چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم
چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

داشتن یک رابطه دوستی خوب و محکم میتواند به عنوان یک تکیه گاه مهم در زندگی برای شما باشد پس سعی کنید در ساختن همچین رابطه ای پیش قدم باشید.

همه ما دارای روابط اجتماعی متفاوتی هستیم. آشنایان، دوستان، همسایه ها و همکاران ما، روابط اجتماعی مان را می سازند. برای بخش عظیمی از جامعه، این روابط کاملا رضایت بخش نیستند و در واقع تبدیل به یک رابطه قوی و عمیق نمی شوند.

به گزارش مجله آلامتو به نقل از سالم زی؛ جوامع مجازی هم به این مشکل دامن می زنند و در آنها هم کمتر خبری از روابط عمیق می شنوید. امروزه افراد دوست دارند در خانه هایشان بنشینند و با یکدیگر دوست باشند. حتی اگر یکدیگر را نبینند به این خیال هستند که یک رابطه قوی و عمیق اجتماعی را ساخته اند.

شاید بد نباشد در عصر تکنولوژی نگاهی به راههای بهبود روابط انسان ها بیاندازیم. بررسی شیوه های موفقیت و شناخت بهتر روابط، در بهبود رابطه های اجتماعی سطحی و عمیق ما موثر هستند.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

شاید این موضوع یک تضاد به نظر برسد، اما کیفیت روابط اجتماعی شما رابطه کاملا مستقیم با کمیت افرادی که می شناسید دارد. اگر شما افراد زیادی را نمی شناسید و در هر فصل سال یک یا دو نفر جدید را می بینید و با آنها آشنا می شوید، با توجه به گوناگونی افراد، اندکی بعید است که شما بتوانید از میان این عده قلیل افراد، فردی مناسب با شخصیت و تفکرات خودتان پیدا کنید. از آنجا که هماهنگی شخصیتی دو نفر در ساختن یک رابطه قوی تاثیر به سزایی دارد، فردی که با شما سازگار است، قابلیت تبدیل شدن به یک دوست و یا شریک خوب را دارد. به همین دلیل، چنانچه شما افراد بیشتری را ملاقات کنید و روابط فراوانی در اقشار متفاوت جامعه داشته باشید، شانس شما برای پیدا کردن یک فرد همفکر و هم سلیقه شما بسیار بالا خواهد بود و احتمال شکل گرفتن روابط قوی زیاد شود.

رابطه ها زمانی قوی می شوند، که افراد راجع به علاقه هایشان برای یکدیگر صحبت کرده و در خلال آن علایق مشترک آنها پیدا کند. در واقع همین تفاهم می تواند قویترین احساس را بین دو نفر پدید آورد. بسیاری از افراد تنها راجع به برنامه های تلویزیون، زندگی ستاره های تلویزیونی و یا حتی آب و هوا با یکدیگر صحبت می کنند و این بهترین راه برای جلوگیری از توسعه یک رابطه است.

در روابط اجتماعی، دربارۀ آنچه که دوست دارید و برایتان مهم است صحبت کنید؛ به دیگران اجازه دهید که بدانند که شما چه چیزی را دوست دارید و به چه چیزی اعتقاد دارید. اگر آنها به همان موارد علاقه و اعتقاد داشته باشند، با اشتیاق کامل به شما این موضوع را خواهند گفت و شما یک زمینه تفاهم را میان خودتان خواهید یافت که هر دو از حرف زدن در مورد آن لذت می برید.

بسیاری از افراد سعی دارند خودشان را فردی کامل و بی نقص نشان دهند. آنها راجع به اشتباهاتشان صحبت نمی کنند و یا سعی می کنند کمبودشان را نشان ندهند.

در واقع این موضوع صد در صد نتیجه عکس می دهد. ممکن است شما در نظر بعضی از افراد کامل به نظر برسید، اما خودتان می دانید که کامل نسیتید و سایر افراد هم به این موضوع واقفند. فراموش نکنید که همه ما انسان هستیم و انسان ها بدون ایراد نیستند. پنهان سازی نقاط ضعف به شما کمکی نمی کند.

با مخفی کردن مشکلات و نقاط ضعف خود، از خودتان یک مجسمه مرمری می سازید و از شخصیت واقعی یک انسان خارج می شوید. این موضوع سبب می شود تا کسی موفق به برقراری یک ارتباط روحی مناسب -که لازمه یه رابطه محکم است. با شما نشود.

انسان ها با انسانهای دیگر رابطه برقرار می کنند، نه ایده آل ها. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید و از اینکه نقاط ضعف تان را هم به نمایش گذارید، هراس نداشته باشید. این چیزی است که روابط را یک پله به بالا می کشد.

زمانی که راجع به موضوعی فکر و بیانش می کنید، سعی کنید آن را همانگونه که گفتید به کار ببندید و به آن عمل کنید. در واقع اینگونه رفتار کردن و یکدست بودن سبب می شود تا افراد بیشتر و بهتر به شما اطمینان کنند. این اطمینان یکی از قویترین نوع اعتماد در روابط است.

در زندگی شخصی و یا کاری خود سعی کنید تا این یکدست بودن را رعایت کنید. هر چند که مساله موضوعی چالش برانگیز باشد، تاثیر چشمگیری در بهبود روابط شما خواهد گذاشت.

با افراد پیرامون خود صادق باشید؛ حتی اگر از شما ناراحت شوند. برای آنها مهمتر است که به شما اطمینان داشته باشند تا اینکه از دستتان ناراحت نشوند. همیشه به وعده ای که داده اید وفا کنید. تنها وعده ای بدهید که بتوانید آن را انجام دهید.

ارتباط بین افراد باید طوری تقویت شود که افراد بتوانند در مواقع نیاز به یکدیگر تکیه کنند. این پشتیبانی می تواند، چند کلمه کوچک و یا تقبل اعمالی سنگین باشد.

مطمئناً شما نمی توانید همیشه برای همه افراد حاضر باشید. زمان شما، انرژیتان و دیگر منابعی که در اختیار دارید محدود هستند. اما مهم این است که بتوانید در مواقع لزوم حداقل در کنار افرادی را که در زندگی برایتان مهم هستند حاضر باشید.

پشتیبانی شما به آنها به صورت کاربردی کمک می کند و آنها را به لحاظ عاطفی در موقعیت بهتری قرار می دهد. این موضوع تاثیر شگرفی در رابطه شما با فرد مورد نظر خواهد گذاشت.

با یک تفکر صحیح و رفتار مناسب، شما می توانید قسمت عظیمی از روابط خود را بهبود ببخشید و آنها را همراه زندگیتان به جلو هدایت کنید. در واقع با یک رابطه قوی شما احساس بهتری خواهید داشت. شما حس می کنید زندگی شما ارزش بیشتری دارد و سعی می کنید در لحظه زندگی کنید.

اطمینان داشته باشید که در این صورت دنیایی از موقعیت های متفاوت به رویتان باز خواهد شد و شما تنها باید به سمت درهای باز حرکت کنید.

بسیار عالی

همه اینا درست اما مهمترین بحث شخصیت طرف مقابله که شاید توروهم پایین ببینه! من تنهایی رو ترجیح میدم چون ادما به تنها کردن هم عادت دارن….

مرسی از سایت خوبتون و مخصوصا این مقاله

سلام ممنون از مدیر سایت سایت خوبی دارید به سایت ما سر بزنید منتظر حضور گرمتون هستیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

47 بازدید

119 بازدید

107 بازدید

184 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

47 بازدید

119 بازدید

107 بازدید

184 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

47 بازدید

119 بازدید

107 بازدید

184 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

47 بازدید

119 بازدید

107 بازدید

184 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

دوست خوب بودن بر خلاف تصور بقیه اصلا کارآسانی نیست . به این معنا که باید برای آن وقت و سرمایه گزاری داشته باشید تا بتوانید در ذهن دوستتان ماندگار شوید اما شاید این پتانسیل و خواسته در ما وجود داشته باشد اما ندانیم که چگونه باید این کار را انجام دهیم . در این قسمت از نمناک راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق آن بتوانید یک دوست خوب باشید .

1. به قول هایتان وفادار باشید :

هرگز قولی را به دوستتان ندهید که نتوانید به آن عمل کنید . اگر به او قول داده اید که در شرایط سخت کنارش هستید ، حتما این کار را انجام دهید . اگر نتوانستید به قول خود وفا کنید ، حتما راهی برای جبران کردن پیدا کنید مثلا یک عذرخواهی و یک کادوی کوچک می تواند دل او را شاد کند. مطمئن باشید که هیچ کس کامل نیست و هر کس ممکن است در زندگی با این بد قولی ها روبرو شود اما نباید بد قولی را به یک عادت در خود تبدیل کنید .

اگر حس کردید که دوستتان به شما اعتماد ندارد ، هنگام قول دادن صدای خود را پایین بیاورید ، در چشمان او نگاه کنید و واضح و شمرده حرف بزنید تا مطمئن شود که قصد دارید واقعا آن کار را انجام دهید و فقط حرف نمی زنید .

2. وابسته باشید :

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

وابستگی دو دوست به یکدیگر یکی از مهم ترین جنبه های دوستی خوب و پایدار می باشد. دوست شما نیاز به حمایت در شرایط سخت دارد. هیچ کس دوست ندارد با کسی دوست باشد که برایش هیجانی ندارد .

بسیار سخت است که به کسی اعتماد کنیم که راه اعتمادی را برای ما باز نکرده است . همیشه حقیقت را بگویید، حتی اگر تلخ است که با این کار اعتماد طرف مقابل را بیشتر جلب می کنید اما مراقب باشید که لحنتان تند و تیز نباشد .

3. زمانی که مرتکب اشتباهی شدید ، معذرت خواهی کنید :

اگر می خواهید که دوستانتان به شما اعتماد کنند، باید توانایی پذیرش اشتباه خود را داشته باشید. زمانی که عذرخواهی می کنید نشان می دهید که کاملا برای یک دوستی پایدار به بلوغ رسیده اید و در نتیجه دوست شما بیش از همیشه به داشتن تان افتخار می کند. عذرخواهی را از ته قلبان انجام دهید و فقط گفتاری نباشید و سوء تفاهم را با دقت برطرف کنید.

4. صادق و آسیب پذیر باشید :

اگر می خواهید که یک دوست خوب و قابل اعتماد باشید ، باید در مورد احساسی که دارید و فعالیت هایی که انجام می دهید ، با دوست خود صادق باشید . اجازه دهید که در برابر دوستتان گاهی اوقات آسیب پذیر هم باشید . در واقع باید غرور خود را کنار بگذارید. اگر دوست شما ناخواسته به شما صدمه ای زده است ، هرگز آن را پنهان نکنید و آسیب دیدگی خود را به او نشان دهید .

5. مخالفت خود را در کمال احترام به او اعلام کنید :

قطعا که در مواردی با دوستتان دچار اختلاف عقیده می شوید و در این موارد مراقب باشید و قبل از صحبت کردن و یا مخالفت کردن خوب فکر کنید و سپس در کمال احترام عقیده خود را با او به اشتراک بگذارید و عصبانیت خود را کامل تحت کنترل بگیرید .

6. از افراد استفاده نکنید :

اگر دوستتان مشکوک شد که دارید از او استفاده می کنید، این سوء تفاهم را برطرف کنید و دلیل کمک خواستن هایتان را به او بگویید و از آن به بعد توقعاتتان را از دوستتان کاهش دهید .

7. وفادار باشید :

وفاداری شرط اول یک دوستی پایدار و صمیمانه است . هرگز پشت سر دوستتان با کسی صحبت یا درد و دل نکنید ، حتی اگر از او دلخور هستید . اگر کسی در مورد او چیز بدی گفت از او دفاع کنید ، حتی اگر خود دوستتان حضور ندارد و او را مانند یکی از اعضای خانواده تان ببینید و از آبرو، جان، حرمت او دفاع کنید .

8. به او احترام بگذارید :

دوستان خوب کسانی هستند که به بلوغ کافی رسیده باشند . مراقب باشید که هرگونه شوخی کردن را با او انجام ندهید ، حتی اگر بیش از حد صمیمی هستید . در هر حالتی و هر زمانی به یکدیگر با احترام کامل رفتار کنید .

1. اجازه ندهید که دیگران فکر کنند که دیگر با یکدیگر دوست نیستید :

این یک بخش ضروری در دوستی هرکس می باشد . هرگز به بقیه اجازه ندهید که فکر کنند با دوستتان بهم زده اید و یا او را کنار گذاشته اید و دل شکستگی و اختلافاتتان را فقط بین خودتان نگه دارید .

1. خودخواه نباشید :

بسیار مهم است که برای یک دیگر قدم بردارید . خودخواهی و خود پرستی را کنار بگذارید و هرکاری که از دستتان برمی آید را برای دوستتان انجام دهید و هرگز از او توقع نداشته باشید که تمام خوبی های شما را جبران کند . اگر از او پولی قرض گرفتید ، سعی کنید که زودتر آن را پس دهید .

2. شنونده خوبی باشید :

قطعا شما نزدیک ترین فرد به دوست صمیم تان هستید و او نیز تمام غصه ها و درد و دلش را پیش شما بازگو می کند . حال وظیفه تان این است که با تمام دقت به درد و دل های او گوش دهید و هرگز او را هنگام صحبت کردن و درد و دل کردن قضاوت نکنید .

3. به دوستتان کمک کنید تا با مشکلاتش مبارزه کند :

برای این که حمایت واقعی خود را از او نشان دهید ، باید در زمان های سختی به داد او برسید و زمانی که در زندگی با اعضای خانواده، دیگر دوستانش و یا همسرش دچار مشکلی شده حتما به کمک او بشتابید و سعی کنید که عادلانه قضاوت کنید و یک راه درست و سالم را پیش پای او بگذارید . به او کمک کنید تا احساسی تصمیم نگیرد و کاری را نکند که بعد از آن پشیمان شود .

فکر نکنید که دوستتان به تنهایی از پس سختی ها و مشکلاتش برمی آید که حتی گوش دادن به حرف هایش می تواند او را از آسیب های روحی زیادی رها کند . شانه ای برای گریه های او باشید تا او کم تر از همیشه احساس تنهایی کند و اگر حس کردید که به دلیل مشکلاتش می خواهد به مصرف مواد مخدر یا کارهایی از این قبیل رو بیاورید، حتما جلوی او را بگیرید .

4. هنگام بحران های زندگی او را تنها نگذارید :

اگر دوستتان در بیمارستان است یا دچار بیماری های سخت شده ، هرگز او را تنها نگذارید و هرکاری که می توانید برایش انجام دهید . در کنار خانواده اش باشید و به خانه او سر بزنید و اگر بچه داشت از فرزندانش مراقبت کنید . بعد از بهبودی در کار و یا تحصیل به او کمک کنید و اجازه ندهید که از دیگران عقب بماند . در این لحظات سخت فراموش نکنید که از لحاظ عاطفی نیز از او حمات کنید .

5. یک پیشنهاد و توصیه عاقلانه به او بکنید :

زمانی که دوستتان به مشکلی برمی خورد ، مسائل را از دید احساسی او نگاه نکنید و به عنوان شخص سوم و یک انسان بی طرف به حرف های او گوش دهید . شما در این لحظات نباید مثلا او احساسی رفتار کنید و باید به دنبال یک پیشنهاد کارساز اما عاقلانه و منطقی باشید .

6. زمانی که دوستتان نیاز دارد ، به او زمان دهید :

گاهی اوقات اتفاقاتی در زندگی دوستتان و یا خود شما رخ می دهد که دوست دارید چند صباحی را به تنهایی سپری کنید . در چنین زمان هایی بیش از حد به دوست خود اصرار نکنید و اجازه دهید که تنها باشد تا مواردی را درون خودش حل و فصل کند . به تنهایی او حسادت نکنید و یا زخم زبان نزنید و مطمئن باشید این تنها گذاشتن بزرگ ترین کاری است که می توانید در حق او انجام دهید .

1. بخشنده باشید :

قطعا که هم شما و هم دوستتان ناخواسته دچار اشتباهاتی می شوید . زمانی که دوستتان خطایی کرد و از شما طلب بخشش کرد، او را ببخشید و قهر و دعوا را کش ندهید . مگر اینکه کار دوستتان آسیب بسیار بزرگی به شما وارد کرده باشد که بسیار نادر است و اگر هم هیچ جوره نتوانستید او را ببخشید ، حتما دلیل نبخشیدن و آسیبی که به شما وارد شده را برای او شرح دهید .

2. دوستتان را همانگونه که هست، بپذیرید :

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

هرگز نخواهید که دوست خود را تغییر دهید. یک دوستی عالی و صادقانه ، دوستی ای است که افراد در آن یکدیگر را با تمام نقص ها و اشتباهاتشان پذیرا باشند و این دو دوست می توانند در کنار یکدیگر رشد کنند .

3. تماس ها و احوال پرسی ها را برای وظیفه انجام ندهید :

دوستی شما باید به قدری عمیق باشد که هیچ کاری را بر حسب وظیفه انجام ندهید. هرگز تماس های خود را به قوت هایی اختصاص ندهید که به او نیاز دارید. ارتباط نزدیک و صمیم خود را تا جایی که می توانید با دوستتان حفظ کنید .

4. هیچ گاه تحت هیچ شرایطی با دوستتان قطع ارتباط نکنید :

هرچقدر که از یکدیگر دلخور هستید، با هم صحبت کنید و هیچ وقت با هم قهر نکنید که قهر کردن باعث افزایش فاصله بین شما و دوستتان می شود که بای دوستی مخرب است .

5. اجازه دهید که دوستی شما رشد داشته باشد :

فراموش نکنید که دوستی شما باید در دوران دانشگاه با دوران دبیرستان متفاوت باشد و باید هردویتان در این رابطه پخته تر و بالغانه تر رفتار کنید . دوستی شما دیگر مانند ده سال قبل نیست و نیاز به پرورش ، مراقبت و رشد بیشتری دارد . حسادت ها را کنار بگذارید و جز خوبی چیزی را برای هم نخواهید تا بتوانید در کنار یکدیگر رشد کنید .

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دوست خوب بودن ارزش زیادی از نظر دیگران دارد و یکی از پایه های ارتباط موثر این است که خودِ ما فردِ بسیار خوبی باشیم و در رابطه هیچ کمی و کاستی نگذاریم.بودنِ یک دوست خوب به نحوی به ما احساسِ رضایت مندی و اطمینان خاطر میدهد و با ما کاری میکند که اعتبار بسیار زیادی را بین افرادی که با آنها در ارتباط هستیم،به دست آوریم.از طرفی برای پیدا کردن دوست خوب نیز خودِ ما باید دوست خوبی باشیم تا به گونه ای لیاقت بودن در کنار او را داشته باشیم.

بودن یک دوست خوب برای خیلی از ما بسیار مهم است و دوست داریم تا میتوانیم دوست خوبی برای دیگران باشیم اما آیا این موضوع ذاتی است؟قطعا نه.شما میتوانید با نهادینه کردن 4 گام و نکات آن،دوست بسیار خوبی باشید و کاری کنید تا واقعا از بودن در کنار شما لذت ببرند.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 

 

قول دادن و تعهد شما در دوستی بسیار مهم است.اگر زیر قول های خود بزنید از اعتبار خود کم کرده اید و دیگران کمتر روی شما حساب باز میکنند. هیچ‌گاه قولی ندهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید یا حداقل عادت نکنید که همیشه قول بدهید. اگر می‌گویید که با دوستی زمان‌تان را سپری خواهید کرد و کاری مشروع برایتان پیش می‌آید، موقعیت را توضیح دهید و اعتماد کنید که این دوستی به قدری قوی است که جواب‌های منفی هم به اندازه‌ی جواب مثبت ارزشمند و قابل درک هستند.

هیچگاه اگر پیمان جدی بستید،آنرا نشکنید و بدانید که در برابر این پیمان مسولیت دارید.اگر به هر نحوی نتوانستید به قول تان عمل کنید،سریعا از دوستتان عذر خواهی کنید و سعی کنید که از دلش در بیاورید.

 

 

 

وقتی که دوستتان حرفی را با شما درمیان میگذارد و یا کاری را به شما می سپارد،به او نشان دهید که کاملا قابل اعتماد هستید و سعی کنید خطایی از شما سر نزند.گاهی اوقات افراد برای اینکه دوستشان را بسنجند،او را در معرض امتحان قرار میدهند پس مراقب باشید اگر دوستتان از شما کاری خواست که هر کسی را وسوسه میکند،کار را خراب نکنید و اعتمادش را جلب کنید.شاید افرادی را دیده باشید که دیگران آنقدر به آنها اعتماد دارند که حتی ارزشمند ترین وسایل و یا بزرگترین رازهایشان را برای آنها بازگو میکنند.چرا چنین است؟چون آن شخص مورد اعتماد خودش را در چنین شرایطی نشان داده است.

 

بهتر است مثالی داشته باشیم:

یک بار یکی از دوستانم از من درخواست کرد تا یک چک به مبلغ 30 میلیون تومان را پاس کنم و در حساب خودم بریزم،این کار را کردم.او به من گفت که حسابش مسدود شده و این پول را یک هفته دیگر از من خواهد گرفت.وقتی یک هفته دیگر پول را از من گرفت،متوجه شدم او فقط برای امتحان کردن من اینکار را کرده و

پس مراقب باشید و سعی کنید خودتان را مورد اعتماد نشان دهید.

 

 

 

اگر می‌خواهید دوست خوبی باشید و مردم به شما اعتماد کنند، باید در مورد احساسات، رفتار دوستا‌ن‌تان و این که در مورد دوستی‌تان چه حسی دارید، صادق باشید. وقتی در مورد احساسات خود صداقت داشته باشید، ارتباط شما با دوستان‌تان بیشتر می‌شود و آنها با شما درد‌ دل خواهند کرد. اگر دوست‌تان آزرده‌خاطر‌ شده است، نترسید که در این مورد با وی صحبت کنید؛ و همین‌طور اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند، از صحبت در مورد آن خجالت نکشید ولی آنرا به درستی بگویید.

دوستی داشتم که یکی از مهمترین موضوعات و ارکان اصلی رابطه را صداقت میدانست و از دروغ به شدت دوری میکرد،به گونه ای که اگر کسی به او دروغ میگفت و از صمیمی ترین دوستانش هم بود احتمال زیاد او را کامل کنار میگذاشت.برای بعضی افراد صداقت خیلی مهم است.اگر خود شما هم چنین رفتاری در موردتان انجام شود،قطعا برایتان خوشایند نیست.

دروغ به شدت به اعتبار شما لطمه میزند و صداقت اعتماد و اعتبار شما را بالا میبرد.

برای اینکه دوست خوبی باشید نقش بازی نکنید،چون هم خودتان اذیت میشوید و از دوستی تان لذت نمیبرید و هم به گونه ای دروغ گویی است و دروغ گویی فرکانس و ارتعاش منفی دارد و این موضوع روی دوستی شما تاثیر منفی میگذارد.

 

 

 

خیلی اوقات ما فقط به حرف،دوست خیلی خوب و رفیق بامرامی هستیم ولی پایه عمل که رسید،کنار میکشیم.این کار بسیار بد است و کسی که چنین رفتاری را داشته باشد اصلا جز آن دسته از دوستان بسیار عالی و بدون نقص نمی آید و اعتباری در نظر دیگران ندارد.

اگر میخواهید دوست بسیار خوبی باشید باید از دوست تان حمایت کنید و در عمل هر جایی که دیدید نیاز به کمک دارد،حامی او باشید.

دوستی شما موقعی ارزشمند است که دو طرف در مواقع بحرانی به کمک هم برسید،پس سعی کنید تا جایی که ممکن است و به خودتان لطمه نمیزند کمک حال دوست تان باشید.

مواقعی در زندگی هر کدام از ما هست که شاید دنیا برایمان تیره و تار میشود و شدیدا نیاز به کمک داریم،آن وقت است که باید سر و کله دوست خوب پیدا شود و باز دوستی خود را به دوستش ثابت کند.

 

 

 

اگر یکی از دوستان‌تان شک کند که شما در حال سوءاستفاده از او هستید، شما را کنار خواهد گذاشت. دوستی‌های واقعی به دلیل محبوبیت یک نفر یا روابطی که وی دارد، شکل نمی‌گیرند. اگر تلاش کنید با کسی دوست شوید صرفا برای این که به عضویت یک گروه خاص دربیایید، این کار نه دوستی، بلکه فرصت‌طلبی نام دارد و نیت اصلی شما به ‌زودی فاش می‌شود.

هیچ کس از سو استفاده خوشش نمی آید،مطمین هستم شما هم همینطور هستید.این کار خصوصا در دوستی بسیار زشت و زننده است،ما باید برای رفاقت و دوستی هایمان ارزش قایل باشیم و سؤاستفاده کردن کار آدم های با درک بالا نیست.

سعی کنید در اگر دوست تان برای شما کاری انجام میدهد در قبالش برایش کاری انجام دهید.مثلا اگر دوست شما برای اینکه هر هفته به تفریح بروید،هزینه میکند شما هم سعی کنید به گونه ای برایش طلافی کنید.

 

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 

کلا اگر به هر چیزی ما بیشتر بچسبیم و ترس آن را داشته باشیم که از دستش بدهیم،بیشتر از ما فرار میکند و بیشتر از دستش میدهیم.در رابطه با دوستان مان هم به همین شکل است،اگر شما بیش از اندازه در دسترس باشی و دوستت را کلافه کنی از دست شما فراری میشود.ارزش خودمان را بیش از اندازه پایین نبریم،تعادل را رعایت کنیم.

 

 

 

دوستی یک موضوع دو طرفه باید باشد و دو طرف باید برای یکدیگر سود داشته باشند.اگر شما به فکر دوست تان هستید و سود و منفعت او را هم در دوستی تان در نظر دارید،به شما تبریک میگویم ولی اگر چنین نیست حتما باید دیدگاه و رفتار خود را تغییر دهید، درغیر این صورت افراد از شما فراری میشوند و نمیتوانید دوست خوبی برای دیگران باشید.

نمیدانم تا به حال در این شرایط بوده اید که متوجه شوید که فردی دارد از شما برای مقاصد خود استفاده میکند،من در این شرایط بوده ام،بسیار حس بدی است پس قطعا هیچ کسی از این حس خوشش نمی آید و ما هم نباید با کسی چنین کاری را بکنیم.

 

 

 

 

کلا خصلت وفاداری را در خود پروش دهید باعث افزایش اعتبارتان میشود ولی تفاوتش را با تعصب بدانید چون تعصب هم میتواند گاهی باعث خراب شدن رابطه دوستی شما شود.

 

 

 

 

 

 

افراد خیلی دوست دارند که به آنها حس مهم بودن را بدهیم و اغلب افراد عقاید و احساسات و شخصیت شان برایشان مهمترین موضوع زندگیشان است پس اگر به آنها بی احترامی کنیم حس بسیار بدی را در آنها ایجاد کرده ایم و همه از این حس فراری هستند.

خصوصا کسانی که در رابطه نزدیک و صمیمی با شما هستند مانند دوست صمیمی تان،بیشتر از شما انتظار دارند که به عقایدشان احترام بگذارید.

شما خصوصا در جمع و میان افراد دیگر به هیچ عنوان نباید دوست تان را خراب کنید و به او بی احترامی کنید و کاری کنید که حس کند به او توهین شده است.این موضوع بسیار مهم است،مراقب صحبت های خود در جمع باشید.

اکثر افراد عقاید و باورهایشان را خیلی محترم می دانند و اگر شما به عقاید آنها بی احترامی کنید حتی شاید با شما روابط شان را هم قطع کنند؛پس به عقاید دوست تان احترام بگذارید تا در این صورت شما را دوست خوبی بداند.

 

 

 

تا به حال خود شما را کسی محکوم کرده است و یا به خاطر اشتباهی که کرده باشید شما را سرزنش کند؟آیا این حس را دوست داشتید؟

شک ندارم که جواب تان منفی است.هیچ کسی دوست ندارد که مورد سرزنش قرار گیرد و خب دوست شما هم به همین شکل است؛اگر او را سرزنش کنید احساس تنفر در او ایجاد میشود.شاید به شما نگوید ولی لطماتی به روانش وارد میشود که اگر شما مدام سرزنش و انتقاد را ادامه دهید آرام آرام ترجیح میدهد با شما دیگر رابطه نداشته باشد و یا حداقل رابطه اش را کم کند.

افرادی که به دیگران غُر میزنند و مدام از آنها انتقاد میکنند،دوستانِ زیادی ندارند و کسی ترغیب نمیشود که با آنها زندگی کند ولی برعکس کسانی که انسان ها را تحسین میکنند،همیشه دور و برشان شلوغ است و آدم از بودن در کنار آنها لذت میبرد.

 

 

 

ببینید که دوست تان چه چیزهایی را دوست دارد و بسته به علایق او رفتار کنید.منظور این نیست که خودتان نباشید ولی بر فرض مثال اگر دوست شما علاقه ای به ورزش ندارد و شما دارید مدام در مورد ورزش صحبت نکنید چون کِسل کننده است.اگر کسی مدام از چیزی که شما دوست ندارید برایتان صحبت کند،خسته نمی شوید؟

دوست شما هم همینطور است پس به دنبال نقاط مشترکی بگردید و از چیزهایی صحبت کنید که او هم خوشش بیاید.

گاهی اوقات برنامه ای بچینید که می دانید او دوست دارد و خوشحال میشود،مثلا اگر او کوه نوردی را دوست دارد برنامه ای برای رفتن به کوه بچینید.

 

 

 

دوست شما دوست دارد از شما انگیزه بگیرد.سعی کنید تا میتوانید انگیزه به دیگران بدهید و این موضوع دو مطلب را برایتان دارد.اولی اینکه انگیزه خود شما هم بالا میرود و بهتر میتوانید پیشرفت کنید و کم کم عادت میکنید که همیشه انگیزه داشته باشید و به دیگران انگیزه دهید و دومی اینکه دیگران از این رفتار شما بسیار خوشحال میشوند.

افراد از کسانی که خسته و نا امید هستند خوششان نمی آید و بهتر با افرادی که انگیزهِ بالایی دارند ارتباط برقرار میکنند؛پس سعی کنید به دوستان تان انگیزه دهید و اگر میخواهند کاری را انجام دهند آنها را دلسرد نکنید و حتی اگر میتوانید مشاوره صحیح بدهید تا پیشرفت کنند.

خود من همیشه سعی میکنم با آن دسته از دوستانم بیشتر رابطه برقرار کنم که اشتیاق بیشتری به من میدهند و الهام بخش هستند و از افرادی که ناامید هستند دوری میکنم،پس انگیزه دهنده و الهام بخش باشید تا دوست بهتری برای افراد باشید.

 

 

 

همیشه به فکر اینکه حرف،حرف خودتان باشد نباشید.گاهی اوقات باید از خودتان به خاطر دوست تان بگذرید.غرور بیش از حد یکی از موضوعاتی است که به روابط دوستی شما لطمه میزند پس، ازغرور و خودشیفتگی رها شوید و نخواهید همیشه حرف شما باشد.

اگه اتفاقی افتاد که مطلوب شما نیست کمی تحمل کنید،یادتان باشد شما در یک کار گروهیِ کوچک پا گذاشته اید و فقط خود شما نیستید.برای مثال اگر قرار بوده به باشگاه بیلیارد بروید و ناگهان دوست شما یک دوستِ قدیمی را دیده و او را به شام دعوت کرده،ناراحت نشوید و سازگار باشید.بالاخره شما در کنار دوست تان بوده اید و خوش گذشته؛خیلی سخت نگیرید.

برای مسایل کوچک اعصاب خود و دوست تان را خراب نکنید،ارزشش را ندارد.

 

 

 

پس اگر شما نکته مثبتی از دوست خود میدانی،به او یادآور شو تا احساس خوبی در دوستت ایجاد کنی و اگر این کار را بکنی در ذهن او می میاند و رفتارش را با شما تغییر میدهد و به گونه ای عاشق شما میشود.

شاید اگر این کار را انجام نداده باشید اولش سخت باشد که نقاط مثبت آنها را بگویید ولی دوبار که گفتید دیگر ترسی از گفتن و به زبان آوردن این موضوع نخواهید داشت.

 

 

 

البته تعادل را در هر موضوعی رعایت کنید و نباید بیش از اندازه هم زمان بگذارید چون نتیجه عکس میدهد و دوست شما بیشتر فرار میکند تا ترغیب شود با شما باشد.

 

 

 

 

 

 

اگر شما تکراری شوید و مدام حرف ها و رفتارهای تکراری داشته باشید،جذاب نخواهید بود.باید برنامه ای برای اینکه هر روز تازه تر شوید داشته باشید.

میتوانید کتاب های جدید بخوانید و یا فیلم های آموزشی ببینید و یا در مورد موضوعی خاص فکر کنید تا ذهن تان در آن موضوع بازتر شود؛این طوری شما حرف های جدیدی برای زدن خواهید داشت و دوست شما از حرف زدن با شما لذت خواهد برد.دیگران از حرف های تکراری و بیهوده لذتی نمی برند.

یکی از روزها به مغازهِ یکی از فامیل هایمان رفتم و با او گرم صحبت شدیم.او در میان درد و دل های خود از یکی از دوستان خود گِله میکرد که همیشه حرف های تکراری میزند و این موضوع باعث میشود تا از او خسته شود.

شاید افرادی را دیده باشید که یک خاطره را 100 بار برای آدم تعریف میکنند؛واقعا خسته کننده است و دیگر فایده ای ندارد.مراقب باشید که از این دست آدم ها نباشید و حرف هایی را مدام تکرار نکنید بلکه حرف های جدیدی را یاد بگیرید و برای دوست تان تازگی داشته باشید.

آنقدر تازگی داشته باشید که دوستان تان از شما بپرسند چه چیز جدیدی یاد گرفته ای؟یعنی همیشه موضوعات جدیدی را یاد بگیرید و با دوست تان به اشتراک بگذارید.

 

 

 

بعضی اوقات ما رفتارهایی را داریم که دوست ما از آن رفتار واقعا متنفرند پس ما نباید آن رفتار را جلوی آنها تکرار کنیم.اگر دوست ما به ما گفته است که از کدام رفتار ما خوشش نمی آید که هیچ ولی اگر نمی دانید گاهی اوقات در خلوت خود با دوست تان،از او سوال کنید که آیا رفتاری هست که او را آزار دهد؟از او درخواست کنید که بدون خجالت حرف خود را بزند و به او قول دهید که ناراحت نمی شوید چون دوست شما گاهی اوقات به خاطر اینکه شما ناراحت نشوید به شما نمی گوید.

اگر دوست ندارید از او سوال کنید در رفتار او ریز شوید،انسان ها وقتی رفتار ناخوش آیندی می بینند چهره و رفتارشان تغییر میکند؛ یعنی میتوانید متوجه شوید.برای مثال اگر شما سیگار میکشید و دوست تان از این رفتار شما خوشش نمی آید میتوانید از چهره او بفهمید و رفتارش تغییر میکند،شاید اگر چهره ی خندانی داشته باشد در آن لحظه دیگر اینطور نیست و یا کمی از شما دور میشود و شما از این علامت ها میتوانید بفهمید که دوست شما از این رفتار خوشش نمی آید.ولی مراقب باشید که دوست شما متوجه نشود که در رفتارش ریز شده اید شاید خیلی از افراد از اینکه در کارها و رفتارشان ریز شویم،خوششان نیاید.

 

 

 

شاید گاهی اتفاقی افتاده باشد و شما بسیار عصبانی شده باشید،در این مواقع شما باید مراقب رفتار و حرف های خود با دوست خود باشید چون شاید به خاطر عصبانیت خود او را ناراحت کنید.

هربار که دوست خود را ناراحت کنید لکه های سیاهی را روی رابطه خود انداخته اید و باید سعی کنید که هیچ گاه او را ناراحت نکنید و اگر هم کردید حتما از دل او دربیاورید و عذرخواهی کنید.

همیشه تلاش کنید تا از بی ادبی به دور باشید و در مواقعی که از دوست تان عصبانی میشوید همه چیز را به زبان نیاورید و به او توهین نکنید و هر عیبی که دارد را نگویید.

اگر شایعه ای در مورد یکی از دوستان تان شنیدید یا یک نفر در جمع از دوست شما بدگویی کرد وارد بحث نشوید و آن را ادامه ندهید. اگر فکر می کنید که با تأیید این حرف ها از پشت به دوست تان خنجر نمی زنید، سخت در اشتباهید. وقتی این موضوع به گوش دوست تان برسد، دیگر هرگز به شما اعتماد نخواهند کرد. به علاوه اجازه ندهید که کسی با حرف هایش نظر شما را نسبت به دوست تان عوض کند. افرادی که خودشان دوستان خوبی ندارند، گاهی سعی می کنند که دوستی دیگران را هم نابود کنند.

 

 

 

افرادی که از درک کردن دیگران عاجز هستند نمیتواند دوست بسیار خوبی باشند و این یکی از فاکتور های اصلی افرادی است که دوستان خوبی هستند.

شما باید در هر شرایطی دوست تان را درک کنید و افرادی که دیگران را درک می کنند از رتبه و محبوبیت خاصی بین دیگران دارند ولی به راستی درک کردن چه معنایی دارد؟

درک کردن یعنی توانایی اینکه شما خودتان را جای فرد دیگر بگذارید.برای مثال اگر شما از دوست تان درخواست میکنید تا پولی را به شما قرض دهد و او به شما میگوید که نمیتواند بدهت،خودتان را جای او بگذارید شاید او هم در شرایط مالی بدی باشد و یا برنامه هایی چیده است که در حال حاضر نمیتواند به شما قرض دهد.از او دلخور نشوید و درک کنید.

کلا افراد از کسانی که درک بالایی دارند و میتوانند شرایط آنها را درک کنند خیلی خوششان می آید و قطعا دوست شما هم همینطور خواهد بود،پس خودتان را در شرایط دوست تان قرار دهید و کاری کنید که حس کند شما واقعا او را درک میکنید.این باعث میشود تا شما را یک دوست خوب بداند.

 

 

 

شاید گاهی اوقات دوست شما در وضعیتی قرار گرفته است که استرس زیادی دارد،شما باید به عنوان یک دوست خوب کاری کنید تا استرس دوست تان کم شود.برای مثال اگر دوست شما میخواهد سر جلسه امتحان و یا خواستگاری برود و استرس زیادی دارد شما باید با او حرف بزنید و به او اعتماد به نفس دهید و کاری کنید تا با ایمان  و توکل بر خدا در جلسه حاضر شود و حمایتش کنید.

 

 

 

 

خودخواهی و خودپسندی بیش از اندازه به دوستی شما لطمه میزند،باید کاری کنید تا هر روز از این موضوع دورتر شوید چون واقعا سَم بسیار بدی برای روابط است.فرد خودخواه فقط خودش را میبیند و برای دوست خود ارزشی قایل نمی شود.

هیچ گاه این موضوع را فراموش نکنید که دوستی موضوعی دوطرفه است و خودخواهی کاملا ضد این موضوع است پس همیشه جانب دوست خود را هم در نظر بگیرید.

 

 

 

پس شما هم با دوست خود با صبوری بیشتر برخورد کنید و اگر رفتار بدی را هم تکرار کرد با صبر خود به او زمان تغییر کردن را بدهید.یک دوست خوب همیشه برای دوست خود صبر و تحمل دارد ولی مراقب باشید که بیش از اندازه به خودتان لطمه نزنید.

 

 

 

 

 

 

همیشه برای داشتن رابطه دو نوع نگرش وجود دارد.

نگرش کوتاه مدت

نگرش بلند مدت

اگر شما نگرشی کوتاه مدت برای دوستی داشته باشید یک سری  نبایدها را انجام میدهید چون برایتان مهم نیست بعدش چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا دوست تان ناراحت میشود یا خیر.برای مثال رفتار شما با دوستی که فقط قرار است یک مسافرت را با هم بروید فرق دارد با شخصی که میخواهید با او دوستیِ صمیمی داشته باشید و در آینده با هم شراکت کاری هم آغاز کنید.

نمونه اول نگرش کوتاه مدت است و نمونه دوم نگرش بلند مدت.آیا رفتار شما در هر دو نمونه یکی است؟در نمونه اول شاید خیلی برای شما دوام دوستی تان مهم نباشد ولی در نمونه دوم قطعا مهم است.اگر نوع نگاه شما به رابطه با دوستِ تان از نوع دوم باشد خیلی از کارهایی که نباید انجام دهید را انجام نمی دهید و تمام سعی خود را میکنید تا دوست خود را راضی و خوشحال نگه دارید.

پس نوع نگاه خود را نسبت به رابطه دوستی تان از نوع اول به نوع دوم تغییر دهید و روی این موضوع به صورت عمیق فکر کنید.

 

 

 

خودتان را قضاوت کنید،آیا تا به حال خود شما اشتباهی انجام نداده اید؟قطعا همه ما اشتباهاتی را انجام داده ایم پس به دوستِ خودتان هم حق بدهید که مرتکب اشتباه شده باشد و او را ببخشید.

از آنجا که همه ما انسان هستیم، غیرممکن است که بدون اینکه در زمان هایی (به‌صورت خواسته یا ناخواسته) یکدیگر را ناراحت کنیم و یا برنجانیم با هم زندگی کنیم. پس زمانی که دوست شما، باعث ناراحتی شما شد، خیلی سریع این را به او منتقل کنید. کینه‌های روی هم انباشته شده، ممکن است به‌آرامی تبدیل به تنفر شوند. پس از یکدیگر کینه به دل نگیرید. آن‌ها را دور بیندازید و از شرشان راحت شوید. آن‌ها را برای همیشه از ذهن خودتان خارج کنید!

 

 

 

ما انسان ها باهم سر موضوعاتی،اختلاف نظر داریم و اینکه سلیقه های ما با هم متفاوت است امری بدیهی است پس شما هم اگر با دوستِ خود اختلاف سلیقه دارید این موضوع را بپذیرید و بدانید که هیچ دو نفری در جهان وجود ندارند که کاملا سلیقه هایشان باهم یکسان باشد.

بارها برای خود من در قدیم اتفاق افتاده که برای اینکه با یک چیز کوچک با دوستم اختلاف نظر داشتم،ساعت ها با او بحث کردم و همین موضوع باعث شده بود تا دوستی ما کم رنگ تر شود ولی بعدها متوجه شدم که کار بچه گانه ای است و قرار نیست که همه با نظر من موافق باشند.

ارزش دوستی شما بالاتر از این است که بخواهید سر یک اختلاف سلیقه باهم بحث کنید.برای اینکه دوست خوبی باشید سعی کنید سلیقه های دوستان تان را هم بپذیرید.

 

 

 

افراد عموما یک حریم شخصی دارند که دوست ندارند دیگران از آن سوال کنند و خبر داشته باشند.اگر دوست تان از اینکه در مورد موضوعات شخصی اش از او سوال کنید،ناراحت میشود اصلا این کار را انجام ندهید.

اگر دوست شما خودش از شما در این مسایل کمک خواست و برایتان توضیح داد حتما کمکش کنید ولی مثلا در مورد رابطه او با همسرش دخالت نکنید چون خیلی از افراد روی این موضوعات حساس هستند و این باعث میشود به رابطه دوستیِ شما لطمه بخورد.

سعی کنید همیشه مرز خود را بدانید و اگر خود دوست تان اجازه داد وارد موضوعات ریز و حساس شوید.

 

 

 

سال‌ها می‌گذرد و افراد معمولا از هم دور می‌شوند. شاید شما و دوست‌تان به جا‌های مختلف نقل مکان کنید و یکدیگر را هر از گاهی ببینید. گاهی سال‌ها بدون کمترین ارتباط می‌گذرند. اگر هیچ‌گاه دوست‌تان را از یاد نمی‌برید و همیشه به یادش هستید، حتما به او بگویید؛ چون از شنیدن این حرف بسیار خوشحال خواهد شد. شما در گذشته به دلایلی با هم دوست شدید، شاید هنوز هم همان دلیل بتواند شما را در کنار یکدیگر نگاه دارد.

مکان زندگی شما نباید تعیین‌کننده‌ی میزان ارتباط و نزدیکی شما به یکدیگر باشد. اگر دوستی معناداری دارید، باید حتی وقتی فرسنگ‌ها از هم دور هستید، دوستی‌تان پایدار باشد

 

 

 

دوستی شما باید انعطاف داشته باشد و شما باید بتوانید دوستی خود را در تغییرات حفظ کنید و انعطاف پذیر باشید.

برای این که دوست خوبی باشید، باید بدانید که دوستی‌تان در دبیرستان، دانشگاه و حتی بزرگسالی به یک شکل باقی نخواهد ماند. مثلا وقتی 15 ساله بودید شاید همه‌ی زمان خود را با دوست‌تان می‌گذراندید اما وقتی به دو دانشگاه مختلف رفتید یا رابطه‌ای جدی را شروع کردید، طبیعتا زمان کمتری را به صحبت با یکدیگر اختصاص می‌دهید. اما این مسئله به این معنا نیست که دوستی شما مثل سابق نیست؛ بلکه به معنای این است که درگیر زندگی شده‌اید و شکل دوستی‌تان طی سال‌ها عوض شده است.

برای مثال اگر دوست‌تان ازدواج کرده، فرزند دارد یا در رابطه‌ای جدی است، ولی شما این‌طور نیستید، به این واقعیت احترام بگذارید و بدانید در حالی‌که دوست‌تان هنوز مثل گذشته قدر شما را می‌داند، دیگر نمی‌تواند هر روز و هر لحظه با شما در تماس باشد.

این انتظار را نداشته باشید که رابطه دوستی شما مانند 10 سال پیش باشد.

 

 

 

مراقب انتظاراتی که از دوست تان دارید،باشید چون اگر بیش از اندازه از او انتظار داشته باشید کم کم به او فشار می آید و به استحکام دوستی تان لطمه می خورد.ببینید آیا انتظارتی که شما از دوست خود دارید با انتظاراتی که او از شما دارد تقریباً برابر است؟باید کاری کنید که انتظارات تان کمتر باشد و شما همیشه بیشتر برای دوست تان کار انجام داده باشید و کمکش کرده باشید.

شما باید یک دوست عالی باشید،یعنی یک دوست خوب ،صبر میکند تا شما ماشین تان را تعمیر کنید و بعد باهم به مهمانی بروید ولی یک دوست عالی پیش شما می آید و با هم که ماشین را تعمیر کردید بعد به مهمانی میروید.پس عالی باشید و فراتر از یک دوست خوب معمولی باشید.

 

 

اگر دوست دارید که واقعا دوست خوبی باشید پیشنهاد می‌کنم کتاب آیین دوست یابی را از دیل کارنگی بخوانید. برای تهیه این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

ممنون واقعا عالی بود

خواهش میکنم، مرسی از توجه شما دوست خوبم

بسیار عالی و مفید بود .سپاس فراوان

خواهش میکنم. مرسی از توجه شما

سلام من عمدتا تمام شرایط دوستی را از قبیل معرفت و احترام و مهربانی را رعایت می‌کنم و از نظر اطرافیان و دوستان دختر مهربون و بسیار خوبی هستم اما دوستانی که سعی می کنم باهاشون صمیمی بشم اینگونه نیستند و اغلب رفتار ناخوشایندی نشون می‌دن در مقابل رفتار خوبم و یا اصلا تماس تلفنی و یا درخواست ملاقات حضوری نمی‌دهند. و افرادی که باهاشون تازه دوست می شم(کل متن منظور دوستی جنس موافق دختر هست) یه دوستی گذرا و چند ماهه بوده و همشون بابت بی معرفتی هایی که دیدم دیگه سرد شدم و کنارشون گذاشتم مثلا من چند بار درخواست بیرون رفتن کردم و تماس گرفتم و دیدم اونا بی اهمیت بودن تصمیم گرفتم دورشم.
من یه توجیح دیگه برای این شرایطم دارم و اینه که مادر پدرم و بیشتر مادرم همیشه در حال تخریب و سرزنش من بودن و درک نمی‌کردن و همیشه ایراداتمو تو سرم می‌زدن و تا حالا نشده رودررو عشقشونو بهم ابراز کنند. همیشه سعی کردن من جوری رفتار کنم که خودشون دوست دارند.
لطفا اگه راه حلی دارید کمکم کنید.

سلام. برای این موضوع باید ارتعاشات ذهنی خودتون را درست کنید. ارتعاش ذهنی چیه؟ هر مدل فکر و یا حرف و عملی که ما انجام میدیم یک ارتعاشی داره و شما باید ارتعاشاتتون را درست کنید. مثلا اگر شما بیشتر عیب‌های دیگران را ببینید٬ افرادی به سمت شما میان که از همون عیب‌ها دارند. به هر چیزی بیشتر فکر کنید و در موردش حرف بزنید٬ دقیقا همون مورد را بیشتر وارد زندگی‌تون می‌کنید. پس کاری که باید انجام بدید اینه که تمرکز خودتون را بزارید روی خوبی‌هایی که دیگران دارند و یادتون باشه که اگر روی بدی‌های اون‌ها متمرکز بشید٬ فقط بدی‌های اون‌ها را وارد زندگی‌تون میکنید و افرادی به پست شما می‌خورند که همین بدی‌هایی که شما روی اون‌ها متمرکز شدید را بیشتر دارند.
شما باید هر روز خوبی‌های خودتون و خوبی‌هایی که دوست دارید دیگران داشته باشند را از ذهنتون بگذرونید تا اینطوری این موضوعات بیشتر وارد زندگی‌تون بشن. البته این موضوع خیلی گستردس و ان‌شالله در آینده آموزشاتی را در این باب خواهیم داشت. موفق باشید

عالی بود مرد عالییییی

خواهش می‌کنم. ممنون به خاطر نظرتون

بسیار عالی ومفید بود سپاس فراوان

خواهش می‌کنم. مرسی از لطفتون

واقعا عالی بود ممنونم از شما اقای خلیلیان

خواهش می‌کنم. خیلی لطف دارید٬ ممنونم از شما به خاطر توجهتون

متن عالی بود
ممنون از زحمت شما نویسنده خوبی هستین

خواهش می‌کنم. شما خیلی لطف دارید٬ مرسی از زمانی که گذاشتید.

سلام. من خیلی وقت هست یک دوست دارم و ما باهم خیلی عالی بودیم و هیچ کس نمیتوانست ما رو از هم دور کنه ولی یهو یه فردی میاد و ارتباط ما رو بهم میزنه.
دوستم حتی دیگه حوصلمم نداره و باهام مثل قدیم رفتار نمیکنه. هر روز به خودم میگم که امروز روز بهتریه ولی اصلن روز خوبی نمیاد. چیکار کنم تا ارتباطمون دوباره مثل قبل بشه؟

سلام. بهتره که در ارتباطاتمون فرد خاصی را مد نظر نداشته باشیم چون به هر دلیلی شاید اون فرد دیگه نخواد با ما رابطه داشته باشه. بهتره که از خداوند درخواست کنید که دوست بهتری را جلوی راهتون قرار بده.
یه کار دیگه‌ای که می‌تونید انجام بدید اینکه با اون دوستتون صحبت کنید و ازش بپرسید که چرا رفتارش اینطوری شده؟

واقعا خوب بود و لذت بردم من اصلا روابط اجتماعی زیادی ندارم و همیشه تنهام ولی تنهایی خیلی سخت تر از این مسئولیت هایی هست که یک دوست داره و شیرینی خاصی داره سعی میکنم که این گفته های ارزشمند شما رو استفاده کنم

درست گفتید٬ یکمی مسئولیت داره اما خب شیرینی‌ ها زیادی هم داره و بعد از مدتی عادت می‌کنید و براتون لذت بخش میشه. شما خیلی لطف دارید. مرسی از شما

بسیار بسیار عالی و آموزنده بود متشکرم از نظر شما

خواهش می‌کنم. مرسی از شما به خاطر توجهتون

چکار کنم وابستگی کم بشه خیلی به دوستم واسبته‌شدم تو مدرسه همه بهمون تیکه میندازن و اونم از این موضوع ناراحت شده و یکم سرد تر شده.قدیم نامه میداد و هر روز زنگ میزد اما الان انگار ن انگار
تورو خدا کمکم کنید

یکی از مشکلاتی که ما داریم اینه که فکر میکنیم که یک شخصی باید بشه تمام زندگی ما٬ اما اصلا این طور نیست و دوست هم یک موضوع عادی زندگیه که نباید بشه تمام زندگی ما. ویدئوی زیر را ببینید که ان‌شالله بتونه بهتون بیشتر کمک کنه.چرا نباید وابسته شویم؟

سلام علیکم جناب آقای خلیلیان واقعا عالی و موئثر بود و متشکرم از وقتی که گزاشتید

سلام آقای صالح. مرسی از شما دوست خوبم که برای توجهتون. خیلی لطف کردید

بسیار عالی ممنون از شماو سایت خوبتون

خواهش می‌کنم. مرسی از شما به خاطر توجهتون

بسیار عالی وموثر بود

خیلی ممنون از شما دوست خوب و عزیز

سلام آقای خلیلیان من یه رفیقی دارم خیلی بهش وابستم منت نیست ولی یکارایی واسش کردم که برادر اینجور واسش انجام نمیده تا حدی که خودم همه خرجو مخارج ازدواجشو و کلا زندگیشو میدم هیچی واسش کم نزاشتم ولی او نسبت به من بیتوجهی میکنه و فقط دنبال اشتباهاتم میگرده یعنی خوبیمو اصلا نمیبینه ومن اصلا نمیتونم این شخصو فراموش کنم هرکاری کنه بازم عزیزه میشه راهنماییم کنید ممنونم

سلام. دقیقا می‌خواهید چه اتفاقی بیوفته؟ میخواهید دلیل این رفتارهاشون را بدونید؟

سلام استاد…مرسی از زحماتتون..بنده پشت سر دوستام حرف زدم ولی غافل از اینکه به گوششان رسیده.حالا خیلی منزوی شدم چکار کنم

سلام دوست عزیزم. خواهش می‌کنم٬ مرسی از شما که پیگیر مطالب هستید. ببینید یه موضوعی که توی زندگی هست اینه که ما قانونی را داریم به نام قانون جبران‌ کردن. ما می‌تونیم جبران کنیم. اشتباهاتی را که داشتیم جبران می‌کنیم. هم برای افراد مختلف و هم برای کل زندگی خودمون. پس اگر در زندگی خودمون کاری کردیم که مثلا به ارتباطاتمون لطمه خورد٬ میایم و جبران می‌کنیم و هم به اون افراد می‌گیم که ما می‌خواهیم جبران کنیم و هم توی زندگی خودمون جبران می‌کنیم٬ مثلا با افراد دیگه‌ای دوست میشیم و سعی می‌کنیم مشکلات قبلمون را تکرار نکنیم و دوست خوبی باشیم از این به بعد. حتما مراقب این موضوع باشید که دلسرد نشید و یه مشکل کوچیک شما را از ارتباط برقرار کردن با دیگران باز نداره.

سلام . ممنون مطالبتون خیلی خوب بود .
من و دوستام یه اکیپ چهار نفره هستیم ، ما رابطه امون خیلی خوبه و من تمام شرایط دوستی رو دارم و رعایت میکنم . من از بین همه اشون به یکی اشون وابسته ترم و خیلی برام اهمیت داره . اوایلش اونم با من از همه بهتر بود ولی الان با یکی دیگه امون رابطه اش بهتره و من براش کم اهمیت شدم . کلا حس میکنم بین دوستام خیلی اهمیت ندارم . خیلی ناراحت و تحت فشارم از اینکه حس میکنم براشون کم اهمیتم و اینکه این دوستم باهام روابطش سرد تر شده و بایکی دیگه امون بهتره .هر کاری هم میکنم که دوباره باهام مثل قبل بشه حس میکنم داره بدتر میشه . اینم بگم من خیلی مهربونم و قهر و ناراحت شدن رو دوست ندارم و ترجیح میدم مشکلاتم رو با حرف زدن حل کنم . هر موقع هم ناراحت میشم به روی خودم نمیارم ولی الان نمیتونم بهشون مشکلم رو بگم و تمام ناراحتی هام رو میریزم تو خودم .
خیلی دارم اذیت میشم خواهش میکنم کمکم کنید و بگید چیکار کنم .

سلام. خواهش می‌کنم و ممنونم از شما که پیگیری می‌کنید مطالب را. در رابطه با این موضوع شما باید روی فکر کردن‌هاتون کار کنید. البته این موضوع خیلی گستردس ولی تا یه حدودی اینجا میگیم. به طور مثال اگه شما همیشه به این موضوع فکر کنید که من دوست خوبی نیستم٬ فرکانس‌هایی را از طریق افکارتون به سمت دیگران می‌فرستید که روی دیگران اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که آن‌ها از شما فراری شوند. مثلا شاید شنیده باشید که می‌گویند افسرده دل افسرده کند انجمنی را! خب فرد افسرده که اصلا حرفی هم نمی‌زند پس چرا دیگران را افسرده می‌کند؟ چون فرکانس‌هایی را به سمت دیگران می‌فرستد که روی دیگران تاثیر می‌گذارد. پس شما هم باید مراقب افکاری که هر لحظه دارید٬ باشید. اگر همیشه به این موضوع فکر کنید که شما فرد مناسبی نیستید٬ این پالس را به صورت ناخودآگاه به دیگران می‌دهید. شما باید خودتان را همواره فرد مناسبی برای دوستی بدانید و این مدل افکار خوب از ذهن‌ شما بگذرد.

ممنونم از راهنماییتون . یعنی از نظر شما من اگه خودم رو فرد خوبی برای دوستی ببینم و این طرز فکر کردنم رو عوض کنم ممکنه رابطه امون بهتر بشه ؟

خواهش می‌کنم. بله قطعا رابطتون بهتره میشه٬ قطعا.

سلام ممنون از مطالب جالبتون

سلام. خواهش می‌کنم٬ مرسی از شما به خاطر توجهتون.

سلام مممنون از مطالب خوبتون .
من رابطه ام با یکی از دوستام خیلی خوب بود اما جدیدا رابطه امون سرد شده به طوری که نادیده ام میگیره و وقتی حرف میزنم اهمیتی بهم نمیده . میخوام ازش بپرسم دلیل رفتارش رو و اگه کاری کردم بهم اجازه بده از خودم دفاع کنم .
به نظرتون کارم درسته و اینکه چه طوری ازش بپرسم ؟ چی باید بهش بگم ؟
ممنون میشم کمکم کنید

سلام. خیلی کار درستیه که با هم در این مورد صحبت کنید. به نظر من بهتره که اینطوری شروع کنید و بهشون بگید که شما و رابطه‌ دوستیمون برای من خیلی مهمه و دوست دارم بدونم آیا من اشتباهی کردم که شما از دست من ناراحت شده باشی؟ خیلی برای من مهمه بدونم و اگه بهم بگی اصلا ناراحت نمیشم و سعی می‌کنم رفتارم را اصلاح کنم.

من می خواهم بایکی دوست سمیمی شم اونم باهم دوست اما وقتی باهش حرف میزنم رفتار خوبی نشون نمیده ولی باز همو میبینم سلام میده ولی باز شرو میکنه

خب الان مشکلتون چیه؟ اگر دوست دارید با اون شخص صمیمی بشید که اون شخص خودش برای رابطه میاد جلو٬ شما هم برید جلو و رابطتون را صمیمی‌تر کنید.

سلام
من یه ادم مهربون و با محبتی هستم
خیلی خوش اخلاقم باهمه خوبم
اما نمیدونم چرا ببستر ادم ها با من بدرفتاری میکنن
همیشه بی احترامی میکنن
اما من باز باهمشون مهربونم
ایا راحی برای این هست که بتونم کاری کنم اخلاقشونو تغییر بدم

سلام. بهتون تبریک میگم که آدم مهربونی هستید. بله راه‌حلی هست٬ باید رفتارهای بد اون‌ها را نبینید و سعی کنید خوبی‌هایی که دارند را ببینید. این کار باعث میشه که رفتارهای اون‌ها تغییر کنه و بیشتر خوبی به شما کنند.

سلام
من به یکی از دوستام که تازه باهم آشنا شدیم وابسته شدم!
میخوام بدونم اونم منو دوست داره یا نه؟
از چه راه هایی میتونم بفهمم؟

سلام. از تماس‌هایی که با شما می‌گیره و یا اینکه چه مواقعی به فکر شماست. مثلا اگر اون شخص خیلی به سمت شما نمیاد و با رفتارهاش نشون میده که از شما فراری هست٬ این نشون میده که شاید علاقه‌ی اون شخص به شما در اون حدی نیست که شما فکر کنید. اما اگر به سمت شما میاد و پیگیر شما هست٬ مثلا زنگ میزنه و یا نسبت به دیدن شما علاقه نشون میده٬ اینجا میشه فهمید که به شما علاقه‌مند هست.

سلام
من اخیرا نمیدانم چگونه بگویم. با اشتباه خودم در مسائل خانوادگی بهترین دوستم دخالت کردم و پس از ان بسیار پشیمان شدم و این موضوع را به او گفتم و طلب بخشش کردم اما او بسیار عصبانی شد و در تمامی شبکه های اجتماعی اش گفتو گو با من را مسدود کرد و به من با عصبانیت گفت تا زمانی که رفتارت تغییر نکند با تو دوستیمان بهم میخورد.
لطفا راهنماییم کنید من میخواهم مانند زمان های گذشته با هم رفاقت داشته باشیم.

سلام. شما باید سعی کنید رفتارتان را تغییر دهید و به دوستتان بگویید که به هیچ وجه دیگر این موضوع تکرار نخواهد شد و شما تعهد میدهید که دیگر این رفتارتان تکرار نشود و در واقعیت هم به او نشان دهید و دیگر تکرار نکنید.

سلام آقای خلیلیان خسته نباشین
من با دوستم رابطه ی خوبی دارم و زنک بهش میزنم و حال و احوالشو میپرسم
اما اون زنگ نمیزنه و اگر من حرکتی نشون ندم اونم کاری نمیکنه
حتی یک بار هم باهم دعوامون شد من سعی کردم به اون دست نزنم تا هرچقدر بخواد بزنه تا خالی شه
من چیکار کنم ک رابطمون پایدارتر شه؟

سلام دوست خوبم٬ خیلی موارد هست که باید بررسی بشه. ان‌شالله در ادامه در این موارد محصولاتی را روی سایت می‌گذاریم.

خیلی ممنون

خواهش میکنم. ممنون از شما به خاطر توجهتون

سلام منم ی دوست خیلیییی صمیمی داشتم که نزدیک بیشتر از چهار سال باهم دوست بودیم منظورم هم جنس هست هر دو دختر هستیم بعدش از من سواستفاده کرد و اطلاعات من را به بقیه منتقل می‌کرد از من تقلید میکرد و به من می‌گفت که من از تو خیلیییی باهوش ترم و به پای من نمی‌رسی البته وقتی دعوامون میشد از بچه گیاش چون ما که بچه بودیم بچه باهوش های مدرسه بودیم خلاصه بعدش ی روز دعوامون شد و من ولش کردم چون دیگه طاقت نداشتم ادامه بده بعد کلا عوض شدم و سال بعدش علاقه هامون به فوتبال زیاد شد اممم باز تقلید کرد و من دیگه حالم از فوتبال به هم خورد سال بعد هم با ی آدم جدید دوست شدم خیلییییی عاقل بود اماااا ی روز که ی کاری برام پیش آمد و ازش اجازه گرفتم برم اون آمد پیشش(همون دوست نزدیک چهار سالم) و از من گرفتش فقط دنبال موقعیت بود تا اینکه خمش با هم شدن و منم با دوست قدیمیم رفتم حالا می‌خوام اون دوستم که از دستش را بدست بیارم اما نمیتونم چی کار کنم تازه میبینم دوست بدم داره عوض میشه و همه چیزش شده اونکه از من گرفته دلم نمی‌آید یکی دیگه را گول بزنه و اینکه واقعا دلم میخواد دوباره با هم صمیمی سیم (هونی که از من گرفته شد) ببخشید سر شما را درد آوردم امااا خیلی ناراحتم که چهار یا پنج سال زندگیم را از دست داد لطفاً کمکم کنید زودتر من واقعا نیاز دارم چون ضربه محکمی بهم خورده
شاید فک کنید بچه گونه هست امااا من واقعا کمک می‌خوام دوستم را پس بگیرم ی جوری شاید دیگه هم را توی دبیرستان نبینیم چون من میرم ی دبیرستان دیگه اما با هم قرار میزاریم فک میکنم دیگه هیچ وقت با هم صمیمی نمیشیم

سلام دوست خوبم٬ شما بهتره اول طرز فکرتون را درست کنید. برای مثال همین که میگید حس میکنم دیگه رابطمون صمیمی نمیشه٬ در واقع دارید خودتون کاری می‌کنید که صمیمی نشه٬ یادتون باشه که هر چیزی که توی فکرش باشید و حسش را داشته باشید براتون اتفاق می‌افته. پس بهتره که این را به خودتون بگید که ممکنه رابطمون صمیمی بشه دوباره.
کاره دیگه ای که باید انجام بدید اینه که با دوستتون صحبت کنید٬ خیلی اوقات اتفاق می‌افته که با یک حرف زدن ساده دوباره دوستی افراد مثل قبل میشه و من این رو بارها دیدم٬ پس شما هم برید و با دوستتون صحبت کنید.

راستی ما اصلا مشکلی نداشتیم و بهترین دوست هم بودیم

به به٬ چقدر عالی. امیدوارم که در همه‌ی زمینه ها خوب باشید.

سلام و تشکر از شما اقای خلیلیام
اول اینکه دوستی دارم که ۲ سال از من بزرگتره (همجنس مرد)و اونقدر ویژگی های خوبش زیاده و مدیوونشم که واقعا دارم از شدت اینکه چرا برادرم نیست ازار میبینم و واقعا دوست داشتم برادرم باشه…حالا میخواستم ببینم ایا میتونم کاری کنم که کاملا و ۱۰۰% مثل برادر باشیم با هم؟میشه واقعا؟چطوری؟
دوم اینکه شرایطم طوری هست که نمیشه به هرکسی اعتماد کرد و میخواستم ببینم بعد از یک سال دوستی که تا حالا قابل اعتماد بوده میتونم کاملا اعتماد کنم؟برای اینکه حس برادری و اعتماد بوجود بیاد باید راز های پر خطری هم گفته بشه…برای همین میگم.
خیلی ممنونم

سلام٬ خواهش می‌کنم. من خودم دوست‌های صمیمی بسیار زیادی داشتم و دارم و اگر بخواهید رابطتون خیلی صمیمی بشه راههایی وجود داره و کاملا امکان‌پذیره. در رابطه با اینکه میگید که میشه اعتماد کرد یا نه باید موضوعات زیادی بررسی بشه و شاید نیاز به زمان بیشتری باشه برای اعتماد‌های بزرگ‌تر.

سلام من با یه بنده خدایی رفیقم ک در اون حد ابراز رفاقت نمیکنع نسبت به من . خود من چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ های دیگه واسش کم نزاشتم ولی اون با دو نفر که این کارا رو نکردن خیلی بیشتر جوره تا من، بازم میگم یکم جبران رو میکنه ولی ن در اون حد خواهشا بگید چجوری رفتار کنم باش چون دوسش دارم از ته دل

سلام به شما دوست خوب٬ احتمال داره که شما چون اون فرد را دوست دارید بیش از اندازه بهش می‌چسبید و این رفتار باعث میشه که اون شخص یکمی از شما فراری بشود.

دسته تون درد نکنه

خواهش می‌کنم. مرسی از توجهتون

شما خیلی تو جی های خوبی دادید ممنون

خواهش می‌کنم. ممنون از شما

شما خیلی تو جی های خوبی دادید ممنون

تشکر از شما. زنده باشید

چطور میتونم شمازو دنبال کنم و مطالبتون رو بخونم چون خیلی خیلی مفیده

مرسی از دیدگاه خیلی انرژی‌دهندتون. سایت ما را دنبال کنید تمامی مطالب را داخل اون میزاریم.

سلام من تازگیه با یکی دوست شدم من خیلی دوستیمون رو دوست دارم اون دختر خیلی خوبیه چکار کنم بیشتر باهام صمیمی بشه

سلام. کارهایی که توی مقاله گفته شده را انجام بدید و یه بفهمید که دوستتون از چه کارها و رفتارهایی خوشش میاد، بیشتر اون کارها را انجام بدید و کارهایی که بدش میاد را انجام ندید.

سلام.
من خیلی یکی از همکلاسیامو دوست دارم میخوام اونم باهام صمیمی بشه چکار کنم؟

سلام. کارهایی که توی مقاله گفته شده را انجام بدید و یه بفهمید که دوستتون از چه کارها و رفتارهایی خوشش میاد، بیشتر اون کارها را انجام بدید و کارهایی که بدش میاد را انجام ندید.

سلام خسته نباشید من دوستی داشتم که از خواهر بهم نزدیک تر بود و همیشه وقتی به مشکلی می‌خوردیم در درجه اول به هم می‌گفتیم و راه حل پیدا میکردیم خلاصه ک عین دو تا خواهر بودیم ولی یه مدتی هست که بینمون خیلی فاصله افتاده دوستم دیگه به من اعتماد نمیکنه و مادرش جای منو گرفته براش و خیلی باهام سر سنگین شده و دیگه به زبون آورد که علاقه ای ندارم ما همه مراحل پیشرفت و … مون باهم باشه خودش ب تنهایی داره کارای ویزای تحصیلی و … خودش رو انجام میده و هیچ استقبالی نکرد از من وقتی بهش گفتم منم دوست دارم همراهیت کنم ب منم زبانی که میخونی رو یاد بده و خیلی اتفاقات بدی افتاد حتی چند بار هم یواشکی فهمیدم که بدگویی من رو به خواهر و مادرش کرده و احساس می‌کنه توی دوستمون فقط اونه که مایه می‌ذاره و هیچکدوم تلاشای من رو نمی‌بینه … الان منم همینطور که خودش خواسته خودم رو از همه کاراش کشیدم بیرون و دیگه مثل همیشه نیسیم ب کل از هم جدا شدیم ولی خیلی خیلی ناراحتم نمیدونم میتونم ب حالت سابق برگردم ک من در درجه اول آدمی باشم ک باهام راحته و حرف میزنم یا اینکه ن برای همیشه از دستش دادم و مادر و خواهرش جامو پر کردن تکلیفم توی دلم با خودم معلوم نیس که چیکار کنم و خیلی دلم شیکسته آنقدر ک حتی گاهی دلم نمی‌خواد دیگه ببینمش … قبلنا ۱۰۰ درصد بودیم الان ۷۰ درصد یا حتی کمتر … مثلا من ازش خواهش کردم یک چیزی رو ک مشکل داشتم توش بیاد باهم انجام بدیم و چند بار گفتم بهش بهم بدجور بی توجهی کرد ولی باباش یبار بهش گفت با اینکه من کارم واجب تر بود از لحاظ منطقی پاشد رفت پیش باباش و … ازین قبیل اتفاقا زیاد افتاده و دیگه نمیتونم تحمل کنم ی جوری انگار از بها افتادم و آدم مزاحمیم براش لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست خوبم. گاهی اوقات ما بعضی از دوستی‌هامون را نمی‌تونیم به سابق برگردونیم و باید دنبال دوستان جدیدی باشیم. خود منم قدیما همینطور بودم و فکر می‌کردم یه دوست تمام زندگی من هست ولی بعدها چون خیلی از دوستام از کنارم رفتن متوجه شدم که اصلا نمی‌تونم روی یک دوست و دوستی بیش از اندازه حساب باز کنم. بهترین کسی که می‌تونیم روش حساب باز کنیم خداوند است و باید مراقب این موضوع باشیم که روی افراد حساب باز نکنیم چون احتمال داره که هر روز یه رفتاری داشته باشن.
به نظر من بهتره از اون فرد بپرسید که چرا اینطوری شده ولی اگر دیدید که تمایلی به دوستی نداره شما هم خیلی اصرار نکنید و دنبال دوست بهتری باشید.

سلام
من مدتهاست با دوستانم دیگه صمیمی نیستم بنابر دلایلی
الان فقط یک دوست صمیمی دارم که اخیرا متوجه شدم آنقدر قابل اعتماد نیست که هر چیزی برا برای او تعریف کنم یا دوست ندارم از اتفاقات پیش آمده در خانه و خانواده ام یا مشکلاتم و مسائلی که لزومی نمیبینم را به او بگویم
اما او از این موضوع دلخور شده و نمی‌دانم چه رفتار و برخوردی با او داشته باشم

بهتری بعضی از موضوعات سطحی را به دوستتون بگید تا از این موضوع خیلی دلخور نشه و بعضی از موضوعات را باهاش درمیان بگذارید.

سلام وقتتون بخیر
خیلی عالی بود.
دوستی که من دوست دارم اینگونه هستش که دوست دارم خیلی به فکر هم باشیم ولی به قول نوشته هاتون سلیقه هر کس یکی نیست
واقعا ممنون از مطالبتون
خیلی مفید بود

سلام، وقت شما هم بخیر دوست عزیزم.
ممنونم از شما، لطف دارید شما.

سلام من یه رفیق دارم که خیلی باهم صمیمی هستیم به طوری ک همیشه درحال صحبت کردنیم و جونمون به جون هم وصله اما چن وقتیه وقتی میخایم باهم حرف بزنیم نمیتونیم انگاری حرفی نداریم ذهنامون خالیه
میشع بم کمک کنین چون دوتامون از این اوضاع رنج میبریم

دنبال یک سری جاذبه جدید برای دوستی‌تون باشید تا بتونید در مورد اون موارد با هم صحبت کنید. مثل موسیقی، فیلم، بحث‌های عرفانی و یا مذهبی و …. .

سلام من یک دوست خیلی صمیمی دارم (دختر هست) چهار سالی هست با هم دوستیم. اون تقریبا یکسالی هست که با دوست های دیگمون که هردو می‌شناسیم خیلی صمیمی شده و الان یک اکیپ شدیم که دوستم توش خیلی محبوبه و انگار همه اونو خیلی دوست دارن و اونو دوست صمیمی شون میدونن ولی خب اون از اول دوست صمیمی من بود دوستی ما زیاد خوب نیست و از قبل خیلی کمتر شده من یکبار متوجه شدم اون حتی پشت سر من حرف زده در کل با بقیه خیلی صمیمی تر از من شده و من نمیدونم باید چی کار کنم تا دوستی مون به حالت قبل بگرده لطفا راهنمایی کنین

سلام. خیلی موارد باید بررسی بشه که ببینیم چه اتفاقی افتاده که اون دوستتون اینطوری شده.

چی بگم بخدا دو رفیق داشتم یکیش از رفیق نا وابش سیگاریش کردند و دومی آدم خیلی حسودیه داره از من سو استفاده میکنه الان شد رفیق همیشه به فکرشونم اما به فکر من نیستند زنگشون که میزنم الو کجایی رفیقم: من بیرونم
من:باشه خوش بگذره
زنگ دومی میزنم
رفیقم:عاجزم نمیتونم بیام بیرون
من:باشه
دارم از تنهایی و نامردی رفیق ها میمیرم زده تو سرم خودمو بکشم

سلام. هنوز هم دوستان بسیار خوبی هستند و نباید این کار را بکنید فقط کافیه که اول روی رابطتون با خدواند کار کنید و بعدشم دوستان بهتری را پیدا کنید.

سلام ممنون از مطآلبتون خیلی کار آمد هستند من یه مشکلی دارم و اون اینکه به بعضی از دوستام خیلی وابسته میشم خواهش میکنم بهم بگید چیکار کنم

سلام دوست خوبم، ممنون از شما به خاطر نظرتون. کار ساده‌ای نیست که ما به دیگران وابسته نشویم باید یک سری اطلاعاتی را داشته باشیم که در اینجا نمیشه توضیحشون داد.

سلام ممنون از مطآلبتون خیلی کار آمد هستند من یه مشکلی دارم و اون اینکه به بعضی از دوستام خیلی وابسته میشم خواهش میکنم بهم بگید چیکار کنم بازم ممنون

سلام دوست خوبم، ممنون از شما به خاطر نظرتون. کار ساده‌ای نیست که ما به دیگران وابسته نشویم باید یک سری اطلاعاتی را داشته باشیم که در اینجا نمیشه توضیحشون داد.

سلام من با دوستم تازه آشنا شدم و میخوام صمیمی تر بشوم چه کنم ؟

سعی کنید بفهمید که دوستتون چه علاقه‌هایی داره و چه علاقه‌های مشترکی دارید و برای این علاقه‌هاتون زمان بیشتری را بگذارید.

سلام😃ببخشید یه سوال داشتم
من یه دوست مجازی دارم و خب میخوام باهاش صمیمی تر بشم
بنظرتون چیکار باید بکنم؟

سلام،‌ از موضوعاتی که دوست داره بیشتر باهاش صحبت کنید و از کارهایی که میدونید در اون خوب هست ازش تعریف کنید.

خیلی مفید بود وعالی منو دوستم الان انقدر صمیمی شدیم که حتی میخوایم باهم درس بخونیمو بریم پزشکی

خواهش میکنم. خیلی عالیه، امیدوارم موفق بشید.

سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوبتون
من یک دوست بسیار صمیمی(همجنس و دختر) دارم و شش سال هست که دوستیم..اواخر با پسری وارد رابطه شد که با توجه به تعاریف خود دوستم و طوری که از حرفاش معلوم بود و از روی اعتماد به من این حرفها رو به من زده بود فهمیدم که پسره آدم درستی نیست،،بعد ها فهمیدم که یجورایی وابسته اون پسر شده،بهش گفتم که چون نگرانشم حداقل رابطشو رسمی تر کنه(و به نظر خودم کار درستی کردم )بعد از اون رابطم باهاش سرد شد،،اما اونچه در مقاله شما خوندم این بود که از هم انتقاد نکنیم و به سلایق هم احترام بذاریم،،آیا در اینجا هم صدق میکنه؟!و اینکه الان باید چیکار کنم؟بذارم به حال خودش تا هر کاری خواست بکنه یا بیشتر مانعش بشم؟!خیلی ممنون میشم پاسخگو باشید

سلام، خواهش میکنم و مرسی از شما به خاطر نظرتون. طبق تجربه‌ای که من داشتم دخالت کردن در موارد جنسی و احساسی افراد، فقط باعث میشه که رابطشون با ما سردتر بشه و تاثیری روی اون‌ها نمیزاره. بهتره که دوستتون را رها کنید و خیلی ازش انتقاد نکنید چون نتیجه‌ی عکس میده یعنی رابطه‌ی دوستتون با شما فقط بدتر میشه.

سایت دوستان خوب در نظر دارد آموزشات کاربردی را برای شما دوستان عزیز در زمینه شروع رابطه دوستی،پیدا کردن دوستان خوب،بودن دوست خوب برای دیگران و در کل بهبود روابط اجتماعی داشته باشد.ما سعی داریم بهترین نوع آموزشات را برای شما داشته باشیم تا شما سریع تر به اهدافتان برسید و روابط شخصی خود را بهبود دهید؛چون یاد دارم روزی بدون هیچ دوستی و تنهای تنها بودم و بعد به خاطر اشتیاق زیاد و کمک خداوند رحمان، راه هایش را پیدا کردم و دوستان خوب بسیار زیادی پیدا کردم،انقدر زیاد که گاه فرصت نمیکنم دوستان خود را ببینم،پس به خودم تعهد دادم تا به عزیزانی از جمله شما دوست عزیز که میخواهند از تنهایی درآیند و دوستان خوبی را داشته باشند کمک کنم تا هرچه سریع تر و راحت تر به این جایگاه برسند.

دفتر مرکزی : اصفهان-خیابان امام خمینی-خیابان شهید صادقی-پلاک پنچم خیابان.

تلفن تماس : 09213541162

پست الکترونیکی : farzad.04@gmail.com

شبکه های اجتماعی :

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ” دوستان خوب ” می باشد

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری

برای برقراری روابط دوستانه قوی بایستی در تمام شرایط خوب و بد کنار دوستان خود باشیم

 

داشتن روابط دوستانه خوب برای هر شخصی لذت بخش است به صورتیکه افراد علاقه دارند روابط دوستانه خود را پایدار و محکم نگه دارند. برای برقراری روابط دوستانه قوی بایستی در تمام شرایط خوب و بد کنار دوستان خود باشیم، با آنها وقت بگذرانیم و تماس با یکدیگر  را حتی هنگامیکه از هم دور هستیم حفظ کنیم. در نهایت بایستی مهارت گفتگوی سازنده داشته باشیم و از مشاجرات و سوء برداشت ها به دور باشیم. در اینجا به نکاتی برای  برقراری روابط دوستانه قوی اشاره خواهیم کرد. چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 

اعتماد میانتان را شکل دهید

دوست داشتن فردی که به او اعتماد دارید آسان است؛ اما زندگی کردن با او دشوار است. روابـط پایدار و بادوام تنها بر اساس اعتماد ساخته می‌شوندو تـنها با وجود اطمینان است که محیط امن و آرامـی بــرای رشـد روابط دوستانه پایدار بـه وجـود می‌آیـد.

 

اگر خواستار یک رابطه‌ی دوستانه کـامـل و بـی نـقـص هستید، باید اعتماد کاملی به گذشته، حـال و آیـنـده خـود داشـتـه بـاشـید.

 

چنین شـرایـط بـه سادگـی بـدست نـمی‌آید؛ بلکه نیازمند زمان وهـمـچـنین تلاش شـمـاسـت. اعـتـمـاد بـه آســانی از بـیـن می‌رود و شرایط به سختی به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد. امـا اگـر ذهـن خـود را بـر روی آن متـمرکـز کنید پاداش شما چـیزی نیست جز یک رابطه‌ی دوستانه و صمیمانه که همیشه آرزوی آن را داشتید.

 

برقراری روابط دوستانه

 

زمانیکه دوستتان نیاز به گفتگو با شما  دارد به صحبت هایش گوش کنید

شنونده خوب بودن یکی از پایه های اصلی رابطه موفق داشتن است. اگر در جریان هستید که دوستتان روز بدی را سپری کرده اجازه دهید که با دردل کردن با شما خودش را تخلیه کند. نیازی نیست به او راهکار ارائه دهید یا اینکه نصیحتش کنید. اجازه دهید احساسات و عواطفش را بدون اینکه قضاوتش کنید با شما در میان گذارد. بوسیله گوش کردن فعالانه صحبت های دوست خود یعنی با نشان دادن توجهتان به او ، کمکش کنید تا احساسات بیشتری را برایتان بازگو کند.

 

در ادامه لازم به ذکر است که شنونده خوب بودن بایستی از جانب هر دوی شما اتفاق بیفتد به این صورت که زمان هایی هم که شما نیازمند یک گوش شنوا برای بیان دغدغه هایتان هستید، دوست شما بایستی متقابلا مشابه شما عمل کند تا دوستی شما پایاپای و متعادل پیش برود و دوام بیشتری پیدا کند.

 

هدف خودتان را از دوستی مشخص کنید

برای حفظ دوستی‌ها و مستحکم‌تر شدن روابط دوستانه باید هدف خودتان را از دوستی برای خودتان مشخص کنید.

 

همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ کنید

سعی کنید همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ کنید و قوانین مشخصی در دوستی‌های خودتان داشته باشید همچنین خواسته‌ها وانتظارات معقول یکدیگر را برآورده کنید.

 

بخشش داشته باشید

بخشش، فقط یک کلیشه نیست، بلکه فاکتوری قدرتمند و مهم برای سالم نگه داشتن روابط است. بخشش واقعی زمانی پیش می آید که ما دوست داشته باشیم اتفاقات پیش آمده را فراموش کنیم. اگر یک روز طرف را ببخشیم و چند وقت بعد دوباره رفتار اشتباه او را یادآوری کنیم، این بخشش واقعی نیست. به این فکر کنید وقتی کار اشتباهی انجام می دهید تا چه اندازه دوست دارید دیگران شما را ببخشند و آن را فراموش کنند.

 

آرامش خود را حفظ کنید 

هنگام بروز اختلاف و ناسازگاری آرامش خود را حفظ کنید و با قضیه منصفانه برخورد کنید. شما یک انسان هستید و می‌خواهید با یک موجود زنده دیگر که تنفس می‌کند و همچون خود شماست بحث کنید بنابراین می‌بایست کلیه اصول اخلاقی را رعایت کنید.

 

به اشتباهات دیگران نخندید؛

این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهدبا رعایت این نکات ساده، ‌دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش ‌محضر محسوب خواهید شد.

 

داشتن روابط دوستانه قوی

 

به انتخاب‌های آن‌ها احترام بگذارید

اشکالی ندارد که مخالف باشید. اگر دوست‌تان می‌خواهد کاری انجام دهد اما شما نظر مخالف دارید، بگذارید او کاری که می‌خواهد را انجام دهد. اگر شما نظرتان را گفتید اما دوست‌تان فکر دیگری در سر داشت دیگر کنار بایستید. کاری که دوستتان قرار است انجام دهد شاید برای زندگی خودش درست باشد اما برای زندگی شما نه.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

به قول‌هایتان وفادار باشید

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید کاری را انجام دهید قولش را هم ندهید. اگر قولی دادید تمام تلاش‌تان را بکنید که به آن وفادار بمانید. سعی کنید هیچ‌وقت وعده وعید الکی ندهید یا به اصطلاح کسی را نکارید!

 

اطلاعات شخصی را محرمانه نگه دارید

با رشد رابطه، طبیعی است دوست‌ها با هم یک سری اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند. اگر دوستتان به شما رازی می‌گوید به این دلیل است که به شما اعتماد دارد و می‌داند که آن راز بین خودتان باقی خواهد ماند. با برملاکردن راز دوست‌تان به او خیانت نکنید. بسیاری از دوستی‌ها فقط بر سر همین مسائل خراب می‌شوند.

 

در دوستیها نسبت به هم وفادار باشید

وفاداری یکی از مهمترین ابعاد رابطه دوستی خوب است. حسادت ،دشمنی، بددلی کردن و بی اعتمادی به  هم، احساسات منفی هستند که توان شما را برای وفادار بودن در یک رابطه دوستانه کم می کنند. سعی کنید که از ایجاد این احساسات در روابط خود پیشگیری کرده و از آنها عبور کنید.   

 

از بدگویی کردن دوستتان در نزد دیگران  بدون حضور خودش خودداری کرده و در صورت رنجیده بودن از دوست خود اجازه دهید پس از رسیدن به یک آرامش نسبی بطور مستقیم و با نرمی رنجش هایتان را با او در میان بگذارید.از انتخاب ها و تصمیمات دوست خود حمایت کنید، تنهایش نگذارید و همیشه کنارش باشید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


سینما رو به خونت بیار!


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

برای بسیاری از افراد در قدم اول وجود عشق و علاقه برای ساختن یک رابطه‌ سالم و رشد دهنده، امری ضروری است اما عشق هنری است که باید برای آن انرژی صرف کنید، آن را یاد بگیرید و برای مهارت یافتن در آن تلاش کنید. داشتن یک رابطه سالم به عوامل زیادی بستگی دارد. تجربه گذشته شما از روابط عاطفی، تجارب احساسی دوران کودکی‌تان با والدین، باورها و نظراتتان درباره یک رابطه سالم و کامل، همه و همه بر کیفیت رابطه شما تاثیر می‌گذارند. رابطه سالم رابطه‌ای است که هر دو طرف در آن برنده هستند و از بودن در کنار یکدیگر با تمام وجود لذت می‌برند و در عین حال هیچ‌کدام در این رابطه آسیب نمی‌بینند.

1. در رابطه سالم هر دو طرف قادر هستند به صورت آزادانه و صادقانه با فرد مقابل خود صحبت کنند.

2. داشتن فضای شخصی و حریم خصوصی از نشانه‌های رابطه سالم است. عاشق هم بودن به این معنی نیست که هر دقیقه از زندگیتان را کنار عشقتان بگذرانید. در یک رابطه سالم هر دو طرف باید بتوانند علایق خود را داشته باشند و زمان‌هایی را به خود و دوستانشان اختصاص دهند.

3. داشتن اختلاف نظر امری طبیعی است و در رابطه‌های سالم نیز دعوا و بحث رخ می‌دهد. اگر هیچ اختلاف نظری نداشته‌باشید، یک جای کار می‌لنگد.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

4. در روابط سالم افراد به طور سازگارانه اختلاف نظرهایشان را رفع می‌کنند و هیچ گاه یکدیگر را تحقیر نمی‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند یکدیگر را درک کنند.

5. از نشانه‌های رابطه‌های سازنده این است که افراد پیش از هر چیز خود وجودیشان را دوست دارند و برای خود ارزش قائل می‌شوند.

6. رابطه‌ای که در آن تنها یک نفر تصمیم گیرنده است و دیگری هیچ حق انتخابی ندارد می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد و به رابطه‌ای ناسالم تبدیل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط ناسالم کلیک کنید.

7. زوجین در روابط سالم از بودن در کنار یکدیگر احساس لذت می‌کنند و زمینه‌ی اصلی رابطه‌ی آن‌ها بر مبنای شادی است.

8. ممکن است گاه احساس کنید بسیار از همسر یا نامزد خود دور هستید و یا برای همدیگر وقت ندارید؛ ممکن است این امر به خاطر خصوصیات زندگیتان باشد اما مهم است که به طور کلی در زندگی با شریک خود احساس تعادل داشته‌باشید.

9. مهم‌ترین چیز در رابطه سالم داشتن اعتماد و اطمینان به یکدیگر است. رابطه عاشقانه و صمیمانه خالی از رازها و ابهامات است و زوجین در ذهن خود نسبت به طرف مقابل شک و تردید ندارند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط دختر و پسر کلیک کنید.

قدم اول هر نوع رابطه عاطفی و یا مهمترین بخش آن، شناختن کسی است که دوست دارید. وقتی شما برای کسی که دوستش دارید می‌خواهید هدیه‌ای بگیرید به این فکر می‌کنید که که او چه چیزی نیاز دارد یا از چه چیزی خوشش می‌آید. پس تا او را به خوبی نشناسید نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. هر فردی بر اساس خصوصیات شخصیتی خود نیازهای متفاوتی دارد. برخی دوست دارند وقتی غمگین هستند در کنار کسانی باشند که دوستشان دارند، برخی بالعکس تنها بودن را به طور موقت ترجیح می‌دهند. پس برای شناخت طرف مقابلتان تلاش کنید و به او کمک کنید تا شما را بهتر بشناسد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با او و نیازهایش آشنا شوید آن است که زمانی را برای صحبت درمورد گذشته و تجارب عاطفی و کاری با خانواده و دیگران بگذارید. نیازی نیست این موقعیت را به طور مصنوعی به وجود بیاورید. معمولا در رابطه حرف زدن درباره گذشته و یا دیگران خودبه‌خود به وجود می‌آید. از این فرصت‌ها استفاده کنید. اگر به جزئیات دقت کنید می‌توانید احساسات او را بفهمید و نیازهایش را درک کنید. شاید بد نباشد چیزهایی را که از او کشف می‌کنید در یک دفترچه بنویسید و با خود مرور کنید.

هر کس معمولا در روابط عاطفی خود از طرف مقابل انتظاراتی دارد. این انتظارات گاهی درست و طبیعی بوده و گاهی مشکل‌ آفرینند و اغلب از باورهای غلط نشات می‌گیرند.

اگر نیازی دارید که باید در رفتارش به آن توجه کند، مثلا اگر دوست ندارید وقتی در محل کار هستید با شما طولانی تلفنی صحبت کند، تنها کافی است به او بگویید. اگر شما دانای کل نیستید طبیعی است که او هم نباشد. نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که بدون هیچ اشاره‌ای از نیاز شما آگاه شود. به خاطر داشته باشید افراد علاوه بر تفاوت‌های جنسیتی تفاوت‌هایی دارند که از تجارب گذشته ناشی شده است. تفاوت‌های زنان و مردان را بشناسید و در رابطه عاطفی خود آن‌ها را مطرح کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

وقتی شما با فرد جدیدی آشنا می‌شوید و به شخصیت و رفتارش علاقه‌مند می‌شوید معمولا به رفتار و شخصیتی که از او شناخته‌اید عادت می‌کنید و انتظار دارید همیشه همینطور باقی بماند. اما همه آدم‌ها در شرایط مختلف زندگی تغییر می‌کنند و در برخی مواقع عقاید خود را مورد تجدید نظر قرار می‌دهند.

تغییر شخصیت یا عقاید و نظرات شما و یا طرف مقابل شما طبیعی است. اگر در او تغییری دیدید به این معنا نیست که دیگر به شما علاقه ندارد. در این مرحله نیاز است که باهم صحبت کنید تا بتوانید تغییر رخ‌ داده را مدیریت کنید و شرایط جدیدی از رابطه خود بسازید. اما این بدان معنا نیست که به امید تغییر بعد از ازدواج یک رابطه ناسالم را ادامه بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر دادن همسر بعد از ازدواج کلیک کنید.

بعضی زوج‌ها بدون واقع‌بینی انتظار دارند طرف مقابلشان به همه مسائلی که آن‌ها علاقه دارند علاقه داشته باشد و یا دقیقا مانند خودشان رفتار کند. این انتظار غیرواقعی است چون حتی دوقلوهای همسان نیز باهم تفاوت دارند. زمانی که افراد در رابطه علایق خود را به یکدیگر تحمیل می‌کنند، دوری از یکدیگر و شکست عشقی رخ می‌دهد. برای زمینه‌هایی که باهم سلیقه مشترکی ندارید برنامه‌ریزی کنید. شاید نیاز باشد اگر به فوتبال علاقه ندارید، برای فوتبال دیدن او منتظر بمانید و یا یک بار او با شما به دیدن فیلم مورد علاقه‌تان بیاید با این که آن را دوست نداشته، اما مراقب باشید تا یک طرف کفه سنگینی نکند.

بعضی از افراد تصور می‌کنند وقتی وارد یک رابطه می‌شوند همه مسائل خود را باید با حضور فرد مورد علاقه‌شان حل کنند و او نیز همین‌طور باید باشد. اما توجه کنید که افراد به ویژه مردان برای حل بعضی مسائل خود نیاز به تنها بودن کوتاه دارند و باید به خود و او فرصت تنهایی هم بدهید. تنها شدن و دور شدن کوتاه از یکدیگر به شما این فرصت را می‌دهد تا خود را بیشتر بشناسید و بتوانید رابطه را از بیرون تماشا کنید. هر از گاهی تنها قدم بزنید، تنها کافه، رستوارن یا سینما بروید.

محیط‌های دوستانه، کاری و خانواده فرد بر روی رابطه عاطفی او اثر می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید رابطه سالمی داشته باشید و از تاثیر منفی عوامل بیرونی بر رابطه خود بکاهید باید آن‌ها را مدیریت کنید. تعیین حد و مرز در رابطه به مدیریت این عوامل کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حد و مرز در رابطه کلیک کنید.

یکی از منابع عاطفی مهم که همه گذشته خود را در آن گذرانده‌اید و به شخصیت شما شکل می‌دهد خانواده شما است. نیاز است وقتی با کسی در رابطه عاطفی هستید زمینه خانوادگی او را بشناسید و وقتی درباره خانواده خود حرف می‌زند با او همدلی داشته باشید. یعنی به احساسات او نسبت به خانواده‌اش احترام بگذارید اما درگیر آن احساسات نشوید. اگر او نسبت به عضوی از خانواده احساس بدی دارد شما او را درک می‌کنید اما مانند او با خانواده‌اش برخورد نمی‌کنید؛ بلکه فردی مستقل در ارتباط با آن‌ها هستید.

بعد از ورود به رابطه، درست نیست که همه دوستان خود را کنار بگذارید یا فقط با آن‌هایی رابطه داشته باشید که طرف مقابلتان در رابطه مانند شما به آن‌ها علاقه دارد. اگر شما رابطه دوستی دارید که به رابطه عاطفی شما آسیب نمی‌زند اما شما و طرف مقابلتان به دوستتان احساس متفاوتی دارید می‌توانید با شفافیت و پذیرش و بدون مخفی کاری ارتباطتان را با دوستتان ادامه دهید. وقتی دو نفر باهم در رابطه عاطفی هستند با افراد بیرون از رابطه خود ارتباطی مستقل و جداگانه دارند، اما برای حفظ رابطه عاطفی خود اولویت‌هایی را مشخص می‌کنند.

کمک گرفتن از یک مشاور خوب در کنار رابطه عاطفی‌تان که دوام و سالم بودنش برای شما مهم است می‌تواند به اهداف شما کمک کند. می‌توانید از یک مشاور خانواده باتجربه کمک بگیرید. همه افراد در روابط خود نیاز به مهارت‌هایی دارند که متخصصان خانواده می‌توانند به رشد مهارت‌های ارتباطی شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاور خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد یک رابطه عاطفی سالم می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اشتراک گذاری این مطالب در:

دوستان مهم ترین سرمایه های زندگی هر فردی هستند. جمله معروفی وجود دارد که می گوید:

شما برآیندی از 5 نفری هستید که بیشترین زمان را با آن ها می گذرانید.

نقشی که دوستان می توانند در تغییر زندگی ما ایفا کنند، غیر قابل انکار است. ما خانواده و فامیل خود را انتخاب نمی کنیم. اما از همان دوران کودکی، شروع می کنیم به انتخاب دوست هایمان. خیلی وقت ها دوستی ها بدون در نظر گرفتن ویژگی های فرد مقابل، به دلیل نزدیک بودن آن فرد به شما اتفاق می افتند. درست مثل دوستی های دوران کودکی. اما هر چه بزرگتر می شویم اهمیت انتخاب دوستان و تاثیری که در زندگی ما می گذارند برایمان آشکار تر می شود.

تا حالا برایتان پیش آمده است که روابط بسیار ارزشمندی را از دست داده باشید؟ مهم نیست چه تعداد دوست و آشنا دارید، کیفیت روابطی که با افراد داریم، ابدا ارتباطی با کمیت آن ندارد. شکل دهی روابط جدید، یک بخش مساله است و نگهداری و بهبود آن روابط مساله ای دیگر. بهبود روابطی که با دوستان ارزشمندتان دارید، از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به شکل دهی روابط جدید برخوردار است. اگر تا به حال از دست دادن دوستی را تجربه کرده اید که برایتان مهم بوده است، احساس می کنید که روابطت تان به خوبی گذشته پیش نمی روند و یا قصد دارید ارتباطات تان را از چیزی که هست بهتر و محکم تر کنید، این مقاله برای شماست.چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

روابط دوستانه تاثیر زیادی روی سلامت و احساس شادی شما می گذارند. داشتن رابطه ی سازنده با یک دوست خوب می تواند باعث کاهش استرس، احساس آرامش و لذت، از بین رفتن حس تنهایی و غم بشود و حتی سلامت جسمانی شما را نیز افزایش بدهد. اما همه ی ما می دانیم که دوستی های صمیمانه و نزدیک به راحتی شکل نمی گیرند. بسیاری از ما در آشنا شدن با افراد جدید و ساختن یک رابطه ی نزدیک و صمیمانه دچار مشکل هستیم. صرف نظر از اینکه چه سن و شرایطی دارید، هیچوقت برای یافتن دوستی های جدید و بهبود روابط قدیمی دیر نیست. در این مقاله به شما کمک می کنیم که با بهبود روابط قدیمی و ساخت روابط جدید، مهارت های اجتماعی تان را افزایش بدهید و از سلامت جسمانی و روحی بیشتری برخوردار شوید.

معمولا جوامع بیشتر بر روابط رمانتیک و عاشقانه تاکید دارند. این موضوع باعث شده تا بیشتر افراد تصور کنند با شکل دهی یک رابطه ی عاشقانه، می توانند احساس رضایت و شادی بیشتری کسب کنند. اما تحقیقات نشان داده است که، در واقع دوستان تاثیر بیشتری بر سلامت روان ما دارند. حضور یک دوست نزدیک در زندگی شما می تواند شادی بیشتری را نسبت به هر نوع رابطه ی دیگری برایتان به ارمغان بیاورد.

شکل دهی دوستی های نزدیک و صمیمانه، همچنین تاثیر مثبتی بر سلامت جسمانی ما می گذارد. نداشتن مهارت های اجتماعی و مشکلات ارتباطی می تواند به اندازه ی سیگار کشیدن، خوردن مشروبات الکلی و یک سبک زندگی نا سالم به ما ضربه بزند. داشتن دوستان خوب حتی می تواند با افزایش عمر شما در ارتباط باشد. به تازگی تحقیقات انجام شده در کشور سوئد نشان داده است که داشتنن روابط اجتماعی قوی و دوستان نزدیک، در کنار انجام فعالیت های ورزشی می تواند طول عمر شما را در حد قابل توجهی افزایش بدهد.

روابط شما درست مثل یک گلدان هستند که نیاز به مراقبت و آب دادن دارند. درست همانطور که برای رشد یک گیاه از آن مراقبت می کنید، به آن آب می دهید و آن را در معرض نور کافی قرار می دهید، باید به روابط تان، خصوصا دوستی های نزدیک به همان اندازه اهمیت بدهید. برای بهبود روابط خودتان زمان بگذارید. از حال دوستانتان با خبر باشید و تا جایی که می توانید از آن ها حمایت کنید. پرسیدن حال یک دوست، نه تنها باعث قوی تر شدن آن رابطه می شود، بلکه حال شما را هم بهتر خواهد کرد.

معمولا وقتی به کسی لطفی می کنیم و یا برای او نقش یک کمک کننده را بازی می کنیم، انتظار داریم که آن فرد هم در جایی به داد ما برسد. این خواسته ای غیر منطقی یا اشتباه نیست، اما اگر تنها به این دلیل شروع به کمک کردن به افراد دور و برتان بکنید، نه تنها واکنش مثبتی دریافت نمی کنید، بلکه این کار به مرور زمان برایتان عذاب آور خواهد شد. اگر دوستی به کمک شما نیاز دارد، خالصانه و تنها به نیت کمک کردن به او یاری برسانید. حتی اگر او در مقابل برای شما کاری انجام ندهد، این موضوع چیزی از ارزش کاری که شما انجام داده اید کم نمی کند. برای داشتن یک رابطه ی خوب و پایدار، نیاز به سرمایه گذاری زمان و احساسات دارید. منتظر نباشید اول طرف مقابل تان کاری انجام بدهد. هرگز حساب زمان و محبتی که خرج یک رابطه کرده اید را نگه ندارید. به معنای واقعی بخشنده باشید.

بحث کردن راه به جایی نمی رساند. قرار هم نیست همیشه با گفته های طرف مقابلتان موافق باشید و برای جلوگیری از جر و بحث تنها حرف های او را تایید کنید. زمانی که افراد در یک رابطه ی دوستانه به پیشرفت و بهبود آن رابطه متعهد می شوند، دیگر به دنبال به کرسی نشاندن حرف خودشان نخواهند بود. این افراد همیشه به دنبال راه حلی هستند که برای دو طرف آن رابطه سودمند و قابل پذیرش باشد. باید یاد بگیرید در روابط خود هوشمندانه صحبت کنید و تصمیم بگیرید. زمانی که بتوانید با درک وضعیت خودتان و جایگاه و شرایط دیگران راه حل ارایه بدهید، به فرد محبوب جمع تبدیل خواهید شد و روابط محکم تری را بنا خواهید کرد.

همه ی ما خوبی ها و بدی هایی داریم. خیلی از ما ممکن است متوجه عادت ها و رفتارهای منفی خودمان نباشیم و دایما در حال سرزنش کارهای افراد دیگر باشیم. صداقت در دوستی اهمیت والایی دارد. اگر ویژگی ای در طرف مقابلتان وجود دارد که عدم رفع آن می تواند به زندگی و آینده ی آن فرد خدشه و صدمه ای وارد کند، این وظیفه ی دوست است که او را از این موضوع آگاه کند. اما همیشه هم قرار نیست ویژگی های رفتاری منفی افراد را به آن ها یادآوری کنیم. عادتی که از نظر شما یک عادت منفی و آزار دهنده است، ممکن است از نظر فرد دیگری بسیار مثبت باشد. همیشه روی ویژگی های مثبت افراد تمرکز کنید و با حرف هایتان به آن ها احساسات خوب و مثبت را منتقل کنید. احتمالا خودتان هم تجربه کرده اید که بیشتر جذب افرادی می شوید که همیشه به ویژگی های خوب ظاهری و یا رفتاری شما اشاره می کنند.

هر چیزی، از تجارب گرفته تا کتاب، موسیقی و یا مقاصد جالبی که کشف کرده اید، می تواند یک هدیه ی معنوی خوب و موثر برای تداوم دوستی هایتان باشد. اگر موسیقی خوبی شنیدید برای دوستانتان بفرستید، اگر کتاب خوبی می شناسید معرفی کنید، هر چیزی که بتواند حتی ذره ای کیفیت زندگی خودتان و دیگران را بالا ببرد ارزش معرفی کردن و شریک شدن با دیگران را دارد. بسیاری از روابط، بیش از هر چیز دیگری، بر پایه ی اشتراک گذاری تجارب شکل گرفته و تداوم پیدا می کنند. در نهایت، چیزی که بسیاری از ما از یک رابطه خوب و سازنده انتظار داریم، تاثیر گذاری آن رابطه در بهبود زندگی فردی و اجتماعی ما است.

ساخت روابط جدید، شروع راه است. شکل گیری این روابط و تبدیل شدنشان به دوستی های سازنده، نیاز به زمان و سرمایه گذاری احساسی و زمانی دارد. برای داشتن روابط بهتر، بهبود رابطه ای که با خودتان دارید می تواند تاثیر بسیاری بگذارد.

دوست دارید دوستانتان چگونه با شما رفتار کنند؟ جوابتان هر چه که هست، بهتر است همان رفتار مورد علاقه تان را نسبت به دوستانتان داشته باشید. یک دوست قابل اعتماد، حمایتگر و صادق باشید و مشتاقانه برای روابطتان زمان و انرژی بگذارید.

همانطور که می خواهید دوستانتان به شما گوش دهند، به آن ها و مشکلاتشان گوش بدهید و از حالشان با خبر باشید. یک شنونده ی خوب چیزی است که افراد بیشترین نیاز را به آن دارند. یشنهاد میکنیم مقالات گوش دادن با شنیدن فرق داره! + هفت تکنیک برای خوب گوش کردن (۱) و گوش دادن با شنیدن فرق داره! + هفت تکنیک برای خوب گوش کردن (2) را مطالعه کنید تا شنونده بهتری بشید.

داشتن یک دوست نزدیک به این معنی نیست که باید دایما از همه چیز هم باخبر باشید. به دوستانتان زمانی برای دور شدن و تنها ماندن بدهید و کمی برای خودتان و بهبود رابطه ای که با خود دارید وقت بگذارید. پ

برای بهبود سلامت جسمی و روان خود زمان بگذارید و هزینه کنید. تا زمانی که شما دایما در حال تخریب و سرزنش خود هستید، نمی توانید رابطه ای خوب و سازنده را با دیگر افراد شکل بدهید. احساس شما در رابطه با خودتان هر چه که باشد، همان را از سمت دیگران دریافت خواهید کرد. خودتان را دوست داشته باشید، به خودتان احترام بگذارید و از تنهایی تان لذت ببرید.

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هدف ما در اینجا این است که اول نگرش شما را نسبت به موفقیت (به خصوص موقعیت های موفقیت در ایران) درست کنیم و بعد در قسمت های پیشرفته آموزش هم قرار بدیم مثل آموزشهای بازاریابی مثل کسب و کار شخصی و …

© تمامی حقوق برای شرکت خودساخته محفوظ می باشد . نشر با ذکر منبع بلامانع استطراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟ چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

دوست داشتن فردی که به او اعتماد ندارید آسان است اما زندگی کردن با او دشوار. روابـط پایدار و بادوام تنها بر اساس اعتماد ساخته میشوندو تـنها با وجود اطمینان است که محیط امن و آرامـی بــرای رشـد روابط دوستانه پایدار بـه وجـود می آیـد.

دوست داشتن فردی که به او اعتماد ندارید آسان است اما زندگی کردن با او دشوار. روابـط  دوستانه پایدار و بادوام تنها بر اساس اعتماد ساخته میشوندو تـنها با وجود اطمینان است که محیط امن و آرامـی بــرای رشـد صمیـمیـت بـه وجـود می آیـد.

 

چنین شـرایـط بـه سادگـی بـدست نـمی آید بلکه نیازمند زمان وهـمـچـنین تلاش شـمـاسـت.اعـتـمـاد بـه آســانی از بـیـن می رود و شرایط به سختی به حالت اولیه خود باز میگردد.امـا اگـر ذهـن خـود را بـر روی آن متـمرکـز کنید پاداش شماچـیزی نیست جز یک رابطه دوستانه و صمیمانه که همیشه آرزوی آن را داشتید.

وجود اعتماد و اطمینان در یک رابطه دوستانه به شما اجازه می دهد تا خود واقعی تان را به دور از هرگونه ترس و دلهره ای نمایان کنید. بدون درنظر گرفتن تمام حقه هایی که در دوران ابتدایی آشنایی به منظور تاثیرگذاری در شخص مقابل انجام می دهید، وجود صمیمیت برای شناختن و شناخته شدن امری ضروری است. طرف مقابل باید با درون شما آشنا شود و باطن شما را بشناسد.

 

 

به عکس العمل های شما هنگامیکه خسته، عصبانی، ناامید و سرافراز هستید و یا حتی هنگامیکه با مادر خود تلفنی صحبت می کنید، به طور کامل واقف باشد.او باید شما را به خاطر چیزی که هستید دوست بدارد نه به خاطر چیزی که خود در وجود شما می خواهد.اگر او وجود حقیقی شما را دوست نداشته باشد شکی وجود ندارد که رابطه شما دیری نمی پاید.

وجود اعتماد بین طرفین باعث ایجاد یک ارتباط صادقانه و دوستانه میشود. اگر همیشه بخواهید واکنش های شریک زندگی تان را پیش بینی کنید و رفتار خود را بر طبق آنها تغییر دهید هیچ گاه قادر به برقراری یک ارتباط صادقانه و دوستانه نخواهید بود. برای داشتن ارتباطی موفق باید بر روی برخی موارد تمرکز کنید. دکتر جری فورس برگ در مقاله خود به نام “چرا نمی توانیم رابطه موفقی داشته باشیم”

 

 

سوال پرسیدن: گمان نکنید که مفهوم تمام حرف های طرف مقابل خود را درک می کنید. پرسیدن چند سوال کوتاه شما را خیلی سریع به سمت حقایق راهنمایی می کند.

 

گوش دادن: برای اینکه بتوانید پیام دهنده خوبی باشید باید توانایی شنیدن حرف های دیگران را داشته باشید تا با نقطه نظرات آنها نیز آشنا شوید.

 

مشاهده کردن: کلیه اتفاقات پیرامون خود را در نظر بگیرید تا قادر به بررسی و بازبینی اطلاعات به دست آمده باشید.

 

نظرات خود را با دیگران در میان بگذارید: با مطرح کردن نظرات و عقاید خود به شخص مقابل به او اجازه می دهید تا خصوصیات اخلاقی شما را بهتر درک کند.

 

عشق معاصی بسیاری را می پوشاند: ارتباط دوستانه موفق زمانی شکل می گیرد که شما افراد را بشناسید و آنها را همانگونه که هستند دوست بدارید. اما اگر تنها به فکر متقاعد کردن آنها باشید و بخواهید به آنها بقبولانید که راه و روش شما در زندگی بهترین است هیچ گاه راه به جایی نمی برید و در رابطه شما خبری از یک عشق حقیقی نخواهد بود.

 

 

هنگام بروز اختلاف و ناسازگاری آرامش خود را حفظ کنید و با قضیه منصفانه برخورد کنید. شما یک انسان هستید و می خواهید با یک موجود زنده دیگر که تنفس می کند و همچون خود شماست بحث کنید بنابراین می بایست کلیه اصول اخلاقی را رعایت کنید.

 

 

بحثی که شما را به نتیجه مطلوب می رساند دارای چه ویژگی هایی است؟ اکثر کارشناسان معتقدند که یک دعوی مطلوب دارای مشخصات زیر می باشد:

 

به موضوع اصلی بپردازید: به میان آوردن لیستی که از خطاهای گذشته یکدیگر جمع آوری کرده اید کار درستی به حساب نمی آید. بهتر است تمام انرژی خود را بر روی حل مشکل فعلی صرف کنید.

 

کلمات توهین آمیز به کار نبرید: به خاطر داشته باشید که بحث و مشاجره صرفا به دلیل حل مشکلات است و نه به منظور آزرده ساختن یکدیگر. گمان نکنید با استفاده از کلمات طعن آمیز شخص مقابل را به سکوت وا می دارید و خود برنده میدان میشوید. اگر به شریک زندگی خود احترام نگذارید و برای احساسات او ارزش قائل نباشید او حس میکند که از جانب شما مورد تهاجم قرار گرفته بنابراین به دفاع از خود می پردازد و کار خود را بدون کوچکترین توجهی به شما دنبال می کند.

 

از تعمیم دادن و ذکر قوانین بپرهیزید: “تو همیشه” یا “تو هرگز” دعاوی هستند که باعث می شوند تا طرف مقابل به حالت تدافعی فرو رود. این گفته ها حقیقت را منعکس نمی کنند. سعی کنید تا همیشه احساسات خود را با اتکا به حقایق موجود در زندگی بیان کنید.

 

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم

 

اعتماد چیزی نیست که به خودی خود و به طور طبیعی به وجود آید حتی اگر دو طرف یکدیگر را از صمیم قلب دوست بدارند. کسب اعتماد و اطمینان نیازمند تلاش و کوشش از جانب هر دو طرف می باشد.

اگر در روابط دوستانه گذشته شک هایی داشتید که همیشه به حقیقت می پیوستند، این امر می تواند تاثیراتی منفی در رابطه فعلی شما ایجاد کند. بنا نهادن اعتماد نیازمند گذر زمان است.

باید به شریک زندگی تان نشان دهید که قابل اطمینان هستید و خود نیز به او اعتماد کنید. اگر فرد مقابل مشکلاتی در اعتماد کردن دارد محیطی را خلق کنید تا اعتماد بتواند به راحتی در آن رشد کرده و پروبال گیرد.

 

به اشتباهات دیگران نخندید؛ این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهدبا رعایت این نکات ساده،‌ دوستان بیشتری خواهید داشت و فردی خوش ‌محضر محسوب خواهید شد:

همیشه مودب باشید، همواره با همه مودب و با نزاکت باشید.

هیچ‌گاه دشنام ندهید.

با صدای بلند صحبت نکنید، بلند صحبت کردن بیانگر آن است که شما قادر به بحث منطقی با دیگران نیستید. همچنین بلند صحبت کردن، سبب جلب توجه اطرافیان می‌شود، البته توجه منفی.

کنترل خود را از دست ندهید، زمانی که شما کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهید و از کوره در می‌روید، به همه نشان می‌دهید که قادر به کنترل احساسات و هیجانات خود نیستید.

به دیگران خیره نشوید. زل زدن به دیگران و چشم‌چرانی نوعی تعرض به آنها محسوب می‌شود.

صحبت کسی را قطع نکنید. پیش از آن که اظهار عقیده‌ای کنید، اجازه دهید صحبت دیگران به پایان برسد. میان صحبت کسی پریدن نشانه بی‌نزاکتی و نداشتن مهارت‌های اجتماعی فرد است.

همیشه وقت‌شناس باشید، مهم است که به وقت دیگران احترام بگذارید. علاوه بر آن یک فرد متشخص می‌داند چه زمانی باید مهمانی را ترک کند.

اسرار زندگی خصوصی خود را فاش نسازید، جزئیات زندگی شما باید محرمانه‌ بماند

.- حرمت بزرگ‌ترها را نگه دارید و همان‌طور که دوست دارید مورد احترام دیگران باشید، خودتان نیز باید به دیگران احترام بگذارید.

به اشتباهات دیگران نخندید؛ این یکی از بدترین کارهایی است که یک فرد ممکن است انجام دهد.

​ فخرفروشی نکنید و از لاف‌زدن بپرهیزید.

 

 

تعداد کل امتیازات این مطلب 31

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلودpdf مقاله :چگونه روابط دوستانه پایدار داشته باشیم؟Downloads-icon

چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم
چگونه رابطه دوستی خوبی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *