مشاوره رایگان گوارشی

 
helpkade
مشاوره رایگان گوارشی
مشاوره رایگان گوارشی

همین حالا از بهترین پزشکان معده و گوارش مشاوره بگیرید!

بیش از 5 پزشک معده و گوارش آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

زحمت حضور در صف های طولانی نوبت و هزینه رفت و آمد را به حداقل برسانید

در هر زمان از شبانه روز، حتی ایام تعطیل به طور مستقیم با پزشکان گفتگو کنید

پزشکان تضمین شده ما تا دریافت کامل پاسخ،شما را همراهی میکنند

برای گفت و گو بهتر و راحت تر،مستندات پزشکی و تصاویر آزمایشات خود را آنلاین ارسال کنید

نگران نباشید! بدون انتظار برای مراجعه حضوری، همزمان با چند پزشک متخصص مشورت کنیدمشاوره رایگان گوارشی

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور کامل بازگردانده میشود

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

آنچه شما درباره مشاوره آنلاین گفته اید

اگر سوال در زمینه های بیماریهای گوارش و کبد و صفرا و اندوسکپی، پانکراس؛ آندوسکوپی و کولونوسکوپی دارید، میتونید از متخصصین این حوزه بپرسید

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

اگر نیازمند مشاوره پزشکی خوب در زمینه های بیماریهای گوارش شامل ناراحتی معده و درد معده و زخم معده و کولیت و اختلالات روده کوچک و بزرگ و یبوست و پولیپ ها و تومور ها و سرطان های مربوطه و کبد و صفرا و مجاری صفراوی ،هپاتیت ، کبد چرب ، سنگ کیسه صفرا و درد شکمی با منشا گوارشی و اسهال مزمن و یبوست ، پانکراس؛ سرطان
های پانکراس یا لوزالمعده ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی هستید، میتوانید از متخصصین این حوزه ، جهت انجام مشاوره پزشکیِ آنلاین وقت بگیرید.

در موارد اورژانس و بحرانی فقط با 115 و یا شماره اورژانس محل زندگی خود تماس بگیرید . سلامت بدون مرز جایگزین اورژانس نیست

در صورتی بروز هر گونه مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

اینستاگرام : @sbm24_

آپارات : @Sbm24

مشاوره رایگان گوارشی

شماره پشتیبانی :
02126309574

02171053116

ایمیل : [email protected]

قبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نمایید

کاربر گرامی، جهت ثبت سوال جدید و دریافت پاسخ از پزشک، بر روی گزینه ثبت سوال جدید که در پایین قرار دارد کلیک فرمایید.

در صورتیکه قادر نیستید پاسخ سوال خود را در این صفحه پیدا نمایید، به کمک کد رای گیری که در زمان ثبت سوال جدید که در اختیار شما قرار داده شد، پاسخ سوال خود را پیگیری نمایید.

نوبت دهی متخصص زنان تهران – متخصص زنان خوب در تهران – بهترین دکتر زنان در تهران – پروفسور زنان و زایمان در تهران – بهترین فوق تخصص زنان و نازایی در تهران – آدرس و تلفن پزشکان متخصص زنان در تهران – لابیاپلاستی در تهران – متخصص IVF در تهران – تست پاپ اسمیر

پزشکی زنان یا بیماری‌های زنان و زایمان، یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی می‌باشد. تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطانهای رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ‌خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت) و … در این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند.

همچنین بارداری، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی یا عمل سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماری‌هایی مانند اکلامپسی و پره‌اکلامپسی، حاملگی خارج‌رحمی، سقط خود به‌ خودی، جداشدن جفت، زایمان سخت و … یکی از زیر شاخه‌های پزشکی زنان ، Cosmetic Gynecology می‌باشد و جراح زیبایی زنان مبادرت به انجام جراحی‌هایی نظیر پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) ، لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن ) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می نماید.

 

مشاوره رایگان گوارشی

متخصص زنان خوب در تهران پزشکی است که در زمینه‌ی سلامت زنان، به خصوص دستگاه تناسلی آن‌ها و واژن تخصص دارد. اولین معاینه نوجوانان میبایست توسط متخصص زنان در سن 13 تا 15 سالگی انجام شود.

 

بهترین متخصصین زنان و زایمان تهران در زمینه‌ی بارداری و زایمان زنان نیز آموزش دیده‌اند اما به طور کلی در زمینه‌های مختلف از پریود و باروری تا بیماری‌های مقاربتی از جمله تبخال تناسلی و زگیل تناسلی و اختلالات هورمونی همگی به آن‌ها مربوط می‌شود.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

دکتر متخصص گوارش و کبد تهران – بهترین فوق تخصص گوارش در تهران – آندوسکوپی تهران – فوق تخصص گوارش و کبد خوب در تهران – کلینیک تخصصی گوارش در تهران – بهترین دکتر فوق تخصص داخلی در تهران – کونولوسکوپی در تهران – تعبیه بالون داخل معده در تهران – آدرس مطب فوق تخصص گوارش خوب در تهران – درمان تنگی مری در تهران

پزشکی گوارش یا گاستروانترولوژی (به انگلیسی: Gastroenterology) شاخه‌ای از علم پزشکی است که به مطالعه دستگاه گوارش انسان می‌پردازد. واژه گاستروانترولوژی از دیدگاه ریشه‌شناسی واژگان از سه قسمت واژگان یونانی گاستروس به معنای معده، آنترون به معنای روده و لوگوس به معنای عقل و فکرت تشکیل یافته‌است.

برای تشخیص و درمان بیماریهایی که در زیر لیست شده اند می توانید به فوق تخصص گوارش در تهران  مراجعه کنید :

مشاوره رایگان گوارشی

متخصصان گوارش خوب تهران  از روش های غیر جراحی می توانند جهت تشخیص و درمان بیماری های گوارشی در مردان و زنان اقدام کنند:

 

اصولا همه پزشکان گوارش و کبد سعی در درمان اصولی بیماری های گوارشی دارند اما از نظر بیماران، پزشکی که بتواند رابطه عاطفی بهتری با بیمار داشته باشد و همچنین در کمترین زمان تشخیص درست را داشته باشد، بهترین پزشک گوارش و کبد است.

 

به کمک دکتریاب شما می توانید بهترین پزشکان فوق تخصص گوارش را پیدا و برای درمان مراجعه کنید.

 

دکتریاب دخالت مستقیم در پیشنهاد پزشکان ندارد و پزشکانی که از نظر محبوبیت میزان رای بیشتری داشته اند را در لیست در ابتدا قرار داده که انتخاب را برای شما عزیزان آسان کند و هم چنین می توانید از نظرات مراجعه کنندگان قبلی برای انتخاب بهتر استفاده کنید.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

نوبت دهی متخصص پوست تهران – پزشکان متخصص پوست و مو در تهران – پزشک متخصص پوست در تهران – دکتر پوست و مو در تهران – بهترین دکتر پوست در تهران – آدرس دکتر پوست در تهران – متخصص پوست خوب در تهران – بهترین فوق تخصص پوست تهران

مقوله زیبایی یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها از زمان های دور دست بوده و هست و برای دستیابی به زیبایی بویژه درخصوص پوست و موی خود از هیچ هزینه ای دریغ نمی کنند. اما نکته مهم و قابل تامل این است که زیبایی را به چه قیمت و توسط چه کسانی باید به دست آورد؟

متخصصان پوست و مو به تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازند. این رشته دارای فلوشیپ‌های مختلفی از جمله زیبایی پوست و لیزر، کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکپی ضایعات پوستی) است.

 

مشاوره رایگان گوارشی

متخصصین پوست تهران دوره ویژه‌ای جهت انجام عمل جوانسازی پوست با پرکننده می‌گذرانند، بنابراین هم دانش پزشکی و هم مهارت لازم جهت انجام موفق عمل‌های زیبایی را دارند.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

نوبت دهی متخصص ارتوپد تهران – پزشکان متخصص ارتوپدی در تهران – متخصص ارتوپدی در تهران – مطب متخصص ارتوپدی در تهران – ارتوپد خوب در تهران – بهترین ارتوپد تهران – دکتر ارتوپد تهران – فوق تخصص ارتوپدی تهران – مطب پزشکان ارتوپدی تهران – بهترین دکتر فوق تخصص ارتوپدی در تهران – جراح و متخصص ارتوپدی تهران – جراح استخوان و مفصل در تهران – دکتر ارتوپد خوب در تهران – متخصص تروماتولوژی در تهران – تروماتولوژی تهران – متخصص جراح مچ پا در تهران – جراح زانو در تهران – جراح دست و شانه در تهران

جراحی ارتوپدی (به انگلیسی: Orthopedic surgery) یا استخوان‌پزشکی یا ارتاپزشکی به شاخه‌ای از علم پزشکی گفته می‌شود که شامل درمان بیماری‌ها و اصلاح ناهنجاری‌های مربوط به استخوان‌ها و مفاصل است.

واژه «ارتوپدی» از دو واژه یونانی ارتوس (orthos) به معنای راست و مستقیم و پدی (paideion) یا پدیوس به معنای پرورش کودک تشکیل شده‌است. اصطلاح ارتوپدی در سال 1741 توسط ارتوپد نیکولاس آندری ساخته شد.

انواع جراحی ارتوپدی (استخوان و مفاصل)

مشاوره رایگان گوارشی

ارتوپدی به شاخه‌های متعددی تقسیم می‌گردد:

زانو
اگر التهاب مفاصل های شما خیلی شدید بود، جراحی تعویض زانو می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان است. در هنگام انجام این جراحی، غضروف مفصل زانو با یک بافت پیوندی از جنس پلاستیک یا فلز تعویض می‌شود.
 

شانه
در این روش، متخصص ارتوپدی خوب تهران استخوان و غضروف آسیب‌دیده با اندام پیوندی از جنس پلاستیک یا فلز تعویض می‌شود. این جایگزینی می‌تواند به تحرک بیشتر شانه کمک کند.
 

جراحی آرتروسکوپی در تهران
آتروسکوپی، یک نوع روش جراحی بر روی مفاصل است که با استفاده از آرتروسکوپ (مفصل‌نما) انجام می‌شود. این دستگاه شامل یک لوله، یک لنز و یک منبع نوری حاوی رشته‌هایی برای رویت محل جراحی است. در این روش، یک برش در محل ایجاد می‌شود تا بتوان دستگاه آندروسکوپ را که بسیار ریز است به داخل آن وارد کرد. از مزیت‌های این روش آن است که برش‌های کوچک آن بعد از جراحی سریع خوب می‌شوند.

قوزک پا
مشکلات زیادی که برای قوزک پا و آرنج پیش می‌آید مستلزم جراحی خواهد بود. آسیب‌های ناشی از کار کشیدن زیاد و شدید از این مفاصل، التهاب روماتیسمی، و ترک‌های ناشی از فشار را می‌توان با جراحی درمان کرد.

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

مشاوره تلفنی مستقیم/پیامک/ ایمیل با پزشک فوق تخصص گوارش کبد و مجاری صفراوی(به همه مشاوره ها پاسخ داده می شود)در این نرم افزار می توانید مقالات کامل در مورد بیماری های معده همچون زخم معده، سرطان یا تومور معده، ورم معده و میکروب هلیکوباکتری، و بیماری های روده همانند سندرم روده تحریک پذیر ، سوء جذب، سندرم روده کوتاه، سلیاک،انگل های روده ای،بیماری کرون،بیماری کولیت اولسراتیت، ایسکمی رود، زخم های روده، دیوورتی کولیت روده، تومور روده،پولیپ روده و بیماری های کبد مثل کبد چرب، کبد الکلی،انواع هپاتیت(A,B,D,C,E ) آپسه کبدی مسمومیت کبد ناشی از سموم و داروها،هپاتیت خودایمنی،سیروز کبدی،نارسایی کبد،تومورها و کیست های کبدی و بیماری های مری همانند سوزش سر دل و ریفلاکس(ترش کردن)، درد قفسه سینه با منشاء مری، دیسفاژی(گیر کردن غذا در مری)، ادینوفاژی(بلع دردناک) و بیماری های مجاری صفراوی مانند سنگ کیسه صفرا،کله سیستیت با التهاب کیسه صفرا،پولیت کیسه صفرا، تومورهای مجاری صفراوی، تومورهای کیسه صفرا و بیماری مقعد همچون هموروئید یا بواسیر ، شقاق مقعد(فیشر)، فستول مقعدی و بیماری های لوزالمعده مانند پانکراتیت حاد و مزمن و تومورهای پانکراس مطالعه فرمایید.در مورد روش های درمانی مثل کولونوسکوپی، اندوسکوپی(با و بدون بی هوشی ) و ERCP می پردازد.در قسمت مقالات به صورت آنلاین می توانید از آخرین روش های درمانی مطلع شوید.این نرم افزار به زیر نظر دکتر امیر منصور رضادوست فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی، توسط شرکت پیشگامان کسب و کار هوشمند(دقاق زاده) طراحی و پیاده سازی شده است.سلامتی و شادکامی هموطنان مهربان ایرانی آرزوی ماست، لطفا ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید.

کاربر گرامی، استفاده از اعتبار، صرفاً برای مشاوره ویدئویی، تلفنی و مشاوره متنی قابل استفاده است
و برای ویزیت های حضوری قابل استفاده نیست.

مشاوره متنی
شروع قیمت از 10،000 تومان


مشاوره ویدئویی
شروع قیمت از 19،500 تومان

مشاوره رایگان گوارشی


نوبت حضوری
رزرو آنلاین و قطعی نوبت حضوری

ok


معده درد

سلام.پدرم حدود 66ساله هستن.مدتی هست دچار معده درد هستن و قرار بر آندوسکوپی بود که متاسفانه تو این شرایط انجام نشده..دارای بیماری دیابت و قلبی هستن که داروهای زیر رو مصرف میکنن.متورال 50،اتورااستاتین10,متفورمین500و آ اس آ،،،
احساس سنگینی در معده دارن ،تلخی دهان،و بوی بد دهان دارن ..مدتی رانیتیدین مصرف کردن الان ناچارا به دلایلی مصرف رو مضر دونستن که فعلا آولتاپ20 مصرف میکنن ولی بهتر نشدن…ممنون میشم که راهنمایی کنید که بهتر بشن..وایا این داروهای مصرفی می تونه روی معده تاثیر بزاره؟


روزه گرفتن و رفلاکس معده

سلام جناب دکتر موسویان ، امیدوارم خوب و سلامت باشید ، قبلا به شما زحمت داده بودم ، برای اینکه به خاطر داشته باشید ،دوباره براتون توضیح میدهم.شوهرم 35 سالشه,لاغر اندامه و اضافه وزن نداره, همیشه مشکل اسید معده و ترش کردن داشت, با مواردی که در غذا خوردن رعایت میکرد بهتر میشد ولی کامل رفع نمیشد, سال گذشته اندوسکوپی انجام داد , دکتر قرص نکسیوم دادند هر روز صبح ناشتا, و گفتن تا یکسال مصرف بشه, ما ایران نیستیم و فعلا شرایط امدن به ایران رو نداریم, اگه یک روز قرص نخوره ترش میکنه,
شما دفعه پیش فرمودین می تونه همیشه این قرص رو ادامه بده چون خیلی راحته وقتی می خوره و اصلا مشکلی نداره.فقط فرمودین نکسیوم 20 بخوره به جای 40 یا اینکه همون 40 رو یه روز درمیون کنهدر ضمن پدرش بر اثر سرطان روده بزرگ فوت کردن و دکتر بهش گفت هر پنج سال کولونوسکوپی و اندوسکوپی انجام بده, آندوسکوپی هم برای چکاپ انجام دادیم پارسال که متوجه شدیم به خاطر رفلاکس زخم داره .
و همچنین همسرم ناقل سالم هپاتیت بی هم هست, چند سال پیش سونوگرافی کبد انجام دادیم اوکی بود و دو سال پیش هم انزیم های کبدی رو چک کردیم اوکی بود. ممنونم از شما. ببخشید طولانی شد.بعد پرسیده بودم از خدمتتون که : آقای دکتر می بخشید یه سوال اینکه وقتی ناشتا قرص می خوره, چقدر بعدش می تونه صبحونه بخوره ؟و اینکه ماه رمضون چجوری بخوره بهتره؟؟دکتر مستعان موسویان : نیم ساعت بعدش، شاید به مدت طولانی غذا نخوردن اذیتش کنه و مجبور باشه روزه نگیره، اما اگه در زمان گرسنگی مشکلی نداره موقع افطار تا سحر هر دوساعت حجم کم غذا بخورهاین ها رو دفعه پیش فرموده بودینحالا سوال جدیدم این هست
دو روز هست که روزه گرفته ، روز اول خوب بوده اما دیشب آخر شب حدود ساعت 2 شب غذا خورده ، اما زیاد خورده انگار . بعد موقع اذان ساعت 5 ، یه نصف لیوان چایی خورده و خوابیده ، ساعت 8 صبح توی خواب از سوزش شدید سر معده بیدار شده ، آب توی دهنش جمع شده و هر چی توی معده ش بوده بالا آورده . قرص دیروزشم یادش رفته بخوره .
روزه براش ضرر داره ؟ یا میتونه بگیره ؟
پارسال و سال قبلش همه رو گرفت و اذیت نشد .ولی یه ذره کوچولو ترش میکرد . الان یک ساله که قرص نکسیوم میخوره ، دقیقا از عید فطر پارسال داره نکسیوم می خورهببخشید که طولانی شد
ممنونم


افزایش فرتین

باسلام
من 27 سال سن دارم طی یکسال گذشته متوجه شدم فرتینم 1100 و همچنین تری گلیسیرید 1300 و قند 300 با متخصص داخلی مرجعه کردم گفتن که احتمالا فرتین در کبد و پانکراس رسوب کرده و باعث این مشکلات شده سنوگرافی هم انجام دادم کبد چرب گرید 3 وزنم حدود 78 کیلو در حال حاضر قرص جمفیبروزیل روزی 4 عدد و متفورمین 2 عدد استفاده میکنم تشخیص شما چیه ممنون از توجهتون


کبد چرب

سلام دکتر خسته نباشین
من کبدم چربه گرید 3 . حالا هردکتری مراجعه میکنم و دارو تجویز مکنن که به پاکسازی کبدم کمک کنه پس از مصرف ، بدنم بدجور خارش پیدا میکنه در ضمن تمام میوه ها و سبزیجات مفید به کبد هم بدنم رو به خارش میندازه مثل آووکادو سیر لیمو ترش و…
حالا موندم چیکار کنم بدجوری عصبیم کرده
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین


میکروب معده

سلام آقای دکتر من عمل اسلیو دارم ولی به دلیل وجود هلیکوباکتری فعلا عملم نمیکنن طول درمان این میکروب چند مدته ممنون از راهنماییتون


مجوزهای قانونی


برخی از افتخارات


مجوزهای قانونی


برخی از افتخارات

پرسش از پزشک / ورود

پرسش از پزشک / ورود

 

سوال پزشکی دارم

مشاوره رایگان گوارشی

می توانید در این بخش لیست مشاوره با متخصص گوارش و کبد سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فوق تخصص گوارش و کبد ، پزشکی داخلی

فوق تخصص گوارش و کبد از دانشگاه علوم پزشکی تهران
،
دارای ۱۲ سال سابقه هیئت علمی در دانشگاه گلستان
،
دارای فلوشیپ گوارش و کبد

فوق تخصص گوارش و کبد کودکان ، کودکان و نوزادان

فوق تخصص گوارش و کبد کودکان از دانشگاه شهید بهشتی
،
متخصص کودکان از دانشگاه شهید بهشتی
،
دارای بورد فوق تخصصی کودکان
مشاوره رایگان گوارشی

پزشکی داخلی

تخصص داخلی از دانشگاه علوم پزشکی همدان
،
گوارش
،
ریه

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد مجاری صفراوی ، پزشکی داخلی

فوق تخصص گوارش و کبد از دانشگاه شهید بهشتی تهران
،
متخصص داخلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
،
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد ، پزشکی داخلی

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
،
متخصص داخلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
،
سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سراسری و آزاد قم

فوق تخصص گوارش ، کبد و آندوسکوپی ، پزشکی داخلی

فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی از دانشگاه شهید بهشتی
،
متخصص داخلی از دانشگاه شهید بهشتی
،
دارای بورد تخصصی

دستگاه گوارش انسان یکی از پرکارترین دستگاه‌های بدن است که از دهان شروع شده و تا مقعد ادامه دارد و شامل غدد، اندام‌ها و لوله‌های گوارشی‌ست. از اندام‌هایی که یک متخصص گوارش به بررسی آن‌ها می‌پردازد می‌توان به معده، روده، کبد، پانکراس، غدد بزاقی، حلق، مری، روده کوچک و بزرگ و راست‌ روده اشاره کرد. در طول این دستگاه در هر اندام، غذا تحت تاثیر عوامل فیزیکی و شیمیایی مختلفی قرار می‌گیرد تا هضم و سپس جذب شوند. اگر در هر بخش از این دستگاه، بیماری یا ناهنجاری رخ دهد، هضم غذا را دچار اختلال کرده و انسان را دچار ناراحتی می‌کند. یک متخصص گوارش برای تشخیص بیماری‌ها با انجام آزمایش‌های مختلفی مانند آندوسکوپی و کلونوسکوپی محل دقیق آسیب را بررسی می‌کند.

هرگونه درد در ناحیه‌ی شکم، حالت تهوع،‌ استفراغ، یبوست، خونریزی، سختی بلع، کاهش و در مواردی افزایش وزن از علائم بیماری‌های گوارشی هستند و فرد مبتلا باید سریعا به پزشک مراجعه کند. از شایع‌ترین اختلالات گوارشی می‌توان به رفلکس معده، زخم معده، سندرم روده تحریک‌پذیر، هموروئید، فیشر، آبسه‌های پروینال، فیستول‌های مقعدی، مشکلات کیسه صفرا، عفونت‌های پروینال، بیماری‌های دیورتیکولار، کولیت، پولیپ روده و انواع سرطان اشاره کرد. این اختلالات ممکن است خفیف، محدود و موقت بوده یا در دراز مدت ادامه یابد و بر سلامت فرد تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال، یبوست پایدار می‌تواند به بیماری دیورتیکولار منجر شود (جایی که روده پس از عبور مدفوع سخت و سپس کیسه های جیبی ایجاد می‌شود) و ضعف (باعث ایجاد مسدود شدن روده و رکتوم) می‌شود. اسهال پایدار می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد، که2 این امر می تواند منجر به خستگی یا اختلالات ریتم قلب شود. از دست دادن مواد مغذی و مایع بدن از طریق اسهال یا استفراغ می‌تواند منجر به کم آبی، عدم تعادل الکترولیتی، کمبود ویتامین، کاهش وزن و سوء تغذیه شود. به طور مشابه تهوع، سوء هاضمه و یبوست می تواند اشتها را کاهش دهد و بنابراین مصرف غذا را کاهش می دهد و منجر به کمبود تغذیه‌ای شود. اثرات تغذیه ای مشکلات گوارشی می‌تواند به ویژه برای افرادی که در معرض سوء تغذیه و یا بیماری هستند، جدی باشد. با حفظ یک شیوه‌ی زندگی سالم شامل ورزش و تغذیه‌ی مناسب و عدم مصرف سیگار و الکل، می‌توان از بسیاری از این بیماری‌ها جلوگیری کرد.2

عوارض جانبی داروها، داشتن سبک زندگی ناسالم، اثرات بعد از عمل جراحی، کهولت سن و بارداری همگی از عوامل ایجاد بیماری‌های گوارشی هستند. برخی بیماری های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ، بیماری کرون، دیابت نوع 1، سرطان لوزالمعده، کم کاری تیروئید، فیبروز کیستیک، سلیاک و برخی بیماری های کبدی جنبه‌ی ارثی دارند. اما برخی از این بیماری‌های علل مشخصی دارند.

 

شایع ترین علل یبوست

کمبود فیبر در رژیم غذایی – کم تحرکی – مصرف داروهایی مانند داروهای دیورتیک، داروهای ضد درد مخدر، داروهای ضد افسردگی، آنتی اکسیدهای حاوی آلومینیوم، داروهای مسدود کننده کانال کلسیم، داروهای ضد تشنج از جمله مکمل های آهن – برخی افراد با مصرف شیر و لبنایت دچار یبوست می‌شوند. – سندرم روده تحریک پذیر – بارداری – استفاده بیش از حد از ملین‌ها – کم آبی – مشکلات روده بزرگ یا راست روده

 

شایع ترین علت سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

علت دقیق IBS مشخص نیست. عواملی که به نظر می رسد نقش اساسی در بروز این بیماری دارند، عبارتند از: انقباض عضلات در روده – ناهنجاری در اعصاب سیستم گوارش – التهاب در روده‌ها – عفونت شدید – تغییرات در باکتری‌های روده (میکروفلورا)2

 

شایع ترین علت ریفلاکس معده به مری (GERD)

GERD در اثر بازگشت مکرر اسید ایجاد می شود. هنگام بلعیدن، یک باند دایره ای از ماهیچه در قسمت تحتانی مری (اسفنکتر پایین مری) شل می‌شود تا غذا و مایع به درون معده جاری شود. سپس اسفنکتر دوباره بسته می شود. اگر اسفنکتر غیر طبیعی شل یا تضعیف شود، اسید معده می تواند به داخل مری برگردد. این بازگشت مجدد ثابت باعث تحریک پوشش مری و اغلب التهاب آن می شود.

 

شایع ترین علت سنگ کیسه صفرا

هنوز علت اصلی شکل ‌گیری سنگ ‌های کیسه صفرا مشخص نیست. اما ممکن است سنگ‌های صفراوی بر اثر عوامل زیر ایجاد شود:

صفرا حاوی بیلی‌روبین زیاد است.

صفرا حاوی کلسترول بیش از حد است.

کیسه صفرا به درستی خالی نمی‌شود.

 

شایع ترین علت بیماری سلیاک

هنوز علت دقیق بیماری سلیاک مشخص نیست. شیوه‌های غلط تغذیه کودکان، عفونت‌های دستگاه گوارش و باکتری های روده نیز ممکن است در بروز بیماری سلیاک نقش داشته باشد. در مواردی این بیماری بعد از عمل جراحی، بارداری، زایمان، عفونت ویروسی یا استرس شدید ایجاد می شود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن به گلوتن در مواد غذایی زیاد واکنش نشان دهد ممکن است به پرزهای کوچک و پرز های پوششی روده کوچک آسیب برساند و در طولانی مدت ریسک ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد. پرز ها در صورت آسیب دیدگی نمی توانند ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را از غذایی که می خورید جذب کنند.2

 

شایع ترین علت بیماری کرون

علت دقیق بیماری کرون ناشناخته است، اما تصور می شود که این بیماری ناشی از یک واکنش غیر طبیعی در سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی بدن به مواد غذایی، باکتری های خوب و مواد مفید حمله می کند. در حین حمله، گلبول های سفید در بافت داخلی روده تجمع می‌کنند و منجر به التهاب می شوند. التهاب منجر به زخم و آسیب روده می شود.

عواملی که ممکن است خطر التهاب را افزایش دهند، عبارتند از: عوامل ژنتیکی، سابقه خانوادگی، سیستم ایمنی فرد، فاکتورهای محیطی، عوامل بیماری‌زا مانند باکتری یا ویروس مثل باکتری coli.

 

مشاوره رایگان گوارشی

شایع ترین علت بواسیر

در هنگام بواسیر، رگ های اطراف مقعد تحت فشار کشیده و ملتهب یا متورم می شوند.

بواسیر می تواند از افزایش فشار در رکتوم تحتانی به دلیل زیر بروز کند:

چاقی – بارداری – مقاربت مقعد – زور زدن هنگام اجابت مزاج – داشتن رژیم غذایی کم فیبر – داشتن اسهال مزمن یا یبوست – نشستن به مدت طولانی بر روی توالت

 

شایع ترین علت کولیت اولسراتیو

علت دقیق کولیت اولسراتیو ناشناخته است. پیش از این، رژیم و استرس مشکوک بودند، اما اکنون پزشکان می دانند که این عوامل ممکن است بیماری را تشدید شوند اما باعث کولیت اولسروز نمی شوند. یکی از دلایل احتمالی این بیماری نقص سیستم ایمنی بدن است. همچنین به نظر می رسد که وراثت در بروز کولیت نقش دارد به نحوی که کولیت اولسراتیو در افرادی که دارای اعضای خانواده با این بیماری هستند شایع تر است. با این حال، بیشتر افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو سابقه خانوادگی را ندارند.

 

شایع ترین علت دیورتیکولیت

علت دقیق دیورتیکولیت تشخیص داده نشده است اما به نظر می رسد که شیوع آن با سن، رژیم و سبک زندگی و ژنتیک مرتبط است. دیورتیکول معمولاً هنگامی ایجاد می شود که قسمت های ضعیف در روده بزرگ تحت فشار قرار گرفته و کیسه های در دیواره روده بزرگ تشکیل می‌شوند. پارگی دیورتیکول باعث التهاب، عفونت و یا هر دو می شود که در این صورت دیورتیکولیت رخ می هد.

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

مشاوره رایگان گوارشی
مشاوره رایگان گوارشی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *