چطور احساس خوبی داشته باشم

 
helpkade
چطور احساس خوبی داشته باشم
چطور احساس خوبی داشته باشم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چطور احساس خوبی داشته باشم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چطور احساس خوبی داشته باشم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چطور احساس خوبی داشته باشم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.

چطور احساس خوبی داشته باشم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

همه چیز از اینجا شروع می‌شود که در مورد خودتان چه حسی دارید. شما مهم ترین شخص در زندگی خودتان هستید.

هنگامی که حس خوبی داشته باشید، شانس این را پیدا خواهید کرد که تمام چیزهای خوب در زندگی تان رخ بدهد، چه در مورد شغلتان، چه در مورد روابطتان، چه در مورد مسائل مالی و چه سلامتی.

همه چیز با شما و انرژی ای که از شما متساعد می‌شود شروع می‌شود.

در ادامه‌ی این مطلب با راه‌هایی آشنا خواهید شد که چطور در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید:

چطور احساس خوبی داشته باشم

خلاصه اینکه، کارهایی انجام دهید که واقعا عاشقش هستید و احساستان را بر می انگیزد. آنگاه خواهید دید که چه حس ارزشمندی پیدا خواهید کرد.

با تشکر خیلی خوب بود درمورد کمک به دیگران اینکه خداوند می فرماید من اگر بنده بودم هر چه می توانستم به دیگران کمک می کردم

مطالبه. خوبیه مخصوصانکته یکش عالیههههههه لایککککککک

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 − 

 = 
هفت

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چطور احساس خوبی داشته باشم

شعارهای کتاب‌ها و سمینارهای انگیزشی را فراموش کنید.
یک انسان سالم، خسته میشود، کلافه میشود، نگران میشود، می‌ترسد، احساس بد میکند و حالش هم بعضی وقت‌ها بد میشود – غیرممکن است همیشه حال خوبی داشته باشیم !

مانند این است که بگوییم فقط کوه داشته باشیم.
در صورتی که کوه زمانی معنا پیدا میکند، که دره وجود داشته باشد.

انسان‌ها هم تا زمانی که حال بدی نداشته باشند، از حال بهتر خبری نیست؛ مثل بعضی از روزهایی  که خسته و کلافه از همه فراری هستید و دوست ندارید حتی با کسی راجع احساساتتان صحبت کنید.

همه مان همچین روزهایی را تجربه کردیم.

مخصوصا در فصل پاییز و زمستان به علت تغییرات و کمبود نور خورشید این احساس غم پنهان در وجود ما بیشتر میشود؛ حتی اگر کار خاصی هم نکردیم انگار خسته هستیم و حال و حوصله هیچ کاری رو نداریم.

این را هم میدانیم که داشتن این احساس بد، هیچ کمکی به ما نمیکند… باید راهی برای فرار از آن پیدا کنیم و خیلی سریع از شر آن خلاص شویم اما دستمان به هیچ کاری نمیرود.

دلیل همچین احساساتِ بدی میتواند :

زیاد مهم نیست دلیل آن چیست.
مهم این است که میدانیم این احساس بد به ضرر ماست و باید هرچه زودتر تغییر کند. احساس بد داشتن و از همه بدتر، نگه داشتن این احساس به شدت میتواند بر روی کارتان تاثیر منفی بگذارد، برای مثال :

اما میخواهیم امروز یک تغییر کوچک یادبگیریم…

اگر میخواهید یادبگیرید چطور خیلی سریع احساس خوبی پیدا کنید و زندگی تان را بر روی روال مشخصی که میدانید، ببینید این مقاله برای شما نوشته شده است، زیرا میخواهیم تحقیقات دکتر گای وینچ را به صورت مختصر و مفید و کاربردی به شما معرفی کنیم.

روانشناس سرشناس، دکتر گای وینچ تحقیقاتش را در کتاب پرفروشش با عنوان «جعبه کمک های اولیه احساس : چطور احساس بد را درمان کنید» آنچه را که لازم است انجام دهید تا خیلی سریع در کمتر از 5 دقیقه به احساس خوب دست پیدا کنید به صورت کامل و با جزئیات دلایل روانشناختی اش شرح داده است.

 

به عقیده دکتر وینچ داشتن یک احساس بد غیرطبیعی نیست، بلکه عدم توجه به آن و اجازه دادن به آن برای جهت دهی و رفتار شماست که غیرطبیعی و مضر است.

احساسات بد میتوانند خیلی راحت و بدون کمترین صرف انرژی وارد زندگی تان شوند.
برای مثال کافیست؛

به همین سادگی این فکر تولید احساس بد خواهد کرد و رفته رفته این احساس باعث سرزدن رفتار غلط از شما میشود که به نفع شما نخواهد بود؛ اما آنچه باعث شگفتی دکتر وینچ در تحقیقاتش شد امکان کنترل بیش از 90% احساسات روزانه توسط کنترل افکار و رفتار است !

در مورد کنترل ذهن در مقالات پیشین مفصل به این موضوع پرداختیم – این مقاله و این مقاله را بخوانید؛ اما در این مقاله میخواهیم 7 کاری را به شما معرفی کنیم که دکتر وینچ معتقد است با انجام آن حال‌تان سریع خوب میشود :

در سال 2013 تحقیقی توسط دانشگاه Missouri انجام شد که نشان داد احساس افراد با شنیدن موسیقی با صدای بلند تحریک میشود و بهتر میشود.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در اتومبیل دوستتان آهنگی را که دوست نداشتید، با صدای بلند پخش شده و کم کم احساس خوبی نسبت به آن پیدا و ارتباط برقرار کردید؟ این دقیقا موردی است که در این بررسی ها نتیجه شد.

بنابراین از این به بعد هروقت احساس بدی داشتید، صدای موسیقی را بلند کنید و فقط لذت ببرید.
حتی اگر نسبت به این کار حس خوبی نداشتید، فقط انجامش دهید…

 

براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه Stanford، نشان داده شد که قهقه و خنده های بلند باعث ترشخ دوپامین در مغز انسان میشود. دوپامین دقیقا همان ماده ای است که به شما احساس خوب و شادی میدهد؛ مانند زمانی که تاب بازی میکنید و یا سرسره بلندی سوار میشوید.

و البته، قهقه و خنده بلند، باعث میشود اکسیژن به بدن شما بیشتر برسد.

زیرا دریچه دیافراگم شما به سرعت و شدت باز و بسته میشود و اینکار نیاز به دفع و جذب اکسیژن دارد که ناخودآگاه بیش از حد مورد نیاز اکسیژن به بدن شما میرسد و با اینکار احساس خوب و بهتری پیدا میکنید.

پس دفعه بعد اگر احساس خوبی پیدا کردید :

 

« افرادی که در طول روز زمان بیشتری در برابر آفتاب قرار میگیرند،
به نسبت دیگران کمتر مشکل خواب دارند و کمتر احساس افسردگی میکنند. »

این نتیجه تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا است.
نور خورشید، نه تنها باعث روشنایی میشود؛ بلکه باعث سرزندگی شما هم میشود.

سعی کنید در طول روز بیشتر در  برابر نور خورشید باشید، قدم بزنید و آنرا احساس کنید؛ اینکار باعث میشود نه تنها کمتر مشکل خواب و احساس افسردگی داشته باشید، بلکه هشیاری بیشتری نسبت به دیگران پیدا کنید.

و از طرفی دیگر، فعالیت روزانه میتواند شما را از احساس بد و غم دور نگه دارد.
شما اگر به صورت میانگین 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشید؛ به زبان دیگر اگر ضربان قلب شما به 40 برسد، حال و هوای شما بهتر میشود.

 

پارازیت چیست؟ افکار و صداهایی که مدام در ذهن شما شنیده میشوند.

این افکار که بدون هیچ سند و مدرکی در ذهن شما در جریان هستند چیزی جز پارازیت بر روی باورهای خوب و سالم تان نیستند. در حدی که میتوانند باعث شکست شما شوند و اگر ورود آنها را ممنوع کنید خیلی راحت روزهایتان به سمت موفقیت سپری شود.

 

یکی از جالب ترین تحقیقات دانشگاه Miami این بود :

چطور احساس خوبی داشته باشم

«بغل کردن افرادی که دوست شان دارید، میتواند افسردگی را از زندگی شما دور کند…»

آنچه در این تحقیقات کشف شد، اثر مجاورت لمس پوست دو نفر توسط یکدیگر و تاثیر آن بر احساسات همدیگر بود.

زمانی که شما مادر، پدر و یا دوستتان را در آغوش میگیرد باعث میشود با لمس پوست و تماس دستان یکدیگر آکسیتاکین در بدن شما ترشح شود که یکی از مهم ترین ماده های دفع غم و افسردگی است.

برای مثال، میتوانید حتی خودتان گَردن خودتان را با دستانتان بگییرید، ماساژ دهید، تا احساس خوبی که حاصل میشود را درک کنید.

 

روانشناس مشهور مجله Psychology Today خانم سوزان بایلی یافته های جالبی در مورد تاثیر افکار گذشته بدست آورده است که در این مجله به چاپ رسید و به شرح زیر است :

اگر میخواهید احساس بدتان را خیلی سریع تغییر دهید؛ کافیست خیلی سریع به

و تا جایی که میتوانید این افکار را با جزئیات به خاطر بیاورید.

اینکار ساده ذهن شما را به صورت شبیه ساز در موقعیت گذشته قرار میدهد و باعث فریب احساساتتان و تمرکز آنها از موقعیت فعلی به موقعیت گذشته میشود.

 

روانشناس بنام لئون سلتز بر اساس آخرین تحقیقاتِ منتشر شده‌اش در Psychology Today معتقد است :

“غر زدن علارغم باور عمومی میتواند باعث آرامش و تخلیه روحی شود…”

چطور چنین چیزی ممکن است؟
کافیست یک دوست، پدر، مادر، خواهر یا برادر یا هرکسی که بتوانید به او اعتماد کنید و بدانید به حرف های شما گوش خواهد داد را پیدا کنید و راجع به مشکل و پیش آمدهای بد زندگیتان غر بزنید، گلایه و ناله کنید و از وضع بد زندگی برایش بگویید.

بر اساس تحقیقات دکتر سلتز، شما با اینکار باعث تخلیه احساسی میشوید و افکاری که در ذهن دارید را با کلمات بیرون میریزید و دیگر احساس انباشت یک عالمه فکر در سرتان نخواهید داشت.

پس فقط زمانی که 6 تکنیک فوق پاسخ ندادند، شروع به استفاده از تکنیک غر زدن کنید و مطئمن باشید که این کار تبدیل به عادت نشود… !

اگر 17 دقیقه وقت دارید، توصیه میکنیم همین الان فیلم آموزشی دکتر وینچ را دانلود و تماشا کنید :

در همین زمینه، نوشته‌های زیر را حتما بخوانید :

 

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرت هستم اما به مباحث کارآفرینی علاقه زیادی دارم و به زودی یکی از موفق ترین کارآفرینان کشورم میشوم و در این مسیر چیزهایی را که یادگرفتم در وبسایت سوخت جت با شما در میان خواهم گذاشت.

مقاله قبلی

رابطه‌ی‌ سپاسگزاری و خلق ثروت، مستقیم یا معکوس؟ قسمت چهارم

مقاله بعدی

چطور از وضعیت آلفای ذهنی برای تحقق اهداف و رویاهایتان استفاده کنید؟

جملات انگیزشی از ورزشکاران بزرگ تاریخ

جملات انگیزشی کوتاه و قوی برای اینکه کوه ها را جابجا کنید

موسیقی، بغل واقعااا تاثیر داره (؛
موفق

باید یکی باشه بغلش کنیم یا ن؟

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

نُه
 − 

 = 
هفت

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

این پنج بهانه را کنار بگذارید و در هر جمعی راحت صحبت…

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

دوپامین یکی از مهم ترین هورمون های مسئول احساس خوب در بدن ماست‎

 

چطور احساس خوبی داشته باشم

دوپامین یکی از مهم ترین هورمون های مسئول احساس خوب در بدن ماست. وقتی سطح این هورمون در بدنمان کم باشد شدیدا احساس ناراحتی و پریشانی خواهیم داشت.

 

ما می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه سطح دوپامین را افزایش دهید. بنابراین اگر زمانی احساس کردید احساس خوبی ندارید با این روش های اثبات شده حالتان را بهتر کنید.

  

ورزش کنید 

هر گونه فعالیت جسمی باعث آزاد شدن اندورفین، دوپامین و سروتونین می شود. مرتب ورزش کردن استرس را درمان کرده و شما را از خستگی و سرخوردگی رها می کند. فقط باید ورزشی را انتخاب کنید که واقعا از آن لذت ببرید.

  

سم زدایی بدن را فراموش نکنید 

انباشته شدن باکتری و سموم در بدن سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و مانع تولید دوپامین می شود. پس باید مرتب بدنتان را سم زدایی کنید. برای این کار نوشیدنی سم زدای مورد علاقه تان را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

  

اعتیاد را ترک کنید 

اعتیاد به مواد مخدر، الکل، سیگار، قهوه و حتی خرید باعث خوشحالی موقتی می شود. این عادت ها هرگز نمی توانند راه حل همیشگی برای مشکل مان باشند و تنها باعث می شوند مدت زمان بسیار کوتاهی مشکلمان را فراموش کنیم اما بعد از این مدت شاید احساسی بدتر از قبل داشته باشیم. پس اجازه ندهید که این لذت های کوچک بر شما غلبه کنند و سعی کنید از چیزهای کم زندگی لذت ببرید.

  

موسیقی گوش دهید 

یکی از آسان ترین و سریع ترین روش ها برای افزایش سطح دوپامین گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان است. تنها چند دقیقه گوش دادن به موسیقی مورد علاقه حس شادی و سرزندگی می دهد.

  

دوستان تان را بیشتر ملاقات کنید 

یکی دیگر از آسان ترین روش ها برای افزایش دوپامین صحبت با دوستان و خویشاوندان است. بودن در جمع آشنایان و دوستان حتی برای درونگراها نیز تغییرات مفیدی به بار خواهد آورد.

  

خلاق باشید 

فعالیت های خلاقانه نیز سطح دوپامین را در مغز افزایش می دهد. خلاق بودن لزوما به این معنا نیست که حتما باید هنرمند یا مجسمه ساز باشید. نقاشی بکشید، آواز بخوانید، آشپزی کنید و کاردستی درست کنید. خواهید دید که چقد احساس خوبی دارید.

 

تیروزین بدن را افزایش دهید 

تیروزین یکی از مهم ترین مواد شیمیایی است که در سنتز و ترکیب دوپامین به کار برده می شود. خوردن غذاهای سرشار از تیروزین نه تنها مقاومت شما را در برابر استرس بیشتر می کند بلکه احساس و روحیه بهتری به شما می دهد. این ماده معمولا در غذاهایی چون بادام، آووکادو، موز، هندوانه، چای سبز و شکلات تلخ یافت می شود.

  

مدیتیشن 

مدیتیشن سطح دوپامین را افزایش می دهد. زمانی که در آرامش کامل هستید بدن تان انرژی ذهنی بیشتری آزاد می کند اما در عوض تولید هورمون های خوب را تقویت می کند.

  

کارهای روزانه تان را لیست کنید 

هر روز برای خودتان اهداف و وظایفی را در نظر بگیرید و آن ها را روی کاغذ بنویسید و جلوی چشم تان قرار دهید. هر زمان که به یکی از اهداف رسیدید یا یکی از وظایفتان را به انجام رساندید روی آن خط بکشید. این روش از نظر علمی برای تقویت روحیه ثابت شده است.

 

خواب کافی داشته باشید 

وقتی که خواب هستید بدن شروع به تولید هورمون ها و موادی می کند که در تولید دوپامین موثر هستند. به طور کلی یک خواب سالم و کافی باعث تقویت روحیه و شادی در شما می شود.

 

منبع: سلامت نیوز

چطور احساس خوبی داشته باشم

 

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


درمان اختلالات گفتاری کودکان


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


مشاوره تلفنی طلاق


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه احساس عالی و بی‌نظیری داشته باشیم؟ جزئ یکی از سوالات بسیار عمیق و کاربردی است.

با این سوال خیلی سر و کار داشته‌ ام.

چه از طرف دوستانی که در شبکه‌های اجتماعی با من در ارتباط هستند.

چطور احساس خوبی داشته باشم

و چه مراجعین و کسانی که وظیفه‌ی همراهی و مربیگری آنها را به عهده داشتم و دارم.

در این مقاله قصد دارم به بیان راهکار بسیار کاربردی و ارزشمندی اشاره کنم که بسیار ساده است.

این راهکار در اوج سادگی خود بسیار عمیق و تاثیرگذار است.

پس با من همراه شوید تا به بررسی چگونگی بدست آوردن احساسات عالی و مطلوب بپردازیم.

یکی از مهمترین اهداف من و دوستانی که در این حوزه فعالیت دارند این است که به افراد کمک کنیم با آگاهی بیشتر به حس خوب دست پیدا کنند.

شاد بودن و شادی کردن واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که ما بتوانیم خودمان را بشناسیم و دوست بداریم.

آخرین مراجعی که با او گفتگو کرده‌ام؛ دختر خانمی از شهرستان خرم آباد در استان لرستان بود.

ایشون برای بحث هدایت تحصیلی از خدمات ما استفاده می‌کند که فکر می‌کنم بیان مسئله ایشان در اینجا به فهم بیشتر موضوع کمک کند.

در پروسه‌ای که برای هدایت تحصیلی ایشان در پیش گرفتیم، به بررسی عوامل عمیقی در این باره پرداختیم.

از اینکه مسیری که تا بحال طی کرده به چه نحوی بوده و چه کیفیتی داشته؟

آیا توانسته خودش و مهارت‌های خودش رو بخوبی شناسایی کنه؟

آیا با ویژگی‌های شخصیتی خودش آشنایی داره؟

آیا به رسالت اصلی زندگی خودش نزدیک شده؟

تیپ شخصیتی ایشان چه هست؟

آیا توانسته روی کانال ترجیحی خودش که بسیار در روند یادگیری، بخصوص در زمان مانده برای کنکور موثر است، کار کند؟

وقتی این موارد را بخوبی بررسی کردیم. بسیاری از موانع ذهنی ایشان برداشته شد.

مسیر روشنی از زندگی که دوست دارند داشته باشند، پیش رویشان قرار گرفت.

قدرت تصمیم گیریشان بالا رفت.

همینطور شاخ و برگهای اضافی مسیر زندگی و تحصیلشون حرس شد.

بعد از بررسی این مقدمات به بحث هدفگذاری و رسیدن به جایگاه اجتماعی، کسب و کار و زندگی ایده‌آل پرداختیم.

در تمامی این مراحل که سپری شده، داشتن و رسیدن به حس و حال خوب بسیار مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت ایشان از انجام این کارها حس و حال خوبی دارند.

اصل مسیری که در پیش رو هست هم برای داشتن حس عالی و بی‌نظیر طی می‌شود.

در طی سالهایی که به بحث یادگیری و آموزش توسعه مهارتهای فردی و سازمانی مشغول بودم، در مواقعی با چرخه معیوبی مواجه شده‌ام.

خیلی از مراجعین و افراد می‌خواهند اتفاقات خوبی بیافتد تا بتوانند به کمک آن احساس عالی داشته باشند.

عده کمی هم در تلاش هستند، احساس عالی داشته باشند تا اتفاقات خوب برایشان بیافتد.

حال به نظر شما کدام یک از دو دسته فوق مسیر درستی در پیش دارند؟

اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟

قبل از اینکه نظر خودم را بگویم باید عرض کنم که مسیر هر دو دسته یاد شده درست است!

مگر می‌شود؟!

بله می‌شود.

ما در زندگی خودمان به عنوان مخلوقی که قدرت اختیار و انتخاب داریم، می‌توانیم انتخاب کنیم.

و هر انتخابی که داشته باشیم در آن شرایط مناسب ما و درست است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

برای باز شدن موضوع در مقاله‌ای دیگر به موضوع درس زندگی خواهم پرداخت.

در اینجا فقط تا این حد بدانیم که هر مسیری که انتخاب می‌کنیم درست است تا جایی که ما را به هدفمان برساند.

و اما نظر من برای مسیر درست دو دسته بالا چیست؟

از نظر من دسته دوم انتخاب درست‌تری داشته است.

ما برای خلق اتفاقات مطلوب و خوب در زندگی نیاز به احساس خوب و عالی داریم.

یعنی احساس خوب داشتن مقدمه ای برای شکل گیری شرایط و اتفاقات خوب است.

اما اگر دست روی دست بگذاریم تا اتفاق خوبی بیافتد و احساس ما بهتر شود.

تقریبا می‌شود گفت فقط از مسیر اصلی دور شدن است.

بسیاری از اتفاقات و شرایط محیطی و جامعه موجب بوجود آمدن احساسات بد می‌شوند.

اگر ما هم درگیر این اتفاقات و شرایط بشویم حتما احساس منفی بدست خواهیم آورد.

و این موضوع باعث دور شدن ما از شرایط مطلوب و اتفاقات خوب و فوق‌العاده است.

امیدوارم تا به اینجای مقاله با اهمیت داشتن احساس خوب آشنا شده باشید.

همینطور به نقش احساس خوب در روند شکل گیری اتفاقات زندگی

اگر در مورد مطالبی که ارائه شد سوالی داشتید در زیر همین مقاله مطرح کنید.

اگر می‌خواهید احساس عالی داشته باشید تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

به زمانی فکر کنید که شما واقعا احساس خوشایندی داشتید.

با تصاویری که در آن زمان دیده‌اید ارتباط برقرار کنید.

با صداهایی که در آن زمان شنیده‌اید ارتباط برقرار کنید.

با بوهایی که در آن زمان شنیده‌اید ارتباط برقرار کنید.

با احساساتی که در آن زمان داشتید ارتباط برقرار کنید.

با تغییر دادن و عوض کردن کیفیت این راه‌های حسی، می‌توانید به تقویت کردن احساسات دست پیدا کنید.

اجازه بدید با یک مثال موضوع رو پیش ببریم.

به زمانی فکر کنید که واقعا احساس خوبی داشتید.

حالا در ذهن خود به زمانی که آن احساس خوب را داشتید بروید.

با چشمهایتان به بررسی تمام وقایع بپردازید و به آنها نگاه کنید.

با گوشهایتان صداها و حرفها را گوش کنید. و احساس خوشایندی که سراسر وجودتان را فرا گرفته حس کنید.

تصاویر را بزرگتر، واضحتر و رنگی تر کنید.

شما با اینکار ممکن است حس و حال بهتری داشته باشید.

صداها را بلندتر، صریح تر و قاطع تر کنید.

اگر صدایی وجود ندارد، صداهایی اضافه کنید.

با اینکار شروع به تقویت احساسات خوشایند کنید.

در این مرحله با انجام فرایند یاد شده در قبل به احساسات خود توجه کنید.

دقت کنید که احساس خوب در کجای بدن شما ایجاد شده است.

احساس ایجاد شده به چه سمتی در حال حرکت است و به کجا می رود.

جهت چرخش این احساسات را در بدن خود پیدا کنید.

سعی کنید سرعت حرکت و چرخش این احساسات را بالا ببرید.

دوباره به شدت احساسات خود توجه کنید.

همه این کارها کمک می‌کنند که شما روی مغزتان کنترل داشته باشید.

شما می‌توانید احساسات قوی در درونتان خلق کنید.

حال خواهید دید که احساسات شما بسیار بهتر شده است.

می‌توانید این حس خوب را به اتفاقی در آینده مرتبط کنید.

می‌توانید این حس خوب را جایگزین حسی که شما را آزار می‌دهد کنید.

امیدوارم این مقاله بتونه به شما در بهتر شدن حس و حالتون کمک کنه.

نظرات، سوالات و پیشنهادهای شما را در سایت می‌خوانم و به آنها پاسخ خواهم داد.

به امید دیدار شما

محسن مقصودی

با آموزش‌های علمی و در عین حال فوق‌العاده کاربردی کمک می‌کنیم تا افراد زندگی شخصی و شغلی بهتری داشته باشند و از روابطشان بهترین استفاده را ببرند.
همواره یادگیری و یاد دادن را بسیار دوست داشتم و کمک به هم نوعم حالمو خوب می کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Only fill in if you are not human

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


نام کاربری *


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت

22 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چطور احساس خوبی داشته باشم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

برچسب: چطور احساس خوبی به خودم داشته باشم

داشتن احساسات متزلزلی مثل شبیه به حس بی لیاقتی و ناکارآمدی، از ویژگی‌های انسان است که گاهی دچار  این احساسها می‌شود. این حس بی لیاقتی، از نوعی عدم امنیت درونی ایجاد می‌شود. مهم نیست که شما از طریق گفتگوهای درونی …

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

سلامت

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

۲۷ دی ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

620,655

467,579

441,299

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

اگر صبح ها که از خواب بیدار می شوید حس دل انگیزی ندارید و مدام حس خستگی و پوچی می کنید با مجله دلگرم همراه باشید تا به شما روش های بسیار کاربردی برای داشتن حال خوب و دوری از افسردگی را آموزش دهیم.

1. تمامی آهنگ های مورد علاقه تان را داخل پوشه ای قرار دهید. چه آن آهنگ هایی که مربوط به زمان گذشته است و خاطرات خوش گذشته را برایتان زنده می کند و چه آن ها که جدید هستند و از گوش دادن به آن ها لذت می برید. سعی کنید به این مجموعه آهنگ گوش دهید مطمئن باشید حس بهتری خواهید داشت.

2. بیرون بروید و قدم بزنید. اگر حس خوبی ندارید هرگز برای دراز مدت در تختخوابتان نمانید چرا که نه تنها بهتر نخواهید شد بلکه حس بدتان چند برابر خواهد شد. به هوای آزاد بروید و پیاده روی کنید.آنقدر روحیه تان عوض می شود که با خود می گویید کاش زودتر اینکار را کرده بودم.

چطور احساس خوبی داشته باشم

3. زمانی که احساس می کنید به یک آدم بیکار و بی ارزش تبدیل شده اید به تمیز کردن اتاق، کشوها و کمدتان بپردازید. شاید حوصلتان نشود اما مطمئن باشید زمانیکه به نظم و ترتیب وسایلتان نگاه می کنید آرامش عجیبی به سراغتان خواهد آمد.

4. خودتان را با خوردن سرگرم کنید. برای این طور مواقع بستنی و یا اسموتی فوق العاده است.

5. به سراغ موبایلتان بروید و شماره افرادی را که با شما دیگر سروکاری ندارند و یا آنهایی که باعث آزارتان می شوند و با دیدن نام آن ها حس خوبی ندارید را پاک کنید.

6. نقاشی کنید. نقاشی کردن به خصوص با رنگ های مختلف آرامش خوبی به انسان می دهد.

7. با بهترین دوستتان تماس تلفنی برقرار کنید و با او صحبت کنید. هیچ چیز بهتر از صحبت نمی تواند روح را سبک کند.

8. کتاب مورد علاقه تان را مجدد بخوانید. زیر قسمت هایی از متن که به شما آرامش می دهد و ملکه ذهنتان شده است خط بکشید.

9. در مورد تیم ورزشی مورد علاقه تان مطالعه کنید و اخبار جدید این تیم را دنبال کنید.

10. خودتان را با حیوانات سرگرم کنید. حتی اگر خودتان حیوان خانگی ندارید به مکانی بروید و برای لحظاتی خودتان را با حیوانات سرگرم کنید چرا که حیوانات از نظر روحی آرام کننده های بسیار خوبی هستند.

11. یوگا انجام دهید. اگر به کلاس یوگا نمی روید می توانید بعضی حرکات آن را از اینترنت دانلود کنید و همراه با نفس عمیق حرکات یوگا را انجام دهید.

12. لامپ ها را خاموش کنید و تعدادی شمع روشن کنید و تا آنجا که می توانید در این نور ملایم تعمق کنید و آرامش را به خودتان دعوت کنید.

13. سعی کنید کارهایی بیهوده ولی خنده دار انجام دهید. برای مثال موهایتان را به روش های عجیب شانه کنید و به قیافه خودتان در آینه بخندید و یا آرایش عجیب و غریب کنید و خودتان را در آینه نگاه کنید.لباس های خنده دار بپوشید و به خودتان بخندید.

14.میوه بخورید. قندی که در میوه وجود دارد سبب باز شدن خلق و خو می شود و حس بهتری به سراغتان می آید.زغال اخته یا آناناس بخورید.

15. به سراغ مقاله، پایان نامه و یا کارهایی که در گذشته انجام داده اید بروید آنها را ورق بزنید و خنده ای کنید از اینکه تا چند مدت پیش چقدر درگیر انجام آن ها بوده اید.

16. برای اینکه حس خوبی داشته باشید بخندید حتی اگر اصلا و ابدا حس و حال خندیدن ندارید. خندیدن سبب ایجاد حرکات عضلاتی در صورت می شود که ماده شیمیایی را در مغز فعال می کند که سبب بهبود خلق و خو می شود.خندیدن حتی اگر به زور هم باشد سبب بهبود اخلاق و حس و حال می شود پس همواره بخندید.

گرداوری و ترجمه:بخش سلامت مجله دلگرمwww.delgarm.com (اعظم بهادر)

 


چطور از یک فایل PDF پرینت بگیریم ؟ Downloads-icon

درمان افسردگی و داشتن حس خوب/چگونه احساس خوبی داشته باشیم؟

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای داشتن یه احساس عالی و خوب آشنا شوید.

چطور احساس خوبی داشته باشم

با توجه به آمار تکان‌‌دهنده و روبه رشدی که امروزه در مورد شمار مبتلا‌یان به افسردگی وجود دارد، لزوم تغییرات درونی به‌منظور زندگی بهتر و سالم‌تر و بهره بردن از سلامت جسمی و روحی برای سازندگی مفید‌تر جامعه، امری حیاتی تلقی می‌شود.

لذا پول را فراموش کنید و نگران گذر عمر و از دست رفتن جوانی نباشید. بلکه رفتار و افکار خوشایندی داشته باشید تا بتوانید خوشحال باشید و از نعمت جوانی و زندگی لذت ببرید.حتی در دنیای ماشینی امروز نیز بسیاری افراد خوشحال هستند و خوب زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که محققان دریافته‌اند که سلامتی و کارایی افراد تا حد زیادی تحت تاثیر ویژگی‌های شخصیتی و درونی آنهاست.

این تحقیق10ساله نشان می‌‌دهد که صرف نظر از تغییر در وضعیت تاهل- شغل یا محل اقامت افرادی که در سال 1973 روحیه خوبی داشته‌اند و خوشحال بوده‌اند در سال 1983 نیز روحیه خوبی داشته‌اند. در صورتی که در مدت این دهه اتفاقات خوب یا بد بسیاری در زندگی‌شان رخ داده است.

شاید برای شما هم بسیار پیش آمده باشد که بعضی روزها احساس خوبی درباره خود یا زندگی تان نداشته باشید، مثلاً سرحال نباشد، ندانید که چرا حوصله انجام هیچ کاری را ندارید و … خلاصه حس خوبی ندارید.

۱- ادامه دهید: همیشه به یاد داشته باشید در زندگی شرایطی پیش می آید که احساس بیهودگی می کنید. هرگز به این حس توجه نکنید، زیرا موقتی است و به زودی برطرف می شود؛ بنابراین همچنان به فعالیتی که مشغول انجامش هستید، ادامه دهید.

۲- شکیبایی پیشه کنید: هرگاه با شکستی مواجه شدید زندگی تا را تمام شده فرض نکنید، موفقیت تنها در سایه صبر و تحمل نصیب افراد می شود. پس میزان تحملتان را بالا ببرید.

۳- با زندگی دوست باشید: یادتان باشد که زندگی هرگز با شما بد نیست و قصد مجازات کردن شما را ندارد. در واقع این خود شما هستید که بارها خودتان را مجازات و سرزنش می کنید. اگر به زندگی اهمیت بدهید می توانید فرصت های پیش آمده برای شاد بودن را ببینید و از دست ندهید.

۴- مراقب افکارتان باشید: البته نمی توان انتظار داشت که صد درصد افکارتان مثبت و منطقی باشد، اما می توانید خودتان را به گونه ای تعلیم دهید که منفی بافی نکنید. هر بار به دام افکار ناراحت کننده افتادید با کمک کسانی که رویحه ای خوب دارند از شر آن افکار خود را برهانید.

۵- قدرت درون خود را درک کنید: همه ما انسان ها قدرت و توانایی های شگرف کشف نشده ای داریم، اما هرگز به آن توجه نمی کنیم و فقط روی ناکامی هایمان متمرکز هستیم. اگر به قدرت و هوش خودتان ایمان بیاورید حالتان خوب تر از همیشه خواهد بود.

۶- خودتان را دوست بدارید: هرگز خودتان را سرزنش نکنید نسبتبه خود و نیازهایتان بی توجه نباشید. اگر به جود خود عشق بورزید تغییرات بسیار خوبی در زندگی تان خواهید دید.

۷- زیاده خواه نباشید: آرزو و اشتیاق ابزاری هستند که می توانند انگیزه حرکت کردن را در ما حفظ کنند، اما اگر د ر آرزوهایمان زیاد روی کنیم دیگر لحظه ای آراشم نخواهیم داشت؛ بنابراین مراقب باشید به دام زیاده خواهی نیفتید.

۸- به دیگران اجازه ندهید، به شما توهین کنند: اگر چه شنیدن انتقاد دیگران سازنده است، اما اجازه ندهید این انتقادها به خود رنگ سرزنش و توهین بگیرند. با روشی ملایم آنها را از خود دور کنید و در برابرشان واکنش مناسب نشان دهید.

۹- آن بخش ناامید کننده زندگیتان را بپذیرید: حتی موفق ترین افراد نیز موضوعاتی ناامید کننده در زندگی شان دارند. به جای آرزده خاطر شدن بیاموزید که آنها چگونه درس بگیرید و به موفقیت برسید.

۱۰- ترس هایتان را بشناسید: غلبه بر ترس ها زمانی صورت می گیرد که ماهیت آنها را شناخته باشید و هربار که بر ترسی غلبه کردید قوی تر از گذشته می شوید؛ بنابراین به جای رها کردن ترس هایتان به حال خود، آنها را به خوبی شناسایی کنید.

تعریف انرژی منفی با اصطلاحات علمی سخت است ولی مسلما هر کسی آن را تجربه کرده است.وقتی افراد با هرگونه مشکلی مواجه می‌شوند یا شکست می‌خورند، سرزنش، احساس گناه، تأسف‌خوردن و اضطراب مقداری انرژی منفی تولید می‌کند. این بدان مفهوم نیست که آنها بد یا منفی هستند ولی به این معناست که آنها با منبع درونی انرژی مثبت‌شان قطع رابطه کرده‌اند!

شاید شما تجربه رفتن به جایی یا بودن با افرادی را دارید که باعث می‌شوند احساس بدی پیدا کنید؛ احتمالا احساس خستگی بکنید. گرچه سخت است علت دقیق ناراحتی‌تان را معلوم کنید ولی به هر حال آن را احساس می‌کنید. در عوض، امکان دارد شما در کنار بعضی افراد خودبه‌خود احساس بهتربودن و داشتن آرامش بیشتر بکنید.

این تجربیات اتفاقی نیست؛ اینها نتیجه تبادل مشخص انرژی است. وقتی شخصی انرژی کمی دارد، فقط بودن با فرد دارای انرژی زیاد به او نیرو می‌دهد، در عین حال از انرژی خود آن شخص اندکی کاسته می‌شود. انتقال انرژی از شخصی به شخص دیگر موجب برقراری تعادل و توازن می‌شود.

مثلا اگر شما احساس خوبی دارید و با کسی که احساس بدی دارد ارتباط برقرار می‌کنید، بعد از مدتی آن فرد احساس بهتری پیدا می‌کند و احساس خوب شما کمتر خواهد شد. ممکن است این تغییر را خود احساس نکنید ولی طی چند ساعت یا چند روز متوجه می‌شوید که احساس خوبی ندارید. درک این تشابه به توضیح تبادل انرژی مثبت و منفی که همیشه در جریان است، بیشتر کمک می‌کند.

هرچه بیشتر منفی‌بافی می‌کنیم و راهی هم برای رهاساختن آن نمی‌یابیم انرژی خود را راکد نگه می‌داریم.

وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شویم ممکن است سعی کنیم اعتماد و اطمینان داشته باشیم ولی وقتی دست به کاری خطیر می‌زنیم، همچنان دستخوش اضطراب و سردرگمی می‌شویم؛ بدین‌ترتیب اعتمادبه‌نفس ما زائل شده است. ما آرزوی درونی‌مان را برای فعالیت بیشتر و پیشرفت‌کردن احساس می‌کنیم ولی متوجه می‌شویم عقب‌ نگه داشته شده‌ایم.

اما وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شویم، شاید دلمان بخواهد شاد باشیم ولی احساس می‌کنیم که با افسردگی و تأسف‌خوردن برای خود، بیشتر در خود غرق می‌شویم. لذت ما کم می‌شود و احساس می‌کنیم میل درونی‌مان شادبودن است اما آن را نمی‌یابیم. این فرایند در افرادی با حساسیت کمتر که از کمبودهای خود بی‌اطلاع هستند، متفاوت است. آنها تاحدودی شاد هستند ولی این افراد از دیرباز مفهوم لذت‌بردن‌های واقعی را از بین برده‌اند.

فراموش نکنیم وقتی منفی‌بافی می‌کنیم ممکن است بخواهیم نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم ولی هنوز گرفتار احساس گناه و بی‌ارزشی هستیم. ما نمی‌توانیم خلوص، معصومیت و خوبی را که حاصل آن است احساس کنیم.

ما به خاطر اشتباهات گذشته‌مان احساس تباهی و بیهودگی می‌کنیم و نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم. در نتیجه احساس می‌کنیم در قبال دیگران مسئول هستیم. اگر هنگام کودکی برای اشتباهاتمان تنبیه می‌شدیم ممکن است خودمان هم مجازات‌کردن‌مان را ادامه دهیم.

روح‌های حساس، منفی‌گرایی دیگران را به درون خود می‌کشند چون آنها بیشتر در معرض خطر هستند. منفی‌گرایی که آنها احساس می‌کنند ترکیبی از منفی‌بافی‌های خودشان همراه با منفی‌بافی‌های دیگران است. آنها مانند اسفنج به هر جا که می‌روند منفی‌بودن و احساسات منفی دیگران را به درون خود می‌کشند.

اما چیزی که به دیگران اجازه می‌دهد حساسیت کمتری داشته باشند توانایی فرونشاندن احساسات است. بعضی افراد هنگام عصبانیت نیاز ندارند احساسات‌شان را مورد بررسی قرار دهند تا به احساس بهتری برسند.این افراد فقط می‌خواهند احساسات‌شان را انکار کنند یا نپذیرند و سرانجام به راه خودشان بروند. این روش برای افرادی که حساسیت کمتری دارند مفید است ولی برای کسانی که حساس‌ترند نمی‌تواند مفید واقع شود.

چطور احساس خوبی داشته باشم

در واقع افراد، منفی‌گرایی خود را سرکوب می‌کنند، آنها نه‌تنها این احساس‌شان را به دیگران منتقل می‌کنند بلکه منفی‌گرایی کمتری را از جهان جذب می‌کنند.

افراد حساس کسانی هستند که انرژی منفی بیشتری جذب می‌کنند. مگر اینکه خودشان از حساسیت‌شان به نوعی کم کنند. این افراد بسیار تأثیرپذیر هستند و اغلب زود مریض می‌شوند و نسبت به خودشان احساس منفی دارند.

در واقع بیش از حد خوردن یکی از راه‌های کم‌کردن حساسیت‌مان یا زائل‌ساختن احساساتمان است. وقتی افراد گرفتار هر یک از موانع موفقیت شخصی هستند، اغلب با انرژی مثبت خود واقعی‌‌شان قطع ارتباط می‌کنند و به جای آن انرژی منفی به بیرون می‌فرستند.

بعضی‌ها به دلیل نوع زندگی‌شان، دوستانشان و طرزفکرشان، انرژی منفی منتشر می‌کنند. این افراد ممکن است در تمام مدت یا بعضی اوقات این انرژی منفی را منتشر کنند اما افرادی که با طبیعت واقعی خود بیشتر در تماس هستند، خودبه‌خود انرژی مثبت منتشر می‌کنند. بودن در کنار این افراد حال شما را عملا بهتر می‌کند، به همین دلیل است که ما به سوی افراد موفق کشیده می‌شویم.

نخستین گام در فراگرفتن فرایند تخلیه انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و برقراری تعادل است. درست همانطور که شما توانایی جذب انرژی توسط نوک انگشتانتان را در مراقبه دارید، قدرت بیرون فرستادن آن را هم دارید.

دومین گام برای بیرون فرستادن انرژی منفی، فرستادن انرژی منفی به جایی است که صدمه‌ای به آن نمی‌زند. انرژی منفی توسط طبیعت جذب می‌شود و صدمه‌ای به آن نمی‌زند. به همین دلیل است هنگامی که گرفتار استرس یا اضطراب هستید، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خودبه‌خود به آرامش بیشتری دست پیدا می‌کنید. همچنین با توجه به همین موضوع بعضی افراد از رفتن کنار دریا یا درازکشیدن در آفتاب، لذت می‌برند. عوامل طبیعی با جذب انرژی منفی، انرژی مثبت منتشر می‌کنند.

گیاهان، گل‌ها و درختان معمولا بهترین هدف برای تخلیه انرژی هستند. برای اغلب افراد گل‌ها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به بهبود حال آنها کمک کنند.

اکنون می‌توانیم درک کنیم که چرا افراد از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند یا چرا وقتی می‌خواهیم به کسی ابراز علاقه کنیم به او گل هدیه می‌دهیم. وقتی شخصی گلی را به عنوان هدیه دریافت می‌کند، آن گل به او کمک می‌کند تا احساسات منفی خود را رها کند و به حس بهتری دست یابد.

محل دیگر برای تخلیه انرژی منفی ظرف پر آب، وان حمام، استخر، حوض یا دریاچه است.هرچه حجم آب بیشتر باشد قدرت تخلیه انرژی هم بیشتر است. آب، انرژی منفی را جذب می‌کند؛ برای حفظ جریان انرژی و استفاده از مراقبه و مدیتیشن منظم، مهم است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

آتش عنصر نیرومند دیگری از طبیعت است که ما می‌توانیم برای تخلیه انرژی منفی خود از آن استفاده کنیم. به اوقات خوشی فکر کنید که می‌توانید دور یک آتش جمع شوید و داستان‌های مختلف تعریف کنید.آتش قادر است انرژی منفی را از ما دریافت کند؛ بنابراین برای دورشدن از انرژی منفی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

این آگاهی مهم درباره انرژی می‌تواند به راحتی اشتباه فهمیده شود؛ مثلا ممکن است شخصی از بودن در کنار افرادی با انرژی منفی یا سرزنش‌کردن دیگران برای مشکلات، مضطرب شود.

اگر شما انرژی مثبت زیادی دارید، گرفتن انرژی منفی بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است. شما نمی‌توانید از آن فرار کنید. به جای اینکه درصدد اجتناب‌کردن از انرژی منفی باشیم، فقط نیاز داریم برای تخلیه‌کردن و رهایی‌یافتن از آن مصمم باشیم. این تبادل طبیعی انرژی بسیار شبیه وضع هوا در طبیعت است. یک سیستم فشار ضعیف همیشه یک سیستم فشار قوی را جذب می‌کند.

جریان هوای گرم همواره در یک اتاق سرد بالا می‌رود. اگر خانه شما گرم و راحت است و پنجره‌ها دو جداره نیستند، در زمستان جریان هوای سرد را خواهید داشت و گرمای درون تحت تأثیر سرمای بیرون قرار خواهد گرفت؛ حتی اگر دست‌تان را به پنجره نزدیک کنید، جریان هوا ر احساس می‌کنید. طبیعت همیشه در جست‌وجوی تعادل است. به همان صورت، وقتی که شما انرژی مثبت زیادی دارید، انرژی منفی را هم جذب می‌کنید.

رمز موفقیت شخصی این است که با شارژ مجدد می‌توانید ادامه دهید و سپس انرژی منفی را که جذب می‌کنید تخلیه کنید. کوشش برای اجتناب از انرژی منفی در صورتی مهم است که خسته و بیمار هستید.

ولی اگر هر روز با مراقبه و مدیتیشن و دریافت آرامش و رهایی به هر طریقی که خود سراغ دارید، خود را تقویت سازید و سپس عشق خود را با اطرافیان تقسیم کنید، بیشترین رضایت خاطر را خواهید داشت. همچنان که قدرت‌تان را برای جذب انرژی مثبت و تخلیه انرژی منفی تقویت می‌کنید، مقابله با چشمان منفی‌گرا شما را نیرومند می‌سازد.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 


چطور از یک فایل PDF پرینت بگیریم ؟ Downloads-icon

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چطور احساس خوبی داشته باشم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > ویدئو ها > استاد احمد محمدی > چگونه حال خوب داشته باشیم؟

حال خوب، خوشحال بودن، شادی، سر حال بودن و … الان چه حس و حالی دارید؟ غمگین هستید یا خوشحال؟ شما جزو کدا م گروه از افراد هستید، جزو افرادی که عموما حال و روزشان خوب نیست و غمگین هستند یا جزو افرادی هستید که حس و حال خوبی دارید و با انرژی هستید؟

هر کسی در طی روز و در ساعات مختلف، ممکن است حسن وحال خوب و با انرژی یا حس و حال بد و ناراحت کننده‌ای را تجربه کند. واقعا چه چیزی به معنی واقعی حال شما را خوب می‌کند؟

اما آنچه اهمیت دارد، برآیند زندگی و دقایق و ساعات عمر شما در چه وضعیتی می‌گذرد؟ غمگین هستید یا خوشحال؟ سرحال هستید یا بد حال و بی‌حوصله؟

برخی گله و شکایت می‌کنند که با این شرایط زندگی و روزگار مگر حس و حالی هم برایمان می‌ماند؟ مگر می‌توانیم با این همه مساله و مشکل سر حال باشیم؟ وقتی صحبت از حال خوب می‌شود، حتی عده‌ای می‌گویند صدای شما از جای گرم درمی‌آید و به همین دلیل اینقدر سر حال هستید.

واقعیت این است که امروز، این لحظه و همین دقیقه‌ها و ثانیه‌ها، تنها سرمایه‌ای است که داریم. می‌توانیم آن را با غم و اندوه به هدر بدهیم و می‌توانیم با شادی و حال خوب، از آن بهترین بهره را ببریم.

تصمیم با خود ما است که از این سرمایه‌ی لحظه‌ای به چه صورتی استفاده می‌کنیم. تمام افرادی که در اثر یک صانحه تصادف جان خود را از دست دادند، تمامی افرادی که در اثر زلزله، بیماری، سکته مغزی و … حتی مرگ طبیعی جان از این دنیا رفته‌اند، شاید تصور نمی‌کردند یک لحظه قبل از مرگ، آخرین فرصت نفس کشیدن و لذت بردن از زندگی بوده است.

بیشتر بخوانید: ده راهکار برای به دست آوردن احساس شادی پایدار

وقتی صحبت از حال خوب و حال بد می‌شود، عده‌ای بر این باورند که اگر شرایط بیرونی اصلاح شود، اگر مسایل حل شود، اگر فلان و بهمان شود، حالشان خوب می‌شود.

افرادی که چنین طرز فکری دارند، اطراف ما کم نیستند. شاید خود ما نیز یکی از همین افراد باشیم. باخودتان صادق باشید.

استاد احمد محمدی

قدر نعمت ها و منابع زندگیت(مانند : سلامتی ، جوانی ، خانواده و …) را بدان ، بسیاری از آنها برای دیگران آرزوست .

شادی، خوشحالی، حال خوب، سرحال بودن، بی انرژی بودن و … جایی بیرون از وجود خود ما نیست. همه‌ی حس‌های خوب و بد در درون خود ما است.

اگر کسی نخواهد سرحال و خوشحال باشد، هیچ کس نمی‌تواند برایش کاری کند. در واقع شادی و غم هر کسی در دستان خودش است.

با همه بالا و پایین‌های زندگی این سوال ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که چگونه می‌توانم سر حال باشم؟ چه کار کنم که حالم خوب باشد؟ چگونه سطح انرژی خودم را بالا ببرم؟

برای آنکه حال خوب داشته باشید، راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن راهکارها استفاده کرده و کمک بگیرید.

از امروز با نگاهی هوشمندانه به حالت‌ها و ژست‌های فیزیکی خود توجه کنید. مثلا دقت کنید ببینید وقتی راه می‌روید سرتان را بالا می‌گیرد و سینه سپر می‌کنید یا شانه‌هایتان آویزان است؟

حالت‌های فیزیکی و جسمی ما می‌توانند تاثیر زیادی در حالت‌های روانی ما داشته باشند. همین الان وضعیت جسمی و ژست فیزیکی خودتان را بررسی کنید. آیا خمیده و آویزان هستید یا سینه سپر کرده‌اید؟

همین الان، اگر نشسته‌اید، سینه سپر کنید و صاف بنشینید. اگر ایستاده هستید، سر را بالا بگیرید، شانه ها را بالا بیندازید و وضعیت جسمی خود را به شکل مناسبی تغییر دهید.

وضعیت فیزیکی و ژست‌های ما تاثیر به سزایی در وضعیت روانی ما دارند. پس برای شروع می‌توانید روی وضعیت‌های فیزیکی خود دقت کنید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر فکری به خودش اجاره می‌دهد به ذهن و زندگی تان بیاید یا ممیزی روی افکار خودتان دارید؟

ذهن برخی افراد شبیه دروازه‌ای بدون نگهبان است که هر فکری چه مثبت یا منفی می‌تواند وارد آن شود. افکار منفی غارتگر انرژی مثبت ذهنی هستند و می‌توانند سرمایه‌های ذهنی ما را به یغما ببرند.

ولی برخی افراد بدون توجه به این مساله به هر فکری چه مثبت و چه منفی بدون هیچ توجهی اجازه می‌دهند به ذهنشان بیاید.

با خودتان این کار را نکنید و مدیریت افکار را در دست بگیرید و پیش بروید. نگذارید هر فکر غارتگری انرژی مثبت شما را بدزدد و ببرد.

افکار منفی حال شما را خراب می‌‌کند و نمی‌گذارد شاد و خوشحال باشید. پس دقت کنید دروازه‌های ذهن خود را به روی چه کسانی باز می‌گذارید. آیا درب خانه‌ی شما به روی دوست و دشمن باز است؟ پس چطور اجازه می‌دهید ذهن‌تان به روی همه‌ی افکار خوب و بد باز باشد؟

بیشتربخوانید: هفت راهکار فوق العاده برای احساس شادی بیشتر در زندگی

این توصیه جدی است خودت را دوست داشته باش. شاید بگویید مگر می‌شود کسی خودش را دوست نداشته باشد؟ من به شما ثابت می‌کنم که بسیاری، خودشان را دوست ندارند. اگر کسی خودش را دوست داشته باشد، اجازه نمی‌دهد افکار مسموم و مخرب وارد ذهنش شود.

اگر کسی خودش را دوست داشته باشد، می‌داند که حال بد، غم و اندوه، افسردگی، بی‌حالی و …نه تنها روی روان بلکه روی جسم تاثیر مستقیم می‌گذارد. بسیاری از افرادی که دائما عصبی هستند و زندگی را به کام خودشان و بقیه تلخ می‌کنند، خود را دوست ندارند و اولین دشمن خودشان هستند.

استاد احمد محمدی

روزانه زمانی را به خودت اختصاص بده، برای نگرشت، تخیلت و اهدافت.

مصداق‌های بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند بسیاری خود را دوست ندارند و همین مساله باعث می‌شود که حال خوبی هم نداشته باشند.

وقتی خودمان، خود را دوست نداریم چطور می‌توانیم حال خوبی داشته باشیم؟ اگر حال خوب می‌خواهید خودتان را دوست داشته باشید. به جای آنکه همیشه کوله باری از غم را به دوش بکشیم، می‌توانیم شادی و خوشحال بودن را در زندگی متولد کنیم.

الان چه احساسی دارید؟ سر حال هستید یا غمگین؟ منظورم همین الان و همین لحظه است. به یک ساعت بعد، فردا، هفته آینده، عید سال بعدی و … کاری نداریم. در مورد همین الان صحبت می‌کنیم.

همین الان اگر سر حال نیستید، می‌‌توانید این تمرین ساده را انجام دهید. این تمرین خصوصا برای افردی که شادی و خوشحال بودن را در بیرون از جستجو می‌کنند، بسیار مفید است.

چطور احساس خوبی داشته باشم

اگر سر حال نیستید، همین الان یک موسیقی تند و ریتمیک بگذارید و به مدت ۵ دقیقه ورزش کنید. برقصید، شادی کنید. حتی اگر رقصیدن بلد نیستید، تا حالا ورزش نکرده‌اید، فقط بالا و پایین بپرید.

با ریتم‌های آهنگ بالا و پایین بپرید و ۵ دقیقه این ریتم را نگهدارید. کودکی کنید. مثل زمانی که کودکی کوچک بودید بالا و پایین بپرید و شادی و خوشحالی کنید.

حالا حالتان چطور است؟ آیا سرحال هستید یا غمگین؟ شادی و خوشحال بودن در درون خود ما است. در بیرون به دنبال چیزی نگردید.

وقتی خودتان حال و روز خوبی ندارید و سر حال نیستید، بهتر است از جمع دوستان منفی باف که سطح انرژی پایینی دارند دوری کنید.

در جمع افراد مثبت قرار بگیرید. هر جمعی انرژی خاص خودش را دارد. مثلا وقتی در جمعی هستید که مواد مخدر مصرف می‌شود، آن جمع انرژی مثبت و خوبی ندارد. یادتان باشد که داشتن تفکر مثبت و مثبت اندیشی از خانواده آغاز می شود.

با افراد مثبت اندیش و قدرتمند رفت و آمد کنید. سعی کنید برای مدتی هم که شده روی ارتباطات خود مراقبه کنید و ببینید همنشین شما چه کسی است و به چه کاری مشغول است.

دوستان خود را ممیزی کنید و بهترین‌ها را برای دوستی انتخاب کنید. اگر می‌‌خواهید حالتان تغییر کنید باید شرایط را خودتان مهیا کنید. تصور کنید می‌‌خواهید حالتان خوب شود ولی با افراد منفی باف معاشرت می‌کنید، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید: توقف احساس غم و شروع شادی با چهار راهکار موثر

از قدیم گفته‌اند که بخند تا دنیا به تو بخندد. دنیای پیرامون ما انعکاسی از ذهنیات و آنچه درون ما است را به تصویر می‌کشد.

محال است کسی از درون شاد و خوشحال باشد و دنیا روی اخم آلود خودش را به او نشان دهد. هر زمان فرصت کردید بخندید. اگرخنده‌تان نمی‌گیرد، جوک نخوانید. با افراد شاد و خوش خنده معاشرت کنید.

با افراد شاد و خوش خنده ارتباط برقرار کنید. فردی را می‌شناختم که در هر جمعی وارد می‌شد، به سراغ افسرده‌ترین فرد جمع می‌رفت. این کار را با خودتان نکنید. سراغ شادی و خوشحال بودن بروید. شادی را جستجو کنید. عمر دنیا کوتاه‌تر از آن است که با گریه سپری شود.

بگذارید اگر اشکی هم از چشمانتان می‌آید اشک شوق و شادی باشد و نه غم و اندوه. نمی‌گویم همیشه دراوج انرژی باشید ولی اینکه برخی افراد همیشه نالان و غمگین هستند هم خوب نیست.

یکی از دلایلی که برخی افراد سر حال نیستند آن است که به دنبال علاقه خود نمی‌روند. سعی کنید ساعاتی از روز را به خودتان و موضوعات مورد علاقه‌تان اختصاص بدهید.

برای خودتان ارزش قایل شوید. اگر خطاطی، نقاشی، نواختن موسیقی، پیاده روی یا هر کار دیگری را دوست دارید، در روز زمانی را به این کارها اختصاص بدهید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانیم شغل مورد علاقه ی خود را پیدا کنیم؟ باید بتوانیم شناخت درستی از خودمان و توانمندی‌های خود داشته باشیم و بتوانیم موضوعات مورد علاقه خودمان را دنبال کنیم.

از قدیم گفته‌اند با غصه خوردن چیزی درست نمی‌شود. این صحبت را پدران و مادران ما به فرزندان خود می‌گفتند و ما نیز همین را به فرزندان خودمان می‌گوییم ولی هیچ کس به این صحبت‌ها عمل نمی‌کند.

اگر مساله و مشکلی هست راهکار آن غصه خوردن نیست. باید حل مساله را یاد بگیرید. مسایل هستند تا به دستان پرتوان و ذهن قدرتمند ما حل شوند. هیچ مشکلی با غصه خوردن حل نشده و تا ابد نیز غصه خوردن توانایی حل کردن مشکلات را ندارد.

باید حل مساله را یاد بگیرید و مسایل را به سمت حل شدن ببرید. انرژی خود را به جای غصه خوردن، صرف مبارزه و مقابله با مشکلات کنید. میتوانید از کتاب‌ پرفروش در موضوع مهارت حل مسئله کمک بگیرید.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

تصور کنید صبح با سطح انرژی از خواب بیدار شده‌اید و قرار است تا شب کارهایی را انجام دهید. این انرژی را می‌توانید صرف غصه خوردن کنید یا می‌توانید آن را صرف حل کردن مسایل و عبور موفق از مشکلات کنید. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور احساس خوبی داشته باشم
چطور احساس خوبی داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *