کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

 
helpkade
کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره
کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره، اثری جالب و خواندنی از پل اکمن و والاس وی فریزن درباره‌ی چهره و احساسات – شما و اطرافیان شما – است. اولویت اول، تعیین ظواهر احساسات در چهره‌ی مردم و شماست.

عکس‌هایی که در کتاب رمزگشایی از چهره (Unmasking the Face) خواهید دید، بیانگر الگوی کلی احساسات اصلی هستند و نشان می‌دهند که چگونه با تغییراتی در پیشانی، ابروها، پلک‌ها، گونه‌ها، بینی، لب‌ها و چانه، احساساتی مانند غافلگیری، ترس، خشم، نفرت، غم و شادی در چهره بروز می‌کنند. تصاویری که تفاوت میان غافلگیری و ترس، خشم و نفرت، غم و ترس را مشخص می‌سازند و سردرگمی‌های رایج در تشخیص حالات احساسی چهره را از بین می‌برند.

ظرافت‌های حالات احساسی چهره در عکس‌هایی که مجموعه‌ی حالات هر احساس را نشان می‌دهند، آشکار شده‌اند. به عنوان مثال غافلگیری، احساسی است که به خانواده‌ی بزرگی تعلق داشته و تنها یک نوع حالت چهره ندارد، بلکه دارای حالت‌های گوناگونی است مانند غافلگیری سوالی، غافلگیری همراه با حیرت، غافلگیری همراه با گیجی، غافلگیری اندک، متوسط و شدید. پیچیدگی‌های حالات چهره در تصاویر نشان داده شده است و خواهید دید که چگونه احساسات مختلف در یک حالت چهره ادغام شده و حالات ترکیبی‌ای مانند غم-خشم، خشم-ترس، غافلگیری-ترس و غیره را پدید می‌آورند.

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

در کتاب رمزگشایی از چهره شما می‌توانید با شناختِ الگوهای کلیِ حالات چهره، درک بهتری از احساسات دیگران داشته باشید، حتی زمانی که سعی دارند احساسات خود را پنهان کنند. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آگاهی از حالات چهره خود و پیامی که برای شما و دیگران دارند بهره ببرید.

اولویت اول کتاب رمزگشایی از چهره بررسی الگوهای کلی حالات چهره است -چه برای درک چهره خودتان باشد چه دیگران- و اولویت دوم کتاب بر خودِ احساسات استوار است. با اینکه اکثر مردم از واژه‌هایی مانند خشم، ترس، غم و مانند این‌ها استفاده می‌کنند ولی عده‌ی کمی از آن‌ها واقعاً از تجربه‌ی احساس خود آگاهی دارند. مثلاً، ترس واقعاً چگونه است؟ چه حالتی را در بدن شما پدیدار می‌کند؟ چه وضعیتی شما را می‌ترساند؟ آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی خواهید ترسید؟ می‌توانید احساس ترس و خشم را در یک زمان داشته باشید؟ وقتی ترسیده‌اید، آیا حالتی تهاجمی، انزواگرایانه یا متفکرانه از خود بروز می‌دهید؟ ترس را از خود می‌رانید یا ترس بر شما مستولی می‌شود؟ آیا تا به حال از ترسیدن لذت برده‌اید، مثلاً از تماشای یک فیلم ترسناک؟ آیا واکنش دیگران هم به ترس مانند واکنش شماست؟ آیا تنفس آنها نیز به شماره می‌افتد؟ آیا وضعیتی که شما را می‌ترساند، دیگران را نیز می‌ترساند؟

اولویت دوم کتاب بررسی همین موارد بوده و تجربه‌ی هر احساس را با جزییاتش شرح می‌دهد. این جزییات مطالبی را شامل می‌شود درباره‌ی چگونگی تجربه‌ی این احساسات در زندگی روزمره. شما می‌توانید از این اطلاعات برای شناخت تجربیات احساسی خود استفاده کنید.

پل اِکمَن (Paul Ekman) استاد رشته‌ی روانشناسی در گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیا، سنفرانسیکو است. او که متخصص حالات چهره، روانشناسی هیجانات و نیز فریب بین فردی است، افتخارات زیادی را به‌ دست آورده که شایان ذکرترین آن‌ها جایزه‌ی اهداییِ علمی آمریکا از طرف انجمن روانشناسی است. وی نویسنده یا ویراستار سیزده کتاب دیگر بوده و مشاور دائم آژانس‌های دولتی از قبیل FBI ،CIA و ATF، و وکلا، قضات، پلیس و شرکت‌هایی مثل استودیوی متحرک‌سازی Pixar و Industrial Light and Magic است. او در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کند.

والاس وی فریزن (Wallace V. Friesen) سخنران و محقق در زمینه‌ی روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای سنفرانسیسکو بود و سال‌ها به عنوان محققِ همکار در کنار پل اکمن به کار خود ادامه داد. وی هم اکنون در دانشگاه کنتاکی مشغول به کار بوده و تحقیقاتش در زمینه ی «هیجانات در کهن‌سالی» متمرکز است. او نویسنده‌ی مشترک مقالات زیادی درباره‌ی هیجانات و طول عمر است که در نشریات علمی بسیاری از جمله American Psychologist، Psychiatry و Journal of Personality and Social Psychology به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب رمزگشایی از چهره بررسی می‌خوانیم:

چهره از علایم گوناگونی برای بیان پیام‌های مختلف استفاده می‌کند. ممکن است در تلاش برای مشاهده‌ی پیام‌های احساسی، به علایم نادرست توجه کنید. یا شاید نتوانید میان پیام‌های احساسی و دیگر پیام‌هایی که چهره ارسال می‌کند، تفاوت قایل شوید. مثال آشنا از یک سیستم چند علامتی و چند پیامی، علایم راهنمایی و رانندگی هستند که از سه نوع علامت استفاده می‌کنند: شکل (مانند مثلث، مربع، دایره، مستطیل و هشت ضلعی)، رنگ (مانند قرمز، زرد، آبی و سبز)، و نوشته ( شامل کلمات، نقاشی‌ها و اعداد). علایم راهنمایی و رانندگی از این سه نوع علامت برای بیان سه نوع پیام استفاده می‌کنند: محدودیت‌ها (مانند توقف، دور زدن ممنوع، حق تقدم و غیره)، اخطار (مانند عبور شاگردان، عبور دو طرفه و غیره) و اطلاع رسانی (شامل محدوده‌ی خدماتی، مسیر دوچرخه، محل سیاحتی و غیره).

در مورد علایم راه، مانند علایم حالات چهره، اگر می‌خواهید یک نوع پیام خاص را یاد بگیرید باید به نوع خاصی از علامت توجه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا به محل مناسبی برای برقراری کمپ رسیده‌اید یا خیر باید به دنبال علامت‌های سبز یا آبی بگردید، زیرا این رنگ‌ها هستند که اطلاعات مورد نظر را به شما می‌دهند (علایم زرد رنگ به معنی اخطار و علایم قرمز به معنی محدودیت هستند.) به همین ترتیب اگر می‌خواهید بدانید یک نفر چه احساسی دارد، باید توجه خود را به تغییرات موقتی در چهره او معطوف کنید، زیرا همین علایم سریع چهره هستند که اطلاعاتِ مربوط به احساس را به شما می‌دهند. (اگر بخواهید سن شخصی را تشخیص دهید بیشتر باید به وجنات ماندگار صورت او از جمله کشش طبیعی عضلات یا چین و چروک‌های دایمی توجه کنید.)

چهره، سه نوع علامت دارد: ثابت (مانند رنگ پوست)، کُند (مانند چین و چروکهای دایمی) و تُند (مانند بالا رفتن ابروها). علایم ثابت، شامل بسیاری از جنبه‌های چهره هستند -رنگ دانه‌های پوست، شکل صورت، ساختار استخوانی، غضروف‌ها، توده‌های چربی، و اندازه، شکل و محل اجزای صورت (ابروها، چشم‌ها، بینی، دهان)- علایم کند، شامل تغییراتی در ظاهر چهره هستند که در اثر گذر زمان روی می‌دهد. علاوه بر بروز چین و چروک‌های دایمی، تغییر در کشش طبیعی عضلات، بافت استخوان و حتی رنگ پوست در اثر مسن شدن تغییر می‌کند -عمدتاً در سال‌های پایانی بزرگسالی- علایم تند در اثر حرکات عضلات چهره ایجاد می‌شوند که موجب تغییراتی موقتی در ظاهر چهره، تغییر شکل اجزای صورت و بروز چین و چروک‌های موقتی می‌شوند. این تغییرات، در یک لحظه و کسری از ثانیه روی صورت پدیدار می‌شوند.

درباره نویسندگان
قدردانی
فصل اول: سخن آغازین
فصل دوم: چرا در درک حالات احساسی چهره، خطا پیش می‌آید؟
فصل سوم: تحقیق درباره‌ی حالات احساسی چهره
فصل چهارم: غافلگیری
فصل پنجم: ترس
فصل ششم: نفرت
فصل هفتم: خشم
فصل هشتم: شادی
فصل نهم: غم
فصل دهم: چهره‌های تمرینی
فصل یازدهم: فریب چهره‌ای
فصل دوازدهم: بررسی حالات چهره‌ی خودتان
فصل سیزدهم: سخن آخر
پیوست 1
پیوست 2
پیوست 3
از همین مترجم

برای دانلود کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب هنر چهره شناسی نوشته‌ی صابر تفرشی اثری آموزشی است که در سه بخش به شما توضیح می‌دهد که چگونه از روی چهره‌ی افراد به درونیات آن‌ها پی ببرید. این کتاب به همراه تصویر است و از گمراهی شما به هنگام یادگیری جلوگیری می‌کند.

قرن‌ها پیش، هنر چهره‌شناسی بخشی از طب چین محسوب می‌شد و یونانیان باستان درباره‌ی ساختار صورت و ارتباط آن با روحیات افراد کتاب‌هایی نوشتند و بقراط نیز با علم چهره‌شناسی آشنا بود. با این اوصاف، علم چهره‌شناسی قدمتی دیرینه دارد و همچنان هم در میان بسیاری از مردم، افرادی یافت می‌شود که مایل هستند با این علم آشنایی پیدا کنند و در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود از آن بهره ببرند. صابر تفرشی هم در کتاب هنر چهره شناسی تمام چیزی را که برای آشنایی با این علم نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. کتاب حاضر مقدمه‌ای دارد که تاریخچه‌ی علم چهره شناسی را توضیح می‌دهد و بعد از آن وارد بخش آموزشی می‌شود و به شما می‌آموزد که چگونه از روی ظاهر به شخصیت افراد پی ببرید.

در بخشی از کتاب هنر چهره شناسی می‌خوانیم:

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

صورت گرد

این افراد اجتماعی بوده، به خوبی قادرند با دیگران ارتباط برقرار کنند. چهره‌ی آنها حکایت از رخوت، بی‌تفاوتی و ظرفیت کم دارد. تنبلی ذاتی‌شان موجب می‌شود به ندرت در رشته‌های ورزشی به موفقیت برسند. این افراد از خوردن و نوشیدن لذت می‌برند. مردم‌داری و خوش‌مشربی از دیگر خصوصیات آنهاست که این خصوصیت از آنان افرادی مدبّر ساخته. این افراد هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات مأیوس نمی‌شوند، از این‌رو برای دیگران بسیار باهوش و زرنگ به نظر می‌رسند.

آنها سخنوران خوبی هستند و می‌دانند چگونه بحث کنند، ولی اغلب به دلیل نداشتن دانش کافی شکست می‌خورند. در عرصه‌ی کار این افراد تاجرانی خبره و در پی تجربه‌های نو هستند. هنگام خرید دوست دارند که مادر‌خرج باشند، آنها شکّاکند و به ندرت در کارهای‌شان ریسک می‌کنند.

از خصوصیات جالب زنان این گروه است که از زندگی مجردی بیشتر لذت می‌برند؛ هر چند در زندگی مشترک خواهان تنوع در امیال نفسانی هستند، اما داشتن رابطه‌ی پایدار مبتنی بر عشق و علاقه برای‌شان اهمیت دارد.

مقدمه
تاریخچه‌ی چهره‌شناسی
بخش اول:‌ بررسی صفات هر فرد از روی اجزای چهره
صورت
صورت گرد
صورت مستطیل‌شکل
صورت لوزی یا هشت‌ضلعی
صورت دراز و کشیده
صورت پهن
صورت ذوزنقه
پیشانی
پیشانی راست
پیشانی کوتاه
پیشانی مقعر
پیشانی محدب
پیشانی برآمده
خط پیشانی هلالی‌شکل
ابروها
ابروی نازک
ابروهای پیوسته
ابروهای در ابتدا پهن و در انتها نازک
ابروهای در ابتدا نازک و در انتها پهن
ابروی کمانی
ابروهایی که تاج آن‌ها به طرف بالا رفته است
ابروی پریشان
ابروی مثلثی
ابروی پرپشت و پهن
ابروی راست
ابروی سرپایین
ابروی سربالا
ابروهای دارای موهای پراکنده در انتها
بینی
بینی رومی
بینی کشیده و بدون انحنا
بینی گوشتی
بینی کوتاه
بینی شیری
بینی بزرگ
بینی کج
بینی بلند و بدون انحنا به طرف پایین
بینی محدب
بینی مقعر
بینی عقابی
لب
ضخیم بودن لب بالا
ضخیم بودن لب پایین
لب‌های کلفت
لب‌های نازک
لب‌های انحنادار
لب‌های غنچه‌ای
دندان
دندان‌های بلند
دندان‌های بلند و کوتاه
دندان‌های ردیف
دندان‌های پیشین ‌بزرگ
دندان‌های ریز
دندان‌های درشت
دندان‌های پیشین با فاصله
گوش‌ها
بزرگ
کوچک
جدا از سر
بالای لاله چسبیده به سر و پایین آن جدا از سر
چسبیده به سر
قسمت بالای لاله‌ی گوش، بالاتر از چشم‌ها
قسمت پایین لاله‌ی گوش، پایین‌تر از بینی
چشم‌ها
چشم‌های گوشه بالا
چشم‌های گوشه پایین
چشم‌های با فاصله
چشم‌های نزدیک
چشم‌های بدون زاویه
چشم‌های درشت
چشم‌های ریز
چشم‌های بیرون‌زده
چشم‌های تورفته
خال
سبیل
ریش
ریش گرد
ریش زاویه‌دار
ریش نوک‌تیز
بخش دوم: بررسی حالات و حرکات دست و بدن
در هم قفل کردن انگشت‌ها یا چسباندن نوک انگشتان به هم
نگه‌داشتن انگشت شست
سفت و کشیده کردن شست یا دیگر انگشتان دست
گرفتن، فشار دادن، خاراندن یا مالیدن بینی
مالیدن پیشانی بین انگشت شست و چهار انگشت دیگر
مالیدن چشم‌ها
خاراندن یا مالیدن بالای سر
فشردن یا ضربه ‌زدن به ناحیه‌ی بین ابروها
لمس کردن شقیقه با نوک انگشت
پوشاندن دهان هنگام گوش دادن
پوشاندن دهان هنگام صحبت کردن
نگه‌داشتن چانه
کشیدن پوست گلو
کشیدن لب‌ها
مالیدن پشت گوش‌ها
سرخ و سفت یا آویزان شدن گونه‌ها
دست به سینه ایستادن
قرار دادن دست‌ها پشت کمر
شانه‌های آویزان
مالیدن پشت گردن
بخش سوم: چهره‌خوانی و فروش بهتر
اندازه‌ی صورت
بزرگی قسمت بالای صورت
بزرگی قسمت میانی صورت
بزرگی قسمت پایینی صورت
چهره
گونه‌های برجسته و فک بزرگ
صورت گلابی‌شکل
صورت تخت
چشم (دیدگاه فرد)
چشم‌های درشت
چشمانی با گوشه‌ی پایین
چشمانی با زاویه‌های بالا
چشم‌های بیرون‌زده
چشم‌های گود
ابرو
ابروی پیوسته
ابروی نازک
ابروی صاف
ابروی پیچیده
ابروی کمانی
ابروی دم‌نازک
ابروی هشتی
بینی
بینی صاف
محدب بودن بالای بینی (بینی عقابی)
مقعر بودن بالای بینی
بزرگ بودن لب بالا
وجود خط عمودی و عمیق در وسط پیشانی
حرکات موافق خریدار
حرکات خشک خریدار
حرکات ناموافق خریدار

برای دانلود کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

آذر ۱۲, ۱۳۹۶
روانشناسی

ارسال دیدگاه
8,321 بازدید

هنگامی که گفته می شود قیافه ی فلان کس اطمینان بخش نیست به طور ضمنی بین چهره و ویژگی فردی او یک صفت و همبستگی برقرار کرده ایم . این همبستگی از روی قیاس و شباهت انجام می گیرد :

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم میشود. نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه  ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛

مترجم: غلامرضا افشار نادری

برچسبتشخیص شخصیت از چهره چهره شناسی فرانسیس بو علم چهره شناسی فرنولوژی علم جمجمه خوانی فیزیوگنومی علم چهره شناسی

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

2 هفته ago

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹

تیر ۳۱, ۱۳۹۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


Downloads-icon


۲۳ پایان نامه ارشد حسابداری pdfDownloads-icon

 

توضیحات:

تیپ های توصیف شده نادرست است، نشان دادن یک شخصیت محتمل اما آرمانی که هیچ فرد دیگری نمی تواند همانند او بشود از این گونه است. با اینهمه، تیپ شناسی یکی از مراحل ضروری جهت بررسی شکل انسان و ویژگی های فردی بوده است. ریخت- روان شناسی راه عادی تکامل را طی کرده است: از جز به کل و از خصوصیات به کلیات، در آغاز بررسی ” نشان” بعضی از فیزیوگنومونیستهای دنبال مانده هنوز در این مرحله اند- و پس از آن بررسی تیپ های: اسطوره یی، جسمی، تیپ های مربوط به عملکرد دستگاه های بدن و کار غدد درون تراو و… تا بالاخره برسد به بررسی عناصر ساختاری این تیپ ها.

 عنوان کتاب: چهره شناسی و ویژگیهای فردی

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

نویسنده: دکتر غلامرضا افشار نادری

موضوع کتاب: موفقیت در زندگی فردی

 نوع فایل: pdf

 تعداد صفحات: ۱۵۲

 منبع: کارنیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

© استفاده از مطالب نیلبوک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنیل است.


دانلود مستقیم و رایگان کتاب چهره شناسی و ویژگیهای فردیDownloads-icon

اطلاعیه  کتابفروشی  :  همکاری با موسسه خیریه حامی راه انسانیت.

هیچ محصولی وجود ندارد

ثبت سفارش مشاهده سبد خرید

نمایش تمامی تصاویر

حداقل تعداد برای خرید این محصول : 1

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

7,000 تومان

خرید محصول

افزودن به لیست دلخواه

در انبار موجود نیست

تاریخ در دسترس بودن

ارسال

بخرید و 140 تومان تخفیف در خرید بعدی بگیرید !

 نوشته : رامین قهرمانی-علی عربزادهناشر : معیارعلمرازهایی بسیار جالب در مورد چهره و خصوصیات افراد

 کتاب روان شناسی شخصیتآموزش کامل روانشناسی شخصیترازهایی بسیار جالب در مورد چهره و خصوصیات افراد نوشته : رامین قهرمانی-علی عربزاده ناشر : معیار علم ترجمه : – شابک : 978-600-5461-44-2 تعداد صفحات : 96 شمارگان چاپ : 500 نوبت چاپ : پنجم- 1396 لیتوگرافی : – قیمت پشت جلد : 7000 تومان درباره کتاب :در این کتاب سعی بر آن شده است که با توجه به مطالعات و تجربیات خود،همراه با چکیده و گزیده ای از سرشناس ترین کتب روان شناسی پیرامون زبان بدن که توسط روانشناسان و روانکاوان متخصص نگاشته شده است، شما را در شناخت رفتار ،شخصیت درونی و عملکردهای مختلف روانی و ظاهری افراد یاری رساند.برخی از مواردی که در این کتاب به آنها پرداخته شده : رموز کشف اسرار شخصیتی افراد،رازهای شناسایی افراد دروغگو،نکات کلیدی و کاربردی در روانش ناسی ارتباط،شناخت شخصیت از روی حرکات بدن و …. فهرست مطالب :مقدمهتعریف روان شناسیرازی که سال ها انسان به دنبالش بوده ؟رازهایی بسیار جالب در مورد چهره و خصوصیات اخلاقی تان !!روان شناسی صورتروان شناسی پیشانیروان شناسی ابروهاروان شناسی پلک هاروان شناسی دماغروان شناسی وضعیت صورتروان شناسی لب هاروان شناسی گوش هاروان شناسی فکزبان بدن در عقاید عامهزبان بدن در نظریاتارتباط حالات صورت و احساسات درونیخط خنده ، خط اخمخودتان را زیر ذره بین بگذاریدروان شناسی چشم هاشناخت شخصیت از روی حرکت چشم هاروان شناسی رنگ چشم هاشناخت شخصیت از روی حرکت لب هاحرکت دست هاشناخت شخصیت از روی حرکات دست ها (تمام دست ها)شناخت شخصیت از روی حرکات سرحرکت پاهاحالت کلی بدنروان شناسی موی سر مردانروان شناسی موی صورت مردانروان شناسی موی سر زنانروان شناسی دست خطراه هایی برای شناسایی افراد دروغگونکات کاربردی در روان شناسی ارتباط16 روش برای افزایش مهارت زبان بدنمنابع و مأخذ

برای ارسال نظر وارد شوید

فروشگاه ما را دنبال کنید

کتابفروشی دات کام به عنوان حامی ویژه موسسه خیریه حامی راه انسانیت (irCharity.com) بر اساس تفاهم نامه ای که با این موسسه به امضا رسانده است ، 50 درصد از مبلغ سود خود را به عنوان مشارکت در فعالیت های اجتماعی انسان دوستانه به این موسسه اهدا می نماید.

بدینوسیله تمامی مشتریان کتابفروشی دات کام در این فعالیت انسان دوستانه شریک و همراه می باشند.

به امید ایرانی زیبا تر و ایرانی ای سربلند تر

فهرست محتوای مقاله

وقتی كه صحبت از چهره خوانی می شود، سنت های مختلفی در این رابطه وجود دارند. هنر چهره شناسی در زمان كنفوسیوس موسس فرهنگ مذهبی چین، تكمیل شده است. به گفته كنفوسیوس یك كودك نمی تواند چهره خود را تغییر دهد، اما فرد بالغ خود مسئول ظاهر خویش است. هنر چینی چهره شناسی به بیش از 3000 سال پیش باز می گردد. چهره خوانی بخشی از طب چینی محسوب می شود. مثلا اگر  شخصی دارای دندان های ریز و با فاصله ای باشد نشان می دهد كه او در جوانی از پروتئین حیوانی زیادی استفاده كرده است و بالعكس كسی كه دارای دندان های آسیا و پیشین بزرگی است نشان دهنده این است كه وی تغذیه ای سرشار از غلات داشته است.

چینی ها از این وسیله به عنوان ابزار تشخیصی استفاده می كردند. برای سال ها اساتید چهره شناسی این علم را همچون رازی بین خود حفظ كردند. این دانش طی نسل های متلاوی از استاد به شاگرد می رسید.

221 سال قبل از میلاد مسیح، امپراطور تسین – چی – ونگ، حاكم مركزی چین شدیدا تحت تاثیر هنر چهره خوانی قرار گرفت. به گونه ای كه این حاكم قدرتمند دیوانه دستور داد تا تمامی كتاب های ادبی موجود در قلمرو حكومت خویش را بسوزانند. بخشی از این كتاب ها دست نوشته های بسیار گرانبهایی از هنر چهره شناسی بود كه از عهد كنفوسیوس نسل به نسل و در نهایت به او رسیده بودند. او معتقد بود كه این دست نوشته ها او را حاكمی ظالم و شرور به مردم معرفی می كند. ترس او از آشكار شدن هویت واقعیش به حدی بود كه به نقاش دربار اجازه نداد تا چهره واقعیش را به تصویر درآورد.

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

 

 استخوان صورت شما تاثیر زیادی بر اینكه دیگران شما را چگونه می بینند دارد

در عرصه كار مردانی كه صورت گرد دارند تاجرانی خبره از كار درمی آیند. در جوانی بدلیلی اطلاعات وسیع و علائق بی شمار بدنبال تجربه های نو هستند. مهمترین خصوصیات آنها بی زاری از یكنواختی است. در عرصه كار زنان دارای صورت گرد بسیار بی مبالات می باشند. آنان اغلب فراموش می كنند كه از منافعشان دفاع كنند، زیرا همواره ذهنشان مشغول است.

مردان و زنان این گروه می توانند خوشی های زیادی به وجود آورند. اگر آنها آرزویی داشته باشند برای بدست آوردن آن به طور باور نكردنی سعی و تلاش می كنند  این دسته از افراد برای چندمین بار ازدواج می كنند و داشتن معشوقه پس از ازدواج برایشان امری طبیعی است.

این افراد  شدیداً متعهد و افراد اصول گرایی هستند نترس و مقتدرند. آنها باهوش و دیپلماتیک هستند و روابط بین فردی خوبی دارند. ولی توانایی فیزیکی و مزاجی کمی دارند.

كشیده و دراز: استخوان گونه افراد با چهره کشیده پهن‌تر از پیشانی و فک آنها نیست. صورت آنها صاف است. این افراد بسیار سازش پذیر و همواره دارای ایده های فراوانی می باشند. این افراد بدن ورزشی دارند. با وجود گرایشات مثبتی كه دارند اما همواره با دوستان ناباب دوست می شوند چون بسیار جذب ظاهر افراد می شوند. این افراد بسیار بی پروا و تمایل به مبالغه گویی داند.نسبت به دیگران بدگمان هستند.

قیافه‌ی افراد با چهره‌ی لوزی شکل با استخوان گونه برجسته، بینی منظم و چانه تیز شناخته می شود. طبیعتاً کمال گرا هستند و مطمئن و سر سخت هستند. آنها رهبران خوبی می‌شوند ولی زود از کوره درمی‌روند و افراد غیر قابل پیش بینی هستند. آنها در زندگی دیر به موفقیت می‌رسند و روابط خیلی موفقی ندارند.

افراد با چهره‌ی مثلثی شکل پیشانی وسیع، استخوان گونه برجسته و چانه تیزی دارند. در اولین نگاه در می یابیم كه انرژی سرشاری دارند. آنان بسیار خوشنام و در تمام طول عمرشان در جستجوی علم و دانش هستند. آنها خیلی فعال هستند اما بنیه ضعیفی دارند. هم چنین باهوش و سر زنده هستند اما چون توسط احساساتشان هدایت می‌شوند ممکن است به آسانی افسرده شوند. آنها خلاق و حساس هستند و هم چنین عقلانی و ناشکیبا نیز هستند.

 

 

روانشناسان و متخصصین مرکز روانشناسی اکسیر بهترین کمک را به شما عزیزان در زمینه شناخت شخصیت خود از روی چهره خواهند کرد .

/* Color */
.bookly-form-group > label,
.bookly-label-error,
.bookly-progress-tracker > .active,
.bookly-form .picker__nav–next,
.bookly-form .pickadate__nav–prev,
.bookly-form .picker__day:hover,
.bookly-form .picker__day–selected:hover,
.bookly-form .picker–opened .picker__day–selected,
.bookly-form .picker__button–clear,
.bookly-form .picker__button–today,
.bookly-columnizer .bookly-hour span.bookly-waiting-list {
color: #f4662f!important;
}
/* Background */
.bookly-progress-tracker > .active .step,
.bookly-form .picker__frame,
.bookly-service-step .bookly-week-days label,
.bookly-repeat-step .bookly-week-days label,
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon span,
.bookly-btn,
.bookly-btn:active,
.bookly-btn:focus,
.bookly-btn:hover,
.bookly-btn-submit,
.bookly-round,
.bookly-square {
background-color: #f4662f!important;
}
.bookly-triangle {
border-bottom-color: #f4662f!important;
}
/* Border */
.bookly-form input[type=”text”].bookly-error,
.bookly-form input[type=”password”].bookly-error,
.bookly-form select.bookly-error,
.bookly-form textarea.bookly-error,
.bookly-extra-step div.bookly-extras-thumb.bookly-extras-selected {
border: 2px solid #f4662f!important;
}
/* Other */
.bookly-form .picker__header { border-bottom: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–next:before { border-left: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–prev:before { border-right: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-service-step .bookly-week-days label.active, .bookly-repeat-step .bookly-week-days label.active { background: #f4662f url(https://psychoexir.com/wp-content/plugins/bookly-responsive-appointment-booking-tool/frontend/resources/images/checkbox.png) 0 0 no-repeat!important; }
.bookly-pagination > li.active, .bookly-columnizer .bookly-day, .bookly-schedule-date { background: #f4662f!important; border: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover { border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon { background: none; border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }

 

مرکز مشاوره اکسیر says:

ناصر says:

Mehrnaz says:

[email protected]

[email protected]



چهره خوانی : چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

 

چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـیات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است ، نـکات ظـریف و دقیـق وپیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده میکنم.

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

 

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم میشود.

 

نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه  ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛ این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

 

امروزه دانشمندان به چنین علومـی ، شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمیدهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها مینگرند یعنی علوم اثبات نشده ولی بیضرر ! با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد میدانند.

 

چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنید ؛ زیرا اثر مثبت یک قسمت از چهره میتواند اثر منفی قسمت دیگر را خنثی نماید.

 

بررسی فرم و شکل صورتصورت دراز و کشیده : افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است ؛ جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور کامل دارند.

 

صورت گرد : این شکل دلالت بر امیدواری و زنده دلی و انرژی دارد و اینگونه افراد میتـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

 

صورت پهن : اینگونه اشخاص بردبار و مهربان بوده و معمولا افراد روشنفکری میباشند.

 

صورت چهارگوش : اینگونه اشخاص طرفدار استقلال فردی و فردگرایی اند ، انها سخت کوشند و بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها تلاش میکنند ، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب میشود.

 

بررسی شکل پیشانیپیشانی صاف : کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر میباشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل مینمایند.

 

پیشانی چروکیده : وجود خطوط در سطح پیشانی نشان میدهد که ایـن افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال میگردند.

 

بررسی فرم چشم هارمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است ؛ چشمها هیچ گاه دروغ نمیگویند و  بیانگر احساس درونی و واقعی ما میباشند.

 

اضطراب : اگر بین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

 

تندخویی : اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت علاوه بر استرس نشان گر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

 

روان پریشی : چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد و چسم در وسط قرار گیرد نشانگر عدم تعادل و پایداری روحی و روانی فرد خواهد بود.

 

شادی : وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشم ها حاکی از خنده رویی و شاد بودن فرد میباشد.

 

بررسی شکل ابروهاابرو صاف : صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه ، تفکر و ایده گرایی فرد میباشد.

 

ابرو کمانی : افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـت ها و داسـتـانـهـای واقعی لذت میبرند و افرادی مهربانند.

 

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

ابرو باریک : اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی میباشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.

 

ابرو پیوسته : پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.

 

بررسی پلک ها ، پشت چشمپشت چشم یا پلک کوچک : اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد میباشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

 

پشت چشم یا پلک بلند : بلند بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران و نزدیکان دارد.

 

بررسی فرم بینیبینی کوچک : گفته میشود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکاء بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمیباشند.

 

بینی بزرگ : بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده میباشد و یک شـخصـیت استوار و قـوی که اثرش را در همه جا برجای خواهد گذاشت.

 

بینی تیز : تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیان براحتی برخورد میکند ؛ ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک میکنند.

 

بینی عقابی : خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگی های کسانی است که دارای چنین بینی میباشند.

 

بررسی فرم گوش هاگوش کوچک : کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت ، هر چند اینگونه افراد میدانند که چه میخواهند و معمولا” سخت کوش و کاری هستند.

 

گوش بزرگ و دراز : این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند.

 

گوش پرمو : افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف میکنند.

 

بررسی فرم گونه هاگونه برجسته : برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است و کسانی که دارای گـونه بـرجسته اند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

 

گونه گود : علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد میباشد.

 

بررسی فرم چانه و فکفک چهارگوش : افـراد با فـک چـهار گـوش انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش میباشند و توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

 

چانه برآمده : اینگونه افراد، اشـخاصی خودستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل میدانند.

 

بررسی فرم لب هالب قلوه ای : لب های قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت نشانه بخشش و گشاده دستی میباشد و معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

 

لب نازک : نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است و این افراد به نسبت دیگران احساسات کمتری از خود نشان میدهند.

 

لب بالایی نازک و لب پایینی قلوه ای : نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده میباشد.منبع:falgoo.net

انواع فال و طالع بینی

کاشت دندان بدون جراحی و خونریزی

اخذ ویزای کلیه کشورها در کوتاهترین زمان

چطور ارزانترین تورهای کیش را پیدا کنیم؟

کاملترین وارزان ترین بلیطهای زمینی وهوایی

برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

هوشمند سرمایه گذاری کنید

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

انواع رم و فلش مموری را گران نخرید!

مشتری هاتو چند برابر کن!

تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه

از تخفیف ویژه فروشگاه ها اینجا مطلع شوید

از رشد بورس جا نمانید!

گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

تخفیف های داغ اجناس زنانه شیک و متنوع

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

بهترین برندهای کامپیوتر و تجهیزات جانبی

انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است

چهره شناسی و روانشناسی صورت

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است. شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـ
ات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است. نـکات ظـریف و دقیـق و پیچیدگیهای بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی ما در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده می کنیم. 

 

 

چهره خوانی چیست؟ 

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود. با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تـقسـیم شـده است. بـرای مثـال “متوپوسکپی” علم پی بردن به سیرت و درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی است. 

 

 

“فرنولوژی” علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه میباشد که به بنا نهادن شخصیت و امیال ذاتی و روانی افراد کمک می کند. :p>

:p>

 

 

“فیزیـوگـنومی” یا عـلم چـهره شـنـاسی، موضوعی است که ما به آن خواهیم پرداخت. این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم. 

 

 

امروزه دانشمندان به چنین علومـی، “شـبـه علـوم” اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد “طالع بـینی” به آنها می نگرند: اثبات نشده ولی بیضرر. با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند. چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنیم. 

 

 

اکنون گذری می کنیم بر نکات بنیادین چهره خوانی و چگونگی تشخص شخصیت افراد: 

 

 

 

 

شکل صورت 

دراز و کشیده: افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است. جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور تمام و کمال دارند. 

گرد: این شکل دلالت بر امیدواری زنده دلی و انرژی دارد. اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند. 

پهن: اینگونه اشخاص بردبار و مهربان و معمولا افراد روشنفکری می باشند. 

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره

مربعی: طرفدار استقلال فردی و فردگرایی، سختـکوشـی بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود. 

 

 

پیشانی 

صاف: کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد، افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند. 

چروکیده: وجود خطوط در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـنـگونه افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال می گردند. 

 

 

چشم 

رمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است. چشمها هیچگاه دروغ نمی گویند؛آنها بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند. 

اضطراب: اگر مابین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است. 

تندخویی: اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت، علاوه بر استرس نشانگر تندخویی و پرخاشگری در فرد است. 

روان پریشی: چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد، نشانگر عدم تعادل و پایداری روح و روان فرد خواهد بود. 

شادی: وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشمها حاکی از خنده رویی و شادبودن فرد می باشد. 

 

 

ابرو 

صاف: صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد. 

کمانی: افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـتـها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند. 

باریک: اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد. 

پیوسته: پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد. 

 

 

پلک 

کوچک: اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند. 

بزرگ: بزرگ بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران دارد. 

 

 

بینی 

کوچک: گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکا بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند. 

بزرگ: بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد. یک شـخصـیت قـوی که اثرش را برجای خواهد گذاشت&lt ;/SPAN>. 

تیز: تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیانش به راحتی برخورد می کند. ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک می کنند. 

عقابی: خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگیهای کسانی است که دارای چنین بینی می باشند. 

 

 

گوش 

کوچک: کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت هر چند اینگونه افراد می دانند که چه می خواهد و معمولا” سخت کوش و کارکن هستند. 

بزرگ و دراز: این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند. 

پرمو: افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف می کنند. 

 

 

گونه 

برجسته: برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است. کسانی که دارای گـونه بـرـسته می باشند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند. 

گود: علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد می باشد. 

 

چانه و فک 

فک چهارگوش: افـراد با فـک چـهار گـوش و مـربعی انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش می باشند. آنها توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند. 

چانه های برآمده: اینگونه افراد، اشـخاصی خود ستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل می دانند. 

 

 

لب 

قلوه ای: لبهای قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت،نشانه بخشش و گشاده دستی می باشد. معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند. 

نازک: نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است. 

لب بالایی نازک پایینی قلوه ای: نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده می باشد. 

 

 

مطلب آخر 

چهره خوانی یک علم دقیق و ثابت شده نیست و حتی با گذراندن دروه های آموزشی دقیق و پیشرفته نیز نمی توان بطور قطع در مورد شخصیت و درون افراد صــحبت نمود. نتایج شما در سنجش شخصیت، بستگی به تعداد فاکتورهای مورد تحلیل قـرار گرفـته دارد ولی با بـیاد داشتن نکات ذکر شده می توانید قبل از صحبت کردن با افراد تا حدی متوجه شخصیت آنها شوید.

http://kiashemshaki.blogfa.com

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره
کتاب روانشناسی شخصیت از روی چهره
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *