چگونه در خانه چسب درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه چسب درست کنیم
چگونه در خانه چسب درست کنیم


 


طرز تهیه


طرز تهیه


طرز تهیه


طرز تهیه

چگونه در خانه چسب درست کنیم


طرز تهیه


طرز تهیه


طرز تهیه


 


 


با آرد و آب چسب درست کنید :


مواد لازم :


دستور العمل :


درست کردن چسب با برنج :

چگونه در خانه چسب درست کنیم


مواد لازم :


دستور العمل :


چسب سرکه و ژلاتین :


مواد لازم :


دستور العمل :


چسب با شیر و سرکه :


مواد لازم :


دستور العمل :


چسب ضد آب :


مواد لازم :


دستور العمل :


چسب شکر خوردنی :


مواد لازم :


دستور العمل :


چسب ضد آب بدون شیر :


مواد لازم :


دستور العمل :


 

چسب یکی از وسایل و ابزارهایی است که معمولا در همه خانه ها وجود دارد و در مواقع ضروری به نوعی عصای دست ما محسوب می شود.

امروز قصد داریم روش های بسیار ساده ای برای ساخت چسب در خانه به شما آموزش بدهیم که احتمالا بعد از پایان مقاله وسوسه می شوید که سریعا دست به کار شوید! پس تا پایان با ما همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد که اولین بار بشر از چه موادی به عنوان چسب استفاده کرده است. انسان اولیه از خون به جای چسب استفاده می کرد که البته کارایی و کیفیت لازم را نداشت!

پس از آن بشر کشف کرد که مواد نشاسته ای، شیره بعضی از گیاهان، صمغ و مواد قندی برای تولید چسب مناسب هستند.

در سال های بعد انسان ها از سایر مواد طبیعی مثل عسل، تخم مرغ، موم و مواد ژله ای مانند که از ماهی و شاخ حیوانات بدست می آمد، هم به عنوان چسب استفاده کردند. در نهایت با پیشرفت تکنولوژی و استخراج و پالایش نفت و مشتقات آن، چسب های با کیفیت امروزی به وجود آمدند.چگونه در خانه چسب درست کنیم

و حالا کار به جایی رسیده است که شرکت های مختلف برای این که ثابت کنند قوی ترین چسب دنیا متعلق به آن هاست، دست به کارهای عجیب و باورنکردنی می زنند.

برای مثال یک شرکت آلمانی موفق شد با فقط 3 گرم چسب، یک کامیون 17.5 تنی را به مدت یک ساعت در هوا معلق نگه دارد و رکورد تازه ای خلق کند!

روش های بسیار ساده ای برای ساخت چسب در خانه وجود دارد که شما می توانید با موادی که در آشپزخانه دارید این کار را انجام دهید و از خرید این محصول بی نیاز شوید.

همچنین این چسب ها از محصولات طبیعی ساخته می شوند و فاقد مواد شیمیایی و مضر هستند. در نتیجه می توانید با خیال راحت چسب را در اختیار کودکان قرار دهید تا برای ساخت کاردستی از آن استفاده کنند.

یکی از راحت ترین روش های ساخت چسب در خانه، استفاده از آب و آرد است. در این روش شما به 3 فنجان آب، یک فنجان آرد، 3/4 فنجان شکر و 1/2 قاشق چای خوری سرکه نیاز دارید.

حالا کافی است آرد و شکر را در یک ماهیتابه بریزید و مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس آب را به تدریج به این مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا ماهیتابه را روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید مخلوط کاملا شفاف و روشن شود. در مرحله بعد سرکه را هم جوش بیاورید و با مواد مخلوط کنید. این چسب باید به دمای اتاق برسد و بعد استفاده شود.

همچنین چسب نباید بیش از حد رقیق و روان باشد، در این صورت در هنگام استفاده روی کاغذ سر می خورد. بنابراین کمی زمان بدهید تا چسب خشک شود و به غلظت مناسب برسد.

 

یک روش آسان و طبیعی دیگر برای ساخت چسب، استفاده از برنج است. در این روش فقط به مقداری آب و برنج نیاز دارید.

به این ترتیب که یک فنجان برنج را در ماهیتابه ریخته و روی آن 3 فنجان آب بریزید و اجازه دهید روی حرارت بجوشد و به شکل فرنی درآید. اگر لازم بود یک لیوان دیگر آب اضافه کنید. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید و زمان بدهید تا به دمای اتاق برسد.

به خاطر داشته باشید این مخلوط نباید بیش از حد سفت باشد و در صورت لزوم می توانید آب بیشتری اضافه کنید. حالا می توانید بلافاصله از آن استفاده کنید یا در یک ظرف سرپوشیده بریزید و به یخچال منتقل کنید.

علاوه بر آرد و برنج، از سیب زمینی هم می توان چسب تولید کرد! برای این کار اول سیب زمینی را پوست بگیرید و درون یک ظرف رنده کنید. بعد سیب زمینی رنده شده را در یک پارچه تمیز قرار دهید و کمی آب سرد به آن اضافه کنید.

حالا این مخلوط را در ظرف دیگری می چلانیم تا آب آن کاملا گرفته شود. در این مرحله باید به این محلول حدود یک ساعت زمان بدهیم.

بعد از این زمان محلول را با نصف فنجان آب به یک ظرف فلزی منتقل کرده و روی گاز با شعله ملایم قرار می دهیم و خوب هم می زنیم.

زمانی که محلول شروع به جوشیدن کرد، چسب آماده است و فقط باید اجازه دهیم خنک شود. این چسب برای ساخت کاردستی های کاغذی گزینه مناسبی است.

مواد مورد نیاز برای ساخت چسب در خانه شامل شیر بدون چربی، سرکه و جوش شیرین است. موادی که احتمالا در آشپزخانه خود دارید.

طرز تهیه به این صورت است که دو فنجان شیر و نصف فنجان سرکه را در یک ظرف ریخته و با هم مخلوط می کنیم. این مخلوط باید به مدت 15 دقیقه در گوشه ای بماند تا شیر کاملا ترش شود.

بعد از گذشت 15 دقیقه محلول را از یک کاغذ صافی قهوه یا پارچه کتان رد کنید تا آب اضافه کاملا جدا شود و مواد به صورت جامد در صافی ته نشین شود.

در واقع سرکه، شیر را به دو قسمت جامد و مایع تبدیل می کند. حالا قسمت جامد شیر را در ظرفی بریزید و مقداری جوش شیرین یا محلول آمونیاک به آن اضافه کنید.

سپس این محلول را گرم کنید و هم بزنید تا به شکل مایع خامه ای و غلیظی در بیاید. این محلول بعد از خنک شدن تبدیل به چسب می شود و قابل استفاده خواهد بود.

جالب است بدانید از این چسب در جریان جنگ جهانی اول و در هواپیماها استفاده شده است. همچنین مصریان باستان برای ساخت قایق از آن استفاده می کردند.

برای ساخت این چسب به 2 بسته ژلاتین غلیظ، شیر بدون چربی و مقداری آب نیاز دارید. ابتدا دو قاشق غذاخوری آب را در ظرف بریزید و ژلاتین را به آن اضافه کنید. این محلول را یک ساعت به حال خود رها کنید.

حالا شیر را کمی حرارت دهید تا حدی که فقط گرم شود و نیازی به جوشیدن نیست. در این جا شیر را به مخلوط آب و ژلاتین اضافه کنید. به همین راحتی شما یک چسب ضد آب ساختید.

می توانید از این چسب قوی برای چسباندن شیشه و حتی ظروف چینی هم کمک بگیرید. البته عمر این چسب بسیار کوتاه است و به همین دلیل بهتر است در عرض چند ساعت از آن استفاده کنید.

از این چسب ساده هم می توانید برای چسباندن کاغذ و مقوا استفاده نمائید. برای ساخت آن فقط به مقداری آب و شکر نیاز دارید!

به این صورت که 2 فنجان شکر را به همراه یک فنجان آب درون ظرف بزرگی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مایع به شربتی طلایی رنگ تبدیل شود. سپس اجازه دهید تا محلول کمی خنک شود، به همین راحتی!

علاوه بر روش هایی که گفته شد، روش های دیگری هم برای ساخت چسب در خانه وجود دارد. مثل چسب ضد آب بدون شیر، چسب سرکه و ژلاتین و… که در مواقع ضروری می توانید از آن استفاده کنید.

ضمن این که قطعا انجام این کار برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود و نگرانی شما را از جهت آلودگی و خطرات چسب های شیمیایی برطرف خواهد کرد. مطمئنا به یک بار امتحان کردن می ارزد، این طور نیست؟!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه در خانه چسب درست کنیم

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ممنون از توجه شما….

خوب بود…

چسب یکی از وسایل هاي لازم در خانه هست که باید همۀ وقت باشد ، اما اگر بخواهیم در خریدهایمان صرفه جویی کنیم برترین گزینش درست کردن چسب در خانه هست .چگونه در خانه چسب درست کنیم

 

به گزارش تالاب پژوهشگران برای کاهش خطرات مواد شیمیایی در چسب‌هاي مایع بهره گیری از مواد طبیعی را توصیه می کنند که یکی از این مواد سیب زمینی هست.

 

یک سیب زمینی معمولی که بعنوان غذایی مورد بهره گیری قرار میگیرد دارای مولکول‌هایي با قابلیت چسبندگی بالاست به همین علت میتوان در خانه برای مصارف اعضای خانواده چسب مایع از آن ساخت کرد.

 

 

طریقه ساخت به این صورت هست که ابتدا سیب زمینی را پوست کنده و در یک ظرف کوچک رنده میکنیم، سپس آن را در یک پارچه تمیز ریخته کمی آب سرد به آن اضافه می کنیم سیب زمینی رنده شده را به همراه آب در ظرف دیگری می‌چلانیم و برای مدتی این محلول را به حال خود میگذاریم.

 

پس از حدود یک ساعت که دانه‌هاي درشت سیب زمینی ته نشین شد، محلول به دست آمده را در یک ظرف فلزی ریخته، پس از اضافه کردن حدود نیم فنجان آب روی حرارت ملایم اجاق قرار می دهیم و آن را هم می زنیم، به محض این که مایع شروع به جوشیدن کرد چسب ما آماده هست، آن را در یک ظرف مربا ریخته و منتظر میمانیم تا سرد شود.

 

برای بهره گیری از این چسب که اکثر برای ساخت کاردستی‌های کاغذی به کار می رود میتوان از قلم مو بهره گیری کرد.

 

منبع :wikipedia.org

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

آموزش درست کردن چسب با شکر و خمیر دندان

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

آموزش درست کردن چسب با شکر و خمیر دندان

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

 

چسب یکی از وسایل های لازم در خانه هست که باید همۀ وقت باشد ، اما اگر بخواهیم در خریدهایمان صرفه جویی کنیم برترین گزینش درست کردن چسب در خانه هست .به گزارش تالاب پژوهشگران برای کاهش خطرات مواد شیمیایی در چسب‌های مایع بهره گیری از موادطبیعی را توصیه می کنند که یکی از این مواد سیب زمینی هست.یک سیب زمینی معمولی که بعنوان غذایی مورد بهره گیری قرار میگیرد دارای مولکول‌هایی با قابلیت چسبندگی بالاست به همین علت میتوان در خانه برای مصارف اعضای خانواده چسب مایع از آن ساخت کرد. برای تقویت چسب میتوان از صمغ درخت کاج بهره برد

 

چگونه در خانه چسب درست کنیم

طریقه ساخت به این صورت هست که ابتدا سیب زمینی را پوست کنده و در یک ظرف کوچک رنده میکنیم، سپس آن را در یک پارچه تمیز ریخته کمی آب سرد به آن اضافه می کنیم سیب زمینی رنده شده را به همراه آب در ظرف دیگری می‌چلانیم و برای مدتی این محلول را به حال خود میگذاریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به جعبه می باشد.
مسئولیت محتوای ویدئوهای بارگذاری شده با منتشرکننده است و سایت جعبه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

افزایش بازدید ویدیوهای شما با استفاده از پلتفرم تبلیغات هوشمند سنجاق

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به جعبه می باشد.
مسئولیت محتوای ویدئوهای بارگذاری شده با منتشرکننده است و سایت جعبه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

افزایش بازدید ویدیوهای شما با استفاده از پلتفرم تبلیغات هوشمند سنجاق

بانک اطلاعات مشاغل کل کشور


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور


درست کردن چسب در خانه راحت، سریع و آسان است. به علاوه، این چسب غیر سمی، فاقد مواد شیمیایی و ارزان است. در این‌جا چند دستورالعمل برای ساخت چسب در خانه وجود دارد.
کودکان، به خصوص پیش دبستانی‌ها، عاشق این هستند که با چسب بازی کنند؛ گرچه چسب اشیا را به هم می‌چسباند اما بیش از همه لکه‌هایش روی خود آن‌ها می‌ریزد. اما چسب خریداری شده از مغازه ممکن است به پوست ظریف یا چشم‌های آنها آسیب برساند. بنابراین، چرا آن را در خانه درست نمی‌کنید؟ چسب می‌تواند با وسایلی که معمولا در آشپزخانه یافت می‌شود مانند، برنج، آرد و آب ساخته شود. علاوه بر این، کودک شما ممکن است تمایل به مشارکت و شروع یادگیری اصول اولیه آشپزی داشته باشد. این کاملا به‌صرفه و همچنین یک گزینه سبز است، به دلیل این‌که بسته‌بندی پلاستیکی برای طبیعت کاملا مضر است.
وقتی یاد گرفتید که چه طور می‌توانید در خانه چسب درست کنید، متوجه خواهید شد که در واقع این یک روش ساده است. نیازی نیست که هر زمان که چسب شما تمام شد برای خرید یک چسب جدید به سمت مغازه بدوید. بنابراین، این روش‌های ساده برای ساخت وسایل دوستدار محیط زیست را دنبال نمایید، چسب کاملا طبیعی در خانه.ساخت چسب با آرد و آب
این چسب ساده و به عنوان چسب طبیعی است. گرچه شما باید آن را تازه درست نمایید و این چسب‌ به نسبت چسب‌های مغازه‌ای زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد. بهترین استفاده برای صنعت کاغذ و کاغذ مچاله است، این چسب به دلیل این‌که تمام موادش خوراکی است، برای کودکان پیش‌دبستانی عالی است. آن را بسیار روان درست نکنید، چون زمانی که می‌خواهید از آن استفاده نمایید، چسب روی کاغذ سر می‌خورد و جاری می‌شود.مواد مورد نیاز:
آب – 3 فنجان
آرد – 1 فنجان
شکر – 4/3 فنجان
سرکه – 2/1 قاشق چای‌خوریچگونه در خانه چسب درست کنیم

طرز تهیه

1. تمام آرد و شکر را در یک ماهی تابه بریزید و مخلوط نمایید.
2. در حالی که پیوسته هم‌می‌زنید به طوری که هیچ تکه درشتی وجود نداشته باشد، آب را به آرامی اضافه نمایید. همچنین شما می‌توانید اجازه دهید کودکان این مرحله را انجام دهند.
3. ماهی‌تابه را روی گاز قرار دهید و تا زمانی که مخلوط شفاف شود، آن را روی شعله با حرارت متوسط بگذارید.
4. سرکه را جوش بیاورید و به هم بزنید.
5. پیش از مصرف کردن آن اجازه دهید تا دمای آن به دمای اتاق برسد.ساخت چسب با برنج
این روش ساخت چسب هم ساده، کاملا طبیعی و ارزان است، اما بهترین نکته این است که چسبی را تهیه کنید که پس از خشک شدن، شفاف به نظر برسد. خیلی عجیب نیست که از این چسب برای چسباندن کاغذ استفاده شود. همچنین شما نمی‌توانید آن را برای مدت زیادی نگه دارید، اما تازه درست کردن آن یک تمرین محسوب می‌شود.مواد مورد نیاز
آب – 4 فنجان(حدودا)
برنج – 1 فنجان

طرز تهیه

1. برنج را در یک ماهی تابه بریزید.
2. روی برنج تقریبا 3 فنجان آب بریزید.
3. آن را بجوشانید و تا زمانی برنج را بجوشانید که کاملا ریز و شبیه فرنی شود؛ در صورت نیاز، آب بیشتری را اضافه نمایید.
4. آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.
5. آن را هم بزنید، اگر احساس می‌کنید که بیش از حد سفت است، آب بیشتری را اضافه نمایید.
6. آن را بلافاصله استفاده نمایید و یا آن را به یک ظرف سر پوشیده منتقل کنید. برای استفاده آتی، آن را در یخچال نگه‌داری نمایید.چسب سرکه و ژلاتین
این یک چسب قفل شونده است – تنها آن را روی یک پاکت قرار دهید، اجازه دهید تا خشک شود و زمانی که می‌خواهید پاکت را بچسبانید آن را مرطوب نمایید. یا کلاژ بسازید و برای بدست آوردن برچسب‌های خانگی، چسب را در دو طرف خالی آن‌ها بمالید. حتی شما می توانید این چسب را برای استفاده‌های بعدی نگه دارید، بنابراین فقط آن را در یخچال بگذارید. چسب سفت خواهد شد، اما نگران نباشید. نگه داشتن آن در آب گرم برای چند دقیقه، آن را دوباره ذوب می‌کند.مواد مورد نیاز
ژلاتین (بدون طعم) – 6 قاشق چایی خوری
آب – 1فنجان
چاشنی به انتخاب خودتان

طرز تهیه

1. سرکه را درون ماهی‌تابه ریخته و آن را بجوشانید.
2. ماهی‌تابه را از روی حرارت برداشته و ژلاتین را بهم بزنید؛ مطمئن شوید که ژلاتین کاملا حل شده است.
3. هر چاشنی که می‌خواهید به آن اضافه نمایید، یا از این مرحله به کل صرف نظر کنید.
4. اجازه دهید تا چسب در دمای اتاق سرد شود.
5. با یک فرچه آن را به پاکت‌تان بمالید.چسب با شیر و سرکه
ساختن این چسب ساده است و اصلا به هیچ پخت‌و‌پزی نیاز ندارد. علاوه بر این، زمانی که برای ایجاد این چسب، سرکه اسیدی با جوش شیرین واکنش می‌دهد یک تجربه جالب رخ می‌دهد. این چسب زمانی که شبیه عسل غلیظ شود، به خوبی عمل می‌کند و چسب به کار رفته، نیاز به خشک شدن کامل دارد.مواد مورد نیاز
شیر فاقد چربی -2 فنجان
سرکه – 2/1 فنجان
جوش شیرین – 4 قاشق چایی خوری
آب

طرز تهیه

1. شیر و سرکه را در یک کاسه با هم مخلوط نمایید و آن را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید.
2. زمانی که شیر کاملا ترش شد، آن را از یک کاغذ صافی قهوه یا پارچه کتان، رد کنید.
3. شما نیاز به حذف آب دارید، بنابر این اجازه دهید مواد جامد برای مدت تقریبا 10 دقیقه در صافی ته‌نشین شوند.
4. شیر و جوش شیرین را در یک کاسه مخلوط نمایید (ممکن است شما یک صدای جرقه ضعیفی را بشنوید یا حتی برخی از حباب‌ها را ببینید). برای قوام آمدن به آن آب اضافه نمایید.چسب ضد آب
این چسب بسیار قوی است و شما حتی می‌توانید از آن برای چسباندن شیشه یا ظروف چینی استفاده نمایید. اما، خیلی سریع خراب می‌شود. افزودن چند قطره روغن میخک آن را برای یک روز بیشتر قابل استفاده می‌کند، اما بهتر است آن را در عرض چند ساعت مصرف کنید.مواد مورد نیاز
ژلاتین غلیظ – 2 بسته
شیر فاقد چربی – 3 قاشق غذا خوری
آب – 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

1. آب را در کاسه بریزید و ژلاتین را به آن بپاشید. برای تقریبا یک ساعت آن را کنار بگذارید.
2. شیر را حرارت دهید، اما نجوشانید.
3. آن را درون ظرف کاسه آب و ژلاتین بریزید.
4. چسب ضد آب شما آماده است.چسب شکر خوراکی
این چسب اساسا یک شربت شکر است و عمدتا در پخت استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید آن را برای مقوا یا هر کاغذ ضخیمی امتحان کنید. هرچند این برای کودکان مناسب نیست، چون نیاز دارد تا زمانی که داغ است از آن استفاده شود.مواد مورد نیاز
شکر – 2 فنجان
آب – 1 فنجان

طرز تهیه

1. قابلمه یا ماهی‌تابه‌ای را بردارید و آب و شکر را درون آن بریزید.
2. قابلمه را گرم کنید، تا شربت رنگ طلایی خوبی بگیرد.
3. برای آن‌که کمی خنک شود آن را کنار نگه‌دارید.
4. اگر مشاهده کردید که شربت در حال غلیظ شدن است، ظرف را در آب گرم قرار دهید.چسب ضد آب بدون شیر
این چسب محکم، شفاف است و می‌تواند برای چرم وپارچه مورد استفاده قرار گیرد. هرچند این چسب باید تا زمانی که گرم است استفاده شود، اما بهترین نکته این است که این چسب می‌تواند برای چند ماه در یخچال نگهداری شود. اگر چسب غلیظ است، تنها به مدت چند دقیقه ظرف را در آب گرم قرار دهید.مواد مورد نیاز
ژلاتین بدون طعم – 1 بسته
آب – 1 قاشق غذا خوری
سرکه – 1 قاشق غذاخوری
گلیسرین – 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1. آب را درون قابلمه‌ای بریزید، آن را بجوشانید و آن را از روی حرارت بردارید.
2. ژلاتین را در آب جوش قرار دهید و تا زمانی که کاملا حل شود آن را به‌هم بزنید.
3. گلیسرین و سرکه را به‌هم بزنید.
4. چسب شما آماده است. زمانی که گرم است از آن استفاده نمایید.
درست کردن چسب در خانه همچنین بدین معنا است که زمانی که چسب شما تمام می‌شود نیازی به مراجعه سریع به مغازه ندارید. فقط یک بسته جدید را سریعا درست کنید و چسب شما در عرض چند دقیقه آماده است.

منبع:راسخون

سامانه سراسری زمات به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شرکت نگارگر اندیشه در تاریخ اول مرداد ماه 1394 با هدف معرفی کلیه مشاغل در سرزمینمان ایران، رسما شروع به کار کرد.

فاز اول سامانه در کلانشهر رشت متمرکز شده و در فاز دوم به سایر شهرستانها استان گیلان منشعب و به یاری خداوند فاز سوم سامانه، شروع طرح سراسری آن با استانهای اردبیل، مازندران، قزوین و زنجان و بتدریج تمام استانهای ایران کلید خواهد خورد.

شناسه صنفی جهت استعلام: ۰۴۶۶۱۲۰۲۸۵لینک دبیرخانه هیت عالی نظارت جهت استعلام

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه ، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده ، به صورت حضوری اطمینان حاصل فرمایید.

چگونه در خانه چسب درست کنیم
چگونه در خانه چسب درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *