چطور به مودم وصل شویم

 
helpkade
چطور به مودم وصل شویم
چطور به مودم وصل شویم

اینترنت در دنیای امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزارها برای اتصال به دنیای اطرافمان می باشد که نسبت به گذشته شاهد رشد چشمگیر سرعت آنها هستیم و به وسلیه آن می توانیم کارهای روزمره خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهیم.

برای استفاده از اینترنت باید از مودم یا داده های سیم کارت استفاده کرد که اغلب ما از هر دوی آنها استفاده می کنیم که اتصال با استفاده از مودم گاها می تواند کم هزینه تر به همراه ارائه حجم بالای دانلود باشد که می تواند برای دانلودهای ما بسیار مناسب و منطقی باشد.

اما از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برخی از ما با مودم ها پیدا کنیم این است که علاقه نداریم هر کسی رمز آنرا داشته باشد و بتواند به آن متصل شود که این گونه میزان سرعت مودم نسبت به کاربرد مختلف کارب می تواند کاهش پیدا کند و نتوانید کارهای ضروری خود را انجام دهید و منجر به عصبانیت شما شود.

به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم روش هایی ساده را معرفی کنیم که به کاربرهای مختلف می توانید بدون آنکه رمز را بگویید، دسترسی استفاده از اینترنت را بدهید. همراه ما باشید.

اتصال به شبکه وای فای می تواند تبدیل به کاری آسان شود اگر به روتر یا مودم دسترسی داشته باشید. از این رو اولین روشی که ما قصد معرفی و آموزش آنرا به شما داریم، روش wps یا ” Wi-Fi Protected Setup ” می باشد که برای فعال کردن این روش باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

چطور به مودم وصل شویم

1- از منو کاربری وارد تنظیمات شوید. اینک وارد ” Wi-Fi ” شوید و سپس بر روی تنظیمات ( 3 نقطه عمودی ) کلیک کنید و گزینه ” Advanced ” را انتخاب کنید.

2- در این مرحله باید بر روی ” Wi-Fi Push Button ” کلیک کنید و بعد از این مرحله باید دکمه ” wps ” بر روی روتر را روشن بفشارید تا روشن شود. این گونه کاربر می تواند بدون پسورد مودم شما را پیدا کند و به آن متصل شود.

روش دیگری که ما قصد معرفی و آموزش آن به شما علاقمندان داریم، ” وصل شدن به وای فای با کد qr ” است که در این روز همانند روش بالا، رمز وای فای شما قادر به مشاهده توسط کاربر متصل به آن نخواهد بود. برای استفاده از این روش باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا از طریق مرورگر کامپیوتر خود وارد ”  QR Stuff ” شوید.

2- در منو سمت چپ سایت ”  QR Stuff ” می توانید لیستی را مشاهده کنید که در انتهای این لیست باید گزینه ” Wifi Login ” را انتخاب کنید.

3- اینک باید نامی که برای مودم انتخاب کرده اید ” SSID ” را به همراه پسورد وارد کنید. در نهایت qr code جدیدی برای شما تولید خواهد شد که می توانید آنرا بر روی یک کاغذ پرینت نمایید.

4- برای استفاده از این کد باید با استفاده از برنامه ” WiFiKeyShare ” را روی گوشی کاربران جدید نصب کنید تا با گرفتن دوربین در مقابل کد، به وای فای شما متصل شود و دیگر نیازی به فاش شدن رمز و پسورد نیست!

برای دسترسی و استفاده از اینترنت نیاز به تهیه اشتراک اینترنت از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت(ISP ها) و استفاده از یک مودم روتر داریم. امروزه به جهت افزایش گوشی‌های هوشمند استفاده از مودم‌های بی سیم(WI-FI) طرفداران خاص خود را نداشته و همه افراد مایل به استفاده از مودم‌های وای‌فای هستند که امکان اتصال به صورت بی سیم را نیز داشته باشند. حال برای استفاده از این مودم‌ها لازم است که ابتدا آنها را کانفیگ کنیم. هر یک از مودم‌های روتر که توسط شرکت‌های سخت افزاری ارائه شده‌اند برای کانفیگ مودم مراحل یکسانی را دارند و تها تفاوت آنها در رابط کاربری و ظاهر مراحل نصب مودم است.

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه نصب و کانفیگ انواع مودم‌ها آشنا کنیم. هر یک از مودم‌های D-link، TP-link، Asus و… دارای یک رابط کاربری و ظاهر مختص خود هستند که در این مقاله به آموزش تصویری کانفیگ مودم برای تمامی مدل‌های پر طرفدار در بازار ایران می‌پردازیم.

قبل از اینکه به نحوه کانفیگ مودم ADSL بپردازیم ابتدا باید با پیش نیازهایی که باید برای راه‌اندازی مودم طی کنید بپردازیم. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، برای استفاده از اینترنت نیاز به یک اشتراک اینترنتی از شرکت ارائه دهنده اینترنت دارید. می‌توانید از هر یک از شرکت‌های مخابرات، پارس آنلاین، آسیاتک، شاتل و… بر اساس قیمت و حجمی که ارائه می‌دهند یکی از بهترین اشتراک اینترنت مناسب خود را خریداری کنید.

بعد از خرید اشتراک یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار داده می‌شود که در طی مراحل کانفیگ هر یک از مودم‌ها باید از این نام کاربری و رمز عبور اینترنت استفاده کنید. وقتی یک مودم را خریداری می‌کنید، امکان اتصال به اینترنت تا زمانی که مراحل کانفیگ را طی نکرده باشید فراهم نخواهد بود.

مودم‌های tp link یکی از پر استفاده‌ترین مودم‌هایی هستند که بیشتر کاربران اینترنت که به دنبال مودم ارزان قیمت هستند از برخی مدل‌های این مودم استفاده می‌کنند. این مودم برای کانفیگ از دو رابط کاربری نارنجی و آبی استفاده می‌کنند که هر یک از مدل‌های تولید شده توسط این شرکت از یکی از این رابط‌های کاربری استفاده می‌کنند. رابط کاربری نارنجی نسبت به رابط کاربری آبی از استفاده بیشتری برخوردار است و در بیشتر مدل‌های تولید شده این مدل استفاده شده است.

چطور به مودم وصل شویم

مودم مورد استفاده در این آموزش که از رابط کاربری نارنجی پشتیبانی می‌کند TD-W8961N است که می‌توانید برای تنظیم مودم tp-link td-w8961n از آن استفاده کنید. البته کانفیگ مودم در همه مدل‌ها که از رابط کاربری نارنجی استفاده می‌کنند یکسان است.

ابتدا دکمه reset که در پشت مودم قرار دارد را به مدت 15 ثانیه نگه داشته و رها کنید تا تنظیمات مودم ریست شود. در این صورت مودم خاموش شده و از نو روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن نام شبکه وای‌فای مودم تغییر خواهد یافت که برای کانفیگ کردن آن باید به نام جدید متصل شوید. در مودم‌های tp link در اتصال اولیه نیاز به رمز دارید، یک رمز پیش فرض برای هر مودم وجود دارد که در زیر مودم مشابه تصویر زیر می‌توانید آن را پیدا کنید. در صورتی که برای اتصال به شبکه وای‌فای از شما رمز عبور درخواست شد باید از این رمز استفاده کنید.

بعد از اینکه اتصال به مودم انجام شد باید به آدرس Gateway مودم مراجعه کنید. برای این کار باید از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. مرورگر را باز کرده و مشابه تصویر زیر به آدرس 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 مراجعه کنید. این آدرس‌ها معمولا در تمامی مودم‌ها یکسان است و اگر مودمی از آدرس دیگر استفاده کرده باشد نیز می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنما آدرس آن را پیدا کنید.

بعد از ورود به این صفحه فرم ورود مشابه تصویر به شما نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از نام کاربری و رمز admin وارد تنظیمات مودم شوید. در هر دو فیلد Username و Password عبارت admin را با حروف کوچک وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کردید به صفحه Quick Start کانفیگ مودم تی پی لینک هدایت خواهید شد که در این مرحله باید روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله باید کشوری که در آن هستید را برای انتخاب منطقه زمانی مشخص کنید. ما که در ایران قرار داریم باید این فیلد را روی گزینه GMT+03:30 Tehran انتخاب کنیم. سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله باید تنظیمات اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید که شامل کشور، شرکت ارائه دهنده اینترنت، نوع اتصال، نام کاربری اشتراک اینترنت، رمز اشتراک اینترنت، VPI، CPI و نوع ارتباط با ISP را مشابه تصویر زیر وارد کنید.

Country: از این گزینه کشور خود را انتخاب کنید.

ISP: از این گزینه باید شرکت اینترنتی که از آن اشتراک خود را خریداری کرده‌اید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور لیست شرکت‌های ISP نمایش داده می‌شوند که در این تصویر شرکت مخابرات است که روی Iran Telecom قرار دارد.

ISP Connection Type: این گزینه مربوط به نوع کانکشن ISP است که باید گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کنید.

Username: این فیلد مربوط به نام کاربری است که شرکت ارائه دهنده اینترنت در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌دهد.

Password: این گزینه هم مربوط به رمز اشتراک اینترنت است که در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌شود.

VPI و VCI: این دو فیلد هم در تمامی شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ارائه می‌دهند یکسان است و باید مشابه تصویر به ترتیب از اعداد 0 و 35 در آنها استفاده کنید.

Connection Type: این گزینه هم مربوط به نوع ارتباط با شرکت ISP است که باید این گزینه را هم روی حالت PPPoE LLC انتخاب کنید.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که مایل به استفاده از شبکه wifi هستید یا خیر. در صورتی که Access Point را روی حالت Activated انتخاب کنید امکان استفاده از وای فای را در مودم دارید، در غیر این صورت از این مرحله عبور خواهید کرد و صرفا امکان اتصال سیمی از طریق کابل اترنت را برای اتصال به اینترنت خواهید داشت. حال اگر این گزینه روی فعال شده باشد تنظیمات به شکل زیر خواهند بود.

SSID: در این فیلد نام دلخواه خود را برای شبکه وای فای به انگلیسی وارد کنید. این نام همان نامی است که هنگام اتصال به اینترنت در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود.

Broadcast SSID: این گزینه مربوط به فعال یا غیرفعال کردن حالت پنهان کردن شبکه وای فای است که نیازی به تغییر آن ندارید.

Authentication Type: این گزینه مربوط به الگوریتم امنیتی مودم است که حتما سعی کنید آن را روی حالت‌های WPA-PSK/WPA2-PSK یا WPA2-PSK قرار دهید.

Encryption: این گزینه هم برای روش رمزنگاری است که آن را می‌توانید روی حالت TKIP/AES قرار دهید که بهترین نوع آن است.

Pre-Shared Key: این گزینه هم مربوط به رمز شبکه وای فای است که هنگام اتصال به مودم وای فای درخواست می‌شود.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله تنظیمات مودم tp link به اتمام رسیده و مودم کانفیگ می‌شود که کافی است مشابه تصویر روی دکمه Save کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و از شبکه وای فای پیش فرض خارج شوید.

بعد از کلیک روی دکمه Save اتصال به شبکه وای فای شما قطع شده و شبکه وای فای جدید که در مرحله ششم نام آن را در فیلد SSID وارد کردید در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است روی شبکه وای فای کلیک کرده و رمزی که در مرحله هفتم در فیلد Pre-Shared Key انتخاب کردید را وارد کنید تا به مودم متصل شوید.

مودم مورد استفاده در این آموزش که از رابط کاربری آبی پشتیبانی می‌کند TD-W8960N است که می‌توانید برای تنظیم مودم tp-link td-w8969n از آن استفاده کنید. البته کانفیگ مودم در همه مدل‌ها که از رابط کاربری آبی استفاده می‌کنند یکسان است.

ابتدا مشابه مدل‌های نارنجی دکمه reset که در پشت مودم قرار دارد را به مدت 15 ثانیه نگه داشته و رها کنید تا تنظیمات مودم ریست شود. در این صورت مودم خاموش شده و از نو روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن نام شبکه وای‌فای مودم تغییر خواهد یافت که برای کانفیگ کردن آن باید به نام جدید متصل شوید. در مودم‌های tp link در اتصال اولیه نیاز به رمز دارید، یک رمز پیش فرض برای هر مودم وجود دارد که در زیر مودم می‌توانید آن را پیدا کنید. در صورتی که برای اتصال به شبکه وای‌فای از شما رمز عبور درخواست شد باید از این رمز استفاده کنید.

بعد از اینکه اتصال به مودم انجام شد باید به آدرس Gateway مودم مراجعه کنید. برای این کار باید از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. مرورگر را باز کرده و مشابه تصویر زیر به آدرس 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 مراجعه کنید. این آدرس‌ها معمولا در تمامی مودم‌ها یکسان است و اگر مودمی از آدرس دیگر استفاده کرده باشد نیز می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنما آدرس آن را پیدا کنید.

چطور به مودم وصل شویم

بعد از ورود به این صفحه فرم ورود مشابه تصویر به شما نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از نام کاربری و رمز admin وارد تنظیمات مودم شوید. در هر دو فیلد Username و Password عبارت admin را با حروف کوچک وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کردید به از طریق منوی سمت چپ روی گزینه Quick Setup برای کانفیگ مودم تی پی لینک کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شده و در این مرحله روی دکمه Next کلیک کنید.

در این مرحله باید کشوری که در آن هستید را برای انتخاب منطقه زمانی مشخص کنید. ما که در ایران قرار داریم باید این فیلد را روی گزینه GMT+03:30 Tehran انتخاب کنیم. سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. بعد از انتخاب موقعیت زمانی روی NEXT کلیک کنید تا در مرحله بعد نوع اتصال خود را که به صورت اینترنت خطی روی تلفن ثابت است را مشابه تصویر زیر روی حالت ADSL WAN انتخاب کنید.

در این مرحله باید تنظیمات اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید که شامل کشور، شرکت ارائه دهنده اینترنت، نوع اتصال، نام کاربری اشتراک اینترنت، رمز اشتراک اینترنت، VPI، CPI و نوع ارتباط با ISP را مشابه تصویر زیر وارد کنید.

Country: از این گزینه کشور خود را انتخاب کنید.

ISP: از این گزینه باید شرکت اینترنتی که از آن اشتراک خود را خریداری کرده‌اید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور لیست شرکت‌های ISP نمایش داده می‌شوند.

VPI و VCI: این دو فیلد هم در تمامی شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ارائه می‌دهند یکسان است و باید مشابه تصویر به ترتیب از اعداد 0 و 35 در آنها استفاده کنید.

WAN Link Type: این گزینه مربوط به نوع کانکشن ISP است که باید گزینه PPPoE را انتخاب کنید.

PPP Username: این فیلد مربوط به نام کاربری است که شرکت ارائه دهنده اینترنت در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌دهد.

PPP Password: این گزینه هم مربوط به رمز اشتراک اینترنت است که در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌شود.

حال سایر گزینه‌ها را بدون اینکه تغییر دهید روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که مایل به استفاده از شبکه wifi هستید یا خیر. در صورتی که تیک گزینه Enable Wireless را فعال کنید امکان استفاده از وای فای را در مودم دارید، در غیر این صورت از این مرحله عبور خواهید کرد و صرفا امکان اتصال سیمی از طریق کابل اترنت را برای اتصال به اینترنت خواهید داشت. حال اگر این گزینه روی فعال شده باشد تنظیمات به شکل زیر خواهند بود.

Wireless Network Name: در این فیلد نام دلخواه خود را برای شبکه وای فای به انگلیسی وارد کنید. این نام همان نامی است که هنگام اتصال به اینترنت در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود.

Network Authentication: این گزینه مربوط به الگوریتم امنیتی مودم است که حتما سعی کنید آن را روی حالت WPA2-Personal قرار دهید.

Wireless Network Key: این گزینه هم مربوط به رمز شبکه وای فای است که هنگام اتصال به مودم وای فای درخواست می‌شود.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله تنظیمات مودم tp link به اتمام رسیده و مودم کانفیگ می‌شود که کافی است مشابه تصویر روی دکمه Confirm کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و از شبکه وای فای پیش فرض خارج شوید.

بعد از کلیک روی دکمه Confirm اتصال به شبکه وای فای شما قطع شده و شبکه وای فای جدید که در مرحله ششم نام آن را در فیلد Wireless Network Name وارد کردید در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است روی شبکه وای فای کلیک کرده و رمزی که در مرحله ششم در فیلد Wireless Network Key انتخاب کردید را وارد کنید تا به مودم متصل شوید.

مودم‌های دی لینک نیز یکی از پر استفاده‌ترین مودم‌هایی هستند که بیشتر کاربران اینترنت که به دنبال مودم با کیفیت و ارزان هستند از برخی مدل‌های این مودم استفاده می‌کنند. این مودم بر خلاف مودم‌های tp link برای کانفیگ از یک رابط کاربری مشترک استفاده می‌کنند. مودم مورد استفاده در این آموزش که از رابط کاربری نارنجی پشتیبانی می‌کند DSL-2740U است که می‌توانید برای کانفیگ مودم dsl-2740u از آن استفاده کنید. البته کانفیگ مودم در همه مدل‌های دی لینک یکسان است.

ابتدا دکمه reset که در زیر مودم قرار دارد را با استفاده از یک جسم تیز مانند سوزن به مدت 15 ثانیه نگه داشته و رها کنید تا تنظیمات مودم ریست شود. در این صورت مودم خاموش شده و از نو روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن نام شبکه وای‌فای مودم به D-Link تغییر خواهد یافت که برای کانفیگ کردن آن باید به این شبکه وای فای متصل شوید.

بعد از اینکه اتصال به مودم انجام شد باید به آدرس Gateway مودم مراجعه کنید. برای این کار باید از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. مرورگر را باز کرده و مشابه تصویر زیر به آدرس 192.168.1.1 مراجعه کنید. این آدرس‌ها معمولا در تمامی مودم‌ها یکسان است و اگر مودمی از آدرس دیگر استفاده کرده باشد نیز می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنما آدرس آن را پیدا کنید.

بعد از ورود به این صفحه فرم ورود مشابه تصویر به شما نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از نام کاربری و رمز admin وارد تنظیمات مودم شوید. در هر دو فیلد Username و Password عبارت admin را با حروف کوچک وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کردید به صفحه کانفیگ مودم دی لینک لینک هدایت خواهید شد که در این مرحله باید روی دکمه Setup Wizard کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در مرحله بعد صفحه زیر نمایش داده می‌شود که توضیحاتی را در مورد مراحل کانفیگ مودم D-link ارائه می‌کند و در این مرحله نیز باید روی دکمه Next کلیک کنید.

در این مرحله از شما خواسته میشود تا به منظور افزایش امنیت بیشتر مودم، رمز پیش فرض را تغییر دهید.

در صورتی که مایل به تغییر رمز پیش فرض مودم هستید ابتدا رمز قبلی مودم(admin) را در فیلد Current Password وارد کنید و سپس رمز جدید را در هر دو فیلد New Password و Confirm Password وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید. اما اگر قصد تغییر رمز ورود به مودم را ندارید، بدون اینکه چیزی در این فیلدها بنویسید روی دکمه Skip کلیک کنید.

در این مرحله باید کشوری که در آن هستید را برای انتخاب منطقه زمانی مشخص کنید. ما که در ایران قرار داریم باید این فیلد را روی گزینه GMT+03:30 Tehran انتخاب کنیم. سایر گزینه‌ها را نیز تغییر نداده و روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله باید تنظیمات اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید که شامل کشور، شرکت ارائه دهنده اینترنت، نوع اتصال، نام کاربری اشتراک اینترنت، رمز اشتراک اینترنت، VPI، CPI و نوع ارتباط با ISP را مشابه تصویر زیر وارد کنید.

Country: از این گزینه کشور خود را انتخاب کنید.

Internet Service Provider: از این گزینه باید شرکت اینترنتی که از آن اشتراک خود را خریداری کرده‌اید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور لیست شرکت‌های ISP نمایش داده می‌شوند که در این تصویر شرکت مخابرات است که روی Other قرار دارد.

Protocol: این گزینه مربوط به نوع کانکشن ISP است که باید گزینه PPPoE را انتخاب کنید.

Connection Type: این گزینه هم مربوط به نوع ارتباط با شرکت ISP است که باید این گزینه را هم روی حالت LLC انتخاب کنید.

VPI و VCI: این دو فیلد هم در تمامی شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ارائه می‌دهند یکسان است و باید مشابه تصویر به ترتیب از اعداد 0 و 35 در آنها استفاده کنید.

Username: این فیلد مربوط به نام کاربری است که شرکت ارائه دهنده اینترنت در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌دهد.

Password و Confirm Password: این دو گزینه هم مربوط به رمز اشتراک اینترنت است که در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌شود و باید در هر دو فیلد آن را وارد کنید.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که مایل به استفاده از شبکه wifi هستید یا خیر. در صورتی که تیک گزینه enable your wireless network را فعال کنید امکان استفاده از وای فای را در مودم دارید، که باید نام شبکه وای فای و رمز دلخواه را برای آن انتخاب کنید.

SSID: در این فیلد نام دلخواه خود را برای شبکه وای فای به انگلیسی وارد کنید. این نام همان نامی است که هنگام اتصال به اینترنت در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود.

Visibility Status: این گزینه مربوط به فعال یا غیرفعال کردن حالت پنهان کردن شبکه وای فای است که نیازی به تغییر آن ندارید.

Security Level: این گزینه مربوط به الگوریتم امنیتی مودم است که حتما سعی کنید آن را روی حالت WPA2-PSK قرار دهید.

WPA2 Pre-Shared Key: این گزینه هم مربوط به رمز شبکه وای فای است که هنگام اتصال به مودم وای فای درخواست می‌شود.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله کانفیگ مودم دی لینک به اتمام رسیده و مودم کانفیگ می‌شود. کافی است مشابه تصویر روی دکمه Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و از شبکه وای فای پیش فرض خارج شوید.

بعد از کلیک روی دکمه Apply اتصال به شبکه وای فای شما قطع شده و شبکه وای فای جدید که در مرحله هفتم نام آن را در فیلد SSID وارد کردید در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است روی شبکه وای فای کلیک کرده و رمزی که در مرحله هفتم در فیلد Pre-Shared Key انتخاب کردید را وارد کنید تا به مودم متصل شوید.

مودم‌های شرکت ASUS را می‌توان به عنوان بهترین مودم قابل استفاده در نظر گرفت که کیفیت بالایی دارند، هزینه خرید این مودم‌ها نسبت به مودم‌های دی لینک و tp link کمی بالاتر است. برای کانفیگ این مودم نیز باید درست کارهایی که برای کانفیگ مودم‌های دی لینک و tp link را انجام دادید دنبال کنید. تنها تفاوت در کانفیگ مودم ایسوس نیز همان رابط کاربری است.

ابتدا دکمه reset مودم را به مدت 15 ثانیه نگه داشته و رها کنید تا تنظیمات مودم ریست شود. در این صورت مودم خاموش شده و از نو روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن نام شبکه وای‌فای مودم به ایسوس تغییر خواهد یافت که برای کانفیگ کردن آن باید به این شبکه وای فای متصل شوید.

بعد از اینکه اتصال به مودم انجام شد باید به آدرس Gateway مودم مراجعه کنید. برای این کار باید از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. مرورگر را باز کرده و مشابه تصویر زیر به آدرس 192.168.1.1 مراجعه کنید. این آدرس‌ها معمولا در تمامی مودم‌ها یکسان است و اگر مودمی از آدرس دیگر استفاده کرده باشد نیز می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنما آدرس آن را پیدا کنید.

بعد از ورود به این صفحه فرم ورود نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از نام کاربری و رمز admin وارد تنظیمات مودم شوید. در هر دو فیلد Username و Password عبارت admin را با حروف کوچک وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کردید به صفحه کانفیگ مودم ایسوس هدایت خواهید شد که در این مرحله باید روی دکمه Quick Internet Setup کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده شود. در این مرحله اگر مایل به تغییر رمز بودید کافی است دو فیلد New Password و Confirmed Password را با رمز دلخواه پر کنید. در غیر این صورت صرفا روی دکمه NEXT کلیک کنید.

در این مرحله باید کشوری که در آن هستید را برای انتخاب منطقه زمانی مشخص کنید. ما که در ایران قرار داریم باید این فیلد را روی گزینه GMT+03:30 Tehran انتخاب کنیم. سایر گزینه‌ها را نیز تغییر نداده و روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. اما قبل از هر چیزی باید گزینه STATE را روی حالت Disable انتخاب کنید.

در این مرحله باید تنظیمات اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید که شامل کشور، شرکت ارائه دهنده اینترنت، نوع اتصال، نام کاربری اشتراک اینترنت، رمز اشتراک اینترنت، VPI، CPI و نوع ارتباط با ISP را مشابه تصویر زیر وارد کنید.

Country: از این گزینه کشور خود را انتخاب کنید.

Internet Service Provider: از این گزینه باید شرکت اینترنتی که از آن اشتراک خود را خریداری کرده‌اید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور لیست شرکت‌های ISP نمایش داده می‌شوند که در این تصویر شرکت پارس آنلاین است که روی Pars Online قرار دارد.

Protocol: این گزینه مربوط به نوع کانکشن ISP است که باید گزینه PPPoE را انتخاب کنید.

Connection Type: این گزینه هم مربوط به نوع ارتباط با شرکت ISP است که باید این گزینه را هم روی حالت LLC انتخاب کنید.

VPI و VCI: این دو فیلد هم در تمامی شرکت‌هایی که در ایران اینترنت ارائه می‌دهند یکسان است و باید مشابه تصویر به ترتیب از اعداد 0 و 35 در آنها استفاده کنید.

Username: این فیلد مربوط به نام کاربری است که شرکت ارائه دهنده اینترنت در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌دهد.

Password و Confirm Password: این دو گزینه هم مربوط به رمز اشتراک اینترنت است که در هنگام خرید اشتراک اینترنت به شما ارائه می‌شود و باید در هر دو فیلد آن را وارد کنید.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که مایل به استفاده از شبکه wifi هستید یا خیر. در صورتی که گزینه WLAN Interface را روی حالت ENABLE انتخاب کنید امکان استفاده از وای فای را در مودم دارید، که باید نام شبکه وای فای و رمز دلخواه را برای آن انتخاب کنید.

Band: این گزینه مربوط به قدرت سیگنال شبکه wifi است که پیشنهاد می‌کنم آن را تغییر ندهید.

SSID: در این فیلد نام دلخواه خود را برای شبکه وای فای به انگلیسی وارد کنید. این نام همان نامی است که هنگام اتصال به اینترنت در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود.

Encryption: این گزینه مربوط به الگوریتم امنیتی مودم است که حتما سعی کنید آن را روی حالت WPA2-PSK قرار دهید.

Pre-Shared Key: این گزینه هم مربوط به رمز شبکه وای فای است که هنگام اتصال به مودم وای فای درخواست می‌شود.

حال روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در این مرحله کانفیگ مودم ASUS به اتمام رسیده و مودم کانفیگ می‌شود. کافی است مشابه تصویر روی دکمه Finish کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و از شبکه وای فای پیش فرض خارج شوید.

بعد از کلیک روی دکمه Finish اتصال به شبکه وای فای شما قطع شده و شبکه وای فای جدید که در مرحله ششم نام آن را در فیلد SSID وارد کردید در لیست شبکه‌های وای فای گوشی یا لپ تاپ نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است روی شبکه وای فای کلیک کرده و رمزی که در مرحله ششم در فیلد Pre-Shared Key انتخاب کردید را وارد کنید تا به مودم متصل شوید.

یکی دیگه از مودم هایی که این روزها در کشور ما در حال رواج پیدا کردن است، سری مودم‌های زایکسل است. قیمت این مودم‌ها نسبت به مودم‌های Dlink، TP link و ایسوس کمتر است و به عنوان یک مودم اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توانید از این مودم‌ها استفاده کنید. برای کانفیگ این مودم‌ها هم کافی است کارهایی که برای کانفیگ سایر مودم‌ها انجام دادید را طی کنید، با این تفاوت که صرفا ظاهر و مراحل انجام کار با هم تفاوت دارند. مودم استفاده شده در این آموزش از نوع 1201 این شرکت است که می‌توانید برای کانفیگ مودم زایکسل 1201 هم از این آموزش استفاده کنید.

ابتدا دکمه reset مودم را به مدت 15 ثانیه نگه داشته و رها کنید تا تنظیمات مودم ریست شود. در این صورت مودم خاموش شده و از نو روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن نام شبکه وای‌فای مودم zyxel تغییر خواهد یافت که برای کانفیگ کردن آن باید به این شبکه وای فای متصل شوید.

بعد از اینکه اتصال به مودم انجام شد باید به آدرس Gateway مودم مراجعه کنید. برای این کار باید از مرورگر اینترنت خود استفاده کنید. مرورگر را باز کرده و مشابه تصویر زیر به آدرس 192.168.1.1 مراجعه کنید.

بعد از ورود به این صفحه فرم ورود نمایش داده می‌شود که باید با استفاده از نام کاربری و رمز admin وارد تنظیمات مودم شوید. در هر دو فیلد Username و Password عبارت admin را با حروف کوچک وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کردید مشابه تصویر زیر به ترتیب عمل کرده و تنظیماتی که در ادامه شرح خواهم داد را برای مودم زایکسل وارد کنید.

ابتدا از منوی سمت چپ روی Network کلیک کرده و سپس زیر منو Wan را انتخاب کنید تا وارد صفحه تنظیمات WAN مشابه نمونه بالا شوید. سپس گزینه Mode را روی حالت Router قرار دهید. در مرحله بعد گزینه Encapsulation را روی PPPoE قرار دهید.

حال نام کاربری و کلمه عبور اشتراک اینترنتی که از شرکت ارائه دهنده اینترنت دریافت کرده‌اید به ترتیب در فیلدهای User Name و Password(شماره 4) وارد کنید. در نهایت VPI/VCI را نیز مشابه تصویر روی اعداد 0 و 35 قرار داده و با اسکرول کردن به پایین صفحه روی دکمه Apply کلیک کنید.

در این مرحله باید تنظیمات مربوط به شبکه وای‌فای را برای مودم زایکسل وارد کنید. این تنظیمات شامل نام وای‌فای، رمز، فعال و غیرفعال کردن WPS و… هستند که در تصویر نمونه آن را میبینید. برای این منظور از منوی سمت چپ ابتدا Network را انتخاب کنید تا زیرمنوهای آن نمایش داده شده و در نهایت گزینه Wireless LAN را انتخاب کنید.

قبل از هر کاری برای فعال کردن امکان استفاده از وای فای مودم زایکسل تیک گزینه Enable Wireless LAN را فعال کنید. سپس نام دلخواه برای شبکه وای فای را در فیلد SSID وارد کرده و گزینه Security Mode را روی WPA-PSK قرار دهید. در مرحله بعد رمز دلخواه برای شبکه وای فای را در فیلد Pre-Shared Key وارد کرده و در نهایت روی دکمه Apply کلیک کنید.

برای جلوگیری از هک مودم zyxel می‌توانید تنظیمات WPS داخلی مودم را غیرفعال کنید. برای این منظور در همان صفحه Wireless LAN روی تب WPS کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده شود.

حال مشابه تصویر تیک گزینهEnabled که در بخش WPS Setup قرار دارد را غیرفعال کرده و روی دکمه Apply کلیک کنید.

سلام فقط می تونم بگم عالی بود دستتون درد نکنه

بیگ لایک

سلام‌من تمام کار ها رو طبق دستور کردم اما هنوز چراغ مودم قرمزه

سلام روزبخیر؛
نوع مودمتون کدوم یکی از موارد بوده؟ تمام مراحل درست انجام شده؟ اتصالات اینترنتی مشکل نداشتن؟

سلام از کجا رمز اشتراک اینترنتو با نام کاربری رو پیدا کنم؟

سلام روزبخیر؛
موقع تهیه سرویس IDSL مجموعه ISP شما بهتون یک رمز و نام کاربری میدن که در کانفیگ مودم مورد استفاده قرار میگیره در صورتی که فراموش شده باید از پشتیبانیتون درخواست رمز کنید.

سلام و خسته نباشید
درمورد مودم زایکسل میخواستم بگم که الان کلی دستگاه مختلف مثل گوشی و لبتاپ وصل شدن و در اینجا مشکلی نیست ولی یه گوشی وصل نمیشه (مدلش وای۹) هست میخواستم ببینم چطور وصلش کنم در ضمن تنظیمات کارخانه هم شده
خیلی ممنون میشم اگر زود جوابمو بدید

سلام وقتتون بخیر،
در تنظیمات مودم بررسی کنید که آیا آیپی های خاصی جهت اتصال به مودم تعریف شده؟
دستگاه توسط گوشی شناسایی میشه؟
ارور خاصی هم میگیرید؟
تنظیمات وای فای گوشی رو هم بررسی کنید.

سلام واقعا دستمریزاد بسیار عالی و و اینکه تمام گزینه ها رو کامل توضیح دادید.
امکانش هست در مورد روتر میکرتیک هم مطلب بذارید و کانفیک میکروتیک رو هم بذارید؟
با تشکر

سلام و احترام؛
محتوای پیشنهادیتون رو به لیست مقالات پیشنهادی اضافه کردیم در صورت تایید مقالاتی در موردشون منتشرمیشه.

سلام وقت به خیر من ریست کردم وای فایمو ولی اصلا به اینترنت وصل نمیشه که بخوام کانفینگ کنم چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید.

سلام روزبخیر؛
مودموتون رو از طریق کابل شبکه به سیستم متصل کنید و مجددا تست کنید.
برای لاگین هر دو ایپی 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 رو هم بررسی کنید.

سلام
بسیار کآرمد و مفید
سپاسگذارم

سلام
کلیه مراحل رو با دقت بالای ده بار خوندم و انجام دادم ولی چراغ اینترنتم روشن نمیشه
مشکل مخابرات هم ندارم گفتن وصله
تنظیمات مشکل داره
از کجاست مشکلم ؟؟!!

بسیار عالی با تشکر لطفا اگه میشه فایل پی دی اف رو بارم ایمیل کنید خیلی ممنون

خسته نباشید ممنون از توضیحات درست و کامل

سلام
روزشما بخیر
مودم دی لینگ داریم که متاسفانه بیشتر مواقع قطع میشه.
یعنd چراغ مربوط به اینترنتش قطع میشه اما چراغ وای فای چشمک میزنه.
طبق راهنمایی شما کانفیگ هم کردم اما باز هم وصل نشد.
لطف میکنید دقیق راهنمایی بفرمایید.
درصورت امکان برام ایمیل بفرمایید.
متشکرم

سلام روزتون بخیر،
منظورتون چراغ شبکه هستش؟
باید با ISPتون حتما در ارتباط باشید تا حضورتون داخل شبکه رو چک کنن.
کابل و اتصالاتتون رو هم حتما چک کنید.

تماس گرفتیم اما اونام چیزی نمیدونستن
کابلها مشکل ندارن

سلام مجدد
همون مودم دی لینگ رو خواستم اپدیت کنم اما فایل رو که انتخاب میکردم و آپدیت رو میزدم، میگفت فایل بزرگه.
دلیلش چی میتونه باشه ؟
راه حلش چیه.
ممنونم

دستتون درد نکنه خیلی مفید بود و ساده و روان بر عکس سایت های دیگه

سلام روزبخیر؛
خوشحالم مفید واقع شده. پایدار باشید.

سلام،
روی ویندوز سرور دو کاربر تعریف کردیم. به سرور هم دو عدد مودم دانگل وصل هست (USB). در حالت معمول وقتیکه یکی از مودم‌ها وصل هست، هر دو کاربر میتونن از اون مودم استفاده کنن. چطور میشه مودمها را برای هر کاربر تنظیم کرد؟ (یعنی هر کاربر از مودم اختصاصی خودش استفاده کنه)
پیشاپیش از پاسختون ممنونم.

سلام تبریک میگم عالی بود بهترین اموزشی ک تاحالا دیدم عالی بود

سلام
خیلی ممنون بابت اموزشتون… من عینا تمام رو پیش رفتم ولی اینترنتم وصل نمیشه!؟
اشکال کارم کجاست؟

سلام .
من بعد از انجام تمام مراحل کانفیگ در قسمت آخر که روی Apply کلیک میکنم دوباره همون پنجره ای که username و پسورد باز میشه که دیگه نه با admin و نه با پسورد هایی که گذاشتم داخل میشه. حالا باید چه کاری انجام بدم و مشکل از کجاست؟؟؟؟؟؟تشکر

سلام. من دو تا مشکل با مودمم دارم. اولین مشکلم اینه که هر بار میخوام یه تغییر کوچیک توی تنظیماتم بدم باید حتما سخت افزاری ریست کنم. چون به هیچ وجه و با بیش از ده آی پی پیشنهادی غیر از آی پی اصلی امتحان کردم و داخل صفحه تنظیمات نمیره. اما وقتی ریست میکنم خیلی راحت و سریع میره. تنظیماتم را انجام میدم و ذخیره میکنم و اتصالم برقرار میشه. ولی باز وقتی صفحه براوزرم را میبندم اگر همون موقع هم باز امتحان کنم دوباره همون آش و همون کاسه
دومین مورد اینه که یادم میاد یک بار تنظیماتم را ذخیره کردم. ولی الان بعضی تنظیماتم عوض شده و فایل قبلی به دردم نمیخوره. میخوام تنظیمات جدیدم را ذخیره کنم اما همه گزینه ها را گشتم. ولی گزینه بک آپ به چشمم نمیخوره و نمیتونم ذخیره کنم که اقلا بتونم 90 درصد تنظیمات را در هر بار انجام شده داشته باشم
مودمم تی پی لینک هست

سلام وقت بخیر
این مشکل رو منم دارم نمی دونم چندین بار ریست ،کانفیگ و… انجام دادم ولی همون لحظه بخوام با آیپی 192.168.1.1 یا باقی آیپی ها وارد بشم دیگه نمی تونم. لطفا راهنمایی کنید

سلام من همه مراحل رو زدم ولی وقتی وصل میشه میگه به اینترنت متصل نیست

دمت گرم عالی بود.

سلام
از توضیحات کاملتون ممنونم
من مودم را ریست کردم,برای رمز اولیه هم همان عدد 8 رقمی را وارد میکنم,اما می گوید اشتباه است,برای حل این مشکل باید چکار کنم؟

سلام و احترام؛
این رمز رو در چه قسمتی وارد می کنید؟
عدد 8 رقمی پشت مودم برای اتصال به وای فای هستش. اگر موفق نشدید می تونید مودم رو با کابل به سیستم متصل کنید و به مرحله دوم یعنی وارد کردن آیپی در مرورگر برید.

دمتون گرم… خیلی سختم‌بود و بلد نبودم..ممنون

سلام. وقتی مودم کانفیک میشه و بعد اینترنت قطع میشه ممکنه مشکل از کیفیت خط یا ISP باشه؟

سلام و احترام؛
با بررسی چراغ هایی که روی مودم هست میتونید تا حدی مساله رو ریشه یابی کنید.
اصولا چراغ سوم و چهارم مودم مربوط به شبکه و اتصالات هستش. (بر اساس آیکون های درج شده زیر این چراغ ها متوجه می شید به شبکه وصل هستید یا نه.)

سلام من تنظیمات Run wizard رو تا آخر انجام میدم..
ولی در اخر ذخیره نمیشه و ارور میده..
میشه راهنماییم کنید لطفا؟

سلام و احترام؛
نسیم جان لطفا تصویر ارور یا متن ارور رو در ادامه همین کامنت برامون ارسال کنید تا بهتر راهنمایی بشید.

سلام و ممنون از کار مفید شما .
مدتی است که وقتی لب تاب را روشن میکنم ، علاوه بر اینکه به مودم وصل نمیشود ، مودم هم قطع میشود و خود بخود اینترنت برای گوشیها ی دیگر هم نخواهیم داشت . با توجه به اینکه مودم سیمفونی 4024 است لطفا راهنمایی فرمایید

سلام ممنون از سایت خوبتون

سلام اقا من تمامی کار هارو انجام دادم ولی هنوز چرا اینترنت تم درست نشده هنوز چراغ اینترنت که ۳ ومی هست روشن نمیشه

سلام
عالی هستید!!!
واقعا ممنونم.

ممنون از سایت خوبتون
خیلی روان و قابل فهم توضیح داده شده.

سلام وقت بخیرمرضیه جان؛
خوشحالیم مقاله براتون کاربردی واقع شده.
موفق و پایدار باشید.

سلام و روز بخیر
من تمامی مراحل رو انجام دادم
چراغ مودمم روشن میشه ولی نت وصل نیس
اشتراکم دارم
مشکل چیه؟؟

سلام و احترم؛
چراغ شبکه isp روشنه؟

وقت بخیر
ممنون از آموزش های قابل درکتون

سلام یک سوال داشتم اگه لطف کنید جواب بدید ممنون میشم!
من مودمم(وایرلس هست)فقط به یه دستگاه وصل میشه و تا مادامی که به اون دستگاه وصله به هیچ دستگاه دیگه ای وصل نمیشه،مودم رو ریسیت کردم،حتی رمز و نام کاربریش رو تغییر دادم حتی در مرحله آخر رمزش رو برداشتم و بدون پسورد هست اما بازم وصل نشد بجز یک دستگاه،بنظرتون چیکارش کنم؟

سلام روزبخیر؛
در تنظیمات مودمتون این مورد رو چک کنید که آیا مک آدرسی برای اون تعریف شده؟
محدود به دستگاه های خاصی شده؟

سلام من مودم رو ریست کردم و کانفینگ هم کردم و یه مشکلی که پیش اومده اینه که وقتی ایپی رو میزنم رمز و یوزر نیم دیگه نمیخواد مستقیم وارد تنظیمات مودم میشه چی کار کنم

سلام خیلی ممنون از راهنماییتون
مودم من روی کشور ایران رو قبول نمیکنه ذخیره میکنم برمیگردم دوباره برمیگرده به other چکار باید کنم ؟

باسلام
مطالب بسیار مفید بود اما یک سوال : میخوام کد id جدید برای مودم Tplinkتعریف کنم روش کار را نمی دانم.
لطفا راهنمایی کنید.

با سلام خسته نباشید…من مودمم تی پی لینکنه وایفاشم هیدن کردم و برای رمز وایفا از انواع حروف و نماد استفاده می کنم اما متاسفانه بعد از چندروز اینترنتم قطع میشه و اسم وایفاهم از حالت پنهانی خارج شده و اسم وایفاهم عوض شده…و برای اینکه دوباره نتمو برگردانم باید ریستش کنم تا حالا بالای 20بار همچین اتفاقی برای من پیش اومده ..سوال دارم خدمتتون علتش چی میتونه باشه کسی منو هک میکنه اینطوری میشه؟یا علتش عمر مودممه به سر اومده حدود 6.7سالی دارمش و سوال آخر آیا همچین اتفاقی برای کسی دیگه پیش اومده؟

سلام روزبخیر؛
عوض شدن تنظیمات یعنی یک نفر به اون بخش دسترسی داره.
رمزهای ورود به کانفیگ مودمتون رو کامل عوض کنید. از روش های رمزنگاری برای اتصل به مودم و نحوه اتصال ستفاده کنید.

سلام
هرکی هستی خیلی دوستت دارم 😄😍😍
ایشالا به هرچی می‌خوای برسی

عالی..دم شما گرم

بسیار عالی و اموزنده دمتون گرم استفاده کردم

خیلی عالی بود . دستتون درد نکنه

سلام میشه راهنمایی کنید برای این مودم چجوری شارژ بگیرم؟

سلام خیلی ممنونم ازتون .من به راحتی با توضیحات شما تونستم کانفیگ کنم .خسته نباشید

سلام کسی تا حالا مودم Fritzbox را کانفیگ کرده. لطفاً با من تماس بگیر ید. تشکر میکنم

سلام
چند روزی هست ک من هروقت مودمم رو روشن می‌کنم و میخوام چیزی رو سرچ کنم هیچ اتفاقی نمیفته البته مطمئمن هستم که اشتراک وای فای دارم و مشکل اعتبار نیست خودمم فکر می‌کنم مشکل از روشن نشدن چراغ (Internet) مودم هست
می‌خواستم بپرسم اگه این کاری ک شما می‌گید یعنی ریست کردن رو انجام بدم، این مشکل حل میشه؟

سلام روزبخیر؛
دو احتمال وجود داره یکی مرکز isp و یکی تنظیمات مودم باید بررسی کنید دقیقا کدام چراغ مودمتون خاموش هست.

سلام ببخشید یک سوال فرض کنید مودم به روتر وصله و روتر به شبکه حالا نحوه بریج مودم به روتر چجوریه؟ مودم زایکسل هست. ممنونم

عالی بود
مرسی🌺

سلام توضیحاتتون خیلی خوب بود ممنون.

سلام ممنون از آموزش کانفیگ.
خدا خیرت بده

salam
man ye modem DP net daram tanzimatesh ba modem haye dige kheyli fargh mikone nemitonam rahbendazamesh
mitonid komakam konid?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام دوسا عزیز ویندوزتون ۸ هست یا ۱۰؟…

جناب صادقی عزیز با تشکر از پاسخگویی تمام موارد با موفقیت انج…

سلام وقت بخیر؛ ممنون از شما که تجربیات اززشمندتون رو با ما و…

سلام روزبخیر؛ خوشحالیم که از مقاله رضایت داشتید و سپاس از مح…

البته روش ساده تر دیگه ای وجود داره 1.کافیه روی فایل زیرنویس…

سلام دوسا عزیز ویندوزتون ۸ هست یا ۱۰؟…

جناب صادقی عزیز با تشکر از پاسخگویی تمام موارد با موفقیت انج…

سلام وقت بخیر؛ ممنون از شما که تجربیات اززشمندتون رو با ما و…

سلام روزبخیر؛ خوشحالیم که از مقاله رضایت داشتید و سپاس از مح…

البته روش ساده تر دیگه ای وجود داره 1.کافیه روی فایل زیرنویس…

هم اکنون میزان استفاده از اینترنت و شبکه‌های وای‌فای به شدت افزایش یافته است. این افزایش کارایی به قدری بوده که تقریبا اغلب ما بدون اینترنت و عدم اتصال به این شبکه کاملا بیکار، تنها و ناامید می‌شویم. اما چطور می‌توان در یک گوشی اندرویدی اینترنت وای‌فای را فعال کرده و به شبکه آن متصل شد؟
ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش مراحل مورد نیاز به منظور فعال‌سازی و اتصال دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به شبکه وای‌فای بپردازیم. دقت داشته باشید که متصل شدن به یک شبکه هات‌اسپات (Hotspot) هم به همین شیوه امکان‌پذیر است. تنها تفاوت موجود مابین اتصال به شبکه وای‌فای و اتصال از طریق هات‌اسپات در این است که در اتصال به وای‌فای دستگاه شما مستقیما به مودم متصل می‌شود اما در هات‌اسپات دستگاه شما به یک گوشی یا تبلت دیگر متصل خواهد شد. این مورد هم در این مقاله آموزش داده می‌شود. با موبایل کمک همراه باشید.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S20 Ultra

در مرحله اول باید قفل صفحه نمایش دستگاه را باز کنید. برای دستگاه ما قفل نمایشگری تعریف نشده، بنابراین به راحتی می‌توانید وارد آن شویم. دقت داشته باشید که دسترسی به اطلاعات داخلی دستگاه بدون عبور از قفل نمایشگر آن امکان‌پذیر نیست.

چطور به مودم وصل شویم

وارد منوی اصلی اپلیکیشن‌ها شده و سپس گزینه تنظیمات یا Settings دستگاه را انتخاب کنید. آیکون مربوط به این بخش به شکل یک چرخ دنده نمایش داده می‌شود.

گزینه‌ با عنوان Wi-Fi را در لیست موجود بیابید و آن را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات بخش وای‌فای دستگاه اندرویدی‌تان شوید.

با استفاده از اسلایدر ارائه شده در کنار گزینه Wi-Fi نسبت به فعال‌سازی این قابلیت اقدام کنید. در این شرایط جستجوی اتوماتیک به منظور یافتن و شناسایی شبکه‌های وای‌فای قابل دسترسی آغاز می‌شود و لیست این شبکه‌ها ارائه خواهد شد. در این شرایط اگر پیش از این به شبکه خاصی متصل شده باشید که مجددا در دسترس باشد، دستگاه به طور اتوماتیک بار دیگر به آن شبکه متصل می‌شود. در غیر این صورت اتصال اتوماتیک به شبکه وای‌فای امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

در این مرحله قصد داریم که یک شبکه وای‌فای جدید را برای دستگاه تعریف کنیم. این شبکه ممکن است شبکه‌ای پنهان باشد، بنابراین به منظور اتصال به آن باید از طریق گزینه Add Wi-Fi Network وارد عمل شوید. در بخش نخست نام شبکه مورد نظر را وارد کنید.

در بخش Security نوع تنظیمات امنیتی شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. این گزینه معمولا بر روی WEP قرار داده می‌شود.

در کادر مربوط به گزینه Enter Password رمز عبور شبکه وای‌فای مورد نظرتان را وارد کنید.

نهایتا گزینه Connect را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه هوشمند اندرویدی‌تان به شبکه وای‌فای مورد نظر متصل شود.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

قابلیت هات‌اسپات قابلیت بسیار کاربردی است. تصور کنید که قصد دارید اینترنت سیم کارت گوشی خود را با سایر گوشی‌های هوشمند اشتراک‌گذاری کنید. در این شرایط سایر گوشی‌ها می‌توانند به وای‌فای گوشی اصلی شما متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. در این وضعیت گوشی اصلی شما که اینترنت سیم کارت آن فعال است نقش یک مودم مستقل را ایفاء می‌کند.
به منظور اتصال به یک شبکه هات‌اسپات مجددا وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی یا تبلت اندرویدی خود شوید.

گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

مانند حالت قبل با استفاده از اسلایدر ارائه شده، اتصال وای‌فای دستگاه خود را روشن کنید.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه مرکزی گوشی سامسونگ

در لیست ارائه شده احتمالا نام شبکه هات‌اسپات مورد نظر نمایان می‌شود. در صورت مشاهده نام شبکه هات‌اسپات مورد نظرتان آن را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز عبور شبکه به آن متصل شوید. در غیر این صورت دقیقا مانند حالت قبل یک شبکه وای‌فای جدید را برای دستگاه معرفی کنید و نام و رمز عبور مربوط به شبکه هات‌اسپات خود را در آن وارد نمایید و نهایتا گزینه Connect را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قطعات گوشی iPhone 8 Plus

قطعات گوشی سامسونگ A30

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

سلام ممنون از سایت خوب شما من یه سوال داشتم که امیدوارم شما منو کمک کنید مشکل من این هستش که یه بازی انلاین دارم که با اینترنت وای فای اجرا میشه اما وقتی وای فای در دسترس نیست و میخوام با هات اسپات به سرور متصل بشم میزن که ارتباط برقرار نیست در صورتی که وقتی مرورگر باز میکنی هر سایتی بزنی باز میشه

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

خیلی از افراد از مودم‌های سیمی استفاده می‌کنند و به‌تازگی قصد دارند وارد دنیای وایرلس شوند لذا رایابان برای آن دسته از افراد این مقاله ای با موضوع فعال کردن اینترنت وای فای wifi یا وایرلس لپ تاپ نوشته با ماهمراه باشید.

Wireless از دو کلمه wire (سیم) و less (بدون) پس وایرلس یعنی بدون سیم یا بی‌سیم. وایرلس لپ تاپ یک قطعه (ماژول الکترونیکی) است که روی مادربرد لپ تاپ نصب شده است. این ماژول تشکیل شده است از یک چیپست مرکزی همراه قطعات اصلی مانند مقاومت خازن سلف و…ماژول وایرلس به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سیم یا کابل به اینترنت متصل شوید.
در شکل یک مودم وایرلس لپ تاپ را مشاهده می‌نمایید که توسط دو سیم به آنتن متصل شده است.

 

سفارش تعمیر مودم لپ تاپ در اصفهان

چطور به مودم وصل شویم

برای اتصال به شبکه‌ی WiFi یا وایرلس الزاماً از کامپیوتری استفاده نمایید که قابلیت استفاده از WiFi را داشته باشد. هیچ فرقی ندارد که این قابلیت از طریق اتصال کابل WiFi به کامپیوتر مهیا شده است و یا به‌صورت Biult-in است. لازم به ذکر است اکثر شبکه‌های بی‌سیم دارای رمز عبور هستند و در هتل‌ها و رستوران‌ها اغلب باید برای دسترسی به شبکه‌ی WiFi باید هزینه‌ای را بپردازند.
بنابراین لازم است علاوه بر این‌که سخت‌افزار وای فای لپ تاپ شما وجود داشته باشد رمز عبور و یا شارژ لازم جهت اتصال را داشته باشید.

ابتدا باید بررسی نمایید که قابلیت وای فای مودم روشن باشد.
نکته: قبل از برقراری اتصال به مودم وای فای دقت کنید که رایانه شما به کارت شبکه بی‌سیم مجهز باشد.توجه: لپ‌تاپ‌ها به کارت شبکه بی‌سیم متصل هستند، اما تمامی رایانه‌ها کارت شبکه بی‌سیم ندارند.

۱- در منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید.
۲- وارد گزینه Network and Internet شوید.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد: راهنمای خرید رم (Ram)

۳- ابتدا گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید.
بعدازآن وارد صفحه Network & Sharing برای اتصال به مودم وای فای شوید
۴- بعدازآن گزینه Change Adapter Settings را انتخاب نمایید.
در این قسمت صفحه در فهرست نام شبکه وای فای،SSID مربوطه را انتخاب و دو بار روی آن کلیک نمایید.

سپس رو گزینه connect کلیک کنید.

توجه: اگر اتصال شبکه بی‌سیم رمزگذاری شده است، رمز عبور صحیح شبکه بی‌سیم را وارد کنید.

برای دیدن رمز عبور شبکه بی‌سیم و شناسه SSID مربوطه از قسمت زیر استفاده کنید:
از قسمت Operations به قسمت SSID and Wireless Network Encryption Key مراجعه نمایید.رمز عبور را وارد و سپس روی OK کلیک کنید.
درصورتی‌که آیکون رایانه در سمت راست پایین صفحه به شکل علامت وای فای درآمده باشد، اتصال به مودم وای فای با موفقیت انجام خواهد شد.

درصورتی‌که تبلت شما دارای نسخه ویندوز است مراحل بالا را انجام دهید.
درصورتی‌که تبلت شما از سیستم‌عامل اندروید یا آی او اس مانند iPad پشتیبانی می‌کند مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا WLAN را روی تبلت iPad طبق مراحل ذکرشده روشن کنید.
۱- در قسمت Settings گزینه WLAN را انتخاب کنید.
۲- تبلت به‌صورت خودکار اتصال‌های بی‌سیم را جستجو کرده و فهرستی را نمایش می‌دهد.
۳- شناسه SSID مربوط به مودم را انتخاب کنید.
۴- در صورت نیاز رمز عبور صحیح شبکه بی‌سیم را وارد کرده و گزینه Join را بزنید.
نکته: آیکون قفل نشان می‌دهد برای اتصال به این شبکه به رمز عبور نیاز می‌باشد.

سلام ببخشید لب تاب من وصل وای فا نمیشه چکارش کنم قبلا از یکی راهنمایی گرفتم به صورت اتوماتیک وصل میشد بعد یک ماه خود به خود همین هم وصل نشد دیگه ممنون میشم راهنماییم کنید.

دستم به دامنتون توروخدا لب تاب من به مودم وصل میشدا اما دیگه بعد یه مدت یهویی دیگه وصل نشد الان فقط با لن(سیم)به مودم وصل میشه بدون اون نمیشه مودم هم ای سوز ازین جدیدا که باید مک وارد کنی تا وصل شن ازوناست مک رو تو سایت وارد کردم اما بازم ارور میده ک وصل نمیشه تو این توضیحاتی هم ک گفتین رفتم اما اسم مودم رو نیاورد تو اون صفه

ایول

دمت گرررررررررررررررم

رایابان در همه زمینه ها کنار شماست. خدمات رایابان محدود به کامپیوتر نیست و شما میتونین توی زمینه های دیگه هم روی رایابان حساب کنین

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به مجموعه “رایابان” می‌باشد. بازنشر مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است.

لطفا چند لحظه صبر کنید.

اگر Ping Modem را ندارید و ارتباط وایرلس تا DSL CPE برقرار نیست، برای بررسی مشکل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد منوی Start شوید و بعد از باز کردن Control Panel گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

در منوی سمت چپ در Network and Sharing center با انتخاب گزینه Change Adapter Setting می‌توانید به صفحه تنظیمات کارت شبکه‌های سیستم خود وارد شوید.

چطور به مودم وصل شویم

برای کانکت شدن به وایرلس در ابتدا این نکته را یادآور می شویم که بهتر است که در تنظیمات (Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4 در کارت شبکه شما IP خاصی ست نشده باشد و تنظیمات IP به صورت Obtain باشد.

برای چک کردن این مورد می‌توانید روی Wireless Network Connection، کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید.

با دوبار کلیک روی گزینه (Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv وارد صفحه تنظیمات IP ‌شوید. در این قسمت گزینه Obtain an IP address automatically را انتخاب کنید.

دقت کنید که این مورد تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که DHCP مربوط به DSL CPE فعال باشد که در اکثر DSL CPEها به صورت Default همین طور است. در غیر این صورت شما باید در این قسمت IPهای مورد نیاز را تنظیم فرمایید.

بعد از انجام این عملیات بار دیگر وارد صفحه Network and sharing center شده و گزینه Manage Wireless Networks را انتخاب نمایید.

در این قسمت نام شبکه‌های وایرلسی که شما در گذشته به آن ها متصل شده‌اید نشان داده می‌شود. با انتخاب گزینه Remove آن را حذف کنید. این کار موجب می‌شود که تنظیماتی که پیش از این در نوع اتصال به شبکه وایرلس انتخاب شده است (از جمله نوع Security و Password وایرلس) پاک و امکان تنظیم مجدد آن فراهم شود.

بعد از این کار در منوی سمت چپ در Network and Sharing center با انتخاب گزینه Change Adapter Setting می‌توانید به صفحه تنظیمات کارت شبکه‌های سیستم خود وارد شوید.

پس از ورود به این صفحه با راست کلیک روی گزینه Wireless Network Connection و انتخاب گزینه Connect/Disconnect صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.

در این قسمت نام شبکه‌های وایرلسی که در محدوده شما قابل دست‌رس است، نشان داده می‌شود و شما می‌توانید با انتخاب نام شبکه وایرلس خود به آن متصل شوید. در صورتی‌که Password خاصی برای وایرلس خود تنظیم کرده باشید در این مرحله از شما درخواست می‌شود که پسوورد خود را وارد کنید. پسورد را در ردیف ویژه‌ی این کار وارد و گزینه Connect را انتخاب کنید.

در صورتی‌که با ورود به صفحه View Available Wireless Network هیچ شبکه وایرلسی تشخیص داده  نمی‌شود، ممکن است یکی از موارد زیر اتفاق افتاده باشد:

۱- گزینه وایرلس Laptop خاموش است.

۲- سیستم از برنامه خاصی برای متصل شدن به وایرلس استفاده می‌کند (این برنامه در منوی Start و در قسمت All Programs با نام Wireless مشخص شده است). برای آشنایی با مراحل اتصال از طریق برنامه خاص وایرلس، می‌توانید به راهنمای برنامه وایرلس که در هنگام خرید کارت شبکه وایرلس به شما تحویل داده شده است، مراجعه فرمایید.

۳- وایرلس DSL CPE غیرفعال است (که در این صورت باید به کنسول DSL CPE مراجعه کنید و از Enable بودن تنظیمات وایرلس مطمئن شوید. این کار را می‌توانید با استفاده از راهنمای مودم انجام دهید.)

۴- فاصله سیستم شما از DSL CPE زیاد است.

۵- نام شبکه وایرلس (SSID) به صورت Hidden (مخفی) تنظیم شده است. در این صورت بدون داشتن نام و مشخصات وایرلس نمی‌توانید به آن وصل شوید.

در صورتی‌که با Refresh کردن منوی View Available Network هیچ اتفاقی نمی‌افتد و فعالیتی برای Search صورت نمی‌گیرد، احتمال دو گزینه ۱ و ۲ و در صورتی‌که با Refresh کردن فعالیتی برای پیدا شدن وایرلس صورت می‌گیرد ولی وایرلسی پیدا نمی‌شود و یا وایرلس‌های دیگری به غیر از وایرلس شما را پیدا می‌کند احتمال گزینه ۳ و ۴ و ۵ بیش‌تر است.

در صورتی‌که بعد از شناسایی کردن شبکه وایرلس باز هم امکان اتصال به وایرلس وجود نداشت :

خرید خود را اینترنتی انجام دهید

کارشناسان ما همیشه در دسترس‌اند

با ما در تماس باشید

سرعت اینترنت خود را تست کنید

کپی‌رایت © ۱۳۹۹. گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل


شماره پروانه ۱۵-۹۴-۱۰۰Downloads-icon

برای استفاده از هر دستگاه کامپیوتری ابتدا به ست کردن تنظیمات اولیه نیاز است. یکی از این دستگاه های بسیار پر کاربرد که تقریبا در هر منزل یا دفتر اداری و تجاری می توان گفت وجود دارد، مودم ای دی اس ال است. اما شرکت های متفاوت و پر تعدادی در سراسر کشور وجود دارند که خدمات اینترنت ای دی اس ال را ارائه می دهند. یکی از شرکت هایی که بخش عمده ای از خدمات گیرندگان اینترنت، از سرویس آن استفاده می کنند، شرکت مخابرات است. این شرکت معمولا خود به مشتریانش دو مارک مودم به نام های Dlink و TP-link را پیشنهاد می کند که در کشور ما خوب جواب داده اند. پس در این مطلب که قصد آموزش تنظیم مودم ADSL مخابرات را داریم، در واقع تنظیم کردن این دو نوع از مودم ها را آموزش خواهیم داد.

آموزش تنظیم مودم ADSL اینترنت مخابرات | تصویری با توضیحات را در این مقاله شامل تنظیم مودم Dlink , Tplink  را به صورت قدم به قدم بخوانید

همان طور که عرض شد مودم های Dlink و TP-link برای اینترنت مخابرات پیشنهاد می شوند و ما نیز به در این مطلب تنظیم مودم TP-link و Dlink برای اینترنت را توضیح می دهیم که قطعا برای شرکت هایی مثل پارس آنلاین و شاتل و … نیز مشابه همین روش انجام می پذیرد.

قدم اول اتصال کابل تلفن به مودم و اتصال کابل شبکه از مودم به کامپیوتر:

برای تنظیم مودم تی پی لینک برای اینترنت مخابرات، باید مراحلی را به صورت پشت سر هم انجام دهید. تهیه وسایل کابل LAN ، کابل تلفن و splitter گام اول است. اگر به خط تلفن شما هیچ گوشی تلفنی وصل نیست، دیگر اصلا نیازی به اسپلیتر نمی باشد. برای تنظیم اولیه مودم خود، مودم را حتما باید با کابل شبکه، به کامپیوتر وصل کنید. اما دفعات بعد می توانید با وای فای این اتصال را برقرار کنید. به شکل زیر توجه کنید.

چطور به مودم وصل شویم

آداپتور مودم به پریز برق متصل شده – کابل شبکه از مودم به کامپیوتر وصل شود – کابل تلفن از مودم به اسپلیتر وصل شود و یک سر آن مطابق شکل به پریز تلفن و یک سر دیگر در صورت نیاز به گوشی تلفن

قدم دوم در اختیار داشتن یوزر و پسورد اینترنت و اطلاعات اتصال:

در مرحله بعد باید اطلاعات اشتراک خود را از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود دریافت کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری، رمز عبور و پارامترهای vci و vpi می باشد. پارامترهای vci و vpi برای اینترنت مخابرات معمولا 35 و 0 می باشد. اما شما برای محکم کاری حتما با پشتیبانی شرکت مخابرات تماس حاصل فرمایید.

قدم سوم ورود به تنظیمات مودم Adsl:

در این مرحله باید مودم و کامپیوتر یا لپ تاپ شما روشن باشند و اتصال به مودم برقرار شود. مرورگر اینترنت لپ تاپ خود را باز نمایید. در آن باید آی پی پیش فرضی که برای مودمتان تعیین شده را وارد کنید تا صفحه تنظیمات مودم باز شود. معمولا این آی پی برای مودم های معمولی، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است. در زیر مودم نیز معمولا این آی پی درج می شود. آن را وارد کرده و اینتر را بزنید. حال صفحه تنظیمات مودم به شما نمایش داده می شود. از اینجا می توانید با نام کاربری و رمز عبور پیش فرض که واژه “admin” می باشد استفاده فرمایید و اینتر را بزنید. از اینجا می توانید مراحل تنظیمات مودم خود را ادامه دهید. قبلا در خصوص آموزش ورود به تنظیمات مودم Adsl مقاله ایی در همین سایت منتشر کرده ایم.

قدم چهارم تنظیمات مودم:

تنظیمات مودم Adsl برای برند tpnlink , dlink کمی متفاوت است که سعی میکنیم هر دو را توضیح دهیم:

حال در صفحه ای که باز می شود، از منوی عمودی سمت چپ، گزینه wizard را کلیک کرده و از نوار بالای صفحه، تب setup را انتخاب کرده و در وسط صفحه، روی دکمه setup wizard کلیک نمایید.

سپس صفجه ای دیگر باز می شود که اطلاعاتی داخل آن درج شده و 5 مرحله در آن ذکر شده است. شما باید روی دکمه next در زیر متون نوشته شده در وسط صفحه کلیک نمایید.

در این مرحله صفحه ای باز می شود که باید در آن یوزرنیم یا نام کاربری، و پسوورد یا رمز عبور برای مودم خود تعریف نمایید. پس از وارد کردن یوزرنیم و پسوورد مورد نظرتان، روی دکمه next کلیک کنید. که اگر skip را بزنید یوزر و پسورد ورود به مودم همان admin که قبلا وارد کردید می ماند.

در مرحله بعد باید منطقه زمانی کشور خود که Tehran است را انتخاب کنید و Next را بزنید

در صفحه جدیدی که برای شما ظاهر می شود، باید اطلاعات تکمیلی را وارد نمایید. برای این کار country را روی کشور ایران قرار دهید. و سرویس دهنده اینترنت خود را از لیست انتخاب کنید تا تنظیمات VPI , VCI تنظیم شود و یا اینکه روی گزینه other قرار دهید و این اعداد را به صورت دستی وارد کنید.

سپس  protocol را روی pppoE و همچنین پارامتر connection type را نیز روی گزینه LLC قرار دهید. در پایان این قسمت کدهای تنظیمات مودم adsl  را باید وارد فرمایید. VPI و VCI برای اکثر ISP های ارائه دهنده خدمات اینترنت، 0 و 35 می باشد. اما بهتر است با پشتیبان ISP خود تماس بگیرید و این دو پارامتر را بپرسید تا درست وارد نمایید. زیر این باکس که پر شد، باکس دیگری نیز در این صفحه مشاهده می فرمایید. در این باکس پایینی، باید یوزرنیم یا نام کاربری و پسوورد یا رمز عبوری که شرکت مخابرات یا شرکت سرویس دهنده اینترنت برای شما تعیین و ارائه کرده است را وارد کنید.

بعد از زدن Next تنظیمات مربوط به تنظیمات WiFi مودم است:
Wireless Network Name : نام شبکه وایرلس  انتخابی خود را وارد کنید.

Security Level: سطح امنیتی شبکه وایرلس را مشخص میکند که بهتر است بهتر است در بالاترین سطح یعنی WPA2-PSK باشد. WPA2 Pre-Shared Key برای رمز عبور شبکه وایرلس می باشد که این رمز نباید کمتر از 8 حرف باشد

سپس Next  را بزنید .

گام آخر در تنظیمات مودم ای دی اس Dlink ، برای اینترنت مخابرات، بررسی اطلاعات وارد شده است. چک بفرمایید و در صورتی که اطلاعات وارده ایرادی نداشت، روی apply کلیک کنید. کار کانفیگ کردن مودم یا تنظیم مودم شما به پایان رسیده است. می توان گفت در صورت نداشتن راهنما، کاری سخت و نشدنی بود. اما با راهنمایی مرحله به مرحله ما به راحتی این کار را می توانید انجام دهید. در پایان لازم است یک بار مودم را خاموش و روشن نمایید.

پس از اتصال مودم که در مراحل بالا قبل از تنظیمات مودم Dlink به آن اشاره شد می بایست به صفحه تنظیمات مودم وارد شوید که این مورد هم در ابتدای مطلب توضیح داده شد. یعنی آدرس 192.168.1.1 را در مرورگر تایپ نموده و با زدن یوزر و پسورد که admin , admin  می باشد وارد کنسول تنظیمات مودم شوید.

بعد می بایست وارد قسمت Quick Start شوید و مانند شکل روی Next کلیک کنید:

در مرحله بعد باید منطقه زمانی کشور خود که Tehran است را انتخاب کنید و Next را بزنید

گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کنید و سپس Next را مطابق شکل زیر بزنید.

حالا در این بخش نام کاربری و کلمه عبور مربوط به اینترنت Adsl خود را وارد کنید و VPI را 0 و VCI را 33 قرار دهید Connection Type را PPPoE LLC انتخاب کنید و Next را بزنید.

این بخش به تنظیمات وایرلس مربوط می باشد .

چطور به مودم وصل شویم

SSID: نام شبکه وایرلس  انتخابی خود را وارد کنید.

authentication Type : سطح امنیتی شبکه وایرلس را مشخص میکند که بهتر است در بالاترین سطح یعنی WPA2-PSK باشد.

pre shared key برای رمز عبور شبکه وایرلس می باشد که این رمز نباید کمتر از 8 حرف باشد.

سپس Next را زده و تمام.

گاهی اگر این مراحل به خوبی طی شود نیز، اتصال به اینترنت برقرار نمی شود. آن موقع است که باید چراغ های مودم را بررسی نمایید. چراغ پاور مودم نشان دهنده روشن بودن آن است. پس باید روشن باشد تا مودم کار کند. چراغ ای دی اس ال یا لینک، بیان کننده ارتباط مودم شما با مرکز مخابراتی است. پس این چراغ باید بصورت ثابت روشن باشد. اگر این چراغ روشن و ثابت نبود به نحوه تنظیمات شما و کامپیوترنتان ربطی ندارد و مشکل در ارتباط با مرکز مخابرات است یا اینکه در سیم کشی خط تلفن شما مشکلی وجود دارد. پس باید با پشتیبانی مخابرات و خط تلفن خود تماس بکیرید و همچنین پریز های تلفن منزل را چک فرمایید. گاهی هم نویز بالای خط تلفن این مشکل را ایجاد می کند که با خرید نویز گیر، این مشکل حل می شود.

دیگر چراغی که وجود دارد چراغ اینترنت است، که باید روشن و سبز باشد. نکته اینجاست که تا چراغ ای دی اس ال ثابت نشود، این چراغ روشن نمی شود. وقتی چراغ ای دی اس ال ثابت بوده ولی چراغ اینترنت خاموش یا قرمز باش، یا  اینترنت قطع است، یا تنظیمات مودم اشتباه است و یا نام یوزرنیم و پسوورد اشتباه است.

چراغ LAN نمایان گر ارتباط درست دستگاه مودم با لپ تاپ از طریق کابل شبکه است. اگر از وای فای برای برقراری اتصال استفاده می کنید، این مورد کاربردی ندارد و در این هنگام باید چراغ وای فای مودم به صورت چشمک زن روشن باشد. این چشمک زدن  به معنای انتقال دیتا می باشد.

ما برای شما عزیزان بهترین و با کیفیت ترین خدمات کامپیوتری را در نظر گرفته ایم تا در محل شما در سریع ترین زمان ممکنه خدمت شما ارائه شود. از خدمات بسیار پیچیده و تخصصی گرفته تا همین راه اندازی مودم آی اس پی های مختلف به ویژه اینترنت مخابرات که کاری ساده می باشد در محل شما در سریع ترین زمان ممکنه برای شما عزیزان توسط تیم کارشناسان خبره و متخصص و با تجربه ما انجام می گیرد. فقط کافیست برای خدمات امداد رایانه خود با ما تماس بگیرید.

شرکت ها نیز می توانند با عقد قرارداد برون سپاری با شرکت ما و سپردن پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری خود به ما در صورت بروز هر گونه مشکل که اصلا وقوع مشکل برای کامپیوترها بعید نیست، سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت خواهند نمود. همچنین در این گونه قرارداد ها، بهترین برنامه برای بازدید های دوره ای نیز با توافق طرفین برنامه ریزی خواهد شد که قطعا باعث خواهد شد کمترین زمان خرابی برای سیستم های شما وجود داشته باشد و در صورت بروز هر مشکلی نیز بلافاصله توسط حضور سریع کارشناسان ما در محل، مشکل رفع گردد.

همچنین رایان پشتیبان در زمینه انجام کلیه خدمات شبکه از راه اندازی و تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا کلیه خدمات پس از راه اندازی و پشتیبانی سریع آماده ارائه خدمات خدمت کلیه کارفرمایان گرامی می باشد. کلیه ادارات، سازمان ها، شرکتها، دفاتر و مراکز تجاری و آموزشی، و حتی کاربران خانگی رایانه ها و شبکه های کامپیوتری می توانند کلیه خدمات مربوط به کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری خود اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را به ما سپرده و از هر حیث خیالی آسوده داشته باشند.

سلام
من مودم رو با كابل به سيستم زدم اما هرچي ادرس ١٩٢.١٦٨.١.١ رو ميزنم وارد مودم نميشه

سلام ممکنه این آدرس مودم شما نباشه آدرس های مودم معمولا 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 یا 192.168.1.250 می باشد البته اگر مودم شما الان به اینترنت وصل نمیشود بهتر است که مودم را ریست سخت افزاری کنید و بعد اقدام به تنظیمات مجدد نمائید با ریست سخت افزاری از پشت مودم ممکن است با این آی پی ها باز شود.

باسلام من اين تنظيمات رو انجام دادم و به اينترنت هم وصل ميشم ولي موبايل و لپ تاپ وصل نميشه فقط اون كيسي كه باهاش تنظيمات رو انجام دادم وصل ميشه

سلام ممکن است در مودم dhcp غیر فعال شده باشد و یا آدرس dns به درستی به موبایل ارسال نشود – برای این منظور ابتدا آدرس آی پی را به صورت دستی در موبایل وارد کنید و dns را هم 8.8.8.8 وارد نمائید در صورتی که مشکل رفع شد از تنظیمات مودم dhcp server را فعال کرده و dns را هم در مودم به 8.8.8.8 تغییر دهید.

سلام تنظیمات مودم کاملا مو به مو درسته ولی چراغ اینترنت قطع وقتی ام با مخابرات تماس میگیریم میگن مشکل از مودم الان من چیکارکنم

سلام سریعترین راه اینه که مودم رو به یک خط تلفن دیگه که اینترنت اون درست هست وصل کنید و از صحبت مودم مطمئن بشید و اگر اینترنتی دیگری در دسترس ندارید مودم رو ریست کنید و اگر باز هم نشد از قسمت تنظیمات گزینه Virtual Circuit رو روی حالت دیگه ایی قرار بدید و با این حالت تست کنید. راه اول سریعتر به شما نتیجه میده که مودم سالمه یا خیر.

سلام همه مراحلو رفتم مرحله اخر که باید ذخیره شه یه دفعه وای فای میپره و ارور میده

سلام بهتره این تنظیمات رو با کابل انجام بدید چون ممکنه وقتی با وایرسل وصل هستید بعد از ریست مودم و ذخیره اطلاعات ارتباط شما با وایرلس اون قطع بشه

سلام چطوری باید مودم رو تنظیم کنم که دیگه لازم نباشه براش ترافیک و سرویس بخرم و هزینه اینترنتم با قبض تلفن بیاد؟؟؟؟

سلام در این خصوص اگر از مخابرات اینترنت دارید می بایست با امور مشکتریکن مخابرات تماس بگیرید و بخواهید که سرویس اینترنت رو از حالت پیش پرداخت عوض کنند یعنی هزینه ایی که پرداخت می کنید بر اساس مصرف باشه و ارتباطی به تنظیمات مودم شما نداره.

سلام من مودمCNetدارم و الان با هر آدرسی که میخوام وارد تنظیمات مودم بشم وصل نمیشه میخوام مودم رو عوض کنم و نیاز به یوزروپسورد شرکت سرویس دهنده(مخابرات) دارم

باسلام برای دریافت این اطلاعات با شماره 2020 از همان خط تلفن که مودم به آن متصل است تماس بگیرید و یوزر و پسورد را دریافت کنید

سلام
ی سوال_ من از مخابرات سرویس 16 مگابیت خریداری کردم ولی تست سرعتش 4 مگ نشوت میده!!
چرا؟؟

باسلام با چه نرم افزاری این سرعت رو تست کرده اید البته این رو هم مد نظر داشته باشید اینترنت های خانگی به صورت اشتراکی بین چند مشترک تقسیم می شود و این طبیعی است که در همه بازه های زمانی شما سرعت 16 مگ را نداشته باشید.

با سلام من هر بار که میخوام برم به گنسول مودم ip را که میزنم وارد نمیشه و باید رست کنم چطور میشود این مشکل را حل کرد

باسلام این مشکل معمولا با آپدیت مودم انجام میشه مگر اینکه مودم خیلی قدیمی باشه

سلام . خدا قوت . بابت اموزش ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور به مودم وصل شویم
چطور به مودم وصل شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *