مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا

 
helpkade
مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا
مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا

دستیار رئیس‌جمهور در امور امنیت ملی، که معمولاً به آن مشاور امنیت ملی می‌گویند، مقامی ارشد در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور است که به عنوان مشاور اصلی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در زمینهٔ مسایل امنیت ملی فعالیت می‌کند. این فرد در جلسات شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا هم شرکت می‌کند و ریاست کمیته سران این شورا را که وزیر دفاع و وزیر امور خارجه معمولاً در آن شرکت می‌کنند بر عهده دارد. دفتر مشاور امنیت ملی در بال غربی کاخ سفید واقع شده‌است.

این ۵ زیررده در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۵ زیررده است.

این ۲۵ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲۵ صفحه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های آمریکا اعلام کردند خانم کلیان کانوی مشاور ارشد دونالد ترامپ یکشنبه شب به وقت محلی از کناره گیری خود به دلیل “رسیدگی به امور خانوادگی” خبر داده است.

وی در بیانیه ای همچنین از استعفای جرج کانوی همسر خود که از منتقدان دونالد ترامپ است خبر داده و گفته آخر ماه جاری میلادی کاخ سفید را ترک می کند. کانوی یکشنبه شب به دفتر ترامپ در کاخ سفید رفته و استعفای خود را به اطلاع او رسانده است.

مشاور ارشد ترامپ گفته است: من و شوهرم اختلاف زیادی داریم اما روی مهم ترین چیزها متحد هستیم و آن موضوع بچه هاست. فرزندان ما نوجوان هستند و قرار است سال تحصیلی جدیدی را آغاز کنند.

آنچه سوال برانگیز است استعفای خانم کانوی در آستانه انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری و درست زمانی است که وی قرار بود هفته جاری در مجمع ملی حزب جمهوریخواه سخنرانی کند. او در این سالها به یکی از جنجالی ترین مدافعان ترامپ تبدیل شده بود. به نوشته سی ان ان مشخص نیست کلیان هنوز این سخنرانی را انجام خواهد داد یا خیر.

جرج کانوی شوهر کلیان هم در صفحه توئیتر خود از کناره گیری خود از “پروژه لینکلن” یعنی گروهی که متشکل از جمهوریخواهان مخالف ترامپ هستند خبر داد و علت آن را پرداختن به امور خانوادگی عنوان کرد.

مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا

وی که یکی از وکلای برجسته شهر واشنگتن است در ابتدای به قدرت رسیدن ترامپ قرار بود منصبی را در وزارت دادگستری برعهده بگیرد اما ناگهان به یکی از منتقدان برجسته ترامپ تبدیل شد و به پروژه لینکلن ملحق شد. تمام مدیران پروژه لینکلن خود را همراستا با جنبش “ترامپ هرگز” در انتخابات 2016 می دانستند و شدیدترین انتقادات را به ترامپ و حزب جمهوریخواه وارد می کردند.

انتهای پیام/

یکی از مشاوران با سابقه ترامپ، در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، او را رها کرد و از سِمَت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، «کلیان کانوی» از مشاورین ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای از ترک کاخ سفید تا پایان ماه جاری میلادی (آگوست) خبر داد.

وی دلیل این استعفای ناگهانی را مسائل خانوادگی از جمله رسیدگی به فرزندان نوجوان خود، عنوان کرده است.

همزمان، به دلایل مشابه، «جورج کانوی» همسر کلیان نیز از پروژه لینکلن –گروهی از محافظه‌کاران مخالفت ترامپ- استعفا داد.

نکته قابل توجه در خصوص این زوج جمهوریخواه آن است که نظرات به شدت متفاوتی در قبال ترامپ دارند به گونه‌ای که زن به شدت طرفدار رئیس‌جمهور آمریکا است و به وی مشاوره می‌دهد؛ اما شوهر وی، از تلاش برای براندازی ترامپ فروگذار نمی‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا

کلیان کانوی که از دوره کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶، به تیم ترامپ پیوست؛ قرار است این هفته در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه که برای اعلان رسمی نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ تشکیل می‌شود؛ سخنرانی کند.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا
مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *