چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

 
helpkade
چگونه شکست ناپذیر شویم ؟
چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

برای اینکه بدانیم چگونه شکست ناپذیر باشیم، باید به دست آوردن اعتماد به نفس از شکست، را بیاموزیم. که همین‌طور یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

مثل خیلی از عادت‌های خوب، باید برای آن‌وقت بگذارید و آن را تمرین کنید. این موارد را از افرادی که شکست‌های زیاد خوردند، یاد بگیرید

هیچ راهی غیر از صحبت با خودتان برای روبرو شدن با ترس وجود ندارد.

شما باید از کارهای چالش‌برانگیز استقبال کنید تا اینکه یاد بگیرید شکست برای همیشه نیست.

شکست عواقبی دارد، ولی اجازه ندهید دید شما را بد کند. یک‌قدم عقب بردارید و برای شکست ناپذیر بودن دوباره تلاش کنید.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

 

ناراحتی‌ها و سختی‌ها را فردا، هفته بعد و سال بعد فراموش می‌کنید. زندگی شما ادامه دارد و اگر ارزش‌های خود را حفظ کنید و بدانید چه‌کاری مهم است، موانع را تحمل می‌کنید و قوی‌تر و شکست ناپذیر می‌شوید.

 

هیچ‌کس سراسر زندگی یا کارش بدون سختی نیست. افراد موفق می‌دانند چگونه با این مسائل مقابله کنند،  و شکست ناپذیر باشند پس چرا شما نمی‌دانید؟

این کاری است که هر وقت می‌خواهم انجام دهم به خودم گوشزد می‌کنم. این کار را بکنید و از آن درس بگیرید که دوباره چنین شکستی نخورید.

.

برخی از افراد بدون توجه به کمبود پول، ظاهر و یا ارتباطات اجتماعی همیشه با انرژی و اعتماد بنفس از خود پرتوافکنی میکنند. حتی بدبین ترین افراد نیز شیفتۀ شخصیت جالب اینگونه انسانها میشوند.

این افراد کسانی هستند که شما برای کمک و همکاری به آنها رجوع میکنید و همیشه میتوانید بر روی مشورت گرفتن از آنها حساب کنید.

شما هرگز نمیتوانید به اندازۀ کافی از اینگونه افراد استفاده ببرید و همیشه از خود میپرسید ” آنها چه چیزی دارند که من ندارم؟ چه چیزی آنها را اینگونه شکست ناپذیر ساخته است؟”

افراد شکست ناپذیر مدام به دنبال اعتبار گرفتن نیستند، زیرا به اندازۀ کافی اعتماد بنفس دارند تا آن اعتبار را در خود پیدا کنند. آنها روشها و عاداتی دارند و هرروز این عادات را برای حفظ این اعتماد بنفس دنبال میکنند.

از آنجائیکه شکست ناپذیر بودن نتیجۀ بخت و اقبال نیست میتوان عادات افراد شکست ناپذیر را مورد بررسی قرار داد تا متوجه شویم چه نکاتی در رفتار آنها وجود دارد تا بتوانیم از آنها به نفع خودمان استفاده کنیم.

چه با یک مشتری و چه با یک پیش خدمتِ رستوران افراد شکست ناپذیر بصورت یک عادت همیشگی با احترام و ادب برخورد میکنند. دلیل اینکه آنها با همه با احترام رفتار میکنند این است که آنها خود را از دیگران بهتر نمیبینند و بر این باور هستند که همۀ افراد میتوانند در شرایط بهتر به اوج توانایی خود دست پیدا کنند. همچنین آنها دوست ندارند که در حال رفتار نامناسب با کسی دیده شوند.

 

قانون طلایی میگوید: با دیگران به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید آنها با شما آنگونه رفتار کنند. این قانون دارای یک نقصِ مهلک است. این قانون تصوّر میکند همه دوست دارند که با آنها به یک شکل برخورد شود. این قانون این اصل را نادیده میگیرد که افراد تحت تأثیر چیزهایی بسیار متفاوتی هستند و به همین مبنا انگیزه های مختلفی نیز دارند. بعضی ها محبوبیت اجتماعی را دوست دارند و برخی هم دوست دارند فقط مورد توجه باشند.

قانون پلاتینیوم میگوید: با هرکسی آنگونه که دوست دارد برخورد کنید. در این قانون این نقص تصحیح شده است. افراد شکست ناپذیر در خواندنِ افراد دیگر بسیار متبحر هستند و میتوانند رفتارشان را به گونه ای تغییر دهند که دیگران احساس راحتی کنند.

 

صحبت های کوتاه و یا کوچک باعث جلوگیری از بوجود آمدن ارتباط احساسی بین افراد میشود. زمانی که شما بصورت ماشینی به کسی نزدیک میشوید و صحبت کوتاهی میکنید ذهن آنها را بصورت ناخودآگاه در حالت تدافعی قرار میدهید. این حالت نمیگذارد یک ارتباط واقعی تولید شود. افراد شکست ناپذیر ارتباطاتی عمیقی حتی در گفتگوهای کوتاهشان با دیگران بر قرار میکنند. علاقۀ خالص آنها به دیگران به آنها کمک میکند تا بتوانند سئوالات خوبی بپرسند و ارتباط مناسبی با قسمتی از زندگی مخاطب خود برقرار سازند.

 

افراد شکست ناپذیر علاقه ای انسانی و معتبر به افرادی که دور و بر آنها هستند دارند. در نتیجه زمان زیادی را صرف فکر کردن دربارۀ خودشان نمیکنند. آنها درگیر این نیستند که دیگران چقدر آنها را دوست دارند زیرا بیشتر تمرکزشان به دوست داشتن دیگران است.

برای اینکه این عادت برای شما نیز کارکرد داشته باشد تلفن همراه خود را به زمین بگذارید و تمرکزتان را بر روی افراد دور و بر خود ببرید. دربارۀ آنچه میگویند فکر کنید و به احساسات آنها اهمیّت دهید. وقتی کسی چیزی دربارۀ خود به شما میگوید با سئوالهایی با پایان باز به آنها نشان دهید که این مسئله برای شما نیز اهمیّت دارد.

 

افراد شکست ناپذیر هرگز سعی نمیکنند که با تعریف کردن داستان دربارۀ اینکه چقدر آنها معتبر یا باهوش هستند وقت خود و دیگران بگیرند. آنها اصراری بر لاف زدن ندارند و زمانیکه لاف میشنوند مقاومتی نمیکنند.

 

آنها با فضل و وقار موضوعات چالش برانگیز را مدیریت میکنند. آنها از اینکه نظرات خود را بگویند احساس کوچک شدن نمیکنند ولی این مسئله را روشن میکنند که اینها فقط نظرات آنها هستند نه حقیقت. چه صحبت دربارۀ گرم شدن کرۀ زمین، سیاست، کمبود غذا در مناطق محروم یا هر مبحث دیگری باشد، این افراد میدانند دیگران ممکن است به اندازۀ آنها باهوش باشند و آنها نیز میتوانند درک متفاوتی از مسائل مختلف داشته باشند.

 

همانگونه که از نام آنها برمی آید آنها شکست ناپذیر هستند. هیچکسی مجبور نیست که انرژی بسوزاند و سعی کند یک حدس را در لباس یک حقیقت جلوه دهد. آنها اینکار را انجام نمیدهند زیرا در آن فایده ای نمیبینند.

افراد به سمت انسانهای معتبر و موثق گرایش دارند زیرا میدانند میتوانند به آنها و به گفته هایشان اعتماد کنند.

 

افراد قابل اعتماد افرادی شکست ناپذیر هستند. آنها بسیار ساده و آسان همان راهی را میروند که دربارۀ آن صحبت میکنند. قابل اعتماد بودن یک مفهوم ساده است ولی گاهی در اجرا مشکل میشود. برای اینکه بدانید آنها چگونه این خصوصیت خود را نشان میدهند باید بگوییم که هرگز دربارۀ دیگران چیزی بد نمیگویند و همیشه کار صحیح را انجام میدهند حتی اگر این کار برایشان دردناک باشد.

 

 

در صورتی که افراد دور و بر شما از آن دسته باشند که تنها به گذشته فکر می‌کنند و در گذشته مانده‌اند، خیلی سخت می‌توانید در زندگی خود پیشرفت کنید. اما در غیر این صورت شما همواره فرصت این را دارید که با اطرافیان خود میل به آینده داشته باشید و کارهای خلاق انجام دهید.

برای اینکه فردی توقف ناپذیر باشید نیاز به این دارید که درگیر مسائل روحی غیر ضروری یا مشکلات احساسی نشوید. شما باید تلاش کنید تا دیگران را ببخشید. با این وجود، بخشش به این معنی نیست که مشکل به وجود آمده را فراموش کنید. همچنین به این معنی نیست که در صورت تکرار اشتباهات با همان افراد مسیر را ادامه بدهید.

تحقیقات روانشناسانه بسیاری نشان می‌دهند که اهداف کوتاه مدت به شدت به افراد در مسیر رسیدن به موفقیت انگیزه دهنده هستند. اهداف کوتاه مدت شما می‌توانند به دو صورت نتیجه محور و فرآیند محور تنظیم شوند. مثلا شما می‌توانید تعیین کنید که روزانه ۵۰۰ کلمه بنویسید و همچنین می‌توانید زمانی دقیق را برای نتیجه گیری مشخص کنید. اهداف شما باید با توجه به نتایجی که می‌خواهید تعیین شوند. البته با این وجود باید سعی کنید تا اهداف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا انگیزه بیشتر برای کسب موفقیت تحصیلی داشته باشید.

نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد من نظر ذخیره کنید.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

همراه ما باشید و به آموزه ها، سخنان و تکنیک هایی که در اختیار شما میگذاریم عمل کنید، به شما اطمینان میدهیم موفقیت و ثروت کمترین چیزی خواهد بود که بدست می آورید. با ما زندگی را با نگاهی کاملا متفاوت خواهید دید، شما لایق همه ی خوبی های عالم هستید.

تلفن همراه: 09129401759

ایمیل: ارتباط با مدیریت

وبسایت:
donyayeservat.com

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.”تیم طراحی وبسایت و اپلیکیشن موبایل اپ سایت ساز”

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

در این مقاله متوجه می شویم در هر زمینه ای از زندگی چگونه شکست ناپذیر باشیم ؟ و چگونه در تمام مدت زندگی خود شکست ناپذیر بوده ایم اما خودمان این را نمی دانستیم !

من یک برنده هستم . شما هم یک برنده هستید . تمام انسانهای روی کره زمین برنده هستند !

فکر می کنید حرفهایم مزخرف است ؟ یا فکر می کنید می خواهم فقط با گفتن جمله تاکیدیِ من یک برنده هستم سر شما را گرم کنم ؟

نه به هیچ وجه این طور نیست بلکه می خواهم از چیز دیگری برای شما بگویم ذهن ما فقط برای برنده شدن طراحی شده و به گونه ای کار می کند تا شما را به تمام باورهایتان برساند .هر آنچه که شما به آن باور داشته باشید به آن می رسید .

قبلا به شما گفتم که شما یک برنده هستید ؟ به شما گفتم هر چه که باور داشته باشید همان می شود ؟ نکته همین جاست “فاصله بین باور ما و آنچه که می خواهیم “!

بسیاری از اوقات بین آنچه که در ظاهر می خواهیم و آنچه که واقعا می خواهیم تفاوت زیادی وجود دارد. در واقع همین تفاوت و همین فاصله است که شکست نام می گیرد !

ما می خواهیم یک زندگی عاشقانه داشته باشیم اما در درونمان می خواهیم ثابت کنیم مردها غیر قابل اعتمادند ! می خواهیم به عشقمان برسیم اما عمیقا فکر می کنیم زنها به فکر سو استفاده از مردها هستند . می خواهیم با همسرمان راحت حرف بزنیم و خواسته ی خود را بگوییم اما همیشه فکر می کنیم من اشتباه می کنم ! می خواهیم ثروتمند باشیم اما باور داریم پول در آوردن سخت است . می خواهیم مدیر شویم اما باور داریم  به عنوان یک زن نمی توانیم میان مردها قد علم کنیم .

همه ی ما نام ضمیر ناخودآگاه را شنیده ایم و می دانیم روی زندگی ما تاثیر می گذارد . طبق تحقیقاتی که دکتر بروس لیپتون دانشمند حوزه ی سلولهای بنیادی انجام داد حدود 95% کارهایی که در طول روز انجام می دهیم تحت تاثیر ضمیر ناخودآگاه است.  و ما فقط  پنج درصد از اعمال خود را به شکل آگاهانه انجام می دهیم . به نظر شما آیا  پنج درصدِ ارادی  در شکست و موفقیت ما تاثیر بیشتری می گذارند یا نود و پنج درصدِ غیر ارادی ؟

ما به شکل ذاتی برای برنده شدن و موفق شدن در هر آنچه که به آن باور داریم آفریده شده ایم  .

اگر شما به شکل آگاهانه  خواهان رابطه ای عاشقانه هستید اما به شکل ناآگاهانه در پی خراب کردن روابط خود هستید ، حتما روابط خود را به سمت نابودی هدایت می کنید .

اگر به شکل آگاهانه خواهان ثروت و شوکت باشید اما  ناخودآگاه برای شکست برنامه ریزی کند حتما شکست خواهید خورد .

در واقع ذهن شما و ضمیر ناخودآگاه شما ؛همیشه برنده می شوند .

اگر پدر شما همیشه با حقوق آب باریکه ای ساخته است و در ذهن شما امنیت یعنی حقوقِ ثابت هر ماه چگونه می توانید کارآفرین شوید و احساس امنیت هم داشته باشید ؟

اگر مادر شما همیشه از پدرتان کتک خورده است و در ذهن شما مرد یعنی موجودی قلدر ، چگونه می توانید همسری انتخاب کنید که کنارش بیاسایید ؟

اگر خواهری داشته اید که همیشه به شما زور می گفته و شما احساس بی پناهی می کردید چگونه می توانید شریکی انتخاب کنید که به شما احساس عدم امنیت ندهد؟

اگر در خانواده ی شما همه چاق هستند و تصوری که در مورد خودتان دارید  انسانی با اضافه وزن است  . چگونه می توانید از قلمروی خودتان خارج شوید و تبدیل به انسانی با وزن نرمال شوید ؟

ما چگونه شکست ناپذیر باشیم وقتی قلمروهای ذهنی محدودی داریم ؟ انسان ها هم مانند حیوانات  در قلمروی خود احساس کفایت می کنند . و همیشه به قلمروی خود باز می گردند تا به خود ثابت کنند “من به اینجا تعلق دارم ”  هر چند که زجر بکشند .

چالشی که با آن مواجه هستید را در نظر بگیرید .ممکن است بخواهید وزن کم کنید ، ترفیع بگیرید ، ادامه تحصیل بدهید رابطه ی عاشقانه ای داشته باشید ، یا درآمد بیشتری به دست بیاورید .

به این فکر کنید که در حال اثبات چه چیزی هستید ؟ اثبات این که در ایران نمی شود پول درآورد؟ اثبات این که زنها قابل اطمینان نیستند ؟ اثبات این که مردها زورگو هستند ؟ اثبات این که وزن کم کردن سخت ترین کار دنیاست ؟ اثبات این که پدر و مادر شما به اندازه کافی خوب نبودند ؟

یا شاید چالش شما یک چالش کاملا متفاوت باشد . با خودتان فکر کنید می خواهید چه چیزی را ثابت کنید؟ در صدد اثبات چه زمینه ای در زندگیتان هستید .

به زمینه ی مشکلات خود نگاه کنید و ببینید ارتباط با  کدام یک از رویدادهای احساسی در زندگی شما دارد  ؟ شرایط و احساسی که در حال حاضر تجربه می کنید چیست ؟ حالا چشم های خود را ببندید و ببینید چه زمان دیگری در زندگی همین احساس و حالات را تجربه می کرده اید ؟ مثلا اگر احساس فقر و کمبود می کنید چشمهای خود را ببندید و ببینید در چه زمانهای دیگری همین حس را داشته اید .

اگر احساس عدم امنیت  می کنید ببینید آیا زمان دیگری هم این احساس را تجربه کرده اید ؟ آیا الگویی بین آنچه که در حال تجربه ی آن هستید ویکی از باورهای خود پیدا می کنید ؟ آیا  متوجه شدید در چه زمینه ای در حال پیروزی هستید و الگوهای کهنه ی خود را پیدا کردید؟

شما وقتی می توانید شرایط فعلی خود را تغییر بدهید که بتوانید مسئولیت شرایط فعلی را قبول کنید می دانم که سخت است بپذیریم خود ما مسئول شکست های خود بوده ایم . سخت است بپذیریم ما برای برنده شدن در بازی ای که حتی از آن خبر نداشته ایم این چنین خودمان را آزار داده ایم .

اما قدم اول برای این که شکست ناپذیر باشیم این است که مسئولیت خود را در شرایط فعلی کاملا بپذیریم.  تا بتوانیم ضمیر ناخودآگاه خود را برای پیروزی آماده کنیم و از قلمروی فعلی خود خارج شویم .

 

 

 

محبوبه احمدی رشته دانشگاهیم نرم افزار بوده اما علاقه شخصیم رشد فردی مدیتیشن و حوزه روانشناسی است .

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

زندگی, مقالات, موفقیت, هدف

نظر دهید

برای اینکه بدانیم چگونه شکست ناپذیر باشیم باید به دست آوردن اعتماد به نفس از شکست، را بیاموزیم. همین‌طور یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

مثل خیلی از عادت‌های خوب، باید برای آن‌وقت بگذارید و آن را تمرین کنید. این موارد را از افرادی که شکست‌های زیاد خوردند، یاد بگیرید

هیچ راهی غیر از صحبت با خودتان برای روبرو شدن با ترس وجود ندارد.

شما باید از کارهای چالش‌برانگیز استقبال کنید تا اینکه یاد بگیرید شکست برای همیشه نیست.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

شکست عواقبی دارد، ولی اجازه ندهید دید شما را بد کند. یک‌قدم عقب بردارید و برای شکست ناپذیر بودن دوباره تلاش کنید.

 

ناراحتی‌ها و سختی‌ها را فردا، هفته بعد و سال بعد فراموش می‌کنید. زندگی شما ادامه دارد و اگر ارزش‌های خود را حفظ کنید و بدانید چه‌کاری مهم است، موانع را تحمل می‌کنید و قوی‌تر و شکست ناپذیر می‌شوید.

 

هیچ‌کس سراسر زندگی یا کارش بدون سختی نیست. افراد موفق می‌دانند چگونه با این مسائل مقابله کنند،  و شکست ناپذیر باشند پس چرا شما نمی‌دانید؟

این کاری است که هر وقت می‌خواهم انجام دهم به خودم گوشزد می‌کنم. این کار را بکنید و از آن درس بگیرید که دوباره چنین شکستی نخورید.

 

انتقاد با قضاوت برابر نیست

شما به کمی انتقاد احتیاج دارید. تا می‌توانید خود را کنار بگذارید و خودتان را قضاوت نکنید، بهتر است بتوانید بر کار خود تمرکز کنید.

 

هر چیزی مربوط به شما نیست

افرادی هستند که شما را به خاطر دلایل خودشان رد می‌کنند که دلایل آن‌ها از نظر شما بی‌اهمیت است. هرگز اجازه ندهید اعتماد به نفس شما پائین بیاید.

تمرکز کنید کار خود را درست انجام دهید و انتخاب‌های خوب داشته باشید. بگذارید تا جایی که می‌توانند قضاوت کنند.

 

زمان بهترین مربی است

زمان بیشتر و تجربیات بیشتر، پوست شما را کلفت‌تر و شکست ناپذیر می‌کند، برای اینکه شما یک الگو از اتفاقی که میفتد و اینکه چرا میفتد را دارید.

به من کمک کرد با موقعیت‌های متفاوت که به نظر خیلی ترسناک می‌آمدند، روبرو شوم.

 

رد شدن یک ابزار قوی است

آیا تا حالا به داستان‌های دیگران راجع به غلبه بر سختی‌ها دقت کرده‌اید؟ اکثر این داستان‌ها امکان دارد برای اینکه سختی و رد شدن آدم را قوی‌تر می‌کند.

سختی‌ها ابزارهای قوی برای کسانی هستند که می‌خواهد بهتر شود و در هر بخش از زندگی‌اش پیشرفت کند. رد شدن را به‌عنوان یک ابزار و چیزی ارزشمند برای موفقیت ببینید.

 

تمرین واقعیت می‌آورد

گاهی اوقات سخت است که قوی و محکم با مشکلات روبرو شد. بهترین چیز این است که اعتماد به نفس خود را به دست آورید و هر کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید، اگر واقعاً در مورد آن فکر می‌کنید و وانمود نمی‌کنید.

شما تمرین به عادت‌های خوب می‌کنید. به‌راحتی، اگر طولانی‌مدت تمرین کنید، می‌بینید که در آن کار توانا شده‌اید.

 

صداقت به الآن ضربه می‌زند و به فردا کمک می‌کند

آموزش برای هر چیزی ارزشمند است. تجربه یک‌راه سریع برای ایمن کردن شماست. اشتباهی که اکثر مردم می‌کنند این است که بعد شکست خود را پائین می‌آورند. یاد بگیرید به خود آرام ببخشید و انتقاد صادقانه و ارزشمند راه خوبی برای پیشرفت و شکست ناپذیر بودن است.

 

روابط کلید اصلی هستند

اطراف من افرادی هستند که به من توجه می‌کنند و من نیز به آن‌ها توجه می‌کنم. بهترین راه برای روبرو شدن با سختی‌ها این است بدانید افرادی هستند که شما را درک می‌کنند و شما را دوست دارند.

روابط کمک می‌کنند به موقعیت‌ها با چشم‌اندازهای جدید نگاه کنیم و هر موقعیتی را از نقطه مثبت آن ببینیم.

 

فروتنی قدرت است

کمک گرفتن از دیگران و مشارکت دیگران در گروه کمک می‌کند عقاید دیگران را خوب بشنوید و با دیگران انجام دهید.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

 

دانش چشم‌انداز شما را گسترش می‌دهد

کتاب‌های زیادی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم و شکست ناپذیر شویم.

برچسبچگونه شکست را بپذیریم چگونه شکست ناپذیر باشیم شکست شکست خوردن در زندگی شکست ناپذیر شکست ناپذیر باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

آیا معتقدید اهدافتان غیر ممکن هستند؟

اجازه دهید با یکدیگر صادق باشیم. زندگی سخت است، گاهی اوقات شما بهترین تلاش خود را انجام می دهید و بازهم نمی توانید به خواسته هایتان برسید. درست مثل Stallone که در فیلم راکی می گوید: ” دنیا تشکیل شده از طلوع خورشید و رنگین کمان نیست، دنیا بسیار کثیف و پست است”

همه این ها واقعیت هایی هستند که قابل انکار نبوده و من آنها را تایید می کنم. من نویسنده ای نیستم که به شما بگویم با مثبت اندیشی همه چیز خوب پیش می رود و با این کار هم خودم و هم شما را فریب دهم، بلکه واقع بینانه در تلاش هستم تا شما را با واقعیت هایی که می دانم راهنمایی کنم.

فکر می کنم که همه ی ما موافق هستیم گاهی اوقات رسیدن به یک هدف خاص غیرممکن به نظر می رسد و بهترین راه حل برای فرد تسلیم شدن است.

فرض کنید شما به شدت می خواهید به چیزی برسید. باور می کنید که نمی توانید آن را به دست آورید و تصمیم می گیرید تسلیم شوید. فکر می کنید پس از تسلیم شدن زندگی تان چگونه خواهد بود؟ اجازه دهید این سناریو را با هم تجسم کنیم. (نگاه کنید به تسلیم شدن از موفقیت)

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

زندگی پس از تسلیم شدن

در ابتدا ممکن است کمی احساس راحتی کنید زیرا دیگر مجبور به سخت کوشی نیستید. در حقیقت ممکن است احساس کنید بار زیادی از دوش شما برداشته شده است.

با این وجود هنوز هم کمی با تسلیم شدن مشکل دارید. ذهن شما به شدت می خواست چیزی را که برایتان مهم بود به بدست آورید و حالا شما از رسیدن به آن دست کشیده اید.

در چنین مواردی، ذهن شما تلاش می کند بتوانید ثبات روانی و روحی خود را پس از دست کشیدن از خواسته ی مهم تان حفظ کنید.

در این مورد سناریو های مختلفی پیش می آید: ممکن است فکر کنید همه چیز شانسی پیش می رود، ممکن است باهوش تر باشید و این شکست را بخشی از سرنوشت خود در نظر بگیرید و ممکن است کاملا خودتان را گول بزنید و باور کنید هیچ وقت تمایلی برای رسیدن به این هدف نداشتید. (نگاه کنید به چرا من بدشانس هستم)

ذهن شما ممکن است هر روشی را برای اینکه بتوانید احساس بهتری داشته باشید انتخاب کند و همه ی این روش ها عملی خواهد بود اما تا زمانی چیزی باعث شود دوباره هدف خود را به یاد بیاورید و در آن زمان احساس ناراحتی، نارضایتی از زندگی، خلق خوی بد بدون این دلیل آن را بدانید و در نهایت افسردگی خواهید داشت.

سپس با یک روانشناس مشورت می کنید و او به شما می گوید که در ذهن شما اختلالاتی به وجود آمده است و به دارو نیاز دارید. شما استفاده از دارو را شروع به می کنید اما هیچ نتیجه ای نمی گیرید. (نگاه کنید به آیا داروهای ضد افسردگی موثرند)

بعد از مدتی برای بهتر شدن خلق و خوی خود به دنبال روش ها و راه حل های دیگری می روید. اگر به اندازه ی کافی قوی باشید، روش های سالم مانند یوگا، مثبت اندیشی و ورزش را انتخاب خواهید کرد، در حالی که اگر قوی نباشید به عادت های بد، سیگار کشیدن، مشروب خوردن یا حتی استفاده از مواد مخدر روی می آورید.

و مهم نیست که در مسیر مثبت یا در مسیر منفی قرار بگیرید، درد شما از بین نمی رود. احساس شکست می کنید، زندگی برایتان بی معنی خواهد شد، فکر می کنید خودتان را خوب نمی شناسید و ایده های منفی درباره زندگی خواهید داشت.

آیا می خواهید به این شکل زندگی کنید؟

آیا می خواهید اینگونه زندگی کنید؟

آیا این نوع زندگی کردن مورد قبول شما است؟

آیا می خواهید زندگی تان به این شکل ادامه پیدا کند و به پایان برسد؟

فرض کنید پیر شده اید و فرزندان و نوه هایی دارید. آنها از شما می خواهند داستان زندگی خود را برایشان تعریف کنید، آیا این داستانی است که بخواهید برای آن ها بگویید؟

من می دانم که رسیدن به اهداف غیر ممکن به نظر می رسد و به همین دلیل در ابتدای مقاله اشاره کردم زندگی آسان نیست، اما آیا واقعا می خواهید تسلیم شوید و به این شکل زندگی کنید؟

یا می خواهید مانند یک جنگجو زندگی کنید؟

یک جنگجو ممکن است در تمام نبردهایش پیروز نشود اما او همیشه سربلند خواهد بود، زیرا حتی اگر شکست بخورد، باور دارد که برای رسیدن به خواسته هایش به مبارزه ادامه می دهد.

آیا ممکن است که یک جنگجو نتواند به خواسته هایش برسد؟ بله ممکن است این اتفاق بیفتد

اما بین زندگی یک جنگجو و زندگی یک فرد شکست خورده که تفاوت زیادی وجود دارد.

بین زندگی با امید و باور به این که یک روز همه چیز بهتر می شود و زندگی با ترس و تصمیم به اینکه رویاهای خود را دنبال نکنید چون رسیدن به آن ها غیر ممکن است تفاوت زیادی وجود دارد. (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

شما می خواهید جزو کدام دسته باشید؟

می خواهید وقتی داستان زندگی خود را تعریف می کنید مردم چه نظری داشته باشند؟

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

شکست مقدمه پیروزی

ویژگی شخصیتی افراد موفق

از شکست تا موفقیت

چگونه شکست را بپذیریم

چگونه با شکست مقابله کنیم

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:چرا شکست می خوریم, شکست در کار

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

چگونه شکست نا پذیر شویم ؟

چگونه شکست نا پذیر شویم ؟

صفحه اصلی ذهن قدرتمند ذهن شکست ناپذیر!

در این مقاله انگیزشی می‌خواهیم درباره مفهومی به نام «ذهن شکست ناپذیر» صحبت کنیم. شما برای اینکه ذهنی شکست ناپذیر داشته باشید، باید آن را به درستی برنامه‌ریزی کنید. زمانی که ذهن را به درستی برنامه ریزی کنیم، غیر قابل توقف، نا محدود و شکست ناپذیر خواهیم شد!

شکست بخشی از پیروزی

والتر باند می‌گوید زمانی که 12 سال داشته، در حال بیس بال بازی کردن بوده که اولین توپ را اشتباه پرتاب کرده است. او برای اولین بار احساس شکست کرده بود. وقتی در حال بغض و گریه بود، پدرش از او عصبانی شد و گفت: «آیا سعی نکردی که توپ را خوب پرتاب کنی؟» والتر کوچک پاسخ داد: «سعی کردم پدر!» پدرش پرسید: «آیا تمام تلاشت را کردی؟» پاسخ داد: «بله پدر!» سپس پدرش گفت: «پس دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد!»

هرگز وقتی تمام تلاشتان را کردید، از خودتان عصبانی نباشید! حتی اگر احساس کردید که با شکست مواجه شده‌اید. ذهن خود را به این صورت برنامه ریزی کنید که باید همیشه روی هدفتان متمرکز باشید و در طول روز، فقط برای هدف خود تلاش کنید و بهترینِ خودتان را ارائه دهید. هر روز باید طوری برنامه ریزی کنید که با تمام توان‌تان تلاش کنید. زمانی که شکست می‌خورید، نا امید نشوید، بلند شوید و از نو شروع کنید.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

شکست در زندگی ما دو معنی دارد. گاهی اوقات شکست‌ها اتفاق می‌افتند تا ما بفهمیم که چه می‌خواهیم! شکست‌ها ما را بیدار می‌کنند. بزرگترین موفقیت‌ها از دلِ شکست‌ها اتفاق افتاده‌اند. همه تضادهایی که در زندگی‌مان به آن‌ها بر می‌خوریم، برای این هستند که نسبت به خواسته‌مان به شفافیت برسیم. زمانی که شما با چیزی روبرو می‌شوید که آن را نمی‌خواهید، تازه می‌فهمید که چه چیز را می‌خواهید!

گاهی اوقات، شکست‌ها برای این اتفاق می‌افتند که ما را از مسیر اشتباهی که در آن قرار داریم، آگاه کنند. در این صورت، شکست‌ها به ما می‌گویند که باید بیشتر روی خواسته‌مان تمرکز کنیم و مسیر را تغییر دهیم. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که هر چیزی که به ظاهر شکست تلقی می‌شود، تنها تلاش جهان هستی است که سعی دارد درسی ارزشمند به ما بیاموزد.

اگر درسی را که باید، از هر اتفاق نگیریم، آن اتفاق آنقدر تکرار می‌شود تا بالأخره بیدار شویم. بنابراین، اگر یک اتفاق یا شکست مشابه، به صورت پی در پی در زندگی شما اتفاق می‌افتد، بهتر است دقیق‌تر شوید و زندگی خود را بازنگری کنید و سعی کنید بفهمید که آن اتفاق چه پیامی برای شما دارد.

فردا که از خواب بیدار می‌شوید، مهم نیست در چه وضعیتی قرار دارید؛ فقط سعی کنید بهترین نسخه از خودتان را ارائه دهید. نگران مسائل پیش رو نباشید. چیزی به نام شکست را برای خود تعریف نکنید. هر اتفاقی که در زندگی می‌افتد، به نفع شماست؛ یا شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند، و یا برای رسیدن به خواسته‌تان، درسی آموزنده به شما می‌دهد.

ذهن انسان اگر رها شود، به مسیری می‌رود که خودش دلش می‌خواهد! بنابراین، شما نیازمند این هستید که هر روز ذهنتان را برنامه‌ریزی کنید. همواره باید افسار ذهنتان را در دست بگیرید تا کنترل زندگی‌تان در دستان شما باشد. برنامه ریزی ذهن، همواره باید اتفاق بیافتد و این برنامه ریزی، از طریق گوش دادن روزانه به فایل‌های صوتی انگیزشی، کتاب‌های مفید، شرکت در سمینارها و جمع‌آوری هر نوع اطلاعات و داده‌هایی که برای ذهن مفید است، می‌باشد. شما با کنترل ورودی‌های ذهنی خود، به راحتی می‌توانید آن را آنطور که می‌خواهید برنامه ریزی کنید.

به شما عمر محدودی هدیه داده شده است. در این جهان، بهترین نسخه از خودتان را به نمایش بگذارید؛ زیرا اگر بهترین باشید، هر روز پیشرفت خواهید کرد؛ در نتیجه، هر روز طلوعی تازه خواهد بود. گاهی به ظاهر شکست خواهید خورد، گاهی به ظاهر عقب خواهید ماند، اما نباید نا امید شوید؛

باید برخیزید و دوباره ذهنتان را برنامه ریزی کنید. اگر هر روز روی ذهنتان کار کنید، از لحاظ ذهنی شکست ناپذیر خواهید شد و می‌توانید هرچه می‌خواهید باشید، داشته باشید و انجام دهید… .

هر شکست مقدمه‌ی یک پیروزی است؛ جمله‌ای کلیشه‌ای که هر چند وقت یکبار آن را می‌شنویم! چه مربوط به خود و چه مربوط به اطرافیان…

موفقیت مسیری پر فراز و نشیب دارد که جای انگیزه در آن به شدت مشخص می‌شود. با شرکت در سمینارهای موفقیت تیم آکادمی بازار، موقفیت خود را دستیافتنی‌تر از قبل ببینید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شکست ناپذیر شویم
چگونه شکست ناپذیر شویم در حال زندگی کنید
“من نمی خواهم آینده را پیش بینی کنم و تنها می خواهم از خودم در زمان حال مراقبت کنم”
بهترین راه برای مقابله بر مقاومت های داخلی خود که باعث جلوگیری از عمل ، حرکت و پیشرفت ما می شوند ، زندگی کردن در زمان حال می باشد .
چرا شکست ناپذیر شویم اینگونه ؟ خب اگر در زمان حال زندگی کنیم و درباره کارهایی که در آینده ممکن است اتفاق بیوفتند و یا اتفاق نیوفتند نگران نباشیم می توانیم به کارهای فعلی خود برسیم و بیشتر روی آنها متمرکز شویم و آنها را به بهترین نحو مدیریت نماییم .
ما فقط یکی از مردمان کره زمین هستیم
“من اعلام می کنم که یک فرد معمولی هستم و مانند انسان ها اشتباه می کنم ولی تنها فرق من این است که اشتباهاتم را می پذیرم و به عقب برمی گردم”
این همچنین عاقلانه نیست که از دانش خود مطمئن باشیم چرا که لازم بذکر است که قوی بودن می تواند ضعیف بودن را نشان دهد و عاقل ترین فرد نیز می تواند اشتباه کند “
زمانی که شروع به ایده آل سازی خودتان با افراد اطراف خود می کنید ، سعی می کنید که خودتان را از آنها جدا نکنید و تماما در این فکر هستید که نباید آن شخص را از دست دهید و این چنین موقعیتی برای شما ایجاد نخواهد شد چرا که آنها بهتر از شما هستند . این تنها یک شکست ناپذیر بودن اشتباه است وآن فرد نیز همانند شما یک انسان است و می توانند تصمیم بگیرد ، فکر کند و بهترین موارد را انجام دهد .
بنابراین به خاطر داشته باشید که همه ما انسان هستیم و می توانیم در هر زمان ممکن و غیرممکن دچار اشتباهاتی شویم و بدانید تنها فرق انسان در این است که برخی فکر می کنند و به آن عمل می کنند و برخی دیگر نه فکر می کنند و نه عمل می کنند و گروه آخر تنها فکر می کنند و هیچ اقدامی برای انجام دادن آن نمی کنند .
7- مقاوم و شکست ناپذیر باشید “ابتدا متوجه نیستید و اطرافیانتان به شما می خندند و به مبارزه با شما می پردازند ولی تنها پیروز این مسابقه شما هستید”
با گذشت زمان مقاومت خود را نسبت به اطراف خود بیشتر و بیشتر نمایید گرچه ممکن است محیط اطراف شما نامناسب باشد . اگر مقاومت درونی نداشته باشید می تواند به راحتی شما را تخریب سازد و از پیشرفت و موفقیت شما جلوگیری کند .
شکست ناپذیر باشیم و کاری را که واقعا عاشق انجام دادنش هستید را پیدا کنید و انجام دهید . این کار می تواند علاقه و امید را درون شما زنده کند که در نهایت باعث موفقیت شما می شود . یکی دیگر از کارهایی که ماهاتما گاندی را توانست ماهاتما گاندی موفق و قوی تبدیل کند. https://ift.tt/2MdLrWL

اگر دوست داری که در تمامی کارهایی که انجام میدی فرد موفقی باشی و چیزی جز کامیابی و موفقیت رو تجربه نکنی، اولین گام برای رسیدن به چنین جایگاهی اینه که رویایی در سر داشته باشی… منظور من رویاهایی که در خواب میبینی نیست، اگرچه چنین رویاهایی هم خالی از لطف نیست، اما منظور من رویاهاییه که برای فرداهای زندگیت داری… تمامی آرزوها و رویاهایی که دوست داری اونها رو در زندگیت خلق کنی…

تا حالا شده بنشینی و مرد و مردونه با خودت فکر کنی که واقعا چقدر از صمیم قلب میخوای که زندگیت تغییر کنه و به زندگی ایده آلت نزدیک و نزدیک تر بشه؟

اگر تا حالا چنین کاری نکردی، لازمه که قبل از اینکه ادامه ی مقاله رو بخونی، همین حالا دست به کار بشی و در اولین فرصت این تمرین طلایی رو انجام بدی. اما اگر چنین کاری رو انجام دادی، اما نمی دونی که چگونه این زندگی رویایی رو خلق کنی و به چنین اهدافی دست پیدا کنی، با دقت ادامه ی مقاله رو مطالعه کن دوست خوبم.

باور کن که چنین چیزی ممکنه…

این اولین شرط لازم و ضروریه برای خلق آرزوها و رویاهاست! خیلی وقت ها، افراد به به آرزوها و اهدافی که دارن به دید مواردی نگاه میکنن که نمی تونن خلقش کنن یا نمی تونن بهش برسن. یعنی ثروت و رفاه و آرامش و سلامتی رو میخواد، اما میگه ای بابا… من که نمی تونم بهش برسم!!!

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟

اما می دونی حقیقت و قانون حاکم بر جهان چیه دوست من؟ اگر بتونی چیزی رو در ذهنت تجسم کنی و رویای چیزی رو در ذهنت داشته باشی، می تونی بهش برسی… می تونی انجامش بدی…

بله، ممکنه به تلاش فیزیکی هم نیاز داشته باشه و لازم باشه گام هایی رو برداری، مراحلی رو طی کنی و اقداماتی رو انجام بدی تا بهش برسی، اما شک نکن که دستیابی تو به اون هدف واقعا ممکن و شدنیه!

اولین و بزرگترین مانعی که همیشه مانع و سدی میشه جلوی رویاهای ما، معمولا خودمون هستیم… یادت باشه دوست من، اگر میخوای به اهدافی که داری برسی و خواسته ها، رویاها و آرزوهات رو دونه به دونه خلق کنی، باید این موانع رو از سر راه برداری. باید باور کنی که خلق هدفی که داری، دستیابی به چیزی که میخوای و تبدیل شدن به فردی که آرزوش رو داری واقعا ممکن و شدنیه.

گام های لازم برای خلق اهدافت رو بردار…

دوست من، باور کن که اصلا لازم نیست که کارهای سخت و عجیب و غریبی برای دستیابی به اهدافت برداری. کار رو برای خودت سخت نکن… تو می تونی یک سفر 1000 کیلومتری رو با برداشتن گام های کوچک برداری و تا زمانی که این گامها ادامه دار باشه، تو محکوم به رسیدنی… شک نکن!

اگر دوست داری که به آهنربای پول و ثروت تبدیل بشی و تمامی قرض ها و بدهی هات رو پرداخت کنی، اگر دوست داری یک زندگی شاد و مرفه و با کیفیت رو تجربه کنی، اگر دوست داری به هر اونچه که میخوای برسی و اهدافت رو خلق کنی، به برداشتن گام های کوچک اما مستمر و ادامه دار خیلی توجه کن دوست من.

به این گام های کوچک خیلی توجه کن… این گام ها رو بردار… اقدامات لازم رو انجام بده… هرچه که میخواد باشه، باشه…

بر ترس هات غلبه کن…

کار کردن بر روی ترس ها یک پروسه زمان بر و گاها پر زحمته. برای اینکه بتونی بر ترس از شکست غلبه کنی، باید این طرز فکر رو در خودت شکل بدی که که انگار به چیزی چسبیدی که در گذشته وجود داشته، دستت رو محکم مشت کردی و اونو گرفتی، اما وقتی که چشم هات رو باز میکنی، میبینی که واقعا چیزی توی دستت نیست، فقط توهم واهی بوده… پس رهاش کن… اجازه بده که این افکار از تو دور بشه…

این مبحث خیلی مفصل و طلانیه، اما دوست من صمیمانه ازت میخوام که به جنگ با ترس هات بری و هرکاری که لازمه رو انجام بدی تا بر تک تک این ترس ها غلبه کنی… اونوقته که میتونی حس کنی زندگی چقدر زیبا و جذابه!

و در آخر یادت باشه دوست من، موفقیت یک شبه به دست نمیاد، به زمان نیاز داره… اما بهت تضمیمن میدم که اگر وارد جاده ی موفقیت بشی و مسیرش رو ادامه بدی، حتما به مقصد خواهی رسید… این قانون کایناته. به خودت و توانایی هات ایمان داشته باش، گام های لازم برای خلق اهدافت رو بردار و شجاعانه بر ترس هایی که داری غلبه کن.

چگونه شکست ناپذیر شویم ؟
چگونه شکست ناپذیر شویم ؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *