مشاور درسی کلاس هشتم

 
helpkade
مشاور درسی کلاس هشتم
مشاور درسی کلاس هشتم

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 20 الی 26 مرداد است.دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

مشاور درسی کلاس هشتم

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 20الی 26بهمن است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 18 الی 24 خرداد است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 27 مرداد الی 2 شهریور است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 12 الی 18 آبان است.

این برنامه آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس تهران، برای دانش آموزان پایه هشتم است. دانلود کنید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 27بهمن الی 3 اسفند است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

تاریخ انتشار : 1396/3/1

آخرین روزهای سال تحصیلی 96-95 فرصت خوبی است برای شنیدن حرف های دانش آموزان از تجربه یک سال تلاش مداوم و توصیه های نهایی مشاوران برای موفقیت در امتحانات. به واحد آبشناسان رفتیم و با مشاور و دانش اموزان پایه هشتم صحبت کردیم.

امیر نصیحت، مشاور پایه هشتم سخت مشغول کار است. روزهای پایانی سال مشاوران و معلمان پا به پای دانش آموزان و حتی بیشتر تلاش می کنند تا همه نتیجه مطلوب بگیرند و پایانی خوش برای سال تحصیلی رقم بزنند.

«ابتدا باید در مورد شرایط خاص سنین نوجوانی کمی توضیح بدهم.» نصیحت صحبتهایش را با این جمله آغاز کرد و ادامه داد: «سال هشتم سن تغییر در ابعاد مختلف زندگی دانش آموز است. تغییرات اخلاقی و حس استقلال طلبی که در این سن اتفاق می افتد روی درس خواندن دانش آموزان به شدت تاثیر می گذارد. هفتمی ها خیلی راحت تر با معلم ها و پدر و مادر کنار می آیند اما در سال هشتم آن حرف شنوی سابق را ندارند. عمده مشکل خانواده ها و مدرسه همین مسئله است.»

مشاور درسی کلاس هشتم

نصیحت نقش خانواده و مدرسه و جامعه را در کنترل این شرایط خاص برابر می داند. «البته به سبب تجربه بیشتر کادر اجرایی، مدرسه در مقابل این تغییرات واکنش بهتری نشان می دهد اما خانواده و مدرسه باید در کنار هم به حل آن کمر همت ببندند. بسیاری از ابزارهای بیرونی در جامعه وجود دارد که نه مدرسه و نه خانواده قادر به کنترل آن نیستند و در اختیار نهادهای بالاتر است.»

 مشاور پایه هشتم با این مقدمه در مورد وضعیت کلی هشتمی ها وارد بحث امتحانات شد. « ما با همکاری معلم ها از دو هفته مانده به آزمون جامع امتحانات گرفتیم و نمونه سوالات امتحانی حل کردیم. چون دانش آموزان با امتحانات تشریحی کمی مشکل دارند تمرکز خود را روی سوالات تشریحی بیشتر کردیم.»

به گفته نصیحت آزمون جامع برای علامه ای ها از اهمیت بیشتری نسبت به امتحانات پایان سال برخوردار است چرا که جایگاه دانش آموز را در کل مجتمع می سنجد. «از طرفی سوالات از سطحی طرح می شود که دانش آموز فرا گرفته است. آزمون تشریحی هم مانند آزمون جامع برگزار می شود ولی نتیجه آن به صورت فراگیر بین کل مدارس اعلام نمی شود.»

مفهومی ها را مانند حفظی ها نخوانید

یکی از نکاتی که باید مدام برای دانش آموز تکرار شود درس خواند در طول سال است. «دانش آموزان درس های حفظی را برای شب امتحان تلمبار می کنند که این کار غلطی است. حفظیات مانند لغات عربی و انگلیسی یک شبه به یاد دانش آموز نمی ماند. یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان در کنار نخواندن درسهای حفظی این است که درسهای مفهومی مثل ریاضی را هم مانند درس های حفظی می خوانند و تمرین نمی کنند. بچه ها باید حواسشان به این دو مورد باشد.»

تکلیف درسی را برای آخر هفته بگذارید

مشاور پایه هشتم معتقد است تکلیف های کلاسی باید اخر هفته انجام شود.« بارها به دانش آموزان گفته ام که تکالیف هفته را در دو روز آخر هفته انجام دهند تا در طول هفته به مرور درس همان روز و درس های دیگر بپردازند. با این کار فشاری که فرد در طول هفته تحمل می کند کم می شود.»

 ***ما بچه های درسخوانی هستیم

زنگ تفریح به صدا در می آید و دانش آموزان به سمت حیاط می روند. مشاور پایه هشتم دو نفر از دانش آموزان را صدا می کند تا آنها هم نظرات خود را در مورد آزمون بگویند.

بردیا اول شروع به صحبت می کند و می گوید که در دو هفته پایانی سال هر روز امتحان داده اند. «اکثر دانش آموزان کلاس ما و بقیه کلاسها درس خوان هستند و بچه هایی که دو روز پشت سر هم درس نخوانند کم پیدا می شوند.» علی همکلاسی بردیا نظر او را تایید می کند. «بعضی هفته ها که آزمونی نداشتیم شاید در هفته دو روز درس نمی خواندم اما برای آزمون ها حتما هر روز می خوانم.»

درسها را اولیت بندی کردم

بردیا به طور متوسط روزی 3 ساعت درس می خواند. «همیشه از دو هفته قبل از آزمون درس ها را تقسیم بندی می کنیم و یا مشاورمان برنامه زمان بندی می دهد. ممکن است بعضی از ساعت ها یا بودجه بندی های برنامه با برنامه های قبلی من هماهنگ نباشد ولی در کل به آن پایبندم و اجرایش می کنم. ریاضی را بیشتر از همه می خوانم»  اما علی درس ها را اولویت بندی کرده است و براساس آن پیش می رود: «برای فارسی، علوم و عربی که برایم اهمیت بیشتری دارند وقت بیشتری می گذارند. البته ضریب درس ریاضی بالاتر است ولی چون برای من درس سختی است روی درسهای دیگر سرمایه گذاری می کنم.»

موبایلم را سایلنت نمی کنم!

موبایل و تبلت و بازی های کامپیوتری در هر خانه ای پیدا می شود و مهم است که دانش آموزان بتوانند مدت زمان و نحوه استفاده از این دستگاه ها را مدیریت کنند. بردیا می گوید: «در روزهای وسط هفته نهایتا یک ساعت از موبایل استفاده می کنم و بازی کامپیوتری را به آخر هفته موکول می کنم. علی می گوید: «روزی یک ساعت بازی کامپیوتری می کنم که فکر نکنم زیاد باشد.»

علی موقع درس خواندن موبایل را خاموش می کند اما بردیا چون مطمئن است کسی به او زنگ نمی زند در مواقع درس خواندن موبایلش را کنار دستش می گذارد و سایلنت نمی کند. «گاهی وسط درس خواندن پیامی می آید که چک می کنم. حواسم کمی پرت می شود ولی دوباره تمرکز می کنم.»

کدام مهمتر است، جامع یا پایان ترم؟

آزمون جامع و امتحانات پایان ترم مکمل یکدیگر هستند. یعنی کسی که برای آزمون جامع خوب درس بخواند بیشتر راه مطالعه امتحانات پایان ترم را هم رفته است. بردیا می گوید: «اگر امتحان های جامع را خوب بخوانیم امتحانات پایان ترم اصلا سخت نیست.» و علی می گوید :«هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. آزمون جامع از لحاظ رتبه در بین مدارس علامه طباطبایی و آزمون های ترم به خاطر کارنامه و تاثیر آن سیستم آموزش و پرورش.»


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon

ایران مشاوره نظری بدهید

در نظام قدیم نام گذاری دوره های تحصیلی به صورت دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده، اما در نظام جدید این نام گذاری ها به صورت ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تغییر پیدا کرده است. در این نوشتار ما درباره اهمیت این دوره اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چنانچه شما عزیزان پس از مطالعه مطالب ارائه شده اطلاعاتی سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مشاور درسی کلاس هشتم

انتخاب رشته پایه نهم برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همانطور که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم دوره متوسطه از دو بخش تشکیل شده است دوره اول و دوره دوم که هر کدام از دوره ها به مدت سه سال می باشد. در ایران دانش آموزان پس از آن که دوره ی شش ساله ابتدایی را می گذرانند وارد دوره اول دبیرستان می شوند. این دوره که در نظام جدید به وجود آمده است شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد که در نظام قدیم آن را به صورت دوره اول راهنمایی، دوم راهنمایی و سوم راهنمایی نام می بردند. دانش آموزان بعد از گذارندن این دوره وارد دوره دوم یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند که مانند دوره اول در گذشته به صورت اول دبیرستان، دوم دبیرستان و سوم دبیرستان نام گذاری شده بود.برای اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی دبیرستان می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به دلیل اینکه یکی از دوره های حساس و تاثیر گذار در زندگی اجتماعی و فردی دانش آموزان است. این دوره، دوره ی انتقال کودک از کودکی به اواخر دوره نوجوانی می باشد. بسیاری از استعدادهای نوجوانان در این دوره بروز می کند و پس از آن وارد مسائل جدیدی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل و حرفه می شود، از این روز یکی از مهم ترین وظایف و کارها این است که به دانش آموزان کمک کنند تا استعدادهای خود را بشناسند و متناسب با علاقه و استعداد خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

در پایه نهم مسئله ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب رشته می باشد. راهنمایی هدایت تحصیلی به همین منظور می باشد تا دانش آموزان بتوانند در رشته ای به تحصیل بپردازند که متناسب با استعداد و علایق آنها می باشد از این رو مهم ترین ملاک برای در انتخاب رشته نهم این دوره عملکرد تحصیلی دانش آموز می باشد. مشاور می تواند با توجه به عملکرد تحصیلی و استعدادهای دانش آموز راهنمایی های لازم را در رشته های مختلف در اختیار او قرار دهد تا دانش آموز با آگاهی و شناختی که از هر رشته دارد اقدام به انتخاب رشته ای کند که در آینده و پس از وارد شدن به آن رشته هم رضایت کافی داشته باشد زیرا انتخاب رشته نادرست باعث می شود که بهترین سال های دانش آموز صرف تحصیل در رشته ای باشد که نه تنها به آن علاقه ندارد بلکه در آن هیچ استعدادی هم ندارد.

 

 

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادوره اول متوسطه دوره راهنمایی مشاوره تحصیلی هدایت تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مطالب برگزیده

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

دوره متوسطه شامل دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد که متوسطه اول شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد و دوره متوسطه دوم که شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد. کتاب های متوسطه دوم منابع آزمون کنکور سراسری می باشند و این موضوع موجب اهمیت بیشتر این دوره در مشاوره تحصیلی می شود.

استفاده از مشاوره تحصیلی در مقاطع متوسطه موجب نتیجه گیری هرچه بهتر در این دوره شده و راه را برای حصول نتیجه بهتر در کنکور سراسری فراهم می سازد.

دوره متوسطه اول شامل پایه هفتم، پایه هشتم و پایه نهم می باشد. حجم و سطح مطالب در این دوره آموزشی به یک باره دستخوش تغییر می شود و دانش آموز با حجم گسترده ای از مطالب به نسبت دوره ابتدایی مواجه می شود که عدم برنامه ریزی دقیق در این مقطع و هماهنگ نشدن با سطح جدید آموزشی می تواند در ابتدای ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه، آنها را دچار مشکل نماید.با توجه به مطالب فوق، بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح در این دوره می تواند چالش های ایجاد شده بر اثر تغییر دوره آموزشی را مرتفع نماید.بهره مندی از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند دانش آموز را در مسیر درست و با برنامه ریزی تحصیلی صحیح هدایت نماید.

با توجه به اینکه مطالب کتاب های پایه هفتم و هشتم در دروس مختلف به هم پیوسته می باشند، یادگیری و فهم پیوسته مطالب در این دو پایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه نهم متوسطه به جهت اینکه آخرین پایه در مقطع اول متوسطه می باشد و دانش آموزان برای ورود به دوره بعدی آماده می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.با توجه به فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم، استفاده از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند کمک شایان ذکری در آشنایی با رشته های پایه نهم و مشاوره انتخاب رشته پایه نهم نماید.همچنین کسب نمرات مطلوب در امتحانات نهایی پایه نهم و آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر به منظور ورود به دوره متوسطه دوم از اهمیت بالایی برخوردار است که حصول این مهم تنها با بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر می باشد.

مشاور درسی کلاس هشتم

دوره متوسطه دوم شامل پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم می باشد. این دوره شامل رشته های تجربی، ریاضی-فیزیک، انسانی و همچنین رشته های فنی و حرفه ای می باشد. به جهت تخصصی شدن، افزایش حجم و تعدد دروس در مقطع دوم متوسطه و همچنین شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه در پایه دوازدهم (پیش دانشگاهی)، مشاوره تحصیلی در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه دهم آغاز دوره متوسطه اول می باشد و دروس این پایه مستقیم در کنکور سراسری تاثیر گذار می باشد به همین جهت مشاوره تحصیلی پایه دهم به منظور تنظیم و اجرای یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند بسیار اهمیت دارد.

داشتن جمع بندی مطلوب از کتاب های پایه یازدهم برای کنکور سراسری از اهمیت بسیاری برخوردار است. دستیابی به معدل خوب و حصول جمع بندی مطلوب در دروس پایه یازدهم تنها با مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی صحیح امکان پذیر می شود.

برای استفاده از تست های آنلاین مشاوره تحصیلی میتوانید به بخش تست های مشاوره ای مراجعه نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره ای می توانید هم اکنون با شماره 26703342 تماس حاصل فرمایید ویا نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید تا همکاران ما در گروه ره استاد در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

برنامه ریزی تحصیلی و اجرای صحیح آن اساسی ترین رکن موفقیت برای دانش آموزان در دوره های مختلف بخصوص نهم، دهم، یازدهم و در …

 در هدایت تحصیلی و شغلی و انتخاب رشته پایه نهم به دهم، دو فرم شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی وجود دارد که فرم شماره 6 بر اساس بررسی‌ …

هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم جزو بخش های مهم دوران تحصیل است و توجه به هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و می تواند به تلاش دانش آموز و روند …

رشته فنی و حرفه ای یکی از سه شاخه اصلی (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) در دوره متوسطه دوم است. آشنایی و آگاهی از شرایط انتخاب رشته …

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم»

همراه شما تا موفقیت

کپی کردن آدرس برای به اشتراک گذاری

همین حـالا عضو می‌شوم!از قبل عضو هستم! وارد می‌شوم!


. . . . . . . . . . . . .

مشاور درسی کلاس هشتم

برنامه مطالعه درسی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه هشتم می باشد .این برنامه توسط مهندس مهدی تولایی  و با نظارت محتوایی مهندس جلال سلیمی، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنظیم شده است .

این برنامه برای یک هفته تنظیم شده است.  از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

قبل از اجرای برنامه به توصیه های آقای مهدی تولایی در ویدئوی مرتبط توجه کامل داشته باشید.

برای دانلود فایل‌های برنامه‌ریزی بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

دانلود فایل pdf برنامه مطالعاتی پایه هشتم (141 KB )

اگه هنوز عضو «میم» نشدی و مطمئن نیستی، شاید دیدن این ویدئوها کمکت کنه که مطمئن بشی و برای دیدن بقیۀ ویدئوها و برنامه‌های مطالعه درسی هفتگی عضو بشی!


 
خانم عطیه دهقان نیری ممنونم

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» است. Copyright © 2018 – 2020 mim.education
. استفاده از محتوای متنی با درج لینک به این سایت مورد تایید است. استفاده از ویدئوها به هر شکل در هر سایت دیگری ممنوع و متخلفین به موجب قانون حمایت از مولفین و مصنفین با توجه به ثبت رسمی «سرزمین تیزهوش‌ها» به عنوان رسانۀ دیجیتال مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم»

همراه شما تا موفقیت

کپی کردن آدرس برای به اشتراک گذاری

همین حـالا عضو می‌شوم!از قبل عضو هستم! وارد می‌شوم!


. . . . . . . . . . . . .

مشاور درسی کلاس هشتم

برنامه مطالعه درسی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه هشتم می باشد .این برنامه توسط مهندس مهدی تولایی  و با نظارت محتوایی مهندس جلال سلیمی، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنظیم شده است .

این برنامه برای یک هفته تنظیم شده است.  از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

قبل از اجرای برنامه به توصیه های آقای مهدی تولایی در ویدئوی مرتبط توجه کامل داشته باشید.

برای دانلود فایل‌های برنامه‌ریزی بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

دانلود فایل pdf برنامه مطالعاتی پایه هشتم (141 KB )

اگه هنوز عضو «میم» نشدی و مطمئن نیستی، شاید دیدن این ویدئوها کمکت کنه که مطمئن بشی و برای دیدن بقیۀ ویدئوها و برنامه‌های مطالعه درسی هفتگی عضو بشی!


 
خانم عطیه دهقان نیری ممنونم

همین حالا عضو شوید!

قبلاً عضو بوده‌اید؟ وارد شوید!

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» است. Copyright © 2018 – 2020 mim.education
. استفاده از محتوای متنی با درج لینک به این سایت مورد تایید است. استفاده از ویدئوها به هر شکل در هر سایت دیگری ممنوع و متخلفین به موجب قانون حمایت از مولفین و مصنفین با توجه به ثبت رسمی «سرزمین تیزهوش‌ها» به عنوان رسانۀ دیجیتال مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مشاور درسی کلاس هشتم
مشاور درسی کلاس هشتم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *