چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

 
helpkade
چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم
چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

اکثر افراد علاوه بر اینکه دوست دارن خوشتیپ باشن، همون قدر هم به غذا خوردن و خوراکی های لذیذ علاقه دارن و نمیتونن ازشون بگذرن. یه درگیری جذاب بین خوشتیپ موندن و یا خوردن غذاها درونشون ایجاد میشه که هر…

اکثر افراد علاوه بر اینکه دوست دارن تناسب اندام داشته باشن، همون قدر هم به غذا خوردن و خوراکی های لذیذ علاقه دارن و نمیتونن ازشون بگذرن. یه درگیری جذاب بین خوشتیپ موندن و یا خوردن غذاها درونشون ایجاد میشه که هر از گاهی یکی از اینها برتری پیدا میکنه. نکته ی مهم اینه که همه میتونن هم تناسب اندامشونو حفظ کنن و هم غذاهای دلخواهشون رو مصرف کنن. تنها کاری که باید انجام بدن اینه که کمی مراقب باشن و چند توصیه ی ساده رو برای حفظ تناسب اندامشون رعایت کنند. در مطلب امروز درباره ی این توصیه ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

حفظ تناسب اندام با تمرین های ساده در خانه

نمیشه به تناسب اندام فکر کرد و حرفی از پیاده روی به میون نیاورد. این تمرین برای همه ی سنین مناسبه و راحت ترین راه ممکنه. وقتی دارین به سر کار میرین یا برمیگردین کمی پیاده روی هم باعث میشه انرژی خوبی برای روزتون داشته باشین و هم به حفظ سلامتیتون کمک میکنه. نیم ساعت پیاده روی صبحگاهی برای بدن بسیار تاثیرگذاره، افرادی که این کار رو انجام میدن بعد از مدت کوتاهی تاثیر اونو در اندامشون به خوبی ملاحظه میکنن.

تمرینی ساده برای تناسب اندام به نام پیاده روی

چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

این تمرین یکی از بهترین روش های خانگی محسوب میشه که همه میتونن انجام بدن. با تغییر رژیم غذاییتون وقتی وزنتون در حال کم شدنه بهتره با تمرینهایی مثل حرکت شنا بدنتونو با عضلات قوی بسازین. در ابتدا زیاد به بدنتون فشار نیارین و با تعداد کم در روز شروع کنید. به مرور زمان این تعداد رو زیاد کنید، خواهید دید که مثل یه ورزشکار حرفه ای توانایی انجام حرکات رو پیدا کرده و عضلاتتون هم در حال سفت شدن خواهد بود.

انجام مستمر حرکت شنا در روز

همه ی ما برای کار و قرار های شغلیمون، برای خریدها و سایر کارها برنامه ریزی داریم اما تنها کاری که هیچ وقت براش وقت نمیذاریم سلامتی بدنمونه. به یاد داشته باشین تا زمانی که سلامت بدنتون تضمین نشه به باقی کارها نخواهید رسید پس کمی بیشتر روی این موضوع کار کنید. یه برنامه ریزی مستمر برای ورزش روزانتون داشته باشین و بهش عمل کنین. مثلا به مدت نیم ساعت ورزش کنین و این تمرین رو هر روز انجام بدید. یادتون باشه ورزشی روی بدن تاثیر مثبت میذاره که مستمر باشه و بینش فاصله نیفته.

برای تمرینهای ورزشی خود برنامه ریزی داشته باشید

عادت خواب صحیح میتونه تاثیر مثبتی روی کنترل و تناسب اندام داشته باشه. وقتی شما با یک اصول درست میخوابید، بهره وری، خلاقیت، سطح انرژی و توانایی تصمیم گیری در شما رشد میکنه. برای داشتن خواب مناسب و هوشمندانه کارهایی که پیش از خواب انجام میدین روی کیفیت خوابتون تاثیر خواهد داشت. از خوراکی هایی که خواب شما رو مختل کنه پرهیز کنین و سعی کنین با فکری آرام به رختخواب برید تا راحت تر بخوابین.

خوابی هوشمندانه و روی اصول داشته باشید

زمانی که ساعت ها در حال کار هستین و یا مدت زیادی نشسته اید، بدن شما به مرور زمان شکل بدی میتونه پیدا کنه. با کمی تغییر در رفتار روزانه میشه به این مشکل غلبه کرد. افرادی هستن که به جای برگزاری جلسات در یک رستوران یا کافه با طرف مقابلشون در حال قدم زدن بحث و تبادل نظر میکنن. اگه با خودروی خودتون به سر کار میرید، میتونین اتومبیلتونو در محل دورتری پارک کنین و از اونجا تا محل کارتون و بلعکس رو پیاده برید تا کمی از عضلاتتون کار بکشین و از داشتن اندامی متناسب لذت ببرین.

در تمرین های ورزشی خلاق باشید

خوبه که در تمام برنامه ها و کارهای روزمره سعی کنید فکر باز داشته باشین و تمام احتمالات رو پیش بینی کنین. برای ورزش کردن هم این کار رو کنین و پیش بینی های لازم رو انجام بدید. ممکنه شما یک روز جلسه ی ناگهانی براتون پیش بیاد که حتما باید در اون شرکت کنین و یا ترافیک شدید سر راهتون تا محل کار رخ بده، حتی ممکنه بخواین یه روز رو به خونوادتون اختصاص بدین. اینها ممکنه برای همه پیش بیاد اما نباید این مسا‍‍‍‍ئل شما رو از تمرینهای روزانه دور کنه. برای چنین شرایطی یه فکر جایگزین داشته باشین تا در صورت بروز این نوع اتفاقات به ورزشتون آسیبی نرسه.

چند نکته برای بهبود تناسب اندام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

رژیم غذایی دکتر کرمانی

تناسب اندام علاوه بر پایین نگه داشتن وزن کمک می کند بدنی کشیده و انعطاف پذیر هم داشته باشید. تناسب اندام نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. بارها و بارها ثابت شده است که تمرینات ورزشی منظم، رژیم غذایی معقول و غنی از مواد مغذی و شیوه زندگی پرتحرک فاکتور های مهمی در حفظ سلامت بدن هستند. وقتی بدن آماده نباشد کارهای ساده مثل خم شدن برای بغل گرفتن بچه و یا برداشتن کتاب از روی قفسه به صورت بالقوه سبب صدمه دیدن عضلات می شوند. هنگامی که عضلات ظریف بدن به خصوص عضلات پشت و گردن به طور منظم تحت تمرینات ورزشی نباشند به راحتی صدمه می پذیرند. وقتی این عضلات صدمه ببینند به زمانی طولانی برای بهبود و تناسب نیاز دارند.

 

وقتی که قصد سفر می کنید مطمئناً باید مقصدی مناسب و دست یافتنی برای سفر خود تعیین کنید تا در کمترین زمان ممکن به مقصد معین برسید. کم کردن وزن نیز از همین قانون پیروی می کند. در صورتی که می خواهید به وزن ایده آل خود برسید باید واقع بین باشید. اینکه دوست دارید طی چه مدت زمانی به چه وزنی برسید باید به صورت منطقی امکان پذیر باشد. پس هدف گذاری خود را منطقی و جدی انجام دهید. هدف گذاری باید دقیق تر و فراتر از مواردی همچون “من می خواهم وزن خود را کم کنم” و موارد مشابه باشد. باید هدف هوشمندانه و موثر برای خود انتخاب کنید. هدف هوشمندانه خصوصیات زیر را شامل می شود:چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

 

هدف مناسب برای رسیدن به وزن ایده آل باید به صورت ویژه انتخاب شود. شما باید توضیح مطلوب از هدف تان را در ذهن خود داشته و آن را با خود تکرار کنید. از بهترین راه ها برای به وجود آوردن انگیزه در خود، استفاده از فعل “خواهم توانست” یا “می توانم” به جای فعل “می خواهم” یا “دوست دارم” است. برای مثال نگویید: “من می خواهم وزنم ۵ کیلو کمتر باشد..” بلکه بگویید: “من می توانم ۵ کیلو از وزن خود کم کنم.” یا “من خواهم توانست سایز خود را از ایکس‌لارج به لارج کاهش دهم.”

 

دقت کنید که به هنگام هدف گذاری از اعداد استفاده کنید. برای مثال واحدی مانند وزن، سایز لباس یا دور کمر را انتخاب و اندازه های مورد نظر خود برای هر کدام یا یکی از آنها هدف قرار دهید. بدین ترتیب تا زمان رسیدن به آن اندازه خاص در رسیدن به هدف تلاش کنید.

 

با توجه به شغل، وضعیت خانه و محل کار، میزان پولی که برای کاهش وزن هزینه می کنید و یا مقدار زمانی که برای رسیدن به هدف خود دارید، هدف تعیین کنید. اگر شما معلم هستید مطمئناً باید زمانی که برای رسیدن به وزن ایده آل خود می گذارید خارج از محدوده زمان هایی باشد که به کارهای خانه و مدرسه رسیدگی می کنید. شاید بتوانید فقط روزی ۱۰ یا ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید و نه بیشتر! پس برنامه ای بریزید که به آن عمل کنید و از آن خسته نشوید. نه برنامه ای که از پس آن بر نیایید.

 

هدف های خود را واقع گرایانه انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید ۲۰ کیلو وزن کم کنید باید این را بپذیرید که رسیدن به چنین هدفی ظرف مدت ۲ هفته امکان ندارد. برای اینکه محدوده زمانی مشخص برای رسیدن به وزن دلخواه خود تعیین کنید از قانون ده انگشت استفاده نمایید. بر اساس این قانون، وزن شما به ۱۰۰ تقسیم می شود و میزان وزنی که در هر هفته کم می کنید بستگی مستقیم به وزن تان در ابتدای هر هفته دارد. بدین ترتیب در انتهای هر هفته یکی از ۱۰۰ قسمت وزن خود را کم کنید. برای مثال اگر شما ۸۵ کیلو وزن دارید و می خواهید ۱۰ کیلو از وزن خود را کم کنید، در انتهای هفته اول (با توجه به ورزش و یا پرهیز غذایی) باید ۸۵۰ گرم از وزنتان کم شود. شاید تصور کنید که بدین ترتیب پس از ۱۲ هفته به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

اما دست نگه دارید!! واقع گرا باشید. دقت کنید در انتهای هفته هایی که سپری می کنید وزن شما کمتر و کمتر می شود، پس میزان وزنی که از دست می دهید نیز کمتر و زمان مورد نیاز هم بیشتر خواهد شد. اما نگران نباشید، این زمان خیلی زود و موثر خواهد گذشت.

 

با توجه به اصل واقع گرایی باید به زمان نیز اهمیت بدهید. اگر با توجه به جزئیات برنامه ۳ ماهه برای کاهش وزن خود دارید باید قول دهید که حداکثر تلاش خود را در رسیدن به هدفتان در زمان مقرر انجام می دهید. حالا که راه های انتخاب اهداف هوشمندانه را در زمینه کاهش وزن می دانید اگر قصد انجام آن را دارید، همین حالا کاغذ برداشته و بر اساس فاکتورهای ذکر شده اهداف خود را نوشته و مرور کنید.

نکته: پس از نگارش اهداف آنها را در معرض دیدتان نصب کنید. در آشپزخانه، روی آینه اتاق خواب، روی میز کار، روی جا کفشی و کنار کفش های پیاده روی و … هر جا که در مقابل چشم تان باشد برای این کار مناسب است. اگر کسی هم آن را ببیند می تواند برای افزایش انگیزه تان مفید باشد. اما این قدم اول بود. برای اینکه به اهداف خود برسید باید دو قدم دیگر هم بردارید.

 

شما نمی توانید تصمیم بگیرید که وزن تان را کاهش دهید و هر آنچه که دوست دارید در هر زمانی که می خواهید بدست آورید اما چه چیزهایی باید بخوریم و چه نباید بخوریم؟ کدام وعده های غذایی و کدام مواد برای بدن مفید تر هستند و چه موادی را کمتر باید مصرف کنیم؟ در ادامه سه نکته اصلی که پاسخ این سوالات را در بر می گیرند مطالعه کنید.

 

صبحانه مهم ترین وعده غذایی هر انسان سالم است. افرادی که صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف می کنند در طولانی مدت  آسیب های بسیاری می بینند. یکی از این آسیب ها افزایش وزن است. صبحانه نخوردن منجر به گرسنگی مفرط در فاصله زمانی میان صبحانه و نهار می شود. بدین ترتیب بدن برای جلوگیری از ضعف ناشی از نخوردن صبحانه، هورمون هایی ترشح می کند. این هورمون ها پس از گذشت مدتی سبب چاقی فرد می شوند. علاوه بر این اشتها را به هنگام خوردن نهار افزایش می دهد و نه تنها غذای زیادی می خورید بلکه سرعت غذاخوردن و آسیب های بعد از آن بیشتر می شود.

 

در نیم قرن اخیر، غذای گروه وسیعی از جوامع مختلف تغییرات بسیاری داشته است و این سه مورد که از آنها نام بردیم به سرعت وارد بسیاری از غذاها و وعده های غذایی ما شدند. البته مقصر هم خودمان هستیم. باید قبول کنیم که حذف این سه مورد (شکر، آرد گندم و غذاهای سرخ شده) از چرخه غذایی ما دیگر بسیار سخت شده است. ولی کسی که هدفش رسیدن به وزن کمتر و سلامت بیشتر است باید تا حد امکان غذاهای سالم تر را انتخاب کند. برای مثال از مواد غذایی که به صورت طبیعی شیرین هستند استفاده کنید یا از نان جو به جای نان گندم استفاده کنید. همچنین به جای سرخ کردن غذاها آن ها را آب پز نمایید.

اگر شما معتاد به شیرینی هستید سعی کنید برای رسیدن به هدف خودتان هم که شده (کاهش وزن) حداقل سه روز یک بار دست از خوردن شیرینی جات بردارید. با مصرف غذاهای طبیعی، علاوه بر کاهش وزن، زندگی سالم تر و پر انرژی تری را خواهید داشت.

 

آب بهترین نوشیدنی برای بدن شما است. بیشتر از نیمی از بدن ما از آب تشکیل شده است. توصیه شده است حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید، آب بنوشید به خصوص زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید اما چرا؟

نوشیدن آب منجر به فریب خوردن مغز شما می شود. به هنگام آب خوردن، مغز گرسنگی را از تشنگی تشخیص نمی دهد و تصور می کند که باید علائم مربوط به سیر شدن را برای بدن ارسال کند. بدین ترتیب علاوه بر تامین آب بدن، کمتر گرسته می شوید. البته منظور از آب تنها آب آشامیدنی معمولی نیست. آب بدن را به شکل های مختلف تامین کنید. خوردن چای، نوشیدنی های طبیعی و هر گونه مایعاتی که آب را شامل شود توصیه شده است.

 

حذف کربوهیدرات ها مانند نان سبوس دار سبب می شود خیلی سریع احساس خستگی، سستی و بدخلقی کنید پس انواع درست را بخورید.

 

سبزیجات منابعی نامحدود برای کاهش وزن هستند. وقتی تازه و در فصل خود هستند باید نهایت استفاده را ببرید و از تمام مزایای مواد مغذی آنها بهره ببرید.

 

نوشیدنی شیرین مانند نوشابه را حذف کنید و با آب با کالری صفر جایگزین کنید که کمک می کند ۱۰ قاشق شکر را از کالری تان کم کنید.

 

غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو، گندم کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید و کلسترول خون تان را نیز بهبود دهید.

 

چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

وقتی غذایی سالم است نباید هرچقدر که دوست دارید از آن بخورید بلکه باید باتوجه به کالری مورد نیاز بدنتان استفاده کنید تا به کاهش وزن برسید.

 

حبوبات پخته با آزاد کردن تدریجی انرژی در عین کم کالری بودن، گرسنگی فرد را برطرف می کند و مانع از افزایش وزن می شود.

 

ترفندهای کاهش وزن را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

 

 

حضور در جمع چندنفره شما را مجبور می کند که غذای بیشتری بخورید و ممکن است ۹۶ درصد بیشتر کالری دریافت کنید.

 

رسیدن به وزن ایده آل روش های مختلفی دارد اما این مسیر چند قدم اصلی را شامل می شود که باید آنها را در نظر بگیرید. پس در صورتی که قدم های اول و دوم را مطالعه نکردید، قبل از آگاهی از نکات مرحله سوم آنها را مرور کنید.

تا حد امکان برنامه ورزشی سبک اما به صورت روزانه برای خود تنظیم کنید. چنین برنامه ای را حتی روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی می تواند تامین کند اما مطمئن باشید مشخص کردن ساعتی خاص و انجام روتین آن علاوه بر تاثیر روی وزن شما، منجر به افزایش انگیزه و همچنین سلامتی و شادابی می شود. تا جایی که می توانید پیاده روی کنید. دورترین محل را برای پارک ماشین انتخاب کنید، پله ها را به آسانسور ترجیح دهید و از پاهای خود کار بکشید. باورتان نمی شود که راه رفتن تا چه حد کالری سوز است. پس انجامش دهید.

 

در کنار ورزش و نرمش روزانه و پیاده روی تا جایی که در توان خود می بینید فعالیت های جدید انجام دهید. رقص، تنیس، شنا، ورزش های رزمی، هاکی، بسکتبال، فوتبال و هر آنچه فکر می کنید فعالیت بدنی مناسبی برای شما است انجام دهید. انجام ورزش های موردعلاقه سبب می شود علاوه بر شادابی و طراوت بیشتر، به کاهش وزن خود سرعت بیشتری ببخشید.

امیدوارم اگر هدف تان کاهش وزن است بتوانید با کمک این مطلب هدف گذاری هوشمندانه، تغذیه مناسب و فعالیت بدنی مطلوبی برای خود داشته باشید و در نهایت برای انجام آنچه می خواهید موفق شوید.

برای آشنایی با روش ها و رفتارهای لاغری این ویدئو را از دست ندهید:

 

۴۵ دقیقه ورزش صبحگاهی سوخت و ساز بدن را تا حدود ۱۴ ساعت بالا نگه می دارد و ۱۹۰ کالری بیشتر خواهید سوزاند.

 

هنگامی که با تلفن همراه صحبت می کنید دائما راه بروید که موفق به سوزاندن حداکثر ۳۵۰ کالری در روز خواهید شد.

 

کسانی که بلافاصله بعد از اتمام ورزش، غذا می خورند به همان اندازه که کالری سوزاندند کالری وارد بدن می کنند در نتیجه کمتر لاغر می شوند.

 

به دلیل ورزش کردن با میان وعده و غذای بیشتر به خود پاداش ندهید چون این نوع غذاخوردن کالری دریافتی تان را بالاتر از مقدار تعیین شده می برد و سبب اضافه وزن می شود.

 

۱۰۰بار خندیدن از ته قلب به اندازه ۱۰ دقیقه ورزش «پارو زدن ثابت» و یا ۱۵ «دقیقه دوچرخه سواری ثابت» انرژی بدن را مصرف می‌کند. خندیدن هورمون های استرس را کاهش می دهد، در نتیجه به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی در بدن کمک می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

شما تمام سختی های لازم را کشیده اید تا تناسب اندام داشته باشید. تبریک می گوییم! واقعا به شما افتخار می کنیم. حالا قسمت سخت تر هم البته فر رسیده است ( بله، قسمت سخت تری هم وجود دارد) و آن عبارت است از حفظ این تناسب اندام آن هم موقعی که مشکلات زمانی یا دیگر فاکتورهای زندگی مانع این می شود که شما سطح فعالیت خود را نظیر، دوران کسب تناسب اندام حفظ کنید. با مرحله یک شروع کنید تا متوجه شوید برای سطح فعالیت کمتر چقدر باید بخورید و سپس تمرین های آسان تر را انجام دهید تا تناسب اندام خود را تحت هر شرایطی که می شود در کنار لذت بردن از جنبه های دیگر زندگی، حفظ کنید.

فهرست بندی این مقاله

1بیشتر پیاده روی کنید : پیاده روی به تنهایی تمرین بسیار موثری است که می تواند به تناسب اندام شما کمک کند، باعث شود احساس پر انرژی تری داشته باشید و سالم بمانید. تمامی ورزش ها نیازی نیست که باعث شوند در پایان درد عضلات بگیرید یا عرق بریزید! پیاده روی فعالیت بسیار ساده ای هم است که به راحتی می توانید در برنامه روزانه خود آن را قرار دهید و یکی از آسان ترین راه حل ها برای حفظ تناسب اندام شما می باشد.

چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

2نظم میز کار خود را تغییر دهید : ایستاندن به هنگام کار باعث می شود که شما به نسبت زمانی که نشسته اید فعالیت بیشتری داشته باشید. حداقل قسمتی از کار خود را ایستاده انجام دهید تا به گردش خود شما و حفظ عضلاتتان کمک کند.

3از صندلی توپی استفاده کنید. ممکن است بخواهید زمان نشستن برای صندلی، نحوه نشستن را تغییر دهید. تغییر نشیمن گاه صندلی از حالت صندلی معمولی به یک توپ ورزشی می تواند به شما کمک کند که ماهیچه های اصلی بدن خود را به خوبی حرکت دهید و حفظ کنید و همچنین شما را هوشیارتر نگه می دارد.

4جلسات را به صورت قدم زدن برقرار کنید. اگر شما باید جلسه ای در سرکار برگزار کنید و کاری که اکثرا باید انجام دهید تنها قدم زدن و یادداشت برداری است، همکاران دیگرتان را نیز با خود همراه کنید تا در سالن جلسات بجای نشستن در اتاق جلسات راه بروند. به این حالت افراد هوشیاری بیشتری خواهند داشت و همچنین شما در فعالیتی شرکت می کنید که به همه انرژی خاصی می دهد.

5خود را بیشتر درگیر کارهای روزمره کنید. بسیاری از کارهای روزمره در خانه نیاز به فعالیت بدنی زیادی دارند و انجام دادن آن ها می تواند به حفظ تناسب اندام شما بسیار کمک کند. سخت ترین کارهای روزمره را برای خود در نظر بگیرید و اجازه دهید اعضای خانواده سایر کارها را انجام دهند.

6در زمان های استراحت قدم بزنید. زمان استراحت در ساعات کار به جای اینکه بنشینید و به دیوار خیره شوید سعی کنید در ساختمان محل کار خود قدم بزنید. این امر باعث می شود هوشیارتر باشید و انرژی خود را دوباره کسب کنید و همچنین فعال باشید.

1انجام تمرین های ورزشی خود را تقسیم کنید. ممکن است شما دیگر مایل نباشید یا وقت این را نداشته باشید که ساعاتی در روز را به باشگاه بروید و برای اینکه تناسب اندام خود را حفظ کنید چنین کاری هم نیاز نیست. تنها کاری که برای شروع کالری سوزاندن باید انجام دهید سرعت ضربان قلب خود را در طول روز به مدت ۱۰ دقیقه بالا ببرید. این به معنا است که شما می توانید این ۱۰ دقیقه اضافی را به فاصله زمانی که از سرکار به خانه می آیید و شروع به پختن شام می کنید اختصاص دهید یا به فاصله زمانی بین تماشای تلویزیون و رفتن به رختخواب و در طول آن یک فعالیت ورزشی نظیر دویدن انجام دهید. هدف این را داشته باشید که روزانه به طور کلی ۳۰ دقیقه ورزش کنید تا بتوانید به خوبی و آسانی سطح تناسب اندام خود را حفظ کنید.

2ورزش های موثر را انتخاب کنید. بعضی ورزش ها به نسبت سایر تمرین های ورزشی موثرتر هستند و انتخاب آن ها به معنی این است که زمانی که شما صرف آن ها می کنید واقعا مهم است. تمرین های ورزشی را انتخاب کنید که تمرکز بر روی ماهیچه های اصلی شما داشته باشد از آنجاییکه پاها و بازوهای شما در طول فعالیت های روزانه به نسبت سایر بخش های بدن شما بیشتر فعال هستند. چنین ورزش هایی را امتحان کنید:

3تمرین کردن بین فعالیت های روزانه : شما می توانید تمرین های ورزشی زیادی را در بین فعالیت های منظم روزانه خود در زمان انجام کارهای مختلف در طول روز، قرار دهید. اگر بخش هایی را در روز به این تمرین ها اختصاص دهید حفظ تناسب اندام بسیار آسان خواهد بود.به یاد داشته باشید که انجام سه مرتبه تمرین ورزشی به مدت ۱۰ دقیقه در طول روز به خوبی کافی است. با دنبال کردن این برنامه شما به راحتی می توانید هرروز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزشی کنید ( البته این امر شامل پیاده روی اضافی و دیگر فعالیت هایی که شما در برنامه روزانه خود می توانید قرار دهید نمی شود):

4مسافتی که تا محل کار باید طی کنید به یک ورزش تبدیل کنید. مسیری که باید برای رسیدن به سرکار طی کنید نیز می تواند یک ورزش باشد اگر شما درست استفاده کنید. شما می توانید به جای ماشین و وسیله نقلیه شخصی سایر موارد جایگزین برای رفتن به سر کار را در نظر بگیرید که بستگی به وقتی که دارید، میزان انرژی که دوست دارید صرف کنید و دیگر فاکتورها دارد. شما می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید :

5با کودکان خود ورزش کنید. اگر فرزند دارید می توانید ورزش کردن با آن ها را امتحان کنید. ترکیب کردن وقتی که صرف بازی با آن ها می کنید با وقتی که از بدن خود مراقبت می کنید می تواند حرکت هوشمندانه ای باشد. جدا از این، این کار باعث می شود شما الگوی خوبی برای کودکان خود باشید و به آن ها اهمیت قرار دادن ورزش در زندگی را نشان دهید. به عنوان مثال شما می توانید با فرزندان خود چندبار در هفته به استخر شنا بروید. کوهنوردی ورزش عالی دیگر برای کودکان است.

6ورزش را تبدیل به یک فعالیت اجتماعی کنید. شما همچنین می توانید ورزش را به فعالیت اجتماعی خود تبدیل کنید. اگر فرزندی ندارید ولی سعی در یافتن زمان برای ورزش کردن هستید می توانید با دوستان خود گروهی را تشکیل دهید و هرچند وقت یکبار در هفته با آن ها ورزش کنید. این کار باعث می شود شما انگیزه لازم را داشته باشید و منتظر زمانی باشید که با دوستان خود دور هم جمع می شوید و همچنین باعث می شود شما برای کارهای خود برنامه ریزی اصولی داشته باشید.

7انجام چندین کار در باشگاه ورزشی : شما می توانید رفتن به باشگاه ورزشی را ادامه دهید ولی کارهایی که آنجا انجام می دهید را به چند بخش تقسیم کنید.

1شیوه زندگی را تغییر دهید. ما عادت داریم برای تناسب اندام بر روی غذاهایی که میخوریم تمرکز کنیم ولی در واقع رژیم غذایی می تواند چند کیلوگرمی در وزن شما اختلاف ایجاد کند ولی چیزی که در دراز مدت تاثیر بسزایی دارد تغییر شیوه زندگی است بطوریکه اگر شما غذای سالمی می خورید می توانید ورزش هم به حداقل برسانید. این باعث می شود که شما همیشه پر انرژی باشد و همچنین مانع تجمع چربی ها می شود و در تناسب اندام به شما کمک می کند.

2از چربی های ناسالم دوری کنید. تمام چربی ها برای بدن مضر نیستند. در حقیقت بدن شما برای عملکرد صحیح نیاز به یک سری چربی های خاص دارد. شما می توانید چربی های اشباع شده، چربی های ترانس و ناسالم را از رژیم غذایی خود دور کنید و باعث شوید که خونی به خوبی در بدن گردش داشته باشد. آسان ترین برای شناسایی چربی های ناسالم به دنبال چربی های ” جامد” بودن است، یعنی چربی هایی که در دمای اتاق جامد هستند. جامد بودن آن ها معمولا نشانه ای مبنی بر اشباع بودن یا ترانس بودن چربی است.

3چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چربی های سالم برای حفظ سلامت بدن شما و نگهداری از مهم ترین ماهیچه بدن شما یعنی قلب شما، حیاتی هستند. چربی های مونو و پلی اشتباع نشده را می توان معمولا در قالب چربی هایی که در دمای اتاق به حالت مایع هستند شناسایی کرد.

4به اندازه کافی پروتئین جذب کنید. پروتئین می توان باعث حفظ وضعیت و ظاهر ماهیچه های شما شود و همچنین زمانی که کمتر ورزش می کنید احساس پرانرژی تری داشته باشید. زمان انتخاب یک منبع پروتئینی به دنبال پروتئین هایی باشد که مقدار چربی آن ها حداقل است.

5مواد غذایی دیگر خود را به حداکثر برسانید. شما باید در مقایسه با زمانی که بیشتر فعال بوده اید اگر نمی خواهید وزن اضافه کنید کالری کمتری بخورید. این به این معنا است که خوردن شما باید مواد غذایی را در برگیرد که بدن تان به آن ها نیاز دارد. به دنبال غذاهایی با کالری و چربی کمتر و ارزش غذایی بیشتر باشید.

6بین وعده های غذایی خود و نسبت غذایی که می خورد توازن برقرار کنید. زمانی که می خواستید به تناسب اندام دست یابید احتمالا وعده غذایی بیشتر که پروتئینی تر بودند می خوردید. با آنکه ممکن است هنوز پروتئین زیادی بخواهید مصرف کنید ولی باید بین جذب منابع غذایی یک نوع تعادل برقرار کنید. همچنین باید وعده های غذایی کوچکتری بخورید تا مطمئن شوید که میزان کالری که جذب می کنید به اندازه کافی است.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

7آب بنوشید: و در پایان نباید فراموش کنید که بدن شما به آب نیاز دارد. ممکن است شما زمانی که ورزش می کردید و یا سعی می کردید خود را به تناسب اندام نزدیک کنید آب زیادی مصرف نمی کردید و حال برای حفظ تناسب اندام نیاز به آب خواهید داشت. نوشیدن آب به اندازه کافی باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی بکنید و همچنین میزان کالری مورد نیاز را پایین نگه می دارد.

۱- اگر ورزش کردن برای شما سخت است، می توانید هنگامی که در حال انجام کار مورد علاقه خود هستید، یک فعالیتی داشته باشید.

۲- شروع به ورزش کردن مشکل و خسته کننده است. پس سعی کنید به آرامی تمرین کنید و یکدفعه سراغ تمرین های سخت نروید.

۳- تسلیم نشوید. این کاری سخت و زمان بر می باشد. به همین دلیل نیز کتاب های زیادی در این مورد منتشر شده است.

۴- اگر شما غذاهای فست فودی میباشید، بهتر است ماهی دو الی سه بار بیشتر این غذاها را نخورید.

۱- اگر شما در حین تمرین دچار سرگیجه شدید، تمرین را متوقف و کمی آب بنوشید.

۲- در تمرینات به خود زیاد فشار نیاورید.

۳- وعده های غذایی خود را حذف نکنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

آیا شما به وزن مورد دلخواه خود رسیده اید! حالا که هدف مورد نظر خود در مورد تناسب اندام و سلامتی را بدست آورده اید، باید تمرکز خود را برای نگهداری این وضعیت بگذارید و این امر تنها از طریق انتخاب یک سبک زندگی سالم قابل اجرا می باشد.

ممکن است که نیاز به ایجاد تغییرات زیادی در غذاهایی که می خورید، عادت های غذایی و تمریناتی که به صورت مداوم و روزانه انجام می دهید، باشد. گاهی حتی فکر کردن به ایجاد تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند دلهره آور باشد.

برخی از افراد در نگهداری این تغییرات برای طولانی مدت عاجز هستند. ممکن است همین ترس از ایجاد تغییر موجب جا زدن افراد و باز گشتن به دوران قبل خود شود. راه های بسیاری برایتناسب اندام و نگهداری این تناسب اندام برای طولانی مدت وجود دارد.

وقتی که تمرکز خود را از روی کاهش وزن برداشته اید و هدف تان حفظ تناسب اندام حاصل شده می باشد، نیاز است تغییراتی در رژیم غذای خود ایجاد کنید. همان طور که قبل از کاهش وزن و به تناسب اندام رسیدن به پزشک مراجعه کردید، برای حفظ تناسب اندام باید متخصص تغذیه و رژیم مراجعه کنید.
چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

اگر تا کنون به هیچ متخصصی مراجعه نکرده اید اکنون زمان مناسبی برای این کار است. مراجعه به متخصص بخصوص برای افرادی که شرایط خاصی را پشت سر می گذارند از جمله بازیابی بعد از جراحی، مقابله با بیماری های مزمن و …

شما یک هدف داشتید و آن کاهش وزن بود اکنون که به آن هدف رسیدید بهتر است که هدف دیگری برای خود در نظر بگیرید تا در خود اشتیاق ایجاد کنید.

 هر دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید. تحقیقات نشان داده اند که داشتن هدف های کوچک و قابل دست یابی به شما در رسیدن به هدف های بزرگ تر کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال یک هدف کوچک برای سلامتی داشتن می تواند این باشد که 5 کیلوگرم وزن کم کنید. هدف طولانی مدت می تواند این باشد که تمایل به کاهش 5 کیلوگرم وزن در دو ماه دارید، هدف کوچکتر منجر به ایجاد یک مسابقه می شود.

 زیرا ممکن است که تلاش کنید 2.5 کیلوگرم در انتهای ماه اول کم کنید یا سعی کنید که این میزان وزن را در کمتر از دو ماه از دست بدهید. مطمئن شوید که اهداف انتخابی برای شما قابل دست یابی باشند.

منبع الو دکتر

راهی آسان برای کاهش وزن سریع

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان

کلینیک دامپزشکی دکتر تقی زاده

درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر نازیلا کریم پور

دکتر محمد اسحاقی

591 بازدید

492 بازدید

771 بازدید

1021 بازدید

372 بازدید

720 بازدید

374 بازدید

12 بهمن 1399

12 بهمن 1399

12 بهمن 1399

12 بهمن 1399

11 بهمن 1399

11 بهمن 1399

11 بهمن 1399

نکته اساسی برای هر فرد در طول زندگی خود داشتن تناسب اندام ایده‌آل برای خود است. افراد حاضراند برای رسیدن به تناسب اندام راه های زیادی را امتحان کنند که البته بیشتر آن ها راه های درست و سالمی نیستند.

از آن جایی که انسان به سرعت است و دوست دارد نتیجه کارش را در سریع ترین زمان به چشم ببیند، حاضر است به هرکاری دست بزند.

جدا از خوب یا بد بودن، راه های زیادی در جهان برای لاغری وجود دارد که افراد آن ها را امتحان میکنند.

مانند : مصرف انواع قرص های لاغری ، رژیم های سخت ، ورش کردن های مداوم ، گن های لاغری ، استفاده از اسپری و ژل های چربی سوز ، دمنوش های لاغری و …

اما ما قصد نداریم درمورد این روش های صحبت کنیم و اما به توصیه اکتر اوز که یکی از تاثیر گذارترین دکتران در قرن حاضر است ما 35 روش و عادت های روزانه را به شما بازگو میکنیم که شما با رعایت کردن آن ها به راحتی می‌توانید به تناسب اندام ایده آل خود برسید.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

دکتر اوز نویسنده بیش از 400 عنوان کتاب و مقاله ، برنده 5 جایزه برنامه تلویزیونی روزانه امی ، نایب ریس و استاد جراحی در بیمارستان پروتستان نیویورک است.

اون دوست دار : جراحی قلب، طب مکمل و سیاست های مرتبط با مراقبت های بهداشتی است.

با مشخص کردن زمان دقیق مصرف غذا در طول روز ، شما دیگر به سراغ غذا های ناسالم در زمان های خالی روز نخواهید رفت و ریزه خواری شما کم میشود.

در هنگام غذا خوردن خود را به کاری سرگرم کنید تا مجبور نشوید پشت سر هم لغمه های غذا را ببلعید.

با دوستان و همکاران خود در پارک و محل تفریح محل زندگی خود قرار بگذارید و پیاده روی کنید و صحبت کنید.

با خوردن کمی آجیل ها مغز های آبدار میتواند تا مدتی سیر بمانید و این خوب است.

شما نباید مستقیما از درون جعبه های بسته بندی شده خوراکی ها را بخورید زیرا میزان مصرف از دست شما در میرود. بهتر است یک مشت از آن را بردارید و فقط همان را میل کنید.

شیر کم چرب کالری کم تری نسبت به سایر نوشیدنی ها برای مصرف صبحانه دارد.

سویا گزینه خوبی برای اضافه شدن به وعده های غذایتان است.

8 – پروتئین مصرف کنید

پروتئین بیشتر از هر ماده غذایی دیگر شما را سیر خواهد کرد و در عوض کم ترین چربی را نیز دارد.

کم بود خواب باعث تاثیر روی هورمون های گرسنگی میشود و باعث ایجاد اشتهای کاذب می‌شود.

قبل از مصرف هر ماده غذایی برچسب روی آن را بخوانید و اگر بیشتر از 4 گرم شکر در آن بود ، آن را مصرف نکنید.

این دستور تهیه یک اسموتی عالی است : مخلوطی از چند توت فرنگی، یک موز، شیر کم چرب، 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری غلات پرک شده.

قبل از ورزش مواد غذایی مانند ماست کم چرب با توت فرنگی یا هر میوه دیگری میل کنید.

هیچ غذایی بعد از ساعت 7 شب میل نکنید. این نکته بسیار مهمی است.

خوردن چربی هایی مانند زیتون ، ماهی سالمون و مغز گردو مشکلی ندارد و میتوانید از خودرن آن ها لذت ببرید.

حبوبات جایگزین خوبی بجای گوشت ها هستند و میتوانند معده را پر نگه دارند.

با داشتن لیست خرید قبل از رفتن به فروشگاه دیگر زمانی برای رفتن به بخش خوراکی های اماده مضر و پرچرب نخواهید داشت.

فلفل قرمز باعث کم شدن اشتها در مرحله بعدی غذا میشود.

از بشقاب های بزرگ استفاده نکنید زیرا متوجه مقدار غذای مصرفی خود نمیشوید.

عضله حداقل 4 برابر کالری و چربی می سوزاند. پس 2 یا 3 روز در هفته هر بار 200 دقیقه تمرین کششی استقامتی انجام دهید تا عضله بسازید.

doctoroz

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

وب سایت چای جهت اطلاعات و خرید در زمینه انواع چای، دمنوش و رسپی تاسیس شده است. تمامی مطالب توسط متخصصی پزشکی چک شده و با منبع معتبر می‌باشد. قبل از استفاده از مطالب صفحه قوانین و مقرارت سایت مطالعه شود.

دمنوش نیوشا برای لاغری – دمنوش نیوشا – دمنوش لاغری – پک شکم و پهلو با نیوشا – پک لاغری با دمنوش  نیوشا – پک 20 روزه لاغری با نیوشا – دمنوش برای لاغری – پک 60 روزه با دمنوش نیوشا – پک 80 روزه لاغری با دمنوش نیوشا– پک 100 روزه لاغری نیوشا

© 2018 chae.ir All Rights Reserved. Powered by alikahkeshan.ir

نام کاربری یا ایمیل

رمز عبور

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مرا به خاطر بسپار

چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

 

مشاوره در واتس آپ

 

فرم مشاوره لاغری

 

مشاوره در تلگرام


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

مهیج ترین کمپین های پیشنهادی سفر نوروز1400

تناسب اندام، انعطاف پذیری و قدرت خود را در سنین بالا نیز حفظ کنید

 

با افزایش سن قرار نیست که انسان ضعیف‌تر شود و از تناسب اندام کمتری برخوردار باشد. با دنبال کردن یک روتین تناسب اندام مناسب، حضور ذهن و تلاش کافی، شما می توانید همچنان تناسب اندام، انعطاف پذیری و قدرت خود را حتی در سنین بالا نیز حفظ کنید.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

 

افت تناسب اندام و کاهش توده عضلانی بخشی از روند افزایش سن محسوب می شود. پس از ۳۰ سالگی، انسان می تواند در هر دهه از زندگی چیزی بین سه تا پنج درصد از توده عضلانی خود را از دست بدهد. بنابر گزارش دانشگاه هاروارد، بیشتر مردان ۳۰ درصد از توده عضلانی خود را در طول زندگیشان از دست می دهند. احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از ما پیری را با ضعف ارتباط می دهیم، اما الزاما نباید این گونه باشد.

 

شما نباید اجازه دهید سطح تناسب اندام بدن توسط سن به شما دیکته شود. در ادامه چند نکته که می توانید برای حفظ تناسب اندام خود پس از ۳۰ سالگی مد نظر قرار دهید، ارائه شده اند.

 

پروتئین های گیاهی را در اولویت قرار دهید 

اگر در پی حفظ توده عضلانی بدن خود هستید در حالی که به سن شما افزوده می شود، مصرف مواد غذایی گیاهی به میزان فراوان، به ویژه پروتئین های گیاهی را مد نظر قرار دهید. اسید آمینه ها واحدهای سازنده پروتئین ها هستند و عضلات ما از اسید آمینه ها ساخته شده اند.

 

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف بلند مدت مکمل های اسید آمینه می تواند از کاهش توده عضلانی مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند. بر همین اساس، این اسید آمینه ها را به میزان فراوان در رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا با افزایش سن مصرف پروتئین گیاهی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

 

البته نیازی نیست در این زمینه زیاده روی کنید. تنها اطمینان حاصل کنید که در هر وعده غذایی مقدار سالم از پروتئین گیاهی را دریافت می کنید که روشی خوب برای حفظ توده عضلانی بدن محسوب می شود.

 

شرایط را ساده و قوی نگه دارید 

با توجه به پیشرفت های فناوری در زمینه تناسب اندام ممکن است وسوسه شوید تا برای انجام ورزش به ساعت های هوشمند، تبلت ها و هشدارها وابسته شوید. اما بهتر است کمتر نگران لوازم جانبی بوده و در عوض بر اصول پایه متمرکز شوید.

 

تداوم انجام تمرینات قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمریناتی که با کمک وزن بدن انجام می شوند در برنامه شما قرار داشته باشند. به طور ویژه، حفظ قدرت عضلاتی که مفاصل را ثابت نگه می دارند، اهمیت دارد.

 

تمرکز بر استفاده از عضلات اطراف کفل ها، زانوها، و شانه ها می تواند در پیشگیری از بروز مشکلات سلامت در آینده کمک شایانی ارائه کند. انجام تمرینات وزن بدن، باغبانی، و فعالیت هایی مانند کوهنوردی می توانند به تقویت کل بدن کمک کنند.

 

تداوم انجام تمرینات قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد

 

فعالیتی که به آن علاقه دارید را انجام دهید 

اگر علاقه ای به انجام تمرین در باشگاه ندارید، هرگز این کار را انجام ندهید. عامل کلیدی در حفظ سطوح تناسب اندام یافتن فعالیتی سرگرم کننده و با میزان تحرک مناسب است که به آن علاقه دارید. این می تواند شامل قایق سواری، یوگا، دوچرخه سواری در جاده یا هر چیز دیگری باشد.

 

اگر با افزایش سن قصد دارید سلامت و قدرت بدن خود را حفظ کنید، برقراری یک ارتباط سالم با تناسب اندام اهمیت دارد. فعالیت بدن نباید همانند یک وظیفه اجباری به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که بدن ما برای حرکت و نه سکون ساخته شده است.

 

پیاده‌روی کنید 

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و طبیعی‌ترین فعالیت هایی است که می توانیم برای حفظ تناسب اندام خود انجام دهیم، اما زندگی مدرن ما را هرچه بیشتر از آن دور کرده است.

 

پیاده‌روی خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد، از وزن بدن سالم پشتیبانی می کند، می تواند درد مفصل را تسکین دهد، و حتی عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند. از خانه بیرون بروید و حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌روی کنید تا از سلامت قلب و حفظ تراکم استخوانی و توده عضلانی اطمینان حاصل شود.

 

فشار بیش از حد به خود وارد نکنید 

با افزایش سن، نیاز انسان به استراحت نیز بیشتر می شود. راز تناسب اندام این است که پشتکار داشته باشید. حتی برای ورزشکاران حرفه ای نیز استراحت یکی از بخش های کلیدی برنامه تمرینی است.

 

راز مقابله با پیری این است که تعادل بین فعالیت و استراحت را حفظ کنید. پس برای حفظ تناسب اندام لزومی ندارد بیش از حد به بدن خود فشار وارد کنید و اهمیت استراحت کافی و خواب باکیفیت را در برنامه های خود فراموش نکنید.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

 

ذهن خود را فراموش نکنید 

تمرین دادن ذهن نیز به اندازه تمرین دادن جسم اهمیت دارد. مغز خود را برای پیشگیری از انحطاط روانی و افزایش قشر خاکستری فعال نگه دارید. شما می توانید روزانه یک معما یا جدول کلمات متقاطع حل کنید و فعالیت هایی که شامل تمرکز و مهارت های ذهنی می شوند، مانند صخره نوردی یا تنیس را در برنامه خود جای دهید.

 

افزایش سن و پیری نباید به ضعف و عدم فعالیت منجر شود. شما همچنان می توانید خوب زندگی کنید و به اندازه دوران جوانی فعال بوده و تناسب اندام خود را حفظ کنید. برای تحقق این هدف به تعهد و خودآگاهی برای حفظ تناسب اندام، سلامت و پرهیز از آسیب دیدگی نیاز دارید.

 

منبع: ایسنا

 


راهنمای سفر کم هزینه در ایران


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!


صدور آنلاین بلیط با ارزانترین نرخ


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


سینما رو به خونت بیار!


طراحی و بازسازی فضای داخلی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

دنبال کردن یک شیوه ی زندگی سالم هزینه ی چندانی ندارد. راههای کم هزینه ی بسیاری وجود دارد که می تواند به تحرک بیشتر شما و حفظ تناسب اندامتان کمک نمایند.

در صورتیکه به دنبال راههای کم هزینه ای برای حفظ تناسب اندام خود هستید، اینترنت می تواند یک منبع موثر باشد. استفاده از ویدیوهای آموزشی انجام حرکات ورزشی می تواند کمک کننده باشد.

در صورتیکه علاقمند به انجام ورزشهای گروهی هستید، دویدن گروهی در پارک راه حل مناسبی برای حفظ تناسب اندام شما می تواند باشد.

آیا شما جزو افرادی هستید که بیشتر از ماشین استفاده می کنید و کمتر پیاده روی می کنید؟ انجمن ملی مراقبت و سلامت به افراد هشدار داده است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا به اندازه ی کافی در طول روز پیاده روی نمی کنند. پیاده روی از جمله ورزشهایی است که احتمال بروز عارضه های قلبی و دیابت نوع دوم را در انسان کاهش می دهد.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

امروزه بسیاری از پارک ها مجهز به دستگاههای ورزشی هستند که برای استفاده عموم بصورت رایگان در پارک ها نصب شده اند، استفاده از این تجهیزات می توانند بدون آنکه هزینه ای برای شما به همراه داشته باشد به حفظ تناسب اندام شما کمک می نماید.

بیشتر بخوانید 

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

با عضویت در خبرنامه از آخرین بروز رسانی ها و مطالب سایت باخبر شوید

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید



یکی از نکات مهم در سفر، توجه کردن به تناسب اندام و حفظ سلامتی است. اما چگونه می‌توان تمرین‌ها و ورزش‌های روزانه خود را در سفر مانند دیگر روزها انجام دهیم؟

سفر به راحتی می‌تواند علاقه‌مندترین افراد به تناسب اندام را سست کند و آن‌ها را از ورزش کردن باز دارد. به راحتی به بهانه سفر یا در جاده بودن می‌توانید از تناسب اندام خود غافل شوید. گاهی اوقات به دلیل عدم دسترسی به منابع باعث می‌شود شما از تناسب اندام خارج شوید. نترسید! کلید دسترسی به تناسب اندام این است که نگذارید سفر شما را کنترل کند و انعطاف‌پذیر بمانید.

بسیاری از هتل‌ها پیشنهادها و امکانات ورزشی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. استخر، اسپا، مرکز بدن‌سازی و برنامه ورزشی در بسیاری از هتل‌ها در دسترس است. قبل از رفتن به هتل‌ها، برنامه‌های آن‌ها را چک کنید، ممکن است هر کدام امکانات متفاوتی را ارائه دهند. برای مثال هتل‌های Sheraton لوازم ورزشی مورد نیازتان را که قابل استفاده در اتاق هستند، فراهم می‌کنند یا هتل‌های Marriot به شما اجازه می‌دهند در ثبت هتل خود درخواست Wii Fit بدهید.چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

اگر اهل باشگاه رفتن هستید و معمولا بیرون از خانه ورزش می‌کنید، بهتر است قبل از رفتن به مقصد، هتل‌های آن منطقه را چک کنید و هتل‌هایی که بهترین امکانات باشگاهی را فراهم می‌کنند، انتخاب کنید.

بسیاری از هتل‌ها در اتاق برای شما از طریق ایستگاه‌های کابلی دسترسی به ورزش‌های تلویزیونی را امکان‌پذیر می‌کنند. در حال حاضر هتل‌هایی مانند: Hyatt، Marriott، Omni و Radisson از این امکان برخوردار هستند.

اگر شما اهل دویدن هستید، منابع آنلاین و برنامه‌های تلفن همراه زیادی وجود دارد که به شما در پیدا کردن مسیرها و جاده‌های ایمن در مکان‌های ناآشنا کمک می‌کند. برای مثال می‌توانید از Runner’s World Route Finder یا Map My Run استفاده کنید. مسیرهای پیاده‌روی و دویدن برای ۵۰ ایالت و کشور در سراسر جهان مشخص شده است.

حتی بدون مرکز تناسب اندام و حفظ حریم خصوصی اتاق خود، این امکان وجود دارد که شما روی فرم بمانید. در اینجا برخی از ورزش‌ها که می‌توانند شما را روی فرم نگه دارند، معرفی می‌کنیم:

اسکات: این حرکت ساده در آن واحد ماهیچه‌های سرینی، چهار سر ران و همسترینگ شما را به کار می‌اندازد. پا را به اندازه عرض شانه باز کنید، انگشتان‌تان پا را صاف روی زمین قرار دهید، به آرامی زانوها را خم کنید و کمرتان را پایین بیاورید، ماهیچه‌های شکمی را منقبض کنید. سعی کنید زانوهایتان از نوک انگشت‌تان جلوتر نیاید. در انجام این حرکت دقت کنید و سعی کنید زاویه ۹۰ درجه با زمین بسازید و کمتر از آن نشود. هر بار ۳ ست ۱۵ تایی آن را تکرار کنید.

لانگز (Lunges): در این حرکت تمام ماهیچه‌های چهار سر ران، شکم، باسن و هممسترینگ درگیر می‌شود. بایستید و یک پا را جلو و یک پا را عقب بگذارید. زانوها را خم کنید و بدن را به حالت خیز نگه دارید. زانو جلویی و عقبی را در حالت ۹۰ درجه قرار دهید. وزن خود را روی پاشنه پاهایتان بیندازید و به آرمی جلو و عقب بروید. هرگز زانوهای خود را در بالا قفل نکنید و اجازه ندهید زانوهایتان از نوک انگشتان‌تان عبور کند. یک ست ده تایی لانگز روبه جلو انجام دهید و اگر توانستید روبه عقب نیز این حرکت را تکرار کنید.

پلنک: این تمرین پشت، دست‌ها، پاها و عضلات داخلی شکم را هدف قرار می‌دهد. بر روی یک تشک نرم آرنج خود را در کنار قفسه سینه روی زمین قرا دهید. بدن خود را در راستای زمین بکشید و فشار خود را روی آرنج‌ها بیندازید. بدن خود را از نوک انگشتان تا سر در یک راستا قرار دهید و بکشید و برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ثابت نگه دارید، هر بار این حرکت را تکرار کنید. برای کسانی که مبتدی هستند، اول کار می‌توانند این حرکت را روی زانوهایشان انجام دهند و به مرو تعادل خود را بر روی انگلستان‌شان حفظ کنند. هر بار ۳ حرکت پلنک ۱۵ تا ۲۰ ثانیه‌ای بزنید.

پوش آپ یا شنای سوئدی: در این حرکت قفسه سینه، شانه و ماهیچه‌های پشت شما درگیر می‌شوند. خودتان را روی زمین قرار دهید، بدن خود را از طریق انگشتان دست از زمین جدا کنید و بدن خود را به حالت متعادل درآورید. دست‌هایتان باید به اندازه بیشتر از شانه باز شود و بدن را صاف و سر تا پا را در یک راستا قرار دهید. بازوها را به آرامی خم کنید و بدن را کاملا پایین بیاورید تا جایی که بازوهای شما به زاویه ۹۰ درجه برسد، نگه دارید. از سه ست ۵ تایی شروع کنید.

اما این ورزش‌ها را به چه میزان انجام دهیم؟ اگر در حالت معمول، به‌طور منظم هفته‌ای ۳ یا ۴ بار ورزش می‌کنید، برای ۳ یا ۲ بار در هفته برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید هر دفعه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای ورزش خود زمان بگذارید.

اینکه چگونه غذا بخورید، بستگی به مکانی دارد که قرار است بمانید. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید:

هر روز چند لیوان آب بنوشید و سعی کنید از نوشیدنی‌های گازدار پرهیز کنید.

از سالادهای جایگزین غذا و سبزی‌ها و سینه مرغ استفاده کنید و سعی کنید از غذاهای سرخ کردنی با سس‌های فراوان بپرهیزید.

از مواد غذایی سنگین مانند پاستا، نان و غذاهایی با سس سنگین پرهیز کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است از غلات استفاده کنید.

سعی کنید به جای وافل‌های صبحانه یا دسرهایی مانند کیک‌ها، از میوه‌ها استفاده کنید.

سعی کنید در طول روز وعده‌های غذایی بیشتر، اما کوچک مصرف کنید. به جای اینکه از ۳ وعده غذایی سنگین استفاده کنید، وعده‌های غذایی خود را با وعده‌های کوچک‌تر و میان وعده‌های سبک تنظیم کنید. به این ترتیب، از وعده‌های غذایی بزرگ در پایان یک روز طولانی جلوگیری خواهید کرد.

از اینکه هر روز تمرین نمی‌کنید، ناامید نشوید. تحقیقات نشان داده است اگر شما تمرین‌های خود را کاهش دهید، باز هم می‌توانید به تمرینات همیشگی خود برگردید.

این نکته را به یاد داشته باشید: انجام یک فعالیت کوتاه بهتر از هیچ کاری نکردن است!

 

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم
چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *