چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

 
helpkade
چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه
چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

تهران (پانا) – فردی که شیشه مصرف کرده، چهره‌ای خیره با ابروهایی‌های بالارفته، دندان‌های او شروع به فاسد شدن می‌کنند. شیشه دهان را خشک و حالت تهوع در پی دارد. همچنین مصرف شیشه اشتها را کم و باعث چرپی‌سوزی فراوان می شود.


به‌گزارش خبر فوری، یکیاز خطرناک‌ترین مواد محرک شیشه است. برخلاف مخدر سنتی که باعث احساس آرامش و رخوت کوتاه مدت بود، شیشه موجب افزایش انرژی و تحرک و حس لذت کاذب می‌شود و یکی از دلایل گرایش افراد به آن نیز همین است.

برای بررسی علایم هشدار دهنده اعتیاد و پیشگیری از وقوع جنایت از3 منظر به آن نگاه می‌کنیم:چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

*وضعیت جسمی

فردی که شیشه مصرف کرده، چهره‌ای خیره با ابروهایی‌های بالارفته، دندان‌های او شروع به فاسد شدن می‌کنند. شیشه دهان را خشک و حالت تهوع در پی دارد. همچنین مصرف شیشه اشتها را کم و باعث چرپی سوزی فراوان می‌شود.

*هشدارهای خلقی

بستگی به این که مصرف‌کننده به چه میزان مستعد بروز اختلالات روانی باشد آثار خلقی متفاوتی را در او ایجاد می‌کند. حال اگر فرد زمینه روانی آن را دارا باشد حتی با یکبار مصرف شیشه دچار حالات روان پریشی خواهد شد به مانند شک مداوم، دو قطبی شدن، توهمات عجیب و تاکید بر واقعی بودن آن و… .

*علائم رفتاری

یکی از اولین علامت‌های که می‌توان به مصرف شیشه مشکوک شد نامنظم شدن خواب است. فرد مصرف‌کننده قادر است تا مدتی طولانی نخوابد و بعد از آن در صدد جبران آن برآید و ساعت‌ها خواب باشد. هرچه دفعات مصرف بیشتر باشد امکان بروز واکنش‌های ناخواسته شدید روانی از جمله پرخاشگری، سوءظن و سوءبرداشت (یکی از زمینه‌های اصلی جنایت‌ها)، افسردگی، بی‌تدبیری در برخورد با مشکلات و… افزایش می‌یابد.


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

اعتیاد به شیشه باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در فعالیت های مغز می شود که عوارضی همچون اختلالت روانی و رفتارهای ناخوشایند در فرد بیمار را به دنبال دارد. به طور کلی هر نوع تغییر مشهودی در رفتار و سبک زندگی فرد باید شما را به فکر بیندازد.در این بخش از نمناک بررسی جامعی از مواد مخدر شیشه و مسائل پیرامون آن خواهیم داشت. 

ماده ی مخدر شیشه یکی از مواد روان گردان است و برخلاف مواد مخدر دیگر که آرامش و رخوت کوتاه مدت ایجاد می کنند و به همین دلیل نیز به آنها گرایش پیدا می شود، منجر به افزایش تحرک، انرژی و لذت کاذب می شوند. بنابراین افرادی که نیاز به تمرکز ذهنی زیاد برای انجام کارهای ظریف دارند و همچنین نیاز به افزایش حس لذت، سطح هوشیاری و یا قوای جسمانی دارند ممکن است از این ماده مخدر استفاده کنند که همین احساس انرژی کاذب و یا افزایش هوشیاری و لذت، فرد را به ادامه مصرف تشویق می کند. 

بلافاصله بعد از مصرف این مخدر به صورت تزریق یا تدخین، احساس سرخوشی شدیدی در فرد ایجاد می شود که به این حالت “راش” یا “فلش” می گویند. ماندگاری این حالت تنها به مدت چند دقیقه است که از لحاظ شدت آن را مانند ارگاسم روانی توصیف می کنند.تاثیر شیشه بعد از 5 تا 10 ثانیه ظاهر می شود. 

امروزه ترشح هورمون دوپامین در مغز و ایجاد احساس لذت فوری، شدید و طولانی مدت رضایت بخش توسط مصرف شیشه در میان نوجوانان و جوانان رواج بسیاری یافته است. برخی از افراد معتاد به مصرف شیشه هرگز نمی توانند این ماده مخدر را ترک کنند زیرا بر اثر تغییرات پایدار در مغز آن ها ، مکانیسم لذت مختل می شود بنابراین بدون مصرف شیشه ، هیچ لذتی را نمی توانند تجربه نمایند. 

مدت ماندگاری شیشه در خون

چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

طول عمر تاثیر شیشه در خون سه ساعت است. به عبارتی فرد مصرف کننده بعد از 3 ساعت نیاز مجدد برای مصرف دارد یعنی در هر شبانه روز 8 بار به مصرف مواد احتیاج پیدا می کند. بنابراین فرد معتاد به شیشه، دیگر فقط به خاطر لذت و رفع خماری مواد را مصرف نمی کند .بلکه به خاطر انجام کار و فعالیت های روزمره ای که تا پیش از آن به صورت عادی انجام می داد اقدام به مصرف شیشه می کند.

 

شیشه یکی از مواد محرک زا است که موجب آسان شدن رفتارهای اجتماعی میان جوانان می شود و آنها را در معرض توجه قرار می دهد که خود عاملی مهم برای مصرف شیشه است. نوجوانان بنابر دلایل مختلفی به مصرف شیشه روی می آورند.بیشتر آنهابرای فرار از تغییرات اخلاقی و یا احساسات ناخوشایند مصرف شیشه را آغاز می کنند. برخی نیز برای جلوگیری از خوابیدن در شب های امتحان مصرف این ماده مخدر را تجربه می کنند. 

برخی از جوانان نیز برای افزایش میل جنسی ، شیشه مصرف می کنند. البته ممکن است تحت تاثیر این اده مخدر ارتباط های جنسی غیر ایمن و یا رفتارهای بازدارنده نشده ای را انجام دهند که خود منجر به بروز بیماری های مقاربتی مانند ایدز و هپاتیت می شود. 

مصرف مداوم شیشه منجربه بروز تغییرات در فعالیت های شیمیایی مغز می شود و عوارض آن بستگی به مستعد بودن افراد در اختلالات روانی دارد. مثلا اگر شخصی زمینه اختلالات روانی را داشته باشد در صورت مصرف حتی یکبار شیشه، حالات روان پریشی در او ایجاد می شود همچنین افزایش تعداد مصرف و مقدار آن ، واکنش های ناخواسته و شدید روانی را افزایش می دهد. 

شیشه موجب رها شدن مواد شیمایی به نام ” دوپامین ” و “ نوراپی نفرین ” در مغز می شود که موجب برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی می شود. مصرف شیشه در دوز پائین تر موجب افزایش هوشیاری ، از بین رفتن گرسنگی و خستگی می شود . مقدار زیاد شیشه نشاط و سرخشی زیاد را در فرد مصرف کننده به وجود می آورد. مصرف شیشه در دوزهای خیلی زیاد ممکن است برقراری پارانویا و رفتارهای عجیب و غریب را ایجاد نماید. افزایش ضربان قلب ، فشار خون و درجه حرارت بدن با مصرف شیشه در بدن ظاهر می شود. 

همانطور که گفته شد فرد مصرف کننده شیشه ممکن است بر اثر مصرف تا روزها و هفته ها احساس گرسنگی و خستگی نکند تا اندازه ای که این وضعیت از توان بدن یا مغز خاج می شود و بدن از کار می افتد .برخی از افراد که در پارتی های شبانه و همانی ها ، شیشه مصرف می نمایند ممکن است آنقدر به رقص و فعالیت شدید بپردازند که در نهایت از حال بروند. 

خشم، پرخاشگری، سوءظن، بدبینی، افسردگی ، بی تدبیری، عدم آرامش و … از انواع رفتار و واکنشهای فرد مصرف کننده و معتاد به شیشه است . اعتیاد به شیشه در افراد موجب بروز رفتارهای غیر عادی می شود. اطرافیان فرد نیز به سادگی می توانند با تشخیص این تغییرات رفتاری از مصرف شیشه در فرد اطمینان کسب کنند. 

علاوه بر مسائل و رفتارهای روانی، شیشه بر روی سلامت جسمانی نیز تاثیر سوء می گذارد .مواردی همچون مشکلات گوارشی، مشکلات در گردش خون، فساد دندان، از دست دادن وزن و … دیگر از آثار ناخواسته مصرف شیشه است. اما حادترین آثار مصرف شیشه همان علائم روان پریشی است که منجر به جدا شدن فرد از واقعیت و اجتماع می شود.

 

 افت تحصیلی یا پیشرفت تحصیلی غیرمنتظره در دانش آموزان و دانشجویان 

این افراد رفتارهای خشن نشان می دهند و ممکن است که به دیگران آسیب برسانند .زیرا شیش ماده ای است که در آزمایشگاههای خانگی و غیر قانونی تولید می شود بنابراین میزان خال بودن آن متفاوت است، به همین دلیل احتمال مسمومیت با آن زیاد است. 

علائم مسمومیت و یا مصرف بیش از حد شیشه 

تب، تشنج، اغما و در نهایت مرگ از علائم مسمومیت با مصرف شیشه است. مرگ ناگهانی نیز ممکن است در اثر تنگ شدن بیش از حد عروق خونی مغز و یا حمله قلبی رخ دهد.

 

مصرف مداوم و بلند مدت شیشه تاثیرات بسیار گسترده ای دارد که شامل مواردی می شود که در ادامه ی این بخش از نمناک گفته ایم : 

سوءبرداشت از رفتار دیگران 

فرد شیشه ای از رفتار اطرافیان خود برداشت های غلطی می کند و هر حرکت دیگران برای او معنایی خاص و اشتباه دارد .او از نگاه صحبت های دیگران برداشتی سوء دارد و همیشه فکر می کند اطرافیان با نگاه و حرف های خود او را متهم می دانند .متوهم شدن نیز از عوارض مصرف شیشه است ، فرد معتاد صدا ، شی و یا شخص خاصی را در محیط می بیند که در واقعیت وجود ندارد و همچنان بر درستی دیده و شنیده خود اصرار می ورزد. 

مصرف کننده شیشه ، همیشه افرادی را در تعقیب خود می داند که رفتار های او را زیر نظر دارند .فرد شیشه ای نسبت به وسایل الکترونیک مانند تلویزیون، پریز برق، کامپیوتر و یا حتی دریچه کولر حساس و مشکوک است . او فکر می کنند این وسایل برای ضبط رفتار و صحبتهای او در خانه قرار دارد بنابراین با حمله به این وسایل، سعی در نابودی آنها دارد. 

این افراد به هر آنچه که انجام می دهند اعتقاد قلبی دارند و تنها تصورات ذهنی آنها نمی باشد. اگر شخصی نیز مانع از انجام کار آنها شود به شدت با او برخورد می کنند. در نتیجه مهمترین دیلی درگیری فرد شیشه ای با خانواده خود بر سر همین موضوع می باشد. 

در یکی از موارد روان پزشکی فرد شیشه ای که در پزشک قانونی وجود داشت خبر از قتل فرزند چهار ساله به طرز فجیع توسط پدرش می داد . این پدر مصرف کنند ه در لحظه قتل فرزند خود را مانند عروسکی دیده بود که می بایست با پیچ گوشتی حرکات او را تنظیم کند. متاسفانه بر اثر شدت ضربات وارده ، کودک خردسال به شکلی فجیع و دردناک به قتل رسیده بود. 

برخی از افراد مصرف کننده دچار وسواس فکری می شوند. این افراد نسبت به تمیزی و قرار گرفتن هر وسیله در سر جای خود حساسیت زیادی نشان می دهند. ضربان قلب، فشار خون، ریتم تنفس و درجه حرارت بدن افراد مصرف کننده شیشه زیادتر می شود. علاوه بر قرمزی چشم و گشاد شدن مردمک، چهره آنها سرخ می شود. تنفس آنها بویی شبیه مواد شیمیایی دارد .تعریق زیاد، مشکلات در خوابیدن ، تکلم سریع همراه با هیجان از نشانه های اعتیاد به شیشه می باشد. البته ممکن است تمام این علائم به طور یکسان در افراد مصرف کننده وجود نداشته باشد. همچنین وجود این علائم نمی تواند دال بر مصرف شیشه باشد. بلکه علایمی هستند که با تجه به آنها می توان به مصرف شیشه در فرد مشکوک شد.

هذیان و سوءظن به همسر 

یکی از خطرناک ترین علایم مصرف شیشه ،هذیان های حسادت و بی وفایی نسبت به همسر است . این علایم شایع که به وفور در افراد مصرف کننده دیده می شود منجر به همسر آزاری و یا حتی قتل همسر می شود. اتهام به همسر و خشونت نسبت به او به دلیل داشتن افکار بدگمانانه که مبتنی بر خیانت نسبت به همسر می شود از مده دلایل درخواست طلاق و ترک منزل توسط همسر است. 

ترک مصرف شیشه 

افرادی که در حال ترک شیشه می باشند ممکن است احساسات شدیدی از پوچی و افسردگی داشته باشند. به تصور این بیماران، زندگی بدون مواد لذت بخش نیست. البته توجه داشته باشید که ترک خودسرانه مصرف شیشه در افرادی که اعتیاد شدید دارند ، مشکلات مختلفی را ایجاد می کند. بنابراین بهتر است از کلینیک های ترک اعتیاد و پزشک مربوطه کمک بگیرید تاهمه مراحل درمان با حداقل مشکل طی شود.

مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که متاسفانه خانواده های زیادی را درگیر می کند. اگر شما هم در خانواده خود دچار چنین مشکلی هستید و سوالتان این است که ” چگونه بفهمم شوهرم شیشه مصرف می کند ” ادامه این مطلب از ویکیچه مطلب را همراه ما باشید.

ماده ی مخدر شیشه به دلیل خسارات شدید روحی و جسمی که به بدن وارد می کند به عنوان یکی از خطرناک ترین مخدرهای شناخته شده است دسته بندی می شود. شیشه به شدت مغز و بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و پس از مدتی شما می توانید تاثیرات آن را بر ظاهر و رفتار فرد ببینید. یکی از اولین علائمی که در مصرف کنندگان این مخدر دیده می شود از دست دادن هر گونه علاقه و انگیزه در زندگی است. فرد پس از مدتی سرگرمی ها، روابط و اهداف شغلی خود رها و مصرف شیشه را جایگزین همه چیز می کند. مانند همه ی اعتیادهای دیگر در ابتدا بسیاری از افراد تلاش می کنند تا مصرف مواد مخدر خود را پنهان کنند اما پس از مدتی عوارض آن بر ظاهر، سبک زندگی و رفتار آنها قابل مشاهده است. مت آمفتامین یا همان مخدر شیشه پس از مدتی از نظر شیمیایی نحوه تفکر و احساس مصرف کننده را تغییر می دهد و به سرعت از یک مصرف تفریحی یا دارویی به یک اولویت اصلی زندگی تبدیل می شود.

یکی از تاثیرات ناگوار اعتیاد به شیشه تاثیر بر زندگی زوجین است، بسیار از اوقات زنان مشکوک به رفتار همسران خود می شوند و برای رفتارهای نامتعارف به دنبال دلیل می گردند. اگر شما نیز مدام از خود می پرسید چگونه بفهمم شوهرم شیشه مصرف می کند، این مطلب می تواند به شما کمک کند تا راهنمایی برای پیدا کردن جواب سوال خود داشته باشید.

افرادی که به ماده ی مخدر شیشه اعتیاد دارند علائم رفتاری و جسمی مختلفی را از خود نشان می دهند. برخی از رایج ترین علائم استفاده از شیشه شامل موارد زیر است و می توان از علائم :چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

بیش فعالی

انقباض، تیک صورت، حرکات تند

پارانویا

گشاد شدن مردمک چشم

کاهش وزن قابل توجه و ناگهانی

زخم های پوستی بی دلیل

حرکت سریع چشم

کاهش اشتها

سوختگی بخصوص روی لبها یا انگشتان

الگوی خواب نامنظم

دندان های پوسیده

طغیان یا تغییرات خلقی

یکی از علائم وحشتناک مصرف شیشه بی خوابی های طولانی مدت است که پس از مدتی موجب تحریک پذیری و ابراز خشونت های غیر قابل کنترل می شود. پارانویا، توهم، گیجی و فراموشی نیز از دیگر علائم مشهود مصرف شیشه است. اگر به طور جدی سوال چگونه بفهمم شوهرم شیشه مصرف می کند برای شما ایجاد شده است بهتر است رفتارهای همسرتان را در یک بازه ی ۱۵ روزه زیر نظر قرار دهید. این علائم معمولا یک الی دو هفته به صورت دائم در مصرف کنندگان شیشه دیده می شود.

مصرف شیشه تاثیرات وحشتناکی بر مغز می گذارد اما متاسفانه همچنان افراد مایل به استفاده از آن هستند. بزرگترین دلیلی که موجب اعتیاد پیدا کردن یک فرد به شیشه می شود ایجاد حس سرخوشی ناشی از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی دوپامین است. این ماده برای پایانه های عصبی مغز سمی است و می تواند سیناپس سلول مغزی را که در آن دوپامین ترشح می شود از بین ببرد و باعث اختلالات خلقی و وابستگی به آن شود. استفاده طولانی مدت از شیشه عصب های مغزی را از بین می برد و پس از مدتی بر درک فرد از شادی و لذت تاثیرات مخربی می گذارد. همچنین می تواند به سیستم های بدن و رگ های خونی مغز آسیب جبران ناپذیری وارد کند که منجر به سکته مغزی خواهد شد.

اثرات شیشه می تواند از ۸ تا ۲۴ ساعت طول بکشد که در مقایسه با سایر مواد مخدر مدت زمانی نسبتا طولانی است. در صورت استفاده بیش از حد شیشه مصرف کنندگان معمولا برای چندین روز بیدار خواهند ماند. اگر همچنان سوال چگونه بفهمم شوهرم شیشه مصرف می کند را در سر دارید پس از هر غیبت طولانی همسرتان رفتار او را زیر نظر بگیرید. زیرا پس از هر بار مصرف، مصرف کنندگان ممکن است هر یک از عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

اضطراب

افزایش ضربان قلب

درد قفسه سینه

بی اشتهایی

پرخاشگری

بیخوابی

برافروخته شدن یا خارش پوست

انقباض عضلات

توهم

پارانویا

افزایش دمای بدن

گرمازدگی، حمله قلبی و تشنج می تواند از دیگر عوارض مصرف شیشه باشد و اگر بلافاصله درمان نشود می تواند منجر به نارسایی اکسیژن و حتی مرگ شود.

اگر مصرف شیشه در مدت زمان طولانی ادامه یابد مغز به تأثیرات آن اعتیاد پیدا می کند و نیاز به استفاده از آن را در شما تشدید می کند. تأثیرات احتمالی مصرف طولانی مدت شیشه بر سلامتی را می توان به دو دسته ی جسمی و روانی تقسیم کرد.

عوارض جسمی مصرف طولانی مدت شیشه:

مشکلات تنفسی

بیماری های قلبی

نارسایی کبدی

دندانهای سیاه و پوسیده

نارسایی کلیه

سوتغذیه

چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

پیری زودرس

ایجاد نقائص هنگام تولد

مکشلات تولید مثل

ناتوانی جنسی

ایجاد عفونت های پوست

تشنج

فشار خون بالا

ایست قلبی

عوارض روانی مصرف طولانی مدت شیشه:

اختلال در شناخت

از دست دادن حافظه

پارانویا

هذیان

افسردگی

ناتوانی در احساس لذت

پرخاشگری

روان پریشی

امیدواریم این مطلب شما را در رسیدن به جواب سوال چگونه بفهمم شوهرم شیشه مصرف می کند یاری کرده باشد. اما اگر شخصی را می شناسید که علائمی از اعتیاد به شیشه یا سایر مخدرها نشان می دهد ضروری است که اهمیت دریافت کمک حرفه ای را به او یادآوری کنید. مراجعه به پزشک، مراکز درمانی و گروه های پشتیبانی می تواند به افرادی که با اعتیاد به شیشه دست و پنجه نرم می کنند کمک کند و آنها را دوباره به زندگی برگرداند. پس قبل از ناامید شدن بهتر است برای بهبودی همسر، دوست یا خودتان تلاش کنید.

نظر

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

اگر اخیرا دچار یک شکست عشقی شده باشید احتمالا گیج و سردرگم هستید و سوالات زیادی در مورد اینکه چرا و چطور این اتفاق افتاد و چه چیزی اشتباه پیش رفت، در ذهنتان وجود دارد. نکته ی بسیار مهم در مواجهه با یک شکست عشقی ادامه…

چگونه بفهمیم دیابت داریم : علائم هشدار دهنده را بشناسید. دیابت یک بیماری جدی و در عین حال رایج است. اگر به دیابت مبتلا هستید، باید قند خون خود را کنترل کنید و مرتباً آنها را چک کنید تا مطمئن شوید در محدوده مناسب قرار…

سردرد مشکلی است که برای همه ی ما آشناست و همه حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم. مشکل اصلی زمانی است که با سردردهای مداوم رو به رو می شویم و نمی دانیم دقیقا برای درمان آن چه باید کرد. آیا برای تمام سردردهای خود آسپرین…

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید :MailChimp documentation.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ می باشد.


آخرين به روز رسانی :

چاپ خبر

A:hover {color: #FCAB03}

چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

 تاثیر مصرف مواد مخدر شیشه در 10 ماه + عکس

شماره خبر
: 3344    خوانده شده : 286593
مرتبه     انتشار :
   ساعت : 15:53

مت‌آمفتامین، که صورتی از آن بنام «شیشه» معروف است، نام یکی از ماده روان گردان است. این ماده محرک اعصاب است. مت‌آمفتامین گاهی اوقات توسط پزشکان برای بیماری‌های خاص تجویز می‌شود که با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز شادی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند. مت‌آمفتامین همچنین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی‌خوابی شدید می‌شود. مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد. در عین حال این ماده باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد.این ماده در سال ۱۸۹۳ در ژاپن ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم توسط سربازان ژاپنی، امریکایی و آلمانی برای برطرف کردن خستگی و افزایش انرژی استفاده می‌شد. بعد از جنگ داروی باقی مانده وارد بازار ژاپن شد و یک همه گیری از مصرف مت آمفتامین رخ داد و باعث شد که مصرف آن ممنوع گردد.

 
منبع : onlineha.comتصاوير دردناک زير عاقبت مصرف مواد مخدرهای صنعتی جدید مانند شیشه ، کراک ، کروکوديل و غیره است و اين پندی است برای اهل تفکرهمه اين افراد فکر ميکردند حواسشان جمع است و به اين روز نمی افتند ولی اين فقط وعده کذب شيطان بود

مت‌آمفتامین، که صورتی از آن بنام «شیشه» معروف است، نام یکی از ماده روان گردان است. این ماده محرک اعصاب است. مت‌آمفتامین گاهی اوقات توسط پزشکان برای بیماری‌های خاص تجویز می‌شود که با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز شادی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند. مت‌آمفتامین همچنین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی‌خوابی شدید می‌شود. مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد. در عین حال این ماده باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد.این ماده در سال ۱۸۹۳ در ژاپن ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم توسط سربازان ژاپنی، امریکایی و آلمانی برای برطرف کردن خستگی و افزایش انرژی استفاده می‌شد. بعد از جنگ داروی باقی مانده وارد بازار ژاپن شد و یک همه گیری از مصرف مت آمفتامین رخ داد و باعث شد که مصرف آن ممنوع گردد.

به سونی کارت بیست امتیاز گوگلی دهید :

window.___gcfg = {lang: ‘fa’};

(function() {
var po = document.createElement(‘script’); po.type = ‘text/javascript’; po.async = true;
po.src = ‘https://apis.google.com/js/plusone.js’;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s);
})();

flowplayer(“player”, “flowplayer-3.2.7.swf”, {
clip: {
autoPlay: true,
autoBuffering: true
}
});


نظرات
کاربران :

• ایمان شمسایی
:

• مبینا
:
شوهرممن پانزده سال تریاک مصرف کرد سه سال به بهانه ی ترک متادون والان دو ماهه رفتارش بی سابقه است خیلی بی خیال شده و بسیار دوروغگو به هر دری میزنه بی موقع از خونه بره بیرون به ندرت غذا میخوره هرچی کار میکنه خبری از پول نیست به همه بدهکاریم چیزی هم نداریم دارم از غصه میمیرم با سه تا دختر بچه نمیدونم چی میکشه کمکم کنید

• مریم
:
سلام الا پنج ساله ازدواج کردم دوتا بچه دارم شوهرم چهار ساله شیشه میکشه نمیدونم چیکار کنم چن بار میخاسته ترک کنه ی هفته بعد دوباره میرفته سراغش ایا ت رابطه جنسی هم باعث میش ایدز بگیره ی نه

• سیما
:
سلام به همه عزیزان که در گیر نواد یمعتاد هستند پسر من معتاد به شیشه است خیلی در این مورد مطالعه کردم بهترین روش ترک از طریق کنگره شصته توی اینترنت سرچ کنید ادرسش را پیدا می کنید ومجانی هم هست یعنی هیچ سودجویی توش نیست طوری معتادین را درمان می کنند که اکر شب توی یک انبار مواد بخوابند هوس نمی کنند حسم وروح ادم را درمان می کنند منتها باید خود معتاد بخواهد درمان سود متاسفانه فعلا پسر من نمیخواد ترک کنه دعایش کنیدولی هرکس قصد ترک دارد بهترین جا همین جاست که دکتر مکری بزرگتریت متخصص اعتیاد هم مهر تایید زدهبه امید دنیایی عاری از اعتیاد

• گرگ درنده.بودم یک زمانی.ولی حالامعتاد…
:
سلام برادراوخاهرامن سعیدهستم ازگلستان 3ماهه شیشه ومتادون مصرف می کنم.چه جوری باید ترک کنم.

• حسین بزرگمنش
:
با سلام.جناب ادمين من اکثر نظرات را مطالعه نمودم.و جواب هاي بسيار بسيار آماتور گونه ي شمارا..اينچنن جپاب دادن به سوالات عده اي از سادت دلان چيزي جز گمراهي ندارد.ازشما تقاضا دارم لطفا سطح اطلاعات خود را نسبت به پروسه ي اعتياد بالاتر ببريد.مهمتر اينکه تمامي اين عکسها متعلق به سوختگي کارگران کارخانه آجر پزي ميباشد.که اگه اشتباه نکنم مال شهر تبريز بود حدوذ 4سال پيش.به غير از چند عکس گرافيکي که در حال تزريق هستند.خواهشا اينچنين با افکار عمومي بازي نکنيد.و در صورت جواب دادن به سوالات دوستان را به آدرسهاي معتبر اينترنتي که در زمينه ترک اعتياد و شناسايي فعاليت دارند راهنمايي کنيد..چه بسا بانواني هستند که حاظر به کمک ترک اعتياددهمسرشان هستند و شما با جوابهاي تجديد کننده نااميدي پاسخگويي ميکنيد.لطفا کمي فکر کنيد.نجات معتاد نجات جامعه ميباشد.پس فقط فکر نجات يک نفر نباشيد

جواب سوني کارت بيست : ما ادعائي براي حرفه اي بودن نداريم ولي مطمئنا اگر حداقل چند مورد از جوابها را درست مطالعه فرموده بوديد متوجه ميشديد که مکررا دوستان را به انجمن معتادان گمنام جهت ترک دائمي اعتياد رهنمون ميشدم ، ضمن اينکه کدام يک از عکسها متعلق به کارگران آجرپزي است ؟ تصاوير افراد خارجي يا دندان هاي پوسيده يا پاهاي کرم افتاده يا نوک انگشتان تخريب شده ؟ ظاهرا شما سايت ديگري را مطالعه فرموده و کامنتش را اينجا گذاشته ايد

• کامران
:
سلام فهيمه و دوستاني که پرسيديد آيا ميشه يکبار مصرف کرد و معتاد نشد؟ نه به والله،خود من با همين سوال و پاسخ نا درست از سوي نارفيقان بيچاره شدم وقتي فقط يکي از دوستانم درست پاسخ داد و گفت : اگر اين (وسيله مصرف مواد) را بدست بگيري فقط مرده شور آنرا از توي ک…نت (معذرت ميخام)درمياره) اونروز معني حرفشو نفهميدم و الآن فهميدم که چي گفته اما افسوس که ديره ، خودت فکر کن کدام معتاد بيچاره اي روز اول با نيت اينکه معتادبشه شروع کرده؟؟؟ بخدا من فرهنگيم ارشد عمران دارم حافظ قرآنم و چندين مقام بين المللي و افتخارات… آنروزها که در دانشگاه بودم از دخترا فرار ميکردم انقدر که بهم گير ميدادن چون واقعا خوشتيپ و بسيار باهوش و با استعداد بودم صداي بسيار زيبايي داشتم که ازخوندنم خودم و همه لذت ميبردن و و و… اما بيچاره شدم بخدا يکروز کسي که سيگار ميکشيد در ذهنم خيلي بيشخصيت جلوه ميداد حتي درمخيله ام هم نميگنجيد که روزي اينگونه پايپ به دست بگيرم و مصرف کنم هنوزم که هنوزه بعد از سالها مصرف باورم نميشه اين منم که دارم مصرف ميکنم. روزي افتخار يک شهر و يک حامعه بودم اما الان بيشتر وقتها براي مصرف داخل دستشويي هاي عمومي و… هستم جرات ندارم جلوي آينه بروم و ياعکس بگيرم يابه خودم نگاه کنم دلم پره پر ، گاهي ساعتها زار زار اشک ميريزم وبه خودم و فقط خودم لعنت ميفرستم چه کاري بود که باخودم کردم چه روزي ميرسه که بميرم و راحت بشم؟بخدا بخدا موقعي بوده که به گربه بخاطر سلامتي و پاکيش غبطه خوردم اينو من از ته دل ميگم که اگر باز برگردم به همون موقعيت که اولين بار توي دانشگاه اين سوالو پرسيدم ومصرف کردم بعد بگن دو راه داري يا بايد يکبار مصرف کني يا تمام دستشويي هاي دانشگاه رو با زبان تميزکني با کمال ميل و بدون ترديد راه دوم رو انتخاب ميکنم معذرت که اينجوري ميگم فقط ميخام احساستون رو بعد از چند سال براتون مجسم کنم. خوش بحال شما که سالم و پاکيد بزرگترين نعمت را داريد، اما فراموش نکن که اعتياد از همين سوال شروع ميشه ( که ايا ميشه يکبار کشيد و معتاد نشد ) و با ارزوي مرگ و نهايت خواري و بدبختي و حتي خودمرگ هم تموم نميشه چون بعد از مرگت هم انگ وکنايه و… گريبانگير خانواده و عزيزانته حالا اگه دوس داري باز اين سوالو از ديگران بپرس ولي اگه پرسيدي مطمئن باش اصل سوالت اينه که درقالب اون کلمات ميپرسي« آيا من الان خودمو خر ميکنم که تا با دست خودم، خودمو بيچاره کنم؟ و پاسخشم خودت بده مسلما بله.

• بانو
:
سلام شوهر من چرت ميزنه ، چشمش کج ميشه ، گر ميگيره ، دروغ زياد ميگه ، زن بازه ، ? تا خط و موبايل داره و بيکاره منم ??سالمه اون ??سالشه متادون و قرص ضد جنون تو خونشونه ميگه از اون نيست ميخوام ازش جدا شم نميدونم اينا علايم چه مواد مخدريه جواب سوني کارت بيست : اگر قصد جدائي داريد دادگاه براي تشخيص اعتياد وي را به پزشکي قانوني ميفرستد و مشخص ميشود که معتاد هست يا نه و به چه چيزي

• ک ا و ه
:
با سلام 6 سال سابقه ی اعتیاد داشتم به 5 ماده ی مخدر و محرک و امروزه 19 ماه پاکی هروئین و 14 ماه پاکیه شیشه و دیگر موارد مخدر رو دارم در ابتدا تشکر میکنم از ادمین محترم سایت بابت اطلاع رسانیتون ققط جسارتا احساس میکنم اطلاعاتی که ارائه میدین نهایتا میتونه در شناخت معتاد کمک کنه وبس!!در جواب دوستانی هم که فرمودن من مصرف کردم تکه تکه و اینا همش حرفه، باید بگم که ساخت شیهشه معیار های مشخصی نداره و هر اشپزی جنس منحصر به خودش رو داره. تاثیرات مخرب و دوز مفیدشونم متفاوته متاسفانه اکثر شیشه هایی که در ایران تولید میشن بدترین نوع ممکن این ماده ی محرکنباتوجه ب تجربه نسبتا کمی ک دارم سعی میکنم کسی سوالی داشت درحدتوان کمکش کنم بخصوص کسایی ک جدیدا درگیراعتیادشدنتلگرامم:telegram.me/Rabo_KaVeH

• ناشناس
:
سلام دوستان ب28سالمه شوهرم اعتیاد داره جهنم واقعی زندگی بایه فردشیشه ای هستش ..بچه ندارم خدا شاهده ازلحاظ ظاهر وشخصیت کم ندارم ..ولی 4 ساله تلاش میکنم بخاطرشوهرم وخانوادم تحمل میکنم شاید فرجی بشه ..پارسال افسردگی گرفتم نمیدونم چکارکنم این زندگیوباچنگ دندون نگه داشتم شما خواهریابرادر بمن بگین چکارکنم هربارترگ میکنه بعدمدتی سراغش میره ..درد دنیا روشونه هام سنگینی میکنه از خودم جوانیم گذشتم ازخدامیخوام بمیرم رسیدم بن بست ..هیچوقت فک نمیکردم بایه پسرسیگاری ازدواج کنم چ برسه معتاد ..دوستان کمکم کنید

• اسماعیل معتاد
:
من بعده هشت ماه پاکي الان دو هفته است شيشه و کمي شيره مصرف ميکنم ايا امکان بازگشتم وجود داره .لطفا راهکار بديد بدجور تو عذابم ک نميتونم ترک کنم.ممنونتون ميشم به راهکار بديد

جواب سوني کارت بيست : مهمتر از جسمتون ذهنتون است که آلوده است واسه همين بيخودي تلقين ميکنه که نميتونم ترک کنم ، اين همه آدم ترک کردند و خيلي بدتر از شما بودند و حتي گاهي بدون دوا و دکتر و مراقب ترک کردند ، فقط يکروز به اين نتيجه رسيدند که من جايگاهم اينقدر پست نيست و يک يا علي گفتند و همه چي را ريختند تو آشغال دوني و شروع کردند ، يکي از بهترين جاها براي ترک کمک از معتادهائي است که الان مدتهاست پاک شده اند و در گروهي به نام انجمن معتادان گمنام دور هم جمع ميشوند ، در گوگل سرچ کنيد و باهاشون ارتباط بگيريد ، خدا ياور شروع کنندگان است

• شقایق
:
واقعا با خوندن کامنتها ،خیلی ناراحت شدم خدایااا هیچ بنده ای رو تنها نزار ،

• همسفر
:
ترک شیشه امکان پذیره و به تجربه من فقط در کنگره ۶۰ ؛اگرچه تا تجربه نکنین متوجه نمیشین.ولی کنگره ۶۰ زندگی منو بهم برگردوند

• سعید حسین زاده
:
با سلام وقتي که اومدم اينجا حرف هاي بيمارهاي مثل خودمو خوندم انتظار داشتم بخونم خودمو توجيح کنم که ترک کنم واقعا براي بعضي ها متاسفم نميدونن که معتاد وقتي گرفتار ميشه که خودشو توجيح ميکنه که اين کار پيش اومد ميکشم امروز عروسيه بکشم فردا دوستم با زنش دعواش شده بکشم با همين حرفا و توجيح کردنها الان دو ساله هم ترياک شيره رو ميزدم گذاشتم کنار دارم متادون با شيشه مصرف ميکنم کي ميگه توهم نداره داره من خودم جن و پري و هرچي دلت بخواد بچشم خودم ديدم البته از وقتي که شيشه ميکشم سابقه رواني و مريض هم نيستم خدا شاهده ميخوام ترک کنم بخاطر چندتا چيزي که از دست دادم اعتماد خانواده پسرم منو قبول نداره بيکار شدم هيچکس حرفاي يه شيشه اي رو باور نميکنه بايد سه ساعت جون عزيزاتو قسم بخوري بعد گنج قارون هم داشته باشي تموم ميشه محتاج خلق ميشي قبول کن رسيدم بجايي که ميخواستم ناموسمو بفروشم بايد ترک کنم

• س
:
سلاممن براي ازدواج با يه پسري اشناشدم كه طلاق گرفتهو بعد از 1سال الان فهميدم كه قرص هاي خواب آور مصرف ميكنه و هرسري هم دليل رو پرسيدم گفته كه به قرص هاي خواب اور اعتياد داشتهبسيار پرخاشگر و عصبيه و خيلي سريع رفتارش تغيير ميكنهتا 1 ماه پيش كه گفت قرص رو گذاشته كنار سيگار هم ميكشيد كه اونم گذاشته كناراما نميدونم چرا حس ميكنم قبلا شيشه مصرف ميكردهدندوناش همه سالمن حتي ي دندون خراب هم ندارهيه بار هم با چاقو بهم حمله كرد البته مال خيلي وقت پيشهايا به نظرتون شك من درسته؟!و امكان اعتياد قبلا وجود داشته؟!ميتونم با ازمايشي بفهمم كه مصرف كننده بوده يا هست؟! لطفا جواب بدين ممنون!!!

جواب سوني کارت بيست : تقريبا دليل بسياري از اعتياد ها نداشتن نقطه اتکا و آرامش روحي است و با اينکار طرف سعي ميکند براي لحظاتي براي خودش آرامش بخرد ،‌ اگر او خودش مايل باشد مراجعه به روانکاو مجرب شايد بتواند قسمتهائي از روان فرد را ترميم کند چه معتاد باشد چه داراي مشکلات عصبي و رفتاري ، ولي اصل بر اين است که خودش قبول کند که مشکل دارد و بخواهد مشکلش حل شود وگرنه تلاش چندان مثمر ثمر نخواهد بود و بازدهي کمي خواهد داشت ،‌ ضمنا اگر هنوز عقد و عروسي نکرده ايد اصلا توصيه نميکنم رابطه را ادامه دهيد ، تلاش شما بايد در صورتي باشد که ازدواج کرده باشيد و چاره اي جز اصلاح وضعيت نداشته باشيد وگرنه ازدواج با کسيکه با چاقو به شما حمله کرده عاقلانه نيست

• مریم
:
سلام من پدرم حدودا 20سال مصرف کننده بود اوایل تریاک مصرف میکرد قدیما که شیشه و این چیزا نبود ولی اواخر هر نوع موادی که بگید مصرف میکرد به طرز وحشتناکی لاغر شده بود درسته هیچوقت به ما احساسی نداشت ولی من همین الان هم که یاد اون روزهاش میوفتم حالم بد میشه،پدرم بعد از 20 سال اعتیاد ترک کرد توسط کمپ معتادان گمنام و 5 سال پاک بود ولی الان بعد از 5 سال با یه عده ای اشنا شده بود که اواخر بهش شک داشتیم و دیروز مادرم از پاکت سیگارش شیشه پیدا کرده و یه شدت باهم درگیر هستن به نظرتون راهی هست و اینکه من به شدت میترسم جوری که شبا خوابم نمیره میترسم بلایی سر خواهرم و ماردم بیاره حالم خیلی بده لطفا کمکم کنید توروخدا کمک کنید

• امید ۲۰
:
سلام من یه معتادم اعتیاد شدید به هرویین یه خواهشی که از تمام کسایی که این متنو الان میخونم دارم اگر پسر یا دختر جوان نو خانواده دارید که معتاد نیس خیلی خیلی حواستون بهش باشه نزارید قهوه خونه بره نزارید سیگار بکشه دوستاشو چک کنید.بخدا منی که الان هرویینیم به دنیا آمدم دوا نمی کشیدم از سیگارو قلیون بعد عرق خوردم بعد سیگاری کشیدن با کسایی پریدم سن بالا تر از من بعد ترامادال تریاک بعد تریاک جواب گو مرفینی که بدنم میخواستو نداشت شیره کشیدم بعدیه مدت جواب نداد الانم دوا الانم دوا خیلی وقته نعشگی برام نداره میکشم روپام وایستم خمار نباشم وقتی خمارم پول ندارم دست به خیلی کارا میزنم که زمانی که معتاد نبودم فکر به همچین کاری عذاب آور بود برا از دوزدی گرفته تا زورگیریو کاسبی کردن مواد ولی الان عین

• مریم
:
با سلام، معتادي که ميگه شيشه ترک کرده، اما باز به مدت چند روز خواب نداره، ممکنه دوباره در حال مصرف باشه؟ وزنش هم خيلي کم شده

جواب سوني کارت بيست : امکانش هست ، معتادي که بدون ترميم روح و روانش ترک ميکند بازگشتش بسيار محتمل است ، مثل کسيکه بدون اينکه پس زمينه فکرش را در زمينه خوردن اصلاح نکند رژيم بگيرد ، قرص لاغري بخورد کمربند لاغري ببندد و دهها روش ديگر را طي کند ولي وقتي ذهنش به او امر به خوردن بيشتر ميکند و نتواند جلوي آن را بگيرد همه اين روشها بلااثر هستند ، اي برادر تو همه انديشه اي ، مابقي خود استخوان و ريشه اي

کسيکه ترک ميکند لازم دارد شرايط فکري ، روحي ، تفريحي ، دوستي و کاري وي تغيير يابد وگرنه در همان شرايط قبل دوباره معتاد ميشود

• سلطان دردوغم
:
اقاي عزيز تو اول شعور حرف زدن ياد بگير بعد بيا جواب بده. تو که ميگي بايد رفت کلاس معتادن گمنام اينم ميدوني ادم معتاد و مثل يک فرد مريض باهاش برخورد ميشه اونوقت تو چرت و پرتا چيه ميگي همشون جاني و ديوانه هستن

جواب سوني کارت بيست : جاني ها ، دزدها و رواني ها هم به نوعي بيمار هستند ولي اين دليل نميشود که از آنها حذر نکرد و احتياط ننمود ، شما کافيست کلمه معتاد شيشه و قتل را در گوگل سرچ کنيد تا دهها و صدها عکس از فجايع مربوطه را مشاهده نمائيد ، همه اين افراد داراي رفتار طبيعي بوده اند ولي در يک جنون آني بر اثر مصرف مواد فاجعه آفريده اند ،‌ درمان جايگاه خودش را دارد و احتياط جايگاه خودش را

• محمد
:
سلام‌ من‌ سالي يک بار شيشه‌ مي کشم‌ ايا ضرري برام‌ داره يا نه؟ ممنون مي شم

جواب سوني کارت بيست : آيا خوردن نصف قاشق چايخوري اسيد يا بنزين ضرري براي بدن دارد ،‌ قطعا ضرر دارد حتي اگر اثرش قوي نباشد ، تازه اسيد و بنزين معتاد نميکنند ولي شيشه شما را به آرامي ميبلعد و معتاد ميکند ،‌ تقريبا تمام افراد از مصرف بسيار تفريحي و سال و ماهي يکبار شروع کرده اند ، هيچ معتادي از روزي يک لول ترياک شروع نکرده

چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

• آرش م
:
سلام من خودم 8 سال موادمخدر مصرف ميکردم چند بارم ترک کردم ولي بازم نشد معتاد تا خودش نخواد نميشه ولي بعضيهاشم بايد هل داد خدارو شکر الان 54 روزه پاکم و مصرف نميکنم ترکش اسونه ولي نگه داشتن پاکيش سخته انشالله همه مصرف کننده ها برگردن

جواب سوني کارت بيست : شمردن روزها گاهي دليلي ميشود براي بازگشت ، اگر پاک شديد ديگر روز شمردن ندارد ، در حديثي از امام معصوم نقل به مضمون ميفرمايد فکر درباره گناه انسان را به سمت گناه ميکشاند ، آن دوران تمام شده ، کات ، شمارش نکنيد و از رفقا ، تفريحات ، مکان ها و چيزهائي که شما را به آن روزها بر ميگرداند سريعا دوري کنيد

• ..
:
داداش منم ٥سال ميكشيد تا ديروز خودش اومد رفتيم كمب و الان داره ترك ميكنه خيلي خوشحالم

• ایوب ازخوزستان
:
به کمک نیاز دارم مصرف متادون وشیشه و مورفین دوا

• زهرا
:
دوست عزیزمیشه کمکم کنی

• زهرا
:
سلام دوستان عزيز ميشه کمکم کنيد من شوهرم دوبار شيشه کشيده علائمش هم اين بود همش ميگفت تو داري به من خيانت ميکني شبا نميخوابيد صبح که ميشد يک ساعت ميخوابيد بعدش دوباره شروع ميکرد چرتو پرت گفتن همش ميگفت تمام مردا و زنان بهم ديگر خيانت ميکنن ولي من نميتونم اين امر رو قبول کنم زنم رو بدم دست کسي ديگه جلو چشم خودم ، هر چي براش توضيح ميدادم که من همونيم که ميگفتي تو اين دنيا فقط به تو ميتونم اطمينان کنم هرچي براش قسم ميخوردم قبول نميکرد فقط حرف خودشو قبول داشت. الان 25 روز پيش دوباره مشکل برام پيش اومد بهم گير ميداد که خانواده ام بهم خيانت ميکنن ولي تو از من پنهان کاري ميکني هر چي ميگم من هيچي نديدم قبول نميکنه شباهم نميخوابيد الان ميگه بدنم حساس سه روز پشت سرهم قرص ترامادول 200 خوردم الانم 4 ماه عروسي کردم دوباره دچار همچين مشکلي شده ميشه راهنماييم کنيد که ببينم شيشه مصرف کرده يا نه

جواب سوني کارت بيست : اينها ممکن است علائم مصرف شيشه باشد و ممکن است نوعي بيماري رواني باشد ، لازم است با کمک کسي که ايشان ازش حرف شنوي دارد ايشان را به متخصص نشان دهيد ، صد البته يک فرد معتاد بايد به اين نتيجه برسد که لازم است پاک شود وگرنه با اجبار و بدون ارداه فقط براي مدت کوتاهي ميتواند اين اعتياد را ترک کند و دوباره بازگشت ميکند ، فرد معتاد مهم تر از جسمش ، روح و روانش گرفتار و آلوده شده است ، يکي از بهترين جاها براي ترک ( انجمن معتادان گمنام ) است ، اين نام را در گوگل سرچ کنيد

• گمنام
:
شب هاي امتحان شيشه ميکشم و تا صبح درس ميخونم و فکر ميکنم که معتاد نميشم.لطفا کمکم کنيدجواب سوني کارت بيست : درس ميخوانيد که فهم و درک و دانش تان بالا برود يا معتاد شويد ؟ اگر کمي نظم پيدا کنيد آنقدر وقت اضافي مي آوريد که نميدانيد با اين همه وقت مفيد چه کنيد و ديگر لازم نيست شب امتحان بيداري بکشيد آنهم با خطر اعتياد به شيشه

• نازیلا سرخوش
:
سلام تو رو خدا برای همه معتادین دعا کنید که برگردند دعا کنید خدا کمکشون کنه ترک کنن دعاکنید زمانی بشه حتی یه معتادم تو جامعه مون نباشه

• پانیدا
:
آيا واقعا کمپ ترک اعتياد موثره؟ برا کسي که هم شيشه هم هرويين وهم چيزاي ديگرو استفاده کرده؟

جواب سوني کارت بيست : مهمتر از جسم ، روح و روان بايد پاک شود ، بايد از آن محيط و دوستان و فکرهائي که وي را به سمت اعتياد کشيده اند دور شود ، يکي از بهترين جاها همانطور که بارها در اين صفحه متذکر شده ام ( انجمن معتادان گمنام )‌ است ، در گوگل اين نام را سرچ کنيد

• سحر س
:
سلام خسته نباشید همسرم پنج سال پیش ترک کرده ،امروز متوجه شدم که مصرف شیشه داره ،نمیدونم چه کار کنم ،کمک کنید

• Leyla
:
Khoda Rahm kard ye roz ghable khastegari motvajehe etiyade dostpesarm shodamHamechi tamoom shod bade 2 sal,Vase hamatoon doa goyam hamisheMovazebe salamatitoon bashid…

• پارسا عبدی
:
با عرض درود به بعشما عزیزبنده بعنوان شخصی که مدتها مدید با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و اعتیاد را چه تجربا و چه تئوریک به گوشت پوست لمس کردم و هم از نظر عملی و هم علمی به آگاهی تام در اینباره رسیدم، عرض میکنم: با وجود اینکه حضرتعالی دارای نیت مثبتی هستید و بی شک ، هیچ شبهه ای در مقصود و منظور (خیر) و (حسنه) تان وجود ندارد، ولیکن مطالبتان سرشار از اختلاط میان روایت صحیح و ضعیف بوده و دارای نواقصی اساسی و زیادی است.یعنی کاملا مشهود میباشد که جنابعالی اطلاعات دقیق، مستند و ملموسی از مساله اعتیاد و مخدرات گوناگون ندارید و بنا بر اطلاعات جسته گریخته و (صرفا) تئوریک و شاید هم گاهی با استفاده از شنیده های جزئی و نامعتبر و غیر میدانی توسط متکلمین درگیر اعتیاد، اقدام به اظهار نظر و توصیه و شرح و تفسیر میفرمایید(که میتوام به ضرس قاطع عرض کنم که این موضوع برای تمامی معتادین و مصرف کنندگانی که خود شخصا مساله را درک کرده اند، واضح و مبرهن است)توضیح جز به جز اشکالات و نواقص مذکور هم نیاز بشرح و بسط بسیار و توضیح مفصل دارد که البته برخاً توسط عده از عزیزان نیز (کم و بیش) اشاراتی به این حال ها صورت پذیرفت.. ((و ای کاش مجال مقتضی در جهت ذکر مورد بمورد و تشریح کاملی از مواردِ موردِ بحث در اختیار داشتم که بتوانم به توضیح موارد اختلافی و شبهه ناک بپردارم… اما متاسفانه که وقت فرصتی نیست و مقامش نیز! ))بهرحال… با وجود همه اینها، همین که شما ، اینگونه صمیمان، در مسیر کمک به آسیب دیدگان و مددرسانی به مبتلایان گام برمیدارید و به زعم خود در راه اطلاع‌رسانی، آگاهسازی و اصلاح تلاش میکنید ، جای بسی تقدیر و تشکر و دست مریزاد دارد.بنده به نوبه خود سپاسگزارم و صمیمانه ترین تشکرات را به حضرتعالی تقدیم میکنم،فلذا بعنوان پیشنهاد، اکیداً توصیه میکنم که حتما اطلاعات و آگاهی خود را تا حد ممکنه بالا برده و حدالمقدور به علمتان بیافزاببد زیرا اطمینان داشته باشید وقتی آسیب دیده یا معتادی احساس کنند که مخاطبش، درک کاملی از مشکل او نداشته و آنچنان که باید قضیه و مشکلشان را فهم نمیکند (و اصطلاحا از ماجرا پرت است و تپی باغ نیست) ، ، تمام جهد و تلاشتان به بی نتیجه شده و هیچ تاثیر ملموس و حقیقی کسب نمیگردد،.بهر صورت از دور دستانتان را می فشارم و برایتان بهکامی ، پیشرفت و تعالی در مسیر هداف مقدس و زیبایتان را آرزو دارم.به امید بهبودی همگانی.زیبا و استوار باشید…والسلام علی من اتبع الهدی.با حق… تا حق… «یا حق»

• میثم
:
چی بگم والا خودم مصرفیم درد کشیدم. خدا لعنتشون کنه اینقد سیاستشون دقیقه که از 100 نفر جوان شاید چندتاشون به دام نیفتادن!.اینقدر ک ب مشروب گیر میدن ولی در عوض تو هر کوچه چندتا ساقی مخدر هست.

• محمد یاری
:
معتاد هاي شيشه خوب نميشن حکم تير بايد براشون صادر کرد بهشون ياد ميدن ترس و رعب و وحشت ايجاد کنن تا به منافعشون برسن و کاملا بي احساس ميشن تحت هيچ شرايطي خوب نميشن اونايي که مصرف بالا داشتن و هر روز مصرف کردن هيچ دارويي هم وجود نداره که اينارو خوب کنه فقط مزاحم زندگيه ديگران هستن همين يه مشت دکتر هم جمع شدن فقط مثل مسکن عمل ميکنن و به اهداف معتاد ها عمل ميکنن براي خرج جيب خودشون اولين بيماري شيشه بي شعوريه که فرد مصرف کننده دچارش ميشه برادر من 12 ساله بهترين بيمارستان ها بهترين کمپ ها بهترين مشاور ها بهترين جن گير ها و… که توهم ميزنه براش فراهم کرديم اما جا خوش کرده خيالش راحته مادر هست پدر هست دکتر هست ميره مصرف ميکنه اذيت ميکنه خودشو ميزنه به مظلومي کسي که ويروس شيشه به بدنش وارد ميشه معتاده بايد آدم بشه برادرا خواهر ها به خودتون بيايد بندازيد بيرون معتاد رو از خونه تو خونه هم رحم نکنيد بزنيد يا آدم ميشن يا ميميرن به درد نميخورن حي بها بدي فکر ميکنن چه خبره دولت هم بدش نمياد شما تو بدبختي باشين خودتون امام زمان زندگي خودتون باشيد تا امام زمان ظهور کنه

• از اسلامشهر
:
سلام من 5ساله ازدواج کردم شوهرم شیشه میکشه ولی میگه من همیشه نمیکشم وفقط وقتی میخوام حال خوبی داشته باشم هفته ای 1بار ولی وقتی 1بار استفاده میکنه چند روز پشت سر هم ادامه میده با این که چند بار پایپ و وسایلاشو پیدا کردم و ازش گرفتم ولی بازم زیر بار نمیره ومیگه من معتاد نیستم وحاضر به ترک نیست تو رو خدا کمکم کنید من باید چیکار کنم خانوادم هم دیگه خسته شدن دیگه اجازه نمی دن من باهاش زندگی کنم راهنمایم کنید

• بی ارزشم
:
خیلی بدم

• دلشکسته
:
سپهرم معتاد شد يهويي رفت چهارماه بود عاشقش شدم الان سه ماه بي خبرم ازش ابجيش گفت کمپه چهار روز پيش گفت فرار کرده يني سه ماه کمپ بوده.با اينکه وقتي بامن بود همش دروغ بود ولي عاشقشم .عشق بد درديه از بس گريه کردم ديگه حالم از گريه کردن بهم ميخوره اين عسکا ديدم اشکم در اومد نظراتم همينجور .اهايي کسااايي که معتادين لااقل فقط عاشق موادتون بشين ديگه دل يه دخترو نشکونين به خودتون وابستش نکنين ديوونش نکنين.من 18سالمه.حاااااالم بده دعا کنين بميرم.من از عشقم خيلييي دورم من شيرازم اون تهرون.بي خبري از عشقت خيلي بده اين که نتوني براش کاري کني.کاش يه بار باهام حرف ميزد ولي فک کنم فقط من عاشقش بودم اون عاشق موادش بود.اخرين حرفش اين بود ،خييلي داغونم .منم الان ميگم خيييلي داغونم برام دعا کنيد

• کوثر
:
ای خدای من ای خدا …….. ببین جوونای مملکتمون رو به چه روزی انداختن ……واقعا دلم براشون سوخت ان شاالله امام زمان (عج) زود تر ظهور کنه …..این آمار افتضاحه افتضاح

• اکرم
:
در یک کلام مردونگیتونو نشون بدین بزارین کنار این لعنتیو که جز بدبختی چیز دیگه ای نداره…بخاطر خودتون و خانوادتون..

• هانیه
:
سلام برادر من ده ساله که شیشه مصرف میکنه پنج ماه پاکه بعد دوباره مصرف میکنه در دوره مصرفش مامانو بابام خیلی عذاب میکشن به دلیل توهمو بیقراریهای شدید من ازدواج کردم مامانم از بی امنیتی همش پیش منه لطفا کمکم کنید

• Arashqaderi5563@gmail.com
:
باسلام ینده ده سال مصرف کننده شیشه و تریاک و وقرص بودم الان خدارو شکر شش ساله مصرف نمیکنم فقط هرکی میخواد سیستم شبه افیونی بدنش شروع به تولید کنه بره کنگره 60 اینجوری وسوسه دیگه نداری چیزی که انسانو پیر میکنه و اخرش نابود

• مهشید مقدم
:
همسر من ترياک مصرف ميکرد چند سال بعد مصرف شيشه را شروع کرد خودش چند ماه پيش گفت خسته شدم ميخوام ترک کنم رفت يکي از اين مراکز داروي متادون گرفت ترياک را ترک کرده اما شيشه را هر چند وقت يکبار ميگيره استفاده ميکنه خسته که ميشه ميزاره کنار چند روز مداوم خوابه وقتي هم که بيداره بامن دعوا ميکنه فحش ميده هرچي جلوي دستش پرت ميکنه از نوجواني هم مشکل اعصاب داشته من هرجوري شده با حرف دعوت به آرامشش ميکنم يه پسر 14 ساله دارم براي اون ناراحتم خيلي باهوش اما به خاطر جو خونه نميتونه درست درس بخونه همسرم همش داد ميزنه وقتي مصرف نميکنه نميدونم بايد باهاش چيکار کنم البته به اون مرکز نگفته که شيشه مصرف ميکنه الان در روز حدود 15 سي سي متادون ميخوره اگه ميشه راهنماييم کنيد واقعا در مانده شدم به خاطر فرزندم که تو سن بلوغ و حساس خيلي ناراحتم

جواب سوني کارت بيست : مطمئنا اگر مرکز مجاز ترک اعتياد باشه بهتر از من و شما ميدانند چطور باهاش رفتار کنند ، شما نبايد چيزي از اعتياد همسرتان را از آنها کتمان کنيد و اطلاعات ناقص بدهيد ، گاهي درمانهاي نامناسب وضعيت را بدتر ميکند

• فاطمه✌
:
سلام من چندبار کشيدم بار اول خيلي حس عجيبي بود تا دوشب نخوابيدم اما بار سوم بهم انرژي داد ولي يه شب تو خونه داشتم قليون ميکشيدم ديدم هيچي دود خودم نميشه ناموسا اصلا معلوم نيست چيه شيشه فاز خوبي نداره حال نکردم فقط قليون

• سحر
:
دیروز فهمیدم شوهرم شیشه مصرف میکنه اون خلبانه دارم ویوونه میشم چیکار کنم اخلاقش خیلی بد نمیدونم چیکار کنم

• دختر یه پدر با غیرت
:
سلام به همه ي اونايي که حرفه منا ميخونن باباي من چار سال شيشه مصرف ميکرد.همه چيمونو از دست داديم.تايه روز پذيرفت که مصرف کنندس و به اجبار رفت کمپ.روزا ميرفتم اونجا و از خوشحالي فقط گريه ميکردم. باباي عزيز من ترک کرد بخاطر من. بخاطر خوشبختي من. يعني ميتونم براش جبران کنم. دختر عاشق باباس. باباهاي عزيز دل دخترت بشکنه دل خدا ميشکنه. با سختي ترک کرد اما الان يه مرد. شما نميخوايد مرد باشيد. هيچوقت برا خوب شدن دير نيست. لبخند قشنگ بچه هاتونو بخريد. بابام که ترک کرد خوشبختي دويده امده تو خونه. خيلي سختي کشيديم اماحالا هميشه ميگم شايد اين امتحانش بوده واسه نشون دادنه غيرت و اراده و مردونگي و پهلووني بابام.رستم و تختي امروز ميتوتيد شما باشيد باباجونم عاشقتم قهرمان زندگي من

• رضاطیب
:
سلام.من هفت سال پاک بودم.توسط انجمن معتادان گمنام.امامتاستفانه بعلت نرفتن جلسات ودورشدن ازدوستان بهبودی .مصرف شیشه شروع کردم.اماباخواندن مطالب سونی بیست الان هفده روزاست پاکم.دوستان من دراین مدت مصرف سرطان پروستات گرفتم.دوستان مصرف شیشه تخریب.بالایی دارد.جدی بگیرید

• حرفای یه معتاد 30ساله جنوبی
:
جواب سوني کارت بيست برادر باشماهستم.بنده محمد30ساله از خوزستان..اعتياد دارم .خودالان من نعشه شيشه هستم و سه روزه ک بيدارم وحتي پلکامو روهم نزاشتم ودارم باحال خرابم اينو مينويسم.برادرمن توصلاحيت جواب دادن سوالو نداري.تيکه کردن و ديدن اينا نشد حرف ماهم خيلي چيزا ديديم.که تو حتي نميتوني فکرشو بکني.شيشه روان گردانه درسته ،حشيش هم روانگردانه ولي دوزش پايين.ماري جوونا هم روانگردانه.پس همه ي اينا عاقبتشون توهمه و مرگ و تيکه تيکه کردنه؟اين حرفاي تورو کسايي ک اشنايي ندارن بامواد و اعتياد ندارن باور ميکنن…اگر تو اطلاعات از بچه محلاتون جمع کردي ما خودمون تجربش کرديم گرچه جز بدبختي هيچي نداره و ادم روخارميکنه.بدن ادم ميشه منبع عفونت .خماري شيشه فقط خوابه و درد نداره اصلا.چندروز ميخابي همين.ولي وسوسه داره.وسوسه دودسفيدي که ميچرخه توي پايپ.يه دودبگيري تا جنستو تموم نکني دست برنميداري شيشه ميبردت توي بحر خودش و فعاليت مغزو چندبرابر ميکنه و بي خوابيش بخاطر همينه ک فعاليت مغرو چندبرابر ميکنه گرچه همين فشار مياره به موي رگ هات و …خب اوني که گفت چندين سال شيشه کشيدي؟گفته بودي دوسال هم شيشه تزريق کردي؟شيشه و تزريق؟؟؟تو اگر توي دام اين مواد ميفتادي اين حرفارونميزدي کاکا ازحرفات مشخصه که چيزي شنيدي ولي بهش نرسيدي.انشالله همه معتاد هاخودشون تصميم به ترک بگيرن و ترک کنن.گرچه ترک کردن بازم يه روزي دوباره توي دام اعتياد ميفتي.از 100نفري ک ترک ميکنن 15نفرپاک ميمونن75 نفربازم ميفتن تو دام مواد …انشالله خدا کمراونايي که موادو وارد کردن و توزيع کردن بين جوونها تا بتونن جوونهارو کنترل کنن رو بشکنه..ادم معتاد ترس نداره اون يه بيماره ولي اين بيماري مناسفانه سخترين بيماريه و اگرهم ترک کني هرموادي رو تاابد وسوسش توي سرته مگراينکه دورت شلوغ باشه و مشغول باشي و يه دقيقه هم بيکار نموني و افراد دورت همه پاک باشن.اميدوارم هممون اين زهرماري رو کناربزارم و سينمون رو سپرکنيم و با توزيع کننده ها بجنگيم که دارن اينطوري جوونهاي مملکت رو سست ميکنن.يکم بيانديشين..التماس تفکر دوستان

• سیما
:
سلام.شوهرم ترياک مصرف ميکرد الان چندوقته احساس ميکنم شيشه مصرف ميکنه.از کجا مطمئن شم که مصرف ميکنه يانه.لاغرشده صورتشم سفيد بود اما الان کبود شد رنگ پوستش.توروخدا بگيد چيکار کنم مطمئن شم هست يانه

جواب سوني کارت بيست : ممکن است اينها علائم يک بيماري باشد ولي براي اطمينان لوازم و جاهائي که فکر ميکنيد ممکن است وسائل مصرف شيشه را مخفي ميکند را بگرديد ، البته راه علمي آن آزمايش پزشکي مخصوص اين مواد است که البته با آزمايش مرفين و مواد مخدر سنتي مانند ترياک و هروئين فرق دارد

• نگار
:
سلام به همگي من 24 سال دارم بايه پسر که 32 سال داشت و تک فرزند بود آشنا شدم که بسيار خوش اندام و چهره زيبائي داشت و يکي از سرمايه دار ترين خانواده ها بودن مابراي شناخت براي ازدواج يک سال باهم دوست بوديم که من واقعا بهش علاقه مندشدم و بسيار پخته و جا افتاده حرف ميزد و روي من هم تاثير ميذاشت ومن رو هم با خانوادش آشنا کرد و از من خواستگاري کرد اما بعد از مدتي مدام به من شک ميکرد و حتي به هرکس که نگاه هم ميکردم ميگفت با همه دوستي و رابطه اي جنسي داري و تو قبلا ازدواج کردي و اينکه ميخوام اسيد بپاشم روي صورتت که خيانتي که به من کردي جبران بشه. هرکاري که کردم نتونستم کمکش کنم من به اصرار خانوادم باهاش تموم کردم اما هنوزم دلم پيششه نميدونم چيکار کنم کمکم کنيد

جواب سوني کارت بيست : گاهي برخي افراد تحت تاثير مواد مخدر صنعتي مانند شيشه و مواد مشابه دچار چنين توهماتي ميشوند ، گاهي نيز بعلت برخي مشکلات روحي و رواني فرد دچار بدبيني به اطرافيان ميشود که با درمان داروئي و حذف عوامل ايجاد کننده اين مشکل ميتوان آنرا درمان کرد ، البته اين را هم ميتوان مد نظر داشت که شايد ايشان از ازدواج به هر دليلي پشيمان شده و چون نميتوانسته به راحتي شما را از خودش جدا کنه چنين موردي را مطرح کرده است ، در هر شرايطي عشق يکطرفه نتيجه مطلوبي در بر نخواهد داشت

• نجوا
:
سلام شوهرم خارج از کشور شاغله چند ماهي يکبار که مياد برا لذت جنسي شيشه مصرف ميکنيم ديگه نميخوام سراغش برم نه من نه شوهرم لطفا کمک کنيد و آيا متادون رو ميشه با مصرف شيشه ترک کرد

جواب سوني کارت بيست : کار سرخود براي ترک نکنيد براي ترک مواد مخدر يکي از بهترين جاها (انجمن معتادان گمنام) است و براي رفع مشکلات اعتياد و پرکاري جنسي (انجمن معتادان جنسي گمنام) است ،‌ در گوگل سرچ کنيد و محل برگزاري جلسات آن در شهر خود را پيدا کنيد

• یه بدبخت دیگه…..
:
گفتن اين موارد هيچ مشکلي رو حل نميکنه….منم امروز مطمئن شدم شوهرم شيشه مي کشه…. اما با داشتن بچه تو اين کشور خراب شده هيچ راهي ندارم بجز آوارگي….

جواب سوني کارت بيست : اعتياد پايان راه نيست يک بي راهه رفتن است ، اگر فرد معتاد خودش مايل به ترک باشد ميتوان به او کمک کرد که باز گردد ولي تا وقتي خودش نخواهد ترک هاي اجباري موقتي خواهند بود ،‌ تلاشتان را بکنيد و به خدا توکل کنيد شايد همه چيز بهتر از قبلش شد البته راه سخت و طولاني در پيش داريد ولي بهتر از هيچ کاري نکردن است

• ساجد فنجانی بور
:
با سلام من يک جوان 28ساله اي هستم که 12سال مواد مصرف کردم.مثل همه معتادا مصرف ميکردم.شيشه.ترياک.قرص.هروىين.زندگيم ترکيد،خيلي شکست خوردم تو زندگيم.تا اينکه. بعداز12سال مصرف. تصميم گرفتم ترک کنم.رفتم کمپ 28روز اونجا بودم بدون خوردن1دونه قرص.درد خماري رو کشيدم و تمام شد.با مواد خداحافظي کردم.الان توسط جلسات NA پاکم. پاکيم شد 1سال و3ماه و20روز . خدايا شکرت ، ساجد از اهواز

• حسن
:
ببین بیداره کم اشتها شده نازی

• محمد
:
برادري که جواب مي دهند (جواب سوني کارت بيست) اين مزخرفات چيه به خورد مردم ميدي: (و به آخرين حد بد آن فکر کنيد ، فکر کنيد در يک جنون آني شما را تکه تکه کرده و در فريزر پلاستيک پلاستيک بسته بندي کرده واسه غذاي فردا )شما که کوچکترين اطلاعي از مواد مخدر و شيشه و… نداريد چرا سعي ميکنيد تا اين حد اضحار نظر کنيد!!!؟؟؟؟ ضمناً دوستاني که گرفتار اعتياد به شيشه هستيد، من 7 سال شيشه مصرف مي کردم که از همين 7 سال 3 سال آن همراه با تزريق بود ، دوستان هيچ وقت براي فراموش کردن شيشه و کنار گذاشتن براي هميشه دير نيست من الان 2 سال است که حتي رنگ آن را هم نديدم فقط کمي غيرت مي خواهد ، براي اولين قدم تمام چيزهايي که مربوط به کشيدن است دور بريزيد ( فندک ، پايپ ، شيشه و…) من به تنهايي و بدون هيچ دارويي کنار گذاشتم و اين ابداً مشکل نيست فقط براي چند روز زياد مي خوابيد. فقط اصل اين که دوباره به سمتش نرويد حتي براي يک بار!!!

جواب سوني کارت بيست : خوشحاليم که پاک شديد ، من چيزي را برايتان توضيح دادم که آن صحنه ها را ديده ام ، شما کافيست کلمه (شيشه و جنايت) را در گوگل سرچ کنيد تا ببينيد اصلا جنايات فجيع در اثر توهم شيشه چرت و پرت نيست ،‌ اگر شما هفت سال معتاد بوديد و مرتکب جنايت نشده ايد دليل بر اين نيست که ديگران هم دچار نشده اند ، شما صحنه اره کردن فرزند توسط پدر شيشه اي را ديده ايد ؟؟؟ من ديده ام ، با اره آهن بر ، دست و پاها قطع شده ، بدن از وسط دو نيمه شده و همه جا غرق خون ،‌ شما هزاران بار کبريت روشن يا ته سيگار را پرتاب ميکنيد ولي شايد فقط يکبار باعث آتش سوزي مهيبي شويد

• علی
:
شیشه خیلی بده

• امیر.س
:
امیدوارم تمام کسانی که به مواد مخدر اعتیاددارند توسط خودشان نجات پیدا کنند چون هیچکس بجز خودتان نمیتواند کمکتان کند باید بخواهید.به امید انروز با دعا سلام صلوات هچیز درست نمیشه فقط همت خودتان.

• فاطی
:
سلام ببخشید شوهر من در هفته ۱ بار یا ۲ دوبار فقط میکشه من نمیدونم چرا اینجوریه حتی بعضی وقتا تا ۱ ماهم نمیکشه ولی بازم میره سراغش شیشه میشه راهنماییم کنید که چرا بعداز این مدتها میره و دوباره میکشه تو رو خدا جواب بدین

• رویا
:
من به شوهرم شک دارم فکرکنم شیشه میکشه ولی قبلا تریاک میکشید الانم براترک تریاک متادون میخوره بنظرتون کسی که متادون میخوره براترک شیشه میتونه بکشه

• احسان دمور
:
سلام میشه راهنمای کنید که چطور بلید شیشه رو ترک کرد نامزادم چند وقته داشت میکشید الان دیگه خسته شده میگه کمکم کن ترک کنم خواهشا راهنمای کنید که چطور ترک کن و راه درمانش و ترکش چطوریه

• نجات یافته
:
من 15 سال معتاد بودم از کشور فیلیپین معتاد به شابو و در ایران شیشه و وضع مالیمم خوب تا روزی 5 گرم با دوستان و پارتی های آنچنانی و سکس های بی مرز و آدمهای پوشالی تا اینکه همه چیمو تموم کردم یه معتاد میدونه که دنیا از تو سوراخ پایپ رد میشه یعنی چی غرورم نمیزاشت برگردم خونه پدری پس کارتن خواب شدم ولی پدرم پیدام کرد باز آدم نشدم تا اینکه معجزه رخ داد و یه فرشته با ایمانی که به من داشت ایمانی ک حتی خودم به خودم نداشتم با مشاوره رفتن و کمک من و به این دنیا باز گردوند خیلی سخت بود خیلی اذیت شد الان من 4 سال پاک پاکم ولی اون و 40 سال پیر کردم عشقم ازت ممنونم دوستان بازگشت از اعتیاد یه معجزه میخواد و یه قربانی نکنیید تورو خدا نکنید

• سمیه
:
سلام من هشت سال ازدواج کردم شوهرم اول ترياک ميکشيد من پرستار هستم من خيلي تلاش کردم ترک کنه ولي ترک نکرد برادراشم اعتياد داشت زنش طلاق گرفت و شوهر من خيلي تو چهارسال تاثير گذاشت الان شوهر من شيشه اي شد من نديدام شيشه بکشه ولي هميشه علايم داره و من ازش ازمايش گرفتم جزو امفتامين بود يه شب با چاقو بالا سر دخترم بود و يه شبم بالاسر خودم اگه دير بلند شد بودم مرده بودم خيلي به خانوادهاش گفتم پسرتون اعتياد دار ولي براشو مهم نيست من خودم همه اش کار ميکنم الان نزديک دوسال کار نداره دزديم ميکرد من تکليفم چيه بايد چيکار کنم من را راهنمايي کنيد
جواب سوني کارت بيست : فرد معتاد تا به حد انزجار از خودش نرسه و خودش اراده نکنه کسي نميتونه براش کاري بکنه و براي ترک يکي از بهترين جاها انجمن معتادان گمنام است

• سارا
:
من يه برادر شوهر دارم که 6 ماهه که شيشه مصرف ميکنه قبلا کراک کشيده و ترکش کرده تمام علائم شيشه رو داشته حالا که خانواده و زنش فهميدن ميگه من چيزي نميکشيدم اين يه تهمته که برادرام ميخوان زندگيمو خراب کنن اين دو ساله همش ترامادول ميخوره الانم که چيزي نميکشه باز ترامادول ميخوره خونه منم کنارشونه از من و شوهرمم خيلي بدش مياد به نظرتون بايد از اينجا برم براي حفظ جانمون يا مشکلي نيست خيلي پريشونم

جواب سوني کارت بيست : چون شما در يک منزل زندگي نميکنيد ان شاء الله مشکلي نيست ، سعي کنيد وقتي همسرتان منزل نيست او را به منزل راه ندهيد و خيلي احساس تنفر و دشمني را در وي برانگيخته نکنيد ، پريشان نباشيد ، حالات خطرناک فرد شيشه اي جوري نيست که هميشه و مدام وجود داشته باشد ، شايد يکبار بخاطر مصرف بيش از حد يا تداخل با مواد ديگر توهمات فرد بالا برود و مشکلي براي شما که در منزل ديگري هستيد نيست

• حامد
:
آقا این شیشه ای که الان هست از آنتی هیستامین درست میشه امفتامین کجا بود توهم هم کسی که میزنه از قبل مشکل داشته اره سر زدن چیه عمو

• fatima
:
وااای چه عکساییه مگه میشه اینجوری شده باشه هنوزم زنده باشه!!!! واقعا ترسناکه

• سعید
:
یلام دوستان حدود یک ساله که ازدواج کردم به دلیل فشار کاریم متادون مصرف کردم بعد با شروع به مصرف شیشه کردم که متادون نخورم ولی…..الان شدم دو سوخته.بارها سعی کردم اما نتونستم…برایم دعا کنید من زنو زندگیمو خیلی دوست دارم.

• کارو
:
با سلام /اقايي که جواب سوال هارو ميدي خسته نباشيد.ميخواستم بگم شما اصلا صلاحيت جواب دادن رو نداريد و يچيزايي شنيدي و داري همونارو به مردم ميگي يخچال چيه تيکه تيکه چيه اين مخدري که تو ايرانه 5 درصد هم اوني که شما ميگي نيست .خيليا گول ميخورن و يا ناخاسته ي کاري ميکنن داري ميگي طرف ديگه ادم نيست برو مواظب خودت باش .ولي اينو بدون که کسي درباره اعتياد صحبت ميکنه که تا تهش رفته باشه ويا حد اقل تجربش رو داشته باشه .

جواب سوني کارت بيست : شما اگر مثل من صحنه هاي تکه تکه کردن فرزندان به دست پدر شيشه اي را ديده بوديد چنين حرفي را نميزديد ، صحنه اره کردن سر پدر پير توسط پسر شيشه اي ، فيلم تيرباران دختران توسط پدر و ….. فجايع شيشه آنقدر سهمگين و دلخراش است که حتي وب سايتها مجاز به نمايش تصاوير آنها هم نيستند ، خانه هائي که در و ديوار آنها پر از خون است و تکه تکه هاي بدن اعضاي خانواده در کف اتاق پخش است ، تمام اين افرادي که مرتکب چنين فجايعي شدند مثل شما فکر ميکردند اين حرفها چرت و پرت روزنامه ها و وب سايتهاست و آنها خيلي به خودشان مسلط هستند و خيلي مردند و شايد صدها بار شيشه را مصرف ميکردند ولي فقط يکبار پيش آمده که مغز دچار چنان توهمي شده که نزديکان را به شکل هيولا ديده و آنچه نبايد رخ داده است ، هيچ وقت از مکر شيطان و قدرت خودت مطمئن نباش و از نصيحت دلسوزان دلزده نشو ، شيطان همين نزديکي است

• مصطفی
:
همه میتونن به همدیگه کمک کنن

• فهیمه عبدالهی
:
سلام.کسی میتونه سوالمو جواب بده؟آیا میشه یک بار شیشه مصرف کرد و معتاد نشد؟؟

• علی معتاد
:
من هیجده سالمه از یازده سالگی با سیگار و عرق شروع کردمبعدم دوا و شیشه من تنها جایی ک بهم کار داد ان ای بود{انجمن معتادان گمنام}الانم خداروشکر هفت ماهه پاکم و خیلی زندگی خوبی دارمان ای ب خیلی ها کار داده مطما باشید اگه جدی بگیرینش و روی اصول پیش برین ب شما هم کار میده

• نازی
:
سلام دوستان من به همسرم شک دارم شيشه مصرف مي کرد الان ميگه نميکشم از کجا بفهمم مصرف ميکنه يا نه همسايه هامون ميگن ديديم مصرف ميکنه اما من علائمي نميبينم يا شايد متوجه نمي شم ميشه کمک کنيد چطور بفهمم داره مصرف ميکنه

جواب سوني کارت بيست : واكنش‌هاي افرادي كه به مصرف شيشه وابسته شده‌اند به صورت حالاتي از خشم، پرخاشگري، سوءظن، بدبيني، افسردگي، بي تدبيري، عدم آرامش ، بي اشتهائي ، خرابي دندان ها مخصوصا دندانهاي جلو ، و … بروز مي كند ، فرد شيشه اي تصور مي كند كه افرادي همواره در تعقيبش هستند و رفتارهاي او را تحت نظر دارند يا همسر وي به او خيانت ميکند. او نسبت به وسايل الكترونيك مانند تلويزيون، پريز برق، كامپيوتر و يا حتي دريچه كولر حساس است و فكر مي كنند اين وسايل براي ضبط رفتار و گفته هاي او در خانه قرار داده شده است، بنابراين گاه به سمت اين وسايل حمله ور شده و آن ها را خرد مي كند. فرد شيشه اي در حالتهاي خطرناک فکر ميکند اطرافيان وي هيولا هستند و او بايد آنها را از بين ببرد يا گوسفندي هستند که وي موظف آنها را تکه تکه کرده و در فريزر قرار دهد يا کودکان اسباب بازي هائي هستند که درست راه نميروند و درست کار نميکنند و وي بايد با پيچ گوشتي و انبردست و چکش آنها را تعمير کند ، در واقع فرد شيشه اي يک جاني ديوانه است که مشخص نيست کي و کجا جنايتش را مرتکب ميشود

• ایرج
:
شیشه عشق منه

• رضا
:
من هم معتاد بودم تا حالا ده بارم کمپ ترک اعتیادرفتم بازکشیدم ولی این دفه به اراده خودم گزاشتم کناربدون کمپ ودارو از خدامیخام بقیه همدردام هم بزارن کنار منم براشون دعا میکنم

• امیر
:
من 36 سالمه قبلا تزریق شیشه میکردم و متادون هم مخوردم یه کلیننیک تو ی شهر رشت هست که خیلی عالیه البته برای اعتیاد شدید به شیشه 2 سال پیش اونجا بستری شدم 10 روز و دیگه مصرف نکردم 6 ماه بعد ااز ترک شیشه به یه کمپ رفتم متادون رو ترک کردم و الان خیلی راحتم .عوارض شیشه برای همه یکسان نیست وروی هر شخص بطور متفاوتی اثر گذاره

• 
:
سلام شوهر من سه ساله ترک کرده شيشه ميکشيد هرازگاهي شک ميکنم که ميکشه دوباره يا نه چيکار کنم مطمئن بشم؟

• امیر پناهی
:
کاش قدرت داشتم،باور کنید نسلتونو پاک میکردم،تا حالا سعی کردم ازارم به هیچ کس نرسه،ولی حاضرم شما معتادینو از دم قتلو عام کنم،تا خانواده و فرزندان مردم و نسل اینده از چنگ کثافتکاریه شما در امان باشند

• محبوبه ،ر
:
سلام ازخدا ميخام همه معتادها يا ترک کنند يا نباشد چون مايه ابروريزي هستن براي من که اينطوريه شبها بيشتر خونه نمياد يا نزديک صبح بارها ازش خواستم اما او خسته نشده قهر فايده نداشته صحبت کردن به اين نتيجه رسيدم فقط خودشون بايد غيرت خرج کنند ناخواسته باردار شدم نميدونم خوشحال باشم يا نه ولي پسر 8 سالم خيلي خوشحاله که 3 نفر تو خونه ميشيم اما من نگران اينده خرجي تربيت ……هستم براي فرج امام زمان صلوات

• سهیل احمدی
:
من 7ساله متادون مصرف ميکنم لب به موادي نزدم تا اينکه از دوستانم گفت شيشه براي سکس خوبه يکبار زدم حالم خيلي بد شد ايا براي من خطر داره که متادون مصرف ميکنم راهنماييم کنيد

• انتظار
:
خيلي عالي

• ناشناس
:
سلام مطالب خیلی درد ناکه ولی خدا واسه هر دردی درمان گذاشته ولی ب شرط اینکه خود طرف بخواد نجات پیدا کنه وخسته شده باشه در حال حاضر ن در ایران بلکه در کل جهان انجمن معتادان گمنام بهترین راه واسه نجات میباشد توصیه میکنم اگر خودتون گرفتارید یا عزیزی دارید ک گرفتار میباشد از این راه استفاده کنید و مطمئن باشید جواب میده من خودم چندین سال گرفتار بودم همه راهارو رفتم جواب نداد جز انجمن ب امید روزی ک هیچ عزیزی در عذاب نباشه خدا یارو نگهدار شما

• مهرزاد
:
مچ شوهرمو گرفتم درحال کشيدن شيشه ميدونم تازه شروع کرده گفته ديگه نميکشه و زندگي جديدي رو شروع ميکنه الان زياد ميخابه علتش چيه ؟ ايا ميتونه تو خونه ترک کنه تا چه مدت نکشه خيالم راحت بشه که ديگه نميره سراغش؟ وضيفه من به عنوان همسرش چيه و چطور رفتار کنم ايا چند وقت يه بار تذکر بدم و ياداوري کنم يا اسمشم نيارم و گذشته رو فراموش کنم و محبتمو بيشتر کنم واز دور مراقبش باشم؟

جواب سوني کارت بيست : چطوري ديگه نميکشه ؟ همينکه شما مچش را گرفتيد متنبه شد ؟ مگر ميشود به کسي که سم خورده بگوئيد مسموم نشو ، او فکرش و خونش مسموم اين کثافت شده و به اين راحتي نميتواند از شرش خلاص شود و بهتر است با انجمن معتادان گمنام مشورت کنيد و او را به اين کلاس هاي ببريد ، شما اگر او را دوست داريد راه مشکل و طولاني در پيش داريد تا روح و جسمش را پاک کنيد و نياز به راهنما و مشاوره داريد که اشتباه نکنيد ، نام اين انجمن را در گوگل سرچ کنيد

• افسانه
:
باسلام حدود۴ ساله همسرم شیشه مصرف میکنه 6ماهه که با بچه هام اومدم خونه مادرم هم خونه تحت اختیارشه هم یارانه سر کار هم نمیره اجاره خونه رو میدم شارژ رو هم پرداخت میکنم عملا من شوهر همسرم شدم جامون عوض شده خرج بچه هاش رو هم میدم امروز اتفاقی اومدم تو گوگل رسیدم به مطالب شما وقتی خوندم مطالب رو خیلی برام دردناک بود نظرات این عزیزان ایشالله بتونم یه تصمیم درست بگیرم منو راهنمایی بیشتر کنید ممنون ازتون

• پویا م
:
سلام تورو خدا کمکم کنید ساعت هاست دارم واسه پسر خالم بهترین دوسته بچگیم گریه میکنم امشب وقتی دیدمش داشت فرش رو میبرد بفروشه الان چهار ساله میکشه چکار کنم چهار بار کمپ رفته

• علی جعفری
:
با سلام دو روزه شیشه مصرف کردم متاهلم دلیل مصرفم سکس ولذت بیشتر ولی الان حالم خیلی بد حالت تهوع میل به هیچی ندارم چی کار کنم حالم خوب بشه این اولین واخرین بارم بود لطفا راهنمایم کند با تشکر

• فرهاد
:
سلام دوستان. من معتاد نيستم. تو زندگيم به سيگارم لب نزدم. امروز نشستم تمام کامنتاي شمارو خوندم. خيلي تکاندهنده بود. تو رو خدا هر جور ميتونين خودتونو نجات بدين. مشکل و ناراحتي تو زندگي هممون هست. نبايد با پناه بردن به اين مواد 1000 برابرش کرد. به خاطر خودتون و خانوادتون هر کاري لازمه بکنين که خودتونو نجات بدين و حقتونو از زندگي بگيرين

• ستاره
:
سلام من نیاز به یک مشاور دارم تا راهنماییم کنه فردی که خواستگارمه شیشه مصرف میکنه یا نه چطور می تونم با یه مشاور صحبت کنم

• افشین 4اتشه
:
با عرض سلام و احترام فروان خواهش ميکنم جواب من را بدهيد اگر فقط يک بار مصرف کني و تا اخر عمر تکرا نشود براي يک مرتبه بايد چيکار کرد که اثر شيشه از بين رود خواهش ميکنم زود جواب دهيد من فقط در 3 فروردين 95 براي اولين بار و اخرين بار شيشه مصرف کردم خواهش ميکنم جواب دهيد چي مصرف کنم

جواب سوني کارت بيست : هيچ چيز مصرف نکنيد ، شيشه بسيار خطرناک و اعتيادآور است به هر زحمتي است خودتان از مصرف دوباره آن دور کنيد وگرنه اين چاه راه بازگشت آساني ندارد ، اگر نتوانيد همين اول کار خودتان را نگه داريد ببينيد اگر بيشتر مصرف کنيد چه بلائي سر شما مي آورد

• پارسایی
:
من پدرم از سال 90 شروع به مصرف شيشه كرده مادرم به خاطر خرج و اينكه برادرم مي خواهد ازدواج كنه و پول مخارج ازدواج من و برادرم رو نداره داره زندگی میکنه دیگه نمی تونیم تحملش کنیم چی کارررر کنیم ؟؟

• مهدی
:
خيلي عذاب کشيدم..بماند ولي وقتي که معتاد بودم به خودم آسيب نميزدم اطرافيامو نابود ميکردم.. يک معتاد زمان مصرف مثله يک آدم کور و کر و لاله و هيچ چيز و هيچ نيرويي نميتونه اونوبه خودش بياره مگه اينکه خودش بخواد فقط بايد بخواد ..همه شخصيتي نهفته دارن ..نداي درون يک معتاد تا زمانيکه خودش نخواد و به نداي درونش گوش نده تو عذاب ميمونه.. من هيچکسو نه دوستام نه خونواده نه اجتماع ونه شرايطي که باهاشون مواجه بودمو مقصر نميدونم يک مجرم يا يک گناهکار هميشه براي فرار از واقعيت و مبرا کردن خودش و مقصرجلوه دادن خودش انگشت اتهامشو سمته ديگرون نشونه ميره و توجيح بهونه هاي غيرمنطقي و بي پايه اساس مثال ميزنه هيچکس تاخودش نخواد خراب نميشه پس يک معتادتا (خودش نخواد) هيچ نيرويي نميتونه نجاتش بده.. ما همه فقط ميتونيم وسيله و کمک باشيم

• مهسا ن
:
من همسرم سه ساله شیشه مصرف میکند دندانهای جلوش خراب شده من تازه فهمیدم خودش میگه مخواد ترک کنه ایا ممکنه ترک کنه

• پ
:
به امید روزی که بامعتادها مثل بیمار رفتار بشه .وای عزیزی که میگی معتادان بمیرن تا دامن بچه های مارو نگیره .البته که بیمار شمایید که مرگ دیگران رو ارزومندید.واقعا متاسفم برای اینطور ادمها

• حسین
:
سلام براي يکي ازبستگان خواستگارآمده که ازمن مشاوره خواستن متاسفانه اطلاعات کافي ازمواد مخدر ندارم ولي وقتي پسرديدم متوجه شدم دندانهاي سياه وجندتا هم افتاده ولي جواب آزمايشات خوب بوده دختر وپسر همديگرو مي خوان مي شه راهنماييهاي لازم را ارائه بدين که استرسهاي پدرومادر دختر برطرف بشه يا قطع ارتباط کنن متشکرم

جواب سوني کارت بيست : آزمايش معمول اعتياد بر اساس مورفين انجام ميشود که اعتياد شيشه يا مواد مخدر صنعتي را نشان نميدهد و لازم است آزمايش جداگانه مخصوص اين نوع مواد اخذ شود ،‌ ضمنا اين دندان ها اگر بر اثر مواد مخدر اينگونه نشده اند پس ممکن است بخاطر بيماري خاصي به اين شکل در آمده باشند ، اگر اعتياد در کار نباشد ولي فرد بيمار باشد آيا اين ازدواج به مصلحت هست و دختر ميتواند با يک فرد بيمار زندگي کند ؟ اين سئوالي است که خود دختر و والدينش بايد منطقي با آن برخورد کنند

• خسته
:
سلام خواهش ميکنم کمکم کنيد راهنمايي کنيد من عشق زندگيم 19سالش بود و از 17سالگي دچار اعتياد شد تو اين مدت من کنارش بودم و همچنان عاشق من بود 5,6 کمپ هم رفته بود ولي هيچ نشد داغون تر هم شد اصلا اين اوني نبود که ميشناختمش اعتيادش هم به هر کوفتي بود ميکشيد از هرويين ماري بخصوص شيشه 3سال معتاد بود نميدونم چطور زنده بود اما تا 5,6ماه پيش که از کمپ اومد ديگ منو نميخواست شما ميگيد چه اتفاقي براش افتاده بود؟تازه وقتي با شمارم که پيام دادم بهش گفت خط قبليتو چکار کردي گفتم خل شدي همينه ميگفت نه فلان خطو ميگم ديگه خبري نشد ازش بکل فراموش کرد توروخدا هر گماني که ميديد چه اتفاقي براش افتاده بوده؟جواب بديد

جواب سوني کارت بيست : اين عشق يکطرفه به يک آدم معتاد که حتي کمپ هم درستش نميکنه چه مفهومي و چه بهره اي دارد ؟ آيا ميتوانيد اين معتاد را خانواده معرفي کنيد براي ازدواج ؟ آيا رويتان ميشود به اقوام و دوستانتان بگوئيد همسر من معتاد است و من با آنکه ميدانستيم با او ازدواج کردم ؟

خواهي که جهان در کف اقبال تو باشد ، خواهان کسي باش که خواهان تو باشد

• محمد
:
حال و روز بدی دارم شیشه…

• omid
:
سلام من شیشه کشیدم خوابم نمیبره کسی نمیدونه چطوری خنثی میشه

• هاشمم
:
من دوسال شیشه کشیدم مدام یه شب بدم اومد از خودم وگفتم نمیکنم هفت سال گذشت زن بچه زندگی قشنگ دارم خداراشکر نه کمپ رفتم نه جایی فقط با اراده خودمم .امیدوارم هر کسی که معتاد شیشست به خودش بیاد.مرسی.دوست دارم زندگی بوس بای خدافظ.خخخخخخ

• ی بدبخت
:
من ي زن هستم ک شوهرم هشت سال است مواد مصرف ميکنه , از ترامادول گرفته تا ترياک و شيشه چندباري ترک کرد ولي دوباره برگشت سرخونه اول الان دو تا بچه دارم باعذاب و اذيت زندگي ميکنم سر کارم نميره با يارانه زندگي ميکنيم تو رو خدا يک راهي جلو پام بزارين چيکار کنم کمکم کنيد

جواب سوني کارت بيست : ظاهرا شايعه اي هست که قراره از اول سال جديد يارانه همه را يواش يواش قطع کنند اونوقت ايشون ميخواد چکار کنه واسه زندگي و موادش ، يک معتاد تا وقتي به اوج خفت و بدبختي نيافته و نکبت اين کار را با تمام وجودش حس نکنه دلش نميخواد برگرده ، تا وقتي پاتوق هاش جوره رفيقاش دورش هستند جائي براي خوابيدن و استراحت داره و موادش را ميتونه جور کنه چرا بايد ترک کنه ؟ بهش سخت بگيريد نگذاريد دنيا خيلي به کامش باشه تا کم کم عاصي و خسته بشه و حاضر بشه حداقل به انجمن معتادان گمنام مراجعه بکنه ، اونجا کسانيکه قبلا معتاد بودند و الان پاک هستند به هم کمک ميکنند که ديگه ذهنشون دنبال اين کثافت کاري ها نرود و پاک بمونند

• آرزو
:
سلام شوهرمن الان 9ماهه که شيشه مصرف ميکنه سر کار که نميره هيچ بادوستش و يه خانوم معتاد اومدن توخونه ي من شبا مواد مصرف ميکردن درصورتي که من خونه نبودم و اين حرفا رو از صاحب خونمون شنيدم الان سه ماهه که اومدم خونه ي مامانم و باهاش قطع رابطه کردم بهم گفت تا روز دادگاه ميرم کمپ ترک کنم خيلي وقته که ازش خبري ندارم نميدونم راست گفته يانه. با يه شماره ي ناشناس يکي دوباري تماس گرفته ولي نميدونم شماره کجاست.ميشه راهنماييم کنيد که ايا شماره ي کمپه؟ و آيا اگه راست گفته باشه دوباره قبولش کنم يا نه؟

جواب سوني کارت بيست : شماره اي که نوشته بوديد را در گوگل سرچ کردم و شماره يک شرکت تلفني است ، در مورد قبول يا رد آن بايد علت اعتياد را پيدا کنيد ، اگر عوامل ايجاد آن از بين نرفته باشد باز هم تکرار خواهد شد ، مثلا شما نبايد خانه را براي اعمال او خالي بگذاريد و او بتواند شبها دوستانش را به خانه بياورد ، گاهي لازم است زن اجازه ندهد مردش خارج از اندازه رفيق بازي کند ،‌ البته رفيق آدم حسابي خوبه آنهم تا يک مرز و حدودي و رابطه با رفيق آشغال و هرزه يکبارش هم زياد است و به اينجاها کشيده ميشود

• فرنیا عینی
:
سلام لطفا بگيد بهترين راهکار براي ترک دادن يک فرد ک اعتياد به شيشه داره چي هستش؟! ميشه براي هميشه کنار بزاره!؟ممکنه عوارض شيشه بعد از ترک هم باقي بمونه؟!جواب سوني کارت بيست : هر اعتيادي قابل ترک است و بستگي به اراده فرد و نوع و ميزان مصرف دارد که ترک را آسانتر يا سختتر ميکند و تا وقتي که از آن متنفر نشود ترکش دوام چنداني ندارد ، ظاهر ماده اصلي شيشه از استون ساخته ميشود همان ماده اي که براي پاک کردن لاک ناخن استفاده ميشود و بوي تند و اذيت کننده اي دارد ، حالا شما تصور کنيد مدتها اين ماده تند و تيز وارد بدن ميشده البته بدون آن بوي تند ، خب چه بلائي سر بدن از دندان گرفته تا اندام هاي داخلي مي آورد ، برخي عوارض قابل جبران نيستند يا هزينه سنگيني ميطلبند ولي ترک آن کمک ميکند اين آسيب ها را گسترده تر و مرگ آور تر نکند و جاهائي که بدن ميتواند آنها را ترميم کند وضعيت بهتري پيدا کنند

• علیرضا
:
منم ۶،۷سال مصرف کننده شیشه بودم و موادها دیگه الان پنج ماهه ترک کردم سیگارم یه ماهه داره میشه که ترک کردم انشاالله همه اونایی که تو عذاب هستن پاک بشن آمین برا مانم دعا کنید پاک بمونیم

• سعید صایمی
:
سلام وقتي ازمايش عدم اعتياد بدي. اگر شيشه کشيده باشم. تا چند روز نشون ميده

جواب سوني کارت بيست : بستگي دارد چه نوع آزمايشي بگيرند ، ممکن است آزمايشي اصلا شيشه را جزو علائم مثبت بودن اعتياد نمايش ندهد حتي اگر تازه مصرف شده باشد

• روح الله
:
من نظرم اینه که وقتی برای اولین بار شیشه مصرف میشه دیگه فرد گرفتار شده وراه هیچ گونه برگشتی نیست شیشه اولش خیلی لذت بخشه به بعد دیگه اون از تو لذت میبره هنوزم دیر نشده آدم خود ساخته ی باش اراده قوی داشته باش ب خودت جرات ترک کردن بده حتما میشه واحتیاجی ب کمپ نیست منم مسافر بودم الان شیش سال پاکی دارم فقط بایک نصیحت پدرانه امیدوارم همه دوستان مسافر به جامعه سالم برگردن

• رویا
:
سلام دوست عزیزی ک پاکی عاجزانه کمکم کنید خسه شدم انقد درد دارم ک نمیدونم کدومشو بگم اینحاهم نمیتونم چت کنم نت بالا نمیاد اگر دوستی هست شماره شو لطف کنه ممنون میشم

• یگانه5
:
خیلی ممنون میتونه برای کمک به نویسنده ایی مثل من که همچین موضوع هایی رو انتخاب مبکنن مفید باشه

• نگین
:
سلام…….خیلی اتفاقی این پیجو دیدم!!!!!!!!کامنتا خیلی دردناکه، دلم میخواد صاحب زمان بیاد، دنیا از کثیفیا پاک بشه، الهــــی آمیـــــن

• ناشناس
:
نمیدونم از کجا شروع کنم ..از جوونیم که به جای این که مثه دوستام تو خوشی بگذره تو اشک و ناله گذشت ؟ از پدری ک معتاد بودنش داره همه مارو نابود میکنه ..از کسی که تا یادمه تریاک میکشید جدیدا فهمیدم شیشه و گل میکشه؟ازچی بگم؟ از اون نامرد که 18 سال زندگیم نابود کرد؟ انقدر بد اخلاق و عصبی هست که جرات ندارم بش بگم من میدونم تو شیشه میکشی .. از پدری که واسه دوساش حالش خوبه 24 ساعته پیشش باشند ولی یکم که پیش ما میاد انواع اقصام مریضی ها رو میگیره که باز بره تو خلوتش..انگار ما براش مزاحمیم .. از مامانم بگم که تموم جوونیش با عشق گذاشت واسه اون وبچه هاش اونوقت در جواب خوبی هاش دعوا های پی در پی و این زندگی نکبتی باید تحمل کنه..زندگی ما که خراب شد ولی تروخدا نرید سمت این موادا به خدا اطرافیانم نابود میکنین..دعا کنین واسمون

• غمگین
:
من برادرم 15 سالگي قرص و سيگار مصرف ميکرد ترامادول و غير از 2 شد 4 تا خيلي مصرف ميکرد هر وقت ميره زندان و برميگرده خوبه ولي باز کم ميخوره اومد ايران نميدونم کدوم آشغالي به اين شيشه نشون داده حالا هم خيلي قرص و شيشه ميکشه امروز ديدمش بغله زبونش گرد کوچکي سوراخش صاف بود نشونم داد سلام کرد دستاش لطيف نبود همش مياد گريه ميکنه اين اينطورم کفت کسي دوستم نداره ميترسيم ببريم کمپ شايد بميره پشيمون شيم اگه ترک هم کرد شايد دوباره سراغش بره سنکوب کنه با اراده خوش نميخواد بره کمپ چند مدت بره کمپ؟! پاک بشه ،؟! راستي پيشم که اومد غذا کامل خورد و گفت دستت دردنکنه خواهر من فقط تورو دارم اون خواهرم باهاش بدرفتاري ميکنه لطفا کمک کنيد تا تصميم بگيريم اصلا شب روزم خوش نيس خيلي غصه ميخورم

جواب سوني کارت بيست : کسي که عميقا از اين کثافت کاري ها خسته و منزجر نشه هزار بار هم که ترک کنه دوباره برميگرده چون هنوز در اعماق ذهنش اون را دوست داره ، اگر خودش واقعا مايل به ترک نباشه کار زيادي براش نميشه کرد

اين آدرس انجمن معتادان گمنام است که اکثر اعضاي آن را کساني تشکيل ميدهند که خود قبلا معتاد بوده اند ولي نجات يافته اند ، شايد آنها بهتر بتوانند به شما کمک کنند

انجمن-معتـادان-گمنام

• حسن
:
راجب همچي گفتي الا راجب اينکه فردي که شيشه مصرف کرده چطور بايد خنثي کرد تا دست به عمل خطر ناک نزده

جواب سوني کارت بيست : ترک شيشه نياز به کارشناس دلسوز و متخصص دارد و چيزي نيست که با سرچ در اينترنت قابل حل باشه ، متاسفانه همين چند روز پيش تصاويري به دستم رسيد که يک پدر شيشه اي فرزند نوجوانش را با کابل خفه و سپس با اره آهن بر از وسط نصف کرده بود و تازه ساعتي پس از حضور نيروهاي امداد به خودش آمده بود که اي واي چه کرده است ، تصاوير آنقدر فجيع بود که حتي قابل انتشار هم نيست

• بهنام
:
منم شیشه میزنم و خیلی هم حال میده

• راک.س
:
سلام مدتي پيش به خاطر اينکه متوجه بشم که شوهرم شيشه ميکشه يا نه با کس ديگه اي غير از من هست يا نه بهش اجازه دادم تو خونه بکشه حالا الان ميخوام ترک دائم کنه ولي هفته اي يک بار دو هفته اي يک بار ميکشه ميخوام کاملا ترک کنه چيکار کنم.راهنماييم کنيد

جواب سوني کارت بيست : ترک شيشه سخت است و حتي گاهي تا يکماه هم که مصرف نکند خماري ندارد ولي سم آن در بدن باقيست و روي مغز اثر ميگذارد و ناخواسته دوباره به سمت آن ميرود ، در اينترنت سرچ کنيد (‌انجمن معتادان گمنام ) ، اين انجمن ها توسط کارشناسان و خود معتاداني که پاک شده اند اداره ميشود و به صورت ريشه اي ذهن فرد معتاد را پاکسازي ميکنند چون فقط بدن درگير نيست اصل کار ذهن انسان است که آلوده شده است

• رویا
:
نميدونم چي بگم .من که شش ساله مطلع شدم شوهرم مصرف کننده است با سياست هاي زنونه قطع و وصل شده ..خدارو هزار بار شکر که تغييري در خلق و خوش نزاشته ولي دندوناش داره خراب ميشه

جواب سوني کارت بيست : شما مطمئن هستيد تا ابد جنسي که شوهرتون مصرف ميکنه خالص به دستش ميرسه و اتفاقي فرمولش کم و زياد نميشه و يکهو ناخواسته جنايتي را رقم نميزنه ؟ روزنامه ها و سايتها را بخونيد تا بفهميد معتادان شيشه چه فجايعي را بار آوردند ، نميگم طلاق بگيريد يا جنجال به پا کنيد ولي پا به پاش هم جلو نرويد که اسوده خاطر مصرف کنه ، فشار را بگذاريد که بايد براي هميشه ترک کني

• 
:
سلام، نقل قول از: اقا سعد که نظر داده ماهی رو هر وقت از اب بگیری تازه است.. باید بگم که ماهی رو هر وقت از اب بگیری میمیره حاجی..حالا شیشه هم همین حقیقت رو داره،،‌ من ماهی و شیشه ااااب.. یا تو زندگیت ماهی نباش یا تصمیمتو بگیر تو اب صید میشی یا بیرون اب خفه‌ه‌ه؟؟؟!!

• علی
:
سلام به همگی. من ۲۷ سالمه. تا الانم حتی یه نخ سیگارم نکشیدم. متاسفانه دو روز پیش زد به سرم رفتم شیشه کشیدم.اخه بگو پسر .. این چه کاریه اخه. پنج ساعت اول بعد مصرف یک حالی داشتم که وصف نشدنی بود.الان ۳۶ ساعته خواب ندارم. حتی یک ثانیه خواب سراغم نمیاد.هیچی نمیتونم بخورم..حالت تهوه بیقراری و خلاصه کلافه شدم.غلط کردم این یه بار کشیدم. تورو خدا اگه کسی پیغام منو میخونه کمکم کنه چیکار کنم به حالت طبیعی برگردم. جرات ندارم از کسی از اطرافیان بپرسم. خواهش میکنم کمکم کنید چکار کنم این شیشه لعنتی از بدنم خارج بشه. به خدا ارزوی پنج دقیقه خواب دارم. کممممک

• ستاره
:
ُسلام علائم نشانده دهنده فردي شيشه يا هروئين ؟؟

جواب سوني کارت بيست : کاهش شديد اشتها ، بي خوابي ، خرابي دندان هاي جلو ، لاغري مفرط ، توهم

• محبوبه
:
سلام شوهرم 9 ساله شيشه مصرف ميکنه يک پسر 8 ساله دارم شوهرم فعلا عادي رفتار ميکنه اما از آينده ميترسم و اينکه پسرم خيلي دوس داره بچه دار بشم خيلي نگرانم لطفا راهنماييم کنيدجواب سوني کارت بيست : آيا از هزينه تولد و نگهداري يک نوزاد ديگر بر مي آئيد ؟ آيا اعتياد همسرتان بر روي نطفه و نوزاد اثر مخربي ايجاد نميکند ؟ شايد مشاوره با چند پزشک بتواند از لحاظ علمي و پزشکي جواب شما را بدهد ، ولي وقتي شوهري نه سال مصرف ميکند و هنوز هم به راحتي ادامه ميدهد يه اين معني است که شما هيچگونه جلوگيري و ايرادي به اعتياد او نميگيريد و منفعل عمل ميکنيد ،‌ مطمئنا فشار شما ميتوانست خيلي زودتر از اينها باعث ترک وي شود و خيلي احساس مطلوبي از اعتيادش نداشته باشد ، البته همه راهها به جر و بحث و دعوا ختم نميشود خيلي وقتها سياستهاي زنانه اي لازم است و مشاوره با چند مشاور آگاه به مسائل اعتياد

• مهرداد
:
مصرف شيشه : فقط خودمو به غلط کردن انداختم خونوادمو داغون کردم البته مرگ رو حس ميکنم ازنوع رقت بار

جواب سوني کارت بيست : صد بار اگر توبه شکستي باز آي باز آي

• علی ریاضت
:
من گرفتارشم و عشق نسبت به شيشه نود برابر تمام عشق هاست مثل عشق فرزند به مادر که دربرابر ان چيزي نيست.خواهشا نکشيد

• محمد محمدی
:
من خودم يک سال شيشه کشيدم هيچ توهمي نداره حمش مزخرفه ولي ادم لاغر ميکنه اعصابش خورد ميشه ولي من توهمي نديدم تو کار باشه همش مفته

جواب سوني کارت بيست : چند وقت ديگه که دندان هايتان مثل اسفنج سوراخ سوراخ شد و عوارض آن يک به يک خودش را نشان داد ميفهميد که مفت است يا پولي ، بسياري از کسانيکه در توهم مصرف شيشه خانواده و اطرافيانشان را تکه تکه کرده اند هم مثل شما تصور ميکردند همه اين حرفها چرت است و آنها حواسشان جمع است

• امیر 30 اصفهان
:
سلام.من اعتیاد به خوردن تریاک و کشیدن شیشه دارم حدود6 سال ولی خسته شدم واقعا کمک میخوام راهنمایان کنید

• سمیر جلال
:
عرض سلام :از افغانستان استمممنون از مطالب مفيد تانسوالي داشتم در مورد مصرف ماده شيشه .که1- آيا اگر شخصي يک بار از اين مواد استفاده کند معتاد ميشود ؟2- آيا اگر شخص از اين مواد (شيشه) در وقفه هاي مختلف استفاده کند (در يک ماه دو مرتبه) باز هم معتاد ميشود ؟سپاس از شما

جواب سوني کارت بيست : مواد مخدر به شکلي عمل ميکنند که اصلا فرد متوجه نميشود در چه مرحله اي از اعتياد فرو رفته است و فکر ميکند مصرفش تفنني و تفريحي است مخصوصا مواد مخدر صنعتي که حتي يکبارش هم اثر خودش را ميگذارد و بايد سريعتر اين تفريح بد ترک شود ، مانند کسي که در حال خواب آلودگي رانندگي ميکند و به خودش ميگويد هر وقت ديدم خوابم ميبرد مي ايستم ولي متوجه اين موضوع نيست که قبل از اينکه جسمش بخوابد مغز خوابيده و هوشياري اش را از دست داده و قادر به فهم اتفاقات پيرامونش نيست و اصلا متوجه نميشود که دارد خوابش ميبرد و چند ثانيه بعد مرگ او را ميبلعد ، مراقب مکر و اطميناني که شيطان به انسان ميدهد باشيد که کينه و هدفش نابودي نسل آدم است که باعث اخراج او از بهشت شده است

• Saharroustaei
:
سر صحبتم با اون خانومی ک میگه معتادا بمیرن تا خانواده هاشون راحت بشن : من برادرم 31 سالش بوده و الان یه دختر بچه 7 ساله داره با مواد فوت شد در صورتی ک 8 سال پاکی داشت با اولین مصرف سنگکوپ کرد گناه من ک خواهرشم چیه ؟ گناه مادر داغ دارم چیه؟ گناه دختر 7 سالش چیه؟ خواهر کور ذهنم بیا دعا کنیم خدا جوون ها رو از منجلاب مواد مخدر نجات بده خدا کمک کنه مملکتمون پاک بشه از هرگونه دود

• ali reza
:
چندوقته بدتوجونم افتاده شیشه بکشم ببینم چه لذتی داره😊

• خدایا مرگ میخوام
:
همسرم دوبا شیشه کشیده با دوست دخترش دنیا رو سرم خراب شده…………………

• م
:
ادم بودیم قدرشو نه دونستیم لان مکشیم که ادم بشیم داریم از گلوی بچهامون میکنیم که خدمون نعشه بشیم مردن و گور شرفش بهتره ولی گناه این خانواده وبچه ها گردن کی هست تو با فاز نعشگی میخوابی ولی بچه هات با اشک و بی ابرو معتادیم بسه دگه هرچی کشیدیم حال داد بحال بود بسه بیدار بشیم بخاطر خودت نه تو خدم مگم بمیر خودت خواستی ولی گناه دور وریامن خانما مادراخواهرا برادرا پدرا دارن برای خوب بودن ما میسوزن چیزی نمیخوان فقط خوبی من وتو بسه دگه خواهش میکنم به این حرفا خخخخوب فکر کنیم ما چی براشون کردیم فقط بد بختی همش بخاطر چند ساعت نعشگی خاااک تو سرمون ا. همین الان من ترک بدون هیچ چیز فقط یااااااااااااااااااعلیخدااااا

• صادق ظاهری
:
سلام منم شيشه مصرف. ميکردم ولي ترک کردم الان ولي نميدونم چرا گيجي ازسرم نميپره لطفا کمکم کنيدجواب سوني کارت بيست : طبق پاسخي که به دوستمان احسان دادم مواد مخدر فعل و انفعالات شيميائي در بدن ايجاد ميکنند و مانند بمب هاي شيميائي گاهي تا سالها عوارض روحي و جسمي آن باقي ميمانند و لازم است تحت مداواي روحي و جسمي نيز قرار بگيريد ، انجمن معتادان گمنام يکي از بهترين جاهائي است که ميتواند به شما کمک کند و بسياري از اعضاي آنرا معتاداني تشکيل ميدهند که پاک شده اند و هم اکنون به ديگران کمک ميکنند که پاک شوند و پاک باقي بمانند ، ميتوانيد نام اين انجمن را در گوگل سرچ کنيد ، انجمن معتادان گمنام

• محسن
:
دوستان من شش سال ونيم شيشه مصرف کردم وتنها يک راه حل براي ترک پيدا کردم والان 4 ماهه پاکم ميخام اين راه حل و که به قيمت شش سال ونيم بدبختي پيدا کردم در اختيار کساني بذارم که شايد راه هاي زيادي رو انتخاب کردن ولي نتيجه اي نگرفتن اين راه حل شامل دو قسمته الف:هيچ کس وهيچ کمپ و هيچ زندان و هيچ تهديدوزوري تميتونه شخص مبتلا رو نجات بده مگر خود شخص همونطور که خود شخص عامل بدبختي خود بوده خود شخصم بايد تصميم قاطع بگيره که بذاره کنار ب:وقتي تصميم قاطع رو گرفتي اگه تونستي موادي که هنوز براي مصرف پيشته به همراه پايپ و فندک بندازي تو پلاستيک زباله وبه عبارتي دل از مواد بکني و پلاستيک زباله رو بذاري سر کوچه اونوقت تونستي 90 درصد راه و بري 10 درصد بقيشم بسپر به داروي پزشک و روانپزشک اين راهيه که اينجانب با مصرف روزي يک گرم شيشه از پسش براومدم ان شاء الله که به درد حتي يک نفر بخوره برو شير درنده باش اي دغل…..مينداز خود را چو روباه شل

• گلی
:
چه مواد مخدري رو با اتش مصرف ميکنند

جواب سوني کارت بيست : اکثر مواد مخدرها نياز به آتش دارند ، مثلا شيشه ظاهرا نياز به آتش قويتري مانند فندک اتمي دارد و هروئين نياز به آتش ملايم تري مانند شمع يا فندک معمولي دارد و صد البته مواد مخدر صنعتي بسيار خطرناکتر از مواد مخدر سنتي هستند با آسيب گسترده تر و ترک سخت تر

• زهرا
:
من 2 ساله نامزد پسرخاله ام هستم فهميدم شيشه ميکشه حالا چه کنم. دوماه مونده بود تا عروسي بگيريم همه چي خراب شد.

جواب سوني کارت بيست : ظاهرا شيشه به راحتي قابل ترک نيست ،‌ با کارشناس مشورت کنيد که اگر قابل ترک نيست يا اراده واقعي و خيلي قوي براي ترک آن وجود ندارد خودتان را بدبخت نکنيد

• زخمی
:
برادرشوهرم معتاد ب شيشه بود تواىن دوسال خرجشو همسرم ومن داديم حتي غذا و…دوبار با فرستاديمش کمپ اما الان ک سالم شده ب جاي تشکر از ما هزار بار بهمون بي احترامي کرده ازش حرفهايي شنيدم ک حالم ازش بهم ميخوره اي کاش هيچوقت خوب نميشد از خدا ميخوام از قبل هم بدتر بشه

جواب سوني کارت بيست : هنگامي که به کسي نيکي ميکنيد آنرا فراموش کنيد تا اگر بدي کرد آزار نبينيد ، اجر نيکي خود را خراب نکنيد و منتي بر سرش نداشته باشيد

• بهروز
:
این ماده از داخل بدون رو فاسد می کنه

• ناشناس
:
سلام.. هیچی اقا فرزاد یا باهاش حرف بزن ترک کنه یا قیدشو بزن..ولی یادت باشه زورکی نمیشه غیرت میخاد

• محسن جلالی
:
با سلام بنده به عنوان يک معتاد به مصرف شيشه به مدت شش سال و نيم ومصرف روزانه يک گرم تنها يک راه براي ترک پيدا کردم والان مدت 4 ماه است که پاک ميباشم وان را حل را در اختيار دوستان گرفتار ميگذارم شايد که تنها به درد حتي يکنفر بخوردالف:هيچ شخص يا کمپ يا زندان يا تهديد و زوري نميتواند شخص را برهاند مگر تصميم قاطع خود شخص همانطور که خود شخص عامل بدبختي خود بوده فقط اراده خودش ميتواند اورا برهاند ب:زماني که تصميم قاطع گرفتي بايد بتواني شيشه و پايپ و فندک رو درون کيسه زباله بريزي و انرا سر کوچه بگذاري به عبارتي دل از مواد بکني تا اينجا نود درصد راه و رفتي ده درصد بقيشم بسپري به پزشک و روانپزشک

• جواد عرب شاهی
:
سلام الان مدت ۲ ساله که مصرف شیشه دارم وضع مالی و خیلی خوبه ولی یه چیزی اذیت میکنه من اصلاً حالات عصبی یا داد و بیداد یا بی احترامی به کسی را نداشتم تا حالا از وقتی که مواد مصرف کردم چندین بار دعوا با خانواده ابی ترانه پدر مادر برایم پیش آمده خودم کردم که لعنت بر باد انشاالله هیچ جوانی به دام اعتیاد گرفتار نشو خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که باید بدانم خدایا همه جوانان راه راست هدایت خدایا آبرو هیچ پدر مادر نره آبروی پد و مادر منم نره خداجونم شکرت دوستای گلم بر من دعا کنید

• بینام
:
سلام چي اثرشو خنثي ميکنه

• حسین
:
باسلام انجمن معتادان گمنام کمک کرده خیلی ها از مواد پاک بشن

• ارزو
:
ممنونم

• س
:
به نظر من کسی که به حرفاتون گوش داد وخوندمعتاد انگل جامعه است باید از بین بره تا دامان بچه های مارو هم نگیره تا روزی بشه خدای نکرده اینجا تو سایت کمک بخوات خواهش میکنک با این مثله جدی برخورد کنید و جونتون و از این مواد نجات بدید به خاطر داشتن جامعه ای پاک.

• سعید
:
سلام با اين بار نظراتم شد دوبار من هموني ام که از 12ساله گي شروع کردم خواهش ميکنم ترک کنيد ماهي رو هر وقت از اب بگيري تازست

• احسان
:
من دوساله شيشه ميکشم اما هفته اي يه بار ? دوهفته بار ? پيش اومده ? روز هفته يا ماهي يه بار?همش بخودم ميگم من که معتادنيستم? واسه هر بار مصرف يه بهونه دارم که خودمو توجيه کنم؛حتي زنمو متقاعد کردم که تفريحيه؛ بخدا از خودم بدم مياد؛ امشب که نظراي شمارو خوندم به خداقسم خوردم که آخرين باره؛ ارادشو ازتون گرفتمو دارم فقط اگه ميشه راه حلي بهم بدين که ديگه نتونم بهونه بتراشم ، مرسي

جواب سوني کارت بيست : مواد مخدر فعل و انفعالات شيميائي در بدن ايجاد ميکنند و مانند بمب هاي شيميائي گاهي تا سالها عوارض روحي و جسمي آن باقي ميمانند و لازم است تحت مداواي روحي و جسمي نيز قرار بگيريد ، انجمن معتادان گمنام يکي از بهترين جاهائي است که ميتواند به شما کمک کند و بسياري از اعضاي آنرا معتاداني تشکيل ميدهند که پاک شده اند و هم اکنون به ديگران کمک ميکنند که پاک شوند و پاک باقي بمانند ، ميتوانيد نام اين انجمن را در گوگل سرچ کنيد ، انجمن معتادان گمنام

• دنیا غروب ارزوهاست
:
سلام من که ديگه خسته شدم از12سالگي هر اشغالي مصرف کردم که اخرش شيشه بو د کارتون خواب شده بودم از زندگي بريده بودم شيشه رو اول بخاطر ترک ترياک مصرف کردم ديدم خوب فازي داره مهتادش شدم الانم 18 سالمه 8ماه برگشتم کنار خانوادم پاکم

• پرپر قاجاری
:
عشقم اعتیاد ب شیشه داشت عاشق شوهرم بودم ولی کسی نبود کمکم کنه خونوادم نمیزارن برگردم ارزوم پاک بشه

• بابک طهماسبی.
:
سلام به همه دوستان خوب .من 8 سال است که شيشه مصرف ميکردم وقتي که اعتياد داشتم همه فاميل دوستان و… من رو نفرين ميکردن کمپ 3 بار رفتم نشد کلاس هاي روان رفتم نشد سر کوفت شنيدم نشد مطالعه کردم نشد اون موقعي که شيشه مصرف ميکني آنقدر لذت در مغز آدم ميزاره که از هر چيز تو دنياست بيشتر دوسش داري وقتيکه توهم زدم دست همسرمو خوردم و….. خوب اون موقع دست خودت نيست انگار يکي ديگه داره کنترلت ميکنه . فقط اينو ميدونم موقعي که حالم خوب ميشد توهم نداشتم تصميم گرفتم ترک کنم رفتم جنگل 3 ماه بود تو جنگل بودم ترک کردم ماه اول وحشتناک بود اما ديگه تنهايي اونجا خيلي زجر کشيدم براي غذا هم حيوان شکار ميکردم ماه اول بدون شيشه بودم خوب شدم اون 2 ماه هم ياد کاري که باهمسرم کرده بودم افتادم موندم که محکم تر باشم بعد 3 ماه و 12 روز همه فکر کردن مُردم يا گم شدم بعد که رفتم خونه هيچکس باورش نميشد ازم ازمايش گرفتن تعجب کرده بودن خوب شدم ميخواستم بگم تو اين دنيا انسان قادر به هرکاري هست اراده انسان هم جزئي از اون ، خوب شدم اره اما… همسرم متاسفانه فوت شده بود از دست من. اي کاش بودي و جسممو ميديدي روحمو ميديدي. ديگه گذشت کاريش نميشه کرد اشتباهي بود که شد خيلي ناراحتم اما تو جنگل که بودم اينو ياد گرفتم که هرکس تو هر شرايطي ميتونه کنار بياد فقط خودتي که ميتوني به خودت کمک کني همين. يا الهي…..

• ساناز
:
سلام دوستان.اگه واقعا کسی انگیزه ترک داره کمکش کنید به هر طریق ممکن کمکش کنید تا جامعمون پاک بشه و از این مواد لعنتی خلاص بشیم.شوهر من 1 سال قبل ازدواجمون شیشه مصرف میکرد کمکش کردم قدم به قدم باهاش کلاسهای مشاوره رفتم قدم به قدم بهش رسیدم و بهش انگیزه دادم الانم تا دو ماه دیگه عروسیمونه و یک ساله با دوبار لغزش پاکه و سیگارشو هم ترک کرده. خانم راحیل اگه ترک کرده و واقعا انگیزه زندگی داره یه ساعت هم تنهاش نذار و کمکش کن تا زندگیشو با خوشبختی وجود شما ادامه بده و لحظه ای به مغزش خطور نکنه که سمت شیشه لعنتی بره. همه به هم کمک کنیم تا سالم زندگی کنیم. خوشبختی برای همه آرزو میکنم.

• داریوش
:
دوستان گلم من ?? سالم است و متاسفانه از ??سالگي معتاد شدم،، مادرم ميگه تو رو داريوش (خواننده) معتاد کرد. ولي همش تقصير اون نبود فرهاد و فريدون فروغي هم مقصر بودن. حالا تا داريوش ميگه دوباره مي سازمت وطن.. مادرم ميگه.. مرتيکه برو خودتو بساز. به هر حال ??سال گيتارم ميزنم و ديگه چند ساليست درس ميدم. و رو قيافم خدارو شکر تاثيري نگذاشته البته بگم اونايي که تابلو ميشن فکر کنم از بس حرف ميزنن. من وقتي با دوستا ميشستم قبل مصرف ميگفتم هرکي کشيد حرف نزد يه ? بهش جايزه ميدم. همه هم ميگفتن اي بابا من وحرف.. ولي بعد يه ساعتي ميگفتن داريوش ما ?ميديم حرف بزنيممن خدا رو شکر با اينکه حاشيه کاربم بدبختانه مواد مفتکي زياده ولي ? سال گذاشتم کنار اونم با متادون درضمن اموزش گيتار رايگان به هر کي بذارد کنار ميدماما به شرطي هر جلسه کيت ادرارشو ببينم. اينم شمارم ???????????___موفق . سالم . سربلند باشيم

• یه داغون
:
من پدرم ب خاطر مواد فوت شد 4 سالم بود بردار بزرگترمم ب خاطر مواد فوت شد 15 سالم بود الان برادر وسطی هم اعتیاد داره به شیشه اینم میکشه خودشو صد دفه ترک کرده الان داره متادونو شیشه مصرف میکنه اینم خودشو میکشه من 22 سالمه از زندگی خسته شدم دلم برا مادرم میسوزه

• حسین
:
سلام من 3 سال شيشه ميکشيدم الان 2 سال پاکم ولي وسوسه شيشه ولم نميکنه تا تنها ميشم دوست دارم بکشم ولي به زور جلوي خودمو ميگيرم

جواب سوني کارت بيست : از صبر و نماز کمک بگيريد ( قران کريم )

• علیرضا ۰ گ
:
با سلام خدمت دوستان گلم ۰من بین ۱۳ تا ۱۴ سال مصرف انواع مخدر و محرک داشتم ۰ حشیش قرص اکستازی تریاک کراک شیشه و نهایتا هرویین ۰ الان چهار ساله پاکم ۰ اگه میخواین اثرات مواد رو با چشماتون ببینید ، بیاید منو ببینید ۰ بخشی از اثرات در روح و جسمم تمومی نداره ۰این اثرات ناراحتم میکنه ۰ اما با اینحال پاکم و دوس دارم پاک و دوست داشتنی و با ابرو از دنیا برم ۰ اگه دوستی اول از همه خواستش ترک کنه البته از امروز من با جون دل ، بی منت و بدون هزینه کمکش میکنم این ایمیل منه ۰Aliganjali136071@gmail۰comواسه هم دعا کنیم مخصوصا واسه دوستانی که مصرف میکنند ۰خدایا دوست دارم ۰ارزوی قلبی م موفقیت همه ادم ها ، مخصوصا هموطن ای مهربونم ۰

• حسن مازیارافشار
:
من ده ساله مواد مصرف ميکنم سر مواد کشيدن بچه نازنينم که هفت سالش بود رو از دست دادم اگه بدونين من چه انگلي هستم منو پيدا ميکنين و …… من خيلي پست و کثيفم با يک و نيم متر قدم سگ شاشيد تو دهنم

• دومان
:
با سلام. مصرف يک بار زياد هزار بار کافي نيست.ازخداوند مهربان ميخواهم روزي برسه که هيچ معتادي روي زمين پيدانشه انشاالله. انشاالله. واقعاً خيلي سخت است گم شدن در خود ؟!؟

• mohamad
:
سلام من حدود ??ماه هست شيشه مصرف ميکنم هفته اي يک بار ديگه خسته شدم ديگه بدم مياد به خدا تنها شم وسوسه ميگيرم بگيد چکار کنم ممنون

جواب سوني کارت بيست : به انجمن معتادان گمنام مراجعه فرمائيد و در اينترنت ميتوانيد نام آنها را سرچ کنيد ، درمان اعتياد علاوه بر درمان جسمي نياز به درمان روح نيز دارد ، روز اولي که شروع نموديد جسمتان گرفتار نبوده ولي روحتان شما را به اين سمت کشانده است ، الان که متوجه باتلاقي که در آن گرفتار شده ايد هستيد به درمان روح و جسم توامان بپردازيد

• حمید
:
برای معتادها دعا کنید و تا میتوانید کمکشان کنید ولی به هیچ وجه خودتون رو یا بچه هاتون رو فدا نکنید

• sepide.d
:
منم شوهر به مدت 6 سال شيشه مصرف داشت منو پسرم خيلي عذاب کشيديم اما به ياري خدا 2ماهه که پاکه اما هنوز خيلي ميترسم

• سربازه گمنامه.امام زمان
:
شیشه.توایران زیاده ولی باهمه جافرق داره .وای به حاله مردمون خداشاهده.همه.جوره.نابودیم.اگرعقل.داشته.باشیم.

• 
:
سلام به نظر من هیچ کس اندازه همسر و بچه یه معتاد نابود نمی شه خدا یا هدایتشون کنه یا نابود تا همه راحت بشن

• رامین
:
براي کمک کردن به يک معتاد اول فرد معتاد بايد از مواد زده شود و پذيرش کار اشتباهش را باور کند بعد اراده انگيزه براي ترک در مرحله ي دوم از همه مهمتر خود را سالم و پاک نگاه داشتن است که مي بايست شخص معتاد رفتار و عادتهاي اشتباه و معتادگونه را ترک و اصلاح کند و حمايت ديگران هم از شخص سالم به مرور زمان شکل مي گيرد، خصوصا عزيزان اگر هم شکل نگرفت شخص بايد خود به فکر خود باشد من معتاد به هريين تزريقي بودم خود به خودم کمک کردم با اراده و ايجاد انگيزه و با شوق و ذوق و با اراده لطف و عنايت خدا هم با نيت پاک شامل حالم گشت يا حق

• علی
:
سلام من هم 3سال مصرف شیشه داشتم الان یک ساله پاک هستم و راهش اینه با تریاک بزاریش کنار وبعد تریاک راحت ترک میشه . حتما امتحان کنید موفق میشید.

• ابراهیم قدیمی رودبارزیتون
:
شما رو بخدا مواد نکشید افراد متاهل وقتی دارید میکشید بچه هاتون جلو چشاتون نمی ان .اره سخت ولی سختی رو تحمل کنید بخدا توکل کنید موفق میشوید.

• س.ا
:
خدايا هستى؟! اگه هستى وميدونم دارى نگاه ميکنى به بنده هاى خسته ت هم عنايتى گوشه چشمى کن دلم براى داداشم اتيش گرفته

• محسن
:
بو مهن انفدر فروش شیشه ازاد و علنی هست که شیشه و هر چیز دیگه ای قابل ترک می باشد من 19 سال تریاک و در دو مقطع سه و دو سال شیشه ای بودم

• جابر خوزستان
:
با سلام به نظر من هیچ چیزی تو این دنیا نیست که نشه ترک شیشه هم امکان پذیره در اصل مشکل ما مواد مخدر نیست مشکل تو درون ماست که با حضور در جلسات معتادان گمنام میتونیم دوباره پاکه پاک بشیم حتی بهتر از زمان قبل از اعتیاد

• مینا
:
الان. حدود. 5ساله. ترک کردم آدم وقتي. بخواهد. اراده کنه مي تونه. منم شيشه. مي کشيدم. طوري. بود که حتي خونه نمي رفتم. الان. خدارو شکر ديگه نمي کشم

• محمدپزشکپور
:
به نظر من پلیس مبارزه با مواد مخدر یه مدتی باید تمرکز خودشو بذاره رو شیشه و تمام جاهایی که این ماده مخدر رو تولید میکنن را با کمک مردم شناسایی و در یه عملیات ضربتی همشونو نابود و یه دونه از عوامل سازنده شیشه رو آزاد نذاره و همگیشون رو دستگیر و تحویل دادگاه انقلاب بده تا شاید ایران از این ماده خلاصی پیدا کنه ودیگه شاهد قربانیای اضافه تو جامعه نباشیم,البته اگه بخوان میتونن جمع کنن وگرنه که باید شاهد بدتر از این باشیم

• asaingj,
:
دلتون برای خودتون بسوزه

• م .م
:
سلام به نظر من غرور بیشتر باعث معتادی به هر نوع مواد مخدری میشه اونای که فکر میکنن معتاد از اولش بی غیرت بوده که معتاد شده ولی نه اونم مثل منو تو بوده یه دود یه دود حالا شده دودودودو

• رامين
:
شيشه بايد جرمش انقدر زياد باشه تا کسي نتوانت از ترس بفروشت

• سیمای
:
به نظرمن باید کمکشون کرد معتادم یه نوع بیمار ولی تاحدی که واقعا بدونی خوب میشه اگه نخواست ولش کنی خیلی بهتره تاتوم بسوزی

• سحر
:
سلام برادرم 9 ساله شیشه مصرف میکنه من مادرم خواهرم پدرم ازش کتک خوردیم براش همه کار کردیم ترک نمیکنه تروخدا این زهرماری مصرف نکنید دعا کنید زودتر بگیره نجات پیدا کنیم

• ابولفضل چراغی
:
عکس ها خیلی خیتی داشت بهترش کنید

• اعلا
:
سلام. من الان حدود دو ساله که شیشه می کشم ولی شده که تا یک ماه هم نکشم. ورزش می کنم .اما بعد از مصرف تا حالا توهم، پر حرفی ،بی اشتهایی ، عدم تعادل رفتاری و یا بی دقتی نداشتم به نحوی که نزدیکترین افراد به من متوجه نشدند. تنها بی خوابی اونهم وقتی با فاصله طولانی کشیدم میاد سراغم و البته بالا رفتن دما تنها در روز اول. در شکل ظاهری من تغییری ایجاد نشده. البته از ویتامینها استفاده می کنم و همونطور که گفتم حداقل روزی یک ساعت ورزش معمولی و هفته ای 2 روز ورزش سنگین میکنم بالای 40 سال دارم. به هر حال ازش بیزارم و شدیدا دوست دارم ترک کنم. ممنون می شم راهنمایی کنید والبته با روشی صحیح و منطقی.

• امیرحسین
:
من معتاد شيشه هستم دو سال .حد فاصل نکشيدنم دو روز بيشتر نشده. يک روزي خوشگلترين محلمون بودم اما الان از نظر قيافه داغونترينم. الان يک هفته است نکشيدم قيافم بيشتر پوکيده و لرز و توهم دارم. ولي پرسيدم ميگن اولش اين طوريه بعد خوب ميشي. اول مصرف بي خوب بودم .گرسنه نميشدم اما کم کم بايد مصرف ميکردم تا خوابم ببرد . يک روزي خوبي محلمون بودم اما الان کسي محل سگم بهم نميدد. تو را خدا برا يکبار هم که شده امتحان نکنيد. من همه مواد مخدري استفاده کردم . ولي شيشه تنها مواد مخدري بود که شوخي نداشت و معتادش شدم. الانم خيلي اخلاقم سگيه .حال و حوصله ندارم . سردمه. ميلرزم. مغزم درد ميکند. دستم ميلرزد. پاهام جون ندارن. ولي ارزشش را دارد دوستان دعا کنيد تا هيچ جواني معتاد نشه . که بي ابرويي خيلي بد است خدايــــــــــــــــــــــــا خودت کمکم کنيا علي

جواب سوني کارت بيست : در پناه خدا انشاالله پاک ميشويد ، همچنين ميتوانيد با کمک دوستاني که قبلا معتاد بوده اند و اکنون پاک شده اند راحت تر و دائمي از شر اين کثافت نجات پيدا کنيد ، اسم اين گروه ( انجمن معتادان گمنام ايران ) است و اسم سايتشون هم اين است :

انجمن-معتـادان-گمنام

• …
:
سلام….میخام با کسی ازدواج کنم ک سابقه مصرف شیشه رو داشته….اما الان یک سال و نیم ک ترک کرده و اصلا تهمت نمیزنه….ولی بعضی وقت ها حالت افسردگی میگیره….میخاستم دلیل شو بدونم

• پروانه
:
سلام من الان دوساله مصرف شیشه و کوک وخوردن دایم عرق دارم . میخوام در جواب اقای محمد ع بگم واقعا خوشحالم ک بعد 5 سال ترک کردی کاش منم اراده تورو داشتم ..شاید الان این وضعم نبود ک دور از خونواده باشم

• محمد ع
:
توکل بر خدا ورزش نماز تمرکز ومهمتر از همه تنفر واراده گوش دادن به موسیقی روحبخش که باعث بیداری کودک درون میشود الان 20روزه که بعد5 سال مصرف به لطف خدا واراده خودم احساس امنیت ارامش سربلندی وعشق میکنم هرروز که میگذرد یادم میاد که کی بودم وچه چیزایی رو از دست دادم باورش سخته اماباید یروزی با واقعیت روبرو شدتوی این دنیا هرکی باید دلش اول برای خودش بسوزه.فقط به خودخودخود…خدا توکل کنید نذر کنید که ازمعامله باخدا هیشکی ضرر نکرده.من فکر میکردم واقعا شیشه مغزمو باطل کرده اما الان که رها شدم تمام اطلاعات داره یادم میاد اره مغز همان من یا کل وجود انسانه خواب زیاد با استراحت و بازدید از دوستان قدیمی نیز در بر گشت حافظه بسیار موثر است دلیل اعتیاد ما ندیدن قسمت پر لیوان زندگیست

• آرش
:
یکی از فامیلامون که من خیلی دوستش دارم به مدت 1 و نیم سال شیشه مصرف کرد و به علت دوستی با یک پسر معتاد شد و حالا ترک کرده اما حالا دوباره برگشته پیش پسره و میگه خیلی دوستش داره و میگه اونم ترک کرده اما من شک دارم که اون ترک کرده باشه من خیلی ناراحتم میترسم دوباره مواد مصرف کنه الان با اون پسر تو یک مغازه زندگی میکنند و خانوادش را ول کرده باهاش حرف زدم گفت شاید از فردا بره خونه داییش که خیلی رازداره و به کسی چیزی نمیگه.من امیدوارم بره اونجا تا هم خیال من راحت شه هم خیال خودش البته این فامیلمون خودش هم به اون پسر شک داره و وسایل قیمتیش را داده تا من نگه دارم وای خدا کمکش کن

• جعفر
:
بنظر من معتادها حق انتخاب ندارند احساسات درد اورشون نمیذاره طور دیگه ای زندگی کنند. خیلی مظلومند. فقط عشق میتونه زندشون کنه

• زهرا س
:
من زهرا هیستم 7 ساله با پسر عموی مادرم ازدواج کردم بعد از 4 سال خدا به ما یه دختر داد از شانس دخترم وقتی که من باردار شدم همسرم شروع به مصرف شیشه کرد الآن 3 ساله مواد می‌کشه واقعا نمیدونم چیکار کنم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید بدجوری دارم عذاب می‌کشم نه راه پس دارم نه راه پیش

• محمدعلی
:
دوستان معتاد به دلیل تحولات روانی گرایش می یاره به مواد مخدر و هیچکس از اول شیشه مصرف نکرده معتاد مجرم نیست دوست ندارم کسی بگه خداکنه معتاد بمیره لیلا خانم براشون دعا کن معتاد هم خلق خداونده و خالقش خداست معتاد رو دوست داشته باشید مثل یک انسان مقرب

• نیلوفر
:
اگه کسی قبل از ازدواح بدونه طرف مصرف کنندست که ازدواجش با اون شخص حماقته،اگه هم متاهلین و طرف مصرف میکنه یه بار دوبار تو ترک کمکش کنین نخاست جونتونو بردارین برین تا یه بچه نیومده تا بچه دوم نیومده،احساساتی عمل نکنین ازدواج خیلی مهمه خیلی بعد ازدواج دوست داشتن بخش کمتر از نصفه،من دو ساله ازدواج کردم با عشق و جفتمون پاکیم،خدا رو شکر،جوونا احساساتی عمل نکین عقل در کنار احساس

• امیر هندوستانی
:
در هیچ کجای دنیا شیشه جزو مواد مخدر محسوب نمیشه بلکه جزو سموم هست مانند قارچ سمی .

• سمیرا
:
سلام دارم دق ميکنم نميدونم چيکارکنم 6ماهه با پسرداييم ازدواج کردم قبلا پنج سال شيشه مصرف ميکرد سه سال ترک کرده بود الان بازم مصرف ميکنه خيلي آدم خوبيه بدي ازش نديدم الانم ميگه بهش يه فرصت بدم بنظرتون چيکارکنم؟ باهاش بمونم؟ درضمن مامانم فقط اين برادرو داره

جواب سوني کارت بيست : اعتياد چون در روح و روان فرد تاثير گذاراست نياز است با روشهاي علمي اين اختلالات روحي و رواني را هم درمان کرد وگرنه فرد اين پتانسيل را دارد که دوباره آلوده شود به همين خاطر انجمن هائي هست به نام ( انجمن معتادان گمنام ) که در آنها با استفاده از معتاداني که پاک شده اند و با استفاده از روشهاي علمي و رواني بر روي فرد کار ميکنند و او را بسوي پاکي دائمي سوق ميدهند ، نام اين انجمن را در گوگل سرچ کنيد ، در شهرهاي مختلفي مراکز آن وجود دارد ، روشهاي سنتي و عوامانه و نصيحت به درد فرد معتاد نميخورد و اثري در او ندارد

• مصطفی خلوت
:
ادم معتاد همیشه معتاد میمونه.خودم بنده از 15 سالگی حشیش مصرف کردم نه اینکه خانواده بدی داشتم نه بماند گذشت تا17 سالگی از اون زمان تریاک کشیدم بعد ب جایی رسیدم ک مصرف تریاکم خیلی زیاد شده بود خب روزی کم کم باید 4گرم میکشیدم تا یچی بفهمم ب قول همین دورو وریا تریاکه دیگه جواب نداد بنده از سن 18 سالگی مصرف شیشه پیدا کردم تقریبا تا 20 سالگیم شیشه کشیدم یشب توپ توپ خیلی کشیده بودم یهو اومد تو فکرم مصی داری خیلی چیزاتو از دست میدی فهمیدم ک اره تا همین الانشم خیلی چیزارو از دست دادم بخدا قسم نه کلاس رفتم نه جایی هیچی یهو کلا بوسیدم گذاشتم کنار ک الان 25 سالمه خداروشکر پاک پاکم تقریبا 2 سال هم میشه سیگار نمیکشم.خدارو هزار مرتبه شکر اگه دیدین کسی واقعا از تهه دل میخواد ترک کنه تنهاش نزارین

• شکوه شریف
:
man chhand vagte masraf mikonam ama angize nadaram koakam konid

جواب سوني کارت بيست : کسي به کسي کمک نميکنه خودتون بايد دلتون براي خودتون بسوزه و به خودتون کمک کنيد

• مژگان نضری
:
من خانمی هستم چهل ساله همسرم چهار سال شیشه مصرف میکرد یکسال ترک کرد ولی دوباره شروع کرد البته این کلاسهای ترک رونرفت درحال حاضر شیشه وتریاک رو باهم قاطی میکنه میخواهم بدونم چرا

• hamid
:
Khoda begam chaikareton kone!!! Dadash man badbakht shod

• ستار منتی
:
صداو سیما بجای پخش سریالهای صدبار تکرارچرا به بزرگترین دشمن جوانان این مملکت نمی پردازدوعکس وفیلم این قربانیان راجهت درس عبرت به مردم نشان نمیدهد .چرا؟؟؟همه چی ازسیگار لعنتی شروع میشه اول بیچارگی این افرادکشیدن سیگار است .

• لیلا
:
خدا هرکسی که معتاده الهی بکشه تا هم خانواده هاشون راحت شن هم خودشون هم اجتماع. معتاد جماعت اهل ترک کردن نیست

• سپیده
:
چرا

• داريوش خوزستان
:
ممنون داريوش ام معتاد بودم وبه لطف خدا ودوستان امروز شدم شش سال سه ماه وميشه بدون مواد مخدر زندگي كرد

• پویا
:
سلام دوستان فقط میتونم بگم خداوندا ارامشی عطا فرماتابپذیرم ان چراکه نمیتوانم تغییردهم.وشهامتی تاتغییردهم ان چراکه میتوانم.ودانشی که تفاوت این دو را بدانم.آمین

• .. الاغ
:
سلام به همه اونايى كه قصد ترك اين لعنتى رو دارن باور كنين ميتونين. اول دلتون واسه خودتون و ظاهرتون بسوزه كه داغونش كردين بعد واسه خانواده بيچارتون. حتمأ نبايد همه چى رو يه جا كنار بگذارين. شيشه رو بيخيال شين ترياك بكشين بعد كم كم اونم ول كنين. باور كنين ترك ترياك هزار بار از اين لجن راحتتره. من خودم اينكارو كردم 3ساله. نميگم پاك پاك نه همه كار ميكنم اما تا وقتى كه بهم حال بده ،غير ازشيشه وكرك. قديما ميگفتن طرف ترياكيه اما حالا ديگه كسى كه ترياكيه يعنى پاكه پاكه، باور كنين اينم سياسته واسه نابودى جووناى نازنينمون. اى كاش سياستمداراى ما ميزاشتن ترياك خوب به راحتى شيشه به دستمون برسه.موفق باشين.

• نازنین
:
سلام دوستان به نظر من شیشه ترک کردنش سخته بیست درصد امکان ترکش هست وبه خانمهایی که ازدواج نکردن توصیه میکنم که دلتون نسوزه برای کسی فقط دلت به حال خودت بسوزه منم نه سال دلم به حال کسی سوخت اما خودم سوختم نه اون ….هیچ کس ارزش نداره که آدم خودشو تباه کنه از طلاق نترسیددوستون دارم مرسی

• اهون
:
ب نظر من معتاد بودن بدترین مشکل و اتفاق زندگیه ادمه.

• ساساره
:
جواب راحیل:اگه واقعا 6سال ترک کرده توکل به خدا کن وادامه بده.شوهر من 4سال مصرف میکرد.با یکبار تصمیم ترک الان 2سال پاک و اخلاقش هم خدا رو شکر از قبل هم بهتره.از دکتر هم پرسیدم میگه خطر زیادش برای برگشت یک سال و نیم بعد از ترک است.

• اورکنی حسن
:
بايد بدون تعارف به آنها اخطار داد و يک سري امکانات را از اونها گرفت

• عسل
:
سلام من 27 سالمه واز دیددوست و آشناها دختر زیبا و با کمالاتی هستم اما منم نا خواسته تو دام شیشه گرفتار شدم و3سال اعتیاد داشتم تا جایی که دیگه هیچی ازم نمونده بودوهمه زیبایی و احترامم و از دست داده بودم تا اینکه عاشق کسی شدم وعشق اون انگیزه ی ترکم شد.اینکه میگن شیشه ترک نداره مزخرفه من ترک کردم و همه زیبایمو بدست آوردم.واسه ترک کردن فقط انگیزه ساختن مهمه.

• مهدی
:
هر که به خاطر یکبار شیشه مصرف بکنه تا بیس سال اثار یکبار مصرف روی مغزش تاثیر می گذارد

• مهدی
:
زمان خوندن دستتون را بالا بگیرید:خدایا تورا به بزرگواریت کسانی که مبتلابه موادمخدر شده راهنمایی کن وبه آغوش گرم خانواده برگردان. آمین

• امین
:
اول باید خود طرف بخواد ترک کنه حوصله کنین خسته میشود ازمصرفش

• ارش
:
سلام خودمون میدونیم همه مشکلاتمون از جی منشا میگیره ولی دوباره مصرف میکنیم.تنها راه ترک برخورد صحیح نزدیکان که باعث جرقه ذر معتاد برای ترک میشود مهمتر از همه برخورذ نزدیکان بعد از ترک است که با رفتارشان باعث شود که احساس کند غرور ازدست رفته اش در hal tarmlm ast

• مریم (ب)
:
به نظر من هرکه معتاده لیاقت زندگی را نداره بهتره بره بمیره خداوند عقل را برای چه به ما داده کسی که عقل خودش را از بین می بره میون حیوانات هم جاش نیست.اگر من می توانستم همه آنهارا یکجا به آتش میکشیدم تا هم خودشان راحت شوند وهم خانواده هایشان وهم جامعه.

• سهراب
:
دوستان ميتونن از قرص هاي زير براي ترک استفاده کنن….قرص برنج …. قرص سيانور و کلا هر چي که اين نکبت ها رو بکشه ، منم يکي رو دارم که درگير اين قضيه هست اونم 13 ساله….

• فرشته
:
من امروز قرار واسه خرید شیشه دارم واسه اولین بار میخوام مغزم پاک کنم

• مریم22
:
شوهرم الان 4سال شیشه مصرف میکنه بچه هم ندارم ب نظر شما طلاق بگیرم ؟خیلی دوستم داره منم دلم براش میسوزه ن پدر داره ن مادر خیلی بدبینه کتک میخورم ازش چون یه ازدواج دیگه داشتم زشت نیست دوباره طلاق بگیرم؟تو رو خدا یه راهی جلو من بذارید

• فریاح
:
سلام شوهر من شيشه مصرف ميکنه ولي نميتونيم ب روش بزاريم چيکار کنيم

• ز
:
میخواستم بدونم یکی ک کمتر از یه ماه مصرف کرده نمی تونه پاک بشه ؟

• مریم
:
3 سال پيش با پسري ازدواج کردم که خيلي دوسش داشتم الان 2 سال شيشه مصرف ميکنه.خيلي تلاش کردم کمکش کنم ترکش بدم ولي مادر و دو تا دايي معتادش نزاشتن .همسرم و خودم مهندسيم .قبل از عيد 92 تو توهم شديد خودشو از پشت بوم پرت کرد پاش شکسته بود از اون روز به بعد تو خونه پدرومادرش .همشش تو توهم .از من ميترسه به من بدبين شده ديگه جواب اس ام اس امو نميده.خيلي نگرانشم .پدر و مادرش خيلي بهم توهين مي کنن .ميگن مي خواييم طلاقت بديم.ولي من زندگيمو دوست دارم .از طلاق ميترسم..راهنماييم کنيد چيکار کنم .چه جوري به همسرم کمک کنم .راستي برادرم کمپ ترک اعتياد داره خيلي تلاش کردن به همسرم کمک کنن ولي مادرش نزاشت من تنها زندگي مي کنم موندم طلاق بگيرم يا نه صبر کنم شايد ترک کنه .

جواب سوني کارت بيست : آنهائي که خودشان مايل به ترک هستند به سختي ميتوانند ترک کنند و احتمال برگشت به اعتياد هم در آنها بالاست و اگر کسي خودش مايل به ترک نباشد که ديگر هيچ ، اگر فکر ميکنيد ميتوانيد زندگيتان را دوباره از اول بسازيد و او هم تمايلي به اصلاح ندارد خودتان را علاف نکنيد ، اگر هم فکر ميکنيد ميشود کاري کرد و نجاتش داد بسم الله ، ولي از طريق علمي و منطقي ، احساسات و عشق را بگذاريد وقتي او دوباره عادي شد ، الان فقط يک موجود خطرناک است

• علیرضا
:
جواب همه سوالات شما … شيشه ترک نميشه ، معتاد شيشه خطرناکتر از سلاح گرمه … يه نصيحت اگه با معتاد شيشه بحثي بالا گرفت ، جواب نده تو چشماش نگاه نکن سعي کن اونجا رو ترک کني … معتاد شيشه هستم 4 سال

• mehdi
:
به نظر بنده یک معتاد هیچ فرقی با یک مرده نداره .

• خشایار
:
من 26سالمه مجردم بیکار هم هستم یک سال و نیمه که شیشه مصرف میکنم ده ها بار ترک کردم اما موقتی بوده و بیشتر به اصرار پدرم بوده لطفن منو راهنمایی کنید اگه قرصی برای ترک شیشه هست که براحتی بشه از داروخانه تهیه کرد رو بهم معرفی کنید واقعن ممنونم ازتون

• علیرضا
:
بنام خدانسیم خانم شما فقط می تونید براش دعا کنید.ایشون رو فقط همدردهاش باید کمکش کنند.تا دیر نشده و توهمش ساختاری نشه.کمپ ها گاهی فقط یک تسکین مصنوعی هستش تا خانواده نفسی بکشه.خیلی ها هم از تحول درونی شون از کمپ ها آغاز شده.یک نفر معیار سنجش بقیه نیست! شما هم فعلن پیش از ازدواج مشورت کنید در جلسات نارونا.یا حق

• نسیم
:
من 2 سال با يه پسري دوست شدم عاشق هم بوديم اما توسط برادرش معتاد به شيشه شده و ميدانم که در مصرف شيشه با اطلاعاتي که از اينترنت گرفتم به ان حد مصرف نميکند و نميتوانم ترکش کنم و در وضعيت روحي بدي هستم لطفا کمکم کنيد و جواب من را بدهيد

جواب سوني کارت بيست : فکر ميکنيد چنين مردي لياقت اينکه پدر کودکان شما بشود را دارد ؟ احساسات بچه گانه را کنار گذاشته و به آخرين حد بد آن فکر کنيد ، فکر کنيد در يک جنون آني شما را تکه تکه کرده و در فريزر پلاستيک پلاستيک بسته بندي کرده واسه غذاي فردا ،‌بدون اينکه حتي خودش فهميده باشد چه کرده است
کسي که از ديگران عبرت نميگيرد خدا او را مايه عبرت ديگران ميکند
اين فيلم را در لينک زير ببينيد :

http://www.sonycard20.com/news/news_item.asp?NewsID=3161

• علیرضا
:
در جواب خونوم مریم مراد پور همین مثال کفایت میکنه به یک نفر با دست دارن فلسفه‌ ماه رو توضیح میدن بعد از ساعت ها توضیح و بحث لحظه آخر از استادش میپرسه توضیح هات شما با انگشت اشاره یا انگشت دیگر ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

• جمال
:
دوستان بنظر من شیشه ترک نداره مگه بصورت کمپی من میشناسم بعد از 5 سال مصرف دوباره طرف مصرف کرده

• مریم مرادپور
:
آیا واقعا این عکسها متعلق به افرادی است که شیشه مصرفل کرده اند؟ من کسی را میشناسم که 6 سال مصرف میکند ولی قیافه اش تغییر نداشته فقط لاغر است لطفا جواب بدهید

• فرزاد
:
به نظر من باید با این مصرف کنندگان خیلی جدی برخورد شود

• ح
:
خيلي ممنون ازراهنماي هتون من يك خانمي رودوست دارم ولي شيشه مصرف ميكنه من خيلي ازاين بابت ناراحتم چيكار بايد بكنم

• راحیل
:
ممنون از مطالب مفیدتون میخوام با کسی که 6 سال پیش به مدت 1سال شیشه مصرف کرده ازدواج کنم از شما راهنمایی میخوام میترسم اثراتش باقی مونده باشه

• زهرا
:
شیشه مواد مخدر ازنظرمن خیلی تاثیرات بدی داره

• فرشته
:
ممنونم ازاين خبرهاي داغ وامروزي

آرشيو ادامه اخبار


آخرين اخبار :

(حداکثر 700 کارکتر)

از تبليغات زير ديدن کنيد

هاست

اخبار روز

قبله ياب

جک و لطيفه

اوقات شرعی

مسائل شرعی

طالـع بينـی

ديکشنری متن

فونت فارسی

وضعيت آب و هوا

لغت نامه دهخدا

دانشگاههای ايران

کدهای جاوا اسکريپت

دفترچه راهنمای کالاها

شبکه تلويزيونی و
راديوئی

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.

ارسال
خبر از طريق ياهو مسنجر

 

@ Yahoo.com


   

 
 


نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه به صورت تغییراتی در عملکرد مغز رخ می‌دهند. تغییرات شیمیایی مغز  باعث بروز اختلالات روانی و رفتاری متعددی می‌شود. برای مثال مصرف شیشه سبب افزایش انرژی، فعالیت، احساس لذت، افزایش سطح هوشیاری و توان بدنی فرد می‌شود. همین احساسات و لذت‌های کاذب او را به سمت مصرف مجدد شیشه تشویق می‌کنند. بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به شیشه شده‌اند، با این تصور که مصرف گاه و بیگاه شیشه اعتیاد ندارد، شروع به مصرف کرده‌اند. ولی مصرف این ماده با تحریک بخش شادی‌آور مغز، فرد را به ادامه مصرف وا می‌دارد. بنابراین مصرف تفننی آن نیز بسیار خطرناک و اعتیادآور خواهد بود. با عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین این مرکز بهره‌مند شوید.

نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه در فردی که به مصرف آن وابسته است، بسیار مشهود است. علاوه بر این، تست اعتیاد به شیشه، نیز می‌تواند در تشخیص این اعتیاد به شما کمک کند. نشانه‌ها و علائم اعتیاد به شیشه همانند دیگر مواد محرک به دو صورت جسمی و رفتاری در فرد قابل شناسایی است. در ادامه  توضیحات بیشتری در مورد نشانه‌های جسمی و علائم رفتاری ارائه کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مواد اعتیاد آور را مطالعه کنید.

معتادان به شیشه یا همان  متامفتامین، علائم رفتاری نظیر پرحرفی، احساس سرخوشی، پرخاشگری، سوءظن، خشم، بدبینی، ناتوانی در کنترل فکر، عدم تمرکز، سوءبرداشت از رفتار دیگران، حساسیت نسبت به بعضی از وسایل، بی‌قراری و… را از خود بروز می‌دهند. این تغییرات رفتاری، می‌تواند به قدری شدید باشد که اطرافیان به راحتی متوجه آن‌ها شوند. در میان نشانه‌های رفتاری سه نشانه بارز و پراهمیت وجود دارد:

۱-  فرد معتاد به شیشه از واقعیت فاصله می‌گیرد و درگیر توهمات مختلفی می‌شود. برای مثال چیزهایی را می‌بیند یا می‌شنود که دیگران قادر به احساس کردن آن‌ها نیستند. داشتن این تجربیات غیر واقعی و عمل کردن بر اساس آن‌ها می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرد و اطرافیان او در پی داشته باشد. چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

۲- افراد وابسته به شیشه، تحت تأثیر مصرف این ماده به بدبینی یا پارانویید دچار می‌شوند. این بدبینی‌ها باورهای سرسختانه و غیر قابل تغییری هستند که در روان شناسی به آن‌ها هذیان گزند و آسیب گفته می‌شود. برای مثال بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند که تحت تعقیب هستند و اعمالشان  تحت نظر قرار دارد یا اینکه از طریق وسایل خانه حرف‌ها و حرکات آن‌ها مورد شنود و تجسس قرار می‌گیرد. به همین دلیل شکستن وسایل برقی مانند تلویزیون، تلفن، موبایل، پاره کردن وسایل خانه مانند رویه مبل از جمله رفتارهایی است که از آنان سر می‌زند.

۳ – در صورت تداوم مصرف شیشه توهمات و هذیان‌های فرد حالت شدیدتری به خود می‌گیرند و ممکن است حتی در صورت کنار گذاشتن مصرف نیز  این علائم تداوم پیدا کنند؛ در واقع مصرف شیشه افراد را به سمت دچار شدن به بیماری‌های روان پریشی نظیر اسکیزوفرنی سوق می‌دهد و در صورت وجود این بیماری آن را به شدت تشدید می‌کند.

علاوه بر علائم رفتاری مصرف شیشه فرد را با علائم و عوارض جسمانی زیادی رو به رو می‌کند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

از جمله مهم‌ترین پیامدهای مصرف شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 – افرادی که اعتیاد به شیشه دارند، ریسک‌پذیری بالایی پیدا می‌کنند. این ریسک‌پذیری در کنار پرخاشگری در آن‌ها سبب بروز رفتارهای خطرناکی می‌شود که احتمال بروز حوادث ناگوار و حتی مرگ را چه برای خودشان و چه برای اطرافیانشان افزایش می‌دهد.

 – با ادامه پیدا کردن مصرف شیشه آسیب‌های مغزی جبران ناپذیری برای فرد اتفاق می‌افتد که باعث می‌شوند او دائماً در توهمات و تصورات خیالی خود زندگی کند. این شرایط در بسیاری از مواقع به اختلالات روان پریشی می‌انجامد.

– مصرف شیشه در ابتدا تمرکز فرد را افزایش می‌دهد اما در دراز مدت مشکلات شناختی بسیاری نظیر عدم تمرکز و اختلالات حافظه رخ می‌دهند. در نتیجه عملکرد فرد در حوزه‌های مختلف زندگی از کار خواهد افتاد. 

 

تا زمانی که خود فرد و  اطرافیان وی نپذیرند که اعتیاد وجود دارد، درمان اعتیاد به شیشه امکان‌پذیر نیست. نقش خانواده، برای ترک شیشه بسیار مهم است. چرا که افرادی که اعتیاد به شیشه دارند، معمولاً از قبول این مسئله سر باز می‌زنند. در این راه خانواده با فراهم کردن حمایت و ایجاد انگیزه بیشترین کمک را به فرد مصرف کننده خواهد کرد. برای درمان شیشه سه روش ترک اعتیاد به روش ماتریکس، ترک شیشه به روش دی اس تی و ترک شیشه با متادون وجود دارد. روش ماتریکس یکی از اثرگذارترین روش‌ها در درمان و ترک اعتیاد به شیشه محسوب می‌شود. 

ترک اعتیاد شامل دو بخش عمده درمان وابستگی جسمی (سم زدائی) و درمان وابستگی روانی است. درمان وابستگی روانی مهم‌ترین بخش ترک اعتیاد است چرا که امکان بازگشت مجدد به سمت مواد را از بین می‌برد. برای دریافت خدمات روان درمانی مراجعه به روانشناس ضروری است. برای ترک اعتیاد به شیشه می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره هنر زندگی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره ترک اعتیاد حضوری این مرکز بهره‌مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با موبایل با شماره 02122018502 از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چطور بفهمم او معتاداست يا نه؟ – قسمت دوم  چطور بفهمم او معتاداست يا نه؟ – قسمت اول

ذکر ابزارهایی که وجود آنها حاکی از مصرف مواد میباشند خالی از فایده نیست و میتواند ما را در شناسایی افراد مصرف کننده یاری کند :- وافور , قلیان , چپق , پیپ, انبر کوچک.- سیخ , میله , چوب لباسی فلزی که بریده شده باشد , سنجاق باز شده و سوزنهایی که سر آن سیاه شده باشد .- قوطی کنسرو یا شیشه مربا که در آن سوراخ شده باشد و یا قوطی روغن یک لیتری که بالای آن تنگ شده باشد .- هویج یاسیب زمینی که شبیه پیپ سوراخ شده باشد .- سرنگهای مستعمل , قطره چکان .

– زرورق پاکت سیگار که باز و پهن شده باشد , اسکناسهای لوله شده .- لوله هائی به طول حدود ۲۰ سانتی متری از جنسهای مختلف به ویژه کاغذ مقوا چوب نی , لوله های حصیری ولوله خالی خودکار .- قاشق غذاخوری و چای خوری سیاه شده .- تکه های پلاستیک و کاغذدر اندازه های حدود ۱۵*۱۵ سانتی متر.- تکه های پلاستیک در اندازه حدود ۱×۱ سانتی متر( باقی مانده از بسته بندی هروئین یا کراک و . . .) .- تکه های دستمال کاغذی , پنبه , اسفنج , فیلترسیگار که گوشه های آن سوخته باشد .- وجود آب لیمو , جوهر لیمو و لیمو ترش در اطاق و در محلهای غیر معمول .

– پوکه های آمپول .- افراد معتاد جهت مخفی کردن قرمزی چشم خود اغلب قطره های چشمی مثل نفازولین و بتامتازون همراه خوددارند .- افراد معتاد به کراک جهت مصرف آن از دستشویی وحمام استفاده میکنند و چون کراک موقع مصرف بویی ندارد کسی متوجه آن نمیشود . جالب توجه اینک خانواده مصرف کنندگان کراک متذکر این نکته هستند که وقتی فردمصرف کننده در دستشویی یا حمام است مدام صدای فندک از این مکانها به گوش میرسد . اغلب آنها فندکی با کپسول بزرگ دارند که به هیچ وجه آنرا از خودجدا نمیکنند.چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه

علاوه بر اینها فردمعتاد معمولا دچار یبوست مزمن, تپش قلب , عفونتهای پوستی , التهاب معده , بیماری کبدی میشود.مسمومیت داروئی ( اقدام به خودکشی و یا مسمومیت اتفاقی ) و حوادث و تصادفات مکرر و همچنین علائم خاص روانپزشکی چون : تغیرات رفتاری , پرخاشگری , افسردگی, بی تفاوتی , ناتوانی جنسی , توهم و یاهذیان , کاهش سطح هوشیاری , مشکلات قانونی مکرر , انجام ندادن وظایف خانوادگی , افت کارکرد شغلی فرد و یا تغییرات شخصیتی و درخواست بی دلیل یا بیش از حد برای تجویز داروهای آرامبخش و مسکن همگی ما را در مورد نشانه های غیر مستقیم فردمعتاد هوشیار میکند.

 

 

● تاثیرات افیون بر معتاداعتیاد علاوه بر اثرات درونی، دگرگونی هایی نیز در روحیه ، اخلاق،‌شخصیت و ظاهر معتاد به وجود می آورد که در اینجا نمونه هایی از آنها آورده شده است، بیشتر به این خاطر که نزدیکان معتاد به ویژه پدران و مادران به مجرد احساس بیماری اعتیاد فرزند خویش ، تا اعتیاد تارو پود بیمار را فرا نگرفته است ، او را از این راه مرگبار باز داشته و به درمانش بپردازند.

– تمایل معتاد به کناره گیری از بستگان به ویژه پدر ومادر و خواهر و برادر و اشتیاق وی به معاشرت با دوستان مشکوک جدیدش افزایش میابد.- ساعات خواب معتاد تغییر میپذیرد ، وی شبانگاهان دیرتر میخوابد و بامدادان دیرتر برمیخیزد. – هزینه های فرعی فرد معتاد به صورت سرسام آوری بالا میرو د و مکررا از خانواده خود درخواست پول برای هزینه های نامعلوم مینماید .

– فرد درگیر به اعتیاد اغلب اطاق خواب خود را به روی بستگان خود میبندد تا برای مدتی تغییر احوالش بر پدر و مادر پنهان بماند و به اعتیاد وی آگاه نشوند.- رفت و آمد های ظاهرا بی مقصد و مشکوک فرزند معتاد افزایش میابد.- فرد معتاد اغلب خواب آلود و افسرده دیده میشود ،‌ لحظات شادابی چنین فردی زود گذر و دوران در خود فرو رفتنش طولانی میشود .

– فرد معتاد کمتر از دوران پیش از اعتیاد به وضع ظاهری و آرایش خود می پردازد .- فرد معتاد از انجام کارهای سنگین به ویژه ورزش گریزان خواهد بود .- معتاد بیش از حد اعتدال به توالت میرود و یا در آنجا میماند . – فردی که درگیر اعتیاد است اغلب پرگو و یاوه گو میگردد .- فرد معتاد اشتیاق عجیبی به دروغ گویی و دادن وعده های انجام ناپذیر پیدا میکند و مطلقا در بند ایفای قول خود نخواهد بود .

– استعمال داروهای عصبی ، نیرو بخش و خواب آور افزایش میابد و اطاق خواب بیمار انباشته از قرصهای جور واجور است.- معتاد چنانچه دانش آموز و دانشجو باشد به کارهای دبیرستان یا دانشکده بی تفاوت و بیعلاقه میگردد و چنانچه کارمند و یا کارگر باشد و جوان کارش را از دست خواهد داد و از وقت شناسی وی خبری نخواهد بود .- رنگ معتاد به ویژه لبانش تغییر میپذیرد و وزنش کاهش میابد .- در انگشتان و وسایل اطاق خواب معتاد آثار سوختگی مشاهده میشود.

– در صورت تزریق ( زیر پوستی ) نقطه های سیاه یا آبی روی بازو ، ساق پا و حتی در پشت دستها ملاحظه میشود.- در مراحل پیشرفته در صورت تزریق وریدی ، دملهای جوش مانند در وریدهای نزدیک به سطح بدن دیده میشود.- در معتادین که ریتم خوابشان بهم خورده است پس از استعمال مفرط مواد حالت چرت زدن ملاحظه میشود.- مردمک چشم فرد معتاد در صورت مصرف مواد مخدر ( افیونی ) منقبض شده و در صورت مصرف مواد محرک منبسط میشود.منبع:pezeshkonline.ir

در ادامه بخوانید


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


سینما رو به خونت بیار!


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


درمان اختلالات گفتاری کودکان


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی


از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه
چطور بفهمم شوهرم شیشه مصرف میکنه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *