مشهد – خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول مشاوره تلفنی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۳ هزار تماس موفق از طریق شهروندان با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی خراسان رضوی بر قرار شده است و فقط ۱۵ درصد این تماسها ناموفق باقی ماندهاند.
به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی مشاوران تلفنی منطقه یک کشور متشکل از شش استان شرق کشور به سرگروهی خراسان رضوی در بهزیستی خراسان رضوی در حال برگزاری است و تا عصر امروز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
کارشناس مسئول مشاوره تلفنی بهزیستی خراسان رضوی، در حاشیه این کارگاه در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه با هدف به روز کردن اطلاعات و ارتقای سطح دانش مشاوران مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان برگزار میشود.
طاهره علوی افزود: به جهت اینکه مشاوره تلفنی تفاوت زیادی با مشاوره حضوری دارد، مشاورانی که از طریق خط ۱۴۸۰ به مراجعین مشاوره میدهند باید از محدودیتها، مزیتها و مزایای این نوع مشاوره آگاهی کامل داشته و با تکنیکهای این بحث آشنا باشند.
۱۵ درصد تماس ها با سامانه مشاور تلفنی ناموفق باقی مانده مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
وی عنوان کرد: در این خط که ۱۶ کارشناس ارشد روانشناسی با گرایشهای مختلف مشغول پاسخگویی به مراجعین از سراسر استان هستند متأسفانه یک سری تماسهای مزاحمتی داریم که مشاوران در این کارگاه، با روشهای کشف و رد این نوع تماسها با استفاده از تکنیکهای روانشناسی و فنی نیز آشنایی پیدا میکنند.
علوی از برقراری ۱۳ هزار تماس موفق شهروندان با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی خراسان رضوی در شش ماه اول امسال خبر داد و گفت: ۱۵ درصد این تماسها به جهت اینکه مشاوران مرکز نسبت به متقاضیان مشاوره کافی نیستند به صورت ناموفق و پاسخ گویی نشده باقی ماندهاند.
محمد رضا ترکمان استاد دانشگاه جامع علمیکاربردی و پیامنور هم در ادامه گفت: مشاوره تلفنی در سطح کشورهای جهان سابقهای ۵۰ ساله دارد و نخستین بار در کشور انگلستان شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این سیستم مشاورهای هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا جاری است، ابراز کرد: خوشبختانه در کشور ما علاوه بر سامانه ۱۴۸۰ در سراسر کشور، بسیاری از دستگاههای اجرایی نیز بخشهای مشاورهای را برای کارکنان، خانوادههایشان و نیز مراجعان و مردم راهاندازی کردهاند.
ترکمان با بیان اینکه از لحاظ دسترسی آحاد مردم به سامانههای مشاوره تلفنی، تفاوت چندانی بین ایران و کشورهای پیشرفته وجود ندارد، گفت: برخی تفاوتها در نوع و کیفیت سطح خدمات دیده میشود که به جهت نوپا بودن سیستم مشاوره تلفنی، طبیعی است و در سالهای آینده با افزایش امکانات و اعتبارات، این مشکلات نیز مرتفع میشود.
وی با بیان اینکه برای مثال در انگلستان سالانه شش میلیون نفر از طریق تلفنی مشاوره میگیرند، گفت: خوشبختانه به دلیل پایین بودن مشکلات اجتماعی و بحرانهای خانوادگی در کشور ما، مشاوره تلفنی در کل کشور به کمتر از یک میلیون تماس در سال هم نمیرسد.
مشاوره تلفنی بسیار پیچیده تر از مشاوره حضوری است
این استاد دانشگاه ابراز کرد: البته باید سطح تخصص، دانش و تجربه مشاوران تلفنی را بالا برد زیرا در اغلب کشورها بر خلاف کشور ما که نیروهای کم تجربه و تازهکار را برای این خدمت انتخاب میکنند، از مشاوران با تجربه و زبده بهره میگیرند چرا که مشاوره تلفنی بسیار پیچیده تر و سخت تر از مشاوره حضوری است و چه بسا یک توصیه و یک راهکار اشتباه، مشکل مشاوره گیرنده را حادتر کند.
ترکمان میزان آموزشها برای این گروه از مشاوران را ناکافی دانست و گفت: در خیلی از کشورها آموزش این نوع مشاوران به صورت مستمر انجام میگیرد که دانش و تخصص آنها متناسب با تغییرات آسیبهای خانوادگی و اجتماعی، به روز شود.
وی همچنین به ایجاد سوپروایزر یا کارشناس ناظر در مراکز ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد و افزود: این طرح به تازگی آغاز شده و در برخی استانها اجرایی شده اما هنوز شکل رسمی و یک پارچه نیافته است.
ترکمان تاکید کرد: سوپروایزر میتواند بر کار مشاوران نظارت و از جهت تخصصی، آنها را در حل مشکلات مراجعین هدایت کند.
وی در خصوص کارگاه حاضر گفت: در این کارگاه با توجه به محدودیتها، مضرات، مزایا و چگونگی مشاوره تلفنی، ۳۰ تکنیک و راهکار برای این نوع مشاوره مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
سطح تخصص مشاوران تلفنی در خراسان رضوی بهتر از سایر استانها است
استاد دانشگاه جامع علمیکاربردی و پیامنور افزود: با توجه به اینکه کارگاههای مشابهی در سطح استانها برگزار شده، به نظر میرسد سطح تخصص مشاوران و استاندارد سازی خدمات مشاوره تلفنی در خراسان رضوی بهتر از سایر استانها است.
وی گفت: بهزیستی خراسان رضوی تلاش کرده سطح علمی مشاوران را بالاتر از سایر استانها نگاه دارد که این امر شایان توجه است و در این کارگاه، بهخوبی قابل مشاهده بود.
گفتنی است در این کارگاه دو روزه ۳۶ مشاور تلفنی از استانهای خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، سمنان و گلستان شرکت دارند.
All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار این اداره کل از مشاوره رایگان توسط سامانه تلفنی «۱۴۸۰» برای کاهش اضطراب و بروز مشکلات روحی و روانی بیماری کرونا خبر داد
حسین تنها طلب در گفتگو با خبرنگار این اداره کل از مشاوره رایگان توسط سامانه تلفنی «۱۴۸۰» برای کاهش اضطراب و بروز مشکلات روحی و روانی بیماری کرونا خبر داد و گفت:
سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سازمان، آماده ارایه مشاوره های روانشناسی توسط رواشناسان سازمان بهزیستی به مردم در سراسر استان است که در اثر استرس بیماری کرونا دچار اضطراب و مشکلات روحی و روانی شده اند
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت : کلیه عموم می توانند همه روزه از ساعت 7:30 صبح لغایت 21 شب از طریق این سامانه مشاوره رایگان دریافت کنند
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از افتتاح و بازگشایی مهدکودکهای این استان از اول مهرماه خبر داد.
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
اخبار هفتگی بهزیستی خراسان رضوی در قالب فتونیوز
5 واحد مسکونی مددجویی در دومین روز هفته دولت در شهرستان گناباد با حضور معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی خراسان رضوی و مقامات محلی شهرستان مورد…
چهارمین روز هفته دولت در سرخس با بهرهبرداری از 8 واحد مسکونی مددجویی و سه پروژهی اشتغالی مقارن بود.
تمامی حقوق برای سازمان بهزیستی کشور محفوظ است.
©Copyright © 2019 Behzisti News Agancy, All rights reserved.
پشتÛباÙÛ Ø§Ø² اÙراد تÙاÙÛاب
اگر برای اولین بار می خواهید از خدمات مشاوره ای این سامانه استفاده کنید ابتدا باید ثبت نام کنید . پیشنهاد می شود جهت سهولت کار بخش راهنمای سامانه را نیز مطالعه فرمایید.کاربران این سامانه پس از ثبت نام می توانند از مشاوره با روان شناسان سازمان بهزیستی در مورد مشکلات خانوادگی، پیش از ازدواج، تربیت کودک و …. بصورت رایگان استفاده نمایند.
مشاوره تلفنی 1480
سازمان بهزیستی برای دسترسی عموم مردم به خدمات مشاوره و روانشناختی امکان مشاوره تلفنی را برای استفاده کاربران فراهم کرده است.
مشاوره تلفنی به این معنی است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در جهت برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی آنها می باشد. مشاور کمک میکند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص نموده و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.
در کلیه استانها خط مشاوره تلفنی دولتی 1480 از 8 صبح لغایت 18 عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان ، تحصیلی و شغلی و…. میباشد. لازم به ذکر است بخش اندکی از هزینه تماس به عهده تماس گیرنده می باشد.
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
مشاوره تلفنی غیردولتی( شماره 10 رقمی)
مراکز مشاوره غیردولتی دارای مجوز سازمان بهزیستی پس از گرفتن مجوز ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شرکت مخابرات معرفی می گردند و شماره 10 رقمی دریافت می نمایند . تماس گیرندگان با پرداخت بخشی از هزینه مکالمه که در قبض تلفن آنها ثبت می گردد می توانند نیازهای خود را با مشاوران در میان بگذارند و مشکلات خود را مرتفع نمایند. در حال حاضر مراکز مشاور غیردولتی در 8 استان از کل کشور به ارائه این خدمات می پردازند. قابل ذکر است این شماره های ده رقمی که در ذیل آمده است با شماره های ده رقمی که مجوز آن را سازمان نظام روانشناسی میدهد تفاوت دارد.
لیست مراکز مشاوره دارای شماره ده رقمی به شرح ذیل می باشد:
استان آذربایجان شرقی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
آرامش
20-17
9099070037
2
رامین
20-17
9099070155
3
شکوفا
20-10
9099070012
4
شهریار
21-17.30
9099070068
5
معین
20-17
9099070135
استان آذربایجان غربی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
شماره ده رقمی
1
برهان
عصر
9094444200
استان تهران
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
الهه رهنما
12-1020-15
9093301325
2
ارتباط، همدردی، موفقیت
19-9
9092301177
3
رایا
14-920-15
9092301535
4
رهیاب
20-9
9092301525
5
عصر اندیشه
14-920-15
9092301924
6
موفقیت
16-10
9092301247-9092301248
7
مهرداد
20-9
9092301424
8
مهرگان
18-10
9092301515
9
نوید فردا
20-9
9092301617
10
نیک اندیشان
14-920-15
9092301724
استان خراسان رضوی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
پرهام
عصر
9095112121
2
تنهایی
عصر
9095112020
3
سروش
عصر
9095112021
4
شکوفا
عصر
9095112828
5
صابری
عصر
9095112000
6
کیمیایی
عصر
9095112333
7
ناصح
عصر
9095112111
استان قم
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
مرکزی
12-921-16
9092529990
استان گیلان
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
پاسارگاد
صبح و عصر
9099070188
استان همدان
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
ایین زندگی
20-8
9099070133
2
روشنگر
20-8
9099070112
3
مهرآور
20-8
9099070095
استان یزد
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
امین
12-820-16
9099070128
یاوران رشد
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:17لغایت20
تلفن:
آدرس:
آرامش
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:16لغایت19
تلفن: 0411 – 3363730
آدرس: خ . آزادی -روبروی شیخ الرئیس -ساختمان سروستان
امین
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:17لغایت20
تلفن: 0411 – 3368987
آدرس: چهارراه آبرسان – کوی ناصحیه اول – پلاک 17
اندیشه مهر
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:16لغایت19
تلفن: 0411 – 5563301
آدرس: 17شهریور جدید – ساختمان پزشکی گلستان – طبقه 4
بهاران
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:17لغایت20
تلفن: 0411-5573492
آدرس: پاستور جدید -کوی جبار نائب – ساختمان جام
پارسا
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:17لغایت20
تلفن: 0411 -5556995
آدرس: 17شهریور جدید -روبروی داروخانه جلوه گر – ساختمان آبان
پندار
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
تعطیلی موقت ساعت کاری:تعطیلی موقت
تلفن: 0411 – 5531318
آدرس: 17شهریور جدید – تقاطع طالقانی – ساختمان پارسا
رهنمون
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:17لغایت20
تلفن: 0411 – 5530591
آدرس: 17شهریور جدید- نبش بانک ملی -ساختمان ایران
شکوفا
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه لغایت چهارشنبه ساعت کاری:10لغایت20
تلفن: 0411 -3301592
آدرس: ولیعصر -فلکه بزرگ – جنب دفتر اسناد رسمی 131 تبریز
شهریار
استان آذربايجان شرقي شهرستان تبريز
نوع مرکز: غیردولتی مرکز مشاوره عمومی
شنبه،یکشنبه،چهارشنبه ساعت کاری:10لغایت20
تلفن: 0411 -5541663
آدرس: 17شهریور جدید – روبروی داروخانه سارا ساختمان عابدین
راهنمای انتخاب مشاوران سامانه
کاربر گرامی، با سلام
جهت شناخت بیشتر مشاوران سامانه و انتخاب راحت تر شما جدول زیر تهیه گردیده است. این جدول نشان میدهد که مشاوران در کدام حیطه های تخصصی فعالیت دارند.
خواهشمند است با توجه به نوع مشکل خود یکی از مشاوران را انتخاب نمایید و روند مشاوره را با همان مشاور ادامه دهید.
نکته مهم:
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
کد هر مشاور صرفا یک شماره جهت شناسایی است و فاقد هرگونه ارزش به لحاظ رتبه بندی مشاوران می باشد. بطور مثال مشاور با کد 006 از مشاور با کد 009 بهتر نیست.تحصیلات تمامی مشاوران ما کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی می باشد و پس از گزینش و مصاحبه علمی و طی دوره های آموزشی و با توجه به تجربه کاری شان انتخاب گردیده اند.
“تقسیم بندی مشاوران از نظر نوع مشکلات”
ردیف
نوع مشکل
کد مشاوران متخصص در این زمینه
1
مشکلات خانوادگی
032-017-028-024-011-005-004-040-025 -022-019-018-042-015-012-041-034-001-026-023
2
مشاوره پیش از ازدواج
011-033-025-040-024-001-034-022-019-026-015-012-042-041-032-005-023-004-031
3
مشکلات کودک و نوجوان
030-018-003-023-040-024-032-015-027
4
مشکلات خلقی(افسردگی، اضطراب ، ترس ، وسواس و….)
028-024-004-017-003-040-001-015-033-005-042-
5
ارائه راهنمایی (منظور از ارایه راهنمایی مشکلات دیگری است که در این جا ذکر نشده است)
022-005-019-028-018-024-031-003-017-004-015-
012-041-040-026-032-030-027-001–025–023-033-011-034
6
مشکلات تحصیلی و شغلی
040-003-030-027-002-042-031
7
مشکلات جنسی
004-017-005
8
مشاوره بحران( خودکشی و بیماری وخیم، سوگ و….)
028
9
اختلالات روانی(اسکیزوفرنیاو..)
028-042-015
10
اعتیاد
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
033-041-034-031-011
مشاوران تهران
ردیف
استان
کد مشاوران استانها
زمینه تخصصی
1
تهران
042
مشکلات خانوادگی-مشکلات خلقی- مشاوره پیش از ازدواج -اختلالات روانی- مشکلات تحصیلی شغلی
2
تهران
040
مشکلات خانوادگی- مشکلات کودک و نوجوان – مشکلات خلقی- مشکلات تحصیلی شغلی- ارائه راهنمایی
3
تهران
030
مشکلات کودک و نوجوان -مشکلات تحصیلی شغلی – ارائه راهنمایی
4
تهران
028
مشکلات خانوادگی-مشکلات خلقی- بحران- اختلالات روانی- ارائه راهنمایی
5
تهران
015
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج -مشکلات خلقی- مشکلات کودک و نوجوان -اختلالات روانی -ارائه راهنمایی
6
تهران
012
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – ارائه راهنمایی
7
تهران
011
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج –اعتیاد-مشکلات خلقی
8
تهران
005
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج -مشکلات خلقی- مشکلات جنسی -ارائه راهنمایی
9
تهران
004
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج -مشکلات خلقی- مشکلات جنسی -ارائه راهنمایی
10
تهران
003
مشکلات کودک و نوجوان -مشکلات تحصیلی شغلی – ارائه راهنمایی
11
تهران
002
مشکلات تحصیلی شغلی
12
تهران
001
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج -مشکلات خلقی-ارائه راهنمایی
تذکرمهم : به اطلاع می رساند تعدادی از مشاوران سامانه از مشاوران منتخب برخی از استانها می باشند، پیشنهاد می گردد کاربران محترم استانها ، مشاوران استان خودشان (به جهت آشنایی با فرهنگ ) را انتخاب نمایند. در ذیل کد مشاور هر استان ذکر گردیده است. بدیهی است سایر مشاوران از تهران می باشند.
مشاوران استانها
ردیف
استان
کد مشاوران استانها
زمینه تخصصی
1
سمنان
017
مشکلات خانوادگی-مشکلات خلقی-مشکلات جنسی- ارائه راهنمایی
2
زنجان
018
مشکلات خانوادگی- مشکلات کودک و نوجوان-ارائه راهنمایی
3
مازندران
019
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – ارائه راهنمایی
4
البرز
022
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – ارائه راهنمایی
5
آذربایجان شرقی
023
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – مشکلات کودک و نوجوان – ارائه راهنمایی
6
اصفهان
024
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – مشکلات کودک و نوجوان – ارائه راهنمایی- مشکلات خلقی
7
خراسان رضوی
025
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – ارائه راهنمایی
8
کردستان
026
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – ارائه راهنمایی
9
همدان
027
مشکلات کودک و نوجوان- مشکلات تحصیلی شغلی- ارائه راهنمایی
10
مرکزی
031
مشاوره پیش از ازدواج – مشکلات تحصیلی شغلی- اعتیاد– ارائه راهنمایی
11
خوزستان
032
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج – مشکلات کودک و نوجوان – ارائه راهنمایی
12
کرمان
033
مشکلات خانوادگی-مشکلات خلقی-اعتیاد- ارائه راهنمایی
13
گیلان
034
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج- اعتیاد– ارائه راهنمایی
14
خراسان جنوبی
041
مشکلات خانوادگی- مشاوره پیش از ازدواج- اعتیاد– ارائه راهنمایی
مشاوره تلفنی 1480
سازمان بهزیستی برای دسترسی عموم مردم به خدمات مشاوره و روانشناختی امکان مشاوره تلفنی را برای استفاده کاربران فراهم کرده است.
مشاوره تلفنی به این معنی است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در جهت برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی آنها می باشد. مشاور کمک میکند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص نموده و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.
در کلیه استانها خط مشاوره تلفنی دولتی 1480 از 8 صبح لغایت 18 عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان ، تحصیلی و شغلی و…. میباشد. لازم به ذکر است بخش اندکی از هزینه تماس به عهده تماس گیرنده می باشد.
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
مشاوره تلفنی غیردولتی( شماره 10 رقمی)
مراکز مشاوره غیردولتی دارای مجوز سازمان بهزیستی پس از گرفتن مجوز ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شرکت مخابرات معرفی می گردند و شماره 10 رقمی دریافت می نمایند . تماس گیرندگان با پرداخت بخشی از هزینه مکالمه که در قبض تلفن آنها ثبت می گردد می توانند نیازهای خود را با مشاوران در میان بگذارند و مشکلات خود را مرتفع نمایند. در حال حاضر مراکز مشاور غیردولتی در 8 استان از کل کشور به ارائه این خدمات می پردازند. قابل ذکر است این شماره های ده رقمی که در ذیل آمده است با شماره های ده رقمی که مجوز آن را سازمان نظام روانشناسی میدهد تفاوت دارد.
لیست مراکز مشاوره دارای شماره ده رقمی به شرح ذیل می باشد:
استان آذربایجان شرقی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
آرامش
20-17
9099070037
2
رامین
20-17
9099070155
3
شکوفا
20-10
9099070012
4
شهریار
21-17.30
9099070068
5
معین
20-17
9099070135
استان آذربایجان غربی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
شماره ده رقمی
1
برهان
عصر
9094444200
استان تهران
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
الهه رهنما
12-1020-15
9093301325
2
ارتباط، همدردی، موفقیت
19-9
9092301177
3
رایا
14-920-15
9092301535
4
رهیاب
20-9
9092301525
5
عصر اندیشه
14-920-15
9092301924
6
موفقیت
16-10
9092301247-9092301248
7
مهرداد
20-9
9092301424
8
مهرگان
18-10
9092301515
9
نوید فردا
20-9
9092301617
10
نیک اندیشان
14-920-15
9092301724
استان خراسان رضوی
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
پرهام
عصر
9095112121
2
تنهایی
عصر
9095112020
3
سروش
عصر
9095112021
4
شکوفا
عصر
9095112828
5
صابری
عصر
9095112000
6
کیمیایی
عصر
9095112333
7
ناصح
عصر
9095112111
استان قم
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
مرکزی
12-921-16
9092529990
استان گیلان
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
پاسارگاد
صبح و عصر
9099070188
استان همدان
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
ایین زندگی
20-8
9099070133
2
روشنگر
20-8
9099070112
3
مهرآور
20-8
9099070095
استان یزد
ردیف
نام مرکز به ترتیب الفبا
ساعات کار
شماره ده رقمی
1
امین
12-820-16
9099070128
لیست مراکز مشاوره مشهد و استان خراسان رضوی را در اینجا بر شما مهاطب عزیز مجله هوش کالا گرد آورده ایم. مراکز معرفی شده از بهترین کلینیک های مشاوره و روانشناسی کودک ، ازدواج ، اعتیاد ، تحصیلی ، مشکلات زناشویی و… می باشد. اگر به دنبال روانشناس خوب در مشهد هستید ، از لیست زیر انتخاب نمایید.
پیشنهاد ما
کلینیک روانشناسی و مشاوره کریمی نسبمدیریت :افسانه کریمی نسب خدمات :خانواده درمانی.زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج به همراهروان درمانی اختلالات خلقی و اضطرابی”وسواس و…آدرس:بین میدان هاشمیه و پیروزی ۴۰، پلاک۳۲، ساختمان حیات،طبقه۱تلفن پذیرش :۰۹۳۰۸۴۹۹۷۱۵در این مرکز خدمات آنلاین و مشاوره تلفنی نیز ارائه می گردد.
تاکنون بخشی از مراکز مشاوره مشهد را معرفی کردیم. در ادامه نیز مابقی مطب های مشاوره روانشناسی خوب مشهد شامل مراکز دولتی و خصوصی ، که خدمات مشاوره کودک ، نوجوان ، ازدواج ، روان تنی ، طلاق ، تحصیلی، اضطراب ، افسردگی و غیره را ارائه می دهند معرفی می کنیم.
هم چنین می توانید لیست مراکز مشاوره در تهران را مشاهده نمایید.مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
اگر شما روانشناس شاغل در خراسان رضوی و مشهد هستید و اسم و آدرس کلینیک خود را در این لیست مشاهده نمی کنید. بر روی ثبتنام کلیک نمایید.
مرکز روانشناسی سیب
آدرس :
بلوار وکیل آباد ، وکیل آباد ۱۹ ، نبش عدل ۹،
تلفن پذیرش :
۳۶۰۱۷۱۹۳
کلینیک روانشناسی روان پژوه
آدرس :
، بلوار وکیل آباد. ابتدای بلوار هفتم تیر، پ ۱.
تلفن پذیرش :
۰۵۱۳۸۶۴۰۲۱۲
مرکز خدمات روانشناختی صبا
آدرس :
،بین وکیل آباد ۱۹ و ۲۱،نرسیده به پل سیدرضی، ساختمان رضا
تلفن پذیرش :
۰۵۱۳۶۰۳۸۷۰۹
کلینیک مشاوره روانشناسی مشهد ( کیمیایی )
آدرس :
، بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر ابتدای بزرگمهرجنوبی، روبروی بانک سپه ،ساختمان سارسل
تلفن پذیرش :
۰۵۱۳۷۶۱۰۱۷۸
از نظر ما بهترین مرکز مشاوره و یا بهترین دکتر روانشناس مشهد مرکز و یا شخصی است که صرفا توسط روانشناس و یا مشاوربا تجربه اداره شود. مرکزی که دارای سابقه کار باشد ، تخصصی فعالیت کند و مراجعان آن از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند. ما در لیست مراکز مشاوره مشهد بهترین مراکز روانشناسی را که همگی دارای تاییده و مجوز هستند را ذکر کردیم.
مشهد کلانشهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهراناست.
انجمن روانشناسی ایران
مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.
این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.
خیلیها احتیاج به مشاوره دارند. مشاوره برای کار، برای ازدواج، انتخاب رشته، کار پیدا کردن، مسائل خانوادگی، روابط خصوصی و خیلی چیزهای دیگر. بعضی از این موارد، در حوزه کار روانشناس است، بعضیها را باید با مددکار در میان گذاشت و تعدادی هم با مشاوران سایر رشتهها مرتبط است که با بهزیستی ارتباط چندانی ندارند.
بهزیستی خراسان رضوی، یک مرکز دارد که در بلوار خیام مشهد، نبش خیام 38 واقع شده است. این مرکز البته فعالیتهای دیگری هم دارد ولی یکی از بخشهای آن، مرکز مشاوره تلفنی 1480 است. در این مرکز حدود 20 نفر که تقریبا همهآنها کارشناس ارشد روانشناسی با گرایشهای مختلف هستند که 12 ساعت در روز به صورت تلفنی به متقاضیان مشاوره میدهند؛ دو شیفت 6 ساعته با 9 خط تلفن.
کارشناس ناظر این مرکز گفت: به طور متوسط، روزانه 150 نفر از شهروندان با این مرکز تماس میگیرند که البته تعدادی از آنها تماسهای غیر مرتبط یا غیر ضروری است ولی بیشترشان مشکلاتی در زمینه خانواده، روابط اعضای خانواده، مشکلات زناشویی، تربیت فرزندان، ارتباط با اطرافیان، ازدواج و مانند آن را مطرح میکنند و راهنماییهایی از طرف مشاورین دریافت میکنند.
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
90 درصد تماسها از طرف خانمهاست
احترام اسماعیلزاده افزود: 90 درصد تماسگیرندگان خانم هستند و تقریبا دو سوم تماسها در ساعات صبح صورت میگیرد یا در سایر ساعتهایی که آقایان در منزل حضور ندارند. این تعداد بالای تماس از طرف خانمها دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که فراغت بیشتر خانمها، اعتماد داشتن بیشتر آنها به مشاورین، تمایل بالای آنها به حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره با طرفین اختلاف، میل به سازش و سازگاری و نیز تمایل به حفظ زندگی خانوادگی، از جمله این دلایل است؛ البته یک مقدار ترس از درگیری و آشوب هم در خانمها هست که در مواقع درگیری خیلی به درد میخورد تا کار بیخ پیدا نکند.
اسماعیلزاده تصریح کرد: خانمها درگیری اقتصادی و کاری کمتری نسبت به مردان دارند و علاوه بر این، مدیریت خانه و خانواده از نظر عاطفی و گفتگویی، بیشتر با خانمهاست و حتی فرزندان هم وقتی میخواهند مشکلی را با پدر مطرح کنند که احتمال مخالفت دارد، سعی میکنند مادر را واسطه قرار دهند چون او زبان بهتری برای ارتباط با مدیر اقتصادی خانواده دارد.
به گفته اسماعیلزاده، میانگین سنی بیشترین تماسگیرندگان بین 30 تا 40 سالگی است اما در عین حال، 10 تا 15 درصد تماس از سوی مجردین است.کمتر کسی فکر میکند که اصولا افراد جوان و مجرد، اهل مشاوره گرفتن و مشورت کردن باشند، ولی جالبتر اینکه در این قسمت هم، اکثریت با خانمهاست یعنی دختران جوان بیشتر از پسران به 1480 زنگ میزنند.
آمار جوانها را هم گرفتیم
بر اساس تحلیلی که توسط کارشناس ناظر مرکز انجام شده، بیشترین تماسها مربوط به خیانت است که بیشتر از سوی آقایان اتفاق میافتد؛ تحلیلگر 1480 میگوید برای تغییر وضعیت خانوادهها و از بینبردن چالش اعتمادی، هر دو طرف باید تغییر کنند، اما به گفته وی، آمار پایین تماس برای مشاوره و حل مشکلات فردی، نشانهای از تمایل پایین افراد به این تغییرات است.
به گفته یکی از مشاورین، بیشتر این جوانان برای ازدواج مشاوره میگیرند. به عبارت دیگر، حالا رفته رفته، جوانان به این سمت میروند که برای ازدواج هم باید مشورت بگیرند و البته شاید مشورتهایی باشد که جوانترها نمیتوانند به راحتی آن را با پدر و مادر یا اعضای خانواده و فامیل مطرح کنند. به همین خاطر به مشاوران بهزیستی تلفن میکنند و پاسخ سؤالهایشان را فیالمجلس میگیرند.
زهرا امجدی بیان کرد: موضوع بیشتر تماسها از نظر ما روانشناسان، در بخش مهارتهای زندگی طبقهبندی میشود و در میان این مهارتها، نداشتن ارتباط کلامی مؤثر، بیشترین تماس را به خودش اختصاص میدهد، اگر چه این تماسها ممکن است ظاهرا موضوعات دیگری داشته باشد اما ریشه بسیاری از گرفتاریها به اختلاف سلیقه و عدم تفاهم کلامی برمیگردد.
این مشاور، معتقد است بیشتر افراد جامعهی امروز، شنوندهی فعال نیستند و این یک مشکل بزرگ است که افراد حاضر نیستند به حرف طرفهای مذاکره و گفتگو به خوبی گوش کنند.
به اعتقاد وی، خیلی از آدمها، بیان احساس بلد نیستند و بعضیها هم اصلا تمایلی ندارند مشکلشان حل شود. این عدم تمایل، به خاطر تربیت نادرست، باورهای ناصحیح بنیادین و احساس درماندگی در مقابل مشکلات است که در بیشتر این افراد دیده میشود. خوشبختانه، اعلام هویت و مشخصات افراد در این مرکز، هیچ لزومی ندارد و مشاوره گیرندگان، بدون نگرانی از اینکه شناخته شوند و یا خجالتی از طرح مسائل خانوادگی و خصوصی داشته باشند به راحتی مسائلشان را با مشاوران در میان میگذارند و این یک فرصت خوب است تا آدم حرفهایش را بزند و پاسخهایی را که به سادگی نمیتوان به دست آورد از مشاوران بشنود.
مشاوره جنسی هم هست اما…!
کارشناس ناظر مشاوره تلفنی در مورد یک سؤال که خیلی از افراد ممکن است به خاطر آن به 1480 تلفن کنند، این طور اظهار نظر میکند: در رابطه با مشاوره در مسائل جنسی، محدودیتهایی وجود دارد، چون بسیار دشوار است که تشخیص داده شود فردی که در طرف دیگر تلفن هست با چه نیت و قصدی، این نوع پرسشها را مطرح میکند.
اسماعیلزاده میگوید: هر چند مشاورین ما در حدودی که تشخیص دهند نیازهای تماسگیرندگان، واقعی است به آنها پاسخ میدهند اما بعضی اشخاص، به خاطر مسائلی به جز نیازهای واقعی مشاورهای با این خط تماس میگیرند که این دسته از افراد، به مشاوره حضوری ترغیب میشوند.
وی افزود: برخی افراد که احیانا ممکن است گرایشهای بیمارگونهای داشته باشند از طریق تماس و گفتگوی تلفنی با جنس مخالف، به ارضای جنسی یا تحریک جنسی میرسند و این کار، یک جور سوء استفاده از یک امکان عمومی است که البته یک نقص فرهنگی به حساب میآید و به همین خاطر، به بیشتر تماسگیرندگانی که تقاضای مشاوره جنسی دارند گفته میشود که به مرکز بیایند و حضوری مشاوره کنند. البته اگر شخص اصرار کند که نمیتواند به مرکز بیاید و یا اینکه نیاز مبرمی به دانستن این موضوع دارد به مشاوری که تخصص در رواندرمانگری جنسی دارد ارجاع میشود.
در 1480 هر کدام از مشاورین، کد شناسایی دارند و اگر کسی اصرار داشته باشد با رواندرمانگر جنسی مشاوره کند کد وی در اختیار تماسگیرنده قرار میگیرد تا در ساعاتی که وی در مرکز حضور دارد با او تماس گرفته شود.
مشاوره دولتی هم موجود است
اسماعیلزاده گفت: برای مشاوره حضوری هم در همین مرکز، امکانی فراهم شده که البته پاسخگوی همه نیازها نیست ولی نرخ آن دولتی است و تقریبا یک سوم هزینهی مشاوره در بیرون است.
در مرکزی که وی صحبت آن را میکند علاوه بر تماسگیرندگان 1480، مشاورین، به مسائل و مشکلات خانوادگی که از مرکز طلاق ارجاع میشود یا افرادی که بدون هیچ سابقه مشاورهای و برای اولین بار به این مرکز مراجعه میکنند نیز پاسخگویی میشود.
وی با اشاره به سازوکار این مرکز دولتی عنوان کرد: این مرکز فقط توان پذیرش 8 نفر در روز را دارد و اگر تقاضاها بیشتر از این تعداد شود مجبورند برای روزهای بعد به آنها وقت بدهند. اما نرخ حقالزحمهی آن نسبتا پایین است و برای شروع حل مشکلاتی که معمولا باید فرایند طولانیتری طی کند و چند یا چندین جلسه مشاوره طلب میکند مناسب است.
از خیانت چه خبر؟
یکی دیگر از مشاورین در خصوص موضوعات مورد تقاضای تماسگیرندگان گفت: ارتباط فرازناشویی در رأس تماسها است و مشاوره قبل از ازدواج، ارتباط مؤثر، و اختلافات سلیقه و نگرش افراد، در پلههای بعدی قرار دارند. از ایشان در مورد ارتباط مؤثر و اینکه معمولا کدامیک از طرفین اختلاف، حق دارند سؤال میکنم.
راهله فارسی افزود: کار روانشناس، قضاوت و داوری نیست. ما فقط راهنمایی میکنیم و اصولا کار ما این نیست که بگوییم حق با چه کسی است. اما ممکن است برداشتهایی از حرفهای مشاور بشود که این نظر تماسگیرنده است نه روانشناس؛ معمولا تماس گیرنده، تلاش دارد از صحبتهایی که مطرح میشود به نفع خودش بهرهبرداری کند. مشاورهی روانشناسی، کار بسیار دشوار و حساسی است و اگر یک کلمه اشتباه از دهان یک روانشناس خارج شود، چه بسا که کل زندگی خانواده تحت تأثیر همین اشتباه قرار بگیرد.
دوجنسیتیها هم مشورت میگیرند
مطلب دیگر در مورد 1480 این است که در تمام استان، همین یک مرکز وجود دارد و به همین خاطر، از شهرستانها هم تماسهای زیادی با این مرکز گرفته میشود. آن طور که آمارنامه این مرکز حکایت میکند در سه ماه اول امسال نزدیک به 10 هزار تماس از سوی شهروندان خراسان رضوی و البته ساکنین، زائران و مسافران کلانشهر مشهد با این مرکز حاصل شده است.
در مورد مرکز 1480 نکات جالب دیگری هم هست که دانستنش خالی از لطف نیست. مثلا اینکه در سه ماه اول امسال، 27 نفر دوجنسیتی (ترانس سکشوال)، 515 نفر خانم یا آقای مطلقه، 100 نفر بیوه و 1050 نفر مجرد به این مرکز تلفن کرده و از کارشناسان این بخش، مشاوره گرفتهاند.
همچنین گفتنی است که از میان حدود 10 هزار تماس، نزدیک به 5500 نفرشان دیپلم و یا در سن اتمام مدرسه بودهاند که این خود پیام بزرگی دارد که جوانان بیش از هر گروه دیگری، مایل به مشاوره هستند منتها باید مکان و زمان و شخص امنی باشد که به سؤالاتشان پاسخ بدهد.
چالشهای 1480 هم کم نیست
یکی از چالش ها این است که اگر چه نرمافزاری برای ضبط مکالمات تماسگیرندگان تعبیه شده اما از این نرمافزار بهرهبرداری نمیشود و به این جهت نمیتوان کار روانشناسان را ارزیابی کرد. از سوی دیگر، عدم پیگیری مسؤولین بهزیستی و مرکز 1480 از وضعیت مراجعین و تماسگیرندگان، خلاء در خصوص مؤثر بودن و مفید بودن مشاورهها پدید میآورد که قابل ارزیابی بودن و نتیجهبخش بودن مشاورهها را زیر سؤال میبرد.
هیچکس حتی کارشناس ناظر مرکز نمیداند روانشناسان تا چه اندازه ملاکهای علمی را در مشاورهها رعایت میکنند و این مشاورهها چه تأثیری در مراجعین برجای میگذارد.مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
کارشناس مسئول مشاوره در بهزیستی خراسان رضوی گفت: به منظور ارزیابی فرایند مشاوره، دورههای خاصی برای آموزش طراحی شده و تعدادی از کارشناسان مرکز، این دورهها را طی کردهاند و بر اساس شاخصهای تعیینشده، مشاوران را ارزیابی میکنند.
طاهره علوی افزود: برگزاری جلسات موردی نیز از دیگر امکاناتی است که در این مرکز فراهم شده است. در این گزینه، سؤال یا مطلبی که مورد پرسش یک یا تعدادی از شهروندان است و در مورد پاسخ به آن ابهام وجود دارد بین کارشناسان به بحث و بررسی گذاشته میشود تا بهترین و مناسبترین پاسخ به سؤال کننده، داده شود.
گفتههای این مسئول در حالی است که تمایل یا گرایش تحصیلی یا تجربی روانشناسان به یک موضوع خاص، نوعی کار تخصصی در مشاورهدهندگان ایجاد کرده و این مسئله باعث میشود اطلاعگیری از کل مراجعین و مشاورههای انجام شده، عملا غیر ممکن باشد. به عبارت دیگر، نمیتوان اطلاعات کلی از مراجعین و روانشناسان در دست داشت که بر اساس آنها بدون اتکا به نظر یکایک روانشناسان، بتوان نوع مراجعات، موضوعات مورد مشاوره، نحوهی پاسخگویی و تأثیر مشاورهها در زندگی مشورتگیرندگان را بررسی کرد.
همچنین این یک چالش است که در دو سال گذشته، حتی کارشناس ناظر مرکز 1480 هیچ گزارش مکتوب نظارتی به بهزیستی مشهد یا استان ارائه نداده و مشخص نیست آیتمهای نظارتی این مرکز، چگونه عملیاتی میشود.
این در حالی است که کارشناس ناظر مرکز 1480 امکان گوش کردن به مکالمات مراجعین و مشاور را دارد و میتواند در این باره اظهار نظر کارشناسی داشته باشد اما به جهت اینکه بهزیستی مشهد و استان، درخواست گزارش نظارتی و تحلیلی جامعی از وی نداشتهاند او نیز خود را ملزم به ارائه چنین گزارشی نکرده است. در حال حاضر از بین حدود 20 روانشناس، تنها یک یا دونفر مرد هستند و بدیهی است که این تعداد مشاور، نمیتواند پاسخگوی نیاز آقایان باشد.
مسئولین بهزیستی مشهد میگویند: قرارداد نیروی انسانی برای مرکز مشاوره را ستاد بهزیستی استان منعقد میکند و ما پاسخگوی این مشکل نیستیم.
عباس سوارکار، کارشناس مسئول پیشگیری بهزیستی مشهد ضمن تأیید کماختیار بودن اداره متبوعش در بکارگیری نیروهای انسانی، معتقد است با وجود این، همین تعداد آقایی که در سیستم مشاوره بکارگیری شدهاند برای پاسخگویی به نیازهای مردان، کافی به نظر میرسند چون 95 درصد تماسگیرندگان خانمها هستند و نیازی به این نیست که تعداد مشاور مرد بیشتری بکارگرفته شود.
حقوق روانشناسان خیلی پایین است
ظاهرا دلیل دیگری هم در بکارگیری نیروی انسانی زن در این مرکز دخیل است. گویا شرکت خصوصی که بهزیستی با آن قرارداد همکاری دارد بیشتر مایل است از میان خانمها نیروی انسانی جذب کند، چون هم پاسخگویی خانمها بهتر است هم توقعات مالی و قانونشان کمتر. به همین جهت، این شرکت ترجیح میدهد بیشتر خانمها را بکار بگیرد. گویا کمتر آقایی حاضر میشود که با مثلا 700 یا 800 هزار تومان حقالزحمه در ماه، کار روانشناسی انجام دهد. ظاهرا با این حجم پایین پرداخت، نباید توقع زیادی از مشاورین هم داشته باشیم، چون این مبلغ، بسختی میتواند هزینه یک زندگی حتی دو نفره را پوشش بدهد و طبعا مشاوری با این سطح درآمد، مجبور است در قسمتهای دیگری نیز اشتغال داشته باشد تا هزینههای زندگیاش تأمین شود و معنای این آن است که کیفیت کارش در 1480 احتمالا تنزل میکند.
کارشناس مسئول مشاوره در بهزیستی خراسان رضوی هم در پاسخ به سؤال کمبود نیروی انسانی و عدم تناسب با نیازها، پاسخهایی شبیه به همین مطالب را عنوان میکند.
طاهره علوی در زمینه نظارت بر کار مشاوران و نحوه پاسخگویی به نیاز مشاورهگیرندگان میگوید که بررسیهایی در این زمینه انجام داده اما چون به گفته وی، نرم افزار مشاوره تلفنی از تهران برنامهریزی شده و تغییر در آن امکانپذیر نیست استان چندان کاری نمیتواند انجام دهد.
وی افزود: تحلیل آماری، کاری مهم و دقیق است و به جهت اینکه همه کارشناسان و مشاوران، بیشتر از اندازه توان خود در بهزیستی، کارهای روزمره و اداری دارند، فرصتی برای انجام فعالیتهای علمی و بالا بردن کارآمدی سیستم در اختیار ندارند که البته این اشکال، عمومی است و در تمام قسمتهای اداری کشور دیده میشود و اختصاص به بهزیستی هم ندارد.
وی تأکید کرد: کارویژهی اصلی مشاورین 1480، آگاهسازی، راهنمایی، ارائه اطلاعات حمایتی و آموزش است و در این مرکز، به هیچوجه راهکار درمانی ارائه نمیشود، چون اصولا یکی دو جلسه آن هم به صورت تلفنی، برای حل اساسی یک مشکل فردی یا خانوادگی، کافی نیست و کسی انتظار ندارد با یکی دو ساعت مشاوره، مشکلش به صورت کامل حل شود یا اختلالی که در مشاوره گیرنده وجود دارد به راهکار درمانی دست یابد.
وی گفت: 1480 توانسته است ورودیهای دادگستری را کاهش دهد و اگر اعتبارات بیشتری به این مرکز اختصاص یابد که بتوانیم مشاورین بیشتری را بکار بگیریم، قادر به آگاهسازی و ارائهی راهنمایی در بسیاری از مشکلات مردم خواهیم بود.
آنچه در آخر بگوییم اول است
در مجموع، اگر چه مشاوره تلفنی، روش خوب و مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان است اما برای بهبود عملکرد آن، باید حل چالشهای جدی که در این زمینه وجود دارد در دستور کار بهزیستی قرار گیرد.
مسئولان این بخش معتقدند علیرغم محدودیتهای موجود، 1480 عملکرد قابل قبولی ارائه داده و در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تأثیر قابل توجهی بر جای گذاشته است که نهادینه شدن فرهنگ مشاوره و رویآوردن مردم به مشورت و نظرخواهی از افراد متخصص و با تجربه، یکی از این تأثیرات است.
ولی فواید این برنامهی مشاورهای، نقایص آن را نمیپوشاند: نحوه ارزیابی کار مشاورین باید شفافتر و قابل اندازهگیری باشد، مردها هم باید در سیستم مشاوره بیشتر از میزان فعلی دیده شوند، حقوق و مزایای کارشناسان مشاورهی این بخش، افزایش یابد، مشاوره جنسی که مشکل بیشتر مراجعین است و در پشت سایر تقاضاها پنهان میشود باید از طریق تلفنی امکانپذیر گردد، ساعات مشاوره 1480 باید شبانهروزی بشود، استخدام و بکارگیری نیروهای انسانی 1480 باید با کمک کارشناسان و مدیران بهزیستی مشهد صورت گیرد، مشاورین 1480 به مثابهی روانشناسانی که بیشترین آسیب کاری را در یک روز تجربه میکنند باید از حقوق حمایتی بیشتری بهرهمند گردند، توصیه تلفنی برای مراجعه مردم به مراکز خاص باید متوقف گردد، سطح آگاهیهای علمی و دانش روانشناسان باید مرتبا و توسط استادان بزرگ کشور، به روزرسانی شود و بالاخره، تمام خانوادهها از تمام نقاط استان در همه ساعات شبانهروز باید به این مرکز دسترسی داشته باشند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
نام *
ایمیل *
وب سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
دیدگاه
کلینیک آرامش برگزار میکند!
با ما در تماس باشید : 100 52 360 -051
توجه توجه
به دلیل تغییر مکان کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد(ازتاریخ1395/09/20الی1395/10/10 ) تنها به کسانی که عضو کانال تلگرام کلینیک آرامش باشند،مشاوره در تمامی زمینه های مورد نیاز شما، توسط کادر مجرب و همیشگی مؤسسه با 70% تخفیف ارائه می گردد.مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
“هزینه مشاوره بدون محاسبه تخفیف 50.000تومان میباشد”
لینک کانال کلینیک آرامش
https://telegram.me/aramesh1249
آدرس جدید کلینیک آرامش : مشهد- بلوار معلم (بین چهارراه معلم و دانش آموز) بین معلم 31 و 33 -پلاک 427
تلفن تماس جهت رزرو وقت مشاوره:36052100- 09334496916
ARAMESH1249@Aramesh1249@gmail.com
مؤسسه کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد در تاریخ 1382/10/11 با اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور و اداره ثبت شرکتها تحت شماره 1249 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مؤسسه با بهرهگیری از کادری مجرب شامل متخصصین رشتههای مددکاری و روانشناسی در جهت ارائه خدمات مشاورهای به مراجعین محترم فعالیت مینماید.
موضوع مؤسسه:
مجموعه خدمات حرفهای شامل حمایتهای فرهنگی، مشاورهای، پژوهشی و آموزشی (مهارتهای زندگی، ارتباطی و شغلی) جهت صیانت از حقوق و کرامت مصالح مراجعان
منظور از خدمات اجتماعی : ارائه مجموعه خدمات حرفهای و منطبق با ضوابط و استانداردهای روز میباشد که با حداکثر تلاش حرفهای جهت رفع آلام و مشکلات مراجعان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی صورت میگیرد.منظور از مراجعان : افراد، گروهها، جامعه و یا مؤسسات خاص که دچار اشکال شده و متقاضی دریافت خدمات مددکاری و مشاورهای بدون محدودیت سنی و جنسی میباشند.
جهت دریافت وقت مشاوره با روانشناسان و اساتید برجسته مؤسسه کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد با شماره تلفنهای زیر تماس حاصل فرمایید.
آدرس: مشهد – چهارراه معلم – بلوار سیدرضی – سیدرضی21 – پلاک 236
تلفن تماس جهت رزرو وقت مشاوره: 36087559-09334496916
ایمیل مؤسسه: aramesh1249@gmail.com
به طور کلی از وظايف این کلینیکها میتوان موارد زیر را نام برد:
1- انجام مشاوره هاي تخصصي در زمينه مسائل خانوادگي، اجتماعي، فرهنگي و تحصيلی
2- انجام مداخله هاي موثر در بحران هاي خانوادگي، فردي، اجتماعي
3- انجام پژوهش هاي اجتماعي در زمينه هاي مداخلات اجتماعي در بخش هاي آسيب اجتماعي
4- انجام فعاليت هاي مربوط به روان سنجي يا روان در ماني
5- انجام فعاليت هاي مبني بر باز تواني يا باز پروري افرادي كه به نحوي دچار آسيب هاي اجتماعي شده اند(اعتياد،فرار دختران از خانه، بزهكاري نوجوانان و جوانان و طلاق و… )
6- انجام فعاليت هاي توانبخشي اجتماعي براي استفاده مراجعه کنندگان با معلوليت هاي مختلف
7- تحويل گرفتن پرونده هاي قابل بازتوان از سازمان بهزيستي پس از لحاظ کردن مراحل قانوني
8- آموزش مهارت هاي زندگي به گروه هاي سني مختلف
9- انجام پيگيري هاي مددكاري در خصوص ايجاد اشتغال، مسكن،ترخيص موفق فرزندان شبانه روزي و يا خانواده هاي نيازمند
10- و…
مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای به تمامی مراجعین آزاد در هر گروه سنی و جنسی، اقدامات ارائه شده به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی بهصورت رایگان به شرح ذیل میباشد:
ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به مراجعین آزاد بدون محدودیت سنی و جنسی در مؤسسه کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد به شرح ذیل می باشد:
جهت دریافت وقت مشاوره با روانشناسان و اساتید برجسته مؤسسه کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.
آدرس: مشهد – چهارراه معلم – بلوار سیدرضی – سیدرضی21 – پلاک 236
تلفن تماس جهت رزرو وقت مشاوره: 36087559-09334496916
ایمیل مؤسسه: aramesh1249@gmail.com
پایگاه های خدمات اجتماعی در حاشیه شهر با اهداف ذیل ایجاد میشوند:
ارائه خدمات مددکاری و روانشناختی درجهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و شناخت آسیبهای شایع در مناطق حاشیه شهر و همچنین شناخت بیوگرافی این مناطق و سکونتگاه های غیررسمی به منظور تسهیل ارتباط افراد کلیدی حاشیه شهر با مسئولین و همینطور ایجاد همکاری در خصوص رفع نیازهای ضروری اجتماعی و تقویت روحیه مطالبهگری در افراد ساکن این مناطق
مؤسسه کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد در جهت پیشبرد اهداف مذکور، یک پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه سیدی که یکی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد و از سکونتگاه های غیر رسمی میباشد، ایجاد نموده است.
مؤسسه مددکاری اجتماعی آرامش مشهد 36087559
اقدامات انجام یافته در پایگاه سیدی:
اقدامات انجام یافته از طریق پیگیری های پایگاه خدمات اجتماعی کلینیک مددکاری اجتماعی آرامش مشهد در منطقه سیدی به شرح زیر است:
نیاز سنجی
پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در منطقه سیدی
مؤسسه مددکاری اجتماعی آرامش مشهد 36087559
مشهد- ایرنا- معاون امور پیشگیری ادارهکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد از کل تماسهای مردمی با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ این استان طی نیمه نخست فروردین ماه جاری مختص به موارد مرتبط با بیماری همهگیر کرونا بوده است.
حسین تنهاطلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی نیمه اول فروردین ماه در استان تعداد ۷۴۰ تماس تلفنی از سوی مردم با خط ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی استان برقرار شده است.
وی با بیان این که این مرکز امسال به دلیل پاسخگویی به نیازهای مردمی و ارائه مشاوره در جهت حمایت روانی در شرایط بحرانی موجود در کل ایام تعطیلات از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب فعال بود ادامه داد: طی ۱۵ روز فروردین امسال تماسهای تلفنی با این مرکز رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد تماس در این ایام با ۱۰۱ تماس مربوط به اختلافات خانوادگی پیش آمده بر اثر قرنطینه خانگی و مشکلات افراد در منزل است.
وی افزود: رتبه دوم بیشترین تماس مردمی با ۸۸ مشاوره مربوط به اضطرابات ناشی از شوع بیماری کرونا و نحوه مقابله با آن طی این مدت بوده است.مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
تنهاطلب گفت: وسواس فکری و رفتاری در زمینه شست و شوی افراطی و نیز نگرانیهای مربوط به فوت عزیزان به دلیل ابتلا به کرونا نیز با ۶۳ مورد تماس تلفنی، سومین رتبه بیشترین تماس با این مرکز مشاوره را به خود اختصاص داده است.
استانها – ایرنا – در سیزدهمین روز سومین ماه تابستان که با آغاز تبلیغات…
همدان- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور…
تهران- ایرنا- روز شنبه، ۱۵ شهریور بنابر اعلام مسئولان وزارت آموزش…
نوشهر – ایرنا – ناظر گمرکات مازندران گفت که از سال ۹۲ تاکنون با اضافه…
همدان – ایرنا – تفاهمنامهای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد…
اراک – ایرنا – رئیس کل گمرک ایران گفت: ۳۸ میلیون تن انواع کالای غیرنفتی…
قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل حوزه ریاست و نماینده ویژه معاون عمرانی وزیر…
اردبیل – ایرنا – استاندار اردبیل گفت: بزرگترین کارخانه تولید پنل…
سنندج – ایرنا – معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: کردستان…
همدان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی…
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
شیراز- ایرنا- معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس اعلام کرد:همزمان با انتشار ویروس کرونا این سازمان تمهیداتی را بهمنظور توسعه خدمات روانشناختی و مشاورهای از طریق مرکز مشاوره تلفنی صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ بهصورت تخصصی و رایگان در اختیار شهروندان قرار داده است.
محمدرضا هوشیار دوشنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: این خط مشاوره در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان واجد صلاحیت فعالیت خود را از هشت صبح لغایت ١٢ شب ارائه می دهد.
وی افزود: از آغار بحران کرونا در استان فارس به مشاوران این مرکز آموزش تخصصی لازم در زمینه اجرای دستورالعمل مربوط به زمان بحران ارائه شد و مشاوران به صورت تخصصی و حرفهای و با نظارت علمی و اخلاقی در حال خدمترسانی به هم استانیها هستند.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس با بیان اینکه این مشاورهها توسط پرسنل تخصصی با تحصیلات ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره ارائه میشود، ابراز داشت: پاسخگویی در حیطههای کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج، بالینی، توانبخشی و درمان اعتیاد ارائه میشود.
به گفته هوشیار از ابتدای شیوع کرونا تغییراتی در میزان و نوع تماسها ایجاد شده که عمدتا به مشکلات بحران فعلی شامل نگرانی از ابتلا و خودبیمارانگاری و علائمی از جمله اضطراب، ترسهای بیمارگونه، وسواس و نگرانی بود اما با گذشت زمان تماس ها بیانگرمشکلات بین فردی و سبکهای ارتباطی خانواده، مشکلات اقتصادی و نوع برخورد و سبک تربیت فرزندان است.مشاوره رایگان بهزیستی مشهد
وی ابراز داشت: همچنین بهزیستی کشور سامانه ای را به آدرس corona.behzisti.ir بهمنظور خودارزیابی وضعیت روانشناختی و غربالگری سیستمی افراد در زمینه افسردگی و اضطراب ایجاد کره است که هماستانیها میتوانند از این طریق به میزان اضطراب خود پی ببرند و درصورت نیاز برنامهریزی و اقدامات لازم را برای دریافت خدمات روانشناختی به عمل آورند.
علاوه بر شیراز، در شهرستانهای فسا، نیریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شدهاند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستانهای استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات میدهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیتالله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
بیرجند – ایرنا – استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تهدید جدی برای جامعه…
تهران – ایرنا – مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: ۵۰ درصد تماسها با ۱۴۸۰ خط…
تهران- ایرنا- مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه خود…
استانها – ایرنا – در سیزدهمین روز سومین ماه تابستان که با آغاز تبلیغات…
همدان- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور…
تهران- ایرنا- روز شنبه، ۱۵ شهریور بنابر اعلام مسئولان وزارت آموزش…
نوشهر – ایرنا – ناظر گمرکات مازندران گفت که از سال ۹۲ تاکنون با اضافه…
همدان – ایرنا – تفاهمنامهای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد…
اراک – ایرنا – رئیس کل گمرک ایران گفت: ۳۸ میلیون تن انواع کالای غیرنفتی…
قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل حوزه ریاست و نماینده ویژه معاون عمرانی وزیر…
اردبیل – ایرنا – استاندار اردبیل گفت: بزرگترین کارخانه تولید پنل…
سنندج – ایرنا – معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: کردستان…
همدان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی…
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
0