مشاوره تحصیلی کلاس ششم

 
helpkade
مشاوره تحصیلی کلاس ششم
مشاوره تحصیلی کلاس ششم

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

راه تیزهوشان کاری مشترک از سرزمین تیزهوش ها و آموزشگاه شفق با ارائه فایل های صوتی و تصویری از آبان ماه تا آزمون تیزهوشان و آزمون های ورودی مدارس برتر سعی در پاسخ دادن به درگیری های ذهنی والدین و دانش اموزان ششم دارد. در این جلسه به معرفی راه تیزهوشان می پردازیم.
مشاوره تحصیلی کلاس ششم

اولین کلاس آنلاین مشاوره برنامه ریزی و هدایت تحصیلی همراه با آقای مشاور روز سه شنبه 29 دی ماه 1394 برگزار شد.

هدایت تحصیلی بعد از بررسی های فراوان در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید اما طرح جدید آموزش و پرورش به گونه ای اجرا شد که اکنون برخی دانش آموزان معتقدند در رشته تحصیلی باید درس بخوانند که هیچ علاقه ای به آن ندارند.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

برای راحتی شما دفترچه آزمون ورودی دبیرستان های مدارس استعداد درخشان جهت دانلود در سایت تیزلند قرار گرفت.
مشاوره تحصیلی کلاس ششم

دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان های استعداد درخشان سال 96-1395 اعلام شد. برای دانلود به ادامه مطلب توجه کنید.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

برخي از والدين به‌طور مداوم به فرزندان خود مي‌گويند: «درس بخوانيد، مطالعه کنيد.» ولي هرگز نمي‌گويند: «چگونه مطالعه کنيد و روش‌هاي صحيح مطالعه چيست؟مشاوره تحصیلی کلاس ششم

آگاهي از روش‌هاي صحيح درس خواندن (ششم دبستان)

برخي از والدين به‌طور مداوم به فرزندان خود مي‌گويند: «درس بخوانيد، مطالعه کنيد.» ولي هرگز نمي‌گويند: «چگونه مطالعه کنيد و روش‌هاي صحيح مطالعه چيست؟»

بنابراين آگاهي از شيوه‌هاي صحيح مطالعه و يادگيري، مثل تند خواني، عبارت‌خواني، خواندن اجمالي، خواندن تجسّمي و … به خواننده کمک مي‌کند تا تمرکز حواسّ خود را هنگام مطالعه حفظ نمايد.

تند خواني

تند خواني باعث توجّه و تمرکز بيش‌تر و فهميدن مطالب و در نتيجه باعث يادگيري بهتر مي‌شود . فکر و ذهن ما قادر است هزاران کلمه را در دقيقه از خود عبور دهد، ولي اگر سرعت مطالعه‌ي ما پائين باشد، ذهن وقت اضافي مي‌آورد و ناچار به اين شاخه و آن شاخه مي‌پرد و در نتيجه، حواس‌پرتي ايجاد مي‌شود. امّا مطالعه‌ي سريع و يا تند خواني، فرصت جولان دادن به ذهن نمي‌دهد و سبب برقراري تمرکز حواس، هنگام مطالعه مي‌شود.

عبارت‌خواني

عبارت‌خواني يعني خواندن عبارات و جملات به جاي خواندن کلمات. عبارت‌خواني به نوع ديگري به تمرکز حواس کمک مي‌کند؛ از اين طريق خواننده بايد با سرعتي که نزديک به سرعت انديشيدن اوست، بخواند. اگر سرعت آن‌قدر کم باشد که ذهن از حالت فعّال بودن باز بماند، احساس دلزدگي ايجاد مي‌شود و چيزهاي ديگري ذهن فرد را مشغول مي‌کند و از روند مطالعه خارج مي‌شود . بنابراين اگر سرعت خواندن با سرعت انديشيدن هماهنگ باشد، باعث افزايش تمرکز حواس مي‌شود.

خواندن اجمالي

روش خواندن اجمالي، مبتني است بر يک نمونه‌گيري سريع از نکات اساسي و صرف‌نظر کردن از جزئيات؛ در اين روش خواننده مطالب را سازمان‌بندي مي‌کند، آن‌گاه هدف از مطالعه‌ي خود را مشخّص نموده و مقدار زمان مطالعه و ميزان دشواري کتاب را تخمين مي‌زند و سپس از طريق سؤال کردن، کنجکاوي، علاقه، دقّت و تمرکز حواسّ فرد، افزايش مي‌يابد.

خواندن تجسسي

منظور از روش تجسسي، طرح انواع سئوالات جزئي و کلّي و مطالعه‌ي عميق و اثر بخش در جهت دست يافتن به پاسخ اين سؤالات است. کسي که به دنبال چيزي مي‌گردد، به احتمال بيش‌تري آن چيز را پيدا مي‌کند؛ بنابراين اهدف خواندن تجسسي، افزايش دامنه‌ي تمرکز و درک عميق‌تر معاني است. به‌همين دليل خواندن تجسسي تمرکز حواس و علاقه‌ي فرد را افزايش مي‌دهد و به او کمک مي‌کند تا مطالب دشوار را تجزيه و تحليل نموده و آن‌ها را بهتر بفهمد. فهميدن مطالب، موجب تحکيم آن‌ها در حافظه مي‌شود. پس خواندن تجسسي، براي غلبه بر تنبلي، حالت کسلي و پرتي‌ حواس، از طريق تحريک حسّ کنجکاوي و شرکت فعّالّانه در مطالعه به‌کار مي‌رود.

روش خواندن درس ریاضی:

رياضيات شامل علائم، فرمول‌ها، روش‌هاي ويژه و کتاب‌هاي درسي‌اي است که سخت به نظر مي‌آيند و خيلي کلمات و اصطلاحات منحصربه‌فرد هستند. در نتيجه مهم است که از مهارت‌هاي مطالعه‌اي استفاده کنيد که اختصاصاً مناسب رياضيات باشد.

1- شما نمي‌توانيد رياضيات را فقط با خواندن و گوش دادن ياد بگيريد. قسمت زيادي از يادگيري رياضيات به تمرين کردن فعالانه بستگي دارد. اين بدان معني است که شما حتماً بايد همه‌ي تکاليف و وظايف محوله‌ي درسي خود در رياضيات را انجام دهيد. ياد گرفتن چگونگي استفاده از فرمول‌ها و روش‌ها، حياتي است.

2- رياضيات يک موضوع زنجيره‌اي است. چيزي که در يک روز معين درس داده مي‌شود بر اساس آموخته‌هاي روز قبل از آن است. همين که عقب افتاديد، دوباره رسيدن به درس سخت مي‌شود. آماده شدن براي امتحان، آن هم در دقايق آخر، به شما کمک نخواهد کرد. بايد در همه‌ي کلاس‌ها شرکت کنيد و پابه‌پاي معلم‌‌تان پيش برويد.

3- رياضيات مبحث سختي است که به طور فزاينده‌اي پيچيده مي‌شود. شايد لازم باشد که زمان مطالعه‌ی بيش‌تري براي رياضيات نسبت به ديگر مباحث اختصاص دهيد.

4- سعي نکنيد که روش خود را در رياضيات حفظ کنيد. فرمول‌ها و روش‌هاي بسيار زيادي در رياضيات وجود دارد. سعي کنيد که بر روش‌هاي کليدي مسلط شويد. اين کار ميزان اطلاعاتي را که بايد به خاطر بسپاريد کاهش خواهد داد.

5- وقتي روشي را براي حل يک مسئله ياد گرفتيد، دقيقاً همان روش براي ديگر مسائل هم در اغلب موارد مي‌تواند استفاده شود. وقتي با مسئله‌ي جديدي روبه‌رو مي‌شويد، سعي کنيد آموخته‌هاي قبلي خود را بر مسئله‌ی جديد اعمال کنيد.

6- فرهنگ لغات رياضي را ياد بگيريد. اغلب کلمه‌اي که در رياضي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، وقتي در مبحثي غير از رياضي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، معناي متفاوتي مي‌دهد. کلمات و اصطلاحات جديد رياضي و معناي رياضي آن‌ها را در قسمت‌هاي خاصي از دفتر خود وارد کنيد.

7- رياضيات مبحثي است که بسياري از دانش‌آموزان را مضطرب مي‌کند. داشتن اعتمادبه‌‌نفس مي‌تواند اضطراب شما را کاهش دهد. روش‌هايی که برای مطالعه‌ی رياضي به شما پیشنهاد می‌کنیم مي‌تواند به شما در موفقيت در رياضيات کمک کند. تا زماني که تشخيص مي‌دهيد به راهکار‌هايي بيش از اين‌ها نياز داريد، کمک بگيريد و تلاش بسياري بکنيد.

حجم بسیار زیاد و تنوع در درس ریاضی، عواملی هستند كه باید داوطلبان با برنامه‏ای ویژه و پیوسته، خود را در این درس بسیار مهم برای كنكور سراسری آماده كنند تا به بهترین نتیجه برسند. مطالعه‏ی درس ریاضی را باید بر مبنای سه اصل یادگیری، تمرین و مرور قرار دهیم كه در ادامه به هر یك از این موارد می‌پردازیم:

یادگیری:

اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است كه می‏توان گفت بهترین اصل است؛ زیرا تا درست و مفهومی یاد نگیریم، نمی‏توانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم؛ پس باید از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده كنیم. ابزارهای یادگیری این درس عبارت‌اند از: كلاس، جزوه و كتاب درسی. شما داوطلب عزیز باید به دقت در كلاس، درس را از دبیر بیاموزید، سپس در همان روز، مبحث تدریس‌شده را از جزوه، مطالعه کرده و مثال‏ها را مجدداً حل كنید.

بعد از خواندن جزوه، نوبت به مطالعه‏ی كتاب درسی می‏رسد كه باید خط به خط آن را بخوانید و تمام مثال‏ها و تمرین‏های حل‌شده و حل‌نشده را حل كنید. تعدادی از تست‏های كنكور سراسری، عیناً از مثال‏ها و تمرین‏ها و نكات متن درس مطرح می‏شود. توجه داشته باشید برای حل سؤالات ریاضی، تنها یاد گرفتن نكات، قضیه‏ها و فرمول‏ها كافی نیست بلكه باید علاوه بر یادگیری و فهمیدن، آن‏ها را به خاطر بسپارید؛ زیرا در جلسه‏ی آزمون، نه كتاب داریم و نه جزوه.

پس اول به دقت و مفهومی یاد بگیرید و سپس فرمول‏ها و نكات و رابطه‏ها و… را حفظ كنید. در ادامه‏ی مرحله‌ی یادگیری لازم است تعدادی تست به طور آموزشی از مبحثی كه مطالعه كردید، حل كنید. در حل تست به طور آموزشی، زمان تست زدن مهم نیست، بلكه یادگیری تمام نكات تست و به‌كارگیری مطالب مطالعه‌شده در حل تست، مهم است. هنگام حل تست آموزشی می‏توانید از جزوه یا كتاب درسی یا حتی پاسخ تشریحی تست كمك بگیرید. تعداد تست‏های آموزشی باید به اندازه‏ای باشد كه تمام مطالب درسی در آن مبحث را پوشش دهد.

پس از حل تست‏های آموزشی، نوبت خلاصه‏نویسی است. مباحثی را كه مطالعه و چند تست آموزشی از آن حل كردید خلاصه‏نویسی كنید. سعی كنید در خلاصه‏نویسی، تمام مطالب و نكات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصه‏نویسی، مبحث مطالعه‌شده‏ی مرحله‏ی اول مطالعه كه یادگیری است، به پایان می‏رسد.

تمرین:

اكنون كه درس را خوب یاد گرفته و خلاصه‏نویسی كردید، باید برای تثبیت و تسلط مطالب و نكات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‏زنی، تعدادی تست را تمرین كنید. تست‏هایی را كه حل نكردید یا غلط حل كردید، حتماً علامت‏گذاری كنید؛ زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف كنید.

چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‏ها زیاد است، نباید تعداد تست‏های تمرینی به قدری زیاد باشد كه از مباحث دیگر عقب بیفتید؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه‌شده انتخاب كنید. اگر مبحثی را به طور كامل نخواندید، به حل تست‏های تمرینی نپردازید، مثلاً تا تمام نكات دنباله را یاد نگرفتید، از مبحث دنباله، تست تمرینی حل نكنید. توصیه می‏كنم، متناسب با هر تستی كه از یك مبحث در آزمون تیزهوشان مطرح می‏شود، حداقل 50 تست به طور تمرینی حل كنید؛ مثلاً اگر از مبحث محور های مختصات در آزمون تیزهوشان، یك سؤال مطرح می‏شود، حداقل باید 50 تست ، به طور تمرینی حل كنید.

در انتخاب تست‏های تمرینی، اولویت با تست‏های كنكورهای سال‏های گذشته است؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند.

مرور:

چون حجم مطالب در درس ریاضی زیاد است؛ ممكن است بعضی از مطالبی را كه قبلاً مطالعه كردید، فراموش کنید. در این صورت باید در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره كنید. در این مرحله از مطالعه می‏توانید هم از جزوه و هم از خلاصه‏نویسی‏ها استفاده كنید. پس از خواندن آن‏ها و یادآوری نكات، بهتر است به سراغ تست‏های علامت‏گذاری‌شده بروید و آن‏هایی را كه قبلاً اشكال داشتید، مجدداً حل كنید و اگر زمان داشتید، تعدادی تست جدید از آن مبحث حل كنید. هر اندازه بتوانید تعداد دفعات مرور را بیش‏تر كنید، آماده‏تر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا می‏كنید. 

روش خواندن درس های متنیادبیات، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی

وقتی متن کتاب را می‌خوانید سعی نکنید از لحظه اول آن را حفظ کنید، بدون این‌که ذره‌ای از آن را فهمیده باشید. اول باید به خوبی متن را بفهمید و بعد آن را وارد حافظه بلند مدت کنید. عمق مطلب را باید بفهمید که شامل ارتباط معانی و مفهوم جملات و کلمات با هم است. سعی کنید هیچ نکته‌ای را جا نگذارید و برای این کار از یادداشت ها و جعبه لایتنر کمک بگیرید. سرسری از هیچ نکته‌ای نگذرید. کشیدن درخت دانش هنگام درس خواندن و طبقه‌بندی درس که به نوعی خلاصه‌نویسی محسوب می‌شود به یادگیری کامل شما کمک خواهد کرد و باعث می‌شود درس را راحت‌تر بفهمید و سپس حفظ کنید.

برای مطالعه درس هایی مثل مطالعات اجتماعی، هدیه ها و تاریخ ادبیات، از خط زمان (مشابه آن چه در آزمون تیزهوشان برای شما سوال طرح شده بود استفاده کنید) مشاوره تحصیلی کلاس ششم

خیلی خوب توضیح داده شده: ممنون

عالی است .

خیلی خوب توضیح داده بود

خیلی خوب توضیح داده شده بود

سلام تراز تیز هوشان لطفا

سلام . ترازهای قبولی مدارس تیزهوشان متفاوته . در حال حاضر آمار دقیقی از نتایج پذیرش آزمون تیزهوشان 98-99 آماده نشده .

سلااااام برای قبولی در تیزهوشان تراز باید چند باشه؟

……………..

سلام در مورد تیزهوشان خیلی تراز داده نامعقولی هست برای راهنمایی شما چون الان فکر کنین ما به شما بگیم تراز 6000 ایا شما متوجه میشین این تراز برابر چه میانگین درصدایی هست؟ پس شما شهرتون رو بگین تا یه تخمین درصد بهتون بدیم از درصد درسای مختلف


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 99 – 1400

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 99 – 1400

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 99 – 1400

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

در این مقاله توصیه ها و روش هایی برای افزایش یادگیری دانش آموزان و قبولی آنان در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ارائه شده است.مشاوره تحصیلی کلاس ششم

برای  مشاوره قبولی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

 

 

 

بسیاری از والدین علاقه زیادی به قبولی فرزندشان در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند ، طوریکه برخی والدین تصور می کنند قبولی در آزمون تیزهوشان و یا آزمون نمونه دولتی باید تبدیل به مهم ترین هدف فرزندشان شود . اما قطعا این تفکر صحیح نیست و باعث می شود ناخودآگاه در فرزندشان اضطراب بزرگی ایجاد شده و دانش آموز نگران این شود ” اگه در آزمون قبول نشوم چکار کنم؟ ” تجربه نشان داده دانش آموزی می تواند در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی موفق باشد که فازغ از هرگونه توقع یا انتظار والدین درمورد قبولی او ، بتواند به مطالب درسی مسلط باشد و برای تسلط داشتن به مطالب درسی باید روش مطالعه صحیح داشته باشند . در این مقاله سعی می کنیم روش هایی که سبب افزایش یادگیری دانش آموزان می شود را معرفی کنیم .

در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم والدین می توانند با همراهی فرزندشان در درس خواندن او را در موفقیت برای این آزمون ها کمک کنند . پدر  یا مادر و یا یکی دیگر از اعضای خانواده با وقت گذاشتن کنار فرزندشان می توانند اعتماد به نفس را در فرزندشان تقویت کنند ، به طوریکه  پدر یا مادر سعی می کند یک تست را از فرزندش یاد بگیرد . با این کار چون دانش آموز می خواهد به پدر و مادرش درس یاد بدهد برایش جذابیت زیادی دارد پس با خودش این فکر را خواهد کرد که من به حدی رسیدم که  به پدر و مادرم که دارای شغل خاصی هستند و تا به امروز همه چیز را به من یاد می دادند یک قسمت از کتاب های درسی خودم را یاد می دهم ؛ این باعث ایجاد انگیزه در فرزند شما می شود و دانش آموز سعی می کند تلاش بیشتری داشته باشد . والدین باید طوری برنامه ریزی کنند که هر روز دانش آموز یکسری از قسمت های درسی را به پدر یا مادر یاد دهد ، پدر و مادر هم باید با جذابیت  زیادی به توضیحات دانش آموز گوش کنند . مثلا زمانی که دانش آموز یک مبحث درسی را به شما آموزش می دهد شما از اینکه فرزندتان آن مطلب درسی را مسلط است تعجب کرده و ابراز خوشحالی کنید . و یا در روش دیگر وقتی می بینید فرزندتان یک مبحث را خیلی خوب نمی تواند به شما  توضیح بدهد و یا نمی تواند سوالی را حل کند می توانید از این سوال استفاده کنید ” قبلا یه سوال بود با این روش حل کردی ، الان این هم اینجوری حل نمیشه ؟ ” جالب اینجاست که شما با سوال پرسیدن خود جواب را به فرزندتان یاد میدهید و فرزند شما کاملا آن روش را یاد میگیرد و به خود شما تحویل می دهد . در روش های دیگر می توانید از روز قبل چند تا تست به نسبت سخت و یا سخت را انتخاب کنید و بخواهید فردا  تست ها را به شما یاد دهد .

والدینی که قرار است فرزندشان در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی یا آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی شرکت کنند باید توجه داشته باشند که می توانند با تشویق کردن فرزندشان به او اعتماد به نفس بدهند که تو می توانی در آزمون تیزهوشان و یا آزمون نمونه دولتی قبول شوی ولی نکته مهم تر این است که والدین باید در کنار اعتماد به نفس به فرزندشان این حس را هم بدهند که اگر در آزمون قبول نشد دنیا به پایان نمی رسد و نشانه بی استعدادی فرزندانتان نیست . جالب این است که اغلب فکر می کنند دانش آموزانی که در مدراس تیزهوشان و یا نمونه دولتی تحصیل کرده اند بدون شک در کنکور رتبه خوبی خواهند داشت و می توانند در بهترین دانشگاه بهترین رشته را قبول شوند ، این تصور کاملا اشتباه است زیرا بسیاری از دانش آموزانی که در مدارس عادی تحصیل کرده اند هرساله در کنکور رتبه های بسیار چشمگیری کسب کنند . برای برنامه ریزی و مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید و برای اینکار میتوانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

برای  مشاوره قبولی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

سوالات امسال مثل پاریسله فقط اعدادش تغییر می کنه

سلام . سوالات آزمون تیزهوشان امسال دقیقا مشابه سوالات آزمون سال گذشته نیست ، سبک سوالات و آزمون مانند آزمون سال گذشته هستش .

کتاب هوش ….  میکنه برای قبولی ؟؟

سلام . کتاب های خوبی هستن ، در قبولی شما در آزمون تیزهوشان کمک می کنن .

سلام می خواستم بدونم سوالات میانگینی هم توی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم امسال میاد ؟

سلام . برای آشنایی با سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم عبارت سوالات و پاسخنامه کلیدی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 98-99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام من آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دارم میشه بگید چه جوری تست بزنم یا مرور کنم

سلام . فقط سوالات آزمون تیزهوشان سال گذشته و تست های مربوط به هوش و استعداد رو حل کنین .

با سلام و عرض ادب . من کلاس ششمی هستم و می خوام در آزمون تیزهوشان شرکت کنم . می شه راهنماییم کنید ضریب سوالات تیزهوشان چگونه هستن ؟ممنون از توجهتون….

سلام . آزمون تیزهوشان ششم به هتفم به صورت سنجش هوش و استعداد برگزار میشه بنابراین برای شرکت در آزمون نیازی به مطالعه کتاب های درسی نیست ، در حال حاضر ضریب سوالات آزمون اعلام نشده .

سلام حدود شش روز دیگه امتحان تیزهوشان ششم به هفتم ۱۳۹۹ برگزار میشه گفته بودن که کارت ورود به جلسه رو یک هفته قبل از امتحان میدن میشه لطفا بگین کارت ورود به جلسه رو کی میدن؟؟؟؟؟؟با تشکر

سلام . در حال حاضر کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم منتشر نشده به محض فعال شدن لینک دریافت کارت از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام تیزهوشان و نمونه دولتی هیوا ( sampadtest @) اطلاع رسانی خواهیم کرد ، احتمال این وجود داره که امروز کارت منتشر شه .

سلام کتاب هوش … در قبولی تیزهوشان کمکی می کنه یا نه؟ ؟؟؟

سلام . کتاب خوبیه با سوالات هوش آشنا میشین توصیه میشه حتما سوالات آزمون تیزهوشان سال گذشته رو حل کنین .

سلام من یه کتاب تست گرفته بودم بعضی از سؤالات هیچ جای کتاب درسی ننوشته من این تست ها رو حل میکن بهم کمک هم میکنه یا نه

سلام . سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مربوط به هوش ، استعداد و خلاقیت هستش به همین دلیل برای پاسخ به سوالات نیازی نیست کتاب های درسی رو مطالعه کنین .مشاوره تحصیلی کلاس ششم

سلام من تلفن ثابت ندارم چه طوری تماس بگیرم ؟

سلام . عبارت سفارش پکیج مشاوره هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام من کلاس ششم ابتدایی هستم ثبت نام تیزهوشان چه زمانی است ودر روز چند ساعت باید درس بخونم منابع سوالات چیه؟؟؟

سلام . زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، 26 بهمن تا 3 اسفند هستش . آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت سنجش هوش و استعداد برگزار میشه بنابراین نیازی به مطالعه کتاب های درسی نیست .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 04:51 ب.ظ – شنبه 17 آبان 1393

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:30 ق.ظ – شنبه 15 فروردین 1394

چگونه خواندن
مهم‌تر از چه‌قدر خواندن

مشاوره تحصیلی کلاس ششم

دانش
آموز عزیز پایه ششم

روزهای
پیش روی شما روزهای مهمی هستند. دلایل متنوعی هم برای اهمیت این روزها بیان شده
است اما فقط همین یک دلیل را با هم مرور کنیم: “سخت‌کوش‌ها قدرت تغییر دادن
هر وضعیتی را دارند.”

روزهای
باقی‌مانده از سال تحصیلی، روزهای تمرکز روی مهم‌ترین اولویت‌های مطالعاتی درس‌هایی
ست که ” نیاز به تلاش بیشتر ” دارند . نباید حل تمرین ها و مطالعه‌ی
قسمت‌های مهم و پرسؤال‌تر درس‌ها را به روزهای پایانی موکول کنید.

برای
دانش‌آموزان سال ششم، امتحانات نیم‌سال دوم در مدارس فرصت بسیار گران‌بهایی خواهد
بود تا یک بار دیگر به مطالعه‌ی تشریحی درس‌ها بپردازند. در دوران امتحانات، رفع
اشکال کردن مبحثی را فراموش نکنید. حل تمرین های کتاب هم فضای مطالعاتی را بازسازی
خواهد کرد و هم  آن را به بهترین شکل تکمیل کرده و شما را با اصلی‌ترین منبع
طرح سؤال آشنا خواهد کرد.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 11:06 ق.ظ – دوشنبه 18 اسفند 1393

نوروز ، ایستگاه جبرانی

تعطیلات نوروز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین
ایستگاه جبرانی طول سال تحصیلی به حساب می‌آید. همان‌طور که مدرسه تعطیل اس ،
این فرصت را
برای‌تان ایجاد می‌کند که شما هم به مسیری که طی کرده‌اید نگاهی بیندازید و جمع‌بندی
6 ماه تحصیلی را انجام دهید و نقاط قوت خود را تثبیت کنید، نقاط متعادل تان را تقویت کنید و نقاط چالشی‌تان
را از میان بردارید.

خصوصا، روی سخنم با دانش آموزان پایه
ششم است. اکنون زمان آن رسیده که چند دقیقه‌ای از ماشین پیاده شوید، اتومبیل خود
را وارسی کنید و برای ادامه‌ی راه، نقص ها را برطرف کنید.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 01:00 ب.ظ – جمعه 15 اسفند 1393

ششمی ها، مطالعه بفرمایید

عید نوروز سال 94 هم به زودی فرا خواهد
رسید و بعضی از دانش آموزان در این روزها تصور می کنند ، تعطیلی یعنی، تعطیلی کامل
!؟!؟!؟!

از نظر من، تعطیلی نوروز فرصت طلایی و
ایستگاه جبرانی ست. هم فرصت دید و بازدید است و هم فرصت مسافرت و هم تقویت و تکمیل
برنامه درسی

تنها کافیست در نوروز هم برنامه ریزی
داشته باشید . بدیهی است که اگر از این دوران صحیح استفاده کنید، سطح فراموشی درس
ها به پایین ترین حد خواهد رسید. بر عکس، دانش آموزانی که تعطیلات را به معنای
تعطیلی درس، مطالعه، تقویت نقاط ضعف و بقیه موارد بدانند، پس از تعطیلات، ضعف درسی
چند برابر را تجربه خواهند کرد.

ششمی هایی که از ابتدای سال تحصیلی،
با من برنامه مشاوره تحصیلی داشته اند، برای دریافت برنامه ایستگاه جبرانی ، به
مرکز مشاوره مراجعه کنند . بقیه ششمی ها هم با برنامه مدارس شان هماهنگ شوند.

اما هیچ دانش آموز ششمی نباید در نوروز بی برنامه بماند

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 08:27 ق.ظ – چهارشنبه 15 بهمن 1393

سلام و
درود فراوان

جلسه
هم اندیشی مشاوران پایه ششم ، در پایان نیمسال اول، در روز جمعه 10 بهمن ماه تشکیل
شد. محوریت بحث در حیطه روش هایی بود که با بهره مندی از آن می توان به آماده سازی
بیشتر دانش آموزان پایه ششم، یاری داد تا در دوره جدید تحصیلی که در پیش رو دارند،
یعنی دوره اول دبیرستان موفق تر عمل کنند.

همکاران
موارد مفیدی را ارائه کردند اما به جهت نداشتن مجوز، من تنها، بخش نظر های خودم را
در اختیار بازدیدکنندگان عزیز سایت ” یاد بگیریم که چگونه یاد بگیریم ”
قرار می دهم.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:31 ق.ظ – دوشنبه 13 بهمن 1393

راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی
جدید

ارزشیابی کیفی توصیفی در شش پایه ی دوره ابتدایی

برای دسترسی به وبلاگ جناب آقای دکتر قره داغی،
اینجا کلیک کنید

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:51 ق.ظ – یکشنبه 12 بهمن 1393

به نام خداوند خالق توانایی ها

 

سلام و
صمیمانه ترین درودها

از
آزمون استعدادهای درخشان نوشتم بدون این که قصد ایجاد استرس و نگرانی داشته باشم.
اصلا میانه چندان خوبی هم با مقوله تیزهوشان ندارم. اما از آن جایی که این آزمون
هم برگی ست از دفتر آموزشی فرزندان مان، بهتر دیدم از روش آماده سازی تدریجی
استفاده کنم و البته اطلاع رسانی. در این راستا، پیشنهاد می کنم، نه غرق شویم و نه
دور بمانیم. مشاوره تحصیلی کلاس ششم

موفقیت
نسل نو، آرزویی در دل همه تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:16 ق.ظ – یکشنبه 12 بهمن 1393

دستورالعمل آزمون ورودی مرکز ملی
پرورش استعدادهای درخشان

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط
عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این دستورالعمل آمده است: به منظور شناسایی و جذب
دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌های دوره اول و
رشته ادبیات وعلوم انسانی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی
95-94، در اجرای مصوبه جلسه شماره 635 مورخ 78/2/30 و تبصره 5 ماده 19 آیین‌نامه
آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه مصوب جلسه شماره 666 مورخ 80/8/3 شورای عالی آموزش
وپرورش، آزمون ورودی وفق مفاد این دستورالعمل برگزار می‌شود

( به ادامه مطلب مراجعه کنید)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:14 ق.ظ – چهارشنبه 8 بهمن 1393

الا بذکرالله تطمئن القلوب

 

سلام و
صمیمانه ترین درودها

با همراهی
شما و در کنار شما، در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب های
اجتماعی گام برخواهیم داشت. عزیزانی که شماره تلفن همراه آن ها در لیست مرکز
مشاوره شکوه موجود بود، پیام ما را از طریق برنامه وایبر دریافت کردند. دوستانی هم
که شماره آن ها موجود نبود، از همین طریق دعوت می شوند تا در کنار ما باشند.

09133094078 تیم کودک و نوجوان مرکز مشاوره شکوه

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 04:44 ب.ظ – دوشنبه 6 بهمن 1393

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 03:08 ب.ظ – دوشنبه 6 بهمن 1393

درس خواندن
همراه با تماشای تلویزیون!؟!؟!

 

تا حالا پیش آمده که هم درس داشته
باشید، هم برنامه‌ی مورد علاقه‌تان از تلویزیون پخش شود؟ از آن موقعیت هایی ست که
حسابی باعث کلافه شدن می شود. از یک سو، عقل و منطق که می گوید: ” درس در
اولویت است.” و از سوی دیگر، کودک درون که می گوید: “برنامه تلویزیونی به
این خوبی. اول فیلم ببین، بعد برای انجام تکلیف های مدرسه وقت هست”.

برخی از دانش
آموزان، هر دو پیام را دریافت می کنند و به هر دو به صورت هم زمان عمل می کنند.
یعنی در جلوی تلویزیون و در جمع خانواده، درس می خوانند.

(بقیه در ادامه مطلب)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 07:20 ق.ظ – شنبه 4 بهمن 1393

مهندسی روش‌های مطالعاتی در نیم‌سال
دوم

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در ابتدای
نیم‌سال دوم باید انجام دهید اندیشیدن در مورد روش‌های مطالعاتی است که در هر درس
در نیم‌سال اول داشته‌اید.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 08:32 ب.ظ – جمعه 3 بهمن 1393

روش مطالعه درس
علوم تجربی ششم دبستان

  

1- تمام قسمت‌های
درس «علوم» بخوانید؛

به تمام جمله‌ها،
عکس‌ها و نمودارها توجّه کنید. تمام پاورقی‌ها را بخوانید. تمام تمرین‌ها را حل
کنید. به قسمت «آزمایش»‌‌ها توجّه کنید. خلاصه یادتان باشد، تمام قسمت‌های درس
علوم را با دقّت و توجّه بخوانید. گاهی سؤال‌های امتحان و آزمون، از قسمت‌هایی طرح
می‌شوند که معمولاً به آن‌ قسمت‌ها توجّه نمی‌کنیم. (مثل پاورقی‌ها) 

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 03:28 ب.ظ – دوشنبه 29 دی 1393

برای حل مسایل ریاضی باید اول کتاب
ریاضی را خوب بخوانید. مثال ها و تمرین های آن را خوب حل کنید و بعد از آن به سراغ
تمرین ها ی بیشتر از کتاب های کار و درایام امتحانات حل مسایل کتاب های پرتکرار را
در برنامه قرار دهید ریاضی و درس هایی که با حل مسئله سر و کار دارد، حتما باید
اصطلاحاً با کاغذ سیاه کردن و حل تمرین زیاد به نتیجه برسید در مرحله ی حل سوالات
هم  هنگام خواندن صورت سوال، زیر نکات مهم خط بکشید. اطلاعات سوال را کامل
یادداشت کنید و چک نویس مرتبی داشته باشید تادر هر مرحله که نیاز به برگشت به مسیر
حل بود سردر گم نشوید.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 12:05 ب.ظ – شنبه 27 دی 1393

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 05:10 ب.ظ – جمعه 26 دی 1393

  

سلام . شرط مطالعه‌ی خوب و موثر، با علاقه و انگیزه درس خواندن است.
برای داشتن مطالعه‌ی خوب به نکات زیر توجه کن:

پیش‌خوانی و پس‌خوانی درس‌ها (یعنی همیشه یک درس از معلم جلوتر
باش تا آمادگی ذهنی برای فراگیری درس را داشته باشی و بعد از فراگیری هر درس توسط
معلم یک بار دیگر آن را مطالعه کن)، سؤال کردن (درس را به شیوه‌ی سؤالی مطرح کن و
پرسش‌ها را از خودت بپرس)، تکرار مطالب مهم (بعد از مطالعه‌ی درس، مطالب مهم را از
حفظ تکرار کن)، خط کشیدن زیر مطالب مهم.

بهترین ها آرزوی من برای شما دوست عزیزم

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 01:34 ب.ظ – شنبه 20 دی 1393

معجزه ای به نام روزخوانی

روزخوانی به این معنی است که درسی را
که امروز در مدرسه فراگرفته‌ایم همان روز بخوانیم و تمرین و تست‌های مربوط به آن
را انجام دهیم و به تسلط برسیم. اغلب دانش‌آموزان به جای روزخوانی درس‌ها مطالعه‌ی
آن را به شبی که فردایش قرار است آن را در مدرسه جواب دهند موکول می‌کنند.

چرا به روز خوانی تاکید می کنیم؟

برای توضیح این مسئله اولاً باید
شناختی بر روند یادگیری در مغزمان داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید اطلاعاتی که
فرامی‌گیریم ابتدا در حافظه‌ی کوتاه‌مدت ذخیره می‌شود و اگر کاری برای انتقال این
اطلاعات به حافظه‌ی بلندمدت انجام نشود، زحمت ها به هدر خواهد رفت.

( بقیه در ادامه مطلب )

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 06:40 ق.ظ – شنبه 20 دی 1393

خواندم اما فراموش کردم. چرا؟

 

شاید برای‌ شما هم اتفاق افتاده باشد
که مطالب خوانده شده را فراموش کنید و یا آن ها را کامل به یاد نیاورید. این امر
نشان دهنده خواندن ناقص و سطحی درس است.”مطالعه‌ی
سطحی”، “گذر زمان” و “عدم آرامش” سه عامل اصلی در بروز
فراموشی هستند.

چند پیشنهاد برای رفع این مشکل:

(بقیه را در ادامه مطلب مطالعه کنید)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 04:08 ب.ظ – دوشنبه 15 دی 1393

پس از چهار ماه پیگیری های پیوسته  بالاخره  در روز یکشنبه 14 دی ماه 1393 آیین نامه ارزشیابی کیفی -توصیفی شش پایه دوره ابتدایی به تصویب کمیسیون خاص شورای عالی آموزش و پرورش رسید .

بنا براین مدارس ابتدایی سراسر کشور از پرینت  و تکمیل کارنامه های قبلی خود داری نمایند که به زودی ورژن جدید به مدارس  ابلاغ خواهد شد .

به دو نکته در آیین نامه جدید اشاره می کنم .

1) کارنامه  جهت اطلاع  اولیا  توصیفی
شد . ضمن اینکه کارنامه تربیتی در کارنامه تحصیلی تحت عنوان شایستگی های
عمومی  با سه هدف مشخص ادغام شد .

2) در آیین نامه جدید دانش آموز با دو
درس که نیاز به تلاش و آموزش بیشتر دارد می تواند به پایه بالاتر ارتقا
پیدا کند به شرط اینکه آن دو درس زبان و ادبیات فارسی و ریاضی نباشد .

به منظور رعایت شرط امانت در  انتقال مطلب، خبر از وبلاگ جناب آقای دکتر قره داغی، کپی شده

 

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 11:58 ب.ظ – شنبه 6 دی 1393

مدیریت کودک و نوجوان در فضای سایبری

 

گزیده ای از همایش مدیریت کودکان و نوجوانان در فضای سایبری
با رویکرد روانشناسی سایبری

آذر ماه 1393 – کرمانشاه

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 11:16 ب.ظ – شنبه 6 دی 1393

دانش آموزان عزیز پایه ششم:

فراموش نکنید که
موفقیت شما به تلاش تان بستگی دارد. در این رابطه، برای یادگیری بهتر و
موفقیت در آزمون های پیش رو،پیشنهاد می‌شود:

1-
قبل از تدریس درس توسط معلم، آن را پیش خوانی کنید.

2- در کلاس از
مطالب یادداشت‌برداری کنید.

3- درس هر روز
مدرسه را همان روز بخوانید.

4- ابتدا کتاب
درسی و یادداشت‌برداری خودتان را بخوانید، سپس مسئله حل کرده و تست کار کنید.

5- برنامه‌ی
دوهفته‌ای خود را با استناد به برنامه‌ی شخصی که به شما
داده شده (توسط مشاور تحصیلی یا مرکز مشاوره) در دفتر برنامه‌ریزی بنویسید و به
اجرای آن متعهد باشید.

6-نتیجه هر
آزمون را در لیست نتایج آزمون ثبت کنید و هر آزمون را با تراز آزمون قبل مقایسه
کنید.

مشاور شما

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 11:30 ب.ظ – دوشنبه 1 دی 1393

برای امتحان چگونه درس بخوانیم؟(1)

امتحان
نقطه‌ی عطفی در نشان دادن میزان موفقیت شماست. هرچند روش‌های موجود برای امتحان
نمی‌تواند گویای دقیق و واقعی از میزان اندوخته‌های علمی دانش‌آموز به حساب آید،
اما ملاک مهمی تلقی می‌شود و به تبع آن «نمره»‌ نیز اهمیت خود را در این راستا
نشان می‌دهد.

اگر
درس‌های خود را مرتب مطالعه کرده باشید فقط نیاز به خواندن نکات مهم مبحث‌ها
خواهید داشت و به برنامه‌ریزی فشرده و منسجمی نیاز نخواهید داشت؛ در غیر این صورت
یک برنامه‌ریزی کامل می‌تواند شما را در دست‌یابی به موفقیت همراهی کند؛ بنابراین
برای مواجهه با امتحان باید برنامه‌ریزی کنید.

(به ادامه مطلب مراجعه کنید)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 12:55 ب.ظ – یکشنبه 30 آذر 1393

سلام

برای هر درس چند
ساعت بخوانم و چقدر استراحت کنم. من کلاس هفتم هستم .

سلام به شما
دوست عزیزم

ساعت درس خواندن
هر دانش آموز با دانش آموزان دیگر فرق می کند. اما جواب این سوال را می توانی از
دفتر برنامه ریزی ات مشخص کنی. دفتر برنامه ریزی را به مدت دو هفته و به طور
منظم و روزانه پر کن. فراموش نکن، جمع ساعت های مطالعه ی روزانه و هفتگی را هم در دفترت
یادداشت کنی. در  پایان دو هفته، ساعت مطالعه ی هر درس را با نمره و تراز آن درس
مقایسه کن. چنانچه در درسی نمره ی مورد نظر را کسب نکردی، ساعت مطالعه ی آن درس را
نسبت به قبل افزایش بده یا تمرین و تست بیشتری کار کن. با این کار شما دوست
عزیزم،متوجه می شوی که چند ساعت در روز باید درس بخوانی.بهتر است بعد از این که
حدود 45 دقیقه مطالعه کردی،10-15 دقیقه به خودت استراحت بدهی و سپس مطالعه ی درس
بعدی را شروع کنی.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 02:04 ب.ظ – شنبه 29 آذر 1393

چگونه هنگام
مطالعه با حواس‌پرتی مقابله کنیم؟

 

حواس‌پرتی
چیزی جز تمایل ذاتی ذهن به درگیری و فعالیت نیست. اما چه کنیم تا در زمان هایی که احتیاج به تمرکز داریم، به سراغ مان نیاید؟

( به ادامه مطلب مراجعه کنید )

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 07:50 ق.ظ – پنجشنبه 27 آذر 1393

مطالعه یا
توهم مطالعه ؟

 

مطالعه
یعنی خواندن متن كتاب درسی و درک آن، یادگیری مطلب جدید و تلاش برای مسلط شدن به
آن و پررنگ كردن نكات و بخش‌های مهم در ذهن و ربط دادن موضوع مطالعه‌شده به مباحث
قبلی مرتبط با آن. مطالعه شامل سه بخش درک و دریافت، یادگیری و به‌خاطرسپاری و
تسلط و فهم كامل مطالب است كه اجرای درست هر بخش، اقدامات خاص خود را می‌طلبد.
مطالعه، فرایندی زمان‌بر است و نیاز به تمركز دارد.

مطالعه‌ی طولانی‌مدت، ذهن را
خسته می‌كند و بازده یادگیری را كاهش می‌دهد. مرز باریكی میان مطالعه و توهم
مطالعه وجود دارد.

(ادامه مطلب را مطالعه کنید)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 07:46 ق.ظ – پنجشنبه 27 آذر 1393

اهمیت تشریحی
خواندن درس‌ها

 

تصور غلط بعضی از دانش‌آموزان یا
حتی برخی اولیا این است: «اهمیت تستی خواندن خیلی بیش‌تر از تشریحی خواندن درس‌هاست.»

یادگیری مفهومی
و عمیق مطالب برای شما اهمیت زیادی دارد؛ پس سعی کنید با یک برنامه‌ریزی صحیح،
تشریحی خواندن و تستی خواندن درس‌ها را در کنار هم قرار بدهید و در برنامه‌ریزی
خود به تستی خواندن بیش‌تر اهمیت ندهید. در تشریحی خواندن درس‌ها دو نکته را
فراموش نکنید:

1-هر اندازه در یک درس ضعیف‌ترید باید بیش‌تر تشریحی کار کنید

(بقیه در ادامه مطلب)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 10:54 ب.ظ – شنبه 22 آذر 1393

 درخواست می کنم بخوانید………

 

حدود
ساعت 11 شب بود که موبایلم زنگ خورد. شماره نا آشنا بود. البته برای من. اما مطمئن
بودم، من برای کسی که در این وقت شب با من تماس گرفته، غریبه نیستم.

صدای
لرزان خانمی به گوش می رسید: “سلام. ببخشید بی موقع مزاحم شدم. شماره شما رو
از خانم…..گرفتم. لطفا کمکم کنید.” گریه به او اجازه نداد صحبتش را ادامه
دهد.

او را
به آرامش دعوت کردم و گفتم: ” من در خدمت شما هستم. خوشحال می شم اگه کمکی از
دستم بر بیاد انجام بدم. چی شده؟”


پسرم. گریه می کنه و نمی خواد مدرسه بره. تکلیف نمی نویسه. نمره هاش روز به روز
داره بد تر می شه. شب ها میاد پیش من و پدرش می خوابه و تا صبح ناله می کنه”
و باز گریه مجالش نداد.

(ادامه مطلب را مطالعه کنید)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 12:15 ق.ظ – پنجشنبه 13 آذر 1393

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 02:10 ب.ظ – جمعه 7 آذر 1393

خدایا
هزاران هزار بار شکر……..

 

روزی
که کار با ششمی ها را آغاز کردم، فکر می کردم “ششم” یک پایه است اما کمی
متفاوت. حال که دو سال و اندی از آن زمان گذشته، گستره نگاهم خیلی وسیع تر شده. آموزش
برای من به دو بخش قبل از ششم و بعد از ششم تقسیم شده. اعتراف می کنم نگرشم تک
بعدی شده اما حالم شبیه کسی ست که در زمان تولد یک موجود حضور فعال داشته و حالا
که نوپا شده، در قبالش احساس مسئولیت می کند.

(تشریف ببرید ادامه مطلب، حرف دارم)

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 11:55 ب.ظ – شنبه 1 آذر 1393

 

پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان
خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل این که مدت زمان بیشتری را به نسبت پدران
در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیشتری را به نسبت پدران بازی می کنند.

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان
می دهد که تحصیلات مادران می تواند تاثیر به سزایی را در موفقیت فرزندان و همینطور
کسب مدارج دانشگاهی آنها ایفا کند.
مادر
تحصیلکرده نه تنها نقش مضاعفی را در تشویق فرزندان در فراگیری دروس دارد بلکه می
تواند یادگیری دروس مختلف را برای فرزندانش تسهیل کند

کودکانی که مادران تحصیلکرده ای داشته
اند در دروسی مانند ریاضی و قرائت متون نسبت به سایرین موفق تر بوده و در رتبه
بالاتری نسبت به کودکانی قرار گرفتند که مادران شان تحصیلات آکادمیک نداشتند.”

از سوی دیگر، فرزندانی که مادران شان تحصیلات آکادمیک شان را پس از به دنیا آمدن آنها ادامه
می دهند نسبت به سایر فرزندانی که مادران شان در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر هستند.
زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش مادران شان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

نویسنده : افسانه رحیمی | تاریخ : 04:42 ق.ظ – جمعه 30 آبان 1393

چند نکته‌ی مهم برای افزایش کیفیت
مطالعه

 

بیش‌ترین
توصیه‌ای که به دانش‌آموزان می‌شود، افزایش ساعات مطالعه و رساندن آن به حد مطلوب
است. البته در کنار این مسئله باید مفید بودن این ساعات را هم در نظر گرفت. در این
راستا به موارد زیر توجه کنید:

(برای دسترسی به بقیه مقاله، به ادامه مطلب مراجعه کنید)


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


برای دانلود فایل صوتی، اینجا کلیک کنیدDownloads-icon


اینجا دانلود کنیدDownloads-icon

مشاوره تحصیلی در پایه ابتدایی، متوسطه و کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است و در هر پایه با توجه به نیاز دانش آموزان شیوه برنامه ریزی و نحوه مشاوره تحصیلی متفاوت می باشد. برنامه ریزی درسی، استعدادیابی و مشاوره انتخاب رشته تحصیلی از جمله موارد مهم در مشاوره تحصیلی می باشند.

مشاوره تحصیلی ابتدایی برای دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی به لحاظ اهمیت این مقطع در شکل گیری پایه درسی دانش آموزان بسیار مهم می باشد و در فرآیند تحصیلی، مشاوره صحیح دانش آموزان در مقطع ابتدایی راه را برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مقاطع بعدی هموارتر می سازد.

در مقطع متوسطه با توجه به حجم بیشتر مطالب درسی، نیاز به مشاوره تحصیلی با رویکرد مدیریت زمان افزایش می یابد. مشاوره تحصیلی در مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه با رویکرد مشاوره آمادگی امتحانات نهایی و کنکور سراسری صورت می پذیرد.

بهره مندی از مشاور تحصیلی خوب و اجرای برنامه های مشاور می تواند نقش موثری دز نتیجه گیری خوب دانش آموزان داشته باشد.

یکی از عوامل موثر در نتیجه گیری مطلوب برای دانش آموز استفاده از مشاوره تحصیلی خوب است چرا که بسیاری از دانش آموزان نمی توانند از زمان های آزاد خودمشاوره تحصیلی کلاس ششم

مقطع پیش دبستان و دوره ابتدایی به عنوان شروع دوران تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی سنگ بنای آموزشی دانش آموزان در این مقطع نهاده می شود و

دوره متوسطه شامل دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد که متوسطه اول شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد و دوره متوسطه دوم که شامل پایه های دهم،

مشاوره کنکور دوازدهم برای مراحل مختلف تحصیلی دانش آموزان در پایه دوازدهم متوسطه (پیش دانشگاهی) بسیار اهمیت دارد چرا که علاوه بر اینکه باید کتاب ها و دروس این پایه را مورد

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

مقطع پیش دبستان و دوره ابتدایی به عنوان شروع دوران تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی سنگ بنای آموزشی دانش آموزان در این مقطع نهاده می شود و این امر اهمیت مشاوره تحصیلی در مقطع ابتدایی را افزایش می دهد.

برای مشاوره تحصیلی و سنجش هوش کودکان پیش دبستانی و ابتدایی می توانید از تست هوش تصویری ریون استفاده کنید.

مقطع پیش دبستان به عنوان دوره آمادگی برای ورود به مقطع ابتدایی مهم به شمار می رود و کودکان در این دوره با محیط آموزش گروهی آشنا می شوند.

از جمله نکات مهم در مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی دانش آموزان دوره ابتدایی این است که دانش آموزان در مقطع دبستان نحوه صحیح مطالعه و برنامه ریزی درسی را بیاموزند تا به روش برنامه ریزی تحصیلیی صحیح عادت کرده و کیفیت مطالعه مطلوب تری را فرا گیرند.شرایط سنی دانش آموزان ابتدایی حساسیت فرآیند مشاوره تحصیلی در این مقطع را پیچیده تر می کند و نیاز است تا با دقت و تامل بیشتری فرآیند مشاوره در پایه ابتدایی انجام شود.با توجه به توانایی ها، استعدادها و و ویژگی های فردی، خانوادگی و… دانش آموزان دوره ابتدایی فرآیند برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره آموزشی برایی هر دانش آموز متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود.میزان ساعات مطالعه، نحوه مطالعه، میزان وقت اخصاص داده شده به هر درس در برنامه مطالعاتی، شرایط مطالعه و بسیاری موارد دیگر پیش از تنظیم برنامه درسی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.چنانچه دانش آموزان در مقطع ابتدایی و سال های آغازین تحصیل نحوه برنامه ریزی صحیح را بیاموزند می توانند در سال های بعد با بازدهی مطلوب تری به نتایج مناسب تری دست پیدا کنند.

پایه اول ابتدایی به عنوان شروع این دوره بسیار اهمیت دارد چرا که دانش آموزان با درس های ریاضی، فارسی و علوم که پایه دروس و کتاب های مقاطع بالاتر می باشند، برای اولین بار آشنا می شوند و چنانچه پایه اول دبستان به خوبی فرا گرفته شود و روش های درس خواندن صحیح را به خوبی بیاموزند و در آغاز دوران تحصیل با مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح آشنا شوند، می تواند قدم بزرگی برای پیشرفت تحصیلی در سال های آینده باشد و این مهم با مشاوره درسی در پایه اول ابتدایی می تواند میسر شود.مشاوره تحصیلی کلاس ششم

در پایه دوم ابتدایی کتاب ها رو به تکمیل شدن پیش می رود و مباحث درسی اندکی پیچیده تر می شود و تا پایه پنجم کتاب ها همین روند را طی می کنند.دانش آموزان باید سعی کنند هرچه بیشتر برنامه ریزی درسی و اجرای دقیق برنامه ها را در این چهار سال تمرین کنند تا در پایه ششم که دروس از پیچیدگی بالاتری برخوردار است، به خوبی عمل کنند.

پایه ششم آخرین پایه تحصیلی در مقطع ابتدایی است و دانش آموزان در این پایه برای ورود به دوره متوسطه آماده می شوند و همین موضوع اهمیت پایه ششم ابتدایی را افزایش می دهد.

همچنین کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان (سمپاد) در این مقطع از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای استفاده از تست های آنلاین مشاوره تحصیلی میتوانید به بخش تست های مشاوره ای مراجعه نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره ای می توانید هم اکنون با شماره 26703342 تماس حاصل فرمایید ویا نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید تا همکاران ما در گروه ره استاد در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

برنامه ریزی تحصیلی و اجرای صحیح آن اساسی ترین رکن موفقیت برای دانش آموزان در دوره های مختلف بخصوص نهم، دهم، یازدهم و در …

تست هوش ریون “Raven Standard Progressive Matrices” یکی از روش‌های رایج برای اندازه‌ گیری بهره هوشی در …

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس ۳۰ تا ۳۳ نفر است، گفت: در برخی مناطق مدرسه ابتدایی ۱۰ …

سال تحصیلی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌‌ آموز کلاس اولی روز چهارشنبه (۲۹ شهریور) با برگزاری جشن شکوفه‌ها در سراسر کشور آغاز …

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی کلاس ششم

مشاوره ویژه دانش آموزان تیزهوشان ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

———————————————–

سامانه صدای مشاور تحصیلی

مشاوره دهنده تخصصی تیزهوشان ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071611 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

——————————————————————

مشاوره ویژه دانش آموزان تیزهوشان ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

اگر میخواهید دانش آموز شما به راحتی در آزمون تیزهوشان قبول شود !!!!

بسته آموزشی سوالات احتمالی تیزهوشان 95 مقطع ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

با همکاری مولفان برتر تیزهوشان کشور

جهت خرید بسته با شماره 44054545- 021 تماس بگیرید

مرکز سامانه صدای مشاور با داشتن کادری ویژه و مجرب در زمینه تیزهوشان پیرامون مسائل ذیل آماده ارئه خدمات می باشد.

مشاوره تیزهوشان پایه ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

منابع آزمون تیزهوشان

کتاب های کمک آموزشی

آمادگی برای آزمون تیزهوشان

 

 

لینک های مرتبط

 

 

 

 

لینک های مرتبط

‘);
popupWin.document.close();
}

موضوعات سایت

صدای مشاور تحصیلی

مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی

مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071611


تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.

طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مرکز مشاوره باخه – مشاوره تحصیلی | مشاوره آموزشی | مشاوره تلفنی

مشاوره تحصیلی کلاس ششم

کلاس ششم آخرین و حساس ترین مرحله مقطع ابتدایی و سکوی پرشی است به سوی مقطع متوسطه اول. اهمیت کلاس ششم، وقتی روشن می شود که دغدغه انتخاب مدرسه و آزمون های ورودی پایه هفتم به حجم زیاد دروس افزوده شده و دانش آموزان را دچار سردرگمی می کند. بیشترین دانش‌آموزان و به ویژه والدین دغدغه‌هایی مانند انتخاب مدرسه برای کلاس هفتم ، افت تحصیلی دانش‌آموز ، تهیه کتاب‌های کمک آموزشی مناسب را دارند.

به این دغدغه‌ها ، مشکلات و عوارض سن بلوغ و کنترل تفریحات و ذهن پر تکاپو دانش‌آموزان کلاس ششمی را اضافه کنید تا به اهمیت آن پی ببرید. اما نگران نباشید ما قصد داریم در مرکز مشاوره باخه به تمام موارد گفته شده به صورت کامل و مفصل پاسخ دهیم.

 

همانطور که می دانید هر ساله به منظور سنجش میزان توانایی های دانش آموزان برای ورود به مقاطع بالاتر آزمون های ورودی کلاس ششم به هفتم در سراسر کشور برگزار می شود. قطعا بیشتر خانواده‌ها دوست دارند دانش‌آموزان در مدارس برتر کشور همچون مدارس تیزهوشان ، مدارس نمونه دولتی یا مدارس غیر انتفاعی خوب تحصیل نمایند. اما بیشتر این مدارس دارای شرایط خاص علمی و حتی دارای آزمون‌های علمی و مصاحبه‌های علمی برای دانش‌آموزان کلاس ششم می‌باشد.

سوالی که همواره ذهن دانش آموزان و والدین رامشغول می‌کند بی اطلاعی از منابع و زمان این آزمون‌ها است.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بدون شک مهم‌ترین و دشوارترین آزمون کلاس ششمی‌ها تا به الان می‌باشد. قبل از هر چیزی لازم است بدانید شرط اولیه ورود به مدارس تیزهوشان کسب مقیاس (خیلی خوب) در تمامی دروس نوبت دوم کلاس پنجم و در تمامی دروس پایه ششم در نوبت اول می‌باشد.

البته اگر دانش آموز در مجموع دوسال پنجم وششم حداکثر در یک درس مقیاس (خوب) را دریافت کرده باشد، هم می تواند در این آزمون شرکت کند.

اما اگر در جدی‌ترین دغدغه شما ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ است ، پیشنهاد میکنیم با کلیک روی مقاله اول آن مقاله را مطالعه کنید. اما در اینجا هم توضیحات مختصری خدمت شما می‌دهیم.

آزمون استعداد تحلیلی صرفاً جهت سنجش تفکر تحلیلی دانش آموزان است. به عبارت ساده‌تر در این آزمون مهارت های تحلیل دانش آموزان سنجیده میشود.

از جمله این مهارت ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد

در این آزمون نیازی به حفظ کردن مطالب درسی برای دانش آموزان نیست. لازم به ذکر است در آزمون ورودی تیزهوشان پایه هفتم سوالات صرفا از کتب درسی دانش آموزان طرح نخواهد شد و سوالات این آزمون شامل تست هوش و استعدادیابی می باشد. لذا موفقیت در امتحانات پایانی و درک مطالب کتب درسی صرفا دلیلی بر موفق شدن در آزمون ورودی پایه هفتم نیست.

گرچه شرط لازم برای شرکت در این آزمون موفق شدن در امتحانات پایانی است.

ابزار سنجش در این آزمون (هوش)،(استعداد) و (خلاقیت) است .

والدین گرامی لطفا با دقت بخوانید:

در سال ۹۶ آزمون ورودی تیزهوشان متشکل از سوالات درسی ( استعداد تحصیلی ) و سوالات هوش ( استعداد تحلیلی ) بود. ولی در سال ۹۷ با توجه به تصمیم ناگهانی آموزش و پرورش فقط سوالات استاندار هوش تصویری ( آزمون ریون ) بود. اما سال گذشته یعنی سال ۹۸ با توجه به اینکه اعلام شده بود، ازمون فقط سوالات هوش است اما سوالات درس ریاضی هم کم و بیش در بخش اول آزمون استفاده شده بود.

بنابراین برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۳۹۹ احتمال هرگونه تغییری وجود دارد. 

پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان علاوه بر سوالات هوش مباحث درسی خود را به خصوص دروس علوم و ریاضی را مطالعه کنند.

آزمونی که در بالا توضیح داده شده تنها مرحله ای نیست که دانش آموزان پایه ششم باید آن را پشت سر بگذارند. بلکه برای ورود به مدارس برتر کلاس هفتم  (مدارسی همچون انرژی اتمی، علامه طباطبایی ، سلام و…) لازم است در مصاحبه این مدارس شرکت کرده و در صورت قبولی می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند. خلاصه مطلب آنکه امکان موفقیت در آزمون ها و مصاحبه ورودی کلاس هفتم نیازمند تلاش و کوشش دانش آموزان و بهره مندی از راهنمایی مشاورانی متخصص در این زمینه و استفاده از کتب مرتبط کمک آموزشی در این زمینه می باشد و به تنهایی با مطالعه کتاب های درسی ممکن نمی‌باشد.

درلیست زیر مدارس خوب و معروف کشور را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

شاید به ظاهر تعداد کتب درسی این پایه در مقایسه با پایه قبل تغییر نداشته باشد.

باید بگوییم که اهمیت کلاس ششم در همین ماجراست. با توجه به مطالعات اخیر متخصصین در این حوزه حجم مطالب این پایه از سال پیش، بیشتر است. البته ساعت آموزش در پایه ششم متناسب با حجم دروس افزایش نیافته. همین مطلب در اواخر سال تحصیلی اولیا و دانش آموزان را دچار نگرانی از امکان عدم موفقیت در آزمون های پایانی می کند. اما این مشکل می تواند با استفاده از برنامه ریزی صحیح و استفاده از کتب کمک درسی و کلاس های فوق برنامه حل شود.

البته برنامه ریزی درسی صحیح امری تخصصی و نیازمند آگاهی از اصول آموزشی و آشنایی کامل با روحیات و سبک زندگی دانش آموز است. توجه داشته باشید یک برنامه ریزی غیر اصولی و سلیقه محور نه تنها شما را به اهدافتان نزدیک تر نمی کند بلکه با کسب نشدن نتیجه دلخواه فرد را از ادامه این راه دلزده و مایوس می کند. همه ی تلاش مشاورین و متخصصین باخه بر این است که هر دانش آموزی مطابق با خواسته ها و تمایلاتش به اهداف خود دست یابد. پس میتونید با مشاوران و معلمان باخه که همگی در مدارس تراز یک به ویژه مدارس تیزهوشان کار می‌کنند همراه باشید.

همواره به دنبال افزایش حجم کتب درسی و با مطرح شدن آزمون های ورودی، انتخاب کتاب و کلاس های آموزشی ست که میتوانند دانش آموز را یاری دهند. متاسفانه امروزه تنوع و تعدد کتب و کلاس های کمک آموزشی و عدم آگاهی والدین و دانش آموزان راه را برای افراد سودجو که با تبلیغات و وعده های دروغین به دنبال کسب منافع خود هستند ، هموار کرده. حجم زیاد متقاضیان و دانش آموزان بازار داغی را برای این دسته از افراد رونق داده است. اما دانش آموزان و والدین می توانند با استفاده از تجربه افراد متخصص و آشنایی با پارامتر های یک کتاب و کلاس مناسب منطبق با اهداف و معیار هایشان از گمراه شدن در این مسیر جلوگیری کنند.

مشاورین و متخصصین باخه، آماده اند تا در این مسیر شما را تا رسیدن به مقصد همراهی کنند.

حواسمون باشه همه برای موفقیت نیاز به کلاس یا منبع کمک آموزشی ندارند.

انتخاب مدرسه موضوع مهمی ست چون بیشتر زمان مفید یک دانش آموز در این محیط می‌گذرد.

می توان نتیجه گرفت بخش عمده ای از شخصیت دانش آموزان در محیط مدرسه شکل می گیرد این امر نقش مهمی در زندگی آینده، روحیات و تفکرات دانش آموزان دارد. بیشتر والدین تنها اطلاعاتی درباره مدارس دولتی ،نمونه دولتی ، غیر انتفاعی ، شاهد و تیز هوشان دارند. البته که انتخاب از میان همین مقدار گزینه هم کار دشوار و پیچیده ایست. سنجش یک مکان خوب برای ادامه تحصیل دارای پارامتر های مختلفی مانند :کادر مدرسه ،امکانات مدرسه،آزمون ورودی و شرایط ورود به مدرسه، میزان ساعات درسی،تعداد دانش آموزان و…. عوامل مختلف دیگری که همگی دست به دست هم می دهند تا بتوانند یک محیط مناسب رابرای موفقیت و هموار کردن مسیر تحصیل دانش آموزان فراهم کنند.

حتی شناخت و سنجیدن یک مدرسه خوب با توجه به عوامل ذکر شده کار ساده ای نیست و نیازمند تجربه و یاری یک فرد متخصص دارد. مسئله قابل توجه این است که اکثر افراد تنها درباره مدارس ذکر شده اطلاع دارند. در صورتی که تنوع مدارس در مقطع متوسطه اول بسیار بیشتر از آنچه گفته شد هست. بعلاوه والدین و دانش آموزان معیار هایی دارند که به راحتی نمیتوان مدرسه ای یافت که تمام خواسته های آنان را تأمین کند.

قصد داریم چند نمونه از مدارسی که ممکن است  از وجود آنها بی خبر باشید را معرفی کنیم.

همانطور که مطلع شدید از مهترین  اهمیت کلاس ششم میشود به انتخاب مدارس اشاره کرد. مدارس دولتی بدلیل عدم پرداخت شهریه از سوی خانواده، همچنین وجود چند مدرسه در یک منطقه، مورد استقبال دانش‌آموزان هستند.مشاوره تحصیلی کلاس ششم

البته پیشنهاد میشود با توجه به سطح امکانات کیفی، این مدارس جزو اولویت‌های آخر انتخاب باشند.

از مهترین اهمیت کلاس ششم میشود به انتخاب مدارس اشاره کرد. مدارس تیزهوشان با توجه به سابقه و قدمت خود، همچنین نتایج درخشان در کنکور سراسری و المپیاد جزو پر متقاضی‌ترین مدارس هستند.

مدارس تیزهوشان زیر نظر مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان است.

مدارس نمونه دولتی در واقع مدارس دولتی هستند که از نظر وزارت آموزش و پرورش کیفیت آموزشی بهتری دارند.

مدارس شناختی به صورت دانش آموز محور و با رویکرد رشد شناختی دانش آموزان فعالیت می کنند. به عبارت ساده تر در این مدارس با توجه به روحیات ، فرهنگ و پس زمینه دانش آموزان تدریس صورت می گردد. البته تدریس نه به معنای آنچه که با شیوه سنتی اداره می شوند بلکه تدریس در آن تعریفی تازه از معلم را ارائه می دهد.

به عبارتی دیگر معلم مباحث را به صورت مستقیم به دانش آموزان تدریس نمی کند. بلکه این بار در نقش تسهیلگر یادگیری ظاهر می شود. در این مدارس تشویق و تنبیه و توهین به شخصیت دانش آموزان تعریفی ندارد. همچنین این نوع مدارس، مدرسه را محیطی مجزا از خانه نمی داند و حتی چیدمان مبلمان در آنها نیز به صورتی است که دانش آموز احساس نکند در فضایی به دور از خانه و خانواده قدم نهاده است. این مدارس از تنوع و خلاقیت بالایی برای ارائه مطالب و مفاهیم به دانش آموزان برخوردارند و سعی دارند با ایجاد جذابیت برای دانش آموزان ،آنها را به درک و یادگیری مباحث علمی علاقه مند کنند.

همانطور که مطلع شدید از مهترین  اهمیت کلاس ششم میشود به انتخاب مدارس اشاره کرد.

طبیعت هموراه در طول تاریخ منبع الهامات قلبی بشر بوده. با روند زندگی شهر نشینی و دوری از زیست بوم ،کم کم شهروندان خلاء دوری از طبیعت را در وجود خود یافتند و دست به کاشت درختان ، احداث پارک ها و هر اقدام دیگری برای دست یافتن به بخشی از طبیعت زدند. همین نیاز در سیستم آموزشی کشور نیز باعث احداث مدارس طبیعت شد. این مدارس با هدف یادگیری از طریق تجربه کردن فعالیت می کند و معتقدند انجام فعالیت های متنوع در محیط طبیعی باعث رشد استعداد دانش آموزان به مطالب تئوری می شود.

در این مدارس فضاهای بسته جایگاهی ندارد و عموما دانش آموزان در فضاهای طبیعی حفاظت شده مشغول تحصیل می شوند.

مشورت همواره جزء پارامتر های بهبود یافتن بوده است. مدارس هیأت امنایی نیز با تکیه بر این پارامتر مهم تغییری اساسی در نحوه مدیریت مدارس داده اند. نحوه مدیریت در این مدارس به این گونه است که بجای وجود یک مدیر و تصمیم گیرنده از تعداد مشخص از افراد برای مدیریت مدرسه استفاده  می کنند و یک شخص به عنوان رئیس این گروه منصوب می شود. در این مدارس از تخصص چند نفر برای حل کردن مشکلات آموزشی و تصمیم گیرهای مربوط به مدرسه استفاده  می شود.

مدارس شاهد زیرمجموعه مدارس دولتی هستند. سرفصل دروسی که در این مدارس تدریس می شود هیچ تفاوتی با مدارس دولتی ندارند. در این مدارس بیشتر فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا مشغول به تحصیل اند.

برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی، ابتدا باید تحقیق کنید. زیرا سطح این مدارس از خیلی بد تا خیلی قوی است .

به طور مثال مدارسی مثل مجموعه مدارس انرژی اتمی ، سلام ، علامه طباطبائی ، البرز ماندگار و خیلی مدارس دیگر که صحبت درباره آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد مدارسی در حد مدارس تیزهوشان و حتی بالاتر می‌باشند.

اما خیلی از مدارس غیرانتفاعی حتی از مدارس دولتی هم سطح پایین‌تری دارند.

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام از تاریخ ۲۶ بهمن ماه شروع خواهد شد.

پست قبلی

اهمیت کلاس نهم در یک نگاه

پست بعدی

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

تماس از خطوط ثابت کل کشور:

۷۰۷۰۷۰۱۲-۰۲۱

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

شروع کردن یک فعالیت تحصیلی و آکادمیک، یک فعالیت اقتصادی، طی کردن یک مسیر حقوقی،انتخاب بهترین مشاور برای راهنمایی در رسیدن به یک هدف مصداق های کلی از یک انتخاب اند…
همه و همه ی ما برای یک هدف تلاش می کنیم:ساختن یک خاطره خوب از یک انتخاب درست برای شما.
اگر به دنبال افرادی می گردید که علاوه بر تخصص و تجربه و تعهد ،صادقانه ترین و بهترین مسیر را به شما نشان دهند
باخه ، احتمالا بهترین گزینه برای شماست باخه، خاطره خوب انتخاب

مشاوره تحصیلی کلاس ششم
مشاوره تحصیلی کلاس ششم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *