مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

 
helpkade
مشاوره تحصیلی برای پایه نهم
مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

مهم ترین تصمیم دوران دانش آموزی پیش از شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته مناسب با توجه به روحیات و علاقه دانش آموز در پایه نهم می باشد . این انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و انتخاب درست در این مقطع می تواند راه موفقیت را برای هر فردی میسر نماید .مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

یکی از مهمترین سوالاتی که این روزها ذهن دانش آموزان پایه نهم را درگیرکرده ، انتخاب رشته پایه نهم می باشد ، سوال اینجاست که کدام رشته را انتخاب کنند ؟ سوالاتی است اعم از : رشته ریاضی بهتر است یا تجربی ؟ با رشته انسانی چه آینده شغلی خواهیم داشت ؟

سوالاتی مانند سوالات بالا ذهن اکثر خانواده ها و دانش آموزان پایه نهم را به خود درگیر کرده است . به همین منظور سعی کرده ایم در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با توجه به معیار های هر فرد ، رشته های مناسب برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم را معرفی نماییم .

مسائل مهمی در انتخاب رشته پایه نهم دخیل هستند که می توان از آن ها به شناخت ویژگی های فردی ، شناخت بازار کار ، ظرفیت دانشگاه ها و مشاوره با افراد متخصص نام برد که در ادامه این مقاله به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم .

 

ویژگی های فردی

 

مهم ترین مساله در انتخاب رشته در پایه نهم ، شناخت توانایی های شخصی است و هر دانش آموز می تواند با بررسی علاقه مندی ها و مهارت های خود در انواع دروس مانند دروس مفهومی ؛ استدلالی و حفظی و همین طور بررسی مباحثی که برای او جذابیت بیشتری را دارد ، شناخت نسبتا خوبی نسبت به خود پیدا کرده و در نتیجه بتوانند رشته مناسبی را برای تحصیل در پایه دهم با انجام مراحل هدایت تحصیلی سایت همگام انتخاب نماید .

به عنوان مثال ، برخی افراد در درس های مفهومی و استدلالی توانایی بیشتری دارند که در نتیجه ، احتمال موفقیت آن ها در رشته ریاضی بیشتر خواهد بود . یا اینکه بعضی دانش آموزان در دروسی مانند علوم ، علاقه و مهارت بیشتری نسبت به دیگران دارند و این امکان موفقیت آنان را در رشته تجربی افزایش می دهد .

هم چنین دانش آموزانی هستند که از نظر دروس تئوری قوی تر هستند ، یا به عنوان مثال به یادگیری زبان های دیگر مانند عربی یا مطالعه مباحث نظری مانند علوم اجتماعی ، ادبیات و زبان فارسی علاقه بیشتری دارند . به این افراد توصیه می شود که رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل در اولویت قرار دهند .

و اما در آخر تعدادی از دانش آموزان علاقه بسیاری به کارهای عملی و فنی دارند و مهارت بیشتری در مباحث عملی داشته و بی صبرانه مشتاق ورود به بازار کار هستند . به این دانش آموزان انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و انتخاب زیر شاخه مناسب بر اساس علایق و توانایی ها توصیه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر رشته می توانید به مقاله معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم مراجعه نمایید .

 

شناخت بازار کار

 

یکی از مسایلی که می تواند به انتخاب رشته دبیرستان درست به شما کمک کرده و زمینه ساز موفقیت های علمی و شغلی آینده شما باشد ، شناخت بازار کار مربوط به رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی شما در دانشگاه می باشد . مطالعه در این خصوص و مشورت با فارغ التحصیلان رشته های مربوطه به شما در انتخاب درست کمک می کند .

 

ظرفیت پذیرش رشته ها

 

در برخی از رشته ها مانند پزشکی با توجه به پتانسیل کم دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و استقبال زیاد داوطلبان کنکور در خصوص آن ، شرایط  و امکان قبولی در این گونه از رشته ها سخت تر از رشته های دیگر است . پس اگر به دنبال قبولی کم دردسر در یک دانشگاه در آینده و گرفتن مدرک لیسانس به راحتی هستید حتما به سراغ رشته هایی بروید که از لحاظ دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور ، تعداد بالایی را به خود اختصاص دهند .

 

مشاوره با افراد متخصص

 

 یکی از موثرین کارهای در انتخاب درست رشته نهم ، مشاوره با متخصصین و مشاوران در این خصوص می باشد . یکی از راه های دریافت مشاوره ، سایت همگام می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام رجوع نمایید .

یادمان باشد مسئولیت انتخاب رشته دبیرستان ما به عهده ی خودمان است مشاوره و پدر و مادر و دوست و… همگی جنبه راهنمایی برای انتخاب را دارند و این دانش آموز است که باید تا سالیان طولانی با توجه به رشته انتخابی وارد بازار کار شود و در همان حرفه مشغول به کار شود .

 

درآمد زایی یا علاقه ؟

 

 شاید سوال بسیاری از دانش آموزان باشد که کدام رشته درآمد زایی بهتری یا به قول خودشان آینده کاری بهتری دارد . جواب سوال کاملا واضح می باشد . همه ما دیده ایم که شخصی با فارغ التحصیلی در رشته خاصی مانند حقوق یا مهندسی یا پزشکی بعد از چند سال توانسته به سطح درآمد مطلوبی برسد اما گاهی اوقات هم دیده شده که اشخاص پس از دریافت مدارک بالا نتوانسته اند در زمینه کاری موفقیت لازم را کسب نمایند و سوالی که پیش می آید این است که علت این موفقیت یا عدم موفقیت چیست ؟

 

علاقه ! 

 

علاقه تنها فاکتوری است که شخص را تحریک کرده تا در رشته خود علاوه بر مدرک گرایی ، علم گرا نیز شود . طبیعتا همه افراد جامعه برای برآورده شدن نیاز خود تلاش می کنند تا به بهترین متخصص مراجعه کنند  و مطمئنا کسی که با علاقه به دنبال شغل و حرفه خود باشد و بتواند با یادگیری های دانشگاهی خود و ترکیب با نوآوری بهترین خدمات را عرضه کند موفق تر خواهد بود.

 

 چرا انتخاب رشته پایه نهم تا این حد مهم می باشد ؟مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

 

عدم انتخاب صحیح باعث افت تحصیلی خواهد شد. اولین تبعات افت تحصیلی سرخوردگی دانش آموز است و طبیعتا فرد سرخورده قادر به شکوفایی استعداد خود نخواهد بود و حتی اگر وارد بازار کار شود از شغل خود رضایت کافی را نداشته و از زندگی لذت نمی برد به نوعی می توان گفت فرد دچار درجا زدن و هدر دادن عمر میشود برای جلوگیری از این اتفاق ، میتوان با انتخاب رشته صحیح به موفقیت رسید .

توصیه می کنیم در ادامه مقاله هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم را که اطلاعات تکمیلی درباره نحوه انجام هدایت تحصیلی در آن موجود می باشد را مطالعه نمایید .

 

در ادامه بخوانید: هدایت تحصیلی پایه نهم

برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته پایه نهم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب رشته پایه نهم با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

✔️ برای انتخاب صحیح رشته پایه نهم می بایست به عوامل مختلفی اعم از ویژگی های فردی ، بازار کار و غیره توجه کرد که در این مقاله به شرح این موارد پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، هر فرد می بایست با توجه به توانایی ها و علایق خود ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و رشته بهتر یا بدتری وجود ندارد .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن پرداخته شده ، انتخاب صحیح در این مقطع می تواند مسیر شغلی و موفقیت فرد را مشخص نموده و انتخاب غلط ممکن است به سرخوردگی دانش آموز بیانجامد .

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

سلام مجدد رفتم مدرسه غیر دولتی ولی میگن امتیازت کمه خوب اگه اینجوریه کاش اصلا اولویت ب رو هم نداشتم

سلام . رشته مورد نظر شما در اولویت ب قرار گرفته یعنی شرایط تحصیل در رشته مورد نظر رو دارین بنابراین مدارس در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشن باید شما رو ثبت نام کنن .

سلام من علاقه به رشته انسانی دارم اما در هدایت تحصیلی رشته انسانی اولویت ب دارم و مدرسه ها ثبت نام نمی کنن و من به کار دانش علاقه ندارم حالا چکار کنم؟

سلام . می تونین در مدارس غیر انتفاعی و مدارس دولتی که ظرفیت خالی دارن ثبت نام کنین .

انیمیشن(کاردانش) و شبکه و نرم افزار(فنی حرفه ای) تو کدوم گروه هستند؟

سلام . رشته های مرتبط به انیمیشن در زیر گروه صنعت و هنر رشته کاردانش و رشته شبکه و نرم افزار در گروه صنعت رشته فنی حرفه ای قرار دارن .

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و بین رشته های گویندگی ، بازیگری و موسیقی موندم ، به همه ی این رشته ها علاقه دارم ، اما خانوادم مخالفن ، نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام .  باید در مورد رشته ها تحقیق کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام خسته نباشین . من هنوز نمیدونم چه رشته ای برم اما از رشته های نظری متنفرم میشه یخورده کمک کنید

سلام . باید در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنین و از آینده تحصیلی و شغلی رشته ها اطلاعات لازم رو داشته باشین بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو راهنمایی کنن .

سلام من هنوز نمیدونم به چی علاقه دارم :/ چون خانواده میگن تجربی بعد میام که بهش علاقه پیدا کنم اطرافیان میگن خیلیییی سخته

سلام . شما باید در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین و در مورد آینده تحصیل و شغلی هر رشته اطلاعات لازم رو کسب کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام ببخشید من بین رشته تجربی و ریاضی موندم و واقعا نمی‌دونم چیکار کنم به هردو علاقه دارم میشه راهنماییم کنین

سلام . باید بیشتر در مورد رشته ها تحقیق کنین ، علاقه و استعدادتون رو بشناسین ، هدف تون رو مشخص کنین بعد بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام من نهم هستم و انتخاب رشته دارم علاقه به رشته تربیت بدنی دارم ولی به دلیل اینکه نتونستم در ازمون عملی ثبت نام کنم نمیتونم به هنرستان تربیت بدنی بروم می خوام از طریق رشته ادبیات به رشته تربیت بدنی بروم میشه درباره این موضوع بهم اطلاعاتی بدین . ممنون میشم .

سلام . شما می تونین در کنکور سراسری رشته انسانی شرکت کنین و در فرم انتخاب رشته تون کد رشته / محل های مربوط به رشته تربیت بدنی رو انتخاب کنین .

سلام من برگ هدایت تحصیلی گرفتم ومشاور گفت دراومدی امتیاز عملکرده تحصیلی تراز از صد نمره شدم ۸۲.۴۲ و اولویت دانش آموزی ثبت نام شدم. حالا می خواهم بدونم در اومدم لطفا سریع بگید

سلام . نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعلام شده ، می تونین در رشته ای که به عنوان اولویت الف و یا ب پذیرفته شدین ثبت نام کنین .

چگونه در امتحان تعیین رشته شرکت کنیم ایا فایده ای داره؟.زمان میبره خواهش مندم توضیح بدین

سلام . باید به مدیر مدرسه اعلام کنین ، در صورتی که نمره لازم رو در امتحان تعیین رشته کسب کنین ، می تونین در رشته مورد نظرتون تحصیل کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

اگه شما قصد انتخاب رشته دارید و یا علاقه دارید در مورد رشته های تحصیلی بیشتر بدونید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.
مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

انتخاب رشته در پایه نهم در سه شاخه علوم نظری،علوم پایه و فنی و حرفه ای انجام خواهد پذیرفت و در پایه دهم دانش آموز می تواند براساس شاخه ای که انتخاب نموده، رشته مورد نظر را انتخاب نماید و از پایه یازدهم رشته ها تخصصی خواهد شد.

یک انسان عادی در طول شبانه روز نیاز به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه داره،کمتر ازاین مقدار باعث افت توانایی جسمی و ذهنیش می شه و بیشتر از اون هم باعث بروز بیماریها و مشکلات اجتماعی و روانی در زندگی فرد میشه.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را اعلام کرد و گفت: صدور برگه های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از 10 تیرماه انجام می شود.

همان آقای مشاور قصد دارد در چند جلسه به سوالات رایج بچه های سال نهم در مورد انتخاب رشته، پاسخ بدهد.

آقای مشاور قصد دارد در چند جلسه به سوالات رایج بچه های سال نهم در مورد انتخاب رشته، پاسخ بدهد.امروز درباره روند انتخاب رشته در مدارس، صحبت می کنند.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش تغییر یافت.

مدیر علمی – آموزشی سازمان بسیج دانش آموزی گفت: درس آمادگی دفاعی به طور کامل تدریس نمی شود، در نتیجه کسر خدمت سربازی به دانش آموزان پسر تعلق نمی گیرد و سالانه حق بیش از 400 هزار دانش آموز پسر تضییع می شود.

خیلی از بچه ها علاقه زیادی دارن که خوب درس بخونن و نمرات خوبی بگیرن اما نمی تونن بین درس خوندن و سایر فعالیتهاشون تعادل و ارتباط برقرار کنن. من اینجا راهی رو نشونتون میدم که می تونه کمکتون کنه

وقتی می گم آداب دانش آموزی قراره درباره ریتم و نوع زندگی یک دانش آموز حرف بزنم، چیزی که باعث بشه برنامه و روش زندگی اون تفاوت فاحشی با یک کارمند، ورزشکار، کاسب و … داشته باشه.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

ایران مشاوره ۱۰۱ نظرها

در زندگی تمام انسان ها زمان هایی است که بایستی دست به انتخاب بزنند ، انتخاب هایی که سرنوشت را تغییر خواهد داد و کمی اشتباه در آن می تواند بعدها موجب پشیمانی شود. برای نوجوانان زمانی که پا به دوران دبیرستان می گذارند ، شاید بتوانیم بگوییم اولین تصمیم مهم زندگی خود را خواهند گرفت تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد ناراحتی بزرگی به بار خواهد آورد و حتی ممکن است اشتیاق دانش آموز برای ادامه تحصیل کمتر شود . با توجه به اهمیت این موضوع والدین بایستی نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی نموده و اگر دانش والدین در این زمینه کافی نیست می توانند از مشاوران تحصیلی کاردان در این زمینه مشاوره دریافت نمایند. دنیای امروز دنیای پیشرفت و سرعت است و هر چه به جلو می رویم بایستی میزان خطای خود را پایین برده و انتخاب های صحیح و کار آمد تری داشته باشیم به همین خاطر مرکز ایران مشاوره این مقاله را برایتان فراهم نموده اند تا به والدین و یا دانش آموزان نهم در این انتخاب مهم یاری رسانند. به همین منظور درخواست می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با خواندن دقیق مقاله به سوالات خود پاسخ داده و از اضطراب ناشی از انتخاب رشته خود و یا فرزندتان رهایی یابید.مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

انتخاب رشته نهم به دهم می تواند آینده شما را رقم بزند پس در انتخاب رشته خود تمام جوانب را بسنجید.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت ، دانش اموزان پایه نهم که در مرحله  انتخاب رشته می باشند بایستی بدانند دیگر مانند گذشته تنها به نمرات  پایه نهم توجه نمی شود بلکه تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول (هفتم ، هشتم ، نهم) در انتخاب رشته تاثیر خواهد داشت. همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است.  انتخاب رشته نهم مانند انتخاب رشته در دوران دانشگاه به رتبه دانش آموز بستگی دارد برای مثال اگر دانش آموزی رتبه ی لازم  برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد بایستی در گروه های فنی و یا انسانی و … دست به انتخاب بزند. نکته ی دیگری که در پایه نهم مد نظر گرفته شده تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب رشته می باشد برای مثال در یک منطقه که 200 نفر سهمیه انتخاب رشته کنکور تجربی دارند ممکن است حتی کسانی که معدل

بالای 18 را کسب کرده اند هم نتوانند این رشته را انتخاب کنند و مجبور شوند در رشته های دیگر تحصیل نمایند.

دانش آموزان و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستند توجه داشته باشید که چنانچه خود شما و یا دانش آموز شما قصد تحصیل در رشته علوم انسانی را دارد بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های ادبیات و عربی لازمه ی تحصیل در این رشته می باشد همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته موضوعی که وجود دارد این است که اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند در حالی که تحصیل در رشته انسانی نیز به کسب توانایی  به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است . در هر حال کسانی که در  دبیرستان با رشته ی علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند بایستی به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری ، حفظیات قوی ، و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند زیرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی شامل ، روان شناسی ، حقوق ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مشاوره ، مدیریت و … نیازمند کسب این مهارت ها می باشد.

رشته ی تجربی یکی از رشته هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های زیست شناسی ، ریاضی و شیمی برای موفقیت دانش آموز لازم می باشد زیرا که رشته های دانشگاهی این رشته هم مرتبط با علم زیست ، شیمی و ریاضی و فیزیک می باشد. دانش اموزان این رشته بایستی تا حدودی به حفظیات علاقه مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به منابع طبیعی از خود نشان دهند زیرا که این رشته تا حدودی به قوی بودن در ریاضی نیازمند است اما بیشتر به پدیده های طبیعی می پردازد به همی خاطر نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی دانش آموز خواهد شد. برخی از رشته های دانشگاهی این رشته شامل ، پزشکی ، مامایی ، هوشبری ، فیزیوتراپی ، زیست شناسی و … می باشد.

همانطوری که از نام رشته بایستی متوجه شده باشید رشته ی ریاضی فیزیک به توانایی بالای دانش آموز در این دو درس نیازمند است زیرا که اغلب کسانی که در این رشته تحصیل می کنند در آینده قرار است مهندس در گرایش های مختلف شوند پس داشتن پایه ی قوی در درس های ریاضی و فیزیک و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته لازم می باشد. دانش آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند که دارا بودن این ویژگی در آینده کمک فراوانی به آن ها خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر در این درس ها نمرات خوبی کسب نکرده اید رشته های دیگری را انتخاب نموده و در آن تحصیل نمایید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی توجه کنید رشنه فنی و حرفه ای دارای 4 زیر گروه هنر ،مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می باشد. با انتخاب رشته فنی و حرفه ای تقریبا می توانید به تمامی رشته های ریاضی و فیزیک در دانشگاه راه یابید اما نکته ی قابل ملاحظه ای که وجود دارد این است که شما شانس قبولی در دانشگاه خوب و درجه یک کشور را در کارشناسی ارشد از دست می دهید هرچند تا حدودی قابل جبران است. اما یکی از مزایایی که وجود دارد فارغ التحصیلان این رشته راحت تر وارد بازار کار می شوند. شما دانش آموز و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستید اگر خود شما و یا دانش آموزتان علاقه ی خاصی به کار های عملی دارد و دوست دارد که زودتر وارد بازار کار شود رشته فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای انتخاب رشته در پایه نهم می باشد اما اگر می خواهید مدیر و یا مهندس شده و تحصیلات عالی خود را ادامه دهید بهتر است در رشته ریاضی انتخاب رشته نموده و تحصیل نمایید. همچنین توجه داشته باشید که کسانی که در رشته ی فنی و حرفه ای تحصیل می کنند کارهای عملی و خلاقانه را می توانند به خوبی انجام دهند و حتما داشتن نام مهندس با تحصیلات عالی برای انجام درست کارها لازم نیست. 

در رابطه با رشته کار و دانش بایستی بگوییم که رشته های کارو دانش شباهت زیادی بارشته های فنی و حرفه ای دارند اما در کار و دانش رشته های جزئی تر را هم می توانیم انتخاب نماییم. یکی از ویژگی های این رشته این است که برای کسب دیپلم کار و دانش حتی می توان در اموزشگاه های فنی و حرفه ای که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده اند مراجعه و دیپلم خود را دریافت نمایید. تفاوتی که بین رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش وجود دارد این مسئله است که فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای راحت تر وارد بازار کار شده و درس های سخت تری نسبت به کار و دانش می گذرانند اما واحد های کارگاهی رشته کار ودانش بیشتر می باشد.

چنانچه علاقه مند به موضوعات و درس های عربی ، فقه ، تفسیر قرآن دارید می توانید در انتخاب رشته پایه نهم رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایید. این رشته هم مانند علوم انسانی نیازمند توانایی در زمینه ی حفظیات می باشد. و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

در انتخاب رشته ی موفق توجه به علاقه و آینده شغلی بسیار مهم است این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خود ندارند. پس مشورت با والدین و مشاوران می تواند کمک بزرگی به انتخاب صحیح رشته  صحیح در پایه نهم بکند. در زیر چند نکته را مطرح کرده ایم که با مطالعه آن ها  می توانید رشته مورد علاقه خود را بیابید. البته که با خواندن این مقاله بایستی دانسته باشید که فاکتور های دیگری نیز در انتخاب رشته شما تاثیر گذار است مانند نمرات سه سال دوران  اول متوسطه .

1- شناخت دقیق از رشته ها ، شما دانش آموزان بایستی با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانید شناخت دقیقی نسبت به رشته ها  ، ضریب رشته ها و اینکه رشته مورد علاقه شما به قوی بودن در کدام درس نیازمند است داشته باشید .

2- شناخت دقیق از خود و علاقه مندی های خود ، شما دانش آموزان بایستی خود را بشناسید به نمراتی که در سال های قبل داشته اید توجه داشته و وضعیت تحصیلی تان را دقیق بدانید . اگر بخواهید آرمانی نگاه کنید هرگز نمی توانید توانایی های واقعی خود را شناخته و رشته ی مناسبی برای خود انتخاب نمایید . در این مورد می توانید با والدین و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنین ساعاتی را با خود خلوت کرده و توانایی های خود در مدرسه و زندگی تان را ارزیابی نمایید.

3- رشته مورد علاقه خود را با توانایی ها و امکانات موجود خود بسنجید ، شما دانش آموزان باید خود را در رشته مورد علاقه خود ببینید و اینکه  آیا می توایند با توجه به امکانات ، استعداد و شرایط موجود در این رشته تحصیل نمایید. پس یکی از معیارهای مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتیاق ، نیاز ، استعداد و امکانات می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته دبیرستان مشاوره انتخاب رشته مشاوره تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام، من وارد رشته ی انسانی شدم اما نمیدونم باید چی انتخاب کنم، علاقه ی خاصی هم به چیزی ندارم و نمیدونم چیکاره بشم فقط رفتم انسانی و امسال میرم دهم.. میشه بگین برای من چ سغلی خوبه؟؟

سلام من کلاس نهم هستم علاقه زیادی به شغل نظامی دارم و نمراتمم خوبه میخواستم ببینم باید کدوم رشته دو برای تحصیل در علوم نظامی انتخاب کنم خواهشن کمکم کنبد

با سلام. دانشگاه های افسری معمولا از بین دارندگان مدرک دیپلم رشته های نظری (ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی) پذیرش انجام می دهند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط دانشگاه های افسری دانشگاه علوم انتظامی کوثر از میان بانوان دارای شرایط دانشجو می پذیرد.

سلام.من اولویت اولم نظام و بعد چزشکی خواستم ببینم چه رشته ای رو انتخاب کنم بهتره؟

با سلام و درود. دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه در رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد، بنابراین با توجه به علایق شما، رشته تجربی بهترین گزینه جهت انتخاب رشته در مقطع متوسطه دوم می باشد.

سلام من کلاس هشتم هستم. معدل هفتم = ۲۰. معدل هشتم =۲۰ درس های علوم و. زبان انگلیسی رو هم خیلی دوست دارم

راهنمایی کنید. برای انتخاب رشته راهنمایی کنید. ممنونمشاوره تحصیلی برای پایه نهم

با سلام و درود. انتخاب رشته یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب ها می باشد. بهترین راهکار برای انتخاب رشته دقیق، آشنایی با آینده شغلی رشته ها، تحقیق و مشاهده میدانی می باشد.

سلام من تمام درس هام به غیر از فرهنگ و هنر بیسته.من علافه ام به رشته انسانی و هدف بلند مدتم شغل قاضی هستش. اما میترسم موفق نشم.از طرف دیگه به رشته تجربی هم علاقه دارم (شغل چشم پزشکی).میتونید راهنماییم کنید؟!!

سلام و درود. در انتخاب شغل و زندگی آینده به جز بحث علاقه، استعداد و بازار کار و توانایی فرد برای ورود به رشته؛ بسیار حائز اهمیت می باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی، تست های رغبت سنجی شغلی را نیز انجام دهید و در ارتباط با علاقه و توانایی خود بیشتر جست و جو داشته باشید.

سلام من هشتمی هستم و به دو رشته علاقه دارم رشته انیمیشن سازی و نجوم که البته تجربی میشه من بین این دو نمیتونم انتخاب کنم به همین دلیل میخواستم نسبت به رشته هایی که برام باز میشه انتخابشون کنم اما با این حال دوست دارم یکی از این دو رو رشته رو انتخاب کنم دروسی که برای باز شدن رشته تجربی تاثیر داره رو دیدم میخواستم بدونم که رشته انیمیشن سازی تو کدوم دسته میره تو دسته هنر یا فنی حرفه ای وچه دروسی برای باز شدن این رشته تاثیر داره

با سلام ، رشته انیمیشن و پویانمایی از جمله رشته های شاخه فنی و حرفه ای بوده و در زیرگروه هنر قرار دارد ، که معمولا پذیرش در این رشته از بین دانش آموزانی انجام می گیرد که دارای معدل بالا بوده و به فعالیت های عملی علاقه مند هستند ، لازم به ذکر است شما جهت ادامه تحصیل در زمینه نجوم می بایست در گروه ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل داشته باشید ، توجه به علاقه و آینده شغلی و تحصیلی رشته مورد نظر ، در انتخاب رشته مناسب به شما کمک شایانی می کند .

سلام من هشتم هستم و از الان تو فکر انتخاب رشتم خودم عاشق هنر هستم ولی پدرم نمیزاره معدل هفتمم۱۹/۷۲ معدل نوبت اول هشتم۱۹/۷۹ ریاضی هم هر سال ۱۹…۱۸میشه علوم هم همیشه بیست میخام بدونم با این موقعیتی که من دارم چه رشته ای برم بهتره؟

سلام ، در رابطه با انتخاب رشته نهم به دهم که یکی از مهم ترین انتخاب های طول زندگی هر فردی می باشد ، و تاثیر مستقیم در آینده شغلی و تحصیلی شما دارد ، می توانید از تست های رغبت سنجی و نظر افراد آگاه کمک بگیرید ، اما مهم ترین موضوع داشتن علاقه به رشته تحصیلی انتخابی می باشد که باعث موفقیت شما می شود . بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و همچنین شرایط تحصیل و آینده شغلی میتوانید انتخاب درستی داشته باشید .

سلام میشه از رشته انسانی معلم ریاضی بشی ؟؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ، شما جهت انتخاب و ادامه تحصیل در رشته آموزش ریاضی می بایست در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در آزمون شرکت نمایید.

سلام من امسال نهم هستم میخواستم بدونم میتونم رشته تجربی در بیام؟ معدل کل هفتم ۱۹.۶۷ (ریاضی ۱۸ علوم ۱۹) هشتم معدل کل ۱۹.۷۹(ریاضی۱۸ و علوم۱۹). لطفا کمکم کنید.

با سلام ، بله با توجه به نمرات ذکر شده ، احتمال پذیرش و ادامه تحصیل شما در رشته علوم تجربی بالا می باشد . همچنین لازم به ذکر است که نتایج آزمون هدایت تحصیلی نیز در انتخاب رشته شما بسیار موثر می باشد .

سلام….معدل کلاس هفتم ۱۹.۴۳…ریاضی ۱۸ و علوم ۱۷……معدل هشتم ۱۹.۲۱…ریاضی ۱۴ و علوم ۱۸….معدل کلاس نهم۱۹…ریاضی ۱۸و علوم ۱۹…………مدرسه نمونه دولتی رشته تجربی قبول شدم .به نظر شما برم رشته تجربی نمونه یا رشته انسانی مدرسه عادی…علاقه شدیدی به رشته تجربی دارم علومم عالیه ولی نمرات ریاضیم یه خورده کمه.به فیزیک هم علاقه زیادی ندارم به نظر شما چیکار کنم

سلام .من از شهر نجف آباد اصفهان هستم . میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم و نمره ریاضی هفتمم در برگه شد ۱۵.۵ و علوم هفتمم در برگه شد ۱۹ به بالا دقیق یادم نیست.معدل کل هفتمم هم شد۱۹.۱۴ . در کلاس هشتم نمره ی ریاضی در برگه شد ۱۹.۰۵ و علوم در برگه هم شد ۱۹.۵ .معدل کل هم شد۱۹.۶۷.اگه سال نهمم را جبران کنم میتونم وارد این رشته بشم. لطفا کمکم کنید.

سلام من امسال نهمم و معدلم تا الان ۲۰ بوده و واقعا درگیر انتخاب رشته ام من هم ب تجربی علاقه دارم و هم عاشق تربیت بدنیم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و تشکر از مدیر محترم سایت وهمکاران گرامی احتراما من مشاور تحصیلی وکنکور هستم و در شبستر دفتر مشاوره تحصیلی وکنکور دارم نه دفتر مشاوره همه چیز وهمه کار . جواب هائی که ارائه شده بیشتر جنبه کلی دارد ، در حالیکه سوال کننده دارای مشکل انتخاب یا در تعارض انتخاب است . پیشنهاد می کنم . دانش آموزان ۱- به مشاوران مدارس خود مراجعه نمایند ۲- یا اینکه آنها را به مراکز مشاوره تحصیلی معتبر راهنمائی فرمائید تا بصورت علمی وبا اجرای آزمونهای استعداد ، علایق و…. خاص در زمینه شناخت خود برای تصمیم گیری بهتر اقدام شود. با تشکر

سلام تروخدا جواب منو بدید من معدال هفتم١۶خورده ای شده هشتم١۵/٨٨ ایا واسه نهم تلاش کنم میتونم رشته تجربی رو بیارم تروخدا یکی جواب قانع کننده ای بده!علاقه شدید دارم به تجربی

سلام من امسال میرم نهم به موسیقی خیلی علاقه دارم ولی شهر ما هنرستان موسیقی نداره . اگه هنرستان عادی برم خوبه؟ تا حدودی موسیقی درس میدن؟

سلام من میخوام امسال انتخاب رشته کنم یه سوالی خیلی ذهنم رو مشغول کرد میخواستم بدونم میشه داخل رشته فنی مهندسی برق و یا الکترونیک گرفت من خیلی به مهندسی کنترل علاقه دارم میشه راهنماییم کنید چطور باید مهندسی برق یا الکترونیک یا کنترل گرفت از طریق رشته فنی ؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید این چند روز ذهنم خیلی مشغوله

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید و باید چیکار کنم

با تشکر

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید با تشکر

با عرض سلام من میخواستم بدونم چطوی با چه نمره ای تجربی تو فرم هدایت تحصیلی کد الف میخوره

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

پیشرفت تحصیلی

دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موسسات مشاوره کنکور در ایران می باشد که هدفش رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. یکی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان برای مشاوره تحصیلی رایگان که ما سعی کرده ایم در این صفحه به آن پاسخ دهیم، سوالات پرتکرار و متداولی است که دانش آموزان می پرسند. سوالاتی مانند انتخاب بهترین منابع کنکور، راه های افزایش تمرکز، افزایش سرعت مطالعاتی، روش مطالعه رتبه های برتر کنکور، روش مطالعه هر درس برای امتحانات و کنکور سراسری، بررسی دفترچه های کنکور، ضرایب دروس و… معمولا دانش آموزان تعداد بسیار زیادی از این سوالات را از مشاور تحصیلی خود می پرسند.

ما نیز تصمیم گرفتیم برای کمک به شما عزیزان و راهنمایی شما، در قسمت مشاوره رایگان درسی به ۵۰ پرسش مهم تر به صورت رایگان پاسخ دهیم. مقالاتی که در دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا تالیف و تهیه شده اند، حاصل کار روانشناسان و مشاوران کنکور این مجموعه می باشد و برای نگارش و ویرایش آن ها هزینه های زیادی صورت گرفته تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. با این حال شما می توانید به صورت رایگان از این مقالات مشاوره ای و روانشناسی برای پیشرفت درسی و رشد شخصیتی خود استفاده کنید. خدمات مشاوره تحصیلی رایگان بارسا برای رشته تجربی و ریاضی و انسانی می باشد. این مقالات مشاوره درسی رایگان برای پایه نهم تا دوازدهم قابل استفاده و مفید می باشد.

معمولا اولین سوالی که برای یه دانش آموز کنکوری پیش میاد اینه که از چه کتاب های کمک درسی برای شروع مطالعه برای کنکور استفاده کنه. تنوع زیاد کتاب های کمک درسی در بازار هم باعث میشه انتخاب برای دانش آموزان سخت تر بشه. ما در اینجا به کمک مشاوران دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مجموعه ای از بهترین منابع کنکور رو برای درس های عمومی و اختصاصی رشته های ریاضی و تجربی برای شما دانش آموزان عزیز تهیه کردیم تا بتونید انتخاب های بهتر و دقیق تری داشته باشید.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از عوامل بسیار مهم موفقیت در کنکور سراسریه که باید به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب بشه. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین منابع دروس عمومی کنکور رشته های انسانی و ریاضی و تجربی ( ادبیات فارسی – عربی – دین و زندگی – زبان انگلیسی ) بپردازیم. کتاب های تست معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی موسسه آموزشی بارسا می باشد. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های تست استفاده کنند. مقاله بهترین منابع دروس عمومی رو بخونید تا این منابع خوب رو برای شروع مطالعه در اختیار داشته باشید.مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

تو این مقاله هم قصد داریم به معرفی بهترین منابع و کتاب تست های کنکور برای دروس اختصاصی رشته های ریاضی و فیزیک بپردازیم. البته منابع کنکور انسانی رو هم به زودی در یک مقاله دیگه به طور مفصل بررسی می کنیم. کتاب ها و منابع کنکور معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی بارسا می باشد. در ادامه به بررسی بهترین کتاب تست های دروس فیزیک و شیمی و ریاضی و حسابان برای رشته های ریاضی و تجربی می پردازیم. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند. مقاله بهترین منابع کنکور رو بخونید تا با این منابع بیشتر آشنا بشید.

درس هندسه همیشه یکی از نقاط ضعف بچه های رشته ریاضی بوده. در ابتدا باید بدونیم یه دنیا تفاوت بین هندسه سال دوازدهم و هندسه پایه هست. هم منابع اون ها باهم فرق داره و هم روش مطالعه شون. هندسه دوازدهم خیلی بیشتر نزدیک به ریاضیات هست و دانش آموزان بیشتر با معادلات درگیر میشن و هرچقدر در تشکیل و حل معادلات بهتر باشید، در هندسه دوازدهم ماهرتر خواهید بود. البته تفاوتی که هندسه دوازدهم با ریاضی داره اینه که باید بیشتر از ریاضی مرور بشه. اما در مورد منابع هندسه پایه کنکور باید بگم که این درس بیشتر مبتنی بر قضایا و قدرت تصویر سازی هست و دانش آموزان یا این قضایا رو حفظ می کنند و یا اینکه سعی می کنند خط به خط اون ها رو بفهمند. برای اینکه با بهترین منابع هندسه پایه، هندسه دوازدهم و ریاضیات گسسته آشنا بشید مقاله یهترین منابع هندسه و گسسته کنکور رو بخونید.

درس زیست شناسی کنکور جزء دروسیه که قسمت اصلی یادگیری اون سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام میشه. بنابراین باید تو کلاس درس زیست شناسی حضوری فعال و آگاه داشته باشید. از طرفی مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی زیست شناسی بسیار مهم بوده و قبل از مراجعه به کتاب های تست و کمک درسی، لازمه کتاب درسی زیست رو به طور کامل و مفهومی بررسی کنید. در مرحله بعد، تهیه یه کتاب تست خوب برای یادگیری بهتر این درس، تسلط بهتر بر مفاهیم درسی و تست زنی بهتر پیشنهاد میشه. ما تو مقاله بهترین منابع زیست کنکور به شما بهترین منابع زیست کنکور رو معرفی کرده ایم.

در قدم بعدی خدمات مشاوره تحصیلی رایگان و پاسخ به سوالات پرتکرار دانش آموزان، به بررسی دقیق و درس به درس دفترچه های کنکور پرداخته ایم. شما به عنوان یک دانش آموز کنکوری چقدر با دروس دفترچه کنکور، مدت زمان هر درس، تعداد سوالات مطرح شده از مباحث هر درس و ضرایب دروس در هر زیرگروه رشته خودتون آشنا هستید؟ آیا می دونید از کدوم مباحث سوالات بیشتری طرح در کنکور طرح میشه؟ یا برعکس، کدوم مباحث اهمیت کمتری دارند؟ آیا ضرایب دقیق هر درس رو در هر کدوم از زیرگروه های رشته خودتون می دونید؟ اصلا با زیرگروه های رشته های ریاضی و تجربی و انسانی آشنایی دارید؟ معمولا برای ارائه همین اطلاعات ساده، خیلی از مشاوران کنکور هزینه زیادی رو دریافت می کنند. ولی ما آگاهی از این اطلاعات رو حق هر دانش آموزی می دونیم و اون رو جزء مشاوره تحصیلی رایگان قرار دادیم. هرچند بررسی دقیق دفترچه کنکور سال های قبل زمان زیادی رو از مشاوران ما گرفت و این اطلاعات ساده به دست نیومده؛ اما امیدواریم برای شما مثمر ثمر واقع بشه. اگه کنکور سراسری رو به یه مسابقه تشبیه کنیم، شما هرچقدر اطلاعات بیشتری درباره نحوه برگزاری و جزئیات این مسابقه داشته باشید، احتمال موفقیتتون بیشتر خواهد شد.

رشته علوم انسانی یکی از سه رشته مهم در کنکور سراسری محسوب میشه که هر ساله بخش عظیمی از دانش آموزان، این رشته رو برای ادامه تحصیل دبیرستان و دوره های آکادمیک انتخاب می کنند. تحصیل در رشته های مهم و حساس که با محوریت انسان در جامعه وجود دارند (مثل حقوق، علوم قضایی، روانشناسی، حسابداری مالی، مدیریت و …) با ورود به رشته انسانی و پذیرش از طریق کنکور انسانی میسر میشه. بنابراین توجه به این رشته مهم از اهمیت بسیاری برخورداره و شما باید برای کسب بهترین نتیجه در کنکور انسانی ۱۴۰۰ و تحصیل در رشته های مورد علاقه و دلخواهتون تلاش زیادی داشته باشید. تو مقاله کنکور انسانی به بررسی کامل و ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته انسانی پرداخته ایم.

رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم هست که درباره علوم تجربی و طبیعت بحث می کنه. داوطلبان این رشته باید نسبت به دروس زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند؛ همچنین در سایر دروس مثل ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتونند تو کنکور تجربی ۱۴۰۰ رتبه خوبی کسب کنند و در رشته مورد علاقه شون قبول بشن. سه رشته پرطرفدار کنکور تجربی عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی. مقاله کنکور تجربی رو بخونید تا با ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته تجربی بهتر و دقیق تر آشنا بشید.

بیشتر دانش آموزانی که در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل می کنند با علاقه به رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع و مهندسی شیمی وارد این رشته شده و قصد شرکت در کنکور ریاضی رو دارند. هدفی که برای دستیابی به اون، به برنامه ریزی دقیق، مشورت با مشاوران تحصیلی برجسته و متجرب، استفاده از بهترین منابع کنکور 1400 و البته سخت کوشی و تلاش فراوان نیازه. تو مقاله کنکور ریاضی از ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور ریاضی و وضعیت داوطلبان رشته ریاضی در کنکور سراسری رو بررسی کردیم و به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

بخش بعدی مشاوره تحصیلی رایگان بارسا مربوط میشه به روش مطالعه حرفه ای ها. همه ما به دنبال بهترین روش ها برای مطالعه و مرور دروس و تست زنی هستیم تا با بالاترین مهارت ممکن سرجلسه کنکور حاضر بشیم. اما چطور میشه مثل حرفه ای ها و رتبه های برتر این عادت ها رو در خودمون ایجاد کنیم؟ از کجا بدونیم کدوم یکی از این عادات درست هستند؟ تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان به شما در یادگیری عادت های مطالعه موثر، روش SQ3R، منحنی یادگیری ابینگهاوس و… کمک خواهیم کرد. ما به کمک مشاوران حرفه ای بارسا مجموعه ای از مقالاتی که به شما در یافتن عادت های درست مطالعاتی و پیاده کردن اون ها کمک می کنه، جمع آوری کردیم تا بتونید بهترین کیفیت مطالعاتی رو تجربه کنید. در واقع با خوندن این مقالات، انگار یک مشاور تحصیلی رایگان کنار شماست و به شما در یادگیری روش های مطالعه حرفه ای کمک می کنه.

تحقیقات نشون داده تغییر دادن روش ها و ابزارهای آموزشی می تونه سطح یادآوری اطلاعات و حافظه شما رو تا حد زیادی ارتقا بده و مهارت یادگیری تون رو بیشتر کنه. هرم یادگیری نشون میده که اکثر دانش آموزان فقط ۱۰ درصد از اونچه که از کتاب های درسی می خونند رو به خاطر میارن؛ اما می تونند تقریبا ۹۰ درصد از چیزی که از طریق آموزش به دیگران یاد می گیرند رو حفظ می کنند. مقاله هرم یادگیری رو بخونید تا بفهمید کدام روش یادگیری موثرتر هست و باعث پیشرفت بیشتر شما در دروس میشه.

مهم ترین نکته برای تبدیل شدن به یک دانش آموز موثر اینه که یاد بگیریم چطور مطالعه دقیق تر و با هوش تری داشته باشیم. آشنایی با عادت های مطالعه درست باعث پیشرفت روز به روز شما در تحصیلاتتون میشه. اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان موفق، موفقیت خودشون رو با استفاده از عادت های مطالعه موثر به دست مییارن. در مقاله عادت های مطالعه موثر به بررسی ۱۰ مورد از این عادات می پردازیم. این مقاله از سایت معتبر Education Corner هست؛ اما ترجمه رایگان این مقاله رو در اختیار شما قرار دادیم تا تو روند مشاوره تحصیلی کنکور شما موثر باشه.

دلسرد نشید، دست نکشید و فقط تلاش کنید تا هر یک از این ۱۰ روش مطالعه موثر رو خوب انجام بدید. اون وقته که پیشرفت خودتون رو می بینید؛ نمره های شما افزایش پیدا می کنه، دانش شما بیشتر میشه و از همه مهم تر، توانایی شما در جذب و یادگیری اطلاعات ارتقا پیدا می کنه.

روش مطالعه صحیح برای کنکور با درس خوندن برای یک امتحان معمولی کمی متفاوته. مطالعه حجم زیادی از درس‌ها و اطلاعات برای آزمونی که چند ساعت طول می کشه، تمرکز و انرژی بیشتری نیاز داره که اگه اصول و روش صحیح اون رو به کار نگیرید، ممکنه در طول مسیر با مشکلات مختلفی مواجه بشید. اما جای نگرانی نیست؛ با خدمات مشاور رایگان تحصیلی بارسا، به شما کمک می کنیم با روش مطالعه صحیح برای کنکور آشنا بشید و در مسیر آماده شدن برای کنکور به بهترین روش ممکن عمل کنید و به نتایج دلخواهتون برسید.

برای موفقیت در کنکور باید

روش های مطالعه صحیح رو یاد بگیرید و از تکنیک های مطالعاتی استفاده کنید.

برنامه ریزی ماهیانه، هفتگی و روزانه داشته باشید و به صورت منظم مطالعه کنید.مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

عادت های غذایی، خواب و برنامه ورزشتون رو بهبود ببخشید.

در مقاله روش مطالعه صحیح برای کنکور به بررسی دقیق تر این عوامل می پردازیم.

درس خوندن و آماده شدن برای کنکور و امتحانات نیازمند استفاده از اصولی ترین روش مطالعه هست. روش SQ3R که بهترین و اصولی ترین روش مطالعه شناخته شده در حال حاضره، شامل ۵ مرحله ست که فراگیری و اجرای اون، قدرت یادگیری دانش آموزان کنکوری رو افزایش داده و یکی از روش های ضروری برای موفقیت داوطلبان کنکور به شمار میره. مقاله اصولی ترین روش مطالعه ( روش SQ3R ) رو بخوانید تا بتونید به کمک  روش SQ3R مثل یک حرفه ای برای کنکور درس بخونید.

یکی از راه های بسیار موثر برای به خاطر سپردن مطالب و یادگیری بهتر، یادداشت برداری و خلاصه نویسی از مطالب هست. بدون یادداشت برداری مطالبی که می خونیم رو زودتر از یاد می بریم. البته یادداشت برداری برای ما کارکردهای دیگه ای هم داره. مثلا به ما کمک می کنه تا مطالبی رو که یاد گرفته ایم، دسته بندی و سامان دهی کنیم. اگه مطالبی که خوندیم شامل تصویر یا نمودار باشه، با استفاده از روش خلاصه نویسی می تونیم نکاتی که در اون تصویر یا نمودار وجود داره رو برای خودمون بنویسیم و داشته باشیم. نوشتن خلاصه اطلاعاتی که در کلاس و کتاب ها مطرح می شه، مرور دروس رو برای ما راحت تر می کنه. یادداشت برداری اگه به درستی انجام بشه، می تونه میزان یادگیری ما رو بیشتر کنه. اما در یادداشت برداری هم نکاتی وجود داره که می تونه به ما برای انجام درست این کار کمک کنه. تو مقاله روش خلاصه نویسی برای کنکور نکاتی رو درباره این دو تکنیک مهم (یادداشت برداری و خلاصه نویسی) به شما خواهیم آموخت.

سیستم آموزش ما در نهایت به کنکور می رسه و برای موفقیت در کنکور نیاز به تسلط کامل در تست زنی داریم. روش های مختلف و زیادی در مورد تست زنی گفته میشه. از مهندسی معکوس در تست ها تا نکات عجیب و غریبی که زیر 10 ثانیه می تونید تست بزنید!! از تمام این بازار گرمی ها که بگذریم، تست زدن اصولی قوانین و قواعد خودش رو داره و فقط با تمرین و تکرار می تونید به تسلط زیادی در تست زنی برسید. در مجموع دو نوع تست زنی در منزل داریم: تست آموزشی و تست آزمونی. مقاله تکنیک های تست زنی رو بخونید تا با تفاوت تست های آموزشی و آزمونی و راهکارهای درست تست زدن در هر روش آشنا بشید.

بسیاری از دانش آموزان در زمان مطالعه دروس مدرسه با مشکل بزرگی به اسم فراموشی رو به رو میشن. شما می دونید فراموشی برای چی پیش میاد؟ فرآیند فراموشی مطالب به دلیل عدم مرور و عدم تثبیت مفاهیم و اطلاعات دریافتی اتفاق میفته. معمولا خیلی از دانش آموزان بعد از امتحان میگن “همه روز رو درس خوندم. اما نمره ای که از اون درس گرفتم با زمانی که برای مطالعه اون درس صرف کردم اصلا شبیه نیست.” در این صورت آشنایی با مفهوم منحنی یادگیری ابینگهاوس کمک زیادی به شما می کنه. تو این مقاله از مجموعه آموزش های مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، ما طبق این منحنی، زمان بندی های صحیح برای مرور دروس رو به صورت رایگان به شما آموزش می دیم. پس لازمه مقاله بهترین روش مرور دروس رو تا انتها بخونید.

در مقاله های قبلی از آموزش های رایگان به بررسی روش های درست و اصولی مطالعه، مرور درس و تکنیک های تست زنی پرداختیم. اما یکی دیگه از سوالات پرتکرار دانش آموزان و داوطلبان کنکور از مشاوران تحصیلی اینه که پیاده سازی این روش ها در هرکدوم از درس ها (مثلا فیزیک یا شیمی) به چه صورته؟ آیا مطالعه دروس عمومی و اختصاصی با هم متفاوته یا نه؟ در ادامه، مقاله هایی رو براتون آوردیم که روش مطالعه هر درس رو به صورت حرفه ای و البته رایگان براتون توضیح دادیم.

یکی از اولین سوالاتی که دانش آموزان قبل از شروع مطالعه ریاضی باهاش مواجه هستند اینه که چجوری باید ریاضی رو بخونند تا نتیجه خوبی در کنکور یا امتحانات مدرسه بگیرند؟ این مقاله یکی از کامل ترین مقالات موجود درخصوص روش مطالعه ریاضی هست که با خوندنش می تونید فرآیند اصولی مطالعه و تست زنی ریاضی رو برای همیشه یاد بگیرید. این مقاله ویژه دانش آموزان کنکوری و پایه رشته ریاضی و تجربی و برای مشاوره رایگان رشته تجربی و ریاضی هست. پس اگه می خواید نتیجه خوبی در درس ریاضی بگیرید، مقاله چگونه ریاضی بخوانیم رو تا انتها بخونید. اینجا یاد می گیریم که چگونه به یادگیری کاملی از ریاضی برسیم. فقط باید گام ها رو به همون ترتیبی که گفته شده انجام بدید. این رو هم بگم که اگه تا الآن با درس ریاضی مشکل داشتید و فکر می کنید که پایه ریاضی خوبی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. فقط کافیه مقدار کار بیشتری برای جبران ریاضی انجام بدید که در ادامه به اون اشاره خواهم کرد.

کتاب شیمی دوره دوم متوسطه به علت حجم کمی که داره، بعضی از دانش آموزان رو به اشتباه می اندازه و حجم کم کتاب باعث میشه پیش خودشون فکر کنند که نیازی نیست وقت زیادی رو صرف این درس کنند. اما این دسته از دانش آموزان عزیز کاملا اشتباه فکر می کنند و اصلا اینطور نیست. همونطور که خودتون می دونید، درس شیمی درسیه که از دو بخش حفظی و مفهومی تشکیل شده. بخش حفظی بیشتر متن کتاب رو شامل میشه؛ خط به خط متن کتاب شیمی سرشار از مطالب مهمه که لازمه همه اون ها به طور کامل حفظ بشن. جدا از مطالب حفظی کتاب، یه سری از مطالب هستند که جنبه مفهومی دارند و نمیشه با حفظ کردن یادشون گرفت و باید ابتدا اون ها رو کامل فهمید. فهمیدن این مطالب هم نیاز به یه سری فرمول و قاعده خاص داره. ما هم تو دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مقاله چگونه شیمی بخوانیم رو نوشتیم و به طور مفصل و دقیق درمورد اینکه هرکدوم این مباحث شیمی رو چجوری بخونیم، توضیح کاملی دادیم.

فیزیک هم مثل ریاضیات، درس دردسرساز کنکوری هاست. اما بچه ها راحت تر از ریاضیات باهاش کنار میان. درس فیزیک یکی از فلسفی ترین علوم پایه ست و مثل شیمی، با مفاهیم کاربردی سر و کار داره. مفاهیم درس فیزیک خیلی خیلی مهم هستند. چون تست زدن و تمرین کردن و حل مسائل فیزیک، قبل از یادگیری مفاهیمش هیچ ارزش و کاربردی نداره. چون شما وقتی اصل قضایای فیزیک رو به صورت تئوری ندونید، مسلما نمی تونید مسائل فیزیک کنکور رو درست حل کنید و یا تست بزنید. اما سوال اساسی که خیلی از دانش آموزان و کنکوری ها دارند اینه که چگونه فیزیک کنکور را بخوانیم ؟ پس تصمیم گرفتیم تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان رشته ریاضی و تجربی بهترین روش مطالعه فیزیک رو به شما آموزش بدیم تا بتونید از پس مسائل و تست های فیزیک کنکور بربیایید. پس اگه می خواید فرمول های فیزیک رو یاد بگیرید و تست های فیزیک رو قورت بدید، مقاله چگونه فیزیک بخوانیم رو تا انتها بخونید.

یه ژنرال آمریکایی می گفت: «اگه می خواید دنیا رو عوض کنید، تختتون رو مرتب کنید. چون مرتب کردن تخت، اولین کار هر روز شماست و اگه اون رو خوب انجام بدید، اولین کار روزتون رو خوب انجام دادید و برای انجام کارهای دیگه ای که تو روز دارید، اعتماد به نفس می گیرید.» اولین درس کنکور ادبیات هست و شما وقتی بتونید ادبیات رو به خوبی جواب بدید، با روحیه بهتری می تونید بقیه درس ها رو هم جواب بدید. اما سوالی که برای بچه های کنکوری ایجاد میشه اینه که چگونه ادبیات رو برای کنکور بخونیم؟ ما هم قصد داریم تو این مقاله اول ساختار کلی ادبیات کنکور رو بررسی کنیم، بعد روش مطالعه ادبیات کنکور رو به صورت مبحثی بهتون آموزش بدیم و در انتها بهترین منابع ادبیات کنکور رو معرفی کنیم. پس اگه می خواید تو درس ادبیات پیشرفت کنید و ادبیات کنکور رو با سربلندی پشت سر بذارید، مقاله چگونه ادبیات بخوانیم رو تا مطالعه کنید.

اکثر بچه ها فکر می کنند درس دین و زندگی ساده ترین درس کنکوره و همه با مطالعه کم هم می تونند این درس رو تو کنکور سراسری بالا بزنند. باید بهتون بگم میانگین درس دینی تو دو سال گذشته به ترتیب ۲۲/۸ و ۲۹/۵ درصد بوده. پس روش مطالعه دینی کنکور و آوردن درصد بالا توی این درس اونقدرها هم ساده نیست و اینجاست که این سوال برای بچه ها ایجاد میشه که چگونه دینی بخوانیم؟ اولین مسئله درمورد درس دین و زندگی اینه که ضریبش تو کنکور سراسری ۳ هست. پس نسبت به عربی و زبان اهمیت بیشتری داره و می تونه در تراز کل کمک خوبی به شما کنه. با خوندن مقاله چگونه دینی بخوانیم مهم ترین نکات برای یادگیری دینی و حفظ آیات و راهکار های ۱۰۰ زدن در دینی رو یاد می گیرید.

خیلی از خانواده ها به خواست خود بچه ها یا به صلاح دید خودشون، در سنین مختلف بچه هاشون رو به کلاس های خصوصی زبان فرستادند. تعدادی از این بچه ها با علاقه استقبال کردند و عده ای هم خیر و به هیچ صراتی مستقیم نبودند و اینجا خانواده ها مجبور شدند که وارد عمل بشن. بعضی از بزرگترها زورشون به بچه ها چربیده و باعث شده که بچه ها با زور و زحمت هم که شده به یه حد نصابی از دانش تو درس زبان برسند و حداقل باهاش غریبه نباشند. بعضی ها هم نخواستند که زورشون به بچه ها بچربه و یا با اجبار چیزی رو به بچه ها تحمیل کنند. ما سعی کردیم ابتدا تست های درس زبان انگلیسی رو تو کنکور سراسری بررسی کنیم و بعد روش هایی رو برای یادگیری و حفظ کردن لغات انگلیسی، و گرامر زبان کنکور برای شما شرح بدیم.  دو مقاله چگونه زبان را برای کنکور بخوانیم و چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟ رو بخونید تا درباره فراگیری هرکدوم از این مهارت ها دقیق تر اطلاع پیدا کنید.

قسمت های زیادی از دروس عمومی و بخشی از درس های اختصاصی مثل شیمی، مطالبی حفظی هستند و گاهی برای ما دردسر ساز میشن. سوال اصلی اینه که ما چطور می تونیم دروس حفظی رو بخونیم تا در زمان امتحان و یا کنکور این مطالب از یادمون نره؟ آیا روشی اصولی و کاربردی برای مطالعه دروس حفظی وجود داره؟ در آخرین مقاله از این قسمت مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، مقاله چگونه دروس حفظی را بخوانیم رو برای شما آوردیم تا در مورد انواع حافظه و نحوه عملکرد حافظه و راهکارهای مطالعه اصولی، بیشتر و بهتر بدونید.

متاسفانه استرس همراه دیرینه و همیشگی بعضی از دانش آموزان  بوده و هست. فرقی نمی کنه چقدر درس خونده باشیم، استرس همیشه در نزدیکی ماست. اگه ما دانش درست و کافی برای مواجهه با استرس رو نداشته باشیم، باعث میشه هم کیفیت درس خوندنمون بیاد پایین و هم نتایج خوبی نگیریم. مجموعه مقالاتی که در ادامه به بررسی اون ها می پردازیم، مانند سایر مقالات توسط بهترین مشاوران و روانشناسان بارسا تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند. در این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، هدف ما اینه که به شما کمک کنیم استرس خودتون رو کنترل کنیم.

“از امتحان می ترسم، اضطراب دارم نمی تونم سر کلاس بشینم، از استرس نمی تونم درس بخونم” همه ما خیلی از این جملات رو شنیده ایم. حتی شاید بارها از اون ها استفاده کرده باشیم. ترس، اضطراب و استرس کلماتی هستند که در طول روز بارها و بارها از اون ها استفاده می کنیم. اما تا به حال به تفاوت اون ها فکر کردید؟ در مقاله تفاوت اضطراب و استرس و ترس درباره تفاوت های این سه مفهوم صحبت کردیم. آگاهی از تفاوت های ترس و اضطراب و استرس باعث میشه تو هر موقعیتی بدونید دقیقا با کدوم یکی مواجه هستید و بتونید شرایط رو بهتر مدیریت کنید.

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشه که تا اسم امتحان میاد، ترس و استرس عجیبی احساس می کنید؛ قلبتون تند می زنه، صورتتون سرخ میشه، کف دستتون عرق می کنه و تمام نشونه های استرس رو تجربه می کنید. یا اینکه زمانی که سر جلسه امتحان هستید، جواب سوال ها رو بلدید، اما نمی تونید پاسخ سوالات رو روی برگه امتحان بنویسید. یا مثلا سر جلسه امتحان احساس بی قراری شدید، دلهره و ناتوانی دارید. با اینکه تمام مطالب درسی رو خوندید، اما عملکرد خوبی سر جلسه امتحان و آزمون ندارید. در مقاله چرا موقع امتحان استرس داریم؟ دلیل ایجاد استرس و راه های کاهش اون رو براتون شرح دادیم.

موضوع استرس و تاثیر اون بر یادگیری دانش آموزان شاید مشکل خیلی از خونواده ها باشه. دانش آموزانی که هنگامی که سر کلاس درس هستند، احساس نگرانی و بی قراری زیادی دارند و این باعث میشه نتونند خوب به صحبت های معلمشون گوش بدن و مطالب درسی رو یاد بگیرند. یکی از دلایل این مسئله استرس هست که در مقاله تاثیر استرس بر یادگیری به این موضوع پرداخته ایم.

استرس امتحان نوعی از اضطراب هست که فرد نسبت به توانایی هاش دچار تردید میشه و توان یادآوری موارد درسی رو نداره. دانش آموزی که دچار استرس امتحانه، به منزله فردی هست که مباحث درسی رو می دونه؛ اما شدت استرس اون قدر بالاست که دانش آموز توان پاسخگویی به سوالات رو نداره. استرس امتحان می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. مثل سختگیری والدین و توقعات بالای اون ها، عدم اعتماد به نفس، تفکر منفی نسبت به خود، رقابت ناسالم، عدم تمرکز والدین مضطرب و برخی از ویژگی های شخصیتی دانش آموزان مثل کمال گرایی ، اهمال کاری و… مقاله راه های کاهش استرس امتحان رو بخونید تا با تاثیر ویژگی های شخصیتی کمال گرایی و اهمال کاری بر استرس امتحان و راهکار های کاهش استرس امتحان بیشتر و بهتر آشنا بشید. خب، مقالات مربوط به استرس در مشاوره درسی رایگان هم اینجا تموم میشه. تو قسمت بعدی به روش مطالعه رتبه های برتر کنکور می پردازیم.

از طرفی، قبل از مراجعه به مشاور تحصیلی کنکور ، دانش آموز باید اطلاعات کافی درباره رشته تحصیلی خود و نحوه برگزاری آزمون های آزمایشی مختلف داشته باشد و با دفترچه آزمون رشته خود ( ریاضی – تجربی – انسانی ) در حد مختصری آشنا شده باشد. بیشتر اوقات استرس ها و نگرانی های ما درباره یک موضوع درسی یا غیر درسی، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره آن موضوع است. برای دستیابی به اطلاعات درست و موثق، نیازمند منابع اطلاعاتی معتبری هستیم که توسط افراد متخصص در آن حوزه گردآوری شده باشد. 

به همین خاطر دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا، مجموعه محتواهایی در قالب مقاله که شامل بانک اطلاعاتی کاملی از سوالات دانش آموزان در سال کنکور و شروع برای درس خواندن برای این آزمون مهم است، جمع آوری کرده است. این مقالات توسط بهترین مشاوران بارسا تهیه گردیده است که حاصل سال ها فعالیت حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور می باشد. با خواندن این مقالات شما دید شفاف تری نسبت به این دوران سرنوشت ساز خواهید داشت و می توانید خیلی از مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو مشاوره تحصیلی بارسا، کافیه فرم زیر رو پر کنید.

مهدی دارابی: من با مشاوره تحصیلی بارسا رتبه ۴۶ کنکور شدم. برای استفاده از خدمات مشاوره کنکور بارسا عدد ۶ رو به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ بفرستید.مشاهده

پربازدیدترین‌های پیشرفت در زندگی و کار:

آخرین ویدیو ها

دوره غیرحضوری افزایش عزت نفس

آخرین مقالات

پادکست های علی میرصادقی

دوره غیرحضوری سی روز تا پیروزی

پربازدیدترین های تحصیلی :

بهترین منابع کنکور

مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی

معرفی رشته های دانشگاهی

تکنیک های تست زنی

دبیرستان های بارسا

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

دانش آموزان پایه نهم باید برای داشتن یک برنامه مدون، از انتخاب رشته تحصیلی خود مطمئن شوند. و با توجه به سختی رشته تحصیلی که انتخاب خواهند کرد، براساس آن یک برنامه جامع تدوین کنند. مثلا دانش آموزانی که می خواهند رشته ریاضی و فیزیک را انتخاب کنند باید در سال نهم برای آن برنامه بریزند.

در درس هایی که شرط پذیرش این رشته است باید بیشتر تلاش کرده تا بتوانند قبول شوند. به همین جهت ما قبل از پرداختن به روش های صحیح برنامه ریزی، بهتر است در مورد انتخاب رشته و هدایت تحصیلی پایه نهمی ها صحبت کنیم.

آنچه مطالعه خواهید کرد

دانش آموزان پایه نهم باید بدانند عوامل تاثیرگذار در انتخاب رشته مورد نظرشان چیست؟مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

1-نمرات دوران متوسطه اول ( راهنمایی )

نتایج نمرات دانش آموزان در تمامی دروس دوره اول متوسطه با ضرایب اختصاصی هر درس در رشته ها و گروه های مختلف به میزان 35 درصد بررسی می شود.

2- آزمون  استعداد ( هوش ) و آزمون رغبت

 آزمون های استعداد، رغبت و ارزش های تحصیلی – شغلی از دانش آموزان به میزان 30 درصد برگزار می شود.

3- نظر دبیران

به نظر معلمان تمام دروس متوسطه اول در تعیین اولویت های انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان به میزان 10 درصد توجه می شود.

4- نظر دانش آموزان

به انتخاب و اولویت بندی دانش آموزان از بین شاخه ها و رشته های موجود در دوره دوم متوسطه به میزان 10 درصد توجه می شود.

5- نظر والدین

به نظر والدین در اولویت های انتخاب رشته فرزند خود به میزان 5 درصد توجه می شود.

6- نظر مشاور

رشته ریاضی فیزیک

دروس اصلی این رشته، ریاضی و فیزیک است. به همین دلیل از پیش نیاز های اصلی برای انتخاب این رشته محسوب می شوند. دانش آموزان باید به درس های ریاضی، فیزیک و شیمی علاقمند بوده چون هم در دوره دوم متوسطه مهم است و هم ضرایب بالایی در کنکور سراسری دارند. در زمینه شغلی هم رشته های فنی و مهندسی که لازمه اش انتخاب رشته ریاضی است، در بازار متنوع ترند.

رشته علوم تجربی

برای قبولی در این رشته باید دانش آموزان علاوه بر علاقمند بودن در درس های ریاضی و شیمی، به درس های علوم زیستی هم علاقه داشته باشند. دانش آموزانی که به طبیعت، گیاهان و … علاقه دارند، حافظه قوی در حفظ مطالب زیست شناسی دارند و علاقه خاصی به کارهای آزمایشگاهی دارند با انتخاب این رشته می توانند موفق شوند.

رشته علوم انسانی

از شرایط قبولی در این رشته، مسلط بودن در درس های عربی و ادبیات است. برای موفق بودن در این رشته، علاوه بر علاقمند بودن به درس های ادبی، دانش آموز باید قدرت درک و حفظ مطالب هم داشته باشد.

رشته معارف اسلامی

دانش آموزان باید با دروس اصلی این رشته، که فقه، معارف اسلامی، تفسیر قرآن، اخلاق اسلامی و…. است آشنا شوند. باید برای انتخاب این رشته، زبان و ادبیات عرب را هم مسلط باشند. می توانند در دانشگاه، رشته های علوم انسانی را نیز انتخاب کنند.

رشته فنی حرفه ای

شاخه‌ فنی و حرفه‌ای در مقطع دوره دوم متوسطه شامل سه زمینه‌ صنعت، خدمات و کشاورزی است. دانش آموزان بعد از گذراندن دوره دبیرستان می تواند برای ادامه تحصیل در دانشگاه، وارد مراکز و دانشگاه علمی کاربردی و دانشکده های فنی و حرفه ای وابسته به آموزش و پرورش شوند. یا بعد از اخذ مدرک دیپلم خود با مهارت هایی که آموزش دیده اند وارد بازار کار شوند.

رشته کار و دانش

شاخه‌ کار و دانش در دوره دوم متوسطه شامل سه زمینه‌ صنعت، خدمات و کشاورزی است. دانش آموزانی که کمتر علاقه به درس های نظری یا حفظی دارند و به بخش های عملی و مهارت آموزی علاقمند هستند بهتر است این رشته را انتخاب کنند.

آزمون های مدارس برتر، مهارت ها و توانایی های علمی است که شاگردان باید قبل از ورودشان به مدرسه، از خود نشان دهند. برای شرکت در آزمون مدارس برتر، باید یک برنامه مدون و صحیح طراحی شود.

بهتر است بخوانید: آزمون مدارس برتر

به همین دلیل استادبانک در ادامه نوشتار روش های صحیح برنامه ریزی برای نهمی ها را ارائه کرده است.

آزمون های ورودی، مهارت ها و توانایی های علمی است که شاگردان باید قبل از ورودشان به مدرسه، از خود نشان دهند.

برنامه ریزی برای نهمی ها: این روز ها افکار خیلی از دانش آموزان درگیر چگونگی طراحی برنامه ریزی درسی است. اما نوشتن یک برنامه درسی خوب چندان هم سخت نیست. فقط کمی دقت می خواهد. وقتی ما در زندگی و در درس خواندنمان هدفی داریم بهتر است برای رسیدن به هدفمان یک برنامه مدون داشته باشیم. داشتن یک برنامه خوب مخصوصا برای دانش آموزان پایه نهمی به دلیل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته بسیار مهم است.

1- مسیر رسیدن به هدف را برای دانش اموز هموار می کند.

2- از آشفتگی ذهنی و بی نظمی در درس خواندن جلوگیری می کند.

3- در صورت پیشبرد برنامه، باعث ایجاد انگیزه در دانش آموز می شود.

4- باعث افزایش تمرکز در حین مطالعه می شود.

برای طراحی یک برنامه مدون باید نکات زیر رعایت شود.

1- بررسی کتابهای درسی:

برنامه ریزی برای نهمی ها: قبل از تهیه برنامه، باید تمام کتاب های درسی را که باید مطالعه شود گردآوری کنید. در مورد حجم آنها، سختی و آسانی و مدت زمانی که باید برای مطالعه هر کدام اختصاص دهید، تصمیم بگیرید. بهتر است این اطلاعات را یادداشت کنید. تعیین کنید به هر کدام از این کتابها در طول هفته، ماه و … چقدر زمان باید اختصاص دهید. بدیهی است برای کتاب هایی که حجم بیشتری دارند و سختر هستند باید زمان بیشتری را برایشان اختصاص دهید.مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

2- عادت های مطالعه خود را مشخص کنید.

اینکه بخواهید از کتاب های سخت شروع به درس خواندن کنید یا کتاب های آسان، بستگی به عادات مطالعه ی شما دارد. ما به شما پیشنهاد می دهیم در یک روز فقط سراغ یک کتاب نروید و مطالعه متنوع تری داشته باشید. بهتر است یک و یا دو کتاب سخت، متوسط و آسان را در یک روز مطالعه کنید. این روش ذهن شما را کمتر برای یادگیری خسته می کند. اگر مطالبی که در یک روز می خوانید تکراری باشد یا از یک مبحث یا کتاب باشد ذهن شما خسته می شود. بهتر است منابع مطالعاتی خود را متنوع انتخاب کنید تا از خسته گی و دلزدگی خود جلوگیری نمایید.

3- در برنامه خود وقت های خالی را هم در نظر بگیرید.

برنامه ریزی برای نهمی ها: همیشه در برنامه خود باید انعطاف پذیر باشید. باید برنامه تان را بگونه ای طراحی کنید که امکان تغییر آن را داشته باشید. همیشه در برنامه تان جایی برای کارهای غیرقابل پیش بینی در نظر بگیرید.

4- در اجرای برنامه تان کاملا جدی باشید.

اگر وقت بگذارید و برنامه را تدوین کنید اما برای اجرای آن، هیچ تلاشی نداشته باشید به هیچ موفقیتی نمی رسید. حتی گاهی اوقات حس خستگی و بیحوصله گی به شما چیره می شود. باید در این مواقع، به خود و احساسات خود غلبه کرده و خود را ملزم به انجام برنامه تان کنید. اگر به هر دلیلی از برنامه تان عقب افتادید برای جبران آن،  آن ها را در وقت های خالی که در برنامه خود در نظر گرفته اید، انجام دهید.

5- از افراط در درس خواندن جلوگیری کنید.

برنامه ریزی برای نهمی ها: روش برنامه صحیح در این است که علاوه بر داشتن برنامه درسی، به برنامه های غیر درسی هم برسید. وقتی برای فعالیت غیر درسی خود اختصاص دهید مثل ورزش کردن، موسیقی و … هم شما را از ادامه و پیشبرد برنامه تان دلزده نمی کند و هم باعث ایجاد روحیه و انرژی دوباره در شما می شود.

6- در برنامه خود ساعاتی که در آموزشگاه و کلاس های خصوصی هستید را وارد کنید.

استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای تقویت و رفع مشکلات درسی موثر است. اگر به دنبال چنین کلاس هایی هستید بهتر است خوب تحقیق کنید تا موسسه خوبی را انتخاب کنید. استادبانک سایت تدریس خصوصی است که شما با ورود به سایت می توانید روزمه اساتید را مشاهده کرده و بر اساس ستاره، قیمت و سابقه تدریس، استاد مورد نظرتان را انتخاب کنید. و این تایم کلاس های خصوصی را در برنامه تان وارد کنید.

7- خود را ملزم به اجرای برنامه تان کنید.

برنامه ریزی برای نهمی ها: هر برنامه از سه بخش تشکیل می شود: طراحی، اجرا و ارزشیابی سخترین مرحله، مرحله اجرای آن است بخصوص در هفته های اولیه سعی کنید در هفته های اول خود را ملزم به رعایت و اجرای برنامه کنید. اگر روزهای اول را پشت سر بگذارید در ادامه، اجرای برنامه برایتان لذت بخش و راحت خواهد شد.

روش های بسیاری برای تدوین یک برنامه مدون وجود دارد. بهتر است یک روش مناسب را برای طراحی برنامه خود انتخاب کرده و با آن پیش بروید. استادبانک جدول برنامه ریزی خود کنترلی اسکینری را پیشنهاد می کند که برنامه ای است مدون، متنوع و متناسب با توانایی های شما. جهت دانلود جدول برنامه ریزی درسی روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود جدول برنامه ریزی درسی پایه نهم

این جدول شامل سطرها و ستون هایی می باشد که در قسمت سطر های جدول دروس عمومی و اختصاصی شما می باشد.

ستون دروس:

این ستونی است که شما نام دروس مورد مطالعه خود را می نویسید.

ستون پیش بینی:

در این قسمت مشخص می کنید که برای مطالعه هر درس در طول هفته چقدر زمان نیاز دارید.

ستون های ایام هفته:

این ستون ها را بعد از مطالعه هر درس مشخص می کنید.

ستون  جمع تفکیکی:

در این ستون کل زمانی که برای مطالعه یک درس صرف می کنید به تفکیک نوع مطالعه تان یادداشت می شود

ستون معلم و کلاس:

در این ستون ساعات کلاس هایی که در مدرسه یا آموزشگاه سپری می کنید یا کلاس های تدریس خصوصی را یادداشت کنید.

ستون نمره تراز:

در این ستون، نمره تراز یا نمره کارنامه های امتحانی خود را یادداشت کنید.

سطر جمع کل:

این سطر نشان دهنده این موضوع است که در چه روزی چه میزان مطالعه داشته اید.

سطر فوق برنامه:

در این ستون باید ساعاتی که برای فعالیت های غیر درسی در نظر گرفته اید را یادداشت کنید.

سطر خواب و سطر تلویزیون

در این سطرها ساعاتی که برای خواب و تماشای تلویزیون، لپ تاپ و … را می گذارید یادداشت کنید.

دقت داشته باشید زمانی که برای دیدن تلویزیون و …. صرف می کنید دو رقمی نشود.

برای مطالعه بهتر روش استفاده از این جدول روی لینک زیر کلیک کنید:

 نمونه جدول برنامه ریزی درسی 

همیشه نوشتن راهی بوده برای زیبا توصیف کردن افکارمون … من به عنوان نویسنده استادبانک می نویسم تا بتونم به زیبایی افکارم رو توصیف کنم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

very well

خوبه ولی روش مطالعه

نفهمیدم

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.


دانلود جدول برنامه ریزی درسی پایه نهمDownloads-icon

مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم 99 از روش های انجام مراحل هدایت تحصیلی می باشد. پاسخ این سوال که با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته می کنیم ، تست آنلاین انتخاب رشته نهم چگونه است. نحوه ورود به سایت انتخاب رشته نهم و تکمیل نمون برگ هدایت تحصیلی به چه صورت است. اولویت های انتخاب رشته براساس چه […]

مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم 99 از روش های انجام مراحل هدایت تحصیلی می باشد. پاسخ این سوال که با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته می کنیم ، تست آنلاین انتخاب رشته نهم چگونه است. نحوه ورود به سایت انتخاب رشته نهم و تکمیل نمون برگ هدایت تحصیلی به چه صورت است. اولویت های انتخاب رشته براساس چه معیار و امتیازاتی مشخص می شود و بسیاری از سوالات دیگر را از طریق مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی درمیابید. 

 

برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

تلفن مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی به منظور فراهم کردن امکان انتخاب رشته غیرحضوری پایه نهم سال 99-1400 در اختیار دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفته است. برای تکمیل فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم لازم است به سایت انتخاب رشته نهم مراجعه کرده و نمون برگ هدایت تحصیلی را تکمیل کنید. نتایج هدایت تحصیلی بعد از بررسی امتیازات لازم برای قبولی هر رشته در هر یک از مدارس دولتی و غیردولتی مشخص می شود.

 

ورود به راهنمای سایت هدایت تحصیلی پایه نهم کلیک کنید.

 

انتخاب رشته تحصیلی مدارس براساس نتایج هدایت تحصیلی نهم ، انجام می شود. ملاک انتخاب رشته هدایت تحصیلی، کسب امتیازات لازم برای قبولی در هر یک از رشته های نظری (تجربی، انسانی، ریاضی، معارف اسلامی) ، شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش است.

 دانلود نمون برگ های هدایت تحصیلی پایه نهم

 

برای تماس تلفنی با مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید. کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور مراحل هدایت تحصیلی را برای شما انجام خواهند داد.

سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611

تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

مشاوره تحصیلی برای پایه نهم

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

تمامی حقوق مطالب برای خبرینو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

خبرینو یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از نظام وظیفه ،سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

مشاوره تحصیلی برای پایه نهم
مشاوره تحصیلی برای پایه نهم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *