چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم
چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

ایران مشاوره

۲ نظرها


مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه سراسری 99


داوطلبان پس از شرکت در کنکور مقاطع مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و دریافت نتایج آزمون خود در صورت پذیرفته شدن، می بایست به صورت حضوری به محل دانشگاه مورد نظر خود، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. ممکن است برخی از دانشگاه ها ثبت نام را در دو مرحله اینترنتی و سپس مراجعه حضوری، انجام دهند که دانشجویان باید به سایت دانشگاه مراجعه کنند و از نحوه ثبت نام آن آگاهی کامل پیدا نموده و بعد از آن مطابق قانون دانشگاه عمل نمایند. مقاله زیر به منظور رفع ابهامات شما در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان مقاطع مختلف ارائه شده است.

ممکن است برخی از دانشگاه ها در ابتدا به صورت اینترنتی از دانشجویان جدیدالورود خود ثبت نام به عمل بیاورند، سپس از افراد بخواهند که به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

دانشجویان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) تابع مقررات آموزشی دوره های روزانه خواهند بود، با این تفاوت که انتقال دانشجویان دوره های شبانه به دوره های روزانه امکان پذیر نمی باشد و دانشجویان برای تحصیل در آن ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه شبانه هستند. ضمنا هیچ گونه تفاوتی بین مواد امتحانی و ضرایب دروس رشته ها در دوره های شبانه (نوبت دوم) با دوره های روزانه وجود ندارد و ساعات تشکیل و برگزاری کلاس ها به دانشگاه بستگی خواهد داشت و در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های تحصیلی شبانه عنوان نوبت دوم در برخی دانشگاه ها با توجه به ضوابط آن قید نخواهد شد. در ادامه، مدارک لازم جهت ثبت نام برای داوطلبان پذیرفته شده مقاطع مختلف دوره شبانه را ذکر خواهیم نمود.

مدارک لازم برای ثبت نام برای دانشگاه روزانه و شبانه

اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه

اصل و یا گواهی مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای
ارائه رسید پستی تاییدیه دیپلم (نظام قدیم) و تاییدیه پیش دانشگاهی (نظام جدید)

کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (نظام جدید)

گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید
اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات
3 قطعه عکس 4*3 تهیه شده در سال جاری

اصل و کپی دفترچه بیمه در صورت دارا بودن

اصل کارت ملی به همراه دو برگ تصویر پشت و روی آن
مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به قوانین نظام وظیفه آقایان مشخص کند.
اصل حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت)

ارائه معرفی ‌نامه رسمی واجد شرایط بودن استفاده از امتیاز ویژه مربیان رسمی-قطعی و یا رسمی-آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

ارائه موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت به دانشگاه محل قبولی برای متقاضیان با سهمیه مربی در زمان ثبت‌نام

هر ساله پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی به دو صورت با آزمون (شرکت در کنکور سراسری) و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد. ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به این صورت است که پذیرش متقاضیان در هر یک از گروه های علوم پایه، گروه علوم انسانی، گروه فنی و مهندسی، گروه کشاورزی و هنر، در صورت شرکت در آزمون گروه های ذیربط می باشد، همچنین در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته امکان تحصیل در دانشگاه پیام نور را خواهند داشت. ضمن اینکه پذیرش داوطلبان در کد رشته محل ها به روش متمرکز می باشد. در جدول زیر مدارک لازم برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور را در اختیارتان قرار داده ایم و شما می توانید برای اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور

کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (نظام جدید)

گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید

مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
(کسانی که مشمول هستند و هنوز سربازی نرفته اند در قسمت مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه ، اسکن مدرک پیش دانشگاهی خود و یا یک عکس سفید ارسال کنند)

دانشگاه های غیر انتفاعی به صورت مستقل تحت نظر هیئت امنای دانشگاه اداره می شوند، همچنین این دانشگاه براساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می گردد و مدرک دانش آموختگان توسط دانشگاه و این وزارتخانه صادر می شود. دانشگاه غیر انتفاعی از بودجه غیردولتی استفاده می نماند و داوطلبان برای تحصیل در آن، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. در رابطه با شهریه دانشگاه غیرانتفاعی نیز لازم است بگوییم که این دانشگاه یک شهریه ثابت و یک شهریه متغیر دارد که میزان شهریه متغیر بستگی به تعداد واحدهای (تئوری، عملی) دانشجویان خواهد داشت. در جدول زیر مدارک لازم برای ثبت نام در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی را می توانید مشاهده نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
فیش پستی درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم به موسسه محل قبولی.
معرفی‌نامه رسمی از ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سازمان بسیج مستضعفین) و یا اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی با امضا و مهر هر یک از روسای ارگان های مذکور که در آن قید شده باشد، برای کسانی که با سهمیه ایثارگران در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند.

 

بعضی از دانشگاه ها ممکن است که قبل از مراجعه حضوری برای ثبت نام، از دانشجویانی که در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری پذیرفته شده اند، بخواهند تا برخی از مدارک خود را در سامانه اینترنتی و رسمی دانشگاه، بارگذاری نمایند و بعد از آن در زمان مقرر، نسبت به ثبت نام خود به صورت حضوری اقدام کنند. همچنین بعد از مشاهده نتایج کنکور، امکان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد که تنها کافیست داوطلبان با مراجعه به سامانه darkhast.sanjesh.org، تا تاریخ 23 آبان ماه 99، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 

داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه های سراسری، متناسب با مقطع و نوع دانشگاه (روزانه، شبانه، پیام نور و…) به ارائه مدارک لازم و هزینه ثبت نام مشخص شده بپردازند

دانشگاه های غیر انتفاعی، در مقاطع کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و کارشناسی ارشد، اقدام به ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده خود می نمایند که مدارک مورد نیاز به جهت ثبت نام آن ها در مقاله ذکر گشته است.

اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی موقت پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان و همچنین درج بخش و شهرستان ‌محل دریافت مدرک ضروری می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاثبت نام دانشگاه سراسری مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

2 روز پیش

3 روز پیش

3 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام ببخشید من از دانشگاه سراسری روزانه کارشناسی ام رو تموم کردم و بعد دوباره در کنکور قبول شدم و مهندسی شیمی دانشگاه سراسری روزانه قبول شدم،میخواستم بدونم ایا برای خواندن لیسانس دوم مشمول شهریه خواهم شد یا نه؟و و یه سوال دیگه که داشتم من مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ام دست دانشگاه هست و برای تسویه درخواست دادم و بهم گفتن مدرک لیسانس و مدارک دیگه رو اواسط مهر ماه دریافت میکنی اما من برای ثبت نام دانشگاه گواهی پیش دانشگاهی و دیپلم رو لازم دارم ایا میتونم قبل از گرفتن مدرک لیسانسم مدارک دبیرستانم رو از دانشگاه بگیرم؟البته اینم بگم مه کپی گواهی دیپلم و پیش دانشگاهیم رو دارم ولی فکر نمیکنم کپی برای ثبت نام دانشگاه به دردی بخوره. خواهش میکنم سریع جوابم رو بدید چون به شدت استرس دارم و میترسم که نتونم برای دانشگاه ثبت نام کنم.چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

ببخشید اگه از دانشگاه سراسری قبول بشیم برای ثبت نام نمره کتبی دیپلم مهم است؟

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

ایران مشاوره

۵۳۳ نظرها

با توجه به اهمیت تحصیل در جامعه، اکثر دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی، بخش اعظمی از ظرفیت پذیرش خود را به پذیرش دانشجویان به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی آن ها (با ملاک معدل کتبی دیپلم) اختصاص می دهند. طبق روال هر ساله، در سال 99 نیز شاهد پذیرش داوطلبان در دانشگاه های سراسری به صورت بدون آزمون می باشیم.

متقاضیان زیادی که بنا به هر دلیل در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا موفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود نشده اند، دیگر نیازی به ثبت نام کنکور سراسری نداشته و می توانند بدون حضور در جلسه آزمون، در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری شرکت نمایند.

پذیرش بدون کنکور دانشجو در نیمسال دوم دانشگاه های سراسری، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، تنها 15 درصد از رشته محل های تحصیلی از طریق شرکت در کنکور سراسری ارائه می شوند. لذا پذیرش دانشجویان در 85 درصد از کد رشته ها، فقط با ملاک سوابق تحصیلی انجام می گیرد. با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 در دو نیمسال بهمن و مهر انجام می شود، داوطلبان می بایست در موعد مقرر، نسبت به انجام مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند.چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

ثبت نام داوطلبان ورودی مهر ماه، معمولا به صورت اینترنتی انجام می شود و لازم است متقاضیان پس از دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه 99، شرایط و ضوابط مربوطه، میزان تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور سراسری و همچنین آگاهی از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، به سایت مربوطه مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

نام نویسی دانشجویان در مرحله پذیرش بدون کنکور مهر ماه که بنا بود از روز سه شنبه مورخ 20 اسفند ماه 98 آغاز شود و تا تاریخ 31 شهریور 99 ادامه داشته باشد، به تعویق افتاد. به این ترتیب بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش؛ ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان متقاضی پذیرش با سوابق تحصیلی، از 5 مرداد ماه آغاز گشت و تا 1 شهریور ماه نیز ادامه داشت که این مهلت ثبت نام در این دوره یک بار تا روز دوشنبه مورخ 7 مهرماه 99 و بار دیگر تا روز دوشنبه مورخ 14 مهر ماه 99 تمدید شد.

ثبت نام علاقه مندان در نیمسال دوم تحصیلی یعنی بهمن ماه، قبلا به صورت حضوری انجام می شد و داوطلبان می بایست شخصا به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه می کردند تا با ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل مربوطه را به انجام برسانند اما در سال جاری این روند تغییر پیدا کرده و این فرآیند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99، به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

 با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می توانند از یکشنبه مورخ 30 آذر ماه تا روز چهارشنبه مورخ 3 دی ماه، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) و انتخاب رشته خود را به صورت آنلاین و با در دست داشتن مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، از طریق سایت سازمان مذکور به انجام برسانند. 

لازم به ذکر است که علاقه مندان ثبت نام می توانند قبل از شروع فرآیند تکمیل ظرفیت نیز، با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99، از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و ضوابط لازم آگاه شوند.

همچنین دوطلبانی که در بازه زمانی مشخص شده موفق به تکمیل مراحل ثبت نام خود نشده اند، می توانند در هنگام تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 برای نیمسال دوم یعنی تا پایان روز شنبه مورخ 6 دی ماه 99، نسبت به نام نویسی خود در این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند.

برای آن که بتوانید در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری به تحصیل بپردازید، لازم است از شرایط عمومی و اختصاصی لازم برخوردار باشید. این شرایط از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تعیین شده و در دفترچه راهنمای ثبت نام نیز قید می گردند.

هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله (مهر ماه) می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

همچنین توجه نمایید که بر خلاف سال های گذشته که پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای نیمسال دوم می بایست از دانشگاه محل قبولی قبلی خود انصراف می دادند، در سال جاری متقاضیان نیازی به انصراف از واحد دانشگاهی پیشین خود ندارند، چرا که با آنان همانند دانشجویان انتقالی رفتار و مدارک ثبت نامی آن ها نیز از دانشگاه قبلی درخواست خواهد شد. 

پذیرش دانشجویان بدون کنکور در نیمسال اول به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می بایست مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله و با آماده سازی مدارک و اطلاعات مورد نیاز از جمله کد رشته های مد نظر، فرآیند ثبت نام خود را در به انجام برسانند.

همچنین معمولا نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های سراسری یا به عبارتی تکمیل ظرفیت بهمن ماه، به صورت حضوری انجام می شود اما در سال 99 به علت گسترس بیماری ناشی از ویروس کرونا، مراحل ثبت نام نیمسال دوم نیز به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر صورت می گیرد.

پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته با استفاده از اطلاعات تحصیلی و شخصی و همچنین کد رشته های استخراج شده از دفترچه، یک کد 16 رقمی به نشانه نهایی شدن ثبت نام برای شما صادر خواهد شد که توصیه می شود یک نسخه چاپ شده از آن تهیه نمایید. در صورت قبولی نیز، داوطلب بایستی به صورت اینترنتی و یا حضوری (بسته به شرایط دانشگاه) جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه محل پذیرش، اقدام نماید.

برای اطلاع از این که رشته های مورد نظرتان در کدام واحدهای دانشگاهی ارائه شده است، باید دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سنجش دریافت نمایید. لازم به ذکر است که این دفترچه فقط شامل رشته های بدون کنکور دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور و غیرانتفاعی می باشد که شما می توانید جهت دریافت فایل پی دی اف (pdf) دفترچه ها، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

این نکته را فراموش نکنید که همزمان با آغاز زمان ثبت نام دانشگاه ها در هر سال، دفترچه ای جدید منتشر خواهد شد بنابراین، دفترچه های ارائه شده در تاریخ های گذشته فاقد اعتبار می باشند. همچنینتوجه داشته باشید که به محض انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه سال 99، لینک دانلود آن در جدول زیر قرار داده خواهد شد.

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99، داوطلبان می توانند از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 نیز بدون شرکت در کنکور سراسری، به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند. این دسته از متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن لیست رشته های بدون کنکور آزاد 99 و با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور، نسبت به نام نویسی خود در زمان مقرر اقدام نمایند.

نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد که مراحل آن در این مقاله ذکر شده است.

بله، ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، تا پایان روز شنبه مورخ 6 دی ماه تمدید شد.

ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان متقاضی پذیرش با سوابق تحصیلی، از 30 آذر ماه 99 آغاز می گردد و تا 3 دی ماه 99 نیز ادامه دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاثبت نام بدون کنکور رشته های بدون آزمون

چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

1 هفته پیش

1 هفته پیش

3 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام دانشگاه دولتی رشته های مهندسی دانشگاه دولتی شامل میشه؟ بعد مهلت ثبت نام تموم شده

با سلام و درود، در حال حاضر مهلت ثبت نام دانشگاه ها به اتمام رسیده است.

سلام من دانشگاه براساس سوابق تحصیلی سراسری قبول شدم،حدالکثر زمان ثبت نام تاچه زمانی هست،

با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سایت سنجش در خصوص پذیرفته شدگان رشته های براساس سوابق تحصیلی از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ می بایست به آدرس الکترونیکی موسسه قبولی مراجعه نمایید.

سلام برای تکمیل ظرفیت رشته های بدون ازمون ازاد دفترچه ای امسال منتشر نمیشه؟چون امروز دفترچه سراسری اومد ولی ازادش نه

با سلام و درود، طبق سنوات گذشته، ثبت نام دانشگاه آزاد با چند روز فاصله، شروع می شود.

سلام کسی که دانشگاه فنی روزانه هست میتونه بدون انصراف در سوابق تحصیلی شرکت کنه یا باید انصراف بده بعد ثبت نام کنه

با سلام و درود، در صورتی که هنگام ثبت نام دانشجوی روزانه باشید، مجاز نخواهید بود.

با سلام من الان رشته علوم تربیتی بدون کنکور در دانشگاه آزاد ترم اول درس میخونم امسال هم کنکور رتبه ای نیاوردم الان میتونم تکمیل ظرفیت بهمن ثبتنام بکنم یا باید دانشگاه آزاد انصراف بدم

با سلام، شما می توانید ثبت نام و انتخاب رشته ی خود را انجام دهید، در صورت قبولی، انصراف خود را از دانشگاه قطعی نمایید.

با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در سال ۱۳۹۹، محدودیتی برای دانشجویان دوره های شهریه پرداز جهت ثبت نام در کنکور سراسری وجود ندارد.

سلام یعنی میشه دانشگاه روزانه هم قبول شد؟

با سلام و درود، قبولی در دوره های بدون آزمون مخصوصاً به عوامل مختلفی از جمله؛ معدل بالا، تعداد انتخاب ها، تنوع انتخاب ها و… بستگی دارد.

سلام مهلت ثبت نام ترم بهمن دانشگاه غیر انتفاعی مانند جهاد دانشگاهی تا کی هست ؟؟؟

با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سایت سنجش، ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ الی ۱۳۹۹/۱۰/۳ می باشد.

سلام لطفاً سوال منم جواب بدید خواهشاً
من یه بار پیام نور انصراف دادم و بعدش الان غیر انتفاعی میخونم ، میتونم بر اساس سوابق تحصیلی بهمن
تو دانشگاه دولتی یه رشته دیگ روبخونم ؟

با سلام و درود، با توجه به قوانین نظام وظیفه عمومی، درصورت داشتن کارت پایان خدمت سربازی محدودیتی جهت انصراف مجدد از دانشگاه برای شما وجود ندارد.

سلام وقت بخیر ببخشید من سال ۷۹ دیپلم گرفتم در رشته تجربی با معدل کل ۱۵ و سال بعدش دوره پیش دانشگاهی رو هم تمام کردم آیا بعد از گذشت این همه سال میتونم دانشگاه بدون آزمون ثبت نام کنم و رشته مترجمی انگلیسی رو انتخاب کرده و ادامه تحصیل بدهم؟!

با سلام، مطابق با دفترچه ی براساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹، محدودیتی از بابت ثبت نام و انتخاب رشته برای شما وجود ندارد.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد


دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر ماه 99Downloads-icon


دانلود دفترچه اصلاحات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر ماه 99 (سری اول)Downloads-icon


دانلود دفترچه اصلاحات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر ماه 99 (سری دوم)Downloads-icon


دانلود دفترچه اصلاحات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر ماه 99 (سری سوم)Downloads-icon


دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 99Downloads-icon


دانلود دفترچه اصلاحات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 99Downloads-icon

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » راهنمای ثبت نام دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه 99چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری : دانشجویان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) تابع مقررات آموزشی دانشجویان دوره های روزانه خواهند بود اما انتقال دانشجویان دوره های شبانه به دوره های روزانه امکان پذیر نخواهد بود.

نتایج نهایی پذیرش رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی  99 – 1400 اعلام شد.

توضیحات کلی برای اطلاع همه پذیرفته شدگان دانشگاههای سراسری

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد از تاریخ ۱۴ آبان به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آنها از تحصیل تلقی خواهد شد.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۲۴ مهر ۹۹) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

تبصره: بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۴ تیر ۹۹، متقاضیانی که در ردیف قبولی نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه هم اکنون نیز در ردیف قبولی رشته‌های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

انتشار کارنامه کنکور ۹۹ تا پنجشنبه ۱۵ آبان در سایت سازمان سنجش

برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه ۱۵ آبان در سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و … در نتیجه نهایی ذینفع اعمال شده است. ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی، کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در سایت سازمان سنجش اعلام نخواهد شد. با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.

در رشته‌های تحصیلی تربیت مروج سیاسی (کد ۳۵۸۳۴) و مدیریت فرهنگی هنری (کد ۳۵۸۳۵) مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم، به دلیل عدم ارسال نتایج مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش متقاضیان از سوی موسسه مذکور، هیچ متقاضی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد. متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با مرکز ذیربط تماس بگیرند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

توضیح در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته‌های دارای شرایط خاص:

کدهای ۱۱ و ۱۷ دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۲ دانشگاه شاهد، ۱۴ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، ۱۵ مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۸ دانشکده غیرانتفاعی رفاه، ۱۹ دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، ۲۰ بورسیه سپاه، ۲۱ دانشگاه شهید مطهری، ۲۲ بورسیه وزارت دفاع، ۲۳ دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۲۴ معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام رضا «ع»، ۲۵ بورسیه ارتش، ۲۶ بورسیه نیروی انتظامی، ۲۹ کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی و پیش‌بیمارستانی و ۳۰ مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم دارای شرایط خاص هستند.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان به جای کدرشته قبولی، یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات مذکور قرار گرفته‌اند.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (۵ رقمی)، یکی از کدهای ۲ رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص شده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته‌اند.

متقاضیانی که برای آنان یکی از کدهای ۱۱، ۱۷، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۸ ،۱۹ ،۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۹ و ۳۰ اعلام شده است، لازم است بر اساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹ سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری هستند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کدرشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت کرده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد ۵ رقمی) باطل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان:

هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون) لازم است حسب مورد مطابق جدول زیر، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و ارائه کنند.

– بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوره پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم و سال ماقبل از دیپلم باید با سه‌سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.

– بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوره پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم و سال ماقبل از دیپلم باید باسه‌سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.

– بخش و شهرستان محل اخذ مدرک دوره پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم و سال ماقبل از دیپلم باید با سه سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.

– عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد.

– عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد.

– بخش و شهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم، باید با سه سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.

– بخش و شهرستان محل اخذ مدرک تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم، باید با سه سال تحصیل مندرج تقاضانامه ثبت نامی یکسان باشد.چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

– شرط معدل برای ثبت‌نام ملاک نیست.

– شرط معدل برای ثبت‌نام ملاک نیست.

– دیپلمه‌های فنی مشمول سوابق نمی‌شوند.

– محل اقامت و یا محل اخذ مدرک تحصیلی سال دوازدهم یا یازدهم و یا دهم (نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶) و یا پیش‌دانشگاهی یا دیپلم یا ماقبل دیپلم (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) در یکی از بخش‌ها و یا شهرستان‌های ذیربط باشد.

– متقاضیان مشمول استفاده از این سهمیه باید در زمان انتخاب رشته نسبت به دریافت فرم اقامت و یا تحصیل در شهرستان مربوط (مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته) که توسط فرمانداری شهرستان تایید شده اقدام می‌کردند. بدیهی است این فرم باید در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی تحویل شود.

– اصل کارت ملی به انضمام دو برگ تصویر پشت و روی آن

– ۳ قطعه عکس تمام‌رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری

– اصل و کپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، ارتش و…

– با توجه به یکی از بندهای مندرج در صفحات ۲۰ تا ۲۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون (شماره ۱)

توضیحات و نکاتی در خصوص ردیف‌های جدول جزئیات مدارک ثبت نام:

* با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی ۳-۳-۶) در شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام حسب مورد موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) نشوند، لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ در دانشگاه محل قبولی بدهند. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ قبولی آنان لغو می‌شود.

* پذیرفته‌شدگان باید با مراجعه به سامانه «تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir فرم مربوط را تکمیل کرده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت کنند. پذیرفته‌شدگان باید در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کد پیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج کرده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

* دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی‌) را اخذ کرده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران‌) هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداشته و حق ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده را دارا هستند.

این متقاضیان می‌توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند.

* فارغ‌التحصیلان و یا هریک از دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه جامع‌علمی-کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ فارغ‌التحصیل شده‌اند:

۱. رشته تحصیلی آنها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

۲. رشته تحصیلی دوره کاردانی آنان فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته باشد.

۳. در مهلت تعیین شده بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذیرفته شده‌اند.

در صورت قبولی در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط و در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره کاردانی در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آنها از کاردانی به مقطع بالاتر ۲ سال کمتر از طول مدت تحصیل طبق ضوابط وزارت متبوع در همان دوره تحصیلی باشد، قبولی آنان از نظر نظام وظیفه بلامانع است. در غیر این صورت قبولی‌آنان لغو می‌شود.

* دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی) که در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول پذیرفته شده‌اند چنانچه در حین انجام خدمت ضرورت (وظیفه عمومی) هستند با ارائه گواهی از یگان مربوط مبنی بر اینکه دوران خدمت ضرورت (وظیفه عمومی‌) آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول) و یا تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم) به پایان خواهد رسید، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده هستند.

* فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (‌فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی (‌اعم از خواهران و برادران‌) که خدمات قانونی مقرر آنان (طرح لایحه نیروی انسانی) تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ به پایان رسیده باشد، مجاز به انتخاب رشته‌های نیمسال اول و دوم بوده‌اند و فارغ‌التحصیلان دوره‌های مذکور که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان می‌رسد، منحصراً مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی بوده‌اند.

* آن دسته از دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان نخواهد رسید، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی (پذیرش برای نیمسال دوم سال جاری هم) نبوده و قبولی آنان لغو خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده‌اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولی‌های رشته‌های دوره روزانه) را دارند باید پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی تا ۱۵ آبان ۹۹ تقاضای خود را منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سیستم پاسخگویی در درگاه اطلاع رسانی این سازمان «با موضوع بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» حداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ به سازمان سنجش ارسال کنند.

تقاضاهایی که برای طرح این موضوع از سایر روش‌ها و بعد از تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ به سازمان سنجش واصل شود قابل بررسی و پاسخگویی نخواهد بود. صرفاً مواردی که اشتباه در انتخاب رشته تشخیص داده شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سایر موارد لازم است بعد از ثبت نام در کد رشته اعلام شده در دانشگاه یا موسسه محل قبولی از طریق آئین نامه مربوطه اقدام کنند.

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (بجز موضوع ذکر شده در بند ۱) می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۳ آبان ۹۹ واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمناً متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کنند.

دانشجویان دوره‌های شبانه ( نوبت دوم) تابع مقررات آموزشی دانشجویان دوره های روزانه خواهند بود اما انتقال دانشجویان دوره های شبانه به دوره های روزانه امکان پذیر نخواهد بود.

همچنین امکان تحصیل در دوره های شبانه (نوبت دوم) در صورتی فراهم خواهد بود که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شوند.ضمن اینکه هیچ گونه تفاوتی بین مواد امتحانی و ضرایب دروس رشته ها در دوره های شبانه (نوبت دوم) با دوره های روزانه وجود نخواهد داشت و ساعات تشکیل و برگزاری کلاس ها به دانشگاه بستگی خواهد داشت و در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های تحصیلی شبانه عنوان نوبت دوم قید نخواهد شد.بارها این اتفاق برای افراد ورودی جدید دانشگاه، افتاده است که معمولا در روز ثبت نام با نقص مدارک مواجه می گردند که این عامل موجب به وجود آمدن اظطراب های فراوانی برای دانشجویان عزیز و همچنین خانواده های محترم آنها می شود.

در اینجا سعی داریم مدارک لازم و ضروری را برای ثبت نام دانشگاه سراسری و همچنین دانشگاه آزاد، خدمت دوستان عزیز عرض نماییم.

نکته قابل توجه:

لازم به ذکر است که تاريخ اخذ گواهينامه پايان دوره پيش دانشگاهي پذيرفته شدگان هر يک از رشته هاي نيمسال اول و دوم بايد حداکثر تا پایان تير ماه می باشد. در غير اين صورت از ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه روزانه جلوگیری خواهد شد.

پذیرفته شدگان آزمون سراسری و همچنین دانشجویان ورودی بدون کنکور دانشگاه آزاد، می توانند جهت دریافت پاسخ تمامی سوالات مربوط به دانشگاه ها و معرفی دانشگاه ها و مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه های مختلف کشور، با شماره 9099071614 بدون نیاز به کد گیری از تلفن ثابت منزل با مشاوران متخصص مشاور گروپ ارتباط برقرار کرده و جواب سوالات خود را با اطمینان خاطر از مشاوران ما بگیرند.

مقطع کارشناسی :

اصل مدرک پیش دانشگاهیاصل مدرک و یا گواهی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و سال ما قبل دیپلماصل مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای نظام قدیم آموزش متوسطهاصل مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و دو سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطهاصل و یا گواهی مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ایارائه رسید پستی تاییدیه دیپلم (نظام قدیم) و تاییدیه پیش دانشگاهی (نظام جدید)اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات6 قطعه عکس 4*3مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به قوانین نظام وظیفه آقایان مشخص کند.اصل حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت)

مقطع کارشناسی ارشد

اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌.اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی6 قطعه‌ عکس‌ ۴×۳مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را مشخص‌ کند.حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌( برای‌ کارمندان‌ دولت)

مقطع دکتری

اصل مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و ریز نمرات با ذکر معدلاصل شناسنامه عکس دار و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن6 قطعه عکس 4*3اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملیمدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی را مشخص نمایدتکمیل و ارائه فرم های درخواست ثبت نام و تعهدات مربوط(پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی پژوهش محور علاوه بر مدارک فوق باید قرارداد داخلی واحد مجری با استاد راهنما و تصویر حکم کارگزینی استاد راهنما را نیز ارائه دهند)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای ثبت نام دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام
درمورد تاریخ اخذ مدرک دیپلم . من امسال دوازدهمم و دوتا از درسامو افتادم و باید شهریور امتحان بدم . ینی اگر کنکور امسال دانشگاه روزانه قبول بشم نمیتونم برم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.


دانلود pdf دفترچه کنکور سراسری 97Downloads-icon

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 15px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h4 {
font-size: 14.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h5 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h6 {
font-size: 13.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}

.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مقررات و موارد محرومیت شرکت در این آزمون ارائه شده است . برخی از این شرایط که باعث محرومیت از ثبت نام کنکور می شود را می توان به محرومیت دانشجویان دوره روزانه در تمامی مقاطع تحصیلی ، دارا بودن طرح نیروی انسانی اجباری ، منع نظام وظیفه برای آقایان و… اشار کرد .چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

برای مشاوره محرومیت از کنکور سراسری 1400

برای مشاوره محرومیت از کنکور سراسری 1400

شرکت در کنکور سراسری همچنان مانند سال های گذشته متقاضیان زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد که بسیاری از متقاضیان برای بار دوم یا بیشتر در این ماراتن بزرگ شرکت می کنند . از آنجایی که شرایط شرکت در کنکور سراسری عموما هر ساله با تغییرات جزئی همراه است ، بزرگ ترین دغدغه داوطلبانی که قصد دارند مجددا در ثبت نام شرکت کنند نگرانی محرومیت از کنکور سراسری است .

باتوجه به نزدیکی به موعد ثبت نام کنکور سراسری قصد داریم در این مقاله علل محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۰ را بررسی کنیم و همچنین برای داوطلبانی که از شرکت در ثبت نام محروم هستند شرایط رفع محرومیت را معرفی کنیم . با ما در ادامه همراه باشید .

در مقاله شرایط ثبت نام کنکور به صورت جزئی توضیح داده ایم داوطلبانی که قصد دارند در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنند باید چه شرایطی داشته باشند . اما در این مقاله فارغ از شرایط ثبت نام صرفا می خواهیم علل محرومیت از کنکور سراسری 1400 را نام ببریم . در ذیل سعی کرده ایم به زبانی ساده دلایل این محرومیت را توضیح دهیم :

   در گذشته داوطلبانی که از کنکور 63 به بعد دوبار از طریق کنکور سراسری ، در یک دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند . ( دقت داشته باشید تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری ملاک نیست ، حتی تعداد دفعات مجاز شدن در دوره های روزانه هم ملاک نیست ، بلکه منظور از این بند داوطلبانی است که دو بار در دوره های روزانه انتخاب رشته کرده در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده نهایی شده اند ، فارغ از اینکه ثبت نام کرده یا نکرده باشند . )
 

 این بند با رای دیوان عدالت اداری باطل شد و ثبت نام افرادی که دو بار در آزمون‌ های سراسری سال های قبل در دوره روزانه پذیرفته شده ‌اند در کنکور سال ‌های بعد بلامانع شد .​

مورد یک مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری است . اما مطابق آخرین رای دیوان عدالت اداری مورخ 97/06/97 بند ” ج ” این دفترچه که به موضوع ممانعت ثبت نام داوطلبانی که از سال 64 به بعد دو بار در دوره روزانه مقطع کارشناسی پذیرفته شده اند می پردازد ، باطل شد .
 

 برای اطلاع از متن دادنامه ابطال قانون محرومیت پذیرفته شدگان بار دوم دوره روزانه از کنکور سراسری کلیک کنید .

   دانشجویان دوره روزانه در تمامی مقاطع تحصیلی    فارغ التحصیلان رشته های پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری می باشند.    داشتن منع نظام وظیفه برای آقایان

حالا اگر داوطلبی طبق موارد ذکر شده در بالا از ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ محروم باشد تکلیف چیست ؟ آیا راهی برای رفع محرومیت وجود دارد ؟ در پاسخ باید بگوییم که در بعضی از موارد بله و در سایر موارد خیر ؛ در ادامه به ترتیب به شرایط رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری و امکان پذیری آن به ترتیب ذکر شده در بالا می پردازیم : رفع محرومیت از کنکور برای داوطلبانی که دوبار در مقطع روزانه پذیرفته شده اند :اگر شما مشمول این نوع از محرومیت هستید در پاسخ باید بگوییم که طبق قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری شما در هر صورت از شرکت در کنکور سراسری به قصد قبولی در دانشگاه های سراسری محروم هستید ولی مطابق آخرین رای دیوان عدالت اداری که منجر به ابطال بند ” ج ” دفترچه ثبت نام کنکور سراسری شد ، شما می توانید در آزمون شرکت کنید .

البته باید منتظر انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری باشیم تا ببینیم آیا این بند از دفترچه تغییر خواهد کرد یا خیر . به طور کل طبق رای دیوان عدالت اداری مورد قابل حدس این است که این رای قابل اجرا است مگر اینکه شورای عالی انقلاب مصوبه جدید صادر کند . 
 

 رفع محرومیت از دانشجویان روزانه :
 

طبق متن مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، دانشجویان روزانه تمامی مقاطع تحصیلی تنها به شرطی می توانند در کنکور ثبت نام کنند که تا پایان اسفند 99 ( حداکثر تا تاریخ 99/12/25 ) فرم انصراف از دانشگاه را تکمیل کرده و از دانشگاه خود انصراف قطعی دهند .

 رفع محرومیت از فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی :
 

اردیبهشت سال 96 خبری در سایت هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت درج شد که در آن اعلام شد بر اساس تصمیم متخذه در کمیسیون موضوع ماده 2 و 3 آئین نام اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان درتاریخ 28/10/95 ” فارغ التحصیلان  رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت ، مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان درمقطع کاردانی و کارشناسی چنانچه متقاضی ادامه تحصیل ازطریق شرکت درآزمون کنکور سراسری باشند ، درصورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور در مقطع دکتری ( پزشکی ، دندانپزشکی ،داروسازی ) می توانند مابقی خدمات موضوع قانون مذکور را پس از اتمام تحصیل در رشته پذیرفته شده به انجام برسانند .

در حال حاضر صفحه مربوط به این خبر در سایت وزارت بهداشت حذف شده است و مرکز مشاوره هیوا در حال استعلام مستقیم از وزارت بهداشت برای اطلاع از صحت و سقم آن در کنکور 1400 است . دقت داشته باشید حتی درصورت اجرای این تصمیم ، محرومیت تنها برای داوطلبانی حذف خواهد شد که در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته نهایی شوند .
 

 رفع محرومیت از داوطلبان مشمول نظام وظیفه :
 

رفع این محرومیت فقط در یک حالت ممکن است آن هم برای داوطلبانی که قبلا در مقطع کاردانی ، کارشناسی یا دکتری عمومی تحصیل نداشته اند و وارد غیبت نشده اند ، اما قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ مشمول نظام وظیفه می شوند . این داوطلبان باید برای رفع محرومیت از کنکور حتما در زمان مقرر دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل کرده و همزمان در کنکور و انتخاب رشته 1400 شرکت کنند ، درصورت قبولی در دانشگاه می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شده و از خدمت ترخیص شوند .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

اگر شما به دلایل ذکر شده در بالا از شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ محروم هستید و رفع محرومیت هم نمی توانید بکنید ولی همچنان قصد دارید در کنکور شرکت کنید باید قبول کنید که درصورت اثبات این تخلف ، از قبولی و ادامه تحصیل شما جلوگیری می شود .

برای مثال یک دانشجوی روزانه که تا 25 اسفند 99 انصراف قطعی نداده و در کنکور نیز شرکت کرده و در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 نیز شرکت کرده ، حتی اگر رتبه 1 در کنکور کسب کند و در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته شود ، درصورت احراز تخلفش از ادامه تحصیلش ممانعت به عمل می آید .

برای اینکه دچار این گونه جرائم محرومیت از کنکور سراسری 1400 نشوید پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت نام حتما با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا مشورت کنید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

✔️ مطابق متن مقاله ، بر اساس رای دیوان عدالت اداری ثبت نام افرادی که دو بار در آزمون‌ های سراسری سال های قبل در دوره روزانه پذیرفته شده ‌اند در کنکور سال ‌های بعد بلامانع است .

✔️ مطابق متن مقاله این دست از متقاضیان می توانند در صورت قبولی در یکی از رشته های دکتری عمومی یا کارشناسی ارشد پیوسته بدون هیچ محدودیتی برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید .

✔️ مطابق متن مقاله در صورت انصراف تا تاریخ 25 اسفند 99 می توناند برای شرکت در کنکور 1400 اقدام داشته باشد .

برای مشاوره محرومیت از کنکور سراسری 1400

برای مشاوره محرومیت از کنکور سراسری 1400

سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم 8 روزانه هوشبری هستم و تا شهریور 1400 فارغ التحصیل میشم برا ثبت نام کنکور 1400 باید بزنم فارغ التحصیل یا دانشجوی روزانه ؟

سلام . در فرم ثبت نام کنکور سراسری گزینه دانشجوی دوره روزانه رو انتخاب کنین .

سلام من دانشجو ترم 8 دانشگاه روزانه هستم و تا شهریور 1400 فارغ التحصیل میشم . خواستم بدونم برا شرکت در کنکور سراسری باید انصراف بزنم یا نیازی به انصراف نیست . با تشکر

سلام . در صورتی که مشکل نظام وظیفه ندارین ، می تونین بدون انصراف از دانشگاه در کنکور سراسری شرکت کنین .

سلام امروز با رفع محرومیت من موافقت شد البته من دانشگاه روزانه قبول شده بودم و ثبت نام نکردم حالا باید حتما تا ۱۲/۲۵انصراف بدم یا اصلا نمی خوادچگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

سلام . شما در دانشگاه ثبت نام نکردین و دانشجو نشدین بنابراین نیازی به انصراف ندارین  ، می تونین در کنکور سراسری شرکت کنین و محرومیتی در انتخاب رشته ندارین .

سلام خسته نباشید . من با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کردم و دوره روزانه قبول شدم و۳ ماه پیش به سازمان سنجش درخواست رفع محرومیت از دوره روزانه سال بعد را دادم و همین امروز پیامی به عنوان اینکه برای شما مجوز شرکت در کنکور۱۴۰۰داده شد . یعنی من می تونم سال بعد انتخاب رشته روزانه رو انجام بدهم؟

سلام . سازمان سنجش با درخواست رفع محرومیت شما موافقت کرده بنابراین می تونین در کنکور سراسری 1400 در پذیرش رشته / محل های دوره روزانه شرکت کنین .

سلام وقتتون بخیر . سنجش به من پیام داده که مجاز به شرکت در کنکور ۱۴۰۰ هستم . من درخواست لغو محرومیت داده بودم . این یعنی مجاز به دوره روزانه هستم

سلام . سازمان سنجش با درخواست لغو محرومیت شما موافقت کرده بنابراین در کنکور سراسری 1400 محدودیتی در انتخاب رشته ندارین .

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ورودی ۹۹ هستم و با درخواست رفع محرومیتم موافقت شده می خواستم بدونم منظور از اینک انصراف قطعی بدم چی هس؟ آیا باید فرم شماره ۲رو در دفترچه راهنمای ثبت نام پر کنم؟ و اگ بله در توضیحات اون نوشته بود برای ورودی های ۹۸ و قبل از آن ممنون میشم منو راهنمایی کنید آخه نگرانم اشتباه عمل کنم و تخلف محسوب بشه ، من الان به عنوان دانشجوی انصرافی ثبت نام کردم و حکم انصراف از دانشگاه رو هم دریافت کردم

سلام . مشکلی وجود نداره شما درخواست انصراف تون رو در دانشگاه ثبت کردین و حکم انصراف شما صادر شده بنابراین نیازی به تکمیل فرم شماره 2 ندارین ، در کنکور سراسری 1400 محرومیتی ندارین .

سلام من پشت کنکوری هستم خواستم بدونم سوابق تحصیلی همون پارسالی هست یا عوض شده؟

سلام . برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی رو مجددا از سایت دیپ کد بگیرین .

سلام وقت بخیر با درخواست لغو محرومیتم موافقت شد و از دانشگاه انصراف دادم الان موقع ثبت نام کنکور1400 باید دانشجوی انصرافی بزنم ؟ البته من مدارکمو برای دانشگاه پست نکردم فقط شماره دانشحویی گرفتم و بعضی کلاسارو شرکت کردم

سلام. در فرم ثبت نام کنکور سراسری گزینه دنشجوی انصرافی رو انتخاب کنین .

سلام من ترم یک دانشگاه روزانه ام می خواستم واسه کنکور ۱۴۰۰شرکت کنم بازم می تونم روزانه قبول شم یا محرومم ؟؟

سلام . شما پذیرفته شده دوره روزانه سال 99 هستین بنابراین از روزانه های کنکور سراسری 1400 محروم هستین .

سلام وقتتون بخیر .چطوری میتونم از ثبت نام کنکور سراسری انصرف بدم؟ممنون

سلام . نمی تونین ثبت نام کنکور سراسری رو کنسل و یا لغو کنین ، می تونین در کنکور شرکت نکنین .


مقالات منتخب سردبیر

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری

سایت سازمان سنجش کنکور سراسری sanjesh.org

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

منتخب های خواندنی

آیا مهارت خودشناسی دارید

مشکلات خود را به شکلات تبدیل کنید

روش های مدیریت زمان

راه های افزایش تمرکز حواس

راهکارهای افزایش ساعت مطالعه برای آزمون

رمز موفقیت در کنکور

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 15px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h4 {
font-size: 14.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h5 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h6 {
font-size: 13.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}

.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

دانشگاه های سراسری سالیانه 2 بار برای ورودی مهر و بهمن بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند . معمولا نحوه ثبت نام این دو ورودی با هم متفاوت بوده و در هر دوره از پذیرش پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می شود .چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

برای مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

برای مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری که در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و مجازی ارائه می شود می بایست در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش ،  مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را با دقت انجام دهند .

داوطلبان برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود باید به شیوه ای که از سوی سازمان سنجش تعیین شده عمل کنند و تمامی مراحل خواسته شده را بدرستی پیش ببرند . معمولا نحوه ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای ورودی مهر و ورودی بهمن ماه با هم متفاوت هستند . با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 را برای ورودی مهر و بهمن ماه شرح می دهیم .

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن ۹۹ می بایست لیست رشته های ارائه شده در دفترچه را به دقت بررسی نموده و در صورتی که رشته های مورد علاقه خود را در این دفترچه یافتند ، اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند . داوطلبان به این منظور باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری ، اطلاعات خود را در این سایت وارد ( بارگذاری ) نمایند و با ثبت نام و انتخاب حداکثر 100 رشته محل علاقه مندی خود را به سازمان سنجش اعلام کنند .

در صورتی که ثبت نام تان با موفقیت انجام شود در پایان سیستم به شما شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی می دهد که لازم است تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید . توصیه می کنیم از شماره پرونده و کد رهگیری دریافتی پرینت تهیه نمایید .

1- وارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و از قسمت رنگی بالای صفحه سمت راست گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایید . با انتخاب این گزینه صفحه زیر باز می شود که لازم است گزینه ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1399 ” را انتخاب نمایید .

 

 

2 – در مرحله بعد وارد سامانه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 99 می شوید . برای ثبت نام باید مطابق تصویر زیر گزینه ” ثبت نام جدید ” را کلیک کنید .

 

 

3 – در این صفحه سه گزینه ” ثبت نام جدید ” ، ” ویرایش ثبت نام ” و ” مشاهده اطلاعات ثبت نامی ” وجود دارد که دو گزینه آخر غیر فعال اند و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام فعال می شود .

 

 

4 – در این مرحله هر داوطلب می بایست عکس خود را با مشخصات ذکر شده در سمت چپ صفحه طبق مراحل مشخص شده در تصویر ، بار گذاری نماید . طبق تصویر باید برای بارگذاری عکس گزینه ” choose file ” را انتخاب کرده و عکس خود را اتخاب کنید ( پیکان شماره 1 ) . سپس گزینه ارسال عکس را انتخاب کنید ( پیکان شماره 2 ) . در صورتی که عکس شما مشخصات گفته شده را داشته باشد در قسمت جایگاه عکس نمایش داده می شود ( پیکان شماره 3 ) و در پایان گزینه ” تایید و ادامه ” را کلیک کرده تا وارد مرحله بعد شوید ( پیکان شماره 4 ) .

 

 

5 – صفحه ای که باز می شود شامل سوالاتی است که لازم است داوطلبان آنها را تکمیل نمایند . سوالات 1 تا 9 شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای است .

 

 

سوالات 10 تا 24 مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی است .

 

 

سوالات 25 تا 27 مربوط به سهمیه داوطلبان است .

 

 

سوالات 28 تا 33 در مورد وضعیت سلامت جسمانی ، اتباع غیر ایرانی وضعیت اشتغال ( تحصیلی ، فارغ التحصیل ، کارمند رسمی یا پیمانی ) می باشد .چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

 

 

سوالات 34 تا 41 در مورد آدرس محل سکونت و شماره تلفن و شماره موبایل است .

 

 

در ادامه هر داوطلبی مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از دوره های مختلف دانشگاه های سراسری ارائه برای مهر 99 است . داوطلبان می توانند از گزینه ” جستجوی کد رشته محل ” برای پیدا کردن کد رشته های مورد علاقه و انتخابی خود استفاده کنند ( پیکان شماره 1 ) . پس از ثبت کد رشته های مورد علاقه خود گزینه ” تایید ” را کلیک نمایید ( پیکان شماره 2 ) .

 

 

6 – در آخر در صورتی که اطلاعات خود را به درستی ثبت کرده باشید فرم ثبت نام که شامل شماره پرونده و کد رهگیری در بالای این فرم است نمایش داده می شود که توصیه می کنیم از آن پرینت تهیه نمایید .

 

 

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش و بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مهر 99 دانشگاه های سراسری ، نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 99 بصورت اینترنتی می باشد . در این حالت رویه ثبت نام به شکل زیر خواهد بود .

 

 مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۹۹ 

 مطالعه و بررسی شرایط و لیست رشته های ارائه شده

 آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام

 پرداخت هزینه ثبت نام

 تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی

 دریافت کد رهگیری

 

به محض اعلام نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر ۹۹ این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرامی دانشگاه های بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

آخرین اخبار دانشگاه های بدون کنکور در کانال تلگرام بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد . داوطلبان ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری ۹۹ از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای انجام ثبت نام ، رفع ابهامات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ارتباط برقرار نمایند . 

ثبت نام این دانشگاه ها در زمان مقرر بصورت اینترنتی انجام می شود که مراحل آن در متن مقاله توضیح داده شده است .

معمولا ثبت نام بهمن این دانشگاه ها بصورت حضوری انجام می شود که در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

همانطور که در متن مقاله نیز اشاره شده معمولا ثبت نام این دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود .

برای مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

برای مشاوره نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

سلام خسته نباشید من می خواستم بر اساس سوابق تحصیلی ۹۹ انتخاب رشته کنم برای ورودی بهمن ماه کی باید انتخاب رشته کنم؟ و دفترچه اش اومده برای ورودی بهمن ؟ از کی شروع میشه مهلت ثبت نام؟ و تو کدوم سایت بایدثبت نام کنم؟

سلام . در حال حاضر دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه 99 منتشر نشده به محض مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا ( noexam@) اطلاع رسانی خواهیم کرد .

سلام خسته نباشید می خواستم تغییر رشته بدم ادبیات بخونم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام . در حال حاضر امکان تغییر رشته وجود نداره .

سلام یک سوال داشتم اگر کسی براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور قبول بشه و نرود مشکلی برای ثبت نام کنکور و پذیرش دانشگاه روزانه سال اینده ندارد.

سلام . قبولی شما در دانشگاه پیام نور مشکلی برای شرکت در کنکور سراسری سال آینده و شرکت در پذیرش رشته / محل های دوره روزانه ایجاد نمی کنه .

سلام خسته نباشید ، یه سوال داشتم ازتون . اگه هم بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنیم و هم بر اساس رتبه کنکور ، اولویت قبولی با کدوم هستش ؟ چون احتمال داره که با رتبم نتونم دانشگاه مد نظرم رو قبول شم و می خوام محض اطمینان با سوابق تحصیلی هم انتخاب رشته کنم ولی اگه یک درصد با رتبم جایی قبول شم ، چون با سوابق تحصیلی هم اقدام کردم ، چه اتفاقی میفته ؟

سلام . فرم انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون ( سوابق تحصیلی ) جداگانه بررسی میشه و در صورتی که رتبه و نمره لازم رو برای قبولی داشته باشین در هر دو پذیرفته میشین در نهایت می تونین در یکی از رشته / محل هایی که پذیرفته شدین تحصیل کنین .

سلام من رفتم برا رشته های بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم وقتی که معدل کتبی دیـپلم رو وارد کرد نوشت غیر مجاز، مگه باید معدل برا رشته های سوابق از یه حدی بالاتر باشه?لطفا جواب بدید،معدل کل دیپلم مهمه یا کتبی نهایی?

سلام . برای  پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی محدودیتی برای معدل در نظر گرفته نشده .

سلام محل اخذ مدرک سال دوم که توی ثبت نام بدون کنکور هست برای نظام جدید یعنی کدوم سال؟ لطفا پاسخ بدید ممنون

سلام . محل اخذ مدرک تحصیلی پایه یازدهم رو در فرم ثبت نام پذیرش بدون کنکور وارد کنین .

سلام من دوازدهم انسانی هستم که دو تجدید از نهایی دارم می تونم تو دانشگاه پیام نور اهواز ثبت نام کنم ممنون میشم پاسخ دهید

سلام . شما برای ثبت نام در دانشگاه به مدرک دیپلم نیاز دارین بنابراین نمی تونین در پذیرش مهر ماه دانشگاه پیام نور شرکت کنین .

سلام من دانش اموز نظام جدید هستم باید قسمت پیش دانشگاهی رو هم پر کنم؟

سلام . خیر شما مدرک پیش دانشگاهی ندارین بنابراین نیازی به تکمیل بندهای مربوط به مدرک پیش دانشگاهی نیست .

با سلام بنده سال دوازدهم هستم یک درس تجدید شدم در صورت قبولی در دانشگاه ازاد می تونم ثبت نام کنم و دی ماه درصورت قبولی مدارکم روتحویل دهم یاخیر ،، شرایط دانشگاه دولتی چگونه است ممنون

سلام . برای ثبت نام در دانشگاه باید مدرک تحصیلی تون رو تحویل دانشگاه بدین بنابراین شما نمی تونین در پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها در مهر ماه شرکت کنین .

سلام . معدل کل دیپلم من موقع ثبت نام کنکور سراسری اشتباه وارد شده چه جوری باید ویرایشش کنم و زمان ویرایش کی هستش و اینکه اگه ویرایش نشه محروم می کنند؟!

سلام . در حال حاضر امکان ویرایش معدل در سایت سازمان سنجش وجود داره ، می تونین معدل تون رو ویرایش کنین .


مقالات منتخب سردبیر

پردیس خودگردان چیست

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه پزشکی پردیس خودگردان

شهریه دندانپزشکی پردیس خودگردان

شهریه داروسازی پردیس خودگردان

منتخب های خواندنی

نه گفتن را یاد بگیرید

عزت نفس چیست

اختلال وسواس فکری عملی

دلایل اهمال کاری و تعلل

بیل گیتس چگونه به موفقیت رسید

مسیر موفقیت فقط از دانشگاه نمی گذرد

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

تذكر مهم: كلیه داوطلبان فوق (داوطلبانی كه برای آنان یكی از كدهای 11، 17، 12، 14، 15، 18، 20، 21 و 22 اعلام شده است) لازم است براساس برنامه زمانی كه در اطلاعیه روز یكشنبه مورخ 95/7/4 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند. بدیهی است عدم مراجعه برای شركت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته های مذكور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می شود و آن دسته از داوطلبانی كه دارای كد قبولی دیگری هستند می توانند در كدرشته قبولی اعلام شده ثبت نام و به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به تاكید است آن دسته از داوطلبانی كه در كد رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی كه در مراحل مصاحبه و گزینش شركت کرده  و پس از تایید در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در كدرشته اعلام شده قبلی (رشته ای كه هم اكنون اعلام شده) باطل خواهد شد. الف) مدارك مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان:هر یك از پذیرفته شدگان (با اعمال نمره و سوابق تحصیلی و یا منحصراً سوابق تحصیلی) باید بر حسب موردهای مندرج در جدول ذیل مدارك لازم را برای ثبت نام در موسسه آموزش عالی قبولی تهیه و تحویل دهند.

مرکز مشاوره باخه – مشاوره تحصیلی | مشاوره آموزشی | مشاوره تلفنی

هر سال با فرا رسیدن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، متقاضیان زیادی درگیر ثبت‌نام و انتخاب رشته می‌شوند. این دانشگاه هر ساله در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ( فوق دیپلم )، کارشناسی پیوسته (لیسانس) ، کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) به صورت همزمان اقدام به ثبت نام می‌کند. با توجه به اینکه 93% رشته محل‌های دانشگاه آزاد، بدون کنکور است به همین دلیل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد. تنوع در انتخاب‌ها به دلیل تعدد رشته محل‌ها و همچنین حق انتخاب فقط 20 رشته محل اهمیت این ثبت نام را دو چندان می‌کند.

متاسفانه هر ساله پس از پایان ثبت نام یا پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ، تعداد قابل توجهی از داوطلبان نتیجه مطلوب خود دریافت نمی‌کنند. بعد از تحقیقات تیم آماری مرکز مشاوره باخه شایع‌ترین دلایل این اتفاقات موضوعات زیر است:

برای آگاهی از زمانبدی و تغییرات آن به خصوص در شرایط کرونا که زمانبندی دچار تغییرات فراوان می‌شود، کافیه عبارت زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باخه را در گوگل سرچ کنید و تمام تغییرات را به صورت آنی ملاحظه کنیدچگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

پیشنهاد مرکز مشاوره باخه این است، برای اینکه شما دچار مشکل نشوید،این مقاله به صورت کامل و تمام جزئیات مطالعه کنید یا اگر زمان اینکار را ندارید با شماره زیر تماس بگیرید و تمام اطلاعات را به صورت کامل دریافت کرده و کامل‌ترین ثبت نام را انجام دهید.

اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اولین قدم برای شروع مسیر ثبت نام است. متاسفانه با توجه به تغییرات سال به سال شروع و پایان ثبت نام ، افراد زیادی از ثبت نام جا میمانند یا توسط افراد و سایت‌های سودجو هزینه ثبت نام دریافت شده و فکر میکنند ثبت نام کرده‌اند. اما متاسفانه سودجویی برخی افراد باعث می‌شود زندگی تحصیلی شما به باد برود. به همین خاطر از روشی که گفته شد از زمان ثبت نام بدون ازمون دانشگاه ازاد اطمینان پییدا کنید.

 این دانشگاه در تیر و مرداد هر سال نسبت به جذب دانشجویان برای ورودی بهمن اقدام می‌نماید دانشگاه آزاد علاوه بر ورودی مهرماه در بهمن ماه نیز در رشته های بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می‌کند. تاریخ شروع ثبت نام بهمن ماه معمولا از اواخر آبان ماه شروع می‌شود. شیوه ثبت نام نیمسال دوم هرسال مانند نیمسال اول بصورت اینترنتی است. داوطلبان باید در مهلت اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند. 

خبر قطعی ثبت نام برای نیمسال تحصیلی مهر در سال 1400 منتشر نشده است. همچنین پیش ثبت نام مفهومی ندارد و هیچ ارگان و سایتی، حتی خود واحدهای دانشگاه آزاد اجازه پیش ثبت نام زودتر از موعود را ندارند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فقط از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

بدون کنکورهای ازاد در هر سال دوبار برگزار میشود و دو مرحله پذیرش دارد که هر کدام شرایط انتخاب رشته ،اعلام نتایج ،زمان و روش ورود مختص به خود و شیوه متفاوتی دارند، اعلام نتایج نیمسال تحصیلی مهر در اواخر شهریور انجام می گردد، طی چند سال گذشته در بعضی مواقع اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی به صورت حضوری بوده است، اما امسال به دلیل شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا بعید است که اعلام نتایج حضوری باشد. ضمناً زمان اعلام نتایج معمولا اواسط بهمن خواهد بود. 

موضوع مهم دیگر اطلاع از سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد است. همانطور که در بالا گفتیم اطلاع نداشتن از سایت اصلی باعث عدم ثبت نام می‌شود. azmoon.iau.ac.ir تنها مرجع ثبت نام می‌باشد. تمام فرآیند خرید کارت اعتباری ، انتخاب رشته و اعلام نتایج از همین سایت است و نیازی به مراجعه به سایت‌های دیگر نیست. برای ورود به سایت سعی کنید به صورت مستقیم وارد سایت شوید و از سرچ در گوگل پرهیز کنید، پس بستر اصلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir است و کلیه مراحل به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

مهم‌ترین کار شما اشراف کامل به قوانین و نکات ثبت نامی می‌باشد. اکثر این قوانین با مطالعه کامل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به شما تفهیم می‌شود. هر چند دفترچه دارای متن خشک و تخصصی است اما مطالعه آن لازمه ثبت نام است. 

ما در اینجا تمام نکات ریز و مهم دفترچه را بررسی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید با شماره 02170707012 تماس بگیرید و با توجه به شرایط خود تمام اطلاعات را دریافت نمایید

دسته اول افرادی که دارای مدارک 12 ساله نظری هستند. یعنی افرادی که دارای دیپلم های 12 ساله نظری یا هنرستان هستند. همچنین افرادی که دارای داری دیپلم 11ساله نظری + پیش دانشگاهی هستند، می‌توانند در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم نظری رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی می‌باشد

دسته دوم افرادی که دارای دیپلم نظام جدید 12ساله فنی حرفه‌ای هستند. می‌توانند در مقاطع کارشناسی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم فنی حرفه‌ای، دیپلم‌های هنرستان و کار و دانش می‌باشد.

دسته سوم افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم 11ساله فنی حرفه‌ای هستند. می‌توانند فقط در مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام نمایند. منظور از دیپلم فنی حرفه‌ای، دیپلم‌های هنرستان و کار و دانش می‌باشد.

دسته چهارم افرادی هستند که دارای مدرک فوق دیپلم می‌باشند. این افراد می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند. همچنین اگر رشته مورد نظر خود را در لیست رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته نیافتند، درصورت نداشتن منع نظام وظیفه می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام کرده پس از تطبیق واحدهای گذرانده باقی تحصیل خود را ادامه دهند.

توجه کنید ثبت نام در تمام مقاطعی که مجاز هستید به صورت همزمان ممکن است. و در زمان اعلام نتایج بدون ازمون دانشگاه ازاد دو نتیجه قبولی برای شما صادر می‌شود و تصمیم نهایی انتخاب با شماست. 

کلیه افرادی که می‌خواهند در چهار مقطع ذکر شده در بالا تحصیل نمایند، در صورتی که مدارک ذکر شده و مطابق برای هر مقطع را نداشته باشند نمی‌توانند نسبت به ثبت نام در مقطع نام برده اقدام نمایند، از طرف دیگر بایستی داوطلبان برخی شرایط عمومی را هم دارا باشند که در صورتی که این شرایط نداشته باشند هم نمی‌توانند ثبت نام نمایند. 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به دو  دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌گردد. همچنین در شرایط اختصاصی به چهار دسته شرایط شرکت در دوره‌های کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته،کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می‌گردد. ( که این شرایط در قسمت مربوط به افراد مجاز برای ثبت در بدون کنکور آزاد شرح داده شده است) 

1 – اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران

2 – نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

3 – نداشتن فساد اخلاقی

4 – داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته های انتخابی

5 – رعایت مقررات دانشگاه آزاد

6 – تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران

7- عدم تعهد تامین خوابگاه

از جمله شرایطی هستند که بعنوان شرایط عمومی شناخته شده و داشتن این شرایط برای تمامی متقاضیان لازم و ضروری است.

در زیر تمام رشته‌هایی که دارای شرایط خاص هستند ذکر شده است.

به طور قطع تاثیر سهمیه‌ها در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بیشتر از تاثیر سهمیه‌ها در رشته‌های با آزمون است. به همین خاطر حتما از سهمیه خود در انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه ازاد استفاده کنید. همانند سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه‌ها به شرح زیر می‌باشد.

پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و مطالعه موارد بالا شما میتوانید متوجه شوید در چند ثبت‌نام باید شرکت کنید. پس از آن نوبت خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد است. هر داوطلب با توجه به رشته‌ها و مقاطع مورد نظر باید یک یا چند کارت خریداری کند.

پس از خرید هر کارت اعتباری یک شناسه و رمز دریافت می‌کنید. شما باید تا ثبت نام نهایی در دانشگاه این شناسه و رمز را نگه دارید.

نکته مهم در خصوص خرید کارت اعتباری انتخاب دوره و یا مقطع آموزشی است. تصویر بالا نمونه‌ای از کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور است. پس از ورود به سایت به روال زیر اقدام به خرید کارت کنید.

پس از ورود به صفحه زیر ابتدا مقطع ، نظام آموزشی و مجموعه آزمایشی خود را انتخاب کرده و اقدام به پرداخت هزینه آزمون کنید. دقت کنید در صورت خرید کارت اشتباه هزینه قابل استرداد نیست. به همین خاطر با شماره 02170707012 تماس بگیرید تا از خرید کارت مورد نظر اطمینان داشته باشید.

در حال حاضر هزینه ثبت نام بدن کنکور دانشگاه آزاد 1400 مشخص نشده است برای اطلاع از هزینه به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام که به شما یک شناسه و یک رمز عبور داده می شود شما به همراه کد ملی خود می توانید از طریق لینک دوره مدنظر خود وارد ثبت نام شوید. لینک دوره مد نظر خود را کلیک کرده و وارد صفحه دوم می شوید.

در مرحله دوم سایت از شما شناسه و رمز عبور خریداری شده را می‌خواهد شما شناسه و رمز عبور و کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و دکمه تأئید را میزنید. از این طریق شما وارد مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می شوید.

چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

پس از ورود به سایت باید مراحل را بصورت کامل طی کنید.

پس از انجام تمامی مراحل ثبت نام شما باید رسید مربوط به ثبت نام خود را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. این رسید حاوی اطلاعات شماست و شما باید تا پایان کامل مراحل و اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید که این ثبت نام صرفاً برای انجام سنجش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) افراد بر اساس شرایط ورود به هر دوره است. بنابراین این ثبت نام به منزله قبولی نهائی نیست و شما باید منتظر اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد باشید.

مهم‌ترین نکته بعد از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، اطلاع از اصلاحیه‌های ثبت نام است. تجربه نشان می‌دهد در اصلاحیه‌ها رشته و دانشگاه‌های تراز یکی اقدام به جذب دانشجو می‌کنند. به همین دلیل ویرایش ثبت نام و انتخاب رشته‌های اصلاحیه به قبولی در رشته و دانشگاه بهتر شما کمک می‌کند.

پس از ثبت نام شما می توانید تا زمان باز بودن و فعال بودن سایت ثبت نام، اطلاعات ثبت نامی خود ویرایش نموده و تغییر دهید. بنابراین توجه داشته باشید که درصورتیکه قسمتی از اطلاعات خود را به اشتباه وارد نموده اید می توانید وارد سایت شده و اطلاعات خود را ویرایش کنید. برای آشنائی با نحوه ویرایش به مقاله ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمائید.

بازه‌ی زمانی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد همانطور که گفته شد در دو مرحله برای دو ترم تحصیلی مهر و بهمن است، و برای ثبت نام بازه‌ی چند ماهه در نظر گرفته می‌شود و مانند ثبت نام کنکور سراسری یک یا دو هفته نیست، اگر از بازه‌ی زمانی نیمسال اول جا ماندید می‌توانید برای نیمسال دوم اقدام نمایید.

موردی که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم این است که افراد سودجوی بسیاری با عنوان ثبت نام بدون کنکور آزاد سایت ‌هایی راه اندازی کرده اندکه موجب گمراه کردن افراد و کسب درآمد غیر قانونی می‌شود، به همین دلیل حتما زمان ثبت نام به نشانی سایت دقت نمایید و به جز سامانه دانشگاه آزاد در سامانه دیگری اقدام به پرداخت وجه ننمایید. 

در زیر نمونه‌ای از سایت‌های اشتباه که با سرچ در گوگل یافت می‌شود را ملاحظه میفرمایید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به منزله قبولی قطعی شما نیست و معدل تراز شده ملاک قبولی شما در دانشگاه است. به طور مثال آخرین نفری که در رشته سابداری تمام وقت دانشگاه تهران مرکز سال گذشته قبول شده است دارای معدل تراز شده 17.23 بوده است. بنابراین به هیچ عنوان انخابات خود را محدود نکنید و از 20 انتخاب خود در هر انتخاب رشته استفاده نمایید.

معدل معیار برای رشته‌هایی که امتحان نهایی دارند ( کلیه دیپلم‌های نظری + برخی از دیپلم‌های فنی حرفه‌ای ) معدل کتبی می‌باشد و برای سایر رشته‌ها معدل کل دیپلم ملاک است.

اما منظور از معدل تراز شده چیست؟ فرض کنید شخصی دارای دیپلم ریاضی است اما دوست دارد در رشته روزنامه‌نگاری ( زیر مجموعه علوم انسانی ) تحصیل خود را ادامه دهد. به دلیل اینکه تجانس دیپلم با رشته انتخابی وجود ندارد معدل شخص در ضریبی ضرب می‌شود و معدل ترازشده شخص کمتر از معدل واقعی می‌شود. پس شانس کمتری از دانش‌آموزان رشته انسانی دارد.

یکی از نکات مجهول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، مجوز تعدد انتخاب رشته است. فرض کنید دانش‌آموز رشته ریاضی ، علاقه به شرکت در رشته حسابداری را دارد. اگر بدون مطالعه قبلی اقدام به ثبت نام کند ، در ابتدا کارت اعتباری رشته ریاضی را خریداری کرده و در مرحله آخر متوجه میشود نمیتواند در رشته حسابداری ثبت‌نام کند. 

به این دلیل که ، مبنا خرید کارت اعتباری ثبت نام ، رشته ‌های انتخابی شما است نه عنوان مدرک دیپلم شما. یعنی هر شخصی که قصد شرکت در رشته حسابداری را دارد فارغ از عنوان دیپلم خود باید کارت ثبت نام بدون آزمون رشته انسانی را تهیه کند. 

مجدد فرض کنید شخصی به دو رشته میکروبیلوژی  و مهندسی پزشکی علاقه دارد و قصد دارد هر دو رشته را در انتخاب‌های خود انخاب نماید. اما چون یک رشته زیر مجموعه ریاضی و دیگری زیر مجموعه تجربی است. این داوطلب میتواند با خرید هر دو کارت اعتباری در دو انتخاب رشته شرکت نماید.

زمانی که اعلام نتیج نهایی صورت گرفت با توجه جواب قبولی‌ها، خود داوطلب انتخاب نماید در کدام رشته دانشگاه مشغول به تحصیل شود. بنابراین  دانش‌آموزانی که معدل پایین دارند با شرکت در چند انتخاب رشته شانس خود را افزایش دهند.

تقریبا می‌توان گفت تفاوت محسوسی بین دوره‌های تمام وقت و پاره وقت وجود ندارد. اما برای اطلاعات کامل می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

نکته مهم‌تر این است شما هم می‌توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته پاره وقت و هم کارشناسی پیوسته تمام وقت ثبت نام نمایید و باز هم شانس خود را جهت قبولی در رشته مورد نظر دو برابر کنید.

 

 

 

احتمالاً در بازه زمانی مرداد ماه اعلام خواهد شد .

 

 

 

ثبت نام بصورت اینترنتی است .

 

 

 

در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

 

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “ثبت نام دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می گردد ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “احتمالاً در بازه زمانی مرداد ماه اعلام خواهد شد .”
}
},
{
“@type”: “Question”,
“name”: “از چه طریق می توان رشته های بدون کنکور آزاد را ثبت نام کرد ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ثبت نام بصورت اینترنتی است .”
}
},
{
“@type”: “Question”,
“name”: “در صورت پایان مهلت ثبت نام امکان تمدید وجود دارد ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “در این موارد باید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .”
}
}
]
}

پست قبلی

شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پست بعدی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بازیابی شناسه و کلمه عبور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد

تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

شروع کردن یک فعالیت تحصیلی و آکادمیک، یک فعالیت اقتصادی، طی کردن یک مسیر حقوقی،انتخاب بهترین مشاور برای راهنمایی در رسیدن به یک هدف مصداق های کلی از یک انتخاب اند…
همه و همه ی ما برای یک هدف تلاش می کنیم:ساختن یک خاطره خوب از یک انتخاب درست برای شما.
اگر به دنبال افرادی می گردید که علاوه بر تخصص و تجربه و تعهد ،صادقانه ترین و بهترین مسیر را به شما نشان دهند
باخه ، احتمالا بهترین گزینه برای شماست باخه، خاطره خوب انتخاب

دانشگاه‌های مختلف کشور هر ساله بر اساس آیین‌نامه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور؛ با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان دانشجو می‌پذیرند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور؛ مختص دانشگاه‌های سراسری و نیز دانشگاه آزاد (بر اساس آیین نامه پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه ازاد) است. بنابراین:

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در مقطع کارشناسی ارشد، به طور معمول چنین پذیرشی صورت نمی‌گیرد. اما در سال ۹۹، با توجه به مصوبه ستاد کرونا، مقرر شد پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) صورت گرفت.چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

بر اساس اعلام سازمان سنجش، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی از ۲۵ آذر ماه تا ۳۱ آذر بود.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد بدین روش تنها با داشتن حداقل معدل ۱۲ امکان‌پذیر بود. پس از ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان، نتایج با تأثیر ۱۰۰ درصدی معدل ترازشده مشخص شد. بدین صورت که از میان همه داوطلبانی که یک رشته‌محل را انتخاب کردند، بر اساس ظرفیت، افرادی که بالاترین معدل را داشتند، پذیرش شدند.

داوطلبان بدون توجه به رشته مقطع کارشناسی می‌توانستند رشته دلخواه خود (مگر رشته‌هایی که دارای شرایط خاصی بودند) را انتخاب کنند.

گفتنی است پذیرش ارشد بدون کنکور با شرط معدل به جای تکمیل ظرفیت ارشد ۹۹ برگزار شد؛ بنابراین، در واقع پذیرش برای ظرفیت‌های خالی‌مانده از کنکور ارشد ۱۳۹۹ بود و ظرفیت جدیدی اعلام نشد.

دانشجویان مقطع کارشناسی که تا پایان بهمن ۹۹ از این مقطع فارغ‌التحصیل می‌شدند، می‌توانستند در پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند.

در خصوص امکان ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد مطابق جدول زیر عمل شد:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ارشد سوابق تحصیلی کلیک کنید.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون، ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان است که در بین دانشجویان هم‌ورودی خود در مقطع کارشناسی موفق به کسب رتبه برتر شده‎اند.

پذیرش در این شیوه مجزا از فرآیند کنکور کارشناسی ارشد بوده و نیازی به ثبت‎نام و شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد نیست. 

جدیدترین آیین نامه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان در سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده است.

بر اساس آیین‌ نامه جدید کارشناسی ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان، شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سراسری در حال حاضر بدین صورت است که:

دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم‌رشته و غیر هم‌ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.
چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای (متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.

چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای (متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‌باشد.

بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور؛ دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

مهم: دانش‌آموختگان دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته‌شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته‌شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند. اما در صورت موافقت دانشگاه پذیرنده، برای پذیرش دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فوق منعی وجود ندارد.

علاوه بر این، دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید.

اسامی پذیرفته شدگان نیز باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

مهم: پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان بر اساس آیین نامه به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) اختصاص دارد.

داوطلبان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی برای دوره‎های روزانه پذیرش می‌شوند و بنابراین ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود. اما برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز بر اساس این آیین‎نامه اقدام به پذیرش بدون آزمون می‎نمایند که پذیرفته‌شدگان بدون کنکور این دانشگاه‎ها همانند سایر دانشجویان لازم است جهت تحصیل در مقطع ارشد شهریه پرداخت نمایند.

پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه‎های سراسری از طریق فراخوان‎های دانشگاه‎ها به صورت جداگانه می‎گیرد.

پس از انتشار فراخوان هر دانشگاه، داوطلبان واجد شرایط پذیرش در رشته‎های اعلام‌شده از سوی دانشگاه، فرصت دارند در بازه زمانی اعلام‌شده نسبت به ثبت‎نام و ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

پس از پایان مهلت ثبت‎نام، دانشگاه با بررسی مدارک دریافتی (و در مواردی برگزاری مصاحبه حضوری) نسبت به انتخاب دانشجو اقدام کرده و فهرست اسامی به پذیرفته‎شدگان به صورت تماس تلفنی، پیامک، ایمیل و یا اعلام در سایت دانشگاه اطلاع‎رسانی می‎شود.

پس از ثبت اسامی پذیرفته‎شدگان در پرتال سازمان سنجش توسط دانشگاه‎، تأیید نهایی توسط این سازمان صورت گیرد که شامل بررسی صلاحیت عمومی (و نه علمی) می‎باشد.

با توجه به این که ورود اطلاعات یک متقاضی به صورت همزمان در پرتال ارتباطی از سوی دو یا چند دانشگاه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لازم است پذیرفته‌شدگان در صورت پذیرش نهایی در بیش از یک دانشگاه، نسبت به انصراف از پذیرش در دانشگاه‎هایی که قصد ادامه تحصیل ندارند اقدام کنند تا امکان ثبت اسامی توسط دانشگاه مدنظرشان برای ادامه تحصیل فراهم باشد.

جهت اطلاع لحظه ای از آخرین اخبار پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد کلیک کنید…

از آن جا که فراخوان های پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان از طریق دانشگاه ها منتشر می‌شود، زمان مشخصی برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

معمولاً دانشگاه‌ها از بهمن ماه هر سال تا مرداد ماه سال بعد اقدام به انتشار فراخوان‌های پذیرش ارشد بدون کنکور و ثبت نام متقاضیان می‌نمایند.

معمولاً دانشگاه ها جهت ثبت نام و بررسی مدارک داوطلبان پذیرش ارشد بدون ازمون نسبت به اخذ هزینه اقدام می‌کنند.

هزینه ثبت‌نام ممکن است به صورت آنلاین و از طریق سامانه واریز شود و یا فیش واریزی به شماره حساب اعلام‌شده به همراه سایر مدارک از داوطلب گرفته شود.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون ازمون از طریق دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ممکن است به یکی از روش‌های ذیل باشد:

پذیرش بدون کنکور در رشته متجانس با رشته مقطع کارشناسی صورت می‌گیرد. این که رشته دوره کارشناسی شما به رشته مدنظر جهت پذیرش بدون آزمون مرتبط است با نه، توسط دانشگاه تشخیص داده خواهد شد.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور خود در هر کد محل تحصیل به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون است.

۱- ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است.

عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود، که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش‌آموختگان همان دانشگاه و یک‌سوم باقیمانده به دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها الزامی است؛چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم

۲- دانشگاه می‌تواند تمامی ظرفیت پذیرش بدون آزمون خود را برحسب هر کد محل تحصیل، یا نیمی از ظرفیت پذیرش بدون آزمون خود را بر حسب هر کد محل تحصیل و باقیمانده را بر حسب ظرفیت کل رشته‌های با آزمون خود تکمیل کند؛

۳- ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی حداکثر به اندازه ده درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد محل تحصیل است.

اغلب دانشگاه های سراسری و برخی دانشگاه های غیرانتفاعی نسبت به پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد اقدام می کنند که فهرست آنها برای سال ۹۹ در جدول پایین همیشه آمده است.

پذیرش در دانشگاه های سراسری از طریق سهمیه پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان در دوره روزانه و بدون پرداخت شهریه تحصیل است.

اما دانشگاه های غیرانتفاعی از پذیرفته شدگان بدون آزمون همچون سایر دانشجویان شهریه دریافت می کنند. البته ممکن است به این دانشجویان تسهیلات خاصی ارائه دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز هر ساله علاوه بر پذیرش از طریق آزمون، دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون هم می پذیرد.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۹۹ به شرح زیر است:

کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل ۱۶ برای رشته های غیر علوم انسانی و ۱۷ برای رشته های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام براساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص های مرتبط ارزیابی و براساس ظرفیت ۱۰ درصدی برای هر یک از رشته/محل‌های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

– پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیر است.

– ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند، مشروط به این که تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۱۰ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته  ۶ نیمسال بیشتر نشود.

– تغییر رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع می باشد.

– متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود را در مجموعه انتخاب نمایند.

– داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ رشته/محل می باشند.

شرایط کامل پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را می توانید اینجا بخوانید.

در جدول زیر، آخرین اطلاعیه‌های ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه‌های مختلف قابل مشاهده است.

فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه ها

مهلت ثبت‌نام

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس آیین نامه استعداد درخشان صورت می‌گیرد که جزئیات آن در متن این مقاله آورده شده است.

بله، دانشگاه آزاد نیز بر اساس آیین نامه خود اقدام به پذیرش بدون کنکور می نماید.

همه فراخوان های کارشناسی ارشد بدون کنکور از طریق سایت و کانال تلگرامی مسترتست اطلاع رسانی می شود.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنیم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس آیین نامه استعداد درخشان صورت می‌گیرد که جزئیات آن در متن این مقاله آورده شده است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا پذیرش بدون کنکور ارشد آزاد امکان پذیر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله، دانشگاه آزاد نیز بر اساس آیین نامه خود اقدام به پذیرش بدون کنکور می نماید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه از فراخوان های کارشناسی ارشد بدون آزمون مطلع شویم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”همه فراخوان های کارشناسی ارشد بدون کنکور از طریق سایت و کانال تلگرامی مسترتست اطلاع رسانی می شود. “}}]}

 

سلام ببخشید میدونید محوریت سوالات مصاحبه دانشگاه شهید بهشتی برای ارشد استعداد درخشان چوریه ؟؟؟

آیا ارشد بدون کنکور باز کیشه ثبت نام کرد بعد از بهمن ماه ؟

سلام وقت بخیر،من ترم ۷ علوم اجتماعی هستم و معدلم هم ۱۷/۳ می باشد و اینکه واسه پذیرش دانشگاه علامه جا موندم ،آیا امکان تمدید مجدد پذیرش بدون کنکور دارد؟؟؟

سلام وقت بخیر
برای قبول شدن با استعداد درخشان معمولا بجز ۱۵درصد برتر ورودی و نفرات ۱تا۸ شرط معدل هم هست یا ن مثلا معدل الف باشی تا ترم ۶ یا نباشی؟ لطفا راهنماییم کنید

سلام. من استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی ثبتنام کردم رشته روانشناسی بالینی. این دانشگاه مصاحبه هم داره یا نه؟

عرض سلام و خسته نباشید.
برای ارشد بدون آزمون ورودی مهر ۱۴۰۰ آیا دانشگاهای دولتی بعد از عید پنجره ی ثبت نامی مجدد باز میکنند یا دیگه پذیرشی ندارند؟
من ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل شدم و سهمیه ممتازو دارم میخوام بدونم امکان استفاده از این سهمیرو دارم؟چون ثبت نام این سریو ازدست دادم.
ممنون میشم راهنماییم کنید
تشکر

سلام
معمولا اگه بخوان تمدید کنند ثبت نام رو در ادامه زمان اصلی ثبت نام این کارو میکنند.
هنوز خیلی دانشگاه ها مهلت ثبت نام دارن و میتونید در صورت تمایل ثبت نام کنید

ممنون
دانشگاهای تهران؟؟؟!!!!

سلام
من کارشناسی IT دارم میتونم ارشد مدیریت پروژه بخونم؟

سلام
بله. برای کنکور ارشد وزارت علوم بجز چند رشته محدود لازم نیست رشته کارشناسی و ارشد مرتبط باشه و میتونید شرکت کنید. در صورت قبولی در رشته غیرمرتبط به تشخیص دانشگاه ممکنه بهتون واحد جبرانی بدن.

البته منظور از طریق کنکور هست. بدون کنکور با سهمیه استعداد درخشان فقط باید در رشته مرتبط شرکت کنید.

ببخشید اگر ۱۰ درصدبرتر بعدی کمتر از سه چهارم واحد پاس کرده باشند بازهم جایگزین میشوند؟

سلام
قاعدتا خیر. باید شرایطی که گفته باشن رو داشته باشید که اتمام سه چهارم واحدها تا پایان ترم ششم جزوشه

سلام
فراخوان استعداد درخشان بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان ۱۴۰۰_۱۴۰۱ اعلام نشده ؟

سلام
هر فراخوانی اعلام بشه حتما در سایت مسترتست اطلاع رسانی میشه. نگران نباشید

ببخشید من فارغ التحصیل سال ۸۸هستم با معدل ۱۵٫۳۳از دانشگاه گیلان
آیا شرایط ثبت نام بدون کنکور رو دارم؟و اینکه ثبت نام حتما تا تاریخ ۳۰ دی از طریق اینترنتی بوده و امکان این نیست که بعد این تاریخ مدارک رو به شکل حضوری برای دانشگاه ارسال کرد؟

سلام
پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان شرایط خاصی داره مثل این که باید با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی تا اخر ترم ششم جزو ۱۵ درصد برتر باشید. همینطور کمتر از یک سال از اتمام تحصیلتون گذشته باشه و …
متأسفانه حائز شرایط این پذیرش نیستید.
درخصوص پذیرش ارشد بر اساس معدل هم در سال ۹۹ استثنائا صورت گرفت و الان هم ثبت نام تموم شده و نتایج هم اعلام شده.

دقیق کی باید اقدام کنیم؟؟ من الان دانشجو ترم اخر هستم الان میتونم اقدام کنم برای سال بعد یا باید وایسم ترم ۸ هم تموم بشه تا معدل اون رو حساب کنن؟

سلامباید با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی تا اخر ترم ششم جزو ۱۵ درصد برتر باشید. تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی میتونید برای این پذیرش ثبت نام کنید

سلام من امسال براساس سوابق تحصیلی ارشد روزانه قبول شدم اگ نرم از روزانه ساله ۱۴۰۰محروم میشم؟

سلام
کسانی که روزانه پذیرش شدن، چه ثبت نام کنن در دانشگاه و چه نکنن، از کنکور ارشد ۱۴۰۰ محرومن

سلام وقتتون بخیر.
میشه بفرمایید توی مصاحبه ی ارشد استعدادهای درخشان چه سوالاتی پرسیده میشه؟

کدوم دانشگاه مصاحبه خواسته ؟

دانشگاه شهیدبهشتی

چه رشته ای هستین ؟

برای رشته قرآن کاوی رایانشی درخواست دادم

اها این رشته رو نمیدونم ولی کسایی که مصاحبه داشتن گفتن که چیزای کلی رو سوال میپرسن البته بستگی به مصاحبه کننده هم داره نگران نباشید

چیزی متوجه شدید در این خصوص ؟؟

سلام وقتتون بخیر برای دکتری چه زمانی فراخوان میدهند من نیاز به مشاوره دارم در این زمینه 🙏🌹

سلام
برای مشاوره در خصوص آزمون دکتری بهتره به سایت phdtest.ir مراجعه فرمایید.

سلام من مدرک کارشناسی حسابداری با معدل ۱۹.۱۰ از دانشگاه ازاد یادگار امام تهران رو دارم،میخواستم ببینم برای ورودی بهمن بدون ازمون تو کدوم یکی از دانشگاه ها حق ثبت نام دارم؟

منم سوالم همینه ولی کسی جواب نمیده

سلام
پذیرش ارشد بدون کنکور با شرط معدل امسال فقط با تصویب ستاد کرونا برگزار شد و متاسفانه الان مهلت ثبت نامش هم تموم شده و نتایج اعلام شده.
اگه شرایط استعداد درخشان دارید میتونید فراخوان ها رو ثبت نام کنید اما برای ورودی مهر ۱۴۰۰ه

سلام، وقت بخیر
افرادی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد گرفتند و بر اساس سوابق تحصیلی در دوره کارشناسی پذیرفته شده اند، امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور برای دانشگاه های دولتی را دارند؟؟

سلام
منطورتون فراخوان های استعداد درخشانه؟ اگر بله معمولا دانشگاه های سراسری از دانشگاه ازاد پذیرش نمیکنن
با این حال میتونید فراخوان دانشگاه ها رو چک کنید. اگه دانشگاهی منعی نذاشته بود میتونید شرکت کنید

با سلام، وقت بخیر
اگر امسال برای کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام کنم و قبول نشوم، سال آینده هم امکان ثبت نام برای همین بدون کنکور وجود دارد؟

سلام
منظورتون پذیرش استعداد درخشانه؟ اگر بله که فقط تا یک سال بعد فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی امکان شرکت در فراخوان ها رو دارید.

با سلام اگر در این پذیرش های بدون آزمون ثبت نام کنم و پذیرفته بشم می تونم در آزمون ارشد شرکت کنم؟

سلام
بله میتونید هم فراخوان های ارشد بدون ازمون رو شرکت کنید و هم در کنکور ارشد شرکت کنید. این دو تا پذیرش مستقل از هم هستن. فقط اگه با هر دو روش قبول شدید، یه جا میتونید ثبت نام کنید و در مقطع ارشد مشغول به تحصیل بشید.

با سلام آخرین مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد منابع انسانی می خواستم دکتری بخونم ولی بدون کنکور هزینه مهم نیست لطفا راهنمایی فرمائید

سلام
برای کسب اطلاعات درخصوص آزمون دکتری بهتره که به سایت پی اچ دی تست مراجعه کنید.

باسلام بنده قصد ثبت نام کارشانسی ارشد بدون کنکور دارم لطفا راهنمایی کنید؟

سلام
اگه شرایط پذیرش ارشد استعداد درخشان دارید که میتونید در فراخوان ها شرکت کنید. در غیر این صورت در صورت اعلام فراخوان های پردیس های بین الملل میتونید از طریق آزمون اختصاصی اقدام به پذیرش کنید.

پذیرش ارشد بدون کنکور با شرط معدل امسال برای اولین بار صورت گرفت و مشخص نیست سال آینده هم پذیرش با این روش صورت بگیره.

معدل بنده ۱۷.۷۷
درمورد طرح فرگیر آیا نیم سال دوم پذیرش دارند یاخیر

سلام
بله دارند اما ثبت نام متأسفانه تموم شده مهلتش

سلام ، افراد عادی میتونن ارشد ازاد بدون کنکور شرکت کنن؟ یا فقط استعدادهای درخشان و سوابق تحصیلی ملاکه؟؟

سلامپذیرش ارشد بدون کنکور با شرط معدل امسال برای اولین بار صورت گرفت و مشخص نیست سال آینده هم پذیرش با این روش صورت بگیره. بنابراین، احتمالا تنها روش پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه ازاد از طریق سهمیه استعداد درخشانه.

سلام انتخاب واحد پدیرفتگان کارشناسی ارشد بدون کنکور چه زمانی

سلام
کدوم دانشگاه مدنظرتونه؟

سلام وقتتون بخیر
اگر کسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد قبول بشه باید مصاحبه هم انجام بده؟

سلام
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، مصاحبه نداره. صرفا سوابق تحصیلیه

سلام.ببخشید بقیه دانشگاه ها که فراخوان ندادن امکان داره تا پایان دی فراخوان بدن؟؟

سلام
همه فراخوان ها در همین سایت اطلاع رسانی میشه. خیلی دانشگاه ها هنوز فراخوان ندادن.

سلام وقت بخیر جواب ارشد استعداد درخشان که به دلیل عدم دارا بودن سابقه مدرک در اداره کل دانش اموختگان بود کی اعلام میشه

سلام
متأسفانه زمان مشخصی نگفتن برای اعلام نتایج ارشد بدون کنکور افرادی که نقص مدرک داشتن. اما پارسال هم برای ترم بهمن اعلام شد.

سلام وقتتون بخیر؛ دانشگاه اصفهان ارشد بدون ازمونشو اطلاع رسانی نکرده؟

سلام
خیر. هنوز دانشگاه اصفهان فراخوان نزده. حتما در همین سایت اطلاع رسانی میشه اگه فراخوان بدن.

مصاحبه استعداد درخشان شامل چه سوالاتی میشه؟

سلام
دانشگاه های بسیار محدودی مصاحبه دارن. در حد سوالات درسی و مرتبط با رشته معمولا سوال میکنن اونایی که مصاحبه دارن.

سلام من به رشته تاریخ کارشناسی ارشد علاقه دارم شرایط ثبت نامه بدون کنکور موجود است؟

سلام
ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی به پایان رسیده. جهت پذیرش بدون کنکور ارشد استعداد درخشان هم شرایطش در متن همین مطلب ذکر شده. با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی تا پایان ترم ۶ باید جزء ۱۵ درصد برتر باشید.
ضمنا امکان تغییر رشته در پذیرش ارشد استعداد درخشان وجود نداره.

سلام بامعدل ۱۶:۰۸چقدشانس قبولی دررشته ارشدشیمی تجزیه دانشگاه ازادعلوم وتحقیقات دارم؟؟براساس سوابق تحصیلی

سلام
این که با چه معدلی شانس قبولی دارید رو وضعیت رقباتون مشخص میکنه. در واقع این طوریه که بین همه کسانی که یه رشته محل رو انتخاب کردن بررسی میکنن و هر کس معدلش بهتر باشه با توجه به ظرفیت اونجا قبول میشه.

سلام وقتتون بخیر
من سال ۹۲ کارشناسی گرفتم الان میتونم برای ارشد با سوابق تحصیلی اقدام کنم؟و از چه طریقی؟ مستقیما از دانشگاه اقدام کنم؟یا از سایت سازمان سنجش؟من از اخبار شنیدم تا ۶ دی تمدید شده ولی توی سایت سازمان سنجش زده تا ۳ دی

سلام
ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلی تا ۳ دی ماه مهلت داشت و چیزی که میفرمایید تا ۶ دی تمدید شده مربوط به مقطع کارشناسی است.

سلام سابقه عضویت و فعالیت توی انجمن علمی، کانون ها، جهاد دانشگاهی هم میتونه تو پذیرش استعداد درخشان موثر باشه؟

سلام
بستگی به نظر و سلیقه اساتید دانشگاه مدنظر داره. به هر حال در صورتی که دانشگاه مدارک دیگه هم میپذیره علاوه بر مدارک تحصیلی، میتونید براشون بفرستید.

سلام وقتتون بخیر من میخوام چندتا گرایش مختلف از چندتا رشته مختلف ثبت نام کنم اما زمان ورود کد رشته اخطار میده و فقط کد های مربوط به یک رشته رو میشه وارد کرد. برای اینکه بتونم همزمان گرایش های رشته های مختلف رو ثبت نام کنم باید چه کاری کنم؟

سلام
برای پذیرش ارشد بدون کنکور سوابق تحصیلی فقط میتونید در یک رشته ثبت نام کنید اما برای اون رشته ۴۰ گرایش/دوره/دانشگاه که زیرمجموعه ش هستن رو میتونید انتخاب کنید. نمیتونید گرایش های رشته های مختلف رو انتخاب کنید.

برای سال ۱۴۰۰ دارم میپرسم

سلام ببخشید کدوم دانشگاه ها برای ارشد بدون ازمون با سهمیه استعداد درخشان برای رشته روانشناسی مصاحبه ندارند ؟( بین دانشگاه های تهران / بهشتی / علامه / شیراز / اصفهان / تبریز / فردوسی مشهد / شهید چمران اهواز )

سلام
در جدولی که بالای بخش نظرات هست، فراخوان های دانشگاه ها درج شده. میتونید با کلیک روی هر کدوم وارد اطلاعیه بشید و بررسی کنید که آیا رشته مدنظر شما رو داره یا نه. البته مهلت ثبت نام یه سری ها مثل تهران و بهشتی هم که تموم شده. بعضیا هم هنوز فراخوان ندادن.

سلام و عرض ادب ، ایا استعداد درخشان شامل دانشگاه آزاد هم میشه؟ یا کسانی که آزاد خوندن فقط باید از سوابق تحصیلی (معدل) بدون آزمون برای ارشد ثبت نام‌کنن؟ ممنون ازشما

سلام

معمولا دانشگاه ها تو فراخوان ها ارشد استعداد درخشان میگن که برای پذیرش بدون کنکور از فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد پذیرش نمیکنن. اما میتونید فراخوان هر دانشگاه رو چک کنید، اگه چنین شرطی نداشته باشن میتونید شرکت کنید. 

چون از نظر ایین نامه مشکلی نیستش.

البته اگر شرایط ارشد استعداد درخشان ازاد رو دارید هم میتونید فراخوان دانشگاه ازاد رو شرکت کنید. شرایط و زمان ثبت نام در همین سایت اعلام میشه.

کاردانی ازاد داشتم و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی دارم.امکان قبولی داره؟ با کد دانشگاه۹۹۹۹(سایر دانشگاه ها)

سلام
منظورتون در پذیرش ارشد بدون کنکور سوابق تحصیلیه؟
شما کافیه که معدلتون بالای ۱۲ باشه تا بتونید شرکت کنید. اما این که با چه معدلی شانس قبولی دارید رو وضعیت رقباتون مشخص میکنه. در واقع این طوریه که بین همه کسانی که یه رشته محل رو انتخاب کردن بررسی میکنن و هر کس معدلش بهتر باشه با توجه به ظرفیت اونجا قبول میشه.

با سلام
من لیسانس بهداشت عمومی از دانشگاه تهران دارم . فاغ التحصیل سال ۷۶ . آیا میتونم در رشته روانشناسی بالینی فوث لیسانس بگیرم ؟

سلام
منظورتون پذیرش ازچه طریقی است؟
در پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی که امسال پذیرش داره صورت میگیره، روانشناسی بالینی پذیرش نداره.
درخصوص استعداد درخشان هم متأسفانه حائز شرایط نیستید.

سلام من کارشناسی حقوق دارم و میخوام امسال بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم فقط یه مشکل هست که زده باید برای ارشد معدل حداقل ۱۷ باشه و من ۱۶/۳۱ هست ایا به نظر شما پذیرش میشم با این شرایط؟

سلام
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور با سوابق شرط معدل نداره. کافیه معدل بالای ۱۲ باشه.
احتمالا شما منظورتون پذیرش از طریق فراخوان استعدادهای درخشان دانشگاه هاست. در صورتی که در فراخوان شرط معدل خاصی هست حتما باید رعایت بشه. در غیر این صورت حتی اگه ثبت نام کنید هم پذیرش نمیکنن

درود
من کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری هستم.آیا میتونم در این فراخوان شرکت کنم؟

سلام
در صورتی که همه شرایط درج شده در فراخوان هر دانشگاه رو دارید، بله میتونید ثبت نام کنید.

ممنون از شما

پذیرش کارشناسی ارشد دتنشگاه آزاد بدون آزمون استعداد درخشان سال ۱۴۰۰ اعلام شده؟؟

سلام
خیر فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد معمولا همزمان با انتخاب رشته داوطلبان باازمون یا همون حدود منتشر میشه. هر خبری در این زمینه منتشر بشه در همین سایت اطلاع رسانی میشه

سلام. من استعداد های درخشان برای ارشد معماری ثبت نام کردم سال ۹۹ به دلیل نقص مدارک جوابش مجدد در بهمن اعلام میشود. الان اگه این بدون کنکور که جدیدا اعلام شده ثبت نام کنم و قبول بشم، استعداد درخشان جوابش میاد و میتونم بینشون انتخاب کنم؟ممنون میشم جوابمو بدین

سلام
بله مشکلی نداره میتونید هر دو رو ثبت نام کنید. فقط یادتون باشه اگه یه جایی رو ثبت نام کنید و شهریه بدید، دیگه بعیده که اون شهریه رو بهتون پس بدن.

سلام من ترم اخر کارشناسی پیام نور هستم. در کنکور ارشد ۱۴۰۰ هم ثبت نام کردم. ایا میتونم در دانشگاه ازاد بدون کنکور ارشد هم ثبت نام کنم و در صورت قبولی در کنکور۱۴۰۰ از دانشگاه ازاد انصراف بدم؟

سلام.
بله. می تونید شرکت کنید. پذیرش با آزمون و بدون کنکور کاملا مستقل از هم هستن و می تونید بعد از قبولی تو کنکور از دانشگاه آزاد انصراف بدین و تو کد رشته قبولی جدید ثبت نام کنید. فقط فراموش نکنید دانشگاه آزاد معمولا برای انصراف مبلغی به عنوان جریمه میگیره.

سلام دانشگاه روزانه فقط از طریق استعداد درخشان دانشجو می پذیرند

سلام من ورودی ۹۶ هستم می تونم از طریق سوابق تحصیلی اقدام کنم ترم ۷ هستم و ترم آخرم

سلام.
بله. می تونید ثبت نام کنید. در صورت قبولی، تا بهمن ۹۹ باید فارغ التحصیل بشید.

احتمال داره دانشگاه ها از دانشگاه هایی که سطح پایین تر از خودشون هستن با سهمیه استعداد درخشان دانشجو بگیرن؟

سلام.
بستگی به هر دانشگاهی داره که شرایطش برای پذیرش استعداد درخشان چطوری باشه. ولی در کل بله. امکانش هست. به شرایط رقبا و شرایط دیگه ی هر متقاضی بستگی داره.

سلام،من ورودی مهر۹۵ هستم و‌اسفند۹۸ فارغ التحصیل شدم با معدل۱۷/۵۲ رشته حقوق ،الان میتونم استعداد درخشان و یا پذیرش با سوابق تحصیلی ثبت نام‌کنم؟؟

سلام.
برای استعداد درخشان باید ورودی بهمن ۹۵ بوده باشید و چون ورودی مهر ۹۵ هستید متاسفانه نمی تونید شرکت کنید.
ولی برای پذیرش با سوابق سال ورود به دانشگاه اهمیتی نداره و می تونید شرکت کنید.

سلام دانشگاه روزانه فقط از طریق استعداد درخشان دانشجو می پذیرند؟؟؟

سلام
خیر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هم در رشته های محدودی دارند.

سلام کسی که دوره کارشناسیش رو در سال ۹۷ فارغ التحصیل شده باشه آیا می تواند در ارشد دانشگاه روزانه بدون کنکور صرفا از طریق سوابق تحصیلی پذیرفته بشه؟

سلام
بله مشکلی نداره. درمورد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شرط خاصی به لحاظ زمان اتمام تحصیل نذاشتن

سلام از طریق استعداد های درخشان میشه هر رشته و دانشگاهی را قبول شد ؟ مثلا بالینی تهران

سلام.
 به شرایطی که هر دانشگاه برای پذیرش اعلام میکنه و شرایط بقیه ی رقبا بستگی داره. اگه شرایطش دانشگاه رو داشته باشید و نسبت به بقیه شرایط بهتری داشته باشید پذیرش میشید.

باسلام من ترم ۸مهندسی معماری دانشگاه آزاذشیرازهستم درهمه ترمهارتبه اول هم دوره ای های رشته تحصیلیم بودم. دوتاسوال دارم:
اولا: آیادانشگاه دولتی ازاستعدادهای درخشان دانشگاه ازادهم برای ارشدپذیرش داره؟
ثنیا:باتوجه به اینکه قیدشده که بایددرپایان ترم ششم اقدام به درخواست برای ثبت نام استعدادهای درخشان کنیم ومعدل کل من درپایان ترم ششم۱۹/۱۹بودآیامی تونم الآن باهمان شرایط اقدام به ثبت نام کنم؟

سلام
اغلب دانشگاه های دولتی در فراخوان هاشون میگن که از فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد پذیرش ندارن. بازم میتونید فراخوان هر دانشگاه رو چک کنید، اگه منعی نذاشته بودن میتونید شرکت کنید.

علم و صنعت تمدید کرده تا ۲۵ ام

سلام من ورودی بهمن ۹۶ هستم وچون ترم ۶هستم هنوز معدل ترم ۶ رو ندارم ونتونستم ثبت نام استعداد درخشان کنم. میخواستم بدونم چون ۷ترمه تموم میکنم مشکلی نیست سال دیگه ثبت نام کنم؟

سلام
معمولا تو فراخوان دانشگاه ها برای کسانی که ۷ترمه تموم میکنن شرایط خاصی در نظر میگیرن و مشکلی نیست. میتونید سال اینده شرکت کنید.

سلام من بهمن ۹۶ فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته تربیت بدنی از یک دانشگاه غیر انتفاعی شدم و مهر ماه سال ۹۷ وارد دانشگاه آزاد شدم و میخوام انصراف بدم آیا میتونم با معدل ۱۹/۲۸ وارد یک دانشگاه غیر انتفاعی یا آزاد بشم و دوبارا بخونم ؟

سلام
منظورتون بر اساس سوابق تحصیلیه؟ با توجه به این که معدلتون خوبه احتمالا شانس قبولی دارید. اگه رشته محل های اعلام شده مدنظرتونه حتما ثبت نام کنید.

سلام پیشاپیش ممنون از پاسخ دهی شما
من دیر مطلع شدم از زمان پذیرش استعدادهای درخشان دانشگاه تهران و الان زمانش گذشته من ورودی ۹۶ هستم و ترم دیگه ۸ترمه تموم میکنم کارشناسیمو میخوام ببینم دیگه فراخوان نمیده دانشگاه تهران؟یعنی فرصتمو از دست دادم؟در طول سال چند بار فراخوان میدن؟من سال دیگه میتونم ثبت نام کنم یا دیره؟

سلام
مهلت ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه تهران تا ۲۸ آذرماه تمدید شده. سریع تر ثبت نام کنید.

سلام وقت بخیر من نفر دوم ورودی خودمون رشته مدیریت دولتی دانشگاه علامه هستم برای قبولی مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران شانسی دارم؟

سلام
روی کاغذ که شرایطتون خوبه. اما چون پذیرش ارشد بدون کنکور استعداد درخشان رقابت هست، باید دید رقباتون چه شرایطی دارن و از کدوم دانشگاه ها هستن.

سلام . من بهمن ۹۴ درسم تموم شده و معدل ۱۸ به بالاست . شانس قبولی دارم ؟

سلام
برای پذیرش ارشد استعداد درخشان در سال ۱۴۰۰ باید ورودی بهمن ۹۵ به بعد باشید. متأسفانه نمیتونید شرکت کنید.

هنوز که اعلام نشده شما از کجا میگی ورودی بهمن ۹۵ ؟

سلام بغیر از داشتن شرایط آیین نامه داشتن چه شرایط و چه مدل رزومه هایی میتونه کمک بیشتری کنه نسبت به سایر رقبا شانس پذیرشمون بدون کنکور برای دانشگاها بیشتر باشه؟

سلام
در مقطع ارشد بیشتر همون معدل و سطح دانشگاه مقطع کارشناسی مهمه. اما مواردی مثل حضور در نشست های علمی و مدارکی که نشون میده توانمندی های خاصی دارید هم میتونه اثرگذار باشه.

سابقه عضویت و فعالیت توی انجمن علمی، کانون ها، جهاد دانشگاهی هم میتونه موثر باشه؟ و دوم اینکه منظورتون از توانمندی های خاص چیه؟

دانشگاه محل تحصیلم ریز نمرات و تاییدیه نمیده و همکاری نداره و زمان ثبت نام از دست میره باید چه کار کنم؟

سلام
اگه به سامانه گلستان دارید میتونید از اونجا بگیرید. نیازی به گرفتن ریزنمرات تاییدشده نیست، چون دانشگاه ها خودشون میدونن که ریزنمرات تاییدشده رو فقط در صورت تسویه نهایی و ازاد کردن مدرک میدن

سلام. من کارشناسی ادیان و عرفان هستم میتونم براساس سوابق تحصیلی ارشد فقه و حقوق ثبت نام کنم؟؟؟

سلام.
فعلا جزئیاتش اعلام نشده. ولی اگه مثل پذیرش با آزمون باشه که شرط تجانس رشته نداره و می تونید ثبت نام کنید.

سلام تاریخ ۲۵ تا ۳۱ که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است فقط برای کسانی که کنکور ندادن ؟

سلام.
خیر. این پذیرش مستقل از کنکور هستش و همه می تونن ثبت نام کنن.

سلام من ورودی بهمن ۹۵ و نفر دوم کارشناسی رشته چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز هستم. برای استعداد درخشان دانشگاه هنر تهران که احتمالا پذیرشش اردیبهشت ماه هست میتونم ثبت نام کنم؟ پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه هنر تهران چطور؟

سلام
اگه حائز سایر شرایط ایین نامه استعداد درخشان هستید و کارشناسی تون هم ۸ ترم تموم شده قاعدتا بله میتونید.
هنوز جزئیات پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اعلام نشده و معلوم نیس چه دانشگاه هایی پذیرش داشته باشن

دانشگاه من ریزنمراتو برای ثبت نام بهم نمیده. باید چه کار کنم ؟؟
ایا امکانش هست عکس درسها و نمراتمو خودمو لیست کنم یا حتما باید برای دانشگاه یزد ریز نمرات مهر و امضا داشته باشن؟
لطفا پاسخ بدید. خیلی ضروریه.

نمیدونم سامانه دانشگاهت چیه ولی سامانه گلستان برای ما گزارش ۱۰۰ ریز نمرات و میده
از مسئول آموزش دانشکدت بپرس راهنماییت میکنه

سلام. بنده شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و بهشتی رو در رشته روانشناسی دارم. مصاحبه هم جزو مراحل پذیرششه؟

سلام
به طور معمول کارشناسی ارشد استعداد درخشان مصاحبه نداره. اما بعضی دانشگاه ها مصاحبه هم میگیرن. اگه مصاحبه داشته باشه در فراخوان اعلام میشه و یا بعدا بهتون اطلاع رسانی میشه.

سلام و وقت بخیر
بنده الان در حال تحصیل ارشد با ورودی استعداد درخشان هستم. آیا میتونم بدون انصراف دادن، توی این رشته فعلی فارغ‌التحصیل بشم و دوباره با کنکور یه ارشد دیگه بخونم ؟

سلام.
برای اینکه بتونید شرکت کنید حتما باید تا ۳۱ شهریور سالی که میخواید کنکور شرکت کنید فارغ التحصیل بشید.

به خدا من گیج شده ام،توی آبان پیام نور اطلاعیه داد که برای ارشد بدون کنکور می توان ثبت نام کرد،من هم برای ارشد سازه ثبت نام کردم و ۳۰۰ هم برای قسط اول ثبت نام پرداخت کردم.ضمنا هیچ اشاره ای به استعدادهای درخشان هم نشده بود،آیا ثبت نام صحیح بوده،کلا حالا چه اقدامات دیگری باید انجام دهم

سلام.
شما احتمالا دوره های آمادگی موسسات کارشناسی ارشد فراگیر رو ثبت نام کردید. و این به معنی این نیست که کنکور فراگیر رو ثبت نام کردید. درواقع شما کلاس کنکور که موسسات برگزار میکنن رو ثبت نام کردید. چند بار سازمان سنجش اطلاعیه داد که ثبت نام این آزمون فقط از طریق سایت سنجش انجام میشه و همین سایت هم اطلاع رسانی کرد. حالا شما باید تا ۱۸ آذر توی سایت سازمان سنجش برای شرکت در آزمون فراگیر ثبت نام کنید. آزمونش هم ۱۷ بهمن ۹۹ برگزار میشه. ضمن این که می تونید بعد از شروع ثبت نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی، تو این نوع پذیرش هم ثبت نام کنید.

سلام من ورودی ۹۶ رشته علم اطلاعات هستم و الان ترم آخرم معدلمم ۱۸.۲۳ آیا از زمان ثبت نام استعداد های درخشان گذشته؟؟؟ برای ثبت نام دیگه نمیشه کاری کرد؟؟؟؟

سلام
جدولی که تو متن همین خبر هست رو ببینید. فراخوان ها و زمان بندی ثبت نامشونه. خیلی دانشگاه ها هنوز فراخوان ندادن و خیلیا هنوز مهلت ثبت نام دارن.

سلام وقت بخیر
من نفر اول ورودی ۹۶ رشتمون هستم معدلم ۱۹/۳۷.دانشگاه دولتی دامغان درس میخونم تمام شرایط رو دارم برای استعداد درخشان دانشگاه تهران میخام درخواست بدم اسم دانشگاه دامغان جز فراخوان نیست یعنی نمیتونم ؟؟ هیچ راهی نداره بشه درخواست داد؟؟

سلام
نه متأسفانه دانشگاه تهران فقط از بین متقاضیان دانشگاه های منتخب به صورت بدون کنکور دانشجوی ارشد می پذیره.

با عرض سلام ، من دانشجوی ترم آخر ممتاز دانشگاه آزاد هستم ، می تونم استعداد درخشان برم روزانه ، مثلا صنعتی شیراز چیزی از آزاد اسم نبرده ممنون میشم راهنمایی کنید .معدل ۱۹.۶۰

سلام
اگه دانشگاهی در فراخوانش محدودیتی نذاشته، مشکلی نداره و میتونید شرکت کنید.
ضمنا میتونید برای اطمینان با دفتر استعداد درخشان هم تماس بگیرید یا ایمیل بزنید مثلا بهشون.

ممنون از محبتتون 🌹❤

با عرض سلام و تشکر از توضیحاتتون.
به نظر شما دانشگاه تهران و شهید بهشتی برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، مصاحبه دارد یا خیر؟ آخه در شرایط این روزا رفتن به شهر دیگه سخته.

سلام
توی فراخوانشون که چیزی نگفتن.
اما اگه هم باشه، نگران نباشید بعیده که حضوری برگزار بشه

سلام
دانشگاه شهید بهشتی داره اما تهران نمیدونم

سلام و عرض ادب؛ بنده فارغ التصیل دانشگاه فرهنگیان، ورودی ۹۵، با معدل کارشناسی ۱۷/۹۷ آیا امکان پذیرش بدون کنکور را دارم؟

سلام
ورودی های ترم بهمن ۹۵ به بعد میتونن در فراخوان های ارشد استعداد درخشان سال ۱۴۰۰ شرکت کنند.
درمورد پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی هم هنوز جزئیات خاصی اعلام نشده و باید منتظر اطلاعیه های بعدی باشیم.

سلام، من دندانپزشک هستم، میتونم در ارشد بدون کنکور شرکت کنم؟ دانشگاه فردوسی میتونم؟ یا باید برم غیر انتفاعی و پیام نور و آزاد؟

سلام
اگه منظورتون از طریق ایین نامه استعداد درخشانه که با توجه به این که پذیرش ارشد بدون کنکور استعداد درخشان در رشته های متجانس صورت میگیره بعیده که بتونید در رشته خاصی درخواست پذیرش بشید. اما برای اطمینان هر رشته ای در هر دانشگاهی که مدنظرتونه تماس بگیرید با دفتر استعداد درخشانشون سوال کنید.
درمورد پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق هم هنوز جزئیات خاصی اعلام نشده.

سلام وقت بخیر_من کنکور برق دادم ولی مجاز ب انتخاب رشته نشدم نوشته بود مردود_میتونم از طریق معدل و بدون کنکور ۲۵ اذر ثبت نام کنم برا ارشد برق رشته ای که میخوام؟

سلام من سال ۹۴ فارق التحصیل کارشناسی الکترونیک با معدل ۱۷ از دانشکده فنی شدم میتونم الان ثبت نام کنم؟

سلام
برای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان که خیر، سال بعد از فارغ التحصیلی باید درخواست بدید.
برای پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی قاعدتا میتونید. اما باید منتظر اعلام جزئیات پذیرش باشیم، چون هنوز چیز خاصی نگفتن.

سلام
چه رشته هایی شامل میشه؟رشته حقوق هم هست؟

سلام
برای پذیرش استعداد درخشان هر دانشگاه همون رشته های باازمونش پذیرش بدون کنکور هم داره.
درمورد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هنوز مشخص نیست، ظرفیت خالی دانشگاه ها تعیین میکنه که چه رشته محل هایی پذیرش صورت میگیره. باید منتظر اطلاعیه های بعدی باشیم

سلام .من معدل کارشناسیم ۱۳.۷۵ هستش . رشتم کامپیوتر بوده .ارشد تدریس زبان انگلیسی پذیرشم میکنن بدون کنکور دانشگاه ازاد یا غیر انتفاعی ؟؟ سال ۹۶ هم فارغ التحصیل شدم . با توجه به اینکه زبانم سطحش advanceهست و مدرک زبان اموزشگاهی دارم .

سلام
برای استعداد درخشان که متأسفانه شانسی ندارید.
برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هم باید منتظر انتشار اطلاعیه ها و جزئیات بعدی باشیم. هر خبری بیاد حتما در همین سایت اطلاع رسانی میشه

سلام.من معدل کارشناسیم ۱۵.۵ هست..و ۷ ترمه هم تموم کردم.تو تکمیل ظرفیت ها میتکنونم شرکت کنم؟ب نظرتون چقدر احتمال قبولیم هست.هرجاهم بشه فرقی نداره.رشتمم عمران بوده

سلام
امسال ظاهرا ظرفیت های خالی قراره با پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل بشه. اما هنوز چیزی نگفتن از جزئیاتش وباید منتظر انتشار اطلاعیه ها و جزئیات بعدی باشیم. هر خبری بیاد حتما در همین سایت اطلاع رسانی میشه

سلام علوم تخقیقات ارشد بدون کنکور میکیره

سلام
بله واحدهای دانشگاه ازاد هم پذیرش بدون کنکور دارن. جزئیاتش در قالب فراخوان ارشد استعداد درخشان اعلام میشه که زمان ثبت نامش در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

سلام من علمی کاربردی درس خواندم معدل ۱۵ کجا بدون کنکور ارشد بخوانم رشته حقوق هستم

سلام
بر اساس ایین نامه استعداد درخشان که حائز شرایط نیستید متأسفانه. اما این پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی که برای امساله رو ممکنه بتونید شرکت کنید. هنوز جزئیاتش دقیق اعلام شده. پیگیر اخبار همین سایت باشید اعلام میشه

سلام ببخشید من رشتم کارشناسی اتاق عمله ورودی ۹۰هستم معدلمم ۱۶و۴صدم هست ببخشید میتونم ارشد پرستاری دانشگاه ازاد بدون کنکور شرکت کنم؟

سلام
پذیرش بدون کنکور ارشد ازاد در سال ۹۹ بر اساس سوابق تحصیلی برای رشته های وزارت علوم صورت میگیره. شما وزارت بهداشت محسوب میشید و متأسفانه جوابتون منفیه.

سلام.برای ارشد استعداد درخشان حتنا باید جزو ۱۵ درصد برتر باشیم‌؟
خب از کجا متوجه بشیم جزو ۱۵ درصد بدتر هستیم ؟؟

سلام
بله باید جز ۱۵ درصد باشید. شرایط اجباری ایین نامه استعداد درخشانه.
برای این موضوع باید از دانشگاه خودتون پیگیری کنید.

سلام و خسته نباشید ، میخواستم بدونم با پذیرش بدون کنکور یا استعداد درخشان میشه رشته های وزارت بهداشت هم قبول شد یا اصن اقدام کرد ؟ یا فقط برای وزارت علوم میشه

سلام
بله میشه اما شرایطش متفاوته.برای وزارت بهداشت باید همزمان با داوطلبان باآزمون ثبت نام کنید. پذیرشش به صورت متمرکز و از طریق مرکز سنجش پزشکیه

سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل ۹۹هستم و استعداد درخشان ارشد شرکت کردم که برای نتیجه که وارد سایت شدم به علت عدم سابقه صدور مدرک از اداره دانش آموختگان نتیجه بهمن اعلام میشه .خواستم بپرسم که احتمال قبول نشدن و شدن برای استعداد درخشان چطوریه و اینکه کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی با معدل ۱۸.۰۵بودم پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

سلام
نمیشه چیز دقیقز درمورد شانس قبولی گفت. مدرکتون که صادر بشه با بقیه داوطلبانیکه شرایط مشابه داشتن رقابت میکنید و هر کس شرایطش بهتر باشه پذیرش میشه

سلام وقت بخیر. اگر کسی مقاله علمی ترویجی چاپ کنه میتونه بدون کنکور ارشد بره؟

سلام
خیر باید شروط ایین نامه در متن همین مطلب گفته شده رو براورده کنید. پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد بر اساس ایین نامه استعداد درخشان هست که شرط معدل رو به عنوان مبنا در نظر گرفته و شروط دیگه ای هم داره که کامل توضیح داده شده.

سلام من میخواستم بدونم اگر کسی جزو این افراد رتبه های بالای ورودی باشه میتونه توی یه دانشگاه تراز بالاتر بدون کنکور وارد بشه؟

سلام
رتبه بالا منظورتون چه رتبه ای است؟
اگه منظورتون اینه که ایا از یه دانشگاه سطح پایین تر در دانشگاه بهتری با داشتن شرایط ایین نامه استعداد درخشان ارشد میشه قبول شد، بله میشه؛ بستگی به وضعیت رقبا و البته معیارهای اون دانشگاه داره.

سلام وقت بخیر

من سال ۹۹ فارغ التحصیل شدم و رتبه دوم بودم در بین ورودیهای خودمون.

ولی از این طرح اطلاع نداشتم و الان یکسال گذشته
آیا باز مشمول این طرح میشم و میتونم ثبتنام کنم یا خیر؟

سلام
تا یک سال پس از فارغ التحصیلی میتونید از این طرح استفاده کنید. دقیقا کی درستون تموم شده؟ ورودی چه سالی بودید؟

سلام
من ورودی٩۶هستم و از ورودی ما۵نفر جز ١۵درصد شدن و من نفر پنجمم.میخواستم ببینم اگر همه۴نفر قبل از من دانشگاه خودمونو انتخاب کنن وظرفیت پر بشه اینجوری درخواست من رد میشه؟

سلام
شما میتونید دانشگاه های دیگه هم درخواست بدید و خودتون رو محدود نکنید.
درمورد دانشگاه خودتون بستگی به ظرفیتش داره که کلا چقدر دانشجوی ارشد میپذیره. چون ظرفیت پذیرش بدون کنکور درصدی از ظرفیت پذیرش باازمونه

سلام یه سوال داشتم میخواستم بدونم برای چند تا دانشگاه میشه درخواست داد
من الان شرایطش را دارم میتونم هم برای دانشگاه تهران هم دانشگاه علم و صنعت درخواست بدم؟

بله

سلام
بله مشکلی نیست ولی فقط یک دانشگاه میتونه اسمتون رو در پرتال سنجش به عنوان قبولی نهایی ثبت کنه.

سلام خسته نباشین . من دانشجوی ترم آخر روانشناسی هستم و علاقه مند به گرایش بالینی برای ارشد .
فراخوان پذیرش دانشگاه تهران رو خوندم و همه ی شرایطش رو برای ثبت نام دارم اما الان برام سوال پیش اومده که با وجود ثبت نام بدون آزمون میتونم تو کنکور هم با همین امتیاز استعداد درخشان شرکت کنم یا نه !؟ممنون میشم منو راهنمایی کنید

بله

سلام
بله مشکلی نیست. میتونید همزمان هم بدون کنکور رو شرکت کنید و هم از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد استفاده کنید

سلام من دانشجوی ممتاز رشته آمار دانشگاه شهید بهشتی هستم
آیا در ارشد بدون کنکور میتونم علوم کامپیوتر رو انتخاب کنم؟

سلام
باید در رشته متجانس برای پذیرش بدون کنکور ثبت نام کنید. تشخیص این که کدوم رشته ها متجانس هستن به عهده خود دانشگاه ها است

سلام من دانشجوی ممتاز دانشگاه آزاد با معدل ۱۹.۷۰هستم آیا میتونم در پذیرش استعداد درخشان دانشگاه روزانه شرکت کنم؟؟؟

سلام
معمولا دانشگاه ها در شرایط اختصاصی خودشون میگن که از دانشگاه ازاد پذیرش ندارن. اما بعضی ها هم این شرط رو ندارن. بهتره که شرایط فراخوان هر دانشگاه رو چک بفرمایید

سلام من از دانشگاه غیرانتفاعی فارغ التحصیل شدم آیا میتونم ارشد رو بدون کنکور شرکت کنم؟

سلاممعمولا دانشگاه ها در شرایط اختصاصی خودشون میگن که از دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش ندارن. اما بعضی ها هم این شرط رو ندارن. بهتره که شرایط فراخوان هر دانشگاه رو چک بفرمایید

سلام شنیده ام برای ورودی های جدید ۹۹ ادامه تحصیل بدون کنگور کارشناسی به کارشناسی ارشد را برداشته اند

سلام. خیر چنین چیزی نیست. ایین نامه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده و دانشگاه ها هم داره فراخوان هاشون اطلاع رسانی میشه

سلام ببخشید من زمان استعداد درخشان و نمیدونستم و جا موندم الان باید چیکار کنم واینکه نمیتونم با سازمان سنجش ارتباط برقرار کنم شماره رو کسی جواب نمیده نون میشم کمک کنید بهم

سلام
فارغ التحصیل چه سالی هستید؟ ورودی چه سالی هستید؟
برای پذیرش ارشد استعداد درخشان لازمه واجد شرایط ایین نامه باشید

سلام من ورودی سال ۹۵ هستم که ۷ ترمه تموم کردم یعنی بهمن ۹۸ و رتبه الف بودم و استعداد درخشان اما توی مصاحبه ها شرکت نکردمو الان پشبمونم میتونم توی مصاحبه استعداد درخشان سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ ثبت نام کنم یا اینکه بهمن سال ۱۳۹۹ فراخوان پذیرش میدن که بتونم وارد دانشگاه بشم؟
لطفا اگر اطلاعی دارید تا دیر نشده بهم بگید تا ثبت نام کنم

سلام
فراخوان پذیذش بدون کنکور استعداد درخشان یک بار در سال صورت میگیره متأسفانه و امکان پذیرش برای ترم بهمن وجود نداره

سلام
با کارشناسی غیرانتفاهی میشه استعداد درخشان سراسری هم ثبت نام کرد؟

سلاممعمولا دانشگاه ها در شرایط اختصاصی خودشون میگن که از دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش ندارن. اما بعضی ها هم این شرط رو ندارن. بهتره که شرایط فراخوان هر دانشگاه رو چک بفرمایید

سلام
سازمان سنجش برای تایید نهایی از دانشگاه ها فقط اسامی و مشخصات رو میگیره یا مدارکی که ما برای دانشگاه ها میفرستیم رو هم میگیره ؟

سلام
دانشگاه ها اسامی برای سازمان سنجش ارسال میکنن. ظاهرا سنجش صلاحیت عمومی رو بررسی میکنه اما اطلاعات دقیقی در مورد این که سنجش دقیقا چه بررسی هایی انجام میشه اعلام نشه

سلام و وقت بخیر.تاریخ فراخوان دانشگاه های مختلف برای استعداد درخشان رو از کجا میتونیم پیدا کنیم؟

هر دانشگاه خودش روی سایتش اعلام میکنه .باید سایت های دانشگاه ها رو چک بفرماید

سلام
فراخوان ها در همین سایت، کانال تلگرامی ش و پیج ایستاگرامی ش اطلاع رسانی میشه. پیگیر اخبارشون باشید تا در جریان فراخوان ها قرار بگیرید

مدرک کارشناسی نا پیوسته طراحی لباس دارم از دانشگاه علمی کاربردی ،آیا الان میتونم در مقطع ارشد بدون کنکور دانشگاه ازاد ثبت نام کنم؟ لطفا جواب بدید

من‌نتیجه ی استعداد درخشانم زده به دلیل عدم دارا بودن سابقه صدور مدرک در اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ، نتیجه دوره بدون آزمون شما اعلام نشده است … الان باید تا بهمن صبر کنم؟! چطور معلوم میشه من اصلا اون تایم جزو پذیرفته شدگان قرار میگیریم یا نه؟!

سلام ایا درصورت قبولی باید مصاحبه هم انجام بدیم؟؟

نه مصاحبه برای بعضی دانشگاها و رشته ها در مرحله اوله اگه مرحله اولو قبول شدید و فقط تایید سازمان سنجش مونده دیگه مصاحبه ای نداره. البته من ارشدو گفتم. دکترا مصاحبه داره

سلام جواب ازمون ارشد استعداددرخسان منو نوشته به دلیل عدم دارا بودن مدرک در اداره دانش اموختگی نتایج شما اعلام نشده است یعنی چه؟

یعنی مدرک موقت یا دانشنامه رو درخواست ندادید اگر درخواست بدید تا ورودی بهمن نتایجتون مشخص میشه

سلام من بهمن ۹۶فارغ التحصیل شدم میتونم سال دیگه تواستعداددرخشان ثبت نام کنم:

فقط همون سال میتونستید شرکت کنید

سلام. شرایط ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد تغییر کرده و فقط مختص به سال فارغ التحصیلی شما نیست. در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد این شرط یک سال تبدیل به ۳سال شده از زمان فارغ التحصیلی.

عالی

سلام من تو ‌سایت استعداد درخشان امیرکبیر ثبت نام کردم و‌هزینه رو‌پرداخت کردم و از حسابم کسر شدولی مراحل ثبت نام‌تکمیل نشد حالا باید چکار کنم؟

سلام لطفاً اگه کسی اطلاع داره من رو راهنمایی کنه فرق پذیرش با کنکور با پذیرش براساس استعداد درخشان چیه؟

سلام ببخشید من فراغ التحصیل ٩۵/١٠هستم یعنی حدودا سه سالو نیم پیش و معدلم ١٨/۵٠و بدون ازمون ارشد استعداد درخشان ثبت نام کردم اختمال داره چون بیش از سه سال از فارغ التحصیلیم گذشته پذیرش نشم ؟

فقط همون سال میتونید شرکت کنید

سلام. نتایج نهایی استعداد درخشان با جواب کنکور ارشد باهم میاد یا فرق میکنه زماشون باهم؟؟؟

سلام.برای ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان نیاز به شرکت در کنکور سال جاری نیست؟چون پرسیدم میگن باید کنکور کارشناسی ارشد رو شرکت میکردی و اگر رتبه رشته مورد نظر رو در نیومدی میتونی از استعدادهای درخشان بدون کنکوراستفاده کنید

خیر نیازی نیست

دانشگاههای علوم پزشکی پذیرش بدون کنکور ندارن؟

سلام خسته نباشید من ورودی بهمن ۹۵ هستم و جزء استعداد های درخشان دانشگاه شهید مطهری میخواستم بدونم سال دیگه میتونم از سهمیم استفاده کنم چون این ترم تازه ترم ۸ هستم؟
به جز دانشگاه خودمون کدوم دانشگاه میتونم برم؟

اگر ترم ۸ فارغ التحصیل بشید میتونید. دانشگاها هرکدوم جداگانه فراخوان میدن

سلام اصلا از کجا باید بفهمیم جز ۱۵ درصد هستیم یا نه؟ داخل سامانه گلستان باید دید یا از آموزش دانشکده مطلع شد؟
خواهش میکنم جواب بدین.

سلام به اداره استعداد درخشان مراجعه کنید بگید که چندم کلاسم بهتون میگن

سلام ببین کل کلاستون چند نفرن پونزده درصدش میشه چقدر. رتبتون مشخص میشه.مثلا اگه صد نفر باشید و رتبه شما یک تا پونزده باشه میشی جز ۱۵ درصد.😐😐😐😐

سلام، اصلا از کجا باید بفهمیم جز ۱۵ درصد هستیم و رتبمون چنده؟
تو سامانه گلستان میزنه یا باید از آموزش دانشکده مطلع شد؟
خواهش میکنم جواب بدین.

از آموزش بپرسید

سلام. چقدر احتمال داره که سازمان سنجش نتایج بدون آزمون ( استعداد درخشان) رو تایید نکنه؟ مگه نتایج اعلام شده از طرف دانشگاه قطعی نیست؟ من به این خاطر دیگه انتخاب رشته نکردم و الان نگرانم

اگر همون سال فارغ التحصیل شده باشید مشکلی پیش نمیاد

سلام. من از طریق سهمیه استعداد درخشان قبول شدم. ولی کنکور دادم و جای بهتری هم قبول میشوم. سوال من این است که می توانم انتخاب رشته بکنم بعد از بین با آزمون و بدون آزمون یکی رو انتخاب کنم یا باید قبل از انتخاب رشته از قبولی استعداد درخشان انصراف بدهم؟؟ ممنون میشم دوستانی که طلاع دارن پاسخ بدهند؟؟تشکر.

میتونید انتخاب رشته کتید بعد انتخاب کنید ولی اگر با ازمونو بخواید برید باید از بدون ازمون انصراف بدید

سلام ببخشید من معدلم ۱۵/۹۱ هست فقط ۹ صدم کمتر از حداقل
شانس قبولی دارم؟

سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدین بنده در پذیرش بدون آزمون تونستم پذیرش بگیرم منتهی کنکورن هم خوب دادم خواستم ببینم وقتی نتایج بیاد میتونم همین دانشگاهی که توش پذیرش بدون آزمون گرفتم و دوباره همین رشتشو انتخاب کنم از طریق کنکور چون آیین نامه پذیرش بدون آزمون خیلی اما اگر داره و مشروطه و هنوز خیالم راحت نیست خواستم ببینم محروم نمیشم اگه همین دانشگاهی که با معدل اوززدمو با کنکور هم بزنم و اگر از طریق کنکورن قبول شدم با خیال راحت از سهمیه قبولی کنکور استفاده کنم و از استعداد درخشان انصراف بدم

دقیقا سوال من هم همین هست . اما به جواب واضح و صریحی نرسیدم !!! لطفا پاسخگو باشه یه نفر

سلام. من به کارشناس گروه استعداد درخشان دانشگاهی که پذیرفه شدم تماس گرفتم ازشون پرسیدم گفتن که شما پس از قبولی از طیق کنکور میتونین از سهمیه استعداد درخشان انصراف بدین و بالعکس.این پاسخی که من گرفتم.شما هم برای اطمینان میتونیین با استعداد درخشان تماس بگیرین ببینین چی میگن. اگه چیز دیگه ای گفتن ممنون میشم اطلاع بدین.تشکر.

بله میتونید اینکارو انجام بدید

بله میتونید

سلام
برای بدون کنکور دانشگاه آزاد دفعات پذیرش چقدر هست؟
طبق ایین نامه تا ۳ سال بعد از فارغ التحصیلی امکان پذیرش هست یعنی میشه در طول این ۳ سال هر سال یک بار شانس خود را امتحان کرد؟
با تشکر

سلام ، من میخواستم بدونم که اگه امسال با سهمیه استعداد درخشان برای ارشد برم ، وقتی این سال تحصیلی جدید بگذره یعنی دوترم بگذره واسه سال بعد میتونم ارشد شرکت کنم یا اینکه باید انصراف بدم از این رشته با سهمیه استعداد درخشان وبعد شرکت کنم؟

اگر روزانه قبول شید چه با ازمون و چه بدون ازمون از کنکور سال بعد محروم میشید

سلام خسته نباشید…ببخشید من خیلی سایت هارو گشتم اما جواب سوالم رو نگرفتم اگه میشه شما کمکم کنید خیلی برام مهمه…خواستم بدونم این شرایطی ک میگن پونزده درصد برتر و یا کلا کارشناسی ارشد بدون آزمون شامل دانشجوهای علوم پزشکی هم میشه یا فقط برای دانشجوهای وزارت علوم هست؟من خودم رشته تغذیه میخونم تو دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه…خواستم ببینم دانشگاه های علوم پزشکی برای ارشد این شرایط رو دارند؟آیا به همین صورت پونزده درصد اول هست یا فقط نفر اول

بله علوم پزشکی هم شامل میشه

یا اینکه فقط باید فقه و حقوق بخونم؟

سلامم.من کارشناسی الهیات و معارف اسلامی -فقه و مبانی حقوق آزاد دارم.ایا میتونم حقوق خصوصی یا حقوق جزا و جرم شناسی بدون آزمون ازاد بخونم؟

سلام وقتتون بخیر
من دانشجوی مهندسی دانشگاه شیراز هستم میخواستم بدونم دانشگاه شیراز معمولا از دانشجوهای خودش انتخاب میکنه یا شهرهای دیگه؟
حدودا چه معدلی رو میخواد؟
اگر کنکور ارشد بدیم امتیازی داره این استعداد درخشان واسه کنکورمون؟
شانس قبولیمون توی کدوم بیشتره؟

سلام
خسته نباشید
میخواستم بدونم چه تفاوتی بین استعداد های درخشان و استعداد های معمولی در دانشگاه آزاد هست؟؟؟؟
آیا از نظر شهریه تفاوت دارند یا تفاوت در جای دیگریست؟؟

سلام
از نظرپرداخت شهریه هیچ تفاوتی ندارن

سلام وقتتون بخیر، بنده کارشناس علوم ورزشی به صورت ناپیوسته از دانشگاه آزاد هستم و معدل کارشناسیم ۱۹/۳۰ می‌باشد، میخواستم بدونم امکان اینکه بتونم به عنوان استعدادهای درخشان در دانشگاه های دولتی بدون آزمون ورود کنم هستش؟
یا اینکه استعدادهای درخشان فقط باید از دانشگاه دولتی باشه مدرک تا دانشگاه دولتی دیگری پذیرش داشته باشن برای مقطع ارشد؟

با سلام ؛
بنده ورودی سال ۹۴ در مقطع کارشناسی پیوسته وارد شدم و در این ترم تابستون یعنی در تاریخ ۳۱-۰۶-۹۹ مقطع کارشناسی را به پایان میرسانم به امید خداوند بزرگ و بنده با توجه به شروع ثبت نام استعداد درخشان بدون ازمون ارشد امروز کارت را خریداری کردم ولی هنگامی که تاریخ اخذ مدرک کارشناسی را ( ۳۱ -۰۶ – ۹۹) میزنم سیستم error میدهد پس من چه تاریخی بزنم تاریخ اخذ مدرک کارشناسی را ؟؟؟ چون بنده به امید خدا در این ترم تابستان فارغ التحصیل میشوم به امید خدا .

سلام باید فارغ التحصیل شده باشید . ۳۱ شهریور حساب نیست . مدرکتنونو باید گرفته باشید . منم معدلم ۱۹ . ۵ هست اما چون ۳۱ شهریور فارغ میشم نتونستم ثبت نام کنم.

سلام ببخشید فقط یک بار میشه برای استعداد درخشان درخواست داد ؟من یه سال قبول شدم نرفتم ایا میتونم برای ۹۹درخواست بدم ؟

سلام من بدون کنکور در دانشگاه فردوسی قبول شدم و فقط تایید سازمان سنجش مونده. میخاستم بدونم اگر در کنکور ارشد هم شرکت کنم مشکلی برای قبولیم پیش میاد یا خیر؟
چون برای کنکور امادگی ندارم و فقط برای اشنایی با سوالات میخواهم سرجلسه بروم

سلام من دیر فهمیدم چنین امکانی هست و استعداد درخشان هستم و کنکور ارشد هم ثبت نام کردم تازه هم فارغ‌التحصیل شدم. آیا امکانش هست که الان درخواست بدم به دانشگاهی یا نه؟؟؟ سال آینده میتونم توی استعداد درخشان دانشگاه ها شرکت کنم یا خیر ؟ متشکرم

مهلت ثبت نام استعداد درخشان خیلی از دانشگاها تمام شده.البته ممکنه برای یکسری از دانشگاها هنوز فرصت ثبت نام وجودداشته باشه.پذیرش بدون آزمون فقط در همان سال فارغ التحصیلی و فقط برای یکبار امکان پذیر است.
ولی درهرحال بهتره بازم تحقیق کنید یا از دانشگاه موردنظر پیگیری کنید

سلام ممنون میشم اگه کمکم کنید امکانش هست برای استفاده از سهمیه استعداد درخشان در یکسال هم با آزمون و هم بدون آزمون ثبتنام کنیم اگه نمیشه کدومش احتمال قبولیش بیشتره برای ارشد؟با آزمون یا بی ازمون

سلام با توجه به شرط زمانی ک گفتین ” برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی تقاضای پذیرش کنند.” من که پارسال فارغ التحصیل شدم نمیتونم امسال از امتیاز استعداد درخشانم استفاده کنم؟

سلام ببخشیدخواهش میکنم جواب منوبدید:من کارشناسی بهداشت محیط دانشگاه جندی شاپوراهوازم واستعداددرخشان شامل من میشه،ولی من نمیدونستم که بایدمثل بقیه ددوطلب هادفترچه بگیرم وثبت نام کنم.الان خیلی نگرانم چون ازچندنفرشنیدمه که میگن بایدحتماثبت نام میکردم؟شمامیتونیدکمکم کنید

سلام. تا اونجا که من میدونم نیازی به ثبت نام کنکور ارشد و گرفتن دفترچه نیست.

سلام، خواهشا اگر میتونید پاسخ بدین من خیلی گنگ شدم
من این ترم فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی از دانشگاه شهر قدس میشم با معدل ۱۸.۵۰ که ۷ترمه تموم کردم
الان میخواستم بدونم برای پذیرش بدون کنکور یا استعداد درخشان فقط دانشگاه شهر قدس میتونم برم یا نه دانشگاه های آزاد دیگه مثله تهران شمال،تهران پزشکی اینا هم میتونم
کلا چیکار باید کنم
ممنون میشم جواببب بدین

اگه دانشگاه دولتی هستید به بقیه دانشگاه های دولتی علاوه بر دانشگاه خودتون میتونید درخواست بدید
اگر آزاد هستید هم فقط به دانشگاه های آزاد میتونید

سلام من ارشد بدون آزمون پذیرفته شدم، در کنکور هم ثبت نام کردم اما با توجه به شرایط شیوع کرونا تصمیم به نرفتن دارم، آیا غیبت در جلسه کنکور اختلالی در روند پذیرش آرش مستقیم ایجاد می‌کند؟

سلام.منم شرایط شمارو دارم.فک نکنم مشکلی داشته باشه که در کنکور شرکت نکنیم
سالهای قبل مشکلی نداشته.

سلام میخواستم بدونم که زمانی برای انجام مصاحبه مشخص نشده ؟؟ تقریبی برای امسال (۹۹-۰۰)؟؟اخه الان دانشگاه ها خودشون مرداد تموم میشن تا نمراتو بزنن میشه شهریور کنکورم ک مرداد هستش تا جواب بیادش میشه اواخر شهریور بعد مصاحبه برای ارشد بدوون ازمون تقریبا کی میوفته کسی اطلاع داره یا این ک حدودی بگه

سلام.بستگی به دانشگاهتون داره.خیلی از دانشگاها مصاحبه تمام شده و جواب هم اومده ولی بعضی دانشگاها شروع نشده

سلام.من ورودی مهر ۹۵ هستم و بعنوان نفر اول ورودی ۶ ترمه یعنی ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل شدم و امسال برای پذیرش استعداد درخشان دانشگاه شاهد درخواست دادم.من امسال مشمول پدیرش میشم یابایستی پارسال درخواست میدادم؟لطفا راهنماییم کنید. خیلی نگرانم

سلام من ۱ ساله منتظر اعلام طرح استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی تهران هستم کسی از این طرح خبر داره ؟

سلام من در پذیرش اولیه دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم . بنظرتون این پذیرش به معنی پذیرش قطعی است؟نگران هستم

سلام،ببخشید فارغ اتحصیلان دانشگاه های پردیس و غیرانتفاعی هم میتونن شامل حال این پذیرش بدون کنکور دانشگاهای دولتی بشن؟یا ن فقط دولتیا

سلام خسته نباشید من فراگیر پیام نور هستم با معدل ۱۸.۲۴ امکانش هست در ثبت نام بدون ازمون ا شد شرکت کنم .

سلام خسته نباشید اگر واحد افتاده داشته باشیم میتونیم از شرایط استعداد های درخشان استفاده کنیم؟

یه سوال داشتم اونم اینکه اگر دانشگاه خودمون درخواست بدیم باید آزمون مصاحبه شرکت کنیم یا اینکه فقط برای دانشگاه های دیگه مصاحبه داره؟

سلام ببخشید هنوز برای دانشگاه آزاد ثبت نام استعدادهای درخشان کارشناسی به کارشناسی ارشد شروع نشده؟

رتبه ۵ بین ۲۸ نفر ورودی روزانه ؟

تونستنش که میتونی ولی اینو در نظر بگیر که از بقیه دانشگاه ها هم مدارکی میفرستن که رتبه های یک و دو داخلشون هست

سلام ببخشید منظور از ۱۵ درصد برتر معدل ورودیها چیع یعنی رتبه ۵ هم میتونه پذیرش بشهو منظور از ورودی هم رشته ای هست یا کل رشتع ها؟

سلام اینکه میگن طبق قانون چهل درصد از ظرفیت هر کدرشته در دانشگاه های سطح یک باید به استعدادهای درخشان تخصیص پیدا کنه ، منظور از ظرفیت فقط ظرفیت روزانه ی اون کدرشته س یا نه کل ظرفیت روزانه و شبانه باهم درنظر گرفته میشه ؟

روزانه

سلام وقتتون بخیر
ببخشید میخواستم بدونم با توجه به اطلاعاتی که دارید دانشگاهایی که مهلت پذیرششون تموم شده حتما تمدید میکنن یا نه؟ با توجه به این که ما از دانشگاه محل تحصیلمون برای پرکردن فرم جهت ثبت نام دوریم و شرایطش رو نداریم.
ممنون میشم جواب بدین

با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید تا جواب بهتری دریافت کنید چون که هر دانشگاهی شرایط خودشو داره
 

سلام خسته نباشید. من صلاحیت عمومی دانشگاه شیراز بدون ازمون رو قبول شدم و برای مصاحبه دعوتم کردن ولی چون دانشگاهم اردبیل بود و سطحش نسبت به شیراز خیلی پایینتر به نظر شما چقدر شانس قبولی دارم؟معدلم هم ۱۸/۴۵رشته روانشناسی هست

شیراز خیلی سخت پذیرش میکنه من پارسال مستقیم شرکت کردم و خب با معدل۱۹.۰۲از علامه قبولم نکردن در مصاحبه؛تو رشته ما(داشتن c.vبراشون خیلی مهمه)

شما تشریف ببرید و در مصاحبه شرکت کنید اگر شما از همین اول روحیه خودتون رو از دست بدید صدرصد نه در پذیرش بدون کنکور بلکه در درزندگی به مشکل بر میخورید .شما برید و صحبت کنید ولی حتما قبل از شرکت در مصاحبه به مطالب علمی قبلی خود رجوع کنید و کتاب های مورد نیاز اون رشته ارشد رو بخونید .با توکل به خداوپشتکار حتما قبول میشید
 

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که اگه درخواست دانشگاه رو برای قبولی ارشد بدون آزمون رو قبول کنیم و بعد از اومدن نتایج منصرف بشیم آیا جریمه و محرومیت از کنکور دادن برای سالهای بعد داره ؟!

دانشگاهی که قبول میشیم، کی اسامی رو وارد پرتال سازمان سنجش می کنه، آیا زمان مشخصیه؟ وما چجوری می تونیم پیگیری کنیم که آیا سنجش مارو تایید کرده یا نه؟

سلام، من واقعا استرس دارم، من دریک دانشگاه قبول شدم، استعداد درخشان، الان دانشگاه خودمون هم فراخوان داده، مد نظرم دانشگاهی که قبول شدم،می خواستم بپرسم قبولی تایید از طرف دانشگاه قطعیه و من دیگه شرکت نکنم فراخوان دانشگاه خودمون، واین که نتایج نهایی تایید شده سازمان سنجش و تایید صلاحیت عمومی رو از کجا باید پیگیری کرد، ممنون

سلام وقت به خیر ببخشید من فارغ التحصیل حسابداری تیر ماه ۹۸ دانشگاه آزاد با معدل ۱۸/۷۳ هستم می خواستم بدونم این شرایط پذیرش برای من هم صدق میکنه چون من خیلی اتفاقی متوجه پذیرش استعدادهای درخشان شدم لطفا اگر این شرایط شامل حال من میشه من راهنمایی کنید که چیکار کنم و برای ثبت نام به کجا مراجعه کنم بسیار ممنون و سپاسگذارم

سلام .میشه درمورد تاید صلاحیت عمومی بیشتر توضیح بدید ایا امکانش هست کسی تاید صلاحیت عمومی قبول نشه و اینکه ایا به جز مرحله تاید صلاحیت عمومی که توسط سازمان سنجش انجام میشه گزینش دیگه ای هم هست که باید انجام بشه؟چقدر احتمال هست که تاید صلاحت منفی بشه؟لطفا جواب بدید

سلام
نگران نباشید چیز مهمی نیست. کسانی که سابقه خاص اخلاقی و سیاسی دارن ممکنه پذیرش نشن

سلام من الان دانشگاه تهران پذیرفته شدم اما گفته پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش هست ینی چی ؟ ممکن سنجش رد بکنه این نتایج رو ؟ خواااااااااهشا جواب بدید اینو

مثل اینکه گفتن مشکل خاصی ایجاد نمیشه مخصوصا اگر پرونده سیاسی و یا سابقه ای نداشته باشید.

ببخشید من تقریبا دارم سکته میزنم لطفا بهم جواب بدید ، من به این امید که استعداد درخشان هستم دیگه توی کنکور ارشد اسم نویسی نکردم این برای ثب نامم به صورت استعداد درخشان مشکلی درست نمیکنه دیگه؟
این بند حقیقت داره؟
پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون، ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان است که در بین دانشجویان هم‌ورودی خود در مقطع کارشناسی موفق به کسب رتبه برتر شده‎اند. پذیرش در این شیوه مجزا از فرآیند کنکور کارشناسی ارشد بوده و نیازی به ثبت‎نام و شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد نیست.

سلام
اصلا نگران نباشید. نیازی به شرکت در کنکور نیست. کافیه در پذیرش بدون آزمون دانشگا مدنظرتون شرکت کنید.

سلام .میشه درمورد تاید صلاحیت عمومی بیشتر توضیح بدید ایا امکانش هست کسی تاید صلاحیت عمومی قبول نشه و اینکه ایا به جز مرحله تاید صلاحیت عمومی که توسط سازمان سنجش انجام میشه گزینش دیگه ای هم هست که باید انجام بشه؟چقدر احتمال هست که تاید صلاحت منفی بشه؟ممنون اگر جواب بدید

سلام
نگران نباشید چیز مهمی نیست. کسانی که سابقه خاص اخلاقی و سیاسی دارن ممکنه پذیرش نشن

سلام اطلاع دارید ایا دانشگاه اصفهان فراخوان داده یا نه ؟ من اطلاعیه ای ندیدم تاحالاباتشکر

سلام
فراخوان ها در سایت و کانال تلکرامی اطلاع رسانی میشه

سلام من جز شرایط پذیرش استعدادهای درخشان هستم
اما ورودی مهر ۹۴ هستم، ولی به علت مشکلاتی تاریخ فارغ تحصیلیم مهر ۹۸ شد
آیا میشه من امسال مدارکم رو بفرستم برای پذیرش بعنوان استعداد درخشان؟
ممنون از سایت خوبتون

سلام
چون ۴ سال بیشتر شده بعیده که بشه. با این وجود از هر دانشگاهی که مدنظرتونه جدا سوال کنید ممکنه شانس داشته باشید

ببخشید من ورودی۹۴ کارشناسی پیوسته بودم. ۸ترم تموم کردم البته فقط پروژه تخصصی مونده که هنوز وقت دارم برای تحویل و تابستون فارغ التحصیلی میگیرم. می تونم برای پذیزش بدون کنکور امسال اقدام کنم؟

منظورم اینه حالا که امسال رو پشت کنکور موندم و شرایط استعداد درخشان رو توی ورودی خودم دارم می تونستم اقدام کنم؟

سلام. من ترم آخر کارشناسی روزانه با معدل ۱۸ و رتبه اول ورودیای گروه هستم، رشته ی کارشناسیم ک اونموقع قبول شدم براساس سوابق تحصیلی بود هر چند ک دانشگاه دولتی و روزانه بود حالا با این شرایط میتونم برای استعداد درخشان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه دولتی ثبت نام کنم؟

دوستان حالا که دانشگاه ها تعطیله کسی خبر داره که مهلت ثبت نام ها تمدید میشه یا نه

از طریق سایت مربوط به هر دانشگاه پیگیری کنید.
بله ،به احتمال زیاد تمدید میشوند

سلام،پس چرا اسمی از دانشگاه بوعلی نیست؟
آیا پذیرش ارشد بدون آزمون داره

سلام وقتتون بخیر
من کارشناسی پیوسته بدون آزمون میکروبیولوژیم رو بهمن۹۷ دانشگاه آزاد شهرقدس با معدل۱۷ گرفتم
الان میخوام بدونم بعد از گذشت یک سال از گرفتن کارشناسی با اینکه شرایط رو دارم میتونم شرکت کنم برای ارشد بدون کنکور رشته خودم؟؟
اینکه کارشناسی بدون آزمون وارد شدم اشکالی داره؟
محدودیت زمانی برای ثبت نام هست؟؟الان دیر شده برای اقدام
دانشگاه آزاد شهرقدس تا بحال فراخوان ارشد بدون کنکور داده برا دانشجویان؟؟؟

سلام
خیر متأسفانه شما باید سال گذشته در پذیرش ارشد بدون کنکور شرکت میکردید. باز هم منتظر اعلام شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد باشید. شاید شرایط تغییر کرده باشه
در همین سایت اطلاع رسانی میکنیم

سلام
بنده دانشگاه امام محمد باقر ساری بودم رشته حسابداری میتونم ثبت نام کنم برای پذیرش بدون ازمون دانشگاه مازندران؟؟
البته میدونم مهلتش گذشته اما اینکه میشه یا نه میخاستم بدونم!!!

سلام
خیر متأسفانه. برای استفاده از آیین نامه بدون آزمون باید کارشناسی پیوسته باشید

سلام ببخشید پرداخت هزینه ثبت نام برای دانشگاه شیراز چطوریه؟ خواهش میکنم خیلی ضروریه زودتر جواب بدید.ممنون

سلام
هزینه شرکت در فراخوان بدون کنکور دانشگاه ها در اطلاعیه هاشون اعلام میشه

آیا تعداد انتخابات شرکت کرده در پذیرش تاثیر دارد؟

سلام
خیر معیار پذیرش کاملا علمی هست و این موارد تاثیری در پذیرش نداره

سلام . اگه یه دانشجو رتبه اول کلاس باشد ولی تا پایان ترم شش ام ۴ واحد برای گذارندن ۳/۴ واحد درسی کم داشته باشد . و این واحد ها رو در ترم تابستان پیش رو بگذراند می تواند از سهمیه استفاده کند یا خیر ؟

سلام
خیر شرایط اجباری ایین نامه باید رعایت بشه تا بتونید در فراخوان پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها شرکت کنید

ببخشید این که حداقل معدل برای دانشگاه های آزاد بدون کنکور در رشته های غیر علوم انسانی ۱۶ هستش، در واقع گروه هنر و گروه مهندسی رو هم شامل میشه ؟

لطفا پاسخ بدید خیلی ضروریه واسم

سلام ببخشید مهلت ثبت نام برای دانشگاه علامه تمدید نمیشه ؟

سلام
در صورتی که تمدید بشه مهلتش در همین سایت و کانال مسترتست اطلاع رسانی میشه.

سلام. ببخشید دانشگاه هائیکه فراخوان شون زدند و مهلتش تموم شده راهی هست برای ثبت نام؟

سلام
باید با دفتر استعداد درخشان دانشگاه تماس بگیرید.

سلام و عرض خسته نباشید
یک نفر میتونه برای چند دانشگاه درخواست بده و اگه توی چند تا دانشگاه قبول شد تکلیف چی هست یعنی مشکلی پیش نمیاد آخه تو اطلاعیه پذیرفته شدگان خواجه نصیر پارسال نوشته شده بود که یک بار سازمان سنجش برای ورود اطلاعات اجازه میده

سلام
میتونید چند دانشگاه درخواست بدید. ولی اولین دانشگاهی که اسمتون رو به عنوان قبولی وارد پورتال سنجش کنه، دیگه دانشگاه بعدی نمیتونه وارد کنه مگر این که دانشگاه اولی اسمتون رو حذف کنه. برخی دانشگاه اسم رو ساده حذف میکنن و برخی نه.

سلام. ببخشید دانشگاه سیستان و بلوچستان دانشجو بدون کنکور نمیپذیره؟.

سلام
معمولا پذیرش داره اما هنوز فراخوانش منتشر نشده برای امسال.

سلام نتایجش کی اعلام میشه و اینکه چرا دانشگاه اصفهان فراخوان نزده یعنی نمیگیره

سلام
زمان اعلام نتایج دقیقا مشخص نیست. درمورد فراخوان هم هنوز وقت زیاده و برخی دانشگاه ها در سال آینده ممکنه فراخوان بزنن.

سلام
این طرح شامل کسایی که کارشناسی ناپیوسته با سابقه تحصیلی بودن هم میشه؟ دانشگاه سراسری نبودیم.

سلام
خیر متأسفانه کسانی که فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته و نیز پذیرش بدون آزمون هستن نمیتونن از طریق ایین نامه استعداد درخشان وارد مقطع ارشد بشن.

سلام من کارشناسی ناپیوسته معماری روزانه فنی هستم و پذیرش با ازمون هستم و بهمن ۹۹فارغ التحصیل میشم البته با معدل کل ۱۸.۵دانشجوی نفر برتر بین هم ورودی ها هستم، ایا میتونم بدون کنکور ارشد رو دانشگاه سراسری ثبت نام کنم و کجا احتمال قبولی رو دارم رشته های مرمت ابنیه، یا بازسازی پس از سانحه زلزله و مدیزیت پروژه و ساخت و… لطفا زودتر کمک ام کنید . فقط تا ۲۰اذر ۹۹سال فرصت داریم لطفا دوستان نظر بدهند

کارشناسی مو با معدل ۱۸و۳۰ تموم کردم ولی دانشگاهمون ارشد رشته رو نداره …ایا میشه ارشد رو دانشگاه ازاد جای دیگه خوند؟؟؟؟؟

سلام
پذیرش بدون کنکور دانشگاه ازاد مختص فارغ اتحصیلان همین دانشگاه هستش متأسفانه

دانشگاه خواجه نصیر و خوارزمی هم فراخوان بدون کنکور ارشد۹۸ اعلام کردند تا این لحظه؟

سلام
فراخوانشون اعلام نشده.
فراخوان ها در همین سایت، کانال تلگرامی و پیج اینستا منتشر میشه.

سلام
داخل آیین نامه کارشناسى ارشد بدون آزمون که امروز تصویب شده نوشته شده دانشجویانى که ١ترم مهمان شدن ولى ٨ ترمه تموم مى کنن شامل استعداد هاى درخشان مى شن (ماده ۵) ولى داخل خود استعداد هاى درخشان دانشگاه آزاد نوشته شده کسایى که دروس معادل سازى دارن شامل نمى شن
الان کدوم درست دقیقاً؟
من یک ترم دروس معادل سازى شده دارم ولى معدلم بالاى ١٧و افتاده ام ندارم مى تونم تو دانشگاه خودم کارشناسى ارشد رشته خودم و ادامه بدم؟

سلام
این ایین نامه برای دانشگاه سراسری هست و دانشگاه ازاد ایین نامه خودشو داره. اگه میخواید برای ارشد بدون کنکور ازاد شرکت کنید باید شرایط ایین نامه ارشد استعداد درخشان دانشگاه ازاد رو داشته باشید.

وقت بخیر. من دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم و رتبه سوم دانشگاه در بین هم ورودی هایم با معدلم ۱۷.۸۸ تا پایان ترم ششم کسب کردم ولی متاسفانه دریافتم که بخاطر پاس نکردن تنها یک واحد واجد شرایط این پذیرش نیستم. برای پذیرش باید حداقل ۱۰۲ واحد پاس می کردم که بنده ۱۰۱ واحد پاس کردم. هیچ شانس دیگری وجود ندارد؟ ارادتمند

سلام
این مورد رو از دفتر استعداد درخشان هر دانشگاهی که مدنظرتونه لطفا سوال کنید. ممکنه همکاری کنند.

ترم تابستون جزو نیمسال محسوب میشه؟!

سلام
در ایین نامه سراسری چیزی در این خصوص درج نشده. شما اگه تا پایان ترم ششم با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی جزو ۱۵ درصد باشید، مشمول این آیین نامه هستید.
درمورد دانشگاه آزاد هم اگه تعداد نیمسال مجاز رعایت بشه، ترم تابستونی جزوش نیست.

سلام این ۱۵درصد برتر رو چطوری بدست بیارم ؟ کارشناسی روانشناسی

باید جزو ۱۵ درصد برتر ورودی خودتون باشید.مثلا باید ۱۵ درصد ورودی ۹۵روانشناسی دانشگاه خودتون رو محاسبه کنید.

سلام
من با معدل ۱۶/۶۰ جزو ۱۵ درصد برتر هستم در رشته ی ادبیات انگلیسی و دانشگاه دولتی
آیا امکان پذیرش بدون آزمون و از طریق استعداد درخشان رو دارم؟ کسی بوده با این شرایط قبول شده باشه؟

سلام
بستگی به شرایط رشته و دانشگاهی که درخواست میدید و رقباتون داره. ممکنه پذیرش بشید.

سلام خوبین؟من استعداد درخشان دانشگاه خودم بودم ولی نرفتم الان بعد یه ترم میخوام بخونم تو دانشگاه خودم شرایطش هست؟؟؟

سلام
این مورد رو باید از دانشگاه خودتون سوال کنید. ممکنه همکاری کنن و ممکنه هم نپذیرند.

سلام اگه مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد باشه میشه برا ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دولتی ثبت نام کرد با توجه به اینکه دانشگاهی که فراخوان داده از دانشگاه آزاد هم پذیرش داره وفرد متقاضی هم تمام شرایط آیین نامه رو داره

سلام
پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی عموما مشمول ایین نامه نمیشه. باز هم بستگی به فراخوان دانشگاه داره.

سلام و خسته نباشید خدمت شما . میخواستم بدونم اگه واحدی رو یکبار افتاده باشم و دوباره برداشته باشم امکان استفاده از سهمیه رو دارم ؟ ممنون .

سلام ببخشید دانشگاه اصفهان ازچه تاریخی ثبت نام برای ارشد بدون کنکورش شروع میشه؟

سلام
فراخوان همه دانشگاه ها از طریق همین سایت و کانال تلگرامی کارشناسی ارشد مسترتست اعلام میشه. زمان دقیق فراخوان ها مشخص نیست تا فراخوان اعلام نشده.

سلام میخوام ارشد میکروب یا بیوشیمی بدون ازمون ثبت نام کنم جهت گرفتن گواهی اشتغال ب تحصیل برای دانشگاه المان. کدوم دانشگاه میتونم ثبت نام کنم چون رشتم علوم ازمایشگاهیه حتما باید زیر شاخه خودم باشه

سلام
جواب استعداد درخشان کی میاد؟
قبل از آزمون سراسری کارشناسی ارشده یا بعدش؟

وقتی ثبت نام بکنید زمان اعلام نتایج روبهتون اعلام میکنند. واونهایی که فراخوان شون تا الان بوده،حدودا تا اسفند جوابهاشون میاد

اما وقتی من ثبت نام کردم اعلام‌نکردن

سلام
برای ارشد بدون ازمون دانشگاه ازاد الان که یک سال از کارشناسیم مونده باید به جایی اعلام کنم که داوطلب هستم؟

سلام
خیر نیازی نیست فعلا کاری کنید. هر وقت فراخوان اعلام بشه میتونید اگه شرایط رو دارید شرکت کنید.

سلام. من سال ٩٨ از طریق استعداد درخشان بدون آزمون، دانشگاه دولتی روزانت قبول شدم در مقطع ارشد. حالا قصد انصراف دارم. آیا از کنکور ارشد ٩٩ محروم هستم؟
اگر نیستم تا کی وقت انصراف دارم؟

سلام
خیر هیچ ایین نامه ای در مورد محرومیت پذیرفته شدگان بدون کنکور از شرکت در آزمون دکتری چیزی نگفته. محرومیت مربوط به پذیرفته شدگان کنکور ارشد هست.

سلام. من نفر اول کارشناسی نقاشی دانشگاه ازاد،. میتوانم بدون کنکور برای ارشد هنر. ثبت نام کنم??در دانشگاه دولتی هم امکان ثبت نام هست؟؟

سلام
بر اساس ایین نامه منعی نیست. اما اغلب دانشگاه ها در فراخوانشون اعلام میکنن که داوطلبان دانشگاه ازاد نمیتونن در فراخوان ارشد بدون کنکور شرکت کنند. پیگیر فراخوان ها در همین سایت باشید، اگه فراخوانی این منع رو نداشت میتونید شرکت کنید.

سلام خداقوت ممنونم از پست خوبتون
خواستم بدونم شما این پست رو چقدر بروز نگه میدارید میتونم بجای سایت دانشگاه های مختلف فقط این پست و جدول آخرشو برای اطلاع از فراخوان های استعداد درخشان دانشگاه های مختلف چک کنم؟

سلام
این پیج با انتشار فراخوان های جدید بروزرسانی خواهد شد.
همچنین کلیه فراخوان ها در کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام اطلاع رسانی میشه.

سلام بنده ترم هفتم هستم که ترم اخر محسوب میشه با معدل ۱۸.۶۱ نفر پنجم ورودی خودم هستم میخواستم بپرسم آیا شامل فراخوان دانشگاه شهیدبهشتی برای کارشناسی ارشد بدون آزمون میشم یا نه؟؟؟؟؟؟

سلام
ورودی تون چند نفر هست؟ باید جزو ۱۵ درصد برتر باشید

با سلام
من مقطع کارشتاسیمو ازاد بدون کنکور بودم و الان نمیتونم از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنم؟
اخه تو شرایط همچین موردیو ندیدم ولی از یه جاهایی اینو شنیده بودم

بر اساس ایین نامه منعی نیست. اما اغلب دانشگاه ها در فراخوانشون اعلام میکنن که داوطلبان دانشگاه ازاد نمیتونن در فراخوان ارشد بدون کنکور شرکت کنند. پیگیر فراخوان ها در همین سایت باشید، اگه فراخوانی این منع رو نداشت میتونید شرکت کنید.

سلام
وقت بخیر ثبت نام ارشد بدون آزمون کی هست ؟
و از کجا باید مطلع بشیم؟

سلام
دانشگاه سراسری به تدریج فراخوان هاش منشتر میشه که در همین سایت اطلاع رسانی میشه.
دانشگاه ازاد هم همزمان با انتخاب رشته یا بعد از اون اطلاع رسانی میشه.
همه اخبار در همین سایت و کانال تلگرمی و پیج اینستا اعلام میشه

سلام من از دانشگاه غیر انتفاعی میتونم برای پذیرش دانشگاه ازاد درخواست بدم؟

سلام
خیر متأسفانه پذیرش ارشد بدون کنکور آزاد مختص کسانی هست که در این دانشگاه درس خوندن.

با سلام ببخشید میخواستم بدونم علاه بر معدل و رتبه در بین ۱۵ درصد برتر رتبه کارشناسی هم برای قبولی بدون کنکور ارشد مهمه؟

سلام
اگر منظورتون رتبه کنکور سراسری هست باید بگم خیر مهم نیست.

باسلام و خسته نباشید. ببخشید ی سوال داشتم، من دانشجوی ترم هفتم مدیریت بازرگانی هستم، بنظرتون میتونم استعداد درخشانه مدیریت مالی شرکت کنم؟
تشکر

سلام
این که دانشگاه ها چه رشته ای رو مرتبط بدونن برای پذیرش بدون آزمون در اختیار خودشون هست و برای هر دانشگاهی که خواستید اقدام کنید باید از خودشون سوال کنید.

سلام من دانشجوی ترم۷برق الکترونیک از دانشگاه دولتی گلستان با معدل۱۷هستم.میخواستم بدون احتمال پذیرش استعداد درخشان دانشگاه شهید بهشتی ئجود داره؟

سلام
بستگی به شرایط رقبا و شرایطی که دانشگاه مدنظرش هست داره. نمیشه قطعی در این باره اظهار نظر کرد.

با سلام و احترام بنده ترم ۷ هستم و تا ترم ۶ بنده ۱۰۹ واحد پاس کردم و جز ۱۰ درصد رشته ی مهندسی مکانیک از دانشگاه مرکز آموزش عالی محلات هستم و معدل ۱۶.۳۰ . خواستم بدونم امکان دارد این فراخوانا رو قبول شم اگر به چند تا دانشگاه ارسال کنم؟؟

سلام
معمولا دانشگاه ها پذیرش ارشد بدون کنکور رو فقط از دوره های روزانه و شبانه دارن و معدل بالا هم مدنظرشونه. اگه دانشگاهی این شرط رو نداشت میتونید در فراخوانش شرط کنید.

سلام.ببخشید ی سوال دارم خواهشا جواب بدین.من دانشجو دانشگاه دولتی ام ولی شبانه و مرکز اقماری.ترم هفتم.معدل کل ۶ ترمم هم نزدیک ۱۹ هست.از دانشگاهمون کسایی بودن ک با معدل رفتن.من نگرانم ک واسه کنکوردرس نخونم استفده از معدل هم جور نشه.در ضمن من نمیدونم نفر دوم یا سومم کل کلاس حدود ۱۷ ۱۸ نفره ولی اون دو تای دیگه بعید میدونم بخوان از معدل استفاده کنن.الان کلاسمون حدود ۱۱ ۱۲ نفره نفره ولی خیلیا انصراف دادن حدود ۷ ۸ نفر.منظور از ده درصد یعنی همون کلاس خودمون فقط یا همه دانشگاه مادر و کل اقماری هاش؟حالا با این شرایط ب نظر شما روزانه قبول میشم انشالله؟

با سلام
من ورودی ۹۴ مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان هستم
و ۸ ترمه تمام واحد های کارشناسیم رو گذروندم .(تا شهریور ۹۸)
و جز ۱۵ درصد برتر هم ورودی خودم هستم .( معدل ۱۷/۵)
میخواستم بدونم آیا میتونم برای کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد های درخشان سال ۹۹ درخواست بدم و درخواستم مورد بررسی قرار میگیره یا نه. (با توجه به اینکه ورودی ۹۴ مهر ماه هستم ولی در شرایط اطلاعیه قید شده ورودی ۹۵ و بهمن ۹۴)
با تشکر

سلام
خیر متأسفانه مطابق شرایط اعلام‌شده، شما امکان درخواست ارشد بدون کنکور ندارید.

سلام. من دانشجوی ترم ۷ کارشناسی نرم افزاردانشگاه دولتی هستم که داشنگاه خودم این رشته را برای ارشد ندارد. تا ترم قبل ۱۰۳ واحد گذروندم و از لحاظ معدل جز ۱۵درصد هم دوره ای هام هم هستم. ۳/۴ واحدام میشه ۱۰۵ واحد که من ۱۰۳ واحد گذروندم. میخاستم ببینم پذیرش بدون کنکور شامل حال من میشه یانه؟ ممنون.

سلام
متأسفانه بعید هست که امکانش باشه. با این وجود هر فراخوانی که اعلام شد میتونید از دفتر استعداد درخشانش سوال کنید.

سلام من میخواستم بدونم برای مقطع ارشد بدون کنکور دانشگاه ازاد ملاک معدل کارشناسی هست یا معدل موثر توی ازمون ارشد؟

پایین تر پاسختون داده شده. موفق باشید

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.تماس با ما

چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم
چگونه بعد از قبولی در دانشگاه ثبت نام کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *