چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

 
helpkade
چگونه همسر سركش خود را رام كنيم
چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

از هر دری وارد می‌شوید تغییر نمی‌کند. بهانه می‌گیرد و با رفتارها و حرف‌های آزاردهنده‌اش تنها در چند لحظه پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند. مهم نیست اشتباهی از شما سر زده باشد یا آگاهانه او را عصبانی کرده باشید؛

همسر پرخاشگر شما بدون دليل بهانه‌ می‌گیرد و با تلاش‌های شما هم آرام نمی‌شود. اگر با چنین فردی زیر یک سقف زندگی می‌کنید، تا رسیدن به آرامش راه درازی در پیش دارید.

راهی که باید در کنار هم از آن عبور کنید. پس قبل از ناامید شدن، ادامه این مطلب را بخوانید. در این صفحه با قدم‌هایی که در آغاز راه باید بردارید آشنا خواهید شد.

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

با هم قرار بگذارید

روابط بین زن و شوهرها، ذاتا منبع تنش است. هیچ زوج سالمی نیستند که در زندگی مشترک‌شان، دچار تنش نشوند اما مهم‌تر ازاین نمک زندگی‌تان، به دست آوردن توان مدیریتش است.

شما نمی‌توانید در تمام لحظاتی که در کنار هم هستید، روی یک خط و در مسیر آرامش کامل پیش بروید اما می‌توانید مانع از تبدیل شدن این تنش‌ها به معزل شوید. بخشی از این تلاش را باید همراه با یکدیگر انجام دهید اما قسمتی از آن را تنها می‌توانید برای دل خودتان و به‌دليل آنکه از این رابطه آسیب نبینید انجام دهید.

همه چیز را تحمل نکنید

با برداشتن بعضي قدم‌ها می‌توانید همسرتان را سربه راه‌تر کرده و زمینه را برای رسیدن به روزهای آرام فراهم کنید اما این را هم یادآوری می‌کنیم که قدم‌های شما در همه موارد تاثیرگذار نخواهد بود و پیش از برداشتن‌شان، باید به شکلی که همسرتان پرخاشگری‌اش را ابراز می‌کند نگاهی بیندازید.

اگر او به شما آسیب جسمی یا کلامی شدید می‌رساند، دیگر مشکل به دست خودتان حل شدنی نیست و باید از یک روانشناس کمک بگیرید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید، به هر شیوه‌ای که می‌توانید همسرتان را راضی به مراجعه کنید و اگر هم از عهده آن برنمی‌آیید، برای آنکه خودتان را به آرامش برسانید، به روانشناس مراجعه کنید اما فراموش نکنید که قرار شما با روانشناس بدون حضور همسرتان، کمکی به حل مشکل او نمی‌کند.

به اختلاف زاویه 90 درجه برسید

گفتیم که اختلاف نظر در زندگی مشترک اتفاقی طبیعی است اما از یاد نبرید که میزان این اختلاف نظر، سطح تنش‌هایی که قرار است با آنها روبه‌رو شوید را تعیین می‌کند. اگر شما اختلاف نظری در حدود 90 درجه با هم دارید، کارتان آسان است و راحت‌تر می‌توانید به توافق برسید اما اگر مشکل میان شما 180 درجه تفاوت است، کار کمی دشوارتر خواهد شد. حالا وقت آن است که یک سناریوی مشترک بسازید و به نقطه‌ای برسید که توان پذیرش حرف یکدیگر را دارید.

رسیدن به این نقطه، نیازمند تلاش هر دوی شماست. کافی است هر کدام از شما یک قدم بردارید و این فاصله را کمتر کنید. با کمتر شدن این فاصله یا به عبارتی پیدا کردن توافق 50 درصدی، شما می‌توانید عقاید مشترکی راجع به موضوعات مهم‌تر زندگی‌تان پیدا کنید.

فکر نکنید تنهایید

خب، حالا که کمی به آنچه دیگری در سر دارد نزدیک‌تر شدید، می‌توانید چند قرارداد بنویسید و امضا کنید. البته نوشتن این قراردادها راه‌حل نهایی نیست و تنها نقطه شروعی است که به کمتر شدن تنش‌ها کمک می‌کند. شما در این قراردادها می‌توانید تمام مواردی که آزارتان می‌دهد را مطرح کنید و در موردشان با همسرتان به توافقی نسبی برسید.

در این گفت‌وگو، قرار نیست حرف خودتان را به کرسی بنشانید و برنده صددرصد باشید. بلکه تنها قرار است چند امتیاز بگیرید و چند امتیاز را هم واگذار کنید.شاید نتوانید همسر پرخاشگرتان را در همین ابتدای کار از بحث کردن منصرف کنید اما می‌توانید از او بخواهید که هنگام بحث کردن، صدایش را بالا نبرد. پس زیاده‌روی نکنید و به اصلاحات کوچک قانع باشید.

به توصیه دیگران گوش نکنید

اگر برای اطرافیان‌تان درددل کرده و از پرخاشگری همسرتان صحبت کرده باشید، احتمالا راهکارهای متفاوتی را هم از آنها شنیده‌اید. برخی‌ می‌گویند کم محلی کن و به حرف‌هایش پاسخ نده و عده‌اي دیگر هم می‌گویند صدایت را از او هم بالاتر ببر و هر رفتاری که با تو کرد به خودش برگردان.

ما نمی‌گوییم که همه توصیه‌های آنها نادرست است اما واقعیت این است که راهکار هر فردی در مهار خشونت، با دیگری متفاوت است. راهی که همسر شما از طریقش آرام می‌شود، شیوه‌ای منحصر به اوست. پس به جای پیروی کردن از تجربه‌های دیگران، راه خودتان را پیدا کنید و با آزمون و خطا بفهمید که همسرتان با چه روشی آرام‌تر می‌شود.

روی برنامه بمانید

کارتان تمام نشده است. شما باید به خودتان و همسرتان یاد بدهید که حق نادیده گرفتن قرارداد را ندارد. در این مورد شما حق دارید که وسط دعوا هم نرخ تعیین کنید و درست در لحظه‌ای که همسرتان صدایش را بالا می‌برد، بدون ایجاد تنش بیشتر از او بخواهید به عهدنامه‌ای که امضا کرده است وفادار بماند.

البته یادآوری شما قرار نیست تنها به لحظه دعوا محدود بماند. بلکه باید هر روز در مورد قول‌هایی که به هم داده‌اید صحبت کنید و در لحظه‌های ناگذیر تنش هم این وعده‌ها را تمرین کنید.

بیشتر از توان‌تان انرژی نگذارید

شاید بعد از رفتن تمام این راه‌ها، به این نتیجه برسید که همسر پرخاشگر شما اصلاح‌ناپذیر است و سکوت شما، تنها راه تغییر رفتارهای اوست. اگر سکوت شما می‌تواند اوضاع را تغییر دهد، بهتر است نگاهی به احساسات و شرایط خودتان بیندازید. آیا چنین راهکاری شما را آزار نمی‌دهد؟

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

پس در این صورت می‌توانید همین روش را ادامه دهید و به توصیه‌های دیگران توجه نکنید. اگر کوتاه آمدن شما آسیبی به خودتان نمی‌رساند، دلیلی ندارد که از این سکوت بترسید. اما همیشه هم رابطه میان‌تان با کوتاه آمدن‌های شما درست نمی‌شود.

گاهی سکوت به شما احساس قربانی شدن و مورد ظلم قرار گرفتن می‌دهد و گاهی باعث می‌شود که همسرتان را بدون آنکه بداند، به بی‌رحمی متهم کنید، باید بیشتر مراقب باشید. در چنین شرایطی، شما حتی اجاره یک لحظه سکوت کردن را ندارید.

شاید تجربه شما نشان داده باشد که با رفتن از هر راه دیگری، پرخاشگری‌های همسرتان از سر گرفته می‌شود اما باور کنید که خطر این رفتارهای او برای ادامه زندگی مشترک و ایجاد احساس خوشبختی در شما، کمتر از شیوه قبلی است.

قلق‌یابی کنید

شمایی که در این فرصت کوتاه، تنها نظاره‌گر خشم و پرخاش همسرتان بوده‌اید، به شناخت بهتری از او رسیده‌اید و می‌توانید با قدم‌هایي کوچک، به او در عقب‌نشینی کمک کنید. آسان‌ترین راه برای رسیدن به آرامش، پیدا کردن قلق یا به قول قدیمی‌ها، رگ خواب همسرتان است.

ببینید که او با چه رفتاری و در چه شرایطی آرام می‌شود و همان رفتار را در پیش بگیرید. اگر هم در پیدا کردن این شیوه به خصوص موفق نبوده‌اید، از همسرتان بخواهید در فهمیدن قلقش به شما کمک کند.

 

 

 

 

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

دوره و زمانه فرق کرده و اگر این روزها دیگر مردها به تنهایی نان آور خانه نیستند قرار هم نیست که زن ها به تنهایی کارهای خانه را به دوش بکشند اما هنوز هم در خیلی خانه ها کمتر مردی متوجه این تغییرات شده و حاضر است بدون چانه زدن یا غرولند بخشی از مسئولیت های خانه داری را هم برعهده بگیرد. اگر شما هم همسری دارید که در کارهای خانه تنهای تان می گذارد و همه مسئولیت ها را زیر این سقف روی دوش شما می اندازد، بهتر است راهی برای وارد کردن او به دنیای خانه داری پیدا کنید. این کار نه آسان است و نه در یک روز و دو روز نتیجه می دهد ولی بد نیست با مدتی تلاش عدالت را در خانه داری تان هم اجرا کنید.

 

● اگر شبیه پدرش است

 

بپذیرید و باور کنید که زن ها و مردها متفاوت هستند و درجه اهمیت موضوعات مختلف از نظر آن ها متفاوت است. ممکن است کاری که به نظر شما باید در اولویت قرار گیرد و در نخستین فرصت انجام شود، از نظر همسرتان اهمیت چندانی نداشته باشد و به همین دلیل هم اصراری برای باعجله انجام دادنش به خرج ندهد. اغلب مردهایی که به پدرشان نزدیک بوده اند و رابطه خوبی با او داشته اند سعی می کنند در زندگی مشترک شان هم مردی مانند پدرشان باشند. اگر احساس می کنید که چنین مردی با آنچه شما انتظار دارید خیلی تفاوت دارد بهتر است به زندگی تان زمان بدهید و به مرور به او نشان دهید اقتضائات زندگی کنونی اش و اولویت هایی که برای ازدواج تان مشخص کرده اید با آنچه پدرش یا هر مرد دیگری انجام می داده متفاوت است.

 

● خودتان بازی اش دهید

 

از او در انجام کارهای خانه یا بیرون از خانه کمک بگیرید. اگر شما از او کمک نخواهید به احتمال زیاد خودش داوطلب انجام این کارها نخواهد شد، پس به او بگویید که در چه زمینه ای به کمکش احتیاج دارید. ممکن است در آغاز نتواند برخی کارها را به تنهایی انجام دهد. پس از او تقاضای مشارکت کنید و با انجام کار ۲ نفره هم به همسرتان راه و رسم کمک کردن را یاد دهید و هم امکان یک شروع خوب برای این همکاری را به وجود بیاورید. شاید بد نباشد که بعد از مدتی فهرستی از کارهایی که دوست دارید او انجام دهد را بنویسید و بخواهید که به ترتیب اولویت انجام شان دهد. مثلا اگر در یک روز تعطیل قصد خانه تکانی دارید، او اول می تواند پرده ها را دربیاورد و بعد خرید خانه را انجام دهد و درآخر به شما در جارو کردن کمک کند. در نوشتن این فهرست منصف باشید و بیش از توانش به او کار نسپارید.

 

● هیچ وقت نگویید نه

 

هیچ وقت کمکش را رد نکنید. مهم نیست که شما چقدر کار برای انجام دارید یا این که خودتان به تنهایی از پس کارها برمی آیید یا نه. اگر او از شما پرسید که کمک می خواهید به جای گفتن جمله مخربی مثل «نه خودم می توانم انجامش دهم» به سوالش پاسخ مثبت بدهید و کاری برایش دست و پا کنید.

 

● بگویید و صبر کنید

 

با همسرتان در این مورد صحبت کنید و بگویید که چه چیزهایی شما را آزار می دهد و چه انتظاراتی از او دارید. سعی کنید با لحنی آرام، دوستانه و تشویق کننده با او حرف بزنید و هرگز با حرف ها و لحن تان به او نشان ندهید که قصد اصلاح کردن یا تغییر دادنش را دارید. در روزهای بعد از این گفت وگو از همسرتان انتظار نداشته باشید که نسخه کپی شده حرف های شما باشد بلکه به او زمان دهید و تمامی تلاش هایش را ببینید. اگر شما موفق شده باشید او بهترین کاری که می تواند بکند را انجام خواهد داد گرچه همان بهترین هم ممکن است با خواسته واقعی شما تفاوت زیادی داشته باشد.

 

● بگذارید اشتباه کند

 

خیلی از زن ها به دلیل این که همسرشان نمی تواند به خوبی آن ها کارهای خانه و بچه ها را انجام دهد آن ها را معاف می کنند. بعضی های شان حتی به دلیل این که همسرشان حین انجام کارها برخی اشتباهات را مرتکب می شود ترجیح می دهند خودشان کارها را انجام دهد اما این تصور نادرست را کنار بگذارید. هرگز به دلیل این که او در انجام کارها سرعت پایینی یا دقت کمی دارد او را از کارکردن منصرف نکنید. هرکسی برای انجام کارهایش روش خاصی دارد و شما نمی توانید به این بهانه که روش او را نمی پسندید همه چیز را یک تنه به عهده بگیرید. از او بخواهید در انجام کارهای خانه؛ خرید ها و نگه داری بچه ها به شما کمک کند و سعی کنید به مرور و آرام آرام اشتباهاتش را اصلاح کنید. هرگز ابتدای انجام کار به او نگویید که اشتباه می کند و توی ذوقش نزنید بلکه به شکلی نامحسوس و آرام او را تصحیح کنید.

 

● از دیگران کمک بگیرید

 

اگر بعد از تمامی این کارها باز هم نتوانستید آن طور که باید همکاری او را به دست بیاورید و باز هم خودتان مسئول قسمت بزرگی از کارهای خانه شدید ناامید نشوید. این حق شماست که زیر بار تمامی کارها ویران نشوید. می توانید در این شرایط هر هفته یا هر ۲ هفته یک بار از شرکت های خدماتی کمک بگیرید و برخی کارهای خانه را که برای تان بیش از حد سنگین و فرسایشی است را به عهده آن ها بگذارید. اگر در این کار افراط نکنید این کار هزینه زیادی برای تان نخواهد داشت و علاوه بر این، شما را از بسیاری از دعواها، استرس ها و کش مکش ها نجات خواهد داد. پس اگر تنها مشکل شما و همسرتان کمک نکردن اوست به جای از هم پاشیدن زندگی تان راهی برای پایان دادن به این بحث دست و پا کنید.

 

● باهم قرارداد ببندید

 

اگر همسرتان موافق باشد می توانید یک قرارداد عادلانه درمورد کارهای خانه وضع کنید. مثلا جارو کردن با او باشد و شستن ظرف ها با شما یا این که در روز خاصی شما غذا بپزید و در روز خاصی او. در وضع این قرارداد چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد عادل بودن شماست. اگر هردوی شما بیرون از خانه به میزان برابری کار می کنید و درآمد دارید پس حق شماست که سهم برابری از کارهای خانه را هم داشته باشید اما اگر شما وقت بیشتری در خانه هستید یا کاری که انجام می دهید نسبت به شغل همسرتان ساده تر است یا این که او سهم بیشتری در فراهم کردن بودجه خانوادگی تان دارد، بهتر است شما هم سهم بیشتری از کارهای خانه را به عهده بگیرید. تقسیم وظایف در خانه به معنی کاملا برابر بودن حجم مسئولیت ها نیست. اگر برای شما غذا درست کردن لذت بخش است و مهارت بیشتری در آن دارید و همسرتان هم حاضر است با کمال میل گردگیری یا شست وشو را انجام دهد دست از حساب و کتاب بردارید و کارهایی را انتخاب کنید که انجامش برای هر دوی شما لذت بخش یا راحت باشد.

منبع:مجله زندگی ایده آل

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور می‌توانم شوهرم را مطیع خود کنم؟

 

شوهر حرف گوش کن

آیا تا به حال شوهر حرف گوش کن خانم‌هایی را دیده‌اید که هنوز خواسته‌ای از دهان همسرشان بیرون نیامده به آن عمل می‌کنند؟ این زن‌ها خوش‌شانس نیستند بلکه مهارتی به نام قاطعیت در گفتار و رفتارهای غیرکلامی دارند که می‌توانند نیازهای منطقی‌شان را با صراحت، احترام و در عین حال با زبان بدنی مسلط مطرح کنند.

 

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

راهکارهایی برای اینکه همسرتان را مطیع خود کنید

– توانایی‌های بالقوه خود را بروز دهید:

اکثر افرادی که به توانایی‌های بالقوه‌شان پی می‌برند در مسیر زندگی آدم‌های موفقی هستند. اکثر خانم‌هایی که با قاطعیت خواسته‌های‌شان را طلب می‌کنند و در عین حال مرزهای ارتباطی را با همسرشان نمی‌شکنند در درجه اول با این توانایی آشنا هستند. بهترین اتفاق در این دنیا این است که خودت باشی؛ ساده، صادق و شکوهمند.

 

– از مطرح کردن خواسته‌هایت نترس:

نسبت به نقاط ضعف و قوت خودت آگاه باش و به هیچ عنوان از اینکه خواسته‌هایت را مطرح کنی نترس.

 

– مراقب نحوه‌ی عنوان کردن خواسته‌هایت باش:

در مورد خواسته‌هایت بسیار محکم صحبت کن اما در عین حال با احترام هم آن را بیان کن. 

نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌ در رابطه را صریح، آشکار و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده از حقوق همسرت بیان کن.

 

مرز باریکی میان قاطعیت و رفتارهای تهاجمی در روابط زناشویی وجود دارد. بعضی از افراد در قبال نیازها، خواسته‌ها و احساس‌های‌شان رفتاری تهاجمی دارند و به حقوق دیگران تخطی و تعرض می‌کنند. اگر در زندگی زناشویی، زن و مرد این مرزها را تشخیص ندهند، رابطه دچار تنش خواهد شد.

 

قاطعیت نوع خاصی از رفتار است که به ما کمک می‌کند نیازها، احساسات و خواسته‌های‌مان را صریح، آشکار و با اطمینان و بدون اینکه سوءاستفاده‌ای از حد و مرز رابطه بکنیم به همسرمان بگوییم. از طرف دیگر در این رابطه زن یا مرد سعی نمی‌کند بر دیگری تسلط پیدا کند.

 

– به همسرتان فرصت دهید:

به همسرتان فرصت دهید تا او هم صحبت کند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش خواسته‌های‌تان به گفت‌وگو بپردازید.

 

– به زبان بدنتان آگاه باشید:

زمانی که وارد گفت‌وگو می‌شوید نسبت به رفتارهای پنهانی و غیر کلامی‌تان هم آگاهی داشته باشید. رفتارهای کلامی‌تان با رفتارهای غیر کلامی‌‌تان همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر در کلام «باشه عزیزم» می‌گویید حالت چهرتان درهم و اخمو نباشد. روی رفتارهای‌تان فکر کرده و به مرور زمان خودتان را در این زمنه توانمند کنید.

 

– شوهرت را باور کن:

بیشتر مردها به طرز بچه گانه ای دل شان می خواهد که همسرشان باورشان کند. اصلاً خوش شان نمی آید که همسرشان در توانایی ها و قابلیت هایشان (مثلاً در تأمین امنیت، رفاه و…) شک داشته باشد. برای این که همسرتان بفهمد شما اورا درک می کنید، خودتان را موظف کنید که هر روز به مدت کوتاهی در همین خصوص با او حرف بزنید.

 

– رفیق همسرت باش:

رابطه تان را طوری با همسرتان تنظیم کنید که هم عاشق اش باشید، هم بهترین دوست و رفیق اش. برای این که بتوانید سال های سال، دوست و همراه همسرتان باشید، باید راه هایی پیدا کنید تا او هم شما را رفیق بداند.

 

– به غریزه شوهرت رسیدگی کن:

سعی کنید توانایی‌هایتان را برای پاسخ به خواسته‌هایش بالا ببرید و در ذهن او  بهترین پاسخ دهنده باشید. برای اغوا کردن او لباس‌زیرها و لباس‌خوابهای تحریک‌آمیز بخرید و خواهید دید که توان مقاومت دربرابر شما را نخواهد داشت.

 

اگر خواست چیزی را آزمایش کند، بگذارید بکند. اگر از چیزی خوشتان نیامد، با اشاراتی ظریف آن را به او بفهمانید و ضمن تحسین سایر عملکردهای او، به او بگویید که چطور می‌تواند آن حرکتش را بهتر کند.

 

– در یک زمان مناسب گفتگو کنید:

خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یک‌بار تنها سری تکان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این شرایط خسته می‌شوند.

 

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

نتیجه این خواهد بود که خانم به این نتیجه می‌رسد که شوهرش شنونده‌ خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌کند با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا می‌کشد و گله و شکایت که : تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی و جواب که : تو خیلی حرف می‌زنی. 

 

– خودتان را تغییر دهید:

خودتان را تغییر دهید و تعجبش را جلب کنید. سعی کنید آدم دیگری شوید. برای خودتان وقت بگذارید. باشگاه بروید، آرایشگاه بروید و یک ورزش جدید را یاد بگیرید. با این روش مطمئن باشید که شگفت زده می شود و حسودی می کند.

 

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


بهترین قیمت رزرو هتل برای نوروز1400


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


دانستنی های سلامت واژن


طراحی و بازسازی فضای داخلی


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

من كسی نيستم. تو كيستی؟ اگر تو همانند من، كسی نيستی.پس با هم دو كَسيم.مبادا به كسی بگويی.و چرا كه آنان كسی هستند،ما را تاب نمی آورند.چه ملالت بار است كسی بودن.اگر كسی نباشی.همه كس هستی.(اميلی ديکنسون)

دایی عباس؟دایی عباس کیست یا چیست؟ دایی عباس، دایی یکی از دوستان من بوده که مدتهاست مرحوم شده است. این دوست من در وصف دایی عباس برای من بسیار گفت و گفت که دایی عباس نماد زن ستیزی در شهرمان بود و چهار زن را یکی پس دیگری با شکنجه های عجیبش به دست مرگ سپرده است. عده ای از فامیل و مردم شهرمان او را لعن و نفرین می کنند و عدّه ای معتقدند که مجسمه طلای او را باید بسازند و در میدان اصلی شهر نصب کنند تا نصب العین تمام مردان خاک بر سر و زنان سرکش قرار گیرد. چرا که آنها او را در زمینه رام کردن زن سرکش یک استاد به معنای واقعی کلمه می دانند و معتقدند که همه متدها و روشهای ارزشمند او در باب مسائل زناشویی بایستی کتاب شود. بگذریم که تعدادی هم افسوس می خوردند که حیف که دایی عباس سواد ادبی نداشت وگرنه نمایشنامه رام کردن زن سرکش را اگر او می نوشت به مراتب بهتر از شکسپیر می نوشت!

دوستم خاطره ای از دایی عباس نقل می کرد با این مضمون: “روزی پدرم بر اثر عصبانیت مادرم را با کمربند زد و وقتی خبر به دایی عباس رسید ما همگی واهمه داشتیم که او الان با پدر ما مشاجره می کند و با آن مشت های درشتش فک پدر ما را جابجا می کند که چرا خواهرم را زده ای ولی چیزی که اتفاق افتاد باعث شد تمام ما خواهر و برادرها از واکنش منحصر به فرد دایی مان، تا همین امروز، انگشت به دهان بمانیم. او نزد پدرم آمد و گفت:«زنت رو با کمربند زدی؟» پدرم جواب داد:«بله!»و دایی ادامه داد:«خاک بر سرت، زن رو باید با زنجیر بزنند نه با کمربند!»و این شد که”زن رو باید با زنجیر بزنند نه با کمربند”در شهر ما ضرب المثل شد و با این که سالهاست دایی عباس ریق رحمت را سر کشیده، این ضرب المثل همچنان بین مردم شهر ما دهان به دهان می چرخد!

دوستم عکس دایی عباس را همیشه همراه داشت و خودش از جنس کسانی بود که معتقد بود مجسمه دایی اش را باید بسازند و کتاب افکار و رفتارش در مواجه شدن با زنها را بایستی به عنوان یه متد تجربی مناسب در زمینه همسرداری بنویسند. مدتی است که به این دوستم دسترسی ندارم. اگر داشتم عکس واقعی دایی عباس را برای شما می آوردم. گشتم و نزدیکترین و شبیه ترین نقاشی به عکس او را پیدا کردم و برای شما بارگذاری کردم:

چند ماه پیش با نقّاشی به نام ویلم دکونینگ آشنا شدم. نقّاشی که بر عکس بسیاری از نقاش های دنیا که زن را مظهر زیبایی، دلبری و لطافت می دانستند و آنها را به زیباترین وجه ممکن به تصویر می کشیدند، زنها را خیلی دریده خو، وحشتناک و اهریمنی نقاشی می کرد. او یک مجموعه شش تایی از زنها را به تصویر کشیده که بسیار معروف است. گویی او هم شدیداً با زنها مشکل داشته و می خواسته با این مجموعه نقاشی هایش از زن ها انتقام بگیرد. شک ندارم که اگر دایی عباس(دایی دوستم)نقّاش می شد زنها را مثل همین دکونیگ می کشید:چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

می توانید بقیه نقاشی های این مجموعه را با یک جستجوی مختصر پیدا کنید و ببینید. این نقاشی که من در این جا آوردم به نام Woman III ( زن سه) مشهور است و جالب است بدانید این نقاشی که دومین نقاشی گرانقیمت دنیا تا سال ۲۰۰۵ و چهارمین نقاشی گرانقیمت دنیا تا سال ۲۰۱۵ است زمانی در موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می شد و در سال ۱۹۹۴ با این زعم که این نقاشی را یک بچه چهار ساله ایرانی هم می تواند بکشد با چند برگ از شاهنامه طهماسبی که به گمانشان هیچ احدالناسی(چه ایرانی و چه خارجی) قادر به پدید آوردن نگارگری های منحصر به فرد آن نیست، مبادله کردند.

بله این بود حکایت دایی عباس، رام کردن زن سرکش، دکونینگ و شاهنامه طهماسبی!

من كسی نيستم. تو كيستی؟ اگر تو همانند من، كسی نيستی.پس با هم دو كَسيم.مبادا به كسی بگويی.و چرا كه آنان كسی هستند،ما را تاب نمی آورند.چه ملالت بار است كسی بودن.اگر كسی نباشی.همه كس هستی.(اميلی ديکنسون)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

مطالب پر بازدید


هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

Publisher –

یکی از چیزهایی که خیلی از آقایون می پرسند این هست که

یا این که

توی این پست می خوام از زبان یک زن 💃، به تمام آقا ها بگم که شوهر من چه طوری منو رام خودش کرده و تمام هوش و حواس من شده! تا جایی که حتی اگر چیزی مورد علاقه م نیست، به عشقش می گم چشم!
و لذت هم می برم. 💑

می دونم تو هم دوست داری یه اینطور خانمی توی خونه داشته باشی، پس بیا تا ترفندهای کارهای شوهرم رو بهت یاد بدم تا تو هم این کارها رو برای خانمت انجام بدی و اونو رام خودت کنی و السلام.👑چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

معمولا این سوال از اونجا نشات میگیره که خیلی از مرد های خوب ما تلاش دارند تا همسرشون رو به خودشون وفادار و محب کنن، اما هنوز به شناخت خوبی از زن ها نرسیدن. 🐭( زن ها رو باید شناخت برادر من و من دارم این راز رو لو میدم! )

اگر تو هم این سوال رو داری، توصیه می کنم، که این 8 راهکار رو واقعا عمل کن و حدود 40 روز این کار ها رو ادامه بده، تا بتونی، معجزه اش رو ببینی. 🐣( نه این که تا نتیجه اش رو دیدی، این کارها رو رها کنی! چرا که تاثیرش از بین میره و السلام )

یادم هست، که ابتدای زندگی مون، خیلی با هم کنکاش داشتیم که چرا تو مثل زن های مردم حرف گوش کن نیستی! 🙁ولی خب منم نیاز داشتم عشق و محبت و توجه رو تو چشم کسی ببینم که بخاطرش می خوام پا روی خیلی از علایقم بذارم.😒

البته اشتباه شوهرم این بود که علاقه ای که داشت رو بروز نمی داد و میگفت تو باید بدونی، من وقتی کار میکنم بخاطر تو دارم کار میکنم! 😕این یعنی عشق! ولی خب نمی دونست که ما خانم ها این حرفا تو کت مون نمی ره!😖

زبون عشق و حرف و احساس خودمون رو داریم.🙃 اما خدا خیر بده به عمه جون شوهرم. توی نوروز پارسال برای دید و بازدید اروپا رو ول کرد و اومد ایران، و شد ناجی زندگی ما🙏.

یادمه یه دو ساعت برای خرید با شوهرم رفتن بیرون و بعد از بازگشت همسری عزیز ما، شد آن چه که باید می شد😇

. هنوزم که هنوزه اون اخلاق های خوب رو داره و از تک پر بودنش خیلی خوشحالم و راضی ،و شدم مال مال خودش، اونطوری که می خوات.🤗

اما من نفهمیدم عمه خانوم اون روز تو ماشین چی به شوهرم گفته بود، ولی توی این یک سال و خرده ای که گذشته، تونستم رفتارش رو انالیز کنم و ترفند هاش رو بکشم بیرون و کاری کنم که تو هم یاد بگیری چطوری زنت رو رام خودت کنی.💪

 

شوهرم آدم تو دار، یا درون گرایی نبود اما حواسش نبود که من در طول روز تو خونه تنهام و همش دارم بهش فکر می کنم و به عشق اون شام رو آماده می کنم تا تشریف بیاره در کنارش باشم. ☘️صبح ساعت 7 که از خونه می زد بیرون، تا ساعت 5 عصر، خبری ازش نداشتم و مجرد مجرد بودم.🌾

اما درست از 18 فروردین همون سال، هر روز حداقل یک بار به من زنگ می زد و حالم رو می پرسید. البته بگم که، بعضی وقت ها، حس و حال هم نداشت، اما این قانون رو ترک نمی کرد❣️. حتی گاهی حرفی برای گفتن نداشت، اما من برای این که تو ذوقش نزنم و عاشق این کارش بودم، خودم شروع می کردم به حرف زدن تا مبادا این کار ترک شه. 💐باورت میشه، هنوزم که هنوزه این عادت تکرار میشه؟ 😍

تازه یه چیز جالب، یک روز به دلیل همایش و ماموریت کاری، نتونست باهام تماس بگیره.🙂

هم من خیلی دل تنگ شدم هم خودش. دوروز بعد که از سرکار تماس گرفت، گفت دو روزه اینجا انرژی نداشت چون صدای خانمم رو نشنیده بودم! فکر کن خودش هم عادت کرده بود.😋

😊اما نمی دونی که چقدر من رو سر ذوق و انرژی اورد توی این مدت و ازش ممنونم که این ترفند رو پیاده کرد تا منو بیشتر جذب خودش کنه.

 

راستش بخواین تا وقتی حرف از هدیه میشه🛍🎁، مردها فکر می کنن ما زن ها طلا ملا میخواهیم و همش فکر هزینه های هنگفت اند. البته هر چه هدیه گرون تر باشه خب ما بیشتر شارژ میشیم، اما بیا بهت بگم شوهر من چقدر توی این مورد خوش ذوقه!.🎀

همسرم میدونه که من عاشق جوجه ام.🐥

یک روز، با دوستانش به کارگاه جوجه کشی رفته بود، و از قفسه جوجه ها چند تا فیلم کوچیک و عکس گرفته بود و برای من توی واتس اپ فرستاد. زیرش هم نوشته بود اینم برای خانمی جوجه دوستم!🤑🤗

واای نمی دونین چقدر ذوق کردم. نه اینکه ذوق کردم برای جوجه! ذوقم برای این بود که شوهرم از راه دور حواسش به علاقه من بود. 😉مخصوصا اون کلمه خانمی که جیگرم رو حال آورد!

گاهی برام پاستیل می خره و عکسش رو میفرسته و میگه ” اگر شام قرمه سبزی باشه، این پاستیلا مال خانوممه ” و چیزای اینطوری.☺️

خرید یه گل سر، یه هدیه کوچیک، حتی یه رژ لب، یا یه بستنی تو اوج گرما، همه این ها برای ما زن ها ارزشمنده. چون نشون میده که همسر بهمون توجه داره .🎊💌

درواقع همه بستنی ها عطش رو ازبین می برن، اما بستنی که عشق شوهر موجب خریدنش میشه، عطش عشق میاره .. اینارو تست کن و بعد نتیجه اش رو ببین.💕

فقط سعی کن، کارهای یهویی ات زیاد و زیاد تر باشن. کلا سورپرایز باشن.

 

راستش ما زن ها خیلی باهوشیم. اگر پنج تا مرد جلومون ایستاده باشه، بدون شنیدن یک کلمه می تونیم بفهمیم کدوم یک عاشق مونه!😛

حالا دیگه بماند چقدر حرفهای راست و دروغ رو هم از هم تشخیص می دیم.😔☺️

مرد من مردی بود که ابزار علاقه می کرد اما خیلی کم. اما از وقتی که کلمات قشنگی مثل عزیزم ، عشقم ، نفسم ، خانمم ، زندگیم ، عمرم ، جونم ، هستیم ، گلم ، مهربونم ، خوشگلم ، نازم ، جیگرم و… رو یاد گرفته، حالم خیلی بهتره . البته بازم میگم وقتی مرد این کلمات رو واقعی بکار می بره می تونه اثر گذار باشه.🤗

بنظرم شوهرم کم کم تمرین کرد تا این کلمات رو یاد بگیره. چه بسا خیلی از این کلمات رو هم از خودم یاد گرفت. اما در طول روز، انقدر قشنگ منو صدا میکنه، انقدر جذاب و آهنگین صدام میکنه و منو مورد خطاب قرار می ده که دلم حالی به حالی میشه. اصلا هیچ مردی رو دیگه نمی بینم.😍

چپ و راست بوس، بغل، حرف عاشقانه، نازی، نوازش این ها همه کمک کرد که یخ من در مورد شوهرم آب شه و خیلی بیشتر به خواسته هاش عمل کنم. ⭐️

در واقع الان عاشقانه تر به حرفاش گوش میدم و جنگ و بحث ها خیلی کم شده تو خونه! یعنی واقعا براش ملکه ام و اون هم پادشاه.💥

 

یکی از کارهایی که شوهرم قبلا هم انجام می داد اما الان خیلی بیشتر و عمیق تر شده، مشورت کردن با من توی هر کاریه! الان تو هر شرایطی سعی می کنه از من مشورت بگیره.🌸

مخصوصا این اواخر دقت کردم، که وقتی نسبت به کاری سر سخت مخالفم با قربون صدقه های واقعی اش و محبتی که می کنه، منو راضی می کنه. اتفاقا وقتی که می خوات اون کارو انجام بده، انقدر با دقت و درایت، هدفش رو به پیش می بره که من با خودم می گم خوب که مخالفت نکردم!💫

یا مثلا اگر قراره بریم جایی که من موافق نیستم و بخاطر اون موافقت می کنم، انقدر تلاش می کنه که به من خوش بگذره. اینطوری می فهمم واقعا داره برای من تلاش می کنه.🌴چگونه همسر سركش خود را رام كنيم

 

من همیشه دستپخت خوشمزه ای داشتم. تعریف هم می شنیدم، اما بعد از مدتی متوجه شدم که خیلی خیلی حواسش به غذا، آرایش، لباس پوشیدن، و چیزای اینطوری هست. این جملات رو معمولا ازش بارها می شنوم:

🍃به به! چه غذای خوشمزه ای، بوی شاهکارت خونه رو برداشته!🍗🍖

🍃چه قدر ناز شدی، چقدر این لباس بهت میاد، چه جیگری شدی😍

🍃خونه فقط خونه خودمون، خانوم فقط خانومه خودم

خدایی گاهی هم آرایشم جالب نیست، و بهم میگه، خانومم با رژ لب قرمز خوشگل تره! برو اینو پاک کن. ( مثلا اگر رژ لب مشکی زده باشم )❣️ و اینطوری حتی نظر منفی اش هم با جذابیت و محبت بهم میگه. اصلا اینطوری زندگیم رو بهشت کرده. اصلا دوست ندارم از کنارم بره حتی یک ساعت، ازش دور باشم چون آرامش محضه. آرامش خاص، آرامش خالی.

 

بذار بگم از کجا فهمیدم که شوهرم خیلی عاقله و فهمیده و خیلی هوام رو داره.

😜یک روز، بین من و خواهر شوهرم، مساله ای پیش اومد که موجب شد مادرشوهرم بهم یه دو تا تیکه کنایه نثار کنه ( الهی فداش شم اصلا بهش نمیاد تیکه کنایه بزنه ولی خب، دخترش هم مهمه! شاید تو شرایط خاصی بود که اینطوری شد )😉

خلاصه همسری که اومد، همه مهمان خونه مادر شوهرم بودیم. همسری متوجه شد که من و بیتا ناراحت هستیم ( بیتا خواهر شوهرمه که کنکوری بود امسال ). شوهرم مساله رو پرسید و بدون این که به من بی احترامی کنه یا به خانواده اش موضوع رو حل کرد و جدا جدا با هر سه مون حرف زد و دوباره پیوند ما سه تا روش جوش داد.🌺

فکر کنم به مامانش گفته بود: ” مریم همچین قصدی نداشته. اتفاقا” شما را خیلی دوس داره و شما به منظور گرفتی و از این حرفا و بیتا هم که کنکوریه، روحیه اش کمی لطیف شده اینم درست میشه🌾

به من هم گفت: : مامان منو که میشناسی. چیزی تو دلش نیست. تو به دل نگیر. من خودم باهاش حرف میزنم، ناراحت نباش، نبینم خانمم ناراحت باشه. ( کلا بلده خشم منو خاموش کنه )

البته نمی دونی جاری کوچیکه چقدر داشت می سوخت خخخ ولی خب منم که عاشق محبت کردنم سعی کردم اونم راضی کنم که از خوشی ما خوشحال باشه.😜

از اون به بعد، هر وقت مساله ای رخ می ده، سریع می رم پیشش و ازش میخوام مساله م رو حل کنه و نمی دونین چقدر جادوگره و با محبت نمی ذاره هیچ گره ای گره بمونه و محبت ها رو به هم پیوند میده.😍

کلا از من حمایت میکنه، مراقبمه، و بهم توجه داره.

 

موقعی که خانمتون از چیزی ناراحته یا داره گریه میکنه، برید بغلش کنید: چی شده عزیزم؟ از چی ناراحتی؟ نبینم چشمات اشکیه، تا منو داری غم نداری ، فدای یه تار موت ، حیف چشمای خوشگلت نیست اینجوری اشک میریزی ؟🙂

این ها رو که بگی درواقع کاری کردی که محبتت رو باور کنه و بذاری برات دردودل کنه.

و… خلاصه با زبون خوش خانمتون رو مطیع خودتون کنید.

یه نکته مهم : اینکارو رو موقعی که خانم پریوده کنار نذاریدا. وگرنه فک میکنه خدای نکرده فقط برا ی رابطه جن سی اینجوری قربون صدقش میرفتید و ازتون سرد میشه و میفهمه این رفتارا صادقانه نبوده.😌

😇وقتی چنین مردی تو خونه است، من چرا بخوام برم حرف دلم رو تو شبکه های اجتماعی به غریبه ها بگم!

😋البته بگم که شوهرم اصلا اهل، تلافی نیست. خیلی چیزا پیش اومده که بین مون هم بحث شده، و اون می تونسته سرکوفت های زیادی بزنه، اما شوهر من یه پا مرده که اصلا حواسش به همه چیز هست.

با این چند کار که همسرم حدود 19 ماهه انجام میده، من شدم یه زن دیگه. زنی که مردش هرچی بگه نه نمیگه ( البته مردم حرف غیر منطقی هم نمیزنه )، خلاصه این که صبور تر شدم، خانوم تر شدم و به خانواده اش هم خیلی احترام می گذارم و اون رو پادشاه خونه م می دونم.

روی حرفم با تو هست آقای خوب خونه.

ما زن ها توقع زیادی نداریم. اگر ما رو با محبت لبریز کنید، اگر چشم و گوشمون رو پر کنید از عشق، محبت، شادی و توجه، که هیچ کسی نمی تونه وارد حریم مون بشه و ما رو از شما دور کنه.

🙄اگر زن مطیع می خوای، باید خودت هم یه گام برداری..

دوست خوبم… خدا که خداست، با اون همه نعمت و قدرت، برای این که بخوات یه قدم برای بنده اش برداره همیشه میگه:
1 قدم اول تو بیا، 10 قدم بعدی من میام..

یا این شعر رو که همیشه همه بیاد داریم..

🍂از تو حرکت از خدا برکت

این یعنی وقتی می بینی یه چیزی باب میلت نیست لطفا از جات بلند شو و یه اقدام کن.

🌼تو شروع کن، و نتیجه اش رو ببین.

🌸همسرت امانت خدا به دست تو هست و مقلب القلوب، لطفا بهش توجه کن و تمام عشقت رو برای اون بریز و اجازه نده حسرت بخوره که چرا فلان دوستم اینطوریه ولی من نه!

🌹اگر تو شش دانگ حواست به خانمت باشه، اونم تک پر تو میشه که جز آغوش تو هیچ پناهی نخواهد داشت.

امیدوارم این روش ها رو تست کنی و نتیجه اش رو هم برای من و بقیه دوستانت توی این صفحه بنویسی.

🔑حاصل 45 دقیقه مکالمه تلفنی با یکی از دوستان خوبم، و البته کمی تلخیص و ویرایش و اضافه و این چیزها
فقط به عشق و امید زندگی خوب شما

بفرست برای دوستات تا زندگیشون بهشت شه.

 

https://t.me/tajrobetak

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

20 نشانه یک دختر مناسب برای ازدواج

Next Post

20 تفاوت عشق واقعی و دروغین و نشانه عاشق واقعی

9 حرکت رمانتیک برای افزایش صمیمیت رابطه

با چه کاری توی بگو مگو ها و دعوا عزیز تر شوم

وقتی پسری میگه دوستت دارم چطور برخورد کنم

بعد از اولین دعوا با شریک عاطفی این 15 کار را کن

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

6 + پنج =

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

× 6 = چهل دو

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

8 − = سه


  RSS  

چگونه همسر سركش خود را رام كنيم
چگونه همسر سركش خود را رام كنيم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *