چطور تخمک خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور تخمک خود را تقویت کنیم
چطور تخمک خود را تقویت کنیم

برای یک بانو، داشتن تخمک‌های سالم جهت حفظ دوره‌های منظم قاعدگی، باروری و توانایی باردار شدن، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، چگونه می‌توان مطمئن شد که تخمک‌های شما به قدر کافی سالم هستند. عوامل بسیاری وجود دارند که بر سلامت تخمک‌ها تاثیرگذارند. اگر می خواهید بدانید که چگونه تخمک خود را تقویت کنیم، در این مطلب به شما خواهیم گفت که با ایجاد برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی می‌توانید کیفیت تخمک‌ها را بهبود بخشیده و شانس بارداری خود را افزایش دهید.

 

قبل از آنکه به شما توضیح دهیم چگونه تخمک خود را تقویت کنیم، باید اطلاعاتی را درمورد نحوه تشکیل و بلوغ تخمک برایتان بازگو کنیم:

تا سال‌ها پیش اعتقاد بر این بود که بانوان با تمام تخمک‌های خود متولد می‌شوند و بدن تخمک بیشتری تولید نمی‌کند. در چند سال گذشته، تحقیقات، سلول‌های بنیادی را در تخمدان‌ها  کشف کردند که قابلیت تولید تخمک‌های جدید در دوران تولید مثل را دارند. سن همچنان یک عامل مهم است، زیرا اگرچه بدن شما می تواند تخمک‌های جدیدی تولید می‌کند، اما با افزایش سن کیفیت لانه گزینی تخمک‌ها کاهش می‌یابد.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

اگر به شما گفته شده که احتمال بارداری تان به دلیل پیر شدن تخمک‌ها بسیار پایین است، هنوز هم امکان بارداری برای شما وجود دارد، زیرا بدن تان تخمک‌های جدید تولید می‌کند. اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و تغییر شیوه زندگی برای تسهیل رشد سالم تخمک، بسیار مهم است.

چه مدت طول می‌کشد تا تخمک تشکیل شود؟

۹۰ روز طول می‌کشد تا یک تخمک کاملاً شکل بگیرد. به همین دلیل برای درمان کیفیت پایین تخمک و گرفتن نتیجه مطلوب، باید حداقل ۳ ماه رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را رعایت کنید. هنگامی که تخمک‌های شما در حال آماده شدن برای تخمک گذاری تغییر می‌کنند، مستعد تاثیرات سالم و ناسالم هستند.

چگونه تخمک های خود را تقویت کنیم؟

در اینجا ۵ مورد از مهمترین عواملی که باید در هنگام تلاش برای بارداری و بهبود کیفیت تخمک مورد توجه قرار گیرند ذکر شده است:

۱- هورمون‌های خود را در حالت تعادل حفظ کنید.

یکی از راههای افزایش کیفیت تخمک برقراری تعادل هورمونی در بدن است. عدم تعادل هورمونی امری بسیار شایع است و می‌تواند به دلایل متعدد از جمله عوامل محیطی، استرس و رژیم‌های غذایی زندگی مدرن ایجاد شود. هورمون‌های  نامتعادل می‌توانند منجر به خارج شدن بدن از چرخه باروری شوند، در این صورت ممکن است تخمک گذاری انجام نشود. به وسیله روش‌های زیر می‌توانید تخمک گذاری را اصلاح کنید:

۲- جریان خون و اکسیژن رسانی خود را بهبود ببخشید.

تخمک‌های سالم به جریان خون غنی از اکسیژن نیاز دارند. اگر به طور منظم ورزش نکنید، به اندازه کافی آب ننوشید یا اگر دارای غلظت خون هستید، احتمالا در معرض کاهش جریان خون هستید.

راه‌های بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی:

وقتی می پرسید برای تقویت تخمک چی بخورم، ما به شما توصیه می کنیم که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. آنچه شما مصرف می‌کنید، مستقیماً بر سلامت تخمک‌های شما تاثیر می‌گذارد. مواد غذایی بی‌ شماری وجود دارند که به رشد و نمو تخمک سالم کمک می‌کنند. برخی از این مواد از قرار زیر است:

سعی کنید از مصرف موادی که بر کیفیت تخمک‌ها تاثیر منفی می‌گذارند اجتناب کنید، از جمله موارد زیر:

4- از مولتی ویتامین‌های دوران بارداری و آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید.

مولتی ویتامین‌های دوران بارداری کمک می‌کنند بدن شما از تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تسهیل رشد سالم تخمک‌ها برخوردار شود. به دنبال ویتامین‌های ساخته شده از ۱۰۰ درصد مواد غذایی باشید، نه مولتی ویتامین‌های مصنوعی.

مکمل‌های آنتی اکسیدانی همچنین می‌توانند به تقویت باروری کمک کنند، زیرا آنها به طور فعال تخمک‌های شما را در برابر صدمات اساسی محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به تخمک‌های شما تا سطح سلولی آسیب برسانند و بر توانایی شما برای بارداری و حفظ یک بارداری سالم تاثیر ‌بگذارند.

۵- از استرس دوری کنید.

استرس از بسیاری جهات بر روی بدن شما و همچنین کیفیت تخمک‌هایتان تأثیر می‌گذارد. هنگامی که به طور مرتب در معرض استرس باشید، بدن شما هورمون‌های پرولاکتین، کورتیزول و سایر هورمون‌ها را ترشح می‌کند که می‌توانند بدن شما را از تخمک گذاری منظم باز دارند.

به روش‌های زیر استرس خود را کاهش دهید:

 اکنون که دقیقا می دانید چگونه تخمک خود را تقویت کنیم، راهکارهای ارائه شده در این مطلب را به کار بندید تا هرچه سریع تر خبر خوش بارداریتان را به اطرافیان بدهید.

منبع: yonolabs

 

بیشتر بدانید:

1- تخمک گذاری را بیشتر بشناسیم

2- اولین نشانه های لقاح موفق تخمک و اسپرم چیست؟

3- علائم تخمک بارور شده چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

4- زمان تخمک گذاری را چگونه می توان تشخیص داد؟

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

تغذیه پیش از بارداری

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

این بخش در حال طراحی می باشد

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنید

https://clinic.niniban.com

همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنیدچطور تخمک خود را تقویت کنیم

https://clinic.niniban.com

برای یک زن، تخم ک های سالم در تخمدان ها، نظم چرخه قاعدگی، باروری را در آینده و توانایی او را مشخص می کند. سوالی که ممکن است در حال حاضر در ذهن شما باشد این است که “چگونه یک زن تضمین می کند که تخمک های او سالم هستند؟”هیچ پاسخی برای این مساله وجود ندارد زیرا طیف گسترده ای از عوامل وجود دارند که بر کیفیت تخمک تولید شده و نیز سلامتی آن تاثیر می گذارند. تغییرات ساده زندگی، تغذیه برنامه ریزی شده و رژیم غذایی سالم می تواند کیفیت تخمک و تخمک گذاری را بهبود بخشد و همچنین احتمال حامله شدن را افزایش دهد.

عوامل متعددی تاثیراتی بر تخمدان ها و تخمک های تولید شده می گذارند. باروری سالم براساس عوامل محیطی، هورمون ها، استرس، چرخه قاعدگی سالم، گردش خون و رژیم غذایی استوار است.

چرا کیفیت تخمک ها مهم است؟

سنگ بنای باروری سالم، سلامت تخمک های شماست که بر احتمال بارور سازی آن ها تاثیر می گذارد و همچنین احتمال حامله شدن را تعیین می کند.در سال های گذشته گفته می شد که سلول های تخمک ها در طی سالهای زندگی اصلا تولید نمی شوند و در زمان جنینی همه آنها تولید نمی شدند بلکه فقط بارور و رها سازی می شوند.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

با این حال الان ثابت شده که سلول های تخمدان این توانایی را دارند که خودشان در طی سال ها تخمک های بیشتری را تولید کنند.سن تاثیری بر کیفیت تخمک ها دارد. تخمدان تخم را می گیرد، همانطور که بزرگ تر می شوید، تخمدان فضای قابل دوام و بهینه ای برای تخمک گذاری فراهم می کند تا آنها را حفظ کنند.شما می توانید یک تخمدان سالم با رژیم غذایی، خوردن مکمل ها و گردش خون افزایش یافته در سیستم تولید مثل خود داشته باشید.

یک چرخه 90 روزه برای یک تخمک طول می کشد تا برای تخمک گذاری آماده شود ؛ قبل از اینکه به بلوغ کامل برسد عوامل مفسد و عوامل ناسالم نیز آن را تحت تاثیر قرار می دهند ؛ توضیحاتی ارائه شد تا در ادامه این بخش از سلامت نمناک به روش ها و مواد غذایی اشاره کنیم که برای تقویت تخمک گذاری توصیه می شود.

1. جریان خون و اکسیژن زایی مناسب:

کاهش جریان خون به علت کم ورزش کردن، کم آبی و غلظت خون می تواند جریان خون غنی از اکسیژن را برای سلامتی تخم ک و تخمدان سالم محروم کند.ننوشیدن آب کافی می تواند جریان خون را در سیستم تولید مثل مختل کند. هر روز آب بنوشید و از یک برنامه روتین ورزشی پیروی کنید که شامل راه رفتن، دویدن یا یوگا برای تحریک گردش خون تازه به سلول ها در تخمدان ها و رحم است.

2. ماساژ باروری:

ماساژ شکمی یکی از بهترین روش های درمانی است که جریان خون را به رحم و تخمدان افزایش می دهد و جریان خون اکسیژن دار تازه را هم زیاد می کند و خون راکد را از بین می برد. درمانگری که تخصص باروری است را پیدا کنید و ماساژ خود را از روز بعد از اتمام پریودتان آغاز کرده و تمام طول ماه را ادامه دهید.توصیه می شود حداقل چهار ماساژ در هفته داشته باشید.

3.تعادل هورمونی:

استرس، رژیم غذایی نامناسب و دیگر بیماری های سبک زندگی باعث عدم تعادل در هورمون ها می شود.این باعث می شود که تخمک خنثی شود، چرخه باروری اش قطع شود و تخمک گذاری اتفاق نیفتد.سعی کنید استرس کمتری داشته باشید و رژیم غذایی سالم داشته باشید تا تعادل هورمونی و یک سیستم غدد درون ریز را در هنگام تلاش برای حامله شدن کسب کنید.

4. غذاهای مغذی:

رژیمی که غنی از اسید فولیک باشد، تخمدان را حمایت می کند و همچنین تخم های سالم تولید می کند.مطمئن شوید که سبزیجات برگ دار، محصولات لبنی و ماهی را در رژیم غذایی خود دارید تا از سلامت تخمک هایتان پشتیبانی کنید.

به رژیم غذایی متعادل و سالم پایبند باشید که باروری شما را بهبود خواهد بخشید. در این بخش از نمناک لیستی از برخی غذاهای خوش مزه آورده شده است تا سلامتی تخمدان و تخمک های شما را افزایش دهد.

این سوپر خوراکی مقدار چربی بالایی در میوه ها دارد که به سلامتی تخمک ها کمک می کند.آوکادو چربی زیادی دارد (چربی خوب مورد نیاز بدن است) که به حفظ سلامت باروری خوب کمک می کند. آن ها می توانند به صورت ساندویچ، سالاد و یا حتی به صورت دیپ مصرف شوند.

عدم وجود آهن در بدن شما می تواند منجر به عدم تخمک گذاری شود.لوبیا و عدس منبع غنی آهن و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای باروری حیاتی می باشند.مهم است که هر روز یک وعده لوبیا و عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

میوه های خشک و آجیل ها یک منبع بزرگ از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که جلو رادیکال های آزاد را می گیرد و تولید تخمک های بهتری را اداره می کند.

این دانه ها غنی از روی هستند و به تولید هورمون های مسئول سلامت تخمک ها کمک می کنند.دانه های کنجد غنی از چربی های اشباع شده می باشند.

هوموس حاوی تاهینی است (خمیر دانه کنجد)، پی هوموس در رژیم غذایی شما راهی خوب برای افزایش سلامت تخمک هاست.همچنین اگر نمی خواهید به تنهایی آن را بخورید ، دانه های کنجد را می توانید به غلات و سالاد اضافه کنید.

این میوه ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از تخمک ها در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این سوپر خوراکی ها شما را در مقابل تعدادی از مشکلات محافظت می کنند.

آن ها را می توانید خالی بخورید یا در سالاد میوه یا اسموتی ها مصرف کنید. به شما توصیه می شود هر هفته حداقل سه وعده از این توت ها را بخورید.

اسفناج، کلم پیچ، و دیگر سبزیجات پر شاخ و برگ غنی از اسید فولیک، آهن، منگنز، کلسیم و ویتامین A هستند. هر روز حداقل دو وعده سبزیجات سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ریشه گیاه ماکا شگفت انگیز است و شامل 31 مواد معدنی مختلف و 60 فیتونوترین است.اعتقاد بر این است که سلامت اسپرم و تخمک را افزایش می دهد.

تعادل هورمونی را تثبیت می کند و میل جنسی را افزایش می دهد و این محصول را می توان پودری یا در یک کپسول خرید.پودر ریشه ماکا را می توان به اسموتی ها اضافه کرد و یا حتی برای ساختن شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل هم خواص ضد التهابی دارد که گردش خون را افزایش داده و هضم سالم را ترویج می دهد.این کار به کاهش هر گونه ناراحتی در سیستم تولید مثل چرخه های پریودی سالم و کاهش التهاب اعضای تناسلی کمک می کند.یکی از بهترین راه ها برای گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی، نوشیدن مقداری چای زنجبیل است.

دارچین برای بهبود عملکرد تخمدان ها مشهور است و تولید تخمک مناسب را با تحریک مقاومت انسولین تسریع می کند.به زنانی که مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان هستند، توصیه می شود که دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.یک چهارم قاشق چای دارچین را هر روز مصرف کنند.

به لحاظ فنی آب یک جز ضروری برای سلامت تخمک هاست.هدف شما نوشیدن 8 لیوان آب در روز است از نوشیدن آب ها با بطری های پلاستیکی خودداری کنید.مواد شیمیایی بطری های پلاستیکی می توانند تاثیر منفی بر سلامتی تخمک ها بگذارند.

ممکن است نگران کیفیت تخمک های تولید شده در بدنتان باشید، به خصوص اگر سن 35 سالگی را رد کرده باشید.چیزهای قابل توجهی وجود دارد که شما می توانید برای بهبود کیفیت تخمک تولید شده خود استفاده کنید.

از مکمل های ویتامینی گرفته تا ترکیب های گیاهی برای تغییر سبک زندگی، اینها چندین روش تجویز شده برای بهبود بهداشت باروری هستند. تغییرات ساده در سبک زندگی شما می تواند تاثیر زیادی بر سلامت تولید مثلی شما داشته باشد.این کارها سلامتی تخمدان ها و کیفیت تخمک تولید شده برای تعیین بقا یک زن برای حامله شدن است.

چطور تخمک خود را تقویت کنیم

این روشی است که شما می توانید کیفیت تخمک ها را در طول دوران بارداری بهبود ببخشید.

1. از کافئین، الکل و سیگار دوری کنید:

سیگار هرگز برای سلامتی خوب نبوده و حتی منجر به از بین رفتن تخمک ها در تخمدان ها شده است.

2. مدیریت استرس:

استرس باعث تولید هورمون هایی مثل کورتیزول و پرولاکتین می شود که می تواند به تولید تخمک و تخمک گذاری ضربه بزند.

3. تغذیه سالم:

یک درمان طبیعی برای سلامت تخمک خوب در زنان غذایی است که با سبزیجات برگ دار، ماهی، آجیل و میوه های تازه پر می شود تا به تخمک های شما کمک کند که سالم بماند و باروری را افزایش دهد.

از غذاهای سرخ شده، فرآوری شده یا گوشت و نمک اضافی و شکر پرهیز کنید.

4. رسیدن به یک شاخص توده بدنی سالم و طبیعی ( BMI ):

چاقی برای جلوگیری از روند تولید و افزایش وزن اکسیداتیو در بدن می تواند منجر به مشکلات باروری شود، چرا که تعادل هورمونی را تغییر می دهد و تخمک گذاری را مختل می کند. این شاخص باید بین 18.5-24.9 باشد. به عنوان مثال ، زنی که 5 فوت و 6 اینچ قد دارد باید وزنی بین 70 – 52 کیو گرم داشته باشد. سعی کنید با خوردن غذا و ورزش مناسب وزن سالم بمانید.

5. گردش خون:

گردش سالم خون در اندام های تولید کننده تخمک و تخمدان ها برای عملکرد خوب مفید است و غنی از اکسیژن هستند که در تولید سالم تخمک مورد نیاز است.کم آبی می تواند جریان خون را کاهش دهد اگر آب کافی ننوشید یوگا تمرین بسیار خوبی برای افزایش گردش خون است. 

سلامت تخمک برای بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در گذشته اعتقاد بر این بود که سن تنها عامل تعیین کننده بیماری تخمدان و تخمک  است.

ولی بر اساس مطالعات جدید سن تنها عاملی نیست که سلامت و عدم سلامت تخمک ها بدان وابسته باشد . عوامل متعددی وجود دارند که میتوانند بر سلامت تخمدانها  تاثیر بسزائی داشته باشند که از جمله میتوان به عوامل محیطی، وجود هورمون در غذاهای روزانه و استرس اشاره کرد.

علاوه سلامت تخمک، داشتن یک بارداری سالم و لذت بخش مبتنی بر عوامل دیگری است که  از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلامت تخمک یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن بارداری سالم به شمار می رود.  همچنین این امر نقش مهمی را در لانه گزینی و بارداری ایفا میکند .

در گذشته اعتقاد بر این بود که ما با تمام ذخیره سلولهای تخمدان متولد میشویم و از این رو سن میتواند تاثیر مهمی در سلامت تخمک داشته باشد. تا به حال فرض بر این بوده است که سلولهای تخمک بازسازی نمیشوند!چطور تخمک خود را تقویت کنیم

اما یافته های جدید نشان میدهد که بدن زنان میتواند در طول  سنین باروری تخمک ایجاد کند. دانشمندان موفق به کشف سلولهای بنیادی  در تخمدانها شده اند که میتوانند سلولهای جدید تخمک را تولید کنند.

اما باید توجه داشت باشیم صرف نظر از یافته های جدید، سن هنوز تاثیر مهمی بر تولید سلولهای تازه تخمک دارد و با افزایش  سن  لانه گزینی سلول تخمک  کاهش می یابد.

  رژیم غذایی مناسب، مواد غذایی گیاهی، استفاده از مکملها  و افزایش گردش خون در سیستم تولید مثل می توانند تاثیر بسزایی بر سلامت تخمک ها و تخمدانها داشته باشند.

عدم سلامت تخمک و یا وجود تخمک پیر سبب می شود بسیاری از زنان  با مشکل نازایی یا عدم بارداری رو به رو شوند.معمولا روش پیشنهادی به این افراد استفاده از تخمک اهدائی ،ای.وی.اف یا فرزند خواندگی است.

لقاح آزمایشگاهی نوعی تکنولوژی تولید مثل است. این تکنولوژی شامل بازیابی تخمک ها از تخمدان های زن و پرورش آنها با اسپرم است. این تخمک بارور به عنوان نطفه شناخته می شود. نطفه پس از آن برای ذخیره سازی فریز می شود و به رحم زن منتقل می شود.

اما آنچه که بیشتر زنان نمیدانند این است که راهکارهای زیادی وجود دارند که می توانند به ارتقای سلامت تخمک و تخمدانها کمک کنند، اما نکته حایز اهمیت این است که حداقل باید یک دوره 90 روزه را به صورت کاملا فشرده و تخصصی رعایت کنند.

در این دوره 90 روزه قبل از اینکه تخمک به بلوغ برسد تخمکها در حال تغییر و آماده سازی برای آزاد شدن هستند.در این زمان آنها تحت تاثیر شرایط محیطی و تغذیه ای میتوانند سالم یا بدون کیفیت گردند.

عوامل مناسب جهت افزایش سلامت تخمک به شرح زیرند:

اگر سن فرد بالا باشد، اینها عواملی هستند که به عنوان نکات موثر در سلامت تخمک و سلولهای تولید مثل باید بسیار مورد توجه قرار گیرند.

اکسیژن رسانی مناسب به سلولها ی تخمک باعث افزایش سلامت تخمک ها میشود.عواملی مانند ورزش نکردن ،کم آبی، غلظت خون  مانع از اکسیژن رسانی میگردد.

در نتیجه برای حل این مشکل باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.کم آبی منجر به افزایش غلظت خون ، کاهش سرعت جریان خون و آسیب به سلامت تخمک ها میگردد. توجه داشته باشید که از بطریهای پلاستیکی آب ننوشید.

ساده ترین راه حل این است که همیشه یک پارچ  آب در کنار تخت خود داشته باشید. هنگامیکه میخواهید بخوابید یا بیدار شوید از آن بنوشید.

برای حفظ سلامت تخمک ها باید ورزش را در زندگی روزانه خود بگنجانید. ورزشهایی نظیر تنیس، پیاده روی نیمه تند، یوگای مخصوص بارداری میتوانند باعث افزایش گردش خون در بدن شوند.

در نتیجه اکسیژن بیشتری به سلولها می رسد و سلامت شما تضمین می شود. علاوه بر این، برای حفظ سلامتی تخمک ها می توانید ماساژهای شکمی و بارداری بگیرید.

یکی از بهترین درمانها برای افزایش خونرسانی به اندامهای تولید مثل، ماساژهایی هستند که توسط ماسورهای ماهر در ناحیه تخمدان  و رحم انجام میشوند.

ماساژ سبب می شود خون سالم حاوی اکسیژن به تمامی اندام ها برسد و همین امر به رفع خونهای لخته در بافتها و حفظ سلامت تخمک ها کمک می کند.

بهتر است ماساژ 4 بار در هفته و بعد از آخرین روز قائدگی شروع شود. در طول دوران قائدگی ماساژ نگیرید.

اگر برای بارداری اقدام میکنید این ماساژ باید بعد از اخرین روز قائدگی شروع شود و بعد از روز تخمک گذاری دیگر ماساژ انجام نشود.

مورد مهم دیگر در حفظ سلامت تخمک ها تعادل هورمونی است. با توجه به شرایط محیطی ،استرس،الگوهای غذایی مدرن و صنعتی بیشتر زنان از عدم تعادل هورمونهایشان رنج می‌برند.

در نتیجه، تخمکها دیگر تحریک نمیشوند و تخمک گذاری اتفاق نمی افتد و سلامت تخمک در معرض تهدید قرار می گیرد. اما خبر خوب این است که عدم تعادل هورمونی به طور کامل قابل درمان است!

ژل رویال، کلم بروکلی، انواع توتهای قرمز، دانه کنجد ، دانه کدو تنبل، ماهی سالمون یا قزل، سبزیجات برگ پهن مانند اسفناج ،ادویه هایی نظیر زنجبیل و زردچوبه برای حفظ سلامت تخمک ها بسیار مفیدند.

به سلامت تخمکها آسیب وارد می کنند.

با بالا رفتن سن، اهمیت دادن به سلامت تخمک و تخمدان باید دو چندان شود. برای این منظور، اگر بالای 35 سال هستید بهتر است راهکارهای زیر را در زندگی روزمره خود به کار ببرید.

بنابراین اگر به سلامت تخمک خود اهمیت می دهید باید سطح استرس خودرا کاهش دهید.

برای رهایی از استرس به شما پیشنهاد میکنیم این فعالیتها را در طول روز انجام دهید:

برای حفظ سلامت تخمک ها این نکات را  در زندگی روزانه خود به کار ببرید:

برای تهیه بهترین محصولات و مکملهای دارویی به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

نویسنده: ناهید زندی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی

برای بهره مندی از کدهای تخفیف ایمیل خود را وارد نمایید


تمامی حقوق مربوط به داروخانه آنلاین دکتر شهبازی می باشد. انتشار مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon

خوش آمدید.به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

موسسه سونوگرافی و رادیولوژی صدرا – سونوگرافی دکتر علیرضا رضوانی زاده


آزمایش های باروری برای خانم ها

چطور تخمک خود را تقویت کنیم


معاینه لگن


درک ناباروری و علائم آن

تقویت تخمک زنان

اگر در سن 35 سالگی یا بالاتر هستید؛ طبیعی است که نگران کیفیت تخمک های تولید شده در بدن خود باشید. برای بهبود کیفیت تخمک خود می توانید کارهای زیادی انجام دهید؛ از مکمل های ویتامین و غذاهای گیاهی گرفته تا تغییرات در شیوه زندگی ، چندین روش تجویز شده برای بهبود سلامت تولید مثل وجود دارد! ترفندهای ساده در شیوه زندگی شما می تواند تأثیر شگرفی در توانایی بارداری شما داشته باشد.

سیگار هرگز برای سلامتی مناسب نبوده است، اما در مورد خاص سلامت باروری باعث از بین رفتن تخمک ها در تخمدان ها می شوند و مواد شیمیایی موجود در سیگار DNA را در تخمک جهش می دهند و شخص را ناتوان برای باروری می کنند. افزون بر این، الکل باعث کاهش میل جنسی شما می شود و بر چرخه قاعدگی و کیفیت تخمک شما تأثیر می گذارد. اگر هر روز کافئین را به مقدار زیادی مصرف می کنید، ممکن است مدت زمان طولانی تر از حد معمول برای تصفیه نیاز باشد و حتی ممکن است با خطر سقط جنین روبرو شوید.

استرس باعث تولید هورمون هایی مانند کورتیزول و پرولاکتین می شود که می توانند تخمک گذاری و تولید تخمک را مختل کنند. تمام تلاش خود را برای مدیریت استرس های زندگی (خانه ، محل کار، بچه های دیگر و غیره) کنید و انرژی خود را بر روی افکار و فعالیت های مثبت مانند شنا، پیاده روی، نرمش، یوگا، مدیتیشن و غیره متمرکز کنید. شیوه زندگی برای کاهش هرگونه استرس باید تنظیم شود.

تقویت تخمک زنان

یک درمان طبیعی برای سلامتی تخمک در زنان، رژیم غذایی پر از سبزیجات با برگ سبز، میوه، آجیل و ماهی و گوشت سالم است تا به آنها در سالم ماندن و تقویت باروری کمک کند. با این حال، از غذای سرخ شده، غذای فرآوری شده یا گوشت خودداری کنید و نمک و قند اضافه کنید.

اضافه وزن مانع فرآیندهای تولید مثل و افزایش استرس اکسیداتیو می شود. این می تواند منجر به مشکلات باروری شود زیرا تعادل هورمونی را تغییر می دهد و تخمک گذاری را مختل می کند. یک زن در حالت ایده آل باید بین 18.9 تا 24.5 سال دارای شاخص توده بدنی باشد. برای نمونه، خانمی که قد 167 سانتی متر دارد، باید بین 52 تا 70 کیلوگرم وزن داشته باشد. سعی کنید با خوردن غذاهای مناسب و ورزش کردن به طور مرتب، وزن سالم خود را حفظ کنید.

گردش خون سالم برای اندام های تولید مثل جهت عملکرد تخمدان ها لازم است زیرا خون غنی از اکسیژن در تولید سالم تخمک کمک می کند. کم آبی بدن می تواند جریان خون را کاهش دهد، بنابراین مقدار کافی آب بنوشید. یوگا یک تمرین بسیار خوب برای افزایش گردش خون است؛ برخی از فعالیت های یوگا به افزایش باروری کمک می کنند می توانید با داشتن یک مربی حرفه ای از این موارد مطلع شوید.

توصیه می شود برای تقویت باروری از مکمل های ویتامین استفاده کنید. به زنانی که سعی در بارداری دارند توصیه می شود قبل از بارداری و حتی بعد از آن مکمل های اسید فولیک مصرف کنند. توصیه می شود که از پزشک متخصص زنان و زایمان خود بخواهید تا مکمل هایی که برای شما مناسب هستند تجویز کند. به عنوان مثال، کوآنزیم Q10 یک مکملی است که اغلب توصیه می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، اما لطفاً ابتدا نظر پزشک خود را جویا شوید و از مصرف خودسرانه پرهیز کنید.

ماساژ روی شکم نوعی درمان است که جریان خون به رحم و تخمدان ها را افزایش می دهد، بنابراین جریان خون تازه اکسیژن یافته و خون قدیمی را از بین می برد. یک درمانگر را پیدا کنید که در زمینه ماساژ باروری تخصص دارد و از روز بعد از پایان دوره خود، ماساژ را شروع کرده و تا دوره ماهیانه بعد ادامه دهید. توصیه می شود حداقل چهار ماساژ در هفته داشته باشید.

برخی از خانمها ممکن است دیرتر از حد معمول ازدواج کنند و قصد بارداری داشته باشند. اما باردار شدن از یک دوره ی سنی کمی سخت است. از این رو، اگر برنامه ای برای به تأخیر انداختن بارداری دارید، بهترین راه برای اطمینان از عدم باروری شما، فریز کردن تخمک های خود است. شکی نیست که با افزایش سن باروری، اثرات نامطلوبی بر توانایی بارداری فرد ایجاد می شود، اما تخمک های یخ زده ساعت بیولوژیکی را نادیده می گیرند و تخمک فریز شده باعث افزایش شانس بارداری در آینده می شوند!

تقویت تخمک زنان

این یک تکنیک باستانی است که هزاران سال چینی ها از آن سود برده اند و در پزشکی غربی نیز پذیرش خود را آغاز کرده است. فواید آن در کمک به بهبود کیفیت تخمک کاملاً مشهور است و بیمارانی که تحت لقاح آزمایشگاهی IVF قرار می گیرند، اغلب برای جلسات طب سوزنی مراجعه می کنند. طب سوزنی باعث کاهش استرس می شود و از این طریق می تواند تولید تخمک های سالم را تحریک کند.

این مورد به ویژه برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بسیار مهم است. یک مطالعه نشان می دهد که کالری دریافتی روزانه در هنگام صبحانه می تواند به کاهش تستوسترون و انسولین کمک کند و شرایط و علائم بیماری را کنترل کند. مقادیر بالای انسولین و تستوسترون به ویژه در مورد باروری مانعی برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS است. بنابراین، حتماً یک وعده کامل از مواد مغذی را در وعده غذایی صبحانه خود بگنجانید! کربوهیدرات های پیچیده ای مثل گندم کامل، گندم، جو دوسر و غیره بخورید و مقدار زیادی چربی و پروتئین خوب به غذای خود اضافه کنید. این به کنترل سطح انسولین کمک می کند، شما را برای مدت طولانی پر نگه می دارد و باعث تقویت باروری و سلامت تولید مثل می شود.

آزمایش های باروری برای خانم ها

درک ناباروری و علائم آن

نتایج آزمون تجزیه و تحلیل مایع منی

تجزیه و تحلیل مایع منی

موسسه سونوگرافی و رادیولوژی صدرا واقع در محدوده شرق تهران و تهرانپارس است.

آدرس سونوگرافی صدرا :

فلکه دوم تهرانپارس، ابتدای خیابان فرجام شرقی،


پلاک 25، ساختمان پزشکان اشراق، طبقه دوم


تلفن های تماس :


02177292245
02177294922
02177295198

تمامی حقوق این سایت به سونوگرافی صدرا تعلق دارد.

کپی برداری از مطالب سایت، پیگرد قانونی دارد.

طراحی سایت ،
سئو و
تولید محتوا توسط
سئو پارسی

فلکه دوم تهرانپارس، ابتدای خیابان فرجام شرقی، پلاک 25، ساختمان پزشکان اشراق، طبقه دوم


آزمایش های باروری برای خانم ها


معاینه لگن


درک ناباروری و علائم آن

خوش آمدید.به حساب کاربری خود وارد شوید.

چطور تخمک خود را تقویت کنیم

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

خانه > سلامتی > تقویت تخمک در زنان

بچه دار شدن میتواند از هیجان انگیزترین لحظات زنــدگی زوجین باشد. اما درصورتی که برای حامله شدن و باروری مشکلی وجود داشته باشد میتواند آزار دهنده باشد. در این نوشته با راه های طبیعی تقویت قدرت باروری و تقویت تخمک در زنان آشنا می شوید.

باروری به فرصتهای زوجها برای بچه دار شدن برمیگردد. اگر شما قدرت باروی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما در یک برهه از زمان وجود دارد. باوجود اینکه حاملگی فوری انجام نمیگیرد، اما اگر هم زن و هم مرد از قدرت باروری برخوردار باشند، میتوانند بچه دار شوند. عوامل زیادی در تعیین قدرت باروری تاثیرگذار هستند.

برای اینکه یک زن قدرت باروری داشته باشد، باید بتواند در هر عادت ماهیانه اش، تخمک تولید کند و برای اینکه یک مرد قدرت باروری داشته باشد، باید بتواند اسپرم قوی و سالم تولید کند که قادر به بارور کردن تخمک باشد.

با اینکه داشتن قدرت باروری چیز ساده ای به نظر میرسد، اما مساله ای پیچیده است. چون عوامل زیادی در تعیین آن دخیل هستند. چیزهایی مثل رژیم غذایی، ورزش، و سلامت عمومی فرد تاثیر زیادی بر توانایی باروری دارندچطور تخمک خود را تقویت کنیم

اگر تمایل به تقویت قدرت باروری دارید، یکی از مهمترین قدم ها توجه به این نکته است که در چه زمان هایی باروریتان افزایش می یابد. خیلی از زوج ها به این علت برای بچه دار شدن مشکل دارند که در زمانهایی رابطه جنسی برقرار میکنند که زن تخمک گذاری نمیکند. این مساله حامله شدن را سخت میکند.

روشهای زیادی برای کنترل قدرت باروری وجود دارد. میتوانید با کنترل دمای پایه بدنتان شروع کنید. این کار به شما نشان خواهد داد که چه زمانی تخمک گذاری میکنید. هنگامی که آماده تخمک گذاری باشید دمای پایه بدن زیاد میشود. تاریخ آن را میتوانید در تقویم بنویسید. توجه داشته باشید که برای بالاتر بردن احتمال حاملگی، رابطه جنسی را باید پیش از تاریخ تخمک گذاری انجام دهید. توجه به گردنه رحم و استفاده از متد ریتمیک باعث میشود بتوانید از چرخه طبیعی بدنتان آگاهی زیادی کسب کنید. با ثبت مطالب روی جدولهای باروری، آگاهیتان بالا میرود و متوجه میشوید که چه زمانی به تخمک گذاری نزدیک میشوید.

یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه تقویت باروری زنان و بارداری سالم و موفق  استفاده از ” فایل پیام های پنهان تقویت قدرت باروری زنان “ است این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر گرایش و حالات بدنی به سمت داشتن فرآیند ها و کنش ها و واکنش های بدنی برای بارروری موفق و داشتن فرزندانی سالم و زیبا با برنامه ریزی بدنی به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است. هم اکنون می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

بارداری موفق و سالم برای زنان با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شوید

داشتن تغذیه مناسب تاثیر زیادی در قدرت باروری دارد. یک رژیم غذایی متعادل به تنظیم هورمون ها و تغذیه دستگاه تناسلی کمک میکند. همچنین باعث میشود وزن شما در حالت عادی بماند که در قابلیت باروری نقش بسیار مهمی ایفا میکند. حامله شدن برای خانمهایی که کمبود وزن یا اضافه وزن زیادی داشته باشند سخت تر میشود زیرا مقدار چربی بدن تاثیر مهمی در تولید هورمونهای جنسی دارد.

مصرف برخی ویتامینها و مواد معدنی در رژیم غذایی  اهمیت بالایی دارد، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها از نقص یافتن اسپرم جلوگیری کرده و حرکت آن را زیاد میکند و میزان استرس را در تخمکها و دستگاه تناسلی کاهش میدهد.

کلسیم و ویتامین D به افزایش قابلیت باروری در مردان کمک می کند. درصورتی که برای باردار شدن مشکل دارید، باید از مصرف برخی موادغذایی و شیمیایی خودداری کنید:

کافئین در موادی مانند: قهوه، چای، شکلات، و نوشابه وجود دارد،این ماده قابلیت باروری را هم در زنان و هم در مردان کاهش میدهد.

الکل تا میزان 50 درصد باعث کاهش باروری میشود. این ماده تولید اسپرم را نیز کاهش می دهد و منجر به تولید اسپرمهای غیرعادی و نابهنجار میشود.

گیاهان از گذشته برای تقویت قدرت باروری استفاده میشدند و میتوان آنها را نوعی درمان طبیعی شمرد. اما چون بعضی از داروها ممکن است قدرت زیادی داشته باشند، بهتر است قبل از مصرف مکملهای گیاهی با پزشک مشورت کنید.

گیاه کاستابری (Chaste berry) غده هیپوفیز را  تحریک کرده به تقویت قابلیت باروری کمک می کند. این غده مسئول تولید هورمونهای جنسی مانند استروژن، پروژسترون، و تستوسترون است. این ماده گیاهی هورمونهای جنسی را متوازن میکند.

گیاه دونگ گوئی (Dong Quai) این گیاه چینی است که از برای رفع مشکلات مربوط به قاعدگی از دیر باز مورد استفاده قرار میگرفت. این ماده به متوازن کردن میزان استروژن در بدن و بالا بردن احتمال لقاح کمک میکند.

بر اساس پژوهشهای انجام شده، دارچین به کنترل دیابت نوع 2 کمک میکند چون باعث کاهش مقاومت به انسولین شده و بدین ترتیب باعث تسهیل ورود گلوکز به درون سلولها و در نهایت کاهش قندخون میشود. از آنجایی که مقاومت به انسولین یکی از مشخصه های سندرم تخمدان پلی کیستیک است، در تحقیقات اخیر به نقش دارچین در بهبود علایم این سندرم زنانه نیز تاکید شده است.

ورزش متعادل میتواند روش خوبی برای تقویت قابلیت بارداری باشد. ورزش اگر با رژیم غذایی سالم همراه باشد، باعث میشود وزن بدن در حد مناسب باشد. چربی اضافی منجر به افزایش میزان استروژن در بدن میشود که چرخه ی باروری خانمها را از توازن خارج میکند. ورزش کمک میکند تا چربی اضافی بسوزد و سطح هورمونهای بدن را به حالت عادی برگردانید. اما توجه داشته باشید که در ورزش هم نباید زیاده روی کنید. بهترین ورزشها، ورزشهای هوازی سبک مثل پیاده روی، شنا و دوچرخه سوای است.

سلام من تخمکم ضعیف هست با چه روشی میتوان قوی کرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

ارتباط با ما :

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
بارداری و زایمان, بیماری های زنان

۱۰ دیدگاه
49,616 بازدید

قدرت باروری را افزایش دهید. خوردن غذاهای ناسالم بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی زندگی انسان از جمله قدرت باروری‌اش تاثیر منفی می‌گذارد.

اگر انتخاب غذاهای ناسالم باعث کاهش قدرت باروری می‌شوند، پس به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل عکس آن عمل خواهد کرد یا به عبارت دیگر باعث تقویت قدرت باروری می‌شود.

برای مثال، همان‌طور که می‌دانیم اضافه وزن باعث کاهش قدرت باروری می‌شود، بنابراین باید در مصرف غذاهای پرکالری و چرب اعتدال را رعایت کنید.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

البته همه چربی‌ها مضر نیستند و حتی برخی چربی‌ها در تخمک‌گذاری تاثیر بسزایی دارند.

بنابراین اگر شما هم مانند بسیاری از زوج‌ها می‌خواهید بچه‌دار شوید، باید بدانید که داشتن یک رژیم غذایی سالم به‌خصوص برای زنی که قرار است مادر شود جهت حفظ قدرت باروری امری ضروری محسوب می‌شود.

یکی از تحقیقات اخیر نشان داده است که قدرت باروری در زنان خیلی سریع‌تر از آنچه که قبلا فکر می‌کردیم کاهش پیدا می‌کند.

به گفته دانشمندان، قدرت باروری زنان تقریبا به‌طور متوسط از ۲۷سالگی به تدریج کاهش پیدا می‌کند. بر اساس این تحقیقات، قدرت باروری زنان در ۲۷سالگی ۱۰درصد کمتر از زمانی است که ۱۹ تا ۲۶ سال سن داشتند.

به‌طور حتم داشتن یک رژیم غذایی سالم به تنهایی برای باروری کافی نیست اما بر خلاف آنچه بیشتر زنان فکر می‌کنند، نقش بسیار مهمی در باروری ایفا می‌کند. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید قدرت باروری خود را افزایش دهید.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

وقتی صحبت از غذاهایی می‌شود که برای سلامتی مفید هستند، کمتر کسی به فکر پنیر، شیر و ماست پرچرب می‌افتد اما زمانی که صحبت از باروری به میان می‌آید، لبنیات پرچرب نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کنند.

بر اساس تحقیقات اخیر انجام گرفته در دانشگاه هاروارد، زنانی که روزانه بیشتر از سه وعده لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، ۸۵ درصد کمتر، از زنانی که کمتر از یک بار در هفته از این لبنیات استفاده می‌کنند در خطر ناباروری بر اثر اختلالات تخمک‌گذاری هستند.

شاید همیشه شنیده باشید که چربی‌ها بد هستند اما واقعا این طور نیست و در مورد باروری این قضیه فرق می‌کند. این موضوع خیلی پیچیده نیست.

چربی‌های غیراشباع و اسید‌های چرب امگا-۳ برخلاف چربی‌های ترانس و اشباع شده برای حفظ سلامتی ضروری هستند.

علاوه بر این، آنها سطح انسولین خون را نیز تنظیم می‌کنند. دیابت یکی از معمول‌ترین بیماری‌هایی است که باعث ایجاد مشکلات در بارداری می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، دو تا پنج درصد از زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری می‌شوند. بنابراین متعادل نگهداشتن سطح انسولین خون در زنان جوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آووکادو، آجیل، تخمه و ماهی‌های روغنی از جمله سالمون و ماهی تن، منابع خوبی برای چربی‌های مفید به حساب می‌آیند.

البته اگر باردار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته‌اید، نباید بیشتر از دو وعده در هفته از ماهی‌های روغنی استفاده کنید.

در مورد کربو هیدرات‌ها هم با توجه به قدرت چاق‌کنندگی آنها همیشه چیز‌های بدی می‌شنویم اما همه کربوهیدرات‌ها از نوع بد نیستند.

موضوع مورد بحث این است که برخی از آنها در فرآیند تصفیه خواص خود را از دست می‌دهند. نان‌هایی که از غلات کامل تهیه می‌شوند و نیز برنج و پاستای قهوه‌ای برخلاف نان، پاستا و برنج سفید تصفیه شده، منبعی غنی از فیبر محسوب می‌شوند و از همه مهم‌تر اینکه سطح انسولین و قند خون را ثابت نگه می‌دارند.

بنابراین با خوردن آنها بدنتان را به مکانی سالم و باثبات برای رشد جنین تبدیل کنید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که صبح‌ها قبل از رفتن به سرکار حتما باید یک فنجان بزرگ قهوه بخورید، باید بدانید که مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند قدرت باروری را کاهش دهد.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه نوادا نشان داده کافئین با کاهش فعالیت ماهیچه‌ای در لوله‌های رحم (لوله‌هایی که تخمک را از تخمدان به رحم منتقل می‌کنند) می‌تواند باعث کاهش توانایی باروری و کاهش احتمال لقاح در زنان شود. علاوه بر این کافئین احتمال حاملگی خارج از رحم را نیز بالا می‌برد (زمانی که جنین در لوله رحم‌گیر می‌افتد و همان جا شروع به رشد می‌کند که جایی نامناسب است و خطراتی به همراه دارد). برخی از تحقیقات نیز مصرف کافئین را با ناباروری مرتبط دانسته‌اند.

بنابراین با کاهش مصرف قهوه به روزی یک فنجان (یا حتی حذف کامل آن) و جایگزین کردن آن با چای‌هایی مانند چای سبز، بابونه و نعنا این خطر را از خود دور کنید.

روی یکی از مهم‌ترین مواد معدنی لازم برای باروری به شمار می‌آید. اگرچه روی در ناباروری مردان نقش بیشتری دارد، اما زنان نیز باید برای بالا بردن قدرت باروری خود از منابع غنی روی استفاده کنند.

به گفته متخصصان، کمبود روی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در کروموزوم‌ها و در نتیجه کاهش باروری شود. علاوه بر این کمبود این ماده معدنی کارآیی هورمون‌های استروژن و پروژسترون را نیز دچار اختلال می‌کند.

زینک همچنین باعث منظم شدن سیکل قاعدگی می‌شود. جوانه گندم، دانه کنجد، تخم کدو، بادام زمینی و گوشت بره از جمله منابع غنی زینک به شمار می‌آیند.

ویتامین‌های خانواده B علاوه بر بالا بردن سطح انرژی بدن، نقش عمده‌ای در باروری زنان دارد. ویتامین‌های B6 و B12 ساخت و ساز و عملکرد هورمون‌های زنانه را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این ویتامین B12 میزان جذب اسید فولیک را بالا می‌برد (اسید فولیک از ایجاد اسپینا بیفیدا یا بیرون‌زدگی نخاع در جنین جلوگیری می‌کند).

بهترین منابع ویتامین B عبارتند از گوشت قرمز، گوشت مرغ، عصاره مخمر، مارچوبه، کلم بروکلی، اسفناج، موز، زردآلو خشک، انجیر، لبنیات، تخم مرغ، آجیل و جوانه گندم.

در میان توصیه‌های مربوط به تغذیه، مصرف میوه و سبزی به مقدار زیاد کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما همیشه این توصیه را جدی بگیرید.

برای حفظ قدرت باروری باید از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کرد. بهترین راه این است که مطمئن شوید رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه و سبزیجات است، به خصوص آنهایی که رنگی هستند چرا که هرچه میوه و سبزی خوش‌رنگ‌تر باشد، خواص آن نیز بیشتر است و این همان چیزی است که شما نیاز دارید.

2 هفته پیش

2020-11-12

2020-06-28

ترشحات پستان (Discharge Nipple) سومین عارضه شـایع، پس از درد و لمس توده در سینه …

ممنون از اطلاعات مفیدتون.

ممنون عالی بود

مرسی عالی بودند فقط دوستان لطف میکنیدراه وچاره ای برای نرمال شدن تخمکهای کوجک شده بیابید؟ آخه دکتربمن گفتش فایده ای نداره موقعی که خواستی بجه داربشی بایدتخمک بکاری ومن وشوهرم موافق نیسیم. لطفاراهنمایی کنید. قربون همتون.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

مچکرم از اطلاعات مفیدتون.

Dastt dard nakunad ali bud

به نام خدا ضمن سپاس بسیار عالی بود.

خیلی عالی بود

خوب بود

با تشکر.بسیار عالی ومختصر ومفید بود

با عرض سلام من ۳۰ سال سن دارم ۱۶ سال است که بیماری صرع دارم فنوباربیتال و لاموتریژن مصرف می کنم فرزند ۸ ساله دارم ۳ سال است که تصمیم به بچه دار شدن کرده ایم ولی بایدعمل لاپاراسکپی شوم میخواستم مشورت کنم تردید دارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

راهکارهای تقویت رحم

 

تقویت رحم:

تقویت رحم یکی از مهمترین مسائل زنانه ای است که به دلیل نقش مهم این اندام در هنگام بارداری و پریودی باید مورد توجه قرار گیرد.در دوران بارداری و قاعدگی به دلیل ایجاد تغییراتی در هورمون های بدن زنان، تغییراتی نیز در این قسمت از بدن نیز رخ خواهد داد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با وظایف این اندام مهم زنانه و راهکارهای برای تقویت رحم و تخمدان ها در جهت بارداری زنان بیشتر آشنا کرده و اطلاعات مهم در این زمینه در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

آشنایی با رحم زنان:رحم یک اندام تشکیل شده از غدد متعدد، که به وسیله ماهیچه نرمی دیواره های اطراف آن پوشیده شده است. با گذشت زمان و در طول هر ماه به دلیل تغییرات هورمونی پیش آمده در بدن زنان دیواره ماهیچه ای رحم شروع به رشد و ضخیم شدن می کند. در واقع علت درد برخی از زنان هنگام ارگاسم، قاعدگی و زایمان بخاطر منقبض شدن همین ماهیچه ها است. دهانه رحم با یک پرده نازک در دوشیزگان در قسمت انتهایی رحم و نرسیده به واژن قرار گرفته و با رشد آن در طول مدت بارداری جنین را به راحتی در زمان زایمان از این ناحیه خارج می کنند. همچنین در اکثر موارد وزن رحم حدود 30 تا 100 گرم گزارش شده است.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

 

تقویت رحم و تخمدان

اهمیت رحم زنان در هنگام بارداری:پس از برقراری یک رابطه جنسی بین زن و مرد، رحم زنان مکانی است که تخمک های بارور شده زن و اسپرم مرد در این محل با یکدیگر عمل لقاح را صورت می دهند. در واقع رحم وظیفه نگهداری از تخمک های بارور شده را بر عهده داشته و در طول مدت بارداری زنان به عنوان نخستین خانه جنین نقشی تاثیرگذار بر مراحل رشد و تکامل او تا هنگام تولدش خواهد داشت. یکی از ویژگی های این اندام مهم و اساسی خاصیت انعطاف پذیری آن است که همراه با رشد جنین این اندام نیز برای ایجاد فضای کافی تا زمان تولد نوزاد رشد خواهد کرد. شاید بتوان علت باردار نشدن برخی از زنان را خارج شدن غدد موجود در رحم آن ها در زمان قاعدگی خود دانست؛ لذا باید در چنین مواقعی زنان و دختران برای بارداری به فکر تقویت رحم و تخمدان های خود باشند.

 

تقویت رحم برای بارداری

وظایف اندام رحم در بدن زنان:نقش رحم به عنوان یکی از اندام های اصلی و مهم بدن زنان تنها به بارداری و سیستم تولید مثل مربوط نمی شود؛ و وظایف دیگری نظیر حمایت از جریان خون برای رسیدن به تخمدان ها، رسیدن به ارگاسم پس از برقراری رابطه جنسی و حمایت از دیگر اندام های تحتانی زنان مانند واژن، مقعد و مثانه را نیز به عهده دارد.رابطه سقط جنین با تقویت رحم و تخمک گذاریسقط جنین موضوعی است که پزشکان در برخی از موارد نمی تواند علت آن را تشخیص دهند. دلایل زیادی برای سقط مکرر جنین در برخی از زنان وجود دارد که بعد از انجام آزمایشات فراوان و تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفتن می توان به مشکلات پزشکی خانوادگی، تحلیل ناهنجاری های موجود در کروموزوم‌ های زن و مرد و انواع بیماری‌ های ایمیونی مثل لوپوس، سلیاک یا عدم تحمل گلوتن و مشکلات انعقاد خون، هورمونی، رحمی و … پی برد. یکی دیگر از دلایلی که امروزه از نظر پزشکان بسیار بر سقط مکرر جنین و نازایی موثر می باشد؛ تعذیه نامناسب و چاقی یا لاغری مفرط در زنان بر روی باروری و تخمک گذاری آن ها تاثیری منفی گذاشته و احتمال سقط جنین حتی در صورت بارداری آن ها وجود دارد.

 

تقویت رحم قبل از بارداری

 اهمیت توجه به مسئله تقویت تخمدان ها و رحمبا توجه به نقش و وظایف مهمی که این اندام تحتانی و ماهیچه ای در بدن زنان ایفا میکند؛ بنابراین باید به آن توجه ویژه ای داشت و به صورت مداوم تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گیرد. چنانچه در رحم یک زن عمل لقاح به درستی صورت نگیرد یا رحم او به دلایل مختلف قادر به نگهداری جنین نباشد؛ احتمال نازایی و سقط جنین بسیار زیاد خواهد بود . بنابراین چنین افرادی حتما باید قبل از هر اقدامی برای بارداری خود به پزشک مراجعه کرده و برای تقویت رحم و تخمدان های خود به فکر چاره ای اساسی باشد. لذا برای این که یک زن برای افزایش قدرت باروری باید در مدت عادت ماهیانه خود، تخمک سالم تولید کرده و بعد از رابطه جنسی با اسپرم قوی و سالم مردان ترکیب شده تا تخمک ها بارور شوند. تصحیح برنامه غذایی و استفاده از مواد غذایی مقوی و مفید بسیار در تقویت رحم و تخمدان های زنان موثر بوده و رحم آن ها را برای بارداری آماده خواهد کرد.

 

تاثیر تغذیه بر تقویت رحم

 راهکارهای تقویت رحم و آماده سازی بدن زنان برای باردارییکی از هیجان انگیزترین موضوعات و لحظات زندگی زناشویی، بچه دار شدن است. اگر شما با قوای جنسی ضعیف خود قصد بارداری را دارید ؛ باید قبل از هر اقدامی به پزشک زنان مراجعه کرده و با مشورت او برای تقویت رحم و تخمدان ها اقدام کنید تا با افزایش قدرت باروری شاهد مسائلی همچون سقط جنین یا ناباروری خود نباشید. تقویت رحم و تخمک گذاری در زنان بسیار بر مسئله قدرت باروری آن ها تاثیر گذار است و در همین راستا باید همواره توجه به موضوعاتی نظیر رژیم غذایی سالم ، ورزش و سلامت عمومی فرد را مد نظر خود قرار داد.تقویت رحم و تخمک گذاری با تغذیه مناسبداشتن تغذیه مناسب بسیار بر تقویت رحم ، تخمک گذاری و افزایش قدرت باروری تاثیر گذار است. در واقع تنظیم هورمون های زنانه به وسیله یک رژیم غذایی متعادل امکان پذیر است و تقویت رحم  و تخمک گذاری نیز با تغذیه سالم دستگاه تناسلی بدن آنان نیز ممکن می شود. بنابراین مصرف برخی ویتامین ها و مواد معدنی برای باروری زنان لازم و ضروری بوده و باید در رژیم غذایی آن ها لحاظ شود. از جمله ویتامین های مورد نیاز برای تقویت رحم می توان به ویتامین C و آنتی اکسیدان ها اشاره کرد.

 

مصرف این نوع ویتامین باعث جلوگیری از ایجاد هر گونه نقصی در یافتن اسپرم شده و حرکت آن را زیاد میکند؛ همچنین در تخمکها و دستگاه تناسلی زنانه میزان استرس را کاهش خواهد داد. از جمله اقدامات لازم برای تقویت رحم و تخمدان ها  که در طب سنتی نیز بسیار به آن توصیه شده؛ افزایش استفاده از سبزیجات دارای برگ سبز، میوه‌‌ های تازه، امگا 3 و امگا 6، آجیل ، تخم‌ مرغ، ماهی، مواد لبنی و به طور کل، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است تا تخمک های سالمی تولید شده و احتمال باروری رحم افزایش یابد.

 

موادغذایی مفید برای تقویت رحم

 میوه به: میوه ای گرم که خوردن آن و فراورده هایش همچون دانه آن باعث تقویت رحم و تخمدان های زنان و مانع انداختن جنین توسط آن ها خواهد شد. در منابع توصیه شده است که این میوه را به صورت خام مصرف نکرده چرا که احتمال مسدود شدن رگهای بدن در این صورت بسیار زیاد است. همچنین افراد گرم مزاج بهتر است که این میوه را با مشورت پزشک استفاده کنند.لوبیا سبز: یکی دیگر از مواد غذایی های باارزش و مفید که بسیار در تقویت رحم و جلوگيرى از سقط جنين مناسب است.ترکیب عسل و دارچین: کشورهای چین و ژاپن ، کمی پودر دارچین را  و نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و ترکیب و خمیر حاصله هر روز به صورت مکرر برای تقویت رحم زنانی که احتمال بارداری آن ها وجود ندارد؛ بر روی لثه گذاشته و به آرامی همراه با بزاق دهن این ترکیب را وارد بدن خواهند کرد.دم کرده ستاخینس: خانم های نازا برا تقویت رحم و تخمدان های خود، دم کرده ای معطر، مقوي اعصاب، مفيد از گیاه گرم و خشک ستانخیس را حدود 6 بار در روز ( 3 نوبت در صبح و 3 نوبت در شب) میل نمایند.گیاه دارویی میخک: استفاده روزانه و مرتب حدود 4 گرم میخک برای تقویت رحم و نیروی جنسی زنانی که طبع آن ها سرد است بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.کاسنی: استفاده روزانه از 7 برگ کاسنی یا عرق و پودر آن به علت مقدار زیاد ویتامین (ث) موجود در آن بسیار در تقویت رحم و همچنین افزایش توان جنسی در ایجاد نطفه و زیبایی چهره نوزاد تاثیرگذار بوده و رحم را به انجام وظیفه طبیعی خود وا خواهد داشت.کاهو: استفاده روزانه از کاهو مخصوصا در زمان ناهار و شام بدون هیچ سس و سبزی دیگری بسیار در تقویت رحم و تخمدان های زنان موثر است.کرفس و تره فرنگی: این گونه از سبزیجات نیز بخاطر خواص بیشمار و طبع گرم خود در طب سنتی برای تقویت رحم و قوای جنسی بسیار توصیه می شود.شیره چغندر: استفاده مداوم از یک قاشق غذاخوری شیره چغندر در 8 ساعت باعث تقویت رحم و افزایش باروری زنان خواهد شد.رازیانه: گیاه و عرق رازیانه فواید و تاثیر زیادی را در درمان دردهای زیر شکمی و رحمی در دوران قاعدگی و سرد مزاجی جنسی، تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم، ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم زنان دارد.خودداری از مصرف برخی از مواد غذایی در هنگام بارداریهمانطور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، مصرف مواد غذایی سالم و مقوی بسیار در تقویت رحم و تخمک گذاری زنان در زمان بارداری، پریودی و برقراری رابطه جنسی موثر و ضروری است. لذا در همین راستا برای تقویت باروری رحم باید از مصرف برخی مواد غذایی و شیمیایی همچون نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، نسکافه، چای، شکلات، نوشابه، الکل، شکر، غذاهای سرخ کردنی، گوشت قرمز و نمک اضافی و … جلوگیری کنید.

 

چگونگی تقویت رحم

 تقویت رحم با کنترل وزن و سلامتی بدنانجام معاینات ماهیانه نظیر عفونت های رحمی، کنترل وزن و گردش سالم خون و … توسط پزشک متخصص باعث خواهد شد که از سلامتی وضعیت رحم خود برای تخمک گذاری و بارداری اطمینان حاصل کنید. افزایش گردش خون با نوشیدن آب کافی و انجام تمرینات ورزشی مانند یوگا بسیار بر عملکرد صحیح اندام های تولید کننده تخمک و تخمدان ها در رحم زنان تاثیر گذار است. همچنین کنترل وزن باعث کنترل دیابت ( قند خون)، کیفیت تخمک گذاری و رشد جنین در رحم زنان خواهد شد و چربی های اضافی اطراف شکم  نیز در تولید هورمونهای جنسی تاثیرگذار است. عدم جذب و کمبود ویتامین B9 یا اسید فولیک نیز در بدن زنان نیز تاثیرات مخربی بر رحم زنان و قدرت باروری آن ها خواهد گذاشت.

 

تقویت رحم با ورزش

تقویت تخمک گذاری و رحم برای باروری زنان نیز با انجام تمرینات ورزشی متعادل مانند هوازی سبک مثل پیاده روی، شنا و دوچرخه سوای رابطه مستقیمی داشته و همراه با یک رژیم غذایی سالم باعث چربی سوزی و کنترل وزن در وضعیت ایده آل خود خواهد شد. این نوع ورزش ها باعث می شوند تا هورمونهای زنانه تولید شده به وسیله چربی های اضافی بدن به حالت عادی خود برگردند و بدن در وضعیت (BMI) یا شاخص توده بدنی سالم و طبیعی خود قرار گیرد.استفاده از مواد شیمیایی برای تقویت رحم و تخمدان هااگرچه روش های خانگی و طب سنتی در بیشتر موارد به پاس تجربه نیاکان ما جواب خود را پس داده و لزوما نمی توان هیچ دلیل علمی و آزمایش شده ای را برای برخی از آن ها ارائه کرد.پس بهتر است اگر به فکر تقویت رحم و تخمدان ها برای بارداری خود هستید حتما بهتر است که تحت درمان یک پزشک متخصص قرار گرفته و با راهنمایی های او برای مصرف برخی از مواد غذایی و داروهای شیمیایی اقدام کنید؛ ما در زیر نام دو قرص را که حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود برای شما نام برده ایم:

 

داروهای تقویت رحم

 قرص شیمیایی کلومیفنقرص شیمیایی متفورمین مخصوص زنان چاق و دارای اضافه وزن و مبتلا به بیماری دیابت و …نکات مورد توجه برای بارداری به موقعاگر با تقویت رحم و قدرت باروری خود قصد دارید که بچه دار شوید بهتر است که نکاتی را که اکثر زوجین از آن ها غفلت می کنند؛ همواره مد نظر خود قرار دهید:

 

تقویت رحم زنان

 – برقراری رابطه جنسی پیش از زمان تخمک گذاری زن – کنترل دمای پایه بدنتان برای تشخیص زمان تخمک گذاری- ثبت زمان عادت ماهیانه و تخمک گذاری خود- توجه به گردنه رحم و استفاده از متد ریتمیک برای آگاهی از چرخه طبیعی بدن- مصرف روزانه مکمل های گیاهی برای تقویت باروری با مشورت پزشک- و … گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلفچطور تخمک خود را تقویت کنیم


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

جهت دریافت تخفیف دندانپزشکی شمارتوثبت کن


تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

صفحه اصلی » درمان ناباروری » برای تقویت تخمک چه بخوریم؟

مباحث مربوط به باروری تا 15% زوج ها را تحت تاثیر قرار داده است. تقویت تخمدان یکی از روش های کمک به زوج های می باشد که قصد بچه دار شدن دارند.

مطالعات نشان می دهند سلامت تخمک ها، همانگونه که می تواند روی بارداری تاثیر بگذارد، می تواند بر روی عدم لقاح نیز تاثیر بگذارد و همچنین 70% زنان با مشکل ناباروری، با عامل تخمدانی دچار مقاومت نسبت به انسولین بوده که همین امر سبب اختلال در تخم گذاری و قاعدگی می شود.

خوشبختانه، امروزه راه های طبیعی برای افزایش باروری وجود دارد. که در واقع با تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی خود می توانید به تقویت تخمدان تا 69% کمک کنید.چطور تخمک خود را تقویت کنیم

در ادامه برخی از روش های طبیعی برای حاملگی سریع تر بررسی شده است:

آنتی اکسیدان ها مانند اسیدفولیک تا حد زیادی باروری برای مردان و زنان را بهبود می بخشد.

اسیدفولیک که با نام های فولات و ویتامین B9 شناخته شده است، برای بسیاری از اعمال بدن از قبیل: سلامتی سیستم عصبی، خون و لخته های خون حیاتی می باشند. هم چنین ویتامین B9 بدن را در مقابل بیماری های قلبی، نقض های مادرزادی، پوکی استخوان و همچنین سرطان پستان و لوزالمعده حفظ می کند.

با انجام آزمایش بر روی مردان بالغ، به این نتیجه رسیده اند که خوردن 75 گرم گردو در طول یک روز که سرشار از آنتی اکسیدان است، کیفیت و تعداد اسپرم را بهبود می بخشد و 23% شانس لقاح تخمک در زنان را افزایش می دهد.

میوه ها، سبزیجات و آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین E، C، فولات، بتا کاروتن و لوتئین می باشند.

بتاکاروتن، بیشتر در میوه ها یافت می شود که دارای ویتامین آ می باشد و لوتئین به عنوان آنتی اکسیدان در سبزیجات های برگ دار و تیره مانند کلم برگ و کاهو و… یافت می شود که علاوه بر مقابله با بیماری های مهلکی مثل سرطان و تنگی عروق، به پیشگیری از بیماری های چشمی و پوستی کمک می کند.

خوردن یک صبحانه اساسی تا حد زیادی به زنانی که مشکل ناباروری دارند کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه بزرگ و اساسی می توانند یکی از علل عمده ناباروری از جمله اثرات هورمونی سندروم تخمدان پلی کیستیک را بهبود ببخشد.

خوردن کالری زیادتر تر در صبحانه برای زنان با وزن طبیعی و مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، سبب کاهش سطح انسولین تا 8%  و سطح تستوسترون تا 50% می شود که در نهایت می تواند ناباروری را بهبود بخشد.

به طور کلی یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک توصیه می شود.

کربوهیدرات یا مواد قندی از اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند که در واقع کربوهیدرات در بدن بیشتر به عنوان ملکول های ذخیره انرژی عمل می کند که در نهایت به نظم قاعدگی کمک میکند

 رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به تناسب اندام، کاهش سطح انسولین و تشویق برای کاهش وزن کمک می کند که در نهایت به نظم قاعدگی کمک می کند.

 رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به تناسب اندام، کاهش سطح انسولین و تشویق برای کاهش وزن کمک می کند که در نهایت به نظم قاعدگی کمک می کند.م

در یک مطالعه بر روی زنان دریافته اند که مصرف کربوهیدرات زیاد، خطر ناباروری را افزایش می دهد و زنانی که کربوهیدرات زیادی مصرف می کنند 78% بیشتر خطر ناباروری نسبت به زنانی که کربوهیدرات مصرف نمی کنند دارند.

فیبر کمک می کند تا بدن شما سطح هورمون متعادل داشته باشد و قند خون شما در حد اعتدال باشد.

دریافت فیبر باعث کاهش خطر بروز بیماری های مختلف مانند: دیابت، بیماری های قلبی و سرطان کولون (سرطان روده بزرگ) می گردد.

برخی از مواد غذایی های داری فیبر بالا عبارت اند از: غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و حبوبات.

انواع خاصی از فیبر می توانند به حذف استروژن اضافی از طریق روده ها کمک کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، خوردن 10 گرم فیبر غلات در طول روز، 44% خطر ناباروری تخمک گذاری در زنان مسن تر از 32 سال را، کاهش می دهد. 

برخی از پروتئین های حیوانی مانند: گوشت و ماهی را با منابع پروتئینی گیاهی مانند: لوبیا، آجیل(از جمله چهار مغز: بادام، گردو، فندوق، پسته)، نخود، عدس، اسفناج، سویا، گندم، نارگیل، ذرت، ماش و قارچ جایگزین کنید.

مواد غذایی یاد شده به دلیل طبیعی بودن برای سیستم بدنی زنان مفید و مورد نیاز بوده و به راحتی جذب بدن آنها می شود که در مقابل آنها مواد قندی مانند شکر و … ساخته بشر وجود دارد که هرگز جذب بدن نمی شوند.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چطور تخمک خود را تقویت کنیم
چطور تخمک خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *