مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

 
helpkade
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

انتخاب رشته دبیرستان ، شاید یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی هر دانش آموزی باشد که می بایست با توجه به فاکتورهای مختلفی اعم از علایق ، استعداد ها و نیاز بازار کار ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند . در مسیر هدایت تحصیلی و انتخاب رشته ، نمی توان از اهمیت بالای موارد مختلفی مانند شناخت روحیات و علایق فردی و دریافت مشاوره از افراد مجرب چشم پوشی کرد .مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

برای مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

برای مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

نظام آموزشی ایران که شامل سه مقطع ابتدایی ، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم است ، یک نقطه عطف بسیار حساس به اسم انتخاب رشته دبیرستان دارد  . در سال های نه چندان دور که نظام آموزشی 4-3-5 بود دانش آموزان باید بعد از پایان سال اول دبیرستان اقدام به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ادامه مسیر می کردند .

با تغییر نظام آموزشی همچنان این انتخاب رشته دبیرستان به قوت خود باقی بوده و تنها در انتهای دوره متوسطه اول یا همان پایه نهم تحصیلی اقدام به انتخاب می کنند  . پس انتخاب رشته پایه نهم یا انتخاب رشته دبیرستان مسیر 3 ساله آینده دبیرستان دانش آموز و چه بسا در بیشتر موارد مسیر باقی عمر یک فرد را تشکیل می دهند .

به همین دلیل می توان گفت که انتخاب رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان ، به اندازه انتخاب رشته کنکور سراسری و چه بسا بیشتر از آن از اهمیت برخوردار است . چه بسا دانش آموزان بسیاری که بعد از کنکور و ورود به دانشگاه و یا حتی بعد از قبول نشدن در کنکور به این نتیجه می رسند که علت عدم موفقیتشان ، اشتباه در انتخاب رشته دبیرستان بوده است .

در این مقاله درمورد پارامترهای موثر در انتخاب رشته دبیرستان صحبت کرده ایم تا بتوانیم در انتخاب رشته دبیرستان به دانش آموزان عزیز کمک کوچکی کرده باشیم . 

با توجه به این که امکان تغییر رشته در بدو ورود به دانشگاه وجود دارد ، بسیاری از دانش آموزان و والدین بر این تصورند که رشته دبیرستان فقط بر درس هایی که دانش آموز در سه سال بعد از آن می خواند تاثیر می گذارد . متاسفانه این تفکر باعث کم اهمیت پنداشتن انتخاب رشته دبیرستان می شود .

دلیل این که می گوییم انتخاب رشته پایه نهم تاثیر بسیار بیشتری از درس های 3 سال تحصیل در مدرسه دارد دلایل مختلفی دارد که در اینجا می خواهیم به تعدادی از این دلایل اشاره کنیم . اول این که حتی اگر دانش آموزی در دانشگاه تغییر رشته دهد ، به خاطر نداشتن دانش کافی در رشته جدید ، کار برای او نسبت به دیگران سخت تر می شود . هم چنین خیلی از دانش آموزان با وجود امکان تغییر رشته در هنگام ورود به دانشگاه ، باز هم در رشته تحصیلی دبیرستان خود ادامه تحصیل می دهند .

پس عملا رشته ای که در دبیرستان انتخاب می کنیم نه تنها در دانشگاه بلکه در تمام سال های کاری زندگی مان هم همراهمان خواهد بود . این قسمت خوب و روشن ماجراست اما روی دیگر داستان این است که در سال های گذشته شاهد این اپیدمی هستیم که بیشتر افراد در شغل هایی مشغول به کار می شوند که کمترین ارتباط را با رشته تحصیلی دانشگاهی آن ها دارد .

پس اگر قرار است که سال های آینده زندگی خود را در مسیر درست پیش برویم و هیچ گاه از تصمیمی که گرفته ایم پشیمان نشویم مهم است که وسواس کافی در انتخاب رشته دبیرستان به خرج دهیم و براساس آنچه که حس می کنیم بیشترین تطابق را با ما و روحیات ما دارد تصمیم گیری کنیم .

متاسفانه این روزا افراد بسیاری را می بینیم که نه تنها به شغل خود علاقه نداشته اما گاهی اوقات از آن متنفر هم هستند ! مانند مهندسی که از ریاضی متنفر است ! وکیلی که قدرت بیان خوبی ندارد ! پرستاری که از محیط های بیمارستانی بدش می آید یا گرافیستی که ذهن خلاقی ندارد ! این ها هرچند شاید به نظر شما خنده دار به نظر برسد ولی ما روزانه با موارد زیادی از این دست رو به رو می شویم .

هرچند شاید برای یک دانش آموز 15 ساله تصمیم گیری اینکه در آینده قرار است سراغ چه کاری رود شاید خیلی منطقی نباشد اما باید قبول کنیم هرکدام از رشته های پایه نهم تا حد زیادی بیانگر حس و حال حاکم بر آن رشته است . رشته علوم تجربی را باید بیشتر به دانش آموزانی توصیه کنیم که توانایی کار در محیط های بیمارستانی و سروکار داشتن با بیماران را داشته باشند .

 رشته ریاضی فیزیک مناسب دانش آموزانی است که توانایی کار در محیط های صنعتی را دارند ، هرچند کار به عنوان مهندس طراح هم می تواند از ویژگی های دیگر رشته های دانشگاهی ریاضی فیزیک باشد . رشته انسانی می تواند آینده ای موفق برای دانش آموزانی ایجاد کند که قدرت بیان و روابط عمومی بالایی داشته باشند .

اکثر رشته های دانشگاهی رشته علوم انسانی نیازمند روابط عمومی بالا و توانایی داشتن برخورد روزانه با انسان های اجتماع است . در کنار رشته های نظری ، رشته های فنی حرفه ای و رشته های کاردانش در زمان ثبت نام مدارس هم متقاضی کمی ندارند . افرادی سراغ رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می روند که به نوعی شغل قطعی آینده خود را مشخص کرده اند و می خواهند هرچه سریع تر به سراغ فراگیری فنون آن رشته بروند .

بهتر است حساسیت بیشتری در انتخاب رشته های فنی حرفه ای و کاردانش داشته باشیم . زیرا افرادی که به سراغ رشته های نظری می روند در انتخاب رشته کنکور با تنوع زیادی از رشته های دانشگاهی مواجه می شوند ولی افرادی که رشته های فنی حرفه ای و کاردانش انتخاب می کنند یا باید دقیقا در همان رشته وارد دانشگاه شوند یا باید تغییر رشته دهند .

شاید تصور کنید صحبت درباره موضوع بازار کار کمی عجولانه باشد اما قطعا تحصیلات بدون اشتغال به کار مثل علم بدون عمل است . اما تمام تلاش ما بر آن است بعد از تحصیلات دانشگاهی در کاری مشغول به کار نشویم که ارتباطی به تحصیلات ما نداشته باشد .

حال که به اهمیت بازار کار پی بردید باید قبول کنیم که هیچکدام از رشته های دبیرستان بازار کار بسیار عالی یا بسیار بدی ندارند . این ما هستیم که از رشته دبیرستان ، رشته دانشگاهی و در یک کلام تحصیلاتمان یک کار خوب و آبرومند برای خود فراهم می سازیم .

اصلا عمدا این موضوع بازار کار را در اینجا وسط کشیدیم که متوجهتان کنیم که رشته دبیرستان تضمین کننده موفقیت شما نیست . به عنوان مثال میانگین جمعیت شرکت کنندگان کنکور تجربی در سال های گذشته 500 هزار نفر بوده است . آیا تمام این 500 هزار نفر به یک شغل رویایی دست پیدا می کنند ؟ یا میانگین دانش آموزانی که هرسال وارد هنرستان در رشته الکترونیک می شوند کمتر از 10 هزار نفر است . آیا هیچ کدام از این 10 هزار نفر نمی توانند شغل مناسبی پیدا کنند ؟

پس برخلاف آنچه که در ابتدایی این قسمت تصور کردید می خواهیم بگوییم هیچ وقت بازار کار را به عنوان یک برچسب که روی بعضی از رشته های دبیرستان هست و روی بعضی نیست نگاه کنید . بازار کار یک رشته هرچند به موقعیت های شغلی کشور ارتباط دارد ولی این فقط شما نیستید که به این موضوع دقت می کنید. 

همین رشد خیره کننده شرکت کنندگان تجربی در سال های قبل گواه این مدعاست که جامعه به بازار کار اهمیت زیادی می دهند اما بسیار سطحی ! توصیه هیوا به دانش آموزان این است که پیش از آن که به بازار کار به عنوان یک پارامتر کلیدی در انتخاب رشته دبیرستان نگاه کنید ، علاقه خود را ملاک قرار دهید .

علاقه ای که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم چگونه با ویژگی های شخصیتی و توانایی های فردی شما همسو است . مطمئن باشید موسیقیدان های زیادی داریم که از بعضی پزشک ها درامد بیشتری دارند . یا تکنسین برقی که از یک کارشناس ارشد حقوق  وضعیت شغلی بهتری دارد . پس به رشته های دبیرستان با این دید نگاه کنید که ” شما ” در کدام یک از آن ها موفق تر هستید نه بقیه .

احتمالا هیچ کدام از شما با اینکه درمورد انتخاب رشته دبیرستان مشاوره داشته باشید مخالف نیست . اما مشاوره با چه کسی ؟ پسر یا دختر همسایه شما که یک سال از فرزند شما بزرگ تر هست یا کسی که خود دانشجو است ( حتی در بهترین رشته و دانشگاه ) به هیچ وجه نمی تواند برای انتخاب رشته دبیرستان ، مشاور خوبی باشد .

همین که با فردی صحبت کنید که مسیر مدرسه و دانشگاه را تا آخر رفته باشد و وارد بازار کار شده باشد کافیست . علت اینکه گفتیم بهتر است با دانشجویان مشورت نکنید هم دقیقا همین موضوع ناآشنایی آن ها با بازار کار بود .

کسی که وارد بازار کار شده بهتر می تواند به شما ثابت کند که کار پیدا کردن شما تنها وابسته به همت و پیگیری خودتان است نه رشته ای که در آن فارغ التحصیل شده اید . البته نگاه بی طرفانه به موضوع انتخاب رشته نهم هم خیلی مهم است . اینکه اسیر مشاوره افرادی نشوید که چون در مسیر خود ناموفق بوده اند شما را هم از آن مسیر نهی می کنند .

یا افرادی که چون نتوانسته اند کار پیدا کنند شما را کلا از درس خواندن پشیمان می کنند . هرچند درمورد اینکه موفقیت به طور صددرصد در ادامه تحصیل نیست هم شکی نباید کرد . چه بسا افراد بسیاری بوده اند که بدون تحصیلات دانشگاهی توانسته اند به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند از هرجای ایران که هستید مشاوره انتخاب رشته دبیرستان را در اختیار شما قرار دهند . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

✔️ انتخاب رشته دبیرستان به عوامل زیادی اعم از علاقه مندی ها ، استعداد ، روحیات و غیره بستگی دارد که در این مقاله به بررسی این عوامل پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، رشته بهتر یا بدتری در دبیرستان وجود ندارد و دانش آموز باید نسبت به فاکتورهای شخصی خود ، انتخاب رشته دبیرستان را انجام دهد .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن پرداخته شده ، انتخاب صحیح در این مقطع می تواند مسیر شغلی و موفقیت فرد را مشخص نموده و انتخاب غلط ممکن است به سرخوردگی دانش آموز بیانجامد .

برای مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

برای مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

سلام من ترازم به تجربی نرسید و رفتم ریاضی ایا میشه سال یازدهم تغییر رشته بدم برم تجربی و اینکه نمونه دولتی یا شاهد میان پایه ور میدارن لطفا بگین ممنون

سلام. می تونین در پایان پایه نهم در صورتی که شرایط لازم رو داشته باشین در امتحان تغییر رشته شرکت کنین ، مدارس شاهد و نمونه دولتی در  صورتی که در پایه های میانی ظرفیت خالی داشته باشن به صورت داخلی پذیرش دارن .مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

سلام .الان دوران کروناست و امتحانات نهم برای انتخاب رشته گرفته شده .فرم هدایت تحصیلی من اومده ولی رشته ای که می خواستم انتخاب نشده.ایا میشه دوباره امتحان مجدد اون درسو داد و انتخاب رشته کرد

سلام . می تونین در امتحانات تعیین رشته شرکت کنین .

سلام ایا میشه مثلا من در رشته کاردانش یا فنی حرفه ای تحصیل ولی موقع کنکور برم کنکور علوم انسانی و بعدش در دانشگاه در علوم انسانی تحصیل کنم

سلام . بله می تونین در یکی از رشته های کاردانش و یا فنی حرفه ای تحصیل کنین و در آینده در کنکور سراسری انسانی شرکت کنین .

سلام ببخشید مزاحم میشم من چند سوال ذهنمو درگیر کرده مثلا الان من الویت ب اوردم زیرش نوشته 50 مثلا یه نفرم الویت ب اورده برا اون 60 اول اونو ثبت نام میکنن بعد پایین تر ها رو؟یا فرقی نداره ؟ و اینکه شرایط ثبت نام الویت ب چجوریه؟

سلام . ابتدا باید دانش آموزان با اولویت الف ثبت نام کنن بعد در صورتی که ظرفیت خالی وجود داشته باشه دانش آموزان با اولویت ب می تونن ثبت نام کنن .

سلام خسته نباشید برای انتخاب رشته باید کجا برم تا ثبت نام کنم؟ هدایت تحصیلیم اومده و می خوام برم رشته ریاضی اما حالا نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام . باید به مدرسه ای که برای ادامه تحصیل انتخاب کردین مراجعه و ثبت نام کنین .

با سلام بدون شناسنامه عکس دار نمیشه مدرسه ثبت نام کرد چون تا شناسنامه بیاد طول می کشه؟

سلام . برای ثبت نام باید شناسنامه عکس دار داشته باشین ولی با مدرسه صحبت کنین شاید شما رو  ثبت نام کنن .

سلام نمراتمون چقدر باشه برای انسانی که اولویت الف بیاریم ؟ با ظرفیت 220 نفر شهرستان

سلام . برای اینکه یک رشته اولویت الف قرار بگیره به انتخاب اولویت های شما ، امتیازات مشاوره ای و نمرات سایر دانش آموزان متقاضی هر رشته و … بستگی داره .

سلام من رشته دهم انسانی هستم. ببخشید که نمره سالانه هر درس نمره 10 به بالا باشه یا نه؟

سلام . برای قبولی در هر درس باید نمره سالانه هر درس حداقل 10 باشه .

من ریاضیم در هفتم ۱۵ هشتم ۱۴.۵ و نهم ۱۱شدم علوم هم هفتم ۱۵هشتم ۱۷.۵و نهم ۱۸.۵ شدم ولی معدل بالایی دارم . می تونم به رشته تجربی برم

سلام . شرایط تحصیل در رشته تجربی رو دارین . 

سلام من علاقه زیادی به رشته تجربی دارم و معدلم سال هفتم۱۹.۵۵ وهشتم ۱۸.۸۸و نهم ۱۸.۹۸. من می تونم به رشته تجربی برم؟؟

سلام . در صورتی که حداقل میانگین نمرات پایه هفتم ، هشتم و نهم درس علوم 14 و درس ریاضی  13 باشه ، می تونین در رشته تجربی تحصیل کنین البته به ظرفیت پذیرش رشته تجربی در شهر شما بستگی داره .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

اصلی ترین ملاک دانش آموزان برای انتخاب رشته پایه نهم به دهم ، علاقه دانش آموز می باشد . اما قطعا علاقه بدون شناخت رشته ها به دست نمی آید و باید با شناختی که از این رشته ها دارید علاقه خود را نسبت به این رشته ها به دست آورید . در این مقاله به معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم پرداخته ایم که دانش آموزان بتوانند با بیشترین شناخت ، یک انتخاب رشته خوب داشته باشند .مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

برای مشاوره معرفی رشته های پایه نهم ( انتخاب رشته پایه دهم )

برای مشاوره معرفی رشته های پایه نهم ( انتخاب رشته پایه دهم )

انتخاب رشته پایه دهم یکی از انتخاب های مهم و سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان به شمار می رود چون که می تواند آینده شغلی و درامدی فرد را تحت تاثیر قرار دهد . هرساله دانش آموزان پایه نهم از آنجایی که می بایست برای ورود به پایه دهم یکی از رشته های علوم پایه ( علوم تجربی ، ریاضی فیزیک و علوم انسانی ) ، فنی حرفه ای ، کاردانش و علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایند دچار سردرگمی و استرس می شوند . از آنجایی که انتخاب هر کدام این رشته ها می تواند در آینده دانش آموزان تغییراتی را ایجاد کند تصمیم به نگارش این مقاله در خصوص معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم به دهم گرفته ایم .

کاملا مشخص است که رشته ریاضی فیزیک ارتباط تنگاتنگی با دو درس ریاضی و فیزیک دارد ، از انجایی که اکثر فارغ التحصیلان این دو رشته را مهندسان آینده تشکیل می دهد درک درست از این دو درس می تواند در آینده کمک بسیاری به موفقیت در رشته دانشگاهی کند . به جرات می توان گفت که هر یک از فصول فیزیک مربوط به یک رشته مهندسی می باشد ، پس دانش آموزی که درک درستی از درس فیزیک و ریاضی و قسمت های تجسمی دارد می تواند آینده درخشانی در این رشته داشته باشد . هرچند نباید از نقش درس شیمی هم در انتخاب رشته ریاضی فیزیک به راحتی گذشت . اینکه ما دید مهندسی داریم امابه دلیل نخواندن دروس معدل کمی در این سه درس کسب کردیم اصلا توجیه مناسبی نیست لذا توصیه می شود دانش آموزانی که دارای معدل بالاتر از 18 در این سه درس هستند وارد این رشته شوند هرچند از نظر قانونی باید :

1 . مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد .

2 . نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد .

3 . مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد .

 

برای رسیدن به ایده ال هایتان در رشته تجربی باید در دروس زیست شناسی ، ریاضی و شیمی دارای دید مناسبی باشید . اکثر رشته های دانشگاهی رشته تجربی در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با زیست ، شیمی و تا حدودی ریاضی و فیزیک هستند ، برای مثال رشته های پزشکی و پیراپزشکی کاملا مرتبط با دروس زیست و شیمی هستند و همچنین رشته های علوم پایه مانند ژنتیک نیز به درک مناسبی از ریاضی ، زیست و شیمی نیاز دارند ، نمی توان رشته تجربی را رشته حفظیات نامید اما از نظر درک ریاضی و مفاهیم نسبت به رشته ریاضی مهارت کمتری را می طلبد . اما از نظر درک پدیده های طبیعی و کنجکاوی نسبت به پدیده ها نسبت به رشته ریاضی کنجکاوی بیشتری را نیاز دارد .

از آنجایی که استقبال از رشته تجربی در سال های قبل به شدت زیاد شده است بنابراین دانش آموزان این رشته رقابت بیشتری را در کنکور سراسری شاهد خواهند بود . این رقابت بدین معنی است که تقریبا در چند سال گذشته تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی حداقل 2 برابر شرکت کنندگان رشته ریاضی فیزیک و یا رشته علوم انسانی بوده است . اگر بخواهیم رشته های گروه پزشکی یعنی رشته های پزشکی و پیراپزشکی را رشته های اصلی دانشگاهی برای دانش آموزان تجربی بنامیم تنها برای حداکثر 2 الی 4 درصد این داوطلبان در دانشگاه های دولتی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی صندلی وجود دارد . عددی که هرساله در حال کاهش یافتن است . این رقابت حتی با کمک صندلی های دانشگاه آزاد و پردیس های خودگردان هم نتوانسته است طعم سهولت به خود بگیرد . بنابراین کسی که خود را برای انتخاب رشته تجربی در پایه نهم مستحق می داند باید خود را برای یک رقابت تمام عیار آماده کند .

1 . اگر کسی می خواهد رشته تجربی را در انتخاب رشته پایه نهم برگزیند باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی ، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد .

2 . نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد .

3 . مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد . یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد .

 

در رشته علوم انسانی قوی بودن در دروس ادبیات و عربی کمک بیشتری به دانش آموز می کند اما متاسفانه اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به این رشته روی می آورند . درست است که در این رشته دروس ریاضی بسیار سطحی می باشد و دروس رشته انسانی جنبه حفظی بیشتری دارد اما قوی بودن درس ریاضی شما منافاتی با رشته علوم انسانی ندارد ، کسی که می خواهد در این رشته تحصیل کند باید فاکتور روابط عمومی قوی و سخنوری را به عنوان اولویت انتخاب این رشته مدنظر داشته باشد . زیرا عموم رشته های دانشگاهی رشته علوم انسانی در ارتباط مستقیم با اعضای جامعه است مانند رشته های اقتصاد ، روانشناسی ، مشاوره ، مدیریت ، علوم سیاسی و …

برای موفقیت در رشته علوم انسانی حافظه قوی و بهره مندی از تمرکز خوب کمک شایانی می کند . دروس رشته انسانی جنبه ” حفظ کنید ” بیشتری دارد و این موضوع بی ارتباط با رشته های دانشگاهی این گروه نظیر حقوق ، تاریخ و … نیست . اما بنظر گروه مشاوره هیوا تنها کسانی هستند که می توانند در این رشته به رتبه های عالی در کنکور سراسری برسند که در پشت همین ” حفظ کنید ” ها هم بتوانند پیوستگی مفهومی و ارتباط منطقی پیدا کنند وگرنه دروس این رشته بسیار برایشان عذاب آور خواهد بود .

نکته مثبت برای موفقیت در کنکور سراسری با انتخاب رشته رشته انسانی رقابت کمتر نسبت به سایر گروه های آموزشی می باشد یعنی دانش آموز قوی کمتری نسبت به سایر رشته های نظری در این گروه وجود دارد .

1 . اگر کسی بخواهد رشته انسانی را در انتخاب رشته دبیرستان برگزیند باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور در هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی ، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد .

2 . نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 4 محاسبه می شود.

3 . نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می شود.

4 . نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود.

5 . مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد.

 

در رشته علوم و معارف اسلامی ارتباط بیشتری با دروس معارف اسلامی ، تفسیر قرآن ، فقه و … برقرار خواهد شد و برای دانش آموزانی که به مسائل حوزوی و ادبیات عربی علاقه بیشتری دارند توصیه می شود . دروس این رشته نیز مانند رشته علوم انسانی نیاز به توانایی حفظیات بیشتری دارند. فارغ التحصیلان این گروه می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند . این دسته از داوطلبان همچینین می توانند به دلیل نزدیکی با رشته انسانی در زیر گروه انسانی موفقیت نسبی کسب کنند .

1 . در رشته علوم و معارف اسلامی مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور در هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی ، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد .

2 . نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 4 محاسبه می شود .

3 . نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می شود .

4 . نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود .

5 . مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 378 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد .

 

رشته فنی حرفه ای شامل چهار زیر گروه هنر ، مدیریت و خدمات ، صنعت و کشاورزی می شود و به نوعی می توان به تمامی رشته های گروه ریاضی در دانشگاه راه یافت اما یادمان باشد با انتخاب رشته فنی حرفه ای شانس قبولی خود را در دانشگاه های درجه یک کشور تا مقطع ارشد از خود گرفته ایم و اصولا برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه های خوب نیز با ضعف علمی محسوسی نسبت به دانشجویانی که از رشته ریاضی فارغ التحصیل شده اند مواجه هستند ( که البته با تلاش و کوشش قابل جبران است )

اما از سویی دیگر با مهارت های فنی آموخته در این رشته ها می توان زودتر و راحت تر وارد بازار کار شد و به نوعی فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای زودتر مهارت و نوآوری خود را در شغل انتخابی به ظهور رسانند .

اگر قصد مهندس شدن یا مدیر شدن و تحصیلات عالی را دارید رشته ریاضی نسبت به فنی اولویت بهتری دارد اما اگر می خواهید زودتر وارد بازار کار شوید رشته های فنی حرفه ای توصیه می شود . لازم به ذکر است دانش آموزانی که به کارهای عملی علاقه بیشتری دارند در رشته های فنی حرفه ای موفق تر خواهند بود .

شاید از گذشته این تصور در بین بعضی خانواده ها رواج یافته باشد که فقط شاگر تنبل ها یا کسانی که از درس خواندن فراری هستند سراغ رشته های فنی حرفه ای می روند . حتی اگر چنین تصوری درست باشد باید به جنبه مثبت قضیه نگاه کنیم . قرار نیست همه مهندس شوند … حداقل اگر کمی واقع بینانه تر به فارغ التحصیلانی که در اقوامتان حضور دارند نگاه کنید خواهید دید بیشتر این به ظاهر مهندسان از انجام کوچک ترین کارهای فنی ناتوانند و فقط اسم مهندسی را یدک می کشند . اما اگر فرزند شما با علاقه خود به سراغ این رشته ها برود حداقل نتیجه ای که در پی خواهد داشت این است که شاید با گرفتن یک فوق دیپلم یا حتی دیپلم دیگر از ادامه تحصیل منصرف شود ولی حداقل یک عمر با ان چیزی که در چندسال تحصیلش در دبیرستان و شاید دانشگاه می آموزد کارهای خیلی ها را راه می اندازد و از این بابت نقش موثری در اجتماع ایفا خواهد کرد .مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

1 . اگر کسی می خواهد وارد رشته های فنی حرفه ای شود باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه دوره راهنمایی بدون ضریب کمتر از 30 نباشد .

2 . نمره درس ریاضی (1) اول متوسطه بدون تبصره و حداقل 10 باشد .

3 . مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه ( بدون احتساب نمره درس کارگاه خود اتکایی ) باید حد اقل 120 و معدل آن ها کمتر از 12 نباشد .

رشته کارودانش از لحاظ عنوان رشته ها شباهت زیادی با رشته فنی حرفه ای دارند ولی اولا انتخاب گرایش های جزئی تر در رشته های کارودانش ممکن تر هستند همچنین این امکان وجود دارد که برای اخذ دیپلم کارودانش به مدرسه مراجعه نکرد و صرفا با مراجعه به آموزشگاه های فنی حرفه ای که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای گرفتند به دانش آموزان دیپلم کارودانش دهند .

در مجموع ورود به رشته های فنی دشوارتر و گذراندن دروس رشته های فنی نیز سخت تر از رشته های کاردانش می باشد  اما شرایط استخدامی برای رشته های فنی حرفه ای بهتر می باشد و احد های کارگاهی رشته کاردانش بیشتر است . در مجموع رشته کاردانش آسان ترین رشته برای گرفتن دیپلم می باشد و با توجه به اینکه در بیشتر مدارس و آموزشگاه های کارودانش سخت گیری زیادی روی دانش آموزان وجود ندارد در نتیجه بعد از اخذ دیپلم به دلیل نا آشنایی نسبی دانش آموز با مباحث دید خوبی نسبت به آن در بازار کاری وجود ندارد . هرچند در مدارس کاردانش نیز استثنا وجود دارد و مدارس کاردانشی داریم که از لحاظ کیفیت با مدارس فنی حرفه ای قابل مقایسه اند .

1 . برای انتخاب رشته کارودانش در انتخاب رشته پایه نهم مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریورهر یک از درس های ریاضی ، کار و فناوری در سه پایه دوره اول بدون ضریب کمتر از 36 نباشد .

2 . نمره درس ریاضی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 2 محاسبه می شود .

3 . نمره درس کار و فناوری در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می شود .

4 . مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 180 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 12 باشد .

 

خیر . برای اتنخاب هر یک از رشته های علوم پایه ، فنی حرفه ای و کاردانش شرط کسب حداقل معدل وجود دارد .

دانش آموزان باید بر اساس علاقه ، سوابق تحصیلی ، بازار کار رشته مورد نظر و … انتخاب رشته خود را انجام دهند .

برای هر دانش آموز با توجه به وضعیت تحصیلی ، علاقه و توانایی های فردی ممکن است یکی از این دو رشته مناسب باشد .

برای مشاوره معرفی رشته های پایه نهم ( انتخاب رشته پایه دهم )

برای مشاوره معرفی رشته های پایه نهم ( انتخاب رشته پایه دهم )

سلام ، من امسال میرم کلاس نهم به موسیقی خیلــــــی علاقه دارم و گیتار تمام زندگی منه ولی نمیدونم چه رشته باید برم و چه کار باید بکنم و اینکه اگه وارد رشته ی موسیقی بشم و ادامه بدم به موفقیت (پـــــول ، شهرت ، زندگی راحت ) میرسم یا نه ؟؟ توی ایران رشته ی موسیقی و….. چه جوریه ؟؟ اگ میشه سریع جواب بدین

سلام . می تونین در مدرسه و یا به صورت آزاد در رشته موسیقی تحصیل و یا فعالیت کنین ، موفقیت شما در این رشته به توانایی ، مهارت و پشتکار شما بستگی داره .

سلام . من کلاس هشتمم . من از حالا به فکر شغل آینده هستم و توی رشته ی تجربی و انسانی نمیدونم کدوم برم ولی من خودم بیشتر به روانشناسی و وکالت علاقه دارم ولی خانوادم همش به تجربی تاکید دارن حالا نمیدونم چیکار کنم؟

سلام . در مورد رشته ها و آینده تحصیلی و شغلی که دارن بیشتر تحقیق کنین بعد با توجه به هدف ، توانایی ، استعداد و علاقه ای که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

با عرض سلام و خسته نباشید، من معدل کلاس هشتمم ۱۹/۸۱ است. و به گویندگی و اجرا و بازیگری خیلی علاقه دارم . اما خانواده بیشتر دوست دارند تجربی بخوانم و دکتر بشم . از یک طرف هم برای گویندگی و اجرا نمی دونم باید چه رشته ای رو در هنرستان انتخاب کنم؟

سلام . در هنرستان دقیقا رشته ای به عنوان رشته گویندگی وجود نداره ، باید در یکی از رشته های گروه هنر و سینما تحصیل کنین ، می تونین در مدرسه در رشته ای که علاقه و استعداد دارین تحصیل کنین و در دانشگاه دررشته مورد نظرتون در زمینه گویندگی و اجرا ادامه تحصیل بدین .

سلام م یخوام برم رشته کامپیوتر از فنی باید برم یا کاردانش فقط همین رشته اوردم

سلام . از شاخه فنی حرفه ای در رشته کامپیوتر تحصیل کنین .

سلام ببخشید من می خواستم رشته ای بردارم که در آینده به کامپیوتر و موبایل ربط داشته باشه چون فقط به اینها علاقه دارم. و درسش هم زیاد سخت نباشه یعنی از رشته های نظری نباشه. میشه زود راهنماییم کنید. ممنون.

سلام . می تونین در رشته کامپیوتر در شاخه فنی حرفه ای تحصیل کنین .

سلام من امسال می خوام برم نهم و فقط به رشته تجربی علاقه دارم ولی با توجه به اینکه رقابت تو این رشته زیاده از کنکورش می ترسم و زیاد به خودم اطمینان ندارم که آیا می تونم یانه به نظر شما این رشته رو انتخاب کنم؟

سلام . در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین ، باید با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، در صورتی که به رشته ای علاقه داشته باشین و هدف تون مشخص باشه برای رسیدن به هدف تون با تمام توانایی تلاش می کنین .

سلام خسته نباشید . ببخشید من عاااشق عکاسی ام . می خواستم ببینم بازار کار عکاسی و رشته پایه اش چیه و چه جوریه ؟؟؟ آیا میشه موفقیت بالایی بدست آورد در این رشته ؟ و اینکه چ درس هایی داره این رشته؟

سلام . در هر رشته ای که بهترین باشین ، می تونین به موفقیت برسین ، عبارت معرفی رشته عکاسی هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

با سلام ببخشید من امسال باید انتخاب رشته کنم و نمیدونم به کدوم رشته برم و نمبدونم علایقه ام به کدوم رشته بیشتر است؟

سلام . در مورد رشته ها و آینده تحصیلی و شغلی که دارین بیشتر تحقیق کنین ، بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو راهنمایی کنن .

سلام . من سال بعد انتخاب رشته دارم ولی سر انتخابی که کردم شک دارم.انتخابم رشته فنی بود چون هم از سن کم توی بخش های مختلفش اموزش دیدم و هم بیشتر بهش علاقه دارم.استعدادش رو هم دارم ولی فکر میکنم اگه برم رشته فنی و مدرکش رو بگیرم؛مدرکش ارزش کمی داشته باشه و نشه ازش استفاده کرد.درآینده می خوام نقاش و نویسنده بشم ولی سر انتخاب رشته فنی خیلی مرددم:/

سلام . بهتره در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین ، اطلاعات کافی و کاملی در مورد آینده شغلی و تحصیلی رشته ها کسب کنین بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین انتخاب رشته کنین .

سلام ببخشید من می خوام به پایه نهم بروم به رشته دبیری زبان و ادبات عربی علاقه زیادی می خواستم این رشته زیر رشته کدام رشته اصلی پایه نهم هستند انسانی یا معارف

سلام . در رشته انسانی تحصیل کنین و در آینده باید در کنکور سراسری انسانی شرکت کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

انتخاب رشته دوران دبیرستان از جمله مهم ترین و چالش برانگیزترین انتخاب هایی است که پیش روی دانش آموزان مقطع متوسطه قرار دارد. اینجاست که دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان اهمیت زیادی پیدا می کند. با دریافت مشاوره انتخاب رشته دبیرستان دیگر خبری از آن همه درگیری ذهنی برای انتخاب رشته نیست و فرد انتخاب رشته ای بی عیب و نقص را تجربه می کند.

 

دریافت مشاوره انتخاب رشته نهم چه به صورت آنلاین و چه حضوری می تواند آینده ای درخشان را برای دانش آموز رقم بزند و موجب تجربه انتخاب رشته ای عاری از عیب و نقص برای فرد شود. نوشته حاضر می تواند به عنوان راهنمای انتخاب رشته دبیرستان برای شما دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه نهم و در شرف انتخاب رشته باشد.

 

 

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

جهت استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان – مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین ، استعدادیابی، آشنایی با رشته های دانشگاهی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

از جمله خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان ارائه می‌گردد، در گام نخست به نیاز سنجی دانش آموزان عزیز پرداخته می شود. تفاوت‌های زیادی بین دانش آموزان از نظر هوش، شخصیت و همچنین استعداد وجود دارد.

بنابراین برای انتخاب رشته دانش آموزان، نمی‌توان یک نسخه از پیش تعیین شده ارائه نمود .

یکی از مسائلی که محصلین عزیز با آن درگیر هستند، در رابطه با سردرگمی‌هایی است که در رابطه با آینده شغلی و همچنین نحوه انتخاب رشته موردنظر خود دارند.

آنچه در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان صورت می‌پذیرد، در وهله اول کمک به ایجاد آرامش روانی برای این دانش آموزان می‌باشد. زیرا در شرایط استرس، قدرت تصمیم‌گیری درست کاهش می یابد.

از دیگر خدمات مشاوره انتخاب رشته دبیرستان معرفی رشته‌های دبیرستان به همراه کاتالوگی که شامل رشته‌های دانشگاهی در هر یک از رشته‌های دبیرستان است.

همچنین با استفاده از مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین در رابطه با آینده شغلی هر یک از رشته‌های مربوطه به اطلاعات دقیقی دست خواهید یافت.

مشاوره دبیرستان آنلاین با استفاده از سامانه انتخاب رشته دبیرستان ، امکان انتخاب رشته را برای تمامی دانش آموزان فراهم می نماید.

با توجه به اینکه مدارس مختلفی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان وجود دارد، بنابراین، بخشی از مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان به پاسخ دادن به سوالاتی همچون ویژگی های مدرسه نمونه دولتی چیست؟ و معرفی انواع مدارس دیگری همچون معرفی مدرسه های تیزهوشان مربوط می شود.

 

 

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان علاوه بر استعداد یابی و انجام انتخاب رشته ، به ارائه کلیه اطلاعات در رابطه با آینده شغلی هر یک از رشته ها می پردازد

 

 

 

انتخاب رشته دبیرستان نظام جدید نسبت به سال های گذشته تغییرات اساسی داشته است. از جمله اینکه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان برای تمامی دانش آموزان با توجه به الکترونیکی بودن آن و همچنین ایجاد تغییراتی در تأثیر درصدها در رشته انتخابی به دانش آموزان مختلف برای انتخاب رشته جهت خواهد داد.

چنانچه انتخاب شما ثبت نام در سامانه مدارس تیزهوشان و یا ثبت نام در مدارس فرهنگ است، شرایط انتخاب رشته دبیرستان برای شما بسیار متفاوت خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از مدارس شرایط خاص خود را برای انتخاب رشته دانش آموزان دارند. بنابراین شما در صورت قبولی در هر یک از رشته های مورد نظر این دبیرستان ها، امکان تغییر رشته را نخواهید داشت.

به همین دلیل یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان بدان اشاره خواهیم نمود، ارائه اطلاعات در رابطه با شرایط پذیرش هر یک از این دبیرستان هاست.

 

 

 

شاید با شنیدن این جمله در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان برای شما این سوال ایجاد شده باشد که تست انتخاب رشته چه کاری می تواند انجام دهد؟

در واقع تست انتخاب رشته دبیرستان به تمامی داوطلبان مشغول به تحصیل در پایه نهم تحصیلی کمک می کند تا با توجه به نمرات به دست آمده و همچنین سایر عوامل تاثیر گذار در رابطه با هدایت رشته احتمالی اطمینان لازم را کسب نمایند.

یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین برای تمامی دانش آموزان پایه نهم دبیرستان ارائه می گردد، انتخاب رشته توسط تست انتخاب رشته دبیرستان است.

 

 

 

 

 

 

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

 

با توجه به نگرانی هایی که دانش آموزان عزیز در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان مطرح می نمایند، قصد داریم در رابطه با آینده شغلی برخی از مشاغل به ارائه توضیحاتی بپردازیم.

رشته علوم ریاضی همانطور که از نام آن پیداست پایه و اساس آن ، ریاضی می باشد. بنابراین جنانچه قصد انتخاب این رشته را دارید، لازم است علاوه بر آشنایی با کتب دبیرستان، همه چیز در مورد کنکور ریاضی را نیز بدانید.

آینده شغلی رشته ریاضی با توجه به اشباعی که در سال های اخیر به وجود آمده است، موجب شده که یافتن کار با اندک سختی همراه باشد.

همچنین با توجه به مهارت های مورد نیاز می توان گفت امتیاز شما در صورتی که بتوانید تخصص لازم را در رشته خود داشته باشید حرف اول را به لحاظ درآمدی حتی در همین شرایط بد اقتصادی دارد. زیرا همه ما به مهندسین خبره نیازمندیم.

مشاغل مربوط به رشته تجربی همانگونه که بسیاری از داوطلبان اطلاع دارند و همچنین در سال های اخیر رقابت بسیار سخت و تنگاتنگی به وجود آورده است و به همین دلیل کلیه دانش آموزان در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان به دنبال یافتن پاسخ در رابطه با اینکه چگونه در پزشکی قبول شویم ؟ هستند.

البته این بدان معنا نیست که انتخاب این رشته در دبیرستان ، به پزشک شدن تضمینی شما کمک می کند. در این زمینه باید به استعدادها و توانایی های خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

بازار کار رشته علوم انسانی را می توان همانند رشته ریاضی در بسیاری از رشته اشباع شده دانست.

اما باز هم موضوع بسیار مهمی که می توان بدان پرداخت این است که هر یک  از داوطلبانی که این رشته را انتخاب می کنند در صورت داشتن مهارت زیاد می توانند در آمد بالایی داشته باشند.

 

 

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین از جمله خدمات ارائه شده برای تمامی داوطلبان توسط مشاوران است. هر یک از دانش آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود می توانند به راحتی و با توجه به برقراری تماس با متخصصین به مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان بپردازند.

از جمله مزایای  مشاوره تحصیلی به صورت آنلاین این است که دانش آموزان عزیز بدون محدودیت و در هر زمانی که مایل باشند می توانند به راحتی و تنها با استفاده از برقراری یک تماس به کلیه اطلاعات لازم دست یابند.

 

 

بحث مهمی که در زمان انتخاب رشته دبیرستان همواره مطرح است موضوع ملاک ها و شاخص هایی است که در زمان انتخاب رشته باید به آن ها توجه کرد.

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم موضوع انتخاب رشته واقعاً جدی است و بخشی از سرنوشت و آینده شما دانش آموز گرامی به آن وابسته است.

پس در صورتی که دقیقاً نمی دانید چه ملاک هایی برای انتخاب رشته وجود دارد از دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان از مشاورانی خبره ایران تحصیل غافل نشوید.

 

پاسخ به این سوال نمی تواند به صورت صددرصدی برای شما و تمامی دانش آموزان یکسان باشد.

زیرا یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین ارائه می گردد، استعداد یابی بر حسب شخصیت شما خواهد بود. بنابراین، ممکن است در یک رشته شاید یه ظاهر بی درآمد و یا کم درآمد بتوانید بهترین درآمد را داشته باشید.

 

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان ، تست رغبت سنجی و آشنایی با رشته های دبیرستان با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط :

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دانشگاهی

ثبت نام دبیرستان البرز پایه دهم

مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی

از جمله ویژگی های یک مشاوره انتخاب رشته دبیرستان خوب و بی نقص مشاوره ای است که بر طبق معیارهای انتخاب رشته و نیازهای دانش آموز صورت بگیرد.

این مشاوره براساس مواردی همچون علاقه دانش آموز به رشته مورد نظز و بازار کار آن انجام می شود.

یک مشاور در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته انتخابی دانش آموز و اطلاع از ملاک های انتخاب رشته می تواند راهنمای خوبی برای وی باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

ایران مشاوره ۱۰۱ نظرها

در زندگی تمام انسان ها زمان هایی است که بایستی دست به انتخاب بزنند ، انتخاب هایی که سرنوشت را تغییر خواهد داد و کمی اشتباه در آن می تواند بعدها موجب پشیمانی شود. برای نوجوانان زمانی که پا به دوران دبیرستان می گذارند ، شاید بتوانیم بگوییم اولین تصمیم مهم زندگی خود را خواهند گرفت تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد ناراحتی بزرگی به بار خواهد آورد و حتی ممکن است اشتیاق دانش آموز برای ادامه تحصیل کمتر شود . با توجه به اهمیت این موضوع والدین بایستی نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی نموده و اگر دانش والدین در این زمینه کافی نیست می توانند از مشاوران تحصیلی کاردان در این زمینه مشاوره دریافت نمایند. دنیای امروز دنیای پیشرفت و سرعت است و هر چه به جلو می رویم بایستی میزان خطای خود را پایین برده و انتخاب های صحیح و کار آمد تری داشته باشیم به همین خاطر مرکز ایران مشاوره این مقاله را برایتان فراهم نموده اند تا به والدین و یا دانش آموزان نهم در این انتخاب مهم یاری رسانند. به همین منظور درخواست می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با خواندن دقیق مقاله به سوالات خود پاسخ داده و از اضطراب ناشی از انتخاب رشته خود و یا فرزندتان رهایی یابید.مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

انتخاب رشته نهم به دهم می تواند آینده شما را رقم بزند پس در انتخاب رشته خود تمام جوانب را بسنجید.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت ، دانش اموزان پایه نهم که در مرحله  انتخاب رشته می باشند بایستی بدانند دیگر مانند گذشته تنها به نمرات  پایه نهم توجه نمی شود بلکه تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول (هفتم ، هشتم ، نهم) در انتخاب رشته تاثیر خواهد داشت. همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است.  انتخاب رشته نهم مانند انتخاب رشته در دوران دانشگاه به رتبه دانش آموز بستگی دارد برای مثال اگر دانش آموزی رتبه ی لازم  برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد بایستی در گروه های فنی و یا انسانی و … دست به انتخاب بزند. نکته ی دیگری که در پایه نهم مد نظر گرفته شده تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب رشته می باشد برای مثال در یک منطقه که 200 نفر سهمیه انتخاب رشته کنکور تجربی دارند ممکن است حتی کسانی که معدل

بالای 18 را کسب کرده اند هم نتوانند این رشته را انتخاب کنند و مجبور شوند در رشته های دیگر تحصیل نمایند.

دانش آموزان و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستند توجه داشته باشید که چنانچه خود شما و یا دانش آموز شما قصد تحصیل در رشته علوم انسانی را دارد بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های ادبیات و عربی لازمه ی تحصیل در این رشته می باشد همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته موضوعی که وجود دارد این است که اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند در حالی که تحصیل در رشته انسانی نیز به کسب توانایی  به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است . در هر حال کسانی که در  دبیرستان با رشته ی علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند بایستی به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری ، حفظیات قوی ، و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند زیرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی شامل ، روان شناسی ، حقوق ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مشاوره ، مدیریت و … نیازمند کسب این مهارت ها می باشد.

رشته ی تجربی یکی از رشته هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های زیست شناسی ، ریاضی و شیمی برای موفقیت دانش آموز لازم می باشد زیرا که رشته های دانشگاهی این رشته هم مرتبط با علم زیست ، شیمی و ریاضی و فیزیک می باشد. دانش اموزان این رشته بایستی تا حدودی به حفظیات علاقه مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به منابع طبیعی از خود نشان دهند زیرا که این رشته تا حدودی به قوی بودن در ریاضی نیازمند است اما بیشتر به پدیده های طبیعی می پردازد به همی خاطر نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی دانش آموز خواهد شد. برخی از رشته های دانشگاهی این رشته شامل ، پزشکی ، مامایی ، هوشبری ، فیزیوتراپی ، زیست شناسی و … می باشد.

همانطوری که از نام رشته بایستی متوجه شده باشید رشته ی ریاضی فیزیک به توانایی بالای دانش آموز در این دو درس نیازمند است زیرا که اغلب کسانی که در این رشته تحصیل می کنند در آینده قرار است مهندس در گرایش های مختلف شوند پس داشتن پایه ی قوی در درس های ریاضی و فیزیک و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته لازم می باشد. دانش آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند که دارا بودن این ویژگی در آینده کمک فراوانی به آن ها خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر در این درس ها نمرات خوبی کسب نکرده اید رشته های دیگری را انتخاب نموده و در آن تحصیل نمایید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی توجه کنید رشنه فنی و حرفه ای دارای 4 زیر گروه هنر ،مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می باشد. با انتخاب رشته فنی و حرفه ای تقریبا می توانید به تمامی رشته های ریاضی و فیزیک در دانشگاه راه یابید اما نکته ی قابل ملاحظه ای که وجود دارد این است که شما شانس قبولی در دانشگاه خوب و درجه یک کشور را در کارشناسی ارشد از دست می دهید هرچند تا حدودی قابل جبران است. اما یکی از مزایایی که وجود دارد فارغ التحصیلان این رشته راحت تر وارد بازار کار می شوند. شما دانش آموز و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستید اگر خود شما و یا دانش آموزتان علاقه ی خاصی به کار های عملی دارد و دوست دارد که زودتر وارد بازار کار شود رشته فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای انتخاب رشته در پایه نهم می باشد اما اگر می خواهید مدیر و یا مهندس شده و تحصیلات عالی خود را ادامه دهید بهتر است در رشته ریاضی انتخاب رشته نموده و تحصیل نمایید. همچنین توجه داشته باشید که کسانی که در رشته ی فنی و حرفه ای تحصیل می کنند کارهای عملی و خلاقانه را می توانند به خوبی انجام دهند و حتما داشتن نام مهندس با تحصیلات عالی برای انجام درست کارها لازم نیست. 

در رابطه با رشته کار و دانش بایستی بگوییم که رشته های کارو دانش شباهت زیادی بارشته های فنی و حرفه ای دارند اما در کار و دانش رشته های جزئی تر را هم می توانیم انتخاب نماییم. یکی از ویژگی های این رشته این است که برای کسب دیپلم کار و دانش حتی می توان در اموزشگاه های فنی و حرفه ای که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده اند مراجعه و دیپلم خود را دریافت نمایید. تفاوتی که بین رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش وجود دارد این مسئله است که فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای راحت تر وارد بازار کار شده و درس های سخت تری نسبت به کار و دانش می گذرانند اما واحد های کارگاهی رشته کار ودانش بیشتر می باشد.

چنانچه علاقه مند به موضوعات و درس های عربی ، فقه ، تفسیر قرآن دارید می توانید در انتخاب رشته پایه نهم رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایید. این رشته هم مانند علوم انسانی نیازمند توانایی در زمینه ی حفظیات می باشد. و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

در انتخاب رشته ی موفق توجه به علاقه و آینده شغلی بسیار مهم است این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خود ندارند. پس مشورت با والدین و مشاوران می تواند کمک بزرگی به انتخاب صحیح رشته  صحیح در پایه نهم بکند. در زیر چند نکته را مطرح کرده ایم که با مطالعه آن ها  می توانید رشته مورد علاقه خود را بیابید. البته که با خواندن این مقاله بایستی دانسته باشید که فاکتور های دیگری نیز در انتخاب رشته شما تاثیر گذار است مانند نمرات سه سال دوران  اول متوسطه .

1- شناخت دقیق از رشته ها ، شما دانش آموزان بایستی با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانید شناخت دقیقی نسبت به رشته ها  ، ضریب رشته ها و اینکه رشته مورد علاقه شما به قوی بودن در کدام درس نیازمند است داشته باشید .

2- شناخت دقیق از خود و علاقه مندی های خود ، شما دانش آموزان بایستی خود را بشناسید به نمراتی که در سال های قبل داشته اید توجه داشته و وضعیت تحصیلی تان را دقیق بدانید . اگر بخواهید آرمانی نگاه کنید هرگز نمی توانید توانایی های واقعی خود را شناخته و رشته ی مناسبی برای خود انتخاب نمایید . در این مورد می توانید با والدین و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنین ساعاتی را با خود خلوت کرده و توانایی های خود در مدرسه و زندگی تان را ارزیابی نمایید.

3- رشته مورد علاقه خود را با توانایی ها و امکانات موجود خود بسنجید ، شما دانش آموزان باید خود را در رشته مورد علاقه خود ببینید و اینکه  آیا می توایند با توجه به امکانات ، استعداد و شرایط موجود در این رشته تحصیل نمایید. پس یکی از معیارهای مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتیاق ، نیاز ، استعداد و امکانات می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته دبیرستان مشاوره انتخاب رشته مشاوره تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام، من وارد رشته ی انسانی شدم اما نمیدونم باید چی انتخاب کنم، علاقه ی خاصی هم به چیزی ندارم و نمیدونم چیکاره بشم فقط رفتم انسانی و امسال میرم دهم.. میشه بگین برای من چ سغلی خوبه؟؟

سلام من کلاس نهم هستم علاقه زیادی به شغل نظامی دارم و نمراتمم خوبه میخواستم ببینم باید کدوم رشته دو برای تحصیل در علوم نظامی انتخاب کنم خواهشن کمکم کنبد

با سلام. دانشگاه های افسری معمولا از بین دارندگان مدرک دیپلم رشته های نظری (ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی) پذیرش انجام می دهند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط دانشگاه های افسری دانشگاه علوم انتظامی کوثر از میان بانوان دارای شرایط دانشجو می پذیرد.

سلام.من اولویت اولم نظام و بعد چزشکی خواستم ببینم چه رشته ای رو انتخاب کنم بهتره؟

با سلام و درود. دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه در رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد، بنابراین با توجه به علایق شما، رشته تجربی بهترین گزینه جهت انتخاب رشته در مقطع متوسطه دوم می باشد.

سلام من کلاس هشتم هستم. معدل هفتم = ۲۰. معدل هشتم =۲۰ درس های علوم و. زبان انگلیسی رو هم خیلی دوست دارم

راهنمایی کنید. برای انتخاب رشته راهنمایی کنید. ممنونمشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

با سلام و درود. انتخاب رشته یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب ها می باشد. بهترین راهکار برای انتخاب رشته دقیق، آشنایی با آینده شغلی رشته ها، تحقیق و مشاهده میدانی می باشد.

سلام من تمام درس هام به غیر از فرهنگ و هنر بیسته.من علافه ام به رشته انسانی و هدف بلند مدتم شغل قاضی هستش. اما میترسم موفق نشم.از طرف دیگه به رشته تجربی هم علاقه دارم (شغل چشم پزشکی).میتونید راهنماییم کنید؟!!

سلام و درود. در انتخاب شغل و زندگی آینده به جز بحث علاقه، استعداد و بازار کار و توانایی فرد برای ورود به رشته؛ بسیار حائز اهمیت می باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی، تست های رغبت سنجی شغلی را نیز انجام دهید و در ارتباط با علاقه و توانایی خود بیشتر جست و جو داشته باشید.

سلام من هشتمی هستم و به دو رشته علاقه دارم رشته انیمیشن سازی و نجوم که البته تجربی میشه من بین این دو نمیتونم انتخاب کنم به همین دلیل میخواستم نسبت به رشته هایی که برام باز میشه انتخابشون کنم اما با این حال دوست دارم یکی از این دو رو رشته رو انتخاب کنم دروسی که برای باز شدن رشته تجربی تاثیر داره رو دیدم میخواستم بدونم که رشته انیمیشن سازی تو کدوم دسته میره تو دسته هنر یا فنی حرفه ای وچه دروسی برای باز شدن این رشته تاثیر داره

با سلام ، رشته انیمیشن و پویانمایی از جمله رشته های شاخه فنی و حرفه ای بوده و در زیرگروه هنر قرار دارد ، که معمولا پذیرش در این رشته از بین دانش آموزانی انجام می گیرد که دارای معدل بالا بوده و به فعالیت های عملی علاقه مند هستند ، لازم به ذکر است شما جهت ادامه تحصیل در زمینه نجوم می بایست در گروه ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل داشته باشید ، توجه به علاقه و آینده شغلی و تحصیلی رشته مورد نظر ، در انتخاب رشته مناسب به شما کمک شایانی می کند .

سلام من هشتم هستم و از الان تو فکر انتخاب رشتم خودم عاشق هنر هستم ولی پدرم نمیزاره معدل هفتمم۱۹/۷۲ معدل نوبت اول هشتم۱۹/۷۹ ریاضی هم هر سال ۱۹…۱۸میشه علوم هم همیشه بیست میخام بدونم با این موقعیتی که من دارم چه رشته ای برم بهتره؟

سلام ، در رابطه با انتخاب رشته نهم به دهم که یکی از مهم ترین انتخاب های طول زندگی هر فردی می باشد ، و تاثیر مستقیم در آینده شغلی و تحصیلی شما دارد ، می توانید از تست های رغبت سنجی و نظر افراد آگاه کمک بگیرید ، اما مهم ترین موضوع داشتن علاقه به رشته تحصیلی انتخابی می باشد که باعث موفقیت شما می شود . بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و همچنین شرایط تحصیل و آینده شغلی میتوانید انتخاب درستی داشته باشید .

سلام میشه از رشته انسانی معلم ریاضی بشی ؟؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ، شما جهت انتخاب و ادامه تحصیل در رشته آموزش ریاضی می بایست در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در آزمون شرکت نمایید.

سلام من امسال نهم هستم میخواستم بدونم میتونم رشته تجربی در بیام؟ معدل کل هفتم ۱۹.۶۷ (ریاضی ۱۸ علوم ۱۹) هشتم معدل کل ۱۹.۷۹(ریاضی۱۸ و علوم۱۹). لطفا کمکم کنید.

با سلام ، بله با توجه به نمرات ذکر شده ، احتمال پذیرش و ادامه تحصیل شما در رشته علوم تجربی بالا می باشد . همچنین لازم به ذکر است که نتایج آزمون هدایت تحصیلی نیز در انتخاب رشته شما بسیار موثر می باشد .

سلام….معدل کلاس هفتم ۱۹.۴۳…ریاضی ۱۸ و علوم ۱۷……معدل هشتم ۱۹.۲۱…ریاضی ۱۴ و علوم ۱۸….معدل کلاس نهم۱۹…ریاضی ۱۸و علوم ۱۹…………مدرسه نمونه دولتی رشته تجربی قبول شدم .به نظر شما برم رشته تجربی نمونه یا رشته انسانی مدرسه عادی…علاقه شدیدی به رشته تجربی دارم علومم عالیه ولی نمرات ریاضیم یه خورده کمه.به فیزیک هم علاقه زیادی ندارم به نظر شما چیکار کنم

سلام .من از شهر نجف آباد اصفهان هستم . میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم و نمره ریاضی هفتمم در برگه شد ۱۵.۵ و علوم هفتمم در برگه شد ۱۹ به بالا دقیق یادم نیست.معدل کل هفتمم هم شد۱۹.۱۴ . در کلاس هشتم نمره ی ریاضی در برگه شد ۱۹.۰۵ و علوم در برگه هم شد ۱۹.۵ .معدل کل هم شد۱۹.۶۷.اگه سال نهمم را جبران کنم میتونم وارد این رشته بشم. لطفا کمکم کنید.

سلام من امسال نهمم و معدلم تا الان ۲۰ بوده و واقعا درگیر انتخاب رشته ام من هم ب تجربی علاقه دارم و هم عاشق تربیت بدنیم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و تشکر از مدیر محترم سایت وهمکاران گرامی احتراما من مشاور تحصیلی وکنکور هستم و در شبستر دفتر مشاوره تحصیلی وکنکور دارم نه دفتر مشاوره همه چیز وهمه کار . جواب هائی که ارائه شده بیشتر جنبه کلی دارد ، در حالیکه سوال کننده دارای مشکل انتخاب یا در تعارض انتخاب است . پیشنهاد می کنم . دانش آموزان ۱- به مشاوران مدارس خود مراجعه نمایند ۲- یا اینکه آنها را به مراکز مشاوره تحصیلی معتبر راهنمائی فرمائید تا بصورت علمی وبا اجرای آزمونهای استعداد ، علایق و…. خاص در زمینه شناخت خود برای تصمیم گیری بهتر اقدام شود. با تشکر

سلام تروخدا جواب منو بدید من معدال هفتم١۶خورده ای شده هشتم١۵/٨٨ ایا واسه نهم تلاش کنم میتونم رشته تجربی رو بیارم تروخدا یکی جواب قانع کننده ای بده!علاقه شدید دارم به تجربی

سلام من امسال میرم نهم به موسیقی خیلی علاقه دارم ولی شهر ما هنرستان موسیقی نداره . اگه هنرستان عادی برم خوبه؟ تا حدودی موسیقی درس میدن؟

سلام من میخوام امسال انتخاب رشته کنم یه سوالی خیلی ذهنم رو مشغول کرد میخواستم بدونم میشه داخل رشته فنی مهندسی برق و یا الکترونیک گرفت من خیلی به مهندسی کنترل علاقه دارم میشه راهنماییم کنید چطور باید مهندسی برق یا الکترونیک یا کنترل گرفت از طریق رشته فنی ؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید این چند روز ذهنم خیلی مشغوله

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید و باید چیکار کنم

با تشکر

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید با تشکر

با عرض سلام من میخواستم بدونم چطوی با چه نمره ای تجربی تو فرم هدایت تحصیلی کد الف میخوره

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

ایران مشاوره یک نظر

انتخاب رشته دبیرستان را می توان به عنوان مهم تریم بخش دوران تحصیل دانش آموزان دانست، چرا که این انتخاب می تواند تاثیر مستقیمی بر آینده تحصیلی و شغلی آن ها داشته باشد. در نظام آموزشی قدیم دانش آموزان می بایست پس از اتمام سال اول دبیرستان خود، نسبت به انتخاب رشته اقدام می کردند. با تغییر نظام آموزشی همچنان فرآیند انتخاب رشته پا بر جاست و تنها در پایان دوره متوسطه اول (پایه نهم تحصیلی) انجام می شود.مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

در این مرحله است که بسیاری از دانش آموزان با سردرگمی و بلاتکلیفی مواجه می شوند و چون هیچ گونه آشنایی و اطلاعی درباره اکثر رشته ها ندارند، نمی توانند در این مسیر موفق ظاهر شده و تصمیم درستی را بگیرند.

بنابراین انتخاب رشته دوره متوسطه دوم نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای والدین آن ها نیز دغدغه ها و نگرانی هایی را به همراه دارد. از همین رو بسیاری از آن ها می کوشند تا با تحقیق و پرس و جو بتوانند اطلاعات خود در این زمینه افزایش داده و فرزند خود را در این انتخاب سرنوشت ساز یاری نمایند. در چنین شرایطی، مطالعه این مقاله خالی از لطف نبوده و می تواند در مسیر انتخاب رشته دانش آموزان بسیار کمک کننده باشد.

برای انتخاب رشته علاوه بر توجه به علایق دانش آموز باید به استعدادهای وی نیز توجه ویژه ای شود.

از جمله نکاتی که لازم است هنگام انتخاب رشته به آن توجه داشته باشید، علاقه دانش آموز می باشد. به عنوان مثال خود نوجوان علاقه زیادی به رشته گرافیک دارد اما والدین وی اصرار دارند که فرزندشان حتما پزشک شود و دانش آموز را مجبور به انتخاب رشته ای می کنند که هیچ علاقه ای به آن ندارد و صرفا به خاطر اصرار پدر و مادرش رشته تجربی را انتخاب می کند.

بسیاری از نوجوانان ممکن است به دلیل عدم علاقه به رشته انتخابی خود دچار افت تحصیلی شده و نتوانند آن طور که باید از پس دروس خود برآیند. البته والدین باید این را هم در نظر داشته باشند که فقط علاقه معیار انتخاب نیست بلکه نوجوان باید استعداد لازم برای موفقیت در رشته مورد نظر خود را نیز داشته باشد و صرفا از روی علاقه وارد رشته ای که هیچ استعدادی در آن ندارد نشود.

در ادامه مطلب سعی کرده ایم به صورت مختصر اما مفید توضیحاتی را پیرامون هر یک از رشته های دوره متوسطه دوم ارائه نماییم. امیدواریم مطالعه این بخش بتواند شما را در مسیر انتخاب درست و تصمیمی شایسته یاری نماید. در صورتی که پس از مطالعه مقاله با سوالی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

همان طور که از اسم این رشته مشخص است دروس اصلی آن ریاضی و فیزیک می باشد. کسانی که رشته ریاضی فیزیک را انتخاب می کنند باید از هوش بالایی برای محاسبات ریاضی برخوردار باشند. نوجوانانی که این رشته را به عنوان رشته تحصیل خود در دوره دوم متوسطه برمی گزینند، می توانند در دانشگاه به تحصیل در رشته هایی همچون معماری، حسابداری، برق، مکانیک، و عمران و… بپردازند.

با توجه به این که سوالات کنکور سراسری ریاضی از دروس این دوره طراحی می شوند و میزان معدل داوطلبان نیز بر رتبه قبولی کنکور تاثیرگذار است، میزان تسلط و توانایی دانش آزموان در مطالعه دروس و حل مسائل ریاضی و همین طور فیزیک، بخش اعظمی از موفقیت آن ها در این رشته را رقم می زند.

دانش آموزانی که استعداد بالایی در حفظ کردن مطالب دارند، رشته علوم انسانی می تواند گزینه مناسبی برای آن ها تلقی شود. محوریت اصلی این رشته شامل مطالعه مسائل مربوط به انسان است. توانایی بالا در فراگیری دروس و مباحثی همچون تاریخ، جغرافیا، عربی، مطالعات اجتماعی، فلسفه و منطق از جمله لازمه های موفقیت در این رشته می باشد.

اگر به وکالت، روانشناسی، ادبیات، حسابداری، مدیریت، علوم سیاسی و جامعه شناسی علاقه دارید می توانید وارد رشته انسانی شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از روان شناسان، مدیران، حقوق دانان، اقتصاد دانان و حتی جامعه شناسان در رشته ی علوم انسانی تحصیل کرده اند.

دانش آموزانی که از مطالعه درباره ماهیت گیاهان، جانوران و محیط زیست لذت می برند و به ساختار بدن موجودات زنده علاقه دارند می توانند با تلاش و اراده خود در رشته تجربی به موفقیت دست یابند. از جمله دروس تخصصی این رشته شامل ریاضی، زمین شناسی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی می باشند. جذابیت ها و مباحث موجود در کتاب زیست شناسی موجب ترغیب بسیاری از دانش آموزان به انتخاب این رشته می شود.

تعداد زیادی از علاقه مندان رشته علوم تجربی آرزوی پوشیدن لباس سفید پزشکی را در ذهن خود می پرورانند و یا قصد دارند در رشته های پرطرفداری همچون داروسازی و دندانپزشکی به تحصیل بپردازند. اما نکته قابل تامل آن است که دستیابی به رشته های مذکور کار چندان آسانی نبوده و سعی و تلاش مضاعفی را می طلبد.

از دیگر رشته هایی که به واسطه انتخاب رشته علوم تجربی امکان تحصیل در آن ها فراهم می باشد می توان به مواردی همچون اتاق عمل، فیزیوتراپی، شیمی، مامایی، پرستاری، بینایی سنجی و… اشاره نمود. توجه داشته باشید که برای قبولی در هر یک از رشته های مذکور می بایست تمام تلاش خود را به کار گرفته و با مطالعه بهترین منابع کنکور تجربی، مسیر رسیدن به اهداف خود را هموار کنید.

بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها دید مثبتی نسبت به این رشته ندارند و تصور می کنند این رشته تنها مختص دانش آموزانی که از نظر درسی نسبت به سایرین ضعیف می باشند. در صورتی که چنین تصوری به طور کامل اشتباه بوده و منشا آن چیزی جز عدم آگاهی نمی باشد.

در هنرستان های فنی حرفه ای بیشتر دروس به صورت عملی و در کارگاه ها اجرا می شوند و تعداد کمتری از دروس به صورت نظری می باشند که همین امر می تواند دانش آموزان بسیاری را به خود جلب نماید. شایان ذکر است که رشته فنی حرفه ای شامل 4 زیر شاخه و بیش از 40 زیر رشته می باشد. شما مخاطبین گرامی می توانید به منظور آشنایی بیشتر با رشته های تحصیلی فنی حرفه ای، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

اولین و مهم ترین گام در راستای انتخاب رشته اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علایق دانش آموز می باشد. در واقع در ابتدای این مسیر باید تکلیف خود را روشن کنید که در آینده می خواهید چه کاره شوید؟ در چه رشته ها و زمینه های شغلی می توانید حضور موفقی داشته باشید؟ از مطالعه چه دروسی لذت می برید؟ پاسخ به این سوالات می تواند تا حد زیادی شما را برای تصمیم گیری در رابطه انتخاب رشته مورد علاقه تان یاری نماید.

در کنار علاقه، وضعیت شما در درس های مربوط به رشته مورد نظر نشان دهنده آن است که این رشته تا چه میزان با توانایی و استعداد شما همخوانی داشته و در نهایت می تواند موفقیت تحصیلی و شغلی را برایتان به ارمغان آورد. بنابراین میزان توانایی دانش آموزان در هر یک از دروس می تواند معیاری برای سنجش درست یا نادرست بودن انتخاب رشته آن ها تلقی گردد.

شاید عنوان کردن چنین مسئله در ابتدای مسیر انتخاب رشته کمی عجولانه به نظر برسد اما واقیعت امر آن است که باید از همین حالا به فکر آینده شغلی خود نیز باشید. چرا که اصلا جالب و خوشایند نیست بعد از این که در رشته ای تحصیل کردید در کاری مشغول شوید که هیچ ارتباطی به تحصیلات شما ندارد.

حال که به اهمیت این موضوع پی بردید باید بدانید که هیچ یک از رشته های دوره متوسطه دوم دارای بازار کار عالی نمی باشند و نمی توان گفت که با انتخاب هر یک از آن ها قطع به یقین می توانید در شغل مورد نظر خود مشغول به فعالیت شده و کسب درآمد بالایی داشته باشید. در نتیجه این شما هستید که با تلاش، اراده و خلاقیت خود می توانید در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، موفق ظاهر شوید.

بنابراین در هنگام انتخاب رشته تمامی جوانب را بسنجید و صرفا بازار کار و درآمد یک رشته خاص را مد نظر قرار ندهید چرا که به عنوان مثال تمامی داوطلبان کنکور تجربی در رشته پزشکی مورد پذیرش قرار نمی گیرند و برای دستیابی به چنین هدفی، توجه به دیگر فاکتورهای مورد نیاز نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته دبیرستان مشاوره تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

سلام من بین دو رشته تجربی و انسانی به شدت گمراه شدم به نظر شما کدوم بهتره البته خودم عاشق دبیری هستم معدل نهمم ۱۹۰۸۱ می ترسم برم انسانی بعد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پایین بره یا رتبه خیلی عالی خواسته باشه نمی دونم چیکار کنم خواهش می کنم سریع جواب بدیدممنون

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

Homeمشاوره انتخاب رشته دبیرستان

دغدغه بسیاری از دانش آموزان سال نهم انتخاب رشته در یکی از رشته های علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای است. ما به شما چند توصیه می کنیم تا انتخاب رشته معقولانه تری داشته باشید تا بتوانید آینده ای …

دغدغه بسیاری از دانش آموزان سال نهم انتخاب رشته در یکی از رشته های علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای است. ما به شما چند توضیه می کنیم تا انتخاب رشته معقولانه تری داشته باشید تا بتوانید آینده ای …

شرط معدل برای انتخاب رشته علوم تجربی
برای انتخاب رشته علوم تجربی در دبیرستان‌ها شرط معدل در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که نتوانند این حداقل معدل را کسب کنند از انتخاب رشته علوم تجربی محروم خواهند ب …

معرفی رشته ریاضی دبیرستان
همان‌طور که از اسم این رشته پیداست دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است. دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می‌شود بنابراین دانش آموزانی …مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

اگر از افراد مختلف بپرسید که بهترین رشته تحصیلی چه رشته ایه؟ پاسخ های متفاوتی می شنویم. شاید یکی بهترین رشته تحصیلی رو رشته ای معرفی کنه که بازار کار خوبی داره… یکی دیگه ممکنه رشته ای رو به عنوان بهتر …

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

 مشاوره انتخاب رشته مقطع دبیرستان

———————————————

“سامانه صدای مشاور تحصیلی”

 مشاوره دهنده تخصصی انتخاب رشته

برای تماس با مشاورین ما تنها از تلفن ثابت، بدون گرفتن کد و  با شماره 9099071611  تماس حاصل فرمایید. 

تماس از ساعت 8  صبح تا  12  شب  

حتي ايام تعطيل

………………………………………………………

  مشاوره انتخاب رشته مقطع دبیرستان

انتخاب رشته یکی از تصمیم های سرنوشت ساز برای دانش آموزان دبیرستانی می باشد.

بهترین و موثرترین انتخاب, انتخاب براساس علاقه, توانایی و استعداد تحصیلی و در نظر گرفتن شرایط و امکانات جامعه می باشد.

سامانه صدای مشاور تحصیلی پیرامون انتخاب رشته مقطع دبیرستان آماده ارائه خدمات می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با
این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱

تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۱۶۱۲

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )

در صورت عدم
برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید 

** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از
انتخاب های ناآگاهانه گذشته **

لینک های مرتبط

‘);
popupWin.document.close();
}

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

موضوعات سایت

صدای مشاور تحصیلی

مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی

مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071611


تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.

طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو

مركز مشاوره تحصيلي شهداد

تخصصي ترين مركز مشاوره تحصيلي كشور

 021-22896274
  021-22896267
  021-22896249  

 

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

حدنصاب ورود به رشته علوم تجربی
کسب حداقل نمره میانگین سه سال تحصیلی(هفتم, هشتم , نهم) در درس ریاضی: ۱۳ درس علوم تجربی:۱۴
حدنصاب ورود به رشته ریاضی و فیزیک
کسب حداقل نمره میانگین سه سال تحصیلی(هفتم, هشتم , نهم) در درس ریاضی:۱۴ درس علوم تجربی:۱۳

حدنصاب ورود به رشته ادبیات وعلوم انسانی
کسب حداقل نمره میانگین سه سال تحصیلی(هفتم, هشتم , نهم) در درس زبان وادبیات فارسی:۱۴ درس خدمات اجتماعی:۱۳

حدنصاب ورود به رشته علوم ومعارف اسلامی
کسب حداقل نمره میانگین سه سال تحصیلی(هفتم, هشتم , نهم) در معارف اسلامی :۱۴ زبان وادبیات فارسی:12 زبان عربی:13

 

 

 

 

 

ثبت برند مرکز مشاوره تحصیلی شهداد

برند شهداد با طبقه فعالیت مشاوره تحصیلی و روانشناسی در راستای اعطای نمایندگی انحصاری به سایر استان ها ثبت علامت شد.


تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.

مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم»

همراه شما تا موفقیت

کپی کردن آدرس برای به اشتراک گذاری


. . . . . . . . . . . . .

همین حـالا عضو می‌شوم!از قبل عضو هستم! وارد می‌شوم!مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

اگه هنوز عضو «میم» نشدی و مطمئن نیستی، شاید دیدن این ویدئوها کمکت کنه که مطمئن بشی و برای دیدن بقیۀ ویدئوها و برنامه‌های مطالعه درسی هفتگی عضو بشی!

 
خانم saba من امسال تجربیو هاشور خورم برای شرایط سختی ک توی دوران نهم داشتم من عاشق این رشته هستم شغل مورد علاقه ی من توی این رشته قرار دارم مدارس غیر دولتی ازاد بهم میگن ثبت نامم میکنن ولی اموزشو پرورش میگه این امر نادرسته خیلی از لحاظ روحی ضعیف شدم نمیتونم از رشته انسانی ب تجربی برم ی سال وقتمو بزارم کنارشم رشته ی انسانیو بخونم دوست ندارم لطفا کمکم کنید مشاور ی حرفیو میزنه مدارس غیر انتفاعی یه حرف دیگ اموزشو پرورش ی حرف دیگه خسته شدم😔

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام توصیه میکنیم حتما ویدئو مربوط به بخش انتخاب رشته را تماشا کنید.https://mim.education/show/?id=3169

 
خانم ستاره سپهریان سلام ببخشید من میخوام تازه انتخاب رشته کنم من بی نهایت به پزشکی علاقه دارم و همیشه تنها آرزوی من پزشک شدن بود اما مهارت خوبی در ادبیات دارم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام وقت بخیر حتما ویدئوهای راهنمای انتخاب رشته را تماشا کنید:https://mim.education/show/?id=3169

 
آقای محمد جواد پویامهر سلامبنده کلاس نهم هستم و می خواهم انتخاب رشته کنم، رشته ریاضی رو الف آوردم و رشتۀ علوم تجربی رو ب، خواستم که بگید آیا درست این هدایت تحصیلی انجام گرفته شده؟ چون من ریاضی هفتم شدم 14 و هشتم 14.75 و نهم 18 و علوم هفتم شدم 15 و هشتم 17 و نهم 19. خواستم این نمرات رو شما هم حساب کنید که آیا می توانم به رشته علوم تجربی را پیدا کنم یا نه؟

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام حتما ویدئو راهنمای بخش انتخاب رشته را تماشا کنید

 
خانم فاطمه سلام من دانش آموز سال نهم هستم معدل سال هفتم 18معدل سال هشتم 17 ومعدل سال نهم 18.64 شدمن همه ی رشته هارو آوردم و به رشته انسانی وتجربی علاقه دارم میخواستم بدونم اگه رشته تجربی رو انتخاب کنم آیا تو این رشته موفق میشم؟

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام توصیه میکنیم حتما ویدئو بخش انتخاب رشته رو تماشا کنید

 
آقای مهدی ارشدی تبار سلام من کلاس نهم معدل 19.07 میخوام انتخاب رشته کنم از چه طریقی باید انتخاب رشته کنم با تشکر

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام. توصیه میکنیم حتماً ویدئوهای انتخاب رشته رو در سایت تماشا کنید

 
خانم مبیناکوهی من کلاس هشتم هستم می خوام بدونم وقتی کلاس نهمم تموم شد چه رشته هایی میارمنوبت دوم هفتمم علوم 16 ریاضی 18 نوبت دوم هشتمم علوم 16 ریاضی 18 حالا چه رشته هایی میارم

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام. توصیه میکنیم حتماً ویدئوهای انتخاب رشته رو در سایت تماشا کنید

 
خانم طاها میر میر بلوچزهی س من می خواهم درباره رشته ریاضی فیزیک بدونم وضمنن چرا تعداد داوطلبان این رشته کم است

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام. توصیه میکنیم حتماً ویدئوهای انتخاب رشته رو در سایت تماشا کنید

 
آقای ابوالفضل محمدی با سلام من می خواستم بپرسم که برای انتخاب رشته معارف چه نمره ای باید به دست بیاورم و لطفا زیر شاخه های این رشته را برای من بیان کنید ممنون می شوم

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام به شما. پیشنهاد میکنیم حتما ویدئوهای بخش انتخاب رشته نهم رو تماشا کنید.


 
آقای خالد فدوی خیلی ممنون

 
خانم آرسا ارسانی سلام. ببخشید میشه بگین نمره ای که برای رشته انسانی در نظر آموزش و پرورشه چنده؟ واین که من معدلم 17 میتونم انسانی بردارم یا نه؟

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام به شما. پیشنهاد میکنیم حتما ویدئوهای بخش انتخاب رشته نهم رو تماشا کنید.

 
آقای امیرحسین بیگی به انتخاب رشته ام خیلی کمک کرد

 
خانم سها سلام خوب هستیدمن دانش اموز سال نهم هستم ومتاسفانه به اشتباه تجربی رو انتخاب کردم وهنوز سال دهمم شروع نشدهالا حدودا چند تا امتحان به پایانش موندهحالا من چجوری میتونم تغییر رشته بدم و برم ریاضیایا امکانش هست؟اگر هستش یشه راهش رو به من بگید

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
سلام حتما ویدئو مربوط به بخش تغییر رشته در دبیرستان مراجعه کنید

 
خانم فاطیما امیری اگه میشه ویدئو رو نذارین و به جاش مطلب بیشتری بذارین

 
خانم عاطفه کافعی چگونه به دخترم برای انتخاب رشته ی دبیرستان کمک کنم

پاسخ مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی میم :
در بخخش سرچ سایت عبارت انتخاب رشته نهم را وارد کنید ویدئو کاربردی در این بخش وجود دارد


 
خانم زهرا طاهری ممنون

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» است. Copyright © 2018 – 2020 mim.education
. استفاده از محتوای متنی با درج لینک به این سایت مورد تایید است. استفاده از ویدئوها به هر شکل در هر سایت دیگری ممنوع و متخلفین به موجب قانون حمایت از مولفین و مصنفین با توجه به ثبت رسمی «سرزمین تیزهوش‌ها» به عنوان رسانۀ دیجیتال مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتخاب رشته در پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان یا همان پایه دهم به بعد، یکی از پایه های اصلی برای ورود موفق به دانشگاه است که می تواند روی زندگی تحصیلی و به تبع آن زندگی شما در بزرگسالی تاثیر زیادی داشته باشد. به همین علت، استفاده از یک مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم خوب در این دوره حساس، می تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد. معمولا کسانی که مشاوره انتخاب رشته می دهند در این زمینه آموزش آکادمیک ندیده اند و صرفا بر اساس تجربه و آزمون و خطا، اطلاعاتی که بدست آورده اند را در اختیار دانش آموزانی که در پایه نهم و در انتظار انتخاب رشته هستند قرار می دهند. اما چه باید کنیم؟در برخی مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی، مشاوره خاصی توسط متخصص مشاوره تحصیلی ارائه می شود به نام مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم. در این مشاوره خاص، دکتر متخصص که دوره مشاوره آموزشی و تحصیلی را در دانشگاه گذرانده است، با استفاده از دانش تئوری و داشته های تجربی، به مراجعه کنندگان درباره این انتخاب سرنوشت ساز مشاوره می دهد.

ریاضی؟ تجربی؟ انسانی؟ معارف اسلامی؟ کاردانش؟ فنی حرفه ای؟ همه این ها رشته هایی است که به عنوان یک دانش آموز پایه نهم، می توانید به عنوان پایه دهم تحصیلی یا همان دبیرستان آنها را انتخاب کنید. اما 4 نکته اصلی وجود دارد که بایستی رشته تحصیلی خود را بر اساس آن ها انتخاب کنید.

این مورد کاملا به خود شخص بستگی دارد. برخی افراد در درس های مفهومی و استدلالی توانایی بیشتری دارند که در نتیجه، احتمال موفقیت آن ها در رشته ریاضی بیشتر خواهد بود. یا به عنوان مثال، کسی که در درس زیست شناسی خودش را قابل می داند، بهتر است رشته تجربی را انتخاب کند و یا کسانی که در حفظیات قوی تر هستند، رشته های علوم انسانی می تواند بیشتر به درد آن ها بخورد. البته فقط بر اساس ویژگی های فردی نباید انتخاب کنید. بهتر است ویژگی فردی را به عنوان یک فاکتور مهم درنظر داشته باشید اما پس از بررسی سه نکته مهم دیگر اقدام به انتخاب رشته برای پایه دهم کنید.

اگرچه از مهمترین فاکتورها برای انتخاب رشته در دوره دبیرستان، فاکتور علاقه و ویژگی های فردی خود دانش آموز است اما بازار کار رشته انتخابی نیز می تواند روی زندگی آینده شما تاثیر بگذارد. بهتر است با فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دوستان و آشنایان صحبت کنید و در زمینه بازار کار و درآمد هر رشته اطلاعاتی به دست بیاورید. یا سری به سایت ها و مراکز کاریابی بزنید تا به طور ملموس متوجه شوید که چه کارفرمایان بیشتر نیاز به چه رشته هایی دارند تا بتوانید یک انتخاب رشته هوشمندانه برای پایه نهم به دهم داشته باشید.مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

قبل از اینکه رشته مورد نظر خود را برای پایه دهم انتخاب کنید، بهتر است سری به سایت دانشگاه های مختلف بزنید تا با ظرفیت پذیرش آن ها آشنا شوید. برخی از رشته ها با این که بازار کار مناسبی دارند و با ویژگی های فردی شما سازگار هستند، اما به دلیل ظرفیت پذیرش بسیار کم و متقاضی بالا، شانس قبول شدن شما در آن ها بسیار کم است. مثلا اگر به قصد ورود به رشته پزشکی، قصد دارید در سال نهم رشته تجربی را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که درصد بسیار کمی از کسانی که در رشته تجربی کنکور می دهند در رشته پزشکی وارد دانشگاه می شوند.

بهتر است از مشاور باتجربه و خبره در زمینه انتخاب رشته کمک بگیرید تا دید شما را کمی باز تر کند. ممکن است در شرایط حساسی که شما در آن قرار دارید نتوانید به صورت کلی به مساله نگاه کنید یا به دلیل تجربه کم شما در این حوزه، نتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. پس بهتر است ریسک نکنید و این انتخاب مهم را با مشورت یک مشاور خبره و با تجربه انجام دهید. در صورتی که مشاور مدرسه خودتان مشاوره انتخاب رشته مناسبی ارائه می دهد به او مراجعه کنید و درباره مواردی که گفته شد با او مشورت کنید. در غیر این صورت می توانید از خدمات مشاوره انتخاب رشته در مراکز مشاوره معتبر استفاده کنید.

انتخاب رشته در پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان یا همان پایه دهم به بعد، یکی از پایه های اصلی برای ورود موفق به دانشگاه است که می تواند روی زندگی تحصیلی و به تبع آن زندگی شما در بزرگسالی تاثیر زیادی داشته باشد. به همین علت، استفاده از یک مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم خوب در این دوره حساس، می تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد. معمولا کسانی که مشاوره انتخاب رشته می دهند در این زمینه آموزش آکادمیک ندیده اند و صرفا بر اساس تجربه و آزمون و خطا، اطلاعاتی که بدست آورده اند را در اختیار دانش آموزانی که در پایه نهم و در انتظار انتخاب رشته هستند قرار می دهند. اما چه باید کنیم؟در برخی مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی، مشاوره خاصی توسط متخصص مشاوره تحصیلی ارائه می شود به نام مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم. در این مشاوره خاص، دکتر متخصص که دوره مشاوره آموزشی و تحصیلی را در دانشگاه گذرانده است، با استفاده از دانش تئوری و داشته های تجربی، به مراجعه کنندگان درباره این انتخاب سرنوشت ساز مشاوره می دهد.

برای انتخاب رشته انسانی، قوی بودن در دروس ادبیات و عربی از مهمترین فاکتور ها می باشد. همچنین دانش آموزان برای اینکه رشته انسانی را انتخاب کنند، بهتر است که در درس های حفظی قوی باشند و به آن علاقه مند باشند. مهارت هایی که در رشته های دانشگاهی دروس علوم انسانی مورد نیاز هستند مهارت های روابط عمومی، سخنوری، حفظیات و مهارت های اجتماعی است که بهتر است فرد به یادگیری آن ها علاقه مند باشد.

برای محاسبه این امتیاز باید ضرایب زیر را رعایت کنید:

نمره زبان و ادبیات فارسی: ضریب 4

نمره مطالعات اجتماعی: ضریب 3

نمره عربی: ضریب 2

رشته تجربی، چه در دوره دبیرستان و چه در کنکور سراسری، متقاضی بیشتری دارد و علاقه مندان بیشتری در بین دانش آموزان داشته و دارد. اگر می خواهید رشته تجربی را برای پایه نهم به دهم انتخاب کنید بهتر است بدانید که باید در درس های زیست شناسی، ریاضی و شیمی قوی باشید و به آن ها علاقه داشته باشید. همچنین تا حدودی به حفظیات علاقه داشته باشید. همچنین باور اشتباه این که رشته تجربی نیاز به دانش ریاضی ندارد را دور بیندازید.

ضرایب دروس ریاضی و علوم تجربی ضریب 3 می باشد.

مشاوره انتخاب رشته ریاضی و فیزیک در پایه نهم

همان طور که از اسم این رشته مشخص است برای تحصیل و پذیرش در این رشته نیاز به توانایی و علاقه به دروس ریاضی و فیزیک دارید. همچنین دانش آموزان موفق در رشته ریاضی، باید قدرت تجسم بالایی داشته باشند که این ویژگی می تواند به آینده تحصیلی و شغلی آن ها کمک کند.

همان طور که از اسم این رشته مشخص است برای تحصیل و پذیرش در این رشته نیاز به توانایی و علاقه به دروس ریاضی و فیزیک دارید. همچنین دانش آموزان موفق در رشته ریاضی، باید قدرت تجسم بالایی داشته باشند که این ویژگی می تواند به آینده تحصیلی و شغلی آن ها کمک کند.

ضرایب دروس ریاضی و علوم تجربی ضریب 3 می باشد.

رشته فنی و حرفه ای دارای 4 زیرگروه هنر، مدیریت، صنعت و کشاورزی می باشد. اگرچه با انتخاب رشته فنی و حرفه ای در پایه نهم می توانید در کنکور به رشته های ریاضی و فیزیک راه پیدا کنید اما شانس قبولی شما در یک دانشگاه خوب و درجه یک در این رشته ها کمتر خواهد بود. البته دانش آموختگان رشته های فنی و حرفه ای شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. اگر به کارهای عملی و خلاقانه علاقه دارید و دوست دارید زودتر وارد بازار کار شوید رشته فنی و حرفه ای یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل شما در پایه نهم به دهم می باشد.

رشته کار و دانش از بسیاری از جهات به رشته فنی و حرفه ای شباهت دارد با این تفاوت که رشته های ارائه شده در کار و دانش، جزئی تر از رشته های فنی و حرفه ای تر هستند. البته دانش آموختگان رشته فنی و حرفه ای ساده تر وارد بازار کار می شوند و درس های رشته فنی و حرفه ای سخت تر است اما رشته کار و دانش بیشتر عملی بوده و واحدهای کارگاهی بیشتری دارد.

ضریب درس ریاضی 2 می باشد

ضریب در کار و فن آوری 3 می باشد.

اگر به موضوعات فقه، تفسیر قرآن و عربی علاقه دارید، می توانید در انتخاب رشته پایه نهم، رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب کنید. برای این رشته نیز باید در حفظیات قوی باشید.

ضریب درس زبان و ادبیات فارسی 4 می باشد.

ضریب درس مطالعات اجتماعی 3 می باشد.

ضریب درس عربی 2 می باشد.

در مرکز مشاوره ذهن آرا، مراجعین مشاوره انتخاب رشته پایه نهم، در ابتدا نیازسنجی می شوند و همچنین استعدادیابی دانش آموزان از نظر هوش، شخصیت و استعداد صورت می گیرد.

در مرحله بعد، مشاور سعی می کند که آرامش روانی را به دانش آموز تزریق کند تا بتواند در شرایط بهتر و با قدرت تصمیم گیری بالاتری اقدام به انتخاب رشته برای پایه نهم به دهم کند.

همچنین مشاور انتخاب رشته، با تسلط بر رشته ها و دانشگاه ها و با تحلیل شخصیت دانش آموز، می تواند رشته های مناسب برای هر دانش آموز را به او پیشنهاد داده و اطلاعات مرتبط درباره آینده شغلی هر رشته را برای او توضیح دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی ذهن آرا تماس بگیرید.

مرکز روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین کلینیک روانشناسی در تهران است که تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد. وجه تمایز کلینیک روانشناسی ذهن آرا، تشخیص دقیق، رویکرد تخصصی و تجربه محور و درمان چندبعدی همراه با تکنولوژی روز دنیاست.

آدرس کلینیک روانشناسی ذهن آرا: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، مرکز روانشناسی ذهن آرامشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان

شماره تماس رزرو وقت:

۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

تماس در ایام تعطیل: ۰۹۳۳۰۷۹۵۰۴۰

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۲۱

ایمیل: Info@zehnaraclinic.com

تشخیص و ارزیابی، استعدادیابی

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی

روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی

رواندرمانی و روانکاوی، درمان وسواس

مشاوره طلاق و جدایی

مسیریابی از مکان شما

مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان
مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته در دبیرستان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *