چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

 
helpkade
چگونه با مرگ گربه کنار بیایم
چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

طبیعی است که وقتی یک سگ، گربه یا حیوان خانگی دیگر خود را از دست می دهید، احساس ناراحتی و غم شما را در برگیرد. درد از دست دادن حیوان خانگی غالباً ممکن است احساس بیش از حد کند و انواع احساسات دردناک و دشوار را برانگیزد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دکتر سلام، در این مقاله به بررسی غم از دست دادن حیوان خانگی می پردازیم.

چرا از دست دادن حیوان خانگی اینقدر صدمه می زند؟

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

بسیاری از ما عشق و پیوند شدید خود را با حیوانات خود به اشتراک می گذاریم. برای ما، یک حیوان خانگی فقط “یک سگ” یا “فقط یک گربه” نیست، بلکه یک عضو محبوب خانواده ما است و باعث همراهی، سرگرمی و شادی زندگی ما می شود. یک حیوان خانگی می تواند خود را به  ساختار زندگی روزمره شما بیفزاید، شما را فعال و اجتماعی نگه دارد، به شما در غلبه بر مشکلات و چالش های زندگی کمک کند و حتی یک حس معنا یا هدف را فراهم کند. بنابراین، وقتی یک حیوان خانگی گرسنه می میرد، طبیعی است که احساس غم و اندوه خود را در پی از دست دادن حیوان خانگی خود تجربه کنید.

در حالی که برخی از افراد ممکن است عمق احساس شما نسبت به حیوان خانگی خود را درک نکنند، هرگز نباید احساس گناه یا شرمندگی از غم و اندوه برای حیوان خانگی داشته باشید. در حالی که همه ما به طور متفاوتی نسبت به آن واکنش نشان می دهیم، سطح غم و اندوهی که شما تجربه می کنید، اغلب به عواملی چون سن و شخصیت شما، سن حیوان خانگی شما و شرایط مرگ آن ها بستگی دارد. به طور کلی، هرچه حیوان خانگی شما برای شما مهمتر باشد، احساس غم و اندوه شدیدتری را تجربه خواهید کرد. نقشی که حیوان در زندگی شما ایفا کرده است نیز می تواند تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما یک سگ کارگر، یک حیوان خدماتی یا یک حیوان درمانی بود، نه تنها از دست دادن یک همراه هم ناراحت خواهید شد بلکه از دست دادن یک همکار، از دست دادن استقلال یا از دست دادن حمایت عاطفی را نیز خواهید داشت.

اگر تنها زندگی می کردید و حیوان خانگی تنها همراه شما بود، کنار آمدن با از دست دادن آن ها می تواند حتی سخت تر باشد. و اگر نتوانستید از عهده دار کردن یک دامپزشکی گران قیمت برای طولانی تر شدن زندگی حیوان خانگی خود برآیید، حتی ممکن است احساس گناه عمیق کنید. در حالی که تجربه از دست دادن یک قسمت اجتناب ناپذیر از داشتن حیوان خانگی است، راه های سالم برای مقابله با درد وجود دارد، با اندوه خود کنار بیایید و هنگامی که زمان مناسب است، شاید حتی در قلب خود را به روی یک حیوان دیگر باز کنید.

روند اندوه بعد از دست دادن حیوان خانگی

سوگواری یک تجربه کاملاً فردی است. برخی از افراد متوجه می شوند که غم و اندوه به دنبال از دست دادن حیوان خانگی در مرحله ای قرار می گیرد، جایی که احساسات مختلفی از قبیل انکار، عصبانیت، گناه، افسردگی و در نهایت پذیرش و حل مسئله را تجربه می کنند. برخی دیگر می دانند که غم و اندوه آن ها چرخه ای است، موج می زند، یا یک سری اوج و بلندی دارد. احتمالاً در آغاز عمیق تر خواهد بود و با گذشت زمان به تدریج آرام تر می شویم. هنوز حتی سال ها پس از از دست دادن، یک چشم، صدا یا یک سالگرد خاص می تواند خاطرات را برانگیزد که باعث احساس غم و اندوه شدید می شود.

روند اندوه فقط بتدریج اتفاق می افتد. نمی توان آن را بالاجبار یا عجله ای پیش برد- و هیچ برنامه زمانی “عادی” برای غم و اندوه وجود ندارد. برخی از افراد طی هفته ها یا ماه ها احساس بهتری می کنند. برای دیگران، روند اندوه در طی سال ها اندازه گیری می شود. هرچند مدت که اندوه و سوگواری شما به طول انجامد، مهم است که با خود صبور باشید و اجازه دهید این روند به طور طبیعی آشکار شود. احساس غم و اندوه، شوک یا تنهایی یک واکنش طبیعی در از دست دادن حیوان خانگی محبوب است. نمایش این احساسات به این معنی نیست که شما ضعیف هستید یا احساسات به نحوی نابجا شده اند. این بدان معناست که شما برای از دست دادن حیواناتی که دوستش داشتید، عزادار هستید، بنابراین نباید شرمنده شوید. تلاش برای نادیده گرفتن درد شما یا جلوگیری از قرار گرفتن آن فقط در طولانی مدت باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

برای بهبودی واقعی، لازم است که با اندوه خود روبرو شوید و به طور فعال با آن مقابله کنید. با ابراز اندوه خود، به احتمال زیاد به زمان بهبودی نیاز خواهید داشت تا اگر احساسات خود را حفظ کرده یا نگه داشته اید به مرور آن را بروز دهید. در مورد احساسات خود بنویسید و راجع به آن ها با دیگران صحبت کنید که نسبت به اندوه از دست دادن شما دلسوز هستند.

مقابله با اندوه از دست دادن حیوان خانگی

غم و اندوه واکنش طبیعی و ارادی نسبت به مرگ است. مانند غم و اندوه برای دوستان و عزیزان ما، اندوه برای همراهان حیوان ما فقط با گذشت زمان قابل حل است، اما روش های سالم برای مقابله با درد وجود دارد.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

به کسی اجازه ندهید که به شما در مورد نحوه احساس کردنتان راه کار ارائه دهد و یا نظر دهد

به خودتان نگویید که چگونه احساس کنید. غم و اندوه شما منحصرا مال شماست و هیچ کس نمی تواند به شما بگوید چه موقع زمان  “شروع” یا “توقف” آن فرا رسیده است. “به خودتان اجازه دهید هر کاری را که احساس می کنید بدون خجالت و قضاوت تجربه کنید. اشکالی ندارد که عصبانی شوید، گریه کنید یا گریه نکنید. همچنین خندیدن،تجربه لحظات شاد، و رها کردن در صورت آماده بودن اشکالی ندارد.

به افرادی که حیوانات خانگی خود را از دست داده اند، دستیابی پیدا کنید

تابلوهای پیام آنلاین، خطوط تلفنی تلفات حیوانات خانگی و گروه های پشتیبانی از دست دادن حیوانات خانگی را ببینید برای جزئیات به بخش منابع زیر مراجعه کنید. اگر دوستان و اعضای خانواده خود در مورد از دست دادن حیوان خانگی دلسوز نیستند، شخصی را پیدا کنید. غالباً ممکن است شخص دیگری که از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب را نیز تجربه کرده است ممکن است آنچه را که می خواهید بهتر درک کند.

آیین ها می توانند به بهبودی کمک کنند

مراسم تشییع جنازه می تواند به شما و اعضای خانواده کمک کند تا احساسات خود را آشکارا ابراز کنند. از افرادی که فکر می کنند برگزاری مراسم تشییع جنازه برای حیوان خانگی ناموجود است، نادیده بگیرید و آنچه را که در مورد شما مناسب است انجام دهید.

میراث ایجاد کنید

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

تهیه یک یادواره، کاشت درخت به یاد حیوان خانگی خود، تالیف آلبوم عکس یا دفترچه، یا در غیر این صورت به اشتراک گذاشتن خاطراتی که از حیوان خانگی خود لذت بردید، می تواند میراثی را برای تجلیل از زندگی همراه حیوان خود ایجاد کند. به یاد داشتن سرگرمی و عشقی که با حیوان خانگی خود به اشتراک گذاشتید می تواند به شما کمک کند تا در نهایت حرکت کنید.

مراقب خودتان باشید

استرس از دست دادن حیوان خانگی می تواند به سرعت ذخایر انرژی و عاطفی شما را از بین ببرد. مراقبت از نیازهای جسمی و روحی شما به شما کمک می کند تا این زمان دشوار را پشت سر بگذارید. با افرادی که به شما اهمیت می دهند، وقت بگذرانید، رژیم غذایی سالم بخورید، بخوابید و به طور مرتب ورزش کنید تا اندورفین ها آزاد شوند و به تقویت روحیه شما کمک کنند.

اگر حیوانات خانگی دیگری دارید، سعی کنید روال عادی خود را حفظ کنید

حیوانات خانگی زنده همچنین می توانند هنگام مرگ حیوان خانگی از بین بروند و یا ممکن است از غم و اندوه شما ناراحت شوند. حفظ روال روزمره آن ها، یا حتی افزایش زمان ورزش و بازی، نه تنها به نفع حیوانات اهلی زنده مانده بلکه می تواند به افزایش روحیه و دیدگاه شما نیز کمک کند.

در صورت نیاز به کمک از یک آدم حرفه ای کمک بخواهید

اگر اندوه شما پایدار است و در عملکرد شما اختلال ایجاد می کند، پزشک یا یک متخصص بهداشت روان می تواند شما را برای افسردگی ارزیابی کند. برخورد و کنار آمدن با از دست دادن حیوان خانگی هنگامی که دیگران ارزش از دست دادن  حیوان خانگی و سوگواری شما را کم می کنند یکی از جنبه هایی که می تواند غم و اندوه از دست دادن حیوان خانگی را بسیار دشوار کند این است که از دست دادن حیوان خانگی توسط همه مورد قدردانی نیست. برخی از دوستان و خانواده ممکن است بگویند، “چه فایده ای دارد؟ این فقط حیوان خانگی است! “برخی تصور می کنند که از دست دادن حیوان خانگی به اندازه از دست دادن انسان آزاردهنده نیست، یا اینکه غمگین شدن برای حیوان نامناسب است آن ها ممکن است درک نکنند، زیرا آن ها حیوان خانگی خود را ندارند و یا نمی توانند همراهی و عشقی که یک حیوان خانگی می تواند داشته باشد را درک کنند.

در مورد اینکه غم و اندوه شما مناسب است یا خیر، با دیگران بحث نکنید

این واقعیت را بپذیرید که بهترین حامی غم و اندوه شما ممکن است از خارج از حلقه معمول دوستان و اعضای خانواده شما باشد. به دنبال کسانی باشید که حیوانات خانگی خود را از دست داده اند. کسانی که می توانند قدر ضرر و زیان شما را بدانند، و ممکن است راه های عبور از روند اندوه را ارائه دهند.

نکاتی درباره سالمندان و اندوه از دست دادن حیوان خانگی

با افزایش سن، تعداد فزاینده ای از تغییرات عمده زندگی از جمله از دست دادن دوستان عزیز، اعضای خانواده و حیوانات خانگی را تجربه می کنیم. مرگ یک حیوان خانگی حتی می تواند سالمندانی بازنشسته را حتی سخت تر از بزرگسالان جوان که ممکن است بتوانند به راحتی در یک خانواده نزدیک فوت کنند، ضربه بخورد، یا با روال کار خود را منحرف کند.

اگر شما یک فرد بالغ سالخورده هستید که به تنهایی زندگی می کنید، احتمالاً حیوان خانگی شما تنها همراه شما بوده است و مراقبت از این حیوان احساس هدف و ارزش خود را برای شما فراهم کرده است. با دوستان در ارتباط باشید. حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها، می توانند به افراد سالخورده کمک کنند تا افراد جدید را ملاقات کنند یا در هنگام پیاده روی یا پارک سگ ها به طور مرتب با دوستان و همسایگان خود ارتباط برقرار کنند. حیوان خانگی خود را از دست داده اید، مهم این است که اکنون اوقات روز را تنهایی نگذارید. سعی کنید هر روز حداقل با یک نفر وقت خود را سپری کنید. تماس منظم با چهره به شما کمک می کند تا افسردگی را کنار بگذارید و مثبت اندیش بمانید. با یک دوست یا همسایه قدیمی برای تعیین یک تاریخ ناهار تماس بگیرید یا به یک باشگاه بپیوندید.

سرزندگی خود را با ورزش تقویت کنید. حیوانات خانگی به بسیاری از افراد مسن کمک می کنند تا فعال و بازیگوش باشند، این می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی شما را افزایش دهد. مهم است که بعد از از دست دادن حیوان خانگی خود، سطح فعالیت خود را حفظ کنید. قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید و سپس فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید. ورزش در یک گروه با انجام ورزش مانند تنیس یا گلف، یا ورزش یا کلاس شنا می تواند به شما در ارتباط با دیگران کمک کند. سعی کنید معنی و شادی جدیدی در زندگی پیدا کنید. مراقبت از حیوان خانگی که قبلاً وقت شما را اشغال کرده و روحیه و خوش بینی شما را تقویت کرده است.

سعی کنید آن زمان را با استفاده از داوطلبانه، چیدن یک سرگرمی که مدت ها مورد غفلت قرار گرفته است،کلاس بگیرید، به دوستان، گروه های نجات یا پناهگاه های بی خانمان مراقبت از حیوانات خود یا حتی با گرفتن حیوان خانگی دیگر در زمان مناسب انجام دهید.

کمک به کودکان برای رفع غم و اندوه از دست دادن حیوان خانگی

از دست دادن حیوان خانگی ممکن است اولین تجربه مرگ فرزند شما باشد – و اولین فرصت شما برای آموزش مقابله با اندوه و دردی است که به ناچار همراه با شادی دوست داشتن یک موجود زنده دیگر است. از دست دادن حیوان خانگی می تواند یک تجربه آسیب زا برای هر کودکی باشد. بسیاری از بچه ها حیوانات خانگی خود را بسیار عمیق دوست دارند و بعضی از آن ها حتی وقتی حیوان خانگی در آن حوالی نبود، حتی زمانی را در زندگی خود به یاد نمی آورند. یک کودک ممکن است احساس عصبانی کند و خود شما را به خاطر مرگ حیوان خانگی سرزنش کند. کودک ممکن است از اینکه سایر افراد یا حیواناتی که دوستشان دارند نیز ممکن است آن ها را ترک کند احساس ترس کند. نحوه رسیدگی به روند اندوه می تواند مشخص کند که آیا این تجربه تأثیر مثبت یا منفی بر رشد شخصی فرزند شما دارد یا خیر.

برخی والدین احساس می کنند باید با صحبت نکردن در مورد مرگ حیوان خانگی، یا با صادق نبودن نسبت به آنچه اتفاق افتاده است، سعی کنند فرزندان خود را از غم از دست دادن حیوان خانگی محافظت کنند. تظاهر به این که حیوان فرار کرده است، یا به عنوان مثال “به خواب رفته است”، می تواند کودک را در حالی که سرانجام حقیقت را می آموزد احساس سردرگمی، ترس و خیانت کند. این بسیار بهتر است که با فرزندان خود صادق باشید و به آن ها فرصت دهید تا به روش خود غمگین شوند.

به فرزندتان اجازه دهید ببیند که شما از دست دادن حیوان خانگی خود ابراز ناراحتی کرده اید. اگر کودک شما همان احساس از دست دادن را تجربه نکردید، به غم و اندوه آن ها احترام بگذارید و به آن ها اجازه دهید احساسات خود را آشکارا ابراز کنند، بدون اینکه آن ها احساس شرم و گناه کنند. کودکان باید احساس غرور کنند که آن ها انقدر دلسوزند و به شدت با حیوانات خود مراقبت می کنند.

به فرزند خود اطمینان دهید که آن ها مسئول مرگ حیوان خانگی نبودند. مرگ حیوان خانگی می تواند سوالات و ترس های زیادی را در کودک ایجاد کند. ممکن است لازم باشد به فرزند خود اطمینان دهید که شما، به عنوان والدین آن ها نیز به احتمال زیاد نمی خواهید بمیرید. صحبت در مورد همه احساسات و نگرانی های آن ها مهم است. فرزند خود را در روند مرگ درگیر کنید.

اگر شما حیوان خانگی خود را انتخاب کرده اید، با فرزند خود صادق باشید. توضیح دهید که چرا انتخاب ضروری است و به کودک فرصت دهید که اوقات خاصی را با حیوان خانگی بگذراند و به روش خود خداحافظی کند. در صورت امکان، به کودک فرصت دهید تا یادداشت های درمورد حیوان خانگی خود ایجاد کند. به عنوان مثال، این می تواند یک عکس خاص باشد، یا یک گچ از چاپ پنجه حیوانات.

به کودک اجازه دهید در صورت تمایل در هر مراسم یادبودی شرکت کند. برگزاری مراسم تشییع جنازه یا ایجاد یک یادبود برای حیوان خانگی می تواند به کودک شما کمک کند تا احساسات خود را با صراحت بیان کند و به بهبود اذیت ایجاد شده کمک کند. قبل از اینکه شانسی برای غم و اندوه از دست دادن خود احساس ناراحتی کنید، در مطرح کردن موضوع “حیوان خانگی جایگزین” عجله نداشته باشید. ممکن است فرزند شما احساس بی اعتمادی کند، یا می توانید پیامی با مضمون اینکه احساس غم و اندوه در هنگام مرگ چیزی را می توان با خرید یک جایگزین برطرف کرد را ارسال کنید.

تصمیم گیری برای مرگ آرام (اتازازی) حیوان خانگی

تصمیم گیری برای کنار گذاشتن حیوان همراه خود یکی از دشوارترین تصمیمی است که تا به حال برای حیوان خانگی خود اتخاذ خواهید کرد. با این حال، به عنوان یک صاحب حیوان خانگی دوست داشتنی، ممکن است زمان آن فرا رسد که شما نیاز به کمک به حیوان خانگی خود داشته باشید تا با کمک دامپزشک خود، از زندگی به مرگ انتقال یابد تا به روشی تا حد ممکن بدون درد و آرامش قرار بگیرد.

دانستن زمان مناسب جهت مرگ آرام حیوان خانگی

اتانازی برای حیوان خانگی محبوب یک تصمیم بسیار شخصی است و معمولاً پس از تشخیص بیماری ترمینال و با آگاهی از این که حیوان دچار رنج می شود، حاصل می شود. انتخاب شما برای حیوان خانگی شما باید با مراقبت و عشقی که نسبت به حیوان احساس می کنید، انجام شود.

موارد مهمی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

سطح فعالیت

آیا حیوان خانگی شما هنوز از فعالیت های دوست داشتنی قبلی لذت می برد یا اصلاً قادر به فعال بودن هستند؟

پاسخ به مراقبت و محبت

آیا حیوان خانگی شما هنوز هم به روش های معمول به عشق و مراقبت پاسخ می دهد؟

مقدار درد و رنج

آیا حیوان خانگی شما درد و رنجی را تجربه می کند که از لذت زندگی بیشتر است؟

بیماری ترمینال یا آسیب جدی

آیا بیماری یا آسیب دیدگی حیوان خانگی شما را از بهره مندی از زندگی منع کرده است؟ آیا حیوان خانگی شما در اثر آسیب یا بیماری با مرگ خاصی روبرو است؟

احساسات خانواده شما

آیا خانواده شما در تصمیم گیری متفق القول هستند؟ اگر اینطور نیست و هنوز احساس می کنید بهترین چیز برای  شما حیوان خانگی شماست، آیا می توانید با تصمیمی که باید اتخاذ کنید زندگی کنید؟ اگر تصمیم می گیرید که پایان دادن به رنج به نفع حیوان خانگی شما است، وقت خود را بگذرانید تا روشی را که ممکن است برای شما، حیوان خانگی و خانواده تان برقرارتر باشد، آرامش بخشید. به منظور خداحافظی، یا دیدار از حیوان خانگی در بیمارستان حیوانات ممکن است بخواهید روز آخر در خانه با حیوان خانگی داشته باشید. شما همچنین می توانید در طول سرخوشی حیوان خانگی خود حضور داشته باشید، یا از قبل خداحافظی کنید و در اتاق انتظار دامپزشکی یا در خانه بمانید. این یک تصمیم فردی برای هر یک از اعضای خانواده است.

انتظار دارید که حیوان خانگی خود را در خواب ببینید

طبق اعلام انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، اتانازی برای حیوان خانگی اغلب با تزریق یک داروی محرک مرگ حاصل می شود. دامپزشک ممکن است برای آرامش حیوان خانگی خود ابتدا از یک دستگاه آرامبخش استفاده کند. به دنبال تزریق داروی اتانازی، حیوان خانگی شما بلافاصله بیهوش می شود. مرگ سریع و بدون درد است. حیوان خانگی شما ممکن است پس از دادن دارو چندین بار پاهایش حرکت خود را از دست داده و یا نفس عمیق بکشد، اما این ها رفلکس هستند و به این معنی نیستند که حیوان خانگی شما درد دارد یا رنج می برد.

چگونه مرگ آرام حیوان خانگی را برای کودک توضیح دهیم

صادق باشید این کار را با توضیح اینکه حیوان خانگی شما بیمار است، رنج می دهد، شروع کنید و این توانایی را دارید که آن درد و رنج را به روشی بسیار انسانی و ملایم به پایان برسانید. تزریق یک فرایند بسیار صلح آمیز و بدون درد برای حیوان خانگی شما است. گاهی اوقات، وقتی شما واقعاً حیوان خانگی را دوست دارید، باید این نوع تصمیمات دشوار را برای نجات حیوان از درد و رنج بیشتر بگیرید.

کودکان تمایل دارند از نحوه واکنش والدینشان تقلید کنند. اگر رفتار هیستریک داشته باشید یا احساس کردید که این تصمیم نادرست است، احتمالاً فرزند شما به روشی مشابه واکنش نشان خواهد داد. اگر غمگین هستید، و به طور سالم با آن غم و اندوه مقابله کنید، فرزند شما نمونه شما را دنبال خواهد کرد. تا زمانی که حیوان خانگی مورد علاقه خود را به دلایل مناسب بخوابانید، به فرزندان خود بگویید که خوب است که احساس ناراحتی کنند، اما نیازی به احساس گناه نیست. شما باید احساس غم کنید، و فرزندانتان می توانند غم را احساس کنند، اما گناه را با غم و اندوه اشتباه نگیرید. یکی احساسات سالم است، دیگری احساسات ناسالم است.

گرفتن یک سگ یا گربه دیگر پس از از دست دادن حیوان خانگی

دلایل شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که می توانید یک بار دیگر زندگی خود را با یک حیوان همراه  داشته باشید، اما تصمیم این که چه زمانی باید انجام شود یک امر بسیار شخصی است. ممکن است با عجله کردن و پر کردن خلاء باقی مانده از مرگ حیوان خانگی شما با دریافت فوری حیوان خانگی وسوسه انگیز باشد.

در بیشتر موارد، بهتر است ابتدا برای حیوان خانگی قدیمی عزاداری کنید و صبر کنید تا زمانی که از نظر عاطفی آماده باشید تا قلب و خانه خود را به سمت یک حیوان جدید باز کنید ممکن است بخواهید داوطلبانه در یک پناهگاه یا یک گروه نجات شروع  به ففالیت کنید. گذراندن وقت جهت مراقبت از حیوانات اهلی نه تنها برای حیوانات عالی نیست بلکه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا شما آماده ی تهیه یک حیوان خانگی جدید هستید یا خیر. برخی از سالمندان بازنشسته که به تنهایی زندگی می کنند ممکن است دریابند که تنظیم زندگی بدون حیوان خانگی دشوار است.

اگر مراقبت از یک حیوان احساس هدف و ارزش خود و همچنین همراهی را برای شما فراهم کرده است، ممکن است بخواهید در مراحل اولیه دریافت یک حیوان خانگی دیگر را در نظر بگیرید. البته سالمندان همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد حیوان خانگی جدید، باید سلامت و امید به زندگی خود را در نظر بگیرند. باز هم، داوطلب شدن برای کمک به حیوانات خانگی نیازمند می تواند راهی خوب برای تصمیم گیری در مورد آمادگی دوباره تبدیل شدن به یک حیوان خانگی باشد.

 

 

دلیل اعتماد به رابینسه

دلیل اعتماد به رابینسه

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مرگ حیوان خانگی و کنار آمدن یا از دست دادن حیوان خانگی برای هرکس که تجربه نگهداری از حیوانات را داشته باشد
کار بسیار دشواری است ،
شاید اغلب افراد بزرگسال بتوانند با این موضوع کنار بیایند
اما در سن کودکان این یک تجربه غم انگیز برای آنها خواهد بود
هنگام مواجه با مرگ آرام یا مرگ ناشی از بیماری تصمیم گیری های سختی باید انجام شود
که همراه استرس و اضطراب خواهد بود.
در این مواقع باید کودک خود را برای چنین شرایطی از قبل آماده کنیم.
اغلب افراد که حیوان خانگی دارند و از آن نگهداری می کنند
نسبت به آن احساس عمیق و نزدیکی خواهند داشت
این احساس در بیشتر  افرادی که حیوان خانگی دارند وجود دارد اما نکته منفی این احساس این است
حیوانات نسبت به انسان ها  از طول عمر کم تری برخودار هستند
و غم از دست دادن آن همانند یک عضو از خانواده بر روی انسان و کودکان تاثیر خواهد گذاشت.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

مطالبی که در این مقاله به آن میپردازیم:

مرگ آرام یا همان یوتانیز در مواقعی به دستور پزشک انجام خواهد شد
که زمانی انجام می شود که از دست پزشکان برای نجات حیوان کاری ساخته نخواهد بود.
تصمیم گیری برای تزریق مرگ آرام تصمیمی سخت و دشوار است
مخصوصا برای کودکانی که وابستگی زیادی برای حیوان دارند
در زمان انجام یوتانیز کردن حیوان ، صادقانه با کودک خود صحبت کنید
برخی افراد از تعابیر مثل : به بهشت رفت ، پرواز کرد ، مسافرت طولانی رفت سخن می گویند.

کودکان خردسال به خوبی این موضوع را درک خواهند کرد که واقعیت این چنین نیست
در این مواقع کودک شما بیشتر مضطرب خواهد شد و به جواب سوالاتی که در ذهن اوست پاسخی داده نمی شودپیشنهاد ما این است: صادقانه با کودک خود در رابطه با از دست دادن حیوان خانگی خود صحبت کنید
و به شکل کودکانه در رابطه با تصمیمی که گرفته اید توضیح دهید
که اینکار برای نجات حیوان از رنج و عذاب بوده است.

دکتر ویلسون می گوید به هیچ وجه اجازه ندهید
زمانی که دامپزشک در حال تزریق بریا مرگ آرام است کودکان در آن محل حضور داشته باشد
دیدن این صحنه برای کودکی که زمانی حیوان برای او تسکین دهنده و آرامش دهنده و هم بازی او بوده کار بسیار سخت و دشواری است
حتی ممکن است تا سن نوجوانی این عمل در ذهن او باقی بماند.

برای شرایطی که حیوانات مجروح می شوند یا از علل ناشناخته مرده اند،
کودکان باید مطمئن شوند که حیوانات دیگر در معرض درد نیست.
در این مواقع با کودک خود صحبت کنید که حتی با وجود دامپزشک ممکن است
باز هم نتوانند برای نجات حیوان شما کاری انجام دهند.
دیدن از دست دادن حیوان خانگی در این شرایط می تواند به احساس فرزند شما لطمه بزند
در این لحظه نگذارید کودک شما به حیوان مرده خیره شود
فورا کودک خود را از آنجا دور کنید.

کودکان می توانند حتی بیشتر از افراد بزرگسال ناراحت شوند.
شاید انتظار داشته باشید تا مدت کوتاهی غم و بازی نکردن با دیگر کودکان عادی باشد
اما در برخی موارد این چنین نخواهد بود و ممکن است غم از دست دادن حیوان خانگی طولانی تر شود
در چنین مواقعی حتما از یک مشاور کمک بگیرید.
مشاوران و روانشناسان نه تنها خودشان چنین کودکی را درک می کنند بلکه به اطرافیانشان هم یادآور می شود
که او را درک کنند نه برای کودک بودن بلکه برای وابستگی کودک به حیوان .
مشاور به نزدیکان و خانواده فرد یادآور می شود که شوخی ، تمسخر ، نگرانی محافظت بی جا نه تنها به فرد کمک نخواهد کرد
بلکه کنار آمدن با این موضوع را برای کودک بیش از قبل دشوار تر می کنند.

کودکان گاهی خودش ، فرد ، خانواده ، خطای پزشکی را مقصر از دست دادن حیوان خانگی خود می داد
مشاور می تواند به حرف او گوش کند و
کودک شما را ارزیابی کند و راه حلی برای درمان و فراموشی تجویز نماید.

برخی از علائمی که نشان میدهد کودک شما دچار غم و ناراحتی شدیدی است شامل موارد زیر هستند:

بهترین قدم برای بهبود کودک صحبت کردن با او می تواند باشد.

هرگز نباید ارتباط کودک با حیوان مرده از بین رود تا به مرور مرگ حیوان را بپذیرد.
گفتن اینکه مثلا : تنها یک ماهی قرمز بود فردا یکی دیگر میگیریم 
به هیچ عنوان غم کودک را ازبین نخواهد برد.
کودکان اغلب دوستان خیالی دارند و عواطف و احساسات خود را با حیوان خود درمیان می گذارند
حیوان واقعی هستند و قطعا پاسخ محبت های کودک شما را خواهند داد.
مهم نیست حیوان که در منزل داریم جسده کوچکی یا بزرگی دارد .

مراسم خاکسپاری، مراسم یادبود یا مراسم مشابه به اهمیت حیات حیوانات کمک می کند و رویداد مرگ را مشخص می کند
کودکان باید مجاز باشند تا اگر لازم است شمع روشن کنند
و محلی که حیوان در آن دفع شده است را به دلخواه  تزئین کنند.

باقی مانده غذای سگ و غذای حیوان خود را میتوانید با حیوانات خارج از منزل به اشتراک بگذارید
این احساس میتواند محبت و مهربانی را در کودک شما باقی بگذارد
و همچنین حیوانات گرسنه در خیابان هم کم تر رنج گرسنگی را بکشند.

این یک انتخاب شخصی است.
بچه ها نباید فورا برای فراموشی غم مرگ حیوان خانگی خود حیوان دیگری را به منزل بیاورند.مدتی صبر کنید! در غیر اینصورت نتیجه عکس خواهد داد و ممکن است
کودک نسبت به حیوان جدید حساس باشد و باعث خشم و اندوه بیشتر او شود.
تنها زمانی که کودک توانست در مورد حیوان مرده خود صحبت کند
و درخواست نگهداری حیوان جدید را بدهد
می توانید حیوان دیگری را به منزلتان راه دهید.
برای به سرپرست گرفتن حیوان جدید می توانید
از بخش واگذاری رایگان حیوانات  حیوانی را رایگان انتخاب کرده و از او نگهداری کنید.

 

سلام من خرگوشم مرده خیلی ناراحتم خیلی وقته ولی هنوز تو ذهنمه چی کار کنم دیگه ناراحت نباشم

سلام وقت بخیر
از خدا براتون ارزو صبر میکنم
فقط بزارید زمان بگذره و نکاتی که در همین مقاله است را کامل رعایت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

شماره موبایل *

درباره رابینسه

 

چگونه میتوانیم کمکتان کنیم؟

 

 

 

رابینسه مجموعه‌ای قدرتمند و فعال با بیش از ۵ سال در حوزه حیوانات خانگی از مجموعه های: طنز کت فان ، واگذاری رایگان حیوانات ، مجموعه پت یاب و  تیم امداد فاین ایران است که در راستای کمک به افرادی که مسئولیت نگهداری از این حیوانات را برعهده گرفته‌اند فعالیت می‌کند. رابینسه با تولید محتوای اختصاصی در این حوزه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوستداران حیوانات خانگی و مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است. من و تمام همکارانم در این مجموعه تلاش میکنیم تا بستری مناسب جهت خرید اینترنتی انواع غذا و ملزومات نگهداری از حیوانات را فراهم سازیم فروشگاه رابینسه همواره به دنبال ارائه خدمات با بالاترین کیفیت، رشد روزافزون و پاسخگویی هر چه بیشتر به نیاز مشتریان است

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

 

 

درباره رابینسه

 

 

 

رابینسه مجموعه‌ای قدرتمند و فعال با بیش از ۵ سال در حوزه حیوانات خانگی از مجموعه های: طنز کت فان ، آگهی حیوانات ، مجموعه پت یاب و  تیم امداد فاین ایران است که در راستای کمک به افرادی که مسئولیت نگهداری از این حیوانات را برعهده گرفته‌اند فعالیت می‌کند. رابینسه با تولید محتوای اختصاصی در این حوزه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوستداران حیوانات خانگی و مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است. من و تمام همکارانم در این مجموعه تلاش میکنیم تا بستری مناسب جهت خرید اینترنتی انواع غذا و ملزومات نگهداری از حیوانات را فراهم سازیم فروشگاه رابینسه همواره به دنبال ارائه خدمات با بالاترین کیفیت، رشد روزافزون و پاسخگویی هر چه بیشتر به نیاز مشتریان است


کد تایید *


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام – پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ در پی رایج شدن نگهداری از حیوانات خانگی یکی از مسائلی که این روزها  بیشتر مردمانی که علاقمندی کم، متوسط یا زیادی به حیوانات خانگی یا پرندگان دارند این است که حیوان مورد علاقه یا تحت حمایتشان به‌طور ناگهانی یا بر اثر بیماری، حادثه یا کهولت سن می‌میرد.

مرگ یک واقعیت است و روزی همه ما خواهیم رفت، هیچ فرقی ندارد گیاه باشد انسان باشد، حیوان یا پرنده یا هر موجود جاندار دیگری. نکته مهم اینست که ما در لحظات آخر و پس از مرگ چگونه با آن کنار بیاییم.

یکی از نکات مهم اینست که بسیاری از حیوانات یا پرندگان خانگی میانگین عمر مشخص شده‌ای بر اساس آمارهای موجود دارند البته این میانگین قطعی و حتمی نخواهد بود و در همه نیز یکسان نیست، درست مانند انسان‌ها.

بهتر است اگر از نظر عاطفی به حیوانات خانگی خود، چنان وابسته می‌شوید که لحظه‌ای یادش از خاطرتان بیرون نمی‌رود از نگهداری آنها خودداری کنید یا اینکه با این واقعیت کنار بیایید، که بلاخره روزی او نیز خواهد رفت همان‌طور که شما نیز خواهید رفت.

توصیه می‌شود که تاریخ تولد حیوان خانگی خود را از فروشنده یا فروشگاه درخواست کنید یا اگر حیوان در منزل زاده شده آنرا یادداشت کنید، پس از آن میانگین عمر حیوان را کنار سالروز تولدش بنویسید بدین‌گونه یادتان خواهد ماند در سال‌های پایانی خودتان را آماده کنید و بهتر است که در ماه‌های آخر جایش را با یک حیوان جایگزین پر کنید، یادتان باشد عمر دست خداست نه ما.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

یکی دیگر از موارد مرگ حیوانات خانگی بر اثر بیماری است، بیماری همیشه وجود داشته و دارد بنابراین درست نیست که در بیماری حیوانات خود را مقصر بدانیم، البته این دلیلی بر سهل‌انگاری و رعایت نکردن نظافت و پیشگیری از بیماری‌ها نیست، زیرا ممکن است نوع ویروس یا باکتری یا هر عامل دیگری که باعث مرگ حیوان شده برای سلامت و زیست انسان نیز خطرآفرین باشد.

مرگ بر اثر حادثه ممکن است بر اثر بی‌دقتی، تصادف یا پرتاب شدن از ارتفاع باشد، اما آیا مقصر شناختن خود و سرزنش شدید باعث آرامش شما خواهد شد؟ قطعا چند ساعت اول استرس و ناراحتی شدید ممکن است به شما آسیب برساند، پس به این باور برسید که عمدی در کار نبوده است، حتی در حین تصادفات نیز کسی را مقصر ندانید زیرا حیوانات بازیگوش بوده و کافیست کنترلشان از دست شما در برود پس به راحتی می‌توانند آسیب ببینند، مهم است که کسی را بی‌علت مقصر ندانید.

بهتر است برای بهبود روحیه‌تان و راحت‌تر فرلاموش کردن ازدست دادن همرم همیشگی‌تان، به مسافرت بروید یا در جمع دوستان قرار بگیرید، به روزهای خوب بودن در کنارشان فکر کنید و لحظه قبل و بعد از مرگ را از یاد ببرید و به آن فکر نکنید، اگر مایل بودید حیوان مشابهی را جایگزین او کنید، فریاد زدن گاهی می‌تواند شما را تخلیه کند به مکان‌های باز و آرام به همراه یکی از دوستان نزدیکتان بروید و کمی فریاد بزنید قطعا آرامش خواهید یافت، از تمسخر و زخم زبان دیگران در این موارد ترسی نداشته باشید چراکه در فرهنگ‌های مختلف برخوردهای متفاوتی خواهید دید. اگر مایل بودید گریه کنید، گریه آرامش عجیبی به انسان می‌دهد کافیست خود را از درون تخلیه کنید، به خودتان آسیب نرسانید.

اگر فشار روحی بالایی را احساس کردید حتما به یک روانشناس مراجعه نمایید و از گفتن مشکل نهراسید مطمئنا راهکارهای بسیاری برای بهبود روحیه در اختیار شما قرار خواهد داد.

فراموش نکنید همانگونه که برای بیماری یا مرگ حیوانات عزیزتان ناراحت می‌شوید، نباید انسانیت را نیز فراموش کنید و مطمئناً در این دنیا انسان‌های بیشماری هستند که با کمک کردن به آنها می‌توانید به آرامش برسید. این افراد در همه جوامع و دیگر کشورها هستند کودکان کار، کودکان بیمار، فقرا، سالمندان، مجروحان جنگ، بیماران، معلولین، کودکان یتیم و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند با کمک کوچک شما انرژی فراوان و التیام‌بخش زخم‌های روحی شما باشد.


منبع: سایت 6019

انسان در زندگی همیشه در تغییر و تحول است؛ در تنش به دنبال آرامش و در آرامش به دنبال پویایی است. افراد زیادی وقتی میل شدیدی به شلوغی دارند، با حیوانات هم رابطه‌ی پرشور و هیجان برقرار می‌کنند، حتی در افرادی که میل شدیدی به انزوا و خلوت دارند، زیاد دیده می‌شود که برای همراهی و همدردی سراغ حیوانات خانگی می‌روند. برخی افراد در مراحلی از شکوفایی معنوی و شخصیت به انسان‌پروری، تولید گل و گیاه، آموزش و پرورش حیوانات روی می‌آورند.

در برخی افراد نیاز به داشتن خانواده بنا بر شرایط رفع نمی‌شود و موجب می‌شود که حیوانی را به‌عنوان عضوی از خانواده وارد خانه کنند و مکمل روابط عاطفی آن‌ها می‌شود. مثل خانواده‌هایی که یک بزرگ‌تر مهربان را ازدست‌داده‌اند یا فرزندی ندارند یا ازدست‌داده‌اند.

دلایل اقدام و وابستگی به نگه‌داری حیوان خانگی را با داشتن شناخت از افراد بهتر می‌شود درک کرد و اینجاست که اهمیت سوگ بهنگام مرگ حیوان نیز واضح است.

روانشناسانی که در این حوزه کارکرده‌اند شرایط فرد و خانواده‌ای که مرگ یک حیوان خانگی را تجربه کرده‌اند، به‌خوبی درک می‌کند.

مهم‌ترین نکته این است که احساس ناراحتی یا آشفتگی، حتی خشم در این موقعیت نه‌تنها خنده‌دار نیست بلکه ازنظر روان‌شناختی نوعی آسیب است و در صورت عدم توجه ممکن است اثرات روحی جبران‌ناپذیری به بار آورد.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

روانشناس پذیرش مثبت، بامحبت و بدون شرط را برای مخاطب توضیح می‌دهد. این پذیرش موجب می‌شود ارتباط جذابیت و امنیت بیشتری داشته باشد و افراد به آن دلبستگی عمیق‌تری داشته باشند. روانشناس با این تبیین مخاطب را می‌فهمد، روانشناس آگاه است که چرا فرد از حیوان خانگی‌اش دلخور نمی‌شود، روانشناس می‌داند که فرد برای این موجود چقدر انرژی گذاشته است و توقعی از آن نداشته است.

 

روانشناس نه‌تنها خودش چنین فردی را درک می‌کند بلکه می‌تواند کمک کند دوستان یا خانواده‌ی فرد هم بیاموزند، شرایط او را بشناسند، او را درک کنند، غم و هیجان منفی او را بپذیرند و با خیالی آسوده در این شرایط به او اجازه‌ی احساس و ابراز دلتنگی بدهند. مشاور به نزدیکان یادآوری می‌کند که شوخی، تمسخر، نگرانی و محافظت بی‌جا نه‌تنها اوضاع را بهتر بلکه شرایط را سخت‌تر می‌کند.

مشاور می‌شنود که فرد حرف‌هایش را بزند، آنچه در فکر دارد، آنچه احساس می‌کند را بیان کند. مخاطب خاطراتی را که مرور می‌کند تعریف کند، هیجانات و طرز فکرش را تشخیص دهد. وقتی فرد بیان می‌کند که حیوان خانگی‌اش برایش چه معنایی داشته است، بهتر می‌تواند آن را بعد از نبودنش هم دوست داشته باشد.

روانشناس مراحل گذر از سوگ را برای فرد بیان می‌کند و او را همراهی می‌کند، انکار، پذیرش، چانه‌زنی و ابراز هیجان  در چنین موقعیتی نیز صدق می‌کنند. اگر مراحل سوگ با توجه کافی، طی زمان شش تا نه ماه و متناسب با فرد طی نشوند ممکن است زمینه ناراحتی‌های طولانی‌مدت تری را ایجاد کنند.

مشاور لازم است فرد را به بازیابی خودش جهت دهد، انگیزه‌ی کافی جهت مراقبت از خود را در فرد پایدار کند. کاهش اشتها، کاهش انرژی، ابتلا به بیماری، خواب ناکافی و عدم کنترل خود برای فرد در چنین موقعیتی طبیعی است اما درست نیست و بهتر است زیاد ادامه‌دار نشود. این علائم بدنی موجب حفظ تنش در بدن و اثر منفی بر روحیه فرد می‌شود.

روانشناس در صحبت با فرد خطاهای فکری فرد را اصلاح می‌کند تا بهتر فکر کند و بهتر احساس کند. افراد گاهی با خطاهایی همچون، خودشان، خانواده، خداوند یا پزشکی را مقصر دانستن ساعت‌ها سایش ذهنی را تجربه می‌کنند. احساس گناه، احساس خشم و حسرت ناشی از این افکار هستند. حیوان خود را قربانی اشتباه یا سهل‌انگاری انسان می‌دانند. علت و داستان مرگ در اثر بیماری، قتل حیوان، حادثه، تصادف، شکار شدن حیوان یا از دست دادن آن جلوی چشم خودشان را بارها و بارها مرور می‌کنند.

مشاور افکار فرد را ارزیابی می‌کند و استعاره‌های انسانی فرد از حیوان را شناسایی می‌کند، حیوانم چشم انتظار من بود! فقط آن موجود اضافه بود؟ حیوانم چه‌کاری کرد که باید از دست می‌رفت؟ من برایش کم گذاشتم؟

روانشناس از فرد می‌شنود که چه حسابی روی همراهی حیوان خود بازکرده بودند! دوست، سنگ صبور، همدم، رازدار مورد اعتماد، شریک و … . راحت نیست، نمی‌توان از فرد خواست که به‌راحتی به زندگی بدون حیوانش عادت کند؛ بسیاری از حیوانات حتی بیشتر از یک انسان در غم و شادی فرد او را همراهی کرده‌اند، حتی بسیاری مواقع فرد برای حیوانش غصه خورده است، برای او جشن گرفته است، به بیماری، تندخویی یا لجبازی‌های همدیگر واکنش نشان داده‌اند و به معنای واقعی یک رابطه ازدست‌رفته است.

هر فردی نسبت به مرگ یک حیوان واکنش خاص خودش را دارد و این به ظرفیت آن بستگی دارد، اما نباید اهمیت نداد! باید فرصت داد!

کودکان بهتر است واقعیت مرگ را بشناسند و بدانند تا امید به حیوان ازدست‌رفته نداشته باشند. اگر علت و داستان مرگ حیوان دل‌خراش است بهتر است با داستان بیماری  کودک مطرح شود. روانشناس به بزرگ‌ترها راهنمایی لازم را می‌دهد که ابراز ناراحتی کنند تا کودک هم احساسش را بیان کند.

افراد سالمند متوجه حقیقت می‌شوند اما آسیب‌پذیرترند چون واقعه‌ی مرگ حیوانات، سایر عزیزان را به‌احتمال مرگ خودشان ربط می‌دهند، امید به زندگی و شادکامی در آن‌ها کمتر می‌شود. لازم است جهت مداخله‌ی حمایتی سالمندان را با دوستان و اعضای خانواده بیشتر سرگرم کنند تا نشاط را در دنیای زندگان بازیابند.

موجودات خانگی دیگر اغلب متوجه مرگ حیوان دیگر می‌شوند و با ناله، آشفتگی و غذا نخوردن ابراز واکنش می‌کنند. این تنش و اضطراب بین موجودات و فرد منتقل می‌شود و شرایط را سخت‌تر می‌کند.

روانشناس به فرد کمک می‌کند تا بر خودش مسلط شود، افکار و احساسات را مدیریت کند. بنا بر مطالعه روانشناسی بهتر است تا مدتی حیوانی جایگزین نشود؛ چون ممکن است فرد آمادگی مراقبت از حیوان جدید را نداشته باشد. ممکن است فرد برای مهرورزی به حیوان جدید آماده نباشد. ممکن است مدتی حیوان جدید را نگه دارد اما احساس مشابه و متناسب با حیوان ازدست‌داده را از حیوان جدید نگیرد و نیمه‌ی راه و رابطه کم بیاورد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

مرکز مشاوره روانشناسی سرای مشاور

تماس با منشی مرکز:

02166574156

ساعات کاری : 9 الی 22

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره):

9099071639 (سراسر کشور)

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با همراه اول بدون صفر و پیش شماره):

99222407

ارتباط ما با حیوانات خانگی مان قدرتمند است. عشق آنها برای ما فوق العاده است و حتی در بدترین روزها باعث حس بهتری در ما می شوند. این باعث می شود از دست دادن و مرگ یک حیوان خانگی بسیار سخت باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قدرت روابط حیوانات خانگی و نیز مراحل چگونگی مقابله با چنین فقدان ویرانگری (زمانی که اتفاق بیفتد)، مطالب زیر را مطالعه کنید.

روابط حیوانات خانگی ما یکی از قوی ترین روابط در تمام زندگی است. آنها موارد زیر را برای ما بهمراه دارند:

غم و اندوه از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب می تواند غیر قابل تحمل باشد. این همچنین یک وضعیت بسیار بحرانی برای هر کودک در خانواده شما می باشد. بعد از ازدست دادن حیوان خانگی مراحل زیر را دنبال کنید:

حرکت به جلو بعد از فقدانبهبود بعد از فقدان حیوان خانگی شما نیز وابسته به مراحل اضافی است که فراتر از روند غم و اندوه اولیه است. مراحل زیر را در نظر بگیرید که می تواند در گذشت زمان به شما کمک کند:

در ابتدا ممکن است گرفتن یک حیوان خانگی جدید ایده خوبی برای پاک کردن غم و اندوه و سایر احساسات منفی به نظر برسد. با این حال، به طور کلی توصیه نمی شود که یک حیوان خانگی جدید بلافاصله پس از یک از دست دادن ویرانگر بگیرید، زیرا شما هنوز به خود و خانواده خود و دیگر حیوانات خانگی زمان و فضای مناسب برای عذاداری را نداده اید.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

در نهایتبرای برخی، این می تواند چند ماه طول بکشد. دیگران ممکن است نیاز به چند سال عذا داری داشته باشند. به یاد داشته باشید که هیچ زمان بندی ای برای رها شدن از مرگ حیوان خانگی وجود ندارد. شما ممکن است هرگز به طور کامل آن را فراموش نکنید و این طبیعی است. شما در نهایت می دانید که زمان مناسب برای آوردن یک حیوان خانگی جدید به خانه شما است. این یک تصمیم بزرگ است که نباید عجله کرد.از دست دادن و مرگ حیوان خانگی می تواند به اندازه از دست دادن یک دوست یا عضو خانواده غم انگیز باشد. همدم و وفاداری حیوان خانگی شما خاص و بی نظیر است، بنابراین قابل درک است که با کنار آمدن با این قضیه مقابله کنید. مانند دیگر از دست دادن ها، زندگی بدون حیوان خانگی در طول زمان آسانتر می شود. مهم این است که از خود مراقبت بکنید و اجازه دهید فرایند غصه داری ادامه پیدا کند و همچنین عشق خاص خود را به حیوان خانگی تحسین کنید.

پت شاپ پرشین پت
jQuery(document).bind(“copy”, function (e) { alert(“Protected!!”); e.preventDefault(); });
jQuery(document).keydown(function (event) {
if (event.ctrlKey && (event.keyCode == 65 || event.keyCode == 67 || event.keyCode == 45))
return false;
else
return true;
});

jQuery(document).ready(function () {
jQuery(“.CrossArticleProtected tr td”).mousedown(function () { return false; });
});

document.oncontextmenu = new Function(“return false”);
document.onselectstart = function () { return false };


   

کپی برداری فقط با ذکر و لینک مستقیم منبع مجاز میباشد|فروشگاه  لوازم حیوانات خانگی|فروشگاه حیوانات خانگی|مقالات روزانه |نسخه انگلیسی|کلینیک دامپزشکی اسپادانا |

اکثر ما، کسانی که حیوانات خانگی نگهداری می نماییم نسبت به آنان احساس عمیق و نزدیک عضوی از خانواده بودن را داریم. این احساس شامل بیش از 90% کلیه کسانی است که در دنیا حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه نگهداری می نمایند. اما نکته بد این احساس اینست که متاسفانه این حیوانات طول عمر کمتری نسبت به انسان دارند و مرگ آنان میتواند مانند مرگ یک عضو خانواده اثرات روحی جبران ناپذیری بر صاحب حیوان و خانواده بگذارد.

حیوانات خانگی ما منبع سرشار عشق بدون چشمداشت و صادقانه به ما می باشند. عشقی که بندرت از دیگر انسانها بما ابراز می گردد. و همین عشق و شوری که از بعد از مرگ این حیوانات دوست داشتنی از زندگی ما میرود باعث ایجاد یک خلا روحی بهمراه احساس غم و اندوه بی پایانی میشود که متاسفانه از سوی دوستان و آشنایان بصورت کامل درک نمی گردد. برای صاحبان حیوانات خانگی از دست دادن حیوان یک حادثه تلخ در زندگی بشمار می رود.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم

بعد از مرگ حیوان، احساس اندوه ناشی از این واقعه میتواند به افسردگی و بی انگیزگی نسبت به زندگی دچار شویم. برای عبور از این بحران روحی باید راهکار و استراتژی داشت. دکتر آلن ولفرت کارشناس و نویسنده کتاب وقتی حیوانتان میمیرد؛ چگونه ناراحتی خود را ابراز داریم و بیادش آوریم راهکارهای زیر را پیشنهاد میدهد.

مراسمی برای او

یک مراسم یا گردآمدن اعضای خانواده و دوستانتان که خاطراتی با حیوانتان داشته اند میتواند بشما کمک نماید تا احساس خود را بیان ننمایید و از جمع شدن غم از دست دادن وی با شنیدن خاطرات و بازگو نمودن آنان با دوستانتان بکاهید. این راه زیبایی برای گفتن خداحافظ آخر به دوست با وفای زندگی شما ست.

یک مرخصی کوتاه بگیرید

درست است که در کشور ما درخواست مرخصی بدلیل اینکه فرضا سگتان مرده موجبات خنده همکارانتان خواهد شد اما شما میتوانید از مرخصی ماهانه خود استفاده نموده یک مسافرت کوتاه یکی دو روزه بشمال بروید تا بتوانید توازن از دست رفته خود را مقداری بهبود بخشید.

بدوستان نزدیک خود اعتماد نمایید

دو سوم کسسانی که دوست شما هستند جملات بی ربطی خواهند گفت که حال و روز شما را بجای اینکه بهتر نماید بدتر نیز خواهد نمود مانند این جملات: خوب حالا یکی دیگه میگیری، بهتر که دیگه وقتتو نمی گیره چطور بیشتر از این می تونستی نگهش داری. سعی نمایید با دوستانی در آن لحظه ارتباط برقرار نمایید که موقعیت شما را درک می نمایند یا قبلا در موقعیت شما بوده اند.

مراقب وضع کلی خود باشید

اینگونه ناراحتی ها ممکن است باعث کم شدن اشتهای شما شود و با پایین آمدن میزان انرژی بدن شما، ضربه پذیری در مقابل انواع بیماریها و ویروسها بالا میرود. سعی نمایید بر خود کنترل بیشتری داشته باشید و با خوردن بموقع غذا و میوجات بدن خود را تقویت نمایید. حتما بمقدار کافی بخوابید و خود را برای اتفاق افتاده ملامت ننمایید.

کمی صبر نمایید

با دیدن سگها و گربه های دوستان و آشنایان شما وسوسه خواهید شد که یک تجربه جدید شروع نمایید. بهتر است اینکار را تا موقعی که مطمئن شدید کاملا آماده این تجربه هستید و هیچگونه مقایسه ای با حیوان دیگری که داشته اید بوجود نخواهید آوردبعقب بیندازید، بنظر دکتر ولفرت شش ماه تا یکسال باید بخودتان زمان برای عبور از فقدان قبلی و آمادگی برای یک تجربه جدید را بدهید.

چگونه با مرگ گربه کنار بیایم
چگونه با مرگ گربه کنار بیایم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *