چطور به نت گوشی وصل شویم

 
helpkade
چطور به نت گوشی وصل شویم
چطور به نت گوشی وصل شویم

گویا آی تی – متفاوت ترین مجله اینترنتی …

یکی از لازمه های زندگی دیجیتالی امروزی، اتصال به اینترنت است. به خاطر این نیاز همیشگی، که گاهی به هر دلیلی از کاربران سلب می شود، روی گوشی ها قابلیت هایی در نظر گرفته شده، که موجب می شود بتوانیم با هات اسپات کردن، موفق به اشتراک گذاری اینترنت گوشی  شویم.

اشتراک گذاری اینترنت گوشی بدین معنی اس که وقتی گوشی شما به اینترنت دسترسی دارد، اما دوست یا یکی از اعضای شما به اینترنت دسترسی ندارد، شما می توانید با قابلیت هایی که در گوشی تان وجود دارد، اینترنت موبایل خود را روی گوشی دوستتان به اشتراک بگذارید و اجازه دهید او نیز به اینترنت دسترسی داشته باشد.

 

چطور به نت گوشی وصل شویم

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

خوشبختانه، هم اکنون تمام گوشی های اندرویدی و آیفون و آی پد قادر به استفاده از قابلیت Tethering و اشتراک گذاری اینترنت گوشی هستند. با این حال، می توان با کمک این قابلیت  این دیوایس ها را به یک هات اسپات قوی تبدیل کرد.

 

شما می توانید به کمک گوشی، یا دیگر دیوایس های خود، اینترنت را به اشتراک بگذارید. توجه کنید قابلیت هایی که می توان با آن موفق به اشتراک اینترنت گوشی شد، شامل موارد زیر است:

در ادامه این شیوه ها را به شما خواهیم آموخت.

 

وقتی که شما، تصمیم دارید، اینترنت گوشی خود را با سایر دیوایس ها، به اشتراک بگذارید، در واقع در حال تبدیل کردن گوشی خود به یک هات اسپات هستید. در چنین وضعیتی اصطلاحا گفته می شود، هات اسپات کردن گوشی.

هات اسپات کردن گوشی به معنی ایجاد مرکز ارائه اینترنت به دیوایس های دیگر است.

 

برای اشتراک گذاری اینترنت در اندروید، و یا اصطلا هات اسپات کردن اندروید، می توانید از دو شیوه بهره مند شوید.

 

در ادامه ابتدا سعی داریم، شیوه هات اسپات کردن اندروید به طور پیش فرض و عام به شما یاد دهیم و بعد به شیوه های اشتراک گذاری اینترنت گوشی های مختلف بپردازیم. در ادامه، بحث اندروید را با یک نرم افزار اشتراک گذاری اینترنت گوشی، خاتمه می دهیم و در نهایت به سراغ شیوه اشتراک گذاری اینترنت در گوشی های آیفون و البته در انتها، به آموزش نحوه هات اسپات کردن ویندوز فون می رویم. با ما  همراه باشید

برای هات اسپات کردن گوشی اندرویدی کافی است که به بخش تنظیمات، گوشی خود مراجعه کنید و عباراتی همچون Tethering یا hotspot را انتخاب کنید. البته آن چه در دسترس شما است به چیزهای زیادی، نظیر حامل ها، پلتفرم و سیستم عامل های مختلف و حتی برند های مختلف بستگی دارد.

اما کلیات کار را برای قدیمی ترین گوشی ها به شما ارائه می دهیم. اگر گوشی جدید تری دارید، می توانید با طی مراحلی مشابه و البته کمتر، به هدف خود یعنی اشتراک گذاری اینترنت گوشی برسید.

مرحله اول: وارد اپلیکیشن settings شوید

اپلیکیشن تنظیمات، اولین جایی است که باید برای شروع هات اسپات کردن گوشی خود، به آن مراجعه کنید. برای این کار می توانید به کشوی اپلیکیشن ها بروید یا اینکه با سوایپ کردن روی نمایشگر از بالا به پایین، آیکون کوچک تنظیمات را دیده وروی آن تپ کنید

 

 مرحله دوم: Wireless & networks بروید

در بخش تنظیمات، به تناسب نوع گوشی شما باید آپشنی برای اتصالات و شبکه شما وجود داشته باشد. معمولا این گزینه چیزی مشابه Wireless & networks است. این بخش را پیدا کرده و بدان وارد شده و بعد روی گزینه more در آن کلیک کنید

مرحله سوم: روی Tethering and portable hotspot کلیک کنید

معمولا بخش Tethering and portable hotspot که هم اکنون در مورد صحبت کردن با آن هستیم و کار اصلی اشتراک اینترنت گوشی با آن صورت می گیرد، در بخش Wireless & networks قرار دارد. برای دست یابی به این بخش بسته به نوع پلتفرم شما، ممکن است نیاز به رفتن به گزینه more داشته باشید یا نه!

مرحله چهارم: برای تغییر تنظیمات روی Set up Wi-Fi hotspot کلیک کنید

حالا نوبت به تنظیم کردن هات اسپات گوشی می رسد. پیش از این که اینترنت گوشی تان را به اشتراک بگذارید، دقت کنید که اطلاعات شخصی روی برخی از المان های قابل اشتراک نباشد. همچنین توجه کنید که امنیت حسابی حفظ شود. برای مثال به ۴ گزینه ای که معمولا توسط شما قابل ارائه است توجه کنید:

Network SSID: این نام شبکه ای است که در اطراف شما، همه می توانند آن را ببینند. دقت کنید که هیچ وقت، در این بخش چیزی ننویسید که محرمانگی شخصی شما را از بین ببرد. مثلا نوشتن نام شخصی یا فامیلی، یا مورادی نظیر این، برای Network SSID پسندیده نیست.

امنیت Security: به غیر از دستگاه های قدیمی که پروتکل های امنیتی جدید را پشتیبانی نمی کنند، اگر بخواهید به هر دستگاهی وصل شوید، نیاز دارید تا تنظیمات را روی WPA2 PSK قرار دهید.

Hotspot frequency band یا تنظیم فرکانس: به طور پیش فرض این گزینه  ۲٫۴ GHz می باشد. شاید شما بخواهید این رقم را به  ۵ GHz کاهش دهید. ( دقت کنید که  ۲٫۴ GHz از  ۵ GHz کمتر است ). بنابراین ، این موضوع کاملا در اختیار شما است.

Password : دقت کنید که کانشکشن شما باید همیشه از پسورد پشتیبانی کند. بهترین تدبیر، انتخاب پسوردی قوی و تشکیل یافته از حروف و ارقام و نشانه ها است.

 

مرحله پنجم: Portable Wi-Fi hotspot را فعال کنید

برای این که بتوانید هات اسپات خود را فعال کنید نیاز دارید تا این بخش را فعال کنید. در صورتی که هات اسپاتی که ایجاد کرده اید، با ارور مواجه می شود، می توانید در این باره با یک متخصص صحبت کنید.

 

وقتی که توسط یک گوشی، قابلیت هات اسپات کردن ایجاد شد، حالا نوبت به این می رسد که بتوانید با گوشی خود، به این هات اسپات وصل شوید و از اشتراک اینترنت گوشی، بهره مند شوید.

برای این منظور، در گوشی خود، به بخش Connect to network بروید. در این مرحله در لیست شبکه های اطراف می توانید هات اسپات ایجاد شده را هم مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید تا بتوانید با وارد کردن پسورد، به شبکه ایجاد شده وصل شوید.

در میان دیوایس های اندرویدی، برخی از دستگاه ها، دارای تنظیمات خاص و مسیر خاصی برای هات اسپات کردن و اشتراک گذاری اینترنت هستند. در ادامه به معرفی این گوشی ها و روند اشتراک گذاری اینترنت روی آن ها می پردازیم.

 

چطور به نت گوشی وصل شویم

برخی از حامل ها، امکان اشتراک گذاری اینترنت روی گوشی های خاص خود را می بندند. در چنین شرایطی، هر چند که امکان هات اسپات کردن گوشی به طور مرسوم ممکن نیست اما نرم افزارهایی وجود دارند که این امکان را برای گوشی ها فراهم می کنند.

در میان تمام نرم افزارهای هات اسپات کردن، معمولا FoxFi یکی از بهترین نرم افزارهایی است که تا کنون مورد استقبال قرار گرفته و روی بسیاری از گوشی ها جواب می دهد. 

برای هات اسپات کردن گوشی با FoxFi دستورات زیر را دنبال کنید 

گام اول: ابتدا نرم افزار FoxFi را دانلود کنید و بعد از دانلود آن را نصب کنید.

گام دوم : بعد از نصب نرم افزار را اجرا کنید. 

هنگام اجرای نرم افزار اشتراک گذاری اینترنت FoxFi زمان آن می رسد که آن را پیکر بندی کنید. قبل از این که بخواهید اینترنت خود را به اشتراک بگذارید، دقت کنید که دو آپشن زیر، در این باره تنظیم شود:

Network Name یا نام شبکه: این نام شبکه ای است که بعد از تنظیم توسط افرادی که در محیط شما هستند دیده می شود. دقت کنید که این نام را به گونه ای انتخاب کنید که حریم خصوصی تان با مشکل مواجه نشود.

Password یا رمز عبور: پسورد یکی از ملزومات مهم هر شبکه ای برای همیشه است. این به شما این امکان را می دهد که نوع امنیت خود را مشخص کنید هر چند به طور پیش فرض به صورت WPA2 تنظیم می شود.

 

تقریبا می توان گفت که اشتراگ گذاری اینترنت روی گوشی هایی با سیستم عامل ۴٫۱ به بالا، مشابه هم است. در این بخش به روش هات اسپات کردن اندروید ۴٫۱ می پردازیم:

ابتدا به بخش تنظیمات در گوشی خود بروید. در این بخش در زیر قسمت Wireless and Networks، روی عبارت more کلیک کنید

 

در ادامه روی عبارت  Tethering and portables Hotspot کلیک کنید

 

در این بخش، روی portable Wi-fi Hotspot کلیک کنید و آن را تیک دار کنید

 

حالا بخش Portable Wi-Fihotspot settings را مد نظر قرار دهید و نام کاربری و رمز عبور را برای آن در نظر بگیرید.

 

بدین صورت می توانید یک هات اسپات برای اندروید خود ایجاد کنید.

 

بدین صورت می توانید شیوه ایجاد اشتراک اینترنت در اندروید ۵ را روی گوشی خود، انتقال دهید.

 

HTC One M9 نیز یکی دیگر از گوشی هایی است که برای هات اسپات کردن آن، نیاز به یک سری تنظیمات خاص دارید. روال هات اسپات کردن HTC One M9 به شرح زیر است:

بدین صورت می توانید از قابلیت اشتراک گذاری اینترنت در گوشی  HTC One M9  بهره مند شوید.

 

برای گوشی LG G3 نیز راهکارهای خاصی برای اشتراک اینترنت بین گوشی ها وجود دارد. بدین منظور:

در ادامه با فعال کردن این گزینه، می توانید قابلیت اشتراک گذاری اینترنت را برای دیگران فراهم کنید.

 

 

بدین صورت می توانید برای این گوشی، عملیات هات اسپات سازی را به راحتی فراهم کنید

دارندگان گوشی Samsung Galaxy S6 به روشی مشابه می توانند موفق به هات اسپات کردن گلکسی اس ۶ شوند. در این گوشی تنها به چند تفاوت لفظی برخورد می کنید. بدین ترتیب:

 

برای هات اسپات کردن گوشی Sony Xperia Z3 می توانید طبق دستوراالعمل های ۴ مرحله ای زیر عمل کنید:

 

BlackBerry 10.3 هم یکی از گوشی هایی است که شیوه هات اسپات کردن آن متنوع از سایر گوشی است. بدین ترتیب برای این کار:

حالا طبق دستورالعمل های گوشی، یکی یکی تنظیمات را اعمال کنید. دقت کنید که hotspot  به طور اتوماتیک فعال می شود.هنگامی که کارتان با آن تمام شد، آن را غیرفعال کنید

 

کاربران گوشی های آیفون نیز می توانند با کمک قابلیت های گوشی خود، موفق به اشتراک گذاری اینترنت در ios شوند. برای گوشی های آیفون معمولا روش و تدابیر یکسانی اتخاذ می شود تا بتوانند با هات اسپات کردن آیفون، به اطرافیان خود دسترسی به اینترنت را فراهم کنند.

برای این منظور در گوشی آیفون خود:

بدین صورت می توانید با وای فای و یا usb هات اسپات خود را مورد دسترسی قرار دهید.

 

 

 

برای محدود سازی میزان دسترسی ها در کانکشنی که ساخته اید می توانید روال زیر را طی کنید:

وقتی که عملیات اشتراک گذاری اینترنت به پایان رسید، به Set Limit  مراجعه کنید و تنظیمات را به حالت قبل برگردانید.

 

تا کنون هر چه در مورد اشتراک اینترنت صحبت به میان آمد، بیان روش های مبتنی بر وای فای بوده است. اما در این بخش به شما یاد می دهیم که چگونه با دیوایس اندرویدی خود، اینترنت را با بلوتوث به اشتراک بگذارید.

ابتدا لازم است تا گوشی خود را برای اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث پیکر بندی کنید و بعد دستگاه دیگر را، برای استفاده از اینترنت تنظیم کنید.

حالا دستکاه ها را با هم pair کنید ( با بلوتوث ) و همچون اتصال دو دستگاه با هم، از شبکه مشترک استفاده کنید.

 

یکی از بهترین روش ها برای اشتراک گذاری اینترنت این است که از کابل USB استفاده کنید. بدین صورت می توانید به راحتی اینترنت یک دستگاه را روی دستگاه دیگر به اشتراک بگذارید. با خواندن دستورالعمل هات اسپات کردن با کابل Usb این ترفند را برای یک بارهم که شده روی دستگاه خود، تست کنید

توجه:  کاربرانی که قصد دارند، از طریق اشتراک گذاری اینترنت اندروید روی مک، یک هات اسپات ایجاد کنند، باید بدانند که از طریق کابل یو اس بی این کار امکان پذیر نیست.

 

آنچه که در این آموزش ارائه شد شیوه اشتراک گذاری اینترنت روی گوشی های مختلف است. برای اشتراک اینترنت روی گوشی از شیوه های مختلفی نظیر، کابل، بلوتوث و وای فای استفاده می شود.

تجربیات ارزشمند خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

.innerads a{background-color:transparent}.innerads a:active,.innerads a:hover{outline:0}.innerads *{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads *:before,.innerads *:after{-webkit-box-sizing:border-box;-moz-box-sizing:border-box;box-sizing:border-box}.innerads a{color:#337ab7;text-decoration:none}.innerads a:hover,.innerads a:focus{color:#23527c;text-decoration:underline}.innerads a:focus{outline:5px auto -webkit-focus-ring-color;outline-offset:-2px}.innerads *{padding:0;margin:0}.innerads a{text-decoration:none !important;color:#7a7a7a}.innerads a:hover{color:#000}.innerads ul{list-style:none;list-style-type:none;margin:0}.innerads .articlebody a{color:#F12D2E !important}.innerads{border:1px solid #ccc;border-right:none;border-left:none;position:relative;margin:10px 0}.innerads a{color:#9c9c9c !important}.innerads div{top:20px;transform:rotate(90deg);position:absolute;font-size:14px;color:#9c9c9c}.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}@media (max-width: 767px){.innerads div{top:30px;font-size:10px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0;font-size:10px}}@media (min-width: 768px) and (max-width: 991px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 992px) and (max-width: 1279px){.innerads div{top:35px}.innerads ul{margin-right:0px}.innerads ul li{display:block;width:100%;text-align:center;padding:5px 0}}@media (min-width: 1550px){.innerads ul{margin-right:50px}.innerads ul li{display:inline-block;width:32%;text-align:center;padding:19px 0}}

چگونه از صفحه گوشی اندروید خود فیلم بگیریم؟

چگونه تماس های Skype خود را ضبط کنیم؟

نحوه استفاده از Google Maps در Apple Watch

چگونه حساب LinkedIn خود را ارتقا و یا حذف کنیم؟

چگونه حساب Snapchat خود را حذف کنیم؟

نحوه استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی Shazam در iOS 14

این مطلب عالی بود اما من میخوام از اینترنت گوشی برای pc استفاده کنم اما نمیشه اگه لطف کنین واسم توضیح بدین ممنون میشم.در صورت امکان واسم ایمیل کنین.

با سلام و احترام؛

اگر سؤالتون رو در تالار پرسش و پاسخ گویا آی تی مطرح کنید خیلی سریع تر جواب خواهید گرفت.

موفق باشید.

شما با توجه به نوع سیستم عامل تلفن هوشمندتون، از این مطلب استفاده بفرمایید.

عالی بود ممنون

سلام می خواستم بدونم اگه من به این روش از اینترنت گوشی شخص دیگری استفاده کنم آن شخص می تواند گوشی من رو هک کنه ؟ یا به اطلاعات من دسترسی پیدا کنه ؟

با سلام
تو ویندوز فون که نمیشه با کابل وصل شد فقط وای فای و بلوتوث داره

عالی بود ممنون
من میخواستم نت گوشیم به تلویزیون هوشمند وصل شه که انجام شد

سلام آیا اینترنت گوشی HTC300را هم میتوان به اشتراک گذاشت چون امکاناتی که نام بردید ظاهرا نداره

سلام
لطفآ راهنمایی کنید…
من وقتی گزینەی هات اسپات را روشن میکنم وای فای قطع میشه و بالای گوشی آیکون هات اسپات میاد که در این صورت اینترنت خودم قطع میشه و باز اگه وای فای رو روشن کنم گزینه هات اسپات قطع میشه که دراین صورت برای شخص مقابل قابل ردیابی نیست..؟

عزیزم امکان اینکه هم هات اسپات و هم اینترنت رو از طریق وای فای باهم داشته باشید نیست. حداقل تا اونجایی که من خبر دارم امکانش نیست. شما می تونید از اینترنت سیم کارت خودتون استفاده کنید و از طریق وای فای, هات اسپات شوید

سلام
من یک اپل ۴ دارم ورژن ۷٫۱ روش نصب کردم، لطفا روش انتقال اینترنت از طریق بلوتوث یا وایفای طوری که نیاز به دانلود یا نصب نرم افزار جانبی نباشه رو توضیح بدید، منوی گوشی من با تصاویر بالا فرق داره. با تشکر

سلام, لپ تاب من گوشیمو پیدا میکنه رمزم وارد میکنم ولى کانکت نمیشه, ویندوزمم ۷

خیلی خیلی عالی بود. من خیلی وقت بود دنبال این کاربرد میگشتم.مرسی از ادمین

ببخشید برای گوشیه من تنظیم نداره که اسم و رمز بذارم، و وقتی این قسمت رو فعال میکنم هر کسی میتونه از حجم نت من استفاده کنه!! باید چبکار کنم؟

سلام من میخوام همینکارو از لب تاب به روی گوشی انجام بدم میشه ایا؟؟؟اینترنت گوشیم ضعیفه با این ترفند به لب تابم متصل بشم میشه؟جواب بدید تروخدا

سلام!من نمیتونم هات اسپات رو روشن کنم!ینی همین که روشنش میکنم خاموش میشه .مرتب قطع و وصل میشه!!!باید چی کار کنم؟؟؟

منم همین مشکل رو دارم !!!!

سلام برای این منظور مدت فعال سازی اون رو باید نامحدود کنید :
از قسمت mobile hotspot به timeout setting بروید سپس گزینۀ never timeout رو انتخاب کنید.

ممنون از اموزشتون اما وقتی من وای فای رو روشن میکنم و رمز رو میزنم مینویسه در حال دریافت ادرسip و بعد چند دقیقه مینویسه اتصال اینترنت ضعیف پرهیز شده ممنون میشم کمکم کنین

سلام.من میخام از اینترنت گوشی به لبتاب وصل بشم.همین کارها رو میکنم لبتاب هم کانکت میشه ولی یه علامت زرد میاد رو وای فای لبتاب و سایتی باز نمیکنه.درایورای لبتابم رو هم از نو نصب کردم نشد.وقتی سیم کارتم رو میندازم رو گوشی دوستام راحت به لبتاب وصل میشه.ایراد از کجاست؟؟

سرعت اینترنت گوشیت کمه برادر من ، بعضی وقتا اینجوری میشه و بعد یه چند دقیقه ، ساعت ، روز خودش خود به خود درست میشه

سلام و عرض خسته نباشید .
من حدود دو هفته است گوشی note edge scl galaxy خریدم . دیروز اینترنت روی لپ تاپ لازم داشتم فهمیدم گوشی مشکل داره .
وقتی روشن می کنم hotspot گوشی رو سریع خاموش میشه . نمی دونم مشکل از کجاست . وای فای هم خاموشه .
خیلی ممنون از راهنماییاتون

سلام به پاسخhttps://www.gooyait.com/1393/05/24/how-use-your-smartphone-as-wi-fi-hotspot.html#comment-355616
مراجعه کنید

سلام من گوشیم سونیه همچین چیزی نداره..راهنمایی کنین لطفا

سلام
گوشی من آیفون ۵ هست و گوشی پدرم آیفون ۵s و تمام مراحل فوق برای سیستم عامل ios رو هر بار برای هر یک از این دو گوشی فعال میکنم ولی توسط گوشی دیگر از طریق وای فای پیدا نمیشه که متصل بشه .
در ضمن چند ماه پیش گوشی خودم از طریق وای فای به اینترنت گوشی یکی دوستان که سیستم عامل اندروید داشت وصل شد و من تونستم از اینترنت گوشی ایشون استفاده کنم ولی الان گوشی پدرم رو پیدا نمیکنه که بخواد متصل بشه و بلعکس .اگر ممکن هست من رو راهنمایی کنید .ممنون

سلام خسته نباشید
گوشی من ایفون قبلا وصل می شد به اینترنت و حالا این پیغام رو
set up personal hotspot میاره بعد از کلیک کردن روش این پیغام رو چاپ میکنه
to enable personal hotspot on this account , contact carrier رو می نویسه چند بار اینترنت رو خاموش روشن هم کردم جواب نداد

سلام میشه بگین وقتی گوشی رو تبدیل به وایفای میکنیم تا چند متر برد میده ممنون

من گوشی گلگسی کور پریم دارم وتمام اینکاروکردم ولی نمیتونم از اینترنتش استفاده کنم داره هم روشنه

سلام
گوشی من سامسونگ j5تازه خریدم اینترنتم اشتراک گذاری منکنم ولی به دستگاه دیگه نت نمیده ممنون میشم از راهنمایتون

این امکان برای گوشی هایی که Hotspot را ساپورت میکنند فراهم هست.
بنابراین شما بایستی مطمئن بشید که گوشی شما امکان پشتیبانی از hotspot را دارد یا نه؟
برای این موضوع بهتر هست که دفترچه راهنمای گوشی و یا وبسایت شرکت تولید کننده را کنترل کنید.

می شه از این روش ها کنسولی مثل ps4 رو به اینترنت گوشی وصل کرد؟

سلام
اموزشتون فوق العاده بود و مشکلمو حل کردین . خیلی ممنونم.

همکارم ازم خواست تا هات اسپات گوشیمو روشن کنم تا یه لحظه از اینترنتم استفاده کنه. یه سوالی ذهنمو مشغول کرده اونم اینکه ایا به اشتراک گذاری نت با استفاده از هات اسپات باعث لو رفتن اطلاعات شخصیم اعم از عکسو فیلم و… میشود؟

نه لزوماً ولی اگر شخصی از نرم افزار خاصی استفاده کنه می تونه اینکارو بکنه

ایا استفاده از هات اسپات برای گوشی ضرر دارد

سلام من نوت ۸ دارم و میخواهم به ایپد هات اسپات کنم‌ولی نمیشه یا رمز رو میگه اشتباهه یا بدون رمز کار نمیکنه؟ آدرس مک هم زدم فایده نداست

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار فناوری

امکان دو برابر شدن آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران

اعلام آمادگی چین برای توزیع جهانی واکسن/واکسن کرونای چین در…

ساخت اسپری بینی که از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

حذف عجیب اعلام آمار کرونای ایران از اخبار رسانه ملی | اوضاع…

آموزش‌ها

چگونه از صفحه گوشی اندروید خود فیلم بگیریم؟


چگونه تماس های Skype خود را ضبط کنیم؟


نحوه استفاده از Google Maps در Apple Watch


چگونه حساب LinkedIn خود را ارتقا و یا حذف کنیم؟

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

شاید برای همه ما این شرایط پیش‌آمده که در جایی ما یک بسته اینترنت در موبایل خود داریم، و اطرافیانمان به اینترنت نیاز دارند. ما می‌توانیم با اشتراک اینترنت خود به صورت شبکه Wi-Fi مشکل آن‌ها را حل کنیم. نقطه اتصال وای‌فای یا همان  Wi-Fi Hotspot در اندروید راهی آسان برای اشتراک اینترنت سیمکارت با دیگران است. هنگام اشتراک‌گذاری اینترنت با دیگران می‌توان افراد متصل به دستگاه شما را مشاهده و محدودیت‌هایی را نیز اعمال کرد. در ادامه به آموزش نحوه راه‌اندازی و تنظیم WiFi Hotspot خواهیم پرداخت. با موبایل کمک همراه باشید.

1. ابتدا وارد تنظیمات موبایل اندرویدی خود شوید.

2. از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks شوید.

چطور به نت گوشی وصل شویم

3. وارد بخش Tethering and portable hotspot شوید و گزینه “WLAN Hotspot” یا “Portable Wi-Fi hotspot” را فعال کنید.

با این کار شما اینترنت موبایل خود را به صورت وای‌فای به اشتراک گذاشته‌اید که دیگر کامپیوترها یا موبایل‌ها می‌توانند با جستجوی وای‌فای، به دستگاه شما متصل شوند.

1. ابتدا وارد تنظیمات موبایل اندرویدی خود شوید.

2. از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks شوید.

3. وارد بخش Tethering and portable hotspot شده و خود گزینه Portable Wi-Fi Hotspot را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.
• توجه داشته باشید که در دستگاه‌های مختلف راه دسترسی به تنظیمات هات‌اسپات کمی متفاوت است. برای مثال در دستگاه‌های نکسوس امکان مشاهده افراد متصل وجود ندارد و در دستگاه‌های شرکت ایسوس برای مشاهده افراد متصل بخشی جدا از تنظیمات هات‌اسپات در نظر گرفته شده.

4. در زیر عنوان Connected users میتوانید افراد متصل به شبکه وای‌فای موبایل خود را ببینید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

با تنظیم یک رمز برای اتصال کاربران به شبکه Hotspot موبایلتان میتوانید مانع اتصال بی اجازه افراد شوید. طبیعتا باید رمز اتصال را به افرادی که می‌خواهید متصل شوند بدهید.

1. ابتدا وارد تنظیمات موبایل اندرویدی خود شوید.

2. از زیر بخش Wireless and Networks وارد More یا More Networks شوید.

3. وارد بخش Tethering and portable hotspot شده و خود گزینه Portable Wi-Fi Hotspot را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.

4. با لمس Configure میتوانید تنظیمات بیشتری را اعمال کنید که یکی از آن‌ها تنظیم رمز اتصال است. در پنجره باز شده ابتدا نوع رمزگذاری که یکی از دو حالت “WPA PSK” و “WPA2 PSK” است را انتخاب کنید و سپس در بخش Password رمز اتصال دلخواه خود را وارد کنید که حداقل باید 8 حرف باشد. پس از اتمام با لمس Save تنظیمات را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قیمت گلس آیفون 6s Plus

قیمت تاچ ال سی دی A30s

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

تشکر عالی بود

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

مودم های وایرلس و یا وای فای، امروزه دارای نقش بسیار مهمی در خانه های هر یک از ما هستند و از آن ها برای جستجو و آگاهی در صفحات مجازی و… استفاده می کنیم و این استفاده در هر یک از متفاوت است. اما گاها ممکن است که شما نیازی به دستگاه مودم پیدا نکنید و از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید.

با این وجود دیگر لپ تاپ و یا کامپیوتر شما هیچ دسترسی به اینترنت نخواهد داشت و زمانیکه می خواهید کارهای مهم اعم از انتخاب واحد، پرداخت خریدهای اینترنتی، کارهای بانکی و.. را انجام دهید باید به طریقی اینترنت گوشی خود را به دستگاه لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنید تا از طریق اینترنت سیم کارت خود کارهای مهم خود را با کامپیوتر انجام دهید.

اما نکته اصلی اینجا جای دارد که با وجود متصل بودن گوشی به اینترنت، چگونه می توانیم آنرا به لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنیم؟ به همین دلیل ما در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با 2 روشی ساده و آسان برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

اولین روشی که ما قصد داریم در این آموزش به شما علاقمندان به دنیای علم و فناوری آشنا سازیم، اتصال از طریق کابل USB و یا کابل یو اس بی است که بی شک اسان ترین روش برای انجام این فرایند می باشد.

 

چطور به نت گوشی وصل شویم

 

دومین روشی که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، روش اتصال از طریق بلوتوث است که می توانید به سادگی از آن استفاده کنید. اما این روش نسبت به دو روش دیگر در این مطلب، کمی طول می کشد و ممکن است وقت شما کمی بگیرد و در صورت عدم اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق دو روش دیگر، این روش را توصیه می کنیم. در غیر این صورت می توانید از دو روش اتصال از طریق ” یو اس بی ” و ” وای فای ” استفاده نمایید.

برای متصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق بلوتوث از مراحل ذیل استفاده کنید ؛

 

 

سومین روشی که قصد آموزش آن به شما را داریم، اتصال از طیق وای فای می باشد که نسبت به دو روش بالا این روش بسیار آسان است و می توانید هر چه سریعتر این عملیات را انجام دهید و کارهایتان را با سرعت اینترنت بیشتری انجام دهید.

برای انجام این روش مراحل ذیل را دنبال کنید ؛

 

می خواهید اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنید ، اما نمی دانید چگونه نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنید یا چگونه اینترنت گوشی را هات اسپات کنید ؟ نگران نباشید در این مقاله با وصل کردن اینترنت موبایل به لپ تاپ یا کامپیوتر (هات اسپات کردن اینترنت گوشی) خواهیم پرداخت در صورتی که با وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر مشکل دارید ، مقاله حل مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی به کامپیوتر را مشاهده کنید .

در عصر تکنولوژی برای سیستم های شخصی یا لپ تاپ های خود به اتصال اینترنتی نیاز دارید ، اما آیا نمی خواهید از وای فای عمومی استفاده کنید ؟ راه حل ساده است : اینترنت موبایل را به سیسیتم وصل کنید . این فرایند به عنوان اتصال به اینترنت شناخته می شود .

می توانید با هات اسپات موبایل به راحتی اینترنت را به لپ تاپ یا تبلت سریعتر از وای فای عمومی منتقل کنید ، اما بدون مشکل نیست . در مورد اتصال تلفن همراه با تلفن هوشمند اندرویدی باید بدانید . اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر به سادگی بدون داشتن مودم ، با کابل و بلوتوث ، با تک تیپ همراه باشید .

Tethering اصطلاح اتصال گوشی شما به سیستم خود از طریق کابل ، بلوتوث یا وای فای و استفاده از اینترنتی گوشی برای اتصال به سیستم است .

در سال های قبل از آیفون ، این به معنای استفاده از یک تلفن با سبک قدیمی بود تا با شماره ای تماس برقرار کنید که در هر جایی دسترسی به اینترنت داشت . برخی از تلفن های همراه می توانند ارتباط اینترنتی خود را به اشتراک بگذارند ، این امکان را می دهد که از طریق APN شبکه دستگاه آنلاین شوید .

چطور به نت گوشی وصل شویم

پس از انتشار آیفون در سال 2007 ، شبکه های تلفن همراه شروع به شارژ برنامه های اتصال به اینترنت کردند. خوشبختانه ، این شیوه جذب پول تقریباً به تدریج انجام شده است و این روزها ، حق الزحمه اتصال رایگان است.

دارندگان دستگاه های اندروید دارای سه گزینه برای وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت خود هستند :

در ادامه به آموزش هریک از این موارد خواهیم پرداخت و کشف خواهیم کرد که کدام روش باتری گوشی شما ره سریع تر تخلیه می کند ، و کدام روش اینترنت سریع تری ارائه می دهد .

قبل از اقدام ، اطمینان حاصل کنید که اینترنت گوشی خود را فعال کرده اید . توجه به این نکته ، مهم است که قدرت سیگنال موبایل ، افزایش سرعت اینترنت تأثیر قرار خواهد داد . این امر می تواند باعث شود که شارژ باتری به سرعت کاهش یابد ، زیرا تلفن تلاش می کند داده های کمتری را نسبت به آنچه ممکن است با یک سیگنال کامل دانلود کند ،دانلود کند.

برای وصل کردن اینترنت گوشی به سیستم یا متصل کردن اینترنت وای فای یا اینترنت گوشی مراحل زیر را دنبال کنید . این روش برای سیستم های خانگی کاربرد بسیاری دارد زیرا در این صورت به احتمال زیاد سیسیتم شما دارای وای فای نیست.

حال در کامپیوتر خود به قسمت network adapter بروید و روی گزینه Remote NDIS based Internet sharing Device کلیک کنید و متصل شوید.

برای ادامه روی تأیید کلیک کنید برای تأیید اینکه اکنون گوشی شما به سیستم شما وصل شده است ، باید یک نماد اعلان ظاهر شود . در آزمایش خود ، نتایج زیر را متوجه شدیم :

راه دیگر برای به وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد با استفاده از بلوتوث . فناوری بی سیم با برد کوتاه ، پهنای باند کافی برای مسیریابی داده ها از طریق گوشی به سیستم شما دارد.

لپ تاپ ها عموما دارای بلوتوث و وای فای هستند اما اکثر سیستم های خانگی این امکان را ندارند. برای استفاده از بلوتوث در سیستم خود شما به یک دانگل بلوتوث نیازمندید. این دانگل ها که اندازه کوچکی دارند و بدون نیاز به تنظیمات خاصی و فقط با اتصال از طریق کابل usb به سیستم متصل میشوند با قیمت حدودا 30 هزار تومان در فروشگاه های لوازم جانبی موجود هستند .

سپسپ باید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را با گوشی خود جفت کنید . ابتدا ، با فشار دادن طولانی روی نماد بلوتوث در قسمت اعلان ، در گوشی اندرویدی خود تنظیمات بلوتوث را باز کنید .

با اتصال این دانگل ها به کامپیوتر علامت بلوتوث در قسمت Taskbar ظاهر میشود.

حال مراحل اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث، ابتدا به صورت زیر به تنظیمات گوشی اندرویدتان بروید :

و دستگاهتان را با کامپیوتر pair کنید. سپس در سیستم خود به مسیر زیر مراجعه کنید :

Control panel بعد hardware and sound بعد devices and printers بروید

روی ایکون تلفن خود راست کلیک کنید و به ترتیب زیر این گزینه ها را انتخاب کنید:

Connect using بعد access point

حال باید نقطه اتصال (HotSpot) گوشی خود را روشن کنید و اینترنت روی سیستم قابل استفاده است. به همین سادگی اینترنت گوشی به سیستم وصل شد  !

سپس تلفن شما باید اعلانی مبنی بر فعال بودن اتصال اینترنت بلوتوث را نشان دهد . اما سرعت وای فای :

مزایای استفاده از هات اسپات نسبت به بلوتوث و کابل USB سرعت بالای آن می باشد ، استفاده از تلفن شما به عنوان کانون وای فای شاید محبوب ترین گزینه اتصال به اینترنت گوشی به سیستم باشد .

با استفاده از اینترنت گوشی و هات اسپات ، تلفن شما یک شبکه خصوصی ایجاد می کند تا دستگاه های نزدیک خود را با یک رمز عبور ایمن به خود متصل کنید . این راحت ترین گزینه است . برای استفاده از هات اسپات مقاله آموزش فعال کردن هات اسپات در اندروید و یا آموزش فعال کردن هات اسپات در آیفون را مشاهده کنید .

هنگامی که برای اولین بار اتصال بی سیم را تنظیم کردید ، دوباره فعال سازی آسان است . قسمت اعلان را باز کنید و روی دکمه Hotspot ضربه بزنید ، سپس منتظر بمانید تا کامپیوتر شما متصل شود .

درصورت داشتن هرگونه مشکل سوال خود را در بخش نظرات وارد کرده یا در گروه تلگرامی ما عضو شوید !

وایرلس ، بلوتوث و اتصال کابل همه گزینه هایی برای آنلاین شدن کامپیوتر یا لپ تاپ شما هستند. اما کدام یک بهترین روش وصل کردن اینترنت گوشی به سیستم است ؟

آزمایشات ما نشان می دهد که اتصال با کابل بهترین گزینه ای است که با کمتر باتری گوشی شما را تخلیه می کند . در همین حال ، بلوتوث بدترین سرعت را ارائه می دهد . با تشکر از پیشرفت های فناوری بلوتوث ، تأثیر آن بر باتری قابل قبول است .

اما بین هات اسپات ( اتصال وای فای ) و اتصال با کابل کدام ؟ خوب ، کابل در همه چیز سریع نیست ، و وای فای را به بهترین گزینه در همه جا تبدیل می کند . اما اگر وای فای در دسترس نیست ، تکیه بر اتصال با کابل بهترین گزینه برای شماست .

چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چگونه نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چطور اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت موبایل را به کامپیوتر وصل کنیم , چطوری اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر ویندوز ۷ وصل کنیم , اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر ویندوز 7 , چجوری اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چطوری کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چگونه نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چطور نت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه نت موبایل را به کامپیوتر وصل کنیم , وصل شدن اینترنت گوشی به کامپیوتر ویندوز 7 , چگونه کامپیوتر را به نت گوشی وصل کنیم , چگونه کامپیوتر را به وای فای گوشی وصل کنیم ویندوز 7 , چگونه با اینترنت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه اینترنت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چطور کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چطور نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت تبلت را به کامپیوتر وصل کنیم , چطور اینترنت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه سیستم کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چجوری کامپیوتر را به اینترنت گوشی وصل کنیم , چجوری نت گوشی رو به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه با کامپیوتر به اینترنت گوشی وصل شویم , چگونه از اینترنت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه اینترنت گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر متصل کنیم , چگونه اینترنت گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه با نت گوشی به کامپیوتر وصل شویم , چگونه نقطه اتصال گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , اموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه با کابل اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم , اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با کابل در ویندوز 7 , آموزش وصل اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه از اینترنت گوشی برای کامپیوتر استفاده کنیم , آموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه به کامپیوتر اینترنت وصل کنیم , اموزش وصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر , چگونه اینترنت را به کامپیوتر وصل کنیم , چگونه اینترنت کامپیوتر را به گوشی وصل کنیم

از اینکه با ما همراه هستید ، صمیمانه متشکریم 🙂

سلام ایا کابل usb همون کابلیه که به آداپتوره شارژوصله؟؟!!

سلام بله

سلام
ویندوز کامپیوتر من ۷ و نمیدونم چطور اینترنت را به کامپیوتر وصل کنم؟

سلام
ببخشید مشکل من اینه که متصل میشه اما وقتی می خوام چیزی سرچ کنم اخطار میاد و میگه قطع شده
لطفا راهنمایی کنید مرسی

سلام وقت بخیر، بررسی کنید که فیلترشکن گوشی روشن نباشه ، کابلی که استفاده می کنید و شل و خراب نباشه . همچنین اول عبارت “google.com” رو جستجو کنید .

سلام ببخشید مشکل من هم این است که گوشی به کامپیوتر وصل میشه اما وقتی
چیزی را سرچ میکنم اخطار میده من هم فیلتر شکنم خاموشه هم کابلم سالمه پس چرا اخطار میده لطفا راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر مقاله حل مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی به سیستم را مشاهده کنید.

سلام من از روش هاتسپات رفتم و نمیدونم چجوری به کامپیوتر وصبل کنم

چطور به نت گوشی وصل شویم

عالی بود
واقعا دستتون درد نکنه خیلی به درد من خورد

سلام
ببخشید بنده وقتی میخوام گزینهusb tethering رو فعال کنم موبایل اجازه نمیده و غیر‌فعال میشه
خواهشن راهنمایی کنید ممنونتون میشم💓

سلام، به یک پورت دیگه سیستم وصل کنید، تا هم با یک گوشی دیگه امتحان کنید تا بفهمید مشکل از کجاست

سلام من با یک کابل قبلا وصل میکردم اینترنتو ولی الان با همون کابل وصل نمیشه . و تو تنظیمات گوشی اون (اتصال به اینترنت usp) هرچی میزنم روش کار نمیکنه ددیل چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




قیمت : 49000 تومان


خوشبختانه این امکان وجود دارد که اینترنت گوشی را با استفاده از وایر‌لس، به گوشی‌های دیگر یا به کامپیوتر و لپ‌تاپ انتقال دهیم. انجام دادن این کار بسیار ساده است و هیچ سختی و پیچیدگی خاصی ندارد. در ادامه روش به اشتراک گذاشتن اینترنت در گوشی‌های اندروید را شرح میدهیم. بین عموم، این قابلیت با عنوان Hotspot هم شناخته میشود، که البته اصطلاح صحیحی است. همراه چه جوری باشید.

روش اشتراک‌گذاری اینترنت گوشی‌های اندروید، سه گونه‌ی مختلف است.

البته ما گفتیم که میتوانید گوشی‌های دیگر را به اینترنت این گوشی وصل کنید، ولی در حقیت هر وسیله‌ی دیگر که Wi-Fi داشته باشد نیز میتواند از اینترنت این گوشی استفاده کند. مثلا کامپیوتر، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و…

چطور به نت گوشی وصل شویم

قیمت : 49000 تومان


نظر شما

نام *

رایانامه (ایمیل) *

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


تصویر امنیتی
*

تمامی حقوق نزد صاحب سایت چجوری محفوظ است. چه‌جوری

چطور به نت گوشی وصل شویم
چطور به نت گوشی وصل شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *