1395 – 13:33

 

سلام.من فقط خوندم سوالایی داشتم که اینجا بود ونیاز نشد بپرسم.انشاله ب حق فاطمه زهرا خدا حاجت همتونو بده چه اوناییکه جواب سوالای مارو میدن چه اوناییکه سایتو ساختن.اجرتون با خدا.که ارزش میزارین وجواب میدین.بازم سپاسگذاریم

خواهش می کنم.

 

مرسانا

یکشنبه 1 اسفند 1395 – 13:45

 

سوال:

سلام.روزیکه کیت تخمکگذاری مثبت میشه بایدهمون موقع یاهمون روز اقدام کنیم برای جنسیت پسر یا فرداش؟

24 الی 36 ساعت بعد از مثبت شدن تست تخمک گذاری داریم.

اگه جوابتون فرداشه وماهمون موقع اقدام کرده باشیم اسپرمهای پسرزا تا فردا زنده میمونن که موقع آزادشدن تخمک خودشونو برسونن.

خیلی کم زنده می مانند.

سوال بعدیم هم اینه که آیا نزدیکی موقع تخمکگذاری چند درصد در پسر شدن نقش داره؟

حدود 80 الی 90 %

احتمال داره نزدیکی دوسه روز قبل ازتخمکگذاری انجام بشه اما جنین پسربشه.ممنون از پاسختان

خیلی کم

 

صبا1

چهارشنبه 11 اسفند 1395 – 05:01

 

سوال:

سلام.من 5 ماهه برای بارداری اقدام میکنم موفق نشدم چون برای پسر دار شدن اقدام میکنم فقط از کیت استفاده میکنم بعد از مثبت شدن اقدام میکنم سوال اول ایا این روش صحیح است تعداد نزدیکی کم نیست؟یک مقدار چاق شدم اگه از الکارنیتین استفاده کنم سوال دوم برای باروری مشکل ندارد ؟سوال سوم الکارنیتین در رژیم پسردار شدن تاثیر ندارد؟متشکرم

جواب:

توصیه می کنم ابتدا توسط یک متخصص زنان معاینه شوید و بررسی های هورمونی و سونوگرافیک دقیق برایتان انجام شود بعد از اینکه مشخص شده مشکلی ندارید روی جنسیت فوکوس کنید.

 

فهیمه بانو

چهارشنبه 16 فروردین 1396 – 19:14

 

سوال:

با سلام

من پریودیام از همون دوران مجردیم نامنظم است هست وهر ماه جلو میفته چندین بار هم به دکتر مراجعه کردم هیچ مشکل داخلی و عفونتی هم ندارم و یه دختر 4 ساله دارم الان میخوام برای باردارشدن اقدام کنم و میخواهم بچه بعدیم پسر شود روز 9 از پریودی نزدیکی داشتم عایا اگه روز تخمک گداری هم نزدیکی کنم قابل قبول و امکان داره پسر شود یا اینکه همین 9 پریودیم قابل قبول مبشه ممنون میشم جواب بدید

جواب:

حتمآ باید نزدیك تخمك گذاری هم نزدیكی داشته باشید.

 

رها

پنجشنبه 17 فروردین 1396 – 07:40

 

سوال:

سلام خسته نباشید.باتوجه ب وضعیت من در کامنتهای قبل.ممنون میشم راهنماییم کنید.امروز روز چهارده سیکلم هست سونو رفتم وگفت فولیکول غالب ندارم.نگران شدم چرا فولیکول غالب ندارم؟مشکل دارم؟ماههای بعدهم وضعیتم همینه؟نمیتونم بارداربشم؟ممنون اگه منوازنگرانی دربیارید.راههای تقویت فولیکول چی هست؟

جواب:

نیازمند بررسی های بیشتر توسط یك متخصص خوب نازایی هستید.

 

رها

شنبه 19 فروردین 1396 – 05:41

 

سوال:

ببخشید دوباره مزاحم شدم.اخه من سریهای قبل دوبار رفتم سونو فولیکول غالب داشتم.این ماه اینطورشده؟میشه بعضی ماهها فولیکول نداشت؟یا بخاطر سرماخوردگی ومسافرت یا ….کلا هرماه باید فولیکول داشت؟ممنون

جواب:

ماه دیگر هم چک كنید، اگر باز هم مشكل وجود داشت به یك متخصص زنان مراجعه كنید.

 

الی

یکشنبه 20 فروردین 1396 – 18:53

 

سوال:

باسلام من روز 12 پریود فولیکول 14 و روز 14 پرید فولیکولم شد 20 روزای 12 و 14 و 16 و 18 نزدیکی داشتم روز 14 پرید هم کیت گذاشتم خط بالایی کم رنگتر از اون یکی شد. در ضمن پریودام 32 34 روزه هست .

میخوام بدونم بچم دختره یا پسر

ممنونم از شما

جواب:

احتمال دختر شدن بیشتر است.

 

سمیرا

سه شنبه 22 فروردین 1396 – 21:26

 

سوال:

سلام خسته نباشید.ی سوال داشتم.آیا قرص های کلوموفین ولترزول و امپولهای تحریک تخمدان درتعیین جنسیت نقش دارند یا احتمال دخترزایی وپسرزایی را بالامیبرند یا ربطی ب تعیین جنسیت ندارند؟متشکر

جواب:

عده ای از محققان اعتقاد دارند که مصرف قرص کلومیفن سیترات می تواند روی موالید دختر تأثیر گذارد اما طبق تجربه بر روی زنانی که تخمک گذاری نداشته اند و قرص کلومیفن مصرف نموده اند اگر کلومیفن با دوز بالا مصرف شود احتمال موالید دختر کمی افزایش می یابد اما اگر کلومیفن با دوز پایین مصرف گردد تأثیری روی موالید پسر یا دختر ندارند.

گاهی اوقات برای تقویت اسپرم در آقایان نیز قرص کلومیفن استفاده می شود که به هیچ عنوان موالید دختر را افزایش نمی دهد.

 

صبا1

پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 – 06:31

 

سوال:

باسلام.در عکسی رنگی رحم مشخص شد لوله سمت راست مسدود و سمت چپ باز است آیا با این وضعیت میتوان باردار شد؟

بله

سوال دوم دکتر قرص مترونیدازول سفکسیم امپول جنتومایسین و پماد واژینال داده گفته بعد مصرف دوباره عکس رنگی شاید لوله را باز کنه آیا میشه؟ممنون میشم کمکم کنید

بله

 

بیتا

جمعه 22 اردیبهشت 1396 – 22:44

 

سوال:

باسلام وخسته نباشید، آیا قرص دوفاستون بر جنسیت جنین تاثیر دارد؟

جواب:

در مطالعات ارتباط معنی داری پیدا نشده است.

 

صبا1

دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 – 06:27

 

سوال:

سلام ممنون از پاسخگویی و توجهتان.آیا با یک لوله باز می توان آی یو آی کرد؟

جواب:

بله

 

صبا1

سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 – 05:57

 

سوال:

سلام خسته نباشید شرمنده ام بسکه سوال میپرسم بذارید به حساب شرایط روانی بد.اگه با یک لوله آی یو آی کنی احتمال بارداری خارج از رحم مانند بارداری طبیعی وجود داره؟چون اون یکی لوله هست ولی گرفتگی داره

جواب:

تقریبأ ریسک حاملگی خارج رحمی در IUI کمتر از بارداری طبیعی است.

 

سمیرا

پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 – 13:05

 

سوال:

سلام خسته نباشید.ی سوال داشتم اینکه من توی سونوگرافیهام همیشه اینو زده

تخمدانها نمای نرمال دارند.ضایعه فضاگیر تومورال یا کیستینگ درتخمدانها مشاهده نشد.اندازه تخمدانهامو میزنه ومیزنه اندازه نرمال دارند. اما اکثر اوقات من فولیکول غالب نداشتم سایزاشون کوچیک بودن فقط یه ماهی فولیکول۲۷داشتم.این سوال برام پیش اومده که من تنبلی تخمدان دارم یا پی سی او هستم؟

تنبلی تخمدان با پی سی او فرق داره؟

اخه تو اینترنت زده همونه فقط اسم عامیانه اش فرق داره.

جواب:

از لحاظ علمی با هم اختلاف دارند ولی بهتر است تمام آزمایشاتی که هم انجام داده اید را برایم بنویسد.

 

فرشته

پنجشنبه 25 خرداد 1396 – 07:56

 

سوال:

با سلام و عرض ادب

تاریخ پریودهای من اینگونه است : 15/12/1395 – 13/1/1396 – 11/2/1396 – 7/3/1396

میخواستم iui انجام دهم برای همین پزشک درخواست انجام تست ادرار داشت من نیز انجام دادم روز 11 و 12 پریود خط پایین خیلی کم رنگ بود و همان روز یعنی 18 خرداد سونو انجام دادم نوشته بود در تخمدان راست فولیکولی به ابعاد 2/1*1/7 cm دیده می شود . تخمدان چپ به قطر 2/3 cm دیده شده که حاوی فولیکولی به قطر 1/3cm می باشد . گفتند خیلی زود است برای تخمک گذاری . روز 13 تست کمی پرنگ شد نسبت به روز قبل ، روز 14 پریودی تست پرنگ روز 15 نیز همان طور و حتی روز 16 هم تست به همان پر رنگی بود تا اینکه روز 17 پریودی تست دوباره کم…

جواب:

روز 14 مثبت و روز 15 به احتمال زیاد تخمک گذاری تان می باشد.

 

فرشته

پنجشنبه 25 خرداد 1396 – 08:19

 

ببخشید توضیحاتم زیاد است ولی واقعا مجبورم .

ادامه مطلب:

وقتی این مطلب را به پزشک گفتم ایشان نوارها را چک کردن و گفتن نگران نباشید بهترین موقع برای تزریق آمده اید و تزریق همان روز غروب ساعت 7/15 انجام شد یعنی در تاریخ 23 خرداد 96

لازم به ذکر است تمام آزمایشات و عکس رنگی از رحم و … همگی سالم و بون مشکل بوده اند . داروهایی هم که مصرف کردم قرص یدوفولیک 30 عدد که آخرین آن صبح روز تزریق بود .قرص ویتامین e 20 عدد هفته ای دو عدد که تقریبا 10 عدد آنرا استفاده کرده ام و بعد از تزریق دیگر . 10 عدد قرص لتروزل از چهارم پریود شبی دو عدد.

20 عدد قرص ویتامین d3 هفته ای یک عدد . سه…

 

سینام

یکشنبه 28 خرداد 1396 – 15:14

 

سوال:

سلام اطفا سوال من رو هم جواب بدین هر روز دارم میام سایت چک میکنم.

جواب:

با پوزش سوال شما را پیدا نکردم لطف کنید مجدد سوالتان را طرح کنید.

 

مهسا

سه شنبه 30 خرداد 1396 – 08:38

 

سوال:

سلام. من پریودم ۲۸ روزه است. ۶ بهمن آخرین پریودم بود. تا ۲۳ بهمن نزدیکی نداشتیم و اصلا قصد بارداری هم نداشتم. اما قبل رابطه واژنمو با جوش شیرین شستشو دادم. اولین بار بود که اقدام به بارداری کردیم و در کمال تعجب باردار شدم. دوست داشتم نی نی اولم پسر باشه اما سونو هفته هجده گفت دختره. به نظر شما چه عاملی باعث شده دختر باشه با وجود استفاده از جوش شیرین و همچنین نزدیکی نداشتن در اون ماه جز اون شب؟

جواب:

احتمال تشکیل جنین پسر فقط در روز تخمک گذاری یا همان روز 14 سیکل در شما زیاد است و روزهای قبل و بعد از آن احتمال دختر شدن زیاد می شود.

 

سودابه

جمعه 27 مرداد 1396 – 10:58

 

سوال:

سلام.

دوره های پریود من سی روزه هستش. روز سیزده هم سونو دادم اندازه فولیکول ۱۴.۵ بود. میخاستم بدونم زمان تخمک گذاری کی هست.

جواب:

به احتمال زیاد روز 16 سیکل

 

مهرسام

سه شنبه 31 مرداد 1396 – 11:54

 

سوال:

سلام من پریودیم مرتب بود ولی مدتی نامرتب شد واز بعد عید زیر نظر دکتر برای بارداری بودم و با دارو مرتب شد و رژیم رعایت کردم وسونو دادم که یک فولیکول ۲۱و۱۱ و۱۲ در راست و یک ۱۲ در چپ بودم و دکتر به من برای ۱۷ و۱۸ وقت نزدیکی داد برای پسر دار شدن ولی متاسفانه همسرم ۱۷ بعد نزدیکی کشید بیرون وبعد صحبت با دکتر گفت مایعات گرم بخوریم و۱۸ نزدیکی داشته باشیم وطبق این موارد الان احتمال پسر هست یانه

جواب:

بله احتمال اش زیاد است.

 

مریم

جمعه 24 آذر 1396 – 16:26

 

سوال:

با سلام

من سیکل قاعدگی ام 28روزه و منظم هست. به دلایل شرعی که به تقویم شرعی برای بارداری توجه می کردم روز دوازده از شروع قاعدگی ام اقدام کردم و از همون شب تا دو شب بعد نزدیکی داشتیم با همسرم

حالا میخوام بدون چقدر احتمال دختر دار شدن هست و اصلا آیا بارداری این ماه برام ممکنه؟

جواب:

یعنی روز 14 هم نزدیکی داشته اید که معادل روز تخمک گذرایتان می شود و در نتیجه امکان پسر شدن زیاد است.

 

Yeganeh

پنجشنبه 30 آذر 1396 – 08:24

 

سوال:

دوماهه اقدام ب بارداری کردم سه چهار ماه هم هست قرص متفورمین و یدوفولیک و امگا دکتر برام تجویز میکنن تحت رژیم جنسیتی پسر هستم دوماه قبل دکتر روز سوم پریود قرص لترزول و امپول hmgدرروز نهم و دوامپول دیگه در روز 11و 13تجویز کردن ولی من فقط روز 12و 14پریودم نزدیکی داشتم ولی باردار نشدم ماه قبل بدون مراجعه ب پزشک اقدام کردم و روزهای 12،14،16،18پریودم نزدیکی داشتم بی بی چک ک گذاشتم یک خط پررنگ و یک خط خیلی کم رنگ شد ولی بعد از اینکه یک هفته از زمان پریود قبلیم عقب انداخته بودم یعنی باید این ماه دهم میشدم 17ام پریود شدم با وجود اینکه بی بی چک هم مثبت نشون داده بود پیش…

جواب:

به احتمال زیاد یک سقط صورت گرفته است. بهتر است تحت نظر متخصص زنانتان یک پیگیری بیشتری انجام دهید.

به گزارش گروه فضای مجازی میزان،  بسیاری از مردم هنگامی که با یک زن باردار روبرو می شوند نخستین سوالی که از او می پرسند این است که فرزندش پسر است یا  دختر، علاوه بر این خود والدین نیز علاقه دارند در روزهای اولیه از جنسیت کودکشان مطلع شوند به همین دلیل بسیاری از مادران باردار با کمک تست آمنیوسنتز و یا سونوگرافی از دختر یا پسر بودن جنین خود خبردار می شوند.

جنسیت جنین چه زمانی مشخص می شود؟

 

در هفته ۱۴ محتویات روده که قبل از این در بندناف بوده به تدریج در حفره شکمی جا می‌گیرد. به دنبال تکمیل اپیدرم جنین از این پس به لمس کردن حساس است و می‌تواند اخم کند یا چشمانش را حرکت دهد. این هفته زمان مناسبی برای تعیین جنسیت جنین است.

جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل می شود؟

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

 

جنسیت بلافاصله پس از لقاح مشخص می‌شود. بیست و سومین جفت از کروموزوم‌ها جنسیت کودک را مشخص می‌کنند. تخمک مادر دارای کروموزوم X است و اسپرم پدر کروموزوم دیگری دارد که می‌تواند X یا Y باشد. یک ترکیب XX به معنی دختر بودن جنین و ترکیب XY به معنای پسر بودن اوست. این یعنی جنسیت کودک حتی قبل از آنکه جنین شود مشخص‌شده است. باوجودی که جنسیت نوزاد شما فوراً پس از لقاح مشخص می‌شود اما شما قادر نخواهید بود تا هفته‌ی ۱۶ تا ۱۸ بارداری متوجه آن شوید.

تشخیص جنسیت جنین با جوش شیرین

 

این تست به کمک جوش شیرین انجام می شود و در مورد این روش بارها در انجمن بارداری بحث شده است. در این روش شما فقط به یک یا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید. مادر باردار ادرار خود را مانند آزمایشگاه در یک ظرف که جوش شیرین در آن وجود دارد بریزد البته بهتر است این آزمایش در صبح انجام شود زیرا ادرار در این زمان نسبتا رقیق بوده به همین دلیل نتیجه دقیق تری به دست می آید اگر پس از ترکیب شدن جوش شیرین و ادرار، حباب  در ظرف مشاهده شد نشانه پسربودن جنین و اگر هیچ واکنشی اتفاق نیفتند نشانه دختر بودن آن است. البته ناگفته نماند در برخی موارد به دلیل آن که در برخی زنان باردار تغییرات هورمونی زیادی اتفاق می افتد ممکن است که نتیجه دقیق مشاهده نشود.

 

تشخیص جنسیت جنین از ظاهر مادر

۱- شکل صورت

 

 زمانیکه صورت شما لاغرتر و کشیده میشود، نشاندهنده پسر بودن جنین است در حالیکه اگر صورت شما پرتر و گرد تر شده باشد، جنین شما دختر خواهد بود.

۲- پوست

 

آکنه معمولا نشانه رایج دختر بودن جنین است و اگر پوست شما صاف و عاری از جوش و لک باشد، جنین شما پسر خواهد بود.

۳- موی سر

 

اگر شما جنین دختر را در شکم داشته باشید، موی سر شما نازک تر و کدر تر خواهد شد در حالیکه داشتن جنین پسر موی شما را براق تر و پر پشت تر خواهد کرد. همچنین ممکن است مادرانی که جنین دختر دارند هایلایتی قرمز رنگ در موهای آنها دیده میشود.

 

همچنین زن باردار می بایست موهای خود را مانند تصویر به بالا جمع کرده و اگر رشد موهای جدید بصورت ” v” بود او جنین پسر دارد و اگر مو های جدید در حال رشد بصورت مستقیم پشت گردن رشد کند جنین دختر است.

۴- بینی

 

زمانی که باردار هستید اگر تغییراتی را درسایز و اندازه بینی خود حس کردید شما دارای جنین پسر هستید. این تغییرات شامل بزرگ تر شدن و پهن تر شدن موقتی بینی است که بعد از تولد به حالت اولیه باز خواهد گشت.

۵- عروق چشمی

 

با مطالعه بخش سفید زیر عنبیه شما می توانید جنسیت جنین را پیش بینی کنید. اگر عروقی به شکل “v” و “y” و یا “u” زیر چشم چپ شما دیده شد شما دارای جنین دختر هستید و اگر این اشکال در زیر چشم راست شما بود ممکن است جنین شما پسر باشد.اگر این اشکال در هر دو چشم دیده شد، جنسیت جنین دختر و اگر در هیچ یک دیده نشد جنین پسر خواهد بود.

۶- زیبایی کلی

 

اگر بنظر شما و دوستانتان زیبا تر از قبل شده اید، ممکن است جنین شما پسر باشد و اگر شما در دوران بارداری زشت  شده باشید ممکن است جنین شما دختر باشد.

بهترین زمان تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی

 

در هفته های ۱۶ تا ۱۹ جنسیت، دست و پا، تعداد انگشتان، صورت، وضع لب ها، گوش، چشم، دیافراگم، ستون فقرات، کلیه ها، مثانه و معده پر از مایع و چهار حفره ای بودن قلب جنین بررسی می شود. از هفته ۱۴ می توانید جنسیت جنین خود را با سونوگرافی تعیین کنید. ولی همان طور که گفته شد معمولا برای دقت بیشتر هفته شانزدهم بارداری بهتر است. البته تعیین جنسیت جنین بستگی به موقعیت قرارگیری جنین در رحم دارد. اگر وضع قرارگیری مناسب باشد، می توان به راحتی جنسیت را مشخص کرد. در حالیکه، اگر سونوگرافی تصویر واضح از دستگاه تناسلی جنین نداشته باشد حتی در این هفته نیز امکان فهمیدن جنسیت جنین وجود ندارد.

 

زمان تشکیل اندام تناسلی جنین پسر

 

در هفته ششم بارداری، آلت تناسلی دختر و پسر در حال شکل گیری است و در هفته چهاردهم بارداری جنین دختر و پسر بسیار شبیه هستند و بسیار دشوار است که جنسیت آنها از هم تشخیص داده شود. در هفته هجدهم بارداری، جنسیت جنین شما مشخص میشود اگر دستگاه تناسلی جنین در موقعیتی باشد که بطور واضح قابل دیدن است. اگر نه که در هفته های آتی نوع جنسیت جنین مشخص می شود.چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

جنسیت جنین بدون سونوگرافی

 

براساس بعضی باورهای قدیمی، روش هایی وجود دارد که می توان به کمک آنها پیش یا بدون سونوگرافی هم به جنسیت بچه پی برد؛ از جمله ضربان قلب. گفته می شود اگر تعداد ضربان قلب کودک ۱۴۰بار در هر د قیقه یا بیشتر باشد ، فرزند دختر و اگر زیر ۱۴۰ضربه درد قیقه باشد، پسر است.

 

به گفته دکتر باوریان، « بیشتر موارد مربوط به تعیین جنسیت بچه بدون سونوگرافی به طب بوعلی سینا بازمی گردد. به طور مثال در بعضی متون آمده پسر سمت راست شکم مادر و دختر در سمت چپ قرار می گیرد. اگرچه می شود روی بعضی از این موارد تا ۸۰ ۷۰ درصد حساب کرد ولی در موارد زیادی هم این باورها صادق نیست و ممکن است نتیجه درست نباشد. از آنجا که احتمال دختر یا پسر بودن ۵۰ درصد است با این موارد می توان کمی درصد احتمال را بالاتر برد و حدس بهتری زد. خیلی اوقات زمانی که می خواهم جنسیت را تعیین کنم می بینم که پسرها بیشتر در سمت راست هستند اما باز هم مواردی را مشاهده می کنم که برعکس است بنابراین نمی توان با اطمینان این علائم را به کار برد.»

منبع: نبض ما

انتهای پیام/

یکی از هیجان‌انگیزترین مراحل بارداری آگاهی از جنسیت جنین است. ولی در واقع چه عواملی باعث تعیین جنسیت جنین می‌شود و چگونه این جنسیت تکمیل می‌شود؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل میشود و نیز در مورد تفاوت‌های جنسیتی در طول دوران بارداری مطالبی را برای شما شرح خواهیم داد.

وقتی می پرسید که جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل می شود باید به شما بگوییم جنسیت جنین در لحظه بسته شدن نطفه تعیین می‌شود. نطفه‌ای که دارای کروموزوم XY‌ باشد، پسر و نطفه‌ای که دارای کروموزوم XX باشد، دختر می‌شود. ۷۰ نوع ژن مختلف در کروموزوم‌های جنسی وجود دارد که در تعیین جنسیت جنین نقش دارند. در طول دوران بارداری؛ جنین در مجاورت هورمون‌ها و ژن‌های تاثیرگذار، از لحاظ آناتومی، فیزیولوژی و حتی رفتاری تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این ژن‌ها در شکل‌گیری شخصیت و ساختار جنین نقش مهمی دارند.

 جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل میشود؟ در ابتدا دختر و پسر همانند هم هستند

در حدود هفته ۷ تا ۸ بارداری، در هر دو جنس عضوی وجود دارد به نام اندام جنسی. یعنی اندامی مشابه که بعدا تبدیل به جنس دختر و پسر می‌شود. در طول دوران بارداری اندام‌های جنسی رشد کرده و جنسیت جنین قابل تشخیص می‌شود.چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

اگر هورمون مردانه تستوسترون وجود نداشت، همه جنین‌ها اندام جنسی زنانه داشتند. در حدود هفته ۷ کروموزوم Y هورمون مردانه تستوسترون را تولید کرده و اندام‌های جنسی مردانه شروع به شکل‌گیری می‌کنند. سطح هورمون تستوسترونی که در هفته ۱۶ بارداری در بدن جنین پسر وجود دارد، را با سطح تستوسترون یک فرد بالغ مقایسه کردیم. بین هفته ۱۶ تا ۲۰ سطح تستوسترون تا حدی بالا می‌رود که در هفته ۲۴ بارداری، این مقدار به اندازه تستوسترون یک فرد بالغ است.

جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل میشود؟ اندام جنسی جنین بین هفته ۷ تا ۱۲ تشکیل می‌شود

بین هفته ۷ تا ۱۲ بارداری اندام جنسی جنین تشکیل می‌شود. در حدود هفته ۹ عضو تناسلی جنین پسر شکل می‌گیرد. آلت و بیضه‌ها تا هفته ۱۴ در یک سایز باقی می‌مانند. در هفته ۱۰ اندامی که قرار است تبدیل به پروستات شود ظاهر می‌گردد. در هفته ۱۴ مجاری ادرار جنین کاملا شکل گرفته است. در هفته ۲۶ زمانی‌که اندام جنسی پسر به بالاترین رشد خود در سه ماهه آخر بارداری رسیده است، بیضه‌ها شکل می‌گیرند.

در مورد دختران، رشد اندام جنسی جنین تقریبا ثابت می‌ماند. تخمدان‌ها در حدود هفته ۱۱ تا ۱۲ بارداری شروع به رشد می‌کنند. اما در حدود هفته ۲۰ بارداری جنین دختر در حدود ۷ میلیون تخمک اولیه دارد که تا زمانی که متولد می‌شود به دو میلیون کاهش می‌یابد.

در حدود هفته 16 بارداری توسط امواج فراصوتی (سونوگرافی) می‌توان به جنسیت جنین پی برد. گاهی ممکن است در تشخیص جنسیت جنین اشتباه شود. ممکن است در جنین پاها بسته باشد و اندام جنسی دیده نشود.

در حدود هفته ۱۰ بارداری، تست غربالگری (NIPT) که سلول‌های جنین را از سلول‌های جفتی که در خون مادر شناور است آنالیز می‌کنند. این روش دقیقی برای تشخیص جنسیت جنین است ولی صد در صد مطمئن نیست. تنها روش دقیق تشخیص جنسیت قبل از تولد تست‌های تشخیصی آمنیوسنتز یا نمونه‌برداری از پرده کوریون جنین است که از DNA خود جنین نمونه می‌گیرند.

از آن‌جایی که کروموزوم‌های جنین در تعیین جنسیت او نقش دارند، داروهایی که حاوی هورمون هستند نیز در رشد جنسی جنین دخالت دارند. بخصوص داروی اسپیرونولاکتون که داروی فشار خون است؛ تستوسترون را کاهش می‌دهد. قبل از بارداری و حتی زمانی که تازه متوجه بارداری خود شده‌اید حتما با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، مشورت کنید.

جنسیت جنین ممکن است علائم متفاوتی بر روی مادر داشته باشد

برخی تحقیقات ثابت کرده است که در دوران بارداری مادر متوجه اتفاقات خاصی می‌شود که از طریق این اتفاق‌ها می‌توان جنسیت جنین را حدس زد. برای مثال مادرانی که دچار دیابت بارداری می‌شوند بخاطر تغییرات متابولیکی بیشتر، به احتمال زیاد جنین پسر در رحم خواهند داشت. مادرانی که جنین دختر دارند، بیشتر دچار گرگرفتگی می‌شوند و در معرض آسم و نفس تنگی هستند. مادرانی که بیشتر دچار استرس‌های بارداری می‌شوند به احتمال زیاد جنین دختر دارند، زیرا دختر کمتر خود را با شرایط نامساعد رحم سازگار می‌کند. هرچند دنبال کردن این نشانه‌ها سرگرم کننده است ولی هیچ دلیل علمی برای صحت و درستی این نشانه‌ها در مورد جنسیت جنین وجود ندارد.

جنسیت جنین در چند هفتگی تشکیل میشود؟ به طور خلاصه جنسیت در لحظه تشکیل نطفه تعیین می گردد، اندام جنسی مابین هفته های 7 تا 12 بارداری تکامل پیدا می کند اما در هفته 16 توسط سونوگرافی معمولی قابل رویت خواهد بود.

 

بیشتر بدانید:

1- 9 روش سنتی برای تشخیص جنسیت جنین

2- عوامل موثر بر تعیین جنسیت فرزند

3- درد لگن در بارداری و جنسیت جنین با یکدیگر ارتباط دارند؟

4- تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

این بخش در حال طراحی می باشد

“>

window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-139120398-1’);

با توجه به تجربیات خانم دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، تعیین جنسیت فرزند برای پدرها و مادر ها یکی از دغدغه های این روزهاست زیرا والدین امروزه به علت اینکه تعداد موالید کمتری دارند مایلند که جنسیت فرزاندانشان را خودشان قبل از مادر و پدرشدن با بینش انتخاب کنند.
این موضوع که بدانند با احتمال بیشتر چه جنسیتی را خواهند داشت بسیار دلنشین و شادی بخش است.

در این مقاله این مطالب را خواهید خواند:

1-تعیین جنسیت

2- تعیین جنسیت قبل از بارداری

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

3- سه روش پیشنهادی تعیین جنسیت

4-تعیین جنسیت صد درصد پسر

5- تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی

6- تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

7- تعیین جنسیت جنین قبل از ۳ ماهگی

8- تعیین جنسیت با استفاده از زمان مقاربت

1- تعیین جنسیت فقط مربوط به این دوران ماشینی نیست در قدیم هم والدین توجه ویژه به این موضوع داشتند، روش ها در قدیم بیشتر سنتی بود. درحال حاضر هرچند تا ۱۶ هفتگی بارداری معمولا با درصد بالایی با کمک روش های سونوگرافی می توان از جنسیت فرزند آگاهی یافت ولی اگر والدین خودشان یک جنس دلخواه را چه پسر و چه دختر بخواهند با کمک روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری می ‌توان تا حد زیادی به خواسته شان والدین را نزدیک کرد.
درمورد تعیین جنسیت با سونوگرافی باید گفت درصد احتمال خطای سونوگرافی اندک است و در بیشتر موارد اطلاع رسانی سونوگرافی برای تعیین جنسیت درست و صحیح است نکته حائز اهمیت اینست که خانم و اقای منتظر تولد فرزند باید تا حدود ۳ ماهگی صبر کنند و این تب و تاب دانستن جنسیت فرزند در آن ها به حدی است که طبق نظر خانم دکتر ویدا یوسفیان متخصص و جراح زنان باعث می شود تا مرتب به مطب مراجعه و خواهان این باشند که دکتر جنسیت فرزند را با سونوگرافی تعیین کند. از طرفی برخی والدین دوست دارند که جنین موجود در رحم مادر پسر یا دختر باشد بنابراین انواع و اقسام روش ها را مورد آزمون قرار می دهند.

پادکست تعیین جنسیت را حتما گوش کنید:

 

حقیقت امر این است که روش های مختلفی وجود دارد که با کمک آن می توان به جنس دلخواه دست یافت.

تاکید ما بر روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری است و در اصل قبل از زمانی که سونوگرافی بتواند جنس فرزند شما را تعیین کند. روش های متنوعی برای تعیین جنسیت وجود دارد که برخی منشا علمی دارد مثل انجام IVF (که جنین پسر یا دختر در رحم می کاریم) و یکسری روش ها سرمنشا سنتی دارند (مثل استفاده از رژیم های غذایی ) با مطالعه این مقاله میتوانید به جنس دلخواه خود تا حد زیادی دست یافته لذا خواهشمندیم تا انتهای این مقاله با ما همراهی کنید.

اگر میخواهید صاحب دختر یا پسر (جنس دلخواه) خود شوید باید بدانید قبل از بارداری (۲-۳) ماه قبل از اقدام به بارداری تحت نظر باشید.

۱-تغذیه خاص به اقا و خانم و انجام سونوگرافی های واژینال جهت تعیین زمان مقاربت و تعیین زمان تخمک گذاری و شست و شوی واژن

۲-intrauterine insemination) iui)
که در این روش اسپرم های اقا شاملyوx است جدا سازی و شستوشو داده شده و به داخل رحم خانم تلقیح میشود.

۳-روش PaD)IVF) در این روش لقاح کاملا ازمایشگاهی است و جنین صد در صد پسر یا دختر داخل رحم مادر کاشته میشود . باید خاطر نشان کنیم که وجود یک سری شرایط پرتنش و استرس زا روی جنسیت فرزند تاثیر گذار خواهد بود . روش های لقاح ازمایشگاهی روشهایی قریب به صد در صد هستند که ما از جنسیت فرزند اگاه شده و فرزنددلخواه با جنس مورد نظر را داخل رحم مادر میکاریم.

ازدید خانم دکتر یوسفیان متخصص زنان و زایمان شهرک غرب روش های سنتی و خانگی نیز تا حدی مورد قبول است مثلا استفاده از غذایی که حاوی سدیم و پتاسیم بالا باشد میتواند احتمال پسر زایی را افزایش دهد. مثلا استفاده از گوشت قرمز و شیر و جگر میتواند احتمال فرزند ‌پسر را زیاد نماید ولی تاکید ما بر آن است که پزشک متخصص زنان با یک خونگیری از قلیا و اسیدیته خونشان اگاهی پیدا کند .

به طور مثال مصرف کلسیم و‌منیزیم میتواند احتمال دختر زایی را زیاد نماید: این غذاها شامل شیر-پنیر-بستنی و ماست و جوانه گندم میباشد از روش های مهمی که میتوان برای تعیین جنسیت قبل از بارداری نام برد روش تعیین زمان نزدیکی زوج است . در زمان تخمک گذاری پزشک روزهایی را با سونوگرافی واژینال تعیین میکند
میتوان منتظر تولد فرزند پسر بود.
و اگر چند روز قبل از تخمک گذاری اقدام به نزدیکی نمایید میتوانید انتظار تولد نوزاد دختر را داشته باشید.
شست و شوی واژن قبل از نزدیکی (حدود نیم ساعت) میتواند تا حد زیادی کمک کننده باشد به گونه ای شست و شوی واژن با سرکه و اب باعث کمک به تولد نوزاد دختر و شست و شوی واژن با جوش شیرین و اب موجب یاری در تولد نوزاد پسر میشود.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

تعیین جنسیت بر اساس زمان مقاربت

سایر روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری شامل نشاندار کردن گاتها توسط لیزر و یا تعیین میزان اسپرم میباشد.

4- تعیین جنسیت صد درصد پسر :

طرز فکر قدیمی این بوده که اغلب علاقه به تولد نوزاد پسر داشتند زیرا فکر میکردند پسر کمک و‌یاری رسان مادی و معنوی پدر و‌مادر است اگرچه این تفکر مقدار زیادی تغییر کرده ولی هنوز هم تا حدی در فرهنگ ما وجود دارد. اغلب مواردی من در مطب میبینیم کسانی هستند خواهان جنسیتی هستند که ندارند مثلا اگر پسر دارند مایلند دختر دار شوند و‌یا بالعکس.

برای اینکه صاحب فرزند پسر شوید میتوانید از روش

 

در ادامه به تشریح و‌توضیح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت:

از نظر دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان خوب در شهرک غرب روش رژیم غذایی پسر یکی از روش های راحت و رایج تعیین جنسیت فرزند است.
خوردن بعضی غذاها کروموزوم Y مرد را جذب می کند و به تشکیل نطفه پسر کمک می کند. این غذا ها سرشار از پتاسیم و سدیم هستند شامل : روغن کنجد -خرما-فلفل-موز و گوشت قرمز تازه میباشند.

دادن شربت زعفران خصوصا به آقا به علت طبع گرمی که دارد میتواند در فرزند آوری پسر مفید باشد . روش نزدیکی بر پایه زمان تخمک گذاری فیزیکی از روش های تعیین جنسیت است . کروموزوم x وy که در مرد وجود دارند اگر محیط واژن قلیایی باشد و‌ترشحات رقیق باشد راحت به سمت x مادر حرکت میکنند (درست در زمان تخمک گذاری) ولی اگر چند روز قبل از زمان تخمک گذاری اقدام به نزدیکی نماییم به علت ماندگاری و دوام کروموزوم های x پدر احتمال رسیدن انها به x مادر بیشتر و احتمال دختر دارشدن افزایش می یابد .

روش شست‌و‌شوی واژن جهت تعیین جنسیت پسر یا دختر به این گونه است

که بایستی محلولی ترکیبی از آب و جوش شیرین(یک قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل ۴ لیوان آب جوشیده سرد شده) قرار می دهید و واژن را با این محبوب شستشو می دهید . در اصل محیط را به گونه ای قلیایی می کنید که کروموزوم های Y به طرفX زن حرکت کند. بایستی دقت شود که ارگاسم خانم (به اوج لذت جنسی رسیدن خانم) باعث حرکت بیشتر کروموزوم های Y به سمت X خانم و تعیین جنسیت پسر می شود. در مقابل اگر با شستشوی واژن توسط سرکه ( یک قاشق غذاخوری سرکه داخل ۴ لیوان آب جوشیده سرد شده ) محیط واژن را اسیدی می کنیم احتمال جنین دختر افزایش می یابد . روش های علمی تر تعیین جنسیت همانطور که در بالا ذکر شد روش IVF است.
که کاملا لقاح آزمایشگاهی است و اسپرم و تخمگ در محیط آزمایشگاه لقاح یافته و بنا به درخواست والدین جنین پسر یا دختر داخل رحم کاشته می شود .این روش اگر جنین پسر و یا دختر در آزمایشگاه تشکیل شود کاملا تضمینی است و اگر درمورد ضمانت کار نگرانید توصیه می کنیم از این روش بهره ببرید.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

میکرو اینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI)

5- تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی:

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

تاکنون به کمک متخصص زنان سعادت آباد از روش های مختلف تعیین جنسیت قبل از بارداری سخن گفتیم. حال می خواهیم از روش هایی که بعد از باردار شدن می توان استفاده نمود تا زودتر از ۱۳هفتگی که در سونوگرافی جنین جنسیتش تعیین می شود صحبت کنیم. زیرا قبل از ۱۳ هفتگی بارداری خیلی از پدرو مادرها مشتاقندتا جنسیت جنین خود را بدانند.
برای اینکه از جنسیت جنین در ۱ ماهگی خبردار شوید می توانید از یکسری از روش های خانگی بهره مند شوید. اگرچه این روشها صد درصد نمیباشد ولی بسیار کمک کننده هستند

۱-پاهای مادر: اِد‌ِم و ورم کردن پاهای مادر در جنین دختر کاملا مشهود است . مادرانی که جنینشان پسر است تا اواخر بارداری هیچ ورمی روی پاهای مادر دیده نمیشود.

۲- چشم مادر: بایستی درون چشم مادر سفیدی چشم را بررسی کرد ، به این شکل که پلک پایین مادر را پایین داده و به سفیدیه چشم دقت میکنید اگر رگ های خونی به شکل وی در چشم چپ مادر مشهود بود جنین دختر و اگر این رگ ها در چشم راست مادر دیده شد جنین پسر خواهد بود.

۳- پوست مادر : در جنین پسر زیبایی و شفافیت پوست مادر حفظ میشود ولی در جنین دختر تمام زیبایی مادر از بین رفته و پوست لکه دار و‌کدر و پر از جوش میشود.

۴- تنگی نفس در مادر: تنگی نفس مادر در جنین پسر بیشتر دیده میشود در حالیکه در جنین دختر ، مادر معمولا تنگی نفس ندارد و براحتی نفس میکشد.

۵-تغییرات اشتها و مزاج مادر: در جنین دختر ما شاهد تمایل بیشتر مادر به خوردن انواع شیرینی ها و شکلات هستیم ولی در جنین پسر مادر تمایل بیشتری به خوردن ترشیجات دارد.

6- تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

در ماه دوم بارداری قلب جنین هنوز تا پنج هفتگی کامل نشده و لذا نمیتوانیم
شاهد تپش قلب جنین باشیم . اگرچه در ماه دوم بارداری هم روش های صد درصدی برای تشخیص جنسیت جنین وجود ندارد ولی میتوان تا حدودی از برخی موارد زیر بهره جست:

۱-رشد سینه های مادر: رشد بافت پستانی مادر در جنین های دختر بیشتر از قبل است و سرعت زیادی دارد ولی در جنین پسر اینگونه نمیباشد.

۲- رشد موهای پای مادر : رشد موهای پای مادر در جنین پسر بسیار سریع از قبل است ولی در جنین دختر اینگونه نیست و هیچ تفاوتی با قبل از بارداری ندارد.

۳-حالت تهوع در مادر: مادران باردار حالت تهوع خصوصا در اوایل صبح را تجربه میکنند ولی اگر در اوایل بارداری مادر حالت تهوع نداشت احتمال بیشتری هست جنین پسر باشد.

۴-اشتهای مادر: در جنین پسر شاهد هستیم مادر اشتهای زیادی پیدا میکند و از خوردن لذت میبرد و به طور مرتب میخورند و از کاهش اشتها شکایت نمیکنند در حالیکه در جنین دختر میبینیم مادر باردار اشتهای مثل قبل از بارداری و یا کمتر دارد.

۵- دمای پای مادر: دمای پای مادر در اوایل بارداری می تواند تا حدودی جنسیت جنین را حدس مشخص کند، به گونه ای که مادرانی که پاهای سرد و رنگ پریده دارند به احتمال قوی نوزادشان پسر است.

۶- سردرد مادر: سردرد در مادر باردار نشانه ی نوزاد پسر است که در راه دارد. ولی مادری که جنین دختر دارد به ندرت دچار سردرد می شود.

۷- رنگ ادرار مادر: با استفاده از رنگ ادرار مادر نیز می توان تا حدودی جنسیت جنین را حدس زد . رنگ ادرار مادر در جنین پسر تغییر چندانی نمی کند ولی رنگ ادرار مادری که جنین دختر در راه دارد به رنگ زرد تیره می شود و بد اخلاق شده و پوست تیره ای نیز دارد.

7- تعیین جنسیت جنین قبل از ۳ ماهگی:

طبق تجارب دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان در غرب تهران پس از اعلام اینکه خانم باردار است و تا قبل اینکه سونوگرافی انجام شود نمیتوان به طور نسبتا قابل اعتمادی از جنسیت جنین مطلع شد. مشکل سونوگرافی اینست معمولا امکان انجامش برای تعیین جنسیت بعد از سه ماهگی است برای اینکه شما بتوانید در سه ماهه اول تا حدودی جنسیت جنینتان را تعیین کنید میتوانید روش های خانگی متعددی را امتحان کنید همانگونه که گفتم بررسی وضعیت ظاهری مادر باردار مانند وجود علائمی مثل سردرد ورم پاها و بررسی چشم ها در مادر میتواند کمک کننده باشد . هریک از این روش ها به تنهایی ارزش چندانی ندارد ولی وقتی چند علامت با هم در مادر باردار وجود داشته باشد تا حدودی می توان جنسیت جنین را حدس زد مثلا اگر مادر باردار دچار ورم پاها و حالت تهوع و رنگ ادرار تیره باشد می توان گفت نوزاد دختر به دنیا خواهد آورد.

8- تعیین جنسیت با استفاده از زمان مقاربت:

به توصیه ی دکتر زنان شهرک غرب قبل از اینکه نطفه جنین تشکیل شود و فرد باردار شود اثر زمانبندی نزدیکی بر اساس زمان تخمک گذاری جهت تعیین جنسیت نوزاد مدد جست. چنانچه نزدیکی زوجین در زمان تخمک گذاری باشد با توجه به سن کوتاه تر کروموزوم های Y که توانایی ماندگاری زمان زیادی در رحم خانم ندارد می توان احتمال داد که Y بیشتری به سمت تخمک ها برای لقاح می روند و جنین احتمالا پسر خواهد بود. اگر نزدیکی چندروز قبل یا چند روز بعد از تخمک گذاری باشد به علت اینکه کروموزوم های X بیشتری از پدر جهت لقاح به سمت تخمک مادر روانه می شوند و به احتمال زیاد جنین دختر خواهد شد.
این هوشیاری در عملکرد زوجین اگر همراه با شستشوی واژن نیم ساعت قبل از نزدیکی توام باشد اثر شگرف خواهد بود.
همانگونه که گفتیم برای پسردار شدن باید شستشوی واژن با قلیا(جوش شیرین) و برای دختر دار شدن بایستی شستشوی واژن با سرکه (اسید) به وقوع بپیوندد.
روش های فوق اگر چه بعضی هایشان صددرصد علمی نیست ولی در طب قدیمی بارها به کار رفته و مورد آزمون قرار گرفته اند. و سربلند از آزمون بیرون آمده اند.

صاحب فرزند شدن جزو بهترین لحظات زندگی انسان است و در اصل فرزند دلخواه بهترین و بزرگ ترین سرمایه ی بشر در طول قرن هاست .

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در شهرک غرب
02122074065
09370786637

روشهای تعیین جنسیت

با توجه به تجربیات خانم دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، تعیین جنسیت فرزند برای پدرها و مادر ها یکی از دغدغه های این روز هاست زیرا والدین امروزه به علت اینکه تعداد موالید کمتری دارند مایلند که جنسیت قبل از مادری فرزاندانشان را خودشان با بینش انتخاب کنند.

با سلام خدمت پزشکان زحمت کش با سپاس از مقاله ای که ارائه کردید انشاالله مفید باشه

جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی
جراحی های ترمیمی، زیبایی و درمانی زنان
– مشاوره قبل و بعد از بارداری و تنظیم خانواده
– پریناتولوژی NST
– جراحی شلی، افتادگی کف لگن و جوانسازی با لیزر
– کلیه جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی/ ادراری زنان
– درمان نازایی، IUI، IVF، تعیین جنسیت جنین

طراحی و بهینه سازی توسط تیم آوانگارد


https://dr-vidayousefian.com/wp-content/uploads/2020/05/tainjensiat.mp3Downloads-icon

خانم دکتر آزیتا صفارزاده متخصص زنان و زایمان و نازایی، هستند. هر ماه تعداد زیادی کوچولو با کمک ایشان پا به این دنیا می گذارند، ولی گاهی برخی از پدرها و مادرهایی که فرزند خاصی می خواهند از ایشان برای تولد نوزاد پسر یا دختر کمک میگیرند. دکتر صفارزاده، معمولا به این والدین، این 5 راه را توصیه میکنند.

زمان باردار شدن را تنظیم کنیدبا تعیین روز تخمک گذاری، می توان احتمال اینکه جنین دختر شود یا پسر را تعیین کرد. با انجام سونوگرافی روز تخمک گذاری مشخص میشود، اگر درست هنگامی که تخمک از تخمدان آزاد میشود، عمل نزدیکی انجام شود، اسپرم ها حرکت سریعی دارند و وقتیکه وارد تخمک میشوند باعث به وجود آمدن جنین پسر می شوند. حال اگر قبل از تخمک گذاری نزدیکی انجام شده باشد، احتمال این که جنین دختر شود خیلی بیشتر است. اگر ما بخواهیم در انتخاب جنسیت دختر را داشته باشیم، باید قبل از تخمک گذاری نزدیکی انجام شود، که این یک مقدار شانس باروری را پایین میآورد. اگر درمواقعی بخواهیم جنسیت مورد نظرمان پسر باشد، به مادران پیشنهاد میکنیم لحظه ای که تخمک آزاد می شود عمل نزدیکی را انجام دهند، با این شرایط چون تخمک همان لحظه آزاد شده شانس باروری بالاتر میرود. این روش فیزیولوژیک را با انجام سونوگرافی و تعیین زمان تخمک گذاری با تست ادواری انجام میدهیم.

روشهای آزمایشگاهی:  IVFروش دیگری وجود دارد که روش تزریق اسپرم در داخل رحم است، در این تزریق اسپرم ها را شستو شو میدهند بعد با روشهای خود می توانند اسپرم هایی که y هستند از اسپرم هایی که x هستند را جدا کنند. این روش حدود 80 درصد جواب مثبت دارد. با تزریق و کنترل سونوگرافی،زمان این کار را انتخاب میکنیم. اسپرم ها شسته میشوند و عملیات انجام می شود. اسپر مهایی که بیشتر y هستند یا x هستند جدا می شوند و داخل رحم تزریق میشود. این روش شانس باروری را بالا میبرد؛ اما روش کامل تر و دقیق تری وجود دارد که PJD نام دارد. در این روش ما اجازه میدهیم که جنین ها تشکیل بشوند بعد که جنین ها تشکیل می شوند با سونوگرافی تخمک را میکشیم و اسپرم را هم داخل آن تزریق میکنیم. اسپرم ها را در آزمایشگاه به جنین 8 سلولی یا بیشتر تبدیل می شوند و بعد یک سری از سلول ها را به روش خاصی به نام PJD خارج می کنیم. در مرحله بعد بررسی میکنیم آیا این سلول ها از نظر کروموزومی x یا y هستند، یعنی پسر است یا دختر.اگر دیدیم که جنین y است، جنین را برای یک مریض که پسر میخواهد وارد رحم میکنیم و اگر تشخیص دادیم که جنین x است یعنی دختر است و برای یک مریض که دختر میخواهد در رحم وارد میکنیم. متاسفانه در IVF جوابها صددرصد نیست. معمولا 25 تا 45 درصد ممکن است جواب مثبت باشد. این روش دقیق است یعنی اگر دقیقا پسر بگذاریم پسر به دنیا می آید؛ اما این که خود این قضیه بگیرد یا نگیرد بین 25 تا 45 درصد موفقیت IVF است که این روش آخر با PJD صددرصد است. فقط باید بدانیم که وقتی با PJD این کار را انجام میدهیم در این روش یک سلول از یک موجود زنده خارج میشود و احتمال این که آسیب بزند و IVF نگیرد یک مقدار بالاتر از IVF معمولی است.

چه خوراکی هایی بخوریم؟این را در نظر داشته باشیم که ما به خوردن غذاها برای تعیین جنسیت خیلی معتقد نیستیم. به اکثر مریض ها تاکید میکنیم موفقیت غذا خوردن بالاتر از 50 درصد نیست.

متخصص زنان یا نازایی؟معمولا اگر در مراحل ساده باشد، مریض با یک سونوگرافی می تواند به متخصص زنان معمولی مراجعه کند و تعیین جنسیت کند؛ اما اگر مرحله IVF باشد، مریض باید به یک فوق تخصص نازایی مراجعه کند. همچنین با تست خون میتوان این کار را انجام داد، ولی معمولا با سونوگرافی دقیق تر است.چگونه نطفه پسر تشکیل می شود

چه فصلی موثر است؟فصل هیچ دخالتی در تعیین جنسیت ندارد و جنینهای xx مقاومتر هستند. بنابراین معمولا تعداد جنین دختر بیشتر میشود، مثل نوزادان دختر که به ازای هر 104 پسر، 101 دختر به دنیا میآید. ولی باز هم تعادل یکی میشود، چون پسرها آسیب پذیرتر هستند.

مهمترین مطالب در این‌باره:با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال‌های گذشته همیشه خانواده‌هایی وجود داشتند که در آرزوی داشتن فرزند پسر، خانواده‌ای چند نفره از دختران داشتند و البته بودند خانواده‌هایی که برعکس بودند.در این میان برخی از قدیمی‌ها هم توصیه‌هایی برای پسر یا دختردار شدن می‌دادند که اغلب مبنای علمی نداشت. با پیشرفت علم اما احتمال تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری، پررنگ و پررنگ‌تر شده است. این روزها با تعیین زمان لقاح و همچنین تغذیه پیش از بارداری می‌توان احتمال تعیین جنسیت فرزند را بالا برد. در اینجا برخی از مواردی را که بهتر است بدانید با هم مرور می‌کنیم. فراموش نکنید که همه این روش‌ها احتمالی است و هنوز به‌جز لقاح آزمایشگاهی روض قطعی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد.

2 کروموزوم X یعنی دخترهمان‌طور که گفته شد سلول جنسی زن 2 کروموزوم X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX هستند. اگر اسپرم حاوی X به تخمک که آن هم حاوی کروموزوم X است وارد شود، جنین دختر خواهد بود. در اصل روش‌هایی که امروزه برای تعیین جنسیت توصیه می‌شود همگی برای پیش از بارداری است و اگر لقاح انجام شود، دیگر نمی‌توان جنسیت جنین را تغییر داد.

مى‌‌گویند اینها بچه را دختر مى‌کندمحیط را اسیدی کنیدباور درستیکی دیگر از موارد قابل توجه در دختردار شدن آن است که پیش از مقاربت باید واژن اسیدی باشد؛ به همین دلیل بهتر است واژن را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید که در یک چهارم لیوان آب محلول شده، شست‌وشو داد. برای اسیدی ماندن محیط زن باید از هیجان جنسی دوری کند زیرا به این ترتیب محیط رحم خنثی می‌شود و شانس تولد دختر هم کاهش می‌یابد.کم‌آبی موثر استباور درستدانشمندان با مطالعه یافته‌های تاریخی تولد و مرگ دریافته‌اند در زمان سختی‌ها مثل قحطی و خشکسالی تعداد دختران به دنیا آمده نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر بوده است. با اینکه به طور کامل مشخص نیست که دلیل این اتفاق چیست اما آمارها نشان می‌دهد هنگام قحطی و خشکسالی، بارداری‌ها بیشتر به تولد دختران منجر می‌شود. فرضیه‌ها می‌گوید بدن زنان در برابر شرایط زیست محیطی واکنش نشان می‌دهد.نمک نخوریدباور درستگفته می‌شود اگر زوجی دختر بخواهد باید یک ماه قبل از بارداری از مصرف نمک خودداری کرده و به طور کلی نمک را از غذایشان حذف کنند زیرا نبود نمک در غذاها باعث افزایش فعالیت‌های غدد فوق کلیوی می‌شود و ترشح هورمون غشای فوق کلیوی را زیادتر می‌‌کند. دانستن این نکته مهم است که این رژیم‌ها حداقل برای ۴ تا ۶ هفته به صورت متوالی باید رعایت شود.زمان مهم استباور درستاگر لقاح چند روز قبل از تخمک‌گذاری انجام شود، شانس تولد دختر را افزایش می‌دهد. حقیقت این است که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد ارتباطی بین زمان لقاح و جنس کودک وجود دارد. این تئوری وجود دارد که اسپرم حاوی کروموزوم X بزرگ‌تر و قوی‌تر است؛ بنابراین می‌تواند زمان طولانی‌تری زنده بماند.یک کروموزوم Y یعنی پسر ‌به طور کلی 2 کروموزوم جنسی هر فرد، یکی از پدر و دیگری از مادر تامین می‌شود. 2 نوع کروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: کروموزوم X و کروموزومY . سلول جنسی زن 2 کروموزوم X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX است؛ بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم X یا Y با تخمک حاوی کروموزوم X ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، جنین پسر خواهد بود.مى‌‌گویند اینها بچه را پسر مى‌کندآرام باشید و استرس را از خود دور کنیدباور درستتحقیقات ثابت کرده زنانی که می‌خواهند در آینده فرزند پسر داشته باشند، بهتر است خونسرد باشند زیرا زنان نگران و مضطرب بیشتر صاحب فرزند دختر می‌شوند. دانشمندان با اندازه‌گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد حدود 75درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.نمک را فراموش نکنیدباور درستبرعکس رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی که حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند می‌تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر را افزایش دهد. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت‌فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزوم‌های دختر را از بین می‌برد و محیط برای پرورش پسر آماده می‌شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه‌فرنگی، ذرت، سیب‌زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می‌تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.محیط را قلیایی کنیدباور درستاگر خانم 15 دقیقه قبل از مقاربت 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک‌گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک‌گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی‌تر، رقیق‌تر و ارتجاع‌پذیرتر است و حرکت اسپرم‌های Y را بسیار سهل و آسان می‌کند.قهوه را فراموش نکنیدباور درستاگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال‌تر شدن اسپرم Y شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می‌کند.گندم بخوریدباور درستدر طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی‌ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم‌هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، مویز سرخ، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراکی‌های شیرین مانند شیره خرما احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد.ته غذا سهم شماستباور نادرستقدیمی‌ها هر وقت خانمی را می‌دیدند که ته غذاها را می‌خورد و علاقه عجیبی به تمیز کردن بشقاب خودش و حتی دیگران دارد، بدون درنگ می‌گفتند که او در آینده پسردار خواهد شد.پسر بچه را روی زانوی عروس بنشانیدباور نادرستقدیمی‌ها نسخه‌های عجیب و غریبی برای دخترزا یا پسرزا شدن زوج‌های جوان می‌پیچیدند. از آنجایی که تمایل به پسردار شدن در گذشته بیشتر بود بیشتر این نسخه‌ها هم برای پسرزا شدن تجویز می‌شد. در واقع آنها برای اینکه طبیعت پسرزایی را در دختران ایجاد کنند و طبع و مزاج زنان دخترزا را برگردانند، آداب ویژه‌ای داشتند که بیشتر آن زمینه آیینی داشت.

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp


AnmeldenDownloads-icon


AnmeldenDownloads-icon

چگونه نطفه پسر تشکیل می شود
چگونه نطفه پسر تشکیل می شود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *