چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

 
helpkade
چگونه تناسب اندام پیدا کنیم
چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

تناسب اندام برای شما هم به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است. شما با داشتن برنامه زیر می توانید در عرض 8 هفته به تناسب اندام برسید.

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها  و شکم تان را تقویت کنید تا زیباتر شوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی ایروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد. ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی  شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.

داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند.چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند، اشاره می کنیم.

برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می کنیم روزانه 30 عدد دراز و نشست بروید. به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید. دست های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود، شانه های خود را از زمین بلند کنید.

بیشتر بدانید : رازهای تناسب اندام 11 سلبریتی معروف دنیا

همان طور که می دانید این گونه ورزش ها برای تقویت سیستم قلبی – عروقی و همچنین کاهش وزن  مناسب است. از جمله این ورزش ها می توان به پیاده روی تند، دویدن ، طناب زدن، دوچرخه سواری  و شنا  اشاره کرد.

 

ساده ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه ی شما می شود. همچنین به کاهش کلسترول خون، کمک می کند و از استئوپروز یا پوکی استخوان  در افراد سالمند  جلوگیری می کند. پیاده روی روی زمین صاف، حتی برای افرادی که درد زانو  یا کمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی کند.پیاده روی در کنار ساحل و روی شن موجب شکل دادن به عضلات ساق پا می شود.پیاده روی بر روی زمین شیب دار، علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق، سبب خوش فرم شدن عضلات ران هم می شود.اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می دهد، سعی کنید به نرمی بدوید. دویدن موجب می شود عضلات شما سریع تر و بهتر فرم بگیرند. سعی کنید با یکی دو تا از دوستانتان بدوید، چون این کار شما را برای دویدن بیشتر تحریک می کند.

 

این ورزش سبب باریک کردن کمر و شکل دادن به عضلات لگن شما می شود. پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید. دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این کار را در جهت عکس انجام دهید. این کار را تا جایی که قدرت و تحمل دارید، تکرار کنید.

 

این کار موجب باریک شدن کمر، شکل دادن به عضلات لگن و داخل ران ها و قدرتمند کردن ساق پاها می شود. یک پای خود را از سطح زمین بالاتر بگذارید، به طوری که حداقل با پای دیگر شما یک زاویه 90 درجه داشته باشد. سپس در حالی که از ناحیه ی کمر خم می شوید، سعی کنید با دست نوک انگشتان پای خود را بگیرید. زانوهای شما نباید در این حرکت خم شوند.

 

_ یادتان باشد که قبل از انجام حرکات ورزشی خصوصاً حرکات کششی، ابتدا باید بدن خود را گرم کنید. گرم کردن بدن موجب می شود که جریان خون کم کم در عضلاتی که ورزش می کنند، زیاد شود و در نتیجه از آسیب عضلات جلوگیری می کند.

_ توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب عضلانی، قبل و بعد از ورزش از حرکات کششی استفاده شود. این کار حتی دردهای عضلانی  بعد از ورزش را هم کاهش می دهد. حرکات کششی را انجام دهید و هر کدام از حرکات و کشش ها را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

_ هنگام انجام این حرکات حتماً نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن کافی در دسترس عضلات قرار گیرد.

 

مانند یک گربه دست ها و پاهای خود را بکشید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. بعد از اتمام ورزش هم برای اینکه بتوانید دمای بدن خود و ضربان قلب را به حالت عادی برگردانید، باز این حرکات کششی را انجام دهید. این حرکات از گرفتگی عضلات و ایجاد درد بعد از ورزش جلوگیری می کنند.نفس کشیدن را هنگام حرکات کششی فراموش نکنید.

 

هرچه بیشتر و هر زمان که می توانید، ورزش کنید. شما می توانید 4-3 مرتبه در هفته و هر بار به مدت نیم تا یک ساعت و یا حتی اگر می توانید بیشتر، ورزش کنید.

اگر اضافه وزن دارید، هفته ای 5 بار و هر بار 45 دقیقه ورزش های ایروبیک را انجام دهید. کمتر از این میزان، برای کاهش وزن فایده ای ندارد. ورزش آئروبیک را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب کنید. بعضی ها قادر هستند بدوند یا دوچرخه سواری کنند و بعضی فقط می توانند پیاده روی کنند.

 

_ همیشه باید برای هدفی که دارید، برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی باید بلند مدت باشد.

_ باید بدانید هدف شما کاهش وزن است یا اینکه شما اضافه وزن ندارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید.

_ یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه ی زندگی و تغذیه ی خود را عوض کنید.

_ اینها اهدافی بلند مدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید که خیلی زود به این اهداف برسید.

_ شاید تغییرات آن قدر اندک باشند که شما را ناامید کنند، ولی اگر برنامه داشته باشید، این را بدانید که با همین تغییرات اندک است که به اهداف بزرگ خود دست می یابید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

 

 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید. مثل همیشه قبل از آغاز بحث لاغری این سوال را باید پرسید که آیا مشکل کاهش وزن دارید؟ آیا می خواهید سریع تر وزن کم کنید؟

به جای درستی برای کاهش وزن آمده اید ؛ واقعیت غم انگیز این است که افراد وقت زیادی را صرف رژیم های گوناگون می کنند که در نهایت نتیجه مورد دلخواه را هم نمی گیرند بنابراین به فاکتورهایی که در این بخش از تناسب اندام نمناک اشاره می کنیم دقت کنید تا به هدف خود برسید پس به تنظیم هورمون های خود توجه کنید اگر هورمون انسولین تان کاهش یابد کاهش وزن آسان تری خواهید داشت.

 

1. رژیم کم شکر و کالری انتخاب کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از خوردن شکر و نشاسته (مانند نان، پاستا و سیب زمینی)اجتناب کنید. واضح است که هنوز هم ممکن است وزن را با رژیم غذایی کاهش دهید – فقط کالری کمتری بخورید، درست استچگونه تناسب اندام پیدا کنیم

مزیت اصلی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث می شود بخواهید کم تر بخورید. حتی بدون شمارش کالری افراد دارای اضافه وزن کم تر از کالری کمتری در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف می کنند. قند و نشاسته ممکن است باعث افزایش گرسنگی شود در حالی که اجتناب از آن ها ممکن است اشتها را کاهش دهد.

اگر بدن بخواهد کالری زیادی داشته باشد، لازم نیست آن ها را حساب کنید.مطالعه سال 2012 همچنین نشان داد افراد با رژیم کم کربوهیدرات 300 کالری بیشتر در روزمی سوزانند حتی در حالی که استراحت می کنند.

2.در مصرف کربوهیدرات ها دقت کنید

متداول ترین اشتباه زمانی که رژیم کم کربو هیدرات را آغاز می کنید:کاهش مصرف کربوهیدرات در حالی که هنوز از چربی می ترسید.کربوهیدرات ها و چربی دو منبع اصلی انرژی بدن هستند و حداقل به یکی از آن ها نیاز دارد.

کربوهیدرات کم و چربی کم = گرسنگی

اجتناب از کربوهیدرات وچربی هر دو منجر به گرسنگی و خستگی می شود. دیر یا زود افراد نمی توانند تحمل کنند و تسلیم می شوند. راه حل این است که چربی طبیعی بیشتری بخورید تا زمانی که احساس رضایت کنید. برای مثال:

همیشه به اندازه کافی غذا بخورید تا احساس رضایت کنید، به خصوص در ابتدای فرآیند کاهش وزن. انجام این کار در رژیم غذایی کم کربوهیدرات به این معنی است که چربی که می خورید به عنوان سوخت بدن سوزانده خواهد شد چون میزان چربی بدن و هورمون انسولین کاهش خواهد یافت. وزن اضافی خود را بدون گرسنگی از دست خواهید داد.

آیا هنوز از چربی اشباع شده می ترسید؟ ترس از چربی اشباع شده براساس نظریه های منسوخ است که توسط علم مدرن اشتباه ثابت شده اند. کره غذای خوبی است. با این حال، خوردن بیشتر چربی اشباع نشده (به عنوان مثال روغن زیتون، آووکادو، ماهی چرب)اگر ترجیح می دهید، خوب استخوردن زمانی که گرسنه هستید، به چیز دیگری دلالت دارد:اگر گرسنه نیستید احتمالا هنوز نیازی به خوردن ندارید. اما هر موقع احساس گرسنگی کردید غذا بخورید.

3. مواد غذایی واقعی و البته طبیعی بخورید

اشتباه رایج دیگر هنگام داشتن رژیم غذایی کم کربوهیدرات این است که از فروشگاه مواد غذایی کم کالری بخرید .رژیم کم کربوهیدرات موثر برای کاهش وزن باید براساس مواد غذایی واقعی باشد.غذای واقعی چیزی است که انسان ها هزاران سال یا حتی میلیون ها سال می خورند به عنوان مثال گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، کره، روغن زیتون، آجیل و غیره.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است از محصولات “کم کربوهیدرات” خاص که سرشار از کربوهیدرات هستند، اجتناب کنید. این باید واضح باشد، اما بازاریابان خلاق هر کاری که می توانند انجام می دهند تا شما را فریب دهند (و پول شما را بگیرند). آن ها به شما خواهند گفت که می توانید کلوچه، پاستا، بستنی، نان و مقدار زیادی شکلات را در رژیم کم کربوهیدرات بگنجانید، تا زمانی که برند آن ها را بخرید اما پر از کربوهیدرات هستند. فریب نخورید.

اعتدال کم تر، کیفیت بیشتر

همه چیز را با رعایت اعتدال نخورید. هر وقت گرسنه هستید غذای سالم بخورید. تا آنجا که می توانید غذای ناسالم نخورید.

4. فقط زمانی غذا بخورید که گرسنه باشید

در رژیم کم کربوهیدرات باید زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید و اگر گرسنه نیستید؟ غذا نخورید. هیچ چیز کاهش وزن را به تعویق نمی اندازد مگر استفاده مکرر از غذاهایی که به آن نیاز ندارید.میان وعده های غیر ضروری را محدود کنید .

غذاهای غیر ضروری نیز می تواند به عنوان مشکل در رژیم غذایی باشد. بعضی چیزها فقط به این خاطر که خوش مزه و در دسترس هستند،خورده می شود . در اینجا سه تله مشترک برای مراقبت از رژیم غذایی خوب یا کم کربوهیدرات وجود دارد:محصولات لبنی ، آجیل ، نان های کم کربوهیدرات چون به این ترتیب باعث می شود بیشتر بخورید.

5. پیشرفت خود را عاقلانه اندازه گیری کنید

پی گیری کاهش وزن موفق گاهی سخت تر از آنچه فکر می کنید است. تمرکز روی وزن و قدم برداشتن در مقیاس روزانه ممکن است گمراه کننده باشد، باعث اضطراب غیر ضروری می شود و انگیزه شما را بدون هیچ دلیلی تضعیف می کند.

کاهش چربی و تقویت عضلات به معنی پیشرفت عالی است. بنابراین هوشمندانه است که کم شدن چربی شکم را با اندازه گیری دور کمر دنبال کنید.

با متر دور کمر را اندازه گرفته و نتایج را در فاصله زمانی معین با هم مقایسه کنید و وزن خود را قبل از رژیم و در طول آن ثبت کنید تا متوجه پیشرفت تان شوید.

 

6. پشت کار داشته باشید

معمولا طول می کشد تا وزن زیادی به دست آورید. تلاش برای کاهش هر چه سریع تر وزن به ندرت به خوبی کار می کند ؛ شایع است که در هفته اول در رژیم غذایی کم کربوهیدرات 2 تا 6 پوند (1 تا 3 کیلوگرم)از دست رفته و به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هر هفته به طور متوسط حدود یک پوند (0.5 کیلوگرم)در هفته از دست می رود. این به معنای حدود 50 پوند (23 کیلو)در سال است.

هر 5 پوندکاهش چربی تقریبا برابر با 1 اینچ است که دور کمر از دست رفته است (1 کیلو = 1 سانتی متر).مردان جوان گاهی سریع تر از این وزن خود را از دست می دهند، شاید دو برابر سریع تر. زنان یائسه ممکن است با سرعت کمی وزن خود را از دست بدهند. افراد با رژیم بسیار کم کربوهیدرات، ممکن است وزن را زودتر از دست بدهند، و همچنین آن هایی که مقدار زیادی تمرین می کنند.

وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، کاهش ممکن است کم شود، تا زمانی که به وزن ثابت برسید که بدن احساس کند درست است. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات، افراد کمی وزن پایین دارند البته اگر تا زمانی که گرسنه هستند غذا بخورند.

 

کاهش مقدار زیادی از وزن در طولانی مدت انجام نمی شود ، مگر این که عادت های خود را برای همیشه تغییر دهید. اگر وزن را کاهش دادید و دوباره به عادت های قبل بازگشتید اگر دوباره چاق شدید شگفت زده نشوید. این طور خواهد بود.

حفظ کاهش وزن نیاز به تغییرات دراز مدت و صبر دارد. اگر این برای تان ممکن نیست، پس احتمالا بیشتر به یکی از این حقه های جادویی علاقه دارید.راه حل های سریع را فراموش کنید:اگر هر ماه مقداری وزن کم کنید، در نهایت تمام وزن اضافی خود را از دست خواهید داد.

این پیشرفت اجتناب ناپذیر است.تغییرات بلند مدت در ابتدا خیلی سخت است، به خصوص در طول دو هفته اول. مثل ترک سیگار است. زمانی که عادات جدیدی را پرورش دهید، هر هفته آسان تر می شود. بالاخره این کار به طور طبیعی صورت می گیرد.

 

7. از خوردن میوه های پرقند پرهیز کنید

این توصیه بحث برانگیز است چون میوه ها در حال حاضر دارای وضعیت سلامتی تقریبا جادویی هستند. ممکن است مردم فکر کنند همه ی میوه ها مقوی هستند اما متاسفانه همیشه اینطور نیست و برخی میوه ها که پیش از این در بخش های قبلی تناسب اندام نمناک معرفی کرده ایم حاوی مقدار زیادی شکر است حدود 10 درصد وزن (بقیه بیشتر آب است).چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

پنج وعده میوه در روز معادل مقدار قند در 16 اونس نوشابه (500 میلی لیتر)است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم بر این باورند که قند بیشتر یا کم تر است (حدود 50 % گلوکز، 50 % فروکتوز).قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. این می تواند گرسنگی را افزایش دهد و کاهش وزن را کند کند. برای بهترین نتیجه، ازخوردن میوه اجتناب کرده و یا گاهی از آن لذت ببرید.

8. از نوشیدنی های صنعتی و الکی پرهیز کنید

9. از شیرین کننده های مصنوعی پرهیز کنید.

بسیاری از مردم قند را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند بر این باورند که این کار کالری را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. منطقی به نظر می رسد. با این حال، مطالعات متعددی نتوانسته اند اثر مثبت بر کاهش وزن را با مصرف مصنوعی به جای شکر ساده نشان دهند.

در عوض، مطابق با مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل را برای غذای شیرین حفط کند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که با جایگزین کردن آب بجای شیرین کننده ها به زنان کمک می کند وزن را کاهش دهند:

این می تواند به این دلیل باشد که بدن ترشح انسولین را در پیش بینی افزایش قند خون افزایش می دهد. وقتی این اتفاق نمی افتد، کاهش قند خون و گرسنگی افزایش می یابد. این که آیا این زنجیره اتفاقات به طور منظم اتفاق می افتد، تا حدودی نامشخص است..علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اعتیاد به شیرینی را حفظ کنند و تمایل برای خوردن میان وعده ایجاد کند.

10. انواع دارو را پیش از مصرف بررسی کنید

بسیاری از داروهای تجویزی می تواند تاثیرات کاهش وزن را از بین ببرد. در مورد هر گونه تغییر در درمان با پزشک خود بحث کنید. این سه مورد از همه بدتر هستند ؛ تزریق انسولین، به ویژه در دوزهای بالاتر، احتمالا بدترین مانع برای کاهش وزن هستند. سه راه برای کاهش نیاز شما به انسولین وجود دارد .

این داروها می توانند مشکلات دیگری نیز داشته باشند:

11. استرس کمتری داشته باشید و بیشتر بخوابید.

آیا تا به حال خواستار ساعات بیشتری از خواب و یک زندگی پر استرس شده بودید؟ اغلب افراد استرس دارند و کمبود خواب می تواند عوارض بدی برای وزن آن ها داشته باشد.استرس مزمن می تواند میزان هورمون های استرس مانند کورتیزول در بدن را افزایش دهد.

این می تواند باعث افزایش گرسنگی و افزایش وزن شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید راه های ممکن برای کاهش یا کنترل استرس بیش از حد در زندگی خود را بررسی کنید. اگر چه این اغلب نیاز به تغییرات اساسی دارد، حتی تغییر چیزهای کوچک – مانند وضعیت بدنی – ممکن است فورا به سطح هورمونی شما و شاید وزن تاثیر بگذارد.

همچنین باید تلاش کنید که خوب بخوابید، ترجیحا هر شب. سعی کنید با طراوت، به طور مستقل از زنگ ساعت ،با طراوت بیدار شوید. اگر فردی هستید که به طور وحشیانه با صدای زنگ هشدار بیدار می شود، ممکن است هرگز به بدنتان اجازه استراحت کافی نداده باشید.

یک راه برای مبارزه این است که به اندازه کافی زود بخوابید تا بدنتان را به طور خودکار قبل از ساعت زنگدار بیدار کند. اجازه دادن به خود یک خواب خوب شبانه راهی دیگر برای کاهش سطح هورمون استرس است.

از طرف دیگر، محرومیت از خواب به دلیل مصرف شکر به دست می آید. همچنین تاثیر زیان آور بر نظم و انضباط دارد و باعث می شود تا به طور دردناکی به وسوسه غلبه کند (این تصادفی نیست که محرومیت ناشی از خواب یک تکنیک بازجویی عمومی است). به طور مشابه، محرومیت از خواب، عزم شما برای ورزش را تضعیف می کند.

12.مصرف کمتر لبنیات و آجیل

آیا می توانید هر اندازه که می خواهید غذا بخورید و وزن کم کنید؟با این حال، علی رغم این واقعیت که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور کلی غذا خوردن را به اندازه کافی آسان می کند، غذاهایی وجود دارند که به عنوان رژیم کربو هیدرات پایین طبقه بندی می شوند که در مقادیر بزرگ تر به یک مشکل تبدیل می شوند.

محصولات لبنی حاوی مقادیر متفاوتی از لاکتوز (شکر شیر)هستند که وزن را کاهش می دهد. علاوه بر این، بخشی از پروتیین موجود در شیر، واکنش شدید انسولین را تولید می کند که می تواند اثر یکسانی داشته باشد. در نتیجه، کاهش محصولات لبنی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند.

13. ویتامین مکمل و مواد معدنی

بدن به مقدار مشخصی از ویتامین و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مناسب نیاز دارد. چه اتفاقی می افتد وقتی که به اندازه کافی از آن ها استفاده نمی کنید؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای کمی می خورید و یا وقتی غذایی که می خورید به اندازه کافی مغذی نیست؟ از سوی دیگر، دسترسی قابل اعتماد به ویتامین و مواد معدنی ممکن است به معنای کاهش سطح گرسنگی و کاهش اشتها و در نتیجه ترویج کاهش وزن باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین د ، ویتامین د می تواند چربی بدن را کاهش دهد

در نتیجه

مواد مغذی خوب، غذای خوب، اساس کاهش وزن است. اما تامین مقدار کافی ویتامین د از طریق غذا دشوار است . در مورد کمبود نور خورشید (مانند در ماه های تاریک پاییز و زمستان)، عاقلانه است که به دلایل پزشکی چندگانه، و شاید هم برای وزن تان، از مکمل آن استفاده کنید.

اگر اضافه وزن دارید و کاملا مطمئن نیستید که رژیم غذایی شما به اندازه کافی مواد مغذی را تامین می کند، از قرص استفاده کنید.

14.ورزش کنید

سعی کنید ورزش را مانند چیز های دیگر در برنامه خود بگنجانید و کمتر بنشینید و فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید علاوه بر کاهش وزن تاثیرات مثبتی در سلامتی دارد به جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله استفاده و پیاده روی داشته باشید ؛ ورزش همچنین باعث سوختگی ذخیره گلیکوژن بدن می شود که اساسا کربوهیدرات هستند.

این به این معنی است که بعد از ورزش، می توانید کمی کربوهیدرات بیشتر از آنچه که در غیر این صورت می توانید به خود اجازه دهید، بدون اثرات منفی بر ذخیره انسولین و یا چربی، بخورید. همچنین فراموش نکنید که در تاثیرات سلامتی مرتبط با وزن نیز کاملا تاثیرگذار هستند.

15.رسیدن به آستونمی بهینه

کتوسیز

کتوسیز حالتی است که در آن بدن دارای سطح بسیار بالایی از سوختن چربی است. حتی مغز هم چربی ها را می سوزاند. اینها مولکول های انرژی در خون (مثل قند خون)هستند که بعد از تبدیل شدن به چربی توسط کبد، برای مغز سوخت می شوند.برای تشویق تولید کتون، مقدار انسولین در جریان خون باید پایین باشد. هرچه انسولین پایین تر باشد، کتون بالاتر خواهد بود. و زمانی که مقدار زیادی از کتون ها را در خون خود دارید، اساسا ثابت می کند که انسولین بسیار کم است – و بنابراین، از بیش ترین تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات خود لذت می برید. این چیزی است که کتوسیزنامیده می شود.

کتون در ادرار

سطوح کتون نیز می توانند به روش قدیمی تری اندازه گیری شوند، و ادرار با چوب آزمایش ادرار (نسخه رایگان در داروخانه ها )فروخته می شود. چوب کتون به چند دلیل نتایج قابل اعتمادی کمتری ارایه می دهد، و توصیه های بالا نمی تواند به راحتی اعمال شود. با این حال، آن ها بسیار ارزان تر هستند.

16.هورمون ها را چک کنید

بنابراین اگر نکات قبلی را دنبال کردید، تغییرات شدید سبک زندگی را اجرا کردید و مشخص کردید که نه دارو و نه کمبود ویتامین مساله است. حتی سعی کرده اید مدتی (با اطمینان از سطح پایین انسولین)در حالت بهینه قرار بگیرید. و هنوز هم به حالت ایده آل نرسیده اید

اگر این مورد برای شما صادق باشد، زمان آن رسیده است که احتمال عدم تعادل هورمونی ناشی از مشکلات را در نظر بگیرید. سه مساله رایج در این زمینه وجود دارد:

برخی از مردم، به ویژه زنان، سوخت و ساز خود را در نتیجه کمبود هورمون تیروئید کاهش می دهند. علایم رایج عبارتند از:

در این موارد، افزایش وزن ناشی از کاهش سوخت معمولا از 15 پوند تجاوز نمی کند.پزشک شما به راحتی می تواند یک تست خون برای اندازه گیری غلظت هورمونی (TSH)به شما بدهد. اگر تست برگردد و همه چیز خوب به نظر برسد، غده تیروئید شما احتمالا خوب است. برای تشخیص دقیق تر، می توانید از آن ها بخواهید میزان واقعی هورمون های تیروئید را در خون اندازه گیری کنند (T3 و T4).

دو راه برای اجتناب از کمبود هورمون تیروئید وجود دارد:

دقت کنید به اندازه کافی ید مصرف کنید، که یک تکه از هورمون تیروئید است. منابع خوب ماهی، صدف و نمک طعام (یا نمک دریایی)هستند.

هورمون جنسی

هورمون جنسی نیز بر وزن تاثیر می گذارد:

زنان : زنان می توانند مبتلا به اختلال غدد درون ریز – پلی کیستیک تخمدانی – که میزان تستوسترون و انسولین را افزایش می دهد، شوند. این می تواند به معنی افزایش وزن و اختلالات قاعدگی (خیلی شایع)، ناباروری، آکنه و رشد موی الگوی مردانه (مانند موی صورت)باشد. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات درمان خوبی برای این است. در طول یائسگی، سطح هورمون های جنسی زنانه کاهش می یابد. این اغلب باعث افزایش وزن می شود، به خصوص در اطراف شکم (به اصطلاح چاقی مرکزی).

مردان : از سنین میانی و به بعد، به تدریج میزان هورمون مردانه تستوسترون کاهش میابد. این منجر به افزایش وزن می شود، همچنین به طور معمول در اطراف شکم، و کاهش جرم ماهیچه.

چه کاری می توانید در مورد هورمون جنسی انجام دهید؟

کمبود تستسترون می تواند به طور طبیعی با درگیر شدن در تمرین های ورزشی، زبان بدنی آگاه و مکمل ویتامین د درمان شود.البته، می توانید میزان تستوسترون را با تجویز یک مکمل تستوسترون (تست خون)نیز تحت تاثیر قرار دهید (تست خون هر گونه نقص را تایید خواهد کرد). زنان می توانند از مکمل استروژن برای مشکلات یائسگی استفاده کنند.

هورمون استرس

ممکن است مجرم احتمالی در پشت مسائل با وزن ثابت، هورمون استرس، کورتیزول، باشد. میزان کورتیزول تا حد زیادی باعث افزایش سطح گرسنگی خواهد شد و این باعث افزایش وزن خواهد شد. معمول ترین علت کلسترول بالا، استرس مزمن و عدم خواب است.

17. قرص کاهش وزن

مثل یک رویا به نظر می رسد. قرص بخورید و به راحتی وزن اضافی خود را کاهش دهید. به همین دلیل است که قرص های کاهش وزن یک صنعت میلیارد دلاری است.پس آن ها کار می کنند؟ بله. اما آن ها خیلی موثر نیستند.داروهای بسیار زیادی وجود دارند که منجر به کاهش وزن کم (چند پوند به طور متوسط)می شوند اما هزینه و اثرات جانبی قابل توجهی دارد. به نظر من فقط یک دارو وجود دارد که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید.

مکمل های بدون تجویز

هر گونه مکمل های بدون تجویز برای فروش خطرناک یا غیر قانونی (مانند استروئید)احتمالا اثر ناچیزی بر وزن دارند.

18. برای لاغری و کاهش وزن از آب کمک بگیرید

نوشیدن یک لیوان آب آن هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می کنید و در نتیجه کمتر هم می خورید.

معمولا مصرف انواع چای های گیاهی ( بدون شکر) و آب های طعم دار شده از جمله گزینه های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند. 

19. در طول روز میان وعده بخورید

یکی از توصیه های مهم و موثر متخصصان لاغری این است که میان وعده ها را محدود کنید تا راحت تر لاغر شوید ،بیشتر افرادی که در طول روز 4 تا 5 وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی کرده و خیلی راحت تر وزن خود را کنترل می کنند.

20. در خوردن اسنک های شبانه زیاده روی نکنید

سعی کنید خوردن اسنک های بعد از شام را برای خود ممنوع کنید و یا از اسنک هایی استفاده کنید که کم کالری باشند. مثل:نصف فنجان بستنی کم چرب و یا خوردن مقداری شیرینی که تنها 100 کالری داشته باشد.

21. همیشه صبحانه بخورید

اگر از طرفداران ثابت مطالب تناسب اندام بخش نمناک باشید حتما می دانید که در اکثر توصیه ها این مورد وجود دارد که برای خوش اندامی و لاغر شدن حتما صبحانه بخورید چراکه حذف صبحانه برای افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست و عاملی است که باعث سختی و دشواری کاهش وزن می شود.

 


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

 

 

چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

 

به‌ نظر می‌رسد که این روزها همه از وضعیت ظاهری خود ناراضی هستند. ممکن است دلیلش این باشد که جهان در یک چاقی همه‌گیر اسیر شده است.

 

دلیل آن دو چیز بیشتر نیست، یکی روی آوردن مردم به غذاهای آماده و فست‌فود و یکی دیگر بمباران شدن با تصاویر مانکن‌ها و هنرپیشه‌های خوش‌هیکل. دلیل آن هرچه که باشد، همه ما دوست داریم خوش‌هیکل‌تر شویم.

 

 

خوش‌ هیکل شدن در طولانی ‌مدت هیچ رمز و راز خاصی ندارد:

 

ورزش منظم و تغذیه سالم. همه ما این را می‌دانیم. اکثر مردم به ‌اشتباه تصور می‌کنند که استفاده از این روش‌ها سالها طول می‌کشد تا نتیجه دهد و مجبور خواهید بود که زمان زیادی از اوقات فراغت خودتان را به ورزش کردن اختصاص دهید.

 

 

این به‌هیچ‌ وجه درست نیست.

 

نه، هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بخورید و لاغر شوید، عضله‌های زیبا بسازید و خود‌به‌خود مانکن شوید. البته تبلیغات تلویزیونی معمولاً در تلاش هستند که خلاف این را به شما نشان دهند اما گول نخورید آنها فقط می‌خواهند محصولاتشان را به شما بفروشند.

 

اگر می‌خواهید سریع لاغر شوید، نکاتی که در این مقاله آورده‌ایم را رعایت کنید تا ببینید که چطور در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی ببینید.

 

 

زیاد آب بنوشید

 

آب به طرق مختلف کمک می‌کند وزنتان را پایبن بیاورید. احتمالاً این تنها و مهمترین تغییری است که می‌توانید در زندگیتان ایجاد کنید که هم به کنترل وزنتان کمک کند و سلامتتان را ارتقاء دهد. اول اینکه آب بعنوان نوعی سرکوب‌گر اشتها عمل می‌کند. شما باید فقط وقتی واقعاً گرسنه‌تان است غذا بخورید و نوشیدن آب کمک می‌کند این زمان‌های گرسنه بودن را کمتر کنید.

 

یکی دیگر از فواید نوشیدن آب خنک این است که بدنتان باید با گرم کردن خود و رساندن آن به دمای طبیعی انرژی مصرف کند. پس می‌توانید خیلی راحت با نوشیدن آب خنک کالری بسوزانید.

 

و آخر اینکه، نوشیدن آب به کلیه‌هایتان کمک می‌کند مواد زائد و چربی‌های اضافه را از بدنتان بیرون کند. اگر به‌ اندازه کافی آب ننوشید، کبدتان در متابولیسم چربی تنبل‌تر می‌شود.

 

 

در وعده‌های بیشتر غذا بخورید

 

از وقتی به‌ دنیا آمده‌ایم به ما گفته اند که باید سر سه وعده مشخص در روز غذا بخوریم. متاسفانه، این توصیه مادران در سراسر جهان چندان با عملکرد بدن ما مطابقت ندارد.

 

خوردن پنج تا هفت وعده سبک‌تر غذا در طول روز به جای سه وعده سنگین، کمک می‌کند تا بدن همان میزان انرژی که لازم دارد را دریافت کند. طبیعتاً وقتی سه وعده حجیم غذا بخوریم، بدن مجبور می‌شود سوخت اضافه را ذخیره کند چون نمی‌تواند همه آن را در یک زمان بسوزاند. همین مسئله چاق شدن شکم و پهلوها، ران‌ها و سایر قسمت‌های بدن می‌شود. در آنچه برای خوردن انتخاب می‌کنید حساس باشید و آن را در وعده‌های بیشتر میل کنید.

 

 

مصرف نمک را قطع کنید

چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

 

نمک یکی از جدی‌ترین دشمنان کسانی است که می‌خواهند وزنشان را پایین بیاورند چون بدن را مجبور می‌کند آبی را نگه‌ دارد که به طور طبیعی دفع می‌گردد. درنتیجه این حفظ آب، بدن دیگر آنطور که باید مایعات را فیلتر نکرده و موجب می‌شود که آب کمتری بنوشیم و مشکلاتی که در نکته اول ذکر کردیم اتفاق بیفتد. وجود نمک اضافی در بدن، سیستم تصفیه داخلی بدن را مختل می‌کند که درنتیجه آن متابولیسم پایین می‌آید.

 

برای کاهش مصرف نمک به طور جدی، فقط نپاشیدن آن بر روی غذا کافی نیست. باید برچسب موادغذایی که خرید می‌کنید را هم مطالعه کنید تا از میزان سدیم، چربی و قند آن آگاه شوید. سعی کنید تا می‌توانید موادغذایی خریداری کنید که کمتر از این سه مواد در خود داشته باشند.

 

 

به‌طور منظم ورزش کنید

 

مطمئناً از اول مقاله می‌دانستید که یکی از نکات مربوط به این موضوع خواهد بود، درست است؟ نکته کلیدی در ورزش این است که ضربات قلبتان را بالا ببرید تا قلبتان تندتر بتپد. اینکار سرعت سوختن چربی‌ها در بدن را بالا می‌برد. پس هر ورزشی که شما را به این هدف برساند ورزشی خوب محسوب می‌شود.

 

نکاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که، 1) کاری را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید تا اینکار را برایتان انجام دهد، یا 2) راهی پیدا کنید که از آن کار لذت ببرید. خیلی‌ها ماشین‌های گران‌ قیمت می‌خرند به این امید که قیمت بالای آن باعث شود که سوارش شوند. اما اشتباه می‌کنند.

 

یک ورزش بسیار خوب بالا و پایین رفتن از پله‌هاست. اگر در خانه‌تان پله دارید، دیگر هیچ غصه‌ای نداشته باشید. خیلی‌ها دوست دارند موقع انجام این فعالیت‌ها به موسیقی گوش دهند و این ورزش بسیار خوب است چون یک نیمه سخت (بالا رفتن) و یک نیمه آن آسان (پایین آمدن) است.

 

در کنار پله ‌نوردی می‌توانید انواع و اقسام فعالیت‌های ساده‌ای را در اینترنت پیدا کنید که می‌توانید در خانه خودتان هم انجام دهید. سعی کنید حداقل روزی 10 تا 20 دقیقه را به چنین فعالیت‌هایی اختصاص دهید. باید آن را جزئی از برنامه روزانه خودتان درآورید. حداقل برای یک ماه به خودتان اجازه ندهید که آن را پشت گوش بیندازید و بعد از یک ماه خواهید دید که یکی از عادت‌های زندگیتان شده‌ است.

 

با اینکه این نکات نمی‌تواند یک شبه شما را از فردی چاق به یک مانکن تمام عیار تبدیل کند اما واقعیت این است که هیچ کار دیگری هم نمی‌تواند به این سرعت برایتان نتیجه بیاورد. به هیچ‌ وجه گول تبلیغاتی که قرص‌های رژیمی و چربی‌سوز را تبلیغ می‌کند نخورید چون فقط وضع بدنتان را بدتر می‌کند. فقط کافی است روی این چهار نکته تمرکز کنید تا ببینید چقدر عالی نتیجه خواهید گرفت.

منبع:mardoman.net


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


جراحی زیبایی سینه و شکم

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

اغلب حرکات را به خاطر میزان تاثیرگذاریشان بر روی بدن می سنجیم اما هیچ وقت به جنبه ذهنی آن فکر نمی کنیم. تحرک بدن به صورت روزانه شخصیت را تغییر می دهد، چیزی که هیچ وقت نتوانسته ایم به آن فکر کنیم.

من قبلا دونده بودم. تحت هر شرایطی می دویدم. هر روز ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح. اگرچه از تک تک دقایق آن متنفر بودم.

دویدن در دوران دانشگاه برای من راهی برای اثبات چیزی بود. من از سلامت بی بهره بودم. زمانی که به دانشگاه رفتم هم چنان بر روی چیزهایی که در دبیرستان رخ داده بود تمرکز می کردم. باید آنها را رها می کردم. ناگهان جادوی طناب زدن را پیدا کردم.

در عرض یک سال و نیم نه تنها طناب زدن فیزیکم را تغییر داد بلکه کمک کرد با آموزش درس هایی درباره زندگی و تناسب اندام، شخصیتم بهتر شود.

درس هایی که طناب زدن به من داد:

اگر تازه شروع بکنید، برای یادگیری فرم مناسب باید آزمون و خطا بکنید. برای این آزمون و خطا باید صبر و استقامت داشته باشید. جایی برای نفستان وجود ندارد. من با وجودی که از دویدن متنفر بودم هم چنان می دویدم چون احساس می کردم باید چیزی را به دیگران اثبات کنم.

چون چندین بار نتوانستم فرم درست طناب زدن را داشته باشم، طناب زدن به من یاد داد با تنها کسی که رقابت می کنم خودم هستم. لزومی نداشت از کسی دیگری به جز خودم بهتر باشم، این تغییر دیدگاه کمک کرد همه چیز را بهتر کنم. شکست باعث شد با واقعیت رو به رو شوم و صبر پیدا کنم. با این کار ادامه دادن بهتر می شد.

هم چنان که فرم بدنم بهتر می شد، گاهی دوباره نفسم در مسیر قرار می گرفت. در وسط تمرین به این فکر می کردم که موقع طناب زدن چقدر خوش فرم شده ام. در همین زمان طناب بین پاهایم گیر می کرد. واقعیت باعث می شد بر روی زمان حال تمرکز کنم.

بنابراین، طناب زدن باعث شد متمرکز شوم، نگذارم ذهنم پراکنده شود و به جای آن در زمان حال بماند، در یک جریانی که ذهن و بدن به نظر متصل هستند و همه چیز با هم مرتبط است. هم چنین، پژوهش ها نشان می دهد که طناب زدن هماهنگی، تعادل و تمرکز را بهتر می کند.

هنگامی که به نقطه انتها می رسیم، پیشنهاد مشخصی که از دیگران می گیریم این است که باز هم تلاش کنید. اگرچه این پیشنهاد خوب است اما یک نکته ضروری را فراموش می کنیم: به شکست فکر نمی کنیم. ایراد کجا بود؟ آیا این مشکل چیزی خارجی و به دور از کنترل شما بود و یا مشکلی درونی بود که میشد برطرف شود؟

کل طناب زدن یعنی داشتن فرم مناسب. زانوها را خم کنید، آرنج را به داخل بکشید، بیشتر از یک اینچ نپرید. بنابراین، هر بار که شکست می خورم آنچه که رخ داده را دوباره بررسی می کنم. آیا مشکل فرم است یا نداشتن تمرکز؟ این قاعده را برای حوزه های دیگر زندگی ام به کار بردم و تمام کارها بهتر شد.

در دنیایی که همه درگیر بیشتر و بیشتر هستند، اغلب آنچه که مهم تر است را از دست می دهیم. همه ما چیزهای بیشتر، کارهای انجام شده بیشتر می خواهیم. این تفکر، کیفیت هر کاریی که انجام می دهیم را مورد هدف قرار می دهد. قصد داریم کارهای زیادی انجام دهیم و در نهایت هیچ کاریی نمی توانیم انجام دهیم.

این واقعیت در مورد فیت نس نیز درست است. امروزه بیشتر از هر زمان دیگر، شیوه های مختلفی برای تناسب اندام داریم، با این وجود بیماری های وابسته به سلامتی زیاد هستند. زمانی که بیشتر با طناب زدن آشنا شدم، سعی کردم هر روز ۳۰ دقیقه تمرینات متناوب با شدت بالا داشته باشم. فقط همین. نه دویدن و یا هیچ فرم کاردیوی دیگر.

به این شیوه می توانید بر روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعا لازم هستند، و باعث شد بر روی عادات کلیدی تمرکز کنم هم چون: روزه بودن متناوب، خوردن غذاهای مناسب، داشتن تمرینات متناوب و پرشدت.

تمرین کردن را به عنوان یک پاداش خارجی در نظر می گیریم. چیزی که به طور معمول در زندگی عادی قرار ندارد. این امر باعث عدم پیوستگی می شود چون تنها زمانی تمرین می کنیم که زمان آن را داشته باشیم.

اما اگر تحرک ضروری باشد چه؟ اگر برای داشتن یک زندگی سالم ضروری باشد چه؟ بعد از هر جلسه تمرینات متناوب با شدت بالا از درون احساس خوبی دارم – انگار بدنم از من تشکر می کند. بدن برای حرکت ساخته شده است. می توانید هر جوری که می خواهید آنها را حرکت دهید، اما حرکت ضروری است.

طناب زدن باعث شد عاشق فیت نس شوم. تمرین کردن دیگر چیزی نبود که باید انجام می دادم، چیزی بود که دوست داشتم انجام بدهم.

بهترین روشی که می توانید برای فرم دادن به پایین تنه و ساختن ظاهری ورزشکاری و عضله ای داشته باشید، ترکیب تمرینات قدرتی، هوازی و تغذیه مناسب است.

اکثر زنان پاهای …

توصیه‌های  جدی و رسمی وزارت بهداشت در ایران و همه کشورها، باشگاه‌ها را تعطیل کرده و همه ما باید در حد ممکن در خانه بمانیم و از هرگونه تعامل اجتماعی …

تقریبا هیچ ورزشکاری وجود ندارد که به‌دنبال رکوردزنی و انجام پر‌ش‌ بلندتر نباشد؛ به‌خصوص در این زمان که هر روز ویدئوهای بیشتری از پرش ورزشکاران در رشته‌های مختلف در صفحه‌های …

هر بدنسازی برنامه خاصی برای تمرین سرشانه دارد، برای هر شخصی تعداد تکرارها، سنگینی وزنه و حتی استراحت بین تمرین ها متفاوت است. اما همه به دنبال رسیدن به یک …

تقویت هسته بدن هم مثل بقیه قسمت‌ها تمرینات مخصوص به خودش را دارد. می‌توانید برای انجام تمریناتش از توپ‌های طبی در سایزها و وزن‌های مختلف استفاده کنید. یا حتی بدونِ …

اگر تا حالا از کتل‌بل استفاده کرده باشید، حتماً با تاب دادن این وسیله خسته شده‌اید و انجام این حرکت برای‌تان تکراری شده است؛ پس بهتر است تمرینات جدید کتل‌بل …

در روزهایی که کاملا احساس خستگی میکنید، سعی کنید یک برنامه تمرینی ساده یوگا را انجام دهید تا از خواب بیدار شوید و روزتان را دوباره شروع کنید.
Cat/cow

چندین بار این …

شنا یا پوش آپ یکی از موثرترین حرکات قدرتی است اما به مرور زمان خسته کننده می شود.

بالا می روید، پایین می آیید و دوباره این سناریو تکرار می شود. …

دو حرکت وجود دارد که همراه با هم تمام عضلات بالا تنه را مورد هدف قرار می دهند: بارفیکس و شنا. شنا عضلات سینه، شانه، پشت بازو، شکم و پایین …

یوگا چیزی بیشتر از حرکات است. یوگا غدد درون ریز را بهبود می بخشد و به مرور زمان هورمون ها را ارتقا می بخشد.

بدن شما انعطاف پذیر است و در …

تا چه حد با حرکت کرانچ و تأثیرات فوق‌العاده آن آشنایی دارید؟ کرانچ یکی از بهترین حرکات ورزشی به‌شمار می‌رود که رسالتش درگیر کردنِ عضلات شکم است.

اصلاً آیا شما برنامه‌ای …

چه بخواهید سریعتر بدوید چه بیشتر احساس قدرت کنید و یا راحت تر از پله ها بالا و پایین بروید انجام مقدرای ورزش مخصوص باسن و ران می تواند کمکتان …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

رژیم غذایی دکتر کرمانی

رسیدن به اهداف ؛ امروز می خواهیم در مورد نحوه هدف گذاری برای رسیدن به تناسب اندام صحبت کنیم. خیلی چیزها در زندگی برای خودمان در نظر گرفتیم که می خواهیم به آن برسیم ولی در حد رویا باقی ماندند. گاهی اوقات در خواب می بینیم که به هدفمان رسیدم اما برای کاهش وزن خواب هم نمی بینیم. با خودمان فکر می کنیم رسیدن به تناسب اندام خیلی سخت است و در کنار مشکلات و گرفتاری های زندگی رسیدن به اندام مناسب غیر ممکن است. اصلا یادتان نمی آید که از چه زمانی دچار اضافه وزن شدید و چندبار به حرف افراد غیرمتخصص رژیم گوش کردید و  گرسنگی کشیدید. کارهای زیاد سبب شده بود هیچ وقت تغییری در اندامتان حس نکنید و اشتها هم بیشتر شده بود.

وقتی وزن بالا می رود از تلاش کردن هم ناامید می شوید و فرصتی برای برگشت به عقب نیست در نتیجه از لحاظ روحی بهم ریخته می شوید و اعتماد به نفس خود را از دست می دهید. در حقیقت رسیدن به تناسب اندام تنها رویا باقی می ماند.با گذشت زمان متوجه خواهید شد دیگر انرژی قبلی را ندارید و هنگام راه رفتن به نفس نفس می افتید. دیگر مثل همیشه لباس های مورد علاقه تان را نمی خرید و باید منتظر باشید که فروشنده سایز لباس را داشته باشد گاهی اوقات هم خجالت می کشید که بگویید این لباس سایزتان نیست.

 

چگونه تناسب اندام پیدا کنیم

هیچ کس از اضافه وزن و اندام نامناسب راضی نیست اما حقیقت این است که تا اراده، انگیزه قوی و برنامه ریزی هوشمندانه نداشته باشید به هدف اصلی خود نمی رسید. همانطور که تناسب اندام از بعد روانی و احساسی در ما اثر می گذارد، داشتن هدف و برنامه ریزی نیز سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

زمانی که برای رسیدن به تناسب اندام بر اساس هدف تان پیش بروید کم کم مشکلات بار سفر بسته و از شما دور می شوند. دیگر مجبور نیستید به دلیل پادرد، کبد چرب و ناراحتی قلبی دارو مصرف کنید و حتی در خواب احساس خفگی کنید بلکه با این برنامه ریزی کم کم پرانرژی تر از قبل می شوید. حس بهتری نسبت به خود پیدا می کنید و دیگر خبری از ناامیدی نیست.

حالا

 

اولین قدم این است که اهداف را بر اساس واقعیت در نظر بگیرید. مثلا  اینکه بخواهید ۲ ماهه ۲۰ کیلو کم کنید غیر ممکن است و ناامید می شوید. حتی خود را هم سرزنش می کنید.

 

دوم اینکه درباره اهداف تان فکر کنید و آنها را بنویسید. با خودتان رو راست باشید و صحبت کنید. این سوالات را از خودتان بپرسید که

 

برای رسیدن به هدف بهتر است قدم به قدم پیش بروید و به زمان های کوتاه و کارهای کوچک تقسیم کنید تا دست به کارهای عجولانه نزنید و یک شب نمی توانید راه صد ساله را بروید. مثلا  ورزش کردن طولانی که تجربه نشان داده است بیشتر از یک هفته ادامه پیدا نمی کند. هرگز بیش از حد خود را تحت فشار قرار ندهید چون سبب می شود رسیدن به کاهش وزن را نیمه کاره رها کنید.

 

برای خودتان هدف های روزانه یا هفتگی مشخص کنید. برای مثال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید یا هنگام گرسنگی به جای خوردن خوراکی های چرب، شیرین و پرکالری، از غذاهای داخل لیست یا غذاهای آزاد استفاده کنید.

 

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب می‌گوید: «اگر شما برای خودتان اهدافی تعیین کنید و هرروز گام‌های کوچکی در راه رسیدن به آن‌ها بردارید مطمئناً بعد از مدتی به آن‌ها می رسید.»

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

چگونه تناسب اندام پیدا کنیم
چگونه تناسب اندام پیدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *