چطور باسنی زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور باسنی زیبا داشته باشیم
چطور باسنی زیبا داشته باشیم

 

امروزه بسیاری سعی بر آن دارند تا باسن خود را فرم دهی کنند و ظاهر زیبایی به آن بدهند. ما در این مقاله ( باسنی خوش فرم و برجسته) سعی کرده ایم تا به این مسئله بیشتر بپردازیم. اگر شما هم ذهنتان درگیر این موضوع است که باسنتان از نمای عقب و کنار شکل درستی ندارد متناسب نیست و تا هنوز موفق نشده اید که به باسن بزرگ معروف به باسن برزیلی دست پیدا کنید باید به شما این خبر خوب را بدهیم که روش هایی هم به صورت طبیعی وجود دارند که به شما در این مورد کمک بسیاری می کند و باعث خوش فرم شدن باسن شما می گردد .

برای بزرگ کردن و برجسته نشان دادن بـاسن اگر بـاسنتان بزرگ و گرد نبــاشد شاید برای بسیاری اهمیت نداشته باشد امــا این مشکل هنگامی خود را نشان می دهد که قصد داشته باشید داخل بــاشگاه یا مکان های خصوصی دیگر ، تن پوش ورزشی یا شلوار تنگ و جذب استفاده کنید! پس نتیجه می گیریم تنها همین مورد دلیل کافی برای داشتن تناسب اندام در قسمت مــیانــی بدن اســت. بــاسن برجسته و کمر بــاریک مــاننــد بسیاری از بازیگران سرشناس قطعا خواســته ی تمام بانوان زیبــا پسنــد می باشد.

 

چطور باسنی زیبا داشته باشیم

حرکاتی برای شکل دادن بهتر بــه بــاسن و پا برای اشخاصی که درد زانو دارنــد حرکت بــا کش بدنسازی برای عضلات پا و بــاسن که بــهتر از اسکات هســتنــد.

اگر تصور این را دارید که بــاسن تان کوچک است و به دنبال آن هستید که فرم استایل خود را بهبود ببخشید مــی‌توانــید بــا پیگیری رژیم‌هــای غذایی و ورزشی منــاسب بــه هدف خود برسید . در بسیاری از موارد شکل و ظاهر بــاسن بــه ژن و موارد موروثی مرتبط است ، امــا این موردی نــیســت که بتوانــد از رسیدن به هدف تان جلوگیری کند که طبق آن نتوانــید بــاسن تان را سر و شکل دهید و آن را آن طور که دوست دارید و مایلید، داشته بــاشید. اگر آمــاده اید پس تمرینــات تصویری تقویت عضلات بــاسن و ران را با هم بررسی می کنیم.

عضلات نــاحیه گلوتئال – بــاسن

شکل بــاسن رابطه مستقیم بــا عضلات سرینــی دارد . این عضلات شامل گلوتئوس (سرینــی) بزرگ، گلوتئوس کوچک و گلوتئوس مــیانــی اســت البته به همراه چربــی که روی آن را گرفته اســت. پیاده روی ، قدم زدن و برنامه های کوه نوردی و … تاثیر زیادی روی این عضلات دارند. از سوی دیگر تمرینات حرفه ای و سنگین بــاعث مــی‌شونــد که این عضلات خوش فرم‌تر گردنــد، یعنــی با انجام پیوسته آنها بــاسن تان گرد و قوی بــه نظر برسد. لطفا تمریناتی که در ادامه بیان شده را مورد توجه قرار دهید.

چیکار کنم بــاسنم برجســته بــاشد

اولین تمرین ؛ اسکوات برای بــاسن بزرگ و برجســته

تمرین اسکوات جزء بــهترین حرکات برای فرم دهی بهتر بــاسن و تقویت عضلات این قسمت از بدن می باشد. شبیه به تصویر حالت اسکوات بــه خود بگیرید و پاهــایتان را موازی یکدیگر قرار دهید. در همــین حالت بــه آرامــی به سمت پائین بروید ؛ به گونه ای که گویا در حال قرار گرفتن بر روی صنــدلی می باشید. زانوهایتان در حدود زاویه ۹۰ درجه بــاید خم شود و همچنین نبــاید جلوتر از نوک انگشتتان بــاشنــد. در همــین حالت پس از اندکی وقفه بــه موقعیت اول بازگردید و تمرین را چندین مرتبه تکرار کنــید.

همانگونه که قبلا بیان شد اسکوات دقیقاً بر روی عضلات بــاسن فرد فشار می آورد و بیشترین تاثیر و فرم دهی اش همانجا است . اگر به تصویر دقت کنید می بینید ، این حرکت شبیه به حرکت قبلی اســت بــا این فرق که برای انجامش از توپ کمک گرفته می شود . برای انجام آن ، توپی را بــین پایین کمر و دیوار بگذارید. پس از آن بــه آرامــی اسکوات کلاسیک را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را حداقل تا ۳ بــار در هفته انجام دهید. این تمرین را در ست های ۱۵ تایی انجام دهید.

چگونــه کمری بــاریک و بــاسنــی بزرگ داشته بــاشیم

 

این حرکت ضمن تاثیر در عضلات ران و بــاسن، عضلات ساق پا را نــیز تقویت و برجسته می کند و بــه نسبت، کالری بــیشتری هم سوزانده می شود . برای انجام این حرکت پاهــا موازی و بــه عرض بــاسن بــاز شوند ، پس از آن یک گام بلنــد بــه جلو بردارید، این حالت ( یک قدم بــه جلو) را بــه عنوان حرکت آعازین در نظر داشته بــاشید، سپس خیلی آرام بدن تان را پایین بــیاورید، جفت زانوهایتان را خم کنــید، در ادامه بــه حالت شروع برگردید و دوباره بدن را پایین بــیاورید، جفت زانوها را خم کنــید و بــه حالت شروع بازگردید. همین حرکت را برای پای دیگرتان نــیز تکرار کنــید.

چگونــه بــاسنــی بزرگ و گرد داشته بــاشیم

 

این تمرین ظاهرا شبیه به تمرین قبلی اســت بــا این تفاوت که بــه جای قدم برداشتن بــه جلو، شمــا بــاید صاف بــایســتید ، سپس یک گام بــه عقب بردارید و هنگامی که پا را عقب بردید و بــا زمــین تمــاس پیدا نمود ، مــاننــد تمرین قبلی زانو را خم کنــید. وقتی که شمــا از حالت خیز بــه جلو، بــه عقب برگردید سبب مــی گردد که عضلات قسمت بــاسن مستحکم تر و انعطاف پذیری نــاحیه ران بــیشتر شود. این تمرین خصوصاً برای کسانــی که بــه مدت طولانــی نشســتن عادت دارنــد، خیلی مفید اســت.

چگونــه بــاسنــی خوش فرم و برجســته داشته بــاشیم

 

آنگونه که در تصویر مشاهده می کنید پاهــا را فراتر از عرض شانــه بــاز کنــید، نوک پاهــا رو بــه جلو قرار بگیرد، پس از آن روی زانوی راســت خم شوید و بــه موقعیت اول برگردید. این تمرین بــاعث رشد و استحکام عضلات نــاحیه لگن، نــاحیه سرین و ران‌هــا می شود. توجه کنید که در این تمرین شانــه‌هــا نبــاید از زانوهــا جلوتر بــیاینــد. شما می توانید تمرین را به طور متوالی یک بــار پای راســت و یک بــار نیز پای چپ انجام دهید.

چگونــه بــاسنــی پر داشته بــاشیم

 

این تمرین بــاعث تقویت عضلات نــاحیه سرینــی، شانــه‌هــا و شکم مــی‌شود. برای اجرا شکم را سفت بگیرید و کمر صاف بــاشد. همزمــان بــا بلنــد کردن یک پا عضلات بــاسن را سفت کنــید. برای شروع تنــهــا بلنــد کردن چنــد سانت کافی اســت. مراقب بــاشید از عضلات پایین کمر اســتفاده نکنــید. اول بــا یک پا انجام دهید، سپس پای دیگر را عوض کنــید و بعد سعی کنــید هر دو پا را بــا هم بــالا ببرید. مواظب بــاشید که زیاد عضلات نــاحیه کمرتان را بکار نگیرید.

چگونــه بــاسنــی عضلانــی داشته بــاشیم

 

این تمرین جزئی بر گلوتوس بزرگ تمرکز دارد. در انجام این تمرین نــیز مراقب بــاشید که از عضلات کمر اســتفاده نشود، عضلات سرینــی را درگیر کنید. برای اانجام این تمرین زانوهــا را ۹۰ درجه خم کنــید، پاهــا کنــار هم بــاشنــد. بــاسن را منقبض کنــید و بــه خیلی آرام ران‌هــا را از توپ بلنــد کنــید. این تمرین معمولا تحرک زیادی نــدارد، بلکه باید در انجام آن کنترل کامل داشته باشید

ورزش برای داشتن بــاسنــی ریبــا

 

این تمرین بر روی عضلات بــاسن و ران بخصوص قسمت همســترینگ (پشت ران) تاثیرگذار است . یعنــی عضلاتی که از ران و لگن بــه زانوهــا کشیده شده اند. هنگام اجرای این تمرین بــه پشت روی سطحی صاف دراز بکشید، زانوهــا را خم کنید و دســت‌هــایتان را در کنــار بدن قرار دهید. بــا کمک گرفتن از زانوهــا کمرتان را بلنــد کنــید و نگه دارید. تلاش کنید عضلات نــاحیه سرینــی و همســترینگ منقبض شوند. پس از اینکه مدتی در فرم انقبــاض نگه داشتید بــه آهستگی پاها را پایین بیاورید.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

رفع گودی بــاسن و ران

در انجام این تمرین ابتدا روی زمــین بــه پهلو دراز بکشید و پاهــا را روی بگذارید ، سپس پای چپتان را تا زاویه ۴۵ درجه و بــه صورت صاف بــالا برده و سپس بــه آرامــی بازگردانید . این حرکت با پای دیگرتان نــیز انجام شود. حرکت لگ عضلات سرینــی کوچک و مــیانــی را تحت تاثیر قرار مــی دهد. همچنــین عضلات خارج ران را برجسته تر می کند.

عضلات بــاسن را بــه شدت درگیر مــی کنــد

 

این حرکت دو دسته از عضلات سرینــی را بــا قدرت هرچه بیشتر درگیر و قوی مــی‌کنــد. برای انجامش مــاننــد تصویر و به همان حالت در بیاییید، نگاهتان بــه روبه رویتان بــاشد، زانوهــا بــه عرض بــاسن بــاز شوند و دســت‌هــا به طور مستقیم زیر شانــه و آرنج هــا صاف بشوند. شکم را آهسته سفت کنید و کمر را در حالت خنثی نگه دارید. پس از آن یک زانو را آهسته بــالا بــیاورید و بــاسن را بچرخانــید تا بــه سمت بــالاتنــه بــیاید، تا زمــانــی که پاشنــه شمــا بــه ارتفاع بــاسن برسد.

باسنی خوش فرم و برجسته

 

حرکت کوهپیمایی علاوه بر تقویت ران، شانــه‌هــا، بــاسن و عضلات مرکزی را نــیز تا حد زیادی درگیر مــی‌کنــد. این حرکت را سعی کنید بــا سرعت نسبتا بالا انجام دهید ؛ تا همزمان با عضله سازی ، کالری سوزی بدن نیز بــیشتر شود . برای انجام این تمرین، شکم را سفت کنــید، انگشت‌هــا را از هم بــاز کنــید تا از مچ دستتان محافظت کنــید. هر بــار یکی از پاهایتان را بــه داخل بــیاورید و زانو را خم کنــید، گویا مشغول دویدن هســتید. دقت کنــید بــالاتنــه را ثابت نگه دارید. سعی کنید این حرکت را به طور مداوم انجام دهید.

تمرینــات هوازی را باید بــه منظور تقویت قلب و عروق انجام دهید، این تمرینات همچنین در فرم دهی و تنــاسب بــهتر بــاسن‌تان نــیز تاثیر دارد . دوچرخه سواری و اسکیت نیز جزء ورزش‌هــای خوب برای بــاسن اســت. بعضی‌هــا فرم بدن‌شان بطور ژنتیکی طوری است که دارای عضلات حجیمــی می باشند ولی انــدام مناسبی نــدارنــد. در این صورت بــهتر اســت در کنــار تمرینــات مقاومتی روی فعالیت‌هــای هوازی بیشتر تمرکز کنــند.

مطالب بیشتر

چطور سریع لاغر شویم ؟ | کاهش وزن سریع با ۷ قدم مهم، کاربردی و جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

تیم کافه تمشک در تلاش است تا بهترین خبرها و مطالب را برای شما تهیه نماید. لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر شدن این سایت یاری کنید. ارتباط با ما: tamcafemag@gmail.com

© 2020 – تمامی حقوق این سایت متعلق به کافه تمشک می باشد کافه تمشک.

© 2020 – تمامی حقوق این سایت متعلق به کافه تمشک می باشد کافه تمشک.

اگر باسن کوچکی دارید قطعاً به دنبال راهی برای افزایش حجم باسن خود هستید. درزمینهٔ بزرگ و گرد نمودن باسن راه‌های ساده بی‌شماری وجود دارد مانند پوشیدن شلوارهای راسته، تنظیم وزن خود که تنها به میزان ناچیزی این تغییر را در شما ایجاد می‌کند.اما در خصوص تغییرات اساسی که بتواند باسن شمارا به‌طورکلی دچار تحولی بکند باید متدهای خاصی را دنبال کنید. در این مقاله برای شما روش‌هایی را عنوان می‌کنیم که چگونه باسن بزرگ‌تری داشته باشیم و چگونه باسن گرد و زیبایی داشته و دست‌آخر چگونه باسن شلی داشته باشیم؟

در این مقاله برای شما دو شیوه توضیح داده خواهد شد.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

روش اولبر روی بدن خودکار کنید

1- راه رفتن خود را تغییر دهیدنحوه راه رفتن و یا اینکه چگونه خود را بر روی زمین می‌کشید می‌تواند باعث شود تا برخی از قسمت‌های بدن شما پنهان باشند. طرز صحیح نشستن و بلند شدن باید به‌صورت مستقیم در راستای عرض شانه‌هایتان باشد. تنه خود را در موقعیت خنثی قرار دهید. این کار کمکی به برجسته نمودن باسن شما نخواهد نمود اما بالاتنه را لاغرتر و سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.- فرض کنید که یک مدل فن هستید و می‌خواهید مانند آن را بروید. یک خط مستقیم در راستای شکم خود را در نظر بگیرید که دقیقه در مرکز پاهای شما قرار دارد. زمانی که حرکت را شروع کردید قدم خود را به‌گونه‌ای بردارید که پای شما در وسط بدنتان و بر روی خط مستقیم قرار بگیرد. برای شروع قدم بعدی پای خود را در جلوی پای قبلی و بر روی همان خط موردنظر قرار دهید. به همین ترتیب پاها را یکی پس از دیگری بر جلوی یکدیگر قرار دهید.

2- عضلات باسن خود را تقویت کنیدمی‌توانید باسن گرد و زیبایی را بسازید تنها درصورتی‌که عضلات باسن خود را قوی نموده باشید. برای اینکه باسن گرد و زیبایی داشته باشید 3 بار در هفته این ورزش‌ها را در خانه و یا باشگاه انجام دهید تا نتیجه سریع‌تری بگیرید.- به پشت خوابیده و زانوهای خود را خم‌کنید. باسن خود را در جهت بدن خود بالا بیاورید. این کار را 3 بار و 10 تکرار انجام دهید.- اسکات: حرکت اسکات یکی از معروف‌ترین حرکات ورزشی مناسب برای افزایش حجم باسن و پاهاست. حرمت اسکات این‌گونه اجرا می‌شود که می‌توانید دستان خود را مستقیم بر جلوی خود گرفته و به‌گونه‌ای که کمرتان خم نشود بر روی پاهای خود بنشینید. این نشستن تا جایی ادامه پیدا می‌کند که باسنتان به زمین برخورد نکرده و در راستای پاهایتان قرار گیرد. اسکات را 3 ست 20 تایی اجرا کنید.- بانگ اسکات: بر روی پاهای خود صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را جلوی بدن قرار داده و هر دو پا را خم‌کنید. هر دو پا باید زاویه 90 درجه ایجاد کند. سپس دوباره به موقعیت قبلی بازگردید. این حرکت را 3 ست 20 تایی تکرار کنید.- ضربه به عقب: همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید. دست‌ها را به کمر بزنید و پای خود را به سمت عقب خم نموده و به عقب ضربه بزنید. این کار را 3 ست 15 تا 20 تایی انجام دهید.

3- عضلات شکم خود را با ورزش قوی کنیدبر روی عضلات مرکزی بدن که شکم ازجمله آن‌هاست به‌خوبی کارکنید. هر چه شکم شما کوچک‌تر باشد، باسن شما بزرگ‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

4- با ورزش نمودن ماهیچه‌های پا و باسن خود را بسازیدورزش کردن را فراموش نکنید. ورزش‌های هوازی می‌تواند کمک شایانی در ساختن عضلات باسن و خوش‌فرمی آن بکند.- دویدن- دوچرخه‌سواری- شنا کردن- ژیمناستیک- اسکی- والیبال- فوتبال- هاکی

5- وزن خود را تنظیم کنیدعلاوه بر تمامی مواردی که در بالا بدان اشاره نمودیم بر اساس شکل بدن و میزان وزنتان برای داشتن باسنی خوش‌فرم و زیبا باید وزن کم کنید و یا وزن اضافه کنید. این دقیقه همان معنی تنظیم وزنتان است. اما شاید برایتان جالب باشد که بر اساس اینکه، زمانی که چربی جذب می‌کنید در کدام بخش بدن ذخیره می‌شود باید رژیم خاصی داشته باشید.- اگر از ناحیه باسن و کپل چاق می‌شوید کمی اضافه‌وزن می‌تواند در زیبایی باسن و اندامتان تأثیر مثبت و خوبی داشته باشد. و باسنتان گردتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.- اگر چربی ابتدا در بازوها و شکمتان جمع می‌شود و باسنتان آخرین قسمتی است که در معرض چاقی قرار می‌گیرد کم کردن وزن می‌تواند راه‌کار مناسبی برای کم کردن چربی‌های شکم و بزرگ‌تر دیده‌شده باسنتان شود.

روش دوملباس‌های خود و نحوه پوشش خود را عوض کنید

1- شلوار مناسب خود را انتخاب کرده و بپوشید

2- دور کمر خود را باریک کنیدتأکید می‌کنیم که داشتن اندام بالاتنه باریک و دور کمر مناسب می‌تواند به شما باسنی درشت‌تر و برجسته‌تر بدهد. روش‌های زیر می‌تواند به داشتن کمری باریک به شما کمک کند.- از گن‌های مخصوص برای کمر استفاده کنید. یک نمونه مدیوم آن را خریداری نموده و آن را به دور کمر خود بپوشید.- همیشه سعی کنید از کمربند استفاده کنید. کمربند می‌تواند هم دور کمر شمارا باریک‌تر نشان دهد و هم می‌تواند در درازمدت دور کمر شمارا کاهش دهد. سعی کنید از کمربند مشکی استفاده کنید.

3- کفش پاشنه‌بلند بپوشیدکفش‌های پاشنه‌بلند باعث می‌شوند که انحنای کمر شما تغییر نموده و هم باسن و هم سینه‌هایتان بزرگ‌تر و برجسته‌تر به نظر بیاید.برای پوشیدن کفش‌های نورخانت بلند موارد زیر را رعایت کنید.- از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند بیش از 2 یا 3 ساعت خودداری کنید. پوشیدن مداوم کفش‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به ستون فقرات شما برساند.- برای اینکه از تأثیر این روش اطمینان حاصل کنید کافی است به جلوی آیینه رفته و کفش خود را بپوشید. در جلوی آیینه تمرکز کنید که در چه حالتی می‌توانید با نحوه راه رفتن خود باسنی گردتر و برجسته‌تر داشته باشید.

 در زیر بخوانید  چگونه کمری باریک وباسنی بزرگ داشته باشیم  و  چگونه باسنی برجسته داشته باشیم

وقتی به هنرمندان رقص،سوپر استارهای خارجی و ورزشکاران نگاه می‌کنیم، همواره اندام زیبا وشکم تخت و باسنی خوش فرم آن‌ها باعث غبطه خوردن ما به اندامشان می‌شود و ما هم آرزوی چنین اندامی را می‌کنیم. دلیل جمع شدن چربی‌ها در قسمت باسن هورمون استروژن می‌باشد،بهمین خاطر به فرم انداختن این قسمت از بدن وقت‌گیر خواهد بود!اما این را بدانید داشتن باسنی خوش‌فرم با ورزش‌ منظم و مداوم چیزی خارج از تصور نیست.حرکت اول:اسکات

 حرکت اول: اسکات

حرکت اسکات باعث عضله سازی و داشتن باسنی خوش فرم و سفت می‌شود.برای انجام این ورزش پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید،ستون فقرات را صاف،باسن و کتف را به سمت عقب،کف پاها را 45 درجه به سمت بیرون زاویه دار کنید،باسن و شکم را منقبض و سنگین بدن را تا حدودی به پاشنه‌ی پاهایتان وارد کنید.در این حالت به آرام بدن خود را به پایین ببرید(مانند نشستن روی صندلی) و سعی کنید تا جایی بنشینید که ران پایتان با زمین موازی شود.سپس به آرامی و باگرفتن نیرو از پاشنه پا عضلات شکم و باسن را منبسط کرده و به خالت اولیه برگردید.این حرکت را در سه ست 12 تایی انجام دهید.اما در هفته اول 12 تا،هفته‌ی دوم دو ست 12 تایی و از هفته سوم به بعد این حرکت را در 3 ست 12 تایی انجام دهید.

حرکت دوم:بلند کردن باسن از زمین

 

این حرکت باعث کار کردن عضلات باسن و تمام عضلات اطراف آن به‌طور همزمان می‌شود. ابتدا به پشت روی یک سطح صاف و سفت دراز بکشید.زانوهایتان را جمع کرده و زاویه‌دار کنید و کف پاهایتان را کاملا روی زمین قرار دهید. باز هم ماهیچه‌های شکم و باسنتان را منقبض کرده وباسنتان را به آرامی از سطح زمین بلند کنید تا به موقعیتی مانند شکل دست یابید. درهمین حالت بمانید.سپس مانند حرکت اسکات با منبسط کردن عضلات پایین بیایید.این حزکت را در 3 ست 10 تایی انجام دهید.

حرکت سوم:بالا بردن پا درحالت درازکش به بغل

 

این حرکت علاوه بر فرم‌دهی باسن،باعث کار کردن عضلات شکم می‌گردد.این اثر دوگانه باعث می‌شود عضلات شکم در روز بعد ورزش درد کند.به بغل دراز بکشید و مانند شکل دستتان را تکیه‌گاه سرتان کنید.پایی که روی پای دیگه قرار گرفته است را به آرامی بالا ببرید و سپس به آهستگی پایین بیاورید.این حرکت را 20 بار برای هرطرف انجام دهید.

کرج – چهارراه طالقانی – برج طالقانی – طبقه هفتم واحد 205 – کد پستی:3134899978

026-32601

info@chegane.com

 


داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

 

چطور باسنی زیبا داشته باشیم

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟

ماهیچه‌های باسن، ماهیچه‌های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می‌توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگگلوتئوس میانیگلوتئوس کوچکانجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و … باعث می‌شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود. برای همین منظور یکسری حرکات ورزشی نیز اختصاصا برای افزایش اندازه باسن تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر است:

۱- اسکات زدن با وزنه

 

اسکات زدن اصلی ترین تمرین برای بزرگ شدن باسن است. این تمرین ماهیچه‌های گلوتئوس را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد و باعث افزایش حجم و خوش فرم شدن باسن می‌شود.

پاها را برابر عرض شانه باز کرده و در یک خط بگذارید. در هر دست یک دمبل گرفته و دو طرف بدن خود بگیرید. باسن خود را عقب بکشید و به آرامی نیم خیز به پایین بروید تا پاهایتان زاویه نود درجه بگیرد، سپس بلند شوید تا زانوهایتان صاف شود. این حرکت را پانزده بار تکرار کنید.

در هنگام اسکات زدن سعی داشته باشید که وزن بدنتان روی زانوها نیفتد و وزن را روی پاشنه‌ها بالانس کنید.پشت کمر صاف و کشیده و قفسه سینه باز باشد.هرچه قدر اسکات را آرام‌تر انجام دهید و توقف بیشتری در حالت نشسته و نیم خیز داشته باشید، باسن شما بزرگتر خواهد شد.

 

۲- لانژ یا خیز به جلو

 

این تمرین باعث خوش فرم شدن باسن و عضلات ران و ساق پا می‌شود و چربی‌های شکم را نیز آب می‌کند.

برای انجام این تمرین صاف ایستاده و پاها را کنار هم بگذارید. سپس یک قدم به جلو بردارید و سعی کنید که کمرتان صاف باشد. پای جلویی را از زانو نود درجه خم کرده و پای عقبی کشیده روی پنجه پا کشیده شود. زانوی عقب نباید به زمین برسد. این تمرین را برای هر پا پانزده بار انجام دهید.

 

۳- خرپا زدن

روی زمین به حالت چهار دست و پا نشسته و دست‌ها را به اندازه یک عرض شانه از هم باز کنید، به طوری که زانوها هم زیر باسن قرار بگیرند. در همین حالت یک زانو را از روی زمین بلند کرده و پا را به سمت سقف ببرید. این کار را در حالی انجام دهید که عضلات شکمتان را سفت گرفته‌اید. این حرکت را برای هر پا بیست مرتبه تکرار کنید.

 

۴- پل زدن روی باسن

به پشت دراز بکشید. دستها را دو طرف بدن قرار داده و پاها را در امتداد بدن صاف روی زمین بگذارید. از قسمت کمر سعی کنید که نیمه تنه پایینی را از زمین جدا کرده و بالا بکشید تا کمی بالاتر از بدن شما باشد و حالا یکی از پاها را از روی زمین بلند کنید و رو به بالا بکشید تا زانویتان صاف شود. این حرکت را برای هر پا حدود ده بار تکرار کنید.

 

 

 ۵- پل زدن بالا

همانند تمرین قبلی روی زمین دراز بکشید و دستها را در امتداد بدن قرار دهید. باسن را از روی زمین بلند کرده به طوری که کف پاها روی زمین باشند و زانوها خم شوند. سپس مجددا باسن را روی زمین بگذارید. این تمرین را تا جایی که احساس راحتی می‌کنید تکرار کنید.

 

۱- مصرف پروتئین

برای داشتن بدنی عضلانی باید مواد غذایی پروتئین‌دار بیشتری مصرف کنید. مطمئن باشید که با مصرف پروتئین اندازه باسن شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. منابع غذایی که پروتئین دارند شامل مرغ، ماهی، قارچ، لوبیا و سویا، گوشت بدون چربی و حبوبات است.

۲- مصرف کربوهیدرات و چربی

برای داشتن افزایش حجم در عضلات باسن علاوه بر مصرف پروتئین نیاز به مصرف کربوهیدرات و چربی هم دارید اما نکته مهم در انتخاب منبع کربوهیدرات است که از بین مواد غذایی ناسالم انتخاب نشود. سیب زمینی، نان غلات، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله منابع کربوهیدرات و چربی سالم است که می‌تواند به افزایش اندازه باسن شما کمک کند.

 

۳- مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات باعث می‌شود که سطح انرژی شما پایدارتر شود و تمرینات خود را بتوانید با توانایی بیشتری انجام دهید.

 

۴- مکمل معدنی و ویتامینی

چطور باسنی زیبا داشته باشیم

مصرف مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز بدن باعث می‌شود که چرخه‌های عضله سازی بدن بهتر انجام شود و رشد عضلانی شما سریعتر صورت گیرد.

 

تاثیر لباس بر ظاهر و فرم کمر و باسن

برای اینکه ظاهر باسن و کمرتان زیباتر به نظر بیاید در انتخاب لباس نیز باید دقت کنید. برخی از لباس‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که باسن را بالاتر می‌کشند و با داشتن ابرهای داخلی و بالشتک باسن را پرتر نشان می‌دهند. برخی از لباس‌های گن‌دار نیز کمر شما را کشیده و ضمن اینکه چربی‌های شکم شما را مخفی می‌کنند باعث می‌شوند تا کمر شما باریک‌تر به نظر آید،‌همچنین به برجسته نشان دادن باسن نیز کمک می‌کند.

لباس‌های تنگ و یا لباس یوگا نیز باسن شما را برجسته‌تر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهد. اگر از شلوار جین استفاده می‌کنید سعی کنید شلوار جینی بخرید که فاق بلند باشد، شلوارهای فاق بلند کمر را باریک‌تر و باسن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. 

 


داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

 

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟

ماهیچه‌های باسن، ماهیچه‌های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می‌توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگگلوتئوس میانیگلوتئوس کوچکانجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و … باعث می‌شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود. برای همین منظور یکسری حرکات ورزشی نیز اختصاصا برای افزایش اندازه باسن تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر است:

۱- اسکات زدن با وزنه

 

اسکات زدن اصلی ترین تمرین برای بزرگ شدن باسن است. این تمرین ماهیچه‌های گلوتئوس را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد و باعث افزایش حجم و خوش فرم شدن باسن می‌شود.

پاها را برابر عرض شانه باز کرده و در یک خط بگذارید. در هر دست یک دمبل گرفته و دو طرف بدن خود بگیرید. باسن خود را عقب بکشید و به آرامی نیم خیز به پایین بروید تا پاهایتان زاویه نود درجه بگیرد، سپس بلند شوید تا زانوهایتان صاف شود. این حرکت را پانزده بار تکرار کنید.

در هنگام اسکات زدن سعی داشته باشید که وزن بدنتان روی زانوها نیفتد و وزن را روی پاشنه‌ها بالانس کنید.پشت کمر صاف و کشیده و قفسه سینه باز باشد.هرچه قدر اسکات را آرام‌تر انجام دهید و توقف بیشتری در حالت نشسته و نیم خیز داشته باشید، باسن شما بزرگتر خواهد شد.

 

۲- لانژ یا خیز به جلو

 

این تمرین باعث خوش فرم شدن باسن و عضلات ران و ساق پا می‌شود و چربی‌های شکم را نیز آب می‌کند.

برای انجام این تمرین صاف ایستاده و پاها را کنار هم بگذارید. سپس یک قدم به جلو بردارید و سعی کنید که کمرتان صاف باشد. پای جلویی را از زانو نود درجه خم کرده و پای عقبی کشیده روی پنجه پا کشیده شود. زانوی عقب نباید به زمین برسد. این تمرین را برای هر پا پانزده بار انجام دهید.

 

۳- خرپا زدن

روی زمین به حالت چهار دست و پا نشسته و دست‌ها را به اندازه یک عرض شانه از هم باز کنید، به طوری که زانوها هم زیر باسن قرار بگیرند. در همین حالت یک زانو را از روی زمین بلند کرده و پا را به سمت سقف ببرید. این کار را در حالی انجام دهید که عضلات شکمتان را سفت گرفته‌اید. این حرکت را برای هر پا بیست مرتبه تکرار کنید.

 

۴- پل زدن روی باسن

به پشت دراز بکشید. دستها را دو طرف بدن قرار داده و پاها را در امتداد بدن صاف روی زمین بگذارید. از قسمت کمر سعی کنید که نیمه تنه پایینی را از زمین جدا کرده و بالا بکشید تا کمی بالاتر از بدن شما باشد و حالا یکی از پاها را از روی زمین بلند کنید و رو به بالا بکشید تا زانویتان صاف شود. این حرکت را برای هر پا حدود ده بار تکرار کنید.

 

 

 ۵- پل زدن بالا

همانند تمرین قبلی روی زمین دراز بکشید و دستها را در امتداد بدن قرار دهید. باسن را از روی زمین بلند کرده به طوری که کف پاها روی زمین باشند و زانوها خم شوند. سپس مجددا باسن را روی زمین بگذارید. این تمرین را تا جایی که احساس راحتی می‌کنید تکرار کنید.

 

۱- مصرف پروتئین

برای داشتن بدنی عضلانی باید مواد غذایی پروتئین‌دار بیشتری مصرف کنید. مطمئن باشید که با مصرف پروتئین اندازه باسن شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. منابع غذایی که پروتئین دارند شامل مرغ، ماهی، قارچ، لوبیا و سویا، گوشت بدون چربی و حبوبات است.

۲- مصرف کربوهیدرات و چربی

برای داشتن افزایش حجم در عضلات باسن علاوه بر مصرف پروتئین نیاز به مصرف کربوهیدرات و چربی هم دارید اما نکته مهم در انتخاب منبع کربوهیدرات است که از بین مواد غذایی ناسالم انتخاب نشود. سیب زمینی، نان غلات، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله منابع کربوهیدرات و چربی سالم است که می‌تواند به افزایش اندازه باسن شما کمک کند.

 

۳- مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات باعث می‌شود که سطح انرژی شما پایدارتر شود و تمرینات خود را بتوانید با توانایی بیشتری انجام دهید.

 

۴- مکمل معدنی و ویتامینی

مصرف مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز بدن باعث می‌شود که چرخه‌های عضله سازی بدن بهتر انجام شود و رشد عضلانی شما سریعتر صورت گیرد.

 

تاثیر لباس بر ظاهر و فرم کمر و باسن

برای اینکه ظاهر باسن و کمرتان زیباتر به نظر بیاید در انتخاب لباس نیز باید دقت کنید. برخی از لباس‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که باسن را بالاتر می‌کشند و با داشتن ابرهای داخلی و بالشتک باسن را پرتر نشان می‌دهند. برخی از لباس‌های گن‌دار نیز کمر شما را کشیده و ضمن اینکه چربی‌های شکم شما را مخفی می‌کنند باعث می‌شوند تا کمر شما باریک‌تر به نظر آید،‌همچنین به برجسته نشان دادن باسن نیز کمک می‌کند.

لباس‌های تنگ و یا لباس یوگا نیز باسن شما را برجسته‌تر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهد. اگر از شلوار جین استفاده می‌کنید سعی کنید شلوار جینی بخرید که فاق بلند باشد، شلوارهای فاق بلند کمر را باریک‌تر و باسن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. 

 

منبع: ستاره

1980

باسنم افتاده وکوچیکه میخام باسنم بزرگ وروبه بالا بشه

میخواهم کمری باریک و با سنی بزرگداشته باشم

مطالب خیلی خوب بود
لطفا از وبلاگم دیدن کنید. دانش آموزم یه وبلاگ مربوط به درسم زدم خوشحال میشم با نظراتتون راهنماییم کنینwww.medicinp.blog.ir

من باسنم کوچیک هست و هر قرص و کرمی که گرفتم متاسفانه جواب نداده یا که بعد مدت کوتاهی بزگشت داشنه دوس دارم باسن بزرگ و بر جسته داشنه باشم

اگر این ۸ نفر، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشند، به کدام‌یک رای می‌دهید؟

تعداد کل آرا:
18805

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بزرگ کردن باسن و داشتن کمری باریک یکی از خواسته های هر زنی می باشد. در سال های اخیر حساسیت خانم ها برای رسیدن به حداکثر زیبایی و اعتماد به نفس و جذب بیشتر اقایان، از این طریق (بزرگ کردن باسن همراه با کمری باریک ) زیاد شده و به همین منظور انواع و اقسام متدها و روش های زیباسازی نقاط مختلف بدن اختراع شده است.

انواع عمل های زیبایی، لوازم آرایشی، ‌جراحی ، تمرینات ورزشی اختصاصی،‌ رژیم های غذایی و…. از روش های به اصطلاح زیباسازی ظاهر افراد شناخته می شوند. علاوه بر تلاش برای زیبا سازی صورت و بینی گرایش مردم به سمت زیبا سازی اندام ها نیز زیاد شده است. یکی از روش های زیباتر به نظر رسیدن باریک کردن کمر و بزرگ و پهن کردن کردن باسن است اصطلاحاً به این حالت و تیپ بدنی ( ساعت شنی ) می گویند. استاندارد حالت ساعت شنی به معنای مساوی بودن دور سینه با دور باسن و باریک بودن کمر است. برای رسیدن به این هدف روش های متعددی وجود دارد که در این مقاله به کارآمدترین این روش ها می پردازیم.

چطور باسنی زیبا داشته باشیم

۱- انجام تمرینات ورزشی۲- رژیم غذایی۳- تزریق چربی۴- پروتز باسن۵- پکیج حجم دهنده

روش های بزرگ کردن باسن ، چه کنیم باسن برجسته داشته باشیم ، چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم ، چیکار کنم باسنم برجسته باشد ، چیکار کنم باسنم سریع بزرگ شه ، چگونه باسنی پهن و برجسته داشته باشیم ، چیکار کنم پایین تنم چاق بشه ، چگونه باسنم را برجسته کنم ، چگونه باسنی گرد داشته باشیم، چگونه باسنی زیبا داشته باشیم

ورزش برای پهن شدن لگن، شما می توانید با ورزش حرکات اصلاحی انجام دهید. به طوری که عضلات قسمت باسن را درگیر کنید. بالا کشیدن عضلات باسن با انجام تمرینات ورزشی کاملاً موثر خواهد بود. با یک روز یا یک هفته ورزش کردن شما به اندام دلخواه نمی‌رسید. باید صبر پیشه کنید و طی چند ماه تغییرات خود را حس کنید. 

انجام تمریناتی مانند:

می تواند روی عضلات باسن شما تاثیر بگذارد و فرم مناسب به باسن شما بدهد.

 

انجام این حرکت همیشه برای ورزشکاران چالش برانگیز بوده و اجرای صحیح این حرکت برای بزرگ کردن باسن بسیار مهم است. در صورتی که به اصطلاح اشتباه بزنید فشار به کمر شما وارد شده و باعث آسیب می‌شود. اما در صورت اجرای صحیح، تاثیر بسزایی بر روی شکل باسن و افزایش سایز باسن شما خواهد گذاشت.

۱- پای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.۲- کمی زاویه به راستای نوک پای تان بدهید.۳- تصور کنید بر روی یک صندلی خیالی می خواهید بنشینید و تا حد ممکن پایین برید.۴- به آرامی بلند شوید جوری که به زانوهای شما فشار وارد نشود.

نکته در انجام حرکت سعی کنید نوک پا با نوک زانوها در یک راستا باشند و زانو ها از نوک پا جلوتر قرار نگیرند. برای روزهای اول می توانید یک شیئ زیر پاشنه پاهای خود قرار دهید تا کمی زاویه بگیرید و حرکت مقداری برای شما آسان تر شود.

 

یکی از چالش برانگیزترین، چربی سوز ترین و تاثیر گذار ترین حرکات ورزشی حرکت لانگز است. انجام این حرکت اکثر عضلات پا را درگیر می کند.

۱- در حالت ایستاده یک پای خود را به اندازه عرض شانه جلوتر از پای دیگر قرار دهید۲- زانوها را خم کنید و تا نقطه که از آن شما فاصله کمی با زمین پیدا کند پیش بروید۳- به حالت ایستاده بازگردید

نکته: در انجام حرکات مربوط به عضلات پا تنفس بسیار مهم استنکته: در زمان بازگشت انحنای کمر خود را صاف نگه دارید و روبرو را نگاه کنید این کار از فشار بر ستون فقرات و آسیب جلوگیری می کند.

بزرگ کردن باسن با رژیم غذایی، یک رژیم مناسب و تشکیل شده از انواع و اقسام مواد غذایی به بهبود عملکرد بدن کمک خواهد کرد. رژیم غذایی مناسب و خواب کافی و منظم برای کنترل هورمون ها بسیار حیاتی است و هرچقدر هورمون استرس و تستسترون در بدن خانم ها کم شود و میزان استروژن بالا برود اندام زنانه بسیار زیبا تر خواهد شد.

تزریق چربی در گروه جراحی های نسبتاً راحت قرار می‌گیرد و نهایتاً یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد. قبل از عمل متقاضی با شیوه انجام عمل، خطرات احتمالی و نتیجه نهایی عمل آشنا می شود ( نتیجه عمل با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نشان داده خواهد شد). در روش انتقال چربی، چربی مورد نیاز برای تزریق به باسن از قسمت های مختلف بدن و معمولا از شکم، پهلوها و ران پا تأمین می گردد. به این صورت که چربی از این نواحی ساکشن شده، تسویه می‌شود و آماده تزریق به باسن خواهد شد. برای انجام این عمل نیاز به بیهوشی کامل یا بی حسی نخاعی خواهد بود. پس از انجام عمل متقاضی در همان روز می‌تواند مرخص شود. و طی ۷ الی ۱۴ روز پس از عمل فعالیت های عادی روزانه خود را انجام دهد.

۱- احتمال عفونت۲- عدم ماندگاری طولانی مدت۳- نیاز به استراحت طولانی

این روش مناسب کسانی است که چربی مورد نیاز برای تزریق به باسن را در بافتهای دیگر نداشته باشند و به همین علت از پروتز سیلیکونی برای انتقال به بافت باسن استفاده می شود. این جراحی از روش تزریق چربی پر خطر و سخت تر خواهد بود. متقاضی برای یک شب بستری خواهد شد و تا حدود ۱۴ روز اجازه نشستن بر روی باسن خود را نخواهد داشت.عمل پروتز باسن، شکل باسنی بزرگ و همیشگی به شما می بخشد. پروتز استفاده شده از جنس سیلیکون بوده و کمی از ماده‌ای که برای پروتز سینه استفاده می شود سخت تز است. این عمل تهاجم بسیار بیشتری نسبت به تزریق چربی دارد. در روش تزریق چربی اصلا نیاز به شکافتن بافت مورد نظر نیست و تزریق به آسانی صورت می گیرد. اما در عمل پروتز باسن بافت بریده شده و پروتز مورد نظر در محل قرار می‌گیرد.

بزرگ کردن باسن با پکیج ؟ درست شنیدید؛ با صرف نظر از عملهای تهاجمی و بعضاً پر عارضه، می توانید با استفاده از پکیج حجم دهنده راگا حجم مناسب و طبیعی و صد البته ماندگار به اندام خود بدهید.

این پکیج تشکیل شده از روغن خراطین ، روغن زالو ، ویتامین E ، روغن خالص شترمرغ، روغن نارگیل، روغن هسته انار و فرمول منحصر به فرد بتا بانوان می باشد.

بسیاری از افراد به اشتباه گمان میکنند که این دو روغن باهم برابرند ! روغن خراطین ، روغن زالو نیست !روغن زالو از کِرم زالو و روغن خراطین از کرم ایزنفتیدا روغن گیری میشود .کرم ایزینفتیدا عملکرد حجم دهندگی را همانند روغن زالو و حلزون ( و به مراتب بهتر از آنها ) انجام میدهد.

روغن خراطین از پودر کردن نوعی کرم خاکی(خراطین) به دست می آید که معمولاً بر پایه روغن کنجد فراوری می‌شود روغن خراطین اصل بسیار غلیظ است. گاها روغن خراطین به صورت رقیق به فروش میرسد. اما بدانید که به هیچ وجه اصل نیست و استفاده از آن روغن خودداری نمایید. روغن‌ خراطین رنگ تیره و بوی بسیار تندی دارد.

زالو یک موجود جاندار است که امروزه شهرت زیادی را به نام جراح کوچک برای خود بدست اورده است. روغن زالو نیز مانند روغن خراطین یک حجم دهنده بسایر قوی می باشد.

شاید بیشترین محبوبیت روغن خراطین و روغن زالو برای حجم دهندگی شگفت انگیز در بزرگ کردن باسن و سینه خانم ها به دست آمده باشد. این روش یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های خوش فرم و پهن کردن باسن و نزدیک‌تر شدن به حالت ساعت شنی است. این روغن باعث بالا رفتن گردش خون در موضع می شود که باعث حجم گرفتن آن قسمت خواهد شد. برای اثرگذاری کامل با این محصول باید دوره ای ۶۰ الی ۷۰ روزه را بگذرانید. تغیرات این پکیج از هفته سوم استفاده قابل مشاهده است و پس از طی دوره درمان اثر روغن ماندگار خواهد بود.


Please enable JavaScript

برای بزرگ کردن باسن ( پهن کردن یاسن) با پکیج حجم دهنده راگا، باید طبق آموزش ها از پکیج استفاده کنید که در ویدیو بالا به صورت عملی نمایش داده شده است

۱- ابتدا محل مورد نظر را با آب و صابون به خوبی بشویید، این امر سبب باز شدن منافذ پوست خواهد شد

۲- برای بالابردن خونرسانی و افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر شروع به ماساژ دادن محل مورد نظر کنید و این کار را به شکل دورانی یا به صورت ضربه های کوچک به اندام مورد نظر در حین ماساژ انجام دهید پس از ماساژ شما باید قرمز شدن سطح مورد نظر را ببینید. قرمز شدن پوست به معنای افزایش گردش خون در آن ناحیه است که نشان دهنده این است شرایط برای جذب حداکثری روغن خراطین فراهم شده است.

۳- نوبت استفاده از روغن است پنج قطره از روغن خراطین راگا را روی ناحیه مورد نظر بریزید و همانند مرحله قبل از شروع به ماساژ دادن کنید. سعی کنید فشار زیادی به ناحیه وارد نکنید و با آرامی تمام سطح مورد نظر را با روغن پوشش دهید.

۴- روغن خراطین طبع گرمی دارد و باید جلوی اثرگذاری طبع گرم را بگیریم و اگر نه این موضوع باعث می شود در ناحیه مورد نظر جوش بزنید. در این مرحله باید پارچه ای را با آب سرد مرطوب کنید و حدود ۱۰ دقیقه در محل استفاده شده قرار دهید. در دوره استفاده از روغن خراطین بهتر است روزانه برخی خوراکی های طبع سرد مصرف کنید.(مخصوصاً برای افراد گرم مزاج)

۵- حدود یک ساعت اجازه دهید روی پوست بماند تا روغن کاملا جذب پوست شود. روغن خراطین جذب بسیار بالا و سریع دارد و به همین علت اثربخشی آن قابل تضمین است.

به شما پیشنهاد میکنم مقاله ما در مورد بزرگ کردن سینه رو هم حتما بخوانید

۱- ماندگاری دائمی۲- بدون درد۳- بدون عوارض جانبی۴- بدون نیاز به استراحت۵- هزینه پایین۶- کاملا طبیعی و بدون مواد شیمایی۷- ضمانت بازگشت وجه

جهت اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج حجم دهنده راگا روی لینک زیر کلیک کنیدچطور باسنی زیبا داشته باشیم

 

۱- انجام تمرینات ورزشی۲- مصرف آب۳- رژیم غذایی۴- استفاده از گن های لاغری۵- دوش آب سرد۶- اجتناب از استرس۷- بزرگ کردن باسن برای باریک نشان دادن کمر

چگونه سایز دور کمر خود را کم کنیم ، کاهش سایز دور کمر ، برای داشتن اندام زیبا چه باید کرد ، چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم ، کاهش اندازه دور کمر

داشتن کمر باریک یکی از سنبل های زیبایی در زنان است. برای داشتن کمر باریک نیاز نیست زمان زیادی را در باشگاه ورزشی صرف کنید

بزرگترین عامل تاثیر گذار برای باریک شدن کمر و داشتن کمر باریک انجام فعالیت های ورزشی است و ورزشکار بودن شما علاوه بر ظاهر زیبا بدنی سالم و متناسب برای شما به ارمغان می آورد. چندین نوع تمرین برای باریک کردن کمر وجود دارد که به آنها می پردازیم:

حرکت مسگری که حرکت بسیار مرسومی است با اثرگذاری بر روی عضلات شکمی، پهلو ها و فیله کمر باعث چربی سوزی در بدن و فرم دهی به کمر شما می شود.

حرکت پلانک انواع و اقسام متفاوتی دارد و این حرکت بر روی عضلات شکمی و پهلو اثربخشی بالایی دارد تمرینات پلانک مانند پلاک شکمی، پلانک پهلو، پلانک ترکیبی و…. عضلات ناحیه کمر را تحریک و باعث منسجم تر شدن این ناحیه از بدن می شوند.

این حرکت با استفاده از یک چوب که با دستان خود بالای سر خود می گیرید صورت می پذیرد. در این حرکت پا و قسمت نیم تنه پایین به صورت ثابت و نیم تنه بالای بدن در گردش است. کشش و درگیری عضلات شکم و پهلو در این حرکت زیاد است. 

 

نرمش های متوالی برای قسمت کمر و حرکات یوگا روند باریک شدن کمر شما را تسریع می بخشد. همچنین این حرکت کمک فراوانی به بزرگ کردن باسن نیز میکند

این حرکت سالها از شناخته ترین حرکات ورزشی برای عضلات شکم شناخته می شد ولی امروزه کمی از یادها رفته است. حرکت وکیوم شکم نسبتاً راحت ولی اثر بخش است. برای انجام این حرکت در ابتدا به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید،نفس عمیق بکشید و تمامی هوای ریه های خود را خارج کنید و سعی کنید شکم خود را تا جای ممکن جمع کنید، این حالت را تا جایی نگه دارید که حس کنید نیاز به نفس گیری دارید.پس از یک دقیقه استراحت می‌توانید ست بعدی را اجرا کنید می‌توانید روزانه ۵ الی ۱۰ ست وکیوم شکمی انجام دهید.

ما با حلقه ورزشی آشنا هستیم و شاید تا الان حتی به عنوان سرگرمی تلاش کرده ایم با حلقه ورزشی ورزش کنیم. حلقه ورزشی برای آب کردن چربی های شکم بسیار کارآمد است و کار با حلقه بعد از یادگیری بسیار لذت بخش و آسان حواهد بود و در عین حال در زود هنگام تاثیرات حلقه ورزشی را در باریک کردن کمر خود خواهید دید. حلقه ورزشی یا حلقه هولاهوپ علاوه بر چربی سوزی با تاثیر مستقیم روی عضلات و چربی های دور کمر به آنها شکل می دهد و باعث باریک تر شدن کمر شما می شود.

مصرف آب زیاد توسط بسیاری از متخصصان علم تغذیه پیشنهاد می‌شود. آبرسانی به بدن علاوه بر بالا بردن سوخت و ساز و اثربخشی برای چربی سوزی باعث می‌شود بدن آب کمتری در میان بافت ها ذخیره کند. این یعنی کمری جمع و جور تر و باریک تر.به طور مثال فرض کنید میخواهید به سفری دور عازم شوید و قصد ندارید در بین مسیر توقف کنید؛ حتماً قبل از سفر باک خودروی خود را پر می کنید تا در میان مسیر نیاز به توقف و سوختگیری نداشته باشید، اما برای کارهای روزمره نیاز نیست باک خودروی شما همیشه پر باشد و شما درمواقع نیاز به راحتی می توانید سوختگیری کنید. چرا؟ چون پمپ بنزین در دسترس شماست.راز مصرف آب و باریک تر شدن کمر نیز همین است. وقتی شما میزان مناسبی از آب را به بدن خود برسانید مغز شما دیگر نیاز نمی بیند آب زیادی بین بافت ها ذخیره کند و تا حدودی اطمینان پیدا می‌کند که شما آب مورد نیاز روزانه را تامین خواهد کرد. برعکس اگر روزانه مقدار آب کمی به بدن خود برسانید مغز برای جلوگیری از قحطی آب شروع به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود در بین بافت ها می کند و این امر باعث بزرگتر دیده شدن و حجیم بودن بافت ها خواهد شد.

 

یک رژیم غذایی مناسب متشکل از ویتامین ها پروتئین ها چربی های سالم و سبزیجات باعث عملکرد مناسب بدن شما شده و چربی های اضافه را حذف خواهد کرد.نکته مهم: برای باریک شدن کمر و حذف چربی های شکم و پهلو تعداد وعده‌های غذایی خود را زیادتر و حجم هر وعده را کمتر کنید. یعنی هر وعده بزرگی که در قبل میل می‌کردید را تقسیم کرده و در طی دو وعده میل کنید.رژیم غذایی نیز یکی از مهم ترین عوامل در بزرگ کردن باسن و سفت بودن آن نیز بحساب می آید

در ابتدای مقاله به روشهای پهن کردن باسن پرداختیم. با پهن کردن و ایجاد اختلاف اندازه بین کمر و باسن، کمر خود را باریکتر نشان خواهید داد. همچنین استفاده از لباس هایی که شما را باریک نشان می‌دهند نیز اثر بخش خواهد بود. قسمت کمر این لباس ها تنگ تر و قسمت شانه و باسن، این لباس ها کمی پهن تر دوخته و نمایش داده می‌شوند.

بستن گن لاغری برای کمر در همان لحظات اولیه چند سایز از دور کمر شما را کم خواهد کرد و در دراز مدت با اثربخشی بر شکل کمر شما باعث باریک تر شدن کمر شما می شود.

در بدن ما دو نوع چربی وجود دارد:

چربی سفید:‌ که چربی معمولی بدن به شمار رفته و نشانه چاقی است.چربی قهوه‌ای: این نوع چربی بسیار متراکم و برای بدن چربی مفیدی به شمار می رود. چربی ها بزرگترین غده ترشح کننده هورمون در بدن به شمار می روند و کار ترشح هورمون گرسنگی را انجام می دهند. با دوش آب سرد منظم و کمپرس سرد قسمت کمر به مرور چربی های ناحیه کمر خود را متراکم کرده و به بدن دستور دهید چربیهای این ناحیه را به چربی قهوه ای و متراکم تبدیل کند که در این صورت کمری باریک تر داشته باشید .

استرس در بدن باعث ترشح هورمون کورتیزول خواهد شد و این هورمون یکی از عوامل تولید چربی در بدن است سعی کنید استرس را از خود دور کنید

جهت اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج حجم دهنده راگا همین الان روی لینک زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان با پزشک و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج با شماره زیر در تماس باشید

۰۹۱۲۸۳۴۴۰۱۱

منبع: ویکیپدیا

سفیدکردن واژن و رفع تیرگی واژن با چند روش بسیار کاربردی و آسان واژن لطیف‌ترین […]

بزرگ کردن سینه و خوش فرم بودن سینه یکی از خواسته های هر زنی می […]


22 دیدگاه

حجیم کردن لب ها چند سالی است که در دنیا رواج پیدا کرده و دلیل […]

تنگ کردن واژن یکی از بزرگترین نگرانی های خانم ها، پس از زایمان می باشد. […]


3 دیدگاه

سلام کسی از این پکیج استفاده کرده ؟ تاثییر داشته؟

مقاله عالی و مفیدی بود مرسی فقط اینکه من میخوام این محصول رو تهیه کنم تو توضیحات توشته بودید تظمینی هستش درسته؟؟؟

سلام، بله کلیه محصولات راگا دارای ضمانت بازگشت وجه می باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

فروشگاه اینترنتی راگا، برترین سایت برای بررسی، انتخاب و خرید آنلاین محصولات طب سنتی می باشد، که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش هفت سال تجربه، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی ایران تبدیل شود

آدرس شرکت : تهران، چیتگر شمالی، بلوار کوهک، مجتمع تجاری طوبی ، ساختمان اداری ۳۰ ، طبقه ۸ ، شرکت راگا

۰۹۱۲-۸۳۴۴۰۱۱    ۰۲۱-۴۶۰۵۳۰۷۵    ۰۲۱-۴۹۶۲۷

جهت دریافت اطلاعات تخفیف های ویژه در خبرنامه عضو شوید

© 2021 فروشگاه اینترنتی راگا

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی راگا فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به راگا می‌باشد.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *

از داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در سراسر این وب سایت ، مدیریت دسترسی به حساب کاربری خود ، و اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود ، استفاده می شود.


عضویت

آیا شما هم دوست دارید بدانید چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ درواقع، چگونه به اندام شنی برسیم و از تناسب اندام خود لذت ببریم؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ سوال ” چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ ” را دریافت کنید. در این مطلب به بررسی روش‌های مختلف رسیدن به این اندام خواهیم گفت. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات بزرگ کردن باسن و برنامه باسن نیز مراجعه کنید.

مهم‌ترین و اولین قدم در رسیدن به کمری باریک و باسنی بزرگ و حفظ این حالت، داشتن رژیم غذایی مناسب است. موادی که ما می‌خوریم در تأمین انرژی موردنیاز بدن برای هضم و ادامه فعالیت‌های حیاتی، نقش به سزایی دارند.

همانطور که می‌دانیم، غذا علاوه بر تأمین انرژی و سلامتی بدن، در فرم و شکل ظاهری اندام ما نیز تأثیر دارد. اگر خوب غذا نخوریم و چربی و کربوهیدرات بیش از اندازه مصرف کنیم، مقدار اضافی این مواد در بدن به چربی تبدیل شده و زیرپوست نقاط مختلف جمع می‌شوند. از این روی داشتن رژیم غذایی مناسب، قدم مهمی در رسیدن به اندامی متناسب است.

اسکوات

همانطور که اشاره کردیم، بهترین راه بزرگ کردن باسن و لاغری شکم پهلو، تمرینات حرفه‌ای همراه با تغذیه متناسب با تمرینات است. در این میان بهتر است از بک برنامه تمرینی-تغذیه‌ای که توسط یک مربی حرفه‌ای که قبلا خود این راه را رفته است، استفاده کنید تا با روش های علمی به ایده آل بدنی خود برسید. به این نکته نیز توجه کنید که حتی با تمرینات در منزل نیز می توانید به کمری باریک و باسنی بزرگ دست پیدا کنید.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

اما چگونه به این برنامه حرفه‌ای دست پیدا کنیم؟

می توانید اپلیکیشن مینت را که اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان است، نصب کنبد، به قسمت مینت فیت مراجعه، دریافت برنامه را انتخاب کنید و سپس مربی دلخواه خود را انتخاب کنید و به کمک او به رویاهایتان دست پیدا کنید.

بخش انتخاب مربیان مینت فیت

برای دانلود اپلیکیشن مینت روی لینک زیر کلیک کنید: دانلود اپلیکیشن

مصرف پروتئین به میزان کافی در بدن بسیار ضروری است. پروتئین در ساخت عضله نقش به سزایی دارد. استفاده از غذاهای پروتئینی مانند، سویا، حبوبات و… به شما کمک می‌کند چربی‌های نقاط مختلف را از بین برده و به عضله تبدیل کنید.

کربوهیدرات ماده‌ای است که در رژیم‌های غذایی چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در بدن منجر به چاقی و افزایش وزن می‌شود. با مشورت با پزشک متخصص تغذیه و دنبال کردن برنامه ورزشی و یک رژیم چاقی مناسب و مداوم می‌توانید این چاقی را به ناحیه باسن منتقل کنید تا به پاسخ چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ برسید.

سبزیجات به دلیل داشتن فیبر فراوان و انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان، غذایی مفید و مناسب برای همه هستند. اگر به دنبال لاغر کردن شکم خود هستید، این مواد پرفایده را بیشتر در رژیم خود بگنجانید. سبزیجات مختلف کالری بسیاری پایینی دارند و مصرف درست آنها بر سلامتی و تناسب اندام بسیار مؤثر است.

 

ورزش روزانه

برای داشتن اندام ایده‌آل و سلامتی توأمان، هیچ‌چیز به مانند ورزش تأثیر ندارد. با ورزش، سلامتی خود را تامین کرده و به اندامی متناسب و زیبا می‌رسید. در داشتن کمری باریک و باسن بزرگ نیز باید ورزش‌های مرتبط با شکم، پهلو و باسن را انجام دهید.

از جمله ورزش‌هایی که برای آب کردن چربی شکم و پهلو و فرم دادن به این ناحیه استفاده می‌شوند:

دویدن ورزشی همه جانبه و آسان است. از طرفی با دویدن روی شکم، پهلو، ران‌ها و سایر عضلات درگیر پای خود تأثیر می‌گذارید. بهتر است دویدن را به عادت زندگی خود تبدیل کنید. به این شکل همیشه سالم و سرحال هستید و تناسب اندام خود را حفظ خواهید کرد.

اول صبح که از خواب بیدار شده‌اید، فرصت مناسبی برای انجام این ورزش است. به پارک محله خود رفته یا عرض خیابان را بدوید. کفش مناسب و لباس گرم‌کن را فراموش نکنید. بهتر است با سرعتی مطلوب شروع کرده و هر حال حس کردید که بدنتان گرم شده کمی تندتر بدوید. فراموش نکنید که هر ورزشی را طبق وضعیت جسمانی خود پیش ببرید و فشار مضاعف به بدن خود وارد نکنید.

حرکت کرانچ

امروزه بیشتر ورزش‌های هوازی، انواع مختلف کرانچ را در برنامه خود دارند. این حرکت ورزشی مانند دراز و نشست عمل می‌کند. اصل این حرکت، رساندن دست‌ها به پاها در حالت‌های مختلف است به شیوه‌ای که عضلات شکم در این بین کاملاً درگیر باشند.

برای انجام حالت ساده این حرکت:

این حرکت را تا جایی که می‌توانید انجام دهید. برای بازدهی بالاتر با یک مربی ورزشی مشورت کنید.

باسن بزرگ حاصل تجمع چربی در ناحیه باسن و فرم گرفتن این چربی‌ها است. برای فرم دادن به باسن خود، از ورزش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید:

بزرگ کردن باسن

اسکات از محبوب‌ترین و مؤثرترین حرکات فرم دادن به باسن است. هرکسی نیز می‌تواند این حرکت را در خانه و هرجایی که خواست انجام دهد:

 

 

حرکت پل باسن

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.

زیبایی اندام

نظر خود را بنویسید
5,955 بازدید نسخه چاپی

بزرگ
کوچک

دنیای اطلاعات: برای بسیاری از خانمها داشتن یک باسن زیبا بسیار مهم می‌باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا از زبان اشلی هافمن یکی‌ از بدن سازان زن حرفه‌ای دنیا رمز داشتن یک باسن زیبا را برای شما بازگو کنیم. اکنون دیگر زمان آن رسیده است که دست از رویا پردازی بردارید و سخت تلاش کنید.با به کارگیری نکاتی‌ که اشلی هافمن در این مقاله می‌گوید و استفاده برنامه تمرینی پیشنهادی او شما شاهد پیشرفت بسیار چشم گیری در عضلات باسن خود خواهید بود.
عضلات باسن شما نیز مانند دیگر عضلات بدن شما می باشد.آنها نیز برای رشد نیاز به فشار حاصل شده از تمرینات استقامتی را دارند. برای نتیجه گیری حداکثری شما باید به سختی تمرین کنید و عضلات باسن خود را در حداکثر زمان ممکن زیر فشار قرار دهید.

هافمن می گوید: واقعا مهم نیست شما چه حرکتی‌ را برای تحت فشار قرار دادن عضلات باسن خود انتخاب کنید بلکه این موضوع مهم می‌باشد که شما باید عضلات را تحت یک فشار مستمر قرار دهید و در قسمت منفی هر حرکت عضلات خود را کاملا منقبض نگه دارید.خود من به شخصه ۲-۳ ثانیه در این بخش عضلات خود را منقبض حفظ می‌کنم.
به عبارتی دیگر شما اگر در انجام حرکات عجله کنید آن نتیجه حداکثری و مطلوب را دریافت نخواهید کرد.از وزنه ای‌ استفاده کنید که چالش برانگیز باشد و در طول انجام حرکت عضلات باسن خود را منقبض حفظ کنید.در هر حرکت و تکرار زمان مورد نیاز را محاسبه کنید.ساختن عضلات باسن نیاز به صبر و ثبات در تمرینات دارد با انجام سریع تمرینات به هیچ نتیجه ای‌ نخواهید رسید.

حرکاتی موثر در بزرگ کردن باسن نظیر اسکات‌ و ددلیفت و پرس پا در صورتی‌ که به صورت پا باز انجام شوند تاثیر آنها بیشتر خواهد شد.اشلی هافمن در این مورد می‌گوید که هرچقدر عرض پاها تنگ تر باشد فشار وارده بیشتر روی عضلات ران خواهد بود و هرچه عرض پاها بیشتر باشد عضلات باسن بیشتر درگیر خواهند شد.
هرچقدر عرض پاهای شما بیشتر باشد باسن و همسترینگ شما فعالیت بیشتری را خواهند داشت.هرچقدر توانایی شما در انجام حرکت اسکات با عرض پاهای زیاد بیشتر باشد میتوانید عمق حرکت اسکات خود را نیز افزایش دهید.اینگونه از بیشترین مزایای این حرکت بهره خواهید برد.
البته لازم نمی‌باشد که عرض پاها بیش از اندازه باز باشد.در عوض شما میتوانید پاهای خود را کمی‌ از عرض شانه ها بازتر بگیرید و مستقر شوید.سپس در حدود ۱-۲ اینچ عرض پاهای خود را بازتر کنید تا جایی که هنگام تمرین کاملا احساس کنید که فشار تمرین بیشتر روی عضلات باسن و همسترینگ می‌باشد.
حتی اگر هم اولویت شما عضلات باسن می‌باشد باز هم این ایده جالبی‌ نیست که بخواهید کل جلسه پا را فقط روی عضلات باسن کار کنید.عضلات کل پا نیز در تشکیل بدنی زیبا بسیار مهم هستند پس تنها به دلیل اینکه خواهان باسنی گرد و زیبا هستید دلیل نمی‌شود که عضلات دیگر پاهای خود را کاملا فراموش کنید.
هافمن به جای آن توصیه می‌کند که در هفته ۲ روز را برای عضلات پا در نظر بگیرید.او می‌گوید یک جلسه را کامل روی عضلات چهار سر ران تمرین کنید و جلسه دیگر را کاملا روی باسن و همسترینگ کار کنید.این یک روز اضافی این فرصت را به شما خواهد داد که عضلات پای خود را به طور کامل تحت فشار قرار دهید.اگر که می‌خواهید ۲ روز در هفته برای تمرینات پا اختصاص دهید حداقل بین دو جلسه خود یک روز را برای استراحت قرار دهید.در این صورت پاهای شما برای جلسه بعد به خوبی‌ ریکاوری خواهد شد.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

زنانی که تمرینات قدرتی‌ و بدن سازی را انجام میدهند همیشه بین یک ۲ راهی‌ گیج کننده گیر میکنند.برخی‌ از افراد به آنها پیشنهاد میکنند که باید از وزنه های سبک و تعداد تکرار های بالا برای افزایش حجم استفاده کنند و برخی‌ دیگر پیشنهاد میدهند که باید آنها از وزنه های بسیار سنگین استفاده کنند اگر که واقعا خواهان افزایش حجم عضلات خود هستند.
در واقع باید گفت که حقیقت چیزی مابین این دو می‌باشد.برای مثال در حرکتی‌ نظیر ددلیفت رومانیایی شما باید از یک وزنه چالش برانگیز استفاده کنید اما این وزنه نباید آنقدر سنگین باشد که فشار روی کمر قرار بگیرد به جای اینکه فشار روی عضلات باسن و همسترینگ باشد.
اگر بیش از حد وزنه تمرینی برای شما سنگین باشد فشار تمرین دیگر روی عضله‌ هدف نخواهد بود به همین دلیل باید در انتخاب وزنه تمرینی دقت کنید.در انجام حرکات شما باید کاملا تمرکز خود را روی تحت فشار قرار دادن عضلات باسن خود قرار دهید.بعد از مدتی‌ خواهید فهمید که وزنه مناسب و مؤثر برای شما چه وزنه ای‌ می‌باشد.
هافمن توصیه می‌کند که برای اکثر حرکات باسن و همسترینگ از تکرار های ۱۲-۱۵ استفاده کنید و در برخی‌ حرکات نیز میتوانید از ۱۵-۲۰ تکرار نیز استفاده کنید.این میزان تکرار به شما این اجازه را خواهد داد تا قسمت پشتی‌ بدن خود را به خوبی‌ قدرتمند و خوش فرم سازید.اما به یاد داشته باشید که وزنه شما نباید آنقدری سنگین باشد که فرم صحیح حرکات از بین برود.وزنه انتخابی شما باید طوری باشد که چند تکرار آخر را کاملا برای شما طاقت فرسا کند.

اشلی هافمن می‌گوید هیچگاه بلافاصله ‌ست های اصلی‌ خود را انجام ندهید.در ادامه او می‌گوید در ابتدا شما باید ۵-۱۰ دقیقه را به انجام تمرینات هوازی بپردازید و سپس چند ‌ست با وزنه های سبک را انجام دهید و سپس میتوانید ‌ست های سنگین و اصلی‌ خود را انجام دهید.صرف کردن وقتی‌ برای گرم کردن بدن و عضلات این اجازه را به ذهن میدهد تا کاملا خود را آماده تمرینات سنگین کند.هنگام اجرای هر حرکت ذهن خود را کاملا درگیر تحت فشار قرار دادن عضلات باسن کنید و سعی‌ کنید در انتهای هر حرکت برای یک یا دو ثانیه عضلات باسن خود را منقبض نگه دارید.

تمرینات همسترینگ و عضلات باسن تمریناتی کاملا دشوار هستند.به جهت اینکه باید به سختی تلاش کنید وعده قبل و بعد تمرینات شما از اهمیت زیادی برخوردار است.هافمن در این باره می‌گوید من همیشه برای وعده قبل از تمرین از مواد غذایی زود هضم استفاده می‌کنم.نوشیدنی‌ مورد علاقه من برای این مقطع مخلوطی از پروتئین وی همراه مقداری جو و کره بادام زمینی‌ می‌باشد.
بعد از یک تمرین سنگین هافمن وعده غذایی بعد از تمرین خود را حجیم‌تر مصرف می‌کند تا ذخایر گلیکوژن از دست رفته او کاملا جبران شود و انرژی کافی‌ برای ترمیم و رشد عضلات او تامین شود.وعده غذایی مورد علاقه او بعد از تمرین کمی‌ عجیب می‌باشد.او در این مقطع از سوشی استفاده می‌کند که ترکیبی‌ فوق‌العاده از پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد.
مصرف مواد غذایی قبل و بعد از تمرین کاملا باید بر اساس نوع اهداف شما تعیین شوند.ساختن یک باسن گرد و پر نیازمند کالری می‌باشد پس رژیم غذایی شما نباید آنقدر کم کالری باشد که انرژی کافی‌ برای ساخت عضلات وجود نداشته باشد.اگر هم تحت یک رژیم کم کالری قرار دارید باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که به مقدار کافی‌ پروتئین برای ساخت عضلات برای بدن مهیا شود.در هر وعده حداقل ۲۰-۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

این برنامه را در برنامه هفتگی خود بگنجانید و در هفته تنها یک بار از آن استفاده کنید.تمرین دادن عضلات چهار سر ران خود را در دیگر جلسه مخصوص پا فراموش نکنید.
پشت پا دستگاه ‌(۳ ‌ست با ۱۲-۱۵تکرار)
پرس پا دستگاه —> محل قرار گیری پاها در بالای تکیه‌گاه و عرض پاها زیاد باشد ‌(۳ ‌ست با ۱۲-۱۵ تکرار)
ددلیفت رومانیایی هالتر ‌(۳ ‌ست با ۱۲-۱۵ تکرار)

hip thrust
(۳ ‌ست با ۱۲-۱۵ تکرار)
glute ham-raise
‌(۳ ‌ست با ۱۵-۲۰ تکرار)

پشت پا دستگاه خوابیده ‌(۳ ‌ست با ۱۵-۲۰ تکرار)
کشاله دستگاه (۳ ‌ست با ۱۵-۲۰ تکرار)

کلمات کلیدی: basane ziba women bodybuilding اسکات‌ اشلی هافمن باسن باسن زنان ورزشکار باسن زیبا باسن زیبای زنان بدنساز بدنسازی زنان بزرگ کردن باسن پرس پا چگونه باسن زیبایی داشته باشیم؟ ددلیفت راهای داشتن باسنی زیبا زیبایی اندام ساختن باسنی جذاب با اشلی هافمن عضلات باسن همسترینگ

دیدگاه

نام *

ایمیل *

دنیای اطلاعات: آیا شما انسان شادی هستید؟ شاید هم بقیه فکر می کنند آدم شادی هستید اما خودتان چنین احساسی ندارید و برخلاف ظاهرتان، شادی را با تمام وجودتان احساس نمی کنید.

نوامبر 16, 2014
مجله زیبایی, ورزش و تناسب اندام

77 دیدگاه
88,392 بازدید

همه خانم‌ها آرزو دارند باسنی زیبا، متناسب و خوش فرم داشته باشند. اما از آنجایی كه داشتن چنین باسنی نیاز به انجام تمرینات ورزشی بسیار دارد، خیلی در ابتدای كار منصرف شده و از خواسته خود دست می‌كشند. شما با این احساس مقابله كنید و این تمرین‌ها را امتحان كنید. در اینجا شش تمرین ورزشی عالی برای سفت شدن و خوش فرم شدن هرچه بیشتر باسن به شما معرفی می‌كنیم.

اگر می‌خواهید عضلات باسن خود را فرم دهید، لانگز رو به جلو بهترین تمرین برای شماست. این نوع لانگز باسن را قوی كرده و همانطور كه خیلی از خانم‌ها می‌خواهند فرم باسن را گرد می‌كند.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

برای انجام لانگز رو به جلو صاف بایستید، پاها را به عرض شانه باز كرده و دست‌ها را روی باسن خود قرار دهید. قدمی رو به جلو بردارید تا جایی كه زانوی شما در زاویه 90 درجه با زمین قرار گیرد. هنگام برگشت به حالت اولیه به عضلات باسن خود فشار آورید و با كمك این عضلات برگردید. این تمرین را 15 تا 20 بار برای هر پا تكرار كنید.

این تمرین تمركز بیشتری به روی عضلات ران شما دارد، اما با تاثیری كه روی خوش فرم شدن پاهای شما خواهد گذاشت موجب می‌شود باسن شما نیز خوش فرم‌تر دیده شود.

برای انجام لانگز رو به عقب مجددا صاف بایستید، پاها را به عرض شانه‌ها باز كنید و دست‌ها را روی باسن خود قرار دهید. اما این بار رو به عقب قدم بردارید. تا جایی كه زانوی پای جلویی شما با زمین زاویه 90 درجه‌ای را تشكیل دهد و سپس ببا فشار آوردن به روی پای عقبی به حالت شروع بازگردید. این تمرین را 15 تا 20 بار برای هر پا تكرار كنید.

این تمرین كمی دشوار است، اما در هر بار انجام آن به روی یك طرف بدن خود كار می‌كنید. پس از چندین بار انجام دادن این نوع لانگز، انجام آن بسیار راحت خواهد شد و تعادل بیشتری در حین انجام آن خواهید داشت.

به حالت لانگز بایستید، اما این بار به سمت راست قدم بردارید. هنگامی كه به حالت اولیه برمی‌گردید فشار را روی قسمت راست بدن خود حس خواهید كرد. همین تمرین را در سمت چپ و برای هر پا 15 تا 20 بار تكرار كنید.

بالا رفتن از پله به روی عضلات باسن شما و پایین آمدن از آن به عضلات ران شما فشار وارد می‌كند. از یك جفت دمبل یا یك میله هالتر برای فشار آوردن بیشتر كمك بگیرید. با در دست داشت دمبل از یك پله بالا بروید، پای دیگر را نیز بالا بیاورید و با همان پایی كه شروع كردید دوبار از پله پایین رفته و به حالت شروع بازگردید. این تمرین را با پای دیگر و برای هر پا 15 تا 20 بار تكرا كنید.

مطلب مرتبط: سه تمرین عالی برای سفت کردن عضلات باسن

اسكات یكی از تمریناتی است كه به محض شروع آن پاهای شما به لرزش خواهند افتاد. انجام اسكات به كمك دیوار نسبت به اسكات معمولی فشار كمتری به زانوهای شما وارد می‌كند، ولی به اندازه اسكات معمولی به عضلات باسن شما فشار می‌آورد.

برای انجام این نوع اسكات، بایستید پاها را به عرض شانه باز كنید و پشت خود را به دیوار بچسبانید. حالا پایین بروید تا جایی كه ران‌هایشما موازی زمین بوده و زانوها زاویه 90 درجه‌ای را با زمین تشكیل دهند. ممكن است در ابتدای كار نتوانید تا این حد پایین بروید، اما هر چه بیشتر پایین می‌روید فشار بیشتری به روی عضلات ران و باسن خود حس خواهید كرد.

می توانید فیلم حرکت اسکات به کمک دیوار را در ویدئو کوتاه زیر ببینید.

تمرین كردن با این دستگاه در مقایسه با بالا رفتن از پله آسان‌تر است و این دستگاه نیز به روی عضلات باسن شما كار می‌كند. برای فشار آوردن بیشتر در حین استفاده از الپتیكال بالاترین شیب را انتخاب كنید و خواهید دید كه فشار بسیار زیادی بر روی عضلات باسن شما وارد می‌كند.

مطلب مرتبط: 5 حرکتی که واقعا باسن شما را بالا می کشد

[kkstarratings]

برچسبباسن خوش فرم تقویت عضلات پشت ران تناسب اندام بانوان چاق شدن پاها وباسن چگونه باسنی برزیلی داشته باشیم چگونه باسنی بزرگ داشته باشیم سفت کردن باسن

آوریل 9, 2019

سپتامبر 2, 2017

جولای 12, 2016

امروزه استفاده از انواع کرم‌­ها و محصولات آرایشی مختلف و یا انجام جراحی‌­های زیبایی برای …

دوستان من باسنم پهنه و نسبت ب بقیه اندامم ک لاغری یکم بزرگ تر و دوست دارم گرد شه؛اسکوات و اون حرکتای پا هم میرم و یک ماهه ورزش میکنم اما حتی یه ذره هم نتیجه نداده:( راهنمایی کنید لطفا

کاش برای همه حرکاتا یه کلیپ داشت تا درست انجامشون بدیم . بعد اینکه روزی چند بار یه حرکتو انجام بدیم ؟ هرروز همه حرکتارو با همون تعداد دفعات پا انجام بدیم بسه یا بیشتر ؟

میگن قرص سموتالین برای چاقی باسن مفیده کسی شنیده

من یه سوال دارم ب نظرتون باسن باید سفت باشه ینی سفت بهتره؟؟

بستگی داره مرد یا زن باشی😅

اره

سلام کمر باریک و باسن طاقچه ای یا هفتی شکل ژله ای این فرم قشنگه

😢😢منم می‌خوام باسن و ران داشته باشم چیکنم زود نتیجه بده

متاهلی یا مجرد

تو روح همتون خخخخخ

سلام آیا این تمرین ها برای مردان هم جواب میده من ۱۸۴ س قد دارم و۹۷ کلیلو وزن اما باسنم نسبت به قدو وزنم خیلی کوچیک هست لطف منم راهنمایی کنید

ایا برا مردها هم اثر دارد

سلام من٤ماه توخونه ورزش میکنم هم برشکم وپهلو هم برباسن وران..ولی ١هفته اس زانوراستم خیلی دردمیکنه انگارپشت زانوم اب یاباده …اسکاتم درست میزنم خیلیم جواب گرفتم باسنم برجسته خوش فرم شده ولی زانودردم باعث میشه کناربزارم😔به نظرتون چیکارکنم ؟

از زانوبند استفاده کن

چطور باسنی زیبا داشته باشیم

چون خری

😂😂😂😂 دیوونه خودت خری😂

حتی اگه به نتیجه دلخواهمونم رسیدیم بازم باید ادامه بدیم؟؟اگه ادامه ندیدم به حالت اول برمیگرده؟؟

به نظر من شما به خودت استراحت بده و به جایی که درد میکنه گرمی بزار

سلام
درد زانو میتونه دلایل زیادی داشته باشه ، خوب گرم نکردن ، در زاویه بد قرار دادن ، پرتاب کردن شدید ، ضربه
اما آب آوردن زانو باعث میشه که شما مدار حرکتی زانوتون کلا مختل بشه
یحتمل در زانو شما دلیلش کشیدگی سطحی رباط هستش که با استراحت دادن به نقطه درد درمان میشه
گرم نگهدارید و در حموم چند دقیقه ای روی ناحیه درد یخ بذارید و بعد حموم کنید

بچه ها من انجام دادم باسنم گرد وخیلی پهن شد خیلی خو بود جواب داد

باسن پهن که قشنگ نیست
باسن باید برجسته و گرد باشه پهن بشه اصلا قشنگ نیست

الهی بمیرم برات😂

راه های سریع ب نتیجه دادن بزرگی سینه و باسن میخوام

سلام ببخشید کسی ک سیاتیک ودیسک داشته باشه میتونه ورزش کنه..برای خوش فرمی بدن

سلام من این ورزش انجام دادم ولی خیلی به زانوها یم فشار آمد و پله همیشه انجامش میدم باز هم زانوهام🙁🙁🙁🙁

خواهش میکنم بگین اخه کردیم ورزشاروتاکی میمونه اخه؟؟اصن ارزششوداره؟؟

خانما موضوع بزرگ بودن باسن نیست موضوع گرد بودن باسنه که برای آقایون خیلی مهمه

همینطوره

من برای بزرگ کردن باسنم یه ورزش میخام تو طول یه هفته باسنمو بزرگ و گرد کنه

سلام منم می خواهم مثل تو باشم ولی نمی دونم چه جوری

کسانی که در انجام لانج یا لانگز دچار درد زانو هستند ابتدا باید تا مدیت زیادی بدون وزنه لانج باز انجام بدن یعنی در پای جلو ران و ساق زاویه 90 دارند ولی پای عقب کشیده خواهد بود هر چه کشیده تر باشد درد پا و زانو کمتر است. البته توصیه میکنم حتی در لانج کشیده دست خود را به دیوار بگیرید برای حفظ تعادل و فشار کمتر به زانوها. بعد از چند هفته که در این وضعیت تمرین کردید آهسته آهسته لانج را از حالت کشیده به حالت جمع ببرید. پای جلو همیشه 90 تشکیل می دهد و تغییری ندارد. به تردیج پای عقب را به حالت جمع یا بسته ببرید که در این حالت زانوی پای عقب نیز زاویه 90 خواهد داشت و این سخت ترین حالت است. در مراتب بالاتر و پس از تمرین زیاد در این حالتهای ساده می توانید به تدریج وزنه را هم اضافه نمائید.

بچه ها واقعا نتیجه میده یعنی ؟؟؟؟

سلام ازتون می خوام که کمکم کنید چون باسن های من خیلی صافن و هیچ قشنگی ندارن

اسكات پاها ب اندازه عرض شانه و ١ ذره بيشتر باز شه ،كامل تا اخرين قسمت كه باسن نزديك زمين بشه بشينين براي شروع حتي با هالتر خالي انجام بدين،و كم كم وزنه با احتياط و هماهنگي قدرت عظلاني بالا ببريد، اگر باشگاه برين كه خيلي بهتره، تعداد ست هاي پيشنهاد ٥ الي ٦ ست در ٨ الي ١٠ تكرار

اسکات زیاد بزن زیر ۱۰تا ۴سا

واقعا عاااليه هر چند از من باسنم بزرگ بوده ولي حالا خيلي گرد شده

بچه ها من دارای باسن خیلییی پهن و بزرگم با این روش برجستش کردم ک خیلیم راضیم

واقعاااوقتی که تمریناتو ول کردین باز باسن به حالته اولیه بر میگرده

به نظرم فشار بیشتر رو زانو هست تا باسن

زانو نقطه کمکی ولی نقطه سوژه بدن باسن و ران پا

خوبی

خوبه دیگه همش با تمرین و ورزش نیست به نظر من بیشترش برمیگرده به فرم بدن همون ژنتیک با ورزش میتونیم کاملش کنیم
اگر نه با دارو و ورزش که بیشتر افراد انجام میدن بعد از اتمام دوره دوباره۸۰درصدش برمیگرده وفقط ترکهاش یادگاری میمونه

سلام خوبین من میخواستم که بدونم که روزی چند تا این ورزش هارو انجام بدم کافی است؟؟

لطفابه سوال من پاسخ دهید ممنون میشم عزیزان

سلام عزیزم از نظر من که بدنسازی میرم هفته اول ۱۰ تا ۱۵ هفته دوم ۲۰ تا ۳۰🤗

جالبه ولی رونام چاقن و میخام اب بشن

میخوام باسنم بزرگ بشه هر کار میکنم نمیشه؟..

خوبه دیگه ولش کن چادر بپوش

راس میگه😂

من که تمرینات رو انجام دادم و تاثیر داره ولی من خودم باسنم خوش فرمه

اسکات خیلی خوبه
یک حرکت هست چهار دستو پا میشی بعد یک پاتو از رون میدی ب طرف بالا چن بار در روز این کارو بکن نتیجه میگیری

سلام ممنون بابت مطلب
تصویر اولی به نظرم مناسب نیس

سلام ببخشید لانگز واسه رفع سلولیت در ناحیه باسن خوبه؟تا چه مدتی باید این کارو انجام بدیم تا ب نتیجه برسیم. وبعدها اگه به نتیجه هم رسیدم ورزش و کنار گزاشتیم باز ب حالت یا فرم اولیه در میاد؟ممنون میشم پاسخ بدید؟

بنطرمن بهتریم

چند وقت طول میکشه به نتیجه دلخواه برسیم

نتیجه گرفتن خیلی به مدت زمان بستگی نداره…با برنامه ریزی و تلاش مداوم انجام بدی کم کم نتیجه رو احساس میکنی

برای آب کردن ران چیکار کنی

سلام من قبلا انجام دادم تقریبا یک ماه نتیجش بد نبود ولی زانوم داغون شد اگه زانوتون ضعیفه انجام ندید بعدش اگه تمرینا رو ول کنین حالت باسن برمیگرده به قبل

1.اینکه شما حتما اشتباه انجام دادین یا با دمبل ها یا صفحه های سنگین شروع کردین 2.اگه تمرینارو ول کنین ولی ورزش دیگه ای داشته باشین به هیچ وجه برنمیگرده برگشتن اون به خاطر بی تحرکی شما بوده

برای اینکه حرکتو اشتباه میزنی

یه ایده خوب به جز ورزش

خوب چیه

واقعا برمیگرده به قبل؟؟

اين حركات باعث درد زانو نميشن؟
احساس ميكنم لانگز خيلى فشار به زانو مياره

ياسمرن عزیز، در صورتی كه از قبل مشكل زانو نداشته باشيد و اين حركات رو درست انجام بديد نبايد زانو درد داشته باشيد. در هر صورت اگر بعد از انجام تمرين ورزشی زانو درد يا هر دردی در مفاصلتون حس كرديد انجام اون تمرين رو متوقف كنيد و از يك مربی ورزشی مشورت بگيريد.

اگر انجام تمرینات به صورت اصولی باشه، فشاری به زانو وارد نمیشه

من زانوهام سرویس شد

باسن گرد میخوای اینم داره دیگه خواهر من خخخ

کاش تصویر هم برای هرکدوم از تمرین ها وجود داشت چون این طوری انجام حرکت سخت میشه

مرجان عزیز، تصاویر حرکات رو براتون اضافه کردم.

بايد عملي انجام داد

خخخخخ دهنت

اینو خوب اومدی

حرف نداری

واقعا زانو هام داغون شده ايششش

مگه باسنت خوش فرم نیست

میگن قرص سموتالین خوبه برا باسن

باید از اقایون کمک بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

اگر فکر می کنید از فرم باسن خود راضی نیستید، با انجام تمرینات تناسب اندام روزانه می توانید به خوش فرم تر و برزیلی شدن آن کمک کنید. آیا می توان به باسن زیبای برزیلی دست یافت؟ این تا حدی بستگی به نوع بدن و ژن شما دارد. اما اغلب افراد می توانند با ورزش مناسب به اندامی زیبا برسند.

شکل کفل بوسیله عضلات آن، به نام ماهیچه های سرینی تعیین می شود. ماهیچه های سرینی بزرگ، ماهیچه های سرینی میانی، ماهیچه های سرینی کوچک و همچنین چربی هایی که روی آنها قرار دارد، باسن را تشکیل می دهد. راه رفتن، پیاده روی، دویدن و کوهنوردی باعث کار روی ماهیچه های سرینی می شود. تمرین قدرتی که این عضلات را هدف قرار بدهد، می تواند شکلی گرد و محکم به باسن شما بدهد. ممکن اضافه کردن چند حرکت تمرینی روی باسن، برای ایجاد تغییر کافی باشد.

اسکات در صدر لیست کارهای تمرین فرم دهی باسن قرار است. این تمرین دقیقاً روی عضلات سرینی کار می کند. می توانید با اضافه کردن وزنه های دستی، ماهیچه های باسن را تقویت کنید.

روش انجام: باسن را به شکلی پایین بیاورید انگار روی صندلی نشسته اید. سپس به حالت ایستاده برگردید. دقت کنید که زانوهای شما جلوتر از زانوها نباشد. نیم تنه خود را محکم و راست بکشید.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

اگر تازه شروع به تمرین کرده اید، یک توپ بزرگ می تواند به حفظ تعادل در هنگام اسکات به شما کمک کند. برای هر تمرین در لیست، ما سه ست با 15 تکرار را هدف قرار دادیم. سعی کنید هر تمرین را سه بار در هفته با ورزش های کاردیو یا تمریناتی که روی قسمت های دیگر بدن نیز تمرکز دارد، انجام دهید.

روش انجام: توپ را بین کمر و دیوار نگه دارید. به آرامی اسکات کلاسیک را اجرا کنید. نحوه ایستادن شما باید طوری باشد که در هنگام اجرای حرکت، زانوها جلوتر از انگشتان پا نباشد. اسکات با چسباندن پشت به دیوار، روی عضلات چهار سر کار می کند.

این حرکت علاوه به کار روی عضلات باسن، روی عضلات ساق پا و ران را نیز سفت می کند. حرکت لانگز برای سوزاندن چربی نیز خیلی خوب است.

روش انجام: پاها را موازی هم قرار دهید، سپس یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید. بدن خود را به آرامی پایین بیاورید، هر دو زانو را خم کرده و به حالت ایستاده برگردید. این حرکت را روی پای دیگر پیاده کنید. زانوها را بیشتر از 90 درجه خم نکنید. زانوی جلویی خود را در راستای مچ پا نگه دارید. زانوی عقبی را روی زمین قرار ندهید.

وقتی یک قدم به عقب برمی دارید، حرکت لانگز کمی سخت تر می شود. تمرین شما نیز متنوع می شود. این حرکت به باسن شما انعطاف پذیری هم می دهد. لانگز معکوس تعادل بدن شما را بهتر می کند، چیزی که باعث ناراحتی افراد در طولانی نشستن پشت میز می شود.

روش انجام: از همان وضعیت مشابه لانگز رو به جلو استفاده کنید، اما یک قدم به عقب بگذارید. اجازه ندهید که زانو جلوتر از انگشتان شما بیاید.

در حرکت لانگ به پهلو، هدف قسمت خارجی باسن، عضلات سرینی و قسمت های داخلی ران است.

روش انجام: یکی از پاها را به یک سمت بکشید، زانو را خم کنید. ساق پایی که از زانو خم شده است را صاف نگه دارید. اگر زانوی شما به سمت زمین متمایل شد، کشیدگی پای دیگر را کمتر کنید. کمی به جلو خم شوید. دستان خود را جایی نگه دارید گذارید که به حفظ تعادل شما کمک کند.

بالا بردن پاها در حالیکه تعادل یک توپ تمرینی را حفظ می کنید، باعث تقویت شانه ها، شکم و همچنین عضلات سرینی می شود. سعی کنید هر دو پا را همزمان بالا بیاورید برای اینکه حرکت سخت تر و زیباتری انجام شود.

روش انجام: شکم خود را محکم و صاف نگه دارید. زمانتیکه پاها را بالا می آورید، عضله های سرینی خود را سفت کنید. تنها چند اینچ بلندکردن کافی است. مراقبت باشید که از عضلات پایینی کمر استفاده نکنید.

این حرکت بر روی عضلات سرینی بزرگ متمرکز است که بزرگترین عضله بدن محسوب می شود. دقت کنید که از عضلات پشت استفاده نکنید؛ عضلات سرینی باید به کار گرفته شوند.

روش انجام: زانوها را 90 درجه خم کنید. عضلات سرینی را منقبض کنید و به آرامی ران را روی توپ حرکت بدهید. یک حرکت کوچک و کنترل شده 2 اینچی هدف ما است.

این تمرین کلاسیک برای عضلات سرینی عالی است، همچنین روی همسترینگ و باسن نیز کار می کند.

روش انجام: به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید، پاها باید به اندازه عرض شانه از هم دور باشند. به آرامی ستون فقرات را از زمین جدا کنید. در طول انجام این کار، عضلات سرینی و همسترینگ را سفت کنید. وقتی بدن شما در یک خط صاف و شیب دار از شانه تا زانو قرار گرفت، چند ثانیه در همان حالت بمانید و سپس به آرامی باسن را پایین بیاورید.

این حرکت دو گروه از ماهیچه های کوچکتر در باسن، عضلات سرینی میانی و کوچک را هدف قرار می دهد.

روش انجام: در حالیکه به پهلو روی زمین دراز کشیده اید، پای بالایی را بلند کنید. باسن را در حالت سفت نگه دارید و کمر را بی حرکت حفظ کنید. هر دو زانو باید رو به جلو باشند. برای کار کردن متفاوت عضلات، می توانید پای بالایی را از لگن دور کنید.

این تمرین فرم دهی به باسن، روی دو گروه از عضله های آن انجام می گیرد.

روش انجام: در وضعیت چهار دست و پا، زانوها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را درست زیر شانه ها به حالت صاف نگه دارید. شکم خود را صاف کنید و پشت را در حالت بدون قوز یا قوس حفظ کنید. به آرامی یک زانو را به سمت طرفین و به بالا بکشید. لگن را بچرخانید تا پا به سمت تنه برود و از آن دور بشود.

این حرکت علاوه بر فشار بر عضلات سرینی، روی شانه ها، باسن و ماهیچه های اصلی نیز کار می کند. این تمرین را به سرعت انجام دهید تا در حین ساخت عضله، کالری بسوزانید.

روش انجام: برای محافظت از کمر، شکم خود را محکم کنید. انگشتان دست خود را باز کنید تا از مچ دستتان حفاظت کنید. به طور همزمان با خم کردن زانو، یک پا را جلو بیاورید(مثل دویدن). قسمت بالای بدن را ثابت نگه دارید. این حرکت را تکرار کنید.

جدا از همه تمرینات فرم دهی باسن، همه افراد مجبورند که راه بروند. مسیرهایی را انتخاب کنید که پستی و بلندی های بیشتری داشته باشد. به این ترتیب کالری بیشتری هم می سوزانید. در صورت کار با تردمیل، آن را روی شیب 5% تا 7% قرار دهید.

در باشگاه، تمرینات پله برقی و استپ (Stair Steppers)، آرک ترینر (Arc Trainers) و الپتیکال را امتحان کنید. این دستگاه ها ضمن کار روی عضلات باسن، روی سلامت قلب و ریه ها هم تاثیر مثبت دارند. اسکیت و دوچرخه سواری دیگر گزینه هایی هستند که به قلب و فرم دهی باسن کمک می کند.

نگران زیاد بزرگ شدن باسن خود نباشید، زنان از نظر ژنتیکی به آن شکل ساخته نشده اند. تمرینات مقاومتی یکی از روش ها برای سفت کردن باسن است. تکرارها را در تعداد بالاتر (15 تکرار در هر ست) انجام دهید تا به جای حجیم شدن باسن روی سفت شدن آن کار کنید. چند تکرار قبل هم باید چالش برانگیز باشد. تمرینات کاردیو را فراموش نکنید تا تمرینات روزانه سفت کردن تکمیل شود.

تمرینات هدفمند به تنهایی ممکن است به محکم تر شدن باسن کمک کنند، اما همیشه برای کوچکتر کردن آن نیستند. برای تاثیر بیشتر، رژیم غذایی خود را تحت کنترل داشته باشید، کالری بسوزانید و وزن خود را کاهش دهید. شما می توانید چربی اضافه روی باسن را کم کنید و منحنی های زیباتری به آن بدهید.چطور باسنی زیبا داشته باشیم

اگر دوست دارید باسن بزرگتری داشته باشید، باید عضلات سرینی را به چالش بکشید. تمرین دوچرخه ثابت یا سایر دستگاه های کاردیو را انجام دهید. در طول تمرینات قدرتی به دنبال وزن بیشتری باشید که در 6 تا 12 تکرار، شما را به چالش بکشد. بین ست ها 30 تا 90 ثانیه استراحت کنید. یک رژیم غذایی با کیفیت بالا نیز به ایجاد توده عضلانی کمک می کند.

صحبت های زیادی در مجلات مد و زیبایی درباره باسن برزیلی شده است. تمرینات هدفمند می تواند شما را به آن نزدیک تر کند. اما به احتمال زیاد انواع تمرین می تواند به باسن شما که در حال حاضر قلبی شکل، گلابی، حبابی یا شکل دیگر است، فرم زیباتری بدهد. به طور مثال برای شکل دهی کامل پس از کاهش وزن بسیار زیاد، جراحی های زیبایی کاشت، بالابردن و تغییر شکل مجدد ارائه می شود.

بسیاری از لباس زیرهای امروزی به بالا بردن باسن کمک می کنند. برخی از آنها دارای صفحات الاستیک برای شکل دادن به باسن هستند. برخی دیگر نمای پشت شما را بهتر می کنند. حتی می توانید انواع گن ها که قسمت پشت آن خالی است و به بالا کشیدن باسن شما کمک می کند را نیز پیدا کنید.

شلوار جین دم پا گشادمی تواند فرم باسن را متعادل تر و کوچکتر نشان می دهد. باچه های بلند شلوار پاهای شما را کشیده تر نشان می دهد. جیب های پشتی می تواند عضلات این قسمت را برجسته تر جلوه بدهد. فقط مراقب جیب های پشتی بلند باشید. آنها می توانند باسن را صاف نشان دهند و منحنی های زیبای آن مخفی کنند.

از شلوار جین های راسته صرف نظر کنید. این شلوارها باسن شما را عریض تر و بدن را مخروطی شکل نشان می دهند که در قسمت فوقانی برجسته است. انتخاب بهتر برای بیشتر نشان دادن منحنی ها بدن، شلوار جین های تنگ و لگ ها هستند. به دنبال شلوارهای تنگ با فاق کوتاه تر باشید تا ظاهر جذاب تری به شما بدهد.

منبع: webmd

چطور باسنی زیبا داشته باشیم
چطور باسنی زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *