چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

 
helpkade
چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم
چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

برای داشتن چشمان زیبا و شفاف باید چشمان سالمی داشته باشیم. مهم ترین نکاتی که باید برای حفظ سلامت چشمان و قدرت بینایی رعایت کنید، نکاتی هستند که از تغذیه تا مراقبت از چشم خلاصه می شوند و در این بخش از نمناک خواهید خواند .

هر چند وقت که می گذرد با این که هنوز جوان هستید، وقتی به آینه نگاه می کنید پف چشم ها ، حلقه های سیاه و خطوط ریز اطراف آن ها، این علائم روی صورت باعث نگرانی خواهند شد.

آیا چشم های شما زیبایی طبیعی خود را از دست داده اند؟ چشم های خسته نشانه استرس و خستگی هستند. این باعث می شود مسن تر شوید. علل می تواند هر چیزی باشد – خواب بسیار کم، استرس و چیز های دیگر.به جای چک کردن بخش زیبایی و مراقبت شخصی در سوپر مارکت، می توانید به نکات زیبایی طبیعی برای داشتن چشمان زیبا بپردازید.

چشم های چیزهای زیادی در مورد این که چه احساسی دارید، می گویند. در ادامه این بخش از سلامت و زیبایی نمناک برخی توصیه های زیبایی خانگی برای چشم ها آورده شده است که به شما کمک می کند چشم های خود را سالم و زیبا نگه دارید.

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

تغذیه در سلامت چشم نقش مهمی بازی می کند. چهار ماده مغذی خاص؛ ویتامین ث، ایی،آ و روی می توانند به کاهش خطر شیوع بیماری های چشم تا 35 % کمک کنند. بنابراین مطمئن شوید که از طریق رژیم غذایی متعادل و مناسب مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را به دست می آورید.

غذاهایی که بر سلامتی و البته زیبایی چشم تاثیر زیادی دارند عبارتند از:

1. میوه ها (به خصوص آن هایی که ویتامین ث دارند):پرتقال، انبه و توت فرنگی

2. منابع گیاهی ویتامین آ:هویج، هلو، پاپایه، اسفناج و انبه

3. منابع غذایی روی :شامل بوقلمون، مرغ، ماست و غلات در رژیم غذایی بگنجانید.

4. آجیل و دانه ها:مانند بادام، آجیل و دانه های آفتابگردان منابع غنی ویتامین ایی هستند.

مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات بخورید:

بخش بسیار مهمی از نکات زیبایی چشم ها،به رژیم غذایی مرتبط می شود. در زیر برخی از گزینه های غذایی که باید در رژیم غذایی داشته باشید آورده شده است تا چشم های زیبایی داشته باشید.

هویج – غنی از بتا کاروتوئن ،است خوردن آن می تواند در حفظ چشم های سالم مفید باشد. بتا کاروتوئن یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک می کند.

بروکلی و کلم بروکسل – ویتامین ث برای سلامت چشم ضروری است.بروکلی ، فلفل دلمه ای و کلم بروکسل حاوی ویتامین ث بسیاری هستند که به شما کمک می کنند سلامت خود را حفظ کنید.

ماهی – ماهی مانند سالمون وحشی و ساردین، گزینه های غذایی سالم برای چشمان هستند، به خاطر چربی های امگا 3 که از رگ های خونی کوچک در چشم ها محافظت می کنند.

اسفناج و سیب زمینی شیرین – هر دو گزینه های غذایی حاوی بتا کاراتوئن هستند تا سلامتی چشم را بهبود دهند. علاوه بر این، اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین ث، لوتئین و – اجزایی است که چشم را سالم نگه می دارند و بینایی را بهبود می بخشد .

نمک :رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند باعث حفظ مایعات شود که ممکن است به پف کردن ناحیه زیر چشم منجر شود.

برای داشتن چشم هایی سالم و زیبا ، این نکات زیبایی طبیعی را امتحان کنید:

کم تر آرایش کردن

محصولات آرایشی می تواند چشم را زیبا نگه دارد اما کوتاه مدت است بنابراین حد الامکان از استفاده لوازم آرایش خود داری کنید

بدن خود را آبرسانی کنید

تا جای ممکن آب بنوشید. پف چشم ها گاهی اوقات از کمبود آب در بدن است. پف را کاهش می دهد و همچنین ضایعات را از بدن دفع می کند. بنابراین هر وقت نیاز داشتید یک لیوان آب بنوشید.

به طور منظم ورزش کنید:

شما باید هر روز ورزش کنید؛ انجام این کار گردش خون را بهبود می بخشد. تنها زمانی که ورزش می کنید، چشم های شما اکسیژن کافی دریافت می کنند تا آن ها را سالم نگه دارد.

خواب خوب شبانه داشته باشید:

بهترین نکته زیبایی برای چشم ها داشتن خواب خوب است. استراحت نکردن می تواند به پف چشم ها منجر شود و باعث می شود که چشم ها خسته به نظر برسند. تا آنجا که می توانید استراحت کنید. 7 تا 8 ساعت خواب نه تنها به سالم نگاه داشتن چشم ها کمک می کند بلکه تمام بدن شما با ظرفیت کامل کار می کند.

قاشق سرد :

در اینجا نکات زیبایی طبیعی برای چشم ها وجود دارد – دو قاشق را در فریزر در طول شب قرار دهید. آن ها را صبح بردارید و پشت خمیده آن را روی چشمان قرار دهید. قاشق ها سرد خواهند بود پس باید در فواصل زمانی این درمان را انجام دهید. این به افزایش گردش خون کمک می کند و چشم ها را تازه نگه می دارد.

آب یخ:

لایه های پنبه را در آب یخ فرو کنید و آن ها روی پلک های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید. سردی رگ های خونی را منقبض می کند و چشم را روشن تر می سازد. لایه های پنبه نباید احساس یخی داشته باشند اما سرد اشکالی ندارد چون باعث می شود چشم تازه شود.

ماسک تخم مرغ:

اگر در این فکر هستید که چطور بصورت طبیعی چشمان زیبا داشته باشید، ماسک تخم مرغ راه حلی موثر برای شما است. چند سفیده تخم مرغ را بزنید و آن ها را به آرامی در اطراف چشمان بمالید. این ماسک را 15 دقیقه قبل از تمیز کردن صورت با آب سرد بگذارید. ماسک تخم مرغ باعث می شود که منطقه اطراف و زیر چشم ها احساس انقباض کند.

دایره های تیره:

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

دو خیار را تقسیم کرده و عصاره را به بیرون فشار دهید. این عصاره را با استفاده از پدها روی مناطق تاریک چشم قرار دهید. اجازه دهید آب میوه به مدت 15 دقیقه روی پلک ها بنشیند. برای به دست آوردن چشم زیبا، حداقل 5 روز، نکته زیبایی خانگی چشم را امتحان کنید.

یک قاشق گوشت گوجه فرنگی را با مقداری پودر زرد چوبه، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آرد مخلوط کنید. خمیر را به آرامی روی پلک ها و قسمت های تاریک بمالید. آن را به مدت نیم ساعت قبل از برداشتن به آرامی با پدهای مرطوب نگه دارید. این کار را روزی یک بار حداقل یک هفته انجام دهید.

چشمان پف کرده:

سیب زمینی خام بردارید و حلقه های آن را روی چشمان بسته قرار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.پد پنبه را در شیر سرد فرو کنید و آن ها را روی پلک های چشم قرار دهید. 15 تا 15 دقیقه بماند.چند قطره روغن ویتامین ای را در کاسه کوچکی از آب سرد اضافه کنید. پنبه را به مدت 5 دقیقه در کاسه بریزید و آن ها را روی چشم ها قرار دهید. و20 دقیقه آرام باشید.

چای کیسه ای سبز:

چطور می توان چشم های زیبا داشت ؟ چای کیسه ای سبز می تواند به شما کمک کند. چای کیسه ای را در آب سرد خیس کنید و آن را روی چشمان بمالید. 15 تا 20 دقیقه آن را روی چشمان نگه دارید. تانین در چای، تورم را کاهش داده و چشم را سالم نگه می دارد.

برای داشتن چشمانی با طراوت :

پنبه را در شیر گرم خیس کنید و به مدت 15 دقیقه روی چشم قرار دهید.

چشمان گود افتاده :

نیمی از عسل را با نیمی از دانه های بادام ترکیب کنید. این ترکیب را به آرامی روی چشم ها هنگام خواب بمالید. درمان را برای یک هفته امتحان کنید تا نتایج قابل توجه را ببینید.چند عدد بادام را در طول شب خیس کنید. پوست آن را بکنید و صبح با یک لیوان شیر، بادام را بخورید. حداقل یک ماه این کار را انجام دهید.

چشم های خود را ماساژ دهید: به آرامی ناحیه اطراف چشم ها را ماساژ دهید اینکار به بهبود جریان خون و کاهش حلقه های تیره چشم کمک کنید. اگر می خواهید آن را به عادتی معمولی تبدیل کنید، باید یک غلتک چشمی مرتعش را خریداری کنید. آن ها نسبتا ارزان هستند.اگر با دست چشم هایتان را ماساژ می دهید، مطمئن شوید که هیچ گونه روغن اضافی روی انگشتان نیست. در غیر این صورت، انتقال چربی ممکن است منجر به سوزش پوست شود.

چشم های خود را ورزش دهید : اگر می خواهید نگاه هر فرد را بهبود بخشید، بهترین راه برای انجام این کار ورزش دادن چشم ها است. اگر چه اندازه واقعی چشم ها را به طور کامل افزایش نمی هید، اما مطمئن می شوید چشمان شما تا حد ممکن قوی هستند .

دید نزدیک و دور را جایگزین یکدیگر کنید تغییر بین این دو باعث می شود سرعت چشمان بالا رود.

سعی کنید با تمرین چشم به جهات مختلف چشم را حرکت دهید این کار اثربخشی ورزش را به حداکثر می رساند.

 


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

 

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت به عهده دارند. چشمان درشت، چهره را زیباتر و بشاش تر نشان می دهند. اگر مایلید چشمان خود را زیباتر جلوه دهید، این مطلب برای شماست.

 

مژه های خود را ریمل بزنید 

ریمل یکی از بهترین انتخاب ها برای درشت جلوه دادن چشم ها است. برای اثر بخشی بیشتر، دو مرتبه به مژه های خود ریمل بزنید، بدین صورت که پس از خشک شدن ریمل در مرحله اول، مرحله دوم را آغاز کنید. برای اینکه مطمئن شوید همه مژه هایتان به ریمل آغشته شده، برس ریمل را بصورت زاویه دار و در جهت رویش مژه بکشید.

 

از فرمژه استفاده کنید 

فرمژه را در محل رویش مژه ها قرار داده و به آرامی سه مرتبه آن را باز و بسته کنید. می توانید فرمژه خود را بمدت ۱۰ ثانیه بوسیله سشوار گرم نموده و اثر بخشی آن را چندین برابر کنید. در این حالت فرمژه همانند بابلیس (اتو موی پیچی) عمل می کند.

 

سایه های چشم را امتحان کنید 

با در نظر گرفتن رنگ چشمان خود، رنگ مناسب برای سایه را انتخاب کنید. رنگ های گرم، خاکی و بنفش برای چشمان سبز رنگ بسیار مناسبند. سایه های صورتی و طلایی، درخشندگی خاصی به چشمان قهوه ای می دهند. و همچنین سایه های قهوه ای و آبی زیبایی چشمان آبی را دوچندان می کند.

 

از کاور دور چشم استفاده کنید 

حتی اگر علاقه ای به آرایش کردن چشمان خود ندارید، کاور دور چشم را هرگز فراموش نکنید. کاور چشم راه مناسبی برای پوشاندن پف، تیرگی و منافذ ریز اطراف چشم است. کاورهای به رنگ صورتی بهتر از رنگهای زرد عمل می کنند. ته رنگ نارنجی موجود در کاورهای صورتی، تیرگی ها و درجات رنگی آبی را از اطراف چشم محو می کند.

 

آرایش خود را محو کنید 

برای زیباتر جلوه دادن چشمهای خود، آرایش چشمان خود را محو کنید تا طبیعی تر بنظر برسد. سایه ابروان خود را با قلمو به سمت بالا محو کنید و تا دنباله استخوان زیر ابرو ادامه دهید. با این کار چشمان خود را درشت تر و درخشان تر جلوه می دهید.

 

مژه مصنوعی را امتحان کنید 

اگر می خواهید بی دردسر مژه های پُر تر و بلندتری داشته باشید، از مژه های مصنوعی استفاده کنید. استفاده از مژه های مصنوعی بسیار آسان است و تاثیر غیر قابل انکاری در درشت تر جلوه دادن چشمان دارند.

 

ابروهای خود را مرتب کنید 

ابروانی مرتب و برداشته شده نقش بسزایی در زیبایی صورت دارند. ابروان خود را رو به بالا شانه زده و موهای اضافی را بچینید. هرچه ابروها نسبت به پلک ها بالاتر باشند، چشمها درشت تر بنظر می آیند.

 

خط چشم

پس از استفاده از ریمل، می توانید خط چشم را امتحان کنید. نقاط خالی بین مژه های خود را با خط چشم مایع پر کنید. این عمل مژه ها را پُر تر و چشمان شما را کشیده تر نشان می دهد.

 

 بدرخشید 

برای اینکه چشمان خود را درخشان تر نشان دهید، زیر چشمان خود سایه براق بزنید. سایه روشن هایی از رنگ های ملایم و روشن برای روز و رنگ های تیره برای شب، توصیه می شوند.

 

از رژلب های روشن استفاده کنید 

شاید باور نکنید، اما استفاده از رژلب هایی با رنگ های روشن، چشمان را درشت تر نشان می دهد. در انتخاب رژ لب دقت فراوان داشته باشید و از رنگ های روشن غافل نشوید.

منبع:سالم زی

زیبایی خود را دوچندان کنید


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


قاعدگی دردناک زنان و دختران


واسه همه چی جا هست!


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


خرید ماست ساز پونته


کارت تخفیف %20 کلیه هزینه های زیبایی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


به همسرت اعتماد نداری؟

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

اگر می‌خواهید چشم‌های‌، زیبا و جذاب داشته باشید، بدون آنكه پول زیادی خرج كنید برای یك بار هم كه شده به شیوه كلئوپاترا آخرین امپراتور مصر باستان عمل كنید و با كمترین هزینه سلامت و زیبایی چشم‌های‌تان را تضمین كنید.

اگر می‌خواهید با یك تیر 3 نشان بزنید این مطلب را از دست ندهید. اگر می‌خواهید علاوه بر سلامت چشم‌های‌تان، زیبایی و جذابیت آنها را چندبرابر كنید بدون آنكه پول زیادی خرج كنید، پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده به شیوه كلئوپاترا آخرین امپراتور مصر باستان عمل كنید و با كمترین هزینه سلامت و زیبایی چشم‌های‌تان را تضمین كنید.مژه‌های بلند و خوش حالت می‌خواهیدچگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

نسخه كلئوپاترا را تكرار كنیدبرای بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان مهم است كه مژه‌هایی پرپشت و بلند داشته باشند. برای همین منظور هم دست به دامن انواع و اقسام ریمل‌های آرایشی حجم‌دهنده و بلندكننده مژه می‌شوند تا با كمك آنها زیبایی چشم‌های‌شان را چند برابر كنند. لوازمی كه اگر با احتیاط سراغ‌شان نرویم خود می‌توانند عاملی برای از دست رفتن زیبایی چشم‌ها باشند.

 

اما نگران نباشید ما برای شما پیشنهاد دیگری داریم. بیایید به شیوه كلئوپاترا چشم‌های‌تان را زیبا و جذاب كنید. تنها كافی است به روش او دست به دامن روغن فندق شوید و با این روغن مژه‌ها را ماساژ دهید.

 

تنها كافی است سرانگشتان هر دو دست را به 2قطره از این روغن آغشته كنید و مژه‌ها را ماساژ دهید. این كار را هر روز انجام دهید تا نتیجه آن را بعد از یك ماه ببینید. خواهید دید كه اجرای این روش ساده و مستمر تا چه حد می‌تواند جذابیت و زیبایی چشم‌های‌تان را بیشتر كند. تنها این نكته را به یاد داشته باشید كه نباید از روغن فندق بیش‌ از اندازه استفاده كنید حداكثر 3 تا 4 قطره از روغن فندق برای ماساژ مژه‌ها كفایت می‌كند و به راحتی جذب می‌شود.می‌خواهید جلوه چشم‌ها را بیشتر كنید

از تاثیر ابروها غافل نشویدداشتن ابروهای پرپشت و خوش‌حالت را دست كم نگیرید. اگر می‌خواهید جذابیت چشم‌های شما نمود بیشتری داشته باشد لازم است كه توجه بیشتری به ابروهای‌تان داشته باشید. به پرپشتی آنها توجه كنید. اگر ابروهای كم‌پشتی دارید بهتر است از روغن نارگیل برای ماساژ آنها استفاده كنید. یكی، دو قطره روغن نارگیل كفایت می‌كند تا هر شب آن را به آرامی روی تارهای مو و ریشه‌ موی ابرو بمالید یا صبح ابروها را با روغن نارگیل ماساژ نرم دهید و ظهر آنها را با آب نیمه ولرم بشویید و با یك برس چوبی كوچك به خوبی برس بكشید.

 

برس كشیدن هم یكی از راه‌هایی است كه به رشد بهتر ابروهای شما كمك می‌كند. توصیه درمانگران طب سنتی این است كه از برس چوبی هم برای شانه كردن موها و هم شانه كردن موی ابرو استفاده كنید چرا كه برس‌های پلاستیكی موجب ایجاد جریان الكتریسته می‌شوند و این خود می‌تواند عاملی برای ریزش موها باشد. روش دیگر برای پرپشتی و خوش‌حالتی ابروها استفاده از یك قاشق‌چای‌خوری زرده و سفیده تخم‌مرغ است. این دو را خوب با هم مخلوط كنید و آن را روی ابروها بمالیدو بعد از نیم‌ساعت آن را با آب نیم ولرم بشویید و ابروها را برس بكشید.می‌خواهید خستگی را از چشم‌ها بگیرید

كمپرس تی‌بگ را حتما تجربه كنیداگر زیاد به تماشای تلویزیون می‌نشینید، اگر به واسطه كارتان مدت زمان زیادی از روز را مقابل مانیتور كامپیوتر می‌گذرانید، اگر زیاد مطالعه می‌كنید یا در روزهای پایانی تابستان تصمیم دارید دوباره سراغ میل بافتنی بروید و یك شال یا پلیور برای همسرتان ببافید، باید مراقب چشم‌های‌تان باشید.

 

شاید برای‌تان عجیب باشد اگر بدانید خستگی چشم‌ و رسیدگی نکردن به آن یكی از دلایلی است كه به مرور زمان می‌تواند موجب بروز چین و چروك در اطراف چشم شود و زیبایی چشمان‌تان را تحت تاثیر خود قرار دهد. توصیه ما برای شما كه در طول روز زیاد از چشم‌های‌تان كار می‌كشید این است كه در طول هفته دو یا سه بار از كمپرس تی‌بگ یا چای‌كیسه‌ای استفاده كنید.

 

چای طبیعی و غیر‌صنعتی بهترین انتخاب است. بهتر است سراغ تی‌بگ چای‌های گیاهی مثل بابونه و چای سبز بروید. درون 2 نعلبكی كمی آب ولرم بریزید. 2‌عدد چای كیسه‌ای را درون آن قرار دهید تا آب را به خود جذب كند. اجازه دهید تی‌بگ‌ها كاملا خیس بخورد و گرمای آب از بین برود. سپس دراز بكشید و تی‌بگ‌ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم‌های‌تان قرار دهید و تمركز كنید.

 از سرخی چشم‌های‌تان بیزارید

خواص این گیاه را دست‌كم نگیریدسرخی و پرخونی چشم یكی دیگر از دلایلی است كه می‌تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. مردان و زنان زیادی هستند كه از سرخی چشم شكایت دارند و به دنبال چاره‌ای برای آن هستند. سرخی چشم می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اگر مطمئن‌ هستید كه مبتلا به فشار خون یا بیماری دیگری نیستید كه احتمال قرمزی چشم‌تان را به همراه دارد.

 

می‌توانید با كمك گیاهان دارویی برای كاهش میزان سرخی چشم‌تان اقدام كنید. برای این‌كار استفاده از كمپرس سنبل‌الطیب و گشنیز پرفایده است. كافی است سنبل‌الطیب را دم‌كنید و آن را پس از ولرم شدن با آب گشنیز مخلوط كنید. سپس یك گلوله از پنبه‌های تمیز بسازید و آن را به این عصاره آغشته كنید. چشم‌ها را ببندید و گلوله پنبه را روی چشم‌ها بگذارید. این روش كمك می‌كند به مرور قرمزی و سرخی چشم‌ها كمتر شود و چشمان شما جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد.برای چروك‌های پنجه عقابی دنبال چاره‌اید

ماساژ «ایت» با روغن زیتون را تجربه كنیدچروك‌های ریز و درشتی كه به مرور زمان مانند پنجه عقاب در اطراف چشم ظاهر می‌شوند نه‌تنها سن و سال‌مان را به رخ می‌كشند بلكه زیبایی و شادابی چشم‌ها را نیز كمرنگ می‌كنند. برای پیشگیری و درمان این نوع چروك‌ها یك راه ساده وجود دارد و آن استفاده از روغن زیتون برای ماساژ «ایت» است. این ماساژ با كمك 2 انگشت سبابه انجام می‌شود.

 

برای این كار كافی است سر هر دو انگشت را به روغن زیتون آغشته و سپس ماساژ را شروع كنید. برای این كار انگشت سبابه دست راست را روی انتهای ابروی چپ قرار دهید و ملایم آن را روی پلك و استخوان بینی بكشید و این‌بار از زیر چشم راست رد كنید. بلافاصله انگشت سبابه دست چپ را روی انتهای ابروی راست قرار داده و همین مسیر را روی چشم راست تكرار كنید. در این حالت شما با كمك ماساژ ایت و تكرار شبانه آن می‌توانید چین و چروك‌ها را از چشم‌های‌تان دور و به این ترتیب زیبایی‌ آنها را تا مدت‌ها تضمین كنید.سیاهی دور چشم نگران‌تان كرده

این ماسك را امتحان كنیدكبودی و سیاهی دور چشم هم از آن دست مشكلاتی است كه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌كنند. برای از بین بردن كبودی دور چشم درمان‌های مختلفی در طب مدرن و میان شیوه‌های طبیعی درمان وجود دارد كه به نظر می‌رسد همگی آنها شیوه‌هایی موقتی با اثرگذاری زودگذرند.

 

پس پیشنهاد ما این است كه به جای صرف هزینه‌های زیاد برای تهیه انواع و اقسام كرم‌ها و لوسیون‌ها این ماسك طبیعی را تهیه كنید؛ ماسكی كه اجزای تشكیل دهنده آن در آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برای تهیه این ماسك یك سیب‌زمینی كوچك را بپزید و رنده كنید. وقتی سرد شد آن را با 2 قاشق شیر و یك قاشق روغن زیتون مخلوط و روی كبودی‌های زیر چشم ماسك كنید. بعد از نیم‌ساعت ماسك را بشویید، این ماسك می‌تواند روز به روز سیاهی‌های دور چشم‌تان را كمتر و كمر‌نگ‌تر كند.روش‌های قدیمی را ترجیح می‌دهید

به یك شرط سرمه بكشیددرباره خواص سرمه و تاثیری كه بر افزایش جذابیت چشم دارد بارها و بارها شنیده‌اید و می‌دانید كه استفاده از سرمه به منظور بهره‌مندی از خواص درمانی آن از زمان‌های دور در بین مردان و زنان رایج بوده است. توصیه ما هم به شما این است كه از سرمه برای افزایش جذابیت چشم‌ و پرپشت شدن مژه‌ها و استحكام ریشه آنها استفاده كنید اما دقت داشته باشید كه هرگز سرمه را داخل چشم‌تان نكشید.

 

بهترین كار این است كه سرمه را روی چشم و در مسیر ریشه‌های مژه‌ بكشید. به این ترتیب می‌توانید از خواص سرمه به راحتی بهره‌مند شوید. در این حالت با خاطر آسوده می‌توانید از سرمه بهره ببرید. از آنجا كه این روزها محصولات زیادی در فروشگاه‌ها با نام سرمه عرضه می‌شود و امكان شناسایی اصل و تقلبی بودن آن تقریبا برای ما دشوار است باید درباره انتخاب سرمه بیشتر دقت كرده و سعی كنید محصولاتی تهیه كنید كه با مجوز وزارت بهداشت در اختیار فروشندگان قرار گرفته است.منبع : زندگی ایده آل

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


کارت تخفیف %20 کلیه هزینه های زیبایی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


به همسرت اعتماد نداری؟

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


کرم های آبرسان کامان/ خرید

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


جراحی زیبایی سینه و شکم


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 اهمیت چشم‌ها برای داشتن ظاهری آراسته و زیبا بر هیچ کس پوشیده نیست.در این مقاله به شما رازهایی برای داشتن چشم هایی زیبا و جذاب معرفی می کنیم

گاهی پیش می‌آید که به طور ناگهانی به یک مهمانی دعوت می‌شوید. کل روز سر کار بودید و خستگی روحی و جسمی بر شما غلبه کرده. این مسئله علاوه بر آنکه بر پوست‌ شما اثر می‌گذارد و موجب تیرگی آن می‌شود، زیبایی چشم‌های‌تان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.برای آنکه بتوانید در مدت زمانی کوتاه بر خستگی‌تان غلبه و تیرگی و سیاهی دور چشم‌ها را رفع کنید، می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید. اگر چای کیسه‌ای دردسترس ندارید یک پارچه نخی و تمیز را بردارید و مقداری چای خشک درون آن بریزید و آن را با آب نیمه ولرم خیس کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس چای کیسه‌ای یا دستمال حاوی چای را روی چشم‌های‌تان قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی چشم‌های‌تان باقی بماند.این روش به شما کمک می‌کند که در کمتر از نیم ساعت خستگی و تیرگی را از پوست‌ها و عضلات چشم‌های‌تان دور کنید و با ظاهری آراسته در مهمانی حاضر شوید.

بیشتر بدانید : آرایش چشم : برای میهمانی های شب چشم های تان را اینگونه آرایش کنید

حتما می‌دانید که زیبایی و آراستگی چشم‌ها تنها با آرایش آنها امکان‌‌پذیر نیست. تقویت عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم، خونرسانی و آب رسانی مناسب به پوست این ناحیه و برطرف کردن کبودی زیر چشم نیز ازجمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند زیبایی چشم‌ها را تضمین کند حتی در شرایطی که شما از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکرده‌اید. برای این منظور می‌توانید از لوسیون خانگی روغن بادام و آبلیمو استفاده کنید. استفاده از این لوسیون و ماساژ عضلات اطراف چشم موجب تقویت این عضلات شده و چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد، ضمن آنکه ماساژ روغن بادام به بهبود جریان گردش خون و بهبود تیرگی‌های زیر چشم کمک می‌کند. برای استفاده از این روغن کافی است ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام را با ۶ قطره آبلیمو مخلوط کنید و عضلات دور چشم‌تان را ماساژ دهید.چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

کسی نمی‌تواند منکر تاثیر ابروها در افزایش زیبایی چشم‌ها شود. داشتن ابرویی پرپشت، مرتب و خوش‌حالت می‌تواند به راحتی جلوه یک چشم معمولی را چند برابر کند، بنابراین نباید از ابروها غافل شد و از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت چراکه یک ابروی کم‌پشت و بی‌حالت به راحتی می‌تواند تمامی زحمات شما را از بین ببرد. برای داشتن ابروهای پرپشت به روغن بادام تلخ احتیاج دارید. باید با کمک یک شانه ابرو روغن بادام را به تارها و ریشه موی ابرو برسانید. برای این منظور باید ابروها را با مقدار اندکی روغن بادام تلخ آغشته کنید و با کمک شانه ابرو به آرامی ابروها را به سمت بالا حالت دهید. دقت داشته باشید که استفاده بیش ‌از اندازه از روغن بادام می‌تواند موجب ریزش ابروها شود چراکه روغن مازاد می‌تواند منافذ پوستی را پر کند و به ریشه ابرو آسیب برساند و موجب ریزش ابرو شود، بنابراین باید به مقدار کم و فقط تا اندازه‌ای که ساقه و ریشه مو اندکی چرب شود از روغن بادام تلخ استفاده کرد.

بیشتر بدانید : هاشور ابرو چیست و برای پر کردن ابرو مناسب است؟

برای آنکه هر گونه چین و چروک را از اطراف صورت‌تان دور کنید نیازمند افزایش آرامش درونی هستید چرا که اضطراب، استرس، غم و اندوه همگی می‌توانند موجب بروز تغییراتی در چهره و ظاهر شوند. توجه کنید که وقتی خبر هولناک یا غم‌انگیزی را به فردی می‌گوییم پیش از هر چیز با درهم فشرده شدن عضلات صورت او مواجهه می‌شویم. اخم‌ها در هم کشیده، چشم‌ها جمع و به طور کلی عضلات صورت دچار گرفتگی و اسپاسم‌هایی می‌شود که همگی آنها در بروز چین و چروک بسیار موثرند. عضلات و پوست ناحیه چشم نیز ‌ از این مسئله مستثنی نیستند و چه بسا بیشترین چین و چروک را به خود جذب می‌کنند. برای پیشگیری از این موضوع کافی است دراز بکشید و برای چند لحظه همه چیز را فراموش کنید. سعی کنید تمرکز کرده و عضلات بدن‌تان را ریلکس کنید. در این مرحله از فردی بخواهید که بعد از ریلکس کردن شما دستمال نخی تمیزی را که با اسپری کردن گلاب آن را مرطوب کرده روی صورت‌تان بیندازد. تکرار این تکنیک هر شب می‌تواند تاثیر چشمگیری در درمان چین و چروک چشم‌ها داشته باشد.

بیشتر بدانید : مدیتیشن چیست؟ چگونه در خانه مدیتیشن کنیم؟

یکی دیگر از شیوه‌هایی که به افزایش جذابیت و زیبایی چشم‌ها کمک می‌کند برطرف کردن پف‌ زیر چشم است. ساده‌ترین کار برای از بین بردن پف چشم‌ها استفاده از کرم گشنیز و روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گشنیز را خوب کوبیده و له کرده آن را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیفزایید تا کرمی یک‌دست تهیه شود. این ترکیب را روی حرارت اندک بگذارید و آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. پس از سرد شدن این روغن آن را زیر چشم‌های تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر چشم‌های‌تان باقی بماند.

بیشتر بدانید : درمان پف زیر چشم با 3 روش خانگی

یکی دیگر از نسخه‌های طبیعی که به کمک آن می‌توان به جوانسازی و شادابی بیشتر عضلات اطراف چشم کمک کرد استفاده از کمپرس برگ‌های نعناع است. برای تهیه این کمپرس کافی است ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع را درون یک لیوان آب جوش بیندازید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس با پنبه‌ تمیز استرلیزه از این کمپرس استفاده کنید. ابتدا پنبه را در دمنوش نعناع که خنک شده فرو ببرید و آن را برای ۱۵ دقیقه هر شب روی چشم‌های‌تان کمپرس کنید. کمپرس این چای گیاهی موجب می‌شود علاوه بر رفع خستگی به افزایش زیبایی چشم‌ها کمک کند.

روش ساده دیگری که به کمک آن می‌توانید چشم‌هایی براق و جذاب داشته باشید خواب راحت و آسوده است. کم‌خوابی و بی‌خوابی علاوه بر آنکه بر سیستم عصبی بدن اثر مستقیم دارد، می‌تواند تاثیر قابل‌ملاحظه و گاهی جبران ناشدنی بر کیفیت پوست انسان داشته باشد، بنابراین نباید خواب آرام و عمیق و با کیفیت را فراموش کنید. ضمنا اگر به براقی و درخشندگی چشم‌های‌تان اهمیت می‌دهید یک شب در میان از رنده خیار با پوست یا حلقه خیار با پوست به عنوان ماسک استفاده کنید. این ماسک می‌تواند نشاط و شادابی را به چشم‌های شما هدیه کند و برق نگاه را به شما برگرداند.

سیاهی زیر چشم سن خاصی ندارد یعنی یک جوان ۲۰ یا ۳۰ ساله هم می‌تواند دچار این مشکل شود و در نتیجه همین سیاهی‌ها سنش سال‌ها پیرتر به نظر برسد یا اینکه چهره‌ای خسته و بدون طراوت پیدا کند؛اما  برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم هم راه‌حل‌های زیاد وجود دارد و هم راه‌حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی‌توان گفت فلان راه‌حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می‌کند حتی اگر سراغ درمان‌های گرانقیمت پزشکی بروید؛ اما کار نشد ندارد. می‌توان این سیاهی‌ها را یا پوشاند یا کمرنگ کرد؛ ما می‌خواهیم در اینجا به شما شیوه‌های مختلف را یاد بدهیم؛ از روش‌های طب سنتی گرفته تا آرایش و استفاده از کرم‌های خاص.

بیشتر بدانید : رفع سیاهی دور چشم با چند روش موثر واقعی!

کشیدن یک خط چشم باریک مشکی به دور چشم بدترین کاری است که می‌توانید برای زیبایی چشم‌ها بکنید  چرا که باعث جلوه بیشتر عیب‌ها و سیاهی‌ها می‌شود؛ چنین خطی کاری می‌‌کند که در ظاهر، پوست به سمت چشم کشیده شود و دقیقا همان چیزهایی را که می‌خواهید بپوشانید برجسته می‌شود و در نتیجه بیشتر از همه کبودی‌‌ها جلوه خواهد کرد.پیشنهاد می‌کنیم به جای خط مشکی از یک سایه برنز یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید و با برس سایه حسابی اطراف چشم را دودی کنید تا دیگر سیاهی‌ها خیلی جلوه نکنند؛ یادتان باشد که برای زیباتر شدن چشم‌ها خطوط پلک را با خطی ضخیم برجسته کنید و بعد با برس رنگ را پخش کنید. این کار هم  چشم‌ها را درشت‌تر جلوه می‌دهد و هم آنقدر حواس را به سمت چشم‌ها پرت می‌کند که دیگر سیاهی‌های زیر چشم به نظر نیایند.

بیشتر بدانید : آموزش کشیدن خط چشم برای مدل های مختلف چشم

یکی از علت‌های اصلی این کبودی‌های زیر چشم گشاد شدن رگ‌های خونی زیر چشم است، به همین دلیل باید به طریقی این رگ‌ها را جمع کرد؛ مراحل زیر  برای کمرنگ کردن نقش این رگ‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

اول از همه باید یک کمپرس سرد روی  چشم‌ها بگذارید تا به طور موقت سیاهی‌ها کمرنگ شود، می‌توانید یک تکه پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. دمای پایین به طور موقت تمام دلایلی را که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود، از بین می‌برد.

در سوراخ‌های بینی مقداری اسپری آب نمک خیلی رقیق  یا همان سرم بزنید.این اسپری فشار سینوس‌‌ها در بینی را پایین می‌آورد، همین بالا بودن فشار سینوس‌ها می‌تواند باعث متورم شدن رگ‌های خونی زیر چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بینی اسپری بزنید و بعد با بینی هوا را به سمت بیرون بدهید.

در بازار کرم‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدی سیاهی زیر چشم را کمرنگ کند، چنین کرم‌هایی باید حاوی ویتامین k، E، C و رتینول باشند. البته نباید انتظار زیادی از چنین محصولاتی داشت چرا که تنها کمی تغییر ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوابید ممکن است که سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود خواب نباشد، اما کمی‌خوابی می‌تواند این سیاهی‌ها را تشدید کند.

اگر به راستی این حلقه‌های سیاه آزارتان می‌دهند سراغ لیزردرمانی بروید تا آسیب‌های ناشی را از زیر پوست‌تان پاک کند. یک متخصص پوست می‌تواند لیزر درمانی را زیر چشم‌ها انجام دهد و با این کار ملانین این قسمت پوست را کاهش دهد و در نتیجه سیاهی‌ها را کم کند.

گاهی حلقه‌ها و سیاهی‌های زیر چشم با پف همراه می‌شود. در این حالت پوشاندن ایرادها کمی مشکل‌تر می‌شود چرا که وقتی بخواهید تنها سیاهی‌‌ها و کبودی‌ها را بپوشانید زیر چشم رنگی روشن‌‌تر پیدا می‌کند و در نتیجه توجه بیشتری را به آن سمت می‌کشد تا پف‌ها بیشتر جلوه کند.

بیشتر بدانید : همه چیز درباره کانسیلر و نحوه استفاده از آن !

بهترین کار این است که به جای اینکه تنها  زیر چشم را کانسیلر بزنید ؛ قسمت بیشتری از زیر چشم یعنی تا نزدیکی‌های پره‌ بینی را کانسیلر بزنید؛ با این کار نه تنها کبودی‌ها را می‌پوشانید بلکه با ایجاد حجم هم گونه‌‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهید و هم باعث می‌شوید که چشم‌ها بیشتر جلوه کنند. یادتان باشد که بهتر است کانسیلر شما کمی پایه زرد داشته باشد تا بتواند سیاهی‌ها را بهتر بپوشاند. اگر با کانسیلر احساس سنگینی می‌کنید می‌توانید آن را با کمی مرطوب‌کننده مخلوط کنید.

– سیاهی دور چشم علل متفاوتی دارد. شایع‌ترین علت ژنتیکی و ارثی است. عواملی دیگر مانند ضربات پیگمانتاسیون پس از التهاب یا تحریک هورمون ملانین ساز به هر دلیلی می‌تواند باعث این حالت شود.– گاهی این تغییر رنگ در اثر عوامل شیمیایی مانند جیوه یا نقره می‌تواند باعث تغییر رنگ آبی، قهوه‌ای، خاکستری ‌شود. درمان با مینوسیکلین به عنوان یک عارضه دراز مدت می‌تواند باعث رنگ خاکستری پلک‌ها شود.– درضمن ترکیبات آرایشی دارای مواد فتوتوکسیک از جمله پسورالن می‌تواند باعث افزایش رنگدانه در ناحیه پلک شود. اگزما و لیکن پلان به دلیل ایجاد التهاب می‌تواند باعث تغییر رنگ پلک‌ها شود.

بیشتر بدانید : رفع سیاهی دور چشم با 6 گزینه خوراکی

اگر ابروها را کمی و فقط کمی پهن‌‌‌تر کنید؛ توجه‌ها را بیشتر به سمت بالای چشم می‌برید یعنی دیگر کسی چندان به زیر چشم شما نگاه نخواهد کرد تا متوجه سیاهی‌ها شود. می‌توانید با یک برس زاویه‌دار سایه و سایه‌ای به رنگ قهوه‌ای خاکستری داخل ابرو را پر کنید و به آن فرم دهید.

کرم‌های چشم که حاوی کافئین هستند نیز به جمع شدن این رگ‌ها کمک می‌کنند. برخی کرم‌ها هم حاوی مواد و ترکیبات ضدالتهابی بوده و این تیرگی‌ها را کاهش می‌دهند. کرم‌های دور چشم که حاوی چای سبز و روغن دانه انگور هستند نیز به تقویت دیواره مویرگ‌ها کمک می‌کنند. اگر پوست زیر چشم‌تان بسیار نازک است و همین مسئله باعث می‌شود این نواحی تیره‌تر به نظر برسند، از کرم کلاژن‌ساز استفاده کنید. یکی از ترکیبات اصلی این کرم‌ها رتینول است. رتینول کمک زیادی به کلاژن‌سازی می‌کند. ویتامین C نیز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به روشنی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.این کرم‌ها حاوی موادی هستند که تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می‌آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می‌کنند. این عمل تا حدی باعث کاهش سیاهی دور چشم می‌شود ولی آن را از بین نمی‌برد.

بیشتر بدانید : آرایش چشم : این اشتباهات چشمهای تان را ریز و کوچک می کند

بیشتر بدانید : آرایش چشم را بر اساس مدل چشم تان انجام دهید

بیشتر بدانید : 8 مدل زیبا برای آرایش چشم

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : arayeshik.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰


توسط مینا کریمی

هیچ چیزی بهتر از داشتن یک جفت چشم زیبا و درخشان نمی تواند برای یک خانوم جذاب باشد اما متاسفانه گاهی اوقات طبیعت ما را در داشتن چنین چشمان ایده آل همراهی نمی کند. چگونه چشم درشت داشته باشیم؟ البته این اتفاق تنها با آرایش بوجود نمی آید.

مطالب مرتبط:

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

چگونه چشم ها را آرایش کنیم؟

چشم های پف کرده را چگونه آرایش کنیم؟

مدل‎های مختلف چشم را چگونه آرایش کنیم؟

نحوه صحیح ریمل زدن بر اساس فرم چشمان شما

۱- اگرچشمانی کوچک و ریز دارید از کشیدن خط چشم به تمامی دور چشم خودداری کنید. سعی کنید برای آرایش قسمت پایینی چشمانتان خط چشم را زیرمژه ها بکشید نه حاشیه درونی چشم، وحتما مراقب باشید که خط چشم پایین را تا گوشه چشم یا همان مجرای اشک ادامه ندهید.

۲- کشیدن خط چشم را تا گوشه بیرونی چشم ادامه دهید. این تکنیک اگر به خوبی انجام شود چشمان شما را درشت می کند و زیبایی خاصی به آنها می بخشد.

۳- خط چشم یا سایه سفید رنگی را در گوشه داخلی چشم یا همان مجرای اشک بکشید، این تکنیک با زیرکی خاصی می تواند گیرایی زیادی به چشمانتان ببخشد.

۴- ابروهایتان را تمیز کنید. ابروهای تمیز و زیبا به طور قابل ملاحظه ای چشم ها را برجسته نشان می دهد. اما این تصور که ابروهای نازک چشم ها را درشت تر نشان می دهد تصوری نادرست است و آن شیوه  تمیز کردن و حالت دادن ابروهاست که چشم ها را زیبا می کند.

۵- مژه هایتان را با استفاده از فرمژه و ریمل حالت دهید.

۶- سیاهی اطراف چشم را درمان کنید. این کار لزوما چشم ها را درشت نمی کند اما قطعا از زیبایی آنها می کاهد. پس سعی کنید با رژیم غذایی مناسب و مصرف کمتر نمک در مواد غذایی و خواب مناسب از این تیرگی ها دوری کنید.

۷- اگر چشم درشت می خواهید از قاشق های سرد استفاده کنید. شب قبل از اینکه به رختخواب بروید دو عدد قاشق را درون فریزر قرار دهید تادر طول شب سرد بشوند. زمانی که بیدار می شوید آنها را به مدت۱ دقیقه برروی چشم ها قرار دهید. این کار باعث می شود پف چشم بخوابد و در طول روز چشمانی درشت تر و شفاف تر داشته باشید.

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

هر چند وقت که می گذرد با این که هنوز جوان هستید، وقتی به آینه نگاه می کنید پف چشم ها، حلقه های سیاه و خطوط ریز اطراف چشم ها، این علائم روی صورتتان باعث نگرانی شما می گردند.تغذیه شما در سلامت چشم نقش پر اهمیتی بازی می کند. چهار ماده مغذی خاص؛ ویتامین ث، ایی،آ و روی هستند که به کاهش خطر شیوع بیماری های چشم تا 35 % کمک کنند. بهتر است در برنامه غذاییتان مطمئن شوید که از طریق رژیم غذایی متعادل و مناسب مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را به بدنتان می رسانید.

یکی از دلایل مهم پف کردن چشم‌ها کمبود آب در بدن است، با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض خطر قرار بگیرند. بسیاری از متخصصان تاکید می‌کنند که باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید. هیدراته نگه داشتن بدن فواید متعددی دارد، آب خوردن بدن را شاداب نگه می دارد و چشمان درشت خواهید داشت بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت. هویج- غنی از بتا کاروتوئن، است. خوردن هویج می تواند در حفظ چشم های سالم مفید باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک می کند.بروکلی- ویتامین ث برای سلامت چشم و شادابی آن ضروری است. بروکلی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی حاوی ویتامین ث بسیاری هستند که به شما کمک می کنند سلامت چشمان خود را حفظ نمایید.ماهی- ماهی گزینه غذایی سالم برای چشمان شما هستند، به خاطر چربی های امگا 3 که از رگ های خونی کوچک در چشم ها محافظت می کنند.اگر به بیدار ماندن در اواخر شب تمایل دارید و معمولا شب‌ها دیر به تختتان می روید، چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب را کاملا‌ً می‌شناسید. اگر می‌خواهید اندازه چشمان خود را به حداکثر برسانید باید خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حدود پنج ساعت در شبانه روز بخوابید.برای تقویت و درشتی و سلامت چشمانتان راهی را به شما پیشنهاد می دهیم. لایه های پنبه را در آب یخ فرو نمایید و آن ها روی پلک های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید. سردی رگ های خونی را منقبض می کند و چشم را روشن تر می سازد. لایه های پنبه نباید احساس یخی داشته باشند اما سرد اشکالی ندارد چون باعث می شود چشم تازه شود.

منظور از ورزش همیشه اعضایی مثل دست و پا و اندام حرکتی نیستند. گاهس برای اعضایی چون چشم هم می توان ورزش هایی برای اثرگذاری یافت. تقویت عضلات چشم و ورزش پلک چشم بهترین و بدون خطرترین راه حلی است که می توانید برای درشت شدن و شادابی و جذابیت و تقویت چشم کنید. برای انجام تمرینات تقویت پلک چشم نیاز وسیله خاصی ندلرید و می توانید ورزش چشم را تمرین کنید!

مردمک چشم با تغییر اندازه خود مقدار نور دریافتی توسط چشم را کنترل می کند. مردمک ها دایره های سیاه در چشم هستند. مردمک ها نور را جمع می کنند و آن را به شبکیه منتقل می کنند تا شبکیه تصاویر اجسام را ایجاد کند. سلامت این بخش از چشم می تواند موجب براق تر شدن آن گردد. افراد برای تقویت بینایی و حفظ سلامت و شادابی چشم های خود می توانند یک عدد انبه، یک لیوان انگور حبه ‌شده، آب یک عدد لیموترش تازه، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری عسل و در صورت تمایل ۲ تکه یخ را با هم داخل مخلوط‌ کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ تا سه لیوان میل کنند. تقویت مردمک چشم و دیگر اجزای چشم با ویتامین های دریافتی توسط تغذیه شما براق تر و شفاف تر می شوند.چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

محلول هایی که سایز مردمک چشم را افزایش می دهند و یا موجب تغییر سفیدی چشم می شوند موجب براق تر دیده شدن چشم هم می شوند. محلول های ششتشو دهنده چشم هم موجب افزایش براق بودن چشم می شوند.همچنین محلول سالین به کنترل عفونت کمک می کند تا مطمئن باشید چشم تان در سلامت به سر می برد. این محلول شامل مخلوط یک قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب است و سپس محلول را بجوشانید و اجازه دهید سرد شود.و چشمانتان را با آن بشورید. شما می توانید گلاب را هم برای چشم هایتان استفاده کنید و موجب سلامت و براق تر شدن چشمانتان شوید.

افرادی که در طول عمر خود به ویژه از دوران جوانی غذاهای شامل ماده کاروتنوئید مصرف کرده اند 40 درصد کمتر از سایر افراد دچار این بیماری در دوران سالمندی شده اند.زنجبیل موجب کم کردن التهابِ روده ی بزرگ که منجر به سرطان روده می شود. مطالعات و بررسی های گسترده ای که درمورد زنجبیل شده است نشان می دهد و در صدر مواد غذایی توصیه شده برای زیبایی چشمان است.از خواص مغزهای پرخاصیت آجیل ها بگوییم. برای تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی آجیل اولین منبع مغذی ای هست. روغن زیتون هم دارای عناصر فوق العاده ایست که باعث می شود زیبایی و حالت ملایمی به عنبیه ی چشمتان بدهد. گوشت هم که منبعی است سرشار از مواد معدنی از جمله: زینک و منیزیم که برای عنبیه ی چشم بسیار مفید است. محصولات گوشتی، تمام پروتئین های لازم و حیاتی را به چشم و دیگر ارگان ها میرساند. 

چشمهایتان را به خوبی با ژل شستشو شسته و با ماساژ بسیار آرام شروع به گرم کردن پلک هایتان کنید. با اینکار ساده جریان خون در پلک ها بیشتر شده و حالا شروع به کشش نواحی اطراف پلک به سمت خارج سر بنمایید. پلک شما در این نقاط در اثر مداومت در این ماساژ های روزانه کم کم به سمت دیگری کشیده و حالت می گیرد. لیفت ابروها هم می تواند نرمش کوتاه و خوبی برای حالت گیری پلک و عضلات اطراف چشم شما باشد.

چشمان شما نیاز به شستشو و رسیدگی دارند. فروش این قطره در همه داروخانه ها بدون نسخه است. با قطره استریل چشمی می توانید چشمانتان را پاکیزه و همیشه براق و شفاف و سالم نگاه دارید. البته مصرف این قطره را یکبار در روز یا یک روز درمیان به شما توصیه می کنیم.    

برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید:

بدون آرایش هم میتوان چشم های زیبا داشت به شرطی که به چند توصیه و نکته مهم در مراقبت از زیبایی طبیعی چشم ها توجه داشت. این توصیه ها رو در زیبامون بخوانید.

راه های زیادی وجود داره تا زیبایی چشم هاتون رو بدون آرایش افزایش بدید و همیشه و در همه جا این زیبایی طبیعی رو داشته باشید. از خوابیدن به اندازه کافی تا ترک کردن سیگار، عدم نوشیدن الکل و … همگی روش هایی هستند که کمک میکنند تا نه تنها پوست سالمی داشته باشید بلکه در حفظ و افزایش زیبایی چشم ها نیز موثر هستند.

با استفاده از توصیه هایی که در این قسمت از زیبامون دات کام به آن ها اشاره میکنیم می توانید زیبایی طبیعی چشم هاتون رو حفظ کنید و بدون آرایش هم چشمهای زیبایی داشته باشید.

 

 

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

 

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد سیاهی در زیر چشم ها عدم داشتن خواب کافی هست. برای حفظ زیبایی و سلامت چشم ها باید 8 ساعت خواب شبانه روزی داشته باشید. بهتره محیط مناسبی برای خواب شبانه خود ایجاد کنید تا هم خواب باکیفیتی داشته باشید و هم زیبایی و سلامت چشم هاتون رو حفظ نمایید.

3 نکته مهم برای جذابیت بیشتر آرایش چشم های درشت

 

 

 

مرطوب کننده ها کمک میکنند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. بهتره برای پوست زیر چشم ها از مرطوب کننده های مخصوصی که برای این قسمت از صورت طراحی شده اند استفاده کنید تا محافظت خوبی از پوست اطراف چشم هایتان داشته باشید. برخی از این مرطوب کننده ها حاوی کلاژن هستند و کمک میکنند تا پوست اطراف چشم سالم تر و مرطوب تر بمونه.

ترفندهای آرایشی برای داشتن چشمانی زیبا

 

 

 

ماسک های خنک میتونن تا حد زیادی باعث کاهش پف زیر چشمها بشن. برای این کار چند پیشنهاد مختلف وجود داره. شما میتونید برشهای نازک خیار خنک رو مستقیما روی چشم هاتون قرار بدید و یا اینکه چای کیسه ای استفاده شده رو در یخچال قرار بدید تا خوب سرد بشن و بعد روی چشم هاتون قرار بدید.  استفاده از قاشق فلزی سرد شده هم میتونه تا حد زیادی باعث کاهش پف کردگی چشم بشه. قاشق رو باید به مدت 10 دقیقه در یخچال بگذارید و بعد روی پلک های بسته قرار بدید.

ماسک چشم خانگی برای برطرف کردن خستگی و تیرگی زیر چشم

 

 

 

مرتب بودن ابروها نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن چشم ها دارند. بهتره شکل و ظاهر مناسبی برای ابروهاتون انتخاب کنید که هم با حالت چهره و هم با حالت چشم هاتون تناسب داشته باشه و هر 2 تا 3 هفته یکبار هم ابروهاتون رو مرتب کنید تا زیبایی طبیعی چشم هاتون بیشتر و بهتر دیده بشه.

چشمان درشت‌ تر با این روش‌ ها

 

 

 

علاوه بر ابروها، داشتن مژه های مرتب و فر خورده هم تاثیر خیلی زیادی در زیباتر شدن چشم ها بدون آرایش دارند. فرمژه میتونه خیلی راحت مژه هاتون رو به بهترین و زیباترین شکل ممکن حالت بده و باعث زیباتر دیده شدن چشم هاتون میشه.

آرایش چشم و مدل های جذاب آن

 

 

 

اکثر ما مدت زمان زیادی رو صرف استفاده از کامپیوتر، گوشی موبایل، تماشای تلویزیون و … میکنیم که همگی فشار خیلی زیادی رو به چشم ها وارد میکنند. بهتره زمان استفاده از این وسایل رو مدیریت کنید و تا حد ممکن به حداقل برسونید تا هم سلامت و هم زیبایی چشم هاتون رو حفظ کنید.

آرایش ساده و سریع چشم و صورت در منزل

 

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

 

 

اگر رطوبت کافی در محیط اطراف شما وجود نداشته باشد چشم ها دچار قرمزی و خارش می شوند. استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا کمک میکنه تا چشم هاتون رطوبت مورد نیاز خود را دریافت کرده و کمتر دچار خشکی، قرمزی و خارش خواهند شد.

چگونه با آرایش چشم ریز و گود را درشت کنیم؟

 

 

 

اگر احساس میکنید چشم هاتون خیلی زود به زود خشک میشه بهتره به داروخانه مراجعه کنید و یک قطره شست و شو برای چشم هاتون خریداری کنید. این قطره ها میتونن تا حد زیادی رطوبت مورد نیاز چشم ها رو تأمین کنند و مانع ازخشک شدن چشم ها بشن. البته بهتره با مشورت پزشک این کار رو انجام بدید تا قطره چشم مناسبی رو دریافت کنید.

آموزش تصویری آرایش چشم جذاب و زیبا

 

 

 

سیگار کشیدن یکی از اصلی ترین دلایل خشکی پوست هست. پخش شدن دود سیگار در اطراف صورت باعث میشه تا برای جلوگیری از ورود این دودها به چشم هاتون، پوست اطراف چشم رو جمع کنید و همین کار باعث میشه تا چین و چروک زیادی در پوست اطراف چشم ها ایجاد بشه و زیبایی طبیعی چشم ها رو کاهش میده. پس برای اینکه چشم هاتون سالم تر و زیباتر بمونه و همچنین برای حفظ سلامت بدن حتما سیگار کشیدن رو ترک کنید!

نکات حرفه ای برای آرایش چشم های نزدیک به هم

 

 

 

محافظت از پوست در برابر نور خورشید یکی از مهم ترین اقداماتی هست که باید برای حفظ زیبایی و سلامت پوست انجام بدید. نور خورشید میتونه خیلی راحت باعث خشکی پوست، ایجاد چین و چروک و آسیب های جدی بر روی پوست و به ویژه پوست نازک اطراف چشم ها بشه. بنابراین توصیه میشه که همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

نکات استفاده از ضدآفتاب و مراقبت از پوست

 

 

 

همان اندازه که باید از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید باید چشم ها نیز در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت بشن. نور خورشید میتونه خیلی راحت باعث افزایش چین و چروک در اطراف چشم ها بشه. پس بهتره که در روزهای آفتابی و حتی روزهای برفی و زمستانی حتما از عینک آفتابی باکیفیت که دارای درجه محافظت UV مناسب هستند استفاده کنید.

روش تست عینک آفتابی اصل با موبایل

 

سپاس از همراهی شما با زیبامون!

خوش آمدید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

بلاگ بورسیکا – مجلۀ تخصصی معرفی کالا و راهنمای خرید

چشم‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارند و چهره را زیباتر، جذاب‌تر و بشاش‌تر نشان می‌دهند. داشتن چشمان درشت آرزوی بسیاری از افراد است و عده‌ای از افراد به دنبال راه‌هایی هستند که چشمان خود را جذاب و گیرا نشان دهند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید با چند نکته و ترفند ساده می‌توانید چشمانتان را بزرگ‌تر و جذاب‌تر کنید. کافی است نکات زیر را رعایت کنید:چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

اگر به بیدار ماندن در اواخر شب تمایل دارید و معمولا شب‌ها دیر می‌خوابید، چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب را کاملا‌ً می‌شناسید. اگر می‌خواهید اندازه چشمان خود را به حداکثر برسانید باید خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حداقل پنج ساعت در شب بخوابید. البته، ایده‌آل این است که هفت ساعت در روز بخوابید تا اطمینان حاصل کنید که هر روز احساس خوبی خواهید داشت.

یکی از دلایل مهم پف کردن چشم‌ها کمبود آب در بدن است، با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض خطر قرار بگیرند. بسیاری از متخصصان تاکید می‌کنند که باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید. اگر در مصرف آب طبق برنامه فعلی خود پیش نمی‌روید، سعی کنید یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید و هر چند دقیقه یکبار مقداری از آن را بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن فواید بسیاری دارد، با مصرف آب نه تنها بیدارتر به نظر خواهید رسید و چشمان درشت خواهید داشت بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت.

در حالی که مرطوب کردن ناحیه اطراف چشم زیبایی چشمان شما را بهبود می‌بخشد، واقعیت این است که باید صورت خود را به طور مرتب مرطوب کنید. این امر باعث می‌شود شاداب‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید، که به نوبه خود تأثیر مفیدی در زیبایی چشمان و چشمان درشت خواهد داشت. صورت خود را با یک مرطوب کننده صورت درمان کنید و برای نواحی اطراف چشم یک مرطوب کننده چشم بخرید. مرطوب کننده‌های چشم بسیار خفیف طراحی شده‌اند و برای این ناحیه حساس مناسب هستند. شما می‌توانید از مرطوب کننده معمولی برای نواحی اطراف چشم استفاده کنید، اما در صورت خرید یک مرطوب کننده مخصوص چشم متوجه پیشرفت بسیاری می‌شوید. مرطوب کننده‌های چشم بسیار مفید هستند خصوصا مرطوب کننده‌هایی که برای رفع چین و چروک اطراف چشم هستند.

به آرامی نواحی اطراف چشم را ماساژ دهید این کار به افزایش جریان خون، بهبود ظاهر چشم‌ها و کاهش دایره‌های تیره چشم کمک می‌کند. نواحی اطراف چشم را در محافل کوچک مالش دهید. اگر می‌خواهید آن را به یک عادت معمولی تبدیل کنید، باید یک ماساژور دور چشم خریداری کنید. این ماساژورها نسبتاً ارزان هستند و بطور خاص برای ترویج جریان خون در اطراف چشم‌ها طراحی شده‌اند. همچنین انتقال چربی بین دست و صورت را محدود می‌کنند و برای کاهش دایره‌ها و سیاهی زیرچشم، کمک به احیای پوست، افزایش آرامش و طراوت پوست موثر عمل می‌کنند. اگر چشمان خود را با دستانتان ماساژ می‌دهید، مطمئن شوید که هیچ چربی اضافی در انگشتان یا صورت‌تان وجود ندارد. در غیر این صورت، تبادل چربی ممکن است باعث سوزش پوست شود.

اگر می خواهید ظاهر هر قسمت از بدن خود را بهبود بخشید، بهترین راه برای انجام این کار ورزش کردن است. اگرچه به هیچ وجه اندازه واقعی چشمانتان افزایش نمی‌یابد بهتر است ورزش مخصوص چشم انجام دهید. تمرینات چشم، تحرک و زمان واکنش را بهبود می‌بخشند. سعی کنید چشم‌های خود را به جهات مختلف حرکت دهید. سر خود را در یک مکان محکم نگه دارید، سپس به سمت بالا، پایین، چپ و راست بچرخانید. سعی کنید چشم‌های خود را تا حد ممکن در هر جهت حرکت دهید. این کار حداکثر کارایی ورزش را انجام می‌دهد.

این یک واقعیت شناخته شده است که مردمک چشمان با توجه به میزان نور تنظیم می‌شوند. قرار گرفتن در جای تاریک یا کم نور باعث بزرگ شدن مردک‌ها می‌شوند تا بتوانند نور بیشتری را به دام بیندازند. رفتن به جای تاریک، به طور طبیعی باعث افزایش اندازه مردمک خواهد شد که به نوبه خود ممکن است اندازه ظاهری چشم را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که در مورد چراغ‌های روشن برعکس این قضیه صادق است بنابراین اگر می‌خواهید چشمان خود را درشت کنید، بهتر است از هرگونه روشنایی خاص جلوگیری کنید. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مردک‌ها وقتی در یک نور متفاوت قرار می‌گیرند، منقبض و متلاشی می‌شوند. اگر در جایی قرار دارید که هیچ کنترلی برای تنظیم نور وجود ندارد، خود را در یک فضای کم نور تصور کنید و بررسی کنید که آیا این در بزرگ شدن چشمان شما تاثیر دارد یا خیر.

قرار دادن ماسک چشم باعث کاهش التهاب در اطراف چشم خواهد شد. اگر این کار را مرتباً انجام دهید، پوست اطراف چشم نرم‌تر خواهد شد و چشمان شما درخشش بیشتری خواهد یافت. اگر ماسک چشم در اختیار ندارید، مالیدن مکعب‌های یخ در اطراف چشمان همان تأثیر را خواهد داشت.

حتی اگر مژگان شما به طور طبیعی مجعد است، باید به طور مرتب آن‌ها را فر کنید. مژه‌ها قاب طبیعی چشمان شما هستند و فر کردن آن‌ها باعث جلب توجه بیشتر آن‌ها می شود. فر کردن مژگان همچنین باعث افزایش عرض چشم‌ها نیز خواهد شد. با استفاده از یک فر مژه، از پایه مژگان خود شروع کنید و فر مژه را به مدت سه ثانیه نگه دارید. بیش از این فر نکنید، زیرا خطر آسیب رسیدن به مژگان وجود دارد.

پوست متورم اطراف چشم می‌تواند باعث ریز و درشت شدن آن‌ها شود. در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید پف چشم را کاهش دهید و چشمان درشت داشته باشید.
به اندازه کافی بخوابید.
صورت خود را با آب سرد بشویید.
از کیسه چای سرد روی چشم‌ها استفاده کنید زیرا تانن‌های موجود در چای می‌توانند پوست را محکم کنند.
مصرف نمک را کاهش دهید.
ورزش کنید.

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن محافل تاریک باعث بزرگ شدن چشم‌ها نمی‌شود، اما حداقل هنگامی که شخصی به چشمان شما نگاه می‌کند، محافل تاریک کمتر توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. بنابراین، این مرحله واقعاً مهم است. رنگ‌ها و دایره‌های تاریک زیر چشم را با کانسیلر روشن کننده اصلاح کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک سایه سبک‌تر برای تقویت ظاهر خود استفاده می‌کنید. ما YSL Touche Eclat و MAC Pro Longwear Concealer را توصیه می‌کنیم که پوشش خوبی برای از بین بردن لکه‌هاست.

قاعده کانتورینگ را دنبال کنید. رنگ‌های روشن را برای مناطقی استفاده کنید که می‌خواهید نور را منعکس کنند و سایه‌های تیره‌تر را برای مناطق دیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن در مرکز پلک‌ها، آنها را به جلو سوق می‌دهند. مقداری از محصول را روی یک قلم‌مو بگذارید و به آرامی در مرکز پلک‌ها بزنید.نکته حرفه‌ای: سایه می‌تواند براق یا مات باشد.

سایۀ روشن به لبۀ داخلی چشم، جایی که پلک پایین به پلک بالا می‌رسد، نزدیک به مجرای اشک، چشمان را روشن‌تر نموده و باعث‌ می‌شود سفیدی آن سفیدتر به نظر برسد. این ترفند کمی به آرایش شما اضافه می‌کند، همچنین به شما کمک می‌کند تا بیدار به نظر برسید. برای اینکه چشمان درشت، جذاب و اغوا کننده داشته باشید، پلک پایین خود را با استفاده از یک مداد بژ کرم بپوشانید. می‌توانید دو روش از این کار را انتخاب کنید:
می‌توانید آن را مخلوط کرده و ظاهری بسیار لطیف به آن ببخشید. این باعث می‌شود شما به روشی کاملا طبیعی به نظر برسید.
اما اگر به دنبال چیز دیگری هستید. در این صورت، آن را مخلوط نکنید. انجام این کار باعث می‌شود چشمان شما درخششی نداشته باشند.

اگر هنوز متوجه اهمیت ابروهای خود نشده‌اید، زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. اگر چشمان کوچکی دارید، باید بدانید که شیوه برداشتن ابروها نقش مهمی در چشمان درشت دارد. بنابراین با تمیز کردن ابروهای خود، توجه اطرافیان را به چشمان خود جلب کنید. برای این کار می‌توانید مداد ابرو بکشید.

همانطور که می‌دانید مژه‌ها نقش کلیدی در بزرگ نشان دادن چشم‌ها دارند اما معمولا کمتر کسی از مژه‌های بلند بهره‌مند است. در این مواقع چاره‌ای جز استفاده از مژه مصنوعی برایمان نمی‌ماند. اما برای خرید آن بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید زیرا مژه مصنوعی و چسب فاسد مکن است به چشم‌ها آسیب برساند. قبل از زدن مژه مصنوعی بهتر است روش اعمال آن را یاد بگیرید و با نهایت دقت این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید. اگر مژه‌ای که می‌خرید به نظرتان خیلی بلند است، می‌توانید آن را با قیچی کوتاه کنید.

برخی نکات برای بزرگ نشان دادن چشم‌ها:
رنگ‌های تیره مانند سیاه و خاکستری را امتحان کنید، با این حال، می‌توانید از قهوه‌ای نرم هم استفاده کنید.
خط چشم نکشید. این فقط باعث می‌شود چشم‌ها کوچکتر به نظر برسند.
فر کردن کامل مژه‌ها به باز شدن چشم‌ها کمک می‌کند بنابراین از ریمل استفاده کنید.
برای خلاص شدن از شر پف و احتباس آب، از ماسک‌های چشم استفاده کرده و نواحی اطراف چشم را به آرامی ماساژ دهید.
اگر چشمان قرمز یا تحریک شده دارید، از قطرات چشم استفاده کنید. قرمزی چشم می‌تواند آن‌ها را کوچکتر نشان دهد، همچنین ممکن است از نظر سلامتی مشکل داشته باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

مطلب پیشین

جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۱۸

مطلب بعدی

ورزش برای رفع گودی زیر چشم

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

بهترین لیزر خانگی برای موهای زائد

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

تازه های بلاگ

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی


راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود


معرفی بهترین دستگاه لیزر برای پوست سبزه

تفاوت لیزر خانگی تریا پریسیژن با تریا فور ایکس

راهنمای خرید فر توکار و انواع فرهای توکار


بهترین لیزر خانگی برای موهای زائد

راهنمای خرید پرینتر و آشنایی با انواع مدل‌های پرینتر


بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

تب سنج دیجیتال غیرتماسی با تکنولوژی مادون قرمز

تأثیر لیزر ضد چروک تریا بر روی یک زن در آستانه سی‌سالگی

۱۷ دستور در سیری برای مدیریت زمان در ساعت اپل


مهرگان؛ جشن خورشید همواره پیروز


روز جهانی فیزیوتراپی؛ بهبود کیفیت زندگی


فروشگاه اینترنتی بورسیکا سه ساله شد

یلدای خانومانه؛ یلدای امسال بورسیکا مخصوص خانوماست

خرید اقساطی از بورسیکا در طرح «اعتباری بخر اعتباری ببر»


آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

پربازدیدهای بلاگ

معرفی تیم اطلس ATLAS دبیرستان علامه حلی در ربوکاپ آزاد ۲۰۱۸ تهران


فواید ریختن نمک در شامپو

۱۹ ماسک سفیدکننده فوری صورت و بدن را در خانه بسازید

آفت دهان چیست و چگونه آن را در خانه درمان کنیم؟


چگونه ویندوز ۱۰ را فعال (Active) کنیم؟


سفیداب برای جای جوش و لکه‌های صورت

چرا بخارشوی بخریم؟ معرفی بهترین بخارشوی‌های بازار

آون توستر چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟


۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز لبو که نمی‌دانستید

این خواص خرمالو شما را شگفت‌زده خواهد کرد


علت تاول زدن ناگهانی پوست


هشت راه برای پاک کردن برفک یخچال


راهنمای خرید حالت‌دهنده و فر کننده مو


لیست گوشی‌هایی که شارژر بی‌سیم دارند


رنگ مو برای پوست گندمی روشن

خوش آمدید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد

برای اینکه چشم هایی زیبا داشته باشید نیازی نیست حتما هفت قلم آرایش کنید. اگر در موقعیتی هستید که نمی توانید آرایش کنید یا پوست حساس دارید به شما یاد خواهم داد که چگونه بدون آرایش چشمهای زیبا داشته باشید.

برجسته نشان دادن چشم ها

مژه ها را فر کنید: فر کردن مژه ها در آرایش چشم امری ضروری است چون چشم ها را درشت تر نشان می دهد. با استفاده از فرمژه ابتدا از ریشه شروع کنید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید سپس از میانه مژه ها و در اخر انتهای مژه ها را فر کنید. اینگونه فر مژه طبیعی می شود. اگر با یک حرکت فر کنید طبیعی نمی شود. به جز فرمژه می توانید با روش های دیگری هم این کار را انجام دهید.

انگشت را در اثر دمیدن گرم کنید و به مدت ۱۰ ثانیه مژه ها را به سمت بالا نگه دارید.چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

قاشق را با آب ولرم گرم کنید و قسمت فرورفته آن را روی ریشه مژه ها قرار دهید.

با یک مسواک تمیز مژه ها را به سمت بالا شانه بزنید. ابتدا مسواک را در آب گرم قرار دهید و با حوله آب اضافی آن را بگیرید سپس مژه ها را با آن شانه بزنید.

رنگ هایی بپوشید که چشم ها را برجسته نشان دهد: باید تشخیص دهید که پوشیدن چه رنگ هایی چشم شمارا برجسته نشان می دهد. هنگام خرید لباس آن را کنار چشم ها قرار دهید هرکدام که بیشتر به چشم ها بیایند را بخرید.

چشم های آبی باید لباس های مشکی و انواع رنگ های آبی، بنفش، صورتی و سبز روشن بپوشند.

چشم های قهوه ای باید با رنگ های قرمز و نارنجی شروع کنند و هچنین رنگ های قهوه ای روشن، آبی تیره، اسطوخودوسی، طلایی و سبز لجنی.

چشم های سبز باید لباس های بنفش، سبز، مشکی، آبی دریایی و زرد مات و قهوه ای تیره بپوشند.

چشم های عسلی رنگ های مشکی، آبی، نارنجی و بنفش کم رنگ

ابروها را مرتب کنید: ابروها به صورت شکل می دهند. همیشه ابروها را با موچین مرتب کنید. سعی کنید ابروها طبیعی باشند.

هیچوقت ابروها را وکس نکنید چون پوست اطراف ابرو حساس است.

اگر نمی توانید ابروها را موچین تمیز کنید با استفاده از مسواک به سمت بالا شانه بزنید.

 

اگر چشمهای خسته و قرمز دارید از قطره چشم استفاده کنید: قطره ها چشم را از حالت خستگی درآورده و قرمزی چشم را می گیرند.

از این قطره ها می توانید برای از بین بردن پف زیر چشم هم استفاده کنید. فقط کافی است کمی از قطره را روی پوست زیر چشم بریزید و با دست ضربه بزنید.

مراقبت از پوست دور چشم

شب ها به اندازه کافی استراحت کنید تا از پفی و کبودی های زیر چشم راحت شوید: پوست اطراف چشم فوق العاده نازک است. این یعنی بسیار حساس است و کم خوابی خیلی زود تاثیرش را می گذارد. کم خوابی روی سیستم گردش خون تاثیر می گذارد و باعث می شود رگ ها روی پوست نازک زیر چشم نمایان شوند.

هنگام استراحت سرتان را روی دو بالش بگذارید تا پوست زیر چشم خشک بماند و پف نکند.

کبودی زیر چشم ممکن است به خاطر ژنتیک باشد یا به خاطر آلرژی و استخوان بندی.

پوست دور چشم را ماساژ دهید تا پف زیر چشم کم شود: پف چشم به دلیل جمع شدن آب زیر پوست است. اگر به آرامی دور چشم را ماساژ دهید آب اضافی زیر پوست حرکت می کند و وارد گره های لنفاوی می شود جایی که بهتر پردازش می شود.

با استفاده از انگشت انگشتری دور چشم را ماساژ دهید چون این انگشت ضعیف تر از بقیه انگشت های دست است و فشار کمتری به پوست وارد می کند. انگشت را در اطراف چشم به شکل دایره حرکت دهید. از گوشه خارجی چشم شروع کنید سپس به زیر چشم و در نهایت زیر ابروها.

برای کرم دورچشم هزینه کنید: کرم دور چشم مرطوب کننده و حاوی ویتامین E مصرف کنید. کرم هایی را انتخاب کنید که پف زیر چشم را بخواباند (کافئین هم این کار را انجام می دهد)

خانم های سن بالا باید از کرم هایی استفاده کنند که چروک را از بین ببرد و پوست را سفت کند.

در مصرف نمک مراقب باشید: غذاهایی که سرشار از نمک، مونوسدیم گلوتامات MSG (تشدیدکننده طعم) و شکرهای مصنوعی هستند به پوست زیر چشم آسیب می رسانند و پف زیر چشم را زیاد می کنند. استفاده نمک بیش از اندازه باعث پف کردن بدن می شود و چون پوست زیر چشم بسیار حساس است بیشتر از قسمتهای دیگر بدن پف می کند.

پوست دور چشم را با داروهای خانگی رسیدگی کنید: خیلی راحت می توانید با موادی که د رآشپزخانه یافت می شوند از پوست دور چشم مراقبت کنید. یا یک تکه خیار یخ زده روی چشم قرار دهید یا اینکه صورت را داخل ظرفی پر از یخ و خرده های خیار قرار دهید تا کبودی های زیر چشم از بین برود و پفی آن هم گرفته شود.

همچنین می توانید چای کیسه ای را پس از سرد شدن برای از بین پف چشم روی چشم ها قرار دهید.

من به ترجمه متون روانشناسی و سبک زندگی علاقه دارم و امیدوارم این مطالب در زندگی شما مفید و موثر باشد.

عالی بود خسته نباشید همیشه باید خط چشمو سایه و ریمل میزدم ولی بعد از انجام این کارا واقعا تاثیر زیادی روی چشمم گزاشت ممنون بابت این مطلب🌈💦🌻چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم

خانم اسدی ممنون از مطلبتون.

چقدر عالی بود عزیزم ممنونم.

ممنونم عزیزم

منکه همیشه چشمام بعد ارایش تا ب تاست

خدایا عاقبتمون رو بخیر کن
آمین

مشکل همچنان ادامه داره!
لطف به من کمک کنید

سلام،إیمیلتون رو دریافت کردم أما هرچی تأیید رو میزنم برای شما إرسال نمیشه
لطفا پیگیری کنید

سلام،مطالب إرسالی شما با فونت کلمه دیده میشه ،نه جمله!!!!
لطفا إصلاح کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تشکر! شما با موفقیت عضو خبرنامه بدونیم شدید.


برای دریافت آخرین مطالب بدونیم ایمیل خود را وارد کنید:

استفاده از مطالب بدونیم فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع ، بلا مانع است. تمامی حقوق این سایت متعلق به بدونیم می باشد.

چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم
چگونه چشمانی خوش حالت داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *