چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

 
helpkade
چگونه بعد از ورزش چاق نشویم
چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

Publisher – مشاوره پزشکی زنان

– تبلیغات –

– تبلیغات –

بعد ورزش چی بخوریم: فعالیت بدنی از انرژی زیادی استفاده می کند. در صورت عدم تکمیل سطح انرژی در طی 15 تا 30 دقیقه پس از اتمام تمرین ، برای بدن دشوار است. خوردن حتی میان وعده کمی بعد از ورزش می تواند به بازگرداندن سطح انرژی کمک کند.

در این مقاله ، ما به چندین مؤلفه یک میان وعده سالم بعد از تمرین می پردازیم و چگونگی فایده آنها برای بدن را توضیح می دهیم.چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

خوردن میان وعده بعد از تمرین به بدن کمک می کند تا انرژی از دست رفته را دوباره پر کند.

در حین ورزش ، ماهیچه ها از گلوکز ذخیره شده به نام گلیکوژن استفاده می کنند و سطح آن کاهش می یابد.

ورزش های استقامتی ، مانند دویدن ، از گلیکوژن بیشتری نسبت به فعالیت های مقاومت مانند وزنه برداری استفاده می کنند. تأثیر دیگر ورزش این است که ماهیچه ها اشک های کوچک ایجاد می کنند.

به دست آوردن تعادل مناسب تغذیه ای پس از ورزش ، سطح انرژی را کاهش داده و خستگی را کاهش می دهد ، به بدن برای ترمیم ماهیچه ها و ایجاد قدرت برای تمرین های بعدی کمک می کند.

پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی های سالم همه برای بهبود بدن ضروری هستند.

پروتئین

ورزش از رشد عضلات پشتیبانی می کند ، اما بدن در صورت بهبودی پس از هر تمرین می تواند بر عضلات موجود ایجاد کند.

مصرف پروتئین پس از ورزش به عضلات کمک می کند تا بهبود یابد و از از بین رفتن توده لاغر جلوگیری می کند. توده لاغر به ظاهر عضلانی و براق کننده کمک می کند.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها ریز مغذی هایی هستند که به بدن برای شارژ مجدد و تامین سوخت آن کمک می کنند.بعد ورزش چی بخوریم

هرکسی که بیش از هفت بار در هفته ورزش کند ، باید کربوهیدرات زیادی مصرف کند ، زیرا به سرعت سطح گلیکوژن را دوباره پر می کند .

چربی؟

بسیاری از افراد معتقدند که مصرف چربی بعد از انجام ورزش باعث کند شدن هضم و جذب مواد مغذی می شود. برای برخی از انواع چربی ها ، این ممکن است صحیح باشد.

با این وجود ، اطلاعات کمی در مورد اثرات بعد از تمرین کالریهای چربی وجود دارد . ممکن است ایده خوبی برای محدود کردن مصرف چربی بعد از ورزش باشد ، اما کمبود چربی بعید است که مانع بهبودی شود.

در زیر نمونه هایی از مواد غذایی و ترکیباتی وجود دارد که به بدن کمک می کند مواد مغذی را به سرعت و بازیابی سریع کند.

پروتئین لبنی

طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2017 ، حداقل 9 گرم پروتئین شیر ممکن است برای تحریک سنتز پروتئین در ماهیچه ها کافی باشد و به بهبودی پس از ورزش کمک می کند.

بعد ورزش چی بخوریم :به غیر از شیر ، لبنیات سرشار از پروتئین شامل موارد زیر است:

در حقیقت ، یک فنجان یک وعده کافیر کم چرب حاوی 9.2 گرم پروتئین با کیفیت بالا است. این پروتئین ها می توانند سلول های جدید ، به ویژه سلول های عضله را ترمیم کنند. این پروتئین ها همچنین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند که فقط از طریق رژیم غذایی در دسترس هستند.

پروتئین های مبتنی بر شیر در تقویت رشد پروتئین های ماهیچه ای بعد از ورزش مقاومت از پروتئین های مبتنی بر سویا مؤثر است .

محققان به این نتیجه رسیدند که پروتئین شیر و پروتئین سویا به فرد برای حفظ و ساختن توده عضلانی کمک می کنند ، اما پروتئین های شیر در حمایت از رشد سریع توده عضلانی لاغر مؤثر هستند.بعد ورزش چی بخوریم

تخم مرغ

نتایج یک مطالعه از سال 2017 نشان داد که مصرف تخم مرغ کامل پس از ورزش مقاومت منجر به سنتز پروتئین بیشتر از مصرف سفیده تخم مرغ با همان پروتئین می شود.

محققان نتیجه گرفتند که مواد مغذی موجود در زرده به تحریک موثرتر عضلات کمک می کند.

اسیدهای چرب امگا 3

تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که مکمل اسیدهای چرب امگا 3 به تقویت سنتز پروتئین های عضلانی و افزایش اندازه سلول های ماهیچه ای در بزرگسالان جوان و میانسال سالم کمک می کند.

ماهی های چرب از جمله ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ماهی تن همچنین حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب است و حدود 6 اونس (اونس) از ماهی تن بسته بندی شده در آب حاوی 41.6 گرم پروتئین و 5.4 گرم چربی است.

روغن حاصل از ماهی چربی ممکن است به کاهش درد عضلات بعد از تمرین مقاومت کمک کند. مصرف 6 گرم روغن ماهی هر روز به مدت 1 هفته قبل از شروع تمرین مقاومت منجر به کاهش درد عضلات می شود.

کربوهیدرات

در هنگام ورزش ، آبرسانی ماندن ضروری است.

مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات ممکن است بهترین راه برای کاهش کاهش ایمنی باشد که پس از ورزش ممکن است رخ دهد.

مصرف کربوهیدرات ها به عنوان بخشی از میان وعده های بعد از تمرین نیز به تقویت ذخیره سازی گلیکوژن کمک می کند.

سیب زمینی شیرین ، غلات و میوه ها می توانند حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات سالم باشند ، همانطور که می تواند quinoa باشد.چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

Quinoa فاقد گلوتن است ، طبقه بندی شده به عنوان pseudocereal است و معمولاً به عنوان دانه مصرف می شود. سرشار از فیبر و سرشار از پروتئین است و 1 فنجان 8.14 گرم را تأمین می کند .

همچنین ، quinoa از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است و برای افرادی که قند خون خود را تنظیم می کنند ، گزینه ای عالی است.

چای گیاهی

مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی موجود در چای های گیاهی ، به خصوص جفت یونجه ، ممکن است به بدن کمک کند تا کربوهیدرات ها و پروتئین را به طور مؤثر پردازش کند.بعد ورزش چی بخوریم

اب

نوشیدن مقدار زیادی آب قبل ، حین و بعد از تمرین ضروری است. ماندن هیدراته اطمینان حاصل می کند که بدن بیشترین بهره را از ورزش می برد.

بدن هنگام تعریق ، آب و الکترولیت را از دست می دهد ، بنابراین نوشیدن آب در حین و بعد از تمرین باعث تقویت عملکرد و بازیابی می شود.

به میزان آب مورد نیاز افراد متفاوت است ، بسته به نوع ورزش ، میزان عرق کردن ، چقدر تشنگی و همچنین عوامل دیگر متفاوت است.

مصرف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و بعضی از چربی ها بعد از ورزش به تشویق تولید پروتئین ماهیچه ها کمک می کند و بهبودی را با بهترین نتایج به همراه می آورد.

ترتیب خوردن میان وعده در اسرع وقت بعد از تمرین. همچنین به یاد داشته باشید مایعات و الکترولیت ها را با نوشیدن آب قبل ، حین و بعد از ورزش جایگزین کنید.

دفع کیست تخمدان با داروی گیاهی (سریع و خانگی)

ویتامین ای در چه میوه هایی هست (غنی ترین ویتامینe)

(نحوه مصرف قرص ال دی برای اولین بار )

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود (نی نی سایت)

جلوگیری از بارداری بعد از رابطه (دو هفته )

چرا کالری میوه خشک بیشتر است ؟!( فواید |تفاوت)

38 مواد غذایی برای کاهش وزن سریع (رایگان)100%

علت باردار نشدن بعد چند ماه (هشت ماه)

دستور پخت غذاهای رژیمی برای کاهش وزن %

( حرکات کششی گرم كردن قبل ورزش )*

(8) برنامه پیاده روی برای کاهش وزن (لاغری )

غذاهای مقوی برای انفولانزا چه بخوریم ؟؟؟#

طرز تهیه کاپوچینو بدون شیر (تفاوت لاته و کاپوچینو)

(35) (میوه های لاغر کننده و چربی سوز)

برای بالا بردن قند خون چه بخوریم (افت قند)

(17) غذاهای کاهش سریع پایین آورنده كلسترول

چه غذایی میگرن را تحریک میکند ؟؟؟*

دارو گیاهی برای درمان سردرد میگرن ***

(مسکن | درمان سریع خانگی سردرد بارداری)

5 راه تشخیص قرص سایتوتک اصل | تقلبی

نحوه | زمان مصرف قرص ویتامین c(ویتامین ث)

ماسک صورت کرونا | چگونه خرید کنیم ؟

15 طرز تهیه غذای | خوشمزه | فوری | شام

بهترین قرص لاغری گیاهی خیلی قوی (9)

طرز تهیه (11) دتاکس واتر پوست | چربی سوز | شکم پهلو

جدول میزان قند | انرژی مواد غذایی (میوه)

بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان (30)

بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن ( زنجبیل)

برای رشد مو چه میوه | قرصی بخوریم ؟(20)

۱۵ اجیل که پروتئین بیشتری دارد (بدنسازی)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام من، ایمیل و وب سایت و در این مرورگر برای دفعه بعد که خواستم نظر ثبت کنم.

مشاوران پزشکی و سلامت زنان استقلال و تفاوتهای شیوه زندگی بیماران خود را می شناسیم و در تلاش برای احترام به انتخاب های مراقبت های بهداشتی آنها هستیم. ما نقش خود را به عنوان منابع اطلاعاتی و مشاوران می دانیم ، در حالی که مسئولیت نهایی سلامتی شخص بر عهده خود زنان است. مأموریت ما ارائه بالاترین کیفیت مقاله های اموزشی مراقبت های بهداشتی و خدمات فردی به زنان ودختران جوان است.ما ، آماده مراقبت از نیازهای زنان و زایمان هستیم. زنان در هر سنی ، از دوران نوجوانی تا یائسگی را مشاوره میدهیم. مشاوران بهداشت زنان مشارکت در حمایت و مراقبت از زنان از طریق بسیاری از مشکلات پزشکی دارند . ما به روابط بیمار خود افتخار می کنیم.

آخرین نوشته ها

؟؟ لیزر موهای زائد باعث زگیل تناسلی میشود؟؟

دكتر خوب برای ترميم بكارت ؟ (دکتر هایمنوپلاستی)

** چگونه بی آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم **

طراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

تا حالا به اینکه چه کارهایی را نباید بلافاصله بعد از ورزش انجام دهید فکر کرده اید؟ کارهایی که می تواند زحماتتان در حین تمرین را یکباره از بین برده یا حتی اثر منفی روی بدنتان داشته و شما را چاق تر از قبل کند.

در ادامه برایتان خواهیم گفت که بلافاصله بعد از تمرین باید دور چه چیزهایی را خط بکشید. با انجام ندادن این کارها دیگر خیالتان از بابت اضافه وزن راحت خواهد بود.

 

اگر از شما بپرسند بعد از انجام یک تمرین سنگین و قدرتی چه چیزی می چسبد، احتمالاً بلافاصله یک وعده غذای سنگین را پیشنهاد می دهید. این در حالی است که بسیاری از مربیان بدنسازی پیشنهاد می کنند، حتماً بعد از تمرین بدن خود را سرد کرده و سپس به سراغ پروتئین هایتان بروید.

علت این پیشنهاد چیست؟ انجام تمرینات سنگین فشار زیادی به بدن شما وارد آورده و بدن شما را در حالت استرس قرار می دهد. حالا اگر بلافاصله بعد از تمرین و بدون سرد کردن سراغ وعده بعد از تمرین خود بروید، بدنتان احساس گرسنگی کاذب خواهد داشت و بدون شک بیشتر از نیاز بدنتان غذا خواهید خورد. در نتیجه بهتر است از خوردن غذاهای سنگین بعد از ورزش خودداری کنید.

 

بسیاری از ورزشکاران بلافاصله بعد از تمرین، برای اینکه آب کافی به بدنشان برسانند. چندین بطری نوشابه ورزشی می نوشند. این در حالی است که بسیاری از نوشیدنی های ورزشی حاوی شکر و فروکتوز بوده و با برهم زدن متابولیسم بدن، چاق تان خواهد کرد.

هنوز هم مربیان ورزشی معتقدند که آب بهترین گزینه برای تأمین آب از دست رفته بدن بعد از ورزش است.

 

درست است که بعد از انجام یک تمرین سخت و عضله ساز، شاید حسابی خسته شده باشید. اما اینکه بلافاصله بعد از رسیدن از باشگاه به خانه بخواهید به رختخواب بروید، کار درستی نیست. اجازه دهید کاملاً بدنتان سرد شده و کمی ریلکس شود.

اینکار دقیقاً مثل یکباره ترمز گرفتن در حین رانندگی است. بعد از ورزش عضلاتتان خسته شده و مهم است که یک ساعت و نیم تا دو ساعت به عضلات فرصت سرد شدن و رفع خستگی بدهید.

 

انجام تمرینات کششی بعد از پایان تمرین از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. زیرا بعد از انجام حرکات کششی، لاکتیک اسید ترشح شده در خون، تجزیه شده و در عضله آزاد خواهد شد، در نتیجه با انجام همین حرکات کششی به ظاهر ساده بعد از تمرین می توانید خستگی عضلانی تان را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. عادت به انجام این تمرین از آسیب دیدگی های احتمالی در آینده جلوگیری نموده و به مرور زمان انعطاف پذیری تان نیز افزایش خواهد یافت.

به هیچ وجه سعی نکنید حرکات کششی خود را عجله ای انجام دهید، همیشه زمان مشخصی را برای تمرینات کششی در نظر گرفته و به انجام آن بعد از تمرین مقید باشید.

 

درست است که بعد از یک ساعت ورزش حسابی کالری سوزانده اید ولی این دلیل موجهی برای تنبلی های شما در بقیه ساعات روز نخواهد بود. باید حرکت و تحرک را بخشی از زندگی روزمره تان کنید، مثلاً به جای دستور دادن به خواهر کوچکتر، برای برداشتن کنترل از جای خود بلند شده و برای جابه جایی بین طبقات به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

اگر شاغل هستید، هر یک ساعت از پشت میز خود بلند شده و یک لیوان آب بنوشید، مسیر بین محل کار تا منزل را پیاده روی نموده و قدم بزنید. هرکاری که شما را چند دقیقه از جایتان بلند کند، برای کاهش وزنتان فوق العاده خواهد بود. می خواهید بدانید نشانه برگشت وزن و چاقی شدن مجددتان چه چیزهایی است، مقاله این نشانه ها از چاق شدن شما خبر می دهد! حسابی کمکتان خواهد کرد.

 

همیشه بعد از اتمام ورزش، دفترچه ای برای خودتان داشته باشید و مدت زمان و عضلاتی که در آن روز درگیر کرده اید یا حرکات و نکات ورزشی جدیدی را که یاد گرفته اید را داخل آن یادداشت کنید. اینکار شما را منظم تر نموده و باعث افزایش انگیزه شما خواهد شد.

با اینکار هر بار که به صفحات قبلی دفترچه نگاهی بیاندازید، از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد. شاید تا همین یک ماه پیش به زحمت ۱۰ بار شنا می رفتید ولی الان در برنامه ورزشی تان به راحتی حداقل ۲۵ بار حرکت شنا انجام می دهید. همیشه نشستن پای صحبت بزرگان و توصیه افراد حرفه ای تر می تواند کارگشا باشد، مقاله توصیه لاغری فردی که قبلاً چاق بوده می تواند حسابی انگیزه تان را برای لاغری افزایش دهد.

 

سعی کنید صبحها زودتر از خواب بیدار شده و در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا ساعت بدنتان تنظیم شود. هیچ چیزی مهم تر از یک خواب شب راحت و کافی نیست.

درست در زمان خواب است که بدن شما شروع به عضله سازی و نشان دادن پیشرفت های شما در ورزش خواهد کرد. پس اگر وقت خوابتان گذشته و دیروقت مشغول خواندن این مقاله هستید، وقت آن رسیده که به رختخواب بروید.

 

برای اینکه آب از دست رفته بدن در حین تمرین را جبران کنید. باید بعد از تمام شدن تمرین یک یا دو لیوان آب بنوشید. همچنین برای تأمین الکترولیت از دست رفته نیز می توانید از آب نارگیل یا آب هندوانه استفاده کنید. اگر برایتان سؤال شده که خوردن میوه بعد از ورزش باعث چاقی می شود یا نه، مقاله آیا با خوردن میوه بعد از ورزش چاق می شویم، جواب همه سؤالات شما است.

 

گاهی اوقات یک سری کارهای راحت و پیش پا افتاده می تواند باعث از بین رفتن زحمات شما بعد از ورزش یا حتی چاق شدن شما شود. در این مقاله ۸ مورد از مهم ترین علل چاقی بعد از انجام ورزش را باهم بررسی کردیم ولی بدون شک کارهای اشتباه زیادی است که انجام دادن آن بعد از ورزش، زحماتمان را به باد می دهد.

اگر شما هم عادت بدی بعد از ورزش کردن دارید که باعث چاقی تان می شود، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همین کار می تواند قدم اول برای حذف این عادت بد باشد.چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

 

لینک منبع

 

https://www.stuff.co.nz/life-style/well-good/teach-me/86083439/seven-things-you-should-never-do-after-working-out

https://www.runtastic.com/blog/en/what-not-to-do-after-a-workout/

https://www.brit.co/post-workout-tips/

 

اگر مهم‌ترین هدفتان در امسال، انجام تمرینات برنامه ورزشی و عضلانی شدن است، و می‌خواهید بی‌هیچ مشکلی بدن بی‌نقص و عضلانی بسازید، در اولین قدم باید مراقب هشدارهایی که در …

در کنار نگرانی برای چگونگی تربیت فرزند، دغدغه تغذیه مناسب و کاهش وزن نوجوانان نیز در بین خانواده ها وجود دارد. در طی ۳۰ سال گذشته، روز به روز آمار …

این حقه های کوچک ذهنی را در فلسفه ورزش خود وارد کنید و دیگر هیچ تمرینی را از دست ندهید.

تصویر ذهنی بزرگتری از ورزش داشتن (و هدف ورزشی)، فلسفه تمرینی …

چرا پاهای‌تان حتی با تمرینهای سخت هم فرم نمی‌گیرد شاید شما هم این پرسش برای‌تان پیش آمده ؟

و اینکه شاید جزو آن دسته از افراد باشید که وقتی قرار است …

برای اینکه اثبات کنیم باشگاههای بدنسازی دیگر فقط متعلق به مردان نیست، چندین مزیت بزرگ کار با  وزنه ی سنگین را برایتان لیست می کنیم.
مفاصلتان قوی می شود
با افزایش سن …

در حالی که وقتی آرتروز دارید به نظر می رسد ورزش آخرین کاریی باشد که بتوانید انجام دهید، بسیاری از پژوهش ها نشان می دهند که آرتروز برای مبتلایان به …

جامپ ‌گا، یک ورزش کامل و جامع است که تمامی عضلات و قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند و با ترکیب تمرینات HIIT (اینتروال شدت بالا) و یوگا باعث شده تا …

بیایید با این موضوع روبه رو شویم: در مورد ورزش همه ما نیت های خوبی داریم.همواره آلارم را تنظیم می کنیم که به باشگاه برویم یا برای ورزش به فضای …

رقابت های المپیک واقعا توان فرسا هستند، اما مسابقات المپیک نیست که سبب شهرت خیلی از ورزشکاران برتر شده است.

به عنوان نمونه، شناگر معروف مایکل فلیپس و ژیمناست مشهور آلکس …

باشگاه رفتن و ورزش کردن نیز مانند رفتارهای دیگر، آداب و قوانین خاصی دارد. به خاطر داشته باشید که دیگران هم مثل شما می خواهند از فضای باشگاه استفاده کنند.
آداب …

اکنون این عادات بد را کنار بگذارید تا در آینده باعث توقفتان نشود

در گذشته مسئله مفاصل تنها مشکل افراد کهنسال بوده است. اما امروزه جراحان ارتوپد افرادی را در حدود …

آیا می‌دانستید که با آموزش طناب زدن می‌توانید چربی‌سوزیِ فوق‌العاده‌ای داشته باشید و زودتر از تصورتان به لاغری و تناسب اندام دست یابید؟ (بهترین زمان ورزش برای چربی‌سوزی و عضله‌سازی) …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

همیشه از باشگاه برمیگردم از خستگی میخوابم این بزرگ ترین اشتباهم

دیگه نخواب.! اینکه دیگه غصه خوردن نداره؟

سلام معذرت میخوام من به خاطر تیروئیدکم کار خیلی وزنم امده پایین وبا این وجود در خانه ورزش میکنم خیلی دوست دارم قسمت پایین تنه م چاق وپر بشه ..در ضمن غذای من بسیار زیاده وای لاغر موندم قد۱۶۵٫٫وزن۵۵ ممنون میشم کمکم کنین

سلام دوست عزیز؛ شما باید با تجویز پزشکتون دارو مصرف کنید و در کنارش رژیم مخصوص داشته باشید. عدد ۱ رو به شماره ۳۰۰۰۶۰۲۶۳۶ بفرست تا مربی به صورت رایگان تماس بگیره و کامل راهنماییت کنه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();



خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی
چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟


چند وقت یکبار باید گوشی را ریستارت کرد؟


با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید


برج نقاره‌خانه را بشناسید


بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

تبدیل عضله به چربی بعد از رها کردن باشگاه؟ آیا حقیقت دارد؟ این سوالی است که ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول می‌کند . خیلی از افراد از ترس چاقی پس از رها کردن باشگاه به طور کلی دور ورزش و هر نوع فعالیت بدنی را خط می‌کشند زیرا معتقدند اگر بنابه هر دلیل مدتی مجبور شوند ورزش را ترک کنند بافت چربی جایگزین بافت عضلانی آنها شده و عملا چاق‌تر از قبل خواهند شد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به همین بهانه ورزش را کنار گذاشته‌اید همراه ما باشید .

برای اینکه بدانید تبدیل عضله به چربی چقدر صحت دارد ، اول از همه باید بدانید که ورزش کردن باعث می‌شود که اسیدهای آمینه که همان واحدهای سازنده پروتئین هستند در ماهیچه‌های شما جمع می‌شوند و عملا باعث حجیم‌تر و قوی‌تر شدن عضلات شما می‌شوند .زمانی که در طول روز شما ورزش می‌کنید این اسیدهای آمینه از ماهیچه‌های شما وارد جریان خون می‌شوند و بعد از مدتی مجدد وارد عضلات شما می‌شوند. در واقع ورزش کردن مهمترین عامل برگشت مجدد اسیدهای آمینه به داخل عضلات شماست. اما زمانی که شما به هر دلیلی ورزش کردن را ترک می‌کنید، اسید آمینه کمتری به سمت عضلات شما می‌آید و در نتیجه عضلات شما روز به روز کوچکتر می‌شود. در این حالت کبد اسیدهای آمینه‌ای را که نتوانسته‌اند وارد عضلات شوند از خون برداشت می‌کند. زمانیکه کبد به اندازه کافی اسیدهای آمینه را دریافت کرد و ذخیره پروتئینی بدن کامل شد و جایی برای ذخیره کردن پروتئین اضافی وجود نداشت، کبد پروتئین اضافی را به چربی تبدیل می‌کند تا از این پروتئین‌های اضافی جهت تولید انرژی استفاده کند. به همین خاطر با توقف فعالیت‌های بدنی و ورزش چاق می‌شویم. پس چاره این است که زمانی که برای مدتی ورزش انجام نمیدهیم توجه بیشتری به مقدار غذای مصرفی‌مان داشته باشیم و غذای کمتری مصرف کنیم تا چاق نشویم.

فراموش نکنید زمانی که ورزش را از سر می‌گیرید بدن شما برای عضله سازی به مواد غذایی و مواد پروتئینی بیشتری نیازمند است . سعی کنید در برنامه غذایی خود از انواع منابع پروتئینی مثل انواع گوشت‌ها، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات بیشتر استفاده کنید.

تبدیل عضله به چربی حقیقت ندارد و هیچگاه چربی به عضله و یا عضله به چربی تبدیل نمی‌شود چون بافت و ساختار این دو با هم متفاوت است. اگر زیاد غذا بخورید و کم حرکت کنید، کالری‌های اضافی یعنی مقادیر اضافی کالری که مازاد نیاز بدن است، اعم از مواد نشاسته‌ای و قندی و پروتئینی یا چربی، به چربی تبدیل خواهند شد. اگر عضلات به کار گرفته نشوند، چروکیده و ضعیف می‌شوند، اما هرگز به چربی مبدل نمی‌شوند. وقتی شما ورزش کنید، نسوج چربی ضعیف‌تر و نسوج عضلانی شما بزرگتر و قویتر خواهند شد.

با رژیم لاغری هندی آشنا شوید.

خوردن کورن فلکس (غذایی که از غلات‌ تهیه شده و با شیر مصرف می‌شود) در صبح باعث می‌شود شما قبل از رسیدن به وعده ناهار احساس گرسنگی کرده و در مجموع غذای بیشتری در روز بخورید. در عوض افرادی که در وعده صبحانه، تخم‌مرغ می‌خورند هیچگاه به این مشکل برنمی‌خورند زیرا پروتئین موجود در صبحانه تا ساعت‌ها احساس سیری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

سال‌ها بود که ادعا می‌شد مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می‌تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت‌های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به ۲ گروه از انسان‌ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند در هر سال ۱۰ میلی‌متر دور شکمشان بیشتر از گروه دیگر افزایش پیدا می‌کند.

آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان‌ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلوگرم از وزن بدنتان کاسته می‌شود. هر چه کاهش نوشیدنی‌های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

سال گذشته، دانشمندان هندی متوجه شدند چای ترکیباتی مانند theaflavins و thearubigins دارد که باعث کاهش جذب چربی در شکم و کم شدن میزان کلسترول خون می‌شود. ولی پروتئین‌های موجود در شیر این اثر را کاملا خنثی می‌کند، پس بهتر است هیچگاه شیر خود را با چای ترکیب نکنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که از روی عادت برچسب‌های غذایی را می‌خوانند و ورزش می‌کنند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می‌دهند. نکته عجیب این است که خواندن برچسب‌های غذایی به تنهایی و بدون ورزش کردن هم می‌تواند باعث کاهش وزن شود. به اعتقاد دانشمندان این کار سبب می‌شود فرد درک بیشتری از کالری‌هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می‌شود پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.

اضافه کردن فلفل تند به وعده‌های غذایی می‌تواند سرعت سوزاندن کالری‌ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش می‌دهد.

نتایج یک تحقیق در نشریه بین‌المللی چاقی نشان داده، افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند، ۲۲درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده‌اند. علاقه‌مندان به مصرف ماست ۸۱ درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب کرده‌اند. به نظر می‌رسد چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.

اگر دوست شما در حال افزایش وزن است، به احتمال زیاد شما هم در معرض چاق شدن خواهید بود. به گفته محققان دانشگاه هاروارد اگر فردی ۴ دوست چاق داشته باشد احتمالا ۲ برابر بیشتر از فردی که دوست چاق ندارد در آینده نه‌چندان دور افزایش وزن را تجربه خواهد کرد. به طور کلی انسان‌ها علاقه دارند رفتارهای یکدیگر را تقلید کنند و خوردن غذا هم بخشی از این رفتارهاست.

کشف جدید روانشناسان دانشگاه ساوث کالیفرنیا یکی دیگر از عوامل عجیب چاقی را آشکار کرد و آن چیزی نیست جز خواندن کتاب‌ها و مجلات آشپزی. نگاه کردن به تصاویر غذاهای چرب و پرکالری موجود در این مجلات باعث تحریک قسمت‌های کنترل اشتها در مغز شده و علاقه ما به خوردن غذاهای شیرین و خوشمزه را افزایش می‌دهد. خواندن دستورالعمل‌های پخت غذا هم به شدت مغز را تحریک کرده و شما را علاقه‌مند به خوردن غذا می‌کند.

هر قدر غذا زمان بیشتری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال‌های بیشتری را به مغز می‌فرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک می‌کند. جویدن بیشتر غذا سریع‌تر احساس سیری را به انسان‌ها داده و میزان ورود به بدن را محدود می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد، ما در محل کار ۳۰ درصد بیشتر از زمانی که در خانه هستیم غذا می‌خوریم که دلیل اصلی آن وجود همکاران در کنار ماست. جالب اینجاست که زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر همکاران خود قرار می‌گیرند. برای مثال منشی‌های خانم که میزشان در فاصله نزدیک از همکاران دیگر قرار دارد ۶/۵برابر بیشتر از زمانی که فاصله میز آنها از دیگران بیش از ۲ متر باشد شکلات می‌خورند.

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های دانشمندان در هفته‌های گذشته، تاثیر رنگ بشقاب روی میزان غذا خوردن انسان‌هاست. بر این اساس زمانی که رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن مردم بیشتر می‌شود. بر عکس اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمز رنگ را در بشقاب سبز بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده شده و شما زودتر دست از غذا خوردن می‌کشید.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نداشتن خواب کافی ژن‌های بدن را تشویق به افزایش وزن می‌کند. خواب بیشتر از ۹ ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر می‌کند.

اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید، بهتر است حتما برای خود یک هم تیمی پیدا کرده و با او به رقابت بپردازید. همان طور که چاقی می‌تواند مانند بیماری‌های ساری منتشر شود، تلاش برای کاهش وزن به صورت گروهی هم تاثیر بسیار زیادی در افزایش انگیزه و پایبندی به رژیم‌های غذایی دارد. چندی پیش محققان متوجه شدند، افرادی که برای کاهش وزن در کلاس‌های گروهی مخصوص این کار شرکت می‌کنند، دو برابر بیشتر از اشخاصی که به تنهایی این کار را انجام می‌دهند نتیجه می‌گیرند.

زمانی که به شما یک تکه کیک تعارف می‌شود، به جای گفتن جمله «من نمی‌توانم» بگویید «من نمی‌خواهم!» دکتر «ونسا پاتریک» از دانشگاه «بوفالو» با انجام تحقیقات عجیبی مدعی شده است، زمانی که شما می‌گویید: «من نمی‌توانم» به بدن خود پیام می‌دهید که دچار کمبود غذا هستید و خود را برای خوردن وسوسه می‌کنید. اما وقتی می‌گویید: «من نمی‌خواهم» و از موضع قدرت با احساس گرسنگی برخورد کرده و توانایی بیشتری برای نخوردن پیدا می‌کنید.

غذا خوردن روبه‌روی آینه تاثیر بسیار قدرتمندی در کاهش میزان کالری‌هایی دارد که شما مصرف می‌کنید. دکتر روانشناس «دیربلا مک‌کولا» از دانشگاه «روهامپتون» ادعا کرده، مردم هنگام صرف غذا در مقابل آینه یک سوم غذای خود را کاهش می‌دهند. با نگاه کردن مداوم به آینه مرتبا به شما یادآوری می‌شود که چاق هستید و باید وزنتان را کم کنید.

هر قدر ارتباطات اجتماعی شما بیشتر باشد، به همان اندازه موفقیت در کاهش وزن هم بیشتر است. نتایج این تحقیق حداقل در مورد موش‌ها نتایج رضایت بخشی به همراه داشته است. دانشمندان متوجه شدند، میزان چربی‌های قهوه‌ای که عمدتا به انرژی تبدیل می‌شوند در بدن موش‌های اجتماعی بیشتر است و در عوض در بدن موش‌های تنها، چربی‌های سفید جمع می‌شود که به سختی آب می‌شوند.چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

محققان دانشگاه «بیرمنگام» ادعا کردند، اگر تمرکز شما بر سر میز غذا روی خوردن‌تان نباشد، بیش از مواقع دیگر کالری وارد بدنتان خواهید کرد. بسیاری از مردمی که هنگام تماشای تلویزیون غذا می‌خورند، مقدار زیادی مواد غذایی وارد بدن خود می‌کنند و حتی نمی‌توانند به یاد بیاورند که چه خورده‌اند.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

مطلب قبلی

نحوه صحیح شستشوی وسایل مدرسه

مطلب بعدی

نحوه حذف کوکی‌­ها در مرورگرها (همه مرورگرها)

نکات مهم برای پشت میزنشین­‌ها جهت حفظ تناسب اندام

متناسب با فرم بدن خود رژیم بگیرید

مصرف کشمش موثرترین راه برای لاغری است

بهترین ورزش برای اندام زنانه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آخرین مطالب

ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید


آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟


بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز


استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه


فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟


آموزش شال و کلاه بافتنی پسرانه

والدین چطور می‌توانند به موفقیت تحصیلی فرزند خود کمک کنند؟

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

هرکسی می‌داند ورزشکاران باید برای تغذیه مناسب‌شان برنامه‌ای دقیق از نوع مواد غذایی و زمان وعده‌ها داشته باشند تا به اهداف تمرینات و عملکردشان برسند. ما تلاش می‌کنیم 30 تا 60 دقیقه تمرینات را اکثر روزهای هفته انجام دهیم. اما آیا واقعاً در آن چه قبل و بعد از ورزش‌مان می‌خوریم نیز دقت می‌کنیم؟چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

اگر ما برنامه‌ی غذایی  سالمی را رعایت کنیم و انرژی کافی دریافت کنیم تا سطح فعالیت و تمرینات خود را حفظ کنیم، ممکن است پاسخ گوی خوبی در برابر اشتهای‌مان و میزان انرژی مورد نیازمان باشیم و تجربه‌مان به ما می‌گوید چه باید قبل و بعد از تمرینات خورد. قانون کلی اینجاست: پیدا کنیم چه چیز برای ما به بهترین نحو پاسخگوست و آن‌را انجام دهیم.

این نکته به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه بدنمان کار می‌کند و چه چیز نیاز است تا بهترین کارایی را داشته باشد: ما باید کالری کمتری نسبت به آن چه عادت داریم دریافت کنیم ولی نه کمتر از نیاز بدن‌‌مان، تا به بهترین نحو کار کند!

اندازه، زمان و محتوی وعده و میان‌وعده‌ها، قبل و بعد از تمرین، نقش مهمی در میزان انرژی‌مان در طی تمرینات، چگونگی بازیافتن انرژی پس از تمرینات و چگونگی این که آیا آنچه خورده شده به عنوان سوخت مصرف می‌شود یا به صورت چربی ذخیره می‌شود، دارد.

در این جا برای به دست آوردن نتایجی که در ذهن ماست راهکارهایی در مورد آن چه نوشیدنی و خوراکی مورد نیاز ماست، آورده‌ایم.

بیشتر ورزشکاران حدود 4 لیوان مایعات در هر یک ساعت از تمرینات از دست می‌دهند. پس تلاش کنیم حدود 2 لیوان آب در فاصله کوتاهی پس از تمرینات بنوشیم تا مرحله بازیافت مایعات را انجام دهیم. اگر زیاد عرق کردیم یا هوا گرم یا مرطوب است به تفاوت وزن قبل و بعد از و رزش دقت کنیم و برای هر 30 گرم وزن کم شده از بدنمان، 30 گرم آب بنوشیم.

مهم‌ترین نکته‌ای که  باید در نظر داشته باشیم این است که فکر نکنیم چون ورزش کرده‌ایم هرچه بخواهیم می‌توانیم بخوریم. اکثر افراد پس از ورزش معمولاً بسیار گرسنه‌اند و همین احساس گرسنگی کافی است تا بیشتر از نیازشان بخورند و سراغ غذاهایی بروند که کمکی به بدن‌شان نمی‌کند.

خوردن بسیار زیاد غذاهای ناصحیح ممکن است دقیقاً منجر به خلاف آن چه از غذا انتظار داریم شود یعنی آن چه خورده می‌شود به جای آن که پس از ورزش صرف ترمیم و بازیافت ماهیچه‌ها و نیروی بدن شود تبدیل به چربی می‌شود و جز اضافه وزن و سخت کردن تمرینات فایده دیگری ندارد.

کالری: به طور ایده‌آل تلاش کنیم تا انرژی کافی یعنی 50 درصد انرژی سوزانده در طی ورزش را دریافت کنیم. مثلاً اگر در طی ورزش 600 کیلو کالری انرژی سوزانده‌ایم، تلاش کنیم پس از آن، 300 کیلو کالری دریافت کنیم. مهم نیست که هدف شما حفظ وزنتان است یا کاهش وزن. مهم این است که با رعایت نکته‌ی گفته شده، شما در مسیر رسیدن به هدف‌تان قرار می‌گیرید.

کربوهیدرات: معمولاً 60 درصد کالری که در این زمان می‌خوریم از کربوهیدرات به دست می‌آید؛ و بر خلاف آن چه مردم تصور می‌کنند بدن‌مان در این مرحله بیشتر به کربوهیدرات نیاز دارد تا پروتئین؛ تا سوخت ماهیچه‌ای (گلیکوژن) که در طی ورزش مصرف کرده‌ایم مجدداً تأمین شده و ماهیچه‌ها برای تمرینات بعدی آماده شوند.

در تمرینات متوسط حدود 30 تا 40 گرم کربوهیدرات پس از یک ساعت تمرین، کافی است ولی تمرینات کششی سنگین در هر یک ساعت، بیش از 50 تا 60 گرم کربوهیدرات پس از ورزش نیاز دارد. برای جایگزینی سریع می‌توانید از غلات تصفیه شده استفاده کنید. شاید اولین باری باشد که مصرف غلات تهیه شده با آرد تصفیه شده را بیشتر از غلات کامل پیشنهاد می‌کنیم. البته مصرف غلات کامل هم بدون ایراد است.

پروتئین: اگرچه کربوهیدرات مهم است، خوردن پروتئین با کیفیت بالا در وعده پس از ورزش نیز بسیار مهم است. پروتئین از شکست بافت ماهیچه‌ای برای تأمین انرژی در شروع مرحله‌ی بازساخت و ترمیم ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند. حدود 25 درصد از انرژی دریافتی پس از ورزش باید از پروتئین به دست بیاید که حدود 10 تا 15 گرم می‌شود.

چربی: چربی نقش بزرگی در مرحله بازتوانی پس از ورزش ندارد و خوردن زیاد چربی پس از تمرینات، کمکی به کنترل وزن و تمرینات تناسب اندام ندارد. تنها 15 درصد از کالری پس از ورزش باید از چربی تأمین شود. که حدود 10 گرم می‌شود.

زمان ایده‌آل خوردن پس از ورزش بین 30 دقیقه تا 2 ساعت بعد از ورزش است. زمانی که بدن منتظر و آماده‌ی دریافت مواد غذایی و بازساخت سوخت‌ها برای تمرینات بعدی است. ولی اگر اشتها و یا برنامه غذایی‌تان و یا شرایطی که در آن هستید به شما اجازه‌ی خوردن وعده غذایی مناسب پس از ورزش را نمی‌دهد، نگران نشوید. بدن شما می‌تواند سوخت ماهیچه‌ها را در طی 24 ساعت پس از ورزش جایگزین کند.

اگر می‌توانید میان‌وعده‌ی کوچک‌تری از کربوهیدرات و پروتئین بلافاصله پس از ورزش داشته باشید و مایعاتی مانند ترکیب میوه‌های مخلوط شده و شیر کاکائو می‌تواند وعده مناسبی پس از ورزش باشد.

نان و پنیر کم چرب و کره بادام زمینی، پنیر خامه‌ای با سبزیجات، مخلوط آب‌میوه و پنیر، ترکیب ماست و میوه، تخم مرغ با نان تست، ترکیب شیر و غلات سریال، مخلوط سبزیجات با مرغ یا حبوبات، کراکر با پنیر کم چرب، مخلوط میوه‌های میکس شده، ترکیب سبزیجات با گوشت کم چرب.

خوردن مواد غذایی صحیح در زمان مناسب پس از ورزش برای حفظ انرژی در سطح بالا، حفظ سطح بالای تمرینات ورزشی و حفظ مرحله سوخت چربی در بدن ضروری است.

ترجمه: راحله باباپور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منبع:  sparkpeople

ورزشکاران باید چقدر آب و مایعات بنوشند؟

تغذیه قبل و پس از ورزش

چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید

تغذیه مناسب ورزشی چیست؟

قبل از شنا نباید غذا خورد!

تغذیه قبل از ورزش

بلافاصله قبل از تمرین ورزشی، کربوهیدرات بخوریم یا نه؟

غذای قبل از تمرین ورزشی

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

با ورزش کردن وزن خود را افزایش دهیدشاید شما هم جزو آن دسته از کسانی باشید که دوست دارید به جای اندامی باریک و لاغر، بدنی پُر و حجیم داشته باشید.اما اگر به اندازه چند نفر هم غذا بخورید باز هم در افزایش وزن دچار مشکل هستید!در ابتدا باید بدانید چرا وزنتان افزایش پیدا نمی کند؟ آیا تیروئید شما پر کار است؟ آیا به همان اندازه که غذا می خورید،فعالیت دارید یا انرژی بیشتری مصرف می کنید؟ یا شاید هم کمبود خواب و یا استرس و اضطراب دارید!

معمولا” اولین راه حلی که به ذهن ما می رسد، خوردن و خوردن است! اما باز هم نتیجه این است: نمی توانید وزن خود را افزایش دهید. ما راه حل بهتری برای شما داریم. رمز افزایش وزن شما در ورزش نهفته است. تعجب نکنید! ورزش کلید افزایش وزن است. ورزش کردن، قطعا” می توانند به شما در بدست آوردن وزن همراه با افزایش حجم عضلانی کمک کند. چون ورزش هم اشتهای شما را باز می کند و هم اینکه باعث می شود حجم عضلات شما زیاد شود در نتیجه هم وزنتان افزایش پیدا می کند و هم اینکه بدن عضلانی و متناسبی هم خواهید داشت. پس با ما باشید تا شما را راهنمایی کنیم.چگونه بعد از ورزش چاق نشویم

تمرینات وزنهدر برنامه ریزی برای افزایش وزن باید دنباله رو و متمرکز روی تمرینات وزنه و وزنه زدن باشید. در این تمرینات باید گروهی از عضلات بزرگ بدن را هدف قرار دهید و خبر خوب این است که این نوع بدنسازی به هیچ نوع دستگاه و ورزشگاه فانتزی نیاز ندارد. وزنه ها با ایجاد فشار روی عضلات باعث تحریک حداکثر میزان تعداد فیبرهای عضلانی می شود که این امر منجر به گسترش و بزرگ شدن اندازه ی آن ها می شود.

بهترین تمرینات وزنه برای ایجاد توده ی عضلانی تمرین های مقاومتی مانند اسکوات و پوش آپ هستند. هدف از انجام آن کمک به رشد عضلات بدن در جهت افزایش  توده عضلانی بدن است.البته شما می توانید با وزن بدنتان هم تمرینات بدنسازی انجام دهید.

 

ورزش های بی هوازی در مقابل ورزش هوازی ( ایروبیک )اصطلاح “بی هوازی” به معنای “بدون اکسیژن”است. تمرینات بی هوازی با استفاده از عضلات و با شدت زیاد در مدت زمان کوتاه انجام می شود. وزنه زدن یک ورزش بی هوازی است و به همین دلیل است که برای افزایش وزن عضلات مؤثر است. در صورتی که برای رژیم های کاهش وزن، بیشتر از تمرینات هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی و دیگر ورزش هایی که در سوزاندن کالری مؤثر هستند توصیه می شود.

 

رژیم غذایی در کنار ورزشاولین توصیه ما به شما ورزش بود. اما ورزش هم نیازمند یک یار کمکی است. عضلات بدن جهت رشد و بزرگتر شدن هم به دریافت کالری و هم انجام ورزش نیاز دارند. برای درک بهتر، این معادله ساده را بررسی کنید: ما با خورردن غذا کالری دریافت می کنیم. این کالری صرف انرژی برای فعالیت های روزانه ما می شود. اگر کالری که ما از غذا خوردن دریافت می کنیم، از کالری که برای فعالیت هایمان مصرف می کنیم کمتر باشد، نتیجه آن کاهش وزن است. پس باید میزان کالری که شما دریافت می کنید بیشتر از آنی باشد که برای فعالیت هایتان مصرف می کنید.

 

این هدف را می توان با رژیم غذایی مناسب جهت افزایش وزن و ورزش های مخصوص برای رشد و افزایش عضلات بدست آورد. اگر رژیم غذایی برنامه ریزی نشده باشد، ورزش به تنهایی به جای ساختن عضلات و افزایش وزن، فقط  باعث سوزاندن کالری بدن می شود. با کمک یک متخصص تغذیه، می توانید میزان کالری مورد نیاز برای افزایش وزن را بدست آورید. وقتی این مقدار را به دست آوردید باید کالری مصرفی روزانه خود را به دقت پیگیری کنید.

توصیه ما به شماما به شما توصیه می کنیم غیر از ۳ وعده غذایی اصلی، سه میان وعده هم داشته باشید. میان وعده حد فاصل صبحانه تا ناهار، ناهار تا شام و بعد از شام( حداکثر ۲ ساعت قبل از خواب یک وعده غذایی سبک). در این میان وعده ها برای افزایش وزن باید کربوهیدرات و برای رشد عضله پروتئین مصرف کنید. برای کربوهیدرات می توانید بدون نیاز به هزینه زیاد از این مواد غذایی استفاده کنید: ماکارونی، برنج و سیب زمینی و برای پروتئین هم از لبنیات، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و مرغ. به شما توصیه می کنیم حتما” ماهی تن، سینه مرغ و تخم مرغ را به رژیم خود بیافزاید. این روز ها آب پنیر نیز به عنوان یک منبع غنی از پروتئین شناخته شده است. می توانید مکمل های پروتئین و یا پودر آب پنیر را نیز مصرف کنید.

در انجام ورزش زیاده روی نکنید!این درست است که ما ورزش را به شما پیشنهاد کردیم اما فراموش نکنید ورزش بیش از حد می تواند خطرات فیزیکی متعددی داشته باشد. شایع ترین و بیشترین عارضه، کم آبی بدن است. به غیر از این، برخی دیگر از عوارض فیزیکی مانند آسیب های عضلانی و اسکلتی، ورم مفاصل و یا صدمه به رباط ها باشد.

به یاد داشته باشید۱- این تمرینات بایستی تحت نظارت یک مربی مجرب انجام شود.۲- برای نتایج بهتر و مؤثرتر، تمرینات خود را در فضایی باز انجام دهید.۳- اگر BMR یا همان میزان متابولیسم بدن شما بالا است، ورزش شدید و کوتاه بهتر از ورزش به مدت طولانی با شدت کم است.۴- منسجم و پیوسته ورزش کنید. گاهی اوقات برای رسیدن به وزن ایده ال مدت بسیار طولانی وقت لازم است. افراد بی حوصله معمولا” خیلی زود از برنامه خود خسته می شوند. اما با صبر و استمرار در برنامه حتما” نتیجه خواهید گرفت….. موفق باشید.منبع : elmevarzesh.com


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


انواع جراحی زیبایی سینه


طراحی و بازسازی فضای داخلی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


تا عید به وزن ایده آل برس!


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


قیمت امروز بلیط هواپیما به هرکجای ایران


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بعد از ورزش چاق نشویم
چگونه بعد از ورزش چاق نشویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *