مشاوره برای زندگی مشترک

 
helpkade
مشاوره برای زندگی مشترک
مشاوره برای زندگی مشترک

مشاوره زندگی مشترک

در طول زندگی شاید در برخی مواقع اتفاق بیافتد که احساس کنید همسر شما به خواسته های شما عمل نمی کند و به عقاید و نظرهای شما درباره ی مسایل مختلف احترام نمی گذارد. این مساله شاید باعث شود شما فکر کنید اصلا برای او مهم نیستید و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. اینجاست که شما بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی می کند و شما راه حلی که پیدا می کنید این است که به هر نحوی می خواهید اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این چرخه قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر زندگی مشترک نیست و تبدیل به یک میدان مسابقه می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و در واقع در نهایت آنها برنده ی این مسابقه باشند. در صورتی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک زناشویی است. اگر زوجین بخواهند به این روش ادامه دهند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

تعریف دقیق تری که بخواهیم برای این قبیل رفتارها داشته باشیم که اغلب از آن ها به عنوان لجبازی یاد می کنند، این است که فرد یک رفتار مقابله ای از خود نشان می دهد که از آن طریق از خودش دفاع کند و در عین حال به طرف مقابلش بهماند که قدرت این زندگی مشترک متعلق به کیست. و طرف مقابل این نکته را بداند که نمی تواند او را کنترل کند و برنده این بازی اوست. به خاطر همین، همسر شما دست به کارهایی می زند که دقیقا خلاف گفته ی شماست. و در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد.مشاوره برای زندگی مشترک

وقتی در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده انگاشت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و موثری باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک ناپخته عمل می کنند.

حتی با این که بعضی وقت ها می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهند خواهد بود.

اگر شما و همسرتان هر دو شاغلید، چگونه در مسائل مالی به تفاهم می رسید؟

لجبازی های افراطی در رابطه یکی از عواملی است که زوجین را به سمت طلاق می کشاند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که مگر بچه ایم که لجبازی کنیم؟! و یا این که با این رفتارهای بچگانه در هر رابطه ای هست و حل می شود. در صورتی که هیچ مشکلی در رابطه به خودی خود حل نخواهد شد. تا شما خودتان پی به اشتباهتان نبرید و در صدد رفع مساله بر نیایید ، مشکلات روز به روز بیشتر شده و مشکلات جدیدی بوجود می آید و مانند کبریتی می شود که به هیزم زندگی مشترکتان می زنید. اگر هم به دنبال طلاق نروند زندگی همراه با رضایت و شادکامی هم نخواهند داشت. اگر قبل از ازدواج دو نفر نسبت به خود و نسبت به دیگری شناخت کافی نداشته باشد و از لحاظ سطح فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی متفاوت باشند به خاطر اختلاف نظرهایی که بوجود می آید، لجبازی هم بیشتر می شود. در خانواده ای که مرد به خاطر مرد بودنش احساس می کند که حرف باید حرف او باشد و به هیچ وجه از گفته خود عقب نشینی نمی کند هم، رابطه به سمت لجبازی می رود.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

عشق در زندگی مشترک

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت. کلیات موضوع بشرح زیر است:

عشق در زندگی با زیبایی ظاهری

باید با خودمان روراست باشیم و با دید منطقی تری به زندگی نگاه کنیم. یکی از مهمترین بخشهای یک زندگی مشترک، روابط زناشویی است. این موضوع نباید ساده گرفته شده و به راحتی از روی آن عبور کرد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود. نمی توان انتظار زیادی داشت بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی هر دو مکمل هم هستند و باید به هر دوی آنها توجه داشت.

تاثیر عشق در زندگی انسان

عشق تاثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی جسمی و سلامت روحی دارد. وجود آرامش، انرژی، امید، هدف و … از تاثیرات عشق در زندگی ما انسانهاست. مواردی نظیر سوخت و ساز مناسب بدن، فشار خون مناسب، کاهش بیماری های قلبی عروقی و ده ها مورد دیگر از تاثیرات شگفت انگیز عشق در زندگی است! زیرا عدم وجود آرامش حاصل از عشق می تواند زمینه ساز مشکلات جسمی باشد.

عشق در زندگی با زیبایی باطنی

کاملا منطقی است که زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. اگر هم به اینصورت باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی نخواهد داشت. اخلاق و رفتار خوب و مناسب می تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا بتوان آرامش واقعی را در زندگی تجربه کرد. این آرامش حقیقی نیز یکی از ده ها بازخورد عشق در انسان است.

چگونه می توان عشق در زندگی را ایجاد و آنرا پایدار کرد؟

موارد ذکر شده فوق عواملی هستند که می بایست بصورت صحیحی انجام شوند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه مراجعه به مشاور روانشناس است. اینکار سبب خواهد شد تا راهکارهای اصولی را یاد گرفته و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. همچنین توجه به اینکه ضروری است که زوجین، عادات و فرهنگ های مختلفی دارند و فراهم نمودن تناسب میان نیازها و خواسته های مورد قبول و سازگار آنها، تنها با مشاور روانشاس قابل بررسی و تحیل است که در انتها نیز به ارائه بهترین راهکار منجر می شود.

ارتباط با مشاور روانشناس

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور روانشاس مجرب در رابطه با عشق در زندگی در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

سوالات رایج:

1.مشاوره زندگی مشترک چه کمکی در زندگی می کند؟

با توجه به اختلافات و دغدغه های طرفین به شما درحل مشکلاتتان کمک می کند.

2.چگونه عشق را در زندگی مشترک بشناسیم؟

با احساس خوبی که نسبت به طرف مقابل دارید .

3.چگونه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید؟

با انجام هر شخص به وظایف خود می توانیدزندگی مشترک خوبی راتجربه کنید.

 

 

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام متاسفانه احساس میکنم همسرم تعادل روحی نداره یه روز خیلی خوبه یه روز شروع میکنه داد و هوار میکنه و فحش میده شروع میکنه زدن من سر موضوعات ساده….

سلام دوست عزیزم خیلی متشکرم از اینکه سوالات شما در میان گذاشتیم در رابطه با جواب سال و خدمتتون عرض کنم که اگر گزارش‌هایی را مبنی بر عدم تعادل دوری یا رفتاری همسرتون میرید این مسئله هیچ وجه در یک کامل حل نمیشه و باید حتماً همسرتون رو به یک روان پزشک یا متخصص مشاوره خانواده نشان می‌دهد که رفتار را بررسی کنیم و رفتارها را زمان به وجود آمده رفتار هارو و تمامی موارد اینچنینی

سلام خسته نباشی من 13سال ازدواج کردم دوتا بچه دارم ولی هرگز احساس خوشبختی نکردم به بعضی وقتها میگم پچه ها نبود جدامی شدم. شوهرم اصلا به من توجه نمیکنه تاحلا نشدهدیه کوچیک برام بخره نه روز زن نه تولد میدونه نه منو میبره خرید نه میزاره برم بیرون از وقتی ازدواج کردیم همش دو سه بار رفتیم خرید اونم با دعوا اصلا به من ارزش قایل نیس به خدا خسته شدم حتی یه دعوای خیلی کوچیک کنیم با من حرف نمیزنه تا من باهاش حرف بزنم به خدا من با دارو ندارم ساختم احساس میکنم منو فقط نیاز جنسی… بیشتر بخوانید »مشاوره برای زندگی مشترک

سلام خانم محترم پول متشکرم از اینکه ما پیغام داد که شما فرمودید که هیچ دوستی و علاقه بین شما و ناتوان بوده به زور پدر و مادرتون ازدواج الان بهش علاقه مند شدید ۱۴ سال از این ارتباط گذشته دو تا هم بچه دارید متوجه شدید که بتونی تحمل کنید خب ببخشید تا الان حواستون کجا بودی خوب بابا رو نداره چون ساخت ببخشید مجبور که نبودی ازدواج کنید پدر و مادرتون می‌فرماید اجبار کردن به هر حال استقلال شما هم کجا رفته امضا هایی که دادید بچه هایی که بدانم به دنیا آوردی چرا ما علاقه داریم که… بیشتر بخوانید »

سلام خسته نباشین من ۲۳سالمه همسرم ۲۵سالشه ما ۴سال دوست بودیم ۶ماهه عقد کردیم خیلی عاشق هم هستیم همسرم منزلشون تهرانه بنده کرج هستم فقط یه اخلاق بدی که داره اینه که چیزی که واسه خودش میپسنده رو واسه من نمیپسنده یکی از این موردا اینه که مدام خونه ی داییشه دایشم تقریبا ۳۵ ۳۶سالشع زنشم ۳۰ ۳۱ دوتام بچه دارن زنش خیلی با شوهرم راحته جلوشم راحت میگرده مدامم هی گیر میدن به شوهرم که بیاین اینجا چندباری من رفتم اما انقذ سیریشن واسه شب خوابیدن دیکه نرفتم الان که من نمیرم هر یروز درمیون سیریش شوهرم میشن پاشو… بیشتر بخوانید »

حتما مراجعه به مشاور خانواده توصیه میشه .

ممنونم 🙏🏻

سلام من نه ماه نامزد بودم الان شیش ماهه عقدکردم خیلی بی احساسم همینم باعث شده همسرم مث سابق نباشه خیلی اذیت میشم ولی نمیدونم چیکارکنم

دوست عزیز بهتره برای این موضوع به روانشناس قبل از ازدواج مراجعه کنید.

من جواب سوالم رو پیدا نکردم

دوست عزیز پیامتون تایید شده ،در حال بررسی مشکل هستیم.

سلام و خسته نباشید. من یکسال عقد بودم و هشت ماهه عروسی کردم از ابتدا شوهرم باهام شرط کرد که نداشتن شکم برام خیلی مهمه و من به نسبت کمی شکم داشتم چون شاغل هم بودم شرایط باشگاه رفتن برام سخت بود ولی با این حال سه بار که فرصت پیدا کردم به باشگاه رفتم و باز بخاطر شرایط مجبور به رها کردن باشگاه شدم.بعد از عروسی هم به این نحو که شرایطم بخاطر درس و کار و ازمون های مرتبط با کارم منو از فضای ورزش دور کرد اما همچنان به این قضیه بی اهمیت نبودم اما الان جوری… بیشتر بخوانید »

دوست خوبم در این زمینه پیشنهاد میکنم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید .

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین



 

 

 

مشاوره برای زندگی مشترک

 

1- تلويزيون

 

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده‌ايد كه وقتي به رختخواب مي‌رويد‌، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگر باخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنكه در اين كار زياد سخت‌گيري نكرده باشيد‌، مي‌توانيد موافقت كنيد كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلوزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

 

 

2- خانه‌نشيني

 

ممکن است به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله ی رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید ديگر از گردش‌هاي دونفره و شب‌نشيني‌هاي رمانتيك خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به‌دست‌آوريد و به اتفاق يكديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا كه به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده‌ايد، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلوزیون جدید شما باشد!

 

 

3- ساعات اضافي

 

ديگر دير از سر كار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلكه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت‌تان را با خود به خانه مي‌آوريد‌ كه حقيقتا هیچ کار خوشايندي براي فرزندان وهمسرتان نيست! تنها كافي‌است كه كار، تمام زندگيتان را به‌خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعي مي‌شود كه از آن در خانه حرف مي‌زنيد. بس كنيد! سعي كنيد به حد كافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام كمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي که طبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آنكه توجه بيشتري به يكديگر داشته باشيد، هر ازگاهي كار را از ياد ببريد. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

 

 

4- رسيدگي به وضع ظاهر

 

فكر نكنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشتركتان مي‌گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي‌خيال شويد! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نكنيد، از ريخت‌و‌پاش‌كردن در خانه خودداري كنيد و به‌خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستيد دوست دارد، با اين‌حال چرا سعي نمي‌كنيد خود را به بهترين شكل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي‌دهيد كه حضور او و تاثيري كه بر او مي‌گذاريد برايتان مهم است!

 

 

5- بي‌توجهي

 

يكي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بي‌توجهي است. در اينجا منظور از توجه كردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زماني‌كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به‌خصوص زماني ‌كه او را شيك و زيبا مي‌بينيد و يا وقتي‌ كه او با تعريف‌هاي بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، از او تعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد‌ها هميشه خوشايند هستند‌، اما تنها زماني‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

 

 

6- حسادت مفرط

 

دست از پاييدن و سين‌جين كردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترك براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي‌شود. شك و بدگماني‌هاي بيش از حد شما‌، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

 

 

7- خانواده همسر

 

نه، مطمئنا تمام خانواده‌هاي همسر آنگونه كه در فيلم‌ها به‌صورت منفي نشان داده مي‌شوند، نيستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي‌تواند گرم و صميمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانيد زماني‌كه اين تفاهم به حد كافي وجود دارد‌، چيزي را به همسرتان تحميل نكنيد. چنانچه احساس مي‌كنيد كه همسرتان از رفت‌وآمد‌هاي آخر هفته كم‌كم خسته مي‌شود به او اصرار نكنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني‌هاي همكاران و دوستان قديمي نيز صدق مي‌كند.

 

مشاوره برای زندگی مشترک

 

8- نبود برنامه

 

تشكيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر‌گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده‌تان را بسازيد. از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت (مكاني كه تعطيلات را در آنجا مي‌گذرانيد، خريد اتومبيل و…) گرفته تا برنامه‌هاي بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و…) بي‌درنگ در مورد آينده‌تان و اينكه چگونه با آن روبه‌رو مي‌شويد فكر كنيد. اين عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پيش‌روي در زندگي را در شما شعله ور مي‌كند!

 

 

9- سكوت

 

مطئنا عدم‌گفت‌وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از كمبود وقت و يا بي‌توجهي زن و مرد نسبت به يكديگر است كه در بالا از آنها نام برده‌ايم. با اين‌حال، معمولا گفت‌وگو ميان زن و مرد صورت مي‌گيرد، اما هيچ‌يك از طرفين به حرف‌هاي يكديگر گوش نمي‌دهند… در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح كنيد و سعي كنيد حقيقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهميد. درصورت نياز، بي‌درنگ از يك روان‌درمانگر كمك بگيريد. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.

منبع:forum.mihandownload.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

پیج اینستاگرامتو پر فروش کن

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

کسب وکارت به بن بست رسیده ودنبال راه حلی؟

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

از رشد بورس جا نمانید!

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

کسب و کار اینترنتی، پر سودترین هستند

پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

چگونه کسب وکار پرسودی داشته باشیم؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

آگاهی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند عاملی ست که در پیشگیری از طلاق نقش تعیین کننده دارد. ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی ست که هر فرد در زندگی ممکن است آن را تجربه کند. ازدواج موفق و عشق ماندگار نیازمند تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک و تفاهم در زندگی است. آگاهی از اصول اساسی در زندگی مشترک فرصتی ست که رابطه عاشقانه تان در مسیر سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید. رابطه زناشویی تا حد بسیار زیادی به درک متقابل و واکنش طرفین بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند توضیح دهیم و با راهکار‌های مقابله با این اشتباهات آشنا شویم.

عوامل زیادی ممکن است زندگی زناشویی را تا ورطه جدایی و طلاق پیش ببرد؛ با این حال برخی از آن‌ها از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند میپردازیم:

اکثر دختران و پسران جوان در اوایل ازدواج، دیوانه وار عاشق هم هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش می‌کند و مدتی بعد از ازدواج، بسیاری از اختلاف نظرها آغاز می‌شود. گرفتن تصمیمات شتاب زده و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی مشکلات باعث دامن زدن به تنش‌های بین زوجین می‌شود. 

راه‌حل: ازدواج، آغاز زندگی دو نفره و پیمودن مسیر مشترک توسط زوجین است که این مسیر خالی از سختی‌ها و چالش‌ها نخواهد بود. پس مدیریت، برنامه ریزی و پیدا کردن راهی برای حل مشکلات اهمیت دارد. در فرصت مناسب با همسرتان در مورد مشکلات و دغدغه هایتان مشورت کنید. این کار باعث بارش فکری می‌شود و در نهایت می‌توانید بهترین راهکار را پیدا کنید. مشاوره برای زندگی مشترک

حاکم بودن قوانین سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد. چنین اشتباهی در زندگی مشترک سبب می‌شود به جای اینکه خانه مکانی امن و آرامشگاهی برای زوجین باشد، به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل شود!

راه‌حل: با تبدیل کردن کار‌های روزمره خانه به سرگرمی و همراه کردن آن با فعالیت‌های لذت بخش می‌توانید از حاکم شدن قوانین سفت و سخت در امور خانه جلوگیری کنید. اگر در انتهای روز کاری خسته هستید و انرژی برای آشپزی ندارید چه ایرادی دارد که از بیرون غذا سفارش دهید یا مثلا با همسرتان برای تفریح بیرون بروید و نظافت خانه را به بعد موکول کنید. بسیار زیبا‌تر می‌شود اگر نظافت منزل را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید و برای کسی که نظافت را زودتر تمام کرد، جایزه تعیین کنید.

معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر از همه با آنها در ارتباط هستند، تاثیر پذیری بسیار زیادی دارند. داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند می‌تواند روی ازدواجتان تاثیر منفی داشته باشد. خطر از آنجایی آغاز می‌شود که شروع به مقایسه کردن زندگی زناشویی خودتان با زندگی مشترک نا فرجام دوستان و آشنایان خود کنید و به این نتیجه برسید که مشکلات مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان نیز وجود دارد. در واقع بر اساس دلایل بی منطق و نتیجه گیری‌های غلط از زوج دیگری که طلاق گرفته‌اند به این نتیجه می‌رسید که به زندگی مشترکتان خاتمه دهید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند این است که زندگی خودتان را با بقیه مقایسه کنید.

راه‌حل: واقعیت این است که اگر مشکلی با همسرتان دارید، قطع رابطه راه حل درستی برای این مسئله نیست. زن و مرد باید با هم رو راست باشند و افکارشان را به راحتی به یکدیگر منتقل کنند. اگر فضای مثبتی در زندگی مشترکتان حاکم باشد، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه شما را خراب کند. روابط نزدیکتان را با دوستان و آشنایان خود حفظ کنید ولی این رابطه نباید تحت تاثیر شرایط آنها حتی طلاق آنها باشد. مشاوره طلاق در زمینه حل مشکلات زناشویی می‌تواند موثر باشد. سعی کنید قبل از اینکه تنش و درگیری‌ها عمیق شود، برای بهبود رابطه و افزایش صمیمیت تدبیری بیندیشید.  

وقتی می‌توانید ادعا کنید که در شغل‌تان موفق هستید که اجازه ندهید شغل‌تان روی زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد. بیشتر افراد زمانی به خودشان می آیند که خانواده‌ در مرز ازهم پاشیدن است. البته که نباید وظایف شغلی‌تان را نادیده بگیرید و کم‌کاری کنید، اما به همین اندازه در قبال وظایفی که نسبت به خانه و خانواده دارید نیز مسئول هستید.

راه‌حل: زندگی شخصی باید از زندگی شغلی تفکیک شود. اولویت‌هایتان را در هریک از این‌ دو مشخص کنید. میزان اهمیتی که به شغل و خانواده تان می‌دهید نباید اغراق‌آمیز باشد، وگرنه باعث بر هم خوردن تعادل کار و زندگی می‌شود. مثلا اگر رئیس‌تان پیشنهاد داد که پنجشنبه تا دیروقت اضافه‌کاری کنید، قبول نکنید. از آن طرف، اگر جلسه‌ی کاری مهمی در پیش دارید که دیر به منزل می‌رسید، در کمال آرامش به همسرتان توضیح بدهید که جلسه‌ی خیلی مهمی است و نمی‌توانید زمانش را به روز دیگری موکول کنید.

عدم صداقت در زندگی یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند صمیمیت یک رابطه را از بین ببرد، چرا که طرفین نسیبت به یکدیگر بدبین می‌شوند. زمانی که ازدواج میکنید، متعهد میشوید که زندگی مشترکی بسازید و هر دو در جهت رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید. پنهان کردن حساب‌های مالی، روراست نبودن در مورد خرج‌های شخصی، پنهان کردن ارتباطات یا رفت و آمدها و … از جمله مصداق‌های نداشتن صداقت در زندگی است. 

راه حل: سعی کنید از همان ابتدای زندگی صادقانه در مورد مسائل مختلف با همسرتان صحبت کنید تا بتوانید ریشه‌های اعتماد را در رابطه تان محکم کنید. آگاهی از اینکه می‌توانید روی حرف‌های همسرتان حساب کنید و او در همه حال با شما صادق است، باعث ایجاد احساس امنیت و عمیق‌تر شدن رابطه تان می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق و راه‌های پیشگیری از طلاق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

از همان اول ازدواج، هر کسی درباره موفقیت و خوشبختی در زندگی مشترک به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد. بسیاری از زوجین برای اینکه احساس خوشحالی بیشتری در زندگی‌شان خود داشته باشید، برای به دست آوردن چیزی در تلاش‌اند. گاه نداشتن لباس زیبا و گاه نداشتن حداقل یک سفر خارجی مانعی بر خوشبختی قلم داد می‌شود. اما واقعا برای احساس خوشبختی در زندگی مشترک چقدر این عوامل مهم و موثر هستند؟ کم نیستند زوج‌هایی که با وجود محیا بودن تمام این امکانات، زندگی مشترک شان به جدایی ختم شده است. پس برای لمس خوشبختی واقعی در زندگی، به چیزی غیر از مادیات نیاز دارید. با اگاهی از روش‌های رسیدن به خوشبختی می‌توانید روابط خود را تقویت کرده و خانواده سالم خود را شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

هر رابطه ای منحصر به فرد بوده و برای بهبود آن به بررسی تعاملات و شخصیت هر یک از طرفین نیاز است. برای آن که یک رابطه موفق و رو به رشد با همسرتان داشته باشید، در 7 قدم می‌توانید به این هدف برسید. اما اگر پس از مطالعه و اجرای این 7 مورد هنوز آن طور که می‌خواهید احساس خوبی از رابطه تان ندارید، بهتر است به یک مشاوره خانواده برای بررسی بیشتر مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

با خانواده همسرتان غریبه نباشید، سعی کنید با آن‌ها دوست شده و رابطه نزدیکی برقرار کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا آن‌ها نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. دیدگاه شما به زندگی با آنان متفاوت است، هم شما و هم آن‌ها برای هر رفتاری دلایل خود را دارید، بنابراین سعی کنید همانطور که با آنها زندگی می‌کنید، آسان گرفته و صبور باشید تا آن‌ها نیز جزء خانواده شما شوند. برای آگاهی بیشتر در زمینه صبور بودن کلیک کنید.مشاوره برای زندگی مشترک

به یک نقطه ضعف یا اشتباه کوچک همسر خود گیر ندهید و دائم در مورد آن صحبت نکنید. اگر به این کار عادت کنید، کم کم به تنفر رسیده و زندگیتان از هم می‌پاشد. همانطور که بالغ می‌شوید، گذشتن از این خطاهای کوچک نیز برایتان راحت‌تر می‌شود. بهترین کار این است که کمی درباره آن اشکال صحبت کرده و سعی کنید که به توافق برسید. این بهترین محافظ برای زندگی شماست.

نباید تصمیماتی که روی زندگی همسرتان و زندگی مشترک تاثیر گذار است را به تنهایی بگیرید. مثلا تصمیم برای تعویض اتومبیل، تعمیر خانه یا هرچیزی. شما نباید معنای زندگی مشترک را فراموش کنید. شما یک رای دارید و همسرتان یک رای و باید سعی کنید برای هر تغییر یا تصمیمی، با هم مشورت کرده و از گشتن دنبال انتخاب‌های جدید باهم لذت ببرید. هر تصمیمی باید با نظر دو طرف باشد تا زندگی به سمت خوشبختی حرکت کند. این مسئله نه نشانه زن ذلیلی است نه نشانه مردسالاری، بلکه نشانه بلوغ و رشد فکری می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن ذلیلی کلیک کنید.

صدا زدن تحقیرانه، کوچک کردن و یا تهدید رابطه، همه از رفتارهایی است که باعث بی احترامی می‌شود. شما می‌توانید باهم دعوا کنید اما نباید به راحتی و با هر بحث کوچکی حرف از طلاق زده و به یکدیگر بی احترامی کنید. مبارزه و جر و بحث بخشی از زندگی است، اما هرگز به همسر خود بی احترامی نکنید، حتی وقتی او اشتباه بزرگی کرده و شما شدیدا عصبانی و ناراحت هستید. اصول دعوا با همسر را رعایت کنید.

ممکن است به هر دلیل عاطفی یا جسمی، مدتی با همسرتان رابطه جنسی نداشته باشید، اما مهر و محبت شما نباید قطع شود. زمان برای رابطه جنسی زیاد است. اگر برای تنبیه همسرتان از رابطه جنسی اجتناب می‌کنید، سریعا این رفتارتان را متوقف کنید. اگر از چیزی خشمگین هستید در پی درمان آن باشید، چون این خشم پنهان باعث جدایی دو نفر از هم می‌شود. از طرفی پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج بیشتر از آن چه که شما فکر می‌کنید به رابطه تان می‌تواند آسیب بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای نداشتن رابطه جنسی کلیک کنید.

تحقیقات نشان داده که تجربه‌های جدید، زوجین را به هم نزدیک‌تر می‌‌کند. پس با یکدیگر به مکان‌هایی بروید که با هم تنها بوده و وقت بگذارید. رستوران‌های جدید، محله‌های جدید، پارک‌های جدید و در ابعاد بزرگتر شهرها و مناطق جدید و تجربه‌های هیجان انگیز، همه برای رابطه شما مثل معجزه عمل می‌کند. 

عشقی که از بچه‌ها، دوستان و خانواده خود دریافت می‌کنید باعث پر شدن ظرف عشق وجود شما می‌شود. هر چه ظرف عشق تان پرتر باشد، بیشتر تمایل به عشق ورزی خواهید داشت. بازی با بچه‌ها، تماشای حیوانات و بازی کردن در شهربازی باهم، همه می‌تواند عشق بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. به دنبال راه‌هایی برای ابراز عشق در خانواده خود باشید.

در بسیاری از مواقع زوجین تلاش می‌کنند تا زندگی با نشاط و عاشقانه‌ای را در کنار هم داشته باشند اما دائماً به بن بست زسیده و نمی‌توانند از صمیم  قلب در کنار یکدیگر احساس خوشبختی کنند. در این شرایط احتمالاً موانعی وجود دارند که تلاش برای برطرف کردن آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی در برداشتن گام‌های صحیح و تجربه زندگی مشترک بهتر به شما کمک کند. با خواندن مقاله نکات همسرداری مهارت های خود را تقویت کنید. در ادامه برخی از این موانع را شرح داده‌ایم:

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث می‌شود زوجین آن طور که باید در کنار هم احساس خوشبختی نکنند، داشتن تصاویر بسیار ایده آل از زندگی مشترک است. برای مثال برخی از افراد فکر می‌کنند زوجین خوشبخت هرگز با یکدیگر دعوا نمی‌کنند یا طعم مشکلات و سختی‌ها را نمی‌چشند.

اگر شما نیز افکاری مشابه با این‌ها را داشته باشید هر رویدادی باعث می‌شود از یک زندگی خوب و عاشقانه فاصله زیادی بگیرید و در نتیجه دائماً احساس سرخوردگی یا ناکامی می‌کنید.  به همین خاطر باید تلاش کنید تا واقع بینانه تر به زندگی نگاه کرده و فراموش نکنید که یک عشق واقعی زمانی شکل می‌گیرد که انسان‌ها با وجود نقایصی که از فرد مقابل می‌بینند و سختی‌هایی که در زندگی می‌چشند بازهم بتوانند در کنار هم بمانند و یکدیگر را  آن  طور که هستند بپذیرند.

وقتی شما برای خوشبختی تلاش می‌کنید نتایج به مرور زمان به بار می‌آیند. با این حال برخی در رابطه عجول هستند و فکر می‌کنند وقتی کاری انجام می‌دهند رابطه باید به یک باره تغییر کند. نیاز به زمان برای بهبود اوضاع به خصوص اگر تنش و اختلافاتی میان شما و همسرتان وجود داشته باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و عجول بودن می‌تواند منجر به نتایج معکوسی شود.

برخی از زوجین سبک زندگی بسیار شلوغی دارند، آن‌ها اغلب از صبح تا شب کار می‌کنند و زمانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که بسیار خسته هستند یا از نظر روانی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. این مسئله یک مانع بسیار مهم برای خوشبختی است و روز به روز شما را از یکدیگر دورتر می‌کند. برای غلبه بر این مشکل تلاش کنید در بین همه کارهایی که دارید زمان‌های خالی را پیدا کرده و آن را به یک فعالیت مشترک اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید در میان قرارهای کاریتان یک روز در هفته را برای به بیرون رفتن با یکدیگر اختصاص دهید یا در یک فضای آرام و به دور از دغدغه‌های روزمره با یکدیگر گفت و گو کنید.

در زندگی هر فردی اشتباهات و رویدادهای ناخوشایندی اتفاق می‌افتد و زندگی شما نیز از این امر مستثنی نیست. ذهن انسان در این مواقع ممکن است دائماً به دنبال این باشد که مسئول اشتباهات را پیدا کرده و او را به خاطر  پیامدهای منفی سرزنش کند. اما شما باید بتوانید کنترل ذهن خود را در دست گرفته و نگذارید اوضاع از آنچه هست بدتر شود. بیش از آنکه به دنبال مقصر اشتباهات باشید روی روش‌های حل مسئله مورد نظر تمرکز کنید و به همسرتان نشان دهید که حاضرید برای بهبود اوضاع تلاش نمایید.

زندگی مشترک پس از رسیدن به تعادل، از آن شور و شوق اولیه فاصله می‌گیرد و در ازای آن زوجین ثبات بیشتری را تجربه می‌کنند. با این حال در این شرایط ممکن است درگیر یکنواختی زندگی شوید و این ثبات شما را به روزمرگی بکشاند که باید در مورد آن هشیار باشید. تلاش کنید در روش‌های عشق ورزی به یکدیگر کمی خلاقیت به خرج دهید و نگذارید دوست داشتن به عادتی کم اهمیت تبدیل شود.

این پیشنهادات نسبتا ساده، نیاز به یک قلب باز و گشاده دارد تا همه چیز را بهتر کنید. زوج‌هایی که باهم تلاش‌اند تا روابط خود را بهتر کنند، بسیار خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر از زوج‌هایی هستند که در یک وضعیت باقی مانده و هر احساس منفی‌ای را سرکوب می‌کنند. نیازها و خواسته‌های زوج‌های پویا حتی اگر برآورده هم نشود، باعث بهبود رابطه‌شان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات زناشویی و مشاوره زوجین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

هر شخصی که به بلوغ اجتماعی و روانی می‌رسد و هر چقدر هم که از نظر محبت در کانون گرم خانواده کمبودی نداشته باشد، باز هم یک کشش روانی او را به سمت جنس مخالف می‌کشاند. در واقع نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن موجب بروز این کشش می‌شود و اینجاست که این نیاز روحی باعث می‌شود فرد با وجود تمام مشکلات، مسئولیت یک زندگی مشترک را به عهده گیرد.زندگی مشترک یک مسیر کاملا اختصاصی است که فرد علاوه بر اهداف شخصی خود اهداف همسرش را هم در نظر بگیرد. که در این راه ممکن است نیاز به استفاده از مشاور زندگی مشترک وجود داشته باشد.

در طول زندگی مشترک ممکن است در برخی مواقع احساس کنید همسرتان نسبت به خواسته های شما بی تفاوت است و به باور ها و نظرهای شما احترام نمی گذارد. این مساله احتمالا سبب ایجاد احساسی منفی در شما می شود که تصور کنید اصلا برای او مهم نیستید. و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد اگر در این موقعیت قرار گرفته اید احتمالا بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی و ساز مخالف می زند و شما را مجبور به پیدا کردن راه حلی می کند که اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این موقعیت قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر ارزش اصلی خود رو از دست می دهد و تبدیل به یک میدان جنگ می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و تنها آنها برنده ی این مسابقه باشند. در حالی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک است. اگر این ماجرا ادامه پیدا کند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

البته می توان گفت که لجبازی در رابطه در میان رفتارهای دیگر رخ می دهد. یعنی وقتی یکی از زوجین لجبازی می کند، طرف دیگر رابطه هم در لجبازی او اثر گذار است. اگر اینگونه لجبازی ها بعدا در رابطه بوجود آید و هیچ کدام از زوجین مشکل شخصیتی نداشته باشند، باید به دنبال آسیب هایی در این رابطه بود که این آسیب ها باعث ایجاد لج و لجبازی می شود. شخصیت هایی که مشکل دار هستند همیشه تلاش می کنند که حرف خود را هر چند نادرست به کرسی بنشانند. و اصلا نمی خواهند حرف های طرف مقابلشان را بشنوند.

هنگامی که در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های اساسی زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده در نظر گرفت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و محکمی باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک بازیگوش عمل می کنند.مشاوره برای زندگی مشترک

حتی با این که بیشتر اوقات می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهنده خواهد بود.

آگاهی از اشتباهات و رفتارهایی که به طلاق ختم می شوند عاملی ست که در پیشگیری از طلاق نقش خیلی مهمی دارد. ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی ست که هر فرد در زندگی ممکن است آن را تجربه کند. ازدواج موفق و پایدار نیازمند تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک در زندگی است. آگاه شدن از اصول اساسی و پایه در زندگی مشترک فرصتی ست که رابطه عاشقانه تان در مسیر خطرناک سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید. می توانید با استفاده مشاور زندگی مشترک از این راه خطرناک دوری کنید.

یکی از روش های آگاه شدن از اصول اساسی و پایه در زندگی مشترک استفاده از مشاوره می باشد.

مشاور زندگی مشترک راه حلی است برای زوج هایی که به هر دلیلی در مقابله با مشکلات خود به بن بست رسیده اند . گاهی مشکلات آنقدر پیچیده و سخت نیستند برعکس کاملا قابل درک است اما ظرفیت فرد در مقابله با آن ها کم است و یا توانایی یافتن راه حل آن ها برایش دشوار و حتی غیرممکن است .

مشاور زندگی مشترک شاید در جایگاه شخص سومی که خارج از میدان ایستاده است به زندگی مشترک شما نگاه میکند و به دور از تعصب و غرض های شخصی و بی طرفانه تلاش میکند مشکلات زندگی شما را کالبد شکافی و بررسی کند و بهترین روش را پیش روی شما میگذراد شاید با خود فکر کنید که هیچ کس به شرایط زندگیتان آگاه تر از خود شما نیست پس این مشکلات اگر به دست خودتان درست نشود هیچ کس دیگری توانایی حل مشکلاتتان را نخواهد داشت.

مشاوره زناشویی و مشاور زندگی مشترک یکی از خدمات ارائه شده توسط متخصصان بهداشت روان است که هدف اصلی آنها حل تمامی مشکلات روانی زندگی مشترک است. رابطه زناشویی یک ارتباط در قالبی خاص و متفاوت  از روابط انسانی است . رابطه زناشویی با روابط دیگر  تفاوتی زیادی دارد . در این رابطه ابعاد زیستی ، معنوی ، اجتماعی و عاطفی به اشتراک گذاشته می شوند که احتمال آسیب را چندین برابر می کند.

در یک مشاور زندگی مشترک می بایست به تمام این ابعاد توجه خاصی شود . مشاوره زناشویی و زندگی مشترک مستلزم به وجود آوردن ثبات بین تعامل زوجین است . رابطه زوجی که به سمت پویایی در جریان باشد . می بایست پیش بینی پذیر و منعطف باشد . رابطه ی زناشویی به زمانی خاص نباید محدود شود . مربوط به موقعیت خاصی نیز نیست.

مشاوران و روانشناسان با شناسایی و ریشه یابی مشکلات افراد با ویژگی ها و خصلت های مختلف و ارائه راهکارهای درمانی و علمی مناسب برای هر فردی، آن ها را به سمت مسیر زندگی ایده آل شان سوق می دهند. گاهاً مشاهده شده است که افراد با علم به اینکه مشکلات را می دانند با راهکارهای نامناسب خود و بدون داشتن دانش روانشناسی، دست به کارهایی می زنند که عواقب حاصل از آن را تا سالیان سال نمی توانند جبران کنند که همین امر اهمیت مراجعه به مشاور زندگی مشترک را نشان می دهد.

وبلاگ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرکز مشاوره شمال تهران

متخصص زوج درمانی

اختلاف سنی معکوس 

مرکز مشاوره خوب در تهران

مرکز مشاوره نوجوانان شرق تهران

بهترین روانشناس تهران

با ما تماس بگیرید: 88042544 – 021

تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، بعد از بيمارستان بقيه اله، شماره ٢٠٩، ساختمان هزاردستان، طبقه ٥، واحد ١٨ مرکز مشاوره آسنا

برای اینکه شما و همسرتان زندگی مشترک و زناشویی خوبی را تجربه کنید لازم است که در همه زمان ها با یکدیگر برخورد مناسبی و ارتباط موثرتری داشته باشید. در این بخش از نمناک به بیان بهترین توصیه هایی برای ایجاد یک زندگی زناشویی مناسب پرداخته ایم.

احساس مسئولیت کنید

برای اینکه یک زندگی زناشویی موفق داشته باشید لازم است که نقش خود را در رابطه بپذیرید و در زندگی مشترکتان مسئولیت پذیر باشید . با پذیرفتن مسئولیت در زندگی می توانید با همسر خود ارتباطی صمیمی برقرار کنید.

به همسر خود احترام بگذارید

اگر می خواهید زندگی مشترک خوبی داشته باشید به احساسات همسرتان اهمیت دهید و هنگام تصمیم گیری درباره ی مسائل روزمره به نظرات همسرتان به اندازه ی کافی اهمیت بدهید و عقاید او را جدی بگیرید.مشاوره برای زندگی مشترک

همدیگر را در آغوش بگیرید

برای ایجاد یک ارتباط قوی با همسر خود تماس بدنی بیشتری با همسرتان برقرار کنید مثلا او را ببوسید ، در آغوش بگیرید و یا دستانش را در ستتان بگیرید . انجام این کارها سبب می شود در بدن شما اکسی توسین بیشتری آزاد شود و رابطه قوی تری با هم داشته باشید.

تفاوتهای همدیگر را بپذیریم

همه ما در زندگی مشترک با یکدیگر اختلاف نظر و تفاوت هایی را داریم اما یک زندگی زناشویی موفق زندگی است که در آن زن و مرد تفاوت ها همدیگر را بپذیرند.

اعتماد کنید

اگر همسرتان درباره ی چیز خصوصی و مهمی به شما اعتماد کرد و آن را با شما در میان گذاشت، هرگز نباید با بی فکری آن را با کس دیگری در میان بگذارید زیرا این کار اعتماد را از بین می برد و هرگز از این مسائل به عنوان نقطه ضعف، در مشاجرات و بحث هایتان استفاده نکنید و به صداقت همسر خود احترام بگذارید.

از او قدردانی کنید

همیشه که نباید برای همسرتان هدیه های گران قیمت بخرید بلکه شما می توانید با یک نوشته کوچک داخل بسته ناهار همسرتان قرار دهید تا او با خواندن آن احساس شادی کند . قدردانی از همسر باعث نزدیک شدن دلهایتان به یکدیگر خواهد شد چرا که با این کار به همسرتان می فهمانید که به او توجه و علاقه دارید .

اجازه دهید همسرتان زمانی را به خود اختصاص دهد

آقایان گاهی به تنهایی نیاز دارند و دوست ندارند مشکلاتشان را با دیگران در میان بگذارند در این مواقع به همسرتان اجازه دهید زمانی را به خود اختصاص دهند و با میل خود دوباره ارتباط برقرار کند و به ارتباطش پایبند باشد. بهتر است شما اگر همسرتان مایل به برقراری ارتبط بود به حرف هایش خوب گوش دهید و او را درک کنید.

تلاش نکنید همسرتان را تغییر دهید

اگر می خواهید همسرتان با شما ارتباط قوی و موثری برقرار نماید و از شما فاصله نگیرد ، هرگز نخواهید همسرتان را تغییر دهید و به او نگویید که تو همان که من می خواهم نیستی زیرا او این چنین از شما فاصله خواهد گرفت پس همسرتان را همانگونه که هست ، بپذیرید و تلاش کنید تنها خوبی های همسرتان را ببینید . 

این رفتارها را در اتاق خواب انجام ندهید

برای داشتن یک ارتباط موثر نباید کارها و رفتارهایی را در اتاق خواب انجام دهید زیرا اتاق خوابتان تنها محل آرامش شما و ارتباط با همسرتان است پس هرگز درون اتاق خواب جر و بحث و دعوا نکنید و مسائل کاری خود را وارد خانه نکنید . مشکلاتی مانند خستگی در اتاق خواب، عدم گفتگو، عصبانیت و … یک بیماری هستند که باید هر درمانی را برای مداوای آنها به کار ببرید و زندگیتان را مستحکم تر از قبل نمایید .

ارتباط صادقانه با همسرتان برقرار کنید

هنگام صحبت با همسر خود احساسات و افکارتان را صادقانه بیان کنید چرا که همسرتان قادر نیست ذهن شما را بخواند و پی به احساس شما ببرد . اگر با همسر خود گفتگویی داشتید سعی کنید به حرف های او بدون خجالت دادن، مقصر دانستن و مشاجره ، گوش دهید . عدم گفتگوی صادقانه و گوش ندادن به صحبت های همسر سبب رنجش، عصبانیت، و ناامیدی در ارتباط خواهد شد .

 انصاف داشته باشید

انصاف را به ارتباطتان برگردانید و آن را ارتقا دهید و هنگام تقسیم وظایف، ابراز نیازها، اظهار نارضایتی، مدیریت مالی زندگی، پدر یا مادری کردن، و حمایت از دیگری انصاف داشته باشید . 

ارتباط زناشویی را اولویت زندگیتان قرار دهید

اگر تا به امروز در زندگی مشترک خود به مسائل دیگر مانند شغل، بچه، و علایق شخصی بیش از ارتباط زناشویی اهمیت داده اید ، با این کار نا خودآگاه زندگی خود را در آستانه نابودی قرار داده اید . پس برای داشتن یک زندگی مشترک خوب ارتباط زناشویی را اولویت اصلی زندگی قرار دهید زیرا هیچ چیز در زندگی زناشویی، مهم تر از ارتباط بین زن و شوهر نیست.

با همسرتان به خوبی رفتار کنید

بارها در نمناک به این مورد مهم اشاره کرده ایم که با همسر خود با مهربانی، ملایمت، صبر و خودکنترلی رفتار کنید و حتی اگر همسرتان گاهی رفتار بدی با شم داشت کارش را تلافی نکنید بلکه در جواب این رفتار با او مهربان و خوب باشید زیرا رفتار شما در او اثر می گذارد و باعث می شود تا او قدر شما را بداند .

جمله هایتان را با تو آغاز نکنید

به جای اینکه همیشه در گفتگو با همسرتان از واژه تو استفاده نمایید جمله را با واژه ی “من” شروع کنید زیرا اینگونه همسرتان احساس مقصر بودن نخواهد داشت . مثلا بگویید” من احساس می کنم داری طردم می کنی”. و خیلی شفاف به جای افکارتان، احساستان مانند ناراحتی، عصبانیت، خوشحالی، تنهایی، ناامیدی و … را با همسرتان در میان بگذارید زیرا اینگونه او می توان ارتباط بهتری با شما برقرار کند. 

انتقاد را کنار بگذارید

همیشه کارها و رفتار خوب همسرتان را در نظر بگیرید و از او به خاطر خوبی هایش تشکر و قدردانی نمایید . بهتر است انتقاد را کنار بگذارید و هرگز روی رفتارهای همسرتان که شما را آزار می دهد تمرکز نکنید . 

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مشاوره زندگی زناشویی آموزش یا علم چندان نوینی نیست اما به علت عدم فرهنگ سازی شاید آنطور که باید جا نیفتاده و از آن استقبال نشده است . مشاوره زندگی زناشویی محدود به مشکل خاص یا سبک و نوع خاصی از زندگی مشترک نیست . بلکه مشاوره زندگی زناشویی در خدمت تمام زوج ها با هر سن و هر سبک و هر سطح زندگی است تا مسیر زندگی را از آنچه که هست هموار تر کند . استفاده از مشاوره زندگی زناشویی لزوما به این معنا نیست که کنترل زندگی مشترکتان از دست شما خارج شده است یا زندگیتان در بحران است بلکه گاهی به این خاطر است که روابط و زندگی شما لذت بخش تر و آرام تر از آنچه که هست باشد .

مشاوره زندگی زناشویی صرفا برای حل معضلات زندگی مشترک نیست بلکه تلنگری است برای زندگی در لحظه و قدر دانی از داشته ها . شاید اگر مشاوره زندگی زناشویی جزئی از برنامه های متدوال زوج ها مانند باشگاه ، کلاس های آموزشی و کوهنوردی بود بسیاری از زندگی ها به دلیل اعلام شکست زوج ها در حل مشکلات و اخلافات به جدایی و طلاق نمی انجامید . پس اگر خواستار افزایش پتانسیل کیفیت زندگی خود هستید یا مقابله با مشکلات شما را خسته کرده است مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی را جزء برنامه های زندگی خود قرار دهید .مشاوره برای زندگی مشترک

مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت میتواند راهکاری برای تقویت و تداوم نکات مثبت و سالم رابطه زناشویی شما باشد پس میتوان ذهنیت ایجاد شده در مورد مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت جهت رفع نواقص و اختلافات زناشویی را به نگرشی مثبت تری تبدیل کرد .  و از آن  جهت استحکام و سوق دادن رفتار ها و نکات مثبت روابط زناشویی استفاده کرد . لازم به ذکر است که بسیاری مشاوره زناشویی را با دخالت ها و جهت دهی های نادرست خانواده و دوستان و اطرافیان اشتباه میگیرند . چه بسا این راهکارهای نابجا و گاها مشاوره های نا صحیح و اختلاف برانگیز توانسته اند با تاثیرهای مخرب بر زندگی و روابط زناشویی باعث صدمات جبران ناپذیزی بر بنیان خانواده شوند و راه را نه تنها هموار نکرده بلکه زندگی زناشویی را به چالش های خطرناک کشیده اند .

پس مشاوره زندگی زناشویی و آموزش مقاربت در وهله اول باید تحت نظر افراد صحیح و با تجربه در زمینه مشاوره خانواده و نه هیچ شخص دیگری صورت بگیرد . همیشه نقش زنان در روابط زناشویی به علت ظرافت های فتری و جاذبه ذاتی پررنگ تر بوده است اما گاه این نقش را فقط با سپردن خود به دست همسرشان بدون انجام هیچ فعل خاصی ایفا کرده اند و تصور آن ها بر این بوده است که نقش زن در مقاربت تنها این است که هر لحظه که همسرشان اراده کرد صرفا مانند عروسکی جنسی بی هیچ کنش خاصی او را تمکین کنند . ا

ما باید بدانید که آموزش مقاربت شما را با بعد ها ، روش ها ، نیاز ها ، انواع علایق و مراقبت های مقاربتی آشنا خواهد کرد . همین عدم علم کافی در مسائل جنسی از رابطه زناشویی شما یک رابطه با کیفیت پایین که معمولا یک طرف از آن لذت میبرد تبدیل خواهد کرد . و همین لذت یک طرفه بدون تنوع و خلاقیت جنسی به مرور شما را به فردی دلزده از مقاربت تبدیل خواهد کرد . اگر حس میکنید آنچه را که باید در رابطه جنسی خود تا کنون طلب نکرده اید مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما کمک خواهد کرد که به حقوق جنسی خود دست پیدا کنید .

مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم میتواند یکی از کلیدی ترین و مهمترین مسائل در حیطه روانشناسی و مشاوره خانواده باشد . مشاوره زندگی زناشویی و ارسگام ، رسیدن همزمان زن و مرد به ارسگام را بهترین شکل برای رابطه زناشویی میداند . همان گونه که یک رابطه موفق و رسیدن به اوج لذت یا همان ارسگام در زوجین میتواند بر روابط زناشویی ، اخلاق زوجین با یکدیگر و حتی رفتار فردی زوج ها تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد به همان اندازه نیز ممکن است مخرب و از بین برنده ی شکل سالم و توام با رضایت در رابطه زناشویی شود .

یکی از دلایل مهم این امر عدم رسیدن همزمان و گاه نرسیدن یکی از زوجین به نقطه ارسگام میباشد . برای مثال خانم ها به نسبت آقایان برای رسیدن به ارگاسم و رضایت از رابطه  زناشویی به معاشقه و زمان بیشتری نیاز دارند و گاه همین تاخیر باعث اختلال در رابطه شده و حتی میتواند باعث سرکوب و بی میل شدن شخص به رابطه با همسر خود شود که ممکن است باعث کاهش دفعات روابط زناشویی و حتی در موارد شدیدتر فقدان رابطه در یک زندگی زناشویی گردد و آن را از مسیر نرمال خود خارج کند و حتی راه را برای ادامه با مشکل روبرو کند .

بهترین توصیه به زوج هایی که در رابطه خود با شریک جنسیشان به بن بست خورده اند منطقی برخورد کردن و مراجعه به افراد متخصص در زمینه روابط زناشویی است که متاسفانه دیده میشود که بسیاری از افراد این راهکار را نه تنها مفید بلکه خجالت آور میدانند . اما مشاوره زندگی زناشویی و ارگاسم با کشف خلاء های رابطه جنسی شما و جایگزین کردن رفتار های جنسی مناسب با عادات نادرست جنسی شما کمک خواهد کرد به آنچه در رابطه انتظار میرود دست پیدا کنید . همچنین صحبت در حضور مشاوره خانواده کمک میکند آنچه را که تا به حال نتوانسته اید با شریک جنستیان در میان بگذراید به راحتی بیان کنید .

اهمیت مشاوره زندگی زناشویی امروزه با توجه به سبک جدید زندگی و انقلاب های ریز و درشت فرهنگی اجتماعی بیش از هر زمان دیگری احساس میشود . در بازه زمانی چند سال قبل تا کنون همه چیز به سرعت در حال تغییر بوده است ، نوع روابط بین فردی ، پل های ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، شغل های جدید و درامد های عجیب ، تغییرات ظاهری ، نوع تفریح و توقعات از زندگی همه و همه دستخوش تغییرات چشمگیر شده اند و همین امر سبب شده است زندگی فردی و مشترک افراد را با مسائل مختلفی رو به رو شود .

پس اهمیت مشاوره زندگی زناشویی برای برخورد صحیح با این مسائل قابل درک است . زندگی از آن سیستم ساده و ابتدایی که مرد با تمام توان کار میکرد و فقط به فکر رفاه خانواده بود و سقف خواسته های زن رضایت همسرش از خانه داری او بود خارج شده است و توقعات و دغدغه ها متنوع و پیچیده شده اند و یک مشاور خانواده کمک میکند بهتر خود را با وضع موجود وفق دهیم .

ضرورت مشاوره زناشویی زمانی درک میشود که زندگی از روال طبیعی خود خارج میشود و مشکلات پیش آمده آن را به بحران میکشانند . گاه مدیریت بحران پیش آمده از توان زوج خارج است و حس ناامیدی به سراغ آنها می آید . ضرورت مشاوره زناشویی اینجا معنا پیدا میکند تا با آنالیز منطقی شرایط ایجاد شده درست ترین راه را پیش روی ما قرار دهد . اشخاصی که در مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی هستند کارشناسان و درمانگرانی حاذق هستند که رسالت آنها کمک به بهبود زندگی شما است . اما گاه دو نفر در چنان سطحی از اختلاف شخصیتی ؛ سلیقه ای ،  اجتماعی ، فرهنگی قرار دارند که راه بر هر تدبیری بسته میشود حتی در این شرایطم بهترین تصمیم این است که یک کارشناس خانواده ما را به این اطمینان برساند تا بتوانیم با خود به این نتیجه برسیم که برای نجات زندگی مشترکمان هرکاری که باید انجام داده ایم .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   The impact of family structure on the health of children

براي مشاوره در زمينه مشاوره زندگی زناشویی و تاثیر آن بر زندگی مشترک

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

مراحل شروع رابطه جنسی برای مردان و زنان چگونه است؟

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.مشاوره برای زندگی مشترک

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

اگر به همسر و دوام زندگی زناشویی خود علاقمند هستید، بد نیست این نکات را به خاطر بسپارید: ۱ – کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد. ۲ – گذشت کنید؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت. ۳ – این را قبول کنید که او با یکسری عادات و خو ی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهید. ۴ – به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنید؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم. ۵ – قدر حال را بدانید شاید فردا دیگر دیر باشد. ۶ – این را خوب درک کنید که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشید؛ هیچ کس نمی تواند جای همسر شما رو بگیرد. ۷ – صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم. ۸ – منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم. ۹ – مثبت نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه های خوب زندگی را فراموش نکنیم. ۱۰ – یکدل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می شود و یکدلی به وجود می آورد. ۱۱ – ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می باشد. ۱۲ – با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم. ۱۳ – محبت پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد. ۱۴ – سعی کنیم همدیگر را در کارهای که در دست انجام دادیم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند. ۱۵ – راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست می کند. ۱۶ – محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد. ۱۷ – به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می شود خواسته های خود را به راحتی بیان کند. ۱۸ – بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می توانیم به هدف های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم. ۱۹ – با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می شود. ۲۰ – قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه های خاصی نیازمند نیستیم! ۲۱ – احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند. ۲۲ – سعی کنید حرمت هم را همیشه رعایت کنید. حتی موقع دعوا ۲۳ – خوش قول باشیم؛ برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است. ۲۴ – سلایق و علایق او را بدانید تا با این کار به بگوئید که چقدر برای شما مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد. ۲۵ – خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : « اگر من جای او بودم چه می کردم؟ » ۲۶ – سختی ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک تر می نماید. ۲۷ – روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند. ۲۸ – به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می شود. ۲۹ – همدیگر را آرام کنید؛ رو زها همیشه بدون مشکل نیست و شرایط سخت از زندگی جدایی ناپذیر است. اگر یک روز همسرتان عصبانی بود شما سعی کنی او را آرام کنید و بر عصبانیت او نیافزاید. ۳۰ – با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته تر است. ۳۱ – با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.۳۲ – برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند. ۳۳ – فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت. ۳۴ – از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می شود. ۳۵ – روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم. ۳۶ – مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم. ۳۷ – مقایسه نکنید؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنید و هم زندگی را برخود سخت می گیرید و بدانید تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند. ۳۸ – سعی کنید در هر جای جویای حال همسر خود باشید؛ این امر باعث می شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود. ۳۹ – روزها ی خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعث می شود تا روز ها ی با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود. ۴۰- شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.امیدواریم احساس خوشبختی همراه زندگی شما و همسرتان باشد. 

September 10, 2016

September 7, 2016

مشاوره برای زندگی مشترک

September 7, 2016

وقتی رابطه زوج با هم خوب نیست، بهبود رابطه زن و شوهر اغلب دشوار است. عدم مهارت برقراری ارتباط صحیح با همسر می‌تواند منجر به ایجاد احساس افسردگی، احساس نا امنی، بی اعتنایی یا عدم علاقه به گفتگو با همسر گردد. البته در این مواقع، لحن صحبت با همسر نیز تغییر می‌کند.

گاهی در ارتباط با همسر، طرز صحبت از موضوع گفتگو مهم تر است. عدم مهارت برقراری ارتباط صحیح با همسر نه تنها موجب آسیب رساندن به احساسات می‌شود، بلکه موجب سوء استفاده عاطفی یا جسمی نیز می گردد.

وقتی رابطه زن و شوهر بیشتر شبیه به هم اتاقی شود تا یک رابطه زناشویی، نیاز به مشاوره خانواده ضروری به نظر می‌رسد. این بدان معنا نیست اگر زوج برخی رفتارها را از خود نشان دادند، در زندگی زناشویی مشکل دارند.

اگر بعد از ازدواج یکی از زوجین در روابط زناشویی احساس کمبود محبت و صمیمیت از طرف همسر خود کند، این احساس به شما القا می‌شود که با همسر خود هم اتاقی هستید تا یک زن و شوهر و به عقیده کارشناسان مشاوره خانواده ( family counselling ) نشانه خوبی در ازدواج نیست.مشاوره برای زندگی مشترک

وقتی زن و شوهر در زندگی زناشویی تفاهم نداشته و هر دو از این اختلافات آگاه باشند، شناخت ریشه اختلاف در زندگی زناشویی فقط نیمی از ماجراست.

به‌عنوان مشاور خانواده بارها این جمله را از مراجعین خود می‌شنوم که می‌گویند: ما علت اختلاف با همسر در زندگی خود را می‌دانیم اما نمی‌توانیم چگونه به حل مشکلات زناشویی خود پایان دهیم.

این موقع بهترین زمان است تا از شخص سومی برای کمک به حل اختلافات زناشویی خود کمک بگیرید. اگر زوج در زندگی مشترک با همسر خود اختلاف دارند، یک مشاور خانواده خوب می‌تواند ازدواج شما را به درستی هدایت کند تا از تجربه یک زندگی مشترک موفق در کنار همسر خود لذت ببرید.

به‌عنوان یک مشاور خانواده معتقدم، آنچه ما درون خود احساس می‌کنیم سرانجام به بیرون بروز خواهد کرد. حتی اگر برای مدتی بخواهیم این احساسات را پنهان کنیم و در خود بریزیم، بالاخره از جایی دیگر بیرون می‌ریزد. احساسات منفی مانند احساس خشم یا احساس درماندگی نسبت به همسر می‌تواند به رفتارهای مضر و گاهی آسیب‌زا دز زندگی مشترک منجر شود.

گرچه گاهی اوقات در هنگام مشاوره متوجه می شویم زن با در نظر گرفتن شرایط زندگی، مثلاً به خاطر فرزندان، تصمیم به حفظ رابطه و ادامه زندگی مشترک گرفته اما به این دلیل که هنوز ریشه مشکلات زناشویی از بین نرفته، همسر مدام احساس کینه‌توزی می‌کند. این احساس کینه‌توزی سبب می‌شود زن آسیب‌های گذشته خود را با بدرفتاری نسبت به شوهر تلافی کند.

یک مرکز مشاوره خوب می‌تواند به زوجین کمک کند احساسات منفی خود را تشخیص داده و راه مناسبی برای برخورد و مقابله با این احساسات پیدا کنند.

وقتی زن و شوهر باهم اختلاف دارند و یا مدام دعوا با همسر دارند،  اندکی فاصله گرفتن زوج از هم اغلب می‌تواند مفید واقع شود. بااین‌حال، وقتی این فاصله گرفتن‌ها منجر به دوری و ترک منزل همسر به صورت مداوم شود، حتماً باید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

دور از هم زندگی کردن و به خانه نیامدن معمولاً اختلافات زن و شوهر را حل نمی‌کند. در عوض، این طرز فکر را تقویت می‌کند که دور بودن از همسر مفید است و باعث تکرار بیشتر این رفتار می‌شود. وقتی‌که همسر دوباره به خانه بازمی‌گردد، مشکلات زندگی و اختلافات زناشویی قبلی هنوز وجود دارد اما به خاطر آنکه زمانی از آن موضوع گذشته اغلب توسط زوج نادیده گرفته می‌شود.

وقتی احساس می‌کنید فقط به خاطر فرزندان مجبور به ادامه زندگی مشترک با همسر خود هستید، حتما از یک مشاور خانواده خوب برای راهنمایی درخواست کمک کنید.

برخلاف تصور زن و شوهر ، ادامه دادن چنین زندگی و رابطه‌ای درواقع آسیب جدی به تربیت فرزندان وارد می‌کند.

بالعکس، اگر زن و شوهر قادر به حل اختلافات خود هستند و به ازدواج خود به‌عنوان یک رابطه سالم و مثبت نگاه کنند، این بهترین گزینه برای والدین و فرزندان آنها خواهد بود.به‌عنوان یک مشاور خانواده معتقدم فرزندان نباید بهانه ای برای ادامه زندگی مشترک زن و شوهر باشند.

به یاد دارم وقتی با یک نوجوان که در مدرسه مشکل داشت کار می‌کردم، او رفتار مخربی نشان می‌داد و نمره‌های درسی او در کلاس روز به روز در حال کاهش بود. وقتی از او دلیل چنین کارهایی را پرسیدم، پاسخ داد: من به‌خوبی می‌دانم که والدین من یکدیگر را دوست ندارند زیرا فقط نقش خوب بودن را بازی می‌کنند ولی هرگز مانند والدین دوستانم شاد و خوشحال نیستند.فرزندان ما عموماً بسیاری شهودی و باهوش هستند. مهم نیست والدین چقدر و چگونه اختلافات زناشویی خود را در مقابل فرزندان کتمان کنند، اکثر فرزندان عدم رضایت پدر و مادر از ازدواج خود را احساس می‌کنند.در پایان لازم به یادآوری است، همه ازدواج‌ ها قابل نجات نیستند اما در مورد خانواده هایی که اختلافات زندگی مشترک آن‌ها هنوز قابل‌حل و فصل است و در طول دوره مشاوره زوج درمانی به اصول آن متعهد هستند، مشاوره خانواده می‌تواند به آن‌ها در یافتن ریشه مشکلات زندگی و بهبود رابطه با همسر کمک فراوانی کند.

مراجعه به مرکز مشاوره خانواده تنها به حضور در جلسات مشاوره و صحبت با مشاور ختم نمی شود. رمز موفقیت در کمک از یک مشاور خانواده به طور قابل توجهی به تلاش و پشتکار زوج در عمل به توصیه و راهنمایی های مشاور وابسته است. البته این موضوع قابل درک است که اکثر مراجعین نمی دانند از مشاور خود چه انتظاراتی باید داشته باشند.

 ساده به نظر می رسد، درست است؟ البته در اغلب موارد اینطور نیست. تنها هدف مشترک زوج در مراجعه به مرکز مشاوره خانواده باید این باشد: ” ما هر دو می خواهیم برای حفظ رابطه و ازدواج خود تلاش کنیم.” با این حال، گاهی در جلسات مرکز مشاوره خانواده مشاهده می‌شود یکی از زوج ها در ادامه زندگی با همسر خود دچار شک و تردید است که این امر کاملا طبیعی است.

دلایل مختلف اینکه چرا گاهی در جلسات مشاوره خانواده و فرایند زوج درمانی موفقیت حاصل نمی شود وجود دارد. البته شما هنوز هم می توانید برای راهنمایی و طرح سوالات زندگی زناشویی خود از مشاور درخواست کمک کنید اما تا زمانیکه زن و شوهر یک هدف مشترک در مراجعه به مرکز مشاوره خانواده نداشته باشند، تمرکز بر روی موضوع مشاوره مشکل خواهد بود.

“در شرایط سخت” حداقل برای شش ماه به تلاش خود برای حفظ و بهبود رابطه با همسر ادامه دهید. باید دانست سرعت پیشرفت در امر مشاوره خانواده و زوج درمانی نسبت به مشاوره فردی همواره کمتر است. زیرا اغلب، انگیزه و نگرش در زوج با هم متفاوت است و زوجی که در کنار هم زندگی می کنند نیاز به زمان بیشتری برای تغییر در رفتار خود دارند.

همچنین برای برخی افراد، سال های زیادی (به طور متوسط شش سال) طول خواهد کشید تا برای حل اختلاف با همسر خود تصمیم به مراجعه به مرکز مشاوره خانواده بگیرند. این زمان طولانی، کار را هم برای مشاور و هم برای زوج سخت تر می کند.

تهدید به طلاق از طرف زن یا مرد می تواند به طور کامل فرایند مشاوره زوج درمانی را تخریب کند. زوج درمانگر برای ایجاد اطمینان و حفظ امنیت زوج ( که اعتماد آنها اغلب نسبت به هم از دست رفته است) به سختی تلاش می کند. تهدید به طلاق در حین دعوا با همسر، شما را از مراحل مشاوره دور می سازد.

 برای حفظ و بهبود روابط زناشویی خود باید به دنبال فکر و ایده باشید. در مورد یک ضعف اخلاقی و خصوصیات رفتاری ناپسند خود که در گذشته در برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و همسر خود مشکل ساز شده و باعث آزار و اذیت اطرافیان گردیده بیشتر فکر کنید.

گاهی در جلسات مرکز مشاوره خانواده مشاهده می شود، یکی از زوج ( زن یا مرد)  تلاش و فداکاری یکطرفه شدیدی برای حل اختلافات زناشویی و حفظ رابطه می کند. البته یک مشاور خانواده خوب به سادگی می تواند این نکته را تشخیص داد که چه کسی ( زن یا مرد) میل و اراده بیشتری برای حفظ رابطه دارد و چه فردی در این رابطه شفاف نیست.

علاوه براین، اغلب اوقات فقط یکی از زوجین ( زن یا شوهر) تلاش بیشتری را در مقایسه با دیگری انجام می دهد. این منصفانه نیست. ما این را می دانیم اما گاهی تنها یک نفر واقعا برای حفظ رابطه و نجات زندگی مشترک مبارزه می کند. در حقیقت او با این کار کمک می کند کنترل همسر خود که در آموزش و درک راهنمایی های مشاور عقب تر است را در دست بگیرد.

وقتی احساس کردید تلاش شما برای حفظ ازدواج و بهبود در رابطه زناشویی بی نتیجه است زود تصمیم به قطع ارتباط با مشاور نگیرید. سعی کنید در این مواقع، دلیل نگرانی خود را با مشاور خانواده مطرح کرده و در صورت موافقت نظر مشاور، موضوع را با همسر خود نیز در میان بگذارید.

در مورد مشکلات و اختلافات زناشویی خود با کسی صحبت نکنید مگر کسانی که کاملا از تلاش های شما حمایت می کنند. همچنین در طول مراحل مشاوره زوج درمانی نزد دوستان و خانواده از همسر خود گله و شکایت نکنید. شما مشورت و راهنمایی های موثری از دیگران برای نجات زندگی خود کسب نخواهید کرد.

فرایند مشاوره زوج درمانی خود را قبل از هر اقدام دیگری در اولویت قرار دهید. نسبت به زمان خود انعطاف پذیر باشید. اگر لازم است برای مدتی پول خود را بودجه بندی کنید (برای پول خود برنامه ریزی کنید) تا استطاعت آن را داشته باشید که هزینه مشاوره را پرداخت کنید. من به شما اطمینان می دهم هزینه مشاوره ارزان تر از هزینه اقدام به طلاق خواهد بود.

شما در اختلاف با همسر خود در یک دور باطل قرار گرفته اید. یک مشاور با نقد و نکوهش رفتار های اشتباه شما ( مانند سوء استفاده جنسی، خشونت خانگی و یا خیانت همسر ) قصد طرفداری از همسر شما را ندارد. مشاور خانواده زوج را راهنمایی خواهد کرد تا رفتارهای منفی و مخرب در روابط زناشویی خود را تغییر داده و کمک می کند بهترین  ها را در یکدیگر ببینند.

همواره تلاش برای حل اختلافات زناشویی ، حفظ رابطه و ادامه زندگی در چنین شرایطی برای زوج بسیار استرس زا است. مشکلات و اختلافات زناشویی همه زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این انتظاری دشوار است اما مشاور خانواده از زوج انتظار دارد تا در طول دوره زوج درمانی صبور  و امیدوار باشند. همچنین مشاور خانواده از زوج انتظار دارد در طول جلسات مشاوره با همسر خود با احترام و عزت رفتار کنند.

مراکز مشاوره همراه شما هستند تا بتوانید مشکلات زندگی مشترک خود را به نحوی که به تنهایی قادر به حل آن نیستید حل کنید.

اگر زوج زودتر برای بهبود روابط زناشویی خود تلاش کنند و مهارت های همسرداری و اصول برقراری ارتباط صحیح با همسر را آموزش ببینند و در مواجه با اختلافات زناشویی هرچه سریعتر به مرکز مشاوره مراجعه و از یک مشاور خانواده خوب کمک بگیرند، دیگر مجبور نیستند برای حل اختلافات زناشویی خود استرس و فشار زیادی را تحمل کنند.

همچنین زوج می توانند با فراگیری آموزش مهارت های زندگی از وقوع طلاق جلوگیری کنند. با کمک از یک مشاور خانواده خوب و تبعیت و تعهد زوج به اصول و مراحل مشاوره قادر به تجربه یک ازدواج موفق در کنار همسر خود خواهید بود.

برای مشاهده آدرس مرکز مشاوره خانواده تهران کلیک کنید

برای تعیین وقت مشاوره هم اکنون تماس بگیرید: 02144849792 

آوریل 3, 2020 مشاوره خانواده 0

شما قبل از ازدواج قول و قرارهای زیادی با همسر خود گذاشته‌اید. شما ازدواج کرده‌اید و اکنون آینده خوبی منتظر شماست. شوهر خوب بودن ممکن است کمی دشوار باشد اما قطعاً غیرممکن نیست. اگر شما در هدف خود برای شوهر خوب بودن و ایجاد رابطه بهتر با همسر صادق باشید، …

ژانویه 31, 2020 مشاوره خانواده 0

هیچ‌کس دوست ندارد یک ازدواج بدون رابطه زناشویی داشته باشد. اما حقیقت این است که حدود %20 از زوج‌ها کمتر از یک‌بار در ماه رابطه جنسی دارند. اگرچه، عدد مشخصی برای داشتن میزان رابطه جنسی در ازدواج وجود ندارد اما نبود رابطه زناشویی موجب از بین رفتن ارتباط نزدیک عاطفی …مشاوره برای زندگی مشترک

ژانویه 21, 2020 مشاوره خانواده 2

فهم و شناخت توقعات و خواسته های زن از مرد و همسرش آسان نیست. زن انتظار دارد شوهرش او را تا ابد دوست بدارد. یک زن همواره به دنبال آن است مهم‌ترین شخص در زندگی مردی باشد که با او ازدواج کرده است. اما آیا ابراز عشق بعد ازدواج تنها …

ژانویه 5, 2020 مشاوره خانواده 0

آیا به دنبال روش رفتار با مادر شوهر پرتوقع ، حسود یا خودخواه خود هستید؟ شاید او همیشه می‌خواهد در تمام مهمانی و مراسم شما حضور داشته باشد، حال‌آنکه شما می‌خواهید یک سری از مراسم‌ها را به طور خصوصی و برای خود برگزار کنید. شاید او سعی می‌کند در همه‌چیز …

دسامبر 1, 2019 مشاوره خانواده 2

در این مقاله از سایت مشاوره باما به علت عصبانیت مردان، چگونگی رفتار و برخورد با شوهر عصبی می پردازیم: وقتی زنان و مردان ازدواج می‌کنند اغلب تصور یک زندگی افسانه‌ای رادارند، شاهزاده زندگی شان را جذاب و دلربا می‌بینند، مراسم ازدواج زیبایی برگزار می‌کنند و بعدازآن همه‌چیز به یک …

نوامبر 12, 2019 مشاوره خانواده 0

دلایل زیادی برای وفاداری به همسر وجود دارد. در این مقاله از سایت مشاوره باما معنی وفادار بودن در ازدواج و چگونگی باوفا ماندن به شوهر یا زن را موردمطالعه قرار می‌دهیم. اما در ابتدا لازم است به شما بگوییم: چرا وفاداری در یک رابطه ضرورت دارد؟ چرا باید در …

اکتبر 27, 2019 مشاوره خانواده 0

در این مقاله از سایت مشاوره باما به علت احساس تنهایی بعد از ازدواج و راههای رفع دلتنگی همسر در زندگی مشترک می پردازیم: ازدواج و تنهایی دو کلمه که در نگاه اول با هم جور نیستند. از گذشته بزرگان خانواده همواره به ما توصیه می‌کردند: «ازدواج کنید تا یک …

اکتبر 22, 2019 مشاوره خانواده 0

سیاست رفت و آمد با خانواده همسر زندگی همه ما بر اساس انتخاب هایمان شکل گرفته است. انتخاب می‌کنیم کجا کار یا زندگی کنیم. حتی دوستان و شریکمان را خود انتخاب می‌کنیم. اکثریت در انتخاب همسر خود تصمیم می‌گیریم با چه کسی ازدواج کنیم (اگر قصد ازدواج داشته باشیم) و …

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

انجمن روانشناسی آمریکا

مقالات سایت مشاوره باما

سایت مشاوره باما با هدف تحکیم بنیان خانواده در تلاش است با انتشار بهترین مطالب و مقالات روانشناسی در حوزه مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، انتخاب همسر ، مهارت های زندگی زناشویی ، ارتباط صحیح با همسر ، حل اختلافات و مشکلات زندگی مشترک ، روشهای تربیت کودک و نوجوان و راهکارهای پیشگیری از طلاق و بازسازی زندگی بعد از طلاق بپردازد.

ژوئن 18, 2019 توصیه های ازدواج

در این مقاله از سایت مشاوره باما به اصول و قوانین داشتن زندگی مشترک موفق و نکات مهم موفقیت در ازدواج از دیدگاه روانشناسی می پردازیم:

همه زوج ها با آرزوی خوشبختی و زندگی پایدار در کنار همسر خود ازدواج می‌کنند. اما خیلی زود می فهمند انتظارات آن‌ها در دستیابی به یک زندگی مشترک موفق به سادگی مقدور نیست. ازدواجی که روزی با عشق و محبت آغاز شد به زودی به ناامیدی و تنهایی تبدیل می شود. بسیاری از زوج ها برای رهایی از مشکلات زندگی مشترک تصمیم به طلاق می‌گیرند و با ازدواج مجدد ازدواج اشتباهات ازدواج اول را دوباره تکرار می‌کنند.

ازنظر روانشناسی یک ازدواج می‌تواند خوب یا بد باشد. بسیاری از زوج ها در مقابله با مشکلات زناشویی در زندگی مشترک خیلی زود ناامید می‌شوند و به‌جای تلاش برای حفظ رابطه پایدار و ازدواج خود اقدام به طلاق می‌کنند.

مطالعات روانشناسی اخیر نشان می‌دهد از هر چهار ازدواج که زوج در معرض طلاق بودند ولی تصمیم به ادامه زندگی مشترک گرفتند، پنج سال بعد از ازدواج از زندگی مشترک خود اظهار رضایت کرده‌ و از اینکه از همسر خود طلاق نگرفتند احساس رضایت و خوشبختی داشتند. حتی بسیاری از زوج ها در زندگی مشترک اختلافات جدی مانند خیانت همسر ، سوءاستفاده جنسی ، خشونت خانگی ، فقر و اعتیاد همسر را تجربه کرده‌اند. بر اساس تحقیقات روانشناسی، زوج هایی که به‌جای اقدام به طلاق تصمیم به ادامه زندگی مشترک با همسر خود گرفتند در مقایسه با زوج هایی که طلاق گرفتند احساس  خوشبختی و رضایت بیشتری از زندگی داشتند. به عقیده یک مشاور خانواده ، زن و مرد بعد از ازدواج و در زندگی مشترک تمرکز بسیار اندکی برای شاد کردن همسر خود دارند. در عوض در پی آن هستند که همسر شان آن‌ها را شاد کند. حتی برخی افراد بر این باورند که شاد کردن آن‌ها وظیفه و مسئولیت همسر است. خیلی از افراد با رفتارهایی مانند کنترل همسر ، زورگویی به همسر ، تحقیر همسر ، ایجاد احساس گناه در همسر، تلاش می‌کنند به آنچه که از ازدواج می‌خواهند دست یابند. به نظر این مشاور خانواده ، برای هر یک از زوج کاملاً روشن است که شریک زندگی‌شان لازم است چه‌کارهایی انجام دهد تا به دستیابی به یک زندگی مشترک موفق کمک کند اما به نظر می‌رسد از نیاز به تغییر در رفتار خود غافل هستند.مشاوره برای زندگی مشترک

این مقاله از سایت مشاوره باما به هر یک از زوج کمک می‌کند تا مسئولیت و نقش خود در دستیابی به یک زندگی مشترک موفق را بر عهده بگیرند:

تقریباً همه ما روزی ازدواج می‌کنیم. در سراسر دنیا میلیون‌ها بار این اتفاق انجام شده و هیچ نشانه‌ای هم از توقف تصمیم به ازدواج وجود ندارد. حتی برخی از ما چندین بار اقدام به ازدواج کرده و طلاق گرفته‌ایم. افراد مجرد غالباً مشتاق به ازدواج هستند؛ درحالی‌که بسیاری از افراد متاهل آرزوی طلاق و جدایی می‌کنند و اغلب بدون درس گرفتن از ازدواج اول برای ازدواج مجدد تلاش می‌کند. آنچه که آن‌ها نخستین بار و هر دفعه و تقریباً همیشه به دنبال آن هستند، تجربه نوعی احساس دلپذیری است که شیدایی نام دارد. اما آن‌ها تصور می‌کنند این همان احساس عشق است. وقتی زوج شیفته و شیدا هستند همدیگر را به‌طور کامل ازنظر اجتماعی و جنسی می‌پذیرند و عمیقاً آرزو دارند که این احساس در ازدواج و زندگی مشترک پایدار بماند. دستیابی به یک ازدواج موفق بدون تلاش و کوشش زوج در یادگیری مهارت های زندگی تقریباً غیرممکن است. چراکه زوج ها خیلی سریع پس از قطع شدن احساس شیفتگی تسلیم ناامیدی می‌شوند. یکی از مراجعینی که اخیراً به مرکز مشاوره من حضور یافت، بیان می‌کرد که چندین بار اقدام به ازدواج مجدد کرده بود. او سرانجام در چهارمین ازدواج خود موفق و خوشبخت بود. او می‌گفت من بالاخره همسر مناسب برای ازدواج را پس از چند بار ازدواج ناموفق پیدا کردم. اما ازنظر روانشناسی هرگز یک همسر ایده ال برای ازدواج وجود ندارد. این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که ازدواج ناموفق و پیامدهای آن یکی از مشکلات بزرگ در سرتاسر جهان است که به‌ظاهر راه‌حل‌های انگشت‌شماری برای آن وجود دارد.

وقتی زن و شوهر هرکدام به روش خود رفتار می‌کنند، سرانجام ازدواج ها به جدایی و طلاق می‌انجامد. به‌عنوان‌مثال، خیانت به همسر یکی از اقداماتی است که فرد در برابر نارضایتی از همسر و مشکلات زندگی زناشویی در همه فرهنگ و افراد به آن مبادرت کرده‌اند. در این وضعیت نخستین ازدواج دست‌نخورده می‌ماند. اما پس از بروز اختلافات زناشویی یکی از آن‌ها تصمیم به برقراری رابطه نامشروع و رابطه جنسی با فرد دیگری خارج از خانواده می‌کند. البته غالباً در مورد خیانت همسر ، مردان منحرف شده و به پرسه زنی می‌روند و زنان با فرزندان می‌مانند. برخلاف مشاوره های معمول که به‌صورت سنتی تلاش دارند زندگی مشترک بین زوج ها را حفظ کنند. ما به‌عنوان مشاور خانواده زوج را آموزش می‌دهیم که برای خلق یک ازدواج و زندگی مشترک موفق با یکدیگر وارد عمل شوند و تلاش کنند. چیزی که هنوز برای شما دشوار به نظر می‌رسد این است که فکر می‌کنید برقراری ارتباط با همسر به این روش ممکن است. به خاطر داشته باشید آنچه تاکنون انجام داده‌اید اگرچه ازنظر هر دوی شما درست به نظر می‌رسد ولی شمارا در زندگی مشترک و سایر موضوعات زندگی در سراشیبی قرار داده است. اگر آنچه را به شما آموزش می‌دهیم در عمل به کار بگیرید به‌تدریج درمی‌یابید که می‌توانید بهتر از قبل با شرایط زندگی خود کنار بیایید. برخلاف رژیم گرفتن ، کاهش وزن و ورزش کردن که در بهترین حالت کسل کننده‌اند، آموزش مهارت های زندگی بسیار لذت‌بخش هستند.

گرچه شروع زندگی مشترک آسان است و همه‌چیز در سایه گذشت و گفتن عبارت‌های دل‌نشین به همسر مانند: چشم عزیزم، باشه هرچی تو بگی، اشکالی نداره و غیره سپری می‌شود اما این سبک زندگی مشترک برای مدت زیادی دوام نمی‌آورد . به‌تدریج انجام دادن خواسته همسر جای خود را به انجام دادن خواسته خود می‌دهد. زن یا شوهر تمایل دارد حرف خودش را به کرسی بنشاند و دیگر از چشم گفتن‌ها خبری نیست. حالا دیگر دوره چرا این کارو کردی و چرا این کار را نکردی است. زن می‌خواهد به آرزو های دوران مجردی اش جامه عمل بپوشاند و مرد احتیاج دارد که همانند دوران مجردی آزاد زندگی کند. اینجاست که کار دشوار می‌شود دو نفر آدم با تو تربیت خانوادگی متفاوت با دو شخصیت و رفتار جداگانه می‌خواهند کنار هم و زیر یک سقف به زندگی مشترک ادامه دهند و تنها الگوی رفتاری آن‌ها هم پدر و مادرشان هستند. اگر زن و شوهر کمی عمیق‌تر فکر کنند الگوی اطرافیان را هم در اختیار دارند ولی این‌ها کافی نیست. حالا تصورش را بکنید یکی از زوجین در یک خانواده پدرسالار و دیگری در یک خانواده مادر سالار پرورش و تربیت شده است. چه نمایشی برپا می‌شود مثلا زن می‌خواهد در اول زندگی طرف را سر جایش بنشاند و در مقابل مرد می‌خواهد حرف خود را ثابت کرده و آن را به کرسی بنشاند. زن از چشم گفتن‌های خود خسته شده و نیاز دارد نه بگوید، مرد هم که برخلاف میل باطنی بدون رضایت و تنها برای جلوگیری از دعوا با همسر همیشه چشم گفته، حالا فکر می‌کند که کوتاه آمدن درست نیست زیرا همسرش بد عادت شده است به همین دلیل او نیز تصمیم می‌گیرد نه بگوید. آن‌وقت است که همین نه گفتن‌ها می‌تواند یک زندگی مشترک موفق را با شکست روبرو کند. پس چه باید کرد؟

برای اداره زندگی مشترک موفق و شاد باید بسیار مطالعه کرد. باید کوچک‌ترین خصوصیات رفتاری همسر خود را دانست. خواسته‌ها و آرزوهای همسر را به خاطر سپرد. به اهداف، مسئولیت‌ها و مشکلات همسر توجه کرد. به حساسیت‌ها و نگرش‌های او دقت کرد و خلاصه باید موضوعات فراوان دیگری را آموخت وگرنه هیچ‌چیز نمی‌تواند سیر طبیعی و معمول خود را در زندگی زناشویی بپیماید. برای رسیدن به تفاهم با همسر ، تنها راهکار آن است که مرتب در حال تمرین باشیم. دائم از خود بپرسید که برای خشنودی همسرم و خودم باید چه‌کار کنم؟ مردی که یاد نگرفته بعد از ازدواج دور جلسات مجردی اش خط بکشد باید به یاد داشته باشد که اکنون شریکی در زندگی دارد که باید وقتش با او صرف شود . خانمی که بعد از ازدواج می‌خواهد سرگرمی‌های دوران مجردی خود را حفظ کند باید به یاد بیاورد که فوت و فن شوهرداری راه و رسم جداگانه‌ای دارد. این‌گونه زنان و مردان باید به یادآورند که دوران مجردی با دوران متأهلی فرق دارد.

زن و شوهر باید در تلاش باشند که نکات جدیدی را درباره یکدیگر بیاموزند هرروز آن‌ها را به کار ببرند و هرگاه که اختلافات زناشویی پیش آمد، با مطالعه و شرکت در کلاس های آموزشی و یا راهنمایی گرفتن از یک فرد باتجربه یا مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج و خانواده روابط با همسر خود را بهبود دهید.

برای مشاهده آدرس مرکز مشاوره روانشناسی کلیک کنید

برای تعیین وقت مشاوره هم اکنون تماس بگیرید: 02144849792

برچسبزندگی زناشویی زندگی مشترک زندگی مشترک موفق

فوریه 14, 2020

آگوست 30, 2019

آگوست 6, 2019

ژوئن 14, 2019

مارس 5, 2019

مارس 1, 2019

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

انجمن روانشناسی آمریکا

مقالات سایت مشاوره باما

سایت مشاوره باما با هدف تحکیم بنیان خانواده در تلاش است با انتشار بهترین مطالب و مقالات روانشناسی در حوزه مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، انتخاب همسر ، مهارت های زندگی زناشویی ، ارتباط صحیح با همسر ، حل اختلافات و مشکلات زندگی مشترک ، روشهای تربیت کودک و نوجوان و راهکارهای پیشگیری از طلاق و بازسازی زندگی بعد از طلاق بپردازد.

مشاوره برای زندگی مشترک
مشاوره برای زندگی مشترک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *