مشاوره برای یک زندگی خوب

 
helpkade
مشاوره برای یک زندگی خوب
مشاوره برای یک زندگی خوب



 

 

 

مشاوره برای یک زندگی خوب

 

30کار کوچک برای داشتن زندگی بهتراگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان و زندگی تان راتغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد.

 

رفتار و طرز برخورد، شالوده و پایه ی موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منشی مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان و زندگی تان را تغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد. در این مطلب ۳۰ نوع کار را عنوان می کنیم که هر کدام فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد.

 

تصور کنید اگر میلیون ها یا بیلیون ها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می کند! به همین دلیل سعی کردیم راههای جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی شما دوستان را یادآور شویم که می توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه آن ها را انجام دهید.

 

1. تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

 

۲. ایده های قدیمی تان را به یاد آورده و دوباره آنها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمی تان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه ی آدم ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟

 

۳. برای ۳۰ ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید. یک بار دیگر به حرف هایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.

 

۴. به فرزندانتان بگویید “دوستتون دارم” و “به شما افتخار می کنم.” به چشم های شان نگاه کنید، و به آن ها نشان دهید که چقدر برای شان ارزش قائلید. تصور کنید اگر همه ی والدین ۳۰ ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می دادند، شاهد چه تغییرات شگرفی بودیم.

 

۵. دفعه بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی توانید در همان لحظه داشته باشید، برای آنچه که در حال حاضر دارید، ۳۰ ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.

 

۶. ۳۰ ثانیه محکم تر و صاف تر بایستید و سرتان را بالاتر بگیرید. در چشم های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.

 

۷. کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده اید و نیمه رها کرده اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید. ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.

 

۸. به هم ریختگی هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.

 

۹. از کسی تعریف و تمجید کنید.

 

10. برای چیزی یا کسی که باورش دارید، بایستید. یک جمله ی حمایت کننده، حوزه ی نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

 

۱۱. کسی را در کارش تشویق کنید و به او اطمینان خاطر بدهید. به او بگویید که “تو می توانی!” او را باور داشته باشید و این باور را نشان دهید.

 

۱۲. کسی را که دوست دارید بیشتر با او آشنا شوید را به خانه تان دعوت کنید. می توانید شام را کنار هم صرف کنید. از این دعوت برای یک دوستی تازه استفاده کنید.

 

۱۳. به مدت ۳۰ ثانیه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنید. اگر بچه هایتان بفهمند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و برای ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه ی زوج ها فقط ۳۰ ثانیه در روز برای چنین کاری وقت می گذاشتند، این قدر زندگی های زناشویی درهم و برهم نبود.

 

۱۴. یک کلمه ی جدید ( کلمه ای از زبانی خارجی که به خوبی به آن تسلط نداری د) یا یک چیز تازه در مورد یک فرهنگ دیگر یاد بگیرید.

 

مشاوره برای یک زندگی خوب

۱۵. چکی به مبلغ %۱۰ از حقوق ماهانه تان بنویسید و به مؤسسات خیریه هدیه کنید.

 

۱۶. هر روز ۳۰ ثانیه برای غالب آمدن بر ترس ها و شجاعانه روبه رو شدن با همه ی موقعیت های زندگی تان دعا کنید. رفتاری مثبت و هدفی مثبت در ذهن داشته باشید. برای کارهای آن روزتان طبق اولویت ها برنامه ریزی کنید. بعد از ۳۰ ثانیه برای تغییر آماده خواهید بود.

 

۱۷. از کسی بپرسید، “حالت چطور است” و واقعاً به جوابی که به شما می دهد خوب گوش کنید.

 

۱۸. مبلغی (در حد توانایی) در یک پاکت گذاشته و با عنوان “ناشناس” برای کسی بگذارید که می دانید به آن احتیاج دارد. نیکوکاری بدون اینکه شناخته شوید احساسی فوق العاده در شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کنید!

 

۱۹. یک اقدام سریع برای محیط زیست بکنید. به پرنده ها غذا بدهید، زباله ها و آشغال ها را جمع و جور کنید و…

 

۲۰. یک صبحانه ی عالی برای خود انتخاب کنید ( انرژی روزانه ی خود را با یک تصمیم ۳۰ ثانیه ای شروع کنید ). کمتر مواد قندی بخورید و بیشتر پروتئین و میوه بخورید و صبحانه ای سالم و مقوی برای خود انتخاب کنید.

 

۲۱. اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند. این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.

 

۲۲. وقتی کسی از شما تقاضای کمک خواست ( کمک مالی )، پاسخ مثبت بدهید.

 

۲۳. در هر موقعیتی از ورزش کردن غافل نشوید حتی یک نرمش سرو گردن 30 ثانیه ای …

 

۲۴. یک دانه بکارید (یا اگر وارد هستید، یک نهال بکارید). تصور کنید اگر میلیون ها آدم روی زمین این کار را بکنند دنیا شاهد چه فضای سبز پایان ناپذیری خواهد بود.

 

۲۵. چراغ اتاق هایی که خالی است را خاموش کنید ( لامپ اضافی خاموش ). هر ۳۰ ثانیه هم ارزش دارد.

 

۲۶. در سطل زباله ی خانه چند کیسه ی زباله بگذارید تا انواع مختلف زباله ها را جداگانه دور بریزید. شما بازیافت زباله را از همین امروز شروع کرده اید.

 

۲۷. یک عادت بدتان را در ۳۰ ثانیه ترک کنید؛ و ۳۰ ثانیه به ۳۰ ثانیه آن را تکرار کنید.

 

۲۸. ۳۰ ثانیه بخندید. استرس تان فروکش خواهد کرد.

 

۲۹. آب را به مقدار کافی بنوشید.

 

۳۰. ۳۰ ثانیه از هر آنچه که دارید احساس رضایت کنید؛ و همیشه قدردان نعمت های خداوند باشید.

منبع : bornanews.com

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

گل فروشی ارزان در تهران

آموزش ماساژ به صورت آکادمیک و عملی

ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

مشاوره تخصصی فروش در اینستاگرام

با فضای مجازی کسب و کارت رو نجات بده!

چگونه در فضای مجازی فروش داشته باشم؟

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

مشاوره تخصصی اینترنتی کردن کسب و کار

خدمات درمانی و مشاوره ترک اعتیاد

با دست خالی کسب و کارتو رونق بده!

درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

داشتن زندگی موفق و شاد بسیار لذت بخش است اما برخلاف عقیده اشتباه بسیاری که تنها پول و ثروت را عامل آن می دانند افراد موفق دلایل دیگری برای این مسئله بیان می کنند.

زندگی خوب چیست؟ شادی چه معنایی دارد؟ موفقیت واقعی یعنی چه؟ این ها و سوالات دیگری که برای داشتن یک زندگی خوب در ذهن نقش می بندد را می توانید با 10 راه کار طلایی برای داشتن زندگی خوب که نتیجه مطالعات بسیار است و در سایت فوربز منتشر شده است پاسخ دهید.

1- نسبت به زندگی بی تفاوت نباشید

در زندگی خود به دنبال جستجو و هیجان باشید. حتما نباید شما وقت آزاد زیادی داشته باشید تا از زندگی لذت ببرید. زندگی شاد و موفق یعنی جستجو به دنبال دلیل و پاسخ. اینگونه متوجه می شوید که در زندگی خود هدف دارید البته در مسیر مثبت.

2- در مورد کارهای تحت کنترل خود نگران باشید

مشاوره برای یک زندگی خوب

توضیح این جمله درون خودش است. زمانی که چیزی تحت کنترل شما نیست نباید در مورد ان نگران بوده و زندگی را به خود سخت بگیرید چرا که بااین کار نه تنها به هیچ نتیجه ای نمی رسید بلکه زمانی از زندگی خود را که می توانستید به بهترین شکل از آن استفاده کنید را از دست داده اید.

3- رابطه های دوستی و صمیمی داشته باشید

یک واقعیت انکار ناپذیر در مورد انسان می گوید انسان فردی اجتماعی است و شادی که با حضور در جمع دوستانه به دست می آورد از راه دیگر نمی تواند کسب کند. یک دوستی ارزشمند داشته باشید نه اینکه با هر کسی دوست صمیمی باشید بلکه با افراد با ارزش از لحاظ اخلاقی ارتباط برقرار کنید افرادی که به شما آرامش می بخشند.

4- لذت واقعی را تجربه کنید

بدانید که چه چیزی واقعا شما را خوشحال و راضی می کند به دنبال همان بروید. موفقیت و زندگی خوب با رسیدن به هدف واقعی و شادی تحقق می یابد.

5- خودتان را در صدر قرار دهید

نه اینکه خود خواه و خود محور باشید اما زمانی که به خودتان ارزش واقعی بدهید به طبع این رفتار بسیاری از اشتباهات را مرتکب نخواهید شد و رضایت در زندگی شما موج خواهد زد.

6-از زیاده روی دوری کنید

همه چیز را در حد تعادل داشته باشید و همه خواسته هایتان را متعادل کنید تا با زیاده خواهی و انتظارات غیر معمول خود را آزار ندهید.

7-مسئولیت پذیر باشید

این ویژگی یکی از اصلی ترین ویژگی های افراد موفق است و در توصیف این جمله همین بس که معروف ترین و موفق ترین انسان های دنیا افرادی مسئولیت پذیر و مسمم هستند.

8- برای دیگران بد نخواهید

جامعه پر است از پایم های منفی و مثبت که فرد را این طرف و آن طرف می کشاند اما اگر فرد هوشیاری باشید خود را در بین موج های مثبت قرار می دهید تا هم برای خود و هم برای دیگران مثبت بیاندیشید و مثبت آرزو کنید . زمانی که شما خوب باشید زندگی و هدفان هم خوب خواهد بود.

9- کارهای احمقانه انجام ندهید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که کاری بدون فکر و برنامه ریزی انجام داده اید و بعدها پشیمان شده اید.

10- مهربان باشید

احساس خوب منتقل می شود و مهربانی این احساس خوب را در شما به تک تک سلول هایتان منتقل می سازد و شما را به سمت موفقیت و شادی و داشتن زندگی آرام و لذت بخش هدایت می سازد.

از همان اول ازدواج، هر کسی درباره موفقیت و خوشبختی در زندگی مشترک به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد. بسیاری از زوجین برای اینکه احساس خوشحالی بیشتری در زندگی‌شان خود داشته باشید، برای به دست آوردن چیزی در تلاش‌اند. گاه نداشتن لباس زیبا و گاه نداشتن حداقل یک سفر خارجی مانعی بر خوشبختی قلم داد می‌شود. اما واقعا برای احساس خوشبختی در زندگی مشترک چقدر این عوامل مهم و موثر هستند؟ کم نیستند زوج‌هایی که با وجود محیا بودن تمام این امکانات، زندگی مشترک شان به جدایی ختم شده است. پس برای لمس خوشبختی واقعی در زندگی، به چیزی غیر از مادیات نیاز دارید. با اگاهی از روش‌های رسیدن به خوشبختی می‌توانید روابط خود را تقویت کرده و خانواده سالم خود را شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

هر رابطه ای منحصر به فرد بوده و برای بهبود آن به بررسی تعاملات و شخصیت هر یک از طرفین نیاز است. برای آن که یک رابطه موفق و رو به رشد با همسرتان داشته باشید، در 7 قدم می‌توانید به این هدف برسید. اما اگر پس از مطالعه و اجرای این 7 مورد هنوز آن طور که می‌خواهید احساس خوبی از رابطه تان ندارید، بهتر است به یک مشاوره خانواده برای بررسی بیشتر مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

با خانواده همسرتان غریبه نباشید، سعی کنید با آن‌ها دوست شده و رابطه نزدیکی برقرار کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا آن‌ها نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. دیدگاه شما به زندگی با آنان متفاوت است، هم شما و هم آن‌ها برای هر رفتاری دلایل خود را دارید، بنابراین سعی کنید همانطور که با آنها زندگی می‌کنید، آسان گرفته و صبور باشید تا آن‌ها نیز جزء خانواده شما شوند. برای آگاهی بیشتر در زمینه صبور بودن کلیک کنید.

مشاوره برای یک زندگی خوب

به یک نقطه ضعف یا اشتباه کوچک همسر خود گیر ندهید و دائم در مورد آن صحبت نکنید. اگر به این کار عادت کنید، کم کم به تنفر رسیده و زندگیتان از هم می‌پاشد. همانطور که بالغ می‌شوید، گذشتن از این خطاهای کوچک نیز برایتان راحت‌تر می‌شود. بهترین کار این است که کمی درباره آن اشکال صحبت کرده و سعی کنید که به توافق برسید. این بهترین محافظ برای زندگی شماست.

نباید تصمیماتی که روی زندگی همسرتان و زندگی مشترک تاثیر گذار است را به تنهایی بگیرید. مثلا تصمیم برای تعویض اتومبیل، تعمیر خانه یا هرچیزی. شما نباید معنای زندگی مشترک را فراموش کنید. شما یک رای دارید و همسرتان یک رای و باید سعی کنید برای هر تغییر یا تصمیمی، با هم مشورت کرده و از گشتن دنبال انتخاب‌های جدید باهم لذت ببرید. هر تصمیمی باید با نظر دو طرف باشد تا زندگی به سمت خوشبختی حرکت کند. این مسئله نه نشانه زن ذلیلی است نه نشانه مردسالاری، بلکه نشانه بلوغ و رشد فکری می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن ذلیلی کلیک کنید.

صدا زدن تحقیرانه، کوچک کردن و یا تهدید رابطه، همه از رفتارهایی است که باعث بی احترامی می‌شود. شما می‌توانید باهم دعوا کنید اما نباید به راحتی و با هر بحث کوچکی حرف از طلاق زده و به یکدیگر بی احترامی کنید. مبارزه و جر و بحث بخشی از زندگی است، اما هرگز به همسر خود بی احترامی نکنید، حتی وقتی او اشتباه بزرگی کرده و شما شدیدا عصبانی و ناراحت هستید. اصول دعوا با همسر را رعایت کنید.

ممکن است به هر دلیل عاطفی یا جسمی، مدتی با همسرتان رابطه جنسی نداشته باشید، اما مهر و محبت شما نباید قطع شود. زمان برای رابطه جنسی زیاد است. اگر برای تنبیه همسرتان از رابطه جنسی اجتناب می‌کنید، سریعا این رفتارتان را متوقف کنید. اگر از چیزی خشمگین هستید در پی درمان آن باشید، چون این خشم پنهان باعث جدایی دو نفر از هم می‌شود. از طرفی پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج بیشتر از آن چه که شما فکر می‌کنید به رابطه تان می‌تواند آسیب بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای نداشتن رابطه جنسی کلیک کنید.

تحقیقات نشان داده که تجربه‌های جدید، زوجین را به هم نزدیک‌تر می‌‌کند. پس با یکدیگر به مکان‌هایی بروید که با هم تنها بوده و وقت بگذارید. رستوران‌های جدید، محله‌های جدید، پارک‌های جدید و در ابعاد بزرگتر شهرها و مناطق جدید و تجربه‌های هیجان انگیز، همه برای رابطه شما مثل معجزه عمل می‌کند. 

عشقی که از بچه‌ها، دوستان و خانواده خود دریافت می‌کنید باعث پر شدن ظرف عشق وجود شما می‌شود. هر چه ظرف عشق تان پرتر باشد، بیشتر تمایل به عشق ورزی خواهید داشت. بازی با بچه‌ها، تماشای حیوانات و بازی کردن در شهربازی باهم، همه می‌تواند عشق بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. به دنبال راه‌هایی برای ابراز عشق در خانواده خود باشید.

در بسیاری از مواقع زوجین تلاش می‌کنند تا زندگی با نشاط و عاشقانه‌ای را در کنار هم داشته باشند اما دائماً به بن بست زسیده و نمی‌توانند از صمیم  قلب در کنار یکدیگر احساس خوشبختی کنند. در این شرایط احتمالاً موانعی وجود دارند که تلاش برای برطرف کردن آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی در برداشتن گام‌های صحیح و تجربه زندگی مشترک بهتر به شما کمک کند. با خواندن مقاله نکات همسرداری مهارت های خود را تقویت کنید. در ادامه برخی از این موانع را شرح داده‌ایم:

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث می‌شود زوجین آن طور که باید در کنار هم احساس خوشبختی نکنند، داشتن تصاویر بسیار ایده آل از زندگی مشترک است. برای مثال برخی از افراد فکر می‌کنند زوجین خوشبخت هرگز با یکدیگر دعوا نمی‌کنند یا طعم مشکلات و سختی‌ها را نمی‌چشند.

اگر شما نیز افکاری مشابه با این‌ها را داشته باشید هر رویدادی باعث می‌شود از یک زندگی خوب و عاشقانه فاصله زیادی بگیرید و در نتیجه دائماً احساس سرخوردگی یا ناکامی می‌کنید.  به همین خاطر باید تلاش کنید تا واقع بینانه تر به زندگی نگاه کرده و فراموش نکنید که یک عشق واقعی زمانی شکل می‌گیرد که انسان‌ها با وجود نقایصی که از فرد مقابل می‌بینند و سختی‌هایی که در زندگی می‌چشند بازهم بتوانند در کنار هم بمانند و یکدیگر را  آن  طور که هستند بپذیرند.

وقتی شما برای خوشبختی تلاش می‌کنید نتایج به مرور زمان به بار می‌آیند. با این حال برخی در رابطه عجول هستند و فکر می‌کنند وقتی کاری انجام می‌دهند رابطه باید به یک باره تغییر کند. نیاز به زمان برای بهبود اوضاع به خصوص اگر تنش و اختلافاتی میان شما و همسرتان وجود داشته باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و عجول بودن می‌تواند منجر به نتایج معکوسی شود.

برخی از زوجین سبک زندگی بسیار شلوغی دارند، آن‌ها اغلب از صبح تا شب کار می‌کنند و زمانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که بسیار خسته هستند یا از نظر روانی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. این مسئله یک مانع بسیار مهم برای خوشبختی است و روز به روز شما را از یکدیگر دورتر می‌کند. برای غلبه بر این مشکل تلاش کنید در بین همه کارهایی که دارید زمان‌های خالی را پیدا کرده و آن را به یک فعالیت مشترک اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید در میان قرارهای کاریتان یک روز در هفته را برای به بیرون رفتن با یکدیگر اختصاص دهید یا در یک فضای آرام و به دور از دغدغه‌های روزمره با یکدیگر گفت و گو کنید.

در زندگی هر فردی اشتباهات و رویدادهای ناخوشایندی اتفاق می‌افتد و زندگی شما نیز از این امر مستثنی نیست. ذهن انسان در این مواقع ممکن است دائماً به دنبال این باشد که مسئول اشتباهات را پیدا کرده و او را به خاطر  پیامدهای منفی سرزنش کند. اما شما باید بتوانید کنترل ذهن خود را در دست گرفته و نگذارید اوضاع از آنچه هست بدتر شود. بیش از آنکه به دنبال مقصر اشتباهات باشید روی روش‌های حل مسئله مورد نظر تمرکز کنید و به همسرتان نشان دهید که حاضرید برای بهبود اوضاع تلاش نمایید.

زندگی مشترک پس از رسیدن به تعادل، از آن شور و شوق اولیه فاصله می‌گیرد و در ازای آن زوجین ثبات بیشتری را تجربه می‌کنند. با این حال در این شرایط ممکن است درگیر یکنواختی زندگی شوید و این ثبات شما را به روزمرگی بکشاند که باید در مورد آن هشیار باشید. تلاش کنید در روش‌های عشق ورزی به یکدیگر کمی خلاقیت به خرج دهید و نگذارید دوست داشتن به عادتی کم اهمیت تبدیل شود.

این پیشنهادات نسبتا ساده، نیاز به یک قلب باز و گشاده دارد تا همه چیز را بهتر کنید. زوج‌هایی که باهم تلاش‌اند تا روابط خود را بهتر کنند، بسیار خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر از زوج‌هایی هستند که در یک وضعیت باقی مانده و هر احساس منفی‌ای را سرکوب می‌کنند. نیازها و خواسته‌های زوج‌های پویا حتی اگر برآورده هم نشود، باعث بهبود رابطه‌شان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات زناشویی و مشاوره زوجین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشاوره زندگی مشترک

در طول زندگی شاید در برخی مواقع اتفاق بیافتد که احساس کنید همسر شما به خواسته های شما عمل نمی کند و به عقاید و نظرهای شما درباره ی مسایل مختلف احترام نمی گذارد. این مساله شاید باعث شود شما فکر کنید اصلا برای او مهم نیستید و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. اینجاست که شما بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی می کند و شما راه حلی که پیدا می کنید این است که به هر نحوی می خواهید اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این چرخه قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر زندگی مشترک نیست و تبدیل به یک میدان مسابقه می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و در واقع در نهایت آنها برنده ی این مسابقه باشند. در صورتی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک زناشویی است. اگر زوجین بخواهند به این روش ادامه دهند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

تعریف دقیق تری که بخواهیم برای این قبیل رفتارها داشته باشیم که اغلب از آن ها به عنوان لجبازی یاد می کنند، این است که فرد یک رفتار مقابله ای از خود نشان می دهد که از آن طریق از خودش دفاع کند و در عین حال به طرف مقابلش بهماند که قدرت این زندگی مشترک متعلق به کیست. و طرف مقابل این نکته را بداند که نمی تواند او را کنترل کند و برنده این بازی اوست. به خاطر همین، همسر شما دست به کارهایی می زند که دقیقا خلاف گفته ی شماست. و در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد.

مشاوره برای یک زندگی خوب

وقتی در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده انگاشت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و موثری باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک ناپخته عمل می کنند.

حتی با این که بعضی وقت ها می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهند خواهد بود.

اگر شما و همسرتان هر دو شاغلید، چگونه در مسائل مالی به تفاهم می رسید؟

لجبازی های افراطی در رابطه یکی از عواملی است که زوجین را به سمت طلاق می کشاند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که مگر بچه ایم که لجبازی کنیم؟! و یا این که با این رفتارهای بچگانه در هر رابطه ای هست و حل می شود. در صورتی که هیچ مشکلی در رابطه به خودی خود حل نخواهد شد. تا شما خودتان پی به اشتباهتان نبرید و در صدد رفع مساله بر نیایید ، مشکلات روز به روز بیشتر شده و مشکلات جدیدی بوجود می آید و مانند کبریتی می شود که به هیزم زندگی مشترکتان می زنید. اگر هم به دنبال طلاق نروند زندگی همراه با رضایت و شادکامی هم نخواهند داشت. اگر قبل از ازدواج دو نفر نسبت به خود و نسبت به دیگری شناخت کافی نداشته باشد و از لحاظ سطح فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی متفاوت باشند به خاطر اختلاف نظرهایی که بوجود می آید، لجبازی هم بیشتر می شود. در خانواده ای که مرد به خاطر مرد بودنش احساس می کند که حرف باید حرف او باشد و به هیچ وجه از گفته خود عقب نشینی نمی کند هم، رابطه به سمت لجبازی می رود.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

عشق در زندگی مشترک

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت. کلیات موضوع بشرح زیر است:

عشق در زندگی با زیبایی ظاهری

باید با خودمان روراست باشیم و با دید منطقی تری به زندگی نگاه کنیم. یکی از مهمترین بخشهای یک زندگی مشترک، روابط زناشویی است. این موضوع نباید ساده گرفته شده و به راحتی از روی آن عبور کرد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود. نمی توان انتظار زیادی داشت بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی هر دو مکمل هم هستند و باید به هر دوی آنها توجه داشت.

تاثیر عشق در زندگی انسان

عشق تاثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی جسمی و سلامت روحی دارد. وجود آرامش، انرژی، امید، هدف و … از تاثیرات عشق در زندگی ما انسانهاست. مواردی نظیر سوخت و ساز مناسب بدن، فشار خون مناسب، کاهش بیماری های قلبی عروقی و ده ها مورد دیگر از تاثیرات شگفت انگیز عشق در زندگی است! زیرا عدم وجود آرامش حاصل از عشق می تواند زمینه ساز مشکلات جسمی باشد.

عشق در زندگی با زیبایی باطنی

کاملا منطقی است که زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. اگر هم به اینصورت باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی نخواهد داشت. اخلاق و رفتار خوب و مناسب می تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا بتوان آرامش واقعی را در زندگی تجربه کرد. این آرامش حقیقی نیز یکی از ده ها بازخورد عشق در انسان است.

چگونه می توان عشق در زندگی را ایجاد و آنرا پایدار کرد؟

موارد ذکر شده فوق عواملی هستند که می بایست بصورت صحیحی انجام شوند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه مراجعه به مشاور روانشناس است. اینکار سبب خواهد شد تا راهکارهای اصولی را یاد گرفته و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. همچنین توجه به اینکه ضروری است که زوجین، عادات و فرهنگ های مختلفی دارند و فراهم نمودن تناسب میان نیازها و خواسته های مورد قبول و سازگار آنها، تنها با مشاور روانشاس قابل بررسی و تحیل است که در انتها نیز به ارائه بهترین راهکار منجر می شود.

ارتباط با مشاور روانشناس

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور روانشاس مجرب در رابطه با عشق در زندگی در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

سوالات رایج:

1.مشاوره زندگی مشترک چه کمکی در زندگی می کند؟

با توجه به اختلافات و دغدغه های طرفین به شما درحل مشکلاتتان کمک می کند.

2.چگونه عشق را در زندگی مشترک بشناسیم؟

با احساس خوبی که نسبت به طرف مقابل دارید .

3.چگونه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید؟

با انجام هر شخص به وظایف خود می توانیدزندگی مشترک خوبی راتجربه کنید.

 

 

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام متاسفانه احساس میکنم همسرم تعادل روحی نداره یه روز خیلی خوبه یه روز شروع میکنه داد و هوار میکنه و فحش میده شروع میکنه زدن من سر موضوعات ساده….

سلام دوست عزیزم خیلی متشکرم از اینکه سوالات شما در میان گذاشتیم در رابطه با جواب سال و خدمتتون عرض کنم که اگر گزارش‌هایی را مبنی بر عدم تعادل دوری یا رفتاری همسرتون میرید این مسئله هیچ وجه در یک کامل حل نمیشه و باید حتماً همسرتون رو به یک روان پزشک یا متخصص مشاوره خانواده نشان می‌دهد که رفتار را بررسی کنیم و رفتارها را زمان به وجود آمده رفتار هارو و تمامی موارد اینچنینی

سلام خسته نباشی من 13سال ازدواج کردم دوتا بچه دارم ولی هرگز احساس خوشبختی نکردم به بعضی وقتها میگم پچه ها نبود جدامی شدم. شوهرم اصلا به من توجه نمیکنه تاحلا نشدهدیه کوچیک برام بخره نه روز زن نه تولد میدونه نه منو میبره خرید نه میزاره برم بیرون از وقتی ازدواج کردیم همش دو سه بار رفتیم خرید اونم با دعوا اصلا به من ارزش قایل نیس به خدا خسته شدم حتی یه دعوای خیلی کوچیک کنیم با من حرف نمیزنه تا من باهاش حرف بزنم به خدا من با دارو ندارم ساختم احساس میکنم منو فقط نیاز جنسی… بیشتر بخوانید »

مشاوره برای یک زندگی خوب

سلام خانم محترم پول متشکرم از اینکه ما پیغام داد که شما فرمودید که هیچ دوستی و علاقه بین شما و ناتوان بوده به زور پدر و مادرتون ازدواج الان بهش علاقه مند شدید ۱۴ سال از این ارتباط گذشته دو تا هم بچه دارید متوجه شدید که بتونی تحمل کنید خب ببخشید تا الان حواستون کجا بودی خوب بابا رو نداره چون ساخت ببخشید مجبور که نبودی ازدواج کنید پدر و مادرتون می‌فرماید اجبار کردن به هر حال استقلال شما هم کجا رفته امضا هایی که دادید بچه هایی که بدانم به دنیا آوردی چرا ما علاقه داریم که… بیشتر بخوانید »

سلام خسته نباشین من ۲۳سالمه همسرم ۲۵سالشه ما ۴سال دوست بودیم ۶ماهه عقد کردیم خیلی عاشق هم هستیم همسرم منزلشون تهرانه بنده کرج هستم فقط یه اخلاق بدی که داره اینه که چیزی که واسه خودش میپسنده رو واسه من نمیپسنده یکی از این موردا اینه که مدام خونه ی داییشه دایشم تقریبا ۳۵ ۳۶سالشع زنشم ۳۰ ۳۱ دوتام بچه دارن زنش خیلی با شوهرم راحته جلوشم راحت میگرده مدامم هی گیر میدن به شوهرم که بیاین اینجا چندباری من رفتم اما انقذ سیریشن واسه شب خوابیدن دیکه نرفتم الان که من نمیرم هر یروز درمیون سیریش شوهرم میشن پاشو… بیشتر بخوانید »

حتما مراجعه به مشاور خانواده توصیه میشه .

ممنونم 🙏🏻

سلام من نه ماه نامزد بودم الان شیش ماهه عقدکردم خیلی بی احساسم همینم باعث شده همسرم مث سابق نباشه خیلی اذیت میشم ولی نمیدونم چیکارکنم

دوست عزیز بهتره برای این موضوع به روانشناس قبل از ازدواج مراجعه کنید.

من جواب سوالم رو پیدا نکردم

دوست عزیز پیامتون تایید شده ،در حال بررسی مشکل هستیم.

سلام و خسته نباشید. من یکسال عقد بودم و هشت ماهه عروسی کردم از ابتدا شوهرم باهام شرط کرد که نداشتن شکم برام خیلی مهمه و من به نسبت کمی شکم داشتم چون شاغل هم بودم شرایط باشگاه رفتن برام سخت بود ولی با این حال سه بار که فرصت پیدا کردم به باشگاه رفتم و باز بخاطر شرایط مجبور به رها کردن باشگاه شدم.بعد از عروسی هم به این نحو که شرایطم بخاطر درس و کار و ازمون های مرتبط با کارم منو از فضای ورزش دور کرد اما همچنان به این قضیه بی اهمیت نبودم اما الان جوری… بیشتر بخوانید »

دوست خوبم در این زمینه پیشنهاد میکنم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید .

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

چقدر از زمان زندگی روزانه خود را با شادی سپری می کنیم. منظور از این جمله ابدا این نیست که همواره در مهمانی های دوستانه باشیم یا بطور کلی در محافلی شاد باشیم، بلکه منظور داشتن احساس شادی در درون خود است.

کارهایی ساده برای داشتن یک زندگی خوشحال که یک فرد ۸۰ ساله به ما می‌آموزد، هدیه‌ایست از یک عمر تجربه که به آسانی در اختیارمان قرار می‌گیرد. با عملی کردن این کارهای ساده و به ظاهر سطحی در زندگی، خود را از داشتن یک زندگی خوشحال بی‌بهره نسازید:

 

منبع: Redmag

مشاوره برای یک زندگی خوب

ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

ونک – چهارراه جهان کودک – بلوار جردن جنوبی – خ نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

داشتن یک زندگی ایده آل به عوامل مختلفی بستگی دارد با این حال اگر همین الان تصمیم بگیرید.

می توانید یک زندگی زناشویی ایده آل بسازید و یا اگر مجرد هستید با دستیابی به یک زندگی جدید، شاد و شادکام خواهید زیست.

در بسیاری موارد افراد این موضوع را شعار می دادند و چنین زندگی در واقع به صورت نسبی برای هر کس که بخواهد ممکن خواهد شد.

این مقاله بر اساس مطالعات دانشگاه ویرجینیا و مطالعات دانشگاه تهران جمع آوری

و گردآوری شده تا بتوان به صورت آموزشی زندگی مناسب و شادی را برای هم وطنان عزیزمان به ارمغان آورد.

مشاوره برای یک زندگی خوب

در این پژوهش ابتدا به ریشه یابی موضوع پرداخته و سپس مولفه ها و راهکارهای دستیابی به یک زندگی ایده آل آورده شده است.

 

در واقع این موضوع برای همگان جنبه های مشترکی دارد برای مثال اکثر افراد یکی از راه های خوشبختی را سلامتی، پول و خانواده خوب می دانند.

لذا در تعریف زندگی مطلوب باید به این نکته اشاره کرد که زندگی از نظر اجتماعی و فردی نیازهای ذهنی

جسمی و جنسی را بر طرف کرده و سبب شکوفایی شکوفایی فرد شود.

در واقع هنگامی که به جدول نیازهای مازلو نگاه کنیم.

فرد از سمت پایین هرم به سمت بالا حرکت کرده، نیازهای اولیه همچون مسکن، غذا، پوشاک و غیره را بر طرف شده است.

امنیت و ایمنی محقق شده و فرد به سمت هر انچه که آرزو دارد حرکت کند.

حال یک نکته وجود دارد گاهی فرد به دلیل نداشتن نیاز اولیه بخش اول هرم مازلو یعنی نیارهای اولیه را زندگی مطلوب می داند.

برای مثال خانه داشتن جای یک خانه ویلایی با امکانات را می گیرد.

یا رفتن به مدرسه جای رفتن به یک مدرسه و یادگیری هنر و علوم جدید را می گیرد.

هرم مازلو

 

 

در تعریف زندگی ایده آل در واقع بخش پایین هرم می تواند زندگی ایده آل شخص اول باشد و وقتی به آن دست پیدا کرد.

زندگی مطلوب برایش به بخش های بالایی انتقال یابد و اگر قانع باشد همان بخش می ماند.

برای شخصی که نیازهای اولیه اش بر طرف شده است، نیازهای بخش بالایی زندگی ایده آل می شود.

به بیان ساده، نگاه شما به زندگی و نیازها و خواسته هایتان، رویاهایتان معنی و چیستی زندگی ایده آل است.

همان طور که گفته شد برخی خواست ها و رویاها برای همه افراد مشترک است لذا اکنون به بیان آن پرداخته شده است.

 

داشتن وضعیت مالی خوب به طوری که فرد بتواند به رویاهایش برسد بسیار نسبی است.

فردی با داشتن ماهی یک میلیون تومن به نیازهایش پاسخ می دهد و ده میلیون تومن ماهی برایش ایده آل است .

و شخص دیگر ماهی چند میلیارد. این درواقع به ذهنیت فرد و فرهنگ یک کشور بستگی دارد.

در فرهنگ اسلامی و مسیحی قناعت کردن بسیار تاکید شده و فرد باید بتواند به خوبی از پس نیازهای اولیه فایق آید.

تا زندگی مطلوب برای خود بسازد در حالی که در جوامع ثرمایه داری هر چه بیشتر داشته باشی بهتر است.

قناعت تا حدودی خوب است زیرا زیاد خواهی بیش از حد سبب می شود فرد زندگی کردن را فراموش کند و فقط به پول در آوردن فکر می کند

در واقع پولدار بودن بخشی از زندگی خوب است ولی نمیتواند به تنهایی به عنوان عامل اصلی شناخته شود.

مثلا فردی که سلامت نیست، دوستی ندارد و پولدار است زندگی مطلوب اجتماعی و فردی ندارد و حتی ممکن است به پوچی برسد و دچار مشکل شود.

 

 

انسان ها با دستهایشان بسیاری از کارها را انجام می دهند و دوستان انسان در واقع دست های انسان هستند.

هر چه بیشتر باشد در کارها موفق تر خواهید بود و البته برخی از آن ها تاثیر بیشتری در زندگی شما دارند.

مشاوره برای یک زندگی خوب

البته توجه کنید شاید وقتی هزار دست باشید نتوانید هیچ کاری کنید.

بنابرین سعی کنید در تعداد دوستان خود توازن بر قرار کرده و حتی برای هر یک حریمی در نظر بگیرید.

برای مثال دوست شماره یک باید فلان چیزها را بداند و نه بیشتر. به حریم خصوصی خود احترام بگذارید.

دوست شماره ۲ واقعا قابل اطمینان است و زمان این را ثابت کرده و شانه او جایی برای دلتنگی و صحبت است.

در یک زندگی ایده آل دوستان خوب حتما باید وجود داشته باشد زیرا ما فردی اجتماعی هستیم.

و دستان خوب به شما کمک می کنند و شما به ان ها کمک می کنید و یک حس خوب دو طرفه در جریان است.

 

 

مولفه های زیادی برای شوهر و زن ایده آل وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد .

ولی به صورت کلی خوش اخلاقی، با شعور، وفادار، منطقی می تواند مولفه های همسر مطلوب برای ساخت یک زندگی عالی باشد.

اگر هم مجرد هستید به دنبال یک شخص دستیافتی و رویایی نباشید.

به صورت واقع بینانه رفتارکنید و شخصی که با شما تفاهم دارد انتخاب کنید .

بی شک افراد با هم تفاوت دارند و بحث می کنند ولی در نهایت اگر می توانید در موضوعات به تفاهم برسید .

آن شخص مطلوب است. کوتاه آمدن باید دو طرفه باشد.

اگر متاهل هستید و همسر شما این ویژگی ها را ندارد و شما خود ممکن است این ویژگی ها را نداشته باشید.

از مشاور خوب کمک بگیرید تا زندگی مشترک را به شما آموزش دهد. بسیاری از مشکلات و عدم تفاهم به خاطر عدم آشنایی

با اصول و رفتار در زندگی مشترک است و در واقع روانشناس فقط برای روزهای جنگ و نجات زندگی آسیب دیده نیست.

بلکه می تواند کمک کند تا زندگی ایده ال برای خود بسازید.

موسیقی، نقاشی، بازیگری، عکاسی، سفالگری و هنرهایی نظیر این زندگی شما را فراتر از یک زندگی معمولی می کند.

و شما را به ایده آلهایتان نزدیکی می کند.

دلشوره، اضطراب، افسردگی را از شما و خانوادتان دور می کند.

هنر نیز در هرم مازلو در بخش فوقانی هرم قرار دارد، زیرا سبب شکوفایی فرد می شود.

برای افراد دین دار نیز هنر های اسلامی پیشنهاد می شود همچون خوشنویسی، معرق کاری، نگارگری و غیره.

 

 

به طور کلی اگر بتوانید در بخشهای مختلف نمودار خوشبختی نیازهای خود را پاسخ بگویید.

می توانید زندگی عالی برای خود بسازید.

در نمودار خوشبختی عواملی همچون کار، تحصیل، خانواده، فردی، دوستان قرار دارد.

بهترین حالت وقتی است که شما هر نیازی را پاسخ بگویید و به هیچ یک بی توجهی نکنید.

همین اکنون روی کاغذ از یک تا ده به هر یک از مولفه های گفته شد امتیاز دهید.

هر چه بیشتر به آن می پردازید امتیاز بیشتری به آن بدهید. حال ببینید که دوست دارید هر کدام چند می بود.

هر چه امتیازها به هم نزدیکتر باشد خوشبختی شما متوازن تز است.

برای مثال من به هر کدام ۵ دادم و دوست داشتم هر کدام ۷ باشد.

این امتیازدهی متوازن  است زیرا همه حدود ۵ و ۴ بوده است.

ولی فردی به کارش ۸ داده و به خانواده۲ داده این امر سبب خارج شدن توازن خوشبختی او شده است.

پس از امروز باید بیش از کار به خانواده بپردازد.

 

 

بسیاری از افراد زندگی خوبی دارند که به ایده آلهایش نزدیک است.

ولی همواره به گذشته فکر میکند و در باتلاقی در حال فرو رفتن است.

خود را نجات دهید یا از روانشناس خود بخواهید شما را از باتلاق بیرون بکشد تا بتوانید از زندگی خود لذت ببرید.

 

 

منبع: کانون مشاوران ایران

مشاوره راه های داشتن زندگی ایده آل در مرکز مشاوره

۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

 

شما می توانید این پست را به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرکز مشاوره وابسته به کانون مشاوران ایران می باشد.

در حوزه های زیر از کلینیک روانشناسی زندگی خوب کمک بخواهید.

همین امروز با کلینیک روانشناسی زندگی خوب تماس بگیرید و اولین گام را بردارید …

خدمات مشاوره ای

برای همه ما ازدواج یکی از نقاط عطف زندگی مان محسوب می شود. گذران زندگی تا آخر عمر با فردی دیگر.

اگر چه در ابتدا ازدواج برای افراد امری شورانگیز و پر هیجان است اما ازدواج و زندگی مشترک ابعاد گوناگونی دارد.

مشاوره برای یک زندگی خوب

برای تصمیم گیری بهتر در رابطه با ازدواج با کلینیک روانشناسی زندگی خوب همراه شوید.

خدمات مشاوره کودک

کودکان و نوجوانان بر خلاف تصور ما که شخصیت هایی ساده و قابل دسترس دارند، پیچیده هستند. دوره کودکی و نوجوانی تاثیرات به سزایی در تعیین مسیر آینده افراد دارد.

از این جهت مراجعه به مشاوران و روانشناسان در دوره کودکی و نوجوانی امری ضروری است.

تیم مشاوره کودک و نوجوان در کلینیک روانشناسی زندگی خوب آماده کمک به شما و فرزندان شما هستند.

خدمات مشاوره فردی

مدت هاست که می خواهید گام بزرگی در زندگی خود بردارید . زمان طولانی است که به یک کسب و کار جدید فکر می کنید اما انگیزه لازم را ندارید.

موفقیت های شما زمانی رخ می دهد که انگیزه های خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

کلینیک روانشناسی زندگی خوب برای بازگرداندن انگیزه به زندگی شما منتظر شماست.

خدمات مشاوره خانوادگی

خانواده اولین اجتماعی است که کودکان با آن مواجه می شوند و تا زمان حیات با آن همراهند. از این روست که مشاور خانواده تلاش می کند تا روابط میان افراد خانواده را در شرایط سالم نگه دارد.

اگر شما هم به دنبال داشتن خانواده ای سالم هستید تیم زندگی خوب در کنار شماست.

مرکز مشاوره شمال تهران

متخصص زوج درمانی

اختلاف سنی معکوس 

مرکز مشاوره خوب در تهران

مرکز مشاوره نوجوانان شرق تهران

بهترین روانشناس تهران

با ما تماس بگیرید: 88042544 – 021

تهران، ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، بعد از بيمارستان بقيه اله، شماره ٢٠٩، ساختمان هزاردستان، طبقه ٥، واحد ١٨ مرکز مشاوره آسنا

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

کسب درآمد آنلاین راه حلی است که از طریق آن می توانید با کاهش زمان با سرعت بیشتر به اهداف مالی خود دست یابید. دوره آربی آموزش فارسی خرید کالای فیزیکی از چین و فروش در سایت آمازون شما را با یکی از محبوب ترین و پرسود ترین بیزینس های آنلاین جهان گام به گام آشنا می کند. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

کسب درآمد آنلاین راه حلی است که از طریق آن می توانید با کاهش زمان با سرعت بیشتر به اهداف مالی خود دست یابید. دوره آربی آموزش فارسی خرید کالای فیزیکی از چین و فروش در سایت آمازون شما را با یکی از محبوب ترین و پرسود ترین بیزینس های آنلاین جهان گام به گام آشنا می کند. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

مشاوره برای یک زندگی خوب
مشاوره برای یک زندگی خوب
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *