چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم
چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

گریه بخشی از واکنش عاطفی انسان است، اما میزان بیش از حد آن می‌تواند پف چشم و قرمزی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش مشرق، تورم چشم به این دلیل از گریه اتفاق می‌افتد که سیستم عصبی باعث افزایش جریان خون به رگ‌های خونی در صورت شما و به خصوص در اطراف چشم شما می‌شود.

همچنین، پوست اطراف چشم شامل بافت‌های ریزی است که قادر به جذب اشک شما هستند و باعث می‌شود چشمان شما پف کند.

روش‌های خانگی برای خلاص شدن از پف چشم ناشی از گریه

هنگامی که چشمان شما از گریه متورم و قرمز است، ممکن است به جای بیرون رفتن، به بهانه‌هایی برای ماندن در خانه متوسل شوید. اما چه مدت می‌توانید از دنیای خارج از خانه فرار کنید؟چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

بیشتر بخوانید:

پیش بروید و گریه خوبی داشته باشید. گریه کردن بسیار مفید است. فقط کافی است بعد از آن از چشمان پف کرده خود مراقبت کنید. کاهش تورم در اطراف چشم شما به خاطر خنک کردن و دور شدن مایعات از چشم است.

در حالی که به هیچ وجه امکان جلوگیری از گریه کردن در هنگام تحریک احساسات وجود ندارد (و نباید هم اینگونه باشد، زیرا اشک حاوی هورمون‌های استرس است که باید به جای جلوگیری، آن‌ها را آزاد کنید)، قطعاً می‌توانید چشمان پف کرده خود را تسکین دهید.

در واقع، در حال حاضر چندین راه حل در آشپزخانه شما وجود دارد که می‌تواند کار را به پایان برساند!

۱. کمپرس سرد ساده‌ترین و موثرترین راه حل خانگی برای مقابله با تورم چشم ناشی از گریه استفاده از کمپرس سرد است.

دمای سرما باعث سفت شدن پوست اطراف چشم و همچنین شل شدن رگ‌های خونی می‌شود. این به نوبه خود باعث کاهش پف چشم و تورم می‌شود.

یک دستمال تمیز را با آب خنک مرطوب کنید. با استفاده از فشار ملایم، دستمال مرطوب را به مدت ۱۰ دقیقه در برابر پوست زیر و اطراف چشم خود نگه دارید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

گزینه دیگر قرار دادن چند قاشق فلزی در یخچال شما به مدت ۱۵ دقیقه است. قسمت گرد یکی از قاشق‌های سرد را روی چشم خود برای چند دقیقه نگه دارید تا زمانی که قاشق گرم شود. بعد آن را با یک قاشق سرد دیگر در یخچال تعویض کرده و به مدت ۱۰ دقیقه این کار را ادامه دهید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید.

همچنین تا زمانی که تورم کاهش یابد، می‌توانید آب سرد را روی چشم خود بریزید.

۲. خیار برش‌های خیار همچنین می‌تواند به تسکین پف چشم و کاهش تورم به دلیل گریه کمک کند. خاصیت قابض در خیار به کاهش پف چشم کمک می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که در ژورنال بین المللی شیمی و علوم دارویی منتشر شده است، ویژگی‌های آبرسان، تغذیه کننده و قابض در خیار را نشان می‌دهد که از بسیاری جهات برای پوست مفید هستند.

خیار را بشویید و آنرا به قسمت‌های ضخیم برش دهید. برش‌های خیار را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال خنک کنید. برش سرد را روی هر یک از پلک‌های بسته خود قرار دهید. برش‌ها را بعد از گرم شدن آنها، با برش‌های خنک جدید جایگزین کنید. این روند را هر چند بار که می‌خواهید تکرار کنید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید. در آخر، منطقه را با آب ولرم بشویید. ۱۰ درمان خانگی برای کاهش تورم چشم بعد از گریه

۳. چای کیسه‌ای چای سیاه حاوی تانن‌هایی است که می‌توانند به پوست نفوذ کنند، پف کرده و باعث افزایش گردش خون می‌شوند؛ بنابراین، به جای دور ریختن کیسه‌های چای سیاه، می‌توانید از آن‌ها برای کاهش پف چشم استفاده کنید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در ژورنال فارماکوگنوزی و فیتوشیمی منتشر شده است، ویژگی‌های قابض تانن‌ها را نشان می‌دهد که در چای به وفور وجود دارند.

۲ عدد چای کیسه‌ای را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال سرد کنید. دراز بکشید و چای سرد کیسه‌ای را روی پلک‌های بسته خود بگذارید. آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید. چند بار در روز یا تا زمانی که پف چشم از بین برود تکرار کنید. ۱۰ درمان خانگی برای کاهش تورم چشم بعد از گریه

۴. ماساژ ملایم ماساژ درمانی یکی دیگر از ترفندهای بسیار مؤثر و آسان برای خلاص شدن از شر چشمان متورم ناشی از گریه است.

به طور خاص، ماساژ دادن بینی شما بعد از گریه باعث پاک شدن هرگونه انسداد بینی می‌شود و باعث می‌شود رگ‌های خونی صورت به سرعت به حالت عادی خود بازگردند.

چند قطره روغن زیتون یا نارگیل را روی بینی خود بمالید. چشم‌های خود را بسته نگه دارید و با تمرکز بر روی پل بینی خود، بینی خود را به آرامی ماساژ دهید. بعد از ماساژ، دراز بکشید و استراحت کنید. این کار را در صورت لزوم تکرار کنید. ۱۰ درمان خانگی برای کاهش تورم چشم بعد از گریه

۵. سفیده تخم مرغ قسمت سفیده تخم مرغ خاصیت سفت کننده برای پوست دارد که می‌تواند از شر ورم اطراف چشم ناشی از گریه شما را خلاص شود.

یک تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید. سفیده تخم مرغ را کاملاً هم بزنید تا به یک قوام مناسب برسد. چند قطره ویچ هازل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. از یک برس آرایشی تمیز استفاده کنید تا این مخلوط را زیر چشم خود بمالید. بگذارید خشک شود. آن را با آب زیاد بشویید. چند بار تکرار کنید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید. ۱۰ درمان خانگی برای کاهش تورم چشم بعد از گریه

۶. آب نمک همچنین می‌توانید از آب نمک برای کاهش پف دور چشم خود که به دلیل گریه ایجاد شده است، استفاده کنید. نمک از فرآیند اسمز برای جذب مایعات اطراف چشم استفاده می‌کند که دلیل تورم است.

تخلیه بهتر آب حبس شده در اطراف چشم کمک می‌کند تا پف چشم کاهش یابد.

یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید. هم بزنید تا نمک کاملاً حل شود. ۲ عدد پد پنبه‌ای را در این آب شور خیس کنید. دراز کشیده و سر خود را بالا نگه دارید. یک پد پنبه‌ای را به مدت ۵ دقیقه روی هر یک از پلک‌های بسته خود قرار دهید. در آخر، چشمان خود را با آب معمولی شستشو دهید. هر چند بار که لازم بود تکرار کنید.

۷. آلوئه ورا آلوئه ورا نیز در کاهش پف چشم که بعد از گریه ایجاد می‌شود، مفید است. این ماده نه تنها برای پوست مفید است بلکه از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می‌کند.

این ماده دارای خاصیت قابض است که به سفت شدن پوست و کاهش تورم کمک می‌کند.

ژل تازه را از یک برگ آلوئه ورا استخراج کنید. ژل را روی ناحیه زیر چشم خود بمالید. با استفاده از حرکات سبک انگشت به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ژل خشک شود. با استفاده از آب خنک آن را بشویید. چندین بار تکرار کنید تا تورم کاهش یابد.

۸. گلاب گلاب دارای خاصیت سفت کننده پوست است و می‌تواند به سفت شدن پوست اطراف چشم کمک کند. این می‌تواند به کاهش تورم ناشی از گریه کمک کند.

همانطور که گلاب همچنین به عنوان یک تونر طبیعی پوست عمل می‌کند، به پاک کردن حلقه‌های تیره اطراف چشم شما هم کمک می‌کند.

۲ پد پنبه‌ای را در گلاب خیس کنید. دراز بکشید و یک پد پنبه‌ای را به مدت ۵ دقیقه روی هر چشم بسته خود قرار دهید. چشمان خود را با آب بشویید. هر چند بار که می‌خواهید تکرار کنید تا چشمان شما بهتر به نظر برسد.

۹. آب یکی دیگر از راه‌های مناسب برای خلاص شدن از شر پف چشم ناشی از گریه، نوشیدن آب است. گریه می‌تواند باعث کمبود آب بدن شود و نوشیدن آب به هیدراته شدن بدن کمک می‌کند.

هنگامی که بدن به خوبی هیدراته شود، احتمال احتباس آب کمتر وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش پف در اطراف چشم شود. آب همچنین به بیرون راندن سموم از بدن کمک می‌کند.

در فواصل منظم آب بنوشید. اگر آب معمولی را دوست ندارید، کمی آب لیمو را در آب فشار دهید یا آب طعم دار را امتحان کنید. از مصرف نمک زیاد و کافئین زیاد خودداری کنید که باعث احتباس آب می‌شود که می‌تواند در زیر چشم‌ها جمع شود و مشکل را بدتر کند.

۱۰. خواب به خاطر داشته باشید که زمان زیادی طول می‌کشد تا چشمان پف کرده شما به حالت عادی بازگردد؛ بنابراین وقت بگذارید و به خواب بروید. خواب خوب شب برای ظاهر سالم چشم ضروری است.

بازسازی سلول در زمان خواب هشت بار سریعتر اتفاق می‌افتد و خواب ضعیف و مختل از این روند جلوگیری می‌کند.

برای جلوگیری یا خلاص شدن از شر پف چشم، حداقل هفت یا هشت ساعت خواب آرام داشته باشید. سعی کنید روی پشت خود بخوابید تا از تنگ شدن رگ‌های خونی در صورت خود جلوگیری کنید.چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

همچنین، از دو بالش استفاده کنید و سر خود را بلند نگه دارید تا تجمع مایعات متوقف شود که این امر می‌تواند باعث افزایش پف شود. اطمینان حاصل کنید که قبل از خواب اشک‌های خود را به درستی شستشو داده اید، این امر به کاهش پف کمک می‌کند.

نتیجه:

ژل‌های خنک کننده چشم که با استفاده از یک توپ غلتکی فلزی اعمال می‌شوند نیز می‌توانند به رفع التهاب کمک کنند.

استفاده از کرم صورت یا سرم سرد می‌تواند با تنگی عروق خونی به کاهش پف کمک کند.

برای تیرگی پوست زیر چشم خود بعد از گریه، از کانسیلر مناسب استفاده کنید. این به پوشاندن تیرگی پوست کمک می‌کند.

صورت خود را با آب خنک و با تمرکز روی قسمت‌هایی دارای قرمزی یا پف کرده دور چشم خود، شستشو دهید.

از پاک کردن اشک خودداری کنید، زیرا باعث افزایش تورم می‌شود. در عوض، آن‌ها را خشک کنید.

مصرف نمک و کافئین را کاهش دهید، زیرا این امر می‌تواند بدن شما را کم آب کند.

منبع: دلگرم 

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

۳۰, فروردین ۱۳۹۷ بهداد ماپار

به هر دلیلی اتفاق ناخوشایندی برای‌تان افتاده و شما را به گریه واداشته است اما نمی‌خواهید کسی بفهمد که شما گریه کرده اید، چه باید بکنید؟

خب همه گریه می‌کنیم گاهی از خوشی و گاهی از غم. این جز خصلت‌های ما انسان‌ها است. اما یک گریه شدید و طولانی مدت می‌تواند باعث شود چشم‌هاتان قرمز شوند و پف کنند.

در این هنگام چشم‌ها به این دلیل پف می‌کنند که خون زیادی به درون صورت و به خصوص چشم‌ها روانه می‌شود. پوست لطیف دور چشم‌ها دارای بافتی است که می‌تواند قطرات اشک را به خود جذب کند و باعث شود چشم‌تان بیشتر پف کند.

در این هنگام ممکن است ترجیح دهید در خانه بمانید تا چشم‌هاتان به حالت عادی برگردند اما مگر چقدر می‌شود در خانه ماند؟! نگران نباشید با خیال راحت یک گریه جانانه سردهید چرا که رفع این پف و قرمزی چشم‌ها کاری ساده است. تنها کافی است که چشم‌ها را خنک کنید و مایع جمع شده در اطراف آنها را از این ناحیه دور کنید.چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

برای این کار نیاز به مواد عجیب و غریبی ندارید، در حقیقت همه آنچه لازم دارید همین الان در آشپزخانه‌تان موجود است.

آسان‌ترین و موثرترین روش درمان چشم‌هایی باد کرده، کمپرس سرد است. کمپرس سرد پوست اطراف چشم را سفت و تنگ می‌کند و رگ‌های خونی این ناحیه را هم آرام می‌کند. این کار با مرور زمان باعث کاهش پف چشم و باد کردگی این ناحیه می‌شود.

خیار هم می‌تواند پف و بادکردگی چشم که بر اثر گریه به وجود می‌آید را درمان کند. ترکیبات قابضی که در خیار وجود دارد، پف چشم را می‌گیرد.

چای کیسه‌ای حاوی تانن است که می‌تواند به داخل پوست نفوذ کند و پف چشم را از بین برده و گردش خون را افزایش دهد.

ماساژ درمانی یک روش عالی دیگر برای درمان پف چشم است. به خصوص ماساژ بینی باعث می‌شود گرفتگی این ناحیه برطرف شده و خون موجود در رگ‌های خونی سریعا به بقیه نقاط بدن برود.

سفیده تخم مرغ حاوی ترکیبات منقبض کنند پوست است و می‌تواند پف چشم که بر اثر گریه به وجود می‌آید را درمان کند.

نمک به وسیله پدیده اسمز مایع موجود در پف دور چشم را به خود جذب می‌کند و باعث خوابیدن این حالت پفی چشم می‌شود.

آلوئه ورا درمان عالی دیگری برای خلاص شدن از شر پف چشم، بعد از گریه کردن است. این ماده نه تنها به پوست غذا رسانی می‌کند، بلکه تولید کلاژن در پوست را هم افزایش می‌دهد.

گلاب هم باعث سفت شدن و کشیده شدن پوست چشم می‌شود و پف آن را کاهش می‌دهد.

یکی از درمان‌های خوب دیگر برای بر طرف کردن پف چشم، نوشیدن آب است. هنگام گریه کردن بدن آب زیادی از دست می‌دهد و نوشیدن آب کمک می‌کند بدن بی‌آبی نکشد. زمانی که بدن آب کافی در اختیار داشته باشد آب را ذخیره و محبوس نمی‌کند. در نتیجه آبی هم در زیر چشم‌ها نگه داشته نمی‌شود.

همچنین نوشیدن آب کمک می‌کند که سموم هم از بدن خارج شوند.

این را در خاطر داشته باشید که طول می‌کشد تا چشم های پف کرده و ورم دارتان خوب شوند. پس به آن زمان دهید و مقداری استراحت کنید. خواب شب خوب و مناسب برای داشتن چشم‌هایی خوش حالت ضروری است.

بازسازی سلول‌ها در خواب ۸ بار سریع‌تر از زمان بیداری اتفاق می‌افتد و خواب بد و بی‌کیفیت می‌تواند این پروسه را با اشکال مواجه کند. پس برای درمان چشم‌های باد کرده‌تان، و مهم‌تر از آن، برای بهتر شدن حال‌تان، ۷ تا ۸ ساعت خواب آرام و با کیفیت داشته باشید. بر روی کمرتان بخوابید تا از جمع شدن خون در صورت جلوگیری کنید.

بهداد ماپار

سلام خدمت همه دوستان عزیز و دوستداران سلامتی در هر کجای ایران عزیز
من بهداد ماپار، ساکن تهران دارای لیسانس فناوری اطلاعات هستم. بنده هم اکنون در عرصه حسابداری مشغول به کار هستم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان انگلیسی و مطالب مربوط به سلامتی دارم، مفتخرم مطالبی در این خصوص که ممکن است دغدغه بسیاری از مردم عزیزمان باشد را برای شما در سایت خودتان، یعنی سایت فوت و فن قرار دهم. امیدوارم که از خواندن این مطالب لذت ببرید و امیدوارم که بتوانم نقش کوچکی را در اطلاع رسانی به هموطنانم ایفا کنم. با تشکر


عالی بود منم زیادگریه میکنم

عااالی بود

ممنونم مطالبتون دلایل خوبی داشت و منطقی بود

سلام آقای ماپار.ازتون متشکرم.عالی بود

سلام مرسی از مطالب بسیار آموزندتون❤️

خیلی عالی بود تشکر

پف زیر چشم ها می تواند باعث شود چشم هایمان کوچکتر و نازیبا به نظر آیند. این مورد می تواند دلیلش گریه و یا کم خوابی باشد ولی خوشبختانه راهکارهایی برای درمان پف چشم وجود دارد.

همانطور که می دانید پوست دور چشم بسیار نازک است و سریعا تحت الشعاع قرار می گیرد و حساس می باشد پس بهتر است در نگهداری و مراقبت از آن کوشا باشید. هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید و چشم هایتان پف کرده است به راحتی می توان این پف چشم را درمان کرد تا چشمهایتان نازیبا به نظر نیایند.

خیار سرد

در درمان های خانگی، برش های تسکین دهنده خیار یا حتی کرم های ضد پیری ممکن است به طور موقت حالت پف کرده زیر چشم ها را از بین ببرند، اما برای یک راه حل طولانی مدت، باید ابتدا علت اصلی رفع شده و سپس درمان انجام شود. حالت پف زیر چشم بیشتر به این دلیل ایجاد می شود که تجمع بیش از حد مایعات صورت گرفته و در اصطلاح، ادم و ورم ایجاد شود.

این ادم و ورم، در بافت اطراف پوست چشم ایجاد می شود. از آنجا که پوست اطراف چشم از جمله ضخیم ترین پوست در بدن است، تورم و تغییر رنگ می تواند در این ناحیه بسیار برجسته باشد. البته پف زیر چشم می تواند دلیل ژنتیک هم داشته باشد که در این صورت باید به دنبال راهکاری برای از بین بردن پف زیر چشم بود. – دارودرمانی هم می تواند در کاهش پف زیر چشم و اطراف آن، کمک رسان باشد.چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

– استفاده از قطره های چشم برای التهاب ناشی از آلرژی ها

– در صورت لزوم نوشیدن مایع فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن

– استفاده از کمپرس آب یخ

– استفاده از برش های خیار یا کیسه های چای سرد با چشم های بسته

– استفاده از کرم ها و دیگر محصولات پوستی که مخصوصا برای اطراف چشم طراحی شده اند

– کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی

– مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز برای از بین بردن مایعات بیش از حد در بدن و صورت موثر است.

– خواب و استراحت کافی

یخ گذاشتن روی صورت

درمان سریع پف چشم بعد از گریه گریه کردن یکی از واکنش های طبیعی هر فردی است و به هرحال در طول زندگی هر فردی اتفاق می افتد. معمولا بعد از گریه ، چشم ها حالت پف کردگی زیاد پیدا کرده و منظره ناخوشایندی به چهره می دهد. چند راهکار برای از بین بردن پف چشم بعد از گریه وجود دارد.

برای تمیز کردن چشم ها از حوله های کاغذی استفاده نکنید. بهتر است از پنبه یا حوله پنبه ای استفاده شود. برای ازبین بردن فوری پف چشم بعد از گریه کردن، می توانید از کمپرس آب یخ استفاده کنید.

چند تکه یخ را لای پارچه ای گذاشته و روی پلک پف کرده قراردهید. یکی از راهکارهای موثر دیگر، استفاده از چای کیسه ای است. برای این کار، دراز کشیده چشم ها را بسته و کیسه چای را به مدت ده دقیقه روی چشم ها بگذارید و سپس چشم ها را به آرامی بشویید.

آسان‌ترین و موثرترین روش درمان چشم‌هایی باد کرده، کمپرس سرد است. کمپرس سرد پوست اطراف چشم را سفت و تنگ می‌کند و رگ‌های خونی این ناحیه را هم آرام می‌کند. این کار با مرور زمان باعث کاهش پف چشم و باد کردگی این ناحیه می‌شود.

یک پارچه تمیز و نخی را با آب سرد خیس کنید. این پارچه را بر روی چشم‌ها و پوست اطراف آن قرار داده و به آن فشار کمی وارد کنید. برای ۱۰ دقیقه به این کار ادامه دهید. از این درمان چند بار در روز استفاده کنید.

چای کیسه ای

چای کیسه‌ای حاوی تانن است که می‌تواند به داخل پوست نفوذ کند و پف چشم را از بین برده و گردش خون را افزایش دهد.

۲ چای کیسه‌ای را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. به پشت دراز بکشید و کیسه‌های چای خنک را بر روی چشم‌های بسته‌تان قرار دهید. اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشم‌تان بمانند. از این درمان چند بار در زو تا زمانی که پف چشم‌تان از بین رود استفاده کنید.

ماساژ درمانی یک روش عالی دیگر برای درمان پف چشم است. به خصوص ماساژ بینی باعث می‌شود گرفتگی این ناحیه برطرف شده و خون موجود در رگ‌های خونی سریعا به بقیه نقاط بدن برود.

چند قطره روغن نارگیل یا زیتون روی بینی‌تان بریزید. چشم‌هاتان را بسته نگه دارید و به آرامی بینی‌تان را ماساژ دهید. تمرکز‌تان بر روی پل بینی باشد. بعد از تمام شدن ماساژ، در حالی که سرتان در موقعیت بالاتری نسبت به تن‌تان قرار دارد، روی زمین دراز بکشید و ریلکس کنید. از این درمان هر مقدار که نیاز است استفاده کنید.

تاثیر پف روی چشمها

سفیده تخم مرغ حاوی ترکیبات منقبض کنند پوست است و می‌تواند پف چشم که بر اثر گریه به وجود می‌آید را درمان کند.

یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید. سفیده را در ظرفی بریزید و آنقدر هم بزنید تا ساختاری یک دست داشته باشد. چند قطره عصاره عنبر سائل به آن اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. از یک برس آرایشی برای مالیدن این مواد در زیر چشم‌هاتان استفاده کنید. اجازه دهید خشک شود. آن را با مقدار زیادی آب بشویید. از این درمان چند بار، تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید استفاده کنید.

نمک به وسیله پدیده اسمز مایع موجود در پف دور چشم را به خود جذب می‌کند و باعث خوابیدن این حالت پفی چشم می‌شود.

یک دوم قاشق چایخوری نمک را به فنجانی آب ولرم اضافه کنید. آن را هم بزنید تا نمک به خوبی حل شود. ۲ عدد پنبه درون این آب نمک فرو کنید. به پشت روی زمین دراز بکشید و سرتان را در موقعیتی بالاتر از بدن قرار دهید. هر کدام از این پنبه‌ها را روی یکی از چشم‌هاتان که بسته است قرار دهید. در آخر چشم‌هاتان را با آب بشویید. از این درمان هر چند بار که نیاز است استفاده کنید.

آلوئه ورا درمان عالی دیگری برای خلاص شدن از شر پف چشم، بعد از گریه کردن است. این ماده نه تنها به پوست غذا رسانی می‌کند، بلکه تولید کلاژن در پوست را هم افزایش می‌دهد.

ژل تازه یک برگ آلوده ورا را از درون آن درآورید. این ژل را بر روی ناحیه زیر چشم‌تان قرار دهید. با حرکات و ضربه‌های آرام این ناحیه را ماساژ دهید. اجازه دهید ژل خشک شود. با استفاده از آن سرد آن را بشویید. از این درمان چند بار، تا زمانی که پف چشم‌تان بخوابد استفاده کنید.

پف زیر چشم

گلاب هم باعث سفت شدن و کشیده شدن پوست چشم می‌شود و پف آن را کاهش می‌دهد.

۲ عدد پنبه را به خوبی به گلاب آغشته کنید. به پشت دراز بکشید و هر کدام از پنبه‌ها را روی یکی از چشم‌های بسته‌تان قرار دهید. ۵ دقیقه صبر کنید. به چشم‌هاتان کمی آب بزنید. از این درمان تا زمانی که پف و ورم چشم‌هاتان بخوابد استفاده کنید.

آب فراوان بخورید

یکی از درمان‌های خوب دیگر برای بر طرف کردن پف چشم، نوشیدن آب است. هنگام گریه کردن بدن آب زیادی از دست می‌دهد و نوشیدن آب کمک می‌کند بدن بی‌آبی نکشد. زمانی که بدن آب کافی در اختیار داشته باشد آب را ذخیره و محبوس نمی‌کند. در نتیجه آبی هم در زیر چشم‌ها نگه داشته نمی‌شود.

همچنین نوشیدن آب کمک می‌کند که سموم هم از بدن خارج شوند.

در طول روز به تدریج آب بنوشید. اگر از مزه آب خالی خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید چند قطره لیمو ترش در آن بچکانید و یا از آب طعم دار استفاده کنید.

این را در خاطر داشته باشید که طول می‌کشد تا چشم های پف کرده و ورم دارتان خوب شوند. پس به آن زمان دهید و مقداری استراحت کنید. خواب شب خوب و مناسب برای داشتن چشم‌هایی خوش حالت ضروری است.

بازسازی سلول‌ها در خواب ۸ بار سریع‌تر از زمان بیداری اتفاق می‌افتد و خواب بد و بی‌کیفیت می‌تواند این پروسه را با اشکال مواجه کند. پس برای درمان چشم‌های باد کرده‌تان، و مهم‌تر از آن، برای بهتر شدن حال‌تان، ۷ تا ۸ ساعت خواب آرام و با کیفیت داشته باشید. بر روی کمرتان بخوابید تا از جمع شدن خون در صورت جلوگیری کنید. استفاده از قاشق سرد : ۲ عدد قاشق را داخل فریزر گذاشته سپس هر روز روی چشمان خود قرار دهید تا زمانیکه گرم شوند .چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

سیب زمینی برای رفع پف چشم

سیب زمینی حاوی ” astringent ” طبیعی میباشد که باعث جمع کردن پوست میشود . ۲ برش حلقه ای از سیب زمینی خنک را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود گذاشته تا هم چشم خنک شود و هم تورم آن کاهش پیدا کند .

هر ورزش یا تحرکی حتی پیاده روی میتواند به کاهش پف چشم کمک کند . ورزش باعث افزایش گردش خون در بدن میشود که نهایتا پف چشم را کاهش میدهد .

در هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید . پف کردن چشم بعد از بیدار شدن از خواب دور از انتظار نیست زیرا خوابیدن برای چندین ساعت به صورت افقی باعث میشود مایعات بدن به خاطر جاذبه زمین زیر چشم جمع شوند . این مایعات در هنگام بیدار شدن و برگشتن به حالت عادی مقداری زمان نیاز دارند تا به حالت همیشگی برگردند .

به روی شکم نخوابید

اگر به پهلو میخوابید باید موقعیت خواب را عوض کنید و به پشت بخوابید .

بعضی از شرایط موجب پف کردن چشم میشوند . بعضی اوقات پف کردن چشم از عوارض دیگر موقعیت ها مانند موارد زیر میباشد :

بارداری

آلرژی

درماتیت

عوارض دارویی

بیماری های جدی

مونونوکلئوز

قاعدگی

آخرین راه برای شما برداشتن چربی اطراف چشم بوسیله لیزر میباشد . هزینه این جراحی بالا بوده و چند هفته ریکاوری بعداز عمل احتیاج دارد . اثر این روش دائمی میباشد .

قبل از خوابیدن آب زیاد بنوشید .

استفاده از موبایل و تبلت قبل از خواب باعث ایجاد پف چشم خواهد شد .

از یخ مستقیما روی پوست استفاده نکنید .

tanama.ads@gmail.com:تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com:تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

 

پف چشم بعد از گریه کردن چطور از بین می رود؟ در این مطلب 8 درمان خانگی موثر در کاهش پف، خشکی و قرمزی چشم ها را یاد می گیرید. 

تولید اشک یک فرآیند کاربردی است که به نرم و مرطوب نگه داشتن چشم ها کمک می کند. همچنین گرد و غبار و آلودگی را پاک می کند.

اشک ریختن دلایل مختلفی، از جمله دلایل احساسی دارد که می تواند منجر به پف کردن چشم ها شود.

در این مطلب روش های خانگی از بین بردن پف چشم ها بعد از گریه کردن مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین توصیه هایی برای کاهش قرمزی و خشکی چشم ها جمع آوری شده است.

 

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

چشم ها همیشه مقدار مشخصی اشک تولید می کنند.

اشک ها که از غدد اشکی سرچشمه می گیرند، از سطح چشم جاری شده و از گوشه پلک ها خارج می شوند.

اشک در مسیر مجاری اشکی حرکت می کند و سپس از طریق حفره های بینی تخلیه می شود.

اشک از سطح چشم ها محافظت می کند و آلودگی ها را از چشم ها می زداید.

اشک ها انواع مختلفی دارند:

کسی که از روی احساس گریه می کند، بیش از توان سیستم تخلیه اشکی، اشک تولید می کند. به همین خاطر است که اشک از چشم ها (و گاهی بینی) خارج می شود.

پس از این اتفاق بافت اطراف چشم اشک را جذب می کند، و این اتفاق در نهایت به پف چشم ها منتهی خواهد شد.

 

روش های خانگی زیر در رفع پف چشم ها و بهبود ظاهر آنها موثر هستند:

 

هرچیز سردی به کاهش التهاب و ورم کمک می کند، چراکه جریان خون را آهسته می کند. بنابراین احتمالا کمپرس سرد، کیسه یخ یا حتی قاشق های یخ زده یا سرد در این زمینه موثر عمل می کنند.

علاوه بر این امروزه ماسک های دور چشم زیادی در بازار وجود دارند که می توانید آنها را به شکل کمپرس سرد استفاده نمایید.

همچنین در صورت عدم دسترسی به چنین محصولاتی می توانید یک حوله یا دستمال پارچه ای نرم را داخل آب سرد خیسانده و چندین بار با فاصله های کوتاه به مدت 5 تا 10 دقیقه روی نواحی اطراف چشم قرار دهید.

 

شاید قرار دادن حلقه های خیار روی چشم تصویر قشنگی را تداعی نکند، اما واقعیت این است که خیار درمان کارآمدی برای پف چشم هاست. خیار به دلیل آب زیادی که در دل خود جای داده است، علاوه بر مرطوب نمودن پوست، ورم را هم کم می کند. در حقیقت تاثیری مشابه کمپرس سرد به همراه می آورد.

علاوه بر این خیار فعالیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هم دارد و به دلیل دارا بودن ویتامین k در کاهش تیرگی اطراف چشم موثر است.

 

کافئین و تانن های طبیعی اصلی ترین ترکیبات این درمان خانگی هستند. تانن ها به عنوان یک قابض عمل می کنند، یعنی می توانند بافت بدن را جمع کنند. کافئین که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد می تواند به سد پوست نفوذ کرده و جریان خون را در پوست بهبود بخشد.

بسیاری معتقدند تی بگ های چای سبز، چای سیاه و چای بابونه همگی در این زمینه موثر عمل می کنند. بخصوص چای بابونه که حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان هاست.

کافی است تی بگ (چای کیسه ای) را در آب گرم خیس کنید و بعد برای مدتی داخل یخچال قرار دهید. حالا وقت آن رسیده که آن را برای چند دقیقه روی هر چشم قرار دهید.

 

نارون کوهی یک قابض و آنتی اکسیدان طبیعی است که اثر سفت کننده روی پوست دارد. برای بهره مند شدن از خواص نارون کوهی کافی است:

 

ماساژورهای غلطکی گوناگونی موجود هستند که می توانند:

اکثر ماساژورهای غلطکی از فلزات ساخته شده اند و می توان با کمک آنها ژل های خنک را در اطراف چشم پخش کرد. این وسیله به سرد شدن نواحی دور چشم کمک می کند و یک ماساژ حفیف را در ناحیه زیر چشم ارائه می دهد، اینکار در تقویت گردش خون موثر است.

 

بسیاری از کرم های صورت و دور چشم در مبارزه با پف، خنک کردن نواحی دور چشم و انقباض رگ های خونی موثر عمل می کنند.

چنین محصولاتی احتمالا حاوی ترکیبات زیر هستند:

بهتر است به دنبال محصولات گیاهی باشید که روی حیوانات تست نشده اند.

یک مطالعه نشان داده کرم های دور چشم موضعی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و عصاره های طبیعی، بیشترین اثربخشی را در بهبود پف دور چشم دارند.

 

گفته ها حاکی از آن است که استفاده از انگشتان دست و ماساژ ملایم نواحی دور چشم، یکی از آسان ترین راه های خود مراقبتی پوست است.

می توانید انگشت های خود را زیر آب سرد گرفته، سپس انگشت اشاره تان را روی پل بینی (زیر ابرو) قرار داده، و در امتداد نواحی زیر چشم ماساژ دهید. به آرامی با انگشتان روی پوست ضربه وارد کنید، برای بهبود جریان خون از انگشت میانی استفاده کنید.چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

 

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و حفظ رطوب بدن یکی از راه های موثر برای کاهش پف اطراف چشم هاست. به عنوان مثال توصیه های زیر احتمالا موثر عمل می کنند:

 

گریه کردن باعث گشاد شدن رگ های خونی اطراف چشم می شود. بنابراین احتمال دارد به دنبال این اتفاث حالت گرگرفتگی یا قرمزی در نواحی اطراف چشم ایجاد شود.

بسیاری از توصیه های بالا علاوه بر کاهش پف دور چشم، در رفع قرمزی و برافروختگی نواحی اطراف چشم هم موثر هستند. اگر قرمزی چشم شما زیاد و آزار دهنده شده است می توانید با مراجعه به داروخانه قطره های استریل چشمی مخصوص کاهش قرمزی چشم را تهیه نمایید.

احتمال دارد کرم ها و سرم های ضد قرمزی دور چشم هم در کاهش این وضعیت موثر عمل کنند.

قطره استریل چشمی نفازولین (NAPHAZOLINE)

 

اشک ها حاوی چربی، آب و مخاط هستند که هرکدام از آنها نقش معینی را برای محافظت و تغذیه رسانی از چشم ها بر عهده دارند. اشک های اضافی به داخل مجرای کوچک اشکی گوشه پلک سرازیر می شوند، اما وقتی تعادل این عناصر بر هم ریزد، ممکن است خشکی چشم رخ دهد.

برای درمان خشکی چشم می توان از قطره های اشک مصنوعی کمک گرفت.

سعی کنید در وقت استراحت، بطور مرتب پلک بزنید. موقع کار با کامپیوتر، هر یک ساعت، به مدت چند دقیقه به چشم های خود استراحت بدهید. زیر نور آفتاب، عینک دودی محافظ بزنید.

علت خشکی چشم به همراه تاری دید

 

روش های مختلفی برای از بین بردن پف چشم بعد از گریه کردن وجود دارد. برای یافتن راه حل مناسب خود می بایست روش های معرفی شده را امتحان کنید تا متوجه شوید کدامیک کارایی بیشتری برای شما دارد.

اگر پف چشم برای یک مدت طولانی ادامه یافت، بهتر است برای دریافت مشاوره خصصی پزشک خود را ملاقات کنید.

داشتن یک روتین مراقبت پوستی روزانه و پیروی از یک رژیم غذایی سالم بهترین راه های خود مراقبتی چشم ها هستند.

با فراگیر شدن جستجو و کسب اطلاعات و دانش از اینترنت در راستای ارائه مطالب و مقالات قابل اطمینان با منابع تایید شده، تلاش میکنیم با گردآوری تیمی متخصص با نظارت داروسازان و پزشکان نیاز هموطنانمان را در این زمینه پاسخ دهیم. هدف اویرو مگ بالا بردن سطح آگاهی و دانش بر پایه مطالب و تحقیقات علمی معتبر میباشد.

کمای میگزدم / میکس ادم : علائم و درمان

بهترین تمرینات افزایش استقامت عضلانی

سندروم پیش از قاعدگی (PMS): علائم و درمان

مقایسه سکییوکروماب و اوستکناماب

علت های زیادی باعث ایجاد پف و ورم در چشم میشود مانند : آلرژی ، ژنتیک ، خواب کم و دیر وقت بیرون بودن . البته اگر زیاد دچار پف چشم میشوید باید به پزشک مراجعه کنید . اول از همه به درمان های سریع پف چشم سپس به پیشگیری از آنها در آینده می پردازیم . درمان های سریع …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

یک صورت متورم و رنگ پریده به همراه یک بینی قرمز و چشمانی پف کرده و سرخ، خبر از گریه ای حسابی می دهد. این نشانه ها به طور موقت و یا طولانی و ساعت ها بر روی صورت می مانند. این مدت زمان در افراد مختلف متفاوت است و به نوع چشم ها، میزان حساسیت و فاکتورهای دیگری بستگی دارد. اما با چند روش بسیار ساده می توان تا حد قابل توجهی مدت زمان وجود این علائم بر روی صورت را کاهش داد.

همچنین می توانید در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیرید. برای اطلاع از این موضوع به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه می توان در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت اول <<<

>>> چگونه می توان در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت دوم <<<

اگر می خواهید سریعاً علائم گریه را از بین ببرید و فرصت کافی هم ندارید اقدامات زیر را انجام دهید:چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

انگشت خود را زیر شیر آب سرد بگیرید و یا روی قالبی از یخ گذاشته و چند دقیقه ای نگه دارید، سپس از گوشه ی داخلی چشم ها شروع کرده و انگشت خود را چند باری از گوشه ی داخلی چشم به سمت گوشه خارجی کشیده و این عمل را به صورت مداوم تکرار کنید تا انگشتتان گرم شود. بعد از گرم شدن، دوباره انگشت را سرد کرده و مجدداً این کار را انجام دهید. سعی کنید این کار را چندین و چند بار بر روی چشم تکرار کنید. این کار باعث می شود مایعی که در زیر پوست اطراف چشمانتان انباشته شده است تخلیه شود.

اگر برای رفع کردن پف چشمان خود عجله داشته و برایتان بسیار اهمیت دارد که دیگران متوجه نشوند گریه کرده اید، باید از سرم دور چشم موجود در داروخانه ها استفاده کنید. سعی کنید سرم هایی که بر پایه ی مخمر ساخته شده اند را تهیه کنید. این مواد اطراف چشم را سریعاً مسطح کرده و هرگونه پف را از بین می برند.

برای از بین بردن قرمزی چشم هم از قطره ی شستشوی چشم استفاده کنید. یک یا دو قطره برای شستشوی چشم و از بین بردن قرمزی آن کافیست.

برای از بین بردن تورم یا قرمزی بینی و یا هر قسمت دیگری از صورت مانند گونه ها یا پیشانی، باید به مواد آرایشی متوسل شده و از کانسیلرهایی با رنگ زرد استفاده کنید. رنگ زرد کانسیلر با قرمزی پوست ترکیب شده و در کنار اینکه قرمزی ناشی از گریه را پنهان می کند، رنگ پوست را طبیعی جلوه می دهد. فقط یادتان باشد که در این مواقع از پنکک و آرایش سنگین استفاده نکنید. زیرا اگر بینی بر اثر گریه ی زیاد پوست اندازی شده باشد، پنکک آن را مشهود تر کرده و پوست صورتتان را زیبا جلوه نخواهد داد. پس فقط در جاهایی که نیاز است کانسیلر زده و با یک کرم پودر ساده آن را پوشش دهید.

اما اگر وقت بیشتری برای از بین بردن علائم گریه دارید اقدامات زیر را انجام دهید:

این روش از بهترین راه ها برای تبدیل صورت به حالت طبیعی می باشد، پس اگر وقت کافی دارید حتماً از این روش استفاده کنید. صورتتان را با آب سرد شسته یا درون سینکی پر از آب سرد قرار دهید. درون کیسه ای یخ ریخته و پارچه ای دور آن بپیچید. حال کیسه ی یخ را به مدت 15 دقیقه روی صورتتان نگه دارید و به مدت چند صدم ثانیه هم آن را روی چشمانتان بگذارید. بعد از آن چای سبز کیسه ای را 4 تا 5 دقیقه درون آب سرد خیسانده و به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود بگذارید. اثر آنتی اکسیدانی کاتچین چای سبز، باعث انقباض رگ های خونی زیر چشم شده و پف چشم را از بین می برند.

اگر قرمزی چشمانتان رفع نشد، سیب زمینی یا خیار سرد را حلقه حلقه کرده و روی چشم بگذارید. این روش هم مانند چای سبز، رگ های اطراف چشم را منقبض می کند. همچنین خیار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که التهاب را تا حد زیادی کم می کند. سیب زمینی نیز حاوی آنزیم های روشن کننده ی پوست به نام کاتکولاز است که باعث تسکین پف صورت و چشم ها می شود. بهتر است این کار را با خیار شروع کرده و بعد از پنج دقیقه از سیب زمینی استفاده کنید تا پوست و اطراف چشم روشن شود و قرمزی و پف را از بین ببرد. بعد از انجام این مراحل هرگونه قرمزی و پف صورت و چشم از بین می رود، خصوصاً اگر چند دقیقه ای استراحت کنید. فقط به یاد داشته باشید که هنگام خواب سرتان بالاتر از بدنتان باشد تا از جمع شدن مایع اضافی در صورت و اطراف چشم ها جلوگیری شود.

در پایان برای اینکه بدانید آیا خون گریه کردن حقیقت دارد یا خیر مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> آیا خون گریه کردن حقیقت دارد و علت ان چیست؟ <<<

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

داروخانه ها گلیسیرین دارن…

آب برای خود فرد هست که تشنش شد بنوشه…

سلام منم هر کاری میکنم نمیشه😔😔از تمام معلمام فقط خوشم از یکی…

سلام من چند هفته ای هست که مشکل مگس پران دارم.شما هم گفتید ک…

نشورید پرنده رو اگه بشورید کلا پر پرنده نابود میشه بزارید خو…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن تریکس | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی


https://fantricks.com/wp-content/uploads/2019/02/پادکست-فن-تریکس-پاکسازی-رادیاتور-بخاری-ماشین.mp3Downloads-icon

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دیشب به خاطر موضوعی خیلی گریه کردم بعدش خوابیدم الان که بیدار شدم برم سر کار چشام وحشتناک پف کرده . توروخدا یه راهکار بدین پفشو بخوابونم اینجوری نمیتونم برم .

چای کیسه ای سرد شده بزارخوبه تا حدودی 

من شنيدم كرم  بزني پشت پلك پف و ميخوابونه

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

کرم دور چشم؟

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

یه سیب زمینی بردر پوست بکن بهد بشور نصف کن بزاررو چشمات خوب میشه

یخ بزار روش پفش میخابه

. قاشق فلزي رو بذار تو فريزر، يه كمي كه يخ شد، بذار رو چشمت.

تو فيلم كره اي ها ديدم

آخی😦😩 اینکه گفتی ازگریه اینطور شد ناراحت شدم منم شبای اینطور زیادداشتم .انشالله دیگه واست پیش نیاد

چند تا دستمال یا پنبه رو به چایی داغ آغشته کن یه کم فوتش کن بذار رو پلکت بعد از چشمت آب میاد پفش میخوابه

یالا عکس بده😂😂

نه سیب زمینی  بدتره 

چایی و یخ بذار .. بعد سایه تیره بزن رو پلکت خعلی کم تو راهم چشمتو ورزش بده پفش بخوابه 

چایی کیسه ای سرد شده شنیدم خوبه بذاری رو پلکات

عزیزم پف گریه فقط با زمان درست میشه

من ک اثری از هیچکدوم ازین کارا ندیدم بعد از گریه

ی سایه مات بزن پشت چشمت تیره بشه ی کم

فکرکنم کمتر دیده بشه

یکی میگه از گریه چشاش پف کرده دلش ناارومه

یکی دنبال عکس چشم گریون😏

همون یخ بهترینه

ایشالا اگه از چشات اشک میاد اشک شوق باشه

با آب سرد بشور

حالت خوبه شما؟!  

خوب نیس همه چیو به شوخی بگیریم

خط چشم پهن بکش.من ففط همین کارو میکنم درچنین شرایطی

دراین مواقع من همیشه بابه تکه یخ دورچشمم ماساژمیدم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

زیبان – تخفیف فیلر | تخفیف بوتاکس | تخفیف جوانسازی| لیزر موهای زائد | تخفیف پیکرتراشی | تخفیف لیزر موهای زائد در تهران |بهترین متخصص جراحی بینی | دستگاه لیزر بدون درد |اقدامات قبل از لیزر مو | تزریق ژل لب

هر طور شخصیتی که دارید قوی یا ضعیف، احساساتی یا محکم! به هر حال بعضی از زمان ها نیاز به گریه دارید.چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه مدیواستار (اسکلپیون)

☎22612171_021 ☎ 22612108_021☎

☎09027610748☎

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه کندلا جنتل مکس پرو

☎22212952_021 ☎ 22234012_021☎

☎6634846_0910☎

گریه هر از چند گاهی می تواند خوب باشد، اما اگر مدام و مدام اتفاق افتد، ممکن است صورتتان پف کرده، قرمز، بینی ورم کرده و متورم داشته باشید.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا چند راهکار برای از بین بردن پف زیر چشم بیان کنیم.

صورت خود را ریلکس کنید. عضلات صورت را به حالت انبساط در آورید. اجازه دهید اشک هایتان جاری شود.

صورت خود را با آب سرد بشویید، روی نواحی قرمز و پف کرده، اطراف چشم و سپس به آرامی با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

آب بینی خود را با یک دستمال مرطوب و ظریف بگیرید، گرفتگی بینی یک مشخصه از گریه است. از حوله های کاغذی استفاده نکنید، بافت خشن و قرمزی آن می تواند آن را برنز کند.

یک حوله ی ظریف را خیس کنید، آن را به آب سرد آغشته نمایید و اگر زمان دارید چند قاشق فلزی در فریزر قرار دهید، برای مدت 10 تا 20 دقیقه.

با این 11 روش برای همیشه با پف زیر چشم تان خداحافظی کنید!

چطور میشه از شر پف زیر چشم خلاص شد؟

هر آنچه که باید درباره پف زیر چشم بدانید

به ارامی حوله سرد یا قاشق را در ناحیه ی منطقه ی پف کرده فشار دهید.با این کار از ناحیه ی مجاری اشک تا گوشه ی بیرونی چشم، باعث کاهش پف و تورم آن شوید.

از قطره های چشمی کاهش دهنده ی قرمزی چشم استفاده کنید.

چند نفس عمیق بکشید و در آینه خودتان را نگاه کنید. گاهی وقتی اشک می آید متوقف کردن ان سخت است، حتما دستمالی همراه خود داشته باشید و سریع با زدن ضربه هایی به اشک آن را بدو همان جاری شدن متوقف کنید!

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

لیزر موهای زائد الکساندرایت 2019  ☎ 22612171_021 ☎

 تزریق بوتاکس و ژل و فیلر ☎ 02122612108 ☎

 جراحی زیبایی بینی و پلک☎ 09027610748 ☎

هایفوتراپی ، پی آرپی و میکرودرم ☎ 02122612171 ☎

خیار را برش دهید و یا از بسته های سرد چای سبز روی چشم ها استفاده کنید، به خواب رفتن بلافاصله بعد از گریه می تواند پف چشم ها را بیش تر کند.

حتما در صورت دراز کشیدن از چندین بالشت استفاده کنید، بلند بودن زیر سر شما باعث می شود اشک ها سریع خارج شود.

هیچ موقع دست هایتان را روی صورت نگیرید. هنگام گریه سرتان را خم نکنید. درست است سخت است اما هر کدام از این کار ها باعث انباشته شدن مایعات و خون در صورت شده و قرمزی و پف آن را بیش تر می کند.

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

پست قبلی

ویتامین ها و مواد معدنی در درمان ترک لب

پست بعدی

دلیلی که افراد در بینی خود حلقه می اندازند!

با این 11 روش برای همیشه با پف زیر چشم تان خداحافظی کنید!

چطور میشه از شر پف زیر چشم خلاص شد؟

هر آنچه که باید درباره پف زیر چشم بدانید

رهایی از پف زیر چشم!

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پي آرپي يا پلاسماى غني از پلاكت عنصري است كه ٣ تا ٥ برابر بيشتر با پلاكت غني شده است و از خون شما گرفته مي شود . پي آرپي حاوي چندين عامل رشد است كه موجب تحريك در جهت بهبود مي شود.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10710175/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/127e1b1f3167205aa99a62dbcceda835.m4a

كاربرد اصلي هايفو بالا كشيدن پوست شل و اضافه است هايفو پوست اضافي و افتاده اطراف پلك ها را با حرارت كم و مخصوص خودش آب مي كند علاوه برآن چين و چروكهاي پيشاني در بالاي ابرو و مماس ابرو و گوشه چشم با هايفو برطرف مي شود.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10709839/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/9d989cba6edb7af9060b1bbfed255853.m4a

امواج مافوق صوت هايفو به جوانسازي گردن و رفع چين و چروك ها و رفع شلي و افتادگي كمك مي كند در واقع هايفو گاهي جايگزين خوبي براي جراحي ليفت است.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10709719/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/4fbc721b0405cbc2092365d408393a6e.m4a

چنانچه به دنبال يك اثرگذاري عميق و طولاني مدت هستيد به شما تركيب درماني مزوتراپي و فيس آپ را پيشنهاد مى كنيم. تا در كنار از بين بردن لك صورت به جوانسازي و درخشندگي پوست خود كمك كنيد.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708716/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/075273515711dfc142ca0db6bdb636d0.m4a

جوان سازي كلي صورت / استحكام و خاصيت ارتجاعي پوست را افزايش مي دهد/ درخشندگي پوست را ارتقاء مي بخشد/ جلوگيري از ايجاد چين و چروك و جوانسازي و احياي پوست خسته/ باعث بهبود تون و خاصيت ارتجاعي پوست هاي شل و آويزان بر روي صورت و ناحيه گردن مي شود/ با خيالي آسوده مناسب…

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708597/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/e8c1d89fb4a205af96f46f00568a8ec3.m4a

واكنش آلرژيك آني يا پس از درمان نسبت به داروها يا محلول هاي تزريقي / ليستين به عنوان التهاب و تورم شناخته مي شود/ عفونت هاي پوستي/ تغيير رنگ در محل تزريق / كبودي در محل تزريق/ زخم اسكار ، تغيير شكل در محل تزريق/ پانيكوليت ( التهاي زير جلدي)

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708529/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/f7978f861fc86bc21fc317874e8bd1cd.m4a

مزوتراپي يك روش درماني غير جراحي براي جوان سازي پوست است كه با هدف كاهش نقاط مشكل دار صورت انجام مي گيرد . براي جوانسازي صورت ، گردن ، زير چشم و مشكلات شايعي مانند لك صورت استفاده مى شود.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708411/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/d7abcbdbfc04fd0462a7caa0a2f5da36.m4a

به جاي ليزر صورت آقايان براي رفع جاي جوش و تجربه عوارض ليزر صورت آقايان از دستگاه فيس آپ پوست كمك بگيريد .اين دستگاه بهترين روش پاكسازي پوست از هرگونه لك و تيرگي ، جاي جوش و آكنه و جاي اسكار است.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708305/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/cdcdb757ba94ba1bda33f1d17be240ba.m4a

•در نظر گرفتن تداخلات دارويي از دو هفته قبل و بعد از ليزر صورت . دارو ضد جوش و ضد آكنه راكوتان •تداخلات دارويي مانندانواع هيستامين ، ضدافسردگي ها، ضدارتروز ، انواع آنتي بيوتيك ها ، ضد التهاب ، ضد لخته شدن خون •برنزه نكردن، قرار نگرفتن پوست صورت زير نور خورشيد و تماس نداشتن…

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10708140/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/defaf0ba1169ad88cfe1c04c4c54871e.m4a

راه هاي متنوعى براي كاهش بوي بد زير بغل وجود دارد كه البته بستگي به علت بو دارند . اما يكي از راه هاي عالي، ليزر موهاي زائد زير بغل است.

https://anchor.fm/s/852dd90/podcast/play/10707620/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2020-02-29/ef739fa49bfeb0d2645268af46c60db7.m4a

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

آیا به خاطر پف و ورم اطراف چشم‌هایتان می‌ترسید در آینه نگاه کنید؟ آیا به دلیل اینکه پف چشم سنتان را بالا می‌برد احساس زشت بودن می‌کنید؟

 

 

چشم‌های پف‌کرده واقعاً تماشایی نیستند. شما را خسته، خواب‌آلود و مسن‌تر نشان می‌دهند. خستگی در واقع یکی از شایع ترین علل پف زیر چشم است. استرس و تجمع آب از دیگر علل شایع آن هستند. به راحتی می‌توانید در خانه پف اطراف چشم هایتان را از بین ببرید. با این 10 راه‌حل‌ ساده، می‌توانید با پف زشت زیر چشم‌هایتان خداحافظی کنید:چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

 

چای کیسه ای روغن‌های معطر روغن نارگیل قهوه قاشق سرد جوش شیرین خیار سفیده‌ تخم‌مرغ آلوئه‌ورا سیب‌زمینی

 

 

آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

2-3 بار در روز این کار را انجام دهید تا پف زیر چشم‌هایتان به سرعت ناپدید شود.

 

چرا این کار مؤثر است؟

استفاده از چای کیسه‌ای برای پف زیر چشم روشی قدیمی برای رهایی از دایره‌های سیاه زیر چشم است. واقعاً فرقی ندارد چای سبز باشد یا سیاه. کافئین آن به کاهش تورم که معمولاً نتیجه‌ی تجمع مایع در آن ناحیه است کمک می‌کند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

2-3 بار در روز این کار را انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

چای سبز دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست اطراف چشم را جوان می‌کنند و به کاهش تورم، قرمزی و پف شبکیه کمک می‌کنند. این چای حاوی تانن (tannins) است که به کاهش التهاب چشم کمک می کند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم

این کار را هر شب انجام دهید تا پف و سیاهی زیر چشم‌هایتان از بین روند.

 

چرا این کار مؤثر است؟

روغن اسطوخودوس دارای اثر آرام بخش و تسکین‌دهنده بر پوست و اعصاب ناحیه‌ی زیر چشم است. روغن لیمو به کاهش استرس کمک می‌کند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است. این روغن باعث می‌شود پوست زیر چشم سالم و یکنواخت شود. بابونه دارای خواص ضدالتهابی و ضد سوزش است که به طور مؤثر باعث کاهش پف زیر چشم می‌شود.

 

موارد احتیاط

هنگام ماساژ دادن مراقب باشید، زیرا روغن‌های معطر در صورت ورود به چشم، ممکن است باعث تحریک آن شوند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

روغن نارگیل خالص

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

هر شب قبل از خوابیدن این کار را انجام دهید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

اسید لوریک و سایر اجزای روغن نارگیل دارای خواص ضدالتهابی هستند. همچنین برای پوست مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند. استفاده‌ی منظم روغن نارگیل به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

می‌توانید برای تسکین آنی پف زیر چشم هفته‌ای چند بار این کار را انجام دهید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

کافئین قهوه دارای اثرات ضدالتهابی است و موجب کاهش تورم و خستگی می‌شود. پودر فلفل سیاه سبب افزایش گردش خون می‌شود و باعث می‌شود سلول‌های پوست در ناحیه‌ی زیر چشم سالم‌تر شوند. روغن نارگیل پوست را مرطوب نگه می‌دارد و باعث درخشش طبیعی آن می‌شود.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

4 یا 5 قاشق چای‌خوری

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

از این روش کمپرس سرد دو بار در روز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

قاشق چای‌خوری سرد به رگ‌های خونی کمک می‌کند و تورم را در ناحیه‌ی زیر چشم کاهش می‌دهد.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

یک یا دو بار در روز این کار را انجام دهید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

جوش شیرین باعث افزایش جریان خون می‌شود و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. جوش شیرین عصاره‌ای طبیعی است که باعث درخشش پوست زیر چشم می‌شود.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

برش‌های خیار

 

روش استفاده:

 

چند بار در روز این کار را انجام دهید؟

3-4 بار در روز این کار را تکرار کنید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

خیار سرد یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن پف دور چشم است. همان طور که به خوبی می‌دانیم خیار باعث تسکین تحریک می‌شود، در حالی که اثر خنک‌کننده‌ی آن تورم را کاهش می‌دهد. این درمان نه تنها برای درمان پف زیر چشم مفید است، بلکه به از بین بردن دایره‌های سیاه و چروک دور چشم هم کمک می‌کند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

یک بار در روز این درمان خانگی را امتحان کنید تا چند روز بعد نتیجه‌ی آن را ببینید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

استفاده از سفیده‌ تخم‌مرغ در درمان پف چشم از بقیه روش ها رواج کمتری دارد ولی سفیده‌ تخم‌مرغ دارای خواص سفت‌کننده‌ی پوست است که به از بین بردن پف زیر چشم و چین و چروک‌ها کمک می‌کند.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

ژل آلوئه‌ورای تازه

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان ضروری‌ است. آلوئه‌ورا نه تنها پف زیر چشم را کاهش می‌دهد، بلکه پوست را یکنواخت می‌کند و اثرات ضدپیری دارد.

 

 

 آنچه نیاز دارید:

 

روش استفاده:

 

چند بار باید این کار را انجام دهید؟

این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

 

چرا این کار مؤثر است؟

سیب زمینی نه تنها برای چشم، بلکه برای مفصل‌های ملتهب یا متورم نیز مناسب است. سیب‌زمینی به کاهش التهاب زیر چشم کمک می‌کند.

 

1- چه نوع چای کیسه‌ای برای پف زیر چشم‌ها مناسب است؟

برای از بین بردن پف زیر چشم‌ها می‌توانید از چای کیسه‌ای معمولی یا چای کیسه‌ای سبز استفاده کنید. هر دو برای کاهش پف و ورم زیر چشم مفید هستند.

 

2- علت پف کردن چشم‌ها چیست؟

همه‌ی ما در بدن خود چربی داریم که عضلات و رباط‌ها آنها را در جای خود نگه داشته‌اند. اما با افزایش سن، عضلات کم‌کم ضعیف می‌شوند و همه چیز کم‌کم آویزان می‌شود که باعث می‌شود چربی‌ها بیشتر نمایان شوند. این مسئله در صورت ما هم اتفاق می‌افتاد. سطوح کلاژن با افزایش سن کاهش می‌یابد و باعث می‌شود پوست ضخامت خود را از دست بدهد. یکی از دلایل اصلی پف کردن زیر چشم ارثی بودن این مشکل است. بعضی از رایج‌ترین علل پف زیر چشم‌ها عبارتند از:

 

3- چرا چشم‌هایم صبح‌ها اینقدر پف‌کرده هستند؟

ما به این موضوع توجه نداریم، اما پلک زدن برای عضلات اطراف چشم‌مان تمرینی ضروری است. وقتی خواب هستیم پلک نمی‌زنیم  که ممکن است باعث تجمع مایعات در ناحیه‌ی زیر چشم شود. این تجمع مایعات باعث ورم زیر چشم می‌شود. وقتی چشم‌هایتان را باز می‌کنید و شروع به پلک زدن می‌کنید، این ورم خودبه‌خود از بین می‌رود.

 

4- چگونه از پف زیر چشم‌ها به دلیل گریه رها شویم؟

ما راه‌حل‌های خانگی متعددی را برای رهایی از پف چشم ذکر کردیم. اگر علت پف زیر چشم گریه کردن باشد، توصیه می‌کنیم از درمان‌های خنک‌کننده و آرام‌بخش که احساس سوزش و تحریک ناشی از گریه را از بین می‌برند استفاده کنید. برخی از درمان‌هایی که می‌توانید استفاده کنید شامل چای کیسه‌ای، قاشق سرد، خیار و آلوئه‌ورا هستند.

 

مراقبت از چشم‌ها و سالم نگه داشتن آنها برای جلوگیری از عفونت و دیگر شرایط سخت موضوع مهمی است. حالا که می دانید چگونه از شر پف زیر چشم رها شوید، این درمان‌های سریع خانگی را امتحان کنید تا با پف زیر چشم‌ها خداحافظی کنید.

 

منبع: http://www.stylecraze.com

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

برای پف چشم چکار کنیم, برای پف چشم چه باید کرد, برای پف چشم چی خوبه, پف اطراف چشم, پف بالاي چشم, پف بالای چشم, پف بالای چشم بعد از خواب, پف پای چشم, پف پایین چشم, پف پشت چشم, پف پلک چشم, پف چشم, پف چشم از چیست ؟, پف چشم بعد از خواب, پف چشم بعد از گريه, پف چشم بعد از گریه, پف چشم بعد گریه, پف چشم در اثر گریه, پف چشم در جوانان, پف چشم را چگونه از بین ببریم, پف چشم را چگونه برطرف کنیم, پف چشم گریه, پف چشمها, پف دور چشم, پف زیر چشم, تیرگی پف چشم, خواباندن پف چشم, خوابیدن پف چشم, درمان پف اطراف چشم, درمان پف چشم ارثی, روش های طبیعی از بین بردن پف چشم, علت پف اطراف چشم, علت پف چشم چیست, مراقبت پوست

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم
چگونه بعد از گریه پف چشم را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *