مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

 
helpkade
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

ایران مشاوره ۲۴۵ نظرها

مرحله انتخاب رشته مرحله ای است که ارزش و اهمیت آن در شرایطی با کنکور برابری می کند و یا حتی گاهی نیز بیشتر از آن است؛ هر چه رتبه داوطلب بهتر باشد، انتخاب رشته به همان میزان حساس تر و مهم تر می شود. مرحله انتخاب رشته برای داوطلبان کنکوری به دلیل سرنوشت ساز بودن آن بسیار حائز اهمیت بوده و هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری شاهد استرس و نگرانی داوطلبان برای قبولی در این مرحله هستیم.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

به این دلیل که نحوه انتخاب رشته، بر آینده و شغل داوطلبان تاثیر مستقیم دارد، متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، می بایست از تمامی موارد مرتبط با انتخاب رشته از جمله زمان انتخاب رشته کنکور، نحوه صحیح انتخاب رشته، میزان تاثیر سهمیه ها و… مطلع باشند تا به بهترین وجه ممکن انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

معمولا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند. با توجه به اینکه زمان کنکور سراسری سال 99 به تعویق افتاده، به تبع آن اعلام نتایج اولیه و مرحله انتخاب رشته نیز با تاخیر انجام خواهد شد.

شما عزیزان جهت آگاهی از زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید به عضویت کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره درآیید و به محض انتشار آخرین اخبار در این خصوص، از جزئیات آن ها مطلع شوید.

شرکت کنندگانی که متقاضی استفاده از سهمیه مناطق هستند، با توجه به ملاک های زیر جزو یکی از سهمیه های مناطق 1، 2 و 3 محسوب می شوند و این سهمیه در کارنامه نتیجه اولیه آزمون آن ها لحاظ می شود.

25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. شرط لازم برای استفاده از سهمیه فوق، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

5 درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای 3 سال سابقه کاری مرتبط در مراکز درمانی می باشند، اختصاص می یابد.

در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی، مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

جهت دریافت اطلاعات جامع تر در خصوص سهمیه های کنکور، می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اگر دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی خود را با دقت بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در مقابل هر یک از رشته ها، یکی از 4 عبارت بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری درج شده است و ممکن است برای شما این ابهام به وجود آید که منظور از گزینش بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری چیست؟

رشته های استانی به طور متوسط در همه ی استان های کشور ارائه می شوند ولی رشته های ناحیه ای فقط در دانشگاه یک استان از چند استان همجوار ارائه می شوند و اگر رشته ای در دانشگاه یک ناحیه از دو ناحیه همجوار موجود باشد، آن رشته قطبی است. همچنین اگر رشته در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و فقط در چند استان به صورت ناهمگون و پراکنده موجود باشد، آن رشته کشوری است.

رشته های کشوری: ظرفیت پذیرش این رشته ها به نسبت میان داوطلبان دارای سهمیه مناطق، رزمندگان، ایثارگران و… کل کشور تقسیم می شود، برای مثال رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ظرفیت 100 نفر به صورت کشوری ارائه می شود، از این 100 نفر 30 درصد یعنی 30 نفر به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران اختصاص می یابد و مابقی بین سایر داوطلبان تقسیم می شود.

رشته های بومی، قطبی، ناحیه ای: در رشته هایی که نوع گزینش در آن ها به صورت قطبی، ناحیه ای و یا استانی می باشد، حدود 20 درصد از ظرفیت به داوطلبان آزاد و 80 درصد از ظرفیت بین داوطلبان هر یک از سهمیه های مناطق 1، 2، 3 و سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در منطقه مربوطه (قطب، ناحیه، استان) تقسیم بندی می شود. برای مثال رشته مهندسی صنایع با ظرفیت پذیرش 100 نفر در دانشگاه امیرکبیر به صورت قطبی ارائه می شود، در این صورت 20 درصد یعنی 20 نفر به داوطلبان آزاد (غیرقطبی) و 80 درصد نیز به داوطلبان قطبی اختصاص می باید که از این 80 درصد، 30 درصد یعنی 24 نفر ویژه داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

به طور کلی پذیرش در رشته های کنکور سراسری به 3 صورت متمرکز، متمرکز دارای شرایط خاص و صرفا براساس سوابق تحصیلی می باشد. در رشته های متمرکز فقط رتبه کسب شده داوطلب ملاک قبولی در نظر گرفته می شود و در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی بدون توجه به رتبه، معدل دیپلم و پیش دانشگاهی معیار پذیرش است. اما رشته های متمرکز دارای شرایط خاص رشته هایی هستند که داوطلب باید علاوه بر کسب رتبه مناسب، در مراحل مصاحبه، آزمون عملی، معاینات پزشکی و… نیز نمره لازم را کسب کند. همچنین در زمان برگزاری مصاحبه، سوابق تحصیلی داوطلب نیز مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین پذیرش در رشته های متمرکز دارای شرایط خاص به نسبت سخت تر از سایر رشته ها می باشد.

رتبه در سهمیه در هر زیر گروه: هر یک از گروه های آزمایشی دارای چند زیر گروه می باشند که در زمان اعلام نتایج و انتشار کارنامه اولیه، برای هر یک از زیر گروه ها یک رتبه معین اعلام می شود. برای مثال رشته پزشکی در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد و در صورتی که این رشته را انتخاب کنید رتبه در زیر گروه 1 شما معیار برای پذیرش قرار می گیرد.

رتبه کشوری در هر زیر گروه: در هر یک از زیر گروه ها یک رتبه کشوری نیز وجود دارد و این رتبه تنها برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است. برای مثال داوطلب رشته ریاضی در صورتی که رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد را انتخاب کند، رتبه کشوری کسب شده در زیر گروه یک او مورد بررسی قرار می گیرد.

رتبه کل در سهمیه: این رتبه ماکزیمم نمره کل زیرگروه های هر داوطلب می باشد و فقط جهت اطلاع داوطلب درج گردیده است، زیرا برای انتخاب رشته فقط باید به رتبه در سهمیه و رتبه کشوری در هر یک از زیر گروه ها توجه شود.

آخرین رتبه مجاز: این رتبه، رتبه آخرین فرد مجاز برای انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم می باشد و در صورتی که رتبه کل شما در سهمیه، بیشتر از رتبه آخرین فرد مجاز به انتخاب رشته باشد، نمی توانید انتخاب رشته دانشگاه روزانه و نوبت دوم را انجام دهید.

وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته: در صورتی که داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و… باشد، عبارت مجاز برای او در کادر های جداگانه ای در توضیحات کارنامه کنکور درج خواهد شد در غیر اینصورت نمی تواند رشته های این دانشگاه ها را انتخاب کند.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل و برای دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و…) مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشید. بنابراین می توان گفت تعداد انتخاب های شما زیاد است و می توانید با کمی دقت یک انتخاب رشته هوشمندانه انجام دهید. در انتخاب رشته باید فاکتورهای مختلف نظیر علاقه، بازار کار رشته مورد نظر، امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه، خوابگاه داشتن دانشگاه، مسافت و دوری دانشگاه و… را در نظر بگیرید و پس از آن می توانید چینش کد رشته ها را به صورت زیر انجام دهید:

انتخاب های خوش بینانه: بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه، رشته های مورد علاقه خود را در انتخاب های خوش بینانه قرار دهید. در واقع رشته های خوش بینانه رشته های مورد علاقه شما هستند ولی با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، احتمال قبولی کمی دارید. برای مثال با رتبه 1000 رشته ریاضی احتمال قبولی در رشته مهندسی عمران دانشگاه های روزانه تهران خیلی کم می باشد. حدود 20 الی 30 درصد فرم انتخاب رشته را به این بخش اختصاص دهید.

انتخاب های واقع بینانه: مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته، انتخاب های واقع بینانه است. این انتخاب ها کاملا منطبق بر رتبه و تراز شما می باشد و باید بیش از نیمی از انتخاب های خود را در این بخش قرار دهید. برای مثال داوطلبی که رتبه 4000 کنکور تجربی را کسب کرده است، برای پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه های روزانه شهرستان، شانس متوسط و معقولی را دارد.

انتخاب های بدبینانه: انتخاب های بدبینانه در بخش آخر فرم انتخاب رشته قرار داده می شوند و شانس داوطلب برای پذیرش در انتخاب های این بخش بسیار زیاد است.

در واقع ترتیب چینش کد رشته ها در فرم انتخاب رشته براساس شانس قبولی و علاقه است و باید رشته هایی که در آن ها شانس قبولی کم دارید در انتخاب های اول و رشته های که شانس قبولی زیادی دارید، در انتخاب های پایین تر قرار دهید.

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و نوبت دوم، ملزوم به پرداخت شهریه است و فقط تحصیل در دانشگاه های روزانه رایگان می باشد. یکی از فاکتورهای مهمی که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه داشته باشید، میزان شهریه دانشگاه های مختلف است تا بر اساس توانایی مالی خود یکی از دانشگاه های شهریه پرداز را انتخاب نمایید.

الی

5/500/000

الی

12/000/000

الی

2/300/000

الی

2/500/000

الی

8/000/000

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

الی

22/000/000

الی

5/000/000

الی

6/000/000

الی

1/700/000

الی

2/000/00

الی

1/100/000

الی

1/400/000

الی

1/700/000

الی

2/100/000

در صورتی که پس از مطالعه مطلب فوق سوال یا ابهامی برایتان باقی مانده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من یه مشاور خوب میخوام که براساس سوابق تحصیلی و بعد از اعلام نتابج کنکور برام انتخاب رشته کنه…… چحوری با تلفن همراه تماس بگیرم….. هرینش چقد میشه؟

با سلام، شما میتوانید از سایت ایران مشاوره بسته های تخفیفی خریداری نمایید تا مشاورین مربوطه با شما ارتباط برقرار نمایند.

سلام من دیپلم تجربی دارم و پشت کنکوریم. ایا میتونم هنگام انتخاب رشته کنکور رشته ای تی رو بزنم؟نجربی این رشته رو داره؟و چند رتبه میخواد؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی سال ۱۳۹۸ ، پذیرش از رشته مهندسی فناوری اطلاعات از طریق انتخاب رشته کنکور تجربی انجام نمی گیرد . لازم به ذکر است شما از طریق شرکت در آزمون سراسری گروه ریاضی می توانید در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهید . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات مربوطه دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی مراجعه نمایید .

سلام من دانش آموز رشته انسانی هستم و معدل ترم اولم ۱۹.۷۳ شد تو آزمونای شبیه ساز کنکور هم از تیرماه شرکت کردم و ترازم بین ۶۵۰۰ تا۸۰۰۰ تغییر میکنه و آخرین ترازم ۸۰۰۰ بوده با این سوابق میتونم دانشگاه فرهنگیان یا حقوق دانشگاه مازندران قبول شم ؟ متشکرم

با سلام ، با در نظر گرفتن ۳۰درصد تاثیر مثبت معدل در آزمون سراسری و نوع سهمیه ثبت نامی ، در صورتی که تراز کسب شده توسط شما در کنکور سراسری همانند نمره کل شما در آزمون های آزمایشی باشد. احتمال قبولی شما در رشته های مورد نظر بالاتر می رود . لازم به ذکر است پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آزمون ، نیاز به گذراندن مرحله مصاحبه می باشد . شما می توانید با مراجعه به نرم افزار انتخاب رشته کنکور اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

سلام من دانش آموز رشته ریاضی سال دوازدهم هستم و معدلم ۱۷.۱۴میخواستم بدونم میتونم بر اساس سوابق تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان یا کاشان قبول شم

با سلام ، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹ ، رشته مدیریت بازرگانی در دوره های روزانه و نوبت دوم در دانشگاه های مورد نظر ارائه نشده است ، و در صورت تمایل می توانید در واحد های دانشگاه پیام نور و یا غیر انتفاعی ، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون ادامه تحصیل داشته باشید .

با سلام من امسال زیست گیاهی شبانه تبریز قبول شدم وثبت نام هم کردم میتونم قبل از انتخاب واحد به رشته زیست سلولی مولکولی شبانه تغییر بدم ؟؟

سلام من علوم تغذیه شهر کوچیک و دور قبول شدم به نظر شما ارزش داره از تهران برم شیراز؟ ممکنه راهنماییم کنین.مچکرم!

سلام ببخشید من دارم میرم کلاس نهم ولی نمره علوم و ریاضی هشتمم رو گرفتم ۱۶ میخواستم ببینم میتونم برم تجربی یا نه

باسلام من در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی بصورت روزانه قبول شدم آیا امکان تغییر رشته توی همون دانشگاه وجود داره ممنون

میشه لطفا جواب بدین سوال منو…با رتبه ۱۶۰۰۰ کنکور منحصرا زبان مترجمی یا ادبیات دانشگاه دولتی اراک قبول میشم؟میخوام بدونم اگر قبول نمیشم رشته های بدون آزمون رو انتخاب رشته کنم خواهش میکنم جواب بدین.

سلام . من ده روز پیش یه پیام دادم اما جواب ندادید. رتبه زیرگروه ۱ منطقه۲: ۱۴۸۱ و کشوری زیرگروه۱: ۳۱۰۰ تو انتخاب رشته به ترتیب شهرهای زیر رو زدم . به نظرتون کجا قطع میکنه ؟یعنی کدوم ممکنه قبول شم؟ اردبیل،رشت۱،رشت۲همدان۱(نیمسال۱)،ارومیه۱،زنجان،ساری۱،کرج۱،همدان۲،ارومیه۲،ساری۲،کرج۲،اراک۱،اراک۲،سمنان۱،سمنان۲،قزوین،گرگان،بابل،کاشان،شاهرود۱،بجنورد۱،شاهرود۲،بجنورد۲

سلام من با معدل کل ۱۷.۵۶ و نهایی۱۱.۸۸ امکان قبولی در دوره روزانه یا شبانه زبان روسی دانشگاه گیلان را دارم؟؟ بومی شهر رشت هستم

سلام من با معدل کل ۱۷.۵۶ و نهایی۱۱.۸۸ امکان قبولی در دوره روزانه و شبانه زبان روسی دانشگاه گیلان را دارم؟؟ بومی شهر رشت هستم

سلام من رتبه ی کل درمنطقه ی دو۳۳۲۳شدم ودرزیرگروه حقوق ۳۴۰۲شدم خواستم ببینم حقوق دانشگاه اراک قبول میشم؟؟؟

سلام .با رتبه ی ۱۴۸۵ زیرگروه۱منطقه۲ پزشکی روزانه بهترین شهرهایی که قبول میشم کجاست(منظور به ترتیب کیفیت)؟ پزشکی روزانه اردبیل قبول میشم؟ بومی اردبیل به نظرتون پزشکی تیپ۲و۳ امسال بهتره یا پشت کنکور برا تیپ ۱؟ ممنون میشم اگه به این سه تا سوالم جواب بدید.

سلام رمن برای دانشگاه بقیه الله دعوت به مصاحبه شدم ودو کد رشته از رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کردم ولی الان نمی دانم برای کدامیک دعوت شدم از کجامی تونم متوجه بشم که چه رشته ای مد نظر بودهبا تشکر

سلام ،من دعوت به مصاحبه دانشگاه شاهد شدم حالا میخواستم بدونم اگر توی مصاحبه قبول بشم دیگه احتمال قبولی توی رشته های متمرکز رو ندارم ؟باتوجه به این که شاهد توی الویت های اولم بوده

سلام ،با رتبه ۲۰۰۰و تراز ۹۱۰۰سهمیه پنج درصد احتمال قبولی تو دندان،پزشکی،دارو پردیس یا ازاد هست؟همه شهر ها رو زدم

با سلام , آخرین تراز (نمره کل ) قبولی رشته پزشکی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۹۱۰۰ الی ۹۳۰۰ , رشته داروسازی ۹۲۰۰ الی ۹۳۰۰ و رشته دندان پزشکی حدود ۹۶۰۰ الی ۹۷۰۰ با اعمال سهمیه پنج درصد ایثارگری می باشد . بنابراین احتمال قبولی شما برای سه رشته اصلی گروه علوم تجربی در واحد های دانشگاه آزاد و دوره های پردیس خودگردان متوسط می باشد .

ببخشیدآخرین رتبهی قبولی پرستاری دانشگاه خواسگان اصقهان چقدر است ؟

باسلام میشه لطفا بگید آخرین رتبه ی قبولی اتاق عمل و هوشبری دانشگاه خوراسگان اصفهان چقدر است؟

سلام با رتبه در زیر گروه دو ۹۸۸ سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران میتونم داروسازی روزانه قبول شم

سلام روز بخیر با رتبه ۹۸۸ زیر گروه دو سهمیه ۲۵ درصد ایا میتونم داروسازی روزانه قبول شم

سلام خسته نباشید برای قبولی در رشته داروسازی باید رتبه زیرگروه ٢از رتبه منطقه کمتر باشه؟مثلا اگه زمین نزده باشی و زیرگروه٢از منطقه بیشتر باشه شانس قبولی کمتر میشه یا دانش اموزا رو برحسب منطقشون میسنجن؟با رتبه ٣۵٠٠منطفه٢و رتبه٣٢٠٠زیرگروه ١و رتبه٣٨٠٠زیرگروه دو شانس قبولی دارو بین الملل مشهد هست؟

سلام کارشناسی ناپیوسته آموزش علوم تجربی آزاد بهتره یا کاردانی ناپیوسته تربیت معلم آموزش علوم تجربی آزاد؟

سلام خسته نباشید واسه انتخاب رشته اگه اولویتمون شهر باشه چند درصد احتمال قبولی داریم؟ تراز رشته انسانیم ۶۵۸۰ و تراز رشته زبانم ۶۸۴۷ شده احتمال قبولی دانشگاه فرهنگیان رو دارم ؟ بعد اینکه واسه دانشگاه فرهنگیان مصاحبه رو اگه رد بشیم از انتخاب های بعدی محروم میشیم؟ اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

سلام خسته نباشید واسه انتخاب رشته اگه اولویتمون شهر باشه چند درصد احتمال قبولی داریم؟ بعد اینکه واسه دانشگاه فرهنگیان مصاحبه رو اگه رد بشیم از انتخاب های بعدی محروم میشیم؟ اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

سلام با رتبه ۸۵ هزار منطقه دو«زاهدان» میشه ژنتیک دانشگاه آزاد کرمان بخونم ؟؟؟

سلام من رتبه ۹۶۶۰ ریاضی منطقه یک را اوردم .به نظر شما تهران کدوم دانشگاه احتمال قبولی بیشتری دارم .رشته تحصیلی مهم نیست.

سلام، رتبه من در زیر گروه ۱ شده ۲۹۰۰ و تراز کل م ۹۶۹۴ شده در منطقه ۲؛ و بعد از کارنامه رفتم‌برای اعمال سهمیه پنج درصدی اقدام کردم، احتمال قبولی پزشکی یا دندان آزاد رو دارم؟ پزشکی پردیس چطور؟ اینکه میگن شهریه پردیس ثابت می مونه درسته؟

سلام دانشگاه پردیس و دانشگاه ازاد هم مثل دانشگا دولتی محرومیت از کنکور داره؟ لطفا جواب بدین

با سلام رتبه ۲۱۹ منطقه ۳ شده ام مهندسی کامپیوتر یا برق توی کدوم دانشگاه های تهران میارم؟

سلام با تراز ۹۰۵۰ زیرگروه یک دامپزشکی علوم تحقیقات میارم؟

سلام من می خواستم بدونم که اگه من در انتخاب رشته، دانشگاه شاهد را قبل از رشته هایی که شانس قبولی بیشتر دارم، بزنم ولی در مصاحبه دانشگاه شاهد پذرفته نشم آیا اولویت بعدی من که تو دفترچه انتخاب رشته قبول شدم فعال میشه یا نه؟

سلام با رتبه۱۶۰۰۰ کنکور منحصرا زبان رشته مترجمی و یا ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه اراک قبول میشم؟ساکن منطقه دو اراک هستم.

سلام رشته ارتباط تصویری در دفترچه انتخاب رشته هنر توی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بعد تحصیل معلم میشن لطفا اگه اطلاع دارید کامل توضیح بدید

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

مهم ترین تصمیم دوران دانش آموزی پیش از شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته مناسب با توجه به روحیات و علاقه دانش آموز در پایه نهم می باشد . این انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و انتخاب درست در این مقطع می تواند راه موفقیت را برای هر فردی میسر نماید .

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

یکی از مهمترین سوالاتی که این روزها ذهن دانش آموزان پایه نهم را درگیرکرده ، انتخاب رشته پایه نهم می باشد ، سوال اینجاست که کدام رشته را انتخاب کنند ؟ سوالاتی است اعم از : رشته ریاضی بهتر است یا تجربی ؟ با رشته انسانی چه آینده شغلی خواهیم داشت ؟

سوالاتی مانند سوالات بالا ذهن اکثر خانواده ها و دانش آموزان پایه نهم را به خود درگیر کرده است . به همین منظور سعی کرده ایم در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با توجه به معیار های هر فرد ، رشته های مناسب برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم را معرفی نماییم .

مسائل مهمی در انتخاب رشته پایه نهم دخیل هستند که می توان از آن ها به شناخت ویژگی های فردی ، شناخت بازار کار ، ظرفیت دانشگاه ها و مشاوره با افراد متخصص نام برد که در ادامه این مقاله به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم .

 

ویژگی های فردی

 

مهم ترین مساله در انتخاب رشته در پایه نهم ، شناخت توانایی های شخصی است و هر دانش آموز می تواند با بررسی علاقه مندی ها و مهارت های خود در انواع دروس مانند دروس مفهومی ؛ استدلالی و حفظی و همین طور بررسی مباحثی که برای او جذابیت بیشتری را دارد ، شناخت نسبتا خوبی نسبت به خود پیدا کرده و در نتیجه بتوانند رشته مناسبی را برای تحصیل در پایه دهم با انجام مراحل هدایت تحصیلی سایت همگام انتخاب نماید .

به عنوان مثال ، برخی افراد در درس های مفهومی و استدلالی توانایی بیشتری دارند که در نتیجه ، احتمال موفقیت آن ها در رشته ریاضی بیشتر خواهد بود . یا اینکه بعضی دانش آموزان در دروسی مانند علوم ، علاقه و مهارت بیشتری نسبت به دیگران دارند و این امکان موفقیت آنان را در رشته تجربی افزایش می دهد .

هم چنین دانش آموزانی هستند که از نظر دروس تئوری قوی تر هستند ، یا به عنوان مثال به یادگیری زبان های دیگر مانند عربی یا مطالعه مباحث نظری مانند علوم اجتماعی ، ادبیات و زبان فارسی علاقه بیشتری دارند . به این افراد توصیه می شود که رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل در اولویت قرار دهند .

و اما در آخر تعدادی از دانش آموزان علاقه بسیاری به کارهای عملی و فنی دارند و مهارت بیشتری در مباحث عملی داشته و بی صبرانه مشتاق ورود به بازار کار هستند . به این دانش آموزان انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و انتخاب زیر شاخه مناسب بر اساس علایق و توانایی ها توصیه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر رشته می توانید به مقاله معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم مراجعه نمایید .

 

شناخت بازار کار

 

یکی از مسایلی که می تواند به انتخاب رشته دبیرستان درست به شما کمک کرده و زمینه ساز موفقیت های علمی و شغلی آینده شما باشد ، شناخت بازار کار مربوط به رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی شما در دانشگاه می باشد . مطالعه در این خصوص و مشورت با فارغ التحصیلان رشته های مربوطه به شما در انتخاب درست کمک می کند .

 

ظرفیت پذیرش رشته ها

 

در برخی از رشته ها مانند پزشکی با توجه به پتانسیل کم دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و استقبال زیاد داوطلبان کنکور در خصوص آن ، شرایط  و امکان قبولی در این گونه از رشته ها سخت تر از رشته های دیگر است . پس اگر به دنبال قبولی کم دردسر در یک دانشگاه در آینده و گرفتن مدرک لیسانس به راحتی هستید حتما به سراغ رشته هایی بروید که از لحاظ دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور ، تعداد بالایی را به خود اختصاص دهند .

 

مشاوره با افراد متخصص

 

 یکی از موثرین کارهای در انتخاب درست رشته نهم ، مشاوره با متخصصین و مشاوران در این خصوص می باشد . یکی از راه های دریافت مشاوره ، سایت همگام می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام رجوع نمایید .

یادمان باشد مسئولیت انتخاب رشته دبیرستان ما به عهده ی خودمان است مشاوره و پدر و مادر و دوست و… همگی جنبه راهنمایی برای انتخاب را دارند و این دانش آموز است که باید تا سالیان طولانی با توجه به رشته انتخابی وارد بازار کار شود و در همان حرفه مشغول به کار شود .

 

درآمد زایی یا علاقه ؟

 

 شاید سوال بسیاری از دانش آموزان باشد که کدام رشته درآمد زایی بهتری یا به قول خودشان آینده کاری بهتری دارد . جواب سوال کاملا واضح می باشد . همه ما دیده ایم که شخصی با فارغ التحصیلی در رشته خاصی مانند حقوق یا مهندسی یا پزشکی بعد از چند سال توانسته به سطح درآمد مطلوبی برسد اما گاهی اوقات هم دیده شده که اشخاص پس از دریافت مدارک بالا نتوانسته اند در زمینه کاری موفقیت لازم را کسب نمایند و سوالی که پیش می آید این است که علت این موفقیت یا عدم موفقیت چیست ؟

 

علاقه ! 

 

علاقه تنها فاکتوری است که شخص را تحریک کرده تا در رشته خود علاوه بر مدرک گرایی ، علم گرا نیز شود . طبیعتا همه افراد جامعه برای برآورده شدن نیاز خود تلاش می کنند تا به بهترین متخصص مراجعه کنند  و مطمئنا کسی که با علاقه به دنبال شغل و حرفه خود باشد و بتواند با یادگیری های دانشگاهی خود و ترکیب با نوآوری بهترین خدمات را عرضه کند موفق تر خواهد بود.

 

 چرا انتخاب رشته پایه نهم تا این حد مهم می باشد ؟

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

 

عدم انتخاب صحیح باعث افت تحصیلی خواهد شد. اولین تبعات افت تحصیلی سرخوردگی دانش آموز است و طبیعتا فرد سرخورده قادر به شکوفایی استعداد خود نخواهد بود و حتی اگر وارد بازار کار شود از شغل خود رضایت کافی را نداشته و از زندگی لذت نمی برد به نوعی می توان گفت فرد دچار درجا زدن و هدر دادن عمر میشود برای جلوگیری از این اتفاق ، میتوان با انتخاب رشته صحیح به موفقیت رسید .

توصیه می کنیم در ادامه مقاله هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم را که اطلاعات تکمیلی درباره نحوه انجام هدایت تحصیلی در آن موجود می باشد را مطالعه نمایید .

 

در ادامه بخوانید: هدایت تحصیلی پایه نهم

برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته پایه نهم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب رشته پایه نهم با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

✔️ برای انتخاب صحیح رشته پایه نهم می بایست به عوامل مختلفی اعم از ویژگی های فردی ، بازار کار و غیره توجه کرد که در این مقاله به شرح این موارد پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، هر فرد می بایست با توجه به توانایی ها و علایق خود ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و رشته بهتر یا بدتری وجود ندارد .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن پرداخته شده ، انتخاب صحیح در این مقطع می تواند مسیر شغلی و موفقیت فرد را مشخص نموده و انتخاب غلط ممکن است به سرخوردگی دانش آموز بیانجامد .

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

سلام مجدد رفتم مدرسه غیر دولتی ولی میگن امتیازت کمه خوب اگه اینجوریه کاش اصلا اولویت ب رو هم نداشتم

سلام . رشته مورد نظر شما در اولویت ب قرار گرفته یعنی شرایط تحصیل در رشته مورد نظر رو دارین بنابراین مدارس در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشن باید شما رو ثبت نام کنن .

سلام من علاقه به رشته انسانی دارم اما در هدایت تحصیلی رشته انسانی اولویت ب دارم و مدرسه ها ثبت نام نمی کنن و من به کار دانش علاقه ندارم حالا چکار کنم؟

سلام . می تونین در مدارس غیر انتفاعی و مدارس دولتی که ظرفیت خالی دارن ثبت نام کنین .

انیمیشن(کاردانش) و شبکه و نرم افزار(فنی حرفه ای) تو کدوم گروه هستند؟

سلام . رشته های مرتبط به انیمیشن در زیر گروه صنعت و هنر رشته کاردانش و رشته شبکه و نرم افزار در گروه صنعت رشته فنی حرفه ای قرار دارن .

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و بین رشته های گویندگی ، بازیگری و موسیقی موندم ، به همه ی این رشته ها علاقه دارم ، اما خانوادم مخالفن ، نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام .  باید در مورد رشته ها تحقیق کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام خسته نباشین . من هنوز نمیدونم چه رشته ای برم اما از رشته های نظری متنفرم میشه یخورده کمک کنید

سلام . باید در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنین و از آینده تحصیلی و شغلی رشته ها اطلاعات لازم رو داشته باشین بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو راهنمایی کنن .

سلام من هنوز نمیدونم به چی علاقه دارم :/ چون خانواده میگن تجربی بعد میام که بهش علاقه پیدا کنم اطرافیان میگن خیلیییی سخته

سلام . شما باید در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین و در مورد آینده تحصیل و شغلی هر رشته اطلاعات لازم رو کسب کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام ببخشید من بین رشته تجربی و ریاضی موندم و واقعا نمی‌دونم چیکار کنم به هردو علاقه دارم میشه راهنماییم کنین

سلام . باید بیشتر در مورد رشته ها تحقیق کنین ، علاقه و استعدادتون رو بشناسین ، هدف تون رو مشخص کنین بعد بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام من نهم هستم و انتخاب رشته دارم علاقه به رشته تربیت بدنی دارم ولی به دلیل اینکه نتونستم در ازمون عملی ثبت نام کنم نمیتونم به هنرستان تربیت بدنی بروم می خوام از طریق رشته ادبیات به رشته تربیت بدنی بروم میشه درباره این موضوع بهم اطلاعاتی بدین . ممنون میشم .

سلام . شما می تونین در کنکور سراسری رشته انسانی شرکت کنین و در فرم انتخاب رشته تون کد رشته / محل های مربوط به رشته تربیت بدنی رو انتخاب کنین .

سلام من برگ هدایت تحصیلی گرفتم ومشاور گفت دراومدی امتیاز عملکرده تحصیلی تراز از صد نمره شدم ۸۲.۴۲ و اولویت دانش آموزی ثبت نام شدم. حالا می خواهم بدونم در اومدم لطفا سریع بگید

سلام . نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعلام شده ، می تونین در رشته ای که به عنوان اولویت الف و یا ب پذیرفته شدین ثبت نام کنین .

چگونه در امتحان تعیین رشته شرکت کنیم ایا فایده ای داره؟.زمان میبره خواهش مندم توضیح بدین

سلام . باید به مدیر مدرسه اعلام کنین ، در صورتی که نمره لازم رو در امتحان تعیین رشته کسب کنین ، می تونین در رشته مورد نظرتون تحصیل کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©


انتخاب رشته دانشگاه و کنکور سراسری یکی از برزگ ترین تصمیم های هرشخص در زندگی و مشاوره انتخاب رشته یکی از حساس ترین مشاوره هایی است که می گیریم. برای داشتن یک مشاوره انتخاب رشته خوب در این قسمت اطلاعاتی مانند آشنایی با قسمت های مختلف کارنامه، نقش سهمیه مناطق و شهدا و ایثارگران و مناطق محروم در انتخاب رشته، بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری، آشنایی با امکانات و هزینه ها و شهریه های دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس های خودگردان یا بین الملل و دانشگاه آزاد، نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری، انتخاب دانشگاه، نحوه صحیح چینش انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور سراسری، نرم افزار انتخاب رشته، نرم افزار تخمین رتبه و دفترچه انتخاب رشته برای دانش آموزان و والدین فراهم کرده ایم تا با کمک مشاوران هیوا بتوانند به خوبی انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 99

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انجام می شود . متقاضیان در صورت دارا بودن تراز بالای 6500 و داشتن حداقل معدل كل 14 در دور…

زمان اعلام کارنامه سبز کنکور ۹۹

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 99 ، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . داوطلبان می توانند یک هفته الی…

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری

مدتی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ ، کارنامه سبز کنکور سراسری منتشر می شود . کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند ، ح…

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور ۹۹ ، نتایج قبولی یا عدم قبولی داوطلبان را منتشر می کند . نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 حدودا دو هفته پس از اتما…

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

کلیه داوطلبان کنکور سراسری 99 که با تکمیل فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۹ ، بار دیگر با یک دیگر به رقابت می پردازند ، نتایج اکتسابی خود را …

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

امسال نیز طبق روال سالیان گذشته ، در صورت خالی ماندن ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان ، سازمان سنجش لیست رشته محل های دارای ظرفیت را منتشر کرده و زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگ…

تغییر رشته با کارنامه سبز

سازمان سنجش برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند ، کارنامه ای حاوی وضعیت علمی در هر کدرشته محل منتشر می کند . داوطلبان می توانند پس از مشا…

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت داوطلبان ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مشخص می کند . متقاضیان برای مشاهده این

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شده اند موظف اند در مهلت انتخاب رشته که معمولا یک هفته تا ده روز است فرم انتخاب رشته این دانشگاه ها را تکمیل نمایند ….

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

چنان چه دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم سابق از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری موفق به تکمیل ظرفیت های خود نشوند می توانند بعد از کسب مجوز از و…

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99

از آنجایی که نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان متمرکز با شرایط خاص است ، نتایج این دانشگاه در دو مرحله ، اعلام نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود . در زمان اعلام نتایج اولیه …

انتخاب رشته کنکور سراسری

آن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه ، غیر روزانه شده اند می توانند بعد از دانلود و مطا…

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، سازمان سنجش در صورت کسب مجوز از وزارت علوم لیست رشته محل های دارای ظرفیت را منتشر کرده و زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 99

سازمان سنجش هر سال بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، فرصت مجددی در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که به هر دلیل نتوانسته اند در زمان مجاز ، فرم اینترنتی …

لیست رشته های کنکور زبان 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور زبان شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت …

لیست رشته های کنکور هنر 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور هنر شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس…

لیست رشته های کنکور انسانی 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور انسانی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت&nbs…

لیست رشته های کنکور ریاضی 99

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور ریاضی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت لیست رشته های کنکور ر…

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 99

تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه یا غیر روزانه شده اند می توانند بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ نسبت به ثبت کد رشته محل …

لیست رشته های کنکور تجربی 99

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کنکور تجربی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می شوند باید در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت لیست رشته های کنکو…

منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99

کارنامه سبز کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

اساسی ترین و اولین مورد جهت یافتن شغل مناسب در آینده انتخاب رشته مورد علاقه در دانشگاه است. در نتیجه، این موضوع که کدام رشته تحصیلی را جهت ادامه تحصیل آکادمیک انتخاب کنیم اهمیت فراوانی دارد. در این جا نقش مشاور تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بیشتر از گذشته مطرح می شود.

 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی با مشاوری که از هر نظر توانایی هدایت ما به سمت مسیر درست و منطقی را داشته باشد. اگر امکان داشتن مشاوره حضوری را ندارید نگران نباشید. زیرا می توانید به وسیله تلفن مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی خود را از مشاوران متخصص ایران تحصیل بدون هیچ مشکلی دریافت کنید.

 

 

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

جهت استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی و بهترین مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

 

 در رابطه با بهترین مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی باید بگوییم که یک انتخاب رشته اصولی و درست، انتخاب رشته ای خواهد بود که منطبق با شخصیت، علایق و استعدادهای افراد باشد.

بنابراین، تنها توجه به کارنامه کنکور و رتبه داوطلب در هر یک از زیر گروه ها کافی نیست.

یک مشاور خبره، ابتدا از هر داوطلب آزمون های شخصیت، استعداد و رغبت می گیرد. در این آزمون ها مشخص می شود که فرد در چه رشته هایی می تواند مؤفقیت لازم را به دست آورد.

همین عدم توجه یک مشاور به بحث علاقه و استعداد است که موجب انصراف افراد بسیاری به دلیل عدم علاقه به رشته قبولی در دانشگاه می شود. 

 

 

انتخاب رشته در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بر اساس علاقه و استعداد داوطلبان صورت خواهد پذیرفت.

 

در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی چند مورد بسیار مهم باید مورد بررسی قرار بگیرند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

 

درست است که انتخاب رشته در نهایت به خود شما مربوط است ولی همواره به این نکته توجه داشته باشید که نظر پدر و مادرتان نیز باید توسط مشاور در زمان دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

پدر و مادر با توجه به داشتن شناخت دقیق از شما می توانند اطلاعات خوبی را در اختیار مشاورتان قرار دهند و در زمینه داشتن انتخاب رشته ای معقول برای شما مؤثر باشند.

 

 

از دیگر موارد قابل بررسی در زمان دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی بحث امکان یا عدم امکان تحصیل داوطلب در شهر دیگری غیر از شهر محل سکونت وی است.

شاید برخی از داوطلبان تحمل دوری از خانواده و زندگی در شهر دیگر را نداشته باشند. از طرف دیگر، در مورد تحصیل در شهر دیگر مسائلی همچون عدم آشنایی با آداب و رسوم مردم آن منطقه، مسائل رفت و آمد و امنیت و همین طور بحث مالی را نیز باید در نظر گرفت.

 

 

 

 

دانشگاه های سراسری با توجه به تعداد بالای متقاضیان آن ، از میزان تقاضای بیشتری برای پذیرش برخوردارند. به همین دلیل قبولی در این دانشگاه ها شرایط سخت تر و پیچیده تری خواهد داشت. همچنین پذیرش در دانشگاه های سراسری با شرایطی همراه خواهد بود که عدم اطلاع از این شرایط می تواند موجب هدایت داوطلبان به رشته هایی که مدنظر آنان نیست هدایت شوند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشد که چنانچه در هر یک از رشته های دانشگاه های روزانه پذیرفته شوند اما به هر دلیلی در دانشگاه ثبت نام ننمایند، یکسال محرومیت از کنکور خواهند داشت. و حتی در صورت شرکت در کنکور و کسب رتبه عالی ، اجازه انتخاب رشته را نخواهند داشت. ضوابط و موارد مذکور در دفترچه انتخاب رشته را به صورت دقیق قبل از انتخاب رشته مطالعه نمایید.

در مشاور تحصیلی انتخاب رشته دانشگاه ، بر اساس معیارهای داوطلبان به صورت یک به یک به اولویت بندی هر یک از رشته ها خواهیم پرداخت. همچنین براساس همین اولویت با توجه به سهمیه داوطلبان ، ظرفیت کنکور ، رتبه کسب شده در هر یک از زیر گروه ها ، کد رشته محل را به ترتیب در فرم انتخاب رشته وارد خواهیم نمود تا داوطلبان در بهترین رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند .

 

 

استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاه اهمیت فوق العاده ی برای داوطلبان دارد.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

با توجه به هزینه های بالای خدمات مشاوره برای اکثریت افراد جامعه ، اشتیاق و شوق این افراد برای انجام انتخاب رشته رایگان می تواند به آنان کمک کند تا سرنوشت خود را تعیین نمایند و هر گونه اشتباهی در این زمینه می تواند سرنوشت آنان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

یکی از سوالات مطرح شده به وسیله داوطلبان در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی به موضوع تاثیر سهمیه ها باز می گردد.

به عنوان مثال به چه میزان یک سهمیه برای دو فرد با رتبه یکسان می تواند در قبولی آن ها در رشته های انتخابی تاثیر گذار باشد؟

و یا از جمله سوالاتی که مطرح می نمایند مربوط به صحیح یا غلط بودن انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت و موکول نمودن برخی از رشته ها به زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری است.

 

 

دفترچه دانشگاه های سراسری در مرداد ماه منتشر می شود. در این زمان، کلیه داوطلبان می توانند هر یک از رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

علاوه بر آن در مرحله تکمیل ظرفیت نیز برخی از دانشگاه های دولتی به دو صورت شبانه و روزانه در برخی از رشته ها امکان پذیرش را برای کلیه متقاضیان فراهم می کند. البته برگزاری این مرحله در کنکور سال آینده هنوز مشخص نیست. 

 

 

دانشگاه های دولتی در دو نوبت روزانه و شبانه داوطلبان را پذیرش می نمایند. پذیرفته شدگان دوره های شبانه می توانند همزمان با دوران تحصیل خود در کنکور سراسری شرکت نمایند و در این زمینه منعی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

 

 

برای داشتن مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی به صورت غیرحضوری با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

مطالب مرتبط 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین

تحصیل مجدد در رشته های پیراپزشکی

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

بله. علی الخصوص اگر از راهنمایی های مشاوری کارکشته و خبره استفاده کنید.

نگران نباشید. تنها با یک تلفن مشاوره انتخاب رشته دانشگاه خود را از مشاوران ایران تحصیل دریافت کنید.

مشاوره ای که با توجه به شرایط داوطلب، علایق و استعدادهای وی صورت بگیرد و کاملاً اصولی و دقیق انجام شود.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مركز مشاوره تحصيلي شهداد

تخصصي ترين مركز مشاوره تحصيلي كشور

 021-22896274
  021-22896267
  021-22896249  

 

بهترین انتخاب رشته کنکور 99(انتخاب رشته ای که تضمینی است)

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

چطور بهترین انتخاب رشته را برای کنکور99 انجام دهیم؟

کنکور99 با شرکت داوطلبان دونظام آموزشی مختلف(شامل نظام جدید و نظام قدیم) برگزار خواهد شد.بسیاری از داوطلبان با محاسبه درصد های خود تلاش میکنند با مقایسه نتایج سال های گذشته و یا استفاده کردن از نرم افزارتخمین رتبه، رتبه و نیز رشته های احتمالی خود را تخمین بزنند . با توجه به متغیر های زیادی که هر ساله وجود دارد این تخمین نمی تواند تخمین مناسبی باشد و کاری بی فایده است . می توانید مقاله بسیار جالب راجع به اسرار تخمین رتبه را در این لینک بخوانید.

در هر صورت کنکورسراسری برگزار خواهد شد و رتبه هر داوطلب هر چه باشد تغییری نمیکند و نمیتوان برای رتبه ای که بدست خواهد آمد کاری انجام داد جز انجام یک انتخاب رشته بی نقص،هوشمندانه و حرفه ای.زمان گذشته تحت کنترل ما نیست لذا تنها کار مثبتی که میتوانیم برای موفقیت خود انجام دهیم انتخاب رشته طلایی است ،چون می تواند نتیجه ای بهتر خلق کند

نتیجه نهایی ما در کنکور فقط به دانش ما برنمیگردد،بسیاری از افراد نمی توانند تمام دانش خود را در جلسه آزمون پیاده کنند و برخی نیز با متد هایی که توسط دکتر شهداد در همایش موفقیت کنکور99 آموزش خواهند داد درصد ها و نمراتی  بیشتر از علم خود کسب خواهند کرد. در ادامه نیز همین اتفاق تکرار خواهد شد بسیاری از افراد بخاطر انتخاب رشته غیر حرفه ای شانس ها و موقعیت های قبولی خود را به سادگی از دست می دهند کما اینکه این انتخاب رشته اشتباه به نفع سایر داوطلبانی است که حرفه ای انتخاب رشته ای می کنند و همین میتواند باعث شود شخصی با رتبه ای بدتر در رشته و دانشگاهی بهتر پذیرفته شود. بله ،کاملا درست است که فرایند ازمون به اتمام رسیده است اما برای رسیدن به نتیجه نهایی هنوز بخش مهمی به نام انتخاب رشته وجود دارد که میتوان در انجام اصولی و علمی آن ،نسبت به سایرین نتیجه بهتری بگیرید و شانس خود را  برای کسب نتیجه بهتر بهبود ببخشید.

انتخاب رشته فقط اولویت بندی کردن  رشته ها نیست ،

انتخاب رشته جزییات پنهان و نکات زیادی دارد که شامل آموزش :انتخاب هدف صحیح (انتخاب رشته باید بر اساس هدف داوطلب انجام شود)،اشنایی با مشاغل و رشته های دانشگاهی  ،بررسی امکان ادامه تحصیل در رشته ها ی مختلف ،قوانین آموزشی،قوانین فرایند انتخاب رشته،انواع دانشگاه ها، انواع سهمیه ها،شرایط خاص، تاثیر انتخاب رشته سایرین بر انتخاب رشته داوطلب قبل از فرایند انتخاب رشته میباشد، فرایند انتخاب رشته نیز قوانین و نکات حساسی دارد که غفلت از یکی از نکات میتواند تمام زحمات داوطلب را بر باد دهد .

 بدون شک یکی از متغیر هایی غیر قابل پیش بینی ، اولویت های انتخاب رشته سایر داوطلبان است . چرا که انتخاب رشته همه افرادی که رتبه بهتری از ما کسب کرده اند در نتیجه نهایی انتخاب رشته ما تاثیرگزار خواهد بود.

توجه و مهم شمردن انتخاب رشته نباید فقط مختص افرادی باشد که رتبه خوبی کسب میکنند ،بلکه هر داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته است بر اساس رتبه ای که بدست آورده میبایست بهترین انتخاب رشته خود را انجام دهد .

 

 

 توصیه میکنیم  پس از بررسی های لازم، انتخاب رشته خود را با بهترین مشاور انتخاب رشته که میشناسید رزرو کنید(چون کسی که بهترین انتخاب رشته را بتواند برای شما انجام دهد قطعا تعداد داوطلبان محدودی را میتواند راهنمایی کند پس قطعا ظرفیت ثبت نام انتخاب رشته محدودی خواهد داشت لذا بعد از اعلام نتیجه به فکر انتخاب مشاور و ثبت نام انتخاب رشته نیفتیم).

شاید بگویید که شما مطمعن نیستید رتبه خوبی کسب میکنید و یا خیر و فقط اگر رتبه خوبی کسب کنید انتخاب رشته خواهید کرد . اما درست این است که شما تحت هر شرایطی هر رتبه ای که کسب کردید انتخاب رشته خود را انجام دهید حتی اگر شانس کمی داشته باشید چون بهتر است اگر شانس کمی داریم از شانس خود استفاده کنیم و خودمان آن شانس کم را به صفر نرسانیم .

پس هوشمندانه است که شما در هر صورت انتخاب رشته خود را فارغ از خوب بودن یا بد بودن رتبه ،به بهترین نحو ممکن انجام دهید در نهایت بعد از اعلام نتایج اگر نتیجه دلخواه کسب نشد میتوانید ثبت نام نکنید. (انتخاب رشته های روزانه در صورت قبولی و عدم ثبت نام داوطلب منجر به محرومیت خواهد شد لذا درصورتی که نمیخواهید کد رشته ای را بروید نباید آن را انتخاب کنید).

مرکز مشاوره تحصیلی شهداد برترین برند مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته در همه مقاطع تحصیلی است ،مدیر و مشاور مرکز، جناب آقای دکتر شهداد مشاور صدا و سیما،مشاور انتخاب رشته  دربزرگترین همایش انتخاب رشته کشور  وبرترین مشاور تحصیلی کشور در سال های اخیر هستند. با توجه به ارایه خدمات مشاوره و انتخاب رشته با متد های علمی و انحصاری و تجارب بسیار موفق در دهه اخیر داوطلبان بسیار زیادی از کل کشور داشته اند که  با کمک  ایشان به موفقیت دست پیدا کرده اند.

دکتر شهداد نخبه مشاوره تحصیلی و شغلی و بیزنس پلنر هستند و در همه مقاطع تحصیلی انتخاب رشته و هدایت تحصیلی و شغلی را شخصا انجام می دهد و یا در همایش های انتخاب رشته  خود صفر تا صد یک انتخاب رشته علمی و بدون خطا را آموزش می دهد.

انتخاب رشته دبیرستان(نهم به دهم)،انتخاب رشته کنکورسراسری و آزاد ،انتخاب رشته بدون آزمون،انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ،انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت علوم، انتخاب رشته دکتری،انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی، مشاوره تغییر رشته در همه رده های سنی در مرکز شهداد ارایه می گردد.

انتخاب رشته توسط دکتر شهداد ،چه به صورت فردی باشد و چه همایش انتخاب رشته ،ابتدا معرفی رشته و شغل و دانشگاه وامکانسنجی ادامه تحصیل و موقعیت شغلی  انجام  می شود و سپس با شناخت کامل وارد فرایند انتخاب رشته می شوند.

 

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دکتر شهداد تضمینی است، تضمین علمی ترین و بهترین انتخاب ممکن بر اساس رتبه ای که داوطلب کسب کرده است.

شهداد تضمین می کند که داوطلب بر اساس رتبه ای که کسب کرده و بر اساس ارجحیت خود داوطلب در بهترین انتخاب ممکن پذیرفته شود .

تضمین میشود اولین انتخابی که داوطلب قبول شده بهترین انتخابی است که میتوانسته قبول شود

تضمین میشود که سایر داوطلبان با شرایط مشابه هیچ کدام از رشته هایی که داوطلب قبول نشده ، قبول نخواهند شد.

پس انتخاب رشته تضمینی به معنای تضمین قبولی یا تضمین قبولی در رشته خاصی نیست چون اینها به ارجحیت داوطلب و رتبه کسب شده داوطلب  نیز رتبط دارد. ولی تضمین بهترین انتخاب امکان پذیر است و داوطلب چیزی جز این نمیخواهد که با محفوظ ماندن تمام شانس ها و احتمالات و بر اساس ارجحیت خودش بهترین انتخاب ممکن را انجام دهد.

جهت رزرو انتخاب رشته خود کلیک کنید.

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

انتخاب رشته تضمینی کنکور سراسری 99 ، تحت نظر برترین مشاور تحصیلی کشور – جناب آقای دکتر شهداد – بصورت حضوری و غیر حضوری ، علمی ترین و بهترین انتخاب رشته برای شما خواهد بود .

 

 

 

ثبت برند مرکز مشاوره تحصیلی شهداد

برند شهداد با طبقه فعالیت مشاوره تحصیلی و روانشناسی در راستای اعطای نمایندگی انحصاری به سایر استان ها ثبت علامت شد.


تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 98 کارشناسی ارشد، از زمان اعلام نتایج کنکور در 17 تیر ماه توسط مشاوران تخصصی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 3گام انجام خواهد شد.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 به دلیل عدم دسترسی برخی از داوطلبان به مشاوران با تجربه و مطمئن در محل سکونتشان و با به دلیل کمبود وقت برای مشاوره حضوری، در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 یکی از مهم ترین انواع مشاوره های انتخاب رشته کنکور می باشد. از آنجایی که مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد به دلیل عدم حضور فرد و برقراری ارتباطات چشمی قدری سخت تر می باشد، موسسه 3گام برای افزایش کیفیت مشاوره تلفنی انتخاب رشته خود، ویژگیهای منحصر بفردی را گرد آورده است تا بتواند متناسب با نام و اعتبار خود، بهترین خدمات مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور ارشد 98 را ارائه دهد.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

 

 

می توانید قبل از مشاوره تلفنی از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد 3گام نیز استفاده کنید.

 

دریافت مشاوره رایگان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

شماره های تماس:  66592191-021، 66942876​-021

 

دریافت مشاوره رایگان

 


vida‏ – 98/5/20

سلام من توی ازمون هنر ثبت نام کردم و دوره های روزانه مجاز شدم و میخوام انتخاب رشته کنم ازمون حسابداری هم دادم ولی جوابش یک ماه دیگس حالا من اگر هنر انتخاب رشته کنم اسمم حسابداری بیاد میتونم انصراف بدم و حسابداری انتخاب رشته کنم


مونا‏ – 98/4/25

دوباره سلام من رتبم 37 پژوهش هنر ارشد هست میخواستم بپرسم روزانه هنر اصفهان چقدر شانس دارم ممنون


مونا‏ – 98/4/25

سلام وقت بخیرمیخواستم بپرسم به لحاظ سطح دانشگاهی برای ارشد پژوهش هنر بین دانشگاه هنر اصفهان و الزهرای تهران کدوم رتبه بهتری داره


پیام‏ – 98/4/21

سلام میخواستم ببینم دانشگاه مجازی آیا اعتبارش چقدره در ایران و برای خارجمثلا دانشگاه علم و صنعت خب هم تو ایران هم برای مثلا پذیرش خارج معتبره حالا اگ مدرک رسمی دانشگاه علم و صنعت باشه با مهر رسمیش فقط ذکر شه مجازیبازم همونقدر معتبره یا نه به اصطلاح accreditation ممنون میشم توضیح بدین


نگار‏ – 97/3/13

سلام.ببخشید میخواستم بدونم با رتبه ۱۹۷ ارشد تربیتی روزانه الزهرا و یا خوارزمی امکان قبولی هست


Elahe‏ – 97/1/14

سلام براي دانشگاه مجتمع گلبهار حتما بايد غيرايراني باشيم؟؟


امیر‏ – 96/7/29

سلام.من دانشجوی رشته بهداشت و بازرسی کوشت ام. و تو نیمه متمرکز ها هم اسمم از دانشگاه امین اومده نمیدونم به کدوم برم لطفا راهنمایی کنید


جواد‏ – 96/7/16

سلام خسته نباشیدبا تراز ۹۲۶۴ و رتبه ۳۸۰۱ منطقه ۲ احتمال قبولی دارو آزاد دارم؟سهمیه بسیج فعال هم دارم


سيمين‏ – 96/6/13

با عرض سلام وخسته نباشيدميخواستم بدونم بارتبه ٣٢٠٠ سهميه زير ٢٥درصد و بومي كرمان ميتونم دانشگاه زابل بين الملل قبول شمازاد چطور؟ممنون ميشم جوابمو بديد


علی‏ – 96/5/23

با سلام خدمت اساتید سه گام من سوال داشتم که پزشکی ظرفیت مازاد به رتبه بستگی داره یا نه؟ با تشکر فراوان از زحمات شما…


خانم پور واحدی‏ – 96/5/24

سلام بله به رتبه بستگی داره


ترانه‏ – 96/5/21

سلام خسته نباشید. میخواستم ببینم کسی که دوتا از درس های پیش رو پاس نکرده و شهریور باید امتحان بده الان برا انتخاب رشته کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی رو از کجا بیاره؟؟؟

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور


محبوبه حسینی‏ – 96/5/19

سلام.من رتبه کشوریم۱۰۲هزار هست که با سهمیه رزمندگان ٫رتبه ام تو زیر گروه یک شده ۱۰۸۸۷٫میخواستم بدونم با این رتبه میشه پیراپزشکی قبول شد؟شهرش فرقی نمیکنه بیشتر دوست دارم اتاق عمل یا پرستاری و مامایی قبول بشمباتشکر


زينب‏ – 96/5/19

سلام كنكور تجربي دادم ميتونم كنكور دانشگاه ازد ثبت نام كنم؟


خانم پور واحدی‏ – 96/5/25

سلام انتخاب رشته آزاد هم با همین کنکوری که دادید سنجیده می شودشما باید توی سایت دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنید


فروزنده‏ – 96/5/19

ممنون از اساتید محترم . میخواستم بپرسم من در رشته ریاضی فیزیک منطقه 2 رتبه 7600 آورده ام در ضمن علاقه به کامپیوتر و عمران دارم آیا امکان قبولی دارم ؟


مریم‏ – 96/5/17

سلام وقت بخیر .من تو سهمیه 5 درصدی رتبه ی 380 رو کسب کردم می خوام ببینم چقدر برای دندان پزشکی کرمان و اصفهان و مشهد شانس قبولی دارم ؟ ترازم 10100 و رتبه ی کشوریم 2800 و منطقه ی دو هستم .


دینا‏ – 96/5/16

سلام با رتبه 32000 منطقه 1شانس قبولی در رشته های پیراپزشکی و پرستاری ازاد دارم؟


کیارش‏ – 96/5/16

درود بر شما…با رتبه ۱۹۵۳ زیر گروه یک منطقه یک ایا امکان قبولی توی دانشگاه ازاد پزشکی هرجایی که باشه هست؟؟سپاس


طاهره‏ – 96/5/16

با سلام ایا با رتبه 31000 می توان مامایی یا پرستاری آزاد قبول شد؟


خانم پور واحدی‏ – 96/5/17


سلام نه


ماهتیسا‏ – 96/5/16

سلام میخواستم ببینم با رتبه 30000منطقه دو تجربی رشته پیرا پزشکی کرمان یا شهرستانهاش قبول میشم؟


مهسا‏ – 96/5/16

سلام بارتبه79000میشه مامایی یا پرستاری دانشگاه ازاد ایرانشهر قبول شد؟


Zahra‏ – 96/5/15

سلام یه سوال این رشته های پیراپزشکیه کاردانی که نوشته صرفا با سوابق تحصیلی بعد تو دانشگاه روزانه درس میخونن چه جوریه؟کسی که غیرمجاز شده هم میتونه بره اینو؟و کاردانی این رشته ها خوبن؟ اگه ادامه اش بدیم به کارشناسی؟؟؟؟لطفا جوابمو بدید


فاطمه‏ – 96/5/15

سلام ببخشید میخواستم بدونم با رتبه ی10851میتونم پزشکی، دندان یا داروی آزاد یاپردیس بخونم؟


فاطمه قلی بیگیان‏ – 96/4/25

سلام . خسته نباشید . انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد سال ۹۶ تا تاریخی مهلت دارد ؟


خانم پور واحدی‏ – 96/4/26

سلام تا ساعت 24 روز 27 تیرماه


شیدا آ‏ – 96/4/8

با سلام در دانشگاه شاهد مرحله مصاحبه بازرگانی بین الملل و مدیریت استراتزیک پذیرفته شده ام ولی در انتخاب های بعدی مطمئنن دانشگاه تهران محل تحصیل پردیس فارابی قم رشته مدیریت منابع انسانی اسلامی قبول میشوم(رتبه594 منابع انسانی). سردرگم شده ام که آیا برای مصاحبه بروم یا نه؟ آیا اعتبار برند دانشگاه تهران ولی با گرایش منابع انسانی اسلامی را انتخاب کنم یا گرایش های خوب دانشگاه شاهد به نسبت آینده کاری.نکته ی دیگر ین است که قم دوره ی دکتری دارد ولی دانشگاه شاهد نه. هدفم ادامه تحصیل نیز هست. با تشکر فراوان


سیما‏ – 96/3/24

سلامامکانش هست هم برای رشته اصلی و هم شناور انتخار رشته رو انجام داد؟یا فقط یکی رو مجاز به انتخابیم؟ مرسی


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. بله برای هر دو می تونید.


پریسا‏ – 96/3/24

سلام میخواستم بدونم برای من با رتبه ۱۳۲۴رشته مدیریت روزانه یا شبانه تهران احتمال قبولی وجود داره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. لطفا از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.به آدرس: final.3gaam.com


فاطمه درویشوند‏ – 96/3/23

سلام با رتبه 4000 رشته اقتصاد شانس قبولی دارم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. لطفا از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.به آدرس: final.3gaam.com


كريمي‏ – 96/3/23

من در مجموعه مديريت امتحان داده ام وبيشتر سوالات حمل و نقل دريايي و جواب دادم ايا مي توانم گزينه بازرگاني رو هم چون زبان و رياضي و زدم انتخاب كنم يا محدوديتي هست ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. هر گرایشی از مدیریت رو که دوست داشته باشید رو به شرط مجاز بودن می تونید انتخاب کنید.


پری‏ – 96/3/23

برای تحصیل در ارشد ام بی ای دانشگاه پیام نور معتبر تره یا غیر انتفاعی ؟هر کدومشون چن روز در هفته کلاس دارن ؟اعتبار پیام نور کرج بیشتره یا تهران؟اعتبار غیر انتفاعی قزوین بیشتره یا تهران؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. غیرانتفاعی بهتره. پیام نور کلاسهاش کمتره ولی غیرانتفاعی هم احتمال اینکه آخر هفته تشکیل بشه هست. بسته به واحد پیام نور تهرانتون داره


فرزانه عیوضی‏ – 96/3/23

با سلام و خسته نباشیدمیخواستم بدونم بنده با رتبه193امکان قبولی در ارشد ادبیات عرب دانشگاه شهید چمران اهواز روزانه با ظرفیت 8نفر رو دارم؟ممنون میشم جواب بدین


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. متاسفانه این رشته رو 3گام ساپورت نمی کنه


جهانگیر‏ – 96/3/21

درود برشما مشاوران آگاهآیا با رتبه ۱۵۵ادبیات روزانه تهران قبول میشم ,اگرنه کدوم دانشگاههای خوب و مادر شانس قبولی دارمباتشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. لطفا از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.به آدرس: final.3gaam.com


محمد‏ – 96/3/19

با سلام آیا من با رتبه 3800عمران احتمال قبولی دردانشگاه های روزانه رو دارم ؟با تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. لطفا از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنید.به آدرس: final.3gaam.com


مهلا ‏ – 96/3/17

سلام..میخواستم بدونم کدوم گرایش رشته ی تاریخ موقعیت شغلی بهتری داره؟ و اینکه من از یک نفر شنیدم که رشته ی کارشناسی تاریخ بود و میگفت استادش گفته که فقط گرایش تاریخ انقلاب اسلامی و گرایش تاریخ اسلام کارایی دارن..آیا درسته؟ و میخواستم بدونم با رتبه ۵۴۷ دانشگاه خوارزمی تهران و یا گرگان روزانه قبول میشم یا نه؟ در صورتی که آخرین رتبه ی مجاز روزانه ۱۵۴۰ هست..ممنون میشم اگه براتون امکان داره پاسخ بدید


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

سلام. استاد درست گفتند. خوارزمی رو خیلی خوشبینانه و گرگان رو قطعی شانس دارید.


رامتین‏ – 96/3/16

سلام من رتبم 970 شده مدیریت بازرگانی با معدل 15.20 دانشگاه گیلان قبول میشم؟ظرفیتش 20تا زیاد شده


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. خوشبینانه شانس خواهید داشت و با توجه به افزایش ظرفیت احتما قبولیتون تا 70 درصد افزایش پیدا می کنه.


صدری‏ – 96/3/16

سلام بنده نمیدونم ایا امسال قبول میشم یا نرتبم ۳۴۱ مشاوره خانواده سراسری میخوام قبول شمفکر میکنید میتونم یکی از دانشگاه های خوب حداقل شبانه قبول شم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. بله م یتونید ولی شبانه دانشگاههای درجه دوی شهرستان.


طاهره رمضانی‏ – 96/3/16

ببخشید من بارتبه559ارشد آموزش زبان انگلیسی، در چ شهرهایی رتبه قبولی روزانه رو دارم،بنده ساکن قم هستم و ترجیحا دوسدارم دانشگاه کاشان قبول بشم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. تا حدوی برای خود کاشان شانس دارید.


فرناز‏ – 96/3/11

سلام.با رتبه 4هزار در مخابرات سیستم و سهمیه شاگرد اولی احتمال قبولی در دانشگاه روزانه دارم؟شهید مدنی ممکنه؟ممنون میشم بگین چه دانشگاهی احتمالشون هست


محمد‏ – 95/7/10

سلام. ببخشید. دانشجویان ترم چهارم کارشناسی ارشد غیر روزانه که تا خرداد 96 دوره کارشناسی ارشدشون تموم میشه، امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 96 رو دارن؟ خیلی ممنون


خانم پور واحدی‏ – 95/7/10


سلام میتونید شرکت کنید


بنفشه‏ – 95/6/24

سلام ببخشید کسانی که کنکور ارشد شرکت نکردن، امکانش هست در ظرفیت تکمیلی که سازمان سنجش میزاره شرکت کنن؟ من اصلا کنکور ارشد شرکت نکردم اما الان متوجه شدم ارشد رشتم رو تو شهرمون امسال تازه آوردن،میتونم ظرفیت تکمیلی شرکت کنم؟به خاطر سهل انگاری خودم یه سال عقب میمونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/24

سلام. نه متاسفانه نمی تونید.


سیدسهیل‏ – 95/6/10

خیلی ممنونم ازشما مشاوربزرگوار.فقط ازکجا باید اقدام کنم؟از دانشگاهی ک قبول شدم یا سازمان سنجش؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/10

از دانشگاهی که قبول شدید.


سیدسهیل‏ – 95/6/10

باعرض سلام وخسته نباشید.امسال در کنکورارشد95توانتخاب رشته،کدشبانه فردوسی مشهدوبه اشتباه به جای شبانه گیلان واردکردم.من ساکن گیلان هستم.الان ک جواب اومده شبانه فردوسی قبول شدم.الان چیکار باید بکنم!؟این درصورتی هس ک شبانه گیلا نو100درصدقبولم.ایا امکان جابجایی قبل از ثبت نام وجودداره؟ممنونم ازلطف بی نهایت شما


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/10

سلام. باید حتما ثبت نام رو انجام بدید. یک کارنامه نهایی میاد آبان ماه و یا مهر ماه که توش میگه به جز چیزی که الان قبول شدید دیگه چیا قبول شدید و با اون می تونید اقدام کنید برای انتقالی. البته یک سری کارهای اداری سنگین داره تا موافقت هر دو دانشگاه رو جذب کنی. البته اگه یک نفر رو پیدا کنی که مثل خودت بخواد بالعکس کار کنه خیلی راحت تر می تونی انتقالی بگیری.


س‏ – 95/6/10


سلام


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/10


سلام


raha‏ – 95/6/6


205 هزار بوده کشوریم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/7

سلام. شانستون خیلی پایینه.


raha‏ – 95/6/4

سلام.با رتبه 40 هزار منطقه 1 و تراز 5300 زیرگروه 1 هوشبری ازاد شاهرود قبول میشم؟ یا علوم آزمایشگاه ازاد اطراف تهران


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/6

سلام. رتبه کشوریتون چند بوده؟


reza‏ – 95/5/31

سلام بارتبه ی 4000 منطقه 3حقوق علم فرهنگ می ارم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/1

سلام. شانستون یک مقدار پایینه ولی صفر نیست.


زهرا‏ – 95/5/25

سلام با رتبه 40 هزار منطقه 1 مامایی آزاد میارم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/5/30


سلام. چه شهری؟


zahra‏ – 95/5/25

سلام.من رتبم 40 هزار منطقه 1 شده . شانس قبولی در مامایی آزاد دارم؟ هر شهری باشه


پشتیبانی 3گام‏ – 95/5/30

بله احتمالش رو دارید.


مهتاب‏ – 95/5/23

سلام با رتبه ٥٣٥٩ منطقه ١ زيست سلولي مولكولي اصفهان قبول مي شم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/5/24


سلام. بله شانس دارد.


FATEME‏ – 95/5/22

با رتبه 20000 امکان قبولی پزشکی پردیس هست؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/5/24

سلام. احتمالش جاهای دور هست.


زهرا‏ – 95/5/5


لینک اتاق فکر معماری کچاست ؟


خانم پور واحدی‏ – 95/5/6


https://3gaam.com/thinktanks/list/28


ارزو‏ – 95/3/26

در مورد ارشد فناوری سوال داشتم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/27

چه سوالی دوست عزیز؟بهتر هست سوالات رو تو اتاق فکر تخصصی رشته خودتون مطرح کنید.


آیلار‏ – 95/3/26

سلام خسته نباشین… من رتبه 540 اقتصاد هستم میخواستم بدونم آیا میشه روزانه تبریز قبول شم؟! باتشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/26

سلام. لطفا از طریق دو لینک زیر برای انتخاب رشته و احتمال قبولی استفاده بفرمایید:نرم افزار انتخاب رشته: final.3gaam.comمشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته: shop.3gaam.com که وارد فروشگاه 3گام میشید. در بخش بالای سایت از نوار ابزار جستجو، انتخاب رشته رو سرچ کنید و صفحه مربوط به خرید مشاوره حضوری و تلفنی باز میشه.با تشکر


فاطمه اسدی ‏ – 95/3/26

باسلام واحترام خدمت شماببخشید ولی امکانش هست محبت کنید و من رو راهنمایی کنید بارتبه 4100 احتمال قبولی در رشته عمران روزانه یا شبانه برای من وجود داره؟ با تشکرفراوان از شما


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/26

سلام. لطفا از طریق دو لینک زیر برای انتخاب رشته و احتمال قبولی استفاده بفرمایید:نرم افزار انتخاب رشته: final.3gaam.comمشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته: shop.3gaam.com که وارد فروشگاه 3گام میشید. در بخش بالای سایت از نوار ابزار جستجو، انتخاب رشته رو سرچ کنید و صفحه مربوط به خرید مشاوره حضوری و تلفنی باز میشه.با تشکر


مایده‏ – 95/3/25

سلام.با رتبه 1900 ممکنه شبانه جایی قبول شم؟اگه هست ساید اسکیسمو چند بزنم؟میخوام بدونم اصلا تلاش بکنم واسه اسکیس یا بذارم برای سال بعد؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/26

سلام. لطفا از طریق دو لینک زیر برای انتخاب رشته و احتمال قبولی استفاده بفرمایید:نرم افزار انتخاب رشته: final.3gaam.comمشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته: shop.3gaam.com که وارد فروشگاه 3گام میشید. در بخش بالای سایت از نوار ابزار جستجو، انتخاب رشته رو سرچ کنید و صفحه مربوط به خرید مشاوره حضوری و تلفنی باز میشه.با تشکر


فاطیما‏ – 95/3/25

سلاممیخواستم بدونم با رتبه 1000هوافضا امسال شانس قبولی شبانه دانشگاههای تهران رو دارم؟کدوم دانشگاهها؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/26

سلام. لطفا از طریق دو لینک زیر برای انتخاب رشته و احتمال قبولی استفاده بفرمایید:نرم افزار انتخاب رشته: final.3gaam.comمشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته: shop.3gaam.com که وارد فروشگاه 3گام میشید. در بخش بالای سایت از نوار ابزار جستجو، انتخاب رشته رو سرچ کنید و صفحه مربوط به خرید مشاوره حضوری و تلفنی باز میشه.با تشکر


علی‏ – 95/3/25

سلام با رتبه ی 3700 تبدیل انرژی و 900 هوافضا به نظر شما کجا قبول میشم.


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/28

سلام. لطفا سوالتون رو در اتاق فکر مطرح کنید. با تشکر


ناصر‏ – 95/3/24

سلام خداقوت از این همه جواب .من کارشناسی راهنمایی و مشاوره دارم و معلم مقطع ابتدایی هستم سراسر ی استان مامشاوره نداره ا1-اگه من روانشناسی تربیتی بخونم غیرمرتبط حساب میشه یا مرتبط؟۲-به نظرتون پیام نور مشاوره بخونم بهتره یا همون ملی استان خودمون رو روانشناسی تربیتی رو بخونم.ممنون میشم اگه جوابمو کامل بدیدچون میخوام شروع کنم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/24

سلام.ممنون از لطف شما. در جواب شما باید بگیم که بله مرتبط جساب خواهید شد.اصولا چنین سوالی رو بهتره در اتاق فکر گروه روانشناسی 2 مطرح بفمایید تا اساتید و مشاوران تخصصی علوم تربیتی و روانشناسی جواب کامل و خیلی خوبی رو بهتون بدن.این هم لینکش:https://3gaam.com/thinktanks/list/32


آرزو‏ – 95/3/2

سلام من در مورد پردیس دانشگاه ها اطلاعات می خوام در حالی که تهران نیستمچکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/3/2

سلام.چه نوع اطلاعاتی درباره کدوم پردیس و چه رشته ای می خواید؟؟؟؟؟؟؟؟


پویا‏ – 95/2/26

سلام و عرض ادبمن کارشناسی معماری خوندم با معدل ۱۷.۷۷آیا با درصدهای ۲۷ زبان، ۲۲ فن ساختمان، ۲۰ تاریخ، ۴۶ درک عمومی معماری، ۵ درک عمومی منظر شانسی برای قبولی در دوره ی روزانه ی دانشگاه های سراسری دارم؟آخرین رتبه های قبولی در دوره ی روزانه ی سراسری در کنکور سال گذشته چه رتبه های داشته اند؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/27

سوالتون رو در اتاق فکر گروه معماری مطرح بفرمایید.البته فردی با نام شما عینا همین سوال رو در اونجا مطرح کرده که به نظر می رسه قبلا این کارو انجام دادید. منتظر باشید تا دوستان و مشاوران جوابتونو بدن.


رضا‏ – 95/2/26

سلام و خسته نباشید . ببخشید توی این اتاق فکر گروه کشاورزی دقیقا” کی باید فکر کنه ؟؟!!! کسی نیست که بخواد جواب بده . اگر میشه حتی کوتاه پاسخ بنده رو بدید . ممنون میشم در کنکور ارشد در مجموعه کشاورزی و گرایش اصلی زراعت شرکت کردم و درسهای زراعت 31.11 ، فیزیولوژی 18.6 ، اکولوژی 5.3 ، خاکشناسی 25.3 رو زدم و درسهای طرح و آزمایشات و زبان رو اصلا” نزدم . معدل مقطع کارشناسی ام ، 16.61 در رشته زراعت بوده . می خواستم بدونم که امیدی به مجاز شدنم هست و اینکه احتمال قبولیم توی چه دانشگاهی بصورت روزانه یا شبانه هست ؟ با تشکر از توجهتون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/26

سلام.بله احتمال مجاز شدنتون هست ولی برای روزانه شانس کمی دارید، شبانه هم اگر خوش شانس باشید شهرستان قبول میشید.


رضا‏ – 95/2/25

با سلام و خسته نباشید به سه گامی های عزیز . من امسال در کنکور ارشد در مجموعه کشاورزی و گرایش اصلی زراعت شرکت کردم و درسهای زراعت 31.11 ، فیزیولوژی 18.6 ، اکولوژی 5.3 ، خاکشناسی 25.3 رو زدم و درسهای طرح و آزمایشات و زبان رو اصلا” نزدم . معدل مقطع کارشناسی ام ، 16.61 در رشته زراعت بوده . می خواستم بدونم که امیدی به مجاز شدنم هست و اینکه احتمال قبولیم توی چه دانشگاهی بصورت روزانه یا شبانه هست ؟ با تشکر از توجهتون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/26

سلام.دوست عزیز خواهشمندیم سوالات مربوط به بحث حساس رتبه و قبولی رو فقط در اتاق فکر گروه تخصصی خودتون بذارید تا اساتید و مشاوران 3گام بتونند ببینند و مناسب ترین جوابها رو خدمت شما بدن.لینک اتاق فکر گروه کشاورزی: https://3gaam.com/thinktanks/list/29با تشکر از توجه شما


رضا‏ – 95/2/25

با سلام و خسته نباشید به سه گامی های عزیز . من در ارشد 95 در مجموعه کشاورزی گرایش اصلی زراعت امتحان دادم و درسهای زراعت 31.11 ، فیزیولوژی 18.6 ، اکولوژی 5.3 ، خاکشناسی 25.3 رو زدم و درسهای زبان و طرح و آزمایشات رو اصلا” نزدم . می خواستم بدونم امیدی هست که مجاز بشم و اینکه احتمال قبولیم توی کجا بیشتره ؟ با تشکر از توجهتون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/26

سلام.دوست عزیز خواهشمندیم سوالات مربوط به بحث حساس رتبه و قبولی رو فقط در اتاق فکر گروه تخصصی خودتون بذارید تا اساتید و مشاوران 3گام بتونند ببینند و مناسب ترین جوابها رو خدمت شما بدن.لینک اتاق فکر گروه کشاورزی: https://3gaam.com/thinktanks/list/29با تشکر از توجه شما


فرزانه‏ – 95/2/25

باسلام وخسته نباشید می خواستم بپرسم بااین درصد های که در کنکور حسابداری امسال دارم امیدی به قبولی هست یا نه؟رتبه ام تقریبا چند میشه ؟وبا توجه به اینکه معدلم هم17.47 هست وشاگرد اول دانشگاه هستم شانش قبولی ارشد دانشگاه فردوسی را دارم یا نه؟ ممنون میشم پاسخ بدید…زبان0-ریاضی10-مالی48-صنعتی20-حسابرسی48


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/25

سلام.این سوال رو در اتاق فکر گروه حسابداری بذارید لطفا. در اونجا خیلی از دوستان مثل شما درصدهاشون رو می گن و اساتید حسابداری 3گام جوابهای کاملا واضح و دقیقی رو بهشون می دن.لینک اتاق فکر حسابداری:https://3gaam.com/thinktanks/list/14


سامان‏ – 95/2/23

لینک اتاق فکر گروه مدیریت کجاست؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/23


https://3gaam.com/thinktanks/list/11


سامان نائینی‏ – 95/2/23

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید و سه گامی های عزیز شاید طرح این سوال اینجا درست نباشد ولی چون دغدغه من بوده برای همین میپرسم با توجه به این درصد هاایا امکان قبولی در دانشکاه سراسری روزانه یا شبانه تاکید بیشتر روی روزانه هست وجود دارد یا خیر مجموعه مدیریت گرایش اصلی مدیریت صنعتی تئوری 40 الگو اسلامی 48.88 اقتصاد 26.67 تولید 13.33 بقیه دروس سفید ممنون میشم پاسخ بدید


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/23

هم شانس روزانه دارید و هم شبانه.فقط باید سوالتون رو تو اتاق فکر گروه مدیریت مطرح کنید تا بشه دقیقا گفت کجاها احتمال قبول دارید.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

بعد از شرکت در آزمون مهم‌ترین دغدغه داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری است. مرحله‌ای که شاید اگر به‌درستی انجام نشود زحمات یکی‌دوساله داوطلبان بر باد خواهد رفت. داوطلبان با دانستن اصول انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانند با در نظر گرفتن رتبه و سهمیه خود مناسب‌ترین چیدمان را برای انتخاب رشته داشته باشند. آگاهی کافی بابت تأثیر سهمیه داوطلب، آخرین رتبه قبولی هر رشته، رشته‌های پرطرفدار، شرایط پذیرش دانشگاه‌های مختلف، بازار کار رشته‌ها و … می‌تواند به انتخاب رشته‌ ایدئال منجر شود. لذا در این مقاله سعی شده اصول و اطلاعات لازم برای انتخاب رشته کنکور در اختیار داوطلبان قرار گیرد تا بتوانند آگاهانه مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته و وارد رشته مطلوب دانشگاهی شوند. همچنین عزیزان می‌توانند در قسمت نظرات، سؤالات یا نظرات خود را مطرح کنند تا توسط مشاوران گروه برتر پاسخ داده شود.

برای انتخاب رشته موفق و اصولی باید چهار گام زیر را طی کرد:

مطالبی که در این پست می خوانید:

اولین گام برای داشتن انتخاب رشته اصولی چک کردن و آگاهی لازم از اطلاعات درج‌شده در کارنامه است. در تصویر زیر نمونه کارنامه کنکور سراسری نشان داده‌شده است. در جدول اول اطلاعات شناسنامه‌ای، معدل، سهمیه و ناحیه بومی و قطبی درج‌شده است که سهمیه داوطلب مهم‌ترین مورد برای انتخاب رشته کنکور سراسری است. در ستون بعد علاقه‌مندی داوطلب به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی درج‌شده است که در صورت علاقه‌مندی داوطلب می‌تواند با خرید کارت رشته‌های این دو دانشگاه را نیز انتخاب کند. جدول بعدی نشان‌دهنده دوره‌های مجاز برای انتخاب رشته است که داوطلب در صورت داشتن حدنصاب نمره کافی می‌تواند دوره‌ها روزانه و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کند و در سایر گزینه‌ها نیز همیشه مجاز می‌شود.

جدول وضعیت نمره و رتبه شامل مهم‌ترین اطلاعات در مورد عملکرد و تأثیر سوابق تحصیلی داوطلب برای انتخاب رشته هست. این جدول شامل نمره داوطلب در زیرگروه‌های مختلف است. به‌عنوان‌مثال برای داوطلبان رشته تجربی نمره زیرگروه 1 برای رشته پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … اهمیت دارد و نمره زیرگروه 2 برای رشته داروسازی. در جدول بعد درصدها برای هر درس و در جدول نهایی ماکزیمم نمره کل زیرگروه‌ها یا همان تراز و رتبه در سهمیه رتبه کشوری درج‌شده که شاید برای اکثر افراد ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری قرار می‌گیرد.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری موفق، شناخت علایق و استعداد فرد ضروری است. علاقه به رشته تحصیلی انگیزه دانشجو برای موفق شدن و رسیدن به هدف را تضمین می‌کند؛ اما نداشتن شناخت کافی از شرایط تحصیل و بازار کار یا مطابق نبودن خصوصیت و شرایط شخصیتی با رشته تحصیلی منجر به مشروطی، اخراج و عدم موفقیت در آینده خواهد شد. به‌عنوان‌مثال اکثر افراد تحت تأثیر محیط یا خانواده به سمت رشته‌هایی مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و … گرایش پیدا می‌کنند؛ اما ممکن است این رشته‌ها هیچ تناسبی بااستعدادها و خصوصیات شخصی فرد نداشته باشد.

شناخت صحیح از استعدادها و خصوصیات شخصی منجر به انتخاب رشته صحیح و بالا بردن شانس موفقیت در آینده دانشجو خواهد شد. آزمون‌های شخصیت شناسی و استعدادیابی هالند و مایرز-بریگز شناخته‌شده‌ترین گزینه‌ها برای تشخیص خصوصیت فردی و علایق شغلی است. در انتهای این مطلب دو لینک معتبر برای این دو آزمون قرار داده‌شده است. همچنین استفاده از مشاوران تحصیلی و شغلی و شناخت کافی در ارتباط با شرایط رشته تحصیلی می‌تواند کمک شایانی برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری موفق باشد.

داوطلبان کنکور سراسری برای داشتن انتخاب رشته موفق بعد از شناخت کافی در مورد استعدادهای ذاتی و شخصیتی باید آینده شغلی رشته موردعلاقه خود را ارزیابی کنند. مشورت با کارشناسان مجرب و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوطه در شناسایی بازار کار، آینده شغلی و میزان درآمد رشته موردعلاقه می‌تواند شناخت خوبی برای داوطلب ایجاد کند.

امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز باید مدنظر داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری قرار گیرد. برخی از رشته صرفاً در مقطع لیسانس ارائه می‌شود و برای تحصیلات تکمیلی باید در رشته‌های مرتبط ادامه تحصیل داد. در حال حاضر در اکثر رشته‌های زیرمجموعه وزارت علوم محدودیتی بابت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد؛ اما رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صرفاً باید در رشته‌های محدود و مرتبط با رشته مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند و همچنین ظرفیت دانشگاه در بسیاری از این رشته محدود است.

انتخاب رشته‌های مرتبط با علایق و استعدادها گام بعدی برای انتخاب رشته کنکور سراسری است.

مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مهندسی معماری رشته‌های پرطرفدار رشته ریاضی است.

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، تغذیه، بینایی‌سنجی و … رشته‌های پرطرفدار رشته علوم تجربی است.

حقوق، روانشناسی و حسابداری رشته‌های پرطرفدار رشته انسانی است.

همچنین رشته‌های شناور مانند حسابداری، مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و … برای هر سه رشته البته با ظرفیت متفاوت می‌توانند گزینه‌های موردتوجه باشد.

بعد از انتخاب رشته‌های موردعلاقه برای ادامه انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلب باید آخرین رتبه قبولی هر رشته را برای دانشگاه‌های انتخابی در نظر داشته باشد. امکان قبولی فرد با توجه به سهمیه داوطلب و استان بومی، ناحیه بومی یا قطب بومی برای رشته‌های در نظر گرفته‌شده متفاوت است. به‌عنوان‌مثال رشته اقتصاد قطبی، فیزیک ناحیه‌ای و مدیریت مالی کشوری است که سهمیه منطقه داوطلب و استان بومی در قبولی برای هر یک از این رشته‌ها تأثیرگذار است. برای اطلاع از تأثیر پذیرش رشته‌های قطبی ناحیه‌ای و استانی با مشاوران گروه برتر تماس بگیرید.

حدود رتبه قبولی رشته‌های مختلف در سهمیه‌های مناطق از طریق لینک های زیر برای زیرگروه‌های آموزشی ریاضی، تجربی و انسانی مشاهده کرد:

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته ریاضی

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته تجربی

رتبه‌های قبولی سهمیه مناطق رشته انسانی

برای انتخاب دانشگاه باید عواملی مثل فاصله، هزینه رفت‌وآمد، اقامت در خوابگاه و شرایط فرهنگی شهر محل تحصیل را در نظر داشت. همچنین نوع دانشگاه انتخابی بر اساس شرایط اقتصادی خانواده می‌تواند در انتخاب رشته تأثیر داشته باشد. تحصیل در دانشگاه‌های نوبت دوم، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه غیرانتفاعی مستلزم پرداخت شهریه است که شهریه دریافتی برای رشته یکسان در این دانشگاه‌ها تفاوت زیادی دارد که در ادامه حدود شهریه رشته‌ها ارائه می‌شود.

علاوه بر هزینه اعتبار علمی دانشگاه نیز باید بر اساس رتبه داوطلب و رتبه آخرین نفر قبولی در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال برای رشته‌ها پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه‌ها به تیپ یک، دو و سه طبقه‌بندی می‌شوند و یا دانشگاه‌های غیرانتفاعی از مؤسسات غیرانتفاعی اعتبار بالاتری دارند و حتی دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارای سطح‌بندی هستند که برای انتخاب این دانشگاه‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد.

همچنین برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند نیز نوع دانشگاه تأثیر مستقیم دارد.

همچنین داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری باید به شرایط رشته‌ها مانند تعهد خدمت، بومی پذیری نیز توجه داشته باشند. این نوع دانشگاه‌ها یا درواقع سهمیه‌ها شانس داوطلب را برای قبولی افزایش می‌دهد و ورود به بازار کار قطعی است؛ اما بعد از اتمام دوره تحصیل باید تا اتمام سنوات تعهد خدمت در منطقه مشخص‌شده مشغول به کار باشد و حتی در برخی موارد اجازه ادامه تحصیل نیز ندارد.

توجه داشته باشید در انتخاب رشته کنکور سراسری رشته به دانشگاه ارجحیت دارد. تحصیل در رشته بهتر در دانشگاه ضعیف‌تر مناسب‌تر از تحصیل در رشته ضعیف اما در دانشگاهی عالی است.

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه‌های متنوعی را ادامه تحصیل می‌توانند انتخاب کنند. دانشگاه‌ها ازنظر شهریه، حضور در کلاس، سطح علمی و … دارای شرایط مختلفی هستند که در این بخش توضیحات کلی در ارتباط با دانشگاه‌ها و شرایط انتخاب آن‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های دولتی یا سراسری در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، نیمه‌حضوری و پردیس خودگردان پذیرش دانشجو دارند.

در دوره روزانه دانشجو از پرداخت شهریه معاف است اما باید بعد از اتمام دوره تحصیل متناسب بازمان تحصیل در ارگان‌های دولتی مشغول به کار شوند یا برای آزادسازی مدرک، هزینه تحصیل را به دانشگاه پرداخت کنند.

در دوره‌های نوبت دوم یا شبانه دانشجو هزینه تحصیل را پرداخت می‌کند و کلاس‌ها با دوره روزانه برگزار می‌شود و در مدرک نیز دوره شبانه قید نمی‌شود.

شهریه دوره‌های نوبت دوم برای هر ترم

برخی از دانشگاه‌های دولتی برای جذب بیشتر دانشجو در واحدهای پردیس خودگردان با شهریه بالا پذیرش دانشجو دارند.

کلاس‌های این نوع دانشگاه از واحدهای اصلی جداست و در مدرک تحصیلی نیز عبارت پردیس خودگردان قید می‌شود.

همچنین اساتید این دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های دولتی هستند.

شهریه پردیس‌های خودگردان برای هر ترم:

دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه‌های سراسری پرطرفدارترین گزینه برای انتخاب رشته داوطلبان است.

در سال‌های اخیر پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود اما انتخاب رشته ‌این دانشگاه به‌صورت جداگانه صورت می‌پذیرد.

شهریه دانشگاه آزاد برای هر ترم:

تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است و داوطلبان می‌توانند در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی ادامه تحصیل دهند.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور

قوانین حضور در کلاس مانند دانشگاه‌های دولتی اجباری است. امتحان پایان‌ترم نیز توسط اساتید برگزار می‌شود و به نسبت دانشگاه پیام نور گذراندن واحدهای تحصیلی راحت‌تر است.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای هر ترم

در دانشگاه پیام نور بسته به رشته، دروس به‌صورت کلاس محور و دانشجو محور برگزار می‌شود. برخی از دروس خود خوان تعریف‌شده و کلاس ندارند. حضور در کلاس اجباری نیست. اما دانشجویانی که در کلاس و فعالیت‌های درسی شرکت داشته باشند می‌توانند از نمره فعالیت کلاسی استفاده کنند. در این صورت دروس را راحت‌تر و با نمره بالاتر پاس میکنند.

امتحانات در دانشگاه پیام نور به‌صورت تستی و کشوری برگزار می‌شود و معمولاً کل کتاب موردسنجش قرار می‌گیرد. پاس کردن دروس به نسبت سایر دانشگاه‌ها مشکل تر است.

شهریه دانشگاه پیام نوربرای هر ترم:

بعد از شناخت کافی در مورد دانشگاه‌ها و رشته تحصیلی، چیدمان رشته‌ها مرحله نهایی برای انتخاب رشته کنکور سراسری است. بر اساس رتبه کسب‌شده و همچنین رتبه آخرین نفر قبولی رشته موردعلاقه افراد باید چهار نوع انتخاب در نظر داشته باشند:

برای در نظر گرفتن همه شرایط برای داشتن انتخاب رشته کنکور سراسری مناسب بهتر است از 150 انتخاب حدود 10 رشته انتخاب رؤیایی باشد. حدود 50 رشته شامل گزینه‌های خوش‌بینانه، 70 رشته منطقی و درنهایت 20 انتخاب هم برای حالت‌های بدبینانه در نظر داشته باشید.

منابع آزمون شخصیت شناسی هالند، آزمون شخصیت ‌شناسی مایرز-بریگز (mbti)

ممنون بابت راهنماییتون

ایاپیام نور به اندازه دانشگاه آزاد اعتبار دارد ؟؟

با سلام
دانشگاه پیام مورد تائید وزارت علوم هست و از اعتبار علمی لازم برخورداره اما اگر برای آینده فکر مهاجرت تحصیلی یا کاری به خارج از کشور دارید دانشگاه آزاد گزینه مناسب تری است.

ممنون بابت زحمات شما

خیلی ممنون از توضیحات کاملتون جواب همه سوالاتم رو گرفتم.

سلام
اختلاف رتبه در دانشگاه های دولتی روزانه و پردیس در یک رشته مثلا پرستاری برای سهمیه منطقه ۲ چقدره؟

با سلام حدود رتبه برای رشته پرستاری اصفهان در دوره روزانه حدود 5000 و برای پردیس حدود 11000 درسال 97 است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر رشته ها و رتبه ها رو سرچ کنید:https://www.edumoshaver.com/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته کنکور
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *