چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

 
helpkade
چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره
چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

اطلاع از وضعیت حافظه موبایل‌ها و تبلت‌های اندرویدی و اینکه چه فایل‌هایی بیشترین حجم را از حافظه دستگاه شما اشغال کرده‌اند بسیار مهم است. چرا که پس از مدتی از استفاده و نصب برنامه‌های مختلف، روزی در یک شرایط خاص مثل عکاسی متوجه خواهید شد که فضای خالی حافظه موبایل شما رو به اتمام است. پس بهتر است پیش از گرفتاری در همچین شرایطی دست به کار شوید و حافظه موبایل خود را بررسی کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرکت تعمیرات موبایل

1. به تنظیمات موبایل اندرویدی خود بروید.

چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

2. وارد بخش Storage یا “حافظه” شوید.

3. در این صفحه می‌توانید اطلاعات کاملی از وضعیت حافظه موبایل اندرویدی خود را بدست بیاورید. در بخش بالایی صفحه، حافظه داخلی موبایل شما به شکل یک نوار نمایش داده شده که بخش‌های رنگی، فضای اشغال شده و بخش سفید رنگ فضای آزاد آن را نشان می‌دهند. در پایین نوار نیز میزان حافظه کل، و فضای اشغال شده آن نوشته شده است (Total Space).

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

• در اندروید می‌توان حافظه اشغال شده را به تفکیک نوع فایل‌ها نیز بررسی کرد. همانطور که در تصویر می‌بینید، پایینتر از نوار وضعیت حافظه، می‌توان مشاهده کرد که چه مقدار از حافظه داخلی توسط برنامه‌ها، فایل‌های صوتی،تصاویر و ویدیو‌ها، دانلودها و فایل‌های متفرقه اشغال شده است. این بخش‌ها با رنگ‌های متفاوتی نمایش داده می‌شوند تا در نوار بالای صفحه بهتر بتوانید ببینید چه مقدار از حافظه موبایل اندرویدی شما توسط چه نوع فایل‌هایی اشغال شده است.

• شما می‌توانید با لمس هر بخش به مدیریت آن بپردازید. برای مثال با لمس Apps که مربوط به بازی و برنامه‌ها است، به مدیریت کننده برنامه‌ها هدایت خواهید شد که به شما امکان حذف آن‌ها را می‌دهد.

• در صورتی که در موبایل اندرویدی خود از کارت حافظه جانبی نیز استفاده می‌کنید در انتهای همین صفحه می‌توانید وضعیت کارت حافظه خود را نیز مشاهده کنید.

قطعات گوشی A60

خرید قطعه موبایل

قطعات سامسونگ A20

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

سلام من یه فایل دانلود کردم الان پاکش کردم وقتی پاک کردم هیچی از حافظه داخلی گوشیم پاک نشد این فایل ۱ گیگ بود همه جا رو گشتم ولی مشکل رو پیدا نکردم

در تنضیمات گوشی من حافظه وجود ندارد

در تنضیمات گوشی من حافظه ندارد

سلام من گوشیم ردمی نوت ۸ هست و حافظه ۶۴گیگ ومن ۸۵۰مگ در دسترسم هست باید چی کار کنم که بتونم از کل حافظه استفاده کنم

سلام
گوشی من نوت ۸ و حافظه اش ۶۴ گیگ هست بنا به اطلاعاتی که روی کارتن گوشی نوشته ولی کلا ۱۶ گیگ برای من میاره یعنی تو تنظیمات گوشی اصلا ۶۴ گیگ نوشته نشده.چطور میتونم بقیه حافظه رو بیارم؟

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

دوستانی که تبلت سرفیس پرو مایکروسافت نسخه ۶۴ گیگابایتی رو خریده باشن می دونن که فقط حدود ۲۳ گیگ فضای خالی در اختیار دارن یعنی حافظه واقعی فقط ۳۶ درصد از فضای تئوری و تبلیغ شده توسط مایکروسافت هست . البته این مسئله نه تنها در مایکروسافت که در تمام شرکت ها همینه چون ماهیت حافظه گوشی یا تبلت اینجوریه که بخشی از اون اختصاص پیدا می کنه به سیستم عامل و نرم افزارهای از پیش نصب شده .

اسم این نرم افزارهای از پیش نصب شده و ناخواسته توسط مشتری ، نفخ افزار یا Bloatware هست که در بیشتر مواقع اجازه حذف اونها توسط مشتری داده نمیشه و مشتری باید همیشه با اون برنامه ها سر و کله بزنه . در مورد گوشی گلکسی اس ۴ هم خیلی ها شکایت دارن که چرا فقط حدود ۵۴ درصد از ۱۶ گیگ قابل استفاده هست یعنی حافظه واقعی گوشی گلکسی اس ۴ حدود ۸.۵۶ گیگ هست . سامسونگ تو جواب به این سوال گفته که حافظه واقعی گوشی گلکسی اس ۳ از  حافظه واقعی گوشی گلکسی اس ۴ بیشتر بود چون یه نسل قبل تر بوده و برنامه ها گرافیک کمتری داشتن ، سیستم عامل قدیمی تر بوده . ضمنا رزولوشن تصویر صفحه نمایش گوشی گلکسی اس ۴ بیشتره و قابلیت های جدید و قوی تری بهش اضافه شده ، ما ( سامسونگ ) اسلات کارت حافظه گذاشتیم تا مشتری ها بتونن حافظه گوشی رو ارتقا بدن .

معمولا در گوشی هایی که اجازه اضافه کردن کارت حافظه یا مایکرو اس دی MicroSD رو به مشتری نمیدن حافظه داخلی بیشتری رو در اختیار مصرف کننده قرار میدن مثل گوشی های آیفون ۵ اس و ۵ سی و همچنین نکسوس ۵ . اما در اکثر گوشی های اندرویدی اینجوری نیست . بهتره تصویر زیر رو ببینید تا اگه یکی از گوشی های زیر رو دارید یا می خواید بخرید بدونید که حافظه واقعی شون چقدره .

حافظه واقعی گوشی های ۱۶ گیگی

حافظه واقعی گوشی شما چقدره ؟ تو قسمت نظرات بگید .چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سوال امنیتی *
شش
 + 

 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

من گوشی جی پلاس t10 با 16 گیگابایت حافظه دارم که فقط 10.32 گیگش در دسترسه.

سلام
گوشی من نوت ۸ و حافظه اش ۶۴ گیگه بنا به اطلاعاتی که روی کارتن گوشی نوشته شده.که از این ۶۴ گیگ فقط ۱۶ گیگ رو میاره یعنی اثری از اون ۶۴ گیگ اصلا نیست.راهی هست که بتونم مابقی رو بیارم؟ از این ۱۶ گیگ هم ۱۳ گیگ رو صرف برنامه ها کرده

سلام من گوشیم ایفون سیکسه ۱۶ گیگه و ۱۳.۴ گیگش رفته برای حافظه سیستم و من کمتر از سه گیگ حافظه دارم نمیدونم مشکلش چیه

C5 Pro 64GB – 52GB

سلام خسته نباشید در مورد سامسونگ j7 حافظه داخلی مفید چقدره اخه گوشی من فقط یک گیگ فضای خالی داره و بقیه در اختیار سیستم است و در دسترس نیست

سلام . ممنون از اطلاعات تون . حافظه داخلی گوشی من شونزده هست اما حدودا اندازه اس 4 یعنی هشت و نیم گیگ جا داره … کیفیت صفحه گوشیم بالا هست و اندروید شیش … لطفا راهنمایی کنید چرا انقد کمتره از چیزی که هست

سلام
احتمالا به خاطر برنامه های از پیش نصب شده باشه . باید بررسی بشه .

۲۴ و نیم گیگ خالی از ۳۲ گیگ گلکسی اس ۷

سلام سونی اولتر زد 11/4

از 8 گیگ فقط 3.9 گیگ!!!

فک کنم میشه 4.56 😀

دانلود فیلم

دانلود فیلم هندی جدید

خرید فالوور واقعی

خرید فالوور اینستاگرام

آخرین بروزرسانی در فوریه 18, 2018 توسط M.bagheri

وقتی یک گوشی جدید و فوق العاده ی اندروید می گیرید، احتمالا با خود می گویید که این گوشی حتما حافظه ی زیادی دارد و هیچوقت هم پر نمی شود.اما پس از چندماه با یک گوشی بی حافظه و سوالات بی پاسخ مواجه می شوید.نگران نباشید در این مطلب ما به شما می گوییم که حافظه ی شما از چه چیزهایی پر شده است. برای فهمیدن آن می توانید از ویژگی built-in یا برنامه های third-party استفاده کنید.به نظرمن آسان ترین و مستقیم ترین راه ها معمولا با استفاده از خود اندروید بدست می آیند. پس قبل از نشان دادن دیگر روش ها، از این راه ها شروع می کنیم.برخی چیزها ممکن است بسته به نوع دستگاه و نسخه ی اندروید آن متفاوت باشند.


برای دستیابی به محل قرارگیری حافظه در گوشی هایی با نسخه Stock اندروید(مانند گوشیNexus یاPixel) ابتدا صفحه ی اعلانات را پایین بکشید و آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید.(اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید نیازی به انجام دادن مرحله ی بعدی ندارید).

چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره


در این بخش صفحه را تا رسیدن به گزینه ی حافظه پایین کشیده سپس روی آن ضربه بزنید.


نسخهOreo جدیدترین سیستم عامل اندروید است و تغییرات بسیار خوبی برای استفاده از تنظیمات حافظه در آن اعمال شده است.به همین دلیل قصد داریم تا تفاوت ها را در اینجا بررسی کنیم. در نسخهNougat بسیاری از دسته های مستقیم و بدرد بخور مانند برنامه ها، تصاویر، ویدیوها و غیره دراختیار شما قرار دارند.روی یک دسته کلیک کرده و دقیقا با همان چیزی که انتظارش را دارید مواجه می شوید:مواردی که در توضیحات وجود دارند طبق حجم حافظه ای که استفاده کرده اند، دسته بندی شده اند.


اما در نسخه Oreo، گوگل روشی متفاوت را درپیش گرفته است که از همان روش دسته بندی استفاده می کند با این تفاوت که چیزها باهمدیگر دسته بندی شده اند. مثلا تصاویر و ویدویوها اکنون در یک دسته قرار دارند. اما گزینه های جدیدی نیز وجود دارند مثل بازی ها ، فیلم و یا تلویزیون.



به جای قرارگیری تمام برنامه ها زیر ورودیApps، حالا برنامه ها طبق دسته ای که در آن قرار دارند نمایش داده می شوند.بطور مثال تمام برنامه هایی که به تصاویر مربوط هستند_مانند برنامه های دوربین و ویرایش عکس_در زیر قسمت تصاویر و ویدیوها قرار می گیرند.همین روال برای موزیک و صدا، فیلم و تلویزیون و غیره نیز وجود دارد. عادت کردن به این تغییرات برای کاربران قدیمی تر اندروید ممکن است کمی مشکل باشد.بجای اینکه خیلی راحت روی گزینه ی Apps کلیک کنید و فهرستی از تمام برنامه ها را ببینید، حالا مجبورید برای دسترسی به همان اطلاعات روی منوهای مختلف کلیک کنید.

اما در همین حال، من بیشتر این روش را می پسندم _گروه بندی برنامه ها به همراه فایل مشخصی که استفاده می کنند کاملا منطقی است. این روش همچنین به شما امکان دسترسی به برنامه های اضافی که نصب کرده بودید را نیزمی دهد_برنامه ها  بطور اساسی درحال پر کردن حجم حافظه هستند.  چراکه شما برای هر کاری تنها از یک برنامه استفاده می کنید. حتی اگر یک برنامه در هیچ دسته ای قرار نگرفته باشد، می توانید آن را در دسته “دیگر برنامه ها” پیدا کنید.



خب سامسونگ این کارها را در بخشی انجام میدهد که همیشه چیزها را در آن تغییرمیدهد.چون توانایی اش را دارد و منوی تنظیمات همیشه یکی ازپرکاربردترین بخش ها است_همه چیز در آن هست من جمله حافظه.

نکته:ما از دستگاه گلکسیS8 با نسخهNougat استفاده میکنیم.چنانچه گوشی شما قدیمی تر است، عملکردهای آن کمی متفاوت هستند.

برای دسترسی به منوی تنظیمات ابتدا صفحه اعلانات را پایین بکشید و روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

دراین بخش روی گزینه ی منوی تعمیرات دستگاه کلیک کنید.

با اینکار دستگاه فورا شروع به اجرای چک لیست تعمیرات گوشی می کند اما مطمئما می توانید این روند را لغو کنید_تنها روی گزینه ی حافظه در پایین ضربه بزنید.

دراینجا دسته های ساده ای مانند اسناد، تصاویر، صدا، ویدیوها و برنامه ها را می بینید. می توانید روی هر ورودی کلیک کرده و حجم حافظه ی مصرفی توسط هریک از زیرمجموعه های آن را مشاهده کنید.

خبر بد این است که هیچ امکانات دسته بندی در آن وجود ندارد. پس شما نمی توانید برنامه ای را که بیشترین حجم مصرفی را داشته ببینید.تنها باید با پایین کشیدن صفحه و دیدن تمام برنامه ها بفهمید که کدامشان بیشترین مصرف را داشته و به یاد داشته باشید که کدام را باید لغونصب کنید.


چنانچه از خدماتی که در زمینه ی حافظه در نسخهStock اندروید وجود دارد ناراضی هستید، می توانید از تعداد برنامه هایی که در پلی استور قابل دانلود هستند برای انجام اینکار استفاده کنید.اما به نظر من مدیریت فایل گوگل که در پلی استور با نامFiles Go موجود است بهترین گزینه می باشد.این برنامه ابزاری عالی برای بررسی محل قرارگیری حافظه است_بخصوص اگر از دستگاه های سری گلکسی استفاده می کنید که امکان دسته بندی برنامه ها طبق حجم آن ها را ندارد، و یا اگر به تنظیمات جدیدOreo وارد نیستید.


این برنامه را نصب و اجرا کنید.باید به آن مجوز دسترسی به حافظه و کاربرد حافظه توسط برنامه ها را بدهید. به محض اجرا می توانید از خدماتش لذت ببرید. گذشته از رابط اصلی برنامه که برای پاکسازی حافظه بسیار کاربردی است و بحثی جداگانه لازم دارد، باید به دنبال بخش فایل ها باشید.روی آن کلیک کنید.

چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره



این بخش شما را بی مقدمه به هدفتان می رساند که دسته های مختلفِ طبقه بندی شده اند. روی هرکدام ضربه بزنید تا ببینید که در هردسته چه مواردی حافظه ی دستگاه شما را پر کرده اند. مهمترین مرحله: اگر می خواهید گزینه ها با حجمشان دسته بندی شوند، روی سه خط در بالای صفحه سمت راست کلیک کرده و گزینه ی ” دسته بندی طبق حجم” را انتخاب کنید.


حالا می توانید دقیقا مشاهده کنید که چه برنامه ای در هر دسته حافظه را پر کرده اند. این برنامه حتی به شما می گوید که از چه برنامه ای آخرین استفاده را داشته اید بدین ترتیب از برنامه های کم کاربرد باخبر می شوید. اکنون که می دانید چه مواردی حافظه دستگاهتان را پر کرده اند، می توانید براحتی از دستشان خلاص شوید. فایل هایی که احتیاج ندارید را پاک کنید، برنامه های غیرضروری را لغونصب کنید و غیره… .همانطور که احتمالا خودتان هم بهتر می دانید نسخه اندرویدOreo و دستگاه های سامسونگ هردو دارای گزینه ی پاکسازی فوری حافظه هستند_از آن برای خلاص شدن از شر برنامه هایی که نیاز ندارید استفاده کنید.



ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

اگر در آیفون خود با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شدید پیشنهاد می‌شود در تنظیمات گوشی مقدار حافظه موجود را چک کرده و داده‌ها و اطلاعات غیرضروری اپلیکیشن‌ها را حدف کنید.

آیا در آیفون خود با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شده‌اید؟ در حال حاضر با وجود دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که توانایی ثبت عکس‌های با کیفیت بالا و حتی ویدیوی‌های 4K را دارند، مشکل کمبود حافظه گوشی بسیار رایج است. با پلازامگ همراه باشید تا در ادامه نحوه چک کردن میزان حافظه ذخیره سازی موجود در آیفون را با هم بررسی کنیم.

متاسفانه آیفون‌ها از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند بنابراین کاربر قادر نخواهد بود که برای افزایش میزان حافظه گوشی از کارت‌های حافظه جانبی استفاده کنند. البته می‌توان با پرداخت 20 دلار از فلش مموری سن دیسک مدل iXpand برای آیفون و یا آیپد استفاده کرد اما این چیزی نیست که بتوان به صورت دائمی و برای همیشه از آن استفاده کرد.

در ادامه با هم مرور خواهیم کرد که چگونه به میزان حافظه آزاد موجود در آیفون پی برده و چگونه مقداری از حافظه اشغال شده را آزاد کنیم؟

 

چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

1- Settings را باز کنید.

2- در پایین صفحه، روی General ضربه بزنید.

3- گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید.

با ضربه زدن روی هر اپلیکیشن می‌توان فهمید که هر برنامه چه میزان از حافظه گوشی را اشغال کرده است.

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند سافاری به کاربر اجازه می‌دهند که مستقیما از تنظیمات گوشی داده‌ها را حذف کنند. برای باقی اپلیکیشن‌ها می‌بایست در خود اپلیکیشن موردنظر، داده‌های مربوط به آن را حذف کرد.

البته می‌توان برای بررسی ترفندهای مختلف جهت خالی کردن حافظه آیفون به اینجا و برای غیرفعال کردن و یا Offload کردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده به این قسمت مراجعه کنید.

پیشنهاد می‌شود برخی از اپلیکیشن‌ها را پاک کرده و مجددا آنها را نصب کنید. برای مثال اپلیکیشن فیسبوک در هنگام نصب تنها 115 مگابایت حجم دارد اما پس از گذشت مدتی حدود 575 مگابایت از حافظه گوشی را اشغال می‌کند.


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

اکثر موبایل هایی که سیستم عامل اندروید بر رویشان نصب هست دارای حافظه داخلی محدودی هستند و بعد از مدتی کاربر به مشکل میخورد. به این صورت که زیاد هستند اپلیکیشن هایی که فقط روی حافظه داخلی نصب میشوند و وقتی تعداد اپلیکیشن ها زیاد بشود عملا کاری نمیشه کرد با موبایلتان زیرا بعضی از برنامه ها Force Close می دهد چون هیچ حافظه ای برای قرار دادن فایل های موقتی وجود ندارد و حتا برای دریافت پیامک هم به مشکل می خورید. در این مطلب می خواهیم روش هایی را برای آزاد سازی فضای حافظه ی داخلی اندروید به شما آموزش دهیم.

در روش زیر می خواهیم طریقه ی انتقال برنامه از حافظه داخلی به حافظه خارجی و چگونگی پاک کردن فایل های Cache و Data را به شما آموزش دهیم.

بر روی Setting موبایلتون بروید و روی گزینه ی Applications کلیک نمایید:چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

سپس برای مدیریت برنامه های موبایلتان بر روی Manage Applications کلیک نمایید:

در حال حاضر شما لیستی از برنامه هایی که بر روی اندرویدتان نصب هست را میبینید که یک سری برنامه های سیستمی مربوط به خود سیستم عاملتان هست و یکی سری برنامه هایی هست که خودتان نصب کردید. اگر دقت کنید در قسمت پایینِ صفحه شما فضای خالی حافظه داخلیتان هم می توانید ببینید که اینجا ۴۱ مگابایت می باشد.

برای مثال بر روی Service Menu کلیک می نماییم :

همانطور که می بینید گزینه ی Move to SD card این اپلیکیشن غیر فعال هست به این معنی که قابل جابجایی به حافظه ی خارجی نمی باشد. پیشنهاد می شود اگر برنامه ای را نصب کردید از طریق روشی که گفتیم به برنامه برسید و اگر دیدید قابلیت جابجایی دارد حتما آن را منتقل کنید.

در پایین برنامه ی اینستاگرام (Instagram) را مشاهده می کنید که ما آن را انتقال دادیم به حافظه ی خارجی.  بجز انتقال آن یک سری موارد دیگه هم برای آزاد سازی هست که باید بدانید، بطور مثال یک سری برنامه ها مثل اینستاگرام وقتی شما عکس ها را می بینید در موبایلتان آن ها را ذخیره می کند و حافظه ی Cache و Data شما ناخداگاه بالا خواهد رفت. در مثال زیر میبینید تقریبا ۳ مگابایت حافظه در Cache هست که Cache هم در حافظه ی داخلی می باشد، لذا باید بر روی Clear Cache و Clear Data (اگر حافظه ی قابل توجهی را ذخیره کرده بود) کلیک نمایید و پاک کنید که حافظه آزاد شود. شاید از دیدتان زیاد به نظر نرسد این مقدار ولی همین برنامه بعد از مدتی خیلی بالاتر از این فضایی که دیدید اشغال می کند، شخصا من تا ۵۰ مگابایت هم دیده ام.

پی نوشت ۱ : اگر تعداد برنامه های نصب شده تان خیلی زیاد هست و وقت اینکار رو ندارید که تک تک چک کنید چه برنامه هایی قابل انتقال به حافظه ی خارجیتان هستند یا چقدر Cache بلااستفاده دارید برای پاک کردن می توانید از برنامه ی رایگان APP2SD استفاده کنید که از مارکت بازار یا مارکت های دیگر قابل دانلود هست.

پی نوشت ۲ : اگر برنامه ی غیر ضروری دارید که بر روی حافظه ی داخلیتان هست و قابلیت انتقال بر روی حافظه خارجی ندارد از دکمه ی Uninstall در عکس بالا استفاده کنید.منبع:zoopirnet.com

فناوری و تکنولوژی روز


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

یک مشکل گوشی موبایل که بارها برای خیلی از ما رخ داده یا بلاخره روزی خواهد داد پر شدن حافظه گوشی است. زمانی هست که گوشی پر از فیلم و عکس می شود که این امر طبیعی خواهد بود اما زمانی هست که هیچ عکس و فیلمی نداریم اما باز هم این پیغام برایمان ظاهر شده و اجازه عکس گرفتن و یا هرکار دیگری که مربوط به حافظه می شود را نمی دهد.

حافظه پر، اِلـبان

برخی برنامه ها مانند واتساپ نیز با پر شدن حافظه از کار می افتند و تا خالی نشود نمی توانید از آن استفاده کنید! بنابراین ادامه این پست را با دقت مطالعه کنید.

بخشی از حافظه گوشی توسط خود سیستم عامل پر می شود. معمولا حداقل بین 6 تا 7 گیگ از حافظه را همین سیستم عامل پر می کند. بنابراین این عدد را باید از حجم حافظه گوشی در اختیارتان کم کنید.چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

بسته به نسخه اندروید و نوع گوشی شما، این عدد می تواند متفاوت باشد. در برخی از گوشی های در تنظیمات مربوط به حافظه، این بخش به صورت جداگانه با عنوان سیستم یا سیستم عامل مشخص شده است.

حالت دیفالت و پایه برنامه ها و گوگل پلی روی دانلود و به روز رسانی خودکار تنظیم شده است. یعنی در برنامه هایی نظیر تلگرام و واتساپ یا حتی سایر برنامه های شبکه اجتماعی، تنظیمات به گونه ای است که همه چیز به صورت خودکار دانلود شود.

دانلود خودکار یعنی هر فیلم و عکسی که برایتان ارسال می شود، حتما دانلود می شود، چه شما بخواهید ببینید و چه نخواهید. ینی بلاخره فضایی از حافظه گوشی شما را اشغال خواهد کرد.

به روز رسانی خودکار برنامه ها نیز چنین مشکلی می تواند ایجاد کند. مخصوصا در گوشی های اندروید که فایل های کش زیادی را ذخیره می کند.

هر یک از این موارد را به صورت دستی غیرفعال نمایید.

احتمالا شما در گوشیتان نرم افزار تلگرام را نصب دارید و از آن استفاده می کنید. در تلگرام عکسها و فیلمهای زیادی میبینید. فکر میکنید این عکسها و فیلمها چه می شوند؟ بله، درست است، در حافظه پنهان گوشی شما ذخیره و باعث پر شدن حافظه گوشیتان می شوند. حال با این موضوع باید چه کرد؟ در ادامه برایتان توضیح خواهم داد.

ساده ترین روش که البته بهترین روش نیست، پاک کردن و نصب مجدد تلگرام است. بدین ترتیب هرآنچه که در گوشی ذخیره شده به این ترتیب پاک شده و حافظه گوشی خالی می شود.

اگر گوشی آی او اس (ios) دارید به تنظیمات تلگرام رفته و در بخش Data and Storage به بخش Storage Usage بروید.  اگر ویندوز فون دارید از داخل خود نرم افزار به تنظیمات تلگرام رفته وارد بخش Chat Settings شوید. انتهای این صفحه وارد بخش Cache Settings (حافظه پنهان) شوید.

در این بخش به شما نشان داده میشود که چه مقدار فضا از گوشیتان توسط همین عکسها و فیلمها اشغال شده است. احتمالا خیلی تعجب خواهبد کرد وقتی اعداد چند گیگابایتی ببینید. گزینه clear cache را بزنید تا فضای مورد نیازتان را خالی نمایید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی این گزینه را بزنید همه عکسها و فیلمها و آهنگهایی که در کانالها و گروه ها دانلود کرده و میدیدید را باید مجددا دانلود کنید. در آیفونها این بخش گزینه ای شده و می توانید هر چتی را که میخواهید پاک کنید.

حافظه پنهان، اِلـبان

در گوشی های اندروید علاوه بر کاری که بالا گفتم، می توانید در بخش تنظیمات گوشی به بخش حافظه رفته و در آن قسمت به بخش اپها رفته و فایلهای زیادی از جمله فایلهای مربوط به تلگرام را پاک نمایید.

در واتساپ هم همین موضوع وجود دارد. یعنی عکس ها و فیلم هایی که دانلود و مشاهده می کنید، بلاخره حجمی را اشغال می کنند. برخی اوقات تنظیمات گوشی نمی تواند به درستی این بخش از حافظه را به تفکیک نشان دهد.

در خود واتساپ وارد تنظیمات شوید. سپس بخش مربوط به حافظه و دیتا که در آن گزینه ای برای مدیریت حافظه وجود دارد. حالا شما می توانید هم براساس حجم فایل ها آنها را گزینش و پاک کنید و هم چت به چت این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که پاک کردن در واتساپ به معنای پاک کردن همیشگی است و دوباره نمی توانید آنها را برگردانید. در گوشی های اندروید می توانید این کار را از طریق تنظیمات گوشی و بخش اپها هم انجام دهید، اما هیچ مدیریت خاصی روی کار نخواهید داشت.

اپ هایی نظیر share it و zapya که برای ارسال و دریافت سریع فایلهای بزرگ بین دو دستگاه هستند، بعضا پر از فایل هایی می شوند که شما فراموش کرده اید و بعد از استفاده پاک نکردین.

ماندن فایل در این اپها و کپی کردن آنها در یک اپ دیگر، سبب می شود که این فایل دو برابر حجم خود فضا اشغال کند! بنابراین حواستان به این برنامه ها و فایل های درون آنها نیز باشد.

هر برنامه دیگری که با آن فایلی را باز می کنید می تواند بخشی از حافظه گوشی را پر کند. حتی در حد ورد و پی دی اف خوان ها. در این میان برنامه های ویرایش فیلم که در رتبه اول قرار دارند.

کلیپ هایی که می سازید معمولا در خود برنامه نیز می مانند. این کلیپ ها بعضا حجم زیادی هم دارند و فضای زیادی از گوشی را اشغال می کنند. مراقب آنها هم باشید.

حالا که دلایل احتمالی برای پر شدن حافظه گوشی را متوجه شدید، باید به روش های خالی کردن آن نیز اشاره کنیم.

تا جایی که امکان دارد برنامه ها و فایل ها را به حافظه جانبی گوشی انتقال دهید. البته که نمی توانید تمام برنامه ها را انتقال دهید اما هرچه بیشتر بهتر. مراقب استفاده از کارت حافظه هم باشید که با خطای شما (مثلا بیرون آوردن ناگهانی آن هنگامی که گوشی روشن است) تمام اطلاعاتتان از بین نرود.

درمورد حافظه پنهان یا cache گوشی و برنامه های مختلف در بخش قبل توضیحاتی دادیم. برای پاک کردن این بخش از حافظه چند راه وجود دارد.

در برخی برنامه ها مانند تلگرام و واتساپ شما به راحتی می توانید از داخل خود برنامه و بامدیریت کامل حافظه پنهان را پاک کرده و حافظه گوشی را سبک کنید

در گوشی های اندروید با رفتن به تنظیمات و قسمت برنامه ها یا اپلیکیشن ها (Apps یا Applications) می توانید وارد هر برنامه شده و با زدن Clear cache حافظه پنهان هر برنامه را دانه دانه پاک کنید.

گوشی های اندروید برای برخی کارها یک حالت ریکاوری دارند. برای رفتن به مود یا حالت ریکاوری در هر گوشی باید اقدامات خاصی انجام داد. برای گوشی خود در اینترنت بعد از نوشتن مدل گوشی خود کلمه ریکاوری مود را سرچ کنید . مثلا Samsung J5 recovery mode. در حالت ریکاوری، با استفاده از دکمه های ولوم بالا و پایین نشانگر را جابجا کنید و با زدن دکمه پاور گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با رفتن به این حالت می توانید با انتخاب گزینه wipe cache partition کلا حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. با این کار اطلاعات اصلی می مانند و اما ممکن است از برخی برنامه ها مانند اینستاگرام بیرون بروید و مجبور باشد مجدد لاگین کنید.

در حالت ریکاوری مراقب گزینه های دیگر باشید تا گوشی کلا پاک نشود.

برخی اوقات با پاک کردن حافظه پنهان گوشی هم مشکل حل نمی شود. این بار باید ریست کارخانه ای یا فکتوری ریست انجام دهید. قبل از این کار حتما از اطلاعات مهمتان از روی گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

فکتوری ریست را می توانید از طریق تنظیمات گوشی و یا از حالت ریکاوری گوشی انجام دهید.

اگر باز هم حافظه خالی نشد، این بار باید گوشی را فلش کنید. این کار باید با دقت انجام شود. برای فلش کردن گوشی نیاز به برنامه و فایل های خاصی است و باید این کار به ترتیب خاصی انجام شود. اگر خودتان نمی توانید حتما از البان برای این کار کمک بگیرید.

فلش کردن گوشی باعث پاک شدن تمامی اطلاعات آن می شود.

در این مقاله تا حد زیادی به دلایل پر شدن حافظه گوشی و نحوه خالی کردن آن پرداختیم. پر شدن حافظه و پیام های خطای پی در پی واقعا کلافه کننده است. حتی برخی برنامه ها مانند واتساپ به خاطر پر بودن حافظه کار نمی کنند.

اگر این کارها هم حاصلی نداشت، می توانید در پایین همین مقاله به صورت کامنت سوال خود را بپرسید تا کارشناسان همینجا پاسخ شما را بدهند. ممکن است سوال شما سوال خیلی های دیگر هم باشد و راه حل ذکر شده به آنها هم کمک کند.

[…] نباشد، اما بایت بایت جمع گردد وانگهی گیگابایت شود! در پست قبلی در مورد حافظه پنهان و مقدار زیادی که تلگرام می تواند از […]چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

چه خوب. اين مشكل در مخم بود و نميدونستم چيكار كنم!

تشكر . خيلي كمكم كرد

سلام خواهش می کنم

سلام لطفا به من کمک کنید گوشی من گرند پرایم پلاس هس ۸ گیگ حافظه داره ۵ گیگ خود گوشی گرفته یعنی برنامه های سیستمی اش ایا با نصب چه رامی میتونم این مشکل را حل کنم حتی رم هم وصل کردم تمام برنامه هایم بر روی رم هس همه چی موسیقی عکس همه چی داخل رم هس لطفا کمک کنین

سلام لطفا از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما به صورت کامل راهنماییتان کنند

پس چرا حافظه گوشی من خالی نمیشه😭😭😭😭

سلام نگران نباشید یک درخواست بگذارید تا کارشناسان دیجی دُکی جهت مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

همص تلگرام نیست اینا بلد نیستن راهنمایی کنن فقط باید فلش بزنی

دوست عزیز، اینگونه که شما میگویید نیست جاهای زیاد و اپهای زیادی هستند که حافظه پنهان دارند، و فلش زدن همیشه بهترین روش نیست، بلکه آخرین گزینه هست!

آره منم باید فلش بزنم

دوست عزیزم شما که بلدی بگو چرا من فلش زدم بازم نشد؟!!

حافظه گوشی من پاک نشد وقتی با es file explorer حافظه رو انالیز میکنم بیش از 80درصد حافظه رو فایل های گزینه others پر کرده وقتی هم که از cleaner همین برنامه استفاده میکنم اون حجم زیادمربوط به others رو؟برای پاک کردن نشون نمیده.. خیلی رواعصابمه چجوری درخواست بذارم که کمکم کنید؟؟ ممنون ازسایت خوبتون

سلام از طریق لینک زیر وارد شوید و مراحل ثبت درخواست را در کمتر از 30 ثانیه انجام دهیدhttp://www.digidoki.com/#!/submit

داداش ماله من الکی ۲۰ گیگش پره نمیدونم براچی فلشم کردم بازم نشده

سلام لطفا در سامانه البان به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان راهنماییتان کنند

سلام من یک گوشی J7pro خریدم که 32 گیگ حافظه داخلی داره ولی وقتی میخوام با بلوتوث یا شریت برنامه یا فیلم یا هر چیز دیگه ای روش بریزم مینویسه (حافظه پر است حذف موارد بیشتر) با اینکه اصلا هیچ چیزی روش ندارم و وقتی میرم تو تنطیمات قسمت ذخیره زده 32 گیک حافظه خالی ولی چیزی رو قبول نمیکنه و همش میگه حافظه پر است چرا؟ کسی میدونه اشکال از چیه؟ اگه میدونید خواهش میکنم راهنماییم کنید اینهمه پول دادم جا این گوشی اعصابم خورده هر کس خواست کمکم کنه به جیمیلم پی ام بدد[email protected]

سلام توصیه داریم از طریق لینک http://www.digidoki.com/#!/submit یک درخواست ثبت نمایید، تا کارشناسان در اسرع وقت به جهت رفع مشکل شما با شما تماس بگیرند و به صورت کاملا رایگان مشاوره بدهند.

برای منم همین مشکل رو داره. میخوام برنامه ای رو دانلود کنم میزنه حافظه کافی وجود نداره

سلام توصیه داریم ازطریق سایت http://www.digidoki.com/#!/ یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند و راهنماییتان کنند

به برنامه باید اجازه دسترسی به حافظه گوشی رو بدی

سلام چون حتما اهنگ یا فیلم ببشتری روی گوشیتون دارین برین تو فایلهای شخصی تو پوشه تلگرام و اندروئید رو بپاکید

منظور گوشی شما حافظه داخلی نیست ممکنه منظورش حافظه رام باشه کلا گوشی سه تا محل ذخیره داره حافظه داخلی -کارت حافظه sd- حافظه پردازشگر ram.

عالی بود

سلام وقت بخیر من گوشیم جی7 2016 هستش. برنامه ای را که دانلود میکنم با اینکه حافظه گوشی 11.98 گیگ خالیه . میزنه فضا کافی وجود ندارد حالی که به حافظه که نگاه میکنم حافظه خالی گوشی رو 11.98 نشون میده. مشکل از کجاست؟ لطفا کمک کنید. ایمیل برام بزنید[email protected]

سلام تنها راه چاره تنظیم کارخونه هست .موبایل منم همینه

سلام بله، متاسفانه در گوشی های سری J سامسونگ مشکلی وجود دارد که تنها راه حلشان ریست فکتوری و گاها حتی تغییر رام هستش. اما توصیه دارم قبل از اقدام یک درخواست بگذارید و از مشاوره رایگان دیجی دُکی بهره ببرید.http://www.digidoki.com/#!/

البته حتما قبل از هر اقدامی از گوشیتون یک بکاپ یا همان پشتیبان گیری بکنید

گوشی من j7 رم گوشیم پر نشون میده ولی اطلاعاتم رو بردم داخل رمم و حافظه گوشی پر هستش. علت چیه؟

سلام دلایل مختلفی هست. اما با توجه به مدل گوشیتون توصیه دارم تا از طریق سایت http://www.digidoki.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره رایگان با شما تماس برقرار کنند.

سلام خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی ممنونم مشکل گوشی من حل شد ایشالا خداوند مشکلات شما رو هم حل کنه

سلام ممنون از محبتتون

هیچ ربطی به تلگرامو غیره نداره با یه راه حل ساده حل میشه این چه مشکل خاصی که باید کارشناسای تخصصیتون نظراتو ببینن تا حلش کنن؟.

دوست عزیز تمام اپها در گوشی حافظه پنهان یا همان کش دارند. تلگرام در این میان از همه بیشتر حافظه اشغال می کند. هم می توان دستی کش نرم افزارها را پاک کرد و هم اگر وارد کانال ما شوید، در بخش روبات کانال یک نرم افزار معرفی شده که کش تمام نرم افزار ها را یکجا پاک می کند. بله، مشکل دیگری هم هست که در بیشتر در گوشی های سری J سامسونگ دیده می شود، که متاسفانه تنها راه حل آنها فلش رام بعد از ریست فکتوری است، که البته توصیه میشود دوستان به تنهایی این کار را انجام ندهند. اما دراین حالت گوشی حافظه خالی نشان میدهد و در هنگام نصب مشکل ایجاد میشود. اما درحالت توضیح داده شده در پست وقتی وارد بخش حافظه گوشی می شوید آن را پر می بینید

سلام خسته نباشین.یه سوالی داشتم من گوشیم honor 8 lite هستش از تلگرامم از کامپیوتر میام از گوچی هیچ استفاده ای ندارم نرم تفزاری هم ندارم.حافظه ی گوشیم 7/16 گیگ خالی بوده اما یهویی که نگا کردم دیدم شده 6/98 میخوام بدونم چرا خود به خود کم شده مال چیه خواهش میکنم جوابمو بدین

سلام خیلی ممنون. در گوشی به غیر از تلگرام، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که یا خودتان نصب کرده اید یا از اول روی دستگاه هست. این نرم افزارها هر کدام اطلاعاتی در خود دارند و به مرور زمان نیز تغییر می کنند. مثلا نرم افزارهای ایمیلی. از طرفی هم اگر آپدیت خودکار نرم افزارهای گوشی یا خود گوشی هم روشن باشد، به روز رسانی ها هم می توانند در میزان حافظه اشغال شده نیز تغییر ایجاد کنند.

اگر باز مشکل داشتید، توصیه دارم به سایت http://www.digidoki.com بروید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و تلفنی راهنماییتان بکنند.

اصلا به اینترنتم وصل نشدم که نرم افزار ها به روز بشن

سلام من گوشیم تازه فلش شده هیچیم ندارم حتی نمی تونم ی برنامه رو بروز رسانی کنم میزنه حافظه سیستم پر است چیکار کنم کمکم کنید خواهشن

سلام می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی ما بهره ببرید کافی است وارد سایت http://www.digidoki.com شوید تا در زمانی کوتاه یک درخواست ثبت نمایید و منتظر تماس تلفنی کارشناسان ما باشید

من هرچی از تلگرام ذخیره شده بود حافظه پنهان پاک کردم ولی باز میگه فضا نیس

سلام متاسفانه برخی از گوشی های سامسونگ (عمدتا سری جی) دچار این مشکل می شوند و گاها تنها راه حل نیز فکتوری ریست می باشد. توصیه اکید داریم قبل از هر کاری، به سایت http://www.digidoki.com رفته و یک درخواست ثبت کنید و با کمک مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما مشکلتان را حل نمایید

سلام مشکل گوشی منم دقیقا مثل بقیه هست منم گوشبم سامسونگ j7 هست و تمام اطلاعاتم رو انتقال دادم به ram ولی بازم میزنم حافظه گوشی پره ، باید چیکار کنم؟

سلام اگر کش تلگرام خود را پاک کرده اید و باز هم این مشکل وجود دارد، احتمالا گوشی شما (مانند خیلی از گوشی های سری جی سامسونگ) نیاز به فلش رام و یا فکتوری ریست داشته باشد. توصیه دارم با استفاده از خدمات مشاوره رایگان تلفنی ما، یک روش مناسب پیدا کنیدhttp://www.digidoki.com/

سلام من همه فایل ها برنامه ها عکس ها هر چیزی که فکرشو بکنید پاک کردم ولی از ۱۶ گیگ حافظه ۱۰ گیگ اشغال شده اون رو چجوری میتونم خالی کنم لطفا کمکم کنید اگه مبشه به ایمیلم بفرستید وااااقعا ممنون میشم

سلام حجم زیادی را خود سیستم عامل اشغال می کنه. چه اندروید و چه آیفون، بین 5-7 گیگ مختص به سیستم عامل خواهد بود. اگر همه چیز را پاک کرده اید اما هنوز فضای خالی ندارید، اول چک کنید که در ایمیلها فایل حجیمی وجود نداشته باشد (فایل به صورت پیوست که دانلود کرده باشید) و بعد کنترل کنید که وقتی چیزی پاک می کنید آیا در حجم آزاد گوشی شما تاثیر می گذارد یا خیر

اگر باز هم نیاز به راهنمایی و کمک بیشتری دارید، به سایت http://www.digidoki.com بروید و یک درخواست ثبت کنید تا به واسطه مشاوره رایگان تلفنی به نتیجه برسید.

من حافظه ی پنهانم و پاک کردم ولی فایده نداره تو گوشیم هیچی ندارم ن فیلم ن اهنگ ن عکس ن برنامه ولی زده حافظه ی گوشی ۹۹ درصد پر است کمکم کنیدددددد

سلام این یکی از مشکلات گوشی های اندرویدی است و احتمالا نیاز داشته باشید تا گوشی را فلش کنید لطفا قبل از انجام هر کاری یک درخواست در سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

باسلام من هم چند سال پیش وقتی که دوربین گوشی را باز میکردم گوشی پیغام میداد که دوربین متوقف شده است.بعدا فهمیدم که ایراد از رم فله ای چینی بود که روی گوشی گذاشته بودم.از وقتی که رم را عوض کردم دیگه اون مشکل را ندارم.در گوشی من اشکال از حافظه جانبی گوشی بود. ممنونم

سلام چه جالب ممنون که تجربتون را با ما به اشتراک گذاشتید

باسلام من کل عکسها وفیلمهای موبایلم هشت مگابایته ولی حافظه موبایلم تا تهش پر نشون میده گوشیمم هواویه هیچی هم نمیتونم ذوش نصبکنم

سلام اول حافظه پنهان گوشیتون رو چک کنید، مخصوصا مربوط به تلگرام اگر در آنجا هم چیزی نداشتین، احتمالا مجبور شوید گوشی را فکتوری ریست کنید حتما قبل از اقدام تمام اطلاعات مهمتان را از روی گوشی بردارید درصورت نیاز به کمک همواره می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی دیجی دکی بهره ببرید، با ثبت درخواستی در سایت http://www.digidoki.com

من تمام فایلای پنهان گوشی هرچی نرم افزار اضافی داشتم حذف کردم حتی یه بارم ریست فکتوری زدم نه عکس دارم نه فیلم آهنگمم خیلی کمه گیمم ندارم یه دونه تلگرام و اینستا و اسنپ چت دارم تو گوشیم که زود زود حافظه شونو پاک میکنم مموری رم قبول نمیکنه گوشیم هرچقد پاک میکنم تقریبا گوشیم خالیه خالیه ولی باز پیام میده که حافظه ات پره ۱۵.۷۸ گیگابایتش پرشده نمیدونم از کجا واقعا دیونه ام کرده به هرکیم میگم میگن ریست کنی درست میشه ولی نمیشه اصلا

سلام توصیه دارم از طریق سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com یک درخواست ثبت کنید برای مشکلات نرم افزاری تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

سلام من گوشیم گلکسی پریم هست نمیشه حافظه رو ب رم تغییر بدم، فقط تلگرام و اینستا و زاپیا دارم و حافظه ۸ گیگش پر شده، هیچ اهنگ و فیلمی هم ندارم باید چیکار کنم

سلام اگر با پاک کردن محتویات حافظه پنهان باز هم مشکلتان پابرجا بود، به سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com بروید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

سلام بخدا من گوشیم هیچییییی نداره ن عکس ن فیلم ن اهنگ ن برنامه ولی میزنه حافظه پر است پدرمو در اورد تورخدا کمکم کنید😢😢

سلام اگر با پاک کردن محتویات حافظه پنهان باز هم مشکلتان پابرجا بود، به سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com بروید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

چه مقاله ای…اصلا هم جامع نیست.مشکل من دقیقا اینه که هیچ چی تو گوشیم ندارم ولی حجمش پرشده…بعد شما میگی برو پوشه تلگرامتو پاک کن؟ مگه برای بچه ها داربن مقاله مینویسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز همین مقاله مشکل بسیاری از دوستان را حل کرده. پوشه تلگرام و اطلاعات داخل اپ هایی نظیر Share it و زاپیا، حجم هایی هستند که بعضا بخش زیادی از فضای گوشی را اشغال می کنند اما خیلی نمایان نیستند. ضمنا راه مشاوره تلفنی رایگان هم همواره برای تمامی عزیزان باز هست، و اگر با این مقاله به جایی نرسند می توانند با ثبت یک درخواست کوچک، از خدمات مشاوره ای کاملا رایگان ما بهره ببرند. برای برخی از انواع گوشی ها متاسفانه تنها راه حل فکتوری ریست هست که سعی داریم این آخرین اقدام عزیزان باشد و شاید با مشاوره بتوانیم به گونه ای دیگر مشکل را برطرف کنیم.

اگر مشکل شما هم همچنان پابرجاست توصیه دارم از طریق سایت http://www.digidoki.com یک درخواست با مشکل نرم افزاری ثبت کنید، تا کارشناسان ما به جهت ارائه مشاوره در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سلام اقا جون مادرت کمکم کنید من گوشیم اندرویده هر کاری و هر برنامه ای ک بگین نصب کردم اما نشد ک نشد گوشیم اس 7 فلته

سلام لطفا وارد سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره کاملا رایگان با شما تماس بگیرند

سلام گوشی را بازیافت به داده های کارخانه زدم ولی وقتی باز شد جمیل میناست…رفتم تعمیرگاه،جمیل را شکستن ولی حالا که هیچی خوش نیست میگه حافظه پر است …مدل گوشی سامسونگ j200hاست…

سلام لطفا در سامانه دیجی دکی به نشانی http://www.digidoki.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند

سلام من گوشیم هواوی هست و وقتی میرم توی settings قسمت storage روی apps یا هر مورد دیگه ای که کلیک میکنم نمیاد واسم چیزی،انگار که اصلا کلیلک نکردم!

سلام وارد سایت ما به نشانی http://www.digidoki.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند.

سلام من گوشیم j5pro هست و یهو ۳۰ گیگ از ۳۲ گیگ گوشیم پر شد ولی من هیچ چیزی که همچین حجمی از فضارو پر کنه ندارم میشه کمک کنید

سلام وارد سایت دیجی دُکی به نشانی http://www.digidoki.com شده و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

سلام يه چند روزي هست ك گوشيمو اپديت كردم (iOS ) از اون روز تاحالا ميزنه ك سه گيگ و خورده اي حافظش از عكساي گالري پر شده درحالي ك گالريو كاملا خالي كردم ولي باز همينو ميزنه ميدونيد دليلش چيه؟

سلام وارد سایت دیجی دُکی به نشانی http://www.digidoki.com شده و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

گوشي منم همش ميگه حافظه پر است هيچي نصب نميكنه درحالي كه تازه ١٤ گيگ حافظه خريدم و تنها دو درصدش پره ولي بازم هيچي دانلود نميكنه.تلگرام واينارو خالي كردم ولي باز نشد چيكار كنم شايد مشكل از ram باشه كه يك گيگ هستش و اكثر گوشي ها ram شون يك هستش واين مشكل رو ندارن.خاهش ميكنم كسي ميدونه جواب بده.

سلام در ابتدا از طریق تنظیمات چک کنید که چه چیزی فضای گوشی شما را اشغال کرده است، اگر Shareit یا Zapya دارید داخل آنها را هم چک کنید، اگر بازهم مشکلتان پابرجا بود، توصیه دارم با مراجعه به سایت http://www.digidoki.com و ثبت درخواست با مشکل نرم افزاری منتظر تماس کارشناسان ما باشید تا با مشاوره رایگان تلفنی در جهت رفع مشکلتان اقدام کنند.

ممنونم عالی بود اما گوشیم همچنان میزنه حافظش پره هیچی توش نیست

خواهش می کنم لطفا از طریق سایت دیجی دُکی به نشانی http://www.digidoki.com یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره با شما تماس بگیرند.

سلام خسته نباشین من گوشیم هوآوی هستش و 16 گیگ داخلی داره، رَم 32 زدم روش، هیچ عکس و فیلم و موزیکی ندارم توی حافظه داخلی، اما اجازه نصب هیج برنامه ای نمیده بهم… میگه پره حافظه…. برنامه هام روی حافظه داخلی نصب میشن. و کلا جز شرایت و واتساپ هیییچ برنامه ای ندارم

سلام خیلی ممنون لطفا از طریق سایت دیجی دُکی به نشانی http://www.digidoki.com یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره با شما تماس بگیرند.

سلام،حافظه گوشی من دیشب فضای خوبی داشته،اما امروز وقتی گوشیمو روشن کردم دیدم زده حافظه درحال پرشدن است،من معمولا هرچی فیلم ازتلگرام دانلود میکنم بعدش میام پاکش میکنم یا فرقی نمیکنه اینستاگرام هم همین کار رو میکنم اما دیشب من هیچی دانلود نکردم و حافظه گوشیم فضای خوبی داشت امروز دیدم زده درحال پرشدن است به هر قسمتی از گوشیم هم میرم هیچی نمی‌بینم لطفت راهنمایی کنید

سلام به بخش حافظه تنظیمات گوشی بروید و ببینید که چه اپی حجم اشغال کرده به غیر از پاک کردن اطلاعات از داخل خود تلگرام هم اقدام به پاک کردن کش یا همان حافظه پنهان بکنید اگر هیچکدام از این کارها سودمند نبودند، وارد سایت البان به نشانی https://elbaan.com/ بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند

سلام من مدل گوشیم سامسونگj8proهست که والا حافظع خوده گوشی نوشته ۸.۰۰گیگابایت اونوخت من همه فیلم و عکسارو ب رمم منتقل کردم و فقط فیلتر شکن و تلگرام دارم و هر چیزه دیگه ای بخوام نصب کنم میگه حافظه پره اگه چیزی بخوام دانلود کنم میره تو رمم ولی اگه بخوام فیلم و عکس از تلگرام و… دان کنم میره تو حافظه داخلیم و هر برنامه ای بخوام نصب کنم میره تو حافظه داخلیم و نمیشه کاریش کرد…سایتتونم برام باز نمیشه همون ک گفتید درخواست بدیم داخلش … لطفا بگین باید چیکار کنم…ممنون

سلام 8 گیگ فضای کمی است، مخصوصا که بخش زیادی از این حافظه توسط خود سیستم عامل گوشی پر می شود. الان کش تلگرام شما فضای زیادی اشغال کرده مجدد تلاش کنید با ورود به سایت ما به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست ثبت نمایید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم

من دیروز فلش کردم گوشیمو امروز لحظه به لحظه داره به حافظه اش اضافه میشه. از دیروز تا حالا یه گیگ بهش اضافه شده

سلام منظورتون این هست که لحظه به لحظه پر میشه؟ با توجه به فلش کردن گوشی و احتمالا نصب مجدد تلگرام، مراقب بودین که دانلود اتوماتیک آن را غیر فعال کنید؟ اگر متوجه مشکل نشدید، از طریق سامانه البان به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان جهت ارائه مشاوره رایگان خدمتتون تماس بگیرند

سلام عالی بود، مفید و مختصر

سلام من برنامه ای دانلود میکنم مثال بر حجم ۴۰مگابایت ولی بعد نصب تو حافظه موشی میرم میبینم میزنه ۱۱۰مگابایت یعنی چی برنامه ۴۰ مگابایتی بشه یهو ۱۱۰ مگا

سلام برنامه ها بعضا به این شکل هستند که یک فایل نصب دارند و بعد از نصب نیز دیتاهایی به آنها اضافه می شود. این دیتاهای اضافه را نیز از اینترنت دانلود می کنند و یا بعد از ایجاد کاربری توسط شما ایجاد می شوند.

سلام من گوشی هاوایی مدل p10 لایت دارم که نصف بیشتر حافظه ش تو قسمت سفت افزار و سایر موارد نوشته شده که حجم زیادی از حافظه گوشیمو گرفته و من مرتب حافظه گوشی رو پاک میکنم اما تو این دو مورد حافظه خالی نمیشه چرا

سلام اگر واتساپ دارید، احتمال دارد واتساپ هم فضای زیادی را اشغال کرده باشد، مخصوصا که در قسمت حافظه این را نشان نمی دهد و فقط وقتی درون خود برنامه واتساپ بروید می توانید این را متوجه شوید. چیزی مانند حافظه پنهان تلگرام. در قسمت تنظیمات واتساپ به دنبال گزینه ای باشید که در رابطه با حافظه یا Storage باشد. در آن بخشی هست که نشان می دهد هر کدام از چت های شما چه حجمی از فضای حافظه گوشی شما را اشغال کرده اند. درمورد فایل های داخل Shareit و zapya هم تاملی داشته باشید

اگر مشکلتان حل نشد، وارد سایت ما به نشانی https://elbaan.com/ بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بدهند

سلام خسته نباشید من حتی از کارخانه هم زدم اما حدود ۹۰ درصد حافظه‌اش پره چیکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنید

سلام خیلی ممنون لطفا وارد سایت https://elbaan.com/ شده و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان ما با شما تماس گرفته و کاملا راهنماییتان خواهند کرد

سلام گوشی من گلگسیj6 هست .گوشیم هیچی داخلش نیست و تقریبا خالیه ولی میزنه ۲۸ گیگ پر است .من تمام مراحلی که شماگفتید رو انجام دادم ولی بی فایده بود .درضمن من ایران نیستم و نمیتونم راحت اینجا ارتباط برقرار کنم و مشکلمو حل کنم لطفا به من کمک کنید چطور میتونم حافظه ی گوشیمو پاک کنم چون واقعا داره دیونه م میکنه.ممنون میشم وقت بزارید و جواب بدید

سلام لطفا در ابتدا چند مورد را کنترل فرمایید: 1- اگر اپی مانند zapya یا shareit دارید، به فایل های داخل آن نیز نگاه کنید. ممکن است فضای زیادی اشغال کرده باشند. 2- حافظه پنهان واتساپ را کنترل کنید. در بخش حافظه ممکن است فضای گرفته شده توسط واتساپ کم نشان داده شده باشد، اما وقتی داخل خود اپ و در بخش حافظه تنظیمات می روید، متوجه فضای زیادی می شوید که این اپ به خوداختصاص داده. 3- پست https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/ را مطالعه بفرمایید.

در نهایت اگر مشکلتان حل نشد، وارد سایت https://elbaan.com/ شده و یک درخواست ثبت نمایید. در انتها مقابل اسمتان داخل پرانتز بنویسید واتساپ و شماره ای بدهید که بتوانیم از طریق واتساپ با شما ارتباط بگیریم و راهنماییتان کنیم

امیدواریم که مشکلتون هر چه سریعتر و راحتتر حل شود

سلام من همش میگه حافظت پره و حتی میگه که عکسو فیلمو و برنامه چه مقداری رو پر کردند بعد نوشته ۱۷ گیگ هم موارد دیگر این موارد دیگر چی هستن؟؟؟؟

سلام ابتدا داخل حافظه پنهان تلگرام و واتساپ را چک کنید سپس اگر اپ هایی نظیر شیر ایت یا زاپیا دارید آنها را کنترل بفرمایید موارد دیگر، یعنی فایل های داخل برنامه های گوشی

اگر در این موارد دلیل پر بودن حافظه تان معلوم نشد، وارد سایت ما به نشانی http://www.elbaan.com بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما راهنماییتان کنند

سلام گوشی من قسمت متفرقه حافظه داخلی زده یه گیگ پره ولی روش که میزنم و میرم داخلش هیچی نیس حافظه پنهانم از همون جا پاک کردم نمیدونم از چیه

سلام هر اطلاعاتی که داخل اپهای مختلف دارید در این بخش قرار می گیرد. انواع فایل و …

سلام خسته نباشید.ببخشید من حدود یک سال و نیم است یک گوشی دارم و حافظه ی آن 8 گیگ است.چندبار گوشیرا به اول باز گردانده ام اما خودش 4 گیگ و نیمش پر است!!!!نمیدانم چکار کنم فقط 3 گیگ و نیم برای خالی مانده است!

سلام خیلی ممنون روزتون بخیر بله، بخش زیادی از حافظه گوشی شما توسط سیستم عامل و اپ های اجباری ابتدایی گوشی پر می شود!

خیلی ممنون که جواب دادید ولی شما هیچ راه حل دیگه ای ندارید که مثلا حافظه را زیاد کنم ؟!

من همه ی این روش های بالا را از قبل انجام دادم!

خواهش می کنم امکان اضافه کردن هارد می تواند وجود داشته باشد، اگر گوشیتون ساپورت کنه لطفا در سامانه تعمیراتی البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره بدهند

من همه راهارو رفتم ۱۶ گیگ حافظست وقتی استفاده شده هارو جمع میکنی ۵ گیگم نمیشه ولی نوشته ۱۵ گیگ استفاده شده هم حافظه پنهان اینستا هم تلگرام همرو پاک کردم ولی بازم همین وضعه

سلام خود سیستم عامل هم فضایی از حافظه را اشغال می کند (بین 5 تا 15 گیگ) حتما داخل برنامه هایی نظیر Shareit را هم نگاه کنید، فایل های داخل آن هم می توانند فضای زیادی اشغال کنند حافظه پنهان واتساپ را هم حتما دقت کنید، ممکن است در بخش حافظه چیزی نشان ندهد، اما بعضا فضای بسیار زیادی را اشغال می کندhttps://blog.elbaan.com/حافظه-پنهان-واتساپ/

عالی بود

سلام من گوشی شیائومی نوت ۱۰خریدم اما بعد از سه هفته ۹۱درصد حافظه پر شده در صورتی که هیچ عکسی گرفته نشده و ۱۲۸گیگ حافظه داره لطفاً راهنمایی کنید حافظه پنهان برنامه رو هم پاک کردم

سلام آیا حافظه پنهان کلی گوشی را هم پاک کرده اید؟ (wipe cache partition) و دانلود خودکار تلگرام و واتساپ را بسته اید؟

لطفا در سامانه تعمیراتی البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره بدهند

سلام ببخشید موبایل من گلاکسی گراند پریم پلاس هستش موبایلم الکی حافظش پر میشه نمیدونم چیکارش کنم حافظه پنهان چه دستس چه با برنامه خالی کردم صفره ولی بازم حافظم ۱۰۰ درصده تلگرام و اینستا هم ندارم موبایلمم خالیه خالیه

سلام پاک کردن حافظه پنهان با نرم افزار عملی نیست، و باید خودتان پاک کنید پست زیر را مطالعه بفرمایید:https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

اگر مشکلتان باز هم حل نشد، در سامانه تعمیرات البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا راهنماییتان کنند

سلام من حافظه گوشیم رو پاک کردم تمام عکس وفیلمهام روهم پاک کردم ولی بازم حافظه گوشیم پره توروخدا کمکم کنید

سلام باید بخش کش (cache) حافظه را هم پاک کنید. این بخش هست که بیشترین فضای گوشی شما را اشغال کرده است برای این منظور مطابق آموزش داخل لینک زیر عمل کنید:https://blog.elbaan.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF/

سلام گوشی موبایل من samsung M30 هستش من بجز واتساپ و پینترست هیچ برنامه دیگه ایی ندارم نه عکسی دارم ن اهنگی نه عکسی حافظه پنهان گوشیو پاک میکردم قبلا کلی فضا خالی میشد الان واقعا الکی پره و چیزی ندارم ک پاک کنم لطفا کمکم کنید

سلام حافظه پنهان واتساپ را مجدد چک بفرمایید و یا کل گوشی در تنظیمات هم بررسی کنید، شاید گوشیتون یک آپدیت دریافت و دانلود کرده باشد اما فرصت نصب پیدا نکرده و فایل نصبی آن فضا اشغال کرده باشد

برای اپدیت پیامی نداده اون دوتام چک کردم خالیه خالیه

لطفا از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما به صورت کامل راهنماییتان کنند

چرا حافظه گوشیم من خالی نمیشه

سلام آیا حافظه پنهان مربوط به تلگرام و واتساپ را خالی کردین؟ اگر نرم افزارهایی نظیر Share it و یا زاپیا دارید هم داخل آنها را نگاه کنید که چه فایلهایی دارید

نمیدونم چطوری باید خالیش کنمم راهنماییم میکنیید

برای شیر ایت و زاپیا و اپهای مانند آنها واردشان بشوید و در بخش های مختلفشان ببینید که چه فایل هایی دارید

جوابشو بدهید من دیگه دارم دیونه میشم

تلگرام داشتم ولی حذفش کردم دلیل چیست ؟؟؟؟

داخل پوشه های گوشی بگردید دنبال پوشه تلگرام، شاید فایلهایش باقی مانده باشند

اگر واتساپ دارید باید آن را هم بررسی کنید

برای حافظه پنهان واتساپ از طریق زیر عمل کنید:

https://blog.elbaan.com/حافظه-پنهان-واتساپ/

میشه فارسی بفرسید من انگلیسی سر در نمیارم

در واتساپ وارد تنظیمات شوید. در گزینه ها دنبال گزینه ای باشید که مربوط به حافظه گوشی باشد و بعد در انتهای صفحه گزینه ای که گفته مقدار حافظه مصرف شده

همه رو پاک کردم ولی بازم مینویسه

شاید مجبور باشید کلا حافظه پنهان گوشی را پاک کنید:

https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

من گوشی جی۷ دارم تازه فلش کردم ولی باز میزنه حافظه پر است.لطفا راهنماییم کنید

سلام بلافاصله بعد از فلش زدن می گوید حافظه پر است؟ حافظه گوشی چند گیگ است؟

میشه فارسی بفرسید من انگلیسی سر در نمیارم جججججججج

پ من چکار کنم موفق نشدم

وارد سامانه تعمیرات موبایل به نشانی https://elbaan.com/repair/ بشوید و یک درخواست ثبت کنید تا در اولین فرصت کارشناسان با شما تماس بگیرند

شماره من ای09920653061

مخاطبم 51 یکی میگم از اونم هست

Galaxy Grand Prim اسسم گوشی من اینه ولی تو این سایتی که گفتی این اسم نبود تو خدا راهنمایم کنیید دارم دیونه میشه

برای مدل گوشی گزینه سایر را بزنید امروز جمعه و تعطیل هست، فردا با شما تماس گرفته خواهد شد

کدوم

اها ولی مدل گو.شی من نیست چرا

شما در گوشی سامسونگ، مدل سایر را انتخاب کنید و در انتها در بخش توضیحات مدل گوشیتان را بگویید

چه چیزی را میتوانیم برای شما تعمیر کنیم؟

آیفون

ال جی

اچ تی سی

سامسونگ

سایر برندها

سونی اکسپریا

فقط این ها هستش من چکار منم ها

گزینه سامسونگ گوشی شما سامسونگ هست

سلام من تمامی راه هایی که گعتین رو امتحان کردم هیچ برنامه ای هم ندارم که قبلا خودم نصب کرده باشم کلا سه تا عکس دارم کل حافظه پنهان رو هم خالی کردم اما باز هم ۹۶ رصد حافظه پر هست آیا ویروسی هست که باعث پر شدن حافظه میشه؟

سلام منظورتون از کل حافظه پنهان، مربوط به گوشی هست؟ آیا wipe cache گوشی انجام دادین؟ (مطابق با آموزش زیر)

https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

سلام تبلتم حافظش پره چیز خاصی روش نیست حافظه تبلت۸گیگهه نود درصدش پره یه مموری۱۶گیگم گذاشتم که اونم نود درصدش الکی پر شده تو تلگرامو واتساپم هیچی ندارم تبلتم رو هر روز اسکن میکنم وحافظه پنهان رو حذف میکنم شیریت وزاپیا هم حذف کردم در کل هچی ندارم غیر از چن اهنگ با عکس وکلیپ که تعدادشون وحجماشون کمه ولی حافظم کامل پره دفه قبل فایلای مموریم فرمت شدن چون مموری سوخت وبا ریکاوری بعضی فایل هارو ناقص برگردوندم نمیخوام این اتفاق دوباره واسم بیفته دلیلش چیه؟ میتونه ویروسی بودن تبلت باشه؟ مدل تبلتم مدیا پد ام وان هواویه

سلام برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی، باید از حالت ریکاوری گوشی استفاده کنید و اپ هایی که برای این کار معرفی شده اند کارایی لازم را ندارند.https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

اگر واتساپ دارید، از طریق تنظیمات داخل خود واتساپ به بخش حافظه اشغال شده مراجعه کنید.https://blog.elbaan.com/حافظه-پنهان-واتساپ/

سلام خسته نباشید من موبایلم جی 5 2016 یس و نه تلگرام نه واتساپ ندارم و حافظه گوشی هشت گیگ همه فیلم و عکس و اهنگ ها رو ریختم رو رم16 گیگ فقط چی کار کنم؟

سلام حافظه اصلی گوشیتون از ابتدا چقدر بوده؟ خود سیستم عامل گوشی حداقل بین 6 تا 10 گیگ فضا اشغال می کند

یک مورد دیگر حافظه پنهان گوشی است. به حالت ریکاوری گوشی بروید و گزینه wipe cache را بزنید

سلام گوشی من honor 8 lite هست و16 گیگ حافظه داخلی داره اما همیشه میزنه حافظه پره من حساب کردم حدود یک گیگ و شصت مگ حافظه ام اپلیکیشن روش هست با خود اپ های گوشی و هیچ چیزی روی گوشی من نیست اما میزنه حافظه پره نمیدونم چرا اگر میدونید لطفا راهنمایی کنید

سلام یک نکته مهم این هست که خود سیستم عامل اندروید فضایی را اشغال می کند. نکته مهم بعدی، اطلاعات داخل اپ ها است. مخصوصا واتساپ که در بخش مدیریت حافظه بعضا نشان نمی دهد که اطلاعات داخل خودش ذخیره شده اند و باید داخل تنظیمات خود واتساپ بروید و بررسی کنید که هر چت چه مقدار حافظه اشغال کرده اپ های دیگری نیز مانند shareit، زاپیا، ورد، pdf reader و … هر اپی که می توانید فایل خاصی را در آن باز کنید و یا دریافت و ارسال کنید نیز با داشتن این فایل ها داخل خودش، فضای حافظه را اشغال می کند.

این موارد را بررسی بفرمایید اگر مشکل همچنان باقی ماند، می توانید از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان شما را مشاوره دهند

سلام من گوشیم هونور هست و 74تا شو سایر موارد گرفته اصن سایر موارد چیست و چطوری میتونم حذفش کنم 😖😖💔💔

سلام این سایر موارد مربوط به اطلاعات داخل برنامه ها و همچنین فایل های به روز رسانی گوشی و اپ ها است که در حافظه ذخیره می شوند. توصیه داریم تا گوشی را wipe cache کنید تا مشکلتان حل شود:https://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

من همه ی کارهای بالا را انجام داده ام و هیچی هم تو تبلتم ندارم چرا پس پره😭😭😭

سلام شما باید یک مرتبه هم وایپ کش کردن تبلتتون را امتحان کنید. در اینترنت سرچ کنید که چگونه تبلت خودتون را می تونید در حالت ریکاوری مود بالا بیاورید. در حالت ریکاوری با دکمه های ولوم روی گزینه wipe cache بروید و با زدن دکمه پاور آن را تایید کنید تا حافظه پنهان کل گوشی پاک شود. با این کار اطلاعات اصلی تبلت حذف نمی شوند، اما اطلاعات داخل واتساپ پاک خواهند شد.

سلام . گوشی من نوکیا 1پلاس هست .من فقط برنامه سروش ام داخل رم هست . یه چند روزی هست که حافظه رم پرشده نمیدونم دلیل چیه . اول های یه چند باری گوشی رو خاموش روشن میکردم درست میشد اماحالا هرکاری میکنم نمیشه و وقتی هم می‌خوام فیلم هابیت که توی گالری دارم رو ببینم می‌نویسه پشتیبان گیری نشده و نشون میده و تموم آهنگ ها وپی دی اف هام نیستن . الان نمیدونم چیکار کنم تروخدا کمک کنین من رم ام بی دلیل پر شده

سلام وقتی در سروش، فیلم یا عکسی را دانلود می کنید، در حافظه گوشی دانلود و ذخیره می شود. همین موضوع سبب پر شدن حافظه خواهد شد. باید این موارد را به صورت مرتب و دوره ای حذف کنید تا مشکل حل شود

سلام من حافظه گوشیمو خالی کردم اما پره درست نمیشه باید چیکار کنم؟

سلام معمولا حافظه با اطلاعات پنهان یا همان کش (cache) برنامه ها پر می شود. در برنامه هایی نظیر واتساپ و تلگرام بروید و کش آنها را پاک کنید

سلام وقتتون بخیر گوشی من مدل سامسونگ a30s هستش چند وقت پیش حافظه م پر شده بود ومن مجبور شدم بیشتر برنامه ها و برنامه ی تلگرام و واتساپ رو پاک کنم اما بعد از اون هنوز این مشکل وجود داره با این که توی انالیز سیستم فقط ۵ گیگ حافظه پر شده نشون میده اما مدام ارور میاد که حافظه پر است چیکار باید بکنم؟

سلام وقت شما هم بخیر ممکن است مربوط به حافظه پنهان باشد که بعضا در مدیریت حافظه نشان نمی دهد یک بار در حالت ریکاوری گوشی، آن را wipe cache کنید

سلام به همه، معمولا حافظه پنهان chrom رو باید پاک کنید. یا حق

سلام ممنون که تجربه خودتون را با سایرین به اشتراک گذاشتین

سلام تو بخش حافظه چرا سیستم مموری دوازده گیگ میگیره؟؟

سلام مربوط به سیستم عامل و اپ های اجباری است. تمام سیستم عامل ها بخشی از حافظه را اشغال می کنند

سلام من یه گوشه نوت ۸ پرو دارم حافظه داخلی گوشی ام خود به خود پر میشه با اینکه چیز خاصی تو گوشیم نیست

سلام برنامه های مختلفی مانند تلگرام و واتساپ مسئول پر کردن حافظه هستند. هر فیلم و عکسی که در تلگرام و واتساپ دانلود و تماشا می کنید در حافظه گوشی تان ذخیره می شود!

من گوشی سامنونگ جی ۷ دارم چیز خاصی در گوشی ندارم ولی حافظه رو پر نشون میده چیکار کنم

سلام از طریق خود اپ های تلگرام و واتساپ کنترل کنید که چه اطلاعاتی داخلشان هست. در تنظیمات گوشی و بخش حافظه اگر برنامه دیگری هم مانند اینها دارید کنترل کنید اگر زاپیا یا شیرایت دارید هم کنترل کنید داخل آنها چه اطلاعات و فایل هایی هست در نهایت می توانید کلا گوشی را از طریق تنظیمات حالت ریکاوری wipe cache کنید

گوشی من سامسونگه فقط ی واتساب دارم همه چیممم پاک کردم ولیییی همش حافظش پره کل پوشه هارو پاک کردم ولی بازم😐😐😐😐😐😐😐بگین چی کنممم😰

سلام در واتساپ، وارد تنظیمات شوید و در بخش حافظه ببینید آیا فایلی وجود دارد یا خیر (مطابق آنچه در این لینک گفته شده https://blog.elbaan.com/حافظه-پنهان-واتساپ/ ) اگر آنجا هم چیزی نبود، باید کلا کش گوشی را پاک کنید. برای این کار از حالت ریکاوری گوشی گزینه wipe cache partition را انتخاب نمایید. آموزش این کار در لینک زیر قرار داده شدهhttps://blog.elbaan.com/آموزش-خالی-کردن-حافظه-گوشی-اندروید/

سلام گوشی من 8 گیگه.حافظه پنهانمو پاک کردم ولی همچنان فضای کمی دارم لطفا راهنمایی کنید

سلام خود سیستم عامل گوشی هم فضای زیادی از این حافظه را اشغال می کند و در نتیجه خیلی فضایی برای شما باقی نمی ماند

ببخشید میشه بگید در حافظه سایر موارد چیست آخه ۱۳ گیگ حافظه گوشیم نوشته سایر موارد

سلام مواردی که در برنامه ها وجود دارند، مانند عکسها و فیلمهایی که در واتساپ و تلگرام دانلود و تماشا می کنید، فایل هایی که در برنامه های اشتراک فایل ذخیره دارید و در برخی از گوشی ها سیستم عامل را به صورت سایر موارد نشان می دهد

سلام ببخشید میخاستم‌ببینم راهنمایی در خصوص گوشی های طرح اصل هم انجام‌میشه؟

سلام خواهش می کنم بفرمایید

سلام خسته نباشید من گوشی سامسونگ Galaxy J7 Core دارم حافظش ۱۶ گیگه ۱۵ و خورده ای گیگش پره چیز زیادی هم توش ندارم برنامه هام رو هم ریختم تو کارت حافظه وقتی یه کاری انجام میدم مثلا میرم تو واتساپ یکم چت میکنم میبینم چند مگش پر شده!! بعد مثلا میبینم خود به خود پر میشه !!! با این که هیچ کاری انجام ندادم به خدا کلافه شدم لطفا کمکم کنید دیگه نمیدونم چی کار کنم لطفا میشه بگید مشکل چیه و راه حلش چیه خیلی خیلی ممنون میشم

سلام خیلی ممنون شما در واتساپ و تلگرام هر فایلی را که دانلود و باز کنید و مشاهده کنید، در حافظه گوشی ذخیره می شود و باید بعد از مشاهده آن را پاک کنید. متاسفانه حافظه کلی گوشی شما پایین است و همین موضوع کار با آن را سخت می کند چرا که بخش زیادی از حافظه را خود سیستم عامل پر می کند

سلام من یک a20sخریدم ۲ هفته نمیشه دارمش . هی مینویسه حافظه پر است . ۶۴ گیگ داره ک نیم گیگش پره . بعد هی هشدار میده . دهنمو سرویس کرده لطفا بگید چیکار کنم؟؟؟؟؟😢👎👎👎👎👎👎

سلام احتمالا برنامه های زیادی نصب و پاک کرده اید و یا در تلگرام و واتساپ فایل های زیادی دانلود کرده اید. اولا دانلود خودکار را در تلگرام و واتساپ غیرفعال کنید و بعد از طریق خود این دو برنامه حافظه را خالی کنید (در تنظیمات بخش حافظه) اگر برنامه های زیادی هم نصب و پاک کرده اید در فایل منجیر به دنبال پوشه های آنها باشید و پاکشان کنید یک کار کلی هم wipe cache partition است که باید از حالت ریکاوری گوشی این کار را انجام دهید که با توجه به اینکه گوشی تان نو است مراقب باشید تا گزینه های دیگر را انتخاب نکنید، چون ممکن است از گارانتی خارج شود

سلام من گوشیمA5 2016هست SDکات هم دارم حافظه ی داخلی خالیه و هیچی توش ندارم همش تویSDکارته اما هی اخطار اینکه حافظم پر هست میزنه و به مشکلاتی برخورد کردم باید چیکار کنم؟

سلام برخی از نرم افزارها را نمی توان روی کارت حافظه جانبی ریخت. از طرفی سیستم عامل گوشی هم روی حافظه اصلی است. هنگام به روز رسانی ها هم بعضا فایلهایی روی حافظه اصلی ذخیره می شود از حالت ریکاوری گوشی گزینه wipe cache partition را انتخاب کنید

سلام ببخشید من گوشیم جی ۵ هست توش فقط یه واتساپ دارم هر چی اهنگو و عکس دارم تو کارت حافظه است الان نمیتونم چیز ی نصب کنم 🤧

سلام در تنظیمات واتساپ به بخش مربوط به حافظه بروید و ببینید که چه میزان فضا توسط فیلم ها و آهنگهایی که در چت های مختلف واتساپی دانلود کرده اید اشغال شده است. می توانید آنها را پاک کنید تا حافظه گوشی خالی شود.

با سلام و خسته نباشید ببخشید من گوشیم A20s هست و رم ۳ داره ۸۰۰ مگابایت از رمش باقی مونده آیا مقدار باقی مانده به گوشی آسیب نمی زند و اینکه اگه میشه اندازه باقی مانده عادی رو بهم بگین و طرز کم کردنش رو هم بگید ممنون میشم اگه به من پاسخ بدین ⚘

سلام خیلی ممنون کارهای پردازشی در گوشی از رم استفاده می کنند. الان رم شما تقریبا 70درصد درگیر هست. آیا همیشه اینطوریه یا برخی اوقات؟ بعیده مشکلی پیش بیاید اما گوشی تون زودتر می تواند مستهلک بشود و اگر بخواهید برنامه سنگین یا بازی با گرافیک بالا اجرا کنید احتمال دارد که گوشی کمی هنگ کند ببینید چه چیزی از رم گوشی تا این حد استفاده می کند و اگر می توانید آن را غیرفعال کنید

سلام گوشی من ردمی نوت ۹ اس شیاومی هستش.۶۴ گیگ حافظه داخلی وقتی میرم به حافظه قسمت نمودار ۱۲ گیگ ویدیو نشون میده درحالی که من دوسه تا فیلم با گوشی گرفتم حجم کلشون ۲.۳ گیگ بیشتر نمیشه.ولی ۱۲ گیگ از حافظه گوشی توسط فیلم استفاده شده. خواهشن اگه کسی میدونه چرا اینطور نشون میده راهنماییم کنه ممنون میشم

سلام این ویدیوها مربوط به ویدیوهایی است که در واتساپ دانلود و تماشا کرده اید. از طریق تنظیمات داخل واتساپ، به بخش حافظه بروید و اطلاعات ذخیره شده روی گوشی را پاک کنید

سلام من گوشیم redmi note 9 هستش. یه بار دوتا فیلم دانلود کردم که حدود سه گیگ از فضای گوشی رو اشغال کرد . بعد اینارو ریختم توی کامپیوتر و از روی گوشی پاکشون کردم . ولی بازم توی بخش حافظه گوشی نوشته شما سه گیگ ویدئو دارید. ویدئو های تلگرام و واتساپ هم پاک کردم . اما باز هم همینه.هرچی هم میگردم توی گوشی ویدیویی نیست.

سلام یک مرتبه گوشی را خاموش و روشن کنید اگر برنامه ای نظیر شیر ایت یا زاپیا دارید، داخل اونها را هم نگاه کنید اگر برنامه ویرایش فیلم دارید داخل آن را هم نگاه کنید اگر مشکلتان حل نشد، در سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان به صورت رایگان راهنماییتان کنند

سلام من گوشیمa10sهستش و عکس و فیلم و برنامه ی زیادیم توش ندارم و با این حال باز حافظش پره و من همه ی حافظه ی پنهانشم پاک کردم اما بازم اخطارش میاد و تو بخش آنالیز هم یه قسمتی هست other ک نوزده گیگ از حافظمو پر کرده و من هرچیم ک فایل حذف میکنم باز هستش میشه لطفا بگید other شامل چیه و چطور برطرف میشه؟

سلام حافظه پنهان گوشی را از مود ریکاوری پاک کردین؟ بخش others مربوط به فایل های ذخیره شده در برنامه های مختلف است در اپ ویرایش فیلم در زاپیا یا شیر ایت در واتساپ و تلگرام و…

سلام من گوشیم a50s وحافظه ۶۴ گیگ داره من فقط یک گیگ رو بردم نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید😖

سلام سوالتون این هست که گوشیتون حافظه 64 گیگی داره اما الان فقط یک گیگ نشون میده؟

نه یک گیگ مصرف کردم فقط واتساپ با شاد دارم کمک کنید لطفا

شما هر فیلم و عکسی که در واتساپ دانلود و مشاهده کنید در حافظه گوشی ذخیره میشود

آنها رو هم حصف کردم یک راه حل بهم بدید.

لطفا در سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند

سلام میگم من گوشیم 16گیگابایت حافظع دارع اما من هر چی فایل داخل گوشی دارم جماً همشونو چک کردم شدند یک گیگ ولی هنوز 10گیگابایت حافظع گوشیم پره من چی کار کنم اگه راهنمایی کنین ممنون میشم ؟

سلام خود سیستم عامل گوشی نیز از حافظه استفاده می کند درضمن در تنظیمات واتساپ و تلگرام و بخش مربوط به حافظه هم می تونید فایلهای زیادی را پیدا کنید

گوشی من تا صبح حافظه ی خالی داشت خوابیدم صبح دیدم حافظه پر شده چیکار کنم😭

سلام احتمالا در گوگل پلی شما به روز رسانی خودکار فعال است. آن را غیرفعال کنید و حافظه پنهان (cache) گوشی را خالی کنید

سلام میخواستم بدونم اگر گوشی رو فلش کنیم برنامه هام هم پاک میشه؟ چون من کش برنامه ها حافظه پنهان رو پاک کردم و همه مواردی که ذکر شده رو انجام دادم اما هنوز نوشته نود و پنج درصد گوشی شما پر است فکر کنم چاره ای جز فلش کردن نباشه اما برنامه هایی دارم که پاک شدنشون پر ضرر هست

سلام بله، تمام برنامه هاتون پاک میشن آیا Wipe cache partition در حالت ریکاوری را هم امتحان کردین؟

سلام من گوشیم ۱۶ گیگ حافظه داخلی اش هستش و ۲گیگ و خورده ای رو واتساپ گرفته و ۶ گیگش هم برای خود گوشیه که می گیره اون ۸ گیگ رو واقعا نمی دونم چی پر کرده تو پوشه ها تنها چیزی که تو حافظه داخلیه واتساپه اصلا ۱ گیگ هم بگیرم برای تمام برنامه های نصب که اینقدرم نیست اون ۷ گیگ چیه که گوشیم رو پر کرده واقعا رو اعصابمه برای درسم جای خالی می خوام ندارم لطفا کمکم کنید ممنون

سلام اکثرا فایل های کش هست. به روز رسانی ها، فایل نصب برنامه ها، اطلاعات داخل اپ های مختلف و … اطلاعاتی که در برنامه های اشتراک گذاری مثل زاپیا و شیر ایت میمونه. برنامه های ویرایش فیلم و …

سلام . من هیچ چیزی تو گوشیم ندارم ، تمام فایل های من تو کارت SD هستند . ولی 80 درصد حافظه گوشیم پر است . در واقع مقدار زیادی از حافظه گوشیم رو سیستم عامل گوشیم و اطلاعات برنامه ها و odex و… پرکرده . من چند بار حافظه پنهان گوشیم رو پاک کردم ولی حافظه گوشیم خالی نشد . من گوشیم رو فلش هم کردم و جواب هم داد ولی خیلی زود دوباره پر شد. لطفا به من بگید چی کار کنم . لطفا کمکم کنید .

سلام حافظه گوشیتون چه حجمی دارد؟ مرتب باید کش گوشی و برنامه ها را پاک کنید و همچنین به روز رسانی خودکار برنامه هایتان را غیرفعال کنید.

من گوشيم دو گیگ. آپ داره و پنج گیگ اندروید و دو گیگ نمیدونم چي چیه یه دفته هم تنظیمات کارخانه زدم با این حال بايد ده گیگ پر باشه در حالی که‌ سیزده گیگ پره به قسمت‌ استرونگ هم زیاد میرم. رم هم دارم همیشه هم حافظه کش و خالی میکنم گوشيم هم سونی اکسپریا اولترا آ ایکس هستش

سلام به روز رسانی خودکار برنامه ها را غیرفعال کنید و فقط برنامه هایی که می خواهید را دستی به روز کنید فایلهای داخل برنامه های دیگر را هم ببینید، مخصوصا واتساپ و زاپیا و شیر ایت

دوستان اگه گوشیتون سطل زباله داره باید توی مدیریت فایل اونو کاملا خالی کنین ، من این کارو کردم حافظم از ۶۳ گیگ رسید به ۲۹ گیگ

سلام درود بر شما که تجربیات خودتان را با ما و دیگر دوستان به اشتراک گذاشتین

سلام من 10 ویدیو در حد 3 گیگ دانلود کردم و بعد پاکشون کردم وهیچی ویدیو دیگه ندارم ولی وقتی میرم در قسمت حافظه زده3 گیگ رو ویدیو پر کرده اما هیچ ویدیو رو ندارم همه فایل های گوشیمو گشتم میشه بگید چکار کنم

سلام داخل واتساپ را هم بررسی کنید، بعضا فیلمهای دانلودی داخل واتساپ هم در بخش ویدیوی گوشی ذخیره می شود

سلام من گوشیم ۳۲ گیگابایت حافظه داره ولی ۲۵ گیگابایتش رو موارد دیگر پر کرده فلش هم نمیخام بزنم راه دیگه ای هست که بتونم این موارد رو پاک کنم؟؟؟

سلام حافظه پنهان یا cache برنامه ها را کنترل کنید مخصوصا تلگرام و واتساپ (هر دو از داخل برنامه و بخش تنظیمات قسمت حافظه نیز قابل دیدن و پاک کردن موردی هستند)

اونا رو هم پاک کردم

سلام بنده یک راه حل کامل و جامع و ساده خدمتتون عرض میکنم که مشگل همرو حل کنه برا حافظه فقط خوب دوستانی که مشگل کمبود حافظه دارن و هر کاری میکنن نمیشه که بشه : اول بریر داخل قسمت فایلهایشخصی گوشیتون و در قسمت( DCIM) یا ( screen shot ) گوشیتون دنبال فایلی با اسم (tomplest) بگردید هر جا این مجرم بد سایقه رو گیر آوردید محاکمه صحرایی ودر جا بزنید قلک قمش کنید یعنی کلا با خود فایلش دیلت کنید فقط نکته ای هست یکی اینکه اول قبل پاک کردن ببینید این فایل چقدر از رم شما رو تشغال کرده مثلا برای گوشی ج۲ بنده ۱۲۰۰ مگ بود که پاک کردم فقط نکنه اینجاست که این بد سابقه منفور خیلی علاقه به ادامه حیاط داره و دوبتره برمیگرده و شما یه چند باری مجبورید که هر چند وقت یبار این مسیرو طی کنید تا که یروزی مثل من از رو ببریدش و دیگه بر نگرده این فایل حالت یک بک آپ از کل عکسا و اسکرین شاتهای شما روداره که اابته میتونید اولین بار اونو منتقل کنید به مموری ولی ار سریای بعد پاکش کنید و تجربه من میگه که دنبتل این فایل یوقتا در لابلای عکسا و فیلماهم بگردید چون من خودم تو گوشیم چنوین بار این پدر سوخترو داخل فایلای دیگه و به حالتای مثل فایل دیتا پیدا کردم ولی کار سختی نیست قیافش خیلی تابلوعه لطفا در صورت جواب گرفتن بازخوردتونو بزارید که منم خوشحال لشم کار هموطنام راه افتاده ممنون .

سلام خیلی ممنون از راهنمایی شما. ممنون که تجربه خودتان را با در اینجا نوشته و با ما و دیگران به اشتراک گذاشتید این روش شما هم گویا جوابگو است اما معمولا مشکل حافظه یا یکی دو گیگ حل نمی شود. اما اوضاع بهتر می شود سپاسگزاریم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

نام، ایمیل و وبسایت من را در این مرورگر ذخیره کنید و دفعه بعدی که نظری ثبت کردم از آن استفاده کنید.

Copyright © 2021 ELBAAN TEAM

امیر شیخان

23 ژانویه, 2020
اندروید, گوشی موبایل

نظری بدهید
64,085 بازدید

13 فوریه, 2020

10 ژانویه, 2020

7 ژانویه, 2020

برای فهمیدن میزان رم ( RAM ) گوشی های موبایل اندروید به قسمت تنظیمات گوشی موبایل مراجعه نمایید سپس روی گزینه سیستم بعد روی درباره ی گوشی بعد هفت مرتبه روی شماره ساخت کلیک نمایید چنانچه رمز گوشیتان را خواست وارد نمایید و در نهایت گزینه ی برنامه نویس برایتان فعال میشود یک مرحله به عقب برگردید در گزینه های تنظیمات سیستم گزینه ای اضافه میشود به اسم گزینه های برنامه نویسان وارد این گزینه که شوید در قسمت بالا روی گزینه ی حافظه کلیک نمایید و در نهایت میتوانید از میزان رم ( RAM ) و مقدار فضایی که مصرف شده است اطلاع پیدا کنید.چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره

آموزش تصویری

 

@cafehamrah لایک ، اشتراک گذاری ، فالو و ذخیره یادت نره 😉 . . . . #رم #حافظه_موقت #موبایل #گوشی_موبایل #کافه_همراه

A post shared by Cafehamrah | کافه همراه (@cafehamrah) on Jan 19, 2020 at 1:44am PST

برچسب هامیزان RAM میزان رم میزان رم ( RAM )

سامسونگ در حال کار بر روی سری های میان رده ی M هست ، که …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

برای مشاهده مجوزها کلیک نمایید

چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره
چطور بفهمیم حافظه گوشی چقدره
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *