چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

 
helpkade
چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم
چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

آیا آرزو دارید روابط طولانی مدت موفق داشته باشید یا بهتر بگوییم مشتاقید رابطه خوب با همسرتان را برای همیشه حفظ کنید؟ هر رابطه ی بالا و پایین دارد و نمی شود روابط عالی همیشگی انتظار داشت. چندین تکنیک را در این بخش از نمناک به شما معرفی می کنیم که بهترین راه ممکن است.

رابطه خوب با همسر به معنای فداکاری های بیش از حد و ندیده گرفتن های خسته کننده نیست بلکه شما باید در مواقع لازم از این فاکتورها استفاده کنید.

وقتی عصبانی هستید قبل از اینکه عملی انجام دهید 24 ساعت صبر کنید ، مهم است چون وقتی عصبانی می شوید خودتان نیستید.

مسائل کوچکی هست مانند ظرف شستن که همسرتان فراموش می کند و یا مسائل جدی تری مانند تهمت زدن یا دروغ گفتن سعی کنید قبل از عمل کردن دقایقی فکر کنید ، هنگام عصبانیت هر تصمیمی که بگیرید موجب آسیب و پشیمانی می شود .چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

روانشناسان می گویند :24 ساعت زمان طولانی نیست اما به اندازه کافی برای حفظ آرامش و خون سردی کافی است و سعی کنید با همسرتان عاقلانه و مناسب بدون بلند کردن صدا صحبت کنید شاید برای شما این زمان کمتر از 24 ساعت باشد ولی مطمئن باشید که زمان برای سریدن به آرامش برای همه نیاز است.

عبارت مهم نیست را نگویید:

از گفتن “مهم نیست” صرف نظر کنید زیرا یک زن یا شوهر نباید سعی کند همه چیز را خوب جلوه دهد و به کسی که طرف مقابل است هرچیزی را که می خواهد بدهد و بسیار مهم است که مشکل خود را با فرد به طور صادقانه ابراز کند حتی وقتی با همسرش مخالف است ؛

مثال:همسرتان می گوید کجا غذا بخوریم نگوید مهم نیست ، محلی راکه دوست دارید پیشنهاد بدهید . بهتر است غذایی جدید و یک مکان جدید را برای غذا خوردن انتخاب کنید تا همسرتان از این بابت خوشحال شود تا اینکه ساکت باشید.

سازش در زندگی بسیار مهم است اما این به معنای فرو نشاندن احساسات و نظرات نیست.

عصبانی به رختخواب نروید:

عصبانی به رختخواب نرفتن بهترین پیشنهاد نیست اما بهتر از بحث و جدال پیرامون مسائلی که ممکن است به نتیجه نرسد. خوابیدن با اعصاب آرام باعث می شود که صبح را سازنده تر شروع کنید با سپری کردن زمان برای حفظ آرامش قبل عصبانیت و نترسیدن از صحبت کردن صادقانه با همسرتان در آخر روز صحبتی کنید.

سعی کنید از این نکات در آینده نزدیک استفاده کنید و تغیرات آن را در زندگی مشاهده کنید.

به او نزدیک شوید و در آغوش بگیریدش 

این طبیعی است و کم نیستند زنان و مردانی که برای بیان آنچه که اتفاق افتاده است مشکل دارند و به این راحتی نمیتوانند صحبت کنند اما شما خوب می دانید که برایشان اتفاقی افتاده است در چنین شرایطی ،با بغل کردن به آنها نزدیک شوید تا نشان دهید که کنارشان هستید، به آنها گوش میدهیدو آنها را درک میکنید ؛ بعضی وقتها ساده ترین راه برقراری ارتباط در رابطه تان، گوش دادن و آرام بودن است حتی اگر شما نمیتوانید کاری برای شریکتان انجام دهید.

حواستان به لحن صحبتتان باشد

شاید همیشه دعوا و بحث میان زوجین به دلیل حرفها نیست بلکه به خاطر لحن هاست پس اگر میخواهید ارتباط بهتری داشته باشید، نیاز دارید که به چگونگی بیان مسائل توجه کنید ، بالا بردن تن صدایتان و تغییر لحن صحبتتان در خیلی از موارد غیر ضروری است.

 

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد .

همه می دانند كه رابطه جنسی حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج هاست. پس اگر یكی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه می شود؟ تحقیقات نشان داده است كه درصد انبوهی از چننین ازدواج هایی با شكست مواجه می شود. (بعد از مسایل مالی، مسایل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است)

چگونه میتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسی بوجود آمده، مجدداً گرم کنید؟چگونه میتوان آقایان را به اوج لذت جنسی رساند؟

نقاط تحریک پذیر آقایان کجاست؟چگونه باید با شوهر تان برخورد رفتاری موثر جنسی داشته باشید؟ هدف از ثبت و درج این مطلب ایجاد روابط صمیمانه با زوج و استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده است به گزارش سلامت نیوز رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با اینحال زوج های زیادی بدون توجه عمیق به آن زندگی میكنند. در این بحث از دیدگاه مرد و زن نحوه صحیح رابطه جنسی را بررسی می کنیم .چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

 ناامید نشوید. راه های زیادی برای جلوگیری از آن وجود دارد. در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسی برای شما فراهم آمده است. پس اگر می خواهید کانون خانواده تان ، مراحل زیر را دنبال كنید.

به خودتان متكی باشید فرقی نمی كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد لذت ببرید , تحریكات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریك شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید كه چطور گهگاه نیازهایتان را كنترل كنید. احتمالاً تصور خواهید كرد كه عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.

تنوع، مزه ی زندگی است احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یكنواختی شده است. حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر رابطه جنسی برایش تكرار مكررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می كنید، پس وقتش رسیده كه كمی تنوع وارد این رابطه كنید. برای جلوگیری از یكنواختی جنسی، باید كمی خلاق باشید.

* عطر خوشبو استفاده کنید

* حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید : آرایش و زدودن موهای زائد بسیار مهم است و نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود می باشد .

* معمول است که مرد در رابطه جنسی پیش قدم می شود . بد نیست برای تنوع زن نیز گاهی پیش قدم شود .

*رفتار  زنانه داشته باشید : عشوه و ناز زنانه قبل از نزدیکی سبب تحریک مرد می شود

* با آرامش و مهربانی با او رفتار کنید : خشن و عجول نباشید . سعی کنید با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامی همسر را تحریک کنید . بگذارید او نشانه های عشق و محبت را در شما ببیند و به ارامی به او نزدیک شوید … * بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای آغاز   * گفتار های عاشقانه : تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود صحبت های عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل می شود بسیار پر اهمیت است .   * لمس و نوازش با حوصله

* مرد باید در آغاز رابطه جنسی ذهن و فعالیت خود را متوجه تحریك و آماده كردن زن نماید. و البته زن نیز باید به آماده سازی مردش در این مرحله توجه داشته باشد

* مرد هر چه بیشتر بتواند با مهارت زن را تحریك كند زن در ادامه هر كاری مرد طالب باشد انجام می‌دهد. این مسئله برای خانم ها نیز صادق است .

*زمان آمیزش زناشویی بهترین زمان برای سخنان محبت‌آمیز است. در این لحظه از همسر خود قدردانی کنید و او را بهترین بنامید که این خود سبب افزایش روابط زناشویی و استحکام زندگی می شود

*به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او می شود و می خواهید با این عمل عشق و محبت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی-جسمی نیست بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می شود .

*بهتر است با همسر خود از قبل  برای روش جلوگیری از بارداری هماهنگ كنید. چرا که این مطلب سبب آرامش خاطر بیشتر طرفین و تحریک بیشتر می شود.

* توجه به این نکته مهم است که معمولاً مردها پس ازآمیزش یا می‌خوابند، یا پشت به زن می‌كنند. در صورتی كه كاری كه باید انجام دهند این است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامش دهند تا استراحت كند.

* شایسته است كه زن شربتی گوارا تهیه نموده و بعد از پایان ، برای همسر خود بیاورد.

*در آخر بعد از انجام رابطه جنسی بهتر است از همسر خود تشکر كنید

و…هزاران كار دیگر هست كه می توانید برای از بین بردن یكنواختی موجود در رابطه تان انجام دهید.

اگر همه چیز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشید

زوج های زیادی بوده اند كه بی علاقگی و نارضایتی یكی از زوجین از رابطه جنسی باعث جدایی آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكر اینكار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسر تان (خیانت به همسر) ، راه حل های مناسبی نیستند. درست است كه خیانت می تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانید كه در طولانی مدت مشكلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می كند و باعث خراب تر شدن ازدواج تان هم می شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی كه همسرتان از خیانت شما متحمل می شود، بی اندازه است.

طلاق هم راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا كردن راه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنید(پاک صورت مسئله)، ممکن است زوج دیگری پیدا كنید كه او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این كار را تا كجا ادامه خواهید داد؟

قبل از اینكه بار و بندیلتان را جمع كنید و همسرتان را ترك كنید، ببینید آیا همسر تان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما از رابطه ی جنسیتان با او ناراضی هستید؟

به جرأت میشه گفت که ارتباط جنسی قسمت مهم و پررنگ زندگی زناشوییه و چه بسا دیدیم و شنیدیم که یکی از دلایل مهمی که اخیرا علت بسیاری از طلاق ها و عامل جدایی عاطفی و فیزیکی بین زن و…

به جرأت میشه گفت که ارتباط جنسی قسمت مهم و پررنگ زندگی زناشوییه و چه بسا دیدیم و شنیدیم که یکی از دلایل مهمی که اخیرا علت بسیاری از طلاق ها و عامل جدایی عاطفی و فیزیکی بین زن و مرد شده نارضایتی طرفین در ارتباط جنسی با همسر و ناتوانی هر یک از آنها در رفع نیاز و میل جنسی همسرش هست که میتونه نتیجه ی ندونستن و ناآگاهی از میل و خواسته ی جنسی همسر باشه. هممون بارها و بارها از طریق انواع رسانه ها در جریان اینکه هرکدوم از طرفین چه نیازی دارن، قرارگرفتیم. اما چرا تابحال به این فکرنکردیم که این اصول و شرایط نیاز به آپدیت شدن دارن و همه ی آدما عین هم نیستن و ما نمیتونیم برای هر کسی یک نسخه ی مشابه بپیچیم. در ادامه در ارتباط با اهمیت شناخت میل جنسی طرفین و تفکرات اشتباهی که آسیب جدی به رابطه ی جنسی وارد میکنه بیشتر صحبت میکنم.

رابطه ی جنسی موفق و لذت بخش

قبل از هر رابطه ای و پیش از اینکه اولین تجربه های جنسی رو با همسرتون داشته باشین، بهترین کار صحبت کردن در مورد خواسته و نیاز جنسی همسرتون هست. اینکه واقعا هر کدوم از طرفین دوست دارن چطور تماس و ارتباط جنسی رو تجربه کنن و از چه حرکاتی بیشتر لذت میبرن و در مقابل رفتارهایی که بدشون میاد چیه، مقدمه ای برای تجربه بهترین رابطه ی جنسیه.

همیشه گوشزد شده که مردان میل و نیاز جنسی بیشتری نسبت به زنان دارن و اختلافات زیادی بین تمایلات زن و مرد در رابطه جنسی وجود داره و برای هر کدوم از اونها طومار بلند بالایی از حرکات و اکت های جداگونه پیشنهاد داده میشد در صورتی که اخیرا تحقیقات زیادی نشون داده که بر خلاف گذشته مردان و زنان نیازهای مشابهی دارن که نمیشه حد و مرزی بینشون گذاشت. در ادامه به چند تفکر و عادت اشتباه که میتونه مانع داشتن روابط خوب و رضایت بخش جنسی و زناشویی بشه اشاره میکنم.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

با شناخت تفاوت ها و حل مشکلات جنسی بهترین ارتباط رو داشته باشید

معمولا در پاسخ به این سوال که آیا مردا میل بیشتری به رابطه جنسی دارن یا زنا هممون فورا حق رو به مرد میدیم. چرا؟ چون از نوجوونی و کل دوره ی بزرگسالی یاد گرفتیم و گوشزد شدیم که میل جنسی مرد همیشه بیشتر از زنه. و اگه ببینیم که زن میل بیشتری به رابطه جنسی داره و مرد از لحاظ ارتباط موفق جنسی کاستی و نقصی نداره اما نسبت به همسرش کمتر به داشتن ارتباط تمایل داره حتما به سرد بودن مرد و رابطه جنسی ناقص اونها حکم صادر میکنیم درصورتی که چنین تفکری پایه و اساس علمی به روز نداره.

اما با مطالعات جدید ثابت شده که زنان میخوان تا رابطه ی جنسی رو مثل مردها تجربه کنن و بسیاری از اونها دوست دارن تا رابطه ی جنسی بیشتری نسبت به شوهر داشته باشن. طبق نتایج مطالعات بالینی در بیشتر موارد زن و مرد دارای میل جنسی برابر هستن حتی طبق مطالعه ای که در امریکا انجام شده زنان 59 درصد بیشتر از مردان به ارتباط جنسی با جنس مخالف تمایل دارند. بنابراین بهتره تا ابتدا شناخت و آگاهی کلی نسبت به میزان نیاز و خواسته جنسی طرف مقابل دست پیدا کنین، چون شناخت نیاز مقدمه ی رابطه جنسی خوب و موفق هست.

باورهای غلط و دیکته شده رو کنار بذارین و نیاز همسرتون رو بشناسین

معمولا حین رابطه ی جنسی و روابط زناشویی، برای آمادگی بیشتر، زنان میل به توجه و درک حس خواستنی بودن و ابراز علاقه ی شدید از طرف مرد رو دارن و منتظرن تا اولین واکنش ها از طرف همسر طوری باشه که حس رضایت و علاقه رو بخوبی منعکس کنه ولی خب چرا این رو فقط نیازی برای زن میدونیم؟

طبق تحقیقات و مصاحبه هایی که با مردان زیادی شده اونها اظهار میکردن که واکنش های عاطفی و نوازش و صحبت های عاشقانه حین رابطه ی جنسی رو عاملی برای داشتن رابطه ی بهتر و برانگیختن هیجانات میدونستن درصورتی که طرف مقابلشون یا این عمل رو انجام نمیداده و یا اینکه به سادگی ازش رد میشده.

ارتباط مستقیم بین رابطه جنسی بهتر و توجه به عواطف و صرف وقت با همسر

سومین تفکر اشتباهی که از ابتدا بارها و بارها گفته میشده ولی نیاز به آپدیت شدن و تغییر داره این هست که همه فکر میکنن فقط زن ها نیاز به رابطه غیر جنسی به عبارت ساده تر، عشق و آرامش و ابراز محبت و صمیمیت ازطرف مرد و در کل توجه مرد رو دارن و این تفکر اشتباه فقط رابطه ی جنسی و رفع حس گرسنگی و به بیان عامیانه تر سیر بودن شکم و رابطه ی جنسی رو تنها نیاز اساسی جنس مرد میدونست. درصورتی که بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده مردها اظهار میکردن که نیاز به شنیده شدن و درک صمیمیت دارن و گذروندن اوقات فراغت با همسرشون، قدم زدن و تماشای تلوزیون و خیلی از کارهای مشترک غیر جنسی با همسرشون میتونه رابطه بهتری در روابط زناشویی و زندگی مشترک برای آنها بوجود بیاره که کمتر به اون توجه میشه.

متاسفانه این تفکر غلط هنوز هم وجود داره که نیاز مردهارو فقط در رابطه جنسی میدونه و این باور اشتباه مانع از داشتن روابط و تجربه ی جنسی مثبت میشه.

مردها فقط نیاز جنسی ندارن اونها میخوان حس صمیمیت و عشق رو تجربه کنن

این تفکرات و بهتره بگیم افسانه های غلط، نقشی رو به زن و مرد القا و مرزی رو بین اونها ایجاد میکنه که ممکنه در شخصیتشون وجود نداشته باشه و با این تفکرات اشتباه اونها دچار دوگانگی میشن که ممکنه ویژگی و خاصیت واقعی جنسی اونها نباشه و درنتیجه هیچ وقت نمیتونن به حس رضایت از هم برسن.

به عنوان مثال زنی که تمایل جنسی بیشتری نسبت به همسرش داره با این تفکرات اشتباه سعی میکنه نیازش رو کمتر بروز بده و در نتیجه با سرکوب نیازش نمیتونه به رضایت جنسی در رابطه و مقاربت با همسر برسه. یا اینکه هیچوقت نمیتونه با همسر نافرمان و زیاده خواهش کنار بیاد چون شاید زن نیازی به انجام  رابطه جنسی نمیبینه در حالی که  مرد تمایلش رو داره.

با شناخت میل و خواسته همسرتون رابطه آروم و پایداری خواهید داشت

برای رفع این مشکلات و اگه حس میکنین یکی از این باورهای غلط در بین شما و همسرتون وجود داره بهتره خیلی زود درموردش صحبت کنید و با شناخت نیاز و میل جنسی طرف مقابل اون رو حل کنید. مثلا اگه فکر میکنین شوهرتون نیاز جنسی کمتر اما معقول نسبت به شما داره اون رو به پای تفاوت های طبیعی بین انسانها بذارین و بجای اینکه ساعتها به این مشکل فکر کنید با صحبت کردن و مشاوره حلش کنید و اگه همسرتون فقط به رفع نیازهای جنسیش فکر میکنه شما معاشقه رو کم کم انجام بدین تا اون هم یاد بگیره و لذت ببره و میبینید که اون چطور شیفته شما میشه و ازتون پیشی میگیره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

برقراری رابطه جنسی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی زناشویی پیش نیاز‌ی دارد که به آن عشق بازی یا معاشقه گفته می‌شود. شاید برخی از جوانان نمی‌دانند که چطور باید زن یا شوهر خود را برای برقراری رابطه جنسی آماده کرده یا به اصلاح او را تحریک کنند. همین عدم آگاهی درباره اصول معاشقه و عشق بازی سبب می‌شود تا زن و شوهر از رابطه جنسی خود لذت کافی را نبرده و کم کم نسبت به یکدیگر دلسرد شوند. عشق بازی در رابطه جنسی مخصوصا برای خانم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که آنها نسبت به مردها کمی دیرتر برای رابطه زناشویی آمادگی پیدا می‌کنند. رابطه جنسی قبل از اینکه رابطه دو جسم باشد رابطه دو روح است. پس اگر می‌خواهید از آن بیش‌ترین لذت را ببرید مقاله زیر را بخوانید و از راهکارهای آن به خوبی استفاده کنید.

 

فهرست مطالب

 

به یاد داشته باشید که در رابطه جنسی خانم‌ها با گوش خود و مردها با چشمانشان تحریک می‌شوند. یعنی شاید برای یک خانم دیدن اندام برهنه همسرش خیلی جذاب و تحریک کننده نباشد اما زمانیکه شوهرشان از اندام آنها تعریف‌کند بسیار تحریک می‌شوند. درست برعکس خانم‌ها، مردها کاملا با چشمانشان تحریک می‌شوند و بعد از گذشت چند دقیقه برای رابطه جنسی کامل آماده می‌شوند. اگر می‌خواهید رابطه لذت بخشی داشته باشید، اجازه دهید همسرتان بدن شما را ببیند، اما در همان قدم اول کاملا برهنه نشوید و لباس‌های زیر خود را از تن در نیاورید. سعی کنید همسرتان را در طول رابطه جنسی با اندام و حرکات تحریک کننده به سمت خود جذب کنید و سپس زمانیکه او نزدیک شد کمی از خود دورش کنید، این کار باعث بیشتر تحریک شدن همسرتان می‌شود، اما در انجام اینکار به هیچ عنوان زیاده روی نکنید چون می‌تواند تاثیر منفی روی همسر شما داشته باشد. در همین فاصله کم‌کم لباس‌های خود را از تن در بیاورید. سعی کنید این کار را به آرامی و با انجام حرکات تحریک کننده مانند گزیدن لب‌ها و بازی با موهایتان انجام دهید. برای این کار می‌توانید از همسرتان هم کمک بگیرید و بخواهید که او لباس‌های شما را از تنتان درآورد. زمانی‌که همسرتان مشغول این کار است شما می‌توانید به آرامی موهای او را نوازش کرده و با انگشتان خود لب‌های او را لمس کنید.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

 

زمانیکه همسرتان مشغول بازی با اندام شما است، کمی به خود پیچ و تاب دهید. یعنی هنگامی‌که همسرتان شکم شما را می‌بوسد کمی خود را تکان دهید و سعی کنید با کشیدن نفس‌های پشت سر هم او را تشویق کنید تا بیشتر این کار را انجام دهد. نفس‌های شما به همسرتان نشان می‌دهد که از کار او خوشتان آمده. اما اگر با این کار احساس راحتی نمی‌کنید سعی کنید خودتان به او جهت بدهید و او را به سمتی ببرید که دوست دارید.

 

شاید خانم‌ها عشق‌بازی و رابطه جنسی آرام‌ را بیشتر ترجیح بدهند. اما رابطه جنسی یک رابطه دو نفره است و باید به تمایلات همسرتان هم توجه کنید. مردها معمولا حرکات تندتر را کمی بیشتر دوست دارند. پس زمانیکه که نوبت شما شد. سعی کنید کمی حرکات خود را تند‌تر کنید. برای مثال هنگامی‌که لب‌های او را می‌بوسید خیلی آهسته لب او را گاز بگیرید اما اینکار را مرتب تکرار نکنید. شاید لازم باشد این کار را در طول رابطه فقط دو بار انجام دهید. لاله گوش، لب‌ها، گردن، و سینه‌اش را تند ببوسید و کمی با اندام جنسی همسرتان بازی کنید. این بخش شاید یکی از لذت بخش ترین کارها برای همسرتان باشد.

 

آنچه به شما می‌گوید که آیا رابطه جنسی لذت‌بخشی خواهید داشت یا نه، کیفیت عشق بازی یا معاشقه است. اگر شما در دوران عقد هستید، رابطه‌ای که با یکدیگر در حین معاشقه دارید پیش‌بینی کننده کیفیت رابطه جنسی شما در آینده خواهد بود. پس در طول عشق بازی نقاط حساس بدن همسرتان ر اپیدا کنید و سعی کنید بیشتر برای تحریک کردنش از آن نقاط استفاده کنید.

 

در طول معاشقه حتما از اندام‌های جنسی همسرتان تعریف کنید و سعی کنید با استفاده از کلمات تحریک‌کننده و عامی این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که در رابطه جنسی شما نباید از چیزی خجالت بکشید، هرچه در این رابطه راحت‌تر با هم برخورد کنید لذت بیشتری از آن خواهید برد. فکر نکنید که صحبت کردن درباره اندام های جنسی همسرتان کار بدی است بلکه برعکس باعث تحریک بیشتر او می شود. خصوصا خانم ها که این موضوع روی آنها بیشتر تاثیر خواهد گذاشت.

 

شاید مشکل خیلی از زوجین این باشد که فقط در یک مکان خاص مثل اتاق خواب رابطه جنسی برقرار می‌کنند. اما یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما در لذت‌بخش‌تر شدن این رابطه کمک کند امتحان کردن مکان‌های مختلف برای عشق‌بازی است. برای مثال گاهی این کار را در حمام، آشپزخانه و… انجام دهید.

 

اگر در معاشقه همیشه از یک مکان و پوزیشن تکراری استفاده کنید، این برای شما تبدیل به عادت شده و به مرور از لحاظ ذهنی نسبت به آن سرد می‌شوید. سعی کنید پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید و هر کدام که برایتان لذت بخش تر بود را تجربه کنید. خود را ملزم کنید که حداقل در طول هفته از دو پوزیشن مختلف استفاده کنید.

 

برای داشتن یک معاشقه خوب باید حتما هر دو از لحاظ روحی آماده باشید. زمان‌هایی که هر دو خسته‌اید و تازه از کار یا مهمانی برگشته‌اید، فرصت خوبی برای انجام این کار نیست. اگر همسرتان زمانی که حوصله نداشتید قصد نزدیک شدن به شما را داشت خیلی زود طردش نکنید. سعی کنید ابتدا گونه یا لبش را ببوسید و بگویید ” می‌دونم که خیلی دلت می‌خواد الان با هم خلوت کنیم ولی متاسفانه امروز از لحاظ روحی آمادگی این کار را ندارم لطفا بذاریمش برای فردا”. با این کار همسرتان موقعیت را درک می‌کند و قانع می‌شود، اما اگر واکنش تندی از خود نشان دهید ممکن است که او را رنجیده و دلخور کنید.

 

به عنوان یک خانم سعی کنید گاهی شیطنت‌های زنانه داشته باشید و مثل بچه‌ها رفتار کنید. مثلا زمان‌هایی که بی‌حوصله است کمی کنارش بنشینید و خودتان را برایش لوس کنید. اگر احساس کردید همسرتان آمادگی این کار را ندارد کمی به او فرصت دهید و سعی کنید فقط کمی نوازشش کنید. لباس‌هایی که دوست دارد را بپوشید، هیچ اشکالی ندارد اگر برای خرید لباس‌های زیر خود نظر او را هم جویا شوید یا اصلا با هم به خرید بروید. این کار به همسرتان نشان می‌دهد که شما حواستان به خواسته‌های او هست. اما اگر به عنوان یک مرد می‌خواهید نظر همسرتان را جلب کنید، سعی کنید گاهی برای او هدیه‌ای هر چند کوچک مثل یک شاخه گل بخرید، زمان‌هایی که در دوره عادت ماهیانه‌اش است، از او مراقبت کنید و بیشتر از هر زمان دیگری از او و خوبی‌هایش بگویید و تمایل خود را از اینکه چقدر دوست دارید زودتر با او عشق بازی کنید را بیان کنید. یادتان باشد که در دوره عادت ماهیانه همسرتان معاشقه ممنوعیتی ندارد اما این کار باید کاملا با رضایت همسر شما باشد و هیچ اجباری از سمت شما وجود نداشته باشد.

 

نظافت و رسیدگی به ظاهر یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر کیفیت معاشقه است. خانم‌ها معمولا نسبت به همسرانشان بیشتر به این مسئله توجه می‌کنند ولی شاید برخی از مردها اهمیت این مسئله را نادیده می‌گیرند و فکر می کنند فقط باید همسرشان به ظاهرش توجه کند. توصیه می‌کنیم که حتما قبل از معاشقه حمام کنید، مسواک بزنید، از خوردن هر چیزی که باعث بو گرفتن دهان می‌شود جدا خود‌داری کنید، از عطر یا ادکلن استفاده کنید اما زیاده روی نکنید و حتما موهای زائد بدنتان را اصلاح کنید.

 

متاسفانه یکی از مشکلاتی که شاید باعث بروز اختلاف در زوجین می‌شود وسواس یکی از آنها در طول رابطه است. به این معنا که مثلا زن یا شوهر برای طرف مقابلشان محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرند. خانم اجازه نمی‌دهد که همسرش دست به آلت تناسی‌اش بزند یا شوهری که به زنش می‌گوید اجازه نداری لب‌های مرا ببوسی چون آب دهانت کثیف است و ممکن است من را بیمار کنید. وسواس از هر نوع و از سمت هر کدام از زوجین که باشد باید درمان شود چون در غیر این صورت زنگ خطری برای آینده رابطه شما خواهد بود.

 

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن همسرتان را برای عشق‌بازی آماده کنید. فرستادن پیام‌هایی است که محتوا و مضمون جنسی دارند. اگر احساس می‌کنید هنوز برای رو‌در‌ رو گفتن واژگان جنسی آماده نیستید فرستادن پیام فرصت خوبی برای کم‌کردن خجالت شما است. شما در قالب پیام می‌توانید هر چه برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش نیاز دارید را به همسرتان بگویید و نظر او را هم جویا شوید. یکی از این پیام ها می‌تواند پیشنهاد یک پوزیشن جدید برای برقراری رابطه جنسی باشد.

نکته: متاسفانه تجربه کار با برخی زوجین نشان می‌دهد که عده‌ای برای لذت بردن از معاشقه خود روش‌های نادرستی را در پیش می‌گیرند. برای مثال مرد‌ها یا زن‌هایی که پیشنهاد تماشای فیلم پورن را به همسر خود می‌دهند و تصمیم می‌گیرند از آنها الگو‌برداری کنند. اما آنچه باید بدانید این است که این قبیل فیلم‌ها در بخش‌های متخلف ضبط شده‌اند و اینقدر طولانی نیستند، بازیگران از داروهای محرک استفاده می‌کنند و مهم تر از همه اصلا برای فرهنگ کشور ما ساخته نشده‌اند. افرادی که شما در این فیلم‌ها می‌بینید مرد‌ها و زن‌هایی هستند که اندام خود را با عمل‌های زیبایی متعددی به حالت فعلی درآورده‌اند. ضمن اینکه این‌گونه فیلم‌ها فقط باعث بالا رفتن سطح انتظار شما از همسرتان می‌شود و اجازه نمی‌دهد که بتوانید از رابطه خود لذت کافی را ببرید.

 

زن و شوهر برای داشتن یک رابطه زناشویی مطلوب و لذت‌بخش باید روش‌های عشق‌بازی رمانتیک را بیاموزند. چیزی که هم زن‌ها و هم مرد‌ها باید بدانند این است که رابطه جنسی به عنوان یک عمل ذهنی قبل از آماده شدن جسم به آماده شدن ذهن نیازمند است. کارهایی که می‌تواند به شما در داشتن یک رابطه خوب کمک کنند عبارت‌اند از اینکه اجازه دهید همسرتان بدن شما را لمس و نوازش کند. هر چقدر که این کار طولانی‌تر انجام شود نتیجه بخش‌تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که زمان مطلوب برای یک معاشقه خوب بین 15-20 دقیقه است. پس برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در این فاصله بتوانید یکدیگر را از لحاظ روحی و جسمی آماده کنید. درست نفس کشیدن را تمرین کنید و اجازه دهید که همسر شما از صدای نفس‌هایتان تحریک شود، این کار شما به او نشان می‌دهد که کاملا غرق در لذت شده‌اید و همسرتان دارد کارش را به درستی انجام می‌دهد. اصل مهم در شروع معاشقه این است؛ تا جایی که می‌توانید آرام عمل کنید اما نه به صورتیکه طرف مقابلتان را خسته کنید، کمی شتاب و عجله در حین عشق بازی می‌تواند هیجانات همسر شما را برانگیزد. نقاط حساس بدن همسرتان را پیدا کنید و بیشتر با آنها همسرتان را تحریک کنید. از اندام همسر خود تعریف کنید زیرا این کار از نظر روحی او را آماده می‌کند. فقط در یک زمان و مکان خاص یا با یک پوزیشن تکراری این کار را انجام ندهید چون بعد از گذشت مدتی شما را نسبت به رابطه دلسرد می‌کند. اگر خانم هستید سعی کنید با شیطنت‌های زنانه و پوشیدن لباس‌های تحریک کننده و اگر آقا هستید با خرید هدیه‌ای کوچک یا ابراز محبت‌های کلامی همسرتان را جذب خود کنید. به آراستگی و نظافت خود اهمیت دهید و سعی کنید از طریق پیام، نیازهای جنسی خود را با او در میان بگذارید و نظر او را نیز جویا شوید. حتما به یاد داشته باشید که هیچ گاه مدل‌های غربی را الگوی خود در برقراری رابطه جنسی با همسرتان نکنید چراکه شما از لحاظ نژاد و وضعیت بدنی کاملا با آنها متفاوت هستید و الگوبرداری از آنان صرفا کیفیت رابطه جنسی شما تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

16 بازدید

194 بازدید

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

264 بازدید

228 بازدید

268 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جستجو در سایت

صمیمی شدن با همسر کار دشواری نیست، خواسته همه جوجین داشتن ارتباط صمیمی با همسر است   هر چند  که رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن وشوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را  به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روشهای بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد. روشهای زیر اگر چه شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر آیند، اما می توانند معجزه عشق دوباره شما باشند:

به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید، یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید

لازم نیست همسرتان شق القمر کند که  کارهای او به چشم تان بیاید و یا حرفی متفاوت بزند که به حرفهایش گوش دهید. فقط کافی است با خود تمرین کنید که همسرتان را همیشه و در همه حال ببینید و بشنوید. حتما دیدن خرابکاری ها و یا شنیدن غرغر هایش هم لطف دیگری دارد.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

البته برای دیده و شنیده شدن گاهی لازم است پویا شوید. لازم است، برای خارج کردن زندگی تان از یکنواختی، هر روز به دنبال کشفی جدید از توانایی ها و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود و همسرتان باشید. شما آقای عزیز، اگر تا دیروز عادت به خرید گل نداشتید، امروز با شاخه گلی به خانه بروید و یا شما خانم عزیز، ذوق زنانه تان را بکار بگیرید و سفره ای رنگین با دیزاین متفاوت تر از شبهای قبل برای همسرتان بچینید.

چشم ها هیچ وقت به هم دروغ نمی گویند! در اوج دعوا هم که باشید، اگر عمیقا به چشمان همسرتان خیره شوید، می توانید عشق او را نسبت به خودتان دریابید. عاشقانه و با لبخندی بر لب به چشمان همسرتان زل برنید، آن وقت خواهید دید که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با همسرتان می کنید. از همین امروز این تمرین را شروع کنید، به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید. یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید.

«دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند

درست است که می دانید همسرتان شما را دوست دارد و او هم از علاقه شما نسبت به خودش مطمئن است، اما این دلیل نمی شود که شما و یا همسرتان از ابراز علاقه نسبت به یکدیگر امتناع کنید. همه افراد نیازمند شنیدن این جمله هستند، ولو آن که جمله تکراری باشد.

تاکید به این حس هیچ گاه از ارزش شما نمی کاهد و یا همسرتان را پرتوقع نمی کند، به همسرتان  بگوئید: دوستش دارید و از این که او کنارتان هست، احساس آرامش و خوشبختی می کنید. «دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند.

همسرتان را در آغوش بگیرید، او را ببوسید و موهایش را نوازش کنید. به معجزه نوازش کردن و بوسیدن اعتقاد قلبی داشته باشید، بی شک حال و احوال تان را تغییر می دهد. بوسیدن پیشانی همسر، نشانه عشق و علاقه است و نوازش کردن، زن و شوهر را به لحاظ احساسی و جسمی به یکدیگر نزدیک می کند و باعث احساس رضایت و خشنودی می شود. این امر برای زنان بسیار حیاتی است، چه بسا وقتی ببینند همسرشان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و محبت این کار را انجام می دهد، احساس خوبی خواهند داشت.

در همه حال، حتی شرایط بحرانی، به همسرتان بی احترامی نکنید. سعی کنید کلام و یا حرکتی نکنید که در ذهن همسرتان حک شود ، یادتان باشد دیر یا زود تاوان آن را می بینید

مقاله از : نسرین صفری/کارشناس ارشد روان شناسی-بخش خانواده ایرانی تبیان

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی موفق

رابطه جنسی صمیمانه در زوجین

چطور رابطه شادی با همسر داشته باشیم

با شوهرم چگونه رفتار کنم

نحوه ابراز علاقه به همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7119


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232266671


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

جستجو در سایت

برخورد با همسر چطور باشد

همه ما خواهان داشتن ارتباط زناشویی موفقی هستیم که بتوانیم در آن احساس شادمانی و رضایت داشته باشیم اما گاه نمی‌توانیم آن را تجربه کنیم زیرا مشکلاتی سر راهمان قرار می‌گیرند که قبلا آنها را پیش‌بینی نکرده بود‌.

ولی چطور می‌توان رابطه را به گونه‌ای پیش برد که علاوه بر اینکه دو طرف احساس خوبی داشته باشند، رابطه نیز موفق باشد؟ در این خصوص با دکتر مجیدصفاری‌نیا، روانشناس اجتماعی گفت‌و‌گو کرده‌ایم که راهکارهای ایشان در این خصوص می تواند مفید واقع شود.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

 

 

در فرایند ارتباط موثری مانند ارتباط زناشویی، اگر زن و مرد هر دو بخواهند احساس کنند برنده هستند باید کاربرد مهارت‌های موثر را هم بلد باشند؛ مثلا انعطاف‌پذیری یک اصل بسیار مهم در ارتباط است؛ یعنی اینکه آدم‌ها تلاش کنند با انعطاف لازم در تعاملات و برخوردهای خود به گونه‌ای عمل کنند که ارتباط به برنده شدن هر دو طرف منتهی شود و این اصل بسیار مهمی در روابط بین فردی است؛ چون افراد انعطاف‌پذیر می‌توانند در رابطه، به موفقیت و داشتن احساس خوب طرف مقابل هم فکر کنند.

در ارتباطات زناشویی، زوجینی که از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردارند روابط بهتری دارند؛ برای مثال فرض کنید وقتی همسرتان برای مهمانی خانواده شما خرید کرده اما گوشزد هم می‌کند که هفته پیش که خانواده خودش مهمان‌تان بوده‌اند شما کمتر تدارک دیده بودید، عکس‌العمل شما در مقابل این حرف او چیست؟ مثلا می‌توانید بگویید: «شاید آن موقع موادغذایی کمتری داشتیم وگرنه هیچ تعمدی در کار نبوده» یا بگویید: «اصلا می‌دانستم تا خانواده من بخواهند بیایند تو می‌خواهی مقایسه کنی و…». دربرخورد دوم هیچ‌گونه نشانه‌ انعطاف‌پذیری‌ای وجود ندارد و احتمال بروز دعوا و جروبحث هم خیلی بیشتر است ولی در واکنش اول دو طرف فکر می‌کنند مشکل خاصی وجود ندارد و اگر هم هست می‌توان بعدا آن را جبران کرد.

 

 

مهارت همراهی، مهارتی است که با توجه به نوع تربیت، مدل گفت‌و‌گو و آموزش‌هایی که هر کس در طول زندگی خود می‌بیند، می‌تواند در طول زندگی خود با دیگران همراه باشد و طرف مقابل را درک کند و به احساسات او احترام بگذارد. افرادی که می‌توانند بایکدیگر همراه داشته باشند معمولا در تعامل و رفتار با آنها می‌توان احساس برنده- برنده داشت. اگر بتوانیم یکدیگر را درک کنیم ارتباط ما موفق خواهد بود. یکی از راه‌های درک‌کردن هم این است که ببینیم اگر به جای طرف مقابل بودیم با همان شرایط چگونه عمل می‌کردیم!

و اینکه تلاش کنیم در رابطه «خود محور» نباشیم. افرادی که فقط به خواسته‌های خود توجه می‌کنند معمولا رابطه موفقی نخواهند داشت چون به این ترتیب، به دلیل ذهنیت مثبتی که از خود دارند عیب‌های خودشان را نمی‌بینند. به این افراد «خود‌شیفته» می‌گویند؛ یعنی افرادی که فقط به نفع خودشان توجه دارند و به دلیل خودمحوری نمی توانند طرف مقابل را درک کنند.

 

 

در رابطه، ما اصلی داریم که می‌توانیم آن را «از چشم و منظر دیگران نگریستن» بنامیم؛ یعنی خودمان را به جای طرف مقابل بگذاریم و از منظر طرف مقابل به مسئله یا مشکل نگاه کنیم. اگر ما بتوانیم این اصل را در ارتباط زناشویی به کار ببریم، حتما رابطه‌ای خواهیم داشت که هر دو سو برنده خواهند بود؛ مثلا وقتی مردی می‌بیند همسرش رفتار مناسبی با خانواده او ندارد، اگر به موضوع از دریچه چشم همسرش نگاه کند شاید متوجه شود که فقط همسرش مقصر نیست.

 

مکانیسم مغز به گونه‌ای است که یک قسمت از آن به حل مسئله منتهی می‌شود. بخشی دیگر از رفتارهای ما هم به قسمت زیر قشر مغز برمی‌گردد که اینها رفتارهایی هستند که ناشی از جنگ و گریز‌ند؛

مثلا وقتی همسرتان به شما می‌گوید که چرا به خانواده خودت بیشتر از من اهمیت می‌دهی و به خانواده من توجه لازم را نداری، طرف مقابل وقتی از ناحیه زیر قشر مخ پیام دریافت کند، احتمالا با خشونت پاسخ خواهد داد که منجر به دعوا و ناراحتی دو طرف خواهد شد اما اگر رفتار خردمندانه و عاقلانه‌ای داشته باشد، علاوه بر اینکه سعی می‌کند کاری کند که طرف مقابل ناراحت نشود، از او عذرخواهی هم می‌کند.

 

در بسیاری از مواقع می‌بینیم که وقتی مرد خانواده سرزنشگر است و رفتارهای تحکم‌آمیز دارد، همسر او عزت نفس خود را از دست می‌دهد و گاهی هم دچار افسردگی می‌شود، ضمن اینکه در چنین محیطی اعتماد‌به‌نفس بچه‌ها کمتر می‌شود و نمی‌توانند خیلی قدرتمند عمل کنند. بنابراین یکی از مهارت‌های مهمی که می‌تواند به رابطه برد- برد منتهی شود، این است که ما از سرمشق گرفتن از مشکلات موجود در خانواده خودداری کنیم و باورهای غیرمنطقی که در طول زندگی یاد گرفته‌ایم را تغییر دهیم. گاهی هم باورهای غیرمنطقی باعث می‌شود نتوانیم به طرف مقابل خود اعتماد لازم را داشته باشیم.

هنگامی هم که در یک ارتباط اعتماد از بین برود به دست آوردن دوباره آن کار آسانی نیست. بسیاری از این مشکلات به این دلیل است که گاهی ما می‌خواهیم مالک احساس طرف مقابل باشیم؛ مثلا اگر به همسرمان تلفن می‌کنیم، قبل از هر گونه احوالپرسی می‌خواهیم بدانیم کجاست و به چه کاری مشغول است چون اینها را حق خود می‌دانیم، حال آنکه باید به او حق بدهیم می‌تواند گاهی به سوالات بی‌ربط ما جواب ندهد!

 

گاهی اوقات مشکلات بین زن و شوهرها به دلیل داشتن تصورات غلطی است که افراد از قبل در ذهن خود پرورانده‌اند؛ مثلا اگر مادری داشته‌ایم که همه کارها را خودش انجام می‌داده حالا ما تحت تاثیر این تفکر و برداشت، احساس می‌کنیم که ما هم به عنوان یک مرد نباید دست به سیاه وسفید بزنیم و اگر كار كسی كوچك‌ترین نقصی داشت می‌توانیم به‌راحتی او را سرزنش کنیم. بنابراین در اینجا هم این مدل رفتار منجر به رفتار برنده- بازنده می‌شود.

 

بسیاری از ما قبل از شروع زندگی زناشویی، تصورات غلطی در ذهنمان داریم که مشکلات بزرگی را برایمان به دنبال می‌آورد؛مثلا شنیده‌ایم که می‌گویند زن و شوهر یک روح در دو بدن هستند، در صورتی که اصلا ما یک روح در دو بدن نیستیم و این جمله غلط است. خلیل جبران قطعه قشنگی دارد که می‌گوید: «اجازه بدهید که نسیم زندگی بین شما جریان داشته باشد». زن و شوهر باید به هم فضایی بدهند که بتوانند در آن بیشتر خودشان و خواسته‌های طرف مقابلشان را بشناسند. اگر نتوانیم چنین فضایی به یکدیگر بدهیم، ارتباط ما برد- برد نخواهد بود.

 

وابستگی زیاد ممکن است ما را به سوی محبت مالکانه ببرد که در آن به خودمان اجازه می‌دهیم حریم خصوصی همسرمان را نادیده بگیریم. از تصورات غلط دیگری که معمولا در زن‌ها بیشتر است این است که می‌خواهند همسرشان تکیه‌گاه بی‌چون و چرای آنها باشد. چنین تصوری درست نیست و باعث می‌شود انتظارات غیرمنطقی از همسرشان داشته باشند که شاید نتواند آنها را برآورده کند. شوهرتان نمی‌تواند در تمام زمینه‌ها قدرتمند عمل کند. فراموش نکنید او هم مثل شما مشکلات خودش را دارد.

ممکن است در بسیاری از زمینه‌ها که شما توقع دارید، مهارت‌های لازم را نداشته باشد. بنابراین باید به دنبال همراه باشید، نه تکیه‌گاه. ضمن اینکه باید باورهای خودتان را در مورد ازدواج و زندگی زناشویی تغییر دهید. زن و مرد هرکدام صندوقچه‌ای از اسرار دارند که شاید نخواهند آن را به طرف مقابل خود عرضه کنند. ما نباید همدیگر را آزمایش کنیم یا دائم به همدیگر شک داشته باشیم. چون با این وضع خیلی زود اعتمادمان را به یکدیگر از دست می‌دهیم. اگر رابطه به چنین مرحله‌ای برسد، ارتباط برنده- بازنده خواهد بود.

 

هنگامی که یکی از طرفین احساس افسردگی و شکست می‌کند رابطه تبدیل به برنده- بازنده می‌شود چون وقتی یک‌طرف بیش از حد سرزنشگر باشد طرف مقابل را فرسوده می‌کند. فرد افسرده هم پرخاشگر، زودرنج و حساس می‌شود و نمی‌تواند احساس خوشحالی بکند. در واقع وقتی یکی از پایه‌ها و ستون‌های خانه دچار لرزش شود باید مراقب باشیم که فرو نریزد. در رابطه زناشویی هم وقتی یک طرف احساس خوبی ندارد، خواه‌نا‌خواه طرف مقابل را هم تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. در واقع یکی از عواملی که باعث می‌شود زن و شوهر نتوانند رابطه برنده- برنده‌ای داشته باشند این است که در فضایی زندگی می‌کنند که از لحاظ عاطفی گرمای لازم وجود ندارد.

یکی از سوالاتی که همیشه زن و شوهرها می‌خواهند جواب آن را بدانند این است که چه بلایی بر سر شور و شوق دوران نامزدی می‌آید و چرا دیگر نمی‌توان به آن روزها برگشت. یکی از دلایل مهم تفاوت آن دوران با زندگی مشترك زیر یك سقف این است که افراد قبل از ازدواج «انتظار» همدیگر را می‌کشند و همین موضوع باعث می‌شود که در بسیاری از زمینه‌ها برای همدیگر کوتاه بیایند و دوست داشته باشند مطابق میل یکدیگر عمل کنند.

در واقع قبل از عروسی دو طرف همدیگر را تقویت می‌کنند و به همدیگر پاداش می‌دهند اما وقتی وارد یك‌خانه می‌شوند و مدتی از زندگی آنها می‌گذرد، کم‌کم هزینه‌های زندگی مشترک هم شروع می‌شود و افراد به جای تقویت یکدیگر، دائم از هم انتقاد می‌کنند یا قصد تغییر همدیگر را دارند. بهترین کار برای اینکه گاهی بتوانیم به دوران خوش قبل از ازدواج برگردیم این است که سعی کنیم دوباره همدیگر را تایید یا تشویق کنیم، هنگام لباس پوشیدن، نظر همدیگر را بپرسیم و…؛ در واقع توجه لازم را از یکدیگر دریغ نکنیم.

 

بهترین کار برای اینکه بتوان رابطه برنده‌ای داشت این است که دوطرف قبل از ازدواج مهارت‌های لازم را آموزش ببینند. اگر در دبیرستان اینگونه آموزش‌ها اجباری بود شاید زن و شوهرها هنگام وارد شدن در رابطه، کمتر با مشکل مواجه می‌شدند. البته این به معنای سخت کردن ازدواج نیست بلکه همان‌گونه که برای رانندگی اتومبیل احتیاج به یادگیری و آموزش هست، برای راندن درجاده زندگی زناشویی هم می‌توان وقت گذاشت و آموزش دید. وقتی بدون هیچ آموزشی وارد زندگی زناشویی می‌شویم، اگر نتوانیم موفق شویم خیلی دور از ذهن نخواهد بود. بنابراین می‌توانیم مدل‌های تربیتی لازم را از کودکی و نوجوانی به فرزند خود یاد بدهیم.

مقاله از :  دکتر مجیدصفاری‌نیا

/منبع : سایت همشهری آنلاین

/ گرداوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

چطور رابطه جنسی بهتری با همسر داشته باشیم

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

عوامل موثر بر رضایت زناشویی

خانم ها برخورد مناسب با مرد زندگیتان را بیاموزید

رفتار مناسب با زنان در دوران قاعدگی

چطور رابطه خوبی با همسر داشته باشیم

روابط زن و شوهر اوایل ازدواج چگونه باشد

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7121


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232266673


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث استحکام زندگی مشترک می شود

 

چگونه با همسرتان رابطه جنسی لذت بخش داشته باشید؟رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی ای محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.نزدیكی زن و شوهر عملی است  که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود. داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

در این مطلب مواردی برای لذت بخش تر کردن رابطه جنسی بیان می شود.چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

 

– زن و شوهر قبل از رابطه جنسی چکار باید بکنند؟زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفتگو های تحریک آمیز و شهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها می باشد. زن و شوهر باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارند همسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده كنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوست دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچكسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …

 

– پیشنوازی و معاشقه قبل از رابطه جنسیهر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند. تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند، البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

 

– در هنگام رابطه جنسیزن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات كافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسید تا نزدیكی كامل و لذت بخشی داشته باشند. پس برای پیدا کردن نواحی تحریک‌ کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید. زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

 

– بعد از اتمام رابطه جنسی، زن و شوهر چکار کنند؟متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند. همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد ببوسید و از اقدامات و تلاش وی تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

 

 

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

 

 نکاتی مهم درباره رابطه جنسی:

√ برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنیدمکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. زیرا فضای امن و آرام، زمینه كافی را برای نزدیكی زن و شوهر فراهم می كند.

 

√ در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشیدراز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست كه هر روز با هم رابطه جنسی دارند زن و شوهر باید در فواصل زمانی منظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدم برقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

√ به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشیدآنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را كنار بگذارید!

 

√قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنیداگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذارید و نگرانی خود را رفع کنید زیرا این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش با همسرتان داشته باشید.

 

√از رابطه جنسی سوء استفاده نکنیدزن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایش هرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

 

√ به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنیداستفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود.منبع : besooiekamal.com 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.

نزدیکی زن و شوهر عملی است که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود.
داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفت وگوهای تحریک آمیز وشهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها است.

باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارندهمسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات هم قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده کنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوستت دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچ کسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند.

تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند. البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند.

اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید. خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

زن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات کافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسند تا نزدیکی کامل و لذت بخشی داشته باشند.

پس برای پیدا کردن نواحی تحریک کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید.

زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند.

همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد، ببوسید و از اقدامات و تلاش او تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنید

مکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد. در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. فضای امن و آرام، زمینه کافی را برای نزدیکی زن و شوهر فراهم می کند.

در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشید

راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست که هر روز با هم رابطه جنسی دارند. زن و شوهر باید در فواصل زمانیمنظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدمبرقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشید

آنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را کنار بگذارید!

قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنید

اگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذاریدو نگرانی خود را رفع کنید.

این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش داشته باشید.

از رابطه جنسی سوء استفاده نکنید

زن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایشهرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنید

استفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود. بهداشت رارعایت کنید و خودتان را برای رابطه جنسی مثل یک میهمانی بیارایید. مطمئن باشید این لذت بخش ترین مهمانیعمرتان است اگر درست و با آداب برگزارش کنید.

وقتی رابطه تان به خطر می افتد، اولین دلیل می تواند این باشد که در حفاظت از عشق غفلت کرده ایم. امکان فراموش کردن هشتمین سالگرد، بسیار بیشتر از امکان از یاد بردن اولین سالگرد است.

تصور کنید چه چیزهای مهم دیگری را در ازدواجمان ممکن است به فراموشی بسپاریم یا با مرور زمان در مورد آنها تنبلی کنیم. غفلت طولانی در انجام دادن وظایف حفاظت از عشق می تواند رابطه زناشویی را از بین ببرد.

▪ راه حل؟

از یکدیگر قدردانی کنید.

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

با رفتارتان به او بگویید: تو خیلی خوبی و دوستت دارم. حین گفت و گو بیشتر دست هم را بگیرید. نیازهایتان را بگویید و اگر موضوعی شما را ناراحت میکند، آن را با همسرتان در میان بگذارید. به حرف های هم گوش بدهید. همه ما نیاز داریم که سخنانمان شنیده و احساس هایمان درک شوند.

پشتیبان یکدیگر باشید.

صفات خوب همسرتان را در تحسین و در رسیدن به خواسته های مهم او را تشویق کنید با یکدیگر وقت صرف کنید. از با هم بودن لذت ببرید. به نقاط مشترک و چیزهایی که هر دو دوست دارید، بپردازید. کاری کنید که اوقات کار و تفریح به صورت یکسان بین دو نفر شما تقسیم می شود.

خود را به جای همسرتان بگذارید.

همیشه تلاش کنید که بفهمید در مورد شما چه احساسی دارد و چرا. روراست و باز رفتار کنید. افکار، احساس ها و خواسته های قبلی خود را با همسرتان در میان بگذارید. چیزی را از یکدیگر پنهان نکنید. تحقیر نکنید. از مسوولیت هایتان شانه خالی نکنید. بیچاره و غمزده رفتار نکنید. در صرف کردن وقت با یکدیگر کوتاهی نکنید. از مشاجره بیهوده و حمله لفظی بپرهیزید. برای یکدیگر تعیین تکلیف نکنید. نسبت به هم بی اعتماد نباشید. به یکدیگر آسیب نرسانید. زخم های درونی مربوط به ازدواجتان را درمان کنید.

دنبال نیازها بگردید

شما آن اولش جذب یک ویژگی خاص در همسرتان شده اید اما زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. خیلی چیزهای دیگر هم هست. بعد از یک مدتی متوجه می شوید یک چیزهایی از زندگی مشترک میخواهید که او بهتان نمی دهد (و البته احتمالا شما هم) چیزهای ساده ای مثل احترام جلوی جمع. یکی از دلایل اصلی دعواهای زناشویی نیازهای پاسخ نگرفته شما هستند. به یکی ازت این مشاجره ها که ناخواسته پیش آمده گوش کنید:

زن: می خواهی این پیراهن را با آن شلوار بپوشی؟

نیازم این است که همسرم خوش لباس باشد.

شوهر: همیشه از من انتقاد می کنی.

نیاز دارم آنچه را برایم اهمیت دارد با تو مطرح کنم.

شوهر: از تو پیشنهاد نخواستم.

نمی خواهم دائما نگران اعتراض و عیب جویی های تو باشم.

زن: خب دلم می خواهد لباس تو خوب باشد.

نیازم این است که به تو افتخار کنم.

شوهر: نمی خواهم این حرف ها را به من بزنی.

نیاز من این است که اگر از تو می خواهم دیگر در مورد مطلبی صحبت نکنی، به خواسته من احترام بگذاری و این کار را انجام دهی.

زن: باید احساسم را بیان کنم.

نیازم این است که خودم باشم و بتوانم حرف هایم را مطرح کنم.

شوهر: لباس پوشیدن من به تو مربوط نیست.

نیاز دارم خودم مسئول و مدیر بعضی از قسمت های زندگی ام باشم.

زن: باشد، پس می خواهی دیگر صحبت نکنیم.

نیازم این است که بتوانم با یکدیگر در مورد هر موضوعی صحبت کنیم.

▪ راه حل؟

از او برای کارهایش که نیازهای شما را برآورده میکند تشکر کنید. این نیازتان را هم به شکل ساده و روشن بگویید تا بداند چه کاری از او میخواهید. همزمان، از او بپرسید آیا نیاز شما را درک میکند؟ بپرسید چگونه می توانید کمکش کنید تا نیازهایتان را بهتر برآورده کند. حتما هم بپرسید در ازای کمک و همراهی او چه کاری می توانید برایش انجام دهید.

هرگز کاری نکنید که همسر شما مجبور شود در مورد احتیاج های شما حدس بزند. هرگز بیش از یک نیاز را در یک زمان مطرح نکنید. هرگز هنگام مطرح کردن نیازتان در تمجید از همسرتان کوتاهی نکنید. هرگز زمانی که همسرتان سعی میکند به احتیاج شما رسیدگی کند، او را برای کم کاری در این مورد سرزنش نکنید.

مواظب اتفاق های روتین باشید

اتفاق های جاری زندگی تاثیر زیادی روی روابط صمیمی شما می گذارند. به ویژه وقتی مشکلی پیش می آید. اغلب ما مسوولیت های شغلی مان را با وجود خسته کننده بودنشان هر روز انجام می دهیم تا بتوانیم زندگی را اداره کنیم. گاهی هم ساعت ها پس از حس کردن خستگی مفرط به کار خود ادامه می دهیم و زمانی بالاخره مشغله و البته انرژی مان تمام می شود و حال و حوصله هیچ چیز و هیچ کس را نداریم، برمی گردیم خانه، انتظار هم ندارید که در این شرایط به ویژه وقتی مساله هر روز و حتی آخر هفته ها باشد، اتفاقی نیفتد. یا حداقل ما را از خیلی از وظایف همسریمان غافل نکند. این وضعیت را با همان کلیدواژه اعتیاد به کار هم می توانید به یاد بیاورید.

▪ راه حل؟

معاشرت های بیهوده را محدود کنید. اکثر ما بیش از ۵۰ درصد زمانی که صرف معاشرت با دیگران می کنیم، فقط انرژی مان را تلف میکند. همزمان، کارهای بی اهمیت یا اضافه کارهای وسواسی را رها کنید. ممکن است خانه شما کاملا تمیز و مرتب نباشد یا همیشه مفصل ترین شام ها را تهیه نکنید. در عوض، لااقل کمی انرژی برای زندگی دارد. برای با هم بودن و در عین حال، زمین نماندن کارها هم، بعضی کارها را به اتفاق یکدیگر انجام دهید.

در زندگی مشترک مدام باید مراقب رفتارهایی باشید که صمیمت بین شما و همسرتان را از بین می برد

▪ گاهی کاری میکنید که …

مدت ها بعد از روی روال افتادن زندگی و حتی گاهی در همان اوایل، خیلی ها ناخواسته دست به کارهایی میزنند که اولین نتیجه اش دلخوری شریک زندگی شان است. اتفاق هایی که بعضی هایشان قابل جبران و یکسری از آنها قابل جبران نیست. مراقب باشید.

تحقیر نکنید

شاید خودتان ندانید اما خدای شما می داند که خیلی از انتقادها، عیب جویی ها و تحقیرهایی که گاهی از سر خیرخواهی میکنید، رابطه شما را مسموم کرده و خودتان نمی دانید. یک واقعیت غیرقابل انکار هم می گوید که هیچ آدمی دوست ندارد در محیطی و با کسی زندگی کند که دائم تحقیر شود. خیلی هم فکر نکنید، این کار شما خیلی ساده و گاهی بدون اینکه بدانید انجام می شود. به طور مثال:چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم

▪ به بهانه ابراز احساسات به او بددهنی می کنیم: حتما دیوانه شده بودم که فکر می کردم میتوانم عاشق ابلهی مثل تو باشم.

▪ به بهانه واقع بین بودن تحقیر می کنیم: با حقوق معلمی تو هیچ وقت چیزی نخواهم داشت.

▪ به بهانه تغییر دادن همسرمان درباره شخصیت او قضاوت منفی می کنیم: می دانی، فقط یک بیمار روانی می تواند تا این اندازه بی احساس باشد.

▪ به بهانه کمک کردن از همسرمان انتقاد می کنیم: در این مهمانی برای کسی جوک تعریف نکن چون حرف هایت برای هیچ کس خنده دار نیست.

▪ با این حرف که منظور بدی نداریم، چیزهای بدو منفی را که به همسرمان نسبت می دهیم توجیه می کنیم: همیشه در همه چیز شکست می خوری.

راه حل؟

تقریبا همه کسانی که شریک زندگی خود را تحقیر میکنند، کار خود را درست می دانند. این افراد از کلمات تحقیرآمیز برای تعیین تکلیف کردن و درس دادن به دیگران استفاده میکنند. تهیه فهرست جملات ممنوعه همانطور که از اسمش پیداست، بهترین کار برای شروع است.

فهرستی از کلمات و جملاتی که نمیخواهید همسرتان به کار ببرد تهیه میکنید. پیشگیری از مشاجره به ویژه در شرایطی که میخواهید جمله تان را اصلاح کنید، تمرین مهمی است. گاهی هم یکی از شما دیگری را رنجانده است، با انکار کردن مساله و بروز دادن عصبانیت با تحقیرهای مخفی، کاری از پیش نمی برید. مرد باشید و حرفتان را بزنید.

مشکلات شخصی را قاطی نکنید

می دانید که مشکل همسرتان به ازدواج شما لطمه می زند اما فکر میکنید نباید از همسرتان عیب جویی کنید و به همین دلیل مساله را نادیده می گیرید و این کار وضعیت ازدواج شما را بدتر میکند. واقعیت این است که ازدواج یک جور شراکت است. وقتی هم که خوب پیش نمی رود، الزاما معنی اش این نیست که قرارهای کاریمان را درست نچیده ایم و سنگ هایمان را وانکنده ایم.

گاهی شریک کلام آدم ورشکسته ایست. مثلا از آنهاست که فکر میکند همه از جمله شما در هر زمینه ای دارند بهش خیانت میکنند. این جور مواقع اگر با قاطعیت برای حل مساله اقدام نکنید، ممکن است ۱۰ سال بعد به نتیجه برسید که فداکاری های تان برای اصلاح او فایده نداشته. حرفی که برای عمر از دست رفته شما هم فایده ای ندارد.

▪ راه حل؟

به طور مثال، وقتی به عادت همیشگی با عصبانیت شما را خطاب قرار می دهد، به او بگویید در هر صورتی که آرام با شما صحبت کند، حاضرید به حرف های او گوش دهید. سوم اینکه حرف های او را به دل نگیرید و سعی نکنید که بد و بیراه های او را تلافی کنید. با او درگیر نشوید و عصبانیتش را دامن نزنید و دعوا راه نیندازید.

از او نخواهید که عصبی نباشد. غیر از این، زیاد گله نکنید. بیش از حد صحبت نکنید. خیلی هم اگر دلتان گرفته، از مسائلی شکایت کنید که همسرتان هم از آن شاکی است. حرف های تکراری هم نزنید و حرف های کهنه دیگران را تکرار نکنید.

زنجیره سکوت درست نکنید

وقتی توی صحبت ها اجازه نمی دهید جمله او منعقد شود و می پرید وسط و چهارتا بارش میکنید، طبیعی است که دفعه بعد باهاتان با احتیاط بسیار حرف می زند. اینجوری عشق بین شما می رود روی سایلنت و البته گاهی ویبره.

زنجیر سکوت، اتفاقی است که بین خیلی از همسران، حتی در دوران نامزدی به وجود می آید. زنجیره ای که هشت تا حلقه دارد. حلقه اول: خوش باوری مفرط؛ حلقه دوم: توقع بیجا؛ حلقه سوم: تازه های تلخ؛ حلقه چهارم: دلسردی؛ حلقه پنجم: طرد کردن؛ حلقه ششم: احساس ناامنی؛ حلقه هفتم: دوری و سکوت؛ حلقه هشتم: بیگانگی.

▪ راه حل؟

زنجیر سکوت خرابکار بی رحمی است. اجازه نمی دهد حرف دلتان را به همسرتان بزنید یا اینکه به افکار و احساس های مهم او احترام بگذارید. زندانی زنجیر سکوت می شوید و به منظور جلوگیری از درگیری های سخت زناشویی، در حد امکان از همسرتان فاصله می گیرید.

برای فرار از این وضعیت، باید همزمان مخالفت ها و انتقادهایتان از هم را کاهش بدهید تا احساس امنیت بین تان به وجود بیاید. بعد از این، باید کم کم و به ویژه در موضوع هایی که اختلاف کمتری در آنها دارید، تلاش کنید بیشتر با هم حرف بزنید و احساستان را به هم بگویید.

© طراحی تک فارس | حریم خصوصی | نقشه سایت

چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم
چطور با همسرم رابطه خوبی داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *