چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

 
helpkade
چطور بفهمم شوهرم گل میکشه
چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام دوستای گلم حدود سه روزه که متوجه شدم شوهرم با دوستای بیخودش یه ساله که گل مصرف میکنه از ازدواج منم یه ماه میگذره به خانوادش اطلاع دادم ازشم خواستم نکشه درست از چیزی که میترسیدم سرم اومد بهم گفت اعتیاد ندارو اینا اعصابم به شدت داغونه شبا میشینم کلی گریه میکنم 😔😭😭😭😭

خدا بهت صبر بده😥

🙁😞

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

فقط 10 هفته و 1 روز به تولد باقی مونده !

گل قابل ترک هرچه سریع تر اقدام کن واگر نه فراموشی میگیره 😔

با خیال راحت سیسمونی کودک خودتون رو  از کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید

(کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید)

اى واى وقتى ميكشه رفتارش چجورى ميشه عزيزم؟؟

اگه بعضی وقتا باشه معتاد نمیشه

یه سوال اونی که گل بکشه تو ازمایش ازدواج مشخص میشه؟

عب نداره عادیه این روزا همه میکشن بعدا که مغزش به چوخ رفت خودش میفهمه اعتیاد نداره :/

گل چیه ؟الان شنیدم

من یکی از دوستام دوسال میکشید احمق گویا بهش گفته بودن اعتیاد نداره البته اقا دیگه اواخر واقعا داغون شده بود الان گذاشته کنار اما خوب هر ازگاهی حالت فراموشی داره 

ماریجوانا 

آهان .ممنونم که اطلاع دادید 

چقدر ترسناک 

گل چیه

تو ادمای مختلف فرق داره بستگی داره حال خود ادم چ جوری باشه شاد باشه چند برابر شاد میشه و برعکس 

گل مثل بقیه مواد مخدر نیست . اعتیاد نداره . 

نمیگم خوبه ها ، اصلا!! باید بزاره کنار

ولی خیالت راحت باشه که گل رو راحت میشه گذاشت کنار . مگه اینکه چیز دیگه ای هم کنارش بکشه

منم يه چند شب از تن شوهرم بوى يه چيزى فهميدم اما نميتونم تشخيص بدم چيه اما مطمئنم دوده بهش گفتم خنديد گفت ديوونه اى😞😞😞😞

اخه چیکار کنم بدبخت شدم رفت 

چشماش خمار میشه زیاد غذا میخوره خیلی میخوابه

هیچی دیگه خوبیش این که خودش میتونه ترک کن سعی کن از اون جمع بکشیش بیرون 

ممنونم ك جوابمو دادى عزيزم شادى ب قيمت فراموشى نمى ارزه 😞😞

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

اگر نگاهی به آمارهای منتشر شده توسط کلینیک های ترک اعتیاد بیاندازیم متوجه می‌شویم که امروزه افراد زیادی به خصوص جوان ها درگیر اعتیاد به مصرف گل شده‌اند. در پی این موضوع دغدغه بسیاری از خانواده‌ها تشخیص زودهنگام این موضوع در میان فرزندانشان است. در این صورت می‌توانند با اقدام به موقع برای ترک اعتیاد، آینده فرزندان خود را نجات بدهند. در این مقاله تصمیم داریم تا با علائم اعتیاد به گل آشنا شویم. اگر احساس می‌کنید که شما یا عزیزانتان احتمالا دچار این بیماری شده‌اید حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

در ابتدا بهتر است با مواد محرک آشنا شویم و بتوانیم این ماده اعتیاد آور را تشخیص بدهیم. در واقع گل، ماری جوانا، حشیش و علف (وید) همگی گیاهان روان گردان هستند که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند. استعمال این ماده مخدر به صورت سیگار های دست پیچ صورت می‌گیرد و به شدت در میان جوانان رایج است. طبق مشاهدات کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی و دیگر کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد مشکل اصلی ناآگاهی مردم و جوانان است. آنها تصور می‌کنند که محرک گل اعتیادآور نبوده و به راحتی می‌توانند روی مصرف آن کنترل داشته باشند.

در صورتی که محرک گل و انواع مشتقات آن به شدت باعث ایجاد اعتیاد روانی و ذهنی در فرد مصرف کننده می‌شود و به مرور زمان عوارض جسمی و ذهنی نظیر دیگر مخدرهای اعتیادآور دارد. در ادامه با علائم مصرف مخدر گل بیشتر آشنا می‌شویم.

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد است.

گل یا همان ماری جوانا یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌هایی است که بیشتر مصرف کنندگان آن جوانان هستند. مخدر گل ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی ‌قراری در فرد ایجاد می‌کند و باعث توهم می ‌شود. شاید در باور عمومی به اشتباه مخدر گل کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده باشد اما چنین نیست. تاثیر مخدر گل بر روی مغز تا حدی است که در صورت مصرف نکردن، فرد دچار اضطراب شدید، تپش قلب و بی قراری می‌شود.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

نشانه های زیادی در رابطه با سوء مصرف ماده گل وجود دارد. که در اینجا به بررسی برخی از نشانه های ظاهری که در فرد مصرف کننده بروز پیدا می‌کند، می‌پردازیم.

این ها بخشی از علائم ظاهری هستند که در فرد مصرف کننده مخدر گل نمایان می‌شود. علاوه بر این موارد، مصرف مخدر گل عوارض جبران ناپذیری بر روی روند تحلیل مغزی ایجاد می‌کند. اما با وجود همه این مشکلات سوال رایج در میان افراد و خانواده‌ها این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ این در صورتی است که اقدام به ترک اعتیاد کل با روش درست و تحت نظر پزشک بسیار بیشتر از طول دوره درمان اهمیت دارد که بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر تمام نشانه های ظاهری که در فرد مبتلا به سوء مصرف گل نمود پیدا می‌کند، یکی از راه‌های تشخیص اعتیاد به گل انجام تست اعتیاد گل (THC) است. باید در نظر داشته باشید که تست اعتیاد به گل امکان پذیر است اما برای وجود یا عدم وجود اعتیاد فرد کافی نیست. تست اعتیاد به ماری جوانا و گل دارای درصدی خطا است که پیشنهاد میشود برای اطمینان از این موضوع به کلینیک های تخصصی و پزشک مراجعه کنید.

اگر به دنبال یک روش خانگی برای تست اعتیاد گل می گردید می تواند از کیت تست اعتیاد خانگی حشیش استفاده کنید. این کیت می تواند تا حدودی وجود مخدر گل یا ماری جوانا را تشخیص بدهد اما قطعی نیست.

همان طور که میدانید مصرف ماده محرک گل علاوه بر نشانه های جسمی و روانی ظاهری یک سری عوارض هم به همراه دارد. برخی از این عوارض بر اثر مصرف کوتاه مدت بوده و برخی دیگر در طولانی مدت بروز پیدا می‌کنند. عمدتا عوارض مصرف ماری جوانا و گل خصوصا در طولانی مدت شبیه به یکدیگرند که در ادامه به برخی از این عوارض اشاره شده است.

یکی سری نکات مشترک و ضروری در رابطه با هر ترک اعتیادی وجود دارد که بیماران باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان مثال اولین قدم ضروری برای ترک اعتیاد صحیح مراجعه به یک کلینیک تخصصی با افراد باتجربه است. حال تفاوتی ندارد که ترک حشیش باشد یا داروهای اعتیاد آور مانند آلپرازولام و یا زولپیدم. تشخیص صحیح و به کار بردن روش های درست برای ترک اعتیاد دقیقا همان چیزی است که می‌تواند عوارض ناشی از ترک اعتیاد هر ماده مخدری از جمله گل را به حداقل ممکن برساند؛ ضمن آنکه می‌تواند یک ترک اعتیاد بدون بازگشت را به همراه داشته باشد.

متخصصین با تجربه در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با انجام آزمایش های لازم و پیشینه هر بیمار، تلفیقی از روش های مدرن را برای بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر پیشنهاد می‌دهند. که این امر می‌تواند لذت بخش ترین تجربه را در اختیار شما و عزیزانتان قرار بدهد. شما نیز می‌توانید برای دریافت مشاوره های بیشتر با شماره تلفن 41 22 22 22 – 021 تماس حاصل فرمایید.

سلام مقاله شما را خواندم خیلی کامل بود اما اگه میشود من را بیشتر راهنمایی کنید . پسر من 17 سالش است .تو وسایلش از این سبزیا پیدا کردم که بوی تندی داره . تو اینترنت جستجو کردم فهمیدم بهش میگویند ماریجوانا. هنوز نمیدونه که من متوجه شدم . چطور میتونم بهش بگم که بیاد بریم سم زدایی کنه از بدنش بره بیرون؟ لطفا سریع بهم جواب بدید خیلی نگرانشم

سلام ماریجوانا جز مواد محرک است و سم زدایی آن بصورت تدریجی می‌باشد. می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و از راهنمایی روانشناسان ما بهره مند شوید.

سلام من نزدیک یک سال و چهار ماه ازدواج کردم. اخلاق همسرم بد یه مدت خیلی تغییر کرده، قبلا خیلی خوب و با حوصله مهربون بود. الان خیلی عوض شده عصبی بداخلاق افسرده. همش میخاد از خونه بره بیرون، خود زنی میکنه، از سرکار میاد چشاش خیلی قرمز، زشت میشه خیلی لاغر شده، میبینمش خیلی براش ناراحت میشم. غیر مستقیم گفتم اگه چیزی هست بگو تا کمکت کنم داد میکشه تو داری بهم تهمت معتاد بودن رو میزنی توروخدا بگید چیکار کنم ? مشاورم بهش گفتم بریم باهام نمیاد

سلام دوست عزیز ما شرایط شما را درک می کنیم، ولی بدون جلسات مشاوره حضوری لطفا قضاوت همسرتان را کنار بگذارید و دوستانه از او بخواهید با شما همراه شود. در اینگونه اختلافات تنها راز موفقیت حفظ آرامش و رابطه متقابل است تا بواسطه آن به اهدافتان نزدیک شوید. اگر نمی توانید همسرتان را برای شرکت در جلسه مشاوره متقاعد کنید، خودتان مراجعه کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند مراجعه به مشاور بدون همسرشان فایده ای ندارد، این طور نیست. شما می توانید از مزایای مشاوره بهره مند شوید، حتی اگر به تنهایی در آن شرکت کنید. در طول جلسات مشاوره به راه حل های خوبی برای رفتار با همسرتان، بهبود رابطه و تغییر خود می رسید. حتی اگر همسرتان نظر خوبی نسبت به مشاوره نداشته باشد، تغییر شما می تواند رابطه شما را به سمت بهتر شدن پیش ببرد و همسرتان هم با مشاهده تغییرات رفتار شما به حضور در جلسات تشویق می شود.

سلام . ممنون بابت راهنمایی هاتون برادر من همه این علائم هارو داره و هرچی بهش میگم نکش میگه دوست دارم نمیدونم چی کنم میشه راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز در خصوص چگونگی برخورد با ایشان و جلب رضایتشان برای ترک، باید در ابتدا خودتان به مشاور کلینیک مراجعه کنید.

باسلام من مصرف میکنم ولی احساس میکنم اعتیادنداره بنظرتون وضعیت من چطوره؟؟؟؟

سلام دوست عزیز همانطور که خیلی از دوستان گریبانگیر اعتیاد، در این سایت از تجربیات خودشان برای ما گفتند و نیز صحبت های ما با بیماران مصرف‌کننده، همگی نشان دهنده این است که در ابتدا هیچ فردی باور به امکان ایجاد وابستگی به مواد مخدر مصرفی خود نداشته است. همه در ابتدا بصورت تفریحی شروع کردند ولی به مرور که تحمل بدن بالا میرود و بدن دوز بیشتری میطلبد، شما متوجه میزان وابستگی و اعتیاد خود میشوید. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با روان‌شناس مجموعه ما، همه روزه در ساعات کاری مراجعه فرمایید.

سلام ببخشید میشه چن تا سوال ازتون از طریق پیوی واتساپ یا ایدی تلگرام بپرسم؟

سلام دوست عزیز برای ارتباط با ما لطفا با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید. به دلیل تعطیلات قرنطینه و ازدیاد مراجعین برای پذیرش، در حال حاضر از طریق فضای مجازی امکان پاسخ‌گویی نیست.

سلام باتشکر از کلینیک خوبتون،بنده به مدت چهار ماه مصرف گل داشتم و دقیقا اعلام اعتیاد کوتاه مدت ب گل رو احساس کردم مخصوصا خشکی دهان و عدم تشخیص خواب و واقعیت،الان هم ۲ماهه ترک کردم و هنوز اون علائم رو دارم،خواستم بدونم چه مدت طول میکشه که از این شرایط رهایی پیدا کنم و درضمن ۱۸سالمه باسپاس فراوان

سلام دوست عزیز خیلی ممنون از لطف شما، خوشحالیم که شما با اراده تصمیم به ترک گل گرفته‌اید. در مورد علائم ترک نگران نباشید و با روانشناس در مورد دلایل مصرف گل در گذشته صحبت کنید تا با از بین رفتن ریشه افکار منفی در شما، امکان بازگشت دوباره به اعتیاد از بین برود. با ورزش و مطالعه سعی کنید افکار خود را متمرکز کنید. به تدریج علائم در شما کم میشود و تا آن زمان باید صبور باشید و به هیچ وجه برای رفع این علائم از ماده مخدر دیگر استفاده نکنید. برای دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی میتوانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

حداکثر تا چند ماه علائم از بین رفته و کامل پاک میشم؟

سلام دوست عزیز بستگی به مدت زمان اعتیاد و دوز مصرف فرد دارد. مطمئناً میزان ماندگاری علائم در کسی که دو ماه به مصرف گل اعتیاد داشته، با کسی که 4 سال مصرف میکرده، کمتر است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

حداکثر چند ماه علائم باقی میمونه؟

سلام دوست عزیز با توجه به میزان دوز مصرفی فرد و مدت زمان اعتیاد، متغیر است. حتی نحوه ترک نیز بر میزان ماندگاری علائم تاثیر میگذارد. با ترک اصولی و علمی میتوانید روی کاهش علائم امیدوار باشید.

ببخشید منظورتون از ترک اصولی چیه؟

سلام دوست عزیز منظور از ترک اصولی، ترک اعتیاد به صورت تدریجی، علمی و تحت مراقبت تیم پزشکی متشکل از روانپزشک و مشاور است.

سلام،من یه پسر ۱۵ ساله دارم و با دوستانی رفت و آمد داره که میدونم یکی دوتاشون تفریحی گل مصرف میکنن، خودش تا ب حال علائمی نداشته ولی چطور میتونم مطمئن بشم آیا صلاحه که ناگهانی ببرمش آزمایش؟اصلا آزمایش نشون میده؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز برای جلوگیری از روابط پر خطر و تغییر دوستان می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید یا فرزندتان را قانع کنید که به یک مشاور روانشناس مراجعه کند، و در صورت نیاز می‌توانید از کیت های تست اعتیاد استفاده کنید، که البته بدون مشورت روانشناس این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم.

سلام وقتتون بخیر من به تازگی متوجه شدم که نامزدم گل میکشه و بهش هم گفتم و خیلی پشیمونه و من واقعا هرجور که فکرشو میکنم نمیتونم کنارش بمونم و اونم میگه بمون و من ترک میکنم ،قول میدم .باید چیکار کنم بنظر شما؟ میگه اگه بری بدتر میشم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز بدلیل اینکه این موضوع قطعا با آینده شما و حتی فرزندتان ارتباط مستقیم دارد، حتما با روانشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید. در صورت اطمینان از اراده و صداقت ایشان جهت ترک اعتیاد، با هماهنگی یک مرکز ترک اعتیاد درمان ایشان را آغاز کنید و در طی درمان نیز بطور مستقیم بر عملکرد ایشان نظارت داشته باشید. همکاری خانواده، تغییر محل سکونت، تغییر محل کار و قطع ارتباط با دوستان قبلی در این زمینه بسیار به ایشان کمک می‌کند.

صفحه اصلی علائم اعتیاد به گل در جوانان به چه شکل بروز پیدا می کند؟

اولین قدم مهم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور کنید قابل درمان است. ما متخصصان مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی دکتر جوادی آماده ارائه جدیدترین روش‌های درمانی اعتیاد به شما عزیزان می‌باشیم.

تصاویر بخش‌های مختلف کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک دکتر جوادی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

اعتیاد یک بیماری است که وجوه مختلف جسمی، روانی و اجتماعی دارد. این بیماری به شکل های مختلف نمود پیدا می کند. گاهی فرد مبتلا به اعتیاد، به یک رفتار ناهنجار وابسته می شود، گاهی هم به مصرف مواد مخدر و الکل. در این مقاله می خواهیم درمورد اعتیاد به یکی از رایج ترین مواد مخدر یعنی گل صحبت کنیم. این نوع اعتیاد به شدت در میان جوانان ریشه دوانده است اما اگر فرد تصمیم به ترک آن بگیرد بسیار راحت تر از دیگر مواد مخدر می تواند آن را ترک کند. مهم ترین سوال در ذهن افرادی که تصمیم به ترک گل می گیرند این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ در ادامه این مقاله به طور کامل به پاسخ این پرسش اساسی و معرفی ماده مخدر گل می پردازیم.

گل یک ماده مخدر و اعتیاد آور است که مصرف آن در میان دانشجویان و جوانان رواج یافته است. برخی تصور می کنند که گل همان ماری جوانا است، در صورتی که دو مخدر مختلف‌اند، اما هر دو از گیاه شاهدانه حاصل می شوند و به صورت های مختلف مصرف می شوند. عده ای از افراد معتقدند که مصرف گل اعتیادآور نیست در صورتی که این باور صحت ندارد.

مصرف طولانی مدت گل به شدت عوارض جبران ناپذیری روی مغز می گذارد. اگر بیمار اعتیاد خود را بپذیرد و با کمک عزیزانش تصمیم به ترک گل بگیرد، می تواند در مدت زمان کوتاهی وارد مرحله اصلی ترک گل شود. اعتیاد به گل هم مانند خیلی از بیماری ‌های دیگر قابل درمان است و اگر افراد وابسته به مواد مخدر به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنند به راحتی می توانند اقدام به ترک گل کنند. در ادامه به بررسی عوارض مصرف ماده مخدر گل می پردازیم.

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا است که برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد استفاده می‌شود.

معمولا افرادی که اعتیاد به مصرف گل دارند، اطلاعات کافی از این ماده مخدر و عوارض جسمی و ذهنی آن ندارند. شیوه رایج مصرف گل معمولاً به شکل سیگار است و عوارض زیر را به همراه دارد.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

تخریب سلول های مغزی از مهم‌ترین عوارض مصرف ماده مخدر گل در بدن است. این عارضه باعث می شود که مغز نتواند به صورت طبیعی فرمان دهد و عوامل دیگری از جمله اختلال حافظه و کاهش بازدهی مغز را به همراه دارد.

مصرف هر نوع ماده مخدر از جمله سیگار و قلیان باعث آسیب رساندن به ریه ها و دستگاه تنفسی می شود، هرچه دوز ماده مخدر بالاتر رود آسیب های آن نیز به مراتب بیشتر می شود. مصرف ماده مخدر گل به صورت سیگار، باعث به وجود آمدن مشکلات تنفسی می شود.

علاوه بر مشکلات جسمانی که در پی استعمال ماده مخدر گل به وجود می آیند، به مرور زمان اختلالات رفتاری و تغییر خلق‌و‌خو نیز در فرد مصرف کننده دیده می شود. البته اثرات آنی مانند پرخاشگری، اضطراب و بی هویتی نیز بعد از اتمام حالات سرخوشی در افراد مبتلا به مصرف گل مشاهده شده است.

همه ما می دانیم ترک عادات غلط جز به خواست خود فرد امکان پذیر نیست، اما عوامل بسیار مهمی وجود دارند که می توانند به شدت روی بالا بردن انگیزه و اراده بیمار تأثیر‌گذار باشند. در مبحث ترک اعتیاد به مواد مخدر، یکی از مهم ترین عواملی که می تواند فرد را با موفقیت به مرحله ترک اعتیاد بدون بازگشت برساند، استفاده از روش های روان درمانی است. در این روش ها فرد به باور ترک اعتیاد رسیده و از معیار صحیح زندگی سالم شناخت پیدا می کند. یکی از مهم ترین متدهای این روش خصوصاً در بحث ترک اعتیاد گل، رفتار درمانی شناختی CBT است.

برای ترک هر ماده مخدری یک سری مراحل وجود دارد که با توجه به میزان و مدت مصرف ماده مخدر، مدت زمان و روند درمانی ترک اعتیاد تغییر می کند. اعتیاد به مصرف ماده مخدر گل مستقیماً روی مغز فرد اثر می گذارد؛ در نتیجه میل به مصرف بالا بوده و ممکن است دوره ترک کامل بعد از مرحله سم زدایی، چند ماه و طی فرآیند های کمکی به طول انجامد.

عواملی از جمله کمک گرفتن از متخصص روانپزشک، قرار نگرفتن در شرایط وسوسه انگیز، شرکت در دوره های درمانی گروهی برای بالا رفتن انگیزه، حمایت و همراهی خانواده می توانند علاوه بر کوتاه کردن طول دوره ترک اعتیاد گل، یک ترک اعتیاد آسان و بدون بازگشت را تضمین کنند.

با مشاوران ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌های درمانی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بیشتر بدانید.

شاید علائم و نشانه های اولیه ترک هر ماده مخدری ناخوشایند باشد، اما خبر خوب اینجاست که با دیدن این نشانه ها فرد می تواند به این باور برسد که واقعاً به مرحله ترک اعتیاد رسیده و نباید آن را نیمه کاره رها کند.

باید در نظر داشته باشیم که در این مرحله بیماران شرایط سختی را تجربه می کنند که تحمل آن فقط با همراهی و همدلی افراد متخصص و خانواده فرد مبتلا میسر خواهد شد. از جمله شایع ترین علائم اولیه ترک اعتیاد گل شامل موارد زیر می شود:

معمولا علائم ثانویه که خبر از ترک موفقیت آمیز بیماران را به همراه دارد برای بیشتر مواد مخدر از ترک حشیش و شیشه گرفته تا ترک الکل یکسان است. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که آیا ترک مواد مخدر با دوز پایین مانند ترک ریتالین و گل هم نیاز به بستری شدن دارد یا در منزل امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال کاملاً به اراده فرد بستگی دارد؛ اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که افراد وابسته به مصرف گل در زمان ترک معمولاً از لحاظ ذهنی و روانی دچار مشکلات عدیده ای می شوند. پیشنهاد متخصصین باتجربه در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی این است که همراهی یک روانشناس با تجربه با شخص معتاد، استفاده از راهکارهای صحیح درمانی و شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی می تواند این فرآیند را بسیار آسان تر کند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در پی یافتن زندگی آرام و بدون دغدغه هستید می توانید برای گرفتن مشاوره های لازم و پرسیدن سوالات مورد نظر خود با شماره مستقیم کلینیک دکتر جوادی 021-22222241 تماس حاصل نمایید.

با مشاوران ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌های درمانی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بیشتر بدانید.

سلام من برای ترک یکی از عزیزانم نیاز به یک مشاور خوب و قابل اطمینان با تضمین دارم تا تمام مراحل رو همراه من باشه و بهم آموزش رفتار Cbt رو بده

سلام وقت بخیر برای ارتباط با همکاران ما و تعیین وقت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید. مشاورین ما در تمامی مراحل ترک اعتیاد به شما کمک خواهند کرد و در مورد نحوه مواجهه با فرد در حال ترک اعتیاد آموزش‌های لازم را به شما خواهند داد.

سلام میخواستم بدونم کسی که در مراحل ترک گل هست و تقریبا دو تا سه هفته هست بعد مصرف چندین سال روزانه چند نوبت علائم بالینی درد و احساس سوزش قلب میتونه از عوارض ترک باشه چون همسرم چند روز بعد از ترک گل دچار قلب و درد معده شدن آیا این تپش قلبی که به خاطر مصرف داشتن رفع شده این حالت بوجود اومده ممنون میشم جواب بدید

سلام دوست عزیز مواردی که شما به آن اشاره کردید از عوارض مصرف گل می باشد و شخص مصرف کننده در دوره ترک باید تحت نظر پزشک و روانشناس درمان خود را سپری کند تا تمام علائم ترک او بصورت تخصصی توسط کادر پزشکی کنترل و درمان شود.

سلام نزدیک ۲ ماهه ترک کردم بعد از سه سال مصرف مداوم. این اواخر مصرفم به روزی ۸ نخ گل و حشیش میرسید .اما به توکل به خدا ترک کردم .دوستان اصلا نترسید سختیش فقط ۱۸ روزه اگه طاقت بیارید کارش تمومه. الان خیلی راحت شدم اصلا فکر نمیکردم بدون گل بتونم به زندگی ادامه بدم . زندگی بدون گل بی نظیره هرچند الان عواقبش همراهمه ولی بعد از ترکش اینقدر حالم خوبه که اصلا به عوارضش فکر نمیکنم

باسلام،یه جوان ۱۹ساله مدتی گل مصرف میکرده والان حدود ۳ماه هست که ترک کرده ولی الان یه سری رفتار وحرکات انجام میده مثلا یهویی خنده میکنه یا گریه میکنه،یه سری حرکات با دست انجام میده یا با خودش حرف میزنه،یا یهویی خیره میشه به یه نقطه ،ضمنا خواب هم کم میره،میخواستم یه کمک و راهنمایی بهم بدین و ایا این حرکات بعد از ترک طبیعیه و پس ازمدتی خوب میشه وبه حالت نرمال و طبیعی برمیگرده؟ممنون میشم کمکم کنید

سلام مواردی که به آن اشاره کردید تماماً عوارض جانبی مصرف گل است. دوره درمان ایشان حتما باید تحت نظر روانپزشک و روانشناس ترک اعتیاد صورت گیرد. در غیر اینصورت علائم ممکن است شدت بگیرد و یا حتی ماندگار شود. برای تشخیص بهترین روش درمان اعتیاد به گل، با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا متخصصان ترک گل راهنماییتون کنند.

سلام دوست من شما استعلام بگیر ببین چیزه دیگه ای مصرف میکنه؟

سلام با عرض خسته نباشید من یک ماه پیش مصرف گل داشتم بعد این تایم دوباره یک بار دیگه مصرف کردم الان می‌خاستم بدونم چه تایمی بارد بگذره تا جواب آزمایش گل منفی در بیاد؟

سلام زمان دقیقی برای مثبت بودن تست گل وجود ندارد. در هر شخص متفاوت است- ممکن است بعد از 4 روز منفی گردد، در برخی افراد هم ممکن است بعد از 25 روز منفی شود.

سلام. شما مشاوره تلفنی هم دارید؟

سلام بله- با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا متخصصان ترک اعتیاد ما برای شروع درمان شما را راهنمایی کنند.

با عرض سلام واحترام پسر من ۱۶ سالشه متاسفانه گل مصرف میکنه میخوام ترک کنه وبه زندگی برگرده لطفا راهنمایی کنید چه رفتاری باید باهاش داشته باشم

سلام برای ترک گل که جز مواد محرک است باید به روانپزشک ترک اعتیاد مراجعه کنید. با توجه به مقدار و دوره زمانی مصرف گل، دوره درمان بیمار تشخیص داده می‌شود . جهت اطلاع بیشتر درباره پذیرش و تعیین وقت ویزیت روانپزشک لطفاً با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

سلام من حدود یه دوره ۶ ماهه هفتگی گل مصرف میکردم الان حدود ۱ ساله که ترک کردم ایا اثراتش ممکنه جبران بشه !؟

اگر ترک اصولی داشته اید و تحت نظر متخصص ترک اعتیاد باشید میتوانید تمام اثراتیکه گل بر روی مغز و اعصاب شما گذاشته را کنترل و درمان کنید.

سلام من ۱۹سالمه و ۱ماهه که گل نمیکشم. بعد احساس میکنم که مغزم یه جوری شده تپش قلب داشتم الان بهتر شدم و هیچ‌مشکلی ندارم فقط اشتها کاملا باز شده و سر درد و تب و لرز بعضی وقتا دارم اگه میشه لطفا کمک کنید که بهترین روش براس ترک‌گل چی هستش خیلی ممنون?

گل ، ماریجوانا ، حشیش از یک خانواده هستند که بیشترین تاثیر را بر روی مغز و اعصاب میگذارند. برای ترک مواد محرک باید از یک روانپزشک متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید تا بتوانید علائم ترک گل را کنترل و درمان کنید.

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست محترم بنده سه سال ماریجوانا مصرف کردم و بعد از این دوره مصرف احساس کردم مشلاتی در زندگی منو دچار کرده که باعث شد برای ترک اقدام کنم الان حدود ده روزِ که به هیچ وجه اجازه ندادم حتی کسی کنار بنده مصرف کنه و اراده قوی ای دارم ولی معده درد امانم رو بریده و خیلی سوزش و درد دارم که این حالتمنو عصبی کرده و اصلا وسوسه برای مصرف گل نشدم فقط درد معده منو به هم ریخته آیا میتونم دارویی مصرف کنم تا ازین دوره درمان بدون درد و سوزش گذر کنم لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر موفق باشید❤

سلام با آگاهی از این که کدام رفتارتان رفتار طبیعی، و کدام رفتار در اثر قطع مصرف ماری جوانا است می توانید تخمین بزنید که در چه شرایطی قرار دارید و برای مقابله با این شرایط چه کار هایی را حتماً باید انجام دهید. علائم اولیه ترک ماری جوانا: تحریک پذیری، اضطراب ، افسردگی، بیخوابی یا بیقراری، خستگی، کاهش اشتها و وزن. علائم ثانویه ترک ماری جوانا: معده درد، تعریق، سستی، تب، لرز و سردرد برای درد معده (که به خاطر اون اشتهای کاذبیکه در طول مصرف گل داشتید) میتوانید به پزشک مراجعه کنید و برای درمان علائم دیگر ترک ماریجوانا بهتر است سریع تر اقدام کنید که از سوءمصرف مجدد و لغزش شما در این پروسه پیشگیری شود.

شماره ندارین

به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

سلام میخواستم ببینم راهیم هست که بشه همزمان با مصرف ترکم کرد یعنی هم مصرف کنه و هم ترک کنه همزمان که اعتیاد پیدا نکنه یا راهی هست که شخص جوری مصرف کنه که اعتیاد پیدا نکنه؟

متاسفانه مواد محرک بیشترین تاثیر را بر روی مغز و اعصاب میگذارند و در زمان ترک ، بیمار از نظر ذهنی و روحی خماری پس میدهد . برای ترک ماریجوانا یا گل و حشیش حتما باید تحت نظر روانپزشک متخصص ترک کنید تا بتوانید علائم ترک اعتیاد گل (افسردگی، بی حالی، نامنظم شدن خواب، تغذیه و …) را کنترل و برای همیشه درمان کنید.

سلام من با یه پسری دوست شدم که بعد مدتی از دوستی گفت که گل می‌کشه. به مدت هفت سال. شوکه شده بودم، اما بهم گفت که اگر کنارش باشم، ترک می‌کنه. و بعدا فهمیدم یه روز درمیون این کارو می‌کرده که الان یک ماه میگه نمی‌کشه. خودش تو کلینیک ترک اعتیاد کار می‌کنه، اما خب، باورم نمیشه یهویی اینقدر راحت بزاره کنار و هیچ عوارضی نداشته باشه. هر روز میره سر کار تا 9 شب، و آخر هفته‌ها می‌بینمش. اما هیچ علایم ترکی ازش نمی‌بینم. شدیدا منزویه و فقط کتاب می‌خونه. چشماش همیشه خسته‌ست، و گاهی هم سرخه داخل چشماش، اما خیلی کم. اما خیلی پسر آروم و مهربونیه، و خیلی باادب. من نمیدونم واقعا چیکار کنم. خودش میگه نمی‌کشم، اما من علایم ترکی ازش نمی‌بینم و این برام غیرقابل باوره کسی که اینقدر زیاد مصرف می‌کرده. اونم طولانی مدت، اینقدر راحت همه چی‌رو ترک کنه. خواهش می‌کنم راهنمایم کنید

سلام نسرین عزیز دوست شما برای از دست ندادن شما، تمایل به ترک گل دارد. افسردگی از علائم اولیه ترک گل است، ولی با توجه به اینکه علائم دیگری در ایشان مشاهده نمی‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم خودتان به تنهایی یا با همراهی ایشان به یک مرکز مشاوره ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید تا ضمن روان‌درمانی، روند درمان ایشان را شخصاً دنبال کنید. همراهی شما و ایجاد انگیزه، نقش بسیار موثری در درمان ایشان دارد. جهت دریافت وقت مشاوره می توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

با عرض سلام خسته نباشید‌.من ۸ سال هست ک گل میکشم تو دو سال گذشته یک بار موفق شدم ۵ ماه ترک کنم ولی لغزش کردم ولی بعد از دوماه مصرف بازم ترکش کردم سمت ورزش رفتم ولی باز متاسفانع دوستام باعث شدن ک من ب ارادم پشت کنم الان ک این پیام رو برای شما مینویسم باز شروع کردم ب ترک دو روز هست ک گذشتع من فقط کلافگی دارمو و سخت خوابم میبره طوری ک از درد زیاد بعد از چند ساعت پیچیدن ب خودم خوابم میبره نمیخوام خانوادم متوجه بشن برای همین پیش هیچکس نرفتم من حتی مورفین هم ترک کردم الان ۶سال پاکی مورفین دارم لطفا بهم کمگ کنید پیشنهادی راهکاری ک من باز نرم سمت گل یل حشیش واقعا خستع شدم ازش ممنون میشم اگع بهم کمک کنید….

سلام محمد عزیز ترک یکباره و غیر اصولی هر گونه مواد مخدر از جمله گل باعث عود مجدد اعتیاد و حتی برگشت اعتیاد با دوز بالاتر می شود. شما می توانید بدون اطلاع خانواده با مشاوران و روان‌شناس کلینیک دکتر جوادی در ارتباط باشید تا ابتدا از لحاظ روحی و روانی آمادگی ترک پیدا کنید و دلایل مصرف خود را شناسایی کنید. در واقع شما اعتیاد خود را درمان نکرده‌اید و فقط نوع اعتیاد را تغییر داده‌اید. کم کردن یا قطع مصرف ممکن است عوارض جانبی در بدن و روان شما ایجاد کند که به تنهایی قادر به کنترل آن نیستید، مثل دردهای جسمی و بی قراری های روانی، پرخاشگری، اختلال خواب و ….. توصیه می شود حضوری مراجعه فرمایید. جهت دریافت نوبت مراجعه با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

با سلام و عرض خسته نباشید من ۲۲ سالمه و ۲ سال به صورت تفریحی و بصورت روزانه گل مصرف میکردم. ۴۳ روز از اخرین باری که مصرف کردم میگذره اما ۲۰ روز اول هیچ مشکلی نه از لحاظ جسمی و نه روحی نداشتم. بعد از این تایم ضربان قلبم ناگهانی بالا میره و اینکه حالتای ناخوشایندی رو طی ۲۳ روز تجربه کردم به دکتر مراجعه کردم و موضوع رو در میان گذاشتم تشخیصشون استرس بود و دو قرص که پروپرانول و کلرودیازپوکساید بود تجویز کردن روزانه مصرف میکنم خیلی تاثیر مثبت دارن ولی سوالی که برای من پیش اومده اینه که تا چه مدت این عوارض ادامه داره(افزایش ناگهانی ضربان قلب . حمله عصبی . پراکندگی افکار و حالات بد اضطراب و ..‌‌) ممنون میشم اگر راهنمایی کنید با تشکر

سلام دوست عزیز برای رفع علائم ترک گل باید به روانشناس و متخصص این حوزه مراجعه کنید. جهت تمایل به درمان در کلینیک دکتر جوادی با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

پیرو متن قبلی میخواستم بگم من هیچ مشکلی از لحاظ تغذیه و اینکه حالت عصبی داشته باشم ندارم روی خودم مسلط هستم و حتی کار های روزانمم طبق روال گذشته انجام میدم پیاده روی رو جایگزین مصرف گل کردم اما تنها مشکل من افزایش ضربان قلب که گاهی با قلب درد و حس ناخوشایند همراه و موجب استرس و اضطراب میشه برای من و بعضی مواقع تعادل عادی خودم رو از دست میدم و احساس میکنم که همین الان گل مصرف کردم در صورتی که ۴۳ روز هیچ مصرفی نداشتم خیلی ممنون میشم اگر پاسخی جامع به سوالاتم بدین چون واقعا نگرانم با تشکر

دوست عزیز همانطور که قبلا اشاره شد تجویز اینترنتی دارو ممکن نیست، شما باید بصورت حضوری جهت انجام آزمایش بالینی و مشاوره به کلینیک تشریف بیاورید تا درمان مناسب با شما پیشنهاد گردد.

با سلام من تقريبا ٢ سال است كه به مقدار زياد و طي دوره ي چند ماهه هر روز گل مصرف كردم و سيگار .آخري ها بعد از مصرف دچار تنگي نفس و اضطراب شديد و لرز ميشدم و تصميم به كنار گذاشتن هر دوي آنها كردم اما تنگي نفس و اضطرابم تقريبا بعضي شبها سراغم مي آيد دكتر رفتم گفت خوبم و آرام بخش داد چه كنم؟

سلام دانیال عزیز ترک یکباره گل آن هم با میزان مصرف شما اصلاً روش درستی برای ترک نیست. برای اصلاح دوره درمان خود بصورت حضوری به کلینیک مراجعه کنید. شماره تماس ما : 41 22 22 22 – 021

تقريبا ٢ ٣ ماه است كه همچنان حالت طبييعي خود را پيدا نكرده ام و ناراحتم

همانطور که در پاسخ سوال قبلی شما اشاره شد روند درمان صحیحی انتخاب نکردید. ادامه این عوارض و حتی تشدید آن، در حال حاضر امری طبیعی است. برای قطع علائم ترک گل و برگشتن به حال طبیعی به کلینیک مراجعه کنید.

سلام پسرم 4سال گل وچندبار ال اس دی مصرف کرده و من تلویحا میدونستم الان یک ماهه ترک کرده و چند شبه اصلا نخوابیده متوهم مضطرب پرخاشگر و منزوی شده دیشب بعد این چند شب خوب خوابیده ممکن باز مصرف کرده باشه ومن چه طور میتونم کمکش کنم خودش نمیدونه که من از این برنامه هایش خبر دارم کمکم کنید خیلی درمانده ام

سلام دوست عزیز شما حتماً باید همراه ایشان به متخصص روانشناس و ترک اعتیاد مراجعه کنید، در غیر اینصورت روز به روز مصرف و میزان وابستگیشان به مواد بیشتر می‌شود. در حقیقت این موضوع شوخی‌بردار نیست که شما بدانید و کاری نکنید، چون مستقیماً با آینده فرزندتان ارتباط دارد. بهترین کار دوستانه و قاطع برخورد کردن با فرزندتان است که در جلسات مشاوره کاملاً به شما آموزش داده می‌شود. در خصوص مشاوره و تعیین وقت مراجعه حضوری با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

من چهار ساله مصرف هر روز دارم یه روز نکشم اشتهای غذا ندارم و اسهال میشم و متاسفانه عصبی و داغون ، میخوام خلاص بشم ازین بدبختی گل کمک میخوام

سلام دوست عزیز برای درمان اعتیاد به گل با مرکز ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا اقدامات لازم برای درمان شما صورت بگیرد.

سلام من ۱۹ سالمه دو ماه پیش گل مصرف کردم کلا من تو عمرم ۵ بار بیشتر صرف نکردم اونم هر دو یا سه هفته یک بار ولی اخرین بار که مصرف کردم که همون دوماه پیش بود دیگه اون هوشیاری سابقو ندارم و انگار هنوز نَشعه ام دیگه هوشیاری سابقو ندارم رفتم دکتر عمومی گفت که چیزی نیس و دارو بی کمپلکس و نمو نه های مشابه برام نوشت گفت مصرف کن منم مدت یه هفته مصرف کردم و قطع کردم یعنی نا امید شدم گفتم فایده نداره بعد یه مدتی به یه خانمی تو اینستاگرام که روانپزشک ترک اعتیاده و باهاش صحبت کردم و قضیرو بهش گفتم و کلی توضیح داد و اینا وگفت که مسموم شدی و هنوز تی اچ سی تو بدنت داری و به مدت ۴۰ روز خوب میشی فقط گفت ورزس کن و اب زیاد بخور منم زیاد اهل ورزش نیستم بیخیال وزرش شدم ولی زیاد راه میرم بعصی وقتا فعالیت بدنی میکنم ولی الان دوماه از مصرفم میگذره ولی هنوز همونم و هیچ تعقیری نشده تو حالتم خیلی استرس دارم و خیلی تلقین میکنم به خودم همش تلقین های منفی و بعضی وقتا توهمات خفیفی میزنم یعنی بمدت یک ثانیه بعد که خوب نگاه میکنم زود میره خیلی نگرانم یعنی هنوز این تی اچ سی تو بدنم هست؟ و اینکه مصرف قلیون تاثیر میزاره که این تی اچ سی از بدن خارج نشه چون قلیون هم میکشم هر دو سه روز یه بار تورو خدا راهنماییم کنید لطفا و اگه این حالت خطرناکه و میتونه تاثیرات جبران ناپذیری به جای بزاره بگید تا به یه روانشناس برم فقط اگه میشه شما هم یه راهنمایی بکنید چون واقعا خیلی نگرانم و استرس دارم

سلام دوست عزیز بعد از قطع مصرف حدود 20 تا 40 روز زمان لازم است تا بدن به کلی پاک شود. در حال حاضر بدن شما پاک است ولی این حالاتی که شما دارید مربوط به تاثیرات مخرب مواد روی مغز می باشد. توصیه ما به شما مراجعه به یک کلینیک معتبر روانشناسی و ترک اعتیاد است. همکاران ما در کلینیک با انجام آزمایش، جلسه مشاوره و نیز تجویز دارو می توانند به رفع هر چه سریع‌تر مشکل شما کمک کنند. شماره تماس ما : 41 22 22 22 – 021

سلام چطوری شوهرمو راضی به ترک کنم توروخدا بگید خیلی نیاز دارم

سلام دوست عزیز به شما پیشنهاد میکنیم در مرحله اول خودتان به تنهایی به کلینیک مراجعه کنید تا شما را برای شرایط پیش رو آماده کنیم و نحوه رفتار با همسرتان را آموزش ببینید. همکاران روانشناس ما مرحله به مرحله شما را یاری می کنند، پس نگران نباشید و برای ترک همسرتان اقدام کنید.

دو تا دختر28و22ساله دارم هر دو گل مصرف می کنن ولی مصرفشون زیاد نیست به خاطر اینکه دو تایی باهم می کشن نمی دونم چیکار کنم برای ترکشون خیلی مستاصلم می خواستم با توجه به مقاومتشون در رابطه با مراجعه به روان درمانی آیا هستن روانشناسی که به منزل بیاد و کار درمانی انجام بده

سلام مادر گرامی با توجه به شرایط خاصی که توضیح دادید، شما نیاز به روانشناسی دارید که در امر ترک اعتیاد نیز تجربه داشته باشد. ما به شما توصیه می کنیم در مرحله اول خودتان به تنهایی به روانشناس ما در کلینیک مراجعه کنید. قدم اول آموزش چگونگی رفتار شما با دخترانتان است. مابقی مراحل درمان با کمک روان درمان و پزشک متخصص کلینیک دنبال می شود.

سلام خسته نباشید. مدته ۵ماهه ک ترک گل و حشیش کردم.در منزل ترک کردم. مدتیست ک شبها خواب ندارم و استرس میاد سراغم‌. میل جنسی هم ندارم.میشه راهنماییم کنید دارم دیوونه میشم

سلام دوست عزیز ترک گل و حشیش بصورت خودسرانه و بدون درمان تخصصی دارای عوارض ترک بسیاری است که به تدریج نمود پیدا می‌کند. برای اصلاح نحوه ترک و درمان بی‌خوابی به کلینیک مراجعه کنید تا با کمک پزشکان با تجربه کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بهبود پیدا کنید.

سلام من پسرم یک ساله که گل مصرف میکنه شوهرم میگه باید بره کمپ ترک اعتیاد سه دوره بستری بشه به نظر شما چکار کنیم؟

سلام دوست عزیز تشخیص این موضوع به شرایط جسمی و روحی فرزند شما بستگی دارد، توصیه می‌کنیم برای دریافت مشاوره به یک کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید.

سلام ، بیست و پنج سالمه حدود ۳ الی ۴ ساله گل استفاده کردم اونم ماهی یکی دو بار طی ۳ ماه گذشته بخاطر شرایط روحی بدی ک داشتم هر روز ۲ الی ۳ گرم استفاده کردم الان حدودا یک هفته لب نزدم هرچیم داشتم ریختم تو دستشویی خواستم به جوونای هم سن سال خودم بگم ارزشش رو نداشت اینکه خودتو نابود کنی سر یک سری مسائل و رو بیاری ب مواد میدونم حال میده موقعه مصرف ولی به فکر بعدش هم باشید که خدایی نکرده تو دامش بیفتید روی مغز تاثیر بدی داره قدرت اراده رو ازت میگیره پرخاشگر میشی من یه زمانی از خیلیا موفق تر بودم اما بخاطر مصرف گل و تاثیراتش از خیلی چیزا جا موندم ازتون خواهش میکنم قدرت گفتن نه رو به دست بیارید به کسایی ک میگن بابا بزن ی شبه ی بار هیچی نمیشه خودمونیم این جور چیزا هرچقدرم اصرار کردن شما بگید نه من بعد این همه مدت تازه دارم ب خودم میام اون روز جلو ایینه خودمو دیدم از خودم پرسیدم این واقعا اون محسن که همه ازش حساب میبردنه؟ چقدر پیر و شکسته شده چقدر سر وضع و ارادش و قدرت تصمیم گیریش عوض شده نگاه ک میکنم میبینم ۳ ساله گذشته رو من شباش نخابیدم میرفتم سرکار میومدم ساعت ۷ شب میخابیدم تا یک ۲ بعد بیدار میموندم میرفتم سرکار عوارض گل فقط افسردگی سر درد و تب و لرز قلب درد نیست نابود کردن ارادس از اونایی که مثل من این متن رو سرچ کردن خواهش میکنم سمتش نرید و نه گفتن رو یاد بگیرید زندگی کنید

سلام، ممنون از شما دوست عزیز موفق باشید

سلام ببخشید من دوستم یکساله که مصرف گل رو ترک کرده.و قبلشم خیلی مصرف داشته.الان با اینکه یکساله گذشته یوقتایی میگه استرس و تپش قلب دارم و دلیلشو نمیدونم.میخواستم بدونم ممکنه از عوارض گل باشه یا نه؟

سلام دوست عزیز بله، متاسفانه استفاده از مواد مخدر محرکی مثل گل و عدم درمان مناسب، عوارض بلند مدت دارد. با مراجعه به روانشناس و روان‌پزشک مشکل ایشان قابل حل است. شما می‌توانید با ایجاد انگیزه و همراهی در روند درمان، به ایشان کمک کنید.

سلام خسته نباشید من حدود ۳ سال مصرف گل ‌داشتم و الان ۷ ماه گذاشتم کنار و افسردگی گرفتم و بعضی وقتا پرخواشگر و تو حالت خلصه میرم انگار هستم و نیستم اراده از دست میدی و هیچی بهم لذت نمیده نمیدونم چیکار کنم از این حالت در بیام میخوام کمکم کنید ممنونم از شما

سلام دوست عزیز شما نیاز به مراجعه به پزشک متخصص و روان‌درمانی دارید. هر چه سریع‌تر اقدام کنید و نگران نباشید.

من ۱۲سال پیش اولین بار کشیدم تا یکی دوسال خیلی کم جوری ک چیزی نمیفهمیدم ازش .بعدش میرم خدمت ک تو اخرای اموزشی یکی میاره میگ بریم و رفتیم،بعد ک رفتم یگان دژبان میشم زیاد میومدن بام رفیق شن ک یکی از اینا میکشید اونم هرروز ،بیشتر وقتا میومد میگف بریم میرفتم انقدی طول کشید ک یروز ن این پسره بود ن کسه دیگ ک یکی بم قرص داد دیگ توضی نمیدم جوری بعد قرص رسیدم ب ته خط

سلام دوست عزیز با توجه به دریافت چندین پیام متعدد از شما، لطفا بفرمایید چه کمکی میتونیم به شما بکنیم. سوال یا درخواستی در متن شما نبود.

سلام من بعد از ۳ تا ۴ سال مصرف گل الان یک ماه هست که ترک کردم واقعا اون هایی که منو تو این راه کشاندن رو هرگز نمیبخشم و از خدا میخواهم تاوان کارشان را پس بدهند من ۲۰ سالمه و میخواهم در آینده یه فرد موفق باشم،برای بهبود شرایط روحی و جسمانی چکاری انجام دهم؟

سلام دوست عزیز برای درمان بهتر است به روانپزشک مراجعه کنید. امیدواریم با ترک اعتیاد بتوانید به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید.

سلام و خسته نباشید ببخشید من برای اولین بار ۲ روز پیش گل مصرف کردم الان احساس بی حالی ، تب و لرز، استرس ، مغزم پردازش قبلی رو نداره اصلا? میخواستم بدونم که عوارض گل همیشه هست (همیشه پردازش مغزم ضعیف تر نسبت به قبل خواهد بود)؟ خیلی استرس دارم که تا ابد حالم اینجوری باشه و اون آدم سابق نشم چیکار باید بکنم ؟ دارویی یا …. باید استفاده کنم تا خوب بشم ؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید ??

سلام دوست عزیز گل یک ماده مخدر و محرک است که مصرف آن موجب تخریب سلولهای مغز میشود. اختلال حافظه و کاهش بازدهی مغز از شایعترین عوارضی است که حتی بعد از ترک گل نیز در فرد باقی می‌ماند. به شما توصیه میکنیم از افرادی که باعث مصرف شما میشوند دوری کنید تا منجر به مصرف مجدد نگردد. برای اینکه حال مساعدتری پیدا کنید به روانپزشک مراجعه کنید.

آقای دکتر جوادی من باز با همان دوستام میرم بیرون ولی داخل این هشت ماه فقط چهار ماه اول وسوسه شدم. وقتی به باور رسیدم و فهمیدم من بیمار نیستم الان ب راحتی کنارشون میشینم میرم کوه … همه چی به اراده خود آدم بستگی داره

درسته دوست عزیز، ولی اوایل ترک امکان لغزش زیاده و شاید همه به خوبی شما نتوانند با اراده و عزم راسخ ادامه دهند.

سلام نه نگران نباش به مرور از بین میرود، ولی دیگه هیچوقت سمتش نرو. حتما برو پیش متخصص

سلام از کجا بدانم نوجوانی مصرف گل دارد و برای ترک اون چطور کمکش کنم البته یقین به اعتیادش ندارم

سلام دوست عزیز پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص با مشاور و روانشناس مشورت کنید.

دوستان عزیز جوانان گرامی من به مدت پنج سال مصرف کننده بوده ام الان هشت ماه میگذرد که لب به ماری جوانا نزدم. داخل پنج سال ۳بار تصمیم ب ترک گرفتم و برای بار چهارم که قرار گذاشتم ترک کنم ، کسی باور نکرد ولی من خودم را باور داشتم. اراده کنید تا دوماه از دوستانتان جدا شوید و انجامش بدهید من توانستم و الان خیلی راحتم. دیگر چیزی فراموش نمیکنم یا به ندرت پیش بیاد فراموش کنم. فقط فقط با اراده خودتون من الان ۲۴سالمه، هم در زندگی و هم کارم موفق هستم امیدوارم تمام جوانان موفق باشن

سلام دوست عزیز ممنون از اینکه دوستان را با تجربه پاکی خودتون تشویق می‌کنید. موفق باشید.

سلام . روز بخیر . من به تازگی متوجه شدم برادرم ماده ی مخدر گل مصرف میکنه . قبلا هم خودم وقتی داشت سیگار می کشید تصادفا دیدمش. الان هم که این قضیه رو از طریق چک کردن گوشیش متوجه شدم، نمیدونم چیکار کنم . خانوادم طوری نیستن بشه باهاشون در میان گذاشت چون فقط همه چیز و بد تر میکنن . من و خواهرم فقط اینو میدونیم . به روشم نیاوردیم که میدونیم . الان سوال من اینه چطور میتونم بهش کمک کنم که ترک کنه و اینکه اون راضی نمیشه بیاد کلینیک چون اگه بهش اینو بگم ممکنه انکار کنه و همه چی بدتر بشه. شماره شخصی که بهش اون مواد رو میده دارم .. میشه کاری کرد ازین طریق ؟ از طرفی پشت کنکورم هست اما اصلا درس نمی خونه. هرروز با دوستاش میره بیرون بدون اینکه به کسی چیزی بگه .با هیچکی از اعضای خونه حرف نمیزنه .تو خودشه . تو گوشیشه همش .. منو خواهرم چطور میتونیم کمکش کنیم بدون اینکه پدر و مادرم لازم باشه بفهمن؟ خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم.

سلام دوست عزیز اولین توصیه ما به شما مراجعه شما و خواهرتان به روانشناس و مشاور است تا به شما در خصوص رفتار با ایشان آموزش دهند. در قدم بعدی با خود برادرتان به روانشناس مراجعه کنید تا علت اعتیاد ایشان ریشه‌یابی شود. بعد با ایشان صحبت کنید که در صورت عدم همکاری او برای ترک اعتیاد، شما با در جریان گذاشتن پدر و مادرتان، او را وادار به انجام تست اعتیاد می‌کنید، پس بهترین راه در حال حاضر برای او همکاری برای ترک اعتیاد است. حتما در تمامی مراحل درمان او را همراهی کنید و از سرزنش او خودداری شود. ترتیبی دهید تا با دوستان قبلی خود نیز رفت و امد نداشته باشد. شماره توزیع کننده مواد مخدر را به ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارش دهید و از قطع ارتباط او با برادرتان اطمینان حاصل کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید. موفق باشید.

سلام من حدود بیست سال ترک کردم فقط غیرت میخاد خواستن توانستن است

صفحه اصلی ترک گل چند روز طول می کشد؟

اولین قدم مهم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور کنید قابل درمان است. ما متخصصان مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی دکتر جوادی آماده ارائه جدیدترین روش‌های درمانی اعتیاد به شما عزیزان می‌باشیم.

تصاویر بخش‌های مختلف کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک دکتر جوادی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نشانه ها و علائم اعتیاد به مخدر گل با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

ماده ی اعتیاد آور گل ماده مخدر تازه ای نیست و همان ماریجوانایی می باشد که در اوایل قرن بیستم در بیشتر کشور های اروپایی و آمریکایی به عنوان یک داروی طبی مورد مصرف قرار گرفت و در حال حاضر استفاده از آن به جز موارد غیر پزشکی ، غیر قانونی است.

اما سوالی که برای خیلی از افراد مصرف کننده پیش می آید، علائم و نشانه های مصرف گل یا همان ماریجواناست. این ماده چه نشانه هایی را بعد از مصرف به همراه دارد؟ عوارض مصرف گل همانند سایر مواد مخدر مصرفی که تا به الان می شناختیم ، خطرناک است؟ چگونه متوجه شویم که نسبت به گل اعتیاد پیدا کرده ایم ، با چه علائمی می توان این موضوع را فهمید؟

هدف از این مقاله شناسایی علائم و اعتیاد به مخدر گل می باشد تا نسبت به آن آگاه باشیم و فریب افکار عمومی را نخوریم. مرکز مشاوره خانواده رایکو در زمینه ترک اعتیاد مخدر گل ، مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

ماده مخدر گل یا همان ماری جوانا یک ماده ی مخدر غیرقانونی است که طی سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. ماریجوانا مخلوط خشک و خرد شده از گل ها ، ساقه ها و برگ های گیاه شاهدانه( کاناب سیتوا) است. دود ماری جوانا دارای بوی تند و متمایزی ، بین شیرین و ترش است.

تغییرات رفتاری که ممکن است علائم اعتیاد به ماری جوانا باشد عبارتند از:

علاوه بر این ، چندین نشانه دیگر ازسوء استفاده مصرف گل نیز در اغلب مصرف کنندگان قابل مشاهده است:

سوء استفاده از ماری جوانا می تواند منجر به مشکلات حافظه ، یادگیری ، خلق و خو و رفتار اجتماعی شود. این موضوع می تواند در خانواده ، مدرسه ، کار و فعالیت های دیگر نیز تاثیر گذار باشد. تحقیقات نشان داده است که اثرات نامطلوب ماری جوانا بر یادگیری و حافظه ممکن است چندین هفته پس از تأثیر حاد مصرف دارو ادامه یابد. در نتیجه ، فردی که هر روز ماری جوانا مصرف می کند ، ممکن است برای همیشه در سطح فکری و حافظه ضعیف باقی بماند.

سوء استفاده طولانی مدت گل می تواند به اعتیاد منجر می شود. یک فرد معتاد به مواد مخدر مجبور به استفاده مجدد از دارو می شود ، با وجود اثرات مضر آشکار بر عملکرد های اجتماعی در زمینه فعالیت های خانوادگی ، مدرسه و دانشگاه ، کار و فعالیت های تفریحی ، گل نیز معمولا به عنوان یک داروی مخدر پر مصرف شناخته شده است. همچنین با مصرف گل ، افراد بعد از این مرحله کم کم به سمت سایر دارو ها مانند هروئین ، کوکایین و یا سایر مت آمفتامین ها کشیده می شوند.

علاوه بر این ، زمانی که سوء مصرف کنندگان این ماده مخدر در طولانی مدت سعی در متوقف کردن دارو دارند ، اغلب با تعدادی از علائم ناخوشایند رو به رو می شوند و با درد و رنجی همراه است که باعث می شود ، ترک این ماده مشکل باشد و تمایل به متوقف کردن این علائم سخت شود بنابراین چاره ای نمی یابند جز ، رفتن دوباره به سمت گل ، این علائم تحریک برانگیز ، که ترک کردن را مشکل می کنند عبارتند از:

ماده ی مخدر گل همانند یک سیگار توتون یا تنباکو مصرف می شود یعنی داخل یک کاغذ لوله ای شکل آن را دود می کنند و یا با استفاده از یک لوله شیشه ای(پیپ) آن را حرارت می دهند و سپس استشمام می کنند. اما این نوع سیگار حاصل از گل به مراتب بسیار خطرناک تر از سیگار حاصل از توتون و تنباکو می باشد ، زیرا دود حاصل از گل عامل شکل گیری سرطان ریه در مصرف کننده می باشد ، همچنین  مصرف ماری جوانا در روشی موسوم به چلیم نیز صورت می گیرد.

اصلی ترین مواد شیمیایی موجود در گل ، ماده ای به نام دلتا ۹ – تتراهید کربنبینول (THC) است. هنگامی که کسی سیگار گل یا ماریجوانا می کشد ، THC به سرعت از ریه ها به جریان خون منتقل می شود ، که ماده ی شیمیایی محرک آوری را به مغز انتقال می دهد. THC در مکان های خاصی از مغز عمل می کند که گیرنده های کانابینوئید(گیرنده های شیمیایی در مغز) نامیده می شوند و یک سری واکنش های سلولی تولید می کنند که در نهایت باعث بالا رفتن میزان مصرف افراد می شود. برخی از مناطق مغز دارای گیرنده های کانابینوئید هستند. برخی از قسمت های مغز ممکن است از این نوع گیرنده به میزان کم برخوردار باشند و حتی ممکن است نداشته باشند ، اما بالاترین تراکم گیرنده های کانابینوئید در قسمت هایی از مغز یافت می شوند که که بر لذت ، حافظه ، افکار ، تمرکز، حس گر ها و درک زمان و حرکت های هماهنگ تاثیر می گذارند. به خاطر همین است که همگی این موارد نام برده در اثر استفاده از گل دچار اختلال می شوند و نشانه های حاصل از مصرف گل ، خود را کم کم نشان می دهند.

بسیاری از متخصصان نگران تاثیرات استفاده از گل ، بر روی سلامت و بهداشت فردی به خصوص سلامت ریه هستند. این متخصصان افراد مصرف کننده را در برابر خطرات جدی گل بر روی ریه ها هشدار می دهند.

همان گونه که گفته شد ، نحوه استفاده از گل به صورت معمول شبیه سیگار کشیدن توتون و تنباکو است اما شکل مصرف گل فقط به همین صورت نیست بلکه به اشکال مختلف مثل آب نبات ، آدامس ، انواع نوشیدنی ها و کپسول آبی است که این گونه مصارف خطرات زیادی برای سلامت بدن را به دنبال خواهد داشت علاوه بر خطری که حاصل از دود ماری جوانا بر ریه ها دارد ، بهداشت و سلامت عمومی همچنین سلامت کودکان به خطر خواهد افتاد.

 به طور کلی دود برای ریه ها مضر است ، چه این دود حاصل از توتون و تنباکو باشد و چه گل ، در هر صورت ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و سموم و مواد سرطان زای آزاد شده از این مواد وارد ریه ها شده و منجر به تحریک ریه و انواع بیماری می شود.

دود حاصل از گل فراتر از دود تنباکو است ، به طور معمول افراد مصرف کننده گل تمایل دارند ، دود گل را عمیق تر بکشند و بیش تر از سایر سیگاری ها نفس خود را نگه دارند ، که منجر به قرار گرفتن در معرض بیشتر دود و امراض جدی تر خواهد شد.

دود ماری جوانا ثانویه (دودی که بعد از استنشاق آزاد می شود) چند برابر از همان سموم و مواد سرطان زایی است که به طور مستقیم در دود ماری جوانا استنشاقی یافت می شود. در حالی که هیچ اطلاعاتی درباره پیامدهای بهداشتی در مورد دود ثانویه گل وجود ندارد ، نگرانی اینجاست که می تواند سلامت عمومی بدن را به خطر بیاندازد ، این اثرات ، به ویژه در مورد کودکان آسیب پذیر در خانه بیش از پیش جدی تر می شود و تحقیقات بیشتری در مورد علائم و عوارض دود ثانویه گل لازم است.

 سیگار کشیدن گل به طور حتمی به ریه انسان آسیب می رساند. تحقیقات نشان می دهد که دود سیگار گل موجب برونشیت مزمن می باشد که باعث تخریب مویرگ های سلولی در مسیرهای هوایی شش می شود که همین موضوع می تواند دلیل علائمی نظیر:

را توجیه کند.

سیگار کشیدن گل می تواند بیش تر به ریه ها و سیستم تنفسی آسیب برساند. همچنین می تواند بر سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن برای مبارزه با انواع بیماری ها تاثیر بگذارد ، به ویژه برای افرادی که بدن آنها از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی(بیماران خود ایمنی مثل ام اس) یا بیماری هایی عفونی نظیر HIV و هپاتیت خطر ساز تر است.

عامل دیگری که ثابت می کند دود حاصل از گل بر روی ریه ها و سلامت این سیستم تاثیر می گذارد ، این است که دود حاصل از سیگار گل ، سلول های ریه را به مرور از بین می برد ، به دنبال نابودی سلول هایی مانند نایژک ها ، توانایی جذب غبار و میکروب های محیطی را از دست می دهند و این موضوع ابتلا به انواع عفونت های ویروسی و میکروبی را بالا می برد و به دنبال آن ، کاهش کارایی سلول ها منجر به تولید مخاط زیاد می شود و همین موضوع هم باعث مهار سیستم ایمنی می شوند.

همه این عوامل می توانند عامل عفونت های دستگاه تنفسی در بین افرادی باشند که در معرض دود گل هستند ، البته آمار و شواهد دقیق وجود ندارد که مطمئن باشیم سیگار کشیدن گل تا چه میزان بر اطرافیان موثر است ، اما هر چه باشد این میزان تاثیر بر خود فرد مصرف کننده بیشتر است.

مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن ماده ی مخدر گل ممکن است خطر ابتلا به عفونت های فرصت طلب را در میان افرادی که HIV مثبت دارند ، افزایش دهد.

یکی دیگر از تهدیدات بالقوه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند ، آسپرژیلوس(قارچ های بیماری زا) است ، یک نوع بیماری دیگری است که می تواند باعث اختلالات ریه شود. این بیماری می تواند از طریق مصرف گل در ریه ها رشد کند ، اما به ندرت در افراد با سیستم ایمنی سالم مشکلی ایجاد می کند. مرکز مشاوره رایکو در زمینه مشاوره ترک اعتیاد ، مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

از جمله علائم اعتیاد به مخدر گل ، تاری دید ، سرفه خشک ، گرسنگی ، خشکی دهان ، اضطراب ، پارانویا ، اختلالات تحریف شده ، اختلال در هماهنگی ، نوسانات اخلاقی ، کاهش و افزایش غیرطبیعی اشتها ، سرخی چشم ها ، پرخاشگری ، کابوس شبانه ، بی خوابی و… می باشند.

براساس پژوهش های انجام شده گل یا ماری جوانا می تواند موجب تحریک اشتها ، کاهش درد ، کاهش علائم بیماری ام اس ، کاهش تهوع و استفراغ به ویژه در جریان شیمی درمانی ، درمان فیبرومیالژیا ، درمان پارکینسون ، کشتن سلول های خاصی از سرطان و… شود و از مقادیر کمتر ماری جوانا برای ساخت محصولات دارویی نیز استفاده می شود و همچنین طبق تحقیقات انجام شده ، مردانی که ماری جوانا در طی زندگی خود مصرف کرده اند ، غلظت اسپرمشان بسیار زیاد است. اما هیچکدام از این موارد به معنی اعتیادزا نبودن گل نمی باشد و گل بادرصد بیشتری از تتراهیدروکانابینول ( تی‌اچ‌سی ) موجبات وابستگی دارویی را فراهم می کند و ماری جوانای معمولی دارای مقادیر کمتری از تی اچ سی می باشد.

تی اچ سی موجود در این ماده به سرعت توسط اندام های مختلف بدن جذب شده و طولانی مدت در بدن باقی می ماند و دفع آن کند است. معمولا ۵ تا ۳۰ روز پس از مصرف در آزمایش ادرار ، تا ۲ هفته پس از مصرف در آزمایش خون ، بیش از ۳ ماه در تست مو ، تاثیرات مصرف گل وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نشانه ها و علائم اعتیاد به مخدر گل با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

سلام.ممنون از گفتن حقایق و مزایا و معایب این گیاه خاص اصلا قصدم از این نوشته تشویق نیست.۳۰ ساله هستم و به مدت قریب به ۸ سال هست که گل مصرف میکنم پیوسته دو نوبت در روز اما به دوز مشخص وفقط برای کنترل و بهبود روند درمانیم.هیچ مشکلی با این مخدر به ظاهر جذاب نداشتم به جز هزینه بالا.نه مشکل فکری نه پرخاشگری نه اشتهای کاذب و نه چیز دیگری چون اطلاع داشتم و همه رو سعی میکردم کنترل کنم.نوع مصرف هم با چیلیم بود.شخصا به جز حشیش و کراک و الکل هر نوع مخدری رو از بهترین نوعش تجربه کردم ولی به اصطلاح روی هیچ کدوم از این ماده ها نموندم و به تجربه اکتفا کردم.اما گل رو با شناختی که ازش داشتم شروع به استفاده ارادی کردم و مدت زیادی مصرف کننده تقریبا حرفه ای بودم.الان که چند ماهی هست بیکارم و پولی برای خریدمایحتاج ضروریم هم ندارم چه برسه به خرید گل .ضمن اینکه دیگه از مصرف و وابستگی روانی به این گیاه خسته شدم و الان خیلی مصمم هستم و حتی دیگه فردی که بتونم ازش تهیه کنم رو هم ندارم از هر زمانی جدی تر تصمیم به کنار گذاشتن دارم.اما به هیچ وجه نمیتونم به مراکز درمانی و روانپزشکی مراجعه کنم و بزرگترین مشکل من همین جاست.اگر درد یا وسوسه مصرف دوباره باشه میتونم تحمل کنم فقط مشکلم اینه که انگار گم کرده دارم و با این که نه خماری داره نه چیز دیگه ولی باید جایگزینی وجود داشته باشه تا بتونم زندگیم رو به روال قبل مصرف برگردونم.ممنون میشم اگر بتونید راهنمایی کنید تا زندگی طبیعیم رو بدست بیارم

سلام و درود. برای همه ی انسان ها مبرا می باشد که ترک کردن عادات غلط جز با خواست خود فرد امکان پذیر نمی باشد و در ترک اعتیاد نیز نمی توان از نقش اطرافیان، خانواده، مراجعه به روانشناس و انجام روان درمانی و… چشم پوشی کرد و جایگزین دیگری را معرفی نمود اما روحیه ی شما و انگیزه برای ترک و پس از آن نیز انجام دادن راهکارهای مقابله ای با عود مجدد بسیار حائز اهمیت است. ترک کردن گل در افراد مختلف وابسته به سن، جنسیت، نوع ماده مصرفی، میزان مصرف، طول مدت مصرف و… دارای شرایط متفاوتی می باشد و معمولا ترک گل همراه با درد و وابستگی جسمانی نیست و وابستگی روانی رایج تری به چشم می آید. شما با کنترل نمودن افکار خود، کم کردن ساعت های بیکاری، دور ریختن وسایل مصرفی، خارج شدن از محیطی که قبلا مواد مصرف می کردید، دوری نمودن از دوستان مصرف کننده، خارج شدن از شرایط وسوسه انگیز، مشغول به کار شدن و حمایت خانواده می توانید به سمت قطع مصرف گل قدم بردارید.

باسلام.من پسرم ۲۲سالشه دوران خدمت سربازیش رو میگذرونه.بسیارپرخاشگر میباشد.طوری که هیچکس توخونه نمیتونه باهاش صحبت کنه.هرحرفی توخونه بااون بحث بوجود میاره.چندبار قطره تو جیبش پیدا کردیم میگه چون تو پادگان جوشکاری میکنم بخاطر اونه.ولی وقتی از پادگان میاد بعد میره بیرون میاد علایم پرخاشگریش کمتر میشه.آروم میشه اشتهاش بالا میره.هوس چیز شیرین میکنه.زودتر از موعدم میخوابه.نمیدونم واقعا چکار کنم.چیزایی که گفتید بعد از مصرف گل با نشانه های اون برعکس.فقط اشتهای بالا داره که شبیه.چشماشم که قطره تو جیبش پیدا میکنم

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

سلام و درود. باتوجه به اینکه شما به صورت قطعی از اعتیاد فرزند خود آگاهی ندارید ، بهتر است ابتدا از صحت این موضوع اطمینان یابید و در صورت صحیح بودن گمانات خود ، در پی راه حل مسئله باشید. ضمنا توجه به این موضوع که همراهی و پشتیبانی والدین ، فراهم کردن محیطی سالم ، دور شدن از دوستان یا افراد مصرف کننده ، نداشتن ابزار مصرفی گل و … در این مشکل می تواند بسیار موثر واقع شود.

سلام ببخشید یک شخصی از آشناهامون دو ساله گل میکشه ۲۲سالشه حرفای من خیلی میدونم تاثیر گذاره براشون خواستم بدونم من چجوری میتونم کمکش کنم ک ترک کن خوهش میکنم جواب بدید ک ازکجا شروع کنم و چیکار کنم!!ممنونتون میشم

باسلام. مهمترین عامل در ترک اعتیاد به هر نوع ماده مخدری ، آگاهی دادن به شخص است و قطعا خواستن هر فردی برابر با توانستن است ، البته افراد معتاد به دلیل وابستگی جسمی و روانی که به مواد اعتیادآور دارند معمولا ترک کردن وابستگی خود را عمل دشواری می پندارند و خانواده و دوستان و اطرافیان شخص و نقش حمایتی آنها فوق العاده موثر می باشد و اگر فرد معتاد بخواهد حتما توانایی ترک کردن را دارد. شایان ذکر است که همراه شدن با روانشناسان یا افرادی که علم و تجربه ی مرتبط دارند نیز نقش مهمی را دارد.

سلام خسته نباشیدلطفا بخونید و راهنماییم کنید. من پسری ۱۸ ساله هستم. و برای اولین بار حدود یک ماه پیش این موادو مصرف کردم و همین دیشیب هم برای دومین بار مصرف کردم. من اصلا قصد ندارم سومین بار اتفاق بیوفته چون من درس میخونم و سرم شلوغه نمیخوام الکی وقتم و انرژیم برای چیز بیهوده هدر بره. لطفا راهنماییم کنید که اثرات و عوارضش کی از بین میره یعنی چقدر طول میکشه اخه من درس و مطالعم زیاده و میخوام هرچه زودتر این اثراتش از بین بره لطفا راهنماییم کنیددد.

سلام. شما با علم به این موضوع که ماده مخدر گل همان ماری جوآنا می باشد و اعتیادآور است و اطلاع از ایجاد وابستگی جسمانی و روانی حاصله از مصرف این نوع ماده مخدر ، می توانید اقدامات پیشگیری از مصرف را انجام دهید و یا افراد و محیط و عوامل محرک مصرفی را از خود دور نمایید. ذهن خود را درگیر فعالیت های مهمتر روزمره ی خود کنید و مشغله ی زیاد و ایجاد فعالیت های لذت بخش ، می تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد و مفید واقع شود.

سلام،من ۴ ساله که ازدواج کردم ،همسرم بصورت پنهانی سیگار می کشید که با توجه به بوی آن من متوجه شدم ولی خب دیگه عقد کرده بودیم.اون قول داد که ترک میکنه ولی خب نتونست تازه میگفت که قبل از ازدواج پاکتی سیگار میکشیده و الان روزی یک نخ میکشه!به تازگی متوجه شدم گل میکشه البته خودش انکار میکنه ولی شب ها که میاد خونه چشم هایش سرخه ،رانندگی اش پرخطره(از اول بد رانندگی میکرد ولی الان بدتر شده،فحش های بدی توی ماشین میده که قبلا اینجوری نبود)به نظرتون این نگرانی من بی مورده؟؟؟ و اینکه باید چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنید از وقتی حدس زدم گل یا سیگاری میکشه دارم دیوونه میشم

باسلام. مصرف سیگار و گل علائم و نشانه هایی دارد و وجود داشتن این علائم در افراد لزوما به معنی مصرف آن ماده ی مخدر نمی باشد و همچنین حدس و گمان به هیچ وجه ، روش مناسبی برای تشخیص اعتیاد نیست. شما می توانید با بحث و گفت و گوی دوستانه و صمیمانه از مشکلات همسر خود آگاهی پیدا کنید و توجه داشته باشید که در صورت اقرار به اعتیاد داشتن توسط همسرتان ، پشتیبانی و حمایت شما و همراه شدن با یک روانشناس اعتیاد می تواند در ترک صحیح و اصولی ، یاری دهنده باشد.

ممنون از مطلب خوبتون

سلام‌ و خسته نباشید من یه خواستگار دارم که هیچکدوم از این علائم رو نداره ولی وقتی رفتیم تحقیق گفتن گل میکشه چجوری باید متوجه شم ممنون میشم اگه کمکم کنید

سلام . اگر شخص مورد نظر تمامی شرایط ازدواج را دارد و هم کفوی شما می باشد و تنها مشکل در ازدواج شما ، مشکوک بودن ایشان به مصرف گل می باشد ، می توان گفت آشنایی بیشتر با یکدیگر می تواند به شما برای به دست آوردن شناخت بهتر کمک کند . همچنین میتوانید با اجازه ی خانواده ها وارد دوره ی آشنایی شوید و قطعا با حضور در میهمانی ها و مسافرت های مشترک و معاشرت بیشتر می توانید شناخت بهتری نسبت به خلقیات و شخصیت ایشان پیدا کنید و تصمیم نهایی را بگیرید و همزمان با یک روانشناس جهت مشاوره های قبل از ازدواج و فراهم کردن مقدمات لازم در ارتباط باشید و نهایتا اگر موضوع خاصی نظر شما را جلب نکرد می توانید به ازدواج رسمی و شرعی فکر کنید و قبل از هر ازدواج رسمی نیز آزمایش اعتیاد گرفته می شود و شما می توانید درخواست تست تخصصی اعتیاد به حشیش ( گل ، وید ، ماریجوانا ، علف ، بنگ ، THC ) را داشته باشید .

من پسری ۲۲ ساله دارم دانشجو رشته کامپیوتر هستش الان چند ماهی میشه که شبا خیلی دیر به منزل میاد و علیرغم‌مخالفتهای من و پدرش بعضی از اوقات شبها پیش دوستانش میمونه …حضورش تو خونه خیلی کمه و عصبی و کم حوصله شده هرچی باهاش صحبت میکنیم میگه این کم حوصولگی مربوط به کار و درسمه خیلی لجباز و یکدندست بچه بدی نیست ولی با رفتاراش نگران میشیم و از اونجا که بچه ماخوذ به حیاییه همشم بهمون چشم‌چشم میگه ولی دوباره کار خودش و میکنه…نمیدونیم چیکار کنیم خیلی نگران هستیم میدونم سیگار میکشه یکبار هم قطره چشم تو کیفش دیدم

باسلام. تغییر رفتار جوانان و تغییر علایق و لذت های آنان و … باعث می شود معمولا اکثریت والدین در بازه زمانی جوانی و نوجوانی فرزندانشان ، مشکل در ارتباط گرفتن با وی پیدا کنند و رفتار صحیح والدین و گارد نگرفتن در مقابل جوان و برقراری رابطه ی دوستانه تا حد زیادی از مشکلات کم می کند . شما باید در رفتار خود تعادل ایجاد کنید و سبک فرزندپروریتان نه باید سهل گیرانه باشد و نه سخت گیرانه ! الگوی رفتاری شما باید متناسب با تیپ شخصیتی فرزندتان باشد اما به صورت کلی اصل هایی که در تربیت جوان وجود دارد را باید رعایت کنید و در رفتار خود با نوجوانان و جوانان سعی کنید به آنها احترام بگذارید ، به وی مسئولیت بدهید ، نوع گویش شما می تواند تاثیر زیادی در بهتر شدن شرایط داشته باشد و از گویش امرانه بپرهیزید و تصمیم گیری را بر عهده ی جوان بگذارید ، رفتار شما گوینده ی این موضوع باشد که در کنارش هستید نه در مقابلش ، او را با شخص خاصی مقایسه نکنید ، اگر مسئله ی جزئی وجود دارد که قابل چشم پوشی است ( نوع خاصی از لباس پوشیدن ) از آن بگذرید و نهایتا از خود سوال کنید چه موضوعی باعث می شود فرزندتان با دوستان خود راحت تر و صمیمی تر از شما یا حتی برادر و خواهر خود باشد؟ البته معمولا در این سن جوان حضور در جمع های دوستانه را بیشتر از حضور در خانه و بین خانواده می پسندد و شما می توانید ایشان را سوق بدهید به حضور در گروه هایی که مورد تایید خانواده می باشند و با این روش ایشان تحت تاثیر گروه جدید قرار می گیرد و همچنین از رفتارهای پرخطر فاصله می گیرد و دوران نوجوانی را نیز با موفقیت و با همراهی خانواده پشت سر می گذارد.

سلام.از کجا بفهمیم که فرزندانمون دچار اعتیاد به این مواد مخدر شدن؟ چون بوی خاصی نداره و علائمش کوتاه مدته

با سلام جوانان و نوجوانانی که به ماده مخدر گل اعتیاد دارند معمولا جمع دوستانه را به جمع خانواده خود بیشتر ترجیح می دهند و دوست دارند درخانه تنها بمانند، ارتباطی با دیگران برقرار نمی کنند، رفتارهایشان بی ثبات است، زود عصبانی می شوند، به طور ناگهانی نحوه لباس پوشیدن، دکور اتاق و علاقه مندی هایشان تغییر می کند، دروغگو می شوند، والدین را ملزم به انجام یکسری رفتارهای عجیب می کنند و ممکن است علائم دیگری همچون قرمزی چشم، اضطراب و پرخاشگری، از دست دادن کنترل، حافظه ضعیف، کاهش اشتها و یا گرسنگی زیاد و گیجی و بی توجهی به اطراف را نیز از خود نشان دهند.

سلام. برادرم درگیر مصرف هس دقیقا همین علایم رو داره ولی متاسفانه قانع به درمان نمیشه چه راه حلی دارید¿¿¿

با سلام خانواده و اطرافیان در روند ترک ماده مخدر گل می توانند نقش بسیار اساسی و مهمی را ایفا کنند لیکن در مرحله اول خود شخص را می بایست با عوارض و خطرات جبران ناپذیری که این ماده به مرور زمان می تواند روی ذهن و جسم شخص مصرف کننده ایجاد کند آشنا کرده و او را دوستانه برای ترک تشویق نموده و کمکش کنید، لذا تا زمانی که خود شخص مایل به ترک نباشد حتی اگر به اجبار ترک کند امکان بازگشت و مصرف مجدد بسیار بالا می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

با سلام و درود، یکی از عوارض تایید شده خود ارضایی، تاثیر روی…

سلام من به مدت ۱۰ ماه عمل خود ارضایی را انجام دادم الان میخو…

با سلام و درود، اگر می‌خواهید به همسرتان احترام بگذارید، قبل…

سلام وقتتون بخیر تقریبا ۲۰ روزی هستش که باخانومم ب مشکل بر خ…

با سلام و درود، مصرف مواد مخدر به هر شکل و هر میزان سلامت جس…

با سلام و درود، اگر افزایش ضربان قلب همراه با تنگی نفس، سرگی…

سلام؛ازسال 80تفننی تریاک میکشیدم؛ازسال85به بعد هر شب میکشیدم…

سلام خسته نباشید من ۲۴سالمه متاهل .نزدیک ب دوهفتس استرس گرفت…

با سلام و درود، عوامل بسیار زیادی از جمله؛ به هم ریختگی هورم…

من علیرضا حدود ۲۶ ساله هستم همیشه احساس خواب آلودگی و خستگی…

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

ترک ماریجوانا را از کجا باید شروع کرد؟ امروزه سوال بسیاری از خانواده‌ها و افراد مصرف کننده ماریجوانا یا همان ماده مخدر گل نحوه شروع و ترک اعتیاد است. از آنجایی که اعتیاد به ماری جوانا تنها وابستگی ذهنی و فکری دارد؛ خود فرد توانایی شروع و اقدام به ترک این ماده را ندارد پس باید در فرایند ترک اعتیاد به گل به او کمک کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای ترک اعتیاد به ماده مخدر گل از اقدامات هیجانی جدا خودداری کنید و ابتدا از اعتیاد فرد اطمینان حاصل نمایید. این کار را می‌توانید با استفاده از تست اعتیاد به ماریجوانا یا گل انجام دهید و آگاهی خود را در مورد چگونگی و عوارض اعتیاد به این ماده بالا ببرید. روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به گل وجود دارد که در ادامه به طور کامل توضیح داده شده است. 

 

مصرف روزانه ماری جوانا یا گل مخصوصا زمانی که به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیامدهایی را برای فرد به دنبال خواهد داشت که در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد می‌کند. این پیامدها شامل موارد زیر هستند.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

استفاده از ماریجوانا می‌تواند حافظه کوتاه مدت افراد را به طور چشمگیری کاهش دهد که این فراموشی در انجام بعضی از کارهای روزانه خطرناک است. درست است که اثر مصرف گل بیشتر بر روی حافظه کوتاه مدت افراد تاثیر می‌گذارد ولی در صورت مصرف طولانی مدت سبب می‌شود که حافظه و بازدهی مغز فرد به کلی کاهش پیدا کند.

برای شناخت بیشتر درباره ماده مخدر گل کلیک کنید.

مصرف گل تغییرات چشمگیری را بر روی خلق و خوی افراد ایجاد می‌نماید. این اثرات روانی در طولانی مدت مشهودتر هستند. فرد بعد از مصرف بسیار سرخوش و خوشحال دیده می‌شود ولی بعد از گذشت زمان طولانی از مصرف بی‌قرار، پرخاشگر و مضطرب می‌گردد. این افراد معمولا گوشه گیر شده و از شرکت در جمع‌های خانوادگی امتناع کرده و همواره خانه را ترک می‌کنند.

جوانان و افرادی که در حال رشد هستند با مصرف ماری جوانا یا گل به طور دائمی به سلول‌های مغزی خود آسیب می‌رسانند که همین امر سبب می‌شود تا مغز این جوانان هرگز به حداکثر توانایی خود نرسد.

کشیدن گل (ماریجوانا) اثرات مخربی را بر روی ریه و عمکرد تنفسی افراد به همراه خواهد داشت.

مصرف اعتیاد به گل ضربان قلب را در یک مدت زمان طولانی پس از مصرف، افزایش می‌دهد که در افراد دارای فشار خون سبب بروز مشکلات جدی می‌شود.

اعتیاد به ماریجوانا باعث می‌شود تا فرد بعد از مصرف تمایل زیادی به خوابیدن پیدا کند ولی زمانی که مدت زیادی از مصرفش می‌گذرد دچار بی خوابی می‌شود.

مصرف ماده مخدر گل (ماریجوانا) برخلاف مواد مخدر اعتیاد جسمی ندارد بلکه وابستگی شدید روحی و ذهنی در فرد ایجاد می‌نمایند. اعتیاد ذهنی و روانی ماریجوانا سبب می‌شود تا خود فرد توانایی شروع ترک اعتیاد به ماریجوانا را نداشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده بالغ بر 90 درصد اقدامات ترک اعتیاد برای ماریجوانا توسط اعضای خانواده و دوستان فرد مصرف کننده آغاز شده است.

برای اطلاع بیشتر درباره ترک اعتیاد کلیک کنید.

روش ترک اعتیاد به ماده مخدر گل برای هر کس منحصر به فرد است و به میزان وابستگی شخص به مصرف ماری جوانا یا گل بستگی دارد. راه‌هایی برای ترک اعتیاد به مصرف گل وجود دارد که اساس تمامی آنان کار کردن بر روی فکر و استفاده از روان درمانی برای ترک گل است چرا که افرادی که گل مصرف می‌کنند وابستگی شدید روانی به مصرف گل دارند.

ترک کردن مصرف گل نیازمند داشتن اراده قوی است. زمانی که تصمیم به ترک می‌گیرید باید دائما ذهن خود را با کارهای مختلف مشغول نگه دارید. از خریدن ماده مخدر گل خود داری کنید تا در دسترس شما نباشد. قدرت فکر را دست کم نگیرید با داشتن اراده‌ای قوی به راحتی می‌توانید مصرف گل را کنار بگذارید. توجه داشته باشید هیچ دارویی در حال حاضر برای ترک گل وجود ندارد چرا که این اعتیاد بیشتر بار روانی دارد. نقش اصلی این قرص‌ها تنها برای کنترل خلقیات فرد می‌باشد و هیچ تاثیری در ترک اعتیاد به ماده مخدر گل ندارد. بدون تجویز پزشک از مصرف این داروها جدا خودداری نمایید.

برای آگاهی بیشتر درباره روان درمانی کلیک کنید.

استفاده از مشاوره روانشناسی و روان درمانی برای ترک گل بهترین گزینه برای تمامی افراد می‌باشد چرا که شروع اعتیاد به ماده مخد گل به دلیل خلاء‌های عاطفی است که تحت تاثیر مشکلات خانواده و آسیب‌های روانی در او به وجود آمده است. با درمان نمودن این خلاء‌های عاطفی فرد به تدریج تمایل خود را برای مصرف خود از دست می‌دهد.

ایجاد اضطراب در زمان ترک اعتیاد گل از جمله مواردی است که در میان تمامی افراد دیده شده است. صحبت کردن با یک درمانگر متخصص در مورد افکار و احساسات خود در زمانی که قصد مصرف دوباره ماده مخدر گل یا ماریجوانا را دارید به شما کمک می‌کند تا بتوانید با وسوسه‌های خود مقابله کنید. درمانگر با دادن برنامه و راهکارهایی به فرد متناسب با شرایطی که دارد به او در ترک کردن مصرف ماده مخدر گل کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم در این مورد حتما از یک درمانگر متخصص مشاوره بگیرید.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

همانطوری که قبلا نیز گفتیم روش ترک گل از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. درمانگران با در نظر گرفتن شرایط جسمی و روانی هر فرد برنامه درمانی متناسب با او را ارائه می‌کنند. با این حال در ترک اعتیاد به ماری جوانا یکسری اصول کلی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانید آگاهی از این نکات و گام‌های درمانی که در ادامه توضیح داده خواهد شد برای داشتن یک ترک موفق کافی نیست و شما در جریان ترک حتما باید با یک روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد در ارتباط باشید.

اگر تصمیم جدی به ترک اعتیاد به مصرف گل گرفته‌اید اولین قدم این است که باید از خرید گل یا ماریجوانا خودداری کنید. در زمان‌هایی که برای خرید گل وسوسه می‌شوید خود را با انجام کاری مشغول کنید. استفاده از خدمات روان درمانی موثرترین روش برای مقابله با وسوسه تهیه مواد است چرا که درمانگر در طول جلسات درمان راهکارهای عملی مناسبی به شما خواهد آموخت که با تمرین و انجام آن‌ها در موقعیت‌های روزمره می‌توانید به شیوه موثری با وسوسه‌های خود مقابله کنید.

وسایلی که برای مصرف گل استفاده می‌کردید مانند فندک، کاغذ و … را دور بریزید. دور ریختن این وسایل علاوه بر این که در کاهش وسوسه و ولع مصرف تاثیرگذار است؛ بلکه سبب ایجاد یک نوع احساس اعتماد به نفس و خودکارآمدی در شما برای خودداری از مصرف دوباره گل نیز می‌شود.

برای آشنایی با روش‌های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

ماده موثر در گیاه شاهدانه که گل از آن گرفته می شود THC است. این ماده حالات سرخوشی در فرد ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که او احساس کند عملکرد و بازدهی مغزش تحت تاتیر گل افزایش می‌یابد. همه این اثرات منجر می‌شود افرادی که گل مصرف می‌کنند عوارض روانی آن را نادیده گرفته و به مصرف بیشتر و مجدد روی می‌آورند.

برای آنکه بتوانید با سهولت بیشتری گل را کنار بگذارید لازم است که فعالیت‌های شادی آور بیشتری را در برنامه روزمره خود بگنجانید تا برای بهبود وضعیت روحی و روانی خود نیاز به مصرف گل نداشته باشید. اگر احساس می‌کنید که بدون مصرف این ماده نمی‌توانید خلق شاذی را تجربه کنید، حتما در این زمینه نیز با روانشناس صحبت کنید تا علائم افسردگی نیز در شما مورد بررسی قرار بگیرد. شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی و جسمی می‌تواند به افراد در کنترل افکار و کاهش افسردگی ناشی از ترک اعتیاد کمک شایانی داشته باشد.

برای اطلاع بیشتر در زمینه کاهش افسردگی بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

داشتن یک پشتیبان و درمانگر به فرد در شرایط بحرانی برای کنترل افکارش کمک زیادی می‌کند. کلیدی‌ترین نکته برای ترک اعتیاد به گل داشتن یک مشاور متخصص در زمینه ترک اعتیاد است که در بسیاری از موارد توسط خانواده‌ها و فرد مصرف کننده نادیده گرفته می‌شود و همین امر سبب بازگشت فرد به سمت اعتیاد مجدد می‌باشد. در واقع گل یک ماده توهم زاست که می‌تواند خطرات زیادی برای فرد و اطرافیان داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده 95 درصد افرادی که در زمان ترک اعتیاد به ماریجوانا از خدمات مشاوره روانشناسی و روان درمانی استفاده کرده‌اند ترک موفقیت آمیزی را تجربه کردند.

برای اطلاع بیشتر درباره ترک اعتیاد به مواد توهم زا کلیک کنید.

زمانی که شما مصرف ماده مخدر گل یا ماریجوانا را قطع می‌کنید، طبیعی است که علائم ترک مصرف گل در شما ظاهر گردد که از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

– افسردگی

– اضطراب

– احساس بی قراری

– عدم کنترل بر روی رفتار و پرخاشگری

– سرفه‌های شدید

– تهوع

– تحریک پذیری زیاد و نوسانات خلقی

– سر درد

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

– دل درد

– بی خوابی ناشی از ترک اعتیاد

– جم شدن خلت زیاد در دهان و مجرای تنفسی بخصوص در زمان خواب

برای آشنایی بیشتر با علائم اضطراب و علائم افسردگی کلیک کنید.

داشتن احساس افسردگی و اضطراب بعد از ترک گل بسیار شایع است. بزرگترین مشکل افراد بعد از ترک ماده مخدر گل مقابله وسوسه‌های خود برای مصرف مجدد می‌باشد. علاوه بر این بسیاری از این افراد دچار بی‌خوابی می‌شوند و نمی‌توانند به خوبی استراحت کنند که به همین خاطر اکثرا به مصرف قرص‌های خواب آور و قرص‌های آرام بخش رو می‌آورند. خواب کمتر در این افراد سبب می‌شود تا عملکردشان در محل کار و یا محیط تحصلیشان پایین بیاید و همین امر سبب می‌شود تا افراد دوباره به مصرف مواد مخدر گل روی بیاورند.

اما خوشبختانه باید بدانید که اکثر این علائم فیزیکی بعد از چند هفته از بین می‌روند اما علائم روانی مانند افسردگی، ترس و بی قراری و اختلالات حافظه برای بهبودی به مداخلات روانشناختی و روان درمانی نیاز دارد و مراقبت و حمایت بیشتری را می‌طلبد.

برای اطلاع بیشتر درباره داروهای خواب آور کلیک کنید.

معمولا خانواده‌ها بعد از اطلاع از اعتیاد فرد مصرف کننده گل دست به اقدامات هیجانی می‌زنند که تنها سبب فاصله گرفتن فرد مصرف کننده از آنان می‌شود. از جمله روش‌های اشتباهی که توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت. ترک در خانه نیز یکی از روش هاست که در صورت عدم رعایت پروتکل درمانی جز روش های اشتباه محسوب می شود، برای آشنایی با ترک اعتیاد به ماریجوانا در خانه کلیک کنید.

یکی از اشتباهات اعضای خانواده در زمان آگاهی از مصرف فرد استفاده از زور و داشتن رفتاری پرخاشگرایانه برای ترک اعتیاد ماده مخدر گل است. فرد مصرف کننده ماده مخدر گل نسبت به رفتار اعضای خانواده و آشنایان خود حساس است. داشتن رفتاری پرخاشگرایانه تنها فرد مصرف کننده را از شما دور می‌کند و او را بیشتر به سمت ارتباط با دوستانش (افراد مصرف کننده ماریجوانا) سوق می‌دهد.

بی تفاوت بودن از جمله اشتباهاتی است که توسط برخی از والدین صورت می‌گیرد. دلیل این بی تفاوتی این است که بسیاری از خانواده‌ها نمی‌تواند باور کنند که یک عضو خانواده آن‌ها مصرف ماریجوانا دارد. در صورت بی تفاوت بودن نسبت به مصرف فرد، تنها زمینه را برای گرایش او به سمت مواد مخدر دیگر باز می‌کنید.

دادن قرص‌های ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی به عنوان جایگزین و راه درمانی برای ترک اعتیاد به گل یکی از روش‌های اشتباهی است که توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطلاع بیشتر درباره داروهای ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

یکی از اشتباهات رایج خانواده‌ها اقدام برای ترک جسمانی و فرستادن فرد مصرف کننده ماریجوانا به کمپ‌های ترک اعتیاد است. توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی برای ترک ماده مخدر گل ابتدا اطلاعات خود را در مورد این ماده بالا ببرید.

مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما در هر جایی که هستید باشد.

برای اطلاع بیشتر درباره روند دریافت مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی کلیک کنید.

مهم‌ترین علامت اعتیاد به ماری جوانا تغییر رفتار است. در کنار این مسئله شما مشکلات تنفسی و اختلال در حافظه خود را تجربه خواهید کرد. همچنین می‌توانید با انجام تست اعتیاد به ماری جوانا یا همان ماده مخدر گل از وضعیت خود اطمینان حاصل نمایید.

برای آگاهی بیشتر درباره تست ماری جوانا کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک گل یا ماریجوانا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مهر نوشت: مصرف ماده مخدر گل مدتی است که درمیان تعدادی از جوانان رواج پیدا کرده و این در حالی است که جامعه شناسان نسبت به عوارض خطرناک این ماده اعتیاد آور هشدار داده و خواستار آگاهی خانواده ها شده اند.

گل در فرهنگ ما نماد شادی و مهربانی است و با شنیدن نام گل به یاد محبت و مهرورزی می افتیم. متاسفانه این واژه در فرهنگ لغت اعتیاد، نامی آشنا برای یکی از انواع مواد اعتیادآور است که شاید هنوز بسیاری از خانواده ها با نام آن نا آشنا هستند و با شنیدن واژه گل، همان گل های سرشار از محبت به ذهنشان می آید.

بر اساس آخرین «شیوع شناسی» تعداد معتادان کشور به دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مستمر مواد در کشور رسیده است، این در حالی است که ماری جوانا و مشتقات آن شامل گل، گرس، علف با ۱۱.۹ درصد پس از تریاک دومین ماده اعتیادآور مصرفی در میان مصرف کنندگان در کشور اعلام شده است.

«گل» یکی از انواع مواد اعتیادآور و همان ماری جوانای تغییر یافته است که از قسمت های مختلف گیاه شاهدانه (cannabis) به دست می آید.

متاسفانه تبلیغات زیادی مبنی بر عدم اعتیار آور بودن آن انجام می شود و در باور عمومی به اشتباه، حتی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است. اما خاطرنشان می شود این ماده می تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، فرد معتاد شود تا جایی که با مصرف نکردن گل فرد دچار اضطراب شدید، بی قراری، وحشت زدگی و تپش قلب شدید شود.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

از سال ۲۰۱۳ مصرف ماری جوانا در بسیاری از ایالات آمریکا بنا به دلایل سیاسی و اجتماعی و نه پزشکی، آزاد شد و همین آزادسازی باعث شد برخی از جوانان در ایران تصور کنند که ماده گل ضرری ندارد و خیلی راحت می توان اقدام به ترک آن کرد؛ در حالی که گل دارای عوارض گسترده ای است.

شیوه های مصرف گل

اغلب به شکل تدخینی است اما متاسفانه اخیرا مصرف خوراکی آن هم رواج یافته و برخی آن را در کیک و شیرینی به کار می برند و در جشن ها استفاده می کنند که در این صورت عوارض بیشتری را به جا می گذارد.

عوارض مصرف گل

– اعتیاد و وابستگی یکی از عوارض گل است

– افزایش ضربان قلب

– خشک شدن دهان و گلو

– گیجی و عدم تمرکز

– تکلم آهسته

– پرخاشگری و خشم

– افسردگی و انزوا

– اثرات روی حافظه و عدم تمرکز: مثلا بیمار دائم وسیله ای را جا می گذارد، شماره تلفن ها و اسامی را فراموش می کند.

– توهم و هذیان: گاهی در مواردی مصرف کننده حتی با یک بار مصرف ممکن است دچار توهم و هذیان شود که از جمله این توهمات شامل توهم شنوایی و دیداری و … خواهد بود.

علائم مصرف گل در نوجوانان

خنده های بی مورد و قرمز شدن چشم علامت مشخصه مصرف گل در بسیاری از موارد می باشد لذا اغلب مصرف کنندگان با خود قطره نفازلین همراه دارند تا این قرمزی را پنهان کنند.

از علائم رفتاری دیگر که در مصرف کنندگان این ماده دیده می شود، پرخاشگری، عصبی شدن، افزایش اشتها، پایین آمدن حافظه و افت عملکرد شغلی و تحصیلی است.

نگرش و باور غلط

علت این که بسیاری از جوانان به سمت ماده توهم زای گل گرایش پیدا می کنند باور غلطی است که در مورد کم خطر بودن و عدم اعتیادآوری آن دارند و همین باور موجب شده است بسیاری از نوجوانان این ماده را مصرف کنند و آسیب جدی ببینند.

کسب لذت کاذب

امروزه صدها صفحه تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مجازی مبنی بر تشویق استفاده از این ماده برای به دست آوردن نشاط صورت می گیرد. متاسفانه این تبلیغات فقط به جنبه های نشاط زودگذر گل اشاره کرده و از پرداختن به عوارض جدی و گاه جبران ناپذیر آن غفلت می کنند.

گروه همتای مصرف کننده

گروه دوستان مصرف کننده، نیز می تواند زمینه ساز استفاده از این ماده برای نوجوانان سالم باشد، مثلا یکی از دوستان فرد، از این ماده استفاده کرده و به حالت سرخوشی کاذب و لذت زودگذر رسیده است و به دوستانش پیشنهاد استفاده از آن را می دهد.

تبلیغات رسانه های مجازی

یکی دیگر از دلایل گرایش به مصرف این ماده، تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیس بوک و سایر رسانه ها انجام می شود. مثلا دیدن تصاویر و فیلم های مربوط به خارج از ایران که تبلیغ مصرف گل بر روی لیوان، کلاه و لباس را نشان می دهد و دیدن چنین تبلیغاتی موجب کنجکاوی نوجوانان می شود و می تواند زمینه ساز مصرف در آنان شود.

خانواده ها چه کاری انجام دهند

کارشناسان توصیه می کنند والدین بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در خصوص شناخت مواد اعتیادآور از جمله گل، بیشتر کنند.

علائم مصرف گل را از نظر فیزیکی روانی و رفتاری بشناسند.

بر رفتار فرزندان خود و رفت و آمد آنان نظارت داشته باشند.

تغییرات خلقی و رفتاری نوجوانان را جدی بگیرند.

در خانه در این باره با فرزندان شان صحبت کنند و به آنها آگاهی لازم را بدهند.

در خصوص تبلیغات فریبنده ای که در فضای مجازی و اینترنت در مورد عدم اعتیادآوری گل انجام می شود، صحبت کنند.

در صورت نیاز به مراکز مشاوره مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

تلفن ۰۹۶۲۸ (خط ملی اعتیاد) را به خاطر بسپارند و در صورت نیاز با این تلفن تماس بگیرند و راهنمایی لازم را در یافت کنند.

سازمان بهزیستی پس از شیوع شناسی ماده مخدر گل از اواخر سال گذشته اولین مرحله کارزار رسانه ای ای ماده را آغاز کرد و تاکنون دو مرحله از این کارزار نیز اجرایی شده است بطوریکه در هر مرحله یک میلیون بروشور برای آگاهی و اطلاع رسانی خانواده در محلات مختلف چاپ و توزیع کرده است.

۴۷۴۷

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چطور بفهمم او معتاداست يا نه؟ – قسمت دوم  چطور بفهمم او معتاداست يا نه؟ – قسمت اول

ذکر ابزارهایی که وجود آنها حاکی از مصرف مواد میباشند خالی از فایده نیست و میتواند ما را در شناسایی افراد مصرف کننده یاری کند :- وافور , قلیان , چپق , پیپ, انبر کوچک.- سیخ , میله , چوب لباسی فلزی که بریده شده باشد , سنجاق باز شده و سوزنهایی که سر آن سیاه شده باشد .- قوطی کنسرو یا شیشه مربا که در آن سوراخ شده باشد و یا قوطی روغن یک لیتری که بالای آن تنگ شده باشد .- هویج یاسیب زمینی که شبیه پیپ سوراخ شده باشد .- سرنگهای مستعمل , قطره چکان .

– زرورق پاکت سیگار که باز و پهن شده باشد , اسکناسهای لوله شده .- لوله هائی به طول حدود ۲۰ سانتی متری از جنسهای مختلف به ویژه کاغذ مقوا چوب نی , لوله های حصیری ولوله خالی خودکار .- قاشق غذاخوری و چای خوری سیاه شده .- تکه های پلاستیک و کاغذدر اندازه های حدود ۱۵*۱۵ سانتی متر.- تکه های پلاستیک در اندازه حدود ۱×۱ سانتی متر( باقی مانده از بسته بندی هروئین یا کراک و . . .) .- تکه های دستمال کاغذی , پنبه , اسفنج , فیلترسیگار که گوشه های آن سوخته باشد .- وجود آب لیمو , جوهر لیمو و لیمو ترش در اطاق و در محلهای غیر معمول .

– پوکه های آمپول .- افراد معتاد جهت مخفی کردن قرمزی چشم خود اغلب قطره های چشمی مثل نفازولین و بتامتازون همراه خوددارند .- افراد معتاد به کراک جهت مصرف آن از دستشویی وحمام استفاده میکنند و چون کراک موقع مصرف بویی ندارد کسی متوجه آن نمیشود . جالب توجه اینک خانواده مصرف کنندگان کراک متذکر این نکته هستند که وقتی فردمصرف کننده در دستشویی یا حمام است مدام صدای فندک از این مکانها به گوش میرسد . اغلب آنها فندکی با کپسول بزرگ دارند که به هیچ وجه آنرا از خودجدا نمیکنند.

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه

علاوه بر اینها فردمعتاد معمولا دچار یبوست مزمن, تپش قلب , عفونتهای پوستی , التهاب معده , بیماری کبدی میشود.مسمومیت داروئی ( اقدام به خودکشی و یا مسمومیت اتفاقی ) و حوادث و تصادفات مکرر و همچنین علائم خاص روانپزشکی چون : تغیرات رفتاری , پرخاشگری , افسردگی, بی تفاوتی , ناتوانی جنسی , توهم و یاهذیان , کاهش سطح هوشیاری , مشکلات قانونی مکرر , انجام ندادن وظایف خانوادگی , افت کارکرد شغلی فرد و یا تغییرات شخصیتی و درخواست بی دلیل یا بیش از حد برای تجویز داروهای آرامبخش و مسکن همگی ما را در مورد نشانه های غیر مستقیم فردمعتاد هوشیار میکند.

 

 

● تاثیرات افیون بر معتاداعتیاد علاوه بر اثرات درونی، دگرگونی هایی نیز در روحیه ، اخلاق،‌شخصیت و ظاهر معتاد به وجود می آورد که در اینجا نمونه هایی از آنها آورده شده است، بیشتر به این خاطر که نزدیکان معتاد به ویژه پدران و مادران به مجرد احساس بیماری اعتیاد فرزند خویش ، تا اعتیاد تارو پود بیمار را فرا نگرفته است ، او را از این راه مرگبار باز داشته و به درمانش بپردازند.

– تمایل معتاد به کناره گیری از بستگان به ویژه پدر ومادر و خواهر و برادر و اشتیاق وی به معاشرت با دوستان مشکوک جدیدش افزایش میابد.- ساعات خواب معتاد تغییر میپذیرد ، وی شبانگاهان دیرتر میخوابد و بامدادان دیرتر برمیخیزد. – هزینه های فرعی فرد معتاد به صورت سرسام آوری بالا میرو د و مکررا از خانواده خود درخواست پول برای هزینه های نامعلوم مینماید .

– فرد درگیر به اعتیاد اغلب اطاق خواب خود را به روی بستگان خود میبندد تا برای مدتی تغییر احوالش بر پدر و مادر پنهان بماند و به اعتیاد وی آگاه نشوند.- رفت و آمد های ظاهرا بی مقصد و مشکوک فرزند معتاد افزایش میابد.- فرد معتاد اغلب خواب آلود و افسرده دیده میشود ،‌ لحظات شادابی چنین فردی زود گذر و دوران در خود فرو رفتنش طولانی میشود .

– فرد معتاد کمتر از دوران پیش از اعتیاد به وضع ظاهری و آرایش خود می پردازد .- فرد معتاد از انجام کارهای سنگین به ویژه ورزش گریزان خواهد بود .- معتاد بیش از حد اعتدال به توالت میرود و یا در آنجا میماند . – فردی که درگیر اعتیاد است اغلب پرگو و یاوه گو میگردد .- فرد معتاد اشتیاق عجیبی به دروغ گویی و دادن وعده های انجام ناپذیر پیدا میکند و مطلقا در بند ایفای قول خود نخواهد بود .

– استعمال داروهای عصبی ، نیرو بخش و خواب آور افزایش میابد و اطاق خواب بیمار انباشته از قرصهای جور واجور است.- معتاد چنانچه دانش آموز و دانشجو باشد به کارهای دبیرستان یا دانشکده بی تفاوت و بیعلاقه میگردد و چنانچه کارمند و یا کارگر باشد و جوان کارش را از دست خواهد داد و از وقت شناسی وی خبری نخواهد بود .- رنگ معتاد به ویژه لبانش تغییر میپذیرد و وزنش کاهش میابد .- در انگشتان و وسایل اطاق خواب معتاد آثار سوختگی مشاهده میشود.

– در صورت تزریق ( زیر پوستی ) نقطه های سیاه یا آبی روی بازو ، ساق پا و حتی در پشت دستها ملاحظه میشود.- در مراحل پیشرفته در صورت تزریق وریدی ، دملهای جوش مانند در وریدهای نزدیک به سطح بدن دیده میشود.- در معتادین که ریتم خوابشان بهم خورده است پس از استعمال مفرط مواد حالت چرت زدن ملاحظه میشود.- مردمک چشم فرد معتاد در صورت مصرف مواد مخدر ( افیونی ) منقبض شده و در صورت مصرف مواد محرک منبسط میشود.منبع:pezeshkonline.ir

در ادامه بخوانید


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


سینما رو به خونت بیار!


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


درمان اختلالات گفتاری کودکان


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی


از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور بفهمم شوهرم گل میکشه
چطور بفهمم شوهرم گل میکشه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *