چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

 
helpkade
چگونه به رابطه خود تنوع دهیم
چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

 

راههای ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسیمطالب بسیاری مبنی بر یکنواخت شدن رابطه با همسر مطرح میشود ، گاها ممکن است بعلت برخی اختلالات جنسی ،فردی تنها از یک روش خاص ارضاء شود و همسر خود را نیز وادار سازد تا صرفا از این طریق با یکدیگر رابطه داشته باشند اما در 80 درصد از موارد دلیل یکنواخت شدن انجام حرکاتی تکراری و قابل حدس در رابطه زوجین میباشد، همیشه یک نقطه آغاز و یک نقطه پایان که مسلما بعد از مدت کوتاهی از جذابیت و کیفیت رابطه میکاهد. بر آن شدیم تا مقاله ای جهت ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسی زوجین درج نمائیم.

حاشیه ها و بازی های جنسیاگر چه مردان اهل حاشیه نیستند و ترجیح میدهند سریع به اصل بپردازند اما در زمینه مسائل جنسی حاشیه و بازی های جنسی مورد پسند است ، همچنین خانم ها نیز نسبت به آن نظر مثبتی دارند ، در روایات نیز به این مهم پرداخته شده است که شایسته نیست مرد و زن به یکباره با هم نزدیکی کنند.

 

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

تنوع در حالات جنسیمتاسفانه درصد قابل توجهی از زوجین در نهایت به 3 الی 4 حالت جنسی بسنده میکنند ، روالی تکراری نقطه آغاز تکرای و نقطه پایان تکراری ، همه حرکات قابل حدس هیچ غافلگیری در کار نیست ، ساعات و مکانی تکراری و حتی حرفهای تکراری ، چند مرتبه میتوانید از یک روش بهره بگیرید ؟ خسته نشدید ؟ فکر نمیکنید رابطه مثل قبل نیست ؟نیازی نیست برای آشنا شدن با حالات جنسی جدید ، اینترنت را زیرو رو کنید عکس ، فیلم و … بیابید ، ذهن خلاق خودتان را بکار بگیرید ، برای رابطه جنسی باید برنامه ریزی داشت ، ایده های جدید بکار بگیرید فکر کنید امشب که قرار است با همسرتان رابطه داشته باشید چه حرکت جدیدی را تجربه کنید.

 

بهتر نیست به جای اینکه همیشه یک جا رابطه داشته باشید در جاهای مختلف منزل با حالات جدید تجربه کنید ، هر حالتی که میتواند بوسیدن – دخول – معاشقه  – رابطه جنسی دهانی و سایر رفتارهای جنسی را شامل بشود و انجام آنرا میسر مطمئنا خوب که فکر کنید حالات متفاوتی به ذهنتان میرسد ، بعنوان مثال اگر از اینکه شوهرتان  بدن شما را بوبسد – نوازش کند و یا بلیسد لذت میبرید میتوانید مزه شیرینی را به شوهرتان تققدیم کنید : کمی خامه به سینه هایتان بزنید و از همسرتان بخواهید ازروی سینه هایتان  خامه ها را میل کند و امثالهم و یا رفتار مشابهی در مورد آلت جنسی مردانه .

عافلگیری با بستن چشماناگر میخواهید هیجان رابطه در حالت جدید بیشتر شود ، چشمان همسرتان را ببندید تا نتواند حرکات بعدی شما را مشاهده کند در نتیجه غافلگیر شود ، بد نیست بدانید زمانی که چشمها بسته باشند مغز بصورت غیر ارادی شروع به پردازش شرایط کرده و افکاری در ذهن شما شکل میگیرد که به موجب ان میتواند تحریک بیشتری نصیبتان شود.

 

بازی با بدن همسراگر از نقطه ای آغاز میکنید برای بوسیدن یا … ، مدام وقفه ایجاد کنید و مجددا از نقطه دیگر از بدن آغاز کنید نه اینکه ادامه آنرا دنبال کنید که برای همسرتان قابل حدس نباشد و مجددا میتوانید به نقطه اول بروید به این حرکت ، حرکت چرخشی نیز میگویند  ، آغاز های بی پایان ، وقفه ، غافلگیری  میتواند عطش هر زن و مردی را شعله ور سازد  ، تمامی نقاط بدن را مورد توجه قرار دهید و یک تقلب بوسیدن و لیسیدن ناحیه گردن باعث تحریک بیشتری در هر دو جنس میشود.

 

موقع رابطه جنسی صحبت کنید اما صحبتهای کوتاه  نه بلند که تمرکز را از شما بگیرد ، حتما میدانید که این صحبت باید در چه زمینه ای باشد نه در مورد قبض آب و برق یا اجاره خانه بلکه در مورد لذتبخش ترین زمانی که میخواهید با همسرتان تجربه کنید.

لباس و آرایشی جدید برای همسرمیدانم که برای رفتن به یک مراسم عروسی از چندین روز قبل به دنبال آن هستید که لباسی تهیه کنید که قبلا آنرا در مجلس های قبل بر تن نکرده اید ، مدل موهایتان و آرایشتان را تغییر میدهید و هر چه در توان دارید بکار میگیرید تا جذابتر از قبل باشید ، هیچ اشکالی ندارد اما آیا برای رابطه با شوهرتان زمانی جهت متفاوت بودن جذاب بودن آرایش جدید لباس جدید صرف میکنید ؟

 

آیا برای نزدیکی با همسرتان صورتتان را اصلاح میکنید؟ بدنتان را معطر میکنید ؟ اگر نمیکنید چطور انتظار دارید رابطه شما همیشه جذاب باشد ؟لباسهای محرک جنسی بر تن کنید از همسرتان در مورد سلیقه همسرتان اطلاعات کسب کنید ، یک بدن نیمه برهنه برای مردان جذابیت جنسی بیشتر دارد تا بدنی کاملا عریان لذا برای رابطه جنسی همه لباسها را بلافاصله از تن در نیاورید اجازه دهید اندامهای جنسی و نقاط تحریک پذیر بدن شما با لباسهای محرک برای همسرتان بیشتر نمود کند.

 

ناز و عشوه گری برای شوهرتانصریح بگویم ، براحتی دست یافتنی نباشید ، ناز کنید عشوه گری ، برقصید بازی کنید تا عطش شوهرتان بیشتر شود ، اگر بلافاصله در بستر تسلیم شوید خیلی زود آتش جنسی شوهرتان فروکش میکند .

خانم ها خجالت نکشیدخانم عزیز ، لطفا موقع رابطه جنسی با شوهرتان  بی حیا باشید ، گمان نکنید شوهرتان فکر بدی در مورد شما میکند و یا به گذشته شما شک میکند بی حیا بودن زن در رابطه جنسی یک توصیه دینی است که در روایات به آن اشاره شده است هر چند توصیه بر این است که بعد از رابطه جنسی لباس حیا بر تن شود ، خودتان را رها کنید اگر لازم است فریاد بزنید ،لذت را به همسر خودتان تقدیم کنید و از او لذت ببرید.

عجله نکنیداگر قرار است یک رابطه 10 دقیقه ای داشته باشید ، اگر نداشته باشید و تا زمانی که بتوانید یک رابطه طولانی داشته باشید صبر کنید شایسته تر است ، هر چه مدت زمان بیشتری صرف بازی های جنسی و حاشیه کنید تحریک و عطش شما و همسرتان بیشتر میشود بد نیست بدانید این نیز یک توصیه مهم در روایات است.

ازهمسرتان نپرسید که ارضا شدی یا نهنباید در حین رابطه  ازهمسرتان این پرسش را مطرح کنید که ارضا شدی یا نه؟ چرا که مطرح کردن این پرسش میتواند این ذهنیت را در همسر شما ایجاد کند که شما دیگر از ادامه خسته شدید و صرفا دارید تلاش میکنید برای ارضا کردن او و لذتی خودتان از این رابطه نمیبرید برای همین بعید نیست با پاسخ آره ارضا شدم ، یا اینکه نه دیگه ادامه نده مواجه بشید با توجه به شناختی که از همسرتان پیدا میکنید این شما هستید که از حالات و نشانه ها باید متوجه شوید که او به ارگاسم نزدیک است یا خیر.

بعد از رابطه جنسیراجع به آن صحبت کنید و یکدیگر را در آغوش بگیرید ، بگوئید از کدام حرکات لذت بیشتری برده اید به همسرتان بگوئید فوق العاده بود و اورا تحسین کنید ، اثرات مثبت  یک رابطه زناشوئی کامل بسیار زود نمایان میشود همانطور که اثرات منفی یک رابطه نامناسب زود مشخص میشود.

منبع : tanzimekhanevadeh.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


انواع جراحی زیبایی سینه


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


قاعدگی دردناک زنان و دختران


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


دانستنی های سلامت واژن


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسیخواب بچه‌ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب‌العجل‌های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می‌شوند و شب‌ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می‌دهد و نادیده گرفتن آن هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.

مشکل شماره ۱: همان تکرار قدیمی و همیشگیراهکار: کمی تغییر ایجاد کنید.وقتی در یک رابطه طولانی‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین یک پیام‌رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان‌زده می‌‌شویم–چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می‌دهد.مشخص است که نمی‌توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی‌تان را عوض کنید. اما می‌توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی‌گرداند. رابطه‌جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی‌تان را امتحان کنید.

مشکل شماره ۲: کارهای زیاد، خستگیراهکار: یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید.همه زوج‌ها در پایان یک روز طولانی خسته هستند. و انرژی داشتن برای عشق‌بازی کمی دشوار است. اما این قابل‌تغییر است.باید مسائل مهم زندگی را اولویت‌بندی کنید. هیچ اشکالی ندارد وقتی که خسته هستید، رابطه‌جنسی سریع و ساده داشته باشید. داشتن رابطه‌جنسی مداوم و حفظ آن برای سلامت رابطه شما اهمیت زیادی دارد.به جای اینکه صبر کنید تا وقت خاموش کردن چراغ‌ها برسد، قبل از شروع کردن کارهای عادی شب، یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید خلاق باشید. این اتفاق قرار نیست یکدفعه بیفتد. باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.

مشکل شماره ۳: شما که هستید؟راهکار: برای کشف دوباره همدیگر–بدون اعمال فشار–وقت بگذارید.اگر چند وقت است نزدیکی جنسی با هم نداشته‌اید، پیشنهاد نزدیکی از طرف همسرتان ممکن است به نظرتان مصنوعی و اجباری برسد. بد نیست که اول به طریقی غیرجنسی به هم نزدیک شوید. اگر خیلی وقت است که درست‌حسابی با هم وقت نگذرانده‌اید، شاید خیلی میل جنسی به همدیگر نداشته باشید.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

کلیشه قدیمی شام و فیلم را فراموش کنید. فعالیتی جدید را امتحان کنید و این را جزء اولویت‌های برنامه‌تان قرار دهید. هر هفته برای یک قرار شبانه برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، بولینگ، یا خیلی کارهای احمقانه. با هم برای خرید سبزیجات بروید یا هر پنجشنبه شب با هم به کافی‌شاپ بروید. بگذارید این برایتان به شکل عادت درآید. خیلی زود دوباره با هم احساس نزدیکی خواهید کرد و میل‌جنسی‌تان هم از همان جا برمی‌گردد.وقتی دوباره به هم نزدیک شدید، یک برخورد جنسی سریع همه هیجان قبل را برمی‌گرداند. وقتی رابطه‌ها به این شکل دوباره جان بگیرند، نزدیکی‌های جنسی ۱۰ دقیقه‌ای هم خالی از لطف نخواهد بود و پیوند قدیمی را بین شما ایجاد خواهد کرد.

مشکل شماره ۴: بدنتان را دوست نداریدراهکار: به چیزهایی که دوست دارید توجه کنید.خیلی از ما دوست داریم خیلی چیزها را در بدنمان تغییر دهیم. ممکن است اضافه‌وزن بارداری را نتوانسته‌اید برگردانید یا از اینکه دیگر باشگاه نمی‌روید ناراضی باشید. وقتی تصویر بدن خوبی نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌خواهید خودتان را با کسی تقسیم کنید. برای درمان پایین بودن اعتمادبه‌نفس، چیزهایی در خودتان پیدا کنید که دوست دارید و از نظر جنسی روی آنها تمرکز کنید.با به جای خودتان به بدن همسرتان توجه کنید. چه چیزی را در بدن همسرتان دوست دارید؟ چه نقطه‌ای از بدن او تحریکتان می‌کند؟ با این روش می‌تواند تمرکز را از چیزی که به شما احساس ناامنی می‌دهد، به چیزهایی که با هم از آن لذت می‌برید تغییر دهید.

مشکل شماره ۵: رابطه‌جنسی دردناک استراهکار: در سکوت تحمل نکنید.گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به آن کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. این مسئله به‌ویژه برای خانم‌هایی که نزدیک به یائسگی هستند اهمیت بیشتری دارد و از اینکه این مطلب را به همسرتان بگویید هم واهمه دارید.وقتی سن در خانم‌ها بالاتر می‌رود، سطح استروژن پایین می‌آید و این مسئله بر بسیاری از اندام‌های بدن ازجمله واژن تاثیر می‌گذارد. وقتی بافت‌ها ضعیف و باریک می‌شوند و مقداری از ذخیره خون خود را از دست می‌دهند، رابطه‌جنسی دردناک‌تر خواهد شد.

خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای رابطه‌جنسی دردناک وجود دارد.برای بسیاری از بیماران، استروژن واژنی بسیار موثر است، روان‌سازها و روغن‌های واژنی هم در داروخانه‌ها موجود هستند. اما اگر این دردها ادامه یافتند،حتماً با پزشکتان مشورت کنید زیرا ممکن است علت آن مسئله جدی دیگری باشد.

مشکل شماره ۶: هنوز هم میل و رمق نداریدراهکار: علت را پیدا کنید.کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن باشد. ممکن است علامت یک مشکل جدی دیگر باشد. مثلاً افسردگی، اضطراب، عدم توازن هورمونی، همه موجب ناکارایی جنسی خواهند شد. در مردها، عدم توانایی نعوظ می‌تواند یک علامت هشدار برای دیابت یا بیماری قلبی باشد و برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون هم ممکن است میل‌جنسی را کاهش دهند.

مسائل رفتاری نیز ممکن است در توانایی شما برای داشتن رابطه‌جنسی تاثیر بگذارد. سیگار و مصرف بالای الکل هم واکنش جنسی را کند می‌کند. حتی طریقه ورزش کردن شما هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال، گذراندن زمان طولانی روی دوچرخه ممکن است در زندگی جنسی شما اثر منفی بگذارد.هم خانم‌ها و هم آقایانی که به مدت طولانی از دوچرخه یا دوچرخه‌های ثابت استفاده می‌کنند، ممکن است در تحریک‌جنسی دچار مشکل شوند. دلیل آن فشار بیش از اندازه بر روی عصب شرمگاهی است که موجب می‌شود رگ‌ها ذخیره خون کمتری به ناحیه تناسلی برسانند.

همچنین دقت کنید که خوابتان کافی باشد. داشتن استراحت کافی اهمیت زیادی دارد.پایین آمدن میل‌جنسی شما هر دلیلی که داشته باشد، برگرداندن خود به روال سابق به کمی تلاش نیاز دارد. به رابطه‌جنسی نیز باید مثل هر مسئله دیگر زندگی توجه داشته باشید و بدانید که هیچ قرص معجزه‌آسایی برای حل مشکلات مربوط به آن وجود ندارد.منبع : salamatnews.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


انواع جراحی زیبایی سینه


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رابطه جنسی در طولانی مدت کسل کننده و یکنواخت می شود. برای رهایی از این یکنواختی فقط کافی است کارهایی را به روابط تان اضافه کنید تا میل جنسی‌تان تقویت شود.

تنوع در رابطه جنسی به هر حال لازم می شود، مگر می شود همیشه از یک رفتار و یک زمان و یک محل رابطه جنسی داشت و کیفیت آنرا حفظ کرد؟ اگر مدتی است که احساس می‌کنید رابطه جنسی‌تان کمرنگ شده، لازم نیست حتما کار خارق‌ العاده‌ای انجام دهید. فقط کافی است کارهایی را به روابط تان اضافه کنید تا میل جنسی‌تان تقویت شود.

بسیاری از زنان و مردان از برخورد ساتن ، ابریشم ، تور و چرم به پوستشان لذت می برند و طیف گسترده ای از لباس زیرهای مختلف و لذت بخش برای هر دو گروه در بازار موجود است . چه لباس های زیبا را ترجیح دهید و چه لباس های پیچیده را ، مسلماً باید چیزی پیدا کنید که در آن راحت باشید تا روابط جنسی لذت بخشی داشته باشید.

شاید دوست داشته باشید در روابط جنسی نقش دکتر و پرستار ، ندیمه و یا مستخدم را بازی کنید. ممکن است ترجیح دهید لباس هایتان را سریع در بیاورید یا دوست داشته باشید برای آن ها هم برنامه ی خاصی پیاده کنید.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

می توانید برای افزایش روابط جنسی لذت بخش ساعت ها با دو تاس تفریح کنید . می توانید فهرستی از فعالیت های روابط جنسی را بنویسید که با مجموع اعدادیکه از ریختن دو تاس در هر مرحله حاصل می شوند در ارتباطند . مثلاً ۳ می تواند بوسه باشد . ۴ می تواند نوازش باشد و ۹ می تواند مقاربت باشد . شاید هم مایل باشید جفت ۶ را به چیزی خیلی خاص اختصاص دهید . یک راه دیگر هم این است که اعداد ۱ تا ۶ را روی یک تاس به قسمت های مختلف بدن و ۱ تا ۶ تاس دیگر را با انواع تماس ربط دهید . بعد تاس ها را بریزید و طبق دستور عمل کنید.

سال هاست مردم به طریق مختلف با آب تفریح کرده اند . این قضیه در مورد زن و شوهرها هم صادق است . کفی کردن یکدیگر در وان یا زیر دوش می تواند بی اندازه لذت بخش باشد . قطرات نوازشگر آب و روغن های مخصوص حمام به پوست حسی فوق العاده شهوانی می دهند و می تواند موجب روابط جنسی رضایت بخشی شود . وقت بگذارید و یکدیگر را از سرتا پا زیر دوش آبکشی کنید . اگر دوش تان مجهز به عملکرد پالس دهنده است از ان استفاده کنید که بسیار نیرو بخش است !

از دست دادنِ حس بینایی اغلب سایر حواس را تقویت می کند . بنابراین بستن چشمان همسرتان و سربه سر او گذاشتن از طریق تماس دادن چیزهای مختلف با سطح بدنش می تواند خیلی هیجان انگیز باشد . سعی کنید چیزهایی که استفاده می کنید احساسات مختلف را برانگیزند ، می توانید از چیزهای بی ادبانه و آنچنانی که با رابطه ی جنسی ارتباط ضمنی دارند استفاده کنید . اجزای بدن خود را هم به کار گیرید.

این کارها ممکن است رسیدگی به دخل و خرج ، کارهای خانه یا پختن شام باشد ، البته در مورد این آخری باید خیلی احتیاط کنید!

مثلاً قایم موشک آنچنانی بازی کنید . شیئی را جایی در خانه پنهان کنید و روی آن جزئیات عملی روابط *جنسی را بنویسید که اگر همسرتان آن شیء را یافت برای او انجام خواهید داد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : alodoctor.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اگر از روزمرگی خسته شده اید، خوشحال نیستید، انگیزه کافی برای زندگی ندارید و غم و اندوه شما را فرا گرفته وقتش رسیده که برای ایجاد تغییراتی در زندگی تان تلاش کنید. هنگامی که شما در یک رابطه شروع به ناسازگاری میکنید، احتمالا به مرور زمان شریک شما عقب نشینی میکند و لحظه ای که شریکتان شما را ترک می کند بیشتر محتاج توجه میشوید ، این یک دایره منفی است و تقریبا همیشه با زمان هم بدتر می شود.

یک لحظه خودتان را امتحان کنید و سعی کنید که بفهمید این نوع رفتار به طور بالقوه چگونه روابط شما را خراب می کند. سعی کنید این نوع رفتار خود را تغییر دهید، خود را از یک شخص نیازمند به فردی مستقل و با اعتماد به نفس تغییر دهید. در این بخش از نمناک چند مورد وجود دارد که به شما کمک می کند که در یک رابطه متکی باشید.

بالغ شوید و مانند یک بزرگسال عمل کنید:

به شریک زندگیتان احترام بگذارید. اگر او به فضا نیاز دارد، به خواسته او احترام بگذارید و حریم و فضای او را به او بدهید. درخواست فضا یا زمان به این معنا نیست که او در حال پایان دادن به رابطه است همه نیاز به تنهایی دارند.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

هویت جداگانه خود را حفظ کنید:

افراد مستقل درک می کنند که همه به زمان نیاز دارند. هر زوج باید مدت زمان کوتاهی را از یکدیگر جدا باشند. این رابطه سالم است و به شما کمک می کند احساس و هویت خود را حفظ کنید.

بیش از حد وابسته نباشید:

به شریک زندگی خود وابسته نباشید و بدانید او تمام نیازهای شما را برآورده نمی کند. انتظار نداشته باشید شریک زندگیتان شما را از دنیای بد نجات دهد یا از احساسات شما مراقبت کند.

ادامه لذت بردن از فعالیت ها و سرگرمی هایی که با شریک خود به اشتراک نمی گذارید:

بدانید که شما و همسرتان قصد ندارید از تمام فعالیت های مشابه لذت ببرید.لذت های زندگی خود را فقط به این دلیل که شریک زندگیتان از آن لذت نمی برد کنار نگذارید.برای یک رابطه سالم، مهم است که از منافع یکدیگر حمایت کنید، حتی اگر آنها را به اشتراک نگذارید.

اجتماعی باشید:

نیازی نیست که فقط همسرتان نیازهای عاطفی شما را برآورده کند. نیاز خود به مکالمه و همراهی را با بیش از یک منبع پر کنید، به جای اینکه منتظر شریک زندگی خود باشید تا از احساس تنهایی و بی حوصلگی نجات یابید. این امر همچنین مانع از احساس فشار در برقراری رابطه برای جلوگیری از تنهایی خواهد شد.

در مورد ارزش خود با اعتماد به نفس برخورد کنید :

اگر در رابطه شما حس مالکیت، حسادت یا ناامنی داشته باشید، یک گام به عقب برداشته اید. این رفتارها کاملا اشتباه است. این می تواند جذابیت زندگی شما را کاهش دهد،و احترام و عشق را از بین ببرد. مردم معمولا به افراد عاطفی، قوی و سالم جذب می شوند.

از راه دور مداوم با هم در ارتباط نباشید:

اگر در طول روز از طریق چت، ایمیل، پیام کوتاه یا پیام کوتاه به طور مداوم با شریکتان در تماس هستید، در پایان روز دیگر حرفی برای گفتن نخواهید داشت.به یکدیگر فضا بدهید.

برای سپری کردن زمان با شریکتان التماس نکنید:

بحث در مورد چگونگی به اشتراک گذاشتن زمان با هم باعث ایجاد مشکل در رابطه شما خواهد شد. ابتدا سعی کنید بفهمید شریکتان با میل خود می خواهد با شما وقت بگذراند یا به اجبار، به کیفیت زمانی که با هم صرف میکنید بیشتر تمرکز کنید، نه مقدار.

یک هدف در زندگی داشته باشید:

هنگامی که شما در زندگی خود هدف ندارید، تمایل دارید که همسر خود را به عنوان هدف زندگی قرار دهید . زندگی شما حول همسرتان می چرخد و می تواند برای بعضی افراد خسته کننده باشد. آنها احساس خستگی می کنند که تمام نیازهای شما را برآورده کنند. در مورد اهداف خود در زندگی فکر کنید – و بیش از یک هدف داشته باشید. اجازه ندهید تنها مربوط به رابطه شما باشد.

لذت بردن از تنهایی را بلد باشید :

داشتن رابطه ای نباید شما را از لذت تنهایی دور کند از زمان تنهایی خود بهترین استفاده را ببرید. برای تماشای یک فیلم بیرون بروید، به یک آبگرم بروید، یک نپ بخرید، بخوانید، یا به یک پیاده روی بروید.از زمان خود لذت ببرید.

با دوستان خود وقت بگذرانید:

آیا از افرادی هستید که در دقیقه نود برنامه با دوستانتان را کنسل میکنید تا پیش همسرتان باشید؟ این اشتباه را انجام ندهید و زندگی خود را محدود به یک شخص نکنید.با دوستان خود وقت بگذرانید، این به شما کمک می کند تعادل را در زندگی خود حفظ کنید. وقت خود را برای پرورش و حفظ روابط با دوستان صرف کنید.

مشغول انجام کارها باشید مهارت های خود را بهبود بخشید :

یک کلاس را انتخاب کنید که به شما کمک کند تا مهارت هایی را که در حال حاضر دارید را بهبود ببخشید. عاشق آشپزی هستید ؟ ثبت نام در یک کلاس پخت و پز. اگر زبان انگلیسی خوبی دارید، زبان فرانسه یا آلمانی را یاد بگیرید. به غیر از ارتقاء مهارت های خود، یادگیری چیزی جدید نیز اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

برای نیازهای خودتان باهم صحبت کنید:

نیازهای و احساسات خود را برای شریکتان بیان کنید:

فقط به خاطر اینکه خواسته ها و منافع خود را به خطر نیندازید و یا اینکه می ترسید او را از دست بدهید سکوت نکنید. یک رابطه سالم فضایی برای نیازها و خواسته های هر دو فرد دارا است. نیازهای خود را بیان کنید تا شریکتان متوجه آنها بشود.

برای آینده خود برنامه ریزی کنید:

صرف نظر از سایر موارد مهم دیگر. بر روی اهدافی که می خواهید در زندگی شخصی خود داشته باشید، کار کنید و اهداف شغلی خود را مشخص کنید.

خود را دوست داشته باشید:

به خود عشق بورزید از خود قدردانی کنید و با خود وقت بگذرانید.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

خودتان باشید و از کارهایتان لذت ببرید:

هنگامی که به خود احترام و عشق می ورزید، دیگران هم همین احساس را به شما خواهند داشت.

 

ایران اچ آی وی » سلامت جنسی » روابط زناشویی » نحوه ایجاد تنوع در رابطه زناشویی (چند راهکار ساده اما کاربردی)

اهمیت ایجاد تنوع در رابطه زناشویی بسیار زیاد است و با روش هایی ساده می توان آن را فراهم کرد.

یکی از مهم ترین مباحث در روابط زناشویی ایجاد تنوع و دوری از یکنخواختی است. گاهی اوقات ایجاد چرخه تکرار و یکنواخت شدن رابطه جنسی در نهایت منجر به سرد شدن زن و مرد نسبت به یکدیگر و مشکلات دیگری خواهد شد. متاسفانه مشکلاتی که به دلیل عدم ایجاد تنوع در سکس به وجود می آید بسیار زیاد است و در مواقعی موجب ایجاد باورهایی اشتباه می شود. احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که مردان تنوع طلب هستند! همین مسئله یکی از مشکلاتی است که به دلیل ناآگاهی در روابط جنسی پیش می آید. تنوع طلبی می تواند در وجود هر انسانی باشد و به سادگی و با روش های اصولی به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم به اهمیت تنوع در رابطه زناشویی و چگونگی ایجاد آن بپردازیم.

تنوع در رابطه زناشویی مهم است زیرا اجازه ی خاموش شدن هیجان را نمی دهد. اهمیت تنوع در رابطه زناشویی به قدری زیاد است که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است به مشکلی اساسی و حتی خیانت منجر شود. متاسفانه بسیاری از افراد سلامت جنسی و روانی خود را به خطر می اندازند و با افزایش تعداد شرکای جنسی خواهان ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود هستند. در صورتی که با افزایش آگاهی می توان این مسئله را به شیوه ای سالم حل کرد.

در ابتدا باید مفهوم تنوع را به خوبی متوجه شوید. برخی از افراد انجام کارهای ناپسند در رابطه جنسی را تنوع می نامند! در صورتی که ایجاد تنوع نباید منجر به تغییر شکل رابطه جنسی ایمن شود. اگر همیشه با شنیدن عبارت “تنوع در رابطه زناشویی” حالتان دگرگون می شود و حس خوبی به این جمله ندارید، به این معنی است که تعریفتان از تنوع کاملا اشتباه است. ایجاد تنوع به معنای فراهم کردن شرایط و فضایی متفاوت برای لذت بردن بیشتر هر دو نفر است. حال این فضای و حس و حال جدید می تواند به شکل های مختلف ایجاد شود. در این قسمت به برخی از روش های ایجاد تنوع در رابطه جنسی اشاره خواهیم کرد.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

اگر فکر می کنید که دیگر شریک جنسی مورد پسندی برای همسرتان نیستید یا اعتماد به نفستان کاهش پیدا کرده، بهتر است یک بازنگری درون خود و حس باطنی تان داشته باشید. اگر خودتان حس بدی به خودتان داشته باشید قطعا این مورد روی همسرتان هم تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت بی میلی و سردی ایجاد می شود که هیجان را از بین میبرد. به طور مثال کاهش یا افزایش شدید وزن معمولا از مواردی است که به صورت مستقیم با اعتماد به نفس زنان و مردان مرتبط است. اگر به هر دلیلی وزن ایده آل خود را از دست داده اید همین مورد می تواند فرصتی باشد تا تنوعی ایجاد کنید. بیماری های مقاربتی نیز از دسته مواردی است که افراد بعد از مبتلا به آن ها تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. سعی کنید تمامی احساسات بدی که نسبت به خودتان دارید را از بین ببرید.

اگر طرح کاغذ دیواری سقف را حفظ شده اید، وقت آن رسیده تا محل خواب خود را عوض کنید. ایجاد رابطه جنسی در مکان های مختلف را امتحان کنید. می توانید از حمام، اتاق های دیگر حتی پذیرایی و آشپزخانه شروع کنید. در صورت امکان حتی می توانید برنامه ی سفر کوتاه و یک روزه داشته باشید. حتی رزرو یک اتاق در هتل مورد علاقه همسرتان (حتی در شهر خودتان) هم می تواند ایده جذابی باشد.

خجالت کشیدن را رها کنید و پوزیشن های جنسی مختلف را امتحان کنید. قطعا زمانی که هیچ اقدام غیر قابل پیش بینی انجام ندهید همه چیز برای همسرتان قابل حدس و تکراری خواهد بود. در صورتی که هدف از ایجاد تنوع، به وجود آوردن هیجان برای شریک جنسی و سپس خودتان است. از این رو می توانید در اینترنت به دنبال پوزیشن های جنسی مختلف باشید و حتی از مشاور زناشویی کمک بگیرید. اگر در پوزیشن هایی که یاد میگیرید، رفتارهای جنسی پر خطر وجود نداشته باشد، قطعا به کیفیت رابطه جنسی، ایجاد تنوع و در نهایت حس لذت بیشتر کمک خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که حتی ترتیب پوزیشن های مورد علاقه تان هم می تواند برای همسرتان قابل حدس باشد. در صورتی که باید از نقطه شروع تا پایان درگیر تنوع باشید و قطعا همسرتان انتظار رفتارهای جدید را دارد.

تنوع در هر قسمتی از سکس می تواند شکل بگیرد. قطعا مکان سکس، نوع لباس، رنگ آرایش و حتی حرف هایی که حین رابطه جنسی می زنید هر بار می تواند متنوع باشد. از لباس های مختلف استفاده کنید و تنوعی در نحوه ارایشتان ایجاد کنید.

اگر فکر می کنید عوض کردن موقعیت مکانی، پوزیشن و حتی نوع لباس و آرایش هم دیگر کافی نیست، بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید. به طور مثال حاشیه های جنسی را بیشتر کنید. این حاشیه های جنسی می تواند مواردی مانند بازی های جنسی باشد. در زمان و مکانی که همسرتان انتظار ندارد که از او درخواست سکس داشته باشید، شرایط را به گونه ای پیش ببرید که غیر قابل پیش بینی باشد. انجام چنین مواردی کاملا وابسته به نوع روحیات شما و همسرتان دارد اما با کمی تمرکز و فکر کردن می توانید راه حل های متفاوتی را در نظر بگیرید.

آنچه در این مقاله از بلاگ ایران ایدز بررسی شد، راهکارهایی است که اگر به شکل صحیح انجام شود نتیجه ی خوبی رقم خواهد زد. در نهایت توصیه می کنیم حتی در صورتی که فکر می کنید هیچ یک از این راهکارها برایتان خوشایند نیست، بهتر است از یک مشاور و متخصص روابط زناشویی کمک بگیرید.

با صحبت کردن و پیدا کردن نقاط مشترک و علاقه مندی ها می توان نکات مثبتی را پیدا کرد که شاید پیش از این به اندازه کافی به آن بها نمی دادید. همچنین مراجعه به یک مشاور متخصص می تواند راهکار خوبی برایتان باشد.

تبدیل شدن سکس به یک عادت، نقطه ی خطری است که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر فکر می کنید تنها به دلیل رفع نیاز جنسی به سمت سکس کشیده می شوید، بدین معناست که باید رابطه عاطفیتان را قوی تر کنید. با توجه به روحیاتتان باید این کار را انجام بدهید. میتوانید صحبت کنید، محبت بیشتری بورزید. به یاد داشته باشید که قرار نیست محبت کردن تنها چند دقیقه پیش از شروع سکس آغاز گردد.

یکی از موضوعاتی که در یکنواخت شدن رابطه زناشویی اهمیت زیادی دارد، توجه نکردن به احساسات است. اجازه ندهید که سکس تنها به یک عملکرد جسمانی تبدیل شود. بلکه آتش عشق و محبت خود را حین رابطه جنسی روشن کنید و بیان احساسات خود را جدی بگیرید. اگر احساسی برای بیان کردن ندارید باید یک قدم به عقب تر بازگردید! احتمالا مشکل یکنواخت شدن، پیش از اینکه به سکس برسد در قسمت های دیگر رابطه تان ریشه دوانده است.

ارسال

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تهران – میدان درکه – دانشگاه شهید بهشتی

©2020 – Iranhiv | All right reserved

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

سواد زندگی؛ سواد
عاطفی- زندگی جنسی زوج ها از مواردی است که هر چند اهمیت ویژه ای دارد ولی به دلایل فرهنگی، کمتر بدان پرداخته می شود. در این درس، نگاهی به برخی زوایای این مبحث خواهیم داشت.استرس و رابطه جنسی

دکترEmily Nagoski ،
مربی جنسی و نویسنده کتاب پر فروش “همانطور
که هستی بیا”، در مورد عاملی اساسی که حیات جنسی زوج ها را دچار اختلال کرده
است می گوید: هیچ چیزی بیشتر از استرس نمی تواند به
عنوان ترمز رابطه همسران عمل کند.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

 استرس مکانیسمی برای بقا است که در موقعیت های بحرانی
به یاری فرد می شتابد. زمانی که بدن انسان در شرایط پایدار و امن قرار نداشته
باشد، شروع به ارسال سیگنال های هشدار دهنده می کند و درست همین جا است که استرس را احساس می کنیم. هنگامی که روان انسان در وضعیت مطلوبی
قرار نداشته باشد، حیات جنسی زوج ها نیز طبق انتظار طرفین پیش نخواهد رفت.

استرس به ویژه از نوع مزمن، کنترل ذهن و جسم را در دست
خواهد گرفت و قدرت فرد در جهت مدیریت صحیح آنها را تضعیف خواهد کرد. برای مثال از
جمله اصلی ترین عوارض جسمانی استرس می توان به کاهش زمان و کیفیت خواب اشاره کرد
که خود زمینه ساز زنجیره ای از مشکلات دیگر می شود. دقیقا به همین دلیل است که این
روزها “ذهن
آگاهی” به عنوان کلید حل این بحران شناخته می شود. ذهن آگاهی یا حضور در
لحظه، یک فرآیند شناختی است که طی آن سعی می شود آگاهی و هوشیاری به سمت زمان حال
هدایت شود. ذهن آگاهی معمولا با روش های مختلفی از جمله مدیتیشن توسعه می یابد و
قادر به افزایش سطح تمرکز خواهد بود. بدین ترتیب پس از مدتی تمرین با مهارت بیشتری
می توانید احساسات درونی خود را مدیریت کنید.  ***این درس را هم مطالعه کنید:عشق، شهوت و 8 توصیه کاملاً علمی و کاربردی

مطالعات مرتبط با ذهن آگاهی

بر اساس مطالعه ای جدید که در مجله سکس و درمان زناشویی
به چاپ رسیده است، ذهن آگاهی می تواند نقشی موثر در تقویت حیات جنسی زوجین به
دنبال داشته باشد. شاید تعجب کنید اما محققان معتقد هستند که تنها 10 دقیقه
مدیتیشن معادل 44 دقیقه خواب فایده دارد. طی پژوهش مذکور یک نظر سنجی
آنلاین برگزار شد و 194 زوج با رده سنی 35 الی 60 سال در آن شرکت داشتند. بر اساس
نتایج به دست آمده مشخص شد که زوج های معتقد به استفاده از تکنیک های ذهن آگاهی،
سطوح بالاتری از رضایت جنسی و همچنین اعتماد به نفس را گزارش کرده اند.Chelom E.
Leavitt، استادیار گروه آموزشی خانواده از دانشگاه بریگم یانگ و سرپرست مطالعه مربوط به نظر سنجی آنلاین،
در این خصوص می گوید: من با زوج های بسیاری برخورد داشته ام که برای برقراری ارتباط
موثر با همسر خود دچار مشکل بودند. این چالش به ویژه در زمینه رابطه جنسی بیشتر
خود را نشان می داد. به همین دلیل آموزش ذهن آگاهی جنسی به آنها در ابتدای مسیر
چندان آسان نبود چرا که نسبت به کارکرد آن شک داشتند. با این حال پس از چندین بار
تمرین، خود زوج ها از اهمیت هوشیاری، پذیرش بی قید و شرط یکدیگر، توسعه روحیه
“آسان گیر” بودن و عدم قضاوت همسر آگاه شدند.

طبق مطالعه ای دیگر که مربوط به سال 2018 است و مجددا در
مجله فوق منتشر شده است، 451 خانم با رده های سنی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار
گرفتند. شماری از آنها مدیتیشن را برای دست یابی به ذهن آگاهی تمرین کرده بودند و
عده ای دیگر خیر. در گروه اول نه تنها خلق و خوی پایدار تری ثبت شد، بلکه سطح
رضایت آنها از زندگی جنسی خود نیز بالاتر بود. مدیتیشن حتی می تواند به آقایان نیز
کمک کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله پزشکی جنسی چاپ شده است، ذهن آگاهی در آقایان آنها را برای غلبه بر مشکلات جنسی معمول
مانند اختلال نعوظ یاری می دهد.پژوهشی دیگر از مجله کانادایی تمایلات جنسی انسانی نیز این موضوع را تایید کرده است. این بررسی نشان داده که
استفاده از مدیتشین در آقایان، می تواند اختلال کاهش میل جنسی را تا اندازه زیادی
برطرف سازد. بر اساس مقاله ای از نیویورک تایمز، اگر شما نیز یکی از 75 درصد افرادی هستید که از وضعیت
زندگی زناشویی خود در بعد رابطه جنسی رضایت کافی ندارید، ذهن آگاهی راه چاره خواهد
بود. Leavitt  می گوید: هر شخصی با شرایط نرمال،
تنها با کمی تمرین و پیروی از یک سری دستور العمل های خاص می تواند زندگی زناشویی
خود را متحول سازد. فقط کافی است که یکی از روش های مدیتیشن را به صورت منظم و
روزانه دنبال کنید. اگر حداقل یک ساعت در روز زمان آزاد در اختیار داشته باشید،
شرکت در کلاس های مدیتیشن و یوگا توصیه می شود. در ادامه نگاهی به برخی از متداول
ترین شرایط حاکم بر زندگی های مشترک خواهیم داشت. شما جز کدام دسته هستید؟

اگر به طور میانگین یکبار در هفته با همسر خود رابطه جنسی
دارید…

شما نیز وضعیتی مشابه اکثر افراد جامعه دارید. طبق گزارشی
از روزنامه نیویورک تایمز، یک شخص متاهل معمولی به طور میانگین 51 بار در سال با
همسر خود رابطه جنسی دارد و تنها 5 درصد از مردم (به طور کلی) حداقل سه مرتبه در
هفته این تجربه را گزارش داده اند. پژوهشی با همین مضمون در مجله روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیتی منتشر شده است: “رابطه جنسی همسران با تناوب یکبار در
هفته، حالت مناسبی برای دست یابی به  آرامش و شادمانی در زندگی
است.”

اگر طی یک سال گذشته با همسر خود رابطه جنسی نداشته اید…

Denise A. Donnelly جامعه شناس و محقق رابطه جنسی در
ازدواج از دانشگاه ایالتی جورجیا، در
مصاحبه خود با نیویورک تایمز گفته است: حدود 15 درصد از زوج های متاهل طی 6 ماه
الی 1 سال گذشته زندگی مشترک خود با همسرشان رابطه جنسی نداشته اند. به گفته Donnelly، دوام ازدواج هایی که وضعیت رابطه
جنسی زوج ها در آنها بدین صورت باشد، به شدت پایین است. فعال بودن همسران از نظر
جنسی و توجه کافی آنها به نیازهای یکدیگر، می تواند آمار طلاق را به طرز چشم گیری
کاهش دهد. با این وجود دانشمندان و روانشناسان همچنان نتوانسته اند سطحی ایده آل
برای رابطه جنسی میان زوجین تعیین کنند. در عوض می توان گفت که ایده آل ترین تناوب
ممکن، حالتی است که هر یک از طرفین با آن راحت باشند و احساس آرامش کنند.

اگر تولد فرزندتان منجر به از بین رفتن میل جنسی شما شده
است…

بر اساس مطالعه ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است،
رضایت از زندگی مشترک در بعد جنسی معمولا پس از تولد کودکان رو به زوال می گذارد. همچنین برخلاف تصور عموم مردم، این تنها مادران جدید نیستند که پس از
زایمان دچار کاهش میل جنسی می شوند و اغلب تصور می کنند که دیگر جذابیت کافی برای
همسر خود را ندارند. طی سال اول پدران نیز تجربیات مشابهی را گزارش داده اند. سطح تستوسترون
آنها حدودا یک سوم کاهش می یابد. علاوه بر این پدرانی که در زمینه مراقبت از فرزند
به همسر خود کمک می کنند، یک کاهش 20 درصدی دیگر را نیز تجربه خواهند کرد. اطلاعات
فوق در پژوهشی توسط انسان شناسان دانشگاه نوتردام
ارائه شده است.

اگر به اصطلاح از زمانی که چشم باز کرده اید، در کنار
یکدیگر هستید…

چنانچه به این گروه تعلق داشته باشید، با احتمال بیشتری
دچار کاهش سطح میل جنسی و به دنبال آن چالش های جنسی معمول زندگی زناشویی خواهید
شد. George Loewenstein محقق و استاد روانشناسی دانشگاه کارنگی ملون آمریکا در گفت و گو با تایم گفته است: زمانی که یک زوج برای
مدت زمانی طولانی کنار هم بوده اند، جذابیت جنسی آنها برای یکدیگر به مرور کاهش می
یابد. به همین علت است که ایجاد تنوع در زندگی روزمره باید در اولویت قرار گیرد.
بهترین روش ایجاد تنوع نیز انجام فعالیت های مورد علاقه هر یک از زوج ها و به خصوص
سفر به مناطق جدید است.

اگر احساس می کنید که به اندازه لازم در شناخت همسر خود
موفق نبوده اید…

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه بیلر آمریکا منتشر شده است، حیات جنسی
زوج ها با گذشت زمان روندی نسبتا مثبت را طی خواهد کرد. لازم به ذکر است که این
مورد به هیچ عنوان در تضاد با عنوان قبلی نخواهد بود. در واقع زوجینی که تلاش می
کنند روزمرگی را از زندگی خود حذف کنند نه تنها دچار مشکلات کمتری در رابطه جنسی
با همسرانشان می شوند، بلکه به مرور زمان به شناخت بهتری از آنها نیز دست می
یابند.

برای آن که هر یک از ما بتوانیم پازل شناخت و آگاهی خود از همسرمان را کامل
کنیم، نیازمند “زمان” خواهیم بود. Samuel Stroope جامعه شناس و سرپرست مطالعه فوق، در این خصوص می گوید: شما پس از
ازدواج به یک احساس اطمینان نسبی از حضور دائمی همسر خود دست می یابید. گاه این
احساس باعث می شود که زوج ها تلاش بیشتری برای حل مسائل و کسب شناخت بهتر از هم
انجام ندهند. در این حالت روزمرگی نیز کم کم بر رابطه غلبه خواهد کرد و همان
وضعیتی که در مورد قبل اشاره شد، رخ خواهد داد.

حال با توجه به نکات ذکر شده، چگونه می توان ازدواجی سالم
با رابطه جنسی رضایت بخش را تجربه کرد؟

1. مورد اول که اهمیت آن از تمامی راهکارهای دیگر بیشتر
است، چیزی نیست جز مدیتیشن که مفصل پیرامون آن صحبت کردیم.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

2. برنامه ریزی و زمان بندی:  Nagoski توضیح می دهد که منظور از زمان گذاری منظم این است که باید با وجود مشکلات و
دغدغه های مختلف، رابطه جنسی با همسرتان را در اولویت قرار دهید و زمان هایی را برایش تعیین کنید. این برنامه ریزی
می تواند به خوبی فاکتورهای استرس زا را مدیریت کند، خواه این عوامل مربوط به فشار
شغلی باشند، خواه به مسائل درون خانه.

3. پرهیز از تعقیب و گریز: به احتمال زیاد هر شخص متاهلی
برای یکبار هم که شده این حالت را تجربه کرده است. وضعیتی که تنها یکی از طرفین در
آن تمایل به برقراری رابطه جنسی دارد و دیگری موافقتی نشان نمی دهد. معمولا طرفی که
واژه “نه” را می شنود، دچار نوعی ابهام خواهد شد. آیا همسرم با من مشکلی
دارد، دیگر مرا نمی خواهد و یا تنها بی حوصله است؟Nagoski توصیه می کند که در صورت مواجهه با
چنین حالتی، یه هیچ عنوان وارد یک بازی تعقیب و گریز نشوید و اصرار نکنید. در واقع
پاسخ نه نشان دهنده این مسئله نیست که شما دیگر برای همسرتان جذابیت ندارید. درست
مانند همان موردی که در ابتدای بحث عنوان شد، گاهی اوقات محرک های استرس زا کنترل
ذهن و جسم انسان را در اختیار خود می گیرند و طبیعی است که فرد در این شرایط
نتواند رابطه جنسی سالمی را تجربه کند. حال اگر شما نیز تمام تلاش خود را به خرج
دهید که در نقش یک کارآگاه ظاهر شوید و بخواهید علل ریشه ای رفتار همسرتان را بررسی کنید،
استرس وی را افزایش داده اید و هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود.

4. تمرکز بر توسعه صمیمیت: Nagoski  اضافه می کند: اگر می خواهید وضعیت
حیات جنسی خود و همسرتان را بهبود ببخشید، باید از تمرکز بر رابطه جنسی به عنوان
هدفی نهایی پرهیز کرده و به جای آن افزایش صمیمیت را در دستور کارتان قرار دهید. حتی
اگر نیاز است با توافق یکدیگر، رابطه جنسی را برای مدت زمانی مشخص تعطیل کرده و
سعی در توسعه ابعاد مختلف ارتباط خود با همسرتان داشته باشید. در واقع این صمیمیت
است که می تواند یک زندگی مشترک را نجات دهد و نه فقط صرف برقراری رابطه جنسی میان
یک زوج. 5. با همسرتان بازی های جنسی را تجربه کنید. مثلاً درباره پوزیشن رابطه یا نوع لباس ها یا محل رابطه قرعه بکشید. در این باره سرچ کنید. همچنین در زمان های غیرمعمول به همسرتان پیشنهاد رابطه کنید. مثلا اگر سال هاست که فقط در ساعات شب با هم رابطه دارید، یک روز بعد از ظهر او را غافلگیر کنید. به طور کلی به این بیندیشید که چگونه می توانید به رابطه جنسی با همسرتان تنوع ببخشید. نکته نهایی این که تمایلات جنسی تان را با همسرتان در میان بگذارید تا بالاترین سطح لذت را با حضور همدیگر تجربه کنید.

  کانال سواد زندگی در تلگرام:  savadzendegi@

 

رابطه جنسی عبارت است از اعمال تحریک انگیز جنسی بین افراد یا بر شخص خود (خود ارضایی). با این حساب، رابطه جنسی چیزی بیشتر از مقاربت جنسی است. رابطه جنسی می تواند به طور مثال، شامل بوسیدن، نوازش کردن و ارضأ ساختن از طریق دهان یا دست ها باشد. مهم این است که تو یا هر دو نفر تان از آن خوش شده و لذت ببرید.

رابطه جنسی برای بسیاری از افراد خیلی مهم می باشد. آنها از طریق رابطه جنسی احساس خوب می کنند و از آن لذت می برند. اما احساس و تجربه انسان ها از رابطه جنسی نیز خیلی فرق می کند.

در آلمان قوانینی برای حفاظت اطفال و نوجوانان در مورد روابط جنسی وجود دارد. انجام دادن اعمال جنسی با اطفال کمتر از 14 ساله برای بزرگسالان و نو جوانان بطور کلی ممنوع است. این مسأله شامل بوسیدن با زبان (بوسه فرانسوی) و در آغوش گرفتن نیز می شود. افراد از سن 14 سالگی در آلمان “از نظر جنسی بالغ” محسوب می شوند، همینطور تا حد زیادی مربوط به خود شان است که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند و با چه کسی رابطه جنسی داشته باشند. می توانی در وبسایت “زانزو” بخوانی که در این رابطه چه چیز هایی را مدنظر بگیری. اضافه بر آن، والدین یا دیگر سرپرستان قانونی موظف اند تا زمانی که اولاد شان هنوز 18 ساله نشده اند، از آنها مراقبت و نظارت کنند. به عبارت دیگر والدین مسوولیت دارند که برای اطفال شان اتفاق بدی رخ ندهد. آنها می توانند در صورت داشتن تشویش از جانب اطفال یا احساس خطر برای اطفال شان، مداخله نمایند.

قواعد و اطلاعات دقیقتر در این باره را می توانی از اینجا پیدا کنی:

حقوق-و-قوانین/حقوق-شما/سن حمایت/https://www.zanzu.de/fa

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

اساساً این موارد مهم هستند: هر دو طرف باید خواهان رابطه جنسی باشند. اگر کسی تو را به زور وادار کند یا تهدید نماید، مرتکب جرم می شود. در این ارتباط فرق نمی کند که چند ساله هستی! حق گفتن “نه” شامل تمامی افراد می شود، صرف‌ نظر از اینکه چه کسی را دوست دارند.

قواعدی برای اینکه  انسان چند بار یا چه مدت رابطه جنسی داشته باشد، وجود ندارد. نیاز به داشتن رابطه جنسی می تواند خیلی متفاوت بوده و تغییر کند. تعداد همخوابگی بستگی به هر دو شریک دارد. هرگونه رابطه بستگی به علاقه شخصی و نیاز های هر دو نفر دارد، آنچه هر دو شریک با توافق متقابل می خواهند مهم و صحیح است. اما مردان و زنان اجازه “نه گفتن” را هم دارند.

اینکه تمایل جنسی در زنان و مردان متفاوت است، هنوز درست تحقیق نشده است. مردان ابراز می کنند که نسبت به زنان تماس جنسی بیشتر دارند. نیاز به رابطه جنسی می تواند جدا از سن و سال و جنسیت از یک فرد تا فرد دیگر خیلی متفاوت باشد و در طول زندگی همیشه تغییر نماید. این نیاز زیر تاثیر عوامل بیرونی و درونی قرار می گیرد. به این ترتیب، موفقیت و یک تصویر مثبت از خود می تواند باعث افزایش لذت شود، اما بر خلاف آن ترس، استرس و فشار می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

رابطه جنسی خوب مساله زمانی نیست بلکه یک مورد احساسی است. طول این رابطه میتواند متفاوت باشد. رابطه جنسی خوب برای هر دو شریک لذت بخش است و هر دو را ارضأ می سازد. اینکه رابطه جنسی چقدر خوب و عمیق تجربه می شود بستگی به سایر احساسات و عوامل بیرونی دارد. خیلی از افراد گمان می کنند که رابطه جنسی وقتی تمام می شود که مرد انزال شود/ ارگاسم صورت گیرد. اما نباید اینطور باشد. افراد می توانند به طریقه های مختلف به همدیگر احساسات زیبا و لذت بخش بدهند، به طور مثال اگر بخواهند از دهان یا دست های خود استفاده کنند. برای این کار ضرورتی به آلت تناسلی سخت/سفت نیست.

ارگاسم عبارت است از اوج تحریک و لذت جنسی. بعد از یک مرحله هیجان شدید جنسی که هر لحظه بیشتر می شود ، انزال صورت می گیرد و بعد از آن حالت آرامش به وجود می آید. مردم ارگاسم را اکثرا انفجار گونه همراه با احساس خوشی توصیف می کنند. اما رابطه جنسی می تواند بدون ارگاسم نیز خیلی خوب حس شود.

ارگاسم و انزال می تواند به طور همزمان در پسران و مردان رخ دهد؛ اما گاهی می تواند جدا از همدیگر نیز اتفاق بیافتد. انزال گاهی در زنان و دختران نیز رخ می دهد. ارگاسم می تواند به اشکال مختلف تجربه شود.

این یک سوال خیلی مهم است، زیرا علاقه هر دو شریک برای داشتن رابطه جنسی با همدیگر بسیار مهم است. اما علایم  کلی وجود ندارد که بر اساس آنها بفهمی که آیا یک دختر یا یک زن به تو علاقه داشته و می خواهد با تو همخوابه شود. بعضی اوقات حتی آسان نیست که بفهمی که او اصلا به تو علاقه دارد یا نه. و اگر علاقه دارد تا چه اندازه؟ شاید ترا آدم مهربان می یابد و نه بیش از آن. شاید اوعلاقه داشته باشد از تو نوازش ببیند یا تو را ببوسد، اما نمی خواهد با تو رابطه جنسی داشته باشد. به این مسأله باید توجه کنی. بهتر است پیش از انجام کاری سوال کنی که شخص مقابل چه چیزی را نمی خواهد یا از آن خوشش نمی آید.

هنگام تحریک جنسی، در آلت تناسلی زنان نیز خون بیشتری جریان می یابد. لب های بیرونی و داخلی متورم می شوند، کلیتوریس/”چوچوله” یا” میت میتک”/ کمی بزرگتر می شود. در بعضی زنان سینه ها سخت و متورم گردیده و نوک سینه ها برجسته تر می شود. مهبل/ واژن/ هم اگر تر/خیس شود، نشان می دهد که شاید زن تحریک شده باشد. با این وصف، علایم تحریک جسمی به معنای آن نیست که دختران یا پسران نوجوان واقعاً می خواهند رابطه جنسی برقرار کنند. گاهی اوقات بدن ما عکس العملی غیر آنچه می خواهیم نشان می دهد. برای مثال، واژن یک دختر تر/ خیس می شود، اما او نمی خواهد رابطه جنسی داشته باشد. در این باره می توانی یکبار دیگر به سوال 7 نگاه کنی. یا اینکه یک نفر می خواهد رابطه جنسی داشته باشد اما بدنش آمادگی نشان نمی دهد.

مردان و زنان در زندگی شان بسیار “دفعه اول”  – دارند اولین بوسه، اولین رابطه، اولین تماس جنسی. وقتی دو نفر برای اولین بار در زندگی با همدیگر رابطه جنسی برقرار می کنند، می تواند برای هر دوی شان یک تجربه هیجانی و جدید باشد. بعضی از زنان می ترسند که اولین مقاربت جنسی با یک مرد می تواند باعث درد شود. مقاربت جنسی بصورت عموم وقتی باعث درد می شود که واژن زن به قدر کافی تر/ خیس نباشد یا اینکه مرد بصورت کافی احتیاط نکند. زن و مرد باید تا وقتی صبر کنند که واژن زن تر/خیس شده و آماده پذیرش آلت تناسلی مرد شود. مقاربت جنسی می تواند حتا وقتی باعث درد شود که زن ناراحت و پرتشنج باشد. مهم است که زن خود را راحت احساس کند. شریک ها باید بطور عموم به همدیگر توجه کنند، همچنین بپرسند که آیا این وضعیت برای طرف مقابل خوشایند است – این موضوع «نه تنها برای دفعه اول» بلکه بطور کلی شامل رابطه جنسی می شود.

 

شاید شنیده باشی که تمام زنان در اولین مقاربت جنسی شان خونریزی می کنند.  چرا این مسئله درست نیست را در سوال 10 جواب می دهیم.

 

از “بکارت” وقتی صحبت می شود که یک فرد با یک فرد دیگر تا هنوز هرگز رابطه جنسی نداشته است. این مسئله می تواند شامل دختران و هم پسران شود.

خیلی از افراد بر این باورند که بکارت دختران و زنان از روی به اصطلاح پرده بکارت شان شناخته می شود. صحیح نیست! کسی در باره زنان و مردان تشخیص داده نمی تواند که آنها قبلا رابطه جنسی داشته اند یا نه.

استفاده از کلمه “پرده بکارت” در ذات خود اشتباه است، بهتر است که از یک حلقه واژینال صحبت شود. “پرده بکارت” پوستی نیست که واژن (مهبل) را ببندد، بلکه نوعی نسج یا بافت است که دخولی واژن را احاطه کرده و می تواند بسیار متفاوت به نظر برسد.[i] ازآنجایی که این بافت هنگام داخل شدن آلت تناسلی مرد منبسط می شود، نمی توان گفت که آیا یک دختر یا زن قبلا رابطه جنسی داشته است یا نه. بعضی اوقات امکان دارد که پاره گی های کوچکی در پوست واژن به وجود بیاید. اما خونریزی در کمتر از نصف زنان یا دختران در مرتبه اول صورت می گیرد. این کار ممکن است در دفعات بعدی نیز رخ دهد یا اینکه اصلا اتفاق نیفتد. خیلی کم اتفاق می افتد که خون در یک مرد یا یک پسر نیز دیده شود.

بعضی از فامیل ها توقع دارند که به عنوان علامت باکره گی باید از دختر خون بیرون شود. این امر می تواند باعث استرس و فشار شود. اگر شما هم این رسم را دارید، می توانید با دوست دختر یا دوست پسر خود راجع به آن صحبت کنید. هر دو بصورت مشترک می توانید تصمیم بگیرید که چه قسم با فامیل تان رفتار و گفتگو نمایید. همچنین هر دوی تان می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمایید (به معلومات پایین نگاه کنید)

دوباره بر می گردیم به سوال “از دست دادن بکارت” چه معنا دارد: در واقع وقتی که انسان اولین تجارب رابطه جنسی را انجام می دهد، هیچ چیزی را “از دست نمی دهد.” برای بعضی افراد اولین تماس های جنسی خیلی اهمیت دارند، برای بعضی دیگر کمتر.

 

[i]

انا کنوفل ماگنوسن: تاج واژن: خرافات پیرامون بکارت: به سوالات شما جواب داده شده است. ناشرBrommatryck & Brolins AB, استوکهلم 2009 ، مقایسه شود. پرده بکارت (هایمن) ، برگرفته شده در تاریخ 18.07.2019 ، ازبدن/بدن-زن/پرده-بکارتhttps://www.zanzu.de/fa/

 

کسی که می خواهد برای اولین بار مقاربت جنسی انجام دهد ، باید پیش از پیش به فکر جلوگیری از حاملگی و حفاظت خود از سرایت امراض مقاربتی بیفتد. در غیر اینصورت، آمادگی قبلی مخصوص دیگری برای نوجوانان دختر یا پسر پیش از تجربه اول جنسی وجود ندارد. مهم اینست که به خود فرصت بدهید، به احساسات شخصی خود اعتماد کرده و احساسات شریک تان را بصورت جدی مدنظر بگیرید.

افرادی وجود دارند که با آنکه علاقه به داشتن روابط جنسی را در خود احساس می کنند، تصمیم می گیرند که از آن دوری کنند. این تصمیم می تواند برای یک مدت کوتاه و یا برای تمام دوره حیات باشد، برای مثال امتناع از رابطه جنسی پیش از ازدواج، یا نداشتن رابطه جنسی هنگام آمادگی برای امتحانات و یا همچنین برای تمام زندگی. اینکه تا چه اندازه افراد واقعاً در یک مدت طولانی می توانند کاملا از اعمال جنسی پرهیز  کنند، معلوم نیست. تحقیقات علمی نشان می دهند که اگر کسی به مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشد، علاقه ی او به داشتن این رابطه کم می شود. این احتمال هم وجود دارد که علاقه جنسی بعد از یک مدت وقفه محدود، زیاد شود. افراد خیلی کمی وجود دارند که علاقه و یا ضرورت به تماس جنسی نداشته باشند. بعضی ها خود را ” فاقد علاقه جنسی” می نامند.

عیبی ندارد اگر تو خود ارضایی کنی. نیاز به رابطه جنسی طبیعی است و یک بخش مهم شخصیت ما را تشکیل می دهد. به همین علت رابطه جنسی نیز از جمله نیاز های اساسی انسان محسوب می شود. انسان نمی تواند خود را از آن جدا سازد و خود ارضایی (استمنا یا جلق هم نامیده می شود) نیز یک بخش از آنست.

“بعضی افراد آن را زیاد انجام می دهند، برخی کمتر و بعضی هم هیچ. جلق زدن زیاد نیز می تواند در مراحل مختلف زندگی متفاوت باشد. هر انسان نیاز های شخصی خودش را دارد و این چیز درستی است. خود ارضایی با احساسات بسیار دلپذیری همراه است. علاوه بر آن چیزی است که نباید آن را به کس دیگری گفت […] و از خود ارضایی نباید خجالت بکشی.”[i]

 

 

[i]خود ارضایی برگرفته شده در 18.07.2019 ، از www.loveline.de/infos/sex/selbstbefriedigung.html

در دوران بلوغ ممکن است که فرد در مورد رابطه جنسی زیاد فکر کند. به همین خاطر تمرکز فکری نداشته و هوش پرک/حواس‌پرت می باشد. خود ارضایی این حالت را زیاد نمی کند، بلکه فرد پس از انجام آن خودش را راحت تر احساس نموده و می تواند فکرش را به کار های دیگر متمرکز سازد.

 

هر پسر یا دختر نوجوان خودش تصمیم گرفته می تواند که آیا این کار را بکند ، اینکه و یا چند بار خودش را ارضاء کند. بعضی ها هر روز این کار را انجام می دهند، برخی هفته یک بار و بعضی هر گز. این امر به معنای آن نیست که آنها افراد خوب یا بد هستند. بعضی کار های دیگر مانند ورزش یا سرگرمی هایی که مورد علاقه تو هستند به تو کمک کرده می توانند تا کمتر به رابطه جنسی فکر نموده یا آن را گاهی کاملا فراموش کنی. اگر احساس می کنی که به چیز دیگری فکر کرده نمی توانی و از آن خیلی رنج می بری، می توانی به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایی ( به بخش آدرس ها نگاه کن).

خیر، خود ارضایی به صحت/سلامتی ضرر ندارد.! این چیز نورمال است و در شناخت بدن، علاقه و احساس شخصی خود انسان کمک می کند. خودت پیدا کرده می توانی که کدام نوع تماس ها برای تو لذت بخش بوده و تو را تحریک می کنند. شاید هم تجربه کنی که ارگاسم چیست. خود شناسی خوب است و پسانتر در یک رابطه جنسی دلپذیر با شریک برای انسان کمک می کند. این امر در مورد دختران نیز صدق می کند.

در دوران بلوغ انسان علاقه پیدا می کند تا میل جنسی خود را احساس نموده و ارضا سازد. بدن انسان از طفل به بالغ تغییر می کند. برای نوجوانان پسر، این به معنای آنست که برای مثال صدای شان بم می شود، ریش و بروت/سبیل رشد می کنند، قوی تر می شوند، و اولین انزال را تجربه می کنند. در رابطه با دختران، در کنار چیز های دیگر، سینه های شان بزرگ شده و عادت ماهوار پیدا می کنند (دوران قاعدگی). برای اینکه این کار صورت بگیرد، بدن هورمون تولید می کند. این هامون ها باعث می شوند تا انسان علاقه بیشتر به داشتن رابطه جنسی پیدا کند. این نورمال است.

خود ارضایی کردن در دختران نیز مانند پسران دارای تفاوت هایی است. برای دختران نیز خوب است تا بدن شان را شناخته و تجربه کنند کدام یک از تماس های جنسی برای شان شادی آور است و کدام‌یک نیست. خود ارضایی برای دختران نیز ضرر ندارد.

عاشق شدن یک احساس خوب است. فرد می خواهد به فرد دیگر نزدیک باشد. فرقی نمی کند که فرد مقابل یک دختر است یا یک ن پسر. امکانات زیادی برای برقرار ساختن رابطه وجود دارد. همجنسگرایی نیز از این جمله حساب می شود، یعنی اینکه دختران می تواند عاشق دختران شود، پسران عاشق پسران. بعضی افراد عاشق هر دو جنس می شوند که آنها را دو جنسگرا می گویند یا اینکه آنها برای هر جنسی میل دارند که این را “پان‌سکشوال یا همه‌جنس‌گرا” می نامند.

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم

 

هیچ کس نمی تواند  گرایش خود را انتخاب کند. هیچ کس را نمی توان به گرایش همجنس‌گرایانه تربیه کرد یا حتا او را فریب داد. همجنسگرایی یک مریضی نیست که آن را تداوی/درمان کرد! و تنوع جنسی امری کاملاً طبیعی است.

بیشتر مردم در دوران بلوغ شروع به علاقه گرفتن به افراد دیگر از نگاه جنسی می کنند .کسی که به عنوان پسر فقط به یک دختر و یا دختر به یک پسر علاقه می گیرد، شاید در این مورد زیاد فکر نکند که چرا علاقمند به جنس مخالف است.

اگر تو همجنسگرا باشی، بطور مثال به عنوان یک پسر متوجه می شوی که از یک پسر دیگر از نظر جنسی خوشت می آید. شاید خواسته باشی که با او از نگاه جسمی نزدیک باشی و دقیق نمی دانی که آیا این رفاقت است یا عشق. گاهی پیش می آید که یک فرد هم به سوی دختر و هم به سوی پسر جذب می شود. در این حالت آدم از دو جنسگرایی (=bi) صحبت می کند. کشف اینکه یک فرد همجنسگرا یا دوجنسگرا است در یک روز اتفاق نمی افتد. اکثرا یک پروسه طولانی است که همیشه با این سوال همراه است که آیا این “فقط یک مرحله رشدی” است. نوجوانان همجنسگرا یا دو جنسگرا بیشتر اوقات مطمین نیستند یا از این می ترسند که از جانب تمام مردم پذیرفته نشوند یا اینکه مبادا دوستان دختر یا پسر شان را، یا خانواده خود را متاثر سازند. آنها همچنین ترس از این دارند که افراد دیگر با آنها بدرفتاری کنند یا از سوی شان مورد تبعیض قرار گیرند. نوجوانان معمولا همجنسگرا یا دوجنسگرا بودن شان را مخفی نگه می دارند. به همین علت مهم است که دوستان همجنسگرا ،لسبین و دو جنسگرای تان را از خود دور نسازید و آنها را با همان هویتی که دارند قبول کنید.

امکانات زیادی برای تعریف “ترانس” وجود دارد. برای این منظور علامت ستاره (*) آورده شده است.

در اصل “ترانس*” به شخصی گفته می شود که خود را از جنس مخالف، بر خلاف جنسیتی که هنگام تولد به او داده شده، حساب کند. به افرادی که به عنوان پسران/ مردان طبقه بندی شده و احساس می کنند زن هستند، دختران یا زنان ترانس گفته می شود. به افرادی که هنگام تولد به عنوان دختر طبقه بندی شده و احساس می کنند مرد هستند، پسران یا مردان ترانس گفته می شود. اما افرادی که خود را از نگاه جنسی نمی خواهند مشخص کنند، نیز گاهی خود را “ترانس*” می نامند.[i]

افراد ترانس نیز می توانند مانند سایر همجنسگرایان، لیسبین ها و یا دوجنسگرایان در اینجا زندگی کنند.

 

[i]

تغییر جنسیت، برگرفته شده در 18.07.2019، از www.loveline.de/de/infos/geschlechter/transgender.html

احصائیه ها/آمار ها نشان می دهند که بین 5 تا 10  درصد از مردم همجنسگرا یا دوجنسگرا هستند. این نتایج بستگی به اندازه ی شدت تبعیضی که این افراد در جامعه می بینند، نیز دارد. زیرا شخصی که ترس از تبعیض دارد، شاید هویت جنسی اش را به آسانی فاش نکند.  درصدی افرادی که حداقل به طور موقت جذب همجنس خود می شوند خیلی بیشتر است، بدون این که این افراد خود را همجنسگرا، دوجنسگرا یا ترانس بنامند. راجع به تعداد و  درصدِاشخاص ترانس* هنوز آمار دقیق وجود ندارد. مهم است: اشخاص ترانس* بصورت اتومات/خودکار همجنسگرا ، یا دوجنسگرا نیستند. این دو مسئله متفاوت است: از یک طرف جنسیت و از سوی دیگر گرایش جنسی. کسی که ترانس* است می تواند دگر‌جنس‌گرا، همجنسگرا و یا دوجنسگرا باشد.

طفل از یکجا شدن تخمه/تخمک زن با اسپرم مرد به وجود می آید. زنان در ناحیه تحتانی شکم دارای دو تخمدان می باشند که به سمت راست و چپ رحم قرار دارند. هر ماه یک تخمه در یکی از دو تخمدان رشد می کند. اگر یکی از تخمه ها بالغ شود، در طی تخمه گذاری به یکی از دو لوله فالوپ، که به رحم وصل است، وارد می شود. در آنجا این تخمه می تواند در 12 تا 24 ساعت آینده از اسپرم مرد بار دار شود.

برای این منظور سلولهای اسپرم باید از طریق واژن به تخمه منتقل شوند. این کار وقتی رخ می دهد که زن و مرد با هم مقاربت جنسی بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی داشته و در این هنگام اسپرم مرد به داخل واژن زن برسد (انزال صورت گیرد). در این حال 50 تا 500 میلیون اسپرم می توانند به سمت لوله فالوپ هجوم ببرند. اینهم می تواند رخ دهد که مایع اسپرم از یک انزال قبلی در آلت تناسلی مرد یا از انگشتان به واژن داخل شده و از آنجا به لوله فالوپ برسد.

اگر اسپرم با تخمه رسیده ترکیب شود، این تخمه لقاح یافته در چند روز خود را به داخل رحم رسانده و آنجا به آهستگی شروع به رشد می کند. این رشد از دیدگاه بیولوژی از طریق انقسام تخمه لقاح یافته به سلول های بیشتر و بیشتر صورت می گیرد. این گلوله سلولی اول جنین نامیده می شود. جنین از طریق بند ناف زن باردار تغذیه می کند. بعد از سپری شدن تقریبا نه و نیم ماه، رشد طفل تولد نشده تکمیل می شود و به دنیا می آید.

زن حامله هنگام تولد به درد دچار می شود. پوشش آمنیوتیک /”جفت”/ که طفل در داخل آن در رحم قرار دارد، می کفد/ پاره می شود. سپس مایع آمنیوتیک از واژن زن جاری می شود. در حین تولد، رحم منقبض می شود این امر به زن کمک می کند تا طفل را با فشار از واژن بیرون بدهد. این کار برای زن بسیار استرس زا و دردناک است. پدر که در انتظار بسر می برد، هیجان زده است. اکثر کودکان در آلمان در شفاخانه ها/بیمارستان ها به دنیا می آیند، بعضی ها هم باصطلاح در زایشگاه ها یا در خانه متولد می شوند. گاهی اوقات هم باید جراحی سزارین صورت بگیرد. در این حالت، طفل از روی شکم مادر در اثر جراحی بیرون آورده می شود، اما این کار باید فقط در شفاخانه/ بیمارستان انجام یابد  

برای پسران و مردان در کنار پرهیز از رابطه جنسی، کاندوم تنها امکانی است که از پدر شدن شان بصورت ناخواسته، جلوگیری کنند. کاندوم همچنین زنان و مردان را از مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی واگیر مانند HIV محافظت می کند. کاندوم فقط وقتی امن است که طور صحیح استفاده شود، به پایین صفحه ببینید. تو می توانی کاندوم را بطور مثال از  فروشگاه لوازم بهداشتی، دواخانه ها یا از اینترنت خریداری کنی. در باره مسایل جلوگیری از حاملگی باید حتما با شریک خود صحبت کنی پیش از آنکه هر دوی تان برای اولین بار با همدیگر نزدیکی کنید.

 

برای دختران و زنان وسایل مختلف جلوگیری از حاملگی وجود دارد. برای اینکه بفهمی کدام‌یک برایش مناسب است با یک داکتر زنان مشاوره شود. میتوانید هر دوی تان یکجا پیش داکتر زنان بروید و در باره امکانات مختلف با او صحبت کنید. مراکز مشاوره که در آنها در باره جلوگیری از حاملگی معلومات داده می شود، نیز وجود دارند. در آنجا می توانید نظر به تقاضا، بدون ذکر نام، بطور رایگان مشاوره دریافت کنید.(به آدرس ها نگاه کنید). بعضی از مراکز مشاوره وسایل جلوگیری از حاملگی را نیز طور رایگان به دسترس شما می گذارند.

 

روش دیگر جلوگیری از حاملگی بنام “بیرون کشیدن” (اصطلاح علمی کویتوس اینتر رپتوس „Koitus Interruptus”)، که در آن آلت تناسلی مرد پیش از انزال از واژن بیرون کشیده می شود، کاملا نا مناسب است. پیش از انزال نیز امکان بیرون شدن سلول های اسپرم وجود دارد. حتا مقاربت از پشت با یک دختر (فرو کردن آلت تناسلی به مقعد) بدون کاندوم نیز می تواند منجر به یک حاملگی ناخواسته شود، زیرا مایع اسپرم ممکن است از مقعد به واژن جریان پیدا کند.

آن را اینطور استعمال کنید که “حلقه ی” آن رو به بالا دور خورده باشد، هوا را از “گوشه” فشار دهید.

اگر تجربه کافی نداری یکی دو مرتبه کاندوم گذاشتن را تمرین کن، تا در وقت ضرورت ، احساس اطمینان کنی.

 یک کُد دیگر

 

[i].چگونگی استفاده از کاندوم، برگرفته شده در 18.07.2019 از

www.liebesleben.de/fuer-alle/kondome/anwendung/

کاندوم ها در صورت استفاده صحیح از حاملگی ناخواسته و از سرایت امراض جنسی جلوگیری می کنند.

تنها از کاندوم هایی استفاده کن که کهنه نشده و پاکت آن درست باشد (تاریخ آن روی پاکت ثبت شده باشد).

کاندوم ها اندازه های مختلف دارند. کاندوم تنگ شاید پاره شود و کاندوم کلان/بزرگ بلغزد. 

از کاندوم ها فقط یک دفعه استفاده می شود! احتیاط کن که پاره نشود، بخصوص از طریق ناخن های دراز یا حلقه ها. قیچی، چاقو یا چیز های مشابه استعمال نشود.

کاندوم در برابر حرارت و نور مستقیم آفتاب مقاومت ندارد.

آن را نباید داخل کیف جیبی یا جیب های خود نگهداشت، زیرا شاید صدمه دیده و خراب شود.

کاندوم در برابر چربی و مواد روغنی مقاومت ندارد. از کریم، لوشن یا واسلین استفاده نکنید. مایعات لغزنده/ روان کننده/ با ترکیب آب وجود دارند که آنها را می توان از دواخانه ها خرید.

دو کاندوم را روی هم استفاده نکن! آنها با هم ساییده شده و شاید به آسانی خراب شوند.

اگر در جلوگیری از حاملگی اشتباه صورت گرفت، یک نوع “تابلیت/ قرص روز بعد” وجود دارد که می تواند در جلوگیری از حاملگی کمک کند. این تابلیت /قرص باید به زودترین فرصت، هر چه بهتر طی 12 ساعت اول، گرفته شود. بعد از آن تاثیر این تابلیت به تدریج کم شده تا اندازه ایکه دیگر هیچ کمک نخواهد کرد. این دوا را می شود از دواخانه بدون نسخه نیز دریافت کرد. دختران کمتر از 14 سال باید از والدین خود اجازه بگیرند. اگر دختر، 14 تا 18 سال سن دارد و نسخه از داکتر نگرفته است، دواساز پس از گفتگو با وی در دواخانه در مورد دادن دوا تصمیم میگیرد. “تابلیت/ قرص روز بعد” بدون نسخه بین 16 تا 35 یورو قیمت دارد.

در صورت داشتن سوال، داکتران خانم ها یا همچنین مراکز رهنمای خانواده قابل دسترسی اند.

اگر مدت بیشتری گذشته باشد و عادت ماهوار پیش نیامده باشد، باید یک تست حاملگی انجام یابد. این تست را خانم جوان پیش داکتر زنان، یا در یک مرکز رهنمای خانواده و یا در مرکز صحت/بهداشت انجام داده می تواند.

اگر حاملگی تایید شود و خانم در فکر قطع حاملگی / سقط جنین/ بیفتد، باید او با مرکز مشاوره مناقشات حاملگی مشورت کند. در آنجا راجع به اقدامات بعدی صحبت می شود. مهم اینست که مرد جوان کنار شریک خود باشد و اگر شریک وی خواسته باشد او را تا آنجا نیز همراهی کند.

HIV ویروسی است که باعث مریضی ایدز شده می تواند.

HIV شکل کوتاه شده ای اصطلاح انگلیسی Human Immunodeficiency Virus. (ویروس ناتوانی ایمنی انسان) می باشد.

Human: انسانی، انسان

Immunodeficiency: ناتوانی ایمنی

Virus: ویروس ( محرک بیماری/ مریضی)

این بدان معنا است که ویروس ناتوانی ایمنی انسان، سیستم مقاومت و دفاعی بدن انسان را ضعیف می سازد. برای مثال، یک فرد می تواند این ویروس را از کس دیگری که مبتلا به آنست هنگام رابطه جنسی بگیرد.

 

ایدز مریضی است که از طریق تماس با ویروس اچ. آی سرایت کرده می تواند.

Acquired: گرفتن از طریق سرایت

Immune Deficiency: ناتوانی سیستم ایمنی بدن

Syndrome: مجموع علائم مختلف مریضی

 

ایدز نتیجه سرایت HIV است، در صورتی که زودتر از طریق تست HIV تشخیص و تداوی/درمان نگردد. HIV به اندازه ای سیستم دفاعی بدن انسان را ضعیف می سازد که بدن قادر نمی باشد تا در مقابل امراض عفونی و بعضی انواع سرطان ها ایستادگی کند. از اینطریق امراض خطرناکی که حیات انسان را تهدید می کنند نیز بروز می نمایند. امروز دوا های یافت می شود که از انتشار و سرایت این مریضی جلوگیری کرده می توانند. فردی که با HIV مثبت تشخیص شده باید تمام عمرش این دوا ها را مصرف کند. تا حالا عفونت HIV قابل علاج نیست.

HIV نسبتاً به سختی انتقال می یابد: فقط وقتی مایعات بدن که حاوی ویروس های بسیار اند با زخم ها یا غشاهای مخاطی بدن تماس پیدا کنند، خطر سرایت مرض پیش می آید. این مایعات در درجه اول شامل خون، مایع اسپرم، مایع واژن یا لایه موجود در پوشش روده های افرادی که مبتلا به عفونت HIV می باشند و هیچگونه دوا برای HIV نمی گیرند، می شوند.

بیشتر افراد هنگام مقاربت جنسی بدون کاندوم، به این مریضی دچار می شوند. ریسک این مریضی و مریضی های مقاربتی ساری دیگر، هم در رابطه جنسی مقعد (فرو کردن آلت تناسلی به مقعد) و هم در واژن (فروبردن آلت تناسلی به واژن) بیشتر است، با استفاده از کاندوم میتوانی خودت و دوست دختر یا دوست پسر خود را در مقابل این مرض محافظت کنی. این امر بخصوص هنگام عوض کردن شریک که هنوز درست همدیگر را نمی شناسید، توصیه می شود. بعضی از افراد هنگام رابطه جنسی بدون کاندوم، برای محافظت شان از مریضی، جهت احتیاط دوای HIV می گیرند. این وقایه/ جلوگیری  قبل از قرار گرفتن در معرض مریضی (Prep) را باید فقط پس از مشاوره با داکتر گرفت. علاوه بر آن دواها نسبت به کاندوم خیلی گرانتر اند ممکن است و عوارض جانبی داشته باشند.

ویروس HIV هنگام نوازش کردن، بوسیدن و در آغوش گرفتن (اعمال جنسی بدون فرو کردن آلت تناسلی به واژن یا مقعد) سرایت نمی کند. در رابطه جنسی از طریق دهان (اورالسکس ) امکان سرایت بسیار کم است. برای جلوگیری از هرگونه ریسک، نباید اسپرم یا خون قاعدگی به دهان نفوذ کند.

علاوه بر این، خیلی از زوج ها که با همدیگر آشنا می شوند و در ابتدا رابطه جنسی با کاندوم دارند، پیش از اینکه شروع به رابطه جنسی بدون کاندوم کنند، تست HIV انجام می دهند. در این جا مهم است که با کس دیگری همخوابگی بدون محافظت نکنند.

خطر بسیار بالا هنگام استفاده از سوزن پیچکاری به شکل مشترک موجود است. افرادی که مواد مخدر به خود تزریق می کنند، باید همیشه از سوزن شخصی شان استفاده نموده و آن را با اشخاص دیگر شریک نسازند.

اشیای بهداشتی شخصی مانند وسائل ریشتراشی، برس دندان و غیره نباید با هیچکس دیگر شریک ساخته شود.

بلی،. اگر تو با کس دیگری از یک  پیاله یا گیلاس استفاده کنی ، به HIV مصاب/مبتلاء نمی شوی. آب دهان حاوی ویروس های کمی است که از آن خطر سرایت وجود ندارد.

خیر، رابطه جنسی از طریق دهان برای مرد نسبت به زن خطرناکتر نیست. ریسک سرایت HIV از طریق رابطه جنسی دهان برای هر دو نفر خیلی کمتر است، به سوال 28 نگاه کنید.

اگر کسی می خواهد خاطر جمع باشد، باید از رسیدن اسپرم و خون قاعدگی در دهان خود جلوگیری کند.

بلی، خطر کمی وجود دارد اگر اسپرم یا خون قاعدگی به دهان نفوذ کند. با این حال ، هنگام بوسیدن و عشقبازی ، HIV سرایت کرده نمی تواند. مایع دهان ساری/واگیر نیست.

بلی، شخص در صورت مقاربت جنسی از طریق مقعد یا واژن (بدون کاندوم) می تواند از یک نفری که عفونت HIV دارد، مصاب شود. زنان نیز از مردانی که HIV مثبت دارند، مریض شده می توانند. فقط با دیدن نمی شود گفت که یک شخص HIV مثبت دارد.

این امر بسیار کم پیش می آید، اما در صورتی که کاندوم پاره شود یا در واژن زن بماند، امکان سرایت وجود دارد. در اینصورت مایع واژن با اسپرم یکجا شده و خطر سرایت به وجود می آید. مهم اینست که این سرایت تنها از مردی که HIV مثبت دارد به زن سرایت نمی کند. بلکه یکمرد نیز از زنی که HIV مثبت دارد آن را گرفته می تواند.

برای سرایت کردن باید شرایط زیادی وجود داشته باشند: 

احتمال آن خیلی کم است، در صورتی که شخص دندان گیرنده خونریزی نکرده و با او تبادل خون اتقاق نیفتد. مقدار ویروس اچ. آی در مایع دهان به اندازه ای کم است که هیچگونه سرایت به زخم کسی که دندان گرفته رخ داده نمی تواند.

بلی، طفل می تواند ویروس را از مادرش بیش از همه هنگام تولد یا زمان شیر دادن از طریق سینه بگیرد. طفل در رحم مادر تا حد زیادی محفوظ است، زیرا او جریان خون مختص به خودش را دارد. اگر در معاینات دوران حاملگی معلوم شود که زن حامله HIV مثبت دارد، اقداماتی روی دست گرفته می شود تا از سرایت آن به طفل جلوگیری شود. از جمله اینکه در دوران حاملگی دوا های مخصوص HIV به زن حامله داده می شود و پس از تولد به طفل شیر مادر داده نمی شود. به طفل نیز کمی پیش از تولد و در چند هفته اول پس از تولد دوای مخصوص HIV داده می شود. تولد طفل باید در یک کلینیک تخصصی صورت گیرد. طفل یا از طریق جراحی سزارین و یا از طریق طبیعی به دنیا آمده می تواند. تقریبا 100 در صد اطفال بعد از آن سالم بدنیا میایند.

خیر. فقط تست HIV می تواند اطمینان بدهد. بسیاری از افراد بعد از گرفتن HIV از خود علایم مریضی نشان نمی دهند. بعضی احساس مریضی مانند ریزش/سرماخوردگی می کنند. اگر تو فکر می کنی که شاید این ویروس را گرفته باشی، باید به یک مرکز مشاوره ( برای مثال به اداره صحت) بروی و امکان مبتلاء شدن را روشن سازی. این موضوع بعد از گفتگو با مشاور و پس از آن تست HIV واضح می شود.

وقتی شخصی دچار HIV می شود و دوای ضد آن را مصرف نمی کند، ویروس ها سیستم دفاعی/ ایمنی بدن او را تخریب کرده و او را طی چندین سال به اندازه ای ضعیف می سازند که بدن دیگر از خود در برابر بیماری ها دفاع کرده نمی تواند و شخص در اثر ایدز از دنیا می رود. این چیز در آلمان خیلی کم اتفاق می افتد، زیرا در اینجا دوا های موثری وجود دارد که از شیوع این مریضی جلوگیری می کند. برای اینکار یک تست زود هنگام HIV مهم است.

بدون تداوی/درمان طبی این مریضی موارد ذیل اتفاق می افتد: بعضی از افراد مدت کمی بعد از دچار شدن، از نوعی مریضی مانند ریزش/سرماخوردگی شکایت می کنند. بسیاری ها هم هیچ چیزی احساس نمی کنند. در این چند هفته اول فرد بسیار سرایت کننده است (مرحله حاد). بعد از آن وضع شخص بهتر می شود. اکثر افراد هیچگونه علامت مریضی نشان نمی دهند. این حالت تقریبا ده سال دیگر دوام می کند (مرحله نهفته). گاهی اوقات مریضی هایی مثل مریضی افرادی که HIV ندارند پیش می آیند. علایم آن می تواند برای مثال شامل کم شدن وزن بدن، اسهال، سرفه، مشکلات جلدی یا تب دوامدار باشد (مرحله علایم). اگر هنوز هیچگونه تداوی صورت نگیرد، مرحله ایدز شروع می شود. در این مرحله مریضی های شدید سیستم عصبی و یا هم امراض سرطانی که دیگر قابل علاج نیستند و منجر به مرگ می شوند، شروع می شوند.

از طریق دچار شدن به HIV سیستم دفاعی بدن انسان آنقدر ضعیف می شود که او همواره در برابر سایر عوامل بیماری‌زا مانند باکتریا یا ویروس ها، که مردم سالم دیگر را نیز می گیرند، حساس می شود. انواع مختلف تومور ها نیز می توانند به این جمع زیاد شوند. فقط یک تست HIV می تواند معلوم کند که آیا یک فرد به HIV دچار شده است یا خیر. و فقط یک داکتر فیصله کرده می تواند که ایدز وجود دارد یا نه.

خیلی از افراد HIV را با ایدز اشتباه می گیرند. کسی مستقیم به ایدز دچار نمی شود. ایدز نتیجه سرایت HIV است، در صورتی که زودتر از طریق تست تشخیص نشده و تداوی نگردد. (تو می توانی جریان سرایت به HIV را در سوال 38 بخوانی).

ایدز نتیجه  عفونت ویروسHIV است که تداوی نشده است. ایدز یک بیماری خطرناک است، زیرا انسان در اثر آن می میرد. امروزه در آلمان هیچکس نباید به ایدز دچار شده و از دنیا برود. برای کسی که دچار HIV شده باشد، دوا های خیلی خوبی وجود دارد. این دوا ها ضد HIV عمل کرده و از انتشار ایدز جلوگیری می کنند. تا وقتی که فرد این دوا ها را بصورت همیشگی می گیرد، می تواند به خوبی با عفونت HIV زندگی کند.

 

حتا وقتی کسی به مرحله ایدز دچار شده باشد بازهم در بیشتر موارد به او کمک شده میتواند.

در آلمان داکترانی وجود دارند که متخصص تداوی HIV می باشند. آنها در معاینه خانه های مخصوص HIV یا کلینیک های HIV کار می کنند. آنها تصمیم می گیرند که چه وقت با تداوی عفونت HIV شروع کنند. برای تداوی HIV دوا های مخصوص وجود دارد. این دوا ها به عنوان دوا های ضد ویروسی یاد می شوند و از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری می کنند. دوا های مذکور باید تا آخر عمر گرفته شوند، در غیر آن ویروس ها دوباره زیاد شده و سیستم دفاعی بدن را مورد حمله قرار میدهند.

تا حالا عفونت HIV قابل علاج نیست. اما اگر از طریق تست تشخیص شود، دوا های خوبی برای آن وجود دارد. این دوا ها از انتشار ویروس در بدن و از تخریب سیستم دفاعی بدن و در نتیجه مریضی های ناشی از آن جلوگیری می کنند؛ به سوال های 38 و 42 نگاه شود.

خیر، خوشبختانه این مریضی در آلمان زیاد شایع نیست. علت آن این هم شده می تواند که مردم در باره آن معلومات زیاد پیدا کرده اند. نفوس مجموعی آلمان 82.7 میلیون نفر است (2017). از این جمله تقریبا 86،000 نفر (2017 ) دارای HIV مثبت می باشند، یعنی مبتلا به ویروس آن هستند.[i] این معادل 0،1 % نفوس است. مهم اینست که HIV فقط وقتی به مریضی منجر می شود که تشخیص نشده و تداوی نگردد. به همین دلیل تعداد افرادی که در آلمان از طریق HIV مریض می شوند، خیلی کم است.

 

[i]انستیتوت رابرت کوخ: تغییر تخمین پارامتر های اساسی اطلاعات ایدز و اچ. آی. وی در آلمان؛ 2017

اگر می خواهی تست HIV انجام دهی، یا کدام مریضی ساری جنسی دیگر داری، می توانی به صحت/بهداشت عمومی یا به یک مرکز مشاوره مراجعه نمایی. آدرس ها را در پایان پیدا می کنی. تست ها در آنجا بصورت ناشناس انجام یافته و هیچکس نام ترا نمی داند. همچنین تو می توانی به معاینه خانه داکتر بروی، اما آنجا به شکل ناشناس تست داده نمی توانی. از مدت کمی به اینطرف می شود از دواخانه، مرکز مشاوره یا آنلاین تست اچ. آی. وی را خرید و آن را در خانه انجام داد. مشاوره اما خیلی مفید است و باید از آن استفاده شود. اگر نتیجه تست مثبت باشد (یعنی اینکه عفونت HIV موجود باشد)، باید تست مذکور جهت اطمینان یک بار دیگر نیز گرفته شود.

در اینجا حتما می توانی یک مرکز مشاوره نزدیک خانه ات پیدا کنی:

www.hivandmore.de/hiv-test/teststellen/index.php


 پی‌دی‌اف دانلود کنیDownloads-icon

چگونه به رابطه خود تنوع دهیم
چگونه به رابطه خود تنوع دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *