مشاوره رایگان مالیات بر ارث

 
helpkade
مشاوره رایگان مالیات بر ارث
مشاوره رایگان مالیات بر ارث

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

2 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

2 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

موسسه حقوقی پاد انواع مشاورهای حقوقی

هر زمان که پس از فوت شخصی، اموالی از متوفی به وراث برسد، ورّاث و یا نماینده قانونی آنها بایستی ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ فوت متوفی، با مراجعه به سازمان امور مالیاتی محل سکونت متوفی و ارائه اسناد لازم، صورت اموال و بدهی های وی را در اظهارنامه مخصوص مالیات بر ارث گزارش نمایند.

روال کار بدین صورت است که، وراث ابتدا بایستی پرونده متوفی را تشکیل دهند، سپس گواهینامه تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث صادر و به وراث داده می شود. که گواهینامه فوق یکی از مدارک ضروری برای درخواست گواهی حصر وراثت از شورای حل اختلاف می باشد. در گواهی تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث، اطلاعاتی از جمله اسامی وراث قانونی و میزان سهم الارث هر یک از آنها ثبت و مشخص می شود.

در مرحله بعد و پس از تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارث، تمامی اموال متوفی اعم از منقول و غیرمنقول توسط ماموران تشخیص مالیات به نرخ روز قیمت گذاری می شود، و پس از کسر کلیه بدهی‌های متوفی مانند وام ها، مهریه و غیره، با توجه به سهم الارث هر یک از وراث مالیات بر ارث به نسبت محاسبه می شود.

نرخ مالیات بر ارثت طبق ماده ۲۰ قانون مالیاتهای مستقیم بدین شرح است که در خصوص وراث طبقه اول تا مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۵ درصد، تا مبلغ ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال نسبت به مازاد ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۱۵ درصد، تا مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال نسبت به مازاد ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۲۵ درصد و نسبت به مازاد ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۳۵ درصد می باشد.مشاوره رایگان مالیات بر ارث

همچنین لازم به ذکر است که از سهم الارث هر یک از وراث طبقه اول مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان معافیت کسر و مابقی با شرح فوق الذکر مشمول مالیات می‌شوند.

طبقه بندی وراث از نظر قانون مالیاتهای مستقیم به شرح زیر است:

الف) وراث طبقه اول: پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد

ب)وراث طبقه دوم: اجداد، برادر، خواهر و اولاد آنها

پ)وراث طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آنها

بدیهی است که درصورتی که در هر طبقه حتی یک نفر ورثه در قید حیات باشد، دیگر طبقات از حیث ارث بردن باطل خواهند شد و هیچ ارثی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مهم‌ترین پرسش در رابطه با مالیات در ارث این است که مالیات بر ارث چقدر است؟ به عبارت دیگر مالیات بر ارث با چه نرخی دریافت می‌شود. اگرچه این پرسش در اکثر نظام‌های حقوقی پاسخ صریح و ساده‌ای دارد و درصد مشخصی به‌عنوان نرخ مالیات بر ارث بیان می‌شود، اما در ایران فرمول پیچیده‌ای، چه در قانون فعلی و چه در قانون جدید برای آن در نظر گرفته شده است. در قانون فعلی، مالیات بر ارث بر حسب اینکه ترکه متوفی به چه میزان باشد، مالیات بر ارث آن نیز تفاوت خواهد داشت. علاوه بر این، نرخ مالیات بر ارث، تابعی از این امر نیز هست که وارث با متوفی چه نسبتی داشته باشد. هر چه نسبت وارث با متوفی نزدیک‌تر باشد، مالیات بر ارث کمتر است و هر چقدر که نسبت وارث با متوفی دورتر باشد، میزان مالیات بر ارث بیشتر خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکلای متخصص می توانید با مشاوره حقوقی پاد تماس حاصل فرمایید.

در قانون فعلی، پیش شرط اینکه ترکه به ورثه پرداخت شود همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد این است که مجموع ترکه تقویم (ارزش‌گذاری) شود و آنگاه سهم‌الارث هر وارث مشخص شده و سپس براساس جدول قانون فعلی، نرخ مالیات ارث آن تعیین شده و سپس مالیات مزبور پرداخت شود. پس از پرداخت مالیات، امکان انتقال ترکه به وراث وجود دارد. بنابراین، تا زمانی که کل ترکه متوفی ارزش‌گذاری نشود، امکان تعیین نرخ مالیات بر ارث وجود نخواهد داشت و حتی اگر بعد از اینکه نرخ مالیات بر ارث مشخص شد، اگر بعدا مشخص شود که ارزش ترکه بیشتر یا کمتر بوده است، نرخ مالیات بر ارث آن هم امکان تغییر خواهد داشت.

روشن است که این امر می‌تواند مشکلات بسیاری را هم برای دولت و هم برای مردم ایجاد کند؛ چرا که باید کل مالیات بر ارث پرداخت شود تا ترکه قابل انتقال به ورثه باشد. در موارد بسیاری، ورثه امکان پرداخت کل مالیات بر ارث را ندارند اما امکان پرداخت بخشی از آن را دارند و خواستار آن هستند که در مقابل پرداخت بخشی از مالیات بر ارث، بخشی از ترکه به آنها منتقل شود. در قانون فعلی امکان پذیرش چنین درخواستی وجود ندارد. قانون جدید تلاش کرده است تا این کاستی را برطرف کند و نرخ مالیات را نه براساس کل دارایی‌های متوفی بلکه براساس انواع مختلف دارایی‌ها تعیین کرده است.

از نرخ مالیات بر ارث به نحو قابل توجهی کاسته شده است و تفاوت میان وراث طبقه اول با طبقه دوم و سوم نیز همگن شده است. به عبارت دیگر، در قانون قبلی، تفاوت‌هایی که میان وراث طبقات مختلف وجود داشت به سختی از جهت منطقی قابل توجیه بود و فاصله نرخ مالیات بر ارث آنها همگن نبود؛ اما در قانون جدید انسجام و هماهنگی بیشتری در این خصوص وجود دارد و فاصله طبقات، در همه موارد یکسان است. نرخ مالیات بر ارث طبقه دوم ۲ برابر و طبقه سوم ۴ برابر طبقه اول است، اما مهم‌ترین تفاوت این است که لازم نیست کل دارایی‌های متوفی مشخص و ارزش‌گذاری شوند تا نرخ مالیات بر ارث آن مشخص شود.

پرسش دیگر این است که چه کسی باید مالیات بر ارث را پرداخت کند و ضمانت اجرای آن‌چیست؟ روشن است که ورثه باید مالیات بر ارث را پرداخت کنند و بانک‌ها، موسسات مالی، دفاتر اسناد و سایر شرکت‌ها و نهادها مجاز نیستند بدون ارائه گواهی پرداخت مالیات، دارایی متوفی را به ورثه انتقال دهند. در صورتی که بدون دریافت این گواهی انتقال دارایی به ورثه انجام گیرد، متخلف علاوه بر اینکه با ورثه در رابطه با پرداخت مالیات مسوولیت تضامنی خواهد داشت، مشمول جریمه‌ای به میزان دو برابر مالیات متعلق نیز خواهد بود.

مساله مهم دیگر، معافیت مالیاتی در خصوص مالیات بر ارث است. در قانون فعلی، وراث طبقه اول تا مبلغ ۳۰ میلیون ریال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و در صورتی که محجور یا معلول یا از کار افتاده باشند، این مبلغ تا ۵۰‌میلیون ریال افزایش خواهد یافت. با حذف ماده ۲۰ قانون فعلی به موجب قانون جدید، این معافیت نیز حذف شده است. وجود این معافیت، خصوصا در رابطه با اشخاصی که معلول یا محجور یا از کار افتاده باشند، از جهت منطقی و با ملاحظات اجتماعی قابل توجیه است و دلیل حذف آن روشن نیست.

به‌طور خلاصه به نظر می‌رسد قانون‌گذار در پی آن بوده است که با کاستن از نرخ‌های مالیات و تسهیل دریافت آن و میسر ساختن تقسیم ترکه به اجزای مختلف و پرداخت مالیات آن اجزا به‌صورت مستقل، درآمد مالیاتی کشور را افزایش دهد و به این ترتیب، از موارد عدم پرداخت مالیات بر ارث بکاهد. با این حال،‌ برای ارزیابی اثربخشی این مقررات، باید منتظر ماند و بررسی کرد که پس از اجرای این مقررات، میزان درآمد دولت از محل مالیات بر ارث به چه میزان تفاوت خواهد کرد. نکته‌ای که به هر روی نمی‌توان از آن چشم پوشید و در مقایسه مالیات بر ارث در ایران با سایر کشورها آشکار است، پیچیدگی مکانیزم تعیین نرخ مالیات بر ارث در ایران در هر دو قانون فعلی و جدید است.

طبقه بندی وراث از نظر قانون مالیاتهای مستقیم به شرح زیر است:

الف) وراث طبقه اول: پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد

ب) وراث طبقه دوم: اجداد، برادر، خواهر و اولاد آنها

پ) وراث طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آنها

بدیهی است که درصورتی که در هر طبقه حتی یک نفر ورثه در قید حیات باشد، دیگر طبقات از حیث ارث بردن باطل خواهند شد و هیچ ارثی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکلای متخصص می توانید با موسسه حقوقی پاد تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره حقوقی آنلاین به کانال تلگرام موسسه حقوقی پاد مراجعه نمایید. برای اطلاع بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی پاد با ما تماس بگیرید.

05 سپتامبر 2020

23 آگوست 2020

22 آگوست 2020

10 آگوست 2020

08 ژوئن 2020

04 ژوئن 2020

18 مه 2020

12 مارس 2020

10 مارس 2020

04 مارس 2020

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

امروز با موضوع مشاوره حقوقی مالیات بر ارث همراه شما هستیم.

امروز با موضوع مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم، پس از وفات هر شخصی آثاری همچون دست آوردها، خاطرات خوب و بد از متوفیان به جا می‌ماند در این رهگذر فانی اموالی نیز از ما  به جای خواهد ماند.

که طبق قوانین ارث و یا طبق وصایا به بازماندگان به ارث خواهد رسید، از این روی ورثه برای دریافت این حقوق ارثی می‌بایست مبالغی را به عنوان مالیات بر ارث بپردازند، به جهت تنویر ذهن خواننده گرامی و جلوگیری از سردرگمی برای وراث در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث و طریقه اخذ گواهی ماده ۳۴ از قانون مالیات های مستقیم می‌پردازیم.

آیا قانون نحوه اخذ مالیات بر ارث تغییری کرده است؟مشاوره رایگان مالیات بر ارث

چه مدارکی باید برای محاسبه مالیات بر ارث وجود داشته باشد؟

با اصلاح صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ قوانین مالیات بر ارث نیز در جهت تسهیل این قوانین و ارایه خدمات بهتر به وراث متوفیان دچار تغییرات اساسی گردید. با اصلاح این قانون که از ابتدای سال ۱۳۹۵  لازم الاجرا گردید علاوه بر ماده ۲۶ قانون مالیات مستقیم وراث می توانند از شرایط و تسهیلات ماده ۳۴( که در مقاله‌ای مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت) از  قانون مالیات‌های مستقیم نیز بهره مند گردند.

در حال حاضر وراث می توانند با ارایه اظهارنامه مالیات بر ارث موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم و یا درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم به صورت موردی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث اقدام نمایند.

۱- تصویر گواهی فوت

۲- تصویر مالکیت اموال منقول و غیر منقول متوفی

۳-  گواهی حصر وراثت برای مودیان موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۴-اصل کارت ملی و یا تصویر شناسنامه وراث

۵- ارائه درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ و یا تسلیم اظهارنامه ماده ۲۶ به همراه مستندات دیون و بدهی‌های متوفی در مهلت مقرر (حداکثر ظرف یکسال از تاریخ فوت

اموال مشمول مالیات بر ارث، عبارتند از کلیه آنچه از متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی بوده که به شرح زیر مشمول مالیات است:

اگر متوفی یا وارث یا هر دو، ایرانی مقیم ایران باشند،کل اموال مشمول مالیات بر ارث متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران نسبت به سهم‌الارث هر یک از ورثه طبق نرخ‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر ارث است.

همچنین اگر متوفی و وراث هر دو، ایرانی ولی در خارج از ایران مقیم باشند ، سهم‌الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است، به نرخ مذکور در  قانون مالیات‌های مستقیم و نسبت به آن قسمت که در خارج از ایران وجود دارد، پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده، به نرخ مندرج در قانون به صورت درصدی از کل اموال به عنوان مالیات بر ارث لحاظ می‌گردد.

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۲۴ خرداد ۱۳۹۸

مقالات کیفری

اعتراض به تعیین مالیات بر ارثراههای کم کردن مالیات بدون اعتراضوکیل مجرب مالیاتی شمال تهران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

امروز با موضوع مشاوره حقوقی مالیات بر ارث همراه شما هستیم.

امروز با موضوع مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم، پس از وفات هر شخصی آثاری همچون دست آوردها، خاطرات خوب و بد از متوفیان به جا می‌ماند در این رهگذر فانی اموالی نیز از ما  به جای خواهد ماند.

که طبق قوانین ارث و یا طبق وصایا به بازماندگان به ارث خواهد رسید، از این روی ورثه برای دریافت این حقوق ارثی می‌بایست مبالغی را به عنوان مالیات بر ارث بپردازند، به جهت تنویر ذهن خواننده گرامی و جلوگیری از سردرگمی برای وراث در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث و طریقه اخذ گواهی ماده ۳۴ از قانون مالیات های مستقیم می‌پردازیم.

آیا قانون نحوه اخذ مالیات بر ارث تغییری کرده است؟مشاوره رایگان مالیات بر ارث

چه مدارکی باید برای محاسبه مالیات بر ارث وجود داشته باشد؟

با اصلاح صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ قوانین مالیات بر ارث نیز در جهت تسهیل این قوانین و ارایه خدمات بهتر به وراث متوفیان دچار تغییرات اساسی گردید. با اصلاح این قانون که از ابتدای سال ۱۳۹۵  لازم الاجرا گردید علاوه بر ماده ۲۶ قانون مالیات مستقیم وراث می توانند از شرایط و تسهیلات ماده ۳۴( که در مقاله‌ای مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت) از  قانون مالیات‌های مستقیم نیز بهره مند گردند.

در حال حاضر وراث می توانند با ارایه اظهارنامه مالیات بر ارث موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم و یا درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم به صورت موردی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث اقدام نمایند.

۱- تصویر گواهی فوت

۲- تصویر مالکیت اموال منقول و غیر منقول متوفی

۳-  گواهی حصر وراثت برای مودیان موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۴-اصل کارت ملی و یا تصویر شناسنامه وراث

۵- ارائه درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ و یا تسلیم اظهارنامه ماده ۲۶ به همراه مستندات دیون و بدهی‌های متوفی در مهلت مقرر (حداکثر ظرف یکسال از تاریخ فوت

اموال مشمول مالیات بر ارث، عبارتند از کلیه آنچه از متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی بوده که به شرح زیر مشمول مالیات است:

اگر متوفی یا وارث یا هر دو، ایرانی مقیم ایران باشند،کل اموال مشمول مالیات بر ارث متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران نسبت به سهم‌الارث هر یک از ورثه طبق نرخ‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر ارث است.

همچنین اگر متوفی و وراث هر دو، ایرانی ولی در خارج از ایران مقیم باشند ، سهم‌الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است، به نرخ مذکور در  قانون مالیات‌های مستقیم و نسبت به آن قسمت که در خارج از ایران وجود دارد، پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده، به نرخ مندرج در قانون به صورت درصدی از کل اموال به عنوان مالیات بر ارث لحاظ می‌گردد.

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۲۴ خرداد ۱۳۹۸

مقالات کیفری

اعتراض به تعیین مالیات بر ارثراههای کم کردن مالیات بدون اعتراضوکیل مجرب مالیاتی شمال تهران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

امروز با موضوع مشاوره حقوقی مالیات بر ارث همراه شما هستیم.

امروز با موضوع مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم، پس از وفات هر شخصی آثاری همچون دست آوردها، خاطرات خوب و بد از متوفیان به جا می‌ماند در این رهگذر فانی اموالی نیز از ما  به جای خواهد ماند.

که طبق قوانین ارث و یا طبق وصایا به بازماندگان به ارث خواهد رسید، از این روی ورثه برای دریافت این حقوق ارثی می‌بایست مبالغی را به عنوان مالیات بر ارث بپردازند، به جهت تنویر ذهن خواننده گرامی و جلوگیری از سردرگمی برای وراث در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث و طریقه اخذ گواهی ماده ۳۴ از قانون مالیات های مستقیم می‌پردازیم.

آیا قانون نحوه اخذ مالیات بر ارث تغییری کرده است؟مشاوره رایگان مالیات بر ارث

چه مدارکی باید برای محاسبه مالیات بر ارث وجود داشته باشد؟

با اصلاح صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ قوانین مالیات بر ارث نیز در جهت تسهیل این قوانین و ارایه خدمات بهتر به وراث متوفیان دچار تغییرات اساسی گردید. با اصلاح این قانون که از ابتدای سال ۱۳۹۵  لازم الاجرا گردید علاوه بر ماده ۲۶ قانون مالیات مستقیم وراث می توانند از شرایط و تسهیلات ماده ۳۴( که در مقاله‌ای مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت) از  قانون مالیات‌های مستقیم نیز بهره مند گردند.

در حال حاضر وراث می توانند با ارایه اظهارنامه مالیات بر ارث موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم و یا درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم به صورت موردی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث اقدام نمایند.

۱- تصویر گواهی فوت

۲- تصویر مالکیت اموال منقول و غیر منقول متوفی

۳-  گواهی حصر وراثت برای مودیان موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۴-اصل کارت ملی و یا تصویر شناسنامه وراث

۵- ارائه درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ و یا تسلیم اظهارنامه ماده ۲۶ به همراه مستندات دیون و بدهی‌های متوفی در مهلت مقرر (حداکثر ظرف یکسال از تاریخ فوت

اموال مشمول مالیات بر ارث، عبارتند از کلیه آنچه از متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی بوده که به شرح زیر مشمول مالیات است:

اگر متوفی یا وارث یا هر دو، ایرانی مقیم ایران باشند،کل اموال مشمول مالیات بر ارث متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران نسبت به سهم‌الارث هر یک از ورثه طبق نرخ‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر ارث است.

همچنین اگر متوفی و وراث هر دو، ایرانی ولی در خارج از ایران مقیم باشند ، سهم‌الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است، به نرخ مذکور در  قانون مالیات‌های مستقیم و نسبت به آن قسمت که در خارج از ایران وجود دارد، پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده، به نرخ مندرج در قانون به صورت درصدی از کل اموال به عنوان مالیات بر ارث لحاظ می‌گردد.

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۲۴ خرداد ۱۳۹۸

مقالات کیفری

اعتراض به تعیین مالیات بر ارثراههای کم کردن مالیات بدون اعتراضوکیل مجرب مالیاتی شمال تهران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

مشاوران حقوقی و مالی موسسه دهک آماده کمک به شما و ارائه مشاوره و پاسخ ب سئوالات حقوقی ارث و کمک به شما در جهت رفع مشکلات مالیاتی شخص متوفی و مالیات بر ارث هستند.

اگر شما هم در زمینه ارث , نحوه تقسیم ارث بین دختران و پسران , سئوالات خاص و تکنیکی و حقوقی ارث را دارید توصیه اکید میشود حتما قبل از انحصار وراثت با یک متخصص ارثحقوقی و مالی در این زمینه مشورت نمایید.

آیا از تغییرات مالیات بر ارث در قانون جدید مالیات های مستقیم اطلاع دارید؟آیا می دانید یکی از مهم ترین تغییرات این قانون تغییر ملاک ارزشگذاری املاک می باشد؟آیا از حقوق خود در این زمینه آگاهی دارید ؟…………………………………. …………………………………. …………………………………. ……

اساسی ترین تغییر ایجاد شده در بخش مالیات بر ارث ، نحوه محاسبه اموال متوفی و صدور مفاصا حساب مالیاتی است که در قانون جدید با ساده سازی و حذف مواد و تبصره هایی که دشواریهایی را برای ورثه ایجاد می کند و گاها موجب نارضایتی آنها از سیستم مالیاتی می شود تلاش شده این نقایص رفع گردد.

در قانون جدید بر خلاف گذشته نیازی نیست که همه دارایی های متوفی به صورت یکجا محاسبه و برای پرداخت مالیاتی آن اقدام شود بلکه ورثه می توانند نسبت به تعیین تکلیف بخشی از اموال و داراییهای متوفی تصمیم گرفته و مالیات متعلقه را پرداخت نمایند.مشاوره رایگان مالیات بر ارث

یکی دیگر از تغییرات مثبت صورت گرفته در قانون جدید ، افزایش زمان ارائه اظهار نامه مالیاتی متوفی از شش ماه به یک سال می باشد.نرخهای جدید در نظر گرفته شده برای هریک از اموال متوفی در قانون جدید مالیاتهای مستقیم ، یکی از تغییرات محسوس و بسیار کارآمد می باشد. در قانون فعلی ، اموال و داراییهای متوفی به قیمت روز فوت، محاسبه و مالیات آن دریافت می شد در حالیکه با تغییرات به وجود آمده در این بخش، ارزش داراییهای متوفی به قیمت روز انتقال به وراث، مبنای محاسبه مالیات می باشد که این امر موجب می شود ورثه در اولین فرصت نسبت به انحصار وراثت و پرداخت مالیات اقدام نمایند و امید به کاهش ارزش مالیات متعلقه در آینده، آنها را از اینکار منصرف نکند.

گفتنی است که ارزش گذاری اموال متوفی به نرخ روز انتقال، علاوه بر اینکه امر رسیدگی و تعیین مالیات را توسط ادارات مالیاتی بسیار سهل و آسان می کند ، باورپذیری و همراهی ورثه برای تمکین به قانون و پرداخت مالیات تعیین شده را افزایش می دهد . بدین ترتیب اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان در این بخش به حداقل خواهد رسید و این همان هدفی است که سیستم مالیاتی با ساده سازی و اصلاح در قانون مالیاتهای مستقیم به دنبال آن می باشد.

موسسه حسابداری و حسابرسی دهک با سالها تجربه یکی از پیشرو ترین موسسات ارائه دهنده خدمات مالی , مالیاتی و حسابداری در کشور میباشد . 

و نرم افزار های حسابداری محک و دهک دو محصول ویژه ما در گروه نرم افزار های مالی و حسابداری هستند که جزء برترین و پرکاربرد ترین محصولات این حوزه میباشند .

از جمله خدمات موسسه حسابداران و حسابرسان دهک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


قالیشویی

کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان

مرکز کاشت مو

جراح بینی

تشریفات مجالس

درب اتوماتیک

دوربین مدار بسته

کانکس

درب ضد سرقت

اقدام پژوهی

درس پژوهی

گزارش تخصصی

ضمن خدمت فرهنگیان

سئوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سئو

تعرفه سئو

 

حل اختلاف مالیاتی نسبت به رای صادره مربوط به وراثت

.

 

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

کلیه املاک تجاری، اداری، مسکونی، …

 

خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت

خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت

 

خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت

خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت.

 

 

 

خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت

در خدمات مالیاتی مربوط به ارث و وراثت استفاده از مشاوره مالیاتی و بهره‌گیری از یک وکیل مالیاتی متخصص و مجرب تنها راهی است که می‌تواند شمارا از پرداخت مالیات بیهوده درمسبرمالیات مربوط به ارث و وراثت، نجات دهد. با استفاده از مشاوره مالیاتی دیگر ترسی از روبرو شدن با مأمورین ممیز اداره مالیات و یا حضور در اداره مالیات نخواهید داشت. با بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی خوب پرونده مالیاتی شما به بهترین شکل ممکن بسته‌شده و حرف‌وحدیثی برای ممیزان اداره مالیات باقی نمی‌گذارد. همچنین از معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌هایی که دولت به‌واسطه شرایط مختلف وضع کرده است آگاه شده و از آن‌ها در زمان درست خود استفاده خواهید کرد.

مطالبی که ذکر شد، مربوط به پیش از پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی است. در برخی از موارد، اظهارنامه مالیاتی در اداره مالیات رد شده و ممیز اداره مالیات، مبلغی بیش از اظهارنامه را منظور می‌کند. در این شرایط باید به رأی اداره مالیات شکایت کند تا از پرداخت مالیات مضاعف جلوگیری کند. این وضعیت در مواقعی پیش می‌آید که پیش از پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی از یک مشاور مالیاتی یا یک وکیل مالیاتی کار بلد استفاده‌نشده است. در چنین وضعیتی دادرسی مالیاتی دچار چنان پیچیدگی‌هایی می‌گردد که یک فرد ناآشنا و بی‌تجربه، قطعاً موفق به انجام کاری نمی‌گردد.

 

پرونده های مالیات بر ارث و ماده 187

 

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

قبل از هر چیز لازم است به استحضار برساند. این گروه تشکیل شده از ممیزین بازنشسته سازمان مالیاتی  و اداره ثبت اسناد کشور می باشد که طی 10 سال گذشته فعالیت خود را با دفاتر حقوقی و دفاتر اسناد رسمی به طور گسترده آغاز نمود،لیکن در درازای این مسیر و تقاضای شما سروران گرامی، ما را بر آن داشت تا خدمات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه با هزینه کمتر و خدماتی به مراتب بهتر جهت کاهش هزینه ها مالیاتی در اختیار عموم قرار دهیم.

این گروه با بهره گیری از تجربه و دانش خویش اقدام به خدمت رسانی به شما سروران گرامی در این مسیر ناهموار و سنگلاخ، جهت پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر و پرداخت مالیات اضافی در اثر ناآگاهی نموده است که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه موجب جلب رضایت و اعتماد چندین ساله شما گردیده است.

افتخار ما کاهش شدید مخارج شما سروران گرامی در درازای این مسیر است.

از اینرو از شما خواهشمند است  جهت پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر و پرداخت مالیات اضافی در اثر ناآگاهی، قبل از هرگونه اقدامی یک جلسه مشاوره رایگان با ما داشته باشید تا مسیر خود را در ابتدا به صورت تخصصی و ایمن طی نمایید.

 

 

 

قبل از هر چیز لازم به ذکر است تمامی محاسبات بالا برای وراث طبقه اول می باشد و ضرایب برای وراث دوم و سوم به ترتیب افزایش خواهد داشت.1. ابتدا وراث طبقه اول که عبارت‌اند از پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد هستند.2. سپس وراث طبقه دوم قرار دارند که شامل اجداد، برادر، خواهر، و اولاد آن‌ها می شود3. و بعد از آن، وراث طبقه سوم قرار دارد که شامل عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آن‌ها است.

 

 

اموالی که از پرداخت مالیات معاف هستند، عبارت است از

معافیت مالیات بر ارث بر اموال و دارایی های مانند؛ مطالبات خسارت اخراج ،باز خرید، بیمه تامین اجتماعی، مرخصی استحقاقی که استفاده نشده است، بیمه عمر و بیمه زندگی،دیه و خسارت فوت ،وجوه بازنشستگی و وظیفه و همچنین بازخرید خدمت و مزایای پایان خدمت که از پرداخت مالیات بر ارث معاف هستند.

اثاثیه منزل سکونت متوفی شامل قانون معافیت مالیات بر ارث است.از اینرو کلیه اثاثیه آخرین محل سکونت متوفی شامل معافیت می باشد و نیاز به اظهار آن در اظهار نامه مالیات بر ارث نیست.

معافیت مالیات بر ارث بر اموال و دارایی های که برای سازمان ها و یا موسسه ها(وزارت خانه، موسسات دولتی، شهرداری، و کلیه دستگاه هایی که بودجه آن توسط دولت تامین می شود)مورد وقف یا نذر یا حبس واقع گردیده به شرطی که سازمان و نهاد های مذکور تائید نمایند.

اموالی که جزء ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب و یا بصورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده (۲) قانون مالیات‌ها قرارگیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد و معاف از مالیات بر ارث می باشند.

دیون محقق متوفی، واجبات مالی و عبادی و هزینه کفن و دفن از مالیات بر ارث کسر می گردد که از اینرو می توان گفت مشمول معافیت مالیات بر ارث است.

وراث طبقات اول و دوم نسبت به اموال شهدای انقلاب اسلامی مشمول مالیات بر ارث موضوع این فصل نخواهند بود و شامل قوانین معافیت مالیات بر ارث می باشد.

(۸۰%) اوراق مشارکت و سپرده های متوفی نزد بانک های ایرانی و شعب آن ها در خارج از کشور و مؤسسه های اعتباری غیر بانکی مجاز ، همچنین (۵۰%) ارزش سهام متوفی در شرکت  هایی که سهام آنها طبق قانون مربوط در بورس پذیرفته شده باشد و (۴۰%) ارزش سهام یا سهم الشرکه متوفی در سایر شرکت ها و نیز (۴۰%) ارزش خالص دارایی

 

 

7.5% ارزش منطقه اییدر حقیقت بایدگفت مالیات بر ارث زمین و ملک مسکونی با هم برابرند، فی الواقع زمین بدون بنا از حیث احتساب مالیات بر ارث مانند ملک مسکونی می باشد و در صورتی که بنا داشته باشد به طور مثال دامداری و یا پرورش ماهی و از اینگونه قبیل باشند کلا به میزان 3% قیمت برآورد شده توسط کارشناس اداره مالیات می باشدالبته این نکته را باید در نظر گرفت این 3% مربوط به حالتی است که تاریخ فوت از ابتدای سال 1395 باشد در غیراینصورت مالیات بر ارث اقلام فوق الذکر به میزان 35% قیمت برآورد شده توسط کارشناس اداره مالیات می باشد.

 

 

مالیات بر ارث ملک مسکونی برای تاریخ فوت از ابتدای سال 95  بر اساس ارزش معاملاتی به شرح ذیل است،

نکته درباره مالیات بر ارث ملک مسکونی در قوانین جدید:

در محاسبه مالیات بر ارث ملک مسکونی، شایان ذکر است اثاثیه داخل منزل متوفی معاف از پرداخت مالیات بر ارث می باشد.

درقوانین مالیات بر ارث جدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث به مدت یکسال از تاریخ فوت می باشد. این در صورتی است که در قوانین قدیم مهلت تسلیم اظهارنامه 6 ماه از تاریخ فوت بوده.

عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب جریمه معادل 10% مالیات متعلق می گردد.

 

 

مالیات بر ارث حساب های بانکی از سال 1395 به بعد 3% می باشد که یعنی 3% کل حساب بانکی به نحوی که شامل هیچ گونه معافیت مالیاتی نخواهد بود و از کل سپرده این 3% به طور کامل لحاظ می گردد.در مورد قوانین مالیات بر ارث قبل از سال 1395 که مربوط به تاریخ فوت قبل از سال 1395 می باشد، طبق قانون مالیاتی از 20% سپرده های بانکی به شرح ذیل مالیات اخذ میگردد:سپرده بانکی تا پنج میلیون 15 درصداز 5 تا 20میلیون 20 درصداز 20تا 50میلیون 30 درصدسپرده از 50 میلیون به بالا 35 درصد

 

 

در صورتی که تاریخ فوت تا قبل از اسفند 1394 باشد،مالیات بر ارث مغازه 35% می باشد و در صورتی که تاریخ فوت از ابتدای سال 1395 باشد، مالیات بر ارث مغازه 3% قیمت براورد شده توسط کارشناس اداره مالیات می باشد که در اینخصوص باید گفت مالیات بر ارث انبار تجاری 50% ارزش مغازه در واحد متر مربع می باشد و همچنین بالکن یک سوم هر متر مربع تجاری می باشد. اجناس داخل مغازه نیز ارزیابی میشود که 10% مالیات بر ارث محاسبه و دریافت خواهد شد.

 

.

 

 

اموال مشمول مالیات بر ارث شامل:

کلیه اموال و دارایی های که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی و یافرضی انتقال می یابد، شامل : موجودی حساب های بانکی، املاک اعم از مسکونی، زراعی، باغ، آپارتمان، خانه، شرکت، سهام، املاک تجاری، اداری و صنعتی.

.

 

 

مالیات بر ارث یکی از انواع مالیات های مستقیمی می باشد که دولت به موجب نص صریح قانون مالیاتهای مستقیم دریافت می نماید، به این شرح که هرگاه فردی فوت نماید و ورثه داشته باشد ، وراث یا نماینده قانونی آنها میباست ابتدا نسبت به اخذ انحصار وراثت اقدام نماید تا رسما وراث متوفی مشخص گردند و همچنین مکلفند جهت جلوگیری از جریمه، ظرف حداکثر یک سال از تاریخ فوت، به سازمان امور مالیاتی محل سکونت متوفی مراجعه و در فرم اظهار نامه مخصوص سازمان امور مالیاتی، اطلاعات هویتی و مکانی متوفی ، وراث ، اموال، دارایی ها، بدهی ها، هزینه های دفن کفن، واجبات مالی و عبادی و دیون محقق و مسلم متوفی را نظیر مهریه همسر درج نمایند.بعد از رسیدگی اظهارنامه هر یک از وراث به نسبت سهم الارث خود ملزم به پرداخت مالیات متعلقه خواهند شد . و بدون پرداخت این نوع از مالیات امکان هرگونه نقل و انتقال به صورت رسمی ممنوع و امکان نخواهد داشت که در حقیقت پرداخت این نوع مالیات از ارکان اساسی تنظیم سند رسمی می باشد. که قانون گذار جهت ضمانت اجرایی قرارداده است.از اینرو از وراث محترم خواهشمند است جهت پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر و پرداخت مالیات اضافی در اثر ناآگاهی، قبل از هرگونه اقدامی یک جلسه مشاوره رایگان با ما داشته باشید تا مسیر خود را در ابتدا به صورت تخصصی و ایمن طی نماییدحال اگر در اثر ناآگاهی، در مسیر ناهموار و سنگلاخ قدم گذاشته اید، این گروه وظیفه خود میداند در هرجای مسیر به شما ملحق و شما را جهت به حداقل رساندن خسارت همراهی نماید .

خدمت ما برای شما، فراهم کردن

بهترین راه حل قانونی

قدم به قدم

دپارتمان کسب و کاردپارتمان شخصیدپارتمان پشتیبانیسایر

اگر سوالات حقوقی درباره مالیات بر ارث دارید وارد صفحه درستی شده اید. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد مالیات بر ارث از مشاوره حقوقی در مورد مالیات بر ارث به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره مالیات بر ارث داشته اند ، اطلاعات خود را درباره مالیات بر ارث افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد مالیات بر ارث طرح کنید.


1399/6/4

فوت فروشنده خودرو

با سلام و وقت بخير. خودرويي در سال 94 خريدم و همان زمان تعويض پلاک انجام و برگ سبز خودرو به نام من شده است. سال گذشته قرار به انتقال سند در دفترخانه ب …مشاوره رایگان مالیات بر ارث


1399/5/26

انحصار وراثت

با سلام، بنده برگه انحصار وراثت را گرفته ام. ولی مابقی وراث اقدامی برای امور مالیاتی انجام نمی دهند. بنده هم نه وکالت از طرف آن ها دارم و نه صورت اموا …


1399/5/25

سپرده متوفی

سلام، وقت بخیر
ایا سپرده کوتاه مدت متوفی بعد از کسر مالیات سه درصدی بطور کامل به وراث بازگردانده میشود ؟؟ ایا دولت حق تصرفی در سپرده متوفی دارد؟؟
با ت …


1399/5/20

مالیات بر ارث

سلام.
آیا در صورت نداشتن پول برای پرداخت مالیات بر ارث باغ می توان از خود باغ بخشی را به عنوان مالیات داد؟ …


1399/5/12

مالیات بر ارث سهام

سلام، پدر من سال 95 فوت شدن. دارایی که داشتن مقداری سهام بود که اون زمان ارزشی نداشت و ما بیخیال شدیم بریم دنبالش تا امسال. این سهام ها یکم با ارزش شد …


1399/5/10

مالیات بر ارث

سلام
تعداد وراث 2 نفر خواهر، وراث درجه ی 2
اموال: اپارتمان 40ساله در محله ی گیشای تهران طبقه ی اول با پارکینگ 39متر/ وانت کارا مدل 97 / وانت مزدا مدل …


1399/5/2

صلح محاباتی

با سلام، شخصی فرزند خوانده دارد، که رابطه خونی و خویشاوندی با او ندارد. قصد صلح محاباتی اموال خود را به او دارد. آیا پس از مرگ او خویشاوندان می‌ت …


1399/4/28

مالیات بر ارث

سلام
پدرم سال 98 فوت شدند لیست اموال و دارایی های ایشون رو به اداره مالیات اعلام کردیم ایشون سه دانگ از یک باب مغازه در اکباتان را داشتند که برای این …مشاوره رایگان مالیات بر ارث


1399/4/20

مبایعه نامه متوفی برای وراث (مالیات)

با سلام خدمت شما
پدر بنده سال اذر ماه 98 فوت شدند بنده گواهی حصر وراثت ایشان را طی مراحل قانونی دریافت کرده ام
ورثه فقط من (پسر) و مادرم هستیم
پدر بند …


1399/4/17

انسداد حساب بانكی بدليل ماليات بر ارث

باسلام بنده ورثه ملک پدری هستم كه ماليات بر ارث به من هم تعلق گرفته است و بدليل بالا بودن رقم آن تاكنون قادر به پرداخت نبوده ام، و از طرفی ٢ دانگ از م …


1399/4/13

مالیات بر ارث

سلام ملکی سند دار طبق سند عادی در سال 86 از شخصی خریداری نمودم که فروشنده فوت کرد با گرفتن گواهی انحصار وراثت وراث را الزام به تنظیم سند کردم و محکوم …


1399/4/8

مزایده ملک ارثی

با سلام
دو تا سوال داشتم خدمت اساتید بزرگوار لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید.
من چند برادر و خواهر دارم؛ که یه خونه پدری برایمان به ارث مانده، حالا بر …


1399/3/28

امکان اعتراض به مالیات بر ارث

با سلام و احترام. مادرم 20 میلیون حساب بانکی داشت که بعد از فوت اقدام به بستن حساب کردیم که بانک مسکن جهت پرداخت آن فرم 19 دارایی خواست با وجود شش نفر …


1399/3/27

مالیات بر ارث

پدر بنده فوت شده ما سه خواهر ی برادر و مادر هستیم و کارهای انحصار وراثت رو انجام دایم و خونه ای که دارد میخوایم بفروشیم سند ندارد گفتند باید گواهی مال …


1399/3/22

صلح مشروط

آیا در صلح مشروط مالیات بر ارث تعلق میگیرد؟


1399/3/11

مالیات بر ارث

سلام
من لیست اموال پدرم را که فوت کرده را به اداره مالیات داده ام
میخواستم بدونم که بعد ازین که لیست مالیات بیاید من و وراث میتوانیم از میان کل اموال …


1399/3/5

کم کردن مالیات بر ارث

با سلام
راهی از برای ماده 26 مالیات های مستقیم جهت کسر از مالیات بر ارث در صورت عدم وجود وصیت نامه و مدارک مثبت برای موصی له وجود دارد ؟؟؟؟
باتشکر …


1399/3/5

انتقال سند ملک به غیر توسط وارثین

با سلام، پدرم بیش از 15 سال پیش قصد خرید خونه ای رو داشته و تا مراحلی پیش رفته و سپس اون خونه رو به فرد دیگری واگذار کرده. پدرم اخیرا فوت کرده و هنوز …


1399/3/4

مهریه در مالیات بر ارث

با سلام خدمت شما
مادر بنده در سال 1370 با پدرم ازدواج کردند و مهریه ایشان 600 هزار تومان در آن زمان بوده است. و پدرم سال 98 فوت شدند.
سوالی که بنده دا …


1399/2/30

دیه

سلام برای همسر بنده مبلغ 270 میلیون دیه امده که مهریه ام را به اجرا گذاشتم. مالیاتی که برای این دیه تعلق می گیرد چند درصد است؟ چند درصد از این مبلغ را …


1399/2/26

تعیین تکلیف حساب مشترک با دو امضا بعد از فوت یکی از صاحبان امضا

با سلام
پدر و خواهر من حساب مشترک سپرده سرمایه گذاری بلند مدت با دو امضا (شرط هر دو امضا اجباری) نزد بانک ملی داشتند، پدرم دو ماه پیش فوت کرده اند. چن …


1399/2/25

مشاور مالیاتی

با سلام
پدر من 2 ماه پیش فوت کرده و داریم کارهای انحصار وراثت نامحدود را انجام میدیم
چه زمانی میبایست پیگیر کار مالیات بر ارث را انجام بدیم
و مشاور ما …


1399/2/22

انحصار وراثت

با سلام . برای شروع کار به شورای حل اختلاف رفتم و وراث مشخص شدن . اول اینکه برای اینکه بدونیم مرحوم چه چیزی به نامش هست جایی برای استعلام هست ؟ الان ب …


1399/2/20

مالیات بر ارث

با سلام احتراما آیا مالیات بر ارث و پرداخت آن به زمینی که بیش از 40 سال هست که در تصرف متوفی و یا احدی از وراث نبوده و پرونده قضایی رفع تصرف عدوانی آن …


1399/2/19

ایا قولنامه خانه ای که انحصار وراث و مالیات بر ارث ان صادر نشده قانونی است ؟

ایا قولنامه خانه ای که انحصار وراثت و مالیات بر ارث ان انجام نشده قانونیست ‌؟


1399/2/13

مستندات دیون متوفی

با سلام
پدرم مهرماه سال 98 فوت کردند اکنون برای اظهارنامه مالیات بر ارث چند سوال دارم
1_ برای مهریه مادرم که جز دیون محسوب بشه ارایه قباله ازدواج کف …


1399/2/13

مالیات بر ارث

با سلام . پدر من در کرج فوت و گواهی انحصار وراثت ایشان از کرج صادر گردیده است ولی ملک ایشان در شهر تهران در محدوده اداره مالیاتی شمیرانات قرار دارد بر …


1399/1/24

مالیات بر ارث ملک

آیا مالیات بر ارث ملک تا محدوده قیمتی خاص شامل معافیت میشود یا خیر؟


1398/12/18

سوال مالیاتی

سلام
ما یدونه مشکل پرداخت مالیات بر ارث داریم
و مدتی میشه به دنبالش نرفتیم
این پیام اومده به ما
خانم……….به شماره پرونده ……..به شعبه 5اجرا مد …


1398/12/16

فروش قسمتی از اموال ارثیه

با سلام خدمت شما
من پدرم دو ماه است فوت شده اند انحصار وراثت صادر شده و من برای مالیات بر ارث اقدامی نکردم از ایشان یک ماشین 206 و یک خانه یه ارث مان …

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: info@dadrah.ir

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” مشاوره مالیات بر ارث , مالیات بر ارث , مالیات , ارث ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” مشاوره مالیات بر ارث , مالیات بر ارث , مالیات , ارث ” مشاهده کنید.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: info@dadrah.ir

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

پیچیده بودن قوانین مالیاتی باعث سردرگمی مودیان عزیز شده و آنها را در حل مشکلات مالیاتی بسیار درگیر کرده است. انجام امور مالیاتی بدون آگاهی از علم مالیات می تواند برایتان بسیار دردسر ساز شود. شما حتما باید از افرادی که تخصص این کار را دارند کمک بگیرید ، مالیات یک علم نهفته با قوانین ، ماده و تبصره های بسیاری است که حتما نیاز به یک مشاور مالیاتی متخصص دارید.

مشاوره مالیاتی اورژانسی : 09104543500

کانون مشاوران مالیاتی تهران یکی از مراکز تخصصی در کشور می باشد که با همکاری کارمندان بازنشسته اداره مالیات کشور جهت ارائه مشاوره مالیاتی و انجام کلیه خدمات مالیاتی در سال 91 تاسیس گردیده است که دارای 20 نمایندگی فعال در کل کشور را دارد، در ادامه با خدمات مشاوره مالیاتی در تهران آشنا شوید.

مشاهده ویدئو مشاوره مالیاتی 

مشاوره رایگان مالیات بر ارث

شما به عنوان فرد یا موسسه فعال در زمینه املاک، باید با قوانین مالیات بر اجاره املاک، نقل و انتقال، سرقفلی و بساز و بفروش، نرخ 131 قدیم و جدید، ثبت اظهارنامه الکترونیکی، کاهش جرائم مالیات و… آشنا باشید.

در این قسمت مشاوران ما مشاوره کاملی در مورد قوانین و مقررات مربوط به شما ارائه می دهند. همان طور که می دانید قوانین مالیات بر ارث و مالیات مربوط به آن، قوانین مهم و پیچیده ای است که نیاز به بررسی تخصصی دارد.

اطلاع از قوانین در زمینه مالیات بر ارزش افزوده، بسیار می تواند به نفع شما باشد. کارشناسان ما با ارائه مشاوره کامل و تخصصی و بررسی شرایط شما، خیالتان را از این بابت راحت خواهند کرد.

مالیات بر مشاغل مالیاتی است که به صورت مستقیم از درآمد اشخاص حقیقی دریافت می شود. مشاوران ما شما را با قوانین متعدد در زمینه این نوع مالیات آشنا می کنند. می توانید با آگاهی کامل در این زمینه تصمیم بگیرید.

مالیات حقوق و دستمزد، در مورد افرادی اعمال می شود که حقوق دریافت می کنند . این که این قوانین برای شما چگونه است بستگی به حقوق دریافتی و شرایط کاری تان دارد. مشاوران ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان می گذارند.

این نوع مالیات برای مواردی مثل درآمدهای بلاعوض یا حاصل از جوایز و… است که از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می شود. قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد که نیاز به بررسی های دقیق دارد.

مشاور مالیاتی یک فرد متخصص ، تحصیل کرده و مجرب در دو حوزه‌ مجزا از همیعنی حوزه های مالی و حسابداری است که علاوه بر تسلط بر استاندارهای بین المللی حسابداری و دانش و تجربه در بخش حسابرسی ، تسلط کافی به حقوق و قوانین ، خصوصا قانون مالیاتهای مستقیم و بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی مربوط به آنرا داشته و تجربه کار عملی در پرونده‌های مالیاتی موجود در سازمان امور مالیاتی کشور در مراجع قضایی را نیز در سابقه شغلی خود دارا میباشد.

بنا براین اگر به دنبال یک مشاور مالیات با تجربه و متخصص به منظور مشاوره مالیات هستید ، کانون مشاوران مالیاتی تهران با بهره گیری از مشاورین برجسته و مجرب خود به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان است.در ادامه با ما همراه باشید تا با وظایف یک مشاور امور مالیاتی و نحوه انجام مشاوره مالیاتی بیشتر آشنا شوید.

با ارائه انواع مشاوره های لازم در کنار شما هستیم . هر آن چه لازم است بدانید، از قبل برایتان در نظر گرفته ایم. دیگر مشاوره های ما در این کانون از این قبیل است:

انواع مشاوره مالیاتی در کانون مشاوران تهران

در این مشاوره ابتدا گزارشات و اطلاعات مربوط به وضعیت جاری مودی مطالعه شده و در صورتی که نیاز به بررسی و تحلیل حضوری باشد مشاوران ما در شرکت یا محل مورد نظر حاضر شده و بعد از دریافت اطلاعات لازم و کافی، تا پایان مراحل اجرای تکالیف مالی، مالیاتی و قانونی با شما همراه می شوند. نکته مهم این است که مشاوره همیار در پکیج پشتیبانی سالیانه می باشد و صفر تا صد مراحل مالیاتی شما توسط وکلا و مشاوران مالیاتی این مجموعه انجام خواهد گرفت.

شما می توانید با مشاوره مقطعی در یک دوره زمانی مشخص تمام مشاوره های مربوط به کسب و کارتان را دریافت کنید. مشاوره مقطعی بدین صورت می باشد ک به شما در یک دوره زمانی مشخص تمام مشاوره های مربوط به کسب وکار ارائه داده می شود.

اگر شما با تمام مراحل مالیاتی کسب و کار خود آشنا یا حسابدار یک مجموعه هستید اما تنها در موارد خاصی سوال و مشکل دارید ، در این صورت می توانید از مشاوره موردی بهره بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

مشاور مالیات به فردی آموزش دیده در امور قضایی و مالی (حسابداری) گفته می‌شود که دارای شناخت عمیق از قوانین مالیاتی می ‌باشد. نتیجه همفکری با یک مشاور مالیات اغلب به حداقل رساندن میزان مالیات در چارچوب قوانین می‌ باشد که به آن مشاوره مالیاتی می گویند.

مهارت های مشاوران مالی “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” عبارتند از:

• اطلاعات و دانش حقوقی کافی ، به منظور حل و فصل همه مطالبات شرکت• مسلط به امور مالی – حسابداری – بیمه ای و قضایی ، در ارائه بهترین راهکار برای راه اندازی و مدیدیت یک فعالیت اقتصادی• مسلط به قوانین حقوقی و قضایی مرتبط با نوع شغلی که در آن به مشاوره میپردازد.• روابط عمومی بالا ، به منظورمذاکره با صاحبان تصمیم درشرکتها ودرادارات دولتی مخاطب کارفرما

وظایف عمده و اصلی یک مشاور مالیاتی : 

• مطالعه ، بررسی و تهیه صورتها و گزارشات مالی از منظر حقوقی و استاندار های حسابداری• مطالعه شرایط مالی موجود شرکت و ارائه مسیر برای خروج از مشکلات• نظارت بر فعالبت کارکنان بخش مالی که تهیه گزارشات مالی بر عهده آنهاست• کمک به مدیران مالی شرکت ها به منظور اتخاذ تصمیمات درست• مشاوره دقیق به مدیران ارشد شرکت در زمینه افزایش سود وبازده کار• حمایت و کمک به حفظ مسیر مالی صحیح شرکت• ارائه روشهای درست در انجام تکالیف مالیاتی• معرفی روشهای مطالبه حق در موارد اختلاف با ادارات مالیاتی

شرکتها زمانی از واحد حسابداری خود ضربه میخورند که انتخاب مناسبی در این خصوص نداشتند و متاسفانه گاهی اصلا حسابدار استخدام نمی کنند یا از افرادی که علم حسابداری مالیاتی ندارند استفاده میکنند .اگر واحد حسابداری شناخت کافی از تکالیف مالیاتی و مخاطرات ناشی از آن را نداشته باشد مشکلاتی از قبیل مشکلات زیر برای شما پیش می آید :

جریمه های مالیاتی که در سنوات اخیر ،به دلیل مشکلاتی مالی دولت، از بخشودگی چشمگیری بهره مند نمی شوند

علی الراس شدن مالیاتگذشتن تاریخ اعتراض و و سایر حوقوق مالیاتیارائه اطلاعات نا بجا به در پرونده مالیاتیعدم انجام تکالیف مالیاتی ( اعم از گزارشات فصلی – ارزش افزوده – لیست مالیات حقوق- ارسال مالیاتهای تکلیفی و . . .پس انتخاب یک مشاور مالیاتی مناسب یا مشاوره مالیاتی با افراد متخصص و مجرب در ابتدای فعالیت مجموعه شما یا در زمان بروز مشکلات مالیاتی ، می تواند از بسیاری از ناهماهنگی ها و ضرر و زیان های جبران ناپذیری جلوگیری کند. شما می توانید سوالات مالیاتی خود را در انتهای همین مطلب برای ما ارسال نماید و پاسخ آن را در کمتر از 24 ساعت دریافت کنید.

چه مقدار بايد برای مشاوره مالياتی هزينه کنم ؟

تعرفه خدمات مالی و مالیاتی با توجه به شرایط مختلف و نوع شرکت و حجم فعالیت محاسبه می شود. برای محاسبه تعرفه خدمات مالی و مالیاتی باید به دو نکته مهم توجه کرد تا بتوان بعد از پاسخ دادن به سوالات و برآورد نیازهای شما ، میزان تعرفه خدمات مالی و مالیاتی را محاسبه کرد.

مشاوران “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” ابتدا لیست خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی مورد نیاز شما را تهیه و با توجه به حجم فعالیت و نوع شرکت و خدمات مورد نیاز شما ، برآورد هزینه میکنند. برای مثال وقتی گردش مالی بالا یا الزامات قانونی و حتی تصویب هیئت مدیره وجود ندارد ، نیازی به حسابرسی صورت های مالی نیست. با توجه به نوع شرکت و حجم فعالیت شما ، نوع خدمات مورد نیاز شما مشخص می شود. 

نحوه عملکرد سیستم مالیاتی آلمان چگونه است؟

اکید این موضوع بر این است که هر مشاور، با توجه به کیفیت و اعتبار کارشناسان مستقر در آن موسسه ، تعرفه خدمات مالی و مالیاتی متفاوتی دارد. برای مثال شرکت های حسابداری با گرید الف مسلما هزینه بالایی دارند. اما پرداخت هزینه بالا صرفا به این معنا نیست که کیفیت مطلوبی را دریافت می کنید.

پس از موسساتی مانند “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” استفاده کنید که هزینه کمتر اما کیفیت مطلوبی را به شما ارائه می دهند. با توجه به توضیحات داده شده می توانید تعرفه خدمات مالی و مالیاتی خود را از کارشناسان و مشاوران “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” بخواهید و از دو روش جهت سطح کیفیت پاسخگویی و ارائه مشاوره مالیاتی رایگان بهرمند شوید.

سلام وقت بخیر
من می خواستم یه شرکت تاسیس کنم جهت فروش فاکتور رسمی لطفا مشاوره فرمایید
ممنون میشم

سلام نوع فعالیتتون چیست و دلیل ثبت شرکت شما چیست ؟ آیا با جای خاصی میخواهید قرار داد ببندید …سوالات رو پاسخ بدید به دلیل اینکه وظایف مالیات اشخاص حقوقی بیشتر از اشخاص حقیقی هست

سلام وقت بخیر من در سایت مالیات حقوق که رد میکنم همه مراحل هم درست پیش میرم ولی بهد از تایید نهایی وارسال لیست در خلاصه لیست جمع حقوق ومزایای ماهانه ماه جاری ودر قسمت عیدی وپاداش ماه جاری عدد صفر است اشکال از کجاست

سلام و وقت بخیر
طبق سوالی که پرسیدید فک میکنم در قسمت خلاصه لیست باید اطلاعات دستی وارد بشه بعد دکمه ثبت رو بزنید در واقع (باید مبالغ و تعداد پرسنل و نحوه پرداخت دستی وارد بشه بعد لیست رو تایید کنید و کد رهگیری بگیرید)
چنانچه پاسخ سوال درست یا غلط بود مجددا درخواست خود را با دقت برای ما ارسال نماییدمشاوره رایگان مالیات بر ارث

در خلاصه لیست فقط تعداد پرسنل و نحوه پرداخت واطلاعات لیست رو میشه دستی وارد کرد ولی جمع کل حقوق و مزایای همه پرسنل رو نمیشه دستی وارد کرد بعد رد کردن خودش محاسبه میکنه ودر لیست میشینه مشکل من اینه که تو لیست تیک ارسال لیست و محاسبه لیست زده شده ولی تو خلاصه جمع حقوق و دستمزد ستون ماه جاری صفر است و لی درجزییات لیست اسامی کل پرسنل هست

لطفا جهت پاسخ دقیق تر مشکل پیش آمده سوال خود را برای ایمیل کانون به صورت اسکرین شات ارسال نمیایید با تشکر

درخواست مشاوره

این به ما کمک می کند تا از هرزنامه ها جلوگیری کنیم، از شما متشکرم

اطلاعات

دسترسی سریع

خدمات اصلی

کانون مشاوران مالیاتی تهران 

مشاوران مالیاتی تهران متشکل از کارمندان بازنشسته سازمان اداره مالیات کشور گرد هم جمع شده اند و با ارائه و راهکارهای قانونی و متناسب با پرونده مالیاتی شما می توانند مسائل پیچیده مالیاتی شما را حل و فصل نمایند. این مجموعه با دارا بودن وکلای خبره مالیاتی می تواند وکالت مالیاتی شما را بر عهده بگیرد در صورتی که در مورد مشکل به وجود آمده مالیاتی خود سوالی دارید از طریق تلفن های تماس ثبت شده در سایت با کانون تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نماید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون مشاوران مالیاتی تهران می باشد

طراحی سایت و سئو سایت: webayandeh

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

مشاوره رایگان مالیات بر ارث
مشاوره رایگان مالیات بر ارث
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *