مشاور تلفنی چیست

 
helpkade
مشاور تلفنی چیست
مشاور تلفنی چیست

ویکی روان ۱۳۹۷-۱۲-۱۹ روانشناسی, پرسش و پاسخ روانشناسی متن دیدگاه شما

راه های زیادی برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین روانشناسی برای استفاده از خدمات مشاوره حضوری و غیر حضوری وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. یکی از مرسوم ترین انواع مشاوره روانشناسی، مشاوره تلفنی میباشد که اتفاقا طرفداران بسیار زیادی دارد.

این شکل از خدمات مشاوره روانشناسی از اولین تلاش های مشاورین برای برقراری ارتباط با مراجعین بوده و هنوز هم با وجود راه های ارتباطی پیشرفته تر ادامه دارد.

در ادامه بیشتر به بررسی تمام جوانب مشاوره روانشناسی تلفنی خواهیم پرداخت.

مشاور تلفنی چیست

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

برای افرادی که در شهرهای دور زندگی میکنند و دسترسی به مشاور مورد نظر خود ندارند و یا اشخاصی که به هر دلیل نمیتوانند حضوری از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنند مشاوره تلفنی یکی از بهترین روش های ممکن میباشد.

البته با گسترش هر چه بیشتر اینترنت و افزایش دسترسی عموم به خطور پر سرعت اینترنت مشاوره روانشناسی آنلاین به صورت خدمات چت و یا تماس اینترنتی نیز بسیار باب شده است.

اما هنوز میتواند به دلیل سهولت در استفاده، مشاوره روانشناسی تلفنی را مرسوم ترین نوع مشاوره روانشناسی غیر حضوری نامید.

البته مواردی مانند مشاوره حضوری در بعضی شرایط قابل ارائه میباشد که با این نوع مشاوره غیرحضوری متفاوت میباشد.

همانطور که در بالا به طور مختصر گفته شد، دلایل زیادی برای تمایل مردم به مشاوره تلفنی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها پرداخته میشود.

مشاوره تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی هم برای مراجع و هم برای مشاور است که در نهایت آن را به گزینه ای ایده آل برای طرفین تبدیل مینماید.

فرض کنید در شهری زندگی میکنید که مشاور روانشناس در دسترس نیستند.

به دنبال مشاوره با فردی خاص هستید که در شهر شما زندگی نمیکند، به دلیل مشغله بسیار زیاد نمیتوانید در دفتر مشاوره حضور فیزیکی داشته باشید.

بسیاری دیگر از عوامل مشاوره تلفنی را به گزینه ای ایده آل برای شما تبدیل میکند.

اگر صادقانه این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، تنها سختی مشاوره روانشناسی تلفنی در پیدا کردن مشاور مناسب و برقراری تماس تلفنی میباشد که در مقایسه با دیگر انواع مشاوره بسیار راحت تر میباشد.

این موضوع برای بسیاری از مراجعین آنقدر کاربردی میباشد که مشاوره تلفنی را گزینه ای ایده آل میدانند.

مشاوره روانشناسی تلفنی برای متخصصین این رشته هم دارای مزایای بسیار زیادی میباشد که از آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

در صورت تمایل میتوانید از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی سایت ویکی روان استفاده کنید.

فرقی نمیکند در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید، سایت ویکی روان با سال ها تجربه در رشته روانشناسی و مشاوره و با در اختیار داشتن تعداد زیادی متخصص روانشناس در زمینه های گوناگون امکانات مناسبی برای برقراری هر چه بهتر تماس بین شما و مشاورین را فراهم کرده است که میتوانید به راحتی از آنها استفاده نمائید.

تگ هافواید مشاوره روانشناسی تلفنی

۱۳۹۹-۰۵-۱۹

۱۳۹۹-۰۵-۱۱

۱۳۹۹-۰۴-۲۴

۱۳۹۹-۰۴-۰۶

۱۳۹۹-۰۴-۰۴

۱۳۹۹-۰۴-۰۳

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس ایمیل:

آدرس ایمیل:

مشاور تلفنی چیست

وب سایت روانشناسی ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب دانش و اطلاعات کاربردی در رشته روانشناسی برای همه مردم، اشتراک سوالات و مشکلات شخصی و دریافت پاسخ از متخصصین رشته روانشناسی میباشد. اطلاعاتی که بدون شک در زندگی همه ما کاربردی بوده و تاثیر مثبت فراوان به همراه خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید 021-22372174پشتیبانی در تلگرام info[at]wikiravan.com

مشاوره تلفنی فردی چیست؟ هر انسانی در زندگی خود با بحران‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شود که گاه حل کردن آن‌ها بسیار سخت است. حتی قدرتمندترین انسان‌ها گاهی مضطرب می‌شوند، شکست می‌خورند و دچار اندوه می‌شوند. به بیانی همه‌ی انسان‌ها در زندگی خود به کمک نیاز دارند و هیچ‌کس توانایی رو به رویی با مشکلات به تنهایی را ندارد. در این شرایط بهره‌مندی از کمک مشاور روانشناس شما را در حل مشکلاتتان یاری می‌دهد. افزون بر آن مشاوره تلفنی باعث می‌شود تا در این مسیر بیشتر جلو بیوفتید و سریع‌تر مشکل خود را حل کنید. مشاوره فردی بینش عمیق‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد و بحران‌های شما را حل می‌کند. 

مشاوره فردی تلفنی در ابتدا باعث می‌شود تا ریشه و علت مشکلات رفتاری را شناسایی کنید و در صورت امکان آن‌ها را از بین ببرید. مشاوره تلفنی فردی دقیقا مانند مشاوره حضوری نتیجه بخش است و حتی گاه موثرتر از آن هست؛ چرا که می‌توانید با مشاوران مختلفی در ارتباط باشید. مشاوره فردی به شما کمک می‌کند تا در مسیر حل مشکلات فردی خود را تنها نیابید و راه‌حل‌های اصولی را در حل آن‌ها به کار ببرید. مشاوره فردی کمک می‌کند تا در چاره‌جویی و گره‌گشایی وارد مسیر درستی شوید و به بیراهه نروید، از راه‌کارهای روان‌شناختی سالم بهره بگیرید و زودتر به نتیجه برسید.

 

مشکلات فردی که متخصص یک نفر باشد بسیار گوناگون هستند و طیف وسیعی از مشکلات روزمره گرفته تا انواع اختلالات در بر می‌گیرد. مشاوره فردی تلفنی به شما کمک می‌کند تا مشغله‌های ذهنی خود را بیان کنید و راه‌حل آن را بیابید. برخی از مهم‌ترین مشکلات فردی که در مشاوره تلفنی فردی به آن‌ها رسیدگی می‌شود را در ادامه مطرح کرده‌ایم.

افسردگی یک اختلال روانی است که در آن تجربه‌ی شدید غم، نا امیدی، بی انگیزگی، احساس پوچی و بی ارزشی به سراغ انسان می‌آید. اگر احساس می‌کنید دیگر نسبت به چیزهایی که قبلا دوست داشتید علاقه‌مند نیستید، با یک روانشناس صحبت کنید. افراد زیادی به این بیماری مبتلا هستند و البته کاملا قابل درمان است. افسردگی همچنین انواع گوناگونی دارد مانند افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از ترک سیگار یا اعتیاد، افسردگی فصلی و… مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا ریشه‌ی افسردگی خود را بیابید و بهترین راه‌حل‌های درمانی را در اختیارتان قرار می‌دهد و در این مسیر راهنمای شما خواهد بود.

مشاور تلفنی چیست

اضطراب و استرس یک وضعیت روانی ناخوشایند است که برای تمامی افراد در دوران مختلف زندگی به وجود می‌آید؛ مقداری از آن محرک کار و فعالیت و موجب پیشرفت است اما زمانی که این اضطراب‌ها به صورت روزانه و مداوم باشد آسیب‌های روحی و جسمی زیادی را بر شما وارد می‌کند. ابتدا لازم است تا ریشه‌ی اضطراب خود را بیابید. در مشاوره تلفنی فردی می‌توانید نگرانی، تشویش، ترس و دلهره‌ی خود را رفع کنید. همچنین راه‌های کنترل اضطراب و کاهش استرس به شما آموزش داده می‌شود.

افرادی که مبتلا به بیماری وسواس فکری هستند مدام افکار تمیزی و نظم و ترتیب به سراغشان می‌آید. مدام فکر می‌کنند که دیگران در مورد آن‌ها حرف می‌زنند. نگران‌اند که همیشه کارها را به خوبی و با نظم انجام دهند. افراد وسواسی همه‌چیز را چند بار چک می‌کنند تا بی‌نقص باشد. اختلال وسواس بسیار محدودکننده است و تاثیر بسیار زیادی بر زندگی فرد می‌گذارد. ممکن است فرد فرصت‌های شغلی و تحصیلی‌اش را به خاطر چک کردن مداوم امورات وسواس گونه از دست بدهد. این اختلال ریشه‌های عمیق دارد‌. مشاوره تلفنی با یافتن علت و ریشه‌ی این مشکل به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را از بین ببرید و درمان وسواس اتفاق بیفتد.

نارضایتی از شکل ظاهری بدن، تصاویر ذهنی نادرست و غیر واقعی، تبلیغ رسانه‌ها بر داشتن اندامی زیبا و بی‌عیب و نقص در بسیاری از پسران و دختران جوان سبب بروز اختلالات تغذیه‌ای از جمله بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی می‌شود. این اختلالات هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی بر افراد مبتلا تاثیر می‌گذارند.

در پرخوری عصبی فرد مقدار زیادی غذا می‌خورد و بلافاصله با انگشت کردن در دهان و یا داروهای مسهل غذا را دفع می‌کند. این موضوع باعث می‌شود آب بدن کم شود‌. در بی اشتهایی روانی فرد روزها و هفته‌ها غذا نمی‌خورد همین سبب لاغری بیش از حد و در مواقعی منجر به مرگ می‌شود. اما علت اختلالات تغذیه‌ای به میزان زیادی منشا روانی دارد به همین سبب لازم است تا با مشاوره تلفنی فردی بهترین راه درمان را بیابید و از راه‌های روانشناختی در کاهش افکار نادرست و باورهای غلط استفاده کنید. والدین در این مورد باید یاری‌رسان فرزند خود باشند.

انسان‌ها شخصیت‌های منحصر به فردی دارند اما در میان این شخصیت‌ها برخی از آن‌ها ناهنجار هستند و به آسیب و ویرانی خود شخص و اطرافیانش منجر می‌شوند. اختلالاتی همچون شخصیت مرزی، اسکیزوئید، ضد اجتماعی، پارانویید، خودشیفته، نمایشی و… را در فرزندان و یا اطرافیان خود جدی بگیرید. اختلالات شخصیت به تنهایی قابل درمان نیستند و درمان آن‌ها نیاز به صحبت و مشورت با یک مشاور دارد. همچنین ممکن است فردی با اختلال شخصیت را در اطرافیان خود داشته باشید و طرز رفتار با آن‌ها را ندانید. مشاور به شما در این زمینه و ازدواج با چنین افرادی کمک می‌کند.

شکست در یک رابطه عاطفی و مشکلات عاطفی منجر به شکست در روابط بعدی، افسردگی، تنهایی، ناتوانی در ماندن در یک رابطه سالم، ازدواج ناموفق، تمایل به روابط ناسالم و اشتباه و… می‌شوند. مشکلات عاطفی به عوامل زیادی از جمله دوران کودکی، عوامل محیطی، اختلال شخصیتی مربوط می‌شوند. اگر مدام در روابط خود و به یک شکل ثابت شکست می‌خورید باید به فکر یک مشاور باشید. مشاوره فردی با مصاحبه بالینی عوامل مختلف را بررسی می‌کند و راه‌حل‌های موثر برای اصلاح رفتارها و شیوه‌ی برقراری ارتباط را به شما آموزش می‌دهد.

 

عواملی همچون دشواری در یافتن روانشناس متخصص و با تجربه، صرف وقت و هزینه زیاد، مشکلات ترافیکی رفت و آمد باعث می‌شود که افراد از مراجعه به روانشناس برای حل مشکلات خود اجتناب کنند. در این میان مشاوره تلفنی بسیار مفید و نتیجه بخش است.

شما می‌توانید با یک تماس و از هرجا که هستید از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوید و مشکلات خود را حل کنید. مشاوره تلفنی مشکلات رفت و آمد و هزینه‌های آن را ندارد. اگر به مراکز مشاوره در شهر خود دسترسی ندارید از مشاوره تلفنی استفاده کنید. ممکن است مشغله‌های زیادی در زندگی داشته باشید و وقتی برای مراجعه به مشاور نداشته باشید در این صورت فقط کافیست تلفن را بردارید و در مواقع بیکاری با یک متخصص در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. مشاوره تلفنی برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفتگوی رو در رو ندارند مناسب است.

 

مرکز مشاوره تلفنی هنر زندگی با مجوز «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران» از مشاوران و متخصصان با تجربه‌ در انواع زمینه‌های ازدواج، خانواده، مسائل جنسی، تربیت کودک، مهارت‌های حل مسئله، اعتیاد و… بهره‌مند است که می‌توانید مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید و راه‌کارهای عملی و موثر برای رفع آن‌ها دریافت کنید. شما در این مرکز می‌توانید اطمینان داشته‌باشید که تمام اطلاعات شخصی محفوظ می‌ماند و هیچ قضاوتی در مورد شما و مشکلتان صورت نمی‌گیرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره فردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشاوره روانشناسی تلفنی ، امروزه در ميان مردم گسترش بسياری يافته است و مزايای بسياری دارد. روش مشاوره با تلفن، روانشناسی بسياری از مردم را وا می‌دارد تا با صرف هزينه بسيار كم، از اين امكان براي رفع مشكلات روانشناختي خود استفاده كنند. مشاوره تلفنی در ميان مشاوران نيز محبوبيت زيادی دارد، چرا كه بسياري از افراد كه قادر به مشاوره حضوري نمي باشند، با اين روش می‌توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند. روش تلفني مشاوره روانشناختی اگر چه دير زمانی است كه به وجود آمده، ولي هر روزه شاهد بهبود و پيشرفت روش‌های آن هستیم. مركز مشاوره هنر زندگی با ارائه انواع روش‌های مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره مجازی و مشاوره حضوری پيشگام اين روش‌ها برای كاهش سختی دسترسی به مشاوره در سراسر ايران است.

مركز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با ارائه چندين شماره تلفن مختص خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی ، مشاوره تلفی را برای هموطنان عزيز آسان كرده است. در عين حال هزينه خدمات مشاوره بسيار متناسب با کیفیت بالای خدمات روانشناسی بسیار مناسب است؛ چرا كه مشاوره تلفنی روانشناسی توسط همان مشاوران حضوری با تجربه انجام می‌شود.

مشاوره روانشناسی تلفنی به دليل عدم برخورداری از ويژگی مشاوره حضوری بايد لزوما توسط افراد مجرب و با دانش و توانايی بالای روانشناسی انجام شود. اگرچه بيشتر مخاطبان مشاوره با تلفن در ادامه تمايل به مشاوره حضوری نيز دارند، ولی كيفيت مشاوره تلفنی روانشناسی بايد به اندازه‌ای بالا باشد كه نيازهای مشاوره فرد را تأمين و او را به پاسخ لازم برساند.

 

مشاور تلفنی چیست

روش انجام مشاوره با تلفن به اين صورت است كه افراد در تماس با يكی از شماره‌های تماس مرکز، به مشاور متصل و طی 5 تا 10 دقيقه سوال و اطلاعات لازم به مشاوره داده می‌شود و بعد از پايان مكالمه، مشاور نسبت به تجزيه و تحليل اطلاعات اقدام می‌نمايد.

در مرحله بعد مشاوره روانشناسی تلفنی برای فرد مشخص و به وی اطلاع داده می‌شود تا در خصوص تماس و پیگیری موضوع برای مرحله دوم اقدام كند. در مرحله دوم بيشترين اطلاعات و دستورالعمل‌هايی برای برآورده ساختن درخواست فرد از سوی مشاور به وی ارائه می‌شود. در صورتی كه فرد تمايل به ادامه مشاوره به صورت تلفنی داشته باشد، در جلسه دوم برای اين منظور به وی اطلاعات لازم داده خواهد شد.

بسیاری از مواقع فرد تحت مشاوره در مورد وضعيت و نياز واقعی خود اطلاع كافی و تصوير روشنی ندارد. در اين موارد توصيه می‌‌شود حداقل يک جلسه مشاوره حضوری برای وی انجام شود.

 

در زير مراحل اصلی روش انجام مشاوره تلفنی روانشناسی ارائه شده است. هنر زندگی شما را در دريافت بهترين مشاوره تلفنی روانشناسی برای زندگی بهتر راهنمايی خواهد كرد.

– تماس تلفنی فرد با مركز و تشكيل بانك اطلاعاتي برای فرد- انجام مشاوره تلفی توسط مجرب‌ترين مشاور مركز و دريافت اطلاعات اصلی و مهم در مورد فرد- بررسی و آناليز اطلاعات توسط مشاور و تصميم‌گيری در خصوص راه حل‌ها و نحوه ادامه مشاوره- ارائه نتايج اوليه بررسي مشاور به فرد و ارائه راه كارها و توصيه‌های مشاور به فرد- يك جلسه مشاوره حضوری در صورت تمايل فرد برای دريافت اطلاعات كامل در مورد مشاوره فرد- برنامه‌ريزی مشاور برای ادامه درمان به صورت مشاوره تلفنی با حداقل هزينه و ايجاد فايل درماني برای فرد

مشاوره تلفني روشی بی‌نقص برای درمان است و همچنين آسان‌ترين روش برای دسترسی همه افراد و بيماران و مراجعين به مشاوره در هر زمينه‌ای به مشاوران با تجربه و مجرب و متخصص است، به طوری كه حداقل هزينه و وقت را براي مراجعين به دنبال داشته باشد.

 

در بيشتر موارد مشاوره‌های تلفنی ديده شده است كه از ميزان بار روانی روی مراجعان بعد از مشاوره به شدت كاسته شده‌است. اين اولين و مهم‌ترين وي‍ژگی مشاوره تلفنی است. افراد در بيشتر ساعات روز و در برخی موارد به صورت 24 ساعته می‌توانند از خدمات مشاوره تلفنی برخوردار شوند. اين امر ميزان تطابق زمان مشاوره را با نيازهای مشاوره‌ای افراد به ميزان زيادي افزايش می‌دهد.

همچنين در اين روش فرد در هر موقعيت جغرافيایی می‌تواند از اين نوع مشاوره روانشناسی تلفنی برخوردار شود. به علاوه مشاوره تلفنی در مركز روانشناسی ما همراه با ايجاد فايل درماني برای فرد است كه حتی تا سال‌ها بعد از درمان به عنوان مراجعه كننده توسط مشاور ما به صورت دوره‌ای و رايگان مورد مشاوره و بررسي مشكلات، قرار می‌گيرد. اين روش در واقع درمان ادامه داری است كه درمان‌های روانشناسی با ماهيت طولاني مدت را به خوبی تحت پوشش قرار می‌دهد. مشاوره تلفني روانشناسی و يا روانشناختی یک روش كارآمد و ارزان و البته پيشرفته براي همه افراد است.

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با استفاده از خدمات مشاوره تلفی و حضوری خود پاسخگویی سوالات شما در زمینه‌های مختلف می‌باشد. از جمله مهم‌ترین خدمات مشاوره تلفی مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

موضوعاتی همچون مشکل در ارتباط با همسر، طلاق عاطفی، برخورد در مقابل رفتارهای منفی همسر، رفع چالش‌های زندگی زناشویی و… در مشاوره خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرند و شما می‌توانید چالش‌های موجود در ارتباط با محیط خانواده و اعضای آن را در مشاوره تلفنی خانواده مطرح کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

پیش از آن که برای طلاق و جدایی اقدام کنید مشاور تلفنی به عنوان فردی بی‌طرف و البته با تجربه علت‌های شما برای تصمیم به طلاق را بررسی می‌کند و در صورتی که امید به ادامه‌ی زندگی و اصلاح روابط زن و شوهر وجود داشته‌باشد، راهکارهای عملی را ارائه می‌دهد. همچنین در خصوص مسائل بعد از طلاق و کاهش آسیب‌های آن بر خود و فرزندان راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهد. در این خصوص به مقاله مشاوره طلاق مراجعه کنید.

شما می‌توانید در مشاوره تحصیلی تلفنی مسائل خود را در رابطه با انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، کنکور دکتری، انتخاب رشته دکتری، مصاحبه دکتری، تغییر رشته تحصیلی در تمامی مقاطع، انصراف از دانشگاه، تحصیل بدون کنکور، تحصیل در خارج، افت تحصیلی، ترک تحصیل، مشکلات یادگیری و کاهش استرس و اضطراب در تحصیل مطرح کنید. مشاوران متخصص در این زمینه یاری گر شما هستند. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

مشاوره ازدواج تلفنی شما را در زمینه قبل از ازدواج جهت انتخاب همسر و بعد از آن در رابطه با زندگی مشترک راهنمایی می‌کند. در مشاوره ازدواج مرکز هنر زندگی می‌توانید سؤالات خود را در رابطه با موضوعات مختلف ازدواج عنوان کنید و بهترین پاسخ‌ها را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لزوم مشاوره ازدواج کلیک کنید.

در مشاوره جنسی می‌توانید کژکاری‌ها و مشکلات زناشویی خود را از جمله زودانزالی، دیر انزالی، بی‌میلی جنسی، بیماری‌های مقاربتی، خود ارضایی و… مطرح کنید. علاوه بر این‌ها دریافت مشاوره جنسی در زمینه آموزش برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش و تکنیک‌های جنسی ضرورت دارد.

مشاوره کودک نوعی خدمات روانشناسی است که بر کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. مشاوران کودک به درمان اختلالات دوران کودکی کمک می کنند، در مسیر تربیت فرزند به والدین آموزش های لازم را ارائه می دهند و به طور کل در جهت ارتقای سلامت روان کودکان و نوجوانان حرکت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

مشاوره ترک اعتیاد با بررسی علل گرایش به اعتیاد در فرد، جهت ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر به صورت گام به گام و تلفنی به شما کمک می‌کند. در مشاوره ترک اعتیاد مرکز هنر زندگی می‌توانید تمامی مشکلات در رابطه با اعتیاد خود و یا نزدیکانتان را با مشاوران مجرب و آموزش دیده در این زمینه مطرح کنید. مشاوره ترک اعتیاد با رویکرد درمان نگهدارنده شما را راهنمایی می‌کند و خطر بازگشت به اعتیاد بعد از ترک را کاهش می‌دهد.

از جمله دیگر خدمات مرکز مشاوره هنر زندگی می‌توان به مشاوره خیانت، مشاوره تلفنی ارتباط با جنس مخالف، مشاوره تلفنی فردی و… اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام و درود
مشاوره تلفنی بسیار مفید واقع شد برای من
به صرفه ترین حالت ممکن مشاوره است.
برادرم هم در حال مشاوره به صورت تلفنی در این مجموعه است.
سپاسگزارم ازتون

حالم فوق اللاده همین الان به یه مشاوره تلفنی احتیاج دارم چون میخام خودکشی کنم
0921*****

جهت بررسی وضعیت تماس گرفته شد. حتما برای مشاوره روانشناسی اقدامات لازم را انجام دهید

سلام ببخشید هزینه هم باید پرداخت بشه

سلام بله منشی در مورد هزینه مشاوره تلفنی و حضوری راهنماییتون می کنن

مشاوره های این جا عالیه منکه خیلی راضی بودم

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

موضوع مهمی که این روزها دغدغه ی بیشتر خانواده هاست ارتباط موثر با فرزندان میباشد اینکه چگونه میتوانند به فرزندان خود نزدیک تر شوند و ارتباط نزدیکی به دور از خشونت با ان ها داشته باشند چگونه میتوانند گوش شنوا باشند برای فرزندان تا بتوانند در راستای رشد و تعالی انها را یاری دهند  

ارامش خانواده میتواند یکی از راه های رسیدن به موفقیت تک تک اعضای خانواده باشد برای اینکه بتوانید زندگی ارام تو ام با امنیت  داشته باشید

مزایای مشاوره تلفنی : جامعه ی ما متاسفانه انگونه که باید به تاثیرات مشکلات و اختلالات روانی در سطح اجتماع اگاهی کافی ندارد بنابراین رسیدگی به این امر از مهم ترین موضوعاتی است که باید به ان پرداخت

ایا افسردگی را می شناسید ایا از علایم اضطراب اگاهی دارید ایا قادر به کنترل تکانه های منفی  خود هستید تا چه حد میتوانید هیجانات و عواطف مثبت و منفی خود را مشاهده کنید ما برای مشاهده ی بهتر و درک کامل تر شرایط کنونی برای شما پیشنهادی داریم با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۰۹۳تماس گرفته و برای ایجاد شرایط بهتر و ساختن موقعیت هایی که شما را به موفقیت نزدیک کند با مشاوران و روانشناسان مرکز خدامات روانشناسی و مشاوره احیا صحبت کنید

روانشناسان و متخصصان بسیاری در سراسر جهان روی تکنیک های فرزند پروری مطالعه و تحقیق انجام میدهند تا بهترین و کاربردی ترین و موثرترین سبک های فرزند پروری را معرفی نمایند

مشاور تلفنی چیست

تا چه حد با سبک های فرزند پروری اشنایی دارید تا چه میزان میتوانید فرزند خود را بشناسید و شرایط بهتری را از نظر روحی و روانی برای او خلق کنید تا چه حد مایلید تا به او برای رسیدن به اینده ای بهتر کمک کنید ایا شده کسی به شما بگوید کودک شما شیطان است یا بیش فعال ؟ایا میدانید واژه ی بیش فعال یک اصطلاح تخصصی روانشناسی است و همسایه ی شما بدون تحصیلات روانشناسی اجازه ندارد این برچسب را روی کودک شما بگذارد ؟

شما چه تعریفی از پدر خوب یا مادر خوب دارید؟ایا خود را پدر یا مادر خوبی میدانید؟ایا فرزند شما شمارا پدر یا مادر خوبی میداند ؟اگر متوجه شدید که کودک ۳ساله ی شما دروغ میگوید با او چه برخوردی میکنید؟ایا برخورد شما را علم روانشناسی تایید میکند؟اگر فرزند شما دچار شب ادراری شد چگونه با این مساله مواجه میشوید؟اگر احساس کردید کودک ۶ساله ی شما راجع به مسایل جنسی کنجکاو است چگونه به سوالات او پاسخ میدهید؟از تربیت جنسی چه میدانید؟

واحد مشاوره تلفنی دپارتمان کودک و فرزند پروری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا تمام طول هفته از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب اماده پاسخگویی به سوالات مرتبت با فرزندپروری و تربیت جنسی شماست . با ما در تماس باشید

 

واحد مشاوره تلفنی دپارتمان زوج و خانواده مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا در زمینه های مشاوره پیش از ازدواج و همسان گزینی ، زوج درمانی و خانواده درمانی قادر به ارائه ی خدمات مشاوره میباشد موضوعاتی از قبیل مشکلات مربوط به تعامل والدین با فرزندان ، مشکلات مربوط به تعامل فرزندان با والدین و… از این دست مسایل میباشد

 

موضوع مهمی که این روزها دغدغه ی بیشتر خانواده هاست ارتباط موثر با فرزندان میباشد اینکه چگونه میتوانند به فرزندان خود نزدیک تر شوند و ارتباط نزدیکی به دور از خشونت با ان ها داشته باشند چگونه میتوانند گوش شنوا باشند برای فرزندان تا بتوانند در راستای رشد و تعالی انها را یاری دهند

ارامش خانواده میتواند یکی از راه های رسیدن به موفقیت تک تک اعضای خانواده باشد برای اینکه بتوانید زندگی ارام تو ام با امنیت  داشته باشید

ایا دنبال رابطه ی مثبت و موثر با فرزندانتان هستید؟ با مشاورین تلفنی  مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا در ارتباط باشید

 

یکی از موضوعات مهمی که  افراد باید برای انتخاب درست به ان توجه کنند شناخت  قبل از ازدواج میباشد تا بتوان با انتخاب درست زندگی ایده ال خود را بسازند مشاوران به شما کمک میکنند که چگونه میتوان از طرف مقابل شناخت بیشتری پیدا کرد و با انتخاب درست زندگی شادی برای خود و همسرتان به ارمغان بیاورید.

 

مزایای مشاوره تلفنی :دپارتمان مشاوره تلفنی مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

فواید مشاوره تلفنی :جامعه ی ما متاسفانه انگونه که باید به تاثیرات مشکلات و اختلالات روانی در سطح اجتماع اگاهی کافی ندارد بابراین رسیدگی به این امر از مهم ترین موضوعاتی است که باید به ان پرداخت. ایا افسردگی را می شناسید ایا از علایم اضطراب اگاهی دارید ایا قادر به کنترل تکانه های منفی  […]

راه های تماس با مشاوره تلفنی ۸۸۰۱۵۹۷۸

مشاوره آنلاین چیست؟

مشاوره ی انلاین و تلفنی : دسترسی به روانشناس  در زمان مناسب :گاهی ما در شرایطی قرار میگیریم که احساس میکنیم بحران تمام زندگی ما را فرا گرفته است ، احساس اشوب دلواپسی و احساساتی از این دست مانع از هر گونه تصمیم درست خواهد شد  شرایطی مشابه اینکه شما متوجه شوید همسرتان با شخصی […]

مشاوره ی تلفنی افراد را کمتر با مسایلی مانند هزینه ی رفت و امد ترافیک و  فاصله ی طولانی با مراکز مشاوره … درگیر میکند  و همچنین با توجه با مشغله های کاری ممکن است برای افراد مشاوره گرفتن حضوری سخت باشد و قادر به کمک گرفتن از مشاورین نباشند برای حل این مسئله ما چاره ای اندیشیده ایم فقط کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۰۹۳تماس بگیرید و از مشاورین با تجربه ی خود کمک بگیرید

پاسخ گویی به سوال ها و مشکلات در زمینه روانشناسی

برای ورود اینجا کلیک کنید

مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روان آرام شامل بسیاری از مواردی که در امروزه بخش زیادی از افراد جامعه را در برمی گیرید.با بهره گیری از مشاوره ی تلفنی می توان بر بسیاری از این موارد غلبه کرد. معمولا دیده شده که بسیاری از افراد در بازگو کردن این مسایل بطور رو در رو کمی معذور هستند اما با بهره گیری از خدمات مشاوره ی تلفنی می توانند براحتی مسایل خود را با بهترین مشاوران روان آرام در میان بگذارند.

مواردی که می توان آنها را بصورت تلفنی در میان گذاشت عبارت است از :

از مهم ترین مسایلی که نیازمند بهره گیری از مشاوره فردی می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در مشاوره فردی مسائلی مانند افسردگی، وسواس، کمبود اعتماد به نفس، نداشتن انگیزه، بدبینی و شک، ترس، استرس، اضطراب، پرخاشگری و … بررسی می‌شود؛ بنابراین مشاور به افراد کمک می‌کند که با کمک مشاوره تلفنی روانشناسی به هماهنگی روانی و جسمی برسند.

مشاور تلفنی چیست

از مواردی که نیازمند بهره گیری از مشاوره خیانت می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیانت اثر تخریبی بر احساسات و اعتماد زوج‌ ها می‌گذارد. زوجی که مورد بی وفایی قرار گرفته دچار احساس خشم، افسردگی، ترس و تنهایی می‌شود. این افراد در بعضی از موارد قادر به بیان احساساتشان در قالب کلمات نیستند. مشاوره خیانت تلفنی در این شرایط خاص تسکین دهنده و ارائه دهنده راه حل به آنان است.

از مهم ترین مسایلی که نیازمند بهره گیری از مشاوره جنسی می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مشکلات جنسی در برخی موارد از سوی زوج‌ها جدی گرفته نمی‌شود. اغلب از بیان مشکلات زناشویی طفره می‌روند. مشاوره تلفنی جنسی می‌تواند بسیار اثربخش باشد بخصوص مشورت گرفتن از یک مشاور امین، مطلع و با تجربه.

از مواردی که افراد نیازمند بهره گیری از مشاوره ازدواج می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امروزه با بالا رفتن توقعات خانواده‌ها، محدودیت امکانات رفاهی، مادی و سایر مشکلات اجتماعی محدودیت ها در زمینه ازدواج بیشتر شده و سختگیری‌ افراد درباره انتخاب بیشتر می‌شود بنابراین صحبت کردن با مشاور ازدواج و ارزیابی شدن برای شروع شناخت بسیار مهم است حتی در شرایطی که امکان مراجعه حضوری نیست مشاوره ازدواج به صورت مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند گامی به جلو بردارید.

گاها دیده شده که در زندگی شخصی هر فرد بسیاری از مشکلات در هم تندیده شده و به یک معضلی بسیار بزرگ و جدی تبدیل شود.بعضا ممکن است این مشکلات از یک و چند مساله ی کوچک آغاز شده و تا جایی پیش برود که تمام اعضای خانواده را درگیر کند.این درگیری ها زندگی را از روال عادی خود خارج کرده و به یک چالش جدی می کشاند. اینجاست که شما بر سر یک دو راهی انتخاب قرار دارید.

اولین راه می تواند مراجعه ی شما به یک مشاور یا روانشناس با تجربه و با دانش و کسب مشاوره برای رفع مشکلات باشد که به ریشه یابی و شناسایی این مشکلات و ارایه ی بهترین راهکار ها برای خل آنها می انجامد.راه دوم این است که شما بدون مراجعه به مشاور و به سلیقه ی خودتان رفتار می کنید که در این صورت مسئولیت اتفاقات و عواقب آن بر عهده ی خودتان خواهد بود. مشاوران مرکز، با بررسی تمامی ابعاد، راهکارهای مناسب و تکنیک های روانشناسی مناسب را ارائه می دهند .

اگر ذهنتان درگیر مسئله ای شده است یا در زندگی خانوادگی و یا شخصی با بحرانی روبرو شده اید و یا اگر بر سر دوراهی و چند راهی گیر افتاده اید ، با مشاورین متخصص مرکز روان آرام تماس بگیرید.

 

مشاوران مرکز مشاوره ی روان آرام با توجه به شرایط خانواده، میزان شناسایی زن و مرد از یکدیگر و شخصیت های آنان، پس از ریشه یابی و بررسی مشکلات، مناسب ترین راهکار را ارائه می دهند. این نکته را هم نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنید بزرگ نیستند ولی اگر نتوان آنها را با شیوه های مناسب روانشناسی حل نمائید، تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فرو پاشیدن خانواده از هم می شود. متخصصان مرکز مشاوره در زمینه های گوناگون به هموطنان در سراسر کشور مشاوره تلفنی می دهند.همچنین شما قادر خواهید بود مشاور خانم یا آقا را به دلخواه خودتان انتخاب نمایید.

 

شما می توانید برای ریشه یابی مشکلات خود و مشورت با مشاوران متخصص و با تجربه و دریافت ارائه راهکارهای علمی و عملی مناسب هم اکنون به کارشناسان متصل گردید ، برای اینکار بایستی از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایان همین مطلب  با ما تماس بگیرید . همچنین می توانید در کانال تلگرامی مرکز روان آرام عضو شده و از مطالب آن بهره مند گردید . بی شک می توان گفت دریافت مشاوره آنلاین یک روش جدید برای حل سریع مشکلات خانوادگی و روان شناسی می باشد.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین

در این نوشته به مهم ترین نکات یا نکات کلیدی در مشاوره  تلفنی و مشاوره آنلاین اشاره کرده ام.

امروزه به دلایل مختلف و متعدد مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی این سوال مطرح است که آیا مشاوره تلفنی می تواند جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری باشد؟

 مشاوره تلفنی برای چه افراد و یا چه مشکلاتی مناسب است؟

مشاور تلفنی چیست

 برای پاسخ دادن به این سوالات در قدم اول نیاز است تا تعریف درستی از راهنمایی، مشاوره و روان درمانی و تفاوت آنها با هم داشته باشیم.

از نظر راجرز، هدف راهنمایی هم مانند بسیاری از حرفه هایی که جنبه کمک و یاری دارند، آن است که ازطریق کمک به افراد، رشد شخصی، روانی و بلوغ اجتماعی را در آنان تسهیل کند.

 به نظر عده ای دیگر از متخصصان، هدف راهنمایی آن است که به فرد کمک کند تا خود و محیط خویش را بشناسد و خود را با محیط خویش، ربط دهد و سازگارکند.

مشاوره، کلمه‌ای عربی و یک مصدر است. معنای واژگانی آن، مشورت کردن و اقدام به تشکیل شورا و مشورت با دیگران است.

مشاوره، نام، واژه و اصطلاحی عمومی و کلی است که به معنای ارائه و دریافت مشورت و اطلاعات برای انجام بهتر یک کار، حل یک مشکل و یا رسیدن به هدفی خاص است.

 معادل انگلیسی مشاوره ،  Counseling است و به کسی که به‌همراه مراجع و برای کمک به وی، به مشاوره می‌پردازد، یعنی مشاور،  Counselor گفته می‌شود.

اسمیت (۱۹۵۵)، مشاوره را جریان یاری دهنده‌ای تعریف می‌کند که به وسیله آن، به مراجع اصول و شیوه‌های مربوط به انتخاب، طرح‌ریزی و ادامه یک زندگی معقول و موفقیت‌آمیز، آموخته می‌شود.

از طریق مشاوره، مراجع می‌آموزد که چگونه یک زندگی سالم و سازنده را طرح‌ریزی نموده و ادامه دهد و از مهارتهای حل مسئله، برقراری ارتباط و تفکر مثبت در عمل بهره برد.

بطور کلی، مشاوره تعاملی بین مشاور و مراجع است که به آن وسیله به مراجع کمک می‌شود تا پس از شناخت خویش تصمیمات معقول و مقبولی اتخاذ کند.

به بیان دیگر، مشاوره جریان بررسی مشکلات و مسائلی است که مراجع با آن‌ها مواجه‌است و علاقه‌مند یا نیازمند به طرح آن‌ها می‌باشد.

مراجع از طریف بحث و گفتگو درباره مشکلش با مشاور در جریان رابطه مشاوره‌ای توأم با درک و تفاهم، به خودشناسی و کشف راه حلی موفق می‌گردد وسرانجام تصمیم معقول و مناسبی اتخاذ می‌کند.

رایج‌ترین کاربرد واژه مشاوره، به‌ویژه در میان مردم عادی، به معنی مشاوره روان‌شناختی و روان‌درمانی است. که البته این طرز استفاده اشتباه است.

تفاوت روان درمانی و مشاوره

 

در راهنمایی و مشاوره، تعداد جلسات و زمان صرف شده، کمتر از روان

درمانی است.

مشاوره برای افراد با مشکلات کم و سطحی صورت میگیرد و روان

درمانی  به افراد با مشکلات عمیق پرداخته می شود.

در مشاوره، به اموری توجه می شود که در حوزه آگاهی فرد قرار دارند؛

در حالی که در روان درمانی، به ناخودآگاه مراجع توجه می شود.

در جلسات راهنمایی و مشاوره، مشاور فعال تر است و در طول جلسه

بیشتر صحبت می کند و در روان درمانی مراجع فعال تر است.

با توجه به مطالب بالا باید در نظر داشته باشیم که مشاوره تلفنی در

حیطه راهنمایی و مشاوره دسته بندی می شود و برای اهداف عمیق

روان درمانی کاربردی ندارد. 

استفاده از مشاوره تلفنی بهتر از مشاوره نگرفتن و یا مشورت با افراد غیر متخصص و دوستان و آشنایان است.

 

بطور کلی مشاوره تلفنی برای افراد زیر مناسب است:

مشاوره تلفنی در مقایسه با مشاوره حضوری، مزایایی را ارائه می دهد که به مهم ترین آنها اشاره میکنم:

 مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین در مقایسه با درمان های حضوری سنتی ، کم هزینه تر است.

جلسه مشاوره تلفنی نسبت به بازدیدهای حضوری داخل دفتری هم از لحاظ حق مشاوره و هم از لحاظ صرف زمان و انرژی بسیار کم هزینه تر است.

مشاور تلفنی چیست

علیرغم مزایای احتمالی، روانشناسان هشدار می دهند که مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین ممکن است بهترین گزینه برای همه افراد یا هر موقعیتی که

نیاز به پشتیبانی حرفه ای داشته باشند نیست. 

در اینجا چند سوال و نکته وجود دارد که باید با دقت به آن توجه کنید:

1-آیا مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین ابزار مناسب برای کمک به من است؟ 

تحقیقات هنوز نشان نداده است که درمان مستقل به صورت آنلاین یا از طریق تلفن برای همه افراد در هر شرایطی مؤثر است.

برخی سایت ها این ادعا را مطرح کرده و تبلیغ می کنند که درمانی کامل ارائه می دهند ، اما ممکن است این ادعا ها گمراه کننده یا نادرست باشد.

به عنوان مثال ، افراد پشت برنامه ها یا اپلیکیشن و فردی که مشاوره تلفنی می دهد ممکن است دارای مجوز یا واجد شرایط برای ارائه درمان یا مشاوره نباشند.

2-آیا درمانگر مجاز است؟ 

3-آیا سایت یا برنامه ایمن است؟

 4-آیا اطلاعاتی که من ارائه می دهم محرمانه باقی خواهد ماند؟

روان درمانی تا حدودی کار می کند زیرا روانشناسان اطمینان می دهند که مشتری ها از فضای امن و شخصی برای به اشتراک گذاشتن داستان ها ، افکار و احساسات عمیقاً شخصی و بعضاً دشوار برخوردار هستند.

5-هزینه خدمات را چگونه پرداخت می کنید؟

نحوه پرداخت امن در اپلیکیشن ها نکته است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشید.

روانشناسان بیشتری در برابر علاقه بیشتر مراجعین به دنبال استفاده از این روشها هستند.

تحقیقات نشان می دهد كه برخی از ابزارهای فن آوری می توانند در كنار استفاده از مشاوره حضوری مورد استفاده قرار گیرد.

 

در پایان و با توجه به همه موارد بالا :

 

اگر به هر دلیلی در محل سکونت شما مشاوری که با او راحت هستید وجود ندارد اجازه ندهید تا مشکلات شما هر روز بیشتر و بیشتر شود و حتما کمک تخصصی تلفنی بگیرید.

برای مشاوره تلفنی چطور اقدام کنم؟

 

 

 

جهت تنظیم وقت مشاوره حضوری کلیک کنید

 

ارزیابی اثربخشی درمان آنلاین

Andersson, G., & Cuijpers, P. (2009). Internet-based and other computerized psychological treatments for adult depression: A meta-analysis.Cognitive Behaviour Therapy, 38(4), 196-205.

 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20183695

Barak, Azy, et al. (2008). A comprehensive review and a meta-analysis of the effectiveness of internet-based psychotherapeutic interventions. Journal of Technology in Human Services, 26.2-4: 109-160.

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15228830802094429#.VI8vaCvF_hs

Nagel, D. (2011). The future of online therapy. Psychotherapy Networker Symposium, Washington, D.C.

 http://dx.doi.org/10.1037/e561872012-001

Neimark, G. Patients and text messaging: A boundary issue. (2009). The American Journal of Psychiatry. 166(11), 1298-1299.

 http://dx.doi.org/10.1176/appi.ajp.2009.09071012

Wantland, D. J., Portillo, C. J., Holzemer, W. L., Slaughter, R., & McGhee, E. M. (2004). The effectiveness of Web-based vs. non-Web-based interventions: a meta-analysis of behavioral change outcomes. Journal of Medical Internet Research, 6(4).

 http://www.jmir.org/2004/4/e40/

 

افزایش عزت نفس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

به این نکات کاربردی توجه کنید:

روانشناس خوب چه ویژگیهایی دارد؟

علیرضا صدیق منش هستم، روان شناس مثبت. عضو سازمان نظام روانشـناسی و مشـاوره ج.ا.ا به شماره : 23875 و عضو انجمن مشاوره ایران.
برای مطالعه رزومه من کلیک کنید.

شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بعد از بیمارستان آتیه
کوچه ناخدا محتاج، پلاک 67
تلفن: 472-42-261-021
مشاوره تلفنی: 98-93-285-0936

مشاوره تلفنی یا در اصطلاح (Premium Rate) یکی از خدمات جدیدی است که در سالهای اخیر توسط شرکت مخابرات ارائه شده است. هدف از ایجاد مشاوره تلفنی این است که افراد از جای جای کشور بتوانند با متخصصین هر حرفه ای بدون واسطه صحبت کنند.

یکی از اهداف ایجاد خدمات مشاوره تلفنی ایجاد عدالت و دسترسی همگانی به امکانات و تخصص ها است.

شخصی که از خدمات مشاوره تلفنی استفاده می کند، بدون نیاز به گرفتن پیش شماره، با شماره تلفنی که توسط مرکز مشاوره تلفنی ارائه می شود، با آن مرکز تماس گرفته و خدمات دریافت می کند.

استفاده از خدمات مشاوره تلفنی مزایای متعددی دارد که در ذیل به آنها اشاره خواهد شد:

مشاور تلفنی چیست

مرکز مشاوره رهیاب به عنوان یکی از پیشگامان خدمات مشاوره، اقدام به راه اندازی مشاوره تلفنی نموده است. تا مراجعین محترم بتوانند بدون محدودیت مکانی و زمانی با مشاوران زبده این مرکز در ارتباط باشند.

در حال حاضر مرکز مشاوره تلفنی رهیاب در حوزه های زیر قادر به مخاطبین گرامی خدمات رسانی کند:

تست روانشناسی، مشاوره روان تحلیلی، مشاوره اختلالات شخصیتی، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره اختلالات جسمی و معلولیت. مشاوره استرس و اضطراب، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره وسواس، مشاوره ترس و کابوس، مشاوره حریم خصوصی. مشاوره انزوا و تنهایی، مشاوره خشم و پرخاشگری، مشاوره مدیریت شرکت ها و سازمان ها، مشاوره نوروفیدبک و بیوفیدبک. مشاوره مهارتهای ارتباطی، مشاوره بلوغ و نوجوانی.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره زندگی مشترک، مشاوره دوران بارداری. مشاوره نوزاد، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان. مشاوره جنسی، مشاوره طلاق، مشاوره خیانت، مشاوره زنان و خانواده.مشاوره تربیت کودک، مشاوره مشکلات با همسر، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره مشکلات با خانواده همسر. مشاوره بی وفایی، مشاوره خیانت به همسر.

مشاوره مدارس، مشاوره کنکور سراسری، معرفی رشته های دانشگاهی. معرفی دانشگاه ها، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری، مشاوره کنکور کاردانی. مشاوره کنکور کاردانی به کارشناسی، مشاوره کنکور کارشناسی ارشد، مشاوره کنکور دکترا. مشاوره کنکور پزشکی، مشاوره تحصیل در خارج از کشور، مشاوره نگارش پایان نامه و مقاله، مشاوره آزمون های زبان.

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره تلفنی و مزایای آن» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

سایت رسمی دکتر بهشتیان ( تعیین وقت:  10 50 910 0910 )

خاطرم هست در سال 1385 که در رساله دکتری خود برای اولین بار در ایران می خواستم درباره مشاوره آنلاین پژوهش انجام دهم اکثر اساتید به دلیل آنکه شناختی از مشاوره آنلاین نداشتند با آن مخالفت می کردند (البته من از چند سال قبل مشاوره آنلاین را شروع کرده بودم).  و بالاخره با تلاش های زیاد توانستم موافقت همه اعضای گروه را تایید رساله خود جلب کنم.

حدودا بعدا بیش از یک دهه که آن ماجرا و با گسترش اینترنت و افزایش چشمگیر سرعت آن امروزه مشاوره آنلاین توسط روانشناسان، مشاوران و مراجعان پذیرفته شده است و استقبال گسترده ای از آن می شود.

در این مطلب سعی می کنم درباره مشاوره آنلاین ، مزایا و معایب آن صحبت کنم.

فهرست مطالب مقاله

مشاور تلفنی چیست

هر روش درمانی که روانشناس یا مشاور از طریق اینترنت با مراجع در ارتباط باشد را مشاوره آنلاین یا مشاوره اینترنتی می گویند بنابراین فرایند درمان در مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری تفاوت اساسی ندارد فقط تفاوت در شیوه ارتباط بین مراجع و درمانگر است.

روش های مختلفی برای مشاوره آنلاین وجود دارد که با گذشت زمان رشد و تغییراتی کرده است. مثلاً در سال های گذشته مشاوره ایمیلی کاربرد زیادی داشت اما امروزه به خاطر وجود انواع شبکه های اجتماعی مشاوره ایمیلی تقریباً از رده خارج شده است. در حال حاضر مهم ترین شیوه های مشاوره آنلاین عبارتند از:

عیب مهم این روش این است که درمانگر و مراجع باید از سرعت تایپ بالایی برخوردار باشند که اکثر افراد این مهارت را ندارند. به همین دلیل در این روش بازدهی جلسه کمتر از مشاوره حضوری و ارتباط کلامی است. تحقیقات نشان داده است که بازدهی چت نوشتاری حدود یک سوم چت صوتی است. در یک ساعت مکالمه حدود 6000 کلمه رد و بدل می شود در صورتی که در چت نوشتاری این تعداد به 2000 کلمه کاهش پیدا می کند.

با توجه به این مسأله در شرایطی که مراجع تمایل به شناخته شدن نداشته باشد و یا توانایی صحبت کردن را نداشته باشد بهتر است از این روش استفاده شود.

درمان های آنلاین همه یکسان نیستند و درمانی که شما انتخاب می کنید به عوامل مختلفی مشاوره آنلاین متداول تر است، اما اجرای برخی از تکنیک های CBT، مانند حساسیت زدایی و پردازش مجدد با حرکات چشم (EMDR)، به صورت آنلاین دشوارتر یا حتی غیرممکن است. در زیر چند روش مشاوره آنلاین را که بیشتر مورد استفاده قرار میگرد را بررسی می کنیم.

درمان شناختی-رفتاری شکلی از درمان است که مطالعات زیادی در مورد آن انجام شده است، و اثربخشی آن برای بسیاری از اختلالات تایید شده است. پیش فرض اصلی این نوع درمان این است که با شناسایی و تغییر افکار و رفتارهای منفی، علائم اختلال تسکین می یابند و فرد می تواند راه های جدیدی برای مقابله با چالش های زندگی بیابد.

غالبا از CBT به عنوان «استاندارد طلایی» در حوزه درمان یاد می شود اما پژوهشگران نشان داده اند که سایر شکل های روان درمانی بیش از درمان شناختی رفتاری موثر هستند. درمان روانپویشی به کشف فرایندهای ناهشیاری که بر رفتار تاثیر می گذارند متمرکز می شود. فرض بر این است که بینش یافتن هیجاانی سبب افزایش سطح خودآگاهی می شود و به فرد کمک می کند به تاثیر تجربیات گذشته بر رفتار کنونی اش پی برد.

تحقیقات نشان داده است که اثر بخشی درمان روانپویشی حضوری بیش از درمان شناختی رفتاری است اما به دلیل تاکید درمان روان پویشی بر ارتباط درمانی ، این روش فقط به آنلاین تصویری باید اجرا شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد. و روش های مشاوره تلفنی یا نوشتاری قابل استفاده نمی باشد.

درمان شخص محور (PCT)، که درمان مراجع محور نیز نامیده می شود، یک رویکرد غیرمستقیم است و با این فرض که فرد نقش اصلی در زندگی خود را به عهده دارد پیش می رود. طبق پژوهش ها، PCT برای برخی اختلالات روانی مثل اضطراب و افسردگی مفید است.

اثربخشی درمان شخص محور اینترنتی هنوز روشن نیست اما برخی یافته ها حاکی از آنند که این شیوه درمان برای افراد مبتلا به علائم ملایم تا متوسط اضطراب، افسردگی و استرس موقعیتی مناسب است.

همانطور که در مقدمه گفتم روز به روز علاقه به استفاده از این روش درمانی بیشتر می شود. در ادامه برخی از دلایل گرایش و علاقه مندی به مشاوره آنلاین را ذکر می کنم:

یکی از مشکلات افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند این است که دسترسی به متخصص خوب را ندارند و مجبورند به مرکز استان یا به پایتخت مراجعه کنند. چنین کاری برای مشکلات پزشکی تا حدی قابل انجام است چون مراجعه به پزشک معمولاً نیازمند فواصل طولانی تر و تعداد جلسات کمتر است. ولی مشاوره روانشناسی فرایندی طولانی تر با تعداد جلسات بیشتر است و بدیهی است انجام سفرهای مکرر می تواند برای مراجعین سخت و یا حتی غیر ممکن باشد.

حسن مشاوره آنلاین این است که مراجع و درمانگر در هر مکانی می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و دوری راه، مانعی برای جلسات مشاوره نخواهد بود.

یکی از نیازهای ایرانیان خارج از کشور، داشتن جلسات مشاوره با روانشناس همزبان و هم فرهنگ خودشان است که مشاوره آنلاین چنین امری را به سادگی میسر می کند .

اگر در شهر تهران یا سایر کلان شهرها زندگی می کنید می دانید که اغلب سفرهای درون شهری حداقل 2 ساعت (رفت و برگشت) زمان می برد که مشاوره آنلاین نیاز به رفت و آمد ندارد و از تلف شدن وقت شما جلوگیری می کند.

برخی افراد به دلایل مختلف از جمله خجالت کشیدن، مشهور بودن و هر دلیل دیگری دوست دارند به صورت ناشناس با درمانگر خود در ارتباط باشند که چنین شرایطی در مشاوره آنلاین امکان پذیر است و درمانگر بدون آنکه حتی اسم مراجع را بداند می تواند به او مشاوره دهد.

بدیهی برای چنین افرادی مراجعه به مطب دکتر سخت و دشوار خواهد بود و درمانگر در هر مکانی که مراجع باشد می تواند جلسه مشاوره را برگزار کند.

اگر شما جزو افرادی باشید که در ساعات اداری و کاری باید در محل کار خود حضور داشته باشید احتمالاً مراجعه به مشاور برای شما سخت خواهد بود. مشاوره آنلاین می تواند این مشکل را حل کند. چون تنظیم وقت در مشاوره آنلاین انعطاف بیشتری دارد. مثلاً بعید است بتوانید روزهای تعطیل یا آخر شب با مشاور خود جلسه حضوری داشته باشید اما در مشاوره آنلاین چنین امکانی فراهم است.

علی رغم همه فواید مشاوره آنلاین، 4 دسته از مراجعین بهتر است از آن استفاده نکنند.

نباید از مشاوره آنلاین برای فردی که مبتلا به یک اختلال روانی شدید است، یا از افکار مربوط به خودکشی یا خود-آسیب زنی رنج می برد استفاده کنیم. افراد مبتلا به اعتیادهای جدی یا علائم شدیدتر یک اختلال روانی باید یک تحت یک درمان جامع تر از مشاوره آنلاین قرار گیرند.

البته می توان از مشاوره آنلاین یا درمان نوشتاری به عنوان مکمل درمان مرسوم بهره گرفت. مشاوره آنلاین برای برخی بیماری ها مثل اختلال دوقطبی شدید، انواع اعتیاد، PTSD، و اسکیزوفرنیا احتمالا مفید نیست. اما این بیماران می توانند از مشاوره آنلاین به عنوان مکمل درمان های مرسوم استفاده کنند. مثلا می توان از درمان نوشتاری برای کمک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی برای پیروی از برنامه درمان دارویی بهره برد. شواهد حاکی از آنند که شرکت در یک مشاوره آنلاین  فرد را قادر می سازد در صورت نیاز به کمک بیشتر به دنبال درمان حضوری برآید.

تحقیقات متعددی درباره اثربخشی مشاوره آنلاین انجام شده است. در سایت گوگل اسکولار (google scholar) که مرجع مقالات و مطالب علمی است بیش از 3 میلیون مقاله در حوزه مشاوره آنلاین ارایه شده است. خلاصه عمده تحقیقات این است که اثربخشی مشاوره آنلاین در صورتی که مراجع به درستی انتخاب شده باشد به اندازه مشاوره حضوری است.

اشاره مختصری به پژوهش خودم در این حوزه که برای اولین بار در ایران انجام شده است می کنم. من در پژوهش خود به مقایسه مشاوره آنلاین، مشاوره آفلاین و مشاوره حضوری در درمان افسردگی پرداخته بودم و نتیجه تحقیق این بود که مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری هر دو در درمان افسردگی مؤثر هستند.

در زیر برخی اختلالاتی را که مشاوره آنلاین برای آن ها مفید بوده است ذکر می کنیم.

افسردگی اساسی یکی از متداول ترین شکل های اختلالات روانی در دنیا و ایران به شمار می آید، به طوری که 7.1% از جمعیت بزرگسالان هرساله به آن مبتلا می شوند. متاسفانه به گفته «سازمان سلامت روان ملی» تقریبا 35% از افراد مبتلا به افسردگی هیچ درمانی دریافت نمی کنند.

پژوهش ها نشان داده اند مشاوره آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری برای بهبود افسردگی اثربخش باشد. این یافته ها دلگرم کننده هستند زیرا مشاوره آنلاین راه مفیدی است که به ما کمک می کند به افرادی که به درمان حضوری دسترسی ندارند، خدمات سلامت روان ارائه دهیم.

 پژوهشی که در «مجله اختلالات خلقی» منتشر شده است، دو شیوه درمانی را با هم مقایسه کرد و نشان داد که درمان اینترنتی افسردگی به اندازه درمان مرسوم (درمان فردی) در بهبود افسردگی اثربخش است. جالب است بدانید که کاهش علائم سه ماه پس از درمان فقط در گروه آزمودنی هایی که درمان اینترنتی دریافت کرده بودند مشاهده شد. دکتر بهشتیان هم در سال 1388 برای اولین بار در ایران به بررسی اثربخشی درمان آنلاین در افسردگی پرداخت.

مشاوره آنلاین برای اختلال پانیک نیز مفید است. اختلال پانیک یک اختلال اضطرابی است که تقریبا 2.7% از جمعیت بزرگسال در ایران به آن مبتلا می شوند. پژوهشی در مجله «روانپزشکی BMC» درمان شناختی-رفتاری اینترنتی (ICBT) را با یک درمان گروهی CBT برای درمان اختلال وحشت زدگی را با هم مقایسه کرد.

نتایج نشان داد CBT اینترنتی نه تنها به اندازه CBT گروهی برای کاهش علائم پانیک و گذر هراسی (ترس از فضاهای بسته) موثر است، بلکه از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر می باشد. از نظر زمانی نیز روانشناس وقت کمتری را برای گروه CBT اینترنتی صرف می کرد.

اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) (که قبلا فوبی اجتماعی یا همان کمرویی نامیده می شد) به ترس پیوسته از موقعیت های اجتماعی اشاره دارد. تقریبا 7.1% از جمعیت بزرگسال ایران به این اختلال دچار هستند. این اختلال شدیدا به عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد آسیب می زند. طبق یافته های پژوهشی مشاوره آنلاین راهی سودمند برای کمک به مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی می باشد.

پژوهشی در «مجله اختلالات روانشناختی» نشان داد که درمان شناختی-رفتاری اینترنتی (ICBT) به اندازه CBT مرسوم برای درمان این اختلالات، از جمله اختلال اضطراب اجتماعی، مفید است. نویسندگان، ICBT را «درمانی اثربخش، مقبول و قابل اجرا برای مراقبت از سلامت روان» توصیف کردند. اگرچه انجام دستورالعمل های درمانی در آزمودنی های گروه آنلاین در حد متوسط بود، اما میزان رضایت و پذیرش آنها از درمان آنلاین بالا بود.

ماهیت مشاوره آنلاین برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی احتمالا خیلی جذاب است. چون برای آنها حضور فیزیکی در برابر روان درمانگر یا محیط های اجتماعی سخت تر است و درمان سنتی ممکن است احساس اضطراب را در افراد مبتلا SAD فعال سازد ولی مشاوره آنلاین به آن ها فرصت می دهد تا با احساسی امنیت بیشتر و اضطراب کمتری به درمان دسترسی داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد مشاوره آنلاین به اندازه درمان حضوری برای کمک به مبتلایان به اختلال اضطراب تعمیم یافته اثربخش است. در یک پژوهش، مشاوره آنلاینی که توسط یک روانشناس اجرا شده بود، با مشاوره آنلاینی که توسط یک کارآموز (تحت نظارت درمانگر) اجرا شده بود را با هم مقایسه کرد، و گزارش داد که نتایج هر دوی این درمان ها با درمان مرسوم قابل مقایسه است. نتیجه این پژوهش دلگرم کننده است زیرا اگر یک کارآموز(تحت نظارت درمانگر) هم بتواند درمان های آنلاین را به خوبی اجرا کند، ظرفیت و توانایی دسترسی به خدمات سلامت روان افزایش می یابد.

مشاوره آنلاین برای غلبه بر استرس و اضطراب نیز مفید است. اثربخشی بالقوه یک درمان مبتنی بر تلفن همراه برای مدیریت سطوح خفیف تا متوسط استرس، اضطراب و افسردگی را بررسی کرد. در پژوهشی که به مدت شش هفته ادامه یافت، آزمودنی ها به یک برنامه حاوی بسته های آموزشی مبتنی بر CBT آنلاین، خود-نظارتی، و یادآورهای  پیامکی دسترسی داشتند. علائم استرس، اضطراب و افسردگی در شرکت کنندگان این برنامه کاهش یافته بود. پریشانی روانشناختی کلی نیز کاهش یافت و احساس خود-کارآمدی در بسیاری از شرکت کنندگان تقویت گردید.

در این مطلب سعی کردم به صورت خلاصه درباره مشاوره آنلاین و فواید آن صحبت کنم. اگر در شهر یا کشور دیگری زندگی می کنید و به درمانگر متبحر دسترسی ندارید، یا اگر صحبت کردن درباره مشکلات تان و یا رفت و آمد برایتان سخت است می توانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید.

مشاور تلفنی چیست

برچسب:روان درمانی آنلاین, مشاوره آنلاین, مشاوره اینترنتی, مشاوره تلفنی

پست قبلی

پست بعدی

من چند جلسه مشاوره آنلاین با مشاورم در اسکایپ داشتم؛ خوب بود.

وسواس های فکری جزو دسته های نامناسب برای مشاوره آنلاین هست؟

سلام و درود بر شما وسواس فکری هم با مشاوره آنلاین قابل درمان هست و مانعی برای درمان این بیماری به شیوه آنلاین وجود نداره.

سلام خسته نباشید میخواستم راجع به پانیک شدید باهاتون صحبت کنم…من پانیکم رفته رفته خیلی شدید شدو اصلا نمیتونم قرص مصرف کنم بخاطر وسواس فکری…فقط خواستم بگم آیا این علائم جز پانیک هست یا نه؟ضعف بیش از اندازه شدیدی دارم یعنی جوری که ایستاده باشم نفس کم میارم خستگی و شلی شدید میگیرم…با این حال عملکرد بدنم طبیعیه…وزن اضافه میکنم…یا مریض بشم مقاومت نشون میده بدنم…البته وزنم ژنتیکی خیلی پایینه…احساس میکنم گاهی اونقد سرم سبک میشه که میخوام تعادل رو از دست بدم بخورم زمین…نفس تنگیه خیلی بدی میاد سراغم…مدام دردهای دندونی و قلبی و دست چپ و قفسه سینه دارم…اینا واقعا علائم پانیک هست یا مشکل جدی دارم؟4 ساله مبتلام…و آزمایشات سالم بودم…و تشخیص پانیک دادن 31 ساله هستم…و وزنمم 38.5 هستم…چون خیلی از این علائم میترسم…اضافه کردن وزن سخته واسم…

درود بر شما دوست عزیز علایمی که گفتید نشانه های اضطراب بالا (پانیک) و وسواس فکر هست که هر دو مشکل قابل درمان هستند اما ابتدا باید علت مشکلات شما مشخص بشه تا بر اساس اون روش درمان مناسب را انتخاب کرد.

مشاوره آنلاین به دلیل دسترسی سریع واقعا عالی هست

سمانه ممنون از تلاش بي وقفه و خستگي ناپذيرتون بابت بالا بردن سطح اگاهي جامعه 🙏

سلام با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا _ مادری _ سرپرست خانوار که دو فرزند دارد – نیاز به مشاوره برای افسردگی دارد . ممکن است بفرمایید آیا در تهران مرکزمورد اطمینانی هست که مشاوره تلفنی رایگان بدهد ؟

با سپاس

درود بر شما دوست عزیز ساکن کدام استان هستید؟

سلام. شب خوش میتونم از مطالبتون در کانال مشاوره ام استفاده کنم؟ مزایای مشاوره انلاین رو بزارم با ذکر اسم خودتون؟

درود برشما دوست عزیز خواهش می کنم، ایرادی نداره

من می خواستم با یک پزشک در مورد افسردگیم صحبت کنم

درود بر شما دوست عزیز لطفا با شماره موجود در بخش تماس با ما هماهنگ کنید

باسلام.من و همسرم معلول جسمی هستیم و صاحب فرزند شده ایم و برای اینکه فرزندمان از معلولیت ما افسرده نشود چکار کنیم

درود بر شما دوست عزیز بهترین راه برای پیشگیری از افسردگی فرزندتون تقویت عزت نفسش هست. مطالعه کتاب کودک خوش بین و 32 روش برای تقویت عزت نفس کودکان می تونه بهتون کمک کنه

با سلام و وقت بخیر و سپاس از مطالب ارزشمندی که عنوان فرمودید آیا امکان دارد منابعی که برای بیان مطالب بالا (مشاوره آنلاین) استفاده کردید را معرفی نمایید. سپاس

درود برشما دوست عزیز عمده مطالب استفاده شده در این مطلب بر اساس پژوهش هایی است که در طول سال های اخیر انجام دادم.

نامزد من دچار یک مشکل خاص است و حاضر به مراجعه به روانشناس هم نیست لطفا در اینباره راهنماییم کنید. مرتب اظهار میکند که فرد خیلی باهوشی است که خیلی ها به دنبال استفاده از هوش او و جاسوسی در کارهای او هستند و میخواهند او را به جهات و افراد خاصی هدایتش کنند. اجازه نمیدهد پشت تلفن صحبت خاصی بکنم میگوید من و اطرافیان هم تحت کنترلیم و چون خودش حاضر به همکاری با آن افراد نبوده الان برایش کارشکنی می کنند ولی بر من و خانواده اش اثبات شده که هیچکدام از حرفهایش ذره ای درست نیست. اوایل زیاد جدی نمیگرفتم ولی الان غیرقابل تحمل شده در هر کاری شکست میخورد میگوید باعثش آنها هستند و حتی اگر از اقوام کسی به دیدنش برود میگوید انها فرستاده اند که به من خط بدهند. فکر میکنم علائمی شبیه Sophomaniac دارد. با توجه به اینکه به دکتر مراجعه نمیکند من یا خانواده اش چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

درود بر شما دوست عزیز؛ در صورتی که علایم گفته شده دقیق هستند نشانه های همسر شما شبیه علایم پارانویید هستند بهتره به روانپزشک مراجعه کنید و علایم ایشان را به طور دقیق برای روانپزشک توضیح دهید تا دارو تجویز کنند. و به شکلی آشکار یا پنهانی دارو به ایشان بدهید. در غیر اینصورت کاری از دست شما بر نمیاد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

تلفن : 10 50 910 0910     22859193

آدرس: تهران شریعتی، بالاتر از ظفر، جنب مجتمع نگین ظفر، ساختمان حامد

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به دکتر محمد بهشتیان است.

مرا به خاطر بسپار

مشاوره به عنوان یک راهکار مهم برای کاهش دغدغه ها و مشکلات افراد شناخته می شود.

مشاوره می‌تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات آنها در زمینه های گوناگون زندگی شود.

در گذشته استفاده از مشاوره چندان رایج نبود و افراد ترجیح می دادند تا خود به درمان و برطرف نمودن مشکلات خود از طریق مشاوره و مشورت گرفتن از افراد با تجربه اقدام کنند.

امروزه با گسترش اطلاعات و دانش افراد در رابطه با دانش مشاوره استفاده از مشاوره روز به روز در حال افزایش است.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

مشاور تلفنی چیست

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

موبایل مراکز

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

برای عزیزان خارج از کشور

۹۸۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶+

۹۸۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰+

۹۸۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷+

مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند برای مشاوره به مراکز مشاوره در جهت حل آنها اقدام کنند.

مشاوره می تواند از طریق راه های گوناگونی صورت بگیرد تا بتواند نیازها و دغدغه های افراد مختلف را در زمینه‌های گوناگون برطرف نماید.

یکی از روش هایی که توسط مرکز مشاوره ما برای افرادی که قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند ایجاد شده است مشاوره تلفنی رایگان با موبایل است. امروز تمامی افراد موبایل دارند و به راحتی از طریق آن به شبکه اینترنت و نیز شبکه تلفن وصل می باشد.

افراد به راحتی می توانند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با موبایل به مشاور مورد نظر خود متصل شده و دغدغه ها و مشکلات خود را با او در میان بگذارد.

یکی از مشکلاتی که افراد می توانند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با موبایل برای حل آن اقدام کنند مشکلات شخصیتی است.

امروز مشکلات و اختلالات شخصیتی افراد بسیار زیادی را درگیر نموده و مشکلات زیادی را برای خود آنها و برای افرادی که با آنها زندگی می‌کنند به وجود اورده است. برای درمان و شناخت بهتر این اختلالات راه‌ های گوناگون وجود دارد.

مثلاً در مراکز مشاوره مشاوران اقدام به انتشار تست های روانشناسی شخصیت می کند و پس از پاسخ دادن به تست های روانشناسی می تواند به شناخت مناسب از وضعیت خود توسط تجزیه و تحلیل مشاور دست یابد.

یکی دیگر از مواردی که مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل می تواند برای حل آن صورت گیرد مشکلات استرس و اضطراب در دنیای کنونی است.

استرس و اضطراب از افراد جوان و نوجوانی که درگیر تحصیل و پیدا کردن شغل هستند تا افراد پیری که بازنشسته شده اند و زندگی را به تنهایی می گذرانند در بر میگیرد.

در واقع این یکی از اختلالات بسیار مهم و بزرگ در زندگی کنونی افراد است.

مشاوره تلفنی ارزان با موبایل

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

دکتر ویلیام البرتو، مشاور خانواده در ایتالیا، بیان می کند که: “انجام مشاوره با مشاوران روانشناسی و روانپزشکی می تواند برای درمان این بیماری بسیار مفید و موثر واقع گردد. یکی دیگر از بیماری‌ ها و اختلالاتی که می تواند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با تلفن مورد بررسی قرار بگیرند اختلالات رفتاری و اخلاقی است”.

بسیاری از افراد با این اختلالات روبه‌رو هستند بنابراین زندگی مشترک آنها و روابط اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

بسیاری از خانواده ها و زن و شوهرها به دلیل همین مشکلات و اختلالات با دغدغه های بسیار زیادی در زندگی مشترک خود روبرو هستند. بسیاری از افراد در حیطه کاری خود نمی ‌توانند ارتباطات مناسبی را با همکاران خود برقرار کنند.

تمامی موارد گفته شده می ‌تواند در رابطه با اختلالات مربوط به رفتار و اخلاق انسان ها باشد مشاوره در این زمینه بسیار مهم و حیاتی بوده می تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات و دغدغه های افراد در زمینه‌های گوناگون یاد شده باشد.

یکی دیگر از مواردی که برای انجام مشاوره مفید و موثر است را می توان مشکلات مربوط به خانواده دانست امروزه خانواده های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه های گوناگون با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

این مشکلات می‌تواند سبب مانع بزرگی بر راه خوشبختی و سعادت خانواده ها باشد. به همین دلیل مشاوره خانواده به عنوان یکی از مشاوره های بسیار مهم در مراکز مشاوره انجام می گیرد.

مشاوره تلفنی رایگان با موبایل می‌تواند در این زمینه فعال بوده و خانواده‌های مختلف را از جهات دغدغه های گوناگون یاری و هدایت نمایند.

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار مهم و اساسی بوده و می‌تواند سبب به وجود آمدن اختلالات بسیار زیادی در زندگی افراد شود مشکلات مربوط به امور جنسی است. مشکلات جنسی افراد بسیار زیادی را چه نوجوان چه جوان و چه در سنین میانسالی و پیری با خود درگیر نموده است (منبع سایت علوم روانشناسی فرانسه).

افراد بسیار زیادی هرروزه به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و در زمینه یاد شده اختلالات و دغدغه های خود را و مشاوران در میان می‌گذارند.

بسیاری از آنها از بیان این اختلالات به صورت حضوری خجالت می کشند با توجه به موارد گفته شده مشاوره تلفنی رایگان با این روش می‌تواند برای کاهش دغدغه این افراد بسیار مهم و موثر باشد.

مشاور تلفنی چیست

در کنار تمامی موارد یاد شده مشکلات اقتصادی سبب می‌شود که بسیاری از افراد از مراجعه به مرکز مشاوره و یا انجام مشاوره در سایر روش ها خودداری کنند بنابراین رایگان بودن این نوع مشاوره می تواند برای این افراد بسیار مهم باشد و آنها را ترغیب به استفاده از مرکز مشاوره و مشورت و مشاوران نماید.

در ادامه مقاله به بررسی دغدغه‌ها و مشکلاتی که در زمینه مشاوره تلفنی وجود دارد می‌پردازیم.

مزیتها و معایب این روش را به‌گونه‌ای خوب مورد بررسی قرار می دهیم تا افراد بتوانند در مورد نحوه استفاده از این روش تصمیم گیری کنند.

در روش مشاوره تلفنی افراد زمان بسیار کمی را برای انجام مشاوره با مشاور خود صرف می کنند اما نکته مهم اینجاست که در مشاوره های حضوری و رو در رو شناخت بسیار مناسبی از فرد مقابل صورت می‌گیرد.

بنابراین ترجیح اول و اولویت اول برای انجام مشاوره مشاوره های حضوری است.

اما برای کسانی که امکان مشاوره حضوری ندارند مشاوره تلفنی می‌توانند مفید باشد.

همچنین از نظر اقتصادی به دلیل اینکه این مشاوره رایگان است و هزینه بسیار کمی را برای افراد به دنبال دارد بنابراین می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب برای کسانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند باشد.

از دیگر معایب این روش می توان به منتظر ماندن پشت خط تلفن اشاره کرد.

بسیاری از افراد زمان این را ندارند که بخواهند پشت خطوط ارتباطی منتظر برقراری ارتباط با مشاور موردنظر خود باشند.

بنابراین با توجه به جمعیت موارد گفته شده بایستی اولویت را مشاوره حضوری دانست و برای درمان هر چه بهتر و شناخت هرچه بهتر بیماری‌ها و مشکلات به مشاوره حضوری اقدام نمود.

اما در شرایطی که امکان این موارد وجود نداشته باشد مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل و به آسانی می‌ توانند در جهت های گوناگون برای برطرف کردن مشکلات استفاده شود.

سایت “مشاورانه” ، مرجع مشاوره خانواده و روانشناسی،” مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل در زمینه های گوناگون مانند:

منبع : moshavereh.kanonm.ir

چگونه کار می کند؟ مشاوره و درمان تلفنی یک رابطه درمانی ساختاری است که در آن مشتری و درمانگر به جای ملاقات حضوری با تلفن و یا موبایل صحبت می کنند… جلسات، مانند مشاوره حضوری و چهره به چهره نیاز است به صورت هفتگی و یا بر اساس تشخیص درمانگر ادامه یابد.

درمان آنلاین یا مشاوره آنلاین، به مشاوره ای گفته می شود که از طریق اینترنت، سایت و یا شبکه های مجاری انجام می شود و در سایت مشاورانه رایگان در اختیار افراد قرار داده شده است.

روش اول: تماس با مراکز معتبر و مورد تایید مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه با تعرفه ارزان روش دوم: دفاتر کانون مشاوران ایران که امکان تبدیل به مشاوره حضوری هم هست روش سوم: تماس با شماره موبایل و مشاوره تلفنی با مشاور روش چهارم: استفاده از تلفن هوشمند سراسری که هر 60ثانیه حدود 2000تومان است و روی قبض تلفن آخر ماه باید پرداخت شود.(توجه این روش ممکن است هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد)

مرکز مشاوره مشاوره و مراکز همکار تعرفه هایی با قیمت مناسب ارائه می دهند که سبب رضایت تمامی مشتریان شده است. برای اطلاع از هزینه به سایت مشاورانه رجوع کنید.

بله، مرکز مشاوره مشاورانه این امکان را فراهم کرده و شما هر لحظه که بخواهید می توانید مشاوره تلفنی خود را به مشاوره حضوری با همان مشاور تغییر دهید.

مشاوران به افراد، زوج ها، خانواده ها و گروه هایی که با موضوعاتی همچون افسردگی، اعتیاد، وسواس، دوقطبی و غیره سر و کار دارند، مشاوره ارائه می دهند. روش های درمانی مختلفی برای هر مشکل از سوی درمانگر ارائه می شود.

به مراکز برتر کانون مشاوران ایران مراجعه کرده و یا از سایت مشاورانه به صورت رایگان کمک بگیرید.

بله. امکان پذیر است و نتیجه خوبی تا کانون داشته است. ولی در برخی موارد در صورت نیاز و صلاح دید مشاوره باید حضوری صورت بگیرد.

سلام خسته نباشید من۲۷سالمه. ۱۰سال یه زندگی مشترک داشتم ک حاصلش یه بچه ی۹ساله هست ولی همیشه با شوهرم اختلاف نظرهایی داشتیم واین باعث سردی رابطه مون شده بود. چن سال اخر زندگی مو با یه اقایی اشنا شدم مجرد بودن ۵سال از من بزرگتر. که بهم قول ازدواج داد و بخاطر علاقه شدید و ارزش و احترام و توجهی ک بهم میداد من قید همه چیو زدم و جدا شدم.البته قبل جدایی بارها گفتم شاید خانواده ت منو قبول نکنن بخاطر شرایطم شاید طردت کنن بزارنت کنار ولی ایشون گفتن من مشکلی ندارم هرکی خواست طردم کنه .. بعد… ادامه دیدگاه »

سلام به شما مریم جان ببین عزیزم احساساتی که داری قابل احترام هست اما دقت کنید که رابهط داشتن در دوران متاهلی وارد ارتباط شدن به هر دلیلی خیانت محسوب می شود و می تواند هم برای زندگی همان زمان شما مشکلات بیشتری را ایجاد کند و هم اینکه باعث ایجاد وابستگی بیشتری به فرد مقابلتان شود و این باعث می شود که شما به شرایط این آقا و اختلاف هایتان توجه نداشته باشید . بهتر است سعی کنید که در زمان فعلی از هیجانی تصمیم گیری خوداری کنید و با همسرتان به زوج درمانگر مراجعه کنید تا اختلافات و… ادامه دیدگاه »

سلام.من یه مشکل دارم ک میخوام اینجابگم واگ میشه راهنمایی کنید من۲۷سالمه و همسرم ۴سال از من بزرگتره کارشون ماموریتی هست و درماه فقط۷روز خونه است. تو دوره نامزدی ما پدرشون آلزایمر داشت و برادرکوچکتر ک مجرد بود و مادرشون ازش نگهداری میکردن ایشون تو ۷روزی ک میومد میگفت من باید حتما پیش پدرم باشه و بهش کمک کنم تا در اون روز بار روی دوش خانواده کم بشه و ما کل اون۷ روز خونه مادرشون بودیم و کلا یه وعده غذایی میومدن خونه اونم ساعت ۸ونیم میومدن ساعت۱۰برمیگشتن خونه پدرشون و تمام دوره نامزدی حتی پارک وخیابون و… نرفتیم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما زهرا جان قابل درک هست که شما می خواهید زندگی مستقل تری داشته باشید و نیاز دارید که تایم بیشتری را باهم تنها باشید اما عزیزم دقت کن که تنها ۷ روز در ماه همسرتان در کنار شما می باشند و اگر این ۷ روز نیز با درگیری و بحث همراه شود می تواند برای هردوی شما آسیب زا باشد و تمایل به تنها بودن همسرتان با شما را کاهش بدهد . بهتر است سعی کنید که بجای بحث و درگیری زمان های باهم بودن را با توجه به علایق همسرتان که می تواند شامل هر چیزی… ادامه دیدگاه »

سلام من خانمی ۳۳ساله هستم و یه پسر ۱۲ساله دارم ۱۶ساله ازدواج کردم. مشکل اساسی زندگی من خیانت‌های بود که همسرم تو این چند سال بهم کرد. اما پارسال که کار به شکایت و.. رسید ، از من خواست رضایت بدم .و دیگه دست از کاراش بر میداره. شکایتم مبنی بر رابطه اش و همچنین خوراندن متادون تو مدت چند ماه بدون اطلاع من بود. که بعد از انجام آزمایش متوجه این موضوع شدم. اما از اون زمان به بعد باوجود اینکه خودم رو بی تفاوت نشون میدادم نسبت به این قضیه ،اما حس کنجکاوی هم داشتم که مبادا دوباره… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه هست اما عزیزم با نادیده گرفتن و یا بخشیدن مهریه که بهتر است به هیچ عنوان این کار را نکنید و یا اینکه خانه به نام شما بزنند و… این مشکلات برطرف نمی شود چون شما بیان می کنید ۱۶ سال ایشان با تمام قول ها و شکایتی که شده است بازهم به مسیر اشتباه خود ادامه داده اند . دوست داشتن شما قابل احترام هست اما دقت کنید که ایشان نیاز به پروسه درمانی دارند تا بتوانیم به ایشان کمک کنیم… ادامه دیدگاه »

راضی کردن خانواده برای مهاجرت

سلام به شما زهرا جان
اطلاعات بیان شده توسط شما ناقص می باشد اطلاعات بیشتری در مرود شرایط سنی ، شرایط اقتصادی و همچنین دلایل مخالفت خانواده برای مهاجرت شما و در کنار این موارد اینکه شما چگونه این موضوع را با آنها به اشتراک گذاشته اید در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم.

سلام من ۳۳ سالمه یه بچه دارم دلم می خواد درامد داشته باشم اما مشکلم اینه که اول انرژی خیلی کمی دارم دوم شوهرم به هیچ عنوان اجازه نمیده و من می خوام توی خونه کار کنم سوم من به روانشناسی علاقه دارم خیلی هم تو این زمینه مطالعه دارم کتابای دانشگاهی رو هم خوندم اما نمی دونم چطوری می تونم بدون مدرک تو خونه تو این زمینه درامد داشته باشم مدتی سعی کردم برنامه نویسی یاد بگیرم و از این روش درامد کسب کنم اما واقعا برام سخته درکش نمی کنم و مریض شدم از شدت فشار نمی دونم… ادامه دیدگاه »

سلام ۲۳ساله هستم و ی دختر ۲ساله دارم دورازخونوادم درتهران زندگی میکنم شوهرم صبح میره سرکارتاساعت ۸ ۹شب.درکمارخونواده شوهرم زندگی میکنم امابافاصله نه چندان دور.باهمسایهای خودمم رفت وامددارم مخصوصاباهمسایه بغلیم.ی سالی میشه همسایه بابغلیم بابازشدن مدارس رابطشوباهام کم کردچون معلم بودومادر۲بچه مدرسه ای.من خیلی ازلحاظ روحی ضربه خوردم ناراحت شدم اماچیزی بهش نگفتم تودل خودم نگهش داشتم.دوتاازجاریام هم کنارمنن امایکی ازجاریام مادرش نزدیکش زندگی میکنه همیشه باهمن سرش شلوغه سرگرمه تفریحات خودشوداره وقتی برای این نداره منودعوت کنه یامنوبخوادازتنهایی دربیاره تلفنی زنگ میزنه منم بهش زنگ میزنم.چیزی که اذیتم میکنه اینکه حرف دلموبه همه میگم ساده وبی ریام فک میکنم… ادامه دیدگاه »

سلام. وقت بخیر.
دختری ۲۵ ساله هستم. همیشه احساس تنهایی و غم داشتم. خواهر و برادری نداشتم. والدینم هم ۱۰ ساله جدا شدن. قبل از جدایی هم درگیری زیاد داشتن. اقوام زیادی نداریم و به خاطر شرایط خاص ما، هیچ کس رابطه‌ی خوبی باهامون نداره. روابط اجتماعیم زیاد خوب نیست، هیچ وقت دوست نزدیکی نداشتم. جدیداً هم خیلی بی اعتماد به نفس شدم. حتی حرف‌زدن هم برام سخت شده. از طرفی به خاطر تنهایی مادرم هم عذاب وجدان دارم. حوصله‌ی هیچ کاری ندارم و واقعا نمیدونم چیکار کنم.

سلام به شما دوست عزیز قابل درک می باشد که جدایی و درگیری های قبل از طلاق می تواند برای شما با فشار روحی زیادی همراه باشد اما دقت کنید که پدر و مادرتان دو فرد بالغ می باشند که می توانند در مورد زندگی خود تصمیم گیری کنند و نیاز است که شما بپذیرید که انها از یکدیگر جدا شده اند و بر مبنای زندگی فعلی خود برای رسیدن به شرایط بهتر اقدام کنید . اینکه بخاطر تصمیمات والدین شما بخواهید خود را سرزنش کنید کمکی به شما نمی کند سعی کنید که برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی… ادامه دیدگاه »

سلام من نزدیک ۴سال یه پسری رو عاشقانه دوس دارم .خیلی شبیه هم دیگه هستیم منتها از وقتی راجعبه حس من مطلع شده کلا بهم سرد شد و بی محلی کرد بهم به نظرتون چکار کنم؟؟؟

سلام به شما دوست عزیز
رکسانا جان شما و فردی که به ایشون احساس علاقمندی می کنید چند سالتونه؟
آیا ایشون از هدفش درباره ی این رابطه با شما صحبت کرده بود؟
قبلا ایشون در جریان این موضوع نبود که شما بهشون علاقمندید؟
چه مدت هست که نسبت به شما سرد شده؟
آیا در مورد رفتار ایشون باهاشون صحبت کردین؟

سلام من پریا هستم و ۱۲ سالمه امروز صبح سنجابم از بالکنمون پرت شد پاییت بعد رفتم اوردمش و هیچیش نشد و فقط یکمی بی حال بود بعد گزاشتمش توی اتاقم و یه لحظه رفتم توی سالن بعد که اومدم تو اتاقم دیدیم نیس کل اتاقمو گشتم و پیداش نکردم الان خیلی داغونم نمیدونم چی کار کنم ۳ ساعت گذشته و هنوزش نمیتونم پیداش کنم به خاطر من مرد درستهههههههه ۳ سال بود که داشنمش

سلام به شما پریای عزیز احساس شما قابل درکه و اینکه شما الان برای سنجابتون غمگین و ناراحت باشید طبیعی هستش و شما کاملا حق داریدولی عزیزم افتادن سنجابتون از بالکن فقط یه اتفاق بوده و شما نباید خودتون رو بابت این موضوع مقصر بدونید. بعد اینکه سنجاب شما الان گم شده و اصلا معلوم نیست که مرده باشه. زمانی که مشخص نیست که الان سنجابتون زنده اس یا مرده شما نباید خودتون رو سرزنش کنید و احساس گناه رو کنید که باعث مرگش شدید. سعی کن ارامش خودت رو حفظ کنی و در حین اینکه برای نبودن سنجابتون ناراحت… ادامه دیدگاه »

سلام من پریا هستم و ۱۲ سالمه امروز صبح سنجابم از بالکنمون پرت شد پاییت بعد رفتم اوردمش و هیچیش نشد و فقط یکمی بی حال بود بعد گزاشتمش توی اتاقم و یه لحظه رفتم توی سالن بعد که اومدم تو اتاقم دیدیم نیس کل اتاقمو گشتم و پیداش نکردم الان خیلی داغونم نمیدونم چی کار کنم ۳ ساعت گذشته و هنوزش نمیتونم پیداش کنم به خاطر من مرد درستهههههههه

‌سلام ۲۸سالمه۴ساله ازدواج کردم وی پسر۲ساله دارم من مشکلم اینک آرامش ندارم احساس ضعف میکنم،خیلی ناراحت میشم وقتی شوهرم بایک خانم صحبت میکنه بهم میریرم داغونم خودمم نمیدونم چکارکنم

سلام به شما فاطمه جان اگر که ایشان روابط نامناسبی دارند شما می توانید در احترام با ایشان صحبت کنید اما اگر ایشان روابطی که دارند مشکلی ندارد و بیشتر حساسیت های شما می باشد بهتر است در این مورد طرحواره های شا به کمک یک طرحواره درمانگر بررسی شود تا بتوانیم به شما کمک کنیم .گاهی افراد به دلیل افکار بنیادینی که دارند باعث می شود که در زندگی مشترک رفتارهای فرد احساسی و یا افراد نزدیک را بد برداشت کنند و یا بدون دلیل احساس کنند که فرد مقابلشان به آنها خیانت می کند بدون اینکه مدرک کافی… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید ی دختر ۱۸ سالم یک سالم میشه نامزدم البته با خواست خودم بعضی وقتا حس می کنم هیشکی رو دوست ندارم کلا بی حسم حتی پدرومادرمو انگار حس می کنم فقط وابستگیه اون دوست داشتنی ک میدونم باید باشه نیس شاید معنی دوس داشتنو نمیدونم

سلام عسل جان
تازگیا این حس بهت دست داده یا همیشه توی زندگیت اینطور بودی؟ معمولا چندببار در ماه این حس بهت دست میده؟ از نظر خلق و خو چطور هستی؟

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من حدود۷ماهه بایه پسری که۳سال ازخودم کوچکترهستش دوست شدم ازطریق کلاسی که میرفتیم باهمدیگه آشناشدیم خیلی رفتارامون بهمدیگه مبخورد همدیگرودوست داشتیم ولی تازه میخواست سربازیشوشروع کنه وکاری نداشت که بیاد برای خواستگاری تااینکه الان تقریبا۳هفتس برام خواستگاراومده وشرایطش خوبه ولی۹سال ازمن بزرگتر هستش من بااون پسردیگه حرف نزدم بباینکه همودوست داشتیم ولی گفتم به دردم نمیخوری وباخواستگارم رفتم ۳جلسه صحبت کردم که قرار شد بریم پیش مشاوره خانواده پیش از ازدواج که ببینیم بهم دیگه میخوریم یانه که دیروز همون پسره باهاش دوست بودم پیام داده که من دلم نمیخواد توروازدست بدم برگرد من میام… ادامه دیدگاه »

سلام به شما
عزیزم شما چند سالتون هست؟ و اون آقا پسر چند سالش بود؟ احساستون نسبت به خواستگار فعلیتون چی هست؟ در حال حاضر احساسی به اقا پسری که باهاش در ارتباط بودید دارید یا خیر؟

من خودم ۲۳سالمه واون آقاپسر ۲۰سالش وخواستگارم که برادر همکارمم هست ۳۱سالش هست ..احساسم نسبت خواستگارم خب خانواده داره اخلاقورفتارش خیلی محترمانه وخوب هستش .ولی خب یه مسئله ای که هست این هستش که زمان زیادی ازجداییم با اون پسرنگذشته که بتونم فراموش کنم پیامم که میده دلم براش میسوزه ولی نمیتونم جوابی بدم تاتکلیفم مشخص بشه باخواستگارم چون پدرم سریسری مسائل فعلا مخالفت کردن ولی خانواده اون راضی هستن من خودمم بین دوراهی گیر کردم بتونید کمکم کنید ممنون میشم

ببین نگین جان نگرانی شما قابل درک می باشد اما دقت کنید که این آقا پسر ۳ سال از شما کوچک تر می باشند و تصمیم گیریشان بیشتر بر پایه هیجان می باشد در کنار اینکه این اختلاف سنی نیز نیاز به بررسی دارد و اینکه شما در زمان فعلی به یکدیگر احساس وابستگی کنید طبیعی می باشد اما بهتر است در کنار احترام به احساسات خودتان واقعیت بیرونی را مد نظر قرار بدهید و بعد تصمیم گیری داشته باشید ایشان از نظر سنی ۳ سال از شما کوچک تر می باشند ، از نظر اجتماعی و سربازی هنوز به… ادامه دیدگاه »

بله درسته اون آقاپسرواقعا معیارهایی که من میخوام درحال حاضر ندارن فقط یکسری قول هایی دادند که معلوم نیست قابل اجرا باشن یانه ولی این خواستگارم تقریبا معیارهایی که میخوام رو دارن ولی خب پدرم سراختلاف سنی مشکل دارن که اونم خودم صحبت کردم اصلا صحبت کردنشون واخلاقشون وحتی ظاهرشون به پسر۳۱ساله نمیخوره کمتر بهشون میخوره مثلا درحد ۲۷سال یاشایدم۲۸سال پس براحساسم غلبه کنم ودیگه جواب اون پسرروندم وباخواستگارم برم پیش مشاوره ازدواج درسته؟

سپاس فراوان واقعا ممنونم از راهنماییوکمکتون

سلام الان در حدود ۶ سال است ازدواج کردم وکارمم بصورت شیفتی میباشد یکروز سر کارم و دوروز استراحت همسرم شدیدا وابستگی عجیبی به خانواده اش وابستگی داره به بهانه که از تنهایی میترسه روزهایی که من شیفت هستم میره پیش خانواده اش اوایل دلایلش برام منطقی بود ولی الان دیگه بیش از حد شده ۶ سال است آرزو دارم از سر کار میام خسته صبح همسرم در رو روم باز کنه ولی همیشه خودم با یه خونه خالی و سرد مواجه میشم و ساعت ۱۲ ظهر میاد و حداقل هفته ای یکبار هم به بهانه های مختلف امتحان برادرش… ادامه دیدگاه »

با سلام خدمت شما دوست عزیز
در این‌مسیر بهتر است در زمان‌مناسبی در احترام و بدون صحبت در مورد خانواده ایشان با همسرتان صحبت کنید و احساسات و نیازهای خودتان را با ایشان در میان بگذارید و صحبت های ایشان را نیز بشنوید و بیان کنید ک به احساس نیاز ایشان به حضور در خانواده و تنهایی او احترام‌می‌گذارید اما مایل هستید که در زمان برگشت به خانه ایشان در منزل باشند تا شما بتوانید با دیدنشان شرایط بهتری از نظر روحی بدست بیاورید این مشکلات در تعامل و درک‌متقابل نیازهای یکدیگر می‌تواند شرایط بهتری را ایجاد کنید .

چندین بار بهش گفتم ولی متاسفانه گوش نمیکند و بازهم ادامه میدهد دائما خانه را ترک میکند

در این سمیر بهتر است به صورت حضوری به زوج درمانگر مراجعه داشته باشید تا باهمسرتان صحبت شود و دیدگاهای هردوی شما مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم در این زمینه به هردوی شما کمک کنیم تا بتوانید مسیر بهتری را طی کنید .
در این زمینه بدون مقصر دانستن همسرتان و یا صحبت از خانواده ایشان به ایشان بیان کنید که برای بهبود زندگی مشترکتان و رفع یک سری مشکلات مایل هستید که چند جلسه زوج درمانی را تجربه کیند.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۶۸۵۷۴۱

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

مشاور تلفنی چیست
مشاور تلفنی چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *