چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

 
helpkade
چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست
چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

انتخاب برگه

نوشته شده توسط تیم تولید محتوای فکر زمستون | ژانویه 8, 2018 | بانک, دخل و خرج | 16 |

فرض کنید به بانکی مراجعه کرده و می‌خواهید یک حساب افتتاح کنید. کارمند شعبه از شما می‌پرسد قصد افتتاح چه حسابی را دارید؟ جاری یا پس‌انداز؟ چه جوابی می‌دهید؟

(شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که تفاوت این حساب‌ها در چیست؟) مسلما اگر کاربرد هر حساب را بدانید بهتر می‌توانید از سیستم‌های بانکی و خدمات آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم انواع حساب‌های بانکی را به شما معرفی کنیم تا هنگام مراجعه به بانک بتوانید به‌درستی و برحسب نیازتان تصمیم‌گیری کنید. به‌طور کلی می‌توان گفت حساب‌های بانکی به دو گروه “قرض‌الحسنه” و “سرمایه‌گذاری” طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع آن‌ها و ویژگی‌هایشان می‌پردازیم.

حساب‌های قرض‌الحسنه فاقد سود هستند و بانک در ازای دریافت پول سپرده‌گذار به آن‌ سودی نمی‌دهد. این حساب‌ها در دو نوع کلی هستند:چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

این همان حسابی است که به آن دسته چک تعلق می‌گیرد. برای افتتاح این حساب شخص باید شرایط لازم برای افتتاح حساب جاری را داشته باشد، یعنی کارمند باشد، شرکت داشته باشد، دارای جواز کسب باشد و یا ادله‌ای برای استفاده از چک داشته باشد.

برداشت از این حساب می‌تواند از طریق کارت هم صورت گیرد.

این حساب از نوع حساب‌هایی است که در قرعه‌کشی‌ها شرکت داده شده و به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد. این حساب برای تراکنش‌های کوچک و پول کم مناسب است.

این نوع حساب‌ها ذاتا از انواعی هستند که به آنها سود تعلق می‌گیرد. البته بانک‌ها طی سال، سود علی‌الحساب تضمین شده را واریز و در پایان سال سهم سود هر حساب را به صورت واقعی محاسبه می‌کنند و در صورتی‌که سهم سود از مبالغ واریز شده طی سال بیشتر باشد، اضافه سود به حساب اشخاص واریز می‌شود.

سپرده سرمایه‌گذاری هم انواعی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

این نوع حساب متداول‌ترین حساب سپرده سرمایه‌گذاری است که بانک به صورت روزشمار به آن سود می‌دهد. مبنای محاسبه سود در هر روز کمترین مبلغی است که در حساب فرد باقی می‌ماند، مثلا اگر کسی ۱۰۰ هزار تومان در حسابی داشته باشد و در روز اول خرداد ماه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب خود واریز کند و مجددا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از حساب برداشت کند، آن‌گاه حداقل مبلغ مانده حساب او در روز اول خرداد ماه برابر ۵۰ هزار تومان است که مبنای محاسبه سود قرار می‌گیرد.

سود این نوع حساب به صورت ماهانه به همان حساب واریز می‌شود و برداشت از آن با دفترچه و یا کارت بانکی مقدور است.

به این نوع حساب نیز سود تعلق می‌گیرد، البته با توجه به مدت قرارداد، فرد نمی‌تواند از حساب برداشت کند، در غیر این‌صورت مشمول سود کوتاه‌مدت می‌شود. اکثر بانک‌ها برای این نوع حساب‌ها دفترچه صادر نمی‌کنند و صرفا یک گواهی به فرد می‌دهند.

* به این نوع حساب‌ها کارت تعلق نمی‌گیرد.

سود این حساب‌ها به صورت ماه به ماه به حساب دیگری که سپرده کوتاه مدت است واریز می‌شود.

انواع این حساب با توجه به مدت زمان سپرده گذاری به شرح زیر است. (هرچه مدت سپرده‌گذاری بیشتر باشد، نرخ سود نیز بیشتر است.)

* سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار ویژه نوعی از سپرده‌های سرمایه‌گذاری است که سود بالاتری دارد، اما تفاوت آن با سایر سپرده‌های مدت‌دار این است که سود آن در پایان دوره واریز می‌شود.

اگر بخواهید در بانک افتتاح حساب کنید، کافی است شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه یک نسخه کپی به بانک ببرید. پس از تحویل مدارک به متصدی بانک و تکمیل فرم‌های مربوط به افتتاح حساب، به شما کارت داده می‌شود. (توجه داشته باشید اگر می‌خواهید از خدمات اینترنت‌بانک، همراه‌بانک و اس‌ام‌اس بانک استفاده کنید، باید فرم مربوط به این خدمات را دریافت کرده و خدمت مورد نظرتان را علامت بزنید.)

پس از دریافت کارت، فرآیند افتتاح حساب عملا تمام شده است. اکنون متصدی بانک به شما تعدادی کاغذ می‌دهد که حاوی رمز کارت، رمز اینترنتی و همراه‌بانک است. برای تغییر رمز کارت باید به دستگاه خودپرداز همان بانک مراجعه کرده و رمز دلخواه کارت خود را تغییر داده و هم‌چنین رمز دوم کارت خود را ثبت کنید.

برای کسانی که تاکنون از رمز دوم (رمز اینترنتی) استفاده نکرده‌اند، دانستن کاربردهای این رمز مفید است:

یکی از قابلیت‌هایی که در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند، حساب الکترونیکی بانک است که لازمه‌ی داشتن آن، فعال کردن اینترنت‌بانک و دریافت رمز دوم(رمز اینترنتی) است. با داشتن این ابزار، شما می‌توانید اکثر کارهای بانکی خود را از طریق اینترنت انجام دهید، مثلا عملیات کارت به کارت انجام دهید و یا گزارش حساب خود را در هر روز بررسی و کنترل کنید. هم‌چنین امکان پرداخت اینترنتی برای خریدهای آنلاین را فراهم می‌کند.

باید به شما تبریک بگوییم که در اندیشه‌ی افتتاح حساب پس‌انداز برای کودک خود هستید تا پشتوانه‌ی مالی او را از همین حالا شکل دهید. برای ایجاد حساب پس‌انداز کودکان، تعدادی از بانک‌ها مثل صادرات و ملی سپرده سرمایه‌گذاری تامین آتیه را به‌وجود آورده‌اند که مزایا و شرایط هرکدام را می‌توانید در سایت آن‌ها مطالعه کنید. اما به‌جز بانک‌ها، شرکت‌های بیمه نیز شرایط مناسبی برای تامین آتیه فرزندان شما در نظر گرفته‌اند که در قالب بیمه عمر و پس‌انداز کودکان جای می‌گیرد. از مزایای بیمه عمر کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هم‌اکنون چندین شرکت بیمه مثل بیمه پاسارگاد و بیمه پارسیان خدمات بیمه عمر کودکان و نوجوانان را ارائه می‌دهند. برای اطلاع بیشتر از شرایط این طرح‌ها، می‌توانید به سایت آنها مراجعه کنید.

 

اشتراک گذاری:

امتیاز:

سپتامبر 4, 2017

دسامبر 12, 2017

دسامبر 27, 2017

اکتبر 8, 2018

ممنون خیلی مفید بود

برای حقوق مستمری حساب قرض‌الحسنه بهتره یا سپرده کوتاه مدت؟

سلام. اگر مزایای حساب قرض الحسنه برایتان جالب نباشد می‌توانید سپرده کوتاه‌مدت باز کنید. هر چند سود این سپرده کم است ولی به هر حال ماهانه سود کمی به پول شما تعلق میگیرد.

سلام،بنده قصد دارم یه شرکتی تاسیس کنم که به طبع نیازمند افتتاح حساب حقوقی میباشد،سیاست شرکت بر این مبنی است که دو حساب خزانه(ورودی)و تنخواه(خروجی) ایجاد کند،حال با توجه به اینکه هدف شرکت هم ورود به بازار داخلی و هم بین المللیست،شما چه بانکی رو با توجه به معیارهای تسریع عملیات بانکی،محدودیتهای کمتر،تسهیلات بیشتر،تحریم نبودن،و امنیت بالا،برای هر حساب پیشنهاد میکنید؟یعنی سیاست شرکت به شکلیه که برای هر حساب،یک بانک جداگانه انتخاب خواهد کرد،و اینکه راهنمایی بفرمائید که چه نوع حسابی برای هرکدام از موارد خزانه و تنخواه مناسب میباشد؟ممنون از راهنماییتون.

سلام من میخوام یه حساب سپرده کوتاه مدت باز کنم با توجه به اینکه در بانک مورد نظر یه حساب قرض الحسنه از قبل دارم ، آیا میشه همون حساب قرض الحسنه رو به کوتاه مدت تبدیل کرد یا اینکه باید یه حساب جداگانه باز کنم؟؟

سلام در اغلب موارد چنین امکانی وجود داره… با بانکتون هماهنگ کنید

سلام خسته نباشید،یه سوال داشتم،من از قبل حساب قرض الحسنه تو بانک داشتم چندروز قبل تو بانک پول گذاشتنی به حساب مدت دار هم باز کردم،ایا سود این مدت داره به حسابی که داشتم واریز میشه یا…؟کارتی که میخوام بگیرمو برای قرض الحسنه بگیرم یا مدت داره؟!

سلام. قاعدتا سود باید به حساب مدت دارتون واریز شه اگر به درستی سوالتون رو متوجه شده باشم.چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

سلام به حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز کارت تعلق میگیره

سلام به حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز کارت تعلف میگیره

سلام… بله عمدتا

سلام،بنده قصد دارم یه شرکتی تاسیس کنم که به طبع نیازمند افتتاح حساب حقوقی میباشد،سیاست شرکت بر این مبنی است که دو حساب خزانه(ورودی)و تنخواه(خروجی) ایجاد کند،حال با توجه به اینکه هدف شرکت هم ورود به بازار داخلی و هم بین المللیست،شما چه بانکی رو با توجه به معیارهای تسریع عملیات بانکی،محدودیتهای کمتر،تسهیلات بیشتر،تحریم نبودن،و امنیت بالا،برای هر حساب پیشنهاد میکنید؟یعنی سیاست شرکت به شکلیه که برای هر حساب،یک بانک جداگانه انتخاب خواهد کرد،و اینکه راهنمایی بفرمائید که چه نوع حسابی برای هرکدام از موارد خزانه و تنخواه مناسب میباشد؟ممنون از راهنماییتون.

سلام خدمت شما دوست عزیز با توجه به بررسی کارشناسان فکرزمستون، بانک کشاورزی برای تنخواه و بانک خاورمیانه برای حساب خزانه به شما پیشنهاد میشه. موفق باشید

سلام حداقل برداشت پول از کارت ملت با حساب سپرده سرمایه کوتاه مدت چقدره؟ و اینکه چقدر پول باید تهه کارت بمونه؟ یعنی اینکه پول تو کارت رو کامل میشه برداشت کرد؟ ممنون

من امسال بهمن ماه میشه 15 سالم. میخوام حسابی داشته باشم که خدمات انلاین داشته باشه سودش مهم نیست اما میخوام کارت هم داشته باشه. از اونجایی که زیر سن قانونیم باید چیکارا کنم؟؟؟

سلام خسته نباشید بنده یک دفترچه حساب متعلق به موسسه مالی واعتباری قوامین دارم ک مال چند ساله پیشه درحالی که امروز مراجعه کردم به بانک میگن حسابتون بسته شده وکاری نمیشه کرد لطفا بهم بگین من باید چیکار کنم چون پول توش دارم باتشکر عبدالهی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به تیم فکرزمستون است

تازه های حسابداری – ACCPress.com – تازه های حسابداری


موضوع تفاوت حساب جاری و حساب پس انداز از ابعاد گوناگونی می‌تواند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

مهمترین و مشخص‌ترین تمایز میان حساب جاری و حساب پس انداز آن است که در هر دوی آنها مبلغ واریزی از سوی مشتریان به بانک سپرده می‌شود و در حقیقت مالک مبلغ واریزی بانک بوده و درواقع به گونه‌ای انتقال مالکیت وجه واریزی اعمال می‌شود. بدین ترتیب بانکداری اسلامی آن را قرض الحسنه دانسته و در این حین بانک بایستی باتوجه به توصیف و قوانین قرض، اعمال وظیفه کند. بدین معنا که اصل وجه واریزی را در هر شرایطی به مشتری بازگرداند. حال در این بخش به توضیح حساب جاری قرض الحسنه و حساب پس انداز قرض الحسنه پرداخته و در آخر شرح مختصرص نیز در رابطه با سپرده های سرمایه گذاری می‌نماییم.چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست


با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری، افراد مبالغ مورد نظر خود را به بانک سپرده و در ازای آن دسته چک دریافت کرده و ازطریق خدمات جاری حساب فوق جهت مبادلات مالی استفاده می‌شود. بدین ترتیب لفظ قرض الحسنه برای این نوع سپرده مناسب نیست. قرض الحسنه در واقع به معنای قرض دادن مالی به جهت کسب منافع معنوی ازطریق کمک به نیازمندان بوده و علاوه بر آن، بدون بهره و یا سود می‌باشد. اما سپرده قرض الحسنه جاری همانطور که گفته شد به جهت مبادلات مالی ازطریق خدمات بانکی و دسته چک مذکور صورت می‌پذیرد.

 

بانک درخواست مشتری را مورد بررسی قرار داده و در حیطه مشخصات متقاضی اعم از شغل، محل سکونت و سایر مشخصات مشتری، اطمینان حاصل می‌کند. پس از آن بانک ازسوی بانک مرکزی استعلامی درخصوص بلامانع بودن افتتاح حساب مذکور، دریافت کرده و فرم سپرده حساب جاری مشتری تکمیل می‌شود و در نهایت مشخصات کامل فرد در اختیار بانک قرار می‌گیرد.

همانطور که می‌دانید افتتاح سپرده حساب جاری بر اساس قوانین بانک مرکزی اعمال می‌گردد. و لغو سپرده حساب جاری تنها ازطریق یکی‌از روش‌های زیر امکانپذیر است؛

بنابراین همانطور که شرح داده شد سپرده حساب جاری جهت مبادلات و معاملات مالی شکل گرفته و اغلب ازسوی مدیران عامل، شرکت‌‌ها، کمپانی‌ها و متقاضیانی که به‌مراتب درصدد معاملات مالی مکرر هستند، انجام می‌شود.


حساب های سپرده پس انداز، افراد مبالغ مورد نظر خود را برای مدت نامعین به بانک سپرده و در ازای آن دفترچه حساب دریافت می‌کنند. بدین ترتیب فرد می‌تواند درمواقع احتیاج مبلغ واریزی را دریافت کند. خاصیت اینگونه حساب‌ها با پرداخت سود و بهره ازسوی بانک‌های سنتی است. بانکداری فاقد ربا با پرداخت بهره مخالف بوده و جهت تشویق افراد به کار نیک، جوایزی برای آنها درنظر می‌گیرد. لازم به ذکر است جوایز پرداخت شده به صورت نقدی و یا جنسی اعم از کالا و محصولاتی است که توزیع آنان به صورت قرعه بوده و ازسوی بانک برای اینگونه مشتریان کنار گذارده می شود. بایستی خاطر نشان کنیم که مشتریان سپرده حساب قرض الحسنه پس انداز به جهت کار نیک در امور خیریه بانکداری اقدام به افتتاح حساب مذکور کرده و از آنجایی که اینگونه سپرده بی‌بهره است، لفظ قرض الحسنه منطقی و درست است.

 

بدین ترتیب حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز به بیانی دیگر به حسابی گفته می‌شود  که متقاضی با هدف ایجاد مشارکت و همکاری درجهت امر نیک و کمک به محتاجان و همچنین بهره‌مندی از پاداش امر نیک و علاوه برآن بهره‌مندی از انواع خدمات بانکی مرتبط با حساب مذکور، صورت می‌گیرد. ناگفته نماند که موجودی و سپرده اینگونه سپرده حساب‌ها هیچ بهره و سودی را شامل نمی‌شود اما صاحبان اصلی سپرده‌ها قادر خواهند بود از جوایز قرعه کشی اینگونه سپرده حساب‌ها برخوردار شوند. لازم به ذکر است سپرده حساب پس انداز مشتریان صرف امور خیریه‌ای نظیر ازدواج جوانانی که از عهده مخارج زندگی برنمی‌آیند، زلزله زدگان، کودکان کار، ساخت سازمان و ارگان‌های امور خیریه و دیگر مسائل اجتماعی کشور شده و متقاضیان هریک به نوبه خود می‌توانند در این امر خیر و نیکو با بانک‌ها سهیم شوند.

بنابراین هریک از افراد با افتتاح سپرده حساب پس انداز هرچند اندک، گامی بزرگ در راستای خدمات مرتبط با امور نیازمندان هموطن خود خواهند برداشت و علاوه بر آن از خدمات بانکداری در جهت توسعه  امور معنوی حمایت کرده و به گونه‌ای غیرمستقیم در اوضاع و احوال نیازمندان تغییرات عمده‌ای ایجاد می‌کنند. جوایز اینگونه حساب‌ها نیز باعث تشویق و ترغیب بیش از پیش متقاضیان امور نیک خواهد شد.


در اینگونه سپرده گذاری‌ها به نوعی بانک نقش وکالت مشتری یا کاربر را به عهده دارد و بدین طریق با وجه واریزی مشتری، اقدام به سرمایه گذاری‌هایی نموده و در ازای آن به کاربر و یا مشتری سود و بهره‌ای پرداخت می‌کند. درواقع مشتری را از کسب سود سرمایه گذاری بانک، شریک می‌کند. ناگفته نماند که در این رابطه اگر بانک به هردلیلی ورشکسته شود و قادر به سوددهی به مشتریان نباشد، بانک فاقد تعهد نسبت به بازگشت وجه اصلی مشتریان است.

پست قبلی

افشاکنندگان مفاسد مورد حمایت قانون قرار می‌گیرند

پست بعدی

وام مرابحه چیست و چه شرایطی برای دریافت دارد؟

نرخ مالیات بر عملکرد از ۲۵ درصد فعلی به ۲۰ درصد کاهش میابد

کارسازی و نقل ‌و انتقال چک چگونه انجام می شود؟

جدول هزینه های غیرقابل پذیرش موضوع تبصره ۲ ماده ۱۴۷ فانون مالیات های مستقیم

طناب کشی در شورای عالی کار

سلام . من رفتم حساب باز کنم داخل فرم بانک ملی تیک کوتاه مدت رو زدم
اما دو روز بعد متوجه شدم حسابی که برام باز کرده پس انداز هست.
ایا امکان ویرایش یک حساب هست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم




چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

– تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی  (بخشنامه) و (بخشنامه) و (بخشنامه)

– 15 بهمن مهلت ارسال گزارشات خرید و فروش و قراردادهای فصل پاییزبه سازمان امورمالیاتی

– 15 بهمن مهلت ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده فصل پاییز(دوره سوم)(بخشنامه)

– 30 بهمن مهلت ارسال ليست حقوق دی به سازمان تامين اجتماعي

– 30 بهمن مهلت ارسال ليست حقوق دی به سازمان امورمالیاتی

– 30 بهمن مهلت ارسال صورتهای مالی حسابرسی شده  سال 1398 موضوع ماده 272 ق م م (اشخاص مشمول)(بخشنامه)

– 30 بهمن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی برای  فاصله زمانی آذر و دی(بخشنامه) 

– اضافه شدن چهل و پنج روز به زمان اعتراض به اوراق مالیاتی بین تاریخ اعتراض ۹۹/۰۹/۰۱ تا ۹۹/۱۱/۰۱(بخشنامه) 

– بموجب ماده 137 قانون تجارت : هيات مديره بايد لااقل هر شش ماه يك بار خلاصه صورت دارايي و قروض شركت را تنظيم كرده و به بازرس بدهد.



انواع حساب بانکی

اولین مرحله برای افتتاح حساب بانکی در بانک ها، انتخاب نوع حساب بانکی است. انواع حساب بانکی را می توان در انواع بانک ها و صندوق های قرض الحسنه باز کرد. این حساب های بانکی در واقع به مشتریان بانک ها کمک می کند تا معاملات بانکی خود را انجام داده و همچنین سرمایه خود را در آن ها ذخیره کرده و بهره ببرند.

حساب های بانکی و انواع آن

اگر بخواهیم انواع حساب های بانکی را به دو قسمت تقسیم کنیم، سرمایه گذاری و قرض الحسنه مهم ترین تقسیم بندی خواهد بود. بانک ها می توانند بر اساس نوع حساب، به مشتری خدمات رسانی کنند و حتی کارت های اعتباری برای استفاده بدهند.

فهرست

چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

حساب های سرمایه گذاری، از جمله انواع حساب بانکی هستند که متناسب با مدت زمانی که سرمایه در آن قرار می گیرد به آن سود تعلق می گیرد و این سود به صورت ماهانه به حساب صاحب حساب واریز می شود. در پایان سال نیز سود واقعی حساب سرمایه گذاری مشتری حساب می شود و اگر از سودهای ماهانه بیشتر باشد، به حساب او ریخته می شود که در سامانه سود سپرده قابل مشاهده است. در این نوع مبلغ حداقلی باید در حساب باشد که بانک آن را تعیین می کند. کمتر از این مبلغ به حساب سودی تعلق نمی گیرد. این نوع حساب خود انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

در این نوع حساب بانکی، سود بانکی به صورت روزانه حساب شده و به حساب مشتری ریخته می شود. در این نوع حساب در انتهای روز، بعد از تمام واریز ها و برداشت ها، سود براساس مانده درون حساب، حساب می شود. با این حساب اگر در روز مشخصی مانند بیست مهر، شخصی ۱۵۰ هزار تومان در حساب داشته باشد، و در همان روز ۲۰۰ هزار تومان به حساب وارد شده و ۳۰۰ خارج شود، سود آن روز براساس ۵۰ هزار تومان باقی مانده حساب خواهد شد. در انتهای ماه، سود به صورت ماهانه به ازای تمام روزهای ماه، به حساب شخص ریخته شده که می توان از آن برداشت کرد.

این نوع از انواع حساب بانکی، خود شامل انواع مختلفی براساس مدت زمان سپرده گذاری است و در مدت سرمایه گذاری پول در بانک، صاحب آن اجازه برداشت از آن را ندارد. در صورتی که از حساب خود برداشت کند، بانک سود آن را به صورت روز شمار حساب خواهد کرد. در این نوع حساب، کارتی که مشتری قادر باشد با آن به سرمایه اصلی دسترسی داشته باشد، وجود ندارد و سود به صورت ماهانه به حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت دیگری واریز می شود. بعضی از بانک ها به مشتری دفترچه ای برای حساب خود و دیدن سودها می دهند و بعضی تنها گواهی ای به آن ها برای ضمانت داده می شود.

تقسیم بندی سپرده های سرمایه گذاری به صورت، ۳ ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه، یکساله، بعضی از بانک ها ۵ ساله و بعضی ویژه هستند. در نوع حساب سپرده سرمایه گذاری ویژه، سود بیشتری به حساب تعلق خواهد گرفت اما این سود در پایان دوره سرمایه گذاری به آن تعلق می گیرد.

با استفاده از نرم افزار مدیریت قرض الحسنه پاسارگاد، می توان انواع حساب بانکی را مدیریت و دسته بندی کرده تا از آن ها بهره برد.

نوع دیگراز انواع حساب بانکی در بانکداری اسلامی ، حساب های قرض الحسنه هستند. این نوع، برخلاف انواع دیگر حساب های بانکی، سودی به مشتری برای سرمایه ای که در بانک یا موسسه قرض الحسنه قرار داده است، تعلق نمی گیرد.

حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز، یکی از انواع حساب بانکی است که صاحب آن به دلایل خداپسندانه، سرمایه خود را در بانک نگه داشته، تا دیگر افرادی که دارای مشکل هستند از طریق این سرمایه که به آنها به عنوان وام داده می شود، بهره ببرند. این نوع سرمایه، در واقع جهت رفع مشکلات افراد دیگر جامعه مورده بهره وری قرار می گیرند. بانک ها و موسسات جهت جذب مشتری، معمولاً این حساب ها را در مسابقات و قرعه کشی ها قرار می دهند. این حساب ها برای سرمایه گذاری های کم و حساب هایی که کم از آن ها استفاده می شود، مناسب است.

این نوع حساب از انواع حساب بانکی ها، برای مشتریانی باز می شود که شرایط لازم را داشته باشند و بانک بخشی از سرمایه های مشتری را براساس خواسته خود مشتری از طرق مختلف به دیگران منتقل می کند. به این نوع حساب، دسته چک تعلق می گیرد ولی مشتری برای داشتن آن باید شواهد کافی جهت این که توانایی بازپرداخت چک ها را دارد نشان دهد. مشتری برای مثال باید صاحب یک شرکت، یک کسب و کار یا کارمند باشد. با این حال برداشتن از این حساب از طریق کارت نیز صورت می پذیرد.

تولید نرم افزار

زبان برنامه نویسی آینده دار

بهترین زبان های برنامه نویسی

دیدگاه ها بسته شده است



کاربر گرامی، برای مشاهده اطلاعات تماس وام دهندگان، ضامن ها و سرمایه گذاران نیاز به تهیه اشتراک وام چی دارید برای تهیه اشتراک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

کاربر گرامی برای مشاهده ی اطلاعات این آگهی نیاز است که 5 هزارتومان پرداخت کنید، پس از پرداخت، اطلاعات آگهی به ایمیل و شماره تماس شما ارسال خواهد شد. هر گونه سوالی دارید لطفا با پشتیبانی مطرح کنید.

برای دریافت جدیدترین مقالات مشابه مقاله‌ای که خواندید، ایمیل خود را وارد کنید.

سال هاست که پس انداز های اضافی هر فرد یا خانوار صرف خریدن طلا شده یا راهی بانک برای سپرده گذاری می شود. این که چه حسابی و در چه مدت زمانی باز شود گزینه ای است که صاحب پول انتخاب می کند. وقتی از انتخاب صحبت می کنیم باید فرد نسبت به تمام حساب های که در بانک تعریف شده و پول ها در قالب آن پذیرش می شوند آگاه باشد. سایت وام چی هم با ارائه این مطلب قصد دارد یک قدم در روشن شدن فعالیت های اقتصادی شما بردارد. با ما همراه باشید تا زمانی که در بانک برای سپرده کردن سرمایه مسکوت خود می روید با توضیحات صندوق دار بانک و آگاهی خود بهترین تصمیم را بگیرید.

با توجه به حساسیتی که حساب های قرض الحسنه ای داشت، باید نوع و مصارف آن هم به اختصار بررسی می شد در مطلب پیشین به طور کامل در مورد آن صحبت شد. نوبتی هم باشد نوبت بررسی حساب های دیگر و فعال در تمام بانک ها می باشد.چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

نوع دیگری از حساب تعریف شده و کاربردی، البته پرطرفدار بانک ها حساب سرمایه گذاری است. یعنی شما پول خودتان را به بانک می دهید تا برای شما در فعالیت های که در بورس و ارواق بهادار، تولیدی، تجاری، وارادات یا صادرات و هر نوع فعالیت اقتصادی که خودش انجام می دهد به وکالت از شما سرمایه گذاری کند. در پایان هر دوره، ماه که با شما قرارداد بسته سود این فعالیت سرمایه را به شما پرداخت کند.

این نوع حساب هم انواعی دارد که به این شرح است: سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت سپرده سرمایه گذاری بلند مدت

این سپرده به آن سود تعلق می گیرد. چون فرد از آن برداشت و واریز دارد به حداقل موجودی که در آن هست سود به صورت روزانه تعلق داده می شود. یک مثال برای روشن تر شدن پرداخت سود این نوع حساب، راهگشا است. اگر شما در اول همین ماه ۲۰۰ هزار توامان در حساب سپرده کوتاه مدت خود داشته اید.۱۰۰ هزار تومان در اواسط ماه به آن واریز کرده  و به هر دلیلی در آخر ماه ۱۵۰ هزار تومان را برداشت کرده اید به شما سود روی همان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می شود و برداشت و واریز شامل سودی نمی شود.

با توجه به مدت قرارداد به این نوع حساب نیز سود تعلق می‌گیرد، البته فرد نمی‌تواند از حساب برداشت کند در غیر این‌صورت مشمول سود کوتاه‌مدت می‌شود. اکثر بانک‌ها برای این نوع حساب‌ها دفترچه صادر نمی‌کنند و صرفا یک گواهی به فرد می‌دهند.

برای حساب سپرده گذاری مدت دار از نظر زمانی، ماه های تعریف می شود که هر چه ماه آن بالاتر باشد سود بیشتری هم شامل فرد می شود. ماه های این سپرده گذاری به این شرح است: سپرده سرمایه گذاری ۳ ماهه سپرده سرمایه گذاری ۶ ماهه سپرده سرمایه گذاری ۹ ماهه سپرده سرمایه گذاری یکساله سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار ویژه

هرچه مدت سپرده‌گذاری بیشتر باشد، نرخ سود بیشتر است.سپرده سرمایه گذاری مدت دار ویژه تفاوتی که با بقیه دارد این است که سود بیشتری در آن منظور شده است اما تا پایان قرارداد سودی به آن تعلق نمی گیرد و سود آن یکجا قابل برداشت است. شما اگر حساب سه ماه در نزد بانک افتتاح کرده باشید هر ماه می توانید سود آن را بردارید اما تا سه ماه نمی توانید اصل پول را برداشت کنید و تا پایان تعهد پول نزد بانک است. در نوع سپرده سرمایه گذاری مدت دار ویژه هم تا پایان زمان قرارداد اصل سرمایه نزد بانک امانت می باشد و هم سود آن که در پایان  همان زمان سررسید قرارداد یکجا پرداخت می شود.

کمترین سود ها به حساب های روز شمار تعلق می گیرد که شما می توانید از آن برداشت و واریز انجام دهید. اگر مبلغ حسابتان ناچیز باشد سود آن حتی به چشمتان نمی آید. در چنین شرایطی که سود روز شمار بسیار پاین است وام چی به شما پیشنهاد می کند پولتان را در حساب قرض الحسنه جاری قرار دهید. در کار قرض الحسنه ای یک مبلغ ناچیز هم می تواند گره گشا یک کار بزرگ شود.

شما وقتی در حساب سپرده مدتی مشخص می کنید دیگر نمی توانید به اصل پول مبلغی اضافه، کم کنید یا انتقال دهید. شرایط انصراف برای بستن زود هنگام یا برداشت نصف پول را دارید اما این را هم باید در نظر داشته باشید که بعضی بانک ها بهای آن را از شما خواهند گرفت و سودی که با شما قراداد کرده را نصف می کنند یا ماهی که پول را بر می دارید شامل سود نمی دانند.

این نوع حساب ها که سود به آنها تعلق می گیرند هر چه مبلغش بیشتر و مدت زمان بیشتری داشته باشند سود بیشتری به آن ها تعلق می گیرد. شما می توانید برای بهره بردن از این امتیاز با فردی شریک شوید. نگران نباشید بانک قرار داد شما را دو طرفه تنظیم می کند. برداشت و کنسلی حساب را منوط بر حضور و امضای دو طرف قرار می دهد. بانک حواسش جمع است.

در مطلب بعد با شما همراه می شویم که در مورد حساب  صندوق سرمایه گذاری صحبت کنیم. با وام چی افق دیدتان را گسترش دهید.

حساب پولداران بیشتر میشود و حساب قشر متوسط و فقرا کمتر این سیستم بانکی کشور است

ممنون از تعامل شما .

با سلام. اگر مبنای کار بانک های ایران نظام اسلامیست پس چرا نرخ بهره وام ها انقدر بالاست. آیا این نزول محض نیست؟ (در صورت تمایل پاسخ دهید). با تشکر

سلام. کاربرعزیز. سود علی الحساب بانک ها به علت علی الحساب بودن از نظر شورای نکهبان که از ربا تعریفی ثابت وجود دارد در مصادیق ربا نیست. نرخ بهره وام ها بر پایه تورم مشخص می شود اگر تورم در حال حاضر کشورمان اعمال شد نرخ بهره فراتر از این حرف ها می شود و این بهره ها بر پایه عقود اسلامی منعقد می شود و به علت مشخص شدن مصرفش از نظر فقهی ربا تلقی نمی شود. این فرد گیرنده است که اگر نثل وامی در عقد سلف یا جعاله می گیرد و مصرف استفاده را تغییر می دهد فعل حرام انجام داده است. فرد وام نده هم فعلش مهم اشت. باتشکر تیم وام چی

سلام داداش من قبلا تو شعبه یکی از بانکها حساب داشتم با دفترچه ، الان شعبه جمع کرده رفته جای دیگه ، میخواستم بپرسم الان بخوام برم پول حسابم رو برداشت کنم به یه شعبه دیگه غیر از اون شعبه که افتتاح حساب کردم میتونم مراجعه کنم یا نه ؟چون حسابم با دفترچه است میپرسم.

سلام. بله می توانید به شعبه اصلی بانک مراجعه کنید و در خواست دهید. باتشکر تیم وام چی

مهم‌ترین خدمات بانک‌ها ارائه انواع حساب بانکی و سپرده‌ها برای مشتریان مختلف است. بررسی و مقایسه این حساب‌ها، برای انتخاب درست و متناسب اهمیت فراوانی دارند. رده جای شما به بانک‌ها سر زده و سعی کرده کامل‌ترین فهرست حساب‌های بانک‌ها و شاخصه‌های هر یک را ارائه کند.

تازه‌ترین نوشته‌ها

آیا باید برای دریافت کد شهاب به بانک مراجعه کنیم؟


آشنایی با اصطلاحات دنیای رمزارزها


اخزا چیست؟

چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست


هویت‌سنجی در سامانه نهاب


تتر چیست؟

آخرین تغییرها

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد

پیشنهادهای دیگر

شرایط افتتاح حساب بانکی برای افراد زیر 18 سال

کارت سپهر دانش بانک صادرات جایگزین پول تو جیبی نقد دانش…

تسهیلات با نرخ سود 6 درصد در طرح 67 بانک صادرات
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

حساب قرض الحسنه پس انداز عادی با هدف پس انداز به منظور نیازهای آتی و برخورداری از اجر و پاداش اخروی و معنوی آن صورت می گیرد. وجوه سپرده شده به این حساب تحت عنوان قرض و فاقد سود است ، لیکن به منظور تشویق پس انداز کنندگان همه ساله جوایز ارزنده به قید قرعه به دارندگان این حساب اعطا می شود.

حساب قرض الحسنه ویژه به حسابی اطلاق می شود که بانک تحت این عنوان افتتاح و وجوه تودیع شده توسط اشخاص حقیقی وحقوقی به این حساب را طبق نظر تودیع کننده وجوه وبر اساس شرایطی که به موجب قرارداد عاملیت منعقده فی مابین تودیع کننده وبانک معین می شود به صورت قرض الحسنه به اشخاص حقیقی وموسسات خیریه وعام المنفعه اعطا می نماید.

حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه کودک ونوجوان حسابی است که به منظور تشویق کودکان ونوجوانان به پس انداز کردن ، طراحی شده است واافتتاح آن توسط والدین امکانپذیر است.

حسابی است که بانک براساس قرارداد منعقده با متقاضی، به منظور قبول سپرده قرض الحسنه جاری افتتاح می نماید برداشت و یا انتقال از این حساب می تواند از طریق چک، کارت های الکترونیکی ویا سایر ابزارهای مجاز انجام پذیرد.

این حساب مخصوص اشخاص حقیقی است. پرداخت هرگونه وجه از این حساب، می تواند از طریق چک،کارتهای الکترونیکی و یا سایر ابزارهای مجاز انجام پذیرد.چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

این حساب مخصوص اشخاص حقوقی است. اشخاصی که به موجب قانون ویا اداره ثبت شرکتها ایجاد می شوند. ماهیت این حساب مانند حساب قرض‌الحسنه جاری اشخاص است.

این حساب مخصوص ارگانها, وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی است. افتتاح این حساب با مجوز خزانه‌داری کل صورت می‌گیرد. ضمناً بر اساس توافق دوجانبه و داشتن سپردة قابل توجه در نزد بانک, خدمات پرداخت حقوق کارکنان آنها توسط بانک امکان‌پذیر است.

براساس این حساب مشتریان محترم بانک می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک ( جاری کشاورز- 77مهرگستر – طرح‌های چهارگانه ایران ) و دریافت کارت بانکی مربوطه از این ابزار برای امورمالی خود که ماهیت حساب جاری دارد استفاده نمایند.

سپردة سرمایه‌گذاری مدت‌دار (کوتاه‌مدت و بلندمدت) به سپرده‌هایی گفته می‌شود که به قصد کسب سود به بانک سپرده می‌شوند و بانک با قبول وکالت از صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری، پس از تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، بقیة وجوه مربوط را در عملیات مجاز بانکی (اعطای تسهیلات) بکار می‌گیرد.

خدمت آتیه طلایی، شامل یک حساب کوتاه مدت عادی و یک حساب بلند مدت است که مشتری می تواند در دوره های مورد نظر خود، مبالغ ثابت یا متغیری را در این طرح سرمایه گذاری کند.


منشور رفتار حرفه ایDownloads-icon


ارائه اصل کارت شناسایی ملی، شناسنامه 

شخص حقیقی و یا حقوقی با رعایت مقررات قانونی می تواند در هریک از واحدهای بانک ملی ایران به نام خود و یا اشخاص دیگر مبادرت به افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز نماید (در حال حاضر حداقل موجودی برای افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز 100000 ریال می باشد)

اتباع خارجی دارنده  کارت آمایش معتبر می توانند افتتاح حساب نمایند.

حق استفاده از موجودی حساب حسب مورد با صاحب حساب یا نماینده قانونی او(ولی ، وصی، قیم و یا وکیل) خواهد بود.

اطفالی که به سن 15 سال تمام رسیده باشند می توانند (بدون ارائه حکم رشد) منحصراً به نام خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند. چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

اطفالی که به سن 12 سال تمام رسیده باشند می توانند(بدون ارائه حکم رشد) منحصراً به نام خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند، حق استفاده از موجودی این حساب با دارنده حسب پس از رسیدن به سن 15 سال تمام خواهد بود. مگر در موارد اضطراری، با نظر ولی قهری و حضور طفل، مانده حساب قابل پرداخت است.

مادر قانوناً می تواند به نام فرزند صغیر خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نماید. حق استفاده از موجودی این حساب تا رسیدن طفل صغیر به سن 18 سالگی تمام فقط با مادر است.

برای صغار، ولی، وصی و قیم می توانند حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نماید. لیکن تا رسیدن صغیر به سن رشد و اثبات آن توسط دادگاه و با 18 سال تمام،‌حق استفاده از موجودی حساب با قائم مقام قانونی وی و با ارائه مدرک مربوطه خواهد بود مگر در مورد حسابهای مخصوص که پس از حصول شرایط تعیین شده ، برداشت امکان پذیر می باشد.

اشخاص حقوقی از جمله شرکتها به موجب مدارک قانونی و شرط پیش بینی در اساسنامه که مستلزم ارائه شرکتنامه، اساسنامه و آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور که نام صاحبان امضای مجاز شرکت یا موسسه در آن درج گردیده باشد می توانند حساب قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند.

چنانچه بازکننده حساب کم سواد باشد، مهر و اثر انگشت او جانشین امضاء خواهد بود. ارائه دو قطعه آخرین عکس و نمونه مهر اسم این قبیل اشخاص جهت الصاق به دفترچه و کارت الزامی است.

چنانچه شخصی برای دیگری حساب قرض الحسنه پس انداز باز نمایدو هنگام افتتاح حساب، برداشت از موجودی آن را برای مدت معینی و با استفاده از آن را مقید به شروطی نماید (به اینگونه حسابها ، حساب مخصوص اطلاع می شود) موجودی آنها قبل از پایان موعد مقرر با حصور شرایط مربوطه قابل استفاده و برداشت نخواهد بود.

در صورتیکه صاحب حساب بیش از یک شخص باشد (حساب مشترک) موجودی حساب به نسبت سهمی که موقع افتتاح حساب از سوی صاحبان سهام تعیین می شود متعلق به صاحب حساب می باشد و آنان می توانند با مشخص نمودن نحوه برداشت در نمونه های مخصوص همین امر حق استفاده از موجودی حساب را به یکدیگر تفویض نمایند . همچنین چنانچه هر یک از شرکا مجاز به برداشت 100 درصد موجودی حساب مشترک باشند ،‌بانک می تواند بنا به درخواست مشتریان برای هریک از آنها ملی کارت مجزا صادر نماید.

در صورت فوت صاحب حساب ، وارث متوفی می تواند پس از تسلیم برگ انحصار وراثت و ارائه گواهینامه واریز مالیات بر ارث منوط به اینکه در گواهینامه مزبور شماره و مانده حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز متوفی ذکر گردیده باشد، موجودی را به قدرالسهم دریافت دارند.  


شرایط شرکت در قرعه کشی و اعطای جوایز

حداقل مبلغ 000ر500 ریال به مدت سه ماه متوالی (90 روز) در طول دوره مربوط به قرعه کشی در حساب مشتری حفظ شود.

تکمیل موجودی در آخرین مهلت افتتاح حساب به مبلغ 000ر500 ریال برای مشتریانی که شرط بالا را دارا نمی باشند. بدیهی است مبلغ مزبور به مدت سه ماه متوالی (90 روز) می بایست در حساب مشتری حفظ شود.


حساب در روز قرعه کشی مفتوح باشد.


پیوند های عمومی

پیوندهای بانک

محاسبات

شرکت‌های تابعه

ارتباط با ما


بیانیه پذیرش و شناسایی مشتریDownloads-icon


خط مشی اداره کل آموزشDownloads-icon



منشور کمیته عالی مدیریت ریسک
Downloads-icon



► بانک صادرات – حساب های دو منظوره سپهر

بانک صادرات – حساب سپرده سرمايه گذاري كوتاه مدت

شرایط عمومی افتتاح حساب های بانک صادرات ایران

بانک صادرات – حساب های سپرده سرمایه گذاری ویژه

چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست

بانک صادرات – حساب های سپرده سرمایه گذاری بلند مدت

بانک صادرات – حساب قرض الحسنه سپهري آينده سازان

بانک صادرات – حساب قرض الحسنه پس انداز سپهر

بانک صادرات – حساب جاري سپهر

بانک صادرات – حساب پس انداز قرض الحسنه ویژه

بانک صادرات – حساب های دو منظوره سپهر

حساب ها و سپرده های بانک صادرات

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست
چطور بفهمیم نوع حسابمان چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *