چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

 
helpkade
چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم
چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

یکی از ویژگی های رفتاری زنان که نسبت به مردان پر رنگ تر است ، روحیات حساس و احساساتشان است. این ویژگی سبب شده که زنان زودتر برنجند و همیشه چیزی برای دلخور شدن پیدا کنند اما میزان حساسیت همه زن ها یکسان نیست؛ همانطور که مردها به لحاظ روحی با هم متفاوت هستند.

آدم های حساس، بسیار شکننده هستند و حتی اگر رفتار مودبانه و محترمانه ای داشته باشند یا خویشتن دار باشند و دلخوری شان را نشان ندهند، باز هم ممکن است حساسیت آنها باعث دردسر در روابط شود.

اگر در شرف ازدواج هستید یا مراسمی که برای آشنایی شما فراهم شده است خیلی دقت کنید و در واقع شش دانگ حواس تان را جمع کنید زیرا زندگی با دختری که همیشه چیزی برای دلخور شدن پیدا می کند، زود گریه اش می گیرد، زود می رنجد و قهر می کند واقعا کار ساده ای نیست.

اگر زره پوشیده اید و می خواهید همسر چنین زنی شوید، باید طرز رفتار با او را با مطالعه این بخش از نمناک یاد بگیرید.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

افراد حساس نیز مانند افراد درونگرا نیاز به تنهایی دارند و خصوصیات اخلاقی شبیه به یکدیگر دارند . آنها در طول روز چندین بار آزرده می شوند و احساساتی می شوند و با گریه کردن خود را تخلیه می کنند .

انتقاد کردن از آنان سبب ناراحتیشان می شود و از حالات دیگران خیلی زود تاثیر می پذیرند. این افراد سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند و نسبت به درد سریع واکنش نشان می دهند.

بدن این افراد به هوا، خوراکی ها و برخی مواد حساسیت نشان می دهد و آنها بیشتر در معرض آلرژی یا حساسیت به همه چیز قرار می گیرند همچنین بدن این افراد نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند.

نمی توان گفت حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است زیرا این یکی از ویژگی های رفتاری افراد است و به خودی خود، نقص محسوب نمی شود.

این افراد ویژگی های مثبت فراوانی نیز دارند مثلا عاطفی و دل رحم هستند و در انجام کارهایشان دقت و سرعت بالایی دارند و می توانند اطلاعات را عمیقاً پردازش کنند و تمرکز بهتری دارند.

این افراد به شدت وظیفه شناس و خلاقند و نیمکره راست قوی تری دارند . اگر همسرتان دارای این خصوصیات است ، هرچقدر بیشتر درمورد خصوصیاتشان بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.

افرادی که حساس هستند ، به شدت از افراد تند و عصبی دوری می کنند بنابر این اگر فردی عصبی و تهاجمی هستید و زود شروع به داد و بیداد می کنید ، باید بدانید شما نمی توانید رابطه خوبی با افراد حساس برقرار کنید و برقراری رابطه با این افراد برای شما سرانجام خوبی ندارد.

حرف های انتقادی خود را چقدر به زبان آوریم؟

اگر می خواهید همسرتان از شما دوری نکند ، انتقاد کردن مداوم از او را کنار بگذارید و فقط در مواقع ضروری از او انتقاد نمایید زیرا هرچه انتقاد کردن شما از او بیشتر شود او از شما دورتر می شود.

چقدر رومانتیک باشیم؟

افراد حساس در روابط شان با عواطف و احساسات خود فکر می کنند. اگر در روابطتان با همسر حساستان رمانتیک و عاشقانه رفتار کنید می توانید او را عاشق خود سازید.

چرا که این افراد رفتار رمانتیک و احساساتی همسرشان را بیشتر می پسندند و مردانی که این ویژگی اخلاقی را دارند بیشتر دوست می دارند.

به خط قرمزهایش …

همانطور که گفتیم زندگی با افراد حساس آسان نیست و آنها خیلی سریع از اطرافیان خود می رنجند اما اگر عاشق یک زن حساس شده اید و دوست دارید تا آخر عمر او را همراهی کنید ،

باید بدانید خط قرمزهای او کجاست و چه رفتاری سبب ناراحت شدن او می شود ، با شناخت این خط قرمزها و انجام ندادن کارهایی که سبب عصبانیت همسرتان می شود ، می توانید از تنش زندگی مشترکتان بکاهید و زندگی زناشویی خود را به سمت خوشبختی هدایت کنید.

آیا حتما باید نشان دهیم که شنیده ایم؟

اگر همسرتان حساس است و از دست غرولندهایش در امان نیستید کمی فکر کنید شاید غر زدن های همسرتان ریشه در رفتار شما داشته باشد . بیشتر غرولندهای خانم های حساس به دلیل ترس از نشنیده شدن اتفاق می افتد.

او شما را تهدید می کند و از همان اول با توپ پر سراغ تان می آید تا بهتر شنیده شود. به همسرتان نشان دهید که حرف هایش را می شنوید و قصد برآورده کردن خواسته های منطقی او را دارید،تا دیگر همسرتان دست از غر زدن بردارد.

اگر خواسته همسرتان قابل اجرا نبود ، با او صحبت کنید و دلایل خود را برای اینکه نتوانسته اید خواسته اش را برآورده سازید ، توضیح دهید . هیچگاه در مقابل خواسته های او خود را به بی خیالی نزنید و اگر توانستید خواسته های همسرتان را برآورده سازید اما اگر نتوانستید با او صحبت نمایید تا قانع شود و فکر نکند خواسته او برای شما بی اهمیت است. 

 

همسر حساس و زودرنج

 

حساسیت همسر امکان دارد بیشتر در دختران دیده شود و دختران نسبت به مردها از درجه حساسیت بالاتری بهره مند هستند و این حساسیت ها میتواند مشکلاتی را براي همسران آن ها به وجود آورد که موجب شود در برقراری روابط خویش با همسر زودرنج خویش دچار مشکل، ترس و اضطراب شوند که چه رفتاری با وی باعث ميشود این حساسیت ها کم شود و چه رفتاری این حساسیت ها را در وی بیش تر می کند؟

 

با همسر زود رنج و حساس خویش چطور رفتار کنیم؟

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

همسر زود رنج پدیده ای هست چند وجهی که ریشه در مسایل گوناگونی دارد. کم نیستند خانواده های نوپایی که هنوز دوران کوتاهی از زندگی شان نگذشته بخاطر مسائلی پیش پا فتاده و تنها به علت آلرژی یکی از زوجین و زودرنجی او از موضوعات و تنش هایی که بهرحال در تمامی خانواده ها پیش مي‌ايد ، به سراغ جدایی میروند و به همین راحتی کانون گرم یک خانواده به علت ضعف شخصیتی یک شخص، حال زن باشد یا مرد تبدیل ميشود به جولانگاهی که نتيجه اش چیزی نیست جز جدایی. 

 

همسران زودرنج چطورند؟

اشخاص زودرنج هم مثل اشخاص درونگرا نیاز به تنهایی دارند و خصوصیت اخلاقی شبیه به یکدیگر دارند. آن ها در طول روز چند بار ازرده میشوند و احساساتی میشوند و با گریه کردن خویش را تخلیه ميکنند .

 

انتقاد کردن از آنان باعث ناراحتیشان ميشود و از حالات سایرین خيلي زود تأثير می پذیرند. این اشخاص سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند و نسبت به درد سریع عکس العمل نشان می‌دهند .

 

بدن این اشخاص به هوا، خوراکي ها و بعضی مواد حساسیت نشان ميدهد و آن ها بیش تر در معرض حساسیت یا آلرژی به همه چیز قرار می گیرند همچنين بدن این اشخاص نسبت به محرک های خارجی( صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند.

 

رفتار با همسر زود رنج و حساس

 

رفتار با همسر زود رنج و حساس

ممکن هست این سؤال براي شما ایجاد شود که که چطور با همسر زودرنج خویش برخورد کنید و وی را متوجه این مسئله کنید که براي شما دارای اهمیت است؟ مشاوران خانواده در این زمينه راهکارهایی را ارئه داده اند که باعث ميشود تا این حساسیت ها کم تر شود.

 

روش برخورد با همسر حساس

 

۱- دوری از رفتار تند:

ممکن هست زندگی با همسر حساس سختی ها و مشکلات خویش را داشته باشد و باعث شود تا از کوره در بروید و رفتارهای تند و خشنی با وی داشته باشید ولی باید حواستان باشد این رفتار و عکس العمل اشتباه میتواند حساسیت های بیشتری را براي وی به وجود آورد . زمانیکه همسر شما دچار حساسیت رفتاری ميشود در مرحله نخست باید کنترل احساسات خویش را حفظ کنید. در این جا باید دید چطور در کنترل خشم موفق باشیم تا آنرا بروز ندهیم.

 

۲- انتقاد نکردن:

در رابطه بین زن و شوهر حساسیت بوجود آمده ممکن است به علت کاهش اعتماد به نفس همسر باشد و در اینصورت انتقاد کردن میتواند براي وی مخرب باشد و عزت نفس خویش را از دست دهد. در شرایط خاص چنانچه لازم هست موردی را به وی یادآور شوید اول با بیان احساسات و تعریف از وی آغاز کنید و بعد بگویید که با حل این مشکل میتواند شخصی ویژه در نظر همه باشد.

 

۳- ابراز احساسات:

چنانچه شما همسری خجالتی هستید و نمی توانید احساسات خویش را به همسر حساس خویش بیان کنید باید بدانید که ممکن است همین مورد باعث بروز حساسیت در وی ميشود . بدین ترتیب با بیان عواطف و ابراز محبّت میتواند توجه همسرتان را بخود جلب کنید و به وی اعتماد و امینت بدهید.

 

آنچه باید در مورد اعتماد کردن به همسر بدانید این هست که این روابط دو طرفه است و با دادن اعتماد میتوانید اعتماد وی را دریافت کنید.

 

۴- از موارد ایجاد کننده حساسیت دوری کنید:

اشخاص حساس همواره براي خویش دارای خط قرمزهایی هستند که عبور از آن ها باعث بروز حساسیت و رنجش آن ها ميشود همسر این اشخاص باید با این خط قرمزها شناخت داشته باشد و از آن ها دوری کند.

 

۵- حرف زدن آرام:

براي برخورد درست با همسر حساس باید زمانیکه همسرتان حساسیت های خویش را نشان میدهد سعی کنید با حرف زدن با وی ارامش بیشتری به وی بدهید و وی را آرام کنید شما میتوانید از این طريق این رفتار را در وی کاهش دهید و وی را قانع کنید که این رفتار باعث ازار خود او ميشود .

 

برخورد درست با همسر حساس

 

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

نکات رفتاری 

انتقادگر نباشید. همسرتان را بخاطر حساس بودنش سرزنش نکنید. به وی کمک کنید تا اندکی از حساسیت خویش بکاهد، ولی هیچوقت وی را تحقیر نکنید.

 

گاهی حساسیت به علت فقدان اعتماد به نفس کافی در شخص هست، در اینصورت انتقاد و سرزنش میتواند وی را از نزد حساس تر نموده و به عزت نفس وی هم اسیب بزند. شما با اظهار عشق میتوانید اعتماد به نفس را مجدد در همسرتان زنده کنید.

 

درصورتی که میخواهید نکته ای را به وی تذکر دهید اول از نقاط قوتش گفته و بعد به این مسئله اشاره کنید که حل آن میتواند باعث شود زيبايي شخصیتش بیش تر به چشم بیاید.

 

اگر خجالتی باشید و نتوانید احساسات خویش نسبت به همسرتان را بیان کنید امکان دارد باعث شوید همسرتان بیش تر حساس شده و زود برنجد. تلاش کنید با روشی مطلوب احساسات خویش را بیان نموده و به همسرتان محبّت کنید لغایت حس امنیت و اعتماد کند.

 

ممکن هست همسر شما زمانیکه حس ناراحتی ميکند در خویش فرو رفته و آرام شود. به وی مدتی مهلت دهید و بعد براي شکستن سکوت وی پیش قدم شده و سر صحبت را باز کنید تا بتواند احساسات خویش را ابراز کند. زمانی که در خصوص مشکلش صحبت کرد به وی گوش نموده و اگر راه حلی دارید ارائه دهید، در غیر اینصورت تنها یک شنونده خوب باشید.

 

برخی از حساسیت ها بخاطر هوش بالا و نکته سنجی زیاد هست. بنابراين با همسرتان صحبت کرده و به وی یادآوری کنید که متوجه درک ظریف وی از مسایل هستید و به وی کمک کنید تا در خصوص مسئله و علل ناراحتی اش با شما صحبت کند. به وی اطمینان دهید که وی را درک نموده و حمایتش می کنید.

 

خط قرمز های همسرتان را بشناسید تا ناخواسته سبب رنجش وی نشوید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جراحی زیبایی سینه و شکم

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


دانستنی های سلامت واژن


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


انواع جراحی زیبایی سینه


سینما رو به خونت بیار!


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حداقل 8 کاراکتر

در برخ از موارد فرد درباره علت کارهایش چیزی نمی داند مثلا نمی دانند نام رفتاری که از خود بروز می دهند حسودی است یا حساسیت و یا بدبینی و شکاکی . مثلا وقتی فردی وقتی همسرش را از صحبت در جمع منع می کند گاهی اسم اسم «حساسیت»، «اهمیت» و گاهی حتی «تعصب یا غیرت» بر این رفتارها می گذارد. نوع حساسیت ریشه در فرهنگ خانوادگی ما دارد به همین دلیل بهتر است افراد قبل از ازدواج و در دوره نامزدی به این حساسیت ها توجه کنند و در این دوران دقت لازم را داشته باشند.

بررسی رفتار طرف مقابل و دقت در آن برای داشتن رفتار مناسب با همسر حساس به شرطی که طرف مقابل هم نسبت به افکار و احساس خود آگاه باشد، می تواند علل حسادت همسر را مشخص کند. اما معمولا افراد وقتی این رفتارها را از خود نشان می دهند متوجه علت این رفتارها نیستند و به دخالت فردی باتجربه و متخصص دارند که علت این رفتارهای آنان را دریابد و راهی برای مقابله پیشنهاد نماید.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

زنانی که به لحاظ هوشی از بهره هوش بالاتری برخوردار هستند، حساس‌تر و دقیق‌تر هستند. پس این یک نقص رفتاری نیست. برای آنکه بتوانید به او کمک کنید، با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید که متوجه ظرایف رفتاری او هستید. متوجه هستید که او به دلیل هوش بالایی که دارد، رفتار نادرست افراد را درک می‌کند. به او کمک کنید تا حرف بزند و زمانی که درباره آنچه غمگین شده حرف می‌زند، سعی نکنید او را نصیحت کنید. فقط سکوت کرده و گوش کنید. سپس به او اطمینان بدهید که او را درک می‌کنید، همراهش هستید و نمی‌گذارید دیگران به او آسیب احساسی وارد کنند و این کار را به صورت عملی انجام دهید.

نمی توان گفت حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است زیرا این یکی از ویژگی های رفتاری افراد است و به خودی خود، نقص محسوب نمی شود. این افراد ویژگی های مثبت فراوانی نیز دارند مثلا عاطفی و دل رحم هستند و در انجام کارهایشان دقت و سرعت بالایی دارند و می توانند اطلاعات را عمیقا پردازش کنند و تمرکز بهتری دارند.

این افراد به شدت وظیفه شناس و خلاقند و نیمکره راست قوی تری دارند . اگر همسرتان دارای این خصوصیات است ، هرچقدر بیشتر درمورد خصوصیاتشان بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.

برای حفظ آرامش جهت رفتار مناسب با همسر حساس نیاز دارید تا استرس، اضطراب و ترس را از خود دور کنید، دوره هایی که در این خصوص به شما کمک میکند عبارتند از: رهایی از ترس، مدیریت اضطراب، مدیریت استرس می باشد.

اگر می خواهید همسرتان از شما دوری نکند ، انتقاد کردن مداوم از او را کنار بگذارید و فقط در مواقع ضروری از او انتقاد نمایید زیرا هرچه انتقاد کردن شما از او بیشتر شود او از شما دورتر می شود.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدم های نازک نارنجی و زودرنج به همه چیز حساسند و از هر چیزی ممکن است ناراحت شوند. معلوم نیست چه چیزی دفعه بعد آنها را آزار می دهد و دلخور می کند. همیشه باید آماده گریه یا خشم آنها باشید. برای داشتن یک زندگی آرام تر باید طرز برخورد با همسر زودرنج را یاد بگیرید.

برخی از آنها تنها به یک یا چند مورد حساس هستند، اما برخی دیگر از لیستی بی انتها از موقعیت ها و رفتارها دلخور می شوند.

یک همسر حساس دارای علائم زیر است:

شناخت نشانه های رایج در این افراد، می تواند به شما در یادگیری طرز برخورد با همسر زودرنج کمک کند.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

آدم های زودرنج طاقت انتقاد کردن ندارند.

مسائل جزئی را رها کنید و فقط برای موارد ضروری از او انتقاد کنید.

انتقادتان را به صورت آرام و با لحن مهربان بیان کنید.

اگر زندگی در کنار یک فرد حساس را انتخاب کرده اید، باید برای آرامش خودتان او را بشناسید و از حساسیت هایش باخبر باشید.

تا حد امکان سعی کنید از چیزهایی که او را ناراحت می کند، دوری کنید.

این کار باعث کاهش تنش در زندگی می شود.

آدم های زودرنج به دریافت توجه و محبت بیشتری نیاز دارند.

محبت کردن اصل مهم در طرز برخورد با همسر زودرنج است و جلوی بسیاری از اختلافات را می گیرید.

رفتارهای تند و خشن او را می شکند و درهم می ریزد.

معمولا در زندگی با این فرد قرار است غرولندهای زیادی را بشنوید. با صبوری حرف هایش را گوش کنید، در غیر این صورت خشم او بیشتر خواهد شد.

تلاش کنید سوءتفاهم را برطرف کنید یا خواسته های منطقی او را برآورده کنید.

اگر نمی توانید خواسته اش را تامین کنید، با دلیل او را قانع کنید.

بسیاری از افراد زودرنج، وقتی به موضوعی برخورد می کنند که آنها را ناراحت می کند، هیچ حرفی نمی زنند.

این باعث می شود که ناراحتی تا مدت ها در ذهنشان باشد و آن را مرور کنند.

حرف نزدن در مورد دلخوری هایتان باعث می شود که به تدریج از آدم ها دور شوید و از آنها کینه به دل بگیرید.

در عوض، حرف زدن در مورد دلخوری هایتان دو مزیت دارد:

در آرامش و بدون گریه یا عصبانیت موقعیت را برای فرد مورد نظر شرح دهید و صریح و شفاف بگویید که از چه چیزی دلخور شده اید.

با غر زدن و گریه کردن هیچ مشکلی در جهان حل نمی شود.

نمی توان انتظار داشت که همه طرز برخورد با همسر زودرنج را بلد باشند و بدانند چطور شما را ناراحت نکنند.

شما با مقصر شمردن دیگران یا نشخوار فکری وقایع، فرصت های زندگی را از دست می دهید.

از جنگیدن با دیگران چه چیزی به دست آورده اید؟

تصمیم بگیرید که از حساسیت هایتان رها شوید تا میزان دلخوری و ناراحتی در زندگیتان کمتر شود.

 اول از همه دست از تکرار اینکه «من زودرنج و حساس هستم» بردارید.

با این برچسب راه تغییر را بر خودتان می بندید.

آماده شوید که از این پوسته خارج شوید.

برای این کار می توانید از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید.

بدون وجود شواهد، رفتارهای دیگران را به بد برداشت نکنید و نیت های آنها را حدس نزنید.

ذهنیت منفی نسبت به رفتارهای دیگران و تفاوت ظاهر و درونشان را کنار بگذارید.

دیگران را همانطور ببینید که هستند و آنها را تفسیر نکنید.

همه چیز را به خودتان نگیرید و حرف های دیگران را به خودتان نسبت ندهید.

زودرنجی باعث می شود که از دیگران دور شوید.

با تکرار ویژگی های مثبت اطرافیان می توانید آنها را به خاطر چند ویژگی منفی ببخشید.

برای هر موضوعی از دیگران انتظار بدترین برخورد را داشته باشید. خودتان را آماده دیدن بدترین واکنش کنید.

این باعث می شود که دیدن برخوردهای بهتر برای شما ساده تر شود.

دست از مرور خاطرات منفی و نشخوار فکری بردارید. این کار حال شما را بدتر می کند.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

کمبود برخی مواد در بدن می تواند باعث افزایش حساسیت و زودرنجی در شما شود.

بهتر است یک آزمایش خون بدهید.

کم خونی و کمبود ویتامین D3 می تواند عاملی برای ناراحتی های روحی و افسردگی باشد.

اگر عامل جسمی برای ناراحتی و زودرنجی شما وجود ندارد، بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.

زندگی با کسی که زودرنج است، سریع گریه یا قهر می کند و مشخص نیست دفعه بعد چه چیزی او را دلخور خواهد کرد اصلا ساده نیست.

گذران عمر با چنین فردی پر از دعوا و بحث است.

اصول زیادی را باید برای برخورد با همسر زودرنج رعایت کنید تا او ناراحت نشود.

به تدریج، سوءتفاهمات آنقدر زیاد می شود که نمی دانید واقعا چه کسی مقصر است و حق با چه کسی است.

لازم است برای ازدواج روحیات خودتان را نیز بشناسید.

افراد پرخاشگر و عصبی نمی توانند در کنار افراد زودرنج زندگی کنند.

اگر تصمیم به ازدواج با چنین فردی گرفته اید، خودتان را به مهارت های ارتباط با افراد زودرنج و صبر و تحمل مجهز کنید.

در غیر این صورت برای آرامش هر دوی شما بهتر است که به فکر کس دیگری برای ازدواج باشید.

همسر شما چقدر زودرنج است؟ از چه چیزی بیشتر ناراحت می شود؟ برای پرهیز از دلخوری، چه راهکارهایی را امتحان کرده اید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

باسلاممن مردی هستم 28 ساله که با خانمی ازدواج کردم که بسیاز زود رنج و حساس است قبل از ازدواجمان و در دوران آشنایی اصلا این اخلاقیات را نشان نمیداد ولی از زمنمی که ما خطبه عقد را جاری کردیم از فردای همان روز از زمین زمان ایراد میگیرد و قهر دعوا راه می انداخت ما نزدیک سه ساله با هم داریم زندگی میکنیم با آنکه من بسیار آدم صبور و عاطفی هستم و بسیار بااو صحبت کردم ولی هیچ تغییری نکرده همیشه قول میدهد که دست از زود رنجی و حساسیت های بیجا بردارید و بعد از چند روز دوباره روز از نو روزی از نو  سر هر مسئه کوچک و پیش پا افتاده ای شدید ترین واکنش ها را نشان داده قهر کرده به خانه پدری می رود آبرو دیگر برای من نذاشته حتی با حتی سر یک پفک هم دعوا کرده قهر کرده و درخواست طلاق را از من دارددیگر کاسه صبرم لبریز شده و نمیدانم چکار کنم فقط از خدا میخوام که او را شفا دهد

همسر من به شدت زود رنج هست و بعضی اوقات واقعا دیگه تحمل ندارم و به طلاق فکر می کنم الان ۳ماه ازدواج کردیم ولی با کوچک ترین موضوع ۲روز تمام قهر می کند به نظر شما باید چکار کنم؟

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از پارسینه،حساسیت همسر امکان دارد بیشتر در دختران دیده شود و دختران نسبت به مرد ها از درجه حساسیت بالاتری بهره مند هستند و این حساسیت ها میتواند مشکلاتی را برای همسران آن ها به وجود آورد که موجب شود در برقراری روابط خویش با همسر زودرنج خویش دچار مشکل، ترس و اضطراب شوند که چه رفتاری با وی باعث میشود این حساسیت ها کم شود و چه رفتاری این حساسیت ها را در وی بیش تر می کند؟با همسر زود رنج و حساس خویش چطور رفتار کنیم؟
همسر زود رنج پدیده ای هست چند وجهی که ریشه در مسایل گوناگونی دارد. کم نیستند خانواده های نوپایی که هنوز دوران کوتاهی از زندگی شان نگذشته بخاطر مسائلی پیش پا فتاده و تنها به علت آلرژی یکی از زوجین و زودرنجی او از موضوعات و تنش هایی که بهرحال در تمامی خانواده ها پیش می اید، به سراغ جدایی میروند و به همین راحتی کانون گرم یک خانواده به علت ضعف شخصیتی یک شخص، حال زن باشد یا مرد تبدیل میشود به جولانگاهی که نتیجه اش چیزی نیست جز جدایی.همسران زودرنج چطورند؟
اشخاص زودرنج هم مثل اشخاص درونگرا نیاز به تنهایی دارند و خصوصیت اخلاقی شبیه به یکدیگر دارند. آن ها در طول روز چند بار ازرده میشوند و احساساتی میشوند و با گریه کردن خویش را تخلیه میکنند.
انتقاد کردن از آنان باعث ناراحتیشان میشود و از حالات سایرین خیلی زود تأثیر می پذیرند. این اشخاص سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند و نسبت به درد سریع عکس العمل نشان می دهند.
بدن این اشخاص به هوا، خوراکی ها و بعضی مواد حساسیت نشان میدهد و آن ها بیش تر در معرض حساسیت یا آلرژی به همه چیز قرار می گیرند همچنین بدن این اشخاص نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند.

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

زودرنجی پدیده‌ای است چندوجهی که ریشه در مسائل گوناگونی دارد . کم نیستند خانواده‌های نوپایی که هنوز مدت کوتاهی از زندگی‌شان نگذشته به خاطر مسائلی پیش پا افتاده و تنها به دلیل حساسیت یکی از زوجین و زودرنجی وی از موضوعات و تنش‌هایی که به هر حال در همه خانواده‌ها پیش می‌آید ، به سراغ جدایی می‌روند و به همین راحتی کانون گرم یک خانواده به دلیل ضعف شخصیتی یک فرد ، حال زن باشد یا مرد تبدیل می‌شود به جولانگاهی که نتیجه‌اش چیزی نیست جز جدایی . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم به این مشکل بپردازیم پس با ما همراه باشید .

 

همسر زود رنج پدیده‌ای است چند وجهی که ریشه در مسائل گوناگونی دارد . کم نیستند خانواده‌های نوپایی که هنوز مدت کوتاهی از زندگی‌شان نگذشته به خاطر مسائلی پیش پا افتاده و تنها به دلیل حساسیت یکی از زوجین و زودرنجی وی از موضوعات و تنش‌هایی که به هر حال در همه خانواده‌ها پیش می‌آید ، به سراغ جدایی می‌روند و به همین راحتی کانون گرم یک خانواده به دلیل ضعف شخصیتی یک فرد ، حال زن باشد یا مرد تبدیل می‌شود به جولانگاهی که نتیجه‌اش چیزی نیست جز جدایی . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم به این مشکل بپردازیم پس با ما همراه باشید .

 

«عزیزم کمی چاق نشدی؟»، «می دونی چیه، شوهر دوستم خیلی خوش قول و وقت شناسه»…. شاید باورتان نشود، اما گفتن همین جملات ساده و معمولی هم ممکن است چهره همسرتان را در هم ببرد . ممکن است ناراحت شده یا حتی قهر کرده و چند روزی هم لب از لب باز نکند . علاوه بر این رفتار منزوی گونه ، گاه حساسیت و آسیب پذیری، آنها را به سمتی پیش می برد که مشکل را به تمام جوانب بسط می دهند . هر تذکر یا رفتار را منفی قلمداد می کنند که معمولا نیز اشتباه بوده و خشم یا قهر و ترشرویی را به همراه دارد. این برخوردها درست مانند زمانی که از آنها انتقاد شده یا مورد کم توجهی و بی احترامی قرار می گیرند، است.

کسانی که اینقدر حساسیت دارند و زود ناراحت می شوند، معمولا تمام حرف ها و رفتارهای دیگران را هم به خود نسبت می دهند و با نگرشی منفی درباره مسائل صحبت می کنند. برای همین، معمولا ترجیح می دهند در جمع حضور پیدا نکنند و تنهایی را بیشتر می پسندند . غافل از این که تنها ماندن و گوشه گیری، حساسیت شان را تشدید و احساسات منفی شان را بیشتر می کند . روان شناسان و متخصصان به این افراد توصیه می کنند با نگاهی مثبت خود را در موقعیت های جدید قرار دهند و از واقعیت فرار نکنند .

 

 

این افراد معمولا با نگاهی وسواسی به موضوعات مختلف زندگی نگاه کرده و آنها را براساس نظرات خودشان ارزیابی می کنند . بر همین اساس هم می گویند حساسیت بیش از حد یکی از نشانه های وسواس است و وسواس فکری یا رفتاری می تواند به این شکل خود را نشان دهد . در کنار این افراد ، خیلی ها هم هستند که مشکل شان به هیچ یک از این موارد ارتباط ندارد ، اما حساسند و از این خصوصیت رنج می برند که شیوه تربیتی پدر و مادر ، ترتیب و تعداد فرزندان، توجه بیش از حد خانواده یا کم توجهی و نادیده گرفتن کودک در محیط خانه از عواملی است که می تواند چنین احساسی را در وجود افراد ایجاد کند .

 

افرادی که اعتماد به نفس خوبی دارند ، معمولا زندگی بهتری را هم تجربه می کنند و در زندگی شرایط مناسب تری خواهند داشت . این شرایط تا جایی پیش می رود که کمبود اعتماد به نفس حتی می تواند موجب ایجاد حساسیت و همسر زود رنج هم بشود . پایین بودن میزان اعتماد به نفس ، یکی از مهم ترین دلایلی است که می تواند فرد را حساس و همسر زود رنج کند .

 

نباید فراموش کنیم حساسیت بیش از حد افراد ، به اعتماد به نفس آنها بستگی دارد . به این معنی که این افراد چون نسبت به نوع زندگی و شرایطی که دارند، حساس هستند و خودشان را پایین تر از دیگران می دانند ، نمی توانند حرف ها و نظرات دیگران را تحمل کنند و چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهند . برای این منظور میتوانید از این مطالب سایت بهره مند شوید .

 

 

دوست ندارد این طور باشد، اما کاری هم از دستش برنمی آید. حساس است و خیلی زود از حرف های دیگران ناراحت می شود. تصمیم می گیرد رفت و آمدهایش را کم کند، روابط اجتماعی اش را حذف می کند و در خانه می ماند تا نه از حرفی ناراحت شود و نه کسی را ناراحت کند. غافل از این که این کناره گیری کردن فقط شرایطش را بدتر می کند و موجب تشدید حساسیت هایش می شود. البته خیلی وقت ها هم دست به کار می شود و سعی می کند رفتارهای اشتباهش را تغییر دهد ولی چون این کار برایش سخت است، در همان ابتدای کار، پشیمان می شود و دوباره به همان روال قبل برمی گردد . با همسر زود رنج و حساس

 

این افراد در اولین قدم باید اعتماد به نفس شان را تقویت کنند و هر کاری از دست شان برمی آید ـ مانند خود گویی های مثبت ـ برای تقویت اعتماد به نفس انجام دهند . همچنین خوب است برای تقویت اعتماد به نفس، به خود آگاهی رسیده و شناخت دقیقی از نقاط ضعف و قوت شان پیدا کنند و با دید مثبت به زندگی نگاه کنند .

 

 

یکی از علل شایع زود رنجی و عصبانیت، کم خونی است . معمولا کسی که مبتلا به کم خونی است، بسیار زودرنج بوده و دچار ناراحتی‌های جسمی و روحی می‌شود . از این رو تلاش کنید با یک آزمایش خون، وضعیت جسمی خود را بررسی کنید . با رعایت اصول تغذیه ای صحیح ، میتوانید این مورد را حل کنید .

 

اولین و یکی از بهترین کارهایی که می توان برای این گروه از افراد انجام داد، مواجه شدن با موقعیت است. به این معنی که قرار نیست زمانی که احساس می کنید از قرار گرفتن در جمع ناراحت می شوید یا از حرف ها و نظرات دیگران احساس خوبی ندارید، رفت و آمدهایتان را قطع کنید . بلکه توصیه می شود روابط اجتماعی بیشتری داشته باشید، اما قبل از این مرحله، خودتان را بهتر بشناسید و اعتماد به نفس تان را تقویت کنید و پس از آن مهارت های ارتباطی را بیاموزید و بدانید در هر رابطه ای چطور باید برخورد کرد . افرادی که حساسیت بیش از حد دارند، معمولا از کمبود قدرت ابراز وجود هم رنج می برند و نمی توانند حرف ها و نظرات شان را بدرستی مطرح کنند . برای همین هم احساسات منفی شان بیشتر می شود و همین می تواند شرایط آنها را بدتر کند . همچنین به این موضوع هم توجه داشته باشید که تمام رفتارها و حرف های دیگران را به خودتان نسبت ندهید و بدانید خیلی از حرف ها و رفتارها به شما ارتباطی پیدا نمی کند .

کسانی که با همسر زود رنج زندگی می کنند، معمولا نمی دانند چطور باید با او برخورد کرد ، اگر خیلی سخت بگیرند، او را ناراحت کرده اند و اگر خیلی کاری به کارش نداشته باشند، این خصوصیت اخلاقی را تشدید کرده اند. پس چه کاری بهترین است و برای کمک به این افراد چه کار باید کرد ؟ لحن و نوع کلام و همین طور زبان بدن ما باید متناسب با نیازها و شخصیت فرد باشد، اما با همین حرف ها باید به او کمک کنید رفتارش را تغییر دهد و در موقعیت مناسب قرار بگیرد  . اگر می خواهید به فردی که حساس است کمک کنید رفتارش را تغییر دهد ، او را در موقعیت قرار دهید و پس از آن کمکش کنید موقعیتی را که در آن قرار گرفته ، بخوبی درک کند و پذیرش بیشتری داشته باشد . همچنین باید این فرصت را در اختیار آنها بگذارید تا اعتماد به نفس شان را تقویت کنند و وضع بهتری داشته باشند .

 

در بیان انتقادها بخصوص از خانم‌ها شدیدا جانب احتیاط را رعایت کنید . به عنوان مثال اگر می‌خواهید به ظاهر همسرتان انتقاد کنید بهتر است که با این جمله بحث را آغاز کنید که آیا بهتر نیست یک برنامه ورزشی برای هر دو نفرمان پیاده کنیم که هم تناسب انداممان را بهتر کنیم و هم روحیه هر دو بهتر شود؟ قرار نیست همیشه انتقادها را مستقیم بیان کرد . برخی اوقات تاثیری که یک انتقاد غیرمستقیم در بر دارد به مراتب بیشتر از انتقادهای مستقیم است .

بعضی از آقایان به دلیل استرس دچار زودرنجی می‌شوند یعنی آقایی که تا دیروز از موضوعی به هیچ وجه دلخور نمی‌شده و به قول معروف ظرفیت بالایی داشته، حال امروز از کوچک‌ترین موضوعی ناراحت می‌شود. معمولا این نوع زودرنجی‌ها را باید با دلجویی و کالبدشکافی موضوع و حتی در برخی اوقات تنها گذاشتن آقا به حال خودش حل کرد. در این شرایط برخی آقایان دوست دارند تنها باشند تا کمی فکر کنند . پس بهتر است برخی اوقات آنها را به حال خود واگذاشت تا بتوانند خود را پیدا کنند .

 

نیازهای عاطفی همسرتان را به طور کامل پاسخ دهید . برخی اوقات زودرنجی علامتی از سوی همسر است تا به نوعی بی‌مهری همسرش را به وی بفهماند . پس این موضوع را به دقت مدنظر قرار دهید و همیشه همسرتان را از نظر عاطفی سیراب کنید تا کمبودی از این لحاظ نداشته باشد .

حساسیت‌های همسرتان را شناسایی کنید و به آنها احترام بگذارید . با وی هرگز لجاجت نکنید بلکه او را به نوعی درک کنید . سیاست همسرداری حکم می‌کند که ابتدا از رنجش خاطر پیشگیری کنید و سپس به فکر تعدیل حساسیت‌ها باشید از این رو بهتر است در ابتدا از بروز این نوع حساسیت‌ها پرهیز کنید .

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

Sobering-up

 

تعداد کل امتیازات این مطلب 9

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلودpdf مقاله :با همسر زود رنج و حساس خود چگونه رفتار کنیم؟Downloads-icon

پیامبر اکرم(ص): دو چيز را خداوند در اين جهان كيفر ميدهد؛ تعدي و ناسپاسي پدر و مادر .

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: زودرنجی و احساساتی بودن خصیصه ای است که معمولا در مورد خانم ها به کار می رود؛ اما انگار این حالات به مردان امروزی هم سرایت کرده است! آنها نسبت به نسل گذشته زود رنج تر شده، سریع ترتحت تاثیر قرار گرفته و واکنش نشان می دهند و حتی در بعضی موارد رفتارهای غیر قابل پیش بینی از آنها دیده می شود.

این مسئله شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از خانم های جوان نمی دانند در برابر این رفتاهای همسرشان چه واکنش مناسبی نشان دهند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ گفتن جملات ساده ای در مورد ظاهر، طرز لباس پوشیدن، نحوه برخورد و… از طرف همسر ممکن است مرد خانواده را حسابی به هم بریزد، ناراحت شده یا حتی قهر کرده و چند روزی هم لب از لب باز نکند. علاوه بر این رفتار منزوی گونه، گاه حساسیت و آسیب پذیری، آنها را به سمتی پیش می برد که مشکل را به تمام جوانب بسط می دهند. هر تذکر یا رفتار را منفی قلمداد می کنند که معمولا نیز اشتباه بوده و خشم یا قهر و ترشرویی را به همراه دارد. این برخوردها درست مانند زمانی است که از آنها انتقاد شده یا مورد کم توجهی و بی احترامی قرار می گیرند.نیاز به ابراز وجودآقایان تمایل دارند که همیشه مورد توجه باشند، دیگران از آنها تعریف و تمجید کنند و وقتی به سر و وضعشان می رسند، بقیه این آراستگی را ببینند. البته این مسئله در همه مردان به یک شکل نمود پیدا نمی کند.آراستگی ظاهر برای آنها بسیار بااهمیت است و اگر به این نیاز پاسخ داده نشود، آنها را به سمت آسیب پذیری خود شیفتگانه پیش می برد.ازطرفی مردان نسبت به تغییرات برگشت پذیر ظاهر خود مانند کوتاه کردن موها، ریش و… نیز توجه دارند و منتظر هستند تا همیشه از دیگران برتر باشند. اما باید گفت که آگاهی نسبت به این مسئله در آنها کم وبیش فرق می کند.آنچه مردان را آزار می دهد!بر اساس نظر سنجی با این مضمون که ” من از… رنجیده می شوم.” مشخص شد مردان از این مسائل بیشتر ناراحت می شوند: • فیزیک بدنی: 29%• شیوه حضوردر اجتماع: 18%• عقاید ( سیاسی، مذهبی): 11%• تصمیم گیری های شغلی: 32%• آگاهی و شناخت: 10%نکته دیگری که باید خاطرنشان کرد این است که معمولا خانم ها وقتی می بینند همسرشان به آرایش جدید و لباس زیبای آنها توجهی ندارد، ازکوره در می روند. این حالت فقط مختص خانم ها نیست؛ بلکه گاه بعضی از مردان نیز ازهمین مسائل دلخور و ناراحت می شوند. نیاز به اعتماد به نفسیکی دیگر از خصوصیات رفتاری مردان که گاه خیلی ساده ازکنار آن رد می شویم ، احساس نشان دادن برتری ها و قدرت خود در قبال کارها و اعمالشان است. در واقع بیشتر از بروز خصوصیات خود ، به این موضوع توجه دارند. معمولا شغل جایگاهی است که فرد می تواند توان خود را در این مورد به نحو احسن به کار گیرد و به بهترین شکل برتری خود را به دیگران ثابت کند. این خصلت از گذشته های دور در مردان بوده و تا امروز نیز همچنان ادامه دارد! خانم ها نسبت به بحث و درگیری های روزمره چندان تحت تاثیر قرار نمی گیرند و از طرفی نیز اهمیت کمی برای این موضوع قائلند. گاه حتی بدجنسی به خرج می دهند و ترقی و پیشرفت اجتماعی شوهر بهترین دوستشان را نیز مرتب به همسرشان گوشزد می کنند. در این حالت بدون اینکه واقعا بخواهند، تیری را به سمت حساسیت و زودرنجی همسرشان رها کرده اند. بزرگ جلوه دادن خودمی توان گفت که منشا برخی از زودرنجی ها، خودخواهی و تکبر است. رفتار خانم ها با همسران معمولا به گونه ای است که آقایان نسبت به خودشان بسیار اعتماد پیدا می کنند، گاه حتی دمدمی مزاج شده و به خاطر موقعیت عالی ازحضور در اجتماع بسیار احساس خرسندی می کنند. اگر به احترام همیشگی در محیط کار و کلا بیرون از منزل عادت کنند، از کمترین بی توجهی از طرف همسر ناراحت شده و برداشت بدی از آن خواهند داشت. از پس زودرنجی ها برآیید!- شناخت حساسیت هابرای عبور از یک منطقه مین گذاری شده، شرط اول تمایل و شجاعت عبور از آنجاست، اما شناخت شیوه صحیح نیز بسیار اهمیت دارد. اگر روی این طرز فکر پافشاری کنیم که ” نه، من فرد حساسی نیستم”، تغییر این رفتار بسیار مشکل خواهد شد. اما برعکس، اعتراف و بیان این حالات به رهاشدن از افکار آزاردهنده بسیار کمک می کند.می توانید همسرتان را متفاعد کنید تا در این زمینه با شما درد دل کرده و تصمیم بگیرد با کمک شما مشکل را برطرف کند. – لطف و مهربانینقش روانشناس را برای شریک زندگی بازی نکنید. بپذیرید که اخلاق امروز هر یک از ما ریشه در گذشته دارد. یکی از نکات مهم این است که آسیب های لغزش احتمالی را بشناسید تا از آنها پیشگیری کرده یا کمترشان کنید. وقنی احساس می کنیم که پیام ما برداشت منفی برای شنونده در پی دارد، باید طوری آن را اصلاح کنیم که او اطمینان خاطر پیدا کند. – به همسرتان ارزش دهید!بهترین روش برای از بین بردن احساسات منفی، قرار گرفتن در وضعیت روحی سازنده و حتی مثبت است. طوری باید رشته این افکار را پاره کنید که دیگر ارتباط مزمن گذشته شکل نگیرد. هر چقدر این افکار به سراغ فرد بیاید، باز هم باید با آنها مقابله کرد. در این زمینه، شاید عاقلانه ترین راه این باشد که لحن ارتباطی را تغییر داده و به دنبال این باشید که به همسرتان ارزش دهید. به خصوصیات او توجه داشته باشید و انتخاب های او چه در زمینه شغلی و چه در موارد دیگر را تحسین کنید. شیوه توجه نوین شما به همسرتان، باعث می شود تا حساسیت خود نسبت به نظر دیگران را بشناسد و از شر آنها رها شود. هر چه رفتار جدی تر باشد، مفیدتر است و شانس بیشتری دارد تا احساساتش را بروزداده و به خوبی بر این مشکل غلبه کند. منبع: www.Doctissimo.fr 

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

جستجو در سایت

چگونگی برخورد با نامزد حساس و زودرنج،دخترها همیشه روحیات حساس تری نسبت به پسرها دارند. زودتر می رنجند و آسیب پذیرتر به نظر می رسند. اما زندگی با دختری که همیشه چیزی برای دلخور شدن پیدا می کند، زود گریه اش می گیرد، زود می رنجد و قهر می کند واقعا کار ساده ای نیست. اگر زره پوشیده اید و می خواهید همسر چنین زنی شوید، باید طرز رفتار با او را یاد بگیرید.آدم های حساس، به همه چیز حساسند. آنها بسیار شکننده به نظر می رسند و حتی اگر رفتار مودبانه و محترمانه ای داشته باشند یا خویشتن دار باشند و دلخوری شان را نشان ندهند، باز هم ممکن است حساسیت آنها باعث دردسر در روابط شود. وقتی نامزدتان در طول روز چندین بار آزرده می‌شود و حتی چیزهای كوچك هم ناراحتش می‌كند؛ وقتی كه از انتقاد كردن ناراحت می‌شود، می‌توانید حدس بزنید كه او یك فرد حساس و زودرنج است.

ویژگی های خاص افراد خیلی حساس آنها را از افراد با حساسیت های عادی جدا می کند. خصوصیات افراد خیلی حساس شبیه به افراد درونگرا است. درست مثل افراد درونگرا، این افراد هم نیاز به تنهایی دارند. آنها گاهی به راحتی از کوره در می روند یا احساساتشان به جوش می آید و گریه شان می گیرد، نسبت به درد سریع واکنش می دهند، از حالات دیگران خیلی زود تاثیر می پذیرند و… این افراد سیستم عصبی بسیار حساس تری دارند که وضعیتی فیزیولوژیکی و در عین حال روانی است. اصولاً افراد بیش از حد حساس نسبت به محرک های خارجی (صدا، تصویر یا حتی لرزش ها) حساس تر هستند. جالب است بدانید که سیستم دفاعی بدن آنها به گونه ای است که به هوا، خوراکی ها و برخی مواد حساسیت دارند و در واقع این آلرژی یا حساسیت به همه چیز، یک وضعیت عمومی بدنی برایشان به حساب می آید نه صرفا روحی. نمی توان گفت بیش از حد حساس بودن بد، خوب، سالم یا ناسالم است. این هم یک نوع روحیه است. و هرچقدر بیشتر درمورد افراد حساس بدانید، بهتر می توانید با این افراد و موقعیت های دور و برتان کنار بیایید.آنها ویژگی های بسیار مثبتی هم دارند که در دیگران ممکن است وجود نداشته باشد. مثلا دل رحم تر هستند، عاطفی ترند، می توانند اطلاعات را عمیقاً پردازش کنند و تمرکز بهتری دارند. در کارهایی که نیازمند دقت، سرعت و جزئیات است مهارت دارند. شدیدا وظیفه شناس هستند. نیمکره راست مغزشان قوی تر است و این یعنی خلاق تر هستند. آنها می توانند فکر دوستان و اعضای خانواده شان را هم بخوانند. حتی می توانند شخصیت و خصوصیات افراد غریبه را هم تشخیص دهند.

افرادی كه بسیار حساس هستند، تا می‌توانند از افراد تند و ناملایم دوری می‌كنند. اگر فردی عصبی و تهاجمی هستید و زود شروع به فریاد زدن می‌كنید، این را بدانید كه نمی‌توانید در رابطه با افراد حساس به سرانجام خوبی برسید.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم

البته توصیه ما به شما این نیست كه به طور كامل انتقاد كردن را كنار بگذارید. گاهی اوقات انتقاد كردن بسیار ضروری است، اما سعی كنید به طور مداوم از او انتقاد نكنید. هر چه از او بیشتر انتقاد كنید، او نیز از شما بیشتر دوری می‌كند.

افرادی كه بسیار حساس هستند، با عواطف و احساسات خود فكر می‌كنند؛ به خصوص در روابط‌شان. هر چه در برابر همسر حساس خود رمانتیك‌تر رفتار كنید، او بیشتر شما را دوست خواهد داشت.

اگر با یک خانم حساس و نازک نارنجی طرفید یا ازدواج کرده اید و قصد دارید همه عمر در کنار او بمانید، باید برای کم کردن تنش ها تلاش کنید. شما قطعا بعد از مدتی می دانید که خط قرمزهای همسرتان کجاست و چه رفتارهایی او را از کوره در می برد، پس با دم شیر بازی نکنید.

نشان دهید که شنیده اید

بسیاری از غرولندهای خانم های حساس به دلیل ترس از نشنیده شدن اتفاق می افتد. او شما را تهدید می کند و از همان اول با توپ پر سراغ تان می آید تا بهتر شنیده شود. اگر از همان آغاز به او نشان دهید که حرف هایش را می شنوید و قصد برآورده کردن خواسته های منطقی او را دارید، دیگر دلیلی برای غر زدن باقی نمی ماند.

حرف بزنید

در صورتی که می بینید خواسته همسرتان قابل اجرا شدن نیست، خودتان را به بی تفاوتی نزنید. با او در این مورد صحبت کنید و دلایل تان را بگویید. شاید در جریان این بحث ها شما قانع شدید و اگر هم نشدید لااقل دلایل مخالفت تان را با او در میان گذاشته اید و به بی خیالی متهم نمی شوید.

منابع:زندگی آنلاین، مردمان

در دوران نامزدی چکار کنیم

مرز رابطه جنسی در نامزدی

پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن

آنچه در دوران نامزدی و شناخت مهم است

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


18334


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232644994


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم
چگونه با همسر حساس خود رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *