چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

 
helpkade
چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم
چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

آموزش خیاطی مبتدی را به شما آموزش میدهیم و منابع مختلف آموزش خیاطی را معرفی و بخشی از آموزش های مهم خیاطی رو ارائه میکنیم

مراحل آموزش خیاطی بسیار ساده هست و یادگیری خیاطی بدون کلاس آموزش خیاطی یکم دشوار هست ولی مراحل خیاطی مبتدی رایگان و آسان رو میتونید به سادگی یاد بگیرید اموزش خیاطی از ابتدا باید شروع بشه شروع خیاطی از صفر با متد ساده و از وبلاگ ما انکان پذیر هست

 

آستینش تنگ یا گشاد باشد یا لازم باشد گودی کمرتان گرفته شود بنابراین لباس‌های آماده همیشه قالب بدن نیستند درحالی که با هنر خیاطی می‌توانید لباس‌های‌تان را درست مطابق اندازه‌های‌تان بدوزید و با طراحی مورد علاقه‌تان منحصربه‌فرد باشید. از طرف دیگر یادگیری خیاطی جدا از جنبه اقتصادی از لحاظ بهداشتی نیز اهمیت دارد. زمانی که شما برای خود لباسی می‌دوزید تنها کسی هستید که آن را پرو می‌کنید. اگر برای این هنر ارزشمند وقت کافی دارید هرگز آن را پشت گوش نیندازید و شروع به تحقیق راجع به آموزشگاه‌های محل خود کنید. خانم عسگری، مربی خیاطی خانه فرهنگی حورا واقع در پارک بانوان (بوستان بهشت مادران) شما را با انواع روش‌های خیاطی، مراحل مختلف یادگیری و نکات مهم در انتخاب آموزشگاه آشنا می‌کند.

خیاطی متدهای مختلفی دارد و هر متد نقاط قوت و ضعف خود را دارد. «گرلاوین» یکی از قدیمی‌ترین متدهای خیاطی است که در حال حاضر تقریبا حالت منسوخ پیدا کرده است. این روش کمی پیچیده است و ایرادهای زیادی دارد اما با این حال باز هم از آن استفاده می‌شود. در میان انواع متدها برای هنرجویان مبتدی متد مولر، متد ساده و متد سایزبندی ترجیح داده می‌شوند. متد مولر پیچیدگی کمتری دارد و در عین حال بسیار دقیق است. شاید در بسیاری از موارد حتی نیاز به پرو لباس وجود نداشته باشد. متد ساده نیز روش خوبی محسوب می‌شود اما زیبایی متد مولر را ندارد و بسیاری از ریزه‌کاری‌ها در این روش حذف می‌شوند. روش سایزبندی براساس الگوهای از قبل آماده است. برای مثال شما می‌توانید با توجه به اندازه‌های خود از الگوهایی با سایز 34، 36، 38، 40 و … استفاده کنید. یکی از نقاط ضعف این متد در محدود بودن آن است یعنی نسبت به متدهای دیگر قدرت مانور کمتری دارد اما با این حال روش ساده و آسانی محسوب می‌شود و مناسب هنرجویان مبتدی است. بیشتر لباس‌های تجاری با این متد دوخته می‌شوند. متد متریک نیز بسیار دقیق است اما از آنجایی که ریز محاسبات و دستورالعمل‌های زیادی دارد کمی دشوار محسوب می‌شود. در میان تمامی روش‌ها متد سایزبندی آسان‌ترین و متد متریک دقیق‌ترین محسوب می‌شود.

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

 

آموزش خیاطی بدون الگو برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا در این روش الگو به طور مستقیم روی پارچه پیاده می‌شود و نیاز به دقت فراوان وجود دارد حتی برخی از ریزه‌کاری‌ها مانند پنس گرفتن در این روش به خوبی انجام نمی‌شود. اگر هنرجو یک الگو را خراب کند فقط یک کاغذ را خراب کرده است اما وقتی می‌خواهد الگو را روی پارچه پیاده کند کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لباس را خراب کند. حال اینکه برخی‌ها می‌گویند روش بدون الگو از این نظر آسان‌تر است که دیگر الگو روی کاغذ پیاده نمی‌شود اما با این حال الگو کشیدن روی کاغذ مطمئن ترین روش است. حداقل می‌توانید الگو را روی بدن خودتان امتحان کنید و بارها روی آن تغییر انجام بدهید. این کار خیلی بهتر از این است که پارچه را ببرید و بعد برای تغییر آن دیگر راه چاره‌ای نداشته باشید.

برای انتخاب کلاس خیاطی اول از همه باید به امکانات آموزشگاه و اعتبار و سابقه کار آن توجه کرد. البته در حال حاضر شهریه آموزشگاه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در مورد مربی خیاطی نیز باید پرس‌وجو کنید تا از سوابق کاری و اعتبار مدرک مربیگری‌اش باخبر شوید. مدت زمان لازم برای یادگیری کامل خیاطی بستگی به آموزشگاه، نوع آموزش و تلاش هنرجو دارد. برای یادگیری سریع‌تر می‌توانید از کلاس‌های فشرده یا خصوصی استفاده کنید اما به طور کلی برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه‌ای حداقل به 3 سال آموزش و 5 سال کار دوخت نیاز خواهید داشت. هر بار که لباس جدیدی می‌دوزید همراه با آن نکته جدیدی یاد می‌گیرید. البته نباید همیشه فقط برای خودتان لباس بدوزید بلکه باید با سایر اندام‌ها نیز آشنا شوید و نکات مربوط به هر ایراد اندامی را یاد بگیرید. هر چه تلاش‌تان بیشتر باشد، پیشرفت‌تان نیز سریع تر خواهد بود. برای یادگیری خیاطی می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی نیز استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که سی‌دی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و بیشتر برای کسانی مناسب است که دوره خیاطی را گذرانده‌اند و می‌خواهند ریزه‌کاری‌ها را بیشتر بیاموزند.

 

آموزشگاه‌ها هنگام ثبت‌نام لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع خیاطی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند. این لیست معمولا شامل کاغذ الگو، قیچی کاغذ، قیچی پارچه، سوزن، سوزن ته‌گرد، نخ، نخ کوک، رولت، کاربن خیاطی، گچ، صابون، خط کش بلند، خط‌کش منحنی، لوازم‌التحریر، مداد رنگی، بالشتک بیضی، لایی چسب، پارچه و… است. بهتر است برای روزهای اول از پارچه‌های ساده استفاده کنید زیرا دوخت پارچه‌های کشی کمی دشوار است.

 

برای خیاط شدن به یک چرخ خیاطی خانگی نیز نیاز دارید. چرخ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند از جمله چرخ‌های خانگی، صنعتی، مسافرتی، میان دوز و سردوز. چرخ‌های مسافرتی بسیار کوچک هستند و معمولا فقط یک ردیف دوخت می‌زنند. این چرخ برای دوخت درزهای پاره شده کفایت می‌کند. شما می‌توانید آن را همراه با 2 یا 3 رنگ نخ به مسافرت یا قرار‌های مهم ببرید. چرخ‌های صنعتی معمولا قیمت بالاتری از چرخ‌های خانگی دارند و در تولیدی‌ها و مکان‌های صنعتی به کار می‌روند. این چرخ‌ها از لحاظ دوخت امکانات بسیار زیادی دارند بنابراین اگر می‌خواهید مزون بزنید یا خیاطی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنید بهتر است چرخ صنعتی داشته باشید. چرخ‌های خانگی نیز با مارک‌های مختلف در بازار موجود هستند. توصیه می‌شود چرخی را انتخاب کنید که حداقل قطعات داخلی‌اش فلزی باشد زیرا این چرخ‌ها خیلی بیشتر عمر می‌کند و کارکرد بهتری دارند.

چرخ‌های سر دوز نیز برای پاک دوزی و جلوگیری از ریش شدن لبه‌های پارچه کاربرد دارد. البته برخی از چرخ‌های سردوز امکانات دیگر هم دارند. برای مثال پولک‌دوزی، مهره‌دوزی، نـــواردوزی، قیطون‌دوزی، مرواریددوزی و… نیز انجام می‌دهند. چرخ میان دوز نیز وسط پارچه و نه لبه پارچه دوخت می‌زند و پاک دوزی می‌کند. دوخت آن بسیار تمیز است و بیشتر برای تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهیم همزمان روی پارچه آنها هم پاک دوزی و هم دوخت انجام شود.

 

مانکن‌ها بیشتر نشان‌دهنده لباس هستند. اگر می‌خواهید فقط برای خودتان خیاطی کنید نیازی به تهیه مانکن وجود ندارد زیرا لباس را روی خودتان پرو می‌کنید اما اگر می‌خواهید مزون بزنید یا به طور حرفه‌ای خیاطی کنید باید حتما لباس را روی مانکن بگذارید و تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید. برای مثال دوخت لباس عروس و لباس شب نیاز به مانکن دارد. مانکن‌ها را می‌توانید در اندازه‌های مختلف برای خانم‌ها یا آقایان تهیه کنید.

 

مدارک خیاطی مختلف است. فردی که مبتدی است باید ابتدا در یک آموزشگاه ثبت‌نام کند و دوره نازک‌دوزی را ببیند. این دوره چیزی حدود 6 تا 9 ماه به طول می‌انجامد. بعد از آن مدیر آموزشگاه هنرجویان را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کند. سپس هنرجویان باید 2 مرحله آزمون را پشت سر بگذارند. در مرحله اول امتحان کتبی سراسری براساس کتاب‌های سازمان فنی و حرفه ای برگزار می‌شود و هنرجویان از تمام آموزشگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند. پس از آن نیز در خود آموزشگاه یا مکانی دیگر امتحان عملی گرفته می‌شود. برای امتحان عملی هنرجو باید چرخ خیاطی و سایر لوازم مورد نیاز را با خود به محل ببرد و طبق درخواست آزمون گیرنده یک مانتو یا لباسی دیگر بدوزد.

 

پس از اتمام دوره نازک‌دوزی هنرجو می‌تواند دوره ضخیم‌دوزی را بگذراند. درواقع نازک‌دوزی درجه دوم خیاطی و ضخیم‌دوزی درجه اول خیاطی به حساب می‌آید. این دوره نیز چیزی حدود 3 ماه زمان می‌برد. البته این دوره‌ها با توجه به تلاش هنرجو و آموزشگاه مورد نظر می‌توانند کمتر یا بیشتر طول بکشند. در ضخیم‌دوزی دوخت انواع پالتو، کت، کاپشن، پانچو، جلیقه، آسترکشی و … آموزش داده می‌شود. این دوره نیز شامل آزمون کتبی و عملی است و درصورت قبولی به هنرجو مدرک فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد. لازم به ذکر است که در هر دو دوره هم بالاتنه و هم پایین‌تنه کار خواهد شد. از دیگر دوره‌های خیاطی می‌توان به دوره لباس شب، لباس زیر، لباس‌کشی، دوره چروک پارچه، خیاطی با چهل‌تیکه، دوره سنگ‌دوزی، روبان‌دوزی، دوخت‌های سنتی و … اشاره کرد.

 

شاید شما بخواهید فقط برای خودتان از روی مجلات خیاطی با الگوی آماده لباس بدوزید بنابراین اگر نمی‌خواهید دوره خیاطی را کامل بگذرانید و تبدیل به یک خیاط ماهر شوید می‌توانید فقط یک دوره سایزبندی آموزش ببینید زیرا در این روش نیز از الگوهای آماده استفاده می‌شود. دوختن لباس از روی ژورنال‌های خیاطی و الگوی آماده بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که جثه مناسبی داشته باشند زیرا الگوهای آماده بر اساس جثه مانکن درست شده‌اند و تغییرات لازم مانند اوزمان، چین و برش و… در آن اعمال شده است و نیازی نیست کار اضافه انجام دهید. فقط الگو را می‌گذارید روی پارچه و می‌برید. اما تا اینجا جنبه خوب قضیه است، افرادی که ایراد اندامی دارند یا بیش از حد چاق یا لاغر هستند معمولا از این الگوهای آماده نتیجه دلخواه‌شان را نمی‌گیرند بنابراین لازم است یک دوره سایزبندی آموزش ببینید تا بتوانید در صورت لزوم این الگوها را طبق میل‌تان تغییر دهید. برای مثال ممکن است سایز شما 5/38 باشد و سایز الگو 38 یا 40 باشد بنابراین یا باید سایز 38 را بزرگ‌تر کنید یا سایز 40 را کوچک‌تر کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

 

 

آیا شما یادگیری خیاطی را شروع کرده اید؟آیا شما تصمیم به خیاطی گرفته اید و به دنبال چندین نکته برای شروع هستید، و از همه مهمتر، می خواهید بدانید که چطور از اشتباهات رایج در خیاطی جلوگیری کنید؟چگونه خیاطی کنیم و از اشتباهات رایج جلوگیری کنیم؟وقتی وارد دنیای خیاطی می شوید و سفر خود را آغاز می کنید و می فهمید که چگونه خیاطی کنید، به راحتی امکان دارد که دچار اشتباه شوید.بعضی وقت ها، اشتباه بهترین روش یادگیری است.اما، ما می خواهیم به شما کمک کنیم که این اشتباهات را از بین ببرید، یا حداقل، اگر دچار اشتباه شدید، آن ها را اصلاح کنید.فراموش نکنید که فقط باید تمرین و تمرین و تمرین کنید و حتی اگر خطا کردید تسلیم نشوید.

تمرین شما را در هر کاری ماهر می کند.

 

 

منبع:مراحل یادگیری خیاطی


دانلود الگوی خیاطی pdfDownloads-icon

بهترین راه یادگیری خیاطی، آشنایی با اصول اولیه ی این هنر است. شاید شما هم از بهره بردن از خدمات خیاطی تولیدی های متفاوت خسته شده باشید و بخواهید چیزی جدید را امتحان کنید. ممکن است حتی برای این کار اقدام هم کرده باشید اما همیشه کلنجار رفتن با الگوهای خیاطی کار آسانی نیست. آموزش خیاطی نیز ممکن است وقت گیر به نظر برسد اما این همان چیزی است که نیاز دارید.تنها راه یادگیری سریع این هنر تمرین، تمرین و تمرین زیاد است!

نمایی از میز کار یک خیاط

 

چه وسایلی نیاز دارم؟

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

قبل از این که آموختن خیاطی را آغاز کنید بهتر است که ابزار های آن را فراهم کنید.این ابزار ها نه تنها کار شما را راحت تر می کنند بلکه فرایند یادگیری شما را نیز افزایش می دهد.

1) چرخ خیاطی

تازه کار ها همیشه می پرسند که بهترین چرخ خیاطی کدام مدل است؟ جواب بسیار ساده است.هر نوع چرخ خیاطی! برای شروع شما می توانید از هر دستگاهی استفاده کنید چرا که پایه ای ترین دوخت ها یعنی کوک مستقیم و زیگزاگ توسط همه ی چرخ خیاطی ها انجام می شود.

دقت کنید که حتی حرفه ای ترین خیاطان هم به ندرت از چرخ خیاطی های بسیار پیشرفته و کوک های فانتزی استفاده می کنند. شما نیز برای شروع کار می توانید یک چرخ خیاطی متناسب با بودجه ی خود انتخاب کنید.

 

2) قیچی و ابزار های برش

برای شروع کار به دو قیچی نیاز دارید. یک قیچی تیز برای برش پارچه نیاز دارید و میتوانید یک قیچی ارزان قیمت برای چیدن پارچه الگوها انتخاب کنید.

 

3) سنجاق ها، سوزن ها و سایر موارد مورد نیاز

انواع سنجاق ها در بازار موجود است اما توصیه ما به شما برای شروع خیاطی سنجاق های سر پلاستیکی است.این نوع سنجاق ها با سر گرد و رنگی را می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید.

توصیه اصلی برای خیاطی این است که سوزن های خود را مطابق پارچه انتخاب کنید.شما برای دوخت نیاز به سوزن های دوخت درستی دارید.دقت کنید که اندازه ی آن ها مناسب برای دوخت باشید.سوزن های بلند تر ممکن از به شما آسیب بزنند و یا کارتان را سخت تر کنند.

برخی از ابزار های خیاطی

4) پارچه

اگر تازه شروع به کار کرده اید بهترین پارچه، کتان است.پارچه های نخی سبک هستند و دوختن آن ها تجربه ی خوبی را برای شما به جا خواهد گذاشت.لطفا در شروع کار از دوختن پارچه های ابریشم، تورهای تزیینی، مخمل و هر گونه پارچه فانتزی خودداری کنید.

 

5) الگوی خیاطی

سایت های مختلفی وجود دارد که الگوها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. پس همین الان شروع به جستجو کنید و وبلاگ ها و سایت های مختلف را دنیال کنید.شما می توانید طبق سلیقه ی خودتان الگوی خیاطی مناسب را پیدا کنید.

بهترین الگو ها را نیز می توانید از سایت سیماکده و با بهترین قیمت تهیه کنید تا دردسر کشیدن و با پرینت الگو ها را نیز تحمل نکنید. برای تازه کار ها توصیه می شود که خیاطی را با دوختن تشک یا لباس عروسک آغاز کنند.شلوارک نیز یکی از لباس های مناسب برای اولین دوخت است.

 

6)آموزشگاه خیاطی مناسب

مهم نیست چقدر تلاش کنید که به سرعت موفق شوید.آموختن خیاطی نیاز به یک راهنمای حرفه ای و یا یک آموزشگاه خیاطی دارد. به طور معمول اگر در 3 یا 4 سال بتوانید با آزمون و خطا خیاطی یاد بگیرید، با استفاده از کلاس ها و گرفتن راهنمایی از یک متخصص می توانید ظرف 1 تا 2 سال خیاطی را به صورت حرفه ای فرا بگیرید.

قرقره های نخ

 

چگونه حرفه ای خیاطی کنیم؟

همانطور که پیشتر توضیح دادیم تنها راه حرفه ای شدن در خیاطی تمرین و تکرار است اما امروز قصد داریم به شما نکاتی بیاموزیم که باعث می شوند کار شما حرفه ای تر به نظر برسید.توجه به این نکات و به کار گرفتن آن ها در طولانی مدت باعث می شود که به سرعت توانایی های خیاطی خود را رشد دهید.

 

قبل از این که سفر خود برای آموختن خیاطی آغاز کنید بهتر است که طرحی از بدن انسان تهیه کنید. سپس اندازه ها را بر روی طرح مشخص کنید و سعی کنید اندازه های طبیعی بدن را یاد بگیرید. هر بار که این کار را انجام دهید دقیق تر عمل خواهید کرد و این به شما امکان می دهد به راحتی برخی اندازه ها را حدس بزنید و لباس را تصور کنید.

 

2.در الگو کشیدن مهارت کسب کنید.

برای این که در خیاطی مهارت کسب کنید بهترین راه این است که اول بیاموزید که چگونه به بهترین شکل برش بزنید.اندازه گیری و آماده کردن پارچه در لباس نهایی بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید در هنگام برش زدن دقیق و حتی وسواسی عمل کنید.به تدریج می آموزید که برش زدن پارچه های مختلف نیز روش های خاص خود را دارد.

 

برای تازه کار ها خواندن نماد های روی الگو مثل خواندن یک زبان جدید است. یادگیری این زبان وقت گیر است اما اگر آن را یاد بگیرید در باقی مراحل خیاطی صرفه جویی می شود.در آموزشگاه خیاطی اغلب این زبان تدریس می شود پس بهتر است با حضور در این کلاس ها سرعت خود را بالا ببرید.

 

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

4.نشانه گذاری کنید.

روی پارچه با گچ و یا صابون نشانه بگذارید تا جزئیات برای شما مشخص باشد. با این کار شما برش های حرفه ای تری نیز انجام خواهید داد.

 

اگر میخواهید دوختی حرفه ای داشته باشید نیاز دارید که کوک زدن را تمرین کنید.ممکن نیست که از همان ابتدا بتوانید این کار را تند و حرفه ای انجام دهید اما با حضور در یک آموزشگاه خیاطی به سرعت این مهارت را می آموزید.کوک زدن به سما یک دوخت تمیز را هدیه میدهد.

 

کسب درآمد کنید!

همانطور که میدانید خیاطی یک هنر است.شما میتوانید با این هنر هر زمان که بخواهید کسب درآمد کنید.لازم نیست از یک تولیدی بزرگ آغاز کنید. شما می توانید در ابتدا در منزل کار کنید و با ارائه ی خدمات خیاطی، بهترین خیاط محله ی خود باشید.

آموختن هنر خیاطی کمک شایانی به آن دسته از خانم های خانه داری می کند که به خاطر داشتن فرزند نمی توانند بیرون از منزل کار کنند. شما میتوانید به سادگی این مهارت را در خانه بیاموزید و کسب درآمد کنید.

همین امروز شروع کنید.

یک چرخ خیاطی قدیمی



Downloads-icon



چگونه در ویندوز 10 ایمیل را به فایل PDF تبدیل کنیم؟
Downloads-icon

آموزش خیاطی یکی از پر درآمد ترین شغل های دنیاست زیرا بالاخره هر انسانی برای پوشش خود لباس نیاز دارد و لباس هم از هنری به اسم خیاطی ساخته میشود. اگر شما یک فرد مبتدی هستید و تازه میخواهید خیاطی را یاد بگیرید و یا برای خودتان لباس بدوزید یا برای کسب درآمد میخواهید شروع به خیاطی کنید.ابتدا باید بدانید که هیچ کسی از اینترنت تابه حال نتوانسته خیاطی را یاد بگیرد برای همین شما باید در کلاس های آموزش خیاطی شرکت کنید.

در ادامه براتون داستان زندگی یکی از شاگردانمان رو بریتان نوشتیم که با کمک خانم زمانی و آموزش خیاطی توانست به درآمد 10ملیون تومانی برسد

سلام من مونا هستم یکی از شاگردان خانم زمانی امروز میخواهم داستان زندگی خودم را بهتون بگم که چطور خیاطی زندگی من رو نجات داد.من در شهرستان اراک زندگی میکردم  به خاطر دانشگاهم مجبور شدم با خوانواده به تهران سفر کنیم پس از رسیدن به تهران من در خرج و مخارج دانشگاهم گیر کرده بودم و پدرم هم درآمد بسیار بالایی نداشت برای همین من همیشه میخواستم در منزل کسب درآمد کنم که از طریق این سایت با خانم زمانی آشنا شدم و تصمیم گرفتم در کلاس های آموزش خیاطی شون شرکت کنم

همونطور که گفتم پول زیادی نداشتم برای همین با خانم زمانی مشورت کردم و ایشون گفتن که میتوانی به صورت قسطی پرداخت کنید این مبلق را من هم شروع کردم به یادگیری خیاطی و پس ازیک سال دوره به پایان رسید و من شروع کردم به کار کردن در خانه لباس میدوختم و درآمد خیلی کمی داشتم بعد از یکی 2 ماه توانستم

با دریافت وام یک مزون تاسیس کنم و با اون کار هایی که خانم زمانی برای بازاریابی علاوه بر خیاطی بهم آموزش داده بود مشتری جذب کنم و به درآمد ماهیانه 10 ملیون تومان برسم واقعا از خانم زمانی تشکر میکنم که باعث شد من وارد این صنعت بشم و در آمد ملیونی کسب کنم

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

دقت داشته باشید که در هر کلاسی شما نباید ثبت نام کنید

(برای مثال کسی که هیچ چیزی از خیاطی بلد نیست نباید در دوره های،مانتو دوزی یا لباس شب و عروس شرکت کنید.

زیرا این کلاس ها برای افراد فوق حرفه ای هستند شما برای اینکه بخواهید آموزش خیاطی را شروع بکنید

باید ابتدا در کلاس نازک دوزی شرکت بکنید تا بتوانید لباس های ساده ای را بدوزید و با چرخ و… آشنا بشوید

امروز ما 10 نکته برای شما آماده کردیم که بتوانید یک آموزشگاه خیاطی خوب و یک کلاس خوبی را برای خودتان انتخاب کنید.

یکی از کار هایی که تازه در صنعت آموزش خیاطی مد شده شما

وارد یک آموزشگاه خیاطی میشوید و از شما پول های کلان میگیرند.

و چند تا درس فوق حرفه ای در خیاطی به شما یاد میدهند که شما اصلا متوجه نمیشوید

که استادتان چی میگویند.اینجاست که شما باید بدانید که برای شروع خیاطی باید در یک کلاس نازک دوزی را شروع کنید.

کلاس نازک دوزی یک کلاسی است که مخصوص افراد مبتدی ساخته

شده چون بالاخره هر هنر جوی مبتدی ای باید از یک جایی شروع به کار کند

همه دوست دارند یک ماهه تبدیل به یک خیاط فوق حرفه ای شوند

در صورتی که اصلا امکان ندارد شما زود به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

اگر کار آسونی بود همه خیاط بودند.شما حداقل یک سال و نیم باید به کلاس بیایید تا بتوانید به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

خیاطی اصلا کار اسونی نیست و نیاز به صبر و تحمل و تمرین دارد.

برای خزید یک چرخ خیاطی شما نباید به برند آن چرخ خیاطی نگاه کنید. زیرا هر چرخ خیاطی ای برای یک کار خاصی است

سعی کنید سمت چرخ های خیاطی ارزان قیمت و کم کارایی نروید چرخ خیاطی ای که شما نیاز دارید

باید تنوع دوخت زیادی داشته باشد،اگر شما یک چرخ خیاطی ساده ای خریداری بکنید.

بعدا که علم و آگاهی شما بالاتر رفت باید یک هزینه علکی ای برای خزیدن یک چرخ دیگر بدهید.

شما باید یک چرخ خیاطی ای بخرید که بیشتر نیاز های شما برآورده بکند.

و وزن خوبی را داشته باشد که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

از برند های خوب و معروف چرخ خیاطی استفاده بکنید. زیرا شما اگر سه ملیون تومان پول چرخ خیاطی بدهید،

بهتر از این است که یک چرخ یک ملیون تومانی بخرید و هی خراب شود و یا حتی بسوزد

سعی کنید چزخ هایی بخرید که قابلیت اضافه کردن اجزای مختلف باشد

آموزشگاه های خیاطی بسیار خوبی در داخل سطح کشور هستند.شما باید یک آموزشگاهی انتخاب بکنید.

که مدرک بین المللی سازمان فنی و حرفه ای به شما بدهد تا بتوانید در سراسر جها شروع به کار کنید.

دقت داشته باشید قیمت ای آموزشکاه ها با هم متفاوت هستند حتی بعضی از آموزشگله ها رایگان دارند آموزش میدهند.

سعی کنید که هزینه نه انچنان زیاد و نه خیلی کمی را پرداخت بکنید

برای مثال دوره های نازک دوزی از1.5ملیون تومان تا حتی4 ملیون تومان هم در داخل سطح شهر هستش.

شما باید طبق نیاز خودتون اون آموزشگاهی رو که دوست دارید را انتخاب کنید.

در خیاطی برای افراد مبتدی باید شما یک سری پارچه ارزان قیمت داشته باشید و روی آن آزمون و خطابکنید.

و نباید یهو بروید و پارچه های گران قیمت بخرید البته در بیشتر آموزشگاه

های های خیاطی پارچه ساده بهتون میدهند برای تست

ولی شما باید انقدر از پارچه های مختلف استفاده بکنید که چشم بسته نوع و جنس و قیمت پارچه هارا بدونید.

زیرا اگر شما یک روزی مزون بزنید یا بخواهید برای کسی لباسی بدوزید باید

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

حتما حتما باید فردی که از شما درخواست کار کرده را از نوع و جنس پارچه آگاه کنید.

زمانی شما در صنعت پارچه شناسی حرفه ای میشوید که وقتی یک پارچه

را با چشمان بسته لمس کید جنس و قیمت و همه چیز آن را بدانید.

شما باید در طول دوره حتما حتما خیاطی را پروژه محور کار کنید یعنی اینگه شما

در همان موقعی که دارید خیاطی را یاد میگیرید،باید باید از روی آموزش یک نمونه برای خودتان درست کنید.

مثلا اگر استاد شما بخواهد به شما دوخت دامن را آموزش دهد شما باید همراه با استاد برای خود یکی بدوزید.

این کار باعث میشود شما درس را در حافظه بلند مدت خود ذخیره بکنید و دیگر آن درس را فراموش نکنید.

آموزشگاه خیاطی فائقه تمامی درس هارا به صورت پروژه محور به شما یاد میدهد.

شما باید وقتی که چند جلسه از کلاس نازک دوزی تان تمام میشود باید بتوانید تمامی

الگوی های شلوار پیراهن دامن را بخوانید و در یک نگاه بگید که این الگوی کجاست.

متاسفانه امروزه در بیشتر آموزشگاه های خیاطی خیلی خیلی کم به این موضوع اهمیت میدهند.

و تقریبا بیشتر هنر جو ها امید خود را در خیاطی از دست میدهند

اگر الگو به صورت کامل و اصولی به هنرجو یاد داده نشود،هنر جو بعد از چند روز میبیند

لباس هایی که میدوزد ایراد های اندامی دارد  و اصلا نمیداند این ایراد ها برای کجاست

و اصلا هنرجو به الگو فکر هم حتی نمیکند و اگر ذهنش به جایی نرسد کلا نا امید میشود.

یک آموزشگاه خیاطی خوب باید به شاگردانش پشتیبانی خوبی رو هم میده اینطور نیست که بعد از اتمام دوره

هنرجو را فراموش میکنند متاسفانه در بیشتر آموزشگاه های خیاطی این مشکل هست که هنرجو دوره را

به اتمام میرساند و حتی مدرک هم از سازمان فنی و حرفه ای کشور هم میگیرد ولی وقتی که هنرجو

کار قبول میکند یا خودش شروع به آموزش خیاطی میکند میبیند که در بعضی نقاط کوچک مشکل دارد

و این کار باعث میشود که از یک خیاط دیگر کمک بگیرد که خیاط هم صد درصد هینه بسیار زیادی را میگیرند.

پس اینجاست که آموزشگاه خیاطی فائقه برجستگی خود را نسبت به بقیه آموزشگاه ها اعلام میکند

در آموزشگاه خیاطی فائقه تکرار تمامی دوره ها رایگاه است یعنی اینکه شما در اخر دوره به هر دلیلی

قسمتی از آموزش یا دوخت را یاد نگرفتید میتوانید در دوره بعدی ما به صورت رایگان شرکت کنید.

اگر میخواید تمامی قسمت های آموزش تک تک در ذهنتون ماندگار باشد باید از تمامی نکات نوت برداری

کنید تا اگر چیزی را فراموش کردید در آینده به دفترچه خود نگاهی بیاندازید و دوباره آن مطلب را به خطر بسپارید

منظور از وسایل یعنی چیز هایی که شما در سر کلاس به آن نیاز دارید همیشه سعی کنید که در داخل یک کیف

وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید تا دیگر به دنبال خودکار نباشید هنگامی که استاد در حال تدریس است

زیرا باعث میشود که شما آن مبحث را به خوبی یاد مگیرید توجه داشته باشید که خیاطی یک درس فرار است

و شما باید تکرار و تمرین منظمی داشته باشید.

اگر میخواهید خیاطی را فقط برای اینکه بلد باشید یا برای خودتان لباس بدوزید نیازی به بازاریابی ندارید ولی اگر میخواهید کسب درآمد کنید چرا

یکی از برتری هایی که آموزشگاه خیاطی فائقه به دیگرآموزشگاه ها دارد این است که شما در آخر دوره درس هایی را یاد میگیرید

که مربوط به بازاریابی و دریافت مشتری میباشد و شما میتوانید با گزراندن آن 2جلسه به راحتی مشتری جذب کنید و به درآمد برسید

در دنیای امروزه بازاریابی و دریافت مشتری یا حتی شاگرد که بهشون آموزش دهید بسیار سخت شده به دلیل مشکلاتی که در اقتصاد کشور

پیش آمده ما به شما کمک میکنیم که حتی در این وضعیت بد اقتصادی هم میتوانید مشتری پیدا کنید و درآمد ملیونی خواهید داشت

خیلی خوب بود مطالبتون ممنون از سایت خوبتون از این پست میتونم آموزشگاه خیاطی بهتری پیدا کنم

ممنون. لذت بردم. من امروز می‌رم کلاس که آموزش ببینم. خیلی خوشحالم و ذوق‌دار:)

شما لطف دارید ممنون

سلام من میخوام کامل خیاطی رو یاد بگیرم باید چه کاری کنم؟

سلام شما باید در کلاس نازک دوزی ما شرکت بکنید تا چیز های اولیه و دوخت دامن و شلوار و پیراهن را یاد بگیرید

سلام من عاشق دوره هاتون هستم تعریفتون رو زیاد شنیدم من در شهرستان زندگی میکنم و فعلا نمیتونم به تهران بیام آیا دوره مجازی یا همچین چیزی دارید

سلام روزتون بخیر
بله شما میتونید در دوره های غیرحضوری آموزشگاه خیاطی فائقه شرکت بکنید
و همچنین اگر سوالی داشتید میتونید از طریق پشتیبانتون بپرسید

سلام میشه بگین دوره غیرحضوریتون چطورهست?ایاکاملا یادمیگیریم اموزشاواضح هست???

سلام خیلی عالی بود مطالبتون من مدتیه کلاس خیاطی میرم از مبتدی شروع کردم ولی مجبورشدم آموزشگاه وعوض کنم قبلا علاقه ای به خیاطی نداشتم ولی از وقتی شروع کردم استعدادش ودارم ودوست دارم ادامه بدم فقط نگرانیم از بابته هزینه اشه خواستم راهنماییم کنید درضمن ساکن کرجم

سلام روزتون بخیر خیلی عالی هست که شما انگیزه این کار و همچنین استعداد این کار را دارید
بابت هزینه ها با شماره 09197236822 تماس بگیرید راهنماییتون میکنند

سلام روزتون بخیر
برای راهنمایی بیشتر
لطفا با شماره 09197236822 تماس بگیرید

اشتراک‌ها: آشنایی با طرح پارچه – نوای زاگرس

سلام هزینه دوره غیر حضوری چنده؟

سلام روزتون خوش. من چند سال پیش چند ماهی را کلاس نازک دوزی رفتم ولی بنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم البته مدتی هست که در اصفهان دنبال یک آموزشگاه خوب می گردم ولی هنوز چیزی پیدا نکردم. امکان داره راهنمایی کنید و یک آموزشگاه خوب که واقعا از نظر آموزشی کارش خوب باشه معرفی کنید. باتشکر

سلام ببخشین دوره مجازی دارین برای کل اموزشاتون؟اخه من اهل تهران نیستم شهرستانم خیلیم دوس دارم خیاطی یاد بگیرم اصلا موقعیت کلاس حضوری ندارم ممنونم کمکم کنین

با سلام لطفا بفرمایید در دوره نازک دوزی با کدام چرخ خیاطی سرکار داریم من دوره نازک دوزی را تازه شروع کردم اما مربی راه اندازی و طریقه استفاده از چرخ خیاطی را به من یاد نداده در ضمن آیا من در کلاس باید الگو را اجرا کنم؟

سلام من سالهاست خیاطی میکنم ولی به در امد نداشته برام چون هزینه اجاره ی مکان ندارم و منزل هم فضایی برا اینکار ندارم خیلی دوس دارم بتونم درامد مناسبی داشته باشم . با مزونها هم کار میکنم درامد جالبی که بدرد زندگی بخوره نداره برام تهران هستم بنظرتون چکا ر کنم ؟. ممنون 09306126406

با سلام لطفاهزینه دوره های مجازیتون رو بفرمایید و راهنمایی کنید که به چه صورت اموزش داده میشه؟

سلام.من میخوام خیاطی یاد بگیرم چطور میتونم مجازی شرکت کنم و هزینش چقدر هست؟

سلام روزتون بخیر ممنون از راهنماییتون.من ساکن غرب تهران هستم شما شعبه دیگه ای دارین؟یا میتونید آموزشگاه مطمئنی مثل خودتون بهم معرفی کنید لطفا

سلام. بسیار عالی بود. من دوره نازکدوزی و تموم کردم و مدرکم اومده… ولی هرلباسی که میبینم و نمیتونم متوجه بشم و طراحی کنم.. شما کلاسی برای رفع این مشکل دارین؟…

با سلام
من تازه با سايت‌تون آشنا شدم. خيلي به خياطي علاقه دارم. بيش از 40 سالمه. كارمند هستم و مي‌خواستم بدونم جايي هست كه به مردها هم آموزش بده. متأسفانه توي جامعه ما خيلي‌ها هنرها رو به صورت جنسيتي تفكيك مي‌كنند. معمولا اين طور جا افتاده كه خانم‌ها به كلاس خياطي و گلدوزي و اين تيپ هنرها برن. ممنون ميشم اگر چنين آموزشگاه‌هايي هستند بهم معرفي كنيد.

واقعا مطلب عالی و جامعی بود. ممنونم

سلام من در شهرستان زندگی میکنم چطور میتونم تو کلاسهای مجازی تون شرکت کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز فعلا آموزش آنلاین نداریم

سلام ببخشید من میخام فقط چرخکاری یاد بگیرم باید چیکار کنم؟؟

شما باید در دوره نازک دوزی ما ثبت نام کنید.
برای هماهنگی بیشتر به شماره 09197236822 تماس بگیرید

اشتراک‌ها: انواع چرخ خیاطی جدید یا قدیمی؟ – خیاطی | آموزش خیاطی | نازک دوزی | مانتو دوزی

سلام وقتتون بخیر
ممنون بخاطر مطالب مفیدتون
من یه مبتدی هستم و میخوام شروع به آموزش خیاطی کنم
و چون توی شهرستان هستم امکان ثبت نام در کلاس های شما رو ندارم
ممنون میشم راهنماییم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

شماره تماس: 09197236822

آدرس: خیابان پیروزی،خیابان نیروهوایی،کوچه5.21
پلاک 16 طبقه اول

آموزشگاه خیاطی فائقه

سلام من همیشه میخواستم یک جایی بود که میتونستیم داخلش هر اطلاعاتی در باره ی خیاطی پیدا کنیم الان سال 1399 هست و من مالک این پایگاه داده هستم از خداوند تشکر میکنم که در این راه من رو کمک کرد

قالب flatsome

خیاطی یک مهارت درآمدزا است که هر ساله هزاران هنرجو را به خود جذب می کند.

گرچه تلاش و تمرین دامنه ی مهارت های یک خیاط را روز به روز گسترده تر میکند اما نمی توان از تاثیر کلاس های آموزشی و حضور یک مربی کارآزموده چشم پوشی کرد.

– بهترین راه یادگیری خیاطی، آشنایی با اصول اولیه ی این هنر است.

شاید شما هم از بهره بردن از خدمات خیاطی تولیدی های متفاوت خسته شده باشید و بخواهید چیزی جدید را امتحان کنید.

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

ممکن است حتی برای این کار اقدام هم کرده باشید اما همیشه کلنجار رفتن با الگوهای خیاطی کار آسانی نیست.

آموزش خیاطی نیز ممکن است وقت گیر به نظر برسد اما این همان چیزی است که نیاز دارید.

تنها راه یادگیری سریع این هنر تمرین، تمرین و تمرین زیاد است! نمایی از میز کار یک خیاط چه وسایلی نیاز دارم؟ قبل از این که آموختن خیاطی را آغاز کنید بهتر است که ابزار های آن را فراهم کنید.

این ابزار ها نه تنها کار شما را راحت تر می کنند بلکه فرایند یادگیری شما را نیز افزایش می دهد.

1) چرخ خیاطی تازه کار ها همیشه می پرسند که بهترین چرخ خیاطی کدام مدل است؟ جواب بسیار ساده است.

هر نوع چرخ خیاطی! برای شروع شما می توانید از هر دستگاهی استفاده کنید چرا که پایه ای ترین دوخت ها یعنی کوک مستقیم و زیگزاگ توسط همه ی چرخ خیاطی ها انجام می شود.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

سلام

در خدمتتون هستم با اموزش خیاطی با متد مولر 

به صورت انلاین و از پایه ای ترین مباحث 

در صورتی که خواستید از شرایط و هزینه کلاس اطلاع پیدا کنید به من در تلگرام پیام دهید 

09394047296

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

سلام

در خدمتتون هستم با اموزش خیاطی با متد مولر 

به صورت انلاین و از پایه ای ترین مباحث 

در صورتی که خواستید از شرایط و هزینه کلاس اطلاع پیدا کنید به من در تلگرام پیام دهید 

09394047296

سلام میخوام بدونم که شما به جزء آموزش خیاطی آیا کار خیاطی هم میکنید . اگه انجام میدید لطفا هزینه ای دوخت مانتو رو اطلاع دهید . باتشکر

من تو تلگرام عضو نیستم اگه لطف کنید از طریق همین سایت پاسخگو باشید ممنون میشم . در ضمن اعلام هزینه هم بکنید . ممنون

از زمان انسان های اولیه تا کنون، بشر همواره به دنبال یافتن راهی جهت رفع نیازهای خود و سهولت در زندگی بوده است. یکی از نیازهای مهم همه افراد، تامین پوشاک مورد نیاز برای شرایط مختلف می باشد که موجب فراگیری مهارت های تهیه و دوخت انواع لباس گردید. در واقع مهارت خیاطی و آموزش دوخت لباس، یکی از مهم ترین و کارآمدترین توانایی های انسان در زندگی است. خیاطی را باید هنری دانست که علاوه بر رفع نیازهای شخصی فرد، می تواند به درآمدزایی نیز کمک کند. از طرفی آموزش این هنر به علاقمندان نیز می تواند از نظر اقتصادی هم برای کارآموز و هم مربی، فواید زیادی داشته باشد. در صورتی که شما نیز علاقمند به یادگیری هنر خیاطی هستید، بهتر است بدون معطلی، اقدام به فراگیری این هنر پرکاربرد نمائید و هرچه زودتر از مزایا و فواید آن بهره مند شوید.

فراگیری هنر خیاطی از جنبه های گوناگون می تواند برای فرد، مفید باشد. اولین موردی که شاید بتوان آن را دلیل خوبی برای یادگیری خیاطی دانست، امکان دوخت مدل های مختلف لباس، طبق سلیقه و نظر خود فرد است.اینکه شما بتوانید زیباترین مدل های پیراهن و پوشاک را به تن کنید، تنها به تصمیم شما برای دوخت بستگی خواهد داشت.یکی دیگر از مزایای یادگیری این هنر، کاهش هزینه های تهیه پوشاک برای فصول و زمان های مختلف است. درواقع اصلا به صرفه نیست که برای هر مناسبتی، لباس مورد نظر خود را از مزون ها و فروشگاه ها خریداری کنید. گذشته از بحث به صرفه بودن، قطعأ یکی از مسائل مهم، رعایت بهداشت است.شما وقتی برای خرید پیراهن به یک فروشگاه مراجعه کرده و چندین لباس را پرو می کنید، مطمئن باشید که نفر اول نیستید و این لباس قبل از شما به تن چندین نفر دیگر هم رفته است. اما پس از یادگیری خیاطی و دوخت لباس برای خود، مطمئن می شوید که غیر از خودتان، هیچ کس آن را نپوشیده است. کسب درآمد نیز یکی از مزایای مهم یادگیری مهارت خیاطی است که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، کمک موثری به بهبود درآمد شما خواهد کرد.

هنر خیاطی توسط روش های متنوع که هرکدام برخوردار از ویزگی های مثبت و منفی بسیاری هستند، به کارآموزان این رشته آموزش داده می شود. این روش ها معمولا برای افراد مبتدی و حرفه ای کاملا متفاوت هستند و اصلی ترین تفاوت روش های یادگیری خیاطی به کشیدن یا نکشیدن الگو مربوط می شود.درواقع هریک از افراد، بسته به میزان توانایی و قدرت یادگیری خود می تواند از هریک از از این روش ها استفاده کند. مثلا گرلاوین یکی از قدیمی ترین روش های خیاطی است که با توجه به وجود پیچیدگی های متعدد، این روزها کمتر، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی چند روش برای آموزش خیاطی خواهیم پرداخت که معمولا بیشتر افراد مبتدی و حرفه ای، ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.

چند سالی است که در بیشتر آموزشگاه های خیاطی، روشی جدید به نام متریک ارائه می شود که بسیار هم مورد توجه و استقبال کارآموزان و مربیان این رشته، واقع شده است. این روش را می توان یکی از دقیق ترین و بهترین روش های یادگیری خیاطی دانست چراکه اساس آن بر پایه دستورالعمل های ارائه شده و محاسبات دقیق می باشد.در این روش شاید زمان زیادی را صرف تهیه و برش الگو بدهید اما از آن طرف، سرعت دوخت نیز بیشتر خواهد شد و در پایان نیز نتیجه کار بسیار زیبا و با ظرافت خواهد بود. روش متریک، مناسب افرادی است که در زندگی شخصی خود، افرادی منظم و با دقت هستند و می توانند این دقت و ریزبینی را در کار خود، پیاده کنند.

در روش متریک، توسط جدول سایز بندی یا همان سایزهای معمول همه افراد مانند ۳۶و۳۸و…، الگوی مورد نظر تهیه می شود. درواقع با استفاده از محاسبات و اندازه گیری های بسیار دقیق و جزئی، این الگو، فراهم می گردد. معمولا برخی از اشخاص به خاطر همین فرمول ها یا محاسبات ، نگران هستند که از پس اجرای این روش برنیامده و یادگیری خیاطی به این شیوه برای آنها دشوار باشد.شاید در ابتدا این محاسبات، کمی پیچیده به نظر برسند اما با کمی دقت و تمرکز، متوجه می شوید که درک آنها چندان هم دشوار نیست و درصورتی که بتوانید این فرمول های محاسباتی را به خوبی فرا بگیرید، شاهد نتیجه ای بدون نقص و تنخوری بسیار زیبا و عالی خواهید بود.

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

همانطور که گفتیم، روش گرلاوین یکی از متدهای بسیار قدیمی ترین درخیاطی است که معمولا همه قسمت های بدن، اندازه گیری و سایز می شود. به همین دلیل، الگوی تهیه شده توسط این روش، بسیار دقیق و نتیجه کار نیز کاملا، سایز و بسیار خوش فرم خواهد بود.البته این روش نیز دارای پیچیدگی های خاص خود بوده ولی در مقایسه با متد متریک، ساده تر و دارای محاسبات کمتری نیز هست. به همین علت، اغلب آموزشگاه ها، این روش را برای آموزش افراد مبتدی، به کار می برند.

مبنای الگوی این روش بر اساس دور گردن، تهیه می شود و پس از رسم الگو، معمولا کلیه نکات کنترلی و لازم برای داشتن یک الگوی بی نقص و دقیق، رعایت می شود. در روش گرلاوین، یک خیاط می بایست همزمانی که قسمت های مختلف بدن را اندازه گیری می کند، به مشکلات و نواقصی که در اندام فرد وجود دارد، نیز توجه داشته و آنها را در هنگام ثبت اندازه، یادداشت نماید.در این صورت، الگوی نهایی بسیار دقیق و اندازه خواهد بود. در واقع با کمک این متد خیاطی، علاوه بر اینکه می توانید لباس هایی مناسب اندام های زیبا و بدون مشکل، تهیه کنید، این امکان وجود دارد که برای اندام های پر ایراد و بسیار چاق نیز، لباس بدوزید.

این روش در کنار مزایا و دقت زیاد الگو، دارای معایبی نیز هست که از آن جمله می توان به پرو گیری زیاد این متد، اشاره کرد. همچنین دقیق بودن اندازه ها در این روش بسیار مهم است و برای رسم الگو، علاوه بر صرف زمان زیاد، نیاز به دقت بسیار زیاد و ماشین حساب، وجود دارد.

یکی از روش های خیاطی که کاملا مناسب افراد مبتدی و تازه کار است، روش ساده می باشد. یادگیری خیاطی به روش ساده برای راحتی و شروع به کار افرادی که به تازگی به حرفه خیاطی روی آورده اند، بسیار عالی و مناسب بوده و به این ترتیب می توانند هرآنچه که نیاز دارند را بدوزنند.البته مطمئنأ این روش به اندازه سایر متد های خیاطی، کامل نیست و با توجه به حذف بسیاری از موارد برای سهولت بیشتر افراد مبتدی، شاید از نظر ریزه کاری های لباس، چندان ظریف و تمیز به نظر نرسد. درواقع این روش بیشتر برای مراحل اولیه یادگیری خیاطی، کاربرد داشته و هنرجو می بایست پس از طی این دوره، سایر دوره های آموزشی را نیز بگذراند.

این روش، یکی از روش های ساده و راحت در حرفه خیاطی شناخته می شود که بیشتر برای کارهای سری دوزی و تولیدی ها، کارایی داشته و خیاط می بایست با توجه به الگوهای آماده شده از قبل، برش و دوخت را انجام بدهد. مثلا بر اساس اندازه های موجود و استاندارد، مانند 36، 38، 40 و 42و… الگوهایی، آماده و طراحی می شوند که برای دوخت مدل های از پیش در نظر گرفته شده، مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر شما جزء افرادی هستید که تازه شروع به یادگیری خیاطی نموده اید، توصیه می کنیم که حتمأ از الگو استفاده کنید. چراکه شما با تهیه یک الگو، در واقع ماکتی از لباس مورد نظر خود را آماده کرده و در صورت صحیح بودن آن، می توانید الگوی مورد نظر را بر روی پارچه اصلی، پیاده کنید. حتی اگر در هنگام کشیدن الگو دچار اشتباه شوید، نگران نخواهید بود چراکه در این صورت، تنها یک تکه کاغذ را خراب کرده اید.رسم الگو برای خیاطی، به افراد کمک می کند که با دقت بیشتر و مشکلات کمتر، پارچه را برش داده و لباس خود را بدوزند. این مسئله برای افراد مبتدی، از اهمیت بیشتری برخوردار است و آنها با استرس کمتری می توانند اقدام به برش و دوخت پارچه کنند. کاملا بدیهی و قابل انتظار است که یک هنرجوی خیاطی در ابتدای یادگیری این مهارت، با مشکلاتی مواجه شده و حتی در هنگام برش، پارچه را خراب و ناقص کنند.وجود الگو، به کارآموزان این رشته کمک می کند که برش دقیق تری را انجام داده و از اشتباهات احتمالی جلوگیری نمایند. حتی این امکان وجود دارد که الگوهای تهیه شده را به یکدیگر متصل کرده و با یک پرو اولیه، از صحیح بودن آن مطمئن شوید و سپس آن را با استفاده از سوزن های مخصوص بر روی پارچه نصب کرده و برش دهید.

مدت زمان یادگیری خیاطی به خود فرد و استعداد و علاقه ای که دارد، بستگی زیادی داشته و درصورت تمرین و تمرکز زیاد، می تواند طی زمام کمی، دوره های آموزشی را طی کرده و وارد بازار کار شود. البته افرادی هم هستند که عمر خود را برای یادگیری دوره های آموزشی این رشته صرف کرده و در آخر، نتیجه مطلوب را به دست نمی آورند.معمولا در کنار داشتن استعداد و علاقه، عوامل متعدد دیگری در مدت زمان یادگیری خیاطی، اثرگذار هستند و در صورتی که کارآموز بتواند از آموزشگاههای معتبر و اساتید مجرب برای یادگیری خیاطی بهره مند گردد، قطعأ زمان کمتری را صرف گذراندن این دوره های آموزشی می کند. همچنین متد و نحوه آموزش خیاطی و میزان تلاش هنرجو از دیگر عوامل تاثیرگذار در مدت زمان یادگیری خیاطی به شمار می رود.

اگر برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه ای عجله دارید باید دوره ها و کلاس های آموزشی خود را به صورت فشرده و خصوصی طی کنید. اما در صورتی که، عجله ای ندارید و با صرف زمان بیشتر، قصد یادگیری تمام فنون و ریزه کاری های مربوط به این هنر را دارید، بهتر است بدانید که حدود سه سال برای یادگیری و کسب تجارب لازم زمان نیاز دارید.هرکدام از اشتباهات شما در طول این سه سال، یک تجربه با ارزش و کلاس آموزشی محسوب می شود که به شما برای تبدیل شدن به یک خیاط ماهر، کمک زیادی می کند.

برای تبدیل شدن به یک خیاط باتجربه، بهتر است پس از پایان دوره های آموزش خیاطی، سعی کنید همیشه و به هر بهانه ای برای خود یا اطرافیانتان، لباس بدوزید. شما باید بتوانید توسط دوختن لباس برای سایزهای مختلف و در مدل های گوناگون، تجربه خود را بالا برده و با مشکلات و نواقص کار خود آشنا شوید.همچنین مداومت در دوخت و دوز، باعث می شود به ریزه کاری های خیاطی و تمیزکاری آنها، توجه بیشتری نشان داده و مهارت خود را افزایش دهید. برای بیشتر کردن سرعت رشد و پیشرفت خود در زمینه خیاطی، می توانید از روش های کمک آموزشی نیز استفاده کنید. سی دی های آموزشی، مقاله های متعدد آموزش خیاطی در مجلات مختلف آنلاین و چاپی و استفاده از مطالب وب سایت های خیاطی می تواند به شما برای به روز نگهداشتن دانش و پیشرفت کاری خود، کمک زیادی کند.توجه داشته باشید که این موارد، جزء روش های تکمیلی در آموزش خیاطی هستند و قطعأ نمی تواند جایگزین آموزش های ارائه شده توسط اساتید این رشته در آموزشگاه ها یا دانشگاه شود.

این روزها در بسیاری از آموزشگاه های خیاطی و با دریافت مبالغ هنگفت، مطالبی را به هنرجویان آموزش می دهند که شاید در سطح افراد مبتدی نبوده و همین باعث می شود که آنها هیچگونه بازدهی و نتایج مثبتی را از این دوره ها به دست نیاورند. اما مشکل کجاست؟شما به عنوان یک هنرجوی مبتدی برای یادگیری صحیح و اصولی خیاطی، لازم است که ابتدا دوره های نازک دوزی راگذرانده و سپس به آموزشگاه های حرفه ای تر، مراجعه کنید. دوره های نازک دوزی، برای افراد تازه کار بسیار مناسب بوده و کمک زیادی به راه افتان فرد مبتدی می کند.

بعد از گذراندن کلاس های نازک دوزی، ثبت نام و شروع دوره ضخیم دوزی نیز کمک زیادی به هنرجوهای رشته خیاطی می کند. بد نیست بدانید که نازک دوزی یک دوره درجه دوم در خیاطی محسوب می گردد و کلاس های ضخیم دوزی، به عنوان دوره های سطح اول در خیاطی، شناخته می شود.طول این دوره معمولا چیزی کمتر یا بیشتر از یک ترم سه ماهه است که در آن، هنرجو، آموزش دوخت لباس های ضخیم و زمستانی مانند انواع کت، پالتو، کاپشن، جلیقه، پانچو و آسترکشی را یاد می گیرد.

به طور حتم تمام هنرجویان رشته خیاطی علاقمند هستند که در کمترین زمان ممکن، تمام مهارت های موجود در این رشته را فراگرفته و به یک خیاط ماهر تبدیل شوند. در این مسیر، عجله کردن نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه باعث می شود که از یادگیری نکات مهم نیز غافل شده و نتوانید به خوبی آنها را در موقع دوخت، پیاده کنید.در واقع شما برای تبدیل شدن به یک خیاط حرفه ای، نزدیک به دو تا سه سال زمان نیاز دارید و بهتر است در این مسیر، صبر و تحمل کافی داشته باشید.

داشتن ابزار و لوازم مناسب و کافی، یکی از شروط مهم برای یادگیری خیاطی است. مهم ترین وسیله برای آموزش دیدن در این رشته، چرخ خیاطی می باشد. معمولا چرخ خیاطی های متنوع و گوناگونی در بازار وجود دارد که مدل های مختلف آن برای افراد مبتدی و حرفه ای، کاملا با یکدیگر فرق دارند.البته باید توجه داشته باشید که قیمت و برند را ملاک خرید خود قرار ندهید. بهتر است اگر مبتدی هستید به فکر آینده کاری خود نیز باشید و چرخی را خریداری کنید که امکانات خوبی داشته باشد و در آینده، هزینه مجددی را صرف خرید یک چرخ جدید نکنید.از جمله موارد با اهمیت برای انتخاب یک چرخ خیاطی مناسب می توان به تنوع دوخت، وزن مناسب و قابل تحمل، قابلیت افزودن برخی اجزای مورد نیاز و کارایی عالی آن، اشاره کرد.

امروزه با توجه به وجود آموزشگاه های مختلف خیاطی، انتخاب یک آموزشگاه معتبر و خوب، کار دشواری به نظر می رسد. برای پیدا کردن یک آموزشگاه حرفه ای با اساتید مجرب، بهتر است به مدارک ارائه شده توسط آنها دقت کنید. معمولا مراکز آموزشی دارای اعتبار و شناخته شده، به هنرجویان خود مدارک معتبر بین المللی اعطا می کند تا به وسیله آن بتوانند در هر نقطه ای از دنیا، مشغول به کار شوند.به شهریه های آموزشگاه مورد نظر نیز توجه داشته باشید. در واقع سعی کنید مراکزی را برای ثبت نام انتخاب کنید که هزینه های بالایی را دریافت نکنند و یا اینکه به مراکزی مراجعه کنید که به خاطر هزینه های بسیار پایین و حتی رایگان، از کیفیت آموزش خود بکاهند. بهتر است برای انتخاب آموزشگاه مناسب، با توجه به علائق، بودجه و مدرک مورد نیاز، تصمیم گیری کنید.

اگر در مراحل ابتدایی یادگیری خیاطی هستید، قطعأ نباید به سراغ پارچه های گران قیمت رفته و بهتر است از پارچه های ارزان برای تمرین خود، استفاده کنید. البته در برخی مراکز آموزش خیاطی، در همان ابتدا به هنرجویان خود، پارچه هایی ساده و مناسب قیمت داده می شود تا تمام مراحل آموزش و یادگیری را بر روی آن اجرا کنند.این کار را باید آنقدر ادامه داد تا به اصطلاح، بتوانید چشم بسته پارچه را برش داده و بدوزید. شناخت جنس، نوع پارچه و قیمت آنها نیز برای یک خیاط، امری مهم و ضروری محسوب می شود. این کار برای زمانی که قصد افتتاح یک مزون را داشته باشید، کاملا الزامی خواهد بود. مثلا اگر مشتری از شما در مورد جنس و نوع پارچه مورد نظر، سوال کند باید بتوانید اطلاعات کافی و لازم را حتی با یک لمس ساده، ارائه کنید.

سعی کنید در طول دوره های آموزشی خود، پس از هر آموزش و یادگرفتن هر پروژه ای در خیاطی، سریعأ یک نمونه از آن را برای خود تهیه کنید. به عنوان مثال اگر در یک روز، آموزش دوخت پیراهن یا شلوار به شما داده شد، حتمأ آن را برای خودتان اجرا کنید. فایده این روش، یادگیری بسیار بهتر و عدم فراموشی آن در طولانی مدت می باشد

معمولا پس از گذراندن دوره نازک دوزی، هنرجو باید این توانایی را داشته باشد که در یک نگاه، متوجه شود که هر نوع الگویی مربوط به چه قسمتی است. این موضوع در یادگیری سریع خیاطی، تاثیر زیادی دارد.البته خود هنرجو باید تلاش زیادی برای یادگیری این موضوع داشته باشد چراکه معمولا اغلب آموزشگاه ها، اهمیتی به این موضوع نشان نمی دهند و همین باعث می شود که فرد پس از اتمام دوره، توانایی دوخت لباس و دریافت سفارشات خیاطی را نداشته باشد و پس از دوختن هر نوع لباسی، شاهد برخی مشکلات در سایز لباس خواهد بود.

معمولا هنرجویان خیاطی، پس از اتمام کلاس های آموزشی خود و وارد شدن به عرصه دوخت و دوز با مشکلاتی مواجه می شوند که همین موضوع سبب خواهد شد که برای رفع آنها از افراد حرفه ای تر کمک بگیرند. اما در صورتی که دسترسی به یک خیاط ماهر، میسر نباشد، چه باید کرد؟ در بخش های قبل یکی از نکات مهم برای یادگیری خیاطی را انتخاب آموزشگاه مناسب، عنوان کردیم.اما برای انتخاب آموزشگاه ایده آل، یکی از موارد بسیار مهم، برخورداری از خدمات پشتیبانی از هنرجویان می باشد. به این صورت که پس از پایان دوره های آموزشی، هنرجو بتواند مشکلات و مسائل به وجود آمده در حین کار را با کارشناسان مربوطه در میان گذاشته و ایرادات موجود را برطرف کنند.

شاید در هنگام آموزش و حضور در کلاسهای خیاطی، احساس کنید که مطالب ارائه شده از جانب استاد، کاملا ساده و قابل فهم بوده و شما به طور کامل آن را فرا گرفته اید. این اشتباهی است که اغلب هنرجویان مرتکب می شوند. معمولا در هنگام آموزش مطالب عنوان شده تا زمانی که در کلاس حضور دارید، ساده به نظر رسیده و در ذهن شما می ماند.اما به دلیل فرار بودن این مطالب و وجود نکات ریز فراوان، در جلسات بعدی، هیچکدام از آنها در ذهن شما باقی نمانده و کاملا فراموش می شوند. از این رو بهتر است کلیه مطالبی که استاد در جلسات آموزشی بیان می کند را یادداشت و نوت برداری کنید.در این صورت اگر مطالب در خاطر شما نیز ثبت نشده باشند، می توانید با مراجعه به یادداشت های خود، آنها را مجددأ مرور کنید و با تکرار و تمرین، به ذهن بسپارید.

اگر هدف شما از شرکت در دوره های آموزش خیاطی، دوختن لباس برای خودتان است که عدم توانایی در جذب مشتری برای شما چندان مهم نخواهد بود. اما در صورتی که، قصد دارید برای کسب درآمد، به یادگیری خیاطی بپردازید، باید یاد بگیرید که چطور مشتری را به خود جذب کرده و کسب درآمد کنید.در واقع می بایست همزمان با یادگیری مهارت های لازم برای دوخت انواع لباس، نحوه برخورد با مشتری و چگونگی جذب آنها را نیز تمرین کنید.

یکی از مهم ترین لوازم برای برای یادگیری خیاطی، چرخ خیاطی است. این وسیله امروزه در انواع گوناگون و مختلفی مانند چرخ های خیاطی خانگی، صنعتی، سردوز، میان دوز، و مسافرتی در بازار یافت می شوند که معمولا افراد، متناسب با نوع کارایی مورد انتظار، از آنها استفاده می کنند. در ادامه به صورت مختصر، شما را برای انتخاب چرخ مورد نظر، راهنمایی می کنیم.

یکی از انواع چرخ های خیاطی است که امکان استفاده از آنها برای انجام امور معمولی و دوخت و دوزهای ساده وجود دارد. بهتر است در هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی، مدلی را انتخاب کنید که اط قطعات فلزی ساخته شده باشد چراکه کارایی بهتری داشته و بیشتر عمر می کنند.

این نوع چرخ های خیاطی که بیشتر در مراکز صنعتی و تولید پوشاک، مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر دارا بودن امکانات متنوع و زیاد، از قیمت بالاتری هم نسبت به چرخ های خانگی برخوردار می باشند.اگر شما نیز پس از اتمام دوره یادگیری خیاطی، قصد تاسیس یک مزون را دارید، توصیه می شود از چرخ خیاطی صنعتی، استفاده کنید.

از نام این نوع چرخ می توان متوجه شد که برای سر دوز کردن لبه پارچه ها و جلوگیری از ریش ریش شدن آنها، استفاده می شود. البته برخی از مدل های این نوع چرخ های خیاطی، برخوردار از امکانات دیگری مانند پولک دوزی، مهره دوزی، نواردوزی، قیطون دوزی، مروارید دوزی و… نیز هستند.

این مدل از چرخ های خیاطی هم برای تمیز دوختن لباس ها و تیشرت ها کاربرد دارد و از آن جهت دوخت وسط پارچه استفاده می شود.

این نوع چرخ ها به خاطر راحتی در حمل، ابعاد کوچکی دارند و تنها برای مواقع ضروری و دوخت های بسیار مختصر مانند درز لباس کارایی دارند. امکانات این نوع چرخ ها بسیار محدود بوده و تنها با یک ردیف دوخت برای مسافرت ها به کار برده می شوند.

امیدواریم مقاله با موضوع یادگیری خیاطی برای شما مفید بوده باشد.

هر گونه سوال درباره این موضوع و سایر موضوعات در وبسایت آموزشگاه خیاطی ایده را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

شغل خیاطی یکی از شغل هایی که همیشه مشتری دارد و شما هیچ وقت نباید دنبال بازار بگردید هم چنین با استفاده از مهارت خیاطی می توانید  در خانه هم کار کنید و برای تولیدی های مختلفی  انواع لباس و پوشاک بدوزید.  لذا اگر به دنبال یک شغل خوب هستید بهتر است شغل خیاطی را ناتخا کنید حالا شما برای یاد گرفتن خیاطی باید چیکار کنید.


4.6k سوال


6.2k پاسخ


51 دیدگاه


815 کاربر

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹


بهترین راه یادگیری خیاطی، آشنایی با اصول اولیه ی این هنر است. شاید شما هم از بهره بردن از خدمات خیاطی تولیدی های متفاوت خسته شده باشید و بخواهید چیزی جدید را امتحان کنید. ممکن است حتی برای این کار اقدام هم کرده باشید اما همیشه کلنجار رفتن با الگوهای خیاطی کار آسانی نیست. آموزش خیاطی نیز ممکن است وقت گیر به نظر برسد اما این همان چیزی است که نیاز دارید.

 

نمایی از میز کار یک خیاط

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

 

 

چه وسایلی نیاز دارم؟

قبل از این که آموختن خیاطی را آغاز کنید بهتر است که ابزار های آن را فراهم کنید.این ابزار ها نه تنها کار شما را راحت تر می کنند بلکه فرایند یادگیری شما را نیز افزایش می دهد.

1) چرخ خیاطی

تازه کار ها همیشه می پرسند که بهترین چرخ خیاطی کدام مدل است؟ جواب بسیار ساده است.هر نوع چرخ خیاطی! برای شروع شما می توانید از هر دستگاهی استفاده کنید چرا که پایه ای ترین دوخت ها یعنی کوک مستقیم و زیگزاگ توسط همه ی چرخ خیاطی ها انجام می شود.

دقت کنید که حتی حرفه ای ترین خیاطان هم به ندرت از چرخ خیاطی های بسیار پیشرفته و کوک های فانتزی استفاده می کنند. شما نیز برای شروع کار می توانید یک چرخ خیاطی متناسب با بودجه ی خود انتخاب کنید.

 

2) قیچی و ابزار های برش

برای شروع کار به دو قیچی نیاز دارید. یک قیچی تیز برای برش پارچه نیاز دارید و میتوانید یک قیچی ارزان قیمت برای چیدن پارچه الگوها انتخاب کنید.

 

3) سنجاق ها، سوزن ها و سایر موارد مورد نیاز

انواع سنجاق ها در بازار موجود است اما توصیه ما به شما برای شروع خیاطی سنجاق های سر پلاستیکی است.این نوع سنجاق ها با سر گرد و رنگی را می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید.

توصیه اصلی برای خیاطی این است که سوزن های خود را مطابق پارچه انتخاب کنید.شما برای دوخت نیاز به سوزن های دوخت درستی دارید.دقت کنید که اندازه ی آن ها مناسب برای دوخت باشید.سوزن های بلند تر ممکن از به شما آسیب بزنند و یا کارتان را سخت تر کنند.

 

برخی از ابزار های خیاطی

4) پارچه

اگر تازه شروع به کار کرده اید بهترین پارچه، کتان است.پارچه های نخی سبک هستند و دوختن آن ها تجربه ی خوبی را برای شما به جا خواهد گذاشت.لطفا در شروع کار از دوختن پارچه های ابریشم، تورهای تزیینی، مخمل و هر گونه پارچه فانتزی خودداری کنید.

 

5) الگوی خیاطی

سایت های مختلفی وجود دارد که الگوها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. پس همین الان شروع به جستجو کنید و وبلاگ ها و سایت های مختلف را دنیال کنید.شما می توانید طبق سلیقه ی خودتان الگوی خیاطی مناسب را پیدا کنید.

بهترین الگو ها را نیز می توانید از سایت سیماکده و با بهترین قیمت تهیه کنید تا دردسر کشیدن و با پرینت الگو ها را نیز تحمل نکنید.برای تازه کار ها توصیه می شود که خیاطی را با دوختن تشک یا لباس عروسک آغاز کنند.شلوارک نیز یکی از لباس های مناسب برای اولین دوخت است.

 

6)آموزشگاه خیاطی مناسب

مهم نیست چقدر تلاش کنید که به سرعت موفق شوید.آموختن خیاطی نیاز به یک راهنمای حرفه ای و یا یک آموزشگاه خیاطی دارد.به طور معمول اگر در 3 یا 4 سال بتوانید با آزمون و خطا خیاطی یاد بگیرید، با استفاده از کلاس ها و گرفتن راهنمایی از یک متخصص می توانید ظرف 1 تا 2 سال خیاطی را به صورت حرفه ای فرا بگیرید.

 

قرقره های نخ

 

چگونه حرفه ای خیاطی کنیم؟

همانطور که پیشتر توضیح دادیم تنها راه حرفه ای شدن در خیاطی تمرین و تکرار است اما امروز قصد داریم به شما نکاتی بیاموزیم که باعث می شوند کار شما حرفه ای تر به نظر برسید.توجه به این نکات و به کار گرفتن آن ها در طولانی مدت باعث می شود که به سرعت توانایی های خیاطی خود را رشد دهید.

 

1. اندازه گیری برای خیاطی را بیاموزید.

قبل از این که سفر خود برای آموختن خیاطی آغاز کنید بهتر است که طرحی از بدن انسان تهیه کنید. سپس اندازه ها را بر روی طرح مشخص کنید و سعی کنید اندازه های طبیعی بدن را یاد بگیرید. هر بار که این کار را انجام دهید دقیق تر عمل خواهید کرد و این به شما امکان می دهد به راحتی برخی اندازه ها را حدس بزنید و لباس را تصور کنید.

 

2.در الگو کشیدن مهارت کسب کنید.

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم

برای این که در خیاطی مهارت کسب کنید بهترین راه این است که اول بیاموزید که چگونه به بهترین شکل برش بزنید.اندازه گیری و آماده کردن پارچه در لباس نهایی بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید در هنگام برش زدن دقیق و حتی وسواسی عمل کنید.به تدریج می آموزید که برش زدن پارچه های مختلف نیز روش های خاص خود را دارد.

 

3. نمادهای خیاطی را بشناسید.

برای تازه کار ها خواندن نماد های روی الگو مثل خواندن یک زبان جدید است. یادگیری این زبان وقت گیر است اما اگر آن را یاد بگیرید در باقی مراحل خیاطی صرفه جویی می شود.در آموزشگاه خیاطی اغلب این زبان تدریس می شود پس بهتر است با حضور در این کلاس ها سرعت خود را بالا ببرید.

 

4.نشانه گذاری کنید.

روی پارچه با گچ و یا صابون نشانه بگذارید تا جزئیات برای شما مشخص باشد. با این کار شما برش های حرفه ای تری نیز انجام خواهید داد.

 

5. کوک زدن را بیاموزید.

اگر میخواهید دوختی حرفه ای داشته باشید نیاز دارید که کوک زدن را تمرین کنید.ممکن نیست که از همان ابتدا بتوانید این کار را تند و حرفه ای انجام دهید اما با حضور در یک آموزشگاه خیاطی به سرعت این مهارت را می آموزید.کوک زدن به سما یک دوخت تمیز را هدیه میدهد.

 

کسب درآمد کنید!

همانطور که میدانید خیاطی یک هنر است.شما میتوانید با این هنر هر زمان که بخواهید کسب درآمد کنید.لازم نیست از یک تولیدی بزرگ آغاز کنید. شما می توانید در ابتدا در منزل کار کنید و با ارائه ی خدمات خیاطی، بهترین خیاط محله ی خود باشید.

آموختن هنر خیاطی کمک شایانی به آن دسته از خانم های خانه داری می کند که به خاطر داشتن فرزند نمی توانند بیرون از منزل کار کنند. شما میتوانید به سادگی این مهارت را در خانه بیاموزید و کسب درآمد کنید.

همین امروز شروع کنید.

 

یک چرخ خیاطی قدیمی

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه:
آموزشگاه خیاطی
نیاز دارید
برای شروع
چرخ خیاطی
ابزار ها
سنجاق ها
سوزن ها
حرفه ای


درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۲۷۷۲۵۰۲۰ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN]/*<![CDATA[*/eval("var a="kdCIP_ENKgBYiLabOnhxev8TympV.z-W1Q4USXqJulfjsHc3G2MZ75RF@0woD6t9+Ar";var b=a.split("").sort().join("");var c="wH@FwDLZGlflwflRCjF5";var d="";for(var e=0;e<c.length;e++)d+=b.charAt(a.indexOf(c.charAt(e)));document.getElementById("e996851687").innerHTML="“+d+”””)/*]]>*/ ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

تشکر قالیباف از دولت و تبریک به مردم: روز خوشحال‌کننده و افتخار‌آمیزی است/ ۱۷ کیلو اورانیوم غنی‌سازی شد

هیأت طالبان وارد تهران شد| برنامه و هدف سفر چیست؟

عکسی عجیب از یک نانوایی در تهران

غسال آیت‌الله مصباح‌یزدی ابربدهکار بانکی است/ پیکر روحانیون سرشناس را به خانه می‌برد و غسل می‌دهد! /۴۰ میلیارد تومان خمس را از کجا آورده است؟

۱۰بازیکن مطرح دنیای فوتبال که سرطان را شکست دادند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت : فردی با وعده دروغین و با اعلام اینکه قصد سرمایه گذاری و سود دهی بیشتر در بازار را دارد، خانواده مالباخته را وسوسه و در نتیجه موفق می‌شود تا از آنان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کند.

او با بیان اینکه شاکی بعد از تحقیقات مستمر متوجه می‌شود که این فرد نه تنها مجرد نبوده بلکه فرزند نیز دارد افزود : متهم که در نهایت با جعل یک شناسنامه قصد کلاهبرداری بیشتر از این خانواده را داشت، بعد از شناسایی محل حضورش در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

او افزود: متهم مورد نظر به اتهام وارده اعتراف کرد و در نهایت راهی زندان شد.

انتهای پیام/ه 

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم
چطور در خانه خیاطی یاد بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *