مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم

 
helpkade
مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم
مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم

نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه به صورت تغییراتی در عملکرد مغز رخ می‌دهند. تغییرات شیمیایی مغز  باعث بروز اختلالات روانی و رفتاری متعددی می‌شود. برای مثال مصرف شیشه سبب افزایش انرژی، فعالیت، احساس لذت، افزایش سطح هوشیاری و توان بدنی فرد می‌گردد. همین احساسات و لذت‌های کاذب او را به سمت مصرف مجدد شیشه تشویق می‌کنند. بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به شیشه شده‌اند، با این تصور که مصرف گاه و بیگاه شیشه اعتیاد ندارد، شروع به مصرف کرده‌اند. ولی مصرف این ماده با تحریک بخش شادی‌آور مغز، فرد را به ادامه مصرف وا می‌دارد. بنابراین مصرف تفننی آن نیز بسیار خطرناک و اعتیادآور خواهد بود. با عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین این مرکز بهره‌مند شوید.

شیشه یا متامفتامین یکی از مواد مخدری است که امروزه بیشتر در میان قشر جوان رواج پیدا کرده است. این ماده نوعی محرک دستگاه عصبی مرکزی محسوب می‌شود. از همین رو مصرف آن باعث تجربه حالاتی نظیر افزایش ضربان قلب، سریع شدن تنفس، افزایش انرژی و احساس سرخوشی مفرط می‌گردد. همچنین شیشه با بالا بردن سطح برخی انتقال دهنده‌های عصبی در مغز نظیر دوپامین منجر به بروز علائم روان پریشی نظیر توهم و هذیان می‌گردد. برای آگاهی بیشتر در زمینه آمفتامین و متامفتامین کلیک کنید.

از همین رو فردی که تحت تاثیر مصرف شیشه قرار دارد، ممکن است دست به رفتارهای خطرناکی بزند. چرا که این ماده مرز بین واقعیت و خیال را از بین برده و باعث می‌شود فرد بر اساس توهمات خود رفتار کند. از جمله دیگر نکاتی که در مورد ماده مخدر شیشه باید بدانید سطح بالای اعتیادآوری آن است. با این حال متامفتامین بیش از اینکه وابستگی جسمانی ایجاد کند به بروز وابستگی روانی می‌انجامد. به همین خاطر افراد در پی قطع مصرف شیشه علائمی نظیر اضطراب، بی قراری شدید و افسردگی را تجربه می‌کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مواد محرک کلیک کنید.

همان طور که گفته شد متامفتامین یا شیشه بیش از همه در بین قشر جوان رایج است. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در زندگی خود درگیر افسردگی هستند و نمی‌توانند به طور طبیعی احساس شادی را تجربه کنند، بیش از دیگران احتمال دارد که به راه حل‌های ناسالم نظیر اعتیاد به شیشه برای ایجاد احساس سرخوشی در خود روی بیاورند. هم چنین برخورداری از برخی ویژگی‌های روانشناختی نظیر تکانشگری، نوجویی و خودکارآمدی پایین برای مقاومت در برابر گروه دوستان از جمله عواملی هستند که می‌توانند در گرایش به شیشه تاثیرگذار باشند. برای کسب آگاهی در زمینه تعریف اعتیاد کلیک کنید.

نکته بسیار مهم اینجاست که برخی افراد هم هستند که از سر ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی از خطرات مصرف شیشه دچار اعتیاد به این ماده می‌شوند. برای مثال از آنجایی که مصرف شیشه منجر به لاغری مفرط می‌شود، برخی افراد سودجو آن را به عنوان یک داروی لاغری تبلیغ کرده و به این ترتیب افراد چاق به خصوص زنانی که به دنبال راه حل سریع برای لاغر شدن خود هستند را در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که هرگز طبق توصیه افراد غیر متخصص هیچ گونه دارو یا موادی را برای درمان چاقی یا افسردگی استفاده نکنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مواد اعتیاد آور را مطالعه فرمایید.

مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم

نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه در فردی که به مصرف آن وابسته است، بسیار مشهود می‌باشد. علاوه بر این، تست اعتیاد به شیشه، نیز می‌تواند در تشخیص این اعتیاد به شما کمک کند. نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه همانند دیگر مواد محرک به دو صورت جسمی و رفتاری در فرد قابل شناسایی است. برای کسب اطلاع از تست اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

معتادان به شیشه یا همان متامفتامین، علائم رفتاری نظیر پرحرفی، احساس سرخوشی، پرخاشگری، سوءظن، خشم، بدبینی، ناتوانی در کنترل فکر، عدم تمرکز، سوءبرداشت از رفتار دیگران، حساسیت نسبت به بعضی از وسایل، بی‌قراری و… را از خود بروز می‌دهند. این تغییرات رفتاری می‌تواند به قدری شدید باشد که اطرافیان به راحتی متوجه آن‌ها شوند. در میان نشانه‌های رفتاری سه نشانه بارز و پراهمیت وجود دارد:

۱-  فرد معتاد به شیشه از واقعیت فاصله می‌گیرد و درگیر توهمات مختلفی می‌شود. برای مثال چیزهایی را می‌بیند یا می‌شنود که دیگران قادر به احساس کردن آن‌ها نیستند. داشتن این تجربیات غیر واقعی و عمل کردن بر اساس آن‌ها می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرد و اطرافیان او در پی داشته باشد. 

۲- افراد وابسته به شیشه، تحت تأثیر مصرف این ماده به بدبینی یا پارانویید دچار می‌شوند. این بدبینی‌ها باورهای سرسختانه و غیر قابل تغییری هستند که در روان شناسی به آن‌ها هذیان گزند و آسیب گفته می‌شود. برای مثال بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند که تحت تعقیب هستند و اعمالشان  تحت نظر قرار دارد یا اینکه از طریق وسایل خانه حرف‌ها و حرکات آن‌ها مورد شنود و تجسس قرار می‌گیرد. به همین دلیل شکستن وسایل برقی مانند تلویزیون، تلفن، موبایل و پاره کردن وسایل خانه از جمله رفتارهایی است که از آنان سر می‌زند.

۳ – در صورت تداوم مصرف شیشه توهمات و هذیان‌های فرد حالت شدیدتری به خود می‌گیرند و ممکن است حتی در صورت کنار گذاشتن مصرف نیز این علائم تداوم پیدا کنند؛ در واقع مصرف شیشه افراد را به سمت دچار شدن به بیماری‌های روان پریشی نظیراسکیزوفرنی سوق می‌دهد و در صورت وجود این بیماری، آن را به شدت تشدید می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر از اسکیزوفرنی کلیک کنید.

علاوه بر علائم رفتاری، مصرف شیشه فرد را با علائم و عوارض جسمانی زیادی رو به رو می‌کند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-فعالیت بیش از حد معمول و احساس انرژی زیاد-افزایش ضربان قلب یا نامنظم شدن ریتم قلبی -افزایش فشارخون -افزایش دمای بدن -خشکی دهان -لرزش دست‌ها -خراب شدن دندان‌ها-بد بو شدن دهان-گشاد شدن شدید مردمک چشم-کاهش ساعت خواب، تا حدی که برخی از این افراد دائما بیدار هستند یا با کوچکترین حرکتی در اطرافشان بیدار می‌شوند.-زیر چشم این افراد معمولا گود رفته است-کاهش اشتهای مفرط  تا جایی که برای چند روز غذا نمی خورند و در نتیجه با کاهش شدید وزن مواجه می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین پیامدهای مصرف شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. افرادمعتاد به شیشه، ریسک‌پذیری بالایی پیدا می‌کنند. این ریسک‌پذیری در کنار پرخاشگری در آن‌ها سبب بروز رفتارهای خطرناکی می‌شود که احتمال بروز حوادث ناگوار و حتی مرگ را چه برای خودشان و چه برای اطرافیانشان افزایش می‌دهد.

2. با ادامه پیدا کردن مصرف شیشه، آسیب‌های مغزی جبران ناپذیری برای فرد اتفاق می‌افتد که باعث می‌شوند او دائماً در توهمات و تصورات خیالی خود زندگی کند. این شرایط در بسیاری از مواقع به اختلالات روان پریشی می‌انجامد.

3. مصرف شیشه در ابتدا تمرکز فرد را افزایش می‌دهد اما در دراز مدت مشکلات شناختی بسیاری نظیر عدم تمرکز و اختلالات حافظه رخ می‌دهند. در نتیجه عملکرد فرد در حوزه‌های مختلف زندگی از کار خواهد افتاد. 

شیشه نیز همانند هر ماده اعتیادآور دیگری در صورت مصرف بیش از حد یا هم زمان با برخی داروها نظیر قرص اکس به بروز اوردور می‌انجامد. از جمله علائم اوردوز با شیشه می‌توان به افزایش دمای بدن، تعریق بیش از حد، افزایش ضربان قلب، سریع شدن تنفس، تشنج و از دست رفتن هوشیاری اشاره کرد. در این شرایط فرد باید سریعا به اورژانس منتقل شود چرا که خطر مرگ تا حد زیادی جان او را تهدید می‌کند.

افرادی که درگیر اعتیاد به شیشه هستند هنگام قطع مصرف علائم ناخوشایند گوناگونی را تجربه می کنند که همگی به عنوان سندروم محرومیت از شیشه شناخته می‌شوند. از جمله این علائم می‌توان به احساس اضطراب، بی قراری شدید، احساس رخوت، خستگی مفرط، خلق غمگین و افسرده، بروز اختلالات خواب نظیر بی خوابی یا کابوس‌های شبانه، احساس ولع زیاد برای مصرف مجدد شیشه و دچار شدن به وسوسه‌های ذهنی شدید اشاره کرد. خوشبختانه امروزه درمان‌های مختلفی برای مبارزه با این علائم ابداع شده که به فرد کمک می‌کنند مسیر ترک اعتیاد را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارد. درمان های دارویی و روان درمانی فردی و گروهی از جمله مهم‌ترین گزینه‌هایی هستند که توسط روانشناسان و روانپزشکان در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد و ترک اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

تا زمانی که خود فرد و اطرافیان وی نپذیرند که اعتیاد وجود دارد، درمان اعتیاد به شیشه صورت نمی‌گیرد. خانواده نقش بسیار مهمی در فرایند ترک اعتیاد دارند، چرا که افراد معتاد به شیشه، معمولاً از قبول این مسئله سر باز می‌زنند. در این راه خانواده با فراهم کردن حمایت و ایجاد انگیزه، بیشترین کمک را به فرد مصرف کننده خواهند کرد. برای درمان شیشه سه روش ترک اعتیاد به روش ماتریکس، ترک شیشه به روش دی اس تی و ترک شیشه با متادون وجود دارد. روش ماتریکس یکی از اثرگذارترین روش‌ها در درمان و ترک اعتیاد به شیشه محسوب می‌شود. برای اطلاع بیشتر از ترک اعتیاد به روش ماتریکس کلیک کنید.

ترک اعتیاد شامل دو بخش عمده درمان وابستگی جسمی (سم زدایی) و درمان وابستگی روانی است. درمان وابستگی روانی مهم‌ترین بخش ترک اعتیاد است چرا که امکان بازگشت مجدد به سمت مواد را از بین می‌برد. برای دریافت خدمات روان درمانی مراجعه به روانشناس ضروری است. برای ترک اعتیاد به شیشه می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره هنر زندگی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره ترک اعتیاد حضوری این مرکز بهره‌مند شوید.

بله، شیشه نوعی ماده محرک است که باعث بروز تغییرات مختلفی در سیستم عصبی مرکزی می‌شود. از جمله مهم‌ترین اثرات آن می‌توان به افزایش سطح دوپامین و بیش تحریکی مدارهای مرتبط با لذت در مغز اشاره کرد.

بله. ریسک بروز اختلالات روان پریشی نظیر اسکیزوفرنیا در اثر مصرف شیشه، زمانی که فرد زمینه ژنتیکی این اختلال را داشته باشد تا حد بسیاری بالا خواهد رفت. هم چنین افراد در پی قطع متامفتامین اغلب اختلالاتی نظیر افسردگی و اختلالات اضطرابی را تجربه می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اعتیاد به شیشه باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در فعالیت های مغز می شود که عوارضی همچون اختلالت روانی و رفتارهای ناخوشایند در فرد بیمار را به دنبال دارد. به طور کلی هر نوع تغییر مشهودی در رفتار و سبک زندگی فرد باید شما را به فکر بیندازد.در این بخش از نمناک بررسی جامعی از مواد مخدر شیشه و مسائل پیرامون آن خواهیم داشت. 

ماده ی مخدر شیشه یکی از مواد روان گردان است و برخلاف مواد مخدر دیگر که آرامش و رخوت کوتاه مدت ایجاد می کنند و به همین دلیل نیز به آنها گرایش پیدا می شود، منجر به افزایش تحرک، انرژی و لذت کاذب می شوند. بنابراین افرادی که نیاز به تمرکز ذهنی زیاد برای انجام کارهای ظریف دارند و همچنین نیاز به افزایش حس لذت، سطح هوشیاری و یا قوای جسمانی دارند ممکن است از این ماده مخدر استفاده کنند که همین احساس انرژی کاذب و یا افزایش هوشیاری و لذت، فرد را به ادامه مصرف تشویق می کند. 

بلافاصله بعد از مصرف این مخدر به صورت تزریق یا تدخین، احساس سرخوشی شدیدی در فرد ایجاد می شود که به این حالت “راش” یا “فلش” می گویند. ماندگاری این حالت تنها به مدت چند دقیقه است که از لحاظ شدت آن را مانند ارگاسم روانی توصیف می کنند.تاثیر شیشه بعد از 5 تا 10 ثانیه ظاهر می شود. 

امروزه ترشح هورمون دوپامین در مغز و ایجاد احساس لذت فوری، شدید و طولانی مدت رضایت بخش توسط مصرف شیشه در میان نوجوانان و جوانان رواج بسیاری یافته است. برخی از افراد معتاد به مصرف شیشه هرگز نمی توانند این ماده مخدر را ترک کنند زیرا بر اثر تغییرات پایدار در مغز آن ها ، مکانیسم لذت مختل می شود بنابراین بدون مصرف شیشه ، هیچ لذتی را نمی توانند تجربه نمایند. 

مدت ماندگاری شیشه در خون

مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم

طول عمر تاثیر شیشه در خون سه ساعت است. به عبارتی فرد مصرف کننده بعد از 3 ساعت نیاز مجدد برای مصرف دارد یعنی در هر شبانه روز 8 بار به مصرف مواد احتیاج پیدا می کند. بنابراین فرد معتاد به شیشه، دیگر فقط به خاطر لذت و رفع خماری مواد را مصرف نمی کند .بلکه به خاطر انجام کار و فعالیت های روزمره ای که تا پیش از آن به صورت عادی انجام می داد اقدام به مصرف شیشه می کند.

 

شیشه یکی از مواد محرک زا است که موجب آسان شدن رفتارهای اجتماعی میان جوانان می شود و آنها را در معرض توجه قرار می دهد که خود عاملی مهم برای مصرف شیشه است. نوجوانان بنابر دلایل مختلفی به مصرف شیشه روی می آورند.بیشتر آنهابرای فرار از تغییرات اخلاقی و یا احساسات ناخوشایند مصرف شیشه را آغاز می کنند. برخی نیز برای جلوگیری از خوابیدن در شب های امتحان مصرف این ماده مخدر را تجربه می کنند. 

برخی از جوانان نیز برای افزایش میل جنسی ، شیشه مصرف می کنند. البته ممکن است تحت تاثیر این اده مخدر ارتباط های جنسی غیر ایمن و یا رفتارهای بازدارنده نشده ای را انجام دهند که خود منجر به بروز بیماری های مقاربتی مانند ایدز و هپاتیت می شود. 

مصرف مداوم شیشه منجربه بروز تغییرات در فعالیت های شیمیایی مغز می شود و عوارض آن بستگی به مستعد بودن افراد در اختلالات روانی دارد. مثلا اگر شخصی زمینه اختلالات روانی را داشته باشد در صورت مصرف حتی یکبار شیشه، حالات روان پریشی در او ایجاد می شود همچنین افزایش تعداد مصرف و مقدار آن ، واکنش های ناخواسته و شدید روانی را افزایش می دهد. 

شیشه موجب رها شدن مواد شیمایی به نام ” دوپامین ” و “ نوراپی نفرین ” در مغز می شود که موجب برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی می شود. مصرف شیشه در دوز پائین تر موجب افزایش هوشیاری ، از بین رفتن گرسنگی و خستگی می شود . مقدار زیاد شیشه نشاط و سرخشی زیاد را در فرد مصرف کننده به وجود می آورد. مصرف شیشه در دوزهای خیلی زیاد ممکن است برقراری پارانویا و رفتارهای عجیب و غریب را ایجاد نماید. افزایش ضربان قلب ، فشار خون و درجه حرارت بدن با مصرف شیشه در بدن ظاهر می شود. 

همانطور که گفته شد فرد مصرف کننده شیشه ممکن است بر اثر مصرف تا روزها و هفته ها احساس گرسنگی و خستگی نکند تا اندازه ای که این وضعیت از توان بدن یا مغز خاج می شود و بدن از کار می افتد .برخی از افراد که در پارتی های شبانه و همانی ها ، شیشه مصرف می نمایند ممکن است آنقدر به رقص و فعالیت شدید بپردازند که در نهایت از حال بروند. 

خشم، پرخاشگری، سوءظن، بدبینی، افسردگی ، بی تدبیری، عدم آرامش و … از انواع رفتار و واکنشهای فرد مصرف کننده و معتاد به شیشه است . اعتیاد به شیشه در افراد موجب بروز رفتارهای غیر عادی می شود. اطرافیان فرد نیز به سادگی می توانند با تشخیص این تغییرات رفتاری از مصرف شیشه در فرد اطمینان کسب کنند. 

علاوه بر مسائل و رفتارهای روانی، شیشه بر روی سلامت جسمانی نیز تاثیر سوء می گذارد .مواردی همچون مشکلات گوارشی، مشکلات در گردش خون، فساد دندان، از دست دادن وزن و … دیگر از آثار ناخواسته مصرف شیشه است. اما حادترین آثار مصرف شیشه همان علائم روان پریشی است که منجر به جدا شدن فرد از واقعیت و اجتماع می شود.

 

 افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی غیرمنتظره در دانش آموزان و دانشجویان 

این افراد رفتارهای خشن نشان می دهند و ممکن است که به دیگران آسیب برسانند .زیرا شیش ماده ای است که در آزمایشگاههای خانگی و غیر قانونی تولید می شود بنابراین میزان خال بودن آن متفاوت است، به همین دلیل احتمال مسمومیت با آن زیاد است. 

علائم مسمومیت و یا مصرف بیش از حد شیشه 

تب، تشنج، اغما و در نهایت مرگ از علائم مسمومیت با مصرف شیشه است. مرگ ناگهانی نیز ممکن است در اثر تنگ شدن بیش از حد عروق خونی مغز و یا حمله قلبی رخ دهد.

 

مصرف مداوم و بلند مدت شیشه تاثیرات بسیار گسترده ای دارد که شامل مواردی می شود که در ادامه ی این بخش از نمناک گفته ایم : 

سوءبرداشت از رفتار دیگران 

فرد شیشه ای از رفتار اطرافیان خود برداشت های غلطی می کند و هر حرکت دیگران برای او معنایی خاص و اشتباه دارد .او از نگاه صحبت های دیگران برداشتی سوء دارد و همیشه فکر می کند اطرافیان با نگاه و حرف های خود او را متهم می دانند .متوهم شدن نیز از عوارض مصرف شیشه است ، فرد معتاد صدا ، شی و یا شخص خاصی را در محیط می بیند که در واقعیت وجود ندارد و همچنان بر درستی دیده و شنیده خود اصرار می ورزد. 

مصرف کننده شیشه ، همیشه افرادی را در تعقیب خود می داند که رفتار های او را زیر نظر دارند .فرد شیشه ای نسبت به وسایل الکترونیک مانند تلویزیون، پریز برق، کامپیوتر و یا حتی دریچه کولر حساس و مشکوک است . او فکر می کنند این وسایل برای ضبط رفتار و صحبتهای او در خانه قرار دارد بنابراین با حمله به این وسایل، سعی در نابودی آنها دارد. 

این افراد به هر آنچه که انجام می دهند اعتقاد قلبی دارند و تنها تصورات ذهنی آنها نمی باشد. اگر شخصی نیز مانع از انجام کار آنها شود به شدت با او برخورد می کنند. در نتیجه مهمترین دیلی درگیری فرد شیشه ای با خانواده خود بر سر همین موضوع می باشد. 

در یکی از موارد روان پزشکی فرد شیشه ای که در پزشک قانونی وجود داشت خبر از قتل فرزند چهار ساله به طرز فجیع توسط پدرش می داد . این پدر مصرف کنند ه در لحظه قتل فرزند خود را مانند عروسکی دیده بود که می بایست با پیچ گوشتی حرکات او را تنظیم کند. متاسفانه بر اثر شدت ضربات وارده ، کودک خردسال به شکلی فجیع و دردناک به قتل رسیده بود. 

برخی از افراد مصرف کننده دچار وسواس فکری می شوند. این افراد نسبت به تمیزی و قرار گرفتن هر وسیله در سر جای خود حساسیت زیادی نشان می دهند. ضربان قلب، فشار خون، ریتم تنفس و درجه حرارت بدن افراد مصرف کننده شیشه زیادتر می شود. علاوه بر قرمزی چشم و گشاد شدن مردمک، چهره آنها سرخ می شود. تنفس آنها بویی شبیه مواد شیمیایی دارد .تعریق زیاد، مشکلات در خوابیدن ، تکلم سریع همراه با هیجان از نشانه های اعتیاد به شیشه می باشد. البته ممکن است تمام این علائم به طور یکسان در افراد مصرف کننده وجود نداشته باشد. همچنین وجود این علائم نمی تواند دال بر مصرف شیشه باشد. بلکه علایمی هستند که با تجه به آنها می توان به مصرف شیشه در فرد مشکوک شد.

هذیان و سوءظن به همسر 

یکی از خطرناک ترین علایم مصرف شیشه ،هذیان های حسادت و بی وفایی نسبت به همسر است . این علایم شایع که به وفور در افراد مصرف کننده دیده می شود منجر به همسر آزاری و یا حتی قتل همسر می شود. اتهام به همسر و خشونت نسبت به او به دلیل داشتن افکار بدگمانانه که مبتنی بر خیانت نسبت به همسر می شود از مده دلایل درخواست طلاق و ترک منزل توسط همسر است. 

ترک مصرف شیشه 

افرادی که در حال ترک شیشه می باشند ممکن است احساسات شدیدی از پوچی و افسردگی داشته باشند. به تصور این بیماران، زندگی بدون مواد لذت بخش نیست. البته توجه داشته باشید که ترک خودسرانه مصرف شیشه در افرادی که اعتیاد شدید دارند ، مشکلات مختلفی را ایجاد می کند. بنابراین بهتر است از کلینیک های ترک اعتیاد و پزشک مربوطه کمک بگیرید تاهمه مراحل درمان با حداقل مشکل طی شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، از هر ۱۰۰ معتاد تنها سه نفر قیافه تابلو دارند؛ اما این مسئله دلیل بر نداشتن عوارض نیست.

از فردی که سال‌ها در زمینه اعتیاد فعالیت دارد پرسیدیم چگونه فرد شیشه‌ای را تشخیص دهیم که در ادامه می‌خوانید.

دکتر سعید صفاتیان رئیس موسسه و مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: امکان تشخیص افرادی که ۶ ماه یا یک سال مواد مخدری مانند شیشه مصرف می‌کنند، از ظاهر آن‌ها وجود ندارد و این امر فقط برای افرادی که سال‌های متمادی زیادی این مواد مخدر را مصرف می‌کنند؛ قابل بیان است.

وی افزود: برای تشخیص این نوع اعتیاد، باید به مجموعه رفتار و حرکات شخص دقت کرد و تنها با دیدن چهره افراد، این امر میسر نیست.

مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم

صفاتیان درباره ویژگی‌هایی که شخص معتاد به شیشه دارد، ادامه داد: این افراد خود را زیادی می‌خارانند، و به موضوعات کم اهمیت به شدت متمرکز می‌شوند. همچنین یک حرف را مرتبا تکرار کنند.

مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ویژگی‌های ظاهری این افراد اظهار کرد: دور لب و چشم‌ها سیاه می‌شود، مردمک چشم بزرگ می‌شود، همچنین مداوم آبریزش بینی دارند.

وی گفت: با دقت در این مجموعه رفتار‌ها و حرکات می‌توان شخص معتاد را تشخیص داد.

انتهای پیام/

مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم
مصرف شیشه چگونه تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *