دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

 
helpkade
دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان
دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

نسخه
الکترونیک
کتاب روان‌شناسی زنان (الهه‌ی درون زن)
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

روان شناسی زنان (الهه ی درون زن) ، توصیف اسطوره های یونانی در مورد شخصیت زنان است که بر اساس رویکرد کهن الگوی یونگ روان شناس بزرگ تدوین شده است.توضیح مترجم درباره ی حاستگاه اسطوره و تبیین نظری آن در مقدمه کتاب، خواننده را با دیدگاه اسطوره ای آشنا می کند.در فصول دیگر کتاب الهه ها به مثابه ی تصاویر درونی، فعال کردن الهه ها، توصیف انواع الهه ها (الهه های باکره، آرتیمس، آتنا، هستیا) و الهه های آسیب پذیر (هرا، دیمیتر، پرسه فونه، آفرودیت و …) و دست آخر قهرمان درون زن، توصیف و تحلیل می شود. مطالعه کتاب هم مردان را با شخصیت زنان آشنا می کند و هم زنان را نسبت به خودشان آگاه تر و در نتیجه موجب تقویت ابعاد دلخواسته ی آنها و سرانجام موجب پذیرش خود، تغییر خود و سازگاری با خود و دیگران می‌شود.

شما به آخر نمونه کتاب رسیده‌اید، برای خواندن نسخه کامل، کتاب
الکترونیک را خریداری نمایید و سپس با نصب اپلیکیشن فیدیبو آن را
مطالعه کنید:

در حال بارگذاری…

سم هورن دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

استفان گایز

پاتریشیا فارل

اروین یالوم

اروین یالوم

دبی فورد

اروین یالوم

آلن دوباتن

دبرا فاین

الدار شفیر، سندهیل مولاینیتن

آلن کلاین

اروین یالوم

سوزان جی. اليوت

دیوید استفورد کلارک

پروين دقيقيان

کارن هورنای

رولو می

ارنست بکر

دیوید دی برنز

علیرضا جزایری، علی‌سینا رحیمی

باربارا سی. واسیلوف، پاتریشیا آر. کالن، کنی کودلاسک

حسن زارعی‌ محمودآبادی

پریسا (ف) شهرکی، علیرضا جعفری، مجید مظفر

جان تاون سند، هنری کلود

جین شینودا بولن

جین شینودا بولن

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/85989

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

امروز پنج شنبه , ۹ مرداد , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

مقدمه : گاها زمانی که زن متولد می شوی وضعیت تو با مردها خیلی فرق می کند …. دائم می گویند : ” دختر خوب اینطوری است …. دختر خوب آنطوری است ” . ” دختر خوب این کار را می کند …. دختر خوب آن کار را نمی کند ” . ” خلاصه من یکی که آخرش نفهمیدم این دختر خوب لعنتی کی هست و یا اصلا وجود خارجی دارد یا نه ؟؟!!

كتاب رمان

دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

خرید گیفت کارت

خرید کتاب

چت روم

دانلود آهنگ جدید ایرانی

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

علوم غریبه

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

دانلود کتاب اندروید تحجرگرایی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs فهرست کتاب اندروید تحجرگرایی : مقدمه گفتار اول:ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق(۱) گفتار دوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن باخلاق (۲) گفتار سوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق (۳) […]

دانلود کتاب اندروید محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر ۳٫۶۴/۵ (۷۲٫۷۳%) ۱۱ امتیازs خانواده یکی از بنیادی ترین نهادهای اجتماعی است. هر چند خانواده جامعه کوچکی به شمار می آید، ولی از آن جهت که هر جامعه بزرگ از مجموعه خانواده ها فراهم […]

دانلود کتاب اندروید صحنه های قیامت ۳٫۲۱/۵ (۶۴٫۲۱%) ۱۹ امتیازs کتابی که پیش روی شماست خلاصه ای از مباحث معاد از مرگ تا بهشت است . در این کتاب نظر متکلمین از علمای شیعه درباره مسائل مربوط به معاد ، مطابق روایات معصومین بیان […]

در انتخاب کاغذ دیواری ۳ بُعدی برای پذیرایی به چه چیزهایی توجه کنیم؟ کاغذدیواری هم مانند خیلی از متریال های معماری داخلی نیازمند رعایت برخی نکات مهم به هنگام خرید و انتخاب است که عبارت اند از :

راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. از جمله توانایی های […]

تست روانشناسی زیبایی : با یک تست نمی‌توان کل شخصیت یک نفر را بررسی کرد با این حال این موضوع همیشه برای مردم سرگرم کننده بوده است.

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب انواع زنان به قلم ژان شینودا بولن که فروش زیادی در سراسر دنیا به همراه داشته، ابتدا نظریه و اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن، تیپ شخصیتی خود را در میان زنان مختلف پیدا کرده و سپس نکاتی کلیدی ارائه می‌دهد تا اسطوره‌های درون‌تان را کشف کنید.

ژان شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در این کتاب حس یک تجربه فوق‌العاده را به شما می‌بخشد زیرا شناخت کهن‌الگوها سبب می‌شود تا ویژگی‌ها و خصوصیاتی را در مورد خودتان بفهمید که پیش از این هرگز از وجود آن‌ها اطلاع نداشتید.

شما در کتاب انواع زنان (Goddesses in everywoman) متوجه می‌شوید آنچه در واقعیت برایتان حائز اهمیت است، با آنچه که برای خوش‌آمد دیگران انجام می‌دهید بسیار تفاوت دارد. با قسمت تاریک کهن‌الگوها آشنا می‌شوید و مهیای دگرگونی بخش نه چندان زیبای خودتان می‌شوید.دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

عامل اساسی تفاوت‌های میان زنان الگوهای توانمند درونی یا همان کهن‌الگوها هستند. برای مثال بعضی از زنان جهت رسیدن به احساس رضایت در زندگی نیاز به ازدواج و فرزند دارند و هنگامی که هدف‌شان ورای دسترس آن‌ها باشد ناراحت و خشمگین می‌شوند. برای این دسته از زنان، نقش‌های سنتی معنادار و قابل احترام است. این زنان یقینا با زنانی که استقلال شخصی‌شان در زندگی برایشان حائز اهمیت هست، تفاوت‌های عمده و اساسی دارند.

گروهی دیگر زنانی هستند که به ‌دنبال تجربه‌های جدیدند و از یک فعالیت خلاقانه به سراغ بعدی می‌روند. علاوه بر این دو گروه گروه دیگری از زنان هستند که به‌ دنبال خلوتند و معنویت برایشان اهمین ویژه‌ای دارد. آنچه برای یک زن سبب رضایت می‌شود، امکان دارد برای زن دیگری کاملا پوچ و بی‌معنا باشد و این بستگی به اسطوره‌ای دارد که درون هر زن فعال است.

شناخت و همچنین آشنایی با «اسطوره‌های زنان» به زن کمک می‌کند تا درک بهتری از خود، روابطش با مردان، زنان، والدین و فرزندانش داشته باشد. چنین الگوهایی بینشی عمیق در اختیار زن قرار می‌دهد تا بداند چه چیز دز زندگی انگیزه‌بخش (حتی وسواس‌گونه)، ناامید کننده و یا رضایت‌بخش است.

کتاب انواع زنان دیدگاه جدیدی در ارتباط با روان‌شناسی زنان را تشریح می‌کند که بر پایهٔ تصویری از زنان (در اسطوره‌های یونان) استوار است که بیش از سه هزار سال در تخیل بشریت حضور داشته است. این روان‌شناسی زنان، با تمام نظریه‌هایی که زن «سالم» را زنی می‌داند که در قالب یک الگوی شخصیتی یا ساختار روان‌شناسی «درست» بگنجد، تفاوت دارد. این نظریه بر پایه گوناگونی معیارهای سالم در میان زنان بنا شده است.

این کتاب به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه شده‌ که این امر نشان دهنده‌ی این است که محتوای آن مسیر اطمینان‌بخشی را برای زنانی فراهم می‌کند که می‌خواهند ابعاد شخصیتی خود را تحت کنترل داشته و به آن‌ها مسلط باشند و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، اعتماد به نفس‌شان را در زندگی تقویت کرده و مقتدرانه پیش بروند.

در بخشی از کتاب انواع زنان می‌خوانیم:

قهرمان بالقوه‌ای درون هر زن حضور دارد. او بانوی هدایت ‌کننده‌ای در کل طول سفری است که از بدو تولد آغاز شده و در تمام طول عمر ادامه خواهد داشت. همان‌طور که او در طول مسیرش حرکت می‌کند، ناگزیر با درد و رنج‌هایی مواجه می‌شود: احساس تنهایی، آسیب‌پذیری، عدم اطمینان؛ و محدودیت‌ها را می‌شناسد. او همچنین می‌تواند معنا را بیابد، شخصیت خود را رشد دهد، عشق و شکوه را تجربه کند و خِرد را بیاموزد.

او با انتخاب‌هایش شکل می‌گیرد، با ظرفیت خود برای ایمان و عشق، با توانایی خود در آموختن از تجربیات و ایجاد تعهدات. زمانی که مشکلات سر برمی‌آورند، اگر او بسنجد چه کاری باید انجام دهد، تصمیم بگیرد و به روشی هماهنگ با احساسات و ارزش‌های خود رفتار کند، مانند قهرمان و نقش اول اسطوره‌ی خودش رفتار کرده است.

اگرچه زندگی پر از شرایط انتخاب نشده است، همیشه لحظات تصمیم‌گیری و نقاط عطفی وجود دارد که اتفاقات را رقم می‌زنند یا شخصیت را تغییر می‌دهند. یک زن برای این‌که قهرمان سفر قهرمانی خود باشد، باید این عقیده را داشته باشد (یا لااقل این‌گونه وانمود کند) که انتخاب‌هایش مهم هستند. در روند زندگی کردن با چنین پیش‌ فرض ذهنی اتفاقی رخ می‌دهد: زن تبدیل به یک انتخاب‌کننده می‌شود؛ قهرمانی که خودش تعیین می‌کند قرار است به چه چیز تبدیل شود. او با کارهایی که انجام می‌دهد یا نمی‌دهد و با عقایدی که دارد، رشد کرده و یا افول پیدا می‌کند.

مراجعان من به من یاد دادند که فقط اتفاقاتی که برای‌شان می‌افتد در شکل‌گیری آینده آن‌ها موثر نیست؛ بلکه آنچه درون آن‌ها رخ می‌دهد تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. آن‌چه که آن‌ها احساس می‌کنند و آن‌گونه که در درون و بیرون واکنش نشان می‌دهند، تعیین می‌کند که آن‌ها تبدیل به چه کسی شوند؛ بسیار بیشتر از میزان بدبختی‌هایی که افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند.

پیشگفتار
مقدمه نسخه بیستمین سالگرد چاپ
مقدمه
فصل یک: کهن‌الگوهای زنانه همچون انگاره‌های درونی
فصل دو: فعال کردن اسطوره‌ها
فصل سه: اسطوره‌های باکره
فصل چهار: آرتمیس: اسطورهٔ شکار و ماه، رقیب و خواهر
فصل پنج: آتنا: اسطوره‌ی خِرَد که از محدودیت‌ها فراتر می‌رود
فصل شش: هستیا: اسطوره‌ی خانه و کاشانه، معبد، زن خردمند و عمه دوشیزه
فصل هفت: اسطوره‌های آسیب‌پذیر
فصل هشت: هرا اسطوره‌ی ازدواج، تعهد و همسر
فصل نه: دیمیتر اسطوره‌ی غلات تغذیه‌کننده و مادر
فصل ده: پرسفون دوشیزه و ملکه جهان زیرین زن پذیرا و دختر مادرش
فصل یازده: اسطوره‌ی کیمیاگر
فصل دوازده: آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی
فصل سیزده: کدام اسطوره‌ی سیب طلایی را می‌برد؟
فصل چهارده: قهرمان درون هر زن
تبارشناسی: کهن‌الگوهای یونان باستان
جدول اسطوره‌های زن
یادداشت‌ها
منابع

برای دانلود کتاب انواع زنان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

 

توضیحات:دستور العمل:
با استفاده از یک ورق کاغذ خالی شما می توانید پاسخ خود را مطابق با هر سوال در هر گروه مطابق جدول زیر پر کنید. هر گروه از سوالات ۱-۱۳ هفت بند دارد. هر بند را با دقت پر بخوانید و دقت کنید که در حال حاضر کدام بند در نظر شما درست تر می آید. کنار هر بند، امتیازی را که برایش در نظر می گیرید بنویسید. باید دقت کنید که جوابهای ما در زمان های متفاوت از زندگی، متفاوت است و آنچه که در این تست به طور کلی باید پاسخ بدهید، مربوط به زمان حالست نه زمان های گذشته یا احساساتی  که در گذشته داشته اید.

 نام کتاب:  آزمون خودشناسی و شخصیت شناسی زنان

دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

نام نویسنده: راشین گوهرشاهی موضوع کتاب: روانشناسی و موفقیت

 نوع فایل: pdf

 تعداد صفحات: ۸۳

 منبع: کتاب نیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

© استفاده از مطالب نیلبوک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنیل است.


دانلود مستقیم و رایگان کتاب آزمون خودشناسی و شخصیت شناسی زنانDownloads-icon

خانه » دانلود رایگان » روانشناسی » شخصیت شناسی » دانلود رایگان کتاب شخصیت شناسیPdf

شخصیت یعنی مجموعه ای از رفتار وشیوه های تفکر شخص در زندگی روزمره که با ویژگی های بی همتا بودن، ثبات (پایداری) و قابلیت پیش بینی مشخص  می شود. شخصیت شناسی شخصیت را از نظر جامعه ، به عنوان سیستم مورد بررسی قرار می دهد.

شخصیت را می توان آن الگوهای معین و مشخصی از تفکر ، هیجان و رفتار تعریف کرد که سبک شخصی فرد را در تعامل با محیط اجتماعی و مادی اش رقم می زنند. به عبارت دیگر شخصیت شامل ویژگی های نسبتا با ثبات و پایدار است که در توصیف آن ها از صفاتی همچون زودرنج ، مضطرب، پر حرف، درونگرا ، برونگرا و غیره استفاده میشود.

در حالی که هیچ تعریفی از شخصیت به طور توافقی وجود ندارد ، اکثر نظریه ها بر انگیزه و تعامل روانی با محیط زیست تمرکز می کنند. نظریه های شخصیت مبتنی بر صفات ، مانند آنهایی که توسط ریموند کاتتل تعریف شده ، شخصیت را به عنوان ویژگی هایی که رفتار فرد را پیش بینی می کنند ، تعریف می کنند. از سوی دیگر ، روش های مبتنی بر رفتار بیشتر ، شخصیت را از طریق یادگیری و عادات تعریف می کنند. با این حال ، اکثر نظریه ها ، شخصیت را نسبتا پایدار  میدانند.دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

در مطالعه روانشناسی شخصیت ، به مطالعه تمایلاتی  که باعث بوجود آمدن اختلاف نظر در رفتار می باشد ، می پردازد.

شخصیت شناسی

ارزیابی شخصیت
۵ بعد اصلی شخصیت
بیولوژیک
ویژگی‌های شخصیت
تاثیرات محیطی
شخصیت شناسی
روانپزشکی
روانشناسی لباس
روانشناسی رنگ‌ها

شخصیت را می توان از طریق تست های مختلف تعیین کرد. با این حال،  ابعاد شخصیت و مقیاس آزمون شخصیت متفاوت و اغلب ضعیف هستند.  نمونه هایی از این آزمون ها عبارتند از:

پنج پرسشنامه بزرگ  (BFI)

پرسش نامه شخصیت چند جانبه مینه سوتا

پرسشنامه انکساری

پرسشنامه شخصیت نوروتیک یا پرسشنامه شخصیت آیزنک

پایه بیولوژیکی شخصیت نظری است که ساختارهای تشریحی واقع در مغز به ویژگی های شخصیت کمک می کند. این ناشی از روانشناسی عصبی است که به بررسی ساختار مغز به فرآیندهای روانشناختی و رفتارهای مختلف میپردازد.

به عنوان مثالی، در انسان، لوب های پیشانی مسئول چشم انداز و پیش بینی هستند و لوب های گوشه ای مسئول پردازش اطلاعات بصری هستند علاوه بر این، برخی از توابع فیزیولوژیکی مانند ترشح هورمون نیز بر شخصیت تاثیر می گذارد . هورمون تستوسترون برای جامعه شناسی،عاطفه، پرخاشگری و جنسیت مهم است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بیان یک صفات  شخصیتی بستگی به حجم قشر مغز دارد.

صفات شخصیت منعکس کننده الگوهای مشخص افکار، احساسات و رفتارهای افراد است. صفات شخصیت به دنبال یکپارچگی و ثبات است – انتظار می رود که فردی که در موقعیت های مختلف و در طول زمان، اجتماعی باشد، شخصیتی را که بر روی یک ویژگی خاص از جمله برونگرا قرار دارد بالا می برد.

دوران نوجوانی و جوانی دورانی است که بیش از هر زمان دیگری به لباس و پوشش توجه می شود و افراد حواسشان جمع تر است که لباسی بپوشند درخور.

اما آیا تاکنون توجه کرده اید موقعی که لباس مورد علاقه تان را می پوشید، خلق تان تغییر میکند؟

شاید تجربه کرده اید که در یک جفت کفش شیک احساس اعتماد به نفس بیشتری دارید. یا ممکن است با پوشیدن یک لباس رسمی در محل کارتان  احساس کنید در شغلتان مهارت بیشتری دارید. گاهی اوقات نیز به دلیل  پوشیدن لباس خاصی احساس راحتی و آسودگی می کنید.

پیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده ان است که این افراد انسانهایی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه ز ندگی می کنند و در عین حال بسیار  دست و دلبازند و تلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته و گرهی از مشکلات آنها باز کنند. آنها بسیار اجتماعی ظریف و ساده پسند هستند.

افرادی که لباس های تیره میپوشند عموما افرادی خودخواه بوده و بسیار خونسرد هستند به ندرت عصبانی می شوند و سلیقه ی خوبی در انتخاب   لباس دارند.

افرادی که لباس های روشن میپوشند افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند عاشق صلح و صفا و آرامش اند.


سلام لطفا احکام اسلام به ویژه حجابو در انتشار عکسها و کلا رعایت نماییم.

ممنون

به نظر که خوب میاد

ممنون

واقعا متشکرم …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

کتاب آزمون شخصیت شناسی زنان، جین شینودا بولن کتابیست که به زنان یاری می رساند که با الگوی رفتارهای غریزی خود یا دیگر زنان به صورت سمبلیک آشنا شوند. دلایل غریزی و ریشه ای بسیاری از احساسات درونی و تعاملات فردی و اجتماعی خود را بیابند و بدین طریق بتوانند در جهت دهی احساسات شدت یافته و تقویت صفات برتر درونی، استعدادها و توانمندی های غریزی خود را به نحو بهتری بروز و پرورش دهند. درست است که در نهان و ذات هر زنی درنهایت یک یا دو غریزه یا آرکی تایپ زنانه فعال تر از بقیه است ولیکن کلیه این صفات غریزی که در این کتاب،به صورت سمبلیک از آنها به عنوان آرکی تایپ یا خدابانو و یا الهه یاد می شود، به نحو توازن یافته ای در شخصیت نهادین هر زنی وجود دارند که به مروز زمان، و تغییر شرایط محیطی و اجتماعی، بعضی ازین غرایز در شخصیت زن محو تر و یا بعضی بارزتر می شوند.

یک زن می تواند با انجام تست شینودابولن و امکانات وجودی و شرایط فعلی خود تصمیم بگیرد که کدام بخش از غرایز خود را که تاکنون به خوبی به کار نبسته می بایست فعال تر و کدام بخش را می بایست کمرنگ تر کند و تبعات احساسی این پررنگ و کمرنگ کردن نقش غرایز درونی او چیست؟

لذا اگر با انجام این آزمون به نتیجه رسیدید که مثلا یک آرکی تایپ در وجود شما غالب و دیگر خصوصیات آرکی تایپها، کمرنگ و محو شده اند، این بدان معنی نیست که شما ناچارید تا آخر عمر عواقب و تبعات این آرکی تایپ قالب را بپذیرید. بلکه این یک تلنگر و هشدارست به شما تا بتوانید بقیه ی آرکی تایپها و توانمندی های غریزی خود که تا کنون به کار نگرفته اید و یا تحت شرایط محیطی و تربیتی به مرور از دست داده اید و احدودی از شخصیتتان رخت بر بسته اند و یا کمرنگ تر شده اند را در خود بیدار کنید و رشد بدهید.

مثلا اگر زنی دارای فرزند هستید ولی بعد از انجام آزمون خودشناسی شینودابولن، به این نتیجه رسیدید که آرکی تایپ مادر یا دیمیتر در وجود شما کمرنگتر از میزان مورد تصور شماست، به راحتی می توانید با تقلید از خصوصیات آرکی تایپ دیمیتر یا مادر، آن خصوصیات غریزی را در وجود خود فرا بخوانید و رشد بدهید. امیدوارم بعد از استفاده از این آزمون، نتایج احساسی و ذهنی خود را برایمان ارسال کنید.دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

» حجم: 1.25 مگابایت » نوع فایل کتاب: PDF » تعداد صفحات: 81

نکته مهم: لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود.

کتاب های بیشتر از یک فراکاو:

۲- دانلود کتاب آشنایی با مسایل جن/.سی انسان در سه جلد

۳- دانلود کتاب “ضمیر پنهان” اثر کارل گوستاو یونگ

 

 

سلام از لینک های درمان شناختی رفترای خبری نیست قرار بود هر ۲ روز یک جلسه در سایت قرار داده شود

با سلام جلسه اول cbt را خریدم ولی چیزی ارسال نشده

یک فراکاو: مریم عزیز لینک دانلود به ایمیل شما ارسال شد

سلام . من کتاب روانشانسی شخصیت زنان را خریداری کرده ام ولی لینک دانلود ان بدست من نرسیده . باید چکار کنم ؟ ممنون.

با سلام نون الف گرامی !

لطفا کد یا شناسه پرداخت را برای ما ارسال کنید. تا لینک دانلود را به ایمیل تان بفرذستیم.

من جلسه اول به ایمیلم ارسال شد دانلودکردم داخل فایل زیپ خالی بود

یک فراکاو:

مریم عزیز: داخل فایل زیپ خالی نیست. بلکه یک فایل صوتی با فرمت ogg برای دانلود قرار دارد که باید با Kmplayer یا Vlc باز شود.

سلام و باتشکر از سایت خوب شما. من چند روز قبل هر ۸ جلسه ی را با هم خریداری و دانلود کردم اما متاسفانه نمیتوانم آنها را باز کنم. کلا اکستراکت نمیشود و خطای دانلود میدهد. اگر ممکن است راهنمایی ام کنید.

حمیده عزیز:

لینک های دانلود دوباره برای شما ارسال شد.

سلام این شماره تراکنش من در خرید کتاب آزمون شخصیت شناخت زنان است ۱۳۰۰۹۵۲۱۱۰۸ ولی لینگ دانلود برای من فرستاده نشده ممنون از پیگیریتان

سلام لیلا به ایمیل شما ارسال شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

بله . موافقم مقالات روانشناسی سایتتون حرف نداره ….

مطالب بسیار مفیدی رو تو سایتتون قرار دادیی . ممنون بابت زحمت…دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما…

سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید…

ممنون از مطالب خیلی مفید شما…

– آموزش تکنیک ساندویچ پیچ کردن

– رمان معروف درمان شوپنهاور- اروین یالوم

– کتاب صوتی خودشناسی

– مجموعه نظریه‌های روانشناسی رشد

– مجموعه ;کامل پرسشنامه‌ ریون

– مجموعه فایل‌های مهارت‌های زندگی

دانلود برترین فایل‌های روانشناسی و مشاوره در سایت یک فراکاو رد کردن

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۵,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

نویسنده: رابرت جانسون    

مترجم: مازیار مجیدپوی    

انتشارات تمدن علمی    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۵,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



بسیاری از روانشناسان، اسطورهٔ اِروس و سایک را تعریف شخصیت مؤنث تفسیر کرده‌اند. اسطوره سایک (روان) درباره دختر یک فرمانروا به نام سایک است که در کنار دو خوهر معمولی خود مظهر دنیای درون است. او قدرت و زیبایی استثنایی دارد به حدی که آفردیت دوم می‌خوانندش. الهه‌ای جدید که جای الهه قدیمی را در معبد خواهد گرفت.

این اتفاق خشم و حسادت آفرودیت را برمی‌انگیزد و آنها که نماد دوجنبه زنانگی هستند با هم دشمن می‌شوند. سطحی کهن‌تر و ابتدایی‌تر از زنانگی با مفهوم جدید آن.

اروس از کجا می‌آید؟ آفرودیت برای مقابله با سایک به سراغ پسرش، اروس می‌رود که خدای عشق است. از او می‌خواهد که سایک را دچار عشق یک هیولای نفرت‌انگیز کند تا همراه هیولا برود و آفرودیت از شرش خلاص شود. اِروس از فرمان مادرش اطاعت می‌کند، اما به محض دیدن سایک، به ناگاه دستش را با نوک تیرش می‌برد و عاشق سایک می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا سایک را به عنوان عروس خود برگزیند. اِروس به نزد سایک می‌آید و گرچه او زیباست، به چشم سایک، او مرگ است و به گفته کتاب، به چشم زنان، تمامی همسرانشان مرگ هستند، چرا که معصومیتشان را ربوده و آن‌ها را در مسیر تحول به سوی زنانگی بالغ می‌کشانند.

رابرت آ. جانسون در کتاب «درک روان‌شناسی زن»، پا به‌پای این کهن‌الگوها پیش می‌رود تا درک روانشناسانه‌ای از زن بر اساس آموزه‌های کارل گوستاو یونگ درباره روانکاوی براساس کهن الگوها ارائه دهد.

 او از اسطوره سایک و اروس شروع می‌کند و در هر مرحله آنها را با رفتارها و منش‌های زنانه تطبیق می‌دهد و با تفسیر روابط بین این الگوهای اساطیری، درکی روانشناختی از شخصیت زن به ما می‌دهد که شاید بتوان آن را به زن تمامی دوران‌های تاریخی تعمیم داد.

جانسون سایک را به عنوان نماد زن نوگرا و متکامل و آفرودیت را نماد زن سنتی معرفی می‌کند و می‌گوید در وجود هر زنی پیوسته آفرودیت و سایک در چالش و جنگ هستند. گاهی آفرودیت پیروز می‌شود و گاهی سایک و در این میان سایک به عنوان زن امروزی باید راهش را پیدا کند و اروس خدای عشق مردانه هم باید در این راه همراه سایک باشد.

خواندن این کتاب جذاب برای هر بانویی مفید و مثبت خواهد بود و البته برای همه مردانی که شناخت روحیات همسر و عشق خود را اولویت زندگی‌شان می‌دانند.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

کتاب صوتی انواع زنان اثر سهیل رضایی است. این کتاب بر اساس شخصیت شناسی یونگ نوشته‌شده است. در این کتاب می‌آموزیم که زنان علاوه بر اینکه با مردان متفاوت هستند خودشان هم مانند هم نیستند و هرکدام تیپ شخصیتی خودشان را دارند که با شناخت انواع زنان می‌توانیم چه به‌عنوان یک زن یا یک مرد ارتباط خوبی با زنان برقرار کنیم.
خلاصه‌ای از کتاب صوتی انواع زنان:
زنان باهم متفاوت هستند. همه آن‌ها هیچ‌گاه یک حس مشترک را نسبت به همسر، فرزند آوری، جامعه، کار، مسائل جنسی، نوع پوشش و… ندارند. می‌توان چند دسته مشخص را تعریف کرد و هرکدام از…
(بیشتر بخوانید)

کتاب صوتی انواع زنان اثر سهیل رضایی است. این کتاب بر اساس شخصیت شناسی یونگ نوشته‌شده است. در این کتاب می‌آموزیم که زنان علاوه بر اینکه با مردان متفاوت هستند خودشان هم مانند هم نیستند و هرکدام تیپ شخصیتی خودشان را دارند که با شناخت انواع زنان می‌توانیم چه به‌عنوان یک زن یا یک مرد ارتباط خوبی با زنان برقرار کنیم.

زنان باهم متفاوت هستند. همه آن‌ها هیچ‌گاه یک حس مشترک را نسبت به همسر، فرزند آوری، جامعه، کار، مسائل جنسی، نوع پوشش و… ندارند. می‌توان چند دسته مشخص را تعریف کرد و هرکدام از آن‌ها را بر اساس تفکر، نگرش و رفتار دریکی از این دسته‌ها قرارداد.

این کتاب هم برای زن و هم برای مردان مفید خواهد بود. زنان می‌توانند بامطالعه مطالب این کتاب به تیپ شخصیتی خودشان پی ببرند و نقاط ضعف و قدرت خودشان را بدانند، همچنین با پی بردن به تیپ شخصیتی زنان اطرافشان می‌توانند بهتر با آن‌ها تعامل برقرار کنند. مردان هم با خواندن این مطالب می‌توانند با زنان اطراف خود ارتباط بهتری داشته باشند و در انتخاب همسر هوشمندانه‌تر عمل کنند. ارتباط برقرار کردن با دیگران و اجتماعی بودن یکی از خصایص زنان است که بیشتر آن‌ها در این زمینه اشتراک دارند. بیشتر زنان بسیار اهل پیوند برقرار کردن و وابستگی به خانواده هستند. آن‌ها معمولا روابط خوبی با اقوام برقرار می‌کنند. بیشتر زنان رازدار نیستند و نزد خیلی از افراد سردرد دل را باز می‌کنند. آن‌ها اغلب عاطفی هستند و در بیشتر امور عاطفه را با منطق ادغام می‌کنند. اکثر زن‌ها معمولا خوش‌صحبت هستند. بیشتر زنان به‌صورت غیره مستقیم حرف‌هایشان را بیان می‌کنند، زن‌ها از شم و حس ششم خوبی برخوردارند، اکثرا حسود هستند. این ویژگی‌ها در بیشتر زن‌ها مشترک است اما در خیلی از زن‌ها هم این ویژگی‌ها وجود ندارد. زنان هم دارای ویژگی‌ها زنانه هستند و هم به میزان مختلف ویژگی‌ها مردانه که در زنان آنیموس نامیده می‌شود را دارا می‌باشند. بسته به میزان این ویژگی‌ها و نمود هرکدام از آن‌ها زن‌ها باهم متفاوت می‌شوند و در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند.دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان

شاید برای عده‌ای سوال مطرح باشه که این نظریه که ما میخوایم در موردش متعلق به چه کسی است و ریشه‌های علمی‌اش کجاست؟

 این نظریه متعلق است به آقای کارل گوستاو یونگ، که در دنیای روانکاوی انسان بسیار منحصر به فردیه که تونسته از خودش ردپای بسیار قدرتمندی در دنیای روانکاوی بگذاره و جالبه که براتون بگم هرچی زمان داره میگذره و پیشرفت متنوع توی دنیا داره اتفاق میفته نظریه آقای یونگ قوی‌تر و قوی‌تر و قوی‌تر داره پیش میره و خیلی از نظرات که یه عده از آدما فکر می‌کردن این نظرات شخصی آقای یونگ حالا نشون میده که این مکاشفه‌های علمی ایشون بسیار از زمان خودش جلوتر بوده و الآن در جهان فوق‌العاده تاثیرگذاره. اما ازیک‌طرف دیگه به علت اینکه دانش یونگ زمان زیادی برای تسلط بهش وقت می‌بره آدمای کمی در این دانش وارد میشن چون باید بعضی موقع ده تا دوازده سال روی این دانش متمرکز بشن تا به حواشی اون تسلط بهتری رو پیدا کنن. آقای کارل گوستاو یونگ یکی از بحث‌هایی که مطرح کرد و خیلی‌ام پاسخ خوبی روش گرفت و الآن دنیا داره روش واقعا به جمع‌بندی می‌رسه و قبولش می‌کنه با تمام قدرت، این بود که گفت هر انسانی در درون خودش دو نوع انرژی داره یکی انرژی مردانه یکی انرژی‌های زنانه یا یکی قابلیت‌های مردانه یکی قابلیت‌های زنانه علتی هم که این‌رو اسم‌گذاری کرد چی بود؟ گفت در طول تاریخی که اتفاق افتاده وقتی ما انسان‌ها رو بررسی کردیم یک سری قابلیت‌ها رو زن‌ها بیشتر تجربه کردن یک سری قابلیت‌ها رو مردا، ولی در بشر بودنشون هر دوتا اشتراکاتی دارن که این قابلیت‌های زنانه و مردانه هم در درون مردها وجود داره هم در درون زن‌ها. بنابراین اومد این دودسته رو کار کرد به بخش زنانه درون مردان گفت آنیما، به بخش مردانه درون زن‌ها گفت آنیموس. پس شد آنیما و آنیموس. حالا یک سوال دارم اگر الآن من از شما بپرسم زن و بخوام شما تداعی کنید. بگید آقا وقتی من کلام زن رو استفاده می‌کنم چه لغت‌هایی به ذهن شما میاد؟ شما میتونید تداعی‌ها تون رو شروع کنید. معمولا در کلاس وقتی این کار رو انجام میدیم می‌بینید که اتفاقات بامزه‌ای میفته. آدم‌ها اسامی متنوعی رو میگن. خصایص متنوع مثل لطافت مثال حساسیت. اولش شروع می‌کنند اسامی خوب رو گفتن و مثبت گفتن. خیلی جالبه که در بعضی موارد یک نفر یکدونه ویژگی منفی رو میگه مثل حسادت، اول کلاس منفجر میشه از خنده. بعد می‌بینی که دو سه تا ویژگی دیگه گفته میشه و مثبت و منفی‌ها کامل میشه. حالا اگر به شما بگن مرد. چه خصایصی میاد تو ذهن تون؟ استحکام میاد، غرور، قدرت، کله شقی، غرور بیجا، انواع و اقسام اسامی مثبت و منفی هردو تاش میاد و جالبه وقتی من میگم همه انسان‌ها یک وجه مردانه دارند و یک وجه زنانه، کلاس بازم گوش نمی‌ده و سعی میکنه در مورد مردا یا زنا قضاوت منفیش رو بگه و روی اون پافشاری شدید بکنه، درصورتی‌که من دارم مرتبا میگم هر دوتای ما هم بخش زنانه داریم هم بخش مردانه. اما اگر شما هم بیشتر تو خصایص مردانه وجه منفی میاد تو ذهن تون و تو بخش زنانه هم خصایص منفی میاد تو ذهن شما یعنی اشکالی وجود داره. اون اشکالم این‌که شما از مردها و زن‌ها در زندگی تون دچار آسیب شدید، به خاطر همین خصایص آسیبی بیشتر براتون مونده.

وقتی یک دسته از زنان یک سری خصایص مشخص را به ارث برده باشند آن را کهن‌الگو می‌نامند. کهن‌الگوها دامنه بسیار گسترده‌ای دارند. کهن‌الگوها گرایش‌های ما را نشان می‌دهند که از اجدادمان به ارث بردهایم. همان کنش‌ها و گرایش‌هایی که آن‌ها در شرایط مختلف از خود بروز می‌دادند. چهار مورد از کهن‌الگوهایی که یونگ توصیفشان می‌کند می‌توان به پرسونا، آنیما و آنیموس، سایه و خود اشاره داشت. آنیما همان ویژگی‌های زنانه است که در وجود مردان است و آنیموس ویژگی‌های مردانه‌ای است که در زنان وجود دارد. پرسونا یا نقاب ظاهری است که ما در جامعه از خودمان به دیگران نشان می‌دهیم، سایه بخش پنهان وجودی ما است که هم شامل امیال منفی است و هم شامل حس هیجان و آفرینندگی و… . خود نیز آن بخش از وجود ما است که دارای تعادل و ثبات و یکپارچگی میان بخش‌های متفاوت شخصیت ما است. بنابراین از همه کامل‌تر است.

چهار کهن‌الگوی زنانه که یونگ به شرح آن‌ها می‌پردازد شامل: 1) معشوقه، 2) مادر، 3) آمازون، 4) مادونا (بانو)معشوقه بخش جذاب و زیبای زنان است که آنان را به زیبایی و زیبا بودن سوق می‌دهد و افراط‌وتفریط در آن هر دو دردسرساز است. مادر بخش حامی و پرورش‌دهنده زنان است که حس مادری و سرپرستی را در آن‌ها رشد می‌دهد. آن‌ها همواره مراقب و رشد دهنده فرزند، همسر و خانواده خویش هستند. در این بخش هم افراط باعث دل‌زدگی مردان و تفریط باعث می‌شود زنان مادران مسئولی نباشند. آمازون بخش مستقل، متکی به نفس، هدفمند و قدرتمند زنان است که سبب می‌شود به هدف‌ها و برنامه‌ها و رشد و ترقی خودشان بهای بیشتری بدهند. اگر این ویژگی در زنان پررنگ باشد آن‌ها با بخش مادری و معشوقه و مدونای خود غریبه می‌شوند و تمایلی به آن بخش‌های وجودی‌شان نخواهند داشت. آن‌ها با مردان مانند یک مرد برخورد می‌کنند و این اصلا برای مردان جذاب نیست. تفریط در آمازون هم زنان را بی‌اعتماد به نفس، متکی و آسیب‌پذیر و کم قدرت می‌کند. مادونا یا بانو بخشی از وجود زنان است که نشان‌دهنده بانو بودن آن‌هاست. او در هر شرایطی پشت‌وپناه مرد زندگی‌اش است و از او حمایت می‌کند تا او ترقی کند. وفای به عهد دارد و بامتانت رفتار می‌کند. مادونا باعث می‌شود که زنان رفتارهای کودکانه نداشته باشند و همانند یک بانو متین و باوقار و خلاق باشند و این ویژگی هم مانند مابقی نباید دارای افراط‌وتفریط باشد.

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

برای ثبت نظر و انتقاد بر روی نماد کلیک کنید.

دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان
دانلود کتاب روانشناسی شخصیت زنان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *