چطور ایده جذاب پیدا کنیم

 
helpkade
چطور ایده جذاب پیدا کنیم
چطور ایده جذاب پیدا کنیم

واقعا چطور یک ایده جذاب پیدا کنیم؟ همونطوری که دوست داریم اجرا شدن ایده های شخصی مان را ببینم، چشم انداز ایجاد یک فرمول جهانی برای موفقیت، ما را بیشتر به هیجان می آورد. ما ارزشهای کارآفرینی در جهانی فعلی مان را میفهمیم. کارآفرینی محرک تکنولوژی است و جامعه بشری ما را  برای تفکر و رشد کردن به چالش میکشد.

افرادی را دیده ام که ایده هایشان برای جامعه ما ارزشهای اقتصادی  داشته اند، اما آن ها اجازه داده اند تا مشکلات کوچک راهشان را سد کند و جلوی تأثیری که آن ها میتوانستند داشته باشند را بگیرد.

احتمالا شما در گوشه ذهنتان یک ایده هرچند کوچک دارید ، اما اگر غیر از این است میتونم سرنخ هایی رو به شما بدهم تا بفهمید ایده های خوب از کجا شروع میشوند.

نصیحت اول : بر روی ایده متوقف نشوید. به ایده تان بیش از حد نپردازید و دنبال بدست آوردن تمام جزئیات و راه حل آنها در همان ابتدای کار نباشید . ایده را پیدا کنید و به دنبال اجرای آن بروید .

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

 

ایده های هستند که در طول روز بصورت اتفاقی و فی البداهه به ذهن شما خطور میکنند . یکی از وسایل آشپزخانه تان میتونه یه کار دیگه هم انجام بده  ، در مسیر صبحگاهیتان یک موقعیت تبلیغاتی وجود داده که خیلی مورد استفاده قرار نگرفته، و یا یک بخش از نرم افزار که میتواند راندمان کاری را بالا میبرد .

ما تمایل داریم که در مسیر زندگیمان به سرعت حرکت کنیم و هر چیزی رو همون طوری که هست قبول کنیم ، اما وقتیکه سرعتتون رو کم کنید  و شروع به سوال کردن در مورد چیزهای که در اطرافتان هستند میکنید ، متوجه میشوید الهاماتی به شما شده است . خیلی از ایده ها را کنار خواهید گذاشت — گران هستند یا جامعه هدف آنها به اندازه کافی بزرگ نیست– اما یکبار که به دنیای اطرافتان بعنوان یک بازار فرصتها آن هم بدون هیچگونه محدودیتی نگاه کنید مصمم میشوید تا چند ایده مستعد و قابل اجرا را پیدا کنید .

برخی از ما ذاتاً سرشار از ایده هستیم . ایده های زیادی در تمامی طول روز بوجود می آوریم .به بعضی از اونها به خاطر غیرواقعی بودنشون میخندیم ، مابقی رو هم به خاطر بی معنی بودنشون بی خیال میشیم . شما متوجه خواهید شد بیشتر از آنکه ایده های بد دارید ایده های خوب با پتانسیل های عالی هم خواهید داشت .

یک یادداشت را بر روی موبایل یا نوت بوک تان همیشه باز داشته باشید و هر ایده ای که دارید بنویسید . اهمیت نداره که ایده احمقانه به نظر برسه یا اینکه خیلی پر زرق و برق باشه . گهگاهی که به نوشته هایتان رجوع میکنید ممکنه جنبه های قابل تحقق و قابل دستیابی بیشتری رو ، از اونها ببینید .

خوندن این لیست برای دیگران میتونه نقطه شروع برای گفتگو و توسعه طرح اولیه به موارد معقول و منطقی باشه .تنها راهی که میتونه تضمین کنه ایده شما دزدیده نمیشه اینه که بی خیال ایده بشید !!!

بعضی وقتها ایده ای رو نمیتونید کاملش کنید.یا هنوز تکامل نیافته است ،خوب پس مطرحش کنید .برخی از بهترین اختراعات جدید دنیا ماحصل تلاش یک نفر نیستند و نتیجه یک کار گروهی هستند .گفتگو با افرادی که در زمینه فعالیت شما هستند ، حتی اگه با اونها از طریق اینترنت و در نقطه ی دیگه ای از دنیا در ارتباط هستید ، میتونه بهترین مشوق و محرک برای شما باشه  .

بحث و گفتگو با دوستان و همکارنتان در مورد طرح اولیه تاثیر بیشتری در هدایت طرح بسوی واقعی سازی دارد تا اینکه خودتان به تنهایی اقدام کنید . شما به تنهایی کامل نیستید اما همکاری با دیگران شما را به یک ترکیب طلایی تبدیل میکنه .حتی مذاکرات و مباحث غیر رسمی با دوستان و همکاران نیز در توسعه طرح به شما کمک خواهد کرد .

برای قرار ملاقات های رسمی یک قرارداد عدم افشای اطلاعات به همراه داشته باشید ولی در کارگروهی هیچ حد و حصری قائل نباشید . افراد زیادی سالیان سال  راه های رسیدن به موفقیت را پیدا کرده اند .

همکاریتان را فقط محدود به تجار موفق دیگر نکنید . به حرفهای دوستان و خانوده تان بصورت جدی گوش کنید . توجه کردن به دغدغه های آنها فرصتی را برای شما بوجود می آورد تا علاوه بر خودتان در زندگی آنها نیز جایی برای پیشرفت پیدا کنید .

مادر من مشکل شنوایی دارد . دائما با درخواستهای مادرم برای درست کردن چیزی که لذت ذندگی رو براش افزایش بده مواجه هستم . مطمئنا خیلی از درخواستهای اون فراتر از حد توانایی های منه که بتونم اجراشون کنم اما ایده های زیادی بوده اند که شروعی برای برخی از طرح های اولیه و توسعه ها بودند ، ایده ها و محصولاتی که هدفشون مرتفع نمودن بخشی از ناتوانایی ها بود .

به دوستانتان که در بازاریابی کسب و کارشون با مشکلاتی مواجه هستند یا افراد سالمندتر خانواده که کار کردن با تکنولوژی های جدید برایشان سخت است فکر کنید . افراد دور و بر شما ذخایر اتمام ناپذیری از مشکلات و راه حل های پیش رو هستند .

همیشه به یاد داشته باشید فرقی نمیکند شما چه چیزی تولید میکنید ، مادرتان احتمالا فکر میکند که اون وسیله هوشمنده ، پس فراموش نکنید موضوع رو در بین افرادی که کمتر شناخته شده هستند بررسی کنید .

اگراحساس میکنید برای کارآفرینی مصمم هستید ،میتوانید از  مشتریان بالقوه تان برای ایده های جدید سوال کنید . خیلی شبیه پیدا کردن نقاط ضعف شرکتتان ،شما میتوانید شرکتهای فعال در زمینه ی مورد علاقه تان را فراخوان کنید و از آنها بپرسید برای یک تجارت اصولی نیاز به چه مسائلی دارند . اگر همه آنها یک مسئله را اعلام کردند ،ایده شما حاضر است .دست بکار شوید . علاوه بر این شما مطمئن هستید که آنها مشتریان محصولتان خواهند بود.

و در آخر از همه مهمتر: ایده هایتان را ثبت کنید !! بر روی موبایل ، تبلت و نوت بوک طرح های اولیه و ایدهای کوچکتر مرتبط رو خلاصه وار  بنویسید  . خواهید فهمید وقتی که با ایده ای مواجه میشوید ، فکرهایتان خیلی سریع و طوفانی خواهند بود.

خیلی عالی و زیبا

من یک ایده خیلی خوب دارم و برای شروع آن به سرمایه نیازم اما میترسم اگر سرمایه خود را خرج کنم و ایده من نتیجه ندهد سرمایه و وقت و اعتبار خود را از دست میدهم
لطفا رهنمایی کنید چیکار کنم!

دوطت عزیز همه اول همین اند اما اگر میترسی بهتره به شوخی با اطرا فیانت مطرح کنی با لحن شوخی اگه اونا ازت در حالت شوخی حمایت کردن و بازخورد خوبی داشت سرمایه گزاری کن یا اگه بازخوردت بدی داشت نقاط ضعفش رو حل کن و دوباره مطرحش کن بعد از کسب باز خورد بالای 50 درصد کارت رو میتونی شروع کنی ولی بهتره در ابتدا دو نفری شروع کنی یعنی یه همکار که ایده هاش تا حد زیادی باهات قرق کنه و از سواد کافی هم برخوردار باشه هم کاری کنی تا موفق بشی امید وارم موفق باشی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “aa36288c1d0ebfb5a595960255f107d9” );document.getElementById(“b0cfc9614a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ساخت حساب کاربری

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

ذهن انسان، گنجینه‌ای از افکار و تخیلات منحصربه‌فردی است که می‌توانند با دریافت توجه کافی، خالق زیباترین و بهترین تجربیات باشد. خیلی وقت‌‌ها ما این قدرت ذهن را به‌سادگی دست کم می‌گیریم و بسیاری از فرصت‌های خود را بدون اینکه متوجه باشیم از دست می‌دهیم. با اینکه همه‌ی افکار موجود در ذهن ما نتیجه‌ی مثبتی در پی ندارند، اما تعداد افکاری که می‌توانند تبدیل به واقعیتی جذاب و لذت‌بخش شوند، بیش از حد تصور ماست. ایده‌های ثروت ساز یکی از همین افکار مثبت هستند که می‌توانند دریایی از سرمایه و خوشبختی را به ما هدیه دهند. احتمالا کنجکاو شده‌اید که با این افکار جالب و پربازده بیشتر آشنا شوید! پس با ما همراه باشید تا شما را با دنیای جذاب ایده ثروت ساز آشنا کنیم.

فهرست عناوین

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

ایده‌های ثروت ساز، ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد منابع پایدار مالی و حتی علمی بهره برد. با پیگیری این ایده‌ها، رسیدن به اهداف و آرزوها تبدیل به ساده‌ترین کار جهان خواهد شد و انسان می‌تواند با کوچک‌ترین تلاش به بزرگ‌ترین نتایج ممکن دست پیدا کند. یک ایده‌ ثروت ساز خوب، منجر به اخذ تصمیمات منطقی و هوشمندانه در افراد می‌شود. همین موضوع ارزش ثروت ایجاد شده توسط این اشخاص را تعیین می‌کند.

ایده‌هایی که منجر به تولید ثروت و منابع مالی دائمی و بی‌پایان می‌شود، معمولا دارای سه ویژگی مشترک هستند. اگر ایده‌های شما دارای این ویژگی‌ها هستند، با خیال راحت برای پیاده‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که قرار است تمامی رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

معمولا ایده‌های ثروت ساز نیاز بخش بزرگی از جامعه را برآورده می‌کنند. پیاده‌سازی این ایده‌‌ها مشکل افراد بسیاری را برطرف می‌‌کنند و باعث می‌شوند افراد بیشتری برای رفع نیاز یا حل مشکل‌شان به خرید ایده‌ی شما روی بیاورند. به این ترتیب، بدون تلاش زیاد، ثروت به سمت شما روانه خواهد شد.

خلاقیت یکی از ویژگی‌های این نوع از ایده‌هاست. با طرح راهکارهای خلاقانه، می‌توان بر مشکلات حل نشدنی غلبه کرد. در بسیاری از مواقع راهکار دائمی و مناسبی برای رفع برخی از نیازها در دسترس نیست. خلاقیت کمک می‌کند تا این نیازها به روش جدیدی برطرف شوند. همین موضوع سیل ثروت را به سوی‌ شما جاری خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های یک ایده ثروت ساز، میزان اثرگذاری بیشتر آن نسبت به سایر روش‌هاست . معمولا چنین راهکارهایی به‌طور آنی نیاز افراد را مرتفع می‌کنند و می‌تواند اثر خود را در طولانی‌مدت حفظ کنند. به همین جهت نسبت به سایر روش‌ها از طرفداران بیشتری برخورداند و ثروت بیشتری را جذب می‌‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی یک اندیشه‌ی ثروت ساز، داشتن قابلیت اجرا شدن است. افکاری که قابل پیاده‌سازی نیستند همیشه در حد یک رویا باقی می‌مانند و مسلما نمی‌توان از آن‌ها توقع تولید پول و ثروت داشت. پس پیش از ایده‌پردازی بررسی کنید که آیا فکر شما از قابلیت اجرایی برخوردار است یا خیر.

مهم‌ترین نکته درمورد ثروت ساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست موفق می‌شود. حالا گاهی این ایده، آن‌قدر ساده است که اصلا فکرش را هم نمی‌کنیم که بتواند ثروت ساز باشد، اما فردی می‌آید و این ایده را ثروت ساز می‌کند. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دقت کنیم در محل زندگی همه‌ی ما سوپر مارکت‌های متعددی وجود دارد که همه سوپر مارکت هستند، اما یکی از آن‌ها از بقیه شلوغ‌تر و پرفرو‌ش‌تر است! چرا؟ مگر ایده‌ی همه این سوپر مارکت‌ها یکسان نیست؟ همگی آن‌ها می‌خواهند نیاز اهل محل را به لوازم مصرفی منزل تامین کنند، اما یکی از این سوپر مارکت‌ها از دیگران موفق‌تر است. به این خاطر که ایده به خودی خود اهمیتی ندارد و مهم درست اجرا کردن آن است.

مثلا سوپر مارکت پرفروش‌تر محصولات را زیباتر در قفسه‌ها چیده است، با برخورد گرم‌تری با مشتریان رفتار می‌کند و فروشگاه مرتب‌تری دارد و همین موضوع های ساده باعث شده است بیشتر فروش کند و پولسازتر باشد. پس بهتر است به جای تمرکز زیاد روی ایده، به اجرای آن فکر کنیم. بیایید مثال دیگری را بررسی کنیم، شما به دنبال کلاس زبان مناسبی برای ثبت نام می‌گردید، در این بین موسسات بسیار زیادی وجود دارند، چند موسسه را انتخاب می‌کنید و با آنها تماس می‌گیرید. در این تماس تلفنی، موسسات ویژگی‌های دوره‌های آموزشی و اساتید خود را معرفی می‌کنند و شما تصمیم می‌گیرید کدام‌یک را انتخاب کنید. وقتی به موسسه می‌روید می‌بینید بسیاری دیگر نیز به همان دلایل شما این موسسه زبان را انتخاب کرده‌اند و این موسسه توانسته است نسبت به سایر رقیبان موفق‌تر و به عبارتی ثروت سازتر عمل کند.

خوب حالا دقیقا متوجه می‌شویم که ثروت ساز بودن یک تفکر، چندان هم به خود ایده ربطی ندارد. مثلا ایده موسسه زبان یا ایده سوپر مارکت ایده‌های ثروت ساز و غیرمعمولی به نظر نمی‌آیند، اما می‌توانند برای برخی افراد ایده‌ای ثروت ساز باشند و برای برخی دیگر خیر.

پس همانطور که گفتیم ایده ثروت ساز به واسطه اید‌ اش ثروت ساز نشده است، بلکه اجرای ایده مهم است،خیلی‌ها به اشتباه فکر می کنند ایده ثروت ساز باید یک ایده‌ی خاص باشد، اما واقعیت این است که هر ایده اجرایی خاص می‌خواهد تا تبدیل به یک ایده ثروت ساز شود، ساده‌ترین ایده‌ها با اجرایی متفاوت، ثروت ساز می‌شوند و خاص‌ترین افکار با اجرایی بد شکست می‌خورند. پس من هم اگر می‌خواهم یک ایده ثروت ساز پیدا کنم، بهتر است به این موضوع توجه کنم که چه ایده‌ای را می‌توانم خوب اجرا کنم؟ چه کاری را می توانم بسیار بهتر از دیگران انجام دهم، این دقیقا همان ایده‌ای است که من را ثروتمند می‌کند. برای اینکه بفهمیم چه ایده‌ای را می‌توانیم خوب اجرا کنیم، باید لیستی از ایده‌هایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم به خوبی اجرا کنیم، تهیه کنیم.

برای اینکه بفهمیم دقیقا چگونه می‌توانیم ایده ثروت ساز خود را پیدا کنیم، کافیست چند دقیقه زمان بگذاریم و به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم. سعی کنید برای هر سوال چند دقیقه زمان بگذارید. مطمئن باشید این ۵ سوال می‌توانند دریچه‌های جدیدی را در یافتن یک ایده ثروت ساز به روی شما باز کند.

پس از فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات بالا می‌توانید به ایده ثروت ساز مخصوص خودتان بسیار نزدیک شوید. وقتی که به سوالات بالا پاسخ دهیم، ذهن فعال می‌شود و ایده عالی ما پس از مدتی پیدا خواهد شد. سعی کنید سوالات را در یک دفترچه یا گوشی همراه خود یادداشت کنید. سپس در روزهای آینده ایده‌هایی را که به ذهن‌تان م‌ رسند زیر این سوالات اضافه کنید. خواهید دید بعد از مدتی دفترچه‌ای از ایده‌های مختلف دارید که هر یک می‌توانند تفکری ثروت ساز باشند. حالا کافیست از بین این‌ها یک ایده را انتخاب و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

در بسیاری از مواقع، ما تاثیر افکار منفی و ضعیف روزمره را بر زندگی و اهداف خود نادیده می‌گیریم. گاهی آن‌قدر این تفکرات و جملات ناخوشایند را در ذهن خود مرور می‌کنیم که پس از مدتی افکار منفی تبدیل به واقعیت می‌شوند. این افکار در تمامی بخش‌های زندگی ما نفوذ می‌کنند که یکی از این بخش‌ها پیدا کردن ایده‌ی ثروت ساز است. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این تفکرات آسیب‌زننده، چندین مورد از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. این افکار غلط را به خاطر بسپارید و از آن‌ها دوری کنید.

همانطور که در بخش ویژگی‌های ایده‌ ثروت ساز اشاره کردیم، قابلیت اجرا و پیاده‌سازی ایده، از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین طرز فکری است. تفکری که به عمل تبدیل نشود در حد یک رویا باقی می‌ماند و خیلی زود به خاطرات می‌پیوندد. برای پیاده‌سازی افکار، ابتدا باید آن‌ها را با شرایط حاکم بر محیط سازگار کرد. شرایطی که در ادامه نام می‌بریم، برخی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید پیش از پیاده‌سازی ایده، مورد توجه قرار دهید:

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.4 / 5. تعداد امتیاز: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

ذهن انسان، گنجینه‌ای از افکار و تخیلات منحصربه‌فردی است که می‌توانند با دریافت توجه کافی، خالق زیباترین و بهترین تجربیات باشد. خیلی وقت‌‌ها ما این قدرت ذهن را به‌سادگی دست کم می‌گیریم و بسیاری از فرصت‌های خود را بدون اینکه متوجه باشیم از دست می‌دهیم. با اینکه همه‌ی افکار موجود در ذهن ما نتیجه‌ی مثبتی در پی ندارند، اما تعداد افکاری که می‌توانند تبدیل به واقعیتی جذاب و لذت‌بخش شوند، بیش از حد تصور ماست. ایده‌های ثروت ساز یکی از همین افکار مثبت هستند که می‌توانند دریایی از سرمایه و خوشبختی را به ما هدیه دهند. احتمالا کنجکاو شده‌اید که با این افکار جالب و پربازده بیشتر آشنا شوید! پس با ما همراه باشید تا شما را با دنیای جذاب ایده ثروت ساز آشنا کنیم.

فهرست عناوین

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

ایده‌های ثروت ساز، ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد منابع پایدار مالی و حتی علمی بهره برد. با پیگیری این ایده‌ها، رسیدن به اهداف و آرزوها تبدیل به ساده‌ترین کار جهان خواهد شد و انسان می‌تواند با کوچک‌ترین تلاش به بزرگ‌ترین نتایج ممکن دست پیدا کند. یک ایده‌ ثروت ساز خوب، منجر به اخذ تصمیمات منطقی و هوشمندانه در افراد می‌شود. همین موضوع ارزش ثروت ایجاد شده توسط این اشخاص را تعیین می‌کند.

ایده‌هایی که منجر به تولید ثروت و منابع مالی دائمی و بی‌پایان می‌شود، معمولا دارای سه ویژگی مشترک هستند. اگر ایده‌های شما دارای این ویژگی‌ها هستند، با خیال راحت برای پیاده‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که قرار است تمامی رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

معمولا ایده‌های ثروت ساز نیاز بخش بزرگی از جامعه را برآورده می‌کنند. پیاده‌سازی این ایده‌‌ها مشکل افراد بسیاری را برطرف می‌‌کنند و باعث می‌شوند افراد بیشتری برای رفع نیاز یا حل مشکل‌شان به خرید ایده‌ی شما روی بیاورند. به این ترتیب، بدون تلاش زیاد، ثروت به سمت شما روانه خواهد شد.

خلاقیت یکی از ویژگی‌های این نوع از ایده‌هاست. با طرح راهکارهای خلاقانه، می‌توان بر مشکلات حل نشدنی غلبه کرد. در بسیاری از مواقع راهکار دائمی و مناسبی برای رفع برخی از نیازها در دسترس نیست. خلاقیت کمک می‌کند تا این نیازها به روش جدیدی برطرف شوند. همین موضوع سیل ثروت را به سوی‌ شما جاری خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های یک ایده ثروت ساز، میزان اثرگذاری بیشتر آن نسبت به سایر روش‌هاست . معمولا چنین راهکارهایی به‌طور آنی نیاز افراد را مرتفع می‌کنند و می‌تواند اثر خود را در طولانی‌مدت حفظ کنند. به همین جهت نسبت به سایر روش‌ها از طرفداران بیشتری برخورداند و ثروت بیشتری را جذب می‌‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی یک اندیشه‌ی ثروت ساز، داشتن قابلیت اجرا شدن است. افکاری که قابل پیاده‌سازی نیستند همیشه در حد یک رویا باقی می‌مانند و مسلما نمی‌توان از آن‌ها توقع تولید پول و ثروت داشت. پس پیش از ایده‌پردازی بررسی کنید که آیا فکر شما از قابلیت اجرایی برخوردار است یا خیر.

مهم‌ترین نکته درمورد ثروت ساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست موفق می‌شود. حالا گاهی این ایده، آن‌قدر ساده است که اصلا فکرش را هم نمی‌کنیم که بتواند ثروت ساز باشد، اما فردی می‌آید و این ایده را ثروت ساز می‌کند. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دقت کنیم در محل زندگی همه‌ی ما سوپر مارکت‌های متعددی وجود دارد که همه سوپر مارکت هستند، اما یکی از آن‌ها از بقیه شلوغ‌تر و پرفرو‌ش‌تر است! چرا؟ مگر ایده‌ی همه این سوپر مارکت‌ها یکسان نیست؟ همگی آن‌ها می‌خواهند نیاز اهل محل را به لوازم مصرفی منزل تامین کنند، اما یکی از این سوپر مارکت‌ها از دیگران موفق‌تر است. به این خاطر که ایده به خودی خود اهمیتی ندارد و مهم درست اجرا کردن آن است.

مثلا سوپر مارکت پرفروش‌تر محصولات را زیباتر در قفسه‌ها چیده است، با برخورد گرم‌تری با مشتریان رفتار می‌کند و فروشگاه مرتب‌تری دارد و همین موضوع های ساده باعث شده است بیشتر فروش کند و پولسازتر باشد. پس بهتر است به جای تمرکز زیاد روی ایده، به اجرای آن فکر کنیم. بیایید مثال دیگری را بررسی کنیم، شما به دنبال کلاس زبان مناسبی برای ثبت نام می‌گردید، در این بین موسسات بسیار زیادی وجود دارند، چند موسسه را انتخاب می‌کنید و با آنها تماس می‌گیرید. در این تماس تلفنی، موسسات ویژگی‌های دوره‌های آموزشی و اساتید خود را معرفی می‌کنند و شما تصمیم می‌گیرید کدام‌یک را انتخاب کنید. وقتی به موسسه می‌روید می‌بینید بسیاری دیگر نیز به همان دلایل شما این موسسه زبان را انتخاب کرده‌اند و این موسسه توانسته است نسبت به سایر رقیبان موفق‌تر و به عبارتی ثروت سازتر عمل کند.

خوب حالا دقیقا متوجه می‌شویم که ثروت ساز بودن یک تفکر، چندان هم به خود ایده ربطی ندارد. مثلا ایده موسسه زبان یا ایده سوپر مارکت ایده‌های ثروت ساز و غیرمعمولی به نظر نمی‌آیند، اما می‌توانند برای برخی افراد ایده‌ای ثروت ساز باشند و برای برخی دیگر خیر.

پس همانطور که گفتیم ایده ثروت ساز به واسطه اید‌ اش ثروت ساز نشده است، بلکه اجرای ایده مهم است،خیلی‌ها به اشتباه فکر می کنند ایده ثروت ساز باید یک ایده‌ی خاص باشد، اما واقعیت این است که هر ایده اجرایی خاص می‌خواهد تا تبدیل به یک ایده ثروت ساز شود، ساده‌ترین ایده‌ها با اجرایی متفاوت، ثروت ساز می‌شوند و خاص‌ترین افکار با اجرایی بد شکست می‌خورند. پس من هم اگر می‌خواهم یک ایده ثروت ساز پیدا کنم، بهتر است به این موضوع توجه کنم که چه ایده‌ای را می‌توانم خوب اجرا کنم؟ چه کاری را می توانم بسیار بهتر از دیگران انجام دهم، این دقیقا همان ایده‌ای است که من را ثروتمند می‌کند. برای اینکه بفهمیم چه ایده‌ای را می‌توانیم خوب اجرا کنیم، باید لیستی از ایده‌هایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم به خوبی اجرا کنیم، تهیه کنیم.

برای اینکه بفهمیم دقیقا چگونه می‌توانیم ایده ثروت ساز خود را پیدا کنیم، کافیست چند دقیقه زمان بگذاریم و به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم. سعی کنید برای هر سوال چند دقیقه زمان بگذارید. مطمئن باشید این ۵ سوال می‌توانند دریچه‌های جدیدی را در یافتن یک ایده ثروت ساز به روی شما باز کند.

پس از فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات بالا می‌توانید به ایده ثروت ساز مخصوص خودتان بسیار نزدیک شوید. وقتی که به سوالات بالا پاسخ دهیم، ذهن فعال می‌شود و ایده عالی ما پس از مدتی پیدا خواهد شد. سعی کنید سوالات را در یک دفترچه یا گوشی همراه خود یادداشت کنید. سپس در روزهای آینده ایده‌هایی را که به ذهن‌تان م‌ رسند زیر این سوالات اضافه کنید. خواهید دید بعد از مدتی دفترچه‌ای از ایده‌های مختلف دارید که هر یک می‌توانند تفکری ثروت ساز باشند. حالا کافیست از بین این‌ها یک ایده را انتخاب و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

در بسیاری از مواقع، ما تاثیر افکار منفی و ضعیف روزمره را بر زندگی و اهداف خود نادیده می‌گیریم. گاهی آن‌قدر این تفکرات و جملات ناخوشایند را در ذهن خود مرور می‌کنیم که پس از مدتی افکار منفی تبدیل به واقعیت می‌شوند. این افکار در تمامی بخش‌های زندگی ما نفوذ می‌کنند که یکی از این بخش‌ها پیدا کردن ایده‌ی ثروت ساز است. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این تفکرات آسیب‌زننده، چندین مورد از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. این افکار غلط را به خاطر بسپارید و از آن‌ها دوری کنید.

همانطور که در بخش ویژگی‌های ایده‌ ثروت ساز اشاره کردیم، قابلیت اجرا و پیاده‌سازی ایده، از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین طرز فکری است. تفکری که به عمل تبدیل نشود در حد یک رویا باقی می‌ماند و خیلی زود به خاطرات می‌پیوندد. برای پیاده‌سازی افکار، ابتدا باید آن‌ها را با شرایط حاکم بر محیط سازگار کرد. شرایطی که در ادامه نام می‌بریم، برخی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید پیش از پیاده‌سازی ایده، مورد توجه قرار دهید:

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.4 / 5. تعداد امتیاز: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

ذهن انسان، گنجینه‌ای از افکار و تخیلات منحصربه‌فردی است که می‌توانند با دریافت توجه کافی، خالق زیباترین و بهترین تجربیات باشد. خیلی وقت‌‌ها ما این قدرت ذهن را به‌سادگی دست کم می‌گیریم و بسیاری از فرصت‌های خود را بدون اینکه متوجه باشیم از دست می‌دهیم. با اینکه همه‌ی افکار موجود در ذهن ما نتیجه‌ی مثبتی در پی ندارند، اما تعداد افکاری که می‌توانند تبدیل به واقعیتی جذاب و لذت‌بخش شوند، بیش از حد تصور ماست. ایده‌های ثروت ساز یکی از همین افکار مثبت هستند که می‌توانند دریایی از سرمایه و خوشبختی را به ما هدیه دهند. احتمالا کنجکاو شده‌اید که با این افکار جالب و پربازده بیشتر آشنا شوید! پس با ما همراه باشید تا شما را با دنیای جذاب ایده ثروت ساز آشنا کنیم.

فهرست عناوین

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

ایده‌های ثروت ساز، ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد منابع پایدار مالی و حتی علمی بهره برد. با پیگیری این ایده‌ها، رسیدن به اهداف و آرزوها تبدیل به ساده‌ترین کار جهان خواهد شد و انسان می‌تواند با کوچک‌ترین تلاش به بزرگ‌ترین نتایج ممکن دست پیدا کند. یک ایده‌ ثروت ساز خوب، منجر به اخذ تصمیمات منطقی و هوشمندانه در افراد می‌شود. همین موضوع ارزش ثروت ایجاد شده توسط این اشخاص را تعیین می‌کند.

ایده‌هایی که منجر به تولید ثروت و منابع مالی دائمی و بی‌پایان می‌شود، معمولا دارای سه ویژگی مشترک هستند. اگر ایده‌های شما دارای این ویژگی‌ها هستند، با خیال راحت برای پیاده‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که قرار است تمامی رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

معمولا ایده‌های ثروت ساز نیاز بخش بزرگی از جامعه را برآورده می‌کنند. پیاده‌سازی این ایده‌‌ها مشکل افراد بسیاری را برطرف می‌‌کنند و باعث می‌شوند افراد بیشتری برای رفع نیاز یا حل مشکل‌شان به خرید ایده‌ی شما روی بیاورند. به این ترتیب، بدون تلاش زیاد، ثروت به سمت شما روانه خواهد شد.

خلاقیت یکی از ویژگی‌های این نوع از ایده‌هاست. با طرح راهکارهای خلاقانه، می‌توان بر مشکلات حل نشدنی غلبه کرد. در بسیاری از مواقع راهکار دائمی و مناسبی برای رفع برخی از نیازها در دسترس نیست. خلاقیت کمک می‌کند تا این نیازها به روش جدیدی برطرف شوند. همین موضوع سیل ثروت را به سوی‌ شما جاری خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های یک ایده ثروت ساز، میزان اثرگذاری بیشتر آن نسبت به سایر روش‌هاست . معمولا چنین راهکارهایی به‌طور آنی نیاز افراد را مرتفع می‌کنند و می‌تواند اثر خود را در طولانی‌مدت حفظ کنند. به همین جهت نسبت به سایر روش‌ها از طرفداران بیشتری برخورداند و ثروت بیشتری را جذب می‌‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی یک اندیشه‌ی ثروت ساز، داشتن قابلیت اجرا شدن است. افکاری که قابل پیاده‌سازی نیستند همیشه در حد یک رویا باقی می‌مانند و مسلما نمی‌توان از آن‌ها توقع تولید پول و ثروت داشت. پس پیش از ایده‌پردازی بررسی کنید که آیا فکر شما از قابلیت اجرایی برخوردار است یا خیر.

مهم‌ترین نکته درمورد ثروت ساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست موفق می‌شود. حالا گاهی این ایده، آن‌قدر ساده است که اصلا فکرش را هم نمی‌کنیم که بتواند ثروت ساز باشد، اما فردی می‌آید و این ایده را ثروت ساز می‌کند. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دقت کنیم در محل زندگی همه‌ی ما سوپر مارکت‌های متعددی وجود دارد که همه سوپر مارکت هستند، اما یکی از آن‌ها از بقیه شلوغ‌تر و پرفرو‌ش‌تر است! چرا؟ مگر ایده‌ی همه این سوپر مارکت‌ها یکسان نیست؟ همگی آن‌ها می‌خواهند نیاز اهل محل را به لوازم مصرفی منزل تامین کنند، اما یکی از این سوپر مارکت‌ها از دیگران موفق‌تر است. به این خاطر که ایده به خودی خود اهمیتی ندارد و مهم درست اجرا کردن آن است.

مثلا سوپر مارکت پرفروش‌تر محصولات را زیباتر در قفسه‌ها چیده است، با برخورد گرم‌تری با مشتریان رفتار می‌کند و فروشگاه مرتب‌تری دارد و همین موضوع های ساده باعث شده است بیشتر فروش کند و پولسازتر باشد. پس بهتر است به جای تمرکز زیاد روی ایده، به اجرای آن فکر کنیم. بیایید مثال دیگری را بررسی کنیم، شما به دنبال کلاس زبان مناسبی برای ثبت نام می‌گردید، در این بین موسسات بسیار زیادی وجود دارند، چند موسسه را انتخاب می‌کنید و با آنها تماس می‌گیرید. در این تماس تلفنی، موسسات ویژگی‌های دوره‌های آموزشی و اساتید خود را معرفی می‌کنند و شما تصمیم می‌گیرید کدام‌یک را انتخاب کنید. وقتی به موسسه می‌روید می‌بینید بسیاری دیگر نیز به همان دلایل شما این موسسه زبان را انتخاب کرده‌اند و این موسسه توانسته است نسبت به سایر رقیبان موفق‌تر و به عبارتی ثروت سازتر عمل کند.

خوب حالا دقیقا متوجه می‌شویم که ثروت ساز بودن یک تفکر، چندان هم به خود ایده ربطی ندارد. مثلا ایده موسسه زبان یا ایده سوپر مارکت ایده‌های ثروت ساز و غیرمعمولی به نظر نمی‌آیند، اما می‌توانند برای برخی افراد ایده‌ای ثروت ساز باشند و برای برخی دیگر خیر.

پس همانطور که گفتیم ایده ثروت ساز به واسطه اید‌ اش ثروت ساز نشده است، بلکه اجرای ایده مهم است،خیلی‌ها به اشتباه فکر می کنند ایده ثروت ساز باید یک ایده‌ی خاص باشد، اما واقعیت این است که هر ایده اجرایی خاص می‌خواهد تا تبدیل به یک ایده ثروت ساز شود، ساده‌ترین ایده‌ها با اجرایی متفاوت، ثروت ساز می‌شوند و خاص‌ترین افکار با اجرایی بد شکست می‌خورند. پس من هم اگر می‌خواهم یک ایده ثروت ساز پیدا کنم، بهتر است به این موضوع توجه کنم که چه ایده‌ای را می‌توانم خوب اجرا کنم؟ چه کاری را می توانم بسیار بهتر از دیگران انجام دهم، این دقیقا همان ایده‌ای است که من را ثروتمند می‌کند. برای اینکه بفهمیم چه ایده‌ای را می‌توانیم خوب اجرا کنیم، باید لیستی از ایده‌هایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم به خوبی اجرا کنیم، تهیه کنیم.

برای اینکه بفهمیم دقیقا چگونه می‌توانیم ایده ثروت ساز خود را پیدا کنیم، کافیست چند دقیقه زمان بگذاریم و به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم. سعی کنید برای هر سوال چند دقیقه زمان بگذارید. مطمئن باشید این ۵ سوال می‌توانند دریچه‌های جدیدی را در یافتن یک ایده ثروت ساز به روی شما باز کند.

پس از فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات بالا می‌توانید به ایده ثروت ساز مخصوص خودتان بسیار نزدیک شوید. وقتی که به سوالات بالا پاسخ دهیم، ذهن فعال می‌شود و ایده عالی ما پس از مدتی پیدا خواهد شد. سعی کنید سوالات را در یک دفترچه یا گوشی همراه خود یادداشت کنید. سپس در روزهای آینده ایده‌هایی را که به ذهن‌تان م‌ رسند زیر این سوالات اضافه کنید. خواهید دید بعد از مدتی دفترچه‌ای از ایده‌های مختلف دارید که هر یک می‌توانند تفکری ثروت ساز باشند. حالا کافیست از بین این‌ها یک ایده را انتخاب و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

در بسیاری از مواقع، ما تاثیر افکار منفی و ضعیف روزمره را بر زندگی و اهداف خود نادیده می‌گیریم. گاهی آن‌قدر این تفکرات و جملات ناخوشایند را در ذهن خود مرور می‌کنیم که پس از مدتی افکار منفی تبدیل به واقعیت می‌شوند. این افکار در تمامی بخش‌های زندگی ما نفوذ می‌کنند که یکی از این بخش‌ها پیدا کردن ایده‌ی ثروت ساز است. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این تفکرات آسیب‌زننده، چندین مورد از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. این افکار غلط را به خاطر بسپارید و از آن‌ها دوری کنید.

همانطور که در بخش ویژگی‌های ایده‌ ثروت ساز اشاره کردیم، قابلیت اجرا و پیاده‌سازی ایده، از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین طرز فکری است. تفکری که به عمل تبدیل نشود در حد یک رویا باقی می‌ماند و خیلی زود به خاطرات می‌پیوندد. برای پیاده‌سازی افکار، ابتدا باید آن‌ها را با شرایط حاکم بر محیط سازگار کرد. شرایطی که در ادامه نام می‌بریم، برخی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید پیش از پیاده‌سازی ایده، مورد توجه قرار دهید:

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.4 / 5. تعداد امتیاز: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

ذهن انسان، گنجینه‌ای از افکار و تخیلات منحصربه‌فردی است که می‌توانند با دریافت توجه کافی، خالق زیباترین و بهترین تجربیات باشد. خیلی وقت‌‌ها ما این قدرت ذهن را به‌سادگی دست کم می‌گیریم و بسیاری از فرصت‌های خود را بدون اینکه متوجه باشیم از دست می‌دهیم. با اینکه همه‌ی افکار موجود در ذهن ما نتیجه‌ی مثبتی در پی ندارند، اما تعداد افکاری که می‌توانند تبدیل به واقعیتی جذاب و لذت‌بخش شوند، بیش از حد تصور ماست. ایده‌های ثروت ساز یکی از همین افکار مثبت هستند که می‌توانند دریایی از سرمایه و خوشبختی را به ما هدیه دهند. احتمالا کنجکاو شده‌اید که با این افکار جالب و پربازده بیشتر آشنا شوید! پس با ما همراه باشید تا شما را با دنیای جذاب ایده ثروت ساز آشنا کنیم.

فهرست عناوین

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

ایده‌های ثروت ساز، ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد منابع پایدار مالی و حتی علمی بهره برد. با پیگیری این ایده‌ها، رسیدن به اهداف و آرزوها تبدیل به ساده‌ترین کار جهان خواهد شد و انسان می‌تواند با کوچک‌ترین تلاش به بزرگ‌ترین نتایج ممکن دست پیدا کند. یک ایده‌ ثروت ساز خوب، منجر به اخذ تصمیمات منطقی و هوشمندانه در افراد می‌شود. همین موضوع ارزش ثروت ایجاد شده توسط این اشخاص را تعیین می‌کند.

ایده‌هایی که منجر به تولید ثروت و منابع مالی دائمی و بی‌پایان می‌شود، معمولا دارای سه ویژگی مشترک هستند. اگر ایده‌های شما دارای این ویژگی‌ها هستند، با خیال راحت برای پیاده‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که قرار است تمامی رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

معمولا ایده‌های ثروت ساز نیاز بخش بزرگی از جامعه را برآورده می‌کنند. پیاده‌سازی این ایده‌‌ها مشکل افراد بسیاری را برطرف می‌‌کنند و باعث می‌شوند افراد بیشتری برای رفع نیاز یا حل مشکل‌شان به خرید ایده‌ی شما روی بیاورند. به این ترتیب، بدون تلاش زیاد، ثروت به سمت شما روانه خواهد شد.

خلاقیت یکی از ویژگی‌های این نوع از ایده‌هاست. با طرح راهکارهای خلاقانه، می‌توان بر مشکلات حل نشدنی غلبه کرد. در بسیاری از مواقع راهکار دائمی و مناسبی برای رفع برخی از نیازها در دسترس نیست. خلاقیت کمک می‌کند تا این نیازها به روش جدیدی برطرف شوند. همین موضوع سیل ثروت را به سوی‌ شما جاری خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های یک ایده ثروت ساز، میزان اثرگذاری بیشتر آن نسبت به سایر روش‌هاست . معمولا چنین راهکارهایی به‌طور آنی نیاز افراد را مرتفع می‌کنند و می‌تواند اثر خود را در طولانی‌مدت حفظ کنند. به همین جهت نسبت به سایر روش‌ها از طرفداران بیشتری برخورداند و ثروت بیشتری را جذب می‌‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی یک اندیشه‌ی ثروت ساز، داشتن قابلیت اجرا شدن است. افکاری که قابل پیاده‌سازی نیستند همیشه در حد یک رویا باقی می‌مانند و مسلما نمی‌توان از آن‌ها توقع تولید پول و ثروت داشت. پس پیش از ایده‌پردازی بررسی کنید که آیا فکر شما از قابلیت اجرایی برخوردار است یا خیر.

مهم‌ترین نکته درمورد ثروت ساز شدن ایده این است که یک ایده با اجرای درست موفق می‌شود. حالا گاهی این ایده، آن‌قدر ساده است که اصلا فکرش را هم نمی‌کنیم که بتواند ثروت ساز باشد، اما فردی می‌آید و این ایده را ثروت ساز می‌کند. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دقت کنیم در محل زندگی همه‌ی ما سوپر مارکت‌های متعددی وجود دارد که همه سوپر مارکت هستند، اما یکی از آن‌ها از بقیه شلوغ‌تر و پرفرو‌ش‌تر است! چرا؟ مگر ایده‌ی همه این سوپر مارکت‌ها یکسان نیست؟ همگی آن‌ها می‌خواهند نیاز اهل محل را به لوازم مصرفی منزل تامین کنند، اما یکی از این سوپر مارکت‌ها از دیگران موفق‌تر است. به این خاطر که ایده به خودی خود اهمیتی ندارد و مهم درست اجرا کردن آن است.

مثلا سوپر مارکت پرفروش‌تر محصولات را زیباتر در قفسه‌ها چیده است، با برخورد گرم‌تری با مشتریان رفتار می‌کند و فروشگاه مرتب‌تری دارد و همین موضوع های ساده باعث شده است بیشتر فروش کند و پولسازتر باشد. پس بهتر است به جای تمرکز زیاد روی ایده، به اجرای آن فکر کنیم. بیایید مثال دیگری را بررسی کنیم، شما به دنبال کلاس زبان مناسبی برای ثبت نام می‌گردید، در این بین موسسات بسیار زیادی وجود دارند، چند موسسه را انتخاب می‌کنید و با آنها تماس می‌گیرید. در این تماس تلفنی، موسسات ویژگی‌های دوره‌های آموزشی و اساتید خود را معرفی می‌کنند و شما تصمیم می‌گیرید کدام‌یک را انتخاب کنید. وقتی به موسسه می‌روید می‌بینید بسیاری دیگر نیز به همان دلایل شما این موسسه زبان را انتخاب کرده‌اند و این موسسه توانسته است نسبت به سایر رقیبان موفق‌تر و به عبارتی ثروت سازتر عمل کند.

خوب حالا دقیقا متوجه می‌شویم که ثروت ساز بودن یک تفکر، چندان هم به خود ایده ربطی ندارد. مثلا ایده موسسه زبان یا ایده سوپر مارکت ایده‌های ثروت ساز و غیرمعمولی به نظر نمی‌آیند، اما می‌توانند برای برخی افراد ایده‌ای ثروت ساز باشند و برای برخی دیگر خیر.

پس همانطور که گفتیم ایده ثروت ساز به واسطه اید‌ اش ثروت ساز نشده است، بلکه اجرای ایده مهم است،خیلی‌ها به اشتباه فکر می کنند ایده ثروت ساز باید یک ایده‌ی خاص باشد، اما واقعیت این است که هر ایده اجرایی خاص می‌خواهد تا تبدیل به یک ایده ثروت ساز شود، ساده‌ترین ایده‌ها با اجرایی متفاوت، ثروت ساز می‌شوند و خاص‌ترین افکار با اجرایی بد شکست می‌خورند. پس من هم اگر می‌خواهم یک ایده ثروت ساز پیدا کنم، بهتر است به این موضوع توجه کنم که چه ایده‌ای را می‌توانم خوب اجرا کنم؟ چه کاری را می توانم بسیار بهتر از دیگران انجام دهم، این دقیقا همان ایده‌ای است که من را ثروتمند می‌کند. برای اینکه بفهمیم چه ایده‌ای را می‌توانیم خوب اجرا کنیم، باید لیستی از ایده‌هایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم به خوبی اجرا کنیم، تهیه کنیم.

برای اینکه بفهمیم دقیقا چگونه می‌توانیم ایده ثروت ساز خود را پیدا کنیم، کافیست چند دقیقه زمان بگذاریم و به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم. سعی کنید برای هر سوال چند دقیقه زمان بگذارید. مطمئن باشید این ۵ سوال می‌توانند دریچه‌های جدیدی را در یافتن یک ایده ثروت ساز به روی شما باز کند.

پس از فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات بالا می‌توانید به ایده ثروت ساز مخصوص خودتان بسیار نزدیک شوید. وقتی که به سوالات بالا پاسخ دهیم، ذهن فعال می‌شود و ایده عالی ما پس از مدتی پیدا خواهد شد. سعی کنید سوالات را در یک دفترچه یا گوشی همراه خود یادداشت کنید. سپس در روزهای آینده ایده‌هایی را که به ذهن‌تان م‌ رسند زیر این سوالات اضافه کنید. خواهید دید بعد از مدتی دفترچه‌ای از ایده‌های مختلف دارید که هر یک می‌توانند تفکری ثروت ساز باشند. حالا کافیست از بین این‌ها یک ایده را انتخاب و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

در بسیاری از مواقع، ما تاثیر افکار منفی و ضعیف روزمره را بر زندگی و اهداف خود نادیده می‌گیریم. گاهی آن‌قدر این تفکرات و جملات ناخوشایند را در ذهن خود مرور می‌کنیم که پس از مدتی افکار منفی تبدیل به واقعیت می‌شوند. این افکار در تمامی بخش‌های زندگی ما نفوذ می‌کنند که یکی از این بخش‌ها پیدا کردن ایده‌ی ثروت ساز است. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این تفکرات آسیب‌زننده، چندین مورد از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم. این افکار غلط را به خاطر بسپارید و از آن‌ها دوری کنید.

همانطور که در بخش ویژگی‌های ایده‌ ثروت ساز اشاره کردیم، قابلیت اجرا و پیاده‌سازی ایده، از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین طرز فکری است. تفکری که به عمل تبدیل نشود در حد یک رویا باقی می‌ماند و خیلی زود به خاطرات می‌پیوندد. برای پیاده‌سازی افکار، ابتدا باید آن‌ها را با شرایط حاکم بر محیط سازگار کرد. شرایطی که در ادامه نام می‌بریم، برخی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید پیش از پیاده‌سازی ایده، مورد توجه قرار دهید:

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.4 / 5. تعداد امتیاز: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد مدیر وب کاملا محفوظ می باشد

دوره جامع جادوی سئو زمستان 2021 منتشر شد (اقساطی)

پیدا کردن ایده های کارآفرینی نیازی به تخصص خاص ندارد و فقط کافی است ذهن خود را برای یافتن ایده های کارآفرینی آماده کنید و این موضوع نیازمند تغییر نگرش شما به مکان و شرایطی است که در آن قرار دارید.

پیدا کردن ایده های کار آفرینی می تواند موضوعی بسیار مهم برای شروع یک کسب و کار موفق باشد و همین موضوع به ظاهر ساده اگر درست انتخاب شود می تواند آینده یک کسب و کار را به طور کامل متفاوت کند.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

پیدا کردن ایده های کارآفرینی نیازی به تخصص خاص ندارد و فقط کافی است ذهن خود را برای یافتن ایده های کارآفرینی آماده کنید و این موضوع نیازمند تغییر نگرش شما به مکان و شرایطی است که در آن قرار دارید.

وقتی نگرش من با توجه به 3 سالی که نمی توانستم کسب و کار خود را مجدد راه اندازی کنم تغییر کرد، از آن روزها به بعد بدون آنکه نیازی به توجه جدی به اطراف ام داشته باشم ایده های راه اندازی کسب و کار به ذهن ام خطور می کند و همیشه برایم جالب است که چرا این ایده ها اجرایی نشده است!

هر نوع از خدمت یا سرویس یا محصولی را می توان به صورت آنلاین نیز ارائه کرد و من همیشه در حال بررسی کسب و کارهایی هستم که با آنها مواجه می شوم و خودم را جای صاحب آن کسب و کار قرار می دهم و آنلاین کردن آن کسب و کار و منافع آن را بررسی و تجسم می کنم.

در سفر اخیری که به کیش داشتم برایم اتفاق جالبی افتاد که مرا به فکر فرو برد و همین موضوع منجر به تولید این فایل صوتی شد!

در این جزیره بسیار کوچک ایده های بسیار زیادی برای کسب درآمد وجود دارد که می توان از هر کدام به درآمد قابل توجهی رسید اما هیچ کدام از آنها هنوز اجرایی نشده است و در این فایل صوتی به تعدادی از آنها و نحوه نگرش پیدا کردن ایده های کار آفرینی اشاره کرده ام.

جهت دانلود این فایل در صورتی که عضو هستید ابتدا با نام کابری خود وارد شوید و در غیر این صورت از طریق فرم زیر بصورت سریع عضو سایت شوید و فایل را دانلود نمائید

اطلاعات شما نزد مدیر وب کاملا محفوظ می باشد

فایل آموزشی صوتی

حجم: 15 مگابایت

زمان: 21 دقیقه

سلام

لطفا بخش سوالات متداول سایت را مطالعه نمایید و اگر باز هم مشکل حل نشد بفرمایید دقیقا چه مشکلی دارید تا بررسی شود.

http://modireweb.com/faq/

مجدد همین الان تست شد و فایل دانلود شد.

البته باید عضو طلایی سایت باشید تا بتوانید این فایل را دانلود نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر صفحه زیر را مطالعه بفرمایید:

http://modireweb.com/buy-vip

سلام

مجدد بررسی و مشکلی در فایل دیده نشد.

لطفا مجدد تلاش بفرمایید.

با احترام

 

فایل آموزشی صوتی

حجم: 15 مگابایت

زمان: 21 دقیقه

تعداد کل امتیازات این مطلب 2

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

راه های ارتباطی ما

اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک

این روزها راه‌اندازی یک تجارت بسیار آسان است. ساخت یک وبسایت تجاری تنها چند دقیقه طول می‌کشد. به نظر می‌رسد که این روزها منابع کسب و کار آنلاین بی حد و مرز می‌باشند، بنابراین شما فقط باید دست به کار شوید. این کار سریع و آسان به نظر می‌رسد اما تنها تعداد معدودی از افراد در سرمایه‌گذاری‌های خود به موفقیت می‌رسند. علت چه می‌تواند باشد؟

آسان بودن ورود به این محیط کاری به خودی خود یک نوع مشکل است، زیرا بسیاری از مردم تلاش خود را می‌کنند اما فقط تعداد انگشت شماری از کارآفرینان جدید موفق خواهند شد. در گذشته برای رسیدن به موفقیت شما به دو مورد نیاز داشتید. یکی از این موارد ایده‌ی خوب تجاری و دیگری دو برابر سخت‌تر کار کردن نسبت به رقیبان شما بود. امروزه شما باید هر دو کار را انجام دهید، زیرا تعداد اندکی از ایده‌های موفق تجاری باقی مانده است. دسترسی به اطلاعات باعث می‌شود تا فضای کسب و کار رقابتی‌تر شود.

بنابراین چگونه به یک ایده تجاری موفق دست پیدا کنیم تا بتوانیم به کمک آن کسب و کار موفق خود را ایجاد کنیم؟

قبل از اینکه به ایده‌ی تجاری خود فکر کنید، باید این موضوع را درک کنید که امروزه ۲ بخش اصلی در  تجارت وجود دارد. شاید شما در حال فکر کردن به تجارت‌های جذاب باشید. یکی از این تجارت‌های جذاب می‌تواند اداره کردن یک کافی شاپ باشد. این نوع تجارت‌ها جالب و لذت‌بخش هستند. قطعا داشتن یک فضا که دوستانتان در آن جمع شوند و شما بتوانید به آن‌ها کیک و قهوه بفروشید جالب است.

ایده‌های تجاری جذاب معمولاً ایده‌های موفقیت‌آمیزی نیستند، زیرا همه به این ایده‌ها فکر کرده‌اند و معمولاً رقابت در آن دیوانه‌کننده است. معمولاً ورود به بازار در بخش‌هایی که از قبل توسعه یافته واقعاً سخت است. من نمی‌گویم که ایده‌های تجاری جذاب فاقد پتانسیل هستند، منظور من این است که ورود به این بخش‌ها بسیار دشوار بوده و معمولاً اکثر کارآفرینان در این نوع مشاغل شکست می‌خورند. وقتی شما شروع به انجام کاری می‌کنید، باید احتمال شکست خوردن را به حداقل برسانید.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

بخش دوم، آن تجارت غیر جذابی است که پتانسیل بزرگی دارد. این‌ها همان ایده‌های تجاری هستند که در وهله‌ی اول به ذهن شما خطور نمی‌کنند. آن‌ها معمولاً خیلی جالب و سرگرم‌کننده نیستند، اما همان فرصت‌های شغلی هستند که می‌توانند شما را به موفقیت برسانند زیرا بسیاری از کارآفرینان حتی به آن‌ها فکر هم نمی‌کنند. به همین دلیل است که این مشاغل خاص و ورود به آن‌ها آسان‌تر است.

مثلاً یک روز من بنری در رابطه با میخ‌های چوبی دیدم و بعداً در مورد نحوه‌ی کار این شرکت تحقیق کردم. من فهمیدم که این شرکت کوچک دارای گردش مالی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار است. تنها کاری که آن‌ها می‌کردند، فروختن میخ‌های چوبی بود. قطعا این یک تجارت جذاب نیست، اما مطمئنم که شما منظورم را درک خواهید کرد. من به شما نمی‌گویم که به دنبال ایده‌های نامناسب باشید، من فقط می‌خواهم به شما نشان دهم که گاهی اوقات بهتر است ایده‌هایی را بررسی کنید که به نظر نمی‌رسد در ابتدا هیجان‌انگیز باشند.

موفق‌ترین شرکت‌های دنیا دارای چشم‌انداز، رسالت و اهدافی قوی هستند. آن‌ها ارزش‌های خود را می‌دانند و تصمیمات شغلی بزرگ را براساس آن ارزش‌ها اتخاذ می‌کنند. آن‌ها علاوه بر نوع و نحوه‌ی انجام کارهای خود، از علت انجام دادن آن‌ها نیز مطلع هستند.

فکر می‌کنم که درک این امر می‌تواند تاثیر زیادی در سرمایه‌گذاری شغلی شما داشته باشد و به شما در انتخاب بخش دلخواه کمک می‌کند. اگر شما اشتیاق زیادی نسبت به تغییر یک چیز یا خود آن چیز دارید، بهتر است به دنبال آن بروید. این کار فقط شانس موفقیت شما را در دراز مدت افزایش می‌دهد. سایمون سینک در مورد این موضوع در TED صحبت کرده و من اکیداً توصیه می‌کنم که آن را تماشا کنید.

ایده‌های تجاری میلیونی و بزرگ در اطراف شما هستند، تنها کاری که باید انجام دهید دیدن آن‌هاست. اما چطور؟

در حال حاضر به دنبال مشکلات واقعی باشید که شما، دوستان و یا شرکتی که الان در آن کار می‌کنید را احاطه کرده است. حل مشکلات یا بهبود راه‌حل‌های فعلی راهی برای پیشبرد این موضوع است. آیا تا به حال چیزی را دیده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که می‌توانید آن را بهتر انجام دهید؟ آیا تا به حال محصولی را خریداری کرده و نقصی را در آن پیدا کرده‌اید؟ شاید برایتان سوال باشد که چرا آن‌ها آن مشکلات و نقص‌ها را برطرف نکرده‌اند؟

این‌ها می‌توانند ایده‌های تجاری میلیونی و دلخواه شما باشند.

 به عنوان مثال به Airbnb نگاه کنید. آن‌ها در گذشته برای اجاره کردن فضایی به پول احتیاج داشتند، بنابراین وبلاگی را شروع کردند که الان ارزشی معادل ۱۰ میلیارد دلار دارد. این نوع ایده‌های موفق تجاری از زندگی و پی بردن به مشکلات روزمره سرچشمه می‌گیرد. اگر بتوانید مشکلات خود را مشاهده کرده یا نحوه‌ی بهبود راه‌حل‌های فعلی را بدانید، می‌توانید به یک ایده تجاری موفق دست پیدا کنید. شما حتی می‌توانید آینده‌نگر بوده و مشکلات و راه‌حل‌هایی را برای مشکلات فردا پیدا کنید.

جهان دائماً به جلو پیش می‌رود و مشکلات (فرصت‌ها) جدیدی به وجود می‌آیند. بنابراین شما باید ببینید که می‌توانید چه کارهایی انجام دهید تا آن مشکلات را حل کرده و به فرصت‌های شغلی جدید دست پیدا کنید.

اگر صاحب یک تجارت هستید، باید بدانید که همه چیز دائماً در حال تغییر بوده و تجارت شما مجبور است به طور مداوم با دنیایی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم سازگار شود. مشکل این است که مشاغل معمولاً سازگاری پیدا نمی‌کنند و راکد می‌شوند. در اینجا فرصتی برای شما فراهم می‌شود تا محصول یا راه‌حل بهتری را ایجاد کنید. شرکت‌های مستقر نگاه چندانی به آینده نمی‌کنند، شما می‌توانید در اینجا یک راه‌حل بهتر برای همین مشکل را خلق کرده  و در رقابت از آن‌ها پیشی بگیرید. مشاغل مورد علاقه خود را بررسی کرده و ببینید که چگونه می‌توانید آن‌ها را بهتر کنید.

شما می‌توانید با استفاده از فناوری‌های جدید یا بهینه‌سازی تجارت خود، محصول ارزان‌تری را بسازید. شما می‌توانید محصول را بهبود بخشیده و با آن محصول وارد بازارهای کاری یا مخاطبان جدید شوید. سعی کنید محصولات موفق خود را بهبود بخشید.

از خدمات و سرویس‌های خود غافل نشوید. این ایده‌های تجاری واقعاً جذاب هستند، زیرا شما می‌توانید آن‌ها را سریعاً بهبود بخشید. علاوه بر این، ورود به مشاغل خدماتی آسان است و شما می‌توانید بلافاصله به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنید.

شما می‌توانید با انجام سریع‌تر، ارزان‌تر یا بهتر کردن خدمات فعلی، آن‌ها را بهبود بخشید. همه‌ی مردم می‌خواهند به آن “سریع‌تر” و “ارزان‌تر” برسند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. قبل از انجام این کارها اوضاع را به دقت بررسی و ارزیابی کنید. اگر نمی‌خواهید تغییری را اعمال کنید، تنها خدمات خود را سریع‌تر، ارزان‌تر و بهتر کنید.

شرکت های موجود نیز به طور مرتب سعی در ارزان‌تر، سریع‌تر و بهتر کردن خدمات خود دارند. اگر کارهای لازم را انجام ندهید، ممکن است در آینده با برخی مشکلات تجاری روبرو شوید.

همه‌ی ما سرگرمی‌ها و اشتیاقاتی در زندگی خود داریم، پس چرا آن‌ها را به یک تجارت تبدیل نکنیم؟ انجام این کار می‌تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد. با تبدیل کردن اشتیاق‌های خود به یک تجارت، نه تنها آنچه را که دوست دارید انجام می‌دهید، بلکه از قبل در مورد این صنعت مطالب زیاد را می‌دانید و همین می‌تواند برگ برنده شما نسبت به سایر رقبا باشد.

البته این کار می‌تواند مشکلات خاص خودش را نیز دارا باشد. من با از دست دادن اشتیاق خود درگیر این ماجرا شدم، زیرا هر روز در حال انجام دادن همان کار بودم.

جمع‌بندی

چندین نکته و ترفند در مورد نحوه رسیدن به ایده موفق تجاری وجود دارد، اما مهم‌ترین چیز این است که قلب خود را دنبال کنید. اگر دلتان با یک ایده یار نباشد، مطمئناً علاقه‌ای به انجام دادن آن نخواهید داشت. احتمالاً برای موفقیت در کسب و کار خود باید واقعاً سخت کار کنید، بنابراین بخشی را پیدا کنید که شما را راضی نگه داشته و برای ادامه دادن به شما انگیزه لازم را بدهد.

همچنین توصیه می‌کنم که این فیلم را از سخنرانی در دانشگاه استنفورد، که در آن سم آلتمن و داستین موسکوویتز حضور دارند را مشاهده کنید. در این سخنرانی آن‌ها در مورد نحوه‌ی شروع یک استارتاپ و ایده‌های تجاری صحبت می‌کنند. توصیه‌های خوبی در این فیلم وجود دارد و من فکر می‌کنم اگر قصد دارید کار خود را شروع کند، این ویدیو می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

منبع

اگر سوال و مشکلی یا حتی بحثی در یکی از حوزه‌های برنامه‌نویسی دارید این بخش به شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد

اولین رزومه تخصصی خود را با استفاده از رزومه‌ساز راکت ایجاد کنید و با هر کسی که خواستید به اشتراک بگذارید

راکت یکی از پرتلاش‌ترین و بروزترین وبسایت های آموزشی در سطح ایران است که همیشه تلاش کرده تا بتواند جدیدترین و بروزترین مقالات و دوره‌های آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان ایرانی قرار دهد. تبدیل کردن برنامه نویسان ایرانی به بهترین برنامه نویسان جهان هدف ماست

شما میتوانید با استفاده از یکی از راه‌های زیر با ما ارتباط برقرار کنید

موتور جستجوی شغل جابیکو www.jobico.ir l

وقتی درباره ایده پردازی حرف می زنیم ایده های جذاب و بی‌شماری به ذهنمان می رسد که فکر میکنیم اگر نبودند چقدر زندگی مان سخت میشد. ایده هایی مثل لامپ، پوشش‌های حباب‌دار. کاغذهای یادداشت رنگی. آي‌پاد. پتوهای آستین‌دار snuggie. فیسبوک. توییتر.

این اختراعات، محصولات، و کسب و کارها همه با یک ایده و ایده پردازی شروع شدند. ایده ای که احتمالا برای هر آدمی به جز خالق آن‌ها صرف وقت، پول، یا تلاش در به‌ثمر رساندن‌شان به دیوانگی تعبیر می‌شد.

ولی برای شاه مغزهایی که پشت این ایده پردازی های فوق‌العاده بودند، این ریسک ارزشش را داشت و از این رو ایده‌ی فوق‌العاده‌ی شما نیز می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

هرآدمی ایده‌های فوق‌العاده‌ای دارد. مشکل بسیاری از آدم‌ها این است که نمی‌دانند حتی احمقانه‌ترین یا نامتعارف‌ترین ایده‌هایی که به ذهن‌شان می‌رسد نیز ممکن است به کار بیایند. ایده پردازی – ایده‌های خوب و کارا – یک مهارت است و درست مانند مهارت‌های دیگر قابل یادگیری است. هرچه بیشتر تمرین کنید، پیدا کردن ایده‌های خوب در زمانی‌که به آن‌ها احتیاج دارید ساده‌تر خواهد شد.

جیم ککرال نویسنده‌ی کتاب: توجه! این کتاب برای‌تان پولسازی می‌کند: چطور از بازاریابی جلب توجه آنلاین استفاده کنید تا درآمدتان را افزایش دهید، یک سخنور، بلاگ نویس، مشاور کسب و کارهای تحت وب است. در این نوشتار با کسب اجازه از ککرال ۲۱ راه برای ایده پردازی و یافتن ایده های تقویت کننده کسب و کار را به اطلاع‌‌تان می‌رسانیم.

تنها چیزی که از نداشتن یک ایده عالی بدتر است این است که ایده های‌تان را ننویسید و آن‌ها را فراموش کنید.

جیم ککرال می‌گوید «ممکن است فکر کنید بعدا این ایده را به‌یاد خواهید آورد، ولی این‌طور نخواهد بود. همراه داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک یا یک ضبط دیجیتال تضمین می‌کند ایده‌ها از ذهن‌تان نروند. در داشبورد ماشین، کشوی پاتختی، و در دراورتان یک دفترچه یادداشت داشته‌باشید. نگه‌داشتن چند تکه کاغذ در کیف پول نیز ایده‌ی خوبی است!»

به صحبت‌های مردم در اتوبوس، کافی شاپ، یا در آسانسور محل کارتان گوش کنید. به گفته‌ی ککرال «از آن‌چه فکر مردم را مشغول کرده‌است، نگرانی‌ها، آرزوها و علایق‌شان، احساس خوبی به شما دست می‌دهد.»

و ممکن است در این میان یک یا چند ایده‌ی خوب به‌ذهن‌تان برسد. از خلاصه‌ی موضوع صحبت آن‌ها استفاده کنید و داستانی بسازید، و بگذارید این داستان شما را به ایده‌ای بی‌نظیر هدایت کند.»

در یک کلاس ثبت نام کنید، یک سرگرمی جدید انتخاب کنید، به نوع متفاوتی از موسیقی گوش کنید، یا کاری انجام دهید که برای‌تان تازگی دارد.

نه تنها با این کار بخش‌های جدیدی از مغزتان را به کار می‌گیرید، بلکه از این طریق با آدم‌های جدیدی برخورد می‌کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید – که روش بسیار خوبی است برای رسیدن به ایده‌های فوق‌العاده و جدید.

چه چیزی شما را آزار می‌دهد؟ وقتی به فهرست موضوعاتی فکر می‌کنید که دوست داشتید جور دیگری باشند، احتمالا این موارد دیگران را نیز آزار می‌دهند.

فهرستی از تمام مواردی که آزارتان می‌دهند آماده‌کنید و برای آن‌ها راه‌حلی بیابید تا اوضاع را بهتر کند.

دو ایده انتخاب کنید و آن‌ها را ادغام کنید تا یک ایده حاصل شود. طبق گفته‌ی ککرال «روی‌هم‌رفته، آیا snuggie چیزی است جز تغییر یک پتو و یک لباس بلند و گشاد؟»

«فراتر از ارتباطات بدیهی فکر کنید تا به ایده‌های واقعا مبتکرانه دست پیدا کنید.»

تحرک، هم جریان اندورفین را افزایش می‌دهد و هم خون بیشتری را به مغزتان می‌رساند. ککرال می‌گوید «خوب! من دکتر نیستم و ادای دکترها را نیز درنمی‌آورم، پس شاید تمام چیزهای فیزیکی را به طور دقیق ندانم».

«با این‌حال، می‌دانم که فعال بودن به من کمک می‌کند بهتر فکر کنم. من یک مینی ترامپولین در دفتر کارم دارم و چند دقیقه‌ای روی آن بالا و پایین می‌پرم تا خون در بدنم به حرکت بیفتد. بدوید، جست‌وخیز کنید، بپرید، از پله‌ها بالا بروید، یا به هر نحوی سرعت ضربان‌تان را بالا ببرید و خون را در بدن‌تان به تحرک درآورید.»

زمان‌هایی وجود دارد که آن قدر در یک پروژه غرق شده‌اید که مانع ایده‌پردازی‌تان شده‌است. استفاده از یک نقطه‌نظر جدید تفاوت زیادی در قضیه ایجاد می‌کند. ککرال توصیه می‌کند «از کسی کمک بگیرید که با موقعیت شما آشنا نیست و بگذارید سوالاتی در این زمینه بپرسد. ممکن است در یک مهمانی شام با دوستان‌تان این سوالات مطرح شوند یا در استخر یا حتی در صف خرید از طرف یک فرد غریبه! ممکن است چیزهایی بپرسند و ایده ای به ذهن‌تان بیاید که قبلا از آن غافل بودید زیرا فکر می‌کردید خیلی بدیهی هستند. هیچ کسی اطراف‌تان نیست؟ فرض کنید کسی با مشکلی که شما دارید به‌نزدتان می‌آید. به او چه می‌گویید؟ احتمالا پاسخ شما همان راه‌حلی است که دنبال آن بودید».

ممکن است به‌نظر خیلی بدیهی بیاید، ولی وقتی مشتریان با شما صحبت می‌کنند به دقت به آن‌ها گوش کنید. وقتی به آن‌ها گوش کنید، ایده‌هایی را برای محصولات و خدمات جدیدتان، راه‌هایی برای بهبود خدمات مشتریان، و کاربردهایی از محصولات‌تان می‌شنوید که هرگز فکرش را نمی‌کردید و از این راه بازارهای جدیدی به روی شما باز می‌شوند.

ککرال می‌گوید «ممکن است مشتریان‌تان متوجه نباشند چه زمانی به شما ایده می‌دهند، ولی باید بتوانید آن ایده‌ها را شکار کنید. آیا چندین مشتری اظهارنظری مشترک دارند یا سوالات مشابهی می‌پرسند؟ روی آن‌ها کار کنید! از این طریق می‌توانید ایده‌های خوبی به‌دست بیاورید!»

محیط‌های جدید و تجارب جدید به مغزتان کمک می‌کند تا خودش را ترمیم کند و متفاوت بیاندیشد.

مسیر جدیدی را تا محل کارتان طی کنید، برای نهار به یک رستوران جدید بروید، کارتان را کمی زودتر (یا کمی دیرتر) شروع کنید، در یک جای متفاوت کار کنید، یا هرکاری که شما را از کنج امن‌تان بیرون بکشد.

ممکن است به این نتیجه برسید که موتزارت باعث تحریک خلاقیت‌تان می‌شود، یا ممکن است متالیکا این تأثیر را روی شما داشته باشد.

هرچیزی که به پرورش خلاقیت و انگیزه‌بخشی شما کمک مي‌کند به‌کار بگیرید، آی‌پادتان را روشن کنید، به گوشه‌ای بروید و بگذارید مغزتان شروع کند به فعالیت.

چند ایده‌ی خوب در حمام به ذهن‌تان رسیده است؟ این‌که افکار خوب در حال دوش گرفتن به ذهن می‌آیند اصلا اتفاقی نیست.

ککرال می‌گوید «دوش گرفتن یک فعالیت غیرفکری است (تنها چیزی که واقعا باید درباره‌ی آن فکر کنید این است، آیا دوباره کاری کرده‌ام، یا فقط شسته‌ام و آب کشیده‌ام). و آب گرم آرامش بخش است. دیگر فعالیت‌های غیرفکری نیز برای بارش فکری عالی هستند. ظرف‌ها را بشویید، اگر حیوان خانگی دارید آن را به پیاده‌روی ببرید، یا خشکشویی انجام دهید. اگر به ذهن‌تان اجازه‌ی پرواز بدهید، ذهن‌تان را برای دست‌یابی به ایده‌ای خارق‌العاده آماده می‌کنید.»

این یک روش امتحان شده و درست است. ککرال می‌گوید «یک دفترچه یادداشت داشته‌باشید، یا کامپیوترتان را روشن کنید، و هرچیزی را بنویسید که به‌نظرتان به این موضوع مرتبط است.»

او ادامه می‌دهد «به‌عنوان مثال، اگر لازم است شعار جدیدی برای محصول‌تان انتخاب کنید، تمام مشخصات و مزایایی که به ذهن‌تان می‌رسد، انواع آدم‌هایی که به این محصول نیاز دارند، مشکلاتی را که برطرف می‌کند، و از این قبیل چیزها را بنویسید. یک فرهنگ لغت مترادف‌ها بردارید و به دنبال هم‌معنی‌های آن‌ها بگردید. وقتی کارتان تمام شد، نه تنها شعارتان را در اختیار دارید، بلکه مجموعه‌ای از کلمات و شعارها در دست دارید که می‌توانید در بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی‌تان از آن‌ها استفاده کنید.»

وقتی باید خلاق باشید از یک وسیله کمک بگیرید. این وسیله ممکن است هرچیزی باشد که می‌تواند به مغزتان سیگنالی ارسال کند که زمان آن رسیده‌است به حالت خلاقیت و ایده پردازی وارد شود.

ککرال می‌گوید: «وقتی می‌خواهید خلاق باشید از یک برنامه‌ی مشخص پیروی کنید. ممکن است برنامه‌تان این باشد که کلاه‌تان را سرکنید، توپی در دست بگیرید و به هوا بیندازید، یا در صندلی‌تان لم بدهید و پاهای‌تان را روی میز بگذارید. وقتی در جایگاه ‘خلاقیت در محل کار’ قرار بگیرید، ایده‌هایی به ذهن‌تان می‌رسد. این کار را چندبار انجام دهید، و نسبت به ایده‌پردازی در این شرایط شرطی خواهید شد تا به محض دیدن این کلاه ایده‌پردازی کنید. به این‌طریق مغز شما آموزش می‌بیند».

هرچیزی را که به دست‌تان می‌رسد بخوانید: کتاب‌های کسب و کار، رمان، روزنامه، مجله، بلاگ‌ها، و هرچیز دیگر.

هرچه مواد خام بیشتری در دسترس داشته‌باشید، بیشتر یاد می‌گیرید، و هرچه بیشتر بدانید، در به هم پیوند دادن مفاهیم ظاهرا غیرمرتبط برای خلق چیزهای جدید بهتر خواهید شد.

درست قبل از این‌که به رختخواب بروید، به ایده‌هایی که می‌خواهید خلق کنید فکر کنید. دقیق باشد: “روش‌های بسیار خوبی برای ترویج ویجت‌های جدیدمان به ذهنم خواهد رسید.”

ککرال توصیه می‌کند “به خودتان بگویید که در حال خواب راه حل خوبی به ذهن‌تان می‌رسد. در کنار تخت‌تان یک قلم و کاغذ و یک دستگاه ضبط صدا بگذارید تا به‌محض بیدار شدن بتوانید ایده‌های‌تان را ثبت کنید.”

وقتی در یک ایده به مشکل خورده‌اید، سعی کنید چند کلمه‌ی مرتبط به آن‌چه دنبالش هستید را وارد کنید:

به‌قول ککرال “گوگل به صورت اتوماتیک جستجوی شما را کامل مي‌کند، و ممکن ایت همان چیزی را به شما نشان دهد که به‌دنبالش بودید. سپس به برخی نتایج جستجو نگاه کنید و ببینید چه چیزی به شما الهام می‌شود.”

بر یک صفحه‌ی سفید خطوطی ترسیم کنید.

طراحی کنید، کلمات بی‌ربط بنویسید، دایره بکشید، یا هرکاری که در زمان خط خطی کردن انجام می‌دهید. وقتی ذهن‌تان را رها می‌کنید، ایده‌ها بر ضمیرتان نقش می‌بندند.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

زیاد اتفاق می‌افتد، که تعصبات‌مان دست و پای‌مان را ببندند و بر تفکرت‌مان تأثیر بگذارند.

با شادابی و فکر باز شروع به کار کنید، بدون مفاهیم از پیش مشخص‌شده‌ای که به شما می‌گویند چه بکنید و چه نکنید. ذهن‌تان را برای هر چیز و همه‌چیز باز کنید.

هرفردی فکر می‌کند کسب و کارش به کسب و کار دیگران شبیه نیست. حقیقت این است که تمام کسب و کارهای‌تان بیشتر از آن‌که متفاوت باشند به هم شبیهند.

ککرال می‌گوید “نگاه کنید و ببینید دیگران در صنایع دیگر چه می‌کنند و ببینید چطور می‌توانید آن ایده‌ها را در کسب و کار خودتان به کار ببندید. اگر یک راه حل برای فرد دیگری مفید است، هیچ دلیلی وجود ندارد که به کمک شما نیاید. زمانی که ایده‌ی آن‌ها را با شرایط خودتان سازگار می‌کنید و به‌خوبی آن را برای کسب و کارتان تنظیم می‌کنید، منحصر به‌فرد می‌شود.”

اگر واقع و حقیقتا به بن‌بست خورده‌اید،‌یا اگر مهلت زمانی‌تان به سرعت فرا می‌رسد، کمک گرفتن از دیگران و استخدام یک حرفه‌ای هیچ خجالتی ندارد.

به گفته‌ي ککرال “استخدام یک مشاور می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی باشد. در اغلب مواقع، حتی نیازی نیست که به‌جای شما ایده‌پردازی کنند. آن‌ها صرفا سوالات درستی می‌پرسند که باعث می‌شود ایده‌های خوبی که در گوشه‌ی مغزتان خاک مي‌خورد خودنمایی کنند”.

به این ایده‌ی خوبم همیشه ادامه داده‌ام که یک فایل Word را در Google Docs آپلود کرده‌ام. این فایل چند ایده بسیار خلاقانه را در خود جای داده‌است. هیچ‌وقت این فایل را به کسی نشان نداده‌ام و هرگز چنین کاری نخواهم کرد.، زیرا ایده‌هایی در این فایل وجود دارد که به‌نظر خیلی از آدم‌ها احمقانه هستند، ولی برای من بسیار ارزشمند است زیرا جایی‌است که می‌توانم آزادانه و خلاقانه فکر کنم بدون این‌که مورد انتقاد قرار بگیرم.

حقیقتا این کار کلید رسیدن به ایده پردازی های خوب است.  باید خودتان را از نگرانی درباره‌ی حرف مردم رها کنید. اگر جایی برای خودتان داشته باشید که بتوانید بارش ذهنی انجام دهید و برخی افکار دیوانه‌کننده‌تان را ثبت کنید بدون این‌که نگران دیگران باشید، خواهید دید که خلاق بودن ساده‌تر از آن‌چیزی است که فکر می‌کردید. به این ترتیب، پیش از آن‌که متوجه شوید ایده پردازی های عالی کسب و کارتان را رونق خواهند داد.

منبع: businessinsider

موتور جستجوی شغل جابیکو www.jobico.ir l

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.


رمز عبور یکبار مصرف *


نام کاربری:


رمز عبور:


آیا تاکنون ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار جدید داشته اید؟ آیا تاکنون ایده ای داشته اید که از نظر شما بتواند تغییر و تحول شگرفی در محیط پیرامون شما ایجاد کند؟ در این مطلب جامع می خواهیم درباره ایده کارآفرینی صحبت کنیم.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

 اگر بخواهیم به صورت لیست وار مهم ترین مباحث این مطلب را بیان کنیم باید موارد زیر را نام ببریم:

راه اندازی یک کسب و کار جدید نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد. در دوره ها و شرایط مختلف ایده های مختلفی برای راه اندازی یک کسب و کار به ذهن افراد خطور می کند اما به خاطر عدم وجود دو عنصر قابل دسترس بودن و واقع گرایانه بودن، این ایده ها به مرحله عمل نمی رسد.

بسیاری از افراد هنگامی که یک ایده برای کارآفرینی دارند، به عقیده آن‌ ها ایده خوبی است و حتما موفقیت را در پی دارد، اما به راستی ویژگی های یک ایده کارآفرینی خوب چیست؟ چگونه می توان ایده های کار آفرینی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و شانس موفقیت هر یک را پیش بینی کنیم؟

قرن ۲۱ میلادی، عصر راه اندازی کسب و کارهای جدید است و فضای رقابتی بسیار شدید و تنگاتنگی ایجاد شده است. امروزه بسیاری از افراد و بنا به دلایل مختلف تمایل دارند که کسب و کار مخصوص خود را راه اندازی کنند.

اما قطعا همه افراد در راه اندازی یک کسب و کار جدید موفق نخواهند بود. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن ها نداشتن ایده کارآفرینی مناسب است.

 برای موفقیت در فضای رقابتی امروز، داشتن یک ایده مناسب به معنای توانایی راه اندازی یک کسب و کار موفق است. در ادامه به بررسی ویژگی ها و ملزومات یک ایده کارآفرینی خوب می پردازیم.

پیش از راه اندازی هر کسب و کاری، بسیار مهم است که یک شناخت کامل، کافی و مطلوب نسبت به خود داشته باشید. برای این منظور، یک تکه کاغذ بردارید و بالای آن این عنوان را بنویسید: همه چیز درباره من.

بین پنج تا هفت حقیقت مهم در مورد شخصیت خود را درون این کاغذ بنویسید. حتی ویژگی های شخصی خود را نیز می توانید یادداشت کنید. برای مثال، این ویژگی ها را می توانید روی کاغذ بنویسید (در صورتی که جزو ویژگی های شما هستند):

 به صورت کلی هر چیزی که به ذهنتان خطور می کند و در مورد شما صادق است را روی کاغذ بنویسید.

در سمت دیگر کاغذ، مواردی که دوست ندارید انجام بدهید یا احساس می کنید در آن ها عملکرد خوبی ندارید را لیست کنید. برای مثال شما در زمینه بازاریابی عملکرد خوبی دارید اما شاید علاقه ای به کار کردن با بچه ها یا ملاقات با افراد جدید نداشته باشید. حتی ممکن است نسبت به سفر کردن و رسیدگی به امور کاری و صحبت در میان جمع و برای افراد زیاد بی میل باشید. بیش از حد به موضوعات مختلف فکر نکنید، فقط تمام چیزهایی که به ذهنتان می آید را روی کاغذ بنویسید.

پس از پایان این کار، این سوال را از خود بپرسید: کدام محصولات یا خدمات باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شوند؟

زندگی شخصی خود به عنوان یک پدر، مادر، مرد، زن، شوهر و همسر را در نظر بگیرید. بیندیشید که چه محصولات و خدماتی باعث راحت تر شدن یا شادتر شدن و به طور کلی بهبود زندگی شما می شود.

سپس همین سوال را درباره زندگی کاری خود مطرح کنید. با خود بیندیشید که در کدام زمینه های شغلی عملکرد خوب و مناسب و در کدام زمینه های شغلی عملکردی نامناسب داشته‌اید. با خود بیندیشید که با توجه به ویژگی های شما در کدام دسته از مشاغل می توانید مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنید. در نهایت از خود بپرسید که هدف شما از راه اندازی یک کسب و کار جدید چیست. آیا صرفا به دنبال درآمد بیشتر هستید یا اینکه توانایی رشد و پیشرفت در زمینه مورد نظر را هم دارید؟

به یاد داشته باشید که شما تنها زمانی که یک شناخت کافی و کامل نسبت به خود داشته باشید، شانس موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار جدید را خواهید داشت.

گاهی اوقات برای یافتن یک ایده کارآفرینی خوب، به داشتن منابع الهام بخش نیاز است. قطعا پیش از شما و در زمینه های مختلف افرادی در زمینه کارآفرینی ظهور کرده اند که با ایده های خود موفق به ایجاد یک تغییر و تحول بزرگ در محیط پیرامون خود و همچنین دستیابی به یک موفقیت بزرگ شده اند.

چنین افرادی نه تنها در طول حیات خود افرادی تاثیرگذار هستند که حتی پس از مرگ نیز از آن ها به عنوان انسان هایی الهام بخش در زمینه کارآفرینی یاد می شوند. همواره مسیر زندگی شخصی و حرفه ای کارآفرین های موفق را مطالعه کنید. با این کار انگیزه و روحیه شما برای سختی‌ هایی که پیش روی دارید دو چندان می شود. برای شناخت این انسان های موفق از روش های مختلفی می توان استفاده کرد.

از جمله:

 امروزه کتاب های بسیار زیادی در مورد مسیر زندگی و چالش های مختلف کارآفرین های موفق به چاپ رسیده است. با مطالعه این کتاب ها به چندین سوال می توان پاسخ داد. چه چیزی باعث ایجاد چنین ایده ای در ذهن آن ها شده است؟ توصیه آن ها به افرادی که می خواهند کارآفرین باشند، چیست؟ با مطالعه این کتاب ها، پیش از شروع مسیر کارآفرینی با چالش های مختلف این مسیر آشنا می شوید.

 امروزه و با استفاده از ظرفیت های مختلف گوشی های هوشمند توانایی دسترسی به اطلاعات زیادی وجود دارد. با استفاده از گوشی هوشمند می توانید اطلاعاتی جامع در مورد حوزه کسب و کار مورد علاقه خود به دست بیاورید. اینکه پیش از شما چه کسانی در این حوزه فعالیت کرده اند، ایده های کارآفرینی اجرا شده در این حوزه کدام است؟ کدام ایده کارآفرینی اجرا شده موفقیت آمیز بوده است؟

همچنین با استفاده از اینترنت و موتورهای جستجوگر می توانید خدمات و محصولات ارائه شده در حوزه کسب و کاری خود را مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار متوجه خلاهای موجود در حوزه کسب و کار خود می شوید و برای حل آن ها به دنبال یک ایده کارآفرینی می روید.

 بسیاری از خدمات و محصولات عرضه شده در هر حوزه کسب و کاری مشکلات و نقص های مختلفی دارند. با استفاده از رسانه اجتماعی و برقراری ارتباط با مصرف کنندگان به راحتی می توانید نقاط ضعف هر کسب و کار و محصولات و خدمات عرضه شده آن را شناسایی کنید.

 شناخت نقاط ضعف به معنای یافتن موضوعات و ایده هایی برای شروع کار آفرینی است. البته برای یافتن راه حل مناسب باید وقت کافی تخصیص دهید. همچنین با مراجعه به وبسایت های مختلف و بررسی قسمت نظرات یا بازخوردها نیز می توانید به ایده هایی جذاب برای کارآفرینی دست یابید.

گاهی اوقات نیازی به یک منبع الهام بخش برای ایجاد یک ایده کارآفرینی خوب وجود ندارد. به عبارت دیگر شما در حال حاضر یک ایده برای کارآفرینی دارید، اما نسبت به میزان کارایی آن اطمینان ندارید. قبل از اجرای هر ایده ای باید از جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید و از افراد مختلف در این زمینه مشورت بگیرید.

برای اینکه میزان کارایی ایده های خود را بررسی کنیم، باید به سوالات زیر پاسخ دهیم.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، یک ایده کارآفرینی خوب، ایده ای است که توانایی حل یک مشکل خاص را داشته باشد. منشا بسیاری از ایده های کارآفرینی، همین مشکلات کوچک و بزرگی است که در اطراف خود مشاهده می کنیم.

 برای مثال اگر خانواده، دوستان، همکاران، همسایگان و به طور کلی بخشی از افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم، از یک مشکل خاص رنج می برند، بنابراین و به احتمال زیاد بسیاری از افرادی که هیچ شناختی نسبت به آن ها نداریم نیز به این مشکل دچار هستند. پس با شناسایی مشکلاتی که در نزدیک ترین افراد در ارتباط با ما وجود دارد، قادر به کشف ایده هایی مناسب برای کارآفرینی خواهیم بود.

 اگر مهم ترین نباشد، قطعا یکی از اصلی ترین فاکتور های تعیین کننده میزان کارایی یک ایده کارآفرینی، استقبال جامعه هدف از آن ایده است. هر نوعی از کسب و کار برای پیشرفت و موفقیت نیاز به استقبال مشتریان دارد.

 اگر نتوان خدمات و محصولات را به فروش رساند، رفته رفته مشکلات مالی بیشتر می شود و چنین کسب و کاری شانس چندانی برای موفقیت نخواهد داشت. تا زمانی که یک ایده به مرحله فروش و پولسازی نرسد، می توان هر نوع انتقاد و ایرادی به آن وارد کرد، اما پس از اجرا و مورد استقبال گرفتن توسط مشتریان نمی توان هیچ عیب و ایرادی روی آن گذاشت. یک ایده تا زمانی که توانایی پولسازی داشته باشد، یک ایده مناسب و جذاب محسوب می شود.

برای حل یک مشکل در هر کسب و کاری روش های مختلفی وجود دارد، اما نکته مهم این است که ایده شما چه هزینه ای برای مصرف کننده خواهد داشت. آیا ایده شما نسبت به دیگر راه حل های موجود هزینه کمتری برای مصرف کننده خواهد داشت؟

آیا جامعه هدف شما توانایی پرداخت هزینه مورد نیاز برای خدمات و محصولات شما را دارد؟ همچنین باید محاسبه کنید که آیا این ایده برای کسب و کار شما مقرون به صرفه است؟ به این معنا که آیا با استفاده از این ایده، کسب و کار شما به مرحله سوددهی می رسد یا خیر؟ تا چه میزان این ایده کارآفرینی سوددهی خواهد داشت؟ یا اینکه آیا این ایده کارآفرینی، توانایی تامین جبران هزینه های کسب و کار شما را دارد؟

 هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید وقت زیادی باید به آن اختصاص دهید و به همین دلیل برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است که از انگیزه و علاقه کافی نسبت به ایده و کسب و کار خود برخوردار باشید. بسیاری از افراد صرفا و به خاطر سوددهی به ایده خود اهمیت می دهند، اما از آنجا که بخش زیادی از زمان شما صرف پرداختن به ایده می شود، تا زمانی که نسبت به آن علاقه و انگیزه کافی نداشته باشید، شانس بالایی در به موفقیت رساندن آن نخواهید داشت.

به صورت کلی، ایده مناسب آن ایده ای است که علاوه بر داشتن مهارت و تجربه کافی، نسبت به آن علاقه و انگیزه کافی نیز داشته باشید زیرا بخش زیادی از زمان شما صرف رسیدگی و به ثمر رساندن این ایده می شود.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

پیش از اجرای ایده کارآفرینی و برای ارزیابی، حتما باید آن را تست کنید. بسیاری از افراد برای تست ایده های خود از دوستان و نزدیکان خود استفاده می کنند. این روش چندان مناسب نیست زیرا دوستان و نزدیکان برای افزایش انگیزه شما ممکن است نظر واقعی خود را بیان نکنند و یک امیدواری کاذب درون شما ایجاد کنند.

به همین دلیل در زمان ارزیابی ایده ها از افرادی صادق و بدون رودربایستی نظر خواهی کنید. همچنین می توانید یک جامعه آماری کوچک ایجاد و از آن ها نسبت به ایده های خود نظرسنجی کنید. اگر جامعه آماری نسبت به ایده شما ابراز علاقه کرد یعنی شما خدماتی را عرضه کرده اید که به آن ها نیاز است، اما اگر متوجه عدم علاقه و اشتیاق در جامعه آماری خود شدید، یعنی ایده های شما جذابیت چندانی برای مخاطب ندارد و باید تغییراتی درون آن ایجاد یا از انجام آن صرف نظر کنید.

 بسیاری از کارآفرینان در زمان ایده پردازی صرفا به ارائه یک راه حل برای مشکلات موجود فکر می کنند، اما آیا شیوه بازاریابی ایده کارآفرینی را نیز در نظر می گیرند؟ با چه نوع استراتژی باید این ایده را به مخاطبان خود معرفی کنند؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند یکی از فاکتورهای تعیین کننده در میزان تاثیر گذاری یک ایده کارآفرینی، استراتژی بازاریابی در نظر گرفته شده برای آن ایده است.

با داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب حتی یک محصول معمولی را می توان به میزان فروش بالا رساند، اما عدم استفاده از یک استراتژی بازاریابی مناسب، فروش یک محصول یا خدمت کارآمد را دشوار می کند. بنابراین پیش از شروع کسب و کار یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب کنید.

 بسیاری از افراد نسبت به یک ایده کسب و کار جدید، هیجان زده می شوند و همین امر مسبب ایجاد تصورات فراتر از انتظار آن ها می شود. هنگامی که یک ایده کارآفرینی جدید دارید، بسیار مهم است که آرامش خود را حفظ و با یک دیدگاه واقع گرایانه به آن نگاه کنید. پس از راه اندازی یک کسب و کار جدید، نباید دچار رویاپردازی شوید.

اینکه شما یک ایده جدید دارید و آن را به کسب و کار تبدیل کنید، صرفا به معنای این نیست که دیگران هم ایده شما را دنبال یا از آن استقبال کنند.

حتی در صورت وجود یک ایده جدید و خلاقانه نیز به یک بازار هدف مطمئن نیاز دارید. به این معنا که هرچه ایده شما به نظر خودتان جذاب باشد، در صورت عدم استقبال مخاطب، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. هر کسب و کار جدیدی تنها زمانی که با استقبال مخاطب روبرو شود، شانس موفقیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کارآفرینی | مفاهیم ارزشمندی که در مورد کارآفرینی باید بدانیم

در هر حوزه ای می توان یک ایده کارآفرینی مناسب و پولساز را به مرحله اجرا درآورد. در ادامه بهترین و جذاب ترین ایده ها در چند زمینه را مورد بررسی قرار می دهیم.

 امروزه و با توجه به پتانسیل موجود، زنان نقشی مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت بسیاری از کسب و کارها دارند. خانم ها پتانسیل بالایی برای کار کردن دارند و از آنجا که این پتانسیل در کشور ما مورد غفلت واقع شده، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در حوزه زنان به چشم می خورد. ایده های مختلفی برای کارآفرینی در حوزه زنان وجود دارد که از جمله می توانیم به موارد زیر اشاره  کنیم:

و ایده های بسیار مختلف دیگر.

حوزه زنان پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای چندین ایده کارآفرینی مختلف دارد. با توجه به شرایط، امکانات و علایق خود می توانید در یکی از حوزه های دلخواه مربوط به زنان، اقدام به کارآفرینی کنید.

دانشجویی یکی از حساس ترین و مهم ترین دوران زندگی هر فرد است. این دوران فرصتی طلایی برای شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرینی در حوزه های مختلف است. همچنین احساس استقلالی که در این دوران به فرد دست می دهد یک عامل محرک و انگیزه بخش برای دانشجویان به منظور راه اندازی یک کسب و کار جدید است. به عنوان یک دانشجو فرصت ها و زمینه های مختلفی برای کارآفرینی وجود دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

و بسیاری کسب و کارهای کوچک و بزرگ دیگر که مناسب دانشجویان است.

 اگر در دوران دانشجویی به کسب درآمد نیاز دارید، ایده های مختلفی برای کارآفرینی وجود دارد که با توجه به علاقه، تخصص و امکانات موجود می توانید در یکی از این حوزه ها اقدام به کارآفرینی کنید.

نداشتن سرمایه اولیه از جمله موانعی است که همواره منجر به عدم روی آوردن به کارآفرینی می شود. بسیاری از افراد تمایل و انگیزه زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار مخصوص به خود دارند، اما نبود سرمایه اولیه باعث نا امیدی این افراد می شود. با تمام این اوصاف می توان با حداقل سرمایه اولیه و به صورت کار در خانه، یک کسب و کار جدید راه اندازی کرد و از طریق آن کسب درآمد خوبی داشت. از جمله ایده های مناسب برای کارآفرینی در منزل موارد زیر را می توانیم نام ببریم:

باتوجه به شرایط، علایق و مهارتی که دارید، یکی از این ایده ها را برای شروع کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 بسیاری از افراد به حوزه های هنری علاقه مند هستند و به دنبال کارآفرینی هنری هستند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در زمینه کارهای هنری و خلق ایده های دستساز و صنایع دستی مهارت دارید، چندین ایده کارآفرینی مناسب برای شما وجود دارد.

از جمله ایده های مناسب برای کارآفرینی در حوزه هنر موارد زیر را می توانیم بیان کنیم:

با توجه به حوزه فعالیت و مهارتی که دارید، یکی از موارد بیان شده را به عنوان ایده کارآفرینی می توانید به کار ببرید.

 با پیشرفت علم و تکنولوژی، افراد فعال و علاقه مندی در حوزه کشاورزی نیز فرصت های مختلفی برای راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار نوین در اختیار دارند. البته داشتن سواد آکادمیک در حوزه کشاورزی و آشنایی با جدیدترین و پیشرفته ترین ادوات کشاورزی به راه اندازی یک کسب و کار هدفمند در حوزه کشاورزی کمک می کند. ایده کارآفرینی مختلفی در حوزه کشاورزی وجود دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

و بسیاری فعالیت های دیگر که مربوط به حوزه کشاورزی می شود. صنعت کشاورزی گستردگی بسیار زیادی دارد و شما با توجه به علاقه، مهارت و امکانات موجود در یکی یا چند مورد از این حوزه ها می توانید کارآفرینی کنید.

 کشور ما از نظر صنعتی موقعیت بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد. افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده و به فعالیت های صنعتی علاقه دارند، از ایده های مختلفی برای کارآفرینی می توانند بهره ببرند. صنعت حوزه های مختلفی دارد و در هر حوزه ای می توان از چندین ایده کارآفرینی بهره برد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

و بسیاری حوزه های مختلف دیگر.

 به کارآفرینی در حوزه صنعت نیاز زیادی وجود دارد و با توجه به علاقه، تخصص و امکانات موجود می توان در یکی از حوزه های مختلف صنعتی اقدام به کارآفرینی کرد.

امروزه و با توجه به پیشرفت بشر در حوزه های مختلف، شیوه های کسب و کار تغییرات چشمگیری داشته است. کارآفرینی در این زمان بیش از هر دوره دیگری مورد توجه قرار دارد. ایده کارآفرینی اهمیت بسیار زیادی دارد و مشخص کننده شانس فرد برای موفقیت در کسب و کار خود است. ایده های مختلف به کار گرفته شده برای کارآفرینی باید ویژگی های متمایزی داشته باشد که در این متن بسیاری از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

به نظر شما مهم ترین ویژگی یک ایده کارآفرینی چیست؟ آیا شما در زمینه کارآفرینی تجربه دارید؟ توصیه شما به افرادی که قصد گام برداشتن در این مسیر را دارند، چیست؟ چه نظرات و پیشنهاداتی دارید؟ آن‌ ها را با ما در میان بگذارید.

منابع:

entrepreneur

businessnewsdaily

cleverism

ied

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد رویدادها مطلع باشید.(function() {
window.mc4wp = window.mc4wp || {
listeners: [],
forms: {
on: function(evt, cb) {
window.mc4wp.listeners.push(
{
event : evt,
callback: cb
}
);
}
}
}
})();


آموزشی

[5 دوره]

رایگان

[4 دوره]

کوچینگ

[4 دوره]

مشاوره

[4 دوره]

آموزش پیدا کردن ایده کسب و کار پولساز برای راه‌اندازی کسب و کاری پر‌بازده و نتیجه‌بخش که توسط خود شما مدیریت می‌شود تهیه شده است. بدون شک هر شخصی حتی با داشتن شغل مناسب دوست دارد تا با راه‌اندازی ایده‌های جدید درآمد بیشتری داشته باشد اما با فکر کردن راجع به هر زمینه‌ای بنا به دلایلی همچون تکراری بودن زمینه کسب و کار و … انگیزه لازم برای شروع و راه‌اندازی ایده را نداشته است، بنابراین در این مقاله از آکادمی98 سعی داریم تا شما را با راه‌های پیدا کردن ایده برای کسب و کار آشنا سازیم تا بتوانید کسب و کار پردرآمد خود را هر چه سریع‌تر را‌ه‌‌اندازی کنید.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به دنبال پیدا کردن ایده مناسبی انواع راه‌ها را امتحان کرده‌اید و همواره به بن بست رسیده‌اید و یا انواع آموزش های راه‌اندازی کسب و کار که هیچ موضوع مناسبی را نداشته‌اند خریداری کرده‌اید و به نوعی از تمامی ایده‌های تکراری خسته شده‌اید. اکثر آموزش های مربوط به راه‌اندازی ایده و کسب و کار اعم از اینترنتی و حقیقی موجود در سطح وب دارای محتوای تکراری و نامناسبی هستند که افراد حتی با خریداری انواع ایده‌ها با توجه به دلایلی همچون کامل نبودن آموزش و یا پر‌شدن ظرفیت بازار کار ایده مربوطه و … انگیزه لازم برای شروع آن را ندارند.

با پیدا کردن ایده پولساز متناسب با شرایط خود همین حالا کسب و کار سودآور خود را شروع کنید.

با توجه به توضیحات ذکر شده و همچنین درخواست مکرر کاربران عزیز ، تیم آکادمی98 اقدام به تهیه آموزشی کاملا متفاوت و متنوع با سایر آموزش های موجود در سطح وب که کاملا محتوای مشابهی با یکدیگر دارند نموده است. آموزش پیدا کردن ایده خلاقانه راهی برای شروع کسب و کار پولساز شما می‌باشد. در صورت تهیه این دوره با پیدا کردن ایده مناسب و پردرآمد و در عین حال هدف گذاری و هدف نویسی دقیق برای رسیدن به موفقیت می‌توانید کسب و کاری مفید و پربازده را آغاز کنید.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم

اگر به دنبال کسب و کاری خود ساز هستید تا در جهت تبدیل شدن به یک میلیاردر خود ساخته در جهت توسعه کسب و کارتان قدم بردارید باید با انواع ایده‌های پولساز اعم از اینترنتی و بازاری و … آشنا باشید. اما در این بخش به معرفی بهتر این موضوع می‌پردازیم. تفکر و مهارت لازم برای ارائه نظری در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار که منجر به تولید ثروت زیادی شود را ایده پولساز می‌گویند. که بسیاری از افراد به دنبال ایده‌های خلاقانه پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار هستند.

امروزه با توجه به تنوع کسب و کار‌ها و در عین حال تراکم بالای راه‌اندازی و وجود انواع کسب و کار افراد تمایل زیادی به انجام کار‌های تکراری ندارند چرا که بسیاری معتقدند با توجه به حجم بالای وجود کسب و کار‌ها در زمینه‌های مشابه بازار کار برای بسیاری از امور اشباع شده است.

در نتیجه یافتن ایده مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار به یکی از معضلات و موضوعات چالش برانگیز برای افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار به عنوان شغل اول و یا شغل دوم هستند تبدیل شده است. چرا که ایده‌ای مناسب که با شرایط افراد و محیط زندگی آنها تناسب داشته باشد بسیار کم و نایاب است و از طرفی افرادی که اقدام به ارائه ایده می‌نمایند ، نیز بدون توجه به شرایط فرد ایده‌ای به او ارائه میدهند که ممکن است امکان راه‌اندازی ایده برای فرد اصلا وجود نداشته باشد در همین رابطه پکیج آموزش پیدا کردن ایده کسب و کار پولساز ارائه شده است.

همانطور که مشاهده کرده‌اید آموزش های مختلفی در سطح اینترنت وجود دارد که در ازای دریافت هزینه‌های بالایی اقدام به فروش ایده می‌کنند ، حال آن که این افراد بدون در نظر داشتن شرایط شما و حتی مقدار سرمایه و وضعیت اقتصادی شما اقدام به تجویز نسخه‌های بی علم تکراری و نامناسب می‌کنند که تنها هدررفت هزینه را برای شما به ارمغان می‌آورد و هیچ نتیجه‌ای از آن دریافت نخواهید کرد. در برخی از موارد این افراد حتی بدون درج این که ایده مربوطه نیاز به چه مقدار سرمایه و چه تخصص هایی دارد اقدام به فروش آن به افراد با شرایط متنوع می‌کنند که با این کار بخش زیادی از افراد تنها پول خود را برای خرید این ایده‌ها هدر داده‌اند. اما راه چاره چیست ؟

بهتر نیست به جای ایده گرفتن از شخص خاصی خود اقدام به کشف ایده نمایید ؟! در دوره آموزش پیدا کردن ایده‌ پولساز کسب و کار ما به شما ماهی نمی‌دهیم بلکه ماهی گرفتن را به شما یاد می‌دهیم.

دوستان زیادی در تماس‌هایی که با تیم آکادمی98 دارند همواره از پرداخت هزینه برای خرید ایده‌ها و دوره‌های مختلف از افراد حتی معروف در زمینه آموزش‌های مربوط به موفقیت و کسب و کار همواره ابراز پشیمانی و ندامت کرده‌اند. چرا که به بیان آنها تنها با تبلیغات زیاد و وسوسه انگیز توسط صاحبین دوره‌ها نسبت به خریداری دوره‌ها ترغیب شده‌اند که در نهایت با ایده‌هایی نامناسب که با شرایط آنها سازگاری نداشته و حتی در سطح وب به صورت رایگان وجود داشته است روبرو شده‌اند.

بسیاری از ایده‌ های خلاقانه و جدید کسب و کار به صورت رایگان در سایت آموزشی آکادمی 98 ارائه شده است که با مطالعه آنها و تطبیق با شرایط خود می‌توانید در صورت تمایل به راه‌اندازی آنها اقدام نمایید.

داشتن کسب و کاری پردرآمد حتی با داشتن شغل اول نیز با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور برای هر شخصی می‌تواند جذاب و حتی لازم باشد، اما چگونه ایده‌ای پولساز برای راه‌اندازی کسب و کار پیدا کنیم ؟ با توجه به نیاز شما عزیزان مبنی بر داشتن مرجعی مناسب برای تولید ایده پولساز پکیجی تحت عنوان راه‌های یافتن ایده پردرآمد راجع به انواع کسب و کار‌ها تهیه شده است.

با تهیه این دوره شما عزیزان با اطلاعات و آموزش‌هایی روبرو خواهید بود که با گذراندن آنها قادر خواهید بود تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط و وضعیت خود اعم از اجتماعی ، اقتصادی و … اقدام به یافتن ایده‌ای مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار جدید خود نمایید. علاوه بر این که در طی این دوره با آموزش یافتن مهارت پولساز آشنا خواهید شد موارد دیگری نیز برای افزایش انگیزه و چگونگی توسعه کسب و کار و … نیز به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید با قدرت شروع به کار کنید و با قدرت بیشتر نیز تا پایان راه ادامه دهید.

اگر بخش مربوط به 35 ایده پولساز و پردرآمد دیده باشید، گفتیم که این مجموعه جزو بهترین و محبوب ترین شغل ها هستند که می توان با اجرا آنها به بهترین ثروت ها دست پیدا کرد. تمامی این ایده ها را با استفاده از همین روش ها که در این دوره آموزش داده ایم، جمع آورده شده اند. پس شک نکنید که با این راهکار شما به راحتی می توانید کارهای مختلفی را در دنیا مورد بررسی قرار داده و در نهایت اقدام به اجرای شغل مورد نظر کنید.

با مطالعه توضیحات ارائه شده تا این مرحله شاید فکر کرده باشید که در انتهای فراگرفتن آموزه‌های موجود در این پکیج تنها قادر خواهید بود که به راه‌اندازی کسب و کار‌های کوچک و یا محلی بپردازید. که در این رابطه باید گفت که این طور نیست و مفاهیمی که در طول این آموزش یاد می‌گیرید شما را به متخصصی در حوزه یافتن ایده تبدیل می‌کند تا بتوانید حتی به یافتن ایده اینترنتی پولساز نیز بپردازید.

با استفاده از مفاهیم دوره آموزش یافتن ایده ، کسب و کار اینترنتی پردرآمدی داشته باشید.

کسب و کار اینترنتی یکی از پر درآمد‌ترین کسب و کار‌ها با سود عالی می‌باشد که بنا به سوددهی و بازدهی مناسب افراد زیادی به سوی آن جذب می‌شوند و زمینه کسب موفقیت در این حوزه نیز بسیار زیاد می‌باشد. بنابراین در انتهای فراگرفتن مطالب این دوره با توجه به تخصص خود و خدماتی که می‌توانید ارائه دهید قادر به راه‌اندازی انواع ایده اینترنتی خواهید بود تا بتوانید حتی بدون سرمایه هنگفت اولیه نیز کسب و کاری داشته باشید.

اگر به سایت‌های فروش ایده که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کنید و یا یکی از خریداران ایده‌های مختلف باشید تفاوت این دوره با سایر دوره‌ها را بهتر می‌توانید درک کنید. با خریداری ایده شما تنها به زمینه خاصی محدود می‌شوید چرا که با خرید ایده تنها با یک ایده آشنا خواهید شد و در صورت تمایل به راه‌اندازی ایده مربوطه منحصر به یک زمینه خواهید بود، در صورتی که ایده مربوطه نیز برای شما مناسب نباشد نیز تنها با از دست دادن هزینه مواجه خواهید بود.

اما دوره آموزش راه‌اندازی ایده پولساز شما را با اصول یافتن ایده مناسب و علم کشف ایده آشنا می‌سازد ، تا با در نظر داشتن تمامی ویژگی‌ها و توانایی‌های خود در یافتن ایده و راه‌اندازی کسب و کاری موفق بتوانید به بهترین شکل ممکن موفق باشید. بعد از گذراندن آموزش‌های موجود در این دوره می‌توانید متناسب‌ترین ایده که در اجرا و ارائه خدمات مربوط به آن تخصص دارید را راه‌اندازی کنید و حتی برای اطرافیان خود نیز اقدام به یافتن ایده نمایید.

داشتن تخصص در امر تشخیص مهارت‌ها و ایده‌های تولید ثروت اتفاقی نیست بلکه نیازمند دانش و اطلاعات لازم در این زمینه است که آموزش پیدا کردن ایده کسب و کار پولساز تمامی این موارد را در اختیار شما قرار می‌دهد ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد افرادی را در اطراف خود داشته باشید که با سرمایه‌گذاری های درست در زمینه‌های مناسب توانسته‌اند در پی یک تحول و یا تغییر قیمت در بازار ثروتمند شده باشند. حال آن که در نگاه اول سرمایه‌گذاری وی از نظر شما و بسیاری دیگر از افراد نادرست و خنده‌دار باشد اما باید بدانید که این فرد با داشتن اطلاعات لازم برای یافتن مهارت‌های پولساز اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است و در نتیجه به میزان ثروت زیادی دست پیدا کرده است.

راه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه یافتن ایده‌های پولساز را به راحتی با استفاده از این دوره یاد بگیرید.

با استفاده از اطلاعاتی که در طی این دوره به شما آموزش داده می‌شود قادر خواهید بود بدون سرمایه اولیه یا حتی با سرمایه اندک نیز نسبت به انجام اموری اقدام نمایید که در کوتاه مدت میزان سوددهی مناسبی برای شما داشته باشند به طوری که در مدت زمان کمی مقدار سرمایه قابل توجهی در اختیار داشته باشید.

بهترین ایده برای راه‌اندازی کسب و کار چیست ؟ تا به حال این تفکر در ذهن شما به وجود آمده است که واقعا بهترین ایده خلاقانه برای تولید ثروت چیست ؟ شاید با مشاهده افراد موفق در اطراف خود به این فکر بیفتید که شغل او که به موفقیت و کسب ثروت رسیده است بدون شک بهترین ایده برای راه‌اندازی کسب و کار می‌باشد. اما دست نگه دارید این طور نیست. هر شخصی شرایط خاص و مهارت و تخصص منحصر به فرد خود را دارد بنابراین شانس کسب موفقیت در زمینه‌های مختلف برای افراد متغیر است.

بهترین ایده برای راه‌اندازی کسب و کار برای شما همان موردی است که در آن تخصص دارید ، نمی‌دانید در چه زمینه‌ای تخصص دارید ؟ یا مهارت لازم برای شروع یک کسب و کار را ندارید ؟ با داشتن تخصص و مهارت نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید و چه ایده‌ای بالاترین بازدهی را برای شما دارد ؟ در طی دوره یافتن ایده کسب و کار تمامی مفاهیم به شما آموزش داده می‌شود تا بدون تقلید از کسی بهترین زمینه برای کسب درآمد را انتخاب کنید و با پشتکار و تلاش به تولید ثروت انبوه بپردازید.

مهارت‌هایی که در طی این دوره کسب خواهید کرد تنها منحصر به موضوع و بخش خاصی نیست که بعد از آموزش تنها قادر باشید در یک محدوده و در یک زمینه خاص مشغول به فعالیت شوید، بلکه شما در انتهای آموزش با در اختیار داشتن اطلاعات و مفاهیم کامل و در عین حال داشتن تخصص لازم برای یافتن ایده و راه‌اندازی کسب و کار قادر خواهید بود تا بهترین و پولساز‌ترین ایده‌ها را بیابید و حتی با نبوغ و هوش هیجانی خود بتوانید علاوه بر خود برای سایر افراد نیز ایده‌های پربازده پیشنهاد دهید.

تدریس دوره آموزش پیدا کردن ایده‌ کسب و کار پولساز با سود عالی بر عهده مدیر و موسس مجموعه آکادمی 98 یعنی استاد هادی قربانی بوده ، با توجه به حساسیت دوره و بررسی مفاهیم جامع و مفید در جهت این که پس از گذراندن دوره به یک متخصص یافتن ایده و مهارت پولساز تبدیل شوید خوده استاد عزیز تدریس این پکیج را بر عهده گرفته‌اند ، تا آموزشی هر چه غنی‌تر و پربار‌تر خدمت شما بزرگواران ارائه گردد.

هشتگ ها: هوش تجاری

موضوعات ایده پردازیکسب و کار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

* 30 − 29 =

قیمت ها به هزار تومان می باشد

انتخاب ایده نوین و مورد علاقه » راه اندازی کسب و کار (اینترنتی) » سئو و بهینه سازی بیزینس » موفقیت و توسعه فردی » ثروتمند شدن

آکادمی 98 حاصل یک ایده تحول گرا در عرصه کسب و کار آنلاین می باشد. کادری مجرب با دانش اندوخته های چند ساله خود هم اکنون خدمات آموزش سئو ، رشد و توسعه فردی ، حوضه دیجیتال مارکتینگ و ایده های نوین راه اندازی کسب و کار ارائه می کند.

جدیدترین مقالات و محصولات آکادمی را در شبکه های اجتماعی ما دنبال کنید. مطالب در شبکه های اجتماعی وجود دارد که در سایت قرار داده نشده.

چطور ایده جذاب پیدا کنیم
چطور ایده جذاب پیدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *