مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

 
helpkade
مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی
مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

2016-04-05
نوشته ها

در بحث های روانشناسی, همواره انتخاب رنگها از اهمیت زیادی برخوردار است و دانشمندان در این ارتباط به نگارش مقالات و کتابهای بسیار زیادی روی آورده اند. راستی رنگ مورد علاقه شما چیست و هنگامیکه قصد رنگ زدن اتاقهای منزلتان را دارید, از چه رنگهائی استفاده میکنید؟ آیا موافق با استفاده از رنگهای شاد و روشن هستید و یا بالعکس؟ شاید انتخاب رنگها با شخصیت افراد هم بی ارتباط نباشد. در بعضی خانواده ها رنگهای اتاقها و دیوارها هر چند سال یکبار تغییر میکنند تا جلوه ای نو به منزل داده شود. مبحث انتخاب رنگهای مناسب حتی وارد دنیای تجارت نیز شده است. کافی است نگاهی به رستورانهای فست فود بیندازید تا مشاهده کنید که رنگ قرمز برای صنایع و کسب و کار غذائی تا چه حد مناسب بنظر میرسد.

The matter of psychology of colors seems to be pretty significant بحث روانشناسی رنگ بسیار با اهمیت بنظر میرسد When it comes to picking a proper color for a surface or surrounding, it is important to get to know what someone likes هنگامیکه صحبت از انتخاب یک رنگ برای یک سطح و یا محیط پیرامونی به میان می آید, مهم است تا از نظرات یکدیگر مطلع شوید Some colors can help cheer someone up برخی از رنگها میتوانند باعث شادی افراد شوند Discuss personality and its origin صحبت درباره شخصیت و شروع آن According to research, colors have a powerful effect on us. Take the test and then see if your answers are confirmed by the research. You may be surprised at the end of the test though

طبق یک تحقیق, رنگها میتوانند تاثیرات مهمی بر روی ما داشته باشند. تست زیر را پاسخ دهید و سپس ببینید که آیا پاسخهای شما با تحقیق همخوانی دارند یا خیر. شاید در انتهای تست شگفت زده شوید What are your color preferences شما از چه رنگهائی بیشتر خوشتان می آید؟ What color is the most attention-getting کدام رنگ از بقیه بیشتر جلب توجه میکند؟ What color is the most likely to make people feel angry چه رنگی از بقیه بیشتر در مردم احساس عصبانیت ایجاد میکند؟ What color is the best for a hospital room کدام رنگ از بقیه بیشتر برای اتاق بیمارستان مناسب است؟ What color often makes people feel tired چه رنگی بیشتر از بقیه باعث میشود مردم احساس خستگی کنند؟

What is the least appealing color for food کدام رنگ از بقیه کم اشتها ترین رنگ برای غذا است؟ In the box below, write the color you find the most appealing در جعبه زیر رنگی که به نظر شما از بقیه جذاب تر است را بنویسید Write the color you would most associate with happiness اسم رنگی را بنویسید که به عقیده شما بیشتر از بقیه با خوشحالی مرتبط است Pick the color you would most associate with being sad رنگی را انتخاب کنید که بنظر شما بیشتر با احساس ناراحتی در ارتباط است Experts say red attracts the most attention. Using red for traffic lights and warning lights makes them more noticeable متخصصان بر این عقیده اند که رنگ قرمز بیشترین جلب توجه را انجام میدهد.

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

به همین دلیل است که رنگ قرمز برای چراغ راهنمائی و همچنین چراغهای خطر مورد استفاده قرار میگیرد Studies have shown that being in a yellow room makes it more likely for adults to lose their tempers and for babies to cry طبق تحقیقات, بزرگسالانی که در اتاقهایی به رنگ زرد قرار میگیرند ممکن است صبر و حوصله خود را از دست بدهند و همچنین خردسالان ممکن است گریه کنند Green is the easiest color on the eye, and it causes people to relax رنگ سبز از همه رنگها بیشتر با چشمان سازگاری دارد و موجب آرامش مردم میشود Painting a hospital room green helps patients get the rest they need رنگ زدن اتاقهای بیمارستان به رنگ سبز به بیماران جهت استراحت مورد نیاز آنها کمک میکند.

Research has shown that looking at pink can cause people to feel tired بر اساس تحقیقات نگاه کردن به رنگ صورتی میتواند در مردم ایجاد خستگی کند Researchers in marketing have found that using blue in processed foods is unappealing محققین دریافته اند که استفاده از رنگ آبی در غذاهای فرآوری شده خیلی دلچسب و مناسب نیست They believe that this is because blue is rare in nature آنها عقیده دارند که دلیل این امر این است که رنگ آبی کمتر در طبیعت دیده میشود Painting a restaurant red, on the other hand, increases the appetite از سوی دیگر, رنگ زدن رستورانها به رنگ قرمز موجب افزایش اشتها میگردد Many restaurants are painted red خیلی از رستورانها با قرمز رنگ آمیزی میگردند.

در ادامه بحثهای چندین جلسه قبل در ارتباط با استفاده از اختصار نویسی و اجتناب …



موضوعات اصلی

آخرین محصولات


.

.

At  the first we should know colors by name

در وهله ی اول باید اسم رنگ ها رو بدانیم

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

Black/مشــکی سیاه

I go t a black shirt

یک تی شرت مشکی دارم

white/سفید

Our Car color is White

رنگ ماشینمان سفید است

Yellow/زرد

when the sun’s coming up the Yellow color is shine  

وقتی خورشید طلوع می کند رنگ زرد می درخشد

Red/قرمز

My Favorite color is Red

رنگ مورد علاقم قرمز است

Blue / آبی

when i look at the sky i just see blue color

وقتی به آسمان نگاه می اندازم رنگ آبی می بینم

Orange/نارنجی

The filter cigarette color is orange

رنگ فیلتر سیگار نارنجی است

Gray /خاکستری

Did you see that gray bird

اون پرنده ی خاکستری رو دیدی؟

crimson/زرشکی

Our Heart color is crimson

رنگ قلب هامون زرشکی است

Pink/صورتی

most of the women like the pink color

اغلب خانم ها از رنگ صورتی خوششون میاید

Brown/قهوه ای

more than 80% percent of people in this world are  eyes  Brown color

بیش از 80 درصد مردم در دنیا رنگ چشمانشون قهوه ای است

*******************************************************

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

 

 

 

 

 

 

***********************************************************************

 

 

 

معنی رنگ ها در روانشناسی

 

Envy-Loyalty-Love-Coldness

حسادت-وفاداری- عشق -سردی

——————————————————————

love-Power-Danger-warning-Heat anger-Passion -strength

 

عشق-قدرت-خطر-اخطار-خشو و حرارت-شور و شوق-استحکـام

———————————————————————

Friendly-Earth-Out doors-Longevity -conservative

دوستانه-زمین-بیرون از خانه-طول عمر-محافظه کار

————————————————————————

money-Growth-Freshness-Healing-Envy -Jealous -Guilt

پول-رشد و نمو-خنکی-شفا-حسادت -گناه

———————————————————————–

Healthy -Happy-feminine-Compassion-sweet-Weak-

سلامتی- شادی -زنانه-شفقت-شیرین-ضعیف

———————————————————————–

Bright-Energy-Creativity-intellect-unstable

درخشندگی-انرژی-عقل-بی ثبات

——————————————————————–

Security-Reliability -intelligence -solid-Gloomy-Sad

امنیت-قابل اعتماد-هوش-جامد-تیره-غمگین

————————————————————————–

Protection-Dramatic-Classy-Formality- Death-Evil

محافظت-نمایشی-درجه یک- تشریفات-مرگ-شیطان

——————————————————————————-

The best creation of colors is God

با عرض تشکر و خسته نباشیدخیلی عالی بود.

مرسی ممنون دوست عزیز نظر لطفتونه

ممنون. بخش روانشناسی رنگ ها خیلی جالب بود

خیلی ممنونم خوشحالم مورد پسند شما بوده

جالب بود.ممنون از سایت خوبتان

همه چیز خیلی کامل و مفید بود

در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

نیاز به محتوا دارید؟

«شهر محتوا» برای شما تولید محتوا می کنه تا همیشه به روز باشید.

10 درصد تخفیف بگیرید

رَنگ عدم برابری شدت نور دریافتی در سه نوع سلول دریافت کننده نور رنگی قرمز سبز آبی در چشم باعث بوجود آمدن مفهوم رنگ در مغز میشود. در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.
آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.
با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند.
دمای رنگ: رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است. رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.
در فیزیک مدرن رنگها فقط بخش کوچکی از طیف امواج الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند این طول موج بر اساس واحدی به نام انگستروم محاسبه می شود و هر انگستروم برابر با یک ده میلیونیم میلیمتر است امواج الکترومغناطیسی از اشعه کیهانی ( با کوتاهترین طول موج ) شروع و به امواج رادیویی ( با بلند ترین طول موج ) ختم می شوند کمترین طول موج 001/0 انگستروم متعلق به اشعهکیهانی و بیشترین آن 000/100 انگستروم متعلق به امواج رادیویی است این مجموعه از پرتو های مختلفی چون اشعهکیهانی، اشعه گاما، اشعه ایکس، ماوراء بنفش، نور مادون قرمز، امواج صوتی و امواج رادیویی تشکیل می شود که رنگها ( نور ) تنها بین طول موج 4000 تا 7000 انگستروم را شامل می شوند و این طیفی است بین ماوراء بنفش و مادون قرمز، رنگها به ترتیب بنفش از4000 تا 4500، آبی از 4500 تا 5000، سبز از 5000 تا 5700، زرد از 5700 تا 5900، نارنجی از 5900 تا 6100 و قرمز از 6100 تا 7000 انگستروم تشکیل شده اند. رنگهای ثانوی که از ترکیب این رنگها به وجود می آیند طول موجی ما بین این ارقام را دارند. نور خورشید مجموعه این رنگها ( به اضافه نیلی که بین بنفش و آبی قرار دارد ) است که با هم رنگ سفید را می سازند. اگر هیچیک از این رنگها نبود ( نور نبود ) همان است که ما به آن « رنگ سیاه» می گوییم.

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

در صورتی که پیشنهادی برای همکاری با پایگاه دانشیاری دارید، با کمال میل آمادگی داریم پیشنهاد شما را از طریق فرم تماس دریافت نماییم.

Colours در این بخش به آموزش رنگها برای زبان آموزان مبتدی می پردازیم. PRIMARY COLOURS IN ART, THERE ARE THREE PRIMARY COLOURS. THESE ARE COLOURS THAT CANNOT BE MADE BY MIXING OTHER COLOURS TOGETHER. THEY ARE – RED, BLUE, AND YELLOW:- Red Blue Yellow SECONDARY COLOURS IF YOU MIX TWO PRIMARY COLOURS TOGETHER, YOU CREATE WHAT IS CALLED A SECONDARY …

با مدرک مورد تایید وزارت علوم ,تحقیقات و فناوری و قابل ترجمه رسمی

با مدرک مورد تایید وزارت علوم ,تحقیقات و فناوری و قابل ترجمه رسمی

کسی که در صنعت بازاریابی و برندسازی فعالیت میکند باید با تاثیر هر رنگ در جلب نظر کاربران آشنا باشد چراکه رنگ ها

روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگها

روانشناسی

11 دیدگاه
1,017 بازدید

از روانشناسی رنگها چه میدانید؟

از روانشناسی رنگها چه میدانید؟

دانستنیها,

روانشناسی رنگها
سفیدنمایانگر صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن است. سفید بهترین رنگ برای بک گراندهای وب است. در تجارت س

روانشناسی رنگها
روانشناسی رنگها را بدانیمبرخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخ

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

 روانشناسی رنگها سهپروفسور لوشر می گوید :سیاه:سیاه رنگی مطلق است که در فراسوی آن، زندگی تمام می شود.سیاه یعنی نه، که نشانه ای

 روانشناسی رنگها سهپروفسور لوشر می گوید :سیاه:سیاه رنگی مطلق است که در فراسوی آن، زندگی تمام می شود.سیاه یعنی نه، که نشانه ای

 روانشناسی رنگها در گرافیک
  هر رنگ چه احساسی را به بیننده القا کرده و یا چه پیامی را به مخاطب می‌رساند؟ آیا تاکنون به این مسئله

روانشناسی رنگها بر روحیهرنگها بر نیازهای روحی-روانی، شرایط یادگیری، کنترل رفتارهای خشمگینانه، احساسات، درمان افسردگی و اختلالات یا

0 قهوه ای: قابل اعتماداگر رنگ قهوه ای را دوست دارید کاملاً می توان روی شما حساب باز کرد. باثبات و مقدس، شاعرپیشه وکمی فیلسوف مآب ه

روانشناسی رنگها یازده
  قرمز
در تجارت تهاجمی عمل می کنید اما در امور شخصی نه . شما ترجیح می دهید راجع به کار صحبت کنبد نه روابط.

 روانشناسی رنگها در طراحی وب
مطلوبی است که کاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه ، به مشاهده مطالب آن بپردازند. این که

روانشناسی رنگها چهار
انواع رنگهای گرم و سرد و نیز تاثیرات آنها در حالات، فعالیتها و احساسات خود آشنا می شویم
اقسام رنگ
بطور کلی

روانشناسی رنگها (تاثیر رنگ) آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نو

روانشناسی رنگها(اقسام رنگ)
اقسام رنگ
بطور کلی رنگها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:
رنگهای خنثی،
رنگهای گرم
رنگهای سرد
رنگهای

، روز تولد ، فال هندی ، فال چینی ، فال قهوه       
تاریخچه :
یشگویی در کشورهای غربی اغلب بر اساس حرکت خورشید و بروج دوازده گانه

روانشناسی رنگها تعیین رنگ مخصوص هر شخص
رنگ های هماهنگ با عددها و حرف ها:قرمز: 1 ش.س.ج.الفنارنجی: 2 ت.ث.ک.بزرد: 3 ی.ل.ص.ضسبز: 4 و.

مهمترین عامل تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی، رنگ به کار رفته در المان ها می باشد، شدت میزان اثر گذاری رنگ بقدری زیاد است که مستقما با روح و ذهن انسان در ارتباط می باشد، برای درک بهتر تاثیر رنگ بر روحیه ی انسان کافیست بدانیم کلیه اتاق عمل ها در سراسر جهان تنها با دورنگ سبز و آبی (رنگ های آرامش بخش) طراحی می شوند و یا از رنگ قرمز نارنجی اغلب برای فست فودها استفاده می گردد. با توجه به اهمیت رنگ ها در این مقاله قصد داریم توضیح کاملی درباره تاثیر رنگ بر روحیه انسان بدهیم و موضوعات زیر را موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم:

سرفصل های رنگ ها و رنگ ها و تاثیر آن بر روحیه انسان :

جهت اطلاع از رنگ مناسب برای درب چوبی صفحه رنگ درب چوبی را مشاهده نمایید.

همانطور که می دانید بطور کلی تنها سه رنگ اصلی (قرمز، آبی، زرد) وجود دارد و تمامی رنگ ها با ترکیب این سه رنگ ساخته می شوند. رنگ ها به سه زیر تقسیم بندی می شود:

رنگ های گرم :
به رنگ هایی مانند زرد، قرمز، نارنجی “رنگ گرم” می گویند.

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

رنگ های سرد:
به رنگ هایی مانند سبز، آبی و بنفش “رنگ سرد” گفته می شود.

رنگ های خنثی:
معمولا رنگ هایی که از ترکیب چند رنگ ایجاد می شوند را رنگ های خنثی گویند در واقع این رنگ خنثی، رنگ های گرم یا سرد را تحت تاثیر قرار نمی دهند و با هر رنگی همخوانی دارند مانند خاکستری، سفید، مشکی و قهوه ای.

توجه : لازم به ذکر است یک رنگ با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند هم گرم و  سرد باشد برای مثال رنگ بنفش اگر قرمزش بیشتر باشد جز دسته رنگ های گرم  و اگر آبی آن بیشتر باشد رنگ سرد می باشد.

تذکر : در بالا توضیحی مختصر و کابردی درباره دسته بندی رنگ ها داده شده است و جزئیات و و اطلاعات تخصصی آورده نشده است.

برای اینکه از تاثیر رنگ بر روحیه ی انسان آگاه شویم ابتدا باید روانشناسی رنگ ها را بشناسیم و بدانیم هر رنگ موجب ایجاد چه حسی در درون انسان می شود.

جهت اطلاع از انواع رنگ برای درب های چوبی به صفحه رنگ مناسب برای درب چوبی مراجعه نمایید.

روانشناسی رنگ بدین معناست که بدانیم افراد با دیدن هر رنگ چه تغییراتی در درونشان رخ می دهد و این تغییرات موجب ایجاد چه حسی در آنها می گردد.  مطالعات نشان می دهند که ضربان قلب افراد با نگاه کردن به رنگ های گرم (مانند قرمز، نارنجی و زرد) بالا می رود و موجب تزریق آدرنالین در خون می شود و باعث ایجاد گرمی، حس مهمان نوازی و خشم روی ناخود آگاه انسان می گردد، این در حالی است که رنگ های سرد مثل سبز ، آبی و بنفش سبب ایجاد حس آرامش،رازآلودگی و گاهی افسردگی می شوند.

در صورتی که نیاز به ایجاد خلاقیت در محیط دارید می توانید از رنگ بنفش استفاده کنید، بنفش متشکل از دو رنگ آبی و قرمز است که بین ایجاد انگیزش و آرامش توازن برقرار می کند، همچنین این رنگ فضایی صلح آمیز ایجاد می نماید، استرس را کاهش می دهد و یکی از مناسب ترین رنگ ها برای خانه و اداره می باشد.

در صورتی که به دنبال ایجاد آرامش در محیط هستید، رنگ سبز و آبی را انتخاب کنید چرا که رنگ سبز بر روی شبکیه ی چشم منعکس می گردد، بنابراین ماهیچه های چشم کار کمتری انجام می دهند و در نتیجه چشم کمتر خسته می شود.
رنگ آبی برای اتاق هایی که تردد زیادی دارند و یا باید در آن زمان زیادی را به انتظار بگذرانید مناسب است زیرا فشار خون را کاهش می دهد و ایجاد آرامش می کند، لازم به ذکر است رنگ آبی مناسب ترین رنگ برای تخت خواب می باشد.

آیا می خواهید محیطی انگیزشی یا اشتها آور برای افراد ایجاد نمایید؟
بهترین راهکار استفاده از رنگ نارنجی و زرد است و به همین دلیل است که رستوران ها بشدت از این دو رنگ استفاده می نمایند

توجه : مراقب باشید که رنگ های زرد و قرمز در چه مکانی به کار می روند زیرا باعث آسیب به چشم در طولانی مدت می شوند از این رو این رنگ ها برای اتاق پذیرایی مناسب نیستند البته لازم به ذکر است استفاده افراطی از رنگ های گرم باعث چاق شدن شما می گردد!

امروزه تاثیر رنگ بر مارکتینگ و تبلیغات اثبات شده است تا جایی که شرکت ها سرمایه گذاری های سنگینی برای تحقیقات در زمینه ی روانشناسی رنگ انجام می دهند. رنگ ها می توانند باعث گرسنگی ، ایجاد تشویق، صداقت و آرامش بخشیدن در افراد شوند و این تغییرات موجب تصمیم گیری در اشخاص می گردد بنابراین تمامی شرکت ها دنبال استفاده از رنگ هایی هستند که مشتریان را به سمت خرید از آنها سوق دهد.

بارها پیش آمده است که افراد را با توجه رنگ های مورد علایقشان تحلیل شده اند در واقع در فرهنگ های مختلف و همچنین از لحاظ روانشناسی هر رنگ نماد یک خصلت می باشد، در پایین نمادها و ویژگی هر رنگ آورده شده است.

خلوص
معصومیت
پاکیزگی
بزرگ شدن فضا
خنثی بودن

قدرت
مقاومت
شیطانی
هوش
نازک به چشم آمدن
مرگ و سوگواری

رومانتیک بودن
عشق
ملایم
آرامش دهنده
تحریک کننده

خنثی
بی انتها

عشق
رومانتیک
گرمی
راحتی
انرژی
جریان زندگی
هیجان

شادی
انرژی بخش
هیجان
اشتیاق
گرمی
ثروت
تغییر
پیچیدگی
انگیزش

شادی
خنده
گرما
گرسنگی
خشم
جلب توجه

طبیعی
خنکی
رشد
پول
سلامت
حسادت
آرامش
همدلی
باروری
سردی

آرامش
متانت
سردی
عقل
وفاداری
صداقت
غیراشتهاآور

سلطنتی
ثروت
پیچیدگی
عقل
معنوی
احترام
رازآلودگی

قابل اعتماد
پایداری
رفاقت
ناراحتی
گرمی
راحتی
امنیت
طبیعی
ارگانیک
در برخی فرهنگ ها عزاداری

طبقه انواع رنگ های دکوراسیون به شرح زیر می باشد.

این گونه رنگ ها یاد آور موضوعات ورزشی، هیجان و تعطیلات می باشند و اغلب حس مسافرت و ماجراجویی را در بیننده بیدار می کنند این رنگ ها عموما برای اماکن ورزشی ، مهد کودک ها و اتاق جوانان و نوجوانان به کار می رود.

ملایم، آرام بخش و رنگ پریده و بعضی اوقات تیره و گاهی مابین دو رنگ آبی و سبز و طیف هایی از بنفش که  آرامش بصری را به بیننده القا می کند و شاید نوعی رمز و راز یا هیجان خاموش را در بیننده بر انگیزند، اینها تماما ویژگی رنگ های ملایم در دکوراسیون هستند.

 شکوه، جلال و قدمت رنگ های بنفش و آبی های تیره در کنار گونه هایی از رنگ سبز، طلایی، قرمز و خرمایی باعث ایجاد حس شکوه و جلال می شود در این نوع  موارد می توان از تضاد های رنگی با احتیاط استفاده کرد.

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی

رنگ های خاموش خواص چند جانبه ای دارند ترکیباتی از رنگ های خاموش ،زهد و سنت را تداعی می کنند و ترکیبات رنگ پریده تر آنها می توانند یاد آور حس قدمت باشند همچنین برای القای حس پیچیدگی بیشتر و زرق و برق کمتر می توان از این رنگ ها استفاده کرد.

Arttherapyblog

مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی
مقاله روانشناسی رنگ ها به زبان انگلیسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *