مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

 
helpkade
مشاوره تحصیلی کلاس هشتم
مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 20 الی 26 مرداد است.دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 20الی 26بهمن است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 18 الی 24 خرداد است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 27 مرداد الی 2 شهریور است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 12 الی 18 آبان است.

این برنامه آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس تهران، برای دانش آموزان پایه هشتم است. دانلود کنید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای 27بهمن الی 3 اسفند است.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

تاریخ انتشار : 1396/3/1

آخرین روزهای سال تحصیلی 96-95 فرصت خوبی است برای شنیدن حرف های دانش آموزان از تجربه یک سال تلاش مداوم و توصیه های نهایی مشاوران برای موفقیت در امتحانات. به واحد آبشناسان رفتیم و با مشاور و دانش اموزان پایه هشتم صحبت کردیم.

امیر نصیحت، مشاور پایه هشتم سخت مشغول کار است. روزهای پایانی سال مشاوران و معلمان پا به پای دانش آموزان و حتی بیشتر تلاش می کنند تا همه نتیجه مطلوب بگیرند و پایانی خوش برای سال تحصیلی رقم بزنند.

«ابتدا باید در مورد شرایط خاص سنین نوجوانی کمی توضیح بدهم.» نصیحت صحبتهایش را با این جمله آغاز کرد و ادامه داد: «سال هشتم سن تغییر در ابعاد مختلف زندگی دانش آموز است. تغییرات اخلاقی و حس استقلال طلبی که در این سن اتفاق می افتد روی درس خواندن دانش آموزان به شدت تاثیر می گذارد. هفتمی ها خیلی راحت تر با معلم ها و پدر و مادر کنار می آیند اما در سال هشتم آن حرف شنوی سابق را ندارند. عمده مشکل خانواده ها و مدرسه همین مسئله است.»مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

نصیحت نقش خانواده و مدرسه و جامعه را در کنترل این شرایط خاص برابر می داند. «البته به سبب تجربه بیشتر کادر اجرایی، مدرسه در مقابل این تغییرات واکنش بهتری نشان می دهد اما خانواده و مدرسه باید در کنار هم به حل آن کمر همت ببندند. بسیاری از ابزارهای بیرونی در جامعه وجود دارد که نه مدرسه و نه خانواده قادر به کنترل آن نیستند و در اختیار نهادهای بالاتر است.»

 مشاور پایه هشتم با این مقدمه در مورد وضعیت کلی هشتمی ها وارد بحث امتحانات شد. « ما با همکاری معلم ها از دو هفته مانده به آزمون جامع امتحانات گرفتیم و نمونه سوالات امتحانی حل کردیم. چون دانش آموزان با امتحانات تشریحی کمی مشکل دارند تمرکز خود را روی سوالات تشریحی بیشتر کردیم.»

به گفته نصیحت آزمون جامع برای علامه ای ها از اهمیت بیشتری نسبت به امتحانات پایان سال برخوردار است چرا که جایگاه دانش آموز را در کل مجتمع می سنجد. «از طرفی سوالات از سطحی طرح می شود که دانش آموز فرا گرفته است. آزمون تشریحی هم مانند آزمون جامع برگزار می شود ولی نتیجه آن به صورت فراگیر بین کل مدارس اعلام نمی شود.»

مفهومی ها را مانند حفظی ها نخوانید

یکی از نکاتی که باید مدام برای دانش آموز تکرار شود درس خواند در طول سال است. «دانش آموزان درس های حفظی را برای شب امتحان تلمبار می کنند که این کار غلطی است. حفظیات مانند لغات عربی و انگلیسی یک شبه به یاد دانش آموز نمی ماند. یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان در کنار نخواندن درسهای حفظی این است که درسهای مفهومی مثل ریاضی را هم مانند درس های حفظی می خوانند و تمرین نمی کنند. بچه ها باید حواسشان به این دو مورد باشد.»

تکلیف درسی را برای آخر هفته بگذارید

مشاور پایه هشتم معتقد است تکلیف های کلاسی باید اخر هفته انجام شود.« بارها به دانش آموزان گفته ام که تکالیف هفته را در دو روز آخر هفته انجام دهند تا در طول هفته به مرور درس همان روز و درس های دیگر بپردازند. با این کار فشاری که فرد در طول هفته تحمل می کند کم می شود.»

 ***ما بچه های درسخوانی هستیم

زنگ تفریح به صدا در می آید و دانش آموزان به سمت حیاط می روند. مشاور پایه هشتم دو نفر از دانش آموزان را صدا می کند تا آنها هم نظرات خود را در مورد آزمون بگویند.

بردیا اول شروع به صحبت می کند و می گوید که در دو هفته پایانی سال هر روز امتحان داده اند. «اکثر دانش آموزان کلاس ما و بقیه کلاسها درس خوان هستند و بچه هایی که دو روز پشت سر هم درس نخوانند کم پیدا می شوند.» علی همکلاسی بردیا نظر او را تایید می کند. «بعضی هفته ها که آزمونی نداشتیم شاید در هفته دو روز درس نمی خواندم اما برای آزمون ها حتما هر روز می خوانم.»

درسها را اولیت بندی کردم

بردیا به طور متوسط روزی 3 ساعت درس می خواند. «همیشه از دو هفته قبل از آزمون درس ها را تقسیم بندی می کنیم و یا مشاورمان برنامه زمان بندی می دهد. ممکن است بعضی از ساعت ها یا بودجه بندی های برنامه با برنامه های قبلی من هماهنگ نباشد ولی در کل به آن پایبندم و اجرایش می کنم. ریاضی را بیشتر از همه می خوانم»  اما علی درس ها را اولویت بندی کرده است و براساس آن پیش می رود: «برای فارسی، علوم و عربی که برایم اهمیت بیشتری دارند وقت بیشتری می گذارند. البته ضریب درس ریاضی بالاتر است ولی چون برای من درس سختی است روی درسهای دیگر سرمایه گذاری می کنم.»

موبایلم را سایلنت نمی کنم!

موبایل و تبلت و بازی های کامپیوتری در هر خانه ای پیدا می شود و مهم است که دانش آموزان بتوانند مدت زمان و نحوه استفاده از این دستگاه ها را مدیریت کنند. بردیا می گوید: «در روزهای وسط هفته نهایتا یک ساعت از موبایل استفاده می کنم و بازی کامپیوتری را به آخر هفته موکول می کنم. علی می گوید: «روزی یک ساعت بازی کامپیوتری می کنم که فکر نکنم زیاد باشد.»

علی موقع درس خواندن موبایل را خاموش می کند اما بردیا چون مطمئن است کسی به او زنگ نمی زند در مواقع درس خواندن موبایلش را کنار دستش می گذارد و سایلنت نمی کند. «گاهی وسط درس خواندن پیامی می آید که چک می کنم. حواسم کمی پرت می شود ولی دوباره تمرکز می کنم.»

کدام مهمتر است، جامع یا پایان ترم؟

آزمون جامع و امتحانات پایان ترم مکمل یکدیگر هستند. یعنی کسی که برای آزمون جامع خوب درس بخواند بیشتر راه مطالعه امتحانات پایان ترم را هم رفته است. بردیا می گوید: «اگر امتحان های جامع را خوب بخوانیم امتحانات پایان ترم اصلا سخت نیست.» و علی می گوید :«هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. آزمون جامع از لحاظ رتبه در بین مدارس علامه طباطبایی و آزمون های ترم به خاطر کارنامه و تاثیر آن سیستم آموزش و پرورش.»


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon

ایران مشاوره نظری بدهید

در نظام قدیم نام گذاری دوره های تحصیلی به صورت دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده، اما در نظام جدید این نام گذاری ها به صورت ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تغییر پیدا کرده است. در این نوشتار ما درباره اهمیت این دوره اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چنانچه شما عزیزان پس از مطالعه مطالب ارائه شده اطلاعاتی سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

انتخاب رشته پایه نهم برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همانطور که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم دوره متوسطه از دو بخش تشکیل شده است دوره اول و دوره دوم که هر کدام از دوره ها به مدت سه سال می باشد. در ایران دانش آموزان پس از آن که دوره ی شش ساله ابتدایی را می گذرانند وارد دوره اول دبیرستان می شوند. این دوره که در نظام جدید به وجود آمده است شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد که در نظام قدیم آن را به صورت دوره اول راهنمایی، دوم راهنمایی و سوم راهنمایی نام می بردند. دانش آموزان بعد از گذارندن این دوره وارد دوره دوم یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند که مانند دوره اول در گذشته به صورت اول دبیرستان، دوم دبیرستان و سوم دبیرستان نام گذاری شده بود.برای اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی دبیرستان می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به دلیل اینکه یکی از دوره های حساس و تاثیر گذار در زندگی اجتماعی و فردی دانش آموزان است. این دوره، دوره ی انتقال کودک از کودکی به اواخر دوره نوجوانی می باشد. بسیاری از استعدادهای نوجوانان در این دوره بروز می کند و پس از آن وارد مسائل جدیدی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل و حرفه می شود، از این روز یکی از مهم ترین وظایف و کارها این است که به دانش آموزان کمک کنند تا استعدادهای خود را بشناسند و متناسب با علاقه و استعداد خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

در پایه نهم مسئله ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب رشته می باشد. راهنمایی هدایت تحصیلی به همین منظور می باشد تا دانش آموزان بتوانند در رشته ای به تحصیل بپردازند که متناسب با استعداد و علایق آنها می باشد از این رو مهم ترین ملاک برای در انتخاب رشته نهم این دوره عملکرد تحصیلی دانش آموز می باشد. مشاور می تواند با توجه به عملکرد تحصیلی و استعدادهای دانش آموز راهنمایی های لازم را در رشته های مختلف در اختیار او قرار دهد تا دانش آموز با آگاهی و شناختی که از هر رشته دارد اقدام به انتخاب رشته ای کند که در آینده و پس از وارد شدن به آن رشته هم رضایت کافی داشته باشد زیرا انتخاب رشته نادرست باعث می شود که بهترین سال های دانش آموز صرف تحصیل در رشته ای باشد که نه تنها به آن علاقه ندارد بلکه در آن هیچ استعدادی هم ندارد.

 

 

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادوره اول متوسطه دوره راهنمایی مشاوره تحصیلی هدایت تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مطالب برگزیده

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

                                                                                                                                                                                                            بهبود بهبوديادگيري

انسان ها همواره به یافتن راههای تازه برای یادگیری بهتر و سریع تر علاقه مند بوده اند. از سوی دیگر مدت زمانی که هر کس می تواند صرف یادگیری چیزهای جدید کند محدود است. بنابراین استفاده بهینه از زمان نقشی اساسی در این مورد بازی می کند.و البته یاد داری، یادآوری و انتقال اطلاعات نیز جایگاه خاص خود را دارا می باشد. توصیه های زیر به شما کمک می کند که اطلاعات فراگرفته را به طور دقیق به خاطر بسپارید بعدا آنها را به یاد آورید و به طور موثری از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

 

  ارزشيابى پايانى

در پايان هر دورهٔ آموزشي، لازم است ارزشيابى جامعى از ميزان آموخته‌هاى شاگردان به عمل آيد. اين نوع ارزشيابى را ارزشيابى پاياني يا ارزشيابى تراکمي (summative evaluation) گويند که ممکن است در پايان يک ترم يا يک سال تحصيلى انجام پذيرد. هدف از ارزشيابى پايانى معمولاً تعيين مقدار آموخته‌هاى شاگردان در طول يک دورهٔ آموزشى به منظور نمره دادن و صدور گواهى‌نامه يا قضاوت درباره اثربخشى کار معلم و برنامهٔ درسى يا مقايسهٔ برنامه‌هاى مختلف با يکديگر است. ارزشيابى پايانى بر خلاف ارزشيابى تکوينى که تحقق هدف‌هاى جزئى مطالب آموزشى را ارزيابى مى‌کند، معمولاً ناظر به ارزشيابى هدف‌هاى نهايى آموزشى است؛ بنابراين، از نتايج آن براى اصلاح روش تدريس معلم يا رفع اشکالات يادگيرى شاگردان چندان استفاده‌اى نمى‌توان کرد؛ زيرا اين ارزشيابى پس از پايان يافتن جريان آموزشى يا دورهٔ آموزشى صورت مى‌گيرد، ولى با اين همه از نتايج حاصل از آن مى‌توان به عنوان تجربه‌اى براى طراحى و اجراى فعاليت‌هاى آموزشى بعدى استفاده کرد.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

 

 

 

 

 

سوالات متداول

دانش ­آموزان پایه نهم  درباره  هدایت تحصیلی

 

 

نحوه تأثیر 25 درصدی معدل چگونه است؟

 عینا از دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی کنکور سراسری مرداد 92 صفحه 10 و 11 نقل می کنیم.

   مقدمه:

  یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه ی فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است. در این راستا، مولفه ها و عناصر مختلفی تاثیر گذار هستند و برنامه ریزی ها و فعالیت های مختلفی نیز در این عرصه ضروری است.

هدف های آموزش و پرورش زمانی متحقق خواهد شد که برنامه ها و محتوای دروس بر اساس نیازها ، توان ها ، رغبت ها و محدودیت های دانش آموزان تهیه و تدوین شوند . به بیان دیگر ، برنامه ریز و مشاور باید بداند که چه “موضوعی” را با چه “شیوه ای” و برای چه “سنی” تهیه و تنظیم کند. این مساله نیاز به راهنمایی و هدایت تحصیلی دارد.

به گزارش سایکولوجی تودی، وقتی سلامت هیجانی ما در وضعیت بدی قرار می‌گیرد، اعتمادبه‌نفس ما هم خدشه‌دار خواهد شد. در چنین مواقعی باید توانایی داشته باشیم که عامل این مشکل را پیدا کنیم تا دوباره بتوانیم لذت شاد بودن را تجربه کنیم.

 همه‌ی ما اثرات جانبی یک دوست یا همکار منفی را تجربه کرده‌ایم. شاید با کسی کار می‌کنید که همیشه درحال غر زدن و شکایت کردن است و هیچ‌وقت راه حلی پیشنهاد نمی‌دهد، یا دوستی دارید که در جمع درمورد دیگران بدگویی می‌کند.

دانش آموزي كه در شهريور 95 موفق با گذرادن بعضي دروس نشده دورا براي ادامه تحصيل دارد راه اول ديماه به صورت غيرحضوري در همان مدرسه خودتان ثبت نام و در امتحانات دي ماه شركت كنيد راه دوم به بزرگسالان منتقل شويد و نيسال اول دروس متوسطه افتاده را انتخاب واحد نماييد اگر در هر دو مورد قبول شديد از نيمسال دوم وارد پيش دانشگاهي شويد

هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (زمر 9)به نام آنکه جان را فکرت آموخت      چراغ دل به نور جان بر افروختبه نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد. به نام یگانه آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت،بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمین پرتلاش و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار،  ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

 

فارغ التحصیلان شاخه نظری چنانچه بخواهند نمره کتبی  دروس نهایی خود را ارتقا دهند به مدرسه بزرگسالان 

مراجعه و به صورت داوطلب آزاد ثبت نام و در خرداد در امتحانات نهایی دروسی که بخواهند  نمره خود راارتقا دهند

شرکت نمایند لازم به ذکر است که هر داوطلب صرفا یک بار می تواند در امتحان شرکت نماید

روش مطالعه به شیوه زنبوری

زنبورها طبق برنامه‌های ملکه، ساعت‌ها زحمت می‌کشند و هر کدام حدود 2000000 بار روی بهترین گل‌ها می‌نشینند تا گواراترین شهدها را به کندو بیاورند و بعد از این همه زحمت و تلاش، معجون معجزه‌آسایی می‌سازند که شیرینی آن، خستگی را از تن‌های کوچک‌شان در می‌آورد. تو هم در کارهایت مثل زنبورها عمل کن و …

 

نکاتی راجع به معافیت تحصیلی

قبل از آن که مطالب ذکر شود یادآوری می نمایم که دانش آموزان  مشمول از این به بعد باید جهت ادامه تحصیل به صورت داوطلب آزاد وضعیت مشمولیت خود را معین کنند و  فقط در فاصله یک سال بعد از ترک تحصیل می توانند به صورت داوطلب آزاد تحصیل نمایند .و بعد از آن بایستی خود را معرفی نمایند

۱- از چه تاریخی مشمولان وارد سن مشمولیت می شوند؟

تمام افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سالگی تمام می رسند از اول ماه تولد شمول قانون وظیفه عمومی می گردند .

 

خواننده گرامی وب لاک  در مورد تحصیل در منزل سوال کردید باستحضار می رساند شما بایستی به شیوه داوطلب آزاد در یکی از مدارس بزرگسالان و یا ناحیه آموزش و پروش مربوط ثبت نام و در امتحانات پایه مربوط شرکت نمایید

برای خواندن درس ادبیات پیش دانشگاهی به بارم بندی این درس رجوع نمایید و فصلهایی از کتاب که نمره بیشتری دارد از نظر طرح سوال توجه ویژه نمایید

دانش آموزانی که در دی ماه در مدارس روزانه فارغ التحصیل نشده اند می توانند به مدارس بزرگسالان مراجعه و ادامه تحصیل دهند و چنانچه استمرار تحصیل داشته باشند تا 20سالگی می توانند ادامه تحصیل با استفاده از معافیت تحصیلی دهند

در سیستم مدرسه تحت عنوان دانا برای مدارس روزانه ابتدا دوره ضمن سال ثبت نام می شوند بعد دوره تابستانی روزانه و بعد برای دانش آموزان سوم که تا پایان  دوره تابستانی نتوانستند دروس خود را تمام کنند یک دوره دی ماه در نظر گرفته شده بعد از دوره دی ماه چنانچه باز درس افتاده داشته باشند می توانند به بزرگسالان مراجعه نمایند که در بزرگسالان دوره نیم سال اول و دوره نیمسال دوم و دوره تابستانی بزرگسال ارائه می گردد

چرا در کار و شغل باید انگیزه داشته باشیم ؟ انگیزه در کار و شغلی که داریم از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین انگیزه نقش مهمی در موفقیت ما در کار و شغلمان دارد. اگر انگیزه و علاقه ی کافی برای کار و شغل وجود داشته باشد دست یابی به اهداف کاری و کسب موفقیت راحت تر خواهد بود. همچنین هرچقدر که انگیزه ی بیشتری داشته باشیم عملکرد و روند کاری بهتری خواهیم داشت.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

 

 

انواع یادگیری

 یادگیری کلامی

یادگیری کلامی نوعی از یادگیری است که زمانی حاصل می‌شود که محتوای آموخته شده بوسیله فرد شامل واژه‌ها ، هجاهای بی‌معنی ، یا مفاهیم می‌شود. زمانیکه دانش آموزی سعی می‌کند زبان جدیدی را یاد بگیرد و شروع می‌کند به یادگیری کلمات و لغات ، در واقع از یادگیری کلامی بهره می‌برد. همچنین دانش آموزی که سعی می‌کند بخشی از کتاب زیست شناسی را یاد بگیرد، مثل اصطلاحات و مفاهیم مربوط که در آن بخش ارائه شده است در واقع از یادگیری کلامی استفاده کرده است.

تنبلي يا اهمال كاري يكي از آسيب هاي اخلاقي و انساني است كه كوتاهي و ضعف همت از آثار و نتايج آن به شمار مي رود. افراد تنبل واهمال كار كه در واقع دچار يك آسيب رواني شده اند و به عادت ناپسند تعلل ورزيدن، سبك گرفتن و سهل انگاري در كارها و وظايف محوله خو كرده اند، معمولا از همت پاييني برخوردارند. اين عادت كه در نزد بيشتر مردم رايج است، يكي از آسيب هاي رواني محسوب مي شود و بنا بر آماري كه برخي از روان شناسان در اين زمينه ارائه كرده اند 95 درصد مردم به نوعي به اين مشكل مبتلا هستند (آلبرت آليس و ويليام جيمزنال، روان شناسي اهمال كاري، توجه محمد علي فرجاد، تهران، مؤسسه اميد، 1375، ص 9).

چگونه دانش آموزان خود را برای آزمون و امتحان آماده سازيم؟ هر چه در محیط خانواده آرامش بیشتری وجود داشته باشد و رفتار والدین با دانش آموز آرام تر باشد میزان تمرکز و در نتیجه یادگیری او افزایش می یابد لذا حتی اگر وی مدت کوتاهی به مطالعه بپردازد به علت همین فراگیری بهتر راندمان بیشتری داشته و مطالب بصورت پایدارتری در ذهن او نقش می بندد. بر این اساس افراد ذیل نباید به فرزندان خود درس بدهند:

– آشنایی با اصول برنامه‌ریزی و و روش‌های مطالعه یکی از مهارت‌های مورد نیاز داوطلبان در طول سال تحصیلی آینده و آمادگی برای آزمون سراسری است. این مهارت را باید در تابستان کسب کرد تا بتوان در سال آینده حداکثر بهره را از آن برد.

– انجام روش‌های مطالعه (فهمیدن درس‌ها، خلاصه‌برداری، خلاصه‌خوانی و تست‌زنی) بسیار وقت‌گیر است؛ بنابراین اکثر دانش‌آموزان در تابستان فقط فرصت پیدا می‌کنند این روش‌ها را برای درس‌های پایه انجام دهند تا در سال چهارم با مرور آن‌ها به تسلط برسند.

 

 

مواد غذایی برای تقویت حافظه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوستای گل تازه نفس سومی … کم کم به مسابقه دو کنکور دارین نزدیک میشین … اولین گام برای موفقیت در کنکور ” معدل خوب امتحانات نهایی ” است! اگه از الان تا سال دیگه به صورت منظم و پیوسته درس بخونین ، نه خسته میشین نه لازم است که از خوابتون بزنین !! به قول معروف : رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود ، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود… اگه میخواین تو سال کنکور بدون خستگی همیشه بهترین باشین، از الان شروع کنین!

دوره متوسطه شامل دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد که متوسطه اول شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد و دوره متوسطه دوم که شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد. کتاب های متوسطه دوم منابع آزمون کنکور سراسری می باشند و این موضوع موجب اهمیت بیشتر این دوره در مشاوره تحصیلی می شود.

استفاده از مشاوره تحصیلی در مقاطع متوسطه موجب نتیجه گیری هرچه بهتر در این دوره شده و راه را برای حصول نتیجه بهتر در کنکور سراسری فراهم می سازد.

دوره متوسطه اول شامل پایه هفتم، پایه هشتم و پایه نهم می باشد. حجم و سطح مطالب در این دوره آموزشی به یک باره دستخوش تغییر می شود و دانش آموز با حجم گسترده ای از مطالب به نسبت دوره ابتدایی مواجه می شود که عدم برنامه ریزی دقیق در این مقطع و هماهنگ نشدن با سطح جدید آموزشی می تواند در ابتدای ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه، آنها را دچار مشکل نماید.با توجه به مطالب فوق، بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح در این دوره می تواند چالش های ایجاد شده بر اثر تغییر دوره آموزشی را مرتفع نماید.بهره مندی از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند دانش آموز را در مسیر درست و با برنامه ریزی تحصیلی صحیح هدایت نماید.

با توجه به اینکه مطالب کتاب های پایه هفتم و هشتم در دروس مختلف به هم پیوسته می باشند، یادگیری و فهم پیوسته مطالب در این دو پایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه نهم متوسطه به جهت اینکه آخرین پایه در مقطع اول متوسطه می باشد و دانش آموزان برای ورود به دوره بعدی آماده می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.با توجه به فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم، استفاده از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند کمک شایان ذکری در آشنایی با رشته های پایه نهم و مشاوره انتخاب رشته پایه نهم نماید.همچنین کسب نمرات مطلوب در امتحانات نهایی پایه نهم و آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر به منظور ورود به دوره متوسطه دوم از اهمیت بالایی برخوردار است که حصول این مهم تنها با بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر می باشد.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

دوره متوسطه دوم شامل پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم می باشد. این دوره شامل رشته های تجربی، ریاضی-فیزیک، انسانی و همچنین رشته های فنی و حرفه ای می باشد. به جهت تخصصی شدن، افزایش حجم و تعدد دروس در مقطع دوم متوسطه و همچنین شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه در پایه دوازدهم (پیش دانشگاهی)، مشاوره تحصیلی در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه دهم آغاز دوره متوسطه اول می باشد و دروس این پایه مستقیم در کنکور سراسری تاثیر گذار می باشد به همین جهت مشاوره تحصیلی پایه دهم به منظور تنظیم و اجرای یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند بسیار اهمیت دارد.

داشتن جمع بندی مطلوب از کتاب های پایه یازدهم برای کنکور سراسری از اهمیت بسیاری برخوردار است. دستیابی به معدل خوب و حصول جمع بندی مطلوب در دروس پایه یازدهم تنها با مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی صحیح امکان پذیر می شود.

برای استفاده از تست های آنلاین مشاوره تحصیلی میتوانید به بخش تست های مشاوره ای مراجعه نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره ای می توانید هم اکنون با شماره 26703342 تماس حاصل فرمایید ویا نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید تا همکاران ما در گروه ره استاد در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

برنامه ریزی تحصیلی و اجرای صحیح آن اساسی ترین رکن موفقیت برای دانش آموزان در دوره های مختلف بخصوص نهم، دهم، یازدهم و در …

 در هدایت تحصیلی و شغلی و انتخاب رشته پایه نهم به دهم، دو فرم شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی وجود دارد که فرم شماره 6 بر اساس بررسی‌ …

هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم جزو بخش های مهم دوران تحصیل است و توجه به هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و می تواند به تلاش دانش آموز و روند …

رشته فنی و حرفه ای یکی از سه شاخه اصلی (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) در دوره متوسطه دوم است. آشنایی و آگاهی از شرایط انتخاب رشته …

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

مهم ترین تصمیم دوران دانش آموزی پیش از شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته مناسب با توجه به روحیات و علاقه دانش آموز در پایه نهم می باشد . این انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و انتخاب درست در این مقطع می تواند راه موفقیت را برای هر فردی میسر نماید .مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

یکی از مهمترین سوالاتی که این روزها ذهن دانش آموزان پایه نهم را درگیرکرده ، انتخاب رشته پایه نهم می باشد ، سوال اینجاست که کدام رشته را انتخاب کنند ؟ سوالاتی است اعم از : رشته ریاضی بهتر است یا تجربی ؟ با رشته انسانی چه آینده شغلی خواهیم داشت ؟

سوالاتی مانند سوالات بالا ذهن اکثر خانواده ها و دانش آموزان پایه نهم را به خود درگیر کرده است . به همین منظور سعی کرده ایم در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با توجه به معیار های هر فرد ، رشته های مناسب برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم را معرفی نماییم .

مسائل مهمی در انتخاب رشته پایه نهم دخیل هستند که می توان از آن ها به شناخت ویژگی های فردی ، شناخت بازار کار ، ظرفیت دانشگاه ها و مشاوره با افراد متخصص نام برد که در ادامه این مقاله به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم .

 

ویژگی های فردی

 

مهم ترین مساله در انتخاب رشته در پایه نهم ، شناخت توانایی های شخصی است و هر دانش آموز می تواند با بررسی علاقه مندی ها و مهارت های خود در انواع دروس مانند دروس مفهومی ؛ استدلالی و حفظی و همین طور بررسی مباحثی که برای او جذابیت بیشتری را دارد ، شناخت نسبتا خوبی نسبت به خود پیدا کرده و در نتیجه بتوانند رشته مناسبی را برای تحصیل در پایه دهم با انجام مراحل هدایت تحصیلی سایت همگام انتخاب نماید .

به عنوان مثال ، برخی افراد در درس های مفهومی و استدلالی توانایی بیشتری دارند که در نتیجه ، احتمال موفقیت آن ها در رشته ریاضی بیشتر خواهد بود . یا اینکه بعضی دانش آموزان در دروسی مانند علوم ، علاقه و مهارت بیشتری نسبت به دیگران دارند و این امکان موفقیت آنان را در رشته تجربی افزایش می دهد .

هم چنین دانش آموزانی هستند که از نظر دروس تئوری قوی تر هستند ، یا به عنوان مثال به یادگیری زبان های دیگر مانند عربی یا مطالعه مباحث نظری مانند علوم اجتماعی ، ادبیات و زبان فارسی علاقه بیشتری دارند . به این افراد توصیه می شود که رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل در اولویت قرار دهند .

و اما در آخر تعدادی از دانش آموزان علاقه بسیاری به کارهای عملی و فنی دارند و مهارت بیشتری در مباحث عملی داشته و بی صبرانه مشتاق ورود به بازار کار هستند . به این دانش آموزان انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و انتخاب زیر شاخه مناسب بر اساس علایق و توانایی ها توصیه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر رشته می توانید به مقاله معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم مراجعه نمایید .

 

شناخت بازار کار

 

یکی از مسایلی که می تواند به انتخاب رشته دبیرستان درست به شما کمک کرده و زمینه ساز موفقیت های علمی و شغلی آینده شما باشد ، شناخت بازار کار مربوط به رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی شما در دانشگاه می باشد . مطالعه در این خصوص و مشورت با فارغ التحصیلان رشته های مربوطه به شما در انتخاب درست کمک می کند .

 

ظرفیت پذیرش رشته ها

 

در برخی از رشته ها مانند پزشکی با توجه به پتانسیل کم دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و استقبال زیاد داوطلبان کنکور در خصوص آن ، شرایط  و امکان قبولی در این گونه از رشته ها سخت تر از رشته های دیگر است . پس اگر به دنبال قبولی کم دردسر در یک دانشگاه در آینده و گرفتن مدرک لیسانس به راحتی هستید حتما به سراغ رشته هایی بروید که از لحاظ دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور ، تعداد بالایی را به خود اختصاص دهند .

 

مشاوره با افراد متخصص

 

 یکی از موثرین کارهای در انتخاب درست رشته نهم ، مشاوره با متخصصین و مشاوران در این خصوص می باشد . یکی از راه های دریافت مشاوره ، سایت همگام می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام رجوع نمایید .

یادمان باشد مسئولیت انتخاب رشته دبیرستان ما به عهده ی خودمان است مشاوره و پدر و مادر و دوست و… همگی جنبه راهنمایی برای انتخاب را دارند و این دانش آموز است که باید تا سالیان طولانی با توجه به رشته انتخابی وارد بازار کار شود و در همان حرفه مشغول به کار شود .

 

درآمد زایی یا علاقه ؟

 

 شاید سوال بسیاری از دانش آموزان باشد که کدام رشته درآمد زایی بهتری یا به قول خودشان آینده کاری بهتری دارد . جواب سوال کاملا واضح می باشد . همه ما دیده ایم که شخصی با فارغ التحصیلی در رشته خاصی مانند حقوق یا مهندسی یا پزشکی بعد از چند سال توانسته به سطح درآمد مطلوبی برسد اما گاهی اوقات هم دیده شده که اشخاص پس از دریافت مدارک بالا نتوانسته اند در زمینه کاری موفقیت لازم را کسب نمایند و سوالی که پیش می آید این است که علت این موفقیت یا عدم موفقیت چیست ؟

 

علاقه ! 

 

علاقه تنها فاکتوری است که شخص را تحریک کرده تا در رشته خود علاوه بر مدرک گرایی ، علم گرا نیز شود . طبیعتا همه افراد جامعه برای برآورده شدن نیاز خود تلاش می کنند تا به بهترین متخصص مراجعه کنند  و مطمئنا کسی که با علاقه به دنبال شغل و حرفه خود باشد و بتواند با یادگیری های دانشگاهی خود و ترکیب با نوآوری بهترین خدمات را عرضه کند موفق تر خواهد بود.

 

 چرا انتخاب رشته پایه نهم تا این حد مهم می باشد ؟مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

 

عدم انتخاب صحیح باعث افت تحصیلی خواهد شد. اولین تبعات افت تحصیلی سرخوردگی دانش آموز است و طبیعتا فرد سرخورده قادر به شکوفایی استعداد خود نخواهد بود و حتی اگر وارد بازار کار شود از شغل خود رضایت کافی را نداشته و از زندگی لذت نمی برد به نوعی می توان گفت فرد دچار درجا زدن و هدر دادن عمر میشود برای جلوگیری از این اتفاق ، میتوان با انتخاب رشته صحیح به موفقیت رسید .

توصیه می کنیم در ادامه مقاله هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم را که اطلاعات تکمیلی درباره نحوه انجام هدایت تحصیلی در آن موجود می باشد را مطالعه نمایید .

 

در ادامه بخوانید: هدایت تحصیلی پایه نهم

برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته پایه نهم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب رشته پایه نهم با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

✔️ برای انتخاب صحیح رشته پایه نهم می بایست به عوامل مختلفی اعم از ویژگی های فردی ، بازار کار و غیره توجه کرد که در این مقاله به شرح این موارد پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، هر فرد می بایست با توجه به توانایی ها و علایق خود ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و رشته بهتر یا بدتری وجود ندارد .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن پرداخته شده ، انتخاب صحیح در این مقطع می تواند مسیر شغلی و موفقیت فرد را مشخص نموده و انتخاب غلط ممکن است به سرخوردگی دانش آموز بیانجامد .

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

سلام مجدد رفتم مدرسه غیر دولتی ولی میگن امتیازت کمه خوب اگه اینجوریه کاش اصلا اولویت ب رو هم نداشتم

سلام . رشته مورد نظر شما در اولویت ب قرار گرفته یعنی شرایط تحصیل در رشته مورد نظر رو دارین بنابراین مدارس در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشن باید شما رو ثبت نام کنن .

سلام من علاقه به رشته انسانی دارم اما در هدایت تحصیلی رشته انسانی اولویت ب دارم و مدرسه ها ثبت نام نمی کنن و من به کار دانش علاقه ندارم حالا چکار کنم؟

سلام . می تونین در مدارس غیر انتفاعی و مدارس دولتی که ظرفیت خالی دارن ثبت نام کنین .

انیمیشن(کاردانش) و شبکه و نرم افزار(فنی حرفه ای) تو کدوم گروه هستند؟

سلام . رشته های مرتبط به انیمیشن در زیر گروه صنعت و هنر رشته کاردانش و رشته شبکه و نرم افزار در گروه صنعت رشته فنی حرفه ای قرار دارن .

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و بین رشته های گویندگی ، بازیگری و موسیقی موندم ، به همه ی این رشته ها علاقه دارم ، اما خانوادم مخالفن ، نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام .  باید در مورد رشته ها تحقیق کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام خسته نباشین . من هنوز نمیدونم چه رشته ای برم اما از رشته های نظری متنفرم میشه یخورده کمک کنید

سلام . باید در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنین و از آینده تحصیلی و شغلی رشته ها اطلاعات لازم رو داشته باشین بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو راهنمایی کنن .

سلام من هنوز نمیدونم به چی علاقه دارم :/ چون خانواده میگن تجربی بعد میام که بهش علاقه پیدا کنم اطرافیان میگن خیلیییی سخته

سلام . شما باید در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین و در مورد آینده تحصیل و شغلی هر رشته اطلاعات لازم رو کسب کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام ببخشید من بین رشته تجربی و ریاضی موندم و واقعا نمی‌دونم چیکار کنم به هردو علاقه دارم میشه راهنماییم کنین

سلام . باید بیشتر در مورد رشته ها تحقیق کنین ، علاقه و استعدادتون رو بشناسین ، هدف تون رو مشخص کنین بعد بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام من نهم هستم و انتخاب رشته دارم علاقه به رشته تربیت بدنی دارم ولی به دلیل اینکه نتونستم در ازمون عملی ثبت نام کنم نمیتونم به هنرستان تربیت بدنی بروم می خوام از طریق رشته ادبیات به رشته تربیت بدنی بروم میشه درباره این موضوع بهم اطلاعاتی بدین . ممنون میشم .

سلام . شما می تونین در کنکور سراسری رشته انسانی شرکت کنین و در فرم انتخاب رشته تون کد رشته / محل های مربوط به رشته تربیت بدنی رو انتخاب کنین .

سلام من برگ هدایت تحصیلی گرفتم ومشاور گفت دراومدی امتیاز عملکرده تحصیلی تراز از صد نمره شدم ۸۲.۴۲ و اولویت دانش آموزی ثبت نام شدم. حالا می خواهم بدونم در اومدم لطفا سریع بگید

سلام . نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعلام شده ، می تونین در رشته ای که به عنوان اولویت الف و یا ب پذیرفته شدین ثبت نام کنین .

چگونه در امتحان تعیین رشته شرکت کنیم ایا فایده ای داره؟.زمان میبره خواهش مندم توضیح بدین

سلام . باید به مدیر مدرسه اعلام کنین ، در صورتی که نمره لازم رو در امتحان تعیین رشته کسب کنین ، می تونین در رشته مورد نظرتون تحصیل کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

پیشرفت تحصیلی

دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موسسات مشاوره کنکور در ایران می باشد که هدفش رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. یکی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان برای مشاوره تحصیلی رایگان که ما سعی کرده ایم در این صفحه به آن پاسخ دهیم، سوالات پرتکرار و متداولی است که دانش آموزان می پرسند. سوالاتی مانند انتخاب بهترین منابع کنکور، راه های افزایش تمرکز، افزایش سرعت مطالعاتی، روش مطالعه رتبه های برتر کنکور، روش مطالعه هر درس برای امتحانات و کنکور سراسری، بررسی دفترچه های کنکور، ضرایب دروس و… معمولا دانش آموزان تعداد بسیار زیادی از این سوالات را از مشاور تحصیلی خود می پرسند.

ما نیز تصمیم گرفتیم برای کمک به شما عزیزان و راهنمایی شما، در قسمت مشاوره رایگان درسی به ۵۰ پرسش مهم تر به صورت رایگان پاسخ دهیم. مقالاتی که در دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا تالیف و تهیه شده اند، حاصل کار روانشناسان و مشاوران کنکور این مجموعه می باشد و برای نگارش و ویرایش آن ها هزینه های زیادی صورت گرفته تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. با این حال شما می توانید به صورت رایگان از این مقالات مشاوره ای و روانشناسی برای پیشرفت درسی و رشد شخصیتی خود استفاده کنید. خدمات مشاوره تحصیلی رایگان بارسا برای رشته تجربی و ریاضی و انسانی می باشد. این مقالات مشاوره درسی رایگان برای پایه نهم تا دوازدهم قابل استفاده و مفید می باشد.

معمولا اولین سوالی که برای یه دانش آموز کنکوری پیش میاد اینه که از چه کتاب های کمک درسی برای شروع مطالعه برای کنکور استفاده کنه. تنوع زیاد کتاب های کمک درسی در بازار هم باعث میشه انتخاب برای دانش آموزان سخت تر بشه. ما در اینجا به کمک مشاوران دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مجموعه ای از بهترین منابع کنکور رو برای درس های عمومی و اختصاصی رشته های ریاضی و تجربی برای شما دانش آموزان عزیز تهیه کردیم تا بتونید انتخاب های بهتر و دقیق تری داشته باشید.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از عوامل بسیار مهم موفقیت در کنکور سراسریه که باید به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب بشه. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین منابع دروس عمومی کنکور رشته های انسانی و ریاضی و تجربی ( ادبیات فارسی – عربی – دین و زندگی – زبان انگلیسی ) بپردازیم. کتاب های تست معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی موسسه آموزشی بارسا می باشد. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های تست استفاده کنند. مقاله بهترین منابع دروس عمومی رو بخونید تا این منابع خوب رو برای شروع مطالعه در اختیار داشته باشید.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

تو این مقاله هم قصد داریم به معرفی بهترین منابع و کتاب تست های کنکور برای دروس اختصاصی رشته های ریاضی و فیزیک بپردازیم. البته منابع کنکور انسانی رو هم به زودی در یک مقاله دیگه به طور مفصل بررسی می کنیم. کتاب ها و منابع کنکور معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی بارسا می باشد. در ادامه به بررسی بهترین کتاب تست های دروس فیزیک و شیمی و ریاضی و حسابان برای رشته های ریاضی و تجربی می پردازیم. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند. مقاله بهترین منابع کنکور رو بخونید تا با این منابع بیشتر آشنا بشید.

درس هندسه همیشه یکی از نقاط ضعف بچه های رشته ریاضی بوده. در ابتدا باید بدونیم یه دنیا تفاوت بین هندسه سال دوازدهم و هندسه پایه هست. هم منابع اون ها باهم فرق داره و هم روش مطالعه شون. هندسه دوازدهم خیلی بیشتر نزدیک به ریاضیات هست و دانش آموزان بیشتر با معادلات درگیر میشن و هرچقدر در تشکیل و حل معادلات بهتر باشید، در هندسه دوازدهم ماهرتر خواهید بود. البته تفاوتی که هندسه دوازدهم با ریاضی داره اینه که باید بیشتر از ریاضی مرور بشه. اما در مورد منابع هندسه پایه کنکور باید بگم که این درس بیشتر مبتنی بر قضایا و قدرت تصویر سازی هست و دانش آموزان یا این قضایا رو حفظ می کنند و یا اینکه سعی می کنند خط به خط اون ها رو بفهمند. برای اینکه با بهترین منابع هندسه پایه، هندسه دوازدهم و ریاضیات گسسته آشنا بشید مقاله یهترین منابع هندسه و گسسته کنکور رو بخونید.

درس زیست شناسی کنکور جزء دروسیه که قسمت اصلی یادگیری اون سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام میشه. بنابراین باید تو کلاس درس زیست شناسی حضوری فعال و آگاه داشته باشید. از طرفی مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی زیست شناسی بسیار مهم بوده و قبل از مراجعه به کتاب های تست و کمک درسی، لازمه کتاب درسی زیست رو به طور کامل و مفهومی بررسی کنید. در مرحله بعد، تهیه یه کتاب تست خوب برای یادگیری بهتر این درس، تسلط بهتر بر مفاهیم درسی و تست زنی بهتر پیشنهاد میشه. ما تو مقاله بهترین منابع زیست کنکور به شما بهترین منابع زیست کنکور رو معرفی کرده ایم.

در قدم بعدی خدمات مشاوره تحصیلی رایگان و پاسخ به سوالات پرتکرار دانش آموزان، به بررسی دقیق و درس به درس دفترچه های کنکور پرداخته ایم. شما به عنوان یک دانش آموز کنکوری چقدر با دروس دفترچه کنکور، مدت زمان هر درس، تعداد سوالات مطرح شده از مباحث هر درس و ضرایب دروس در هر زیرگروه رشته خودتون آشنا هستید؟ آیا می دونید از کدوم مباحث سوالات بیشتری طرح در کنکور طرح میشه؟ یا برعکس، کدوم مباحث اهمیت کمتری دارند؟ آیا ضرایب دقیق هر درس رو در هر کدوم از زیرگروه های رشته خودتون می دونید؟ اصلا با زیرگروه های رشته های ریاضی و تجربی و انسانی آشنایی دارید؟ معمولا برای ارائه همین اطلاعات ساده، خیلی از مشاوران کنکور هزینه زیادی رو دریافت می کنند. ولی ما آگاهی از این اطلاعات رو حق هر دانش آموزی می دونیم و اون رو جزء مشاوره تحصیلی رایگان قرار دادیم. هرچند بررسی دقیق دفترچه کنکور سال های قبل زمان زیادی رو از مشاوران ما گرفت و این اطلاعات ساده به دست نیومده؛ اما امیدواریم برای شما مثمر ثمر واقع بشه. اگه کنکور سراسری رو به یه مسابقه تشبیه کنیم، شما هرچقدر اطلاعات بیشتری درباره نحوه برگزاری و جزئیات این مسابقه داشته باشید، احتمال موفقیتتون بیشتر خواهد شد.

رشته علوم انسانی یکی از سه رشته مهم در کنکور سراسری محسوب میشه که هر ساله بخش عظیمی از دانش آموزان، این رشته رو برای ادامه تحصیل دبیرستان و دوره های آکادمیک انتخاب می کنند. تحصیل در رشته های مهم و حساس که با محوریت انسان در جامعه وجود دارند (مثل حقوق، علوم قضایی، روانشناسی، حسابداری مالی، مدیریت و …) با ورود به رشته انسانی و پذیرش از طریق کنکور انسانی میسر میشه. بنابراین توجه به این رشته مهم از اهمیت بسیاری برخورداره و شما باید برای کسب بهترین نتیجه در کنکور انسانی ۱۴۰۰ و تحصیل در رشته های مورد علاقه و دلخواهتون تلاش زیادی داشته باشید. تو مقاله کنکور انسانی به بررسی کامل و ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته انسانی پرداخته ایم.

رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم هست که درباره علوم تجربی و طبیعت بحث می کنه. داوطلبان این رشته باید نسبت به دروس زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند؛ همچنین در سایر دروس مثل ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتونند تو کنکور تجربی ۱۴۰۰ رتبه خوبی کسب کنند و در رشته مورد علاقه شون قبول بشن. سه رشته پرطرفدار کنکور تجربی عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی. مقاله کنکور تجربی رو بخونید تا با ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته تجربی بهتر و دقیق تر آشنا بشید.

بیشتر دانش آموزانی که در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل می کنند با علاقه به رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع و مهندسی شیمی وارد این رشته شده و قصد شرکت در کنکور ریاضی رو دارند. هدفی که برای دستیابی به اون، به برنامه ریزی دقیق، مشورت با مشاوران تحصیلی برجسته و متجرب، استفاده از بهترین منابع کنکور 1400 و البته سخت کوشی و تلاش فراوان نیازه. تو مقاله کنکور ریاضی از ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور ریاضی و وضعیت داوطلبان رشته ریاضی در کنکور سراسری رو بررسی کردیم و به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

بخش بعدی مشاوره تحصیلی رایگان بارسا مربوط میشه به روش مطالعه حرفه ای ها. همه ما به دنبال بهترین روش ها برای مطالعه و مرور دروس و تست زنی هستیم تا با بالاترین مهارت ممکن سرجلسه کنکور حاضر بشیم. اما چطور میشه مثل حرفه ای ها و رتبه های برتر این عادت ها رو در خودمون ایجاد کنیم؟ از کجا بدونیم کدوم یکی از این عادات درست هستند؟ تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان به شما در یادگیری عادت های مطالعه موثر، روش SQ3R، منحنی یادگیری ابینگهاوس و… کمک خواهیم کرد. ما به کمک مشاوران حرفه ای بارسا مجموعه ای از مقالاتی که به شما در یافتن عادت های درست مطالعاتی و پیاده کردن اون ها کمک می کنه، جمع آوری کردیم تا بتونید بهترین کیفیت مطالعاتی رو تجربه کنید. در واقع با خوندن این مقالات، انگار یک مشاور تحصیلی رایگان کنار شماست و به شما در یادگیری روش های مطالعه حرفه ای کمک می کنه.

تحقیقات نشون داده تغییر دادن روش ها و ابزارهای آموزشی می تونه سطح یادآوری اطلاعات و حافظه شما رو تا حد زیادی ارتقا بده و مهارت یادگیری تون رو بیشتر کنه. هرم یادگیری نشون میده که اکثر دانش آموزان فقط ۱۰ درصد از اونچه که از کتاب های درسی می خونند رو به خاطر میارن؛ اما می تونند تقریبا ۹۰ درصد از چیزی که از طریق آموزش به دیگران یاد می گیرند رو حفظ می کنند. مقاله هرم یادگیری رو بخونید تا بفهمید کدام روش یادگیری موثرتر هست و باعث پیشرفت بیشتر شما در دروس میشه.

مهم ترین نکته برای تبدیل شدن به یک دانش آموز موثر اینه که یاد بگیریم چطور مطالعه دقیق تر و با هوش تری داشته باشیم. آشنایی با عادت های مطالعه درست باعث پیشرفت روز به روز شما در تحصیلاتتون میشه. اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان موفق، موفقیت خودشون رو با استفاده از عادت های مطالعه موثر به دست مییارن. در مقاله عادت های مطالعه موثر به بررسی ۱۰ مورد از این عادات می پردازیم. این مقاله از سایت معتبر Education Corner هست؛ اما ترجمه رایگان این مقاله رو در اختیار شما قرار دادیم تا تو روند مشاوره تحصیلی کنکور شما موثر باشه.

دلسرد نشید، دست نکشید و فقط تلاش کنید تا هر یک از این ۱۰ روش مطالعه موثر رو خوب انجام بدید. اون وقته که پیشرفت خودتون رو می بینید؛ نمره های شما افزایش پیدا می کنه، دانش شما بیشتر میشه و از همه مهم تر، توانایی شما در جذب و یادگیری اطلاعات ارتقا پیدا می کنه.

روش مطالعه صحیح برای کنکور با درس خوندن برای یک امتحان معمولی کمی متفاوته. مطالعه حجم زیادی از درس‌ها و اطلاعات برای آزمونی که چند ساعت طول می کشه، تمرکز و انرژی بیشتری نیاز داره که اگه اصول و روش صحیح اون رو به کار نگیرید، ممکنه در طول مسیر با مشکلات مختلفی مواجه بشید. اما جای نگرانی نیست؛ با خدمات مشاور رایگان تحصیلی بارسا، به شما کمک می کنیم با روش مطالعه صحیح برای کنکور آشنا بشید و در مسیر آماده شدن برای کنکور به بهترین روش ممکن عمل کنید و به نتایج دلخواهتون برسید.

برای موفقیت در کنکور باید

روش های مطالعه صحیح رو یاد بگیرید و از تکنیک های مطالعاتی استفاده کنید.

برنامه ریزی ماهیانه، هفتگی و روزانه داشته باشید و به صورت منظم مطالعه کنید.مشاوره تحصیلی کلاس هشتم

عادت های غذایی، خواب و برنامه ورزشتون رو بهبود ببخشید.

در مقاله روش مطالعه صحیح برای کنکور به بررسی دقیق تر این عوامل می پردازیم.

درس خوندن و آماده شدن برای کنکور و امتحانات نیازمند استفاده از اصولی ترین روش مطالعه هست. روش SQ3R که بهترین و اصولی ترین روش مطالعه شناخته شده در حال حاضره، شامل ۵ مرحله ست که فراگیری و اجرای اون، قدرت یادگیری دانش آموزان کنکوری رو افزایش داده و یکی از روش های ضروری برای موفقیت داوطلبان کنکور به شمار میره. مقاله اصولی ترین روش مطالعه ( روش SQ3R ) رو بخوانید تا بتونید به کمک  روش SQ3R مثل یک حرفه ای برای کنکور درس بخونید.

یکی از راه های بسیار موثر برای به خاطر سپردن مطالب و یادگیری بهتر، یادداشت برداری و خلاصه نویسی از مطالب هست. بدون یادداشت برداری مطالبی که می خونیم رو زودتر از یاد می بریم. البته یادداشت برداری برای ما کارکردهای دیگه ای هم داره. مثلا به ما کمک می کنه تا مطالبی رو که یاد گرفته ایم، دسته بندی و سامان دهی کنیم. اگه مطالبی که خوندیم شامل تصویر یا نمودار باشه، با استفاده از روش خلاصه نویسی می تونیم نکاتی که در اون تصویر یا نمودار وجود داره رو برای خودمون بنویسیم و داشته باشیم. نوشتن خلاصه اطلاعاتی که در کلاس و کتاب ها مطرح می شه، مرور دروس رو برای ما راحت تر می کنه. یادداشت برداری اگه به درستی انجام بشه، می تونه میزان یادگیری ما رو بیشتر کنه. اما در یادداشت برداری هم نکاتی وجود داره که می تونه به ما برای انجام درست این کار کمک کنه. تو مقاله روش خلاصه نویسی برای کنکور نکاتی رو درباره این دو تکنیک مهم (یادداشت برداری و خلاصه نویسی) به شما خواهیم آموخت.

سیستم آموزش ما در نهایت به کنکور می رسه و برای موفقیت در کنکور نیاز به تسلط کامل در تست زنی داریم. روش های مختلف و زیادی در مورد تست زنی گفته میشه. از مهندسی معکوس در تست ها تا نکات عجیب و غریبی که زیر 10 ثانیه می تونید تست بزنید!! از تمام این بازار گرمی ها که بگذریم، تست زدن اصولی قوانین و قواعد خودش رو داره و فقط با تمرین و تکرار می تونید به تسلط زیادی در تست زنی برسید. در مجموع دو نوع تست زنی در منزل داریم: تست آموزشی و تست آزمونی. مقاله تکنیک های تست زنی رو بخونید تا با تفاوت تست های آموزشی و آزمونی و راهکارهای درست تست زدن در هر روش آشنا بشید.

بسیاری از دانش آموزان در زمان مطالعه دروس مدرسه با مشکل بزرگی به اسم فراموشی رو به رو میشن. شما می دونید فراموشی برای چی پیش میاد؟ فرآیند فراموشی مطالب به دلیل عدم مرور و عدم تثبیت مفاهیم و اطلاعات دریافتی اتفاق میفته. معمولا خیلی از دانش آموزان بعد از امتحان میگن “همه روز رو درس خوندم. اما نمره ای که از اون درس گرفتم با زمانی که برای مطالعه اون درس صرف کردم اصلا شبیه نیست.” در این صورت آشنایی با مفهوم منحنی یادگیری ابینگهاوس کمک زیادی به شما می کنه. تو این مقاله از مجموعه آموزش های مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، ما طبق این منحنی، زمان بندی های صحیح برای مرور دروس رو به صورت رایگان به شما آموزش می دیم. پس لازمه مقاله بهترین روش مرور دروس رو تا انتها بخونید.

در مقاله های قبلی از آموزش های رایگان به بررسی روش های درست و اصولی مطالعه، مرور درس و تکنیک های تست زنی پرداختیم. اما یکی دیگه از سوالات پرتکرار دانش آموزان و داوطلبان کنکور از مشاوران تحصیلی اینه که پیاده سازی این روش ها در هرکدوم از درس ها (مثلا فیزیک یا شیمی) به چه صورته؟ آیا مطالعه دروس عمومی و اختصاصی با هم متفاوته یا نه؟ در ادامه، مقاله هایی رو براتون آوردیم که روش مطالعه هر درس رو به صورت حرفه ای و البته رایگان براتون توضیح دادیم.

یکی از اولین سوالاتی که دانش آموزان قبل از شروع مطالعه ریاضی باهاش مواجه هستند اینه که چجوری باید ریاضی رو بخونند تا نتیجه خوبی در کنکور یا امتحانات مدرسه بگیرند؟ این مقاله یکی از کامل ترین مقالات موجود درخصوص روش مطالعه ریاضی هست که با خوندنش می تونید فرآیند اصولی مطالعه و تست زنی ریاضی رو برای همیشه یاد بگیرید. این مقاله ویژه دانش آموزان کنکوری و پایه رشته ریاضی و تجربی و برای مشاوره رایگان رشته تجربی و ریاضی هست. پس اگه می خواید نتیجه خوبی در درس ریاضی بگیرید، مقاله چگونه ریاضی بخوانیم رو تا انتها بخونید. اینجا یاد می گیریم که چگونه به یادگیری کاملی از ریاضی برسیم. فقط باید گام ها رو به همون ترتیبی که گفته شده انجام بدید. این رو هم بگم که اگه تا الآن با درس ریاضی مشکل داشتید و فکر می کنید که پایه ریاضی خوبی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. فقط کافیه مقدار کار بیشتری برای جبران ریاضی انجام بدید که در ادامه به اون اشاره خواهم کرد.

کتاب شیمی دوره دوم متوسطه به علت حجم کمی که داره، بعضی از دانش آموزان رو به اشتباه می اندازه و حجم کم کتاب باعث میشه پیش خودشون فکر کنند که نیازی نیست وقت زیادی رو صرف این درس کنند. اما این دسته از دانش آموزان عزیز کاملا اشتباه فکر می کنند و اصلا اینطور نیست. همونطور که خودتون می دونید، درس شیمی درسیه که از دو بخش حفظی و مفهومی تشکیل شده. بخش حفظی بیشتر متن کتاب رو شامل میشه؛ خط به خط متن کتاب شیمی سرشار از مطالب مهمه که لازمه همه اون ها به طور کامل حفظ بشن. جدا از مطالب حفظی کتاب، یه سری از مطالب هستند که جنبه مفهومی دارند و نمیشه با حفظ کردن یادشون گرفت و باید ابتدا اون ها رو کامل فهمید. فهمیدن این مطالب هم نیاز به یه سری فرمول و قاعده خاص داره. ما هم تو دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مقاله چگونه شیمی بخوانیم رو نوشتیم و به طور مفصل و دقیق درمورد اینکه هرکدوم این مباحث شیمی رو چجوری بخونیم، توضیح کاملی دادیم.

فیزیک هم مثل ریاضیات، درس دردسرساز کنکوری هاست. اما بچه ها راحت تر از ریاضیات باهاش کنار میان. درس فیزیک یکی از فلسفی ترین علوم پایه ست و مثل شیمی، با مفاهیم کاربردی سر و کار داره. مفاهیم درس فیزیک خیلی خیلی مهم هستند. چون تست زدن و تمرین کردن و حل مسائل فیزیک، قبل از یادگیری مفاهیمش هیچ ارزش و کاربردی نداره. چون شما وقتی اصل قضایای فیزیک رو به صورت تئوری ندونید، مسلما نمی تونید مسائل فیزیک کنکور رو درست حل کنید و یا تست بزنید. اما سوال اساسی که خیلی از دانش آموزان و کنکوری ها دارند اینه که چگونه فیزیک کنکور را بخوانیم ؟ پس تصمیم گرفتیم تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان رشته ریاضی و تجربی بهترین روش مطالعه فیزیک رو به شما آموزش بدیم تا بتونید از پس مسائل و تست های فیزیک کنکور بربیایید. پس اگه می خواید فرمول های فیزیک رو یاد بگیرید و تست های فیزیک رو قورت بدید، مقاله چگونه فیزیک بخوانیم رو تا انتها بخونید.

یه ژنرال آمریکایی می گفت: «اگه می خواید دنیا رو عوض کنید، تختتون رو مرتب کنید. چون مرتب کردن تخت، اولین کار هر روز شماست و اگه اون رو خوب انجام بدید، اولین کار روزتون رو خوب انجام دادید و برای انجام کارهای دیگه ای که تو روز دارید، اعتماد به نفس می گیرید.» اولین درس کنکور ادبیات هست و شما وقتی بتونید ادبیات رو به خوبی جواب بدید، با روحیه بهتری می تونید بقیه درس ها رو هم جواب بدید. اما سوالی که برای بچه های کنکوری ایجاد میشه اینه که چگونه ادبیات رو برای کنکور بخونیم؟ ما هم قصد داریم تو این مقاله اول ساختار کلی ادبیات کنکور رو بررسی کنیم، بعد روش مطالعه ادبیات کنکور رو به صورت مبحثی بهتون آموزش بدیم و در انتها بهترین منابع ادبیات کنکور رو معرفی کنیم. پس اگه می خواید تو درس ادبیات پیشرفت کنید و ادبیات کنکور رو با سربلندی پشت سر بذارید، مقاله چگونه ادبیات بخوانیم رو تا مطالعه کنید.

اکثر بچه ها فکر می کنند درس دین و زندگی ساده ترین درس کنکوره و همه با مطالعه کم هم می تونند این درس رو تو کنکور سراسری بالا بزنند. باید بهتون بگم میانگین درس دینی تو دو سال گذشته به ترتیب ۲۲/۸ و ۲۹/۵ درصد بوده. پس روش مطالعه دینی کنکور و آوردن درصد بالا توی این درس اونقدرها هم ساده نیست و اینجاست که این سوال برای بچه ها ایجاد میشه که چگونه دینی بخوانیم؟ اولین مسئله درمورد درس دین و زندگی اینه که ضریبش تو کنکور سراسری ۳ هست. پس نسبت به عربی و زبان اهمیت بیشتری داره و می تونه در تراز کل کمک خوبی به شما کنه. با خوندن مقاله چگونه دینی بخوانیم مهم ترین نکات برای یادگیری دینی و حفظ آیات و راهکار های ۱۰۰ زدن در دینی رو یاد می گیرید.

خیلی از خانواده ها به خواست خود بچه ها یا به صلاح دید خودشون، در سنین مختلف بچه هاشون رو به کلاس های خصوصی زبان فرستادند. تعدادی از این بچه ها با علاقه استقبال کردند و عده ای هم خیر و به هیچ صراتی مستقیم نبودند و اینجا خانواده ها مجبور شدند که وارد عمل بشن. بعضی از بزرگترها زورشون به بچه ها چربیده و باعث شده که بچه ها با زور و زحمت هم که شده به یه حد نصابی از دانش تو درس زبان برسند و حداقل باهاش غریبه نباشند. بعضی ها هم نخواستند که زورشون به بچه ها بچربه و یا با اجبار چیزی رو به بچه ها تحمیل کنند. ما سعی کردیم ابتدا تست های درس زبان انگلیسی رو تو کنکور سراسری بررسی کنیم و بعد روش هایی رو برای یادگیری و حفظ کردن لغات انگلیسی، و گرامر زبان کنکور برای شما شرح بدیم.  دو مقاله چگونه زبان را برای کنکور بخوانیم و چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟ رو بخونید تا درباره فراگیری هرکدوم از این مهارت ها دقیق تر اطلاع پیدا کنید.

قسمت های زیادی از دروس عمومی و بخشی از درس های اختصاصی مثل شیمی، مطالبی حفظی هستند و گاهی برای ما دردسر ساز میشن. سوال اصلی اینه که ما چطور می تونیم دروس حفظی رو بخونیم تا در زمان امتحان و یا کنکور این مطالب از یادمون نره؟ آیا روشی اصولی و کاربردی برای مطالعه دروس حفظی وجود داره؟ در آخرین مقاله از این قسمت مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، مقاله چگونه دروس حفظی را بخوانیم رو برای شما آوردیم تا در مورد انواع حافظه و نحوه عملکرد حافظه و راهکارهای مطالعه اصولی، بیشتر و بهتر بدونید.

متاسفانه استرس همراه دیرینه و همیشگی بعضی از دانش آموزان  بوده و هست. فرقی نمی کنه چقدر درس خونده باشیم، استرس همیشه در نزدیکی ماست. اگه ما دانش درست و کافی برای مواجهه با استرس رو نداشته باشیم، باعث میشه هم کیفیت درس خوندنمون بیاد پایین و هم نتایج خوبی نگیریم. مجموعه مقالاتی که در ادامه به بررسی اون ها می پردازیم، مانند سایر مقالات توسط بهترین مشاوران و روانشناسان بارسا تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند. در این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، هدف ما اینه که به شما کمک کنیم استرس خودتون رو کنترل کنیم.

“از امتحان می ترسم، اضطراب دارم نمی تونم سر کلاس بشینم، از استرس نمی تونم درس بخونم” همه ما خیلی از این جملات رو شنیده ایم. حتی شاید بارها از اون ها استفاده کرده باشیم. ترس، اضطراب و استرس کلماتی هستند که در طول روز بارها و بارها از اون ها استفاده می کنیم. اما تا به حال به تفاوت اون ها فکر کردید؟ در مقاله تفاوت اضطراب و استرس و ترس درباره تفاوت های این سه مفهوم صحبت کردیم. آگاهی از تفاوت های ترس و اضطراب و استرس باعث میشه تو هر موقعیتی بدونید دقیقا با کدوم یکی مواجه هستید و بتونید شرایط رو بهتر مدیریت کنید.

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشه که تا اسم امتحان میاد، ترس و استرس عجیبی احساس می کنید؛ قلبتون تند می زنه، صورتتون سرخ میشه، کف دستتون عرق می کنه و تمام نشونه های استرس رو تجربه می کنید. یا اینکه زمانی که سر جلسه امتحان هستید، جواب سوال ها رو بلدید، اما نمی تونید پاسخ سوالات رو روی برگه امتحان بنویسید. یا مثلا سر جلسه امتحان احساس بی قراری شدید، دلهره و ناتوانی دارید. با اینکه تمام مطالب درسی رو خوندید، اما عملکرد خوبی سر جلسه امتحان و آزمون ندارید. در مقاله چرا موقع امتحان استرس داریم؟ دلیل ایجاد استرس و راه های کاهش اون رو براتون شرح دادیم.

موضوع استرس و تاثیر اون بر یادگیری دانش آموزان شاید مشکل خیلی از خونواده ها باشه. دانش آموزانی که هنگامی که سر کلاس درس هستند، احساس نگرانی و بی قراری زیادی دارند و این باعث میشه نتونند خوب به صحبت های معلمشون گوش بدن و مطالب درسی رو یاد بگیرند. یکی از دلایل این مسئله استرس هست که در مقاله تاثیر استرس بر یادگیری به این موضوع پرداخته ایم.

استرس امتحان نوعی از اضطراب هست که فرد نسبت به توانایی هاش دچار تردید میشه و توان یادآوری موارد درسی رو نداره. دانش آموزی که دچار استرس امتحانه، به منزله فردی هست که مباحث درسی رو می دونه؛ اما شدت استرس اون قدر بالاست که دانش آموز توان پاسخگویی به سوالات رو نداره. استرس امتحان می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. مثل سختگیری والدین و توقعات بالای اون ها، عدم اعتماد به نفس، تفکر منفی نسبت به خود، رقابت ناسالم، عدم تمرکز والدین مضطرب و برخی از ویژگی های شخصیتی دانش آموزان مثل کمال گرایی ، اهمال کاری و… مقاله راه های کاهش استرس امتحان رو بخونید تا با تاثیر ویژگی های شخصیتی کمال گرایی و اهمال کاری بر استرس امتحان و راهکار های کاهش استرس امتحان بیشتر و بهتر آشنا بشید. خب، مقالات مربوط به استرس در مشاوره درسی رایگان هم اینجا تموم میشه. تو قسمت بعدی به روش مطالعه رتبه های برتر کنکور می پردازیم.

از طرفی، قبل از مراجعه به مشاور تحصیلی کنکور ، دانش آموز باید اطلاعات کافی درباره رشته تحصیلی خود و نحوه برگزاری آزمون های آزمایشی مختلف داشته باشد و با دفترچه آزمون رشته خود ( ریاضی – تجربی – انسانی ) در حد مختصری آشنا شده باشد. بیشتر اوقات استرس ها و نگرانی های ما درباره یک موضوع درسی یا غیر درسی، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره آن موضوع است. برای دستیابی به اطلاعات درست و موثق، نیازمند منابع اطلاعاتی معتبری هستیم که توسط افراد متخصص در آن حوزه گردآوری شده باشد. 

به همین خاطر دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا، مجموعه محتواهایی در قالب مقاله که شامل بانک اطلاعاتی کاملی از سوالات دانش آموزان در سال کنکور و شروع برای درس خواندن برای این آزمون مهم است، جمع آوری کرده است. این مقالات توسط بهترین مشاوران بارسا تهیه گردیده است که حاصل سال ها فعالیت حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور می باشد. با خواندن این مقالات شما دید شفاف تری نسبت به این دوران سرنوشت ساز خواهید داشت و می توانید خیلی از مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو مشاوره تحصیلی بارسا، کافیه فرم زیر رو پر کنید.

مهدی دارابی: من با مشاوره تحصیلی بارسا رتبه ۴۶ کنکور شدم. برای استفاده از خدمات مشاوره کنکور بارسا عدد ۶ رو به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ بفرستید.مشاهده

پربازدیدترین‌های پیشرفت در زندگی و کار:

آخرین ویدیو ها

دوره غیرحضوری افزایش عزت نفس

آخرین مقالات

پادکست های علی میرصادقی

دوره غیرحضوری سی روز تا پیروزی

پربازدیدترین های تحصیلی :

بهترین منابع کنکور

مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی

معرفی رشته های دانشگاهی

تکنیک های تست زنی

دبیرستان های بارسا

مشاوره تحصیلی کلاس هشتم
مشاوره تحصیلی کلاس هشتم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *