تست روانشناسی رنگ کفش

 
helpkade
تست روانشناسی رنگ کفش
تست روانشناسی رنگ کفش

این چالش تشخیص رنگ جالب دوساله تو اینترنت به راه افتاده و اخیرا به ایران رسیده چون واقعا افراد مختلف رنگ کفش رو متفاوت می بینن!

شما رنگ رو چی میبینید؟ چرا بعضی ها متفاوت می بینن؟

اگه دوست دارید قبل از خوندن ادامه این مقاله در رای گیری تلگرامی ما در مورد یک لباس شرکت کنید که ببینید شما جزو کدوم گروه هستید. بعد ادامه مقاله رو بخونید:

رای گیری در مورد چالش مشابه در کانال تلگرام

حالا برگردیم به عکسی که در این مقاله صحبت می کنیم.تست روانشناسی رنگ کفش

چالش تشخیص رنگ کفش

هررنگی دیدید ، حالا مقاله رو بخونید که بدونید چرا!

مغز ما رنگ اجسام رو با توجه به اطراف تشخیص میده. رنگ نور محیط میتونه بر تشخیص رنگ موثر باشه. حتی پیش فرض هامون هم بر تشخیص رنگ اثر میذاره. یا اینکه مثلا دست رو چه رنگی ببینیم تاثیر داره بر تشخیص رنگ اجسام.

کسانی که تفسیر مغزشان این است که نور آبی در پس زمینه وجود داره، کفش رو صورتی با بند سفید میبینن. اگه مغز شمااین پیش فرض رو داشته باشه که «بند کفش ها سفید هستند» هم کفش رو صورتی خواهد دید!

کسانی که مغزشان رنگ پس زمینه را سفید تفسیر کرده باشه، کفش را طوسی خواهند دید. طوسی با حاشیه و بند های سبز.

بله! مغز ما کمتر ممکنه دورنگ ببینه کفش رو . یعنی یا طوسی – سبز میبینه و یا صورتی-سفید. اما ممکنه اگه وقت دیگه بهش نگاه کنید یا اگه رنگ پس زمینه گوشی یا نور محیط عوض بشه، رنگ دیگه رو هم ببینید!

جواب بله است! انتخاب رنگ در دندانپزشکی نکته مهمی هست. به همین دلیل برای انتخاب رنگ نور پردازی مطب باید تنظیم بشه، ترکیب چراغ های مطب باید تنظیم بشه و حتی انتخاب رنگ باید در نورد طبیعی هم چک بشه!

در انتخاب رنگ ما نظر همراهان بیمار و پرسنل مطب رو هم می پرسیم تا اطمینان حاصل بشه که تشخیص رنگ درست انجام شده باشه.

گذشته از بحث تشخیص رنگ، تلاش برای سفید تر دیده شدن دندان ها امروز یه چالش مهمه. سفید تر کردن دندان ها ممکنه حتی بعضی ها رو به سمت کار های خطرناکی سوق بده در حالیکه خیلی وقت ها فقط با اقداماتی ساده تر میشه کاری کرد رنگ دندون ها بهتر به نظر بیاد!

حالا بریم سراغ کشف حقیقت…

منبع اصلی این عکی معلوم نیست. اما گفته شده که شرکت تولید کننده این کفش رنگ طوسی-سبز رو تولید انبوه نمی کنه مگر اینکه سفارشی باشه! حالا واقعا چنین سفارشی بوده؟ یا فقط یه عکس با نورپردازی خاص این چالش رو پایه گذاری کرده؟

به هرحال فرقی نداره! شما نگران نباشید!

چه صورتی دیده باشید و چه طوسی، نگران کارکرد چشم و مغز خودتون نباشید.

البته ضرری نداره تست کوررنگی رو انجام بدید اما دلیل نداره دیدن صورتی یا طوسی در این کفش دلیل کوررنگی بوده باشه!

طوسی یا صورتی دیدن دلیل «دید بهتر» یا «دید برتر» نیست!

 

حالا که رسید به اینجا، شما این لباس رو چه رنگی دیده بودید؟ انتخابتون در رای گیری چی بود؟

چالش تشخیص رنگ این لباس

 10,883 بازدید از آغاز ,  4 بازدید در امروز

دکترگوگانی با انتخاب شعار زیر ارایه بهترین ها را سرلوحه کار خود قرار داده است:
ارتودنسی باید #درست_و_حسابی باشه!

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

سلام باید دید میزان این فرورفته شدن چقدر هست و آیا به ارتودنسی ارتباطی …

سلام اقای دکتر، من دو سال پیش ارتودنسی کردم که پارسال و وسط درمان دکتر …

از اشکالات این کامپوزیت میسه۱_ انحراف میدلاین ک خواستن درس کنن ولی نشد …

تراش دادن زیاد دندان ها در کامپوزیت باعث اسیب به بافت سطحی دندان میشه …

سلام …

وبسایت رسمی دکتر صابر سید گوگانی (متخصص ارتودنسی)

اگر خاطرتان باشد حدودا سه سال پیش انتشار تصویر مربوط به لباس راه راه که با دو ترکیب رنگی متفاوت دیده می شد در فضای مجازی خبر ساز شد؛ برخی آن را با ترکیب رنگی مشکی و آبی می دیدند و برخی با ترکیب سفید و طلایی.

حالا ظاهرا آن اتفاق مجددا در حال تکرار است اما اینبار حرف از یک جفت کفش کتانی به میان آمده که معمایی مشابه را در ذهن به وجود آورده: برخی این کفش را با ترکیب رنگی سفید و آبی می بینند و برخی دیگر باور دارند که این کفش با ترکیب رنگی صورتی و سفید مشاهده می شوند.

اما در مورد علت انتشار این تصویر هم باید بگوییم که یکی از کاربران فیسبوک به نام Nicole Coulthard تصویری از کفش های تازه دوستش را منتشر کرده و از مخاطبانش خواسته تا نظراتشان را در رابطه با رنگ آن اعلام کنند.

طبیعتا انتشار این تصویر مناقشه ای بزرگ را در مورد رنگ کفش ها در فضای مجازی به راه انداخت و خود نیکول نیز تایید کرد که بحث و اختلاف نظر زیادی در پست مربوط به تصویر منتشر شده به راه افتاده.تست روانشناسی رنگ کفش

در واقع اینطور به نظر می رسد که نیکول تصویر را در اختیار یکی از گروه های فیسبوک به نام Girlsmouth قرار داده که بالغ بر ۹۸ هزار عضو داشته و نظر اعضای گروه را درمورد رنگ کفش ها جویا شده. گفتنی است که تاکنون بیش از هزار کامنت یا نظر در پست مربوط به این کفش ها منتشر شده است.

اما در مورد این اختلاف نظر باید بگوییم که علت آن به سازوکار سلول های مخروطی و میله ای چشم برمی گردد که به ترتیب وظیفه تشخیص رنگ و سایه را بر عهده دارند و هر زمان که نور کافی در محیط نباشد عملکردشان دچار اختلال می گردد.

چنانچه علاقمند هستید بیشتر در مورد علت این پدیده بدانید توصیه می کنیم پستی که در مورد لباس راه راه خبرساز منتشر شده را از نظر بگذرانید.

شما این کفش را با کدام ترکیب رنگی می بینید؟

برای دانشجویان، دستیابی به یک حرفه شغلی مناسب از هرچیز دیگری مهم‌تر است و در این مقطع از زندگی، می‌توانید بی‌شمار دانشجو را بیایید که در کتابخانه‌ها غرق شده‌اند و دائما دست‌نوشته‌هایشان را بررسی می‌کنند تا برای آزمون‌هایی که قرار است نفس‌شان را بگیرد آماده شوند.ذهن دانشجویان پر شده با سوالاتی مانند اینکه چطور به… ادامه مطلب

«بادی»، اولین سگی که در آمریکا آزمایش کرونا آن مثبت اعلام شده بود، پس از سه ماه مبارزه با بیماری روز ۲۱ تیر ماه درگذشت.«Robert Mahoney»، صاحب این سگ چند ماه قبل به کرونا مبتلا شد و بیماری را به سگش انتقال داد. پزشکان نمی‌دانند این سگ به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ یا بیماری لنفوم… ادامه مطلب

استون هنج یکی از بناهای تاریخی مرموز دنیاست که در انگلستان قرار دارد. این بنای بسیار معروف که احتمالا تصاویرش را دیده اید از تعدادی خرسنگ سارسن (ماسه سنگ بزرگ) ساخته شده است که به شکل دروازه روی هم قرار داده شده اند. قرنهاست که دانشمندان در تلاشند بدانند این سنگ های بزرگ از کجا به این… ادامه مطلب

جدیدترین مریخ نورد ناسا به نام «استقامت» (Perseverance) عصر دیروز با موفقیت از ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و سفر تقریباً ۷ ماهه به مریخ را آغاز کرد. این ربات شش چرخ که تقریباً هم اندازه یک ماشین شاسی بلند است، پس از فرود خاک مریخ را به امید کشف گذشته مرموز این سیاره… ادامه مطلب

مطالعه جدید نشان می‌دهد بیماری شدید لثه و فقدان دندان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را افزایش دهد.محققان در تحقیقی که چندین سال طول کشید، ۸ هزار و ۲۷۵ مرد و زن با میانگین سن ۶۳ سال را مورد مطالعه قرار داده و پس از گذشت بیش از ۱۸ سال دریافتند که ۱۹… ادامه مطلب

بیل گیتس در مصاحبه ای که اخیرا با کانال CNBC انجام داد به تست های مختلف کرونا خرده گرفت و گفت اغلب این آزمایشات زباله ای بیش نیستند چون نتایج آنها خیلی دیر آماده می شود.مدیرعامل سابق و موسس مایکروسافت باور دارد که مردم باید زودتر به نتایج آزمایش خود دست پیدا کنند تا بتوانند… ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

© ۱۳۹۹

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

حتما این عکس را در فضای مجازی دیده‌اید. عده‌ای آن را خاکستری و سبز و بعضی هم سفید و صورتی می‌بینند. دلیل این تشخیص رنگ متفاوت در ویدیو توضیح داده شده است. ویدیو کوتاه و جالب را تماشا کنید و بگویید شما کفش را چه رنگی می‌بینید!

3
 + 

 = 
9

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

کالباسی و سفید

نقره ای می بینم



 

 

تست شخصیت شناسی – تا به حال شنیده اید که بتوان از روی کفش شخصیت یک نفر را روانشناسی کرد؟ شاید کمی عجیب به نظر برسد یا حتی بعضی ها بگویند که این موضوع مثل طالع بینی چندان قابل اطمینان نیست اما باور کنید تحقیقات علمی نشان داده اند که می توان از روی کفش افراد را روانشناسی کرد.تست روانشناسی رنگ کفش

 

کریستین کراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کانزاس، می گوید: «هیچ کسی شک ندارد که حالت چهره، سر و مدل موها می تواند خیلی چیزها درباره شخصیت فرد بگوید ولی درباره بعضی از انواع پوشاک مثل کفش ها نیز می توان چنین چیزی گفت.» او می گوید، تحقیقات نشان می دهد کفش های شما هر طور که باشند، می توان با نگاه کردن به آنها راجع به شخصیت تان تا حدی قضاوت کرد. روانشناسان دانشگاه کانزاس میگویند که مدل، قیمت، رنگ و شکل ظاهری کفش ها می تواند ویژگی های احساسی و شخصیتی افراد را نشان بدهد، پس همین الان به کفش های خود نگاه کنید. چه کفشی به پا دارید؟ کفش های تمیز واکس خورده؟ کفش های پاشنه بلند؟ کفش های قشنگ ولی کمی فرسوده؟

 

کفش شما نشان دهنده روحیه شماست

در جریان تحقیقات در کانزاس، ۶۳ دانشجو به ۲۰۸ جفت کفش نگاه کردند و خصوصیات صاحب آنها را حدس زدند. این افراد که کفش ها را مشاهده می کردند حدود ۹۰درصد خصوصیات شخصی صاحبان کفش ها را به درستی حدس زدند. صاحبان کفش ها که به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کرده بودند، قبلا پرسشنامه تست شخصیت را پر کرده و از آنها خواسته شده بود کفش هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می دهند به محققان تحویل بدهند.

 

از شرکت کنندگان خواسته شد به کفش ها نگاه کنند و جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی صاحب آنها را حدس بزنند. خصوصیات شخصیتی موردنظر عبارت بود از برون گرایی یا درون گرایی، محافظه کاری یا آزادی خواهی، ثبات احساسی، سازگاری و وجدان.از آنجایی که کفش ها مدل ها، برندها، ظاهر و کاربرد های متفاوتی دارند، می توانند حامل اطلاعاتی راجع به تفاوت های شخصی باشند. بعضی از این تفاوت ها بارز و مشخص هستند.

کراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کانزاس، می گوید اینکه فردی کفش فانتزی بپوشد یا راحتی یا رسمی همه می توانند وجهی از شخصیت او را نشان دهند، او در تحقیقات خود گروهی را مامور کرد که با آزمون های شخصیت شناسی بررسی کنند هر مدل کفش چه ویژگی های شخصیتیای را نشان می دهد و بعد یافته ها را مورد آزمایش قرار داد، بعضی از آنها کاملا دقیق بودند و بعضی چندان دقیق نبودند.

 

کفش ساقدار

آنهایی که سرد و بی احساس هستند

افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند معمولا روحیه سردی دارند و بیشتر درون گرا هستند و تمایل دارند از جامعه کناره گیری کنند و بیشتر منزوی باشند و حتی هیچ تلاشی نمی کنند که مورد قبول دیگران باشند یا حتی روحیه وظیفه شناسی از خود بروز دهند. ثبات عاطفی آنها کمتر است و روحیه ای تهاجمی دارند. دکتر کراندال می گوید: اگر فردی چنین کفشی بپوشد، یعنی دوست دارد بعضی از قوانین معمول را بشکند.

 

کفش مد روز

کار گروهی دوست ندارند

کاملا مشخص است افرادی که از کفش مد روز استفاده می کنند، درآمد نسبتا بالایی دارند، به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند و تا حدودی مغرور هستند. به طور کلی افراد این گروه در جمع کمتر پذیرفته می شوند و خودشان هم خیلی دوست ندارند در فعالیت های گروهی شرکت کنند ولی نباید از حق گذشت که احساس وظیفه شناسی بالایی دارند.

 

آرام و ساده

افرادی که از کفش های معمولی و نه چندان شیک استفاده می کنند، ویژگی شخصیتی متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند، معمولا از گروه سیاسی خاصی طرفداری نمی کنند و اصولا ویژگی شخصیتی متمایز و خاصی ندارند. آنها مانند پوشش خود، شخصیتی آرام و ساده دارند و سعی می کنند همه جا از خود شخصیت قابل قبولی ارائه دهند، بعید است افراد این گروه را با صندل های پاشنه دار ببینید.

 

کفش شاد و رنگی

آدم های فعال

افرادی که از کفش های رنگارنگ استفاده می کنند یعنی کفش هایی با رنگ های روشن و متفاوت که معمولا به عنوان اسنیکر شناخته می شوند، می پوشند معمولا ثبات احساسی بیشتری دارند و کمتر از دیگران خودشان را گرفتار استرس و اضطراب می کنند. این رنگارنگ پوش ها برون گرا و بسیار فعالند و تمایل دارند با مدل و رنگ کفش هایشان پیامی را به دیگران منتقل کنند، البته لزوما این پیام حقیقت ندارد. محققان تاکید می کنند که کفش شاد و رنگارنگ الزاما باعث شادی افراد نمی شود.

 

کفش با ظاهر ناراحت

از همه خونسردترند

کفش هایی که خیلی ناراحت به نظر می رسند مثل کفش هایی با پاشنه خیلی بلند و… معمولا توسط شخصیت های خیلی آرام و خونسرد پوشیده می شوند.

 

کفش قدیمی

وظیفه شناس اما سرد

افرادی که معمولا کفش های کهنه و قدیمی می پوشند، بسیار برون گرا هستند و از ثبات شخصیتی بالایی برخوردارند. این افراد تا زمانی که کفش شان نیاز به تعمیر پیدا نکند آن را از پا بیرون نمی آورند. به وظیفه شناسی این افراد می توانید اطمینان کنید اما کمی سردمزاج هستند. البته ویژگی های شخصیتی این گروه کمی متغیرتر از دیگر گروه هاست.

افرادی که روحیه ای نسبتا خشن دارند و خشونت ورزی را چیزی منفی نمی دانند: آنهایی که چکمه های کوتاه می پوشند.

 

آدم های سازگار که خود را با هر موقعیتی تطبیق می دهند: کفشی می پوشند که بتوان در جاهای مختلف از آن استفاده کرد. درواقع کفش های چندمنظوره می پوشند.

افراد آزاداندیش که چندان خود را درگیر مقررات و چارچوب ها نمی کنند: کفش ارزان قیمت می پوشند و خیلی از آن مراقبت و نگهداری نمی کنند.تست روانشناسی رنگ کفش

کسانی که نگران قضاوت دیگران و روابط انسانی خود هستند: کفش نو می پوشند و مدام مراقب آن هستند.

منبع: مجله ایده آل

راه های شناخت خود و دیگران

حل مشکلات زناشویی/دریافت نوبت مشاوره

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

تبادل پرسش و پاسخ های روانشناسی

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

تخفیف های داغ اجناس زنانه شیک و متنوع

جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگر سمت راست مغزتون فعال باشه کفش را ترکیب صورتی و سفید می بینید و اگر قسمت چپ فعال باشه ترکیب سبز و طوسی

✔شما کدوم رنگ رو می بینید ؟

تست روانشناسی رنگ کفش

سبز و طوسی 

خداییش کسی صورتی دید؟ 

الکی نگو 😐

منم سبز و طوسی. اصلا صورتی کجاشه؟؟

خانم ها اگه تو این روزا دنبال جایی میگردین 

که قدرتون بدونن و ازتون تشکر کنن و کلی جایزه بهتون بده به اینجا سربزنید

بله

تعداد کمی سفید صورتی میبینن

البته من به هاله های صورتی هم دیدم 

واقعیه 

فک کنم این دیگه بایدبیناییش وصل ب البالو گیلاس شده باشه سفیدصورتی ببینه ادم

الکیه

دختر خواهر من پزشکه و سفید صورتی دید اینو

مگه طرف کور رنگی داشته باشه صورتی و سفید ببینه گلم😐

اها ینی اونایی ک باهوشن سفیدصورتی میبینن    

من سبز و طوسی .ولی حاله های صورتی هم دیدم

تلقین کردی به خودت

به هر حال دو نفر تا الان سفید صورتی دیدنش 

میخوام ببینم چند نفر هستن توی این سایت

بیشتر قسمت جلوی کفش دیدی؟ 

منم هاله صورتی میبینم

آره دقیقا جلوی کفش

تست روانشناسی رنگ کفش

نمی دونم شاید 😁

هاله های صورتی نیست یکم جلوشو رنگ صورتی با فتوشاپ زدن که توهم بزنید 😐

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگر سمت راست مغزتون فعال باشه کفش را ترکیب صورتی و سفید می بینید و اگر قسمت چپ فعال باشه ترکیب سبز وطوسی…

تست روانشناسی رنگ کفش

فقط 32 هفته و 3 روز به تولد باقی مونده !

سبزو طوسی

حالا خوبه یا بده؟

سبز طوسی

سفید و سبز آبی 

بانوی اول شما باشید

طوسی سبز.

آبی طوسی

سرکاریم دوستان🌹🌹

فیروزه ای  و طوسی

فقط 32 هفته و 3 روز به تولد باقی مونده !

سبز و طوسی

یعنی هنوز همه سایت اینو ندیدن؟؟؟؟؟هر روز این تاپیک هس

اکه- از صبح هرجا میرم این کفشه هست-تو واتساپ تل و ……………………………

ول کنین تو روخدا

سبز طوسی

سمت چپو راستمون چ ربطی داره کور رنگ ک نیستیم آبی طوسیه

کسی هست صورتی ببینش اصلا؟

زیرش نوشته اگه سبز و طوسی میبینید چپ مغزید

نه عزیزم بعضیا سفید وصورتی میبینن

فقط 32 هفته و 3 روز به تولد باقی مونده !

پس چرا من از دیروزه صورتی سفید میبینم بخدا

من سفید صورتی میبینم

اره من سفید و صورتی میبینمش

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بیگ بنگ: آیا این لباس را دیده اید؟ بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این لباس ممکن است مشکی و آبی، یا سفید و طلایی باشد. دقیقا یک سال پیش، در اینترنت جنجالی برای این عکس وجود داشت. پس از انتشار این عکس، بحث هایی در پی این سوال غیر قابل انکار علمی شکل گرفت که چرا افراد مختلف رنگ این لباس را متفاوت می دیدند.

به گزارش بیگ بنگ، به نظر می رسید متخصصان جوابی برای این مسأله داشتند، اما در حقیقت، توهم در کار چشم و مغز دلیل اصلی این امر است. در واقع لایه ای از بافت در پشت چشم وجود دارد که آن را شبکیه چشم گویند و شامل سلول های گیرنده ی نور می شود. این گیرنده ها، پرتو های نور را به سیگنال های عصبی تبدیل می کنند که پس از آن توسط سلول های عصبی در داخل شبکیه چشم پردازش می شود و به مغز فرستاده می شود و به عنوان تصویر، تفسیر می شود.

دو نوع سلول گیرنده ی نور وجود دارد که به سلول های “استوانه ای”و سلول های “مخروطی”معروفند. سلول های استوانه ای مسئول دید جانبی در شب هستند و می توانند درخشندگی و سایه های خاکستری را تشخیص دهند. مخروطی های مسئول دید در روز و درک رنگ هستند. انسان ها تمرکز کمی روی سلول های گیرنده ی نور استوانه ای و تمرکز زیادی روی سلول های گیرنده ی نور مخروطی دارند، که در نتیجه نمی توانند دید خوبی در شب داشته باشند، اما نسبت به گربه ها رنگ ها را بهتر تشخیص می دهند!

سه نوع سلول گیرنده ی نور مخروطی داریم که هر کدام برای دریافت طول موج نور سبز، قرمز یا آبی تنظیم شده اند. هنگامی که نور به چشم ما می خورد، گیرنده های نور، رنگ ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که به مغز ارسال می شود. مغز ما رنگی را که می بینیم، با ترکیب سیگنال هایی که هر گیرنده ی نور ارسال می کند، تشخیص می دهد -مثل صفحه نمایش تلویزیون که از میلیون ها پیکسل رنگی مختلفِ تصاویر را می سازد. ذاتا، به وضوح لباس آبی و مشکی است. به نظر می رسد نور تصویر، که ته رنگ آبی دارد، علت انحراف ِ مغز افراد است و باعث می شود بخش ِ آبی، سفید و بخش مشکی، طلایی به نظر برسد.

“سیدر راینر” دانشيار روانشناسی در دانشگاه راندالف-میکان توضیح داد که تفاوت در ادراک رنگ ها احتمالا به این بر میگردد که مغز ما چگونه “مقدار نوری که به شبکیه ی چشم می رسد”، را تفسیر می کند. وی گفت: « بعضی از مردم نتیجه می گیرند که مقدار روشنایی لباس در آبی و مشکی متعادل است (یا بازتاب کمی دارد)، بقیه ی مردم نتیجه می گیرند که روی سفید/طلایی لباس، روشنایی کمی وجود دارد (در سایه است، اما بازتاب زیادی دارد).» به بیانی دیگر، حساسیت فردی ما به نور پس زمینه آبی رنگ از عکس، در اینکه ما چگونه شی در تصویر‌ را ببینیم تغییر ایجاد می‌کند.تست روانشناسی رنگ کفش

“بیول کانوی” عصب شناس دانشگاه ولسلی گفت: « اتفاقی که اینجا رخ می دهد، دستگاه بینایی شما است که دارد این چیز را تماشا می‌کند و شما تلاش می کنید تا تمایل رنگی خود از روشنایی روز را کنار بگذارید. مردم یا از قسمت آبی رنگ، صرف نظر می‌کنند که در این صورت نمی توانند رنگ سفید و طلایی را ببینند، یا از قسمت طلایی صرف نظر می‌کنند که در این صورت آنها قادر به دیدن آبی و مشکی نیستند.»

 پروفسور آندره استوکمن محقق چشم از دانشگاه لندن، این دیاگرام را به منظور خلق دوباره ی اثر لباس، تهیه کرده است. نوارهای آبی در بالا، وسط و پایین دیاگرام یکسان هستند، اما هر چه که پایین تر می‌روید، تیره تر به نظر می آیند. تجزیه و تحلیل وی از اتفاقی که رخ می دهد به شرح زیر است: اگر شما به قسمت پایین تصویر نگاه کنید، ظاهر کلی پس زمینه ی درجه بندی شده (که خطوط از نارنجی به قهوه ای و به مشکی هستند) نسبت به قسمت بالای تصویر، تیره تر به نظر می‌رسند.

وقتی مستقیم به هر بخش از تصویر نگاه می‌کنید، دورتر به نظر می رسند؛ در این حالت درک رنگ بهتری از خطوط (نارنجی به قهوه ای-آبی) دارید (زیرا توانایی شما برای دیدن جزئیات رنگی خوب، به سرعت از مرکز دید خارج می‌شود). سیستم بینایی، رنگ پس زمینه را از جایی که شما کل پس زمینه را می بینید، پر می‌کند (در این مورد فرض می‌شود که پشت خطوط، آبی می باشد). وقتی شما مستقیم به قسمت بالای تصویر نگاه می‌کنید، خطوط رنگی را نارنجی-آبی می‌بینید، بنابراین سیستم بینایی تمایل دارد که پس زمینه را با نارنجی بیشتری پر کند. وقتی مستقیم به قسمت پایین تصویر نگاه می‌کنید، سیستم بینایی نمی‌تواند به خوبی ِ بالا، خطوط رنگی نارنجی-آبی را درک کند، اما خطوط قهوه ای/مشکی پایین را می‌تواند درک کند، بنابراین رنگ تیره تر قهوه ای/مشکی، تمایل به پر کردن خطوط را دارند.

ترجمه: محمد ناطقی / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: techinsider.io

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عجب، اقا دیگه درصد رنگی فتوشاپ که مشکلی نداره. درصد رنگی به سفید و طلایی نزدیکتره، من تست کردم.

من قهوه ای و بنفش میبینم
😀

احتمالا مانیتورت خرابه D:

عاقا ببخشید جسارت می کنم ولی شما کور رنگی نداری؟

اصل مطلب یعنی دو پاراگراف آخر رو اصلا نفهمیدم . لطفا یکی واضح تر بگه چی شد.

اصن کلن مغز همه برا خودش کار میکنه.
با توصیف دو دوست بالا…

تشکر از سایتتون

من ااز بالا تا پایین زمینه روآبی دیدم و از بالا تا پایین طلاییو قهوه ایی سوخته و مشکی
گاهی هم مثل رعد و برق تمام خطوط آبی سفید میشدن
اینیعنی چی

خیلی جالب بود ولی من لباس رو آبی و طلایی میبینم
نه آبی و مشکی یا سفید و طلایی ?

منم همینطور

چرا من یک بار سفید طلایی دیدم و یک بار ابی مشکی همزمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منم همینطور??

چون ادراک زنگ بسیار بالایی دارید نقاش خوبی می شید
منم همین طور دیدم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/bartarinha.ir/loader.js” ; head.appendChild(script);

تست روانشناسی رنگ کفش
تست روانشناسی رنگ کفش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *