چگونه احساس رضایت داشته باشیم

 
helpkade
چگونه احساس رضایت داشته باشیم
چگونه احساس رضایت داشته باشیم

فارس نوشت: یک روان‌پزشک با بیان اینکه احساس رضایت و نشاط داشتن چیزی متفاوت از داشته‌ها و نداشته‌های انسان است، گفت: اینکه چقدر دلمان می‌خواهد از زندگی‌ رضایت داشته باشیم، یک تصمیم است که باید بگیریم.

رئوفه قیومی، روان‌پزشک در پاسخ به این پرسش که «چرا برخی افراد علیرغم داشتن زندگی معمولی احساس رضایت داشته و در مقابل برخی دیگر با داشتن امکانات و توان مالی فراوان  از زندگی احساس رضایت ندارند؟»، اظهار داشت: احساس رضایت و نشاط داشتن چیزی متفاوت از داشته‌ها و نداشته‌های انسان است.

وی ادامه داد: احساس رضایت و نشاط یک احساس اصیل، پایدار و درونی است که باید انسان‌ها برای خود ایجاد کنند. 

احساس رضایت یک تصمیم فردی است

این روان‌پزشک در توضیح این موضوع، یادآور شد: احساس رضایت یعنی همه چیز بستگی به محیط ندارد، بلکه مسائل ژنتیکی و شخصیتی نیزدر آن نقش دارند. به نظر می‌رسد اینکه چقدر دلمان می‌خواهد از زندگی‌مان رضایت داشته باشیم، این یک تصمیم است که افراد باید بگیرند؛ ضمن اینکه باید یکسری مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

چگونه احساس رضایت داشته باشیم

قیومی با تأکید بر نقش مهم مهارت آموزی در موضوع برقرای ارتباط با دیگران،گفت:کسانی که ارتباط خوبی با دیگران برقرار می‌کنند، می‌توانند یک شبکه اجتماعی و حمایتی خوبی در اطراف خود داشته باشند و این موضوع باعث موفقیت شغلی و خانوادگی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر افراد بتوانند هیجانات خود را درست مدیریت کنند، بسیار مفید خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ اشکالی که اکنون در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم این است که احساس می‌شود هیجانات خیلی کنترل نمی‌شود و مردم خیلی سریع عصبانی شده و خیلی سریع نیز احساس خوشحالی می‌کنند.

ابهام در مسائل اجتماعی و اقتصادی عامل ایجاد استرس

این روان‌پزشک متذکر شد:‌ در واقع مدیریت هیجان و استرس بسیار مهم است؛ چیزی که اکنون رضایتمندی را بسیار کم می‌کند و در عین حالی که مردم بسیاری از امکانات را دارند،‌ دچار استرس هستند؛ به این به خاطر است که در جامعه در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی دچار ابهام هستیم و این موضوع ایجاد استرس می‌کند.

قیومی ابراز داشت: بسیاری از مردم مدیریت کردن استرس را نمی‌دانند و راهکارهای مدیریت استرس به آنها آموزش داده نشده است.

وی در توضیح مدیریت استرس، خاطرنشان کرد: مدیریت استرس یعنی اینکه قدرت داشته باشیم با یکدیگر همدلی کرده و همدیگر را درک کنیم. یکی از مصداق‌هایی که در سطح اجتماعی ایجاد نشاط می‌کند، برخورد افراد با یکدیگر است.

لبخند زدن و لباس شاد پوشیدن عامل مؤثر در ایجاد ارتباط بهتر

این روان‌پزشک با اشاره به راهکارهای ایجاد نشاط فردی، افزود:‌ به افراد توصیه می‌کنیم در ارتباط با یکدیگر لبخند به لب داشته و لباسی که می‌پوشند شاد باشد؛ چراکه این موضوع باعث بهتر شدن ارتباطات و احساس نشاط و رضایتمندی می‌شود.

قیومی تاکید کرد:‌ هرچه ما احساس آرامش بیشتری می‌کنیم این باعث می‌شود آن چیزهایی که به دست نیاورده‌ایم را بتوانیم با استفاده از حس رضایت و آرامش به دست آوریم.

معنویت عامل سلامت روان

وی با اشاره به نقش مهم معنویت در احساس رضایتمندی و نشاط فردی، بیان داشت: بعد دیگر کم رنگ بودن مسائل معنوی است؛ یعنی با توجه به اینکه معنویت از ابعاد بسیار مهم انسان است، اگر نشاط و آرامش معنوی از راه درست ایجاد شود بر روی سلامت و ارتقاء آن تاثیر زیادی دارد.

۴۷۲۳۲

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

by هستی محمدی | بهمن ۶, ۱۳۹۵ | شادی و شادکامی | ۰ دیدگاه

از کجا باید شروع کنیم؟ چگونه شروع کنیم؟ چگونه بایستی از زندگی احساس رضایت داشته باشیم؟

اگر از چهره خود، اندام نامناسب، طعنه های مادرشوهر و خانواده شوهر، دوستان حسود و به طورکلی حس می کنید که روزگار با شما ساز مخالف میزند، بهتر است امروز با ما همراهی کنید.

قبول کنید که ریشه تمام مشکلات ما در «رضایت نداشتن» نهفته است.

رضایت از زندگی یعنی شاد بودن از آنچه هستیم و آنچه داریم.

چگونه احساس رضایت داشته باشیم

همه انسان ها درگیر مشکلات مختلفی در حوزه های متفاوتی هستند.

و احتمالا چیزی که به ما در این میان کمک می کند، نحوه برخورد و مقابله با مشکلات و ناملایمات است.

در ادامه با چند روش برای کسب رضایت در زندگی آشنا می شویم.

 

اعتماد به نفس و خودباوری خود را افزایش دهید.

بهترین راه رسیدن به اعتماد به نفس، این است که با خودمان مهربان تر باشیم و شرایط خودمان را با تمام وجود دوست بداریم.

بهتر است برای این کار، ذهن خود را روی داشته ها متمرکز کنیم تا نداشته ها!

و اینگونه عقاید و افکارمان را پاکسازی می کنیم. از قضاوت خود دست برداریم و نقاط قوت خود را پرورش دهیم و به این ترتیب نقاط ضعف را کم کم از پای درآوریم.

در این راه قطعاً گاهی با شکست مواجه خواهیم شد، اما از شکست نترسیم و با آغوش باز به استقبال آن برویم.

 

رضایت از داشته ها

شادی از نظر بعضی ها یعنی داشتن شهرت، ثروت، قدرت و یا همسری رمانتیک، دوست داشتنی و یا فرزندانی باادب و درس خوان و یا شغلی با دستمزدی مناسب، خواب صبحگاهی، خوردن غذا، رفتن به سفر، میهمانی رفتن و …

اما اگر کمی فکر تأمل کنید متوجه می شوید افرادی را مثال زد که با وجود اینکه برخی از بخش و یا تمام اینها را دارند، ولی باز هم باز هم احساس شادی واقعی نمی کنند.

پس مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که به داشته هایمان توجهی نمی کنیم و مدام گله و شکایت داریم.

و تا وقتی که شادی را در رفع کمبودهای خودمان تعریف می کنیم به رضایتمندی نمی رسیم.

پس از داشته های خودتان لذت ببرید نه نداشته ها!

 

دیگران را قضاوت نکنید.

قضاوت های بی جا باعث به وجود آمدن احساس بد و ناخوشایندی در ما می شود.

تا وقتی که به کمبودهای خود فکر کنیم، حس بد ناشی از آن باعث بروز استرس و اضطراب در ما می شود و جلوی پیشرفت ما را می گیرد.

اشتباه نکنید، قرار نیست خودشیفته شویم، چرا که فرد خودشیفته با بزرگ نمایی مسائل سعی در کتمان کمبودها دارد فقط باید آنها را بپذیریم و در رفع آنها تلاش کنیم.

به خاطر داشته باشیم که مردم مشکلات و کمبودهای خود را به نمی گویند، پس چیزی که از خانه، خودرو و زندگی دیگران می بینیم فقط یک روی سکه زندگی فرد مقابل را نشان می دهد.

پس سعی کنید خود را همان طور که هستید بپذیرید تا زمینه اعتماد به نفس و دوست داشتن خود را مهیا کنید.

 

در برابر افکار و رفتار نامناسب دیگران، واکنش صحیحی داشته باشید.

وقتی با رفتار نامناسب یا حتی حرف غیرمطقی از طرف مقابل روبرو می شوید، در این حالت بهترین واکنش ایجاد فاصله با جو موجوداست.

سپس حفظ آرامش و کنترل خشم را پیش بگیرید و سپس پاسخی مناسب و منطقی پیدا کنید.

و این جمله را دائماً تکرار کنید «شخص مقابل قصد سوئی ندارد» با این کار، خوش بینی را در وجود خود رشد می دهیم.

در این صورت حتی اگر رفتار دیگران غرض ورزانه باشد، خوش بینی ما باعث آرامش می شود. البته تصور نکنید که خوش بینی به معنی ساده لوحی است فقط اینطوری از قضاوت های عجولانه جلوگیری می کند.

و سپس به این باور خواهیم رسید که هر نقصی به دلیل نداشتن آگاهی است و با این دید می توانیم به راحتی ببخشیم.

 

نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید…

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

شماره تماس:

چگونه احساس رضایت داشته باشیم

۰۲۱۸۸۸۹۰۴۷۲

شماره مستقیم جهت هماهنگی مشاوره ها : :

۰۹۳۶۱۱۹۲۵۴۳

ایمیل:

masoumehteymouri2020@gmail.com

استاد معصومه تیموری به شما کمک خواهند کرد تا در زندگی خود تغییرات ایجاد نمایید .

و با بهره گیری از کلیه توانمندی های خود به موفقیت در زندگی و رضایت از زندگی فردی و اجتماعی خود برسید

ما در این سایت جدیدترین و کاربردی ترین علوم روز را در زمینه توانمندسازی فردی و اجتماعی  را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


همین حالا وکیل بگیر

همه ما گذشته را پشت سر گذاشته ایم و آینده را پیش رو داریم؛ گذشته ای که از دست رفته است و آینده ای که از آن چیز زیادی نمی دانیم. همه ما چون انسان هستیم و به ناچار، نواقصی داریم، در طول زندگی، احساس ناکامی و درماندگی را تجربه می کنیم. بزرگ تر که شدیم به این نتیجه می رسیم که لزوما امکان دستیابی فوری به تمامی امیال و آرزوهایمان وجود ندارد. مشکلات و سختی ها در زندگی برای همه انسان ها به وجود می آید. بهترین آنها کسانی اند که با دیدگاهی روشن و دقیق، آن را شکافته و در پی حل آن باشند؛ نه این که فکر کنند مرور زمان، آن را حل می کند.«مشکلات! هیچ چیز نیست جز مشکل، یکی بعد از دیگری!». شما هم مردمی را می شناسید که زندگی برای شان چنین تعریفی دارد. اینها کسانی هستند که به دنیا اخم می کنند و به آن، تهمت می زنند که برای شان تولید مشکل می کند «یکی بعد دیگری». آنها به مشکلات، مثل ابرهای تیره ای نگاه می کنند که بالای سرشان قرار دارد. انسان ها باید بیاموزند که زندگی شان تحت اراده شان باشد؛ مانند یک راننده که اختیار حرکت اتومبیل خود را کاملاً در دست دارد، و اگر زمانی اشتباه کند، شاید دچار حوادث خطرناکی گردد. انسان باید در زندگی خود، قدرت، اراده و نفوذ داشته باشد تا در مشکلات زندگی، شکست نخورد و راه حل آن را بیابد.تکنیک هایی برای رسیدن شما به رضایت درون و موفقیت خاطربا خدا ارتباط خوبی برقرار کنید: به خدا توکل کنید.هرچه ارتباط شما با خدا این نیروی عظیم وخرد لایتناهی بیشتروبیشترشود آرامش ونشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود ترس واضطراب بیشتری بر شما چیره می شود.ازآنچه هستید راضی باشید: بدن وسیله زندگی است نه جوهر.آن قدرکه ما انسانها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود.تجربیات ما باید مثل درخت به ما شکل بدهد ولی این کار را نمی کند.فقط جوهره وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی رود، شکسته نمی شود ویا درمعرض دید وبررسی دیگران قرار نمی گیرد.وجود داشتن پر معنا وپر مفهوم است.من وجود دارم، من هستم، من این جا هستم، من در حال شدن هست، تنها من هستم که زندگی را می سازم و..هر کدام از ما انسانها در این دنیا ماَموریتی خاص داریم.باکمک به دیگران ومهرورزی به آنان باعث تکامل روحمان می شویم.رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است وزندگی ما به منزله یک سفراست و هدف نیست.بر آرامش درونی تمرکز کنید: در دل توفان هم آرامش نهفته است.مهم نیست که درهرزمانی از روز چه اتفاقی بیفتد.هر چه مسایل به نظر مشکل وپر دردسر بیایند و هر چه قدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم باید فقط به خلوتگاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم.برای دسترسی به خلوتگاه درونی چشمهایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید.این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد.به آن جا بروید واز دوردست استاد معنویتان از راه میرسد در گوشتان زمزمه می کند.

چگونه احساس رضایت داشته باشیم

 

قضاوت خود را به تاخیر بیندازید: در این جهان هیچ حادثه ای بر حسب تصادف ودر همه وقایعی که روی میدهند لطف و رحمت الهی نهفته است.تمام حوادث برای ما پیامهایی دارند که سبب تکامل روحمان میشوند.مثلاً شما می توانید پیام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید و یا حتی ممکن است تا زمانی که زنده هستید، متوجه نشوید زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جزء اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حکمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. بیایید کاملاً بپذیریم که در هر موقعیت نامطلوب، نیکی پنهانی برای همه وجود دارد. ”‌ساقی هر چه ریزد لطف اوست”‌صفتهای مثبت خود را افزایش دهید: از غیبت، تهمت و صفتهای نسنجیده درباره افراد یا حوادث، حسادت، کینه، دروغ، جر وبحث کردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیز کنید.زیرا کسی که با انجام دادن این گونه اعمال تراکمی از نیروهای منفی عذاب می کشد، خودتان هستید. زمانی که به دیگران خوبی و کمک می کنید تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می اورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند.به دستورات اخلاقی احترام بگذارید: از کنجکاوی کردن در زندگی دیگران دوری کنید.از خواندن نامه های شخصی ودفتر خاطرات محرمانه دیگران و گوش دادن به مکالمات خصوصی آنها اجتناب کنید.بدون در زدن واجازه گرفتن وارد هر مکانی نشوید.سعی در اثبات درستی نظرات و عقاید خود به دیگران نداشته باشید.تلاش نکنید که به زور افکار و عقاید دیگران را تغییر دهید، زیرا در صورت رعایت نکردن این دستورات آرامش خود را بر هم می زنید.دید جدیدی پیدا کنید: پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند وهنگامی که از زاویه ای خاص به آنها نگاه می کنید درخشش وزیبایی بی نظیری دارند.خیلی از مسائل در زندگی هنگامی ارزش خود را نشان می دهند که از زاویه درست دیده شوند.ولی نگرشهای متشابه وکلیشه ای، دیدن این زیبایی ها را مشکل می سازد.اگر به هر مسئله ای از زاویه ای درست نگاه کنید در آن چیزهای با شکوه وزیبایی خواهید دید.سعی کنید همه چیز وهمه کس را با چشمهای تازه ای ببینید که از طریق عادت تیره وتار نشده اند.با این روش شما می توانید ثروتهای نامحدودی را کشف کنید.به خاطر داشته باشید که اگر از زاویه ای درست به تمام چیزها واشخاص نگاه کنید هرشخص یا هرشیء از طرف خالقتان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت.وسایل اضافی را از محیط زندگیتان خارج کنید: اشیاءدرون خانه تان را لمس کنید واز خودتان بپرسید آیا به این وسایل احتیاج دارم؟ هرشی را بررسی کنید واز خودتان بپرسید:”‌آیا هنوزلحظه ای را که این شی به یادم می آورد برایم مهم وبا ارزش هستند؟بعد از این بررسی کاملی که به عمل می اورید تمام وسایل ولباسهای اضافی تان را به دیگران ببخشید و یا آنها را حراج کنید.زیرا که هر شی انرژی خودش را دارد واگربه کار نرود درخانه به آب راکد تبدیل می شود.پس مراقب باشید وبگذارید انرژی آزادانه جریان یابد وآب جاری گردد.اگر کهنه ای را نگه دارید تازه ها جایی برای تجلی خویش نمی یابند.پس برای چرخش انرژی و پیشرفت درزندگی تان وسایلی را که احتیاج ندارید ازمحیط خارج سازد.

 

خویشتنداری کنید: انرژیهای خود را پراکنده نکنید. آنها را تحت نظر داشته باشید و به طرز مفیدی هدایت کنید. توجه داشته باشید که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی، در زمان حال زندگی کنید، گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کنید.این مطالب مهم را درک کنید: که شما نمی توانید دنیا را تغییر دهید. اما می توانید خودت را تغییر دهید. آنچه دنیا به شما می بخشد، در مقابل چیزی است که پیش تر ، شما به او بخشیده ای. به جای توقع خوشحالی از دیگران، خودتان آنها را خوشحال کنید.از همه مهمتر اینکه اشتباهات خودتان را بپذیرید و بدانید که فقط خود شما می توانید آنها را به موفقیت تبدیل کنید.اگر عمرتان را با خیال و رۆیا درباره آینده و اندیشه به گذشته سپری کنید از آنچه در حال می گذرد غافل خواهید ماند. خوشبختی در درون شماست، در بیرون از خود به جستجوی آن نپردازید. بکوشید هر روز بیش از روز دیگر شکاف های موجود بین خود با دیگران را به پیوند دوستی و الفت تبدیل کنید. زندگی بالاترین موهبتی است که به شما ارزانی شده از این فرصت قبل از آن که دیر شود استفاده کنید.منابع:خانواده مطهر با تغییرات/تبیان 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


خرید ماست ساز پونته


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


مشاوره تلفنی طلاق


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خوشبختی تنها نداشتن استرس نیست. باید بپذیریم میان فعالیت‌های از بین برنده استرس و خوشبختی رابطه‌ی عمیقی برقرار است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 15 عاملی که برای خوشبختی و رضایت از زندگی نیاز است را با شما در میان بگذاریم.

مارتین اسلیگمن، یکی از روانشناسان مثبت اندیش، تحقیقات گسترده‌ای درباره‌ی خوشبختی واقعی انجام داده و در نهایت به این نتیجه رسیده خوشبختی واقعی توسط چیزهایی که برای روح و روان ما مفید هستند تقویت می شود؛ چیزهایی چون روابط مستحکم، کارهای چالش برانگیز و داشتن زندگی معنادار.

دکتر مایکل فریش، استاد دانشگاه بیلور و از پیشگامان روانشناسی مثبت گرا، 15 عامل خوشبختی را معرفی کرده که سبب خوشبختی و رضایت فردی می شود. او باور دارد میزان رضایت در این حوزه‌ها به ما کمک می کند تا میزان رضایت و خوشبختی واقعی از زندگی را تعیین کنیم. لازم به ذکر است، خیلی از این عوامل که با خود خوشبختی به همراه دارند، سبب کاهش استرس می شوند؛ عواملی چون ورزش، بروز خلاقیت های هنری، داشتن خانه‌ای مرتب و تمیز و لذت بردن از کار.

وقتی دچار استرس می شوید، دائم ذهنتان به این سمت می رود استرس را از خود دور کنید؛ هر چند با داشتن یک برنامه‌ی کاهنده استرس (کارهایی که در کوتاه مدت استرستان را کم می کند) می توانید زندگی شادی برای خود رقم زنید. وقتی در زندگی به دنبال خوشبختی باشید و سبک زندگی‌ای که به دنبال آن هستید را به عادت روزمره خود تبدیل کنید، برای کاهش استرس در زندگی خود توانایی بیشتری خواهید داشت. این 15 مورد عبارت‌اند از:

با داشتن سلامتی خوشبختی‌تان هم حفظ خواهد شد. نبود سلامتی و مشکلات مربوط به آن، استرس زیادی به زندگی‌تان وارد می کند و انجام برخی کارها را که سبب خوشبختی و رضایت از زندگی می شود، دشوار می سازد.

چگونه احساس رضایت داشته باشیم

تقویت عزت نفس در کودکان بسیار مهم است؛ البته این که نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم چیزی نیست که تنها به کودکانمان بیاموزیم. خود ما هم نیازمند عزت نفس هستیم. باید هر آنچه هستیم را دوست بداریم. عزت نفس پایین سبب می شود در خیلی از مراحل زندگی‌مان دچار مشکل شویم.

این سه مورد با هم متفاوت هستند اما هر سه نیازمند تمرکز درونی و مثبت روی چیزی است که بزرگ‌تر از حال حاضر شماست.

پولدار بودن باعث نمی شود به خوشبختی چندانی دست یابید، اما قطعاً می دانید بی‌پولی سبب استرس شده و احساس خوشبختی را به چالش می کشد. برای خوشبخت بودن در زندگی باید به قدر کافی پول داشت تا بتوان با خیال راحت زندگی کرد.

برای داشتن احساس خوشبختی باید کاری داشت که حس خوبی به شما بدهد. اگر بیکار باشید یا رضایت شغلی وجود نداشته باشد، قطعاً خوشبخت هم نخواهید بود.

ما انسان‌ها دوست داریم در شرایط مختلف به یکدیگر کمک کنیم. با انجام کارهای خیرخواهانه، احساس شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهیم کرد.

برای خوشبخت بودن و کاهش استرس به سرگرمی، اوقات فراغت و بازی نیاز داریم. البته نیاز نیست تمام روز را صرف بازی و سرگرمی کنید اما باید لحظاتی را به بازی و سرگرمی اختصاص دهید.

یادگیری مهارت‌های جدید و رشد فردی سبب دست یابی به رضایت خواهد شد و می تواند منابع بزرگ‌تری را در زندگی برایتان فراهم کند؛ منابعی که سبب کاهش استرس و افزایش خوشبختی می شود.

فعالیت‌های هنری که سبب بروز خلاقیت می شود حتی برای سلامتی و خوشبختی کسانی که خود را از جمله افراد خلاق نمی‌دانند، مفید است.

با داشتن عشق می توان در زندگی شادی و خوشبختی واقعی را تجربه کرد.

داشتن دوستان خوب می تواند سبب ایجاد رضایت و شادی در تمام زندگی شود و شما را در مقابل استرس و ناامیدی مقاوم کند. یکی از فواید دوستی برای سلامتی، افزایش طول عمر است.

ارتباط نزدیک با اعضای خانواده زندگی شما را پرنشاط و معنادار می کند، مگر این که خانواده‌ی خوبی نداشته باشید. با یافتن راه‌هایی برای برقراری ارتباط با خانواده‌تان می توانید استرس و تنش را از زندگی خود حذف کنید.

در پایان یک روز سخت و پرتنش، داشتن خانه‌ای امن و مرتب سبب رفع خستگی و کاهش استرس خواهد شد.

زندگی در محله‌ای امن، محله‌ای که در آن هیچ خطر مالی و جانی وجود ندارد و همسایه‌ها حامی و دوست یکدیگر هستند، سبب شادی و رضایت از زندگی می شود.

احساس تعلق به یک جامعه، جامعه‌ای فیزیکی مانند محله‌ای که در آن زندگی می کنید یا بودن در جمع دوستانی که اهداف، دیدگاه‌ها و علاقه‌مندی‌های مشترکی دارید، برای داشتن احساس شادی و خوشبختی نیاز است.

منبع: verywell

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

چرت ترین مطلبی بود که مطالعه کردم . همه این عوامل بیرونی بودن … اما برای خوشبختی باید چیزی در درون ما باشه که مشوق باشه یه انگیزه یا روحیه خاص … توی دنیای شلوغ الان کسی به محله توجه نداره … کسی معنی عشق رو متوجه نمیشه …و خیلی چیزای دیگ پس هیچ ادم خوشبختی وجود نداره







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

چگونه احساس رضایت داشته باشیم
چگونه احساس رضایت داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *