چطور با نامزد خود صحبت کنیم

 
helpkade
چطور با نامزد خود صحبت کنیم
چطور با نامزد خود صحبت کنیم

دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند.

اما این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید و اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می کنید.

در این بخش از نمناک شما را با نکات مهمی درباره چگونگی رفتار در این دوره حساس و زیبا آشنا می کنیم.

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

برخی از آدمها بعد از ازدواج تغییرات اندکی می کنند و برای سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های خود را کنار می گذارند اما اگر با این امید ازدواج می کنید که همه ایرادهای شریک زندگی تان را تغییر دهید ، بدانید آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید، باید او را همین گونه که هست بپذیرید، با همین کاستی ها یا عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید همسرتان به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند.

بهتر است برای اندیشیدن به اینکه همسرتان را به فرد دلخواهتان تبدیل کنید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای ادامه دادن رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید.

نامزدی را طولانی نکنید

اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد ن به خانه خود بروید، برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود عجله نکنید وبرای فراهم نمودن شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تان تلاش نمایید زیرا طولانی بودن نامزدی می تواند به رابطه تان آسیب بزند.

خودتان را زیر و رو نکنید

سازگاری بعد از ازدواج به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست و می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود. قرار نیست که شما بعد از ازدواج به فرد دیگری تبدیل شوید و در قالب او زندگی کنید همانطور که نباید مثل دوران مجردی تان باشید و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید پس هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی دورانی برای شناخت بیشتر یکدیگر است بنابراین اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . در دوران نامزدی دقت کنید نباید به خاطر ترس از حرف مردم خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

در دوران نامزدی ، درباره تفاوت ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این تفاوت ها می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما می توانید کدامیک از این تفاوت ها را نادیده بگیرید و کدامیک می توانند آرامش شما را بگیرند؟

بهتر است نامزد بودن تان را فقط به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید و آن را فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آن را بر هم بزنید.

فاصله ها را حفظ کنید

اگر نامزد کرده اید و بینتان صیغه محرمیت خوانده شده تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را رعایت کنید تا احساسات شما خیلی بر انگیخته نشود که جلوی واقعیت ها را بگیرد .

همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه زناشویی برقرار کنید ، ممکن است در صورت بروز مشکل بر هم زدن رابطه برایتان سخت و غیر ممکن باشد و دیگر نتوانید با این شرایط با کسی دیگر ازدواج کنید .

بهتر است به خودتان فرصت دهید و فاصله ها را حفظ کنید زیرا قرار نیست که این دوران خیلی طولانی شود تا بتوانید با چشم باز مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.

آزمون عشق برگزار نکنید

هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد مثلا آزمون عشق راه نیاندازید و به او نگویید «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و…؛

از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها است اما این کار بسیار اشتباه است. برای سنجیدن میزان عشق همسرتان نسبت به شما ، وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و نزدیکانتان ، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر را در نظر بگیرید.

ناشناس نمانید

از بزرگ ترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است . برای اغلب افراد دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

برای معرفی خود بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چطور می خواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و او شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر می تواند نیازهایتان را برآورده سازد و خود را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.

همه رازها را نگویید

اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد ، به زبا آورید و بهتر است در مورد برخی از آنها سکوت کنید.گفتن برخی از حقایق و رازها درباره گذشته تان می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند. 

 

 

 

 

شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

 

 

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد كار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی كه از شما انتظار دارد را درك كرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی كه نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

 

10 . هرگز از یك خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت كند .

 

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند كه صورت حسابشان را پرداخت كنند تنها به این دلیل كه آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی كه در ذهن خانمها جریان دارد این است كه فردی كه باید صورت حساب را پرداخت كند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی كه به اندازه كافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر كه نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب كنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .  

 

9. هرگز از او نخواهید كه اسرار تان را حفظ كند .

 

بله درست فهمیدید تنها كسی كه می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش كند اوست علی الخصوص زمانی كه از او می خواهید این كار را نكند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیك ترین دوست خود بگوید كافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد كرد . او استاد این كارهاست بنابراین ریسك نكنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش كنید به كسی نگو .  

 

8 . در باره این كه چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نكنید .

 

درك حال و هوای یك دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال كنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم كه دلیلش را برملا كرد حق ندارید با او مقابله كنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن 1 دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می كنید كه در یك برزخ بزرگ گیر افتاده اید.  

 

7 . گفتن این جمله كه ” فكر كنم باید عضو یك باشگاه ورزشی شوی ” اصلاً درست نیست .

 

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد كه به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این كار را بدهید حس بدی پیدا می كند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .  

 

6 . برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر كه از كس دیگری تعریف نمایید .

 

اگر می خواهید كه او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است كه در برابر او از دختر دیگری تعریف نكنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم كردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی كه شده در مركز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینكه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر كه می خواهید ، به اندازه كافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .  

 

5 . جمله ” من قول می دهم ” را هرگز بر زبان نیاورید .

 

اگر كه به او قول انجام كاری را دادید و انجام ندادید خودتان را آماده ورود به جهنم كنید . وقتی حرفی را می زنید مطمئن باشید كه می توانید آن را عملی كنید ( كه اغلب اوقات نمی توانید ) و یا اینكه آنقدر تواناییهایتان را افزایش دهید كه هرگز گیر نكنید . قول یا تعهدی كه می دهید چیزی است كه او تا آخر عمرش فراموش نخواهد كرد و حتی اگر به قولتان وفا نكنید او هرگز شما را باور نخواهد كرد و در همه جر و بحث های آینده نوك پیكان به سمت شما خواهد بود .  

4 . بهتر است این جمله را هرگز نگویید ” آیا مطمئنی كه این تیپ برازنده توست و به تو می آید ؟

به طور كلی دخنر خانمها دوست ندارند كه این سوال را از آنها بپرسید . حتی اگر بصورت شوخی و جوك از او بپرسید او آن را جدی گرفته و درباره اش فكر خواهد كرد . اغلب او نسبت به نوع پوشش و زیور آلات مورد استفاده خود دقت كافی را دارد اما ارائه هر گونه نظر بدبینانه باعث می شود كه حساسیتش نسبت به این موضوع را از دست بدهد . بنابراین این كار را نكنید .  

 

3 . جمله ” چقدر برای من آشنایید انگار شما را قبلاً جایی دیده ام ” برای او جمله بسیار آشنایی است .

 

حتی اگر قبلاً او را جایی دیده اید از گفتن این جمله به او خوداری نمایید . از نظر خانمها این جمله چندان جمله مودبانه ای نیست و فكر می كنند كه شما سعی در دلبری دارید و به اصطلاح خودمانی فكر می كنند می خواهید مخ زنی كنید .

 

2 . تنها زمانی كه واقعاً به او علاقه دارید از جمله ” دوستت دارم ” استفاده نمایید .

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

 

جمله ” دوستت دارم ” جمله ای است كه هر خانمی دوست دارد برای حداقل یك بار هم شده كه در زندگیش آن را بشنود . وقتی یك خانم این جمله را ادا می كند توقعاتش را به بالاترین حد خود می رساند و دلش نمی خواهد خیلی خود را پایین آورد . بنا بر عرف خانمها روابط را خیلی جدی می انگارند بنابراین تا زمانی كه نسبت به احساس خود اطمینان پیدا نكرده اید از ابراز علاقه كلامی و گفتن این جمله خوداری نمایید . وقتی هر یك از طرفین قبل از پردازش صحیح احساساتشان این جمله را ادا می نمایند این جمله می تواند همه چیز را تمام نماید چرا كه با ادای این جمله تمامی ابعاد رابطه تغییر خواهد كرد .  

 

1 . هرگز از هنرپیشه های مورد علاقه نامزدتان انتقاد نكنید .

 

با انتقاد از این شخصیت ها كه غالب خانمها نسبت به آنها تعصب دارند دنیا را برای خودتان جهنم می كنید . با انجام این كار امكان دارد خفه تان كنند . خانمها با شنیدن نام آنها زیر و رو می شوند بنابراین بهتر است كه در برابر خانمها از عدم علاقه تان به این افراد حرفی نزنید چرا كه آنها دیوانه این اشخاص هستند و هر چه قدر هم با آنها بحث كنید فایده ای ندارد و فقط وقت خودتان را تلف خواهید كرد .    

منبع: سیمرغ

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ارسال محرمانه محصولات جنسی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


مشاوره تلفنی طلاق


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

زوج های جوان و خوشبخت عادت های جالبی دارند که دانستن آنها برای همه مفید است. اینکه در طول روز باهمسر یا نامزد خود درمورد چه چیزهایی صحبت کنید و یا اینکه چگونه با وی در ارتباط باشید نکته ی بسیار مهمی است. در این مطلب چند نمونه صحبت روزمره که می توانید با همسر خود داشته باشید را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

مکالمات عادی روزانه بین زوجین شاید در نظر شما بسیار عادی بنظر برسد اما حقیقت این است که همین مکالمات در تعیین کیفیت زندگی زناشویی بسیار اثربخش است، شما و همسرتان در طول روز در مورد چه چیزهایی صحبت میکنید؟

در یک تحقیق مشخص شد که افراد وقتی درمورد موضوعات پرمفهوم حرف می‌زنند بسیار شادتر از زمانی هستند که گفتگوهای روزمره انجام می دهند. این تحقیق بر روی ۷۹ دانشجو انجام گرفت و مکالمات آنها ضبط شده و توسط محققان بررسی شد که در آن گفتگوهای روزمره درمورد غذا و آب‌وهوا را با بحث‌های پرمفهوم درمورد فلسفه، تحصیلات و مذهب متمایز کردند. شرکت‌کنندگانی که بیشترین رضایت را گزارش دادند، فقط ۱۰ درصد از گفتگوهای خود را صرف مکالمات عادی روزمره می‌کردند درحالیکه مکالمات ۳/۲۸ درصد از ناراضی ترین و ناراحت‌ترین شرکت‌کنندگان حول موضوعات عادی بوده است.

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

این تحقیق هنوز در حال پیگیری است و محققان در حال بررسی هستند که آیا این مسئله باعث راضی و شاد بودن افراد شده است که می‌توانند عمیق حرف بزنند یا به این دلیل عمیق حرف می‌زنند که افرادی شاد هستند. از میان موضوعات مختلفی که زوج‌ها معمولاً درمورد آن حرف می‌زنند، ۹ مورد را انتخاب کرده‌ایم که باور داریم ازجمله موضوعات مورد بحث زوج‌های خوشبخت است.

اگر نتوانید درمورد لحظات و اتفاقات شرم‌آوری که مثلاً در دوران دبیرستان با دوست‌تان تجربه کردید با همسرتان حرف بزنید، با چه کس دیگری خواهید توانست؟ اگر تا امروز این کار را نکرده‌اید، از حرف زدن درمورد این موضوعات خجالت نکشید. شاید همسرتان هم به زبان آید و از اینکه او خاطراتی جالب داشته است، متعجب شوید.

درمورد سیاست روز کشور چطور فکر می‌کنید؟ لازم نیست دیدگاه‌هایتان یکسان باشد. یک رابطه خوب این امکان را فراهم می‌کند که هر دو طرف درمورد عقاید و دیدگاه‌های خود به آزادی و بدون این طرفشان موضوع را به خود بگیرد، حرف بزنند.

منظورمان از ترس، ترس شما از سوسک یا موش نیست. منظورمان چیزهایی است که نگرانتان می‌کند؛ چیزهایی که دوست دارید در خودتان بهتر کنید. ممکن است مورد قضاوت قرار گیرید اما این احتمال هم هست که درکتان کند.

از همسرتان بپرسید وقتی بچه بوده چه شکلی بوده؟ راحت دوست پیدا می‌کرده؟ چه بازی‌هایی را دوست داشته؟ در مدرسه مشکلی نداشته؟ خاطرات دوران کودکی موضوعات جالبی برای گفتگو هستند اما می‌تواند کمکتان کند بفهمید همسرتان چطور امروز به شخصیتی که هست تبدیل شده است.

این موضوع بسیار حساس است زیرا هیچکس دوست ندارد درمورد عشق‌های قبلی همسر خود چیزی بشنود. اما با تمرین کافی، زوج‌ها می‌توانند یاد بگیرند چطور درمورد روابط گذشته خود حرف بزنند که بدون ایجاد حس حسادت طرف مقابل، نحوه و علت تمام شدن روابط قبلی خود را توضیح دهند.

دانستن نحوه بزرگ شدن همسرتان و روابط او را پدرومادر و خانواده‌اش برای درک رفتار امروز او در مقابل آنها ضروری است. اگر می‌خواهید رابطه‌تان با او ادامه‌دار باشد، دانستن نحوه کنار آمدن او با خانواده‌اش کمک بسیاری به شما خواهد کرد. چرا به خواهر خود نزدیک‌تر از برادرش است؟ چرا به نظر می‌رسد از دست مادر خود عصبانی است؟ چطور در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت می‌کند؟

بخاطر طغیان جریان اطلاعات، تقریباً غیرممکن است که درمورد همه اتفاقاتی که پیرامونمان می‌افتد، آگاهی پیدا کنیم. اینجاست که کار گروهی وارد عرصه می‌شود: از همسرتان درمورد علایقش بپرسید، اقتصاد یا سیاست، و ببینید می‌توانید چیزی از او یاد بگیرید یا نه. شاید بتوانید علاقه او به اخبار علمی یا امور بین‌المللی را جلب کنید، کسی چه می‌داند؟

شاید درمقابسه با سیاست و ترس‌های شخصی، حرف زدن درمورد تفریح و سرگرمی کمی سطحی به نظر برسد اما حرف زدن درمورد فیلم هم جزء موضوعات عمیق دسته‌بندی می‌شود، البته به شرط آنکه درمورد شخصیت‌ها و طرح و موضوع داستان صحبت شود.

لازم است بپرسیم که چیزی از آینده ترسناک‌تر وجود دارد یا نه؟ بااینکه نمی‌گوییم به طرفتان فشار بیاورید درمورد برنامه‌های خود با شما در آینده مثلاً برای ازدواج یا بچه‌دار شدن حرف بزند، اما اعتقاد داریم که باید درمورد اهداف، آرزوها و آرمان‌های او بدانید. چه چیزی او را به سمت موفقیت می‌کشاند؟ در پنج سال آینده خود را در چه جایگاهی می‌بیند؟ کسی که طالب رشد و پیشرفت است و از ناشناخته‌های پیش روی خود ترسی ندارد، مطمئناً شایسته شماست.

myportal

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی

مطالب مشابه

داغ ترین مطالب و مقالات

پیشنهاد سردبیر

برترین مطالب

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


Downloads-icon

اگر شما هم بتازگی عقد کرده‌اید و در دوران عقد و نامزدی قرار دارید این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود، چرا که در دوران عقد و نامزدی همواره زوج های جوان و خوشبخت عادت های جذابی دارند که دانستن آن برای شما می‌تواند مستمر ثمر باشد، لذا در خصوص اینکه در طول روز  با نامزد خود درمورد چه مباحثی صحبت کنید؟ نکته بسیار حائز اهمیتی است. در این مطلب چند نمونه صحبت روزمره که ممکن است با همسر خود داشته باشید را آماده کرده‌ایم. همچنان با ما همراه شوید.

در دوران عقد و نامزدی چه بگوییم؟

در دوران عقد و نامزدی آنچه مهم است و توسط محققین مورد بررسی قرارگرفته است، این مسئله می‌باشد که صحبت های زوجین در این دوران حول چه محورهایی می‌چرخد؟ اگر زوجینی در مورد موضوعات پر محتوا و با مفهوم صحبت کرده باشند، رضایت مندی بیشتری از هم دارند تا افرادی که از مسائل پیش افتاده روزانه صحبت نموده‌اند، و از اینرو این تحقیقات همواره ادامه دارد که چنانچه این مباحث باعث افزایش رضایت مندی آنها شده است دلیلش چه می‌تواند باشد؟ درکل قدرت بیان و تحلیل خوبی در ارائه مباحث دارند یا نه چون افراد شادی هستند این قدر عمقی به مسائل نگاه می‌کنند.

در دوران عقد و نامزدی چگونه صحبت کنیم؟

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

از میان موضوعات و مسائلی گوناگونی که زوجین در دوران عقد و نامزدی ممکن است صحبت به میان آید، ۹ مورد آن را برگزیده و این جا برای شما ارائه می‌دهیم:

در نهایت اینکه، امیدواریم با بازگو کردن همه این موضوعات توانسته باشیم در بهتر کردن لحظات دوران عقد و نامزدی که از بهترین دوران زندگی قلمداد می‌شود نقش به سزایی داشته باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

جستجو در سایت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده : یکی از دغدغه های خانم ها و آقایان ، نگه داشتن نامزد و وابسته کردن آنها به خود میباشد ، همواره برخی از رفتارهای خانم ها برای آقایان آزار دهنده است که نهایتا منجر به اتمام یک رابطه می شود .

مقاله از علی سلطانی مجد

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

در مقاله ذیل راهکاریی ارائه می شود که بواسطه آن تا حد زیادی خانم ها قادر به حفظ و تحکیم رابطه خود با نامزد یا همسر خود می شوند

1) پرس و جو راجع به گذشته او :

راجع به فردی که با او قصد ازدواج دارید حتما تحقیق کنید و عجولانه و بدون تحقیق تصمیم نگیرید اما بعد از تحقیقات در گذشته او به دنبال ردپای فرد یا افراد دیگر نباشید ، در زندگی هر فردی اشتباهاتی وجود دارد گشت و گذار در زندگی شخصی هر فرد میتواند آن اشتباهات را بیرون کشیده و البته جز ایجاد حس بی اعتمادی و بحث و جدال سودی ندارد

2) مدام غر نزنید :

آقایان از همان دوره جوانی به علت مشغله های فکری گوناگون ( اشتغال ، درامد ، مسئولیت پذیری ، ترس از آینده ) ظرفیت و صبر کمتری نسبت به خانم ها دارند لذا برخی از رفتارهایی که خانم ها در آن ریز می شوند اصلا به چشم آقایان نمی آید و مهم جلوه نمی شود و دقیقا خانم ها بر سر همین مسائل شروع به غر زدن میکنند ، غرزدن خانم ها باعث فرار اقایان از دست آن خانم می شود خصوصا غر زدن بر سر موضوعات و مسائل تکراری ، خانم ها اگر مسئله ای شما را نگران کرده و در صحبت کردن نتوانستید آنرا حل کنید به جای غر زدن حرفهای خود را بر روی کاغذ بنویسید و به نامزد یا همسرتان بدهید

3) مستقلا تصمیم گیری نکنید :

خودخواه ، خودرای و خودکار نباشید ، لازم است هر دو طرف سایر امور را با مشورت یکدیگر پیگیری کنند خصوصا خانم ها توجه داشته باشید روشنفکرترین مردها هم حس قدرت طلبی دارد و مردها تمایل دارند قبل از هر اقدامی شما با او مشورت کنید گذشته از این مشورت با آنها باعث می شود تا آنها بیشتر احساس مسئولیت کنند در نتیجه باعث ایجاد یک رفتار برگشتی از جانب همسر شما نسبت به شما می شود ، اما زمانی که شما بدون مشورت کاری را انجام دهید مرد مقابل شما تصور میکند هیچ جایگاهی در زندگی شما ندارد لذا نسبت به شما سرد برخورد میکند

4) مردها گاهی بچه می شوند :

در رقابت ، در دعوا ، در بیماری معمولا در سه حالت مذکور مردها همانند یک پسر بچه رفتار می کنند این رفتار آنها غیر طبیعی نیست اما هرگز بر زبان نیاورید که او همچون یک بچه رفتار کرده است

5) خانم ها نیاز به توجه دارند:

بر هر مردی چه در نامزدی چه بعد از ازدواج واجب است که تمامی صورت و اندام همسر خود را نگاه کند هر تغییری را به خاطر بسپارید هر چند شاید سخت باشد اما تغییر نوع پوشش و رنگ آن ، تغییر نوع آرایش یا مدل موی سر ، مدل ابروها رنگ آنها اندازه آنها همه و همه را بررسی کنید و هر تغییری را حتما به زبان بیاورید همیشه تغییراتی که برای زیبایی او میبینید را به زبان بیاورید ، شاید از نظر آقایان گفتن این حرفها بی ارزش باشد اما آنچنان تاثیری در خانم ها دارد که تاثیر آن در محل و رفتار دیگری که برای اقایان مهم است نمود میکند

6) در دوران نامزدی و عقد رابطه جنسی کامل نداشته باشید :

یکی از دلایل مهم آقایان برای ازدواج نیاز جنسی آنها میباشد که وجود این دلیل غیر طبیعی نیست ، اما چنانچه به هر شکل این نیاز به صورت کامل قبل از ازدواج تامین شود از میل و رغبت آنها برای ازدواج تا حدی کاسته می شود و ممکن است تاریخ عروسی بنا به دلایل و بهانه جدیدی از جانب اقا مدام عقب بیفتد ، پس روابط جنسی قبل از ازدواج در دوران عقد هر چه محدودتر باشد ( در حدی که با امیال و تخیلات جنسی هم آشنا شوید ) مطلوبتر است

7)احترام به یکدیگر خصوصا در مقابل دیگران

از همان ابتدا قرار بگذارید حتی اگر با هم قهر هستید در مقابل دیگران آتش بست موقت بر ارتباط گفتاری و رفتاری شما برقرار باشد و در مقابل دیگران چه آشنا چه غریبه نهایت احترام را به هم بگذارید این آتش بست در مقابل فرزندان نیز باید اعمال شود

8) مقایسه نکنید

همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید ، اصولا مقایسه کردن مربوط به قبل از ازدواج است زمانی که شما درمورد انتخاب همسر فکر میکنید بعد از ازدواج او را با سایرین قیاس نکنید و مدام به او نگوئید: فلانی را نگاه کن

9) خانم ها راجع به تمایلات جنسی همسرتان با دوستان ، همکاران و خواهر خود صحبت نکنید

آقایان درمورد رابطه جنسی خود با همسرشان هرگز با دوستان و همکاران یا برادر خود صحبت نمیکنند اما متاسفانه برخی از خانم ها کلیه جزئیات را کلمه به کلمه به دوست نزدیک خود یا همکار خود یا خواهر خود در میان میگذارند ، این عمل شما تجاوز به حریم خصوصی همسرتان است زمانی که شما به این حریم احترام نمیگذارید از فردی که در جریان آن قرار میگیرد چه انتظاری دارید که موضوع را در خلوت خود با شوهر خود مطرح نکند ؟

10) رازدار باشید

سعی کنید از همان دوران نامزدی محرم اسرار هم باشید ، آقایان همه صحبتهیا میان خود و نازمدتان یا همسرتان را با خانواده خود در میان نگذارید همچنین خانمها ، رازداری در زندگی زناشوئی بسیار بسیار جایگاه مهمی دارد

11) همدیگرا را چک نکنید

در خیلی از اختلافات دوران نامزدی شاهد هستیم که دو طرف بیشترین وقت خود را صرف آتو گرفتن از هم میکنند بعنوان مثال خانمی از یک شماره همراه دیگری مدت سه ماه به همسر خود پیامک ارسال میکند و خودرا جای فرد دیگری میزند تا همسر خود را به قول خود امتحان کند ، اوبا توجه به آشنایی با تمایلات جنسی همسر خود در پیامکهای خود سعی در تحریک جنسی همسر خود داشته که مطمئن شود آیا او به وی خیانت میکند یا خیر ، اینکه شما دام برای همسر خود بیندازید با اینکه او را امتحان کنید تفاوتهایی وجود دارد

اگر رفتاری شک بر انگیز از همسر خود دیده اید اولا به جای آنکه صبر کنید این رفتارها روی هم انباشته شود و شما در ذهن خود داستان پردازی کنید لازم است همان اولین رفتار شک برانگیز را که دید با آرامش با او در میان بگذارید البته نباید مضووع را اینگونه مطرح کنید که او تصور کند شما اعتمادی به وی ندارید ، آقایان نیز باید در نظر داشته باشند خانم ها بسیار حساس هستند و جزئیات را کامل به خاطر میسپارند پس زود تصور نکنند که همسرشان به وی بی اعتماد است

12) قبل از ازدواج چشمها را بازو بعد از ازدواج آنها را ببندید

برخی از مسائل هستند که تا زمانی که ازدواج نکرده اید باید مورد بررسی قرار دهید ، رابطه همسرتان با دوستان ، نوع پوشش ، نوع برخوردهای اجتماعی ، محیط کار ، وضعیت ادامه تحصیل یا اشتغال ، نوع برخورد با همکار جنس مخالف در محیط کار ، خانواده و فرهنگ خانوادگی و از این قبلی مسائل را قبل از ازدواج باید مورد بررسی قرار بگیرد

13) همانگونه که هستید پذیرفته بشید و همانگونه که هست بپذیرید

هر فردی برای ازدواج معیارهایی در نظر دارد ، فردی را انتخاب کنید که تا حد زیادی منطبق بر معیارهایی شما باشد ، برخی از افراد فردی را انتخاب میکنند و انتظار دارند او خود را متناسب با معیارهای وی کند که این انتظار منطقی نیست هر کسی را اگر همانگونه که هست متناسب با معیارتان است بپذیرید اگر نیست آن فرد مناسب ازدواج با شما نمیباشد ، اینکه فردی کلیه شرایط و برنامه های زندگی خود را تغییر دهد تا شما آنرا بپذیرید اصولی نیست گذشته از این به یاد داشته باشیم اگر چه همه ماها دنبال بهترین و کاملترین هستیم حتی اگر خودمان کامل نباشیم اما هیچ انسانی کامل نیست و اصولا کمالگرائی درانتخاب همسر صحیح نیست ، چنانچه فرد مقابل شما بالاتر از 60 درصد از معیارهای شما را داشت میتوانید امیدوار باشید که فرد مقابل میتواند انتخاب مناسبی باشد به دنبال فردی که 100 درصد معیارهای شما را داشته باشد نباشید چرا که ازدواج با چنین فردی حتی در صورت وجود ، خلاف تصور دیگران ، ازدواج موفقی نخواهد بود .

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

14) دروغ نگوئید

از همان ابتدا با هم رو راست و صادق باشید ، صداقت پایه اعتماد است و اعتماد یکی از پایه های زندگی مشترک ، از آنجایی که معمولا برای حفظ یک دروغ چندین دروغ دیگر بکار برده می شود و انسان توانایی حفظ چند دروغ را ندارد ( چون ذات انسان با دروغ مخالف است ) لذا نهایتا دروغ و دروغهای شما افشا می گردد ، ممکن است بخشیده شوید حتی برای چند بار ، اما علیرغم بخشیده شدن اعتماد طرف مقابل از شما سلب شده است . ممکن است یک دروغ حتی باعث بر هم خوردن یک ارتباط بطور کامل شود

15) پیش داوری نکنید

خیلی از افراد بدون صحبت کردن با فرد مقابل یا بدون دادن فرصت دفاع یا توضیح به فرد مقابل یکطرفه بر اساس برداشتهای نادرست خود قضاوت نادرست کرده و تصمیم گیری میکنند و حتی فرصت به فرد مقابل نمیدهند که توضیح دهد ، معمولا افرادی که دنبال آتو گرفتن هستند از جمله این افراد هستند . از همان ابتدا اگر موضوعی شما ار نارحت کرده یا رفتاری از نظر شما شک بر انگیز است با طرف مقابل خود صحبت کنید و به او فرصت دهید تا توضیح دهد اکثر مواقع اتفاقات آنگونه نیست که ما در ذهنمان برداشت میکنیم .

16) اصول گفتار صحیح با همسر را بیاموزید

به جای اینکه بگوئید میخوام فلان کار را انجام دهم

بگوئید: به نظرت فلان کار را انجام دهم ؟

بگوئید : میخواستم نظر تو رو در مورد انجام فلان کار بپرسم

به جای آینکه بگوئید این چیه پوشیدی ؟

اگر خانم هستید به همسر خود بگوئید فلان لباس بیشتر بهت میاد

اگر آقا هستید به همسر خود بگوئید به نظر من فلان لباس خیلی خوشگلترت میکنه

به جای اینکه بگوئید می آیی دنبالم ؟

بگوئید : دوست دارم تو راه برگشت با تو باشم میتوانی بیائی ؟

به جای اینکه بگوئید بریم خرید ؟

بگوئید : دوست دارم خریدم با سلیقه تو باشه

همیشه یک واژه محبت آمیز را در ابتدای صحبتها و جملات خود ثبت کنید و قرار بگذارید در دعوا و بحث هم این واژه حتما بکاربرده بشود حتی در مقابل دیگران :

واژه هایی نظیر : عزیزم ، عشقم ، زندگیم و…

در نتیجه هر وقت همدیگر را میخواهید صدا کنید اول یکی از واژه های بالا را بکار میبرید ، استفاده از این روش باعث می شود تا دعواها و بحثهای زوجین درمدت کوتاهی خاتمه یابد .

ادامه دارد

در مقالات آتی موارد دیگری را که در ظاهر ساده اما عملا مفید و کارساز میباشد ، منتشر می شود

با تشکر

مقاله از : علی سلطانی مجد ( محقق و پژوهشگر ) گرداوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


15988


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232236434


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

ورود

نام کاربری: perm_identity

رمز عبور: lock_open

وبلاگ

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

احوالپرسی با نامزد چگونه باشد؟ چطوری با نامزدمان احوالپرسی کنیم؟

اصولا اکثر خانواده ها اهمیتی که به تحصیل فرزندشان می دهند، به آداب معاشرت آن ها نمی دهند و بچه های زیادی هستند که، تمام تلاش و هدفشان این است که به درستی درس بخوانند و تحصیل کنند.

اما به مرور زمان همین بچه ها وقتی بزرگ می شوند، با مشکلات زیادی روبرو هستند و عمده مشکلاتشان هم در ارتباط گرفتن با دیگران، به خصوص با همسر و یا نامزدشان است.

از طرف دیگر گاهی افرادی که در یک ارتباط عاطفی هستند، در طول زمان نسبت به برخی مسائل ظاهرا کوچک و جزئی، بی تفاوت می شوند. مثلا شاید به عنوان یک آقا تجربه داشته باشید که وقتی، بعد از یک روز شلوغ کاری به خانه می روید، همسرتان را مشغول صحبت کردن با تلفن می بینیند و با همان حالت (با اشاره و تکان دادن سر) از شما استقبال می کند.

 

 

برای دانلود کامل متن پی دی اف مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

احوالپرسی با نامزد – چطوری با نامزدمان احوالپرسی کنیم؟

 

یا به عنوان یک خانم احتمالا تجربه کردید که همسرتان برای اینکه دیرش نشود، بدون خداحافظی خانه را ترک می کند. این رفتارهای به ظاهر معمولی در طول زمان از کیفیت یک زندگی کم می کند. اکثر روانشناسان معتقدند که: این تشریفات روابط از اهمیت بسیار بالایی برخورداند و موجب پایداری روابط می شوند، و از امکان خیانت دو طرف جلوگیری می کنند.

وقتی نگاه جزئی تری داشته باشیم به روبط میان کسانی که ارتباط عاطفی دارند، به موضوع احوالپرسی با نامزد می رسیم که یکی از تاثیرگذارترین رفتارها محسوب می شود. یعنی شما به عنوان نامزد یک شخص، می توانید به گونه ای برخورد و صحبت کنید که خستگی یا ناراحتی و استرس در، نامزدتان را از بین ببرید یا آن ها را دوچندان کنید.

 

 

پس بهتر است بیش از گذشته به نحوه احوالپرسی با نامزد خود توجه داشته باشید، چون اگر نحوه صحبت کردنتان مناسب نباشد، حتی بهترین و سالم ترین روابط هم دیر یا زود از بین می رود. همانطور که رابطه های از بین رفته زیادی، تنها با تغییر نحوه صحبت کردن طرفین، مجددا جان گرفته است.

البته در این بین آگاه بودن نسبت به فن بیان، هوش کلامی، شخصیت شناسی دیسک و… به شما کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 

بهتر است نحوه احوالرسی که با نامزد یا همسرتان دارید متفاوت با احوالپرسی شما با دیگران باشد. سعی کنید گرم تر، جذاب تر و صمیمی تر برخورد کنید و این تفاوت را به خوبی نشان بدهید. لحظه هایی که کنار هم هستید و نحوه رفتارتان در واقع کیفیت رابطه شما را نشان می دهد.

یعنی اگر زمانی که کنار همسرتان هستید، استفاده از گوشی و چرخیدن در صفحات مجازی را ترجیح می دهید، نگران رابطه خود باشید چراکه در طول زمان همین رفتارهای غلط و کوچک، یک رابطه را از بین می برند.

بنابراین سعی کنید احوالپرسی و خوش آمد گرمی داشته باشید و اگر گوشی یا هر وسیله دیگری در دست دارید، کنار بگذارید و با تمام حواستان به استقبال همسرتان بروید.

مثلا به عنوان یک خانم وقتی همسرتان از سرکار بر می گردد، بگویید: -خیلی خوش آمدی عزیزم، خیلی وقته که منتظم بیای، -دلم برات تنگ شده بود خیلی وقته منتظرم بیای و ببینمت، -خداروشکر که امروزم زنده بودم و تونستم ببینمت، -خیلی وقته منتظرت بودم خوش آمدی عزیزم، و…

 

با استفاده از این جملات می توانید احساس مثبتی را به همسرتان منتقل کنید و او هم، با دیدن چهره شاد و شنیدن جملات انرژی بخشی که بیان می کنید، احساس خوبی پیدا می کند و خستگی را فراموش می کند.

یا اگر آقا هستید و همسر یا نامزدتان را می بینید بگویید: -عزیزم دلم پر می کشید که بیام و چهره زیبات و ببینم، -دلم برات تنگ شده بود عزیزم تو بهترین اتفاق زندگی منی، -من خیلی خوشبختم که تو رو دارم، -خدا قوت عزیزم چقدر امروز زحمت کشیدی، -از صبح دلم می خواست زودتر ساعت کاریم تموم بشه که بیام خونه و کنار تو باشم، -امروز کلا بی قرار بودم اما حالا که می بینمت آروم شدم، و…

 

 

این جملات می تواند خستگی یک روز کامل را از یک خانم دور کند پس دریغ نکنید. البته نکته مهم اینجاست که باید در احوالپرسی با نامزد یا همسرتان تنوع و خلاقیت داشته باشید. این خلاقیت می تواند هم در نحوه صحبت کردن و هم در نحوه رفتار کردن شما باشد. توجه کنید که همسرتان بیشتر از چه چیزهایی خوشش می آید یا از چه سبک حرف زدن را می پسندند.

آن ها را به ذهن بسپارید و سعی کنید از آن ها استفاده کنید. مثلا سعی کنید وقتی تلفنی با همسرتان حرف می زنید، یا زمانی که احوالپرسی با نامزد خود را تلفنی انجام می دهید، هر دفعه به سبک متفاوتی این کار را انجام بدهید به عنوان مثال:

مثل یک شخص بی حوصله، با انرژی بالا، کسی که مثل آنشرلی تند تند صحبت می کند، کسی که قربان صدقه طرف مقابلش می رود، با عشوه و… صحبت کنید. سپس متوجه رفتار پارتنرتان می شوید و می فهمید که کدام سبک را دوست دارد.

 

درست خداحافظی کردن موجب می شود شما در ذهن طرف مقابل بمانید. این جمله در مورد کسانی صدق می کنند که نسبتی ندارند به ندرت همدیگر را ملاقات می کنند، ولی منظور از بیان این جمله این است که به تاثیرش در احوالپرسی با نامزد پی ببرید.

زمان خداحافظی کردن به طرف مقابل نشان بدهید که از بودن در کنارش خوشحال هستید و بگویید: -دوست دارم بیشتر کنارت باشم یا زمان بیشتری را با هم سپری کنیم، با بگویید: بودن در کنارش برایتان بسیار با ارزش است و آن را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی کنید، یا دوست دارید خیلی زود دوباره یکدیگر را ملاقات کنید و…

 

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

 

شاید به ظاهر این مورد ارتباطی با موضوع مورد بحث مان نداشته باشد اما، همیشه وضع ظاهری افراد به خصوص زوج ها در میزان صمیمیت آن ها موثر بوده است. بنابراین بهتر است بدانیم که لباس، مدل مو، تمیزی، استفاده از عطر، اصلاح ریش و… بسیار حائز اهمیت است و تاثیر تلاش هایتان را دوچندان می کند.

 

فاطمه زاهد فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات (روزنامه نگاری) است.
او تاکنون در چند خبرگزاری به عنوان خبرنگار در حوزه های فرهنگ و هنر و و سرویس سیاسی فعالیت کرده است.
فاطمه زاهد خبرنگار آزاد است و تاکنون معرفی چند کتاب نوشته است.

85 بازدید

55 بازدید

143 بازدید

118 بازدید

119 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

برای دریافت دوره رایگان «مذاکره تلفنی» فرم زیر را تکمیل کنید

(function () {
var options = {
whatsapp: “+989129543935”, // WhatsApp number
call_to_action: “Message us”, // Call to action
position: “right”, // Position may be ‘right’ or ‘left’
};
var proto = document.location.protocol, host = “getbutton.io”, url = proto + “//static.” + host;
var s = document.createElement(‘script’); s.type = ‘text/javascript’; s.async = true; s.src = url + ‘/widget-send-button/js/init.js’;
s.onload = function () { WhWidgetSendButton.init(host, proto, options); };
var x = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; x.parentNode.insertBefore(s, x);
})();

ما در این وبسایت قصد داریم تاجایی که امکان داره با آموزش هامون بتونیم باعث پیشرفت تک تک شما عزیزان بشیم تا بتونیم تو این شرایط سخت جامعه سربلند بیرون بیاییم برای تماس با ما روی شماره زیر کلیک کنید

02144018253


احوالپرسی با نامزد – چطوری با نامزدمان احوالپرسی کنیم؟Downloads-icon

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

نحوه صحبت با همسر اغلب چالش‌هایی را برای زوجین به همراه دارد. نداشتن مهارت‌های ارتباطی مناسب یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر است. بسیاری از زوجین علارغم علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر دارند نمی‌دانند چطور با هسمر خود به شیوه‌ای صحیح صحبت کنند و یا واکنش‌های ناسازگارانه از خود نشان می‌دهند. صحبت با همسرتان به صورتی که در کلامتان محبت، احترام و درک وجود داشته باشد، به نزدیک شدن شما به یکدیگر کمک خواهد کرد. اما برای داشتن چنین مکالمه‌ای و ایجاد یک ارتباط صحیح با همسرتان بهتر است آگاهی و اطلاعات خود را در زمینه نحوه رفتار با همسر و زندگی مشترک افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

در ادامه مهمترین مسائلی را که باید در صحبت کردن با همسر در نظر گرفت شرح داده‌ایم. شاید رعایت تمام آن‌ها برای شما سخت باشد اما اگر کم کم آن‌ها را تمرین کنید، روابط بهتری خواهید داشت. این گونه می‌توانید از بسیاری از اختلافات با همسر خود نیز پیشگیری کنید. برای اطلاع از دیگر روش‌های پیشگیری از اختلافات زناشویی کلیک کنید.

احترام در واقع حریمی است که بین زن و شوهر قرار گرفته و مانع از توهین، بد دهنی و تحقیر هم می‌شود. زوجین باید تلاش کنند که احترام و حریم بینشان از بین نرود و از بد دهنی و رفتار بی نزاکت خودداری کنند. برای اطلاع از دیگر نکات مربوط به احترام به همسر کلیک کنید.

چطور با نامزد خود صحبت کنیم

به همسرتان ابراز علاقه کنید. هنگام صحبت‌هایی که خیلی بحرانی نیستند او را نوازش کنید و گاهی قربان صدقه او بروید. نشان دادن علاقه بسیار به افزایش محبت و توجه همسرتان کمک می‌کنید.

یکی از مهم‌ترین مراحل صحیح صحبت کردن، آموختن مهارت گوش دادن است. توجه کامل به صحبت‌های همدیگر، دادن بازخورد، سوال پرسیدن و واکنش‌های هیجانی، می‌تواند توجه شما را نشان دهد. به صحبت‌های همسرتان فقط بخاطر گوش دادن گوش نکنید، بلکه بخاطر اینکه برای شما مهم است و او را دوست دارید به حرف‌هایش گوش دهید. گوش کردن و درک همسر از مهم‌ترین نکات همسرداری است که لازم است همسران آن را در خود تقویت کنند. برای اطلاع از دیگر نکات همسرداری کلیک کنید.

در بسیاری از مقالات همین مجموعه، از اهمیت صداقت در زندگی مشترک صحبت کرده ایم. اساس هر رابطه صداقت و اعتماد است. بنابراین سعی کنید از همان ابتدای زندگی صادقانه با همسر خود صحبت کنید و در مقابل صداقت او، هرچند درباره یک مسئله بد، واکنش مثبت نشان دهید تا از صداقت خود پشیمان نشود.

اعتماد اهمیت یکسانی با صداقت دارد. باور نکردن حرف‌های شریک زندگی و شک کردن به گفته‌های او از دو جنبه ناشی می‌شود. اول اینکه ممکن است او در دفعات گذشته دروغ گفته باشد. دوم اینکه ممکن است شما بیش از حد مشکوک و بی اعتماد باشید که در این صورت همسرتان برای پیشگیری از کشمکش مجبور به دروغ گفتن شود و این چرخه معیوب همینطور ادامه پیدا کند. یادگیری مهارت‌های زندگی و برطرف کردن این مشکلات با کمک یک متخصص مسائل خانواده قابل برطرف شدن است.

یکی از بدترین اتفاقی که می‌تواند بین زن و شوهر رخ دهد این است که به همسرتان تهمت بزنید و او را به کاری که نکرده، متهم کنید. با این کار اعتماد، احترام، صمیمیت و پذیرش بین دو طرفتخریب می‌شود.

سعی کنید در صحبت با همسرتان، از دست گذاشتن روی نقاط ضعف یا اشتباهات گذشته یکدیگر پرهیز کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند که مسائل را زودتر برطرف کنید و دوباره با بازگشت به گذشته، اوقات خود را تلخ نکنید. در عوض بر نکات مثبت و قوت در شخصیت او تمرکز کنید و از خوبی‌هایش تقدیر کنید. در خانواده‌ای موفق تمام اعضای خانواده موفقیت‌ها و نقاط قوت یکدیگر را در نظر می‌گیرند و همواره پشتیبان هم هستند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله خانواده موفق را مطالعه کنید.

همیشه سعی کنید به همسرتان اجازه دهید صحبت او تمام شود. حتی اگر آشکارا دروغ می‌گوید و یا یک چیز کاملا غلط را بازگو می‌کند. حدس زدن ادامه حرف‌های همسر و قطع کردن صحبت‌های او، اصلا روش درستی برای نشان دادن آگاهی و معلومات شما نیست.

سعی کنید فرایند گوش دادن و صحبت کردن، یک عمل مجزا و مهم باشد. نه کاری که می‌شود هنگام تماشای تلویزیون، هنگام غذا خوردن و یا هنگام خواب انجام داد. سعی کنید وسایل و چیزهایی مثل موبایل که حواس شما را پرت می‌کند کنار بگذارید و با فقط همسرتان صحبت کنید.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مکالمه بین دو نفر، ارتباط غیر کلامی یا زبان بدن است. برخی از حالات بدن که می‌تواند به شما کمک کند، عبارتند از:

_دست به سینه یا به قول معروف با گارد بسته ننشینید.

_با حالت گشوده به همسر نگاه کنید اما تصنعی و ساختگی نباشید.

_سرتان را تکان دهید و به چشم هایش نگاه کنید.

_با حالتی که گوینده نشسته است بنشینید.

سعی کنید در صحبت کردن، از ارجاع دادن صحبت‌ها به مطالب یا مشکلات قبلی پرهیز کنید. شما بازجو نیستید که از حرف‌های همسرتان علیه او استفاده کنید. در مورد هر مشکلی که حرف می‌زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن‌ها را به هم ربط ندهید. مثلا همسری که سیگار می‌کشد و مرتب لباس هایش پاره می‌شود را نباید با جملاتی مثل «از بس سیگار کشیده‌ای راه رفتن یادت رفته» یا موارد این چنین آزار دهید.

در خیلی از موارد، محتوای صحبت باعث درگیری نمی‌شود، بلکه لحن بیان بد و توهین آمیز است که نادرست است. لحن صحیح صحبت کردن یک مهارت است که می‌توانید به کمک یک روانشناس یا متخصص ارتباطات آن را یاد بگیرید. لحن تهاجمی و پرخاشگرانه شوهر و یا لحن تحقیر آمیز زن از معمول‌ترین لحن‌های نادرست بین زن و شوهر است.

برای همدیگر حریم شخصی مشخص کنید و از همسرتان بخواهید به حریم شما احترام بگذارد. اعتقادات شخصی شما، خانواده، سلایق و … می‌تواند خط قرمز همسرتان باشد. سعی کنید در صحبت هایتان، حتی هنگام عصبانیت به آن‌ها بی احترامی نکنید. همچنین می‌توانید در صحبت هایتان از نقاط قوت همسرتان صحبت کنید. اگر بگویید همسرتان هیچ نقطه قوت و هیچ ویژگی خوبی ندارد پس باید به شعور و انتخاب خودتان شک کنید. مقاله حد و مرز در روابط را مطالعه کنید.

سوگیری نداشته باشید. اگر همسر شما درباره یک کار زشت هم صحبت می‌کند، سعی کنید قاضی نشوید و او را گناهکار جلوه ندهید. به حرف هایش گوش دهید، آرام پیش بروید و در یک فضای محترمانه اشتباهاتش را به او گوشزد کنید.

هیچ چیز را در صحبت هایتان از همسرتان مخفی نکنید. همسر در وهله اول باید دوست شما باشد و شما بتوانید در مورد همه چیز با او صحبت کنید. این مسئله به افزایش میزان صمیمیت و تعلق بین زوجین کمک می‌کند. اختلافات در بسیاری از مواقع در اثر نبود راهی برای تبادل نظرات پیش می‌آید. برای اطلاع از دیگر علل و راه‌های پیشگیری از دعوای زوجین کلیک کنید.

از مهم‌ترین نکاتی که در حرف زدن با همسر خود باید به خاطر داشته‌باشید، برقراری ارتباط چشمی است. زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به او نگاه کنید. معمولا اختلافات  زناشویی از همین موضوع نشأت می‌گیرد؛ زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند و شما مشغول گوشی موبایل و یا تلویزیون هستید و او از این که هیچ توجهی به صحبت‌هایش نمی‌کنید ناراحت و عصبانی می‌شود.

دو اصل مهم را در صحبت کردن با همسر خود به یاد داشته‌باشید؛ اول این که سعی کنید کنتر از فاعل «تو» در مخاطب قرار دادن همسر استفاده کنید. زمانی که در جملات خود مدام از این کلمه استفاده می‌کنید، حس مقصر بودن را به همسر خود القا می‌کنید و او را مورد سرزنش قرار می‌دهید. هر چند همسرتان مقصر باشد نباید به صورت سرزنشگرانه با او صحبت کنید، این گونه صحبت کردن منجر به فراری شدن او از بحث می‌شود و تمایلی برای صحبت با شما ندارد. اصل دوم این است که فاعل «من» را در ابتدای جملات خود به کار ببرید. برای مثال به جای این جمله «تو همیشه با این رفتارت من را عصبانی می‌کنی» بهتر است بگویید «من از این رفتارت ناراحت هستم».

سعی کنید همیشه موقعیت زمانی و مکانی مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب کنید. صحبت کردن با همسر در مورد مسائل مهم و چالش برانگیز زندگی، زمانی که از سرکار برگشته و بسیار خسته به نظر می‌رسد، نه تنها کمکی به رابطه شما نمی‌کند بلکه ممکن است منجر به بی‌تفاوتی و بی‌توجهی همسر و یا دعوا اختلاف شود. سعی کنید به لحن صحبت خود توجه داشته‌باشید و از صحبت کردن با لحن تحقیرآمیز و یا پرخاشگرانه بپرهیزید. زمانی که خودتان را تغییر دهید و صبر و تحمل به خرج بدهید، همسرتان نیز به مرور زمان رفتار و صحبت کردنش را با شما اصلاح می‌کند.

حرف زدن و گوش دادن در بین زنان و مردان تفاوت دارد. مردان اصولا کمتر حرف می‌زنند و گوش دادن را ترجیح می‌دهند. زنان حرف زدن را دوست دارند و خیلی به شنیدن علاقه نشان نمی‌دهند. زنان از مردان انتظار دارند مثل خودشان واکنش‌های هیجانی نشان دهند اما مردان معمولا سکوت می‌کنند و سعی می‌کنند توجه کنند.

دوران قبل از پریودی و خود پریودی در زنان، باعث پایین آمدن خلق و آستانه تحمل آن‌ها می‌شود. مرد باید نحوه صحبت با همسر در زمان پریودی را یاد بگیرد و در حرف هایش جانب احتیاط را رعایت کند. در موقعیت‌های حساس شغلی و مالی مرد، زنان باید سعی کنند مقداری خلق خود و شوهرشان را تنظیم کنند و به او در گذشتن از این دوره‌های بحرانی کمک کنند.

در کل، درک متقابل اصلی‌ترین مسئله در صحبت کردن و شنیدن است. مرد باید ویژگی‌ها و شرایط ویژه زن و زن شرایط مرد را درک کند و با احترام به تفاوت‌ها، راهکارهای حل مسئله، مهارت‌های زندگی و مهارت ارتباطی را یاد بگیرند و در زندگی بکار ببرند. برای آن که یک مکالمه موثر داشته باشید هر دو طرف باید موارد گفته شده را رعایت کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مهارت حل مسئله کلیک کنید.

گاهی با وجود تلاش‌های هر دو طرف، مشکلات حل نشده و موضوع بغرنج‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌شود با مراجعه به مشاوره خانواده در صدد حل مشکلات زندگی مشترک خود برآیید. مشاوران و روانشناسان با استفاده از تجربه و علم خود در زمینه مسائل انسانی و روابط بین فردی می‌توانند به شما جهت کسب مهارت‌های زندگی و افزایش خودآگاهی کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه صحبت با همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چطور با نامزد خود صحبت کنیم
چطور با نامزد خود صحبت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *