مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

 
helpkade
مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار
مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

مشاوره حقوقي قانون كار توسط وكيل دادگستري 

دعوي در حوزه روابط كار  ميان كارگر و كارفرما ايجاد ميگردد بسيار زياد متنوع ميباشند ما در اين مقاله فقط به چند اختلاف يا دعوي متعدد كارگر و كارفرما در اين مقاله را بررسي ميكنيم.

 دستمزد كارگر طبق قانون كار به كارگر بعد از استخدام توسط كارفرما پرداخت نميشودو اينكه چه مواردي شامل دستمزد ميباشد عبارتند از  مزد پايه طبق قانون وزارت كار، حق اولاد، حق مسكن، عيدي، سنوات، سنوات خدمتي، بن كارگر،بيمه موضوع ماده 148 قانون كار كه كارفرما بعد از استخدام كارگر فقط مزد مبناي ايشان را  پرداخت ميكند و از پرداخت كليه حق السعي امتناع ميكند و اينجا كارفرما عدم پرداخت حق السعي كارگر را به قراردادكار استناد ميكند در حالي كه چون كارگر از قانون بي اطلاع هست فكر ميكند ان قرارداد كار از  لحاظ قانون كار صحيح و فاقد اشكال قانوني ميباشد در حالي كه ان قرارداد هرچند با  كار فرما توافق نموده است ولي با مراجعه به هيات تشخيص اداره كار ميتواند حقوق و مزاياي قانوني خودش را مطالبه نمايند.

چرا اداره كار به قرارداد كارگر و كارفرما استنادي كارفرما توجه نميكند؟ به اين دليل ميباشد قانون كار يك قانون حمايتي براي كارگران ميباشد و جنبه الزامي براي طرفين داشته و هرگونه توافق خلاف قانون كار باشد باطل و بلااثر ميباشد  و به عبارت ديگر قانون كار جنبه امره و دستوري داره لذا خلاف اين دستور قانون كار باطل ميباشد.

 

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

پيشنهاد موسسه وكيل تلفني براي كارگر و كارفرما اين هست كه قبل از انعقاد قرارداد كار با  اخذ شماوري فوري قانون كار از وكيل تلفني بهترين قرارداد را  نگارش و تحرير نمايند قطعا با اين مشاوره حقوقي قانون كار هرگونه دعوي يا اختلاف را  را قبل از انعقاد قرارداد كار با مشاوره حقوقي قانون كار مرتفع مينماييد

چه زماني بايد عيدي را كاگر از كارفرما دريافت نمايد ؟  طبق قانون كار كارفرما ميتواند عيدي كارگر را  در  پايان قرارداد به نرخ روز پرداخت نمايند و البته در  رويه موجود ميتواند به نسبت كاركرد كارگر در ايام به  ايشان پرداخت نمايند مثلا كارگري به مدت يك ماه نزد كارفرما كاركرده است عيدي يك كارگر طبق قانون كار و مصوبه شوراي عالي كار حقوق دو ماه يك كارگر ميباشد اگر حقوق يك كارگر در  سال يك ميليون پانصد هزار تومان باشد عيدي يك سال كاركرد كارگر سه ميليون تومان ميباشد پس عيدي اين كارگري كه يك ماه نزد كار فرما كار كرده است به مبلغ 250000 هزار تومان ميباشد و حال اگر كارفرما اين مبلغ را در سال جاري كاركرد كاگر پرداخت ننمايد بايد به نرخ روز در سنوات اينده پرداخت نمايند .

ايا اقرار نامه اي كه كارفرما از كارگر امضا ميگيرد ايا صحيح است؟

 

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

در رابطه کارگری و کارفرمایی، کارگر نیروی بدنی یا فکری یا زمان خود را دراختیار کارفرما می گذارد و از دستورات وی پیروی میکند تا مزد از کارفرما دریافت کند که قوانین اداره کار می بایست در این راستا رعایت شوند. 

در صورتی که اختلافی با کارفرمای خود دارید یا اینکه می خواهید از قوانین اداره کار با دقت مطلع شوید می توانید از خدمات مشاوره ایی ما استفاده نمایید.

درباره ما

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد اداره کار  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست مشاوره  حقوقی اداره کار

 

 

 

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 

مشاوره حقوقی در ساعت غیر اداری 09212242670
 

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

بازبینی مـوارد مربوط به کار و کارگر و رابطه کارگر و صاحب کار ، از جمله مـوارد مهمی هست که ضرورت آن اکنون بیشتر از هر وقـت دیگری احساس می شود . این احساس نیاز با دقت به صنعتی شدن جوامع و دست یابی آنان به رشـد های اقتصادی در سایه افزوده شدن حجم کارهای تولیدی و ضمناً ازدیان جمعیت و قوت کار، در سـال های اخیر اضافه پیدا کرده است. بدیهی هست که با افزونی این تعاملات، برخوردها و اختلافاتی نیز در محیط های کاری به وجود خواهد آمد. کارگر از لحاظ قانون کار فردی هست که به هر عنوان در مقابل اخذ حقوق و سایـر ویژگی ها به تقاضـای صاحبکار کار می نماید. همه اشخاصـی که مشمول این تعریف هستند، از نظـر قانون، کارگر به حساب می آیند و تفاوتی میـان نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن نمی بـاشد (وکیل دعاوی اداره کار). صاحبکار نیز فردی هست که کارگر به تقاضـای و به اعتبار وی در مقابل اخذ حقوق و دیگر ویژگی ها کار می نماید. مدیران و مسئولانی که عهده دار اداره کارگاه می باشند ، نماینده صاحبکار حساب می شوند.

کارگاه نیز مکانی می باشد که کارگر به تقاضـای صاحبکار یا نماینده وی در آنجا کار می نماید. مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، خدماتی، مسافری، تجاری، اماکن عمومی و مثل آنها مشمول این عنوان می باشند .برای آغاز رابطه کاری میـان کارگر و صاحبکار ، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می گردد و به سبب آن کارگر در قبال اخذ مزد، کاری را برای مدتی مشـخص (موقت یا غیرموقت) برای صاحبکار انجام می دهد. این قرارداد معیـن کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، نحوه کار، اخذ حقوق و دیگر مسائـل هست و موقعی ایجاد هر گونه اختلاف، اول به آن مراجعه می شود.

در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو گروه هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدید نظـر ) تقسیم شده و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط کارگر و صاحبکار اعم از اخراج بدون دلیل موجه، نداشتن پرداخت حقوق و خصوصیت ها و نکاتی از این قبیل، کارگر خواهـد توانست ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طریق آشتی مستقیم بین وی و صاحبکار حل نشود، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و صاحبکار به اداره کار مرتبط برای طرح اختلاف رجوع نماید. اداره کاری صلاحیت بازبینـی به اختلاف میـان کارگر و صاحبکار را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد. کارگر پـس از رجوع به آن اداره، تقاضـای خود را حداکثر در دو صفحه نوشته، آن را ثبت می کـند و تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار خواهد داد. ضمنا اگـر کارگر شخصاً توانایی طرح اختلاف را نداشته باشد، خواهـد توانست یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه را به عنوان نماینده خود معرفی نماید تا به جای وی اقدام به طرح اختلاف نماید.

به این منظور مدعی می بایست به دفاتر اسناد رسمی رجوع کرده و نسبت به دادن وکالت به شخـص مورد نظـر خود اقدام نماید . بدیهی هست که حضور نماینده کارگر در مراجع حل اختلاف می بایست با عرضه وکالت نامه با دقت به مناطق جغرافیایی، ادارات کار و مراجع حل اختلاف تشکیل شده قانونی مربوطه اعم از وکیل دادگستری یا وکیل کاری صورت پذیرد و مراجع حل اختلاف مکلف به پذیرفتن وکالت نامه دستی و خطی که اصالت آنان مشخص نیست، نخواهند بود؛ مگر آن که اعطای نمایندگی و وکالت به طرق دیگر برای مراجع تشخیص و حل اختلاف محرز و مسلم گردد. از این رو گزینش و بهره گیری از یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه از ارزش به سزایی برخوردار می باشد.

بعد از تقدیم شکایت ، زمان بازبینـی مشخص خواهد شد و به کارگر و صاحبکار ابلاغ می شود. دو طرف دعوا می بایست در تاریخ مقرر در محل حاضر شده و دفاعیات خود را به همراه اسناد معتبر عرضه نمایند. هر وقت نیاز به پژوهش زیادتری باشد، بازرسان اداره کار به شیوه محسوس و نامحسوس به ساخته گزارش از مقوله مورد اختلاف می پردازند و با رجوع به کارگاه، اظهارات مطلعان را دریـافت می نمایند. بعد از صدور رأی از طرف هیئت تشخیص، دو طرف ظرف مدت 15 روز می توانند اعتراض خود را به شیوه کتبی نوشته و تحویل دهند. هیئت حل اختلاف هم بعد از بازبینی موضوع، اقدام به صدور رأی خواهد کرد. این رأی قطعی بوده؛ ولی قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد. اعتراض به رأی اجرا شده مانع از انجام آن نمی باشد؛ مگر اینکه مرجع قضایی دستوری دایر بر توقف عملیات اجرایی صادر و اعلام نماید. در نکاتی مثل حوادث ناشی از تقصیر و کوتاهی صاحبکار که بحث دیه و خسارت مطرح خواهد شد، این مراجع و محاکم دادگستری می باشند که صلاحیت بازبینـی به مقوله را دارند (وکیل دعاوی اداره کار).

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

ضمناً چنانچه اگـر توهین یا فحاشی میـان کارگر و صاحبکار شکل گرفته باشد، دادسرا صالح به بازبینـی خواهد بود و این مسائـل در شمار قوانین عمومی می باشد. دایره انجام احکام دادگستری جدای از این که آرای صادر شده از طرف محکمه های دادگستری را اجرا می کند ، آن دسته از آرای مراجع حل اختلاف که قطعی شده اند را نیز اجرا می نماید. اجرائیه در اداره دادگستری صادر و به کارگر یا صاحبکار ابلاغ می شود . ضمنا اگـر در رأی رأی به بازگشت کارگر به کارگاه و از سرگیری کار های وی داده شده باشد، یا ملزم به پرداخت حقوق کارگر شده باشد صاحبکار می بایست ظرف 10 روز بعد از اخذ برگه اجراییه، مبادرت به انجام این رأی نماید.

شانس دارد در روابط و قراردادی که میـان طرفین کارگر و صاحبکار وجود دارد در روشی انجام مفاد قرارداد اختلافی حاصل گردد که این اختلافات ناشی از نداشتن انجام تعهدات قرارداد از جانب دو طرف یا یکـی از آنان باشد و به این خاطر این اختلافات می بایست اول به طریق آشتی و میانجیگری حل و فصل و بر طرف شود.

بر حسب ماده ی 157 قانون کار بازبینـی و تصمیم‌گیری دربـاره دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف شخصی میـان صاحبکار و کارگر یا کارآموز از طریق هیات‌های تشخیص و هیئت حل اختلاف میسر می باشد.

اختلافات بین کارگر و صاحبکار موقعی وجود شرایط پایین که در ماده ی 157 قانون کار مطرح گردیده است، در این مراجع میسر می باشد:

– ناشی از انجام قانون کار و دیگر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد.

– آشتی میـان دوطرف حاصل نشود.

در قانون كار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هيئت هاي تشخيص (به عنوان مرجع بدوي) و (هيئت هاي حل اختلاف(به عنوان مرجع تجديد نظـر تقسيم شده و در هر استان چندين هيئت تشخيص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پيش بيني گرديده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط كارگر و كارفرما ، كارگر مي تواند ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طريق آشتی مستقيم بین او و كارفرما حل نشود، از طريق انجمن صنفي كارگران و يا نماينده قانوني كارگران و كارفرما به اداره كار مربوطه براي طرح اختلاف رجوع نماید.

اگر کارگر هستید و به دنبال شکایت از کارفرما می باشید و به دنبال وکیلی متخصص در زمینه اداره کار و موضوعات مربوط به قانون کار هستید حتما می توانید از مشاوره مساعدت و کمک گروه تهران وکیل و مشاوران و وکلای متخصص اداره کار این مجموعه استفاده کنید.

گروه تهران وکیل با داشتن بیش از ۵ وکیل متخصص در امر اداره کار شما را نسبت به موضوعات مربوطه راهنمایی کرده و در صورت لزوم وکالت شما را نسبت به پرونده های مربوط به اداره کار پذیرفته و کار را برای شما انجام داده، هر شخصی به عنوان کارگر دارای حقوق می باشد که این حقوق عبارتند از:

اگر کارگر این حقوق را دریافت نکند میتواند از کارفرمای خود شکایت کند که اینکار در مراجع صالح اداره کار عبارتند از

هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف بررسی می گردد آراء صادره این دو هیئت قابلیت شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند وکلای اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل با داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه مشاوره و وکالت به تمامی سوالات حقوقی شما در این زمینه پاسخ داده و شما را راهنمایی می نمایند همچنین در صورتی که می خواهید محاسبه کنید که میزان حقوق به شما تعلق می گیرد می توانید با وکلای حرفه ای اداره کار ما در موسسه حقوق تهران وکیل تماس بگیرید و سوالات خود را از ایشان بپرسید.

اگر شما کارفرما هستید و شخصی به عنوان کارگر از شما شکایت کرده باشد باید در مقابل شکایت مطروحه از خود دفاع نمایید این دفعه شامل این میشود که شخص کارفرما بتواند اولاً در نسبت مورد نوع دائمی بودن یا پاره وقت بودن شخص کارگر دفاع را انجام دهد دوم آن نسبت به مدت زمان حضور و سوم ما به حداقل حقوق دفاعیات خود را مطرح نماید موارد بسیار تاثیر گذار خواهند بود در رویه کار بنابراین اگر شخص کارفرما نسبت به این موارد دفاع نماید با محکومیت طولانی و بسیار زیادی مواجه خواهد شد بنابراین مدت زمان کار شخص کارگر مهم مناسب می باشد در مدت زمان بیمه و هم موثر میباشد در حداقل حقوق و مزایا به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان کارگر از کارفرما شکایت کند مدت زمان کاری که احراز میکند هیئت تشخیص برابر با همان کارفرما موظف می باشد کارگر را بیمه نماید در غیر این صورت علاوه بر پرداخت حق بیمه باید جریمه بیمه را نیز مطرح نماید.

انجام فعالیت درزمینه اداره کار نیازمند تجربه و تبحرخاص میباشد. اصولا وکلایی که در زمینه اداره کارفعالیت دارند درزمینه کارگر وکارفرما اطلاعات خوبی داشته و تجربیات متفاوتی دراین زمینه دارند. حال باید درنظرگرفت که اصول وقواعداداره کاربسیارتخصصی هستند.

با وجود وکلای متعددی که در سطح تهران حضور دارند طرح دعوا یا دفاع در اداره کارنیازمند تجربه و تبحر میباشد و اصولاً هر وکیل نمی‌تواند این دعاوی را قبول و نیاز موکل را برطرف نماید بنابراین با درکی نیازمندی گروه وکلای تهران بهترین وکلای امر اداره کار و قانون کار را به شما معرفی می نماید اگر کارگر هستید و قصد شکایت از کارفرمای خود را دارید یا میخواهید در جایی شروع به کار کنید و می خواهید بدانید چه حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت حتماً با مشاورین و وکلای این گروه تماس بگیرید پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت نمایید.

در صورتی که شما کارفرما هستید و می‌خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام نمایید باید مطلع باشید که چه حقوق و مزایای باید به شخص کارگر پرداخت نماید بنابراین در این صورت حتما نیازمند مشاوره و مشورت با وکلای متخصص امور اداره کار هستید و همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند.

در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند.

اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانید از گروه تهران وکیل سوال کنید گروه وکلای تهران با داشتن متخصص ترین وکلا در امر اداره کار و دعاوی مربوط به کار و کارفرما شما را در این زمینه راهنمایی می نماید

کارگر هنگامی که بخواهد از کارفرمای خود شکایت کند حتماً باید علاوه بر دادخواستی که آنرا پر و تحویل داره کار می‌دهد لیست بیمه و کد رهگیری نیز به همراه داشته باشد.

به علاوه اطلاعات شخصی مانند کپی کارت ملی بنابراین باید توجه نمود که کد رهگیری را شما می توانید، در دفاتر پیشخوان دولت گرفته و با ثبت نام در سایت وزارت رفاه آن را دریافت کنید همچنین لیست بیمه نیز از جمله موارد بسیار حائز اهمیت است که از شعبه تامین اجتماعی سراسر تهران قابلیت مطالبه دارد.

بنابرین با ذکراین نکات باید گفت که وکیل خوب برای اداره کار وکیلی است که دارای تجربه وتخصص فراوان دراین زمینه فعالیت میکند و زیر وبم کار را آموخته است بنابراین شما میتوانید، قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل استفاده نمایید.

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

بازبینی مـوارد مربوط به کار و کارگر و رابطه کارگر و صاحب کار ، از جمله مـوارد مهمی هست که ضرورت آن اکنون بیشتر از هر وقـت دیگری احساس می شود . این احساس نیاز با دقت به صنعتی شدن جوامع و دست یابی آنان به رشـد های اقتصادی در سایه افزوده شدن حجم کارهای تولیدی و ضمناً ازدیان جمعیت و قوت کار، در سـال های اخیر اضافه پیدا کرده است. بدیهی هست که با افزونی این تعاملات، برخوردها و اختلافاتی نیز در محیط های کاری به وجود خواهد آمد. کارگر از لحاظ قانون کار فردی هست که به هر عنوان در مقابل اخذ حقوق و سایـر ویژگی ها به تقاضـای صاحبکار کار می نماید. همه اشخاصـی که مشمول این تعریف هستند، از نظـر قانون، کارگر به حساب می آیند و تفاوتی میـان نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن نمی بـاشد (وکیل دعاوی اداره کار). صاحبکار نیز فردی هست که کارگر به تقاضـای و به اعتبار وی در مقابل اخذ حقوق و دیگر ویژگی ها کار می نماید. مدیران و مسئولانی که عهده دار اداره کارگاه می باشند ، نماینده صاحبکار حساب می شوند.

کارگاه نیز مکانی می باشد که کارگر به تقاضـای صاحبکار یا نماینده وی در آنجا کار می نماید. مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، خدماتی، مسافری، تجاری، اماکن عمومی و مثل آنها مشمول این عنوان می باشند .برای آغاز رابطه کاری میـان کارگر و صاحبکار ، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می گردد و به سبب آن کارگر در قبال اخذ مزد، کاری را برای مدتی مشـخص (موقت یا غیرموقت) برای صاحبکار انجام می دهد. این قرارداد معیـن کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، نحوه کار، اخذ حقوق و دیگر مسائـل هست و موقعی ایجاد هر گونه اختلاف، اول به آن مراجعه می شود.

در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو گروه هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدید نظـر ) تقسیم شده و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط کارگر و صاحبکار اعم از اخراج بدون دلیل موجه، نداشتن پرداخت حقوق و خصوصیت ها و نکاتی از این قبیل، کارگر خواهـد توانست ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طریق آشتی مستقیم بین وی و صاحبکار حل نشود، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و صاحبکار به اداره کار مرتبط برای طرح اختلاف رجوع نماید. اداره کاری صلاحیت بازبینـی به اختلاف میـان کارگر و صاحبکار را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد. کارگر پـس از رجوع به آن اداره، تقاضـای خود را حداکثر در دو صفحه نوشته، آن را ثبت می کـند و تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار خواهد داد. ضمنا اگـر کارگر شخصاً توانایی طرح اختلاف را نداشته باشد، خواهـد توانست یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه را به عنوان نماینده خود معرفی نماید تا به جای وی اقدام به طرح اختلاف نماید.

به این منظور مدعی می بایست به دفاتر اسناد رسمی رجوع کرده و نسبت به دادن وکالت به شخـص مورد نظـر خود اقدام نماید . بدیهی هست که حضور نماینده کارگر در مراجع حل اختلاف می بایست با عرضه وکالت نامه با دقت به مناطق جغرافیایی، ادارات کار و مراجع حل اختلاف تشکیل شده قانونی مربوطه اعم از وکیل دادگستری یا وکیل کاری صورت پذیرد و مراجع حل اختلاف مکلف به پذیرفتن وکالت نامه دستی و خطی که اصالت آنان مشخص نیست، نخواهند بود؛ مگر آن که اعطای نمایندگی و وکالت به طرق دیگر برای مراجع تشخیص و حل اختلاف محرز و مسلم گردد. از این رو گزینش و بهره گیری از یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه از ارزش به سزایی برخوردار می باشد.

بعد از تقدیم شکایت ، زمان بازبینـی مشخص خواهد شد و به کارگر و صاحبکار ابلاغ می شود. دو طرف دعوا می بایست در تاریخ مقرر در محل حاضر شده و دفاعیات خود را به همراه اسناد معتبر عرضه نمایند. هر وقت نیاز به پژوهش زیادتری باشد، بازرسان اداره کار به شیوه محسوس و نامحسوس به ساخته گزارش از مقوله مورد اختلاف می پردازند و با رجوع به کارگاه، اظهارات مطلعان را دریـافت می نمایند. بعد از صدور رأی از طرف هیئت تشخیص، دو طرف ظرف مدت 15 روز می توانند اعتراض خود را به شیوه کتبی نوشته و تحویل دهند. هیئت حل اختلاف هم بعد از بازبینی موضوع، اقدام به صدور رأی خواهد کرد. این رأی قطعی بوده؛ ولی قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد. اعتراض به رأی اجرا شده مانع از انجام آن نمی باشد؛ مگر اینکه مرجع قضایی دستوری دایر بر توقف عملیات اجرایی صادر و اعلام نماید. در نکاتی مثل حوادث ناشی از تقصیر و کوتاهی صاحبکار که بحث دیه و خسارت مطرح خواهد شد، این مراجع و محاکم دادگستری می باشند که صلاحیت بازبینـی به مقوله را دارند (وکیل دعاوی اداره کار).

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

ضمناً چنانچه اگـر توهین یا فحاشی میـان کارگر و صاحبکار شکل گرفته باشد، دادسرا صالح به بازبینـی خواهد بود و این مسائـل در شمار قوانین عمومی می باشد. دایره انجام احکام دادگستری جدای از این که آرای صادر شده از طرف محکمه های دادگستری را اجرا می کند ، آن دسته از آرای مراجع حل اختلاف که قطعی شده اند را نیز اجرا می نماید. اجرائیه در اداره دادگستری صادر و به کارگر یا صاحبکار ابلاغ می شود . ضمنا اگـر در رأی رأی به بازگشت کارگر به کارگاه و از سرگیری کار های وی داده شده باشد، یا ملزم به پرداخت حقوق کارگر شده باشد صاحبکار می بایست ظرف 10 روز بعد از اخذ برگه اجراییه، مبادرت به انجام این رأی نماید.

شانس دارد در روابط و قراردادی که میـان طرفین کارگر و صاحبکار وجود دارد در روشی انجام مفاد قرارداد اختلافی حاصل گردد که این اختلافات ناشی از نداشتن انجام تعهدات قرارداد از جانب دو طرف یا یکـی از آنان باشد و به این خاطر این اختلافات می بایست اول به طریق آشتی و میانجیگری حل و فصل و بر طرف شود.

بر حسب ماده ی 157 قانون کار بازبینـی و تصمیم‌گیری دربـاره دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف شخصی میـان صاحبکار و کارگر یا کارآموز از طریق هیات‌های تشخیص و هیئت حل اختلاف میسر می باشد.

اختلافات بین کارگر و صاحبکار موقعی وجود شرایط پایین که در ماده ی 157 قانون کار مطرح گردیده است، در این مراجع میسر می باشد:

– ناشی از انجام قانون کار و دیگر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد.

– آشتی میـان دوطرف حاصل نشود.

در قانون كار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هيئت هاي تشخيص (به عنوان مرجع بدوي) و (هيئت هاي حل اختلاف(به عنوان مرجع تجديد نظـر تقسيم شده و در هر استان چندين هيئت تشخيص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پيش بيني گرديده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط كارگر و كارفرما ، كارگر مي تواند ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طريق آشتی مستقيم بین او و كارفرما حل نشود، از طريق انجمن صنفي كارگران و يا نماينده قانوني كارگران و كارفرما به اداره كار مربوطه براي طرح اختلاف رجوع نماید.

اگر کارگر هستید و به دنبال شکایت از کارفرما می باشید و به دنبال وکیلی متخصص در زمینه اداره کار و موضوعات مربوط به قانون کار هستید حتما می توانید از مشاوره مساعدت و کمک گروه تهران وکیل و مشاوران و وکلای متخصص اداره کار این مجموعه استفاده کنید.

گروه تهران وکیل با داشتن بیش از ۵ وکیل متخصص در امر اداره کار شما را نسبت به موضوعات مربوطه راهنمایی کرده و در صورت لزوم وکالت شما را نسبت به پرونده های مربوط به اداره کار پذیرفته و کار را برای شما انجام داده، هر شخصی به عنوان کارگر دارای حقوق می باشد که این حقوق عبارتند از:

اگر کارگر این حقوق را دریافت نکند میتواند از کارفرمای خود شکایت کند که اینکار در مراجع صالح اداره کار عبارتند از

هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف بررسی می گردد آراء صادره این دو هیئت قابلیت شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند وکلای اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل با داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه مشاوره و وکالت به تمامی سوالات حقوقی شما در این زمینه پاسخ داده و شما را راهنمایی می نمایند همچنین در صورتی که می خواهید محاسبه کنید که میزان حقوق به شما تعلق می گیرد می توانید با وکلای حرفه ای اداره کار ما در موسسه حقوق تهران وکیل تماس بگیرید و سوالات خود را از ایشان بپرسید.

اگر شما کارفرما هستید و شخصی به عنوان کارگر از شما شکایت کرده باشد باید در مقابل شکایت مطروحه از خود دفاع نمایید این دفعه شامل این میشود که شخص کارفرما بتواند اولاً در نسبت مورد نوع دائمی بودن یا پاره وقت بودن شخص کارگر دفاع را انجام دهد دوم آن نسبت به مدت زمان حضور و سوم ما به حداقل حقوق دفاعیات خود را مطرح نماید موارد بسیار تاثیر گذار خواهند بود در رویه کار بنابراین اگر شخص کارفرما نسبت به این موارد دفاع نماید با محکومیت طولانی و بسیار زیادی مواجه خواهد شد بنابراین مدت زمان کار شخص کارگر مهم مناسب می باشد در مدت زمان بیمه و هم موثر میباشد در حداقل حقوق و مزایا به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان کارگر از کارفرما شکایت کند مدت زمان کاری که احراز میکند هیئت تشخیص برابر با همان کارفرما موظف می باشد کارگر را بیمه نماید در غیر این صورت علاوه بر پرداخت حق بیمه باید جریمه بیمه را نیز مطرح نماید.

انجام فعالیت درزمینه اداره کار نیازمند تجربه و تبحرخاص میباشد. اصولا وکلایی که در زمینه اداره کارفعالیت دارند درزمینه کارگر وکارفرما اطلاعات خوبی داشته و تجربیات متفاوتی دراین زمینه دارند. حال باید درنظرگرفت که اصول وقواعداداره کاربسیارتخصصی هستند.

با وجود وکلای متعددی که در سطح تهران حضور دارند طرح دعوا یا دفاع در اداره کارنیازمند تجربه و تبحر میباشد و اصولاً هر وکیل نمی‌تواند این دعاوی را قبول و نیاز موکل را برطرف نماید بنابراین با درکی نیازمندی گروه وکلای تهران بهترین وکلای امر اداره کار و قانون کار را به شما معرفی می نماید اگر کارگر هستید و قصد شکایت از کارفرمای خود را دارید یا میخواهید در جایی شروع به کار کنید و می خواهید بدانید چه حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت حتماً با مشاورین و وکلای این گروه تماس بگیرید پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت نمایید.

در صورتی که شما کارفرما هستید و می‌خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام نمایید باید مطلع باشید که چه حقوق و مزایای باید به شخص کارگر پرداخت نماید بنابراین در این صورت حتما نیازمند مشاوره و مشورت با وکلای متخصص امور اداره کار هستید و همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند.

در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند.

اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانید از گروه تهران وکیل سوال کنید گروه وکلای تهران با داشتن متخصص ترین وکلا در امر اداره کار و دعاوی مربوط به کار و کارفرما شما را در این زمینه راهنمایی می نماید

کارگر هنگامی که بخواهد از کارفرمای خود شکایت کند حتماً باید علاوه بر دادخواستی که آنرا پر و تحویل داره کار می‌دهد لیست بیمه و کد رهگیری نیز به همراه داشته باشد.

به علاوه اطلاعات شخصی مانند کپی کارت ملی بنابراین باید توجه نمود که کد رهگیری را شما می توانید، در دفاتر پیشخوان دولت گرفته و با ثبت نام در سایت وزارت رفاه آن را دریافت کنید همچنین لیست بیمه نیز از جمله موارد بسیار حائز اهمیت است که از شعبه تامین اجتماعی سراسر تهران قابلیت مطالبه دارد.

بنابرین با ذکراین نکات باید گفت که وکیل خوب برای اداره کار وکیلی است که دارای تجربه وتخصص فراوان دراین زمینه فعالیت میکند و زیر وبم کار را آموخته است بنابراین شما میتوانید، قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل استفاده نمایید.

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

بازبینی مـوارد مربوط به کار و کارگر و رابطه کارگر و صاحب کار ، از جمله مـوارد مهمی هست که ضرورت آن اکنون بیشتر از هر وقـت دیگری احساس می شود . این احساس نیاز با دقت به صنعتی شدن جوامع و دست یابی آنان به رشـد های اقتصادی در سایه افزوده شدن حجم کارهای تولیدی و ضمناً ازدیان جمعیت و قوت کار، در سـال های اخیر اضافه پیدا کرده است. بدیهی هست که با افزونی این تعاملات، برخوردها و اختلافاتی نیز در محیط های کاری به وجود خواهد آمد. کارگر از لحاظ قانون کار فردی هست که به هر عنوان در مقابل اخذ حقوق و سایـر ویژگی ها به تقاضـای صاحبکار کار می نماید. همه اشخاصـی که مشمول این تعریف هستند، از نظـر قانون، کارگر به حساب می آیند و تفاوتی میـان نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن نمی بـاشد (وکیل دعاوی اداره کار). صاحبکار نیز فردی هست که کارگر به تقاضـای و به اعتبار وی در مقابل اخذ حقوق و دیگر ویژگی ها کار می نماید. مدیران و مسئولانی که عهده دار اداره کارگاه می باشند ، نماینده صاحبکار حساب می شوند.

کارگاه نیز مکانی می باشد که کارگر به تقاضـای صاحبکار یا نماینده وی در آنجا کار می نماید. مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، خدماتی، مسافری، تجاری، اماکن عمومی و مثل آنها مشمول این عنوان می باشند .برای آغاز رابطه کاری میـان کارگر و صاحبکار ، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می گردد و به سبب آن کارگر در قبال اخذ مزد، کاری را برای مدتی مشـخص (موقت یا غیرموقت) برای صاحبکار انجام می دهد. این قرارداد معیـن کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، نحوه کار، اخذ حقوق و دیگر مسائـل هست و موقعی ایجاد هر گونه اختلاف، اول به آن مراجعه می شود.

در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو گروه هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدید نظـر ) تقسیم شده و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط کارگر و صاحبکار اعم از اخراج بدون دلیل موجه، نداشتن پرداخت حقوق و خصوصیت ها و نکاتی از این قبیل، کارگر خواهـد توانست ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طریق آشتی مستقیم بین وی و صاحبکار حل نشود، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و صاحبکار به اداره کار مرتبط برای طرح اختلاف رجوع نماید. اداره کاری صلاحیت بازبینـی به اختلاف میـان کارگر و صاحبکار را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد. کارگر پـس از رجوع به آن اداره، تقاضـای خود را حداکثر در دو صفحه نوشته، آن را ثبت می کـند و تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار خواهد داد. ضمنا اگـر کارگر شخصاً توانایی طرح اختلاف را نداشته باشد، خواهـد توانست یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه را به عنوان نماینده خود معرفی نماید تا به جای وی اقدام به طرح اختلاف نماید.

به این منظور مدعی می بایست به دفاتر اسناد رسمی رجوع کرده و نسبت به دادن وکالت به شخـص مورد نظـر خود اقدام نماید . بدیهی هست که حضور نماینده کارگر در مراجع حل اختلاف می بایست با عرضه وکالت نامه با دقت به مناطق جغرافیایی، ادارات کار و مراجع حل اختلاف تشکیل شده قانونی مربوطه اعم از وکیل دادگستری یا وکیل کاری صورت پذیرد و مراجع حل اختلاف مکلف به پذیرفتن وکالت نامه دستی و خطی که اصالت آنان مشخص نیست، نخواهند بود؛ مگر آن که اعطای نمایندگی و وکالت به طرق دیگر برای مراجع تشخیص و حل اختلاف محرز و مسلم گردد. از این رو گزینش و بهره گیری از یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه از ارزش به سزایی برخوردار می باشد.

بعد از تقدیم شکایت ، زمان بازبینـی مشخص خواهد شد و به کارگر و صاحبکار ابلاغ می شود. دو طرف دعوا می بایست در تاریخ مقرر در محل حاضر شده و دفاعیات خود را به همراه اسناد معتبر عرضه نمایند. هر وقت نیاز به پژوهش زیادتری باشد، بازرسان اداره کار به شیوه محسوس و نامحسوس به ساخته گزارش از مقوله مورد اختلاف می پردازند و با رجوع به کارگاه، اظهارات مطلعان را دریـافت می نمایند. بعد از صدور رأی از طرف هیئت تشخیص، دو طرف ظرف مدت 15 روز می توانند اعتراض خود را به شیوه کتبی نوشته و تحویل دهند. هیئت حل اختلاف هم بعد از بازبینی موضوع، اقدام به صدور رأی خواهد کرد. این رأی قطعی بوده؛ ولی قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد. اعتراض به رأی اجرا شده مانع از انجام آن نمی باشد؛ مگر اینکه مرجع قضایی دستوری دایر بر توقف عملیات اجرایی صادر و اعلام نماید. در نکاتی مثل حوادث ناشی از تقصیر و کوتاهی صاحبکار که بحث دیه و خسارت مطرح خواهد شد، این مراجع و محاکم دادگستری می باشند که صلاحیت بازبینـی به مقوله را دارند (وکیل دعاوی اداره کار).

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

ضمناً چنانچه اگـر توهین یا فحاشی میـان کارگر و صاحبکار شکل گرفته باشد، دادسرا صالح به بازبینـی خواهد بود و این مسائـل در شمار قوانین عمومی می باشد. دایره انجام احکام دادگستری جدای از این که آرای صادر شده از طرف محکمه های دادگستری را اجرا می کند ، آن دسته از آرای مراجع حل اختلاف که قطعی شده اند را نیز اجرا می نماید. اجرائیه در اداره دادگستری صادر و به کارگر یا صاحبکار ابلاغ می شود . ضمنا اگـر در رأی رأی به بازگشت کارگر به کارگاه و از سرگیری کار های وی داده شده باشد، یا ملزم به پرداخت حقوق کارگر شده باشد صاحبکار می بایست ظرف 10 روز بعد از اخذ برگه اجراییه، مبادرت به انجام این رأی نماید.

شانس دارد در روابط و قراردادی که میـان طرفین کارگر و صاحبکار وجود دارد در روشی انجام مفاد قرارداد اختلافی حاصل گردد که این اختلافات ناشی از نداشتن انجام تعهدات قرارداد از جانب دو طرف یا یکـی از آنان باشد و به این خاطر این اختلافات می بایست اول به طریق آشتی و میانجیگری حل و فصل و بر طرف شود.

بر حسب ماده ی 157 قانون کار بازبینـی و تصمیم‌گیری دربـاره دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف شخصی میـان صاحبکار و کارگر یا کارآموز از طریق هیات‌های تشخیص و هیئت حل اختلاف میسر می باشد.

اختلافات بین کارگر و صاحبکار موقعی وجود شرایط پایین که در ماده ی 157 قانون کار مطرح گردیده است، در این مراجع میسر می باشد:

– ناشی از انجام قانون کار و دیگر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد.

– آشتی میـان دوطرف حاصل نشود.

در قانون كار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هيئت هاي تشخيص (به عنوان مرجع بدوي) و (هيئت هاي حل اختلاف(به عنوان مرجع تجديد نظـر تقسيم شده و در هر استان چندين هيئت تشخيص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پيش بيني گرديده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط كارگر و كارفرما ، كارگر مي تواند ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طريق آشتی مستقيم بین او و كارفرما حل نشود، از طريق انجمن صنفي كارگران و يا نماينده قانوني كارگران و كارفرما به اداره كار مربوطه براي طرح اختلاف رجوع نماید.

اگر کارگر هستید و به دنبال شکایت از کارفرما می باشید و به دنبال وکیلی متخصص در زمینه اداره کار و موضوعات مربوط به قانون کار هستید حتما می توانید از مشاوره مساعدت و کمک گروه تهران وکیل و مشاوران و وکلای متخصص اداره کار این مجموعه استفاده کنید.

گروه تهران وکیل با داشتن بیش از ۵ وکیل متخصص در امر اداره کار شما را نسبت به موضوعات مربوطه راهنمایی کرده و در صورت لزوم وکالت شما را نسبت به پرونده های مربوط به اداره کار پذیرفته و کار را برای شما انجام داده، هر شخصی به عنوان کارگر دارای حقوق می باشد که این حقوق عبارتند از:

اگر کارگر این حقوق را دریافت نکند میتواند از کارفرمای خود شکایت کند که اینکار در مراجع صالح اداره کار عبارتند از

هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف بررسی می گردد آراء صادره این دو هیئت قابلیت شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند وکلای اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل با داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه مشاوره و وکالت به تمامی سوالات حقوقی شما در این زمینه پاسخ داده و شما را راهنمایی می نمایند همچنین در صورتی که می خواهید محاسبه کنید که میزان حقوق به شما تعلق می گیرد می توانید با وکلای حرفه ای اداره کار ما در موسسه حقوق تهران وکیل تماس بگیرید و سوالات خود را از ایشان بپرسید.

اگر شما کارفرما هستید و شخصی به عنوان کارگر از شما شکایت کرده باشد باید در مقابل شکایت مطروحه از خود دفاع نمایید این دفعه شامل این میشود که شخص کارفرما بتواند اولاً در نسبت مورد نوع دائمی بودن یا پاره وقت بودن شخص کارگر دفاع را انجام دهد دوم آن نسبت به مدت زمان حضور و سوم ما به حداقل حقوق دفاعیات خود را مطرح نماید موارد بسیار تاثیر گذار خواهند بود در رویه کار بنابراین اگر شخص کارفرما نسبت به این موارد دفاع نماید با محکومیت طولانی و بسیار زیادی مواجه خواهد شد بنابراین مدت زمان کار شخص کارگر مهم مناسب می باشد در مدت زمان بیمه و هم موثر میباشد در حداقل حقوق و مزایا به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان کارگر از کارفرما شکایت کند مدت زمان کاری که احراز میکند هیئت تشخیص برابر با همان کارفرما موظف می باشد کارگر را بیمه نماید در غیر این صورت علاوه بر پرداخت حق بیمه باید جریمه بیمه را نیز مطرح نماید.

انجام فعالیت درزمینه اداره کار نیازمند تجربه و تبحرخاص میباشد. اصولا وکلایی که در زمینه اداره کارفعالیت دارند درزمینه کارگر وکارفرما اطلاعات خوبی داشته و تجربیات متفاوتی دراین زمینه دارند. حال باید درنظرگرفت که اصول وقواعداداره کاربسیارتخصصی هستند.

با وجود وکلای متعددی که در سطح تهران حضور دارند طرح دعوا یا دفاع در اداره کارنیازمند تجربه و تبحر میباشد و اصولاً هر وکیل نمی‌تواند این دعاوی را قبول و نیاز موکل را برطرف نماید بنابراین با درکی نیازمندی گروه وکلای تهران بهترین وکلای امر اداره کار و قانون کار را به شما معرفی می نماید اگر کارگر هستید و قصد شکایت از کارفرمای خود را دارید یا میخواهید در جایی شروع به کار کنید و می خواهید بدانید چه حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت حتماً با مشاورین و وکلای این گروه تماس بگیرید پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت نمایید.

در صورتی که شما کارفرما هستید و می‌خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام نمایید باید مطلع باشید که چه حقوق و مزایای باید به شخص کارگر پرداخت نماید بنابراین در این صورت حتما نیازمند مشاوره و مشورت با وکلای متخصص امور اداره کار هستید و همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند.

در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند.

اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانید از گروه تهران وکیل سوال کنید گروه وکلای تهران با داشتن متخصص ترین وکلا در امر اداره کار و دعاوی مربوط به کار و کارفرما شما را در این زمینه راهنمایی می نماید

کارگر هنگامی که بخواهد از کارفرمای خود شکایت کند حتماً باید علاوه بر دادخواستی که آنرا پر و تحویل داره کار می‌دهد لیست بیمه و کد رهگیری نیز به همراه داشته باشد.

به علاوه اطلاعات شخصی مانند کپی کارت ملی بنابراین باید توجه نمود که کد رهگیری را شما می توانید، در دفاتر پیشخوان دولت گرفته و با ثبت نام در سایت وزارت رفاه آن را دریافت کنید همچنین لیست بیمه نیز از جمله موارد بسیار حائز اهمیت است که از شعبه تامین اجتماعی سراسر تهران قابلیت مطالبه دارد.

بنابرین با ذکراین نکات باید گفت که وکیل خوب برای اداره کار وکیلی است که دارای تجربه وتخصص فراوان دراین زمینه فعالیت میکند و زیر وبم کار را آموخته است بنابراین شما میتوانید، قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل استفاده نمایید.

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

بازبینی مـوارد مربوط به کار و کارگر و رابطه کارگر و صاحب کار ، از جمله مـوارد مهمی هست که ضرورت آن اکنون بیشتر از هر وقـت دیگری احساس می شود . این احساس نیاز با دقت به صنعتی شدن جوامع و دست یابی آنان به رشـد های اقتصادی در سایه افزوده شدن حجم کارهای تولیدی و ضمناً ازدیان جمعیت و قوت کار، در سـال های اخیر اضافه پیدا کرده است. بدیهی هست که با افزونی این تعاملات، برخوردها و اختلافاتی نیز در محیط های کاری به وجود خواهد آمد. کارگر از لحاظ قانون کار فردی هست که به هر عنوان در مقابل اخذ حقوق و سایـر ویژگی ها به تقاضـای صاحبکار کار می نماید. همه اشخاصـی که مشمول این تعریف هستند، از نظـر قانون، کارگر به حساب می آیند و تفاوتی میـان نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن نمی بـاشد (وکیل دعاوی اداره کار). صاحبکار نیز فردی هست که کارگر به تقاضـای و به اعتبار وی در مقابل اخذ حقوق و دیگر ویژگی ها کار می نماید. مدیران و مسئولانی که عهده دار اداره کارگاه می باشند ، نماینده صاحبکار حساب می شوند.

کارگاه نیز مکانی می باشد که کارگر به تقاضـای صاحبکار یا نماینده وی در آنجا کار می نماید. مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، خدماتی، مسافری، تجاری، اماکن عمومی و مثل آنها مشمول این عنوان می باشند .برای آغاز رابطه کاری میـان کارگر و صاحبکار ، قراردادی کتبی یا شفاهی منعقد می گردد و به سبب آن کارگر در قبال اخذ مزد، کاری را برای مدتی مشـخص (موقت یا غیرموقت) برای صاحبکار انجام می دهد. این قرارداد معیـن کننده و نمایانگر میزان دقیق ساعات کار، نحوه کار، اخذ حقوق و دیگر مسائـل هست و موقعی ایجاد هر گونه اختلاف، اول به آن مراجعه می شود.

در قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو گروه هیئت های تشخیص (به عنوان مرجع بدوی) و هیئت های حل اختلاف (به عنوان مرجع تجدید نظـر ) تقسیم شده و در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پیش بینی گردیده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط کارگر و صاحبکار اعم از اخراج بدون دلیل موجه، نداشتن پرداخت حقوق و خصوصیت ها و نکاتی از این قبیل، کارگر خواهـد توانست ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طریق آشتی مستقیم بین وی و صاحبکار حل نشود، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و صاحبکار به اداره کار مرتبط برای طرح اختلاف رجوع نماید. اداره کاری صلاحیت بازبینـی به اختلاف میـان کارگر و صاحبکار را دارد که کارگاه در حوزه آن اداره واقع شده باشد. کارگر پـس از رجوع به آن اداره، تقاضـای خود را حداکثر در دو صفحه نوشته، آن را ثبت می کـند و تحویل مسئول دبیرخانه اداره کار خواهد داد. ضمنا اگـر کارگر شخصاً توانایی طرح اختلاف را نداشته باشد، خواهـد توانست یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه را به عنوان نماینده خود معرفی نماید تا به جای وی اقدام به طرح اختلاف نماید.

به این منظور مدعی می بایست به دفاتر اسناد رسمی رجوع کرده و نسبت به دادن وکالت به شخـص مورد نظـر خود اقدام نماید . بدیهی هست که حضور نماینده کارگر در مراجع حل اختلاف می بایست با عرضه وکالت نامه با دقت به مناطق جغرافیایی، ادارات کار و مراجع حل اختلاف تشکیل شده قانونی مربوطه اعم از وکیل دادگستری یا وکیل کاری صورت پذیرد و مراجع حل اختلاف مکلف به پذیرفتن وکالت نامه دستی و خطی که اصالت آنان مشخص نیست، نخواهند بود؛ مگر آن که اعطای نمایندگی و وکالت به طرق دیگر برای مراجع تشخیص و حل اختلاف محرز و مسلم گردد. از این رو گزینش و بهره گیری از یک وکیل دعاوی اداره کار با تجربه از ارزش به سزایی برخوردار می باشد.

بعد از تقدیم شکایت ، زمان بازبینـی مشخص خواهد شد و به کارگر و صاحبکار ابلاغ می شود. دو طرف دعوا می بایست در تاریخ مقرر در محل حاضر شده و دفاعیات خود را به همراه اسناد معتبر عرضه نمایند. هر وقت نیاز به پژوهش زیادتری باشد، بازرسان اداره کار به شیوه محسوس و نامحسوس به ساخته گزارش از مقوله مورد اختلاف می پردازند و با رجوع به کارگاه، اظهارات مطلعان را دریـافت می نمایند. بعد از صدور رأی از طرف هیئت تشخیص، دو طرف ظرف مدت 15 روز می توانند اعتراض خود را به شیوه کتبی نوشته و تحویل دهند. هیئت حل اختلاف هم بعد از بازبینی موضوع، اقدام به صدور رأی خواهد کرد. این رأی قطعی بوده؛ ولی قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد. اعتراض به رأی اجرا شده مانع از انجام آن نمی باشد؛ مگر اینکه مرجع قضایی دستوری دایر بر توقف عملیات اجرایی صادر و اعلام نماید. در نکاتی مثل حوادث ناشی از تقصیر و کوتاهی صاحبکار که بحث دیه و خسارت مطرح خواهد شد، این مراجع و محاکم دادگستری می باشند که صلاحیت بازبینـی به مقوله را دارند (وکیل دعاوی اداره کار).

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

ضمناً چنانچه اگـر توهین یا فحاشی میـان کارگر و صاحبکار شکل گرفته باشد، دادسرا صالح به بازبینـی خواهد بود و این مسائـل در شمار قوانین عمومی می باشد. دایره انجام احکام دادگستری جدای از این که آرای صادر شده از طرف محکمه های دادگستری را اجرا می کند ، آن دسته از آرای مراجع حل اختلاف که قطعی شده اند را نیز اجرا می نماید. اجرائیه در اداره دادگستری صادر و به کارگر یا صاحبکار ابلاغ می شود . ضمنا اگـر در رأی رأی به بازگشت کارگر به کارگاه و از سرگیری کار های وی داده شده باشد، یا ملزم به پرداخت حقوق کارگر شده باشد صاحبکار می بایست ظرف 10 روز بعد از اخذ برگه اجراییه، مبادرت به انجام این رأی نماید.

شانس دارد در روابط و قراردادی که میـان طرفین کارگر و صاحبکار وجود دارد در روشی انجام مفاد قرارداد اختلافی حاصل گردد که این اختلافات ناشی از نداشتن انجام تعهدات قرارداد از جانب دو طرف یا یکـی از آنان باشد و به این خاطر این اختلافات می بایست اول به طریق آشتی و میانجیگری حل و فصل و بر طرف شود.

بر حسب ماده ی 157 قانون کار بازبینـی و تصمیم‌گیری دربـاره دعاوی و اختلافات ناشی از اختلا‌ف شخصی میـان صاحبکار و کارگر یا کارآموز از طریق هیات‌های تشخیص و هیئت حل اختلاف میسر می باشد.

اختلافات بین کارگر و صاحبکار موقعی وجود شرایط پایین که در ماده ی 157 قانون کار مطرح گردیده است، در این مراجع میسر می باشد:

– ناشی از انجام قانون کار و دیگر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد.

– آشتی میـان دوطرف حاصل نشود.

در قانون كار، مراجع حل اختلاف به دو دسته هيئت هاي تشخيص (به عنوان مرجع بدوي) و (هيئت هاي حل اختلاف(به عنوان مرجع تجديد نظـر تقسيم شده و در هر استان چندين هيئت تشخيص و حل اختلاف به تناسب وسعت آن استان پيش بيني گرديده است. موقعی ایجاد اختلاف در روابط كارگر و كارفرما ، كارگر مي تواند ضمنا اگـر مقوله مورد اختلاف از طريق آشتی مستقيم بین او و كارفرما حل نشود، از طريق انجمن صنفي كارگران و يا نماينده قانوني كارگران و كارفرما به اداره كار مربوطه براي طرح اختلاف رجوع نماید.

اگر کارگر هستید و به دنبال شکایت از کارفرما می باشید و به دنبال وکیلی متخصص در زمینه اداره کار و موضوعات مربوط به قانون کار هستید حتما می توانید از مشاوره مساعدت و کمک گروه تهران وکیل و مشاوران و وکلای متخصص اداره کار این مجموعه استفاده کنید.

گروه تهران وکیل با داشتن بیش از ۵ وکیل متخصص در امر اداره کار شما را نسبت به موضوعات مربوطه راهنمایی کرده و در صورت لزوم وکالت شما را نسبت به پرونده های مربوط به اداره کار پذیرفته و کار را برای شما انجام داده، هر شخصی به عنوان کارگر دارای حقوق می باشد که این حقوق عبارتند از:

اگر کارگر این حقوق را دریافت نکند میتواند از کارفرمای خود شکایت کند که اینکار در مراجع صالح اداره کار عبارتند از

هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف بررسی می گردد آراء صادره این دو هیئت قابلیت شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند وکلای اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل با داشتن سابقه طولانی و درخشان در زمینه مشاوره و وکالت به تمامی سوالات حقوقی شما در این زمینه پاسخ داده و شما را راهنمایی می نمایند همچنین در صورتی که می خواهید محاسبه کنید که میزان حقوق به شما تعلق می گیرد می توانید با وکلای حرفه ای اداره کار ما در موسسه حقوق تهران وکیل تماس بگیرید و سوالات خود را از ایشان بپرسید.

اگر شما کارفرما هستید و شخصی به عنوان کارگر از شما شکایت کرده باشد باید در مقابل شکایت مطروحه از خود دفاع نمایید این دفعه شامل این میشود که شخص کارفرما بتواند اولاً در نسبت مورد نوع دائمی بودن یا پاره وقت بودن شخص کارگر دفاع را انجام دهد دوم آن نسبت به مدت زمان حضور و سوم ما به حداقل حقوق دفاعیات خود را مطرح نماید موارد بسیار تاثیر گذار خواهند بود در رویه کار بنابراین اگر شخص کارفرما نسبت به این موارد دفاع نماید با محکومیت طولانی و بسیار زیادی مواجه خواهد شد بنابراین مدت زمان کار شخص کارگر مهم مناسب می باشد در مدت زمان بیمه و هم موثر میباشد در حداقل حقوق و مزایا به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان کارگر از کارفرما شکایت کند مدت زمان کاری که احراز میکند هیئت تشخیص برابر با همان کارفرما موظف می باشد کارگر را بیمه نماید در غیر این صورت علاوه بر پرداخت حق بیمه باید جریمه بیمه را نیز مطرح نماید.

انجام فعالیت درزمینه اداره کار نیازمند تجربه و تبحرخاص میباشد. اصولا وکلایی که در زمینه اداره کارفعالیت دارند درزمینه کارگر وکارفرما اطلاعات خوبی داشته و تجربیات متفاوتی دراین زمینه دارند. حال باید درنظرگرفت که اصول وقواعداداره کاربسیارتخصصی هستند.

با وجود وکلای متعددی که در سطح تهران حضور دارند طرح دعوا یا دفاع در اداره کارنیازمند تجربه و تبحر میباشد و اصولاً هر وکیل نمی‌تواند این دعاوی را قبول و نیاز موکل را برطرف نماید بنابراین با درکی نیازمندی گروه وکلای تهران بهترین وکلای امر اداره کار و قانون کار را به شما معرفی می نماید اگر کارگر هستید و قصد شکایت از کارفرمای خود را دارید یا میخواهید در جایی شروع به کار کنید و می خواهید بدانید چه حقوقی به شما تعلق خواهد گرفت حتماً با مشاورین و وکلای این گروه تماس بگیرید پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را به صورت رایگان دریافت نمایید.

در صورتی که شما کارفرما هستید و می‌خواهید شخصی را به عنوان کارگر استخدام نمایید باید مطلع باشید که چه حقوق و مزایای باید به شخص کارگر پرداخت نماید بنابراین در این صورت حتما نیازمند مشاوره و مشورت با وکلای متخصص امور اداره کار هستید و همچنین ممکن است کارگری از کارفرما شکایت کند.

در این صورت کارفرما باید با حضور در مراجع صالح اداره کار از خود دفاع نماید و در برابر ادعاهای کارگر دلیل بیاورد و پرداخت حقوق را اثبات نمایند.

اینکه شخص کارگر مستحق چه میزانی است و چه حقوقی باید داشته باشد به این که شکایت علیه کارگر و کارفرما و مراحلی دارد را می توانید از گروه تهران وکیل سوال کنید گروه وکلای تهران با داشتن متخصص ترین وکلا در امر اداره کار و دعاوی مربوط به کار و کارفرما شما را در این زمینه راهنمایی می نماید

کارگر هنگامی که بخواهد از کارفرمای خود شکایت کند حتماً باید علاوه بر دادخواستی که آنرا پر و تحویل داره کار می‌دهد لیست بیمه و کد رهگیری نیز به همراه داشته باشد.

به علاوه اطلاعات شخصی مانند کپی کارت ملی بنابراین باید توجه نمود که کد رهگیری را شما می توانید، در دفاتر پیشخوان دولت گرفته و با ثبت نام در سایت وزارت رفاه آن را دریافت کنید همچنین لیست بیمه نیز از جمله موارد بسیار حائز اهمیت است که از شعبه تامین اجتماعی سراسر تهران قابلیت مطالبه دارد.

بنابرین با ذکراین نکات باید گفت که وکیل خوب برای اداره کار وکیلی است که دارای تجربه وتخصص فراوان دراین زمینه فعالیت میکند و زیر وبم کار را آموخته است بنابراین شما میتوانید، قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص اداره کار مجموعه گروه تهران وکیل استفاده نمایید.

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

1-«کارفرما» شخصی است که «کارگر» در مقابل دریافت حق الزحمه برایش کار میکند.

مدیران و کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند، «نماینده» کارفرما هستند و «کارفرما» مسئول تعهداتی است که آنها در قبال کارگر بر عهده میگیرند.

اگر نماینده خارج از اختیارات تعهد کند و کارفرما آن را نپذیرد، مقابل کارفرما مسئول است.

2-«کارگاه» محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار میکند. موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی و کلیه تاسیسات مرتبط متعلق به کارگاه مانند: نمازخانه ، مهدکودک ، تعاونی ها، کلاس های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزء کارگاه هستند.

3-کارگر در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق و دیگر مزایا به دستور کارفرما کار می کند. «قرارداد کار» قراردادی است کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد کاری را برای مدت موقت یا دائم انجام میدهد.

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

درکارهایی که جنبه مستمر دارد، اگر مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی است.

4-برای صحت قراردادهای کار در زمان بستن قرارداد رعایت این شرایط الزامی است: 1- مشروعیت مورد قرارداد 2- معین بودن موضوع 3- عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر.

اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است، مگراینکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات برسد.

5-در «قرارداد کار» این نکات در نظر گرفته میشود: مشخصات طرفین(نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و…)، شغل کارگر، حقوق واضافات آن (پاداش، اضافه کاری، عیدی و…)، ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت کار، موارد دیگر طبق عرف و عادت

6-در قرارداد کار میتوان یک دوره آزمایشی قرار داد.

در این دوره هر یک از طرفین میتواند، بدون اخطار قبلی و بدون پرداخت خسارت، رابطه کار را قطع نماید.

در صورت قطع رابطه از طرف کارفرما، وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی است و اگر کارگر رابطه را قطع نماید فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.

7-مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود.

حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه است.

توافق بر کمتر از این مدت از سوی طرفین امکان ذیر است اما بیشتر از آن غیر قانونی است. حقوق دوره آزمایشی طبق توافق فیمابین خواهد بود.

8-هر تغییری در وضعیت کارگاه مانند فروش یا انتقال، تغییر نوع تولید و… در رابطه با کارگرانی که قرارداد دارند موثر نیست.

کارفرمای جدید، جانشین کارفرمای سابق میشود.

در صورت تغییر درکارگاه یا محصول آموزش کارگران وظیفه کارفرما خواهد بود. تهیهء وسایل آموزش هم از وظایف کارفرما است.

9-قراردادهای «پیمانی»، باید طوری تنظیم شود که در آن «پیمانکار» متعهد به رعایت تمام مقررات قانون کار( بیمه و…) در مورد کارکنان  باشد.

اگر کارفرما بر خلاف این، اقدام به انعقاد قرارداد نماید و یا قبل از 45 روز از تحویل موقت، تسویه حساب نکند، مکلف به پرداخت دیون پیمانکار در قبال کارگران خواهد بود.

10-طلب کارگران بر سایر مطالبات برتری دارد.

کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی( شوراهای حل اختلاف کارگری، مراجع قضایی و …) از محل طلب پیمانکار ، مانند ضمانت حسن انجام کار و یا راههای دیگر که بهتر است قبلا پیش بینی شده باشد، پرداخت کنند.

قوانین کار و کارفرما – مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین کار و کارفرما

مشاوره حقوقی کار و کارفرما

کار و کارفرما – قانون کار

مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین

وکیل پایه یک دادگستری تهران 

دعاوی کیفری 

وکیل ملکی 

وکیل طلاق 

وکیل مواد مخدر 

بازدیدها: 4036

تلفن:  74 – 02122904873

09128400921

پست الکترونیکی: dadarman@gmail.com

آدرس: تهران، میرداماد، خ سنجابی(بهروز)، کوچه

یکم، پلاک 8

موسسه حقوقی کیان دادآرمان با سال ها تجربه در زمینه دعاوی کیفری، دعاوی حقوقی و دعاوی خانوادگی، با همکاری جمع کثیری از وکلا که بدون شک همگی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران تشکیل شده اند با هدف ارائه ی خدمات برجسته و ممتاز حقوقی از جمله مشاوره، وکالت و داوری خدمات فوق را در قالب دپارتمانهای تخصصی ارائه می نماید .

ما سعی کرده ایم با ارائه خدمات حقوقی مناسب، به عنوان بهترین موسسه حقوقی تهران،همواره جایگاه خود را نزد مخاطبان خود حفظ کنیم.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان،با بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران،جز خدمات موسسه حقوقی دادآرمان می باشد .

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

شماره تماس جهت مشاوره

(با کلیک روی شماره ها مستقیم تماس بگیرید)

 

تماس از طریق واتس اپ فقط برای کاربران خارج از کشور

 


 

امروزه اختلافات میان کارگر و کارفرما یکی از معضلات مهم در جامعه می باشد که روز به روز در حال افزایش است. به طور عمده، دلیل اصلی این اختلافات عدم پرداخت حقوق، بیمه، سنوات و … می باشد و در صورتی که کارگر و کارفرما شناخت کافی نسبت به قوانین و مقررات اداره کار نداشته باشند دعوی های حقوقی جدی شکل می گیرد در این بین نیاز به وکیل متخصص اداره کار احساس می شود

تعداد زیادی از کارفرمایان به حقوق کارگران خود احترام می گذارند، رابطه خوبی را با کارگران شان برقرار می کنند و جهت رفاه و آسایش حال کارگران اقدامات موثری را انجام می دهند. ولی متاسفانه در این میان کارفرمایانی نیز از عدم آگاهی کارگران خود نسبت به قوانین و مقررات اداره کار سوء استفاده کرده و حق و حقوق کارگران را پایمال می کنند. در چنین شرایطی، کارگران به دلیل عدم شناخت صحیح از مقررات اداره کار و رابطه کارگری کارفرمایی نمی توانند حقوق خود را بگیرند و از حق شان دفاع کنند. 

در این جا است که نیاز به کمک یک مشاور حقوقی کار یا وکیل ادراه کار داریم تا با دانش جامع و تخصص کافی در زمینه مشاوره حقوقی کار بتواند به عنوان نماینده قانونی کارگران از حق موکلان خود (کارگران) دفاع کند و حقوق آن ها را کامل پس بگیرد. علاوه بر این، در زمان عقد قرارداد استخدام نیز کارفرمایان و کارگران نیز می توانند با کمک یک وکیل متخصص در زمینه مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما، قرار داد را به گونه ای بنویسند که در آینده از ایجاد هرگونه اختلاف بین طرفین جلوگیری کنند.

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

قابلیت استناد بیش تر قرارداد استخدام در دادگاه: همانطور که می دانید در صورتی که هر کدام از بندهای قرارداد استخدام توسط کارفرما یا کارگر انجام نشود طرفین می توانند به دادگاه مراجعه کرده و شکایت کنند. زمانی که قراراد استخدام توسط یک وکیل خبره در حوزه مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما نوشته شود، به دلیل آشنایی کامل وی با قوانین و اصطلاحات حقوقی، قرارداد تنظیم شده قابل استنادتر برای دادگاه می باشد.

نوشتن جامع و کامل قرارداد: مشاور حقوقی قانون کار و تامین اجتماعی به دلیل آشنایی و تسلط کامل بر شیوه نوشتن و نگارش، می تواند قراردادی را تنظیم کند که تمامی موارد مورد نظر شما را در آن ذکر کند. در صورتی که کارگر و کارفرما خودشان نمی توانند به تنهایی این قرارداد را بنویسند.

بستن بهترین قرارداد ممکن: شما با مطرح کردن تمامی خواسته ها و شرایط خود به یک وکیل کارآزموده در زمینه مشاوره حقوقی وزارت کار و بیمه، می توانید قرارداد استخدام را به گونه ای بنویسید که بیشترین نفع را برای شما داشته باشد.

به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلاف بین کارگران و کارفرمایان، بهترین کار مشورت با یک مشاور اداره کار می باشد. علاوه بر این، در صورتی که هر گونه مشکلی بین کارفرما و کارگر پیش بیاید برای حل آن و زنده شدن حقوق طرفین باید از راهنمایی ها و توصیه های یک وکیل ماهر در زمینه مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما بهره برد.

با توجه به اینکه وکلا و مشاوران زیادی در این زمینه وجود دارند شما باید بتوانید بهترین وکیل اداره کار را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. برای این کار در ابتدا چند وکیل اداره کار را در نظر بگیرید و از میان آن ها وکیلی را که دارای رزومه ای قوی است و موکلان رضایت مندی بیش تری از آن ها دارند را انتخاب کنید.

حتما تاکنون عباراتی مانند مشاوره تلفنی رایگان اداره کار، مشاوره رایگان قانون کار، مشاوره رایگان تلفنی قانون کار و مشاوره حقوقی اداره کار رایگان را شنیده اید. حواستان باشد که یک سری از موسسه ها و وکلای سودجو با این ترفند ها نه تنها به شما کمکی نمی کنند بلکه شما را با راهنمایی های اشتباه از خواسته ها و هدف تان دور می کنند و زمان شما را تلف می کنند. در درجه اول سعی کنید وکیلی را انتخاب کنید که سابقه ای درخشان در حوزه مشاوره اداره کار داشته باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از مشاوران حقوقی اداره کار شرایط اقتصادی کارگران و کارفرمایان را درک کرده و حق الوکاله کمی را نسبت به سایر پرونده های خود دریافت می کنند.  

 

در هر کجایی از ایران که هستید می توانید با کمترین هزینه و زمان ممکن از کارآزموده ترین و مجرب ترین متخصصان در کسب و کار های مختلف به صورت آنلاین مشاوره بگیرید. آنی مشاور فرصتی را برای کاربران خود ایجاد کرده تا بتوانند خیلی سریع و به صورت آنلاین و تلفنی از بهترین مشاوران از جمله مشاور قراردادها، مشاور چک و اسناد تجاری، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاور حقوقی شرکت ها، مشاوره حقوقیاداره کار رایگان و سایر مشاوران بهره مند شوند. آنی مشاور به شما کمک می کند تا مسائل خود را با کمترین هزینه و بیشترین رضایت مندی در هر کسب و کاری حل کنید و دیگر نگران آن ها نباشید.

 

 

تهران، میدان 7 تیر، اول خیابان بهارشیراز، نرسیده به خیابان سلیمان خاطر، جنب اداره پست، پلاک ۴، طبقه ۴ واحد ۱۱

 

 

 

کانال حقوقی کارفرمانیوز (ویژه کارفرمایان)

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

 

ارتباط از طریق تلگرام

 

📑 #قرارداد_غیرموقت_یا_دائمی : 

در این نوع قرارداد زمانی برای پایان قرارداد ذکر نمی شود یا در متن قرارداد به نامحدود بودن آن اشاره می شود. پایان قرارداد در این نوع استخدام منوط به احراز شرایط یا انجام ترتیباتی است و فسخ یکطرفه آن قانونا امکانپذیر نیست. مواردی که باعث می شود انواع قرارداد کار غیرموقت خاتمه پذیرد عبارت است از فوت، بازنشستگی یا ازکارافتادگی کارگر، استعفای کارگر بر اساس ترتیباتی که قانون مقرر کرده است، اخراج موجه کارگر (اخراجی که موجه بودن آن توسط هیئت های حل اختلاف وزارت کار تایید شود) و … 

 

 مرخصی استفاده آزاد از ساعات و روزهای کار است که کارگر می تواند

برای انجام امور شــخصی و اوقات فراغت و… از آن اســتفاده کند.

مرخصی‌ها، برخلاف تعطیلات رسمی، که ایامی مشخص هستند،

توسط خود کارگر انتخاب میشوند

 

حق عائله‌مندی یا حق اولاد یکی از مزایای جانبی حقوق و دستمزد 

کارگران مشمول قانون کار است. طبق ماده ۸۷ قانون تامین‌اجتماعی،

پرداخت کمک عائله‌مندی به عهده کارفرماست و باید هر ماهه هنگام پرداخت

مزد یا حقوق به بیمه‌شده پرداخت شود.

 


دانلود قانون تجارتDownloads-icon

آگاهی رسانی مشاور کار

مشاور کار تلاش می نماید با رویکردی تخصصی در زمینه روابط کار ، دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی از طریق وکلاء و مشاوران با تجربه در حداقل زمان و با کمترین هزینه اقدام به آگاهی رسانی و خدمات رسانی نماید.

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

خدمات مشاور کار برای دفاع از حقوق و منافع شما

قرارداد استخدام به قراردادی رسمی گفته می شود که ما بین کارفرما و کارمند یا کارگر بسته می شود و در این قرارداد تمامی شرایط همکاری ذکر برای جلوگیری از هر گونه مشکل در آینده قید و مشخص می شود .

این قرارداد شامل انتظاراتی است که طرفین از یک دیگر در طول مدت همکاری دارند و تمامی شرایط در آن ذکر شده همچنین در صورت بروز خسارت نیز باید شرایط جبران خسارت نیز در آن ذکر گردد . قرارداد استخدام معمولا برای یک بازه زمانی مشخص بسته می شود و معمولا مدت قراردادی که در قرارداد ذکر می شود یکسال است .

به منظور جلوگیری از اشتباهات احتمالی بهترین کار این است که از یک وکیل اداره کار برای عقد قرارداد خود کمک بگیرید زیرا همانطور که در بالا نیز ذکر شد مشاور اداره کار  تسلط بیشتری روی این موضوع دارد . برای انتخاب یک وکیل مناسب شما می توانید ملاک های زیر را مدنظر قرار دهید .

تهران-جردن– خیابان بابک بهرامی– پلاك 11– واحد 5

021-88677296 و 09121950162

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 – 18:00

وکیل اداره کار چه شرایطی دارد؟ در حالی مرکز آمار تعداد رسمی بیکاران را ۳.۲ میلیون نفر اعلام می‌‌کند که با احتساب کسانی که اشتغال ناقص دارند، جمعیت واقعی بیکاران به مرز ۶ میلیون نفر می‌رسد. این خبر نگران کننده و چالش برانگیزی برای تمامی مسئولان ذی ربط و مردم ایران می‌باشد که در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ توسط خبرگزاری رسمی تسنیم مخابره شد. تعداد بیکاران کشورمان با احتساب اشخاصی که به مشاغل کاذب و نیمه وقت روی آورده‌اند به مرز ۶ میلیون نفر رسیده است.

با این آمار به خوبی اوضاع نابسمان مبحث اشتغال کارجویان مشخص می‌شود و قطعا نیاز به چاره جویی اساس توسط مسئولان و کارشناسان صاحب نظر می‌باشد.

ولی آیا مشکل کار و کارگران در همین حد است؟

متاسفانه خیر. حتی کارگرانی که با هزاران امید و برنامه ریزی، مبادرت به اشتغال در صنایع، شرکتها و دیگر بخش‌های تولیدی و خدماتی می‌نمایند؛ دچار مشکلاتی در رابطه کارگری و کارفرمایی هستند که غیر قابل انکار می‌باشد.

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

موضوعات مهمی همچون؛ عدم پرداخت حقوق، عیدی، سنوات، بیمه و… بخشی از مهم‌ترین مشکلات و مخاطرات کارگران محترم با کارفرمایان‌شان می‌باشد که به دلیل عدم شناخت کافی از قوانین از جانب کارگران، زمینه ساز دعوی های حقوقی می‌شود.

البته شایان ذکر است که؛ بخش زیادی از کارفرمایان به رابطه کارگری و کارفرمایی و رعایت قوانین احترام گذاشته و جهت رفاه حال کارگران، اقدامات به نسبت خوبی انجام داده‌اند ولی تعداد قابل توجهی از کارفرمایان به دلیل نا آگاهی کارگران از قوانین و مقررات اداره کار، حق و حقوق کارگران را در مواردی ضایع می‌نمایند.

در اغلب موارد به دلیل اینکه کارگران عزیز شناخت مناسبی از قوانین اداره کار و رابطه کارگری کارفرمایی ندارند؛ نمی‌توان با طرح دعوی در اداره کار، از حق و حق خود به درستی دفاع نمایند.

به همین دلیل، وکیل اداره کار به عنوان نماینده قانونی کارگران متقاضی عمل نموده و با توجه به تخصص و تسلطی که از قوانین و مقررات دارد، نسبت به احقاق حق موکلان خود اقدام می‌نماید.

وکیل اداره کار به دلیل آگاهی داشتن از شرایط اقتصادی کارگران زحمت کش، حق الوکالت به مراتب کمتری نسبت به پرونده‌های دیگر دریافت می‌نماید که این مسئله، کمک حال کارگران قلمداد می‌شود.

در برخی از موارد؛ کارگر و کارفرما می‌توانند در خصوص حق و حقوق مربوطه، به نوعی تفاهم و توافق به دست آورند ولی در اکثر مواقع، این توافق حاصل نشده و کارگر اقدام به شکایت از کارفرما در نزد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌نماید. در بخش زیادی از شکایت‌های کارگران از کارفرمایان به دلیل عدم انعقاد قرارداد؛ کارگران نمی‌توانند، موضوع رابطه کارگری کارفرمایی را اثبات نمایند. بد نیست بدانید که؛ عدم انعقاد قرارداد از جانب کارفرما نیز به عنوان یک تخلف قانونی محسوب می‌شود.

همچنین در موارد زیادی دیده شده است که؛ کارفرمایان به دلیل سادگی و سهل انگاری کارگران، نسخه‌ای از قرارداد منعقد شده را در اختیار کارگر قرار نمی‌دهند که این عمل نیز خلاف مقررات است.

بطور کلی عدم در اختیار گذاشتن نسخه‌ای از قرارداد منعقد شده بین کارگر و کارفرما توسط کارفرمای مربوطه، این حق را برای کارگر به وجود می‌آورد که نسبت به شکایت در اداره کار اقدام نماید. ولی طبعا؛ اثبات این موضوع نیازمند تسلط حقوقی به قوانین اداره کار می‌باشد. بر همین اساس و ضرورت‌های احقاق حق کارگران محترم به عنوان قشر زحمت کش و محترم جامعه، وکیل اداره کار نسبت به مشاوره و قبول پرونده مربوطه بنا بر درخواست کارگر اقدام می‌نماید.

کلیه کارگران، کارمندان و نیروهای تحت قرارداد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی؛ می‌توانند با مراجعه به دفتر وکیل اداره کار و انقاد قرارداد وکالت؛ نسبت به اعطای روند پیگیری شکایت خود از کارفرمای مربوطه به وکیل اداره کار اقدام نمایند.

وکیل اداره کار با تخصص و شناخت زیاد از قوانین و مقررات اداره کار؛ دادخواست طرح دعوی علیه کارفرما را تنظیم نموده و تا زمان صدور رای و احکام نهایی در کنار موکلان خود می‌باشد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که کارگران در بدو شکایت از کارفرما بایستی نسبت به آن اقدام نمایند؛ بحث اثبات رابطه کارگری کارفرمایی است که مطابق ماده ۸۷  قانون آیین دادرسی کار، تعیین شده است.

ماده ۸۷  قانون آیین دادرسی کار: « ارایه دلایل و مدارک دال بر وجود رابطه کار فیمابین طرفین و میزان مزد و مزایای بالا‌تر از حداقل قانونی و میزان سابقه کار در کارگاه به عهده کارگر و ارایه دلایل و مدارک بر تادیه حقوق مذکور و یا عدم شمول مقررات قانون کار به رابطه طرفین به عهده کارفرماست.»

در بسیاری از موارد دیده شده است که؛ کارگران محترم نسبت به شکایت از کارفرما اقدام می‌نمایند و بعد از اینکه نتوانسته‌اند دفاع مناسبی از حق و حقوق خود در رابطه کارگری داشته باشند؛ به وکیل اداره کار مراجعه می‌نمایند. باید توجه داشته باشید که این عمل سبب پیچیدگی پرونده و کاهش شانس کسب نتیجه مطلوب برای کارگران محترم می‌شود.

بنابراین؛ توصیه گروه وکلای یاسا بر این موضوع است که؛ قبل از تنظیم دادخواست طرح دعوی از کارفرما، نسبت به کسب مشاوره حقوقی و یا در اختیار گرفتن وکیل اداره کار اقدام نمایید.

البته وکیل اداره کار در مراحل تجدید نظرخواهی نیز قادر به کسب نتیجه مطلوب برای شکایت کارگران از کارفرمایان خواهد بود.

کارفرما و تعهداتی که در چارچوب قانون کار دارد:

دو تعریف متداول و اساسی از کارفرما به وسیله اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است که تفاوتی چندانی نسبت به یکدیگر ندارند و فقط از نظر الفاظ و ادبیات جاری، حائز تفاوت می‌باشند.

تعریف کارفرما بر اساس ماده شماره ۳ قانون کار و امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

« کارفرما شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می‌کند. مدیران و مسئولان و به طور عموم کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه‌ها هستند، نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می‌گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود، متعهد نشود و کارفرما آن را نپذیرد، در مقابل کارفرما ضامن است.»

«کارفرما شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که بیمه شده به دستور یا به حساب او کار می‌کند. کلیه کسانی که به عنوان مدیر یا مسئول عهده دار اداره کارگاه‌ها هستند نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و کارفرما مسئول انجام کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال بیمه شده به عهده می‌گیرند.»

طبق این تعاریف؛ به خوبی رابطه کارفرما و کارگری مشخص بوده و طی قراردادی که کارفرما با کارگر منعقد می‌سازد؛ تعهدات و شرح وظایف طرفین به صورت صریح و شفاف تعیین می‌شود.

مواد قانونی دیگری نیز به جزئیات روابط دو جانبه کارفرما و کارگر اشاره می‌نماید که بیان آن در چارچوب این نوشتار گروه وکلای یاسا نمی‌گنجد.

بر اساس ماده شماره ۷ قانون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ قرارداد کار به این صورت تعریف می‌شود:

«قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق ‌السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر ‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.»

همچنین این ماده قانونی شامل دو تبصره ذیل نیز می‌باشد:

‌تبصره شماره ۱: «حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط  وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

‌تبصره شماره ۲: «در کارهایی که طبع آنها جنبه مستمر دارد. در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.»

الزامات قرارداد کار بر اساس قانون کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قرارداد کار نیز همچون دیگر عقود و قراردادها، شامل ویژگی‌ها و شروطی بنیادی می‌باشد که بایستی از جانب طرفین قرارداد رعایت شود.

در ماده‌های ۹ و ۱۰ قانون کار؛ در مورد ویژگی‌ها و الزاماتی که متوجه قرارداد کار بین کارفرما و کارجو می‌باشد، تعیین و تکلیف شده است. طبعا قراردادهای کاری که فاقد هر یک از ویژگی‌های ذیل باشند، از نظر قانونی دارای نقص و اشکال هستند.

برای صحت قرارداد کار در زمان بستن قرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است:

‌الف – مشروعیت مورد قرارداد

ب – معین بودن موضوع قرارداد

مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار

ج – عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر.

‌تبصره – اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است، مگر آن که بطلان آنها در مراجع ذی‌ صلاح به اثبات برسد.

ماده شماره ۱۰ قانون کار:

قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین، باید حاوی موارد ذیل باشد:

‌الف – نوع کار یا حرفه یا وظیفه‌ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد

ب – حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن

ج – ساعات کار، تعطیلات و مرخصی‌ها

‌د – محل انجام کار

ه – تاریخ انعقاد قرارداد

‌و – مدت قرارداد، چنانچه کار برای مدت معین باشد

‌ز – موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل، ایجاب نماید.

همچنین تبصره ماده ۱۰ قانون کار تعیین می‌نماید که:

« در مواردی که قرارداد کار کتبی باشد قرارداد در چهار نسخه تنظیم می‌‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و‌یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و در کارگاه‌های فاقد شورا در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد.»

در برخی از موارد؛ کارجو مربوطه فاقد توانایی‌های لازم در خصوص کار مد نظر می‌باشد و نیاز به فراگیری آموزش‌های معینی دارد. در این موارد نیز قانون با عنوان دوره‌های آموزشی در چارچوب ماده ۱۱ قانون کار، تعیین و تکلیف کرده است.

« طرفین می‌‌توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد، بدون اخطار قبلی و بی‌ آنکه الزام به پرداخت خسارات داشته باشد، رابطه کار را قطع نماید. در صورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.

‌تبصره : مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و‌ دارای تخصص سطح بالا سه ماه می‌باشد.

همچنین در مواد دیگری از قانون کار؛ به خوبی در خصوص حق و تکالیف کارگر و کارفرما تعیین و تکلیف شده است.

توصیه تیم حقوقی گروه وکلای یاسا به کارگران محترمی که در بدو امضاء قرارداد با کارفرمایان محترم هستند؛ این است که با مطالعه قانون کار و کسب مشاوره از اشخاص واجد تخصص لازم همچون وکیل اداره کار ، قرارداد کار مناسبی منعقد سازند تا در مورد مسائلی همچون؛ بیمه، عیدی، حقوق، پاداش، سنوات و… دچار مشکل نشوند.

همچنین در مواردی که اختلافاتی با کارفرمایان در بحث مسائل عنوان شده دارید؛ می توانید با وکیل اداره کار گروه وکلای یاسا تماس حاصل کرده و ضمن دریافت مشاوره حقوقی از شرایط انعقاد عقد وکالت مطلع شوید.

«دپارتمان های تخصص گروه وکلای یاسا؛ گامی نوین در خدمات دهی حقوقی در ایران.»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار
مشاوره حقوقی رایگان وزارت کار
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *